PDA

Näytä tavallinen näkymä : 200 vatsalihasliikettä

Sivut : 1 [2]

VesaP
18.02.2015, 16.29
Pitäisi varmaan perustaa 100 punnerusta ketju niin pääsisitte pätemään kuinka siitä ei ole mitään hyötyä ratapyöräilyssä.

No mutta, siitä jos mistä on hyötyä radalla. Jos on yläkroppa (hartiat, haba, kädet) iskussa, niin johan jaksat vetää itteäs kyyryssä kovempaa stemmiä vasten kun putkelta runttaat --> pyörä kiihtyy varsinkin startissa kuin salama. :) Tähän sit toki se rautanen core auttaa lisää kun keskikroppakin toimii apuna. Ja metrin leveet reidet ja perselihakset viimeistelee sit kaiken! Uulalaa! :)

Melkein kaikesta taitaa olla hyötyä rata-ajossa. No, hmmm... "Virallinen itsetyydytystekniikkatopikki". Siitä tuskin on mitään hyötyy rata-ajoonkaan? Päinvastoin, liikaa jos reenaa, on aika letku olo eikä kulje enää!

IncBuff
18.02.2015, 16.31
Oikeastaan noille tavoitteellisesti harjoitteleville ja kisaajille voisi perustaa oman alueen ja me tavalliset kuntoilijat, jotka saattaa joskus pyöräilyn kannalta treenata tyhmästi voisivat kiistellä keskenään täällä.

MTBVespa
18.02.2015, 17.05
Oikeastaan noille tavoitteellisesti harjoitteleville ja kisaajille voisi perustaa oman alueen ja me tavalliset kuntoilijat, jotka saattaa joskus pyöräilyn kannalta treenata tyhmästi voisivat kiistellä keskenään täällä.
Jep. Fillarifoorumin huippu-urheiluyksikkö[emoji3] Onhan tääl ammattilaispyöräily-osasto. Wannabe-prot voisi sinne perustaa oman "Vain näin saa harjoitella"-ketjun. Ei kai tähän muuta voi sanoa kuin väärin harjoiteltu.

feltti
18.02.2015, 17.17
Varmaan vähäpaljon OT, mutta parinkympin lenkin lykkiminen tasatahdilla on musta aika kivaa ja toistojakin tulee vatsalihaksille paljon enemmän kuin 200.

kauris
18.02.2015, 18.39
Ajattelin minäkin lähteä tekemään vatsoja. Tein juuri alkutestin ja sain 60. Ehkä olis muutamia mennyt kyllä lisää jos olis ollut pakko. Alla oli lämmittelynä 30 minuutin hiihtolenkki, jossa pyrin tekee aika paljon vatsalla tasatyöntöjä.
Maanantaina jos alottais itse ohjelman. Pitää vielä vähän miettiä mistä kohdasta ohjelmaa aloittaa.

Edit. Tein lattialla jalat koukussa eli jalkapohjat maassa ja ilman, että jalat oli missään tuettuna. Kädet oli niskan takana mutta varoin kiskomasta niillä. Ja nousu ohjeisen mukaan just vain silleen, että ristiselkä jäi lattiaan ja nousukulma siten alle 45 tms. Ylhäällä en kyllä pysähtynyt pariksi sekunniksi vaan lähdin aina heti alas mutta kaikkiaan koko ajan rauhallisella tahdilla.

mkpaa
18.02.2015, 19.16
Näiden haasteiden hyödyllisyydestä voi tietysti olla montaa mieltä. Niin kuin täällä on selvästi tullut esille. :-)

Pidän siitä, että näissä haasteissa mennään enemmän kestävyyden kuin voiman puolelle.

kp63
18.02.2015, 19.52
Joo kannattaa ehdottomasti jatkaa pitkiä treenejä jos se tekee onnelliseksi jne, aika herkäksi se on jo tehnyt.

mutanaama
18.02.2015, 21.00
Katselin noi ohjeet ekalta sivulta, ja sen mukaan se ylösnousu olisikin tuon 35-40 astetta, parin sekan breikki ja alas. Tuntuukin sopivan paremmin kuin tuo kyynärpäät polviin taktiikka. Mutta eipä niitäkään nyt niin hirveästi mennyt, kun pohjalla on noi aiemmat. Tarvii kokeilla taso parin päivän päästä uudelleen.

mkpaa
18.02.2015, 21.24
Tehokkain nimenomaan vatsaan kohdistuva rutistus minkä olen kohdannut on laittaa pelkät varpaat maahan ja harjanvarsi polvitaipeisiin. Siitä sitten varpaat maassa vartta kannatellen tehdään perus istumaannousua. Tuossa liikkeessä ei voi käyttää lainkaan lonkankoukistajia apuna.

kp63
19.02.2015, 08.58
Ei pidä tehdä tehokkaita, koska niitä ei pysty tekemään tuntia tai 200 kpl. Eikä tarkoitus ole kehittää vatsalihaksia vaan istumaannousuja. Pidetään vaikka istumaannousun SM-kisat. Olen lopultakin sisäistänyt tämän.

kauris
19.02.2015, 09.15
Mikä sinua kp vaivaa, kun jatkat ja jatkat muille kettuilua tän otsikon alla? Eiköhän sinun mielipide ole tullut jo selville. Anna niiden jatkaa rauhassa, jotka ovat kiinnostuneita tästä otsikon mukaisesta aiheesta.

Kiovan Dynamo
19.02.2015, 09.21
Ei pidä tehdä tehokkaita, koska niitä ei pysty tekemään tuntia tai 200 kpl. Eikä tarkoitus ole kehittää vatsalihaksia vaan istumaannousuja. Pidetään vaikka istumaannousun SM-kisat. Olen lopultakin sisäistänyt tämän.

Nyt ollaan asian ytimessä. Mutta eikös näissä nykyisissä kuntoiluhaasteissa olekin kysymys siitä, että pystyy tekemään sen treenin? Jos jossain keksitään, että aivan parasta on pyörittää kummallakin kädellä kahvakuulilla kahdeksikkoa eri suuntiin tasapainolaudan päälle asetetulla jumppapallolla seisten, niin sen liikkeen treenaamiseen kannattaa käyttää vaikka vuosi tietämättä, mihin se vaikuttaa, saati onko siitä hyötyä mihinkään.

Mutta eihän sillä lopulta ole väliä, joten minusta on aivan tarpeetonta pohtia, auttaako 200 vatsaliikettä kaikkiin elämän ongelmiin. Se on ihan kova juttu jo sinällään. Eihän meidän tarvitse nuukailla, mitä hyötyä on 300 kilsan brevetistä tai neljästä kierroksesta Tahkollakaan. Voi tehdä, jos pystyy.

Dude
19.02.2015, 09.43
Tulipahan testattua. Näin M-40 sarjalaisena pitänee olla tyytyväinen lähtötasoon. 66kpl meni, vaikka kroppa on viiden päivän treeniputkesta aika väsynyt ja vatsalihaksetkin oli valmiiksi vähän arat... Vatsoja en treenaa käytännössä koskaan (ehkä max. 10 kertaa vuodessa duunimatkalla käyn salilla, jolloin kuntopyörän jälkeen saatan tehdä vähän vatsoja). Oon nyt ajanut maastoa pelkällä sinkulalla reilu 1,5 vuotta ja se selkeästi kehittää keskivartalon lihaksia. Hiihto (luistelu) kuuluu myös ohjelmaan, mutta vähiin sekin on nyt parina viime kautena pk-seudulla jäänyt. Oiskohan n. 10 tuntia tänä vuonna ja viime vuonna ei mitään. Hiihtäessä kyllä koetan työnnellä tasatyötöä niin paljon kuin mahdollista...

Vaan enpä taida jaksaa tätä 200 toistoa treenata. Jos nyt vähän koettaisi ottaa kuitenkin enemmän vatsalihatreeniä ohjelmaan :)

kp63
19.02.2015, 12.37
Mikä sinua kp vaivaa, kun jatkat ja jatkat muille kettuilua tän otsikon alla? Eiköhän sinun mielipide ole tullut jo selville. Anna niiden jatkaa rauhassa, jotka ovat kiinnostuneita tästä otsikon mukaisesta aiheesta.

En ole kettuillut vaan vastaan kohteliaasti kettuiluun. Alussa otin kantaa vain asiaan ja niin toivoisin muidenkin tekevän. Jos näin ei ole toimin sen mukaan jatkossakin.

mutanaama
19.02.2015, 13.54

Jos nyt ensin saavuttaisin sen tason, että voisi taas tehdä niitä tehokkaita treenejä.

kp63
19.02.2015, 14.46
tuossa videossa poistetaan lonkankoukistajat puristamalla kantapäitä levypainoja kohden. Pointti tuossa, pallossa, harjanvarressa tai vaikka vaatemytyssä on se, että jännittämällä reiden koukistajat eli takareidet, ei niiden vastalihasta lonkankoukistajaa voi enää käyttää. pakko tehdä siis vatsalihaksilla.

https://vimeo.com/50807233

Hääppönen
19.02.2015, 15.28
Aiempiin kommentointeihin: Itsellä ei vielä ole tullut vastaan yhtään harjoitusta pyöräilyn ulkopuolelta, jonka olisin huomannut heikentävän minua pyöräilijänä. Kuten vatsalihakset, punnerrukset yms. Hyötyä olen (ainakin) kuvitellut tulleen. :cool:

ellmeri
19.02.2015, 16.33
tuossa videossa poistetaan lonkankoukistajat puristamalla kantapäitä levypainoja kohden..

https://vimeo.com/50807233

Tuossa videossa kantapäät saa tukea levyistä!! Tuokaa kantapäät tuohon levypainon reiän kohdalle ja siitä sitten ettei jalat nouse lattiasta.

Töissä noin 40 kaveria ja yksikään ei saanut oikeata suoritusta aikaiseksi mutta siivooja kylläkin ja se kyllä treenaakin,annoin lounassetelin suorituksesta.

Kuka haluaa kokeilla ja leuhkia kuinka monta menee,lasten kanssa koittanut samaa ja huomannut että siellä löytyy liikkuvuutta ja toistoja.

jarit
19.02.2015, 19.43
Tästä viestiketjusta muistuu mieleen parin vuoden takainen keskustelu poikani (tuolloin 17v) kanssa eräänä aamuna. Hän vääntäytyi ylös sängystään vahän hitaasti ja totesi että "nyt jäi kyllä vatsalihakset venyttelemättä treenin jälkeen. Vedettiin vatsalihas cooperi, 12min vatsoja putkeen" - "no miten meni ?" - "Ihan jees, 467 oli tulos".
Ei muuta kysyttävää....

mutanaama
19.02.2015, 20.10
Jos nyt ihan tarkkoja ollaan, niin eihän tolle hepulla ole edes sormet niskan tai takaraivon takana. Imo Ei pitäis tehdä liian vaikeita liikkeitä ennenkuin ne menee puhtaasti. Eka kun menee pieleen, niin jättää siihen, tai sitten suosiolla tekee ensin kädet sylissä ennenkuin alkaa sujumaan. Hiukan se mustakin näyttää sille, kun toi ottais kantapäillään nostoapua. Lonkan koukistajien toimintaa ei mikään harjanvarsi estä, kyseessä on kuitenkin ainakin neljä- ellei viisi eri lihasta per puoli, jotka koukistavat lonkkaa sen kulman mukaan.
Ja Ellmerin yli-ilkkuvat nivelet mahdollistaa vaikka minkä joogaöliikkeen, epistä puhua moista tässä seurassa ;)

Jake_Kona
19.02.2015, 20.33
Itse teen vatsoja polvet koukussa kädet suorana ja koskettelen omia polvilumpioita kämmenellä. Polte tulee todella tehokkaasti ja oikeaan paikkaan eikä lonkan koukistajiin ollenkaan. Suorituspaikaksi käy myös sänky jos sänkypainijuttu ei kiinnosta.

BONK
19.02.2015, 22.09
Tuossa videossa kantapäät saa tukea levyistä!! Tuokaa kantapäät tuohon levypainon reiän kohdalle ja siitä sitten ettei jalat nouse lattiasta.

Töissä noin 40 kaveria ja yksikään ei saanut oikeata suoritusta aikaiseksi mutta siivooja kylläkin ja se kyllä treenaakin,annoin lounassetelin suorituksesta.

Kuka haluaa kokeilla ja leuhkia kuinka monta menee,lasten kanssa koittanut samaa ja huomannut että siellä löytyy liikkuvuutta ja toistoja.

Näin vanhemmiten pitää hyväksyä, että liikeradat on aikalailla supistuneet (kun ei tosiaankaan ole tullut harrastettua venyttelyä...) ja pitää tehdä kaikki liikkeet sen mukaisesti (tai aloittaa jooga...). Itsellä ei ainakaan mitään toivoa saada juuri mitään liikkuvuuteen liittyviä juttuja kunnolla tehtyä. Lapset ja nuoret kyllä tekee mitä vaan. Ihan hirvittää katsoa kun tytär tekee pistoolikyykyn (siis yhden jalan kyykyn) tasapainolaudalla ja samalla kahvakuula on joko suorille käsille eteen työnnettynä tai pään päällä suorassa kädessä. Ei semmoista voi ihminen tehdä...

VesaP
20.02.2015, 12.09
Ihan hirvittää katsoa kun tytär tekee pistoolikyykyn (siis yhden jalan kyykyn) tasapainolaudalla ja samalla kahvakuula on joko suorille käsille eteen työnnettynä tai pään päällä suorassa kädessä. Ei semmoista voi ihminen tehdä...

Mulla meni nilkka rikkipoikki jo kun luin tämän ja ajattelin edes koko liikettä. :rolleyes:

BONK
20.02.2015, 12.15
Mulla meni nilkka rikkipoikki jo kun luin tämän ja ajattelin edes koko liikettä. :rolleyes:

Jos sinäkin olisit treenannut voimistelua n. 80 % eliniästäsi niin yllättävän moni asia olisi mahdollista :)

Tuossa on mukava vatsalihastreeni, siinä tulee tosin hieman enemmän kuin 200...

https://www.youtube.com/watch?v=Rvjw74qdJMI

VesaP
20.02.2015, 12.25
Jos sinäkin olisit treenannut voimistelua n. 80 % eliniästäsi niin yllättävän moni asia olisi mahdollista :)

Taatusti!

T:

http://tulikoura.com/wp-content/uploads/2012/09/027-538x218.jpg

Ketjureaktio
20.02.2015, 14.27
En pysty tekemään istumaannousuja tällä alaselällä enää ollenkaan, jo 30 ikävuoden kulmilla selkä naksui jokaisella istumaannousulla. Kannattaa miettiä harjoituksen tarkoituksenmukaisuutta jos on vaivoja esim. alaselässä. Mihin näillä vatsoilla muuten pyritään, voimankasvatukseen vai lihaskestävyyteen? Aika hyvät polttelut saa vatsalihaksiin tekemällä esim. lavat irti maasta, kädet suoraan lantion ohi, pientä liikettä useita toistoja.

mutanaama
24.02.2015, 11.37
Hiljenihän tämäkin ketju :). Tarkoitus on saada aikaiseksi 200 vatsalihasliikettä, jotka aika seikkaperäisesti kuvaillaan ensimmäisellä sivulla. Vielä muutama vuosi tuon rykäisyn jälkeen sain heittämällä sen 50 istumaannousua putkeen, nyt ei mene millään. Tosin se tuosta jäi, että osaan tehdä istumaannousun ilman jalkojen tukemista mihinkään. Pituuteen nähden raskaalla yläkropalla joutuu oikeasti keskittymään itse liikkeeseen ja tasapainoon, ettei jalat nouse maasta.

kauris
24.02.2015, 15.50
Viime viikolla tehdyn testin jälkeen aloitin nyt ohjelman 2. viikon 3. sarakkeesta. Ajattelin, etten mene suoraan 3. viikolle alkutestin jälkeen, vaikka ohje niin olisi suositellutkin. Ei tule aloitus näin liian rankaksi.

Ja minä ainakin teen tätä enemmän tai vähemmän huvikseen ja kokeilumielessä. Toki on kiva, että vatsalihakset samalla varmasti vahvistuvat. Ja tiedostan hyvin, että jollain toisella tyylillä tai ohjelmalla vatsalihakset saattaisivat parantua enemmän tai treenistä saattais olla enemmän hyötyä pyöräilyn kannalta tai yleisen kehonhuollon kannalta. Se ei siis ole mikään ykköstavoite tai aiheuta stressiä. Jos tästä on niihinkin jotain hyötyä, niin aina parempi. Ja selvennetgäkööt myös, että treenaan myös keskivartalon hallintalihaksia säännöllisesti fyssarin ohjeiden mukaan, koska alaselkä on viime aikoina ollut vähän väsynyt. Ja lisäksi pyrin käymään kerran viikossa ohjatussa kuntosalicircuitissa. Näin ollen saan kohtuullisesti muitakin lihasryhmiä aktivoitua ettei liian yksipuoleista treeniä tämän 200 vatsaa ohjelman takia tule.

Mara I
24.02.2015, 23.21
Tein tämän 2011 ja samaan tapaan (fuskaten) nyt peliä katsoessa. Hyvinhän tuo meni reilussa kymmenessä minuutissa. Mutta en todellakaan pitänyt yläasentoa sekuntia. Näissä liikjeissä on niin monta muuttujaa mitä varioida etteivät taida suoritukset olla kovin vertailukelpoisia.

kauris
24.02.2015, 23.31
Siis minkä saman? 200 vatsaa saman tien?

puffe
25.02.2015, 16.55
Aamulla, ihan tuoreeltaan ajattelin tempaista alta pois noi 200. Kissakin juoksi toiseen huoneeseen pakoon, kun tajusi, että jotakin suurta tulee tapahtumaan.
Numeron 33 kohdalla katti palasi katsomaan olenko kuollut vai miksi makaan lattialla tekemättä mitään.

No, pohjalta on hyvä aloittaa...

Mara I
25.02.2015, 17.03
Meillä ovat lapset innostaneet tekemään "vatsalihashaastetta". Haaste on siinä, että vatsalihaksia tehdään joka päivä - mutta sillä ei ole väliä montako tehdään. Yksi riittää :) Me teemme kuitenkin tavallisesti 50.

Mara I
25.02.2015, 17.07
Sama viittasi tosiaan näihin 200 vatsalihasliikkeeseen, mutta samoin kuin tässä ketjussa 2011, suoritukseen on sanomista = kädet rinnan päällä, ei niskassa, ei sekunnin pitoa yläasennossa vaan ainoastaan rauhallinen pysäytys, tuolloin joustavalla jumppamatolla, nyt littana tyyny ristiselän alla jne.

mutanaama
25.02.2015, 18.34
@ Puffe, Hiano kirjoitus!

Mut mä teen nyt jotain väärin, Se osittainen istumaannousu jalat vapaana lattialla menee noin 20-25 kertaa ja sitten alkaa alavatsalihakset kramppaamaan tai silleen puutumaan.
Jalat lattialla vapaana, kokonaan istumaannousu menee noin 20kertaa, sitten alkaa jalat nousemaan. Vatsalihaksissa ei tunnu mitään poltetta ja seuraavana päivänä ei tiedä treenanneensa.
Jalat koukussa ja muutama kilo vastapainoa, heittämällä yli 40 istumaannousua ja vatsalihaksissa tuntuu. Kaikissa liikkeissä mulla on sormet korvien takana.

Aikoinaan ei judossa tai nyrkkeilyssä tullut koskaan vedettyä vatsoja niin, että jalat olisi olleet vapaana, vaan aina oli kaveri vastapainona tai jalat jonkin alla kun liikkeitä tehtiin. Siinä mielessä tuo väite jalkojen vapaanaolemisen turmiollisesta vaikutuksesta tuntuu oudolta. Toki se ottaa enemmän selkään, jos vatsalihakset ei kanna.

kauris
06.03.2015, 16.32
Kolmosviikon kolmas päivä suoritettu 10 minuuttia sitten. Olen edennyt kolmannessa sarakkeessa eli tänään oli vuorossa sarja 33-42-30-30 ja viimeiseen tein 55 ellen mennyt laskuissa sekaisin. Saattoi olla myös 45.
http://twohundredsitups.com/week3.html

mutanaama
10.03.2015, 17.50
Omat sarjat jääny tekemättä jaksamisen takia, mutta saanut kuitenkin maksimin kasvatettua 50:een, jalat 90 asteen kulmassa ja varpaat kevyesti tuettuina. Nyt sen tajus kun alkoi vatsalihakset väsymään, niin nosto meni kokonaan koukistajille ja sattui ristiselkään. Vatsalihaksissa sellainen olo, että huomenna sattuu. Eihän toi nyt mikään kummoinen tulos ole, mutta ylöspäin kumminkin.

Nalho
10.03.2015, 18.52
Sitten kun on tuolla ohjelmalla saatu vatsalihakset kuntoon niin voi alkaa harjoittelemaan vaikka tätä: https://www.youtube.com/watch?v=sPd838Z12HA&spfreload=10

kaakku
10.03.2015, 20.13
Kylläpä nousi kevyesti :D

Pumppu
19.03.2015, 14.54

Tuossa on mukava vatsalihastreeni, siinä tulee tosin hieman enemmän kuin 200...

https://www.youtube.com/watch?v=Rvjw74qdJMI

Tulipa tehtyä, aikasta makialta tuntuu "korsetissa".. :cool:

Liikuva shikaani
19.03.2015, 16.40
Sitten kun on tuolla ohjelmalla saatu vatsalihakset kuntoon niin voi alkaa harjoittelemaan vaikka tätä: https://www.youtube.com/watch?v=sPd838Z12HA&spfreload=10

Sehän oli Putin:D Oli muuten oikeasti kova suoritus, harva tavallinen kaduntallaaja saa yhtään toistoa millään tyylillä ja tuo veteli ilman mitään heiluria 75...

kauris
19.03.2015, 17.03
Mä olen nyt vatsatreenin 5 viikolla menossa. Keskiviikkona tuli jo yhteensä about kolmisensataa tehtyä. 45 sekunnin palautuksilla tyyliin 30, 30, 36, 36, 27, 27, ja lopuksi vedin maksimit jotka oli 90.

Aloitin myös 100 punnerruksen punnerrusohjelman. Alkutestissä 23 viime torstaina. Maanantaina ihan hyvin 12, 7, 7, ja 15 sekä kerran myöhemmin samana päivänä vielä 15.
Nyt keskiviikkona olis pitänyt tehdä 10, 12, 8, 8 ja max mutta lihakset oli ihan törkeen kipeät. Aika kivuissa (harkitsin luovuttamista moneen kertaan) meni aina sarjan ekat toistot. Muutoin sain läpi just ja just mutta vikan sarjan maksimiksi tuli vain 9. Saa nähdä mikä on tilanne huomenna, kun pitäis taas jatkaa.

mutanaama
19.03.2015, 17.32
Anna hetki levätä että lihakset tottuu. Aikuisiällä täydellinen palautuminen on mulla kestänyt vähintään kolme päivää-

Nana
22.04.2015, 19.37
Jos tuntuu, ettei tavallisista istumaannousuista saa riittävästi irti tai ei viitsi tehdä niin montaa sataa, että saisi niin yksi hyvä keino on tehdä toinen jalka suorana hieman, vain hieman irti maasta ja toinen jalka kattoa kohti. Tuntuu huomattavasti nopeammin masussa.

Liikuva shikaani
22.04.2015, 21.05
Tämän jutun juoni onkin tehdä juurikin 200 toistoa, se onko kuinka järkevää tai hyödyllistä on sivuseikka. Itse olen jos jonkinlaisia vatsoja vääntänyt ja lähdin tietty tekemään heti tuota 200 toistoa, voin sanoa että ei menny… Haasteena tuo pitää ottaa, ei treenaaminen aina tarvii niin vakavaa olla.

tapna
22.04.2015, 21.28
Toki ehkäpä paras yksittäinen liike vatsalle on erittäin helppo. Selällään maaten molemmat jalat täysin suorina kantapäät korkeintaan pari senttiä irti maasta ja koittaa pitää niitä ilmassa jonkin aikaa persuksen ja sen yläpuolisen kropan ollessa maahan liimautunut. Todennäköisesti auttaa myös itse haasteen saavuttamisessa.

kauris
22.04.2015, 21.37
Mä en ollut muistanutkaan vielä raportoida lopputulosta. Suunnitellusti meni se 200 tän vatsaohjelman mukaista vatsaa ja tein vielä 10 yli. 15 minuuttia siinä meni.

mutanaama
22.04.2015, 23.59
"Hattuanostaa"
Edes joku teki sen ilman, että keksi mitä kummallisempia selityksiä. Minä en tänä vuonna saanut niitä aikaiseksi.

Nana
23.04.2015, 11.21
Tämän jutun juoni onkin tehdä juurikin 200 toistoa, se onko kuinka järkevää tai hyödyllistä on sivuseikka. Itse olen jos jonkinlaisia vatsoja vääntänyt ja lähdin tietty tekemään heti tuota 200 toistoa, voin sanoa että ei menny… Haasteena tuo pitää ottaa, ei treenaaminen aina tarvii niin vakavaa olla.

Sori, luin huonosti aloituksen.
En muuten itsekään tällä hetkellä tekisi suorilta 200 istumaannousua, ainakaan ilman suuria vaikeuksia.