PDA

Näytä tavallinen näkymä : Helsingin Urheiluvälinehuolto

tunkkari
30.09.2010, 14.31
En löytänyt ennestään ketjua tästä liikkeestä. Jossain oli juttua huoltojen tasosta ja hinnoittelusta, mutta nyt heitin nettikaupasta.

Nyt pari kertaa tilannut em. paikasta. Ekalla kerralla Shimanon pd-m324 polkimet tarjouksessa 35;- (pallon halvimmat?? ) Tuli muutamassa päivässä, nopea toimitus.
Nyt tilasin kypärän Giro Monzan 77,30e. Mistään en löytänyt halvemmalla ko. kypärää. Toimitusaika 1,5vkoa. Tiedusteluihin vastattiin ystävällisesti ja kaikin puolin ok.
Positiivistä on, että hinnat sisältävät toimituskulut.

Näihin kahteen kertaan olen ollut tyytyväinen toimintaan..

m e r k s
30.09.2010, 15.22
Ihan ok hinnat näytät löytäneen...

Vastaavat kypärät Probikekitissä (http://www.probikekit.com/advsearch.php?AQUERY=giro+monza&x=0&y=0), ja samat polkusimet saksanmaalla (http://www.bike-discount.de/shop/a513/pd-m324-pedal.html).

J T K
30.09.2010, 16.45
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showpost.php?p=1445789&postcount=36

tunkkari
30.09.2010, 20.29
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showpost.php?p=1445789&postcount=36

Tän löysin kyllä, kun etsiskelin juttua liikkeestä. Itellä ei onneksi ihan noin karut kokemukset. Ite varauduin toimitusaikoihin, kun ei ollut niin akuuttia...
Kiireellä aikataululla ainakin etukäteen toimitusaika tiedustelu, toki sekin voi pettää... niinkuin JTK:lla

daemonsultan
25.05.2011, 18.54
Tilasin tuolta pari juomapulloa ja kesti kyllä luokattoman pitkään, mutta vika oli ilmeisesti Shimanon keskusvarastossa ja käytetyssä postituksessa.

skott
26.05.2011, 11.51
http://www.huh.fi/cat/product_details.php?p=6816

2010-malli. 19":nen.

Jiiaa
11.07.2011, 20.10
Hinnat ja palvelu kohdillaan. Täältä on tilailtu jos jonkinmoista settiä ja tilataan jatkossakin. Peukku

IncBuff
01.09.2011, 19.53
Ei oo kiireisen miehen verkkokauppa tämä. Ilmeisesti ei juurikaan omaa varastoa ja roinat tilataan suoraan maahantuojalta jokaiseen tilaukseen. Hinnat on toki kohdallaan varsinkin kun ottaa ilmaisen toimituksen huomioon, mutta siltikään ei oikein vakuuta yli kahden viikon toimitusaika. T. perse märkänä kun lokareita on saanut odottaa kaksi viikkoa.

joumak
09.09.2011, 18.07
Liikkeessä pari huoltoa teettäneenä plussat ja miinukset
+ Asiakaspalvelu ja viestintä
+ Edullinen verkkokauppa (ei erillistä veloitusta toimituksesta)
+ Valikoima

- Huollon yhteydessä varaosista veloitetaan lähes tuplat verkkokaupan hintoihin verrattuna
- Rihtaus ei mielestäni riittävän tarkka (itse asiassa en ole edes varma tehtiinkö sitä, vaikka kuuluikin ohjelmaan, koska osa pinnoista edelleen vinksallaan)
- Ehdotetut korjaukset tuntuneet ylimitoitetuilta (ketjun pomppiseen keskimmäisellä eturattaalla tarjottiin vain koko kampisatsin uusimista 105 -> Tiagra ~ 300 e vm. 2004 pyörään; aiemmin Shimanon 540-takakiekon pinnan katkeamiseen tarjottiin kaikkien pinnojen vaihtoa ~ 114 e)
- Verkkokauppa ei kerro varastotilannetta. Toimitus saattaa kestää yli 1 kk.

Summa summarum, vaikka aluksi miellyinkin asiantuntevanoloiseen ja hyvään asiakaspalveluun, jatkossa tuskin käytän korjaamopalveluita. Verkkokauppaa kylläkin.

fiber
09.09.2011, 20.16
Omalla kohdalla ei huoltohommista viestintä ole osunut kohdalle. Esim Nishikiin sopivat lokarit, jotka piti laittaa itse. Kun ne sitten eivät sattuneetkaan suosiolla sopimaan hitsatun vaijeriohjurin takia, veloittivat muutamat kympit erikseen ensihuollon yhteydessä kertomatta/kysymättä tekevätkö. Samoin kävi poljinten vaihdolle, joka maksoi samassa yhteydessä 15 € lisää. Kyseessä ensiasennuspolkimien vaihto toisiin, kun alkuperäiset oli HUH:ssa laitettu niin kireälle, ettei asiakkaan voimilla ja lenkkiavaimella auennut.

IncBuff
19.12.2011, 12.50
Kyllä tulee iso kasa rumia sanoja mieleen tämän verkkokaupan toiminnasta. Ei voi suositella edes pahimmalle vihamiehelle.

Etsin pyöräilyaiheista joululahjaa ja tuolta sattui löytymään sopiva tuote edullisempaan hintaan kuin ulkomailta, koska kyseessä oli mainostettu tyhjennysalen tuote oletin sen löytyvän varastosta. Ei kun tilaus sisään että ehtii jouluksi varmemmin kuin ulkomailta. Noh näillä kesti 3 päivää ilmoittaa että tuotetta ei enää ole saatavilla ja samalla tiedustelivat löytyisikö jotain korvaavaa. Sen jälkeen kun ilmoitin että heiltä ei korvaavaa tuotetta löydy ja palauttakaa rahat kiitos niin yhteydenpito loppui kuin seinään.

Samalla muistin tilanneeni renkaat täältä marraskuun alussa, mutta eipä ole näkynyt joten peruin senkin, mutta mitään vastausta en ole saanut, kun pyysin palauttamaan rahat siitäkin tilauksesta.

Jos olisin tuolloin laittanut tilauksen suoraan ulkomaalaiseen webbikauppaan niin todennäköisesti olisin saanut kääriä lahjan paperiin ajoissa. Nyt ei onnistu. Kyllä muuten v*tuttaa tälläinen toiminta.

Amazon65
19.12.2011, 21.52
Mulla on kans karmiva huoltokokemus tuolta toissakeväältä. Nettisivuilla mainostettiin vuosihuoltopakettia, joka sisälsi vaihteiden säädön, pesun, vahauksen, voimansiirron pesun yms eli kattava paketti 50 euron hintaan. Minulla oli kaksi pyörää huollettavana. Toisen ne tarkasti ennen kuin jätin pyörän ja sanoivat heti, että ketjut ja takapakka pitää vaihtaa. Sanoin, että ketjut on vaihdettu noin kuukausi sitten. Myyjä tsekkasi ne ketjutyökalulla pikaisesti ja totesi, että venyneet ovat eikä suostu huoltopakettia myymään jos voimansiirron osia ei saa uusia. Sovittiin, että ei sitten huolleta ja tämä pyörä jäi siis huoltamatta, mutta erehdyin jättämään toisen pyörän huoltoon jossa oli kuluneet osat, mikä osoittautui jälkeenpäin virheeksi.

Kun hain pyörän, pyörä oli täysin likainen ja vahaamatta. Tiedustelin, että minkäköhän takia tämä. He perustelivat, että huoltopaketin sisältö oli muuttunut huollon aikana ja nyt se ei kuulunut enää hintaan. Pitkän väännön jälkeen he pikaisesti pesasivat pyörän. Asiakaskokemus ja luovutustilanne kokonaisuudessaan oli poikkeuksellisen mieleenpainuva negatiivisessa valossa. Ei kyllä heti tule mieleen toista vastaavaa kokemusta muultakaan alalta.

Huoltotarjous perustui siihen, että vaihtavat aina vähintään ketjut ja takapakan, jolloin huoltoon kuuluvia pesuja ei koskaan tarvitse tehdä ja muut pesut oli poistettu huollon sisällöstä. Kotiin päästyäni mittasin ketjut omalla rohloffin ketjumittarilla, joka näytti, että ketjuissa ei ollut kulumaa. Likaiset ne toki olivat.

Täytyisi toisaalta kiittää tätä paikkaa, koska tuolloin päätin, että tästä eteenpäin teen kaikki mahdolliset huollot ja korjaukset itse, joka on melko pitkälle pitänyt ja samallahan tuossa tulee opittua paljon. Karhunpalveluksen tekevät vain tällä toiminnallaan ei pelkästään itselleen, mutta myös muille alan toimijoille.

IncBuff
29.12.2011, 12.39
Älkää ostako tästä verkkokaupasta mitään. Rahat meni ja tavaroita ei ole näkynyt. Tiedusteluihin ei vastata.

Junnuraita
29.12.2011, 13.54
Jos tuotetta ei tullut ja rahat ei palautettu niin eiks se ole sitten petos??? En muista nyt sata varma mut jostain luin et nettikaupoilla on viikko aikaa vastata asiakkaan kyselyihin....mut voi olla et olen väärässä.

IncBuff
12.01.2012, 21.34
No niin viime viikolla sain lopultakin ne marraskuun alussa tilaamani renkaat + piensälät ja lopultakin tänään sain myös rahat takaisin tuosta perutusta tilauksesta. Vaikea tässä on suosia kotimaista vaihtoehtoa kun meno on tälläistä.

sonnet
06.03.2012, 18.51
Tilasin 3½ viikkoa sitten kengät. Lähetin peruutusviestin meilillä kaksi päivä sitten, kyllästyneenä odottamaan talvikenkiä. Lähetin tänään uuden meilin. Heiltä päin ei ole kuulunut 15.2. jälkeen mitään, tuolloin automaattikuittaus tilattu toimittajalta ja sen perään "maksettu". Mikä hiton kauppa laskuttaa viikkoja ennen toimitusta.

Jollei ala kuulua muutaman päivän kuluessa statuksia onnistuneesta peruutuksesta, pitänee koettaa löytää tieto siitä millä kortilla olen maksanut, tarkistaa onko suoritus tosiaan laskutettu ja karhuta luottokoiran kautta takaisin.

sonnet
12.03.2012, 15.56
Oli melko työlästä saada tuo tilaus peruuntumaan ennen toimitusta.
8 päivää taas vilahti, jota ennen kolme lähetettyä sähköpostia viralliseen info-laatikkoon.
Meni lopulta nyt perille soittamalla virka-aikaan.

Petter
12.03.2012, 19.21
Kyseinen liike on mulle "local bike shop", ja kokemukset tähän mennessä enimmäkseen positiivisia.

Nettikaupan kautta tilatun pyörän kanssa homma meni erittäin hyvin, eli kyselivät jo seuraavana päivänä sähköpostilla lisätietoja toimituksesta ja pyörä oli ajovalmiina liikkeesä viestinvaihtoa seuraavana päivänä. Satulan korkeus ym. säädettiin paikan päällä myyjien toimesta ja palvelu oli muutenkin hyvää, vaikka toki ihmettelivät miksi välttämättä haluan ajaa maantiesinkulan kotiin lumisateessa :)

Liikkeessä asioidessa palvelu on ollut myös hyvää, mutta ehkä liiankin innokasta. Ainakin ovat kovia myyntimiehiä. SRAMin ketjuun sopivaa pikalukkoa ostaessa mukaan tarttui lopulta kolme pikalukkoa ja kaapin perille back-upiksi uusi SRAMin ketju. Kovasti yrittivät myös myydä vielä uutta takapakkaa koska "SRAMin ketju ja Shimanon takapakka eivät sovi yhteen". Pyörä on siis sekasikiö Truvativin kampisetillä(SRAMin valmistama) ja Shimanon takapakalla. Omien kokemusten, kavereiden kokemusten ja valmistajan mukaan tämä kombinaatio toimii kuitenkin hyvin, ja ketjun paketissakin lukee ihan suoraan sen sopivan takapakalleni.

ProSLCX
28.03.2012, 07.54
En aio tilata enää toiste tämän firman nettikaupasta. Varastosaldoa ei ilmoiteta nettisivuilla ja tilauksesta postiin kesti 1,5 viikkoa, joka on mielestäni liikaa, kun kyse on kuitenkin Suomessa toimivasta putiikista. Nopeammin olisin saanut osan vaikka Singaporesta itse tilaamalla. Jos siis olet valmis odottamaan tavaroitasi tyyliin 4 viikkoa, suosittelen, muuten, en.
Hyvänä puolena se, että hinnat sisältävät postitukset. Itse liikkeestä mulla ei ole pahaa sanomista.

sonnet
02.04.2012, 12.17
Tilasin 3½ viikkoa sitten kengät. Lähetin peruutusviestin meilillä kaksi päivä sitten, kyllästyneenä odottamaan talvikenkiä. Lähetin tänään uuden meilin. Heiltä päin ei ole kuulunut 15.2. jälkeen mitään, tuolloin automaattikuittaus tilattu toimittajalta ja sen perään "maksettu". Mikä hiton kauppa laskuttaa viikkoja ennen toimitusta.

Jollei ala kuulua muutaman päivän kuluessa statuksia onnistuneesta peruutuksesta, pitänee koettaa löytää tieto siitä millä kortilla olen maksanut, tarkistaa onko suoritus tosiaan laskutettu ja karhuta luottokoiran kautta takaisin.

Verkkaista toimintaa. Nyt he ovat huomanneet tai välittäneet siitä, että ovat ottaneet maksun 15.2., tehdessään tilauksen tukkurilleen. Toimitusta ei ollut tapahtunut seuraavan 4 viikonkaan kuluessa.

Sain äsken sähköpostin vastauksena peruutusviestiini, joita oli ollut aikanaan kaksi eikä kumpaankaan oltu reagoitu, ennen kuin soittelin perään. Nyt he haluavat maksaa takaisin helmikuussa tekemänsä veloituksen.

mpesu
13.04.2012, 13.13
Tilasin syssyllä viime vuonna Huh:n nettikaupasta laadukkaan työkalun. Sain tilaamani sijasta väärän, huonolaatuisen työkalun. Pyysin oikaisua puhelimitse ja homma luvattiin hoitaa kuntoon. Mitään ei tapahtunut ja itse en muistanut asian tiimoilta hiillostaa. Kunnes nyt kun löysin taas tuon laaduttoman työkalun ostopakkauksessaan. Laitoin firmaan reklamaatioviestin jotta homma tulisi hoidettua kuntoon (käytännössä: palautan tuotteen heille ja he palauttavat minulle rahat). Eivät vastaa viestiin.

Aika karua. Miun mielestä juuri näissä kohdissa punnitaan nettikauppojen hyvyys tai huonous: miten erikoistilanteet ja ongelmat hoidetaan.

lefa42
18.04.2012, 09.22
Pari viikkoa olen odotellut ajokenkiä, tilaus "käsittelyssä". Veloitettu kyllä jo tilauspäivänä. Kumma homma, kun kysessä oli aletuote, jota oli saatavissa vain paria kokoa, eli kuvittelisin, että olisi varastossa. Tiedusteluihin eivät vastaa (kolme sähköpostia ja yksi palautelomake kotisivuilta).

miku80
18.04.2012, 10.40
Itekki odotellu stemmiä parisen viikkoa tuolta samasta firmasta .. Kerran aikasemmin tilannu ja sillo meni ihan mallikkaasti ..

maantienässä
18.04.2012, 11.55
tilaa ajokengät Saksasta, niin tuli alle viikossa, tarjoustuote, se mitä tilasin ja paljon halvemmalla kuin kotimaasta

VesaP
18.04.2012, 12.08
Eikö nyt kannattaisi jättää tämmöset huuhaafirmat väliin suosiolla ja tilata isoista luotettavista lähteistä romunsa? Tämmöistä kommenttia kun tulee järjestään kaikilta, niin itse en edes *use tuommosiin firmoihin päin. Tarjontaa on eurooppa väärällään. Ei kannata valita sitä *askinta mahdollista vaihtoehtoa.

rjrm
18.04.2012, 19.03
Huhhista olen tilannut kerran. Soitin ennen tilausta ja varmistin, että "onhan varastossa". Oli, ja tuli äkkiä. En silti tilaa toiste, jos reklamaatioiden käsittely on tuota laatua.

Jopoman
18.04.2012, 20.33
Niitten nettisivut on niin syvyyksistä että ei ole tullut mieleen tilata mitään. Siis oikeasti: sivu sivun jälkeen identtisiä kuvia eri kokoa olevista samoista tuotteista.

voleman
19.04.2012, 13.48
laitan omat negatiiviset kokemukset soppaan: tilasin pari kuukautta sitten pari juomapullotelinettä ja kypärän. telineet tulivat ihan liukkaasti, mutta kypärää ei kuulemma ollut vielä maahantuojallakaan. keksivät kaiketi sitten jonkin päivämäärän, milloin piti olla saatavilla. kun se päivä tuli ja meni, enkä saanut lukuisiin meileihini vastausta huh:sta, soitin giron maahantuojalle ja sain selville, että arvioitu maahansaapumisaika olis vielä reilun kuukauden päässä. tämäkin päivä tuli ja meni, eikä edelleenkään vastauksia meileihin. eikä kukaan vastaa puhelimeen kolmeen päivään, kymmenistä yrityksistä huolimatta! homma ratkesi onnellisesti niin, että kävin eilen paikan päällä työreissulla ollessani ja kypäräni oli juuri saapunut maahantuojalta kauppaan. ja hyvä oli - hyvä mieli.

mutta erittäin paska maku jäi kyllä tämän lafkan nettitoiminnasta. myydään ja laskutetaan tavarasta, mitä ei ole edes maassa vielä, eikä vastata asiakaskyselyihin tai edes puheluihin. ehdottomasti suosittelen välttämään onlineostosten tekemistä tästä firmasta, vaikka miten on edulliset hinnat! positiivisena sidenotena loppuun: henkilökunta paikan päällä oli erittäin avuliasta ja ystävällistä. vielä kun saisivat saman asenteen nettikaupan puolelle...

miku80
21.04.2012, 20.19
Niinku aikasemmin mainisin nii pari viikkoo sit tilasin ja maksoin stemmin niin tänään tuli maili et tilaus oli edennyt siihen pisteeseen et he oli pistäny tilauksen toimittajalle .. voi ziizus .. Oli kyl viimäne tilaus tosta lafkasta ..

Petter
21.04.2012, 22.35
Alennusvaatimuksia vaan kehiin jos toimitus venyy. Muuten eivät koskaan opi. Nuohan lupaavat sivuillaan varsin selvästi:
"Varastossa olevat tuotteet ovat asiakkaalla yleensä toimituksesta n.2 kantopäivää. Muut tuotteet toimitetaan asiakkaalle yleensä n.5-7 päivän sisällä."

sonnet
21.04.2012, 22.51
Alennusvaatimuksia vaan kehiin jos toimitus venyy. Muuten eivät koskaan opi. Nuohan lupaavat sivuillaan varsin selvästi:
"Varastossa olevat tuotteet ovat asiakkaalla yleensä toimituksesta n.2 kantopäivää. Muut tuotteet toimitetaan asiakkaalle yleensä n.5-7 päivän sisällä."

Onneksi maailma on täynnä muita kauppoja :)
Usein pääsee vähemmällä kun äänestää jaloillaan.

lefa42
22.04.2012, 07.10
Itselle ei ole tullut (yli 2vko mennyt) mitään vastauksia / ilmoituksia viivästyksistä tai syystä. Tekisipä mieli lähteä maalta kaupunkiin ja kertoa ko. lafkan pojille, mitä tarkoittaa reilu kaupankäynti, varsinkin kun rahat ovat jo myyjäpuolella.

miku80
22.04.2012, 07.40
No mul ei ol ku halppis stemmi mikä tuli tilattuu heräteostoksena ku halvalla sai ... Ei mua mitenkää v*tuta asia vaan lähinnä ihmetyttää kyseisen lafkan toiminta .. tietääpähän jatkossa et jos tarvii jotai mil on kiire nii muualta tilataan ..

lefa42
23.04.2012, 12.27
Heh, tänään tuli sähköpostiin automaattiviesti, että on paketti matkalla ja seurantakoodikin, hassua vaan ettei kukaan oikea ihminen viitsi vastata noihin posteihin. Anyway, virheistä oppii, toivottavasti paketin sisältö on se, mitä tilasin, jottei tarvitse enään asioida ko. puljun kanssa.

AnSi
04.05.2012, 19.44
Minulla on myös äärimmäisen huono huoltokokemus kyseisestä paikasta ja voin vannoa etten asioi siellä enää toiste enkä voi sitä myöskään kenellekään suositella. Pyörää huoltoon viedessä ilmoitettiin tietty päivä jolloin se laitetaan kuntoon ja on noudettavissa. Menimme hakemaan sitä 2 päivää ilmoitetun päivän jälkeen jolloin meille kerrottiin että se ei ole valmis ja että olisi kannattanut soittaa ensin ja varmistaa onko pyörä valmis. Sen kerrottiin olevan valmis 2 päivän päästä mutta että heiltä soitettaisinn vielä kun pyörä tosiaan on valmis. Liikkeestä ei kuulunut mitään, eikä sinne saanut puhelimitse yhteyttä eikä sieltä vastattu sähköposteihinkaan. Lopulta liikkeestä soitettiin viikko alkuperäisen päivän jälkeen että pyörä on noudettavissa ja että se oli ollut valmis jo kolme päivää aiemmin mutta minuun ei saatu yhteyttä (kukaan ei ollut soittanut puhelimeeni tuona aikana). Kun menin hakemaan pyörää loppulasku oli aivan muuta kun ilmoitettu, noin 30€ yli alkuperäisen summan joka minulle oli suullisesti sanottu (en itse enää laskenut yhteen huoltolähetteen hintoja). Kaiken kaikkiaan kokemus oli siis aivan järkyttävä ja kehoitankin kaikkia harkitsemaan tarkkaan huoltopaikkaa valitessaan.

adelaine
07.05.2012, 14.56
Tämän ketjun luettuani ei enää ihmetytä yhtään, ettei puheluihin vastata. Onneksi olen vasta yrittänyt asioida paikan kanssa.

JohnFr
07.05.2012, 15.17
S-postit ainakin jäävät herkästi huomiotta. Itse tilasin kiekot projektipyörään tuolta, mutta totesin niiden olevan sopimattomat (vuorokausi tilauksen jälkeen). Paketti tuli kahdessa päivässä ovelle asti (plussaa), minkä jälkeen sain kuukauden päivät takuta saadakseni paketin takaisin heille ja rahat pois. Vastedes vältän tuolla asiointia viimeiseen asti.

Maasto+Maantie
07.05.2012, 18.00
Huonoa palautetta täältäkin; menin tilaamaan paidan tuolta. Ei ollut varastossa... Rahat on osattu kyllä visalta ottaa. Eivät vastaa sähköposteihin. Soittopyynnön sain jätettyä kun viikon yritin soittaa sinne, tuskinpa kuuluu soittoa tuosta firmasta.. En suosittele kellekään.

Steely
11.05.2012, 04.11
Minä tilasin tavaraa 2.4 eli kohta siitä on mennyt puolitoista kuukautta.
Puhelimeen ja sähköposteihin ei vastata. Soittaa sinne millon tahansa, niin puhelin on aina varattu.

Ainoa tapa on varmaan mennä paikan päälle ja tarvittaessa alkaa viranomaisten kautta
vaatimaan rahoja takaisin.

VesaP
11.05.2012, 06.09
Maailmasta kuolee kokoajan hyviäkin firmoja, miten voi olla mahdollista että tämmönen (sensuroitu) pysyy hengissä ilmeisesti vuodesta toiseen? Hesan kokoisessa kaupungissa riittää "mummo ja pappoja" mitkä jatkuvasti (sensuroitu) ostaa eläkerahoillaan tuolta niin paljon että liike kannattaa pitää auki?

raattori
11.05.2012, 09.19
Itse vein ko. Liikkeeseen ensimmäiseen vuosihuoltoon emännän perus focuksen (~1000€)hybridin, jolla oli ajettu ~4000km. Heti ensimmäiseksi sanoivat että taka-ja etupakka pitäisi uusia. Samalla tietty ketjut ja varmaankin keskiö. Kammetkin kannattaisi uusia. Tästä on aikaa n. 3,5 vuotta ja silloin en vielä tiennyt juurikaan mitään fillarin huoltohommista.
Kyselin hommalle hintaa ja se oli ~400€ töineen. Tähän ei kuulunut vielä edes kampia.
Tuumailin ja kyselin hetken heidän mielipidettään huollolle ja vakuuttavasti kerttoivat että kyllä näin pidetään pyörästä hyvää huolta. En kuitenkaan suostunut hommaan, vaaan tekivät vaan perushuollon, jossa eivät juurikaan mitään tehneet pyörälle.

Soitin fillareista tietävälle kaverille, tilasin takapakan, ketjut ja kammet rattaineen sörssistä 120€(tarjouksessa halvemmat ku pelkät rattaat ja muistaakseni huomattavasti laadukkaammat mitä huh tarjosi) sain kaverilta oppitunnin vaiihtotyöstä ja säästin ainakin 300 euroa. Tarkasteltuna ainoastaan takapakka(ajettu liikaa muutamalla rattaalla) ja ketjut olisi tarvinnut vaihtaa, eturieskat olivat vielä hyvässä kunnossa. Vanhat kammet jäivät toiseen pyörään.

Eli nopeasti laskettuna olisivat ottaneet huoltotyöstä 300€. Tai laittaneet osien hinnaksi jotain aivan mahdodonta loppulaskuun. Rahat pois meininki

Oman kokemuksen perusteella kiertäisin liikettä kaukaa. Harmittavaa tässä on se että ne jotka eivät juurikaan fillareista tiedä, saavat kantapään kautta oppia jos ko liikkeeseen vievät huoltoon.

timovii
21.05.2012, 16.52
Nyt olen odottanut yli kuukauden juomapullotelinettä. Arvasin, ettei kovin nopeasti sieltä mitään tule, mutta silti olen toiveikas. Seuranta sanoo, "tilattu toimittajalta". Eikait se voi näin kauaa kestää?

sonnet
21.05.2012, 17.23
Voi, se voi kestää ilmeisesti ihan miten kauan tahansa :)

timovii
05.06.2012, 12.31
Tänään juomapulloteline tuli. Yhteensä kesti 1,5 kuukautta. Ei siis kovin nopeaa.

wirillion
13.06.2012, 17.48
Paketti oli tänään naudettavissa postista, 13.6. Tilaus tehty 14.4. Eli parisen kuukautta meni toimitukseen. Tilaus sisälsi XTR-ketjut ja Schwalben sisäkumin, jonka saatavuudessa oli jotain ongelmia. Kyllä tämäkin firma toimii, kunhan on tilaajalla kärsivällisyyttä. :)

Kane
07.07.2012, 21.20
Tänään juomapulloteline tuli. Yhteensä kesti 1,5 kuukautta. Ei siis kovin nopeaa.
Tää kommentti oli suloista sarkasmia! Mä tiedän ton liikkeen vuosien takaa. Se on sellainen sivuliike lähiössä joka on menettänyt intonsa. Hyvä vastakohta samasta kategoriasta on Kunnon Kauppa Tikkurilassa jossa on kädet rasvassa meininki ja asiantunteva myyjä.

Kingis_fi
13.07.2012, 10.07
Oma kokemukseni tältä viikolta on, että eivät tiedä mitä omissa tarjouksissa lukee. Yrittävät aina ohjata/myydä asiakkaalle kalleinta ja parasta vaikka asikkaalle kelpais halvempi vaihtoehto. Rahastuksen ja kusetuksen makua siinä mielessä. Jos itse on asioista perillä niin varmaan ihan OK kauppa jos käy liikkeessä asioimassa.

Petter
13.07.2012, 13.28
Tuolla saa tosiaan olla tarkkana, vrt. muutaman viestin takainen keissi jossa yrittivät myydä mulle uutta takapakkaa kun menin hakemaan ketjua. Lisäksi vähänkään erikoisempaa tavaraa ei ole hyllyssä vaan vastaus on "Tilaa meidän nettikaupan kautta". Joo varmaan tilaan kun toimitusajat on mitä on. Omat ostokset ovat muutaman HUH-kokemuksen jälkeen siirtyneet Hi5bikesiin, jossa meininki on kokonaisuudessaan ollut ihan eri tasoa.

Halloo halloo
13.07.2012, 14.44
^ Hi5 on omien kokemuksieni perusteella erittäin suositeltava kivijalka.

Memmu
29.07.2012, 18.21
Laitan kyllä rastin seinään jos tuolta tilaamani triathlonpuvun tulen saamaan! Tilaus lähetetty 12.7 eikä tuotteita ole näkynyt. Monta kertaa olen soitellut sinne ja kysellyt toimituksen perään. Joka kerralla on joutunut kuuntelemaan pimpelipom-musiikkia 30 min -60 min ennen kuin vastasivat. Eka puhelussa sanoivat, että puku on tulossa maahantuojalta ja toimitetaan seuraavan viikon alussa. Seuraavan viikon alussa soitin ja lupasivat selvitellä asiaa. Sitten tuli sähköpostiin viesti, että tuote "tilattu toimittajalta". Eli vasta parin viikon päästä minun tilauksesta heidän suuntaan he vasta tilasivat tuotteet toimittajalta. Pöyristyttävää. Viime puhelussa puhuivat taas lisää aikaa ja sanoivat, että pitäisi ensi viikon tiistain kuormassa. Saapa nähdä. Ei ole luottoa yhtään tuohon firmaan.

Älkää tilatko mitään Helsingin urheiluvälinehuollosta. Saatte vain murheita.

TimoF
30.07.2012, 09.32
Paketti oli tänään naudettavissa postista, 13.6. Tilaus tehty 14.4. Eli parisen kuukautta meni toimitukseen. Tilaus sisälsi XTR-ketjut ja Schwalben sisäkumin, jonka saatavuudessa oli jotain ongelmia. Kyllä tämäkin firma toimii, kunhan on tilaajalla kärsivällisyyttä. :)

:seko: erikoisia sisäkumeja, ja erikoisen kärsivällisiä ihmisiä. Miä oon ostanu renkaita Prismasta, kun kärsivällisyys ei riitä lähimpään urheilukauppaan asti :eek:
Ketjutkin tulee tarvittaessa kolmessa päivässä ulkomailta, joten miksi vaivautua?

Joskus viime vuonna HUHissa irroittivat terassifillarin jumiutuneen keskiön, kun ei itellä työkalut riittäneet. Pari päivää siihen meni, kun piti liotella rost offia kierteisiin. En muista mitä maksoi, mut palvelussa ei valittamista.

Memmu
01.08.2012, 09.27
Eipä sitä tavara tullut tässäkään kuormassa. Rahat aikoivat maksaa takaisin. Saapa nähdä senkin kanssa...

Edelleen: Vältelkää kyseistä liikettä.

Grim
14.08.2012, 23.03
Nyt hieman harmittaa, etten tutustunut aiheeseen ennen tilaamista. Pari työkalua tuolta tilasin, menivät näköjään maahantuojalta tilattavaksi. Toimitusajaksi luvataan 5-7 päivää, saapa nähdä. Lisäksi sivuilla oli myynnissä Pearl Izumin ajopaita varsin edulliseen hintaan. Eri kuosivaihtoehdot jäivät kuitenkin epäselviksi, joten kysyin asiaa puhelimitse. Vastaukseksi sain "paha kysymys, en osaa kyllä sanoa". Kuulemma mallikuvat ja tuotetiedot ovat suoraan maahantuojalta ja paidat tilaustavaraa. Onneksi ei tullut tilattua.

pikkukara
14.11.2012, 16.05
Itekin muistelin huonohkoja kokemuksia paikasta, mut päätinpä tänään kokeilla. Pari tuntia tilauksesta ja maksusta tuli postin seurantakoodi postiin eli ainakin jotain on lähteny. Tollanen toivottavasti: http://www.huh.fi/cat/product_details.php?p=1835 Oli aamulla vielä 19,90,-

Lauantaina hain paketin, kaikki kuten piti.

Nöyhtäpallo
25.04.2013, 22.36
Nyt jurppii niin paljon että on pakko avautua ko. kaupan toiminnasta. Fillarista tyhjeni kumi tänään kesken kotimatkan ja raahasin sen junassa Malmille tarkoituksena käydä uusi kumi HUH:sta ja samalla lainata pumppua kun oma ei ollut mukana. Sisurit olivat kuitenkin päässeet loppumaan, mikä oli ihan fine, ehtisin sellaisen myöhemminkin hakea.

Järkytyin kuitenkin kohtuullisesti siitä että vastauksena kyselyyn pumpun lainasta oli jyrkkä ei, on lähtenyt kuulemma niin monta asiakkaan mukaan maksamatta. Yksi asiakaskin tarjosi omaa (iskari)pumppuaan, jotta saisin renkaani täyteen :)
Jos pytinki ei kykene tarjoamaan edes näin alkeellista palvelua jonka ei luulisi heille olevan kuitenkaan kovin iso vaiva, jätän suosiolla väliin jatkossa myös muiden hankintojen osalta (joita nyt meidän fillaristiperheellä kohtalaisesti kuitenkin on).

Onneksi sain sekä kumin että pumpun lainaksi Polkupyörätukusta parin korttelin päästä ja pääsin sotkemaan loppumatkan.

jalkkis
26.04.2013, 20.11
Jos Malmin kulmilla haluaa palvelua, niin kannattaa mennä juna-aseman verran pohjoiseen Tapanilaan Kalliopyörään Päivöläntiellä. Kaveri on persoonallinen mutta palvelua löytyy. Työkaluja olen saanut lainaan kotiin asti.

Nöyhtäpallo
26.04.2013, 22.12
Joo se on pätevä paikka muttei ollut auki silloin kun tarvitsin jeesiä. Just tollasella palvelulla pikkupuljut erottuu edukseen.

Smove
27.04.2013, 08.10
Mulla on ihan hyvät kokemukset. Ostin HUH:sta syyskuussa fillarin. Kaikki meni todella hienosti ja palvelu puhelimessa sekä paikan päällä oli kiitettävää. Nyt keväällä käytin fillarin ensihuollossa ja jälleen kaikki sujui erinomaisesti. Mutta sähköpostiin eivät tainneet vastata kertaakaan vaikka jokusen kerran tuli kokeiltua. Voisin ihan hyvin jatkossakin asioida liikkeessä mutta varsinaita tarvetta ei ole kun välimatkaa on melko paljon. Sattui vaan fillari olemaan hyvässä alessa niin kannatti hakea vähän kauempaakin.

kolistelija
27.04.2013, 08.26
Mulla on ihan hyvät kokemukset. Ostin HUH:sta syyskuussa fillarin. Kaikki meni todella hienosti ja palvelu puhelimessa sekä paikan päällä oli kiitettävää. Nyt keväällä käytin fillarin ensihuollossa ja jälleen kaikki sujui erinomaisesti. Mutta sähköpostiin eivät tainneet vastata kertaakaan vaikka jokusen kerran tuli kokeiltua. Voisin ihan hyvin jatkossakin asioida liikkeessä mutta varsinaita tarvetta ei ole kun välimatkaa on melko paljon. Sattui vaan fillari olemaan hyvässä alessa niin kannatti hakea vähän kauempaakin.
Hyvin siellä palvellaan kun ollaan ostamassa kokonaista fillaria ja silloin kun omistaja ei ole paikalla. Pari kertaa olen käynyt vuoden aikana kun on ollut jotain pikkutarvetta ja tuntuu että siellä ollaan sitä mieltä että asiakkaat ovat vain bisneksen haittana...

Noista huolloista tuli mieleen että kerran siellä oli joku nuori nainen perusfillarin huoltoa kyselemässä. Kundi vilkaisi fillaria ja sanoi että kammet, pakka, ketju ja keskiö ainakin menee vaihtoon. Maksaa kuulemma noin 300€ ja parempi idea olisi ostaa uusi fillari. Ketjut olivat kyllä kovin likaiset, mutta rattaat ja pakka näyttivät siltä että kilsoja on varmaan alle 1000. :rolleyes:

Cycle Queen
01.05.2013, 16.07
Minäkin ostin muutama vuosi sitten pyörän HUH:sta ja tajusin melko pian, etten taida kuulua liikkeen kohderyhmään. Kausihuolto maksoi aina vähintään 200 e, koska rataspakka ja ketjut vaihdettiin jokaisen huollon yhteydessä, ajokilometreistä riippumatta (pyöräilen n. 5000 km vuodessa, ympärivuotisesti). Nimenomaan osien hinta nosti laskun loppusumman aina sietokyvyn rajoille. Kun olin ajanut pyörällä 3 vuotta, siihen vaihdettiin poljinkammet, koska jotkut laakerit olivat kuulemma lähes loppuun kuluneet. Mielestäni kammet toimivat aivan hyvin, mutta enpä kehdannut vastaankaan väittää. Muutaman kausihuollon jälkeen totesin maksaneeni pyörän kahteen kertaan. ”Tämä on hyvä pyörä, kyllä sitä kannattaa huoltaa”, kuului vastaus. Epäilemättä, jos asiaa katsoo liikkeen näkökulmasta. Päätin tuon viimeiseksi jääneen kausihuollon jälkeen opetella huoltamaan pyöräni itse, vaikka hirvittikin. Pyörää ostaessani olin varma siitä, että hydraulisilla levyjarruilla varustettu pyörä on aivan liian monimutkainen itse huollettavaksi. No, ainakin osaan vaihtaa renkaat ja huoltaa jarrupalat. Tokkopa jarrujen ilmaaminenkaan mitään salatiedettä on. Itse asiassa pitäisi varmaan olla kiitollinen HUH:lle, sillä on välillisesti heidän ansiotaan, että on tullut nämäkin perusasiat opeteltua :)

olio79
13.05.2013, 17.42
Menin tyhmyyksissä tilaamaan kyseisestä huh:sta kumit lähinnä hinta ja ilman postikuluja houkutti!!!
Arvelin että kestän tuon 5-7 päivän toimitus ajan mutta nyt onkin 3viikkoa pian mennyt ei toidellakaan kiireisen paja!
Tänään pääsin puhelimella läpi ja sain tiedusteltua tilausta jonka kaveri aikoi selvittää missä menee sanoi soittavansa takaisin no eipä kuulunut mitään.
Eipä auta kuin odotella! Mutta luulempa että oli viimeinen tilaus tuolta,mieluummin maksaa sit vähän enämpi ja hakee sieltä mistä löytyy!

Hupilisti
13.05.2013, 18.28
Vähän on samanlaisia kokemuksia. Tilasin sisärenkaat. Aikaa meni,mutta tulivat vihdoin. Vastailivat kyllä sähköpostiin ihan asiallisella viiveellä. 3 viikkoa meni minun tilaukseni kanssa.

mentunik
13.05.2013, 19.18
Kyseisen firman kautta toimitus venähti omallakin kohdalla sovitusta melko paljon. Asiallisesti kuitenkin hyvittivät lyömällä pientä kilkettä kaupanpäälle lähes omatoimisesti.

Loppujen lopuksi jäi kuitenkin hyvä maku ko liikkeestä.

mikkosu
16.05.2013, 12.10
Hieno juttu, just löin tilauksen sisään ja ajattelin tulla täältä katsomaan josko muilla löytyisi kokemuksia tästä puljusta. Toivottavasti tilaukseni kuitenkin löytää perille luvatussa 5-7 pv. toimitusajassa.

HXX1100H
17.05.2013, 10.34
Kiirettä tuntuu ainakin olevan koska eilen ja tänään sain toistuvasti kuunnella nauhoitusta " kaikki myyj... " . Heidän nettisivuillaan ei ole mahdollista tarkistaa esim. maantiekenkien eri kokojen varastosaldoja.Turhan käynnin estämise välttämiseksi yritin sitten turhaan sinne soitella.

Saamaa merkkiä/ mallia myydään kuitenkin Nokialla joten soitin sinne ja uudet popot on tulossa.

Noiden toimitusten venähtämisen syynä voi olla että heillä on vain "kynsivarsto" ja tilauksen tullessa tilaavat itse maahantuojalta yms, niin tai näin saavat puolestani pitää tunkkinsa.

sonnet
22.05.2013, 09.05
Hieno juttu, just löin tilauksen sisään ja ajattelin tulla täältä katsomaan josko muilla löytyisi kokemuksia tästä puljusta. Toivottavasti tilaukseni kuitenkin löytää perille luvatussa 5-7 pv. toimitusajassa.

Jos tulee alta kolmen viikon, olen hämmästynyt. Toisaalta omat kokemukset sellaisia, että olen hämmästynyt, että liike on toiminnassa yhä vaan, tällä tavalla.
Varastosaldot esiin tuotteisiin (=ei voi jos kaikki on toimituskamaa..eli kiertävimmät tuotteet ehdottomasti omaan varastoon) ja aktiivinen palvelu maililla sekä puhelimella, ja homma toimisi kuten pitää :)

Villlem
22.05.2013, 13.52
mulla kans samaa ongelmaa, tilasin renkaan just ennen helatorstaita, vielä ei ole kuulunut, mutta lähetin viestiä pari päivää sitten. Nyt ootellaan. Muuten kyllä palvelu siellä on tosi nopeaa ja asiallista!

Mihail
25.05.2013, 14.42
Tänään kävin paikanpäällä ostelemassa, hyvät alet sai ja palvelu ok. Runsas valiokoima tavaraa.

Sillanalta
27.05.2013, 08.17
Kolme viikkoa meni toimitukseen.

Palautukseen liittyen eivät ole vastanneet kuudessä päivässä sähköpostiin. Ehkä tarkoitus on tosiaan asioida paikan päällä.

mikkosu
28.05.2013, 14.17
Peruutin oman tilauksen, kun tuli vähän kiire saada uusi rengas puhjenneeen tilalle. Vastasivat puhelimeen ja peruutus onnistui vaivatta. Rahat sain takaisin parin päivän sisällä.

Villlem
28.05.2013, 15.12
kauankos teillä on kestänyt saada sposti vastaus?

Blackno1
28.05.2013, 16.00
Tilasin tuolta Parkin työkalun 12.huhtikuuta, saapui 26.toukokuuta....

Hyde
30.05.2013, 15.36
Tilattu kahdet kenkäsuojat huhtikuun alussa,toiset tuli.Ei vastaa puhelimeen eikä sähköpostiin.

Villlem
30.05.2013, 15.49
tänään sieltä soitettiin ja sanottiin että rengas on viimein saapunut. kiirastorstaina tilattiin, palvelu pelaa, mutta vähän vain viiveellä

ErnoNykanen
30.05.2013, 16.31
Asiallista ja asiantuntevaa toimintaa on kyllä paikan päällä. Kova kiire niillä vaan tuntuu siellä olevan, vaikka kävin arkena puolen päivän maissa. Yritin kaksi kertaa soittaa etukäteen, mutta ei päässyt linjoilta läpi.

PYY
18.07.2013, 13.04
Tilasin verkkokaupasta kumit 11.6, tänään 17.7 postin ilmoituksen mukaan ovat jo matkalla :)

Palvelu todella OK samoin yhteydenpito, kun alkup tuote tuli vaihtaa toiseen saatavuusongelmien vuoksi....

eli verkkokauppaa ei kyllä voi suositella hyvästä palvelusta huolimatta.

jamppa74
15.08.2013, 10.17
Shimanon 105 takanapa tilattu 22.7. Kun ei kuulunut mitään soitin heille pari viikkoa myöhemmin ja kyselin, että missä viipyy. Aikoivat selvittää asiaa... Tänään sain puhelun heiltä, missä kerrottiin, että takanapaa ei löydy heiltä, eikä shimanon varastosta. Palauttavat kuulemma rahat minulle.
Tämä taisi olla ensimmäinen ja viimeinen kerta kun tilasin heiltä.
Huh huh...

OMT
15.08.2013, 12.58
Noiden toimitusten venähtämisen syynä voi olla että heillä on vain "kynsivarsto" ja tilauksen tullessa tilaavat itse maahantuojalta yms, niin tai näin saavat puolestani pitää tunkkinsa.

Eikös näillä ole sama systeemi kuin muutamilla muillakin kaupoilla, joiden tarjoushinnat pätevät ainoastaan nettikaupan kautta ostettaessa eli tavara ei tule maahantuojalta vaan maahantuojan ohi suoraan jostain Euroopan varastolta?

MRa
11.09.2013, 18.24
Eikös näillä ole sama systeemi kuin muutamilla muillakin kaupoilla, joiden tarjoushinnat pätevät ainoastaan nettikaupan kautta ostettaessa eli tavara ei tule maahantuojalta vaan maahantuojan ohi suoraan jostain Euroopan varastolta?

Jotain tällaista. Olisin maastokypärän ostanu maanantaina, mutta hinta oli paikanpäällä alennuksestakin huolimatta reilu 15€ kalliimpi kuin verkossa ja verkossa ilmainen toimitus niin jäi ostamatta kivijalasta, mutta tilattua verkosta. Kyselin vielä että WTF miksi verkossa eri hinta kuin kaupassa... Kysessä kulemman "business salaisuus". Hitto.

Näiden ylläolevien kokemusten perusteella taidan kuitenkin peruuttaa tilauksen ja kattoo kypärän jostain muualta. Onneks tilasin luottokortilla...

Grugi
11.09.2013, 18.41
S-postiin ei ainakaan vastailla kovinkaan rivakasti, alkaa näyttämään siltä että tuohon putiikkiin ei kannata sen enempää sotkeutua.

Yazaku
12.09.2013, 22.48
Kävin jokunen aika sitten tuolta kenkiä katsomassa, ja palvelua en saanut, vaikka odotin melko kauan, eikä asiakkaita ollut kuin nimeksi, joten eipä tarvitse sinne enään mennä.
Jos jotain positiivista, niin ainakin hyllyssä näkyi olevan paljon tavaraa, eli jos olisin myyjää kiinnostanut myydä, niin olisi todennäköisesti saanut asiakkaan...no kilpailevasta liikkeestä sain palvelua ja sieltä kengät lähti mukaan.

van damme
30.09.2013, 15.08
Hinta oli vain pari euroa kalliimpi verrattuna euroopan liikkeisiin joten päätin tukea suomalaista ja pistin tilauksen menemään. Viikko tilauksesta lähetin sähköpostin missä kyselin milloin tilaus lähtee tulemaan, koska paketti oli saatava kolmen viikon kuluessa (oli tulossa tutavalle syntymäpäivälahjaksi). Odottelin pari päivää vastausta eikä mitään kuulunut niin soitin ja puhelimessa oleva tyyppi sanoi ettei tiedä milloin paketti lähtee, mutta ottaa selvää asiasta ja soittaa vielä saman päivän aika uusiksi. Mitään ei kuulut pariin päivään ja soitin uudelleen ja sanoivat ettei ole saanut vielä tietoa milloin paketti lähtee, mutta eivät olleet unohtaneet kyselyäni ja ilmoittavat heti kun saavat tiedon. Odotin kolme viikkoa lisää ja mitään ei kuulunut niin soitin ja peruin tilauksen. Sähköpostiin en saanut koskaan vastausta. Eli kuukausi meni eikä pakettia saatu edes postiin. Peruin myös toisen tilaukseni minkä tein pari päivää ensimmäisen tilauksen jälkeen koska eivät sitäkään saaneet lähetettyä. Nyt on pari viikkoa odoteltu rahoja takaisin. Saa nähdä tuleeko rahat ilman kuluttajaviraston soittoa.

Helsingin urheiluvälinehuolto on helposti paskin firma mikä on tullut koskaan vastaan millään kaupan alalla. Naurettavan surkeaa ja hidasta palvelua. Välttäkää tätä firmaa kuin ruttoa.

8_pallo
30.09.2013, 21.28
Tilasin tuolta satulan 3.9, laiton tilauksesta kyselyn sähköpostilla 19,9 johon vastattiin parissa tunnissa jotta satula on tulossa maahantuojalta ja pahoittelut viivästyksestä. Satula tuli perille 25.9. Tosiaan nettisivut kaipaisi päivityksiä esim tuo varastosaldo. Ja esim satuloiden kohalla vois olla enemmän tietoo mallista.

sonnet
03.10.2013, 07.45
Hinta oli vain pari euroa kalliimpi verrattuna euroopan liikkeisiin joten päätin tukea suomalaista ja pistin tilauksen menemään. Viikko tilauksesta lähetin sähköpostin missä kyselin milloin tilaus lähtee tulemaan, koska paketti oli saatava kolmen viikon kuluessa (oli tulossa tutavalle syntymäpäivälahjaksi). Odottelin pari päivää vastausta eikä mitään kuulunut niin soitin ja puhelimessa oleva tyyppi sanoi ettei tiedä milloin paketti lähtee, mutta ottaa selvää asiasta ja soittaa vielä saman päivän aika uusiksi. Mitään ei kuulut pariin päivään ja soitin uudelleen ja sanoivat ettei ole saanut vielä tietoa milloin paketti lähtee, mutta eivät olleet unohtaneet kyselyäni ja ilmoittavat heti kun saavat tiedon. Odotin kolme viikkoa lisää ja mitään ei kuulunut niin soitin ja peruin tilauksen. Sähköpostiin en saanut koskaan vastausta. Eli kuukausi meni eikä pakettia saatu edes postiin. Peruin myös toisen tilaukseni minkä tein pari päivää ensimmäisen tilauksen jälkeen koska eivät sitäkään saaneet lähetettyä. Nyt on pari viikkoa odoteltu rahoja takaisin. Saa nähdä tuleeko rahat ilman kuluttajaviraston soittoa.

Helsingin urheiluvälinehuolto on helposti paskin firma mikä on tullut koskaan vastaan millään kaupan alalla. Naurettavan surkeaa ja hidasta palvelua. Välttäkää tätä firmaa kuin ruttoa.

Rahat tulee takaisin siinä vaiheessa, kun talouspuolella joku näkee, että tilit ei ole tasan.

Tarina on muutenkin tuttu. Ilmeisesti live-kauppaaminen pitää tämän toiminnan elossa, vaikka vuodesta toiseen varastosaldojen puuttuvat on-line-tiedot ja käytännössä välittäjänä toimiminen ja olematon palvelu nettiasiakkaille jatkuvat. Tai sitten liike on jonkun harrastus, jolla saa riittävän ja kohtuuelannon, omat laskut maksettua näinkin.

Grugi
03.10.2013, 08.20
S-postiin ei vastata ilmeisesti ollenkaan, reilu 3vko tässä odoteltu mutta eipä siinä. Tuosta puljusta en tule hankkimaan ikinä mitään joten eipä kiinnosta onko se olemassa vai ei :)

J.S
03.10.2013, 08.21
Tämähän kuulostaa hyvältä, pitää kokeilla. Hymiö

maantienässä
03.10.2013, 10.28
miksi te näitä kotimaan palveluhaluttomia kauppoja sitten kokeilette, aikoja sitten on siirrtty jo eurooppaan ostoksille, koska siellä asiakas on ykkönen.

sonnet
03.10.2013, 10.39
miksi te näitä kotimaan palveluhaluttomia kauppoja sitten kokeilette, aikoja sitten on siirrtty jo eurooppaan ostoksille, koska siellä asiakas on ykkönen.

Kyllä kotimaisistakin toimivia löytyy. Tällaiset ketjut on hyviä muistuttamaan siitäkin.
Joskus on tarpeen saada jotakin nyt per heti tai haluaa käydä tiskillä, siinä mielessä on ihan ok, että hyvät jää ja elää joka alalla myös naamatusten, tälläkin.

Jos kaikki käyttäisivät tiskejä vain sovitukseen ja tilaa netistä, niin aina vain huonommaksi menee taso.
(Itse ostan kaikesta-kaikesta varmaan 93,7 % netistä mutta silti)

Kuja75
14.10.2013, 10.10
Tosiaankin tilasin pojan pyörään 152mm kampisarjan http://www.huh.fi/cat/product_details.php?p=21544
ja kun paketti saapui perille(alta viikon)huomasin että kammet olivat jotkin nimettömät ja vain yhdellä rattaalla.
Pistin sähköpostia ja soitin asiasta että palauttelen kammet ja he palauttavat rahat tilille.

20.8 2013 pistin paketin postiin ja edelleen odotellaan rahoja. Olen soittanut kolme kertaa ja useampia sähköposteja.
On sanottu että etta asia menee eteenpäin ja ollaan yhteydessä.

Eihän sitä tuohon 37€ kaadu mutta tietää että miksi ei tilaa ainakaan tuolta.
Pyörätohtorilta sitten sain tarvitsemani ja vielä edullisemmin, eli toimiviakin on.

HUH BOIKOTTIIN (parina päivänä ruokatunnin ollut puhelin soittamassa ja kaikki myyjät varattuna kokoajan,antaa olla.Oppirahoja)

ErnoNykanen
16.10.2013, 06.15
Tulipahan mieleen tuossa toisen ketjun kommentteja kirjoitellessa, että ostin tuossa keväällä täältä pyörän. Pyörän hinta oli paikallaan palvelu ei.

Ensihuoltoon viedessä jouduin odottamaan pyörää reilut viikon päivät ennen kuin sain sen takaisin ajoon, nyt myöhemmin opin että parhaimmillaan tekevät vastaavat huollot päivässä. Toisen kerran, jo loppukesästä, olin viemässä pyörää takuunalaisten asioiden hoitamiseksi huoltoon niin poika otti tiskiltä hajamielisesti vikakuvauksia ylös ja huoltolappua ojentaessa sanoi, vasta tiedusteltuani asiaa, että parin viikon päästä saattaa olla valmista. Kyseessä oli kampilaakerin naksuminen ja takanavan kiristys, miten sellainen voi viedä kaksi viikkoa?

No summa summarum, kilpailuttamalla saa tästä liikkeestä hyvällä hinnalla fillarin, mutta sen jälkeen sitä ei sinne kannata viedäkään. Seuraavan pyörän ostan ihan rehellisesti asiakaspalveluun keskittyvältä putiikilta, vaikka siitä pyörästä sen muutaman prosentin joutuisi enemmän maksamaan.

mutanaama
16.10.2013, 07.49

Ai että ihan eurooppaan, Wau! Tarkoitatko kenties Turkkia, Venäjää vai ehkä Serbiaa? Toisaalta onhan tää Suomikin joissain kartoissa virheellisesti piirretty osaksi eurooppaa.

kolistelija
16.10.2013, 08.34
Joo. Emmä mihinkään saksaan jaksais lähtee palvelun perässä, ku ei toi kielikään oo hanskassa. Ranskassa osaisin tilata patongin, mutten varmaan ymmärtäis fillarikaupan palevelusta mitään. Tää HUH on tossa kilsan päässä, mutta en mä sinnekään menis. Ajattelin olla dramaattisempi ja vittuilla kaikille euroopan kaupoilla ja tilata kaiken Afrikasta, nih!

Kuja75
16.10.2013, 19.23
Tosiaankin tilasin pojan pyörään 152mm kampisarjan http://www.huh.fi/cat/product_details.php?p=21544
ja kun paketti saapui perille(alta viikon)huomasin että kammet olivat jotkin nimettömät ja vain yhdellä rattaalla.
Pistin sähköpostia ja soitin asiasta että palauttelen kammet ja he palauttavat rahat tilille.

20.8 2013 pistin paketin postiin ja edelleen odotellaan rahoja. Olen soittanut kolme kertaa ja useampia sähköposteja.
On sanottu että etta asia menee eteenpäin ja ollaan yhteydessä.

Eihän sitä tuohon 37€ kaadu mutta tietää että miksi ei tilaa ainakaan tuolta.
Pyörätohtorilta sitten sain tarvitsemani ja vielä edullisemmin, eli toimiviakin on.

HUH BOIKOTTIIN (parina päivänä ruokatunnin ollut puhelin soittamassa ja kaikki myyjät varattuna kokoajan,antaa olla.Oppirahoja)

No niin
Visalasku pätkähti postiluukusta ja siinä oli hyvitys 17.9.13 kammista.
Kaksi viikkoa sitten kun vielä puhelimeen vastattiin, niin ei ollut tietoa että olisi hyvitetty.

Ghostrider
25.10.2013, 19.08
Tilasin täältä kaksi tilausta samalla kertaa, ensimmäisen ja viimeisen kerran. Neljä päivää tilauksesta saivat ilmoitettua, että kyseistä tavaraa ei löydy ja josko joku toinen väri kelpaisi. Vastasin, että toinen väri kelpaa. Meni kymmenen päivää ja laitoin kyselyä perään, mutta eivät kiireiltään joutaneet vastaamaan. Viikko tästä taas kyselyä, mutta kiireet vaan jatkuivat. Kolmannen, hieman ärtyneen kyselyn jälkeen ehtivät vastaamaan, että tavara on kyllä tulossa heille lähitulevaisuudessa...onkohan niiden toimitusjohtaja tosiaan niin daiju, että ei ymmärrä kaupankäynnin eikä asiakaskunnan tärkeyttä.

Samaan aikaan englannista tilatut juoksukengät (oli muuten puolet halvemmat kuin budget sportissa) oli neljässä päivässä postilaatikossa.

Pexxi
25.10.2013, 19.32
Jos nyt ilkeä haluaisi olla niin voisi väittää näitä paria edellistä kirjoittajaa vähän tyhmiksi, jos ovat vähääkään lukeneet tätä ketjua ennen nettitilausta.

Ghostrider
25.10.2013, 21.13
Eipä tullut luettua ennen tilausta. Heti tilauksen jälkeen tuli luettua. Sitä kun on tullut tilattua ulkomailta kaikenlaista ilman ongelmia, niin tyhmä luuli, että kotimainen kauppa hoitaa homman kotiin.

mla
26.10.2013, 11.54
Huhin kanssa itsellä oli myös yksi ja viimeinen kauppa. Tilasin pesuainetta, kun ajattelin, että sitä nyt varastossa on huollossa. No ei ollut. Kesti yli 2kk kunnes toimittivat tavaran toiselle paikkakunnalle postiin minulle noudettavaksi. 37km tuli tuosta noutoreissua. Vastauksia ei meinannut millään saada asiakaspalvelusta ja lupailivat aina seuraavalla viikolla tms.

Ei vakuuttanut eli viimeinen tilaus tuolta.

jussipupu
29.10.2013, 20.24
Itsellä kesti ennakkoon maksetun paketin toimittamisessa talven verran. Eniten tuossa ketutti se, että kuvittelin ajavani viime talven uusien lämpimien kengänsuojien kanssa, mutta väärin meni. Onpahan ensi talveksi iskemättömät kengänsuojat odottelemassa. :)

Palvelu on todella "laadukasta", kun vastaajassa soi päättymätön kasetti sitä, että kaikki myyjät on varattuja ja sähköposteihin vastataan vasta, kun lupaa mennä poliisin juttusille. Juuri tätä osaa odottaa kaupalta, jonka toiminta perustuu ennakkoon maksettuun toimitukseen.

Yhteenvetona voi sanoa, että tämä on harvinaisen paska kauppa, joka voi haistaa minun puolestani pitkän veen!

Ghostrider
30.10.2013, 18.44
Kyllä ne myyjät onkin varattuja, mutta ei asiakkaiden kanssa. Kerran erehdyin kauppaan katsomaan kenkiä ja ulkopuolella olikin mainos hyvästä tarjouksesta. Siispä kenkähyllyä tutkimaan ja myyjää odottelemaan. 20 minuutin kuluttua oli pakko mennä hakemaan myyjä paikalle, muita asiakkaita ei ollut liikkeessä. Tarjous koski tietyn mallin mustia kenkiä, hyllyssä olevat koot tietenkin pieniä ja isoja. Valkoisia olikin kaikkia kokoja, mutta tarjous ei koskenut niitä, eikä sitä ollut kyllä mainoksessakaan mainittu.

Jenkka
02.11.2013, 21.52
Pojan pyörään lukkotilaus (halusin nimenomaan abuksen ja loppu motonetista, intersportista jne..) syyskuun alussa- tuli joskus lokakuun puolivälissä. Oli pakattu muovipussiin ja rikottu postissa (se muovinen kääntönuppi akselitapissa poikki). Tiesin, et tää ei hoidu enää etänä. Oon onneksi lähellä duunissa ja paikan päällä vaihto onnistui nikottelematta kalliimpaan päikseen.

paska maku aluksi, mutta loppu meni ihan jees (tosin aikaa paloi aika lailla)

elasto
03.11.2013, 10.05
HUH:n toimitusjohtajan normipäivä:

http://www.youtube.com/watch?v=v_S2JVaINO4

Matti S.
03.11.2013, 10.29
Ot

Ai että ihan eurooppaan, Wau! Tarkoitatko kenties Turkkia, Venäjää vai ehkä Serbiaa? Toisaalta onhan tää Suomikin joissain kartoissa virheellisesti piirretty osaksi eurooppaa.

Juu ei. Erään sofistikoituneen käsityksen mukaan Afrikka alkaa Alpeilta. Kuulemma.

van damme
05.12.2013, 23.17

Pari viikkoa sitten kyselin että missä rahat viipyy kun pari kuukautta jo odoteltu eikä rahoja näy missään. Muutaman päivän päästä tuli vastaus että laita tilinumero niin maksetaan rahat takaisin. Nyt tuli tämmöisiä viestejä:

Tämä on automaattinen viesti.

Tilauspäivä: 2013-08-29 17:07:25

Maksettu (2013-08-29 17:09:03)

Käsittelyssä (2013-09-27 12:57:49)

Mustana tilapäisesti loppu, tulee maaliskuussa 2014. Hopeisena löytyy heti.

Käsittelyssä (2013-12-05 23:10:25)

Tämä on automaattinen viesti.

Tilauspäivä: 2013-08-26 20:26:22

Maksettu (2013-08-26 20:27:26)

Käsittelyssä (2013-09-09 20:52:27)

Tilattu toimittajalta (2013-12-05 23:14:35)

Ilmeisesti jotain apukoulun käynyttä porukkaa tämä huh:n henkilökunta.

taipma
11.12.2013, 15.46
Etsiskelin syksyn aikana sopivaa kauppaa, josta tilaisin Kurt Kineticin trainerin. Kuinka ollakaan nämä HUH:n hinnat oli siitä kilpailukykyisimmästä päästä. Asiaan liittyen minulla oli kysymyksiä, jotka sitten heille lähetin sähköpostitse joskus elokuussa. Ikinään en niihin saanut vastausta. Yritin myös soitella perään liikkeen aukioloaikoina, mutta eipä siellä kukaan ehtinyt puhelimeenkaan vastaamaan.

Kaikista näistä varoitusmerkeistä ja foorumin murska-arvioista huolimatta päätin toissa lauantaina 30.11. tehdä tilauksen traineristä ja siihen liittyvistä tilpehööreistä liikkeen verkkokaupan kautta. Heti maanantaina 2.12. sain ilmoituksen, että tuotteet on tilattu toimittajalta (kurt kinetic), ja eilen vastaanotin ne lähipostista. Tänään sain puhelun liikkeestä, ja he kyselivät varmistaakseen, että ovatko Kurtin tuotteet tulleet perille, sekä varmistusta lähipostistani liittyen heidän omaan lähetykseensä vielä viimeisen "ei-Kurtin" tuotteen kanssa......

Hyvin natsas siis meikän kohdalla!

mutanaama
11.12.2013, 17.08
Ehkä siellä on joku lukenut foorumia, ja ymmärtänyt ryhtyä asian vaatimiin muutoksiin. Jos näin on, niin hyvä.

van damme
12.12.2013, 00.37
Ehkä siellä on joku lukenut foorumia, ja ymmärtänyt ryhtyä asian vaatimiin muutoksiin. Jos näin on, niin hyvä.

Meinaat että siellä on töissä joku joka osaa lukea?

spanky
20.12.2013, 08.40
Tilasin tuolta tarkallee 11.11 pari purkkia öljyä kun näky halpaa olevan ja pitihän se testata tämäkin kauppa. Noh tilauksen jälkeen päivä tai kaks nii sivujen seurantaan tuli että tilattu toimittajalta. Laitoin spostia viikko sitten eikä siihen olla vastattu mitään. Kyllä hieman kummastutaa tämän liikkeen toiminta.

mentunik
20.12.2013, 10.44
Jokin aika sitten kävin liikeessä ja katselin tarjontaa. Siinä sivussa kiinnitin huomiota kun kolme henkilöä haki pyöriänsä huollosta. Pahaa teki kuunnella kun markettihybridin huoltohinnat ylittää koko pyörän hinnan kun kaikkiin oli vaihdettu pakat ja ketjut ym. Tottakai nekin vaihtoa kaipaa ajan myötä, mutta vähän jäi tunne että apinaa koijattiin.. Ja kyseiset huollon asiakkaat eivät näyttäneet siltä että kilometrejä on paljon kertynyt. Mene ja tiedä...

Asetyylikoliini
20.12.2013, 11.50
Jokin aika sitten kävin liikeessä ja katselin tarjontaa. Siinä sivussa kiinnitin huomiota kun kolme henkilöä haki pyöriänsä huollosta. Pahaa teki kuunnella kun markettihybridin huoltohinnat ylittää koko pyörän hinnan kun kaikkiin oli vaihdettu pakat ja ketjut ym. Tottakai nekin vaihtoa kaipaa ajan myötä, mutta vähän jäi tunne että apinaa koijattiin.. Ja kyseiset huollon asiakkaat eivät näyttäneet siltä että kilometrejä on paljon kertynyt. Mene ja tiedä...
Tuosta mulla on omaakin kokemusta, nyt onneksi jo vuosien takaa. Tuohan se toimintakulttuuri siellä näytti olevan.

ssrace
20.12.2013, 13.30
Minullakin kokemuksia en suosittele.
Kerran menin jopa liikkeeseen oli alennuspyörä(muksulle pyörä)siinä liikkeessä ei voinnut ostaa suoraan piti ensin tilata webistä, että sai sen alennuksen TÄ.
Pärstäkerroin ei vissiin miellyttänyt kun rupesivat tuollaista satuilemaan.
No ei tarvii enää käydä tuolla.

toripolliisi
29.01.2014, 11.52
No voi vtu! Menin sit tilaan täältä, ja nyt vasta hokasin tämän ketjun!! 14.1 tilaus sisään, joten ketjun perusteella toukokuussa vois takaratas saapua ouluun! Eikö tämmöiseen vois jo joku kuluttaja-asiamies puuttua?!? Kusetusta koko homma.

Oatmeal Stout
29.01.2014, 12.03
No voi vtu! Menin sit tilaan täältä, ja nyt vasta hokasin tämän ketjun!! 14.1 tilaus sisään, joten ketjun perusteella toukokuussa vois takaratas saapua ouluun! Eikö tämmöiseen vois jo joku kuluttaja-asiamies puuttua?!? Kusetusta koko homma.
Toki, jos joku ottaa kuluttajaviranomaisiin yhteyttä - kaupankin voi perua tietyin perustein ja oikeuteenkin voi haastaa.

toripolliisi
29.01.2014, 12.17
Mutta jos tämä on firman toimintatapa niin kai tähän joku vois puuttua..

JackOja
29.01.2014, 12.33
Toimitusehdoissa sanotaan näköjään jotakuinkin:

Varaosien arvioitu toimitusaika on 5-7 arkipäivää

Jos tuo ei toteudu niin eikö voi valittaa?

mutanaama
29.01.2014, 12.36
Jalat on ihan kiva, tai sitten pettynyt vois ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen. vink vink.

Oatmeal Stout
29.01.2014, 13.18
Mutta jos tämä on firman toimintatapa niin kai tähän joku vois puuttua..
Viranomaiset puuttuvan jos asiakkaat valittavat heille - viranomaiset eivät koeponnista kotimaisia nettipyöräkauppoja automaatisesti.

toripolliisi
29.01.2014, 13.23
Pitää vissiin soitella kuluttaja-asiamiehelle. Sain viimeinkin yhteyden HUH:iin ja tun innostunut miesmyyjä kysyi lähetystunnuksen ja sen saatuaan sanoin; "Soittelen tilanteesta teille päin, tuut tuut tuut!" :) Hitto mitä toimintaa!! Onneksi ratas ei kustantanut kuin 5,7€ tarjouksessa..

LJL
29.01.2014, 16.01
Kerran olen asioinut Huhissa Malmilla, tästä on jo pari kolme vuotta, niin todistin vierestä kun huonokuuloinen mummo heitettiin ulos liikkeestä :D En ole sitä ennen tai sen jälkeen nähnyt mitään niin törkeää. Jotain ketjun kiristystä ne siinä ihmetteli, ja kun mummu vähän kovempaan ääneen kyseli jotakin niin tiskin takaa ritarillinen myyjä karjaisi "JOS RUVETAAN HUUTAMAAN NIIN MENNÄÄN ULOS HUUTAMAAN!!!" Luulen ettei se mummo edes tajunnut kuinka kornia se oli. Upeaa asiakaspalvelua, en tämän jälkeen ole jalallani astunut ko. puljuun.

maantienässä
31.01.2014, 11.29
ettekö te jo usko tämän puljun suhteen, mitään ei tapahdu ja silti ostatte tai asioitte siellä , höh

mentunik
31.01.2014, 12.22
Parasta on ku joskus soittaa ja kysyy jotain ni kuulee ku myyjät tappelee ja tiuskii toisilleenki. Sitten kuuluu "mulla on asiakas täällä puhelimessa.."

commando_infidel
06.02.2014, 11.51
Eikö tämän topicin otsikkoon voisi jo lisätä isolla että "VAROITUS!!! LUE ENNENKUIN EDES HARKITSET ASIAKKUUTTA!" tms.?

Oatmeal Stout
06.02.2014, 11.54
Eikö tämän topicin otsikkoon voisi jo lisätä isolla että "VAROITUS!!! LUE ENNENKUIN EDES HARKITSET ASIAKKUUTTA!" tms.?
Olisiko koko liikkeen kaikki asiakaskohtaamiset tässä? Kapea ja ohut leipä elinkeinoksi.

A72
06.02.2014, 11.57
15.1 tilattu tuote HUH verkkokaupasta tuli pari viikkoa tilauksen jälkeen postissa kotiin ilman ongelmia.

Ilmoitukset tilauksen etenemisestä tuli sähköpostiin asiallisesti. Toimitusaika oli pitempi koska tuote piti tilata mutta siitäkin informoitiin.

Näinkin voi käydä..

JackOja
06.02.2014, 12.17

Tuon voisi lisätä joka melkein joka kioskia koskevaan topicciin... aina löytyy jostain puskasta joku, joka ei ole tyytyväinen :rolleyes:

crcm
06.02.2014, 13.05
Tuon voisi lisätä joka melkein joka kioskia koskevaan topicciin... aina löytyy jostain puskasta joku, joka ei ole tyytyväinen :rolleyes:

Korjaan... jokaiseen Suomalaiseen putiikkiin. Noh oikei on tuolla pari poikkeusta.

VesaP
06.02.2014, 13.28

Teikäläinen vähän niinqu puolustelee tämmöstä paskaa ihan julkisesti? :O Aika iso puska näyttää olevan josta noita negatiivisia huutelijoita tulee yhtämittasella syötöllä tälle putiikille. Itsellä ei mitään kokemusta liikkeestä eikä taatusti tulekaan tämän viestiketjun perusteella. Tuskin tämän ketjun negatiiviset kokemukset on yleisiä suurimmalle osalle kaupoista (edes suomalaisista kaupoista). Ihmetellä täytyy vain miten tämmöset putiikit pysyy hengissä kun kokoajan kuolee oikeasti hyviäkin liikkeitä.

JackOja
06.02.2014, 13.39
Teikäläinen vähän niinqu puolustelee tämmöstä paskaa ihan julkisesti? :O

En suinkaan... mulla ei muistaakseni ole minkäänlaista kokemusta mainitusta kioskista enkä meinaa niitä hankkiakaan... mut niinku Outtis tuossa totesi:

Olisiko koko liikkeen kaikki asiakaskohtaamiset tässä?

On siellä kai tyytyväisiäkin asiakkaita, pakkohan se on uskoa kun HUH vaan porskuttaa :seko:

Tässä topicissa on nyt 127 postausta, joista pieni osa koskee jotain tiettyä ainutkertaista asiakaskohtaamista. Ja f-foorumille kirjoittelee sentään ~parituhatta* aktiivia Suomen ~miljoonasta "pyöräilyn harrastajasta" :rolleyes:

Tarkotin vaan sitä, että myös näistä yleisesti kehutuista (Yläfemma, Fillariosa...) löytyy aina se joku onneton jota on kiusattu liikkeessä tai netissä :)

*vai onkohan niitä nykyään niinkään montaa

kolistelija
06.02.2014, 14.07
Kaupan olemassaoloa ei tarvitse ihmetellä jos käy siellä paikan päällä, samalla selviää miksi voorumilaisilla on huonoja kokemuksia.

Aktiivipyöräilijä ei tunnu olevan tuon kaupan kohderyhmää...

WetWillie
06.02.2014, 14.26
Shimanon ajolasit tulivat 8 päivässä, muutenkin hyvä kokemus liikkeessä asioidessa.

toripolliisi
20.02.2014, 10.06
tilannetta pukkaa!

Ei vieläkään ole ratas saapunut! kohta 3kk! Kuukausi sitten kyselin tilauksen tilaa ja lupasivat soittaa heti takaisin ku löytävät tiedot :D Vituu mitä paskaa!! Tässä voisin päivän päälle soittaa kuluttaja-asiamiehelle!

redmonkees
23.02.2014, 15.44
Tilasin ParkToolin ketjupesurin tuolta kun oli semmonen super-ale hinta.
Tuote saapui kahdeksassa päivässä lähimpään Smartpost automaattiin.

Tottakai kylmää hikeä pukkas kun tätäkin ketjua odotellessani luin....;-)

LJL
23.02.2014, 15.55
Vituu mitä paskaa!!

Anteeksi mutta nyt repesin pahasti :D Tässä voisi todeta, että sitä ei saa mitä tilaa.

Polun tukko
23.02.2014, 18.33
Negatiivisten väliin. Männä suvena tilasin tuolta schwalben painemittarin. Tuli muutamassa (2-3) päivässä eikä mitään ongelmia ollut.

toripolliisi
24.02.2014, 10.15
Anteeksi mutta nyt repesin pahasti :D Tässä voisi todeta, että sitä ei saa mitä tilaa.

Saat anteeksi :D

Onneksi kelit hellii niin ei tarvi sinkulalla hinkuttaa, ku takarattaan, eli 18T:n lupasivat mulle viikolle 11 :D En voi hirveästi suositella puljua, sillä heillä on sellainen tapa tehdä kauppaa, että "myyvät" tuotteita joita heillä ei ole hyllyssä/maahantuojalla/yleensäkään missään ja tilauksen jälkeen alkavat sitten etsiä, että mistähän me tällainen osa saataisiin. Minun kohdallani kävi sitten niin, että olivat muutamaa päivää aikaisemmin saaneet tiedon maahantuojalta, että rattaita saadaa Suomeen vasta viikolla 11. Hyvähän näitä on nolla saldolla myydä..

karpaasi68
24.02.2014, 15.14
Mulla tuli kaksi co2 patruunaa 4:ssä kuukaudessa:)

CamoN
24.02.2014, 15.38
Tästä ostokokemuksesta on jo reilu kuukausi, joten pöly lienee laskeutunut.

Pakkasten tultua alkoi traineri houkuttaa kovasti. Päädyin Kinetic Road Machineen ja sellainen löytyy HUH:sta sopivalla hinnalla. Kaupan nettisivuilta sai sellaisen tuntemuksen että kyseinen traineri on myynnissä pelkästään verkkokaupan puolella, mutta tätä ketjua lukeneena päätin käydä paikan päällä kokeilemassa onneani kun olin muutenkin Helsingin suunnalla käymässä.

Liikkeessä ihmeteltiin hetki että eihän meillä ole näitä näytillä ollenkaan. Sitten tutkittiin verkkokaupan puolelta että mitä sitä oltiin tarkalleen ottaen tultu ostamaan. Verkkokaupassa oli vähän sekavat tuotekuvaukset ja ihmettelin ääneen myydäänkö siellä eri vuosimalleja samasta tuotteesta, kun kyseinen traineri oli verkkokaupassa ainakin kahtena eri tuotteena, eri hinnoilla.

Hetken aikaa tulkamoitiin että mikä se nyt mahtaa olla se uusin malli ja mahtaako erota vanhasta mitenkään. Sitten huomattiin että hei, meillähän on tuolla takahuoneessa yksi paketti (traineri + matto + etupyörätuki) valmiina lähetettäväksi asiakkaalle. Sitten mentiin ihan omin silmin toteamaan myyjän kanssa että kyllä, on siellä sellainen. Ja nimenomaan se malli, jota olin tullut hakemaan. Oli vaan jonkun toisen nimi päällä.

Palattiin tiskille ja päädyttiin edelleen samaan lopputulokseen, pitäisi tilata netistä. Sitten keskustelu kääntyi jotenkin siihen, että olin seuraavaksi lähdössä kotiin Kouvolaan. Seuraavaksi kahden myyjän välillä heräsi keskustelu. Että mites kun tuo asiakas on nyt tuossa, jos se ostaisi tuon paketin "verkkokauppahinnalla" ja tilattaisiin sitten sille toiselle häiskälle uusi setti Tunturilta.

No kävihän se minulle. Vaan mitenköhän pitkään tämä toinen trainerin ostaja sai lopulta odotella omaansa.

Grugi
24.02.2014, 16.43
Juu itsekin kyseisestä puljusta meinasin Road Machinen ostaa mutta kun soitin liikkeeseen ja kysyin tuotetta niin eipä sitä liikkeessä ollut tietenkään eikä nyt muutenkaan ollut kovin myyntihenkinen tyyppi puhelimen toisessa päässä joten tilasin suosiolla Saksasta.

LJL
24.02.2014, 18.13
Vaan mitenköhän pitkään tämä toinen trainerin ostaja sai lopulta odotella omaansa.

http://www.tenebrousmagazine.com/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/skeleton-computer.jpg

IncBuff
24.02.2014, 18.14
Oon tässä odotellut traineria ko. liikkeestä kolmisen kuukautta. Ei näytä hyvältä.

VesaP
25.02.2014, 08.30
Oon tässä odotellut traineria ko. liikkeestä kolmisen kuukautta. Ei näytä hyvältä.

Ota mukaan muutama salihirmu-kaappi-kaverisi ja käy hakee omasi Kouvolasta. Siellä näyttää sun traineri olevan. :D :D

Ei juma mikä liike... *kieriilattiallanauraen*

ps) Tää on hyvä ketju. Saa aina hyvälle tuulelle kun lukee näitä kokemuksia. Antakaa palaa vaan lisää!!! :)

ps2) Meinas lentää Monsterit ruudulle kun näin tuon LJL:n postaaman "waiting for reply" kuvan. :D :D :D

ps3) Jos elämä on tylsää, tilaa tuolta putiikista jotain ennakkomaksulla, mielellään mahdollisimman kallista. Sit riittää huvia ja hubaa koko rahalla kun odottelee, soittelee, käy liikkeessä raivoamassa, odottelee lisää, soittelee jne siinä toivossa että joskus romut tulisi sit postissa kotia. :D

spanky
25.02.2014, 08.49
Tilasin tuolta tarkallee 11.11 pari purkkia öljyä kun näky halpaa olevan ja pitihän se testata tämäkin kauppa. Noh tilauksen jälkeen päivä tai kaks nii sivujen seurantaan tuli että tilattu toimittajalta. Laitoin spostia viikko sitten eikä siihen olla vastattu mitään. Kyllä hieman kummastutaa tämän liikkeen toiminta.
Nämä saapui reilu viikko sitten että toimitus aika oli sellanen 3kk.

VesaP
25.02.2014, 08.59
Nämä saapui reilu viikko sitten että toimitus aika oli sellanen 3kk.

Mkpaa olis käynyt hakemassa sulle noi purkit vaikka Istanbulista nopeemmin, pyörällä, mennentullen. :D Sori offtopic.

(mkpaalle siis kehut loistoajosta tälleen aivan asiaan liittymättömässä ketjussa :))

vuohi
21.03.2014, 15.47
Harkitsin ostavani giron kypärän tuolta nettikaupasta kun oli häkellyttävän halpa hinta, mutta tämän ketjun luettuani maksan mielläni kympin pari enemmän ja ostan jostain muualta...

toripolliisi
09.04.2014, 10.09
Tilannetta buggaa VOL 2.!

Tänään taas soitto buljuun ja sumeni totaalisesti päässä. Annoin palautteeni ja peruin tilaukseni 6kk odottelun jälkeen! Kaveri vakavalla naamalla ehdotteli vielä odottamaan viikolle 20, jolloin rattaan pitäisi saapua.. Aiemmin se luvattiin absoluutisti viikolle 11, kotiin toimitettuna. Saapa nähdä montako vuotta menee rahojen tuloon!

Vituttaa niin paljon, että syön päivän lounaan, maksalaatikon kylmänä! Saatana!

toripolliisi
15.04.2014, 08.52
Onhan tämä liike! Eilen oli ilmestynyt kirjekuori postilaatikkoon takarattaan kera! Vaikka peruin tilauksen viime keskiviikkona.. En ole tiliä käynyt katsomassa, että palauttivatko rahatkin, mutta onhan tämä merkillistä toimintaa.

Amir
17.04.2014, 12.21
Itseni kokemukset reilun 6kk ajalta.
1. Tilasin takavalon, luvattu toimitusaika 3-7vrk. Meni noin 3 viikkoa kunnes valo lopulta saapui.

2. Helmikuussa tilasimme tytölle Madison 16" pyörän, luvattu toimitusaika 3-10vrk.
Lopulta tuli tieto "tilattu toimittajalta".
Meni noin 30vrk, kunnes pyörä saapui. Kysyin jo kauppojen perumistakin mutta siihen ei koskaan otettu mitään kantaa.
Pyörä osoittautui vialliseksi, mm. toinen poljin ei pyörinyt, tavarateline oli hitsattu täysin vinoon jne. satulan ja tangon kiinnitys ei pure kunnolla kiinni eli lyhyen ajoyrityksen jälkeen ne löystyvät. Tein reklamaation ja uusi pyörä lähti tilaukseen.
Nyt on aikaa mennyt tuosta lähes 30vrk eikä pyörää vieläkään kuulu. Tänään olen kysynyt taas pyörää puhelimella ja odotan vastausta.
Laitoin heille myös kuluttajaviraston virallisen kaavakkeen jossa vaadin kauppojen perumista.
Katsotaan mikä on vastaus?
On vaan hienoa kun +3v tyttö odottaa pyöräilyä ja nyt on 2kk odotettu toimivaa pyörää pihaan!

3. Tuossa välissä ehdin jo tilata juomapullotyylisen työkalulaatikon jolle luvattiin myös 3-10vrk. toimitusaika - lopulta tuli vahvistus että tuotetta saapuu vasta toimittajalle 8.5 eli saa nähdä venyykö tuon toimitusaika todellisuudessa tilauksesta kotiin noin 2kk mittaiseksi. Tätä nyt en jaksa säätää ja perua koska kyseessä on muutaman euron tuote.

Voisin sanoa että liikkeessä on ok tavaraa ja tulen sieltä hätätilassa jotakin hakemaan, siis hätätilassa. Verkkokauppaa en suosittele kenellekkään.

Exluossa
17.04.2014, 17.27
Sori, menee hieman ohi aiheen. Mutta tään lukeminen pelasti huonosti alkaneen pääsiäisen. :) :) eipä tartte tilata tuolta ainakaan.

Häikkönen
21.04.2014, 22.08
Huonoa tässä kaupassa on, että eivät näytä saatavuustilannetta verkkosivuilla. Tilasin syksyllä nastarenkaat täältä kun tuo tietty malli oli kaikkialla loppu. Viikon päästä tuli tieto että renkaat ovat myös heiltä itse asiassa loppu ja uusi erä tulee kuukauden päästä. Lopulta sain renkaat 1,5kk kuluttua -- toisaalta siinä vaiheessa olisin voinut yhtä hyvin hakea ne kivijalasta, koska valmistaja oli saanut sen uuden erän markkinoille.

Hyvää kaupassa on laaja nettivalikoima. Mutta toimitusajat ovat ilmeisesti mitä ovat. Asiaa auttaisi jos varastotilanteen saisi tietoon jo ennen tilausta.

(Laitettu viesti uudelleen arvosteluna)

JackOja
22.04.2014, 07.14
...Asiaa auttaisi jos varastotilanteen saisi tietoon jo ennen tilausta.

Jospa siellä varastossa ei ole mitään?

VesaP
22.04.2014, 07.40
Jospa siellä varastossa ei ole mitään?

Joo, alko naurattaa ihan tuo ylempänä ollut "Hyvää kaupassa on laaja nettivalikoima."

Saahan sitä pistää "nettiin" vaikka kaikkien valmistajien kaikki osaluettelot, mutta jos niistä ei mitään saa kuin korkeintaan tilaamalla sieltä valmistajalta jollain 6-12kk toimitusajalla jos silloinkaan niin joo. Mut pääasia että on hieno nettivalikoima! :rolleyes::D

Amir
22.04.2014, 08.42
Itseni kokemukset reilun 6kk ajalta.
1. Tilasin takavalon, luvattu toimitusaika 3-7vrk. Meni noin 3 viikkoa kunnes valo lopulta saapui.

2. Helmikuussa tilasimme tytölle Madison 16" pyörän, luvattu toimitusaika 3-10vrk.
Lopulta tuli tieto "tilattu toimittajalta".
Meni noin 30vrk, kunnes pyörä saapui. Kysyin jo kauppojen perumistakin mutta siihen ei koskaan otettu mitään kantaa.
Pyörä osoittautui vialliseksi, mm. toinen poljin ei pyörinyt, tavarateline oli hitsattu täysin vinoon jne. satulan ja tangon kiinnitys ei pure kunnolla kiinni eli lyhyen ajoyrityksen jälkeen ne löystyvät. Tein reklamaation ja uusi pyörä lähti tilaukseen.
Nyt on aikaa mennyt tuosta lähes 30vrk eikä pyörää vieläkään kuulu. Tänään olen kysynyt taas pyörää puhelimella ja odotan vastausta.
Laitoin heille myös kuluttajaviraston virallisen kaavakkeen jossa vaadin kauppojen perumista.
Katsotaan mikä on vastaus?
On vaan hienoa kun +3v tyttö odottaa pyöräilyä ja nyt on 2kk odotettu toimivaa pyörää pihaan!

3. Tuossa välissä ehdin jo tilata juomapullotyylisen työkalulaatikon jolle luvattiin myös 3-10vrk. toimitusaika - lopulta tuli vahvistus että tuotetta saapuu vasta toimittajalle 8.5 eli saa nähdä venyykö tuon toimitusaika todellisuudessa tilauksesta kotiin noin 2kk mittaiseksi. Tätä nyt en jaksa säätää ja perua koska kyseessä on muutaman euron tuote.

Voisin sanoa että liikkeessä on ok tavaraa ja tulen sieltä hätätilassa jotakin hakemaan, siis hätätilassa. Verkkokauppaa en suosittele kenellekkään.

No niin loppuviikolla ei liike vastannut mitään. Tänään sain kuluttavirastolta selvän ohjeen että liikkeen täytyy pyörän osalta palauttaa heti rahat tai muuten sieltä soitetaan liikkeeseen asian tiimoilta.
Nyt on liikkeeseen yritetty soittaa ja lähetetty taas uusi maili asiasta. Jos tänään jotakin selviäisi?

24.4.2014 Tilanne: Madisonin lastenpyörä 16" korvataan. Päädyimme siihen että otan sopuisaan välirahaan Cresentin 16" Svava pyörän, jonka tiedän olevan huomattavasti laadukkaampi. Tämä pyörä löytyy liikkeestä, pyörä kasataan ja tuodaan ensi viikon ma tai ti kotiin, jolloin otetaan kyytiin palautukseen menevä viallinen Madison.
Katsotaan pitääkö aikataulu - itse pidän tiistaita 29.4 takarajana.
Madisonin pyörästä näkyy netissä aika hyviäkin arvosteluja ja mielipiteitä mutta jos vertaan pyörää vaikka viime vuoden 12" Crecent Snotraan on Madison todella surkea pyörä. Hintaluokka näillä on kuitenkin sama.
JOten Madisonin on tiputtanut tälle vuodelle laatua todella paljon tai sitten arvostelijat/kehujat eivät ymmärrä mitä sana laatu tarkoittaa?
Odotan jo lastenpyörien kohdalla innolla sitä aikaa kun tyttö siirtyy vielä isompaan pyörään ja pääsee valitsemaan oikeasti laadukkaampaa tuotetta alle.

25.4.2014 Tilanne: Lasku välirahasta luvattu kahteen otteeseen 24.4 aikana + toimitusaika. Nyt on reilu vuorokausi mennyt (25.4 klo.13.30), toiseen sähköposti kyselyyn laskusta ei vastattu ja nyt on soitettu liikkeeseen. Jonotus kesti 27min jonka jälkeen katkaisin, toinen jonotus kesti 22min - ei vastattu.
Lähetetty taas sähköposti jossa vaadin heti laskua välirahasta + toimituspäivää. Toinen vaihtoehto on että kurvaan liikkeeseen, isken Madisonin tiskiin enkä poistu liikkeestä ennenkuin rahat on kädessä.

29.4.2014 Tilanne: Lisä mailien avulla lasku välirahasta saapui perjantaina, maksoin ja lähetin kuitin maksusta. Eiliseen iltapäivään mennessä ei tullut tietoa pyörien vaihdosta joten kurvaan tänään liikkeeseen, vien Madisonin pois ja tilalle tulee Crecent. Kaikki pitäisi olla valmiina klo.17 aikaan. Toivottavasti tämä show oli tässä!

30.4.2014 Tilanne: Uusi Cresent haettu itse liikkeestä sillä toimitus olisi muuten kusenut - taas! Alkuperäisen Madison lasten pyörän tilalle oli liikkeeseen tullut jo ns. takuuvaihtopyöräkin ja olivat siitä todenneet että eturatas heitti 10mm. Eli "suomalainen" Madison on huonontanut laatuaan selkeästi parin vuoden aikana. No nyt on Cresent tytöllä ja pyörä on erittäin laadukas market pyöriin verrattuna. Tämä asia sai pitkän (9vko) ajan kuluttua toivottavasti onnellisen päätöksen.

21.5.2014 Tilanne: Pyörä on toiminut upeasti! En ole vaan koskaan saanut kuittia tästä pyörästä vaikka kuinka pyydän. Samoin tuon kohta 3. työkalukotelo ei ole vieläkään tullut eikä vastata mailiin jossa tiedustelen mahdollista toimituspäivää. Olen siis yhteydessä kuluttajavirastoon pyörän kuitin vuoksi ja otan samalla siellä puheeksi tuo könttäkuitit!

Grugi
22.04.2014, 08.55
Vaikea ymmärtää jos joku tätä ketjua lukenut vielä ostaa kyseisestä liikkeestä mitään.

Kemppis
22.04.2014, 12.45
Homma toimii niin kauan, kun tavara löytyy hyllystä.

Grugi
22.04.2014, 13.39
Mun mielestä se toimiminen on aika kaukaa haettua kun tätä ketjua on lukenut, se että joskus joku satunnainen tuote on liikkeen hyllyssä niin ei se vielä mun mielestä tee liikkeen toiminnasta toimivaa.

toripolliisi
22.04.2014, 21.17
Keskimääräinen odotusaika puhelimella on noin 30min, aivan sama milloin soittaa! Amir, vaikka ne lupaa perua kaupat ja palauttaa rahat, ei ole vielä tae, että peruisivat ja palauttaisivat rahat!

Omalla kohdalla jännä juttu kun 5kk:n odottelun jälkeen peruin kaupat niin tuote oli kirjattu postitetuksi seuraavana päivänä!! Tod.näk. tuotella olikin hyllyssä, mut ketään ei ***** kiinnosta hoitaa tilauksia asiallisesti. Voishan sitä vastavittuiluna lähettää kaman takaisin ja sanoa, että kaupat on peruttu, mutta kun ei jaksa..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Amir
30.04.2014, 07.32
Tuohon hieman aikaisempaan kommenttiini päivitin lasten polkupyörän päätöksen!

Pitää vielä lisätä tästä liikkeestä pari sanaa. Jos liikkeestä ostaa vaikka livenä seuraavat tuotteet, Shimanon kengänsuojat, Pro:n langattoman mittarin, Eliten juomapullon - saa tästä ostoksesta kuitin jossa lukee "Shimano tuotteet" ja yksi kokonainen summa!
Eli näin on käynyt kaverilleni 2 kertaa, kuinkahan liikkeen takuu toimii tässä tapauksessa vaikkapa Pron mittarin suhteen jos sattuu hajoamaan alkumetreillä.
Syvältä olevaa toimintaa!

Grugi
30.04.2014, 08.11
Eihän tuollaista kuittia saa kirjoittaa, tuotteet pitää olla eritelty vaikka olisikin könttäsummalla myyty. Haiskahtaa kyllä koko firman toiminta aika lailla.

frp
30.04.2014, 11.19
Giro Aeon tuli tilattua tuolta kun oli halpa saksalaisiinkin verrattuna (enpä suomalaisen liikkeen ollessa kyseessä tsekkaillut pahemmin foorumia) ja toki arvasin ettei niitä varastossa ole. Sunnuntaista huolimatta tuli jo samana päivänä ilmoitus, että tavara tilattu toimittajalta ja viikon päästä tuli ilmoitus postituksesta seurantakoodin kera, josta tosin kesti lähes viikon ennen kuin tavara oikeasti lähti. Mutta ei erityisempää valitettavaa. Hinta saksalaisiakin halvempi kun huomioi postikulut 0e.

olmot
20.05.2014, 11.24
Voihan "#%¤&%&&. Mitä enemmän lukee tätä ketjua niin sen enemmän alkaa *%&/#"#¤.. Toivottavasti saan rahat takaisin vielä tän vuoden puolella. Nimim. Olis täytyny lukea tää ketju ennen tilausta.

maantienässä
20.05.2014, 14.04
eikö jonkun ostajan kannattaisi tuosta kuittihommasta pistää verottajalle vinkkiä, toki ei ne sanktiot taineeet kummoisia olla kun se kuittipakko ja sen oikeellisuus laki tuli voimaan. Päänsilittelyä ja pyyntöä oikaista puutteet ne taisi tässä vaiheesas olla.

Amir
21.05.2014, 09.42
eikö jonkun ostajan kannattaisi tuosta kuittihommasta pistää verottajalle vinkkiä, toki ei ne sanktiot taineeet kummoisia olla kun se kuittipakko ja sen oikeellisuus laki tuli voimaan. Päänsilittelyä ja pyyntöä oikaista puutteet ne taisi tässä vaiheesas olla.

Päivitin tuohon sivun 6 (eli tän sivun alkuun) uusimman tiedon omasta showsta! Ja kuittiasiasta sanon tänään myös tuonne kuluttajavirastoon.

romu
02.06.2014, 18.50
Ei mennyt minullakaan aivan putkeen yksinkertainen varaosan tilaus tämän lafkan verkkokaupasta. Tilaus ja maksu sisään joulukuussa 2013, vastauksena tieto että osa tulee tavarantoimittajalle helmikuussa 2014. Ei ole vielä näkynyt eikä kuulunut. Tiedusteluihin ei vastata, eikä reklamaatioonkaan. Tänään viimein kyllästyin tuon liiketoiminnan laatutasoon ja nostin keissin vireille kuluttajaneuvontaan.

Lazy_Orange
03.06.2014, 11.25
Taitaavat tehdä kauppaa ryssätyyliin, eli ensin asiakkaalta rahat pois ja sitten alkaavat etsimään jostain sitä myytävää tavaraa. Ainakin verkkokaupan kautta...

Tein ko. lafkaan just pari tilausta kerralla. Ensimmäisen ja viimeisen.
Piti olla osia hyllyssä. "Tilattu toimittajalta" päivitys tilaukseen eikä muuta. Mihinkään meilikyselyihin ei vastata...
Ei kannata ainakaan maksaa etukäteen ko paikkaan!! Sitten nää kotimaiset putiikinpitäjät vielä ihmettelee miksi porukat tilaa ulkomailta. Monasti tulee tavarat perille Saksasta tai Briteistä nopeemmin kun vastaus meiliin paikallisista kaupoista?!

Kortilla maksaneiden ja huijatuiksi tulleiden kanattaa ottaa yhteyttä suoraan Visaan / Masteriin. Niillä saattaa olla jotain sanavaltaakin kerta ovat moiselle lafkalle Master / Verified by Visa jne luokitukset myöntäneet.

viivi
17.06.2014, 16.47
No niin, olisi kai pitänyt lukea edes osa tästä viestiketjusta ensin...
Exän Nishiki-hybridistä meni takavaihtajan korvake jo toistamiseen ( nyt tiedän mistä johtuu mutta se ei liity tähän ). Koska Puhoksessa ei enää ole Bike Planetia niin piti nopeasti googlata mistä löytyisi kivijalkajauppa ja hoodeilta löytyi HUH. Ei kun juniori kuriiriksi osaa hankkimaan.

Missään hinnassa ei ole ilmaa vaan se on yrittäjän eläkettä ja maksan mielelläni vähän ekstraa jos kama löytyy hyllystä mutta

KOLMEKYMMENTÄYHDEKSÄN EUROA JA YHDEKSÄNKYMMENTÄ SENTTIÄ

on liikaa palasta alumiinia.

toripolliisi
19.06.2014, 13.58
Hei älä valita! Tuote oli sentään hyllyssä :) pysykää erossa tästä puljusta!!

Sent from my iPhone using Tapatalk

ari_kroolaa
14.11.2014, 08.18
Jotain tällaista. Olisin maastokypärän ostanu maanantaina, mutta hinta oli paikanpäällä alennuksestakin huolimatta reilu 15€ kalliimpi kuin verkossa ja verkossa ilmainen toimitus niin jäi ostamatta kivijalasta, mutta tilattua verkosta. Kyselin vielä että WTF miksi verkossa eri hinta kuin kaupassa... Kysessä kulemman "business salaisuus". Hitto.

Näiden ylläolevien kokemusten perusteella taidan kuitenkin peruuttaa tilauksen ja kattoo kypärän jostain muualta. Onneks tilasin luottokortilla...
Sama kokemus täällä, menin halpaan. Toisaalta sain tavarat heti. Pikkuostos: Netistä löytyi, hinta yht. 14,80 €. Muistelin, että olisi ilmaiset toimituskulutkin. Soitin liikkeeseen kyselläkseni onko tavaraa myös liikkeen myymälässä Malmilla. OLI kyllä, siis sinne, hyvä kuntolenkki pyörällä töistä Espoosta "kotimatkalla", sain 20 km mittariin.
Liikkeessä yllätys: Tavarat maksoivatkin 20 € eli arvioiden n. 40% enemmän kuin verkkokaupassa, josta näin alemmat hinnat.
Menin taas vanhanaikaiseen, jossain muuallakin on tällainen hintahätkähdys käynyt!

Toisaalta, sen valossa, mitä täältä luen verkkokaupan hitaista toimituksista, niin taisi olla parempi sittenkin ostaa liikkeestä.
Tavara oli sellaista, että sitä ei helposti löydä Suomesta, ei ainakaan Googlettamalla. Muistelin HUH:n verkkokauppaa ja valikoiman olleen aika laaja. Sieltäpä kama löytyikin, mutta Google ei löytänyt sitä.
Minulle on suurin osa Helsingin pyöräliikkeistä jollain lailla tuttuja, ja Espoossakin olen asioinut parissa eri liikkeessä.

LJL
14.11.2014, 09.19
Vieläkin firma pystyssä..? Rasti seinään. Luulisin että tällä asiakastyytyväisyydellä olisi jo toisin, kuitenkin vuosia jo mennyt näin. Itsellä ei (luonnollisestikaan) kuin ne vuosien takaiset huonot kokemukset, mutta aina hyvät naurut saa kun käy tätä ketjua lukemassa :D

patric
19.01.2015, 12.48
Tilasin kyseisestä lafkasta tuotteen josta tuli viesti, että tilattu toimittajalta. Nyt kun jälkeenpäin tulin lukemaan kokemuksia kaupasta alkoi jännittämään kuinka käy :D Kävin verkkosivuilla kurkkaamassa tuotteen saatavuuden uudestaan, mutta eihän sitä näkynytkään siellä enään. Toivotaan parasta nyt sitten.

Snigge
19.01.2015, 15.21
2.12.2014 tilasin uudet kumit pyörään ja nyt on jo niinkin lähellä, että huomenna pitäisi olla paketti perillä. Puolitoista kuukautta mennyt tässä odotellessa, mutta eipä ole kiire valmiissa maailmassa. :)

JKK
19.01.2015, 17.19
Ai surullisen kuuluisa HUH. Nettisivulla oli joskus kohta mistä piti varata aika myyjälle. Olen kovasti vältellyt ko liikettä jopa röyhkeän asiakaspalvelun vuoksi, se oli silloin kun lafka oli Malmin uimahallin vieressä.

Amroyy
22.01.2015, 22.16
Käytänpä ensimmäisen postauksen foorumille avautuakseni tästä lafkasta.

Laitoin pyörääni pari kuukautta sitten uudet Deore XT -kammet ja lähdin polkemaan vähän pitempää lenkkiä. Matkalla totesin että hupsista, en kiristänyt vasemman puolen poljinta kunnolla, jolloin kammesta tuhoutui kierteet. En halunnut ostaa koko kampisettiä, joten googlasin vasemman puolen kampea ja vastaan tuli Helsingin urheiluvälinehuolto, josta kyseinen osa löytyi. En lukenut liikkeestä arvosteluja mistään, ja oli hiukan kiire saada pyörä taas kuntoon. Laitoin tilauksen menemään ja maksoin jopa pikatilauksesta 15€ ylimääräistä, jotta saisin kammen itselleni niin pian kuin mahdollista.
Tilauksen jätin 21.11. eikä kauaa mennyt kunnes tilauksen tilaksi muuttui "käsittelyssä". Ehdin jo innostua, että saisin osan jo parin päivän päästä tilauksesta. No ensimmäinen viikko vierähti, eikä tilaus edennyt yhtään. Meni toinen viikko, jolloin lähetin sähköpostia tiedustellakseni asiaa, mutta sähköpostiin ei vastattu. Taas meni viikko, jolloin uuden sähköpostin, johon ei myöskään vastattu. Tässä vaiheessa hommasin pyörään uuden kampisetin kokonaisuudessaan ja ajattelin peruuttavani Helsingin urheiluvälinehuollon tilauksen.
Ikävä kyllä tilauksen peruuttaminenkaan ei näyttäisi sujuvan tämän lafkan kanssa. Lähetin kolmannen sähköpostin liikkeelle pyytääkseni tilauksen peruutusta, vaikka olin melko varma, etten saa vastausta vieläkään. Vastausta ei tullut ja sitten alkoikin jo joulutouhut, jolloin asia jäi hetkeksi aikaa tauolle. Hyvin vietetyn joululoman jälkeen oli tilauksesta mennyt jo kuukausi, mutta kampea eikä tilauksen peruutusta näkynyt. Soitin liikkeelle ensimmäisen kerran ja pyysin peruutusta ja he kehtasivat pyytää minua lähettämään peruutusviestin sähköpostitse. Sanoin lähettäneeni jo sähköpostia, mutta minulle ei ole vastattu, jolloin lafkan työntekijä sanoi hoitavansa asian. Odotin taas pari viikkoa, mutta mitään ei tapahtunut. Soitin toisen kerran 7.1, jolloin sanoivat taas hoitavansa asian, mutta mitään ei tietenkään tapahtunut taaskaan. Soitin taas 15.1, jolloin sanottiin tilauksen olevan jossain ihmeen peruutusjonossa ja tapahtuvan viimeistään maanantaina. Nyt on jo perjantai, PIKAtilauksen tila on kahden kuukauden jälkeen edelleen "käsittelyssä", rahat roikkuu firmalla, eikä tilauksen peruutus näyttäisi onnistuvan vieläkään.
Äärimmäisen surkeaa palvelua firmalta, joka on jotenkin onnistunut pysymään pystyssä ilmeisesti 30 vuotta. Kannattaa pysyä tästä liikkeestä niin kaukana, kuin vain suinkin mahdollista.

LJL
22.01.2015, 22.39
Ei voi suositella edes pahimmalle vihamiehelle.

Poiminta vuodelta 2011

Mannavelli
27.01.2015, 09.54
Paikan päällä homma toimii ihan kivasti. Ainakin eilen palvelu oli hyvin ystävällistä ja asiantuntevaakin. Ihan kohtuuhintaan ostin ketjua ja jotain työkalua yms., kun myynnissä on paljon kamaa puoleen hintaan. En kuitenkaan tilaisi mitään, kun tätä ketjua lukee.

Asetyylikoliini
27.01.2015, 10.03
Lauantaina ajelin ohi ko. liikkeestä. Ikkunat oli peitetty Muuttomyynti-mainoksin. Kenties lafka muuttaa kokonaan verkkoon, kun konsepti on havaittu näin toimivaksi?

VesaP
27.01.2015, 10.22
kun myynnissä on paljon kamaa puoleen hintaan.

Liekö samalla lailla halpaa kuin täällä tuon toisen parjatun firman Outletissa. Miinus viiskybää vain enää hintaa! Ja silti se hinta kalliimpi mitä saksan normihinnat. :D

Mannavelli
27.01.2015, 10.28
Voi sentään, ei varmaan olisi saanut kirjoittaa mitään positiivista... Ei ollut erikseen hilattu hintoja ylös kuten Kluuvissa. Normaalisti tuo on kalliimpi kauppa kuin vaikka hi5bikes, mutta nyt sai hyvään hintaan.

Halloo halloo
27.01.2015, 12.41
Kävin taannoin ostamassa ketjut 50% alella. Säästin Saksan hintoihin ehkä 1,50. Netitse en tule HUH:sta tilaamaan mitään.
Muuttavat muutaman sata metriä Malmin aseman suuntaan.

Erkko
27.01.2015, 20.19
Liekö samalla lailla halpaa kuin täällä tuon toisen parjatun firman Outletissa. Miinus viiskybää vain enää hintaa! Ja silti se hinta kalliimpi mitä saksan normihinnat. :D

Kävin katsomassa HUHissa maantiekenkiä. Kengät jotka maksaa noiden nettisivuilla 243.56 € , maksaa 50 % alennusmyynnissä 168,50€. Kuulemma ovh on 337€ josta sitten saa 50 % alea. Että näin.

Kävin myös viime viikolla kysymässä nastarenkaita, jotka maksaa Bike-discountissa 34,50 €. HUH:issa ne maksaa 69 €, ja niitä ols saanut "loppuviikosta". Ikkunoissa lukee isolla, että muuttomyynti, kaikki tavarat -50%. Ajattelin että tämähän on hyvä homma: kumeista kun saa 50 % alea, ne on Saksan hintaiset. Mutta mutta, myyjä sanoikin ettei noista saa mitään alennusta. Ja tosiaan, tarkemmin kun ikkunoiden ilmoituksia katsoo, niissä lukee pienellä jotain että "aletuotteet merkitty erikseen" tms. Aika vammasta meininkiä: kaikki tarkoittaakin tuossa liikkeessä jotain erikseen merkittyjä tavaroita.

Tilasin sitten renkaat Bike-Discountista.

Samuli
27.01.2015, 22.48
Kävin pari viikkoa sitten hakemassa pakan ja ketjut, niin kauppias sanoi heti ettei alennus koske pyöriä, renkaita ja jotain-muuta-mitä-en-enää-muista.
Xt:n pakka ja ketjut oli reilut 15e alle Saksan hintojen.

Tilley
28.01.2015, 08.50
Oman kokemuksen mukaan HUH on sellainen liike, että tavara on kyllä halpaa, mutta kiire ei saa olla. BMX-vapaarattaan tilasin viime syksynä, taisi se 6 viikon kuluttua tulla.

Seuraavaksi mietin, uskallanko tilata akseleita. Niissä on se ongelma, että kuvaukset ovat melko puutteellisia, joten ei voi olla 100 % varma, mikä on oikea. Melkoista lottoamista siis, koska yllä mainittujen kokemusten mukaan tilauksia ei voi perua, eikä myyjien kanssa voi keskustella.

Oatmeal Stout
28.01.2015, 10.10
Kävin katsomassa HUHissa maantiekenkiä. Kengät jotka maksaa noiden nettisivuilla 243.56 € , maksaa 50 % alennusmyynnissä 168,50€. Kuulemma ovh on 337€ josta sitten saa 50 % alea. Että näin.
Etää laskenta tehdään nimenomaan ja erikseen kielletyllä tavalla, varmasti viestii hyvästä ja asiantuntevasta kaupasta.

LJL
28.01.2015, 11.16
www.huh.fi (http://www.huh.fi)

http://www.huh.fi/bannerit/kausihuolto1_web.jpg

Melko itkettävät noi nettisivut monelta osin

paskalokki
28.01.2015, 11.28
Luin pari sivua ja miten helvetissä voi kestää toimituksessa noin vitusti, jos kyseessä ei ole rehellistä kusetusta? Asiaan, tarttisin Bengal MB-606A -levareihin uudet palat ja HUH oli ainoa mistä löysin sopivat: http://www.huh.fi/cat/product_details.php?p=21587

Uskaltaako tilata, viikossa sisällä pitäisi saada nuo postilla. Saa ehdottaa myös vaihtoehtoisia paloja muualta, jos ne vain sopivat.

lansive
28.01.2015, 11.43
Luin pari sivua ja miten helvetissä voi kestää toimituksessa noin vitusti, jos kyseessä ei ole rehellistä kusetusta? Asiaan, tarttisin Bengal MB-606A -levareihin uudet palat ja HUH oli ainoa mistä löysin sopivat: http://www.huh.fi/cat/product_details.php?p=21587

Tiskiltä uskaltaisin ostaa, mutta en kyllä tilaisi mitään. Verkkokauppa ei taida kuulua heillä liiketoiminnan kovaan ytimeen.

Jos tuohon sopii samat palat kuin Hayesiin niin CRC:stä löytyy Goodridgeä (http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/goodridge-hayes-so1e-mx2-mx3-gx2-disc-brake-pads/rp-prod14468), Nukeproofia (http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/nukeproof-hayes-so1e-mx2-mx3-gx2-disc-brake-pads-2014/rp-prod42165) ja tietysti Hayesia (http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/hayes-mx-2-mx-3-mx-4-mx-5-sole-disc-brake-pads/rp-prod8656).

paskalokki
28.01.2015, 11.45
Tiskiltä uskaltaisin ostaa, mutta en kyllä tilaisi mitään. Verkkokauppa ei taida kuulua heillä liiketoiminnan kovaan ytimeen.

Jos tuohon sopii samat palat kuin Hayesiin niin CRC:stä löytyy Goodridgeä (http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/goodridge-hayes-so1e-mx2-mx3-gx2-disc-brake-pads/rp-prod14468), Nukeproofia (http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/nukeproof-hayes-so1e-mx2-mx3-gx2-disc-brake-pads-2014/rp-prod42165) ja tietysti Hayesia (http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/hayes-mx-2-mx-3-mx-4-mx-5-sole-disc-brake-pads/rp-prod8656).
Ei ole tuonnepäin asiaa kyllä ja tiskiltä se hinta saattaa olla taas ties mitä. Hyvä jos sopii muutkin palat, mutta itsellä ei ole minkäänlaista tietoa tai muuta näistä joten teidän sanoilla eteenpäin. Mieluusti kerralla ostaisi sellaiset, mitkä sopii.

YocceT
28.01.2015, 20.27
Etää laskenta tehdään nimenomaan ja erikseen kielletyllä tavalla, varmasti viestii hyvästä ja asiantuntevasta kaupasta.

Tuota samaa luovaa alennustenlaskentaa tehdään joka alalla, kodintekniikkaliikkeet etunenässä. Siinä mielessä ihan normi kauppa.

Halloo halloo
29.01.2015, 00.26
Uskaltaako tilata, viikossa sisällä pitäisi saada nuo postilla. Saa ehdottaa myös vaihtoehtoisia paloja muualta, jos ne vain sopivat.

Täältä luettujen kommenttien perusteella sanoisin, että tilaa, jos sinulla on varaa odottaa 6kk.

jani86
30.01.2015, 18.37

Tilaa tuolta http://www.discobrakes.com/?s=0&t=0&c=7&p=1013&tb=001 vertaa palan ulkonäköä ja jos täsmää nin tilaukseen vaan.
Tiedoissa ainakin lukee tuo bengal myös.

DeCadence
27.05.2015, 12.20
Halkesiko HUH?

Vanha muutti: http://www.huh.fi/cat/index.php

ja vanhoissa tiloissa aloitti: http://bas-shop.fi/

Liekö kritiikki mennyt läpi??
Lainaus:
"Olemme uusi pyöräliike Malmin seudulla ja tulemme panostamaan asiakaspalveluun ja ripeään huoltoon!
Sovittaessa voimme pitää ovia auki yli aukioloaikojen."

Grugi
27.05.2015, 16.12
Halkesiko HUH?

Vanha muutti: http://www.huh.fi/cat/index.php

ja vanhoissa tiloissa aloitti: http://bas-shop.fi/

Liekö kritiikki mennyt läpi??
Lainaus:
"Olemme uusi pyöräliike Malmin seudulla ja tulemme panostamaan asiakaspalveluun ja ripeään huoltoon!
Sovittaessa voimme pitää ovia auki yli aukioloaikojen."

Ei olisi ollut ainakaan huono asia jos verkkokauppa avataan niin siellä olisi myös tuotteita eikä pelkkää tyhjää.

Sitten taas HUH osalta näyttää hinnat olevan vieläkin tähtitieteelliset verrattuna useampaan muuhun putiikkiin ja tuskin siellä se asiakaspalvelukaan on muuton myötä parantunut.

Massum
05.06.2015, 14.11
Onko kukaan saanut yhteyttä tuohon putiikkiin? Eivät vastaa sähköposteihin, ja puhelinvastaaja sanoo, että vastaaja on täynnä. Pikkukiinalaiset alkaa vissiin louhia rautamalmia siinä vaiheessa kun olen maksanut tilauksen..

Grugi
05.06.2015, 14.19
Onko kukaan saanut yhteyttä tuohon putiikkiin? Eivät vastaa sähköposteihin, ja puhelinvastaaja sanoo, että vastaaja on täynnä. Pikkukiinalaiset alkaa vissiin louhia rautamalmia siinä vaiheessa kun olen maksanut tilauksen..

Ehkä kannattaa harkita vakavasti tilausta ihan jostakin muualta.

LJL
05.06.2015, 14.28
Huh.fi on huh huh

SeitVonZu
08.06.2015, 09.39
Surkea putiikki tämä HUH. Tilaamista en voi suositella. Puhelimeen eivät vastaa. Sähköposteja pitää lähettää useita ennenkuin saa vastauksen.
Kun tiedustelin missä viipyy tilaamani varaosa, niin sanoivat sen olevan loppu. Sanoivat, että sitä tulee viikon päästä lisää. No, kuukausi eteenpäin eikä ole varaosaa vieläkään tullut.
Kyllä 2010-luvun verkkokaupassa olettaisi asiakkaalle näkyvän varastosaldo. Ilmeisesti tämän HUH -liikkeen kanssa se varastosaldo näyttäisi aina tyhjää!

Mikäli haluaa hyvää ja nopeaa palvelua niin suosittelen Katajanokan Pyöräkorjaamo www.katajanokanpyorakorjaamo.fi . Verkkokaupasta nopea toimitus parissa päivässä. Tämä kauppa pitää sen minkä lupaa.

Massum
08.06.2015, 10.22
Olen nyt yrittänyt soittaa sinne 12 kertaa eri päivinä, sekä lähettänyt kaksi sähköpostiviestiä. Ei vastausta. Voisiko joku paikallinen käydä kurkkaamassa onko se liike edes olemassa enää. Rahat kyllä kelpasivat ja tilaukseni tila on edelleen "tilattu toimittajalta". Täytyy varmaan kirjoíttaa ihan vanhanaikainen kirje. Siihen on ainakin pakko reagoida jotenkin, vaikka sitten heittää roskiin, mutta kuitenkin.

rjrm
08.06.2015, 10.35
Ettekö te googleta firmjen nimiä ennen tilaamista. Tästäkin olisit säästynyt puolen minuutin googletuksella etukäteen.

JKK
08.06.2015, 10.55
Olen nyt yrittänyt soittaa sinne 12 kertaa eri päivinä, sekä lähettänyt kaksi sähköpostiviestiä. Ei vastausta. Voisiko joku paikallinen käydä kurkkaamassa onko se liike edes olemassa enää. Rahat kyllä kelpasivat ja tilaukseni tila on edelleen "tilattu toimittajalta". Täytyy varmaan kirjoíttaa ihan vanhanaikainen kirje. Siihen on ainakin pakko reagoida jotenkin, vaikka sitten heittää roskiin, mutta kuitenkin.

Ihme kyllä on vielä pystyssä. Myyjien käytös on ollut vuosia lähinnä tärkeilevän törkeää.

Massum
12.06.2015, 10.22
Jippii, nyt sain vihdoin tilaamani jarrulevyt. Harmi vaan, että eivät ole kuvan mukaiset.
Tilasin tälläiset: http://www.huh.fi/cat/product_details.php?p=21409
mutta sainkin http://www.fibrax.com/disc-pads-rotors/rotors/disc-brake-rotor-160mm
jotka ovat jostain syystä samanlaiset kuin http://www.bikester.fi/pyoranosat/jarrut/levyjarrut-tarvikkeet/jarrulevyt/225366.html

Pitäiskö jaksaa vielä lähettää takaisin, kun hain nimenomaan mahdollisimman pyöreitä mahdollisimman vähillä rei'illä, jotta saisin mahdollisimman tasaisen ja värinättömän jarrutuksen. Onko kokemuksia tuosta levystä jonka sain? Menee vähän offtopikiksi, mutta tulipa kerrottua samalla melkein positiiviset kokemukseni tuosta liikkeestä. Saakeli, että harmittaa.

Edit: olivat nopeasti korjanneet sivuille virheellisen kuvan jarrulevystä

Serpico
12.06.2015, 22.34
Muutama kuukausi takaperin, olin aikeissa tilata kyseisestä firmasta erään tuotteen ja laitoin siitä kysymyksen heille sähköpostitse, ei ole vastausta kuulunut tähän päivään mennessä. Tuotteen tilasin loppujen lopuksi muualta kun alkoi olla selvää, että vastausta tuolta ei tule.

noniinno
13.06.2015, 06.43
^^ ei se jarrulevyn muoto jarrutuksen tasaisuuteen vaikuta, jos jarruttimet muuten kunnossa ja säädöissään.

J.S
13.06.2015, 13.24
^^ ei se jarrulevyn muoto jarrutuksen tasaisuuteen vaikuta, jos jarruttimet muuten kunnossa ja säädöissään.

Kyllä vaikuttaa jos jarrulevy viallinen ja levyssä paksuuseroa --> täristää.

Massum
14.06.2015, 10.54

Vaikuttaahan se. Tärinän voi aiheuttaa käytännössä vain liikkuva asia, ja jarrulevy on ainoa liikkuva asia, mikä on jarruissa. Lue kritiikkini levyjarruja kohtaan täältä: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?44771-Levyjarruista-kysymyksi%E4/page44

Sain kuitenkin sovittua, että palautan levyt ja he palauttavat rahani. Olivat korjanneet sivuilla olevan virheen välittömästi.

Läskimasa
20.06.2015, 19.51
Voisiko joku paikallinen käydä kurkkaamassa onko se liike edes olemassa enää.
On se siellä, kävin toukokuun puolivälissä. Outo putiikki, en oo ennen käyny suomalaisessa kaupassa jossa ei osata suomea ollenkaan. Englanniksi piti pakistanilaisen näköisen, sinänsä ystävällisen oloisen myyjän kanssa haastella. Tunturin hybridiä kyselin mitä heillä myynnissä, ensiksi sähköpostilla tarjousta nettisivujen kautta - no comments vielä tähän päiväänkään mennessä, sitten kävin putiikissa, ei löytynyt yhtään RX500:sta mitä vaimolle kateltiin, Nishikiä vaan tarjottiin eikä Tunturin saatavuudesta saanut käsitystä.

Kokeilin samalla vähän Spessun 29-tuumasta (ennen läskin ostoa), ihmettelin miten nii oudon olonen... noo, etuhaarukka nurinperin stongan ollessa oikeinpäin. :):) Jännä paikka asioida pyöräilyn tiimoilta.

Kristian H
09.07.2015, 10.51
Kuukausi sitten tilasin lokarit, maksoin heti. Seuraavana päivänä sain meilissä ilmoa ettei sitä saa enää, kelpaako vastaava tilalle. Vastasin siihen haluavani lisätietoja tuotteesta koska heidän nettisivuilla oli hyvin puutteelliset tiedot. Tähän kyselyyn ei koskaan vastattu, meiliä olen laittanut useasti, soittanut vielä useammin koskaan ei ole vastattu. Eilen illalla laitoin viestin että aamulla otan yhteyden kuluttaja-asiamieheen. Kas kummaa seuraavana aamuna heti kymmenen jälkeen sieltä soitettiin mulle päin ja kysyttiin mikä ongelma :D

Saatiin tilaus peruttua ja rahat tulee takaisin tilille…ehkä.

dakar-xam
30.07.2015, 20.47
Menin kyselemään, josko liikkeessä olisi 158 cm hukkapätkälle maantiepyörää, runkokoko XS/48 cm. Mulle tarjottiin 54 cm rungolla olevaa Spessua. Tiesin, että se on iso. Myyjä väitti, että ei ole. No kävin koeajamassa ja toin takaisin, liian iso. Myyjän mukaan pyörästä olisi tullut hyvä, kun oltaisi vaan sahattu satulatolppaa lyhyemmäksi, että olisi saatu satula mahdollisimman alas. Kiitos, mutta ei kiitos.

rautajalka
05.08.2015, 21.23
Tilasin anatomiset nousukahvat tuolta hybridiini ( kun en ollut lukenut tätä ketjua... )
Toimitusaika oli jotain 2- 3 viikkoa. Aika paljon nykypäivänä. Kiinasta saa välillä Ebay ostoksensa nopeammin. Tämä liikkeenharjoittaja todennäköisesti tilaa tuotteita tukkurilta vasta, kun niitä on kertynyt tarpeeksi. Siltä se ainakin vaikutti.
Itse tuote oli kyllä erittäin hyvä.

hundis
06.08.2015, 13.46
Itse tein tästä firmasta juuri rikosilmoituksen, kun en saanut rahojani takaisin tilauksesta, jota ei koskaan toimitettu.

LihasPiirakka
20.09.2015, 11.49
Käsittämättömän surkeaa palvelua, netissä ja liikkeessä. Vaimolle tungettiin aivan väärän kokoista Spessua, onneksi kerkesin väliin ennen kuin kaupat syntyi.

Se kaupan killisilmä ei tiedä hevon vittua pyörien koosta eikä ajoasennoista, mussuttaa aina niitä vitun lihapiirakoitaan.
Ponihäntä tajuaa sentään pitää turpansa kiinni kun ruvetaan keskustelemaan pyöristä, vajoaa aina tiskin taakse.

Ja mitä helvettiä se intialainen tekee siellä, ei ole auennut mulle?

Nettikauppa jökkii todella pahasti. Kengät kesti tulla 5,5 viikkoa, OUJEE...

Rihtauksen jälkeen takakiekko päärynän muotoinen, noh...sivuvippaa ei kyllä ollut.

Turha yrittää ottaa yhteyttä sähköpostitse. Puhelut menee vastaajaan, ja jos on luvattu soittaa takaisin, soitto ei koskaan tule!

Paljon olisi tapauksia kerrottava...mutta e jaksa vuodattaa...

Oi veljet ja sisaret, kiertäkää tämä liike ja nettikauppa kaukaa...TODELLA KAUKAA...ehdottomasti pääkaupunkiseudun paskin pyöräkauppa!

AitoK
13.05.2016, 19.12
3.3.2015 tilasin ja samalla maksoin kaksi öljyputelia. Kolme viikkoa odoteltuani tiedustelin tilauksen tilaa. Sain vastauksen, että "postituspäivä on torstai". Olisivatpa kertoneet, että minä vuonna tämä torstai mahdollisesti koittaa!

Olen nyt odotellut niitä öljyjä yli vuoden. Olen lähettänyt asiasta useita sähköpostikyselyjä, yrittänyt yhteydenottoja palautelomakkeella, sekä koittanut soittaa sinne parikymmentä kertaa. Kukaan ei ole vastannut. Joudunko todella vielä matkustamaan yli sata kilometriä penäämään mokomia ostoksia! En voi sallia tuollaista pelleilyä rahoillani.

Kuivin ketjuin en sentään jäänyt: muutaman kuukauden odoteltuani tilasin samat öljyt vähän kalliimmalla Fillarikellarista. Tilauspäivä oli sunnuntai, öljyt perillä tiistaina.

kuovipolku
14.05.2016, 21.55
Sattuneesta syystä kävelin Malmin kirkonkylän keskustan läpi. Otsikossa mainittu pyöräliike osui silmiin tai pikemmin sen näyteikkunassa ollut mainos joka kertoi liikkeen myyvän myös BH-merkkisiä pyöriä.

Yllätys oliki suuri, sillä useiden hybridi- ja/tai fitnesstyyppisten BH:iden lisäksi melko pieneltä ja ahtaalta vaikuttavan myymälätilan nurkasta löytyi myös vielä osin paketissa ollut maantie-BH. Mallia oli vaikea tunnistaa, runkokoko oli pieni mutta liikkeestä olisi myyjän kertoman mukaan löytynyt myös suurempi. Ilmaisin kiinnostukseni tähän espanjalaiseen metkkiin ja kerroin mahdollisesti palaavani asiaan.

Liikkeen verkkokaupassa onkin sitten mahtava ellei jopa kattava valikoima maantiepyöriä Baskimaalta: http://www.huh.fi/cat/product_catalog.php?c=1979&page=1

AitoK
14.05.2016, 23.05
Joo, liikkeen verkkokaupassa on kattava valikoima öljyjäkin.

Ehkäpä saat ne minun maksamani öljyt kaupan päälle, jos ostat tuolta polkupyörän. :D

hcfreak
15.05.2016, 10.39
Tänne ei kyllä kannate antaa rahoja ennakkoon. Niille saa heittää sitte hyvästi tai tuotteen saa ehkä puolenvuoden päästä. Rahoja turha pyytää takasi. Ilmeisesti postiennakkokaan ei enään onnistu.
Kumma ku tää huijarifirma saa jatkaa toimintaansa. En kyllä ole kokeillu yli vuoteen onko parantanu tapaansa :)

mikaelkor
24.05.2016, 16.17
Tilasin maantiepyörään kumekset, ja pullon mineraaliöljyä. Tilaus/-maksupäivästä kulunut kohta pari kuukautta. Kun ei reilun viikon kuluessa alkanut kuulua mitään, niin laitoin kyselyn tilauksesta. Ensimmäiseen s-postiin tulikin nopea vastaus: "Tukkurille tehty tilaus". Taas meni viikko, eikä mitään kuulunut. Seuraavaan mailiin vastattiin parin päivän viiveellä: "Renkaat väliaikaisesti loppu". Missään vaiheessa ei arvioidusta toimitusajasta ollut mainintaa. Seuraaviin s-posteihin ei sitten vastausta kuulunutkaan. Vaadin niissä kaupan purkua, ja rahojen palautusta.

No nyt on asia siirtynyt kuluttajaoikeusneuvojan harteille.

Tämä on kyllä harvinaisen paska putiikki, enkä suosittele näitten tissiposkien tukemista millään tavalla.

marvil007
01.07.2016, 13.52
Kylläpä on järkyttävää luettavaa tästä urheiluvälinehuollon toiminnasta :mad:, mutta nyt ottakaa järki käteen fillaristit!!! :seko:katsokaa protestilista netistä koskien tätä HUH yritystä, katsokaa googleen tehdyt arvostelut, katsokaa yrityksen facebookiin tehdyt palautteet ym... Ole hyvä, ja tutki taustatiedot siitä yrityksestä mistä aiot ostaa jotain ennen kuin asioit tai tilaat sieltä yhtään mitään. Näin on mahdollisuus välttyä turhista murheista. ihan vain ystävällinen vinkki sinulle....:rolleyes:

Nana
01.07.2016, 14.33
Minä olisin jopa kerran ostanut täältä muistaakseni Schwalbe Easy Fitin tms, jota tuolloin kaipailin, mutta, koska sitä ei sitten hyllyssä ollutkaan, vaan olisi pitänyt tilata ja odotella (kommenttien perusteella aika pitkään) niin ostamatta jäi.

brilleaux
20.07.2016, 13.27
Nämä eivät vaivaudu edes ilmoittamaan, jos heillä ei olekaan varastossa verkossa tilaamaasi ja jo maksamaasi tuotetta.
Hyvin on hoidettu varastosaldot..
Sain tiedon kun itse kyselin tilauksen perään. Kaunko lie olisin odottanut...

Vastausta jatkoposteihin ei ole tullut. No...onneksi heillä on sentään rahani.
En ihmettele jos Suomalainen tilaa ulkomailta, jos tämäntyylistä on Suomalainen "asiakaspalvelu ja kaupankäynti".

nopsako
20.07.2016, 19.49
Älkää tilatko tästä puljusta mitään!! Eiköhän varoittavia esimerkkejä ole jo tarpeeksi? Suomen paskin pulju jo vuodesta 1994->

Tapio-T
21.07.2016, 15.10
Protestilistalla on velkojia joilla on niin isosummaisia saatavia HUHilta, ettei varmaankaan tavarantoimittajat suostu toimittamaan HUHille enää yhtään mitään. Ottavatkohan asiakkailta rahat pois ennakkomaksuna, mutta itse eivät saa tavaraa hankittua varastoon?

Keväällä 2015 omalle vanhalle maantiepyörälle tehtiin huoltopaketti, jossa vaihdettiin uudet kiekot, kumit, vaijerit, tankoteipit ja asennettiin lukkopolkimet. Lukkopolkimia ei yhtäkkiä ollutkaan varastossa eikä oikein mistään saatavilla. Jos tarvikkeet olisi omissa käsissä, tuon homman tekisi päivässä mutta HUH teki tuota huoltoa noin kolme viikkoa.

Kivijalkaliikkeessä Malmilla on vielä eloa mutta lieneekö pitkään? Tsekkailkaa www.protestilista.com

YocceT
21.07.2016, 15.46
Protestilistalta löytyvien velkomustuomioiden lisäksi yrityksellä on muun muassa verovelkaa yli 10 000 euroa. Ihmettelen jos on vielä syksyllä pystyssä. Mutta kuten aiemmatkin ovat todenneet: tuonne ei pidä kenenkään nyt enää mennä antamaan yhtään rahaa sisään ennenkuin on tavarat kädessä. Riski, että rahat menee ja tuote jää saamatta, on äärimmäisen suuri.

Martamm
08.08.2016, 13.27
Miten voi olla laillista ottaa rahoja tilauksista vastaan, jos ei voi tai halua lähettää tuotetta ? Itse tilasin - firman tilaa tarkistamatta - koska olen joskus aikaisemmin
saanut tilaamani tavaran pikku odottelun jälkeen. Nyt näyttää kyllä "vähän" huonolta, onneksi ei ollut kallis tilaus. Ei kyllä haluaisi heittää pikku rahasummaakaan mene-
mään. No, eletään toivossa, ja ollaan jatkossa tarkempia mistä tilataan.

hcfreak
08.08.2016, 14.36
Jos on kortilla maksanu niin eiköhän sen saa peruuttua
http://www.huh.fi/cat/news.php?n=23#tilauksenperuutus (nehä ei vastaa näihi peruutuksiin eikä anna rahoja takasi)
http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Ostaminen-myyminen-ja-sopimukset/verkkokauppa-posti-ja-puhelinmyynti-etamyynti/tavaran-ja-maksun-palauttaminen/

akisika
24.08.2016, 13.35
Onko huh.fi verkkokauppa mennyt konkkaan?
Yritin hammasrattaita tilata ja paytrail maksuun siirryttäessä tulee rajapintavirhe, ei saa kauppiaan tunnistetta.
Puhelinnumerot ei ole käytössä kun yritin soitella liikkeeseen, maileihin ei vastata

Tässä tapauksessa varmaan parempi ettei tuo maksu toiminut

hcfreak
24.08.2016, 13.55
Eivät oo varmaan maksanu laskuja :D
Kyllähän se on konkurssi paikka ollu tolle jo vuosikaudet. Toivotaan että näin olis viimein käynyt ja poistuis ihmisiä kusettamasta.

Nelli
25.08.2016, 07.40
Veroviranomaisen sivulta löytyy seuraavanlaista tietoa

Asiakas

Y-tunnus
0722856-9

Toiminimi
Helsingin Urheiluvälinehuolto Oy

Aputoiminimi

Verovelkatieto
Maksamatonta verovelkaa on vähintään 10 000 euroa.

Ilmoitusten laiminlyönnit
On rekisteriin merkittyjä puutteita kausiveroilmoituksen antamisessa.

elcamino
06.04.2017, 11.45
Jos joku vielä harkitsee tilaavansa mitään kyseisestä putiikista, kannattaa tosiaan googlettaa ennen tilaamista. Yritys on haettu konkurssiin 17.3.2017. Verkkokauppa toimii edelleen, s-posteihin ei vastata, puhelinnumerot poissa käytöstä. Luotettava kotimainen...

hcfreak
22.04.2017, 13.46
Kuis tää huh.fi jatkaa verkkokauppaansa? Eikös se pitäs konkurssipesän hoitajan ottaa alas ettei ihmiset turhaa rahojansa tunke tonne?

JohannesP
22.04.2017, 16.49
Kyllähän konkurssipesä saa jatkaa myyntiä omaan lukuunsa pesänhoitajan toimesta. Samalla tavalla kuin Anttilan tapauksessa - ennen konkurssia myydyt tuotteet jäi konkurssipesään ja ostajat velkojan asemaan ja konkurssin asettamisen jälkeen konkurssipesä oli myyjänä ja kauppa kävi normaaliin tapaan konkurssipesän hyödyksi.

Kai siel olis viranomaiset kimpussa jos konkurssihakemuksen jälkeen yritys jatkaisi toimintaa normaalisti omaan lukuunsa? Näin siis mututuntumalla ja saa korjata. :D

N-Man
24.04.2017, 11.59
Toivottavasti konkurssipesä myy vain tavaroita jotka sillä oikeasti on. Käsittääkseni kyseisen puljun suurin ongelma on aina ollut se että juuri verkkokauppa on myynyt tuotteita jotka ovat tilaustavaraa ja niiden saaminen on usein kestänyt kohtuuttoman kauan vaikka muuta on luvattu.

PeeHoo
29.04.2017, 20.34
Protestilista tänään:
Protestit

10.04.2017 - 251€ (Sergel Oy)
15.03.2017 - 119€ (Sergel Oy)
28.02.2017 - 20463€ (Verohallinto)

Snowie
16.06.2017, 09.18
Pääsääntöisesti tulee tilattua muilta mailta, mutta teinpä poikkeuksen. Olisi voinut tietysti ottaa selvää puljusta ensin, nyt saa jonotella kuluttajaneuvonnan puhelimessa.

Snowie
16.06.2017, 10.07
Soitin Helsingin käräjäoikeuteen ja ratkaisun mukaan yritys ei ole konkurssissa.

hcfreak
16.06.2017, 10.14
Harmi. Siispä huijaaminen saa jatkua. Jos maksoit jollaki muulla ku verkkopankilla niin voit yrittää saada rahoja takasi sitä kautta.
Toki pitää yrittää ensin peruuttaa tilausta.

Snowie
16.06.2017, 10.59
Onko firman kivijalkakauppa pystyssä ja avoinna? Jos on, niin pitää kai pyörähtää paikan päällä.

H. Moilanen
19.06.2017, 10.57
Verkkosivujen mukaan kyllä:
http://www.huh.fi/cat/contact.php

Eepuli
08.07.2017, 21.33
Tilasin Helsingin urheiluvälinehuollosta huhtikuun lopussa tavaraa, ja luottavaisena maksoin verkkopankin kautta. Eipä ole tilausta näkynyt, ja useita kertoja olen yrittänyt soittaa sekä laittaa sähköpostia -ei vastausta. Otin myös yhteyttä kuluttaja-asiamieheen, joka yritti olla yhteydessä ko liikkeeseen -ei vastausta. Joten sinne meni rahat kankkulan kaivoon.... Kannattaa hommata tavaransa jostain muualta. Opin paikka itsellekin: jatkossa aion maksaa nettiostokseni luottokortilla siltä varalta, että homma menee reisille.

nopsako
12.07.2017, 10.49
Jos yksityinen toimis näin, niin se ois rikosilmo ja petos, mutta firmoihin ei vissiin päde em? Mä tekisin eepulina rikosilmoituksen asiasta ja katsoisin mitä se poikiin.

H. Moilanen
12.07.2017, 12.08
^Jokaiseen yritykseen on määritelty vastuuhenkilöt, jotka ovat vastuussa yrityksen nimissä tehdyistä oikeustoimista. Juridisesti yritystä ei kaiketi voida tuomita petoksesta, mutta vastuuhenkilöt voidaan. Täyttyykö tässä petoksen kriteerit, on täysin toinen juttu. Rikosilmoitus kannattaa tehdä kun ei muut toimet näemmä auta.

Eepuli
17.07.2017, 22.17
Joo, kuluttaja-asiamies neuvoi viemään asian eteenpäin joko kuluttajariitalautakuntaan tai tekemään rikosilmoituksen. Mutta sanoi, että välttämättä kummallakaan keinolla ei saa rahojaan tai tavaraa. Hän myös kertoi, että kyseisestä liikkeestä oli tehty kuluttaja-asiamiehelle ilmoituksia hiljattain useampi.
Kumma homma kyllä, että tällainen voi jatkua ilman mitään sanktiota, ja että ko liike voi jatkaa toimintaa. Ajattelin viedä asian eteenpäin ja katsoa, josko se johtaisi johonkin.

hcfreak
18.07.2017, 06.45
Joo kannattaa pistää eteenpäin. Ihan periaatteesta vaikka rahoja tuskin saa. Jos ne sais viimein tiputettua tuon firman alas ku tarpeeksi valituksia tulee

H. Moilanen
18.07.2017, 09.17
^^Kuluttajariitalautakuntaan asian vieminen ei johda mihinkään. Lautakunta ei antaa mitään muuta kuin vain suosituksia, joiden noudattaminen on vapaaehtoista. Yritystä, joka hoitaa hommansa muutenkin tuolla tavalla, tuskin hetkauttaa joutuminen lautakunnan mustalle listalle. Lautakunnan jaoksen tilanteesta riippuen, asian käsittely saattaa ottaa aikaakin vuoden tai enemmän.

Rikosilmoitus saattaa viedä asiaa eteenpäin, mutta ei sekään tae ole. Jonkun pitäisi haastaa yritys käräjille...

elcamino
15.08.2017, 11.17
Onko kenellekään vastattu tiedusteluihin tai onko kukaan sattunut käymään paikalla henkkoht vaatimassa saataviaan?

puffe
26.09.2017, 10.18
^
Älä tuhlaa aikaasi menemällä liikkeeseen, sitä ei nimittäin enää ole. Tila on tyhjennetty ja iso plakaatti ikkunassa etsii uusia vuokralaisia.
Jos ovat iskeneet lopullisesti hanskat naulaan, niin morjens vaan, ei tule ikävä.

hcfreak
26.09.2017, 10.21
Hienoa!
Myös nettisivut kadonneet

Snowie
27.09.2017, 16.57
Ei tule ikävä, mutta harmittaa kun ei ehtinyt perimään saatavia paikan päällä... Tyhmyydestä sakotetaan....