PDA

Näytä tavallinen näkymä : Pitkät ajohousut talveksi

Sivut : 1 [2]

pätkä
09.10.2014, 16.44
Omat on XL:t - 193/88kg. Sanoisin että ota korkeintaan L:t. Omissa XL:ssä on löysää vyötäröllä ja lantion seudulla, piti ottaa tuo koko kuitenkin, että pituus riitti.

Jopoman
09.10.2014, 20.49
Osaatteko arvioida miten noilla Izumeilla mahtaa pärjätä syksystä kevääseen? Ovatko liian kuumat näillä syyskeleillä..?

Alle viiden asteen noita pystyy alkaa pitämään kuumotuksen kera, parhaimmillaan pakkasella. Nämä tietysti henk koht mieltymyksiä. Itse päädyin hankkimaan köykäisemmät välikaudeksi ja amfibit säästetään talveen.

kuovipolku
09.10.2014, 21.54
Kuten yllä. Miielummin miinus viisi kuin plus viisi. Tai jos plus viisi niin kernaasti sadepäivä. Niin lämpimät että käytin niitä myös murtomaahiihtohousuina kovemmilla pakkasilla. Your mileage may vary, though. mutta tuskin kovin paljoa.

(FWIW tarpeeksi kylmiä ilmoja odotellessa ajan Lidlin tuulisuojatuilla juoksuhousuilla tai enemmänkin eteläeurooppalaiseen ilmastoon tarkoitetuilla talviajohousuilla + tuulisuojatuilla boxereilla.)

Hub
10.10.2014, 00.59
Mikäs ero näillä on:

http://www.bike-discount.de/en/buy/elite-amfib-r-bib-tight-black-black-18601
http://www.bike-discount.de/en/buy/elite-amfib-cycling-bib-tight-black-13361

Amfinaut
10.10.2014, 02.15
Mikäs ero näillä on:

http://www.bike-discount.de/en/buy/elite-amfib-r-bib-tight-black-black-18601
http://www.bike-discount.de/en/buy/elite-amfib-cycling-bib-tight-black-13361
Halvemmissa ei ole säämiskää.

Zen65
10.10.2014, 13.18
Noh täytyy noita Craftin Storm tight housuja sen verran kommentoida, että varmaan kuumimmat ikinä housut. polvessa on limittäin kolme eri kangaskerrosta. Näitä käyttävät kuulemma. maajoukkuehiihtäjätkin, mutta pyöräilyissä polven kohta varmaan kahisee pahasti eri kerrosten takia . Ei siis kuuloherkille, en tosin voi sietää, jos kovin lähellä käveleekin joku kahisevan tuulipukunsa kanssa :)

Zen65
15.10.2014, 12.13
Noita craftia ei tosiaan voi suositella muuta kuin kireimmillä pakkasilla siinä -15-20c. Haijaa.fi tuli ostettua hiihto/juoksupuku Salomon dynamics , niin se sopii erinomaisesti myös pyöräilyyn pakkasilla ja pikkuplussilla. Alle saa hyvin bibsit. Malliltaan puku on kuitenkin ns. Sporttisen tiukahko.housut takaa menee kiitettävän ylös ja kiristysmahdl. Plussaa vetoketjullisesta selkätaskusta takissa , johon mahtunee vaikka mini Ipad .
http://itsallaboutthevertical.wordpress.com/2012/10/28/salomon-dynamics-jacket-review/

Ketjureaktio
15.10.2014, 13.03
Noh täytyy noita Craftin Storm tight housuja sen verran kommentoida, että varmaan kuumimmat ikinä housut. polvessa on limittäin kolme eri kangaskerrosta. Näitä käyttävät kuulemma. maajoukkuehiihtäjätkin, mutta pyöräilyissä polven kohta varmaan kahisee pahasti eri kerrosten takia . Ei siis kuuloherkille, en tosin voi sietää, jos kovin lähellä käveleekin joku kahisevan tuulipukunsa kanssa :)

Täytyy esittää eriävä mielipide, käytän noita n. +5 astesta alaspäin ja olen ollut tyytyväinen. Ei kahinaa, ei mitenkään tolkuttoman kuumatkaan. Jotain halpis-tuulenpitäviä kokeillessa tulin töihin aina reidet märkänä, näillä en. Eikä muuten kastu sateessakaan, pitää yllättävän pitkään vettä. Tästä hyötyä myös maastolenkeillä kura-aikaan, säärystä pysyy kuivana. Itse suosittelisin ja olenkin suositellut noita housuja. Olen 180 cm ja L-koko voisi olla hitusen pidempi

Muokkaus: tulkitsen polven mielenkiintoisen kaksikerrosrakenteen olevan tehty juuri polven liikkuvuutta varten. Niin että polvi liikkuu ilman että housu kiristyy. Ja hyvin tuntuu liikkuvan.

Zen65
15.10.2014, 14.16
Kuumuus on toki yksilöllistä. Nuo Craftin kun sisällä laittoi päälle, niin heti tuli pirun kuuma.
materiaaliratkaisultaan ihan erilaiset salomonin housujen, lapussa lukee momentum softshell, kanssa. Craftissa on erillinen varsin paksu fleece kerros sisäpuolella... Salomonissa taas ei kerroksia tunnu olevan. Yksikerroksisena housut on näin hieman helpompi pukea jalkaan . Salomon on siis selvästi ohuempi. Niillä ajattelin nyt +5c tehdä pienen ilta juoksulenkin. Craftien kokeilun säästän myöhemmäksi. Näin Kuivaharjoitteluna jumpaten craftit tosiaan polvesta kahisee pahasti, ulkona muut hälyäänet saattaa toki viedä huomiota. Täytyy ehkä myöhemmin kommentoida lisää, jahka nyt edes kerran kokeillut.

Zen65
15.10.2014, 19.52
Pienen juoksulenkin perusteella Salomonin housutkin on vielä hieman turhan lämpimät, varmaan myös nopeahkoon pyöräilyyn, mutta otsikossahan puhuttiinkin talvihousuista,, vielä ei ole talvi, ainakaan etelässä :)

CTMP
15.10.2014, 22.30
Kiitos kommenteista. Osaatteko arvioida miten noilla Izumeilla mahtaa pärjätä syksystä kevääseen? Ovatko liian kuumat näillä syyskeleillä..?

Noi AmFibit, mitkä on linkattu on valmistajan mukaan -6c:sta lämpimämpään. Sit on Thermal barrierit mitkä on vajaasta +2c:sta lämpimämpään.
Ainakin noi thermal barrierit on ylhäältä tilavat. Nilkoista hyvin slimfitit. Mahtuu paksua lyhyttä kalsaria alle.

Oisko jollain suositella lämmintä alushousua? Esim. Lyhyttä tai puolipitkää ilman sääniskää. Jos siten tarkenis paremmin kylmemmässäkin.

arctic biker
15.10.2014, 22.39
Mikäänhän ei estä Amfibittien alla vaikkapa säärenlämmittimiä pitämästä, oikein reilun kaksituntisen vietin justiinsa pyörän päällä yhdistelmällä säärenlämmittimet ja pitkät Rosen termobibsit vahvistettuna ohkaisilla shortseilla. Pikkupakkanen.

Itse asiassa tilasin Amfibitit hetki sitten... Ja kunnei muotipoliisi täällä liiku niin saatampa tarvittaessa laittaa jotain törkeää bibsien päällekin, kuiskaan Dobsonin juoksuhousut.

Mikko Asikainen
15.10.2014, 23.57
Nalini tekee myös talviajohousuja. Tarkoitus on kokeilla.

Bansku81
21.10.2014, 23.14
Perskules mikä viidakko nämä pyöräilyhousut. Nyt on tuolla läskillä tullut metsässä könyttyä ja alkanut ketuttamaan satulaan tarttuva haaroväli. Eli tars laittaa tiukempaa housua tilaukseen. Kelit kylmenee niin sais varmaan olla joku kylmemmän kelin housu, mutta mikä? Ajelu siis 95% metsäpolkuja. Onko parempi ostaa housut ilman "säämiskää" tai mikä se toppaus onkin? Ja käyttää alla lyhyitä topattuja alushousuja vai housut toppauksilla? Mitä noihin kannattaa laittaa rahaa että saa sellaiset ettei heti harmita kun ei tullut ostettua parempia?

janne kuivakangas
22.10.2014, 00.13
Mulla on Craftin alushousut edestä tuulensuojattu takaa normi ovat tosi hyvät kylmemillä keleillä oon niitä käyttänyt Trikoitten alla Hiihdoskin olen pärjänny niillä js Addun Trikoot. .☺

arctic biker
22.10.2014, 07.33
Katsoppa Bansku81 vaikka noita http://www.bikeradar.com/mtb/gear/category/clothing/trousers/product/review-endura-mt500-spray-trousers-13-47838/ ja erilliset vaippahousut henkseleillä.

brilleaux
22.10.2014, 07.57
Näillä on menty vuosia. Aivan mainiot. Ja kestävät.
Kerrospukeutuminen sitten kelin mukaan. :

http://www.goreapparel.com/gore-bike-wear-countdown-as-pants/TCOUNP,default,pd.html?dwvar_TCOUNP_color=9900&start=10&cgid=gbw-men-geartype-bibs-pants

Plus
22.10.2014, 09.50
^ Gore Countdown pantsit on kyllä kestävät ja hyvät, varsinkin kun laittaa niihin henkselit. Käytän noita sitten kun PI Amfib Elite bibtightseillä ei tarkene tai muuten vaan haluan pitää lökäreitä. Lahkeet mitoitus on vaan pitkäjalkaiselle aika lyhyt, varsinkin jos pitää niitä tarpeeksi ylhäällä etteivät tartu satulaan. Täytyy käyttää XXL:iä ettei nilkat ole paljaana.

PI Amfib Eliteissä heitin vähän aikaa sitten 2h maantielenkin nollakelissä, ja melkein jo kaipasin alle polvenlämmittimiä. -5°C asti olen itse niitä käyttänyt kun alla on lyhyet thermal bibsit ja merino-irtolahkeet.

brilleaux
22.10.2014, 10.25
^ Gore Countdown pantsit on kyllä kestävät ja hyvät, varsinkin kun laittaa niihin henkselit.

Henkselit oli kyllä eka hankinta noihin.

Antza44
22.10.2014, 10.38
Dobsomin asuja mullon ollut käytössä vuosia aina jokunen. Päivällä hain postista R-90 Winter housut. Vaihdoin kylällä päälle ja -18C kelissä en itte eikä pallini kotimatkalla paleltunut. Mulle noi istuu hyvin ja toimivat myös pyöräillessä aivan erinomaisesti. Hiihtopöksyinä ja juoksulenkeillä myös hienot. 61 ekua lähipostista haettuna ynnä kotimainen toimittaja (varustetukku.fi) mielestäni ei asiaa pahenna ollenkaan.Onko noissa polvien kohdalla miten tilaa, kun tuntuu normi hiihto windstopper housut ahistavan varsinkin, kun ennen lumi kelejä halusti pitäisi ohuita G-formin polvareita alla kivikko rymistelyissä. Miten kestää pesua nuo Dobsomit, kun joka toisen lenkin jälkeen saa koneessa pyöräyttää. Onko lahkeet sen verran tiukat, että ei mene rattaan/ketjun väliin? Ymmärtääkseni perus lämmittely asu periaate näissä, eli eestä pitää tuuulen ja takaa hengittävää kangasta? Osaatko anttaa koko vinkkiä housulle/takille 180,5cm ja haaramitta 85. Onko R-90 winter takista kokemusta?

Antza44
22.10.2014, 11.04
Näillä on menty vuosia. Aivan mainiot. Ja kestävät.
Kerrospukeutuminen sitten kelin mukaan. :

http://www.goreapparel.com/gore-bike-wear-countdown-as-pants/TCOUNP,default,pd.html?dwvar_TCOUNP_color=9900&start=10&cgid=gbw-men-geartype-bibs-pantsNää olis kyllä kans houkuttelevat sais samalla Windstopper shortsit irtolahje bibs yhdistelmän kaveriksi +5 keleihin, kun meinaa munat aina jäätyä. Onko noi siis ihan pelkät kuoret vai onko niissä vuorta? XL noista vissiin olis taulukon mukaan otettava (180,5/85), kun tahtoo olla aika lyhyt jalkasille noi goret, sit ne on tietty vyötäröltä löysät. Mites polvarit mahtuu näihin alle? Tuolta linkin takaako ootte noita tilannut vai mistä? Minkälainen hengittävyys takaosasta näissä, sen verran hikoovaa sorttia tuppaan olemaan?

Yleistä löpinää-> Tuntuu kuitenkin olevan, kun tässä lueskele niin, että talvi bibsien lämmitys kyky loppuu -5 ja sehän ei riitä alkuunkaan ja niiden alle ei ilmeisesti hirveen montaa kerrosta saa alle järkevästi.

Vispe
22.10.2014, 11.07
Siitä http://www.bikeshop.fi/Gore_Bike_Wear_Path_WS_AS_Pant/ekauppa/pTCOUNP/&listpos=0

Nimi vaihtunut countdownista, tuote sama.

arctic biker
22.10.2014, 12.11
Onko noissa polvien kohdalla miten tilaa, kun tuntuu normi hiihto windstopper housut ahistavan varsinkin, kun ennen lumi kelejä halusti pitäisi ohuita G-formin polvareita alla kivikko rymistelyissä. Miten kestää pesua nuo Dobsomit, kun joka toisen lenkin jälkeen saa koneessa pyöräyttää. Onko lahkeet sen verran tiukat, että ei mene rattaan/ketjun väliin? Ymmärtääkseni perus lämmittely asu periaate näissä, eli eestä pitää tuuulen ja takaa hengittävää kangasta? Osaatko anttaa koko vinkkiä housulle/takille 180,5cm ja haaramitta 85. Onko R-90 winter takista kokemusta?
Leikkaushan noissa on väljähkö, polvisuojat mahtuu varmasti mutta miksikään rymistelyhousuiksi en kyllä suosittele. M-koossa on 83.5 cm jalan sisämitalla ihan riittävästi pituutta, lahjekin passelin kapoinen. Henkselit kuten muillakin ei-pyöräilyyn suunnitelluissa housuissa on ihan hyvä olla ainakin varuiksi. Se on varsin ikävä kun maastojumpassa valahtaneitten housujen persaukset tarraa satulaan.

Mulla nuo on normaalissa cyclocrossailussa talvikeleillä pelanneet oikein hyvin. Edessä tuulen pitävää ja takaa sitten hengittävämpää. R90 wintertakista ei ole kokemusta.

PS. Olkaimet taitaa olla hyvä lisävaruste oikeissa pyöräilyhousuissakin...

Plus
22.10.2014, 13.32
Onko noi siis ihan pelkät kuoret vai onko niissä vuorta?

Kuorihousut mesh-linerillä, haaroista ylöspäin on meshin sijasta jotain rei'itettyä microfleeceä tms...

Minkälainen hengittävyys takaosasta näissä, sen verran hikoovaa sorttia tuppaan olemaan?

Ovat tuulenpitävät ihan joka puolelta, hengittää sen verran mitä tuo matsku päästää läpi. Ei kyllä tunnu hiostavilta kun on mesh lineri ja väljä leikkaus että ilma kiertää alla...
Oikein mukavat vaikka -20°C asti kun laittaa alle merinokalsarit ja fleecekerraston housut. Hyvät myös tuulenpitävinä shortseina syksyllä irtolahkeiden kanssa.

Dulkki
24.10.2014, 21.41
Xxl:ssä diadoran pöksyt alennuksessa. 59,90e. Onkohan mistään kotoisin? http://www.xxl.fi/pyoraily/pyorailyvaatteet/pyorailyhousut/diadora-talvipyorailyhousut-windtex-pehmuste/p/1091235_1_style

pesuman
25.10.2014, 12.24
Isojen ihmisten urheilukaupasta ostin Diadoran talvihenkselihousut, kun tarjouksessa olivat. Materiaali ihan asiallisen oloista.
Olen tähän päivään saakka sopinut L-kokoisiin housuihin ja ostin siis L-kokoiset housut kun sellaiset sattui rekissä olemaan. Kotona sitten kokeilua ja eiväthän ne meinanneet loppukädessä sopia edes Fitness-urheilua harrastavalle S-kokoiselle avovaimolle.

Housut olivat mitoitukseltaan lähempänä XS-kokoa kuin L-kokoa. Miten juma...ta liikkeet voivat myydä näin väärän kokoisia asusteita ja aivan pokkana. Todennäköisesti minulle sopiva koko on lähempänä XXL-kokoa, mutta eipä sellaisia taida rekissä ollakaan. Ei ihme, että maksoivat vain 59.90 euroa.

Menee palautukseen heti arkena.

arctic biker
25.10.2014, 12.49
Pientä kokemuksen puutetta on kun vasta toisia pitkiä bibsejä odotan (PI Elite Amfib) saapuvaksi mutta näin Suomen talvea ajatellen niihin ei minusta pehmustetta kuulu

K.L.
25.10.2014, 13.05
Mulla on kanssa noi Dobsomin housut ja myös toi R-90 Winter takki. Housut on todella hyvät, ihan niin kuin arctic kertoo. Tänä syksynä ei oo vielä tarvinnu alle laittaa muuta ku lyhyet kalsarit. Kylmin keli ollu -4 astetta ja kova tuuli. Housut pitää hyvin tuulta ja pienet sateetkaan ei mee heti läpi. Ja sitte ku menee vesi läpi, ei kuitenkaan tunnu kylmältä. Takki sen sijaan ei ole yhtä lämmin, päästää selvästi enemmän tuulta läpi. Takin kanssa meikäläinen pärjää n. +5 asteeseen asti, kun alla on pitkähihainen tekninen aluspaita. Takki on myös mitoitukseltaan ns. kisakireä. Kannattaa ottaa takki yhtä kokoa isompana kuin housut, niin mahtuu alle muutakin kuin yksi aluspaita. Ite olen 184 pitkä ja painoa 73. L-koon housut on just passelit, takki olis kannattanu ottaa XL:nä.

CTMP
25.10.2014, 13.10
Pientä kokemuksen puutetta on kun vasta toisia pitkiä bibsejä odotan (PI Elite Amfib) saapuvaksi mutta näin Suomen talvea ajatellen niihin ei minusta pehmustetta kuulu
Riippuu varmaan vähän missä päin Suomea asuu ja pyöräilee. Jos Etelä-Suomen talvi on pääasiassa -4C - +2C, pitäisi Amfib:n riittää sellaisenaan ja pehmuste on tällöin hyvä. Ei tosin ole kokemusta muuta kuin kevyemmästä PI:n mallista ja niissä ainakin suosituskäyttölämpötila tuntuu olevan oikea.
Toki se 2-4 viikkoa on ollut kunnon pakkasiakin eli ostaako noille keleille omat housut vai lisääkö vain kerroksia, on sitten talous- ja makuasia.

Dulkki
25.10.2014, 13.35
Isojen ihmisten urheilukaupasta ostin Diadoran talvihenkselihousut, kun tarjouksessa olivat. Materiaali ihan asiallisen oloista.
Olen tähän päivään saakka sopinut L-kokoisiin housuihin ja ostin siis L-kokoiset housut kun sellaiset sattui rekissä olemaan. Kotona sitten kokeilua ja eiväthän ne meinanneet loppukädessä sopia edes Fitness-urheilua harrastavalle S-kokoiselle avovaimolle.

Housut olivat mitoitukseltaan lähempänä XS-kokoa kuin L-kokoa. Miten juma...ta liikkeet voivat myydä näin väärän kokoisia asusteita ja aivan pokkana. Todennäköisesti minulle sopiva koko on lähempänä XXL-kokoa, mutta eipä sellaisia taida rekissä ollakaan. Ei ihme, että maksoivat vain 59.90 euroa.

Ohhoh. Ehdin jo tilata itselleni M-koon. Taitaa mullakin mennä vaihtoon. Sen verran halvat on että jos vaan materiaali on edes jostain kotoisin niin kyllä mä noi käyttöön otan. Eiköhän sieltä meikäläiselle joku koko löydy.

arctic biker
25.10.2014, 16.58
Riippuu varmaan vähän missä päin Suomea asuu ja pyöräilee. Jos Etelä-Suomen talvi on pääasiassa -4C - +2C, pitäisi Amfib:n riittää sellaisenaan ja pehmuste on tällöin hyvä. Ei tosin ole kokemusta muuta kuin kevyemmästä PI:n mallista ja niissä ainakin suosituskäyttölämpötila tuntuu olevan oikea.
Toki se 2-4 viikkoa on ollut kunnon pakkasiakin eli ostaako noille keleille omat housut vai lisääkö vain kerroksia, on sitten talous- ja makuasia.
Huomasit että kirjoitin keskustelun aiheeksi pitääkö vaiko eikö pidä polsteria olla.... Mun ekat ja ainoat on nää http://www.rosebikes.fi/tuote/rose-thermal-bib-tights---with-pro-fibre-elastic-ii-seat-pad--/aid:441391
Kolmisen tuntia alla säärenlämmittimet ynnä liian lyhyistä Dobsonin tuulipuvun housuista tehdyillä shortseilla olen -8 asti pärjännyt mukavasti. Kiitos kommentista, noilla ja Dobsomin R90 Winterhousuilla pärjäänkin sitten monta vuotta.
Vaikka olen lyhkäisissäkin ajohousuissa evolutioitunut henkselimalleihin niin Amfibitien alla pelaa olkaimettomatkin.

Se onkin jo filosofisempi kysymys pannako tarpeen niin sanellessa asun alle lisää kerroksia vaiko lisätä kamppeen päälle jotain passelia. Jälkimmäinen vaihtoehto on minusta oikein järkevä malli.

jarit
25.10.2014, 18.21
Nämä ovat tällä viikolla koeponnistettu ja todettu toimiviksi. Oli pakko hankinta pikaisesti kivijalkaliikkeestä, kun tuli saneerattua loppuun käytettyjä Pearl Izumeja kesän aikana kaapista, talvi yllätti eikä ollut aikaa odotella nettikaupan toimituksia.

https://www.intersport.fi/fi/tuote/asics-speed-gore-tight-trikoot-56440847/

Itselleni Asicsin mitoitus on aika lailla just kohdallaan paidoissa ja housuissa eli aina voi ostaa sokkana L:n ja osuu kohdalleen.
Edellisellä sivulla mainitut Gore Countdowinit ovat olleet monta vuotta ajo, hankijuoksu ja patikointi käytössä ja vielä vaan toimivat & kestävät. Henkselit ne toisiaan tarvitsevat ihan ensimmäisenä :)

Arhipoff
25.10.2014, 18.29
Se onkin jo filosofisempi kysymys pannako tarpeen niin sanellessa asun alle lisää kerroksia vaiko lisätä kamppeen päälle jotain passelia. Jälkimmäinen vaihtoehto on minusta oikein järkevä malli.

Tätäpä olen itsekin miettinyt kun olen talvibibseja katsellut. Pehmusteellisten bibsien myötä kaapista löytyvät useammat merinokerrastot jäävät turhaksi?! Ehkä pitää ostaa uudet housut ja jatkaa linjalla pehmustebokserit+kerrastoja tarv määrä+housut...

Lähetetty minun LT26w laitteesta Tapatalkilla

arctic biker
25.10.2014, 18.54
Tätäpä olen itsekin miettinyt kun olen talvibibseja katsellut. Pehmusteellisten bibsien myötä kaapista löytyvät useammat merinokerrastot jäävät turhaksi?! Ehkä pitää ostaa uudet housut ja jatkaa linjalla pehmustebokserit+kerrastoja tarv määrä+housut...

Lähetetty minun LT26w laitteesta Tapatalkilla
No eihän mikään jää oikeastaan turhanpantiksi, pyöräillen pysyy kuskin mitat kuosissaan ja merinot säilyy sitten tulevia vuosia varten. Jokamiehellä ja naisella varsinkin pitää olla ainaskin yksi merinokerrasto jemmassa jotta pysyy paikat lämpiminä.

CTMP
25.10.2014, 22.38
Huomasit että kirjoitin keskustelun aiheeksi pitääkö vaiko eikö pidä polsteria olla....

Pakko kysyä kun en ymmärrä. Siis mihin kirjoitit keskustelun aiheen? Jotain joka ei toimi Tapatalkin kautta plärätessä?

pekoni
25.10.2014, 22.52
Olen vetänyt vuodesta 2011 Assoksen air blockeilla (http://www.assosfactoryoutlet.com/men/knickers-tights/airblock-851-tights-blue.html). Oikein kylmiin keleihin noi ei oikein toiminut ilman päälikuorta ja ei kai pitäisikään?
Nyt kuitenkin on alkanut air block irtoamaan pieninä lastuina ja uudet housut pitäisi löytää. On muuten nyt kylmä aamuisin, kun tuuli puhaltelee kepeksiin pitkin reittä..
Osaisko joku heittää miten noin Pearl Izumin AmFib koot menee jos L-koko on mennyt Assokselta?

substitute
25.10.2014, 23.15

Sama varoituksen sana täältä kanssapyöräilijöille. Niissä oli siinä vyötärön kohdalla niin joustamaton kohta, että en saanut housuja vedettyä reisistä ylöpäin. Uskomatonta, että noin yksinkertaisessa vaateessa voi tulla tuollainen norsun kokoinen suunnitteluvirhe.

K.L.
25.10.2014, 23.50
Samoilla linjoilla olen minäkin. Lähinnä ylävartalon osalta sitä säätelyä tarvitaan. Mulla toimii säätelytakkina Rukan Windstopper-takki. Heitän sen päälle, kun tuntuu että tarvii lisää lämpöä. Toimii...
Mitään kalvotakkeja en käytä, koska ne ei oikeasti hengitä tarpeeksi.

J_K
26.10.2014, 10.51
Osaisko joku heittää miten noin Pearl Izumin AmFib koot menee jos L-koko on mennyt Assokselta?

Aikaisemmin ollut Assoksen L-kokoisia ja nyt parit Pearl Izumin L-kokoiset.
Amfib on aika lähellä Assosta, henkselit ehkä pidemmät ja reisistä vähän tiukemmat, ei kovin paksua kerrosta pysty alle laittamaan. XL-koko olisi jo sitten varmasti liian pitkä.
Elite Thermal Barrier minkä mukaan Amfibin koon valitsin on väljempi.

Verska-Vesa
26.10.2014, 11.22
Samoilla linjoilla olen minäkin. Lähinnä ylävartalon osalta sitä säätelyä tarvitaan. Mulla toimii säätelytakkina Rukan Windstopper-takki. Heitän sen päälle, kun tuntuu että tarvii lisää lämpöä. Toimii...
Mitään kalvotakkeja en käytä, koska ne ei oikeasti hengitä tarpeeksi.
Windstopper on kalvo.

pekoni
26.10.2014, 23.38
Amfib on aika lähellä Assosta, henkselit ehkä pidemmät ja reisistä vähän tiukemmat, ei kovin paksua kerrosta pysty alle laittamaan. XL-koko olisi jo sitten varmasti liian pitkä.

Ok, kiitoksia tiedosta. Assokset on reisistä hyvällä tavalla piukat, joten toivotaan, että Amfibit menee jalkaan.

K.L.
27.10.2014, 14.12
Windstopper on kalvo.
Aina oppii uutta... jotenkin olen ollu siinä käsityksessä, että Windstopperissa ei olis kalvoa, vaan joku "tiheä" kangas. No joka tapauksessa olen ollu tyytyväinen tohon Rukan takkiin. Se ilmeisesti hengittää juuri sen verran paremmin kuin vettä pitävät takit, että ei tunnu hiostavalta.

arctic biker
27.10.2014, 16.09
Kalvohan tää WS on, eli pinnoitettu polyesteri kangas jonka polyuretaanipinnoite sitten ajan myötä hilseilee pois.

arctic biker
27.10.2014, 16.20
Ok, kiitoksia tiedosta. Assokset on reisistä hyvällä tavalla piukat, joten toivotaan, että Amfibit menee jalkaan.
Kuriiri kuskas M-kokoiset Elite Amfib-pöksyt ilman pehmustetta. Koestin ja aikas tyköistuvat ovat. Sain alle ohkaisiin koipiini mahtumaan lyhyet henskelibibsit. Polven lämmittimet vielä menee mutta säärimittaisia taija ees yrittää. Reisistä ahistaa.

Sillai vankoilta eli luontoaan lämpimiltä tuntuvat ,eivätkä lähde discounttiin takaisin. Pituudeltaan mulle jetsulleen. 173,5/83.5 ja hoikkanen 65 kiloinen.

kervelo
27.10.2014, 19.34
Kalvohan tää WS on, eli pinnoitettu polyesteri kangas jonka polyuretaanipinnoite sitten ajan myötä hilseilee pois.

Ei se WS-kalvo enää nykyvaatteissa pääse hilseilemään, koska kalvo on laminoitu osaksi kangaskerroksia. Eli softshell-matsku on sekä ulko- että sisäpuolelta ihan normaalin kankaan näköinen.

arctic biker
27.10.2014, 20.43
No kerropa tuo mun hilseileville Haglöfsin Tempo housuille.

marco1
27.10.2014, 21.58
Epäselvyyden maksimoimiseksi Gore on kierrättänyt noita kankaiden nimiä sen verran paljon että kuka noista enää tietää. WS oli joskus laminaatti ja joskus ei..

arctic biker
28.10.2014, 08.25
Joo myönnetään , Tempot on vuodelta 2003. Oikein mieluisat, täyspitkät vetoketjutkin sivuilla.

juho_u
28.10.2014, 10.09
Onkos kokemuksia näistä housuista kylmällä -5 saakka yleensä ajelen. Trikoot ei oikein innosta.

http://www.foxhead.fi/Product/Fox-Demo-DH-Pant-763782/1322936

arctic biker
28.10.2014, 18.04
Mitään tietämättömänä alamäkihousuista veikkaan että noissa on useallekin kerrastolle tilaa. Kai noissa on leikkaus sillai että DH-kahjojen suojukset mahtuu housujen alle.
Toinen tyhmän arvaus että DH-housujen kangas on tommoista robustia, kaatumisenkestävää kangasta. Mahtaako kuin hiostavaa olla? Ei nyt ittellä ihan ostoslistan kärjessä teemalla talvipyöräilyhousut.

JPK-works
30.10.2014, 21.04
Minulla on Mavic Inferno bib housut. olen ajanut niillä muutaman kerran 0 -- 5 asteen lämmössä ja hyvin tuntuvat toimivan. Mitoitus on aika tiukka (170/71kg, ei mitkään supereidet) ja M-koko on jämpti. Housun vyötärö tulee ylös eli selkäkin pysyy lämpimänä.

Tilasin nämä kesällä CRC: n alesta ja hinta/laatusuhde on mainio, hinnaksi käi n.90€. Samassa tilauksessa tuli myös Castellin Estremo kengänsuojat ja hyvin pelittävät noissa lämpötiloissa.

pieni täydennys; tänään pari tuntia 1-2 asteen pakkasessa maantiellä. Housuissa tarkeni hyvin, varpaiden tila kiikunkaakun (kenkänä Sidi ja paksuhko pyöräilysukka).

HanttaHoo
30.10.2014, 21.29
Onkos kokemuksia näistä housuista kylmällä -5 saakka yleensä ajelen. Trikoot ei oikein innosta.

http://www.foxhead.fi/Product/Fox-Demo-DH-Pant-763782/1322936

Itse olen ajanut Thorin crossihousuilla syksyn rapakelit ja talven lenkit. Alle kelin mukaan sopivasti lämmikettä niin hyvin pärjää. Ja en ole kokenut että hiostaisivat. Enempi itellä ongelmana löytää toimiva takki talvikeliin.

Jos Foxin releitä haluaa halvalla ostaa niin tuoltapa niitä hyvään hintaan saa-> http://www.freestylemx.fi/