PDA

Näytä tavallinen näkymä : Kesäkumit crossariin?

Sivut : [1] 2

Akseli
14.04.2010, 09.23
Olisiko kokeneemmilla suositella rullaavaa mutta kestävää rengasta lenkkikäyttöön, josta noin 80% asfaltti- ja 20% hiekkatietä, metsäpoluille ei ole tarkoitus poiketa. Viitsiikö 28-millisellä ajella 5–10 km hiekkapätkiä päivittäin vai olisiko 32 parempi? Marathon plussasta on kokemusta, se kyllä kestää, mutta on kivireki. Olisiko Continental 4 season sopiva tarkoituksen? Mitä muita renkaita kannattaisi harkita?

Puavo
14.04.2010, 09.26
schwalbe duranolle on kertynyt monipuolisesti kilometrejä koko viime kesä ja tältä keväältä. 28-millisenä oikein mukava ja monipuolinen, mutta kuitenkin kevyt ja rullaava. Suosittelen.

Plus
14.04.2010, 09.32
- Vittoria Cross XN Pro 32mm, rullaa lähes yhtä hyvin kuin maantierengas ja on mukava ajaa.
- Michelin Jet S, tämä myös mukava semisliksi joka rullaa.

PHI
14.04.2010, 10.31
Mulla on ollut nuo Contin 4-Season käytössä 28-millisenä. Kevyt ja hyvä monipuolinen rengas. Erityisen hyvä märällä kelillä.

Risto Koivunen
14.04.2010, 10.45
schwalbe duranolle on kertynyt monipuolisesti kilometrejä koko viime kesä ja tältä keväältä. 28-millisenä oikein mukava ja monipuolinen, mutta kuitenkin kevyt ja rullaava. Suosittelen.

Laitoin samanlaiset itsekin eilen omaan peliini, ja ajamisen keveys yllätti iloisesti. Hiekkatielläkin ajaminen sujui ihan kohtuullisesti.

Kulutuspinta näyttäisi myös olevan kohtuullisen paksu, joten sitä ei ihan heti ajeta puhki.

mk
14.04.2010, 11.13
Mulla on ollut nuo Contin 4-Season käytössä 28-millisenä. Kevyt ja hyvä monipuolinen rengas. Erityisen hyvä märällä kelillä.

sama rengastus ciclib crossarissa "sulanmaanaikaan" toimii .hienosti työmatka-ajossa ja satunnaisissa hiekkatieajeluissakin :)

Akseli
14.04.2010, 13.12
Nuo Duranot alkavat vaikuttaa ihan houkuttelevalta vaihtoehdolta, jos niillä uskaltaa hiekka/soratielläkin ajaa. Ne näyttävat painavan 28 milisenä 290 g ja ovat vielä kohtuu hintaisiakin olettaen, että tilaa jotain muutakin samalla kerralla. ( http://www.bike24.net/1.php?content=8;navigation=1;product=9978;page=1;m enu=1000,4,22,35;mid=6;pgc=0 (http://www.bike24.net/1.php?content=8;navigation=1;product=9978;page=1;m enu=1000,4,22,35;mid=6;pgc=0) )

Nappulakenka
14.04.2010, 15.17

sama rengastus ciclib crossarissa "sulanmaanaikaan" toimii .hienosti työmatka-ajossa ja satunnaisissa hiekkatieajeluissakin :)

+1 http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.gif

Risto Koivunen
14.04.2010, 20.16
Nuo Duranot alkavat vaikuttaa ihan houkuttelevalta vaihtoehdolta, jos niillä uskaltaa hiekka/soratielläkin ajaa. Ne näyttävat painavan 28 milisenä 290 g

Omien paketissa oli valmistajan ilmoittama paino 275 grammaa.

Itsok
14.04.2010, 20.31
Contin 4-seasoneilla (28 mm) on tullu ajettu nyt parina kesänä n. 4000 km ja on ollu todella mieleiset. Kovat metsäpolutkin menee ihan hyvon tarvittaessa ja rullaa liki maantierenkaan veroisesti :)

ppm
14.04.2010, 21.26
Durano Plus (25-622) menee alle. Paketissa luki 380 g, mutta ainakin tämä yksilö painoi 395 g. Saa nähdä kestääkö sepeliä. :seko:

TuplaO
14.04.2010, 21.29
Ihan jees on toiminut myös Schwalben uutuus(?) Sammy Slick. Vähän cyclomaisempi vaihtoehto kuin noi slicksit. Rullaa ihan asiallisesti ja kuviotakin löytyy. On kestänyt yllättävänkin hyvin Hälsingin sepeliä (puhjennut vasta kerran).

Akseli
14.04.2010, 22.21
Minulla on parhaillaan Sammy Slickit alla ja olen ollut niihin varsin tyytyväinen. Hiekoitussepeli on hieman runnellut takarengasta, mutta eiköhän tuolla vielä ole kilometrejä jäljellä. Kyselin suosituksia, sillä tekisi mieli kesäksi vaihtaa hieman kapeampaan, koska valtaosa ajosta on maantien laitaa.

Pirkka
14.04.2010, 22.43
28 mm Contin 4-Seasoneilla ajeltu sepelilläkin pitkiä pätkiä. Sen verran hyvin tuntuu rullaavan, että viime viikonloppuna jyräsin maantielläkin 350 km.

PHI
14.04.2010, 23.09
...Sen verran hyvin tuntuu rullaavan, että viime viikonloppuna jyräsin maantielläkin 350 km.

:eek: On se hurja! Meikäläinen rullaili omilla Contin 4-Season 28 mm gumeksilla samaisena viikonloppuna Ciclillä 240 km.

Akseli
15.04.2010, 12.26
On ne vaan hyvät kumit, kun moisia matkoja rullailee:) Täytyy harkita tosissaan!

appmot
16.04.2010, 19.57
Laitoin cycloon Michelinin Speedium 2 renkaat 25mm. Mitattu leveys vanteella oli 26.5mm. Tuntui mukavammalta alla, kuin Contin Gatorskin 28mm, joka oli vanteella mitattuna 26mm. Michelinin nettisivujen mukaan painotettu mukavuutta. Misukoita sai PRB:stä ilman postikuluja muistaakseni 11€ kpl. Hyvin on kestänyt muutaman lenkin pyöräteillä ja siellä sun täällä sepeliä. Hinta/laatu kyllä kohdallaan.

raneteus
18.04.2010, 01.19
Contin 4-seasoneilla (28 mm) on tullu ajettu nyt parina kesänä n. 4000 km ja on ollu todella mieleiset. Kovat metsäpolutkin menee ihan hyvon tarvittaessa ja rullaa liki maantierenkaan veroisesti :)

Osaako joku neuvoa mistä näitä 28mm Contin 4-seasoneita löytää pk-seudulta, vai pitääkö tilata ulkomailta? Oma Focus Mares tuli Continentalin Cyclrocross Race 35-622 kumeilla. Paraneeko rullavuus/vauhti merkittävästi, jos heitän alle esim. nuo kapeat Contit vai puhutaanko marginaalisista eroista? Cyclaajana olen vielä aika noviisi ja ajelen pääasiassa asfaltilla.

H. Moilanen
18.04.2010, 09.26
Cyclocross Race vs. 4-season tarkoittaa pelkästään painossa lähelle puolta kiloa. Kun koko kevennys tapahtuu aivan pyörivän massan ulkokehällä, ero on merkittävä.

Akseli
19.04.2010, 15.44
...sain paljon hyviä ehdotuksia. Duranot (ja melkoinen määrä muutakin tavaraa) lähti tänään tilaukseen.

Tupe
19.04.2010, 18.10
Odotin tätä linkkiä, mutta itsehän se on sit pakko heittää: http://www.kesakumi.net/

Manninej
19.04.2010, 20.11
Näin pläskinä heitin leveet läskit alle, ja kaupan erheen vuoksi vielä härskimmät kuin piti. Eli Contin Sport Contactit (http://www.conti-tyres.co.uk/conticycle/ti%20sport%20contact.shtml) tulivat 37x622 koossa, vanteella tosin enää alle 30mm. Gyntherin verkkokaupassa myytiin halvalla kun toissaviikkoista maitoa ja pistosuojausta pitäisi löytyä.

Alustava lenkki tuntui hyvältä ja erittäin mukavalta, täytyy päivittää kun saa kilometriä alle enemmän...

likis
20.04.2010, 11.40
Contin GatorSkinejä (25mm, 235g) olen muutaman vuoden käyttänyt ja ovat erinomaiset renkaat. Pääosin päällysteellä ajelen, mutta kyllä niillä on ilman pakkauksia jonkun kilometrin (kovat)hiekkatietkin menneet tai keskuspuiston polut. Kevyet, rullaavat ja pistosuojatut.

Nuo aiemmin mainutut Diranot kyllä näyttävät ihan vastaavilta, varmaan kokeilen niitä jos nuo GatorSkinit joskus hajoaa...

Reissuilla pakkaukset päällä ajelen Vittorian Randonneur Proilla (35 mm, 460g). Kohtuu kevyesti kulkevat nämäkin ja tietysti pistosuojatut ja folding.

teebee
20.04.2010, 18.58
Ostin kokeilumielessä paljon kehuja keränneet Schwalbe Marathon Supremet.

http://www.schwalbetires.com/marathon_supreme_home

Viikko rullailtu ja olen ollut tyytyväinen.

znood
20.04.2010, 21.26
Mielestäni maxxis raze rullasi tosi hyvin tiellä yhtenäisen keskikuvionsa ansiosta !

ttr
20.04.2010, 21.54
Maxxis Raze rullaa hyvin nappularenkaaksi. On myös aika kevyt, osoittautunut kestäväksi ja eikä maksa paljoa (crc:ssä 18 euroa wireversio).

Jazman
20.04.2010, 22.47
Marathon plussilla ajeltu ihan mukavia lenkkejä. Pitäis kestää sepeliä ja kulutusta.
Varmasti löytyy rullaavampiakin kumeja, mutta noi onkin mulla ensisijaisesti työmatkoille ja retkikäyttöön tarkoitettu.

Akseli
21.04.2010, 07.42
Näistä panssaroiduista renkaista, mitä minulla on ollut (Continental Travel Contact, Schvalbe Marathon plus, Spectra Duramax) Marathon plussat ovat kyllä olleet ehdottoman luotettavat, mutta samalla myös raskaimmat ajaa. Kestivät ongelmitta kahden talven sepelit, kunnes pyöräliike hukkasi ne kiekon vaihdon yhteydessä.

Jazman
21.04.2010, 11.58
Viime kesän ajelin hybridillä, cyclocrossarin sain myöhään syksyllä ja silloin siihen laitettiin jo nastarenkaat alle. Nyt kun ekan kerran pääsin crossarin suvikumeilla ajamaan, niin kevennys edellisen kesän pelistä / nastarenkaista oli niin valtava, ettei edes tullut mieleen että mara plussat vois olla mitenkään raskaat ajaa :D

Akseli
21.04.2010, 16.48
Hybridissä minullakin nuo em. renkaat ovat olleet, vieläpä 37mm levyisenä, joten siltä osin aiempi kommenttini oli hieman harhaanjohtava. Polkemisen raskaus on tietysti suhteellista, mutta oletan rullaavampiakin vaihtoehtoja olevan tarjolla. Toki nastoihin verrattuna marathon plussat ovat varmasti nautinnollisen herkät ajaa niin crossarissa kuin hybridissäkin.

wege
21.04.2010, 18.50
Hybridissä minullakin nuo em. renkaat ovat olleet, vieläpä 37mm levyisenä, joten siltä osin aiempi kommenttini oli hieman harhaanjohtava. Polkemisen raskaus on tietysti suhteellista, mutta oletan rullaavampiakin vaihtoehtoja olevan tarjolla. Toki nastoihin verrattuna marathon plussat ovat varmasti nautinnollisen herkät ajaa niin crossarissa kuin hybridissäkin.

35mm marathon winterit suorastaan lentävät verrattuna 32mm marathon plussiin omien kokemusten mukaan.

luonto
22.04.2010, 00.41
Marathon Racer 700x30C ollut alla ja hyvät on. Ainoa miinuspointti on pikkaisen huono pito märällä mutta ei sekään ihan huono ole. Vähän on leveät mutta onpa ajomukavuutta ja kestävyyttä verrattuna <28mm slikseihin!

Akseli
30.04.2010, 18.25
Tänään toi dhl:n lähetti odotetun paketin fillarirompetta Saksasta. Kaivoin sieltä heti uudet renkaat, vaihdoin alle ja lähdin vappuajelulle ennen simanjuontiin ryhtymistä. Täytyy sanoa, että ensitapaamiseni Schwalbe Duranojen kanssa meni mukavissa merkeissä.

Ennen lenkille lähtöä katsoin näiden 28mm renkaiden kyljestä 6-8 barin painesuosituksen, pumppasin hieman vajaa seitsemän ja polkaisin matkaan. Nyt voin 55km ensilenkin mukanaan tuoman kokemuksen vankalla äänellä todeta olevani varsin tyytyväinen. Rullaavuus parani selvästi verrattuna 35 millisiin Sammy Slickeihin. Yllätys sitävastoin oli, että myös ajomukavuus parani jonkin verran. Olin odottanut päinvastaista. Kestävyydestä ei luonnollisesti ole vielä mitään tietoa, mutta jos sekin on kunnossa, on kyseessä kelpo renkaat.

Ennen asennusta punnitsin kumit, koska painosta on tälläkin palstalla ollut puhe. Pakettien mukaan renkaiden painot olivat noin 250- ja 275grammaa. Puntarin mukaan kevyemmän paino piti paikansa ja raskaampi oli 290g Painoero on yllättävän suuri, minulle tällä asialla ei kuitenkaan ole merkitystä.

micoz
12.05.2010, 14.10
Tahtoo Contin Grand Prix 4 Seasonit 28 millisinä nyt eikä heti, onko kenenkään silmä havainnut edellämainittuja pääkaupunkiseudun liikkeissä?

Saattaisin hyvinkin kelpuuttaa myöskin perus Grand Prixit jos jollain varma havainto sijainnista?

Antti Salonen
12.05.2010, 18.51
Tahtoo Contin Grand Prix 4 Seasonit 28 millisinä nyt eikä heti, onko kenenkään silmä havainnut edellämainittuja pääkaupunkiseudun liikkeissä?

Saattaisin hyvinkin kelpuuttaa myöskin perus Grand Prixit jos jollain varma havainto sijainnista?
Grand Prix ei ole enää Contin mallistossa ja GP 4000 on saatavilla vain 20-, 23- ja 25-millisenä. Ultra GatorSkin on 28-millisenä muuten aika vastaava rengas kuin Grand Prix 4-Season, mutta ei ole taittuvaa mallia ja vähän painavampi

Saatavuudesta PK-seudulla ei ole mitään hajua. Bike-Componentsissa on varastossa ja toimitus voisi onnistua ensi viikoksi. Jos olet tosi epätoivoinen voin myydä satasella huolella sisäänajetun parin 28-millisiä 4-Seasoneita.

micoz
13.05.2010, 10.26
Jees, kiitos Antti houkuttelevaakin houkuttelevammasta tarjouksesta mutta probleema on ratkennut, CRC:stä löytyi -09 GP:t järkihintaan ja sain liitettyä parin jo olemassaoleeseen tilaukseeni.

AkuM
17.05.2010, 20.33
Olen lukenut näitä juttuja täällä ja nyt täytyy kysäistä pari pika kysymystä, ennen kuin ostan mitään.

Onko renkaan ohuudella mitään haittavaikutuksia? Pyöränä Nishikin Cross Road ja nykyiset 32 mm vaihtuisivat kesäkumeihin. Kuinka ohkaiset viitin tuohon ottaa? Pyörän koko on L. Kestääkö pyörän vanteet ohkasiakin renkaita, kun eräs tuttu sanoi, että kannattaa ottaa niin ohuet kuin löytää...? Ite hän osti omaan Bianchiinsa 23 mm renkaat.

Aikaa ei ole tilata renkaita ulkomailta, joten pääkaupunkiseudulta (Espoo/HKI) tulen renkaat hankkimaan. Bike Planetissa Schwalben Duranot ovat 39€ kpl, eli aika kalliit? Löytyisikös yhtä hyviä ellei parempia pistosuojattuja halvemmalla? Tai mitä suosittelisitte? 15 % ajosta hiekalla ja 85 % asfaltilla. Jos renkaiden hankintaan vaikuttaa oma paino niin se on 65 kg.

H. Moilanen
17.05.2010, 21.23
Mitä kapeampi, sitä nopeampi noin pääsääntöisesti. Kannattaa kuitenkin muistaa se, että mitä kapeamman ottaa, sitä kovemman paineen rengas vaatii --> mukavuus heikkenee, alttius puhkeamisille kasvaa. 25mm lienee nopeuden, kestävyyden ja mukavuuden kannalta paras vaihtoehto. Kapeampiin on turha mennä paitsi kisakäytössä.

AkuM
17.05.2010, 23.27
Onkos jotain suosituksia noiden Schwallben Duranoitten lisäksi, ja että mistä kannattaa hankkia/saa halvalla lähiseudulta.

lynxlynx
18.05.2010, 00.04
Alta viikkoon ne tulee verkkokapoistakin. contin gatorskin probikekit.com joku 22e kappale.

higgins
18.05.2010, 22.26
+1 http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.gif

Tahtoo Contin Grand Prix 4 Seasonit 28 millisinä nyt eikä heti,

Kevyet ajaa ja pistosuojaus kohdillaan eli ihanat, Higg

Kuutio
19.05.2010, 08.30
Tuuppasin omaan cycloon 28-milliset Continentalin GP 4 Season -rinkulat ja täytyy myös sanoa että me like. :cool:

AkuM
20.05.2010, 10.26
Vein omani tänään ensihuoltoon ja 25 millisiä ehdottaessani suosittelivat schwalben marathon plussia (jos oikein muistan) 28mm. Mahtaakohan olla millaiset, hyvät pistosuojat näytti ainakin olevan.

Monsieur Rautaperse
20.05.2010, 13.11
Vein omani tänään ensihuoltoon ja 25 millisiä ehdottaessani suosittelivat schwalben marathon plussia (jos oikein muistan) 28mm. Mahtaakohan olla millaiset, hyvät pistosuojat näytti ainakin olevan.

Pistosuojaus on todellakin hyvä, mutta renkaat myös painavat paljon. Suosittelisin jotain kevyempää, jos käyt pidemmälläkin lenkillä. Minulla on vielä plussat alla mutta pian vaihdan ne schwalben duranoihin. Linkistä (http://schwalbe.com/language/index.php5?flash=1#)löyttyy hyvin tietoa kyseisen merkin renkaista.

Markku Janne
20.05.2010, 13.28
Marathon plussilla ajeltu ihan mukavia lenkkejä. Pitäis kestää sepeliä ja kulutusta.
Varmasti löytyy rullaavampiakin kumeja, mutta noi onkin mulla ensisijaisesti työmatkoille ja retkikäyttöön tarkoitettu.
Sama täällä. Viime kesänä väänsin alle 28set Marathon Plussat ja eipä ole tarvinnut vaihdella kesken matkaa kumeja - onneksi, sillä oli melkoista painimista asennuksessa.

Akseli
20.05.2010, 14.01
Noin 800km olen tässä kuussa Duranoilla ajanut. Etupäässä asfaltilla, mutta väliin mahtuu varsin karuakin soraa, sepeliä sekä tietysti hiekkaa. Yhden kivensirun olen takarenkaan pinnasta ulos kaivanut. Ongelmitta nämä ovat 28 millisenä kestäneet. Itse en näe tarvetta tämän paremmin suojatuille renkaille kesäaikaan.

higgins
20.05.2010, 22.25
Vein omani tänään ensihuoltoon ja 25 millisiä ehdottaessani suosittelivat schwalben marathon plussia (.

Minulla on 1 Marathon ei plus. Kaamean painava rengas, nihkeästi rullaa, Higg

AkuM
20.05.2010, 22.41
Bike Planet sanoo noista marathoneista näin:

Reiät ovat historiaa. Joustavasta erikoiskumista valmistettu
SmartGuard®-kerros suojaa erityisesti lasilta ja teräviltä
kiviltä. Nastakaan ei pääse tämän suojakerroksen läpi.
SmartGuard®-vyö ei lisää vierimisvastusta. Marathon Plus
rullaa yhtä kevyesti kuin suojaamaton rengas.

EDIT: SANOKAA, TEINKÖ VÄÄRIN KUUNNELLESSANI MYYJÄÄ, JOKA EHODOTTI 28MM MARATHON PLUSSIA 25 MILLISTEN MINKÄ VAAN SIJASTA (KOSKA AJAMINEN ON TUNTUU 25:MILLISILLÄ KOVEMMALTA)? Kerkeeköhän tässä huomenna heti aamulla käydä renkaat vaihtamassa esim kevyempiin/yhtä suojaaviin tai vastaaviin (Durano), elleivät ole jo ottaneet pyörääni ensihuoltoon. Pitäisi työn olla valmis lauantaina viimeistään.

PHI
20.05.2010, 22.50
Bike Planet sanoo noista marathoneista näin:

Kyllä tuo rullaavuus väite on täyttä kukkua. Edelleen, mihin ihmeeseen tarvitsee Marathon Plus tasoista pistosuojausta muulloin, kuin talvella sepelin kanssa taistellessa? Mulla on krossarissa kevät-/kesä-/syksykäytössä Contin GP Season 28mm ja ovat kyllä mainiot gumekset. Painoa 250g tsipale ja pistosuojausta löytyy myös kyljistä. Löytyy noita 25 mm levyisinäkin.

PHI
20.05.2010, 22.58
EDIT: SANOKAA, TEINKÖ VÄÄRIN KUUNNELLESSANI MYYJÄÄ, JOKA EHODOTTI 28MM MARATHON PLUSSIA 25 MILLISTEN MINKÄ VAAN SIJASTA (KOSKA AJAMINEN ON TUNTUU 25:MILLISILLÄ KOVEMMALTA)? Kerkeeköhän tässä huomenna heti aamulla käydä renkaat vaihtamassa esim kevyempiin/yhtä suojaaviin tai vastaaviin (Durano), elleivät ole jo ottaneet pyörääni ensihuoltoon. Pitäisi työn olla valmis lauantaina viimeistään.

Kyllä Marathon Plus 28mm on satakertaa kovempi ajettava kuin Conti 25mm, vaikka contissa olisi renkaan maksimipaineet 8.0 bar.

AkuM
20.05.2010, 23.06
No täytyy toivoa, etteivät ole vielä koskeneet pyörääni, niin voisi saada puhelimella vaihdettua nuo renkaat. Eli luultavasti Schwalben Duranot? Minkäpaksuista suosittelette Cross Roadiin? 26mm liian ohkaiset?

Peregrinus
21.05.2010, 07.48
No täytyy toivoa, etteivät ole vielä koskeneet pyörääni, niin voisi saada puhelimella vaihdettua nuo renkaat. Eli luultavasti Schwalben Duranot? Minkäpaksuista suosittelette Cross Roadiin? 26mm liian ohkaiset?

Voin suositella 28-622 Duranoja. Ovat rullaavuudeltaan ja mukavuudeltaan paljon Marathon Plussia paremmat.

AkuM
21.05.2010, 10.30
Noniin, pyörään oli jo vaihdettu nuo marathon plussat, mutta suostuivat vaihtamaan ne noihin duranoihin. Iltapäivällä pyörä valmis, can't wait!

AkuM
21.05.2010, 23.13
Juups, nyt on tehty pienet testiajot noilla Schwalben Durano 28mm:llä. Pyöränä siis Nishikin Cross Road ja tämähän yhdistelmä kulkee kuin raketti! Niin helposti kiihtyy ja aij aij... Pitäiskö käydä yöajelut vetämässä?:rolleyes:

Ehdottomasti suosittelen noita renkaita!

M. Ouvinen
23.05.2010, 20.31
Mites tommosilla 28-millisilä slikseilä uskaltaa ajaa esim. couscouspuiston hiekkateitä tms. pyöräteitä? Onko syytä himmailla ja pelätä puhkeamisia, pitäisikö pysyä kestopäällysteellä. Pistin crossariin Ultra Gatorskinit alle...

JKS78
23.05.2010, 21.07
Itselläni Schwalben marathon supremet alla ja olen ollut tyytyväinen: rullaa hyvin ja ehjänäkin on toistaiseksi pysynyt (ajoa ~1500km). Tosin mitään kunnon vertailukohtaa oikeisiin "kisarenkaisiin" ei mulla ole eli tämä on tämmöinen "nöösin" mielipide...

Oikeestaan olen vähän ihmetellyt miksei tästä renkaansta ole hirveesti ollut juttua täällä? Onko tässä joku suurempi syy miksei porukka ole tätä kumia alleen ottanut?

Thurin
23.05.2010, 22.08
Mites tommosilla 28-millisilä slikseilä uskaltaa ajaa esim. couscouspuiston hiekkateitä tms. pyöräteitä? Onko syytä himmailla ja pelätä puhkeamisia, pitäisikö pysyä kestopäällysteellä. Pistin crossariin Ultra Gatorskinit alle...

Keskuspuiston ulkoiluteitä on noilla ajettu vaikka kuinka paljon eikä ole koskaan hiekasta puhjennut. Parituhatta kilsaa ajettu ilman sääliä ja kerran on mennyt lasinsiru läpi kulutuspinnasta.

Risto Koivunen
24.05.2010, 00.20
Itse olen ajellut melko surutta omilla 28mm Duranoillani erinäisiä hiekkateitä pitkin, tähän asti ilman ongelmia. Ainoat ongelmat ovat tähän asti olleet kestopäällysteellä, jossa teräväreunaisessa kuopassa lymynnyt käärme pääsi iskemään takarenkaaseen.

Kun nyt tuli nuo Duranot puheeksi, niin tulin tänään mitanneeksi niitten leveyttä työntämitalla: mittauksen perusteella ne olisivat todellisuudessa 26mm leveät tuon nimellisleveydeksi ilmoitetun 28mm sijaan.

JackOja
24.05.2010, 08.38
...Schwalben marathon supremet alla...
...Oikeestaan olen vähän ihmetellyt miksei tästä renkaansta ole hirveesti ollut juttua täällä?

Häh :seko:

Ei kai mistään muusta renkaasta ole juttua täällä niin paljon kuin Schwalbe Marathonin eri versioista :rolleyes:

goljat
24.05.2010, 10.32
Itselläni Schwalben marathon supremet alla Onko tässä joku suurempi syy miksei porukka ole tätä kumia alleen ottanut?

Mulla on alla nuo renkaat. Sitten kun ne ovat loppuunajetut, ilman muuta otan samat renkaat uudestaan. Olen erittäin tyytyväinen kyseisiin renkaisiin.

Akseli
24.05.2010, 15.34
Itse olen ajellut melko surutta omilla 28mm Duranoillani erinäisiä hiekkateitä pitkin, tähän asti ilman ongelmia...

Samoin!

... mittauksen perusteella ne olisivat todellisuudessa 26mm leveät tuon nimellisleveydeksi ilmoitetun 28mm sijaan.

Riippunee vanteista, paineista ja ehkäpä renkaistakin. Eikös tätä ole sekä tavallisena että taitettavana mallina. Itselläni on taitettavat ja sain tulokseksi 28,4mm Shimano RS10 vanteella ja runsaan 7 barin paineella.

urvelo
24.05.2010, 17.14
Hassua kun käsittääkseni vuos pari takaperin kaikki suosi 25 mm renkaita ja nyt yhtäkkiä kaikilla on 28 mm. Itellä Contin 4000 GPs, tosin 23 mm, koska Saksasta kun tilasi sai tosi halvalla. Hiekalla pärjää, sepelilläkin ajelee. Kerran on kumi puhjennut. En kyllä ite keksi hirveen montaa syytä miksi pitäis olla niin perkeleen leveä rengas, mutta mä oonkin urvelo.

JKS78
24.05.2010, 20.02
Ei kai mistään muusta renkaasta ole juttua täällä niin paljon kuin Schwalbe Marathonin eri versioista :rolleyes:

Totta tuokin, mutta mielestäni nimen omaan Supremea ei viesteissä ole hirveästi näkynyt vaan yleensä puhutaan Marathon plussista tai jostain muusta. Toki Supremekin aina silloin tällöin pomppaa esille ja on sille oma ketjunsakkin, mutta semmoinen fiilis mulle vain on tullut, että se ei olisi hirveän suosittu/yleinen rengas. Voin toki olla väärässäkin.

Grim
31.05.2010, 17.16
Paljonko Schwalben Duranon ja Durano S:n välillä on käytännössä eroa pistosuojauksessa ja paljonko painoero merkitsee (235g vs 340g)? Molempia saisi Saksasta 25€/kpl. Toinen vaihtoehto on sitten Contin GP 4 Season, joka on tosin hieman kalliimpi, mutta onko taas vastaavasti parempi?

Arttu L.
01.06.2010, 09.33
Mistähän topicin renkaita kannattaisi lähteä etsimään pääkaupunkiseudulta? Jo neljän päivän päästä saattaa olla edessä retki, jossa krossarin nappularenkaiden tilalla voisi olla sileämpää, joten ulkomailta ei ehdi tilaamaan. Ainakin mainitut Duranot kiinnostaa.

perämiehiä
01.06.2010, 17.01
Paljonko Schwalben Duranon ja Durano S:n välillä on käytännössä eroa pistosuojauksessa ja paljonko painoero merkitsee (235g vs 340g)? Molempia saisi Saksasta 25€/kpl. Toinen vaihtoehto on sitten Contin GP 4 Season, joka on tosin hieman kalliimpi, mutta onko taas vastaavasti parempi?

GP4 season 22e velo-motion, itse aion tilata sieltä. postit 10e, jos Helsingissä asut niin kimpassa säästäisi huimat 5e postikuluissa

snowfake
07.06.2010, 00.11
nuo 4 seasonit kyllä houkuttelevat, pitänee varmaan pari tilailla.

jtvirtanen
07.06.2010, 12.46
nuo 4 seasonit kyllä houkuttelevat, pitänee varmaan pari tilailla.

eilen väänsin kaverini opastuksella contin 4 seasonit omaan mankeliin alle ja hui kun nyt rullaa :)

toivon mukaan tänään illalla pääsen heittämään vähän pitemmän lenkin, niin osaa oikeasti sanoa eron entisiin renkaisiin (joiden mallia en nyt tietenkään muista, mutta meridan cyclo cross 3 mallin esiasennuskumit).

-Jarmo-

Tony47
07.06.2010, 12.50
(joiden mallia en nyt tietenkään muista, mutta meridan cyclo cross 3 mallin esiasennuskumit).

-Jarmo-

Maxxis Larsen Mimo CX 35 (?)

snowfake
07.06.2010, 13.44
Noin, 2kpl tilattu. Kokemuksia jahka fillari saapuu matkahuoltoon ja gumegset tulevat.

ejex
07.06.2010, 14.45

En tiedä onko Durano S ja Durano Plus sama rengas, mutta Plussat ainakin kestävät lähes piikkimatolla ajamista. Eivät ole kevyitä, eikä erityisen mukavia ajaa, mutta jos ei halua paikkaushommia työmatkoilla, niin voin suositella.

Akseli
07.06.2010, 16.52
En tiedä onko Durano S ja Durano Plus sama rengas, mutta Plussat ainakin kestävät lähes piikkimatolla ajamista. Eivät ole kevyitä, eikä erityisen mukavia ajaa, mutta jos ei halua paikkaushommia työmatkoilla, niin voin suositella.

Scwalben sivujen http://www.schwalbe.com/language/ebooks/fi/flash.html mukaan Durano, Durano S ja Durano Plus ovat kolme eri rengasta. Ässä lienee lähinnä kisarengas, entisen Stelvion seuraaja ja Plussa taas melko järeästi pistosuojattu. Pelkkä Durano, jota saa taitettavana tai reunalangalla on taas jonkinlainen kulutusta kestävä yleis-, harjoitus- tai retkirengas. Sitten näyttää vielä olevan tuubi, Durano T.

mun_kero
07.06.2010, 23.14
Noin, 2kpl tilattu. Kokemuksia jahka fillari saapuu matkahuoltoon ja gumegset tulevat.
mie laitoin tilaukseen jo perjantaina...kumpikohan saa aiemmin? :)

Tony47
08.06.2010, 13.16
Onko Continental 4 seasoneissa mitään eroa mihin suuntaan niitä laittaa?

Löysin ainakin tällaisen http://www.bikeforums.net/archive/index.php/t-143085.html

JackOja
08.06.2010, 14.21
No eikö se tuossa jo kerrota? Vai etkö usko mitä internetissä sanotaan ;)

snowfake
08.06.2010, 14.43
mie laitoin tilaukseen jo perjantaina...kumpikohan saa aiemmin? :)

omista tuli mailia että lähtivät myös maanantaina postiin :)

kide
08.06.2010, 15.55
Onko Continental 4 seasoneissa mitään eroa mihin suuntaan niitä laittaa?[/url]

Tuskin on mitään eroa. Itse olen käyttänyt niin päin, että isoimmista urista kuviteltu nuolen kärki osoittaa eteenpäin. Eli tässä (http://static2.biketiresdirect.com/imagesProduct/co4sv-1.jpg) on renkaat kuvattuina siten, miltä eturengas näyttää satulasta katsottuna.

Nappulakenka
08.06.2010, 16.12
Onko Continental 4 seasoneissa mitään eroa mihin suuntaan niitä laittaa?

Mä olen laittanut ne niin kuin ne on kulloinkin menneet.. En siis ole tarkemmin kiinnittänyt huomiota kuvioihin tai mtn.

Grim
08.06.2010, 17.19
GP4 season 22e velo-motion, itse aion tilata sieltä. postit 10e, jos Helsingissä asut niin kimpassa säästäisi huimat 5e postikuluissa

Tilasin kuitenkin Bike-componentistä, kun sain pyytämällä tarjoukseen 29€ kpl. Samalla tuli tilattua sen verran paljon muutakin rompetta, ettei kannattanut maksaa kaksia postimaksuja. Vielä kun pyörä tulisi...

oldoc
16.06.2010, 17.27
Tilasin Cuben crossariin 35 mm Racing Ralphien tilalle 28 mm Conti 4-seasonit ja ensituntuma päivän työmatkalta ei oikein sytyttänyt. Kevythän se oli asfaltilla ajella, mutta tuskinpa noilla paljon huonommille pohjille on asiaa. Mittasin renkaan leveydeksi Easton Circuit vanteilla ja 6,5 bar paineilla 26,2 mm. Taidanpa hommata toiset kiekot ja laittaa niille ne RR:t kuntorata-ajeluun.

snowfake
16.06.2010, 18.55
Itse laitoin ne niin päin kuin koin loogisemmaksi, eli jos se kuvio muistuttaa ">>>>>" päältä niin pyörimissuunta oikealle. Kaipa nuo ihan hyvin rullaa, ei ole kuin noista 32mm CX-renkaista kokemusta. Maastoon voi mennä sitten maastopyörillä, eivätkä ainakaan ole vielä rakentaneet Turun lähistöön mutaista nauhalla eristettyä tasapohjaista rataa esteineen, joten ajelen cyclocrossilla vain maantiellä :D

Vääräjalka
16.06.2010, 22.09
Saako Contin 4-Seasoneita mistään pääkaupunkiseudulta, vai pitääkö tilata Saksasta. Nopeasti etittynä ei näkynyt.

oPa
16.06.2010, 22.51
Itselläkin Rossanon 32mm Maratonit vaihtuivat 23mm Duranoihin kun ajelu on alkanut painottua puhtaasti maantielle. Ei tullut varsinaisesti koettua suurta ahaa elämystä satulasta käsin, vaikka renkaiden painosta tiputettiinkin yli puolet pois. Mukavasti rullasivat kun asvaltti oli tasaista ja vastaavasti kaikki kuopat välittyivät hieman paremmin ohjaamoon. Ei siis mitään yllättävää.
Ensimmäiset 50km nyt takana ja loppujen lopuksi näillä kokemuksilla taputan itseäni olalle ja toivotan paljon lisää nopeita kilometrejä.

(Nopeuden muutokseen en osaa ottaa kantaa, sillä peesissä roikkuu pääsääntöisesti yksi kappale Trekkejä jota ei parane jättää turhan kauas, tai muuten kotona keskustellaan ajonopeuksista.) :D

Satanta
20.06.2010, 08.52
Seuraavat renkaat cc:n ovat Kendan Small Block 8:t, tai vastaavat, mitkä sattuvat kaupasta löytymään. Nykyset maantiekumit ( Scwalbe Luganot) ovat aivan kivat, mutta eipä niillä maastoon poiketa. Vähän palaa renkaisiin, eikä ole niin rajoittunutta, mihin lenkit suuntautuu.

jiiteeteepee
20.06.2010, 15.46
Nyt crossarissa renkaina vittoria 700x35c. Jos tilaan GP4 seasonit 28mm leveinä niin tarviinko vaihtaa myös sisäkumit vai meneekö samoilla?

TERU
20.06.2010, 15.59
Menee entisillä, jos ovat nakkimakkaran paksuiset. Hermo menee, jos sisärekaat ovat ylileveät.

jiiteeteepee
20.06.2010, 16.15
Kuinkas nopeeta tuolta velo-motionilta renkaat tulee?

snowfake
20.06.2010, 22.11
Kuinkas nopeeta tuolta velo-motionilta renkaat tulee?

Itsellä kesti viikon

M. Ouvinen
26.06.2010, 19.03
28mm Conti Gatorskin Ultrat on kestänyt nyt muutaman sata kilometria mainiosti sekalaista hiekkatie- ja maantieajoa, olosuhteiden pakosta myös mukulakivillä ja kaupungissa. Iso peukku.

eggbeater
27.06.2010, 20.47
Moips,
Misukan Krylion Carboneista on isolla sedällä toistaiseksi pelkkää hyvää sanottavaa. Maantievempeleessä on ollut 23 mm leveät, cyckloon vaihdoin kesäksi 25 mm. (käytän sykloa työmatkoilla ja sadesään maantiepyöränä, laitoin pitkät SKS:n lokarit). Painoa on pahimmilaan satku, 25 mm yllättävän mukava ja toimii hiekkatiellä ihan hyvin, 23 mm. tarvittavilla paineilla kyllä kertoo tienpinnan laadusta aikalailla ohjaamoon mutta kun ne kestävät ja kestävät niin tällä porukkalenksu-tasolla toimivat vallan mainiosti. Koviksi monet haukkuvat mutta ei tarvitse olla kovin usein käsi pystyssä rengasta huutelemassa.

Nappulakenka
28.06.2010, 10.47
Ennen juhannusta tuli 28 mm GP 4 Season:lle ensimmäinen 1000 km täyteen. Mukaan on mahtunut maantielenkkejä, työmatkoja sekä ihan päivittäisiä ajoja. Renkaat vieläkin erittäin hyvässä kunnossa ja ainoastaan kaksi pientä kivensirua olen kaivanut pois, mutta muuten saaneet olla rauhassa.

bog
29.06.2010, 08.34
Moips,
Misukan Krylion Carboneista on isolla sedällä toistaiseksi pelkkää hyvää sanottavaa. Maantievempeleessä on ollut 23 mm leveät, cyckloon vaihdoin kesäksi 25 mm. (käytän sykloa työmatkoilla ja sadesään maantiepyöränä, laitoin pitkät SKS:n lokarit). Painoa on pahimmilaan satku, 25 mm yllättävän mukava ja toimii hiekkatiellä ihan hyvin, 23 mm. tarvittavilla paineilla kyllä kertoo tienpinnan laadusta aikalailla ohjaamoon mutta kun ne kestävät ja kestävät niin tällä porukkalenksu-tasolla toimivat vallan mainiosti. Koviksi monet haukkuvat mutta ei tarvitse olla kovin usein käsi pystyssä rengasta huutelemassa.

Komppaan Krylion Carboneita. Myös ajossa 25 millisenä cyclon alla ja hyvin kulkee. Ja mikä tärkeintä, sitä saa erivärisillä kylkiraidoilla ;)

Maranell^
30.06.2010, 12.12
Itsellä on työmatka lähes puoliksi hiekkatietä niin noin pari kesää ajetutuista GP 4 alkaa mennä pienet terävät kivet todella herkästi läpi. Pitää kokeilla nyt Bontagerin pistosuojattua miten sillä tulee pärjäämään.

Oses
02.07.2010, 12.08
Työmatka-ajoa varten vaihdoin Maxxis Locustit Schwalben Marathon Racereihin (30-622). Rullaahan noi paljon paremmin asvaltilla ja hyväkuntoisella hiekkatiellä on kiva ajella mutta ei taida olla asiaa enää hölkkäpoluille.

Työpaikan vaakakin näytti renkaalle juuri sitä painoa mitä lupasikin, eli 280g grammaa (muistaakseni). Tai no, virallisen weppisivun mukaan painon pitäisi olla 330g, ja bike-components.de:n mukaan 290g. Kolmensadan gramman puolelle se ei ainakaan mennyt.

Työmaatöiden vuoksi auki revityllä sora- ja hiekanmurikkapätkällä kyllä huomaa heti eron noihin paksumpiin locusteihin, paksummilla renkailla pärjää sulavemmin ja ketterämmin.

Tyytyväinen olen kuitenkin valintaani.

Tr-Anssi
07.07.2010, 04.39
28mm Conti Gatorskin Ultrat on kestänyt nyt muutaman sata kilometria mainiosti sekalaista hiekkatie- ja maantieajoa, olosuhteiden pakosta myös mukulakivillä ja kaupungissa. Iso peukku.

25mm lähtee testiin tässä päivänä minä hyvänsä.. Ulkokumien painot tipahtaa about puoleen, toivotaan että kestää 'yhtään'.

Antti_S
08.07.2010, 16.53
Reilu tonni sotkettu täälläkin 28mm GP4:lla. Hyvä rengas ollut myös hiekkatiellä, mutta kohta hajoo pää pelkällä tiellä ajoon. A) orkkis crossikumit alle B) maasturin ostoon .... onneks emäntä (toivottavasti) ei lue tätä foorumia :)

Tr-Anssi
08.07.2010, 17.48
25mm lähtee testiin tässä päivänä minä hyvänsä.. Ulkokumien painot tipahtaa about puoleen, toivotaan että kestää 'yhtään'.

Huhhuh, onpas sitten pirun kireet renkaat ainakin noille vanteille (Focuksen orkkis-setti, ilmeisesti Alex Rimsin tekemät SL CSL 2800 tms). Aivan tolkuton homma saada päälle tai pois, olkoon nyt takana testissä mutta eteen en saanut niin että sisäkumikin olis selvinny projektista :(

Rengasmuovia köyhempänä ja puhki väännetyillä sormilla varustettuina luovutin ja pistin eteen takaisin orkkis Schwalben cx -gumeen. Meni kutakuinkin heittämällä päälle jopa väsynein sormin..

Pitänee ottaa vaikka Schwalbe Durano testiin kun sitäkin on kehuttu.

Vääräjalka
09.07.2010, 09.20
Reilu tonni sotkettu täälläkin 28mm GP4:lla. Hyvä rengas ollut myös hiekkatiellä, mutta kohta hajoo pää pelkällä tiellä ajoon. A) orkkis crossikumit alle B) maasturin ostoon .... onneks emäntä (toivottavasti) ei lue tätä foorumia :)

Kyllä crossarissa pitää olla kahet kiekot. Toisessa cx kumit ja toisessa maantiekumit. Mulla on nyt 25mm Duranot ja Racing Ralphit ja vaihtoon menee minuutti.

Risto Koivunen
09.07.2010, 11.04

Itsekin piti parin kuukauden maantierenkailla ajon jälkeen laittaa vaihteeksi krossikumit alle - hauskaa on ollut ajella noilla parin viikon verran hiekkateitä, pellonlaitoja yms. Kohta kyllä vaihdan takaisin maantierenkaisiin.

Täytyy joskus vain hankkia lisäkiekot että tuo vaihtaminen hieman nopeutuisi.

Riksa
09.07.2010, 13.50
Heitetääns aavistuksen tangentin suuntaan: mites oletta hoitaneet takapakan kaksien kiekkojen kanssa? Molemmissa satseissa oma vai pakka vaihtaen (yleensä minuutin homma) kiekkojen mukana?

Ajattelin vain että ajomääristä riippuen pakan/ketjun yhteensopivuus (kulumisen takia) ei ole taattu tuossa kahden pakan järjestelmässä. Vai luulenko turhia?

Nimimerkillä: juur sain toiset kiekot[1]

- R

[1] Nykyisellä takapakalla ajeltu n. 3000, ketjuilla 1500 ja mietin että miten uudenkarhea pakka suhtautuisi vanhoihin ketjuihin...

ps. Kesäkumeina ollut Schwalben Duranot 25mm, 1500 km. Tyytyväinen, kun en paremmastakaan tiedä. Seuraavaksi ajattelin noita Krylioneita...

Mikko
09.07.2010, 22.48
Kyllä crossarissa pitää olla kahet kiekot. Toisessa cx kumit ja toisessa maantiekumit.

Miksi? Maantiekumit krossarissa on alkukeväästä paikallaan, mutta miksi muulloin?

Itsok
09.07.2010, 22.56
Kaikilla ei ole maantiepöörää tallissa ja joskus se maantien kinnaaminen on ihan mukavaa vaihtelua, vaikka se perseestä onkin muuten.

kontio
09.07.2010, 23.32
mulla on 2 fillaria, mutta isäpapalle cycloon maantiekiekot, vähän maantielle sopivamman pakan ja 23 milliset hommasin, ilman muuta se pakka kannattaa olla eri. Hermot menee jos koittaa kompaktirattailla ja ~30 piikkisellä takapakalla kinnata maantietä. Eli se 11-23 pakka on "suht must".
Maksoi 9spd Tiagran pakka 17€ CRC:llä keväällä, Proliten 30mm tonnikeijukiekot 120€ ja kumit löytyi omasta laatikosta. Halpaa ja kätevää.

Itsellä on muuten tuossa hiekkatiefillarissa ollut 52/39 ja 11-26, eikä ole mikään erikoisen kiva ajaa hiihtolatua, eli ylämäet ajettava aina suht kovaa. Kompaktipäivitys parhaillaan työn alla.

edit_

Ajattelin vain että ajomääristä riippuen pakan/ketjun yhteensopivuus (kulumisen takia) ei ole taattu tuossa kahden pakan järjestelmässä. Vai luulenko turhia?
Älä stressaa turhia, ketjut ja pakat on käyttöä varten.

Akseli
14.09.2010, 21.01
Tänään laiton fillarin syysasuun, kiinnitin lokarit ja vaihdoin leveämmät renkaat. Keväällä asentamilleni 28mm Schwalbe Duranoille kertyi kesän mittaan reilut kolme ja puolituhatta kilometiä. Pääosin olen ajellut asfalttia, mutta en ole kaihtanut huonojakaan hiekka- tai sepelipintaisia teitä mikäli vain renkaan kantavuus on niillä riittänyt.

Duranot osoittautuivat erittäin kestäviksi, yhtään rengasrikkoa ei niille sattunut eikä kiviä juuri ole tarvinnut niistä kaivella. Varsin kova kumiseos ei myöskään kesän ajoissa kulunut merkittävästi, muutama gramma näyttäisi puntarin mukaan takarenkaasta hävinnen, eturenkaassa ei eroa huomaa. Kulutuspinnat ovat hyvässä kunnossa, pyöreä profiili on takana hieman muuttunut kulmikkaammaksi ja edessä rankaan valusauma keskellä on juuri ja juuri kadonnut näkyvistä.

Näillä näkyvin samat yksilöt menevät alle taas ensi keväänä, uskoisin niillä olevan toisen mokoman kilometrejä vielä edessä. Takarenkaan taidan tosin vaihtaa eteen. Tulipa viime keväänä tehtyä hyvä valinta!

nuubiainen
15.09.2010, 15.05
Keväällä asentamilleni 28mm Schwalbe Duranoille kertyi kesän mittaan reilut kolme ja puolituhatta kilometiä.

Itse rytyytin 28 mm Duranoilla reilut 2000 km, asfalttia ja aika huonokuntoisiakin sorateitä. Eturenkaaseen on joku lasinsiru tai terävä kivi repäissyt haavan, mutta muuten ovat hyvässä kunnossa. Ei yhtään rengasrikkoa.

Erittäin hyvät kompromissirenkaat siis, mutta mukavinta noilla on silti ajella asfaltilla. Ajattelinkin vähän että ostan seuraavaksi 23 mm maantiekumit, ja laitan hiekkateille jatkossa toiset kiekot alle.

Mitenköhän 25 mm Durano eroaa käytänössä tuosta 28:sta?

PPU
15.09.2010, 21.32
28mm Duranot olleet jonkin aikaa täälläkin crossarissa. Hyvät kumit tuntuvat olevan maantielle peruslenkeille, vaikka huono tuuri teki etukumiiin lähes sentin viillon jostain pullon palasta heti uutena. Cascon LiguiSolella tehty paikkaus on toistaiseksi kestänyt hyvin. Tilaan varmaan em. Duranoita lisääkin. Tuolla leveydellä ajaa hiekkatielläkin välttävästi.

nuubiainen
16.09.2010, 20.45
Cascon LiguiSolella tehty paikkaus on toistaiseksi kestänyt hyvin.

Onkos tuo siis jotain kumiliimaa? Onko sitä ihan yleisesti myynnissä? Voisin kokeilla oman Duranoni korjaamiseen.

appmot
17.09.2010, 05.36
Kumiliimaa se on. Löytyy ihan yleisesti rauta-kaupoista yms. Itse ostin muistaakseni Minimanista.

ISO-O
22.09.2010, 16.16
Kesän alla Panaracer T-Serve PT 28mm (lähetti)rengas crossarissa. Kertaalleen päittäin
vaihdettu etu/taka. Ei rengasrikkoja, kilsoja joku tuhat alla.
Myös Bontragerin 28mm Race rengas pistosuojattuna kestänyt jo liiankin kanssa..
4-Seasonit aikans kömpelöt em. verrattuina kyllä. Kokeiltu on.

Kesävälitykset 38/48 edessä, takana 25h se kevein.
Talvea varten kaipailee ainakin 27h taakse ja 46h edessä on ihan jees taajama-ajossa.

nuubiainen
28.09.2010, 20.01
Tänään kosahti Durano ekan kerran, 2100 km jälkeen. Pumppu osoittautui samalla melko sudeksi, ei sillä saanut renkaaseen varmaan kuin 2 bar. Täytyypä selailla vanhoja minipumppu-threadeja...

Sain myös toiset kiekot CC-käyttöön ja rytyyttelin metsäpoluilla. Todella hauskaa, ja ajomukavuus liikenteessäkin on pehmeillä kumeilla ihan eri luokkaa. Pääkaupungin pyörätiet kun muistuttavat usein enemmän cyclocross-rataa kuin maantietä. Tuli tosin myös huomattua, ettei se leveämpi ja löysempi kumi oikein mihinkään rullaa, ainakaan toi Continentalin Cyclocross Speed.

appmot
28.09.2010, 20.56
Joo, se ero on järkyttävä, kun vaihtaa maantiekumit raskaampiin nakkeihin. Mulla oli Michelinin optimumien jälkeen parilla työmatkalla Vittoria Randonneur Cross Pro:t, mutta on kyllä umpikumimaiset ja kovahkot renkaat. Nyt taas syksyn suosikit Racing Ralph:it alla. Kohtalaisen kevyt,mukava pyöräteillä ja rullaa mielestäni mukavasti. Uskaltaa ajaa märillä/jäisillä lehtien peittämillä pyöräteillä vähän rennommin. Täksi syksyksi laitoin Panaracer:in pistosuojanauhat varmuuden vuoksi. Ei tosin viime syksynä yhtään rengasrikkoa Ralpheilla.

Polla
28.09.2010, 21.17
Mulla tuli crossarissa mukana challenge grifo pro 32 mm nappula rengas ja luoja kun rullaa upeasti! Loistava kiihtyvyys, helposti ajelee 35-40km/h asfaltilla ja hyvin toimii hiekalla kovissa vauhdeissa, mutaan kyllä juutuin ikävästi. Toisessa kiekkosetissä on sitten shwalben durano 23 mm. Kesän kun ajelin maantiepyörällä niin pakko oli saada samaa tuntumaa crossariin asfaltille.

Smu
29.09.2010, 10.10
Mulla tuli crossarissa mukana challenge grifo pro 32 mm nappula rengas ja luoja kun rullaa upeasti! Loistava kiihtyvyys, helposti ajelee 35-40km/h asfaltilla ja hyvin toimii hiekalla kovissa vauhdeissa, mutaan kyllä juutuin ikävästi. Toisessa kiekkosetissä on sitten shwalben durano 23 mm. Kesän kun ajelin maantiepyörällä niin pakko oli saada samaa tuntumaa crossariin asfaltille.

Onko vielä kokemusta miten nopeasti tuo grifo kuluu? Olen käyttänyt kauan Vittoria Cross XN -kumeja ja tuo kuvauksesi sopii myös niihin hyvin. XN menee kankaille mulla noin 3000 km asfaltti/hiekkatieajon jälkeen (takarengas siis, edessä kestää tuplaten tuon verran). Painan toki sen 90 kg joten massaakin on takarenkaan päällä...

Polla
29.09.2010, 10.39
Onko vielä kokemusta miten nopeasti tuo grifo kuluu?

kilometrejä vasta n. 500 alla joten palaan asiaan kun on kulutettu loppuun :)

Plus
29.09.2010, 11.09
Ei voi kyllä liikaa kehua Challengen renkaiden rullaavuutta. Mulla on crossarissa alla Grifo XS Open tubularit, ja mielestäni ne rullaa 4/5 bar paineilla yhtä hyvin kuin 25mm GP4000s:t. Pyörää kesken lenkin vaihtaessa ei ainakaan huomannut mainittavaa eroa.

Nuo open tubularit on aika jännät renkaat, kun ne ottaa paketista ne on kuin molemmista laidoista päärmätty vahakangaskaistale, jonka keskelle on liimattu itse kuvio erillisenä palana. Ihmettelin että pysyykö nuo vanteella ollenkaan mutta niin ne vaan pysyy.. :D

Vittorian Cross XN Pro-renkaisiin verrattuna nuo ovat vähän isommat, mukavammat ja rullaavammat. Kuvio on sama. Sisureina oon käyttänyt Misukan latekseja. Kuluminen ei ole mulle mikään kriteeri joten en osaa siitä sanoa mitään, mutta viiltoja ei ainakaan ole tullut.

Täydelliset renkaat jos ajaa paljon lenkkiä sorateillä mutta ei halua kärvistellä asfaltillakaan. Viimeksi ajoin lenkillä 30km soratietä noilla 25mm GP4000 s:llä, kyllä nekin sen kesti mutta isommista kivistä kapea rengas poukkoilee hermostuneesti ja vanteet kolisee kivin. Pulleat CC-sliksit taas kantaa hyvin vaikka vastalanatulla tiellä.

appmot
29.09.2010, 13.46
Mistäs ootte ostaneet noita Challengen Grifo renkaita? En näin äkkiseltään löytänyt mistään.

Cyklooppi
29.09.2010, 19.00
Onko vielä kokemusta miten nopeasti tuo grifo kuluu?

Itsellä Grifot alla helmikuusta lähtien ja uudet Grifot vaihdoin elo-syyskuussa. Vaihtelevaa käyttöä talvella, keväällä ja kesällä. Hiekalla, poluilla ja pelloilla ajettu ja myös kevään ensimmäisiä maantielenkkejä. Kilometriä en osaa sanoa, koska suurin osa kilometreistä on tullut kevään ja kesän aikana maantiekumeilla. Grifon pinta on melko pehmeetä, eli nappulat kuluivat ja pintaan tuli "haavaumia", jotka tuntuivat imevän kiviä ja puhkovan sisureita. Hyvä rengas, vielä kun saisi kokeiltua valmistajan muitakin malleja. Vittoria kiinnostaa myös.

kide
30.09.2010, 14.24
Mistäs ootte ostaneet noita Challengen Grifo renkaita? En näin äkkiseltään löytänyt mistään.

Ainakin Shop4Cross (http://shop4cross.com/bereifung/faltreifen.html) niitä näkyy myyvän.

Onko nuo valkoiset versiot huonompia pidoltaan/kestävyydeltään kuin perinteiset mustat kumit? Schwalbehan varoittelee värillisistä renkaistaan, että eivät ole ihan yhtä hyviä. Minkä värisiä nuo ajamanne Challenget ovat olleet?

Cyklooppi
30.09.2010, 18.44
Minkä värisiä nuo ajamanne Challenget ovat olleet?

Ihan tuota perusväritystä http://www.challengetech.it/products/cyclocross/grifo-open-019/en

LosJormas
05.10.2010, 16.31
Kuinkas suuri ero on 28mm ja 25mm leveillä kumeilla mukavuudessa esim soralla ajaessa? Jos puhutaan nyt vaikka Conti gp 4 seasoneista.

elasto
19.12.2010, 13.45
Contin Grand Prix 4-Season vai Schwalben Durano ensi kesäksi crossariin? Ajelen työmatkaa crossarilla, 90% kestopäällysteellä ja 10% hiekkatiellä. Sateella tai märällä tulee myös välillä ajettua. 28 vai 25mm leveä rengas?

nuubiainen
19.12.2010, 14.27
Duranossa eniten on vakuuttanut kestävyys, ja muutenkin hyväntuntuinen rengas. 28 mm versiota olen käyttänyt. Vaikea uskoa että 25- ja 28-milliset eroaisivat toisistaan kovin paljon.

Contista ei kokemusta, tuntuu että Durano kestää sen verran pitkään että mitään uutta ei hetkeen pääse edes kokeilemaan.

kpyora
19.12.2010, 14.31
Minulla on tuosssa käytössä toisessa pyörässä 21 - 23 mm tuubit ja toisessa 28 mm semisliksi. En kaipaa ainakaan leveämpää.

Nappulakenka
19.12.2010, 20.04
Duranossa eniten on vakuuttanut kestävyys, ja muutenkin hyväntuntuinen rengas. 28 mm versiota olen käyttänyt. Vaikea uskoa että 25- ja 28-milliset eroaisivat toisistaan kovin paljon.

Contista ei kokemusta, tuntuu että Durano kestää sen verran pitkään että mitään uutta ei hetkeen pääse edes kokeilemaan.

GP 4-Season:ssa eniten on vakuuttanut kestävyys, ja muutenkin hyväntuntuinen rengas. 28 mm versiota olen käyttänyt. Vaikea uskoa että 25- ja 28-milliset eroaisivat toisistaan kovin paljon.

Duranosta ei kokemusta, tuntuu että GP 4-Season:t kestää sen verran pitkään että mitään uutta ei hetkeen pääse edes kokeilemaan..

nuubiainen
19.12.2010, 22.31
Plagioinnista 5€ sakkoa.

Kiovan Dynamo
23.12.2010, 12.43
Contin Grand Prix 4-Season vai Schwalben Durano ensi kesäksi crossariin? Ajelen työmatkaa crossarilla, 90% kestopäällysteellä ja 10% hiekkatiellä. Sateella tai märällä tulee myös välillä ajettua. 28 vai 25mm leveä rengas?

Joku semislikki crossirengas? Smart Sam tms. Ei haittaa, vaikka se työmatkalta poikkeava polkukin alkaisi vähän houkuttelemaan. ;)

kide
23.12.2010, 14.32
Vähän hölmöä rampauttaa hyvää rossaria maantienakeilla, kun kerran kunnolliset renkaatkin mahtuvat pyörimään. Ainakin Michelin Cyclocross Jet S, Vittoria Cross XN ja Schwalbe Sammy Slick vaikuttavat sekakäyttöön sopivilta. Vähän enemmän kuviota on esimerkiksi Kendan Small Block 8:ssa. Schwalben Smart Sam CX:ää ei ole taittuvana ja on siten vähän painavahko.

nuubiainen
24.12.2010, 12.38
Minusta taas esim. nuo 28 mm Duranot toimivat aivan tarpeeksi hyvin lyhyillä hiekka- ja soraosuuksilla. Sitten kun mennään oikeasti ajamaan poluille, niin nappulakiekot alle. En tykkää noista "kompromissirenkaista" maantiellä, sliksit ovat asfaltille parhaat.

Pirkka
24.12.2010, 14.24
Näillä Contin 4Seasoneilla varustetulla cyclolla tuli ajettua viime syksynä sellaisella sepelitielllä, että kuski alkoi taipumaan, mutta renkaat kestivät puhkeamatta.

http://www.kiwivelo.co.nz/store/image/Continental%20GP%204%20Seasons%20.gif

Akseli
24.12.2010, 14.31
Minusta taas esim. nuo 28 mm Duranot toimivat aivan tarpeeksi hyvin lyhyillä hiekka- ja soraosuuksilla.

Samaa mieltä. Lähes jokainen lenkki viime kesänä sisälsi muutaman kilometrin hiekkapätkiä eikä 28mm Duranoilla ongelmia ilmennyt. Keväällä ja syksyllä oli sitten alla 35mm Sammy Slickit. Ne ovat kyllä leveämpinä ja pehmeämpinä Duranoja mukavammat huonolla alustalla, mutta sitten selvästi tahmeammat asfaltilla. Duranon kestävyyteen luotan näistä enemmän.

A.A
24.12.2010, 15.07
GP 4-Season:ssa eniten on vakuuttanut kestävyys, ja muutenkin hyväntuntuinen rengas. 28 mm versiota olen käyttänyt. Vaikea uskoa että 25- ja 28-milliset eroaisivat toisistaan kovin paljon.

Duranosta ei kokemusta, tuntuu että GP 4-Season:t kestää sen verran pitkään että mitään uutta ei hetkeen pääse edes kokeilemaan..

Continental tekee hyviä sisärenkaita.

Scott68
24.12.2010, 19.44
Satsaa kaksiin kiekkoihin, niin vaihto lenkkipäivän mukaan sujuu sutjakkaasti, eikä tarvi tehä mithään kompromissiratkasuja. Pikitielle liksi ja soralle nappigymmit. Valmis vastaus seuraaviin viesteihin: Elämä on... ja raha on tehty kiertämään :D

nuubiainen
24.12.2010, 22.03
Sliksejä ei tietenkään tarvitse pitää 8 barin paineessa, soratiellä on paljon kivempi ajaa kun tiputtaa vähän.

kukkone
26.12.2010, 22.58
Olen hankkimassa kesäkumeja hybridiin, mutta mietin kuinka ohuet renkaat pyörääni mahtuu? Pyörä on Kona Dew ja nykyrenkaat 37 mm. Osaako joku jelpata?

Ajattelin vaihtaa noin 25-28mm renkaisiin jotta pääsee lujempaa, kuitenkin siten että keskustan kantit, mukulakivet ja lyhyet keskuspuistotyyppiset reititkin luonnistuu. Olisiko tuollainen renkaan leveys järkevä?

nuubiainen
26.12.2010, 23.16
Olen hankkimassa kesäkumeja hybridiin, mutta mietin kuinka ohuet renkaat pyörääni mahtuu? Pyörä on Kona Dew ja nykyrenkaat 37 mm. Osaako joku jelpata?

Kuinkahan leveät vanteet? Jos on 19 mm sisähalkaisija, kuten hybrideissä kai usein on, niin 28 mm menee vielä ihan virallisen säännönkin mukaan.

Ajattelin vaihtaa noin 25-28mm renkaisiin jotta pääsee lujempaa, kuitenkin siten että keskustan kantit, mukulakivet ja lyhyet keskuspuistotyyppiset reititkin luonnistuu. Olisiko tuollainen renkaan leveys järkevä?Mikäs siinä. Ajomukavuus kärsii, mutta voi niillä vähän lujempaa päästäkin. Kevyemmät luultavasti ainakin, esim. 28 mm taittuva Durano painaa alle 250 g.

kukkone
26.12.2010, 23.29
Kuinkahan leveät vanteet? Jos on 19 mm sisähalkaisija, kuten hybrideissä kai usein on, niin 28 mm menee vielä ihan virallisen säännönkin mukaan.

Mikäs siinä. Ajomukavuus kärsii, mutta voi niillä vähän lujempaa päästäkin. Kevyemmät luultavasti ainakin, esim. 28 mm taittuva Durano painaa alle 250 g.

Vanteet on Shining MT-20, leveydestä en tiedä. 20mm?. Tota 28 mm duranoa lähdenkin varmaan tilaamaan.

nuubiainen
26.12.2010, 23.38
Joo, eiköhän se 28 mm sovi joka tapauksessa. Kannattaa hommata myös sopivat sisäkumit samalla, nykyisesi voivat olla liian paksut.

kukkone
27.12.2010, 01.46
Joo, eiköhän se 28 mm sovi joka tapauksessa. Kannattaa hommata myös sopivat sisäkumit samalla, nykyisesi voivat olla liian paksut.

Vastasitkin seuraavaan kysymykseeni valmiiksi :). Kiitos avusta.

Edit. Osaako joku vielä sanoa käykö 25 mm? Löysin Sheldon Brownin artikkelin, jonka perusteella ei sopis, mutta useat pyöräilijät on ylittänyt suositellut leveydet.
http://www.sheldonbrown.com/tire-sizing.html

nuubiainen
28.12.2010, 21.37
Tältä sivulta:

http://smtp.schwalbetires.com/tech_info/tire_dimensions

löytyy ERTROn taulukko, jonka mukaan 28 mm olisi kapein 19c vanteelle suositeltava rengas. Vaikea sanoa, kuinka vakavasti tuo täytyy ottaa. Itse ottaisin vaan 28 mm renkaan, ei sillä käytännössä mitään eroa ole 25-milliseen.

kukkone
29.12.2010, 02.59
Tältä sivulta:

http://smtp.schwalbetires.com/tech_info/tire_dimensions

löytyy ERTROn taulukko, jonka mukaan 28 mm olisi kapein 19c vanteelle suositeltava rengas. Vaikea sanoa, kuinka vakavasti tuo täytyy ottaa. Itse ottaisin vaan 28 mm renkaan, ei sillä käytännössä mitään eroa ole 25-milliseen.

Löysin sopivan 28mm renkaan, mutta sitten huomasin että on Sheldon Brown mainitsee erikseen 700 C ja 700c renkaan. Kyseinen brittilafka myy koossa 700c haluamaani rengasta, mutta se on ilmeisesti eri koko kuin suomalainen 700 C, eikö?

kide
29.12.2010, 09.52
Löysin sopivan 28mm renkaan, mutta sitten huomasin että on Sheldon Brown mainitsee erikseen 700 C ja 700c renkaan. Kyseinen brittilafka myy koossa 700c haluamaani rengasta, mutta se on ilmeisesti eri koko kuin suomalainen 700 C, eikö?
Kyllä ne samaa tarkoittavat kirjoitusasusta huolimatta. Noi menee 622-milliselle vanteelle.

Sheldon on käyttänyt isopyörämaasturin (29er) rengasta kuvatessaan merkintää "700c" (huomaa lainausmerkit). 700 mm on likimalkainen renkaan ulkohalkaisija. Tarkka halkaisija sitten riippuu renkaan koosta. 23-millisellä maantierenkaalla se on noin 675 mm ja 2.2-tuumaisella maastorenkaalla noin 730 mm. Vanteen koko siis molemmilla 622 mm.

kukkone
29.12.2010, 19.30
Kyllä ne samaa tarkoittavat kirjoitusasusta huolimatta. Noi menee 622-milliselle vanteelle.

Sheldon on käyttänyt isopyörämaasturin (29er) rengasta kuvatessaan merkintää "700c" (huomaa lainausmerkit). 700 mm on likimalkainen renkaan ulkohalkaisija. Tarkka halkaisija sitten riippuu renkaan koosta. 23-millisellä maantierenkaalla se on noin 675 mm ja 2.2-tuumaisella maastorenkaalla noin 730 mm. Vanteen koko siis molemmilla 622 mm.

Ok, kiitos selvennyksestä.

elasto
26.01.2011, 00.49

Päädyin tilaamaan tollaset Contin Grand Prix 4-Seasonit 28mm kokoisena. Eipä niitä vähään aikaan pääse vielä kokeilemaan, mutta onpahan valmiina jos se kesä sieltä vielä joskus tulisi.

pipa39
01.02.2011, 19.39
:eek: On se hurja! Meikäläinen rullaili omilla Contin 4-Season 28 mm gumeksilla samaisena viikonloppuna Ciclillä 240 km.

Metsästin tuota kyseistä rengasta netistä.

Joku kirjoitti että se on loppunut mutta bike-componentista löytyi tämä ;
Continental Grand prix 4 season faltreifen.
- onko siinä pistosuoja ?

Tilasin jo kylläkin...

m e r k s
01.02.2011, 20.06
Metsästin tuota kyseistä rengasta netistä.

Joku kirjoitti että se on loppunut mutta bike-componentista löytyi tämä ;
Continental Grand prix 4 season faltreifen.
- onko siinä pistosuoja ?

Tilasin jo kylläkin...

On (http://www.velo-motion.com/product_info.php?products_id=122). Kaupasta ei kokemusta.

Nappulakenka
02.02.2011, 14.14
Löytyyhän noita GP 4 Seasoneita myös PBK (http://www.probikekit.com/display.php?code=Y1094):sta.

esc
08.03.2011, 00.21
Viime kesä menin Contin GP4season 28:lla mutta koska omat ajonopeudet ovat leppoisasti siellä 25 km/h tienoilla niin aloin miettimään, josko hankkisin jotkut mukavammat renkaat, eli enemmän ilmatilaa ja alemmat paineet.

Nyt saisi sitten suositella renkaita 32-35 haarukasta joidenka käyttöpaineet olisivat siellä 4 bar nurkilla. Ainakin Kenda Smallblock 8 on tullut itsellä mieleen, mutta muita ehdotuksia?

Ajaminen pääosin asfaltilla, mutta myös hiekkatiellä mennään. Olisi kiva jos eivät painaisi aivan älyttömästi, rullaisivat kohtuullisesti ja olisivat ennenkaikkea mukavat :)

H. Moilanen
08.03.2011, 07.18
Contin Cyclocross Speed?

http://www.conti-tyres.co.uk/conticycle/ti%20cyclocrossspeed_cl.shtml

orcatri
08.03.2011, 12.40
Mulla oli ennen nykyrengastusta elisiis talvimaratooneja krossarissa juuri nuo Speedit. Ajelin kaikilla alustoilla, ja mielestäni toimivat oikein hyvin. Mutaa nuo eivät toki oikein siedä, mutta kovilla alustoilla meno on ok. Nastarengaskauden jälkeen heitän krossariin SB8:t, kun tuli sellaiset tässä talvella hommattua. katsotaan muistanko kirjoitella tänne vertailevaa tutkimusta kauden edetessä.

daemonsultan
08.03.2011, 17.57
Mä olen tässä jo hyvää vauhtia suunnittelemassa kevät/kesäkautta ja mieleen tuli myös rengasjutut. Pääasiassa tuo crossari on työmatka- ja kuntoilukäytössä, joiden jako menee melkein puolet ja puolet. Tällä hetkellä kumit ovat Schwalben Sammy Slickit, mutta mietin pitäisikö siirtyä vielä maantieystävällisempiin, kun normikäytössä hiekkaa tai soraa on alla varsin vähän.

Peruskäytössä olisi tarve sopivasti rullaavalle, kestävälle, kohtuullisen mukavalle ja mielellään pistosuojatulle jokakelin renkaalle, joten olen vähän ajatellut tuota Continentalin 4 Seasonia. Onko se passeli valinta vai löytyykö parempia ehdotuksia? Toinen kysymys tässä on sitten leveys eli mikä sopii tuohon käyttöön?

Lisäkysymystä tulisi sitten kuntoilukäytöstä. Matkat ovat yleensä noin 25-50km, mutta tarkoitus olisi myös tähdätä pidempiin. Saavutanko tuossa käytössä lisähyötyä toisista ulkorenkaista? Ja jos saavutan, millaista leveyttä suositeltaisiin hikilenkeille? Myös merkki- ja mallisuosituksia vastaanotetaan.

Pahoittelut, jos kyselen jo jotain mitä joku on varmasti aiemmin kysellyt, mutta ajattelin kuitenkin kohdistaa kysymyksen ihan spesifisti aikani postauksia selailtuani.

LosJormas
08.03.2011, 19.14
Itselläni ei kovinkaan monista eri renkaista ole kokemusta, mutta nuo mainitsemasi Contit ovat kyllä erittäin hyväksi todetut!
Mulla tulee taas jäiden lähdettyä 28mm alle, enkä itse osaa sanoa syitä, miksi ottaisi siitä kapeamman.

Velo-Motionilta (http://www.velo-motion.com/product_info.php?info=p122_Continental-Grand-Prix-4-Season.html) saa noita kumeja puoleen hintaa vrt. suomeen, tilaa kuitenkin hyvissä ajoin, toimitus kestää about 2-3 viikkoa.

Samuel
16.03.2011, 21.44
Huomenna ajattelin tilata kesärenkaat ja mahdollisesti Continentalin GP 4 Seasonit. Nyt pitäisi päättää, että 25mm vai 28mm leveänä.

f64
19.04.2011, 20.22
Contin GP4 seasonit myös hankinnassa, 28mm leveänä. Onko kellään kokemusta miten nuo toimisi tubeleksena? Vanne on Mavic, 17mm leveä, ja siihen löytyis Stanilta valmiina rimstripit.

Samuel
19.04.2011, 20.51
Hankin molemmat 25 ja 28mm. Tällä hetkellä 28mm alla ja hyvin rullaa. Kesäksi kapeampi.

ProSLCX
19.04.2011, 20.52
Vaihdoin omaan hybridiini vähän aikaa sitten 23mm Durano S:t, jättäen alkuperäiset sisuskumit vielä paikoilleen. Sisäkumeissa oli merkintä 35x622 (!) (alkuperäinen ulkorengas on 28mm), tuleekohan tuolla yhdistelmällä jotain ongelmaa lähitulevaisuudessa? Uudet sisäkumit on hankinnassa tosin jo, mutta kysynpähän vain. Kaksi lenkkiä jo tullut vedettyä noilla nykyisillä, kun polte tien päälle oli kova :)

Kare_Eskola
19.04.2011, 21.21
Jos ne sisäkumit sinne mahtuu eikä tee rengaksiin möykkyä niin anti olla. Mutmut, hanki kuiteski taskuun nakkikumikoon sisuri, on helpompi laittaa. Ja mahtuu taskuun paremmin.

kide
21.04.2011, 11.59
Contin GP4 seasonit myös hankinnassa, 28mm leveänä. Onko kellään kokemusta miten nuo toimisi tubeleksena? Vanne on Mavic, 17mm leveä, ja siihen löytyis Stanilta valmiina rimstripit.
Vastaavanlaista viritystä olen itsekin harkinnut, mutta Stanin sivuilla oleva varoitus on aika pelottava:

Warning: You can only use a Tubeless Road Tire (for example Hutchinson Intensive, Fusion 3, or Atom) on your rim for tubeless use. Other road tires will stretch and blow off the rim.

Mulla on nyt kokeilussa litkutetut Schwalben Kojakit (35 mm) Shimanon vanteilla. 4 bar paineilla tuntuu toimivan ihan hyvin. Takarengas alkaa vuotaa reunasta noin 4,5 bar paineessa, mutta tiivistyy heti paineen laskettua hieman.

f64
21.04.2011, 15.07
Vastaavanlaista viritystä olen itsekin harkinnut, mutta Stanin sivuilla oleva varoitus on aika pelottava:

Mulla on nyt kokeilussa litkutetut Schwalben Kojakit (35 mm) Shimanon vanteilla. 4 bar paineilla tuntuu toimivan ihan hyvin. Takarengas alkaa vuotaa reunasta noin 4,5 bar paineessa, mutta tiivistyy heti paineen laskettua hieman.

luin stanin sivujaaika nopeesti, ja jäin siihen käsitykseen että se koskisi vain maantiekiekkoja ja -kumeja. Nuo mun kiekot on tosiaan 17mm leveät. Pitäis ehtiä hi5:een kysymään neuvoa. 4 baria tuntuu todella alhaiselta, nyt oon pumpannut 8,5een. Pitääpä jatkaa tutkimuksia! Kiitos vastauksesta!

RCH68
22.04.2011, 21.35
niin ehdottomasti Durano Plussa jossa parin millin pistosuojaus ja ei paina kuin 350g..noin 25mm :D on ajettu jo muutama sata kilsaa sepelillä :D

Polla
22.04.2011, 22.01
niin ehdottomasti Durano Plussa jossa parin millin pistosuojaus ja ei paina kuin 350g..noin 25mm :D on ajettu jo muutama sata kilsaa sepelillä :D

+1

Toimii kuin tauti! Täällä 25 mm crossarissa kiinni. En taida noita vaihtaa pois.. toiseen kiekkopariin tulee 32 mm nappulaa hiekalle ja kolmanteen 23 mm durano yllättävien maantielenkkien varalle jos nyt rullaavuutta kaipaan lisää.

Jep, oon laiska, vaihtelen mielummin kiekkoja kun kumeja :D

Risto Koivunen
24.04.2011, 18.34
Jep, oon laiska, vaihtelen mielummin kiekkoja kun kumeja :D

Itse olen joskus niin laiska, etten viitsi edes vaihtaa kumeja, 28 mm Duranoilla ajelee tarvittaessa yllättävän hyvin myös hiekkateillä, kunhan pitää vauhdit maltillisina (kaarteissa ei muutoin pito riitä). Eihän se tietenkään yhtä hauskaa ole kuin nappularenkailla ajelu.

Mutta komppaan noiden lisäkiekkojen kätevyyttä, itsekin älysin tänä keväänä hankkia ylimääräiset kiekot kumpaankin pyörääni (CC ja arkihybridi). Voipahan vaihdella tilanteen mukaan.

Tomsson
24.04.2011, 19.16
Onko porukalla minkäänlaista mielipidettä Contin Cyclocross Raceista?
Tuollaiset on ensiasennuskumeina.

http://www.conti-online.com/generator/www/de/en/continental/bicycle/themes/cross/crossquerfeldein/cyclocrossrace/cyclocross_race_en.html

Lähinnä kiinnostaa, että miten paljon pitää välttää sorateitä.
Eilen "jouduin" ajamaan 8km tuoreeltaan levitettyä soratietä pitkin ja meni kyllä nätisti jossain kohtaa 30km/h vauhtiakin, eikä puhjenneet enkä edes meinannut kaatua :) Vai menikö tuurilla?

Tykkään kyllä ajaa noilla. Olis kiva vaan saada käsitys, että miten anhaasti koittaa välttää sorateitä.

sötkö
24.04.2011, 22.05
Mielestäni nuo on juuri tehty soratielle/poluille. Kuvio sama kuin Race Kingissä maastopuolella, ja ite kolistelin koko viime kesän vailla huolen häivää mettässä. Nyt 300km sekalaista cc-lenkittelyä CycloCrossRaceilla sekä asfaltilla että soralla ja tykätty on. Kelien kuivuttua näin nopeasti olen tosin jo alkanut haaveilemaan sileämmistä ja kapeammista...

Tomsson
24.04.2011, 22.59
Sitä vähän itsekin ajattelin, mutta kun mistään pistosuojauksesta ei ole tuoteselosteessa puhetta, niin jäi mietityttämään.
Eihän se tietysti tarvi kun joku sopivasti lohjenneen ja siivilän ohi päässeen isomman graniittikikkareen joka ampuu renkaan alta pois ja samalla veistää rajalle pumpatun kumin kyljen auki. Kyllä sitä tulee silti kokoajan kytättyä, että minne sen renkaan ohjaa soraisella polulla, mutta kerrankos se sopiva vahinko tapahtuu. Nyt on sentään työkalut jo mukana satulalaukussa. Tuli tuossa muutama lenkki tehtyä ilman mitään varusteita, kuin kännykkä :P

Cyclorace Speedit mulla on jo ostoskorissa :) Mutta vasta ostoskorissa.
200 asvalttikilsaa vasta takana noilla Raceilla, joten mitään kattavaa käsitystä niistäkään ei vielä ole. Speedin sileys vaan kiinnostaisi ehkä vähenevänä rengashuminana ja kaipa noi marginaalisesti keveämmin rullaisivatkin, ihanku silläkin olis jotain väliä...

Risto Koivunen
24.04.2011, 23.56
Lähinnä kiinnostaa, että miten paljon pitää välttää sorateitä.
Eilen "jouduin" ajamaan 8km tuoreeltaan levitettyä soratietä pitkin ja meni kyllä nätisti jossain kohtaa 30km/h vauhtiakin, eikä puhjenneet enkä edes meinannut kaatua :) Vai menikö tuurilla?

Tykkään kyllä ajaa noilla. Olis kiva vaan saada käsitys, että miten anhaasti koittaa välttää sorateitä.

Tämä varmaan riippuu siitä, millaisesta soratiestä on kyse. Eli onko siinä suhteellisen hienoa luonnonsoraa, vaiko jotakin karkeaa konemurskattua peruskalliota?

Tomsson
25.04.2011, 00.20
Tämä varmaan riippuu siitä, millaisesta soratiestä on kyse. Eli onko siinä suhteellisen hienoa luonnonsoraa, vaiko jotakin karkeaa konemurskattua peruskalliota?

"normaalia" ruskeaa soratietä, joka aikansa ajeltuaan kovettuu ja irtokivet lentelee sivuun ja pinnasta tulee sileä ja joka aika ajoin lanataan ja täytetään uudella "patjalla".
Näkisin että se melkolailla yleisin suomalainen soratietyyppi ja semmoisille mun reitit osuu jos on osuakseen.
Parhaimmillaanhan nuo peittoaa monet kestopäällysteet. Tuoreeltaan lanattu osui alle eilen ja olihan siinä vähän normaalia enemmän ohjaamista, ettei isoimpiin murkuloihin osunut, jotka olivat monet selvästi teräväreunaisia.

kukavaa
25.04.2011, 11.22
ne cc race renkaat on just hiekka/raffi alustalle tarkoitettu. mulla on oli koko talven ja toimi lumella ihan hyvin. ehkä noin tonni tai reilu niillä on alla ja takakumi alkaa olla keskeltä aika sliksi. ei yhtään rengasrikkoa, ilman kattelua mistä ajaa.
kesäksi tulossa schwalben marathon supreme.

jukra
26.04.2011, 18.06
Onko porukalla minkäänlaista mielipidettä Contin Cyclocross Raceista?
Tuollaiset on ensiasennuskumeina.

Samaiset kummit on mulla ensiasennuksena ja toisia ei tarvi ostaa.. kuluvat ihan silmissä.
Olen ajanut nyt noin 500-600 km vaihtelevakuntoista maantietä noilla ja jonkin verran hiekkatietä päälle (kokonaisuutena alle 600 km kuitenkin) ja takakummi on täysin sliksi keskeltä. Kulutuskestävyys on siis täysin olematon.
Tuon pystyi kyllä arvaamaan jo ennakolta kun maastopuolen versiossa on sama vika eli ei todellakaan mitään pitkäikäisiä kummeja. Ehkä seuraavaksi kokeiluun racingralphin cycloversiota, ainakin maastopuolella toimii todella hyvin..

jarih
28.04.2011, 10.58
Moi, olen vaihtamassa cyclocrossiin kesärenkaita. Nyt on 32 mm:n renkaat ja haluaisin kapeammat (25 mm/28 mm). Ajan noin 70 % asfaltilla ja 30 % hiekalla (etupäässä keskuspuistossa). Onko 25 mm liian kapea? Mikä olisi hyvä rengas (durano plus, conti gp4season/4000S?)
jari

Jupis
28.04.2011, 13.52
Päädyin samasta kysymyksestä Schwalbe Maraton Raceriin 35mm leveänä. Asvalttia mulla tosin on vähän enempi ajettavana kuin sulla.
Ihan OK tuntuisi olevan, tän kevään kestänyt (kopkop), hieman kovahko tunnelma, kenties 40mm levyinen olisi ollut parempi valinta. Rengas näyttää nimellismittaansa kapoisemmalta.

daemonsultan
03.05.2011, 22.04
Moi, olen vaihtamassa cyclocrossiin kesärenkaita. Nyt on 32 mm:n renkaat ja haluaisin kapeammat (25 mm/28 mm). Ajan noin 70 % asfaltilla ja 30 % hiekalla (etupäässä keskuspuistossa). Onko 25 mm liian kapea? Mikä olisi hyvä rengas (durano plus, conti gp4season/4000S?)
jari
Mä huusin huutiksesta itselleni vähän käytetyt durano plussat 25mm levyisinä ja koitan päästä niitä viikonloppuna kokeilemaan. Mä voin laittaa ensikokemuksia. Nykyiset kumit ovat siis 35mm Sammy Slickit.

Lurker
06.05.2011, 10.27
Tänä keväänä ajaettu noin 500 kilometriä 25 mm leveillä Schwalbe Duranoilla (se tavallinen). Ajosta on noin 99 prosenttia asfalttia, hiekalle/soralle tulee poikettua ehkä sadan metrin - puolen kilometrin verran per lenkki, tosin osalla kaduista on vielä talven jälkeistä sepeliä.

Yhdellä lauseella: hyvät on renkaat! Toistaiseksi olen välttynyt puhkeamisilta, ja painoa säästyi cx-renkaisiin verrattuna varmaan 150 grammaa/rengas. Erityisesti vierintävastus tuntuu pienentyneen huomattavasti. Ajomukavuus on ihan hyvä, tosin oikeata vertailukohtaa ei maantie- tms. renkaisiin ole.

Tällä hetkellä tuntuu valinta siis täysin oikealta, ja hiljaa onnittelen itseäni, etten ottanut Marathoneja tms. painavampia ja kovempia, vahvemmin suojattuja renkaita.

nuubiainen
06.05.2011, 19.04
Joo, tavan Duranot on vaan hyvät. Eikä niitä puhki tunnu saavan juuri millään.

elasto
07.05.2011, 18.40
Laitoin crossariin tollaset 28 milliset Contin GP 4seasonit ja näyttävät yllättävän kapeilta. Leveys vanteella vaan noin 25mm. :seko: Johtuukohan se vaan tuosta kehän kapeudesta vai kuinka pulleat nuo muilla on? Vanteet on DT RR1450.

DeLillo
07.05.2011, 20.08
Ei johdu vanteista, vaan Contille tyypillisestä kapeudesta. Syytä en tiedä, mutta saapahan tuolla taktiikalla nimellisesti 23-milliset renkaat kilpailijoita kevyemmäksi, kun todellista leveyttä onkin 10 % kilpailijoita vähemmän.

elasto
07.05.2011, 20.20
Oliskohan sitten 28mm Durano hieman pulleampi?

Tomsson
08.05.2011, 13.55
Samaiset kummit on mulla ensiasennuksena ja toisia ei tarvi ostaa.. kuluvat ihan silmissä.
Olen ajanut nyt noin 500-600 km vaihtelevakuntoista maantietä noilla ja jonkin verran hiekkatietä päälle (kokonaisuutena alle 600 km kuitenkin) ja takakummi on täysin sliksi keskeltä. Kulutuskestävyys on siis täysin olematon.
Tuon pystyi kyllä arvaamaan jo ennakolta kun maastopuolen versiossa on sama vika eli ei todellakaan mitään pitkäikäisiä kummeja. Ehkä seuraavaksi kokeiluun racingralphin cycloversiota, ainakin maastopuolella toimii todella hyvin..

Saman asian huomannut, että kuluvatpas tosiaan nopeasti.
Vajaa 300km ajettu ja takarenkaan keskilinjan nappuloista ei ole jäljellä enää kuin pieni osa. Pitää seurailla hieman, että mihin tahtii alkaa siloistumaan. 50km lenkit usein huonolla asvaltilla kun alkaa olemaan peruskauraa, niin noihan noi yllättää hyvinkin nopeasti. :rolleyes:

Kai sitä saa nyt jo hommata uuden kumit odottamaan varastoon.

daemonsultan
09.05.2011, 16.33
Nyt on uudet 25mm Durano Plussat haettu ja huomenna menevät työmatkakokeiluun. Saa nähdä tuleeko lissää noppeutta. :)

daemonsultan
10.05.2011, 20.50
Tuli lisää nopeutta ja rullaavat todella hyvin, sillä keskinopeus hyvällä reitillä nousi 22km/h -> 24km/h. Ajo on hieman kovempaa ja vähän pohdin hiilikuituisen satulatolpan hankkimista. Ja tietty hiekkapohjalla ajo ei ole enää niin näppärää, joskin hyvin noilla keskuspuiston läpi ajoi niin että soi.

nuubiainen
14.05.2011, 20.56
Ehkä seuraavaksi kokeiluun racingralphin cycloversiota, ainakin maastopuolella toimii todella hyvin..

No ei toi 35 mm Ralph kyllä kestävimmästä päästä ole, jos sellaista haet. Omat ovat ainakin selkeästi kuluneet muutaman 100 km ajosta.

Muuten kyllä mahtava rengas, ei riitä kantti ajaa mutkaan niin kovaa kuin noilla pääsisi...

Snake-Eyes
17.05.2011, 22.44
Moi,

Alla michelinin mud 2 30mm leveenä. Meteli on asfaltilla karsea(vertailukohtana 25mm katukumit) ja rullaavuus niin asfaltilla kuin hiekkatielläkin tuntuu kehnolta. Nyt olisi haussa siis uudet renkaat kesän rientoihin ja kyseiset Misukat jäävät rospuuttorenkaiksi.
Olisiko nuo Continentalin GP 4seasonit myös minun renkaani? Ajoa asfaltilla 80%-90% ja hiekka+polku loput. Sateellakin joutuu joskus ajamaan, kun saaristossa pyörin ja kuurot ovat siellä nopeita liikkeissään.

Eikö kuitenkin leveyden lisäksi myös profiililla ole merkitystä? Sama kuin autoissa. Vai onko tähän profiilin ja levyden suhteeseen joku vakio?

Pirkka
17.05.2011, 22.52
..Olisiko nuo Continentalin GP 4seasonit myös minun renkaani? Ajoa asfaltilla 80%-90% ja hiekka+polku loput. Sateellakin joutuu joskus ajamaan...Äsken just tulin 45 km cyclolenkiltä näillä renkailla. Matkalle sattui vielä noiden pintojen lisäksi jonkun verran kivikkoa ja juurakkoakin ja hyvin pärjäsi rauhallisesti ajaen tämmöisilläkin asfalttirenkaiden näköisillä renkailla. Taisi olla painettakin noin 6-7 atm, joten asfaltillakin kulki hyvin.

Snake-Eyes
18.05.2011, 11.15
Äsken just tulin 45 km cyclolenkiltä näillä renkailla. Matkalle sattui vielä noiden pintojen lisäksi jonkun verran kivikkoa ja juurakkoakin ja hyvin pärjäsi rauhallisesti ajaen tämmöisilläkin asfalttirenkaiden näköisillä renkailla. Taisi olla painettakin noin 6-7 atm, joten asfaltillakin kulki hyvin.

Juuri tuota haluaisin itsekkin. Misukoissa on maximipaineetkin 5bar, mikä kertoo renkaan luonteesta jotain. Onko miten leveät? Onko lainkaan pitoa hiekkatiellä, kun vauhtia on vähän enemmän (esim. 40km/h), vai tuntuuko vain huonolta, kuten voisi odottaa tuon näköisiltä kumeilta.

kukavaa
18.05.2011, 16.26
marathon supreme ollut muutaman viikon alla, ihan hyvältä tuntuu ja pitävältä.
kerran kosahti hiekkatiellä terävään kiveen tai käärmeeseen, mutta tais olla vähän pienillä paineilla silloin se.
ja niinkuin aina on tärkeetä, kumi näyttää hyvältä ja nopealta.

Nakkirakki
19.05.2011, 08.04
Juuri tuota haluaisin itsekkin. Misukoissa on maximipaineetkin 5bar, mikä kertoo renkaan luonteesta jotain. Onko miten leveät? Onko lainkaan pitoa hiekkatiellä, kun vauhtia on vähän enemmän (esim. 40km/h), vai tuntuuko vain huonolta, kuten voisi odottaa tuon näköisiltä kumeilta.

Omat kokemukset on 25mm, oikeasti ~23mm leveistä 4-seasoneista, eli on ilmoitettua kapeammat. Tuo pito oli oikeastaan ensimmäinen asia minkä panin merkille kun nuo alle laitoin, eli pehmeästä kumiseoksesta johtuen pitää erinomaisesti asfaltilla ja soralla. Jopa latupohjien ylämäissäkin missä tavallinen maantierengas alkoi sutia (no ei ehkä mutaisimmilla :D). Oli maantiellä ehkä aavistuksen kankea ajettava ns. tavallisiin maantierenkaisiin verrattuna mutta hyvä maasto-ominaisuudet huomioiden erinomainen kompromissi kuitenkin.

Omien tuhoksi koitui kolmen kuukauden aikana kolutut kivikkoiset latupohjat joita renkaan sivut eivät pidemmän päälle kestäneet, mutta ei niitä ehkä ihan niin hc-ajoon ole sivujen suojauksesta huolimatta tehtykkään :rolleyes:

Snake-Eyes
20.05.2011, 12.21
Omat kokemukset on 25mm, oikeasti ~23mm leveistä 4-seasoneista, eli on ilmoitettua kapeammat. Tuo pito oli oikeastaan ensimmäinen asia minkä panin merkille kun nuo alle laitoin, eli pehmeästä kumiseoksesta johtuen pitää erinomaisesti asfaltilla ja soralla. Jopa latupohjien ylämäissäkin missä tavallinen maantierengas alkoi sutia (no ei ehkä mutaisimmilla :D). Oli maantiellä ehkä aavistuksen kankea ajettava ns. tavallisiin maantierenkaisiin verrattuna mutta hyvä maasto-ominaisuudet huomioiden erinomainen kompromissi kuitenkin.

Omien tuhoksi koitui kolmen kuukauden aikana kolutut kivikkoiset latupohjat joita renkaan sivut eivät pidemmän päälle kestäneet, mutta ei niitä ehkä ihan niin hc-ajoon ole sivujen suojauksesta huolimatta tehtykkään :rolleyes:

Kyllä Kyllä. Taidan laittaa tilaukseen samanlaiset. En itse ajatellut mitään kivikkoa kaluta, joten ei pelota tuo renkaillesi tapahtunut. Tosiaan juuri tuollaista "hyvää" kompromissia haen, koska asfaltilla ajelen paljon myös.

Tuo 23mm kuulostaa todella kapealta. Olisikohan nimellisarvoltaan 28mm paremmat, koska nekin ovat todellisuudessa sitten varmaan pari milliä kapeammat...

Ei taida nuo minun vanhat sisäkumit käydä? 700x 30c on ulkokumien mitta, mutta suurehkon näköiset nappularenkaat siis.

A_A_K
08.06.2011, 22.49
Ratkaisin tämän kysymyksen eilen Schwalben Marathon Supremeilla 28 leveänä. Ajattelin että se on hyvä kompromissi jos eksyy vähän hiekallekin ja kuitenki pistosuojaakin löytyy pikkasen. Tähän asti ajot pääkaupunkiseudulla ollu 90% asfalltia. Just nyt eka lenkki takana ja hyvältä tuntu, nappularenkaisiin nähden aukes ihan uus maailma. Ei nyt ihan ehkä tällä kokemuksella osaa muille suositella, kun alla vasta vajaa 500km "kunnon fillarilla". Mut hemmetin innoissani noista kumeista kuitenkin. :)

Tuhat1000
10.06.2011, 07.47
Eilen pistin alle perus Duranot 28 millisinä. Oli ainakin meikäläiselle kohtuu hankalia löydettäviä täällä pääkaupunkiseudulla. Samalla tuli taas huomattua että Lauttasaaren fillariliikkeistä löytyy sekä palvelua että Palvelua. Kumit löytyivät alle kuitenkin Tikkurilan ajomiehestä.

Tänään kuumottaa lähteä pikku testilenkille ja sunnuntaina testataan nämä tosissaan Pirkan Pyöräilyssä.

JackOja
10.06.2011, 08.50
Olen tainnut jo aiemminkin sanoa, mutta Kendan Small Block Eight 32-millisenä on ihan super kesärengas crossariin.

http://www.chainreactioncycles.com/Images/Models/Full/57803.jpg

Piru
10.06.2011, 17.00
Eilen pistin alle perus Duranot 28 millisinä. Oli ainakin meikäläiselle kohtuu hankalia löydettäviä täällä pääkaupunkiseudulla.
..
Kumit löytyivät alle kuitenkin Tikkurilan ajomiehestä.
.

Meinasin juuri samat kumit laittaa crossariini maantielenkkejä varten.
Mitä maksoivat nuo Ajomiehessä?

Mahtaako noihin sopia ohuille maantierenkaille 18-25 mm tarkoitetut sisurit, vai pitääkö laittaa paksummat/painavammat suosiolla?
Nykyiset kumit 35mm, joten niiden sisurit varmaan kyllä käy, mutta voisi saada vähän kevyemmäksi...

30 hampainen
10.06.2011, 17.27
Minulla on crossarissa 32 milliset Supremet, vaihdoin ne heti rupulikumien tilalle. Nyt niillä on takana yli 1000 kilometriä eikä yhtään puhkeamista. Hybridissä paikkailin Kendoja tuon tuosta aikanaan.
Supremet ovat hyvät rullaamaan, esmes koeajamani Trek Madonen vakio 23 milliset tuntuivat niiden jälkeen tahmeilta. Saattaa tietysti olla että olen liian painava ohuille nakeille, painoa +90kg.

gobbif
10.06.2011, 20.56
Ainakaan asvaltilla ei 4season loista. Mun makuun jotenkin kova tuntuma eikä reunapito (25mm) yllytä tiukkaan kaarteluun. Yllätyksekseni 23mm 4000s on paljon mukavampi ajaa etenkin sateella paremman pidon vuoksi. Pehmeämpi tuntuma tuo myös ihan toisen luokan luottoa kallellaan kuivalla ajellessa.

Jollain prässätyllä "hiekkapinnalla" (tavanomainen "hiekka"-klv) 4000s toimii ok, mutta kapeana en valitsi pehmeille hiekoille. Samoin poluissa on isoja eroja, ainakin juurakkoisilla poluilla tuo ei toki loista vaan ennemmin jotain ihan muuta rengasta ja ihan muuta painetta millä sileää asvalttia ajellaan. Kovilla poluilla taas toimii kapeakin rengas yllättävän hyvin.

Tomsson
11.06.2011, 15.44
Nyt on tullut rullattua reilu 700km noilla 35c Contin Cyclocross Raceilla ja takarengas on sliksi. Jos nyt heittäis ne ristiin, niin kai noilla tonnin ajais. Ei tosiaan kovin erikoinen kulutuskestävyys. Ei sillä että sliksi paha olisi. Kaupoissakin myydään sliksejä.

Ostin uusiksi kumeiksi Continental GP:t 28c:nä ja sitten kun on saatu kesänmittaan paino ehkä kaksinumeroiseksi niin Vittoria Rubino 23c valkoraitaiset koristerenkaat vois ajaa johonkin halkeamaan puhki :P

jiiteeteepee
18.06.2011, 17.47
Millaisen pyörän koon olette syöttäneet mittariinne, joilla renkaana contin GP4 season 28mm leveänä?

mk
18.06.2011, 18.06
Millaisen pyörän koon olette syöttäneet mittariinne, joilla renkaana contin GP4 season 28mm leveänä?

2153mm oli pakkauksessa kehämitta 28milliselle, jota käytin kun tuollaiset kumit oli crossarissa.

Tank Driver
25.06.2011, 22.55
Löytyykö crossipuolelta mitään asiallista rengasta 584-koossa?

znood
25.06.2011, 22.58
Schwalben smart sam oli ihan hyvä rengas, mutta siinä on pyöreä olka joka tekee renkaasta vähän epävakaan ajaa esim racing ralphiin nähden.

Drontal
06.07.2011, 16.35
Dew Dropiin pitäs löytää kevyempää ja rullaavampaa rengasta nykysen Contin 700-37c kokosen Country Riden tilalle. Tuolla aiemmin hyväksi kehuttu Schwalben Durano vois olla yks hyvä vaihtoehto. Kysymys kuuluukin jotta kuin kaposen renkaan tuolle Alex DC-25 vanteelle pystyy laittamaan? En oo ehtiny/päässy vanteen sisähalkaisijaa mittaileen eikä googlekaan antanu ykskäsitteistä vastausta.

Ohiampuja
19.07.2011, 08.26
Minulla on crossarissa Vittorian 32 mm leveät XG Pro:t ja ne eivät taida olla käyttööni ihan optimaaliset, kun noilla poluilla ei juurikaan tule ajettua.

Tarkoitus olisi etsiskellä suht' hyvin rullaavat, mutta hyvin pistosuojatut kumekset jotka soveltuvat myös retkeilykäyttöön.

Joku Schwalben Marathon 28 mm leveänä voisi olla passeli, tai Contin SuperSport Plus...

Korppu
19.07.2011, 08.31

Se ei ole iso homma itsekään mitata. Riippuu yllättävän paljon kuljettajan & pyörän painosta ja renkaan paineesta

veekoo
05.08.2011, 09.19
Dew Dropiin pitäs löytää kevyempää ja rullaavampaa rengasta nykysen Contin 700-37c kokosen Country Riden tilalle.

Minä pistin juuri Dew Drop:iin Continental 4 Season renkaan 28 millisenä. Ensimmäisen 20km koeajon tuntuma oli "kevyt". Ensi viikolla parin tunnin lenkki sitten paljastaa tuliko nopeutta lisää :-)

Suurin yllätys oli renkaan "pehmeys". Ajotuntuma 4 Season renkaalla 7 bar paineella ei ole sen kovempi kuin Contry Ride 5 bar paineella.

Valmistajan speksien mukaan (Dew Drop 2010) vanne on Rigida ZAC-19SL (19mm?). 28 mm rengas meni tuohon päälle kivuttomasti. Alkuperäinen sisuskumi on kai tarkoitettu isommille renkaille, mutta annoin sen olla kun en malttanut uutta sisuria lähtä jahtaamaan.

supera
08.08.2011, 19.13
Ajatuksena laittaa CC:lle alle joko Vittorian XN Pro 32:na tai Contin GP4 Season 28:na Tour de Helsinkiin, kummat otan ?

Nyt alla Vittorian XG:t 32/34:na jotka toimineet hyvin lanaamattomilla öljysorateilla, mutta nyt aika siirtyä pk-seudun asfalttiteille.

Toki muitakin vaihtoehtoja saa heittää. Yhdet iskemättömät Schwalben Duranot löytyy 25:na, mutta omaan makuuni mutta ovat kuitenkin hieman kovat.

Prinsessa
09.08.2011, 09.58
1kk käytössä olleet (n.10kpl pidempiä asfalttilenkkiä ja työajoa asfaltti/pieni pätkä soratie 2vk) Durano 25mm:t ja takarengas halki :eek:

Voi kettu. Saksan tuliaisia, niin ei viitsi takaisinkaan lähettää.

Kai se on pakko sitten siirtyä takaisin cc-conteihin, johan toi syksykin tuli ;)

elasto
09.08.2011, 11.32
Ajatuksena laittaa CC:lle alle joko Vittorian XN Pro 32:na tai Contin GP4 Season 28:na Tour de Helsinkiin, kummat otan ?

Nyt alla Vittorian XG:t 32/34:na jotka toimineet hyvin lanaamattomilla öljysorateilla, mutta nyt aika siirtyä pk-seudun asfalttiteille.

Toki muitakin vaihtoehtoja saa heittää. Yhdet iskemättömät Schwalben Duranot löytyy 25:na, mutta omaan makuuni mutta ovat kuitenkin hieman kovat.

c) Durano 25mm

Workunit
11.09.2011, 11.40
Olen tainnut jo aiemminkin sanoa, mutta Kendan Small Block Eight 32-millisenä on ihan super kesärengas crossariin.

http://www.chainreactioncycles.com/Images/Models/Full/57803.jpg

Mites tuo kestää Stadin tappajasepeliä? Olettaisin, että hyvin / jotenkin, jos soveltuu hyvin crossikäyttöön.

mk
11.09.2011, 11.45
[QUOTE=Workunit;1700228]Mites tuo kestää Stadin tappajasepeliä? Olettaisin, että hyvin / jotenkin, jos soveltuu hyvin crossikäyttöön.
Ihan ok yleisrengas crossariin asvaltille, koville pinnoille ja helpoille poluille. Pari kertaa puhjennut tän kevään/kesän aikana, juuri tuollaiseen tappajasepeliin. (Voi olla huonoa tuuriakin) Nyt loppukesästä vaihdoinkin cycloon karkeammat kumet, kun ajot maastossa vaati vähän parempaa pitoa ja sb8 kuvio tukkeutuu aika herkästi, jos vähänkään kosteaa.

Risto Koivunen
11.09.2011, 16.59
Ei taida kovin moni krossikumi selviytyä ehjin nahoin kontaktista aidon helsinkiläisen tappajasepelin kanssa?

Workunit
11.09.2011, 20.43
Ei taida kovin moni krossikumi selviytyä ehjin nahoin kontaktista aidon helsinkiläisen tappajasepelin kanssa?

Jos on tosiaan noin, niin sitten pitää vaan vaihdella renkaita tilanteen mukaan. Talvella nastat, työmatkat ja hiekkapohjalenkit töistä lähtiessä gatorskineillä ja crossailuun haen noi Kendat.

Risto Koivunen
11.09.2011, 21.15
Hiekkateillä en olisi tuosta tappajasepelistä niin huolissani (ei sitä edes kaikille hiekkateille levitetä). Suurimman ongelman se muodostaa päällystetyillä teillä, joissa se ei samalla tavalla pääse uppoamaan tien tavallisen hiekkapäällysteen sekaan.

Workunit
11.09.2011, 21.51
Hiekkateillä en olisi tuosta tappajasepelistä niin huolissani (ei sitä edes kaikille hiekkateille levitetä). Suurimman ongelman se muodostaa päällystetyillä teillä, joissa se ei samalla tavalla pääse uppoamaan tien tavallisen hiekkapäällysteen sekaan.

Ei ne hiekka-/kuntopolut huoleta vaan nimenomaan asvaltille kylvetty sepeli, joka ekana pyöräilysyksynä puhkoi melkoisen määrän sisureita. Ensiasennuskumit ei kestäny sepeliä yhtään ja korjasin asian gatoreilla. Duunimatka on 7km asvalttia mutta monesti sen pidentää iltapäivällä hiekkapätkillä. Lähinnä kaipaan hiekalle lisää pitoa. Onnistuis varmaan vaihtamalla gatorit pois mutta ajan ne nyt loppuun. joka tapauksess tarviin ne rossirenkaat ;)

Risto Koivunen
11.09.2011, 22.32
Voihan noiden krossirenkaidenkin kanssa kokeilla pistosuojanauhoja lisäsuojauksena.

Workunit
12.09.2011, 18.32
Kävin sitten hakemassa ne Kendat. kertoilen myöhemmin miten ovat kestäneet. Oishan noihin tietty sitä pistosuojanauhaa voinu ostaa.

Markku Janne
12.09.2011, 23.15
25mm Durano Plus kesti 500km ennen ensirikkoa. Pikkusepeliä löytyi peräkkäin yhdestä ja samasta pienestä porautuneesta reiästä. Millähän tuollaisia voisi täyttää, pikaliimalla?

Risto Koivunen
12.09.2011, 23.30
Pikaliima ei ole kuivana kovin elastista, mikä voi ehkä aiheuttaa ongelmia.

PHI
13.09.2011, 07.00
Maantiellä ammattilaisten mekaanikot käyttävät tuota pikaliima hommaa yleisesti...eli taitaa olla ihan toimiva juttu.

Risto Koivunen
13.09.2011, 11.48
Mutta kuinka monta päivää ne ammattilaiset ajavat sellaisella renkaalla paikkauksen jälkeen?

Kyllä tuo varmasti ensiapuna toimii, lähinnä mietityttää pidempiaikainen kestävyys, erityisesti jos rengasta irroitetaan ja asennetaan moneen otteeseen. Saattaahan tuo tietysti kestää hyvinkin pitkään, erityisesti jos ei ajeta talvella (pakkanen haurastuttaa pikaliimasidosta).

N.N.
18.03.2012, 21.19
toistaiseksi olen vielä käyttänyt vanhasta hybridistä otettuja 42-leveitä traktorimallisia nastarenkaita, mutta nyt pitäisi saada rullaavampaa alle. Käyttö on keväällä 50 % työ- ja hyötypyöräilyä pääosin asfalttiteillä, silloin tällöin röykkyisillä poluilla joilla teräviä kiviä, asfaltilla helsinkiläistä tappajasepeliä, ja loput 50 % lenkkeilyä hiekka- ja asfalttiteillä. Uuden cyclocrossarin mukana tuli Vittoria Corsa XG Pro -renkaat, kannattaisiko ne laittaa alle tällaiseen käyttöön (tietenkin suojanauhalla)? Ei viitsisi kuluttaa hyviä cyclocrossi-renkaita vääränlaisessa käytössäkään, kyllä sitä cyclocrossi-spesifiäkin käyttöä toivottavasti jossain vaiheessa tulee... Eli mitä suosittelette tässä vaiheessa alle? Siis ihan perusvanteet, ei mitään tuubijuttuja.

Tuoppi
21.03.2012, 15.44
Mulla oli cc:n ensiasennusrenkaina juuri nuo samat renkaat. Mielestäni ne kuluivat yllättävän nopeasti, vaihdoin ne jo kerran ristiin. Ei ylimääräisiä pistosuojuksia käytössä; ei muuten yhtään rengasrikkoakaan (pitäisköhän koputtaa puuta...) vaikka klv:illä sepelin päällä on ajettu. Nyt olen juuri tuon saman kysymyksen edessä, vaimon vanhat tai uudet cc-renkaat. Olen katsellut Schwalben Sammy Slickejä sillä silmällä, onhan niissä sitten pistosuojauksin.

-Lane-
21.03.2012, 18.08
Vaihdoin syksyllä työmatkaCC:hen alle WTB:n trailirenkaat. Ovat hyvät JA halvat. Oikeasti. Rullaa leveyteen nähden uskomattoman hyvin ja talvella menee lumessa ja sohjossa ilman suurempaa kiemurtelua tai sutimista (juuu, ei heti uskoisi kun katsoo kuvion muotoa ja mataluutta). Nappularenkaita en talvella kaivannut lainkaan, nastoja tuli toki ikävä jääkeleillä. Ajelua siis vain kevleillä pääkaupunkiseudulla. Todellinen leveys n. 42mm ilmoitetun 38mm asemesta. On korkea rengas joten ahtautta saattaa tulla takahaarukassa ja lokareiden kanssa. Kannattaa kokeilla.

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=35762

Jan
21.03.2012, 21.16
Eli mitä suosittelette tässä vaiheessa alle? Siis ihan perusvanteet, ei mitään tuubijuttuja.

Marathon Supreme 32mm?

N.N.
21.03.2012, 21.26
olen kallistumassa Schwalbe Marathon Raceriin, kevyet, nopeiksi väitetyt ja toivottavasti tappajasepelin kestävät - 30-levyisenä. Antakaapa joku jolla on käyttäjän kokemusta uskonvahvistusta, tai suositelkaa muuta?

http://www.larunpyora.com/product_info.php?products_id=475
Noita Supremeja ei uskalla hankkia, kun on "puhkeamisalttiutta parannettu" ; )

Ski
21.03.2012, 22.31
tuommosilla missä vaan millon vaan (siis ei lumella) ja on ollu ihan jees ja suojatut.
Saa Suomestakin.
http://www.bike24.com/p23710.html

-Lane-
21.03.2012, 22.37
Jos teräväkivisiä polkuja on tarkoitus ajaa niin taitaa Marathon Racerit olla väärä valinta (ohuet kyljet). Itse ajelin viime kesän asfaltti/hiekkateitä Marathon Racereillä ja ihan kohtuullisesti rullaa, ei rengasrikkoja noin 2 000km aikana. Vaikka mainostetaan hyvin rullaavaksi ei pyörä nyt kuitenkaan ihan polkematta kulje noillakaan renkailla - älä siis odota liikoja. Olen niin tyytyväinen yllä kehumiini WTB Pathway renkaisiin että ajan ensi kesän mieluummin niillä kuin MR:llä. Ei tarvitse kuoppia ja kivijä varoa ja kanttareiden yli voi hyppiä huoletta kun korkeassa renkaassa ilmatilaa on hyvin. Ja rullaa tosiaan omasta mielestäni hyvin, ei toki ihan MR:n veroisesti.

Makke
22.03.2012, 10.32
tuommosilla missä vaan millon vaan (siis ei lumella) ja on ollu ihan jees ja suojatut.
Saa Suomestakin.
http://www.bike24.com/p23710.html

Pyörässä samat renkaat. Hyvin pienellä käyttökokemuksella vaikuttavat kyllä hyviltä renkailta. Pistosuojaus vielä kysymysmerkki kun ekalla vähän pidemmällä lenkillä meni sepeli läpi. Mutta oli kyllä sellainen keihäänkärki, että olis varmaan mennyt monesta muustakin renkaasta läpi...

IncBuff
23.03.2012, 20.21
Missä 23 tai 25mm renkaissa on hyvä tai edes kohtuullinen pistosuojaus. Työmatkaraaseri tarttis kesäkumit ja tuota sepeliä on kuitenkin väylillä pitkälle toukokuuhun.

Chenotte
24.03.2012, 01.46
Schwalbe Durano Plussat http://www.schwalbe.com/gbl/en/produkte/race/produkt/?ID_Produktgruppe=47&ID_Produkt=200
Mä olen noilla ainakin toistaiseksi onnistunut ajelemaan ilman ongelmia...

N.N.
24.03.2012, 13.05
Kävin hakemassa Larunpyörästä Duranot 28-leveydellä, tänään laitan crossariin. Myyjä kertoi niiden kestäneen hyvin ilman pistosuojanauhaa. Mielenkiintoinen yksityiskohta että kaupan nettisivuilla painoksi ilmoitetaan 235 g, mutta paketissa lukee 290 g. Hepolaiset saavat näköjään alennusta sielläkin. Nähtäväksi jää, milloin ensimmäinen sepelitikari menee läpi.

Torres
24.03.2012, 18.22
Talviajeluiden loputtua vaihdoin kirosanaani Panaracer ribmo 32mm renkaat. Toistaiseksi(vajaa 1000km) ei ole ollut mitään ongelmia niiden kanssa ja ainakin vanhoihin Kendan ankkureihin verrattuna rullaavat mukavasti. Nuo ovat vaihtoehto Schwalben Marathon-mallistolle. Mistä niitä nykyään saa, se onkin sitten asia erikseen...

N.N.
24.03.2012, 19.12
ensilenkillä Duranot tuntuivat loistorenkailta, 41 km/h ylämäkeen - jopas lähti, sano Annikki Tähti

tienlaita
25.03.2012, 19.03
Kävin hakemassa Larunpyörästä Duranot 28-leveydellä, tänään laitan crossariin. Myyjä kertoi niiden kestäneen hyvin ilman pistosuojanauhaa. Mielenkiintoinen yksityiskohta että kaupan nettisivuilla painoksi ilmoitetaan 235 g, mutta paketissa lukee 290 g. Hepolaiset saavat näköjään alennusta sielläkin. Nähtäväksi jää, milloin ensimmäinen sepelitikari menee läpi.

28-622 290g tuon mukaan: http://www.schwalbe.com/gbl/en/produkte/race/produkt/index.php5?ID_Produktgruppe=47&ID_Produkt=199

Et itse punninnut? Itse menen toistaiseksi Continental Contact 37mm teräsreunusversiolla, leveys mitattuna 33-34mm, ja punnittu hurja 602g. Mutta on ainakin kestävät! :D

Kivelae
25.03.2012, 19.50

Vaihdoin tänään kans 28mm Duranot alle. Kaksi edellistä kesää mennyt noilla samoilla kumeilla ja tasan yks flätti, silloinkin lasinsiru. Ts. luotto noihin kumeihin on tosi kova, toisin kuin CX Comppeihin, jotka puhkee kun niihin vaan kattoo...

lavke
26.03.2012, 10.02
Saako Sammy Slicksien vaihtamisella esim. Ultremo DD tai Duranoihin rullaavuutta lisää, vai onko turha vaihto?

28 mm Durano, 25 mm Durano vai 25 mm Ultremo DD? Kriteereinä kestävyys, rullaavuus ja pistosuojaus. Olisiko 28 mm Durano hyvä vaihtoehto hieman painavammalle kuljettajalle, kuitenkin säilyttäen tasapaino pistosuojauksen ja rullaavuuden kanssa? 28 mm mallia saisi kohtuu edullisesti sekä samalla voisi hyödyntää nykyisiä sisureita.

Schwalben sivujen perusteella Ultremo DD ja Durano ovat lähes samat renkaat.

Kivelae
26.03.2012, 17.12
Saako Sammy Slicksien vaihtamisella esim. Ultremo DD tai Duranoihin rullaavuutta lisää, vai onko turha vaihto?

Duranoihin voi ainakin pumpata 2 baria kovemmat paineet, mikä käsittääkseni vaikuttaa rullaavuuteen aikalailla. Ja kapeampi rengas tietysti koskettaa tienpintaakin kapeammalta alalta.

lavke
26.03.2012, 17.23
Taidan siis tilata testimielessä bikediscountista muutamat Duranon 28 mm renkaat. (http://www.bike-discount.de/shop/k373/a39219/durano-700x28c-black.html) Vaikuttaisi tarjoavan kohtuullisen yhdistelmän kestävyyttä, suojausta ja 28 mm leveyden kuvittelisi olevan mukavempi hieman painavemmalle kuljettajalle. Ero Ultremo DD:hin on Schwalben sivujen mukaan hyvin pieni. Durano S:ää saa vain 23 mm koossa ja Durano Plus on jo liian raju painoltaan.

vellu80
26.03.2012, 20.51
Mulla on toisilla kiekoilla noi duranon 28mm renkaat ja oon niitä crossaris käyttäny. On ihan jees rullaavuus,ei nyt tietenkää niiku 23mm:llä mutta sitte taas toisaalta paljon mukavampi huonolla tiellä. Eli suosittelen.. Tai toisaalta itellä ainaki sais rengas olla crossaris vähä leveempi ku toi 28, siis 35mm rossirenkaiden lisäksi.

Kivelae
26.03.2012, 20.56
Ei niiden kanssa hirveen väärin voi mennä eli eikun vuan. Omia hankkiessa otin kans 28mm hieman suuremman ilmatilan ja leveyden takia, ts. uskaltaa ehkä hieman helpommin poiketa hiekkapoluillekin jos siltä tuntuu.

JackOja
27.03.2012, 07.35
...uskaltaa ehkä hieman helpommin poiketa hiekkapoluillekin jos siltä tuntuu.

HUI!!!! :eek:

Uskaltaako joku poiketa crossarilla hiekkapolulle??? :seko:

Voisko modet editoida tämän topicin nimeksi vaikka "Maantiekumit crossariin" tjsp. :rolleyes:

tienlaita
27.03.2012, 09.34

Uskaltaako joku poiketa crossarilla hiekkapolulle??? :seko:

Voisko modet editoida tämän topicin nimeksi vaikka "Maantiekumit crossariin" tjsp. :rolleyes:

Hih, joo.

Eilen asensin vanhaan maantiepyörään taakse Continental Ultra sport 28mm 345g ja eteen Michelin Dynamic 25mm 312g, sisurit Michelin 18-23mm Ultra Light 74g. Sehän on mun vanha "crossari", jolla ajelin noilla Contin Contacteilla viime vuonna. Nyt sitten näyttää siltä, ettei sillä uskalla mihinkään lähteä. :-)

28-622 290g tuon mukaan: http://www.schwalbe.com/gbl/en/produkte/race/produkt/index.php5?ID_Produktgruppe=47&ID_Produkt=199

Itse menen toistaiseksi Continental Contact 37mm teräsreunusversiolla, leveys mitattuna 33-34mm, ja punnittu hurja 602g. Mutta on ainakin kestävät! :D

Kuviotakin on sen verran että nuohan on mun "krossirenkaat" nyt sitten. Kysyin viime viikolla Turun Foxcompissa renkaita noin 35mm leveinä ja suunnilleen samanlaisella kuviolla folding tyyppinen painoi 500g. Merkkiä en muista.

Harmittaa kun myin "retkeilyrenkaani" pois. Marathon Supreme (folding) 40mm, paino myös puolen kilon korvilla. Meinaan huomasin että niihin on tullut viime vuonna ihan älytön hinnankorotus. Olisihan ne kivat renkaat nytkin, kun tiet täällä on kuoppaisia ja pehmeitä, ja lähin asfalttikin on ruvella ja hiekkainen. Mutta kokeillan nyt, miten upottaa kevätmärillä metsäteillä Contacteilla joitten leveys on vain 34mm. Painokin lisää vaan harjoitusvastusta. :-)

kenaattori
27.03.2012, 09.37
1:st Class TS aiheutti vuoden ekan sisurin vaihdon tänään duunimatkalla. Renkaina Kendan SB8, 32mm. Sepeli oli täsmäpuhkaissut kumin nappulan päältä. Tais olla rengas pikkasen liian pinkeenä, mutta rullasi pirun hyvin, puhkeamiseen asti. Pitää tsiigailla myös noita Durano plussia.

tienlaita
27.03.2012, 10.00
Jaa niin, yksi pointti unohtui. 28mm rengas on niin lähellä maantiekiitäjän valintaa, että totta tosiaan JackOjan kommentti on paikallaan. Ainakin mainitsemissani 25 ja 28mm renkaissa on erittäin pieni ero. Taitaa Contit olla järjestään alimittaisia kyllä toisaalta, mutta käytin itse ekassa maantiepyörässäni 80-luvulla noin 33mm leveitä neuvostoliittolaisia tuubeja, joten siihen edelleen tulen verranneeksi. Ne olivat nopeat ja kevyet renkaat, ettei ikinä tuntunut siltä että niissä olisi jotain kavennettavaa (ja silloin kyllä ajettiin eikä meinattu - nykyään olen raunio siihen verrattuna ja lihakset ovat kadonneet) eikä ikinä hajonneet edes retkeilykäytössä noin 15kg pakkauksin.

Fuuga
27.03.2012, 10.23
Hehe, Larun pyörän Schwalbe Marathon Supreme - ominaisuustekstissä lukee 'Puhkeamisalttiutta parannettu'. Enpä taida sitten niitä hankkiakaan jos puhkeavat helpommin kuin ennen.

Jula
27.03.2012, 12.01
Joo, harmi että menivät tekemään tuon. 2010 malliset on vielä tosi hyvät renkaat.

Vai oliko kyseessä siis Larun Pyörän oma modaus?

Kivelae
27.03.2012, 14.21

Hih, joo.

Argh.. :)

Nojoo, tänään tuli pistosuojanauha postissa ja nyt odotellaan CX proita saapuvaksi. Saas nähdä miten puhkeamisherkkä kombo tuo on, eihän ne poluilla niin mutta uskaltaako asvaltille poiketa, on toinen juttu.
Ehkä kaupunki siihen mennessä on imuroinu kaikki kelvit puhtaiks.

IncBuff
01.04.2012, 12.29
Paikallinen kauppias pyysi 23mm Durano Plussista 50€ kappale joten hyllyyn jäi. Saksasta ei jaksais alkaa yksiä kumeja tilaamaan joten löytyiskö halvemmasta päästä jotain kelpo rengasta? Tuolla pyörällä ei kuitenkaan ajeta juuri koskaan yli 20 kilsan siivuja joten halvemmatkin kelpaa ja pistosuojaus on hyvää rullaavutta tärkeämpää.

Jake_Kona
01.04.2012, 12.53
crc:llä on ilmainen toimitus nytten. Sieltä edukkaat renkaat suoraan kotiin.

IncBuff
01.04.2012, 13.16
Edukkuus on CRC:n kumeista kaukana. Sakuilta saa halvemmalla vaikka joutuukin toimituksesta maksamaan.

Jake_Kona
01.04.2012, 13.43
Mitä kumeja olet katsonut jos esim. 14e kumeja ( misukan 23c) crc ja ilmainen toimitus ei ole tarpeeksi halpa lol

IncBuff
01.04.2012, 15.50
Duranoita katselin kun on tosiaan sellaiset kumit kiikarissa jotka kestää vähän sepeliäkin. Saahan noita sakuiltakin kympin kipale 23mm kumeja, mutta kestääkö ne mitään.

30 hampainen
01.04.2012, 21.11
Tilasin CRC:stä Michelinin Pro 3 Raset 25 millisinä. Uskaltaakohan tuollaisilla kilparenkailla poiketa hiekkatielle, vai kannattaako pysyä asfaltilla?

dni
03.04.2012, 12.09
Itsehän ajattelin myös vaihtaa kesäksi slicksit kesänakit alle crossariin. Mietin vain, että kuinka slimmit renkaat voi pyöräyttää Easton EA50 custom kiekoille? Olen käsittänyt niin, että jos liian kaposta alkaa vanteille vääntämää menettää se muotonsa? Olenko kenties käsittänyt väärin? :D

Lisätäämpä vielä sen verran: alkuperänen nakki 33X622. Mitään suosituksia heittää kellään? Mielellään hyvä rullaus! Työmatka ja lenkit tulee kiskottuu hyvinpitkälti pelkkää asfaltia.. Hintaa sopis olla 30-60e