PDA

Näytä tavallinen näkymä : Garmin Edge 500

Sivut : 1 2 3 [4]

Rickmaple
05.06.2013, 17.13
tätä on ehkä kysytty jo aiemmin, mutta onko kenenkään muun 500:n patterin lataustila jumahtanut 100%:iin?

On. Hyvin toimii mut aina 100% ruudussa. Sit ku laittaa kii koneeseen ni lukee et charging ja kun on täynnä niin lukee complete. Seko!

M. Ouvinen
09.06.2013, 20.07
Onko muilla tapahtunut sitä, että unohdatte USB-piuhan kiinni mittariin, mutta piuha ei ole tietokoneessa kiinni, ja parissa päivässä Edge imaisee akun tyhjäksi?

happo
21.06.2013, 10.44
Onko kokemuksia Powertapin käytöstä Garmin 500:een? Mistä löytyisi palikka tähän..?

kolistelija
21.06.2013, 13.13
Onko kokemuksia Powertapin käytöstä Garmin 500:een? Mistä löytyisi palikka tähän..?
Siis vanha PT? Uusilla toiminee "out of the box".

happo
21.06.2013, 15.05
Siis vanha PT? Uusilla toiminee "out of the box".

Ei ole kokemusta vanhasta eikä uudesta PT:stä. Onko Garminilla oma PT tähän koska ei osu silmään...

Cycledrophis
21.06.2013, 15.34
On G3 ja hyvin pelittää, jotain kevyitä pulmia muuta ok

Jari

happo
21.06.2013, 15.54

Jari

Ok, kiitos.

Leopejo
21.06.2013, 16.11
Cycleops Pro myös toimii hyvin Garminin kanssa, ja Garminin näytön saa muokattua näyttämään juuri ne tehoarvot, ym. joita tarvitsee.

Ainoa ongelma on Powertapin lähettämä kadenssitieto, joka on (ainakin minulla) päin honkia. Jos kadenssi on tärkeä, kannattaa hankkia kadenssi- tai kadenssi+nopeusanturi (niinkuin Garminin oma GSC-10). Sen sijaan Powertapin nopeus on paikallaan, kun Garminiin syöttää takapyörän ympärysmitan.

Cycledrophis
21.06.2013, 16.27
G3:lla toimii kadenssi ihan hyvin noin 140-150 saakka sen yläpuollella ei.
http://www.trainingpeaks.com/av/LVOLTHMMEXK6IG2SAHNKCXG56E
Tossa tän päivän lenkin data, jos kiinostaa

Jari

Knut
25.06.2013, 14.24
Mimmosta päivitystä tuon Garmin Edge 510 2.6 firmispäivityksen mukana tulee? En löytänyt Garminin sivuilta mitään listausta uusista ominaisuuksista/korjauksista.

lansive
25.06.2013, 14.32
Mimmosta päivitystä tuon Garmin Edge 510 2.6 firmispäivityksen mukana tulee? En löytänyt Garminin sivuilta mitään listausta uusista ominaisuuksista/korjauksista.

Löytyyhän se (http://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=6049) ainakin googlella.

Changes made from version 2.50 to 2.60:

Made improvements to protect against ANT+ sensor dropouts.
Improved course navigation.
Improved Back to Start.
Fixed TCX file conversion.

Mihail
02.07.2013, 20.49
Pitääkö vanhoja harjoituksia poistaa tai jotain, kun uusien toimintojen lataus Garmin Connectiin kestää iäisyyden?
Ja jos pitää niin mistä se tapahtuu?

J_K
02.07.2013, 21.06
Pitääkö vanhoja harjoituksia poistaa tai jotain, kun uusien toimintojen lataus Garmin Connectiin kestää iäisyyden?
Ja jos pitää niin mistä se tapahtuu?

Siirrä activities kansiosta tiedostot talteen vaikka tietokoneelle johonkin kansioon, näin olen itse tehnyt niin laite toimii nopeammin.

Iglumies
02.07.2013, 21.10
http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&ved=0CE8QFjAB&url=http%3A%2F%2Fwww8.garmin.com%2Fmanuals%2FEdge5 00_FIkayttoopas.pdf&ei=CBfTUbbOPNS0hAfhuYHgDA&usg=AFQjCNF_5-AYNgOAdCVHMyngJMz0vpeRhA&bvm=bv.48705608,d.ZG4

Sivu 34.

Mihail
02.07.2013, 21.30
Kiitoksia pika-avusta. Nyt on vanhat sitten poistettu, toivottavasti toimii noppeemmin.

Leopejo
02.07.2013, 23.31
Hassua, minulla Connect ja muut, kolmannet ohjelmat tai sivustot lataavat harjoitukset nopeasti riippumatta harjoitusmäärästä. Sen sijaan Garmin Training Centerillä kestää ikuisesti.

mhelander
03.07.2013, 00.31
Hassua, minulla Connect ja muut, kolmannet ohjelmat tai sivustot lataavat harjoitukset nopeasti riippumatta harjoitusmäärästä. Sen sijaan Garmin Training Centerillä kestää ikuisesti.

Sama vika, tai taitaa paremminkin olla ominaisuus. Strava lataa samat lenkit sikanopeesti.

Testailin tuossa myös garminsync.com palvelua jolla ei tarttis upata kuin Garmin Connect:iin ja palvelu heivaa sitten aikanaan Stravaan lenkin. Toimii.

Jos joskus innostuis hommaamaan Android-puhelimen ja 510/810 Garminin. Ei tarttis tietsikkaa ja USB-kaapeleiden kanssa pelata siirrossa.

opander
04.07.2013, 10.30
Kannattaako garmin 500:ssa ottaa korkeuskorjaus käyttöön vai ei. Kummalla asetuksella tulee oikeampaa tietoa. Nyt näyttää siltä, että korkauskorjauksen kanssa nousumetrit nousevat 50 - 100 %:a.

mhelander
04.07.2013, 10.35
^ sanoisin että anna Garminin mitata barometrisesti korkeuserot. Se kannattaa kalibroida lähtöpaikoille, jolloin värkki rauhassa mittaa GPS:llä vaikkapa kotipihan korkeuden, ja kun siellä laitetaan tallettamaan lenkkiä on korkeus kohdallaan.

Ainoa huono puoli on että jos lenkki on pitkä ja/tai sää vaihtelee suuresti näkyy se korkeuskäyrän driftaamisena. Ja vaikuttaa siltä että 3.00 wirmiksellä pienin tarkkuus tuossa mittaamisessa on yksi metri, aika karkeaa ainakin täällä pohojosessa jossa pitkiä ja/tai korkeita mäkiä on vähemmän.

Maantiellä olen joskus kattellu Google Earth:sta lenkkiä maan pintaan tiputettuna. Mutta ei toimi sinne päinkään maastossa.

Reiska79
04.07.2013, 14.07
Lainaampa tätä puuta, niin ei tarvitse aloittaa uutta. Eli kohtuudella palvelleen Polar CS300n sykevyö sanoi irtityösopparin. Olin ostamssa jo uutta vyötä, kun sen hinta (70 €) ajoi minut miettimään asiaa uudelleen. Aloin nyt miettiä, olisiko kohtuulliseen hintaan mahdollista saada toimivaa "multisport"-mittaria, joka siis toimivi järkevästi sekä juostessa että pyöräillessä. Mielessä kävi myös puhelimen kanssa yhteensopiva sykevyö, mutta kun luuri on Lumia 800 (vaihtuu pian 820een), niin tuki vyölle puuttuu, enkä taida laittaa toivoa sille että se noihin tulisi (onko jollain parempaa tietoa)? Näin ollen kiinnostaisi tietää onko olemassa järkevän hintaista (<< 300 €) sykemittaria, joka menisi sekä juostessa että kävellessä? Toivomani ominaisuudet olisivat seuraavat:

- Mitattavat suureet: syke, keskinopeus ja vauhti. Plussaa, jos löytyy kadenssi, gps-kartta ja/tai korkeuserot, mutta ilmankin pärjään (jos ei tähän hintaluokkaan löydy)
- Tiedot/käyrät saisi mielellään helposti ulos laitteesta PC:hen tutkittavaksi
- Selkeä plussa, jos mittari on kohtuullisen pieni ja kulkee ranteessa (juostessa) hyvin luettavissa. Esim. kesällä juostessa on vaikea löytää paikkaa isolle mittarille. Mutta jos muuten natsaa, niin kai Edge 500n saa jollain nauhalla kiinni käsivarteen ja siitä luettavaksi(?).

Päätin kysyä kokeneemmilta, koska itselläni on vähemmän tietämystä mittareista. Ensimmmäisenä tulee mieleen Garminin Forerunner 310XT, 410 (jostain saa vielä tilattua) ja 610... 910 menee jo aika tyyriiksi. Sitten myös puun Edge 500, joka ei siis ole ranne-malli... Edge 800 menee taas aika tyyriiksi. Onko Polarilla mitään järkevää - entä Suunto/muut?

Leopejo
04.07.2013, 16.54
Mutta jos muuten natsaa, niin kai Edge 500n saa jollain nauhalla kiinni käsivarteen ja siitä luettavaksi(?).
Minä pidän 500:n kädessä eikä se niin pienenä haittaa. Samoin tein kun juoksin edellisellä mittarillani, Polarin CS600X, mutta Edge soveltuu paremmin juoksuun.

Tiedän, että monikin käyttäjä on rakentanut Edge-rannekellon Garminin polkupyöräpidikkeellä ja jollain vanhalla rannekkeella. Youtubesta varmaan löytyy, ja myynnissäkin olen näitä nähnyt. Itseäni ei haittaa pitää Garmin kädessä.

Edge 500 ei ole suunniteltu juoksua varten eikä se kompensoi käsivarsien edestakaista liikettä. Silti se on mielestäni aika tarkka, ainoa suure joka heittelee liikaa on hetkellinen nopeus. Yleensä kun juoksen pidän näytöllä kierroksen keskinopeuden, keskisykkeen, matkan, ajan. Yleensä otan kierroksen automaattisesti joka kilometri, tai käsin jos teen jotain spesifista, vaikkapa kovempaa intervallia. Kierroksen keskinopeus kertoo kuitenkin aika hyvin hetkellisen nopeuden jos yritän pitää sitä vakiona kierroksen aikana. Ja jos nopeuteni esim. tippuu, tippuu keskinopeuskin.

Toinen "ongelma" on se, että Edge 500 kuten myös em. CS600X näyttävät liian korkean lämpötilan kun niitä pidetään kädessä. Tämä voi varmaan jonkin verran haitata korkeuden tarkkuutta, muttei korkeusdata ole minulle yhtä tärkeä juostessa kuin pyöräillessä. Jos asuu lentokentän lähellä Garmin Connect antaa sitten oikean lämpötilan, ja vieläkin parempi on Sporttracks:n sää-plugin, joka kertoo myös tuulen suunnan yms.

Kolmas "ongelma" on se, että Edge on virallisesti vain pyöräilyyn, joten käytössäsi pitää olla "pyörä" (itselläni kun juoksen on "pyörä" nimeltä Running ja painolta 0 kg), ja Garmin Connect tai Training Center-softa olettavat, että lataamasi treeni oli pyörän selässä. Mutta parissa sekunnissa sen korjaa juoksuun. Ehkä suurin puute juoksijoille on se, että nopeudet ovat km/h eikä min/km. Tämä ei minua häiritse, sitä paitsi jos väliajat laittaa automaattisesti joka kilometriin saat reaaliajassa kilometri-väliajan.

Polariin verrattuna Edgen valtti on näytön räätälöimismahdollisuus, joka Polarissa, ainakin CS600X:ssä, on paljon rajoitetumpi. Edgessä voit käyttää yhdestä viiteen eri näyttöä, plus workout-näyttö jos suunnittelet harjoituksesi etukäteen, ja joka näyttöön voi laittaa yhdestä kahdeksaan eri kenttää, joiden tiedot voi valita vapaasti monesta kymmenestä mahdollisesta syke-, nopeus-, aika-, teho-, korkeus-, kalori- ym. tiedosta.

Garminin tiedot saa vaivatta, paitsi vanhaan Garmin Training Center-ohjelmistoon ja Garmin Connect-nettisivuille, lähes jokaiseen kolmanteen, maksulliseen tai maksuttomaan, sivuun tai ohjelmistoon. Esim. käytän tai olen kokeillut Sporttracks, Golden Cheetah, WKO+, PowerAgent-ohjelmistoja ja TrainingPeaks, Strava, Endomondo-nettisivuja Garminin omien lisäksi. Polarillakin saisi varmaan joihinkin ylläolevista ladattua treenit, mutta se olisi vaivalloisempaa. Vanhoilla Polareilla on ProTrainer-ohjelmisto, luulen, että uudet taas käyttävät polarpersonaltrainer-sivustoa. Lisäksi Polarin protokolla on W.I.N.D eikä Ant+, joten nopeus- ja kadenssisensorin, sykevyön, tehomittarin pitää olla Polarin omia.

Vaikka sattuneista syistä tällä hetkellä treenini ovat enemmän juoksua kuin pyöräilyä, en vaihtaisi 500:sta Garminin juoksumittariin. Vain jos esim. alkaisin harrastaa triathlonia voisin ajatella moniurheilumittaria.

Reiska79
04.07.2013, 18.57
Kiitokset äärimmäisen viitseliäästä vastauksesta! Osaatteko lonkalta sanoa miten Polarin RC3 GPS tai RCX5 eroavat toiminnallisesti tuosta Edge 500sta? Entäs tietojen tuonti koneelle Polar vs. Garmin. Minulla on käsitys että Garminilla se toimii paremmin, mutta en ole koskaan kummankaan merkin tietoja koneelle yrittänyt tuoda. Omassa CS300ssani siihen olisi pitänyt hankkia mikrofoni ja siirtää sillä tiedot koneelle... kuulosti siltä että näin paremmaksi antaa asian olla.

Näillä näppäimillä tuo Edge 500 ei kuulstaisi huonolta vaihtoehdolta, mutta viitsiikö joku vielä kommentoida mitkä ovat suurimmat erot käytössä verrattuna näihin Polareihin(?).

Leopejo
04.07.2013, 19.50
Kiitokset äärimmäisen viitseliäästä vastauksesta! Osaatteko lonkalta sanoa miten Polarin RC3 GPS tai RCX5 eroavat toiminnallisesti tuosta Edge 500sta? Entäs tietojen tuonti koneelle Polar vs. Garmin. Minulla on käsitys että Garminilla se toimii paremmin, mutta en ole koskaan kummankaan merkin tietoja koneelle yrittänyt tuoda. Omassa CS300ssani siihen olisi pitänyt hankkia mikrofoni ja siirtää sillä tiedot koneelle... kuulosti siltä että näin paremmaksi antaa asian olla.

Näillä näppäimillä tuo Edge 500 ei kuulstaisi huonolta vaihtoehdolta, mutta viitsiikö joku vielä kommentoida mitkä ovat suurimmat erot käytössä verrattuna näihin Polareihin(?).
Minä en oikeastaan voi kommentoida, koska uusimmista Polareista minulla ei ole kokemusta. Huomaan, että pyöräilymittari CS600X on vielä myynnissä. Sitä en suosittele seuraavista syistä (jotka eivät välttämättä koske uusimpia Polareita):

- pitää olla erikseen GPS-anturi, jonka kiinnität käsivarteen tai pidät takataskussa. Vanha G3-anturi on iso, painava, ja se käyttää AA-paristoja joita pitää vaihtaa aika usein. Uudemmat anturit ovat kait parempia. Sen kyllä huomaa, että Polar on tullut GPS-markkinoille muita firmoja myöhemmin.
- näyttöjä pystyy muokkaamaan aika vähän
- tiedonsiirto tapahtuu Polarin IrDA USB-tikulla. Monilla on kait ollut ongelmia sen kanssa, minulla ei.
- Polar ProTrainer-ohjelmisto on hyvä, kauniin näköinen, selkeä. Aika samanlainen kuin Polar Precision Performance 4, käytännössä uusi versio siitä. PPP4 on vapaasti ja laillisesti ladattavissa Polarin sivuilta, jos haluat nähdä miltä se näyttää. Toisaalta en tiedä päivittääkö Polar ohjelmaa enää, kun he näyttävät keskittyvän nettisivuun. Lisäksi kun viimeksi käytin ProTraineria n. vuosi sitten, GPS oli kuin kiva lisäys - jee, voin nähdä reittini Google Earthissa!, ei yhtä hyvin integroitu kuin muissa ohjelmissa. Eli minulle CS600X:n GPS-tikun ainoa tarkoitus oli mitata nopeus ja matka juoksussa.
- jos ostat Polarin, sitoudut aika lailla käyttämään Polarin ohjelmaa. Garminilla tiedonsiirto ja lataus eri ohjelmiin on helpompaa. Edge kiinni USB-porttiin, ja riippuen ohjelmasta/sivustosta joko lataat harjoitukset ohjelman import-näppäimellä, tai etsit tiedostot kuten mistä tahansa muusta USB-tikusta. Polar luo harjoituksella kaksi tiedostoa, .hrm harjoitukselle (jossa nopeus, syke, korkeus, teho, yms.) ja erikseen GPS-tiedoston, joka tulee ilman korkeustietoa, sen sijaan Garminin .fit-tiedoston lukevat kaikki.
- CS600X:n ja sitä aiempien mittarien muisti on surkea jos käytät yhden tai kahden sekunnin tallennusväliä. Muutaman tunnin jälkeen joudut tyhjentämään. Edge 500:sta löytyy taas noin 50 Mb muistia, jokainen treeni on tyypillisesti muutama kymmen kb, pidemmät minulla alle puoli Mb.

Eiköhän tässä kaikki. Toistan, etten tunne uusimpia Polareita. Varmaan olet jo lukenut mitä DCRainmaker kirjoittaa niistä. Ja varmaan olet myös lukenut, että ihmisillä on ollut kaikenlaisia ongelmia myös Garminin kanssa, kuten tässäkin ketjussa tulee esille. Silti vannoutuneesta Polar-fanista, jolla on ollut ehkä neljä Polar-mittaria yli 20 vuoden aikana, muutuin Garmin-käyttäjäksi kun "sattumalta" käsiini tuli 500. Se on standardi, se on Ant+, se on joustava.

Jos ostat Garminin, varmista, että mukana on kaikki mitä tarvitset, mm. sykevyö ja jos haluat nopeus- ja kadenssianturi.

arctic biker
04.07.2013, 21.01
Herranen aika, ompas tää hankalaa. Taijampa tyytyä toistaiseksi Cm 4,2 sykemittarin näyttöön ja mun normitestaukseen, eli jos jalat tuntuu väsyneiltä postia kilsan tai kahden päästä pyörällä hakiessani niin koitan reagoida. Fittu mulla ei järki eikä mielenkiinto riitä näihin hienompiin vehkeisiin. Eikä rahatkaan, tahi löyvän sitten muuta itelle tähellisempää. Huomenna aamusella hakkuujätteitä muutaman motin verryttelen vesurilla ja osan Jonseredilla. Iltapäivällä haen uuden merinopaidan Matkahuollosta mutkien kautta ja taatusti ilman sykemittaria. Hoituu samalla lihasverryttelykin, luulisin. Mutta kun en paremmasta tiijä tahi välitä niin tyydyn varttuneen ikäni kertomaan, joskus kroppani tuntuu väsyneeltä, piän silloin luppo- eli laiskottelupäivän tahi kaksi.

leecher
08.07.2013, 09.46
Nousumetrit? Pitääköhän nuo 500 nousumetrit miten hyvin paikkansa? Stravasta vertaillessa samoja lenkkejä tehneiden nousumetreihin näyttää Garmin noin puolet vähemmän? Useimmat stravalenkit on tosin tallennettu älypuhelimella. Korkeuskorjaukset ei ole käytössä.

Huomasin myös lenkillä, että nopeustieto heittelee välillä aika paljon. Tipahtaa välillä nollaan vaikka vauhdin pito olisi tasaista.

Rickmaple
08.07.2013, 10.39
...nopeustieto heittelee välillä aika paljon. Tipahtaa välillä nollaan vaikka vauhdin pito olisi tasaista.

Onko pinnamagneetti/anturi kunnolla? GPS tieto ei ainakaan oo mulla heittäny ikinä, mutta kun oli anturi kiinni niin olen kyllä saanut kovin huonoja keskinopeuksia esim pesun jälkeen (anturi ja magneetti ei kohtaa kunnolla).

leecher
08.07.2013, 10.52
Elikkä pinnmagneetti kannattaisi ottaa pois?

Rickmaple
08.07.2013, 13.34
Elikkä pinnmagneetti kannattaisi ottaa pois?

Kannattaako, en tiedä, mutta mä oon selvinny ilmankin. Kiekkojen vaihtaminen, pyörän pesu ja mittarin vaihto toiseen pyörään helpottui mun mielestä kun hylkäs pinnamagneetit. Jos se GPS signaali nyt muutaman metrin hukkaa niin ei ainakaan mua ole haitannut, aina olen kotiin asti päässyt!

ketti
08.07.2013, 19.02
?.mittarin vaihto toiseen pyörään helpottui mun mielestä kun hylkäs pinnamagneetit..

Toimii tietenkin myös niin, että jossakin pyörässä on kadenssianturi magneetilla tai ei, mutta joissakin pyörissä ei mitään. Minulla on maantiefillarissa anturi ja magneetti mutta cyclossa ei.

Tänä kesänä poistin magneetin, kun kiinnitys hajosi. Toimi niinkin heti. Samoin jatkoi toimimista, kun laitoin uuden magneetin tilalle.

Kasisatasen mukana tulleen magneetin kiinnitys on järjettömän huono, tai sitten se on niin hyvä että en vaan osaa.

Magneetti on kiva talven traineriajeluissa, kun saa näyttöön "nopeuden"

.

Leopejo
09.07.2013, 12.58
Nousumetrit? Pitääköhän nuo 500 nousumetrit miten hyvin paikkansa? Stravasta vertaillessa samoja lenkkejä tehneiden nousumetreihin näyttää Garmin noin puolet vähemmän? Useimmat stravalenkit on tosin tallennettu älypuhelimella. Korkeuskorjaukset ei ole käytössä.
500 käyttää barometristä korkeutta eikä GPS:ää, joten kyllä se aika hyvä on, etenkin jos sääolosuhteet eivät muutu paljon ajon aikana. Jos sinulla on vähän pidempi mäki käytössä tarkista vastaavatko Garminin nousumetrit siinä esim. kartalta laskettuja.

Mutta jos kyseessä on, kuten Suomessa yleensä, aaltoileva maasto eikä pitkiä ylä- ja alamäkiä, on normaalia, että jokainen palvelu laskee nousumetrit "vähän miten sattuu", riippuen esim. siitä, lasketaanko nousumetrit vasta kun korkeuseroa on yksi kokonainen metri, jne.

Bassopiste
24.07.2013, 08.02
Tänne varmaan voi kommentoida myös Edge 510 asioita?

Onko kellään muulla käynyt siten, että lenkin aikana Garminaattori päättää syystä tai toisesta ensin sammua, ja sen jälkeen kaikki data on hävinnyt koneesta asetusten mukana, eli vehjes on täysin tehdasasetuksissa! Itselle kävi eilen lenkillä noin, ja keljuttaa kyllä vietävästi. Huomasin kesken lenkin että vehkeestä on näyttö pimeänä, no, uudelleen päälle ja kippas kappas, sinne män kaikki. Eikä ole nimittäin ensimmäinen kerta! Firmiksenä vehkeessä on uusin versio, eli varmaankin tuo 2.60

ViliA
21.08.2013, 21.46
Terve!
onkohan muilla vastaavanlaista ongelmaa?
Olen tähän mennessä onnistuneesti siirtänyt harjoitukset garmin connectiin ja endomondoon suoraan laitteesta. Eilisen jälkeen en ole Endomondoon kuitenkaan harjoituksia onnistunut siirtämään. Endomondo löytää laitteen ja harjoitukset mutta jää tallennusvaiheeseen jumiin.
Ja miksi endomondoon?, lähinnä kavereiden välisten kilpailujen takia:). Tiedän että ne saa haettua myös gpx tiedostoina mutta onkohan vika nyt endomondon päässä.
Garmin connectiin tallentaminen onnistuu.

Migmar
22.08.2013, 14.55
Olen tähän mennessä onnistuneesti siirtänyt harjoitukset garmin connectiin ja endomondoon suoraan laitteesta. Eilisen jälkeen en ole Endomondoon kuitenkaan harjoituksia onnistunut siirtämään. Endomondo löytää laitteen ja harjoitukset mutta jää tallennusvaiheeseen jumiin.

Itsellä jäi myös eilen Endomondossa Garminin plugini jumittamaan "saving workouts" -kohtaan ikuisiksi ajoiksi, mutta sitten kun klikkasi takaisin pääsivulle niin treeni oli kyllä latautunut sivulle ihan kuten pitikin. No ehkä tämä ongelmasi ratkesi jo muutenkin...

Velogi
22.08.2013, 15.26
Terve!
Ja miksi endomondoon?, lähinnä kavereiden välisten kilpailujen takia:). Tiedän että ne saa haettua myös gpx tiedostoina mutta onkohan vika nyt endomondon päässä.
Garmin connectiin tallentaminen onnistuu.

Itsellä jäi myös eilen Endomondossa Garminin plugini jumittamaan "saving workouts" -kohtaan ikuisiksi ajoiksi, mutta sitten kun klikkasi takaisin pääsivulle niin treeni oli kyllä latautunut sivulle ihan kuten pitikin. No ehkä tämä ongelmasi ratkesi jo muutenkin...

Mulla alkoi sunnuntaina tekemään tuota samaa. Ensimmäisellä kerralla toimi kuten Migmar kuvasi, eli harjoitus kuitenkin tallentui, mutta sen jälkeen ei ole toiminut senkään vertaa vaan tallennus jää tekemättä ja ohjelma jäätyy. Tiedostona tallennus tosiaan pelittää mutta olisi kiva jos joku keksisi mikä tähän asti hyvin toimivaan pluginiin nyt tuli....

*edit* Näyttää olevan Endomondon tuki tietoinen asiasta, pitäisi korjaantua viimeistään huomenna:
https://getsatisfaction.com/endomondo/topics/garmin_upload_stopped_working

ViliA
23.08.2013, 20.46
Nyt toimi endomondoon lataus suoraan laitteesta!

Gekko
02.09.2013, 19.58
Yrittääköhän ne Garminin porukka saada jotenkin mua vaihtamaan uuteen 510:iin kun on näitten uusimpien päivitysten jälkeen temppuillu kivasti tää 500:nen!
Ensin sykkeet on ruvennu temppuilemaan.(näyttää välillä mitä sattuu) Nyt lenkillä sykkeet toimi mutta nopeus heitteli 0-20km/h välillä! Koko lenkin aikana ei vissiin näyttäny kertaakaan oikeaa nopeutta!
Kätevää uuden laitteen markkinointiako? ;)

Cycledrophis
02.09.2013, 20.09
Mulla ei tommosia pulmia ole päivityksistä tullu.

Jari

Gekko
02.09.2013, 20.20
Mulla ei tommosia pulmia ole päivityksistä tullu.

Jari
Haluaakohan ne vaan MUN vaihtavan mittaria? ;)
Tuo syke on jo vitutellu jonkunaikaa...Voi olla tietenkin lähetinvikakin. Yhden kerran on jo vaihdettu uuteen takuuna. Pari vuotta laite on ollut.
Juoksussa tuo nopeus ei oo koskaan kunnolla näyttänytkään mutta nyt se oli maantiepyöräilyssäkin aivan sekaisin!

Grugi
02.09.2013, 20.27
Haluaakohan ne vaan MUN vaihtavan mittaria? ;)
Tuo syke on jo vitutellu jonkunaikaa...Voi olla tietenkin lähetinvikakin. Yhden kerran on jo vaihdettu uuteen takuuna. Pari vuotta laite on ollut.
Juoksussa tuo nopeus ei oo koskaan kunnolla näyttänytkään mutta nyt se oli maantiepyöräilyssäkin aivan sekaisin!

Olet varmaan kokeillut kaikki konstit jo mutta kerrataan. Jos sulla on nopeus/poljin anturi niin sille resetti ja tarkistus että magneetti on anturille oikeassa kohdassa, laitteen asetuksista automaattinen mittaus eli rengasmitta pois. Sitten vaan rullaat vaikka paikallaan niin näet pomppiiko nopeus vaiko ei.

Cycledrophis
02.09.2013, 20.37
Sykevyöt ei tahdo vuotta kestää. Ainoa pikkeus on Garminin vanha kova vyö joka on jo 2,5 vuotias.
Tuo vika kuulostaa siltä että patterianturissa on tyhjä

Jari

Gekko
02.09.2013, 20.53
Mites tuo mittarin resetointi tehtiinkään? Kolmea nappia siinä taittiin painaa? Laitteen käyttöohje ei puhu halaistua sanaa tästä resetoinnista!
Anturin patterin olen vaihtanut...

Grugi
02.09.2013, 21.00
Mites tuo mittarin resetointi tehtiinkään? Kolmea nappia siinä taittiin painaa? Laitteen käyttöohje ei puhu halaistua sanaa tästä resetoinnista!
Anturin patterin olen vaihtanut...

To perform the master reset:

Power device off
Press and hold Page/Menu, Start/Stop and Power simultaneously
Release buttons when the word "Garmin" disappears

After the Edge 500 is reset, it will walk through the initial setup. After completing this, leave the device outside with a clear view of the sky for approximately 15 minutes to acquire satellite data.

Tämä sitten muistaakseni pyyhkii kaiken datan laiteen muistista eli backuppi koneelle ennen tätä.

Ohjeet täältä.

https://support.garmin.com/support/searchSupport/case.faces?caseId={53db55f0-ae68-11e0-d01c-000000000000}

Gekko
02.09.2013, 21.27
To perform the master reset:

Power device off
Press and hold Page/Menu, Start/Stop and Power simultaneously
Release buttons when the word "Garmin" disappears

After the Edge 500 is reset, it will walk through the initial setup. After completing this, leave the device outside with a clear view of the sky for approximately 15 minutes to acquire satellite data.

Tämä sitten muistaakseni pyyhkii kaiken datan laiteen muistista eli backuppi koneelle ennen tätä.

Ohjeet täältä.

https://support.garmin.com/support/searchSupport/case.faces?caseId={53db55f0-ae68-11e0-d01c-000000000000}

Kiitos.
Mulla ei oo siellä oikein mitään sellaista tietoa mitä en voisi sinne uudestaankin laittaa. Eli voisinko siis tuon resetoinnin silloin tehdä ilman backuppia...Kai se mittari siis käynnistyy ilman sitä?
Siis tarkoitan sanoa että jos sen resetoin niin eikös se sitten alkaa niinkuin uutena mittarina, eikä siis tyhjene täydellisesti?

Privileged
03.09.2013, 00.19
Pari viikkoa sitten simahti täysin varoittamatta se vanha kova sykevyö.. tähän asti toimi moitteetta samalla paristolla 2,5 vuotta. Nyt on uusi pehmeä 2013 malli ja todella hyvältä vaikuttaa. Pyöräilyssä kova malli toimi aivan hyvin, mutta hiihdossa tuppas valumaan.. luulen, että uudella ei tule sitä ongelmaa...

magnuken
03.09.2013, 13.27
Eli voisinko siis tuon resetoinnin silloin tehdä ilman backuppia...Kai se mittari siis käynnistyy ilman sitä?

Sen resetin jälkeen mittari kyllä käynnistyy ilman backuppia. Se resetti poistaa vain mittariin tallentuneet tiedot samoin kuin itse sinne tallentamasi tiedot. Mittarin softa ei siis mihinkään resetissä häviä.

Gekko
03.09.2013, 18.01
Resetoinnin jälkeen mittari toimii moitteettomasti. Sykkeet sekä nopeus! :)

Hebe
04.09.2013, 21.28
toimiiko 510 reittiopastus paremmin kuin 500:n, josta ilmeisesti teho loppuu kesken tms. Tarttis ajottaisille hieman pidemmille maantielenkeille jonkun reittiopastuksen, kun ajellaan oudommilla seuduilla. Vai onko vaan pakko laittaa rahat 800/810:n.

Minkähänlaisia ovat mion tuotteet (http://eu.mio.com/fi_fi/polkupyorien-gps.htm)?

veekoo
06.09.2013, 14.58
Itsellä Edge 800. Olen hieman skeptinen tuon "kartattoman" laitteen reittiopastuksen kanssa. Edge 800:n kanssa kun usein (useimmiten?) joutuu suunnistamaansen kartalla näkyvän viivan kanssa ja käännösopastus toimii jos toimii. Joskus aikaisemmin käännösopastus toimi mielestäni paremminkin, mutta taisi mennä rikki jossain softapäivityksessä eikä ole enää niin yhteensopiva openstreetmap-karttojen kanssa. Jos opastuksen laatu on samaa tasoa 500/510-laitteessa niin voisi olla heikkoa löytää takaisin kotiin.

Grugi
06.09.2013, 15.23
Itsellä Edge 800. Olen hieman skeptinen tuon "kartattoman" laitteen reittiopastuksen kanssa. Edge 800:n kanssa kun usein (useimmiten?) joutuu suunnistamaansen kartalla näkyvän viivan kanssa ja käännösopastus toimii jos toimii. Joskus aikaisemmin käännösopastus toimi mielestäni paremminkin, mutta taisi mennä rikki jossain softapäivityksessä eikä ole enää niin yhteensopiva openstreetmap-karttojen kanssa. Jos opastuksen laatu on samaa tasoa 500/510-laitteessa niin voisi olla heikkoa löytää takaisin kotiin.

Openstreet kartalla en ole testannut mutta http://kartat.hylly.org kartalla käännösopastus on toiminut iha ok. Myös Garminin asetukset vaikuttaa miten reitillä opastetaan joten nekin on hyvä tarkistaa ettei ole asetukset muuttuneet juuri päivityksen yhteydessä.

Patman
10.09.2013, 00.01
Edge 510 alkanut pudottamaan poljin- ja sykesensorin pois kyydistä. Joskus ½ tunnin, joskus lyhyemmän ajon jälkeen. Kun panee pauselle - sammuttaa - käynnistää, laite löytää sensorit taas. Sitten saattaakin pysyä pidempään yhteydessä.
Sykevyöhön vaihdoin varmuudeksi uuden patterin. Ehkä turhaan. Osaakohan laite ilmoittaa sensorien patterien vaihtotarpeesta?

VPR
10.09.2013, 10.01
Mulla alko 500:n kanssa GSC-10 pätkimään eikä mikään auttanu, ei patterien vaihto tai paritus tai mikään. Muillakin on ollut ongelmia: https://www.google.fi/search?q=garmin+gsc-10+problem

Ostin uuden ja taas toimii.

kolistelija
10.09.2013, 10.04
Mulla alko 500:n kanssa GSC-10 pätkimään eikä mikään auttanu, ei patterien vaihto tai paritus tai mikään. Muillakin on ollut ongelmia: https://www.google.fi/search?q=garmin+gsc-10+problem

Ostin uuden ja taas toimii.
Mulla oli tollasta häikkää vuosi sitten. Patterinvaihto ja talvilepo korjasi ongelman niin ettei tänä kesänä tarvinnut ihmetellä kertaakaan.

Edge 500 kyllä sekosi kerran ja pätki kaikkien anturien signaalia. Se oli vain yhden lenkin ongelma.

miq
11.09.2013, 08.57
Sormi 510 tilausnappulalla, mutta ennen kuin tilauksen lyön sisään kiinnostaisi tietää lisää barometrin luotettavuudesta. Kuinka luotettavaa korkeusmittausta 510 tekee? Ulkomaisilta foorumeiltä saanut lukea, että baro mittauksessa olisi jotain häikkää, mutta kun noista kommenteista ei oikein aina tiedä onko mittari kalibroitu ennen lähtöä jne. Kokemuksia kiitos?

pätkä
11.09.2013, 09.19
Sormi 510 tilausnappulalla, mutta ennen kuin tilauksen lyön sisään kiinnostaisi tietää lisää barometrin luotettavuudesta. Kuinka luotettavaa korkeusmittausta 510 tekee? Ulkomaisilta foorumeiltä saanut lukea, että baro mittauksessa olisi jotain häikkää, mutta kun noista kommenteista ei oikein aina tiedä onko mittari kalibroitu ennen lähtöä jne. Kokemuksia kiitos?

Oletan että 810 mallissa on sama komponentti korkeuden mittaukseen. Ei tuohon voi kyllä luottaa yhtään. Samalla mäkisellä 20km osamatkalla on eri ajokerroilla nousumetrit olleet joko 200m, 400m tai jotain siltä väliltä. Samoin pitemmällä lenkillä, jossa todelliset nousumetrit on jotain 500m luokkaa, arpoo laite joskus nousuksi yli 2000m.

Ei mielestäni kannata ostaa laitetta tuon ominaisuuden perusteella. Saattaa tietysti olla tuo barometri omassa laitteessa rikki.

magnuken
11.09.2013, 10.21
Oletan että 810 mallissa on sama komponentti korkeuden mittaukseen. Ei tuohon voi kyllä luottaa yhtään. Samalla mäkisellä 20km osamatkalla on eri ajokerroilla nousumetrit olleet joko 200m, 400m tai jotain siltä väliltä. Samoin pitemmällä lenkillä, jossa todelliset nousumetrit on jotain 500m luokkaa, arpoo laite joskus nousuksi yli 2000m.

Ei mielestäni kannata ostaa laitetta tuon ominaisuuden perusteella. Saattaa tietysti olla tuo barometri omassa laitteessa rikki.

Vaikuttaisi siltä, että laitteessasi on ilmapuntari viallinen? Onhan siinä kuitenkin tuore softa?

Itselläni on kyllä Edge 500 laitteen barometrinen korkeusmittari toiminut johdonmukaisesti kunhan sen vain kalibroi lähtöpisteessä sen tunnettua korkeutta vasten. Itse pitemmillä lenkeillä kalibroin mittarin välistä myös matkanvarrella (etukäteen syötettyä kalibrointipistettä vasten).

Tietenkin jos säätila (ilmanpaine) muuttuu reippaasti matkan varrella, niin mittarikin näyttää väärin. Ilmanpaine kun muuttuu 1 mbar, niin korkeusnäyttämä muuttuu noin 8 m.

pätkä
11.09.2013, 10.39
Vaikuttaisi siltä, että laitteessasi on ilmapuntari viallinen? Onhan siinä kuitenkin tuore softa?

Itselläni on kyllä Edge 500 laitteen barometrinen korkeusmittari toiminut johdonmukaisesti kunhan sen vain kalibroi lähtöpisteessä sen tunnettua korkeutta vasten. Itse pitemmillä lenkeillä kalibroin mittarin välistä myös matkanvarrella (etukäteen syötettyä kalibrointipistettä vasten).

Tietenkin jos säätila (ilmanpaine) muuttuu reippaasti matkan varrella, niin mittarikin näyttää väärin. Ilmanpaine kun muuttuu 1 mbar, niin korkeusnäyttämä muuttuu noin 8 m.

Tuorein softa on asennettu, pitänee laittaa laite huoltoon talvella. Käyttöönotosta saakka on ko. yksilö lähinnä arponut nousumetrit, softaversiosta riippumatta.

lansive
11.09.2013, 10.46
Barometrinen korkeuden mittaus on lähtökohtaisesti jo "rikki". Hyviä arvauksia tulee hyvällä säällä, mutta muuten ei mittaukseen voi luottaa. Sama pätee GPS-pohjaiseen korkeusmittaukseen.

miq
11.09.2013, 11.00
Barometrinen korkeuden mittaus on lähtökohtaisesti jo "rikki". Hyviä arvauksia tulee hyvällä säällä, mutta muuten ei mittaukseen voi luottaa. Sama pätee GPS-pohjaiseen korkeusmittaukseen.

En allekirjota tätä. Itsellä (polku)juoksukäytössä Ambit ja sillä on saanut kyllä todella uskottavaa korkeuskäppyrää kun vertailee maastokarttoihin. Hieman toivoin, että baro olisi kunnossa myös 510/810 malleissa, mutta näin ei ainakaan Pätkän kommenttien perusteella taida olla.

pätkä
11.09.2013, 11.23
Aikaisemmin käytössä olleessa Polarin CS 500 mittarissa oli myös barometri ja mittaustulokset oli uskottavia, voi kai se barometrikin toimia?

Tregård
11.09.2013, 12.37
Aikaisemmin käytössä olleessa Polarin CS 500 mittarissa oli myös barometri ja mittaustulokset oli uskottavia, voi kai se barometrikin toimia?

Uskottavia ne on Garminillakin, eivät vaan toistuvasti samoja...
Nopea tutkimus Säijän tempolenkistä Garminin korkeusantureiden mukaan saa tulokseksi, että reitillä on 87, 89, 94, 133, 144 tai 161 nousumetriä.

pätkä
11.09.2013, 13.05
Nopea tutkimus Säijän tempolenkistä Garminin korkeusantureiden mukaan saa tulokseksi, että reitillä on 87, 89, 94, 133, 144 tai 161 nousumetriä.

Tuolla uskottavuudella tarkoitinkin nimenomaan nousumetrien keskinäistä hajontaa samalla reitillä.

lansive
11.09.2013, 13.06

Mielen sopukoista alkaa palautumaan fysiikan laboratoriotyöt ja mittaustekniikan perusteet.

Jatkakaa...

Vepa
11.09.2013, 13.23
Jos lähtöpisteen korkeusarvo on pielessä, toisin sanoen laitteelle ei ole asetettu oikeata arvoa, niin GPS:n koittaessa korjata mittaustulosta saadaan hyvinkin toisistaan poikkeavia korkeusprofiileita ajokertojen välillä. Eli määrittäkää lähtöpaikkanne läheltä tunnettu korkeuspiste ja aloittakaa reittinne aina siitä. Näin menetellen laitteella on paremmat mahdollisuudet määrittää korkeus oikein barometriä ja GPS-mittausta hyväksi käyttäen.

Kal Pedal
24.09.2013, 20.42
Äsch- minullakin on alkanut sykkeet heittää pahasti alakanttiin. Välillä katoavat tai sitten näyttää suurinpiirtein puolta siitä mitä pitäisi. Mittari ei ole kun jotain puoli vuotta vanha. Eli ei kun resetoimaan ja jos se ei auta niin sitten mitä? Sykevyö (se pehmeä) takuuhuoltoonko? Voiko sen viedä lähimpään liikkeseen, vai?
Ja kyllä, osaan kyllä googlata, mutta jos jollain nyt on vastaus heti sormenpäissä niin.

Ski
24.09.2013, 21.30
Äsch- minullakin on alkanut sykkeet heittää pahasti alakanttiin. Välillä katoavat tai sitten näyttää suurinpiirtein puolta siitä mitä pitäisi. Mittari ei ole kun jotain puoli vuotta vanha. Eli ei kun resetoimaan ja jos se ei auta niin sitten mitä? Sykevyö (se pehmeä) takuuhuoltoonko? Voiko sen viedä lähimpään liikkeseen, vai?
Ja kyllä, osaan kyllä googlata, mutta jos jollain nyt on vastaus heti sormenpäissä niin.

No on jumakauta sontaa kovalla rahalla ku mulla kans tuo sykemittaus puolvuotta vanhassa 510ssä alkaa sakkaan. Uudella patterilla koitin parantaa, mutta alussa ainaki jatku sekoilu. Jos tässä vielä pitää tehä jotain resettejä niin jes, ompa hieno homma.....

Nyt joku Garmin guru tai merkinedustaja jotain kommenttia, onko tää näin tarkotettu toimivaksi vai onko kuraa ostettu.
Muuten ois mahtipaketti, mutta kai nää tähän rahaan pitäs toimiakin. Ja ilmoittaako mittari kun sykemittarin patteri pitää vaihtaa vai ajetaanko osa lenkeistä arvuuttelemalla että nyt sekoilee sykkeet, onkohan patteri menossa..... ????

Jalgratas
24.09.2013, 21.32
Pari pehmeää vyötä olen Garminin huoltoon Lohjalle joutunut postittamaan liian korkeiden sykkeiden vuoksi (luokkaa 220 bpm), uusi vyö on tullut aina postissa. Jotain tyyppivikaa niissä varmaan on. Viimeksi sain vanhan mallin pehmeän vyön tilalle uuden mallisen premium vyön. Mulla on Edge 800, mutta vikahan lienee siis yleensä vyössä/lähettimessä.

Kemizti
25.09.2013, 08.54
HRM 2:sessa on tunnettuja ongelmia, se on se kokomusta missä lähetin neppareilla kiinni.. Uudessa HRM 3:sessa, joka on se vaaleampi väriltään, ei (tietääkseni) ole ongelmia esiintyntyt.. Joissain alkupään 510/810 bundleissa taisi olla vielä vanhempi HRM 2 vyö pakkauksessa, se kyllä huollossa vaihtunee 3:seks jos/kun sen sinne joutuu lähettämään..

leecher
29.09.2013, 21.33
Korkeuspisteiden lisääminen. Lisäsin kotipihan korkeuspisteen ja meinasin samalla lisätä muutaman muunkin yleisimpien reittien varrelta. Tuo ei enää onnistunut, koska koordinaatteja ei pystynyt muuttamaan? Pitääkö nuo tiedot tosiaan lisätä "paikan päällä " ?

-mustikka-
29.09.2013, 22.14
Korkeuspisteet on lisättävä siinä kyseisessä kohdassa. Jatkossa mittari pystyy esim harjoituksen alussa vertaamaan sijaintiaan muistiin tallennettuun paikkaan ja sen korkeuteen.

VPR
13.10.2013, 19.39
500:n näyttö prakas niin tulee 510 tilalle, toivottavasti enimmät viat alkavat hiljalleen olla menneisyyttä.

KSi
16.10.2013, 13.24
Voiko Garmin Edge 500 dataa purkaa iPadin (4) kautta Garminin Connectiin ... siis ylipäätään onko Edge 500 yhtensopiva Applen laitteiden kanssa, iPad on kyseessä ? Kolmenkympin johdonpätkä vaan puuttuu ja ei pääse kokeilemaan ja taitaapa olla että ei kannata piuhaa hankkia..

Keijo Leppänen
16.10.2013, 20.04
Ksi: ei toimi. Kyselin tuota samaa garminilta ja sanoivat, etteivät tue toisiansa,harmi...

Heikki
16.10.2013, 20.27
Ksi: ei toimi. Kyselin tuota samaa garminilta ja sanoivat, etteivät tue toisiansa,harmi...

Tuo kommunikointikyky (iOS ja Anroid puhelimien kanssa) on juuri yksi niistä uusista ominaisuuksista, joiden takia Edge 510 (ja myös Edge 810) tuotiin markkinoille. Eri asia sitten on, kuinka hyvin tuossa on onnistuttu ja kuinka paljon olemassaolevaa (Edge 500:n tai Edge 800:n) toiminnallisuutta on tässä yhteydessä rikottu.

KSi
16.10.2013, 20.34
Tuo kommunikointikyky (iOS ja Anroid puhelimien kanssa) on juuri yksi niistä uusista ominaisuuksista, joiden takia Edge 510 (ja myös Edge 810) tuotiin markkinoille. Eri asia sitten on, kuinka hyvin tuossa on onnistuttu ja kuinka paljon olemassaolevaa (Edge 500:n tai Edge 800:n) toiminnallisuutta on tässä yhteydessä rikottu.
Ok, mielenkiintoista tietää... mutta riittääkö em. perusteeksi hankkia ihan toimivan 500:n tilalle 510 jää mietittäväksi.

Heikki
16.10.2013, 20.42
Kannattaa seurata seuraavia foorumeja:
https://forums.garmin.com/forumdisplay.php?363-Edge-510
https://forums.garmin.com/forumdisplay.php?362-Edge-810

Patman
17.10.2013, 15.29

Samsung Tab 2.een latasin Garmin app.sin ja sukkelasti siirtyvät 510.n tiedot bluetooth.in kautta.

OJ
12.11.2013, 02.06
Perskules...kuoleman porteilta palannut Edge 500 alkoi taas kettuilemaan. Nyt näyttö toimii, mutta meni peijooni unohtamaan pari ajokertaa, joista toisesta olisi ollut ihan kiva saada tiedot talteen. Onko tämä jotenkin yleistä ja onko mitään keinoa hakea sitä hukattua dataa sieltä jostain muistin syövereistä? Vai kuvittelinko vain ajaneeni, mutta en oikeasti ajanutkaan? Ei dataa, ei lenkkiä?

Edge 510 on kyllä toiminut hienosti tähän asti ja löytää satelliitit salamannopeasti tohon viissataseen verrattuna.

Patman
16.11.2013, 21.51
Jätin Marineaan 510.n ja sykevyön huoltoon, kun sykemittaus lakkasi satunnaisesti toimimasta omia aikojaan. Noin 3 viikon päästä posti toi uuden täydellisen bundle-paketin. Sain siis poljinanturin kolmanteenkin pyörään. Reilua!

ykkössepepeli
01.01.2014, 00.35
Onkos kenelläkään apuja Garmin 500, temppuilee hallissa polkiessa ilman gepsiä. Löytää kyllä sykemittarin, sekä nopeusanturi, mutta herjaa hetken päästä useista mittareista( niitä toki hallissa polkijoilla riittää) ulkona käytössä ei mitään ongelmaa, vaikka ympärillä muita garmin mittareita runsaasti. Olisi mukava saada hallissaki ajaessa nopeus/ matka tiedot. Mikä neuvoksi, arvon tietäjät?

Sent from my iPad using Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)

Sluiba
14.01.2014, 16.49
Mulla teki viimevuonna samaa oiretta, loppui kun vaihdoin pariston nopeusanturiin.

kinde
14.02.2014, 20.07
Tuli kanssa hommattua tollanen viissatanen kun halvalla sai. Siinä ei kuitenkaan tullut mukana sykevyötä eikä nopeusanturia. Käyköhän tohon noi polarin vyöt, mitä veikkaatte? Entäs toi nopeusanturi, kannattaako hankkia vai tuleeko gps:n avulla toimeen?

KSi
14.02.2014, 20.49
Tuli kanssa hommattua tollanen viissatanen kun halvalla sai. Siinä ei kuitenkaan tullut mukana sykevyötä eikä nopeusanturia. Käyköhän tohon noi polarin vyöt, mitä veikkaatte? Entäs toi nopeusanturi, kannattaako hankkia vai tuleeko gps:n avulla toimeen?
Tilasit väärän setin, muistaakseni taikasana Bundle.. sisältää sykevyön ym. On eri hintainen tietysti kuin pelkkä mittari.

magnuken
14.02.2014, 21.03

Garminin Edge 500 käyttää ANT+ protokollaa kommunikointiin sykevyön ja muiden antureiden kanssa. Eli Polarin vyöt eivät käy, elleivät he nyt ihan hiljan ole tuonut markkinoille ANT+ yhteensopivaa vyölähetintä?

Itse pidän siitä Garminin GSC-10 fillarianturista. Sillä saa matkan mitattua tarkemmin kuin gepsillä kunhan kalibroi sen huolellisesti ja lisäksi sehän antaa myös kadenssit mitä et muutoin saa tuolla Edge 500 vehkeellä.

kinde
14.02.2014, 22.37
Oukkidoukki täytyypä laittaa tilaukseen toi gsc-10. Mitäs vyötä suosittelisitte, kun suunnitelmani polarista kariutui

Grugi
14.02.2014, 22.45
Oukkidoukki täytyypä laittaa tilaukseen toi gsc-10. Mitäs vyötä suosittelisitte, kun suunnitelmani polarista kariutui

Ihan Garminin omaa HRM2 tai tää uudempi HRM3

http://www.verkkokauppa.com/fi/product/3152/dmfrq/Garmin-sykevyo-HRM3-ANT-laitteisiin

magnuken
14.02.2014, 23.41

Turvallisinta lienee ostaa ihan Garminin uusimpaa vyötä, eli HRM3:

Esim. Marinea: http://www.marinea.fi/garmin_sykevyo_ja_hihna_pehmea

Muitakin sopivia ANT+ vöitä toki löytyy.

Grugi
15.02.2014, 00.43
Turvallisinta lienee ostaa ihan Garminin uusimpaa vyötä, eli HRM3:

Esim. Marinea: http://www.marinea.fi/garmin_sykevyo_ja_hihna_pehmea

Muitakin sopivia ANT+ vöitä toki löytyy.

Juu toki fiksu katsoo mistä ostaa. :D

Velogi
17.02.2014, 15.40
Turvallisinta lienee ostaa ihan Garminin uusimpaa vyötä, eli HRM3

Sain aikanani takuuseen HRM2 vyön HRM1 tilalle kun sykkenmittaus pätki. Nyt alkoi tämä puolen vuoden ikäinen HRM2:kin hukkaamaan sykkeitä. Lupasivat taas uuden sykevyön tilalle. Saas nähdä tuleeko tässä käytyä läpi koko tuotekehityskaari.

kinde
17.02.2014, 18.35
Onkos joku tehnyt hintavertailua tosta hrm3:ta viime aikoina. Tuo 60 egee tuntuu vähän kallilta.

opak
17.02.2014, 20.08
Onkos joku tehnyt hintavertailua tosta hrm3:ta viime aikoina. Tuo 60 egee tuntuu vähän kallilta.

Tilasin viime kuussa Amazonista, loppusumma toimituskuluineen 46,28e.
Nyt hinta näyttää hieman nousseen (loppusumma £37.67 -> £38.94): http://www.amazon.co.uk/gp/product/B00BI9X1QM/

Anaxagore
18.02.2014, 10.20
Jos joku tarttee edullista ja helposti asennettavaa kadenssianturia niin vinkkinä että Sigmalta saa sellaista nyt ANT+ yhteensopivana. Anturin asennus kuminauhalla ja eikä hintakaan ole paha. Nopeusanturilla en ainakaan itse tee mitään, trainerilla ajetut kilometrit eivät ole mielekkäitä enkä aja sisällä.

mhelander
18.02.2014, 11.52
Joo onhan noita monenkin merkkistä tarjolla, osassa verkkokaupoista ei ole kunnollista merkintää ANT+ tuesta vaikka sellainen sattuu olemaan.

Erillinen nopeusanturi näyttää nopeuden tarkemmin kuin GPS, huippunopeus taltioituu oikein ja nopeus/matka pelittää myös tunneleissa ja tiheän puuston katveessa missä ainakin Edge 500:n GPS on toisinaan erittäinkin epätarkka.

Sent from my Lumia 1020 using Tapatalk

Anaxagore
18.02.2014, 12.10
Joo onhan noita monenkin merkkistä tarjolla, osassa verkkokaupoista ei ole kunnollista merkintää ANT+ tuesta vaikka sellainen sattuu olemaan.

Erillinen nopeusanturi näyttää nopeuden tarkemmin kuin GPS, huippunopeus taltioituu oikein ja nopeus/matka pelittää myös tunneleissa ja tiheän puuston katveessa missä ainakin Edge 500:n GPS on toisinaan erittäinkin epätarkka.

Aika harvassa ovat kuminauhalla asennettavat anturit. Suurin osa vaikuttaisi luottavan edelleen nippusiteisiin mikä ei ole oikein tätä päivää. GPS:n hienous mielestäni on fillarimittarissa se että ei tartte nopeusanturia erikseen ja sijaintitiedotkin tulee tallennettua. Kyllä mulla GPS on toiminut peitteisessäkin maastossa hyvin. Tosin olisin kyllä hankkinut nopeus/kadenssikombon jos vaan pikakiinnityksellä olisi jostain löytänyt. Alkaa vaan näyttää siltä että enemmän on tarjontaa bluetooth smart -antureille. Bontragerin ja Motorolan kumilenksukiinnitteiset ant+ komboanturit alkavat olla harvinaisia.

mhelander
18.02.2014, 12.49
Ei kylläkään ole maasturissa nopeussensoria, kadenssi ja syke kylläkin on.

Haluatko lähteä metsään vertaamaan 500:n tarkkutta mun eTrex 30:n kanssa ? Kun siinä on myös Glonass niin ainakin verrattuna 800:n jälkeen jota seurailin on tarkkuus metsässä ihan eri luokkaa. Vaikuttaa myös nopeuden näyttöön ja matkan mittaamisen tarkkuuteen...

magnuken
18.02.2014, 14.08
Garminin Edge 510 mallissa on myös GPS:n lisäksi tuki Glonassille ja etenkin peitteisessä maastossa 510 piirtää kyllä tarkempaa jälkeä kuin 500 malli. Hetkellisen nopeuden näyttämän tarkkuuteen tuo Glonass ei vaikuttane, koska molemmissa malleissa se laskettaneen signaalien doppler siirtymän avulla.

Keijo Leppänen
03.03.2014, 20.14
onkos muilla ollut vastaavaa ongelmaa ,eli treenit ei tallennu itse laitteeseen olleenkaan, garmin connectissa kyllä treenit näkyy...eilen oli kolmas ajokerta ku huomasin tämän.

Grugi
03.03.2014, 20.36
onkos muilla ollut vastaavaa ongelmaa ,eli treenit ei tallennu itse laitteeseen olleenkaan, garmin connectissa kyllä treenit näkyy...eilen oli kolmas ajokerta ku huomasin tämän.

Eihän laitteen muisti ole täynnä? En tosin tiedä miten laite käyttäytyy jos muisti täyttyy.

Keijo Leppänen
04.03.2014, 16.37
Muisti ei ole täynnä, ku just tyhjennetty.

Keijo Leppänen
07.03.2014, 18.42
No eipä auttanu soitto garmin tukeenkaan, resetointikin yhtä tyhjän kanssa.

Jani R.
16.03.2014, 19.19
No nyt on Edge 500 siinä jamassa ettei käynisty kuin laturissa ollessaan. Veikkaan että akku sipannut. Uusia näkyy saavan netistä ja voi vaihtaa purkamalla.

magnuken
17.03.2014, 16.16
No nyt on Edge 500 siinä jamassa ettei käynisty kuin laturissa ollessaan. Veikkaan että akku sipannut. Uusian näkyy saavan netistä ja voi vaihtaa purkamalla.

Joo kyllä se akun vaihto melko helposti onnistuu. Mutta huolellisuutta ja pientä juottamistaitoa se vaatii. Akun liittimestä menee nimittäin kaksi johtoa kaiuttimelle, jotka on juotettava kiinni. Toki voi ne jättää kiinnittämättäkin ellei niitä piippauksia kaipaa.

Olmi
29.03.2014, 22.06
Liian pitkä ketju ja oikeiden hakusanojen keksiminen hankalaa. Onkos kellään pikaista vinkkiä, millä saa Edge 500:sen gps-tallennusvälin 1 sekuntiin? Nyt taitaa olla itsellä 3 sekuntia käytössä ja tämä aiheuttaa harmaita hiuksia lyhyiden pätkien kellotuksissa..

ViliA
29.03.2014, 22.30
Asetukset->pyöräasetukset->tiedon tallennus->älykäs tallennus tai joka sekunti.
Tuotako hait?, mitä eroa noilla muuten on kun itsellä se on siinä älykäs tallennus kohdassa

Edit. Itselleni vastaten, eli on siis huomattavasti tarkemi tuolla joka sekunnin tallennuksela mutta tiedostot on myös paljon isompia.

Olmi
29.03.2014, 22.52
Jeah! Mahtava kiitos sulle! Edellytti kyllä minulla myös uuden päivityksen hakua Garminiin. En ollut laitetta koskaan päivittänyt. Huomenna alkaa sprintitkin kirjautumaan lähemmäksi oikein.

Jukkeli84
01.04.2014, 20.27
Mittari sitten päätti resetoida ittensä. Kaikki matkat, profiilit ja asetukset meni sit sinne...

Onkohan mitään keinoa mistä profiilit saisi takaisin?

Mittari siis 510.

CamoN
08.04.2014, 20.57
Minulla tapahtui jonkinlainen osittainen resetointi 510:ssa.

Kytkin sen tietokoneeseen pari päivää sitten ja Garminin apuohjelma tarjosi jotain pikkupäivitystä. Käsittääkseni ohjelmistoversio (2.90) ei muuttunut, vaan aikavyöhyketukea parannettiin. Sen jälkeen ehdin ajaa yhden lenkin jonka jälkeen ihmettelin kuinka hyvin synkronointi puhelimeen (iPhone 5) toimi, kun sen kanssa on ollut enemmän ongelmia kuin täysin ongelmatonta toimintaa.

Tänään lenkille lähtiessä käynnistin Edgen josta oli hävinnyt ainakin kieliasetus, käyttäjäprofiili, pyöräprofiilit ja sensoriasetukset. Toisaalta toimintoprofiilit olivat näyttöasetuksineen (onneksi) säilyneet ja esimerkiksi bluetooth-yhteyden asetukset olivat oikein, mutta Edge täytyi parittaa puhelimen päässä uudelleen.

Vissiin olisi pitänyt taas luottaa siihen vanhaan totuuteen - jos ei ole pakko päivittää ja kaikki toimii, älä päivitä mitään.

VPR
15.04.2014, 10.01
Mulla kans Edge 510 oli tyhjentänyt itsensä ja piti kaikki konffata uudestaan. Hukkaa myös välillä kaikki ANT+ -anturit mutta laitteen buuttaaminen auttaa siihen ongelmaan.

Jani R.
15.04.2014, 21.31
No nyt on Edge 500 siinä jamassa ettei käynisty kuin laturissa ollessaan. Veikkaan että akku sipannut. Uusia näkyy saavan netistä ja voi vaihtaa purkamalla.

Uusi akku tuli tänään ja 15 minuutin homma vaihtaa. Tarvitset Torx T5 -meisselin ja erittäin pienen hienomekaanikon ristipääruuvarin. Onnistuu myös ilman kolvia jos haluaa jättää piipperin kytkemättä.

Akun tilasin tuolta: http://www.subtel.fi/361-0043-00-akku-garmin-edge-200-edge-205-edge-500-600mah-3-6v-3-7v-litiumionit-914321.htm

aerosol
20.05.2014, 17.53
Vähän pitkä ketju, joten pahoittelut jos tätä on jo käsitelty, mutta menettääkö kenelläkään muulla Edge 510 yhteyttä ANT+ sensoriin vähän väliä, varsinkin hitaammissa nopeuksissa? Monesti tuntuu että jää renkaan kierros kokonaan rekisteröitymättä ja näytössä on hetken aikaa vain puolet todellisesta nopeudesta. Hitaammissa nopeuksissa tämä johtaa autopausen piippaamiseen jatkuvasti joka on hieman ärsyttävää. Onko laitteessa vikaa vai onko magneetti väärässä kohtaa vai mistä tätä lähtisi ratkomaan? Tekee samaa sekä Garminin oman anturin että Bontragerin DuoTrapin kanssa.

van damme
20.05.2014, 21.54
Meinasin tilata 510 mutta sitten luin että laitteessa on vain 20mb muistia joista käytössä reilu 10mb mikä ei riitä edes yhden päivän ajojen tallentamiseen pyöräretkellä kun välillä istutaan yli 10h pyörän selässä.

Ski
21.05.2014, 10.19
Onko näin? Mulla on laitteessa sisällä monta lenkkiä reippaasti yli 10 h yhteensä ja pelaa ... Toisaalta yhtä yksittäistä 10h plus lenkkiä en oo koskaan ajanu...

van damme
21.05.2014, 12.14
Ainakin mutamien kommenttejen mukaan. Joillain oli ollut 6h tallennettua ajoa ja uusi lenkki oli poistanut vanhemman tiedot jne. Monilla on ollut muutama tunti ajoa tallennettuna ja kun laitetta on koitettu päivittää uuteen firmikseen niin laite on ilmoittanut ettei tila riitä. Garmin on neuvonut poistamaan käännökset laitteesta että saa lisää tilaa.

Onhan se naurettavaa tuoda markkinoille laite 20mb muistilla. 500:ssa on ilmeisesti 56mb muistia.

Ski
21.05.2014, 12.55
Oisko siellä sitten joillain reittejä sisällä kans.... Mulla ei oo siis muuta muistia rasittavaa kuin ajetut ja ei ole tosiaan muistin kanssa ollut ongelmia. No jospa "joku" joka tietää ehtii vastaan.

van damme
21.05.2014, 21.48
Garminin forumiltahan noita juttuja voi lukea.

Ihmekameli
15.06.2014, 19.31
Pari vuotta vanha Edge 500 hävitti yhteyden Ant+ sensoreihin.Ei vaan löydä niitä uudelleen, ei auta pattereiden vaihto ei resetointi.
Heitänkö sillä kuikkaa ja haen uuden, vai löytyykö täältä tietoa/neuvoja?

Grugi
15.06.2014, 20.34
Pari vuotta vanha Edge 500 hävitti yhteyden Ant+ sensoreihin.Ei vaan löydä niitä uudelleen, ei auta pattereiden vaihto ei resetointi.

http://support.garmin.com/support/searchSupport/case.faces?supportPage=Edge%20500&caseId={1fb145c0-6bce-11de-5495-000000000000}&locale=en_US

Ihmekameli
15.06.2014, 21.08
^
Kokeiltu on.Ei vaan pelitä.
Resetoin anturitkin oikosulkemalla navat.

Grugi
15.06.2014, 21.25
Ja paristot on olleet poissa ton minuutin pari?

Ihmekameli
15.06.2014, 21.30
Ja paristot on olleet poissa ton minuutin pari?

Jep

Ettan
29.06.2014, 22.41
Minkälainen on edge 500:n vesitiiveys? Nyt kun sataa melkein joka päivä, niin uskaltaako käyttää pitkillä lenkeillä sadesäällä?

ViliA
29.06.2014, 22.55
Itellä ei ole ainakaan itseensä ottanut vaikka välillä on ollut hyvinkin märkää.

Grugi
29.06.2014, 23.31
Kyllä se sateella ajot kestää ellet ajele sitten syvissä vesissä :)
http://www.dcrainmaker.com/2010/12/feeling-lucky-water-immersion-tests.html

Velogi
30.06.2014, 16.24
Minkälainen on edge 500:n vesitiiveys? Nyt kun sataa melkein joka päivä, niin uskaltaako käyttää pitkillä lenkeillä sadesäällä?
Sateessa on sattuneesta syystä ajettu tuntitolkulla ilman mitään kosteusongelmia - siis mittarissa.

pikku-mihkali
30.06.2014, 17.43
Garminin liittimet on sisäisesti koteloitu vesitiiviiksi joten kyllä sen pitäs perussade kelit kestää. Kovaa ajoa vaan ...

ReLe
30.06.2014, 18.20
On ajettu läpi talven tuulen ja tuiskun, vesisateenkin, pitkiäkin aikoja sateessa, päälle 10h. Ei ongelmia. Tiputtelua mittari ei kestä. Silikoonikuori ebaysta suojaa vähän.

ReLe
30.06.2014, 18.28
Tästä 500 sais erittäin pienellä softa muutoksella vieläkin paremman. Ainoa mitä tuosta 510:stä haluaisin, olisi se että ennen jokaista lenkkiä valitaan mikä pyörä on alla. Nyt menee ikä ja terveys pyörää vaihtaessa.

VPR
01.07.2014, 09.38
Mittari toimii muuten hyvin sateella mutta barometrinen korkeusmittaus menee sekaisin jatkuvassa sateessa.

Ski
01.07.2014, 20.30
Onko joku aukaissu 510 takaa olevilla torxeilla? Mulla mittari toimii mutta kolisee ja tärisee jokin sisällä niin että alkaa jo pänniin. Raukeeko takuu jos aukasen?

ReLe
01.07.2014, 20.33
Takuu toimii Garminilla hyvin, mutta hitaasti. En menisi aukomaan itse, ellen haluaisi takuusta eroon.

Jos vaikka levyltä on irronnut joku komponentti, esim suodstuskonkka, jonka menetystä ei huomaa heti ja repinyt juotospädit mukanaan. Silloin avatessa ei kotikonstein ole juuri mitään tehtävissä ja jos takuu menee nii laitetta ei saa kuntoon kuin rahalla.

k0rppi
04.07.2014, 22.14
tahkolla sekos mittari ekan 20km jälkeen ja maalissä näytti, että 44.5km ois ajettu, vaikka 60km lenkin ajoin. korkeuskäppyrät piirteli pystysuoraa paikassa ja välillä näytti ettei ois liikettä ollu ollenkaan vaikka siellä letkassa kuitenkin koko ajan edettiin

timoht
07.08.2014, 17.36
Mites tommonen juttu kun ajaa vähän pitemmän lenkin, tässä tapauksessa n. 400km 16h nettoajoo ja laitteen akkukesto ei taida tuohon aivan riittää ja pitäis tästä syystä ladata kesken reissun. Näyttäis nollaavan metrit kun latauksen laittaa päälle, olis vaan mukavaa että saisi yhtenäisen jäljen koko matkasta. Onko jotain konstia tähän?

Pikaisella selailulla en ratkaisua täältä löytänyt.

Kemizti
07.08.2014, 17.59
Garmin Powermonkey jos haluaa oem-tuotetta käyttää, tai sitten joku kolmannen osapuolen virtapankki..

ei siis pitäisi kyllä nollaantua virtapankkia käyttämällä, tietokoneeseen jos kytkee lataukseen, niin eri juttu..

efut
07.08.2014, 19.33
Kokeilin juuri ja vahvistan havainnoin että Garmin Edge 500 sammuu kun siihen kytkee virtapankin.

Kemizti
07.08.2014, 19.41
Kokeilin juuri ja vahvistan havainnoin että Garmin Edge 500 sammuu kun siihen kytkee virtapankin.
ja usb-tila on asetuksista säädetty oikeaksi? vai toimikohan toi virtapankki muka vasta e800 >

on niin kauan, kun itellä oli e500, ei muista enää :p

edit, mitäs tapahtuu jos virtapankin kytkee kiinni ja sitten starttaa laitteen.. ?

edit2: Garminin omalla powermonkeylla toimii E500.. https://buy.garmin.com/fi-FI/FI/tarvikkeet/akut-ja-paristot/external-power-pack/prod86599.html

Steni
07.08.2014, 19.51
Mun 500 ei kyllä sammunut, vaan rupesi lataamaan, kun kytkin
siihen lennosta valmiiksi päällä olevan virtapankin.

Ja kun 500 on sammutettu ja kytken siihen virtapankin
(jonka olen laittanut päälle ennen usb-piuhan kytkemistä 500:n)
niin jälleen lataa 500:sta.
Näin lataan myös 800:n kanssa aina tauoilla, ei taida pystyä ajaessa.
Tuo 500 on mulla varalla mukana pitkillä matkoilla.

timoht
07.08.2014, 20.04
Mulla on tämmönen vehjes lainassa tuota nelisatasta varten http://www.eddga.com.cn/Product/691034455.html

Muutaman testilenkin tässä jo pyöriny ja tein niin tai näin aina kun tökkään viissatasen tuohon lataukseen nollaantuvat metrit....:seko:. Lataus sinänsä kyllä toimii, se ei tässä ole ongelmana.

No....mittaillaan tuolla viissatasella niin pitkään kun akku riittää ja jätetään lataushommat reissussa tekemättä, on mulla backuppina vanha forerunner 110 jolla sitten tarvittaessa saa loppumetrit talteen:rolleyes:

Steni
07.08.2014, 20.28
Kävin pikkutestin kokeilemassa tuon 500:n kanssa,
ja tosiaan joka kerta nollaa metrit, kun kytkee virtapankin.
800 ei nollaa.

Ihmekameli
07.08.2014, 21.04

Sain sitten lähetettyä Edgen (pelkän mittarin) Garminille, paluupostissa tuli uusi bundle paketti sykevöineen ja nop/cad antureineen ilman mitään kitinöitä takuuajoista.
Pitävät kyllä asiakkaistaan kiinni.

VPR
07.08.2014, 22.26
Edge 500 vaatii tietynlaisen virtapankin että lataaminen onnistuu kesken aktiviteetin tallennuksen.

Ski
07.08.2014, 22.28
Millainen on tietynlainen ? Onko 510 sama ?

VPR
07.08.2014, 22.34
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?37363-Garmin-Edge-500&p=1843717#post1843717

Kemizti
07.08.2014, 22.42
Edge 500 vaatii tietynlaisen virtapankin että lataaminen onnistuu kesken aktiviteetin tallennuksen.

kuten sanottua, ainakin tuolla garminin omalla onnistuu..

timoht
08.08.2014, 10.16

Toimiskohan tää http://www.clasohlson.com/fi/Varavirtal%C3%A4hde-USB-Exibel/38-4518
Näyttäisi ainakin suunnilleen samanlaiselta kuin tuo edellä topikissa v. 2012 linkattu.

Taidan hakee tänään töihin mennessä kun ei oo ton kalliimpi, kerran-pari vuodessa tarpeisiin pitkällä lenkillä varmaan ihan riittävä. Siis jos toimii....;)

------------------------------------
Tämä verrokkina http://www.gomadic.com/garmin-edge-500-portable-aa-battery-extender.html

mhelander
08.08.2014, 10.25
Ainakin vanhemmalla firmwarella tarvittiin erilainen USB-kaapeli kuin tietokoneen kanssa jotta Edge(t) pysyy mittaustilassa... En ole enää kokeillut uusimmalla miten käy.
Sent from my Lumia phone using Tapatalk

timoht
08.08.2014, 11.07
Toimiskohan tää http://www.clasohlson.com/fi/Varavirtal%C3%A4hde-USB-Exibel/38-4518
Näyttäisi ainakin suunnilleen samanlaiselta kuin tuo edellä topikissa v. 2012 linkattu.

Taidan hakee tänään töihin mennessä kun ei oo ton kalliimpi, kerran-pari vuodessa tarpeisiin pitkällä lenkillä varmaan ihan riittävä. Siis jos toimii....;)

------------------------------------
Tämä verrokkina http://www.gomadic.com/garmin-edge-500-portable-aa-battery-extender.html

http://singletrackworld.com/forum/topic/charging-and-using-a-garmin-edge-500-solutions

Eipä taida toimia tuo olssonin vehje kuin ei myöskään tuo gomadic ainakaan yksittäisen kommentin mukaan.
Garminin oma kalliinpuoleinen virtalähde saa myös mun puolesta jäädä kauppaan.

Omalta osaltani lopetan aiheen välppäämisen tähän.

VPR
08.08.2014, 11.39
Voin omasta kokemuksesta sanoa että Gomadic toimii kuten pitääkin.

Patman
08.08.2014, 21.30
Olen käyttänyt 510.n kanssa ajon aikana Nokian akkupötköä. Hyvin pelitti. Sitä en muista laitoinko kesken tallennuksen ja keskeytyikö ajanotto.

efut
08.08.2014, 21.45
Google auttaa. Tässä teknistä tietoa miten saadaan 500 lataamaan käytön aikana. Kyse on näköjään vain oikeanlaisesta latauspiuhasta.

A friend of mine who knows his stuff rigged up a cable/adaptor setup to charge his 500 while riding.

Here's what he found
http://www.tokyocycle.com/bbs/threads/garmin-edge-500.1649/page-3#post-18119

And the adaptor itself
http://www.tokyocycle.com/bbs/threads/garmin-edge-500.1649/page-3#post-18123

ALVIR
09.08.2014, 09.43
Millaisia max. /h akun kestoja foorumilla on saatu edge 500:lle? Onko +12h mahdollinen

timoht
10.08.2014, 09.37
Millaisia max. /h akun kestoja foorumilla on saatu edge 500:lle? Onko +12h mahdollinen

Eilen ajelin tuolla aiemmin mainitsemani pitemmän reissun, matka 401 km, nettoajoo 12h50min. Mittari oli päällä myös meno- ja tulomatkan kahvitauoilla ja 3xporukkalenkillä tapahtuneet rengastyöt eli yhteensä n. 14h. Puolimatkan 2h lounastauolla mittari oli kiinni. Sykepantaa en reissuun ottanut, ajattelin että akku kestää näin pitempään, ainoastaan gps-perustainen matkanmittaus oli päällä.

Kotipihassa akun varausta näytön mukaan oli jäljellä 17%.

Kyseessä pari vuotta vanha alkuperäisakullinen edge500 joka lähes päivittäin käytössä.

mhelander
10.08.2014, 23.14
^^ helposti 12h kestää. Mulla PowerCal syke+"teho" vyö ja aina joko kombo kadenssi+nopeus tai samat erillisinä. 2011 hankittu Garmin, tuorein wirmis, alkuperäinen akku.
Sent from my Lumia phone using Tapatalk

ViliA
10.08.2014, 23.19
Mulla reistailee page näppäin. Välillä toimii normaalisti ja välillä ei sitten ollenkaan. Sen lisäks akku näyttää aina vaan 100%. Onko ollut samanlaisia ongelmia?. Laite ostettu 2013 keväällä.

kaakko
20.09.2014, 13.30
Onko jollain tietoa saako Edge 500:n takakantta vaihdettua? Mulla on siitä ne kiinnityspalat murtuneet, joilla mittari kiinnittyy pyörässä olevaan telineeseen. Pysyyhän se teipilläkin siinä, mutta olishan se kätevämpi jos sais kunnolla kiinni.

Toinen ongelma mikä on viime aikoina tullut on sellainen, kun mittarin kytkee koneeseen kiinni niin tulee jatkuvasti ilmoitus, että usb-laitetta ei tunnistettu. Ja tuo esiintyy useammallakin koneella, että vika ei oikeen koneessakaan ole. 3-4 koneella olen kokeillut ja kaikilla tulee tuo sama ilmoitus. Kun tarpeeksi monta kertaa kokeilee (5-20 kertaa) niin onnistuu tietojen siirto Garmin Connectiin tai muuhun ohjelmaan. Eli alkaako Edge 500 vedellä viimeisiään vai onkohan tuohon jotain korjausta olemassa. Eli kysymys ei ole Garmin Connectistakaan, kun kone ei vaan tunnista laitetta.

jory
23.09.2014, 20.40
Mulla reistailee page näppäin. Välillä toimii normaalisti ja välillä ei sitten ollenkaan. Sen lisäks akku näyttää aina vaan 100%. Onko ollut samanlaisia ongelmia?. Laite ostettu 2013 keväällä.

Mulla näyttää kanssa akku koko ajan 100%. Ärsyttävä vaiva kun ei tiedä koska tarvii oikeastaan ladata. 1,5v vanha vehje joten pitää kai käyttää takuuhuollossa kun ajokausi päättyy.

AnttiMarkus
23.09.2014, 20.44
Minullakin näyttää koko ajan 100%. Laite on ostettu 2012. Ladatessa näytössä lukee "charging" tai "complete", vain siitä näkee akun tilan.

kolistelija
23.09.2014, 21.42
Antakaa sen akun tyhjetä muutama kerta ihan kokonaan, sitten alkaa todennäköisesti näyttämään oikeampia lukemia

Isä nitro
09.10.2014, 09.34
Pieniä ongelmia vanhan rakkaan 500n kanssa. Lopetettuani maantiekauden halusin laittaa uuden pyörän tiedot laitteen massuun. Onnistuin nimeämään pyörän ja asettamaan kulkimen painon, mutta kilometrimäärä ei suostu millään muuttumaan. Lisäksi kilometrimäärän oikealle puolelle on ilmestynyt pieni kuvake, jollaista en ole ennen mielestäni huomannut ja joka taitaa viitata kadenssi- ja nopeussensoriin (jollainen on maantiekulkimessani). Jos näin on niin eikös tämän sensorin pitäisi lähteä pois päältä kohdasta ANT < - nop/pnop? Kun valitsen sitten tämän kohdalla "Ei", niin mitään ei tapahdu. Ja jos valitsen "Kyllä" niin saan sitten asetettua pyörän koon joko manuaalisesti tai automaattisesti, mutta en edelleenkään pääse käsiksi kokonaiskilometrimäärään.

Isä nitro
10.10.2014, 12.00
Vastaan itselleni. Käynnistäminen ei auttanut ongelmaan, mutta yllättäen toinen käynnistäminen poisti ongelman. Tämä olikin (muistaakseni) ensimmäinen kupru tämän värkin kanssa.

jory
16.10.2014, 19.23
Antakaa sen akun tyhjetä muutama kerta ihan kokonaan, sitten alkaa todennäköisesti näyttämään oikeampia lukemia

Tein tämän operaation ja nyt näyttää rosentit oikein.

Toiseen vaivaan en ole vielä löytänyt ratkaisua. Laite kadottaa välillä signaalin kesken ajon. Yleensä auttaaa kun käynnistää laitteen uudelleen ja antaa hakea mutta joskus ei ole enää löytänyt signaalia. Takuuta pitäisi olla vielä jäljellä joten pitää kai käyttää takuuhuollossa.

Ettan
13.11.2014, 16.15
Ongelma. Ostin Edge 500 ilman sykevyötä. Nyt kumminkin hankin Garminin sykevyön, mutta en saa pariliitosta suoritettua. Teen niin kuin ohjeissa sanotaan. Eli pyöräasetukset-> syke -> Ant+-sy -> sykevyö kyllä ja kun painan Search niin se hyppää edelliselle sivulle. Sydän merkki kyllä vilkkuu mutta kun palaan perus näyttöön ei sykettä löydy?
Mikä vikana? Patterinkin jo vaihdoin....

Kemizti
13.11.2014, 16.19
Sydänmerkin pitäs lakata vilkkumasta (muistaakseni) kun liitos löytyy.. Kauanko oot oottanu yhtymistä?

Ettan
13.11.2014, 16.23
Oisko 5min...
Kannattaako vyötä pitää kiinni itsessäni vai niin kuin ohjeissa sanotaan 3m päässä? Kummallakaan ei oo löytäny 5min..

Kemizti
13.11.2014, 16.36
Sanoisin että itessä kiinni niin että sillä on syke mitä lähettää.. Ja se 3m on maksimi etäisyys mittarista..

Minkä mallin vyön hommasit? Mietin vaan, että onko esim uudessa hrm-run vyössä joku bitti erilailla signaalissa, vaan tuskin..

Laitteen oot varmaan käynnistäny uusiks ja käyny prosessin läpi alusta jne jne..

Ettan
13.11.2014, 16.42
Juu olen . Ostin sen pehmeällä vyöllä olevan. Kelloliike Kärkäiseltä. Niitten nettisivuilla oli että sopii Edge 500 kanssa.

mhelander
13.11.2014, 16.46
Käytäs patteria vyössä pois tai jopa väärin päin paikallaan ja sitten takaisin. Kokeile parittaa sitte.

500:n, mun ainakin, on ihan piru kun pitää muita ANT+ sensoroita parittaa. Ja unohtaakin ne välillä.
Sent from my Lumia phone using TapaTalk

lansive
13.11.2014, 16.58
Mietin vaan, että onko esim uudessa hrm-run vyössä joku bitti erilailla signaalissa, vaan tuskin..

Kyllä virallisen totuuden (http://www.thisisant.com/directory/hrm-run) mukaan on tuokin yhteensopiva Edge 500:n kanssa.

Ettan
13.11.2014, 17.00
Käytäs patteria vyössä pois tai jopa väärin päin paikallaan ja sitten takaisin. Kokeile parittaa sitte.

500:n, mun ainakin, on ihan piru kun pitää muita ANT+ sensoroita parittaa. Ja unohtaakin ne välillä.
Sent from my Lumia phone using TapaTalk

Käänsin patterin ja takas oikein päin. Löysi Edgen 3s. KIITOS!!! Myös Kemiztille!! :D

kinde
30.12.2014, 20.01
Tilasin tuolta ebaysta Coospo sykevyön ja lähettimen. Hintaa tuolla oli alle 20 eur postilaatikkoon tuotuna. Vyö vaikuttaa aika samanlaiselta kuin polarin soft strap. Kytkeytyi myös helposti mittarin kanssa.
Niin ja linkki vielä. http://www.ebay.com/itm/2-4G-ANT-Wireless-Sport-Heart-Rate-Monitor-Smart-Sensor-Chest-Strap-Belt-BY-/191458451258?pt=LH_DefaultDomain_15&hash=item2c93d01f3a

CamoN
03.02.2015, 18.09
Jännittävästi Edge 510 päätti tänään trainerilenkin jälkeen korruptoida muistinsa. Yritin synkronoida eikä viimeisintä harjoitusta löytynyt, joten käynnistin vehkeen uudestaan. Laitos lähti käyntiin normaalisti, mutta tallessa ei ollut kuin toimintoprofiilien nimet ja niiden tunnusvärit. Kun yritin esim. vaihtaa kieltä englannista suomeksi, listalta löytyy Suomi mutta sitä ei voi valita. Tallennetuista suorituksista oli tietoa otsikkotasolla, mutta tietokoneella muistia tutkimalla siellä ei ollut enää kunnollista kansiorakennetta - kansiot oli 0 tavuisia exec-tiedostoja.

Tehdasasetusten palautuksen jälkeen laite edelleen käynnistyy normaalisti, mutta esimerkiksi sen kielen asettaminen perusasetusten tekemisen aikana ei onnistunut. Ilmeisesti täytyy lähteä tunkemaan tuohon ohjelmistoa manuaalisspedaalisesti tms. Mitenhän lienee takuun kanssa jos tuosta ei saa enää kalua, Garminin sivuilla todetaan takuuksi yksi vuoksi ja jälleenmyyjän sivuilla kaksi. Laitteella alkaa olla ikää juurikin vuoden verran.

Garminin tukifoorumilta löytyi apua. (https://forums.garmin.com/showthread.php?183872-Problems-after-Firmware-Update-3-4-on-Garmin-510&p=469416#post469416) Ilmeisesti tiedostojärjestelmä korruptoitunut/vahingoittunut, joillakin ollut samaa ongelmaa 3.40-päivityksen yhteydessä. Ratkaisuna formatointi:

It sounds like you need to rebuild the file system on the 510.

Connect the Edge to a PC. Right click on the Garmin device and select format.

Choose FAT as the file format and deselect the "quick format" option.

After the reformatting is complete dismount the Edge from the PC and switch it on. The Edge will then rebuild the file system.

There are a few files that will not get rebuilt. I have placed those here.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/...Edge510_FS.zip (https://dl.dropboxusercontent.com/u/33919776/Edge510_FS.zip)

You will need to download the zip file and unpack it in the root or top folder on the Edge.

You can then use the webupdater or Garmin Express to update the timezone map and download any additional languages that you need.

Poimin tuosta tiedostolinkistä ainoastaan suomen kielipaketin kun sitä ei näyttänyt saavan helposti Garmin Connectista. Ja sitten vaan rakentamaan toimintoprofiileita uudestaan...

seppo
18.03.2015, 12.39
Löytyykö piuhaa, jolla voi siirtää dataa garmin 510 laitteesta tablettiin?

magnuken
18.03.2015, 14.25
Löytyykö piuhaa, jolla voi siirtää dataa garmin 510 laitteesta tablettiin?

Tarvitset ns OTG-liittimen liittäksesi Edgen tabletin USB-porttiin. Ne ovat yleensä edullisia. Tämän lisäksi täytyy tietty tabletista löytyä sopivat ohjelmat millä sitä dataa käsitellä.

Liitäntä tablettiin:
http://www.sportablet.com/file-based-garmin-devices.html

Ohlsonin OTG piuha:
http://www.clasohlson.com/fi/OTG-kaapeli-Exibel/38-5873

Eräs ohjelma Android tablettiin:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.carlopescio.uploader

seppo
18.03.2015, 19.57
[QUOTE=magnuken;2345163]Tarvitset ns OTG-liittimen liittäksesi Edgen tabletin USB-porttiin. Ne ovat yleensä edullisia. Tämän lisäksi täytyy tietty tabletista löytyä sopivat ohjelmat millä sitä dataa käsitellä.
Liitäntä tablettiin:
http://www.sportablet.com/file-based-garmin-devices.html

Ohlsonin OTG piuha:
http://www.clasohlson.com/fi/OTG-kaapeli-Exibel/38-5873

Ostin Otg-liittimen ja jotain en osaa, koska tablet ei tue garmin connect laajennusta, kun painan lataa?

Kemizti
18.03.2015, 22.11
Kertoisitko mikä pefletti on kyseessä, niin olisi helpompi arpoa ohjeita..

magnuken
19.03.2015, 09.21
Olisi tosiaankin hyvä tietää mikä käyttis tabletissa on? Jos on Android kokeile sitä linkaamani Sportablet ohjelmaa. Antamani linkki ei taida enää toimia, mutta löydät sen täältä:

http://www.sportablet.com/

Google play kaupasta saa ladattua tablettiin.

Edit: Ilmeisesti tablettisi käyttis ei ole Android koska sanoit ettei se tue Garmin Connect laajennusta? Nimittäin Androidit kyllä tukevat Garmin Connect Mobile sovellusta.

seppo
19.03.2015, 13.20
Olisi tosiaankin hyvä tietää mikä käyttis tabletissa on? Jos on Android kokeile sitä linkaamani Sportablet ohjelmaa. Antamani linkki ei taida enää toimia, mutta löydät sen täältä:

http://www.sportablet.com/

Tabletti on Samsung galaxy tab s 10,5 4 g 32 gb. Käyttis on Android. Imuroiniin kyllä tuon sportablet ohjelman, muttei se muuttanut tilannetta?

Google play kaupasta saa ladattua tablettiin.

Edit: Ilmeisesti tablettisi käyttis ei ole Android koska sanoit ettei se tue Garmin Connect laajennusta? Nimittäin Androidit kyllä tukevat Garmin Connect Mobile sovellusta.

seppo
21.03.2015, 15.18
Voisiko vielä joku antaa selkeät ohjeet, miten tulisi toimia? Kiitos!

magnuken
22.03.2015, 00.41
Voisiko vielä joku antaa selkeät ohjeet, miten tulisi toimia? Kiitos!

Et siis vieläkään ole viitsinyt kertoa mistä käyttiksestä on tabletissasi kyse!!!

timoht
22.03.2015, 11.47
Et siis vieläkään ole viitsinyt kertoa mistä käyttiksestä on tabletissasi kyse!!!
Älä ny suotta suivaannu, kaverihan kertoi sen tokavikassa viestissään tosin lainauksen sisään piilotettuna...

seppo
26.03.2015, 14.56
Asia kunnossa langattomasti (bluetooth). Asiantuntemus löytyi Lempäälästä. Kiitos!

kaveri1200
08.05.2015, 11.30
Onko kellään ollut samaa ongelmaa garmin edge 510, tai ongelmaa ja ongelmaa. En saa sykkeitä näkyviin harjoituksen aikana. Mittari kyllä yhdistää sykevyöhön, ja keski, max sykkeet jne näkyvät kun lopetan harjoituksen. Ohjekirjassa sykkeet näkyvät kaloreiden kohdalla, mittarissa samassa kohtaa näkyvät vain kalorit, eikä siellä neuvota miten sen saa vaihdettua.
Kiitos vastauksista!

Kemizti
08.05.2015, 11.34
Paina tietokenttää pitkään, aukeaa valikko, sieltä valitset tiedon mitä ko.kentässä haluat katsella..

kaveri1200
08.05.2015, 11.39
Kiitos paljon!!

hai_suli
12.05.2015, 19.54
Osaako joku kertoa sykevyön kantamaa? Tarkoitus olisi pelata sulkapalloa ja pitää laitetta pöydällä, jottai saisi sykkeet tallennettua.

Grugi
12.05.2015, 20.03
Osaako joku kertoa sykevyön kantamaa? Tarkoitus olisi pelata sulkapalloa ja pitää laitetta pöydällä, jottai saisi sykkeet tallennettua.

Pikaisella testillä Edge 800 ottaa ainakin n.8m päästä.

hai_suli
19.05.2015, 20.02
Jep, hhyvin nappas sykkeet sulkapallossa kun jätti laitteen verkolle. Laitteena Edge 510.

mjjk
10.06.2015, 10.14
1,5 kk ajan olen tyytyväisenä käyttänyt Garmin 500:sta pyörässä. Tuo on vielä sen verran pieni(ei toki vedä vertoja oikeille rannemittareille) että voisi joskus juoksulenkille laittaa ranteeseen jos olisi sopiva ranneke. Olisi kuitenkin kevyempi kuin kännykkä. Löysin mielestäni sopivan rannekkeen mutta siinä ei mainita mitään yhteensopivuudesta edge laitteiden kanssa. https://www.bike-components.de/en/Garmin/Armband-fuer-Forerunner-910XT-p32071/

Kuvasta tihrustaen tuo voisi vaikka toimia. Onko kenelläkään kokemusta tai varmempaa tietoa?

Kemizti
10.06.2015, 10.34
Ei pelaa, tarviit; GARMIN 010-10615-00 Quick-Release Mounting Kit

mjjk
10.06.2015, 10.41
Ok, kiitos.

PMoi
10.06.2015, 18.02
1,5 kk ajan olen tyytyväisenä käyttänyt Garmin 500:sta pyörässä. Tuo on vielä sen verran pieni(ei toki vedä vertoja oikeille rannemittareille) että voisi joskus juoksulenkille laittaa ranteeseen jos olisi sopiva ranneke. Olisi kuitenkin kevyempi kuin kännykkä. Löysin mielestäni sopivan rannekkeen mutta siinä ei mainita mitään yhteensopivuudesta edge laitteiden kanssa. https://www.bike-components.de/en/Garmin/Armband-fuer-Forerunner-910XT-p32071/

Kuvasta tihrustaen tuo voisi vaikka toimia. Onko kenelläkään kokemusta tai varmempaa tietoa?

Kokemusta tai varmaa tietoa ei ole, mutta tuntuu kummalliselta jos Garmin olisi tehnyt kaksi erilaista varttikierroksen kiinnitysmekanismia jotka kuitenkin näyttävät samalta.

Pikaisella vilkaisulla yhteensopivuuskarttaa (http://www.garmin.co.za/downloads/garmin_fitness_accessory_compatibility_chart.pdf) yhteensopivuutta ei luvata (ei pompulaa) kohdassa EDGE - 010-11215-03

Mutta toisaalta kun katsoo kohdan Out-front bike Mount (FR310/910XT require Quick release kit) niin siihen ilmoitetaan sopivan sekä FR910XT (juurikin tuolla pikakiinnikkeellä varustettuna) ja EDGE 500, jos varttikiinnike olisi erilainen niin tämä ei kävisi.

Kemizti
10.06.2015, 18.12
Koska tuo aiemmin linkattu on nimenomaan kelloon kiinnitettävä setti millä se saadaan edgen telineeseen, ei ranneke mihin saa edgen kiinni.. Trust me!

mjjk
10.06.2015, 20.41
Toisaalta tuossa mun linkkaamassa taitaa olla se ranneke missä sama kiinnitysmekanismi kuin edgen telineessä. Muutenhan tuota 910 ei saisi nopeasti vaihdettua pyörän ja ranteen välillä. Hämmentynyt.

Kemizti
10.06.2015, 21.28
Uros/naaras on päivän oikea vastaus..

Eli tuo minkä itse kirjoitin toimivan, on naaras, siihen sopii edge kiinni..

Tuo toinen taas, no se tekee kellon sileästä takaosasta edgemäisen, eli urospuolen..

Eli rannekkeita on kahta tyyppiä, kello>edgetelineeseen ja edge>rannekkeeseen..

Uskokaa nyt huviksenne!

PMoi
10.06.2015, 22.14
Ei vielä usko tätä.
Garminin sivu (https://buy.garmin.com/fi-FI/FI/prod94089.html) näyttää tuotekuvauksessa:
Nyt voit käyttää Forerunneria myös monilajiharjoitteluun. Voit siirtää laitteen ranteesta polkupyörään parissa sekunnissa. Sarja sisältää pikakiinnityspidikkeen, rannehihnan, 2 polkupyöräpidikettä, 2 ylimääräistä tappia ja 2 ruuvitalttaa.

Tässä kysyjän sarjan (https://www.bike-components.de/en/Garmin/Armband-fuer-Forerunner-910XT-p32071/) tapauksessa ylimääräiseksi (FR910XT mallikohtainenosa) pikakiinnityspidike, 2 ylimääräistä tappia ja 2 ruuvitalttaa. Mutta toisalta hintaa rannehihnalle tulee 0,05e kun siitä laskee pois 2 * pyöräpidikkeet á 7.95eur :)

Kemizti
10.06.2015, 22.22
Editoitua tekstiä:

Tarkempi kuvan tuijottelu paljasti minun mokani, kyllä tuohonkin saa edgen kiinni, siinä tulee vaan ihan hemmetisti mallikohtaista (910) osaa mukana, mutta jos sillä ei ole väliä..

Tuo minkä tuotenumeron aiemmin laitoin, on se toinen vaihtoehto jos edgen haluaa ranteeseensa..

aerosol
06.07.2015, 13.50
Tuli hommattua maastopyörä ja syketiedot kiinnostaisivat, toki myös matka/nopeus. Ongelmana vain se, ettei oikein houkuttele pistää anturia kiinni pyörään. Tärinässä ja tohinassa saan aivan varmasti anturin kääntymään pinnojen väliin tai muuten vaan paskaksi, ja jos en, niin on se vähintään mudan ja paskan peitossa. Eli osaisikohan joku sanoa miten hyvin Edge 510 pelittää pelkästään GPS:n kanssa? Saako reitti/nopeustiedot kerättyä ilman kadenssi/nopeussensoria? Helppohan tämä olisi toki kokeilla kun laite jo löytyy, mutta mietin jos jollain olisi tästä ns. Varma Tieto.

VPR
06.07.2015, 14.18
Hyvin toimii maastossakin ilman antureita. Tiheessä metsässä jälki ei aina ihan täsmää ja matka voi olla mutkaisella reitillä vähän lyhyempi kuin pinnamagneetilla.

mk
06.07.2015, 14.56
Tuli hommattua maastopyörä ... Helppohan tämä olisi toki kokeilla kun laite jo löytyy, mutta mietin jos jollain olisi tästä ns. Varma Tieto.
Hyvin toimii 510 ilman noita antureitakin (ainakin mulla) .. Itsellä jäänyt toistaiseks anturit laittamatta, kun en oo osannut niitä kaivata .. En tiedä mitä lisäarvoa ne toisivat, kun tarkkuus on riittänyt vallan mainiosti ilmankin ..

aerosol
06.07.2015, 14.59
Hienoa, kiitos tiedosta. Eipä sitten muuta kuin pelkkä Edge kiinni tankoon ja kovaa ajoa.

YGoo
06.07.2015, 22.40
Huomasithan uudet Garmin anturit? https://buy.garmin.com/fi-FI/FI/tarvikkeet/fitness-anturit/bike-speed-sensor-and-cadence-sensor/prod146897_010-12104-00.html

Ei vaaraa, että taittuu pinnan väliin, kun nopeusanturi tulee navan ympärille, jossa laskee pyörintänopeuden. Jos pelkkä GPS ei riitä jostain syystä riitä...

Snafu
12.09.2015, 09.45
Onko 510 valmistus lopetettu? Olen yrittänyt metsästää parasta hintaa ja tällä hetkellä voittaja on... NetAnttila! Saksa ja Englanti pitkälti myy ei oota.

Petter
12.09.2015, 11.05
Onko 510 valmistus lopetettu? Olen yrittänyt metsästää parasta hintaa ja tällä hetkellä voittaja on... NetAnttila! Saksa ja Englanti pitkälti myy ei oota.
XXL Sportsista kannattaa kysellä. Ainakin Itäkeskuksen myymälässä oli vielä muutama bundle jo valmiiksi tarjouksessa 339€ tjsp, ja kysyessä niistä sai vielä todella kilpailukykyisen tarjouksen.

Menin ostamaan 40€ hintaista VDO:n mittaria, mutta kävelin ulos 510:n kanssa koska fillariosaston esimies osasi vedellä oikeista naruista 😀

Snafu
12.09.2015, 11.15
Ei ole täällä Sawon sytämmessä XXL kauppoja. Tässä on nyt ankara pohdinta 510 vs 810.

Tuommoiset myyjät pitäisi kieltää lailla, itsekkin kävellyt tuollaiseen miinaan useamman kerran...

Hivo
15.11.2015, 18.29
Tuli hankittua Garmin 500:seen viimein kadenssianturi (käytetty) ja nyt on ongelmia toimivuuden kanssa. Vihreä valo syttyy anturiin ja mittarikin näyttää löytävän sen mutta silti ei kadenssia tule näkyviin. Osaakohan kukaan arvella missä voisi olla vika että ei toimi? Edellisellä omistajalla ainakin kertoman mukaan oli kadenssianturi toiminut moitteettomasti.

jmrr
15.11.2015, 19.00
Tuli hankittua Garmin 500:seen viimein kadenssianturi (käytetty) ja nyt on ongelmia toimivuuden kanssa. Vihreä valo syttyy anturiin ja mittarikin näyttää löytävän sen mutta silti ei kadenssia tule näkyviin. Osaakohan kukaan arvella missä voisi olla vika että ei toimi? Edellisellä omistajalla ainakin kertoman mukaan oli kadenssianturi toiminut moitteettomasti.

Magneetti liian kaukana anturista?
Kuuluuko anturista naksetta kun heiluttaa magneettia sen vieressä?

Mikähän anturi on kyseessä?

edit: jos kyseessä se garminin magneetiton anturi niin ei tietenkään nuo auta

Hivo
15.11.2015, 20.45
Tuota magneettia itsekin mietin ja sitä onko se oikealla kohdalla. Pitää koittaa sitä säätää vielä huomenna, voin ottaa vaikka kuvan jos en saa sitä toimimaan. Tuntuu että Cyclon runkoon missä jarruvaijeri menee takahaarukan alaputken yläpuolella on vaikea saada tuota sensoria hyvin.

EDIT: Anturi on GCS-10

EDIT 2: Anturi oli kokonaan väärässä kohdassa, se pitikin olla siinä siinä keskellä eikä siellä sarven kohdalla. No nyt näyttäisi toimivan.

jmrr
15.11.2015, 22.04
Tuota magneettia itsekin mietin ja sitä onko se oikealla kohdalla. Pitää koittaa sitä säätää vielä huomenna, voin ottaa vaikka kuvan jos en saa sitä toimimaan. Tuntuu että Cyclon runkoon missä jarruvaijeri menee takahaarukan alaputken yläpuolella on vaikea saada tuota sensoria hyvin.

EDIT: Anturi on GCS-10

EDIT 2: Anturi oli kokonaan väärässä kohdassa, se pitikin olla siinä siinä keskellä eikä siellä sarven kohdalla. No nyt näyttäisi toimivan.

Se on nopeusanturi siinä "sarvessa", eli takarenkaaseen magneetti niin saa nopeudenkin siitä. Tuossa siis on kadenssi/nopeussensori yhdessä paketissa.

Hivo
16.11.2015, 20.35
Näinpä, aina sitä oppii uutta. :) Jännä juttu ei pikaisella googletuksella tuota asiaa löytynyt mutta nytpä tiedän.

tirsintarsi
01.12.2015, 21.20
Pari kysymystä koskien Edge 510:stä viisaammille.

1. Esim. Endomondossa kaikki kaverisi voivat seurata sinua ja suoritustasi ohjelman välityksellä kunhan olet käynnistänyt omasi. Onko nyt näin, että tämä Garminin vastaava toiminto vaatii aina liikkeelle lähdettäessä sähköpostikutsun kaverille, jotta hän voi seurata liikkeitäni? Vaikuttaa hirveän kankealta, jos joka kerta lähtiessä pitäisi muistaa näpelöidä seuranta puhelimesta päälle...

2. Mittariin voi määritellä pyörä- ja aktiviteettiprofililit mutta tämä tieto ei oikeasti siirry Connectiin?! Voiko olla näin tyhmästi toteutettu keskusteluyhteys mittarin ja ohjelman välillä vai enkö minä vain osaa? Mitä järkeä tuossa on, että mittariin voi hienosti määritellä vaikka mitä mutta kaikki nollautuu, kun lataan suorituksen Connectiin?

3. Sigman ANT+ nopeusanturin (ROX 10:iin tarkoitetun) pitäisi toimia 510:n kanssa?

Jami2003
01.12.2015, 21.55
Osaan vastata vain kohtaan 2 mutta näin todellakin ilmeisesti on.

Olen jo aiemmin todennut että garmin edge 510 laitteena on ihan hieno ja helppo käyttää mutta garmin connect on käsittämätöntä shaibaa.

mk
01.12.2015, 21.58
Garmin 510 syncronoinnissa pitkään herjannut seuraavaa .. Olen ohjeen mukaan poistanut laitteesta "activities" kansiosta nuo fit tiedostot marraskuun alkuun saakka, mutta itsepintaisesti tulee kuvan kaltainen ilmoitus.. Mitähän keksis seuraavaksi ?

https://photos-2.dropbox.com/t/2/AADK_ZNs1JRho1-GXXsnzni52EDARSTTvKREFRcq5n0lvQ/12/3632297/jpeg/32x32/1/_/1/2/GarminError.GIF/EJr33gIY97kDIAIoAg/gFNLr-ngsonRUVV0DKU47fx3wy-K1zR41Dle6J-gsME?size=1280x960&size_mode=3

tirsintarsi
01.12.2015, 23.47
Noh, kiitos edes tästä.

Ei vain pieni ihminen ymmärrä, miten on mahdollista tuon kokoiselta firmalta, joka osaa kuitenkin laitteet valmistaa edes auttavasti hyvin, olla osaamatta palkata sellaisia koodareita, jotka tuottaisivat toimivan ohjelmankin...

Osaan vastata vain kohtaan 2 mutta näin todellakin ilmeisesti on.

Olen jo aiemmin todennut että garmin edge 510 laitteena on ihan hieno ja helppo käyttää mutta garmin connect on käsittämätöntä shaibaa.

Pari kysymystä koskien Edge 510:stä viisaammille.

1. Esim. Endomondossa kaikki kaverisi voivat seurata sinua ja suoritustasi ohjelman välityksellä kunhan olet käynnistänyt omasi. Onko nyt näin, että tämä Garminin vastaava toiminto vaatii aina liikkeelle lähdettäessä sähköpostikutsun kaverille, jotta hän voi seurata liikkeitäni? Vaikuttaa hirveän kankealta, jos joka kerta lähtiessä pitäisi muistaa näpelöidä seuranta puhelimesta päälle...

2. Mittariin voi määritellä pyörä- ja aktiviteettiprofililit mutta tämä tieto ei oikeasti siirry Connectiin?! Voiko olla näin tyhmästi toteutettu keskusteluyhteys mittarin ja ohjelman välillä vai enkö minä vain osaa? Mitä järkeä tuossa on, että mittariin voi hienosti määritellä vaikka mitä mutta kaikki nollautuu, kun lataan suorituksen Connectiin?

3. Sigman ANT+ nopeusanturin (ROX 10:iin tarkoitetun) pitäisi toimia 510:n kanssa?

efut
02.12.2015, 07.22

2. En ole teoriastani varma kun nopeus ja kadenssianturit on vai yhdessä pyörässäni, mutta veikkaan että pyöräprofiilit on mittarissa sen takia että mittari osaa etsiä oikeita antureita jos käyttää mittaria eri pyörissä ja kaikissa on omat nopeus/kadenssi/tehoanturit.

3. Itse käytän pyörässäni ja trainerissa Sigman nopeus- ja kadenssiantureita ja sykevyö on Bryton. Kaikki ANT+ laitteita ja hyvin toimii.

Jami2003
02.12.2015, 09.00
Noh, kiitos edes tästä.

Ei vain pieni ihminen ymmärrä, miten on mahdollista tuon kokoiselta firmalta, joka osaa kuitenkin laitteet valmistaa edes auttavasti hyvin, olla osaamatta palkata sellaisia koodareita, jotka tuottaisivat toimivan ohjelmankin...
Samaa itekkin oon ihmetellyt. Kun tuntuis että kaikkien noiden härveleiden jälkeen on enää pikkujuttu tehdä toimiva softa tiedon siirtoon ja analysointiin.

Jabadabado
02.12.2015, 09.31

Kuten täällä jo todettiin niin useampaa pyörää käyttäessä Edge 510 osaa tuolla hakea oikeat anturit, itsellä ainoastaan Vectorin tehopolkimet siirtyy pyörästä toiseen muuten molemmissa on omat anturinsa. Sitä en tiedä miksei tuo tieto käytetystä pyöräprofiilista voisi siirtyä myös Connectiin ja mikä järki siinä on ettei siirry.

ANT+ anturit pitäisi toimia Edge 510:n kanssa, joten kyllä tuo näillä tiedoin on toimiva anturi käytettäväksi.

tirsintarsi
02.12.2015, 17.41
Kiitoksia vastauksista.

Live-seurantaa ei kukaan tainnut kommentoida mutta tuossa eilen testaillessani en muutakaan keinoa, kuin erillinen kutsu, löytänyt, joten sillä nyt sitten mennään.

Adalbert
30.07.2016, 10.01
Osaisikohan joku auttaa: Edge 500 vaatii kierrosmuistin nollaamista. "Kierrosmuisti täynnä, nollaa vanhat kierrokset". Miten se tehdään??