PDA

Näytä tavallinen näkymä : Canyon Nerve XC - kokoapua

thomas_s
22.07.2010, 11.19
Kaksi uutta täysjoustopyörää olisi tulossa perheeseen.

Pyörä 1 tulee 164cm teinille, jonka jalan sisämitta 81-82cm. Nykyinen pyörä on 15" etujousto, jossa 56,5cm vaakaputki ja 6cm stemmi. Tällä hetkellä pyörä on aika sopiva mutta ensi vuonna luultavasti jo pienenpuoleinen (satulatolppaa on jo nyt aika paljon näkyvissä). Pituutta voisi arvioida pojalla olevan ensi kesänä olla jo 168-172? Olisikohan M-kokoinen Nerve pyörä 59,5cm vaakaputkella silloin toimiva jos 9cm stemmin vaihtaisi lyhyemmäksi? Pienempää en viitsisi hankkia koska se olisi jo niin lähellä nykyistä (Nerve S kokoisena vaakaputki 57cm, stemmi 7,5cm).

Pyörä 2 tulisi itselleni, pituus 180cm, sisämitta 85-86cm. Nykyisen pyörän vaakaputki on noin 59cm ja stemmi 11cm. Tämä tuntuu riittävän pitkältä, siksi ajattelisin että M-kokoinen Nerve olisi minulle paras. L-kokoisessa on vaakaputki 62cm ja vakiostemmi 100mm. Sekin luultavasti kävisi mulle mutta stemmin vaihtaisin varmaan pari senttiä lyhyemmäksi.

Tuntuu kuitenkin älyttömältä ostaa meille samankokoiset pyörät. Canyonin sivulla oleva "positioning system" ehdottaa M-kokoa kun jalan sisämitta on 81-86cm, eli sen perusteella M olisi molemmille oikea koko. Luuletteko että M on pojalle liian iso? Onko M minulle turhan pieni?

thomas_s
22.07.2010, 11.21
Voiko joku Canyon Nerve XC:n omistaja vielä mitata M tai L kokoisen pyörän standover heightin? On mahdollista että pojalle on M-kokoisen vaakaputki liian korkealla.

thomas_s
22.07.2010, 23.24
Tarkastelemalla Canyonin Perfect Positioning Systemin kuvia selviää että Nerve XC standover height on lähes sama S ja M kokoisena.

Pidempijoustoisessa Nerve AM mallissa on kuvien perusteella jopa niinpäin että S kokoisen vaakaputki on M kokoista korkeammalla.

nure
23.07.2010, 08.09
M sulle sopiva mutta pojalle ainakin nyt liian suuri ja vielä tuolle ennustamallesi 172 sentin pituudelle S menee...

nure
23.07.2010, 08.14
Aika hauskanen pyörä... Kaikissa malleissa vaikuttaa olevan sama runko ja halvin koko pyörä ja runkosetti saman hintaisia... Missähän hinnassa sitä ilmaa onkaan...?

ConD
23.07.2010, 08.34
Onko mahdoton ajatus että tilaat ensin sen yhden M-kokoisen ja kokeilette sitä rauhassa sitten juniorillekin? Jos tuntuu mahdottomuudelta säätää sitä sopivaksi, niin S tilaukseen, ja jos taas tuntuu et ajaishan sillä niin toinen M.

Harvon nuo junnut kutistuu kuitenkaan, niin siksi ainakin omalla kohdalla harkitsisin tuota M:ää.

nure
23.07.2010, 10.25
On tavallaan pikkusen paska yhtälö tuo junnujen kasvaminen, ei oikein paljoa voi ottaa ennakkoa pyörän koossa... Mutta muuten kyllä hyvä idea ConD:ltä!

thomas_s
23.07.2010, 11.10
Jep, jotain tuollaista voisi ajatella. Ellei sitten hyvä syysale "pakota" tilaamaan molemmat samalla kertaa.

Jos M-kokoiseen Nerveen kiinnittää 6-7cm stemmin pitenee ohjaamo 3-4cm nykyisestä. Onhan se aika iso ero mutta ehkä kuitenkin kasvavalle nuorelle vaihto seuraavaan menopeliin pitäisi olla suunnilleen tuota luokkaa?

nure
23.07.2010, 11.31
Mutta rungon korkeuteen ei vaikuta...

Nyde
23.07.2010, 11.32
Moi!

Itse ajan S-kokoisella Nerve AM:lla ja pituutta minulla on 163cm ja jalan sisämitta on 78-79. Ainakaan tuo kyseinen malli ei saisi minulla olla yhtään isompi (minä en tosin enää kasva kuin leveyttä..)
Ja vaakaputki pyörässä on tosiaan korkealla.

thomas_s
23.07.2010, 14.03
Nyde, oletko tyytyväinen pyörään?
Minäkin arvioisin sinun mitoilla että S olisi oikea koko. Tämä kokoasia onkin vähän helpompi meille ei-kasvaville.

Nyde
23.07.2010, 14.31
Pyörähän on malliltaan se AM 5.0, elikkäs se halvin, mutta näin aloittelijana olen ollut kokonaisuuteen todella tyytyväinen.

Pyörä on hieman 'kulmikas' ajettava verrattuna vaikkapa veljelläni olevaan Specialized Stumpjumper fsr eliteen, mutta onhan pyörissä eri luokkaa olevat osat ja käyttötarkoituskin erilainen.

Summa summarum, olen tyytyväinen vekottimeen ja pyörän toimituskin onnistui kohdallani kitkatta!

Kemizti
23.07.2010, 16.07
Mulla on L koon nerve-xc, mittaan sen SO-korkeuden jos vaan ehdin ennen maalle lähtemistä.. Sitähän voi tulla myös kokeilemaan jos tampereen suunnalla asustaa.. =)

edittiä: mittauspaikasta riippuen vaakaputken taka-keskivaiheilta 83-86cm ja kokoonpanona tällainen.. (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showpost.php?p=1441379&postcount=426) keula luonnollisesti vaikuttaa jonkin verran

T.H.
23.07.2010, 22.38
Mallailin tuossa uutta M-kokoista Nerve XC:täni ja totesin, että yltän kyllä ihan hyvin seisomaan pyörän päällä kantapäät lattiassa paljain jaloin. En tietysti ihan rungon etupäässä, mutta satulan edessä jää jo ihan hyvin tilaakin runkoputken yläpuolelle. Jaloilla on pituutta 80-81 cm ja kaiken kaikkiaan olen n. 171-senttinen. Itseänikin tilatessa vähän mietitytti pyörän korkeus, mutta toisaalta tuo M oli minulle ainut kokovaihtoehto, sillä olen tottunut sen pituisilla rungoilla ajamaan ja lisäksi kyseessä on tarjouspyörä, jota ei muita kokoja edes ollut. Maastossa en ole laitteella vielä käynyt, mutta enpä usko korkeuden sielläkään muodostuvan ongelmaksi. Eihän siellä jalkoja maassa laahata.

Mitalla katsottuna korkeus tuossa mun pyörässä on n. 73 cm keskiön kohdalta (hiukan satulan nokan etupuolelta) ja vaakaputken puolivälin tienoilta n. 79 cm. Kannattaa huomioida, että vanhemmat Nerve XC:t ovat erimallisella rungolla kuin nykyiset. 2009- ja 2010-mallin rungot näyttäisivät hiukan matalammilta kuin vanhemmat (kun runkokoot eli pystyputken pituudet ovat kai samoja).

thomas_s
25.07.2010, 15.49
Kiitoksia näistä tiedoista! Nyt vähän helpompi tuo koon valinta. Olisin kyllä edelleen M:n kannalla myös pojalle. Jos on liian iso niin voi sitten ajaa nykyisellä pyörällä vähän pidempään.

IncBuff
05.09.2010, 16.23
Nerve XC:tä olen todennäköisesti itsekin hankkimassa. L-koko lienee passeli 186 senttiselle, jolla jalan sisämitta 87cm. 6.0:n (http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=1794) lisähinta lienee 5.0:aan (http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/bike.html?b=1793) ihan kannattava sijoitus mm. paremmat jarrut ja kammet. Mitäs mieltä yleisesti pyörästä? Olisi tulossa kuntoilijalle polkujen koluamiseen. Jonkun verran kivikkoja ja juurakkoja on yleensä reitillä, mutta jotenkin tuntuu tuollainen 140mm joustava turhan järeältä ja toisaalta paikoitellen kaipaa enemmän kuin 100mm joustoa niin 120mm joustava taitaa olla se sopiva kompromiss. Kellään tietoa milloin tämän vuoden pyörät tulee alennusmyyntiin? Eikö se tyhjennysmyynti perinteisesti ole syyskuussa ollut?

olopaine
07.09.2010, 14.36
Oma koko on selvillä, mutta lainaanpa ketjua, kun pohdinnat koskevat silti samaa pyörää. Tasapainoilen tässä mallien Nerve XC 4.0 (http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/specs.html?b=1792) ja 5.0 (http://www.canyon.com/_en/mountainbikes/specs.html?b=1793) välillä. Lähinnä mietityttävät kiekot. Kannattaako Mavicin crossride -kiekkojen takia hankkia tuo 150€ kalliimpi vaihtoehto, edullisemmassa kiekot Deoren navoille ja Alex DP-20 -vanteilla. Lisäeroina keulat ( halvemmassa Recon Poplocilla, kalliimmassa Reba), kammet ja keskiö (tarvike vs. Deore), takavaihtaja (XT vs. X.9) ja vivut (Deore vs. X.7)

Kiitos!

haksu
07.09.2010, 17.25
Ota tuolta Kanjonin outletistä 5.0 tai 6.0 jos kokoa löytyy sulle. Jollei noi "slightly visible optical defects" haittaa.
Mutta kyllä ehkä 150 euroa laittaisin väliin ja 5. ottaisin 4. sijaan, emmätiä.

olopaine
07.09.2010, 19.06
Onki näemmä tänään tullu lisää pyöriä outlettiin, 4.0 ois oikeessa koossa (S). Nirhasut maalissa ei tosiaan haittaa.

ErkkiM
08.09.2010, 16.20
Sorry - en puhu Canyonin koosta - itselleni järki, tunne sekä Canyonin laskuri suosittelee M-kokoa, sekä XC että AM -malleissa. Mittaa minulla 178, insem ilmeisesti 82. Minun mitoilla jos insema olisi 86, laskuri suosittelisi L-kokoa jne....

Anyway - XC vai AM?
Tuolla joku hieman aiemmin mainitsi, että hänelle AM olisi hieman "kulmikas". Jos AM on kulmikas, niin luulisi XC:n olevan vieläkin kulmikkaampi, vai? Noh, ei takerruta tähän termiin...
XC kallistuu enempi marathon tyyppiseen, ja AM enempi enduroon, olenhan oikeassa, olenhan?
Kulmat noissa on käytännössä samat, XC:n keula puoli astetta pystympi.. Joustoa AM:ssa enemmän ja akseliväli sentin suurempi, stemmi lyhyempi.
Painoa kilon verta enemmän.

Joten - en ymmärrä miten nämä fillareiden tyypitykset erilaiseen menoon oikein sujuu - ainoa merkittävä (?) ero on joustolla - ja osittain tietty palikoilla, mutta eihän ne vaikuta, kun eivät vaikuta geometriaan (tai joustoon....). Vai onko tuo kokonaisuus oikeesti "sentistä kiinni"?
Siis - jos jollakulla helkutin hyviä arvauksia, tai oikeita kokemuksia - kumpi kummanlaiseen ajoon?
-E
Jep, olen noviisi.

Djbottom
16.11.2010, 20.06
Lainaan törkeästi ketjua, eli siis maastopyörän hankinta edessä ja malliksi näyttää valikoituvan Nerve XC 5.0 vm 2010 outletistä. Nyt haluaisin vielä varmistaa tuon koon! Eli Canyonin laskuri suosittaa kokoa M mutta kun muutan inseamia sentillä niin ehdottaa jo kokoa L...

Mitat olisi:
Inseam: 86.3
Trunk: 65.5
Forearm: 35.2
Arm: 70
Thigh: 61.5
Lower Leg: 56
Sternal Notch: 150.2
Total Body Height: 183.5

Jos joku about saman kokoinen voisi kertoa kumpi runkokoko parempi... Kiitti jo etukäteen!

Keskiäkäinen lohjalainen
17.11.2010, 09.17
Lainaan törkeästi ketjua, eli siis maastopyörän hankinta edessä ja malliksi näyttää valikoituvan Nerve XC 5.0 vm 2010 outletistä. Nyt haluaisin vielä varmistaa tuon koon! Eli Canyonin laskuri suosittaa kokoa M mutta kun muutan inseamia sentillä niin ehdottaa jo kokoa L...

Mitat olisi:
...

Jos joku about saman kokoinen voisi kertoa kumpi runkokoko parempi... Kiitti jo etukäteen!

Olet ilmeisesti suht. pitkäjalkainen tyyppi? Sanoisin, että M-kokoisen pitäisi oleman sopiva, joskin satulatolpan säätövarat voi olla aika tarkkaan käytössä.

Itselläni on L-kokoinen Nerve XC. Se on mulle just sopiva, kunhan vaihtoi alkuperäisen satulatolpan tilalle 40-senttisen ja 15mm set-backilla höystetyn tolpan. Inseam-mittani on n. 92 senttiä ja kokonaispituus 191 cm.

thomas_s
17.11.2010, 11.28
Eli Canyonin laskuri suosittaa kokoa M mutta kun muutan inseamia sentillä niin ehdottaa jo kokoa L...

Välikoko olisi luultavasti paras, tai toisinpäin ajateltuna voisi sanoa että molemmat varmaan käy. Menee makuasioiden puolelle kumpi kannattaisi ottaa.

Jälkikasvu sai vähän aikaa sitten M kokoisen Nerve XC:n ja pikakokeilun perusteella olisin itselleni ottanut myös saman koon. Minulla on pituutta 180cm ja sisämittaa vähän alle 85. Poika on vielä alle 170cm mutta lyhyellä stemmillä pyörä toimii hänelle tosi hyvin.

Kemizti
17.11.2010, 12.09

Mitat olisi:
Trunk: 65.5
Forearm: 35.2
Arm: 70
Thigh: 61.5
Lower Leg: 56
Sternal Notch: 150.2

Meikäläisen pituus on 182 ja pyörän koko on siis L, stemmin pituuden kanssa pelaamalla saa ajoasentoa säädettyä maun mukaan.. Jos olet vielä mua pidempi, niin en välttämättä kyllä M-kokoon lähtis..

Edit: koeajokin onnistuu, pyörä on tampereella..

zeizei
17.11.2010, 12.56
Meikäläisen pituus on 182 ja pyörän koko on siis L, stemmin pituuden kanssa pelaamalla saa ajoasentoa säädettyä maun mukaan.. Jos olet vielä mua pidempi, niin en välttämättä kyllä M-kokoon lähtis..

Samalla linjalla. Mulla pituutta 178 ja M-kokoinen oli sopiva, joskin kohtuullisen kompakti paketti jo tuollakin pituudella. Eli ääni ällälle täältäkin.

Djbottom
17.11.2010, 17.27
Kiitoksia kommenteista, eli L-kokoon ollaan menossa!
Nyt vielä pikainen mietintä painaako vai ei tilausnappia :D

jani86
17.11.2010, 17.29
Kiitoksia kommenteista, eli L-kokoon ollaan menossa!
Nyt vielä pikainen mietintä painaako vai ei tilausnappia :D

Anna mennä vain :D Jos liikaa miettii niin käy niin, että halvempi vaihtoehto on ehdittty jo myymään loppuun ja joutuu ottamaan kalliimmaan tilalle.

Djbottom
17.11.2010, 17.51
No niin nyt on tili tyhjenetty ja painettu tilaa nappia :cool:
Nyt vaan jänskätään että kestääkö viikon... kuukauden... vuoden... :seko:

jani86
17.11.2010, 17.59
No niin nyt on tili tyhjenetty ja painettu tilaa nappia :cool:

Mulla meni yhteensä joku kuukausi, kun tilasin silloin alennysmyynneistä pyörän mitä ei valmiina ollut. Tuo oli varmaankin outletin puolelta? Nuohan ymmärtääkseni ovat jo niillä valmiina joten aika nopeasti varmasti pitäisi tulla. Jos tilisiirrolla maksoit niin siinä toki sitten menee oma aikansa.

Keskiäkäinen lohjalainen
17.11.2010, 18.35
Nuohan ymmärtääkseni ovat jo niillä valmiina joten aika nopeasti varmasti pitäisi tulla. Jos tilisiirrolla maksoit niin siinä toki sitten menee oma aikansa.

Maksu tehdään suomalaiselle tilille, joten tilisiirrosta aiheutuu about parin päivän viive prosessiin.

jani86
17.11.2010, 20.40
Maksu tehdään suomalaiselle tilille, joten tilisiirrosta aiheutuu about parin päivän viive prosessiin.

Ai niillä on semmoinenkin mahdollisuus nykyään olemassa. Toisaalta kyllä ihan kätevää.

thomas_s
18.11.2010, 00.31

Hyvä päätös! Meillä toimitus taisi kestää alle viikon.

Djbottom
18.11.2010, 18.38
Jeps kommentoin ensifiilikset kun fillari saapuu tampesteriin!

elasto
06.12.2010, 20.46
Lainataas törkeästi tätä ketjua, kun ei uuttakaan kehtaa aloittaa. Ajattelin jossain vaiheessa hommata tollasen Canyon Lux MR -rungon nykyisen jäykkäperän tilalle, mutta oikea rungon koko mietityttää. Näyttäisi nuo koot olevan tuossa Luxissa samat kuin Nerve XC:ssä. Pituutta mulla on 174cm ja inseam 83cm. Nykyisessä fillarissa satulaputki on 440mm ja vaakaputki 580mm. M-kokoisessa on satulaputki 470mm, mikä nyt ei olisi varmaankaan ongelma, kun se nousee tuon muotoilun takia vaakaputkesta vielä aika paljon ylemmäs. Ei varmaan paljoa heitä tosta 440mm:stä jos mitattaisiin tuohon vaakaputken kohdalle se satulaputken pituus. Eli standover riittäisi, mutta pituus mietityttää. Näyttäisi olevan aika pitkiä nuo rungot. M-koossa on 595mm vaakaputki. Mietin vaan, että onkohan se vähän turhan pitkä runko vai miten muut Canyonilla ajelevat ovat tykänneet? Tietysti voisi laittaa 100mm stemmin tilalle 90mm, mutta mietin vaan miten se vaikuttaa tollasen kisahenkisen fillarin ohjaukseen.

Toukola
15.01.2011, 14.17
Moi

Lainataan tätä kokkoketjua vielä. Itsellä hankintalistan ykkösvaihtoehtona kevääksi Canoyn Nerve xc. Pituutta itsellä 173 cm ja Canoyn laskuri ehdottaa kokoa S. Omistaako kukaan n. 170-175cm kokoinen S-kokoista pyörää. Kaikki "patkät" tässäkin ketjussa ovat valinneet M-koon. Itse harkitsen kyllä S-kokoa kun vanha etujousto Feltikin on perusmitoiltaan lähempänä S:ää kun L:ää

CamoN
15.01.2011, 14.57
Eipä tämä varmaan sinua auta, mutta minulla on pituutta 181cm, haaroväliin 85-86cm ja valitsin M:n. Vaikutti sisätiloissa aika isolta mutta kun nousi pyörän päälle ja lähti ajamaan niin huomasi ettei se niin iso ollutkaan. Koeajolenkin jälkeen täytyi jo ottaa satula melkein niin taakse kuin sai. Mutta toisaalta L olisi varmaan ollut jo paljon kankeamman tuntuinen.

En ole ajanut vielä yhtä koeajolenkkiä enempää, saa nähdä mihin suuntaan säädöt kehittyy.

Antti_S
07.07.2011, 00.20
Kaivetaas vanhaa ylös. Kaverille pitäis varmaan Nerve XC tilailla. Pituutta 173cm ja jalka 81cm. Kokolaskuri tietty just vaihtaa S->M tuossa 80-81 välillä.
Oliko S kokoisen kuskeja tääl ja minkä mittaisia ootte? Kampien pituus näköjään kanssa 170mm S kokoisessa. Muissa 175mm.

Jani R.
07.07.2011, 11.27
Kaivetaas vanhaa ylös. Kaverille pitäis varmaan Nerve XC tilailla. Pituutta 173cm ja jalka 81cm. Kokolaskuri tietty just vaihtaa S->M tuossa 80-81 välillä.
Oliko S kokoisen kuskeja tääl ja minkä mittaisia ootte? Kampien pituus näköjään kanssa 170mm S kokoisessa. Muissa 175mm.

Mutuilua:

Omat mitat on 1 cm enemmän molempiin ja katselin tuossa että fillaritorilla oli yksi pyörä myynnissä, joka oli S-kokoa.
Periaatteessa tämän mittainenhan voisi valita kumman koon tahansa. S-koko olisi pieni ja ketterä. M-koko isompi ja kankeampi. Pitää vain päättää kumpaa haluaa? Jos kaveri on lyhytkätinen ja yläkroppainen, niin ottaisin tuon pienemmän.

Geometrian perusteella M-koon Top Tube on 2,5 cm pidempi ja stemmi 1,5 cm pidempi, joten S-koossa 110-120 mm stemmillä pääsisi lähelle isomman koon mittoja, jos vain satulaputki riittää omille jaloille. 170 mm kammilla ainakin pyörittäminen (110 rpm) tuntuu sujuvan tämän mittaisella.
Lopputulos: kummastakin koosta saa pienillä muutoksilla sopivan.

janneko
29.05.2012, 23.25
Itsellä on mittaa 175cm ja inseam 80cm. Kokolaskuri suosittelee S koon runkoa. Onko tuossa laskurissa mitään järkeä jos se suosittelee samaa runkokokoa 10cm lyhyemmille kuskeille?

Tirppa
30.05.2012, 08.10
Itsellä on mittaa 175cm ja inseam 80cm. Kokolaskuri suosittelee S koon runkoa. Onko tuossa laskurissa mitään järkeä jos se suosittelee samaa runkokokoa 10cm lyhyemmille kuskeille?

Olen suurinpiirtein samankokoinen (pituus about sama, inseam mitattu pari senttiä isommaksi) ja tilasin M-koon. Pyörä saisi omaan makuun olla aavistuksen pienempi, MUTTA täytyy muistaa, että olen aloittelija ja olen melkoinen kukkakeppi voimiltani. Toisekseen pyörä ei ole missään tapauksen "liian iso". Kannattaa katsella jonkun toisen merkin pyörä joka on geometrialtaan vastaava ja käydä koeajamassa. Ongelma on Canyonilla, että S ja M kokojen ero on niin iso (16,5" vs 18,5"). Saa nähdä muuttuuko pyörän käytös miten jos hommaan siihen lyhyemmän stemmin.

makkeli
30.05.2012, 10.09

Kyllähän tuo Canyonin laskuri tyrkyttää S-kokoa paljon isommille tyypeille kuin esim. Radonin ja Rosen suositukset. Ei ohjaamon koossa mitään suurta eroa ollut noihin verrattuna, kun toptuben pituutta suhteutti satulakulmaan.

Niin kuin edellinen totesi ei M-koollakaan metsään mene. Tuolla laskurilla saa lähes 180 senttisen sopimaan S-kokoon, on varmaan aika "mukavan" kokoinen ohjaamo kruisailla retkimoodissa alppiniityillä.

Tirppa
30.05.2012, 12.52
Pyörä ei itsellä tuntunut aivan niin ketterältä mitä toivoin. Mutta tämä voi oikeasti johtua kokemattomuudesta joten siinä mielessä meikän jutut pitää ottaa varauksien kera.

Sellaisen päätelmän tästä tekisin, että pienempi pyörä voi olla aloittelijalle parempi, mutta tätäkään en voi varmaksi sanoa kun ei ole kokemusta. Olisi hauska päästä kokeilemaan jotain hieman pienempää täpäriä tässä Imatra-Lappeenranta-akselilla.

Graze
30.05.2012, 14.36
Nerveä ei ole, mutta LUX MR S-kokoisena. Tällainen kapistus Simpeleellä jos kiinnostaa koeajaa.

elasto
30.05.2012, 15.15
Nerveä ei ole, mutta LUX MR S-kokoisena. Tällainen kapistus Simpeleellä jos kiinnostaa koeajaa.

Paljonko sun pituus ja inseam on? Mulla on M-kokoinen Lux MR ja mitat on 175/82 noin suunnilleen. 90mm stemmi, 660mm levee low riser ja zero setback tolppa. Fillari tuntuu ihan sopivalta.

Graze
30.05.2012, 20.20
Oma "pituus" 168 ja koipi 75. Ainut oikea koko itelle siis S. Stemmin vaihdoin heti uutena 80mm -> 90mm ja sellaisella kulmalla etta saan stongan mahdollisimman alas. Tanko myös vaihtui 30mm raiserista carbon flattiin, joka myös auttoi saamaan ajoasentoa matalammaksi. Nyt tuntuu suht hyvältä.

Tirppa
30.05.2012, 21.59
Nyt kun kattelen tota Canyonin geometriaa niin aika pitkä on mielestäni tuo Seat Tube medium koossa. Monella muulla medium koossa seat tube on 440-450mm ja standover height 720-750mm Canyonissa seat tube 480 ja standover height 807.

Mitään en näistä ymmärrä, mutta kuulostaa, että heidän medium on monen muun large.

elasto
31.05.2012, 01.50
Oma "pituus" 168 ja koipi 75. Ainut oikea koko itelle siis S. Stemmin vaihdoin heti uutena 80mm -> 90mm ja sellaisella kulmalla etta saan stongan mahdollisimman alas. Tanko myös vaihtui 30mm raiserista carbon flattiin, joka myös auttoi saamaan ajoasentoa matalammaksi. Nyt tuntuu suht hyvältä.

Joo, mullakaan ei ole esim. yhtään spaceria käytössä. Muuten nousee tanko jo vähän turhan korkealle varsinkin tuon 15mm riserin kanssa, kun stemmikin mulla on 6 asteen erektiossa.

Nyt kun kattelen tota Canyonin geometriaa niin aika pitkä on mielestäni tuo Seat Tube medium koossa. Monella muulla medium koossa seat tube on 440-450mm ja standover height 720-750mm Canyonissa seat tube 480 ja standover height 807.

Mitään en näistä ymmärrä, mutta kuulostaa, että heidän medium on monen muun large.

Tuossa Nerve XC:ssä on kyllä aika korkea pystyputki mediumissa jos vertaa esim. Lux MR:ään. 470mm on seat tuben mitta tuossa mun medium Lux MR:ssä ja siitäkin tulee aika pitkä pätkä vielä vaakaputken liitoksen kohdasta yli jos katsot sen kuvaa Canyonin sivuilta. Standover näyttäisi olevan 792mm. Tuo medium Lux MR on suunnilleen saman korkuinen kuin mun 17" No Saint MaxAri. Vaakaputki siinä on vaan vähän tuota MaxAria pidempi, 595mm vs 580mm. MaxArin pystyputki on 440mm.

Tirppa
31.05.2012, 07.28
Juu. Saa nähdä meneekö pyörä syksyllä vaihtoon. Pyörä on sen verta iso, että hyppyyttäminen ja keuliminen on hieman hankalaa. Tietty jos hommaisi lihakset keski ja ylävartaloon saattaisi ne tuollakin koolla jotenkin onnistua. Mutta pyörä on nykyisessä koossa enemmän kotonaan ns. "normaaliajossa" kuin kikkailussa. Tosin pitkät koko päivän kestävät pyöräilyt ovat varmaan mukavampia tuolla nykyisellä koolla kuin astetta pienemmällä pyörällä.