PDA

Näytä tavallinen näkymä : Garmin Connect

Sivut : [1] 2 3

Jenkkakahva
03.10.2010, 10.07
Tein ensimmäisen reittitallennuksen ja komeita käppyröitähän siellä palvelussa on nyt pekuloitavissa. Paloittelin tallennusvaiheessa reitin osiin (garmin termi kierros) ja kerätty data on jaoteltu nätisti noille kierroksille tekstimuotoisena.
En löydä mistään toimintoa jolla voisin tarkastella "kierroksia" graafisesti eli toisinsanoen en saa kokoreitin käppyröitä paloteltua osiin. Tuon kierroksille jaotellun tekstimuotoisen datan voi tosin viedä vaikka exeliin, jossa käppyröitä ja alkudataa voi muokata rajattomasti, mutta tämä tuntuisi jotenkin hieman hassulta ainakin jatkuvana menettelynä.
Onko siis niin, että käppyröitä ei pysty tarkastelemaan kierroksittain vai enkö vain löydä ko. toimintoa?
Koko ongelman voi toki kiertää tallennusvaiheessa aloittamalla joka "kierroksella" uuden harjoituksen, mutta silloin jää kokonaisharjoitus hankalammin hahmotettavaksi.

leecher
03.10.2010, 20.30
Tein ensimmäisen reittitallennuksen ja komeita käppyröitähän siellä palvelussa on nyt pekuloitavissa. Paloittelin tallennusvaiheessa reitin osiin (garmin termi kierros) ja kerätty data on jaoteltu nätisti noille kierroksille tekstimuotoisena.
En löydä mistään toimintoa jolla voisin tarkastella "kierroksia" graafisesti eli toisinsanoen en saa kokoreitin käppyröitä paloteltua osiin. Tuon kierroksille jaotellun tekstimuotoisen datan voi tosin viedä vaikka exeliin, jossa käppyröitä ja alkudataa voi muokata rajattomasti, mutta tämä tuntuisi jotenkin hieman hassulta ainakin jatkuvana menettelynä.
Onko siis niin, että käppyröitä ei pysty tarkastelemaan kierroksittain vai enkö vain löydä ko. toimintoa?
Koko ongelman voi toki kiertää tallennusvaiheessa aloittamalla joka "kierroksella" uuden harjoituksen, mutta silloin jää kokonaisharjoitus hankalammin hahmotettavaksi.
Eipä saa kerroksia ajettua päällekkäin Connectissa. Tuosta voisi kyllä laittaa kehitysidean tukeen. Tuo on selkeä puute minunkin mielestä. En ole varma olisiko tuo mahdollisuus Training Center ohjelmassa?
edit. Garmin training center mahdollistaa kahden eri harjoituksen/ kierroksen vertailun myös graafisesti.

Jenkkakahva
03.10.2010, 21.52
Kiitoksia, täytyy tutustua tarkemmin

Jenkkakahva
04.12.2010, 09.42
Nyt alkaa olemaan aika tarkkaa ilmakuvaa tarjolla ainakin isommista kirkonkylistä.

kolistelija
04.12.2010, 12.04
Nyt alkaa olemaan aika tarkkaa ilmakuvaa tarjolla ainakin isommista kirkonkylistä.
Huonona puolena se että kuvat ovat todella vanhoja. Ainakin tämän kirkonkylän raitisto on muuttunut melkoisesti kuvien ottamisen jälkeen. Sitä voi huomata ajaneensa mitä kummallisimmissa paikoissa... :)

Jenkkakahva
04.12.2010, 13.08
Huonona puolena se että kuvat ovat todella vanhoja. Ainakin tämän kirkonkylän raitisto on muuttunut melkoisesti kuvien ottamisen jälkeen. Sitä voi huomata ajaneensa mitä kummallisimmissa paikoissa... :)
Toi on kyllä totta, Lahdessa tämä on todettavissa mm. zoomailemalla hyppyrimäen alastulorinnettä:p.
No, ihan niin vanhat kuvat eivät kuitenkaan ole kuin alastulorinteen teksteistä voisi päätellä. Sama teksti (http://kartta.lahti.fi/Web/Default.aspx?layers=Ilmakuva&cp=6763746,26479946&z=0.25&language=fin) on siellä vielä vissiin nykyäänkin.

hannupulkkinen
04.12.2010, 18.49
Reitin toisto sujuu aivan liian nopeasti vaikka on kilpikonna-asetus päällä.
Vai enkö vain osaa?

rhubarb
04.12.2010, 19.27
Reitin toisto sujuu aivan liian nopeasti vaikka on kilpikonna-asetus päällä.
Vai enkö vain osaa?

Juu, se on ihan naurettavan nopea. Skaala voisi mielestäni muuttua automaattisesti lenkin pituuden mukaan: nykyinen kilpikonnavauhti on ihan OK jos katsoo jotain 4-5h suoritusta.

Muistaakseni sitä palleroa voi kuitenkin liikuttaa itse hiirellä omaan tahtiin, kokeile ja raportoi?

hannupulkkinen
04.12.2010, 19.40
Voi sitä ajaa eteenpäin ja pysäytellä startnuolesta, mutta könkköä on.

rhubarb
04.12.2010, 20.01
Kokeilin tuossa itsekin, eli siis siinä ylläolevassa käppyrässä voi liikuttaa hiirellä palleroa ja se raportoi senhetkiset arvot. Sitten klikkaamalla kursori siirtyy siihen kohtaan ja päivittää kartan ja allaolevat arvot. Mukavampi toki olisi jos ei manuaalisesti tarttis röplätä.

Grandi66
07.05.2011, 06.47
Nyt ei tajua. Olen merkannut/tallentanut ajettuja reittejä kyseiseen palveluun, mutta mutta kaverit eivät löydä reittejä vaikka kuinka etsivät. Kirjautuneena löytyy lista ja pitäisikö jotain tehdä että näkyisivät julkisesti.

viller
07.05.2011, 07.28
Nyt ei tajua. Olen merkannut/tallentanut ajettuja reittejä kyseiseen palveluun, mutta mutta kaverit eivät löydä reittejä vaikka kuinka etsivät. Kirjautuneena löytyy lista ja pitäisikö jotain tehdä että näkyisivät julkisesti.

Pitää painaa siellä aktiviteetin sivulla otsikon vieressä olevaa pientä lukon kuvaa niin että lukko on auki. Oletuksena se on kiinni.

Grandi66
07.05.2011, 07.50
Lukko on auki ja siitä huolimatta ei löydy. kokeile vaikka itse. Nimimerkillä grandi66.

Jenkkakahva
07.05.2011, 08.16
Lukko on auki ja siitä huolimatta ei löydy. kokeile vaikka itse. Nimimerkillä grandi66.
Kyllä ne löytyy. Jos haet toimintoja käyttäjätunnuksen perusteella koko maailmasta, "alkaa lähellä" kenttä pitää olla tyhjä. Tai sitten kartta pitää olla zoomattuna siten että haettavat toiminnot ovat ruudulla näkyvän kartan alueella.

Ainakin tällainen löytyi (http://connect.garmin.com/activity/83741297)

Grandi66
07.05.2011, 08.30
Kiitoksia ja kumarrus. Pitänee kertoa toi kaverille että löytää. Ei sitä aina kaikkea muista/jaksa muistaa. Jatketaan harjoituksia.

Nufan
07.05.2011, 09.35
Vielä kun toi olis metricillä oletuksena, jos käyttäjä on itselleen valinnut metric.
Moni kenelle noita linkkejä suorituksiin tarjoaa, ei löydä tota, mistä se vaihdetaan.

ALVIR
07.05.2011, 11.42
Itellä Connect Lontooksi mutta. Connectista yläkulmasta valitse settings / (asetukset) ja display preferences (Näyttö asetukset)...

Nufan
07.05.2011, 15.57
Juu. kyllä itellä siis näkyy metreinä, mut ku tarjoaa jollekin linkkiä, niin on maileina oletuksena. Ja moni ei huomaa sitä yläkulmassa näkyvää pientä linkkiä "metric"

orcatri
09.05.2011, 13.35
Tuo Connectin haku on jotenkin aika /C:stä. Kätevin tapa jakaa omat harjoitteensa lienee kertoa seuraavanlainen osoite: http://connect.garmin.com/explore?owner=TUNNUS.

Analog Kid
08.06.2011, 21.11
Kellään muulla tapahtunut vastaavaa? Latailin datat tänään sisään ja sinne oli ilmestynyt eiliselle mun tilille jonkun jenkin 94 km:n maatielenkki tuolta Kansas Cityn nurkilta. Tuollainen jälki (http://connect.garmin.com/activity/91039909).

kolistelija
08.06.2011, 21.15
Kellään muulla tapahtunut vastaavaa? Latailin datat tänään sisään ja sinne oli ilmestynyt eiliselle mun tilille jonkun jenkin 94 km:n maatielenkki tuolta Kansas Cityn nurkilta. Tuollainen jälki (http://connect.garmin.com/activity/91039909).
Ohhoh! On siinä pitkää suoraa, voi jo sanoa nälkäsellaiseksi. :eek:

Mut juu, ei oo tuommoista tapahtunut. Paljon on kuitenki pätkinyt tuo connect viime päivinä.

Jenkkakahva
13.08.2011, 19.43
Tiedonsiirto mittarista GC:iin ei onnistu tällä hetkellä edes manuaalisesti IE9:llä. Kasilla toimii normaalisti.
Ei siis kannata päivittää selainta ihan vielä.

YT
13.08.2011, 20.03
Chromella toimii, se mulle riittää.

jani86
13.08.2011, 20.07
Tiedonsiirto mittarista GC:iin ei onnistu tällä hetkellä edes manuaalisesti IE9:llä. Kasilla toimii normaalisti.

Käytä firefoxia. Ei mitään ongelmia.

Jani R.
13.08.2011, 20.08
Onko joku ostanut tämän SportTracks-ohjelmiston (http://www.zonefivesoftware.com/SportTracks), joka korvaa Garmin Connectin?

magnuken
13.08.2011, 23.02
Onko joku ostanut tämän SportTracks-ohjelmiston (http://www.zonefivesoftware.com/SportTracks), joka korvaa Garmin Connectin?

Itse olen käyttänyt Zonefivesoftwaren SportTracksia noin puolitoista vuotta rinnan Garmin Connectin kanssa. Käytän analysointiin siis pääasiallisesti sitä monipuolisempaa SportTracksia ja GC:tä sitten backuppina sekä "keikkojen" jakeluun tutuille.

Käytössäni on siis 310XT ja siinä harjoitus menee ihan automaagisesti mukavasti molempiin sovelluksiin. Ei se SportTracks siis mitenkään suoraan GC:tä korvaa.

tehaku
13.08.2011, 23.48
Minäkin käytän SportTracksia magnukenin tyyliin Connectin rinnalla. Jos SportTracksiin tulisi Connectia vastaava nettinäkymä, niin silloin voisin ehkä luopua Connectin käytöstä, mutta siihen asti mennään molemmilla.

Antti Salonen
14.08.2011, 00.05
Vaihdoin keväällä Garmin Connectin Endomondoon (http://www.endomondo.com), eikä Garmin Connectia ole tullut ikävä. Endomondossakin on toki puutteensa ja tuskin palvelee kovin hyvin vakavammin treenaavia, mutta mulle siinä ei ole mitään puutteita Garmin Connectiin verrattuna, ja olennaisesti siinä on kaksi suurta etua:

1) Toimii kaikissa käyttöjärjestelmä- ja selainympäristöissä - Itselläni on pääasiassa käytössä ThinkPad Linuxilla, ja Endomondo osaa lukea tiedoston suoraan USB-porttiin kytketystä Edge 500:sta.

2) Karttapohja on Google Maps. Connectin nykyään käyttämät Microsoftin kartat ovat melkoista kuraa Googlen vastaaviin verrattuna. Microsoft on tainnut etsiä karttapalvelulleen ostajaa jo jonkin aikaa, mutta vakavammin kiinnostuneita ei jostain syystä ole löytynyt...

magnuken
14.08.2011, 01.10
No, kyllähän se Garminin Connectkin toimii ihan kaikissa käyttis- ja selainympäristöissä, ainakin meikäläisellä jopa siinä Iphone-4:ssa.

Mutta, siinä olet oikeassa, että Garmin teki todella suuren munauksen kun menivät noin puolisen vuotta sitten vaihtamaan siinä GC:ssä Googlen kartat Mikkisoftan köpelöihin Bing-karttoihin.

Tämä muutos on muuten Garmin foorumeiden perusteella karkoittanut paljonkin käyttäjiä muihin online- ym- palveluihin. Mikäköhän lienee Garminin syyt olleet vaihtaa hieno kartasto sellaiseen puolivillaiseen???

hannupulkkinen
14.08.2011, 01.12
No minua tuo Edmonto ei vakuuttanut. Epäselvä ja ilmoitti kadenssini väärin.

jartsuli
14.08.2011, 09.50
Itsellä ei onnistu forerunner 305:n datan lähettäminen garmin connectiin windows 7:lla kuin ainoastaan internet explorer 32bit versiolla, ilmeisesti garmin ei ole heidän selainlaajennukseen kovastikkaan panostaneet kun on noin rajallinen soveltuvuus. Saisivat tehdä javaa tms, joka toimisi myös linuxissa.

kolistelija
14.08.2011, 10.10
Itsellä ei onnistu forerunner 305:n datan lähettäminen garmin connectiin windows 7:lla kuin ainoastaan internet explorer 32bit versiolla, ilmeisesti garmin ei ole heidän selainlaajennukseen kovastikkaan panostaneet kun on noin rajallinen soveltuvuus. Saisivat tehdä javaa tms, joka toimisi myös linuxissa.
Meillä on Edgen lisäksi tuo 305 ja se on aikamoinen murheenkryyni juuri noiden siirto-ongelmien kanssa. Välillä kone kaatuu kun laitteen liittää, yleensä sitä ei vaan löydy ja noin 1/20 kerrasta se löytyy ja toimii. :mad:

Jenkkakahva
14.08.2011, 11.06
Yhteensopivuusnäkymää käyttäen tiedonsiirto näköjään onnistuu myös IE9:llä.

hannupulkkinen
14.08.2011, 11.18
Meillä on Edgen lisäksi tuo 305 ja se on aikamoinen murheenkryyni juuri noiden siirto-ongelmien kanssa. Välillä kone kaatuu kun laitteen liittää, yleensä sitä ei vaan löydy ja noin 1/20 kerrasta se löytyy ja toimii. :mad:
Oletko kokeillut manuaalista lataamista?

kolistelija
14.08.2011, 11.21
Oletko kokeillut manuaalista lataamista?
Juu, ei auta kun itse laite löytyy satunnaisesti. Kyseessä siis Win7 64bit, toisella koneella löytyi joka kerta mutta se kone on nykyään veljelläni...

Sprintrs
14.08.2011, 13.02
Minulla Connect ei enää ollenkaan lataa automaattisesti. Manuaalisesti onnistuu.
Olen paikallistanut vian Edge 800:ssa olevaan fit-tiedostoon, joka näkyy tietokoneella kun lataa manuaalisesti. Tiedostoa vaan ei connect löydä vaan yrittää sitä lukea vaikka kuinka kauan.
Tiedostoa en myöskään millään ilveellä ole saanut poistettua. Kone ilmoittaa vain, että polkua ei löydy.
Edgessä kyseistä tiedostoa ei näy missään.

Edit: Ja jee... en ole näköjään enää nöösi :)

Cycledrophis
14.08.2011, 13.07
Minulla Connect ei enää ollenkaan lataa automaattisesti. Manuaalisesti onnistuu.
Olen paikallistanut vian Edge 800:ssa olevaan fit-tiedostoon, joka näkyy tietokoneella kun lataa manuaalisesti. Tiedostoa vaan ei connect löydä vaan yrittää sitä lukea vaikka kuinka kauan.
Tiedostoa en myöskään millään ilveellä ole saanut poistettua. Kone ilmoittaa vain, että polkua ei löydy.
Edgessä kyseistä tiedostoa ei näy missään.

Kyse lienee korruptoituneesta .fit tidostosta. Lääkkeet tuolta https://forums.garmin.com/showthread.php?t=5281&page=51

Tidoston voi myös tuhota suoraan Edgestä, ota kumminkin ensin kopio

Jari

ketti
25.09.2011, 22.43
Havainto:

Tänään minulla kaikki lukot auki garmin connectissa. Ei pysy lukossa, jos lukitsen suorituksen ja käyn vaikkapa katsomassa edellisen suorituksen tietoja, niin palatessani lukko on taas auki.

Asetuksista "oletustietosuoja" on valittuna se vahvempi vaihtoehto.

Nufan
25.09.2011, 22.46
Ihmettelin ite myös tota lukkohommaa tänään. Mut mulla tuli vaan kaikki uudet harjoitukset lukko auki, vaikka oletus oli myös, että suljettu oletuksena.

Jenkkakahva
26.09.2011, 18.47
Toiminnot on kuitenkin "lukossa", kun katsoo niitä "toiminnot" -välilehdellä pikamuokkaus tilassa:seko:. Samaiseen listaukseen on ilmestynyt sarake "Training effect". Mites siihen sarakkeeseen saa jotain lukuja?

Cycledrophis
26.09.2011, 18.54
Se TE on 610 varten. Muut Garminin vehkeet ei tallenna sykeväliä, joten niistä ei voi laskea TE:tä. Ks Firstbeat

Jari

fiber
26.09.2011, 20.37
Vähän offtopicia, mutta trainingpeaks.com laskee TE:tä vastaavan Intensity-arvon Garminin (Edge 500) datasta, esim. HePon sunnuntailenkki (https://www.trainingpeaks.com/sw/ATD5RN5VVIN3H5NTOXXYUICSDY) > klikkaa Summary.

Jenkkakahva
26.09.2011, 21.37
Mä jo luulin että GC:hen olis tullu kehitystä:(

VPR
26.09.2011, 22.42
Onhan siihen, nykyään voi korjata esimerkiksi häiriöstä aiheutuneita älyttömiä huippulukemia.

Jenkkakahva
27.09.2011, 08.18
Onhan siihen, nykyään voi korjata esimerkiksi häiriöstä aiheutuneita älyttömiä huippulukemia.
Yhteenvetotietoja voi muokata, ja siten poistaa "ylilyönnit", mutta eihän tämä vaikuta itse mitattuun dataan?

Jussi
27.09.2011, 21.40
Voiko jossain tehdä dataan jälkeenpäin intervalleja?

lansive
27.09.2011, 21.53
Voiko jossain tehdä dataan jälkeenpäin intervalleja?

Ainakin MyTourBookista löytyy tuollainen ominaisuus. Voi luoda segmenttejä ajan, sykkeen, yms. perusteella. En kyllä muista saako sen tallennettua ja sitten siirrettyä Garmin Connectiin. Helppohan tuo on kokeilla kun ko. softa on open sourcea ja lisäksi ilmainen.

Portti
31.10.2011, 09.41
Edgessä kyseistä tiedostoa ei näy missään....

Minulla vastaavaa ongelmaa Edge 500:sta dataa ladattaessa eli automaattinen lataus ei ole pelittänyt viime viikkoina, mutta manual uploadin kautta lataaminen onnistuu ongelmitta. Automaattisessa latauksessa Garmin Connect jää jumiin Reading Activities... -kohtaan.

Cycledrophiskin tuossa ylempänä viittasi korruptoituneeseen .fit-tiedostoon mahdollisena ongelman aiheuttajana. Onko vinkkiä miten voisi yrittää todeta mikä .fit-tiedosto voisi olla korruptoitunut. Se varmaan toimisi testinä, että deletoisi kaikki lenkkidatat Edgen levyltä ja kokeilisi jollain uudella tiedostolla lataamista, mutta onko muita vinkkejä?

Jenkkakahva
31.10.2011, 11.50
Jumiin asti en ole vielä latausta saanut, mutta jos mittarissa on kymmeniä lenkkejä, lataaminen on todella hidasta. (Ilmeisesti latausvaiheessa tarkistetaan yksitellen ovatko ko. tiedostot jo connectissa).
Mä olen aina tyhjentänyt mittarin, kun lataus on alkanut hidastuun.

Mike
08.03.2012, 13.46
Connectiin on nyt tullut muutoksia. Graafit saa nyt muutettua isommiksi ikkunoiksi mikä on hyvä. Tiedoista on pudonnut pois esim. keskinopeus liikeellä ... :(

Vähän on karvalakki tämä connect. Pitäisikö vaihtaa johonkin toiseen nettiversioon?

Tregård
08.03.2012, 14.49
Connectiin on nyt tullut muutoksia. Tiedoista on pudonnut pois esim. keskinopeus liikeellä ... :(

No voi ny helvetti... Ja tosta korkeusasemagraafista puuttuu edelleen käyrän zuumaus maksimi- ja miniarvoon, joka siinä oli puoli vuotta sitten.

Tää kyl näis interwebbisovelluksissa aina risoo, kun aina pitää mennä fiksaamaan sitä mikä toimii.

J_K
08.03.2012, 14.54
Samoja asioita päivittelin äsken kun edelliset. Suurempi graafi on tervetullut parannus, mutta liikkeellä oloaika/keskinopeus liikkeellä olisi hyvä saada takaisin.

Tregård
08.03.2012, 17.43
Ne on ihan vakavan harkinnan jälkeen päätyneet poistamaan tuon avg moving speedin.
http://garmin.blogs.com/my_weblog/2012/03/inside-garmin-connect-time-elapsed-time-and-auto-pause.html

Average moving speed. Mitähän "confusing" siinäkin nyt on, johan se termi suoraan kertoo mistä siinä on kyse.

VPR
08.03.2012, 20.06
Voisivat laittaa kartallekin isomman ikkunan ja korjata ton korkeuskäyrän.

Jenkkakahva
19.03.2012, 20.28
Ne on ihan vakavan harkinnan jälkeen päätyneet poistamaan tuon avg moving speedin.
http://garmin.blogs.com/my_weblog/2012/03/inside-garmin-connect-time-elapsed-time-and-auto-pause.html

Average moving speed. Mitähän "confusing" siinäkin nyt on, johan se termi suoraan kertoo mistä siinä on kyse.
Ja ny ne palauttaa sen.
http://garmin.blogs.com/my_weblog/2012/03/inside-garmin-connect-an-update-on-moving-time.html

Kai_81
11.07.2012, 21.00
Osaakohan kukaan sanoa mikäs tätä G Connectia vaivaa, kun ei sinne saa luotua uutta profiilia?!

juseli
24.07.2012, 09.42
Auttakkee tumpeloa!!

Elikkä missä ongelma kun siirrän Garmin Cionnectionista valmiin reitin omalle koneelle/ omaan Garmin eTrex 30 ja se reitti on kokonaisena Garmin Connectionissa mutta ei enään näy kokonaisena omassa eTrex:ssä vaan puuttuu n. 10 km lopusta???? Siirrän jäljet kortille tai eTrexin muistille, sama homma. Loin Garmin-nimisen kansion, johon loin GPX-kansion ja sinne ne reitit ja löytyy kyllä mallikkaasti, mutta lopusta uupuu aina pätkä... Kyseessä 7 päivän reitit alppireissulle, jonne lähtö on tulevana perjantaina.. :)

TetedeCourse
29.08.2012, 09.12
Garmin Connectiin voi lisätä pyöräilyennätyksiä (40km, suurimmat nousumetrit ja pisin lenkki) sekä personoida profiiliaan (lisätä mm kuvan)

http://garmin.blogs.com/.a/6a00d83451bb7069e201774461fad0970d-800wi

Nufan
29.08.2012, 09.19
Vielä kun noita harjoitusten nimiä saisi ite nimetä.

miq
29.08.2012, 10.08
^ Tarkoitatko harjoituksella workouttia vai activityä? Molemmathan onnistuu helposti. Workoutin voi luoda millä nimellä tahansa ja activityn editointi onnistuu kun menee vaikka heti dashboard näkymästä quick edit tilaan.

Tregård
29.08.2012, 11.18
^ Tarkoitatko harjoituksella workouttia vai activityä? Molemmathan onnistuu helposti. Workoutin voi luoda millä nimellä tahansa ja activityn editointi onnistuu kun menee vaikka heti dashboard näkymästä quick edit tilaan.

Tarkoitti varmaan activity typeä jossa on yläkategoriat esim. cycling ja alakategoriat cyclocross, track jne. Näitä ei käsittääkseni voi (ainakaan vielä) muokata.

Nufan
29.08.2012, 11.26
Aah, joo. nimenomaan noita aktiviteetti tyyppejä ei voi muokkailla. Siellä on niin paljon kaikkea turhaa, mitä todella harva tarvitsee, mutta sitten esim suunnistusta ei ole ollenkaan.
Suunnistuksen olen laittanut polkujuoksuksi, mutta millä sen sitten tavallisesta polkujuoksusta erottelet.

Tostakin on moni palautetta garminille lähetellyt.

Aki Korhonen
29.08.2012, 12.38
Se on tosiaan aika jännää, että eivät ole suunnistusta tuonne suostuneet laittamaan. Sehän nyt ei olisi kummoinenkaan muutos.

Itse yritin eilen keksiä, että pystyykö kierroksia (Lap) määrittämään enää jälkikäteen. En ainakaan löytänyt. Olisi ollut näppärä vilkaista kisan kierrosaikojen kehitystä tuolla tavoin. Olisihan siellä Garminissa näköjään ollut positiotietoon perustuva auto lap ominaisuus, mutta kuka sellaista tietää, osaa, jaksaa, muistaa... Olisi edes jonkinlainen katseluaikainen kierrostietojen skaalaus (tyyliin kuinka monen kilometrin välein), mutta kun ei taida olla kuin ennakkoon kiinteästi määrätyt etäisyydet tai tallennuksen aikana manuaalisesti merkityt pisteet.

miq
29.08.2012, 13.15
Tarkoitti varmaan activity typeä jossa on yläkategoriat esim. cycling ja alakategoriat cyclocross, track jne. Näitä ei käsittääkseni voi (ainakaan vielä) muokata.

ok, juu sitä kenttää ei tosiaan voi editoida.

Ja on tosiaan ihan "tyhmä tekstikenttä" eli lajivalinnat ei ainakaan omien pikaisten testien perusteella vaikuta ainakaan kalorinkulutuskenttää, TE arvoista en ole varma.

FRE_A_K
20.09.2012, 11.05
Toimiikos toi Garmin Forerunner 410 tän Connectin kanssa?

Kemizti
20.09.2012, 11.09
jovain toimii

jussika
23.09.2012, 11.15
Garmin Connectiin voi lisätä pyöräilyennätyksiä (40km, suurimmat nousumetrit ja pisin lenkki) sekä personoida profiiliaan (lisätä mm kuvan)

http://garmin.blogs.com/.a/6a00d83451bb7069e201774461fad0970d-800wi
Miten GC:n aloitusnäytöksi saa tuollaisen? Minulla on ihan erilainen näyttö.

Nufan
23.09.2012, 11.49
Toi näkymä tulee, kun klikkaat omaa nimeäsi sieltä ylhäältä. Sisäänkirjautuessa menee eri näkymään.

Omia harjoituksia pitää olla julkisena, että ne näkyvät tuossa profiilissa.

ratikka
24.09.2012, 09.05
Laitetaan nyt tänne kun en haulla muutakaan ketjua löytänyt.

Alkaa jo hieman kypsyttämään tuo Garminin sykemittaus. Itsellä on Garmin 910xt ja sen sykkeenmittaus ei pelitä juuri koskaan kunnolla.

http://connect.garmin.com/activity/225857838

Tuossa näkee hyvin sykkeiden katoaminen. Alussa näyttää ok, mutta sitten häviää. Aika paljon maksoin laitteesta ja noin huonosti toimii. Olen kokeillut erilaisilla paidoilla jne jne, mutta suurempaa vaikutusta ei ole ollut. Yhdellä maantiepaidalla toimii hyvin. Tekninen paita oli tuossa esimerkissa takin alla. Voisiko se vaikuttaa tähän jotenkin?

Jenkkakahva
24.09.2012, 09.21
Onhan sykevyö ollut suht. kireällä ja kontaktipinnat kostutettu?

TetedeCourse
24.09.2012, 09.33
Onko pelkästään premium sykepanta ollut kokeilussa ??? Se aikaa myöten tuntuu menettävän kykynsä sykkeen seurantaan - pesu, kostutus tms kikat eivät mulla tuntunut auttavan...

Palasin takaisin perus sykepannan (https://buy.garmin.com/shop/shop.do?cID=405&pID=10996) käyttäjäksi ja se toimii aina ja virheettömästi kaikkien vaatteiden yms kanssa - premium panta on ihan susi!!!

Nufan
24.09.2012, 09.51
Mulla on toinen premium panta menossa ja sekin on alkanut temppuilemaan.
Sykkeet on aivan levottomat, karkaa yli kahdensadan ja viipyy siellä pitkään, kunnes taas palautuu normaaliksi.
Ensimmäinen vyö teki ihan samaa. Se oli mallia jossa anturi on osa vyötä, eli se vyö katkeaa siitä anturin kohdalta.
Uusi vyö oli hakasella katkeavaa, mutta samaa vikaa alkaa olemaan siinäkin.

Patterin vaihtoa en ole vielä kokeillut, mutta aika outoa, että patteri vuodessa kuluisi loppuun.

Ja itsekin ajattelin ton peruspannan kyllä seuraavaksi ostaa.
Ja sama mikä tossa premiumissa on outoa, että se vyö rispaantuu tosi helposti.

jjyrki
24.09.2012, 10.00
Mulla oli Garminin sykkeen kanssa big problem: jos paita vähänkin lepatti kainaloista niin "syke" oli 200-250.
Ongelma poistui kun vetäisin pari kerrosta sähkömiehen teippiä pannan etupintaan.

ratikka
24.09.2012, 10.04
Joo mulla on tuo premium-panta. Pitänee sitten ostaa perusmallinen. Pitää myös kysyä valmistajalta mikä mättää.

Cycledrophis
24.09.2012, 10.34
Peruspanta toimii paremmin, muttei sekää ilman tätä pulmaa ole. Auttaa jos pitää pannan aika kireällä. Minulla pattrerit ei kyllä kestä kuin 3-4kk, jos patteri huono pulma esiintyy helpommin. Myös halpispattereilla on ollut samaa pulmaa jo uutena.

Jari

Nufan
24.09.2012, 11.38
Jos ei patterin vaihto auta ongelmiin, pitänee siirtyä jonkun toisen valmistamaan ant+ sykevyöhön.

Onko kukaan perehtynyt vaihtoehtoihin?

Jenkkakahva
24.09.2012, 11.52
Mullon se karvalakkimallin vyö ja patterikin on kaksivuotta vanha. Onko siis niin, että se premiumvyö on paitsi epäluotettava, myös energiasyöppö?

zeizei
24.09.2012, 12.01
Kohta kolme vuotta ollut käytössä se karvalakkimallin vyö enkä muista ainuttakaan ongelmaa. Patteri vaihdettu korkeintaan kertaalleen. Käyttötunteja vuodessa noin 300-350 eli en tuota vanhaa mallia ainakaan kovin huonoksi tai energiasyöpöksi sanoisi. Toki käyttäjän rintakehän muoto vaikuttaa myös mittarin toimintaan eli sama sykevyö ei välttämättä toimi kaikilla yhtä hyvin.

hannupulkkinen
24.09.2012, 12.31
Minulla on pari noita perussykepantoja. Olen huomannut, että ne pitää pestä aika usein ts. joka lenkin jälkeen tai ennen niin patteri kestää pidempään. Aina ennen kun laitan pannan, pesen sen lämpimän veden alla ja panen ihan pienen lirauksen saippuaa, jonka hankaan kosketuspintaan ja sitten huuhtelen. Pelittää varmasti ja patteri kesätää hyvin 500 tuntia. Ennen kun en tätä tehnyt patteri saattoi kulua jo sadassa tunnissa. Onhan se Polarin tuhannen tuntia tietenkin vähän enemmän. Polarin ja Garminin välissä oli joku sweitsiläinen mittari, jossa oli myös itsevaihdettava patteri ja siinä patteri ei kestänyt sataakaan tuntia.

zeizei
24.09.2012, 12.46
Joo pesu ja varsinkin kuivaus kannattaa muistaa. Itse en tosin saippuaa ole käyttänyt, mutta kun huuhtaisee hiet pois ja kuivaa niin pysyy vähän siedettävämmän näköisenä ja taitaa tosiaan säästää patteriakin.

ratikka
24.09.2012, 17.28
Joka kerran jälkeen on tullut pestyä ja laitettua kuivumaan.

Soitin Garminin tekniseen tukeen... Pienen keskustelun jälkeen sovimme, että lähetän vyön heille.

Karppa10
26.09.2012, 22.05
Mulla on 310 xt ja siinä on paras sykepanta mitä mulla on ikinä ollut. Aikaisemmat mittarit olleet polarin eri versioita.
Laitan aina mittaus pintoihin samaa geeliä mitä käytetään ultratutkimuksissa. Vyö ei tarvitse olla olla edes hirmu tiukalla, niin aina on toiminut moitteettomasti.

magnuken
26.09.2012, 22.50
Mulla on 310 xt ja siinä on paras sykepanta mitä mulla on ikinä ollut. Aikaisemmat mittarit olleet polarin eri versioita.
Laitan aina mittaus pintoihin samaa geeliä mitä käytetään ultratutkimuksissa. Vyö ei tarvitse olla olla edes hirmu tiukalla, niin aina on toiminut moitteettomasti.

Minulla on myös FR 310XT ja lisäksi näissä hommissa Edge 500. Molempien mukana oli siis sykevyö ja jossakin vaiheessa sykkeet alkoivat temppuilemaan näissä vöissä, ensiksi noin 1,5 vuoden jälkeen 310XT vehkeessä ja nyt noin 2 vuoden jälkeen Edgen mukana tulleessa "kovassa" vyössä.

Molemmat sain toimimaan hyvin sivelemällä anturit aina silloin tällöin EEG geelillä. Siis samalla sähköä johtavalla geelillä mitä käytetään esim. aivojen skooppaamisessa elektroenkefalografilla. Tököttiä saa ainakin Yliopiston apteekeista.

Velogi
17.01.2013, 14.22
Oletteko te tyytyväisiä Garmin connectiin vai replikotteko Garmin mittarin tiedot johonkin muuhin palveluun? Näin äkkiseltään GC on kyllä aika vanhanaikaisen oloinen, joskin pyöräilyä silmälläpitäen löytyy monipuoliset ominaisuudet. Etsin kuitenkin yleispäiväkirjaa johon saisi pyöräilytedot Garminista ja muut liikkumiset vaikka manuaalisesti. HeiaHeia, SportsTracker, Endomondo,....?

mhelander
17.01.2013, 14.27
Oletteko te tyytyväisiä Garmin connectiin vai replikotteko Garmin mittarin tiedot johonkin muuhin palveluun? Näin äkkiseltään GC on kyllä aika vanhanaikaisen oloinen, joskin pyöräilyä silmälläpitäen löytyy monipuoliset ominaisuudet. Etsin kuitenkin yleispäiväkirjaa johon saisi pyöräilytedot Garminista ja muut liikkumiset vaikka manuaalisesti. HeiaHeia, SportsTracker, Endomondo,....?

No mulla on GC vain nippelitiedon katsomista varten. Lataan lenkit sinne ja Stravaan, jälkimmäinen on se "päiväkirja".

TetedeCourse
17.01.2013, 14.38
Kaikista noista tuntuu aina puuttuvan jokin ominaisuus, jonka toivoisin näkeväni - itse lataan kaikki Garmin Connectiin, Runningfreeonlineen (=ex RunSaturday) sekä Sport Tracks (http://www.zonefivesoftware.com/sporttracks/):iin... joitakin ulkomaan ajoja on Stravassa. Ensiksi mainittu on mulla se päiväkirja. Endomondo ei 'syö' isoja tiedostoja ja SportsTracker ja Heiaheia ei kiinnosta muutaman kokeilun jälkeen.

Sport Tracksin tulevalta mobiiliversiolta (http://www.sporttracks.mobi/) odotan paljon ...

Kemizti
17.01.2013, 15.08
connectiinkin kuulemma tulossa jotain päivityksiä lähiaikoina..

Velogi
17.01.2013, 15.46
connectiinkin kuulemma tulossa jotain päivityksiä lähiaikoina..
Kas kun eivät maininneet kun annoin palautetta noista suomenkielisen toteutuksen kielikukkasista.

Antti Kuitto
17.01.2013, 16.50
Garminin mittari on pyörinyt hieman ajatuksissa kun vanhasta polarista taitaa kohta aika jättää, mutta Polarin käyttäjänä on dataa Polarin softassa (PPP) noin kymmeneltä vuodelta. Onkohan mitään järkevää keinoa saada siirrettyä näitä Garminin connectiiin, ja onko connect ylipäätään yhtä hyvä kuin Polarin precision performance? Jos siirto jotenkin onnistuu, niin mitä tietoja on mahdollista siirtää?

pätkä
14.04.2013, 21.26
...Jos siirto jotenkin onnistuu, niin mitä tietoja on mahdollista siirtää?

Laitetaan nyt tähänkin mitä muun höpinän ohella kirjoitin Garmin Edge 800 ketjuun.

Netin syövereistä löytyy ainakin tällänen konvertteri http://polarconverter.azurewebsites.net
Pikasesti kokeilin ja tiedot vääntyi .tcx muotoon ja manuaalinen siirto Garmin connectiin myös ok. Kaikki alkuperäinen data muuntui ja siirtyi oikein: matka, keskari, kartta, kadenssi jne.

Sen verran täsmennystä että kaikki tiedot ei sitten kuitenkaan menneet aivan oikein. Joissain tiedostoissa oli heittoa kilometreissä ja harjoitusajassa. Nämä tietysti voi sitten korjata GC sivulla käsin.

Edit: siis .hrm ja .gpx tiedostoja muunsin .tcx muotoon.

VesaP
30.04.2013, 10.20
Saako täällä Garmin Connectissa mitenkään jotain tehtyä reittiä (COURSE) kopioitua pohjaksi uudelle reitille? Meikä ei ole moista optiota löytänyt. Vaikka ottaa uudelleen nimeämisen, niin se tosiaan uudelleennimeää vain reitin, ei luo samalla uutta uudelle nimelle.

Täytyykö jotenkin Garminista ladata reitti uudelleen Connectiin jolloin se tulee uudeksi reitiksi vai toimiiko tuokaan? En ole kokeillut moista koskaan joten voi olla että kyselen tyhmiä... Ja en "kerkeä" lukea vanhoja viestejä josko siellä olisi jo ratkaisu tähän joten kysyn siksi tässä ja nyt.

Minttukaakao
30.04.2013, 11.05
Onhan siellä se kynän kuva (edit this course) kun reitti on auki, sitten vaan hiirellä raahaamaan reittiä minne haluaa + save + send to device.

Fuuga
30.04.2013, 11.19
Ongelmana on se, että vanha ei jää eli se ei kopioi vaan muokkaa vanhaa... Itsekin kuvittelin saavani jotain aikaiseksi editoimalla ja uudelleen nimeämällä.

VesaP
30.04.2013, 11.33
Just kuten Fuuga sanoo, eli tottahan toki ediointi ja uudelleen nimeäminen onnistuu mainiosti, mutta ei siten, että originaali työllä ja tuskalla väännetty reitti jäisi myös sinne listoille.

On varsin iso homma klikkailla useampi sata km jotain tiettyjä pikkuteitä just oikealla tavalla. Helpompaa olisi jos olisi tapa jolla jo olemassaolevat sadat kilometrit saisi pidettyä pohjana ja siihen vain sit piirtelee pari saturaista päälle.

timpe
30.04.2013, 11.57
Just kuten Fuuga sanoo, eli tottahan toki ediointi ja uudelleen nimeäminen onnistuu mainiosti, mutta ei siten, että originaali työllä ja tuskalla väännetty reitti jäisi myös sinne listoille.

On varsin iso homma klikkailla useampi sata km jotain tiettyjä pikkuteitä just oikealla tavalla. Helpompaa olisi jos olisi tapa jolla jo olemassaolevat sadat kilometrit saisi pidettyä pohjana ja siihen vain sit piirtelee pari saturaista päälle.

Ite muistaakseni kiersin tän siten, että exporttasin sen reitin gpx:nä, sit importtaa sen harjoitukseksi, siitä luo uuden reitin jota lähtee editoimaan ja lopuksi pitää vielä poistaa se importattu "harjoitus". Tosi kätevää.

mhelander
30.04.2013, 14.25
Ite muistaakseni kiersin tän siten, että exporttasin sen reitin gpx:nä, sit importtaa sen harjoitukseksi, siitä luo uuden reitin jota lähtee editoimaan ja lopuksi pitää vielä poistaa se importattu "harjoitus". Tosi kätevää.

Samaa menetelmää käyttänyt olen minäkin. Kiertotiehän tuokin on mutta voittaa helposti sen miljoonan klikkailun että saa tyhjästä nyhjästyä reitin pohjaksi.

Tässä on jopa mahdollista käyttää muutakin tsydeemiä suunnitteluun, kuten BikeRouteToaster (http://bikeroutetoaster.com/Course.aspx):a jolla OSM-kartoilla pääsee jopa joskus kinttupoluillekin asti. Ja sitten sen exporttia joko suoraan Garminiin tai Connect:n kautta.

Suoraan sanottuna itse ohitan GC:n mikäli vain pystyn. Mulle on siitä ollu lisäarvoa vaan muokkaamattomien detaljien katseluun jotka Strava, jota pääasiassa käytän, tavallaan vesittää tai keskiarvostaa.

VesaP
30.04.2013, 14.31
Ite muistaakseni kiersin tän siten, että exporttasin sen reitin gpx:nä

Samaa menetelmää käyttänyt olen minäkin.

Mitenkä exporttaan tekemäni reitin? Ei, siellä ei ole mitään export namiskaa ainakaan omalla ruudullani.

mhelander
30.04.2013, 15.35
Mitenkä exporttaan tekemäni reitin? Ei, siellä ei ole mitään export namiskaa ainakaan omalla ruudullani.

Mulla on EN-kielellä Export-nappula siinä "työkalurivillä" keskivaiheilla, kun itse lenkki on aukastu.

Jenkkakahva
13.06.2013, 11.57
Lyhyt mutta ytimekäs kysymys:
Miten "Sää"-toiminnon saa aktivoitua?
Mittari on Edge 500.

Tregård
13.06.2013, 12.46
Lyhyt mutta ytimekäs kysymys:
Miten "Sää"-toiminnon saa aktivoitua?
Mittari on Edge 500.

Ei tarvitse aktivoida. Säätieto on harjoituksen aloitusajankohdan ja -paikan mukainen sää jonkun nettisääpalvelun mukaan. Näköjään esim. viime sunnuntain Pirkan pyöräilyyn se ei liittänyt säätä, mutta jäähallilta kotiin ajettuun erilliseen harjoitukseen sää on liitetty.

Kyseinen ominaisuus on erittäin suuntaa antava: viime torstain lenkin se kertoo ajetun aurinkoisessa +27 asteen kelissä, mutta muistan elävästi ajaneeni hirveessä kaatosateessa suurimman osan lenkistä.

Jenkkakahva
13.06.2013, 13.00
Mulla tuota säädataa ei näy missään harjoituksessa:seko:

rjr
13.06.2013, 13.39
Mulla tuota säädataa ei näy missään harjoituksessa:seko:
Taitaa Asikkala kuulua Lahden "vaikutuspiiriin" ja hakee säädataa jostain Lahden lähistön palvelusta (en nyt muista, mikä se oli nimeltään). Sieltä ei kuitenkaan dataa saa. Katso juoksufoorumilta, siellä oli aiheesta keskustelua taannoin.

Jenkkakahva
13.06.2013, 14.24
Juoksufoorumilla mainittiin että säätiedot tulevat lentokentiltä. Lahden lähistön palvelu on Asikkalassa Vesivehmaan lentokentällä, mutta ko. sääasema on ollut epäkunnossa (http://www.lahtivesivehmaa.fi/uusi-sivu) jo jonkin aikaa.
Toisaalta ei mun harjoituksiin ole tullut säätietoja myöskään Helsingissä, Tampereella, Jyväskylässä, Kittilässä eikä Hämeenlinnassa.

Velogi
16.06.2013, 22.04
Kyllä mun Garmin connectiin tulee kuhunkin harjoitteeseen päivän säädata, viitteenä lukee "source:EFTP". On kuta kuinkin totuuden mukainenkin.

sakuvaan
17.06.2013, 10.38

BaseCampilla tuo onnistuu? Sillä pitäis pystyä editoimaan olemassaolevia pätkiä.

Fuuga
17.06.2013, 15.45
Kyllä mun Garmin connectiin tulee kuhunkin harjoitteeseen päivän säädata, viitteenä lukee "source:EFTP". On kuta kuinkin totuuden mukainenkin.

EFTP, Tampere-Pirkkala airport, mitä lähempänä sitä kuljet, sen paremmin pitää paikkansa. Lentokenttien METAR-tiedot ovat ehkä parhaiten ajantasalla kuitenkin.

Sen verran itseäni jäi korpeamaan eilisen HePon Vantaankosken lenkin siirto Garminiin (E500) Kuukkelista, että heräsi kysymys, onko kukaan koskaan onnistunut siirtämään mitään manuaalilatauksella GC:n?
Itse olen yrittänyt vähän kaikella kaikkea ja aina saan vastaukseksi että jonkun aineiston osalta oli ongelmia.

sakuvaan
17.06.2013, 20.14
Mä lemppasin pari päivää sitten yhden lenkin Edge 800 muistikortilta 'upload a file' optiolla ja hienosti uppos.

Garmin connect ei näemmä ymmärrä skannata SD korttia jolla on lenkki tallennettu.

Isä nitro
17.07.2013, 12.07
Sekalaista ajelua takana Saksan ja Tanskan teillä. Käytän GCtia aktiviteettieni kirjaamiseen. Vaan pystyykös tuolla, tai millään muualla ohjelmalla, yhdistämään gepsillä keräämäni yksittäiset reitti- eli karttatallennukset yhdelle ja samalla karttapohjalle?

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Cycledrophis
17.07.2013, 12.47
Ei pysty ja jos löydät moisen softan kerro heti ois hieno.

Jari

kervelo
17.07.2013, 13.08
GPS-tallennusten yhdistely vaatii jonkun erillisen apuohjelman. Googlettamalla ("join several gp tracks") löytyy jonkin verran vaihtoehtoja, yhdestäkään noista ei ole tosin kokemusta.

tmile
17.07.2013, 14.37
Tuolla saa editoitua ja yhdisteltyä gpx jälkiä, hieman hankalakäyttöinen mutta toimii: http://sourceforge.net/projects/gpxeditor/
Tuolla saa gpx jäljet kartalle: http://www.gpsvisualizer.com/

Pyyttonin vääntäjille löytyy https://github.com/tkrajina/gpxpy, jonka takaa löytyi http://www.trackprofiler.com/

On ollut suunnitelmissa vääntää skripti joka lukee satoja gpx tiedostoja yhteen esim. Tampereen alueelta, yhdistää toisiaan riittävän lähellä olevat jäljen pätkät yhteen ja muodostaa suuren polkuverkostokartan esim. tuon kanssa: http://olammi.iki.fi/sw/fetch_map/

Jos olisi aikaa joskus...

jorma löhman
17.07.2013, 15.55
Minulla on jatkuvasti ongelmia Garmin 800 suunnistuksen kanssa. Olen ladannut reitit suoraan Garminin omalta karttaohjelmalta tai vaihtoehtoisesti Hepon lenkeille osallistuvien linkeistä. Aina on kuitenkin vaikeuksia suunnistuksen kanssa. Ohjelma neuvoo vääräin useita kertoja lenkin aikana mikä tietysti tarkoittaa ettei ohjeisiin voi lainkaan luottaa. Garminin kartat ovat vakiot laitteeseen saatavat. Onko kellään vinkkejä miten Garminin suunnistusta voi parantaa?

Isä nitro
17.07.2013, 17.17
Jos olisi aikaa joskus...

Niin vähän on aikaa...Mutta suurkiitos kaikille vinkanneille. Näillä pääsen asiassani eteenpäin.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Scott68
18.07.2013, 01.35
Minulla on jatkuvasti ongelmia Garmin 800 suunnistuksen kanssa. Olen ladannut reitit suoraan Garminin omalta karttaohjelmalta tai vaihtoehtoisesti Hepon lenkeille osallistuvien linkeistä. Aina on kuitenkin vaikeuksia suunnistuksen kanssa. Ohjelma neuvoo vääräin useita kertoja lenkin aikana mikä tietysti tarkoittaa ettei ohjeisiin voi lainkaan luottaa. Garminin kartat ovat vakiot laitteeseen saatavat. Onko kellään vinkkejä miten Garminin suunnistusta voi parantaa?

Olen tehnyt reittejä GPSies.com -ohjelmalla. En tiedä auttaako tuohon ongelmaan, mutta voihan aina kokeilla. Mulla pyöritti kans keväällä Mallorcan reissulla yhdessä kylässä tovin minne sattuu, mutten muista oliko reitti tehty Garminin omalla ohjelmalla vai em. versiolla. Kerro miten kävi, jos kokeilet.

VesaP
27.07.2013, 12.33
Jaahas, Garmin Connect "vähän" sekaisin... Piirsin oman 3 tunnin reittini sinne ja softa tilttasi. Loggasin uudelleen sisälle, niin nyt aukeaa jonkun toisen sällin reitit pelkästään, ei omani. Kuulostaako tämmöiset tutulta:

"Winter home route, Jpää, 38, Hki-Hvnk, Tour de helsinki, Porvoo 150km". Ja reittejä näyttää olevan niin maan pirusti...

Mitähän noille tekis, pitäs poistaa piruillessaan? :rolleyes: No en tietysti, loggaan ulos ja ehkä ne palautuu oikealle omistajalleen nuo reitit. Ja palauttakaa pliis mun 3h reittini takaisin. Siellä myös brevettireitit. Saakeli.

Joo, laitoin "feedback" painikkeella infoa ylläpidolle, mutta ei kait sieltä koskaan mitään vastausta kuulu.

Edit: Ai, siellä näkyy toisen sällin reenitkin... :eek: Aivan sekaisin koko softa näköjään Garminilla nyt. Onkohan ko kaverin inboxissa jotain härskejä maileja tms? No, en jaksa käydä katsomassa näkyykö toisen mailitkin vai mitä viestejä tuon kirjekuoren takaa näkyykään.

Grugi
27.07.2013, 16.54
Mulla näkyy kyllä normaalisti omat eikä kenenkään muun.

kolistelija
27.07.2013, 17.32
Mulla on joskus käyny sama kun VesaP:llä. Korjaantui uudelleen kirjautumalla. Oli aika kova sälli yhdysvaltain länsirannikolta, puski 40km aika-ajoja melkeen 400W keskiteholla. :)

VesaP
28.07.2013, 20.03
Ja taas sama. Eri tyypin tiedot tällä kertaa tulee mitä eilen. Jonkun pääkaupunkiseutulaisen näytti olevan... Toimii ihan *piiip* hyvin siis. Ja mulla ei auta edes ulosloggaus. Itsepintaisesti tulee toisen tyypin reitit. Täytyy yrittää aamulla uudestaan. Hanurista tämmöinen.

Grugi
28.07.2013, 20.20
Voi Vit*** sinne katos päivän lenkki bittiavaruuteen, Kaikki näytti olleen ihan ok mutta sitten kun synkkasi puhelimen niin jonnekkin katos lenkki. :(

Vepa
28.07.2013, 22.19
Onko Vesa kokeillut selaimen sivuhistorian ja pipareiden tyhjentämistä?

Iglumies
29.07.2013, 18.09
Aika:

1:06:17

Aika liikkeellä:
54:31

Kokonaisaika:
1:06:17

Keskinopeus:
183,5 km/h

Keskinopeus liikkeellä:
223,1 km/h

Maksiminopeus:
43,0 km/h

Kattokaas tätä, saunalenkki Nomadilla polkuja pitkin:)

Vepa
29.07.2013, 18.46
^ Hyvät on Iglulla keskinopeudet :D Mulla taasen maksimi 923 km/h http://connect.garmin.com/activity/345450191 , maastopyörällä tämäkin.

Analog Kid
29.07.2013, 19.15
Kylläpä kaverit ajelee hitaasti :D Tuossa tuollainen kuvakaappaus peruslenkistä, maksiminopeus rapiat 5400 km/h. Ennätys on hiukan päälle 6100 km/h. Noita tuli joskus aikoinaan kymmenisen lenkkiä peräkkäin joissa on pieni pilkkuvirhe maksiminopeudessa, korjaantuu kyllä oikeaksi kun käy katsomassa kyseistä lenkkiä.

https://lh3.googleusercontent.com/-Ws6qx74_K9I/UfaS-_E95II/AAAAAAAAA7M/vFY5pXErMqc/s341/nopeus.jpg

H. Moilanen
30.07.2013, 10.08
Millä laitteilla tuollaiset on mitattu?

Jani73
30.07.2013, 10.27
Iglumiehen nopeuksien ymmärtäminen vaatii jotain korkeampaa matematiikkaa. Ei voi ymmärtää miten maksiminopeus voi olla pienempi kuin keskinopeus. No matikka ei tosiaan ole vahvimpia alueitani.

Mulla Forerunner 405 joskus antoi vastaavia nopeuksia.

Iglumies
31.07.2013, 09.16
Iglumiehen nopeuksien ymmärtäminen vaatii jotain korkeampaa matematiikkaa...
Juu, en minäkään muista piipahtaneeni Venäjän puolella, kuten tuo 500:n väittää:)

hannupulkkinen
02.08.2013, 21.35
Tämmönen viesti tulee kun yritän ladata lenkkiä Forerunner 305 mittarista.
TypeError: Määrittämättömän tai tyhjän viittauksen ominaisuutta isTablet ei voi noutaa

Ei onnistu siis lataaminen. Onko Connect Garminin, FR:n vai läppärin vika?

Edit. Alkoipa toimia itsekseen.

Velogi
08.08.2013, 10.22
GC:n aktiviteetin tiedoissa korkeuskäyrän asteikko on +/- 200 m. Saako tätä mitenkään muutettua? Ei paljon näy meikäläisen tasamaan tallaukset. Player-moodissa TÄMÄ asia toimii järjevämmin, moni muu taasen ei.

Tregård
08.08.2013, 10.45
GC:n aktiviteetin tiedoissa korkeuskäyrän asteikko on +/- 200 m. Saako tätä mitenkään muutettua? Ei paljon näy meikäläisen tasamaan tallaukset. Player-moodissa TÄMÄ asia toimii järjevämmin, moni muu taasen ei.

Sitä pystyy zoomaamaan pitämällä hiiren nappulaa pohjassa ja piirtämällä "laatikon", mutta käppyrässä on aina nolla keskellä. Jonkin verran auttaa kuitenkin, että +/- 200 metrin sijaan skaala onkin reitin oikean maksimin mukainen esim. +/- 130m

Vuosi pari sitten tämä korkeuskäppyrä toimi hirveän paljon fiksummin, mutta jostain syystä päättivät sitten korvata sen paskemmalla.

Edit 2:
Eiku saa sen nykyään zoomattua sillein, että pystyakseli lähtee nollasta eikä miinusluvusta. Mutta ei kyllä hajua miksi se on oletuksena +/-200mm... Ehkä joku käyttää käppyrää todellisten arvojen sijaan siten, että laittaa aina lähtiessään korkeusasemaksi 0. Tai sitten koodaaja asuu Hollannissa.

VPR
08.08.2013, 11.02
Vuosi pari sitten tämä korkeuskäppyrä toimi hirveän paljon fiksummin, mutta jostain syystä päättivät sitten korvata sen paskemmalla.
Flash-pohjaiset käppyrät korvattiin Javascript-pohjaisilla koska Applen laitteet eivät tue Flashia. Strava tekee tämänkin asian paremmin.

PPP
08.08.2013, 17.58
Onhan se vähän flätti maa, mutta kyllä sieltäkin vähän enemmän korkeuseroa löytyy..

.... Mutta ei kyllä hajua miksi se on oletuksena +/-200mm... Tai sitten koodaaja asuu Hollannissa.

Ja muuten olen sitä mieltä, että on koko typerä se GC venkula muutenkin - aivan hintansa veroinen.

TPP
09.03.2014, 14.29
Ajanotto-, korkeus- ja lämpötilakäyrät sekä soitin (player) toiminto kadonneet Garmin Connectista, onko muilla vastaavia havaintoja?

TetedeCourse
09.03.2014, 14.37
Njet - kaikki on niin kuin pitääkin :)

Iglumies
09.03.2014, 14.39
Ei, mulla näyttäisi kaikki toiminnot löytyvän.

jruots
09.03.2014, 14.51
Onhan tuolla kaikenlaista vikaa: kadenssit loistavat poissaolollaan käyristä, korkeuden korjailua ei saa enää päälle vanhemmista suorituksista, uusissa tuo näyttää olevan automaattisesti päällä. Playerin full screen ei toimi...... Jako FB:hen osaa kyllä nykyään jo laittaa tulokset edes oikeassa formaatissa, mutta jos kaveri klikkaan linkkiä ja ei ole kirjautunut sisään GC:hen niin kaikki tulokset näkyy taasen maileina. Tätäkin korjausta on odotettu jo 5 vuotta korjattavaksi, mutta tuntuu olevan liian vaikea taski Garminille korjattavaksi.

BadRobot
10.03.2014, 21.45
Noista korkeuskäyristä tuli tieto Chainsmokerilta että kokeileppa vaihtaa käyttöön Mozilla Firefox. Kyseiset vaivat korjautuivat tuollaisella operaatiolla.
-täältä tullaan jorvi-

TPP
11.03.2014, 18.39
Noista korkeuskäyristä tuli tieto Chainsmokerilta että kokeileppa vaihtaa käyttöön Mozilla Firefox. Kyseiset vaivat korjautuivat tuollaisella operaatiolla.
-täältä tullaan jorvi-
Toimii, grazie mille!

magnuken
12.03.2014, 08.33
Jako FB:hen osaa kyllä nykyään jo laittaa tulokset edes oikeassa formaatissa, mutta jos kaveri klikkaan linkkiä ja ei ole kirjautunut sisään GC:hen niin kaikki tulokset näkyy taasen maileina. Tätäkin korjausta on odotettu jo 5 vuotta korjattavaksi, mutta tuntuu olevan liian vaikea taski Garminille korjattavaksi.

Turhaan sitten olet ootellut! Kun menee GC:lle kirjautumatta, niin on hyvin helppoa vaihtaa yksiköt. Tämä tapahtuu ihan painamalla oikealla sivun yläosassa olevaa nappulaa "View in Metric". Tuon yksiköiden vaihtonappula "Metric / Statute" on kyllä ollut siinä ilmeisesti ihan alusta alkaen.

jruots
12.03.2014, 10.19
Turhaan sitten olet ootellut! Kun menee GC:lle kirjautumatta, niin on hyvin helppoa vaihtaa yksiköt. Tämä tapahtuu ihan painamalla oikealla sivun yläosassa olevaa nappulaa "View in Metric". Tuon yksiköiden vaihtonappula "Metric / Statute" on kyllä ollut siinä ilmeisesti ihan alusta alkaen.

Kyllä tuo nappi on ollut tiedossa. Ihmettelen vaan miksi tuota muunnosta ei voida tehdä automaattisesti siten että esitettäisiin tulokset siinä formaatissa missä käyttäjä ne haluaa esitettävän. Ei pitäisi olla kovinkaan iso homma korjata tuollainen bugi!

ATS
12.03.2014, 10.19
-täältä tullaan jorvi-
Itsellä myös Explorer lopetti kaikkien käyrien näyttämisen. Chromella toimii. :) Mikähän Explorerin asetuksissa on nyt metsässä?

Kuntoilija
12.03.2014, 10.55
Jospa Garmin on päivittänyt ohjelmaa niin, että vaatii uusimman verson explorerista, jotta kaikki toimii. Itse ihmettelin Suunnon Movescountin paskaa ulkoasua ja toimivuutta, kunnes selvisi ettei se toimi explorer kasilla. No windowns xp:n ei kasia uudenpaa versiota saanut, joten meni sitten taivaan vanha läppäri myös vaihtoon. Tuo suunto toimi vanhassa tietokoneessa kyllä myös firefoxilla, kun kokeilin.

Steni
12.03.2014, 12.20
Ei toimi täälläkään Explorer 11:ssa.
Kokeilin vielä vanhemmallakin 10-versiolla,
mutta ei pelittänyt silläkään.

Paolo
12.03.2014, 12.45
Macillä pelittää.

mhelander
12.03.2014, 13.00
Crome... Pelittää kuten on tehnyt koko ajan. Myös linukassa...

Sent from my Lumia 1020 using Tapatalk

magnuken
12.03.2014, 22.29
Kyllä tuo nappi on ollut tiedossa. Ihmettelen vaan miksi tuota muunnosta ei voida tehdä automaattisesti siten että esitettäisiin tulokset siinä formaatissa missä käyttäjä ne haluaa esitettävän. Ei pitäisi olla kovinkaan iso homma korjata tuollainen bugi!

Ja tuon napin painallus nyt sitten niin vaikeata on??? No, onhan meitä täällä näitä "uusavuttomia" moniakin.

Mitä noihin selaimiin tulee, niin GC toimii ainkin oman kokemukseni mukaan hyvin seuraavissa: Google Chrome 33.0x, Firefox 12.0 mutta ei enää esim. IE 9.x versioilla.
Itse käytän GC:tä lähinnä Chromella koska siinä kaikki uudetkin ominaisuudet tuntuu toimivan ja vieläpä nopeasti.

Fuuga
13.03.2014, 01.33

Näin koodaajana pitää sanoa, että on aika vaikea haistella kirjautumattoman käyttäjän tapauksessa jotta missäköhän yksiköissä juuri tämän nimenomain selaaja haluaa nähdä mitat. Voit harjoitella sitä arvuuttelemalla kadulla vastaantulijoiden mieltymystä eri mallisiin pikkuhousuihin - vaikka. Noin muuten profiilissani valitsemani mittayksikkö on pitänyt päivityksestä huolimatta hyvin.

jruots
13.03.2014, 06.53
Näin koodaajana pitää sanoa, että on aika vaikea haistella kirjautumattoman käyttäjän tapauksessa jotta missäköhän yksiköissä juuri tämän nimenomain selaaja haluaa nähdä mitat. Voit harjoitella sitä arvuuttelemalla kadulla vastaantulijoiden mieltymystä eri mallisiin pikkuhousuihin - vaikka. Noin muuten profiilissani valitsemani mittayksikkö on pitänyt päivityksestä huolimatta hyvin.

Ei käynyt mielessä, että tässä tarkoitetaan nimenomaan aktiviteetin tekijän formaattia? Sitä tässä haen että jos joku minun kavereista klikkaa vaikkapa FB-linkkiä niin hän saisi nähdä tiedot suoraan metrisessä järjestelmässä eikä maileina!

Fuuga
13.03.2014, 09.34
Juu, muuten tunnustan, ei käynyt.

Siinäpä se ongelma onkin. Toiselle se sopisi, toiselle ei. Koskaan et saa kaikkia tyydytetyksi.
Sen verran pitää sanoa puolustukseksesi, että palvelun tarjoaa jenkkifirma, joka tietenkin preferoi omaa yksikköjärjestelmäänsä naturalmente.
Kolmanneksi tietenkin voisi ajatella sellaisia hienouksia, että voisi kaivaa jotain tietoa osoitteesta, josta sivupyyntö tulee ja arvuutella oikeaa yksikköjärjestelmää siten.
Se ei (läheskään?) aina osuisi oikeaan, mutta jossain määrin kyllä.

No, GC on muutenkin aika mopo. Keskimäärin näiden mittareiden tuottajien webbijärjestelmät ovat aika kökköjä, koska pääpaino on ollut laitekehittelyssä eikä kokonaisjärjestelmässä..

mhelander
13.03.2014, 11.32
Joo. Debuggasin vähän connect.garmin.com palvelua... Siinä pitäisi olla nappula metriselle standardille jos ei ole kirjautunut palveluun, ei tule Chromella näkyviin.

Yksikön valinta on JavaScript-muuttujissa ja en heti keksinyt konstia saada sitä vaihdettua linkkiä manipuloimalla, siis parametria lisäämällä.

Sitten löytyi Chrome add-on jolla saa kai Facebook-jakoja tehtyä metrisinä mutta ei sekään pelitä, vissiin on herkkä mitä tyyppiä jaettava tapahtuma on (road, mtb ilmeisesti voisi toimia).

Ongelma on tiedossa Garminin foorumeissa ja FB-sivuilla... ja häiritsee vain niitä jotka eivät kirjaudu sisään. Tilin omaavat voivat vaihtaa kielen ja yksikön joka toimii sitten myös jaetuille tapahtumille.

Löytyy myös Chrome add-on "GPX Downloader" jolla kaikki saavat tapahtuman otsikkoriville talletusnappulan vasemmalle puolelle "GPX" -nappulan jolla saa helposti ladattua reitin omaan navigointilaitteeseen.

Itse käytän tätä sekä Edge 500 että eTrex 30 laitteille reitin talletukseen, Linux:ssa kun Garmin Connect selainpalikka ei toimi täydellisesti...

Sent from my Lumia 1020 using Tapatalk

ATS
13.03.2014, 15.39
. Tilin omaavat voivat vaihtaa kielen ja yksikön joka toimii sitten myös jaetuille tapahtumille. Kieli välittyy kyllä, mutta yksiköt eivät. Tai ei ainakaan minun profiilistani ole väittynyt yksiköt. Odotellaampa, jos saavat kehitettyä tätäkin paremmaksi :)

magnuken
14.03.2014, 21.20
Joo. Debuggasin vähän connect.garmin.com palvelua... Siinä pitäisi olla nappula metriselle standardille jos ei ole kirjautunut palveluun, ei tule Chromella näkyviin.

No, ainakin meikäläisen Chrome selaimella (Version 33.0.1750.146 m) tuo yksikön vaihtonappula tulee hyvin näkyville siellä oikeassa ylälaidassa ja yksiköiden vaihdot metric-statute myös toimivat.

Esim. tällä tuolla yllä annetulle harjoituksella asia kokeiltu ja hyvin skulaa:
http://connect.garmin.com/activity/345450191

pay_z
30.03.2014, 23.20
Onko kellään tietoa milloin toi sivuston ulkoasupäivitys rantautuu suomalaiselle käyttäjälle"

hannupulkkinen
31.03.2014, 00.30
Onko kellään tietoa milloin toi sivuston ulkoasupäivitys rantautuu suomalaiselle käyttäjälle"
Tarkoitatko tätä? (http://connect.garmin.com/modern/)

Minulla näkyy kaikissa selaimissa metrit ja muut oikein,

Grandi66
31.03.2014, 07.21
Miulla päivitty moderm sivustoon ku otin vivon käyttöön. Kyll mie vielä sitä vanhaa sivumallia käytän ku siellä on ryhmät mitä ei tossa modermissa näy.

VesaP
05.04.2014, 14.53
Siirto ei toimi tuosta Connectista G800:seen. Ei vaikka päällään seisoisi. Olis pitänyt jo kaksi tuntia olla tien päällä mutta ei, täällä nysvään #¤%#¤#¤% koneen kanssa. Oon asentanut Communicator pluginia eestaas, yrittänyt Firefoxia, Chromea, IE:ta. Ei. AINA tulee vain "Unable to send course to device".

Onko muilla nyt tänään samoja ongelmia? Viikko sitten kaikki toimi ok, vaikka silloinkin pariin kertaan tuli tuo "ei voi siirtää"

Tämä ongelma alkoi sen jälkeen nyt kun G800 hävitti kaiken datan viikko sitten. Olen asentanut firmiksen uudelleen, olen tehnyt tehdasresetin. Ei auta.

Taisi jäädä nyt B400 ajamatta helvetti sentään kun ei voi lähtee ilman reittitietoa. :( :mad:

TetedeCourse
05.04.2014, 14.59
Ootko asentanut Garmin Expressin ? Se voi oilla syynä..

VesaP
05.04.2014, 15.03
Mikä on Garmin Express? En oo asentanut. Olen kokeillut reitin siirtoa jo kolmella eri koneella. Ei vaikutusta. V-Käyrä hakkaa rajoittajalle kun tämmöseen kaatuu nyt hommat tältä päivää näköjään. :(

Edit: Yritin jopa aloittaa paniikissa reitin piirron wanhalla tavalla millä aikoinaan reitit siirsin eli Bike Route Toasterilla niin se näköjään uusiutunut kokonaan eikä sitäkään nyt tähän hätään osaa käyttää. :(

Saako Garmin Connectissa tallennettua reittiä manuaalisesti kovalevylle jonka jälkeen sen voisi siirtää fyysisesti itse G800:lle?

hannupulkkinen
05.04.2014, 15.08
Mikä on Garmin Express? En oo asentanut. Olen kokeillut reitin siirtoa jo kolmella eri koneella. Ei vaikutusta. V-Käyrä hakkaa rajoittajalle kun tämmöseen kaatuu nyt hommat tältä päivää näköjään. :(

Edit: Yritin jopa aloittaa paniikissa reitin piirron wanhalla tavalla millä aikoinaan reitit siirsin eli Bike Route Toasterilla niin se näköjään uusiutunut kokonaan eikä sitäkään nyt tähän hätään osaa käyttää. :(
Saako Garmin Connectissa tallennettua reittiä manuaalisesti kovalevylle jonka jälkeen sen voisi siirtää fyysisesti itse G800:lle?
Kun Garmin julkaisi uudet sivut niin samalla latausvälineeksi tuli Garmin express. (http://connect.garmin.com/fi-FI/start) Se on ohjelma, joka ladataan tietokoneella ja se sitten keskustelee Garmin Connectin kanssa.

Sillä ei kyllä mielestäni pitäisi olla tekemistä Connectista laitteeseen ladatessa, mutta toisinpäin on. Connect on nyt jaettu moderniin ja classic-osioon ja kyllä ainakin toistaiseksi reitit ladataan tuolta classicin puolelta.

VesaP
05.04.2014, 15.17
Kun Garmin julkaisi uudet sivut niin samalla latausvälineeksi tuli Garmin express. (http://connect.garmin.com/fi-FI/start) Se on ohjelma, joka ladataan tietokoneella ja se sitten keskustelee Garmin Connectin kanssa.

No kokeilen asentaa sen... Vielä olis pari tuntia aikaa saada tää paska toimimaan ennenkuin täytyy nostaa kädet pystyyn ja vaihtaa B400 viinin juomiseen.

VesaP
05.04.2014, 15.24
Joo, ei auta tuo Expreskään. Löytää G800:sen aivan hienosti. Niinkuin Communicator Pluginikin. Mutta Connectissa sitten "Send to device" kohdan jälkeen "Processing data to write" varmaan 5 minuuttia aina ja sen jälkeen pamahtaa "Unable to send data to device".

Toiminut tosiaan tähän asti mainiosti. Ei enää ampumallakaan.

Muita vinkkejä millä saisi reitin koneelle? Mitä myöhemmäksi lähtö menisi, sen enemmän joutuu ajaa aamuyön vesi/räntäsateessa :(

Edit: Tein testilenkin kävelemällä terassia ympäri minuutin ajan. Se "treeni" kyllä siirtyi Connectiin vallan mainiosti. Eli siirto toimii niin päin. Mutta Connectista ei siirry mikään G800:Seen päin.

VesaP
05.04.2014, 15.33
Siirsin testimielessä pari vanhaa treeniä takaisin laitteelle. Sekin perkeleen perkele toimi loistavasti. "Send to device" kun painoi niin samantien pamahti "Course send to device".

Eli ainut mikä EI TOIMI on omien ajamattomien reittien siirto G800:lle.

Fuking great!

Edit: Sain jonkun wanhan 104km piirtämäni reitin siirrettyä koneelle. OMG.

Kokeilen seuraavaksi tehdä 4 x 100km siivua ja siirtää ne yksitellen... Jos joku bugi tuossa ettei siirrä isoja ajoja mutta lyhyitä vain?

Edit2: YES!! 106km siivu eli 1/4 meni "Course succesfully send to device". Eli tuossa paskassa on nyt bugi, ei siirrä pitkiä lenkkejä kerralla!

VesaP
05.04.2014, 16.20
Noniin, nyt on neljä reilun satasen siivua siirretty Garminiin. Alkas pakkaamaan... :D

kervelo
05.04.2014, 17.19
Jos yhtään lohduttaa, niin aamuyöstä ei pitäisi sataa. Kts. Yrno.

Anzah
05.04.2014, 21.23
Saako connectin kartan "perusasetuksia" tallennettua jotenkin? Itseäni häiritsee se, että kun tarkastelen tehtyä harjoitusta ja katson karttaa niin kartan valinnoissa on aina päällä "bicycle" lisävalinta, mikä muuttaa kartan näkymää hieman. Sama ilmenee myös reittien suunnittelun puolella. Saako jostain siis tallennettua "perusasetukset" siten ettei valinta olisi oletuksella aina päällä?

Heikki
06.04.2014, 11.36
Noniin, nyt on neljä reilun satasen siivua siirretty Garminiin. Alkas pakkaamaan... :D

VesaP, miksi taistella Garmin Connect'in kanssa, kun on mahdollista käyttää parempia reittisuunnitteluohjelmia?

Joskus käytin http://bikeroutetoaster.com/:ia, kuten näköjään sinäkin. Sen ulkoasu on nyt tosiaan muuttunut täysin, tuskin on mitään jätetty vanhasta jäljelle. Aika hyvä kikka karkoittaa vanhat käyttäjät muiden ohjelmien pariin.

Viime aikoina olen luonut reittini http://ridewithgps.com/:lla. Se on ainakin koodaajiensa mukaan nimen omaan suunniteltu Garmin-laitteille. Voin suosittella opiskelemaan tuon käyttöä.

Ja aivan varmasti joku muu suosittelee jotakin muuta reittisuunnitteluohjelmaa!

pay_z
08.04.2014, 22.52
Tarkoitatko tätä? (http://connect.garmin.com/modern/)

Minulla näkyy kaikissa selaimissa metrit ja muut oikein,

Joo siis mulla ei toimi tai oo päivittyny moderniin ulkoasuun. Enkä löydä myöskään mitään näppäintä mistä sen voisi kytkeä on/off..

hannupulkkinen
08.04.2014, 23.32
Joo siis mulla ei toimi tai oo päivittyny moderniin ulkoasuun. Enkä löydä myöskään mitään näppäintä mistä sen voisi kytkeä on/off.. Oletko sinä ladannut tuon Garmin Expressin? Garmin Connectista on siis sekä moderni, että classinen versio. Modernista pääsee classiciin omasta profiilista klikkaamalla linkkiä Switch to Classic Temporarily ja classicista klikkaamalla etusivulla yläällä olevaa linkkiä
Switch to modern. Millainen laite Sinulla on?

TetedeCourse
09.04.2014, 09.28
Garmin Express ei vielä tue kaikkia Garminin laitteita (VivoFitiä kylläkin). Pitää vaan odottaa kärsivällisesti, että päivittävät tuon toimimaan kaikilla laitteilla. Jostain
luin, että huhtikuun loppuun mennessä pitäisi toimia kaikilla - saapa nähdä.

pay_z
09.04.2014, 10.07
Joo, Express on ladattu ja toimii. Mun laitteet on 910XT ja Edge 800. Eli oisko sitten noista kiinni..
Täytyy vaan kiltisti odotella.. :D

Jenkkakahva
09.04.2014, 10.10
Oletko sinä ladannut tuon Garmin Expressin? Garmin Connectista on siis sekä moderni, että classinen versio. Modernista pääsee classiciin omasta profiilista klikkaamalla linkkiä Switch to Classic Temporarily ja classicista klikkaamalla etusivulla yläällä olevaa linkkiä
Switch to modern. Millainen laite Sinulla on?
Mä en kyllä löydä tuota "Switch" -nappulaa, millään selaimella. :seko: Meneeköhän nämä päivitykset jotenkin käyttäjäkohtaisesti?

Jani73
09.04.2014, 21.07
Mullakaan ei oikein löydy tuota modernia versiota.

Mutta pitäisikö modernin version sivu olla tämä?
http://connect.garmin.com/modern/#
Mulla se vaan herjaa että page not found.

Käytössä mac ja safari selain.

magnuken
09.04.2014, 23.33
Mullakaan ei oikein löydy tuota modernia versiota.
Mutta pitäisikö modernin version sivu olla tämä?
http://connect.garmin.com/modern/#
Mulla se vaan herjaa että page not found.
Käytössä mac ja safari selain.

Tuo linkki on ihan oikea mutta olen ymmärtänyt Garminin foorumilta, että se uusi "moderni" käyttöliittymä tulee pikku hiljaa jaettavaksi eri laitteiden käyttäjille. Toistaiseksi uuden käyttöliittymän Garmin Connectiin saavat kai vain Vivofit laitteen rekisteröineet.

Kun oma laitteesi tulee tuon uuden käyttöliittymän piiriin pitäisi GC:n etusivulla näkyä kehoite “Switch to Modern”. Lisäksi selaimen on oltava tuore ja sen yhteyteen käsittääkseni myös Garmin Express asennettuna.

Kannattaa seurata Garminin foorumista osiosta "Garmin Connect" missä tuon uuden käyttöliittymän kanssa kulloinkin mennään.

Grandi66
10.04.2014, 06.19
^Juurikin näin, modern sivusto tulee jaettavaksi pikku hiljaa muille. Itselläni on tuo vivo niin aukes modern versio. Ei ihan se mitä odotin, joitakin juttuja saisivat lisätä mitä tuolla vanhassa on. Tiedän kyllä, kehitystyö kesken, mutta kuitenkin.

Jenkkakahva
10.04.2014, 06.32
Tuo linkki on ihan oikea mutta olen ymmärtänyt Garminin foorumilta, että se uusi "moderni" käyttöliittymä tulee pikku hiljaa jaettavaksi eri laitteiden käyttäjille. Toistaiseksi uuden käyttöliittymän Garmin Connectiin saavat kai vain Vivofit laitteen rekisteröineet.

Kun oma laitteesi tulee tuon uuden käyttöliittymän piiriin pitäisi GC:n etusivulla näkyä kehoite “Switch to Modern”. Lisäksi selaimen on oltava tuore ja sen yhteyteen käsittääkseni myös Garmin Express asennettuna.

Kannattaa seurata Garminin foorumista osiosta "Garmin Connect" missä tuon uuden käyttöliittymän kanssa kulloinkin mennään.

Tänx, tämä selvensi.

jruots
10.04.2014, 09.00
Itsellä on Edge 810 ja tänään näyttää tuleen uusi lookki tarjolle!

ALVIR
10.04.2014, 18.53
Edge500 samoin

Jani73
10.04.2014, 19.27
Mulla on Edge 810, mutta eipä näytä löytyvän. Olen poistanut sivuhistorian ja cookiet ym, mutta ei auta.

obeesi
10.04.2014, 19.33
Vivofitin myötä tuo tuli joku aika sitten, tuo 'moderni' versio siis.

Grugi
10.04.2014, 19.55
Edge 800 mulla ja vanhaa lookkia pukkaa muutta eiköhän se tosiaan jossain vaiheessa muutu.

Fuuga
11.04.2014, 09.13
Mulle on ihan sama onko uutta pakettia vanhan (skeidan?) päällä vai ei. Odottaisin uusia toimintoja kuten lepoaika kalkulaattoria tai overall-kehtyskäyriä etc.

VesaP
16.05.2014, 08.39
Jaaha, nyt ei käynnisty koko GC:

"
An error occurred while processing your request. Reference #102.c81c23d0.1400218644.172515af
"

Tulee siis ainakin mulla heti kun laitan selaimen location kenttään webbisaitin osoitteen ja painan enteriä.

Grugi
16.05.2014, 08.58
^ Sama vika täällä, ehkä ne nyt päivittää uuden version kaikille.

VesaP
16.05.2014, 09.14
Tää sivusto ilmoittaa myös että koko saitti on DOWN.

http://www.isitdownrightnow.com/connect.garmin.com.html

Eipä sitten testata toimisko nyt pitkän reitin siirto koneelle vai pitääkö tehdä sadan kilsan pätkissä kuten viimex. :mad:

(...toisaalta, tuo oli inhimillisemmän tuntuista kun oli useempi satasen siivu peräkkäin. Näytti kivempia lukuja "Distance to destination" kenttä kokoajan kun aina alle sata vain. :))

VesaP
16.05.2014, 09.35
No nyt se toimii taas, ainakin etusivu pamahti ruudulle ja tuo ylläoleva isitdown sivustokin näyttää vihreetä taas.

Eiku testailee siis! :)

Edit: No nyt just tällä hetkellä näytti toimivan taas pitkän reitin siirto Edgeen. Hieroi huolestuttavan pitkään taas, mutta lopulta pamahti ruudulle "Course successfully sent to device." Yeah!

Disclaimer: "pitkä" reitti on toki suhteellinen käsite. Tässä tapauksessa se tarkoittaa >100K reittiä. Viimeksi ei suostunut siirtämään Edgeen yli satasen reittiä. Nyt ainakin 410K reitti tipahti testisiirrossa mukisematta, joskin hitaasti.

Grugi
16.05.2014, 10.07
Tuntuu toimivan mutta eipä sitä uutta versiota vielä nay eikä kuulu.

VesaP
16.05.2014, 11.26
Muillakin btw varmaan sama bugi tuossa Connectin reittisuunnittelusoftassa, että tietyillä zoomitasoilla reittikartta häviää näytöltä? Eli jo zoomaa suht kaukaiseksi zoomin eli että esim puoli suomea näkyy kerralla, reittiviivaa ei näy. Mutta sitten kun alkaa lähentää zoomia, reittiviiva maagisesti alkaakin näkymään. Ärsyttävää jos/kun haluaa tehdä yleissilmäyksen reittiin koko ruudulla, ei näy.

hannupulkkinen
16.05.2014, 14.51
Jotain ne siellä värkkäilee. Korkeustiedot olivat pitkään poissa raportista, mutta nyt ne on palanneet. Ajoittan taitaa palvelu olla myös ruuhkainen.

JiiPee
18.05.2014, 11.42
Garmin connect ohjelma ei halua tallentaa jälkeä, näyttöön tulee näin:

http://jiipeen.otokset.fi/kuvat/Forum/20140518-nimet%C3%B6n.JPG/_img1280.jpg

Onko muilla vastaavanlaisia ongelmia ohjelman kanssa? Manuaalinen lataus kyseessa, tiedoston siirto kovalevyltä connectiin pykii.

Grandi66
21.05.2014, 22.25
Tällä hetkellä 800 ja touring ainakin tökkii, ei pääse lataa tietoja ja eikä tarjoo uutta sivustoa. Pari kaveria soitellu.

Grugi
25.05.2014, 09.20
Millähän aikataululla noi uudet ominaisuudet tulee käyttöön?

kolistelija
25.05.2014, 10.42
Minulla on tuo uusi versio connectista +express. Alussa ei toiminut, mutta viikon verran on ollut täysin ongelmaton.

Lataa ajot automaattisesti kun kytkee Edgen piuhaan ja sivusto on toiminut ilman ongelmia.

Grugi
25.05.2014, 10.48
Juu Express toimii ja lataa ok mutta sivuston ulkonäkö ei ole muuttunut vielä.

Slim_Jim
25.05.2014, 11.14
Kyllä oksettaa koko Garmin Edge 800 ja Connect. Meinasin sunnuntain kunniaksi heittää spesiaalimman lenkin ja valmiin reitin Edgeen.
No eihän se onnistu kun Connect väittää että Edgeen tarvitaan päivitys ja kun seuraan linkkiä, pääsen vain johonkin Garminin tuotemainos-sivulle.
@#¤! Tekisi mieli haudata tää Edge pihalle, ihan turha kapistus.

Grugi
25.05.2014, 11.29
^ Oletkos tätä kokeillut? http://www8.garmin.com/support/collection.jsp?product=999-99999-27
Ainakin mäkillä toimii hienosti ja omassa edge 800 firmis on 2.70'

Mulle voi toki lahjoittaa kaikki Garminit joita ei halua pitää.

Slim_Jim
25.05.2014, 16.42
^ Oletkos tätä kokeillut? http://www8.garmin.com/support/collection.jsp?product=999-99999-27
Ainakin mäkillä toimii hienosti ja omassa edge 800 firmis on 2.70'

Mulle voi toki lahjoittaa kaikki Garminit joita ei halua pitää.

Olen, web updater sanoo että kaikki on Ok, mutta Connect väittää kivenkovaan että ei ole aihetta tänään lenkille lähteä.
Noh lähdin silti, vedin peruslenkin Palojoella jne. :C

Pusikko
28.05.2014, 14.20
Mulla käytössä 910xt ja vectorit. Ei oo viä yli 3 tunnin tehodatalliset harjoitukset siirtyneet+osa lyhyemmistä, Connectiin. Asiakaspalvelun kanssa sähköpostia vaihdeltu kohta 1,5kk ilman tulosta, Fit - tiedostoja tutkivat...

Samario
05.06.2014, 18.07
Tervehdys foorumille, Garminin sivut ei jouhi, ei pääse kirjautumaan sivustolle, osalla käyttäjistä (https://www.facebook.com/pages/Garmin-Connect/55667706445) ainakin sama ongelma.

Edit. no nyt näyttäisi toimivan taas.

VesaP
24.06.2014, 12.22
Toimiiko jollain peräti tuon Connectin "Km markers" täppyrät? Mulla ne tilttaa 200km jälkeen jos ylipäänsä tulevat näkyviin :( Olis hyvä katsoa kilsoja kartalta isolta zoomilta että missä tulee tasaluvut jne. Mutta ei siis 200K jälkeen pysty.

Edit: Uskaltaakohan tuota "switch to modern" linkkiä painaa, jos itse ei ole niin moterni mitä sivusto ja alkaa vain widuddaa... Speksien mukaan pitäs pystyy vaihtaa takaisin classicciin mutta tiedä sitten. Vai toimiiko modernissa lookissa nuo kilsa-pälpyrät? :seko:

lansive
24.06.2014, 13.03
Edit: Uskaltaakohan tuota "switch to modern" linkkiä painaa, jos itse ei ole niin moterni mitä sivusto ja alkaa vain widuddaa... Speksien mukaan pitäs pystyy vaihtaa takaisin classicciin mutta tiedä sitten. Vai toimiiko modernissa lookissa nuo kilsa-pälpyrät? :seko:

Sinne ei pysty enää lataamaan käsin mitään modernista versiosta. Pitää käyttää jotakin Garminin omaa himmeliä joka ei toimi kuin wintöötissä. Ja kyllä vielä eilen pääsi takaisin classiciin.

Grugi
24.06.2014, 13.14
Sinne ei pysty enää lataamaan käsin mitään modernista versiosta. Pitää käyttää jotakin Garminin omaa himmeliä joka ei toimi kuin wintöötissä. Ja kyllä vielä eilen pääsi takaisin classiciin.

Mahdatko tarkoittaa tuota Garmin Expressiä tuolla himmelillä? Jos siitä on kyse niin toimii mäkillä vallan mainiosti ainakin Edge 800 kanssa.

^^ Mitä kilometrimerkkeihin tulee niin kokeilin tehdä reitin 275km jossa kilometrimerkit näkyi zoomitasosta riippuen 249km saakka.

pulmark
24.06.2014, 13.29

Mulla ainakin toimii manuaalinen gpx/tcx tiedoston upload. Löytyy Activities listasta, Import linkin takaa. Sama dialogi kuin aikaisemmin.

VesaP
24.06.2014, 13.33
^^ Mitä kilometrimerkkeihin tulee niin kokeilin tehdä reitin 275km jossa kilometrimerkit näkyi zoomitasosta riippuen 249km saakka.

Juu, kun zoomaa tarpeeksi lähelle, näkyy vähän pitemmälle (jonnekin tuonne 249K asti tms just), mutta jos on isompi zoomi, 200km pälpyrä on viimeisin joka tulee ruudulle. Vissiin loppuneet bitit kesken koodaajilta kun ei jaksa pyöriä pitemmälle nuo pallurat. :)

lansive
24.06.2014, 13.43
Mahdatko tarkoittaa tuota Garmin Expressiä tuolla himmelillä? Jos siitä on kyse niin toimii mäkillä vallan mainiosti ainakin Edge 800 kanssa.

Eipä ole mäkkiäkään käytössä tällä hetkellä.

mkpaa
10.07.2014, 18.07
Mikäs on suurin tiedosto minkä olette onnistuneesti lähettäneet Garmin connectiin. Näyttäisi haukkaan *skaa jossain 400 km paikkeilla.

VPR
11.07.2014, 09.20
Tämä on pisin: http://connect.garmin.com/activity/189599937

StePe
11.07.2014, 09.24
Mikäs on suurin tiedosto minkä olette onnistuneesti lähettäneet Garmin connectiin. Näyttäisi haukkaan *skaa jossain 400 km paikkeilla.Kokeilin illalla Garmin Expressillä tonnin brevetin siivujen (537 km + 505 km) siirtoa Edge 1000:sta Garmin Connectiin. Molemmista antoi sykronoinnin yhteydessä virheilmoituksen, mutta kyllä kaikki tiedot silti näyttivät löytyvän GC:stä.

VesaP
11.07.2014, 09.51
StePe, noille pitkille matkoille on Garminilla oma "Garmin Insane" ohjelmansa, teidän pitää käyttää sitä Mikon kanssa. :)

Steni
11.07.2014, 11.34
Tässä mun suurin tiedosto 605 km :
http://connect.garmin.com/activity/512958836

CamoN
12.07.2014, 09.31
Eilen minulle aukeni ensimmäistä kertaa tämä uusi, moterni Garmin Connect. Jotenkin hämmentävän keskeneräisen oloinen palvelu, mutta niin toisaalta oli se vanhakin monelta osin. Ja inhottavia Win8 -vaikutteita on pitänyt saada mukaan. Tuntuu että nyt siihen perusnäkymään mahtuu yhdellä vilkaisulla aikaisempaa vähemmän hyödyllistä informaatiota, vaikka olisi kuinka omaan tarpeeseen kustomoitu kehys- ja asiajärjestys.

hannupulkkinen
13.07.2014, 00.40
Minulla Garmmin expres pelittää hyvin Vivofitin kanssa, mutta forerunner 305 ei toimi kuin vähän aikaa ja sitten pitää tuo expres poistaa ja ladata uudestaan. Vanhallakaan tavalla ei 305 luovuta tietojaan. Onko muilla ollut vastaavia kokemuksia?

Karppa10
08.08.2014, 10.35
Mulla 310 xt enkä saa enää millään muodostettua yhteyttä läppärin ja laitteen kanssa. Olen lataillut ohjelmaan uudestaan monta kertaa ja ainoastaan kerran ole saanut yhteyden muodostettua.

Pusikko
20.08.2014, 19.46
Pitkät tehodatalliset harjoitukset ei tunnu siirtyvän, Garminin vastaus: "Kun lataatte manuaalisesti tiedostoja jotka sisältävät useita toimintoja, tai hyvin pitkiä toimintoja -näyttöön saattaa tulla virheilmoitus joka estää tiedoston latauksen onnistumisen.
Garmin Connect:n kokoraja on 25 megatavua (MB)/ per tiedosto. Tälle on myös asetettu yhteensä 99999 pisteen raja/ per tiedosto.
On olemassa kolmannen osapuolen sivustoja, jolla voitte jakaa harjoituksia osiin. Emme voi kuitenkaan vastata kolmannen osapuolen sivustoja koskien."
Tietääkös kukaan mistä vois löytyä Expressillä siirretyt tiedostot, Ant Agentillahan oli Fit-tiedostoille kansio mistä niitä pystyy lataileen esim. Firstbeatin ohjelmistoon tai vaikka Kultaiseen apinaan?

Mihail
23.08.2014, 15.11
Mikä nyt mättää? Meinasin latailla tietoja edge 500 vehkeestä koneelle pitkästä aikaa ja garmin connect on ihan muuttunut viime kerrasta.
Latasin koneelle garmin express ohjelman joka löytää laitteen ja synkronointikin onnistuu, mutta kun painan näytä tiedot kohteessa garmin connect niin
kone vaan siirtyy tähän siniseen näyttötilaan jossa lukee connect ja jotain kuvakkeita mistä ei tapahdu mitään.

CamoN
26.08.2014, 18.06
Jännittävä synkronointiongelma tänään. Ajoin aamulla 17km ja 52min 30s maastolenkin. Sen jälkeen Edge 510 USB:llä tietokoneeseen, Garmin Express synkronoi ja ilmoittaa synkronoinnin onnistuneen. Ei suoritusta Connectissa. Kokeilin uudestaan, ei mitään. Vielä uudestaan, ei mitään. Kokeilin Bluetooth-synkronointia puhelimeen, synkronointi "onnistuu" mutta ei suoritusta puhelimessa tai Connectissa.

Sitten tuli mieleen että Edge ilmoitti eilisen lenkin jälkeen jotain tyyliin "Tämän jälkeen vanhat suoritukset poistetaan automaattisesti" eli ilmeisesti laitteen muisti oli täynnä. No, menin sinne Edgen muistivalikkoon -> Poista -> Vanhat matkat -> OK. Muistista poistui ilmeisesti kaikki kuukautta vanhemmat suoritukset. Seuraavaksi liitin Edgen taas tietokoneeseen (synkronointi "onnistui") ja yritin manuaalista latausta Edgen muistista. Jäi miettimään latausta, ei valmistunut.

Pidin miettimistauon ja palasin muutaman tunnin päästä asiaan. Rupesin jo harkitsemaan koko laitteen palautusta tehdasasetuksiin, joten hain Edgen muistista viimeisen kuukauden suoritukset (myös sen uusimman) talteen tietokoneelle. Sitten ajattelin vielä kokeilla manuaalista latausta suoraan tietokoneelta. Onnistui! Suoritus näkyy täysin oikein kaikkine tietoineen Connectissa.

Hyvin jännä. Jos tuo jatkuu niin tulee tupen rapinat. Bluetooth-synkronointi on tökkinyt aikaisemminkin mutta se ei maata kaada, tämä sen sijaan alkaa syödä miestä nopeasti.

CamoN
27.08.2014, 19.38
Näppärää. Tänään synkronoituu kyllä, mutta mitään suoritusta ei pääse katsomaan tarkemmin Connectissa. Pikamuokkaus onnistuu siellä Suoritukset-listalla. Kun yrittää avata jonkun suorituksen, menee moternista vanhalle virhesivulle ja ilmoittaa "Laitteessa tapahtui virhe".

I.S
03.09.2014, 08.04
Onkohan Garmin Connectin bugi, kun suoritukset näkyvät uudella pääsivulla, mutta eivät kalenterissa?

I.S
03.09.2014, 08.13
Onkohan kyseessä Garmin Connectin bugi, kun suoritukset näkyvät uudella pääsivulla, mutta eivät kalenterissa?

leecher
03.09.2014, 11.46
Kuinka ladata gpx tiedosto Connectiin?

kolistelija
03.09.2014, 12.20
Sellasella kikkareella kuin Garmin Express.

EDIT:
Eikun, eihän siellä enää ole sitä täppää josta sai itse valita mitä laittaa. Ilmeisesti hävinnyt päivityksen yhteydessä. Ehkä sen saa vielä manual uploadin kautta connectin classicversiolla?

Grugi
03.09.2014, 12.40

Suoritukset sivulla on oikessa reunassa kohta "Manuaalinen lataus" sieltä onnistuu.

leecher
03.09.2014, 12.55
Suoritukset sivulla on oikessa reunassa kohta "Manuaalinen lataus" sieltä onnistuu.

Tänks

Sent from my iPhone using Tapatalk

pay_z
07.09.2014, 09.20
Mikähän Connectissa vikana, kun ennätykset osiossa näkyy kaikki ajat ym. watteina. Muilla samaa?

Pregasina
07.09.2014, 12.42
Mikähän Connectissa vikana, kun ennätykset osiossa näkyy kaikki ajat ym. watteina. Muilla samaa?

En tiedä mutta eipä tuossa uudessa Connectissa oikein mikään muukaan toimi. Ohjelmahan on kokonaisuudessaan täysi susi ja lykätty sisään liian aikaisin. Nyt sitten käyttäjät tekevät beta testiä ohjelmalle. Itselläni ei toimi painon syöttäminen manuaalisesti eikä muutenkaan enää ole painohistoriaa nähtävissä kuin vuoden ajalta..vanhassa tuota ei ollut rajoitettu.
Kaikenkaikkiaan uskomaton softaräpellys Garminilta. Sääli kun laitteet sinällään ovat hyviä mutta softa huonompi kuin mikään ilmainen sovellus

Grugi
07.09.2014, 14.25
Eipä tässä ole valittamista, kaikki pelittää ihan hienosti.

mhelander
07.09.2014, 14.59
Mulla eTrex 30:n luku sekoilee. Ennen latasin pelkästään Linux-koneella jossa homma piti tehdä manuaalisesti mutta nyt viime aikoina käyttäen Win8.1 konetta jossa sekä Garmin Express että selaimen laajennus.

Nykyään tuo yhdistelmä lukee lenkkejä useaan kertaan, siis jo kertaalleen luetut. Express ei osaa eTrex:ä lukea mutta lähtee käyntiin joka kerta. Osaa kyllä Edge 500:n ja lukeekin nopsaan, samaa ei voi sanoa kun luetaan Stravaan laajennuksella...

Uutena on Stravan yhdistäminen GC:hen joka aluksi toimi kohtuudella, nyt tökkii sekin. Ja toimii eri tavalla riippuen kummalta Garmin:lta data luettiin.

Sent from my Lumia phone using Tapatalk

Jupiter7
07.09.2014, 16.16
Ainakin Oregon 450:ssa pitää nykyinen jälki tyhjentää gepsistä connectiin siirtämisen jälkeen, ettei tule tuplia. Siis: asennus - palauta - tyhjennä nyk. jäki.

Jos haluaa säilyttää jäljen gepsissä, toinen keino voisi olla jäljen arkistoinnin muuttaminen päivittäiseksi. Tosin jälkien max. määrä saattaa tulla jossain vaiheessa vastaan.

Uudella connect-versiolla lataus on toiminut vain manuaalisesti (tiedosto
garmin/gpx/current.gpx).

mhelander
07.09.2014, 16.36
Joo tuossa voisi olla ajatusta. Värkki teki itsekseen tehdasasetukset ja ei tee ilmeisesti enää itse arkistointia ja nollaa jälkeä päivän vaihtuessa. Pitäs sitte tarkistaa asetukset, siis eTrex 30:sta...

Sent from my Lumia phone using Tapatalk

CamoN
07.09.2014, 19.42
Minullakin ennätystiedot oli tänään muuttuneet ihan puutaheinäksi. No, parempi kuitenkin että softaa kehitetään koko ajan, kuin että se olisi harvinaisen luotettava mutta ominaisuuksiltaan vuodelta 95.

Minulla on toistakymmentä itse luotua osuutta, joihin uudet suoritukset on rekisteröityneet jo jonkin aikaa välittömästi. Se on sentään mennyt eteenpäin.

HuhtisMTB
07.09.2014, 19.50
Olen juuri aikeissa ostaa Forerunner 210:n ja nyt ihmetyttää että onko tämä softasähläys kuinka dealbreaker? Onkohan jollain heittää jotain villiä arviota kuinka nopeasti tätä päivitystä päivitetään?

CamoN
07.09.2014, 20.05
Olen juuri aikeissa ostaa Forerunner 210:n ja nyt ihmetyttää että onko tämä softasähläys kuinka dealbreaker? Onkohan jollain heittää jotain villiä arviota kuinka nopeasti tätä päivitystä päivitetään?

Edge 510:n ja Tactixin omistajana sanoisin että kyllä ne softat pääosin toimii. Isot bugit korjataan nopeasti ja pienet vähän hitaammin. Kun muistaa laitteiden firmwareja päivittäessä tarkistaa onko hätähousuilla syntynyt ongelmia, pärjää ihan mukavasti.

Jommalle kummalle laitteistani on tullut jonkin aikaa jokin päivitys parin viikon välein, että kyllä siellä töitä tehdään. Välillä ehkä vähän liikaakin.

HuhtisMTB
07.09.2014, 20.14
Edge 510:n ja Tactixin omistajana sanoisin että kyllä ne softat pääosin toimii. Isot bugit korjataan nopeasti ja pienet vähän hitaammin. Kun muistaa laitteiden firmwareja päivittäessä tarkistaa onko hätähousuilla syntynyt ongelmia, pärjää ihan mukavasti.

Jommalle kummalle laitteistani on tullut jonkin aikaa jokin päivitys parin viikon välein, että kyllä siellä töitä tehdään. Välillä ehkä vähän liikaakin.

Kiitoksia vastauksesta! Taidan tuon ja parin muun interwebbistä löytämäni kommentin perusteella ostaa Garminin ja jos Connecti tökkii pahasti niin siirryn väliaikaisesti käyttämään Stravaa.

leecher
01.10.2014, 11.50
Tuo ei muuten toimikaan, ainakaan minulla? Ilmoittaa vaan "undefined" herjaa kun yrittää ladata manuaalisesti gpx tiedoston?

Grugi
02.10.2014, 22.20
Tuo ei muuten toimikaan, ainakaan minulla? Ilmoittaa vaan "undefined" herjaa kun yrittää ladata manuaalisesti gpx tiedoston?

Mulla kyllä toimii, harmi jos ei sulla ala pelittämään.

leecher
03.10.2014, 09.14
Mulla kyllä toimii, harmi jos ei sulla ala pelittämään.

Ok. Voitko kokeilla toimiiko tuo sinulla connectissa? http://www.bikemap.net/en/route/15518-alcudia-sa-calobra/#popup-gpsexport

puffe
03.10.2014, 09.21

Oletko pähkäillyt, jos vaikka kysyisit teknisestä tuesta? Minulle vastasivat gpx:n manuaalilatauksen errorista melkoisen nopeasti...

http://www.garmin.com/fi/company/contact_us/

leecher
03.10.2014, 09.23
Oletko pähkäillyt, jos vaikka kysyisit teknisestä tuesta? Minulle vastasivat gpx:n manuaalilatauksen errorista melkoisen nopeasti...

http://www.garmin.com/fi/company/contact_us/

On kysytty juu. Vastausta ei ole tullut. Mitä ne sinulle vastasivat?

skela
03.10.2014, 10.20
GPX-tiedostoja on ainakin kahdenlaisia: "track gpx" ja "route gpx". Lisäksi joissain sovelluksissa saattaa olla omia epästandardeja laajennuksia. Standardikin http://www.topografix.com/GPX/1/1/gpx.xsd kyllä sallii joitain laajennuksia, mutta ehkäpä Garminin ohjelmoijat eivät noudata sitä.

Toimiiko Garminille kelpaamaton gpx-tiedosto esimerkiksi GPSbabel-ohjelmassa?

leecher
03.10.2014, 11.03
Tuo on ongelma connectissa kun reitti osiossa ei ole manuaalilataus mahdollisuutta. Ainoastaan suoritus puolella ja ongelma on varmaan tuo Track vs. Route file

puffe
04.10.2014, 09.56
On kysytty juu. Vastausta ei ole tullut. Mitä ne sinulle vastasivat?

Löysin omasta mielestäni hyviä reittejä Gardalle täältä: http://itinerari.mtb-forum.it
Connectin kautta ladatessa antaa virheviestin: Latauksessa ilmeni virhe. Yritä uudelleen.
Olen yrittänyt ladata tiedostoja kahdella pc:llä ja yhdellä Macillä.
Myös muiden sivustojen .gpx -tiedostojen kanssa on ollut satunnaisesti samanlaista ongelman tynkää.

Lähetin Garminin tukeen myös noita ongelmatapauksia ja linkit mistä olin napsinut .gpx tiedostot.

Garminin teknisen tuen vastaus oli tämä:
Mikä selain sinulla on käytössä? Monet sisäänkirjautumisongelmat ja muut ongelmat palvelussa ovat korjautuneet, kun vaihtaa selainta. Mikä selain sinulla on käytössä?
Meillä on tällä hetkellä suosituksena, että Garmin Connectia käytettäisiin Mozilla Firefox selaimella. Myös Google Chrome on toiminut hyvin. Mikäli selaimen vaihto ei auta tietojensiirrossa ja muissa ongelmissa, otathan uudestaan yhteyttä tämän viestiketjun kautta.

En nyt kyllä äkkiseltään usko, että ongelma olisi ollut selaimessa - mutta voinhan tietty olla väärässäkin. Kaikissa latailuja kokeillessa koneissa oli just toi Firefox.
Chromella en asiaa ehtinyt tarkistaa, kun postilaatikkoon kolahti: Lake Garda GPS Bikeguide 1 -kirja. Latasin netistä kirjan mukana tulleilla tunnareilla kaikki noin 50 reittiä ja ne kyllä latautuivat ihan jupisematta ilman yhtäkään virheviestiä.

Petteri Ellilä
15.11.2014, 18.09
Vaatiiko toi uusi Garmin Connect-softa tosiaan jonkin Garmin Expressin löytääkseen 800n? Yrittänyt jo monta kertaa asentaa Expressiä, bootannut konetta jne mutta Express ei ala asentua koneelle eikä laitetta löydy USB:in kautta.

Edit: hassu juttu. Vanhalla Connectilla laite löytyy heti että heilahtaa ja data siirtyy. Onko muut törmänneet vastaavaan?

Grugi
15.11.2014, 21.12
Vaatiiko toi uusi Garmin Connect-softa tosiaan jonkin Garmin Expressin löytääkseen 800n? Yrittänyt jo monta kertaa asentaa Expressiä, bootannut konetta jne mutta Express ei ala asentua koneelle eikä laitetta löydy USB:in kautta.

Edit: hassu juttu. Vanhalla Connectilla laite löytyy heti että heilahtaa ja data siirtyy. Onko muut törmänneet vastaavaan?

Kyllä se sen Experssin tarvitsee. Mikäs käyttis siinä koneessa mahtaa olla?

Petteri Ellilä
15.11.2014, 22.51
Kyllä se sen Experssin tarvitsee. Mikäs käyttis siinä koneessa mahtaa olla?

OS X Yosemite.

Ski
16.11.2014, 09.06
Toimii express ja uus OS Yosemite

CamoN
16.11.2014, 12.29
Sama, Yosemitellä toimii. Koneena MacBook Pro (2010).

Liikuva shikaani
16.11.2014, 20.40
Mun mielestä ihan pyllystä toi Connect. Esimerkiksi syketietojen esiin saaminen saati vielä järkevässä muodossa on tehty turhan hankalaksi. Muutenkin jotenkin tosi sekava, en tykkää.
Edit. Nythän mä vahingossa klikkasin jotain ja pääsin sellaiseen näkymaan missä näkyy fiksusti sykkeet yms. ja kartalta vielä missä kohtaa.

jory
24.11.2014, 21.39
Garmin Express on kyllä viime aikoina bugannut ihan törkeen paljon. Laitteen (forerunner 610) muistiinhan jää kaikki treenit mutta expressillä kun synkronoi niin välillä käy niin että se synkkaa vain viimeisimmän treenin ja eikä muka löydä edellisiä mitä ei ole vielä synkattu. Selaimen kautta synkronointi ei onnistu kun silloin ei löydy kuin jotain viime kesän lenkkejä vaikka laitteen muisti on tyhjennetty sen jälkeen.

Pystyykö tolla ant-tikulla lataamaa treenit jotenkin tiedostoksi koneelle ja sitä kautta Connectiin?

J.F
25.11.2014, 00.33
Mulla ei uudella connectilla lataa mitään mutta vanha versio toimii ongelmitta!

CamoN
25.11.2014, 11.10
Pystyykö tolla ant-tikulla lataamaa treenit jotenkin tiedostoksi koneelle ja sitä kautta Connectiin?

En tunne Forerunner 610:n sielunelämää, mutta ainakin omat Garminit Edge 510 ja Tactix näkyvät USB-yhteydessä tietokoneelle massamuisteina, joiden kansiorakenteen voi avata ja harjoitustiedostot on mahdollista onkia sieltä manuaalisesti. Sen jälkeen ne voi ladata manuaalisesti Garmin Connectiin. Tai miksei manuaalista latausta voisi yrittää myös suoraan sieltä laitteen muistista.

jory
25.11.2014, 17.33
Juu Garmin edge 500 näkyy massamuistina koneella ja lenkit löytyy sieltä. Mutta FR 610:aa ei löydä kun sen kytkee piuhalla koneeseen. Johto on ilmeisesti vain lataukseen tehty eikä sillä saa yhteyttä laitteesta koneeseen.

JiiPee
07.12.2014, 17.56
Tää softa on kyllä suoraan perseestä, näin paskan softan tekoon on tarvittu enemmän kuin yksi insinööri. Ei mulla muuta.