PDA

Näytä tavallinen näkymä : Planet-X SL Pro Carbon ?

Keskiäkäinen lohjalainen
26.07.2009, 21.23
Moro,

Planet-X -niminen puoti pukkaa ulos aika aggressiivisesti hinnoiteltua maantiemenijää:

http://www.planet-x-warehouse.co.uk/acatalog/SL_Pro_Carbon_7900_DA_Wheelset.html

Hinta alkaen 1599 puntaa, Dura Ace -osilla. :eek:

Kuulostaa aika kustannustehokkaalta. Lieköhän tuo tolkku paketti :seko:. Missä mättää jos mättää?

di luca
27.07.2009, 07.50
Näyttää ok, mutta en löytäny geometriataulukkoo. En menis ostamaan ennen kuin tietäisin sen. Noita runkoja kun tehdään hyvin eri metrioilla. Rungon sopivuus kun on kuitenkin kaikkein tärkein. Eli onko rungon mittasuhteet sun vartaloon sopivat?

marco1
27.07.2009, 08.32
Taulukko: http://www.planet-x-warehouse.co.uk/?page_id=1049
Melkoisen edullisia On-Onen/Planet-X:n tarjoukset olleet tänä kesänä, vieläköhän tuosta olisi varaa pudottaa?

TetedeCourse
27.07.2009, 11.10
Uusimmassa Cycling Plus -lehdessä (sivulla 87) sai lyhyessä pikatestissä arvosanan 9 (hinta oli 1999 £)

Erkko
27.07.2009, 14.58
Mä ostin viime vuonna tuollaisen, tosin osat on D-A 7800 ja Ultegraa. Pyörä on muuten hyvä, mutta Planet-X:n kiekot on aika notkuvat ja raskaat ajaa. Hommasin F-lehden torilta Dura-Acen kiekot ja nykyään en keksi fillarista mitään moittimista. En tosin tiedä olisiko joku muu pyörä selkeästi parempi/nopeampi koska en ole ennen maantiepyörää omistanut. Hyvin tuolla muiden perässä pysyy;)

Keskiäkäinen lohjalainen
28.07.2009, 11.33
Mä ostin viime vuonna tuollaisen, tosin osat on D-A 7800 ja Ultegraa. Pyörä on muuten hyvä, mutta Planet-X:n kiekot on aika notkuvat ja raskaat ajaa.

Yli 90-kiloinen kuski joutunee siis budjetoimaan saman tien rahaa myös uusiin kiekkoihin. Tarjoavat näemmä itsekin pakettiin mukaan huippukiekkoja lisähintaan.

Erkko
28.07.2009, 16.22
Asia riippuu varmaan kuskin massaa enemmän siitä mihin käyttöön pyörä tulee ja millainen ajotyyli kuskilla on. Itse ajan yleensä aika pienellä kadenssilla ja paljon putkelta.

Ei ne kiekot niin huonot oo ettei niillä ajaisi, mutta ei niiden laatu oikein ole linjassa muiden osien kanssa.

Keskiäkäinen lohjalainen
28.07.2009, 19.12
Asia riippuu varmaan kuskin massaa enemmän siitä mihin käyttöön pyörä tulee ja millainen ajotyyli kuskilla on.

Sen verran on taipumusta putkelta vääntämiseen että todennäköisesti ruhon painovoima & koipien potkuvoima yhdessä saisivat kiekot huutamaan hoosiannaa. :cool:

Keskiäkäinen lohjalainen
29.07.2009, 19.33
Mä ostin viime vuonna tuollaisen, tosin osat on D-A 7800 ja Ultegraa. Pyörä on muuten hyvä, mutta Planet-X:n kiekot on aika notkuvat ja raskaat ajaa.

Oliko sun paketissasi "Model B" -kiekot vai jotkut muut? "Model B"-kiekkosetti, jollainen on mukana tässä nyt kaupan olevassa paketissa, on saanut aika hyvän arvostelun:

http://www.bikeradar.com/gear/category/components/wheel-sets/product/model-b-09-34037

klemola
30.07.2009, 10.29
kertokaapas tuon rungon haarukasta, kun valmistajan sivuilta ei siitä löydy mitään tietoa. Onko haarukka kokonaan kuitua? Paljonko haarukka painaa?

klemola
08.08.2009, 20.07
Vastaampa itse itselleni. Haarukan putki on kuitua ja katkaisemattoma se painaa 395gr. S-koon runko painaa 1047gr (valmistajan ilm.1040gr).
Valkoinen väri on muuten helmiäinen, joka ei ilmene Planet X:n sivuilta. Näyttää livenä todella hienolta!
Toimitus kesti tasan viikon ja pakkaus oli asiallinen.

http://is.pinkbike.com/photo/3833/pbpic3833414.jpg

simojoki
08.08.2009, 20.57
Näitähän saa nykyisin myös Sramin osasarjoilla, muovipyörä Redeillä alk 1599£ :eek:

Samu Ilonen
10.08.2009, 11.18
Vastaampa itse itselleni. Haarukan putki on kuitua ja katkaisemattoma se painaa 395gr.

Eli onko se kokokuituinen? Jos keula on tehty alukruunulla ja drop outeilla, se ei ole "täyskuitukeula" Ja riippoen kruunun painosta alajaloille jää aika vähän painoa, joka näkyy taas ajossa. Pikku koossa varmasti melko ok, isommissa...

klemola
10.08.2009, 18.51
Keula ei missään nimessä ole "koko kuituinen". Dropoutit ovat alumiiniä ja
ainakin putken juuressa, laakerin kohdalla on alumiini insertti, kukaties koko kruunu.

MäkiHiiri
10.08.2009, 21.02
Vaude, ompa hieno!
Onnittelut uudesta todella nopean näköisestä rungosta!
:)

MäkiHiiri
11.08.2009, 14.05
Hei, mittaa sen vaakaputki suoraan maan suuntaisesti keskeltä emäputkea keskelle satulatolppaa,
kun tuolta sivuilta voi onkia tulkinnanvaraista tietoa...
Onko ne mitanneet sen 53cm suoraan??? Ja pitääkö paikkansa? Näyttää jotenkin lyhyemmälle kuitenkin...

pultti
12.08.2009, 08.10
Efektiivinen vaakaputki on sen 53cm. Ei lyhyempi.

MäkiHiiri
12.08.2009, 12.15
Huoh, siihen tyssäsi hiiren haaveilu...

Kiitos!

pultti
12.08.2009, 13.45
Kuinka lyhyt "hiiri" on? Meillä ajaa vanhempi poika (157cm) äitinsä pyörällä,
kun tolppa lasketaan alas. Sopii paljon paremmin, kuin poikien oma 26" renkailla
tehty lasten maantiepyörä. Taitaa tuo 52-53cm olla todellisuudessa se lyhin vaakaputki
mikä on mahdollista valmistaa 28" kiekoille. Noissakin rungoissa emäputki on loivempi
kuin isoissa rungoissa ja satulaputki on jyrkempi. Jos vaakaputki on paljon alle 53cm,
se saatu aikaiseksi vain jyrkentämällä satulaputkea ja loiventamalla keulaa. Jyrkässä
putkessa joutuu sitten laittamaan kuitenkin satulan taakse. Loiva keula taas ei kohta
tunnu enää maantiepyörältä!

MäkiHiiri
12.08.2009, 22.18
Hiiri on 160 cm ja jalan sisämitta 79,5 eli selkä on suhteessa karmaisevan lyhyt. maantiefiloja löytyy jopa 50 cm vaakaputkella. Tuo satulaputken jyrkkyys vaikuttaa tietenkin, mutta yleensähän se on pienimmissä rungoissa n. 75. Minulla ainakin se on ollut hyvä yhdistettynä n. 51,5 vaakaputkeen ja 80:n mutkaan. Satula on noistakin huolimatta aikalailla kiskojen keskellä suoralla tolpalla. Satula on jotain 3 cm keskiön takana ja siitä on tullut joskus sanomista asioista ja säännöistä mitään tietämättömiltä (=tuomarilta).

Loiva ohjauskulma tietenkin tuntuu vähän hassulle kilpapyörässä, mutta useinmiten sitä kompensoi lyhyt mutka, joka nopeuttaa ohjausta. Tietenkään lopputulos ei ole ihan sellainen mitä 56 koossa normikulmilla..

Samu Ilonen
13.08.2009, 07.59
Joidenkin merkkien tapa laittaa pieniin pyöriin jyrkkä satulakulma on käsittämätöntön. Satulaa ei saa millään oikeaan paikkaan, ja jos saa vaakaputki on pidentynyt jo huomattavasti kun tolppaa on viety taakkepäin reilusti. Ei se reiden mitta niin paljon lyhene ja kun stula on alempana, on satula suhteessa edempänä anyway. Siis reach:in täytyy olla kohdallaan.... :D

timokera
02.09.2009, 16.21
Sain eilen oman Planet-X SL Pro Carbonini. Tilasin pyörän valmiiksi koottuna SRAM Rival -osilla, joten yllätykseni oli melkoinen kun pahvilaatikosta paljastuikin SRAM Red -osilla kasattu pyörä! :)

Muut pyörään valitsemani osat olivat oikeita, joten kahden tilauksen sekoittumisesta ei liene kyse. Ainut pieni valituksen aihe on takapakan vaihtuminen tilatusta 12-25-pakasta 11-26-pakkaan, mutta enköhän minä tuonkin Red-osan kanssa osaa elää :)

simojoki
02.09.2009, 16.58
Eli muistit toki valittaa väärästä pakasta ja kiittää Redeistä?

timokera
02.09.2009, 17.28
Eli muistit toki valittaa väärästä pakasta ja kiittää Redeistä? Ei kai tässä ainakaan kiittelemään uskalla ruveta, laittavat vielä lisälaskua tulemaan.
Valituksenkin taidan jättää tekemättä, tuntuu tässä tilanteessa vähän kohtuuttomalta. :)

simojoki
02.09.2009, 17.53
Ei kai tässä ainakaan kiittelemään uskalla ruveta, laittavat vielä lisälaskua tulemaan.
Reilu meininki. http://fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon13.gif

TuomasR
09.09.2009, 22.02
Reilua ja reilua. Osat ovat väärässä paikassa ja kauppiaan kate on häipynyt taivaan tuuliin. Siihen ei edestakaiset postittelut enää auta.

Keskiäkäinen lohjalainen
16.09.2009, 20.41
Nonni... nyt ne pirut kauppaa samaa runkoa ultegra-osilla 999 puntaan.

http://www.planet-x-warehouse.co.uk/?p=5702

"... äläkä saata meitä kiusaukseen" -rukous ei enää oikein toimi. Saiskohan tuon wanhan bianchin (1v) myytyä jollekulle?

Uusinnostunut
16.09.2009, 21.35
Itselläni on melko uusi SL Pro Carbon, Helsingissä. Jos kiinnostaa kokeilla (nyt Dura-Aceilla) niin laita privaa, runko ei ollut ihan itselleni :( joten tulee varsin edullisesti tarvittaessa kiertoon (jos jotain kiinnostaa)...ellen sitten sisätrainerpyörää tee....:)

Lasse Vahvakäsi
17.09.2009, 10.09
Tuosta löytyy koeajo kommenttia pyörästä (linkki) (http://www.bikeradar.com/gear/category/bikes/road/product/pro-dura-ace-09-35138). Muuten vaikuttaa asialliseselta peliltä, mutta maininnat vapinoista reippasvauhtisissa laskuissa hieman epäillyttävät.

Keskiäkäinen lohjalainen
17.09.2009, 17.46
Tuosta löytyy koeajo kommenttia pyörästä (linkki) (http://www.bikeradar.com/gear/category/bikes/road/product/pro-dura-ace-09-35138). Muuten vaikuttaa asialliseselta peliltä, mutta maininnat vapinoista reippasvauhtisissa laskuissa hieman epäillyttävät.

Juu, ilmeisesti ei aivan maailman jäykin runko, mutta siitä huolimatta hinta/laatusuhdetta kehutaan. Ainakin kyyti on ilmeisen mukavaa. Pistinpä siis fillarin tilaukseen ja vanhan huutonettiin. Raporttia seuraa jos fillari tulee postissa ennen lumia.

Keskiäkäinen lohjalainen
02.10.2009, 18.54
Juu, ilmeisesti ei aivan maailman jäykin runko, mutta siitä huolimatta hinta/laatusuhdetta kehutaan. Ainakin kyyti on ilmeisen mukavaa. Pistinpä siis fillarin tilaukseen ja vanhan huutonettiin. Raporttia seuraa jos fillari tulee postissa ennen lumia.

Nyt on kuitukameli saatu, kasattu ja koeajettu Vesikansan Julmissa Klassikkonousuissa (ja laskuissa). Olen rungosta suurin piirtein samaa mieltä BikeRadarin koeajajan kanssa. Runko on "jäykkä-mukava" -akselilla aika selkeästi mukavan puolella mutta ominaisuudet riittävät hyvin reippaaseen alamäkeenkin. Ainakaan 60 km/h haipakka (mäessä jossa kevyttä kanttaamista vaativa mutka) ei vielä aiheuttanut minkään sortin epäluuloa kulkuvälinettä kohtaan. Myös ylämäkiajo sujuu mallikkaasti, sekä satulasta veivaten että putkelta vääntäen. Selkeä upgrade aiempaan fillariini (Bianchi 1885 Alu Carbon Veloce) nähden.

Kaikenkaikkiaan sanoisin että hinta-laatu-suhde on kohdillaan. Vai saako jostakin erittäin käypäisen hiilikuitufillarin Ultegra-osilla alle 1300 euron? Alurunkoisen Bianchinikin ovh oli 1600 euroa...

NHB
02.10.2009, 19.40
Kaikenkaikkiaan sanoisin että hinta-laatu-suhde on kohdillaan. Vai saako jostakin erittäin käypäisen hiilikuitufillarin Ultegra-osilla alle 1300 euron? Alurunkoisen Bianchinikin ovh oli 1600 euroa...

http://www.boardmanbikes.com/road/road_team_carbon.html
Shimanon vaihteita ei tästä löydy, mutta hinta on alle 1100 euroa.

PeeHoo
03.10.2009, 11.24
Bikeradar kehuu Plane X:n titaanifillaria, euroina noin 2000. Onko suomalaisilla kokemista tuollaisesta?
http://www.bikeradar.com/road/gear/category/bikes/road/product/ti-pro-road-09-35225
http://cdn.mos.bikeradar.com/images/bikes-and-gear/bikes/road/1253712965130-1iur7a2do75dc-399-75.jpg

Keskiäkäinen lohjalainen
03.10.2009, 19.30
http://www.boardmanbikes.com/road/road_team_carbon.html
Shimanon vaihteita ei tästä löydy, mutta hinta on alle 1100 euroa.

Eipä ole paha tuokaan. Osiltaankin aika vastaava paketti. BikeRadar-arvostelukin on peräti mairea:

http://www.bikeradar.com/gear/category/bikes/road/product/team-carbon-09-33934

cannon
12.11.2009, 21.58
Planet x siivoa hyllyjään, pro carbon osittain ultegralla 899 puntaa, koottuna ja kotiin toimitettuna. Mä on yrittäny koko illan tilata, mutta mun pankki valittaa tilapäistä häiriötä maksun varmistuksessa... aargh

maugga
13.11.2009, 10.27
Mä on yrittäny koko illan tilata, mutta mun pankki valittaa tilapäistä häiriötä maksun varmistuksessa... aargh

Ei taida olla tilapäinen ongelma. Kaksi viikkoa sitten ei mennyt OP:n Visa läpi, mutta Sammon Mastercard toimi ongelmitta.

Ola
13.11.2009, 11.33
Mä on yrittäny koko illan tilata, mutta mun pankki valittaa tilapäistä häiriötä maksun varmistuksessa... aargh

Tsekkaa kaikki osoite- ja muut tiedot, että täsmäävät. Mulla on ollut muutamien brittiputiikkien (ei tosin Planet-X) kanssa aika säätämistä kun ekan kerran tilaa, postinumero ja -toimipaikka kummittelivat. Piti kokeilla eri vaihtoehtoja, meilitse tuli herjaa, ettei osoitetiedot täsmää...jos vaikka jeesais.

Ola

juminy
13.11.2009, 11.34
Ainakin on-onen puolella voi käyttää myös paypalia.

steelmän
13.11.2009, 13.16
Planet x siivoa hyllyjään, pro carbon osittain ultegralla 899 puntaa, koottuna ja kotiin toimitettuna.

Tota kait vois sanoa jo sopivaksi hinnaksi, ellei jopa edulliseksi ! Ja itelle vois kait tilata
Stealth Pro Carbon £999 :: FREE BUILD ON THIS BIKE mutta ei enää huoneet riitä ..... :-(

cannon
16.11.2009, 21.00
No niin, tilaus lähti ja syykin ongelmiin selvisi. Luottoraja oli tonnissa. Kumma kyllä, luottokunnassa ei viime perjantaina huomattu ongelmaa, kun sinne soittelin. Tänään luottoraja nousi pelkällä puhelinsoitolla saman tien ja sitten visa-kauppa onnistui tosta vaan...
Sitten vaan ootellaan helmiäisvalkoista sl pro carbonia...

twentyniner
16.11.2009, 21.07
No niin, tilaus lähti ja syykin ongelmiin selvisi. Luottoraja oli tonnissa. Kumma kyllä, luottokunnassa ei viime perjantaina huomattu ongelmaa, kun sinne soittelin. Tänään luottoraja nousi pelkällä puhelinsoitolla saman tien ja sitten visa-kauppa onnistui tosta vaan...
Sitten vaan ootellaan helmiäisvalkoista sl pro carbonia...

Juu tuolla tonnin luottorajalla ei tee näissä hommissa mitään, korkeintaan saa ylivuotisia osasarjoja hankittua alesta:D Aika huokuttelevat ovat nuo Planetin tarjoukset, itseäni kiinnostaisi tuo titskuraami, kun palikat löytyy nurkista.

Markku Silvenius
17.11.2009, 09.46
Itse joskus tilasin tuolta ja homma tökki Visalla siinä, että laitoin vain kutsumanimen kun Visassa oli molemmat etunimet. Kun laitoin molemmat etunimet Visassa olevassa järjestyksessä, homma toimi heti. Ei ole koskaan ollut moista ongelmaa muissa sähköisissä kaupoissa..olisiko HSBC sen verran 'vasemmanpuoleinen liikenne' :D

janneko
17.11.2009, 12.36
IE:llä ei pystynyt maksamaan. Firefox toimi. Helmiäisen valkosta pro carbonia odotellaan täälläkin :)

janneko
17.11.2009, 19.23
Nämä Dia Compe Dual Pivot Brakes jarrut mitkä pyörän mukana tulee lienevät aika paskat? Onko kellään kokemusta? Onko uuden ultegran vipujen kanssa mitään muita yhteen sopivia jarruja kuin uudet ultegrat?

JayJ
20.05.2010, 17.22
Paljon on tullut luettua, mietittyä, ajettua ja vielä kerran mietittyä vaihtoehtoja. Maantiepyörään olen siis päätymässä, mutta valinta on vielä tekemättä, joten ehkä täältä löytyy vielä muutama kokemus helpottamaan valintaa.

Harkinnassa on tällä hetkellä ollut Basso Reef ja Cannondale Caad9, mutta alkoi tuo Planet X kiinnostaa, etenkin kun ko. firman Armadillo löytyy jo parvekkeelta. Saatan kyllä siirtää hankintaa vuodella, jolloin myös budjetti kasvaisi jonkun verran suuremmaksi.

Mutta kertokaa kokemuksia SL pro carbonista nyt kun olette niillä päässeet tosissaan ajamaan.. Mitä hyvää, mitä tekisi mieli vaihtaa? Jos hankkisit tällä hetkellä pyörää, sijoittaisitko enemmän rahaa ja ostaisitko jonkun muun?

simojoki
20.05.2010, 20.40
Ite jos olisin maantienyökkiä laittamassa, niin kylläpä se uus Nanolight olis aika vahvana vaihtoehtona, esim tuosta: http://www.planet-x-bikes.co.uk/i/q/CBPXNARED/nanolight-sram-red

Keskiäkäinen lohjalainen
20.05.2010, 21.31
Mutta kertokaa kokemuksia SL pro carbonista nyt kun olette niillä päässeet tosissaan ajamaan.. Mitä hyvää, mitä tekisi mieli vaihtaa? Jos hankkisit tällä hetkellä pyörää, sijoittaisitko enemmän rahaa ja ostaisitko jonkun muun?

No tosissaan ja tosissaan... Vajaa pari sataa kilsaa viikossa sitä on viime aikoina tullut veivattua. :)

Hintaansa nähden PX on todella kelpo peli aivan sellaisenaan. Meno on mukavaa vähän karummallakin asvaltilla ja ylämäet suoriutuvat joutuisasti. Jotkut painavammat / skrodemmat kuskit eivät välttämättä tykkää etupään lievästä huteruudesta, mutta sekin korjaantuu haarukkaa vaihtamalla, jos ilmiö alkaa ahistaa. Itse vaihdoin Easton EC70:n originaalin tilalle. (Irtoaa bike-discount.de:stä satasella.) Lisäksi kiekot ovat Fulcrum Racing 1:t. Originaaleilla Model C -kiekoilla ajelen huonoilla keleillä & teillä. Nekin ovat aivan kelvolliset. Bling-osastolle olen lisännyt hiilarisen ohjaintangon ja satulatolpan.

Päivitysten kanssa fillarin hinta on jo lähempänä kahta tonnia. Ei enää mikään halpis, mutta toisaalta, nyt on alla pyörä, jossa ei mun mielestäni ole mitään vikaa. Pitäisi joskus koeajaa joku high-end -vehje jotta tietäisi paljonko parempia kulkineita on oikeasti olemassa. En olisi yllättynyt vaikka erot jäisivät hyvin marginaalisiksi, ainakin mun voimavaroilla.

BTW: Jos oot XL-kokoinen kaveri ja haluat koeajaa pyörän, laita privapostia.

JayJ
21.05.2010, 07.40
Piti tuosta koosta kysyäkin, mutta unohtui. Olen itse 176 ja painoa 67kg, joten etupää tuskin tulee ongelmaksi. Luultavasti M koko olisi sopiva, jos ottaisi 80/90mm stemmin.

En ole shimanon maantieosilla ajanut, mutta jotenkin shimano ei vaan merkkinä houkuta. Täytyy ottaa vielä vertailuun tuo nanolight, kun sitä saisi sramin forcella/redillä kohtuu hintaan. SL mallissa taas kiehtoisi pinkki väri, mutta Srameja ei siihen väriin saa jostain syystä. Helmiäisvalkoinenkin näyttää toki hyvältä :P

Koeajo mahdollisuus olisi plussaa, mutta XL taitaa olla auttamatta liian iso.

Keskiäkäinen lohjalainen
21.05.2010, 08.04
Piti tuosta koosta kysyäkin, mutta unohtui. Olen itse 176 ja painoa 67kg, joten etupää tuskin tulee ongelmaksi. Luultavasti M koko olisi sopiva, jos ottaisi 80/90mm stemmin.

PX:n väki on aika aulista auttamaan mitoitusasioissa. Ota mitat itsestäsi vaikka näiden (http://www.competitivecyclist.com/za/CCY?PAGE=FIT_CALCULATOR_INTRO) ohjeiden mukaan ja pistä PX:lle sähköpostia.

simojoki
21.05.2010, 09.18
Ja kannattaa kysyä myös maililla tuota haluamaasi vaihtoehtoa, pinkki runko Sramin osilla - ihmettelen jos eivät moista komboa sulle rakenna jos sitä kerta Shimanoilla tarjoavat.

Erkko
21.05.2010, 09.36

En ole shimanon maantieosilla ajanut, mutta jotenkin shimano ei vaan merkkinä houkuta. Täytyy ottaa vielä vertailuun tuo nanolight, kun sitä saisi sramin forcella/redillä kohtuu hintaan. SL mallissa taas kiehtoisi pinkki väri, mutta Srameja ei siihen väriin saa jostain syystä. Helmiäisvalkoinenkin näyttää toki hyvältä :P

Koeajo mahdollisuus olisi plussaa, mutta XL taitaa olla auttamatta liian iso.

Mulla (175cm) on M-kokoinen SL Pro Carbon 90mm stemmillä ja se on just sopiva. Nanolightin ottaisin S-kokoisena (satulaputken kulma on jyrkempi, runkokoko vastaa n. 54cm:n vaakaputkea yleisellä 73,5 asteisella kulmalla) 100mm:n stemmillä.

Itse suunnittelin vähän aikaa sitten Nanolightin ostamista, mutta se on saanut aika negatiivisia arvioita. Kannattaa perehtyä arvioihin ennen tilausta.

Keskiäkäinen lohjalainen
21.05.2010, 13.35
Itse suunnittelin vähän aikaa sitten Nanolightin ostamista, mutta se on saanut aika negatiivisia arvioita. Kannattaa perehtyä arvioihin ennen tilausta.

Cycling Plus ilmeiseisti ei tykännyt. Muita arvioita en ole löytänyt. Onko sellaisia?

JayJ
21.05.2010, 18.28
Pistin mailia PX:lle ja vastauskin tuli jo. Tosiaan tuota pinkkiä ei saa SRAM osilla. :( En oikein käsitä tuota noiden kasauslogiikkaa, mutta ei mahda minkään. Täytyy ilmeisesti tyytyä valkoiseen tai vaihtoehtoisesti nöyrtyä shimanolle ;)

steelmän
21.05.2010, 19.19
Ite jos olisin maantienyökkiä laittamassa, niin kylläpä se uus Nanolight olis aika vahvana vaihtoehtona.

Ite en maantiepeliä tartte, näemmä halpa mutta ois kait himpun kiinnostavampi jos osasarja ois KOKONAAN Red ....... mutta mainostaakin että 'drivechain' eli vaan vetopuoli. Ja tohon hintaan ei kait onnistu ;-)

edit:Kattelin a-a-pyörää (Stealth Pro Carbon SRAM Red From £1,999.00) ja siinä on kyllä aika hilppeet koottuna/hitaisekseen, suora RED ja hiilarikiekoilla mutta mieleen vaan tulee satu 'Keisarin uudet vaatteet' eli onko toi runko ihan 'up to date' .... ?

Keskiäkäinen lohjalainen
22.05.2010, 18.28

Tritalk.co.uk:sta löysin tuoreita käyttäjäkokemuksia:

http://www.tritalk.co.uk/forums/viewtopic.php?t=66741&postdays=0&postorder=asc&start=165&sid=020b237489429ae9a6644c07b70d24ab

Ilmeisesti Nanolight on fillari jolla ajetaan eikä "vain rullailla".

The Nano demands you pay attention to the road, it's faster and more responsive, and downhill you have to be careful.I'll need to descend a lot more before I feel as comfortable as on the old bike. You definitely feel the road more, it would be intersting to do a 100m ride on this and then see how I feel. In terms of acceleration/handling it's superb. Quick off the start, and it goes wherever you point it. Some bikes glide and are very smooth, this is fast and racey.

Ville P
23.05.2010, 20.40
Nanolight kiinnostaisi, mutta jos on hirveän aggressivinen käyttäytymään, niin enpä tiedä siitä sitten... Tykkään kuitenkin urheilun lisäksi myös nauttia ajamisesta, ja jos koko ajan pitää kiinnittää ohjaukseen kauheasti huomiota, niin ei hyvä. Varmaan pidempi stemmi auttaisi? Oiskohan S-koko astetta pidemmällä stemmillä (100 tai 110?) 176cm persjalkaiselle kuskille sopiva? Painoa 65kg joten huteruus tuskin muodostuu ongelmaksi. Myös tuo Boardman vaikuttaa ihan kivalta, mutta Halfords ei ainakaan toimita Suomeen.

lcdpiggy
30.06.2010, 15.00
Minkä kokoisina olette tilanneet näitä SL Pro Carboneita? Olen 180cm pitkä, sorkan sisämitta 84cm ja pohdiskelen M ja L runkojen välillä.

Pahaa pelkään että putoan sen verran kahden koon väliin, että jää tämä runko haaveeksi. Nykyinen kilpuri on 57 pitkä ja tahtoisin pikkasen lyhyemmän.

janneko
30.06.2010, 20.27
Minkä kokoisina olette tilanneet näitä SL Pro Carboneita? Olen 180cm pitkä, sorkan sisämitta 84cm ja pohdiskelen M ja L runkojen välillä.

Pahaa pelkään että putoan sen verran kahden koon väliin, että jää tämä runko haaveeksi. Nykyinen kilpuri on 57 pitkä ja tahtoisin pikkasen lyhyemmän.

Luulen että olet kanssa hieman väliinputoaja kuten myös minä.

Olen 174,5cm, inseam muistaakseni 81cm, runko koko M. Stemmin pituus 90mm. Satulan joutui vetämään niin eteen kuin mahdollista. Satula on tosi matalalla, vain muutaman sentin tankoa ylempänä. S-runko olisi jäänyt liian pieneksi varmasti, mutta tuo M runko on hitusen liian iso. Stemmin olen ajatellut vaihtaa 80mm, jotta saisi satulaa raahattua sentin taakkepäin.

JayJ
30.06.2010, 20.30
Pituutta ~176, inseam ~81, koko M. Huomenna pitäisi paketin lähteä kohti Suomea. Sulle tuo L on luultavasti sopiva..

lcdpiggy
30.06.2010, 21.08
Kiitti vastauksista. Taidan vielä lähettää mailin PX:lle ennen tilausta, eiköhän niillä jotain mielipidettä ole asiasta. Taidan kyllä melkoisella varmuudella tilata M kokoisen, 25mm shimmeillä ja 10-11cm stemmillä pitäisi olla aika täydellinen, paperilla siis. Lisäksi pienempi koko antaa mahdollisuuden käyttää joku päivä tempotankoa jos tulee tarve.

kide
30.06.2010, 23.18
Munkin mittojen (181/86 cm) näkökulmasta näyttää siltä, ettei sopivaa löytyisi. Nykypelissä on vaakamittaa noin 555+100 mm, mikä tuntuu aika sopivalta. Nanolight olisi saatavana 555 mm vaakaputkella, mutta suositustaulukko pistää mut siinäkin kahden koon väliin (5'11″) :seko:. (Onneksi en ole nyt pyörää ostamassa :p)

Spica
15.04.2011, 16.20
Vähän vanha thread, mutta kyselisin, onko planet-x pyörien geometria-taulukkoa jossain? Heillä näyttää olevan vain suuntaa-antava pituuteen liittyvä karkea taulukko, ja olen juuri rajalla ja olen tappijalka -.-'' Pituutta siis 172cm ja inseam 77.5cm. Varmaan edellisten viestien perusteella olisi runko s, mutta entä stemmin pituutta yms?

Keskiäkäinen lohjalainen
15.04.2011, 16.26
Vähän vanha thread, mutta kyselisin, onko planet-x pyörien geometria-taulukkoa jossain? Heillä näyttää olevan vain suuntaa-antava pituuteen liittyvä karkea taulukko, ja olen juuri rajalla ja olen tappijalka -.-'' Pituutta siis 172cm ja inseam 77.5cm. Varmaan edellisten viestien perusteella olisi runko s, mutta entä stemmin pituutta yms?

PX:n geometria sopii tappijalkaiselle. Jos laitat vaikka competitive cyclistin ohjeiden mukaan mitatut mittasi heille sähköpostilla, saat heiltä varmasti hyvän arvauksen sopivasta rungon ja stemmin koosta. Ian Cammish ainakin osaa heillä nuo mitoitushommat.

Spica
15.04.2011, 21.53
PX:n geometria sopii tappijalkaiselle. Jos laitat vaikka competitive cyclistin ohjeiden mukaan mitatut mittasi heille sähköpostilla, saat heiltä varmasti hyvän arvauksen sopivasta rungon ja stemmin koosta. Ian Cammish ainakin osaa heillä nuo mitoitushommat.

Thanks. Kuten jossain toisessa ketjussa mainittu, todella nopeasti tuli postia takaisin. Pari tuntia ehti vierähtää kun maili kilahti :) Sanoivat mitä oletinkin, joten no worry jos tuohon suuntaan päädytään.

Mika K
19.06.2011, 22.32
Mites pidemmän ajan käyttäjäkokemukset Prosta/Nanolighteista? Varsinkin kookkaampien kuskien sellaiset kiinnostavat eli onko kestänyt ja ollut hyvä. Mitään valittamista pidemmään omistussuhteen jälkeen jne.

Hieman tälläinen edullisen hinnan suhteen himottaisi tuon nyt käytössä olevan klassikkoteräksen kaveriksi..

Erkko
20.06.2011, 08.02
Mulla oli Pro Carbon kolme vuotta. Myis rungon keväällä pois. Rungossa ei ollut mitään valittamista, hyvin kesti ja toimi. Jälkikäteen, kun tuli hommattua selkeästi kalliimpi runko, huomasin että Pro Carbon on aika löysä runko, mutta se kai on yleisestikin tiedossa.

Keskiäkäinen lohjalainen
20.06.2011, 17.16
Mulla oli Pro Carbon kolme vuotta. Myis rungon keväällä pois. Rungossa ei ollut mitään valittamista, hyvin kesti ja toimi. Jälkikäteen, kun tuli hommattua selkeästi kalliimpi runko, huomasin että Pro Carbon on aika löysä runko, mutta se kai on yleisestikin tiedossa.

Juu... ei kannata kokeilla huippurunkoa jos haluaa ajella tyytyväisenä keskinkertaisella :) . Niinkuin tästä threadista voinee päätellä, meikä (191cm/95kg) on Pro Carbonilla ajellut vajaan vuoden verran ja hyvin se kulki & kesti ja nykyinenkin omistaja on tyytyväinen. Ero huippurunkoon on kyllä selvästi havaittava mutta niin pitää ollakin.

PX SL Pro Carbonin etupään pehmeydestä osa menee etuhaarukan piikkiin. Jos runko+haarukkakombo maksaa about saman verran kuin hyvä etuhaarukka yksinään, se etuhaarukka ei voi olla aivan parasta A-ryhmää, niinkuin ei tietysti runkokaan.

jartsuli
26.08.2011, 20.59
Tännekin kohtalo kantoi pro carbonin ultegran osilla.. maantiepyöristä kokemattomana sanon että hyvä peli, paremmasta ei osaa haaveilla kun ei ole kokemusta:)

Mukavuuden minäkin allekirjoitan.. ilmeisesti kuidun ominaisuus

Marcus84
05.04.2015, 22.37
Pakko vähän nostaa vanhaa aihetta kun polttelee luottokortti taskussa, nyt saisi Pro carbon rungon ja haarukan hintaan 471€ kotiin kannettuna.
Tuohon hintaan ei oikein saa kunnollista kiinan runkoakaan.
Olen vasta yhden kauden maantiepyörällä ajellut ja syksyllä ostin uuden pyörän: 105 kahvat,vaihtajat, r565 kammet sekä jarrut ja fulcrum racing sport kiekot.
Jos tilaisin tuon rungon pyöräni olisi tullut maksamaan 1070€, ja ridleyn alu runkosetti jäisi vielä varastoon, toinen vaihtoehto ajella nykyisellä kunnes päivittää sitten koko fillarin.
Kokemuksia rungosta sekä näkemyksiä siitä kannattaako alkaa tuollaista settiä kasaamaan kaipaisin.

JayRay
05.04.2015, 23.19
Jah jah. Mulla on ollut vuoden päivät(tämä ajokausi vielä korkkaamatta) samasta liikkeestä tullut Holdsworthin nimellä myyty kuitu compliitti. Se tuskin on ihan samasta muotista tullut, mutta kaiketi samalta pajalta. En toki sano varmaksi. Tällaisen reilusti XXL -kokoisen kuskin alla tuo on tehnyt matkaa niin hyvin kuin tuon hintaluokan vempeleeltä sopii toivoa. Toki vertailupohjani on olematon. Kuitenkaan mitään huojumista, notkumista tai muutakaan en ole saanut aikaiseksi vaikka on tullut runtattua putkelta täydellä teholla ja massalla.

Uskon että tuosta saat kyllä ihan kelpo rungon pitkäksi aikaa jos lähdet rumpaan.

Laika
05.04.2015, 23.26
Pakko vähän nostaa vanhaa aihetta kun polttelee luottokortti taskussa, nyt saisi Pro carbon rungon ja haarukan hintaan 471€ kotiin kannettuna.
Tuohon hintaan ei oikein saa kunnollista kiinan runkoakaan.

Kiinan runkohan tuo aika satavarmasti on, mutta varmaan kunnollinen, ja ainakin englantilaiset ottaa vastuun laadusta. Itse ajelen hyvin tyytyväisenä Planet X London Roadilla, jonka runko on varmaan Taiwanista ja keula Kiinasta.