PDA

Näytä tavallinen näkymä : Hail Mary & Haroilu-kerho



kmw
02.09.2010, 00.16
Näitä kaunokaisia on tänne ilmestynyt runsaasti niin keskustelu Marysta & Haroista & haroilusta jatkukoon täällä.

Kuvan setuppi vaihtui tänään. Kokeiluun toinen kiekko 34/19 välitykselle VImpeliä varten. Mukaan sinne lähtee vielä Rohloffrinkula. Sama ketju kuin 34/18 riitti.


http://lh3.ggpht.com/_wha5x_deo7c/THi2DzHzBxI/AAAAAAAAAps/ErfUdXjCfdQ/s640/Kuva010%232.jpg




Jos jotakin lisää tuohon laittaisin niin keula kaukolukituksella olisi hyvä. Onko kokemuksia ja/tai vinkkiä&linkkiä. Kalliita tuppaavat olemaan 29"keulat noin yleisesti imo.

Mulla on ollut Mary keväästä ja nyt niitä on putkahdellut, mutta onko vanhempaa Haro-kalustoa jollakin/jossakin?

Ei ole osunut silmään jäsenistön aukeamista vaihteista. Onko joku laitellut korvakkeita jne? Vai onko syntynyt uusia sinkulauskovaisia:rolleyes: Minusta Mary on parempi ajettava 1-vaihteisena. Talvella napavaihde on paras + paino antaa turvallista junamaisuutta:), mutta jumppaaminen sulan maan juurakkokivikkoissa ilman takapunttia on mukavampaa. Ja sitten kun ei jaksa jumpata eikä polkea niin työnnetään. Älyttömän yksinkertaista:D

ottojussi
02.09.2010, 12.58
Mie liityn tälläseen härö-kerhoon. Eikun Haro. Vajaan viikon on ollut Mary pihassa ja reilu 7 tuntia on ehtinyt sillä metsässä rymytä. Sanoisin, että että aika tehokasta jumppaa. Mukavaa menoa ja esim. puunrunkojen ylityksen helppous on kyllä osannut yllättää.

Pyörä on polkimia lukuunottamatta vielä alkuperäiskunnossa keulaa ja renkaita (Nevegal 2.2?) myöden. Oon ajellut sellasilla 2,5 barin paineilla ja tuntuu, että vähempikin riittäs tällaiselle 90 kiloselle kuskille. Kuinkahan paljon uskaltaa paineita pudottaa, ettei ensimmäisen kiven kohdalla käy suhina. Kärsiikö 29":ssä pitää pienempiä paineita verrattuna 26":iin?

ahma
02.09.2010, 21.07
http://lp1.pinkbike.com/p4pb5551238/p4pb5551238.jpg
Tähän kerhoon minäkin liityn. Kohta 2 viikkoa ajoa ja edelleen riemukasta. Ja hämmentävän addiktoivaa. Oma setup 32x16, renkaina Stan's Ravenit sisäkumilla. Käyttötarkoitus työmatkat, talvipyöräily, sekä hiekkatie/ulkoilureitti lenkit, teknisemmille poluille menen edelleen täpärillä, joskin olen jo alkanut miettiä josko sittenkin...
Vaimolle perustelin hankintaa lastenistuimella ja sillä kuinka loistavasti ko pyörä kyyditsemiseen sopii (valkoinen valhe). Oli selittelemistä, kun totesin ettei 16" runkoon saa lastenistinta kiinni.
Yllä versio 1.1 (vaihdettu gripit, takaratas, renkaat). Ensi viikolla tulee versio 1.2: tulossa hydr jarrut ja lokarit (!). Tyylirike, mutta käyttötarkoituksesta johtuen must.
Yritin jopa löytää Haro ajopaitaa, mutta ei oikein löydy kuukkelilla. Jos törmäätte niin vinkatkaa.
Horo-Mari on paras pyöräilyyn liittyvä ostos tähänastisella uralla. Ja paljon on tullut jo ostettua.

Musashi
02.09.2010, 21.46
Mitähän tuommonen Härö painaa?

Terwis
02.09.2010, 22.24
Tähän kerhoon minäkin liityn. Kohta 2 viikkoa ajoa ja edelleen riemukasta. Ja hämmentävän addiktoivaa. Oma setup 32x16, renkaina Stan's Ravenit sisäkumilla. Käyttötarkoitus työmatkat, talvipyöräily, sekä hiekkatie/ulkoilureitti lenkit, teknisemmille poluille menen edelleen täpärillä, joskin olen jo alkanut miettiä josko sittenkin...
Vaimolle perustelin hankintaa lastenistuimella ja sillä kuinka loistavasti ko pyörä kyyditsemiseen sopii (valkoinen valhe). Oli selittelemistä, kun totesin ettei 16" runkoon saa lastenistinta kiinni.
Yllä versio 1.1 (vaihdettu gripit, takaratas, renkaat). Ensi viikolla tulee versio 1.2: tulossa hydr jarrut ja lokarit (!). Tyylirike, mutta käyttötarkoituksesta johtuen must.
Yritin jopa löytää Haro ajopaitaa, mutta ei oikein löydy kuukkelilla. Jos törmäätte niin vinkatkaa.
Horo-Mari on paras pyöräilyyn liittyvä ostos tähänastisella uralla. Ja paljon on tullut jo ostettua.

Olen myös itse petaillut jo puolisen vuotta Frouvalle että tarvitsisin lapsen kuljetukseen juurikin sinkula maasturin.
Kun eihän täysjoustoon, maantiepyörään, fixiin taikka jopoon voi turvaistuinta tai peräkärriä laittaa...

Haro tahi OnOne sinkula itselleni tässä ilmestynee.

Edit:
Mikäs tuo Beasley on oikein pyöriään?
Rengaskoko on itselleni aivan uusi asia. Onko moisilla millainen saatavuus?

lansive
03.09.2010, 10.04
Vaimolle perustelin hankintaa lastenistuimella ja sillä kuinka loistavasti ko pyörä kyyditsemiseen sopii (valkoinen valhe). Oli selittelemistä, kun totesin ettei 16" runkoon saa lastenistinta kiinni.


Nyt voit perustella peräkärryn oston. Sen saa varmasti kiinni tuohonkin pyörään...

ahma
03.09.2010, 14.17
Nyt voit perustella peräkärryn oston. Sen saa varmasti kiinni tuohonkin pyörään...

Peräkärry on jo, mutta on se istuin yhden lapsen kanssa huomattavasti kätevämpi. Vanhempi ajaa nykyään itse. Eikä pelkästään peräkärryn takia taida kannattaa kolmatta muksua tehdä...

UrsusArctos
04.09.2010, 21.58
Hang a round -jäsenenä taas kyselen. Kmw tuossa mainitsi napavaihteet. Jos Maryyn haluaa asentaa talveksi vaikkapa Alfinen, niin pitääkö siihen hankkia myös jotain noita Sheldonin mainitsemia antirotation-prikkoja (http://sheldonbrown.com/harris/shimano-nexus.html)?

Työmatkapyöräilyssä saisi tosiaan olla myös kiinteäaisaiset lokasuojat. Mitkä ovat tarpeeksi isot ja leveät ja mistä niitä saa? Ei kovin paljon näyttänyt olevan valikoimaa.Tämmöiset (http://www.bikecompany.fi/kauppa/index.php?main_page=product_info&products_id=743) näytti kotomaassa olevan, mutta tarkempia mittoja ei anneta.

Horo-Mari, Hail Mary jne. ovat hauskoja nimiä. Niille, jotka eivät jaksa googlailla, niin tämän fillarin mallinimi tulee kuulema isoista 29"-renkaista laulu- ja soitinyhtye CCR:n rallin Proud Mary mukaan.

Big wheel keep on turnin',
Proud Mary keep on burnin'

dILETANTTI
04.09.2010, 22.12
Hang a round -jäsenenä taas kyselen. Kmw tuossa mainitsi napavaihteet. Jos Maryyn haluaa asentaa talveksi vaikkapa Alfinen, niin pitääkö siihen hankkia myös jotain noita Sheldonin mainitsemia antirotation-prikkoja (http://sheldonbrown.com/harris/shimano-nexus.html)?

...

Noita pelkkiä "antirotation-prikkoja" saa Bike-components.de:stä ~3 eurolla. Se mummomallin prikka kääntää "vaijerivarren" ihan vituralleen horisontaalidropeilla, mutta sellainen vähän pienemmällä kulmalla oleva osoittaa "seatstayn" suuntaan, joilloin vaijerin saa tuotua vaakaputkea pitkin. On sitten niitä ihan horisontaalidropeille olevia, joilla vaijeri tuodaan alavetona "chainstaytä" pitkin. Ihan Marittomana nurkillanotkujana kommentoin.

Fatabo
08.09.2010, 09.27
Yks tyhmä kysymys muuten vaan.

Mitenkä tossa ketjun kiristys hoidetaan, kun toi haarukka näyttää siltä ettei siinä paljoon eestaas akselia heilutella?
Halflink ketjullako haette oikeen kireyden?

ottojussi
08.09.2010, 09.30
Siinä on se joku epäkeskokeskiö (EBB?). Eli keskiötä pyörittämällä ketju kiristyy. Itsellä ei tosin ole vielä kokemusta asiasta..

Fatabo
08.09.2010, 09.41
Siinä on se joku epäkeskokeskiö (EBB?). Eli keskiötä pyörittämällä ketju kiristyy. Itsellä ei tosin ole vielä kokemusta asiasta..

Aivan aivan. Oishan toi nyt pitänyt itekkin tajuta :D

0pa
09.09.2010, 19.57
http://i35.photobucket.com/albums/d160/SinTrade3/haro.jpg

tuossa päivän vanha mary. ketjut olivat kyllä tehtaan jäljiltä todella kireät. täytyy tässä illan aikana selvittää miten tuo ebb toimii, jos niitä saisi hieman löysytettyä. pari paikka mitä ehdin jo kurkata olivat melko kuivia, niin täytynee käydä kaikki osat läpi ja lisätä rasvaa. on se hieno :D

EDIT: ketjut löysätty. helppo tuo ebb

kmw
11.09.2010, 20.28
Ameeriikan Foorumin Marja-kuvia & -keskustelua http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=356726

Jani Mahonen
13.09.2010, 22.18
176 cm lyhyelle jäpikälle, 16" Mary vai 18"?

ahma
14.09.2010, 18.10
176 cm lyhyelle jäpikälle, 16" Mary vai 18"?

Itsellä mittaa 177 cm, lyhyet jalat, pitkät kädet, muutenkin lähinnä riutuneen gorillan mallinen. 16" on passeli, mutta 18":kin menisi. Jos maastoon niin ottaisin 16". Saa tulla koeponnistamaan, joskin Jyskylästä on matkaa.

0pa
14.09.2010, 18.40
pari huomiota ja kysymystä näin viikon ajon jälkeen

-epäkeskiön kupit ei täysin peitä keskiötä ja siitä millin raosta on jo nyt mennyt hiekkaa sisään. täynee puhdistaa syksyn aikaan suht usein ettei mene kokonaan jumiin. onko muilla sama tilanne?

-eturattaan ja rungon väliin jää vain milli-pari ja öljyjäljistä päätellen putkelta runtatessa ratas ottaa kiinni runkoon. onko muilla sama?

-bb5 jarrut ovat yllättäneet positiivisesti! helppo säätää ja tehoja löytyy todella mukavasti. olin päättänyt ennen pyörän saapumista laittaa hydrauliset, mutta nyt en taidakkaan

-mary bar oli minulle hieman liian kapea ja vaihdoin eastonin mid riseriin, mutta mary toimi mahtavasti mäessä putkelta runtatessa. luulen että tilaan jonkun reilusti taivutetun tasaisen tangon esim. salsa pro moton

-kovaääninen vapaaratas on ihq :D

-todella mainio peli ja hirmu kiva ajaa! kunhan nyt polvet vielä kestäisivät yksivaihteisuutta!

kmw
14.09.2010, 21.59
-epäkeskiön kupit ei täysin peitä keskiötä ja siitä millin raosta on jo nyt mennyt hiekkaa sisään. täynee puhdistaa syksyn aikaan suht usein ettei mene kokonaan jumiin. onko muilla sama tilanne?

Kyllähän se rahisee. Minä omani putsailen kun vaihtelen rattaita/ketjuja ja on toiminut hjuvin.



-eturattaan ja rungon väliin jää vain milli-pari ja öljyjäljistä päätellen putkelta runtatessa ratas ottaa kiinni runkoon. onko muilla sama?


Siirtämällä ebb:tä vähän ulommas vetopuolelta ongelma poistuu.



-mary bar oli minulle hieman liian kapea ja vaihdoin eastonin mid riseriin, mutta mary toimi mahtavasti mäessä putkelta runtatessa. luulen että tilaan jonkun reilusti taivutetun tasaisen tangon esim. salsa pro moton


Vai kaponen:eek: Mullon nyt On-One Mungo ja se tuntui kapealta Maryn jälkeen (alaote antaa vääntämiselle pontta vielä paremmin kuin Mary ikuna)



-kovaääninen vapaaratas on ihq :D


näin on:D:D Toisessa takakiekossani on Revolver-napa/vapaaratas ja ääntä tulee enempi kuin Hopesta.



-todella mainio peli ja hirmu kiva ajaa! kunhan nyt polvet vielä kestäisivät yksivaihteisuutta!


Kunhan et innostu liikaa ja laita liian raskasta välitystä niin polvet kestää paremmin, UGH:)

ahma
14.09.2010, 23.21
pari huomiota ja kysymystä näin viikon ajon jälkeen

-epäkeskiön kupit ei täysin peitä keskiötä ja siitä millin raosta on jo nyt mennyt hiekkaa sisään. täynee puhdistaa syksyn aikaan suht usein ettei mene kokonaan jumiin. onko muilla sama tilanne?

-eturattaan ja rungon väliin jää vain milli-pari ja öljyjäljistä päätellen putkelta runtatessa ratas ottaa kiinni runkoon. onko muilla sama?

-bb5 jarrut ovat yllättäneet positiivisesti! helppo säätää ja tehoja löytyy todella mukavasti. olin päättänyt ennen pyörän saapumista laittaa hydrauliset, mutta nyt en taidakkaan

-mary bar oli minulle hieman liian kapea ja vaihdoin eastonin mid riseriin, mutta mary toimi mahtavasti mäessä putkelta runtatessa. luulen että tilaan jonkun reilusti taivutetun tasaisen tangon esim. salsa pro moton

-kovaääninen vapaaratas on ihq :D

-todella mainio peli ja hirmu kiva ajaa! kunhan nyt polvet vielä kestäisivät yksivaihteisuutta!

Aika samoja ajatuksia. Ratas ei ota kiinni, bb5 olivat ok kun säädöt sai lopulta kohdilleen, mutta vaihdoin silti hydraulisiin. Mary on minustakin liian kapea taivutukseen nähden, vääntää ranteita vähän väärään asentoon. Mutta putkelta hyvä. Samaa Salsaa ajattelin.
Kovaäänisen vapaarattaan suurin etu on mielihyvän lisäksi se, ettei tarvitse soittokelloa...

protonis
16.09.2010, 11.10
Haro!

Kiinnostuin tästä kaunokaisesta Marysta kun kaikki sitä tuntuvat ylistävän. Syksyiset metsäpolut kutsuvat viekkaasti ja sinkula Marya olin jo melkein tilaamassa, kunnes silmiini osui tämä:
Haro Mary XC (http://www.all-about-the-bike.co.uk/haro-mary-xc-2009-29er-mountain-bike---free-delivery-371-p.asp)

Koska ainakin luulen tarvitsevani vaihteita, kuten lapsikärryn kanssa mäkistä seutua ajaessa, niin tuo olisi tarpeisiini hyvin ideaalisen oloinen pyörä. Keula näyttäisi olevan ihan hyvä ja SRAMin osatkin kiinnostavat. Jarrut varmaan vaihdan myöhemmin jos tarvetta ilmenee.

Onko tuosta jollakulla kokemusta? Hinta-laatusuhde tuntuisi olevan kunnossa ainakin osien perusteella. Olen 171/83 cm pätkä, joten koon puolesta 16" olisi ilmeisesti sopivampi kuin 18"?

Tuolta putiikista näyttää löytyvän myös SS versio ja siitäkin kokoja 20" asti.

Steel is real, baby!:)

ahma
17.09.2010, 15.38
Haro!

Kiinnostuin tästä kaunokaisesta Marysta kun kaikki sitä tuntuvat ylistävän. Syksyiset metsäpolut kutsuvat viekkaasti ja sinkula Marya olin jo melkein tilaamassa, kunnes silmiini osui tämä:
Haro Mary XC (http://www.all-about-the-bike.co.uk/haro-mary-xc-2009-29er-mountain-bike---free-delivery-371-p.asp)
Steel is real, baby!:)
Onpa erittäin hyvän oloinen tarjous. Omaan talliin ei enää mahdu, mutta tilaa ihmeessä. Tuolla hinnalla tuskin niitä kauaa hyllyssä lepää...

protonis
17.09.2010, 16.43
Onpa erittäin hyvän oloinen tarjous. Omaan talliin ei enää mahdu, mutta tilaa ihmeessä. Tuolla hinnalla tuskin niitä kauaa hyllyssä lepää...
Olisin tilannut, mutta ei ollut enää varastossa :( Noh, oman Maryn etsiminen jatkuu...

cuppis
19.09.2010, 22.01
Minkäs kokoinen Mary olisi sopiva 182cm lyhyelle kuskille? 18"?

Tony47
19.09.2010, 22.03
Minkäs kokoinen Mary olisi sopiva 182cm lyhyelle kuskille? 18"?

18'' on varmaan paras. Itse olen 180cm/79cm.

larppa
20.09.2010, 08.45
Minkäs kokoinen Mary olisi sopiva 182cm lyhyelle kuskille? 18"?

18" kauppaisin minäkin. Itse 184 ja suht normi jaloilla/käsillä varustettu. Juuri minua pitemmälle tuo 18" ei sitten menekään. Toisaalta 20" olis jo iso.

cuppis
20.09.2010, 10.40
18'' on varmaan paras. Itse olen 180cm/79cm.

18" kauppaisin minäkin. Itse 184 ja suht normi jaloilla/käsillä varustettu. Juuri minua pitemmälle tuo 18" ei sitten menekään. Toisaalta 20" olis jo iso.
Näin itsekin ajattelin mutta ainahan sitä pitää varmistaa pyörää ajaneilta. Eli taidan siis laittaa fillarin tilaukseen.

Plus
20.09.2010, 10.50
Jos on pitkäjalkainen ja 184 cm pitkä, ei 18" rungossa riitä tolppa.

Jouduin laittamaan satulan niin korkealle ja taakse kuin sain, eikä se siltikään ollut tarpeeksi. Vaihdoin sitten runkon 19,5" Inbrediin, joka sopii pitkäjalkaiselle paremmin.

cuppis
20.09.2010, 11.36
Jos on pitkäjalkainen ja 184 cm pitkä, ei 18" rungossa riitä tolppa.

Jouduin laittamaan satulan niin korkealle ja taakse kuin sain, eikä se siltikään ollut tarpeeksi. Vaihdoin sitten runkon 19,5" Inbrediin, joka sopii pitkäjalkaiselle paremmin.

Paljonko koivellasi on mittaa? Itselläni sisämitta 83cm.

Plus
20.09.2010, 11.38
Paljonko koivellasi on mittaa? Itselläni sisämitta 83cm.

92 cm ja satulan korkeus 80 cm...

kmw
20.09.2010, 12.18
Jos on pitkäjalkainen ja 184 cm pitkä, ei 18" rungossa riitä tolppa.

Ja sitä tämmönen 182cm tavisvartaloinen kiittää:D

larppa
20.09.2010, 15.54
Ensi viikolla tulee versio 1.2: tulossa hydr jarrut ja lokarit (!).

No, joko on kuvia ja lokarispeksejä saatavilla?

PBL
20.09.2010, 19.19
Onko kellään tietoa saako mistään muualta Euroopasta tilattua? Olen 192 cm pitkä, eli pitäisi olla 20"

Mike
20.09.2010, 20.33
Onko kellään tietoa saako mistään muualta Euroopasta tilattua? Olen 192 cm pitkä, eli pitäisi olla 20"

Tuolla ainakin näyttäisi olevan 20" jäljellä. Hinta kylläkin pikkasen korkeampi kuin Winstanleyssä.

http://www.all-about-the-bike.co.uk/haro-mary-ss-2009-29er-mountain-bike---free-delivery-372-p.asp

ahma
20.09.2010, 21.51
No, joko on kuvia ja lokarispeksejä saatavilla?

http://lp1.pinkbike.com/p4pb5653378/p4pb5653378.jpg

Tässä Larpalle versio 1.2. Meinasin jättää postaamatta, kun versio 1.3 ja toistaiseksi lopullinen selkenee loppuviikosta.
Lokarit SKS:n (thermoplastia?), sai vähän viritellä ja joutuu vielä vähän säätämään. 50 mm, kun 60 mm olisi varmaan ollut parempi. Laitan parempia kuvia kunhan Horo vielä kaunistuu.

PBL
21.09.2010, 14.12
Tuolla ainakin näyttäisi olevan 20" jäljellä. Hinta kylläkin pikkasen korkeampi kuin Winstanleyssä.

http://www.all-about-the-bike.co.uk/haro-mary-ss-2009-29er-mountain-bike---free-delivery-372-p.asp


Kiitos vinkistä! Soitin sinne mutta sanoivat, että kaikki mallit on loppu varastosta...

Onko muita kauppoja tiedossa?

PBL
21.09.2010, 14.27
Mitäs Haro Mary omistajat luulee, onko 18" aivan liian pieni jos on 192 pitkä?
Pyörä tulee kruisailukäyttöön ja ympärivuotiseen työmatkakäyttöön (<4km).

Iski hirvee himo mutta en löydä mistään 20"...

kmw
21.09.2010, 14.31
@pbl
On se pieni, valitettavasti. Setback-tolppa ja joku 18cm stemmi ehkä, mutta.... jatka ettimistä ja onnea matkaan:)

Tällä setupilla oon lähdössä Vimpeliin. Miesten sarjan voittokahinoissa ei minua 32/19 välityksellä nähdä (+50v. elokuussa syntyneet kitaristit-sarjassa saattaisin pärjätä:rolleyes:), mutta hauskaa aion pitää senkin edestä. Onkos muita Haroilijoita lähdössä?


http://lh5.ggpht.com/_wha5x_deo7c/TJiGAyOVysI/AAAAAAAAAqo/gtlWdrrwx3I/s640/Kuva020%232.jpg


http://lh5.ggpht.com/_wha5x_deo7c/TJiGAwR9YtI/AAAAAAAAAqs/i3dX-yctnZ8/s640/Kuva019%232.jpg


Tanko on On-One Mungo ja on mulle hyvä. Veli Lansivella on Kona-sinkulassa saman virman Midge ja saatan hommata itelleni moisen.
Tektron maantiekahvat http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=34840 menee suoraan Avidin jarruihin (normi MTB-jarruttimet eivät Mungoon mahdu. Yhden SLX-kahvan sain rikki kun yritin väkisin asentaa:o)

0pa
21.09.2010, 15.33
Onko tuo Exoticin hiilarikeula? Mitäs olet tykänny?

kmw
21.09.2010, 15.42
On Exotic ja olen tykännyt. Mun paras ja ainoa jäykkä keula:)

UrsusArctos
21.09.2010, 23.41
Laittelin oman Maryn myös työmatka-ajokiksi eli asensin lokarit ja vaihdoin Kendan nappikset Big Appleihin. Takaratas on 16-piikkinen ja onhan se kestopäällysteellä kruisaillessa hieman liian kevyt.

20"-rungolla painoa on nyt tällä setupilla about 13.5kg, jos se jotain kiinnostaa. Lokarit ovat leveät (70mm ulkoreunoista mitattuina), mutta valitettavasti lyhyet. Myyjän mukaan niitä asennetaan Bigfootteihin ja niissä takarenkaan ja rungon välinen tila on sen verran ahdas ettei pitkä lokari sinne mahdu. Aisoissa on SKS:n merkinnät. Pitänee keksiä jotain roiskeläppää tai muuta viritystä, sellainen fiilis tuli nimittäin tämän päivän monsuunissa ajelusta...

larppa
22.09.2010, 12.26
Miten muuten sait kiinnitettyä sen takalokasuojan runkoon? Ei taida olla mitään reikiä valmiina.

Takalokari kannattanee kiinnittää sellaisilla putkipannoilla, joissa on kumipäällyste valmiina. Esim. Biltema tuotenro 61961.


Ahman lokariasennuksista viisastuneena aloin miettimään omaa tulevaa operaatiotani.

Biltemasta saa 50mm leveää lokaria hintaan 10,99€.
Bike-Componentsilta (http://www.bike-components.de/products/language/en/info/p24393_Bluemels-Schutzblech-Set.html)53mm leveä hintaan 18,95 + 9,95 = 28,90€
Cyckelcomponentsista (http://www.cyclecomponents.com/1/sv/artiklar/mountainbike/tillbehor-136/skarmar/set-21/planet-bike-cascadia-skarmsats-svart-29-x-65mm.html) löytyy 65mm leveä lokari, joka olisi hieno mutta kallis 45,50 + 14,00 = 59,50€

Ahma kaipaili noin 60mm leveää lokaria. Mistä tuollaisen kohtuuhintaan saisi? Bigfoot lokarit (http://www.bikecompany.fi/kauppa/index.php?main_page=product_info&products_id=743)ovat ilmeisesti leveät, mutta liian lyhyet. Takalokari ei ylety keskiöön asti.

Muita hyviä ideoita ravattomaan Häröilyyn?

ahma
22.09.2010, 21.04
Miten olet saanut sen kiinni takana? Näyttää ihan hyvältä/toimivalta talvikaupunkipyörältä. :)

Tee-se-itse virityksiä: lankakorista katkotut mustat aisat takahaarukkaan nippusiteillä, siihen sitten lokari kiinni. Toimii, pikkasen pitää vielä stabiloida lisää, nyt kovassa rynkytyksessä hiukan rämisee. Valitsin lokari-mallin puhtaasti ulkonäöllisistä syistä - nämä on sellaiset hopeiset, joissa mustia raitoja. Laitan virityksestä ja Horosta kuvia kunhan "viimeinen" paketti saapuu CRC:stä...

UrsusArctos
23.09.2010, 00.02
Miten nopeasti pääset suoralla asvalttitiellä tuolla 32-16 paketilla? :)
Miten muuten sait kiinnitettyä sen takalokasuojan runkoon? Ei taida olla mitään reikiä valmiina.

Nopeudesta ei ole ollut mitään hajua. Mummot, lapset ja raskaana olevat naiset painavat kuitenkin aina suorilla ohi... Laitoin työmatkalla tänään Sportstrackerin päälle, että osaisin vastata kysymykseesi. Kotona huomasin, että puhelin etsi vieläkin satelliitteja. Koetetaan huomenna uudelleen.

Takalokarin kiinnitys on tehty juuri kuten tässäkin säikeessä mainittiin eli kumipintaisilla kiristimillä. Lisäksi taivutin lokarissa olevan kiinnikkeen U-muotoon ja pyöräytin sen kohdalle runkoon muutaman kierroksen teippiä. Teipin päälle muljautettu pideke istuu aika napakasti kiinni. Etulokarin kiinnityspaikka haarukassa on aika korkealla renkaasta, joten jatkoin lokarissa olevaa kiinnikettä hieman pellinpalalla. Nyt lokari istuu hieman alempana (vrt. Ahman kuva).

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=849&pictureid=4628
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=849&pictureid=4629
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=849&pictureid=4630

ottojussi
25.09.2010, 21.38
Tulipa tänään omaa Marya hiukan tuunattua. Alkuperäisten jarrujen tilalle vaihtui Avidin Juicy 5:t. En jaksanut säätää vaijerijarruja riittävän hyvin metsässä toimiviksi ja kun sattui nestejarrut lojumaan toimettomana, laitoin ne hyötykäyttöön.

Onko muuten kenelläkään ilmennyt keskiön pohjassa olevien pulttien löystymistä? Huomasin torstain lenkillä, että olivat löystyneet aika lailla. Koko EBB-möhkäle(?) heilui jonkin verran. Samalla lenkillä meinasi myös vasen kampi tipahtaa, kun kiinnityspultti oli käytännössä auki. Kammen pultin kireyden muistaakseni tarkistin ennen käyttöönottoa, mutta keskiön pohjassa olevien pultteihin en koskenut, joten niiden alkuperäistä kireyttä en osaa sanoa. Lieneekö näitten pulttien löystyminen ominaisuus? Toivottavasti on vain ollut omaa huolimattomuutta.


Tällä setupilla oon lähdössä Vimpeliin. Miesten sarjan voittokahinoissa ei minua 32/19 välityksellä nähdä (+50v. elokuussa syntyneet kitaristit-sarjassa saattaisin pärjätä:rolleyes:), mutta hauskaa aion pitää senkin edestä. Onkos muita Haroilijoita lähdössä?

Kuinka Mary pärjäsi Kajjaanin poluilla?

subb
25.09.2010, 22.26
Mitens 170cm pituiselle? 16" varmasti parempi noista kahdesta tarjolla olevasta vaihtoehdosta. Mutta voisiko se olla liian iso? Kun täällä on jonkin verran pitemmille tuo sopinut hyvin.

Jani Mahonen
26.09.2010, 11.32
Olen 176cm pitkä ja mulle suositeltii 16" kokoa. Olen siinä rajalla, eli just ja just 18" saattaisi myös sopia mulle. Noissa 29" ajokeissa on se ongelma, että isosta rengaskoosta johtuen lyhyemmille kuskeille ei tahdo löytyä tarpeeksi pientä runkoa!

cuppis
29.09.2010, 21.48
Mary tuli ja vei sydämein. Vähemmän runollisesti todettuna, hyvältä näyttää ja koeajon perusteella myös tuntuu. Maastosinkuloista aiempaa kokemusta vain GT Peace 9r:stä ja täytyy sanoa, että Mary vaikuttaa mielenkiintoisemmalta kumppanilta pitkään suhteeseen. Aika näyttänee kauanko liitto kestää.

subb
01.10.2010, 19.30
Mitens 170cm pituiselle? 16" varmasti parempi noista kahdesta tarjolla olevasta vaihtoehdosta. Mutta voisiko se olla liian iso? Kun täällä on jonkin verran pitemmille tuo sopinut hyvin.
Näin itselleni vastaten, oikeaan maastokäyttöön toi 16" on vähän liian iso, koska vaakaputki ottaa haaroväliin kiinni. Mutta vähän varovaisempaan menoon kyllä sopii meikälle. Piti nyt vaan olla kipee, niin ei pääse rälläämään :)

polkadot
05.10.2010, 20.40
Tulihan sitten liityttyä tällaiseenkin kerhoon, edullisella 400 punnan jäsenmaksulla. Ekan koeajon perusteella jarrut kaipaavat vielä säätöä ja kuski pienempää takaratasta. Muuten oli lystiä kuin lapsena hiekkakuopalla kaahaillessa. :D

kmw
05.10.2010, 20.57
Onnea kaikille uusille Marille sydämensä menettäneille:) Näitä nyt tuntuu olevan sen verran monta että pitäiskös joku kokoontumisajo johonkin joskus..... ?

Olli Ranta
12.10.2010, 22.01
Talvi saa tulla:

http://lh5.ggpht.com/_y6GCZW8n7nk/TLSbvWeXoKI/AAAAAAAALrM/Euxn3_9rW_k/s800/IMGP5950.JPG

Tähän mennessä on vaihtunut tanko, satula, polkimet ja renkaat nastallisiksi. Vielä pitää hankkia valikoima pienempiä takarattaita ja ajaa lisää koeajoa, niin uskaltaa katkaista haarukan yläputken ja pääsee eroon pinosta avaruudettimia

Tony47
12.10.2010, 22.17
Talvi saa tulla:

*nips*

Tähän mennessä on vaihtunut tanko, satula, polkimet ja renkaat nastallisiksi. Vielä pitää hankkia valikoima pienempiä takarattaita ja ajaa lisää koeajoa, niin uskaltaa katkaista haarukan yläputken ja pääsee eroon pinosta avaruudettimia


Hienolta näyttää! Vielä drop tanko kiinni niin voidaan kutsua cyclocrossariksi. :)

0pa
12.10.2010, 23.14
Aukeaako tuo vakio stylo kampi normaalisti vasemmalle? Kovasti on tiukkaan väännetty. Eikö se ole vaan 8mm kuusikulmalla auki ja avot?

Plus
13.10.2010, 11.06
Aukeaako tuo vakio stylo kampi normaalisti vasemmalle? Kovasti on tiukkaan väännetty. Eikö se ole vaan 8mm kuusikulmalla auki ja avot?

Ihan normaalikierteellä se on, kovaa vääntöä vaan...

polkadot
13.10.2010, 23.41
Totanoin, tyhmä kysymys Marynsa kasailleille. Huomasin juuri, että mukana olleesta sälälaatikosta löytyi omasta muovipussistaan musta n. 3 cm halkaisijaltaan oleva prikka. Oliskos se pitänyt johonkin väliin laittaa - ja mihin?

jojo^^
14.10.2010, 00.49
Hienolta näyttää! Vielä drop tanko kiinni niin voidaan kutsua cyclocrossariksi. :)

Veit sanat suusta. Nopeasti katsottuna tuo musta tanko ja romppeet vielä sekottuivat aika hyvin tuohon oveen.

kmw
14.10.2010, 14.08
Äsken säädetty Mary kvl-ohjus moodissa. 34/13, Big Apple 2,35 4bar. Testilenkki ehkä huomenna.


http://lh3.ggpht.com/_wha5x_deo7c/TLbR4Fn0jUI/AAAAAAAAAsI/Kqjy42im1Sc/s640/Kuva010%233.jpg





http://lh5.ggpht.com/_wha5x_deo7c/TLbR358v_KI/AAAAAAAAAr8/J4rzYifNETo/s640/Kuva013%232.jpg





EIlen ehtoolla kokeilin kiekontestailulvalopäälenkillä Rajamäen hautuumaan ympäristössä 34/16 välitystä, edessä sb8 2.1 takana Ardent 2.2. Pelottavan kovan vauhdin saa aikaiseksi:eek:. 45min jaksoin kaahata, ajoin putkelta lähes 100%. Sen jälkeen vaihtosäätötauko ja 34/18 olikin mukavaa pyörittelyä ja ajoin vielä pari tuntia. Oli hieno tähtitaivas:)

Sampo69
16.10.2010, 22.11
Minkäslaista talvirengasta horo-marin omistajat meinaa hankkia...?

0pa
16.10.2010, 22.33
Laitoin eilen tilauseen nokian extreme 294 2.1x29. Hintaa oli ihan riittävästi, mutta eipä ole muuta tarjontaan leveille nastarenkaille. Voin laitta kommenttia kunhan saapuvat. Täytyy varmaan etsiä kevyempää välitystä taakse kun nuo taitaa painaa päälle kilon kappale. Tekisi mieli koittaa alfinen 8-vaihteista napaa. Eikös KMWllä ollut sellainen?

Mike
16.10.2010, 23.17
Minkäslaista talvirengasta horo-marin omistajat meinaa hankkia...?

2 kpl Nokian Extreme 294 hankittu! Taisi olla 59,- /kpl. Ei ole etelässä vielä kelejä joten odottavat myöhempää asennusta.

snowfake
16.10.2010, 23.20
No hitto, eikös näitä vieläkään ole tullut käytettyinä myyntiin huuto.nettiin tms :)

kmw
16.10.2010, 23.51
Tekisi mieli koittaa alfinen 8-vaihteista napaa. Eikös KMWllä ollut sellainen?

Nope. Mullon Rohloff. Se on hyvä.

Nokialaisilla mennään tämäkin talvi. Rampagella tosin pärjää melko pitkälle. Nastat vasta kun on ihan pakko.

Sampo69
17.10.2010, 01.48
2 kpl Nokian Extreme 294 hankittu! Taisi olla 59,- /kpl. Ei ole etelässä vielä kelejä joten odottavat myöhempää asennusta.
Nokialaiset kai se täytyy hankkia kans. Nyt on Racing Ralphit alla... :o

isoojalaka
17.10.2010, 12.36
Mary saa yhden talven ajetut Nokian Extreme 294 29x2.1:t allensa pikapuoliin. Kyseiset kumit toimivat viime talvena ihan ok työmatkakäytössä ja kevyessä lenkittelyssä. Ensiasennus-Nevegalit saattavat kuitenkin siirtyä takaisin kiekoille pahimman pääkallokelin väistyttyä, mikäli lunta tulee edes puolet viimetalven määrästä...

crued71
19.10.2010, 10.59
Perkuleen perkule... Mun Haro Beasley SS lähti jonkun pyörästä kiinnostuneen matkaan viime yönä. Rikosilmoitus tehty ja pyörää odotellaan takas kotiin. Toivottavasti löytyy ennen lumien tuloa. On niin mahtava talvipyörä kyllä :-)

Plus
19.10.2010, 11.52
Nevegalit pitää lumisilla poluilla toooosi hyvin.

PBL
21.10.2010, 12.08
Onko kukaan löytänyt hyvät yli 50mm leveät täyspitkät kiinteät lokarit?

Jussi_K
23.10.2010, 14.27
eilen yöllä törkeen liukkaalla piti kyllä tosi hyvin noi nevegalit. ei oikein kävellä uskaltanut, kun oli niin liukasta, mutta nevegalien kanssa ei ollu mitään ongelmaa.

Tony47
23.10.2010, 14.31
eilen yöllä törkeen liukkaalla piti kyllä tosi hyvin noi nevegalit. ei oikein kävellä uskaltanut, kun oli niin liukasta, mutta nevegalien kanssa ei ollu mitään ongelmaa.

+1

Ihan hyvin ne pitivät (eilen Helsingissä 21-23) vaikka pyörätiet olivat jäässä lähes koko ajan.

Jani Mahonen
25.10.2010, 09.27
Onko kukaan löytänyt hyvät yli 50mm leveät täyspitkät kiinteät lokarit?

Eikös nuista Bilteeman loksuista saa viriteltyä kohtuuhyvät?

larppa
25.10.2010, 09.27
Onko kukaan löytänyt hyvät yli 50mm leveät täyspitkät kiinteät lokarit?

Viestiä 45 tässä ketjussa lainatakseni.


Takalokari kannattanee kiinnittää sellaisilla putkipannoilla, joissa on kumipäällyste valmiina. Esim. Biltema tuotenro 61961.


Ahman lokariasennuksista viisastuneena aloin miettimään omaa tulevaa operaatiotani.

Biltemasta saa 50mm leveää lokaria hintaan 10,99€.
Bike-Componentsilta (http://www.bike-components.de/products/language/en/info/p24393_Bluemels-Schutzblech-Set.html)53mm leveä hintaan 18,95 + 9,95 = 28,90€
Cyckelcomponentsista (http://www.cyclecomponents.com/1/sv/artiklar/mountainbike/tillbehor-136/skarmar/set-21/planet-bike-cascadia-skarmsats-svart-29-x-65mm.html) löytyy 65mm leveä lokari, joka olisi hieno mutta kallis 45,50 + 14,00 = 59,50€

Ahma kaipaili noin 60mm leveää lokaria. Mistä tuollaisen kohtuuhintaan saisi? Bigfoot lokarit (http://www.bikecompany.fi/kauppa/index.php?main_page=product_info&products_id=743)ovat ilmeisesti leveät, mutta liian lyhyet. Takalokari ei ylety keskiöön asti.

Muita hyviä ideoita ravattomaan Häröilyyn?

Edelleenkään en muita varteenotettavia ole löytänyt. Alan hiljalleen kallistumaan omalla kohdallani budjettiversioon. Kurakelit vedeetään bilteman lokareilla ja 35-40 millisillä nakeilla. Eteen nastarengas ja taakse jotain semiröpelöä sekä pistosuojattua. Kunnon lumikeleillä saa lokarit västyö ja Nevegalit palaa kuvioihin. Pienet loskapätkät pärjää pikalokareilla. Tänä aamuna tuli kokeiltua, että ei siinä pahasti kurastu vaikka ei kiinteitä lokareita olekaan. Kuivauskaappi töissä pelastaa tilanteen.

larppa
25.10.2010, 09.29
Eikös nuista Bilteeman loksuista saa viriteltyä kohtuuhyvät?

Ovat vielä hieman kapeat. Nevegalit on yli 50 mm leveät, joten lumelle jää yllättävän vähän tilaa. Ja kapea lokari näyttää etuhaarukassa pikkuruiselta. Mutta kai niillä pärjäilee.

isoojalaka
31.10.2010, 12.28
Planet Bike Cascadia 29" -lokasuojia näyttääpi löytyvän EU:n alueelta myös Singlespeed Centralista (http://www.singlespeed.nl/catalog/product_info.php?cPath=35_94&products_id=532)hintaan 35 + 17 eli yhteensä 52 euroa. Laitoin äsken tilauksen sisään, saas nähdä koska saapuvat.

mako
04.11.2010, 10.04
Tektron maantiekahvat http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=34840 menee suoraan Avidin jarruihin (normi MTB-jarruttimet eivät Mungoon mahdu. Yhden SLX-kahvan sain rikki kun yritin väkisin asentaa:o)

Onko heittää vinkkiä muista Avid-sopivista maantiekahvoista? Tarkoitus sovittaa Salsa Woodchipperi Haroon.

Mike
04.11.2010, 12.18
Mitä painaa Maryn alkuperäinen keula? Mietin vaan että jos laittaa joustoa keulaan niin kuinka paljon tulee lisää painoa.

kmw
04.11.2010, 12.50
@mako

For use linear pull brakes

tuolla haulla kun kattelet niin voi valita. Tsekkaile myös CC lisäkahvoja, saattaisi ola toimiva ratkaisu? Ite en ole muita kahvoja kokeillut.
Pieni jarrupäivitysvimma iski kun näin Ajomiehen Gunnarissa Nokonin vaijerit:p
Täyspitkät semmoset maksaisi maltaita .... :cool:

Keulan painosta noin yleisemmin. Puntarieroja on paljonkin ja samaten muita laskennallisia parametrejä. Maastossa ei semmosta mieti (empä ole koskaan punninut omien Minuten ja Exotikin painoja:seko:). Kun aika samoja polkuja tulee koluttua niin jotkut paikat menee paremmin / helpommin / paremmalla kadenssilla joustolla toiset jäykällä keulalla. Hauskaa vaihtelua ja aina yhtä riemastuttavaa:D.

PBL
04.11.2010, 17.31
Planet Bike Cascadia 29" -lokasuojia näyttääpi löytyvän EU:n alueelta myös Singlespeed Centralista (http://www.singlespeed.nl/catalog/product_info.php?cPath=35_94&products_id=532)hintaan 35 + 17 eli yhteensä 52 euroa. Laitoin äsken tilauksen sisään, saas nähdä koska saapuvat.


Kuva olisi kiva sitten kun on asennettuna...
Mietin jos laittaisin itse samanlaiset tilaukseen...

Tommi_
04.11.2010, 17.44
Oma Haro tänään tilattu.

Tony47
04.11.2010, 17.50
Näyttäisi olevan uusia tajouksia taas winstanleysillä:

Haro Beasley 1x9 (http://www.winstanleysbikes.co.uk/product/23984/Haro_Beasley_1x9_Bike_2009) ~600€ :eek:

ahma
04.11.2010, 19.53
Jos Maria ei olisi niin lähtisi tilaukseen. Hieno väri.

kmw
05.11.2010, 02.44
jos maria ei olisi niin lähtisi tilaukseen. Hieno väri.

+1

t-man
06.11.2010, 17.42
aijaijai...mary xc:tä sais n. 630 euroon+postit...mitenhän tätä pystyis vastustaa?

kaakku
06.11.2010, 18.13
en kyl tiiä, kumpikohan koko on sopiva 178 pitkälle ajajalle :)

Tony47
06.11.2010, 18.15
en kyl tiiä, kumpikohan koko on sopiva 178 pitkälle ajajalle :)

18''

kaakku
08.11.2010, 23.34
18''
Meinaatko? Pituutta on tosiaan tuo n.178, inseam n. 82cm. Maantiefillari on kokoa 54.

t.nimim. entten tentten uskaltaisko sitä tilata

Tony47
08.11.2010, 23.43
Meinaatko? Pituutta on tosiaan tuo n.178, inseam n. 82cm. Maantiefillari on kokoa 54.

t.nimim. entten tentten uskaltaisko sitä tilata

Minä 180/79cm ja vielä pystyy nostamaan satulatolppaa n. 5cm.

t. nimim. cyclocross kokoa 54cm.

kaakku
10.11.2010, 16.25
No ni. Kova yritys on liittyä kerhoon, toivottavasti eivät nyt sitten winstanleysillä myyneet ei-oota.

rhubarb
13.11.2010, 23.47
Näin tänään ekan Maryn livenä, ja hienohan se on. Kuvat eivät tee oikeutta, en ennen pitänyt kovin erityisenä vehkeenä.

kmw
14.11.2010, 01.14
@raparperi
Olinks se mää? VPCX tänään? Thnx videosta btw. Aikataulut ei antaneet myöden osallistua kisailuun, mut piti käydä vähäsen fiilistelemässä.

Oli hubahubaa kisan jälkeen kun kruisailin Hertsikka-Ylästö-Kallio-Kivikko - ei mitenkään suoraan:) 32/13 antoi hypnoottista kyytiä + Iso Flow-elämyksiä.

ed. Ehkä se raparperin bongaama Haro oli joku muu? Kattelin kuvia kisasta ja siellä vilahti joku Mary. Oliko joku täältä?

Tommi_
15.11.2010, 15.55
Tänään saapui odotettu paketti briteistä. Haro Mary SS

kaakku
15.11.2010, 16.04
Minä päivänä lähti pyörä matkaan? GLS:n lähetysseurannassa status sanoo:
15/11/2010 10:38 FI2020 , Finland 2.0 Inbound to GLS location
Mikä taitaa meinata että tänään saapunut Turkuun ja Tampereelle pyöräni ehtii vasta huomenna tai ylihuomenna.

Pikkasen nimittäin kuumottais jo.

edit: jaa, näemmä 4. päivä tilasit.

Tommi_
15.11.2010, 16.13
4.11 tilasin, 5.11 lähettivät.

Tony47
17.11.2010, 15.57
Ensimmäinen rengasrikko Kenda Nevegaleilla (2000km:n jälkeen) tapahtui tänään...
Ovatko nämä mukana tulleet renkaat tubeless tai ovatko reunat tarkoituksella liimattuja? En saa rengasta millään pois. :eek:

ahma
17.11.2010, 20.06
Ensimmäinen rengasrikko Kenda Nevegaleilla (2000km:n jälkeen) tapahtui tänään...
Ovatko nämä mukana tulleet renkaat tubeless tai ovatko reunat tarkoituksella liimattuja? En saa rengasta millään pois. :eek:
Ainakin itsellä lähtivät pois helposti, tosin niillä oli ajettu alle 20 km. Ja kyllä siellä sisuri on. On muuten mahtava rengas, tällä hetkellä täpärissä kiinni.
Eilen oli jonkun Horo-Mari Meilahden korvaklinikan edessä. Palstalaisia?

kaakku
18.11.2010, 12.34
Heh, vielä yksi Mary Suomeen. :cool:
Juu. Tosin vaihteellisena ja Reballa varustettuna, eli 18" Mary XC.
Nätti peli, jarrujen säätöä täytyy vielä vähän opetella niin pääsee illalla lumihankeen tykittämään.

cuppis
24.11.2010, 20.10
Kävin hakemassa Tohtorilta Alfine napaisen kiekon. Saas nähdä muuttuuko talviharoilu vielä nykyistäkin hauskemmaksi puuhaksi.

Tony47
24.11.2010, 21.06
Kävin hakemassa Tohtorilta Alfine napaisen kiekon. Saas nähdä muuttuuko talviharoilu vielä nykyistäkin hauskemmaksi puuhaksi.
Paljonko kiekko + napa + vaihtaja (ja osat) maksoivat yhteensä? Jos vaikka ensi vuodeksi sellaisen hankkisi. :rolleyes:

rhubarb
24.11.2010, 21.34
@raparperi
Olinks se mää? VPCX tänään? Thnx videosta btw. Aikataulut ei antaneet myöden osallistua kisailuun, mut piti käydä vähäsen fiilistelemässä.

Oli hubahubaa kisan jälkeen kun kruisailin Hertsikka-Ylästö-Kallio-Kivikko - ei mitenkään suoraan:) 32/13 antoi hypnoottista kyytiä + Iso Flow-elämyksiä.

ed. Ehkä se raparperin bongaama Haro oli joku muu? Kattelin kuvia kisasta ja siellä vilahti joku Mary. Oliko joku täältä?

Joo, tosiaan oli joku muu, kisassa mukana siis. VPCX- tai pyöräilyaiheiset videosi-ketjuista voi bongata.

cuppis
24.11.2010, 21.43
Paljonko kiekko + napa + vaihtaja (ja osat) maksoivat yhteensä? Jos vaikka ensi vuodeksi sellaisen hankkisi. :rolleyes:

Kiekko maksoi 159€, mukaan ei tullut tankoon kiinnitettäviä rekkuloita eikä vaijeria. Kiekko on ilmeisesti alunperin tarkoitettu johonkin hybridiin, mutta tuolla hinnalla ajattelin katsoa kauanko kestää maastoajoa. Vaihdan sitten paremman kehän ja pinnat jos tarvetta on. Niin ja kauppaan kuului myös jarrulevy. Tuo ylin kiekko http://pyoratohtori.fi/takakiekot.htm

Tombax
25.11.2010, 14.07
Täällä myös yksi uusi Haroilija :) Tänään 25.11 laitoin tilaukseen Maryn ja nyt vaan sitten odotellaan pakettia intopinkeenä :D

kaakku
25.11.2010, 15.31
Mikäli et ole päivisin kotosalla, kannattaa ilmoittaa GLS:lle puhelinnumerosi tai käskeä niiden jättää pyörä jo ensiyrityksellä Itellan hoiviin. Nopeutuu toimitus kummasti :)

mako
25.11.2010, 16.06
Olisiko antaa vinkkejä hieman OnOne Marya KVL-ystävällisemmästä ohjaustangosta, jolla kuitenkin myös uskaltaa suorittaa satunnaisia taisteluharjoituksia kinoksissa ja poluilla?

kmw
25.11.2010, 16.28
Olisiko antaa vinkkejä hieman OnOne Marya KVL-ystävällisemmästä ohjaustangosta, jolla kuitenkin myös uskaltaa suorittaa satunnaisia taisteluharjoituksia kinoksissa ja poluilla?

Leveyskö tekee Mary-tangosta KVL-epäystävällisen? Tässä ketjussa postauksessa #62 on mun Mungo. Toimii mulla mainiosti, myös maastossa.
H-tanko vähän kyllä kiinnostaa http://www.singlespeed.nl/catalog/product_info.php?cPath=35_38&products_id=181

kaakku
20.12.2010, 23.00
http://koti.kapsi.fi/kraakku/haromary.jpg

mako
30.01.2011, 22.44
Hieno Mary Kaakulla.

Voisiko joku vinkata nöösille, mitä palikoita Mary SS:ään tarvitsee Alfine 8/11 leipomista varten? Napa ja liipasimet tietty, mutta mites tämä kitkaprikka? Ja ketjunkiristin - tarvitseeko sitä lainkaan?

kmw
30.01.2011, 22.48
Mikä on kitkaprikka?
Rohloffia asentaessa tartten nippusiteitä vaijereiden kiinnitämiseen, that's it. EBB (epäkeskokeskiö) kiristää ketjun, ei tartte kiristintä.

cuppis
31.01.2011, 09.10
Hieno Mary Kaakulla.

Voisiko joku vinkata nöösille, mitä palikoita Mary SS:ään tarvitsee Alfine 8/11 leipomista varten? Napa ja liipasimet tietty, mutta mites tämä kitkaprikka? Ja ketjunkiristin - tarvitseeko sitä lainkaan?
Minä ostin tämän http://www.pyoratohtori.fi/takakiekot.htm (ylin kiekko) ja lisäksi Nexuksen gripparin (toimii hyvin rukkaset kädessä). Kaikki tarvittavat nippelit tuli paketissa mukana. Maryn alkuperäistä ketjuakaan ei tarvinnut pätkiä kun keskiön säätövara riitti.

cuppis
31.01.2011, 09.14
Laitetaanpa kuva tännekin
https://lh3.googleusercontent.com/v-rINJuxDIpzir5Saafpvqfz_EqnwK9nmioWKwMsYfNgt1VTJU2s 0BZZesowDAMALaFc_4EQnFXufm-xM4lDgd_i4Q=s512

kmw
31.01.2011, 09.59
Runollinen kuva cuppikselta. Maryn sininen hohde värittää hangen:)

mako
31.01.2011, 10.10
Ei ollenkaan pahan hintainen ratkaisu. Miten Alfine ja Nexuksen gripperi on toiminut maastossa? Onko asennuksessa otettava jotain erityistä huomioon?


Minä ostin tämän http://www.pyoratohtori.fi/takakiekot.htm (ylin kiekko) ja lisäksi Nexuksen gripparin (toimii hyvin rukkaset kädessä). Kaikki tarvittavat nippelit tuli paketissa mukana. Maryn alkuperäistä ketjuakaan ei tarvinnut pätkiä kun keskiön säätövara riitti.

cuppis
31.01.2011, 10.24
Ei ollenkaan pahan hintainen ratkaisu. Miten Alfine ja Nexuksen gripperi on toiminut maastossa? Onko asennuksessa otettava jotain erityistä huomioon?
En ole vielä päässyt ajamaan maastossa mutta onhan nuo työmatkat tänä vuonna olleet melkoista vääntöä. Gripperissä ei ole ollut mitään ongelmia eikä vaatinut asennettaessakaan mitään kikkailuja. Aion kuitenkin vaihtaa kesäksi liipaisimet kun ei tarvitse paksujen hanskojen kanssa taiteilla. Kiekon kestävyydestä en osaa sanoa mitään mutta tuolla hinnalla ei taida muualta saada edes pelkkää napaa, joten ei haittaa vaikka joutuisi jossain vaiheessa vaihtamaan kehän ja pinnat. Jarrulevykin tuli mukana, joten kiekon vaihto Alfinesta sinkulaan on helppoa (varsinkin jos jaksaisi laittaa molempiin keikkoihin saman kokoisen rattaan).

mako
31.01.2011, 14.10
En ole vielä päässyt ajamaan maastossa mutta onhan nuo työmatkat tänä vuonna olleet melkoista vääntöä. Gripperissä ei ole ollut mitään ongelmia eikä vaatinut asennettaessakaan mitään kikkailuja. Aion kuitenkin vaihtaa kesäksi liipaisimet kun ei tarvitse paksujen hanskojen kanssa taiteilla. Kiekon kestävyydestä en osaa sanoa mitään mutta tuolla hinnalla ei taida muualta saada edes pelkkää napaa, joten ei haittaa vaikka joutuisi jossain vaiheessa vaihtamaan kehän ja pinnat. Jarrulevykin tuli mukana, joten kiekon vaihto Alfinesta sinkulaan on helppoa (varsinkin jos jaksaisi laittaa molempiin keikkoihin saman kokoisen rattaan).

Tuliko Alfine-kiekon mukana ratas? Ja nähtävästi nippusideratkaisu riittää vaihdekaapelin pitämiseen oikealla paikallaan rungossa? Saisitko jossain vaiheessa tarkemman kuvan takanapa-eturatas väliseltä pätkältä?

cuppis
31.01.2011, 14.13
Tuliko Alfine-kiekon mukana ratas? Ja nähtävästi nippusideratkaisu riittää vaihdekaapelin pitämiseen oikealla paikallaan rungossa? Saisitko jossain vaiheessa tarkemman kuvan takanapa-eturatas väliseltä pätkältä?
Ratas ja tarvittavat sovittimet erilaisille haarukanpäille tulivat mukana. Yritän saada tänään napattua tarkempaa kuvaa.

mako
31.01.2011, 14.54
Ratas ja tarvittavat sovittimet erilaisille haarukanpäille tulivat mukana. Yritän saada tänään napattua tarkempaa kuvaa.

Tattis! Ei hätää, kunhan jossain vaiheessa ehdit.

mako
31.01.2011, 14.58
Millainen keula on RockShox Recon Silver TK Coil 100mm Fork With Lockout (http://www.on-one.co.uk/i/q/FORSRETK-WHT-9-118/rockshox-recon-silver-tk-coil-100mm-fork-with-lockout?utm_source=Planet+X+and+On+One&utm_campaign=fd774c22d0-28th_January_Block_Version_2011_1_28_2011&utm_medium=email) ? Sopiiko Maryyn ja tekeekö sillä maastossa mitään? Hinta istuisi tähän budjettimankeliin hyvin.

edit: no eipä tuo taida sopia ainakaan 29" kiekolle..

cuppis
31.01.2011, 16.02
Noniin, sori kun kesti :)
Näin se vaijeri siihen kiinnittyy. Nuo siniset prikat estää akselin pyörimisen. Ketjunohjuri on rattaassa kiinni mutta mikään ei estä nykäisemästä sitä irti.
https://docs.google.com/uc?id=0B3tfGJhEsAHxNWM4MzE5NjAtYjJkYi00NmViLThlNWM tNDI2NTJmM2VkOTJh&hl=en
Grippari ja kahvat ovat sikäli epäsopivat, että kuski ei näe numeroita mutta onko sen väliäkään.
https://docs.google.com/uc?id=0B3tfGJhEsAHxNzEyOTQzMzctYjE0Yi00NDM2LWFjNWU tZjg0Y2VmZTE0NGU0&hl=en
Asentamiseen meni aikaa abt tunti kaikkine sähellyksineen. Täältä voi ihmetellä asennusohjeita yms. http://techdocs.shimano.com/techdocs/blevel.jsp;jsessionid=JsLhNGxcTtpFSJFhF9nwcpJJgwN0 rvM3Thsp9SLQfHnp2JFFXnwc!-1057789265?ASSORTMENT%3C%3East_id=1408474395181679&FOLDER%3C%3Efolder_id=2534374302051146&bmUID=iSF.9EE

ottojussi
31.01.2011, 18.31
Taitaa olla aika monella nyt talvella Mary työmatka tms. pyörätie käytössä. Onkohan monella on ensiasennus Nevegalit alla? Mulla on ja pidon kannalta sopivilla paineilla on varmaankin vähiten rullaava rengas ikinä. Se hyvä puoli täytyy kyllä sanoa, että eteneminen on suunnilleen yhtä helppoa/raskasta riippumatta siitä onko tiet aurattu vai ei.

larppa
01.02.2011, 09.56
Onkohan monella on ensiasennus Nevegalit alla?

Marraskuun ajelin edessä Marathon Winter ja takana Marathon Extreme. Tuntuivat vaan niin pirun kovilta, että päätin palata Nevegaleihin. Mukavaa on kuunnela sitä huumaavaa hurinaa, joka renkaista lähtee jopa lumipinnalla. Kesäksi voisi kyllä etsiä jotain hieman sirompaa.

Plus
01.02.2011, 10.05
Ensiasennus-Nevegalit on alla vaikka runkokin on jo vaihtunut... :D On ne vaan talvella ihan hyvät. Kesällä sit RalliRanet.

mako
17.02.2011, 09.52
Noniin, sori kun kesti :)

Asentamiseen meni aikaa abt tunti kaikkine sähellyksineen. Täältä voi ihmetellä asennusohjeita yms. http://techdocs.shimano.com/techdocs/blevel.jsp;jsessionid=JsLhNGxcTtpFSJFhF9nwcpJJgwN0 rvM3Thsp9SLQfHnp2JFFXnwc!-1057789265?ASSORTMENT%3C%3East_id=1408474395181679&FOLDER%3C%3Efolder_id=2534374302051146&bmUID=iSF.9EE

Kiitti! Omat hilppeet on tulon päällä Pyörätohtorilta. En löytänyt linkin takaa ohjeita tuon gripperin asentamiseen. Navan pää vaijerista mennee kuten rapid firessä, mutta onko tuossa kahvan asennuksessa otettava huomioon jotain erityistä? Mistä hommasit tuon gripperin ja tuliko mukana kahvakumi?

0pa
17.02.2011, 11.29
kylläpä tohtorilla on nyt kauppa käynyt sillä myös tänne on tulossa kyseinen kiekko! griparin olisin itsekkin laittanut, mutta niitä ei hyllystä löytynyt, joten samassa paketissa tulee vipuversio. saas nähdä joko tänään kotiutuisi. :cool:

cuppis
17.02.2011, 18.11
Kiitti! Omat hilppeet on tulon päällä Pyörätohtorilta. En löytänyt linkin takaa ohjeita tuon gripperin asentamiseen. Navan pää vaijerista mennee kuten rapid firessä, mutta onko tuossa kahvan asennuksessa otettava huomioon jotain erityistä? Mistä hommasit tuon gripperin ja tuliko mukana kahvakumi?

Gripperin ostin Tohtorilta eikä sen asentamisessa ollut mitään erikoista. Tuohan ei ole varsinaisesti Alfinelle tarkoitettu mutta toimii hyvin, varsinkin rukkaset kädessä. Kahvakumi ei tullut mukana vaan leikkasin alkuperäisestä sopivan.

ottojussi
20.02.2011, 20.53
Nytpä on sitten Mary ja Nevegalit testattu talvisilla poluilla. Ei ole liikunta ollut näin hauskaa sitten viime kesän. Oikeastaan tämän päiväinen Haroilu oli silkkaa hauskanpitoa ja liikunta tuli huomaamatta oheistuotteena. :)

mako
24.02.2011, 22.36
@cuppis

Minkä version kasettinivel sulla tuossa on? Onko mallia CJ-8S20?

Oletko vetänyt vaijerin tarkoituksella tuon kasettinivelen väkipyöräohjaimen päältä? Asennusohjeen mukaan vaijeri pitäisi mennä sen alta.

CJ-8S20 kasettinivelen asennusohje suomeksi (rumpujarru) (http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/SI/Nexus/InternalHub/SG-8C20/35P0C-SG-8C20-FI_v1_m56577569830600199.pdf)
CJ-8S20 kasettinivelen asennusohje englanniksi (levyjarru) (http://files.dahon.com/support/manuals/2008/components/shimano_alfine_hub.pdf)
SL-8S20 Revo-vaihdevivun asennusohje suomeksi (http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/SI/Nexus/ShiftLever/SL_8S20/6FD0A-SL-8S20_CJ-8S20-FI_v1_m56577569830605889.pdf)
SL-S500 vaihdevivun asennusohje suomeksi (http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/SI/Alfine/SL-S500/SI-6M20A-001-FIN_v1_m56577569830658000.pdf)

mako
24.02.2011, 22.59
Heittäkää jotain ehdotuksia edullisesta, mutta toimivasta joustokeulasta työmatka-ajoon ja satunnaiseen XC-haroiluun. Saako alle 300 euron mitään järkevää?

cuppis
24.02.2011, 23.08
@cuppis

Minkä version kasettinivel sulla tuossa on? Onko mallia CJ-8S20?

Oletko vetänyt vaijerin tarkoituksella tuon kasettinivelen väkipyöräohjaimen päältä? Asennusohjeen mukaan vaijeri pitäisi mennä sen alta...[/URL]
En nyt pääse asiaa tarkistamaan mutta en ainakaan tietoisesti ole vaijeria ohjaimen päältä vetänyt. Pitää ensi viikolla tarkistaa kuinka asian laita on. Toimintaan tuo ei ainakaan ole vaikuttanut mitenkään huomattavasti.

Human Traffic
24.02.2011, 23.12
Joku se saapuu Harolla Jyväskylän yliopiston Mattilanniemeen, pari kertaa nähnyt liikennemerkkiin lukittuna. Liekö joku täältä..

0pa
25.02.2011, 00.55
Tuo taitaa olla minun! Kiinnitin siihen alkuviikosta alfinen napavaihteen kun polvet ovat hajonneet aika pahasti. Haroa voipi testailla jos satun paikalle sopivasti. Hirmu kiva pyörä :)

Human Traffic
25.02.2011, 08.56
Täytyy katsoa jos törmätään. Itselläni on musta BeOnen hiilari maasturi, yleensä liikennemerkkiin kytkettynä. ( Huonot on pyöräparkit )

lai
25.02.2011, 09.28
Heittäkää jotain ehdotuksia edullisesta, mutta toimivasta joustokeulasta työmatka-ajoon ja satunnaiseen XC-haroiluun. Saako alle 300 euron mitään järkevää?

Manitou Drakea on ainakin kehuttu 26" koossa. Ei ole mitään kokemuksia keulasta, mutta hinta ainakin CRC:llä edullinen:
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=44490

Manitoun huolto ainakin Suomessa heikkoa. Ajokaudella täytyy varata huoltoon kuukausia, jos keulan joutuu ulkomaille lähettämään.

mako
25.02.2011, 13.47
Manitou Drakea on ainakin kehuttu 26" koossa. Ei ole mitään kokemuksia keulasta, mutta hinta ainakin CRC:llä edullinen:
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=44490

Manitoun huolto ainakin Suomessa heikkoa. Ajokaudella täytyy varata huoltoon kuukausia, jos keulan joutuu ulkomaille lähettämään.

No tuossa on hinta kohdallaan. Pitäisi sopia Mariin? 80 mm lienee se toimivin Maryn tapauksessa?

kaakku
25.02.2011, 14.23
80 mm on ainakin Mary XC:n keulassa joustoa. Haron sivuilta ei löytynyt tietoa kuinka paljon joustoa maksimissa suositellaan, MTBR:n Haro-foorumilta saattaisi ehkä löytyä tieto?

Eilisellä työmatkalla valojen vaihtumista odotellessa Marya kehuttiin hienoksi peliksi. Tuli hyvä mieli :)

mako
25.02.2011, 15.02
Mietin tuota Moto Ace Woodchipperiä Versan VRS-8 kahvoilla. Stemmi luultavasti menee uusiksi muuttuneen geometrian takia, mutta millaisella stemmillä tuota komboa kannattaisi lähteä kokeilemaan?

kmw
25.02.2011, 17.49
Stemmi on vain kokeilemalla löydettävä.
Täällä vaihdepöörässä tankona on Mary ja kesäsinkuloinnissa muutamn sentin lyhyemmällä stemmillä Mungo (tänä suvena luultavimmatusti Midge). Mullon kannattimia pussillinen jos mako haluaa sovittaa erilaisia.

Tony47
01.04.2011, 20.58
kylläpä tohtorilla on nyt kauppa käynyt sillä myös tänne on tulossa kyseinen kiekko! griparin olisin itsekkin laittanut, mutta niitä ei hyllystä löytynyt, joten samassa paketissa tulee vipuversio. saas nähdä joko tänään kotiutuisi. :cool:

Minä kävin tänään nappaamassa viimeisen, eli enää ei ole eikä tule.

ahma
02.04.2011, 20.31
Ajattelin lähteä Horolla sinkuloimaan TdH:n. Muita? Ehdotuksia välityksiksi?

kmw
03.04.2011, 01.27
Hattua nostan ahman aatoksille http://www.liukkonen.net/hopinat/images/smilies/hat.gif . En ole kaposemmilla renkailla kokeillut kun kelvejä olen hurvitellut 2.3 Ompuilla ja 34/13 on antanut hyvää kyytiä. Laarista löytyy vanhat 35mm Matathon Supremet jotka testaan nyt rospuuton aikana. Ekaks laitan kyllä jtkn muuta taakse kuin 13t.

Eikös maantiellä sinkuloilla ole 42/16 "standardi". Ahma vaan kokeilemalla löytää sopivan vällärin.

Kuis ovat maalit pysyneet Haroissa? Omani on aikas ruvella. Tosin mun karma on semmonen että uunituore mun käsissä vanhenee nopsaan. Jos tahti nyt kuitenkin jatkuu samanlaisena niin parin vuoden sisäällä pitää vakavasti harkita uutta väriä.

mutanaama
03.04.2011, 01.36
Ajattelin lähteä Horolla sinkuloimaan TdH:n. Muita? Ehdotuksia välityksiksi?


Big applet laittaisin kumiloisiksi

ahma
03.04.2011, 10.34
Isot omenat alla jo. Täytyy ruveta testailemaan...

kaakku
03.04.2011, 23.46
Kuis ovat maalit pysyneet Haroissa? Omani on aikas ruvella. Tosin mun karma on semmonen että uunituore mun käsissä vanhenee nopsaan. Jos tahti nyt kuitenkin jatkuu samanlaisena niin parin vuoden sisäällä pitää vakavasti harkita uutta väriä.

Nevegalit ampuu hiekoitussepeliä runkoon sellaisella voimalla että maalipinta on tosiaan saanut vähän osumia.

izmo
04.04.2011, 00.00
80 mm on ainakin Mary XC:n keulassa joustoa. Haron sivuilta ei löytynyt tietoa kuinka paljon joustoa maksimissa suositellaan, MTBR:n Haro-foorumilta saattaisi ehkä löytyä tieto?

Eilisellä työmatkalla valojen vaihtumista odotellessa Marya kehuttiin hienoksi peliksi. Tuli hyvä mieli :)

nätti peli mutta täytyis laittaa laihdutuskuurille;)

mako
12.04.2011, 09.00
Osaisiko joku kertoa Maryn orkkis haarukan kaulaputken pituuden? Hommasin uuden keulan (http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=44490) 80 mm joustolla ja sen putki pitäisi lyhentää sopivan pituiseksi.

Tank Driver
12.04.2011, 15.34
Osaisiko joku kertoa Maryn orkkis haarukan kaulaputken pituuden? Hommasin uuden keulan (http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=44490) 80 mm joustolla ja sen putki pitäisi lyhentää sopivan pituiseksi.

Ööö...kannattaisko irrottaa vanha keula ja tarkistaa siitä ennenkö leikkelee mitään? Vai onko pyörä vielä matkalla? Siinäkin tapauksessa kallistuisin edelliseen. Ettei menisi vituiksi, keula eikä ajoasento.

kmw
12.04.2011, 16.21
Tjooh, Haron emäputki on hjuvin lyhyt joten jos ei speissereitä laita (=tarvitse) niin keula on sitten loppu elonsa siinä pyörässä.

cuppis
16.05.2011, 10.48
3min kohdalla Mary pääosassa http://vimeo.com/23752496

kmw
19.05.2011, 14.29
Maryn ebb:n kiristysruuvin huonolla 6-koloavaimella tärväsin. Ruuvikulmasta http://maps.google.fi/?ie=UTF8&ll=60.193383,24.940145&spn=0.0056,0.018411&z=16&layer=c&cbll=60.193469,24.940304&panoid=WdBuCE7jUO4inPRL0v7-og&cbp=12,179.26,,0,23.58 löytyi vastaava, inan pidempi mutta ei haittaavasti. Myyjä sanoi vanhasta ruuvista että on aika pehmoista kamaa. Hänen myymänsä on kuulemma tanakampaa tavaraa. Hinta 0,30€/kpl. Opin myös että se on nimeltään "pidäkeruuvi".

Tank Driver
07.06.2011, 23.14
Laitetaas ny rovvan puolesta.

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=513&pictureid=6113

Tank Driver
08.06.2011, 01.43
Takavaihtajaa täytyy hiukan vielä hienosäätää.. Kyllä Rovvan kelpaa tuolla cruisailla. Noita ei taida paljoa Suomessa olla.

Mä en vaan osaa... Oli korvake katkennut kuljetuksessa.

cuppis
14.06.2011, 10.58
Tein Maryyn laukun yön yli tapahtuvia metsäreissuja ajatellen.
https://lh3.googleusercontent.com/zQRY7sPofk20p8wMnamDuv9uaokZghe6DoT2beSFPu11aSh9ls Hxs5KCpNafhXiWQDRhZPBbk5tMWw_78skDh9fkrQ=s512

ahma
14.06.2011, 11.10
Tein Maryyn laukun yön yli tapahtuvia metsäreissuja ajatellen.

Hieno. Kuvassa "Haro" näyttää "Hepo"lta. Sekin käy.

Oma Horoni raiskataan ensi viikolla Alfinen navalla, pitäisikin ottaa kuvia. Löysin Hollannista hyvin istuvat tyylikkäät lokasuojat. Pakkaaja oli ystävällisesti laittanut pakettiin kahdet, joten jos jollain Hail Mary- fanilla on tarvetta niin laittakaa privaa.

cuppis
14.06.2011, 11.21
Hieno. Kuvassa "Haro" näyttää "Hepo"lta. Sekin käy.

Oma Horoni raiskataan ensi viikolla Alfinen navalla, pitäisikin ottaa kuvia. Löysin Hollannista hyvin istuvat tyylikkäät lokasuojat. Pakkaaja oli ystävällisesti laittanut pakettiin kahdet, joten jos jollain Hail Mary- fanilla on tarvetta niin laittakaa privaa.

Kiitos. Tuossa minunkin Horossa on Alfine ja hyväksi on todettu. Millaiset lokarit on kyseessä? Hinta?

larppa
14.06.2011, 15.40
Hieno. Kuvassa "Haro" näyttää "Hepo"lta. Sekin käy.

Oma Horoni raiskataan ensi viikolla Alfinen navalla, pitäisikin ottaa kuvia. Löysin Hollannista hyvin istuvat tyylikkäät lokasuojat. Pakkaaja oli ystävällisesti laittanut pakettiin kahdet, joten jos jollain Hail Mary- fanilla on tarvetta niin laittakaa privaa.

Luulenpa, että täällä yksi sun toinen kaipailee riittävän leveitä lokareita. Pistäpä ainakin linkki jakoon, niin samaan puljuun kolahtanee useampikin tilaus.

ahma
14.06.2011, 21.08
Kiitos. Tuossa minunkin Horossa on Alfine ja hyväksi on todettu. Millaiset lokarit on kyseessä? Hinta?

Lokarit on Planet Bike Cascadia 29er, kiinteät, mustat ja mielestäni oikein Horon tyyliin sopivat. Horossa alla 2.35 Big Applet ja riittää hyvin. Kaupan linkkiä en enää löytänyt, oli joku ihme pulju. Hintaa taisi olla 35 euroa, joten sillä lähtee jos joku tulee Itä-Helsingistä hakemaan. Severran hankalan malliset etten viitsi paketoida... Laitan kuvia kunhan Alfine kiinni, sitten Horo on vihdoinkin valmis. Ja kaunis.

Brunberg
14.06.2011, 21.23
Pitäs ottaa omasta horosta kuva mutta on ollut vähän kurjaa keliä pari päivää.

kmw
14.06.2011, 23.03
Hieno on rouva Tankin pöörä. Niitä korvakkeita voi sitten laittaa samantien vaikka 3;)

Lohjaa ei mun Mary kestänyt

https://lh6.googleusercontent.com/-6GLYVdsZilQ/TeIbm9jEWFI/AAAAAAAAA14/1LFpskTg1Hw/s512/Kuva0018.jpg

Mää sitten viisaana vähän vielä ajelin ja kaikenmaailman lustia pidin ja aprikoin onkos toi nyt kuitenkaan oikeesti vakavaa ja nyt on vekki sentin pidempi kummaltakin puolelta. Veli Lansivella hitsivehkeet ovat lainassa, mutta kunhan palaavat kotiinsa niin jotakin koitetaan.

Orpo olo ilman maastopyörää, vaikkakin Rostsekki vie miestä hyvinkin kummiin paikkoihin:rolleyes:

ahma
15.06.2011, 07.35
Onpa omituisesti mennyt runko, kuvittelisi, että tolppa ottaisi tuossa voimat vastaan? Toivotaan , että oli vain maanantaiversio.

ss landser
26.06.2011, 18.31
SS mtb ryhmään horottajat?! =)

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/group.php?groupid=62

ottojussi
29.06.2011, 18.47
Onko kukaan menossa antamaan Marylle kyytiä Tahkolle tulevana viikonloppuna? Itse meinasin käydä antamassa yhden kierroksen verran. Alkuperäiseen kuosiin vaihdettu vaijerilla toimivat jarrut nestejarruihin ja avopolkimien tilalle ovat vaihtuneet lukkopolkimet. Suattapi olla melko kurjaa :D

Tony47
19.07.2011, 18.23
Fillaritorilla näyttäisi olevan Mary myynnissä.

TheMiklu
19.07.2011, 22.54
2009 Mary putkahti postikyykän avustuksella briteistä. Johan o hauska laite! :D

kaakku
19.07.2011, 23.59
Mä voisin ostaa Maryn teräskeulan jos joku myisi ;) Tarjoukset privaan, kiitos.

kaakku
20.07.2011, 00.01
No tuossa on hinta kohdallaan. Pitäisi sopia Mariin? 80 mm lienee se toimivin Maryn tapauksessa?


80 mm on ainakin Mary XC:n keulassa joustoa.
Jonkun aikaa on tullut ajeltua 100mm keulalla ja ainakin tähän asti kaikki on mennyt ihan hyvin.

snowfake
20.07.2011, 00.52
Fillaritorilla näyttäisi olevan Mary myynnissä.

Ilmeisesti Mary on kuin viini, kallistuu vanhetessaan :)

twentyniner
20.07.2011, 11.08
Ilmeisesti Mary on kuin viini, kallistuu vanhetessaan :)

Viineistä en pidä ,mutta tämä oli pakko noutaa pois :) kuin uusi,joten en pidä hintaa pahana.

Mike
20.07.2011, 12.37
Viineistä en pidä ,mutta tämä oli pakko noutaa pois :) kuin uusi,joten en pidä hintaa pahana.

Kyllähän fillari pitää myytäessä olla sellainen kuin ilmoituksessa mainitaan...:)

Jos joku haluaa Harosta eroon eroon niin voin sanoa että KYSYNTÄÄ on!!!

twentyniner
28.07.2011, 19.15
Varmasti joku on litkuttanut orkkiskiekot, käytitkö "keltaista teippiä" ja irto venttiiliä vai vannenauha venttiili -komboa ? Entä orkkis Kendat, toimiko ? 26"versiot olen itse litkuttanut onnistuneesti. Toinen vaihtoehto renkaiksi löytyy SB8:sit.

Ensi viikolla töihin sotkemaan :)

isoojalaka
28.07.2011, 23.50
Varmasti joku on litkuttanut orkkiskiekot, käytitkö "keltaista teippiä" ja irto venttiiliä vai vannenauha venttiili -komboa ? Entä orkkis Kendat, toimiko ?

Litkutin orkkiskiekot ghettotyyliin "Gorilla Tape (http://mtnbiker72.blogspot.com/2009/08/gorilla-tape-tubeless-pics.html)" -menetelmällä seuraavasti:

Vanhan vannenauhan tilalle tuli reilun kierroksen verran tuuman levyistä Gorilla Tape -teippiä. Teipin päät kannattaa laittaa noin 15 - 20 sentin matkalta päällekkäin venttiilireiän kohdalta. Teippiä löytyy ainakin Motonetistä (http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=60-6295).
Gorillateipin asennuksen jälkeen kiekolle laitettiin tavallinen sisuri sekä ulkorengas reilujen paineiden kera noin vuorokaudeksi. Tällöin teippi asettuu varmasti vannetta vasten.
Seuraavana päivänä ulkokumia raotettiin varovasti toisesta laidasta, nypättiin sisuri irti ja laitettiin Stanin litkuun kastettu irtoventtiili tilalle "sormikireyteen" ruuvaten. Venttiilit leikeltiin Continentalin sisureista, joissa oli soppelisti irroitettavat sielut Stanin litkujen ruiskuttamista varten.
Saippuoidun renkaan nosto vanteelle. Tässä vaiheessa sielun irroitus venttiilistä saattaa vähentää ähellystä...
Litkut sisään ruiskulla, sielu takaisin, painetta perään ja huljuttelemaan.


Alkuperäinen Kenda Nevegal toimi oikein hyvin ja tiivistyi nopeasti, vaikka kyseessä oli kuitenkin käytetty kumi. Asennusvaiheessa kyljet vuosivat vain muutaman kuplan verran, joten tyydyin muutaman minuutin huljutteluun/makuuttamiseen sekä kevyeen ajamiseen ennen pidempää taivalta. Paineet ovat pysyneet hyvin, ei ole tarvinnut pumppailla päivittäin. Takarenkaana käytössä on Michelinin XC AT, joka oli yhtä ongelmaton asentaa litkulle.

twentyniner
29.07.2011, 00.17
Toi Gorilla teippi näyttää olevan ihan sikahintaista:) ....joutuu hakee rullan, kun vielä omalta kylältä puotikin löytyy. Kokeilen tuolla leikatulla venttiilillä ,jos semmoiset tuolta romuläjästä löytyy. Kiitos vinkeistä.

kmw
16.08.2011, 00.14
Nyt on ollut taas Mary ajossa:) Jäkän Chebicci/Vesa teki rungosta ehjän. Lisää kamaa piti vahvikkeeksi laittaa ja nyt on 2 kpl satulatolpan pantaa pitämässä jakkaraa ylhäällä.

Vaihteet oli muutaman viikon, mutta se vaan on mukavampi sinkulana.

Onko mun lisäksi muita Maryja lähdössä Kajjjaanin ss-karkeloihin 24.9?

ottojussi
16.08.2011, 09.00
Onko mun lisäksi muita Maryja lähdössä Kajjjaanin ss-karkeloihin 24.9?

Hep! o/

Tony47
20.08.2011, 22.17
Onko kukaan vielä pistänyt normaalit (ei napavaihteet) Haroon? Kiinnostaisi tietää jos joutuu ostamaan uuden navan/ takakiekon, ja mikä olisi edullisin vaihtoehto? Paljonko uuden navan asennus vanhaan kiekkoon maksaisi?

-Kasetti ~40-50€
-Takavaihtaja ~50€
-(Takakiekko ~100€)
-Vaihtajan korvake 20€
-Vaihdevipu ~30€

= 240-250€

Alfine on, mutta se on mielestäni liian tahmea ja painava.

cuppis
26.08.2011, 12.44
Litkutin orkkiskiekot ghettotyyliin "Gorilla Tape (http://mtnbiker72.blogspot.com/2009/08/gorilla-tape-tubeless-pics.html)" -menetelmällä seuraavasti:

Vanhan vannenauhan tilalle tuli reilun kierroksen verran tuuman levyistä Gorilla Tape -teippiä. Teipin päät kannattaa laittaa noin 15 - 20 sentin matkalta päällekkäin venttiilireiän kohdalta. Teippiä löytyy ainakin Motonetistä (http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=60-6295).
Gorillateipin asennuksen jälkeen kiekolle laitettiin tavallinen sisuri sekä ulkorengas reilujen paineiden kera noin vuorokaudeksi. Tällöin teippi asettuu varmasti vannetta vasten.
Seuraavana päivänä ulkokumia raotettiin varovasti toisesta laidasta, nypättiin sisuri irti ja laitettiin Stanin litkuun kastettu irtoventtiili tilalle "sormikireyteen" ruuvaten. Venttiilit leikeltiin Continentalin sisureista, joissa oli soppelisti irroitettavat sielut Stanin litkujen ruiskuttamista varten.
Saippuoidun renkaan nosto vanteelle. Tässä vaiheessa sielun irroitus venttiilistä saattaa vähentää ähellystä...
Litkut sisään ruiskulla, sielu takaisin, painetta perään ja huljuttelemaan.


Alkuperäinen Kenda Nevegal toimi oikein hyvin ja tiivistyi nopeasti, vaikka kyseessä oli kuitenkin käytetty kumi. Asennusvaiheessa kyljet vuosivat vain muutaman kuplan verran, joten tyydyin muutaman minuutin huljutteluun/makuuttamiseen sekä kevyeen ajamiseen ennen pidempää taivalta. Paineet ovat pysyneet hyvin, ei ole tarvinnut pumppailla päivittäin. Takarenkaana käytössä on Michelinin XC AT, joka oli yhtä ongelmaton asentaa litkulle.
Paljonkos tuota litkua Nevegaleihin tarvitsee? On niin monen kokoista putelia myynnissä eikä ole aiempaa kokemusta aiheesta.

isoojalaka
26.08.2011, 12.57
Paljonkos tuota litkua Nevegaleihin tarvitsee? On niin monen kokoista putelia myynnissä eikä ole aiempaa kokemusta aiheesta.
Pistin litkua noin pari mitallista per rengas (ja kohta sitten joku oikaisee että "liian vähän/paljon"). Jos meinaat litkuttaa vain yhden rengaskerran pärjäät pienemmällä puolen litran pullolla ja litkua jää vielä vastaisuuden lisäystarpeidenkin varalle.

edit: mitta tulee pullon mukana

larppa
26.08.2011, 14.56
Onko kukaan vielä pistänyt normaalit (ei napavaihteet) Haroon? Kiinnostaisi tietää jos joutuu ostamaan uuden navan/ takakiekon, ja mikä olisi edullisin vaihtoehto? Paljonko uuden navan asennus vanhaan kiekkoon maksaisi?

-Kasetti ~40-50€
-Takavaihtaja ~50€
-(Takakiekko ~100€)
-Vaihtajan korvake 20€
-Vaihdevipu ~30€

= 240-250€

Alfine on, mutta se on mielestäni liian tahmea ja painava.

Pistin keväällä Haroon 1x9 voimansiirron, jotta peräkärryn vetäminen onnistuisi helpommin. Toteutin homman sikäli helposti, että ostin toisen (http://www.bike-components.de/products/info/p22217_XT-M775-Disc-Center-Lock---A317-Disc---Sapim-Race-Laufrad-Laufradsatz-.html) kevyemmän kiekkosatsin ja loput osat SLX:ä. Toki pelkän takakiekonkinhan tuosta saa tilattua.

Muista lisätä ostoslistaan myös vaijerinkuoret+päätynippelit ja pitemmät ketjut.

kaakku
26.08.2011, 15.08
Kerrohan lisää noista kiekoista, paino, ovatko pysyneet suorassa jne :)

Edit: Mjaa taitavatkin olla cycloiluun tarkoitetut kehät nuo A317.

larppa
26.08.2011, 15.39
Kerrohan lisää noista kiekoista, paino, ovatko pysyneet suorassa jne :)

Edit: Mjaa taitavatkin olla cycloiluun tarkoitetut kehät nuo A317.

Enpä ole punninnut, että pitääkö tuo paino paikkansa myyjän ilmoittamaan nähden, mutta kevyemmät ne ovat kuin nuo alkuperäiset. Sen tuntee jo käsivaakallakin. Maastokokemuksia mulla ei noista valitettavasti ole, sillä nyt käyttö on peräkärryn kanssa kaupunkipyöräilyä. Talveksi taas ylimääräiset hilavitkuttimet irti ja maastoon, syksyllä ehkä jopa vaihteellisena. Mielestäni kuitenkin ihan käypäinen kiekko tuohon hintaan.

Pitäisi kyllä varmaan kestää myös maastokäytössä, koska Jenson (http://www.jensonusa.com/store/product/WH400G00-Shimano+M525+Disc+Mavic+A317+29Er+Wheels.aspx) tekee kyseisestä kehästä 29er maastokiekkoja.

larppa
27.08.2011, 12.35
Eilen kaupan pihassa pikkumiestä peräkärryyn lastatessa pääsi Mary kaatumaan. Tuloksena katkennut vasemman puolen jarrukahva. Kyllä hatuttaa. On muuten ensimmäinen jarrukahva, joka on koskaan ikinä mennyt poikki, vaikka pyörät ovat melkoisia voltteja kivikoissakin heitelleet.

kmw
28.08.2011, 00.41
Jo 2. kerran tällä viikolla Mary-kimppalenkkiä (siitä ensimmäisestä on vissiin kuvallinen todiste, mutta ei ole vielä täällä näkynyt).
Hyvin näköjään kulkee Tony47:nkin Marja http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.png

Onkos ensi viikonloppuna Keimolan VPCX:ssä seuraava Mary get together -happeninki? Jos ei taivas putoa niskaan niin
TdH virittäytymiseni alkaa sieltä.

Jäsen Ahma joskus aprikoi Harolla ajavansa TdH:n. Kuis on nyt suunnitelmat?

twentyniner
13.09.2011, 17.28
http://farm7.static.flickr.com/6061/6143380339_16cb002ab8.jpg (http://www.flickr.com/photos/67484207@N07/6143380339/) IMAG0458 (http://www.flickr.com/photos/67484207@N07/6143380339/) by Kimmo71 (http://www.flickr.com/people/67484207@N07/), on Flickr

Toisen taidattekin tunnistaa ja sen takana allekirjoittaneen. Eli siinä kmw:n kaipaama kimppakuva kalmiston kupeesta :)

Olikos kukaan lähdössä tyttöystävän kanssa Oktoberfesteille Lohjalle,meillä on sen verran ymmärtäväinen vaimo,että ymmärtää,että mies tarvitsee aikaa myös tyttöystävälle :)

ahma
13.09.2011, 18.54
Jäsen Ahma joskus aprikoi Harolla ajavansa TdH:n. Kuis on nyt suunnitelmat?

Jäi TdH välistä, kasan pelkoa, Horossa Alfine ja kaiken lisäksi samalle viikonlopulle kalareissu veljien kanssa.
Oma Alfine herättää kaksijakoisia tunteita: on se jumalattoman painava, tuntuu kuin ankkuria vetäisi.
Rapakelien innoittamana: jos joku kaipaa lokareita Maryyn (speksit jo aiemmin) niin Helsingin Kulosaaresta saa noutaa omakustannehintaan.

ahma
26.11.2011, 22.03
Fillaritorilla kuvia omasta Horosta, tykästyin 29 jäykkäperään niin että Horon korvaa Niner. On se silti nätti, mutta tykkään liikaa (taas) uuden speksaamisesta...

polkadot
22.12.2011, 00.27
Joltain Haroilijalta löytyy varmaan alkuperäiskokoonpanon Avid-jarrukahva laatikon pohjalta? Sain tänään sellaisen poikki, joten voisin poistaa yhden kappaleen kohtuuhintaan. N. Helsingin alueelta voin käydä noutamassa, laita yv:tä.

(Ylläpito huom. Tämä ei ole osto-myynti -ilmoitus, vaan kerhotoiminnallinen yya-viesti.)

lai
22.12.2011, 18.32
Joltain Haroilijalta löytyy varmaan alkuperäiskokoonpanon Avid-jarrukahva laatikon pohjalta? Sain tänään sellaisen poikki, joten voisin poistaa yhden kappaleen kohtuuhintaan. N. Helsingin alueelta voin käydä noutamassa, laita yv:tä.

(Ylläpito huom. Tämä ei ole osto-myynti -ilmoitus, vaan kerhotoiminnallinen yya-viesti.)

Tilaa uudet suoraan Dealextremestä, pari postikuluineen 11,13€:
http://www.dealextreme.com/p/avid-fr5-aluminum-mountain-road-bike-bicycle-brake-levers-black-right-left-67033

larppa
26.12.2011, 19.07
Tilaa uudet suoraan Dealextremestä, pari postikuluineen 11,13€:
http://www.dealextreme.com/p/avid-fr5-aluminum-mountain-road-bike-bicycle-brake-levers-black-right-left-67033

Tai sitten Bike-Discountista, pari 12,50€:
http://www.bike-discount.de/shop/k234/a1682/fr-5-lever-set.html

Paremman mallin saa 5€ kalliimmalla. Painoa pari grammaa lisää, mutta boonuksena vetonopeuden säätö ja hienompi väri.
http://www.bike-discount.de/shop/k234/a1706/levers-set-speed-dial-7.html

polkadot
27.12.2011, 11.45
Jep, eiväthän nuo uudet paljon kustanna. Mielellään sitä vain aina kierrättäisi kun mahdollista. Ainakin itselle on kertynyt kaikenlaista käyttökelpoista tavaraa nurkkiin lojumaan.

Ehkäpä siis kuitenkin seuraavaan ulkomaantilaukseen uudet jarrukaffat.

mako
27.12.2011, 12.32
Varmasti joku on litkuttanut orkkiskiekot, käytitkö "keltaista teippiä" ja irto venttiiliä vai vannenauha venttiili -komboa ? Entä orkkis Kendat, toimiko ? 26"versiot olen itse litkuttanut onnistuneesti. Toinen vaihtoehto renkaiksi löytyy SB8:sit.

Ensi viikolla töihin sotkemaan :)

Uudet ISP:t litkutettu ghetto-tyyliin (Gorilla-teippi & Presta leikattuna vanhasta sisurista) orkkisvanteille. Upeaa noilla on asfalttia rouhia kun lämpömittari näyttää +10C.

Raijkaard
19.02.2012, 15.59
Näyttää halutut 29" vaihdepyörä olevan monesta paikasta loppu tai vielä tulematta kauppoihin, joten alkoi tässä välissä Mary SS kinnostaa yleispyöräksi ja kevyeeseen kesä-/talvimaastoiluun. Noin 84 cm jalalle ja 187 cm ruholle, 18" vai 20" runko? Maantiepyörän satula on 76 sentin korkeudella jos se tieto auttaa. Riittääkö pienemmän rungon tolpassa varat ja paljonko satula nousisi tangon yläpuolelle? En haluaisi olla ihan vaaterissa, on jotenkin vaikea hahmottaa maastopyörien etupään korkeutta ja harvemmin sitä kai edes ilmoitetaan. Osaatteko avittaa?

larppa
19.02.2012, 19.26
Itellä on mittaa 184 ja jalka on sen 88cm. Ajelen 18" Marylla. Juuri tuon korkeammalle en nostaisi satulaa, kun jo nyt esiintyy ikävää natinaa. Vaakasuuntaan tilaa sitten on ihan riittävästi. Joskus on jopa lyhyempi stemmi käynyt mielessä.

polkadot
20.02.2012, 00.31
Itsellä mittaa 179 ja Marylla 18" ja runko tuntuu erittäin sopivalta. Vieläkös noita Maryja saa jostain?

larppa
20.02.2012, 10.21
Itsellä mittaa 179 ja Marylla 18" ja runko tuntuu erittäin sopivalta. Vieläkös noita Maryja saa jostain?

Joku ruotsalainen puulaakihan noita 2009 malleja myi noin 5500kr hintaan.

Löysinpäs linkin.

(http://www.cykelringen.se/articles.asp?PID=2043&Type=Prod)Myös täältä herra Google kertoi löytyvän. (http://www.all-about-the-bike.co.uk/haro-mary-ss-2009-29er-mountain-bike---free-delivery-372-p.asp)

kaakku
20.02.2012, 11.21
http://www.cykelringen.se/articles.asp?PID=2508&Type=Prod

Näyttäisi löytyvän myös vaihteellisena ja Foxin keulalla.

Edit: sinänsä vähän outo malli tuo, netistä tai Haron 2009 -katalogista ei löydy mainintaa. 2009 XC:ssä on oranssi runko ja Reba keulalla.

Raijkaard
21.02.2012, 15.05
Itellä on mittaa 184 ja jalka on sen 88cm. Ajelen 18" Marylla. Juuri tuon korkeammalle en nostaisi satulaa, kun jo nyt esiintyy ikävää natinaa. Vaakasuuntaan tilaa sitten on ihan riittävästi. Joskus on jopa lyhyempi stemmi käynyt mielessä.

Kiitos larppa vastauksesta. Jos olisit viitisen senttiä pidempi ja istuisit sentin alempana, niin ostaisitko nyt 18" vai 20" Maryn? Ilmeisesti 18"?

samooja
21.02.2012, 19.45
Toi Univega vaikuttaa varsin kivalta ja edukkaalta jäin vain miettimään millainen on koko 42cm? minkä kokoselle henkilölle?

kaakku
21.02.2012, 20.14
15" ja 16,5"??

larppa
22.02.2012, 09.36
Kiitos larppa vastauksesta. Jos olisit viitisen senttiä pidempi ja istuisit sentin alempana, niin ostaisitko nyt 18" vai 20" Maryn? Ilmeisesti 18"?

Jos istuu alempana, niin kyllä ottaisin tuon 18". Jos pyörää on tarkoitus käyttää vain pyöräteillä, eli ei maastoajossa, niin sitten voisi tuo isompikin mennä. Pitkäselkäisenä voi miettiä sentin pidempää ohjainkannatinta, joka antaa mukavasti lisätilaa.

Geometriavertailu (18"/20")
Tob tube, effective: 600/625
Seat tube C-T: 460/510
Stand over: 809/839

http://issuu.com/harobikes/docs/haromtb2009catalog

Vertailuna käyttämäni TREK:n geometria.
Tob tube: 625 (tuntuu ehdottomasti liian pitkältä)
Stand over: 779

Omien pyörieni ja kavereiden Harokokemusten perusteella 29" Mary saa olla aina pienempää kokoa kuin saman kuskin 26"

Näillä mitoilla tuo on ehdottomasti hauskin pyörä, jota olen maastossa kokeillut. Se ei tietysti vielä ole paljoa kun täpärikokemukset puuttuu, mutta hakkaa allekirjoituksen jäykkäperäisen 26" alurunkoisen xc-pyörän ihan mennen tullen. Lisäbonukset pyörä saa monikäyttöisyydestään. Nyt mulla on kiinni 1x9 voimansiirto. Talvella mennään maastosetupilla ja kesäksi laitetaan taas kiinteät lokarit ja kommuutterirenkaat. Melko pienellä vaivalla saa palautettua maastokuntoon, jos tuo pikkupyöräinen joutuu huoltopukkiin.

Toivottavasti tästä pohdiskelusta on nyt edes jotain hyötyä.

Raijkaard
22.02.2012, 22.00
Toivottavasti tästä pohdiskelusta on nyt edes jotain hyötyä.

Todella Iso Kiitos vastauksesta! Laitan 18" siniverisen horon tilaukseen. Tuosta saa monikäyttöisen pyörän, jolla on varmasti mukava opetella 29" maastoilua ja sen perusteella ensi vuonna hommata jotain kovempaan ajoon sopivaa, jos vielä siltä tuntuu.

larppa
23.02.2012, 09.35
Kimppalenkit, joissa olen tuolla ollut mukana olen polkenut vaihteistettuna. Vanteet on ollut toiset, muuten alkuperäinen setup. Niissä olen kuitenkin huomannut, että ainakin tekniset mäet nousee huomattavasti paremmin kuin pikkupyöräisillä keskimäärin. Oli sitten täysnotku tai joku muu. Vertailukohta on erityisesti omaan nousukykyyn XC-kurjuuttimella. Toki muillekin jalka maassa lepääville on saanut takaa tullessa huudella latua. Mikä ihana fiilis. :) Vaikka täysjäykkä onkin, niin laskuissa tuolla on saanut päästellä kyllä todella huolettomasti. Vaihteistaessa kannattaa muistaa vain laittaa takahaarukkaan ketjun iskuja varten suoja.

Mutta onnea hyvästä valinnasta. Luvassa on pelkkää nautintoa ja samalla oppii, että ei se kallis pyörä aina tee autuaaksi. Paljon tärkeämpää on, että pyörällä ajaminen on hauskaa. Samalla kun tilailet pyörää, kannattaa katsella jo pienempiä takarattaita. Maastokäytössä 32/18 yhdistelmä on varmaan parempi. Tuo originaali 32/20 on tosi kevyt välitys. Talven pöperökelit olen töihin polkenut 32/17 välityksellä ja kesäksi menee vielä pykälää raskaammaksi, eli pyöräteille ja satunnaisille poluille 32/16.

Tjuntun
23.02.2012, 11.03
onko kukaan punninnut 18" mary runkoa tai muutakaan kokoa? googlettamalla en löytänyt kuin joitakin arvioita luokkaa 2,6kg

polkadot
23.02.2012, 17.34
Mutta onnea hyvästä valinnasta. Luvassa on pelkkää nautintoa ja samalla oppii, että ei se kallis pyörä aina tee autuaaksi. Paljon tärkeämpää on, että pyörällä ajaminen on hauskaa. Samalla kun tilailet pyörää, kannattaa katsella jo pienempiä takarattaita.

Komppaan.

Raijkaard
26.02.2012, 21.07
Maryn saatavuus näyttää olevan jo huono. All about the bikes tjms. pitää mallia kyllä sivuillaan, mutta se on myyty loppuun. Ruotsin Cykelringenistä en löytänyt sivuilta paikkaa, josta tilauksen olisi voinut suoraan laittaa sisään. Sähköpostiin ei ole ainakaan vielä vastattu, vähän epäilen että vastataankaan. Vaikuttaa vähän budget sportmaiselta kaupalta, onkohan niillä mitään postimyyntimeininkiäkään, ainakaan ulkomaille.

Jos joku tietää mistä näitä saa varmuudella, niin otan vinkin kiitollisena vastaan.

kmw
02.04.2012, 18.22
Mites ovatten Maryt kestäneet kuritusta? Mulla ei ihan hyvin.








Viisto- ja emäputken liitos alkaa luovuttaa
https://lh6.googleusercontent.com/-wFqRgOyHBQE/T3m93EWwPQI/AAAAAAAABFc/iiSQFJ1CZtA/s512/P4014007.JPG


https://lh4.googleusercontent.com/-qaeOTnr-9lM/T3m9q8z_u_I/AAAAAAAABFM/2rpHT_ma1BU/s640/P4014005.JPG











satulaputki on jo kertaalleen hitsattu ja nyt on uuden vekin alku ilmestynyt.

Hyvä on pyörä ajaa ja vielä jonkun aikaa saakin kestää, mutmut .... toisaalta olen muissakin yhteyksissä todennut että mulla ei mikään kestä ehjänä kauaa jaa uusi muuttuu mulla äkkiä tosi vanhaksi ja kuluneeksi.

Kaikella kunnioituksella, mun seuraava runko ei ole Haro. Siunausta kaikille.






(https://mail.google.com/mail/?ui=2&ik=52401e740a&view=att&th=1367333677aee897&attid=0.4&disp=inline&realattid=f_h0jjje8r3&safe=1&zw)

kaakku
02.04.2012, 18.25
Kuvat eivät näy. Oma Mary on ottanut osumaa lähinnä maalipintaan kiveniskemistä ja ketjun jäätyä rattaiden ja chainstayn väliin jumiin.

kmw
02.04.2012, 19.00
Joko näkyy?

cuppis
03.04.2012, 14.58
Mites ovatten Maryt kestäneet kuritusta? Mulla ei ihan hyvin.
Viisto- ja emäputken liitos alkaa luovuttaa, satulaputki on jo kertaalleen hitsattu ja nyt on uuden vekin alku ilmestynyt.

Hyvä on pyörä ajaa ja vielä jonkun aikaa saakin kestää, mutmut .... toisaalta olen muissakin yhteyksissä todennut että mulla ei mikään kestä ehjänä kauaa jaa uusi muuttuu mulla äkkiä tosi vanhaksi ja kuluneeksi.

Kaikella kunnioituksella, mun seuraava runko ei ole Haro. Siunausta kaikille.

Montako kilsaa tolla rungolla on rymistelty?

kmw
03.04.2012, 15.02
2 vuotta ja kilsoista ei mtn tietoa.

ahma
03.04.2012, 16.33
Samaiset Horon ruosteläikät saivat minut omastani luopumaan. Tarran mukaan on laadukasta Reynoldsin putkea, mutta kovin oli herkkää korroosiolle. Olisiko maalissa vikaa? Kaunishan tuo oli uutena, ja geometria passeli. Ja halpa. Siinämäärin Maryn kulutuskestävyys kuitenkin herätti teräsantipatiaa, että uusi runko on alumiinia. Ei ole sielua, mutta eipähän ruostu...

kmw
03.04.2012, 16.54
Imo sain hyvin vastinetta rahoilleni ja monta hienoa hetkeä on koettu Maryn kyydissä.

Minä pysyn teräsmiehenä. Tilaus lähti tänään. Vähänkö jo täristää:)

Human Traffic
03.04.2012, 17.01
Teräs tekee teräsmieheksi. Minkä tilasit? On onen?

kmw
03.04.2012, 17.09
El Mariachi. If you wanna dance, you gotta pay the band.


http://salsacycles.com/images/sized/files/bikes/frame_elmariachi_2012-500pxx247.jpg (http://salsacycles.com/files/bikes/frame_elmariachi_2012.jpg)

JackOja
03.04.2012, 18.11
^ Hienoa, aloit koekaniksi :)

lai
30.12.2013, 17.09
Haro Maryt taitaa olla menneen talven pyöriä. Satuin surfaamaan Winstanleyllä ja näyttäisi olevan kukkakeppikokoisia 20" pyöriä tarjolla:
http://www.winstanleysbikes.co.uk/product/14572/Haro_Mary_SS_Bike_2009

TheMiklu
01.01.2014, 04.40
Tuskin näitä enää saa. Hieno ja haaska SS pyörä :D

Iglumies
01.01.2014, 15.49
Haro Maryt taitaa olla menneen talven pyöriä...

Eiköhän tällä (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=11533&d=1383203552) nyt vielä ainakin yksi lumeton talvi mennä.

cuppis
01.01.2014, 17.18
Neljäs talvi Harolla menossa enkä näe mitään estettä etteikö tulevinakin talvina palvele oivasti.

piiska
11.01.2014, 11.04
Kertokaas mulle millainen takaratas Haro Mary SS:sä on ja millä työkaluilla se vaihdetaan?

Puoskari
11.01.2014, 13.37
Tarvit ketjuruoskan ja haka-avaimen, vapaaratas itsessään Shimano hg yhteensopiva.

piiska
11.01.2014, 19.55
Kiitti, on ollu aadee-asentaja asialla vaikka noilla työkaluilla sitä on kai yritettykin irrottaa. Pitää katsoa uudestaan ajan kanssa kunhan tuolla ensi kerran tulee käytyä.

piiska
13.01.2014, 07.46
Näillähän se sitten lähti ja ratas vaihtui helposti.

Larksi
04.04.2017, 22.45
Marissa on keskiön säätöruuvit talven jäljiltä hitusen ruosteessa ja rajusti jumissa. Onko ideoita miten nuo sais auki?

lai
04.11.2018, 20.43
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=3039&d=1286300852

Jokos nämä on kadonneet vai ajaako joku vielä Harolla? Kuvan kulkine muutti Turun seudulle jo vuonna 2014.