PDA

Näytä tavallinen näkymä : KCNC osat

Miha
28.11.2009, 14.46
Kenellä on kokemuksia KCNC:n maantiejarruista (CB1) ja muista osista? Mistäköhän löytyy edullisimmin, Lauttasaaresta saanee ainakin?

SeWentwenty
28.11.2009, 14.56
Ebayssa näkyi olevan 199€ setti värit: kulta ja hopea.

http://cgi.ebay.de/KCNC-Leichtbau-Rennrad-Bremsenset-150gr-Paar-NEU_W0QQitemZ230403330424QQcmdZViewItemQQptZSport_ Radsport_Fahrradteile?hash=item35a51bd178

Paljonkohan noi suomessa kustantaa?

twentyniner
28.11.2009, 23.32
Itä-Helsingin pyörähuolto taisi noita myydä, muistaakseni.

Oz
29.11.2009, 00.47
Jaa että kokemuksia:
- maantiepyörässä just nuo jarrut
- maastopyörässä tolppa ja pikalinkut

Hyvin ovat toimineet. Hienosti tehtyjä osia, ilmoitetut painot pitävät paikkansa.

partsi99
29.11.2009, 01.18
Itsellä olleet harrastevälineessä kiinni noin 3000 km. Ja aina on kulkuväline pysähtynyt. Nätit ja kevyet. Toivat merkittävän kevennyksen vanhaan kokoonpanoon. Itä-Helsingin pyörähuollosta hain ja tyytyväinen olin kyseisen liikkeen palveluun..

SeWentwenty
29.11.2009, 03.11
Itsellä olleet harrastevälineessä kiinni noin 3000 km. Ja aina on kulkuväline pysähtynyt. Nätit ja kevyet. Toivat merkittävän kevennyksen vanhaan kokoonpanoon. Itä-Helsingin pyörähuollosta hain ja tyytyväinen olin kyseisen liikkeen palveluun..
Missä hinnoissa pyörii?

Satanta
29.11.2009, 09.39
kannattaa kysellä täältä (http://www.ladenspeedshop.com/)

ollehuima
29.11.2009, 14.54
Mun mielestä jarrut on kyllä aika tehottomat vaikka Dura-Aceen verrattuna , kevyet kylläkin ovat. Pikalinkut on kans kevyet ja nätit niissä on hinta-laatu kohdallaan , takavaihtajan rissoilla voi olla hankalaa saada takapäätä pelittään kunnolla ... mutta mitä nyt kukakin hakee ... keveitä ovat kaikki ja painot pitää paikkansa. Jarrut taisi maksaa 245€ , linkut 44€ ja rissat oli jotain n.30€ paikkeilla. Itä-Helsingin Pyörähuollosta tilailin ja myöhemmin hain Signaturesta toiset linkut.

Samu Ilonen
29.11.2009, 21.39
Ne linkut ja jarrupalan pitimet oli hyvät mutta ainakin jarrut ja rissat jättäisin rauhaan.

kijas
03.03.2010, 14.31
Millasia kokemuksia porukalla on noista KCNC:n XC1-kammista ja K-type keskiöstä? Onko pelkästään kevyet vai onko myös kestävät ja jäykät (verrattuna esim. XT M770 tai Deus-kampiin)?

china
03.03.2010, 14.40
Jarruasiasta vielä, itsekin noita katselin, mutta päädyin Tektroihin kun ovat nätimmät.

Janu
08.03.2010, 01.42
Millasia kokemuksia porukalla on noista KCNC:n XC1-kammista ja K-type keskiöstä? Onko pelkästään kevyet vai onko myös kestävät ja jäykät (verrattuna esim. XT M770 tai Deus-kampiin)?

Mjoo, nää saattais kiinnostaa minuakin.

Junnuraita
10.03.2010, 10.24
Yhtä tukevat ja toimivat kun XT kammet.Laakerointi jopa pikkasen fiksumpi

Janu
10.03.2010, 14.25
Yhtä tukevat ja toimivat kun XT kammet.Laakerointi jopa pikkasen fiksumpi

Jahas. Tämähän kuulostaa lupaavalle. Onko ne myös oikiasti niin kevyet kun väittävät? Melkein tekis mieli kokeilla 2x9 settiä.

L.A.D.E
10.03.2010, 16.26
Painot pitää kyllä paikkansa.

Janu
10.03.2010, 17.04
Painot pitää kyllä paikkansa.

Ettei nyt ois subjektiinen taho kommentoimassa? :D

Nooo, sieltä strutsilandiasta mie ne palikat varmaan hommaan, jos joskus hommaan.

L.A.D.E
10.03.2010, 17.40
Kyllä toi vaaka perhana on puolueeton...

Junnuraita
10.03.2010, 23.31
670g vaa'an mukaan tulparatas sytdeemi keskiön,kampien ja rattaineen.Omassa MTB ollut jo kaks vuotta enkä ajatellut vaihtaa vaikka tuli vaihdettua ekan vuoden jälkeen 3 rattaasta 2 teen.
Jokainen voi sitten hankkia mistä haluaa vaikka Ugandasta jos niin haluaa.

L.A.D.E
11.03.2010, 08.01
Luulenpa että UGANDASSA on kalliinpaa...vai mitä meinasit,ettei ainakaan kotimaasta,niinkö?

Satanta
11.03.2010, 12.27
Kaikki tyylillään, mutta tuskin ainakaan hintojen puolesta.

Miha
28.04.2010, 09.10
Totesi tuossa viimeisellä lenkillä KCNC-pikalinkkujen tuottavan helvetillistä narinaa ja narskumista ajettaessa eteenkin etukiekossa.

Onko tuttu ilmiö ja kuinka vaiva parannetaan - vaihtamalla muihin linkkuihin, höh?

Kiovan Dynamo
28.04.2010, 09.13
...vaihtamalla muihin linkkuihin, höh?

Todennäköisesti. :mad:

Vanhat painavat XT-linkut kiinni ja maailmaan palaa hiljaisuus. Nätithän nuo ovat, mutta narskuminen taitaa tulla kaupanpäällisinä. :(

china
28.04.2010, 14.37
Totesi tuossa viimeisellä lenkillä KCNC-pikalinkkujen tuottavan helvetillistä narinaa ja narskumista ajettaessa eteenkin etukiekossa.

Onko tuttu ilmiö ja kuinka vaiva parannetaan - vaihtamalla muihin linkkuihin, höh?

Myös rasvaamalla ja apinan raivolla kiristämällä tuosta pääsee. Itse pistin nuo keventelemään kaappiin ja laitoin kunnolliset tilalle. :/

Gekko
28.04.2010, 16.30
Mulla on ainakin nuo maantie ja maastopyörässä...Eikä mitään onkelmaa.:D

Eros
28.04.2010, 21.32
levyjarruista?

haedon
28.04.2010, 21.43
Sellainen kävi yks päivä maastolenkillä että KCNC:n satulatolpasta lähti satula irti sellaisen aika voimakkaan montun pohjalle laskeutumisen jälkeen. Muuten on kaikki KCNC osat mitä multa löytyy ollu oikein hintansa väärtejä ja kestäviä. Ja kyllähän toi satula on taas pysynyt kun kiristin sen kunnolla. Pitänee muistaa tarkistaa kireys aina lenkkien jälkeen.

Oz
28.04.2010, 22.07
Mulla on paljon KCNC:n osia käytössä ja hyvin toimivat kaikki.
Täytyykin hankkia lisää.

Miha
30.04.2010, 19.12
vaidoin linkut toisiin ja vika/narina katosi. Kuulemma esiintyy joissain pyörissä ja kiekoilla. Toisissa pyörissä pelittää ihan normaalisti. On se perin ihmeellistä...

china
01.05.2010, 21.01
Njoo, minullakin on kaksi KCNC:n tolppaa eikä kummankaan kanssa ole ollut ongelmia. Juttelin KCNC:n kavereiden kanssa linkkuasiasta Taiwanissa, ja sanoivat, että osassa se kierreosa jotenkin kanittaa niihin keskittäviin vietereihin ja se aiheuttaa ongelmia.

Kimmo
11.05.2010, 21.17
Onko noista stemmeistä mihinkään? Kevyitä ainakin ovat...

Gekko
12.05.2010, 07.56
Mulla on maasturissa ja maantiepyörässä kyseiset stemmit.
Painot pitävät tosiaan paikkansa ja hyvin ovat kestäneet. Ei kai nuo nyt mitään vaarallisen kevyitä ole...

S.T.T
25.05.2010, 10.00

Mulla on maasturissa ollut n.3kk stemmi ja hyvin on pelannut. Painoakin on vähemmän mitä siihen stemmiin on laitettu. 98g todellisuudessa olikin 95,5g. Muutkin kcnc osat on osoittautuneet toimiviksi ainakin minun käytössä. Eli pikalinkut parissa pyörässä ja yhdessä on putkiosat. Kammet ja jarrut saattaa vielä tulla lisäksi ihan vaan keventämisen takia.

Kemppis
25.05.2010, 12.09
Ostin Orimattilan kyläkaupasta 30,9/350 satulatolpan. Kaveri toi tolpan minulle kakkosneloseen jossa koeajoin sen. Kaveri joka sen minulle toi oli punninnut tolpan ja painoa oli 148g. Tolpassa oli kiskojen kiinnityskohdassa 5cm metallipalat jotka punnitsin kotona ja ne painoivat yhteensä 12g joten tolppa oli todellisuudessa paljon kevyempi mitä valmistaja ilmoitti. Tolpan kestävyydestä ei voi vielä sanoa mitään.

twentyniner
25.05.2010, 23.52
Ostin Orimattilan kyläkaupasta 30,9/350 satulatolpan. Kaveri toi tolpan minulle kakkosneloseen jossa koeajoin sen. Kaveri joka sen minulle toi oli punninnut tolpan ja painoa oli 148g. Tolpassa oli kiskojen kiinnityskohdassa 5cm metallipalat jotka punnitsin kotona ja ne painoivat yhteensä 12g joten tolppa oli todellisuudessa paljon kevyempi mitä valmistaja ilmoitti. Tolpan kestävyydestä ei voi vielä sanoa mitään.

Ja kikantti senkun kevenee ja komistuu;)

Kemppis
26.05.2010, 12.34
Kikantti kevenee ja kuski komistuu:cool:

Terwis
05.07.2010, 00.21
KCNC:n XC-1 2*9 kammilla tuli Tahkoa pari kierrosta kierrettyä.
Olen kyllä tyytyväinen.
Hieman alkuunsa arvelin että tuo 29*42 rattaat olisivat olleet liian raskaat itselleni, mutta nuohan oli kuin tehty omaan ajooni.
29 ei ollut liian suuri ElGranden tahi Kinahmi1 nousuun.

Nuo tuntuvat yhtä tukevilta kuin XT:n kammet eikä tunnu ollenkaan löysiltä "muovi" kammilta kuten esim Stylot.
Keskiön alle tulevien prikkojen suhde piti pariin kertaan muuttaa tuossa Anthemin rungossa mutta sain kaikki takarattaat toimimaan mainiosti.

X9 etuvaihtajan kanssa oli hieman ongelmaa alkuunsa kun en meinannut saada sitä säätöihin noiden rattaiden kanssa. Eniten ongelemaa teetti isoimmalle rattaalle siirtyminen sillä vaihtajan häkki otti kampeen kiinni.
Mutta nyt toimii kuin enkeli.

elasto
05.07.2010, 06.08
Mulla on eri kammet kuin sulla, mutta täytyy kyllä sanoa tosta 29 piikkisestä pienemmästä eturattaasta Tahkolla, että olen aivan samaa mieltä. Tuntui riittävän nousuissa ihan hyvin. Jos joku mäki meinattiin polkea ylös, niin kyllä se sillä 29:llä tuli jos oli tullakseen. Hieman ehkä olisi kaivannut 11-34 pakkaa varmuuden vuoksi 11-32:n sijasta.

Terwis
05.07.2010, 16.26
Jäi sellainen "turhanpäiväinen" kihnuttaminen pois kun ei ole 22 piikkistä.
Tuolla 29 piikkisellä pääsee etenemään ylämäissä paremmin kun luonto ei anna periksi taluttamista kuin pakollisissa paikoissa.

Terwis
27.07.2010, 09.51
Kammet on toimineet kuin unelma ja kevyetkin ovat. Muutaman kohtalaiset kovan osuman ottaneet kiveenkin eikä ole pahaa tykänneet ( ajovirheestä 30km/h pään kokoiseen kiveen ).

Negatiivista noissa on nakse! En ole vielä keksinyt mistä hitosta se naksuminen tulee. Runko se ei ole eikä polkimet sillä olen kokeillut eri polkimilla ja kammilla. Olisko ISIS:ksen ominaisuus.
Ehkä joskus löydän tuon kohdan.

Jossain maailmalla ovat valitelleet että ajaessa tippuu kampi. Kuulemma ajaessa tippui vasemmanpuoleisesta kammesta se kiristyspultti.
Mietiskelin vain että mitenkä ihmeessä se on huomaamatta mahdollista tapahtua sillä tuo pultti on todella pitkä ja jos se aukeaa edes puoliksi niin kyllä se polkiessa nilkkaan paukuttaa.

S.T.T
27.07.2010, 13.01
Negatiivista noissa on nakse! En ole vielä keksinyt mistä hitosta se naksuminen tulee. Runko se ei ole eikä polkimet sillä olen kokeillut eri polkimilla ja kammilla. Olisko ISIS:ksen ominaisuus.
Ehkä joskus löydän tuon kohdan..

Jos keksit niin kerro muillekkin. Tänään itse kans huomasin lenkillä ihmeellistä naksunaa.:eek:

Miha
27.07.2010, 13.41
Jos keksit niin kerro muillekkin. Tänään itse kans huomasin lenkillä ihmeellistä naksunaa.:eek:

ne pikalinkut narisee ja naksuu. Olisiko se sittenkin vaivana?

Terwis
27.07.2010, 13.42
Äskön täräytin koko fillarin perän osiksi ja purin kammet atomeiksi spieriä myöten. Rasvasin uudella rasvalla aivan kaiken. Keskiön akselin ja kammen väliin tungin niin paljon rasvaa että tursusi yli kun kasasin.

Ensimmäiset polkaisut aiheutti melkein riemun kiljahduksia mutta sitten... Naks naks naks...
Noh, pitää opetella elämään tämän kanssa.

Sellainen narina joka noista alussa tuli katosi kun kasaa-pura-kasaa menetelmällä hain oikean määrän noita simmirenkaita keskiön alle. Alussa noita oli aivan liikaa ja sen takia kampi ei asettunut paikalleen.
Nyt on rattaan puolella yksi 2mm paksu ja toisella puolella 3mm + se ohuempi urallinen rengas joka tulee sitä O-rengasta vasten.

Miulla on kanssa KCNC:n pikalinkut mutta naksumiseen ei vaikuttanut vaikka vaihdoin todella tukevaa mallia olevan taakse.
Laitoin KCNC:n takaisin...

S.T.T
27.07.2010, 15.53
ne pikalinkut narisee ja naksuu. Olisiko se sittenkin vaivana?

Ei ollut sitä naksuntaa ennen kampien vaihtoa. Pikalinkut ollut jo pitkään. Voishan sitä kokeilla toisilla linkuilla, mutta en usko et ne ois syypää natinaan. Eikä natina tule emännästäkään, kun sitä ei ole. ;)

Terwis
31.07.2010, 20.49
Nakse loppui!

Päättelin että sen äänen on pakko tulla keskiöstä sillä naksahdus ei aina kuulunut samassa kammen asennossa ja se kuului vain polkiessa eikä silloin kun pyörän päällä pomppi paikoillaan.
Keskiön kiristäminen ei auttanut vaan purin sen osiksi.
Puhdistin kaikki pinnat sinolilla rasvattomaksi sekä avasin laakerit ja puhdisin kuivalla rätilla kaiken rasvan pois mitä vain sain pyörittelemällä.
Laitoin uudet rasvat sisään ja kasasin keskiön niin että joka väliin tuli puhtaat rasvat. Jopa jokaisen simmirenkaan väliin laitoin tipan rasvaa.
Sinne keskiökuppien väliin tulevan alumiiniputken päihinkin laitoin rasvaa kun siinä on alumiini alumiinia vasten.
Kiristin keskiön "poskitutina-momenttiin" ja laakeriprässillä vielä varmistin että laakerit on varmasti kupeissa pohjassa.
Kiristin kammet niin tiukkaan kuin vain meni ja sillä punaisella renkaalla otin löysät pois.

En tiedä mikä noista toimenpiteistä tuon äänen poisti mutta pääasia että hiljeni.
Pari kilometriä ajelin ja ääni ei palannut. Nyt sormet ristissä toivon että ei palaakkaan.

Nailoni
14.06.2011, 14.23
Onko kokemusta näistä rataspakoista? Käykös tuo shimanoversio maastopyöräänkin?

http://www.kcnc.com.tw/Web/NewWeb/rd10.htm

Entäs kcnc KCNC Razor rotor jarrulevuistä? On meinaan keveitä!

180 mm, 97g
160 mm, 75 g
140 mm, 62 g.

juu-zo
14.06.2011, 14.40
Onko kokemusta näistä rataspakoista? Käykös tuo shimanoversio maastopyöräänkin?

http://www.kcnc.com.tw/Web/NewWeb/rd10.htm

180 mm, 97g
160 mm, 75 g
140 mm, 62 g.

Onhan tuolla osat erikseen maastopyöriinkin.

Nailoni
14.06.2011, 14.42
9 lehtisiä näyttäisi olevan. Kun tarvisi 10.

juu-zo
14.06.2011, 14.53
Kyllähän shimanon kiinnitys on sama maantiellä ja maastossa joten kyllä käy. Isoin ratas vaan jää tuolla maantiepakalla tuohon 27.

kaakko
15.06.2011, 13.38

180 mm, 97g
160 mm, 75 g
140 mm, 62 g.

Mulla tuli noitten KCNC:n jarrujen mukana nuo levytkin 160 mm versiona ja kyllä pyörä niilläkin on pysähtynyt ihan samaan tapaan kun vähän painavammilla Ashiman AirRotor levyilläkin. Eli ainakin mun ajoon ovat olleet hyvät jarrulevyt.

Pave
15.06.2011, 14.04
Ovatko RCZ:lla (http://www.rczbikeshop.com/englishue/manufacturer/kcnc) kohtuuhinnoissa? Näitä aleprosenteista kun ei aina tiedä...
Tämän viikon olisi vielä -8% tuohon päälle alekoodilla 'RCZ8'.

Nailoni
15.06.2011, 15.43
ovat kyllä halpoja jos noista hinnoista tosiaan vielä toi -8%