PDA

Näytä tavallinen näkymä : Garmin edge 800

Sivut : 1 2 3 4 5 6 7 [8]

N.N.
18.09.2016, 23.08
Otin Garmin 800:n käyttöön toukokuussa 2012 ja kuukausi sitten tuli tilanne, että täyteen ladattunakaan ei kestänyt pitkää lenkkiä: virta loppui ajassa 04:15 (elapsed time 06:43). Oli koko ajan suunnistustoiminto päällä, se taitaa kuluttaa virtaa - mutta juuri sen takiahan näitä karttalaitteita käytetään. Täytyykö hyväksyä se, että laitteen käyttöikä on lopussa vai voiko akun uusia?

No niin, kahdella viimeisellä 100+ lenkillä Garminin akku on loppunut alle sadan kilometrin kohdalla. Laitteen kestoaika oli siis neljä vuotta ja risat. Näillä hinnoilla heikko suoritus.

Nyt arvon, ostanko akunvaihdon 180 eurolla vai uuden 820-laitteen 440 eurolla. Pakko kuitenkin pysyä Garminissa, kun olen satsannut Garminin wattimittariin.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Coasting
18.09.2016, 23.28
Ellet itse halua vaihtaa akkua niin myy se jollekin joka haluaa.
Tässä esimerkkiohjeet ja akkuja:
http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xgarmin+80 0+akku.TRS0&_nkw=garmin+800+akku&_sacat=0
https://www.youtube.com/watch?v=nVkkYNyednY

paskalokki
18.09.2016, 23.33
Eikö ne uudet akut maksa tosiaan eBayssä parikymppiä ja vaihtamiseen x kokoa oleva Torx-meisseli ja tuon tekee itse 10 minuutissa?

jartsuli
19.09.2016, 06.14
Komppaan paskalokkia, ebaystä akku ja itse vaihdat. Helppo homma. Ainoa haaste on saada vanha akku laitteen sisältä ulos kun se on semmoisella super pitävällä (vissiin silikoni) liimalla siellä laitteen pohjalla kiinnin

paskalokki
19.09.2016, 10.06
Komppaan paskalokkia, ebaystä akku ja itse vaihdat. Helppo homma. Ainoa haaste on saada vanha akku laitteen sisältä ulos kun se on semmoisella super pitävällä (vissiin silikoni) liimalla siellä laitteen pohjalla kiinnin
Olinkohan näkevinäni videon, missä hiustenkuivaajalla lämmiteltiin tuota ensin homman helpottamiseksi.

N.N.
20.09.2016, 23.30
Tietääkö joku, löytyykö Garmin 820:een ranneketta jonka avulla voisi näppärästi käyttää juoksussa ja hiihdossa? 800:aa olen käyttänyt juoksussa, juossut pari maratoniakin 800 kourassa, mutta ranneke olisi jees.

Anaxagore
21.09.2016, 08.58
Tietääkö joku, löytyykö Garmin 820:een ranneketta jonka avulla voisi näppärästi käyttää juoksussa ja hiihdossa? 800:aa olen käyttänyt juoksussa, juossut pari maratoniakin 800 kourassa, mutta ranneke olisi jees.

Siis jokin tällainen?
http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/garmin-forerunner-910xt-quick-release-kit/rp-prod80566

jarit
22.09.2016, 06.09
820:stä on ollut pari vajaa kuukautta saatavilla, mutta vielä ei ole tässä viestiketjussa suurempia ongelmia raportoituna. Joko se on kohtuullisen stabiili ja bugiton viimeisellä fw versiolla?
Vastauksella ei ole vaikutusta ostopäätökseen, sillä se on jo kotona ;)

jarit
22.09.2016, 10.56
...jatkoa asian vierestä:
Vaikka Suunto Ambit 2 on ANT+ laite, niin Suunnon oma sykevyö ei ole ANT+ vaan ANT , joten se ei toimi Garmineiden kanssa.
Tämä kokemus on siis ihan vain tiedoksi teille :)

Coasting
22.09.2016, 11.33
Liittyen sykevyöhön niin tunnistaako 810 tai 820 eri vöitä?
Eli voiko siihen parittaa pari vyötä ja käyttää sitten sitä kumman löytää?
800 ei tuota osaa ja muutama kerta ollut ongelma.

viller
22.09.2016, 16.17
Liittyen sykevyöhön niin tunnistaako 810 tai 820 eri vöitä?
Eli voiko siihen parittaa pari vyötä ja käyttää sitten sitä kumman löytää?
800 ei tuota osaa ja muutama kerta ollut ongelma.

810 ei, 820 (ja 520 ja ilmeisesti myös 1000) kyllä.

Grandi66
22.09.2016, 16.41
1000 tunnistaa montakin anturia (3 fillarii ja tandemi plus 2 vyötä) tällähetkellä omassa 6 anturia ja 2 vyötä. Eikä tartte erikseen ettiä.

Lähetetty minun E2333 laitteesta Tapatalkilla

Coasting
22.09.2016, 19.56
Hyvä. Yksi syy lisää päivittää kun sopiva tarjous löytyy.

N.N.
18.10.2016, 07.50
No niin, kahdella viimeisellä 100+ lenkillä Garminin akku on loppunut alle sadan kilometrin kohdalla. Laitteen kestoaika oli siis neljä vuotta ja risat. Näillä hinnoilla heikko suoritus.

Nyt arvon, ostanko akunvaihdon 180 eurolla vai uuden 820-laitteen 440 eurolla. Pakko kuitenkin pysyä Garminissa, kun olen satsannut Garminin wattimittariin.

Lähetin Garminin maahantuojalle huoltoon, hinta 100 e postikuluineen. Kiva yllätys, kun lähettivät takaisin uuden laitteen, sain samalla naarmuttoman näytön. Olen tyytyväinen.

Jakke81
18.10.2016, 08.15
^itse käytin kesällä garmin 1000 samanmoisessa huollossa tapaturman jlk hintaa tuolle oli 90e. Palvelu ennen kaikkea oli garminilta erittäin nopeaa!

Pietu
24.10.2016, 19.43
Tietääks kukaan mihin kansioon tässä laitteessa pitää laittaa esim arpotechnon kartat jos haluaa polkuluokituksen näkyviin?...

magnuken
24.10.2016, 21.13
Tietääks kukaan mihin kansioon tässä laitteessa pitää laittaa esim arpotechnon kartat jos haluaa polkuluokituksen näkyviin?...

Garminin .img muodossa olevat karttatiedostot laitetaan aina Garmin nimiseen kansioon joko laitteen sisäiseen muistiin tai mielummin sd-kortille. Ellei tuollaista kansiota ole, niin se on helppo sinne tehdä.

Poikkeus tähän on jotkut vanhat Garminit johon kartat piti laittaa Maps kansioon ja vakioiduin nimin. Tämä ei siis koske näitä Edgejä.

N.N.
06.12.2016, 09.54
Garmin 800 oli huollossa akun väsymisen takia. Ilahduin kun sain takaisin kokonaan uuden laitteen, nyt on naarmuton näyttökin.

Mutta en tajunnut ottaa SIM-korttia pois huoltoon lähettäessä. Ensin laite tuli ilman SIM:iä, sitten lähettivät SIM:in perässä. Vuosia sitten ostamani Garminin kartat eivät ole sen jälkeen toimineet laitteessa, ne näkyvät kyllä SIM-kortilla. Yritin eilen illalla asentaa SIM:ille Openstreetmappia näiden ohjeiden mukaan: http://www.polkupyoraily.net/osm/?lang=fi
eli siirsin tiedostot SIM:in Garmin-tiedostoon, ei toiminut. Sitten siirsin SIM:in New Filesiin, ei toiminut.
Osaisitko joku neuvoa?

magnuken
06.12.2016, 10.22
Pura ensiksi lataamasi pakattu tiedosto gmapsupp.zip tietokoneessa ja sen jälkeen kopioi tiedosto gmapsupp.img SD-kortille Garmin nimiseen kansioon. Ellei tuota kansiota ole SD-kortilla tee sellainen sinne.

N.N.
06.12.2016, 22.10
Pura ensiksi lataamasi pakattu tiedosto gmapsupp.zip tietokoneessa ja sen jälkeen kopioi tiedosto gmapsupp.img SD-kortille Garmin nimiseen kansioon. Ellei tuota kansiota ole SD-kortilla tee sellainen sinne.

Kiitos vinkistä, mutta kokeilin jo. Ei toiminut. Pitäisikö itse Garmin-laitteelle tehdä jotain säätöä?

N.N.
06.12.2016, 22.15
Kiitos vinkistä, mutta kokeilin jo. Ei toiminut. Pitäisikö itse Garmin-laitteelle tehdä jotain säätöä?

Käynnistäessä herjaa "Ei voitu todentaa karttoja"

magnuken
07.12.2016, 08.42
Tuo etteivät ne ostetut kartat toimi uudessa liittynee siihen, että ovat edelleen "kiinnipiikattuina" vanhaan laitteeseen. Ole yhteydessä Garmin tukeen tai huoltoon saadaksesi ohjeita karttojen migratoimisesta uuteen laitteeseen.

Kokeile sitä OSM karttaa niin, että otat ihan uuden tyhjän SD-kortin (4 GB riittää), teet siihen Garmin nimisen kansion ja kopioit sinne sen gmapsupp.img tiedoston. Tällä uudella SD-kortilla laitteen ei enää pitäisi valittaa ettei voi todentaa karttoja. Älä kopioi vanhoja karttojasi tälle uudelle kortille.

veekoo
07.12.2016, 20.50
Mene Garmin laitteessa asetukset - Järjestelmä - Kartta - Kartan tiedot/Valitse kartta. Tuolla pitäisi näkyä kortilta löytyvät kartat ja onko kartta käytössä (sen voi sieltä asettaa päälle/pois tarpeen mukaan).

Muistikortille voi siis olla yhtä aikaa asennettuna useita karttoja. Karttatiedoston nimi pitää olla xxxxxx.img (esim. se oletuksena oleva gmapsupp.img), joten jos haluat pistää tuonne useita karttatiedostoja, niin nimeät ne vaan eri nimisiksi (kunhan nimi päättyy .img).

magnuken
07.12.2016, 23.57
Tuo herja "ei voitu todentaa karttoja" ja englantiversiossa "cannot authenticate maps" viittaa kyllä ihan muuhun ongelmaan kuin asetuksien karttavalintaan. Garminin foorumilla on tuosta herjasta myös keskustelua ja muillakin vastaavilla nettifoorumelilla. Hyvin usein on kyse ns. vaihtolaitteesta (refurbished).

Sitten on vielä sellainen kompa noissa kartoissa, että Garminit eivät karttojen erotteluun käytä sitä tiedoston julkinimeä vaan sen .img tiedoston sisäistä nimeä. Tämä ongelma on tullut esille esim. mtk_suomi maastokartoissa joissa uudemmassa ja vanhemmassa versiossa on sama sisäinen nimi. Eli molempia versioita ei saa laitteesssa näkymään vaikka niillä olisi eri tiedostonimi!

N.N.
30.12.2016, 00.40
Kiitos neuvoista. Otin lopulta yhteyttä Garminin tukeen, ja sieltäpä tuli hyvää vastausta. 1) piti todellakin formatoida muistikortti uudelleen. Ohjeet siihen löytyivät Garminin sivuilta, minun Macissani ei mennyt tarkkaan ottaen niin kuin ohjeissa, mutta sain homman toimimaan. 2) Tuki oli antanut minulle lisenssin uuden kartan lataamiseen, eivät vain olleet muistaneet kertoa minulle ennen kuin kysyin. Lataus toimi Garmin Expressin kautta. Eli Garminin tukeen kannattaa lähettää sähköpostia kun ongelmia tulee.

N.N.
31.12.2016, 01.06
Kiitos neuvoista. Otin lopulta yhteyttä Garminin tukeen, ja sieltäpä tuli hyvää vastausta. 1) piti todellakin formatoida muistikortti uudelleen. Ohjeet siihen löytyivät Garminin sivuilta, minun Macissani ei mennyt tarkkaan ottaen niin kuin ohjeissa, mutta sain homman toimimaan. 2) Tuki oli antanut minulle lisenssin uuden kartan lataamiseen, eivät vain olleet muistaneet kertoa minulle ennen kuin kysyin. Lataus toimi Garmin Expressin kautta. Eli Garminin tukeen kannattaa lähettää sähköpostia kun ongelmia tulee.

Kun Garmin 800 akku ei enää kestänyt pitkiä lenkkejä, olin kahden vaiheilla, ostaako uudempi malli vai lähettääkö vanha satasen maksavaan huoltoon. No, sain siis upouuden Garmin 800:n ja tuoreen karttapäivityksen sillä satasella, ei passaa valittaa...

Kate
08.01.2017, 23.47
Mulla 810 ja pakkasen kesto aivan olematon,toimii hyvin pikkupakkasella -2 asti mutta kovemmalla pakkasella hävittää heti GBS singnaalin.Onkohan ominaisuus vai vika?

asiantuntija
09.01.2017, 01.53
^ Tyhmäkö olet? Ei ole ominaisuus.

Kate
09.01.2017, 16.14
Sori tyhmyyteni mutta ajattelin vaan kysyä kun ei ole kuin tuo yksi laite niin ei voi verrata toiseen toimivuutta pakkasella.

MRa
09.01.2017, 22.01
Kaikenlaisia asiantuntijoita meillä... Kannattaa kysyä varmasti Garmin huollosta mitä voivat tehdä.

Sent from my iPad using Tapatalk

magnuken
09.01.2017, 22.50
Tuon "asiantuntijan" vastaus kannattaa jättää ihan omaan arvoonsa - siis tyhmyyksien joukoon!

Minulla on ollut/on Garminin gepsejä 6 kpl alkaen käsikapulasta Grmin 38 yksikanava vastaanottimesta (pollaava) vuodelta 1996 päättyen Edgeen ja yhdenkään näiden vehkeiden GPS-vastaanotin ei ole pakkasessa kuukahtanut vaikka näyttö onkin joidenkin laitteiden osalta huomattavasti "tahmaantunut" kovemmissa pakkasissa.

Ellei neuvon myös, että kannattaa olla yhteydessä Garmin tekniseen tukeen Lohjalle puhnro 09-6937 9758

Kate
09.01.2017, 23.27
Kiitos järkevistä vastauksista.

Lauttis
04.04.2017, 19.51
Garmin 810 kiukuttelee. Ensin aamulla laite ei meinannut käynnistyä, vaan jumittui "loadin maps" kohtaan. Sammutin laitteen pitkällä painalluksella virtakatkaisijasta. Uudelleenkäynnistyksessä laite käynnistyi, mutta kaikki näytöt (training pages) olivat kadonneet. Start nappulan painalluksesta ruudun alareunaan tuli timer started, mutta mitään näytöistä ei tullut näkyviin, vaan ruutuun jäi se aloitusnäyttö, missä isolla lukee RIDE. Reitti, nopeudet, sykkeet ym näyttävät tallentuneen ja siirytyivät Connectiin. Tein näytöt uudestaan, mutta ne eivät suostu edelleenkään tulemaan näkyviin. Laitteen sammuttamisen yhteydessä kaikki tallennetut näyttösivut katoavat. Onko vinkkejä, mikä voisi olla pielessä, tai mitä kannattaisi tehdä.

paskalokki
04.04.2017, 21.50
Garmin 810 kiukuttelee. Ensin aamulla laite ei meinannut käynnistyä, vaan jumittui "loadin maps" kohtaan. Sammutin laitteen pitkällä painalluksella virtakatkaisijasta. Uudelleenkäynnistyksessä laite käynnistyi, mutta kaikki näytöt (training pages) olivat kadonneet. Start nappulan painalluksesta ruudun alareunaan tuli timer started, mutta mitään näytöistä ei tullut näkyviin, vaan ruutuun jäi se aloitusnäyttö, missä isolla lukee RIDE. Reitti, nopeudet, sykkeet ym näyttävät tallentuneen ja siirytyivät Connectiin. Tein näytöt uudestaan, mutta ne eivät suostu edelleenkään tulemaan näkyviin. Laitteen sammuttamisen yhteydessä kaikki tallennetut näyttösivut katoavat. Onko vinkkejä, mikä voisi olla pielessä, tai mitä kannattaisi tehdä.
Firmis sisään uudestaan.

Kuupo
05.04.2017, 08.29
Jos laitteessa on muistikortti paikallaan niin kokeile toimiiko ilman sitä.

Keijo Leppänen
07.04.2017, 16.16
Mulla on temppuillu 810 jo muutaman kerran liikaa. Vuoden vaihteessa vuoden vanha laite huoltoon ja uusi huollettu laite annettu tilalle ja samaa paskaa erroria pukkaa mutta eri kansissa. Viikko sitten laite päälle, jää junnaamaan loadin map tilaan. Pienen kikkailu ja kiroilun jälkeen master reset ja taas mentiin eiliseen asti hyvin. Aamulla 40km ongelmitta ja ip takaspäin tultaessa puolessa välissä meni jumiin eikä totellu muutakuin virtanäppäintä ja siitähän seurasin ajotietojen menetys.

Lauttis
08.04.2017, 13.32
Sain vian korjattua, kun resetoin laitteen tehdasasetuksiin. Kaikki käyttäjätiedot katosi, mutta treenit säilyivät laitteen muistissa.

Justiina
16.04.2017, 13.58
Mitkä on merkittävimmät erot 820 vs 820 Explorer -malleilla? Entä onko 810 vielä jossain saatavilla, olisiko se hyvä vaihtoehto myös?

Tarve olisi lähinnä kartat/reitit ja toki lenkkien perusdatan (pituus, keskari ym.) taltiointi ja helppo siirto tietokoneelle/pilveen. Ehkä myös se "etappikisailu"-toiminto voisi tulla käyttöön ja mahdollisesti joskus tulevaisuudessa myös sykkeen seuranta. 1000 lienee overkill tällaiseen käyttöön?

Grandi66
17.04.2017, 11.10
Aika pitkälti samat toiminnat kaikissa, 1000 saa muistikortit vaikka kartat on valmiiksi, jos haluaa tarkemmat kartat joltain tietyltä alueelta.

Lähetetty minun K6000 Pro laitteesta Tapatalkilla

Vilhelm V
02.05.2017, 23.29
Mikähän voisi olla syynä etteivät edge 800 laitteeseen tuodut gpx jäljet tule näkyviin karttanäytölle?
- reitit luotu android sovelluksella: Maastokartat
- reitit tuotu bluetoothilla läppärille, josta siirretty edge 800 tuontikansioon
- uudet reitit ja niiden pituudet näkyvät edge 800 laitteen courses listassa
- reittiviivat eivät näy karttanäytöllä vaikka ne on klikattu näkyviin ja väri valittu hyvin erottuvaksi

mkpaa
03.05.2017, 00.01
Mikähän voisi olla syynä etteivät edge 800 laitteeseen tuodut gpx jäljet tule näkyviin karttanäytölle?
- reitit luotu android sovelluksella: Maastokartat
- reitit tuotu bluetoothilla läppärille, josta siirretty edge 800 tuontikansioon
- uudet reitit ja niiden pituudet näkyvät edge 800 laitteen courses listassa
- reittiviivat eivät näy karttanäytöllä vaikka ne on klikattu näkyviin ja väri valittu hyvin erottuvaksi

Eli Always display on päällä?
Osaako laite kuitenkin navigoida reittiä vaikka viiva ei näkyisikään?

Vilhelm V
03.05.2017, 06.56
Eli Always display on päällä?
Osaako laite kuitenkin navigoida reittiä vaikka viiva ei näkyisikään?

- Always Display: On
- Navigoinnin aluksi ilmoittaa: Turn by turn guidance unavailable
- Laite näyttää tunnistavan mistä reitti lähtee, vaikka se ei näy näytöllä
- Lähtee navigoimaan ja ilmoittaa: Currently following
- Navigoinnin aikanakaan reittiviiva ei näy esim Review Course toiminnolla
- Läppärillä Google Earthiin avattuna reitti on lähtökohtaisesti näkymätön, mutta Track/Ominaisuudet avaa näkyviin kääntöpisteet. Viivan saa näkymään erittäin hailakkana ja läpinäkyvänä vaikka asetus Tyyli/väri/läpinäkymättömyys on arvossa 100%

Voiko tuo gpx tiedosto itsessään sisältää jonkun näkymättömyysasetuksen tms?

mkpaa
03.05.2017, 14.02
Voiko tuo gpx tiedosto itsessään sisältää jonkun näkymättömyysasetuksen tms?

Millä teet ne? Ts. onko samalla softalla ladatut gpx:t joskus toiminut?

Vilhelm V
03.05.2017, 17.12
Millä teet ne? Ts. onko samalla softalla ladatut gpx:t joskus toiminut?

Reitit on luotu android sovelluksella nimeltä Maastokartat. Tämä on ensimmäinen reittien luomisen kokeilu tuota käyttäen.

mkpaa
03.05.2017, 17.30
.gpx voi sisältää hyvin vaihtelevaa dataa. Track ja route käyttäytyy vähän eri tavalla. Kotikutoisista tiedostoista saattaa puuttua, jotain mitä Edge tarvitsee. Voit kokeilla ladata tulta gpx trackin/routen ja kokeilla toimiiko paremmin? http://www.gpsies.com/map.do?fileId=mtjyfngtngipdhjy

paskalokki
03.05.2017, 21.47
Ride With GPS-palvelulla tehdyt reitit on menny aina omaan Edge 800:een suoraan ja ongelmitta, suosittelen palvelua lämpimästi. Omasta mielestä hyvä ja selkeä käyttöliittymä, vain ilmaisversiosta kokemusta.

Vilhelm V
03.05.2017, 22.16
.gpx voi sisältää hyvin vaihtelevaa dataa. Track ja route käyttäytyy vähän eri tavalla. Kotikutoisista tiedostoista saattaa puuttua, jotain mitä Edge tarvitsee. Voit kokeilla ladata tulta gpx trackin/routen ja kokeilla toimiiko paremmin? http://www.gpsies.com/map.do?fileId=mtjyfngtngipdhjy

No niin, johan alkoi pelittämään. Seuraavalla sekvenssillä lähti toimimaan:
- reittisuunnittelu kännykällä android sovelluksessa Maastokartat
- siirto bluetooth yhteydellä läppärille gpx muodossa
- läppärillä olevan tiedoston konvertointi: GPSies.com convert uploaded file to GPX Track
- konvertoidun tiedoston kopiointi garmin edge 800 laitteen tuontikansioon

Nyt näkyy viivana karttapohjalla niin kuin tarkoitus oli. Testattu nyt viidellä eri trackillä, joista vain yksi vaati jostain syystä kertaalleen uudelleenkonvertoinnin. Kiitoksia mkpaa jälleen kerran vinkeistä! Ja taas kerran palattiin kartalle nimenomaisesti tuon gpsies palvelun avulla.

Vilhelm V
03.05.2017, 22.46
Ride With GPS-palvelulla tehdyt reitit on menny aina omaan Edge 800:een suoraan ja ongelmitta, suosittelen palvelua lämpimästi. Omasta mielestä hyvä ja selkeä käyttöliittymä, vain ilmaisversiosta kokemusta.

Kiitti vinkistä. Pyöriikö tuo myös kännykässä näyttäen suomalaiset maastokartat?

paskalokki
03.05.2017, 22.56
Kiitti vinkistä. Pyöriikö tuo myös kännykässä näyttäen suomalaiset maastokartat?
En ole luurilla testannut, ja karttapohjana vain oikeastaan on ollut OSM - syystä, että Edgessä on sama karttapohja ja tällöin piirron ja reitityksen synkkautuvuus on saumatonta.

PC:llä aina reitit piirrelly ja piuhalla siirtänyt Edgeen, toimii esim. duunikoneessakin, koska ilman Garmin Expressiä, suoraan levynhallinnan kautta ilman ajureita.

Keijo Leppänen
06.05.2017, 17.09
Kuukauden kerkes ajelee ku taas edge tilttiin, kivasti 6km ennen määränpäätä. Paaliin täytyy vissiin laittaa ja hommaa tonninen tilalle. pikkusen on maku ja luotto menny näihin garminin leluihin.

jone1
06.05.2017, 17.30
https://www.dcrainmaker.com/2017/05/hammerhead-karoo-gps-bike-computer.html
Oisko tosta edge 1000 tappajaksi , kunhan saisivat kauppoihin ensin.
Tonni sais olla vähän sulavampi käyttää tuntuu kun välillä tehot loppuis siitä kun ei vastaa ja vähän jumittelee.
Näyttö sais olla tarkempi ja herkempi kosketukselle. Akku sais kestää kauemmin . No ehkä sitten garminin uudessa mallissa kun joskus sellasen tekevät.

Keijo Leppänen
06.05.2017, 18.16
Onko ylipäätänsä mahdollista,että joku datanörtti saisi kaivettua näitä hävinneitä ajo tietoja esiin???

paskalokki
06.05.2017, 19.17
Onko ylipäätänsä mahdollista,että joku datanörtti saisi kaivettua näitä hävinneitä ajo tietoja esiin???
Voisi kokeilla ehkä ajaa Recuva sille levylle, minä se tiedostonhallinnassa näkyy.

Keijo Leppänen
07.05.2017, 11.26
Jännästi oli km:t tallentunu matkamittariin, vaikka kaikki muu tieto hävisi🙄

gobbif
07.05.2017, 22.48
Omat ennätykset on erillisessä tiedostossa, samoin kilsat varmaan noissa omissaan (garmin/records/records.fit ja garmin/sports/valittu_nimi.fit). Varsinainen ajodata taas ajokohtaisissa .fit-tiedostoissa. Ennätyksistä en välitä yhtään, mutta noi ajodatat otan koneelle skriptillä aina ajon jälkeen ja niistä on koneella erilliset backupit aina ajoittain.

VitaliT
27.05.2017, 18.37
tänään OTB:n yhteydessä testasin mitä on kovempi kallio tai garmin 800.

tuloksena; ulkokuori halki ja näyttö pimeinä, nyt kyllä pikkasen v…….a vaikka se oli jo 3v vanha ja akku ei kestänyt kun 5-6 tuntia.

päättänyt hankia korvaajaksi 820.
mitta kaikkia tietoa pystyn pelastaman/siirtämän vanhasta kapulasta uuden?

Taimo M.
28.05.2017, 16.23
Onkos muilla ollut samanmoista ongelmaa? Kun on tehnyt uuden ennätyksen "Nopein 40km"(minun tapauksessani käynyt jo pari kertaa).
Synkkaat kyseisen ajon connectiin, hyväksyt ennätyksen "ennätystaulukossa" ja muokkaat suorituksesta sen jälkeen: Toiminta tyypin, Suorituksen nimen
ja Kommentti kenttään jotain. Tämän jälkeen ennätys häviää "taulukosta" ja myöskin itse suorituksesta häviää tuon merkki(pokaali), joka kertoo missä
suorituksessa ennätys on tehty. Ennätyksen saa takaisin kun poistaa suorituksen ja lataa sen uudelleen. Sen verran sain jo selvitettyä että ennätys säilyi
kun muokkasi vain nimeä, mutta ei toiminta tyyppiä ja/tai kommenttia. Ei niin tarvittava tieto koko ennätys, mutta kun se siellä on niin voisi kai se toimiakkin oikein.:seko:

Teemu H
06.06.2017, 20.29
Liittyyköhän tuo Garminin sammuminen kesken ajon ja datan katoaminen jotenkin karttoihin?

Minusta tuntuu, että niinä parina kertana, kun tänä vuonna Garmin 810 on sammunut, kartta on saattanut olla esillä. Toisella kerralla oli navigointikin käytössä, toisella ei. Karttana käytän sitä OpenStreetMapia, onkohan siinä vika?

luikku
07.06.2017, 06.57
Liittyyköhän tuo Garminin sammuminen kesken ajon ja datan katoaminen jotenkin karttoihin?

Minusta tuntuu, että niinä parina kertana, kun tänä vuonna Garmin 810 on sammunut, kartta on saattanut olla esillä. Toisella kerralla oli navigointikin käytössä, toisella ei. Karttana käytän sitä OpenStreetMapia, onkohan siinä vika?
Voi hyvin liittyä. Itsellä myös 810. Joskus kaatuu/sammuu ja nimenomaan kun karttasivu on auki. Yleensä karttapohja häviää ensin ja siitä vähän ajan päästä laite sammuu. Luulen, että pari kertaa olen pelastanut tilanteen, kun olen ehtinyt vaihtaa karttasivun pois tuossa välissä. Jos vehje kuitenkin ehtii kaatua, teen aina lenkin jälkeen master resetin, koska oman kokemuksen mukaan laite jää kaatumisen jäljiltä perätilaan, jossa uudet kaatumiset ovat huomattavasti todennäköisempiä.

Sent from my SGP771 using Tapatalk

Taimo M.
08.06.2017, 10.24
Onkos muilla ollut samanm... ...kai se toimiakkin oikein.:seko:

Sen verran tähän lisään, että jos muokkaa toiminnon tyyppiä silloin ennätys häviää. Eli myöskin Kommentointiin voi kirjoittaa.

PPP
18.06.2017, 17.27
Voi hyvin liittyä. Itsellä myös 810. Joskus kaatuu/sammuu ja nimenomaan kun karttasivu on auki. Yleensä karttapohja häviää ensin ja siitä vähän ajan päästä laite sammuu. Luulen, että pari kertaa olen pelastanut tilanteen, kun olen ehtinyt vaihtaa karttasivun pois tuossa välissä. Jos vehje kuitenkin ehtii kaatua, teen aina lenkin jälkeen master resetin, koska oman kokemuksen mukaan laite jää kaatumisen jäljiltä perätilaan, jossa uudet kaatumiset ovat huomattavasti todennäköisempiä.

Sent from my SGP771 using Tapatalk
Sama havainto useammankin kerran - vehje ottaa itseensä juuri navigoidessa ja silloinhan se kääntää kartan päälle joka mutkaan

Sent from my SGP511 using Tapatalk

duris
18.06.2017, 20.46
Samanlaisia kokemuksia täälläkin. Varmaan 4/5 810:n sammumisista ajon aikana tapahtunut, kun karttanäkymä ollut päällä. (Navigointi tai Strava-segmentti)
Onneksi tuo vehje ei dataa ole kuitenkaan laitteesta kadottunut kun yhden ainoan kerra ja matkat saanut pelastettua.

noniinno
25.10.2017, 05.28
Onnistuin jotenkin (yrittäessäni kytkeä laitetta Android-tablettiin) alustamaan laitteen siten, että eipäs enää toimikaan. Tähän saakka kasisatanen on ollut luotettavuuden perikuva.

Olisiko jollain lähettää tai linkata laitteen sisältöä, voisin koittaa kopioida koko sisäisen tiedostohöskän, kun vielä, luojan kiitos, näyttää löytyvän tietokoneelta. massamuistilaitteena.

Kun saisi käymään edes jotenkin siedettävästi, voisi yrittää päivitellä loput Expressissä. Vai olisiko parempia ideoita, joilla härvelin saisi vielä elvytettyä?

edit: vituixmän, eipä löydy enää massamuistinakaan. Täytynee viskoa vesilintua tällä. perkele.

Jamppe
13.02.2018, 10.54
Edge 810 "jäätyy" satunnaisesti kesken lenkin. Näyttö lakkaa päivittymästä mutta laite reagoi fyysisiin näppäimiin. Ensimmäisellä kerralla buutti pelasti, muistaakseni laite oli buutin hetkellä "Hylkää/Tallenna" tilassa ja laite palasi buutin jälkeen tähän samaan tilaan josta pystyi sitten tallentaa suorituksen. Eilen buuttasin suoraan karttatilasta ja suoritus katkesi. Korruptoituineen fit-filen sai korjattua ja näin ei toki lenkki mennyt täysin hukkaan :D

Onko muilla vastaavia kokemuksia laitteesta tai tietoa mitkä asiat saattavat myötävaikuttaa jäätymiseen? Suoritusten määrä laitteessa? Joku muu seikka? Bluetooth ja live track ovat aina päällä ja tulevat olemaankin. Toivottavasti ne eivät ole syypää. Onneksi ongelma ei ainakaan vielä kovin paha ole. Muutenhan voisi vaikka joutua päivittää laitteen uudempaan malliin(ja uusiin/samoihin ongelmiin) :D

duris
13.02.2018, 12.35
Edge 810 "jäätyy" satunnaisesti kesken lenkin. Näyttö lakkaa päivittymästä mutta laite reagoi fyysisiin näppäimiin. Ensimmäisellä kerralla buutti pelasti, muistaakseni laite oli buutin hetkellä "Hylkää/Tallenna" tilassa ja laite palasi buutin jälkeen tähän samaan tilaan josta pystyi sitten tallentaa suorituksen. Eilen buuttasin suoraan karttatilasta ja suoritus katkesi. Korruptoituineen fit-filen sai korjattua ja näin ei toki lenkki mennyt täysin hukkaan :D

Onko muilla vastaavia kokemuksia laitteesta tai tietoa mitkä asiat saattavat myötävaikuttaa jäätymiseen? Suoritusten määrä laitteessa? Joku muu seikka? Bluetooth ja live track ovat aina päällä ja tulevat olemaankin. Toivottavasti ne eivät ole syypää. Onneksi ongelma ei ainakaan vielä kovin paha ole. Muutenhan voisi vaikka joutua päivittää laitteen uudempaan malliin(ja uusiin/samoihin ongelmiin) :D
Et ole yksin ongelmian kanssa. Itellä tuo kaatuu n. 50% kerroista jos navigointi on päällä. Ilman navia ei kaatuile.
Samaa on muillakin ollut uusimman Firmiksen kanssa jonka piti korjata ongelma ainakin jossain tapauksissa:

https://forums.garmin.com/forum/into-sports/cycling/edge-810-aa/1291256-firmware-version-6-30-feedback

Jamppe
13.02.2018, 12.40
Et ole yksin ongelmian kanssa. Itellä tuo kaatuu n. 50% kerroista jos navigointi on päällä. Ilman navia ei kaatuile.
Samaa on muillakin ollut uusimman Firmiksen kanssa jonka piti korjata ongelma ainakin jossain tapauksissa:

https://forums.garmin.com/forum/into-sports/cycling/edge-810-aa/1291256-firmware-version-6-30-feedbackTarkoitatko että sulla on joku reitti valittuna, jota pitkin navigoit vai että GPS on ylipäätään päällä? Itse en juuri koskaan käytä reittiä, jota pitkin navigoisin.

Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla

duris
13.02.2018, 12.51
Tarkoitatko että sulla on joku reitti valittuna, jota pitkin navigoit vai että GPS on ylipäätään päällä? Itse en juuri koskaan käytä reittiä, jota pitkin navigoisin.

Reitin navigointia. GPS on aina päällä, ellei aja sisällä traineria

Muutaman kerran on myös jäätynyt silloin kun karttaa käyttänyt tai pitänyt karttanäkymää päällä ilman navia.

Jamppe
13.02.2018, 12.55
Reitin navigointia. GPS on aina päällä, ellei aja sisällä traineria

Muutaman kerran on myös jäätynyt silloin kun karttaa käyttänyt tai pitänyt karttanäkymää päällä ilman navia.Nyt vasta tajusinkin, että nyt on ilmeisesti tullut ihan hiljattain tämä uusi 6.30 päivitys. Se on asentunut ihan huomaamatta. Pääsenkö jostain katsomaan koska oma laitteeni on päivittynyt?

Syksyllä laitteen kaatuessa buutin jälkeen tilanteen pystyi pelastaa mutta nyt ei. Joko tämä ominaisuus on rikottu tai sitten nyt oli kyseessä erilainen kastuminen.

Jamppe
13.02.2018, 13.09
Nyt vasta tajusinkin, että nyt on ilmeisesti tullut ihan hiljattain tämä uusi 6.30 päivitys. Se on asentunut ihan huomaamatta. Pääsenkö jostain katsomaan koska oma laitteeni on päivittynyt?

Syksyllä laitteen kaatuessa buutin jälkeen tilanteen pystyi pelastaa mutta nyt ei. Joko tämä ominaisuus on rikottu tai sitten nyt oli kyseessä erilainen kastuminen.

Selvisi kun tutkin fit tiedostoja, eilinenkin oli vielä 6.10 versiolla. Laite on päivittynyt vasta tänään aamulla, kun pitkästä aikaa kytkin laitteen tietokoneeseen. Noh täytyypä seurailla uuden version toimintavarmuutta. Olisipa nämä laitteet "pomminvarmoja" :D

YocceT
09.05.2018, 20.32
Onko joku saanut Edge 800:n kanssa paritettua uusia erillisiä nopeus- ja kadenssiantureita? Vanha yhdistelmäanturi toimi ok kunnes kuoli ja ostin nuo uudet, mutta jostain syystä laite tunnistaa jomman kumman, mutta ei suostu pariutumaan molempien kanssa yhtä aikaa. Teenkö jotain väärin vai pitääkö tässä heittää tuo Edge jorpakkoon ja ostaa uusi laitekin.. Edge on palautettu tässä kokeillessa jo tehdasasetuksillekin, ilman tulosta.

Taimo M.
10.05.2018, 12.56
Tarkoitithan näitä: https://buy.garmin.com/fi-FI/FI/p/146897

Mä ostin vanhojen rinnalle noi uudemmat sensorit koska en jaksa niitä heitellä(uusia) pyörästä toiseen ja miksi edes pitäisi kun vanhatkin vielä toimivat.
Varmistin vain yhteensopivuuden tuolta sivuilta ennen kuin tilasin, mun laitteeni tosin on 810. Molempiinhan(800,810) nuot ovat kuitenkin yhteensopivat.
Ero minkä huomasin "parituksessa" niin vanhojen sensoreiden pariutumisesta tulee edgeen lukemaan molemmat saman aikaisesti kun taas nämät uudemmat
sensorit pariutuvat erikseen, eli ensin ilmoitus toisesta ja hetken kuluttua toisesta. Siinä paritus hetkellä pidin vaan huolen että vanhat sensorit olivat yli
3m päässä edge laitteesta parittaessani uusia. Ensin pyörittelin kampia taaksepäin että kadenssisensori löytyi ja sitten pistin takasen pyörimään jotta
nopeussensori löytyi. Ja nyt tuli mieleeni että tuo yhtäaikainen ilmoitus noilla vanhemmilla sensoreilla johtuu tietenkin siitä että kadenssilla ja nopeussensorilla
on tuo vastakappale, mitä uudemmat sensorit eivät enään tarvitse.

kalasatu
14.05.2018, 23.30
Tarkista sensorin tyyppi. Josko tuo olisi jäänyt muuttamatta. Tuli itsekkin joskus tämän kanssa hieman ihmeteltyä.

Bike Settings >> Bike Profiles >> Pyörä1-4 >> ANT+ Speed/Cadence >> Sensor Details >> Sensor Type

Spd/Cad = Yhdistelmäanturi ( bundlessa tuleva GSC 10 anturi )
Speed = nopeusanturi
Cadence = kadenssi
Speed and Cadence = Erilliset anturit nopeudelle ja kadenssille

YocceT
15.05.2018, 07.14
Jep, tuonne Garmin Edge 1000 -ketjuun jo kommentoinkin, että sain tuon ratkaistua. En vaan itsekään ymmärrä miten, mutta nyt näyttäisi toimivan.

Jamppe
09.07.2018, 18.28
Onko joku ladannut viime aikoina uuden tyylistä(new style) karttaa täältä http://garmin.openstreetmap.nl/? Ainakin omalla Edge 810 laitteella näkyy vain muutama suomen alueista vaikka latasin koko Suomen kartan.

paskalokki
06.03.2019, 12.17
4 kk käyttämättömyyden jälkeen oli akku päässyt tyhjenemään Edge 800:sta, latasin täyteen PC:n kautta ja nyt pari päivää myöhemmin akun varauksesta oli kadonnut 8 %, laitteen ollessa siis sammutettuna pöydällä. Ikäähän uusimmillakin laitteilla alkaa olla jo varmaan 4-5(?) vuotta, en tiedä koska valmistus on lopetettu tai koska oma on otettu käyttöön ensimmäisen kerran. Bongasin vanhan linkin tästä ketjusta Saksan eBayhin, onko jostain tietystä merkistä hyvää tai huonoa sanottavaa kenelläkään? Vai onko lie sama minkä tilaa?

Alkuperäinen akku ilmeisesti 3,7 V ja 1100 mAh.

https://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xgarmin+80 0+akku.TRS0&_nkw=garmin+800+akku&_sacat=0

Alle 3 vk päästä lähtö ajoreissulle, joten sitä ennen olisi kiva saada akku vetävään kondikseen taas.

N.N.
11.06.2019, 00.25
Garmin Edge 800:ni ei tainnut olla ihan täydessä varauksella Hiekka-Pirkalle (170 km+) lähtiessäni, kun virta loppui noin 110 km ajon jälkeen. Ajojälki olisi kiva restauroida, mutta Garmin Expressin kautta ei onnistu ja kun yritin manuaalisesti ladata Garminin Activities-historiasta löytynyttä tiedostoa:

"2019-06-09-08-16-03.fit

0.2 MB

Järjestelmä ei hyväksynyt yhtä tiedostoista. Pyydä lisätietoja tuesta."

Osaako joku sanoa, kannattaako tukea lähestyä, saako tällaisen tiedoston jotenkin elvytettyä niin että arvokkaan ajodatan saisi pelastettua?

N.N.
12.06.2019, 16.25
[QUOTE=N.N.;2878694]Garmin Edge 800:ni ei tainnut olla ihan täydessä varauksella Hiekka-Pirkalle (170 km+) lähtiessäni, kun virta loppui noin 110 km ajon jälkeen. Ajojälki olisi kiva restauroida, mutta Garmin Expressin kautta ei onnistu ja kun yritin manuaalisesti ladata Garminin Activities-historiasta löytynyttä tiedostoa:

"2019-06-09-08-16-03.fit
0.2 MB

Osaako joku sanoa, kannattaako tukea lähestyä, saako tällaisen tiedoston jotenkin elvytettyä niin että arvokkaan ajodatan saisi pelastettua?[/QUOTE
Entä onko jollekin muulle käynyt niin että on virta loppunut kesken suorituksen eikä ole pystynyt lataamaan virran katkeamiseen päättynyttä suoritustallennetta? Voidaanko niitä ylipäänsä pelastaa?

Coasting
12.06.2019, 20.39
Ei ole Garminin kanssa käynyt mutta mulla on toinen laite joka pykii ja pätkii. Lähes aina saan tiedoston auki ajettuani windowsin error checkin.

jone1
13.06.2019, 09.15
Avaako fitfiletools tuon vajaan tiedoston? Jos avaa niin sen saa modattua ehkä kuntoon.

EsaJ
17.06.2019, 07.08
Alkaa olla ihan tuskaa synkata 820 lenkkidataa . Eka Bluetooth osoitti mahdottomuuden, hokasin että siinhähän on wifi, minkä kautta synkkasin kodin langattoman verkon kautta onnistuneesti varmaan vuoden. Muutaman ”parannuksia” tuovan ohjelmistopäivityksen jälkeen alkaa mennä hermot wifi synkkausten kanssa, kun ei data kieveelläkään meinaa siirtyä laitteesta connectiin. Nyt on softaversio 11.20. Ehkä se vanha viisaus, jos toimii, älä päivitä, olisi pitänyt muistaa tämän kohdalla.

Mitäs vaihtoehtoja tässä on, ostaa uusi laite, vai downgreidata softa?

paskalokki
18.06.2019, 11.46
Alkaa olla ihan tuskaa synkata 820 lenkkidataa . Eka Bluetooth osoitti mahdottomuuden, hokasin että siinhähän on wifi, minkä kautta synkkasin kodin langattoman verkon kautta onnistuneesti varmaan vuoden. Muutaman ”parannuksia” tuovan ohjelmistopäivityksen jälkeen alkaa mennä hermot wifi synkkausten kanssa, kun ei data kieveelläkään meinaa siirtyä laitteesta connectiin. Nyt on softaversio 11.20. Ehkä se vanha viisaus, jos toimii, älä päivitä, olisi pitänyt muistaa tämän kohdalla.

Mitäs vaihtoehtoja tässä on, ostaa uusi laite, vai downgreidata softa?Laittaa piuhalla koneeseen kiinni, jolloin laite latautuu samalla.

EsaJ
18.06.2019, 11.53
Laittaa piuhalla koneeseen kiinni, jolloin laite latautuu samalla.

Eipä ole tietokonetta. Langattomuus floppaa pahemman kerran tässä mun yksilössä.

Sent from my iPhone using Tapatalk

N.N.
18.06.2019, 16.09
[QUOTE=N.N.;2878694]Garmin Edge 800:ni ei tainnut olla ihan täydessä varauksella Hiekka-Pirkalle (170 km+) lähtiessäni, kun virta loppui noin 110 km ajon jälkeen. Ajojälki olisi kiva restauroida, mutta Garmin Expressin kautta ei onnistu ja kun yritin manuaalisesti ladata Garminin Activities-historiasta löytynyttä tiedostoa:

"2019-06-09-08-16-03.fit
0.2 MB

Osaako joku sanoa, kannattaako tukea lähestyä, saako tällaisen tiedoston jotenkin elvytettyä niin että arvokkaan ajodatan saisi pelastettua?[/QUOTE
Entä onko jollekin muulle käynyt niin että on virta loppunut kesken suorituksen eikä ole pystynyt lataamaan virran katkeamiseen päättynyttä suoritustallennetta? Voidaanko niitä ylipäänsä pelastaa?

No olin kuitenkin yhteydessä Garminin tukeen, ihan suomeksi. Muutaman päivän viiveellä tuli vastaus joka sisälsi tämän linkin, ja kas, siellä oli fit-tiedoston korjausväline joka toimi, onnistuneesti nyt latasin suorituksen 111 ensimmäistä kilometriä Garmin Connectiin ja sitä kautta Stravaan. Kiitos Garmin tuki! http://garmin.kiesewetter.nl/ Tässä tiedostonkorjaussivu

Jneed
09.07.2019, 10.01
820:n tietojen siirron kanssa itselläkin huomattavia ongelmia. Nämä alkoivat viimeisimmän softapäivityksen jälkeen. Itse kyynisenä totesin, että heti kun 830 tuli markkinoille, niin tän aiemman version päivitykset ovat olleet aina askel taaksepäin. Laitteen toiminta tuntuu heikkenevän koko ajan.

Eilen se teki täydellä akulla vielä sellaisen, että kyykähti kokonaan kesken ajon. Näyttö pimeäksi ja virrat kun laittoi päälle, niin pelkkä Garmin teksti loimotti ruudulla eikä vehje käynnistynyt lainkaan. Pitkään virtanappia painamalla (vasta kotona) sain lopulta buutattua mittarin, mutta eikö se perkele ollut lopettanut tallennuksen kyykkyhetkeen ja loppumatka jäi kokonaan unholaan. Akku oli edelleen lähes täysi.

Noh, samalla ongelmat tuon stravasiirron kanssa jatkuvat. Tiedot siirtyy Garmin Connectiin muttei Stravaan. Kaikki valinnat on ok ja automaattisiirrolla, laite ilmoittaa *transferring*, mutta ei ne vaan stravaan siirry. Tapana on ollut että ajan lenkin ja laite kytkeytyy kotona wlaniin, jossa siirto tapahtuu. Kotiverkossa epäilin olevan vikaa, mutta eipä sekään ole syypää.