PDA

Näytä tavallinen näkymä : Canyon maantiepyörä

Sivut : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

Unij
23.04.2010, 23.32
Tarkoituksena olisi hankkia maantiepyörä ja olen katsellut hiukan Canyon Ultimate CF SLX 8.0 ( http://www.canyon.com/_en/roadbikes/bike.html?b=1925 ). Se olisi budjetin yläpäässä ja on ainakin pärjännyt testeissä hyvin.
Olen tähän saakka polkenut Cuben Reactionilla duunimatkoja (20km/suunta) pari kolme kertaa viikossa ja mieli tekisi lähteä ajelemaan pidempiä matkoja maantielle.
En tiedä maatiepyöristä paljoakaan joten voisitteko ystävällisesti kertoa kannattaako minun ostaa näin "kallis" pyörä vai pärjäänkö halvemmalle eli huomaanko eron tonnin halvempaan pyörään. Vai kannattaako ostaa samantien vielä kalliimpi? En hirveästi jaksaisi ostaa ensin halpaa pyörää ja sitten upgradeta sitä parin vuoden päästä.
Ymmärrän kyllä sen että kaikki jutut ovat makuasioita, mutta onko esim vaihteistoilla ja vanteilla sellaista eroa, että minäkin sen huomaan, vaikka en olekaan ennen ajanut maatiepyörällä vai onko se aloittevalle lähinnä fiilisjuttu?

Jos jollain kokemuksia Canyonin pyöristä niin rohkaiskaa/kannustakaa minua ostopäätökseen.

Janmppa
23.04.2010, 23.57
Ei ole pyöräst kii!

orcatri
23.04.2010, 23.59
Varmaankin huomaat eron tonnin halvempaan pyörään, mutta tuskin tonnin kalliimpaan. Tuossa paketissa on varmaankin hinta-laatu hyvin kohdallaan.

-OTSO-
24.04.2010, 00.41
Tuota, tuota..

Siis eikös tuo Cube Raection ole aivan asiallinen jäykkäperämaasturi XT:n palikoilla? Ja sanot, ettet tiedä maantiepyöristä paljoakaan. Ja sitten pistettäisiin 3.tonnia Canyonin kehuttuun peliin, jossa D-A:n palikat. Ja olet ajellut työmatkaa ja nyt pitäisi päästä vähän pidemmällekin.

Rahoillasi saat sinällään tehdä aivan mitä haluat, mutta veikkaan sen tonnin halvemman maantiekoslankin tuntuvan täysveriseltä maantiepyörältä tuon vanhan xc-pelin rinnalla. Käypäsiä fillareita kyllä saa n. 2.000 euron tasoonkin ja allekin, jos tyytyy Ultegraan tai 105-sarjaan D-A:n sijaan. Ymmärtääkseni Canyon on hyvä hinta-laatu -suhteeltaan myös vähän alemmassa hintaluokassa. Epäilen, että et kovin ratkaisevasti menetä ajonautinnosta, vaikka sen tonnin huokeamman pelin valitsisitkin.

Jos taas kaipaat bling-bling'iä, tuskin sitä Canyon pystyy tarjoamaan. Legendaarisia pyörämerkkejä löytyy ja vain taivas on hintakaton rajana.

Unij
24.04.2010, 01.02
Ajattelinkin ostaa hiukan halvemman, mutta kun Canyonilta ei ole ainakaan tarjolla hiilarirunkoista ennen heinäkuuta. Tiedän kyllä että fillareita on kaupat pullollaan (ainakin nettikaupat), mutta jotenkin minusta tuntuu että noissa Canyoneissa olisi melko hyvä hinta/laatu suhde.

juseh
24.04.2010, 01.09
Mulle tuli 1.5k€:n canyon satunnaiseen asfalttiajeluun. Menee ihan täydestä, kun ei paremmasta tiedä. Vaihtaa sitten joskus parempaan, jos on aihetta.

Succis
24.04.2010, 09.22
Canyon CF 8.0 on ollut alla vsta 2008, silloin pakettiin kuului SRAM force ja Mavicin ksyrium SL- kiekot. 8500km poljettu eikä voi moittia. Kevyt ja jäykkä, työn laatu on hyvää. Lakkauskin on kai kestävämmästä päästä vaikka eturenkaan taakse alaputkeen on alkanut ilmaantua kiveniskemiä.
Runkohan on muuttunut tämän jälkeen, keventynyt ja mukavuuden nimissä satulatolppaa on muokattu. Tuskin mennyt ainakaan huonompaan.

Canyon ominaisuuksia oli lyhyt ohjainkannatin, se vaihdettiin heti kättelyssä pidempään. Toinen totuttelua vaatinut muutos oli ohjauksen herkkyys, vanhaan Bianciin verrattuna on huomattavasti aggressiivisempi. Makuasia pitääkö tästä- enkä tiedeä ovatko muuttaneet jättöä/ohjauskulmaa uudessa mallissa.

Suositukset- osta vaan. 3000t hiilarirunko ei musta ole sitten ihan arkiajoon. Pultit on hyvä kiristää momenttiavaimen kanssa ja runko ei kestä kolhuja kuten alumiininen. Alurunko olisi huolettomampi. Jos mahdollista niin käy koettamassa pyörää jossain. Pelkkä hyvä laatu ei takaa että rungon mitat sopivat sulle.

Lopuksi, canyonin sivuilla on outlet - osio. Siellä olevat pyörät saa nopeasti.

janneko
24.04.2010, 10.00
Aika overkill ostaa 3000e pyörä työmatka-ajoon. Tuolla pyörällä voi ajaa jo kilpaa ihan hyvin. Tietysti jos löysää rahaa on paljon niin anna mennä vain.

Harkitse myös planet-x jos tahdot hyvän hinta laatusuhteen hiilikuitufillaria.

Unij
24.04.2010, 10.17
ei missään nimessä ole tarkoitus ostaa Canyonia työmatka-ajoon. Aion työmatkat ajaa jatkossakin Cubella eli Canyon tulisi puhtaasti lenkkipyöräksi.

kjoki
24.04.2010, 10.31
Mä taas hankkisin just tollasen työmatka-ajoon:)
mut entinen on vielä ihan toimiva peli

Unij
24.04.2010, 10.36
Mä ajan työmatkat Granista keskustaan, niin minusta menee maastopyörällä hiukan helpommin kun ei tarvitse turhaa varoa katukivetyksiä etc.

mantis
24.04.2010, 11.16
Jos epäilee että vähänkään tykkää hommasta niin kannattaa hommata vaan suoraan se hiilarirunko. Eipähän tule sitten sitä 'olis sittenkin pitänyt' -fiilistä. Canyonin pyörät on hyviä, mutta toimitus sun muut asiat eivät olekkaan niin hyvin kohdallaan.

Miha
24.04.2010, 12.33
Osta ihmeessä Canyoni. Kokemusta on F8:sta ja pelkästään hyviä niitä. Älä unohda näitä outletfillareita... http://www.canyon.com/outlet/liste.html?type=race. Niissä on toimitusaika järkevällä tasolla.

Unij
24.04.2010, 13.36
canyonilla olisi express toimituksena juuri tuo mainitsemani Ultimate CF SLX 8.0 malli. Sen takia päädyin siihen ja sen pitäisi tulla sieltä melko pikaisesti.

mantis
24.04.2010, 17.41
Express = 1-2 kuukautta. Tosi nopee :p

Unij
24.04.2010, 18.42
Soitin heille pari päivää sitten ja silloin sanoivat että pyörä olisi Suomessa kahden viikon päästä. Tiedä sitten kuinka pitää paikkansa...

PHI
24.04.2010, 21.46
Meikäläisellä ollut vuodesta 2005 alla Canyon F10 Carbon Ultegralla. Takana nyt tuollaiset 40 000km. Ollut kerrassaan loistava peli, ei sitten minkäänlaista huomauttamista. Viimeistely erittäin korkealuokkainen. Jäykkä, kevyt, mukava.

Miha
25.04.2010, 19.44
Express = 1-2 kuukautta. Tosi nopee :p

muistaakseni oma outlet-pyöräni silloin tuli kolmessa viikossa

mk
25.04.2010, 19.51
canyonilla olisi express toimituksena juuri tuo mainitsemani Ultimate CF SLX 8.0 malli. Sen takia päädyin siihen ja sen pitäisi tulla sieltä melko pikaisesti.
Ei muutaku sellanen sitten. Jos ei niin tarkkaa oo tuon rahan suhteen. Hankinnan jälkeen saattaa se säästetty tonni vituttaa, jos ajohalut kasvaa :p Kerralla kunnon peli alle niin on motivaatiotakin sitten ulkoiluttaa pyörää :rolleyes:
Äläkä huoli, silti kohta löytyy tuostakin jotain kevennettävää ja paranneltavaa.. Tää on siitä kiva harrastus että voi hukata kaikki ylimääräset rahat eikä näy missään .. Kilohinta vaan senkun nousee ;)

Unij
25.04.2010, 20.08
No tuli nyt se Ultimate CF SLX 8.0 tilattua. Ei muuta kuin odottelemaan.
Laitan sitten kommenttia toimitusajasta.

A R:nen
25.04.2010, 20.31
Kannattaa kyllä tosiaan henkisesti varautua noin kuukauden toimitusaikaan, niin vaikeaa kuin se tähän aikaan vuodesta onkin...

Unij
25.04.2010, 21.09
saa sitten nähdä miten käy. Ehkä mä otan sen taktiikan, että se joka pitää koviten ääntä saa nopeinta palveluahttp://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/smilies/smile.gif

Unij
26.04.2010, 23.16
Tänään sain tilausvahvistuksen ja siinä oli toimitusaikana vk 19. Saa sitten nähdä kuinka pitää paikkansa.

MRa
27.04.2010, 19.47
Viimeks ku emännälle tilattiin kanjonin jäykkäperä niin toimitusviikko piti kyllä hyvin kutinsa. Ei tietty todista, että aina näin kävis, mutta jotenkin uskon Günthereiden lupauksiin paremmin kuin joidenkin muitten.

equilibrium
02.05.2010, 21.33
Toivottavasti saat fillarisi aikataulun mukaisesti! Itse tilasin viime syksynä tuolta outlet-puolelta CF 9.0 W ja hurjan tyytyväinen olin sekä toimitusnopeuteen että itse fillariin. Samassa hintaluokassa testailin muutamaa, ja tuota en päässyt testailemaan etukäteen, mutta ostoa ei todellakaan ole tarvinnut missään vaiheessa katua. Kepeästi on kulkenut lenkit tänä keväänä, ja Ultegran ja 105:sta DA:n palikoihin päivitys on säätömukavuudeltaan ollut sekin mukava tuttavuus.

Mutta kuten joku sanoikin, niin kaipa sitä olisi tyytyväinen mihin tahansa fillariin, jos painosuhde muuttuu -2kg entiseen... Ei vaan ihan tuon luokan muutosta löytynyt monestakaan paikasta omalla fillaribudjetilla.

SuccessFactor
03.05.2010, 16.15
Toimitusajat näille express -fillareille kiinnostaa, itse tilasin 28.4. ja tilausvahvistuksessa oli toimitusaika-arvio viikko 19. Pidähän Unij ketju ajantasalla omalta osaltasi.

Sattuisiko joku fillarin jo sieltä tilannut ja vastaanottanut tietää miten tuo prosessi etenee vahvistuksen jälkeen, lähetetäänkö maililla UPS:n seurantanumero kun tilaus on fyysisesti lähtenyt jne.

Unij
03.05.2010, 20.41
Joo kyllä mä laitan sitten viestiä kun pyörä saapuu tai saan UPS:n tracking numeron.
Mä olin sinne yhteydessä vielä tilauksen jälkeen ja kun pyysin toimitusta viikolla 18 he sanoivat että he eivät pysty sitä lupaamaan vaan toimitus on todennäköisesti viikon 19 alussa.

equilibrium
04.05.2010, 18.15
Mulla meni tilausaika näin:
1. päivä tilausvahvistus
2. päivä maksuohjeet
5. päivänä vahvistus maksusta
8. päivänä lupaus pikaisesta postituksesta
9. päivänä UPS:n tracking koodi
12. päivänä UPS:n lähetti soitti ja toi fillarin kotiin

Tilaus tuli täsmälleen luvatulla viikolla. Kyllä nyt, kun kaverille fillaria katseltiin niin oli huomattavasti pidemmät toimitusajat jo alun perinkin lupauksessa, eli ilmeisesti syksyn outlet-osto oli hyvinkin kannattava. Ei tietenkään viimeistä huutoa, mutta ainakin ajallaan. ;)

SuccessFactor
05.05.2010, 10.16
Tänään tuli lupaus postituksesta 48h sisään. (tilauksen tein siis 28.4.)
edit: 5h myöhemmin tuli UPS:n seurantakoodi.

Unij
05.05.2010, 17.18
Sehän kävi nopeasti!

Minulle sanoivat jo silloin kun tilasin, että kestää hiukan kauemmin koska vaihdoin takapakan 11-25:ksi.

SuccessFactor
11.05.2010, 17.45
Sain pyörän tänään, toimitusta oli jo yritetty eilen. 8 arkipäivää meni siis tilauksesta. Tällä kokemuksella voi lämpimästi suositella Express-toimituksessa olevia pyöriä ja koko ostoprosessia.

Jman
12.05.2010, 22.29
Vaikka tuo ensimmäinen maantiepyörä ei olekaan ollut vielä alla kuin vasta vajaan vuoden, niin jo on alkanut polttelemaan uuden pyörän hankinta.

Vaikuttaisi pirun houkuttelevalta tuolta Canyonin Outletistä Ultimate CF 9.0i 2008-malli, joka lähtisi hintaan 2690€.

Speksien suhde hintaan vaikuttaa jopa uskomattomalta: Painoa 6.7kg, Campan Recordit, Ksyrium SL Premiumit.

Tuo fillari varmasti riittäisi sitten jo useammaksi vuodeksi?

Samoilla spekseillä muuten kun katselee muita merkkejä niin hintaa about 1K-2K enemmän (alkuperäinen hinta). Kertoisiko joku mistä ne erot tulee? =)

Samat kiinalaiset pikku kätöset ne rungot ja osat kuitenkin kasaa... =)

Unij
13.05.2010, 17.01
Canyonin pyöräthän tulevat suoraan tehtaalta, joten onhan se selvää että hinnat ovat halvat kun ei ole välikäsiä. Uskoisin jokaisen Fillariliikkeen ottavan sellaisen 25-40% katteen myymistään pyöristä. Jos jää yksi välikäsi pois, joka haluaa pyörän myyntihinnasta 30% katteen, niin silloin 4000 euron pyörä halpenee 2800 euroon. Tottakai on helpompi ja vähemmän riskaabelia menne ostoksille myymälään, mutta silloin pitää maksaa jonkun verran enemmän.

Nyt tulee kommenttia ensimmäistä maantiepyörää odottavalta eli ei perustu omiin kokemuksiin vaan siihen mitä minulle Canyonilta kerrottin kun soitin sinne. Minäkin katsoin nuo outlet pyörät läpi, mutta päädyin tähän Ultimate CF SLX 8.0, koska heidän mukaansa se on mukavampi ajaa uuden SLX haarukan ja uuden satulatolpan takia. En osaa sanoa kuinka merkittävä ero on kyseessä, mutta minusta omakin pyörä tuli hyvillä osilla.

caje
16.05.2010, 17.47
Olen hommaamassa hyvin todennäköisesti Ultimate CF SLX 8.0 (http://www.canyon.com/_en/roadbikes/specs.html?b=1925):aa doublena. Ongelmana on tällä hetkellä se, hommaisiko 50 vai 52 kokoisen rungon. Pituutta on 170 cm, inseam 77 cm, käsien pituus noin 64 cm ja torso 62 cm. Canoyon laskuri (http://www.canyon.com/_en/tools/pps.html) antaa rungon kooksi 50, mutta 78 inseamillä 52. Mahdollisten mittavirheiden takia kokeileilin +-1 cm arvoilla laskuria, mutta inseam on ainut, joka vaikuttaa laskurin antamaan rungonkokoon. 50 ja 52:sen runkojen vaakaputken pituusero on 3 cm.

Olen suhteellisen aloittelija pyörilyn harrastajana ja en ole aivan varma siitä, kumpi runko kannattaa tilata ja tarvitsisin siihen kokeneempien kettujen mielipidettä.

Kiitos jo etukäteen.

Jman
16.05.2010, 18.14
Mulla oli muuten täsmälleen sama homma. Canyonin mittarin mukaan 56 pyörä olisi minulle hyvä paitsi jos inseamia kasvattaa sentillä niin sitten 58, joka on toisaalta sama runkokoko kuin nykyisessä pyörässä.
Sen verran tuore tapaus olen tämän lajin parissa ettei osaa sanoa mikä nyt olisi oikein.
Ei tuo nykyinen isoltakaan ole tuntunut, mutta taas toisaalta sitä ei tiedä miltä optimiasennon pitäisi tuntua.:)

tmile
17.05.2010, 10.56
Olen suhteellisen aloittelija pyörilyn harrastajana ja en ole aivan varma siitä, kumpi runko kannattaa tilata ja tarvitsisin siihen kokeneempien kettujen mielipidettä.

Oma geometria selviää vain ajamalla erilaisilla pyörillä, ja se toisaalta myös muuttuu tuhansien kilometrien myötä kun vartalo tottuu, vyötärö kapenee ja etunoja syvenee. ;)

Olen omistanut 54, 56 ja 58 pyörät ja kaikilla on ollut säätämisen jälkeen mukava ajaa.

Satulan paikka on suhteellisen vakio. Siihen nähden 50 rungolla ohjaustanko on pari senttiä lähempänä ja matalammalla, 52 rungolla pari senttiä korkeammalla ja edempänä. Eron voi säätää stemmillä ja spacerilla. Noissa Canyoneissa on vakiona 8cm stemmi mikä on aika lyhyt. Ottaisin sinuna (170cm,77 inseam) ehkä ennemmin 52 rungon.

Vanha sääntö,
BIKE FRAME SIZE (in cm) = Inseam (cm) x .67
77 * 0.67 = 51.59

Unij
17.05.2010, 16.46
Tänään sain tilausvahvistuksen ja siinä oli toimitusaikana vk 19. Saa sitten nähdä kuinka pitää paikkansa.

Lupasin kommentoida kuinka toimitusajan kanssa käy. Tänään tuli UPS:n tracking numero joten ei ihan lähtenyt viikolla 19, lähti päivän myöhässä. Parhaassa tapauksessa fillari on minulla siis perjantaina, mutta todennäköisesti vasta ensi viikon maanantaina.

Ataraxia
17.05.2010, 19.13
Harkitsin itsekin Canyonin hankkimista ekaksi pyöräksi. Olen kuitenkin sen verran pätkä, etten uskaltanut 50 runkoista ostaa. En tiedä johtuiko kokemattomuudesta maantiepyörien kanssa vai oliko top tube oikeasti mulle liian pitkä, kun kävin kaverin pyörää kokeilemassa.

Canyonin runkokokolaskurin mukaan 150 senttisellekin käy heidän pienin koko, eli se 50. En oikein pidä laskuria luotettavana.

Onneksi vaihtoehtoja riittää :)

Vinegar
18.05.2010, 22.02
Kuinkahan hyvin tuohon Canyonin bikefittiin voi luottaa? Mitoillani (alhaalla) ehdottaa 54-runkoa niin Roadlite 7.0, kuin Ultimate AL 8.0 pyörään. :seko:

Mitat:

Body height: 174.5
Inseam lenght: 83
Torso: 64
Arm lenght: 58
Weight: 73

Lisäksi competitive cyclistin mitat:

Your Measurements
Gender M
Inseam 83 cm
Trunk 64 cm
Forearm 35.5 cm
Arm 65.5 cm
Thigh 63 cm
Lower Leg 56 cm
Sternal Notch 144 cm
Total Body Height 174.5 cm

Seat tube range c-c 1: [53.8 - 54.3] 2: [55.0 - 55.5] 3: [56.7 - 57.2]
Seat tube range c-t [55.4 - 55.9] [56.6 - 57.1] [58.3 - 58.8]
Top tube length [54.5 - 54.9] [54.5 - 54.9] [55.7 - 56.1]
Stem Length [11.2 - 11.8] [10.1 - 10.7] [10.3 - 10.9]
BB-Saddle Position [71.0 - 73.0] [70.2 - 72.2] [68.5 - 70.5]
Saddle-Handlebar [ 53.5 - 54.1] [54.3 - 54.9] [56.0 - 56.6]
Saddle Setback [5.5 - 5.9] [6.7 - 7.1] [6.2 - 6.6]
1: The Competitive Fit
2: The Eddy Fit
3: The French Fit

Unij
19.05.2010, 20.50
UPS:n mukaan fillarini tulee huomenna. Onnistuuko pyörän kasaaminen kokemattomalle vai pitääkö se viedä johonkin liikkeeseen kasattavaksi? Minulla on kyllä huoltoteline, mutta työkaluja puuttuu. Toisaalta niitähän saa kaupasta.

TetedeCourse
19.05.2010, 20.54
Aivan varmasti onnistuu, kaikki tarpeellinen löytyy paketista - tuolta löytyy ohjeet videolla:

UNPACK AND ASSEMBLE YOUR ROAD BIKE

http://www.canyon.com/_en/pure_cycling_tv/index.html?movie=unpack_roadbike_en.m4v&hptclc=165

Onnea uudelle fillarille ja sitten kovaa ajoa vaan :-)

makkeli
19.05.2010, 21.06
Inseam 83 cm
Trunk 64 cm
Forearm 35.5 cm
Arm 65.5 cm
Thigh 63 cm
Lower Leg 56 cm
Sternal Notch 144 cm
Total Body Height 174.5 cm

Oon 174cm 79cm inseamilla. Nyt alla on 53.5cm vaakaputki 11cm stemmillä. Ihmettelin miksi antaa sulle isompaa runkoa kuin mulle. Mutta sullahan on 5 senttiä pitemmät kädet vaikka selkä on 4 senttiä lyhyempi, lisäksi mulla on 3 senttiä pitempi pää.

Eli tuo Arm ja sternal notch poikkeaa musta todella paljon. Sanoisin, että 52-54 pitäisi tuo competitive cyclisti osua.

Vinegar
19.05.2010, 22.34
Oon 174cm 79cm inseamilla. Nyt alla on 53.5cm vaakaputki 11cm stemmillä. Ihmettelin miksi antaa sulle isompaa runkoa kuin mulle. Mutta sullahan on 5 senttiä pitemmät kädet vaikka selkä on 4 senttiä lyhyempi, lisäksi mulla on 3 senttiä pitempi pää.

Eli tuo Arm ja sternal notch poikkeaa musta todella paljon. Sanoisin, että 52-54 pitäisi tuo competitive cyclisti osua.

Tarkistelin tänään kaverin kanssa mittoja kun esimerkkivideossa olleella jenkillä oli kädet vain 55.5 Cm pitkät. Muut mitat pitivät sentin-parin tarkkuudella paikkansa (Inseam ja kokonaispituus olivat oikein) ja kädet olivatkin 68 Cm pitkät, sitä on varmaan sitten jonkinlainen ihmisapina. :D

Edit: Ja kiitokset julkisesti ja privana kommentoineille henkilöille.

Unij
19.05.2010, 23.19
Aivan varmasti onnistuu, kaikki tarpeellinen löytyy paketista - tuolta löytyy ohjeet videolla:

UNPACK AND ASSEMBLE YOUR ROAD BIKE

http://www.canyon.com/_en/pure_cycling_tv/index.html?movie=unpack_roadbike_en.m4v&hptclc=165

Onnea uudelle fillarille ja sitten kovaa ajoa vaan :-)

Kiitos linkistä! En tiennytkään, että se on noin helppo homma. Luulin että se on enemmän osissa kun se tulee.

Pitääkö muuten hiilarirungon kanssa olla varovainen, kun sen kiinnittää huoltotelineeseen? Kuinka se on parasta laittaa siihen kiinni...satulatolpasta, pysty tai vaakarungosta, jotenkin muuten?

Tosi innolla odotan että pääsen polkemaan...

Unij
23.05.2010, 11.43
Pyörä tuli sitten jotakuinkin ajallaan eli lähti päivän myöhässä luvatusta. Kasaaminen oli helppo homma ja meni hyvin kokemattomaltakin.
Ekan lenkin kävin jo heittämässä ja kyllä se hyvältä tuntui. Toistaiseksi minulla ei ole muuta kuin hyvää sanottavaa koko tilausoperaatiosta. Ehkä 4 viikon odotus pyöränsaamisessa oli hiukan pitkä, mutta toisaalta pyörä olisi tullut viikon pari nopeammin, jos en olisi vaihtanut takapakkaa.

Keskiäkäinen lohjalainen
23.05.2010, 14.10
Ehkä 4 viikon odotus pyöränsaamisessa oli hiukan pitkä, mutta toisaalta pyörä olisi tullut viikon pari nopeammin, jos en olisi vaihtanut takapakkaa.

500 egeä halvemman CF 8.0:n toimitusajat näyttävät nykyisin olevan 8 viikkoa. Sen siitä saa kun myy "liian halvalla" :rolleyes:

Jman
06.06.2010, 21.37
Nonniin, lähti sitten 3.6. tilaukseen Canyonin Outletista Ultimate CF Team CT 2009

Saas nähdä kuinka nopeasti/hitaasti ne saavat sen toimitettua. Pyöräkuume alkaa olla siellä 40 tienoilla jo... =)

tiger
06.06.2010, 22.16
Pitääkö muuten hiilarirungon kanssa olla varovainen, kun sen kiinnittää huoltotelineeseen? Kuinka se on parasta laittaa siihen kiinni...satulatolpasta, pysty tai vaakarungosta, jotenkin muuten?

Itse kiinnitän aina oman hiilarifillarini satulatolpasta, kuten myös alumiinisen maasturini. Muutenkin on turha käyttää liiallista voimaa fillarin kiinnittämisessä telineeseen - pysyy se vähemmälläkin eteenkin näin kevyt pyörä. Jos nyt vahingossa omaa tyhmyyttään ruuvaisi ihan liian kovaa niin tuo tolppa on kuitenkin halpa verrattuna runkoon.

Sharppis
09.06.2010, 10.49
Osaako joku kertoa mikä on suurin rengaskoko mikä mahtuu Roadliteen?
Mahtuuko siihen esim joku contin speed king 35-sarjalainen?

TetedeCourse
09.06.2010, 11.18
Osaako joku kertoa mikä on suurin rengaskoko mikä mahtuu Roadliteen?
Mahtuuko siihen esim joku contin speed king 35-sarjalainen?

Kannattaisiko kysyä suoraan Canyonilta ? :rolleyes:

Jman
09.06.2010, 11.44
Kannattaisiko kysyä suoraan Canyonilta ? :rolleyes:

Voihan sitä yrittää. Jos tosin haluaa vastauksiakin niin suosittelen yrittämään puhelimella. =)

Vastaavat erittäin laiskasti meileihin. (Lue. ei ollenkaan)

Markku Silvenius
09.06.2010, 14.15
>Sharppis

Sen verran voin kommentoida kun yksi Roadlite kotoa löytyy, että ei mene varmaankaan (tarkoittanet cyclorengasta..) sen verran tiukat haarukat siellä on. Aika tiukka oli sovittaa nimittäin Crudin uudet kilpurilokaritkin tuonne väliin ihan sliksille 23 milliselle.

28 veikkaan maksimina.

Keskiäkäinen lohjalainen
09.06.2010, 15.05
Nonniin, lähti sitten 3.6. tilaukseen Canyonin Outletista Ultimate CF Team CT 2009
Saas nähdä kuinka nopeasti/hitaasti ne saavat sen toimitettua. Pyöräkuume alkaa olla siellä 40 tienoilla jo... =)

Jaa siis tuollainenko:

http://www.canyon.com/_en/outlet/article.html?o=A1011981

?

Painoa näyttää olevan härskit 5.9 kiloa. :eek:

Jos olisin kateuteen taipuvainen yksilö, olisin nyt kateellinen.

Jman
09.06.2010, 15.23
Jaa siis tuollainenko:

http://www.canyon.com/_en/outlet/article.html?o=A1011981

?

Jos olisin kateuteen taipuvainen yksilö, olisin nyt kateellinen.

Sama villari. Lähti vähän mopo käsistä... =)
Saas nähdä paljonko on paino sitten ajokunnossa.

Mutta halpaahan tämä on kun vertaa vaikka moottoripyörätouhuihin. Esimerkiksi vakuutusmaksu nousi hurjalla 24€/vuosi.

Tänään kuumissani soittelin Canyonille kun ei tilausvahvistuksen jälkeen mitään kuulunut, niin kuulemma pyörä shipataan tänään tai huomenna!

tvo
09.06.2010, 18.42
Onkos käryä siitä, missä vaiheessa vuotta Canyon uusii noita filojaan? Ei ehkä ihan täksi kesäksi kehtaa tilata uutta fillaria, varsinkin kun edes suunnilleen mun kokoa olevia filoja sais parahiksi viikolle 37, eli syyskuun puoleen väliin. Voisi kuvitella, että jos joskus talvella tilaa fillarin, niin sen saisi ajokaudeksi?

Lisäksi olisi kiva nähdä, että vaihtavatko ensi vuodeksi hinnat alkaen -fillarin kilkkeet 105 5600:sta 5700:aan, jolloin saisi vähän esteettisemmät kaapelivedot.

anttius
09.06.2010, 20.53
Onkos käryä siitä, missä vaiheessa vuotta Canyon uusii noita filojaan?
Lisäksi olisi kiva nähdä, että vaihtavatko ensi vuodeksi hinnat alkaen -fillarin kilkkeet 105 5600:sta 5700:aan, jolloin saisi vähän esteettisemmät kaapelivedot.

Uudet mallit tulevat yleensä nettiin myytiin siinä alkuvuonna. Tämän vuoden malleja saa ihan kivalla alennuksella syyskuussa jolloin alkaa ale.

Eiköhän tuota uutta 105 ole ensi vuoden pyörissä.

tvo
09.06.2010, 23.49
Tänks, pitää sitten syksyllä katsella, että mitä on myynnissä ja sotkea tämä kesä hieman epäortodoksisella fillarilla. Saa sitten tosiaan nähdä, että onko linja ensikin vuonna shimano/campy vai tuleeko taas SRAMia valikoimiin.

10.06.2010, 00.08
Canyonin kuten aika monen muunkin merkin uutuudet on tavattu julkistaa Eurobike-messuilla syyskuun alussa. Yksittäisten mallien tarkempien speksien kanssa voi kyllä kestää vähän pidempäänkin.

Jman
10.06.2010, 01.57
Canyonilta on tulossa ainakin sellainen sarja kuin Aeroad CF. En sitten tiedä tuleeko tuota runkomallia halvempiin...

http://weightweenies.starbike.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=73405&hilit=canyon+aero

Jman
15.06.2010, 12.31
Tänään se sitten tuli!! On se vielä upeampi kuin mitä osasi edes kuvitella... =)

Pitää laittaa illemmalla kuvia.

P.S. Vajaan vuoden vanha alle 2000km ajettu Focus Cayo myynnissä. ;)

Keskiäkäinen lohjalainen
15.06.2010, 12.55
Tänään se sitten tuli!! On se vielä upeampi kuin mitä osasi edes kuvitella... =)

Pitää laittaa illemmalla kuvia.

Oletan rohkeasti että käyt myös koeajamassa sen joskus lähipäivinä. :)

Kuvien lisäksi arvostaisin analyyttistä pohdiskelua esimerkiksi n. 200 sanan verran aiheesta "Mitä eroa on Ihan hyvällä ja tosi hyvällä fillarilla."

T. nimim. "Ultimate CF -runkosetin perään kuolaava."

Jman
15.06.2010, 15.07
Oletan rohkeasti että käyt myös koeajamassa sen joskus lähipäivinä. :)

Kuvien lisäksi arvostaisin analyyttistä pohdiskelua esimerkiksi n. 200 sanan verran aiheesta "Mitä eroa on Ihan hyvällä ja tosi hyvällä fillarilla."

T. nimim. "Ultimate CF -runkosetin perään kuolaava."
Kyllä jo ensimmäinen 16km työmatkatempo tuli heitettyä. Yhtä uskomaton pyörä ajaa kuin miltä näyttääkin. Hieman kiihtyy paremmin n.3kg kevyempi fillari.:) Totuttelua vaatii campan kahvat ja nuo normaalikammet kompaktien jälkeen.

Voisi tosiaan tehdä pientä vertailua aiheena "ihan hyvä fillari" vs. "V*tun hyvä fillari" :)

Edit. Meinasin muuten jo ekalla lenkillä jäädä auton alle. Olin ajamassa suoraan risteyksen yli vihreillä ja vieressä ajoi vanha volvo aikeenaan kääntyä oikealle. Auto hiljensi juuri ennen risteystä kuin olisi havainnut minut, mutta jatkoikin sitten matkaa kuitenkin. Onneksi tosi hiljaa, väliä jäi sellainen metri ettei olisi tullut canyonin ensimmäisestä matkasta viimeinen...

Jman
16.06.2010, 10.40
Laitetaan tähän nyt ensi fiilareita Kanjonista verrattuna Focus Cayoon.=)

Runkogeometria

Canyon: Agressiivisempi geometria joka näkyy mm. lyhyemmässä akselivälissä. Tekee ohjauksen äärimmäisen nopeaksi, tarkaksi ja tunnokkaaksi. Verrattuna Cayoon todella paljon helpompi ja mukavampi esimerkiksi kantata kurveissa kovempaa. Tai ainakin se tuntuu paljon mukavammalta kun tuntuma tiehen on niin paljon parempi.

Focus: "Leppoisa", vaakaputki on melko pitkä ja yleinen geometria suunniteltu tosiaan rauhalliseen ajoon. Pitkä akseliväli tekee ajamisen vakaaksi suoralla, mutta kurveissa ja putkelle noustessa tuntuma katoaa verrattuna Canyoniin.

Komponentit:

Canyon: (Campagnolo Record 11s)
-Vaihteet: vaativat kyllä Shimanon jälkeen totuttelua niin toiminnan kuin kahvojenkin puolesta. Toiminta on kyllä äärimmäisen tarkkaa ja uskomattoman nopeaa. Eipä tosin noissa perus-Ultegroissakaan vaihteiden toiminnan puolesta ole valitettavaa. Hyvin nekin toimii.

-Jarrut: Todella paljon tehokkaammat ja tunnokkaammat kuin Cayon Ultegrat. Tosin en osaa sanoa paljonko johtuu hiilikuitukiekoista ja Mavicin paloista. Cayossa alumiinivanteet ja ties-mitkä -palat. Saattaa olla Ultegran omat, saattaa olla jotain muuta.

-Kammet: Jäykkyyseron huomaa kyllä selvästi Record-kampien ja Cayon Truvativ Elita-peltikampien välillä.

Ajokokemus

Ensifiilis Focus Cayon jälkeen Canyonin selkään hypätessä on äärimmäinen mukavuus. Meno on jotain niin tasaista että sitä ei osannut edes kuvitellakaan. Jännä nähdä paljonko nuo kiekot tekevät tuosta sitten kun saan jotkut "arkikiekot" hommattua. Joka kerta kun lopettaa polkemisen ja siirtyy rullailemaan, tulee sellainen "aah"-fiilis. Niin mukavaa tuolla rullailu on.=)

Sitten kun ensi kertaa nousi putken päälle ja runttasi menemään niin sama "wau"-fiilis jatkui: Pyörä kiihtyy aivan eri tavalla kun vajaa 3kg painavampi Cayo. Lyhyisiin ylämäkiin on ilo nousta putkelle ja runtata ne voimalla ylös.

Ohjaustuntuma on jostain aivan eri planeetalta verrattuna Cayoon ja ei tosiaankaan tule sellaista pientä pelkofiilistä mikä Cayolla tuli kun kanttasi kurviin vähän kovempaa. Canyonilla on koko ajan äärimmäinen tunne alustaan. Eilen tosin puuskittaisessa tuulessa ajaessa tosiaan huomasi, että pyörä painaa melkoisen paljon vähemmän ja on myös lyhyempi. Sivutuuli meinaan nappaa tuohon pyörään hyvin selvästi vaikka ei ihan heti kuvittelisi kun pyörän päällä on kuitenkin vähän päälle 90kg kuski. Pari kertaa aiheutti pientä horjahdusta kun toista kättä irrotti tangosta ja samaan aikaan tuuli kovaa sivusta...

Tuossa nyt näin ensifiiliksiä ja eroja. Pitää laittaa sitten lisää kun pääsen vähän pidemmälle lenkille.

EDIT: Niin eli tilasin fillarin 3.6. ja pyörä oli minulla 15.6 eli 8 arkipäivää meni. Jos joku on tilaamassa fillaria niin kannattaa varmaan tiedustella mitä maksaa toimituksen upgreidaus UPS Standardista vaikkapa Express Saveriin (tjsp). Olisi nimittäin ollut fillari meikäläisellä jo viime viikolla kun se shipattiin viime torstaina. Standard kun ei ilmeisesti kulje mihinkään viikonloppuna, toisin kuin Express paketit.

http://img529.imageshack.us/img529/5501/canyoncfpro092.jpg

oPa
16.06.2010, 12.38
J

Sama villari. Lähti vähän mopo käsistä... =)
Saas nähdä paljonko on paino sitten ajokunnossa.

Onko fillari päässyt jo puntariin? Olisi kiinnostava tietää kuinka lähellä totuutta nuo Canyon ilmoittamat painot ovat.

Jman
16.06.2010, 13.27
Onko fillari päässyt jo puntariin? Olisi kiinnostava tietää kuinka lähellä totuutta nuo Canyon ilmoittamat painot ovat.

Ei ole vielä. Paljonko runkokoon muutos tuo lisää painoa? Nuo painot ilmeisesti ovat aina 56 kokoisena ilmoitettu?

Jman
30.06.2010, 17.03
Tänään pääsi Canyon Ultimate CF Team puntariin. Painoa on ajokunnossa (polkimet, juomapulloteline, nopeusanturit) 6.58kg

time
02.07.2010, 19.05
Onko missään geometrioista tietoa ? En huomannut Canyonin sivuilla.

tvo
02.07.2010, 19.35
Bikes / Shop -> valitse genre -> valitse pyörä -> valitse Specs

Jman
07.07.2010, 09.30
Ei kyllä huonoja noi Canyonin TdF-tarjoukset. Tänään lähtee suurin osa rungoista -50% alennuksella! =)

Keskiäkäinen lohjalainen
07.07.2010, 10.33
Ei kyllä huonoja noi Canyonin TdF-tarjoukset. Tänään lähtee suurin osa rungoista -50% alennuksella! =)

Juuei. Oli tarkoitus ostaa uusi runko hyvällä alennuksella joskus talvella, mutta tuskin alennukset tuosta paranevat edes talvella.

Tässä lähinnä kipuilen, ostaisko 58- vai 60-senttisen.

Onkohan CF SLX- ja CF Evo -runkojen välillä oikeasti mitään havaittavaa eroa? CF Evon saisi heti.

resti
07.07.2010, 11.02
Ne on taas nopeat syöneet hitaat ja mattimyöhäiset. Näyttää olevan ainakin hiilikuiturunkojen kokovalikoimasta suurin osa jo loppuunmyyty. Olisi kyllä ollut hinta kohdallaan...

Keskiäkäinen lohjalainen
07.07.2010, 11.11
Ne on taas nopeat syöneet hitaat ja mattimyöhäiset. Näyttää olevan ainakin hiilikuiturunkojen kokovalikoimasta suurin osa jo loppuunmyyty. Olisi kyllä ollut hinta kohdallaan...

Juu... meikä joutui ottamaan mustan kun arvoin hiukan liian kauan osta-nappulan painamisen kanssa ja valkoiset 60-senttiset myytiin sinä aikana loppuun.

No, ehkä mä pärjään tuon mustankin kanssa :)

07.07.2010, 11.16
Onkohan CF SLX- ja CF Evo -runkojen välillä oikeasti mitään havaittavaa eroa? CF Evon saisi heti.

Jossain vaiheessa CF SLX:n ja tavallisen CF:n ainoa ero oli ohuempi pintakäsittely (varsinaisen maalikerroksen puuttuminen) ja sen takia jotain kymmeniä grammoja vähemmän painoa. Nyt tuota CF Evoa näkyy saavan saman värisenä ja toisaalta SLX:ää tiimiväreihin maalattuna, että eiköhän se ero ole käytännössä hävinnyt kokonaan.

mantis
07.07.2010, 11.26
Noissa malleissa on myös eri tolpat.

07.07.2010, 11.58
CF Evossa ja perus-SLX:ssä näyttäisi kylläkin speksien mukaan olevan ihan samat tolpat, kannattimet ja leekerit. SLX Evossa ja perus-CF:ssä on sitten kummassakin jotain muuta.

mantis
07.07.2010, 12.13
Siinä on tuo basaltti-tolppa. Ei evo on normi hiilari-tolpalla.

That's why the newly developed Canyon VCLS-Post with its basalt fibre configuration is exclusive to the Ultimate CF SLX Evo frameset.

moto
08.07.2010, 08.49
Tietenkin menin ja myöhästyin. En siis ehtinyt ostaa runkoa 50 % tarjouksesta.
Vielä siellä kuitenkin olisi myynnissä Ultimate CF frameset evo kokona 52.

Onkohan vielä mahdollisuuksia tuohon täyteen alennukseen?

Manu Aali
08.07.2010, 09.11
Sieltähän ne kriteerit alennuksille löytyy. Kyllä Omega Pharma-Lottolla vielä voisi olla mahdollisuuksia saada kaikki tarvittavat kriteerit täytettyä.

Itse ehdin tiistai-iltana painamaan tilausnappia, kun tavaraa vielä oli tarjolla mukavasti. Eilen totesin puolilta päivin, ettei tilaus olisi enää onnistunut.

jeijei
08.07.2010, 10.28
njoo ainakin odottavat syövät hitaat. Silloin kuin katsoin oli runkoja vielä, mutta eipä ole enää :(

Roto
08.07.2010, 23.17
Unij (tai kuka vaan), selvititkö noiden Citec 3000 Aero kiekkojen eroa 3000 S Aero kiekkoihin? Edellinen on vissiin vaan Canyonille tehty malli, eikä oo muuten myynnissä. Tulee siis mukana ainakin Ultimate CF SLX 8.0:ssa. Informatiivisin threadi minkä löysin oli tämä http://weightweenies.starbike.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=67744
mutta vielä ei selviä esim kiekkosetin paino... Voi olla täysin sama kama, tai sitten jotain ihan muuta kuin toi S malli. Nyt ois arvonta CF SLX 8.0:n ja Outletin 2008 mallisen punasen 52 cm demopyörän välillä, jälkimmäisessä 2008 Recordit ja Ksyrium ES:t. Canyon ei osannu puhelimessa kertoa ton outlet pyörän kunnosta enempää, sanovat vaan että jos ei kelpaa niin saa lähettää takas.

Keskiäkäinen lohjalainen
09.07.2010, 12.19
Juu... meikä joutui ottamaan mustan kun arvoin hiukan liian kauan osta-nappulan painamisen kanssa ja valkoiset 60-senttiset myytiin sinä aikana loppuun.

No, ehkä mä pärjään tuon mustankin kanssa :)

Tilausvahvistus mätkähti postilaatikkoon just äsken. Toimitus on viikolla 29. Odottavan aika on pitkä. Toisaalta, nyt on aikaa jättää pitkät jäähyväiset Planet X:lle, joka saa uuden 105-osasarjan ja menee myyntiin.

Keskiäkäinen lohjalainen
12.07.2010, 11.19
Bikes / Shop -> valitse genre -> valitse pyörä -> valitse Specs

Pieni varoituksen sana Canyonin mitoituspalvelusta. He ottavat huomioon näemmä lähes ainoastaan jalan sisämitan. Yläkropan ulottuvuudet eivät juurikaan vaikuta suositukseen. Jos kuskilla on "epästandardisti" pitkät jalat ja lyhyt yläkroppa, suositukseksi tulee mielestäni liian iso runko.

Vinegar
12.07.2010, 17.38
Pieni varoituksen sana Canyonin mitoituspalvelusta. He ottavat huomioon näemmä lähes ainoastaan jalan sisämitan. Yläkropan ulottuvuudet eivät juurikaan vaikuta suositukseen. Jos kuskilla on "epästandardisti" pitkät jalat ja lyhyt yläkroppa, suositukseksi tulee mielestäni liian iso runko.

Tilauksen yhteydessä itsekkin tiedustelin mielestäni liian suurta runkokokoa ja Canyonilta puolelta olivat vaihtaneet 54 > 52-runkoiseen pyörään. Suosittelen silti lähettämään tiedusteluja Canyonin puolelle hyvissä ajoin, sillä he eivät ole ripeimpiä vastaajia ja usein vastaukseksi saa suoraan saksalaisesta vastineesta englanniksi käännettyjä sananparsia. Suosittelen kirjoittamaan viestit erittäin yksinkertaisella kielellä ja mahdollisuuden mukaan saksaksi.

Meinasin kirjoittaa tähän oman tarinani pyörän tilauksesta, mutta yritän tiivistää sen pariin lauseeseen. Alunperin tilasin Ultimate AL 8.0, mainitsin tilauksessa, että vaihtaisin sen Roadlite 7.0, jos kyseinen pyörä soveltuu paremmin pitemmän matkan ajoihin. Tilaukseni oli vaihtettu minulle ilmoittamatta Roadliteen ja pyörä oli matkalla. Tiedustelin oliko syy mallin vaihtoon toiveeni paremmin pitemmille matkoille soveltuvan pyörän saamisesta vai mikä oli syy vaihtoo. Canyonilta vastattiin, että olivat ymmärtäneet, että haluan vaihtaa tilaukseni Roadliteen. Tämän jälkeen kysyin, että onhan kyseinen pyörä edes parempi tarkoittamaani käyttöön ja vastaukseksi sain, että 8.0 on osiltaan ja materiaalisesti parempi. Tähän vastasin, että miksi ihmeessä he ovat sitten vaihtaneet tilauksen 'huonompaan' pyörään?

Useita viestejä myöhemmin Canyonin ainoa? sujuvasti englantia osaava henkilö vastasi perimmäiseen kysymykseeni mallin vaihdosta ja selitti, että vaikka 8.0 on osiltaan ja rungoltaan parempi niin Roadlite soveltuu heidän mielestään paremmin tarkoittamaani ajoon.

Omat viestini lähetin englanniksi ja ne oli kääntänyt sakemanni kaverini saksaksi. Vastaukset viesteihini olivat erittäin kankealla kielellä kirjoitettuja ja ystäväni mukaan ne olivat suoria käännöksiä saksankielisistä pohjista. Pyörä kuitenkin saapui ajallaan, runkokoko oli 54 sijaan 52, vaikka tilauslomakkeessa käy ilmi, että se on 54. Tähän asti olen ollut pyörään erittäin tyytyväinen, vaikkakin välillä mielessäni käy, että olisinko ollut tyytyväisempi 8.0 -malliin.

Tilaus ja toimitus onnistuivat mallikkaasti, mutta asiakaspalvelussa heillä on vielä parantamisen varaa.

Edit: Pärkele. Pari lausetta laajentui novelliksi.
Edit2: Tilausta tehdessänne ottakaa tilaustositteesta kuvankaappaus ihan vain varmuuden vuoksi.

Jman
12.07.2010, 19.28
Tilauksen yhteydessä itsekkin tiedustelin mielestäni liian suurta runkokokoa ja Canyonilta puolelta olivat vaihtaneet 54 > 52-runkoiseen pyörään. Suosittelen silti lähettämään tiedusteluja Canyonin puolelle hyvissä ajoin, sillä he eivät ole ripeimpiä vastaajia ja usein vastaukseksi saa suoraan saksalaisesta vastineesta englanniksi käännettyjä sananparsia. Suosittelen kirjoittamaan viestit erittäin yksinkertaisella kielellä ja mahdollisuuden mukaan saksaksi.

Meinasin kirjoittaa tähän oman tarinani pyörän tilauksesta, mutta yritän tiivistää sen pariin lauseeseen. Alunperin tilasin Ultimate AL 8.0, mainitsin tilauksessa, että vaihtaisin sen Roadlite 7.0, jos kyseinen pyörä soveltuu paremmin pitemmän matkan ajoihin. Tilaukseni oli vaihtettu minulle ilmoittamatta Roadliteen ja pyörä oli matkalla. Tiedustelin oliko syy mallin vaihtoon toiveeni paremmin pitemmille matkoille soveltuvan pyörän saamisesta vai mikä oli syy vaihtoo. Canyonilta vastattiin, että olivat ymmärtäneet, että haluan vaihtaa tilaukseni Roadliteen. Tämän jälkeen kysyin, että onhan kyseinen pyörä edes parempi tarkoittamaani käyttöön ja vastaukseksi sain, että 8.0 on osiltaan ja materiaalisesti parempi. Tähän vastasin, että miksi ihmeessä he ovat sitten vaihtaneet tilauksen 'huonompaan' pyörään?

Useita viestejä myöhemmin Canyonin ainoa? sujuvasti englantia osaava henkilö vastasi perimmäiseen kysymykseeni mallin vaihdosta ja selitti, että vaikka 8.0 on osiltaan ja rungoltaan parempi niin Roadlite soveltuu heidän mielestään paremmin tarkoittamaani ajoon.

Omat viestini lähetin englanniksi ja ne oli kääntänyt sakemanni kaverini saksaksi. Vastaukset viesteihini olivat erittäin kankealla kielellä kirjoitettuja ja ystäväni mukaan ne olivat suoria käännöksiä saksankielisistä pohjista. Pyörä kuitenkin saapui ajallaan, runkokoko oli 54 sijaan 52, vaikka tilauslomakkeessa käy ilmi, että se on 54. Tähän asti olen ollut pyörään erittäin tyytyväinen, vaikkakin välillä mielessäni käy, että olisinko ollut tyytyväisempi 8.0 -malliin.

Tilaus ja toimitus onnistuivat mallikkaasti, mutta asiakaspalvelussa heillä on vielä parantamisen varaa.

Edit: Pärkele. Pari lausetta laajentui novelliksi.
Edit2: Tilausta tehdessänne ottakaa tilaustositteesta kuvankaappaus ihan vain varmuuden vuoksi.

Kannattaa soittaa ihan suosiolla tuonne Canyonille. Itsekin lähetin pari meiliä, mutta kun vastauksen saamiseen meni pitempään kuin päivä niin hoidin asiat puhelimitse.

Puhelimessa vastasi hyvää englantia puhuva nuorehko mieshenkilö ja sain selville kaiken minkä halusinkin.

Jos olisin nyt uutta fillaria tilaamassa Canyonilta niin pyytäisin kyllä toimituksen upgreidaamista standardista expressiksi. Nyt pyörä ei liikkunut viikonloppuna mihinkään ja saapui tiistaina kun expressillä olisi päässyt jo viikonloppuna ajelemaan. =)

Odottavan aika on meinaan yllättävän pitkä kun napsuttelee UPS:n sivuilla refresh-nappulaa... ;)

Keskiäkäinen lohjalainen
12.07.2010, 19.47
Kannattaa soittaa ihan suosiolla tuonne Canyonille. Itsekin lähetin pari meiliä, mutta kun vastauksen saamiseen meni pitempään kuin päivä niin hoidin asiat puhelimitse.

Puhelimessa vastasi hyvää englantia puhuva nuorehko mieshenkilö ja sain selville kaiken minkä halusinkin.

Ilmeisen viisas neuvo. E-maileihin vastaus kestää näemmä pari päivää. Mitoituksessa luotin heidän neuvojaan enemmän nykyisen fillarini säätöihin, jotka on tehty CompetitiveCyclist.com:in competitive fit -parametrien mukaan ja jotka tuntuvat olevan aika hyvin kohdillaan.

Jos olisin nyt uutta fillaria tilaamassa Canyonilta niin pyytäisin kyllä toimituksen upgreidaamista standardista expressiksi. Nyt pyörä ei liikkunut viikonloppuna mihinkään ja saapui tiistaina kun expressillä olisi päässyt jo viikonloppuna ajelemaan. =)

Odottavan aika on meinaan yllättävän pitkä kun napsuttelee UPS:n sivuilla refresh-nappulaa... ;)

Taidan ymmärtää, mitä tarkoitat :rolleyes:. UPS:n aikataulupalvelu sanoo, että tänään Koblenzista lähtevä paketti on todennäköisesti perillä torstain aikana.

Unij
12.07.2010, 19.54
Unij (tai kuka vaan), selvititkö noiden Citec 3000 Aero kiekkojen eroa 3000 S Aero kiekkoihin? Edellinen on vissiin vaan Canyonille tehty malli, eikä oo muuten myynnissä. Tulee siis mukana ainakin Ultimate CF SLX 8.0:ssa. .

En selvittänyt. En itse asiassa edes huomannut mainitsemaasi eroa:seko:

Roto
14.07.2010, 12.55
Citeciltä vastaus. Päädyin jo ennen ku sain ton vastauksen tilaamaan Ultimate CF Evo rungon 45% alennuksesta ja rakentelen siitä pyörän. Kohtuullisen harhaanjohtavaa Canyonin hehkutus, että Cf SLX 8.0 tulee Tourin testin voittaneilla kiekoilla, kun painossa on ainaki mun mielestä ihan merkittävä ~200g ero niihin testissä olleisiin S versioihin:

"Hello,

the 3000 Aero weighs +/-1800g. It´s only different by the rearhub. The rest is the same as the 3000 S Aero.

Regards

Thomas claus

CITEC GmbH
Im Schäwe 17
Gewerbegebiet Süd
14547 Beelitz
Amtsgericht Potsdam: HRB 17387P
Geschäftsführer:Dr.Moritz Friebel u. Joachim Paproth"

J Koppi
14.07.2010, 14.55
Minkäkokoisilla rungoilla muut Canyon-kuskit olette ajaneet? Itse olen miettinyt Ultimate AL 8.0:n tilaamista ja pohdin hieman, pitäisikö ottaa 60 vai 62 koko.

Pituutta löytyy 189 cm ja inseam on 92 cm. Canyonin laskuri antaa kooksi 62:n, mutta onkohan tuossa vaakaputki turhan pitkä... Toisaalta jääköhän 60:ssä tanko turhan alas satulaan nähden. Miten, onkohan Canyonin haarukan emäputki sahattu kovinkin lyhyeksi, vai onko nostovaraa?

Jman
14.07.2010, 15.48
Minkäkokoisilla rungoilla muut Canyon-kuskit olette ajaneet? Itse olen miettinyt Ultimate AL 8.0:n tilaamista ja pohdin hieman, pitäisikö ottaa 60 vai 62 koko.

Pituutta löytyy 189 cm ja inseam on 92 cm. Canyonin laskuri antaa kooksi 62:n, mutta onkohan tuossa vaakaputki turhan pitkä... Toisaalta jääköhän 60:ssä tanko turhan alas satulaan nähden. Miten, onkohan Canyonin haarukan emäputki sahattu kovinkin lyhyeksi, vai onko nostovaraa?

58-kokoisella Canyon Ultimate CF:llä ajelen, pituutta löytyy 186cm ja inseam on 87cm.

Ainakin tuon oman Ultimate CF:n haarukan emäputkessa on säätövaraa huimat kaksi spaceria.=)

Kuulostaa kyllä aika isolta rungolta tuo 62 alle 190cm kuskille. Canyonin mitoitus on kyllä vähän kyseenalainen kun näyttää että se jakaa suosituksia ainoastaan inseamin perusteella.

Kannattaa varmaan käydä jossain liikkeessä kokeilemassa jotain fillaria josta löytyy noita kokoja ja tarkat speksit ja sitten verrata niitä noihin Canyonin geometria-spekseihin:

http://www.canyon.com/_en/roadbikes/specs.html?b=1821

Keskiäkäinen lohjalainen
14.07.2010, 15.51

Niinkuin jo varoittelin, Canyonin laskuri ei oikein näytä noteeraavan lyhytselkäisyyttä & pitkäjalkaisuutta. Minä (191cm, 92cm) pistin tilaukseen 60-senttisen CF Evo -rungon vaikka laskuri suositteli 62-senttistä ja Canyonin "asiantuntija", joka ilmeisesti käytti samaa laskuria, jopa 64-senttistä :eek:. Rungon pitäisi olla ihmeteltävänä huomenissa. Perjantaina olisi tarkoitus kokeilla uutukaista tien päällä.

Haarukan putkessa ei liene aivan hirveästi säätövaraa. Pienemmällä rungolla ajoasennosta tulee aika matala. Nykyfillarissanikin on kuitenkin tanko aika matalalla, joten uskalsin ottaa tuon pienemmän rungon.

Jman
14.07.2010, 16.13
Niinkuin jo varoittelin, Canyonin laskuri ei oikein näytä noteeraavan lyhytselkäisyyttä & pitkäjalkaisuutta.

Toisin päin tuo tuntuu toimivan (pitkä selkä & lyhyet jalat), eli minulle tuo antoi aika passelin koon. Tai no ainakin tuo tuntuu ihan hyvältä vielä 900km jälkeen. =)

Jonkin verran kyllä arvoin 56 ja 58 välillä. Veikkaan että tuskin nyt ihan hirveästi olisi mennyt metsään kummankaan kohdalla.

rhubarb
14.07.2010, 17.19
Jos kaikki mitat eivät sovi (lyhytjalkainen olen itsekin), tärkein yleensä annetuista mitoista on effective top tube eli ETT. Menet sen mukaan, muu säätyy helpommin.

Juha Jokila
14.07.2010, 19.46
No tuli nyt se Ultimate CF SLX 8.0 tilattua.

Mites tollaseen sopii tavarateline?
Pikalinkun alle alapää ja klemmarilla seat stayhin tai jarrupultin alle?
Meneekö paskaks jos joutuu ajaa nimismiehenkiharaa päivätolkulla?

Jman
14.07.2010, 22.37
Mites tollaseen sopii tavarateline?
Pikalinkun alle alapää ja klemmarilla seat stayhin tai jarrupultin alle?
Meneekö paskaks jos joutuu ajaa nimismiehenkiharaa päivätolkulla?

Tavarateline? Mitä ajattelit kuljettaa maantiepyörän tarakalla?

Juha Jokila
14.07.2010, 23.11
Tavarateline? Mitä ajattelit kuljettaa maantiepyörän tarakalla?
Ultrakevyttä retkivarustusta.

Edit:
Siis käytännössä Tubus Airy ja siihen roikkumaan Ortlieb Front Rollerit ja päälle makuupussi kanoottipussissa ja eteen tankolaukku. Sellainen 8 kg:n varustus.

J Koppi
15.07.2010, 08.59
Jos kaikki mitat eivät sovi (lyhytjalkainen olen itsekin), tärkein yleensä annetuista mitoista on effective top tube eli ETT. Menet sen mukaan, muu säätyy helpommin.

Jep Canyonin 62:ssa on 58,9cm top tube. Nykyisessä cyclocrossissani on 60cm vaakaputki, joka on kyllä 10 cm stemmillä hitusen liian pitkä, joten kyllä oikea koko Canyonin kohdalla taitaa mennä tohon kokoon 60 (vaakaputki 57,6). Siihen saattais mennä vielä 12 cm stemmikin.

Kumma toi competitivecyclistin laskuri. Onko noin korkeita ja lyhyitä pyöriä olemassakaan, mitä tuo suosittelee?

Seat tube range c-c: 58.9 - 59.4
Seat tube range c-t: 60.8 - 61.3
Top tube length: 57.4 - 57.8
Stem Length: 12.2 - 12.8
BB-Saddle Position: 80.7 - 82.7
Saddle-Handlebar: 58.0 - 58.6
Saddle Setback: 7.4 - 7.8

Roto
15.07.2010, 15.33
Kysymys: oisko jollakin uudehkon Canyon hiilari -maantierungon omistavalla kokemusta siitä (tai arviota), kuinka leveet renkaat haarukoihin mahtuu? Tulossa siis Ultimate CF Evo kokoa 52, ja työmatkakäyttöön toisiin kiekkoihin niin leveet nakit ku sopii. Ois runkoa ootellessa aikaa tilailla osia, vaan ei viittis tilata rengasta joka ei sitte mahukaan... Kiitoksia avusta!

Keskiäkäinen lohjalainen
15.07.2010, 23.14
Kysymys: oisko jollakin uudehkon Canyon hiilari -maantierungon omistavalla kokemusta siitä (tai arviota), kuinka leveet renkaat haarukoihin mahtuu? Tulossa siis Ultimate CF Evo kokoa 52, ja työmatkakäyttöön toisiin kiekkoihin niin leveet nakit ku sopii. Ois runkoa ootellessa aikaa tilailla osia, vaan ei viittis tilata rengasta joka ei sitte mahukaan... Kiitoksia avusta!

Taitaa olla 25-millinen aika maksiminakki tuohon runkoon.

Oma CF Evo -runko muuten tuli tänään iltaseitsemältä. Iltayhdeksältä siinä oli osat kiinni ja puoli kymmeneltä olin jo koeajolla.

Ikinä ei ole heräteostosmorkkis hävinnyt yhtä nopeasti kuin nyt. Muutama eka polkaisu kotipihasta asvalttia ylämäkeen kertoivat, että nyt tuli tehtyä hyvä investointi. Eka alamäki vahvisti vielä fiilistä. 60 km/h:n kohdalla piti alkaa polkea lisää vauhtia :D. Mutkainen alamäki se vasta hauska olikin. Fillari menee just sinne minne pitääkin, siirtää kaiken irtilähtevän voiman suoraan tiehen ilman minkäänsorttista notkumista ja on vielä kaiken lisäksi mukavakin.

WAU!:)

BTW: Kokokin osui muuten kohdalleen. Jos olisin noudattanut Canyonin laskurin ja "asiantuntijan" ohjeita, olisi mennyt pieleen joko vähän tai sitten aivan p*rkeleesti.

apatceh
16.07.2010, 08.36
^^ Kuulostaa siltä että seuraava pyörä on tiedossa. Olisipa ne rahatkin tiedossa :D

Roto
16.07.2010, 09.33
Kiitoksia, 25mm rengasta siis kokeiluun kakkoskiekkoihin. Muuten, tilasin Canyonilta rungon vissiin tiistaina, äsken eli saman viikon perjantaina (vko 28) tuli maili että paketti siirtynyt UPS:lle. En sitte tiedä kauanko UPS:n standard paketti Suomeen matkaa, mutta tilaushetken toimitusarvio vko 30 ja tilausvahvistuksen vko 31 (ne varmaan lisää viikon ku Saksan ulkopuolelle tilaa) luulis pitävän kevyesti.

Jman
16.07.2010, 11.37
Kiitoksia, 25mm rengasta siis kokeiluun kakkoskiekkoihin. Muuten, tilasin Canyonilta rungon vissiin tiistaina, äsken eli saman viikon perjantaina (vko 28) tuli maili että paketti siirtynyt UPS:lle. En sitte tiedä kauanko UPS:n standard paketti Suomeen matkaa, mutta tilaushetken toimitusarvio vko 30 ja tilausvahvistuksen vko 31 (ne varmaan lisää viikon ku Saksan ulkopuolelle tilaa) luulis pitävän kevyesti.

Kolmessa arkipäivässä tulee UPS Standard.

Jman
16.07.2010, 11.44
Ikinä ei ole heräteostosmorkkis hävinnyt yhtä nopeasti kuin nyt. Muutama eka polkaisu kotipihasta asvalttia ylämäkeen kertoivat, että nyt tuli tehtyä hyvä investointi. Eka alamäki vahvisti vielä fiilistä. 60 km/h:n kohdalla piti alkaa polkea lisää vauhtia :D. Mutkainen alamäki se vasta hauska olikin. Fillari menee just sinne minne pitääkin, siirtää kaiken irtilähtevän voiman suoraan tiehen ilman minkäänsorttista notkumista ja on vielä kaiken lisäksi mukavakin.

Hieno homma! Sama juttu oli meikäläisellä tuon heräteostosmorkkiksen kanssa.=) Vaikka luottokortin limiitti huutaa hoosiannaa punasena vielä pitkän aikaa niin ei ole kyllä hetkeäkään kaduttanu sen jälkeen kun fillarin sain. Joka kerta nousee vieläkin hymy kasvoille kun sitä pyörää kattelee, saati sitten kun sillä ajaa. Ja se on sentään ollu mulla jo kuukauden. Tonni on jo muuten saatu kelattua mittariin.

WAU!:)
Tuosta tuli muuten mieleen, että kun tuossa pari viikkoa sitten ajelin klv:llä ja ohitin hiljakseen pari pientä poikaa potkulautojen kanssa (kun ei ikinä tiedä mitä ne tekee seuraavaksi =), niin toinen pojista katsoi ohiajaessani Canyonia silmät selällään ja sanoi ääneen: "WAU!" :)

Laitappa muuten kuvia pyörästä näkyville!

EDIT: Niin kakkoskiekkoja meikäläinenkin tässä odottelee. Tilasin eBay.de:stä uudet Campagnolo Ventot 154€ postikuluineen. ...kunnes tajusin seuraavana päivänä, että ne tuleekin Sveitsistä. Joka tosiaan EI ole EU-maa. No tulleineen ja veroineen silti alle 200€ eli ei kovin paha. Uusi Choruksen 11s takapakka tulikin jo tänään. Ei raaskinut "arkikiekkoihin" ihan ostaa Recordin takapakkaa, joka olisi maksanu yli tuplat.

Keskiäkäinen lohjalainen
16.07.2010, 13.59
Laitappa muuten kuvia pyörästä näkyville!

http://www.flickr.com/photos/64106602@N00/sets/72157624513587798/show/

rhubarb
16.07.2010, 14.10

Kieltämättä aika WAU :)

Jman
16.07.2010, 14.30

Ai piru, kyllä toi on hieno toi mattamustakin! =)

Tohon vielä jotkin mustat aero-kiekot niin avot... ;)

Wagneri
17.07.2010, 20.08
Eka viesti foorumille, mutta jostakin se on kait alotettava.

Eli tilasin ittekkin Canyonilta maantiepyörän toukokuun lopussa, mihin päädyin lähinnä pitkien nettifoorumien selailujen jälkeen. Hinta-laatusuhdehan näissä on enemmän kuin kohdallaan, kunhan vain tietäisi minkä runkokoon tilaa. Kävin kyllä Pyörä-suvalallakin pyöriä kokeilemassa, mutta Cuben saatavuus ja ennenkaikkia hinnoittelu kaukana siitä mitä sakemanni lupaili.

Ikävä kyllä tilasin aluksi liian pienen rungon (koko 54) Canyonin nettisivujen laskurin mukaisesti. Itseasiassa mitoitus meni siinä pieleen, että ainoa laskurin kokoon vaikuttava tekijä on inseam length, jonka mittasin pyöräilyhousut jalassa. Näin siis sivuillakin suositellaan tehtävän. No Löfflerit jalkaan ja useiden mittausten jälkeen tulokseksi sain 83 cm. Kaveri sai vastaavaksi mitaksi muistaakseni 81 cm ja molemmille laskuri suositteli kokoa 54. Mietittiin, että eihän se väärä runkokoko ole ongelma kun pyörissä kuiten 1kk "non-questionable" palautusmahdollisuus.

No pyörä tilaukseen ja sehän tuli viikossa kotia. Vaan heti ensimmäisillä koelenkeillä tuntui ajoasento jotenkin tiiviiltä ja penkin joutui nostamaan heti lähes maksimikorkeuteen. Laittelin heti sähköpostia Canyonille, mutta eihän ne niihin vastaa (tätä en tiennyt vielä tässä vaiheessa). Ajelin pyörällä muutaman viikon, mutta missään vaieheessa ei alkanut tuntumaan hyvälle, kädet puutui, selkä kipeytyi ja vauhtikaan ollut vanhaan hybridiin verrattuna yhtään kovempaa. Samalla mitoin uusiksi inseamin ilman pyöräilyhousuja, kuten kaverikin oli tehnyt. Tulokseksi sain 85cm joka tarkottaisi jo isompaa runkoa. Ilman pyöräilyhousuja mittaus tehtiin myös Canyonin opastusvideolla, mutta tämänkin hoksasin vasta nyt jälkikäteen.

Viimein sitten luuria korvaan ja soittoa Canyonille ja tiedustelua vaihdosta. Kyllähän se onnistuu, vaan postikuluja eivät suostuneet hyvittämään kuin max 60 eur. Tiedustelin UPS:ltä mitä maksaisi, niin laskurin mukaan oli jotain yli 300 eur. Postin kautta sitten laitoin ja maksoi rapiat 180 eur lähettää expressinä (Canyonille ei kelvannut että tulisi lähimpään postiin, mikä sinänsä ymmärrettävää).

Canyonilta vielä mainitsivat, että koska olin ajanut pyörällä niin paljon, eivät hyvitä täyttä hintaa. Taisin puhelimitse höpistä epämääräisesti ajaneeni n. 100km vaikka todelliset kilometrit lienevät lähempänä 400km. Koitin mutista, että laitoin kyllä heti sähköpostia huomattuani asian, vaan ei auttanut.

Samalla kun palautuksesta sovittiin, ennen pyörän lähetystä, laitettiin Canyonin toimesta uutta pyörää tilaukseen. Sama malli (ultimate Al 8.0) koossa 56 double-kammilla oli loppuunmyyty, joten jouduin ottamaan 100 eur kalliimman Al 9.0:n, jossa Shimanon osasarja.

Pyörän lähetin 15.6 postin kautta Canyonille, minne se saapuikin alta viikossa (ilmoitus sähköpostiin reklamaation vastaanottamisesta). Odottelin reilun viikon, mitään ei kuitenkaan kuulunut. No taas luuria kouraan ja soittoa Saksaan. Puhelimessa sitten otettiin homma hoitoon ja ilmoittivat vähentävänsä 75 Eur palautetun pyörän arvosta, koska olin ajanut sillä. Hyväksyin asian ja näin ollen minun piti siirtää 175 Eur rahaa Canyonille niin uusi pyörä lähtee matkaan kunhan saan Canyonilta uuden laskun. Samalla sovittiin että hyvittävät myös maksamiani palautuskuluja laskussa.

Uusi lasku tulikin muutaman päivän päästä sähköpostiin, mutta summat olivat niin epäselviä että ei niiden perusteella voinut arvata oikeaa summaa. No eikun taas luuria kouraan ja puhelua Saksaan (tässä vaiheessa olin siis heittänyt täysin toivon sähköpostien lähettämisestä). Pienten selvittelyjen jälkeen kävi ilmi, että hyvittävät maksamani palautuskulut erikseen kunhan lähetän kopiot kuiteista sinne sähköpostitse + tilitiedot, nyt kuiten pitää maksaa tuo 175 eur ennenkuin pyörä lähtee.

Eipä siinä sitten auttanut, maksoin 175 eur ja muutaman päivän päästä tuli ilmoitus että rahat perillä, uusi pyörä lähtee matkaan lähipäivinä. Viime maanantaina tuli sitten ilmoitus postituksesta ja nyt perjantaina 16.7 sain jopon kotiin. Kasaus sujuikin jo rutiinilla ja nyt kahden lenkin jälkeen voin sanoa että kyllä kannatti vaihto, aivan eri peli päästellä kun runko on oikean kokoinen ! Lisäksi Ultegran osasarja tuntuu jopa Campan Athenaa paremmalle, erityisesti tykkään että kahvat on käsille mukavammat.

Skannasin pari päivää sitten postin lähetyskuitin ja laittelin sähköpostitse canyonille tilitietojen kanssa. Jännityksellä odotan, vaikkakin olen hiukan skeptinen, millon edes osa rahoista näkyy tililläni.

Elikkä summa summarum. Tuote itsessään on erinomainen. Toimitukset minun & kavereiden kokemusten perusteella luvatussa ajassa hyvin. Netistä tilattaessa oikean runkokoon tilaaminen hankalaa, vaikka on käytössä erilaisia laskureita. Hankaluudet alkaa mikäli meinaat pyörän palauttaa, joskin sinnikkyydellä siitä selviää. Vaatii kielitaitoa, kärsivällisyyttä ja työsuhdepuhelimen :) Odotusajan olen ahkerasti vintannut vanhalla hybridillä joten pyöräilytreenit on tullut vedettyä entiseen malliin.

Torppis
17.07.2010, 20.28
Taisit vaihtaa liian isoon, parin vuoden kuluttua huomaat. Jos ajelet alle 3500 vuodessa, ihan sama. Jos meinaat tahkota yli 6000, vaihtoon menee. Nyrkkisääntönä olisi, että ajamaan oppii vasta tonnin paikkeilla.

Raijkaard
18.07.2010, 06.18
Pää räjähti.

jusba_84
18.07.2010, 14.54
Taisit vaihtaa liian isoon, parin vuoden kuluttua huomaat. Jos ajelet alle 3500 vuodessa, ihan sama. Jos meinaat tahkota yli 6000, vaihtoon menee. Nyrkkisääntönä olisi, että ajamaan oppii vasta tonnin paikkeilla.

Just joo... Eiköhän se 56 ole justansa passeli koko riippuu tietty kuskin pituudesta, tottumuksista jne). Uskomattomia viisauksia täällä toisinaan näkee,"jos ajelet alle 3500 vuodessa, ihan sama". Eiköhän se oikea koko ole oikea vaikka ajaisi 5km vuodessa.
Itellä oli joskus sama pyörä 56- koossa ja ei todellakaan liian iso,melkeinpä päinvastoin (sama inseam, 181cm pituus). Ja olen ajanut jo reilun tonnin...:rolleyes:

karpaasi68
18.07.2010, 15.33
Täälläkin on jo poltellu pitkään vaihto hiilari canyoniin :)Nettisivuja tulee kytättyä päivittäin josko outlet:IIn olisi tullu hyvällä alennuksella olevaa pyörää:D

Torppis
18.07.2010, 15.40
Anteeksi typeryys. Mulla vaan sattui aikoinaan 56 runko ja parin vuoden kuluttua tajusin vaihtaa 54-55. Ajamalla oppii, oli tarkoitus sanoa. Ja näköjään kirjoittamalla harkiten. No hlvata, jopa olla kirjoittamatta:o

NHB
19.07.2010, 12.42
Anteeksi typeryys. Mulla vaan sattui aikoinaan 56 runko ja parin vuoden kuluttua tajusin vaihtaa 54-55. Ajamalla oppii, oli tarkoitus sanoa. Ja näköjään kirjoittamalla harkiten. No hlvata, jopa olla kirjoittamatta:o

Mitä mittaa ei pysty korjaamaan säädöillä? Jotenkin tuntuu, että 55 ja 56 ovat jo niin lähellä toisiaan, että joko molemmat tai ei kumpikaan sopivat.

kaakku
27.07.2010, 12.05
Kertokaapa kokemuksia Roadlite-sarjan menopeleistä. Löytyykö? Se on siinä ja siinä että laitanko tilaukseen.

juseh
28.07.2010, 14.25
Mun mielestä ihan ok tuossa hintaluokassa. Vaimokkeella on 7.0W ja tyytyväinen on ollut, kun ei paremmasta tiedä.

kaakku
29.07.2010, 22.04
6.0 tuli tilattua ja maksoin pyörän tänään alkuillasta. Toivottavasti pääsee jo ensi viikolla ajamaan, vaikka tilausvahvistus sanoikin että menee viikolle 32.

juseh
29.07.2010, 23.57
juu, ihan varmasti pääset :rolleyes:

MRa
30.07.2010, 11.27
6.0 tuli tilattua ja maksoin pyörän tänään alkuillasta. Toivottavasti pääsee jo ensi viikolla ajamaan, vaikka tilausvahvistus sanoikin että menee viikolle 32.

Parin Canyon:n kokemuksella voi sanoa, että aika hyvin toi tilausvahvistus pitää paikkaansa.

kaakku
30.07.2010, 16.55
UPS sai pyörän muutama tunti sitten, toivo elää vielä ;)

JKS78
03.08.2010, 23.17
Onko nämä Canyonit tosiaan niin hyviä kuin osien perusteella antaa olettaa? Vastaavalla varustuksella monet "merkki" pyörät maksaa tonnin pari enemmän eli onko tässä nyt joku koira haudattuna?

Itse pohdin juuri Canyon Ultimate CF SLX 9.0 SL ja Cannondale SuperSix välillä. Pyörät on suurin piirtein saman hintaisia, mutta Canyonissa on DuraAce:t ja Mavic R-sys:it kun taas Cannondalessa Ultegraa ja Mavic Ksyrium elitet.

Eli Osien puolesta Canyon on parempi, mutta entä runko ja pyörän laatu ylipäänsä?

Keskiäkäinen lohjalainen
04.08.2010, 06.43
Onko nämä Canyonit tosiaan niin hyviä kuin osien perusteella antaa olettaa? Vastaavalla varustuksella monet "merkki" pyörät maksaa tonnin pari enemmän eli onko tässä nyt joku koira haudattuna?

Itse pohdin juuri Canyon Ultimate CF SLX 9.0 SL ja Cannondale SuperSix välillä. Pyörät on suurin piirtein saman hintaisia, mutta Canyonissa on DuraAce:t ja Mavic R-sys:it kun taas Cannondalessa Ultegraa ja Mavic Ksyrium elitet.

Eli Osien puolesta Canyon on parempi, mutta entä runko ja pyörän laatu ylipäänsä?

Kyllä Canyonit ovat niin hyviä kuin osat antavat ymmärtää. Nimittäin runko on myöskin aika mainio. Ainakin se kelpasi tänä vuonna Tour de Francen viidenneksi ajaneelle kaverille. En ole itsekään vielä löytänyt rungosta mitään moitittavaa.

Hintaero tulee siitä, että Canyon myy suoraan ja Cannondale maahantuojien ja jälleenmyyjien kautta. Canyonia et pysty koeajamaan ennen ostopäätöstä muutoin kuin esim. tämän foorumin koeajopankin kautta. Samoin pitää osata valita oikeankokoinen runko.

(60-senttisen Ultimate CF:n Ultegran osilla saa multa koeajoon. Laita privapostia, jos kiinnostaa.)

anttius
04.08.2010, 08.16
Itsellä myös vahvasti harkinnassa pitäisikö uudeksi maantiepyöräksi ottaa juurikin Canyon ja tarkemmin tuo Ultimate CF 8.0. Hinta on tälläkin hetkellä edullinen mutta syksyisinhän nillä on ollut se ale joten sitä tässä nyt vielä odottelen.

Ilmeisesti tuo Canyonin oma-kokomittari ei oikein toimi, ainakaan ihan kaikille. Itsellekin antaa aina koon 54 vaikka mielestäni 56 sopisi paremmin. Hieman outoa myös että 54 koossa on 170mm kammet.
Itse oon 179cm ja jalan sisämitta n. 82cm.

Jman
04.08.2010, 09.41

Kyllä ne on juuri niin hyviä kuin osien puolesta voi antaa olettaa.=) Kelpaa myös OmegaPharma-Lotolle.

Keskiäkäinen lohjalainen
04.08.2010, 09.42
Itsellä myös vahvasti harkinnassa pitäisikö uudeksi maantiepyöräksi ottaa juurikin Canyon ja tarkemmin tuo Ultimate CF 8.0. Hinta on tälläkin hetkellä edullinen mutta syksyisinhän nillä on ollut se ale joten sitä tässä nyt vielä odottelen.

Viimeksi, kun heillä oli kunnon ale (TdF-kampanjan -50%, josta omanikin ostin), tavaraa riitti muutamaksi tunniksi. Silloin myytiin loppuun kaikki "irralliset" Ultimate CF ja CF SLX -rungot. Bikeradar.com -foorumilta ongitun infon mukaan 2010-mallisia runkoja ei enää tehdä. Tuosta voisi päätellä, että kasattuja pyöriä ei syys-alessa kovin pitkäksi aikaa välttämättä riitä.

CF 8.0 -fillareiden osalta kannattaa siis vähän seurata varastotilannetta. Valkoiset näemmä menevät yleensä ensin, joten kannattaa ostaa musta siinä vaiheessa kun valkoiset on myyty loppuun (tai päinvastoin), oli alennusta tai ei :).

anttius
04.08.2010, 10.24
Viimeksi, kun heillä oli kunnon ale (TdF-kampanjan -50%, josta omanikin ostin), tavaraa riitti muutamaksi tunniksi. Silloin myytiin loppuun kaikki "irralliset" Ultimate CF ja CF SLX -rungot. Bikeradar.com -foorumilta ongitun infon mukaan 2010-mallisia runkoja ei enää tehdä. Tuosta voisi päätellä, että kasattuja pyöriä ei syys-alessa kovin pitkäksi aikaa välttämättä riitä.

CF 8.0 -fillareiden osalta kannattaa siis vähän seurata varastotilannetta. Valkoiset näemmä menevät yleensä ensin, joten kannattaa ostaa musta siinä vaiheessa kun valkoiset on myyty loppuun (tai päinvastoin), oli alennusta tai ei :).

Joo totta, itsekin koitin olla TdF:n aikaan hereillä mutten sitten niin hereillä kuitenkaan. :) Viime vuonna Canyonin-uutiskirjeen tilajat sai oliko se nyt päivää aikaisemmin ostaa noita tarjous-pyöriä, katsotaan miten tänä vuonna käy. Ja nyt ei sitten ketään enää liity niiden postituslistalle. :)

vituxman
05.08.2010, 11.33
Öhöm höm, täällä vois olla tietoa onkelmaan, eli kannattaako tälläsen hukkapätkän edes haveilla kanjonin maantieohjuksesta.
164 lyhyt ja inseam 74/75 senttiä...

Nykyinen filo 47 senttinen kiärmesjaska 90 millisellä stemmillä ja tankoa pitäs saada inan alemmas kun vakioasetus...

Köyhän ei kannata halpaa ostaa ja muutama ihan oikee pyöräilyn harrastaja vinkannut känyjuuöönin ostoa kun mielipiteitä kysellyt, tämä mun projekti sit luokkaa ikuinen eli kunhan saan rahat joskus kasaan :D
Jaskasta tulis sit joskus rapakeli/talvipyörä/vuorikauris :p

Tämä kesä vingutettu menemään tolla konnalla, yritetty päästä sisälle oikeaan pyöritystekniikkaan ja nopeuteen, vaikeeta.. haavena sit joskun oikea maantieohjus..;)

Keskiäkäinen lohjalainen
05.08.2010, 18.23
Öhöm höm, täällä vois olla tietoa onkelmaan, eli kannattaako tälläsen hukkapätkän edes haveilla kanjonin maantieohjuksesta.
164 lyhyt ja inseam 74/75 senttiä...

Aina kannattaa haaveilla :D

50-senttinen voisi käydä hyvinkin, koskapa vaakaputki on vähän tavanomaista lyhyempi.

Millaisia lukemia CompetitiveCyclistin Fit Calculator (http://www.competitivecyclist.com/za/CCY?PAGE=FIT_CALCULATOR_INTRO) sulle antaa?

EDIT: 50-senttisen kanjonin vaakaputki näyttää olevan 529 ja konan 523 milliä. Kanjonin mukana tulee oletusarvoisesti 75-millinen stemmi. Etupää on Kanjonissa 125-millinen eli 35 milliä Konaa korkeampi. Vaakaputken mitan perusteella kanjoni sopii, jos kerran Konakin sopii, mutta tuleeko ajoasennosta kuitenkin liian pysty?

JKS78
05.08.2010, 21.27
Nyt alkaa Canyonin osto olla jo aika varmaa. Vielä mietityttää ostaako heti vai odotella mahdollista syysalea tai ensi vuoden malleja. Niimpä, tässä muutama kysymys aleen ja Canyoniin yleensä liittyen. Osa kysymyksistä lienee vähän vaikeita (esim. arvailut ensi vuoden mallistosta), mutta ehkä joku Canyonin tarjontaa pidempään seurannut osaa antaa jotain arvauksia tulevasta...

1. Kuinka varmaa toi mainittu syysale on? Onko se ollut joka vuotuinen ilmiö ja onko se nimenomaan alkanut syyskuun alusta?

2. Entä millaisia alennuksia pyöristä on annettu?

3. Myykö Canyon varastonsa loppuun ja seuraavan kerran pyöriä saa vasta ensi vuonna eli jos nyt odottelee liian pitkään voi pyörän saanti siirtyä ensivuoteen?

4. Onko nyt voimassa olevat hinnat samaa tasoa kuin kauden alussa olleet vai onko hinnat jo tulleet alas? Eli jos pyörän ostaa vasta ensivuoden mallistosta niin onko odotettavissa, että suurinpiirtein samalla rahalla kuin mitä nyt pyydetään saa myös keväällä pyörän?

5. Minkälaisia kehitysaskelia pyörissä on tapahtunut vuosien välillä? Onko ensi vuoden mallistoon odotettavissa suuria parannuksia/muutoksia? Onko mallistot olleet suurinpiirtein samat vuodesta toiseen?

YT
05.08.2010, 21.31
Jos kuume on päällä, kannattaa toimia heti. Pääsee nopeemmin ajamaan uudella pyörällä.

TetedeCourse
05.08.2010, 21.45
Eka oikea maantiepyöräni oli Canyon (F10 Race) (ja jolla poikani ajelee nyt) - seuraan yhä heidän sivujaan säännöllisesti ja olen postituslistalla, vaikka ajelenkin Cervelolla :D

1. Kuinka varmaa toi mainittu syysale on? Onko se ollut joka vuotuinen ilmiö ja onko se nimenomaan alkanut syyskuun alusta?

2. Entä millaisia alennuksia pyöristä on annettu?

3. Myykö Canyon varastonsa loppuun ja seuraavan kerran pyöriä saa vasta ensi vuonna eli jos nyt odottelee liian pitkään voi pyörän saanti siirtyä ensivuoteen?

4. Onko nyt voimassa olevat hinnat samaa tasoa kuin kauden alussa olleet vai onko hinnat jo tulleet alas? Eli jos pyörän ostaa vasta ensivuoden mallistosta niin onko odotettavissa, että suurinpiirtein samalla rahalla kuin mitä nyt pyydetään saa myös keväällä pyörän?

5. Minkälaisia kehitysaskelia pyörissä on tapahtunut vuosien välillä? Onko ensi vuoden mallistoon odotettavissa suuria parannuksia/muutoksia? Onko mallistot olleet suurinpiirtein samat vuodesta toiseen?

1. On ollut joka vuosi - elo-syyskuun vaihteessa - liity postituslistalle niin saat siitä tiedon etukäteen ...tosin nyt TDF-tarjoukset taisivat tyhjentää varastot. Kannattaa tarkistaa haluamasi pyörän varastotilanne Canyonin sivuilta - jos ei oo, ei taida tulla alennukseenkaan ...

2. Muistaakseni min 20% - 25% - enemmänkin ...

3. Kyllä koetetaan myydä loppuun pois uusien mallien tieltä - tosin outletistä näkyy aina löytyvän ylivuotisia malleja

4. Hinnat eivät muutu kauden aikana - alennuksia on esim TDF:n aikaan ja sparbuchin aikaan (=syyskuun alussa)

5. Rungot ovat kehittyneet joka vuosi - myös osasarjat ovat vaihtuneet valmistajien kehityksen myötä. Samoin kiekot..
Oikea aeropyörä di2 (?) on ainakin tulossa - varmaan jotain muutakin ..

Keskiäkäinen lohjalainen
05.08.2010, 21.52

...

Tuskin ne ei-oota myyvät talvellakaan. Kun ensi vuoden fillarit syksyllä esitellään, sitten niitä varmasti saa myös kaubasta.

Mallistosta tiedetään "varmaksi" se, että yksi uusi malli, Aeroad CF, tulee maantiepuolelle:

http://www.cyclingnews.com/features/canyon-enters-aero-road-market-for-2011

Tuo tuskin korvaa Ultimate CF -sarjaa, koskapa Ultimate on jäykempi ja kevyempi kuin tuo Aeroad. Mun villi veikkaus on, että Ultimatea saa ensi vuonnakin, mutta siitä on taas optimoitu jotakin kohtaa silleen, että paino tippuu hiukan ja mukavuus & jäykkyys paranevat niinikään himpun verran, ainakin teoriassa. Taidetaan kuitenkin liikkua alueella, jossa erojen huomaamiseen tarvitaan saksalainen insinööri ja hyvin kalibroidut mittalaitteet :rolleyes:.

Hintojen kehityksestä ja alennusmyyntien raivokkuudesta (poislukien tämä taannoinen TdF -tempaus) en tiedä, mutta saitin outlet-osastolla kaupan olevien vanhempien vuosimallien myyntihinnat saattavat antaa osviittaa kuviteltavissa olevista maksimialennuksista.

kaakku
05.08.2010, 22.30
Ilmeisesti tuo Canyonin oma-kokomittari ei oikein toimi, ainakaan ihan kaikille. Itsellekin antaa aina koon 54 vaikka mielestäni 56 sopisi paremmin. Hieman outoa myös että 54 koossa on 170mm kammet.
Itse oon 179cm ja jalan sisämitta n. 82cm.
Inseam sama, pituutta ehkä sentin vähemmän ja otin 54:n. Yhden lenkin perusteella oikea koko tuli otettua. 56:sta en edes harkinnut vaan puntaroin lähinnä 52:n ja 54:n välillä.

Pyörä saapui siis eilen. Tuntuisi olevan hyvä menopeli.

vituxman
05.08.2010, 23.46
Aina kannattaa haaveilla :D

50-senttinen voisi käydä hyvinkin, koskapa vaakaputki on vähän tavanomaista lyhyempi.

Millaisia lukemia CompetitiveCyclistin Fit Calculator (http://www.competitivecyclist.com/za/CCY?PAGE=FIT_CALCULATOR_INTRO) sulle antaa?

EDIT: 50-senttisen kanjonin vaakaputki näyttää olevan 529 ja konan 523 milliä. Kanjonin mukana tulee oletusarvoisesti 75-millinen stemmi. Etupää on Kanjonissa 125-millinen eli 35 milliä Konaa korkeampi. Vaakaputken mitan perusteella kanjoni sopii, jos kerran Konakin sopii, mutta tuleeko ajoasennosta kuitenkin liian pysty?

Kyllä, haaveita pitää olla ja ne on ainut helpotus tautiin jonka diaknoosi on aguticus berceus augiamus alqoholica dementium :D

48 senttistä suosittelee mulle oikeastaan kaikki kokolaskurit, canyonin omalla laskurilla en saa maastopyörälle mitään järkevää kokoa aikaiseksi, mutt voi johtua vaan siittä et oon vissin dumkopff...

Pläääähh, taidan vaan kattella Fortteja ja hiljaa noitua mielessäni mammaa ja pappaa kun niin huonot geenit tuli saatua......:mad:

anttius
06.08.2010, 10.17
Inseam sama, pituutta ehkä sentin vähemmän ja otin 54:n. Yhden lenkin perusteella oikea koko tuli otettua. 56:sta en edes harkinnut vaan puntaroin lähinnä 52:n ja 54:n välillä.

Pyörä saapui siis eilen. Tuntuisi olevan hyvä menopeli.

Kiitos tiedosta. Ehkä sitä itsekkin otan tuon 54. Hieman lyhyt stemmi tuossa on mutta senhän voi aina vaihtaa.

Viime vuonna syysale alkoi 12.9.

yypy
09.08.2010, 22.22
Kertokaapas nyt viisaammat, mitä eroa on näiden Ultimate CF versioiden välillä. Nyt sais Ultimate CF runkosetin 899€.

Juha Jokila
09.08.2010, 23.24
Siinä on eri haarukka ja satulatolppa on aluminia.

yypy
10.08.2010, 11.13
Hintaa tulee aika hyvin lisää noiden välillä. Millanen se on ajaa, sullahan sellanen tais olla?

Juha Jokila
10.08.2010, 11.56
Mulla on CF Evo, eli siinä on se kevyempi haarukka ja kuitunen tolppa. Ajotuntumasta en osaa mitään erikoista sanoa, koska olen niin vähän maantiellä ajanut. Hienosti se minusta kulkee. 10 kg retkivarustus ei tuntunut kuitenkaan hyvälle idealle.

Keskiäkäinen lohjalainen
10.08.2010, 14.04
Hintaa tulee aika hyvin lisää noiden välillä. Millanen se on ajaa, sullahan sellanen tais olla?

Vastaan vaikka ei kysytäkään :)

Luulen, en tiedä, kun en ole erikseen noita satulatolppia vertaillut, että kuitutolpalla saa lisää mukavuutta jopa havaittavia määriä. Se Evo-rungon mukana tuleva kuitutolppa nimittäin tuntuu hiukan joustavalta ainakin tällaisen 90-kiloisen karpaasin alla.

Jman
10.08.2010, 14.27
Vastaan vaikka ei kysytäkään :)

Luulen, en tiedä, kun en ole erikseen noita satulatolppia vertaillut, että kuitutolpalla saa lisää mukavuutta jopa havaittavia määriä. Se Evo-rungon mukana tuleva kuitutolppa nimittäin tuntuu hiukan joustavalta ainakin tällaisen 90-kiloisen karpaasin alla.

SLX Evo vai CF Evo? SLX Evossahan tulee sitten se basalttitolppa mukana. Ja lisäksi siinä on sitten kevyempi/parempi ohjainlaakeri ja titaanipultteja.=)

Mutta mitäköhän ihmettä on eroa CF Evolla ja CF SLX:llä? Näyttää speksien puolesta täysin samalta, mutta on 30g kevyempi?

JKS78
10.08.2010, 16.57
Mitä mieltä olette muuten Canyonin antamasta kuuden vuoden takuusta rungoille? Monet valmistajat antava kuiturungoille jopa elinikäisen takuun eli voiko tästä vetää johtopäätöstä, että Canyonin rungot ei olisi yhtä kestäviä?

Toki kuusi vuottakin on pitkä aika ja varmasti uusi pyöräkuume nousee sinä aikana jo vastustamattomaksi, mutta vähän ihmettelin vain kuuden vuoden takuuta.

Juha Jokila
10.08.2010, 17.12
Kyllä valmistusvika löytyy ennen kuin 6 vuotta on kulunut. Sitä myöhemmin hajoamiset johtuu todennäköisesti suunnitteluvirheistä eli ominaisuuksista tai ylettömän suuresta käyttömäärästä. Ainakin vähän ajavan kannalta on hyvä, ettei ostaessa tarvi maksaa himopyöräilijöiden runnomia "takuurunkoja". Toisaalta kyllä harmittaa, jos esim. keskiöinsertti korkkaa laminaatista vain 7 vuotta vanhasta rungosta, eikä mikään korjaa/korvaa sitä.

Keskiäkäinen lohjalainen
10.08.2010, 17.39
SLX Evo vai CF Evo? SLX Evossahan tulee sitten se basalttitolppa mukana. Ja lisäksi siinä on sitten kevyempi/parempi ohjainlaakeri ja titaanipultteja.=)

CF Evo. SLX Evon basalttitolppa lienee sitten vielä vähän joustavampi.

Mutta mitäköhän ihmettä on eroa CF Evolla ja CF SLX:llä? Näyttää speksien puolesta täysin samalta, mutta on 30g kevyempi?

CF Evon ja CF SLX:n ero lienee jotakin Hyvin Snadia. Canyonin webbisaittikaan ei juurikaan välitä avautua asiasta. Sama haarukka on molemmissa.

mooppari
12.08.2010, 22.32
Olen hiukan katsellut Grand Canyon AL 6.0:aa sillä silmällä. Syksyn alennuksista oli jo puhetta, mutta onko jollain kokemusta, laitetaanko noita halvimpiakin malleja alennukseen?

Keskiäkäinen lohjalainen
16.08.2010, 12.22
BikeRadarissa on nyt Ultimate CF SLX Team:in testi tyrkyllä kiinnostuneille:

http://www.bikeradar.com/gear/category/bikes/road/product/ultimate-cf-slx-team-10-38298

In this day of ornate 'look at me' paintjobs and acronym-laced whizz-bang tech features, you might be forgiven for overlooking the Ultimate CF SLX from German direct-to-consumer outfit Canyon, what with its stark white finish, plain black graphics and no-nonsense frame design. But in doing so, you'd be cheating yourself out of one of the best road bikes we've ridden in recent memory.

Ride & handling: Ultra-efficient and surprisingly comfortable with brilliant handling

Eipä tuon kanssa viitsi eri mieltä olla, vaikka oman kanjonin osat ovatkin tuohon verrattuna halpista.

jalmari.
18.08.2010, 20.08
Tulihan se munki Canyon sieltä vihdoin tänään. Itsellä ollut hieman erinlaisia kokemuksia Canyonin toimitusajoista, mitä muilla tässä topicissa tuntuu olevan.

Pyörälleni luvattiin toimitusviikoksi 30, mutta koko viikolla ei kuulunut mitään. Ajattelin vielä odotella seuraavan viikon alkupuolelle asti, mutta kun hiljaista oli, päätin keskiviikkona kirjoitaa sinne sähköpostia, vaikka olittekin varoittaneet ettei siihen vastata, koska toi suullinen anti englanniksi (saksasta puhumattakaan) ei ole kovin hyvä. Yllätyksekseni sainkin vastauksen jo seuraavana päivänä, jossa pahoiteltiin viivästymistä ja kerrottiin pyörän nyt olevan valmis lähetettäväksi ensiviikolla.
No seuraavalla viikolla (32) oli taas alkuviikko hiljaista, aina torstaihin asti jolloin vihdoin tuli sähköpostiin ilmoitus että pyörä on tänään lähtenyt UPSlla liikkelle. Ja nyt sitten lopulta tämänviikon (33) keskiviikkona se tuli perille!! Elikkä oli vaivaiset kolme viikkoa myöhässä :mad:.

Sain sen tuossa jokin aika sitten koottua, ja hienolta näyttää :). Neitsyt-lenkki tosin siirtyy huomisaamuun, mutta eipä toi enään ole päivän päälle :rolleyes:

Mutta eiköhän tämä mun poikkeustapaus vahvista säännön, että toimitukset toimivat jatkossakin Canyonilta hyvin!

e: Ensilenkki poljettu, ja täytyy sanoa että väkisin tuli hymy naamalle!

mantis
02.09.2010, 13.40
Moi,
tuli tilailtua tuolta TdF 50% alennuksella tollanen cf slx runko. Vähän aikaa meni mutta nyt on valmis.

Aika muikea ajettava. Erityisesti tuo 3T ergonova team tanko on osoittautunut loistavaksi hankinnaksi. Paras tanko mitä mun käsissä on koskaan ollut - by far.

Tuossa pari kuvaa.
http://lh5.ggpht.com/_peVClIMr7lE/TH97q4K2MvI/AAAAAAAAAF8/6ZUDS0DBurE/s720/CanyonSLX-1.jpg

http://lh6.ggpht.com/_peVClIMr7lE/TH97rPUyWSI/AAAAAAAAAGA/KKcLEPMeb4M/s720/CanyonSLX-2.jpg

PHI
02.09.2010, 13.58
Komea peli Mantiksella! Harkitse vielä Polarin siirtämistä stemmin päälle (paremmin suojattuna mahdollisen kaatumisen aikana ja käsillä on enemmän tilaa ohjaamossa).

Jman
02.09.2010, 14.13
Onnea uudelle Canyonille vaan! =)

mantis
02.09.2010, 14.39
Komea peli Mantiksella! Harkitse vielä Polarin siirtämistä stemmin päälle (paremmin suojattuna mahdollisen kaatumisen aikana ja käsillä on enemmän tilaa ohjaamossa).

Mä olen kokeillu molempia ja todennut tuon toimivammaksi kun voi käsi tangossa peukun kanssa käyttää noita nappeja.

jannevaro
02.09.2010, 15.46
Oletko pannut jonkun suojan tohon stemmin ja tangon väliin?

ps. Ultimate CF runko tilattu ja tuo tanko hankintalistalla...

TimoP
02.09.2010, 16.17
Hieno pyörä! Mutta mikä on tuo johdollinen musta klöntti "seat stay"ssa?

Moi,
tuli tilailtua tuolta TdF 50% alennuksella tollanen cf slx runko. Vähän aikaa meni mutta nyt on valmis.

Aika muikea ajettava. Erityisesti tuo 3T ergonova team tanko on osoittautunut loistavaksi hankinnaksi. Paras tanko mitä mun käsissä on koskaan ollut - by far.

Tuossa pari kuvaa.
http://lh5.ggpht.com/_peVClIMr7lE/TH97q4K2MvI/AAAAAAAAAF8/6ZUDS0DBurE/s720/CanyonSLX-1.jpg

http://lh6.ggpht.com/_peVClIMr7lE/TH97rPUyWSI/AAAAAAAAAGA/KKcLEPMeb4M/s720/CanyonSLX-2.jpg

mantis
02.09.2010, 16.22
En, se on tangon oma väri.

mantis
02.09.2010, 16.34
Hieno pyörä! Mutta mikä on tuo johdollinen musta klöntti "seat stay"ssa?

Polarin tehomittarin patterikotelo.

viller
02.09.2010, 17.01
En, se on tangon oma väri.

3T:n tangoissa on tuo valkoinen raita jotta se näyttää kivalta saman merkin stemmien kanssa, joiden etuosassa on logon muotoiset reiät.

http://www.roadcyclinguk.com/news/images/threetee_2_hi.jpg

rhubarb
02.09.2010, 17.06
Polarin tehomittarin patterikotelo.

OT: Kuinka kauan nuo patterit kestävät? PT:ssä oli yllätyksekseni vain kaksi nappiparistoa jotka jaksoivat lähettää n. 5kk ajot ennen simahtamistaan.

anttius
02.09.2010, 17.36
Hieno pyörä Mantiksella! Mitä kokoa fillari on?

mantis
02.09.2010, 20.24
OT: Kuinka kauan nuo patterit kestävät? PT:ssä oli yllätyksekseni vain kaksi nappiparistoa jotka jaksoivat lähettää n. 5kk ajot ennen simahtamistaan.

Itse asiassa vaihdoin just ensimmäistä kertaa patterit tuohon tehoyksikköön. Kaudet 2009 ja 2010 ekoilla pärjättiin, tosin kilometrejä olis saanu tulla enempi.

Hieno pyörä Mantiksella! Mitä kokoa fillari on?

62cm c-t

jannevaro
03.09.2010, 10.18
Rungon tilaus tehty tiistaina, tänään tuli sähköposti että paketti lähtee UPS:llä 48 tunnin sisällä.

peikonen
03.09.2010, 14.35
Moi,

En tiedä uskaltaako bianikin omistajana kehua muita pelejä ääneen (ettei saa muiden bianchi-kerholaisten vihoja niskaansa)....mutta, todella hieno pyörä! Tuollaisesta Canyonista haaveilen, no ehkä joskus sitten tulevaisuudessa.

TetedeCourse
06.09.2010, 18.47
Sparbuch Special Offer starts on 11.09 on www.canyon.com (http://www.canyon.com/)

Keskiäkäinen lohjalainen
06.09.2010, 21.12
Sparbuch Special Offer starts on 11.09 on www.canyon.com (http://www.canyon.com/)

No niin... Limiitillä mennään, sanoi luottokunta :)

capitano
08.09.2010, 15.16
No niin... Limiitillä mennään, sanoi luottokunta :)

Ensikauden lähes kaikki herkut tuolla:
www.bikeradar.com

jannevaro
09.09.2010, 08.43
En harmittele vaikka alet alkaa, kun eilen tuli uusi runko. Sain kuitenkin jo sentään 25% alennusta ja näköjään Ultimate CF rungon kanssa tuli kuitutolppa, vaikka piti olla alumiininen. En aio valittaa.

Antti_S
09.09.2010, 21.16
Pöh, eipä nuo alehinnat näköjään mitään veret seisauttavia ole. 300-400e kuitupyörissä.
Enkä kyl osaa päättää, että ottaisko sitä 58 vai 60 rungon (189cm/inseam 88-89) joten taidan funtsailla viel ja odotella jostai kunnollista koeajo mahdollisuutta.

mantis
09.09.2010, 22.25
Pöh, eipä nuo alehinnat näköjään mitään veret seisauttavia ole. 300-400e kuitupyörissä.
Enkä kyl osaa päättää, että ottaisko sitä 58 vai 60 rungon (189cm/inseam 88-89) joten taidan funtsailla viel ja odotella jostai kunnollista koeajo mahdollisuutta.

Mä olen 190cm ja inseam n 92 ja mulla koko on 60 tai 62. Noista vaihtoehdoista olen käyttänyt 62cm runkoja, joten olen aika varma että toi 60 on sulle hyvä. Omalla vastuulla totta kai.

anttius
09.09.2010, 22.25
Jooh, ehkä sitä itsekin vähän kovempia tarjouksia ootteli... No jos lauantai-päivällä vielä löytyy SLX 8.0 tai CF 8.0 niin saattaapi olla että tilaan. Katsellaan.

Jman
09.09.2010, 22.54

Mulla olis 58, mutta vähän kaukana Imatralta.=)

EDIT: BTW ei kai noi ole ne tarjoukset, jos se ale alkaa 11.9.?

jannevaro
10.09.2010, 09.25

Mä olen kans 189cm mutta aika persjalkainen, inseam 86-87 ja tuo kokolaskuri ehdotti 58:n niin otin sen. Mutta kai voit ottaa 60:nkin, aika pieneltähän tuo 58 näytti...

Olisikohan pyörät niin vähissä että siksi alennukset noin pieniä? Ultimate CF ei ole Campalla lainkaan alennuksessa... sitä mä olisin kuitenkin hinkunut...

Keskiäkäinen lohjalainen
10.09.2010, 09.26
Mulla olis 58, mutta vähän kaukana Imatralta.=)

EDIT: BTW ei kai noi ole ne tarjoukset, jos se ale alkaa 11.9.?

60-senttisen voi koeajaa Lohjalla.

miq
10.09.2010, 09.34
60-senttisen voi koeajaa Lohjalla.

Saako tiedustella paljonko pituus/inseam?

Tuo 60cm itsellä harkinnassa. Oletko muuten ollut omasi runkokokoon tyytyväinen vai saisiko olla isompi tai pienempi?

EDIT: löyty jo aiemmasta postauksestasi

jannevaro
10.09.2010, 09.35
BTW ei kai noi ole ne tarjoukset, jos se ale alkaa 11.9.?

Alennukset kerrottiin sähköpostissa, niitä ei ole nettisivuilla.

kervelo
10.09.2010, 09.57
Sähköpostiviestin mukaan tarjoukset taitavat olla jo voimassa, vaikka niitä ei sivuilla näykään:

Und das Beste: als Newsletter-Abonnent sparst Du vor allen Anderen. Denn Du erfährst die neuen Preise schon vor dem offiziellen Sparbuch-Start. Am Freitag, 10. September um Punkt 0:00 Uhr gelten die neuen Preise – obwohl die alten noch auf der Webseite angezeigt werden.

TetedeCourse
10.09.2010, 10.15
Tässä nämä tarjoukset, jotka jo eilen laitoin alennusmyynnit sivulle - ovat jo tosiaan alkaneet 10.09.10 klo 00:00:

"*price list valid from 10.09.2010 0:00h CET"

http://www.canyon.com/download/CANYON_Sparbuch_10_MTB_en.pdf

http://www.canyon.com/download/CANYON_Sparbuch_10_Road_en.pdf

peikonen
10.09.2010, 10.20
Olen 182cm (inseam 85-86 cm) ja Canyonin kokolaskuri suosittelee kokoa 56. Onko kukaan samanmittainen tilannut pyörää tuossa runkokoossa ja ollut tyytyväinen valintaansa? Pienempi runkoa ei saa olla, mutta sentti lisää jalan sisämittaan ja laskuri ehdottaa pykälää isompaa runkokoa (58). Muutenkin nykyisen Bianchin runkogeometria on lähempänä 58 cm Canyonia, joten mietityttää tilata uutta pyörää nykyistä pienemmällä rungolla.

jannevaro
10.09.2010, 10.40
Minkä kokoinen Bianchi sulla sitten on? Jos se on vielä C2C niin geometria varmaankin aika erilainen...?

peikonen
10.09.2010, 10.47
Minkä kokoinen Bianchi sulla sitten on? Jos se on vielä C2C niin geometria varmaankin aika erilainen...?

C2C 57 cm koossa löytyy tallista ja sen geometria on luonnollisesti erilainen kuin Canyonin. Senpä vuoksi tuskailen tän kokoasian kanssa...

jannevaro
10.09.2010, 11.14
Näköjään 56:lla saisit puoli senttiä lyhyemmän ja 58:lla puoli senttiä pidemmän pyörän kuin vanha (plus stemmin vaikutus). Pienemmässä olisi satulakulma puoli astetta jyrkempi. Olisiko se sitten parempi vai huonompi, en tiedä?

<3ja
10.09.2010, 18.03
canyon laskuri antaa 170cm ja inseam 76cm kooksi 50. Muilla mitoilla ei ole vaikutusta kokoon.
Kiinnostaisi tietää onko 170 canyon kuskeja ja minkä kokoisia pyöriä ovat ostaneet.

SykkeListi
10.09.2010, 18.40
Olen 182cm (inseam 85-86 cm) ja Canyonin kokolaskuri suosittelee kokoa 56. Onko kukaan samanmittainen tilannut pyörää tuossa runkokoossa ja ollut tyytyväinen valintaansa? Pienempi runkoa ei saa olla, mutta sentti lisää jalan sisämittaan ja laskuri ehdottaa pykälää isompaa runkokoa (58). Muutenkin nykyisen Bianchin runkogeometria on lähempänä 58 cm Canyonia, joten mietityttää tilata uutta pyörää nykyistä pienemmällä rungolla.Olen 180 cm 86 cm inseam, ja mulla on 56 cm Canyon. Pituus on mulle hyvä, tangon ja satulan välinen droppi hieman liikaa, satulan ollessa 77 cm BB:stä tanko noin 10 cm alempana. Käänsin stemmin (6 astetta, 100 mm), jolloin sain tangon korkeussuunnassa 8 cm päähän satulasta. Se on mun niskan limitillä. Ottaisin vielä jostain mielelläni pari senttiä pois tuosta etäisyydestä.

Kannattaa ottaa sitten huomioon, että Canyonissa on 1 1/4" ohjainputki, joten tilaa sopivan mittaisella stemmillä samoin tein, tyuohon kokoon stemmien saatavuus on erittäin rajallinen.

equilibrium
10.09.2010, 18.45
canyon laskuri antaa 170cm ja inseam 76cm kooksi 50. Muilla mitoilla ei ole vaikutusta kokoon.
Kiinnostaisi tietää onko 170 canyon kuskeja ja minkä kokoisia pyöriä ovat ostaneet.

Pituutta 165cm, inseam 75cm ja kesän ajossa on ollut 50 punainen Canyoni, tosin lyhyemmällä stemmillä ja kapeammalla tangolla. Ihan kivasti sillä on tämän kesän ajanut. Saa laittaa viestiä ja tulla testaamaan, jos haluaa.

Juha Jokila
10.09.2010, 18.54
Kannattaa ottaa sitten huomioon, että Canyonissa on 1 1/4" ohjainputki, joten tilaa sopivan mittaisella stemmillä samoin tein, tyuohon kokoon stemmien saatavuus on erittäin rajallinen.
Se on vain alemman laakerin osalta 1 1/4". Ylempi laakeri ja stemmi on ihan normaali 1 1/8".

SykkeListi
10.09.2010, 19.04
Se on vain alemman laakerin osalta 1 1/4". Ylempi laakeri ja stemmi on ihan normaali 1 1/8".No kun ei se nyt vaan ole...:cool:

Oletko muuten miettinyt, miksi sen Canyonin keulan nimi on one one four...

Ja minun tietoni ei perustu arvaukseen...:rolleyes:

PS. Se alapää on 1 1/2"

Juha Jokila
10.09.2010, 19.46
Ja minun tietoni ei perustu arvaukseen...:rolleyes:

PS. Se alapää on 1 1/2"
Vai niin, olenpa sitten tehnyt hätiköityjä oletuksia. Taidan hipsiä varastoon mittailemaan.:o

equilibrium
10.09.2010, 19.49
Kyllähän tuo koko on mainittu speksilistassa (mulla tais lukea Ritchey WCS Wet Black (31,8 1 1/4"))- eli ei tullut mitenkään yllätyksenä. Onhan noi aina hyvä tarkistaa.

SykkeListi
10.09.2010, 20.00
Kyllähän tuo koko on mainittu speksilistassa (mulla tais lukea Ritchey WCS Wet Black (31,8 1 1/4"))- eli ei tullut mitenkään yllätyksenä. Onhan noi aina hyvä tarkistaa.Jep, juuri näin. Ongelma tulee vaan siitä, jos originaali stemmi ei jostain syystä pelitä. Siksi se kannattaa tilata sopivan mittaisena. Lisäksi 1 1/4" stemmejä on tasan Canyonin omat (Ritcheyt, ei myydä muualla kuin Canyonilla), sekä Syntace (http://www.syntace.com/index.cfm?pid=3&pk=1143) , joista kumpaakin saa ainoastaan 6 asteen kulmalla. Samaan putkeen sopii myös Spessun Comp-Stemmi, mutta vaatii shimmin väliin, ollen muuten liian horo. Sitä sitten saakin 6, 12 ja 24 kulmilla, muistaakseni... :eek:
(http://www.syntace.com/index.cfm?pid=3&pk=1143)

Teemu
10.09.2010, 20.20
Jaaha. Nyt ne sparbuch-hinnat on sivuillakin näkyvillä. Yllättäen CF 9.0:sta ei ole mitään alennusta ja se olisi ollut just mun valinta. Pitäkööt tunkkinsa.

mooppari
11.09.2010, 10.09
Huusin eilen 58-koon Roadlite 7.0:n. Valkoista oli heti saatavilla, nyt sitten jännätään, löytyykö tältä syksyltä vielä ajokelejä. Halvemmalla olisi kyllä saanut Radonin vastaavan, mutta jotenkin Canyon tuntui tasapainoisemmalta paketilta.

jannevaro
11.09.2010, 12.18
Jep, juuri näin. Ongelma tulee vaan siitä, jos originaali stemmi ei jostain syystä pelitä. Siksi se kannattaa tilata sopivan mittaisena. Lisäksi 1 1/4" stemmejä on tasan Canyonin omat (Ritcheyt, ei myydä muualla kuin Canyonilla), sekä Syntace (http://www.syntace.com/index.cfm?pid=3&pk=1143) , joista kumpaakin saa ainoastaan 6 asteen kulmalla. Samaan putkeen sopii myös Spessun Comp-Stemmi, mutta vaatii shimmin väliin, ollen muuten liian horo. Sitä sitten saakin 6, 12 ja 24 kulmilla, muistaakseni... :eek:
(http://www.syntace.com/index.cfm?pid=3&pk=1143)

Tuollaista en sitte tiennytkään. Mun 11 senttinen hyvin todennäköisesti osoittautuu liian lyhyeksi, jos jollakin on pidempää ja haluaa lyhyempää tilalle niin olisi valmis tekemään vaihtokaupat. Jos tuota nyt sitten osaa edes vaihtaa...?

Jman
11.09.2010, 15.39
No just... Meikäläinen juuri ehti tilata pitemmän Ritcheyn stemmin, mikä nyt ei sitten ilmeisesti sitten käy.

Jman
15.09.2010, 14.59
No ehdin vaihtaa vielä stemmin tuosta tilauksesta tuubirenkaaseen.=)

Kyselin Canyonilta noita stemmejä ja myyvät 6° Ritcheyn stemmiä hintaan 85 + toimituskulut ja 17° asteen Ritcheyn stemmiä hintaan 75 + toimituskulut.

Laitoin tosin vielä perään kyselyn, että voisivatko harkita myyvänsä järkevään hintaan tuota stemmiä kun kuitenkin olen suht hintavan pyörän hiljattain heiltä ostanut mikä ei kuitenkaan tällä hetkellä ole minulle täysin sopiva...

jannevaro
16.09.2010, 09.42
Minäkin laitoin stemmistä kyselyä. Miten toi lähtee irti, kun se on tommonen erikoinen, eikö toi putki kaarru tuohon stemmin ylle? Onko Jman saanut saman stemmin jostain muualta halvemmalla (väärän kokoiselle ohjanputkelle)?

http://www.canyon.com/img/highlights/13_img_big.jpg

Keskiäkäinen lohjalainen
16.09.2010, 10.55
Minäkin laitoin stemmistä kyselyä. Miten toi lähtee irti, kun se on tommonen erikoinen, eikö toi putki kaarru tuohon stemmin ylle?

Se "kaartuva putki" on irrallinen, tiivisterenkaan avulla ohjainputkessa kiinni pysyvä pikkupalikka. Senkun vaan pistät sormen sisälle sinne putkeen ja nostat.

Ohjainlaakerin kiristäminen on sitten myöskin vähän epästandardi juttu. :cool: Ensin pitää kiristää stemmi paikalleen ja sitten justeerata laakerista väljät pois stemmin alta löytyvän prikan pientä kuusiokoloruuvia kiristämällä.

Jman
16.09.2010, 11.11
Onko Jman saanut saman stemmin jostain muualta halvemmalla (väärän kokoiselle ohjanputkelle)?

No niitä vääränkokoisia myydään yleisesti siinä 50€ pintaan. (WCS 4-axis) Ja halvimmillaan alle neljälläkympillä.

http://www.google.de/products?q=ritchey+wcs+4+axis&spell=1&oi=spell

Ritchey kun tekee kiljoonittain noita Canyonille niin veikkaanpa ettei ne montaa kymppiä Canyonille maksa. Kun on ostanut ensin vajaan 5k€ pyörän niin olisi ainakin minusta ihan kohtuullista, että kun yritän tehdä siitä itselleni sopivaa niin siinä kohdassa ei välttämättä enää tarvitsisi koittaa saada normikatetta stemmistä...

Katotaan mitä ne nyt vastaa, mutta kävi miten kävi tilaan varmaan joka tapauksessa niiltä sen 17° stemmin.

jannevaro
16.09.2010, 12.43
Mua ainakin mietityttää toi reikä suoraan ohjainputkeen, joka tossa kuvassakin näkyy. Pikkuhiljaa sinne menee sadevettä, kuraa, patukan paloja ja mun tyylillä myös energiageeliä. Ajan saatossa saattaa isompikin keitos kerääntyä tavaraa tonne. Aiottekot jotenkin peittää ton?

JackOja
16.09.2010, 13.11
^tuleehan kaikki alakautta uloskin?

anttius
16.09.2010, 16.44
Janne: Jos tuo reikä haittaa niin tuollaisen voi siihen tunkea http://www.canyon.com/_en/accessories/articles.html?ac=Z04_03

Ja tosiaan eiköhän se ole ihan auki sieltä joten tuskin sinne sitä tavaraa kerääntyy.

cuppis
16.09.2010, 20.45
Kyllä sinne vesi kerääntyy. Muutaman kerran olen kinttuni kastellut kun olen pyörää hissiin taivutellut.

Antti_S
23.09.2010, 09.22
Voi *erkelee sparbuchit.. velkataakka senkun kasvaa :(
CF SLX 8.0 valkoisena tilattu :D

Hämmästys oli vaan suuri kun tuon laskun sain. Suomalainen tili nordeassa ja AVL 23%. Mitä hittoa? Mie kun ajattelin jo, että menis nämäkin rahat (alv 19%) Saksan Turkkilaisten hyysäämiseen.
Mutta kait se on näillä mentävä sitten....

iMD
23.09.2010, 11.26
Voi *erkelee sparbuchit.. velkataakka senkun kasvaa :(
CF SLX 8.0 valkoisena tilattu :D

Hämmästys oli vaan suuri kun tuon laskun sain. Suomalainen tili nordeassa ja AVL 23%. Mitä hittoa? Mie kun ajattelin jo, että menis nämäkin rahat (alv 19%) Saksan Turkkilaisten hyysäämiseen.

Ostin kesällä tuon CF SLX 8.0 valkoisena Tour de France alennuksesta. 2700€ taisi tuolloin olla hinta. Arvoin 64 ja 62 kokojen välillä mutta päädyin tuohon 62 kokoon. Tuntuu olevan sopiva ja tyytyväinen olen pyörään ollut. Ensimmäinen maantiepyörä minulla. Takamus vielä totuttelee yli kahden tunnin lenkkeihin :-). Valkoinen on kyllä komea väri, vaatii vaan taajaa pesua pysyäkseen siistinä.

Keskiäkäinen lohjalainen
23.09.2010, 11.51
Valkoinen on kyllä komea väri, vaatii vaan taajaa pesua pysyäkseen siistinä.

Onkos tuo nyt hyvä vai huono asia :seko:

tvo
24.09.2010, 00.01

EU, EU. Jos jäsenmaasta myydään etämyyntinä toisessa jäsenmaassa oleville kuluttajille riittävän suurella liikevaihdolla vuodessa (Suomeen myytäessä rajana 35 000 €), niin myyjä tilittää alv:n kohdemaahan kohdemaan verokannalla. Poikkeuksena tähän uudet kuljetusvälineet, mutta polkupyörä ei taas tässä yhteydessä ole kuljetusvälineet. Canyonin tapauksessa tuo 35 kiloeuroa ei niin kovin montaa pyörää vaadi täyttyäkseen...

http://www.vero.fi/nc/doc/download.asp?id=2066;230472

Keskiäkäinen lohjalainen
24.09.2010, 10.08
EU, EU. Jos jäsenmaasta myydään etämyyntinä toisessa jäsenmaassa oleville kuluttajille riittävän suurella liikevaihdolla vuodessa (Suomeen myytäessä rajana 35 000 €), niin myyjä tilittää alv:n kohdemaahan kohdemaan verokannalla.

Mainittakoon vielä, että asiakkaalta laskutettavassa hinnassa tuo eri verokanta ei Canyonin tapauksessa näy. Hinta on se, mitä webissä lukee, vaikka Suomen valtio vetääkin välistä.

Antti_S
24.09.2010, 10.14
Jees, tämähän selvisi. Kiitoksia.
Nyt eikun odottelemaan...josko sitä vielä pääsisi ennen lumia kokeilemaan. Toimitusviikoksi luvattu 42 laskussa. :)

Jman
24.09.2010, 10.31
Mainittakoon vielä, että asiakkaalta laskutettavassa hinnassa tuo eri verokanta ei Canyonin tapauksessa näy. Hinta on se, mitä webissä lukee, vaikka Suomen valtio vetääkin välistä.

Jees näin se menee. Piti oikein kattoa tuo lasku. Alv%22, mutta pyörän hinta ja laskun loppuhinta mätsää webissä näkyvään hintaan.

PTM
30.09.2010, 20.28
Onko kellään Canyonin mukana tullutta 6° 120mm Syntace F119-kannatinta, jonka haluaisi vaihtaa vastaavaan 110-pituiseen? Voisin myös harkita vastaavaa Ritcheytä (WCS Wet Black 31,8 1 1/4").

ahmaniemi
01.10.2010, 21.29
Ostin kesällä tuon CF SLX 8.0 valkoisena Tour de France alennuksesta. 2700€ taisi tuolloin olla hinta. Arvoin 64 ja 62 kokojen välillä mutta päädyin tuohon 62 kokoon. Tuntuu olevan sopiva ja tyytyväinen olen pyörään ollut. Ensimmäinen maantiepyörä minulla. Takamus vielä totuttelee yli kahden tunnin lenkkeihin :-). Valkoinen on kyllä komea väri, vaatii vaan taajaa pesua pysyäkseen siistinä.

Mites tuo koko istui ja natsasi - mitkä ovat omat strategiset mittasi ? Nimittäin tilasin outletistä Ultimate CF 9.0 SL Roubaixin kokoa 62, se olisi tulossa viikolla 42. Pituutta itselläni on 194 cm ja ainakin vaakaputken + stemmin mitan pitäisi olla sopiva, kun vertaan nykyiseen pyörään...

Jman
01.10.2010, 21.55
Onko kellään Canyonin mukana tullutta 6° 120mm Syntace F119-kannatinta, jonka haluaisi vaihtaa vastaavaan 110-pituiseen? Voisin myös harkita vastaavaa Ritcheytä (WCS Wet Black 31,8 1 1/4").

Aika vähissä varmaan on noin päin. 30 päivän sisään saa tuon stemmin vaihdettua 20€:lla.

PTM
01.10.2010, 22.07
Onkos tuosta vaihdosta mainintaa missään? Pistin kyllä menemään mailia asian tiimoilta, koska ovat speksanneet 62-kokoon 120mm kannattimen. Saas vaan nähdä miten nopeaa on vastaaminen.

PTM
01.10.2010, 22.27
Mites tuo koko istui ja natsasi - mitkä ovat omat strategiset mittasi ? Nimittäin tilasin outletistä Ultimate CF 9.0 SL Roubaixin kokoa 62, se olisi tulossa viikolla 42. Pituutta itselläni on 194 cm ja ainakin vaakaputken + stemmin mitan pitäisi olla sopiva, kun vertaan nykyiseen pyörään...

Mulla mittaa 193 ja tilasin 62 Canyonin (Ultimate CF). 120mm-kannattimella ja 25mm seatback tolpalla saan täsmälleen saman asennon kuin 61cm Cervelolla (R3SL), joka taas on istuu erinomaisesti minulle. Jos sinulla "normaalit" mitat raajoissa niin tuo 62 on varmaan hyvä valinta.

Jman
01.10.2010, 23.00
Onkos tuosta vaihdosta mainintaa missään? Pistin kyllä menemään mailia asian tiimoilta, koska ovat speksanneet 62-kokoon 120mm kannattimen. Saas vaan nähdä miten nopeaa on vastaaminen.

No en minä ainakaan tuosta tiennyt. En tosin myöskään tiennyt, että tuohon ei mikään muu stemmi käy kuin Ritcheyn canyonille tekemät ja Syntace F119.

iMD
03.10.2010, 11.08

Tässä mittani:

Inseam: 94.5
Trunk: 70
Forearm: 38
Arm: 71
Thigh: 65
Lower Leg: 61.5
Sternal Notch: 158.5
Total Body Height: 192.5

Canyonin laskuri tarjosi kokoa 64. Pitkäjalkaisena päädyin kuitenkin tuohon kokoon 62. Hyvin tuntuisi sopivan.

jannevaro
06.10.2010, 15.26
Päätin tarttua tuohon canyonin tarjoukseen vaihtaa stemmi 20 €urolla. 13 senttistä ei ollut joten pyysin 12 senttisen.

TetedeCourse
13.10.2010, 07.30
2011 mallit tilattavissa - siitä vaan sitten Aeroadia tilaanmaan :cool:

http://www.canyon.com/_en/

pazi
13.10.2010, 07.39
Mitenkäs nuo Ultimate CF ja Ultimate CF SLX rungot eroaa toisistaa?

-Pasi

giin
13.10.2010, 09.18
Ugh aika suolaisen hintainen tuo Aeroroadin Di2. Jotenkin olin toiveissani ajatellut, että se olisi mielumminkin luokkaa 4990. Mutta kaipa se ongelma on että siitä on vain tuo "ETE" malli. Noh elämä on.

Keskiäkäinen lohjalainen
13.10.2010, 19.31
Mitenkäs nuo Ultimate CF ja Ultimate CF SLX rungot eroaa toisistaa?

Erot taitavat olla aika minimaalisia. SLX on aivan himppusen kevyempi. Olisko kuitujen asettelussa jotakin eroa. CF hiilaritolpalla höystettynä on jo erittäin hyvä runko. Jos SLX on vielä parempi, sitten sen on pakko olla aivan h*levetin hyvä.

(Uudessa CF 8.0:ssa näyttää olevan jo basalttitolppa, jonka pitäisi olla hiilaritolppaa vielä pykälän verran mukavampi.)

jalmari.
15.10.2010, 17.00
Onko tietoa miten niitä pidempiä stemejä saa tuolta canyonilta tilattua. Jos niiden sivujen kautta, olisko linkkiä? Itse kun en sieltä sellaista löytänyt :o.

pontus_
17.10.2010, 11.20
Olisi mukava kuulla asiantuntijoiden tai Canyon kokemusta omaavien kommentteja ko. merkin edullisemman hintatason pyöristä. Ensi keväälle tähtäimessä hankkia ensimmäinen varsinainen maantiefillari.

Aloittelijan silmään nuo äkkiä vaikuttaa varsin edullisilta pyöriltä verrattuna useimpiin valmistajiin, sillä tonnilla saa jo 105-osasarjan fillarin. Ja 200€ lisäpanoksella ultegraa. Eli millaisia kamppeita nämä on ja miten Suomessa on saatavuuden laita? :)

PatilZ
17.10.2010, 12.13
... miten Suomessa on saatavuuden laita? :)

Saatavuus Suomessa on vain käytettyjen varassa (siis jos joku luopuu omastaan). Uusia vain tilaamalla: http://www.canyon.com/_en/

kaakku
17.10.2010, 13.02
Itse tilasin loppukesästä Roadlite 6.0:n ja olen ollut erittäin tyytyväinen pyörääni (tosin en paremmasta tiedä, sillä maantiepyöristä ei kokemusta ole kuin 80-luvun Tunturista ja lyhyiltä koeajoilta pyöräliikkeiden fillareilla).

Melko kovahan tuo on rosoisella alustalla, mutta muuten kulkee todella hienosti :)

pontus_
17.10.2010, 13.17
Saatavuus Suomessa on vain käytettyjen varassa (siis jos joku luopuu omastaan). Uusia vain tilaamalla: http://www.canyon.com/_en/

Kiitos. Hankintaproseduuri selvisikin aika hyvin jo tätä ketjua selaamalla.

jannevaro
19.10.2010, 10.56
Onko tietoa miten niitä pidempiä stemejä saa tuolta canyonilta tilattua. Jos niiden sivujen kautta, olisko linkkiä? Itse kun en sieltä sellaista löytänyt :o.

Sähköpostilla: info@canyon.com

hidasta ja kömpelöä touhua, mutta muutakaan keinoa ei oikein ole...

jalmari.
21.10.2010, 13.47
Sähköpostilla: info@canyon.com

hidasta ja kömpelöä touhua, mutta muutakaan keinoa ei oikein ole...

Ok, kiitos vastauksesta. Sitä aloin jo hieman epäilläkkin. No onhan tässä koko talvi aikaa tilailla.

Antti_S
23.10.2010, 15.34
No tulihan se sparbuchista tilattu CF SLX 8.0 vihdoinkin. 60 kokoisen otin ja nyt parin lenkin ja säätelyn jälkeen lärvi on :D
Uskomattoman mukava tuo kuiturunko kun tähän asti ajellut täysalumiini pyörällä.

giin
24.10.2010, 20.36
Ande: mikäs sulla on inseamin mitta? Olen kevääksi miettimässä Canyonin tilaamista ja olen arponut 58 ja 60 kokojen välillä tässä itse.

Keskiäkäinen lohjalainen
24.10.2010, 20.56
Ande: mikäs sulla on inseamin mitta? Olen kevääksi miettimässä Canyonin tilaamista ja olen arponut 58 ja 60 kokojen välillä tässä itse.

Vastaan vaikka ei kysytäkään :). Mulla on 60-senttinen Ultimate CF ja inseam on 92-93 senttiä. Satulatolppa on about maksimissaan. Kokonaispituus on 191, eli olen lyhytselkäistä sorttia. Fillarin mitat sopivat mulle just eikä melkein.

Antti_S
25.10.2010, 06.44

Ukko 189 jalka 89. Varmasti tuo 58 olis menny kanssa, mutta se ois vaatinut vakiota pidemmän stemmin.
Satulatolppa taitaa olla n. puolivälissä.

giin
25.10.2010, 10.54
Itse olen 192cm, mutta inseam on vain 86-87. Canyonin laskuri suosittelee 58 kokoa. Varmaan 58/60 menevät molemmat.

Keskiäkäinen lohjalainen
25.10.2010, 11.59
Itse olen 192cm, mutta inseam on vain 86-87. Canyonin laskuri suosittelee 58 kokoa. Varmaan 58/60 menevät molemmat.

Canyonin geometriassa vaakaputki on aika lyhyenläntä moneen muuhun runkoon verrattuna. Suattaap olla, että sulle sopii joku muu fillari paremmin.

Lyhyen vaakaputken lisäksi Canyonissa on aika korkea emäputki, josta syystä 60-senttisellä rungolla ajoasennosta tulisi todennäköisesti aika pysty. 58-senttinen runko toosipitkällä stemmillä voisi ehkä käydä.

Suosittelen jämäkästi, että etsit jomman kumman fillarin (tai molemmat) kokeiltavaksi.

giin
25.10.2010, 16.25
Valitettavasti ainoa Canyoni mikä itseä kiinnostaa on tuo Aeroroad, jonka kokeilu tuskin on tällä hetkellä mahdollista Suomessa. Olen odotellut Di2 mallin saapumista Canyonin mallistoon ja tuoa Aeroroad on käsittääkseni ainoa mihin sen saa valmiiksi rakennettuna.

Edit: no nyt kävin vasta tarkemmin katsomassa. Näköjään Aeroroadin koot menevät vähän eri tavalla muutenkin, kuin CF SLX:n jota olen aiemmin tuijotellut. En ole mikään asiantuntija tulkitsemaan noita geometrioita pelkkien lukujen perusteella joten vaikea sanoa ilman koeajoa tosiaan. Lukujen vertailu omaan Focukseen (Cayo) tietysti onnistuu. Näköjään tuossa Aeroroadissa on aika mielenkiintoinen tuo seat tube/top tube suhde. Top tube on seat tubea pidempi, toisin kuin CF:ssä.

Jman
25.10.2010, 16.56
Valitettavasti ainoa Canyoni mikä itseä kiinnostaa on tuo Aeroroad, jonka kokeilu tuskin on tällä hetkellä mahdollista Suomessa. Olen odotellut Di2 mallin saapumista Canyonin mallistoon ja tuoa Aeroroad on käsittääkseni ainoa mihin sen saa valmiiksi rakennettuna.

Se on Aeroad, ei Aeroroad

OMT
25.10.2010, 17.08
Onkohan pääkaupunkiseudulla yhtään pienirunkoista (50cm) Canyonia, jota voisi käydä ihmettelemässä livenä?

PHI
25.10.2010, 17.19
Mulla on 2005 mallinen F10 Carbon Ultimate kokoa 54.
Liian vanha / iso?

OMT
25.10.2010, 19.12
Mulla on 2005 mallinen F10 Carbon Ultimate kokoa 54.
Liian vanha / iso?

Ehkä hieman liian iso mulle koeajoa ajatellen.

Raijkaard
29.10.2010, 17.42
Jaahans, sieltä se Sparbuch Ultimate CF EVO -runko saapui kotiin. Ensifiilikset: odotettua parempi laatuvaikutelma, ihan asiallinen toi mattafinissi, onpa massiivista putkea ja saksalaiset tykkää kuplamuovista. Taisi mennä aika tarkkaan kuukausi tilausnapin painamisesta paketin vastaanottamiseen.

Jos ne Vorcet laittas sitten seuraavaksi tilaukseen ja jotkut kiekot. Kesäkin tulee kohta.

Keskiäkäinen lohjalainen
30.10.2010, 11.15
Jaahans, sieltä se Sparbuch Ultimate CF EVO -runko saapui kotiin. Ensifiilikset: odotettua parempi laatuvaikutelma, ihan asiallinen toi mattafinissi, onpa massiivista putkea ja saksalaiset tykkää kuplamuovista. Taisi mennä aika tarkkaan kuukausi tilausnapin painamisesta paketin vastaanottamiseen.

Jos ne Vorcet laittas sitten seuraavaksi tilaukseen ja jotkut kiekot. Kesäkin tulee kohta.

Joillakin on kärsivällisyyttä aivan eri tavalla kuin toisilla. Mulla taisi mennä rungon saapumisesta noin kolme tuntia, kun olin jo koeajolenkillä :o.

PHI
02.11.2010, 23.26
Speedmax testattu:

http://www.bikeradar.com/gear/category/bikes/time-trial-triathlon/product/speedmax-cf-90-10-39157

Keskiäkäinen lohjalainen
03.11.2010, 19.47
Speedmax testattu:

http://www.bikeradar.com/gear/category/bikes/time-trial-triathlon/product/speedmax-cf-90-10-39157

... ja näemmä kohtuullisen hyväksi havaittu. Onneksi en "tarvitse" :). Säästyy rahaa.

Ivus
10.11.2010, 13.14
BikeRadarissa on nyt Ultimate CF SLX Team:in testi tyrkyllä kiinnostuneille:

http://www.bikeradar.com/gear/category/bikes/road/product/ultimate-cf-slx-team-10-38298

In this day of ornate 'look at me' paintjobs and acronym-laced whizz-bang tech features, you might be forgiven for overlooking the Ultimate CF SLX from German direct-to-consumer outfit Canyon, what with its stark white finish, plain black graphics and no-nonsense frame design. But in doing so, you'd be cheating yourself out of one of the best road bikes we've ridden in recent memory.

Ride & handling: Ultra-efficient and surprisingly comfortable with brilliant handling

Eipä tuon kanssa viitsi eri mieltä olla, vaikka oman kanjonin osat ovatkin tuohon verrattuna halpista.

Tuollainen tuli kotiin viikko sitten 56" runkokoolla. Tosin ainoastaan yksi testilenkki takana.

Jman
10.11.2010, 17.26
Tuollainen tuli kotiin viikko sitten 56" runkokoolla. Tosin ainoastaan yksi testilenkki takana.

Onneksi olkoon ja tervetuloa kerhoon! :)

Kuva ois kiva.

Epäilyksen Lohi
10.11.2010, 23.50
Millainen inseam kuskilla on kun valitsee 56 tuuman rungon?

Ivus
11.11.2010, 11.00
Onneksi olkoon ja tervetuloa kerhoon! :)

Kuva ois kiva.http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=894&pictureid=4939
Paino polkimilla:eek:

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=894&pictureid=4938
Satula on todella ruma, mutta senhän voi aina vaihtaa :)

Ivus
11.11.2010, 11.15
Millainen inseam kuskilla on kun valitsee 56 tuuman rungon?

Inseam 82cm. Sentti vähemmän ois kalkulaattorin mukaan antanu 54.
Vähän isolta tuntuu, ku vanha Bianchi oli 55, mut kaippa ton saa sopivaks säädettyä, ehkä myös totuttelukysymys.

Antti_S
13.11.2010, 20.01
http://suvanto.kuvat.fi/kuvat/IMG_0800.JPG/full

Huoooooh.... onha sillä jo melkein 150km ajettukin.

Jman
14.11.2010, 01.09
Vejikkö ilman momenttiavainta? :(

leecher
14.11.2010, 09.39
Vejikkö ilman momenttiavainta? :(
Kuka oikeasti kiristää satulatolpan momenttiavaimella?

viller
14.11.2010, 10.27
Kuka oikeasti kiristää satulatolpan momenttiavaimella?

Hän joka haluaa että kuitutolppa pysyy ylhäällä ja ehjänä.

time
14.11.2010, 11.33
http://suvanto.kuvat.fi/kuvat/IMG_0800.JPG/full

Mahtaa syödä miestä!

Keskiäkäinen lohjalainen
14.11.2010, 12.43

Autsch :eek:. Näyttää valmistusvirheeltä. Ilmeisesti kuitukerrosten välistä puuttuu hartsia.

Toivottavasti menee takuuseen.

Jman
14.11.2010, 13.07
Hän joka haluaa että kuitutolppa pysyy ylhäällä ja ehjänä.

Niinpä. Minä ainakin kiristän kaikki mutterit mihin on viereen merkitty: "max #Nm"

Eli ainakin omassa Canyonissani jokaisen. Tolppa, stemmi ja tanko vielä kun pitää kiristää aika hentoisella max 5 Nm momentilla.