PDA

Näytä tavallinen näkymä : Pitkät ajohousut talveksi

Sivut : [1] 2

PHI
06.12.2009, 22.55
Pitkät ajohousut pitäisi hommata talveksi, ilman säämiskää. WindTex tai Windstopper. Suosituksia/käyttäjäkokemuksia? Mistä?

rhubarb
06.12.2009, 23.01
Tällä hetkellä Campan WindTexit käytössä (eli Velosportista), ihan hyvin toimivat paitsi että jos oikein vettä takarenkaasta roiskii eikä pusero tule tarpeeksi alas niin alaselän saa kostumaan. Muualta pitävät mainiosti.

Löfflerin WS on sitten toinen varmasti hyvä, Kallelta ainakin ja ilmeisesti myös perusurheiluliikkeistä.

Ansis
06.12.2009, 23.20
Täällä ääni Sportfiren Windtex housuille. Kävin hakemassa ne suoraan Urheiluareenasta. Ei ihan joka kohdasta suoraan istunut housut mulle mutta odottaessa ne tekivät niistä täysin mulle sopivat. Pyöräilyhousut mittatilaustyönä. Pientä hifistelyy:D tuliko siitä nyt 10€ lisähintaa

Haadi
07.12.2009, 00.05
Olen käyttänyt Löfflerin WS henkselihousuja, näillä keleillä alla vain lyhyet pyöräilyhousut.
Hyvin on pitänyt tuulen ja sateen.
Paikallisesta Intersport liikkeestä hommattu.

xs2jammu
07.12.2009, 09.53
Täältä ääni myös Löfflerin WS henkselisucciksille. Pitää viimaa oikeasti aika hyvin ja kosteuttakin määrättyyn pisteeseen, kuivuvat nopeasti jo ajon aikana. Ainoa miinus mitä mieleen näistä tulee on se että säären kohdalla ei enään ole windstopper-kangasta vaan tavallista ja se imee vettä itseensä sateella ja siitä sitten säärtä myöten valuu kenkään vaikka kenkäsuoja olisi lahkeen sisäsuopella. Silti sanoisin että varma valinta.

Itsok
07.12.2009, 11.53
Komppaan hyvin pitkälle edellistä. Tämän syksyn olen ajanut Löfflerin Windstopperilla ja tyytyväinen olen ollut.

bartagma
07.12.2009, 20.18
Itse olen tämän syksyn käyttäny YOKO S8 pukua ja suosittelen lämpimästi.
Puku on ollut kovilla sillä välillä oksat on ottanu siihen kiinni ja pari kertaa olen jo könynny se päällä, mutta silti se on pysynyt ehjänä.
Keliolosuhteet on vaihdellu -10 ja +10 välillä loskasateet ja pakkaset menee hyvin ja ku on paksu paita alla ni pakkanen ei pure pitkiä kalsareita en ole vielä tarvinnu.

Martin Hopper
07.12.2009, 21.32
Ääni Löfflerin WindStopperille. Oothan sä ne nähnyt kymmeniä kertoja mun jalassa. Ainoa vika niissä on, että persuksiin tuli pieni reikä kun hiihdin ne jalassa alamäkeen, tai perseelläänhän se mäki meni. Ja taisi mennä ylämäet polvillaan ja tasaiset kohdat kyljellään. Myöskin polven sivulle tuli pieni reikä kun kaaduin pyörällä. Mutta senkin sai kivasti paikattua loppuunajetuilla Lidlin WindStopper pyöräilyhanskojen selkäosalla. (Kangashan on niissä ihan samannäköistä) Hyvin on kestäneet, ostettu 2003.

Ana75
08.12.2009, 09.52
Täältä ääni myös Löfflerin WS henkselisucciksille. Pitää viimaa oikeasti aika hyvin ja kosteuttakin määrättyyn pisteeseen, kuivuvat nopeasti jo ajon aikana. Ainoa miinus mitä mieleen näistä tulee on se että säären kohdalla ei enään ole windstopper-kangasta vaan tavallista ja se imee vettä itseensä sateella ja siitä sitten säärtä myöten valuu kenkään vaikka kenkäsuoja olisi lahkeen sisäsuopella. Silti sanoisin että varma valinta.

Ääni täältäkin kys. housuille. Mulla on menossa samoilla huosuilla jo 3. talvi ja ajotunteja housuilla on vähintäänkin kiitettävä määrä. Housut eivät ole prakanneet mistään saumasta tms. ja on pyöritetty pesukoneessa. Tuo tuultapitävän kankaan puute säären kohdalla on pieni miinus, mutta kylmillä keleillä on jalassa pitkävartiset sukat niin no problem.

janneko
08.12.2009, 10.22
Goren Vistat on myös ihan jees eikä maksanut montaa kymppiä.

eupa
08.12.2009, 10.39
LÖFFLER WS -miehet HOI!

Mullan olis tarvetta talvihousuille ja ajattelin kokeilla näitä löfflerin bökiä, kun niitä paljon kehutte. Ainoaksi ongelmaksi on nyt syntyny housujen löytäminen. Porissa ei ole ainuttakaan löffler-kauppaa ja noitten metsästäminen taitaa muutenkin (ainakin että on oikeata kokoka hyllyssä) olla hakuammuntaa.
Eli myykö jokin nettikauppa noita löfferin housuja?

Entäs se housujen mitoitus sitten:seko:, se kun aina vähän vaihtelee merkin mukana, enkä ole koskaan omistanut mitään löffler-merkillä varustettua.
Mitä kokoa veikkaatte oikeaksi kun meikäläisen ratekiset mitat on 178cm, 86kg ja jalan sisäsauma 83cm?

PasiK
08.12.2009, 10.48
LÖFFLER WS -miehet HOI!

Bike-Discount (http://www.bike-discount.de/shop/m282/pdmanufacturer.html?mfid=282) myy ainakin, mutta aika huonosti näyttää olevan kokoja sielläkin...

koedi
08.12.2009, 11.06
LÖFFLER WS -miehet HOI!

RoseVersand (http://www.roseversand.de/)

eupa
08.12.2009, 11.18
RoseVersand (http://www.roseversand.de/)

Tuoltahan noita näyttää saavan, KIITOS!

Kannattaakohan ottaa säämiskällinen malli vai ilman säämiskää ja henkseleillä vai ilman?
Vois ajatella, että jos käyttää alla kesäajohousuja, niin kannattaa tilata ilman säämiskää oleva? Vai puhunkö läpiä päähäni?
Jos alla pitää henkselillisiä ajohuosuja, niin kannattaako tilata henkselittömät versiot näistä talvihousuista?

Onhan se hyvä että on vaihtoehtoja:eek:

Ja sitten vielä se oikea koko? onko kenelläkään housujen omistajalla antaa vinkkiä, millainen mitoitus noissa Löfflereissä on?

xs2jammu
08.12.2009, 11.21
LÖFFLER WS -miehet HOI!

Mullan olis tarvetta talvihousuille ja ajattelin kokeilla näitä löfflerin bökiä, kun niitä paljon kehutte. Ainoaksi ongelmaksi on nyt syntyny housujen löytäminen. Porissa ei ole ainuttakaan löffler-kauppaa ja noitten metsästäminen taitaa muutenkin (ainakin että on oikeata kokoka hyllyssä) olla hakuammuntaa.

Entäs se housujen mitoitus sitten:seko:, se kun aina vähän vaihtelee merkin mukana, enkä ole koskaan omistanut mitään löffler-merkillä varustettua.
Mitä kokoa veikkaatte oikeaksi kun meikäläisen ratekiset mitat on 178cm, 86kg ja jalan sisäsauma 83cm?

http://www.pyorapojat.com/index.php?article_id=4257

pavel
08.12.2009, 11.26
Kannattaakohan ottaa säämiskällinen malli vai ilman säämiskää ja henkseleillä vai ilman?
Vois ajatella, että jos käyttää alla kesäajohousuja, niin kannattaa tilata ilman säämiskää oleva? Vai puhunkö läpiä päähäni?
Jos alla pitää henkselillisiä ajohuosuja, niin kannattaako tilata henkselittömät versiot näistä talvihousuista?

Onhan se hyvä että on vaihtoehtoja:eek:

Ja sitten vielä se oikea koko? onko kenelläkään housujen omistajalla antaa vinkkiä, millainen mitoitus noissa Löfflereissä on?

Itse ostin henkseleillä varustetut Löfflerit ilman säämistää jokunen vuosi sitten KalleSportista (hyvä valikoima, ystävällinen palvelu: peukku). Malli taitaa olla aika yleinen palstalaisilla eikä suotta, toimivat byysat.

Ilman säämiskää siksi, että sopii moneen muuhunkin talviseen lajiin..hiihtoon, luisteluun, juoksuun jne. Henkselit ilman muuta, pysyvät napakammin päällä ja suojaa paremmin alaselkää.

Mikähän se koko oli..muistelisin L ja olen 180cm. En tilaisi näitä ulkomailta kokeilematta..jos on rimpulajalka tai päinvastoin, voi koon kanssa arpominen olla vaikeaa. Jos olen väärässä koon suhteen, niin korjaan jahka pääsen kotio!

lansive
08.12.2009, 11.31

Ei ole pitkiä Löfflerin housuja, mutta noissa menee koot ns. normimittojen mukaan. Mittaa 183 senttiä, paino noin 90 kg ja koko 52 on sopiva ollut lyhyistä ajohousuista. Takkia olen sovitellut myös, ja siinäkin 52 on passeli koko (jos joulupukki toisi sellaisen;)).

eupa
08.12.2009, 11.45
Ilman säämiskää siksi, että sopii moneen muuhunkin talviseen lajiin..hiihtoon, luisteluun, juoksuun jne. Henkselit ilman muuta, pysyvät napakammin päällä ja suojaa paremmin alaselkää.

Tämähän on hyvä juttu, ei tullut muuten mieleenkään! Itse tulee myös jonkin verran lenkkeiltyä ja hiihdettyä(sillon harvoin ku lunta täälllä on). Nyt ollut perinteisen tuulipuvun tapainen BD:n hiihtopuku käytössä molemmissa lajeissa

pavel
08.12.2009, 15.02
Jos olen väärässä koon suhteen, niin korjaan jahka pääsen kotio!

Ei ole pitkiä Löfflerin housuja, mutta noissa menee koot ns. normimittojen mukaan. Mittaa 183 senttiä, paino noin 90 kg ja koko 52 on sopiva ollut lyhyistä ajohousuista.

Koon muistin oikein, mutta lansiven mainitsema numerokoko varmaan tarkempi; L vastaa numeroa 52. Löfflerin WS-takki on taas kokoa 54, eli XL. Sekin ollut käytössä erinomainen ;)

kmw
08.12.2009, 17.30
Meitsillä mettässä Haglöfsin gore-kuorihousut ja rossari lenkeillä olen käyttänyt Sportfiren etupuolelta täysin veden/tuulenpitäviä succiksia. Jälkimmäiset on vähän diy-henkiset (ei ole brandissä glamouria), mutta toimivat hyvin. Messuilla maksoivat 80€. Sitten kun lakkaan olemasta köyhä ostan Löffet.

Hippo
08.12.2009, 18.01
Yleensä ei ole tarvinnut paljon Haltin kamoja kehuskella, mutta kait semmoinenkin poikkeus on tehtävä.
Talviajelussa on halpana ja hyvänä vaihtoehtona toimineet ko. merkin henkselilliset hiihtohousut. Kevään alennusmyynneissähän niitä on pilvin pimein tarjolla. Malliltaan eivät ole aivan ihonmyötäiset, joten alle mahtuu kerroksia. Etuosa on jotain tuulen pysäyttävää, koko matkalta. Kokopitkät vetoketjut sivuilla antavat mahdollistavat tehokkaan tuuletuksen lämpöjen noustessa.
Tuskin tässä selvityksessä mitään uutta kenellekkään on, mutta tulipa kirjailtua kuitenkin. Jalkaan tietysti Kuomat, paras talvinen yleiskenkä. Kevyt ja lämmin.

Ana75
08.12.2009, 23.06
Koko 48 on passeli tämmöselle 173cm/72kg.

PHI
10.12.2009, 01.16
Kiitti kaikille vinkeistä. Löfflerit ovat vahva vaihtoehto.
Onkos kellään kokemusta näistä:

Gore Oxygen
http://www.probikekit.com/display.php?code=C0971

http://www.wiggle.co.uk/images/goreb-wwoxyg9900-zoom.jpg

Tarkeneeko noilla pakkasella kerrospukeutumalla? Windstopper paneelit edessä ja sivuilla... ja taitaa olla myös persuuksissa+sisäreisien alueella? Tosi korkea selkämys, mikä tärkeää pakkasella.
Näyttävät kyllä tosi hyviltä. Itsellä on jonkin verran tuota Goren kamaa ja ovat vakuuttaneet laadukkuudellaan.

Itsok
10.12.2009, 11.47
Näyttää päteville noi Goret. Sen verran täytyy lisätä Löfflereistä vielä, että niissä ei sit oo tota jalkaterän alta kulkevaa lenkkiä. Mulla ei pysyny lahkeet paikoillaan talvikengän pitempien varsien sisällä, joten parempi puolisko ompeli sit kuminauhan niihin. Nyt on toiminu, samalla ompeli hieman lyhyemmäksi henkseleitä. Ostin tarkotuksella isohkot housut, et mahtuu sit kylmällä alle kerroksia. On jo riittävästi kokemuksia kiristävistä talvihousuista.

PTM
10.12.2009, 11.58
Käyttänyt molempia noista Löfflerin ja Goren WS housuista. Molemmat ovat ihan päteviä, mutta Gore osoittautui hiukan paremmaksi, joten ääni Gorelle.

PHI
10.12.2009, 13.48
Dodii...nyt sitten tuli tilattua nuo Goren Oxygenit PBK:sta. Eikähän tuolla investoinnilla selvitä useamman talven ajan. Mukava Jallulta Jallulle joululahja :)! Kiitti kaikille hyvistä vinkeistä.

japoo
10.12.2009, 14.02
Itse olen nämä Yokon-housut hyväksi havainnut. Edellinen versio on ns. loppuunajettu ja tänään ostin Kallelta uudet. Mitoitus hivenen muuttunut vanhoista. Windstopperi alas asti ja halvemmat kuin Löfflerit;).

Tässä linkki: http://www.mxsport.fi/bike/product.aspx?productid=86

BONK
11.12.2009, 17.20
Itse olen kanssa käyttänyt Löfflerin pitkiä Gorepöksyjä ilman säämiskää ja alla sitten normaalit pyöräilyhousut sekä tarvittaessa välikerrasto. Löffleristä vaan menee ikävästi kosteus läpi, jos on todella kostea keli tai pidempi reissu. Siihen puutteeseen hommasin tällaiset, jotka ajavat asiansa ihan hyvin, silloin kun vettä tulee vähän enemmän:

http://www.rainlegs.co.uk/

Toisaalla tuosta eVent-kalvosta keskusteltiinkin ja kun se on myös oman kokemuksen mukaan osoittautunut selkeästi paremmaksi kuin XXX-texit, niin Elite 2 takin kaveriksi olen nyt itse tilaamassa tällaisia syys/talvi/kevätpöksyiksi:

http://www.showerspass.com/products.asp?ManId=1213&ProductId=15&Product=Roadie+Pant

dILETANTTI
26.01.2011, 09.38
^Mulle Craft on ollut kohtuullisen hyvä pituudeltaan. Aikalailla sama sisämitta jalassa mutta normihousuissa vyötärö luokkaa 38-40". Craftilta mulla on nyt lyhyet olkaimelliset ajohousut ja rain pantsit. Molemmat XXL ja sopivat. Omaan hanuriin Craftin pehmuste ei ole oikein hyvin istuva. Voisin sanoa, että oma kokemus on, että Craftin XXL:n mitoitus on pitkälle ja tukevahkolle.

kebne
26.01.2011, 20.12
Luottosuosikki talveen on mulla Warmpeacen High pants. Partioaitasta ostin, hintaa oli joku 90-100 ja on ollu sen arvonen.
Se on tuhtia sileää softshelliä, täysin tuulenpitävä ja on kestäny kosteemmatkin kura-ajot metsässä. Lahkeista pidän, ne on kohtuullisen kapeahkot ja muotoillut, ei ole juuri tarvinnu kiristellä pois rattaiden tieltä. Hauka juttu on taas se, että perus lahjevetskojen lisäks housut saa vetskoilla auki yläsivusaumoista. Helpottaa kivasti talvipukeutumista ja samalla sivureiteen saa tuuletusaukot. Vyötärö on korkea ja henkselit/vyön saa irti.

Samu Ilonen
27.01.2011, 08.41
Meillä on ittellä ajossa Shimano, Campa, Assos ja Pearl Izumin talvihousut. PI on noista selkeästi parhaat. Shimanot ok hintaisekseen. Assos oli 300€ ja aika kevät mallia, kuten Campakin, ei ainakaan noissa mun mallissa tarpeeksi tuulisuojaa. Joissakin housuissa ei ole Wind stopperia ollenkaan penikoitten tai genitaalien edessä. Miksihän...? Takana, kohdassa johon joskus lentää takarenkaasta vettä, on myös kiva olla kaistale kalvotettua kangasta.

järppä
27.01.2011, 09.05
Meillä on ittellä ajossa Shimano, Campa, Assos ja Pearl Izumin talvihousut. PI on noista selkeästi parhaat. Shimanot ok hintaisekseen. Assos oli 300€ ja aika kevät mallia, kuten Campakin, ei ainakaan noissa mun mallissa tarpeeksi tuulisuojaa. Joissakin housuissa ei ole Wind stopperia ollenkaan penikoitten tai genitaalien edessä. Miksihän...? Takana, kohdassa johon joskus lentää takarenkaasta vettä, on myös kiva olla kaistale kalvotettua kangasta.

Mikä PI:n malli? Mä oon kattellu, että niistä vois löytyä seuraava talvitrikoo.

Mulla on kaapissa muistaakseni Shimanot ja Adidakset (molemmissa hinta-laatu ok), Gore Bike Wearit (laatu ok, takaa näistäkin puuttuu windstopper), Assokset (laatu ok, mutta ei ole se malliston järein housu eikä niillä sitten tarkene pakkasella), Santinit (no joo ...näitä käytän vähiten). Nykyisistä housuista noi Assokset kyllä selvästi istuvat parhaiten ja tuntuvat mukavimmilta jalkaan.

kervelo
27.01.2011, 09.13
PI:n AmFib-housuissa on etuosan kalvon lisäksi kalvoa myös takana, siinä kohdassa mihin takapyörä heittää kuraa ja vettä. Noita housuja käytän maantiellä siinä vaiheessa, kun Goren WS-housut alkavat tuntua liian kesäisiltä.

Rengas: Goren Power-housuissa ei ole minkäänlaista tuulensuojakalvoa.

Samu Ilonen
27.01.2011, 09.20
Se takana oleva kalvon suikale löytyy aika monesta PI housusta. Olen noittan Campan pöksyjen jälkeen hakenut sellaisia tosi hyviä ja PI on tällähetkellä suosikki. Ilman pehmusteella käytän itte, shortsit alla kuitenkin joka version on vähän hankalampi saada välistä. Yleensä tyrkyttävät pehmusteella nääs. XL koko on nippa-nappa riittävän pitkä kun kinttuväli on 91cm. PI housuja saa 3 tasoa mutta halvimmasta ei ole kokemusta. Suaman talveen kun sitä on turha harkita. Elite ja Pro kyllä käy. Keväällä tulee siirryttyä aika ripeästi Castellin Termal bibshotseihin (paksumpi kangas) ja Nano irtopuntteihin (etuosapitää tuulta ja vähän vettäkin). Pitkätpöksyt ei oikein nappaa kun rengas kapenee alle 30mm...on ne aina vähän kankiat. Muutenkin tulee noudatettua vanhaa viisautta: "Italian talvi on Suomen kesä". Lähes järjestäen sieltäpäin tulevat "talvi" vaatteet on soivaa kamaa täällä useimmiten, ns. "kesälläkin". Poikkeuksena tietty aidot takit..."talvi" paidat on aika kevät/kesä kamaa.

Samu Ilonen
27.01.2011, 09.38
Mikä PI:n malli? Mä oon kattellu, että niistä vois löytyä seuraava talvitrikoo.

Täytyy käydä kattoon, niitä on 3:a mallia mulla. Assos tosiaan istuu hyvin, talvipöksyksi. Tosi ite arvosta kyllä lämpimyyttä sen yli. Pia:lla on Assoksen talvihousut ja kengänsuojat. Ostin Jouluna ne sille. Ne on järeintä mallia...kengänsuojat vähän herätti ajatuksia, ne maksoi saman kuin Shimanon talvipöksyt...se vähän yllätti laskussa. No tietty ei noita nyt missään työmatkalla käytetäkään ja tuleehan sitä reeniäkin ihan tarpeeksi talvella.

Noita erilaisia ajovaattaita löytyy universumista kamala määrä. Ja useimpia tarttee kokeilla että tietää mitkä on hyviä. Riittää siis testisarkaa...

PHI
28.01.2011, 13.42
Toinen talvi kovassa käytössä menossa Gore Oxygen talvihousuilla ilman säämiskää. Erittäin, erittäin tyytyväinen kaikinpuolin. Windstopper paneelit löytyy nilkasta ylös reiteen asti ja takana aina alaselkään asti. Jalan takaosassa nilkasta takareiteen on muuta, joustavaa materiaalia. Siis aivan mielettömän lämpöiset ja laadukkaat pökät, ei voi muuta sanoa. Hinnakkaat tosin, mutta ainakin tässä tapauksessa rahoille sai oivan vastineen.

http://www.gorebikewear.com/cms-images/587/863/WWOXYD-9900-l,7.jpg

http://www.gorebikewear.com/remote/Satellite/PROD_WWOXYD?landingid=1208436873514A

rhubarb
28.01.2011, 15.57
Näyttää siltä että pitää ensi talveksi taas etsiä uudet pitkät…Löfflerit säämiskättömät ovat olleet ihan OK-lämpimät jalassa mutta haalariosa ei nouse tarpeeksi korkealle vaan jää navan seudulle jolloin vatsa kylmenee helposti. Henkselit ovat myös hieman liian joustavat.

PHI
28.01.2011, 20.24
Hyvä, mutta siis nivusissako ei ole suojaa?
Miten on muuten Goren mitoitus, onko kapea?

No periaatteessa yritän löytää XXL pituiset housut XL vyötärollä/leveydellä.

On nivusissa suojaa ja korkealle onkin, samoin kuin selän puolella. En ole tähän päivään mennessä löytänyt vielä toisia pitkiä talvihousuja, joissa Windstopperia olisi käytetty yhtä kattavasti kuin näissä Oxygeneissä.

Jos sä katsot tuota linkittämääni kuvaa, niin näet mihin asti Windstopperi edessä nousee; eli tuollaiset 20 cm haaroista ylös. Koskaan ei ole etumusta palellut lenkeillä; kylmin ollut 3 h parinkympin pakkasessa klv-ajelua.
Selän puolella Windstopperi nousee 35 cm haaroista ylös. Nämä lukemat siis M-koon pöksyissä.

Goren mitoitus on mielestäni ihan normi; ehkä hiukan pitkät, joten tuo sun XXL/XL- kombo vosi olla aika toimiva. Gorellahan on nuo housujen mitatkin ilmoitetu tosi tarkkaan, joten niistä on hyvä katsoa sopivat.

Itse olen 170cm pitkä (jalan sisämitta 82cm) ja mulle koko M on juuri passeli. Ei mikään makkarankuori, vaan alle mahtuu hyvin kelien mukaan 1-2 kerrastoa. Ja tuo Soft Shell on materiaalina todella miellyttävä.

Niin ja talvihousu saa ollakin mieluummin hieman reilu kuin pinkeä, jotta lämpö pysyy. Ja ilman säämiskää ehdottomasti (alle sitten normi lyhyet kesä bibsit säämiskällä).

PHI
28.01.2011, 21.05
Näyttää siltä että pitää ensi talveksi taas etsiä uudet pitkät…Löfflerit säämiskättömät ovat olleet ihan OK-lämpimät jalassa mutta haalariosa ei nouse tarpeeksi korkealle vaan jää navan seudulle jolloin vatsa kylmenee helposti. Henkselit ovat myös hieman liian joustavat.

Tuo vatsan kylmeneminen voi johtua myös ajotakista. Ehkä liian ohut / tuulenpito vaillinainen? Mulla nousee Windstopperi noissa omissa Goreissa hieman navan ylle ja koskaan ei ole vatsaa paleltanut.

Mielestäni talviajotakin tulee olla housujen tapaan riittävän paksua matskua ja hieman reilu, jolloin alle jäävä ilma lisää lämpimyyttä huomattavasti. Kisakireet takit ovat taatusti kylmiä talvella, jos sellaisia sattuu käyttämään.

rjrm
28.01.2011, 22.18
Mielestäni talviajotakin tulee olla housujen tapaan riittävän paksua matskua ja hieman reilu, jolloin alle jäävä ilma lisää lämpimyyttä huomattavasti.

Sehän on täysin kiinni siitä, mitä on takin alla. Löfflerin San Remo (kevyt takki) riittää oikein mainiosti -20C pakkasille asti, jos alla on ohut villaneule ja pitkähihainen villapaita. Ja villainen putkikauluri kaulassa. Sen verran pitää takissa tietysti olla tilaa, että nuo paidat alle mahtuvat, mutta ohuita ovat. Eivät siis mitään "norjalaisvillapaitoja".

RM

rhubarb
28.01.2011, 23.22
Tuo vatsan kylmeneminen voi johtua myös ajotakista. Ehkä liian ohut / tuulenpito vaillinainen? Mulla nousee Windstopperi noissa omissa Goreissa hieman navan ylle ja koskaan ei ole vatsaa paleltanut.

Eri takki saattaisi auttaa, mutta housut ovat silti liian matalat – kesähousujen korkuiset – eikä WS-kalvo yllä aivan ylös asti. Esim. alla olevat Assoksen 3/4-housut nousevat 5-6cm korkeammalle – vaikka päällimmäiset housut eivät tietenkään istu aivan yhtä tiukasti.

Nuo Goret näyttävät ihan päteviltä, täytyy tosiaan katsella ensi vuodeksi taas uusia. Näitä ei voi varauksetta suunnitella.

Ski
31.01.2011, 22.54
Sijoitin uusiin housuihin, olihan vanhat polyesteri säämiskäiset Italian marketista jo aika nihkeet, mutta vielä ihan kokonaiset (melkein... :) )
Niiden päällä oon pitäny Halti Drymax henkselihousuja, joissa edessä tuulisuoja, takana oikein mukava joustava materiaali, koko sivun vetskarit sekä henkselit. On tuo yhdistelmä toiminut sitten syksyn sateiden sekä -29C tässä tänä talvena.
No nyt tosiaan visa vinkuun ja uudet Pearl Izumi PRO Softshell Cycling Bib Tight lähti mukaan. Oon 186 ja L koko sopiva. Ei nää nyt -3C lämpötilassa mitkään lämpimät olleet ku astuin ulos mutta ajossa kyllä oikein sopivat ja mukavan sopivan "lämpimät". Pitää jatkaa testausta ja perspehmusteetkin tuntuivat oikein mukavalta. Luultavasti kovemmilla pakkasilla pitää heittää taas Drymaxit päälle.
Oli kädessä myös Löflerit mutta nää tuntu jotenki vahvemmilta ja istuvimmilta "käteen".

rhubarb
13.02.2011, 00.41
Tässä kuva 998 sanan tilalle selvittämään mikä Löfflerin housuissa on vikana (on toki muistettava että alla on nuo A:t sekä tällä kertaa kahdet galsonget mutta silti):

http://mypi.cx/z.jpg

Eli en voi noita suositella.

VPR
03.03.2011, 00.03
Löfflerit säämiskättömät ovat olleet ihan OK-lämpimät jalassa mutta haalariosa ei nouse tarpeeksi korkealle vaan jää navan seudulle jolloin vatsa kylmenee helposti. Henkselit ovat myös hieman liian joustavat.
Mulla samoja havaintoja ja noi Goren Oxygenit näyttäis hyviltä, pitää harkita ens talvelle. Tämä lopputalvi menee vielä Löfflereitä tuunaamalla.

VPR
11.10.2011, 22.55
Goren Oxygenit tuli tänään ja hyvältä vaikuttavat. Ovat tosin melko kisakireet kun on tuota jerkkua kertynyt reiteen, mutta pienellä suostuttelulla venyvät päälle eivätkä purista. Pitkät kalsaritkin mahtuvat kesäpöksyjen ja noiden väliin ilman suurempia ongelmia, mutta kesäpöksyt ja irtolahkeet eivät enää niinkään koska materiaali menee ruttuun polvitaipeisiin eikä niissä ole liiemmin ylimääräistä tilaa. Parin-kolmen kuukauden päästä nähdään olivatko hintansa väärtit.

rhubarb
11.10.2011, 23.22
Otin täksi kaudeksi koekäyttöön Raphan “Deep Winter”-mallin, jonka pitäisi olla tavallista Winter-malliakin parempi. Istuvuus hyvä, housu nousee tarpeeksi korkealle, hyvät lenksut. Ei kuitenkaan hirmu paksut.

Pikku testi maanantaina sateessa, pitivät jonkin verran vettä ja pysyivät kastumisesta huolimatta kohtuullisen lämpiminä.

TuH
11.10.2011, 23.29
Palatakseni noihin vatsaa kylmettäviin Löfflerin henkselihousuihin, eikö ongelma olisi yksinkertaisesti kierrettävissä Windstopatulla aluspaidalla?

rhubarb
11.10.2011, 23.51
Palatakseni noihin vatsaa kylmettäviin Löfflerin henkselihousuihin, eikö ongelma olisi yksinkertaisesti kierrettävissä Windstopatulla aluspaidalla?

Sellainenkin on. Sanoisin yksinkertaisesti että samaan hintaan saa tuotteita jossa ei nimenomaista ongelmaa (tai ongelmia, pohjalenksujen puute + heikompi istuvuus) ole, joten en näe syytä suositella Löffleriä.

(Jos joku kuitenkin haluaa kyseiset housut kokoa 48/S sopuhintaan, tiedustelkaa.)

Speedgoat
12.10.2011, 09.59
Onko kenelläkään kokemusta näistä?
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=34853

Onko Enduran mitoituksesta mitään käsitystä, riittääkö L 178/86 kaverille? Reisissä on jonkin verran paksuutta, joten ainakin Nalinilta joudun ottamaan XXL:n.

JackOja
12.10.2011, 10.33
Onko Enduran mitoituksesta mitään käsitystä, riittääkö L 178/86 kaverille?...

Käy sovittamassa R-Techillä (http://www.rtechsuspension.fi/product_info.php?products_id=7888) ;)

Vaikka ostakin sieltä kun hintaero on noin pieni :rolleyes:

Speedgoat
12.10.2011, 10.40
Kappas perhanaa, näitähän myy joku suomessakin. Ehdottomasti suosin paikallista kauppiasta!

PaH
12.10.2011, 10.41
Yks suositusääni lisää noille PI:n Amfibeille. Jokusen sadekelilenkin tehnyt noilla mätömärässä metsässä ja ollut
positiivisen yllättynyt -
1) istuvuudesta - muotoilu on just eikä melkein, vaikka lahkeissa ei ole lenkkejä jalan alle, niin lahje ei nouse -
vyötärölinja juur sopivan matala omaan makuun
2) vedenpitävyydestä - runsas sade ja vielä runsaampi roiskevesi kestää kankaan oikealla puolen - sisus pysyy
mukavan kuivana
3) softshellin pinnanmuodostus / -käsittely - kertynyt savikuramutasonta lähtee harjaamalla (märkänä) hyvin irti

Mulla kokona M (179/70), S meni päälle mut ahisti. Käyttö kurashortsien alla.

juhapoika
12.10.2011, 21.03
Sellainenkin on. Sanoisin yksinkertaisesti että samaan hintaan saa tuotteita jossa ei nimenomaista ongelmaa (tai ongelmia, pohjalenksujen puute + heikompi istuvuus) ole, joten en näe syytä suositella Löffleriä.

(Jos joku kuitenkin haluaa kyseiset housut kokoa 48/S sopuhintaan, tiedustelkaa.)

Kerro minulle sopuhinta yv:nä.

AinaVanteilla
30.10.2011, 18.16
Millaisia housuja (ei siis kireetä "spandexia") on ollut tapana laittaa mehtää syssyllä ja tavella. Toimiiko DH-tyyppiset housut (sinisalot, Troy Lee Designit) ns. persu suomi trailiajossa lainkaan ?. Itse on tullut mentyä ties millä windstopper etc "tuulipuvuilla", mutta ajattelin että jos nyt satsais oiken laji nmukaisiin housuihin ja näyttäisi todella uskottavalta :-)

Jake_Kona
30.10.2011, 18.53
Tein 100 km reissun +5°C pari viikkoa sitten. Koska olen 2m niin ainoa paikka josta olen löytänyt ajoasuja on AeroTechDesigns.com . No asiaan kylmällä ja tuulisella kelillä ( kuivaa kuitenkin) minulle riitti Men´s Pro Bike Shorts 4xl, välikerroksena (Erätukun 3xl) Ned-tekninen alusasu ja päälikerroksena Tall man´s spandex workout tights. Repussa oli vielä lisää vaatetusta, mutta en tarvinnut sitä, yllättävää kyllä. Molemmat, pyöräilyshortsit ja spändeksit, ovat topattua mallia joten en kärsinyt kylmästä viimasta haarusalueella. Kylmä tuli varpaisiin, mutta se johtui pyöräilykengistä. Muuten lämpimät jalat ja kroppa.:)

Luulisin itse selviäväni tällä housusetillä +-0 keliin asti ja kun lisänä laittaa päälle vielä goretex-tyyppiset ( erätukun Tad-kalvollinen ulkoilupuku) housut pitää sateet ja tuulet täysin.

Nyt vedellyt lyhyitä alta 20km lenkkeja -5°c tuulipuvun housut ja spandexit. Alla pyöräilyshortsit ja metsurin alusasu.

http://aerotechdesigns.com , pyöräilyasut pitkille ja tukeville :cool:

Pyöräpummi
30.10.2011, 19.33
Uusi Assos LL.fugu_S5 on aivan käsittämättömän hyvä ja täydellinen, aivan kuin jumalan luomaa!
Mitoitus on hieman väljempää kuin LL.617_S5:ssa.
Vaikka LL.fugu_S5 MAKSAA on se aivan totaalisesti sen arvoinen. Kuitenkaan ei tuo hinta hardcore-pyöräilijälle pitäisi olla este.
Ennen kuin olette käyttäneet tätä asua ette edes ymmärrä kuinka hyvä vaatteesta voidaan tehdä.
Pro-hemmoilla on pro-työkalut ja asuste on urheilijan työkalu.

http://assos.com/fileUpload/images/2714_4.jpg

Matsuma
30.10.2011, 19.36
http://aerotechdesigns.com , pyöräilyasut pitkille ja tukeville :cool:

Kiitti vinkistä! Loistavat valikoimat myös naisille, kokoja löytyy laidasta laitaan :)

jan52
30.10.2011, 20.12
Millaisia housuja (ei siis kireetä "spandexia") on ollut tapana laittaa mehtää syssyllä ja tavella. Toimiiko DH-tyyppiset housut (sinisalot, Troy Lee Designit) ns. persu suomi trailiajossa lainkaan ?. Itse on tullut mentyä ties millä windstopper etc "tuulipuvuilla", mutta ajattelin että jos nyt satsais oiken laji nmukaisiin housuihin ja näyttäisi todella uskottavalta :-)

Käyttökokemusta ei vielä löydy, mutta itse ajattelin tilata tommoset: http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=69227
(http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=69227)
On ainakin maastopyöräilyyn suunniteltu, eikä motocrossiin niin kuin yleensä.
Jos jollain on kokemusta noista Royalin housuista, niin kertokaa ihmeessä.

kojak
30.10.2011, 21.58
Uusi Assos LL.fugu_S5 on aivan käsittämättömän hyvä ja täydellinen, aivan kuin jumalan luomaa!

Varmaan on hyvät vermeet, sitä en kiistä, mutta jotenkin huvittavat nuo valmistajan sivut (http://www.assos.com/en/19/singleProduct.aspx?prod=377), jossa kerrotaan näin:

Wear your LL.fugu as warm tights in extreme winter conditions, at about –6 to +6 degrees Celsius.

En noista Sveitsin extreme-olosuhteista tiedä, mutta Suomessa ei -6 celsiusta niin kauhean extremeä vielä ole. Tai no ehkä Ahvenanmaalla :).

rhubarb
30.10.2011, 22.57
Pro-hemmot ajavat siellä +6˚C:ssa, hyvin toimii.

Pyöräpummi
30.10.2011, 23.12
Pro-hemmot eivät aja kylmässä. Kylmä ilma on absoluuttisesti hyvin kuivaa ja siksi rasittaa hengistyselimistöä. Eikös juuri tästä syystä hiihtäjilläkin ole rasitusastma aika yleinen?
Jos on kylmää niin silloin sisäpyöräillään, ollaan talvileirillä tms.

kolnakoko?
30.10.2011, 23.24
Vaikka LL.fugu_S5 MAKSAA on se aivan totaalisesti sen arvoinen. Kuitenkaan ei tuo hinta hardcore-pyöräilijälle pitäisi olla este.
Ennen kuin olette käyttäneet tätä asua ette edes ymmärrä kuinka hyvä vaatteesta voidaan tehdä.

http://assos.com/fileUpload/images/2714_4.jpg
Itselläni on pykälää kylmempi malli näille keleille ja vielä lähes nollaan asti. Mikäli meinaisin ajaa talvella, ostaisin uudet fugut tietenki. Mulla on kaikki ajovaatteet Assosta ja ei tarvitse muita harkitakaan, on niin helkatin toimivia ja laadukkaita. Assokselta löytyy vehkeet keliin kuin keliin, tosin jossain kohtaa hinnat alkavat tökkiä. Uusi kovan sateen takki taisi olla 400€ ja siinä kohtaa tulee mieleen, josko siirtäisi treeniä kuivempaan ajankohtaan.

JaakkoRa
30.10.2011, 23.29
Kävin kattomassa Intersportissa pitkiä housuja talviajoon. Haen windstopper - housuja ja mm. Löffler täyttää nämä kriteetit. Löfflerissä ei ollut ollenkaan toppauksia takapuolen kohdalla. Onko tää yleinen käytäntö talvihousujen kanssa? Vierestä sai sitten ostaa alushousuja, joissa oli toppaukset ja ne on ilmeisesti sitten tarkoitettu noiden kanssa käytettäviksi? Vähän hölmö kysymys ehkä, mutta ei ole tullut aikaisemmin harrastettua talvifillarointia...

VPR
30.10.2011, 23.31
Löytyy sekä säämiskällä että ilman, etelässä suositaan säämiskällä mutta pohjoisessa on kiva saada vähän kerroksia alle. Voi myös käyttää omia lempihousujaan alla eikä tartte pestä pitkiä joka ajon jälkeen.

rolle72
30.10.2011, 23.35
Pro-hemmot eivät aja kylmässä. Kylmä ilma on absoluuttisesti hyvin kuivaa ja siksi rasittaa hengistyselimistöä. Eikös juuri tästä syystä hiihtäjilläkin ole rasitusastma aika yleinen?
Jos on kylmää niin silloin sisäpyöräillään, ollaan talvileirillä tms.
Plääh. Ei se mitään kuivaa ole eikä edes kylmää, kun ostaa muutamalla kympillä hengitysilmanlämmittimen. Mulla on ihan oikea astma eikä mikään mammareiden rasitusastma, ja oikein hyvin tuli viime talvena maskin kanssa hiihdettyä –20 °C lämpötiloissa. Maskin läpi tuleva sisäänhengitysilma on tuollaisessa kelissä noin +5 °C. Kunnon pakkasille voi sitten hankkia vielä tuhdimman lämmittimen, jos tuntee tarvetta.

Jääkää te muut vain sisälle, mä lähden urheilemaan. ;)

Pyöräpummi
30.10.2011, 23.54
Plääh. Ei se mitään kuivaa ole eikä edes kylmää, kun ostaa muutamalla kympillä hengitysilmanlämmittimen. Mulla on ihan oikea astma eikä mikään mammareiden rasitusastma, ja oikein hyvin tuli viime talvena maskin kanssa hiihdettyä –20 °C lämpötiloissa. Maskin läpi tuleva sisäänhengitysilma on tuollaisessa kelissä noin +5 °C. Kunnon pakkasille voi sitten hankkia vielä tuhdimman lämmittimen, jos tuntee tarvetta.

Jääkää te muut vain sisälle, mä lähden urheilemaan. ;)

Noin sitä pitää!

Miten sitten selität sen että pakkasilmalla ihmisestä tulee hengittäessä ulos höyrypilvi?

rolle72
31.10.2011, 00.21
Miten sitten selität sen että pakkasilmalla ihmisestä tulee hengittäessä ulos höyrypilvi?
Uloshengitysilman kosteuden tiivistymisellä tietysti. Miten se liittyy siihen, että hengitysilmanlämmittimellä pystyy vallan mainiosti urheilemaan missä tahansa Suomen kelissä, jos muu vaatetus vain piisaa?

Pyöräpummi
31.10.2011, 00.55
Uloshengitysilman kosteuden tiivistymisellä tietysti. Miten se liittyy siihen, että hengitysilmanlämmittimellä pystyy vallan mainiosti urheilemaan missä tahansa Suomen kelissä, jos muu vaatetus vain piisaa?

Pakkasilmaa jossa suhteellinen kosteus on korkealla lämmitettäessä muuttukin suhteellinen kosteus alhaiseksi. Ilmiötä pahentaa jos pakkasilman suhteellinen kosteus on alhaalla.
Vaikka siinä suun edessä olisikin lämmitin niin se ei poista kuivattumisongelmaa, paitsi siinä tapauksessa jos laitteessa olisi tehokas kosteuttaja.

Kun se kuiva ilma sitten menee sinne hegitystiehyeihin niin se haihduttaa mukaansaa kosteutta tiehyeiden pinnasta. Yksinkertaisesti sanottuna se kuivattaa, joka ei ole terveellistä. Tästä syystä pakkasilmalla yksi tärkein lenkkikaveri on termospullo tai useampi jos meinataan olla pidempään siellä. Sitä nestettä haihtuu tietenkin myös iholta.

Huippu-urheilussa pyrittäessä tehokkaisiin harjoituksiin hengitystieyhyeiden kuivuminen on ongelma.
Täytyy myöntää että tämä on minulle arvaus rasitus-astman yleisyyden vuoksi, mutta paremmin hiihtoa tuntevat voisivat kumota taikka vahvistaa väitteen.

kolistelija
31.10.2011, 01.08
Mä luulin että hiihtäjien astma johtuu astmapiipun tarpeesta... :o

rolle72
31.10.2011, 01.35
Vaikka siinä suun edessä olisikin lämmitin niin se ei poista kuivattumisongelmaa, paitsi siinä tapauksessa jos laitteessa olisi tehokas kosteuttaja.
En tiedä muuta kuin omasta kokemuksestani, että en ole huomannut mitään ongelmia hengityksessä tuon maskin kanssa. Sinne sisään kondensoituu aina kohtalainen määrä kosteutta. Liekö se sitten pitäisi ilmankosteuden suun edessä ja siten hengitysilmassa normaalia pakkasilmaan kosteampana. Kun maskin ottaa parinkympin pakkasessa vielä ulkona ollessaan lenkin jälkeen pois, tuntuu hengitysilma kovin raa'alta.

TetedeCourse
31.10.2011, 09.35

Kuinka tän kanssa pissitään ???:rolleyes:

Makke
04.11.2011, 19.31
Syksyyn/talveen etsinyt löysiä pitkiä ajohousuja "perus" polku ajoon huonolla menestyksellä. Mieleen tuli, että jos ostaisi joko löysät shortsit tai 3/4 housut ja kylmät kelit pitäisi niiden alla sukkikset? Onko kenelläkään kokemuksia tuollaisesta yhdistelmästä. Saisi samalla kesällekkin housut samaan rahaan:)

rolle72
04.11.2011, 19.57
Näyttää hänessä olevan molemmista suunnista aukeava vetoketju edessä, eli vetskaria alapäästä vähän auki ja loppu perinteiseen tyyliin.

Pyöräpummi
04.11.2011, 20.22

Erinomaisen tärkeä kysymys!
Vanha kiinalainen sananlaskukin sanoo että näytät heikkoutesi jos et pysty pissimään pidemmälle kuin toverisi.
Kuullostaa huumorilta mutta siinä on paljon perää. Nuoret miehet kyselkää vaikka vanhemmilta miehiltä!

On nyt tullut testattu sen verran että voin rintaäänellä kertoa. Kaikissa uusissa Assoksen pitkiksissä on kahteen suuntaan avautuva vetoketju. Avaamisen voi alkaa sekä alhaalta tai ylhäältä.

Veden heittäminen onnistuu hyvin. Tosin ainakin minä joudun hieman köyristämään lantion/alaselän aluetta jotta hepin saisi vetoketjun alimman kohdan yläpuolelle. Elikkä olemaan kumarassa toimenpiteen aikana.
Kyllä rakko tyhjentyy täydellisesti ilman ihmeenpiä kommervenkkejä.

Nämä housut ovat kaikkein paras vaatekappele mitä minulla on koskaan ollut. Ainoan varauksen teen koon suhteen että hyvin hoikille kokoalueen alapäässä saattaa olla pientä löysyyttä. Tietenkin kokeilemalla siitä selviäisi jos se on vain mahdollista.

Assoksen lämpötila-alueet eivät kohdallani aivan pidä paikkansa. Fugu-housutkin ovat toimineet hyvin +10 asteessakin. Tietenkin nillä joilla on korkeampi tehontuotto on myös suurempi hukkalämpö. Jos siihen vielä lisätään solubiologinen etu niin pärjätää jo huomattavasti kylmemmässä samoilla asuilla.

timppi
04.11.2011, 20.38
Syksyyn/talveen etsinyt löysiä pitkiä ajohousuja "perus" polku ajoon huonolla menestyksellä. Mieleen tuli, että jos ostaisi joko löysät shortsit tai 3/4 housut ja kylmät kelit pitäisi niiden alla sukkikset? Onko kenelläkään kokemuksia tuollaisesta yhdistelmästä. Saisi samalla kesällekkin housut samaan rahaan:)

Näin minä ajattelin talvella ajella.. Tosin nuo enduran singleträkit saisi olla pikkuisen pidemmät. Jää vähän nilkoista vajaaksi, kesällä kyllä ovat ihan ok..

Jani73
27.11.2011, 01.22
Tuli haettua tänään nuo Goren Oxygenit ilman pehmustetta.
Otin XL-koon, jossa lantion kohta jää hieman väljäksi, XXL-koossa se olisi ollut jo todella löysä. Housujen koko on yleensä W34xL34-35. Jalan sisäpituus on 97cm, eikä lahje Goreissa ollut mitenkään lyhyt, kun vedin ne venyttämättä jalkaan. Kangas jäi ehkä n2cm haaroista irti.

appmot
27.11.2011, 13.00
Tuli haettua tänään nuo Goren Oxygenit ilman pehmustetta.
Otin XL-koon, jossa lantion kohta jää hieman väljäksi, XXL-koossa se olisi ollut jo todella löysä. Housujen koko on yleensä W34xL34-35. Jalan sisäpituus on 97cm, eikä lahje Goreissa ollut mitenkään lyhyt, kun vedin ne venyttämättä jalkaan. Kangas jäi ehkä n2cm haaroista irti.
Mulla parit Goren pitkät ajohousut ja koko on L. Hiukan ehkä ahdistaa, joten seuraavaksi otan XL:ät kylmemmille keleille, kun alle tarvitsisi saada vaatetta. Lahkeen pituus L koossakin riittävä. Mun pituus 183cm ja jalan sisämitta 86,5cm. Painoa ehkä 85kg. Onko sulla kirjoitusvirhe, kun jalan sisäpituus 97, vai kuinka pitkä olet?

Jani73
27.11.2011, 13.16
Mulla on pituutta kymmenisen senttiä enemmän kuin sulla, eli n193cm ja painoa n83kg.

OJ
11.12.2011, 18.09
Pitäis löytää hiihto/talvipyöräilypöksyt ja olen luuraillut eri nettisivuja, mutta heikosti löytyy infoa mitä noi housut ihan oikeasti ovat.

Vaatimukset:
Tuultapitävä etuosa ja saa mennä vähän sivujenkin puolelle. Mitään katkoja ei saa olla esim. polvien kohdalla.
Mielellään henkselillinen ja jalkalenkillinen, että pysyy housut jalassa.
Saa olla joko sukkikset tai vähemmän sukkikset. Pieni väljyys mitoituksessa ei haittaa kun sinne alle pitää mahtua pitkät thermo-housut ja "munasuojat" käytännössä jokaisella käyttökerralla
Pitäisi löytyä jostain niin, että ehtisi postilla tms. Suomeen uudeksivuodeksi tai sitten jostain Etelä-Suomen paikallisesta.

Mä en talvella ajele kuin lämpiminä päivinä, mutta näin vanhemmiten hiihtäessä alkaa tulemaan kylmä. Hiihdon pakkasraja on -25, mutta täällä tuulee eikä ole pusikoita mihin pääsisi suojaan.

EDIT: Goren Xenon, Oxygen tai Fusion näyttää OK housuilta, mutta tietääkö joku onko niissä koko etuosa Windstopperia.

appmot
11.12.2011, 19.55
Mulla on muistaakseni noi Oxygenit ja etuosa on Windstopperia, samaten takana on myös reilusti kalvoa. Jalkalenkit löytyy myös. Mielestäni hyvät ja lämpöiset housut. Ei kuitenkaan liian tiiviit, vaan sivuilla on hengittävämpää kangasta. Lämpöisille keleille löytyy Goren Contestit, ja niissä ei ole takana tuota tuulensuojaa.

PHI
11.12.2011, 20.04
Siinä on OJ edellisellä sivulla mun kokemuksia Oxygeneistä.

Jani73
11.12.2011, 20.25
Pikku vinkkinä, että Turun Nummen Pyörästä löytyy Pearl Izumin tuotteita.

Ellen ihan väärin muista, niin löytyy mm Elite Series Amfib Bib Tights (http://www.pearlizumi.com/publish/content/pi_2010/us/en/index/products/men/ride/apparel/0.-productCode-11111031.html).

vema60
11.12.2011, 21.45
Apua! Eiks Urheiluareenasta saa enää Isowind ajohaalareita. No ei noi edellisetkään oo vielä mikskään menny, mutta kestääkö ne vielä seuraavat 5 vuotta

juminy
08.01.2012, 23.45
Noita Löfflerin WS-housuja tunnutaan monesti kehuvan. Itse en oikein tykkää, koska:
- windstopperia ei ole tarpeeksi, toimii ehkä hiihdossa, mutta fillaroidessa viima käy persiillekin, ainakin minulla ja ajan vieläpä maastossa ja hiljaa
- vatsa tosiaan tuntuu kylmyvän, tosin johtuu minulla varmaan läskistä, jossa ei tarpeeksi veri kierrä
Varmaan ovat hyvät hiihdossa, mutta minä en. Myyn nuo pois kun löydän paremmat.

Heitin tänään vanhat kuorihenskelihousuni energiajakeeseen, hajosivat kuluneisuuttaan käs..jalkaan. Olen koittanut - laiskasti tosin - katsella jotain maastokuskin kuorihousua tms., mutta harvassa on henskeleitä. Ei henskeleitä, ei talviajoa! Kele! Ajoin tänään -10 kelissä Endura Singletrackeilla enkä aja enää. Hanuri pysy lämpimänä, mutta alaselkä ei. Eilen ajoin lähes 10 astetta lämpimmämmässä Löfflereillä ja alaselkä pysyi lämpimänä, mutta hanuri meinas jo kylmyä. Ei nyt vielä kylmynyt pahemmin, muttei nuo toimi minulla ollenkaan. Windstopperia tarvitaan lisää! Takkina mulla on Löfflerin joku softshell, se toimii ihan ok.

Jos ymmärsin oikein, niin myötäisistä tuo Goren Oxygen saattaisi olla ratkaisu. Entäs lökät, löytyykö hyviä henskelillisiä?

VPR
08.01.2012, 23.54
Tänään oli kyllä Goreillakin hanuri viileä kun otti housut pois, ajon aikana en huomannut.

JiiPee
08.01.2012, 23.55
Noita Löfflerin WS-housuja tunnutaan monesti kehuvan. Itse en oikein tykkää, koska:
- windstopperia ei ole tarpeeksi, toimii ehkä hiihdossa, mutta fillaroidessa viima käy persiillekin, ainakin minulla ja ajan vieläpä maastossa ja hiljaa
- vatsa tosiaan tuntuu kylmyvän, tosin johtuu minulla varmaan läskistä, jossa ei tarpeeksi veri kierrä
Varmaan ovat hyvät hiihdossa, mutta minä en. Myyn nuo pois kun löydän paremmat.

Heitin tänään vanhat kuorihenskelihousuni energiajakeeseen, hajosivat kuluneisuuttaan käs..jalkaan. Olen koittanut - laiskasti tosin - katsella jotain maastokuskin kuorihousua tms., mutta harvassa on henskeleitä. Ei henskeleitä, ei talviajoa! Kele! Ajoin tänään -10 kelissä Endura Singletrackeilla enkä aja enää. Hanuri pysy lämpimänä, mutta alaselkä ei. Eilen ajoin lähes 10 astetta lämpimmämmässä Löfflereillä ja alaselkä pysyi lämpimänä, mutta hanuri meinas jo kylmyä. Ei nyt vielä kylmynyt pahemmin, muttei nuo toimi minulla ollenkaan. Windstopperia tarvitaan lisää! Takkina mulla on Löfflerin joku softshell, se toimii ihan ok.

Jos ymmärsin oikein, niin myötäisistä tuo Goren Oxygen saattaisi olla ratkaisu. Entäs lökät, löytyykö hyviä henskelillisiä?

Käy koittamassa partsikassa tommosia (http://www.partioaitta.fi/Miesten_vaatteet/Housut_ja_shortsit/Tuulenpitavat_housut/Warmpeace_High_Pants). Mä oon tykänny kun on tarpeeks pituutta lahkeissa, henkselit ja mahdollisuus avata vetskarilla sivusta.

Shimaani
09.01.2012, 01.45
... Entäs lökät, löytyykö hyviä henskelillisiä? Hö? Mulla on mettässä uloimpana kerroksena TLD pomminkestävät irtopunttihousut joihin voi laittaa semmottiset vallankumoukselliset (hirvenkuvilla varustetut) irtohenkselit. Ei vilku persse eikä kylmene alaselkä.:cool:

PaH
09.01.2012, 10.25
Laittaa sen myötäisen sinne alle ja vetää maun mukaiset shortsit tai 3/4- pituiset byysät siihen päälle - toimii.
Yhdistelmä näyttää kait aika roisilta, mut ketäpä se metsässä haittais.

Noi Löefflerin WS- trikoot on paremmat hiihtäessä kun fillarin kans IMO, Goren vastaavista ei oo kokemusta
eikä tulekaan niin kauan kun PI:n Amfibeja saa lähikaupan hyllystä.

juminy
09.01.2012, 10.28
Kiitosta vinkeistä. Meinasin jo tilata Goret, mutten vielä ehtinytkään. Niin niistä henskeleistä, ettei ne tosiaan yksin riitä, vaan pitää olla tuulentoppaajaa alaselkään asti, siitä mielessä Oxygeni vaikuttaa hyvältä.

oil
09.01.2012, 10.32
Käy koittamassa partsikassa tommosia (http://www.partioaitta.fi/Miesten_vaatteet/Housut_ja_shortsit/Tuulenpitavat_housut/Warmpeace_High_Pants). Mä oon tykänny kun on tarpeeks pituutta lahkeissa, henkselit ja mahdollisuus avata vetskarilla sivusta.

Noi sopisi muuhunkin talviulkoiluun kuin pyöräilyyn. Miten lämpimät nuo on, pärjääkö pikkupakkasilla kävelylenkillä tms ilman kerrastoa?

Plus
09.01.2012, 11.18
Mulla on Goren Countdown AS Pantsit ja niissä ihan tavalliset henkselit lisänä. Irtohenkselit muuttaa nuo housut ihan eri levelille. Ei tarvitse pitää vyötärynarua ahdistavan kireällä että pysyy housut jalassa. Tai ei ne edes pysy vaikka kuinka kiristäisi narua. Suosittelen henkseleitä todella lämpimästi. Lahkeet noissa saisi olla vieläkin pidemmät, XXL:n lahje on juuri ja juuri riittävä 92 cm sisäjalalle. Aiemmin oli XL:t ja niissä oli aina nilkat paljaana vaikka muuten olivatkin sopivat. Pakkasviima käy vähän jalkoihin lahkeiden katkaisukohdista. Ilman shortsiominaisuutta nuo olisivat vielä paremmat housut.

Lisäksi mulla on Goren kidney warmer, ja se pitää hyvin alaselän lämpimänä. Kumartuessa matalana matalaan ajoasentoon se vaan ahdistaa vähän vatsapuolelta. Noidannuolet käytännössä loppuivat alaselänlämmittimen myötä.

Fusion SO bibtightsit löytyy myös, ja niissä olen ajanut maantiellä nollakeliin asti, alla merinokalsarit. Kylmemmässä ei pysty, koska sisäreisien yläosassa olevissa kaistaleissa ei ole WS-suojausta ja tuuli käy nivusiin. Selkäpuolella suojausta tosin on riittävästi. Muuten ihan hyvät mutta aika lyhyet lahkeet noissakin.

Zarni
09.01.2012, 13.28
Mulla on Goren Countdown AS Pantsit ja niissä ihan tavalliset henkselit lisänä. Irtohenkselit muuttaa nuo housut ihan eri levelille. Ei tarvitse pitää vyötärynarua ahdistavan kireällä että pysyy housut jalassa. Tai ei ne edes pysy vaikka kuinka kiristäisi narua. Suosittelen henkseleitä todella lämpimästi. Lahkeet noissa saisi olla vieläkin pidemmät, XXL:n lahje on juuri ja juuri riittävä 92 cm sisäjalalle. Aiemmin oli XL:t ja niissä oli aina nilkat paljaana vaikka muuten olivatkin sopivat. Pakkasviima käy vähän jalkoihin lahkeiden katkaisukohdista. Ilman shortsiominaisuutta nuo olisivat vielä paremmat housut.Pitäs vissiin kokeilla henkseleitä, noita housuja tosiaan saa useammankin kerran nostella maastolenkin aikana, varsinkin jos joutuu välillä tunkkaamaan. Vyötärö saisi olla paremmin muotoiltu tai resorissa saisi olla jonkunlainen kumitus, että nuo pysyisi paremmin ylhäällä. Kovemmissa keleissä ei ole vielä päässyt kokeilemaan, mutta ainakin tuonne viiden asteen pakkaseen pärjää sellaisenaan. Yhdellä lenkillä oli kymmenkunta astetta pakkasta, alla Aclima verkkomerinot (http://www.aclima.no/index.php?view=prod&cat=1&subcat=2&lang=en) (V-leka (http://www.varusteleka.fi/search.php?action=send_search&condition=aclima&Hae.x=57&Hae.y=6)), jaloissa tuntui jo liiankin kuumalta.
En ole ainakaan näillä keleillä huomannut että katkolahkeisuus aiheuttaisi pakkasviiman läpituloa. Nimenomaan katkolehkeisuus tekee näistä erinomaisen hyvät housut jopa ympärivuotiseen käyttöön! Vesisateellakin housut toimivat pari-kolme tuntia, ennen kuin vesi tulee läpi.
Ehkä paras vaateostos pitkiin aikoihin, ainoa miinus tulee tuosta huonosta "päälläpysyvyydestä".

JackOja
09.01.2012, 13.51
Mulla on Goren Countdown AS Pantsit... XXL:n lahje on juuri ja juuri riittävä 92 cm sisäjalalle.....

...erinomaisen hyvät housut...

Mitenkäs paksua tuo kangas on? Onko se sellaista kivaa "mehevää" ja pehmeää softcell-kamaa vai jotain ohuempaa? Itsellä mietinnässä on ollut Fusion SO (http://www.tgstore.eu/fusion-pants-p-3550.html) -malli, mutta nuo kirjoituksenne pisti miettimään uusiksi jos Countdown AS (http://www.tgstore.eu/countdown-pants-p-3170.html) olisikin riittävä. Fusionissa olis vyötäröllä kiristys-velcrot joten vois pysyä paremmin ylhäällä. Countdown AS on näköjään luokiteltu hieman kylmemmälle kelille kuin Fusion SO.

Kuinkas tuo istuvuus muuten, molempien sanotaan olevan "Slim fit", mutta vähän pelottaa jos ne on kauheet purjeet pulkannarulle :o

Halloo halloo
09.01.2012, 13.57
Minulla on päällimmäisenä kerroksena Rukka Tour (hiihtohousut). Tuli ostettua syksyllä, kun alessa tuli vastaan vastustamattomaan hintaan. Eihän ne pyöräilyhousut ole, hiihtoon tarkoitettu, mutta mitä väliä, ovat sopivan tiukat ja alle mahtuu hyvin muita housuja. Henkselit ovat ehdottomat.
http://www.rukka.com/mxl-fashion/rukkawww.nsf/pages/sport_products.html
http://www.scandinavianoutdoorstore.com/miesten-vaatteet/hiihtopuvut/tour-pants/

Zarni
09.01.2012, 14.19
Mitenkäs paksua tuo kangas on? Onko se sellaista kivaa "mehevää" ja pehmeää softcell-kamaa vai jotain ohuempaa? Itsellä mietinnässä on ollut Fusion SO (http://www.tgstore.eu/fusion-pants-p-3550.html) -malli, mutta nuo kirjoituksenne pisti miettimään uusiksi jos Countdown AS (http://www.tgstore.eu/countdown-pants-p-3170.html) olisikin riittävä. Fusionissa olis vyötäröllä kiristys-velcrot joten vois pysyä paremmin ylhäällä. Countdown AS on näköjään luokiteltu hieman kylmemmälle kelille kuin Fusion SO.

Kuinkas tuo istuvuus muuten, molempien sanotaan olevan "Slim fit", mutta vähän pelottaa jos ne on kauheet purjeet pulkannarulle :oWS AS (Active Shell) on aika ohutta, verrattavissa ehkä PacLite-meteriaaliin. Kankaan kestävyydessä ei ole ollut ongelmia. Housuissa on sisäpuolella verkkovuori, jossa vyörärön alue ja polvet pehmeämpää materiaalia.

Tarkoitit varmaan Comfort Fit? TG-Storen sivulla on väärää tietoa! Löysät nuo on, mutta ei mielestäni mitkään purjeet.

mehukatti
09.01.2012, 14.23
Mulla on ollu Fusion SO:t pari vuotta ja on kyllä hyvä housu. WS-kangas pitää tuulen ja ajoviiman aika mukavasti ulkopuolella. Eilenkin ajoin metässä -10 asteessa enkä käyttäny edes pitkiä alushousuja. Kangas on lisäksi kohtuullisen kevyttä ja sen verran joustavaa, ettei juuri rajoita liikkeitä. Polvaritkin (661 Kyle Strait) mahtuu alle hyvin, vaikka housut on slim-mallia, eikä nekään aiheuta pahemmin ylimääräistä kitkaa. Viime viikolla testasin vertailun vuoksi TLD Rev -pantseja ja ne oli ihan susipaskat. Ainakin polvareiden kanssa ei tarvis ees lähteä ajamaan, vaan pelkästään jalkoja koukkuun taivuttelemalla sais hyvän reenin jaloille. Ainoa miinus noissa Goren kamoissa on mielestäni tylsä ulkonäkö, siinä mielessä voisivat ehkä ottaa TLD:ltä mallia.

lansive
09.01.2012, 15.16
Noi Löefflerin WS- trikoot on paremmat hiihtäessä kun fillarin kans IMO, Goren vastaavista ei oo kokemusta
eikä tulekaan niin kauan kun PI:n Amfibeja saa lähikaupan hyllystä.

Onko noissa kuinka paljon tuulitopparia taustapuolella? Missä kohtaa se tarkkaan ottaen on? Kuinka korkealle nousee edestä? Pitäisi kanssa päivittää housuosastoa ja kesähousuissa on ollut Löfflerissä paras istuvuus tähän mennessä.

PaH
09.01.2012, 15.52
^ nuin vaikeita kyselet :rolleyes:

Kurkin tuolta löffen sivuilta, mut taitaa olla mun housut vanhempaa painosta kun ihanjust samanlaisia ei
silmiin sattunu. Malli on just sama kun noissa (http://www.loeffler.at/en/Products/Nordic-Sports-Running/Men/Pants/8489-HR.-TR%C3%84GER-TIGHT) mut materiaalin puolesta ovat kun nuo (http://www.loeffler.at/en/Products/Nordic-Sports-Running/Men/Pants/8490-HR.-WARM-UP-TIGHT-WS)enkä oo kelpuuttanu
vetskariversioita vaan noi on ilman lahjevetoketjuja.

Takana ei windstopperia ole ensinkään. Etumus nousee navan päälle. Lyhyet tuulisuojalla olevat boxerit,
noi ja siihen hillityn väriset vyötärömittaiset trikoot päälle niin siinä on mitä minä olen hiihtäessä tarttenu,
jos noilla ei tarkene niin sit on liika kylmä hiihtämiseen.

lansive
09.01.2012, 16.33
Ääh. Tää sotki jotenkin mun lainauksen. Niistä PI:n Amfibeista piti kysellä, kun löffet kyllä tiedän. Mistä lähikaupasta niitä Amfibeja saa?

Plus
09.01.2012, 17.01
Countdown AS:t on sisältä alaosasta mustaa verkkovuorta, vyötäröltä pehmeämpää punaista ohutta reikäistä fleecevuorta. Näyttävät jalassa vanhanajan saapashousuilta kun reisissä on tilaa, mutta polvesta alaspäin olen kuronut kapeammaksi velcrotarralla.

Henkselit (mallia Prisma) kun laittaa niin kireälle että ne seisoessa vähän kiristää, ovat ne ajoasennossa just passelit.

Jos Fusion SO pantsit ovat yhtä paksut kuin Cosmo SO -takki, siinä on varmaa todella lämpöiset housut. Ainakin takin SO-matskussa on sisäpuolella ohut fleecevuori joka paikassa.

TuH
09.01.2012, 17.38
Ääh. Tää sotki jotenkin mun lainauksen. Niistä PI:n Amfibeista piti kysellä, kun löffet kyllä tiedän. Mistä lähikaupasta niitä Amfibeja saa?

Intersportit (tai ainakin Forumin Intersport Helsingissä) myy todistettavasti henkselittömiä Amfibejä. Itse harkitsin pitkään Amfibien hankkimista, kunnes nettihöpinät saivat minut vakuuttuneeksi, etteivät ne ole paras housu Suomen talveen. Vaikka suoja elementtejä vastaan on etupuolella ilmeisesti erinomainen, niin Amfibit eivät suojaa persauksia kylmettymiseltä/kastumiselta ilmeisesti yhtään.

JiiPee
09.01.2012, 17.59
Noi sopisi muuhunkin talviulkoiluun kuin pyöräilyyn. Miten lämpimät nuo on, pärjääkö pikkupakkasilla kävelylenkillä tms ilman kerrastoa?

En lähtis kehumaan kovin lämpimiksi, mutta siitä hyvät että istuvat todella hyvin eikä tartte nostella + että lahkeessa riittää pituus olematta silti purje. Alle oon säädelly kelin mukaan varustuksen.

juminy
09.01.2012, 19.05
Kyllä taidan noi Gore Oxygenit ostaa. Jos jollain on pahaa sanottavaa, niin vielä olis pari päivää aikaa vaikuttaa. Fusion SO olis toinen vaihtoehto, täytynee vielä vähän arpoa. Täytyy kuitenkin olla semmoset, ettei tarvii lisäksi lökäreitä päälle. Ei tyylin takia (vaikka kyllähän yli 150mm joustavalla tsygällä ajaessa toki pitää olla trikoot päällä), mutta jos ilmankin voi pärjätä, niin sitten pärjätään. Henskelit olivat minulta väärä termi, tarkoitin hualareita. Että suojoo selekää ja mahhoo kansa.

PHI
09.01.2012, 19.11
Kyllä taidan noi Gore Oxygenit ostaa. Jos jollain on pahaa sanottavaa, niin vielä olis pari päivää aikaa vaikuttaa. Fusion SO olis toinen vaihtoehto, täytynee vielä vähän arpoa. Täytyy kuitenkin olla semmoset, ettei tarvii lisäksi lökäreitä päälle. Ei tyylin takia (vaikka kyllähän yli 150mm joustavalla tsygällä ajaessa toki pitää olla trikoot päällä), mutta jos ilmankin voi pärjätä, niin sitten pärjätään. Henskelit olivat minulta väärä termi, tarkoitin hualareita. Että suojoo selekää ja mahhoo kansa.

Mulla lähtee nyt kolmas talvi Oxygeneillä. Edelleen ihan sairaan hyvät pökät!

Jake_Kona
09.01.2012, 19.15
Mistä niitä voi ostaa ja löytyykö kokoa 4xl.
No eipä tietenkään, tyhmä olin kun luulin:p

Steely
09.01.2012, 22.32
Mulla lähtee nyt kolmas talvi Oxygeneillä. Edelleen ihan sairaan hyvät pökät!

Tänään ensimmäistä päivää (talvi tuli vihdonkin) Gore Fusion SO Windstopper ja hyvältä tuntuivat.
Uskon tähän pehmeään, hengittävään kerrospukeutumismandraan.
Kalliitahan nämä ovat mutta kun hinta jakautuu usealle vuodelle ja "Köyhällä ei ole varaa halpaan".

(Jalassa Lake MXZ-302 kokoa 50)

fiber
10.01.2012, 00.07
Minulle housut ovat ne pyöräilyvaatteista helpoimmat, koska jalat lämpiää polkiessa. Kun en ole edes tyyliniekka, melkein mitkä tahansa käyvät.

Kuuden asteen pakkasella oli tänään päällä puolentoista tunnin työmatkalla ihonmyötäiset Brooksin Vapor DryPlus -housut, ja niiden alla maantieshortsit ja irtolahkeet polvia lämmittämässä. Maastossa ne riittäisi varmaan huomenaamunakin (ennuste -9°), mutta voi olla että maantieviiman vuoksi pitää laittaa kuitenkin jotain lämpimämpää, ehkäpä ulkoiluhousut joissa on ohut päälliskangas ja erillinen verkkokangasvuori. Molemmat ovat nyt olleet jo useamman vuoden käytössä. Brookseista piti maksaa noin 70€, mutta noi toiset oli lähes ilmaiset eli alelaarista 15€.

Tietysti vaatimukset kasvaa, kun mennään paukkupakkasella oikeasti metsään, viihdytään siellä useita tunteja ja tehdään muutamat otb:t lumeen - siihen näistä mun ratkaisuista ei ole apua.

VPR
10.01.2012, 00.30
Mulle riittää 30 (kesällä) - 40 (talvella) minuutin työmatkaan näillä keleillä ihan vaan normihousut ja pitkät kalsarit. :D

fiber
10.01.2012, 08.20
Mulle riittää 30 (kesällä) - 40 (talvella) minuutin työmatkaan näillä keleillä ihan vaan normihousut ja pitkät kalsarit. :D
Tarttis varmaan investoida pitkiin kalsareihin, niistä vois olla hyötyä muutenkin kuin fillaroidessa... :)

Samu Ilonen
10.01.2012, 08.26
Mulla on toinen talvi Pearl Izumin talvipöksyillä menossa. Ei ehkä istu kuin kesäshortsit mutta lämpivyyteen ja kestoon olen ollut varsin tyytyväinen. Yhä kuin uudet ja kylmä ei ole ollut. Alla on yleensä shortsit (Castelli termal bib) ja kovimmilla keleillä välihousut kuntokerrastosta. En aja yli -10 pakkasessa kyllä pitempää lenkkiä.

JackOja
10.01.2012, 09.59
Mulla on ollu Fusion SO:t pari vuotta ja on kyllä hyvä housu....

... Gore Fusion SO Windstopper ja hyvältä tuntuivat.

No joo... uskotaan. Noi löytyikin sopivasti Evansin vaatealesta ja päälle vielä 10% lisäalennus ja ilman postikuluja Suomeen :eek:

XL tulossa ja jalan sisämitta 87cm... s**tana jos noi on lyhyet :eek:

Jos Fusion SO pantsit ovat yhtä paksut kuin Cosmo SO -takki, siinä on varmaa todella lämpöiset housut. Ainakin takin SO-matskussa on sisäpuolella ohut fleecevuori joka paikassa.

Joo, toiveissa olis saada sofcellisen Tool-takin veroiset housut.

Ski
10.01.2012, 10.12
PI Amfibit viime ja tänä talvena ykköshousut. Kovemmilla pakkasilla paan enduran sortsit päälle suojaan ah niin rakkaita rauhasia. Polvissa tuntee -15 jälkeen pakkasen, sen jälkeen voi heittää jotkut kevyet kaitalahkeiset siihen päälle. Ambfibit rules. On mulla Evanssista ostetut Northwavetkin mutta Amfibit suojaa kulukuset paremmin ja vetoketjut on kestävämmät.

ALVIR
10.01.2012, 11.07
XL tulossa ja jalan sisämitta 87cm... s**tana jos noi on lyhyet :eek:
.

Itsellä Gore oxygenit XL kokoisena ja sisämitta 88, lahkeet jopa hieman pitkät.

JackOja
10.01.2012, 11.23
Itsellä Gore oxygenit XL kokoisena ja sisämitta 88, lahkeet jopa hieman pitkät.

Sama juttu mulla XL-kokoisessa Contest-succiksissa. Noiden ei-succishousujen on useasti raportoitu olevan (Gorellakin) lyhytlahkeisia hoikille. Muiden mittojen mukaan mulle menis M tai korkeintaan L, mutta lahkeenpituuden mukaan valittuna pitäis ottaa XXL :D

Mille ihmeen persjalkaisille läskeille noita ei-succis pyöräilyhousja tehdään? :D

Nooh, myötätuuleen kevyesti noilla XL:llä tai torille sitten :seko:

VesaP
10.01.2012, 15.33
Pitkät talvihousut, VesaP:n tapaan:

+10 - +4 astetta: Castelli (http://www.bobshop.de/en/Men-s/Cycling-Shorts-Tights/Bib-tights/CASTELLI-Bib-Tights-Sorpasso-black-white.html?force_sid=bfbca3a5d3b32079838f9d23e821a 269)
+4 - -2 astetta: Castelli (http://www.bobshop.de/en/Men-s/Cycling-Shorts-Tights/Bib-tights/CASTELLI-Thermo-Bib-Tights-Fluido-black.html?force_sid=bfbca3a5d3b32079838f9d23e821a 269)
-2 - -8 astetta: Gore Bike Wear (http://www.bobshop.de/en/Men-s/Cycling-Shorts-Tights/Bib-tights/GORE-BIKE-WEAR-Bib-Tights-Contest-Softshell-black.html?force_sid=bfbca3a5d3b32079838f9d23e821a 269) + Castelli (http://www.bobshop.de/en/Brands/Castelli/Men-s/Cycling-shorts/Bib-shorts/CASTELLI-Bib-shorts-Free-Aero-Race-black.html?force_sid=bfbca3a5d3b32079838f9d23e821a 269) + HH Merinovillaiset välihousut
-8 - -12 astetta: Gore Bike Wear (http://www.bobshop.de/en/Men-s/Cycling-Shorts-Tights/Bib-tights/GORE-BIKE-WEAR-Bib-Tights-Contest-Softshell-black.html?force_sid=bfbca3a5d3b32079838f9d23e821a 269) + Castelli (http://www.bobshop.de/en/Brands/Castelli/Men-s/Cycling-shorts/Bib-shorts/CASTELLI-Bib-shorts-Free-Aero-Race-black.html?force_sid=bfbca3a5d3b32079838f9d23e821a 269) + HH Merinovillaiset välihousut + normiurheilualusasun housut

(Edit: Tai ei siis näköjään ihan nuo GBW housut, vaan semmoiset Goren windstopper thermo housut missä ei ole säämiskää. Persusta vastaan on mulla ikuisesti ja aina ajaessa vain Castelli Progetto X2 säämiskä. :))

StantheMan
10.01.2012, 15.46
Vesaa lainaten: Pitkät talvihousut, minun tapaan:

-2 - -5 astetta: Yhdet Goren säämiskälliset windstopperit tai Goren thermot ja pitkä "urheiluvälihousut" (riippuu tuulesta).
-6 - -31 astetta: Edelliset Goret molemmat päällekkäin. Windstopperit alla ja thermot päällä. Alla välihousut yli 20 asteen pakkasilla ja tarvittaessa vielä lyhyet shortsimalliset (vähän lahkeelliset) "urheilualushousut". Yli 31 miinusasteen pakkasessa en ole ajanut, vielä.

VesaP
10.01.2012, 16.19
-6 - -31 astetta

Offtopiccia pakko kysyä, mitkä kengät/suojat sulla on jaloissa noilla pitkillä pakkaslenkeilläsi mitä olet heittänyt? Nytkin -8 kelissä 12.5 tuntia viimeksi. Meikä ei pärjää ilman sähköä näköjään Lakeillakaan (-7-8 steen kelissä) plus Goren vuorettomilla Goretexsuojilla kuin nelisen tuntia max ja siinäkin aikana täytyy ainakin yksi mäki juosten mennä ylös että saa varpaisiin eloa. No, mää olen nuorempana palelluttanut suht pahasti vasemman jalkateräni, ja se kylmettyy nykyään paljon herkemmin vielä kuin oikea. Per*eleen *erkele sentään!

Sähköpohjia en oikein uskaltaisi Laken kenkiin laittaa --> se pehmyt huopapohjallinen ei varmaan tykkää hyvää jos sen päälle laittaa suht kovaa muovia olevan ThermIcin ja sit jalalla painaa sitä huopapohjallista kasaan. :( Häviää varmaan osa sen pohjallisen lämmönpitokyvystä moisen virittelyn seurauksena.

No, onneksi parin kuukauden päästä ei enää ole pakkasta toivottavasti! :)

StantheMan
10.01.2012, 16.29
Mulla on kahdet pohjalliset nykyään. Alumiini alla ja ohut villa päällä. Sitten on Vauden (kai) sisäkarvalliset ("turkis-") kengänsuojat ja sitten olen käyttänyt niitä ruostepusseja yli 15 asteen pakkasilla. Nyt tuo 12 tunnin reissu (-8 C ) meni ilman lisälämpöä Lakeilla ja kengänsuojilla. Ei hiostanut eikä palellut - priimaa!

Zarni
10.01.2012, 18.36
Kovemmissa keleissä ei ole vielä päässyt kokeilemaan, mutta ainakin tuonne viiden asteen pakkaseen pärjää sellaisenaan.Korotetaan arvo yhdeksään (9) pakkasasteeseen. Puolentoista tunnin sekalainen läskipyörälenkki eikä ollut jalkojen kanssa mitään ongelmia. Jalassa siis GBW Countdown AS -housut ja alla vain Löfflerin vaippashortsit.

kolistelija
10.01.2012, 18.47
Housuvalinta riippuu lenkistä. Rauhallinen PK tai työmatka vaatii jo näillä -5 - -10 asteen lämpötiloilla GBW:n pitkät thermohousut alle ja joko GBW:n winstopper succikset tai jotain lökäreitä päälle. Sama yhdistelmä toimii vielä noin -20 asteella jos ajaa alle parin tunnin vauhtikidutusta. Alle -20 lämpötiloille laitan alle säämiskälliset kesähousut ja päälle merinomammarit, thermosuccikset ja WS-housut. Kylmimmillään olen kokeillut tutoa yhdistelmää -29 pakkasilla ja se riittii pidempään kuin hengityselimet kesti.

N.N.
12.01.2012, 23.10
http://www.bikeradar.com/gear/category/clothing/tights-longs-and-leggings/product/performance-storm-bib-tights-35732
Craftin Performance Storm 112 e + kuljetus: pehmuste ei ole paras mahdollinen, mutta muuten tosi mukavat ja hyvät -5-+10 kelillä. Näitä näköjään myydään myös ilman pehmusteita, voisi olla fiksua käyttää alla pehmustettuja sortseja. Kun menee alle +5:n, niin alla on 1) lyhyet kalsarit, 2) istuvat juoksusortsit, 3) Shimanon irtolahkeet - ja kun menee alle nollan, lisään vielä vuorettomat urheiluhousut siihen väliin, niin ei sukukalleudet jäädy. Alle nollakelillä käytän lisänä vielä villaista vyötärönlämmitintä, oikein mukava. Alle -5:n ei ole tänä talvena mennyt, niin ei ole tarvinnut kokeilla enempää pakkaskestävyyttä näillä housuilla. Erittäin hyvät ne ovat sadekelillä, torjuvat kosteutta hyvin ja ovat kevyet jalassa.

appmot
13.01.2012, 14.38
http://www.bikeradar.com/gear/category/clothing/tights-longs-and-leggings/product/performance-storm-bib-tights-35732
Craftin Performance Storm 112 e + kuljetus: pehmuste ei ole paras mahdollinen, mutta muuten tosi mukavat ja hyvät -5-+10 kelillä. Näitä näköjään myydään myös ilman pehmusteita, voisi olla fiksua käyttää alla pehmustettuja sortseja. Kun menee alle +5:n, niin alla on 1) lyhyet kalsarit, 2) istuvat juoksusortsit, 3) Shimanon irtolahkeet - ja kun menee alle nollan, lisään vielä vuorettomat urheiluhousut siihen väliin, niin ei sukukalleudet jäädy. Alle nollakelillä käytän lisänä vielä villaista vyötärönlämmitintä, oikein mukava. Alle -5:n ei ole tänä talvena mennyt, niin ei ole tarvinnut kokeilla enempää pakkaskestävyyttä näillä housuilla. Erittäin hyvät ne ovat sadekelillä, torjuvat kosteutta hyvin ja ovat kevyet jalassa.

Saiskos udella, minkä kokoiset tilasit ja kuinka pitkä/painava olet? Mun mitat on 183cm/86,5cm ja 86kg, harkinnassa L-koko.

N.N.
14.01.2012, 17.07
Hei, minun Craft Performance Storm on XL, olen 187 pitkä, 83 kg, jalan sisämitta 86,5 cm. Koko on minulle hiukan väljä, mutta todennäköisesti L olisi ollut liian pieni. Materiaali on joustavaa, joten veikkaisin että L olisi sinulle oikea.

Tällä kokemuksella tilaisin nyt samat housut samaa kokoa ilman pehmusteita ja käyttäisin niiden alla Nalinin pehmustettuja ajosortseja. Ensi viikolla menee yli 10 pakkasasteen, täytyy pohtia montako aluskerrosta laitetaan...

juminy
17.01.2012, 19.43
Äääh. Tilasin ne Gore Oxygenit ja kokoa L. Pituus 180cm paino 82kg. Selkästi ylipainoinen siis kyllä. Housut ovat pienet. Ainakin pykälää pienemmät koot näköjään näissä kuin Löfflereissä, joissa L on samantyylisissä housuissa jopa hiukan reilu. No, ottaa ja palauttaa, mutta riittääköhän XL:kään... taidan vain palauttaa ja katsoa jos tulis jotain paremmin soveltuvaa vastaan...

Ihme juttu kyllä näiden kokomerkintöjen kanssa aina. Mulla on yhdet Löfflerin painihaalarit, joissa lukee XXL. Ovat arvioni mukaan puolisen kokoa pienemmät kuin pari vuotta myöhemmin ostetut saman merkin saman malliset (tai ainakin ihan samannäköiset kaikin puolin) L-kokoiset. WTF? Ehkä näitä merkintöjä ommellaan kiinni ihan arvalla.

Mille ihmeen persjalkaisille läskeille noita ei-succis pyöräilyhousja tehdään?Täytyy ehkä hankkia semmoset, koska määritelmä sopii. Hitto kun ovat vaan niin matalia monet, sais olla vähän korkeemmalle suojaa ja kunnon henskelit eikä mitään irtohärpäkkeiden kanssa pelaamista.

Käy koittamassa partsikassa tommosia (http://www.partioaitta.fi/Miesten_vaatteet/Housut_ja_shortsit/Tuulenpitavat_housut/Warmpeace_High_Pants). Mä oon tykänny kun on tarpeeks pituutta lahkeissa, henkselit ja mahdollisuus avata vetskarilla sivusta.Täytyypä vissiin käydä. Katoin ensin huolimattomasti, että ovat ihan matalat nuokin, mutta eiväthän ne taidakaan olla.

mk
17.01.2012, 19.58
Ihme juttu kyllä näiden kokomerkintöjen kanssa aina. Mulla on yhdet Löfflerin painihaalarit, joissa lukee XXL. Ovat arvioni mukaan puolisen kokoa pienemmät kuin pari vuotta myöhemmin ostetut saman merkin saman malliset (tai ainakin muuten ihan samanlaiset) L-kokoiset. WTF? Ehkä näitä merkintöjä ommellaan kiinni ihan arvalla.
Tämä on totta ! Vuosikerroissa tuntuu olevan eroja, kun malli vähän muuttuu. Näin ainakin noita löfflerin lyhkäsiä ajohousuja ostaneena olen havainnut. Omat mitat on 182cm ja 80-75kg (,kesäisin tuota painoa tuppaa jäämään tienvarteen vaikka söis mitä. ) Löffllerin pöksyissä koko on ollut joko 50tai52 . Seuraavatkin ajohousut sovitan ennen ostoa paikallisessa lähikaupassa, jossa kävin tänään ajokamoja alustavasti katselemassa. Aika houkuttelevat oli nämä Löfflerin pitkät ws pöksyt säämiskällä. (http://www.pyorapojat.com/index.php?article_id=4422)

rhubarb
17.01.2012, 21.24
Raphan Deep Winter Tightseista on sisäpuolen fleece kulunut puhki istumaluiden alta… lähetin reklamaatiotiedustelua. Muuten ovat olleet erinomaiset.

järppä
18.01.2012, 10.08
Äääh. Tilasin ne Gore Oxygenit ja kokoa L. Pituus 180cm paino 82kg. Selkästi ylipainoinen siis kyllä. Housut ovat pienet. Ainakin pykälää pienemmät koot näköjään näissä kuin Löfflereissä, joissa L on samantyylisissä housuissa jopa hiukan reilu. No, ottaa ja palauttaa, mutta riittääköhän XL:kään... taidan vain palauttaa ja katsoa jos tulis jotain paremmin soveltuvaa vastaan...

No, mistäs kohdasta noi sitten ahdistaa?

Mulla oli housut jo ostoskorissa, mutta nyt alkoi epäilyttämään että sopiiko se L -koko sittenkään... ennestään GBW:n L on ollut passeli ja kokosuositustaulukot eivät kyllä isommin näytä muuttuneen.

VesaP
18.01.2012, 10.16
Pituus 180cm paino 82kg. Selkästi ylipainoinen siis kyllä.

Mistä kohtaa olet muka ylipainoinen noilla kiloilla ja senteillä? :eek::D

appmot
19.01.2012, 20.42
Äääh. Tilasin ne Gore Oxygenit ja kokoa L. Pituus 180cm paino 82kg. Selkästi ylipainoinen siis kyllä. Housut ovat pienet. Ainakin pykälää pienemmät koot näköjään näissä kuin Löfflereissä, joissa L on samantyylisissä housuissa jopa hiukan reilu. No, ottaa ja palauttaa, mutta riittääköhän XL:kään...

On kyllä outoa, jos ahdistaa, kun mulla on noi Goren Oxygenit ja Contestit kokoa L. Oon sua 3cm pitempi ja painan 5kg enemmän. Onhan noi Oxygenit hankalahkot pukea, kun ei ole lahkeessa vetskaria, mutta saan lyhyet ajohousut ja pitkät urheilualkkarit alle. Tosin sitten niitä ei ihan sekunnissa pueta päälle. Kylmille keleille sitten PI:t kokoa XL, niin mahtuu alle vaatetta, mutta noiden lahje on kyllä selkeesti lyhyempi, kuin Goren L-koossa(vrt. Contest, ei lenkkejä lahkeessa).

timpe
19.01.2012, 23.40
Mulla mitat 182cm/82kg, sovitin GBW oxygen-housuja. L:t oli napakat ja XL-oli selkeesti liian pitkä, henkselit jäi löysäksi ja takapuolen kohdalla kurttuja. L:t olis kyllä menneet, mutta alle ei olisi mahtunut enää juurikaan mitään, olisiko edes tarvinnut ajohousujen lisäksi mitään, sen verran paksua kangasta ovat. Kyllähän noi varmaan venyy jonkin verran käytössä. Minusta kyllä tuntui, että nuo housut ovat todella jäykät käyttää, kun windstopperia on melkein joka puolella lukuunottamatta sitä pientä kaistaletta mikä antaa vähän joustoa. Tuli sen verran jäykkä olo, että jätin kuitenkin ostamatta. Nyt käytän kaksia fleece-tyyppisiä housuja päällekkäin ja joustaa paljon paremmin, mutta pakkasraja on siinä -10 luokkaa näin, max. 2h. Muuten jäätyy takapuoli.

PHI
20.01.2012, 00.19
... Kyllähän noi varmaan venyy jonkin verran käytössä. Minusta kyllä tuntui, että nuo housut ovat todella jäykät käyttää, kun windstopperia on melkein joka puolella lukuunottamatta sitä pientä kaistaletta mikä antaa vähän joustoa. ...

Öhöm...ovat meinaa todella elastiset käytössä. Softshell you know. Aika makkarankuoret vetää jalkaan, mutta ajossa joustavat hienosti. Tuon pukemisen aikaisen tiukkuuden tunteen ei kannata antaa hämätä. Noh kukin tyylillään.
Terveisin nimimerkki "P**se ei jäädy 3h/-20C lenkillä näissä ei"

JackOja
20.01.2012, 08.59
GBW Fusion SO -housut saapuivat eilen ja sovittelun ja hypistelyn perusteella ovat kyllä oivat ei-succis -housut viileämmän kelin maastoajeluun.

Omat mitat ovat 187cm/87cm/76kg (farkkukoko 33"), tilaamani XL-koko olikin yllättäen aivan sopiva eikä mitkään "salihousut" niinkuin ennakkoon pelotti.

Materiaali, ohuehko soft cell (hieman ohuempi kuin GBW:n takeissa), vaikuttaa pätevältä housuihin ja työnjälki oli laadukasta niinkuin GBW:n tuotteissa aina.
Katkolahjeominaisuuden johdosta tullee varmasti käytettyä sortseinakin.

Pakollinen pikkunipotus: mua ei haittaisi jos lahje olisi 1-2cm pidempi, nyt se on juuri riittävän mittainen. Perseessä olisi hyvä olla jokin vahvikekangas niinkuin lahkeensuussa. Tosin ihan hyvinhän nuo succismalliset softcell-housutkin ovat kestäneet :seko:

timpe
20.01.2012, 10.21
Öhöm...ovat meinaa todella elastiset käytössä. Softshell you know.

Riippuu mihin vertaa, eniten arvelutti polvien taipuminen, paksu softshell ei tuntunut sovitettaessa kovinkaan elastiselta. Noh, en niitä oikeasti käytössä kokeillut, sovitin vain. Lämpimyyttä en epäile.

järppä
20.01.2012, 13.04
Riippuu mihin vertaa, eniten arvelutti polvien taipuminen, paksu softshell ei tuntunut sovitettaessa kovinkaan elastiselta. Noh, en niitä oikeasti käytössä kokeillut, sovitin vain. Lämpimyyttä en epäile.

Minä en noita housuja ole edes nähnyt, mutta eikös nuo(kin) ole muotoon leikattu? Eli veikkaisin niiden tuntuvan ajoasennossa paremmalta, kuin sovituskopissa seistessä. Mulla on nyt kaavailuissa GBW Xenon -pökät, mutta pitäisi ensin keksiä onko joku hyvä syy maksaa lisähinta.

OffT: Missä noita housuja sovittelit...?

timpe
20.01.2012, 14.00
Minä en noita housuja ole edes nähnyt, mutta eikös nuo(kin) ole muotoon leikattu? Eli veikkaisin niiden tuntuvan ajoasennossa paremmalta, kuin sovituskopissa seistessä. Mulla on nyt kaavailuissa GBW Xenon -pökät, mutta pitäisi ensin keksiä onko joku hyvä syy maksaa lisähinta.

OffT: Missä noita housuja sovittelit...?

Eiköhän ne jossain muodossa olleet, en muista enää tarkkaan. Parashan olisi kun pääsisi polkemaan, jotenkin nuo housut eivät vaan kuitenkaan sytyttäneet niin paljoa. Istuvuus kun ei muutenkaan ollut omalle kropalle näissä se paras.

Kotona sovittelin, tilasin sekä L:n että XL:n ja tarkoituksena oli palauttaa huonommin sopiva, kun ei noita järkevästi päässyt misään sovittamaan. Palautin sitten kuitenkin molemmat.

juminy
20.01.2012, 20.01
En tainnut vaan osata. Ajattelin, että noihin nyt kuitenkin tarvii vähintään vaipat ja pitkät alle. Meni jalkaan vielä ilman ajohousuja, mutta pääsy seuraavalle levelille ei enää kiinnostanut. Ihan eri kokemus kuin Löfflereiden kanssa, joista en tosin muuten alle +5 oikein diggaa. Vika lienee siis käyttäjässä. No, ei ole mun juttu noin tiukat housut enkä nyt oikeastaan mitään myötäisiä tarvitsekaan. Eihän noi kai olleet tolkullinen ajatus verkkaiselle maastohinkkaajalle. Tsekkaan noi JiiPeen vinkkaamat jos ehin ennen kevättä.

VesaP, minulla on suuri pää ja painoindeksi. Oleelliset osat kuten luonne ja reidet ovat vähäisemmät.

Jake_Kona
20.01.2012, 21.36
Onko kellään kokemusta isojen miesten 4xl talvihousuista?

Aerotechdesign.com myy usassa mutta löytyskö lähempää ja nopsempaa.
Tullin kanssa kikkaillessa menee viikkoja-kk.:p

JiiPee
20.01.2012, 23.44
Tommoset dimexit mahtuu isommankin korston niskaan, henkselit ja kaikki. Kaatuu-paita kruunaa kokonaisuuden.

http://ikaworker.com/images/tuotekuvat/hia2_p.jpg
http://www.leatherheaven.com/image_view.php?name=3/tuotesivu_Kaatuu_paita,_punainen_ca3.JPG

vema60
21.01.2012, 10.58
Onko kellään kokemusta isojen miesten 4xl talvihousuista?

Aerotechdesign.com myy usassa mutta löytyskö lähempää ja nopsempaa.
Tullin kanssa kikkaillessa menee viikkoja-kk.:p
Onko täällä kotimainen Urheiluareena uhohdettu kokonaan. Sinne kannattaa vaikka soittaa jos ei nettisivuista löydy tarpeeksi tietoa.
http://www.urheiluareena.fi/tuotteet/pyoraily/

Janu
21.01.2012, 14.30
Goren taulukon mukaan lahkeen pituus olisi passeli XXL koossa, vyötärö ja lantio olisi passeli M-L koossa. Mikähän nyt sitten olisi istuvin koko WS succicsille?

mjpk
21.01.2012, 21.57
Goren taulukon mukaan lahkeen pituus olisi passeli XXL koossa, vyötärö ja lantio olisi passeli M-L koossa. Mikähän nyt sitten olisi istuvin koko WS succicsille?

En tiedä onko seuraavasta mitään apua, mutta tässä tuntemuksia yksistä GBW:n sukkiksista Enduraan verrattuna:

GBW Vistat eivät juurikaan jousta, ja ovat mitoitukseltaan Enduran Stealthia tiukemmat (jotka ovat myös materiaaliltaan jonkin verran joustavammat). Mulla mitat 194cm/85kg, ja molemmista XL-koko. Enduran sukkikset ovat oikein sopivan tuntuiset, GBW:n ko. pökät ovat liiankin istuvat; pitäis laihtua muutama kilo jotteivat ahdistaisi vyötärön/nivusten alueella (tämä siis ohuehkot vaippahousut alla).

Jos lahje tuntuu jäävän hiukan lyhyeksi mutta muuten istuu, eikä parempaakaan löydä, niin yksi tapa "jatkaa" suojausta nilkan alueella on laittaa jalkaan pohjepituiset Seal Skinzin sukat.

Stealthista sinänsä vähän ristiriitaiset kokemukset, reilu vuosi sitten hankituista Extreme-versioista vuorauskerros on alkanut irrota, ja persus vuotaa vettä pitempikestoisessa "painepesussa". Toisaalta pienehköillä pakkasilla auvoista ajella.

juminy
21.01.2012, 22.09
Tommoset dimexit mahtuu isommankin korston niskaan, henkselit ja kaikki. Kaatuu-paita kruunaa kokonaisuuden.Kyllä tarjoiluehdotuksen mukainen setti on ihan herkullinen. Tänks, noi on muutenkin enempi mun tyyliä ja menee myös iltapukuna. Kevättä odotellessa.

appmot
22.01.2012, 12.03
Luultavasti suurimmalla osalla skandinaaveista mitat heittelee Goren kokotaulukon sarakkeissa. Myös mulla mitat menee M-XXL. Tosin noissa riittää kyllä lahkeessa mittaa siten, että tuo taulukon inseam-mitta voisi hyvin olla haarasta siihen kohtaan, mihin lahkeen pitäisi päättyä. Mittausohjeissa muistaakseni oli, että lattiaan asti, mutta tuota inseam-kohtaa ei kyllä kannata liiaksi tuijottaa. Epätietoisia on myös täällä (välilehti Q&A) http://www.wiggle.co.uk/gore-bike-wear-xenon-so-windstopper-bib-tights-plus/
Kannattaa tsekata myös tätä kokotaulukkoa, ainakin mulle natsaa paremmin:http://www.craft.se/ergonomics/sizing-measurements.html

järppä
26.01.2012, 11.57
Kah, joskus kannattaa vatkata kaikessa rauhassa. Evansilla oli Oxygenen hinta pudonnut alle £100, josta vielä 10% kuponkikoodilla pois, joten hinta alkoi mennä kohdalleen. Viime viikolla kun tarjoushinta oli vielä £130+. Semmoset tuli nyt sitten tilattua.

appmot
26.01.2012, 17.08
Kah, joskus kannattaa vatkata kaikessa rauhassa. Evansilla oli Oxygenen hinta pudonnut alle £100, josta vielä 10% kuponkikoodilla pois, joten hinta alkoi mennä kohdalleen. Viime viikolla kun tarjoushinta oli vielä £130+. Semmoset tuli nyt sitten tilattua.
Otitkos nyt sitten XL:llät vai L:llät Oxygeneistä?

järppä
26.01.2012, 17.30
L-koko on tulossa. Luotan siihen, että sopii viimeistään helmikuun lopulla :p

appmot
02.02.2012, 12.08
Hei, minun Craft Performance Storm on XL, olen 187 pitkä, 83 kg, jalan sisämitta 86,5 cm. Koko on minulle hiukan väljä, mutta todennäköisesti L olisi ollut liian pieni. Materiaali on joustavaa, joten veikkaisin että L olisi sinulle oikea.

L:ät tuli tänään,ilman pehmustetta ja sopii hyvin, mutta en kyllä pienempiä ottaisi. Mulla oli sellainen mielikuva, että Craftin koot ovat väljiä ja Goren pieniä, mutta Goren L-koon Oxygeneihin verratessa en juuri eroa löydä(siis sen jälkeen kun Goret saa kiskottua päälle). Graftin henkselit painavat seistessä enemmän, mutta ajoasennossa hyvät. Reisien ja lantion kohdalla Crafteissa aavistuksen enemmän väljää ja lahkeissa onneksi pitkä vetoketju. Housut kyllä venyvät paljon, vaikka tuntuvat sopivan tiukoilta. Sopivat housut pikkupakkaseen.
En voi olla ihmettelemättä tätä artikkelia, kun katsoo housujen kokoa(L) ja sitten tota kuskia(190cm ja 98kg), tai sitten muuntaminen metriseen järjestelmään on hiukan hakusessa:http://road.cc/content/review/50085-craft-performance-storm-bib-tights

järppä
03.02.2012, 14.41
Otitkos nyt sitten XL:llät vai L:llät Oxygeneistä?

Jees, lähetti kiikutti paketin tänään. Paketista löytyi kahdet eri bibsit kuten pitikin: Pearl Izumin AmFib (koko M) ja GBW:n Oxygene (koko L). Molempien koko on kohdallaan just eikä melkein. No, jos jotain valittamista pitää keksiä, niin toi Oxygenen lahje on aavistuksen ahdas ja jalkaa saa vähän pujotella (ainakin normisukan kanssa). Tosin sitten kun lahje on paikoillaan, tuntuma jalan ympärillä on erinomaisen hyvä. Näköjään myös GBW:n vanhan ongelma on yhä näissäkin housuissa - vyötäröltä noi voisi istua aavistuksen tiukemmin :D AmFib:eista en sen sijaan ensi sovituksella keksinyt mitään moitittavaa.

appmot
04.02.2012, 11.28
Joo, toi Oxygen ei ole kyllä mikään nopea puettava, varsinkin jos alla vielä pitkät alushousut. Töissä on kyllä muut vähän ihmetelleet pukukopissa, että onkohan tolla kaikki ihan hyvin, kun tollasia tarvii käytää...
Mulla on jotkut Izumin henkselihousut kylmille keleille, jotka siis puen toisten henkselihousujen päälle ja sen takia ne on XL:ää. Vähän ne ovat pelkältään löysähköt, niinkuin tässä tapauksessa pitääkin, mutta lahkeet eivät kyllä ole pitkät, melkein päinvastoin. Kuinka sulla piisaa lahkeet noissa AmFibeissa?

järppä
04.02.2012, 11.42
Kuinka sulla piisaa lahkeet noissa AmFibeissa?

Seistessä näytti ihan hyvältä. Ajamista en vielä koittanut. Noiden kanssa kuitenkin käyttää talvikenkiä ja useimmiten myös kengänsuojia, niin pituus ei ole niin kovin kriittinen.

N.N.
17.02.2012, 21.36
Craft Performance Stormissa ilmeni tällainen ongelma: lahkeiden vetoketjut ovat varsin heppoista tekoa. Toinen vetskari temppuilee parin kuukauden käytön jälkeen.

juminy
18.02.2012, 14.45
Alkoi taas muotijutut kiinnostaa. Menkööt irtohenkseleillä sitte.

Countdown AS sitte vissiin L-koossa ja kokeilemaan onko liian pieni 180cm lievästi ylipainoiselle noin 84 sisäkoipiselle.
http://www.bike-discount.de/shop/a13343/countdown-as-windstopper-hose-schwarz.html

Fusion SO vois olla paree. Kattoo jos sattuu sopivasti jostain löytymään, niin harkita taas käyntiin.

Laajo
10.09.2012, 16.15
Hei,

Taas on aika kylmenevien kelien ja lokasäiden, no ei nyt ihan justiinsa vielä mutta pikkuhiljaa.

Olisi vähän noista housuista kysyttävää.

Olen miettinyt seuraavia malleja:

Gore Oxygen : http://www.bike24.com/1.php?content=8;navigation=1;menu=1000,18,12;produ ct=23936

Pearl Izumi elite windblocking thermal : http://www.bike24.com/1.php?content=8;navigation=1;menu=1000,18,12;produ ct=16688

Sugoi RS Zero http://www.bike24.com/1.php?content=8;navigation=1;menu=1000,18,12;produ ct=24644

Kaikki tiedostaen ilman säämiskää joten voin käyttää myös hiihdossa.

Kuinka paljon isommat kannattaa ottaa että mahtuu pitkät kalsarit jne alle ? Yhtä kokoa isompi vai miten? Missä lämpötiloissa noita voi sitten käyttää.

Lsäksi ajattelin pärjätä talvisilla kengänsuojilla , esimerkiksi http://www.bike24.com/1.php?content=8;navigation=1;menu=1000,18,63;produ ct=24246 tai http://www.bike24.com/1.php?content=8;navigation=1;menu=1000,18,63;produ ct=24566.

Kommentoikaa kiitos :)

ROTOЯ
10.09.2012, 16.52
Gore Oxygen on aivan loistava tuulenpitävä housu, etenkin tuohon hintaan. Osta heti pois jos sopivaa kokoa on jäljellä. Goren kokotaulukot pitävät hyvin paikkansa ja kyllä sinne kalsarit tai lyhyet pehmustetut pyöräilyhousut alle sopii, otat vain suoraan taulukon mukaan oikean kokoiset. Pearl Izumista tai Sugoista ei ole kokemusta, Gorea parempia en ole kaipaillut.

Laajo
11.09.2012, 11.27
Gore Oxygen on aivan loistava tuulenpitävä housu, etenkin tuohon hintaan. Osta heti pois jos sopivaa kokoa on jäljellä. Goren kokotaulukot pitävät hyvin paikkansa ja kyllä sinne kalsarit tai lyhyet pehmustetut pyöräilyhousut alle sopii, otat vain suoraan taulukon mukaan oikean kokoiset. Pearl Izumista tai Sugoista ei ole kokemusta, Gorea parempia en ole kaipaillut.

Harmi tosiaan oikea koko sitten pääsi just loppumaan mutta valitsin sitten noi Pearl Izumi Elite IP Windblocking Thermal pökät, varmaan tälläselle aloittelijalle menee ku toista talvea vasta alkaa polkemaan kohta :)

Coasting
11.09.2012, 12.36
Kengänsuojien tarve on todella henkilökohtainen. Jotkut pärjäävät kevyesti noilla tai pelkillä talvikengillä. Itse en voi fillaroida töihin alle -7..-8 vaikka on talvikengät JA päälliset sekä superlämpimät sukat.

dirtyrider
11.09.2012, 12.57
Kengänsuojien tarve on todella henkilökohtainen. Jotkut pärjäävät kevyesti noilla tai pelkillä talvikengillä. Itse en voi fillaroida töihin alle -7..-8 vaikka on talvikengät JA päälliset sekä superlämpimät sukat.

Miten kengänsuojat liittyy pitkiin ajohousuihin?

kauris
12.09.2012, 15.27
Siis olihan niin päin, että GBW Fusion SO Windstopper housut ovat lämpimämmät kuin saman valmistajan Oxygen Windstopper housut?

Oxygen: http://media1.roseversand.de/product/370/9/3/930635_1.jpg

Fusion: http://media1.roseversand.de/product/370/1/6/1608270_1.jpg

edit2:

JackOja olikin ostanut edellisen sivun viestissään kokemuksia kertoaessaan ilmeisesti nämä löysemmät housumalliset:
http://www3.bike-discount.de/bilder/big/55588/fusion-so-windstopper-pants.jpg

Ne kyllä saattais olla minullekin talven työmatka- (50-60 min) ja rauhalliseen pitkään 3h pk-ajeluun maasturilla paremmat tai ainakin lämpimämmät. Tiedä häntä, toisaalta nuo eivät lämmitä selkää laisinkaan. Itse olen mitoiltani samaa luokkaa ja xl-koko tarpeeksi pitkän lahkeen takia olisi hankittavat. Jos otan xl-koon tightsit niin riski liian löysästä lököttävästä kankaasta on suurempi, kuin housuissa, joissa istuvuus ei samalla lailla ole tarkoituskaan olla ihonmyötäinen.

GBW Fusion SO -housut saapuivat eilen ja sovittelun ja hypistelyn perusteella ovat kyllä oivat ei-succis -housut viileämmän kelin maastoajeluun.

Omat mitat ovat 187cm/87cm/76kg (farkkukoko 33"), tilaamani XL-koko olikin yllättäen aivan sopiva eikä mitkään "salihousut" niinkuin ennakkoon pelotti.

Materiaali, ohuehko soft cell (hieman ohuempi kuin GBW:n takeissa), vaikuttaa pätevältä housuihin ja työnjälki oli laadukasta niinkuin GBW:n tuotteissa aina.
Katkolahjeominaisuuden johdosta tullee varmasti käytettyä sortseinakin.

Pakollinen pikkunipotus: mua ei haittaisi jos lahje olisi 1-2cm pidempi, nyt se on juuri riittävän mittainen. Perseessä olisi hyvä olla jokin vahvikekangas niinkuin lahkeensuussa. Tosin ihan hyvinhän nuo succismalliset softcell-housutkin ovat kestäneet :seko:

JackOja
13.09.2012, 08.36
JackOja olikin ostanut edellisen sivun viestissään kokemuksia kertoaessaan ilmeisesti nämä löysemmät housumalliset:
http://www3.bike-discount.de/bilder/big/55588/fusion-so-windstopper-pants.jpg

Ne kyllä saattais olla minullekin talven työmatka- (50-60 min) ja rauhalliseen pitkään 3h pk-ajeluun maasturilla paremmat tai ainakin lämpimämmät....

Joo juuri ne.

JOS me onnistuttais sopimaan jotenkin vaivaton tapaaminen virka-aikana (itse duunissa Otaniemessä) niin voisin ottaa nuo mukaan ja voisit hypistellä -> PM

kauris
13.09.2012, 21.53
Kiitos tarjouksesta. Otaniemi tai Laru eivät kyllä ole yhtään normaalireittieni varressa mutta pidetään mielessä, että hypistelymahdollisuus kuitenkin kohtuu läheltä löytyy :)
Hieman olen kyllä kallistumassa noiden tiukempien mallien puoleen. Olen jo saanut selvitettyä, että lämpötilasuositus on about sama Oxygenissa ja Fusionissa mutta Fusion soveltuu paremmin myös maastokäyttöön eli kangas on vähän kulutustakestävämpää pinnaltansa. Jos ihan maastoon lähden niin siihen löytyy päälle troyleen lökäpöksymaastohousut paksusta kankaasta.

Mutta että XL-koko pitänee tilata, jotta lahkeet riittävät vaikka M tai L olisi muutoin sopiva. Samaa ongelmaa siis kuin monella muullakin mutta ilmeisen tyköistuvia nuo onneksi ilmeisesti ovat isoissakin koossa.

JackOja
14.09.2012, 08.46
Mutta että XL-koko pitänee tilata, jotta lahkeet riittävät vaikka M tai L olisi muutoin sopiva. Samaa ongelmaa siis kuin monella muullakin mutta ilmeisen tyköistuvia nuo onneksi ilmeisesti ovat isoissakin koossa.

Noissa Goreissa on aika lyhyet lahkeet muuhun kokoonsa nähden. Ihan kuin Endurallakin.
Mulla on myös jotkut Goren vanhat (Contest?) softcell-trikoot XL-koossa ja reisissä on kyllä turhan paljon kangasta käytetty :)

kauris
14.09.2012, 21.38
Entäs Pearl Izumin lahkeet. Jopa XXL-koon inseam on vain 85 cm. Ei voi käsittää. Monilla on täällä 89-92 jalkojakin ihan yleisesti. Onko tuossa joku virhe vai millaisille ihmisille noita housuja suunnitellaan. . Mittataulukko löytyy esim. tältä sivulta http://www.bike24.com/1.php?content=8;navigation=1;menu=1000,18,12;produ ct=16688

ROTOЯ
14.09.2012, 22.30
@kauris: Mulla on Goren Power Thermo bibsit XL ja Oxygenet XXL ja molemmissa riittää lahkeen pituus. Inseam topakasti mitattuna 90cm, eli mitta on tuohon isoon nilkan luuhun haaroista kuten housujen imseam mitataan. Eli Goren Oxygenen XXL koossakaan lahkeen ei pitäisi minullekaan riittää, vaan riittää mainiosti myös tuossa Goren Power Thermon XL koossa. Izumista en tiedä.

Virpi
18.09.2012, 12.03
Aloitan talvipyöräilyhousujen etsimisen näillä näppäimillä ja kysyisinkin minkälaisia talvipyöräilyhousuja naiset käyttävät? Tähän asti mä olen käyttänyt talvipyöräilyssä vaikka mitä viritelmiä vaan nyt haluan oikein kunnolliset, lämpöiset talvi/syyshousut.

VesaP
18.09.2012, 13.14
Aloitan talvipyöräilyhousujen etsimisen näillä näppäimillä ja kysyisinkin minkälaisia talvipyöräilyhousuja naiset käyttävät? Tähän asti mä olen käyttänyt talvipyöräilyssä vaikka mitä viritelmiä vaan nyt haluan oikein kunnolliset, lämpöiset talvi/syyshousut.

Pidä jalassa suosikkilyhyet housusi, sit päälle merinovillaiset pitkät kalsarit, ja sen jälkeen Gore Bike Wearin säämiskättömät LADY thermohousut henkseleillä (siis ihan rouwien mallit, ei mitään äijähousuja, siksi tuo LADY tuossa edellä). Tai siis ilman kalsareita kun on tarpeeksi lämmintä vielä, ja sit vielä kalsarit päälle kun on pakkasta.

En ole nainen mutta vastaan silti.

lansive
18.09.2012, 13.27
Hiihtovermeet sopivat kanssa hyvin tavallisten lyhyiden housujen kanssa. (ja päin vastoin) Itse hommasin joskus Radonin brandilla myydyt WS-trikoot ilman säämiskää talvihousuiksi ajatuksena, että voisi noita käyttää hiihdossakin. Ei vaan ole vielä tullut ostettua suksia...

Niin, rumempaa sukupuolta minäkin, mutta ongelma lienee lähes sama kaikilla.

Virpi
18.09.2012, 14.29
Ihan täysin luotan miehiseenkin mielipiteeseen:) Kiitosta vaan neuvoista. Mutta mitenkäs nuo kalsarit tuollaisten kireiden housujen alla. Eikö jo päällihousuja pukiessa alemmat housut mene helposti krynttyyn vai onko tuo merinovilla sellaista liukuvaa materiaalia?

VesaP
18.09.2012, 16.02
Ihan täysin luotan miehiseenkin mielipiteeseen:) Kiitosta vaan neuvoista. Mutta mitenkäs nuo kalsarit tuollaisten kireiden housujen alla. Eikö jo päällihousuja pukiessa alemmat housut mene helposti krynttyyn vai onko tuo merinovilla sellaista liukuvaa materiaalia?

Ei ainakaan itsellä ole ollut ongelmia saada trikoita kalsareiden päälle. Olen käyttänyt merinovillaisia tai ennenwanhaan jotain "eivillamatskua" olevia. Jujuna se että laittaa ensin sukat jalkaan --> sukat "lukitsee" kalsareiden alaosan kiinni nilkkoihin, jolloin ne ei ainakaan itsellä pahemmin rullaudu minnekään. Toki nuo talvihousut sitten ei saa olla samaa kalibeeria mitä kesälyhyet succikset, eli aavistus väljää niissä voi olla. Ja sana "väljä" siis minun tapauksessa ei todellakaan tarkoita että roikkuvat mistään tippaakaan, mutta ei tarvii olla niin tiukat että ei meinaa jaksaa vetää jalkaan...

Toinen vaihtoehto hommata ensin alle lyhyiden housujen sijaan jotkut pitkät normisuccikset säämisköillä, ja sen päälle sit vetää noi Goren tuulenpitävät thermohousut. Rullautumisvaara vielä pienempi mitä kalsareilla. About yhtälämmin setti tuokin, mutta tietysti kunnon merinovillan voittanutta ei taida olla välikerroksena.

Virpi
19.09.2012, 11.20
Kiitos Vesalle tiedoista. Käyn ekaks Intersportista tsekkaamassa mitä siellä on kun sain sellaisen tarjouskupongin, että yhdestä vaatekappaleesta saa -30% alen. Jos siellä ei ole naisille pyöräilypöksyjä ( todennäköisesti ei ole!) niin sitten siirryn tilailemaan netistä. Noita piukeita vaatteita olisi hyvä päästä kokeilemaan. On hoopon näköistä jos housut ovat liian pitkät tai sitten ne lököttää jostain. Toivottavasti pystyy helposti vaihtamaan jos niin käy.
On turhauttavaa etsiä naisille pyöräilyvaatteita kun niitä on aika kämäisesti paikkakunnan kaupoissa tarjolla. Mutta josko nyt tärppäisi (joo, näkis vaan:()

Karelin
26.09.2012, 22.54
Tarttis tehdä tilaus windstopperhousuista. Shortsit ja irtolahkeet yhdistelmällä alkaa olemaan kylmä.

Mitat ovat 192cm/92cm/94kg. Oikean koon valkkaaminen tuottaa suuria ongelmia.

Näitä housuja olen katsellut:
1. Löffler WINDSTOPPER® Soft Shell Bib Tight: http://www.bike-discount.de/shop/k969/a41679/windstopper-soft-shell-bib-tight-no-insert.html?mfid=282
2. Pearl Izumi ELITE AmFIB Bib Tight: http://www.bike-discount.de/shop/k969/a57326/elite-amfib-bib-tight.html?mfid=82
3. Pearl Izumi ELITE Thermal Bib Tight: http://www.bike-discount.de/shop/k969/a49534/elite-thermal-bib-tight-black.html?mfid=82

Löytyisikö palstalta joku samoissa mitoissa oleva, jolla Löfflerin tai PI:n talvihousuja? Ottaako XL vaiko XXL?

frp
27.09.2012, 09.14
Taitaa ainakin tuota Löffleriä saada Suomestakin suunnilleen samaan hintaan, joten voi käydä kokeileen (vai eikö ole kokoja?). Ainakin Tampereelta joskus ostin omani, tosin pehmusteella.

Karelin
27.09.2012, 09.43
Huonot on käytännön mahkut kokeiluun. Omasta kalastajakylästä ei löydy ja suureen maailmaan on pitkä matka. Siksi käyttäjäkokemuksia kaivattaisiin.

ROTOЯ
27.09.2012, 10.44
Kehun taas Goren oxygen housuja, Sigmasportilla olisi tarjouksessa kohtuu hinnalla (109,90€ + postit): http://www.sigmasport.co.uk/bc/14169/1579/gore-bike-wear-cycle-clothing/#page-1

PaH
27.09.2012, 12.24
Tarttis tehdä tilaus windstopperhousuista. Shortsit ja irtolahkeet yhdistelmällä alkaa olemaan kylmä.

Näitä housuja olen katsellut:
1. Löffler WINDSTOPPER® Soft Shell Bib Tight: http://www.bike-discount.de/shop/k969/a41679/windstopper-soft-shell-bib-tight-no-insert.html?mfid=282
2. Pearl Izumi ELITE AmFIB Bib Tight: http://www.bike-discount.de/shop/k969/a57326/elite-amfib-bib-tight.html?mfid=82
3. Pearl Izumi ELITE Thermal Bib Tight: http://www.bike-discount.de/shop/k969/a49534/elite-thermal-bib-tight-black.html?mfid=82

Löytyisikö palstalta joku samoissa mitoissa oleva, jolla Löfflerin tai PI:n talvihousuja? Ottaako XL vaiko XXL?

Kokoihin en ota kantaa, mut kannattaa huomioida et et toi PI:n AmFIB on vedenpitävä, muut normaaleja windstoppereita.
En tiedä miten lähellä noissa täyttä vedenpitävyyttä ollaan, mut itse pesen itseni kuralenkkien jälkeen ihan puutarhaletkulla
ja senkin jälkeen sisus on kuivana. Eli AmFIB on hyvä mätömärässä, kuivemmille keleille nuo muut.

lansive
27.09.2012, 13.51

En ole samoissa mitoissa, mutta Löfflerillä on housuissa mallikohtaisia eroja. L-kokoisissa lyhyissä ja 3/4-housuissa jälkimmäisissä oli 10 senttiä pidemmät henkselit. Pakko oli lyhentää, että pysyi ylhäällä. Että käyttökokemukset pitäisi olla sitten samasta mallista.

perminna
28.09.2012, 18.02
Posti toi juuri NetAnttilasta naisten leikkauksella olevat Craft Active Rain Pantsit. Tuntuivat sen verran hyviltä päällä, että otan syksyä ja talvea varten. Koko on sen verran reilu, että väliin mahtuu vaikka mikrofleece- tai merinovillakerrasto.

Raspi
28.09.2012, 23.34
Naisten talvipöksyistä vielä: Olen ajanut vuosikaudet juuri tuollaisella yhdistelmällä, että alimmaksi lyhyet ajohousut, kylmällä pitkät villahousut väliin ja uloimmaksi jokin thermo/polar -fleece housu, jossa wind stopper. Pakkasilla vaan tuppaavat silti takareidet ja pakarat kylmettymään viiman takia, koska missään ns. tuulenpitävissä housuissa ei ole sitä tuulen pitoa takana. Ominaisuus on jostain syystä niin itsestäänselvä, että siitä ei ole edes tuotekuvauksissa yleensä mitään mainintaa, vasta kun tuotteen saa käsiinsä, voi taas todeta, että takaosa on ihan eri vahvuinen kuin etuosa. Minusta tämä on kummallista, kun ajoviima kyllä käy reiden taakse yhtä hyvin kuin sääriinkin. Onkohan niin, että miehillä kun on vähemmän rasvaa ihon alla, niin pysyvät kankut (eli työskentelevät lihakset) paremmin lämpiminä ja siksi kuvitellaan, ettei kukaan tarvi suojausta pöksyjen takaosaan?
Siis asiaan: Tietääkö joku talviajohousuja, joissa olisi thermofleece ja windstopper myös takana polvista ylöspäin? Mistä sellaisia saisi ostaa? Toppahousuissa on melkein mahdoton ajaa, myös sadehousut ovat huonot kylmillä keleillä.

Esa S
28.09.2012, 23.53
Siis asiaan: Tietääkö joku talviajohousuja, joissa olisi thermofleece ja windstopper myös takana polvista ylöspäin? Mistä sellaisia saisi ostaa? Toppahousuissa on melkein mahdoton ajaa, myös sadehousut ovat huonot kylmillä keleillä.

Santililta ainakin löytyy, tai löytyi, omat housut on muutaman vuoden vanhat Kanuunoiden yhteistilauksesta. Kauttaaltaan "breeze extreme" tuulenpitävää ja lämmintä fleece kangasta, joka on kuitenkin joustavampaa kuin windstopper. En ole siis varma saako näitä enää.

järppä
29.09.2012, 06.55
Siis asiaan: Tietääkö joku talviajohousuja, joissa olisi thermofleece ja windstopper myös takana polvista ylöspäin?

No, ainakin jo aiemmin mainostetussa Pearl Izumin Elite AmFib -housussa. Ne on kauttaaltaan samaa materiaalia, paitsi polvitaipeiden takaosat. Jos eivät ole mallia tälle kaudelle menneet muuttamaan.

mjpk
29.09.2012, 09.48

Endura Stealth Extreme [klik (http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=18076)]. Tosin ovat vedenpitävät, ei vain tuulenpitävät. Toisaalta vedenpitävyys ei oman kokemuksen perusteella pysy täydellisenä kovin kauaa, mutta pakkaskeleillähän tuo ei haittaa. Se mikä haittaa on lämmöneristeen irtoaminen. Mutta voi hyvin olla että ovat kehittäneet rakennetta, omani ovat pari vuotta vanhat.

kuovipolku
29.09.2012, 10.00
Edellämainitut Pearl Izumit rouville joko olkaimettomana (http://www.bobshop.de/Frauen/Radhosen/Lange-Radhosen/PEARL-IZUMI-lange-Frauen-Radhose-AmFIB-schwarz.html) (tai esim täältä (http://www.active-out.eu/PEARL-IZUMI-Women-AmFib-Tight-sehr-warme-Softshell-Radhose-Laufhose))

"drop tail bodyna" (http://www.bobshop.de/Pearl-Izumi/Frauen/Bodies-Einteiler/PEARL-IZUMI-langer-Frauen-Body-AmFib-Drop-Tail-schwarz.html).

Miehille joko "lange Trägerhosen" (http://www.active-out.eu/PEARL-IZUMI-AmFib-Cycling-Bib-Tight-warme-Softshell-Traegerhose-Radhose)

tai "Radhosen ohne Polster", joita saattaa löytyä mahdollisesti lähempänä vielä jokunen hajakokopari, ainakin ässänä, Oscarilla Meripellontiellä, joten niitä voi käydä hypistelemässä jos sielläpäin liikkuu.

PS Santinin Breeze Extremeä (tai Xtremeä tai X-Tremeä) näyttäisi saavan vain miesten (http://www.bobshop.de/Maenner/Radhosen/Radhosen-ohne-Polster/SANTINI-lange-Traegerhose-Breeze-Xtreme.html) olkaimellisina ja pehmusteettomina housuina.

Raspi
29.09.2012, 11.50
Hyviä vinkkejä - kiitos! Nyt kauppoihin tutkimaan...

J_K
29.09.2012, 13.21
Osta sitten sellaset housut missä on lenkit lahkeiden päässä tai voi tulla ongelmaksi, että lahkeet alkaa vaeltamaan ylöspäin.
Evans Cycles kannatta ottaa myös huomioon Pearl Izumia ostaessa, varsinkin nyt kun on taas alekoodiakin tarjolla.

pipa39
29.09.2012, 22.43

Itse ostin 2001 intersportista löffler ws- housut, vyötärömalli ilman pehmustetta. Silloin ei ollut naisten versioita joten kokeilin miesten XL/ 54...ajattlin että alle mahtuu ruskovillan silkkivilla-asu ja sen päälle devoldin expedition villakerrasto ! Sitten kun pukee ajohousut, niin ne menee helposti päälle eikä kauheesti "lökötä". Lahjepituus on sopivan reilu, saan kuomien alle näppärästi eikä mistää tuuli/kylmä pääse sisään. Ne ovat thermovelour housut ja windstopper kangas on kokomatkan vyötärönauhasta nilkkoihin saakka. Nyt vasta etsin samanlaisia tilalle...oisikohan ne myyty hiihtovaatetelineestä silloin ? Parempia tuskin voi olla ? Tosin nyt hankkisin 52:set.
Mittani 164/ 58 kg, inseam n. 78 eli m/s mitoituksilla. Suurin pakkasraja on ollut 33 ja oikeesti tarkenin hyvin noiden housujen ja muiden vaatteiden osalta.

oil
30.09.2012, 09.01
Paikallisessa liikkeestä löytyi Löfflerin lämpimiä henkselillisä trikoita, joissa on etupuolella windstopper-kelmutus -30%. Hinta sopuisa, hyvä ostos!
(Siis Lundberg Keravalla. Vinkkinä jos on siellä päin liikkeellä.)

Paolo
02.10.2012, 15.56
Löffleriin olen minäkin turvautunut jo vuosia.
Ei ole tarvinnut ko. merkin muitakaan ostoksia katua, vaikka kerralla vähän enemmän kirpaiseekin.

appmot
04.10.2012, 18.54
Tuli tänään kahdet pitkät housut:http://www.sigmasport.co.uk/p/20409/gore-bike-wear-oxygen-soft-shell-bibtights-2011/ ja http://www.sigmasport.co.uk/p/22157/pearl-izumi-pro-softshell-bib-tight-2011/
Oxygenit olikin jo mulla ennestään, mutta nämä ovat kokoa isommat, eli XL:ät. PI:t otin L-kokoisena. Goret(XL) tuntuvat olevan puoli numeroa Pearlia(L) isommat. Goren L-kokoinen istuu päälle, kuin toinen iho ja XL väljän kokoinen, mutta ei mikään purje sekään. Izumeita on sitten tarkoitus käyttää kylmillä/räntäkeleillä. Vaikuttaisvat kyllä todella lämpimiltä. Alle vielä sopii reilusti vaatetta, niin ei pitäisi palella. Mulla pituutta 183cm, jalan sisämitta 86,5cm ja paino 87kg.

Jopoman
04.10.2012, 21.02
No, ainakin jo aiemmin mainostetussa Pearl Izumin Elite AmFib -housussa. Ne on kauttaaltaan samaa materiaalia, paitsi polvitaipeiden takaosat. Jos eivät ole mallia tälle kaudelle menneet muuttamaan.

Edelleen on samanlaiset. Tosi paksua (ja varmaan lämmintä) matskua vaan, kellään suositella vähän kevyempiä "vedenpitäviä" bibsejä? Siis talvikäyttöön mutta mitä pystyis pitämään jo plussakeleillä kun varsineisesti on märkää.

ästidin
04.10.2012, 21.30
Löffleriin olen minäkin turvautunut jo vuosia.
Ei ole tarvinnut ko. merkin muitakaan ostoksia katua, vaikka kerralla vähän enemmän kirpaiseekin.

+1 Ja aika kivasti pitää WS etuosalla olevat trikoot vettäkin. Paripäivää sitten meni 1h40min maastossa vesisateessa ihan mukavasti noilla housuilla. Voi olla että kostuivat vähä mutta kylmä ei tullut.

Grim
11.10.2012, 23.13
Goren Fusion SO -trikoita mietin, ilman pehmustetta. Arvon kokojen L ja XL välillä. Pituutta 185 cm, painoa 87kg. Farkuissa yleensä 32" lahje. Mittailin inseamia ja sain paljolta tuntuvan 87 cm, en oikein luota mittaukseen. Paino on suurimmalta osalta perseessä ja reisissä, joten sen suhteen XL saattaisi olla parempi valinta.Toisaalta lahje saattaisi olla liian pitkä. Vyötärössä taas jopa M on joskus liian iso. Antavatko nuo periksi perseestä ja reisistä kuinka paljon? Alle olisi tarkoitus mahduttaa ainakin normibibsit ja ehkä pitkikset kylmillä keleillä. Toinen vaihtoehto on saman valmistajan Oxygen.

ALVIR
12.10.2012, 06.40
Itse 184/84 ja L koon oxygeeneillä mennään,inseam 88

JackOja
12.10.2012, 08.43
Goren Fusion SO -trikoita ... Arvon kokojen L ja XL välillä. Pituutta 185 cm, painoa 87kg. Farkuissa yleensä 32" lahje. Mittailin inseamia ja sain paljolta tuntuvan 87 cm... Antavatko nuo periksi perseestä ja reisistä kuinka paljon? Alle olisi tarkoitus mahduttaa ainakin normibibsit ja ehkä pitkikset kylmillä keleillä. ...

No mä laitan taas kerran omat kokemukset.

Mulla on talvitrikookäyttöön Goren Contest softshell-trikoot. Mitat on 187cm/77kg/87cm. Farkuissa vyötärö 32" tai 33" ja lahje 33" tai 34".

Tilasin ensin kokotaulukon perusteella (oli aikoinaan 1. GBW:n vaatekappale) ällän, mutta oli pakko lähettää takaisin TGStoreen ja pyytää XL tilalle.

L oli aivan liian tiukka. XL:kin on hyvin tiukka, paitsi reidet pikkusen lepattaa :o jos ei ole alla joitain pitkiä alushousuja. Etenkin noi on tiukat perseestä ja mahasta vaikka kuten mitoista näkee mun olevan kukkakeppi/kynäniska/pulkannaru. Lisäksi henkselit pitää pitää pisimmässä mahdollisessa säädössään, ettei munat kiristy liikaa torsoa vasten. (Mulla on myös Löfflerin softshell-trikoot ja niissä kangas on jotenkin joustavampaa.)

XL:ssä on lahkeen pituutta riittävästi, muttei liikaa. L:kin olisi riittänyt juuri sopivasti.

Välikokoisen elämä on :)

Mutta hemmetin hyviä noi Goren kamat ovat, fanitan täpöllä!

E.T.
28.10.2012, 20.23
Samulta tuli haettua parit Pearl izumit sovitukseen ja elitet oli tänään lenkillä. On kyllä parhaat housut mitä mulla on ollut ikinä. Istuu tosi hyvin ja lämpöisetkin vielä. Täytyy muistaa käydä maksamassa ne vielä.:eek: Proot on eteisessä muovikassissa menossa takaisin, täytyykin muistaa huomauttaa vaimolle että se ei sitten ole roskapussi....:)

N.N.
03.11.2012, 20.42
Kellään kokemuksia dhb Vaeon Zero -housuista (Wigglen merkki)? Saanut kohtuullisia arvosteluja eikä mahdottoman hintainen.

IHD
08.11.2012, 10.09
Entäs onko jollain kokemuksia näistä Scottin byysista:
http://www.bike24.de/1.php?content=8;navigation=1;product=40192;page=1; menu=1000,18,12;mid=176;pgc=0

Itellä on noita Scottin shortseja joihin olen ollut sangen tyytyväinen mutta nuo pitemmät housut on mysteerejä..

N.N.
13.11.2012, 21.30
lähetti toi dhb Vaeon Zerot: http://www.wiggle.co.uk/dhb-vaeon-zero-padded-bib-tight/ Yllättäen M-koko oli minulle sopiva (187 cm 82 kg). Aiemmat pitkät henkselihousut oli Craftin XL:t, ja oli alkanut ärsyttää että ne ovat hiukan liian väljät. No, dhb:n M on sopivan kokoinen, mutta heti nollakelillä huomasin, että nämä eivät ole mitkään talvihousut Suomessa, ei tarkene pakkasella, korkeintaan nollakelillä. Selvästi paremmin tarkenen kombinaatiolla 1) alushousut, 2) Bobteamin leg warmersit: http://www.bobshop.de/en/Men-s/Arm-Leg-Knee-Warmers/Leg-Warmers/BOBTEAM-Leg-Warmers-Ltd-Edition-black-red.html ja 3) Nalinin perus-sarjan ajosortsit - sortisien alle vähän kylmemmällä vedän vielä tiukat juoksusortsit.

sledgehammer
19.11.2012, 19.52
Haen huomenna talvihousut cyclohommiin. Vaihtoehtoina Craftin performance winter bib tights tai Goren contest windstopper bibit. Gore on halvennuksessa 129e ja craft ovh:lla 120e. Hinnallakaan ei siis ole merkitystä. Crafteissa ei oo säämiskää, Gorea taitaa saada sekä säämiskällä että ilman. Säämiskäboksereita mulla ei oo, mutta goren bib shortseja löytyy ja niitä kai voisi pitää alla. Noita kalvollisia kledjuja kun ei viittis pestä ihan joka reissun jälkeen, tai se kalvo katoaa sieltä aina nopsaan... Olisko joku kolmas vaihtoehto, jonka saisi vielä tällä viikolla kotiin ja tuohon hintaluokkaan? Kumpaan noista haaskaisitte rahanne :D Craftit istui oikein mukavasti ja niin tekee varmasti gorekin. Ainakin perus thermo contestit on olleet hyvät, mutta niissä jäätyy pallit näillä keleillä.

appmot
19.11.2012, 20.38
Haen huomenna talvihousut cyclohommiin. Vaihtoehtoina Craftin performance winter bib tights tai Goren contest windstopper bibit. Gore on halvennuksessa 129e ja craft ovh:lla 120e. Hinnallakaan ei siis ole merkitystä. Crafteissa ei oo säämiskää, Gorea taitaa saada sekä säämiskällä että ilman. Säämiskäboksereita mulla ei oo, mutta goren bib shortseja löytyy ja niitä kai voisi pitää alla. Noita kalvollisia kledjuja kun ei viittis pestä ihan joka reissun jälkeen, tai se kalvo katoaa sieltä aina nopsaan... Olisko joku kolmas vaihtoehto, jonka saisi vielä tällä viikolla kotiin ja tuohon hintaluokkaan? Kumpaan noista haaskaisitte rahanne :D Craftit istui oikein mukavasti ja niin tekee varmasti gorekin. Ainakin perus thermo contestit on olleet hyvät, mutta niissä jäätyy pallit näillä keleillä.

Ostin viime keväänä Craftin Storm bib tightsit, enkä ole niillä kovin paljoa ajanut, mutta perseestä jo selvästi rispaantunut ja uhkaavasti ritsahtelee, kun pukee päälle. Mulla parit Goret(myös nuo Contestit) ja mielestäni ovat laadultaan paremmat. Goren vanhempaa Oxygeniä saapi täältä edullisesti, jos vain kokoa löytyy:http://www.sigmasport.co.uk/bc/14169/1477/gore-bike-wear-bibtights/#page-1

juminy
19.11.2012, 21.05
Paikallisessa liikkeestä löytyi Löfflerin lämpimiä henkselillisä trikoita, joissa on etupuolella windstopper-kelmutus -30%. Hinta sopuisa, hyvä ostos!
(Siis Lundberg Keravalla. Vinkkinä jos on siellä päin liikkeellä.)Oletko ollut tyytyväinen? Minä en seuraavista syistä: WS:ää on liian vähän, pitäis olla takana kans ja muutenkin ylemmäs. Ihra kylmenee kyljistä ja vatsasta. Samoin perse jäätyy. Ja Löfflerin takin kanssahan nämä eivät tämän takia sovi ollenkaan kun takkikaan ei suojaa riittävästi kylkiä, ole tarpeeks pitkä tai jotain, välistä vetää ei auta minkään. Vai mitä mä teen väärin? :)

oil
19.11.2012, 21.58
Aika tyytyväinen olen noihin housuihin. Tuon matalan leikkauksen edessä olen myös pannut merkille; etureuna on alhaalla ja etu-alamasu ei ole WS suojassa. Edellisissä Yokon pöksyissä tuo etureuna nousi ylemmäs. Täytyy pitää huoli, että paita+takki ovat riittävän lämpöiset.
Mulla on varmaan lämpöihrat(tm) asennettuna, kun ei noista muuten ole tullut viileää läpi kylkien puolelta. Takkina on ollut Gore Bikewearin softshelli, sen alla ohut merinopaita tai paksumpi Niken pyöräilypaita. Kovemmille pakkaskeleille -10 eteenpäin takiksi vaihtuu paksumpi Goren talvirotsi, saa nähdä hiipiikö napaan viileää tuosta etuleikkauksesta.

juminy
19.11.2012, 22.02
Juu, eipä se auta minun kuin ettiä jotain sopivampaa, se kun näillä säillä tulee kylmä (tai ei miehen tule vilu, mutta hanurin, vatsan ja kylkien tulee kylmä) niin se on vähän heikkoa jo se talvikamoilta... eikä siis vika liene sinänsä kamoissa, vaan niiden sopivuudessa käyttäjälleen. Kai se on kun ihraa on liikaa, niin se kylmyy pinnasta.

oil
19.11.2012, 22.04
Laita Isompi Masu sinne fylliksi?

sledgehammer
20.11.2012, 13.20
Goret tuli ostettua. Nuo kun veti jalkaan, ei tarvinnut edes harkita crafteja. Sisustaa mukavaa softshelliä ja tuntui miellyttävältä ihoa vasten. Jo sovitettaessa crafteista jäi semmonen muovikassifiilis. Lisäksi se sisäpuolelle ommeltu verkko tuntui takertuvan puettaessa jalkoihin. Repeää varmaan helposti irti kankaasta. Ehkä. Istuvuuden puolesta olivat kyllä yhtä hyvät.

JackOja
20.11.2012, 13.30
Goret tuli ostettua. Nuo kun veti jalkaan, ei tarvinnut edes harkita crafteja....

Tuo onkin GBW:n kamojen yksi iso ongelma. Kun on kerran koittanut niin muita ei enää halua käyttää :(:)

kolistelija
20.11.2012, 14.16
Tuo onkin GBW:n kamojen yksi iso ongelma. Kun on kerran koittanut niin muita ei enää halua käyttää :(:)
Muut on varmaan sitten aika huonoja... mulla tosin on talvikamat melkein pelkkää GBW:n kamaa. Ei ne kaikki ihan täydellisiä ole.

Grim
20.11.2012, 19.56
Goren Oxygen-bibsit olivat kyllä hyvä ostos. XL oli lopulta sopiva koko. Toisaalta Goren Phantom 2.0 -takki ei sopinut ollenkaan. Tilalle ostettu Löfflerin San Remo tuntuu jostain syystä materiaaliltaan laadukkaammalta.

Rahka
05.12.2012, 13.03
Hei, itselläni mittaa 187cm 87kg meinasin kysellä että minkä kokosia GBW:n Bibsejä olette itse ostelleet?

sledgehammer
05.12.2012, 14.37
178cm/79kg ja koko L. Pituudessa olis varmaan karvan verran varaa pidemmällekin. Eilen koeponnistin noi contest windstopperit -14c kelissä. Alla pelkät pyöräilyshortsit. Etupuolelta oli siinä ja siinä meneekö vilun puolelle, takareidet meni kylmäksi. Sen tosin huomasin vasta kotona. Matka oli vain 10km suuntaan (välissä tunti kuntopiiriä), niin uskalsin lähteä vähissä vaatteissa tekemään testiä. Jos alla olis ollut pitkät kalsarit, olisi tarjennut ihan mukavasti. Positiivista oli, että pallit eivät olleet jäässä. Ei nyt varsinaisen lämmin sielläkään osastolla, muttei palellut. Taidan tehdä semmosen periaatepäätöksen, että -15c on mun pyöräilyraja. Sitä kylmemmällä kelillä menee kankeeksi touhu, kun saa vetää koko vaatekaapin päälle.

Highlander
05.12.2012, 15.04
Positiivista oli, että pallit eivät olleet jäässä. Ei nyt varsinaisen lämmin sielläkään osastolla, muttei palellut.
Mielenkiintoista :d mulla harvemmin pallit jäätyy...paremminkin hikoilee. Sen sijaan joku muu osa saattaa olla kuin pakastenakki. Vaimoa se jaksaa aina jostain syystä huvittaa.. :rolleyes:

sledgehammer
05.12.2012, 15.32
No juu, palleilla mä tarkoitin lähinnä sitä genitaalialueen kokonaisuutta :D

NoNo
05.12.2012, 15.49
Parina kertana ollut Sportfiren talvipöksyt (-10C-12C). Hyvin nuokin toimii, vanhat Löfflerit alkoivat jo olemaan tuulettuvaa mallia.
Ei ole tullut kylmä ja pitää viiman loitolla (ja varmaan työllistää Suomessa, näin Itsenäisyyspäivän kunniaksi tämäkin mainittava).

N.N.
07.12.2012, 20.46
lähetti toi dhb Vaeon Zerot: http://www.wiggle.co.uk/dhb-vaeon-zero-padded-bib-tight/ Yllättäen M-koko oli minulle sopiva (187 cm 82 kg). Aiemmat pitkät henkselihousut oli Craftin XL:t, ja oli alkanut ärsyttää että ne ovat hiukan liian väljät. No, dhb:n M on sopivan kokoinen, mutta heti nollakelillä huomasin, että nämä eivät ole mitkään talvihousut Suomessa, ei tarkene pakkasella, korkeintaan nollakelillä. Selvästi paremmin tarkenen kombinaatiolla 1) alushousut, 2) Bobteamin leg warmersit: http://www.bobshop.de/en/Men-s/Arm-Leg-Knee-Warmers/Leg-Warmers/BOBTEAM-Leg-Warmers-Ltd-Edition-black-red.html ja 3) Nalinin perus-sarjan ajosortsit - sortisien alle vähän kylmemmällä vedän vielä tiukat juoksusortsit.
Pakkaskäytössä ym. dhb:t ovat pelittäneet yllättävän hyvin, -15 C:llä oli sopiva yhdistemä lyhyet kalsarit, tiukat juoksusortsit, windstopper-lyhyet kalsarit, bobteamin lämpimät irtolahkeet + dhb Vaeon Zero. Luulenpa että tällä pärjätään Etelä-Suomen talvet. Ainoa pikkumiinus näille että dhb-merkki on kulunut perseestä muutaman pesun jälkeen.

Gibsy
12.12.2012, 18.56
Mitä vaihtoehtoja minulla on, kun etsin lämmintä ajohousua talveksi?

-Housun tulisi olla kapealahkeinen, mutta ei bibsit
-Tuulenpitävä
-Lämmin
-Mielellään pk-seudulta, jotta pääsisi sovittamaan

Gibsy
13.12.2012, 17.03
Taidan päästä pienemmällä etsinnällä kun hommaan bibsit.

Mille lämpötiloille Gore Xenon 2.0 windstopperit tehty?

arctic biker
20.12.2012, 16.50
Dobsomin asuja mullon ollut käytössä vuosia aina jokunen. Päivällä hain postista R-90 Winter housut. Vaihdoin kylällä päälle ja -18C kelissä en itte eikä pallini kotimatkalla paleltunut. Mulle noi istuu hyvin ja toimivat myös pyöräillessä aivan erinomaisesti. Hiihtopöksyinä ja juoksulenkeillä myös hienot. 61 ekua lähipostista haettuna ynnä kotimainen toimittaja (varustetukku.fi) mielestäni ei asiaa pahenna ollenkaan.

EemeIi
21.12.2012, 17.36
Mitä vaihtoehtoja minulla on, kun etsin lämmintä ajohousua talveksi?

-Housun tulisi olla kapealahkeinen, mutta ei bibsit
-Tuulenpitävä
-Lämmin
-Mielellään pk-seudulta, jotta pääsisi sovittamaan

Pearl izumi alpine pant: http://www.fillarikellari.fi/index.php?np=2&md=72&sd=7202&item=7202-1108

Ollut vuoden pari käytössä eikä ole valittamista. Menee mulla noin +5...-10, kalsarit jalassa -5...-25? Muistaakseni viime talvena pääsin testaamaan vain -20 asti, ehkä tänä talvena on parempi tuuri. EDIT: siis noilla lämpötiloilla työmatka n. 25 min, pidempiä reissuja ei juuri talvella tule.

Jake_Kona
21.12.2012, 18.41
Rosella........tuplat

Jake_Kona
21.12.2012, 18.42
Rosella olisi edukkaita bibsejä alta 5 kybää. Onko joku kokeillut onko rahan värttejä. Ja siksi kiinnostaa kun on noita isompiakin kokoja tarjolla

juminy
01.01.2013, 22.29
Tilasin nytte kokeeks Goren Fusion SO:t L-koossa kun oli Evanssilla jotain tarjousta päällä (JAN20 tais olla koodi). Toivottavasti sopii, taulukko näyttäis, että olen pikkasen liian läski, mutta XL vaikutti sitte jo niin isolta. On näköjään viime talvesta painoa 7kg enempi, perskele sentään, täytyy joku roti jostain keksiä! Ostin tuossa joku aika sitten hi5bikesista Pearl Izumi Elitet (tjsp., semmoset aika myötäset, mutta ilman henskeleitä, otin ne kun oikeen mutta ei ollut tarjolla), muttei ne vielä ihan olleet lopullinen totuus minulle hyvistä. Goren kidney warmer täytynee vielä hankkia, niin eiköhän sitte nekin mene.

N.N.
05.01.2013, 22.34
Pakkaskäytössä ym. dhb:t ovat pelittäneet yllättävän hyvin, -15 C:llä oli sopiva yhdistemä lyhyet kalsarit, tiukat juoksusortsit, windstopper-lyhyet kalsarit, bobteamin lämpimät irtolahkeet + dhb Vaeon Zero. Luulenpa että tällä pärjätään Etelä-Suomen talvet. Ainoa pikkumiinus näille että dhb-merkki on kulunut perseestä muutaman pesun jälkeen.
Nuo olen siis kelpuuttanut hyviksi talvihousuiksi, pakkasella vaan kerroksia alle. Mutta sanokaapas mitkä olisivat hyvät, mieluusti vartalonmyötäiset, ajohousut 0-kelille, jossa vettä lentää eikä lokarit ole käytössä? Ikävänpuoleista hommaa, säämiskät märkinä ei sovi monta kilometriä ajaa. Eli vähintään vettähylkivät myös perseestä, takapuolelta siis vyötäröön saakka.

Gibsy
14.01.2013, 09.51
Menin sitten ostamaan Löfflerin ws:t. Uudelleen jos menisin ostoksille en ostaisi näitä -ws-kalvo puuttuu housujen takaosasta ja polven alapuolelta kokonaan eli jo pikkupakkasilla takareidet ja persus kylmettyy kivasti.
Mitkä pitkikset olisi siis todistetusti hyvät? Jos jollain on ws-pitkikset joissa kalvo on myös takapuolella voisi kernaasti jakaa tiedon myös tänne.

appmot
14.01.2013, 10.05
En tiedä, onko sellaisia, joissa kalvoa on kokonaan takapuolellakin. Ainaki Pearl Izumeissa on kalvoa aika reilusti myös takapuolella. Mulla on tällaiset ja nyt näyttäisi saavan edullisesti:http://www.bike24.com/1.php?content=8;navigation=1;product=24042;page=1; menu=1000,18,12;mid=29;pgc=104:1697::103:352::1687 :1689::1686:1692
PI:n Amfib-mallia on täällä myös kehuttu. Goren Oxygenit myös riittävästi kalvotetut ja ainakin mulle parhaiten istuvimmat, joskaan eivät ehkä aivan niin lämpimät, kuin PI:t.

hiball
14.01.2013, 10.16
Pearl Izumi Elite Amfib Bib-Tight olleet käytössä vajaan kuukauden. Juurikaan moitteen sijaa en ole vielä löytänyt. Eilen kolmen ja puolen tunnin PK-lenkki pitkin hiekkateitä, pakkasta -12 ja -17 välillä. Alla ohuet tekniset pitkikset ja seuraavana merinovillaiset, suhteellisen ohuet. Hyvin tarkeni. Muutoin päivittäisessä käytössä työmatkoilla (n. 30 minuuttia suuntaan), sekä murtomaahiihdossa. Eivät myöskään liian "tiukat", joten mahtuu helposti kerroksia alle. Reisien yläosaan jää mulla vähän jo löysääkin kangasta. Hankintapäätöstä tukemaan: Olen 187 cm pitkä, painoa 81 kg ja inseam 91,5 cm. Housujen kokona minulla XL.

Housujen takaosassa, polven ylä- ja alapuolella tuulensuojaamaton, muutoin täysin tuulenpitävä navan korkeudelle saakka. Vedenpitävyyttäkin pitäisi olla, mutta käytännön kokemusta ei vielä omalla kohdallani.

Tuolta hankin omani: http://www.evanscycles.com/products/pearl-izumi/elite-amfib-bib-tight-ec041573

lansive
14.01.2013, 11.15
Menestyksekkäästi olen pitänyt tavallisia kalvottomia pitkiksiä ja Enduran Singletrackeja tänä talvena. Tuulisuojausta juuri sopivasti ilman että hiostaa joka paikkaa märäksi. Taustalta kalvolla suojattuja ei juurikaan taida saada muuten kuin Urheiluareenasta tilaamalla mittojen mukaan.

Juha74
11.09.2013, 14.14
Moikka,

Etsin laadukkaita pyöräilyhousuja talvikäyttöön. Onko heittää vinkkejä parhaista malleista? Ajan ympäri vuoden fillarilla työmatkoja, joten laadukkaat housut ovat tarpeen.
Ainakin Gore Bike Wear Path Active Shell Convertible Trousers (http://www.wiggle.co.uk/gore-bike-wear-path-active-shell-convertible-trousers/) vaikuttaa pätevälle, mutta mitä muita malleja kannattaisi katsoa? Housut ostan mieluiten kokeilemalla paikallisista Helsingin liikkeistä, enkä netistä, jotta ne varmasti istuu hyvin.

khe
11.09.2013, 16.40
Kotimaassa tehdyt: http://www.urheiluareena.fi/shop/index.php?osCsid=dkf27dpv36sjk64f3bj7g4vg2gf33474

Vertti83
11.09.2013, 17.03
Tai naapurimaasta: http://www.partioaitta.fi/Fjallraven_Keb_Trousers

Istuu oikein hyvin ja mukavat polkiessa, hyvin sijoiteltuja venttiileitä saa tarpeen vaatiessa vetskarilla auki eikä haittaa niin vaikka vähän jossakin lepikossakin rymyää, lämmön saanee mallattua sopivaksi aluskerrastolla. Vettä soisi pitävän vähän paremmin...

nure
11.09.2013, 17.42
Löfflerille pisteet...

Madone 4.9
11.09.2013, 21.27
Gonso Montana V2 pisteet. Aluskerrasto sekä tuo Gonson vaate, itse pärjäsin sillä -27 asteessa

Juha74
16.09.2013, 13.05
Tai naapurimaasta: http://www.partioaitta.fi/Fjallraven_Keb_Trousers

Istuu oikein hyvin ja mukavat polkiessa, hyvin sijoiteltuja venttiileitä saa tarpeen vaatiessa vetskarilla auki eikä haittaa niin vaikka vähän jossakin lepikossakin rymyää, lämmön saanee mallattua sopivaksi aluskerrastolla. Vettä soisi pitävän vähän paremmin...

Just tällaisia venttiileillä varustettuja pöksyjä haen. Lisäksi olisi kiva, jos pehvassa olisi vahvikkeet, koska useimmat tavalliset kuorihousut kuluvat takamuksesta rikki, kun penkin mekaaninen rasitus hajoittaa housut.

Onko heittää myös linkkiä talvihousujen ostopaikkaan, joita suosittelette?

Kiitsa.

Ketjureaktio
16.09.2013, 14.46
Craftin paksummat housut on toimineet mahtavasti shortsikauden ulkopuolella aina tuonne -15 saakka jonka jälkeen en itse aja enää pyörällä kun en halua sairastella & saada paleltumia & pilata hienoa juttua. Kylmemmällä alle mahtuu kivasti vielä urheilupitkikset.
Onhan noi vähän suCCicset, mutta mukavuus ja käytännöllisyys ajaa tyylin edelle....

http://www.stadium.fi/vaatteet/miesten-vaatteet/housut/128652/craft-pxc-storm-tights-m?SelectedProductUUID=YtnCROinzDwAAAEzSD8O1SOm#.Uj bviT-XZNg

cobbo
31.08.2014, 13.38
Löfflerin pöksyistä kokoneuvontaa vailla: hankin äsken Hot Bond -shortsit koossa 52 ja ne ovat 177/85-kokoiselle ruholle passelin kireät. (Reisissä on saliharrastuksesta ja ruumiinrakenteesta johtuen ympärysmittaa yli 60 cm, ja muutenkin massa on ennemminkin alakropassa kuin eturepussa.)

Ovatkohan löfflerin ws housut kooltaan verrattavia, eli ovatko 52 windstopperit yhtälailla soivan kireät nakinkuoret kuin hotbondit? Vai onko niiden mitoituksessa otettu huomioon aluskerrastot? Kaapissa on vanhat löfflerin alus-säämiskähousut joiden mitoitus on ihan muulta planeetalta, eli sokkona ei viitsisi windstoppereita tilata jos mitoitus heittelee noinkin rajusti.

Bonarikysymys: Hotbondit ostin mielenhäiriössä henkselittömät. Pelkillä shortseilla ajaessa ne pysyvät hyvin kohdallaan, mutta päällyshousujen kanssa vähän heikommin. Saako windstopperien henkseleillä korjattua koko pöksy-yhdistelmän istuvuutta kohdalleen, vai kannattaako valmistautua suorilta bibsien hankintaan?

Muoks: noiden ws bibsillisten trikoiden lisäksi kiinnostaa jos jollain on tietoa tämänkin mallin kokopolitiikasta http://www.rosebikes.fi/tuote/loeffler-windstopper-soft-shell-trousers

CamoN
31.08.2014, 14.30
Bonarikysymys: Hotbondit ostin mielenhäiriössä henkselittömät. Pelkillä shortseilla ajaessa ne pysyvät hyvin kohdallaan, mutta päällyshousujen kanssa vähän heikommin. Saako windstopperien henkseleillä korjattua koko pöksy-yhdistelmän istuvuutta kohdalleen, vai kannattaako valmistautua suorilta bibsien hankintaan?

Minulla oli viime talven lenkeillä vanhat henkselittömät vähän turhan löysät bibsit sopivan kokoisten Löfflerin pitkien henkselellisten pehmustamattomien ws-housujen alla. Mielestäni yhdistelmä toimi hyvin ja pitkät päälihousut paransivat alla olleen säämiskän istuvuutta, kunhan pukiessa muisti asetella vaatekerrokset hyvin päällekkäin.

Morhange
02.09.2014, 06.59
Miten nuo Löfflerin Wind Stopperit, kun niistä näyttää olevan paria erilaista mallia, niin mikä on se paras? Ja onko tuo Löfflerin WS oikeasti paras talvihousu? Oma ajo on lähinnä ympärivuotista työmatkailua (noin 30min suunta) ja lenkkeilyä.

Ja onko näiden kahden ero pelkästään se, että hoseissa on säämiskä ja tightseissa ei ole?
http://www.loeffler.at/at/Herren/Bike/Hosen/10324-BIKE-TRÄGERHOSE-WS-SOFTSHELL-WARM-LG
http://www.loeffler.at/at/Herren/Bike/Hosen/10322-TRÄGER-TIGHT-WS-SOFTSHELL-WARM

Olisi tuo Träger-Tight tiedossa 110€ hintaan, onko hyvä diili?

kmw
02.09.2014, 08.30
Jos ei housut pysy ylhäällä niin henkselit auttaa. Miehen vartalossa tapahtuu ikääntymisen myötä muutoksia jolloin h:t ovat ehdottomasti elämän laatua parantava tekijä. Mun Haglöfs kuorihousut ovat käyttökelvottomat ilman. Lassen Retkiaitasta joskus ostin kahdet ja olen tyytyväinen.
Fjällräven tekee hyviä vermeitä noin yleisesti, mutta heidän henskelinsä eivät ole samaa tasoa. Mulla klipsi hajosi alle vuodessa. Ei voi suositella.

Zen65
08.10.2014, 14.36
Craftin paksummat housut on toimineet mahtavasti shortsikauden ulkopuolella aina tuonne -15 saakka jonka jälkeen en itse aja enää pyörällä kun en halua sairastella & saada paleltumia & pilata hienoa juttua. Kylmemmällä alle mahtuu kivasti vielä urheilupitkikset.
Onhan noi vähän suCCicset, mutta mukavuus ja käytännöllisyys ajaa tyylin edelle....

http://www.stadium.fi/vaatteet/miesten-vaatteet/housut/128652/craft-pxc-storm-tights-m?SelectedProductUUID=YtnCROinzDwAAAEzSD8O1SOm#.Uj bviT-XZNg

Tämä on hyvä kuulla, ja itsekin tilasin nuo.Luin kyllä muualta ylistävän arvostelunkin. Sportamore oli halvin paikka. Voi käyttää sitten myös hiihdossa ja juoksussa.. Castelli Nanoflexit taidan yrittää palauttaa. Liian kireät ja kylmät jo 10 plusasteella. Tosi kireä tuo L hoikkajalkaisellekin,henkelien pituus sinänsä ok. Ilmeisesti kireys vielä korostaa kylmyyttä ? Tuleekohan nuo eturauhasvaivat juuri liian kireistä bökistä?

http://allseasonscyclist.com/2012/10/22/best-winter-cycling-tights/

VesaP
08.10.2014, 15.26
Castelli Nanoflexit taidan yrittää palauttaa. Liian kireät ja kylmät jo 10 plusasteella.

Käytetyt housut meinasit palauttaa? :seko: Mullakin olis näköjään yhdet Castellin Free Aerot joissa huomasin pienet reiät perseessä säämiskän sauman kohdalla. Pitäsköhän palauttaa... Uudenkarheet ja olleet sokealla mummolla saaressa vain kirkkohousuina.

LJL
08.10.2014, 15.31
Eikö perseessä pitäisi jossain säämiskän sauman kohdalla olla reikä..?

Zen65
08.10.2014, 15.37
No joo onhan se palauttaminen aina vähän niin ja näin.. XXL palautusohjeet on hiukka sekavat, mutta onhan siellä sellainenkin , kuin palautusoikeus 30 päivän sisällä, vaikka olisi käyttänyt. Toimii ainakin pyörissä :)

VesaP
08.10.2014, 15.38

Mulla se on ainakin siinä säämiskän keskellä se hauskaa pärinää diiselkatkun kera pitävä reikä. Jos sulla on säämiskän (kiinnitys ompelu)sauman kohdalla sivussa, kantsii mennä lekuriin tutkituttaa asia! :)

Juha Lehtinen
08.10.2014, 16.27
Eikös tuosta tule hukkalämpöä?.

LJL
08.10.2014, 18.08
On hyvä että on vaippa, jos perseestä vuotaa jotakin, lämmintä ilmaa tai muuta

Antti Kuitto
09.10.2014, 14.50
Olisko porukalla kommentteja Goren Oxygen windstopper-trikoista vs Pearl Izumin AmFib elite -trikoista. Olenko ymmärtänyt oikein että Izumi on selkeästi lämpöisempi kuin Gore? Gore vaikuttaa olevan myös selvästi kalliimpi, onkohan rahalle millä tapaa sitten vastinetta?

Plus
09.10.2014, 16.06
Amfib Elitet on ainakin paljon lämpöisemmät ja muutenkin paremmat kuin Goren Xenonit. Ja Xenonitkin on mun käsityksen mukaan lämpöisemmät kuin Oxygenit.

Izumeissa on paksumpi materiaali ja paremmin mietityt yksityiskohdat, esim. nilkka joka ylettyy kengän varren päälle.

pätkä
09.10.2014, 16.16
Amfib Elitet on ainakin paljon lämpöisemmät ja muutenkin paremmat kuin Goren Xenonit. Ja Xenonitkin on mun käsityksen mukaan lämpöisemmät kuin Oxygenit.

Izumeissa on paksumpi materiaali ja paremmin mietityt yksityiskohdat, esim. nilkka joka ylettyy kengän varren päälle.

Täällä aivan samat havainnot. Goret tosin mielestäni istuu paremmin mutta muuten kaikin huonommat kuin PI:t. Goren pöksyistä meni myös yhdessä talvessa persus puhki.

Antti Kuitto
09.10.2014, 16.25
Kiitos kommenteista. Osaatteko arvioida miten noilla Izumeilla mahtaa pärjätä syksystä kevääseen? Ovatko liian kuumat näillä syyskeleillä..?

skiggeböy
09.10.2014, 16.26
Syksyllä ostin nuo Pearl Izumi Elite Amfib Cycling Bib Tight black (http://www.bike-discount.de/en/buy/elite-amfib-cycling-bib-tight-black-13361/wg_id-780) Bike Discountin megastoresta Bonnista ja ovat olleet tässä syksyllä riittävän lämpöiset maantiellä muutaman asteen lämpötilassa.Istuvat tosi hyvin ja ovat päällä mukavan tuntuiset.Pehmusteetkin hyvät ja olen kaikin puolin niihin tyytyväinen.Materialit ja saumat ym. näyttävät kulutusta kestäviltä.

Antti Kuitto
09.10.2014, 16.29
Ok, lähinnä siis on hakusessa housut millä pärjäisi mahdollisimman ison ajan tästä syys-kevät välisestä ajasta. Nyt en ainakaan itse enää tarkene ilman tuulenpitäviä housuja, munat vaan kohmettuvat. Ei kuitenkaan tunnu fiksulta ostaa sekä ohuempia Goreja että myös Izumeita. Ehkäpä noilla Izumeilla pärjäisi sitten pelkästään..

pätkä
09.10.2014, 16.37
PI:n pöksyä saa myös ilman pehmustetta. Alle sitten joko lyhyet tai pitkät pehmustetut pöksyt kelin mukaan.

Antti Kuitto
09.10.2014, 16.40
Joo ilman muuta ilman pehmustetta. Koko L lienee sopiva 186cm /71kg mittaiselle?