PDA

Näytä tavallinen näkymä : Alusvaatekysymys naisille

Sirkkusofia
29.09.2009, 14.34
Heitin viimeviikolla useammat loppuunkäytetyt Triumphin TriAction -rintsikat roskiin ja en ole saanut aikaiseksi hankkia uusia tilalle. Etuvarustuksesta ei ole tällä iällä ja kolmen muksun jälkeen jäljellä kuin ajokoiran korvat niin en koe ongelmaksi olla käyttämättä yhtään mitään :o:o Nuo TriActionit ovat muuten ok, mutta reppua pitäessä olkahihnat saattaavat painaa pahasti.

Jotkut pitäisi kuitenkin hankkia ja voisi vaihteen vuoksi ostaa jotkut muut kuin aina nuo samat. Mitä urheilurintsikoita käytät vai käytätkö yhtään mitään? Onko t-paitaan tai toppiin integroidut rintsikat hyviä?

Agatha Sofia
29.09.2009, 14.56
Samanlainen konstruktio täällä yläkropassa... Eipä ole vielä parempiakaan liivejä vastaan tullut, mikäli haluaa ihan aidot rintaliivit. Pään yli vedettäviä malleja on suurin osa tukevammista liiveistä, mutta pitäkööt niitä tosiaan ne joilla on täytettäkin niiden sisään. Siis pelkkiä Triumpheja täällä, kokoelma eri vuosimalleja. Tarrahenkselit ovat tosiaan hieman ikäviä, itse en juuri reppua käytä mutta voin kuvitella miltä ne taakan alla tuntuvat. Jäänpä minäkin mielenkiinnolla kuuntelemaan tuleeko tähän vinkkejä.

Kuutio
29.09.2009, 15.22
Iteltäni löytyy niin Shock Absorber, Triumph TriAction kuin jotain juoksutoppi-tyyppistä ratkaisua. SA on parempi kuin Triumph, mutta eipä juoksutoppejakaan voi huonoiksi sanoa. Muutama hihattomaan paitaan integroitu toppikin löytyy - niissä on se hyvä puoli, että saa naparöllynkin piiloon. :D

Näillä menee niin pyöräily, hiihto kuin muut lajit. Itelläni on ratkaissut eniten se, että materiaali on mukava, kestää pesusta toiseen ja se, että olkaimet menevät varmasti ristiin.

Heli
29.09.2009, 15.25
Täällä on käytössä Shock Absorbereita, sekä tuommoisia pään yli vedettäviä, että normi selkähakasilla. Ensimmäiset ja vieläkin käytössä olevat hommasin jo 90-luvulla kamppailulajiharrastuksen takia, 10 vuotta tuli niille juuri täyteen ja vieläkin toimivat pyöräilykäytössä.

Yhdet Triumphin TriActionit itsekin ostin, mutta ei niistä vain tullut niin suurta suosikkia kuin noista SA:n versioista.

Elmiira
29.09.2009, 15.32
Oon ite käyttänyt Swegmarkeja (pään yli vedettäviä ja hakasmalleja) ja oon aika tyytyväinen. Löysin ne Lindexistä :).
Nuo ovat toimineet vallan mainiosti pyöräilyssä ja juoksussa.

tempokisu
29.09.2009, 15.35
Kisu tekee juuri niin kun EI pitäisi. Eli vanhat palvelevat lenkkiliiveinä, tosin en tarkoita että vanhat olisivat kulahtaneet tms. Käyn niillä vielä uimassa/kastamassakin. Ikinä en ole tykännyt näistä ns. urheiluliiveistä, luultavasti siksi koska ei ole oikeankokoisia. Jos sopii yhtäältä, niin on löysä toisaalta, tai kiristää, ja muutenkin jotenkin ei-hyvät. Gossardeja käytän (tosin otan "toppaukset" pois), ikävä kyllä niitä ei enää kaupoista löydä:mad: kuulemma "laatu huononi" eikä enää ole tilattu. No, on onneksi kotona vielä käyttämättömiäkin. Koska muut mallit ei ole hyviä; ns. "halpisliivien" olkaimet ovat ihan liian löllöjä, ja usein sopivaa kokoa ei vaan ole. Yritin aikani etsiä ja kokeilla, ihan toivotonta.

Se mikä tuntuu hyvälle, on hyvä. Tällä periaatteella ainakin alusvaatepuolella mennään. Ja monessa muussakin asiassa.

Rituli
29.09.2009, 18.52
Ajankohtainen kysymys :).

Itsellä on parit Shock Absorberit ja Triumphin TriAction liivit sekä jotkut Anttilasta ostetut urheiluliivit. SA liivien tuki on minulle hyvä, kupin täytettä kun on (vielä) kahden lapsen jälkeenkin :rolleyes:. Ei TriActionkaan ole ollut huono, hintakin edullisempi...

Olinkin ajatellut kysellä, millaisia liivejä käytätte fillaroinnissa? Juoksussa ja kamppailulajeissa pitää olla tukevatuki, mutta...:seko:

sini09
29.09.2009, 19.53
olen ostanut stadiumista kolmet perus urheilutopit,niitä on paljon eri värisiä,on toiminut tosi hyvin,itsellä tosin ei ole hirveän isoa rintavarustusta joten tukeakaan ei tarvitse niin tarkkaan miettiä

Kuutio
29.09.2009, 21.07
Mikäli tukitaso on valittavissa, otan jonkun pomppulajin mukaan. Menee sitten vähän räyhäkkäämässäkin liikunnassa, eikä pyöräillessäkään joka töyssy heilauta navan kautta leukaan. :D

Hannem
29.09.2009, 21.18
Shock Absorberin toppimalli ollut käytössä, ovat mukavat ja niissä on kevyttä toppausta mukana mikä on ihan kiva kun sitä täytettä ei omasta takaa ole paljoa siunaantunut.

Kaikki toppimalliset sopii meikäläiselle jo senkin takia että "tavalliset" olkainmalliset ei vaan pysy päällä, tai siis olkaimet tahtoo tippua jos ei ne oo extra leveät. Kaapista löytyy myös jotain halpistoppeja kun ei tarvi kiinnittää huomiota tukitasoon, niin nekin passaa hyvin ja eikä niissä mitään vikaa ole vaikka edullisia ovatkin.

equilibrium
29.09.2009, 21.26
Pienestä kuppikoosta huolimatta en voi sietää sitä, ettei olisi kunnon tukea liikkuessa. Tukea tärkempää varsinkin fillaroidessa on se, ettei palele vilpoisella tai tule liian tukala helteellä. Mulla on yksi Championin alustoppi, jossa integroitu liivi ja se toimii paremmin kuin irtoliivi+hihaton aluspaita. Hihallisten aluspaitojen kanssa palvelevat yhden Championin, Niken ja Haltin sporttiliivit, joiden malleja en muista, mutta sovittamalla todettu kropan ja liivin yhteensopivuus.

Integroiduista fillaritopeista on kokemusta vaan Specializedin topista, jonka tuki ja käyttömukavuus on todettu olevan aivan loistava ja sopiva tälle tytölle. Silti ajan mieluummin hihallisessa paidassa, vaikka rusketusrajat sitten rajoittavatkin kesäjuhlien mekkovalikoimaa. :rolleyes:

HeliT
30.09.2009, 10.46
Mulla on Falken urheilurintsikoita. Shock Absorbereista olen kokeillut useampaakin mallia, mutta ne tahtovat kaikki hiertää juostessa, ajamiseen soveltuvat kyllä ihan hyvin. Falkeja sai ennen paikallisesta Intersportista mutta ei enää omistajavaihdoksen jälkeen.
Kiitokset Elmiiralle Swegmark-vinkistä. Merkki on pärjännyt hyvin ruotsalaisten testeissä esimerkiksi Utemagasinetissa. Olin ollut aikeissa etsiä niitä länsinaapurissa reissatessa.

Sirkkusofia
30.09.2009, 11.27
Kävin eilen Friisilän Budget Sportissa ja siellä oli tarjouksessa noita Shock Absorbereita, ei vaan ollut omaa kokoani (kaikki kokoa L ja hinta 10 e). Niitä on ilmeisestikin useampaa mallia, tuolla oli sellaisella painijanselällä varustettuja. Samaisessa kaupassa oli muidenkin valmistajien malleja, mutta ne jäivät sovittamatta, kun muksut hermostuivat. Hintamerkinnät olivat myös puutteelliset. No, tänään menen Sellon tsekkaamaan kaupat. Kiitos Elmiira Swegmark vinkistä!!

kebne
30.09.2009, 12.50
Pienestä kuppikoosta huolimatta en voi sietää sitä, ettei olisi kunnon tukea liikkuessa. Tukea tärkempää varsinkin fillaroidessa on se, ettei palele vilpoisella:rolleyes:

Samoilla linjoilla mennään.
Ite tykkään että Shock Absorberit on parhaiten leikattu. Tuntuu ja näyttää parhailtä päälle. Muutama painija selkäinen malli tehty hyvästä matskusta, ohut, mutta erityisen napakka. Talvelle sitten pieni toppaus kehiin, nii ei palele :rolleyes: Iso plussa myös sille, että hakaset on kainalon alla, eikä selkärankaa vasten hankaamassa.
Muuten erittäin napakoita löytyy myös Championilta ja Stadiumilta (hyvä ku henki kulkee ja vähäisetki muodot lähtee :rolleyes:), mutta niissä sitten olkahihnojen sivusaumat on niin paksut, että vaelluksella sattui rinkaa kannettaessa ja iho solisluiden kohdalta oli auki...

Hylje
01.10.2009, 11.36
Itse käytän pyöräilyssä samanlaisia liivejä kuin muutenkin. Hieman sieltä vanhemmasta ja kuluneemmasta päästä kuitenkin.
Olen käyttänyt sekä SA:n toppimallia että Triumphin urheiluliivejä. Muistaakseni SA:n liiveistä sain hikoilun seurauksena ikävän ihottuman rintojen väliin ja vähän sama juttu Triumphin mallien kanssa.
Eli jos jollekulle muulle on siunaantunut liiallisesti massaa etupuolelle (D-E65:() suosittelen Prima Donnan liivejä, kaarituellisia. Liivin täytyy olla juuri sopivan kokoinen - monet ostavat mielellään liian pienikokoisia - ja napakka. Ja henskeleiden sopivan leveät. Hakaset selässä eivät minua vaivaa, sillä käytän Deuterin Air Comfort -reppua, joka ei makaa kiinni selässä. Nämä ovat tietysti hyvin yksilöllisiä juttuja mutta kannattaa ehkä kokeilla. Aika kauniitakin saattavat mallit olla.

blondi
01.10.2009, 17.44
SA:n toppimalli on hyvä myös mulle. Menee myös juoksulenkeillä.

mandello
01.10.2009, 19.17
Itse pidän myös painijanselkämallisista urheiluliiveistä (hakasilla tai ilman). Käytän pyöräillessä joko juoksuun tarkoitettuja urheilurintaliivejä, mutta joskus myös kevyemmin tuettuja toppimalleja. Kevyemmät tuntuu niinä harvoina hellepäivinä mukavammilta. Normiliivejä en kyllä urheillessa käytä.

Championilla ja Thuasnella on edullisia ja kivoja toppimalleja (voisi kuvitella käyttävänsä ilman päällipaitaa, jos olis 6-pack). SA:t on minusta paremmat kuin TriActionit.

Suurin osa on tilattu täältä (http://www.lessbounce.com/), värejä ja valikoimaa on mukavasti; samoin erilaisia alennuskampanjoita. Vaihtokin on onnistunut ongelmitta.

PS. Tuolla linkin takana on niitä ketjun kaipaamia kuviakin ;)

Sirkkusofia
02.10.2009, 07.46
No niin, nyt on ostettu Shock Absorberit. Ihan mukavan tuntuiset perus hakasmalliset. Pään yli vedettävät topit ovat mielestäni hankalat vetää ylle - saa puhista ja ähistä ennenkuin ne saa päälle. Vielä hirveämpi ähinä sitten kun yrittää saada ne pois :o

Vitsit - Mandellon linkin takana on vaikka mitä ihanuuksia :p

Kesänlapsi
02.10.2009, 08.38
Jees, oon pohdiskellutkin millaiset olisi sopivat urheilurintsikat ja täällähän löytyy hyviä winkkejä moisiin! =D Täytyykin alkaa selailemaan, jos löytyisi sopivia! Nykyisissä liiveissä pyöräillessä pomppii vähän liikaa kun ajaa välillä hyvinkin epätasaisessa maastossa, eli pitäis saada vähän "tukevammat". Oikeesti aika pöhelön tuntusta ajaessa. :/

Markku Liitiä
02.10.2009, 08.52
Moderointi tiedottaa:

Poistin kaikki asiattomat viestit.

Sovitaan, että tähän keskusteluun saavat tästä lähin osallistua vain naiset ja ne miehet, jotka itse käyttävät rintsikoita. Eräillä älypäillä näyttää olevan pakottava tarve heitellä "fiksuja" kommenttejaan aina tämäntyyppisiin keskusteluihin. Lopettakaa.

Markku Liitiä
mode

A R:nen
02.10.2009, 10.00
Tämä SA:n ihan havainnollinen vertailu (http://www.shockabsorber.co.uk/bounceometer/shock.html) meni sitten näköjään myöskin roskiin, ylläpito on ilmeisesti samoilla linjoilla kuin joku feministiblogi jonka paheksunnasta itse moisen bongasin... (Urheilumallisia vain juostessa, pyöräilyssä jotkut tavalliset hikoiluun sopivat.)

alli
02.10.2009, 10.51
Yksi hyvä vaihtoehto tukea tarvitseville on Stay-in-place (http://sportbras.timarco.fi/List856d17df-ca02-4683-b0f3-46b201977b40.aspx). Omanikin kaipaisivat uusimista, joten en tiedä, missä niitä voi sovitella, joskus Stockakin muistaakseni myi.

Tosin ainakin tuo tukeva Supersport-malli on sellainen sisäänkiemurreltava toppi, hankalaa jos iho on nihkeä.

Heli
18.01.2011, 10.00
Nostetaanpa vanhaa aihetta, kun meni hermot oululaisten putiikkien hintatasoon, ei-oohon ja "helmikuussa ehkä tulee seuraava toimitus, tule silloin ajoissa paikalle" -kommentointiin.

Eli etsin uusia Shock Absorberin urheiluliivejä ja koko ja malli oli arvottuna viereisten kokojen perusteella kuntoon. Ainut vain, että koko kaupungista en tälle kuulle olisi haluamaani kokoa saanut ja hintakin oli aika suolainen (70e). Onneksi löytyi http://www.boobydoo.co.uk/, jossa on vielä menossa talviale.

Tilaus oli helppoa ja viikossa postilaatikossa oli odottamassa valkoinen muovipussi (tuttu PBK:sta). Oulun urheiluliikkeiden hintaan sain siis kahdet SA:n juoksuliivit plus 7,5 punnan postikulut päälle. Palautusohjeetkin olivat mukana, näyttivät erittäin simppeleiltä. Suosittelen.

Sirkkusofia
18.01.2011, 12.06
Nostetaanpa vanhaa aihetta, kun meni hermot oululaisten putiikkien hintatasoon, ei-oohon ja "helmikuussa ehkä tulee seuraava toimitus, tule silloin ajoissa paikalle" -kommentointiin.

Eli etsin uusia Shock Absorberin urheiluliivejä ja koko ja malli oli arvottuna viereisten kokojen perusteella kuntoon. Ainut vain, että koko kaupungista en tälle kuulle olisi haluamaani kokoa saanut ja hintakin oli aika suolainen (70e). Onneksi löytyi http://www.boobydoo.co.uk/, jossa on vielä menossa talviale.

Tilaus oli helppoa ja viikossa postilaatikossa oli odottamassa valkoinen muovipussi (tuttu PBK:sta). Oulun urheiluliikkeiden hintaan sain siis kahdet SA:n juoksuliivit plus 7,5 punnan postikulut päälle. Palautusohjeetkin olivat mukana, näyttivät erittäin simppeleiltä. Suosittelen.
Kiitos vinkistä! Täytyykin harkita tilausta tuonne! Totesin just viikonloppuna, että pyöräilyyn hankkimani liivit eivät toimi ratsastuksessa - rytyytys on aivan toista luokkaa ja tarvitsen tukevammat liivit.

HeliT
21.01.2011, 16.55
Kiitos kaimalle linkistä! Mä olen tilannut Falken urheilurintsikoita bike24:sta. Uuden mallin tilaaminen sovittamatta on aina niin vaikeaa kun "oma koko" ei välttämättä sovikaan.

Attitude
21.01.2011, 18.26
Joo, itse vähemmän käyttäneenä, mutta meidän rouvan "hovitoimittajana" näissä asioissa toimii http://www.teamestrogen.com/index.ep

On toimittanu luotettavasti ja nopeasti - ja kuulemma on hinnatkin olleet ok veroineen ja rahteineen. On kuulemma pikkusen eri malliin valikoimaa ku härmän shopeissa... No ainaki värit on näyttäny olevan muutaki ku pliisun valkosta tai synkän mustaa :)

Kuutio
21.01.2011, 20.36
Lisäänpä vielä yhden hyväksi havaitun tuotteen tähän ketjuun: Odlo Bra High Ultimate Fit. Esim. Bike-Discountista saa valkoisena tilattua samalla, kun tilaa muuta kulutustavaraa. :rolleyes: Mustia ja punaisia löytyy myös, mutta saatavuus on huonompaa SA:n tuotteisiin verrattuna.

HeliT
14.02.2011, 18.05
Eilisen pakkashiihtolenkin innoittamana piti kaivaa tämä ketju esiin. Aikaisemmin jo kerroinkin, että mulla on pääasiassa Falken urheilurintsikoita. Vähän aikaa sitten tilasin kylmiä kelejä varten Devoldin lämpimät rintsikat (http://www.scandinavianoutdoorstore.com/naisten-vaatteet/naisten-tekniset-alusasut/wool-fleece-bra/), jotka tuntuivat ainakin hiihtäessä toimivan hyvin ja lämmittävän mukavasti. En ole ihan varma, riittääkö noissa tukevuus juoksemiseen (kun en nyt ole voinut testata).
Koon valinta nettikaupasta oli vähän arpomista. Mulla on Devoldin paidoista kokoja XS ja S ja S on vähän liian väljä. Noista rintsikoista S on ihan OK, M varmaan sopisi myös.

Myntti
16.03.2011, 14.36
Itse olen tähän asti käyttänyt ainoastaan (!) Shock Absorbereita, mut ajattelin kesäksi jossain vaiheessa hankkia uudet, joten ehkä voisin kokeilla jotain muutakin.

Itselläkään kuppikoko ei ole hirveän iso, mutta siitä huolimatta tykkään timmeistä liiveistä. Huonot tai liian "lepsut" rintsikat on musta tosi epämiellyttävät, ja pahimmillaan myös vähän kivuliaat. Mulla on myös suhteellisen leveä selkä, ja oman kokemuksen mukaan kuppikoko ja leveys vaikuttavat molemmat siihen, onko malli istuva ja sopiva. Ja itse asiassa rintojen koko on - vaikka mulla ei ole lapsia - myös jonkin verran vuosien varrella muuttunut. Näin ollen on mennyt hankintaoperaatioon aina suht kauan aikaa ja kärsivällisyyttä. Intersportin myyjät on kyllä saanu multa peukkua palvelualttiudessa tän ostoksen kanssa.

Mä oon joskus harkinnut jopa erikseen arkisporttirintsikoiden hankkimista, koska parhaimmillaan urheilurintsikat on tosi hyvät. Nyt pitäs sit varmaan kesäks yrittää löytää tiukat ja keveät.

HeliT
15.12.2011, 22.45
Päivitystä sporttirintsikkatilanteeseen. Ostin ennen tänne lähtöä kotoa Shock Absorberin juoksuliivit (RunSportsBra) ja olen tykännyt kovasti. Nuo ovat ensimmäiset SA:t, jotka eivät hierrä yhtään mistään, tukevia ovat toki olleet kaikki. Huonoja puolia on vain kaksi, ylähakasta on vähän vaikea laittaa kiinni ja maksoin noista Suomessa ihan järjettömästi, muistaakseni noin 70€. Kannattaa tilata lisää esim. Wigglest (http://www.wiggle.co.uk/shock-absorber-run-sports-bra/)ä.

Heli
16.12.2011, 09.58
Samanlaisia SA:n juoksuliivejä ostin kahdet (mustat ja vaaleat) noin vuosi sitten ja aktiivisen käytön jälkeen ainoastaan vaalea versio on kärsinyt harmaantumisesta (pesty värillisten vaatteiden seassa), muuten materiaali on kestänyt liki uuden veroisena. Käytetty noin 200 tuntia per urheiluliivit kuluneen vuoden aikana pomppulajeissa (juoksu, pyöräily jne), salille ja pilatesharjoitteluun nuo on liian tukevat. Ainut huono puoli noissa on se, että uusia ei tartte muutamaan vuoteen ostaa, joten kaikki hienot alennuskampanjat menee hukkaan... ;)

Boobydoo:lla (http://www.boobydoo.co.uk) on myös hyviä alennuksia urheiluliiveistä ja muista urheilualusasuista.

IQ82
18.12.2011, 21.30
Kiva kuulla kokemuksia liiveistäkin! Itselläni on nimittäin liivien uusiminen edessä, kun tuli painoa pudotettua tämän vuoden aikana 17kg, niin mistähän se paino ensimmäisenä lähti... Kauheasti vaan ei rahallisesti viitsis vielä panostaa, kun yks 10kg rykäisy ois vielä painonpudotusta edessä joten tiedä miten sitten noi liivien kootkin siinä muuttuu, mut jos yhdet ainakin ostais kunnolliset.

kebne
31.05.2012, 19.29
Pikavinkki naiskuskeille! Kuulin tämän jumppasalikaverilta ja kävin tän tsekkaa tänään:

Ruskeasuon kieppeillä, Tilkankatu 2. Siellä joku firma myy pois remontin alta ShokAbsorber urheiluliivejä max. 5€/kpl!!!!!!!!!! Oikeasti ihan merkkikamaa, itse sen nähneenä...
Firman tiloissa muualla on ollut vissiin iso vesivahinko (tavarat täysin virheettömiä, vielä tukkupaketeissa/muovikelmuissa ym. ym.) ja vakuutusyhtiö heille korvannut koko satsin. Kamat myydään nyt vaan "pois alta alihintaan, ettei tarvii heittää roskiin".

Tämä myyntikoju-tila on katutasossa oleva pieni liiketila. Ikkunoissa ei ole teippejä tai mitään tunnisteita (Viereinen ovi on lastentarvikekirpparille). Tila on niin täynnä tavaraa, että itse sai penkoa säkkejä ja pahvilaatikoita!!!! Harmi vain omaa kokoa ei löytynyt :( Olisi ollut asiallista ostaa vaikka kymmenet urheiluliivit á 5€... Valikoimassa oli enemmän isompia kuppikokoja, mutta muutama malli pienempää, Shok Absorberia, Wonder brata, Gossardia, malleja joita löytyy kauppojen hyllyiltä. En tiedä kuinka kauan myyvät (klo 13-18), joten lähellä liikkuessaan kannattaa käydä kurkkaamassa onko ovi auki. Hassun oloinen täti oli kovasti myös alentamassa hintoja oma-aloitteisesti :) Kaveri oli saanut vinkin jonkun kauneushoitola/-maajantuojan sähköpostituslistan kautta.

Sanna04
14.07.2012, 23.18
Tuo kebnen kertoma alennusmyynti ei taida olla enää voimassa... :rolleyes:

Tänään tuli taas havaittua puute muuten niin hyvissä liiveissä. Talvella ostin Shock Abrosberin uudet juoksuun tarkoitetut liivit Run B5044 (tältä sivulta (http://www.shockabsorber.fi/tuotteet) Tukitaso 4-rivin vasemman puoleinen), ja olen ollut niihin suhteellisen tyytyväinen. Näitä voi käyttää yksinään juostessa, kun ennen olen käyttänyt alla SA:n liivejä ja siinä päällä sellaista paksumpaa toppia. Nyt olen kuitenkin huomannut, että maastopyöräilyyn voisi olla vielä jotenkin erilainen liivi paikallaan. Tuntuu, että kaikki urheilutopit on sellaisia, että ne puristavat rinnat toki rintakehää vasten, mutta myös toisiaan vasten. Mahtaako olla olemassa sellaisia liivejä, jotka kuitenkin pitävät rinnat selkeästi toisista erillään? Varsinkin maastopyöräillessä kun asento on etukeno ja maasto alla rynkyttävää ja epätasaista, niin välillä tulee sellaisia epämiellyttäviä lyhteenläpsymisiä.. Onko ainoa mahdollisuus kaarituelliset liivit? Mutta ovatko nämä sitten enää tarpeeksi tukevat? Ei sitä tukea taida muuten saada kuin litistämällä tissit kroppaa vasten niin tiukasti kuin mahdollista..

Rallu
03.08.2012, 15.53
Hei naiset!

Itseäni on alkanut ärsyttää märän tuntuiset liivit. Eihän ne urheillessa haittaa, mutta jos on tarvis olla samassa vaatetuksessa pidempään niin alkaa ikävästi viilentämään. Hikoilen juuri liivien kohdalta todella paljon, sekä selkäpuolelta että etuosan alareunasta. Nyt tilasin kokeiluun HeliT:n mainitsemat Devoldin wool fleece brat (tarjouksessa: http://www.citysportshop.fi/product/show/114/alusasut-ja-kerrastot/393/devold-wool-fleece-bra). Jos olet HeliT kuulolla niin millaiset ovat olleet märkinä? Katsotaan nyt sopivatko mallin puolesta minulle, mutta kiva olisi kuulla kokemuksia. Bongasin tänään noiden lisäksi yllättävän monet merinovillaiset liivit:

http://villmarksbutikken.net/Produkter/Klaer/Undertoey/Overdel/Devold-Pulse-woman-bra-BH
http://www.outnorth.fi/fi/icebreaker/rush-bra-w.php?group=prod_prod_grp-s1%2F933
http://www.outnorth.fi/fi/icebreaker/w-sprite-racerback-bra.php
http://www.outnorth.fi/fi/aclima/hotwool-sports-top.php

Näyttävät houkuttelevilta, mutta toimiiko merino myös urheiluliiveissä?

Rallu
06.08.2012, 11.51
Eilen tuli kokeiltua käänteistä järjestystä: ensin merinovillainen aluspaita ja sen päälle liivit. Lopuksi vielä ajopaita. Toimihan se näinkin...

tempokisu
06.08.2012, 14.09
Viitaten kebnen...Gossardia ei myydä mun tietääkseni missään, tai jos myydään niin laittakaa vinkki! Se on nimittäin ainut mikä mulla tukee ja toimii; idea on nimenomaan olkaimissa joissa on myös osa ei-venyvää materiaalia. Olen etsinyt, ja kaikissa liiveissä olkaimet on kokonaan venyvää, joten ei se oikein pelitä.
Ehkä oikein alusasujen erikoisliikkeissä olisi mulle jotain, mutta en ole toistaiseksi ilenny mennä. Mä mieluummin itekseni hiljakseen sovittelisin.
Onneksi on vielä jokunen käyttämätön ja käyttökelpoinen pari, pärjäilee tässä vielä ....
Nimittäin kaks asiaa on painajaista: etsiä sopivia liivejä ja etsiä sopivia farkkuja. Vältän viimeseen asti ja keplottelen vanhoilla.

JohannaKN
23.06.2013, 23.02
Mjoo, maantietä ajaessa ei ole tarvinnut ajatella urheiluliivejä, kunhan ovat jotkut jota on sillä nimellä myyty.
Maastoajossa olisi ihan uudet tarpeet.
Onko mitään suositeltua merkkiä?
Vihaan vaatekaupoissa kietelyä ja varsinkin liivejä ostaessa pitää riisua liikaa.
Olisi pienempi kynnys mennä kokeilemaan koppeihin, kun olisi jostain mistä aloittaa.
Merkki----->niitä myyvät kaupat?

Mitäs Sanna04 käyttää nykyään maastossa s absorbereita vielä?

Sanna04
26.06.2013, 16.15
Merkki----->niitä myyvät kaupat?

Mitäs Sanna04 käyttää nykyään maastossa s absorbereita vielä?

Noita samoja liivejä vielä käytän, nyt niitä saa pirteän pinkin-violetin värisinäkin. Eli tuo edellä mainittu linkki (http://www.shockabsorber.fi/tuotteet), toinen rivi oikealla, malli S5044. Noita on näkynyt mm. Prismassa, urheilukaupoissa (Intersportit sun muut). Normihinta taitaa olla joku 60 e päälle, mutta reilu 50 e niitä on alennuksista ja kampanjoista saanut.

Vielä en ole jaksanut uusia alkaa etsiä, kun tosiaan tuntuu ettei mikään ole hyvä, eli ei viitsi edes alkaa sovittelemaan huonoja, ja sokkona en oikein uskalla netistä tilata.

JohannaKN
27.06.2013, 00.42
Je, täytyy mennä koepomppimaan Prisman sovituskoppin lähiaikoina.