PDA

Näytä tavallinen näkymä : Työkalulainaamo

mantis
24.09.2009, 22.51
Tälläinen topicci toimii ainakin tuolla yksvaihteen puolella hienosti. Ajatus on ettei aina tarvi ostaa sitä spesifiä työkalua että saa homman hoidetuksi.

Tähän vaan mitä löytyy lainattavaksi ja mitä tarvitaan.

Itseltä löytyy espoosta perustyökaluja keskiöön ja rataspakkoihin.

Halutaan lainata: momenttiavain pyöränkasaukseen.

Shimaani
25.09.2009, 00.48
Saako tänne myös kertoa minkä työkalun haluaa palautettavan (ehjänä) takaisin silloin kun sitä ite tarvii?:)
Asiaan: millä momentilla, millä välipapalalla ja millä päillä ja koska?

mantis
25.09.2009, 08.42
Joku tuollainen pieni momenttinen (eli yleisimmät 4,5,6,8 ja 10Nm) ois hakusessa. Iteltä löytyy normaalipäät mitä hylsysarjaan kuuluu eli vissiin se 1/4" ja 3/8". Ens viikon loppupuolella tarvis kun osat saapuu projektiin silloin.

Ja tuohon (ehjänä) palauttamiseen: ei tartte lainaa jos ei oo luotettavan oloinen tyyppi tai sit voi vaatia sellaista panttia että kalu palautuu lokeroonsa.

mantis
25.09.2009, 13.35
Jesh, tää toimii! Eli nyt vaan muutkin kokeilemaan :D

mutanaama
27.09.2009, 11.17
Töpselisovite DX:n muuntajaan annetaan hyvään kotiin. Ei tarvii palauttaa.
Postikulut sis hintaan:D

elasto
07.11.2009, 02.43
Tarvitsen PK-seudulla lainaksi työkalut millä saan irti ja kiinni XT M770 Hollowtech II kammet & keskiön.

elasto
07.02.2010, 00.40
Jesh, tää toimii! Eli nyt vaan muutkin kokeilemaan :D

Ei muuten toimi. Ainakaan kellään ei tuntunut olevan noita edellisiä työkaluja lainata mitä tarvitsin. :( Noh.. enää en niitä tarvitse, mutta olisiko jollain lainata kammenulosvetäjää?

Tällaista: http://www.parktool.com/products/detail.asp?cat=26&item=CWP-7

mutanaama
07.02.2010, 01.46
Jos toi on sama kuin isiksessä, niin taitaapi löytyä. Mutta milläs sen kokeilet.

Nappulakenka
07.02.2010, 09.21
Tuollainen (http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=16392) löytyy täältä ja olis multa tuollainen (http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=16390)(vähän erinäköinen, mutta vastaava) löytynyt myös keskiöön, mutta ei ole kauheasti tullut seurattua tätä topikkia.

Chaintug
07.02.2010, 11.03
Keskiönirrotustyökalu Tacx nelikantti, Shimano
Keskiönirrotustyökalu Tacx Octalink
Vaijerityökalu (kolmas käsi)
Haka-avain
Kammen ulosvedin
RengasRAUDAT 3x ja 1x 20cm
Takapakan avaustyökalu Shimano
Työntömitta
Ulosvedin Belzer
Ruuvimeisseli latta pitkä Bahco
Ruuvimeisselit lyhyet, 2x risti ja 2x latta
Pienoistalttasarja
Viilasarja
Jakoavain Bahco erg -20mm
Kiintoavain 5,5mm
Kiintoavain 6mm
Kiintoavain 7mm
Kiintoavain 8mm
Kiintoavain 9mm
Kiintoavain 10mm
Kiintoavain 11mm
Kiintoavain 12mm
Kiintoavain 13mm
Kiintoavain 14mm
Kiintoavain 15mm
Kiintoavain 16mm
Kiintoavain 17mm
Kiintoavain 18mm
Kiintoavain 21mm
Kiintoavain 24mm
Kiintoavain 32mm
Kiintoavain 36mm
Kuulavasara
Mittanauha 3x3m ja 5m
Puristin 40cm
Vesivaaka
Pihtejä
Yhdistelmäpihdit
Räikkäkahva 1/2"
Räikkäkahva 1/4"
Hylsyt 5-13mm 1/4"
Ketjunkatkaisin
Pro rihtaus työkalu
Vasara, takaisinpomppaamaton 1000g
Momenttiavain Ironside 3/8'' 19-110nm
Momenttiavain Vata 1/4'' 5-25nm
Vaijerileikkuri Tacx
Ruuvipenkki, pöytämalli 75mm, kääntyvä
"Lifu" työkalupakki ADW
Etu rattaiden avaustyökalu Extreme 9mm/10mm
Lifu rihtaustyökalu
Bahco rautasaha
Park Tool BBT-8 keskiön irrotustyökalu
Pop-niittikone
Kuusiopalasetti 15 osaa
60cm metallimitta
100cm metallimitta
15cm metallimitta
Astekulman mittauslaite
Powerfix ruuvipalasarja
PBK Chain Checker
Muuntokappaleita 1/4" 3/8" 1/4" välillä
Muuntokappale 1/4" --> kuusiokolopalat
Kuusiokolopaloja 3,4,5,6 ja 8mm
Park AWS-9 kuusiokoloavain
Park AWS-10 kuusiokoloavain
Kärkipihdit
Park AWS11C kuusiokolavain
Park SR2 Shop Sprocket Remover Chain Whip
Leatherman kopio
Park SS-15 Single Speed Spanner
BBB Hollowtech 2 keskiöavain
Pro kammenulosvedin
Bosch lasermitta
Kierretulkki
Tacx 17mm kartioavain
Tacx jarrujen säätölaite

Noilla pärjää aika kivasti. Jos harrastat, osta omat. Edes perusvehkeet, (Keskiö-, kampi-, takapakkaa varten.) Rikkinäisenä ne kuitenkin tulee takaisin. Aloita pumpusta.

juminy
07.02.2010, 11.13
(kauhee litania)

Rikkinäisenä ne kuitenkin tulee takaisin.Eli jos haen noi lainaan, niin ei tarvii palauttaa kun mitäpä rikkinäisillä teet.

Pekka L
07.02.2010, 11.23
Voihan sen noinkin täällä aloittaa. Aika paljon vois listaa jatkaa jos omat vehkeet tänne inventoisi, mutta yhtä uupuu molemmilta. Pinnankireysmittari olis kiva olla kun pitäis vaihtaa kuitukiekon 20 pinnaa. Pitää varmaan sekin vihdoin viimein hankkia.

Chaintug
07.02.2010, 11.35
Eli jos haen noi lainaan, niin ei tarvii palauttaa kun mitäpä rikkinäisillä teet.

Näinhän se yleensä menee. Kun sä lainaat mun työkaluja, mä varmaan voin lainata sun pyörää? Ja kun pumppua ja työkaluja voi lainata kun kaverin silmä välttää, sama kai koskee teidän pyöriäkin?

Aika paljon vois listaa jatkaa jos omat vehkeet tänne inventoisi, mutta yhtä uupuu molemmilta. Pinnankireysmittari olis kiva olla kun pitäis vaihtaa kuitukiekon 20 pinnaa. Pitää varmaan sekin vihdoin viimein hankkia.

Totta, pinnankireysmittari olis kiva, ja kauan sitä on suunniteltukin, aina jäänyt.

juminy
07.02.2010, 11.41
No sä et voi lainata mun fillareita, mut kyllä niitä on kaverit ja tutut lainanneet. Naapurillekin tyrkytin, että pääsee polkuja kokeilemaan. Sulla on kalut listattuna työkalulainaamossa maininnalla, että rikkinäisinä tulee kuitenkin takas. Se "listaa työkalusi" -säie on, jos on, jossain muualla.

supertele
07.02.2010, 12.11
lista

Noilla pärjää aika kivasti. Jos harrastat, osta omat.

En usko, että olen ainoa foorumilla, jolla on seuraavankaltainen tilanne:

Asuinneliöitä: 42m^2 + häkkikomero 2m^2
Huoneita: 1h + tpk
Asuinneliöiden jakajia: 2
Askartelutilaa, pyöränkorjaustilaa, pyöränsäilytystilaa, pyöränkorjaustyökalutilaa tai muuta ylimääräistä tilaa: 0m^2
Pyöriä: 3, joista yhdessä italialaista palikkaa ja kahdessa japanilaista (+ vaimokkeen pyörä)

suomeksi: ei ole omaa verstasta, tai tilaa sellaista pystyttää.

lisäksi:
Päätulonlähde on Kela, josta vuokran jälkeen jää 221,2 euroa (ja meillä on tosi halpa vuokra). Tosta kun pitäis repiä sähkö, ruoka, vaatteet, koulukirjat ja pyöräilyharrastuksen kaikki kulut, niin musta todella olisi mukavaa, että jostain voisi tarvittaessa kysellä työkaluja lainaksi. Huvikseen voi varmaan jokainen arvioida, kauanko menee, ennen kuin olen kerännyt rahat tohon sun listaan + pinnankireysmittariin. Ja sittenkään ei ole tilaa niitä säilyttää.

elasto
07.02.2010, 12.32
Heh, nyt kyllä toimi kun vähän valitti. :D Tuli heti 3 tarjousta.

Chaintug
07.02.2010, 12.39
No sä et voi lainata mun fillareita, mut kyllä niitä on kaverit ja tutut lainanneet. Naapurillekin tyrkytin, että pääsee polkuja kokeilemaan. Sulla on kalut listattuna työkalulainaamossa maininnalla, että rikkinäisinä tulee kuitenkin takas. Se "listaa työkalusi" -säie on, jos on, jossain muualla.

No, kun ne kokemuksen mukaan tulee rikkinäisenä takas. Eikä edes kerrottu sitä.

En usko, että olen ainoa foorumilla, jolla on seuraavankaltainen tilanne:

Asuinneliöitä: 42m^2 + häkkikomero 2m^2
Huoneita: 1h + tpk
Asuinneliöiden jakajia: 2
Askartelutilaa, pyöränkorjaustilaa, pyöränsäilytystilaa, pyöränkorjaustyökalutilaa tai muuta ylimääräistä tilaa: 0m^2
Pyöriä: 3, joista yhdessä italialaista palikkaa ja kahdessa japanilaista (+ vaimokkeen pyörä)

suomeksi: ei ole omaa verstasta, tai tilaa sellaista pystyttää.

lisäksi:
Päätulonlähde on Kela, josta vuokran jälkeen jää 221,2 euroa (ja meillä on tosi halpa vuokra). Tosta kun pitäis repiä sähkö, ruoka, vaatteet, koulukirjat ja pyöräilyharrastuksen kaikki kulut, niin musta todella olisi mukavaa, että jostain voisi tarvittaessa kysellä työkaluja lainaksi. Huvikseen voi varmaan jokainen arvioida, kauanko menee, ennen kuin olen kerännyt rahat tohon sun listaan + pinnankireysmittariin. Ja sittenkään ei ole tilaa niitä säilyttää.

Ei, et ole ainoa.

Jaa, pitäskö mun siis rahoittaa sun työkalut? Ja säilyttää nitä sun puolesta mun ahtaassa asunnossa? Ja tilaahan teillä näyttää olevan enemmän kun meillä per hlö. Tehdään vaihtari: Sä säilytät yhtä mun pyörää sisällä, ja saat lainata mun työkaluja.

Neliöitä 60, pyöriä 10, perheessä 3 jäsentä.

Ps. työkalut mahtuu pariin pakkiin päällekkäin seinän viereen verhon taakse. Huolto onnistuu vaikka olohuoneen lattialla vanhan filtin päällä. Jos on valinnut vaimon oikeilla perusteilla.

Nappulakenka
07.02.2010, 12.40
Heh, nyt kyllä toimi kun vähän valitti. :D Tuli heti 3 tarjousta.
Ei mtn :D Voisiko tän keskustelun luokitella, niin että olis koko aika tuossa ensimmäisellä sivulla?

elasto
07.02.2010, 12.44
Ei mtn :D Voisiko tän keskustelun luokitella, niin että olis koko aika tuossa ensimmäisellä sivulla?

Laitettu ketju "tahmeaksi".

Jos Chaintug ei halua lainata työkalujaan, niin tätä ketjua ei ole pakko lukea. Turha tänne on ainakaan tulla listaamaan mitään työkalujaan jos ei mitään suostu lainaamaan.

Chaintug
07.02.2010, 13.04
Laitettu ketju "tahmeaksi".

Jos Chaintug ei halua lainata työkalujaan, niin tätä ketjua ei ole pakko lukea. Turha tänne on ainakaan tulla listaamaan mitään työkalujaan jos ei mitään suostu lainaamaan.

Kyllä yksi kaveri juuri haki Lasermitan, mutta hänen tapauksessaan se toimii kaksisuuntaisesti. Suurin osa muista vain haluaa, jotta toimin apuajajana joka kantaa sisureita, pitkää pumppua ym mukana, jotta he pääsevät keveimmillä vehkeillä eteenpäin. Ja mitä niitä omia perusvehkeitä ostamaan kun voi lainata. Ja sehän on vaan järjestelykysymys, lainaanko vai en. Osalle en lainaa, kun ne on jo rikkonut niitä, ja osalle en lainaa, kun ne kuuluu sakkiin joka sanoo päivää, vaan jos seuraava lause alkaa: Olisko sulla...

mutanaama
07.02.2010, 13.16
Mulla on ammatin puolesta aika mittava valikoima kaiken näköistä työkalua. Sähköllä, polttomoottorilla, ilmalla ja ilmankin toimivaa. Mä lainaan niitä hyvinkin hövelisti, kunhan muistavat palauttaa joskus.
Yks kaveri rakens taloa ja kun se ei enää tarvinnut mun naulapyssyjä, kysy yhteinen kaveri niitä lainaks siltä. Sítten ne meni vielä kolmannelle lainaajalle joka sekin on yhteinen tuttu. Kun tuli palauttamisen aika, niin tää viimeinen lainaaja palautti ne edelliselle, joka puolestaa soitti ensimmäiselle, että mä voisin hakea ne pyssyt siltä. Piti sanoa tossa vaiheessa rumasti. Alkuperäinen lainaaja toi sitten pyssyt mulle kotiin. Luonnollisesti kaikki pyssyt on sencoa.
Kamasan setistä en koskaan lainaa yksittäistä työkalua. Kun antaa koko setin lainaan täydellisenä voi hyvin pyytää sen sellaisenaan takaisin.
Kinuamalla lainattua 13mm hylsyä takaisin olet nipo, mutta koko setin ymmärtää kaikki palauttaa.

PHI
07.02.2010, 13.44
Työkalulainaus ei voi koskaan toimia yksisuuntaisesti. Jos lainaat, niin sinullakin tulee olla lainattavaa. Muuten koko homma on toisten hyväksikäyttöä. Toinen juttu on se, mistä tiedät osaako työkalusi lainannut kaveri käyttää niitä oikein? Lähipiirissä ja ikävä kyllä itsellänikin on kokemusta lainaajista, jotka sitten rikottuaan saamansa työkalun palauttavat sen niin kuin mitään ei olisi tapahtunut. Viime pelissä kusipää oletkin sinä, joka pyydät korvausta rikotusta työkalustasi.

Kaksisuuntainen työkalulainaus on loistava idea sellaisten henkilöiden välillä, jotka tuntevat toisensa hyvin ja tietävät varmasti kummankin osapuolen osaavan käyttää lainaamiaan työkaluja. Tuosta Mutiksen kuvaamasta työkalujen jälleenlainaamisesta ilman omistajan lupaa on itsellänikin kokemusta. Eipä tarvitse sen kaverin enää kysellä multa mitään lainaksi.

Pikkuisen kyllä huvitti tuo aikaisemmin esitetty kommentti, ettei ole pienessä kämpässä tilaa pitää työkaluja ja siksi niitä pitää lainata. Fillarin korjauksessa tarvittavat työkalut menevät pääpiirteittäin yhteen pakkiin. Aika täynnä on kämppä jos ei tuollainen sinne enää mahdu.

Edelleen hämmästyttää se, että porukalla on varaa ostaa useampi pyörä muttei löydy hilloa sijoittaa satasta perustyökaluihin, joilla pärjää jo aika mukavasti.

tunkkireisi
07.02.2010, 22.58
Joissakin sarjoissa on Hollwtec II -sopiva työkalu. Sellaista tarvitsisin kyllä täällä Oulussa. Mikä vaan jolla saa GXP BB:n auki kelpaa kyllä

Tuosta vastavuoroisesta lainaamisesta: Se jolla on paljon, ei itse tarvitse juuri mitään. Se jolla ei ole, ostakoon itse. Homma menee pyramidimaisesti niin että aina olet joko listan pohjalla tai kärjessä. Tällä logiikalla tämä ketju on yleensä turha. Kuten valtaosan ajasta useimmat työkalutkin, esimerkkinä keskiötyökalut.

Allekirjoittaneen apu on ollut kaksisuuntaista. Ensiksi rihtasin kaverin kiekot, sitten selitin kaverin vaimolle että kaverilla on ihan asiallinen pyörä eikä ollenkaan rikki. "No sittenhän sitä uutta pyörää ei tarvitsekaan ostaa". :mad: Voi prrkkklll! :mad: Asia oli ollut jo melkein selvä:D

A R:nen
07.02.2010, 23.36
lisäksi:

Opiskelijana kannattaisi ehkä harkita Prologin tai Bikepolin jäsenyyttä, kummallakin on varsin hyvin varustettu huoltotila jäseniään varten. Pinnankireysmittaria ei kyllä ainakaan Prologille taida olla tulossa ainakaan tänä vuonna (sori, Antti).

dILETANTTI
07.02.2010, 23.54
Lainaaminen on lainaamista ja lainan luovuttaja ostaa sitten lopulta uuden, kun ei löydä omaansa. Mutta miksei oteta toisenlaista lähtökohtaa: osta kaljat ja tule meille, niin laitetaan pyörä kuntoon. Yleensä nuo tarpeet ovat vähäisiä: pakanvaihto yms.

Esimerkki lainaamisesta: Muistan lapsena, kun isä ihmetteli monta vuotta mihin yksi porakoneista on hävinnyt. No satuin sitten yhtenä päivänä naapurin linjafirman talliin, kun liikennöitsijä itse ihmetteli kenen on tuo monta vuotta täällä pyörinyt pora. No pora löytyi, mutta muuta jäi lainaajille.

Musashi
08.02.2010, 00.19
Mutta miksei oteta toisenlaista lähtökohtaa: osta kaljat ja tule meille, niin laitetaan pyörä kuntoon. Yleensä nuo tarpeet ovat vähäisiä: pakanvaihto yms.

]

Samaa pohdin minä. Näin tämä kannattaisi ehdottomasti hoitaa, samalla sitten tutustuisi samanhenkisiin ihmisiin jne.

Pekka L
08.02.2010, 07.41
Ullakolla lailla Rautavaaran Tapion,
tutkin tavaroita vaarivainaan.
Löysin sahan, höylän, poran, puukon, lapion,
ne vaarille jäi naapurilta lainaan.

Juice Leskinen,
Isoisän hinttipussi

Tuo asennuspalvelu kaljapalkalla toimii kyllä testatusti. Olen asentanut, sekä asennuttanut. Karhumehua molemmissa tapauksissa asentajalle.
Ai joo, kiekon rakentamisesta sovittiin vinkkupottu. Olikin hyvvää (http://www.alko.fi/tuotteet/fi/447367)...:)

drop
09.03.2010, 23.08
Moderaattori vois kyl siivota tästä kaiken paskan jauhannan pois, tosin en ole ihan varma jäiskö mitään jäljelle. :D

onnimanni
23.03.2010, 00.38
Ullakolla lailla Rautavaaran Tapion,
tutkin tavaroita vaarivainaan.
Löysin sahan, höylän, poran, puukon, lapion,
ne vaarille jäi naapurilta lainaan.

......

Ei huono..ei huono :)

tänään se sitten tapahtui... sain Vittorian paikoilleen melko helposti ilman mitään työkaluja....

Panu
18.04.2010, 21.39
Opiskelijana kannattaisi ehkä harkita Prologin tai Bikepolin jäsenyyttä, kummallakin on varsin hyvin varustettu huoltotila jäseniään varten.

Bikepolin jäsenenä ei ole pakko olla opiskelija. Ja pajaa käyttääkseen ei tarvitse olla edes jäsen. Lisätietoa: http://bikepoli.ayy.fi/blog/?page_id=34

Mr.Auer
25.07.2010, 20.11
Voihan sen noinkin täällä aloittaa. Aika paljon vois listaa jatkaa jos omat vehkeet tänne inventoisi, mutta yhtä uupuu molemmilta. Pinnankireysmittari olis kiva olla kun pitäis vaihtaa kuitukiekon 20 pinnaa. Pitää varmaan sekin vihdoin viimein hankkia.

Mullapa on, mut Helsingissä eikä Porissa ;)
Park Toolin kalu ei oo kallis, on täysin mekaanista magiaa ja toimii hyvin käytännössä.
Maksanee peruskuluttajalle n. 90 euroa, riippuen vähän liikkeestä. Sillä voi hyvin kalibroida sävelkorvansakin, myös eri materiaaleille.

http://www.parktool.com/products/detail.asp?cat=16&item=TM-1

DTn vastaava maksaa monta sataa....

eskoaa
26.07.2010, 00.02
Opiskelijana kannattaisi ehkä harkita Prologin tai Bikepolin jäsenyyttä, kummallakin on varsin hyvin varustettu huoltotila jäseniään varten. Pinnankireysmittaria ei kyllä ainakaan Prologille taida olla tulossa ainakaan tänä vuonna (sori, Antti).

Varmaan muillakin pyöräilyseuroilla on yhteiskäytössä työkaluja.
Korson Kaijun porukoilla löytyy:
http://www.parktool.com/products/detail.asp?cat=23&item=PRS%2D25#
http://www.parktool.com/products/detail.asp?cat=16&item=TM%2D1
http://www.parktool.com/products/detail.asp?cat=16&item=TS%2D2%2E2
http://www.parktool.com/products/detail.asp?cat=48&item=DAG%2D2
Ja repullinen työkaluja kisoissa mukana ;) :
http://www.competitivecyclist.com/road-bikes/product-accessories/2010-park-tool-rk-41-backpack-tool-kit-4086.51.1.html

asb
02.08.2010, 16.37
Haluaako joku lainata Avidin ilmaussarjaa?

Mitä lähempänä Espoon Muuralaa, sitä parempi.

Jambbe
06.08.2010, 15.06
Onkos kenelläkään Tampereen seudulla rotsaustyökaluja? Pitäisi saada Cubeen ohjainlaakeri ja keskiö asennettua.

jame1967
11.04.2011, 08.06
Tää tulee nyt vähän vanhemmpaan viestiin , mutta joku valitti että työkalut tulee rikkinäisenä takaisin.
Isävainaalla oli tapana sanoa :Työkalut ei lainassa parane.
Mä en kyllä kehtais palauttaa rikkinäistä , jos hajoitan ostaisin tilalle vähintään yhtä laadukkaan tilalle.
Eikä työkalujen hankinta aina ole järkevää omaksi , jos helvetin kallista työkalua tarttee vain sen ainoan kerran . Sen takia tää on varmasti ihan jees juttu.

Human Traffic
03.04.2013, 08.21
Nostetaan.

Haluaisiko joku lainata formulan ilmaussarjaa?

PK-seutu. Itse asun Maunulassa.

sunny
03.04.2013, 09.43
Olisko jollain Kymenlaaksossa 1/2 momenttiavainta, jolla saisi Shimanon takapakan ilmoitettuun 40 nm arvoon kiinni? Vai miten tarkaksi koette tuon? Sain vasta tuon kiristystyökalun hankittua ja mallailin tiukkuutta. Noin isoissa lukemissa iskee jo epäilys ylikiristyksestä. Clas Ohlsonin momementtiavain alkaa tuosta 40 nm arvosta. Olisiko se järkevä hankinta pyöräharrastukseen? Pikkukiristyksiin momenttiavain jo löytyy.

marmar
03.04.2013, 10.42
Olisko jollain Kymenlaaksossa 1/2 momenttiavainta, jolla saisi Shimanon takapakan ilmoitettuun 40 nm arvoon kiinni? Vai miten tarkaksi koette tuon? Sain vasta tuon kiristystyökalun hankittua ja mallailin tiukkuutta. Noin isoissa lukemissa iskee jo epäilys ylikiristyksestä. Clas Ohlsonin momementtiavain alkaa tuosta 40 nm arvosta. Olisiko se järkevä hankinta pyöräharrastukseen? Pikkukiristyksiin momenttiavain jo löytyy.

Tarkkuus voi olla vähän sitä ja tätä alarajalla. Itse olen kylmästi vedellyt näppituntumalla, eikä koskaan mitään murheita ole ollut. Tuskin tuossa ylikiristämllä paikkoja rikki saa, mutta ylikiristetyn aukisaanti voi olla tuskaa. Jos haluu investoida momenttiavaimeen isommille momenteille, niin kallistusin aika vahvasti bilteman (http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Kasityokalut/Hylsy--ja-Veto-tyokalu/Momenttiavaimet/Momenttiavain-20210-Nm-10241/) avaimen puoleen. Muistaakseni juuri tuo malli pärjäsi jossain tarkkuustestissä erittän hyvin kaliille avaimille.

Ynnykkä
17.10.2013, 15.05
Laitan tämän kysymyksen tänne. Nyt Bikediscountilla jonkinsortin huoltoteline alennuksia. itsellä ei sellaista ole ollenkaan. Onko suosituksia? Maastopyörä alumiinia ja maantiepyörä täyshiilikuitua eli sitä ei ihan jokaiseen telineeseen uskalla asennella kiinni. Cyclo myös alumiinia, mitä nyt etuhaarukka hiilaria.

Ynnykkä
17.10.2013, 15.07
katselin suomenurh pyörässäkin olevan parktool PCS-9 myytävänä.

Ynnykkä
17.10.2013, 15.08
Jonkinsortin työkaluboksiakin kannattaisi varmaan ostella ensivuoden varalle. Joten mikäli ostaa nuo molemmat tulee ilmainen lähetys ulkomailta.

mutanaama
17.10.2013, 15.45
Hyvin lämpimästi voi suositella Parkin PCS-9 telinettä.

Aakoo
17.10.2013, 16.15
Samoin, PCS-9 on ihan pätevä kampe ollut. Pienellä modauksella saa vielä paremman kun vaihtaa ne kuusiokolo lukitusruuvit pariin satulatolpan pikalinkkuun.

Ynnykkä
17.10.2013, 18.05
Mitä mieltä olette muutaman kympin kalliimmasta TACX Bicycle Repair Stand T3025 Spider Prof Mallista, joka on nyt alessa? Olisiko 30€ kalliimman väärti. Ilmeisesti noissa ei kovin paljoa mallieroa ole ja äkkiähän nuo maksavat itsensä takaisin, jos ajattelisi vievän huoltoon jossa tuntitaksa useamman kympin.

Aakoo
17.10.2013, 18.32
Ton jo suositellun Parkin telineen etu on se, että sen saa ihan seinän viereen pystyyn. Mulla on tosi pienet tilat käytössä, joten tällä on merkitystä. Toi Tacx vaatii enemmän lattiatilaa.

Ynnykkä
18.10.2013, 09.22
Juu ei mulla ny mitään rahaa ole tilailla. Katotaan onko myöhemmin lumilla aleja enää. Ensi kesää ajatellen.

Rautaperse
18.10.2013, 12.39
PCS-9 on hinta-laatusuhde kohdillaan.

jaakkoso
22.05.2015, 15.45
Uus ohjainlaakeri pitäis päästä asentamaan. Olisko kenelläkään Espoossa lainata puristinta ja laakerikuppien uloslyöntityökalua?
Homma on sinänsä aika nopea, joten voin kyllä tulla paikanpäällekin asentamaan ja tuoda asennusoluet.