PDA

Näytä tavallinen näkymä : Garmin Edge 500

Sivut : 1 2 [3] 4

TetedeCourse
27.03.2012, 09.06
Tuossahan tuo juttu tuosta oli:

http://www.dcrainmaker.com/2012/03/nifty-garmin-edge-500-custom-mount.html

Ja ennakkotilattavissa:

http://www.abovecategorycycling.com/shop/accessories2/computers-mounts/bar-fly-computer-mount.html

fiber
27.03.2012, 10.33
Piti saada mittari tangon eteen koska a) se on magee siinä b) näkee putkelta ajaessa c) ei tartte kattoa tiehen vaan vain vilkaista hieman alaviistoon. Väänsin siis tollasen stemmin pultteihin tulevan telineen ultrakevyestä ruostumattomasta teräksestä:
Tosiaan fiksussa paikassa katselun kannalta. Oletko jo käynyt ajamassa? Miten laitteen käyttö sujuu? Pysyykö stabiilisti niin että on helppo vilkaista tiedot vai täriseekö?

VPR
27.03.2012, 10.50
En ole ajanut vielä.

Nappulakenka
27.03.2012, 13.34
Tämmöinen ihan pikainen kyssäri eli oliko tässä masiinassa intervallitreeni mahdollisuutta/ajastinta? Alunperinhän tässä ei sellaista ole, mutta tuliko tämä ominaisuus jo jossain päivityksessä. Mulla ei ole nyt laitetta hollilla, jotta voisin asiaa tarkistaa, että jos joku ehtisi tarkistamaan ^__^

kolistelija
27.03.2012, 13.37
Tämmöinen ihan pikainen kyssäri eli oliko tässä masiinassa intervallitreeni mahdollisuutta/ajastinta? Alunperinhän tässä ei sellaista ole, mutta tuliko tämä ominaisuus jo jossain päivityksessä. Mulla ei ole nyt laitetta hollilla, jotta voisin asiaa tarkistaa, että jos joku ehtisi tarkistamaan ^__^
On tässä ollut ohjelmoidut harjoitukset niin kauan kuin minä muistan. Voi syöttää tyyliin: 10min syke <130, 20min syke >160, 10min syke <130... En muista tarkkaan mitä määritteitä voi säätää mutta kai se aika laaja skaala on.

kervelo
27.03.2012, 14.09

Itse laitteellakin voi ohjelmoida harjoituksia, jos kärsivällisyyttä riittää. Kunnolliset harjoitukset saa ohjelmoitua Garmin Training Centerilla, josta ne sitten siirretään laitteelle. TC:lla saa laitteelle tehtyä aika monimutkaisiakin harjoituksia. Tuo softahan on ilmainen eli sen ominaisuuksiin on helppo tutustua.

Laitteen mahdollisuudet löytyvät varmaan täältä:
http://www8.garmin.com/manuals/Edge500_FIkayttoopas.pdf

Nappulakenka
27.03.2012, 14.34
Suuret kiitokset pikaisista vastauksista :) Täytyypä sitten tutustua vähän tarkemmin tuohon mittarin :D Olisi hienoa saada tuolle mittarille enemmän käyttöä pyöräilyn ulkopuolellakin

leecher
27.03.2012, 14.35
Laitoin kyselyn sille Flybar telineen valmistajalle Suomeen toimituksesta. Katsotaan mitä maksaa suomeen lähetys jos onnistuu. Tuossa vielä yksi testi ko. tleineestä http://hobbscycling.blogspot.com/2012/03/now-i-feel-cool-bar-fly-review.html
Harjoitukset on nykyisin helppo tehdä Garmin Connect webbipalvelulla päivityksen myötä.

Nappulakenka
27.03.2012, 21.44
Tuo intervalli homma oikein mainiosti :) Laite antaa selvät merkkiäänet ja niiden mukaan on helppo toimi ajatoittaa setit. No huomenna pääsee heti aamusta testaamaan tositoimissa.

leecher
29.03.2012, 07.09
Tuota Barfly telinettä voi myös tilata suoraan webbisivuilta Suomeena. Tilauskaavake tulee lähiaikoina sivuille. Maksu luottokortilla. Lähetys suomeen tulee maksamaan 19 taalaa. Näin vastaili valmistaja meiliin.

fiber
29.03.2012, 07.44
Quarq-telineessä (http://www.bikeradar.com/news/article/sram-red-2013-hydraulic-brakes-first-look-33108/) olisi pientä roiskesuojaa myös. Saas nähdä tuleeko kevään aikana markkinoille. Toistaiseksi paras lähtökohta on mielestäni VPR:llä, jonka teline menee suoraan stemmin etulevyn pultteihin.

VPR
29.03.2012, 08.33
Mallia otin Slowtwitchin foorumilta: http://forum.slowtwitch.com/cgi-bin/gforum.cgi?post=3705548#3705548

pikku-mihkali
04.04.2012, 08.46
Tuota Barfly telinettä voi myös tilata suoraan webbisivuilta Suomeena. Tilauskaavake tulee lähiaikoina sivuille. Maksu luottokortilla. Lähetys suomeen tulee maksamaan 19 taalaa. Näin vastaili valmistaja meiliin.

Ei ollut vielä eilen mahdollisata tilata suoraan korin kautta koska UPS vaihtoehto ei ollut toiminnassa. Laitoin mailia ja laittoivat PayPal laskun jonka maksoin tänä aamuna. Raportoin myöhemmin miten hommassa kävi.
Otin kaksi kappaletta jotka 19 $ shippauksen jälkeen tuli maksamaan 98 $. Ja vasta nyt tajusin että sehän jää tulliin joten olisi ollut luultavasti halvempaa tilata erillisinä, elämä on......

Jenkkakahva
04.04.2012, 10.50
Viisatasen tarkkudesta on ollut aiemminkin puhetta, mutta tässä vielä konkreettinen esimerkki:
http://connect.garmin.com/activity/163567104
http://connect.garmin.com/activity/164620245
Ylempi on tallennettu viissatasella ja alempi Forerunner 610:llä. Viissatasen tarkkuus, ainakin ranteessapitäen, on aikalailla forerunneria huonompi.

Tregård
04.04.2012, 11.17
Viisatasen tarkkudesta on ollut aiemminkin puhetta, mutta tässä vielä konkreettinen esimerkki:
http://connect.garmin.com/activity/163567104
http://connect.garmin.com/activity/164620245
Ylempi on tallennettu viissatasella ja alempi Forerunner 610:llä. Viissatasen tarkkuus, ainakin ranteessapitäen, on aikalailla forerunneria huonompi.

Juu, aikakin heittää puoli tuntia...

Mutta yllättävän paljon vapisee tuo 500. Täytyypä lumien sulettua käydä heittämässä 800:lla lähipururataa muutama kierros ympäri ja kattoa kuinka paljon se vapisee.

kolistelija
04.04.2012, 11.43
Garminin rannelaitteissa on jonkinlainen korjaus jota fillarilaitteissa ei ole. Sen saa pois päältä FR305:n asetuksissa, ainakin jossain softaversiossa. Tulin siihen päätökseen että ne ovat aivan yhtä tarkkoja kun tuon siloittelun otti pois päältä.

Jenkkakahva
04.04.2012, 12.01
Garminin rannelaitteissa on jonkinlainen korjaus jota fillarilaitteissa ei ole. Sen saa pois päältä FR305:n asetuksissa, ainakin jossain softaversiossa. Tulin siihen päätökseen että ne ovat aivan yhtä tarkkoja kun tuon siloittelun otti pois päältä.
Viissatasen tarkuus on aivan riittävä maantienlaitaa ajaessa, mutta "käsikäytössä" tuo epätarkkuus hieman häiritsee. Hieman ihmetyttää, miksei mainittua korjausta ole viissatasessa, jos se joissain laitteissa kuitenkin on.
En tiedä vaikuttako satelliittien "näkyvyyteen"se, että olen pitänyt laitetta ranteen "sisäpuolella". Sauvat kädessä kun em. menettely on mielestäni luontevampaa. Pitänee tänään testata "ulkoranteessa" (http://lh4.ggpht.com/_Wo8yCZ1eTVw/Syc4WVZPteI/AAAAAAAAUHI/j8Zp77faux8/s1600-h/IMGP84202.jpg)

kolistelija
04.04.2012, 12.15
Viissatasen tarkuus on aivan riittävä maantienlaitaa ajaessa, mutta "käsikäytössä" tuo epätarkkuus hieman häiritsee. Hieman ihmetyttää, miksei mainittua korjausta ole viissatasessa, jos se joissain laitteissa kuitenkin on.
En tiedä vaikuttako satelliittien "näkyvyyteen"se, että olen pitänyt laitetta ranteen "sisäpuolella". Sauvat kädessä kun em. menettely on mielestäni luontevampaa. Pitänee tänään testata "ulkoranteessa" (http://lh4.ggpht.com/_Wo8yCZ1eTVw/Syc4WVZPteI/AAAAAAAAUHI/j8Zp77faux8/s1600-h/IMGP84202.jpg)
Siis kyseessä ei ole laitteen tarkkuus. Kuluttajagepsien tarkkuus mitataan metreissä joten heittoa syntyy väkisinkin. Tuo heittely ei haittaa niin paljoa suuremmissa nopeuksissa, joita fillaroidessa ajetaan ja joissa tallennuspisteiden välillä on sen verran matkaa ettei muutaman metrin heitto merkitse niin paljoa. Käsigepseissä tuo korjaus taitaa olla lähinnä käden liikkeitä ajatellen tehty.

Jenkkakahva
04.04.2012, 12.56
Siis kyseessä ei ole laitteen tarkkuus. Kuluttajagepsien tarkkuus mitataan metreissä joten heittoa syntyy väkisinkin. Tuo heittely ei haittaa niin paljoa suuremmissa nopeuksissa, joita fillaroidessa ajetaan ja joissa tallennuspisteiden välillä on sen verran matkaa ettei muutaman metrin heitto merkitse niin paljoa. Käsigepseissä tuo korjaus taitaa olla lähinnä käden liikkeitä ajatellen tehty.
Nuo esemerkkidatat on kerätty "kuluttajagepseillä", suurinpiirtein samaan aikaan, melkein samaa vauhtia edeten. Näinollen reittien eroavaisuudet eivät voi johtua muusta kuin laitteista itsestään.

pikku-mihkali
04.04.2012, 13.27
Juu, aikakin heittää puoli tuntia...

Mutta yllättävän paljon vapisee tuo 500. Täytyypä lumien sulettua käydä heittämässä 800:lla lähipururataa muutama kierros ympäri ja kattoa kuinka paljon se vapisee.

Tuo olisi mielenkiintoinen vertailu , itsellä 800 ja 610 täytyypä vertailla paljon ne heittää...

Leopejo
04.04.2012, 13.41
Garmin 500 ei ole suunniteltu juoksua (hiihtoa) varten vaan pelkästään pyöräilyyn - esim. triathlonisteille suosittelevat eri laitetta, siksi tuo käsivarsien liikkeiden korjaus puuttuu. Miten olisi juoksussa/hiihdossa pitää 500 esim. pyöräilypaidan takataskussa? Silloin tuota liikettä olisi vähemmän.

Jenkkakahva
04.04.2012, 14.22
Garmin 500 ei ole suunniteltu juoksua (hiihtoa) varten vaan pelkästään pyöräilyyn - esim. triathlonisteille suosittelevat eri laitetta, siksi tuo käsivarsien liikkeiden korjaus puuttuu. Miten olisi juoksussa/hiihdossa pitää 500 esim. pyöräilypaidan takataskussa? Silloin tuota liikettä olisi vähemmän.
Kyseessä on tosiaan pyöräilyyn suunniteltu laite, mutta en oikein usko että nuo reittiviivojen erilaisuudet johtuvat pelkästään "liikekorjauksen" puutteesta. Erot kun ovat kymmeniä metrejä.
Oliskohan toi viissatasen sateliittiantenni jotenkin erilainen kuin juoksuvehkeissä, pyöräilykäytössä riittää huonompikin??
Takintaskusta on hankalahko seurailla sykkeitä, joten kyllä se mittari joten näkyvillä pitäis olla:p.

edit: Esimerkkireiteillä Forerunnerin data pysyy noin 11m metriä leveän "käytävän" sisällä, viissatasen vastaava luku on 25m.

Jenkkakahva
05.04.2012, 08.34
....En tiedä vaikuttako satelliittien "näkyvyyteen"se, että olen pitänyt laitetta ranteen "sisäpuolella". Sauvat kädessä kun em. menettely on mielestäni luontevampaa. Pitänee tänään testata "ulkoranteessa" (http://lh4.ggpht.com/_Wo8yCZ1eTVw/Syc4WVZPteI/AAAAAAAAUHI/j8Zp77faux8/s1600-h/IMGP84202.jpg)
"Ulkoranteessa" pitäen tarkkuus ehkä hieman parani

http://connect.garmin.com/activity/164705422#

Antti_S
05.04.2012, 23.23
Miten olisi juoksussa/hiihdossa pitää 500 esim. pyöräilypaidan takataskussa? Silloin tuota liikettä olisi vähemmän.

Ei toimi huonostikkaan taskussa. Ranteessa toimii hiihtäessä välttävästi.

Jos aikoo liikkua viissatkun kanssa muuten ku fillarilla niin suosittelen ihan muita laitteita.

Nappulakenka
06.04.2012, 07.34
Miten olisi juoksussa/hiihdossa pitää 500 esim. pyöräilypaidan takataskussa? Silloin tuota liikettä olisi vähemmän.

Mä olen hiihdossa pitänyt 500:sta juuri pyöräilytakin takataskussa ja jälki on karua katseltavaa. Olen tässä ihan vakavissani harkinnut rannelaitteet hankintaa, mutta en ole vielä ehtinyt tekemään vertailuita näiden osalta.

leecher
06.04.2012, 09.31
Mä olen hiihdossa pitänyt 500:sta juuri pyöräilytakin takataskussa ja jälki on karua katseltavaa. Olen tässä ihan vakavissani harkinnut rannelaitteet hankintaa, mutta en ole vielä ehtinyt tekemään vertailuita näiden osalta.Itse olen pitänyt hiihtäessä hiihtotakin rintataskussa ja jälki erittäin smoothia. Ei hyppyjä eikä sahalaitaa. Itselleni ilmeisesti sattunut erityisen herkkällä vastaanottimella varustettu yksilö, koska ei ole ollut ikuna ongelmia sen kanssa.

Cycledrophis
06.04.2012, 09.38
Tästä on voinut olla jo puhettakin, mutta kannattaa muuttaa tallennusväli arvoon 1s. Jälki on silloin paljon tasaisempi

Jari

Nappulakenka
06.04.2012, 10.44
Itse olen pitänyt hiihtäessä hiihtotakin rintataskussa ja jälki erittäin smoothia. Ei hyppyjä eikä sahalaitaa. Itselleni ilmeisesti sattunut erityisen herkkällä vastaanottimella varustettu yksilö, koska ei ole ollut ikuna ongelmia sen kanssa.

Mulla nämä ongelmat alkoi vasta parin hiihtolenkin jälkeen. Ennen tätä jälki on aina ollut todella tasaista. Olen itsekin ollut onnellisessa asemassa tämän laitteen kanssa, että minulla ei ole koskaan ollut ongelmia sykkeiden kanssa, tietoja ei ole koskaan hävinnyt tai mtn muutakaan ongelma, paitsi tämä gps jälki.

Fiber, minkälaisen putsauksen oikein teit omalle laitteellesi, kun sanoit laitteen toiminneet nopeammin ja GPS-jäljen tarkentuneet tämän jälkeen? Voisi itsekin kokeilla :)

Jenkkakahva
06.04.2012, 11.31
Tästä on voinut olla jo puhettakin, mutta kannattaa muuttaa tallennusväli arvoon 1s. Jälki on silloin paljon tasaisempi

Jari
Mulla on tallennusväli juuri tuo 1s. Ehkä mä olen vaan niin leveä, että peitän satelliitit.:D

VPR
06.04.2012, 12.02
Mulla tuli tämmöstä ulkoranteessa: http://connect.garmin.com/activity/156509408

Jenkkakahva
06.04.2012, 15.10
.........

Fiber, minkälaisen putsauksen oikein teit omalle laitteellesi, kun sanoit laitteen toiminneet nopeammin ja GPS-jäljen tarkentuneet tämän jälkeen? Voisi itsekin kokeilla :)
Vaikka kysymys olikin Fiberille esitetty, rohkenen kuitenkin vastata että kyseessä lienee ns. "hard reset". Tämä tapahtuu painalla sammutetun laitteen power ja reset nappuloita yht'aikaa muutaman sekunnin.
http://keefermadness.com/hard-resetting-the-garmin-edge-500/
Pyöräasetukset, kadenssianturit, tietokentät ym. pitää määrittää resetoinnin jälkeen uudelleen. Sykealueet voi siirtää Garmin connectista.
Tein itse tuon resetoinnin juuri äsken ja raporttia tarkkuuden muutoksesta tulee huomenna

fiber
06.04.2012, 17.42
jep, vanhojen suoritusten poisto ja hard reset

Nyt on siis käytössä takuuvaihdokki, ja siinä jälki on oivallista ainakin tässä vaiheessa.

Nappulakenka
06.04.2012, 20.22
Kiitokset Jenkkakahvelle ja fiberille vastauksista. Pitää kokeilla jahka palaan kotio pääsiäisen viestosta.. :)

kolistelija
06.04.2012, 20.49
Oletteko muuten tarkkailleen Edge 500:n satelliittisignaalin laatua? Ei sillä että itse olisi, mutta senhän saa esille GPS-valikosta... ;)

fiber
06.04.2012, 21.42
Kiitokset Jenkkakahvelle ja fiberille vastauksista. Pitää kokeilla jahka palaan kotio pääsiäisen viestosta.. :)
Mitä! Voiko pääsiäistä viettää muutenkin kuin Garminin seurassa? :eek:

Jenkkakahva
07.04.2012, 13.08
Mitään merkittävää parannusta reittiviivan tarkkuuteen (http://connect.garmin.com/activity/165483979)tuon resetoinnin jälkeen ei ole havaittavissa. Laitteen ilmoittama GPS-tarkkuus vaihteli 4-6m välillä, silloin kun sitä vilkaisin.

Steely
17.04.2012, 17.32
Minulla on mahdollisuus hankkia kaverin n. 2 vuotta vanha Edge 500 laite, johon
tulee uuden 800-laitepaketin syke- ja kadenssikamat.

Onko tällaisen hankinnassa (kaikki osat toimivat, sopivalla hinnalla) mitään ongelmaa esim.
estääkö laitteen ikä uusimpien softien (ainakin korjaukset) asennuksen ?

jussika
17.04.2012, 17.52

Onko tällaisen hankinnassa (kaikki osat toimivat, sopivalla hinnalla) mitään ongelmaa esim.

Jos laite toimii moitteettomasti ja tiedot siirtyvät Garmin Connectiin mukisematta, tarvinneeko päivityksistä huolehtiakaan?

843
17.04.2012, 18.41
Minä pidän 500 garminia hiihtäessäni selässä juoma"laukun" päällä olevassa taskussa. Kuuma juoma antaa mittarille lämpöä ja mittari on naama taivasta kohti. Minusta masiina on toiminut hyvin. Samaa olen jalostanut juoksemiseenkin. Tällainen vanha konkelo kun ei enää mitään pehmoravia pääse, vaan meno on hiljaista jyskyttämistä. Ei täten selkälaukku haittaa.

magnuken
17.04.2012, 20.35

Tuon laitteen ikä ei ole mikääm este sen järjestelmäohjelmiston (firmware) päivittämiseksi. Eihän Edge-500 sarja edes kovin vanha vielä ole.

Muista sitten pyytää kaverisi poistamaan laitteen rekisteröinti hänen omalta myGarmin sivulta, jotta sinä voit rekisteröidä sen itsellesi.

J_K
19.04.2012, 21.43
Onko tullut missään vastaan varaosia tähän laitteeseen?
Pitäisi löytää jostain uudet kuoret tai ainakin takakansi, kun onnistuin rikkomaan kiinnitysklipsit. Joo huolto kyllä vaihtaisi, mutta maksanee hunajaa kun takuu ei ole enää voimassa ja eivät myy kuoria erikseen.
Toisaalta kun ajaa mittari takataskussa niin ei tule sitä sitten seurattua ja ajo on paljon rennonpaa :rolleyes:

Kemizti
19.04.2012, 22.13
pari vaihtoehtoa:
-voit ostaa vaihtohyvityslaitteen suoraan maahantuojalta, vanhasta hyvitetään x-määrä rahaa ja se vähennetään uuden hinnasta..
-voit huollattaa laitteen (klipsit ei muutenkaan kuulune takuun piiriin), uusille kuorille tulee hintaa pauttiaralaa satasenpaikat..

kanattaa tiedustella suoraan garmin-suomelta..

J_K
19.04.2012, 22.18
Tiedusteltu on jo suoraan huollosta ja suositteli laittamaan huoltoon, mutta en ala maksamaan satasta kuorista jotka vaihtaa kahdessa minuutissa.
Ei tosin tarjonneet vaihtohyvityslaitetta, pitää vielä kysästä sitä vaihtoehto.
Kyllä ne klipsit kuuluu takuun piiriin jos niitä ei hajota itse ;)

magnuken
20.04.2012, 11.59
Noiden klipsien murtuminen kellon pohjasta ei ole mitenkään harvinainen vika ja todennäköisesti kyseessä on ihan materiaaliviasta. Esim. seuraavassa Garmin foorumin ketjussa yli 10 ihmistä kertoo vastaavasta tapahtumasta ja Garminin suhtautumisesta ongelmaan.

https://forums.garmin.com/showthread.php?t=11539

pikku-mihkali
22.04.2012, 08.30
Ei ollut vielä eilen mahdollisata tilata suoraan korin kautta koska UPS vaihtoehto ei ollut toiminnassa. Laitoin mailia ja laittoivat PayPal laskun jonka maksoin tänä aamuna. Raportoin myöhemmin miten hommassa kävi.
Otin kaksi kappaletta jotka 19 $ shippauksen jälkeen tuli maksamaan 98 $. Ja vasta nyt tajusin että sehän jää tulliin joten olisi ollut luultavasti halvempaa tilata erillisinä, elämä on......

Päivitystä.... Kamat tuli noin viikossa USPS (United States Postal Servicellä) eikä UPS:lla johon nettisivut viittaa, mutta ei se väliä kuhan tulivat. Positiivista oli että ne eivät jääneet tulliin ja nyt asennettuna ja tänään testiin miten ergometria toimii. Hintaa siis tuli 98 taalaa kahdelle kappaleelle.

Jani T.
03.05.2012, 18.22

Tilasitko? Kuinka pitkä oli toimitusaika?

J_K
04.05.2012, 15.58
Pystyykö tallennettuun dataan jollain konstilla lisäämään kilometrejä? Saisi päivitettyä tilastot kohdalleen.
Toissa päivänä lenkin alusta puuttuu reilu kilometri matkaa kun olisi anturi päässyt kääntymään pesun yhteydessä eikä yltänyt kunnolla magneettiin.

ReLe
04.05.2012, 16.03
Varsinaiseen .fit tiedostoon en tiedä, että miten onnistuu, mutta connet.garmin palvelussa full editillä voi rukata kilsoja. Pistedataa taas voi räplätä suoraan jos käyttää Golden Cheetahia tilastointiin. Sekään ei tosin pysty .fit muotoon tallentamaan vaan tallentaa omaan formattiinsa.

En ole vähään aikaan katsonut josko gps babelilla voi konvertoida .fit tiedostoja. Vuosi sitten ei voinut.

J_K
04.05.2012, 22.48
Connectissa hoitu tosiaan tuolla full editillä korjaus, mutta pitää vielä tutkia millä saisi tuohon .fit-tiedostoon korjattua. Kiitos vinkistä, nyt sai lenkin keskarin kohdalleen.
GPS Babel ei ainakaan auttanut asiaan.

pikku-mihkali
06.05.2012, 19.02
Jani T kts. ylempi postaus se koskee samaa härpäkettä ja on asiallinen vekotin

Heppeli
13.05.2012, 16.24
Eilen sain vihdoin kotiin uuden hienon Bianchi Oltren ja nyt kun aloin asentaa kyseiseen vehkeeseen Garminin kadenssi/nopeus-sensoria en saa sitä sopimaan kyseiseen vehkeeseen. Ongrlmana on että pyörän takahaarukan alaputket on taivutettu vasta hyvin lähellä takanapaa enkä saa tuota sensoria sopimaan kiinni vaan se ottaa jo pinnoihin kiinni, eli ei ole toivoakaan saada magneettia sopimaan pinnoihin.

Olisiko täällä jollain tietoa, että miten Edge 500 suhtautuu esimerkiksi Suunnon podeihin? Tarkoituksenani on hankkia kesän mittaan Power2Max:in voimamittari joka ymmärtääkseni ilmoittaa myös kadenssin, mutta nuo Edgen tarjoamat nopeudet ja matkat pelkällä GPS:n avulla heittävät välillä melko hurjastikin. Olisi mukava saada jokin anturi, joka hieman tasoittaisi tuota Edgen mielivaltaisen gpsn toimintaa.

Privileged
13.05.2012, 16.57
Heppeli, auttaisiko asiaan jos anturin asentaisi tähän tyyliin?
http://www.pocketgpsworld.com/reviews/garmin-edge-305/garmin-cadence-sensor.jpg

Heppeli
13.05.2012, 17.22
[QUOTE=Privileged;1827878]Heppeli, auttaisiko asiaan jos anturin asentaisi tähän tyyliin?
QUOTE]

En tullutkaan ajatelleeksi tuota täytyy käydä kokeilemassa heti kun etappi loppuu. Kiitos vinkistä!

VPR
24.05.2012, 23.07
http://www.dcrainmaker.com/2012/05/garmin-releases-edge-500-update-adds.html

Rickmaple
27.05.2012, 17.02
Pääseekös mistään muuttamaan asetuksia jälkeenpäin? Mun edge 500 nimittäin ilmoittaa tämän päivän giron matkaksi 49km. Vajaan kolmen tunnin ajoajalla jää keskarikin aika alhaiseksi... Ja menee kyllä mun piikkiin ku laite oli huollossa mut en muuttanut, tarkistanut enkä edes testannut mitään kun oli vähän kiirus...

Vepa
27.05.2012, 22.00
Olisiko täällä jollain tietoa, että miten Edge 500 suhtautuu esimerkiksi Suunnon podeihin? Tarkoituksenani on hankkia kesän mittaan Power2Max:in voimamittari joka ymmärtääkseni ilmoittaa myös kadenssin, mutta nuo Edgen tarjoamat nopeudet ja matkat pelkällä GPS:n avulla heittävät välillä melko hurjastikin. Olisi mukava saada jokin anturi, joka hieman tasoittaisi tuota Edgen mielivaltaisen gpsn toimintaa.

Tuosta yhdistelmästä ei ole kokemusta, mutta tiedoksi tämä. Sigman langaton mittari (matka+kadenssi) ei toiminut ollenkaan, jos Garmin oli samanaikaisesti päällä.

kolistelija
27.05.2012, 22.02
http://www.dcrainmaker.com/2012/05/garmin-releases-edge-500-update-adds.html
Tämä päivitys oli rautaa. Nyt näen että Espoon rundissa meni 16088 strokes, eli ilmeisesti kampi on tuon verran kiertänyt. Elintärkeä tieto. :D

ReLe
05.06.2012, 22.49
Olisi kiva jos jossain päivityksessä tulisi mahdollisuus akun tiedon saamiseksi näyttöön. Samoin kierros summary näyttö olisi hyvä tai edes edellinen kierros vs nykyinen.

Cycledrophis
05.06.2012, 22.56
^
Ensimmäinen onnistuu painamalla ENTER pidenmpään ja paluu painamalla BACK
Edellisen kierroksen näyttöä ei löydy, mutta ajettavan kierroksen saan kyllä näytille

Jari

VPR
05.06.2012, 23.01
Ilmeisesti Edge 500:aa ei voi ladata normivehkeillä kesken suorituksen joten tilasin tämmösen jolla pitäis onnistua: http://www.gomadic.com/garmin-edge-500-portable-aa-battery-extender.html

Saa nähdä tuleeko ennen ensi viikon sunnuntain pitkää lenkkiä. Voiko akkua säästää sammuttamalla 500:n pitkien taukojen ajaksi ja jatkaa siitä mihin jäätiin?

Cycledrophis
05.06.2012, 23.10
^Voi mutta, aika pitkän lenkin meinaat heittää ellei edgen akku riitä. olen itse ajanut 330km/11h + tauot ja vielä jäi varaa.
Näkyi olleen päällä yhteensä 14h21min

Jari

Privileged
05.06.2012, 23.15
Ennen sammutusta vaan painaa start/stop-nappia niin ei mitään ongelmia ainakaan itellä ole ollut... tuli kokeiltua 300km brevetillä ulkoista virtalähdettä ja se pirulainen tosiaan katkaisi tallennuksen, joten joutui kahdessa osassa reitin talllentaan :p

VPR
05.06.2012, 23.24
^Voi mutta, aika pitkän lenkin meinaat heittää ellei edgen akku riitä. olen itse ajanut 330km/11h + tauot ja vielä jäi varaa.
Näkyi olleen päällä yhteensä 14h21min
Mullakin jäi vielä muistaakseni 14 % kun olin ajanut 300 km / 13,5 h mutta nyt pitäis mennä vielä reilu satanen pidemmälle. :)

fiber
05.06.2012, 23.30
Mullakin jäi vielä muistaakseni 14 % kun olin ajanut 300 km / 13,5 h mutta nyt pitäis mennä vielä reilu satanen pidemmälle. :)
Ajat vaan kovempaa, sillä se hoituu.

equilibrium
06.06.2012, 23.31
Garmin temppuilee. Parilla lenkillä jo jättänyt watit ja nopeuden (GPS) näyttämättä/tallentamatta. On bootattu, resetoitu, kytketty koneeseen, tyhjennetty - ei vaan pelaa. Sykkeet näyttää edelleen ja Power Tapinkin tunnistaa, ja PT:n patteri vaihdettu uuteen. Onko jotain rakentavia ehdotuksia ongelmanratkaisuun? Just nyt lähettäminen huoltoon ei nappaisi...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Cycledrophis
06.06.2012, 23.48
1. Vaihdappa viellä kerran se PT:n patteri laadukkaampaan, onpi jännitteen suhteen herkkä. Duracell toiminut minulla
2. Ota autopause pois päältä, minulla ainakin G3 pätkii jos autopause päällä
3. Ethän käytä sitä ilman sykevyötä? Jos niiin kytke Garminista vyö pois päältä, softassa taitaa tällä kohtaa olla bugi
4. Jos nuo ei auta en enää keksi muuta kuin palauta tehdasasetukset ja päivitä firmware uudelleen

Jari

Portti
08.06.2012, 21.42
Tein äsken ohjelmapäivityksen versiosta 2.8 => 3.0 ja Edge 500 meni päivityksen jälkeen täysin mykäksi. Kun käynnistin laitteen päivityksen jälkeen niin näytölle tuli joku päivitykseen liittyvä viesti, mutta kohta vehje meni pimeäksi eikä sano enää yhtään mitään. Tietokoneeseen kytkeminen ei myöskään herätä laitetta henkiin.

Vinkkejä?

Suvanto
08.06.2012, 22.13
Tsekkailin just tuota 3.0-päivitystä, mutta en uskaltanut päivittää, kun ihmisillä tuntuu olevan harmillisen paljon ongelmia sen kanssa. Täältä löytyy infoa: https://forums.garmin.com/showthread.php?t=27893

-mustikka-
08.06.2012, 22.25
Tein äsken ohjelmapäivityksen versiosta 2.8 => 3.0 ja Edge 500 meni päivityksen jälkeen täysin mykäksi. Kun käynnistin laitteen päivityksen jälkeen niin näytölle tuli joku päivitykseen liittyvä viesti, mutta kohta vehje meni pimeäksi eikä sano enää yhtään mitään. Tietokoneeseen kytkeminen ei myöskään herätä laitetta henkiin.

Vinkkejä?
Mulla kävi aivan samalla tavalla. Ei auttanut resetoinnit eikä mikään muukaan. Lähetin Edgen huoltoon ja lähettämistä seuraavana päivänä tuli sähköpostiin huoltokutsun kuittaus completed.
Nyt tuli vaan harmillisesti viikonloppu väliin mutta maanantaina uskon mittarin olevan taas kiinni pyörässä.

Portti
08.06.2012, 22.44
No nyt löysin itse keinon saada Edge taas henkiin. Vinkki löytyi tuolta:

https://forums.garmin.com/showthread.php?t=28032

Eli kytkin laitteen tietokoneeseen ja tein em. viestiketjussa mainitun boottauksen eli painoin hetken kaikkia neljää painiketta. Tällä tavalla laitteen sai käynnistymään sen ollessa kytkettynä tietokoneeseen.

Tämän jälkeen deletoin laitteen kansiossa Garmin sijainneen gupdate.gcd -tiedoston. Sitten laite irti tietokoneesta ja käyntiin. Tämän ansiosta laite taas käynnistyy, mutta firmware-versio on edelleen 2.8 eli tuo 3.0 -asennus ei näytä onnistuvan.

-mustikka-
08.06.2012, 23.02
Tuota ei tullut kokeiltua.
Mä sain 2. uudelleen käynnistyksen jälkeen ruudulle viestin Software Missing

VPR
12.06.2012, 20.11
Ilmeisesti Edge 500:aa ei voi ladata normivehkeillä kesken suorituksen joten tilasin tämmösen jolla pitäis onnistua: http://www.gomadic.com/garmin-edge-500-portable-aa-battery-extender.html

Saa nähdä tuleeko ennen ensi viikon sunnuntain pitkää lenkkiä.
Laturi tuli viikko tilauksesta ja näyttäisi toimivan kuten luvattu. :)

-mustikka-
13.06.2012, 09.58
Garminin huollolle arvosanaksi erittäin hyvä!
Viikonloppu välissä jarrutti maxikirjeen kulkua mutta silti mittari palautui nopeasti käyttäjälleen.
Nyt kaikki toimii ja vanhat suorituksetkin(eli kesäkuun) olivat palautuneet Edgeen takaisin.
Softa on nyt v3.00.

VPR
21.06.2012, 09.44
Pitäisi löytää jostain uudet kuoret tai ainakin takakansi, kun onnistuin rikkomaan kiinnitysklipsit. Joo huolto kyllä vaihtaisi, mutta maksanee hunajaa kun takuu ei ole enää voimassa ja eivät myy kuoria erikseen.
Iteltäkin hajos tänään toinen klipsi mutta onneksi on vielä takuuta jäljellä, huollossa vastasivat että laita Lohjalle menemään niin vaihtavat uuteen. Värinkin voi kuulemma vaihtaa samalla uuteen puna-mustaan. :) Pitää laittaa parin viikon päästä kun tulee hieman taukoa pyöräilyistä.

kolistelija
23.06.2012, 12.52
Edge 500 teki tänään kummallisen tempun. Laite jätti tallentamatta pari kilometriä lenkiltä. Se näkyy oikaisuna reittikartalla. Se osu siitä kummallisesti että tämä tapahtui juuri kun aloitin vauhti vedon, lie sattumaa?

Onko muilla sattunut samanlaista? Onkohan lääkettä tiedossa? Ettei tapahtuisi toiste.

EDIT:
Laite näyttää myös outoja lukemia hieman ennen tuota hyppyä. Reittiviiva on paikallaan, mutta nopeustiedot ovat aivan mitä sattuu. Vauhti on ollut luokkaa 25-35km/h mutta reittidatan mielestä se on ollut 10km/h luokkaa.

RATE
23.06.2012, 16.13
Edge 500,millä saan muutettua oletusarvoisen maksimisykkeen, tiedossa olevaan todelliseen, en onnistu lähettämään sitä connect:ta, ja miksei avaudu aktiviteettien toinen sivu, näen vain ensimmäisen joka on avoinna? Kiitos etukäteen!

kolistelija
23.06.2012, 16.19
Edge 500,millä saan muutettua oletusarvoisen maksimisykkeen, tiedossa olevaan todelliseen, en onnistu lähettämään sitä connect:ta, ja miksei avaudu aktiviteettien toinen sivu, näen vain ensimmäisen joka on avoinna? Kiitos etukäteen!
Kuulostaa ongelmalta tietokoneen päässä. Kokeile vaikka jotain toista selainta aluksi (Firefox,Opera,IE...).

RATE
23.06.2012, 19.08
Kiitos,selaimen vaihto auttoi!

equilibrium
02.07.2012, 23.16
Mun ongelmiin löytyi apu vasta huollossa. Uusi laite tuli postissa. Watit ei edelleenkään näy, seuraavaksi siis ongelmaratkaisua ja huoltokeikka Power Tapin G3:lle. Eipä tarvii tuijotella mittariin Ruotsin tai Saksan kisoissa.

Sent from my iPhone using Tapatalk

VPR
16.07.2012, 10.28
Pitää laittaa parin viikon päästä kun tulee hieman taukoa pyöräilyistä.
Lähti viime viikon tiistaina mutta kuulemma ehtivät sen kimppuun vasta tämän viikon puolivälissä, pitää sitten ajella sokkona vähän aikaa.

VPR
20.07.2012, 19.41
Tänään tuli mittari, uus väri on aika makee. :)

Keijo Leppänen
29.07.2012, 18.52
onko se pyöreät 3 sataa rahaa kotimaasta hankittuna sykevyöllä+kadenssi anturilla???

fiber
29.07.2012, 19.31
Ei ihan, esim Verkkokaupasta (http://www.verkkokauppa.com/fi/product/18823/cqxvg/Garmin-Edge-500-Bundle) 250€

YT
29.07.2012, 19.34
Viime kesänä koneboxista sai 215€. Nyt siellä ei näytä olevan.

Kemizti
29.07.2012, 21.56
saahan tuota ihan kotimaasta alle verkkokaupan hinnankin kun tietää mistä kysyä.. ;D

Keijo Leppänen
30.07.2012, 19.37
pitääkö tietää oikeat käden puristus rituaalit,että saa kyseisen tiedon haltuunsa....

Teemu
31.07.2012, 22.18
3.00 version ongelmat jatkuvat.
Mulla itse laite toimii moitteettomasti, mutta suoritusten lataaminen Garmin Connectiin ei onnistu. Ohjelma löytää laitteen ja automaattinen lataus käynnistyy, mutta jumiutuu jossain vaiheessa. Suoritukset saan ladattua manuaalisesti kaivamalla tiedoston esiin, mutta oishan se kiva, jos tuo automaattilatauskin toimisi. Vielä en ole tehnyt asialle mitään, kun en oikein tiedä mitä tekisin. Jossain suositeltiin täysresetointia, mutta siihen en vielä ole viittyny mennä, kun aattelin, josko olisi joku pehmeämpi konsti. Oisko vinkkejä?

Cycledrophis
31.07.2012, 22.24
Jep se lataus todennäkösesti kaatuu samaan .fit tiedostoon (aktiviteetti), joka on korruptotunut. Poista se Windowsin tiedostonhallinnalla.

Jari

fiber
31.07.2012, 23.38
Kemisti, onko erityinen syy pihdata tietoa? Itsellänikin on harkinnassa, että vaimolle ostaisin.

Kemizti
01.08.2012, 00.16
jakelen tietoa kovin mielelläni, yksityisviestitse täällä.. tai fillaritori.com:n yritykset tarjoavat osion kautta voi omatoimisesti tsekkailla..

kaakku
01.08.2012, 10.35
On se salaista. :seko:

Tuskinpa tämä EH-Tarvike tarkoituksella kätkenyt ilmoitustaan fillaritorin perukoille samalla toivoen, ettei kukaan vaan löytäisi. Eli eiköhän tämäkin markkinointiponnistus tehty siinä mielessä että mahdollisimman moni siihen tarttuisi.

Suomeksi: EH-Tarvikkeelta saa sähköpostissa kysellä tarjoushintaa, pitää vaan muistaa mainita "fillaritori.com mainos" jolloin paluupostina pitäisi tulla hinta.

zeizei
01.08.2012, 11.44
Kemiztin salamyhkäisyydellä saattaapi olla jotain tekemistä tämä foorumin mainostussääntöjen kanssa, minkä jo nohevimmat pystyivät rivien välistä lukemaan ;)

kaakku
01.08.2012, 12.00
Jaetaanhan täällä tietoa myös CRC:n yms muiden puljujen tarjouksista ;)

Edit: poistetaan poistetaan, vähän kyllä ihmetyttää

Kemizti
01.08.2012, 12.20
parempi näin..

Kiitos!

zeizei
01.08.2012, 12.22
[FONT=arial]Jaetaanhan täällä tietoa myös CRC:n yms muiden puljujen tarjouksista ;)

OT: Sepä se. Mainostaa saa, jos on vain tyytyväinen asiakas tai riittävän löyhästi sidoksissa yritykseen, kuten yrittäjän lenkkikaveri, mutta itse yrittäjä ei saa mainostaa. Pääsääntöisesti ihan järkevä linjanveto, mutta aiheuttaa sitten näitä koomisia salamyhkäisyyksiä tai epäsuoraa mainontaa kavereiden toimesta.

Teemu
03.08.2012, 21.59
Aiempaan ongelmaani viitaten.
Täysresetointi tuntui auttamaan tiedostojenlatausongelmaan. Katotaan ny huomisen lenkin jälkeen toimiiko kaikki niinkuin pitääkin, mutta so far so good.

ekepete
11.08.2012, 11.50
Kävin ostamassa Verkkokaupasta kyseisen laitteen bundle -version ja vaikuttaa kyllä tosi asialliselta! Hirmu määrä kaikkea dataa mitä saa näkyviin ajon aikana, menee lenkit helposti mittarin tuijotteluksi. Polarin sykemittarin kanssa oli tullut kiroiltua kun kello näyttää sykkeet miten sattuu jos näyttää ollenkaan, Garminilla ei tätä ongelmaa tunnu olevan ainakaan ekan testilenkin jälkeen. Kuinka tarkka tuo korkeusmittari on ollut porukoilla, pitääkö suunnilleen paikkaansa?

magnuken
11.08.2012, 21.10
Kuinka tarkka tuo korkeusmittari on ollut porukoilla, pitääkö suunnilleen paikkaansa?

Tuo ilmapuntariin perustuva korkeusmittari on hyvinkin tarkka, kunhan aina kalibroit sen ennen lenkille lähtöä tunnettua korkeutta vasten. Toki pitemmän lenkin aikana sää saattaa muuttua ja siten myös ilmanpaine, joka siis vaikuttaa korkeusmittarin näyttöön. Tällöin se täytyisi kalibroida udestaan.

Mittariin voi myös tallentaa muutaman korkeudeltaan tunnetun paikan koordinaatit ja tällöin se aina kalibroi korkeusmittarinsa tullessa tällaisen paikan läheisyyteen.

ekepete
12.08.2012, 00.15
Oon käyny meren äärellä kalibroimassa mittarin mutta toi oli uus juttu että tiettyyn koordinaattiin voi asettaa tietyn korkeuden, kiitos vinkistä!

Antti Salonen
15.08.2012, 01.24
Mittariin voi myös tallentaa muutaman korkeudeltaan tunnetun paikan koordinaatit ja tällöin se aina kalibroi korkeusmittarinsa tullessa tällaisen paikan läheisyyteen.
Ei se ihan noin fiksu laite ole, eli mittarin muistiin talletetut korkeuspisteet tarkistetaan vain Start-nappia painettaessa. Ihan hyvä ominaisuus tuo toki on, sillä ennen Start-napin painamista GPS:n avulla tapahtuva korkeuden kalibrointi ei ole kovinkaan tarkka.

Kun harjoitus on käynnissä muuttuu korkeuslukema ainoastaan ilmanpaineen perusteella, eli mitään lennossa kalibrointia GPS:n tai tunnettujen pisteiden perusteella ei tapahdu.

Keijo Leppänen
25.08.2012, 10.00
Anteeksi tyhmä kysymys,vai onko kysyjä vain tyhmä,mutta miten saan yksittäisen treenin jaettua esim.spostilla. tästä pitäisi kait onnistua: analysoi-aktiviteetit-tuosta kun klikkaa treeniä ja ylärivissä on JAA kohta,mutta en saa sitä klikattua...auttakee....????

fiber
25.08.2012, 10.28
Eli tarkoitat Garmin Connectista? Mulla toimii kyllä (Mac&Safari). Siitä klikkaamalla aukeaa valikko, jossa on vaihtoehtona mm. email ja siitä sitten tuli testiviesti perille. Voi olla, että tuo valikko on tehty javaskriptillä tms eksotiikalla, jota ei kaikki laitteet (esim. tabletit) tue. Tee silloin niin, että kopioit selaimen osoiteriviltä ruudulla näkyvän harjoituksen URL ja liität sen erikseen kirjoittamaasi meiliin.

Veny
25.08.2012, 10.37
ylärivissä on JAA kohta,mutta en saa sitä klikattua

Siinä vasemmalla puolella on lukon kuva (toiminnon yksityisyys). Jakaminen ei onnistu jos lukko ei ole auki. Eli klikkaa lukkoa niin homman pitäisi onnistua.

Keijo Leppänen
25.08.2012, 12.25
Heti auttoi kun avasi lukon,kiitos avusta...

Jani R.
28.08.2012, 06.53
Onkohan tätä kysytty aiemmin? Vaihdoin Edge 500:n kadenssianturiin pariston ja vaikka tein Garminin sivuilla opastetun resetoinnin, niin anturia ei löydy. Se punainen/vihreä kyllä vilkahti resetoinnin jälkeen. Alussa löysi pari kertaa anturin numeron uudelleen tunnistamalla, mutta sitten se katosi. Nopeus toimii takapyörää pyörittämällä, mutta kadenssi ei vaikka ovat samassa anturissa. Magneetti kulkee 2 mm päästä anturia. Toisen pyörän kadenssianturi toimii normaalisti.

Epäilen että uusikin paristo on mennyt kaapissa tyhjäksi vaikka sen yleismittarilla tarkistin, joten pitää varmaan käydä ostamassa uusia. Vinkkejä?

lansive
28.08.2012, 10.19
Poista kadenssianturi käytöstä laitteessa ja sen jälkeen tee uusi yhdistys. Edge 750 teki saman ja tuolla palasi taas kadenssi peliin.

Warfe
28.08.2012, 16.51
Minulla on käytössä Egde 500 maantiepyörässä. Ajattelin että jos käyttäisin samaa mittaria käyttöpyörässä. Edgen mukanahan tuli 2kpl telineitä, joten riittäisikö jos ostan tämän http://www.bike-discount.de/shop/k1055/a32319/speed-cadence-bike-sensor-gsc10.html ? Onko kenelläkään tietoa tuleeko tuossa mukana polkimeen ja vanteeseen laitettavia "magneetteja" ?

SSGT-92
28.08.2012, 17.03
Tuotetiedoissahan tuo lukee;sisältää magneetin ja asennustarvikkeet,siis kun kielenä on saksa.
Viimosel rivil,yhteensopivuus tietojen jälkeen.

Warfe
28.08.2012, 17.17
Varmaa optikolle pitäs mennä, sillä en itse ainakaan löydä kyseistä tietoa :D

veekoo
28.08.2012, 18.41
Varmaa optikolle pitäs mennä, sillä en itse ainakaan löydä kyseistä tietoa :D

Luet siis varmaankin englanninkielistä selitystä, siellä ei tuota sanota. Vaihda kieleksi saksi (niin kuin SSG-92 sanoi), niin sieltä löytyy. Kääntäjä on vähän laiskotellut.

Warfe
28.08.2012, 18.49
Ahaa! Kiitoksia vinkistä.

ReLe
04.12.2012, 10.43
Onko kenelläkään kokemuksia huollosta, että mitä maksaa näytön vaihto? Putosi pukuhuoneen lattialle 60cm korkeudelta ja näyttö halki.

Lehisj
04.12.2012, 11.12
Omakohtaisen kokemuksen perusteella näyttö ei ole vaihdettavissa tai siis varaosaa ei saa. Ainakin Garminin Suomen tekninen tuki ilmoitti minulle, että näyttöä ei ole ainakaan Suomesta saatavissa erillisenä varaosana. Syyksi ilmoittivat, että erillisen näytön hinta olisi kalliimpi kuin vastaava uusi laite...

magnuken
04.12.2012, 11.17
Kannattaa kysyä huollosta paljonko kustantaisi laitteen vaihto kunnostettuun sellaiseen (refurbished). Jenkeissä tämä näkyy kustantavan Edge 500 kohdalla noin 90 dollaria.

pekoni
12.12.2012, 08.23
huono juttu, eilen kävi ihan sama kuin ReLellä. Nestekide tosin toimii, mutta muovi näytön päällä on halki.

VPR
14.12.2012, 00.53
Onnistuin pesemään vyön lähettimen pesukoneessa ja nyt ei inahdakaan kolmella eri patterilla, taidan päivittää samalla CycleOpsin PowerCaliin kun hintaero on reilut 30 euroa.

mhelander
14.12.2012, 01.44
Onnistuin pesemään vyön lähettimen pesukoneessa ja nyt ei inahdakaan kolmella eri patterilla, taidan päivittää samalla CycleOpsin PowerCaliin kun hintaero on reilut 30 euroa.

Joo. Toimii ja on mukavampi kuin bundlessa tullu ei-comfort vyö. Kiinnitys on kans kätevämpi (neppari). Jos muistaa napata sensorin irti kun heittää vyön seuraavan kerran koneeseen...

Jani R.
25.12.2012, 12.22
Tuli pari ongelmaa Garmin Edge 500:n kanssa:
- Edge 500 ei reagoi enää mihinkään ja ruudussa on "sammutusmerkin kuva". Vehje on ollut jo 24 h tuossa tilassa.
- Kova sykevyö napsahti hihnan päädystä liittimen kohdalta poikki, saako pelkkää hihnaa jostain edullisesti vai joudunko päivittämään parempaan/pehmeämpään sykevyöhön?

Jenkkakahva
25.12.2012, 21.50
- Edge 500 ei reagoi enää mihinkään ja ruudussa on "sammutusmerkin kuva". Vehje on ollut jo 24 h tuossa tilassa.
- Kova sykevyö napsahti hihnan päädystä liittimen kohdalta poikki, saako pelkkää hihnaa jostain edullisesti vai joudunko päivittämään parempaan/pehmeämpään sykevyöhön?
Kokeile laittaa laite kiinni tietsikkaan ja jos/kun vehje reagoi, irroita piuha ja kokeile toimiiko. Seuraavana kokeilisin hard resettiä.
Mullois ylimääräinen, paketissa oleva parempi (kova)vyö.

Jani R.
25.12.2012, 22.00
Kokeile laittaa laite kiinni tietsikkaan ja jos/kun vehje reagoi, irroita piuha ja kokeile toimiiko. Seuraavana kokeilisin hard resettiä.

Se on tässä Macissa ollut monta tuntia kiinni. Ei virkoa. Ohjekirjassa neuvottu resettikään (power+menu+reset) ei auta.

Jenkkakahva
25.12.2012, 22.08
Se on tässä Macissa ollut monta tuntia kiinni. Ei virkoa. Ohjekirjassa neuvottu resettikään (power+menu+reset) ei auta.
Muistelen, että omassani oli joskus kuvailemasi "tila", ja sain sen tuolla lailla räpläilemällä "korjattua".

J_K
25.12.2012, 22.14
Muistelen, että omassani oli joskus kuvailemasi "tila", ja sain sen tuolla lailla räpläilemällä "korjattua".

Samanlaisessa jumissa ollut omakin laite ja kaikkia nappeja yhtäaikaa räpläämällä kone on buutannut uudestaan.

Jani R.
25.12.2012, 22.17
Samanlaisessa jumissa ollut omakin laite ja kaikkia nappeja yhtäaikaa räpläämällä kone on buutannut uudestaan.

Tämä auttoi samantien.

MAS
26.12.2012, 09.38
.....

Polarin WearLink+ tekstiilihihna (vyö) toimii yhteen Garminin kanssa ja on ainakin omassa käytössä huimasti luotettavammin toiminut kuin tuo Garminin oma. Niitä myydään jotain 20 egen hintaan. Oletan että sinulla on edelleen ehjä vyön lähetinmokkula.

Jani R.
26.12.2012, 09.54
Polarin WearLink+ tekstiilihihna (vyö) toimii yhteen Garminin kanssa ja on ainakin omassa käytössä huimasti luotettavammin toiminut kuin tuo Garminin oma. Niitä myydään jotain 20 egen hintaan. Oletan että sinulla on edelleen ehjä vyön lähetinmokkula.

Vyö on se halvempi "kova" malli eli tämä:
http://www.marinekauppa.com/tuotekuvat/900x600/010-10997-00.jpg

Kemizti
26.12.2012, 12.24
https://buy.garmin.com/shop/shop.do?pID=1336 tollanen hihna ??

jos, niin pistäppä yv:ä

TuAn
26.12.2012, 12.32
Löytyy koko sykevyö ylimääräsenä. Yv jos kiinnostaa.

MAS
26.12.2012, 14.56
Vyö on se halvempi "kova" malli eli tämä:

Vedetäänpä sitten vinkki takaisin, tuo lähetin ei sovi yhteen Polarin kanssa vaan pitäisi olla se Garminin uudempi tekstiilivyö jossa sirompi lähetin.

anttius
26.12.2012, 17.39
Itselle tuli on ongelmana ettei GSC-10 nopeusmittaus toimi. Kadenssin saan toimimaan eli punainen valo vilkkuu kun kampi ohittaa laitteen mutta vihreätä valoa en ole saanut millään vilkkumaan vaikka magneettia koittanut siirrellä useaan kertaan? Siltin pelkkä punainen vilkkuu kun kampi ohittaa anturin mutta ei vihreä valo välähdä kun rengas pyörii ohi.

Kesällä oli samaa ongelmaa mutta sain kuntoon kun lähetin anturin Garminille ja sain uuden tilalle.

mhelander
27.12.2012, 02.09
Itselle tuli on ongelmana ettei GSC-10 nopeusmittaus toimi. Kadenssin saan toimimaan eli punainen valo vilkkuu kun kampi ohittaa laitteen mutta vihreätä valoa en ole saanut millään vilkkumaan vaikka magneettia koittanut siirrellä useaan kertaan? Siltin pelkkä punainen vilkkuu kun kampi ohittaa anturin mutta ei vihreä valo välähdä kun rengas pyörii ohi.

Kesällä oli samaa ongelmaa mutta sain kuntoon kun lähetin anturin Garminille ja sain uuden tilalle.

Joo mulla oli suuria vaikeuksia saada herätettyä mokoma anturi ensimmäistä kertaa. Olisko aika miettiä muiden valmistajien ANT+ antureita ? Mulla on kolmea eri merkkiä ja kaikki pelaa hienosti...

TetedeCourse
02.01.2013, 09.26
Garmin Edge 510 ???

http://i154.photobucket.com/albums/s269/Tillquist/Weight%20Weenies/Skrmbillede2013-01-01kl161812-1.png

kervelo
02.01.2013, 12.19
Garmin Edge 510 ???

Vaikuttaa aika houkuttelevalta. Live-tracking matkapuhelimen kautta olisi kova juttu.

Julkistus lienee lähellä, koska tarkkasilmäiset ovat löytäneet noita uusia laitteita jo muualtakin Garminin sivuilta.

rengassalama
02.01.2013, 14.22
tyylikkään näköinen, voi olla seuraava päivitys joskus..

TetedeCourse
05.01.2013, 21.20
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/284895_10151228233381446_1038042245_n.jpg

kervelo
07.01.2013, 11.17
Nyt kaikki tiedot sivuilla:
http://sites.garmin.com/edge/

ristopee
07.01.2013, 11.47
Ihan hauska idea nuo sosiaalisen median jutut ja sääennusteet, mutta en itselleni nää kovin tarpeellisiksi. Suomessa sataa kuitenkin ja ketä kaveriakaan kiinnostaa jonkun tavisjonnen liveträkkääminen.

Tregård
07.01.2013, 12.12
Ihan hauska idea nuo sosiaalisen median jutut ja sääennusteet, mutta en itselleni nää kovin tarpeellisiksi. Suomessa sataa kuitenkin ja ketä kaveriakaan kiinnostaa jonkun tavisjonnen liveträkkääminen.

No hei, jos myöhästyy startista niin saa porukkalenkin kiinni, kun näkee missä ne menee.

kervelo
07.01.2013, 12.54

Itseäni eivät nuo somet ja säätiedot myöskään kiinnosta, mutta tuo live tracking olisi erittäin tarpeellinen: kotona odottavat tietäisivät, koska palailen lenkiltä taas hoitelemaan muita velvollisuuksiani. Tällä hetkelläkin vastaavanlainen palvelu jo käytössä, mutta tuo uusi voisi olla toimivampi.

TetedeCourse
07.01.2013, 14.52
510:n arvio Bikeradarissa:

http://www.bikeradar.com/gear/category/accessories/gadgets/cycle-computers/product/review-garmin-edge-510-gps-cycle-computer-13-46859

Ja DCRainmakerin syvällisempi arvio:

http://www.dcrainmaker.com/2013/01/garmin-edge-510-in-depth-review.html

ristopee
07.01.2013, 14.57
Itseäni eivät nuo somet ja säätiedot myöskään kiinnosta, mutta tuo live tracking olisi erittäin tarpeellinen: kotona odottavat tietäisivät, koska palailen lenkiltä taas hoitelemaan muita velvollisuuksiani. Tällä hetkelläkin vastaavanlainen palvelu jo käytössä, mutta tuo uusi voisi olla toimivampi.
Hah eikös tuo ole todella huono ominaisuus tuossa tapauksessa :D

jussika
08.01.2013, 13.13
Kerrassaan mielenkiintoinen laite tuo 510! Tätä täytyy jäädä kyttäilemään ihan tosissaan.

mhelander
08.01.2013, 13.34
Kun itsellä on lähes vuoden kokemukset Edge 500:sta, ei ole mitään intohimoa 510:stä kohtaan.

Eihän tuossa ole kuin värillinen kosketusnäyttö, kymmenen pyörän tuki ja pari tuntia akun kestoa lisää. Kaikki muu on lähinnä kuorrutusta ja pientä parannusta menuihin ja näytön tietoihin.

Jos nuo saadakseen pitää maksaa melkein 50% lisää hintaa ja vastineeksi saa kooltaan isomman vehkeen niin... ja missään ei sanota tukeeko tämä paremmin ajon aikaista latausta.

Lisäksi 510 ja 810 on käytännössä samoja laitteita. Edellisen GLONASS -satelliittituki korvautuu jälkimmäisen karttatuella (=muistikortti ?). Molemmissa on suurin piirtein sama "navigointinäyttö".

kervelo
11.01.2013, 09.24
Garmin Connect -softa iPhonelle on nyt ladattavissa ilmaiseksi App Storesta.

mhelander
11.01.2013, 09.27
Tosiaan olis kiva että luureille jotka tukee USB host mode tilaa sais tollasen Garmin Connect kikkulan jolla lenkit vois upata GC:en ja Stravaan. Ei tarvi mitään datan pyöritystä tai talletusta luuriin, sehän onnistuu (kunnon) luurin (oikealla) selaimella...

Tekisin itte N9:lle jos siinä olis toi host mode. Linukalle kun löytyy se selaimen "laajennus" jolla Edget löytyy selaimessa kun ko palvelujen sivuille selaimella menee. Siitä saanee tehtyä moisen kalikan, oli muistaakseni Pythonilla tehty.

Velogi
04.02.2013, 15.15
Miten tapahtuu sykealueiden siirto Garmin Connectista laitteeseen tai miten laitteen sykealueiden määritys ylipäätään tapahtuu? Painaessani Garmin Connectista ”send to device” tulee virheilmoitus “There was an error sending your personal profile to” “Heart Rate Zones(Your device can only accept 5 HR zones.)” Kokeilin viidellä, neljällä ja kolmella sykealueella mutta aina tulee sama vaste.

Kemizti
18.03.2013, 13.59
Heitetääs ensikokemuksia Edge 510:sta, kun tuossa perjantaina sellainen tuli käyttöön:

-käyttöliittymää on parannettu, se on nyt todella mainio
-näyttö vaikuttaa skarpimmalta kuin vanhassa 500/800sessa
-kosketusnäyttö toimii hyvin myös paksuilla talvirukkasilla
-virtual partner graafisena on ihan hauska ominaisuus
-piirtää live-korkeuskäyrää samoin kuin vanha 800seni
-piirtää myös ruudulle reittiä (ei oo karttapohjaa, mutta jos ajaa vaikka ympyrää maastossa mihin renkaanjälkeä ei piirry, huomaa eksyneensä ;D )
-kompaktimman kokoinen kuin 800/810, vähän vanhaa 500:sta suurempi

kaikenkaikkiaan varsin mainon oloinen kapine, 800sella käytin maastokarttaa vuoden käytön aikana vissiin kahdesti, siksi kartaton malli nyt käyttöön..

pelkän laitteen mukana 2 normi telinettä, bundlessa kaksi normitelinettä ja "etuteline" sekä pehmeä sykevyö..

kaikissa malleissa myös remmi, millä laitteen saa vaikka tankoon/stemmiin kiinni sitävaraa, jos teline sattuu pettämään..

Live-träkkäystä en ole vielä koittanut, en omista android/iOS/win8 puhelinta..

Kal Pedal
21.03.2013, 17.33
Minulle on ilmeisesti tulossa 500. Onko siis bundlessa kiinnittimet kahteen pyörään (eli tankoon- antureita jne ei käsittääkseni ole)? Haluasin käyttää laitetta myös maasturissa mutta siinä en koe tarvitsevani kadenssi-tietoja, kunhan tiedän suurinpiirtein kuinka hitaasti ja kuinka pitkään etenen.

Kemizti
21.03.2013, 17.43
kyll laitteen mukana tulee kaksi kiinnikettä..

Kal Pedal
21.03.2013, 19.11
Kiitos tiedosta -taitaa lähteä tilaukseen tänään.

fiber
21.03.2013, 19.19
Kadenssianturi ei välitä tietoa. Olen tarkistanut anturin ja lähettimen välisen etäisyyden, vaihdoin pariston ja olen myös resetoinut mittarin ja ilmoittanut uudelleen, että passais käyttää kadenssianturia. Ehdotuksia mitä tehdä?

Fuuga
21.03.2013, 21.17
Missä on tällä hetkllä kilpailukykyisin hinta?

mhelander
22.03.2013, 00.28
Kadenssianturi ei välitä tietoa. Olen tarkistanut anturin ja lähettimen välisen etäisyyden, vaihdoin pariston ja olen myös resetoinut mittarin ja ilmoittanut uudelleen, että passais käyttää kadenssianturia. Ehdotuksia mitä tehdä?

Mun Garmin GSC-10 ja Ciclo Sport sensorit olen saanut henkiin niin että otin patterit veks, oikosuljin sensorin patterin kontaktit toviksi, sitten patterit takasin ja Edgeä parittamaan.

Joudut heilutteleen magneetteja sitten patterien paikalleen laiton jälkeen. Ja katso että sensorityyppi on oikea, jos paritat yhdistelmäsensoria niin semmonen pitää Edgessä olla valittuna.

Jos oikein vastustaa niin osassa sensoreista on koodinumero jonka voi näppäillä sisään Edgeen.

Kal Pedal
22.03.2013, 12.42
Minä tilasin Evansilta hintaan 231:-. Se on se punamusta jossa ilmeisesti parempi HRM (premium) kun siniharmaalla (standard). Kohtahan näkee.

mhelander
22.03.2013, 13.32
Minä tilasin Evansilta hintaan 231:-. Se on se punamusta jossa ilmeisesti parempi HRM (premium) kun siniharmaalla (standard). Kohtahan näkee.

Aha. Ei ole paljoa vuoden takasesta halventunna, omani kun tilasin niin sain sinisenä bundlena kotiovelle muistaakseni 261 € hintaan.

GSC-10 on paska* ja muovinen sykevyö menettelee. Jos nyt tilaisin niin ihan pelkän mittarin ja vyön** sekä sensorit sitten erikseen ja halvemmalla muualta.

* Paska koska nojariin ei ilman väkertämistä saa nopeussensoria irralleen tuosta yhdistelmästä. Etuvetoseen nippa-nappa pelitti mutta siihenkin parempi on O-Synce Macro 2SX nopeus&kadenssi yhdistelmäsensori, muihin erilliset jotka on Ciclo Sport merkkiä nyt.

** Vyönähän mulla on CycleOps PowerCal, just samanlainen kuin Garmin:n comfort mutta väittää myös olevansa tehomittari :D.

Kal Pedal
29.03.2013, 06.32
Edge saapui ajallaan. Viritin ja tein testilenkin trainerilla. Muuten pelasi, mutta näytti mielestäni liian hidasta nopeutta (olen kyllä hidas mutta en noin hidas). Intervalleissa nopeus välillä putosi hetkellisesti puoleen ja pari kertaa nollaan. Syy lienee anturi joka ei ole tarpeeksi lähellä sensoria. Täytyy säätää ja kokeilla uudestaan. Kadenssinmittaus on ilmeisesti OK.

mhelander
01.04.2013, 14.19
Mulla teki Edge 500, jossa 3.0.0 wirmis, oudon tempun. Ajelin eilen satasen ja pistin kotipihassa stoppiin ja sammutin.

Suihkun jälkeen aloin sitten nostamaan USB:lla lenkkiä ulos niin vehje ei lähde kunnolla käyntiin, ei lähtenyt lataamaan tai jakamaan USB:lla. Ketutus oli melkein samalla tasolla väsyn kanssa joten annoin olla ja tunkkasin sitten pikkutunneilla vekottimen takaisin henkiin.

Sen sai lopulta elpymään laittamalla USB-piuhan Garminin omaan laturiin, sitten Power-Menu-Lap näppäimillä pika-reset ja jättäen Menu-näppäimen pohjaan. Kun alko lataamaan niin samalla tappelulla sen sai lopulta ilmestymään USB-levyksi läppärille.

Pettymys oli suuri kun tätä tuoreinta lenkkiä ei sitten löytynytkään. Se filu oli vissiin korruptoitunut ja näillä elvytysyrityiksillä sitten poisti filun, sitä ei saanut Ubuntussa kaivettua esiin mistään (joukon muita filuja kylläkin).

Mutta positiivista ettei tarvinnu nollata koko vekotinta datoineen. Saa nähdä miten seuraavan lenkin kanssa käy... tallennustila ei ollut tullu täyteen, ja muistaakseni alkuperäisellä 2.80 wirmiksellä taisi tehdä saman tempun kerran.

rusti
02.04.2013, 20.12
Bundle amazon.co.uk:sta 208 euroa. http://www.amazon.co.uk/Garmin-Heart-Monitor-Cadence-Sensor/dp/B002O0QBN4/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1364922587&sr=8-1

kervelo
03.04.2013, 08.23
Mulla teki Edge 500, jossa 3.0.0 wirmis, oudon tempun. Ajelin eilen satasen ja pistin kotipihassa stoppiin ja sammutin.

Suihkun jälkeen aloin sitten nostamaan USB:lla lenkkiä ulos niin vehje ei lähde kunnolla käyntiin, ei lähtenyt lataamaan tai jakamaan USB:lla. Ketutus oli melkein samalla tasolla väsyn kanssa joten annoin olla ja tunkkasin sitten pikkutunneilla vekottimen takaisin henkiin.

Sen sai lopulta elpymään laittamalla USB-piuhan Garminin omaan laturiin, sitten Power-Menu-Lap näppäimillä pika-reset ja jättäen Menu-näppäimen pohjaan. Kun alko lataamaan niin samalla tappelulla sen sai lopulta ilmestymään USB-levyksi läppärille.

Pettymys oli suuri kun tätä tuoreinta lenkkiä ei sitten löytynytkään. Se filu oli vissiin korruptoitunut ja näillä elvytysyrityiksillä sitten poisti filun, sitä ei saanut Ubuntussa kaivettua esiin mistään (joukon muita filuja kylläkin).

Mutta positiivista ettei tarvinnu nollata koko vekotinta datoineen. Saa nähdä miten seuraavan lenkin kanssa käy... tallennustila ei ollut tullu täyteen, ja muistaakseni alkuperäisellä 2.80 wirmiksellä taisi tehdä saman tempun kerran.

Minulla aika lailla samanlainen keissi: maanantaina lenkin jälkeen viisisatasen purku koneelle vaati aika lailla temppuilua, mutta onnistui lopulta. Sain ladattua viimeiseimmät treenit laitteelta käyttäen training-centerin import-toimintoa, treenien tiedot löytyivät jostain laitteen hakemistosta. Tuo saattaisi joku kesäaikaan siirtymiseen liittyvä bugi tms.

mhelander
03.04.2013, 08.51
Minulla aika lailla samanlainen keissi: maanantaina lenkin jälkeen viisisatasen purku koneelle vaati aika lailla temppuilua, mutta onnistui lopulta. Sain ladattua viimeiseimmät treenit laitteelta käyttäen training-centerin import-toimintoa, treenien tiedot löytyivät jostain laitteen hakemistosta. Tuo saattaisi joku kesäaikaan siirtymiseen liittyvä bugi tms.

Hyvä että sait ulos.

Mulla kun ei ole M$-winkkaa millä leikkiä, etenkään pääsiäisen aikana kotosalla, niin muita vaihtoehtoja ei jääny kuin tunkata värkki vaan tulille. Siinä samalla hävisi tuo yksi lenkki.

Linux:ssa toimii Garmin Connect ja Strava selaimessa kuten M$:ssä mutta selain käyttää Python-pohjaista härpäkettä joka kaivaa datat Edgen flash-levyltä. Kun sen vaan saa näkyville.

On toi 500:n tehnyt muistaakseni kerran aikaisemmin samanlaisen tempun. Tosiaan kesäaikaanhan siirryttiin ennen lenkkiä mutta ei siinä lenkin aloituksessa mitään erityistä ollut. Ja en muista että oliko täsmälleen sama ajankohta vuosi sitten...

jory
20.04.2013, 18.31
Pyörän mittari ei toimi ja sykemittari sekoilee. Pakko se on hankkia Garmin. Onko joku löytänyt 500 bundlen alle 250e Suomesta??

Kemizti
21.04.2013, 10.35
Pyörän mittari ei toimi ja sykemittari sekoilee. Pakko se on hankkia Garmin. Onko joku löytänyt 500 bundlen alle 250e Suomesta??
On, pistä yv:a =)

sergioramos
21.04.2013, 18.56
Eli hakusessa ensimmäinen gps-fillariin siis.
Mukana pitäis olla karttapohja ainakin e-suomi, ja teline tankoon. No laturi tietty. Joku lafka veloittaa näistä(kin) erikseen.
Itse laitteen lisäksi.

Valinnanvara näyttäis olevan, joissakin mukana jokin karttapohja, mutten halua mitään rimpula karttaa.
Värinäyttö oltava.
Mitä nyt suositatte jotka paremmin perillä näistä?
Ulkomailta en ala tilaamaan mitään.

Ski
24.04.2013, 13.25
Mulle tuli just 510. Hieno peli. Eka hifistelymittari mulla koskaan (jos Sports-Trackeriä ei lasketa). Ei oo kosketusnäyttö Lumian tasolla ... :) Eka reissu töihin tuli makiasti rekisteröityä ja oli ihan hyvä lukia tuota mittaria sumusessa aamussa. Ei se ny mikään "loistava" screeni oo mutta näkihän tuon tämmönen karsastajaki. Sykkeen nappas heti niinku satelliitititkin. En vielä oo kadenssia asentanu, taidan laittaa sen tuohon maantiepyörään. Kiinnitykseen tuli paljon kumilenksuja ja se out to front pidike. Androidi-xcover2 piti käyttää pois päältä Garmin Connect appsin asentamisen jälkeen jotta alako BT-paritus nappaan. Sitten toimiki ennenku kerkesin kaffipaikalla käy. Puhelimesta näkee hienosti käyriä, johan alkaa pyörä sutimaan pian :)

mhelander
24.04.2013, 14.08
Mulle tuli just 510. Hieno peli. Eka hifistelymittari mulla koskaan (jos Sports-Trackeriä ei lasketa). Ei oo kosketusnäyttö Lumian tasolla ... :) Eka reissu töihin tuli makiasti rekisteröityä ja oli ihan hyvä lukia tuota mittaria sumusessa aamussa. Ei se ny mikään "loistava" screeni oo mutta näkihän tuon tämmönen karsastajaki. Sykkeen nappas heti niinku satelliitititkin. En vielä oo kadenssia asentanu, taidan laittaa sen tuohon maantiepyörään. Kiinnitykseen tuli paljon kumilenksuja ja se out to front pidike. Androidi-xcover2 piti käyttää pois päältä Garmin Connect appsin asentamisen jälkeen jotta alako BT-paritus nappaan. Sitten toimiki ennenku kerkesin kaffipaikalla käy. Puhelimesta näkee hienosti käyriä, johan alkaa pyörä sutimaan pian :)

Saisit järjestää paikallisen esittelytilaisuuden tällaiselle antiikkisen 500:n omistajalle. Tai ei ehkä sittenkään ettei iske päivityskuume...

magnuken
24.04.2013, 14.33
Eli hakusessa ensimmäinen gps-fillariin siis.
Mukana pitäis olla karttapohja ainakin e-suomi, ja teline tankoon. No laturi tietty. Joku lafka veloittaa näistä(kin) erikseen.
Itse laitteen lisäksi.

Valinnanvara näyttäis olevan, joissakin mukana jokin karttapohja, mutten halua mitään rimpula karttaa.
Värinäyttö oltava.
Mitä nyt suositatte jotka paremmin perillä näistä?
Ulkomailta en ala tilaamaan mitään.

Päteviä laitteita ovat Garmin Edge sarjan laitteet. Malleissa Edge 800 ja 810 on värinäyttö ja mukana tulee pyöräteline sekä laturi. Näihin saa myös karttoja ihan netistä ilmaiseksi imuroitua, esim. Suomen OSM fillarikartta tai koko maan kattavan maastokartan.

Edge 800 laitteen hinta suomessa on noin 330 € ilman sykevyötä ja kadenssianturia. Esim. täältä Marinean kivijalkapuodista:
http://www.marinea.fi/garmin_edge_800

Ski
24.04.2013, 14.49
Eiköhän 500 tai 800 oo vieläki hyviä, ku tuntuu että kaikki uudistukset syö akkua joko mittarista ja/ tai puhelimesta... :)
Jos nyt syke,kadenssi ja korkeuskäyrät toimii hyvin , niin loppu on ekstraa kivaa säätämistä jonka senki ajan vois ajella ullkona eikä tuijottaa käyriä..
Mutta maksoi sen verran paljon että tykkään :)

sergioramos
26.04.2013, 19.54
Päteviä laitteita ovat Garmin Edge sarjan laitteet. Malleissa Edge 800 ja 810 on värinäyttö ja mukana tulee pyöräteline sekä laturi. Näihin saa myös karttoja ihan netistä ilmaiseksi imuroitua, esim. Suomen OSM fillarikartta tai koko maan kattavan maastokartan.

Edge 800 laitteen hinta suomessa on noin 330 € ilman sykevyötä ja kadenssianturia. Esim. täältä Marinean kivijalkapuodista:
http://www.marinea.fi/garmin_edge_800

Joo 810 tilattu juuri tästä lafkasta. Haen sen maanantaina. Toivotaan että hyvä peli.

sh4m
30.04.2013, 11.39
Onkos tämä vielä hintaluokassaan paras vehje (Edge 500, siis) ? Pitäisi jonkinlainen matkamittari saada pyörälle, olennaiismpina matka, aika, nopeus, keskinopeus. Nämä tietysti saa halvimmastakin mittarista, mutta toisaalta syke, kadenssi ja GPS-tiedot olisivat ihan kelpo bonusta. Näyttää saavan noin 200 euroon tuota bike kittiä tällä hetkelä. Lähinnä mietityttää kun laite on jo muutaman vuoden ikäinen. Onko tuossa hintaluokassa, tai mielummin vaikka alle, mitään vastaavia/parempia laitteita? Polarin RC3 kello HRM ja kadenssimittarilla kiinnostaa myös, siinä etu tietysti se, että menee ranteessa esim. juostessa.

mhelander
30.04.2013, 14.34
Onkos tämä vielä hintaluokassaan paras vehje (Edge 500, siis) ? Pitäisi jonkinlainen matkamittari saada pyörälle, olennaiismpina matka, aika, nopeus, keskinopeus. Nämä tietysti saa halvimmastakin mittarista, mutta toisaalta syke, kadenssi ja GPS-tiedot olisivat ihan kelpo bonusta. Näyttää saavan noin 200 euroon tuota bike kittiä tällä hetkelä. Lähinnä mietityttää kun laite on jo muutaman vuoden ikäinen.

Mulla on Edge 500 ollut vuoden käytössä. Reippaat 7500 kilsaa on se nauhoittanut mun ajoja kesät talvet ja hyvin toimii.

Vaikka x10 mallit on nyt tulleet markkinoille niin mun mielestä ei niissä vielä ole ominaisuuksia joiden takia viitsisin alkaa vaihtamaan tuoreempaan malliin. Vaikka saisin vanhasta asiallisen hinnan, sensorithan voi kierrättää ja hankkia pelkän mittarin.

Omani maksoin kittinä 260 € kotiin toimitettuna, paketissa oli siis kova sykevyö ja GSC-10 kombo sensori. Tällä hetkellä molemmat on korvattu paremmilla ja jos ei kombossa tule uudempaa comfort-sykevyötä niin jättäisin ostamatta ja hankkisin vyön ja sensori(t) erikseen.

Onko tuossa hintaluokassa, tai mielummin vaikka alle, mitään vastaavia/parempia laitteita? Polarin RC3 kello HRM ja kadenssimittarilla kiinnostaa myös, siinä etu tietysti se, että menee ranteessa esim. juostessa.

Nyt on tullut muiltakin valmistajilta aika asiallisen oloisia kilpailevia laitteita joissa myös GPS ja jonnin verran akun kestoa. Rannemallia kannattaa harkita, myös Garmin:lta, jos juoksua tulee enemmän. Jos kerran sensoreita meinaa laittaa niin ehdottomasti ANT+ niin käy muihinkin pyörämittareihin.

Saa nuo Edge:t ranteeseenkin vaikkapa tällä (http://www.amazon.co.uk/gp/product/B0009PUJV6/ref=ox_sc_act_title_1?ie=UTF8&psc=1&smid=AU867AB8PWKZ4) mutta vielä on itseltä jääny hankkimatta.

Ennen Garminia pyörämittarin virkaa toimitti Suunto T6c johon hankin ANT (ei +) kadenssi- ja nopeussensorit (2 kpl). Toimi ihan ok mutta koska purku ilman M$-monopolia ei siitä onnistu kohtuudella ja taustavaloa ei viitsiny pitää päällä pimeellä niin jäi käyttöarvo reippaasti heikommaksi, olihan se kätevä ottaa ranteeseen kun lähti juoksemaan (tai pitää ranteessa talven kylmillä ajaessa). Sensorit oli sikakalliita ja toimii vain Suunnon vehkeiden kanssa.

Toisaalta jos pyöriä on useita ja/tai se on päälaji niin Edge on kyllä aika ehdoton ison näyttönsä ja sen konfiguroinnin (3.0.0 firmwarella) kanssa. Samoin talvisin pidän taustavalon aina päällä, pitää laitteen paremmin hengissä -15 kylmemmällä ja tuleehan niitä sykkeitäkin katseltua kun ovat näkösällä.

magnuken
30.04.2013, 23.53
Jos on tyytyväinen Garminin Edge 500 / 510 vehkeisiin, niin mitä niitä vaihtamaan!

Se oleellisin lisä jonka Garminin 800 / 810 laitteet tuovat ovat kartan käyttömahdollisuudet, siis niin maantie- kuin topokarttojenkin.

mteebee
01.05.2013, 20.31
mhelander,minkä sykevyön hommasit tuon garminin tilalle. Itsellä tuo comfort malli ja eihän se ole toiminut muutamaa kilometriä kauempaa kertaakaan. Suuntoa testasin tossa rinnalla kun mietitytti onko käyttäjässä vikaa mutta ei, suunto toimi aina ja heti kun taas garminin kanssa saa leikkiä..

Ski
02.05.2013, 07.12
Uudessa 510 pehmeä Polarin tyylinen vyö sykelähettimen nepparikiinnityksellä ja toiminu oikein hyvin. Uutta versiota pukkaa onko joku päivittänyt vielä?

kervelo
02.05.2013, 11.44
Uutta versiota pukkaa onko joku päivittänyt vielä?

Päivitin vappuna 510-softan uuteen versioon, mutta ajamaan en ole vielä ehtinyt. Garminin foorumilla (https://forums.garmin.com/forumdisplay.php?363-Edge-510) on jo jotain kommentteja uudesta versiosta.

mhelander
02.05.2013, 12.46
mhelander,minkä sykevyön hommasit tuon garminin tilalle. Itsellä tuo comfort malli ja eihän se ole toiminut muutamaa kilometriä kauempaa kertaakaan.

Hommasin CycleOps PowerCal (http://www.wiggle.co.uk/cycleops-powercal/) -vyön. Kuvien perusteella näyttää samalta kuin Garmin Comfort, sellaista en ole hypistelly omissa käsissä. Vyö makso noin satkun mutta väittää Garminille olevansa tehomittari. Vastaavan ilman ko toimintoa olis saanu 40-50 $/€ hintaan kun syksyllä haeskelin.

Mitä tulee sen "tehon" mittaukseen, voipi lueskella täältä (http://www.dcrainmaker.com/2012/11/cycleops-powercal-in-depth-review.html). Itse kattelen ihan mielenkiinnon vuoksi joskus lenkkien jälkeen...

jakob
02.05.2013, 14.10
Jos on tyytyväinen Garminin Edge 500 / 510 vehkeisiin, niin mitä niitä vaihtamaan!

Se oleellisin lisä jonka Garminin 800 / 810 laitteet tuovat ovat kartan käyttömahdollisuudet, siis niin maantie- kuin topokarttojenkin.

Onnistuuko 500/510 malleilla navigointi kuinka hyvin? Euroopan syheröille hakusessa lähinnä navia niin kannattaako suoraan 800/810 vai voiko näilläkin pärjätä?

Anaxagore
02.05.2013, 14.38
500:lla ei tee navigoinnissa yhtään mitään. Suosiolla 800 tai 810.

mhelander
02.05.2013, 14.52
500:lla ei tee navigoinnissa yhtään mitään. Suosiolla 800 tai 810.

Varsinkaan maastossa tai oikeasti urbaanilla alueella.

Se "navigointi" sopii vain jäniksen perässä ajamiseen ja maaseudulla siitä voi selvitä ajoissa jos meni risteyksestä pieleen. Kaikki loput saa selvittää itse... kun ei ole karttaa. Tai siis on, tyhkä paperi jossa näkyy oma/suunniteltu reitti ja väkänen kuljettuun suuntaan. Toisille se riittää, toisille ei. Itse olen enemmän jälkimmäinen ja siis huono suunnistaja.

Mutta jos ollaan jollakin brevetillä tai retkellä ja ei ole ihan niin kiire, garminin näytön kattelussa tai virheellisten poikkeamien korjaamisessa, voisi 500:n ehkä välttää.

ToniR
02.05.2013, 22.30
Mistäs löytyy tällä hetkellä paras tarjous 500 bundlesta?

snowfake
02.05.2013, 22.46
Edge 500:n navigointi riittää kyllä hienosti. Ei sen kanssa varmaan nyt ole taksiakaan tarkoitus ajaa, vaan ajaa lenkkiä pyörällä. Yleensä riittää tieto siitä että pitääkö nyt lähteä vasemmalle vai ollaanko liikaa oikealla.

Geokätkentään on varmaan parempia työkaluja, maantiepyöräilyyn ihan riittävä tämäkin :)

Tilasin omani juuri verkkokaupasta, 179e ilman bundlea, 249e sillä. Se kovamuovinen sykevyö on hanurista joten tilasin ilman. Amazonista tms saa "soft strappia" josta voi vielä ottaa sykelähettimen Polarin vyöhön (jota saa kai 19 eurolla?). Kts: http://www.dcrainmaker.com/2010/08/solution-to-heart-rate-dropoutsspikes.html

Privileged
02.05.2013, 23.15
Oman kokemuksen mukaan 500:n navigointi ei ole riittävä läheskään joka tilanteessa... ensinnäkin sen kapasiteetti ei tunnu riittävän käsittelemään vähänkään monimutkaisempia reittejä, joten alkaa jumittelee sen takia ja jos oudoilla teillä liikkuu niin mukava olisi nähdä tien nimi millä ajaa yms... eli jos nyt saisin valita niin olisin ostanut suoraan vähintään Edge 800:n :)

pikku-mihkali
03.05.2013, 04.20
Yksi ero miksi minä päädyin 800:een on datakenttien määrä. 800:ssa niitä saa näytölle 10 kun 500:ssa 8. Minulle asialla on merkitystä ainoastaan silloin kun on wattimittari käytössä. Wattimittariin liittyviä kenttiä on käytössä yleensä 3-4.

mhelander
03.05.2013, 09.40
^ itse ratkaisin ongelman 500:lla niin että tuunasin näyttöjä tarpeen mukaan. Yksi lenkkiajoon, toinen tempoiluun, kolmas kiipeilyyn, neljäs täyteen numeroita. Vielä jäi muutama näytöllinen konffimatta...

Antti Kuitto
03.05.2013, 14.08
Se kovamuovinen sykevyö on hanurista joten tilasin ilman. Amazonista tms saa "soft strappia" josta voi vielä ottaa sykelähettimen Polarin vyöhön (jota saa kai 19 eurolla?). Kts: http://www.dcrainmaker.com/2010/08/solution-to-heart-rate-dropoutsspikes.html

Itse olen ollut hyvin tyytyväinen Garminin kovamuoviseen sykevyöhön, joka on muuten vanhempia polarin kovia vöitä selvästi pehmeämpi. Lisäetuna pehmeisiin vöihin (mukaalukien Polarin kangaspanta) on ainakin nettikeskustelujen mukaan pidempi käyttöikä. En usko että tämäkään yhtään pitkään kestää mitä ne vanhemmat polarin kovat pannat, mutta jos nyt edes puolet siitä ajasta.

Eli itse suosittelen kyllä tuota "kovamuovista" vyötä, ei ainakaan itseä ole ahdistanut yhtään. :)

mhelander
03.05.2013, 14.17
Itse olen ollut hyvin tyytyväinen Garminin kovamuoviseen sykevyöhön, joka on muuten vanhempia polarin kovia vöitä selvästi pehmeämpi. Lisäetuna pehmeisiin vöihin (mukaalukien Polarin kangaspanta) on ainakin nettikeskustelujen mukaan pidempi käyttöikä. En usko että tämäkään yhtään pitkään kestää mitä ne vanhemmat polarin kovat pannat, mutta jos nyt edes puolet siitä ajasta.

Eli itse suosittelen kyllä tuota "kovamuovista" vyötä, ei ainakaan itseä ole ahdistanut yhtään. :)

Ei se mustakaan mikään mahdottoman huono ollut, vaikkapa verrattuna ikuvanhaan Polarin tai Suunto T6:n mukana tulleeseen. Noihin oli pehmovyöt huomattava parannus, samoin tämä CycleOps vyö Garminille. Kaikista vöistä tuli käytännössä huomaamattomia ja toimintavarmempia.

Paitsi Garminin kova vyö oli kyllä toimintavarmin näistä mun kovista.

Anaxagore
03.05.2013, 16.05
Edge 500:n navigointi riittää kyllä hienosti. Ei sen kanssa varmaan nyt ole taksiakaan tarkoitus ajaa, vaan ajaa lenkkiä pyörällä. Yleensä riittää tieto siitä että pitääkö nyt lähteä vasemmalle vai ollaanko liikaa oikealla.

Geokätkentään on varmaan parempia työkaluja, maantiepyöräilyyn ihan riittävä tämäkin :)

Tilasin omani juuri verkkokaupasta, 179e ilman bundlea, 249e sillä. Se kovamuovinen sykevyö on hanurista joten tilasin ilman. Amazonista tms saa "soft strappia" josta voi vielä ottaa sykelähettimen Polarin vyöhön (jota saa kai 19 eurolla?). Kts: http://www.dcrainmaker.com/2010/08/solution-to-heart-rate-dropoutsspikes.html

No ei tasan tarkkaan riitä. Edesvastuutonta puhua navigoinnista tuon 500:n kohdalla. Joku voi vielä erehtyä ostamaan laitteen navigointiin tuollaisten kommenttien perusteella.

Buginen ominaisuus tuo reittiviivan seuraaminen, joku 5km tutuilla seuduilla menettelee jos ei pidä kiirettä mutta silloinkin pitää olla edetä tooooodella rauhalliseen tahtiin. Mutta jos reitti on 100km tms. niin voi morjens. Laite laahaa reippaasti jäljessä ja kaikki tapahtuu tolkuttomalla viiveellä. Yritä ny siinä sitten päättää mistä risteyksestä pitäisi mennä. Ja kaatuminen kesken reitin on myös kiva ominaisuus. Aivan kuin laite olisi alitehoinen pilkkuviivan piirtämiseen.

Ski
06.05.2013, 07.28
Jou 510 käyttäjät! Kauanko kestää sykemittarin patteri?

mhelander
06.05.2013, 08.40

Ei pitäis olla lähelläkään vaihtoa, värkkihin ei ole ollu edes montaa kuukautta myynnissä...

Mulla on edelleen tehtaan pariston 500:n kovassa vyössä ja sama juttu CycleOps:n vyön kanssa. Noilla vöillä tuli viime vuonna ajoja jotain 7500 kilsaa (- ennen huhtikuuta ja + tämän kevään ajot).

Ski
06.05.2013, 09.10
Erinomaista kiitos.

mhelander
06.05.2013, 09.42
^ tarkoittaa että et tarvi CR2032 -paristoa taskuun lenkillä. Muistaakseni Garmin osaa myös jotakin sanoa jos sykevyön paristo alkaa olla lopuillaan.

Muoks: ei osaa sanoa sensoreiden tai sykevyön pariston tilasta mitään. Suunto T6c osas... mutta manuvaalin mukaan sykevyön pariston pitäisi kestää kolme vuotta jos tunnin päivässä käyttää.

Itse pidin joskus paristoa mukana pitkillä lenkeillä mutta kun ilman kadenssilukuakin pärjää ja jos nopeussensorista loppuu patteri niin GPS paikkaa. Joten ehkä sykevyön takia saattaisin lopulta ottaa patterin messiin.

Keijo Leppänen
07.05.2013, 21.37
Saako tämän mittarin millään ilveellä yhdistettyä ipadiin?

adadteri on näköjään olemassa,onko kellään kokemusta toimiiko?

Mihail
07.05.2013, 22.06
Mistäköhän johtuu edge 500 bundlen sykkeen heittelyt?
Välillä ok esim. 140bpm ja tsäp 250bpm ja tämä kaikki tallettuu tuonne muistiin ja näin vähän kuin hämää tuota avg sykettä.

Kemizti
07.05.2013, 22.13
sulla on varmaan pehmeä sykevyö (hrm2), lähetä takuuhuoltoon, jos hyvä säkä käy saat uuden mallin (hrm3) vaihdossa (sellanen harmaa).. tuo sykkeiden heittely on täälläkin foorumilla moneen kertaan todettu ikäväksi viaksi (ominaisuudeksi) ja on tunnustettu myös valmistajan puolesta..

onpahan se varmatoimisempi kova vyökin joskus tuollain häröillyt, mutta huomattavasti harvemmin kuin se hrm2

ToniR
08.05.2013, 07.36
Edge 500 tilattu ProBikeKit:n tarjouksesta. Etukäteen jo tiedustelen, että mites Garminin takuuhuolto sujuu Suomessa, jos laite on ostettu ulkomailta?

Nufan
08.05.2013, 09.24
Paljon Toni kustanti toimituskuluineen ja oliko tossa sykevyö mukana?

sh4m
08.05.2013, 16.45
Amazonissa näyttäisi olevan "normaali" hinta edullisempi, ilman toimituskuluja kotiovelle.

ToniR
08.05.2013, 16.53
Amazonissa näyttäisi olevan "normaali" hinta edullisempi, ilman toimituskuluja kotiovelle.
Et viitsinyt edellisellä sivulla vastailla, kun kyselin tarjouksia :rolleyes:
Eipä siinä, tuli tilailtua ProBikeKitistä muutakin pientä samalla.

Nufan: Olikohan se jonkun 230€ ja sykevyö oli mukana.

sh4m
08.05.2013, 17.13
Et viitsinyt edellisellä sivulla vastailla, kun kyselin tarjouksia :rolleyes:
Eipä siinä, tuli tilailtua ProBikeKitistä muutakin pientä samalla.

Nufan: Olikohan se jonkun 230€ ja sykevyö oli mukana.
Sorge :) Tosin sait sittenkin halvemmalla jos otit tuon punamustan, se näyttää olevan Amazonilla kalliimpi :)

Garmin Edge 500, 139.99 GBP
(http://www.amazon.co.uk/Garmin-Edge-500-Bike-GPS/dp/B002O0QBE8/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1368022092&sr=8-1&keywords=edge+500)Garmin Edge 500 + HRM + Cadence Sensor, 169.99 GBP
(http://www.amazon.co.uk/Garmin-Heart-Monitor-Cadence-Sensor/dp/B002O0QBN4/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1368022092&sr=8-2&keywords=edge+500)

ToniR
08.05.2013, 17.46
Sorge :) Tosin sait sittenkin halvemmalla jos otit tuon punamustan, se näyttää olevan Amazonilla kalliimpi :)

Garmin Edge 500, 139.99 GBP
(http://www.amazon.co.uk/Garmin-Edge-500-Bike-GPS/dp/B002O0QBE8/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1368022092&sr=8-1&keywords=edge+500)Garmin Edge 500 + HRM + Cadence Sensor, 169.99 GBP
(http://www.amazon.co.uk/Garmin-Heart-Monitor-Cadence-Sensor/dp/B002O0QBN4/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1368022092&sr=8-2&keywords=edge+500)
Joo, punamusta oli ainoa vaihtoehto, että pysyy värikoordinaatio kohdallaan
:)

mteebee
08.05.2013, 19.22
Itse ostin punamustan 500+hrm+cad setin 200€ wigglestä vähän aikaa sitten. Löysin täältä foorumilta viestiketjun jossa jaetaan noita alennuskoodeja..

Ski
13.05.2013, 08.26

Eli vastaan itselleni .... :) 45 tuntia ja yhteys poikki. Uusi patteri ja yhteys takaisin. Siihen asti pelas 100% varmasti ilman pätkimisiä. Sääli vaan että meni just puolessa välissä Rajamäen kisaa, mutta toisaalta ekalla kierroksella tapahtuikin kaikki mitä ite tartti tietää ... :) Korkeudeksi anto tuolle radalle tasan 1000m.

Tregård
13.05.2013, 14.59
Eli vastaan itselleni .... :) 45 tuntia ja yhteys poikki. Uusi patteri ja yhteys takaisin. Siihen asti pelas 100% varmasti ilman pätkimisiä. Sääli vaan että meni just puolessa välissä Rajamäen kisaa, mutta toisaalta ekalla kierroksella tapahtuikin kaikki mitä ite tartti tietää ... :) Korkeudeksi anto tuolle radalle tasan 1000m.

On kyl maannu sykevyö jossain varastossa muutaman vuoden ennen kuin on myyntilaatikkoon eksynyt...
Mun sykevyöllä on noin 500 tuntia kasassa. Ainoat ongelmat ollu hiihtäessä, kun garmini ollu kiinni olkavarressa, silloin ei pelittänyt sykkeet lainkaan. Ehkä etäisyys laitteen ja vyön välillä oli liian pieni...

Ski
13.05.2013, 15.10
No Perkule... pitäskö kokeilla laittaa takas vielä se orggis patteri jos se vaan kaato yhteyden kesken ajon jostain syystä......

Velogi
14.05.2013, 15.16
Mistäköhän johtuu edge 500 bundlen sykkeen heittelyt?
Välillä ok esim. 140bpm ja tsäp 250bpm ja tämä kaikki tallettuu tuonne muistiin ja näin vähän kuin hämää tuota avg sykettä.

Voi ¤#&! Mulla alkoi nyt tekemään tuota samaa. Käytössä pehmeä sykevyö.

Mihail
14.05.2013, 21.09
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=10305&d=1368554778
En tiedä onko ollut, mutta hyvä teline sramilta garminille, toimii.

Jacq
15.05.2013, 14.57
mistähän tuo sramin teline löytyy hyllystä? wiggle ja bike-components ainakin näyttävät, että ainakin 2 viikkoa toimitusaika.

Mihail
15.05.2013, 16.02
Omani ostin ihan kotimaiselta kauppiaalta ja jäi niitä hyllyynkin vielä läjäpäin.
http://www.signature.fi/ (http://www.signature.fi/)

ViliA
16.05.2013, 20.21
Signaturelta itse myös kyseisen kapistuksen hain ja taisi olla viimeinen laatuaan. Todellakin tyytyväinen ensipuraisun jälkeen, jostain syystä olen esim. Sykemittarin käyttöä vierastanut mutta enpä taida ilman enää polkea. Gps oli tarkka eikä ainakaan ensimmäisellä kerralla pätkinyt. Myös sykemittari(pehmeää mallia) toimi ilman ylimääräisiä piikkejä.

Ja SRAM:n telineitä oli hyllyssä vielä runsaasti.

ToniR
17.05.2013, 15.51
Edge 500 tilattu ProBikeKit:n tarjouksesta. Etukäteen jo tiedustelen, että mites Garminin takuuhuolto sujuu Suomessa, jos laite on ostettu ulkomailta?

Onko kellään kokemuksia takuusta Suomessa, jos mittari ostettu ulkomailta, häh?

VPR
17.05.2013, 16.25
Toimii, ei ongelmia. Itellä kans laite PBK:sta ja huolto ei kysellyt muuta kuin hankinta-aikaa.

ToniR
18.05.2013, 14.31
Toimii, ei ongelmia. Itellä kans laite PBK:sta ja huolto ei kysellyt muuta kuin hankinta-aikaa.
Kiitoksia infosta!

Ski
18.05.2013, 17.10
510 päivitetty, ilmeisesti nämä sykkeen tai nopeus/kadenssianturin katkeamiset kesken ajon on nyt eliminoitu. Eli se mun patteri 45 tunnin jälkeen kaput ei varmaan olekaan patterin syy vaan näiden katkeamisten syy.
Web Updaterin asennus oli hieman hämärää... Vanhaan SP3 XP win koneeseen ei onnistunu downloadata sitä sille sopivaa. Koitin vaan ei löytyny mistään asennuksen jälkeen eikä sitä Installer ohjelmaa näkyny missään.
Sitten ku asensin se vanhan SP2 version niin jopa lähetti pelittään. Sitäkin piti hioa monta kertaa mutta yhtäkkiä se rupes pelaamaan.
Sitten kun se alko etsiin laitetta, kaikki meni putkeen ja kaikki asetuksen pysy muistissa mittarissakin.
Nyt taas kokeileen miten pelittää.
Pikkasen liikaa säätämistä näinkin kalliillle systeemille mutta positiivisesti toivotaan että tää päivitys poistais noi ihmekatkot.

OJ
18.05.2013, 17.22
Edge 500 näyttö ryhtyi pykimään eikä takuu tietenkään enää korvaa. Näyttöön tulee ensin pieniä pikselitäpliä, sitten raitoja ja näyttö alkaa "rullaamaan" kunnes menee pimeäksi. Näytön saa toimimaan uudelleen käynnistämällä tai hard rebootilla, joka on tietty vähän nihkeää kesken lenkin.

ei kiinnostaisi laittaa paria satkua kiinni mittariin parin vuoden välein kun mun mielestä tällaisen laitteen pitäisi kestää viitisen vuotta. Todennäköisesti tulee kuitenkin rahat kannettua taas Garmin kauppaan, kun aika harvassa on yhtä monipuoliset mittarit kuin edge, vaikka kestävyys onkin mitä on.

sotkotin
21.05.2013, 14.13
Tohon kestävyyteen omakohtaisena kokemuksena vois sanoa, että aika heikosta materiaalista on tehty edge 500 näytön "lasi". naarmuuntuu ja aika helposti antaa myötenkii hieman painetta saadessaan.

leecher
21.05.2013, 16.33
Kolme vuotta ollut käytössä ilman mitään ongelmia. Ei naarmuja ei muitakaan ongelmia. Maantieköytössä ja en hankaa lasia hanskalla.
On ollut todellakin rahalle vastinetta tuo 500.

RoyalV
22.05.2013, 14.33
Onko kellään ollut 510:ssä korkeusstatistiikassa heittoja?

Allekirjoittaneella mm. eräällä lenkillä mittari näytti kokonaisnousuksi n. 1900m, ja sitten kun syötin dataa koneelle, niin Connect antoin tuon n. 1900m tuloksen ja Strava lähemmäs 2400m. Kyseltyäni muilta lenkin osaanottajilta metrejä, niin (kollektiivinen)totuus oli jossain 2300 tienoilla. Lisäksi ei ole harvinaista, että esim. työmatkoilla nousuheittoa saattaa olla 50-100m, vaikka ajan täsmälleen saman reitin molempiin suuntiin.

Eihän tuo mikään kaikein relevantein data ole, mutta onhan niitä mukava välillä selailla, ja vielä mukavampaa olisi jos siihen voisi luottaa.

mhelander
22.05.2013, 14.47
^ ei ihan välttämättä ole sama laite, mutta mun 500:n mittasi melkein mitä sattuu alkuperäisellä 2.80 wirmiksellä. Verrattuna Suunto T6c:n barometriikkaan ja Google Earth:n topografia-nousuihin. Kun sain taisteltua 3.0.0 wirmiksen sisään niin lähelle T6c:n lukemia tulee nyt nousut samoilla lenkeillä.

GC:ssä on rasti ruutuun jolla se ottaa korkeustiedot topografia-lähteistä. Tuleeko eri lukuja silloin ? Samoin Stravassa saattaapi olla jotakin sisäänrakennettua logiikkaa jolla se päättelee kumpaa käyttää. Mulla Strava käyttää ainakin 500:n korkeustietoja (metrin resoluutio).

VPR
22.05.2013, 14.47
Välillä on pientä eroa Garminin ja Stravan luvuissa niin matkan pituuden kuin nousumääränkin suhteen. Olen luottanut Stravaan koska siinä luvut ovat suuremmat. :D

mhelander
22.05.2013, 15.12
Välillä on pientä eroa Garminin ja Stravan luvuissa niin matkan pituuden kuin nousumääränkin suhteen. Olen luottanut Stravaan koska siinä luvut ovat suuremmat. :D

Vähän samaa vikaa täällä. Jos jää epäilyttämään niin nappaan GC:stä GPX-filun ja heivaan sen Google Earth:iin tarkempaan tarkasteluun.

Velogi
22.05.2013, 15.31
Garmin Connect suosittelee firmispäivitystä 3.0 -> 3.2. Onko kokemuksia tästä?

sotkotin
22.05.2013, 15.34
Kolme vuotta ollut käytössä ilman mitään ongelmia. Ei naarmuja ei muitakaan ongelmia. Maantieköytössä ja en hankaa lasia hanskalla.
On ollut todellakin rahalle vastinetta tuo 500.
Joo hyvä peli eikä mullakaa ole mitää muit ongelmia ollu ku toi pari naarmuu/mahdollinen halkeama. Tulee joskus pidettyy taskus ni avaimist ottanu varmaa kipeää, eli omaa hölmöyttä. Olin kyl siin uskos ettei ihan herkäst pitäis naarmuuntuu vert esim kännykkä...

mhelander
22.05.2013, 16.30
Garmin Connect suosittelee firmispäivitystä 3.0 -> 3.2. Onko kokemuksia tästä?

No niinpäs on tullut tyrkylle. Jo 6.5:ttä ja GC ei ole edes ehdottanut.

Näköjään porukoilla ollu päivityksessä vastaavia ongelmia kuin 2.80 -> 3.0.0... saa nähdä milloin jaksaa alkaa päivittämään. Nykyinen 3.0.0 toimii riittävän hyvin, jos tulis useammalle pyörälle tuki niin ehkä sitten.

leecher
22.05.2013, 17.31
Päivitetty on tuohon viimeiseen versioon ilman ongelmia. Muutama lenkki ajettu uudella softalla. En ole huomannut mitään ihmeellisyyksiä.

Suvanto
22.05.2013, 23.43
Päivitin 2.8:sta 3.2:een ja mukisematta meni sisään ja on parilla lenkillä toiminut. Tosin kaikilla ei ole päivitys mennyt aivan yhtä nappiin...

dT_
23.05.2013, 00.24
Päivitys 3.0:sta 3.2:een ei liene ihan kaikille kovin tarpeellinen.

http://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=4715

Changes made from version 3.00 to 3.20:

Fixed display of power meter serial numbers.
Made changes to support manufacturing.

magnuken
23.05.2013, 01.01
Päivitys 3.0:sta 3.2:een ei liene ihan kaikille kovin tarpeellinen.

http://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=4715

Joo, tuo oli siis sellainen pieni paikkausversio jota normikäyttäjän ei todellakaan kannata päivittää.
Mutta sitä suuremmat muutokset tulivatkin sitten päivityksessä 2.80 > 3.00. eli tuonne 3.0 versioon suosittelen kyllä kaikkien menevän.

Nuo versio- ja releasenumeroiden epäloogiset hyppelyt ovat muuten olleet Garminille tunnusomaisia aina sieltä 1990-luvulta saakka. Siis jokin päivitys 2.1 -> 2.5 voi olla pirun paljon suurempi kuin vaikkapa jokin päivitys 2.9 -> 3.0.

Eli, ennen kuin päivittää kandee lukaista Garminin sivuilta mitä se tuo tullessaan. Kannattaa myös omien laitteidensa kohdalta seurata Garmininin omaa foorumia, siellä tulee heti kohta tietoa jos vaikkapa päivitys aiheutti onkelmia!

Warlord
24.05.2013, 09.35
Kiikarissa 510. Saako siihen samalle näytölle matkan, ajoajan, reaalisykkeen ja reaalikadenssin? Ja vieläpä keskisykkeen? Nuo on ne määreet mitkä lenkin aikana eniten kiinnostaa.

mhelander
24.05.2013, 09.51
Kiikarissa 510. Saako siihen samalle näytölle matkan, ajoajan, reaalisykkeen ja reaalikadenssin? Ja vieläpä keskisykkeen? Nuo on ne määreet mitkä lenkin aikana eniten kiinnostaa.

No ainakin 500:lle saa, vaikka vielä sykkeen histogrammikäyrän. x10:t ei kiinnosta pätkääkään jos niihin ei saisi...

kervelo
24.05.2013, 10.24

User guide: tuolla luetellaan tarjolla olevat tiedot. Tuo viiden kentän yhtäaikainen näyttäminen ei pitäisi olla minkäänlainen ongelma.
http://static.garmincdn.com/pumac/Edge_510_OM_EN.pdf

Warlord
24.05.2013, 11.03
Ok, kiitos vastauksista!

Warlord
24.05.2013, 11.04
Onko tuo Garminin out front- kiinnike mistään kotoisin? Jossain haukkuivat, ettei mittari tule sillä suoraan vaan jää hieman kieroon. SRAM näytti ainakin tekevän asiallisen oloista vastaavaa.

ViliA
27.05.2013, 22.12
Eipä oo kokemusta garminin out frontista mutta itellä toimii sramin laite oikein hyvin

Ski
28.05.2013, 07.36
Orggis ei mun mielestä jää kieroon

jory
31.05.2013, 20.32
Kuukauden päivät ajeltu edge 500 tangossa ja hyvin on toiminut mutta nyt se on alkanut kadottamaan gps-signaalin kesken ajon, varsinkin kovemmissa vauhdeissa. Mulla on ollut automaattinen ajanoton pysäytys päällä kun liikettä ei havaita mutta nyt se saattaa pysäyttää kesken ajon ja jatkaa samantien. Tauko ei ole kuin 1-2s pitkä mutta sitä rasittavampi kun se tapahtuu 5-10 kertaa lenkin aikana. Sillä ei tunnu olevan vaikutusta onko taivas auki vai ollaanko puiden suojassa.

Ja tänään tuli tehtyä pieni vertailu kännykän sportstrackerin ja garminin välillä. Tracker näytti lenkin pituudeksi reilu 40km ja Garmin 37. Keskinopeus oli Garminin mukaan n. 2km/h pienempi kuin trackerilla.

Polun tukko
31.05.2013, 20.37
Onko muissa kuin 800 mallissa navia?

Kemizti
31.05.2013, 20.46
810:ssa ja monessa fillarikäyttöönkin soveltuvassa outdoor-laitteessa..

kolistelija
31.05.2013, 20.47
Kuukauden päivät ajeltu edge 500 tangossa ja hyvin on toiminut mutta nyt se on alkanut kadottamaan gps-signaalin kesken ajon, varsinkin kovemmissa vauhdeissa. Mulla on ollut automaattinen ajanoton pysäytys päällä kun liikettä ei havaita mutta nyt se saattaa pysäyttää kesken ajon ja jatkaa samantien. Tauko ei ole kuin 1-2s pitkä mutta sitä rasittavampi kun se tapahtuu 5-10 kertaa lenkin aikana. Sillä ei tunnu olevan vaikutusta onko taivas auki vai ollaanko puiden suojassa.

Ja tänään tuli tehtyä pieni vertailu kännykän sportstrackerin ja garminin välillä. Tracker näytti lenkin pituudeksi reilu 40km ja Garmin 37. Keskinopeus oli Garminin mukaan n. 2km/h pienempi kuin trackerilla.
Käytätkö nopeusanturia?

jory
31.05.2013, 21.38
Kyllähän se tuli iskettyä kiinni kun asensin kadenssianturin. Kävi itse asiassa mielessä että voiko se sekoittaa mittarin?

kolistelija
31.05.2013, 21.41
Kyllähän se tuli iskettyä kiinni kun asensin kadenssianturin. Kävi itse asiassa mielessä että voiko se sekoittaa mittarin?
Siitä se johtuu. Kokeile patterinvaihtoa. Hätätapauksessa poistat vain pinnamagneetin niin saat kuitenkin kadenssilulemat näkyviin.

Steni
31.05.2013, 22.04
Hätätapauksessa poistat vain pinnamagneetin niin saat kuitenkin kadenssilulemat näkyviin.

Yep

Tämä pelitti minulla. Vaikka olin tuon viiksen kääntänyt mahdollisimman kauaksi pinnamagneetista,
niin vasta sen poisto auttoi.

jory
31.05.2013, 23.07
Eli pinnamagneetti saa lähteä. Noista pinnamagneettimittareista on muutenkin vain huonoja kokemuksia kun mikään "perinteinen" pyörän mittari ei ole toiminut niinkuin pitäisi.

SNy
31.05.2013, 23.43
Erikoista. Minulla rupesi kasisatanen tekemään ihan samaa viikonloppuna. Siis vauhdissa heittää nopeuden toistuvasti nollaan. Siihen mennessä oli toiminut moitteetta viime syksystä saakka.

Laitoin Garminille kysymystä aiheesta ja suosittelivat palauttamaan tehdasasetukset. Tein sen aamulla ja otin mittarin kokeeksi automatkalle, jossa se toimi ok. Sitten mittari oli muutaman kilsan koelenkin kiinni toisessa pyörässä, jossa on kadenssianturi sekä pinnamagneetti. Taas heitti nopeuksia vauhdissa nollaan. Iltalenkillä pyörällä, jossa ei em härpäkkeitä, se taas toimi ihan hyvin. Ei siis voine olla kiinni kadenssianturin paristosta, koska kahdella eri pyörällä tätä tekee, mutta yli tuhannen kilsaa kuitenkin tosiaan toiminut ihan hyvin pinnamagneetin kanssa yhteistyössä, joten miksiköhän se nyt yhtäkkiä teki tenän...? Kokeilenpa nyt varuiksi tuon kadenssianturin paristonvaihdon kuitenkin seuraavaksi.

Kai_81
01.06.2013, 11.15
Erikoista. Minulla rupesi kasisatanen tekemään ihan samaa viikonloppuna. Siis vauhdissa heittää nopeuden toistuvasti nollaan. Siihen mennessä oli toiminut moitteetta viime syksystä saakka.

Laitoin Garminille kysymystä aiheesta ja suosittelivat palauttamaan tehdasasetukset. Tein sen aamulla ja otin mittarin kokeeksi automatkalle, jossa se toimi ok. Sitten mittari oli muutaman kilsan koelenkin kiinni toisessa pyörässä, jossa on kadenssianturi sekä pinnamagneetti. Taas heitti nopeuksia vauhdissa nollaan. Iltalenkillä pyörällä, jossa ei em härpäkkeitä, se taas toimi ihan hyvin. Ei siis voine olla kiinni kadenssianturin paristosta, koska kahdella eri pyörällä tätä tekee, mutta yli tuhannen kilsaa kuitenkin tosiaan toiminut ihan hyvin pinnamagneetin kanssa yhteistyössä, joten miksiköhän se nyt yhtäkkiä teki tenän...? Kokeilenpa nyt varuiksi tuon kadenssianturin paristonvaihdon kuitenkin seuraavaksi.

Kuulostaapa tutulta tämä nopeuden heittely.
Itselläni auttoi kun kohdistin magneetin niin, että anturin lukupään kärki on magneetin keskellä niiden kohdatessa. Lisäksi lukupäätä voisi kokeilla siirtää lähemmäs magneettia..

mhelander
01.06.2013, 11.21
Noissa magneeteissa on eroja. Samoin GSC-10 on melko lailla paska, mulla se on "eläkkeellä" vajaan vuoden ajojen jälkeen.

Itselläni toimii luotettavasti CicloSport ja o-Synce ANT+ -sensorit. Parhaat pinna- ja kampinmagneetit jotka on käytössä tuli Suunnon pyöräsensoreiden mukana. Muutkin välttää mutta ne on parhaat.

SNy
02.06.2013, 21.29
Kiitos! Täältähän sai paremmat neuvot kuin Garminin teknisestä tuesta! Tänään sain uuden pariston laitettua ja äsken lenkillä ei pätkinyt yhtään. Tosin Edge 800-ketjuun viitaten, ilmeisesti tuokaan ei aina ole auta. Mutta helpompi se ainakin on ensin kokeilla kuin huollattaa (ehjää?) mittaria...

jory
02.06.2013, 22.41
Onko tuolla Edgen pinnamagneetilla jotain muutakin virkaa kuin mitata nopeus/matkatiedot jos ei ole GPS-signaalia? Meinaan otin omani kokonaan pois ja Edge toimi taas niinkuin pitää.

kolistelija
02.06.2013, 22.47
Edge käyttää tuota anturia kokoajan jos se on toiminnassa. GPS antaa silloin sijaintitedon ja kalibroi tuon pinna-anturin lukeman automaattisesti.

Sen huomaa hyvin siitä että tasaista vauhtia ajaessa nopeus heittelehtii aika paljon silloin kun pinnamagneetti ei ole käytössä.

majis
02.06.2013, 22.58
Edge käyttää tuota anturia kokoajan jos se on toiminnassa. GPS antaa silloin sijaintitedon ja kalibroi tuon pinna-anturin lukeman automaattisesti.

Sen huomaa hyvin siitä että tasaista vauhtia ajaessa nopeus heittelehtii aika paljon silloin kun pinnamagneetti ei ole käytössä.

Tänään syheröisellä Korsolla ilman pinnamagneettia aika monta kilometriä jäi ajamatta.

Tctic
03.06.2013, 07.56
Nyt alkaa palaa käämi sports-trackeriin. Toimiessaan se on ihan jees, mutta varsinkin pidemmillä lenkeillä syketieto loppuu jossakin vaiheessa ja sen jälkeen mennään fiiliksen mukaan. Toinen ongelma on, että nopeus + shitti on puhelimessa joka on paidan selkätaskussa = vähemmän helposti nähtävissä. Onko Garmin 500 ja 510:n välillä suuria eroja toiminnassa ja ominaisuuksissa? Hintaeroa noilla tuntuu olevan 60€ (b-d.de). Toisaalta karttakin olisi ihan hauska olla olemassa, joten sen puolesta 800/810 olisi järkevä ostos, mutta hinta alkaa olla kipurajalla (800=340€+kartat jos niitä ei saa lainattua jostakin).

Make1976
04.06.2013, 07.48
500 Edgen saa Keskisen kellokaupasta 225€ kadenssi anturilla. Ainakin pari viikkoa sitten taisi olla halvin ostopaikka.

ussaf
05.06.2013, 09.55
tätä on ehkä kysytty jo aiemmin, mutta onko kenenkään muun 500:n patterin lataustila jumahtanut 100%:iin?

eli muuten toimii oikein hyvin, mutta syystä tai toisesta vehje luulee ettei se kuluta energiaa tai osaa ladata sitä. mikä neuvoksi, joku softan päivitys kenties?