PDA

Näytä tavallinen näkymä : Mikä Nishikissä vikana?

ruohone
23.04.2010, 20.38
Moi,

Silloin tällöin palstaa lukevana kysyisin miksi Nishikiä täällä karsastetaan? Mitä vikaa/huonoa niissä on?

mutanaama
23.04.2010, 20.42
Ei yhtään mitään. Ihan yhtä luotettavaa tavaraa kuin muutkin hintaisensa tuotteet. Heti jos tuotteella on kotimaista juurta, tavalla tai toisella, se on kateellisten hampaissa.

haksu
23.04.2010, 20.47
Samahan se millä kukin ajaa, kuhan itse vaan diggaa. Vaikka olisi sitten se Bilteman Yosemite.
Nishiki voi olla ihan ok, jos on omaan käyttöön sopiva. Olipahan diplomaattista.

xs2jammu
23.04.2010, 21.04
Samahan se millä kukin ajaa, kuhan itse vaan diggaa. Vaikka olisi sitten se Bilteman Yosemite.
Nishiki voi olla ihan ok, jos on omaan käyttöön sopiva. Olipahan diplomaattista.
Mutta silti niin asenteellista :D

kpyora
23.04.2010, 21.25
Nishikillä ja Nishikillä ;) on eroa. Olen joskus ostanut pennuille noita perus Nishikejä, kun halvalla sain. Eivät ole kovin mukavia ajettavia. Sitten on ihan mielenkiintoisiakin malleja, kuten esimerkiksi Roadmaster.

mutanaama
23.04.2010, 21.28
Nimenomaan. Ihan yhtä hyviä kuin muutkin merkkifillarit.

ellmeri
23.04.2010, 21.37
Nishikillä ja Nishikillä ;) on eroa.

Sitten on ihan mielenkiintoisiakin malleja, kuten esimerkiksi Roadmaster.

Ja Trim-master ;)

Mulla vanha Roadmasteri ja täytyy sanoa että hyvä peli,paljon on porukat niistä rakentaneet hyviä käyttö vehkeitä.

Hintaansa nähden olivat sikähyviä pelejä..

Esuli
23.04.2010, 22.44
Nishikit oli kultaisella 80 luvulla oikeita pyöriä. Japanissa tehtyjä edistyksellisiä kaunottaria.
Nyt ne ei muista kiinanihmeistä erotu kuten scott, trek, nopsa....
semmonen vika, mutta paha.

Harryupp
24.04.2010, 09.53
Nishiki on yksi noista aluperin jenkkimarkkinoille tehdyistä japanilaisista pyöristä.
Miyata, Panasonic, Bridgestone olivat samantyyppisiä merkkejä. Mutta ainoastaan Nishiki on säilynyt isona merkkinä Ruotsissa ja Suomessa.
Mulla on myös hyvät kokemukset 80-luvun Road Master ja Trim Master pyöristä. Itselläni oli siihen aikaan mennyt paljon rahaa vanhan Raleigh Royale pyorän päivityksiin.
Eikä siitä kuitenkaan tullut yhtä mielekäs kuin pikkuveljen kaupasta ostettu Road Master.
80-luvulla Nishikit olivat aina asteen paremmin viimeisteltyjä kuin vastaavat Bianchi, Gitane, Peugeot ja Raleigh perusmaantiepyörät.
Päädyin kuitenkin italialaiseen eksotiikkaan kun ostin ekan Ciocc kilpurin 1985.

Eros
24.04.2010, 11.21
typerän kuuloinen nimi, vähän kuin toyota. jos japsi on jo tallissa niin ostaa sitten allensa. toki japseissa tehdää myös jotain hyviäkin autoja (ja pyöriä)...

Pohjanpoika98
24.04.2010, 13.02
typerän kuuloinen nimi, vähän kuin toyota. jos japsi on jo tallissa niin ostaa sitten allensa. toki japseissa tehdää myös jotain hyviäkin autoja (ja pyöriä)...

Kuten muuallakin osataan tehdä , jopa Italiassakin osataan tehdä hyviä autoja nykyään, jokohan uskaltasi ostaa Alfa-Romeon Mitsun ja Toyotan kaveriksi....:rolleyes:

JT

PS. Japanin /Englannin /Hollannin Suomeen tuotavat mallit ovat autoverotuksestamme johtuen aika karvalakkeja....
makoisimmat mallit tehdään kotimarkkinoille ja vientiin sellaisiiin maihin, joissa autoilu ei ole valtion automaattinen "lypsylehmä"

nure
24.04.2010, 13.40
Mutta silti niin asenteellista :D

Asenteellisuus on poikaa ! Mitä siitä tulisi jos kaikki olisi niin neutraalin kohteliaita aina ?
Olen mäkin joskus -80 luvulla Trim Masteriin sortunut , oli silloin ihan laadukas luokassaan .

Pohjanpoika98
24.04.2010, 14.43
Asenteellisuus on poikaa ! Mitä siitä tulisi jos kaikki olisi niin neutraalin kohteliaita aina ?
Olen mäkin joskus -80 luvulla Trim Masteriin sortunut , oli silloin ihan laadukas luokassaan .

Toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä ... pääasia , että tykkää - se on hyvä asenne;)

JT

goljat
24.04.2010, 17.48
Yks nishiki löytyy täältä Focucsen ja canyonin lisäksi. Ihan hyvä perusfillari tuo Nishiki. Halvin hybridinishiki minkä löysin. En nyt muista mikä se mallinumero on. Päälle 4000km tullut kilometrejä siihen yhden vuoden ajalta ympärivuotisessa käytössä. Lähinnä työmatka/kauppareissukulkine. Mitään vikaa ei ole siihen tullut, toimii kesät/talvet.
Ostin ton lähinä siksi että ei ketuta niin paljoa jos tuo pöllitään/potkitaan paskaksi kaupungilla tai missä sitten olenkin... Noilla muilla pyörillä tehdään sitten vaan lenkkimatkoja. Ja sitten fillari takaisin turvaan omaan autotalliin.

mutanaama
24.04.2010, 18.50
Mun ensimmäinen maasturi oli nishikin takajäykkä XC29. Ihan pätevä peli, runkokoko oli vaan hitusen liian iso. Vaihtu sitten muihin merkkeihin ilman sen kummempaa syytä

Jazman
24.04.2010, 22.50
Sotkin kymmenen vuotta Nishikin hybridillä, kun en paremmasta tiennyt. Ihan kivastihan sillä teki vähän kuntolenkkiä ja kävi kaupassa jne.
Vasta nyt kun hankki sen oikean fillarin, niin huomas kuinka pirun painava se hybridi oli ja ajomukavuuskin oli mitä oli. Eipä tuotakaan tiennyt ennen kuin siirty mittatilausfillariin. :)

tienlaita
25.04.2010, 05.08
typerän kuuloinen nimi

Kyllä! :D Mutta niin on melkein kaikki muutkin.

Kouluaikoina kaverin kanssa ajeltiin paljon, minä Raleighilla, hän Peugeotilla. Nämä oli retkipyöriä. Kilpuria teki mieli. Mm. Crescentin esitteitä kuolattiin ja mietittiin olisiko halvin siitä se oikea tai sittenkin Raleighin halvin, jonka olisi saanut jollain 1800 markalla. Rinnakkaisluokalla oli yksi tyyppi, joka hankki uuden Nishikin. Olen siinä käsityksessä että merkki oli ainakin Suomessa uusi silloin 80-luvun alkupuolella. Taisi siinä olla meidän leirissä aikalailla dissausta sitä Nishikiä kohtaan. Siis mehän taidettiin naureskella, ehkä jopa pilkata! (ainakin keskenämme.. kai jotenkin oman jutun vahvistamiseksi.. ja kateuden lieventämiseksi)

Eihän sille mitään oikeita perusteita ollut tietenkään. 15 vuotiaitten välituntijuttuja... Ihan samoin kun oli toisessa porukassa valokuvaus kyseessä, yhtä kaveria pilkattiin Canonin johdosta. Meidän leirissä oli tietysti Nikon se oikea. :)

Akseli
25.04.2010, 08.29
Nishikit olivat hienoja pyöriä 80-luvun alussa. Kyllä ne käsittääkseni aivan kelpo fillareita ovat vieläkin, vaikka status ei yhtä korkea enää olekaan. Useamman kerran olen Nishikiä vakavasti harkinnut.

keluri
25.04.2010, 08.48
Löysin linkin (http://www.cykelhobby.com/nisheng.htm) , jossa on tarinaa Wanhoista kunnon Nishikeistä toisella ja kolmannella kotimaisella kielellä kirjoitettuna. Toisinaan tekee mieli teräsrunkoista maantiepyörää ja ihan vakavissaan sitä saattaisi suunnitella vanhan upean Nishiki - rungon pohjalta :)

Jipsu
25.04.2010, 21.37
Vanhat Nishikit ovat edelleen hienoja vekottimia. Nykyisin Nishiki on pelkkä tuotemerkki, jolla ei ole paljoakaan yhteistä edellä mainittujen kanssa. Vastaavan markkinalähtöisen latistumisen ovat kokeneet esim. Peugeot ja Raleigh... Eli ne ovat enää pelkkiä tarroja halpisbulkkirungon pinnalla.

pakuri
27.04.2010, 18.49
Ajelin Nishiki pro hypridi jossa oli tiagran osat tommoset 30000 km, loppuaikoina alkoi ketju hyppimään hammasrattaitten yli. Laitoin tilalle trek 7,3 semmosen mustan pyörän.
Mun mielestä se on täys paska entiseen niskahikeen verrattuna.
Oon vaihtamassa tuota trekkiä pois ja haluan itelle kunnollisen retkipyörän.
Näyttäs ettei nykyään niillä ois kovin paljon vaihtoehtoja no rossano ehkä ja ehdottomasti niskahiki.

kykloman
27.04.2010, 20.00
Kyllä mä sanon että sitten kun Nishikin saa hihnavetoisena niin siinä on kyllä maailman paras arkipyörä perus kaupunkilaiselle! Kaksi Nishikiä omistaneena voin tunnustaa että merkillä on tukeva ote siihen mitä tavallinen pyöräilijä fillarista keskimäärin haluaa. Aktiiviharrastajelle on sitten vähän eri vehkeet, ainakin Suomen Nishikin mallisto huomioiden.

Cokkeli
27.04.2010, 21.06
Naishiki.... :)

juupsjoops
27.04.2010, 21.27
Nishikin Pro SL ollut viikon ja kovasti olen tykännyt. Jos olisin tiennyt että näin kevytkulkuisia hybridejä on olemassa, olisi varmaan tullut aloiteltua harrastusta jo aiemmin. Ensimmäisenä viikonloppuna tuli ajeltua 250 km, sisältäen ensimmäisen yli 100 km reissun minulle. Aikaisemmilla pyörillä ei olisi into riittänyt. Vaihtoehtona oli juuri tuo Trek 7.3, en minä siinä suuria eroja huomannut. Mutta yksi ärsyttävä piirre niskahiessä on, eli ohjainkannattimen nitinä. Miten sen saa hiljenemään, ja mistä kohtaa se edes kuuluu?

Fiolaristi_57
28.04.2010, 18.09
yksi ärsyttävä piirre niskahiessä on, eli ohjainkannattimen nitinä. Miten sen saa hiljenemään, ja mistä kohtaa se edes kuuluu?

Omassa 601 Hybridissäni alkoi myös ohjainkannatin pitää outoa natinaa. Aikani sitä siedettyäni aloin selvittää asiaa. Natina kuului ohjaintankoa käänneltäessä ja kun painoi korvaa lähemmäksi, saattoi sen paikantaa kuuluvaksi muistaakseni jarruvaijerien kuorten päistä. Tippa öljyä auttoi.

HeikkiO
28.04.2010, 22.20
Nishikin Pro SL ollut viikon ja kovasti olen tykännyt. Jos olisin tiennyt että näin kevytkulkuisia hybridejä on olemassa, olisi varmaan tullut aloiteltua harrastusta jo aiemmin. Ensimmäisenä viikonloppuna tuli ajeltua 250 km, sisältäen ensimmäisen yli 100 km reissun minulle. Aikaisemmilla pyörillä ei olisi into riittänyt. Vaihtoehtona oli juuri tuo Trek 7.3, en minä siinä suuria eroja huomannut. Mutta yksi ärsyttävä piirre niskahiessä on, eli ohjainkannattimen nitinä. Miten sen saa hiljenemään, ja mistä kohtaa se edes kuuluu?
Ollut tuollainen Pro SL vastaavalla nitinällä. Se kannattinmen korkeussäätö auki ja paljon vaseliinia sen säädön kaikkiin "liukupintoihin" ja takaisin nippuun niin nitinät loppuu.

itu
30.04.2010, 13.26
Se kannattimen korkeussäätö auki ja paljon vaseliinia sen säädön kaikkiin "liukupintoihin" ja takaisin nippuun niin nitinät loppuu.
Tai vielä järkevämpi teko on vaihtaa säädettävä lelu hitsattuun stemmiin.

juupsjoops
30.04.2010, 18.08
Tuo säädettävä lelukin hiljeni täysin vaseliinilla. Kiitän.

Sotkija10
01.05.2011, 18.01
Minulla oli joskus Nishikin 402 hybridi jolla ajelin oikein tyytyväisenä useamman vuoden - sekun oli eka "oikea" pyörä jopokauden jälkeen.

Nyttemmin tuli tarve uuden pyörän hommaamiseen ja selailin netistä tietoja pyöristä ja rupesin kiinnostumaan Nishiki Cross Road pyörän hankinnasta. Ei muuta kuin kauppaan kokeilemaan.

Asiantuntevan tuntuiselta kauppiaalta Cross Road alle ja koeajolle. Pyörä tuntui ajossa olevan ihan ok - tosin samanlaista kovuutta siinä tunsin kuin mikä edellisen Nishikin:kin kanssa oli saanut jo silloin haaveilemaan joustokeulasta...

Kun palasin koeajolta kauppaan ehdotti kauppias kokeilemaan Trek XO-1 :stä ja minä kokeilin. Tiesin kokeilemaan lähtiessä että Trek on sadasta kahteensataan euroa kalliimpi kuin Cross Road. Mutta sitä en voinut aavistaa kuinka JÄRJETTÖMÄN iso ero on noiden kahden polkupyörän välillä?

Kun olin ajanut Trekillä muutaman kymmenen metriä huomasin ajattelevani: "Cross Road on tähän verrattuna kuin hyppäisi polvilleen betonille". Siis aivan järjetön ero siinä miltä Trekki tuntui kropan alla verrattuna Nishikiin.

En voinut edes harkita Nishikin hankkimista tämän kokeilin jälkeen. Vaikka Trek maksaa muutaman satkun enemmän kuin Nishiki...siirrän mielummin fillarin hankintaa kuin ostan Nishikin.

Älä ymmärrä lukemaasi väärin. Nishiki on varmasti hyvä ja kestävä pyörä. Nishiki tuntui kuitenkin lyhyessäkin ajossa Trekkiin verrattuna siltä että Nishikiin voisi valmistaja varmasti antaa aikahuoletta vaikka 10 vuoden runkotakuun ja pyörä luultavasti kestäisi hienosti? Mutta pyörän käyttäjänä en voi Trekin XO-1:sen jälkeen kuvitellakkaan tyytyväni Cross Roadiin.

Nishiki Cross Road tuntui ajossa "ratakiskolta" kun sitä vertasi Trekin XO-1:seen joka tuntui ikäänkuin POSITIIVISELLA tavalla elävältä.
Cross Road on "armeijan" polkupyörä tähän kokeilemaan Trekkiin verrattuna.

Toki tämä kokemus on subjektiivinen...mutta ilman kokeilemista en olisi osannut kuvitella että parin sadan euron hintaerolla on noin dramaattinen vaikutus lopputulokseen?

PPU
02.05.2011, 10.57
Kun olin ajanut Trekillä muutaman kymmenen metriä huomasin ajattelevani: "Cross Road on tähän verrattuna kuin hyppäisi polvilleen betonille". Siis aivan järjetön ero siinä miltä Trekki tuntui kropan alla verrattuna Nishikiin.

En voinut edes harkita Nishikin hankkimista tämän kokeilin jälkeen. Vaikka Trek maksaa muutaman satkun enemmän kuin Nishiki...siirrän mielummin fillarin hankintaa kuin ostan Nishikin.

Trekin jouhevakaarinen hiilarihaarukka vs. Nishikin tönkkö aluhaarukka saattavat tehdä ajomukavuuteen merkittävää eroa.
Mainitut havainnot voivat johtua suuresti myös niin yksinkertaisesta asiasta kuin rengastuksen/ilmanpaineiden eroista.
Jos Nishikissä oli alla Schwalbe Marathon Plussat, kuten nettisivullaan mainittu, ne ovat ainakin melkoiset "ratakiskot" tuntumaltaan.

maalinni
03.05.2011, 07.44
@Sotkija10 No onko yllätys, että pari sataa kalliimpi pyörä on jotenkin parempi ja mukavampi? Kyllä se on kuitenkin suuri summa fillareissa.

BONK
03.05.2011, 12.53
Meikäläisen ensimmäinen Nishiki oli mallia Triathlon, juuri tuollainen keltainen ja se tuli hankittua muistaakseni -86 tai -87.

http://urbanvelo.org/wordpress/wp-content/uploads/2008/05/scancaption.jpg

Silloin oli myös tuollaiset komeat "iridium"-lasit (muttei tuollaista Tsekkitukkaa) :D

No, koskaan ei tule enää ajettua fillarilla niin kovaa kuin silloin aikanaan Nishikillä, joten ei se nyt ihan paska pyöräkään ole voinut olla (vai olisiko kunto kenties ollut parempi?), mutta ainakaan itsellä ei ole mitään erityistä moitittavaa Nishikeistä. 2000-luvun alussa ostamani Nishikin X-29 jäykkäperämaasturikin oli myös aivan kelpo peli siihen käyttötarkoitukseen, mikä sillä oli eli "yleispyörä". Ja fillareita on ollut sen jälkeen ja sitä ennenkin vaikka sun mitä merkkiä, eikä nämä mitenkään huonompina mieleen ole jääneet.

Nämä "merkki XX on täysi paska" julistajat voi jättää omaan arvoonsa. Pikku-mun... eikun -egoisia poikia.

Risto Koivunen
03.05.2011, 13.17
Oliko myös tuollainen keltainen ajoasu? On aika hurja näky verrattuna normi-succiksiin.

maalinni
03.05.2011, 13.22
Aika häiritsevä kuva! Jonkunlainen ennakko varoitus olisi ollut kyllä paikallaan.

Peregrinus
03.05.2011, 13.26
:eek:
Dude looks like a lady.

nuubiainen
04.05.2011, 21.06
Omassa vanhassa ('06 501) Nishikissäni on seuraavat viat:

-ohjainkannatin hajosi heti
-SpeedLifter-systeemi on turha, lisää vaan painoa ja hankaloittaa huoltoa
-etuhaarukka on suunniteltu väärin, akseli vääntyy ulos dropouteista jos jarruttaa rajummin
-melkoisen painava pyörä

Ei se silti mikään käyttökelvoton paska ole, vaan palvellut ihan hyvin perushybridinä. Mutta mielestäni esim. Konan pyörät ovat asiallisemmin suunniteltuja. Niissä on vähemmän kaikkea markkinointimiehen kannalta oleellista blingiä, mutta toimivat paremmin.

BONK
05.05.2011, 07.36
:eek:
Dude looks like a lady.

"Lassseeee! Pojat kiusaa!" :D

Ei ollut keltaista triathlon-toppia ja/tai -shortseja, valitettavasti. Ne olisivat toki olleet voittajan valinta, mutta ihan kaikkeen ei taipunut silloinkaan. Aika paljon tuli ajeltua juoksutrikoilla (ilman säämiskää). Treenikaverilla oli tuollaiset, neonsiniset muistaakseni, eikä siis ihme että se meni lujempaa.

Varjotar
07.05.2011, 14.25
"Ne oli sillon joskus vuonna ABC ihan hienojakin.."
"Mutta sitten kun ostin sen OIKEAN, aidon, maailman ainoan PYÖRÄN..."
"Jos sillä vielä aikoo JOPA AJAA niin..."
"Sen pitää olla cyclocrossari ja pitää olla sinkula, siinä pitää olla Shimanon ABC-vaihteet tai.. ja maksaa VÄHINTÄÄN SEN 89999e tai sillä ei voi edes ajaa eikä sitä saa kutsua pyöräksi... tai..."
"IIIIK, ei sillä voi ajaa herräisä sentää, jos se painaa yli 150 grammaa tai siltä katoo ohjattavuus varsinki ylämä..."

Tarvitseeko vielä kertoa lisää?!

Satanta
07.05.2011, 18.27
... Tsekkitukka... Tuollainen on viimeisintä muotia Orimattilassa...