PDA

Näytä tavallinen näkymä : Onko kellään heti lenkin jälkeen ollut

Ketjurasva
19.09.2009, 18.26
hirveä paskahätä, että heti suoraan lenkiltä paskalle?

Mulla ei ikänä ennen kuin tänään ole tapahtunut tällaista. Aika omituista, pyörälenkki meni muutenkin mönkään, ei oikein jaksanut ja jalat meni omituisen helposti hapoille, syke nousi. mistäköhän johtui?!?

ottojussi
19.09.2009, 18.27
Villi veikkaus: Vatsatauti? Tai sitten krapula.

Ketjurasva
19.09.2009, 18.30
No eip kumpaakaan... ja ihan normaali paskahätäkin ;)

YT
19.09.2009, 18.30
Aika omituista, pyörälenkki meni muutenkin mönkään, ei oikein jaksanut ja jalat meni omituisen helposti hapoille, syke nousi. mistäköhän johtui?!?
No varmaankin keho yritti kertoa, että kemiallinen prosessi on kesken ja pitää ajaa takaisin kotiin.

E.T.
19.09.2009, 18.35
Joskus muinoin tuli elämyssämpylä nautittua Valkeakoskella jonka seurauksena piti poiketa metsään paskalle talvella. Tietysti henkselit olivat sitten ajopaitojen alla että piti ensin riisua paidat veks. Annoin sämpylästä palautetta seuraavalla kerralla, tarjosi ilmaista sämpylää hyvitykseksi..:)

JiiPee
19.09.2009, 18.39
Joskus joutunu kesken lenkinki mehtään...prööööt:D. Mikälie vattan kuralle lyäny?

http://img30.imageshack.us/img30/1382/bt04.jpg

izmo
19.09.2009, 18.55
Joskus muinoin tuli elämyssämpylä nautittua Valkeakoskella jonka seurauksena piti poiketa metsään paskalle talvella. Tietysti henkselit olivat sitten ajopaitojen alla että piti ensin riisua paidat veks. Annoin sämpylästä palautetta seuraavalla kerralla, tarjosi ilmaista sämpylää hyvitykseksi..:)

juu ei lenkkiä tommosen hädän takia kannata lopettaa... riuku on keksitty;)

Sidi2
19.09.2009, 19.26
http://www.clicksmilies.com/s1106/wuerg/vomit-smiley-020.gif

http://www.clicksmilies.com/s1106/travesmilies/smilie_winki.gif

http://www.clicksmilies.com/s1106/travesmilies/smilie_closed1.gif

Galahad
19.09.2009, 19.41
Mä oon huomannut, että Craftin "vaippahousut" on parhaat. Ei tartte keskeyttää lenkkiä:D

Matomatala
19.09.2009, 21.16
No ei sitten koskaan...

Samuli-1
19.09.2009, 21.55
Kunnon vk-lenkkihän on takuuvarma ripulipaskan aiheuttaja.

Juoksulenkki vielä taatumpi.

Bambola
19.09.2009, 22.07
Liikunta itsessään saa aineenvaihdunnan liikkeelle – sen takia ei ole lainkaan ihmeellistä, että tuollaisia ongelmia ilmenee. Vatsalihakset ovat työssä, kun ihminen juoksee, pyöräilee tms. Lihasten liike hieroo myös suolistoa aiheuttaen herkkävatsaisille oireita. Etenkin juoksijoilla tämä on hyvin tuttu vaiva.

Tietysti asiaan voivat vaikuttaa, mitä ennen treeniä ollaan syöty ja kuinka kauan edellisestä ruokailusta on aikaa. Mm. maitotuotteiden, rasvojen tai helposti kaasuuntuvien ruokien nauttiminen ennen treeniä aiheuttaa toisilla oireita. Ja vääränlaisella nesteytykselläkin voi mahan saada sekaisin, mutta tuskin se on monellakaan ongelma normilenkillä.

Mutta sille en ole löytänyt selitystä, miksi lihasten normaalia suurempi hapotuksen ja väsymisen tunne liittyy usein näihin vatsavaivojen ilmaantumiseen… Tietysti lihaksiston väsyminen kertoo siitä, että ihminen joutuu pinnistelemään ja ponnistelemaa rankemmin suorituksen eteen – olisikohan nuo vatsavaivat tälle vain luonnollista jatkoa… Mene ja tiedä. Olisi kiva kuulla, jonkun liikuntalääketieteilijän kommentti asiaan.

vanhapatu
19.09.2009, 22.18
Juoksupuolelta on kovin tuttu tuo runner's trots, ravaajan ripuli. Ruuansulatus lyö lossiksi jos homma on vielä kesken ja mahan omistaja äityy juoksemaan pitkän matkaa. Onhan noita nähty mm-kisoissakin maratonilla ruskeita raitoja takareisissä....
mot

mutanaama
19.09.2009, 22.19
Veikkaisin että syynä on paska, joka haluaa tulla ulos.

[ot]
Ja sama sen ripulin kanssa. Mikä tahansa rankka harjoitus saattaa vetää vatsan kuralle, mutta threadin aloittaneella oli ihan vaan tavallinen tarve.

ketju44
19.09.2009, 23.31
Mä oon huomannut, että Craftin "vaippahousut" on parhaat. Ei tartte keskeyttää lenkkiä:D

Totta! Mikä mies se on joka ei omiin housuihinsa uskalla paskaa vääntää ;)

TimoF
20.09.2009, 08.06
Eikse niin oo, että ihminen on onnellisimmillaan kun siihen työnnetään jotain tai siitä tulee jotain ulos. Eli ihan hyvinhän tämäkin loppupeleissä meni.

JariV
20.09.2009, 09.40
Tyhjennysharjoitus ennen lenkkiä auttaa vaivaan. Jos tämä jää väliin, niin takuuvarmasti saa kirmata suoraan huussiin istunnolle, kun tulee kotio.

H. Moilanen
20.09.2009, 10.07
Tyhjennysharjoitus ennen lenkkiä auttaa vaivaan.

Rullakebab toimii tyhjennysharjoituksena kuin tynnyrillinen apinoita.

samooja
20.09.2009, 11.10
JOs lämmittelee niin sitten voi keskeyttää ajon, ja punnertaa kyykkytryffelit pusikkoon.

Muuten tuo temppu olisi syytä opetalla tekemään ajossa.

Maantienlaitaa tempoessa voi tulla hätä ja pakkohan se on lahjetta raottaa ja relaksoitua, ja ainahan siellä on joku autoilija peesissä joka voi tietty hiukan närkästyä kun täydellisten kankkujen välistä mäjähtää tuulilasille kohtuullinen näyte siitä kuinka paljon urheilijanuorukainen joutuu ravintoa mättämään, jotta se hyrrä kulkee... Mut hei, matka jatkuu ja rapatessa roiskuu.

Mut sit metsäpoluilla tää on tietysti vaikeempi tehdä kun vauhti on yleensä hidas, ja niitä läjiä tulee tiputeltua sinne tänne ja pelkonahan tässä on se että se vauhti on niin hidas, että se oma takarengas ikaankuin potkii omille nilkoille...

Eiku kunhan syötte ne omat jätökset. Se ei kuulkaa ole kivaa kun meillä joillain on koiria...

TunkkiPuolikas
20.09.2009, 14.33
http://potomoto.com/bhc/shitmotivation.jpg

:D:D:D

Homelite
20.09.2009, 15.02
Ketjun alkuperäiseen kysymykseen vastauksena: Mulla on ollut paskahätä lenkin jälkeen, ennen lenkkiä, lenkillä ja joskus kun on oikein rajusti repinyt niin vasta lenkin jälkeen on huomannut että lenkillä onkin ollut paskahätä:D

Pääasia kai että se ulos tulee, ei se sisällekkään jäädä voi:p

orcatri
21.09.2009, 20.30
http://potomoto.com/bhc/shitmotivation.jpg
:D:D:D
Tuo kuva on naurattanut ihan koko päivän. Ja sitten äsken suunnistuskeikalla meinasi käydä juuri niin. Onneksi ehdin sentään juuri ja juuri heittää perinteiset suunnistajapaskat kivenkoloon. Eli siihen alkuperäiseen: kyllä on - useasti. Joidenkin juoksulenkkien loppupuoli menee vain ja ainoastaan sen miettimiseen, että miten pääsee perillä mahdollisimman nopeasti pöntölle.

Pekka L
21.09.2009, 20.41
Sikäli kun ei tee asioita päivästä toiseen täysin kaavamaisesti, vaan toimii eri päivinä eri tavalla, niin kyllä siiinä jo jonkin verran todennäköisyys kasvaa sille, että jonain päivänä heti lenkin jälkeen saattaa todella olla paskahätä. En kyllä jaksa muistaa onko ollut, enkä pidä kirjaa tällaisista, mutta kerran on juoksulenkillä ollut pakko mennä paskalle ennen aikojaan, ts. kesken lenkin. Onneksi pääsin vessaan. Sekään ei ole loppujen lopuksi kovin oleellista, vaan se, että sai pyyhittyä:rolleyes:

Johan Moraal
21.09.2009, 20.51
Aika yllättävää. Vanhan opin mukaan parasympaattinen hermojärjestelmä paskantaa ja sympaattinen sykettää? Vai miten se meni. Ehkä pitäisi pitää tehot ylhäällä ihan kotiovelle asti.

Pekka L
21.09.2009, 20.57
Kyllä siinä tosiaankin on sympatiat kaukana kun kesken lenkin alkaa kakkaa pukata:mad:

StantheMan
21.09.2009, 21.00
Aiheeseen liittyen meikäläisellla on ollut pari päivää aika paha pyrstöyskä eli ns. lähes nestemäinen varpusparvi on aika herkästi lentänyt; onneksi tähän asti ihan oikeaan osoitteeseen. Olen kuitenkin riskillä käynyt molempina päivinä pyörälenkin heittämässä. Eipä tässä muuta. :rolleyes:

mutanaama
21.09.2009, 21.13
Oli sama tilanne tässä kuukausi sitten, kun metsässä pyörittiin. Alussa uskalsi piereskellä, mut sitten tuli vaan se bon voyage tunne, että kohta lähtee. Ei kun Bajamajaan, hetken kuulostelin oloa, ja sitten jatkettiin.

Johan Moraal
21.09.2009, 21.19
Kyllä siinä tosiaankin on sympatiat kaukana kun kesken lenkin alkaa kakkaa pukata:mad:

:D
Uskotaan uskotaan, ei tarvii naama punaisena ähistää

ketju44
21.09.2009, 21.50
Ripulista puheen ollen : http://www.youtube.com/watch?v=iWpIpKBjYlg

Johan Moraal
21.09.2009, 22.15
Sitä se puolukkamehu teettää:D

J T K
21.09.2009, 22.49
...meikäläisellla on ollut pari päivää aika paha pyrstöyskä...

Joku minua viisaampi totesi että jos ei uskalla yskiä kuin pytyllä niin kantsii pyöräiljänä alkaa tarkkailla kokonaiskuormituksen tilannetta. Viittasi ylikuorimituksen suuntaan tällä? Närästys oireena samaan suuntaan poltteleva juttu.

Pekka L
21.09.2009, 23.00
Pitäiskö perustaa oikein rate-my-post-exercise-poo -topikki?
Sitä odotellessa tuossa (http://www.ratemypoo.com/top.html) voi ihailla yleisen sarjan top20-listaa.

juminy
21.09.2009, 23.03
Eiku kunhan syötte ne omat jätökset. Se ei kuulkaa ole kivaa kun meillä joillain on koiria...Ei tosiaan kuulosta kivalta. Riittänee silti kun syöt omat - koirankakalle myydään semmosia pusseja nykyään.

Liraren
22.09.2009, 08.21

Hehe. Ainoa kerta, ku mua on moderoitu tällä palstalla, oli kun postasin linkin tuolle sivustolle.

Ketjurasva
22.09.2009, 22.56
Kannattas hankkia tällänen jos on hirveesti taipumuksia vatsan ylilyönteihin lenkillä

http://urbanvelo.org/wordpress/wp-content/uploads/2009/03/bike-shit_thumb.jpg

samooja
23.09.2009, 19.23
Ei tosiaan kuulosta kivalta. Riittänee silti kun syöt omat - koirankakalle myydään semmosia pusseja nykyään.

Mun koiralla on pusseja. Toisin kuin ihmis-lenkkeilijöillä.

samooja
23.09.2009, 19.23
Sitä odotellessa tuossa (http://www.ratemypoo.com/top.html) voi ihailla yleisen sarjan top20-listaa.

Oisko se samaa sarjaa kuin viikon synnytys? Eli omasta tuotoksesta käynnykuva nettiin?

ketju44
23.09.2009, 21.31
Lenkillä en ole ollut enkä mene , vaan paskalle ja nukkumaan univelkoja :)

ellmeri
23.09.2009, 21.40
Hitto ny mää vasta löysin tän topicin :eek: ,mutta mulla ku on ollu vastaavaa vatta kuralla lenkinjälkeen niin sydänhermoista mulla ollu kyse,aikuisten oikeesti hei....:rolleyes:

Bambola
24.09.2009, 09.31
Hitto ny mää vasta löysin tän topicin :eek: ,mutta mulla ku on ollu vastaavaa vatta kuralla lenkinjälkeen niin sydänhermoista mulla ollu kyse,aikuisten oikeesti hei....:rolleyes:

Mites tuo sydänhermo-ongelma voidaan todeta (muutenkin kun näiden oireiden perusteella) ja onko asiaan mitään parannuskeinoa?

JiiPee
25.09.2009, 19.48
Tommillakin (http://www.youtube.com/watch?v=6PmbaZlO1eE) on hätä.

ellmeri
25.09.2009, 19.57
Mites tuo sydänhermo-ongelma voidaan todeta (muutenkin kun näiden oireiden perusteella) ja onko asiaan mitään parannuskeinoa?

Mulla todettiin sydänkäyrässä/kilpirauhas testissä :cool:...
Vatta oli vikkelänä aina kun oikeen rääkkäsi itteä,maratoonit ja ylipitkät lenkit muutenkin.

ketju44
25.09.2009, 20.57
Milläs tota sydänhermoa "lääkitään" ?

Brunberg
25.09.2009, 21.05
Konjakkia voi ottaa jos on yli 60v.

ellmeri
25.09.2009, 21.27
Milläs tota sydänhermoa "lääkitään" ?

Sydän lääkettä 5mg päivässä ja satunnaisesti konjakkia....:D

:( pirkule toinen lääke on loppu...

ellmeri
25.09.2009, 21.30
Konjakkia voi ottaa jos on yli 60v.

Voi sitä 53 vuotiaanakin ottaa jos on :mad: ...pirkuleen mummo,taas piilottanu sen.:o lääkkeenomaisen tuotteen.

Brunberg
25.09.2009, 22.03
Jos tilanne on todella paha niin ikärajasta voidaan joustaa. Itsehän olen "jo" puolimatkassa.

Plus
25.09.2009, 22.09
Ei ollut vaan olut. Sellainen on kourassa aika usein lenkin jälkeen. Ei siis höyryävää kämmenessä, vaan huuruavaa...:D

lynxlynx
25.09.2009, 22.11
hirveä paskahätä, että heti suoraan lenkiltä paskalle?

Mulla ei ikänä ennen kuin tänään ole tapahtunut tällaista. Aika omituista, pyörälenkki meni muutenkin mönkään, ei oikein jaksanut ja jalat meni omituisen helposti hapoille, syke nousi. mistäköhän johtui?!?
On mutta en ole älynnyt sitä julkistaa.:eek:

ketju44
25.09.2009, 22.11
Jos tilanne on todella paha niin ikärajasta voidaan joustaa. Itsehän olen "jo" puolimatkassa.

Minä rupesin Konjakille n. 30v ikäisenä ( ja sikkee joskus )

orcatri
29.12.2010, 13.23
Kaivetaanpas vanha säie, kun kerran se tapahtui taas!

ellmeri
29.12.2010, 19.15
Kaivetaanpas vanha säie, kun kerran se tapahtui taas!

No voihan paska..;)

znood
29.12.2010, 19.35
Takareiän voi tulpata erinäisin keinoin ja esinein niin ei pääse kura yllättämään kesken lenkkiä, tosin paineen kasvaessa tarpeeksi suureksi voi sitten tapahtua kovempi räjähdys..

tunkkari
29.12.2010, 21.48
Kerran juoksulenkillä (onneksi metsässä) oli pakko nöyrtyä käsivarsi sellaiselle ja uhrata kalsarit pyyhintään. Aikas täpärälle veti sekin, että ehti housut kinttuihin ennenkuin räsähti:)
Onneksi siellä metsäpolkujen varrella ei ole isommin yleisöä ja tosi huono tuuri naapurilla jos päälle astuu :)

izmo
29.12.2010, 22.21
Takareiän voi tulpata erinäisin keinoin ja esinein niin ei pääse kura yllättämään kesken lenkkiä, tosin paineen kasvaessa tarpeeksi suureksi voi sitten tapahtua kovempi räjähdys..

Karhu tekee pihkatapin peppuun niin sillä selviää talven yli?;)

Marcus
29.12.2010, 23.46
no ei yleensä varsinaisesti hätä pyöräilyn aikana,mutta vatsa voi vääntelehtiä ja kerran englannin ironman-kisassa oli löysä vatsa jo ennen kisaa ja silloin joutui välillä lopettaa polkeminen pidätelläkseen ja heti juoksuosuuden alkaessa etsiä vessaa...ei mitään mukavia muistoja.muuten en ole koskaan joutunut sissi-istunnolle ei kisassa eikä treenissä. toki triathlonissa vatsa menee ehkä helpommin sekaisin ei pelkästään sen takia että joutuu syömään/juomaan suorituksen aikana vaan ainakin minulla sen takia että ajoasento on niin etukumara että reidet hipovat vatsaa.

n myös, ainakin minulla, sen

Markku Silvenius
30.12.2010, 09.20
En kyllä laskisi sen piikkiin, että asennon etukumaruus ja reisien hipominen rintaa olisivat potentiaalinen riski ripuloinnille :D Miten maantiemiehet pärjäävät samassa asennossa pitkään? Jopa päivästä toiseen?

Perinteisiä syitä:

'tankkaus'
tankkaus liian voimakas
tankkaus väärillä aineilla tehty
tuntematon ylimääräinen eväs kisa-alueella ennen kisaa
uudet eväät
liian vahvat eväät
voimakkat lämpötilamuutokset
kokemuksen puute
puutteellinen kokonaisrasittavuuden hallinta

Kannattaa miettiä:

'jos se toimii, älä muuta mitään'

vs.

'jos se toimii, pura se ja koikeile yllättäen jotain muuta'

;)

xtrainer80
30.12.2010, 09.34
Jalkalenkeillä arkipäivää, pyörällä ei vielä koskaan. Mulla tuo vatsa ei oikein meinaa kestää juoksua (ainakaan vauhdikkaampaa sellaista) joten onni onnettomuudessa kun löysin pyöräilyn joka on suolistolleni armollisempi. :)

Tupe
30.12.2010, 20.10
Emmää jöötille, mut joskus on uinnin (tai spinningin) jälkeen haluttanut ihan sillain vähäsen. Sillain kun on esim. naapuriradalla ollut isot, eikun siis pyöreä, eikun siis vaan hyvät maisemat..

Marcus
31.12.2010, 21.02
En kyllä laskisi sen piikkiin, että asennon etukumaruus ja reisien hipominen rintaa olisivat potentiaalinen riski ripuloinnille :D Miten maantiemiehet pärjäävät samassa asennossa pitkään? Jopa päivästä toiseen?

Perinteisiä syitä:

'tankkaus'
tankkaus liian voimakas
tankkaus väärillä aineilla tehty
tuntematon ylimääräinen eväs kisa-alueella ennen kisaa
uudet eväät
liian vahvat eväät
voimakkat lämpötilamuutokset
kokemuksen puute
puutteellinen kokonaisrasittavuuden hallinta

Kannattaa miettiä:

'jos se toimii, älä muuta mitään'

vs.

'jos se toimii, pura se ja koikeile yllättäen jotain muuta'

no ei nyt sentään ripulia,mutta tuossa kun joku mainitsi vatsalihastem hieromista...en ole kuullutkaan että yliharjoittelu voisi aiheuttaa vatsavaivoja.sen sijaan nestehuka voi tunnetusti aiheuttaa ripuliaa..

;)

Markku Silvenius
31.12.2010, 23.00
Yliharjoittelu tai ylikuormitus VOI aiheuttaa vatsavaivoja. En tiedä aiheuttaako nestehukka ripulia - auringonpistos kylläkin - mutta ripuli aiheuttaa nestehukkaa.

Itsellänikin oli joskus enemmän lenkkeillessä vatsa aika herkkä ja pyörryinkin kerran vatsakramppeihin ripuloinnin yhteydessä. Ei ollut erityisen hilpeää. Nyt vähemmän lenkkeillessä voi syödä miten huvittaa ja lähinnä tulee ähky. Tai hyvä olla :D