PDA

Näytä tavallinen näkymä : Colnago World Cup

tero_k
17.06.2010, 22.01
löytyykö kokemuksia Colnago World Cup -cyclo fillarista?
Velosport ainakin tuo maahan.

105 osat ja muuten vaikuttaisi asialliselta fillarilta,
ainostaan saatavuus ongelma:seko:

Entä kokemuksia muuten Colnagon fillareista?

Paperino
17.06.2010, 22.15
Enpä ole Colnagoa ajanut, mutta käsittääkseni kyseessä on erittäin arvossa pidetty merkki. Useimmat mallithan ovat paljon kalliimpia kuin World Cup, se lienee malliston halvin pyörä. Foorumilta kuitenkin pitäisi löytyä varsinaisia Colnago-asiantuntijoita vastaamaan kysymykseesi :)

Shamus
17.06.2010, 22.43
Colnagot on ihan jees...

nure
18.06.2010, 09.55
Ei taida olla huonoa kyseiseltä merkiltä ... Joskus 90 luvun malleilla ajellut ja ne vasta namia olivat .

kh74
18.06.2010, 14.41
Hienoja pyöriä, mutta minkä &%¤#& takia niitä pitää tarjota virveliosilla?

Myisivät sen vaikka edes Velocella niin voisin ostaakkin. Itse asiassa olis työmatka- ja rapakelin pyörä hakusessa ja halpiscolnaako kiinnostaisi, mutta satavitoset on niin rumat ja muutenkin ihan ankeet italialaispyörässä että ei.

Voishan sen ostaa pois ja vaihtaa Campan hilut, mutta pelkään että vanhoja satavitosia ei kukaan halua ostaa pois ja sitten ne jää turhina käteen ja kokonaishinta tulee liian suureksi.

Pirkka
18.06.2010, 15.11
Kyllä tämmöisellä pyörällä pystyy ajamaan jopa siinä vakiona olevilla shimano-osilla, vaikka tätä palstaa lukemalla voi saada muunkin käsityksen. Ittellä on tämmöinen pyörä kura- ja talvikelien pyöränä. Koita tinkiä hintaa lähemmäksi tonnia, kun sillä saa kilpailijamerkkejä samoilla osilla. Ei kannata hirmuisesti maksaa merkistä ylihintaa.

NHB
18.06.2010, 22.18
Jotenkin väsynyttä ja kulunutta tuo ainainen poraaminen "virveliosista". Luulisi Colnagon kaukoidässä valmistettuihin pyöriin muutenkin mainiosti sopivan samalta suunnalta kotoisin olevat osat. Jos se tuotemerkki on ratkaisee kaiken, niin ainahan voi hankkia tarroja mieleisillä teksteillä ja liimata niitä "epäpyhien" tuotemerkkien päälle.

OJ
19.06.2010, 02.17
Sopiiko tohon lokarit, tarakka ja 42mm nastanokialaiset?

Guppe
19.06.2010, 12.34
Hintahaarukan toisessa päässä olevat colnagoja ei voi oiken verrata word cup:iin. Kyllä campan osat toiminta on mukavampi kuin shimano 105 noin puolen vuoden kokeulun on takana. Colnagolla jossa on campan osat niin lenkin alussa yrittää painaa jarruvipua sivulle kun työmatkat menee cyklorossarilla jossa on virveli osat.
Colnagolla ajamisella ei voi valittaa yhtään :D.

tero_k
19.06.2010, 16.14
Hintahaarukan toisessa päässä olevat colnagoja ei voi oiken verrata word cup:iin. Kyllä campan osat toiminta on mukavampi kuin shimano 105 noin puolen vuoden kokeulun on takana. Colnagolla jossa on campan osat niin lenkin alussa yrittää painaa jarruvipua sivulle kun työmatkat menee cyklorossarilla jossa on virveli osat.

Colnagolla ajamisella ei voi valittaa yhtään :D.

Toki alkaen malleja ei voi verrata suoraan toisen pään huippuihin,
mutta ei kai sitä suoraan voi yleistää että esim tämä Colnago 105 -osilla
olisi kuraa? Riippuu aina mihin vertaa eikö?

Itsellä tarve juuri työmatka/sunnuntaiajamiseen, 30-50km lenkkejä.
En ajatellut ihan vielä lähteä Tour:lle kisaamaan :)

Onko sulla siis Colnagon cyclo?

A.A
19.06.2010, 16.40
Mä voi ottaa vastaan ne kaikki tooosi paskat 105 osat joiden toimintaperiaatetta te ette ymmär... Eiku jotka ei voi toimia. Lähettäkää vaan privaa niin maksan lähetyskulut. Tietysti halvimman mukaan, kun ne on täyttä paskaa.

kukavaa
19.06.2010, 16.44
tuoltahan noita ainakin saa.
http://www.velosport.fi/index.php?main_page=product_info&cPath=500&products_id=1560

Plus
19.06.2010, 17.19

Kyllä ne mahtuu muuta ei sovi... :D

Guppe
20.06.2010, 20.35
Toki alkaen malleja ei voi verrata suoraan toisen pään huippuihin,
mutta ei kai sitä suoraan voi yleistää että esim tämä Colnago 105 -osilla
olisi kuraa? Riippuu aina mihin vertaa eikö?

Itsellä tarve juuri työmatka/sunnuntaiajamiseen, 30-50km lenkkejä.
En ajatellut ihan vielä lähteä Tour:lle kisaamaan :)

Onko sulla siis Colnagon cyclo?

Ei ole, vaan on Cannondale cad 9 105 osasarja hyvä pyörä työmatka-ajoon. Lisävarusteena lokasuojat ja vaihdoiin 25 mm pistosuojarenkaat alle .:)

kh74
21.06.2010, 14.32
Kyllä tämmöisellä pyörällä pystyy ajamaan jopa siinä vakiona olevilla shimano-osilla, vaikka tätä palstaa lukemalla voi saada muunkin käsityksen. Ittellä on tämmöinen pyörä kura- ja talvikelien pyöränä. Koita tinkiä hintaa lähemmäksi tonnia, kun sillä saa kilpailijamerkkejä samoilla osilla. Ei kannata hirmuisesti maksaa merkistä ylihintaa.

Lähinnä Campaa suosin tyyliseikkojen takia Colnagossa. Ja tyyliseikathan ovat mitä tärkeimpiä seikkoja. :)

Hyvä pyörä se varmaan on noillakin osilla, ja voihan tehdä niinkin että ajaa 105:t tarpeeksi loppuun ensin, missä ei välttämättä kauaa kestä, jos ajaa kaatuillen kurassa, ja vaihtaa sitten koko satsin Velocet tilalle.

Pirkka
21.06.2010, 14.42
Lähinnä Campaa suosin tyyliseikkojen takia Colnagossa. Ja tyyliseikathan ovat mitä tärkeimpiä seikkoja. :)

Hyvä pyörä se varmaan on noillakin osilla, ja voihan tehdä niinkin että ajaa 105:t tarpeeksi loppuun ensin, missä ei välttämättä kauaa kestä, jos ajaa kaatuillen kurassa, ja vaihtaa sitten koko satsin Velocet tilalle.Mun toisessa Colnagossa, Italiassa valmistetussa C-50:ssä, on italialaiseen fillariin tyylillisesti hyvin sopivat Recordit. Onhan niissä pikkasen eroa satavitosiin. Yks kaveri meinas laittaa Recordit cycloonsa, vaikkei tainnut Italian pyörä ollakaan.

tero_k
13.07.2010, 21.50
Mun toisessa Colnagossa, Italiassa valmistetussa C-50:ssä, on italialaiseen fillariin tyylillisesti hyvin sopivat Recordit. Onhan niissä pikkasen eroa satavitosiin. Yks kaveri meinas laittaa Recordit cycloonsa, vaikkei tainnut Italian pyörä ollakaan.

Velosportista ainakin saa halutessaan Colgano WC:n vaikka juuri Campan
osilla tai muuten räätälöitynä Italian versiona jos 105 ei mielytä.

Makukysymys mutta eikö Campassa ole se "vaihdenappi" jonka paikka on vähän outo, joutuu siirtämään kättä kun vaihtaa?
105 ei tarvitse peukaloa siirtää, vai olenko väärässä

Oppressor
13.07.2010, 21.54
Velosportista ainakin saa halutessaan Colgano WC:n vaikka juuri Campan
osilla tai muuten räätälöitynä Italian versiona jos 105 ei mielytä.

Makukysymys mutta eikö Campassa ole se "vaihdenappi" jonka paikka on vähän outo, joutuu siirtämään kättä kun vaihtaa?
105 ei tarvitse peukaloa siirtää, vai olenko väärässä

Miks sitä kättä tarvis siirtää vaihdetta vaihtaessa? nimim recordit ja super recordit

Harper
23.05.2011, 12.24
Mites porukoilla on kokokysymys asettunut WC:n kanssa?
Olis 57cm koko tyrkyllä ja itsellä pituutta 184cm. Löytyskö vinkkiä jääpikö liian pieneksi? Koeajolle ei ole mahdollisuutta tähän hätiin.

Plus
23.05.2011, 12.37
Ei kai tuosta ole kuin koot 56 ja 58 cm? 184cm pitkälle 58 on oikea koko...

kervelo
23.05.2011, 12.40
CRC:n mielestä 57 löytyy:
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=51081

Plus
23.05.2011, 12.44
Joo onhan tota vanhempaa mallia näköjän ollut...

Eiköhän ole ihan selvää että 552 vaakaputki on tässä tapauksessa 1-2 cm liian lyhyt.

Harper
23.05.2011, 17.45
Tuota CRC:n tarjoustapa hyvinkin katselin. Hinta olis kohdallaan kyl mutta taitaa sen verran nafti olla tuo 57, et hyllyyn jää. Kiitokset vaan kommentoijille.

jhalmar
10.10.2011, 19.17
Koeajamaan en valitettavasti pääse, joten mikäli löytyy kokemuksia tuosta Colnago World Cupin sopivasta koosta niin otan tiedon vastaan.

Olen 183cm pitkä normaalimittaisilla raajoilla ja haarojen korkeus on 87cm. Myyjäliikkeessä oltiin vahvasti sitä mieltä että 54 on oikea koko Colnagon mitoituksesta johtuen, mutta jostain syystä haluan myös toisen tai kolmannenkin mielipiteen asiaan. Ja tietysti jos löytyy hyviä perusteluja niin olen otettu.

sonnet
10.10.2011, 19.34
Koeajamaan en valitettavasti pääse, joten mikäli löytyy kokemuksia tuosta Colnago World Cupin sopivasta koosta niin otan tiedon vastaan.

Olen 183cm pitkä normaalimittaisilla raajoilla ja haarojen korkeus on 87cm. Myyjäliikkeessä oltiin vahvasti sitä mieltä että 54 on oikea koko Colnagon mitoituksesta johtuen, mutta jostain syystä haluan myös toisen tai kolmannenkin mielipiteen asiaan. Ja tietysti jos löytyy hyviä perusteluja niin olen otettu.

Kuulostaa kovin pieneltä, World Cupissa taitaa olla hyvin perinteinen mitoitus. Colnago Acessa on vahvasti sloping runko ja siinä tuo 54 taitaisi vastata perinteisessä n. 58.

Pirkka
10.10.2011, 19.44

Olen 183cm pitkä normaalimittaisilla raajoilla ja haarojen korkeus on 87cm. Myyjäliikkeessä oltiin vahvasti sitä mieltä että 54 on oikea koko Colnagon mitoituksesta johtuen, mutta jostain syystä haluan myös toisen tai kolmannenkin mielipiteen asiaan. Ja tietysti jos löytyy hyviä perusteluja niin olen otettu.Mielestäni 56 on sinulle sopivampi koko kuin 54. Itse olen saman mittainen ja mulla on vanhempaa mallia kokoa 55 oleva World Cup. Senttiä suurempi olisi varmaan minullekin sopivampi.

Isä nitro
10.10.2011, 21.03
Olen ajellut runsaan kymppitonnin 2009 World cupilla. Se on minulla ns. yleispyöränä eli sillä ajelen työmatkat kesät talvet (paitsi pahimmat lumikelit). Samoin se toimii kesäisin retkipyöränä eli lokarit saa hyvinkin kiinni ja tarakkakin menee, vaikkei jälkimmäiselle olekaan korvakkeita. Leveimmät kumit lienevät olleet puolestaan 35 mm nastasellaiset, ja tilaa taisi vielä jäädä ylikin. Ja tarvittaessa on maantielläkin kuin kotonaan toisilla kiekoilla ja 23lla. Maantiefilossani on Campat ja niin on seuraavassa krossarissakin, mutta kyllä tuo 105 hoitaa asiansa. Uusihan pitäisi olla entistä ehompi ja nyt ne vaijeritkin saa piiloon tankoteipin alle. Ainoa mitä kokonaisuudessa moitin on FSAn keskiölaakerisetti. Tai vika lienee luultavasti rungossa, joka rotsataankin tällä viikolla. Kolmas keskiölaakerisetti odottaa siis asennusta, ja seuraavaksi laitankin Shimanon Ultegran laakerit tilalle. Niin ja ne 105n ns. cantileverit olivat surkeat. Tietääkseni nykyisin on varustettuna Tektron pysähdyttimillä, jollaiset itsekin omaani asensin. Kiekot näyttävät olevan ainakin Velosportin sivuilla Colnagon omaa tavaraa. Minulla on alla Mavicin Aksium racet, jotka ovat kyllä ison miehen alla kestäneet erinomaisesti kovaa rynkytystä.

Kyllä näitä lienee Suomessa myyty kohtuullisen monta kappalesta. Viime keväänä sesongin alkaessa oli iso läjä odottamassa hakijoitaan Velosportissa. Mitäpä muuta: ai niin, suosittelen pyörää erittäin lämpimästi. Ajelin viimeksi tänään maanantaina vasta- ja myötätuulessa.

jhalmar
10.10.2011, 21.09
Olen ajellut runsaan kymppitonnin 2009 World cupilla.

Kiitokset kokemuksista ja vielä uteliaisuudesta kysyn pyörän ja ajajan kokoa?

Isä nitro
10.10.2011, 21.16
miehellä pituutta 193 ja pyörä on kokoa 61. En tiedä onko tuossa uudessa jotenkin erilainen mitoitus. Runkoonhan on tullut lisää ainakin tuo "kantokahva". Mutta tuo koko ei ole ainakaan liian pieni minulle...

Pirkka
10.10.2011, 21.18
...Ainoa mitä kokonaisuudessa moitin on FSAn keskiölaakerisetti. Tai vika lienee luultavasti rungossa, joka rotsataankin tällä viikolla. Kolmas keskiölaakerisetti odottaa siis asennusta, ja seuraavaksi laitankin Shimanon Ultegran laakerit tilalle. Niin ja ne 105n ns. cantileverit olivat surkeat. Tietääkseni nykyisin on varustettuna Tektron pysähdyttimillä, jollaiset itsekin omaani asensin....Just vaihdoin vasemman puolen keskiölaakerin, saas nähdä kauanko nyt kestää. Oikea puoli oli vielä ok. Shimanon 105-Canti-jarrut ovat tosiaan aika tehottomat, vaihtoa voisi miettiä. Takapakka oli 12-25, jonka vaihdoin maastoajeluunkin sopivampaan 11-28:aan. 46x11 on ihan passeli maantiellä.

E.T.
10.10.2011, 21.40
Just vaihdoin vasemman puolen keskiölaakerin, saas nähdä kauanko nyt kestää. Oikea puoli oli vielä ok. Shimanon 105-Canti-jarrut ovat tosiaan aika tehottomat, vaihtoa voisi miettiä. Takapakka oli 12-25, jonka vaihdoin maastoajeluunkin sopivampaan 11-28:aan. 46x11 on ihan passeli maantiellä.Taisi olla Roineen kierto sopiva motivaattori pakan vaihtoon. Neljänkympin pakka säästää satasen kenkiä.

Pirkka
10.10.2011, 21.57
Taisi olla Roineen kierto sopiva motivaattori pakan vaihtoon. Neljänkympin pakka säästää satasen kenkiä.28 olisi ollut tarpeen tuolla retkellä ja olis ollut tarpeen jo talvella lumipinnalla varsinkin jyrkimmissä mäissä. Ne on ihan eri kuskit kun vääntävät vaikka sinkulalla jyrkätkit mäet.

E.T.
10.10.2011, 22.11
28 olisi ollut tarpeen tuolla retkellä ja olis ollut tarpeen jo talvella lumipinnalla varsinkin jyrkimmissä mäissä. Ne on ihan eri kuskit kun vääntävät vaikka sinkulalla jyrkätkit mäet.Vois kuitenkin Kaupin vesitornin mäessä sinkulamiehelle käydä "tie pystyyn"......no en lyö vetoo tästä....28 pakkka on hyvä tälläiselle ruunalle metsässä. Mutta kesäksi kyllä laitan 25 pakan takaisin, on se niin kauhea toi toinen maantiellä. 46-11 kyllä hyvä....

leppalam
12.10.2011, 05.00

Lokarit saa Colnagoon vain klemmareilla, tarakkaan ei ole kiinnikkeitä, elleli sitten käytä satulaputkeen kiinnitettävää heiluriversiota (jollainen mulla on). Nastanokialaiset voi tehdä tiukkaa klemmarilokareiden kanssa, riippuen tietty miten ahnaasti lokarin asentaa. Katsoisin muita merkkejä jos Cyclocrossiin haluaa nuo varusteet. Eikä se pyörä muutenkaan niin ihmeellinen ole, paitsi tietty Colnagon logo jotenkin lämmittää mieltä.

LJL
12.10.2011, 10.20
Eikös täällä ollut jokin aika sitten se ketju, jossa Colnago World Cupista (lokareilla ja tarakalla) oli lasahtanut runko poikki vauhdista? En valitettavasti osannut kaivaa sitä haulla.

-Lauri

kauris
12.10.2011, 10.48
Meni poikki runkoon sitä ennen tulleen kolhun vuoksi. Silti uusi runko toimitettiin takuuna tehtaalta suomalaisen myyjäliikkeen avustamana.

edit: Mielestäni nykyinen hakukenttä lisävalikoidenkin kanssa on paljon huonompi tai sitten vaikeakäyttöisempi kuin vanha. Googleen kirjoittamalla "fillarifoorumi colnagon world cup runko katkesi" tärppäsi heti:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?41607-Colnago-Worldcupin-runko-antoi-periksi&

LJL
12.10.2011, 11.25
Meni poikki runkoon sitä ennen tulleen kolhun vuoksi. Silti uusi runko toimitettiin takuuna tehtaalta suomalaisen myyjäliikkeen avustamana.

Ai niin, niinhän se olikin. Rajut kuvat olivat vaan jääneet mieleen, mutta kaiketi tuo olisi voinut käydä mille hyvänsä rungolle. Eipä (kai?) siis syytä välttää Colnago World Cupia tuon yksittäistapauksen takia.

edit: Mielestäni nykyinen hakukenttä lisävalikoidenkin kanssa on paljon huonompi tai sitten vaikeakäyttöisempi kuin vanha. Googleen kirjoittamalla "fillarifoorumi colnagon world cup runko katkesi" tärppäsi heti:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?41607-Colnago-Worldcupin-runko-antoi-periksi&

+1. Täytyy jatkossa käyttää suosiolla googlea.

-Lauri

Isä nitro
12.10.2011, 13.41
Lokarit saa Colnagoon vain klemmareilla, tarakkaan ei ole kiinnikkeitä, elleli sitten käytä satulaputkeen kiinnitettävää heiluriversiota (jollainen mulla on).

Höpö höpö. Ainakin minun 2009ssä on täydelliset kiinnikkeet etulokareille. Takanakin lokarin saa kiinni kahdesta kohtaa ja vain ne pitkät taimmaiset aisat pitää laittaa klemmareilla kiinni. Hieman lievennän kommenttiani sillä, että uudempien mallien korvaketilannetta en tunne. Tarakkaosuus pitää kyllä paikkaansa myös 2009 mallissa eli se vaatii joka kohtaan omat kiinnikkeensä. Ostin Tubuksen, jonka mukana tuli lisävarustesetti, jossa ko. härveli laitettiin mm. alaosastaan kiinni pikalinkkuun.

Nastanokialaiset voi tehdä tiukkaa klemmarilokareiden kanssa, riippuen tietty miten ahnaasti lokarin asentaa. Katsoisin muita merkkejä jos Cyclocrossiin haluaa nuo varusteet. Eikä se pyörä muutenkaan niin ihmeellinen ole, paitsi tietty Colnagon logo jotenkin lämmittää mieltä.[/QUOTE]

Eikös täällä lueta aikaisempia viestejä ollenkaan? Juurihan kehuin pyörää ja ihan omiin ajokokemuksiini vedoten. Ja colnago merkki lämmittää aivan kuten Alkon tunnus perjantaisin. Mutta WC taipuu siis pienin modifikaatioin myös mainioksi matkapyöräksi, vaikka ei varmasti ole siihen tarkoitukseen paras mahdollinen ratkaisu. Ei vaan viitsi/saa ostaa ihan jokaiselle käyttötarkoitukselle omaa pyörätyyppiä.

leppalam
21.10.2011, 19.19
Mulla on ollut sellainen pyörä ja myin pois ekana talvena. Voi olla että lokarin asennusta en tarkkaan muista. Toinen tykkää tyttärestä, ja toiset meistä on lokkeja.

KL!
02.02.2016, 21.57
Kuinka leveä nastarengas tähän mahtuu taakse?