PDA

Näytä tavallinen näkymä : Mikä pyörä 400€:lla ?

juhop
14.03.2010, 11.43
Tiedän jo ettei tuolla rahalla saa mitään "kunnollista" fillaria, mutta tuo on silti suurinpiirtein budjettina.

Vaihtoehtoina olisi:

Trek 4300 Disc (http://www.fun-corner.de/index.php?cat=WG000085&product=A001775) 339€ Shimano levyjarrut ja RST Gila T8 w/preload, 100mm

Kona Fire Mountain (http://bikeshop.x.neutech.fi/index.php?module=ekauppa&type=2&product=B09FM&listpos=0) 389€ Hayes levyjarrut ja RockShox Dart 1 w/Turnkey 100mm

Kumpi parempi? Joku muu? Onko tuollanen RST keula ihan turha?

Ei taida tällä hetkellä olla niin kovia alennuksia missään alan liikkeissä kun syksyisin?

Pyörä tulisi harrastusvälineeksi mm. lenkkipoluille metsään joten joustokeula olisi ehdoton.

Mulla on nyt Trek 3900 -07 Shimanon levyjarrulla ja RockShox Psylo keulalla ja samantyylinen pyörä hankinnassa. Tekee vaan mieli päivittää.

Musashi
14.03.2010, 11.49
Et kertonut mihin käyttöön pyörä on tulossa. Tuolla rahalla saat Kona Dew Plussan vaikka Sportaxista jo eikä sitten tarvitse tuskailla huonon halpiskeulan kanssa.

Nokkonen
14.03.2010, 12.07
Ottamatta muuten kantaa kumpi kannattaa, niin mulla on tommonen trekki samalla keulalla eikä se (keula) juuri mitään vaimenna. Osasyynä on kyl se et mä vaan oon niin kevyt (60kg), et jos on enempi massaa ni tilanne voi olla toinen. Ei mulla mitään muuta huonoa sanottavaa siitä fillarista ole. Ei se mikään huippu ole mut eipä tolla hinnalla voi odottaakaan liikoja. Semmonen perusrassi...

Sakkeri91
14.03.2010, 12.16
Eksän pyörässä oli Gila, eikä se keula sen hentosen tytön alla mihinkään toiminut, sitten minun alla se alkoi jo notkumaan johonkin suuntaan.
Eihän se mikään hyvä ollut, mutta välttävä.
Minulla siis painoa n. 80kg

superlupaus
14.03.2010, 13.34
Uusien pyörien hakeminen on aina suhteellisen helppoa, mutta jos sulla on kärsivällisyyttä, kannattaa ehkä miettiä käytetyn ostoa. Esim Fillarin tori, siellä on vähempi sun budjettiis sopivia pyöriä, mutta kannattaa katsoa kuitenkin. Onko muuten Sinkula ihan mahdoton ajatus pyöräksesi? On vaan kevyt, huoltovapaampi, halvempi.

Halpis keuloista on yleensä metsässä enemmän haittaa kun hyötyä, kaupungissa tietty toinen juttu tai sitten ei, riippuu keneltä kysyy.
Musta sun kannattais ainakin harkita jäykkää keulaa.

MRa
14.03.2010, 13.34
Jos sulla on jo tosiaan toimiva pyörä ja etujousto pitää olla, niin laittaisin ton rahan mieluummin kunnolliseen keulaan. Tohon budjettiin esmes toi: http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=44750. Varmasti paljon muitakin löytyy, toi osu ekaks silmään kun katselin alle 400€ keuloja.

juhop
14.03.2010, 17.51
Paljonkohan sitä rahaa pitäisi taskussa olla että saisi maasturin edes jollain tavalla toimivalla (esim. 150e-200e arvoisella) keulalla?

Jarrut, vaihteet ja muut tilpehöörit voi päivitellä paremmiksi jos vanhat hajoaa mutta keula on niin kallis osa että mielellään se olisi alusta alkaen kohtalainen.

Nakili
14.03.2010, 20.44
Paljonkohan sitä rahaa pitäisi taskussa olla että saisi maasturin edes jollain tavalla toimivalla (esim. 150e-200e arvoisella) keulalla?

Jarrut, vaihteet ja muut tilpehöörit voi päivitellä paremmiksi jos vanhat hajoaa mutta keula on niin kallis osa että mielellään se olisi alusta alkaen kohtalainen.

Tässäpä vaikka 599e
http://www.fun-corner.de/index.php?cat=WG000009&lang=DEU&product=A003527&sidDEMOSHOP=mfac9ahvh6srbmaabicsq06a04

Keulana sellanen RS Tora, Manitou R7:n perusmalli tai vastaava alkaa olla jo ihan hyviä.

Käytetyt fillarit vois olla kans hyvä vaihtoehto. Älä kuitenkaan osta väärän kokosta runkoo, vaikka kuinka halvalla näyttäs pyörän saavan.

Jari Talvela
14.03.2010, 20.45
Tiedän jo ettei tuolla rahalla saa mitään "kunnollista" fillaria, mutta tuo on silti suurinpiirtein budjettina.

Vaihtoehtoina olisi:

Trek 4300 Disc (http://www.fun-corner.de/index.php?cat=WG000085&product=A001775) 339€ Shimano levyjarrut ja RST Gila T8 w/preload, 100mm

Kona Fire Mountain (http://bikeshop.x.neutech.fi/index.php?module=ekauppa&type=2&product=B09FM&listpos=0) 389€ Hayes levyjarrut ja RockShox Dart 1 w/Turnkey 100mm

Ei taida tällä hetkellä olla niin kovia alennuksia missään alan liikkeissä kun syksyisin?

Pyörä tulisi harrastusvälineeksi mm. lenkkipoluille metsään joten joustokeula olisi ehdoton.

Samantapaisia aatoksia mullakin, mettäpoluille tekis mieli vaikkei polvet ja kunto kestä patikointia.

30...70 % alennuksia 2009-malleista on ainakin täkäläisissä lehdissä juuri mainostettu.

Tässä verrokiksi mitä saa nyt 350 eurolla Tampereelta:
http://2009.univega.com/bike_detail.asp?lang=english&kat=TERRENO&ID=900000249&active=3

Sanokaahan tietävämmät, kestääkö tuo keula
"SR Suntour NEX-4110, adjustable"
edes varovaisessa käytössä? Mun painoillani (100kg) saa keulan säätö olla varmaan jäykimmillään koko ajan.

terv. jt

Musashi
14.03.2010, 20.58
Ei tuo Univega ole edes maastopyörä. Polkurytyytyksessä tuo ei kauaa tule kestämään.

Niko79
14.03.2010, 21.11
Käytettyä kehiin!! Fillarilehden palsta, yksivaihde.net foorumi. Ridefree foorumi.Myöskin eri pyörähuoltojen sivuja kannattaa pitää silmällä, sieltä löytyy usein takuuhuollettuja käytettyjä.

torvinen
14.03.2010, 21.46
Itsellä vastaavanlainen projekti eli vanhasta maasturista osat (vanhaa LX ja XT kaikki mukaanlukien V-jarrut ;-) ). Vanha pyörä täysjäykkä ja ostin idän reissulta TRS F1rst ilmakeulan halvalla (Saksassa tarj. 299e ja idästä 150€), mutta huomasin että vanha runko onkin niin iso ettei sovellu joustokeulan kanssa mulle. Nyt hakusessa max. 200€ xc-runko, jossa V-jarrupaikat. Olen päätynyt pariin vaihtoehtoo; on-one Inbred ja No Saint Angel.
Onko jollain noista kokemuksia ja lisää vaihtoehtoja??

CRC:stä tilasin jo pienen paketin mustaa peruskamaa eli tangon, stemmin, headsetin ym pientä....josko sitten passais uuteen runkoon.

znood
14.03.2010, 22.16
Vaihteet ja jousitus kannattaa unohtaa tuohon rahaan uusissa fillareissa. 400e:llä saa juuri ja juuri käyttökelpoisen singlespeedin. Käytettynä voi saada ehjän etujousitetun kunhan tietää mitä hakee ja osaa katsoa onko kunnossa.

Manninej
14.03.2010, 23.34
Tosiaan tuo keulan vaihto ei ole nyt mikään kovin monimutkainen projekti, eli pelkästään sitä vaihtamalla voisi saada tuossa mielessä paremmin vastinetta rahalle, jos pyörä muuten on kunnossa ja sopivan kokoinen.

Jari Talvela
14.03.2010, 23.35
Ei tuo Univega ole edes maastopyörä. Polkurytyytyksessä tuo ei kauaa tule kestämään.

Käytettyä kehiin!! Fillarilehden palsta, yksivaihde.net foorumi. Ridefree foorumi.Myöskin eri pyörähuoltojen sivuja kannattaa pitää silmällä, sieltä löytyy usein takuuhuollettuja käytettyjä.

Kiitos kommenteista. Pitänee tiirailla noita käytettyjä. Huonoa on tosin se, kun ei varmasti tiedä mitä kannattaa ostaa ja mistä maksaa... Kun tuohon maastovehkeeseen näyttää menevän joka tapauksessa omaisuuksia, niin soisihan tuon kestävän käyttöä.

Jos jollain on myynnissä suurehkoa (196...199cm / 98 cm inseam) maastopyörää kuntoilutarkoituksiin hintaluokassa 300...500 €, niin tarjouksia otetaan vastaan meilissä jari.talvela ät gmail.com
Asun Pirkkalassa.

Jäbä
15.03.2010, 15.10
Voihan tuollaisella edullisemmallakin hyvin aloittaa. Tai näin ainakin itse tein. Siinä mielessä hyvä vaihtoehto, että aluksi ainakaan minulla ei ollut hajuakaan fillareista ja siitä mitä tarvitsen. Vaihtaa sitten tarpeen mukaan parempaan :) Keula kyllä on varmaan se kriittisin komponentti.

Mutta joo jos löytää käytetyn niin se on varmaan hyvä vaihtoehto halvalle uudelle.

Cyklooppi
15.03.2010, 19.53
Tätä asiaa asiaa on muistaakseni itketty täällä ennenkin.
Hieman ihmetyttää kun joku kysyy mielipiteitä joistakin valitsemistaan pyöristä, niin ensimmäisenä ehdotetaan tilaamista ulkomaisesta nettiputiikista tai ostamaan käytetty. Käytetyssä pyörässä ei esim. lienee samanlaista parin vuoden takuuta kuin uutena kaupasta ostetussa. Aloittelevan voi olla vaikea arvioida rungon/osien kuntoa, Fillarin palstalla myyvät saattavat kenties olla rehellisempiä kauppiaita kuin esim. Huuto.net:ssä myyvät.

No tosta nettiputiikista tilaamisesta en nyt sen enempää, tehköön jokainen omat ratkaisunsa. Helpompi tietty tilata oikea koko jos pääsee tutulla kokeilemaan vastaavaa merkkiä/mallia. Helpompi on on tosin asioida paikallisessa alan puljussa kuin Güntterin kanssa.

Omaa mielipidettä en pyörän valintaan voi esittää kun en pyöristä mitään tiedä, mutta toivottavasti löytyy mieluinen.

Kyllä helpotti kun sai vähän itkeä. Tähän voi sitten käydä lisäämässä ne palstan itku-topicit, johon tääkin ois pitäny kirjoittaa:

Taitaa tämä kyseinen maanantai olla nyt vaan vaikea. Hyvää viikkoa itse kullekin!

Nakili
15.03.2010, 23.09
Tätä asiaa asiaa on muistaakseni itketty täällä ennenkin.
Hieman ihmetyttää kun joku kysyy mielipiteitä joistakin valitsemistaan pyöristä, niin ensimmäisenä ehdotetaan tilaamista ulkomaisesta nettiputiikista tai ostamaan käytetty. Käytetyssä pyörässä ei esim. lienee samanlaista parin vuoden takuuta kuin uutena kaupasta ostetussa. Aloittelevan voi olla vaikea arvioida rungon/osien kuntoa, Fillarin palstalla myyvät saattavat kenties olla rehellisempiä kauppiaita kuin esim. Huuto.net:ssä myyvät.

No tosta nettiputiikista tilaamisesta en nyt sen enempää, tehköön jokainen omat ratkaisunsa. Helpompi tietty tilata oikea koko jos pääsee tutulla kokeilemaan vastaavaa merkkiä/mallia. Helpompi on on tosin asioida paikallisessa alan puljussa kuin Güntterin kanssa.

Omaa mielipidettä en pyörän valintaan voi esittää kun en pyöristä mitään tiedä, mutta toivottavasti löytyy mieluinen...

No kun halutaan hyvä pyörä alle 400e, niin käytetty on fiksu vaihtoehto. Tai jos halutaan uusi, niin ulkomailta saa 95% tapauksista halvemmalla.

juhop
16.03.2010, 22.22
Ehkä se on vaan uskottava ettei tolla 400€:lla saa kunnollista fillaria. Tai lähinnä fillaria missä olisi edes kohtalaiset nuo kalliit osat kuten keula.

600€ alkaa sitten jo löytymään esim tää (http://www.fun-corner.de/index.php?cat=WG000085&product=A003527) Gary Fisher RockShox Tora SL Solo Air, 100mm travel keulalla.

Pitää ehkä vielä odotella hetki jos sattuisi löytymään sopiva käytettynä, jossei löydy niin on pakko taipua johonkin tollaseen n.600€ pyörään.

Jari Talvela
16.03.2010, 23.31
Luulisi käytettyjäkin alkavan olla tarjolla, kun porukka alkaa jo oireilla pyöräkuumetta ja vaihtaa vehkeitään uudempiin...

Jos jollain on myynnissä suurehkoa (196...199cm / 98 cm inseam) maastopyörää kuntoilutarkoituksiin hintaluokassa 300...500 €, niin tarjouksia otetaan vastaan meilissä jari.talvela ät gmail.com
Asun Pirkkalassa.

Itselläni on nyt koeajossa 20" Kona Caldera -05 (tai -06?), jossa on myyjän mukaan seuraavia osia:
- etuhaarukka marzzochin bomber flylight air3
- takavaihtaja deore xt
- edessä muistaakseni xtr,
- vanteet mavic
- kammet deore xt
Pyörä on siis pääosin ajokuntoinen, vaihteet vaativat huoltoa luultavasti.
Pakkasella ollut kuulemma ongelmia.

Mitähän tuollaisesta kannattaisi maksaa?

znood
16.03.2010, 23.38
Calderan ovh on sielä tonnin tienoilla. Kauppaahan täällä ei saisi hieroa kait... aika natsismia :(

Jari Talvela
17.03.2010, 00.01
Calderan ovh on sielä tonnin tienoilla. Kauppaahan täällä ei saisi hieroa kait... aika natsismia :(

Jep googlaamalla löytyi tuota ooveehoota ja aika paljon kehujakin, mutta ei ole oikein ittellä tajua kuinka paljon minkäkin tavaran arvo laskee käyttövuosien myötä. Tuo kyseinen Kona lienee ollut suht kevyellä käytöllä, ei ole kuulemma metsässä ajeltu. Ja käsitin että liikkeessä huollatettu.

Sorry kaikille, noviisin virhe tuo antikaupustelu. Ymmärrän hyvin kiellon, esim. kauppamiehet sekaantuvat muutoin joka keskusteluun varaosia kaupittelemalla tms. On kokemusta yhdeltä foorumilta parista riesapellestä. En vain löytänyt mistään "Fillarin palstaa" vaimikäsenytoli...

terv. jt

syklopaatti
17.03.2010, 00.30
Riipuu statuksesta. Joillain kuninkailla on siginä suorat linkit myymiinsä osiin. Samat jätkät sit itkee kun joku muu ees vihjaa myyvänsä jotain ja uhkaavat modeilla. Aika perseestä.

kontio
17.03.2010, 10.52
Riipuu statuksesta. Joillain kuninkailla on siginä suorat linkit myymiinsä osiin. Samat jätkät sit itkee kun joku muu ees vihjaa myyvänsä jotain ja uhkaavat modeilla. Aika perseestä.

Eihän se vaarallista ole, jos vinkkaa että hei, mulla olis tuommoinen pyörä myynnissä jos joku kysyy että millainen kannattaa ostaa.

Eikä se multa ole pois vaikka myisitte anoppianne, tämä foorumi kaipaisi isosti ostetaan/myydään palstoja.Tuosta (http://www.audiclub.fi/audifinns/) voi vilkaista miltä näyttää toimiva systeemi, sama foorumisofta.

Se yksi kaiffari, joka perusti oman topicin myynti-ilmoitukselleen oli aika loistava viime viikolla :D

syklopaatti
17.03.2010, 11.35
Se yksi kaiffari, joka perusti oman topicin myynti-ilmoitukselleen oli aika loistava viime viikolla :D

Se nyt oli jo vähän liikaa ,mutta osto/myynti pitäs saada nykyistä helpommaksi. Enkä tosiaan tarkoittanut statuskuningas vihjailuilla kontiota.
Piti vaan päästä kännissä taas avautumaan;). No nyt menee taas ot puolelle.

Jari Talvela
17.03.2010, 12.41
Itselläni on nyt koeajossa 20" Kona Caldera -05 (tai -06?), jossa on myyjän mukaan seuraavia osia:
- etuhaarukka marzzochin bomber flylight air3
- takavaihtaja deore xt
- edessä muistaakseni xtr,
- vanteet mavic
- kammet deore xt
Pyörä on siis pääosin ajokuntoinen, vaihteet vaativat huoltoa luultavasti.
Pakkasella ollut kuulemma ongelmia.

Tästä mun tapauksesta alkaa kai kohta muodostua sellainen varoittava esimerkki tyyliin "idiootti ostamassa käytettyä".

Selvitin nääs vähän tuon vehkeen vuosimallia. Myyjän arvio heitti yllättäen 5 vuotta. Reilua toimintaa... Värin ja etuhaarukan (Marzocchi Bomber Z-5) perusteella vm. onkin 2000. No, ei kai pelkkä ikä pyörää pahenna..?

Ameriikasta löytyi sentään kattavan oloinen historialinkki noihin tunnistamisjuttuihin. (Varmaan tuttu tällä foorumilla, mutta muille nööseille tiedoksi) Tuossa linkissä on esimerkinomaisesti tuon mun ostokseni speksit, mutta siitä päääsee kyllä eteenpäin.
http://www.bikepedia.com/QuickBike/BikeSpecs.aspx?Year=2000&Brand=Kona&Model=Caldera&Type=bike

terv. jt

lansive
17.03.2010, 18.05
Selvitin nääs vähän tuon vehkeen vuosimallia. Myyjän arvio heitti yllättäen 5 vuotta. Reilua toimintaa... Värin ja etuhaarukan (Marzocchi Bomber Z-5) perusteella vm. onkin 2000. No, ei kai pelkkä ikä pyörää pahenna..?

Ei kai varastetusta tavarasta tarvitse vuosimallia niin tarkkaan tietää? Kyllä tuollaisesta pitää jotakin vilunkia epäillä. Ei tuollainen myyjä luotettavaa kuvaa oikein jätä toiminnallaan. Jättäisin rauhaan ja jatkaisin etsimistä.

JackOja
18.03.2010, 09.00
Itselläni on nyt koeajossa 20" Kona Caldera -05 (tai -06?)...

Selvitin nääs vähän tuon vehkeen vuosimallia.... onkin 2000.

80-120€ vähän yleiskunnosta riippuen. Todennäköisesti joudut uusimaan voimansiirron ja paljon muutakin.

Ja komppaan lansivea.

Jari Talvela
18.03.2010, 11.52
Kiitos kommenteista, Iansive + JackOja.

Ensin tulee mieleen, että kannattaako tuon hintaluokan pyöriä varastaa..?

Sevverta tarkennan vielä, ettei tuo pyörä ollut myynnissä, vaan bongasin sen "lennosta". Liikkeitä kierrellessäni jonotin palvelua ja kuulin erään kokoiseni tyypin puhelevan myyjälle että "mihkähän ton vanhan sais myytyä". Pääsin kokeilemaan pyörää, sopivalta + jämäkältä tuntui, joten jätin korttini pyörän omistajalle. Parin päivän päästä kaupat oli tehty. Ajattelin että saa tuosta sitten ainakin pojalle pyörän, jos ei minulle sovellu.

Mainitut vaihdeongelmat johtuvat tod.näk. mähnääntyneestä vaihdevaijerista / likaisista mekanismeista. Perusteellinen puhdistus jne. valaissee asiaa.

Heitän tänne vielä kommenttia ensimmäisten koeajojen jälkeen.

terv. jt

VPR
18.03.2010, 11.59
Eiköhän pyörä ku pyörä pöllitä jos on sopiva sauma.

Marke
21.03.2010, 00.02
minulla olisi nyt mielessä kanssa ostaa tuo trekin 4400 Disc tämän vuoden mallia. itse oon aina tykänny ajella fillarilla, mutta vanhakin pöllittiin :( ajattelin nyt panostaa vähän tai oikeestaan paljon laatuun ja tätä merkkii on kehuttukkin. aina ollu kaiken mailman Biilteman pyöria. tuossakin on se suurin ero varmasti. kaveri vaan suositteli tätä pyörää. se tule työmatka ajoon sekä maastoon eikä mihinkää DH pyöräksi. niin onko siitä oikeesti mihinkään:seko:

juhop
22.03.2010, 18.48
Tulipas nyt sitten tilattua uusi fillari. Ihan ei osunut budjettiin mutta kai se on uskottava ettei halvalla saa hyvää tai edes kohtalaista.

Gary Fisher Tassajara Disc

Componentry

Shimano Deore front derailleur, Shimano SLX Shadow rear derailleur, Shimano Deore shifters, Shimano FC-M4428 crank, Shimano M486 hydraulic disc brakes

Suspension

RockShox Tora SL Solo Air, 100mm travel, custom G2 offset

http://www.fun-corner.de/Media/Shop/tassajaradisc-270809.jpg

Hintaa 599€ ja pyörä tulee Fun-cornerista (http://www.fun-corner.de/index.php?cat=WG000085&lang=DEU&product=A003527).

Toivottavasti vaan toi tilaus onnistu saksan kielelläkin. Tilausvahvistus tuli sähköpostiin ja ilmeisesti seuraavaksi tulee lasku minkä maksettua lähettävät pyörän tulemaan?

EsaJ
22.03.2010, 19.10

Vaihtoehtoina olisi:

Mulla on nyt Trek 3900 -07 Shimanon levyjarrulla ja RockShox Psylo keulalla ja samantyylinen pyörä hankinnassa. Tekee vaan mieli päivittää.

Koita ostaa käytetty joku liki 1000€ ovh hintainen, jos metsään haluat mennä....

juhop
22.03.2010, 19.29
Siis tilasin jo ton gary fisherin. Ainakin on ihan laadukkaat osat ja mun käyttö tulee varmaan olemaan 40% katuajoa ja 70% polkurymistelyä. Ei kovin suureen vauhtiin metsässä tarvikkaa päästä.

kpyora
22.03.2010, 21.10
... ja mun käyttö tulee varmaan olemaan 40% katuajoa ja 70% polkurymistelyä...

Ensitalvena olet sitten kyselemässä täältä fixin hankinnasta, kun maastopyörä ei enää kelpaa tuohon katuajoon. ;)

VPR
22.03.2010, 23.32
Osta cyclokrossari!

Vecculiko
23.03.2010, 00.08
Olen nyt nyt itse ajanut viikonloppuisin tommosella GF:n Tassajaralla talviaikaan kuntolenkkiä ja täytyy sanoa, että kyllä tuo maastopyörä on aika mainio peli ollut tänä talvena. En paljon olisi viitsinyt kapearenkaisella cyklolla tai hybridilla noilla röykkyisillä teillä ajella. Niin paljon tukevampaa ja mukavampaa on meno ilmakeulaisella maasturilla.

Mutta heti kun tiet sulaa, niin kaivetaan bianchi:) tallista ja maasturi saa siirtyä maastoajoon.

ketju44
23.03.2010, 00.49
Siis tilasin jo ton gary fisherin. Ainakin on ihan laadukkaat osat ja mun käyttö tulee varmaan olemaan 40% katuajoa ja 70% polkurymistelyä. Ei kovin suureen vauhtiin metsässä tarvikkaa päästä.

Ensitalvena olet sitten kyselemässä täältä fixin hankinnasta, kun maastopyörä ei enää kelpaa tuohon katuajoon. ;)

Osta cyclokrossari!

Osta sukset ;)

Nakili
23.03.2010, 14.05
Tulipas nyt sitten tilattua uusi fillari. Ihan ei osunut budjettiin mutta kai se on uskottava ettei halvalla saa hyvää tai edes kohtalaista.

Hyvä valinta Juhop! kuitenki kyseessä villari varmoilla perusosilla. Ei mitään hipokamaa, mutta ei mitään verkonpainojakaan. Varmaan taipusin ittekki halvan budjetin pyörässä samaan epeliin. Ei muuta ku ilosia kilometrejä! Muista sit huoltaa hyvin villaria, metsäajeluissa fillari joutuu aika koville välillä.( tai no riippuu tietenki ajotyylistä, taidosta ja nopeudesta)

zico
24.03.2010, 13.42
Minulle ois tarjottu uutena (vanhaa vuosimallia oleva) 28'' hybridiä, jossa takana Deore XT ja edessä Deorea ja vaihdevivut Aliviota. Pyörä tuntui selkeästi kevyemmältä kuin vastaavan hintainen Univega. Jos kerta budjetti ei riitä parempaan niin olisiko tämä hyvä 300euron ritsa?

Nakili
24.03.2010, 14.31
Minulle ois tarjottu uutena (vanhaa vuosimallia oleva) 28'' hybridiä, jossa takana Deore XT ja edessä Deorea ja vaihdevivut Aliviota. Pyörä tuntui selkeästi kevyemmältä kuin vastaavan hintainen Univega. Jos kerta budjetti ei riitä parempaan niin olisiko tämä hyvä 300euron ritsa?

Jos ritsassa on jäykkä keula, niin varmasti asiansa ajaa. Ne joustokeulat vaan noissa pyörissä on ihan hirveetä ruoansulatuksen jälkituotetta.

kpyora
25.03.2010, 21.11
... takana Deore XT ja edessä Deorea ja vaihdevivut Aliviota...

Mitähän nimetöntä kuraa loput osat ova? Äkkiä tulee mieleen, että piilossa olevat osat ovat sitten sitä itseään. :D Minä jättäisin väliin moisen, jos et kykene todentamaan mitä muut osat ovat.

n0c
03.07.2010, 23.51

Componentry

Shimano Deore front derailleur, Shimano SLX Shadow rear derailleur, Shimano Deore shifters, Shimano FC-M4428 crank, Shimano M486 hydraulic disc brakes

Suspension

RockShox Tora SL Solo Air, 100mm travel, custom G2 offset

http://www.fun-corner.de/Media/Shop/tassajaradisc-270809.jpg

Hintaa 599€ ja pyörä tulee Fun-cornerista (http://www.fun-corner.de/index.php?cat=WG000085&lang=DEU&product=A003527).

Toivottavasti vaan toi tilaus onnistu saksan kielelläkin. Tilausvahvistus tuli sähköpostiin ja ilmeisesti seuraavaksi tulee lasku minkä maksettua lähettävät pyörän tulemaan?

Ensimmäinen kunnollinen maastopyörä täälläkin hakusessa, mahtaako tätä pyörää saada vielä jostain(ainakaan tohon hintaan)? Oma googlettelu ei tuottanut tulosta. Vai onko tosta samasta hintaluokasta muita hyviä vaihtoehtoja?

ketju44
04.07.2010, 00.31
Kuten edellä ; Jos hintaluokka on 300...500e kannattaa jättää joustokeulat hankkimatta ja satsata jäykkään peliin. Parempi hinta-/laatusuhde.

n0c
04.07.2010, 01.10
Kuten edellä ; Jos hintaluokka on 300...500e kannattaa jättää joustokeulat hankkimatta ja satsata jäykkään peliin. Parempi hinta-/laatusuhde.

Niin no, 400-650e, siis budjetti. Ja eikö tota gary Fisheriä moni pidä ihan hyvänä pyöränä(myöskin keulaa?). Mistähän noita jäykkäkeulua löytyy, kun omien havaintojen mukaan halvimmissa malleissa on juurikin lähes aina kiinni halpa(huono) joustokeula?

ketju44
04.07.2010, 10.33
Jaahas!? Empä ole maastureita katsellu juurikaan viimeaikoina.......

n0c
07.07.2010, 02.54
Ei ilmeisesti tuota Gary Fisheriä löydy mistään enää?

http://www.fun-corner.de/index.php?cat=WG000085&lang=DEU&product=A005797

Muutaman päivän tutustumisella tuo Cube pitäisi olla perushyvä mankeli harrastuksen aloittamiseksi. Kertokaa viisaammat, onko tuo hyvä tarjous, vai saako jostain vastaavilla osilla olevaa pyörää halvemmalla? Tosin absoluuttista vastausta tuskin on. Käytetty voisi tietenkin olla yksi vaihtoehto.

opo
24.10.2011, 17.42
Budjetti ois tuommonen 400-500e. Fun-cornerissa olisi Cube hide comp 439+postit. Onko hyvä pyörä vai oisko tuohon rahaan parempaa vaihtoehtoa? Ei oo oikeen hajua näistä polkupyöristä. Kaupunkiajoa ja 5km työmatkaa ajan.

Keskiäkäinen lohjalainen
24.10.2011, 18.46
Budjetti ois tuommonen 400-500e. Fun-cornerissa olisi Cube hide comp 439+postit. Onko hyvä pyörä vai oisko tuohon rahaan parempaa vaihtoehtoa? Ei oo oikeen hajua näistä polkupyöristä. Kaupunkiajoa ja 5km työmatkaa ajan.

Näyttää aivan tolkun peliltä. Tuskin tuosta diili aivan kauheasti paranee.

(Speksit näyttävät tällaisilta: http://www.bike-discount.de/shop/k197/a37103/hyde-comp.html )

Käytettyjä tietysti kannattaa myös vilkuilla. Esimerkiksi tällainen voisi olla passeli, jos vaan koko natsaa:

http://www.fillaritori.com/viewtopic.php?f=23&t=4486

opo
24.10.2011, 19.59
Näyttää aivan tolkun peliltä. Tuskin tuosta diili aivan kauheasti paranee.

(Speksit näyttävät tällaisilta: http://www.bike-discount.de/shop/k197/a37103/hyde-comp.html )

Käytettyjä tietysti kannattaa myös vilkuilla. Esimerkiksi tällainen voisi olla passeli, jos vaan koko natsaa:

http://www.fillaritori.com/viewtopic.php?f=23&t=4486

Osaisitko sanoa oisko mulle tuosta pyörästä sopivampi koko 50cm vai 54cm? Mulla on mittaa 175 ja se inseam 83cm...

Steni
24.10.2011, 21.26
Yep

Tuosta Cubesta ei tainnut olla miehille kuin 58, naisille 50 ja 54,
tosin siinäkin oli miesten pyörän kuva.
Jos et välttämättä levyjarruja tarvitse, niin
chainreactioncyclesissa on 10% alennuskoodi-päivät
ja sieltä löytyis tämmöinen yli 2kg kevyempi fillari, paino 10,4kg :
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=45905

Tilasin tuommoisen talvifillariksi, kun budjetti ei kestänyt crossaria............
Hinta postikuluineen 453€

Jani R.
24.10.2011, 21.39
Osaisitko sanoa oisko mulle tuosta pyörästä sopivampi koko 50cm vai 54cm? Mulla on mittaa 175 ja se inseam 83cm...

Veikkaisin 54 cm. Olen lähes saman kokoinen ja joskus kokeilin 56 cm fitnesspyörää ja se oli pykälän liian iso.