PDA

Näytä tavallinen näkymä : On-One Inbred

Sivut : [1] 2 3

Jäbä
24.07.2009, 13.24
Tuo runko vaikuttaisi nyt aika hienolta vaihtoehdolta jäykän kaupunkimaasturin rakentamiseen. Mietin mikä olisi oikea runkokoko? Olen 175cm pitkä ja On-One:n sivuilla olen juuri rajalla, 16" vai 18" runko. Mitä sanovat ko. rungon omistavat? Asfaltille tuo pääasiassa tulisi, joten isompi runko voisi kaiketi olla perusteltu?? Cubeni on 18" ja on aika hyvä.

Onko joku tilaamassa tavaraa On-One:lta? Voisi pienentää postikuluja. Helsinkiin tilaan jos tilaan :).

KariKalastaja
24.07.2009, 14.19
Mä olen 178 ja mulla oli 16" 456:nen. Runko oli mukavan matala ja vaakaputki sopivan pitunen. Käytin muistaakseni 90mm stemmiä. ajo oli tosiaan aikalailla muuta kuin asfalttia. Vaakaputken uskoisin olevan riittävän pitkä sinulle tossa 16 tuumasessa.

http://www.pinkbike.com/photo/843222/

twentyniner
24.07.2009, 17.21
176cm ja minulle 18" 29" Scandal oli iso ja uusi 16" on saapunut eilen Seutulaan:D

Geometrialtaan ainakin 29" Scandal ja Inbred ovat identtiset...toivottavasti päädyt sentään 29" fillariin :rolleyes::rolleyes:

Jäbä
25.07.2009, 11.02
No hyvä että tuli kysyttyä. Olisin varmaan muuten tilannut suoraan 18". Nuo 29" ovat ehkä hmmm ei niin hienoja mielestäni :o. Mutta mielipideasioitahan nämä. Valkoinen 26" sieltä varmaan lähtee tulemaan jossain vaiheessa.

monni
25.07.2009, 11.04
Moi, mulla pituutta n.182cm ja pyöräni OnOne slotdropout 29 inbred ja koko rungolla 18. Toimii oikein hyvin, sekä maastossa että duunimatkoilla.

Zarni
25.07.2009, 11.41
Onen rungot ovat hieman pitkiä, aivan kuten valmistajan sivuillakin mainitaan. Olen itse 181 cm pitkä ja Inbredi oli aikoinaan 18-tuumainen. Lyhyellä 80 mm stemmillä ajoasento oli jotakuinkin passeli, mutta vaihdoin sen muutaman vuoden ajon jälkeen lyhyempään, muuten samankokoiseen (18") Surly 1x1-runkoon. Vaihdon osasyynä oli rungon pituus, mutta tärkeimpänä syynä Inbredistä puuttunut takajarrusatulan korvake. Inbredin runko oli aikoinaan ostettu erittäin edullisesti Draktorista...

http://www.liukkonen.net/mtb/pics/ssrungot2.jpg

http://www.liukkonen.net/mtb/pics/ssrungot.jpg

Yeti
25.07.2009, 12.33
On-Onen rungot ovat pitkiä, ja tässä yhteydessä voi mainita yhden seikan mistä ei yleensä puhuta: Maastosinkulakäytössä hieman pidempi runko on mielestäni parempi, kun kuitenkin pääosin ajetaan putkelta. Vai onko tämä ainoastaan minun oma hölmö ideani?

Inbred 29" koko 21" ja 80 mm stemmi on sopiva sinkulakäytössä minulle. Vaihteellisena täpärinä yhtä pitkä runko olisi varmasti liian pitkä.

Jäbä
25.07.2009, 17.48
Ok joo luin on-one:n sivuilta, että he tekevät pitkiä runkoja ja vieläpä jokin syy oli mainittu. Pitäisi melkein kokeilla ensin :seko:. Onkohan kellään Helsingissä tai lähellä tarjota pikaiseen testiin 16"/18" runkoista inbrediä?

Eikö kukaan halua tilata sieltä mitään? Postituskustannukset huimat £50 joten olisi tietysti kiva jakaa näitä :rolleyes:

twentyniner
25.07.2009, 23.51
Ok joo luin on-one:n sivuilta, että he tekevät pitkiä runkoja ja vieläpä jokin syy oli mainittu. Pitäisi melkein kokeilla ensin :seko:. Onkohan kellään Helsingissä tai lähellä tarjota pikaiseen testiin 16"/18" runkoista inbrediä?

Eikö kukaan halua tilata sieltä mitään? Postituskustannukset huimat £50 joten olisi tietysti kiva jakaa näitä :rolleyes:

Ilmeisesti olet pelkkää runkoa tilaamassa? Postit rungolle oli ainakin viime viikolla 30 puntaa.

Jäbä
25.07.2009, 23.59
Shopping Cart

DESCRIPTION QTY PRICE COST
New Not Sliding Dropout WHITE 14in 1 £108.70 £108.70 Subtotal £108.70
Shipping (Standard Charge) £50.00
VAT £23.81
Total £182.51

Tuossa suora kopio on-one:n sivuilta, kun valitsee rungon ja menee check out:iin. Veikkasin, että tuo £50 olisi sama isommallekin tilaukselle. Tuossa siis valittu toimitusmaaksi Finland.

twentyniner
26.07.2009, 00.44
Ja tässä suora kopio tilausvahvistuksestani.

Shopping Cart (Prices in British Pounds)
DESCRIPTION QTY PRICE COST
--------------------------------------------------------------------
Scandal 29in Slot Dropout 1 £173.04 £173.04
British Racing Green 16in
Fork - Type: No fork 1 £0.00 £0.00
Headsets - Type: No Thanks 1 £0.00 £0.00
Groupset - Groupset: No 1 £0.00 £0.00
groupset
================================================== ==================
Subtotal: £173.04
Shipping (Standard Charge): £30.00
VAT: £30.46
Total: £233.50

Jäbä
26.07.2009, 10.55
Hmm aika jännä :). No ei haittaa jos se on alempi. Tuo £50 kuulostaa kyllä aika isolta salkulliselta seteleitä jostain postituksesta.

Mika K
26.07.2009, 11.18
29erin näyttää saavan Suomeen halvemmalla. Liekö siis kuljetusfirman pomokin tullut järkiinsä tuon rengaskoon suhteen :D

On Onen runkojen mitoituksesta sen verran, että jos olet pitkäjalkainen ja lyhyt selkäinen, niin kannattaa kokeilla istuvuutta ennen ostoa tai olla ns. aika varma mitoituksesta. Monesti tälläisella ruumiinrakenteella sitä osuu kahden runkokoon väliin silleen just sopivasti.
Esimerkiksi itsellä on tuo Inbred Ti 29er 19.5" koossa - runko on juuri passeli pituudeltaan, mutta satulannostovaraa ei kovin paljoa tuon rungon mataluuden vuoksi ole, ei edes pitkällä tolpalla. Normi teräs Inbredin olisin ottanut koossa 21", mutta tuon Ti mallin sloupattu ST teki rungon geometian juuri sen verran pidemmäksi, että omien kokemusten perusteella päädyin sitten tuohon 19.5" kokoon (kunhan olin varmistanut pääkallopaikalta tarkat mitat keskiön keskeltä ST:n päälle) ja onneksi näin. Pyörä toimii kuin tauti ja rungon koko on ns. spot on.

On Onet on pirun hyviä ja kestäviä runkoja, hintalaatusuhde kohdallaan. Mun ensimmäistä erää oleva lastenrattainen 20" Inbred lienee edelleen kunnon ajossa seuraavalla omistajallaan ilman ongelmia ja sillä on ajettu muuten vuosien varrella aika reippaasti.

perttime
26.07.2009, 13.25
On-Onen rungot ovat pitkiä, ja tässä yhteydessä voi mainita yhden seikan mistä ei yleensä puhuta: Maastosinkulakäytössä hieman pidempi runko on mielestäni parempi, kun kuitenkin pääosin ajetaan putkelta. Vai onko tämä ainoastaan minun oma hölmö ideani?Tuosta sinkulan pituudesta näyttää olevan vastakkaisia mielipiteitä. Itselleni kävi niin, että vaihdoin Banshee Sciroccooni 20 mm lyhemmän ohjainkannattimen (110 mm ->> 90 mm) ja muutettuani sen yksivaihteiseksi: tuntui että painopiste meni muuten putkelta ajaessa liikaa eteen. Samalla painonsiirto taakse alamäissä helpottui vähän.

176 senttisenä ja vähän lyhytjalkaisena ottaisin varmaan 16" Inbredin. Aika pitkä satulatolppa olisi kyllä paikallaan.

maitorahka
26.07.2009, 15.48
Voisin heti tulla mukaan jakamaan postikuluja, jos saisivat sen levyjarrullisen pompinon ulos joskus. Reilusti yli vuosi sitten luin tuosta jo ja olivat saaneet mallikappaleetkin tehtyä, mutta sen jälkeen en ole saanut lisää tietoa tuosta... Kysyntää varmasti olisi reilusti..

simojoki
26.07.2009, 16.02
Voisin heti tulla mukaan jakamaan postikuluja, jos saisivat sen levyjarrullisen pompinon ulos joskus. Reilusti yli vuosi sitten luin tuosta jo ja olivat saaneet mallikappaleetkin tehtyä, mutta sen jälkeen en ole saanut lisää tietoa tuosta... Kysyntää varmasti olisi reilusti..
Tiedustelin aihetta viimeksi kesäkuun alussa ja vastaus oli...

"unfortunately we have no plans to manufacture a pompino with disc
brakes at this time

regards
craig nasty"

maitorahka
26.07.2009, 16.07
Tiedustelin aihetta viimeksi kesäkuun alussa ja vastaus oli...

"unfortunately we have no plans to manufacture a pompino with disc
brakes at this time

regards
craig nasty"

No ikävä homma sitten. Vuoden verran odottanut ihan turhaan:mad:. Noh, eiköhän se jossakin vaiheessa kuitenkin tule, kovasti muihin malleihin kuitenkin panostavat.

Jäbä
26.07.2009, 18.43
Noniin 16" titaani-inbred koeajettu ja hyvältä vaikutti. Kiitos vielä koeajon tarjoajalle!!

Mika K
27.07.2009, 11.31
Ilmeisesti siis Ti Inbredejä on täällä useampiakin. Hieno homma!

Bobbie
27.07.2009, 11.36
Jäbä: Minä harkitsen Inbredin tilaamista tässä lähiaikoina. Minulle pyörä tulisi myöskin Helsinkiin. Arvon tässä vielä rahatilanteen ja rungon koon suhteen.

Lienee tuo 16" sopiva jos mittaa on 172cm ja jalan pituus 80 cm?

Jäbä
27.07.2009, 12.26
Hyvähyvä :). Luulen että otan tuon 16" rungon, koska tuo koeajettu fillari lyhyellä stemmillä ei tuntunut liian pieneltä. Ja stemmiä voi aina pidentää.

Tuolla on-one:lla vaikuttaisi olevan muutenkin aika edullisia osia, joita varmaan pistän samaan tilaukseen. Ainakin sen hienon satulan missä on kuva inbred-dude:sta :D. Kustannukset voi sitten varmaan jakaa tilauksen arvon mukaan?!

janihoo
17.09.2009, 00.27
Mites on noitten tavaroitten toimitusaikojen kanssa On-One shopissa? Onko tullu jotain trackin numberia yms. tilauksen jälkeen?

dILETANTTI
17.09.2009, 08.32
Mites on noitten tavaroitten toimitusaikojen kanssa On-One shopissa? Onko tullu jotain trackin numberia yms. tilauksen jälkeen?

Kolmesti olen tilannut (tosin kerran PlanetX:n puolelta) ja tavarat ovat tulleet nopeasti ja hyvin pakattuna n. viikossa. On Onelta tulee joku lähetyskoodi (tilausnumero?), mutta en tiedä sopiiko se jonkin firman seurantaan. Jossain ale-tavaroissa tuli ilmoitus, että seurantakoodia ei kiireen takia anneta tms.

perttime
17.09.2009, 08.33
Minä olen tilannut On-Onelta vain kourallisen takarattaita: postinkantaja toi ne laatikkoon muistaakseni suunnilleen viikossa.

hartsu
17.09.2009, 17.25
Kuinka monta kertaa vuodessa se kontti mahtaa tulla tuonne OnOneen ? Ja pitääkö olla nopea tilauksen kanssa ettei jää taas vartomaan seuraavaa konttia.
Tällä hetkellä siellä ei ole juuri mitään myytävää ja sivujakin päivitetään tosi laiskasti.
Halpaa rautarunkoa koitin sieltä tilata mutta ei oota myydään eikä mitään tietoa koska tulee .
Tai on siellä tällainen tieto: Next drop expected around Mid (ish) July 2009.

perttime
17.09.2009, 17.51
Elokuun puolessa välissä siellä on uusien värien yhteydessä mainittu näin:

decided today , in 2 months - frames will be as follows
http://www.on-one-shop.co.uk/?p=2879#more-2879

Musashi
17.09.2009, 18.31
Noilla on kyllä eeppisen huono nettikauppa, ei pysty tukemaan vaikka kiinnostaisi itse tuote kovastikin.

janihoo
18.09.2009, 00.57
Ok odotellaan... Tavaraa tilailin ma 14.9, joten saa nähdä tuleeko tavaraa ensi viikon puolella ja onko sitä ollut ollenkaan. Minulle tuli heti tilauksen jälkeen sähköpostiin tilausvahvari, jossa tilausnumero. Sen jälkeen ei ole kuulunut mitään. Laitoin vielä meiliä perään ja kyselin seurantanumeroa ja lisää tavaraa tilaukseen. Vastaus tuli nopeasti ja oli ytimekäs - lets see what Caroline can do.
Niin ja kysymys tavaran kasauskunnosta saapuessa. Onko runkoihin tarvinnut tehdä valmistavia toimenpiteitä ennen asennusta. Lähinnä maalijäämiä kierteissä kupeissa tai kannakkeissa / korvakkeissa?

dILETANTTI
18.09.2009, 09.13
Onko runkoihin tarvinnut tehdä valmistavia toimenpiteitä ennen asennusta. Lähinnä maalijäämiä kierteissä kupeissa tai kannakkeissa / korvakkeissa?

* Faced and chased disc mount and BB/Headtube :: No (http://www.on-one-shop.co.uk/?page_id=598)

Eli tuon mukaan tulisi tehdä.

Kare_Eskola
18.09.2009, 09.16
Oma lelumiiniversio samasta aiheesta eli Scandal olisi kyllä vaatinut jarrukorvakkeen viimeistelyä, muuten ok.

Verkkokauppa toimi ja tavara liikahti nopsaan.

dILETANTTI
18.09.2009, 09.27
...tulisi tehdä.

...olisi kyllä vaatinut...

Heh.:D Ei vielä riittävästi omaa kokemusta, jotta voisin sanoa miten pienet "laiminlyönnit" asennuksessa vaikuttavat.

twentyniner
18.09.2009, 11.12
Onko kukaan tilaamassa tuolta suunnalta mitään? Itselläni olisi tarvetta Chain tugille QR-versiolle, mutta ei oikein viitsisi tilata x1 ja postit päälle. Ilmoitelkaa ihmeessä immeiset ,jos olette tilaamassa.

Noihin drop outteihin ja levyjarrunkorvakkeiden "alustamiseen", olisi ilmeisemmin pitänyt hiukan työstää, kun ei oikein tunnu Hopeilla löytyvän säätöjä, että olisi symmetrisesti suorassa ,eikä levy rahnaisi...Hopen jarrujen perusominaisuus vinkuminen on kyllä tiedossa ,koska nyt käytössä olevat, ovat neljäs pari kyseisen merkkisiä jarruja.

Eli 1x Chain Tug QR-versioita hakusessa;)

Bobbie
19.09.2009, 10.56
Kun ostaa Inbrediin levyjarrusettiä niin mitä pitäis ottaa huomioon? Post mount vai IS kiinnitys, floating vai fixed levy ja mikä toi bracket on? Olen kaavaillut itselleni tuota Hopen Tech X2 jarrua molempiin päihin 160 mm levyillä.

Koetin haulla etsiä oisko näistä levyjarryn speksailuista jo joku yleispätevä threadi mutten vaan löytänyt. Kyseessä siis ensimmäinen levyjarru ja tarkoitus olisi koota pyörä itse.

simojoki
19.09.2009, 11.05
Kun ostaa Inbrediin levyjarrusettiä niin mitä pitäis ottaa huomioon? Post mount vai IS kiinnitys, floating vai fixed levy ja mikä toi bracket on? Olen kaavaillut itselleni tuota Hopen Tech X2 jarrua molempiin päihin 160 mm levyillä.
Inbrediin menee taakse aika nätisti IS satula (http://s94.photobucket.com/albums/l94/janisimonen/filsu/inbred_rear_brake.jpg), ton kanssa ei sit passaa isomman levyn adapterit, mutta eipä tuohon yli 160mm tartteekaan. Etusatula sit keulan mukaan. Ja jälkimmäinen kysymys koskettaa levyn tyyppiä, se on joko kelluva, eli floating (http://www.orangebikes.co.uk/images/2009_bikes/options/floating_rotor.jpg) jossa jarrupinta "kelluu" alumiinispiderissa, ja fixed (http://www.jensonusa.com/product/BR/BR285K02.jpg) on sit perinteinen yhdestä puusta veistetty laikka. Molemmat käy.

perttime
19.09.2009, 13.22
Mites se Hope ne jarrunsa nimeääkään... Jarrusatulan säätö ojennukseen käy yleensä helpoiten, kun rungon IS -kiinnikkeen ja jarrusatulan välissä on IS - post adapteri. Se "post" -osuus antaa varaa säätää satulan paikkaa ilman prikkojen kanssa pelaamista.

http://www.chainreactioncycles.com/Images/Models/Full/31591.jpg
ja
http://www.chainreactioncycles.com/Images/Models/Full/13738.jpg

TuomasR
20.09.2009, 22.08

Koetin haulla etsiä oisko näistä levyjarryn speksailuista jo joku yleispätevä threadi mutten vaan löytänyt. Kyseessä siis ensimmäinen levyjarru ja tarkoitus olisi koota pyörä itse.
Vaikka et Hayesia ole ostamassakaan, Scandaliin ei mene Hayes HFX -jarruadapteri vaan adapteria pitää viilailla hiukan.

twentyniner
21.09.2009, 14.55
Vaikka et Hayesia ole ostamassakaan, Scandaliin ei mene Hayes HFX -jarruadapteri vaan adapteria pitää viilailla hiukan.

Lisätään mukaan uusi XTR, OnOnen sivujen mukaan ei sovi/mahdu.

twentyniner
24.09.2009, 21.43
Onko kukaan tilaamassa tuolta suunnalta mitään? Itselläni olisi tarvetta Chain tugille QR-versiolle, mutta ei oikein viitsisi tilata x1 ja postit päälle. Ilmoitelkaa ihmeessä immeiset ,jos olette tilaamassa.

Noihin drop outteihin ja levyjarrunkorvakkeiden "alustamiseen", olisi ilmeisemmin pitänyt hiukan työstää, kun ei oikein tunnu Hopeilla löytyvän säätöjä, että olisi symmetrisesti suorassa ,eikä levy rahnaisi...Hopen jarrujen perusominaisuus vinkuminen on kyllä tiedossa ,koska nyt käytössä olevat, ovat neljäs pari kyseisen merkkisiä jarruja.

Eli 1x Chain Tug QR-versioita hakusessa;)

Eilen käväisin Foxcompissa ja Toikka kaivoi tiskin alta Surlyn uuden KM:n mukana tulevat "palaset", tulevat dropoutin pohjalle ja antavat etuvaihtajalle 14mm lisää tilaa. Tarkoitettu juuri käytettäväksi, jos haluat käyttää etuvaihtajaa ja reilulla ilmatilalla varustettua rengasta. Hiukan on chaintugia kevyempi vaihtoehto, paino parille arviolta max.20g.

Tänään kävin ensimmäisen oikean lenkin ajamassa, ei ollut riemulla rajaa;)

Shimaani
24.09.2009, 21.47
Lähikauppa rulaa. http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.gif

dILETANTTI
24.09.2009, 22.22
Jarruista kun on ollut puhetta: Avid BB5:n meni 14" runkoon, kun poisti alemmat "prikat" satulan ja adapterin välistä. Näyttäisin olevan aika hyvin kohdallan nyt.

Jäbä
25.09.2009, 09.50
Tilauksessa tuli seurantakoodi mukana ja paketti saapui suhteellisen nopeasti (en nyt muista tarkkaan miten kauan meni) lähisiwaan (matkahuollon piste). Paketista puuttui toinen tilatuista seatclampeista. Lähetin tästä puljuun meilin enkä saanut vastausta ja vielä toisen ilman vastausta, mutta pian ko. osa tipahtikin sitten postiluukkuun niin kai tuo palvelu on ihan ok :).

twentyniner
25.09.2009, 10.59
Lähikauppa rulaa. http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.gif

Ja ehkä suomen paras.

Jäbä
13.10.2009, 20.38
Postataan nyt vielä tähänkin threadiin kun se tänne tavallaan kuuluu :). Eli ~valmista tuli. 16" on siis rungon koko ja vaikuttaa aika sopivalta.

http://latex.no-ip.biz/bike/pics/onone_inbred.jpg

hartsu
22.10.2009, 20.32
Olivat sitten varaston tyhjennyksen yhteydessä löytäneet pari vauvanpaskan väristä 29" teräsrunkoa jostain nurkasta.
Onneksi satuin olemaan kytiksellä oikeaan aikaan joten talvipyörän rakennus taitaa sittenkin onnistua ajallaan.
Runko ja haarukka on jo seurannan mukaan jossain lähiSiwassa, saapumisilmoitusta ei ole vielä tullut mutta eiköhän se lähipäivinä ole noudettavissa.

anakonda
23.10.2009, 00.18
Olivat sitten varaston tyhjennyksen yhteydessä löytäneet pari vauvanpaskan väristä 29" teräsrunkoa jostain nurkasta.
Onneksi satuin olemaan kytiksellä oikeaan aikaan joten talvipyörän rakennus taitaa sittenkin onnistua ajallaan.
Runko ja haarukka on jo seurannan mukaan jossain lähiSiwassa, saapumisilmoitusta ei ole vielä tullut mutta eiköhän se lähipäivinä ole noudettavissa.

Tiedoksi,
Vaikka saapumisilmoitusta ei ole tullut, voit hakea pakettisi Siwasta tai postista seurantanron avulla. Jos siis järjestelmä näyttää sen siellä olevan, mulla on ainakin huinoja kokemuksia Siwaan saapumisilmoituksista.

Jäbä
23.10.2009, 07.13
Jeps näin mä tein. DPD:llä näkyi jotenkin hämärästi seurannassa, että paketti on varastoitu, asiakas noutaa tms ni soitin sinne ja ne sano et se on siwassa, ni hain sit. Saapumisilmoitus tuli kotiin jälkijunassa.

Bobbie
23.10.2009, 10.29
Dpd vastasi meiliin tosi nopeasti. Sieltä sai koodin jolla paketin sai hakea Siwasta. Siwa halusi tosin vain todistaa henkilöllisyyden eikä paketin koodilla ollut väliä. Tämä siis Merliniltä tilatessa mutta tilanne varmaankin muuten sama.

lai
23.10.2009, 20.12
Inbred 456 kiinnostaa kovasti. Runkokoko varmasti olisi tuo 16” kun pituutta on 170cm ja inseam 77cm. Käyttö olisi lähinnä paikallisilla kalliobaanoilla ajelua, sekä rämpimistä teknisillä kivikkopoluilla. Minkä kokoista keulaa suosittelette? Ensin oli harkinnassa säädettävä 100-140mm:n keula, mutta nyt olen kääntymässä 120mm:n joustokepin kannalle.
Onko kukaan rakentanut Inbred 456 Summer Seasonia, käyttökokemuksia?

Tomi

tomibert
23.10.2009, 20.37
Muutaman viikkoa on nyt ollut ajossa 16" Inbred 456, tämmöinen:
http://jumi.lut.fi/~lapinlam/kuvia/2009/09_talviase/.slide_talviase_090927_8542.jpg
Olen 174cm pitkä, ja tuo runkokoko tuntuu oikein näppärältä, ei kuitenkaan mitenkään liian pieneltä, ja lopputulos on todella helppo ajettava. Kannatin on 70mm, tolppana 410mm Thomson, keulana 130mm Fox Vanilla.

- Tomi täälläkin

simojoki
23.10.2009, 22.32
Tässäpä minun 18" slot dropout Inbred.
Vuosi tullu ajeltua ja pikkuhiljaa speksailtu vanhoja osia uusiin - nyt alkaa olemaan "valmis".
Osat näkyy aika hyvin kuvasta, '08 Reba 115 millisenä, '04 Hopen Mono Minit '09 XT:n levyillä, ohjaamossa Rallinaaman Deus XC tanko 80mm Pron stemmissä, Thomsonin pitkä tolppa ja Chargen Spooni satula. Kammet on tän vuotiset Stylo 1.1:set ja kiekot on tänä kesänä hommatut dt 4.2/sapim race/xt775 setit. Paino jossain 10,7kg kieppeillä. Loisto peli!

http://s94.photobucket.com/albums/l94/janisimonen/filsu/inbred_syksy09.jpg

juminy
23.10.2009, 23.01
Tässäpä minun 18" slot dropout Inbred.Siis ajatsä jollain sinkulalla? Ttu sentään jätkät tartte postailla noita kuvia tänne. Perhana. Onneksi on niin paljon fillareita, ettei mitenkään voi ostaa uusia.

twentyniner
23.10.2009, 23.04
Muutaman viikkoa on nyt ollut ajossa 16" Inbred 456, tämmöinen:

Olen 174cm pitkä, ja tuo runkokoko tuntuu oikein näppärältä, ei kuitenkaan mitenkään liian pieneltä, ja lopputulos on todella helppo ajettava. Kannatin on 70mm, tolppana 410mm Thomson, keulana 130mm Fox Vanilla.

- Tomi täälläkin

Erittäin nätti. Pitäisikö vaimolle rakentaa tuommoinen joululahjaksi,jos vaikka lainaisi sitä minulle joskus:D

kyytimies
24.10.2009, 11.40
Vaimolle voi ostaa lahjaksi 500cc 2-t vanhan härkäkrossin, jos ei tykkää, voi itse mennä rikkomaan luunsa sillä. Näppärää!

juminy
25.10.2009, 19.36
Ajaakos kukaan täällä Inbred 456:sta 100mm keulalla vai onko se paremmin omiaan tuossa keskivaiheilla eli vitosella? Perhana...

Esaak
25.10.2009, 20.15
Löytyisikö täältä keltään 18" tai 20" Inbrediä läheltä Vantaata? Olisi kiinnostusta tilata titaanirunkona, mutta koon suhteen olen kahden vaiheilla. Pituutta on 187cm, joten On Onen sivujen mukaan 20" voisi olla sopiva.

Yksi vaihtoehto olisi tilata teräsrunko isompaa kokoa ja kokeilla sillä ennen varsinaisen rungon tilausta, mitoitushan näissä käsittääkseni on molemmissa sama. Kokeilematta en oikein uskalla suoraan tilata 800£ runkoa.

simojoki
25.10.2009, 20.54
Saattaapi jäädä sulle 18" hieman pieneksi. Allekirjottanu pörrää reilu 180 senttiä pitkänä pätkänä tolla ylläolevalla kasitoistatuumasella, ja tossakin tota tolppaa on jo jonkun verran näkösällä.

Esaak
25.10.2009, 21.43
Lähinnä mietityttää vaakaputken pituus, ettei mene liian pitkäksi. Stemmillähän tuota saa tietysti säädettyä.

timoe
25.10.2009, 22.19
Löytyisikö täältä keltään 18" tai 20" Inbrediä läheltä Vantaata? Olisi kiinnostusta tilata titaanirunkona, mutta koon suhteen olen kahden vaiheilla. Pituutta on 187cm, joten On Onen sivujen mukaan 20" voisi olla sopiva.

Yksi vaihtoehto olisi tilata teräsrunko isompaa kokoa ja kokeilla sillä ennen varsinaisen rungon tilausta, mitoitushan näissä käsittääkseni on molemmissa sama. Kokeilematta en oikein uskalla suoraan tilata 800£ runkoa.

jotain osviittaahan voi saada siitä, että jos ajaa jo jollakin maasturilla, joka tuntuu sopivalta, niin mittaa siitä vaakasuoran vaakaputken mitan (effective top tube lenght) ja vertaa sitten on-onen geometriaan...

Ja luulen että heidän kanssa voisi yrittää etukäteen varmistaa vaihto-oikeuden? Postikulut tietysti silloin häviää...
Itsellä on genesis Io hankinnassa, ja kauppias suositteli 20.5 tuumaista, 186 senttiselle.

lai
25.10.2009, 22.30
Kyllähän noista On-Onen sivulla olevista SI-mitoistakin jotain apua saa tuon sopivan runkokoon etsintään: http://www.on-one-shop.co.uk/?page_id=940

Esaak
25.10.2009, 22.45
Kiitoksia vastauksista.

Luulen että 20" voisi olla sopivampi näistä kahdesta. Pitänee vielä nukkua yön yli ennen kuin laittaa tilausta eteenpäin.

Kare_Eskola
25.10.2009, 22.52
Itse 183 cm. 18-tuumainen 26-renkainen Scandal ei saisi olla juurikaan isompi. Sinulla eivarmasti mene pahasti pieleen 20, etenkin jos käytät lyhyehköä stemmiä, kuten On-One suosittaa.

juminy
28.10.2009, 22.24
Noni, kumpi laitetaan 456:een (ei kesäkausi), 100mm reba team vai 140mm revelation? Motion ctrl ja 140mm vs. black box ja 100mm (ja huollon kautta 120mm).

Revelation kyllä vähän kalliimpi, mutta reba pidennyksellä tulee kalliimmaksi.

Edit: kyl toi on niin typerä fillari, että 140mm taitaa olla must.

Esaak
28.10.2009, 22.55
Laitoin 20" Ti 456 rungon tilaukseen, katsotaan mitä paketista löytyy kun saapuu perille.

juminy
28.10.2009, 23.38
Se on myöhästä nyt. 18" 456:nen sieltä tulee 140mm revelationin kera.

JiiPee
29.10.2009, 00.23
Se on myöhästä nyt. 18" 456:nen sieltä tulee 140mm revelationin kera.

Pirkule, se on tyypit saatava muuten puhkee kumit :D!

juminy
29.10.2009, 00.27
Kai ne puhkee muutenkin kun ei o ees ghettoustit. Ans nyt kattoo millon edes tulee, nehän myy fillareita, joita niillä ei kai edes ole. Ja sit millon sen saa kasaan. Ehkä sitten kun alkukesän aurinko lämmittää? Satulatolppa ja stemmikin pitäis arpoa kun ei vanhat käy, toinen on liian paksu (kai?) ja toinen liian pitkä. Jottei mene ihan sisäpiirijutuiksi, niin GT lähti tänään.

JiiPee
29.10.2009, 00.34
Kai ne puhkee muutenkin kun ei o ees ghettoustit. Ans nyt kattoo millon edes tulee, nehän myy fillareita, joita niillä ei kai edes ole. Ja sit millon sen saa kasaan. Ehkä sitten kun alkukesän aurinko lämmittää? Satulatolppa ja stemmikin pitäis arpoa kun ei vanhat käy, toinen on liian paksu (kai?) ja toinen liian pitkä. Jottei mene ihan sisäpiirijutuiksi, niin GT lähti tänään.

Pitkä ja pimeä talvi on aikaa ononnii kasata, sitten keväällä uudella pelillä kirmaamaan ;). Tolpasta en tiedä mut fcf:n stemmit ja stongat on kyl mainioita imo. Käydään joku päivä putiikissa, mullakin ois hankittavaa.

Shimaani
29.10.2009, 21.27
Laitoin 20" Ti 456 rungon tilaukseen, katsotaan mitä paketista löytyy kun saapuu perille. Oho. Kylän Tinbred kanta eiku paisuu :)

Esaak
30.10.2009, 09.17
Oho. Kylän Tinbred kanta eiku paisuu :)

Pitää kohta alkaa järjestämään kokoontumisajoa.

Shimaani
30.10.2009, 09.24
Juu,
renkaanpotkintaa ja kalianjuantia. http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.gif

Ja kalliolla ylikeulimista:cool:

juminy
30.10.2009, 12.25
Muutaman viikkoa on nyt ollut ajossa 16" Inbred 456 ... tolppana 410mm Thomson, keulana 130mm Fox Vanilla. Taitaa olla 456:een tuo suora tolppa aika sopiva? Vähän tässä ihmettelen noiden set backien kanssa kun tuntuu, että muutenkin tulee penkki helposti vähän taakse. Mutta kai se suora sitten on meikäläisen valinta...

juminy
30.10.2009, 16.38
No sekin on myöhästä nyt. Suora T-tolppa siihen tulee. Sopii, jos sopii...

hartsu
01.11.2009, 17.18
Vaikuttaa ihan laadukkaalta tavaralta runko ja haarukka vaikka hinta on ihan kohtuullinen.
Värikin on luonnossa nähtynä ihan tyylikäs, tosin tässäkin taas liikaa turhia logoja ym. tekstejä.
Lokareita jo sovitellaan...

http://farm3.static.flickr.com/2495/4063601091_11e85aac81.jpg (http://farm3.static.flickr.com/2495/4063601091_11e85aac81_b.jpg)

juminy
02.11.2009, 14.11
Mimmosia kokemuksia sisäsiittoisten keskiömuhveista? Ovatko tarvinneet kierteiden oikaisua IYO?

Shimaani
02.11.2009, 14.24
Kyllä ainakin siitä mun Tinbredistä sai hiki päässä raastaa lastua irti sekä keskiöstä että emäputkesta.

juminy
02.11.2009, 15.57
Täytyy sit katella miten pahalta näyttää. Eihän se paljon mitään maksa laittaa laakeri kiinni ja kattoa kestääkö riittävän kauan.

tomibert
02.11.2009, 16.40
Mimmosia kokemuksia sisäsiittoisten keskiömuhveista? Ovatko tarvinneet kierteiden oikaisua IYO?

Lastua irtosi aika reilusti omasta 456:stakin. Suosittelen toimenpiteitä ennen laakerin asennusta.

- Tomi

Bobbie
02.11.2009, 17.12
Mitäs toimenpiteitä sille keskiölle pitäisi tehdä ja onko tehtävissä itse vai pitääkö toimittaa liikkeeseen?

JarkoH
02.11.2009, 17.19
Keväällä hankkimani "26er" Inbredin runko tuli kyllä näteillä kierteillä varustettuna. Ohjaus todella kaipaa lyhyttä stemmiä. IMHO 90mm on max. Tällä hetkellä paikallaan on 60 millinen 25 asteen nousulla. Passaa muutenkin tämmöselle lyhytselkäiselle.

tomibert
02.11.2009, 22.04
Mitäs toimenpiteitä sille keskiölle pitäisi tehdä ja onko tehtävissä itse vai pitääkö toimittaa liikkeeseen?

http://www.parktool.com/images_inc/repair_help/bbtap_3.jpg
Vain harvalla on tarvittavat työkalut - ei edes kaikilla pyöräliikkeillä. Keskiömuhvin päiden suoruus on edellytys nykyisten ulkopuolisilla laakereilla varustettujen keskiöiden kestävyydelle. ks. http://www.parktool.com/repair/readhowto.asp?id=97

- Tomi

Shimaani
02.11.2009, 22.11
Joko saa mainostaa Ajomiehen (http://www.tikkurilanajomies.fi/)™ palveluja? :)

Bobbie
03.11.2009, 11.59
Saa mainostaa :)

Minun Inbredistä puuttuu vielä ohjainlaakeri jota en aio itse asentaa. Jos laitattaa sen Ajomiehellä niin samallahan sitä keskiömuhvinkin katsastaa.

perttime
03.11.2009, 12.17
Juuri tuon takia annoin hyvämaineisen liikkeen asentaa pyörään haarukan ja keskiön. Työkalu ei muistaakseni ole ihan halpa ja itsellä olisi sille aika harvoin käyttöä.

simojoki
03.11.2009, 23.13
Minen tehny omalle Inbredille mitään, pulttasin osat vaan kiinni. Keskiössä GXP kupit ja ohjainleekkeri on joku perus FSA. Etuirengas kääntyy ja kammet pyörii.

TuomasR
04.11.2009, 21.23
Joko paidat on hankittu? Mä ostin ittelleni kolme ja vaimollekin yhden, halvalla kun kerran sain.
http://www.on-one-shop.co.uk/?p=3574

Kuntoilija
05.11.2009, 19.14
Entisenä Skaandaali kuskina kuolasin titaanista 456:sta, mutta
tyydyin puolivillaiseen On-One'iin :D.

Jazman
05.11.2009, 23.55
Nää Inbredit tuntuu olevan aika mielenkiintosia vekottimia, mut kertokaas miten toi kun noita malleja on vähän joka lähtöön, et näin hypoteettisesti ajatellen olisko järkevä speksata 29" ja 120mm joustolla vai kenties pidemmällä? Ja mallina se 456 teräs.

En usko että olisin suuntaamassa niinkään tonne alamäkihurjasteluun, vaan ennemminkin tollasta XC- / trailiajelua tulis harrastettua. Mahdollisesti johonkin maratoonille tai muutaki olis kiinnostusta lähteä mukaan joskus.
Tohon tarkoitukseen kai noi 120mm keulat toimis ihan ok ja isommasta renkaasta sais vielä lisää rullaavuutta maastossa?

Olen 190 cm ja varmaan joku 21" runko vois toimia, nyt on GT:n 22" runko ja se tuntuu olevan muuten ihan OK, mut standover height ei ihan toimi tällaselle lyhytjalkaselle ja pitkäselkäselle. Vaikka eipä tuo nyt hirveästi ole tuolla maastossa haitannut.

Ennen tota alurunkoa ajelin vanhalla CroMo Tequestalla ja tykästyin siihen teräsrunkoon niin täysillä, että sen takia tuota Inbrediä olen katsellut vähän sillä silmällä... you know what I mean ;)

Valaiskaas tietämätöntä, kiitos.

Kare_Eskola
06.11.2009, 00.18
Mikäli olen oikein ymmärtänyt, Inbredin 456 -mallia on olemassa vain 26-renkailla, ja se on geometrialtaan tarkoitettu rumaan ajoon pitkällä keulalla.

Normaalia Inbrediä, joka myös tehdään teräksestä, tarjotaan sitten sekä 26- että 29-renkailla sekä erilaisilla dropouteilla. Isorenkaisena 80 millin keula riittää, 100 keula on järkevä, 120 aika paljon. Kakskutosena jotkut kai venyttävät keulaa 140 asti.

Sitten on Scandal, joka käytännössä on alumiinista tehty keventely-Inbred. Scandal on kokemukseni mukaan varsin mukava lelumiinirunko.

XL-koko ilman muuta.

"Slot dropoutit" ovat käyttökokemukseni mukaan kompromissi. Toiminnallisesti normi-dropoutit olisivat vaihdepyörässä paremmat, sinkulassa slot dropoutit toimivat siinä missä tavalliset horisontaaliset.

juminy
06.11.2009, 00.32
Sitten on Scandal, joka käytännössä on alumiinista tehty keventely-Inbred. Scandal on kokemukseni mukaan varsin mukava lelumiinirunko.Harmi, että menivät poistamaan irtokorvakkeen ja dropoutit.

Ja sinänsä 456 oli minulle nappivalinta kun ei meikäläisen ajoa nyt kauniiksi voi hyvällä tahdollakaan kutsua.

Jazman
06.11.2009, 00.49
Huomasin heti että meni puurot ja vellit sekasin... vasta katoin että terästä löytyy sekä 26" että 29" mallisena, mutta 456:a vain 26" versiona ja sitten kuitenkin postasin speksit väärin päin... noh lyhytmuisti pätkii, se nyt ei ole mitään uutta :D

Ok, eli 456 vois tulla kysymykseen jos siihen iskee jonku 100 - 140mm säädettävänn keulan, ilmeisesti siitä sais aikamoisen kameleontin erilaisiin maastoihin ja tarkoitusperiin.

Vastaavasti tuo 29" ja 120mm tai 100mm olis taas aika passeli tuollaiseen trailiajeluun, ehkä hieman relampaan käyttöön kuin kunnon enskarevittelyyn vai ymmärsinkö tämän nyt ihan väärin?

Jazman
06.11.2009, 00.57
Niin, siis tää homma lähti siitä liikkeelle, kun löysin tuolta on-onen sales osastolta RS Reba Team 100 keulan aika messevään hintaan, kun en tunnu saavan nyt rauhaa tuon keula-asian kanssa. Hankin tuohon projekti-GT:hen retrohenkisen Marsun keulan ja hyvinhän sillä on toki pärjännyt kevyemmässä maastossa, mutta heti kun ns. going gets rough, niin sepäs ei ihan toimikaan tällaselle isolle miehelle ihan toivotulla tavalla. Siispä olenkin nyt pohtinut ja pähkinyt tuota keulan päivitystä ja mielellään hankkisin sitten sellaisen muunneltavan keulan, joka sopisi vähän erilaisiin tarkoitusperiin.
Tuota keulaa saa siis ainakin rokkarin sivujen mukaan modattua 80 - 100 - 120mm joustoiseksi ja niinpä se varmaan ajaisi asiansa.

Vaikka en nyt tähän hätään sitä uutta runkoa oliskaan tilaamassa, niin on mulla vähän sellanen kutina että noita Inbredejä olis vielä ens vuonna myynnissä. Mut olispa sit ainaki sopiva keula jo valmiina...

Voi tätä shoppailuhimoa ja valinnan vaikeutta...

juminy
06.11.2009, 11.08
Vastaavasti tuo 29" ja 120mm tai 100mm olis taas aika passeli tuollaiseen trailiajeluun, ehkä hieman relampaan käyttöön kuin kunnon enskarevittelyyn vai ymmärsinkö tämän nyt ihan väärin?En kyllä ole yhtään perehtynyt tuon isopyöräinbredin geometriaan, mutta 120mm tuntuu jotenkin isolta. Itellä ollut 29eissä 80mm keuloja ja ovat tuntuneet ihan riittäviltä tuollaiseen vähän relampaan käyttöön. Jos geometria tykkää ottaa satkun, niin tuskin se nyt niin liikaa on sekään.

Eipä tuo pienipyöräinen 140mm keulalla varustettu hölmöfillari ole mullakaan toisaalta tulossa sen kummempaan kuin hyvin relaan käyttöön.

Jazman
06.11.2009, 12.18
Olisko mahdollista testaa tota 18" + 140mm Inbrediä joskus?
Onhan se liian pieni runko mulle, mut sais ainaki vähän fiilistä millanen se on ajossa...

Taidan kyllä nyt tyytyä tuohon projektimaasturiin toistaiseksi ja katsella tuota maasturin päivitystä vasta ensi vuonna tarkemmin. Lähen kohta hakemaan uutta CC-fillaria ja sillä tulee varmaan eniten ajeltua nyt talvella muutenkin.

Mika K
06.11.2009, 13.42
29" Inbredille 100mm on oikein passeli yleiseen polkuajeluun. Itse en omien kokemusten perusteella ainakaan jo muutenkin isoon ja pitkään Inbred 29er runkoon laittaisi 120mm keulaa kiinni, alkaisi polut tuntumaan pian kohtuu ahtailta..

juminy
06.11.2009, 13.48
Olisko mahdollista testaa tota 18" + 140mm Inbrediä joskus?Eiköhän se onnistu. Voi tosin olla, että se kasaantuu vasta kun kevätaurinko lämmittää asennusoluita. Kyllähän aika moni on mennyt tuohon on-onen vipuun, joten eiköhän sopivakin koko löydy pääkaupunkiseudulta kokeiltavaksi kun vähän kyselee.

Jazman
06.11.2009, 16.33
Joo, pitää nyt vähän hillitä tätä pyöräkuumetta...
Ja tais tossa tänään rantautua sopiva lääke siihen, meinaan toi uus cyclocross-fillari.

Mutta kiitos vastauksista :)

Esaak
06.11.2009, 19.26
Laitoin 20" Ti 456 rungon tilaukseen, katsotaan mitä paketista löytyy kun saapuu perille.

No niin, nyt on pyörä kasassa ja pieni lenkki käyty kauniissa syyskelissä ajamassa. Runko tuntui sopivalle 60mm stemmillä, mitä nyt pääsi pikaisesti pyörätiellä sohjossa kokeilemaan. Parempia kelejä odotellessa..

Shimaani
06.11.2009, 23.08
Entäs kokoontumisajeluja...?

JiiPee
06.11.2009, 23.41
Voi tosin olla, että se kasaantuu vasta kun kevätaurinko lämmittää asennusoluita.

Juu, kevväällä on paljo mukavampi aurinkossa kasata, eikä palellu ku sammutaan siihen nurmikolle :D!

mjh78
09.11.2009, 14.39
Pistin pari viikkoa sitten Inbredin tilaukseen, eikä vielä ole kuulunut mitään. Mailia tuli kun olin tehnyt tilauksen, mutta sen jälkeen on ollut hiljaista. Onko On-Onelta tapana tulla lähetysilmoitus kun tavara lähtee liikkeelle, vai mistä noi tässä threadissa mainitut seurantakoodit on saatu :seko:

Shimaani
09.11.2009, 15.31
Ei mulle ainakaan tullut mitään ilmoitusta shippauksesta, loota vaan ilmestyi :)

Jäbä
09.11.2009, 17.21
Pistin pari viikkoa sitten Inbredin tilaukseen, eikä vielä ole kuulunut mitään. Mailia tuli kun olin tehnyt tilauksen, mutta sen jälkeen on ollut hiljaista. Onko On-Onelta tapana tulla lähetysilmoitus kun tavara lähtee liikkeelle, vai mistä noi tässä threadissa mainitut seurantakoodit on saatu :seko:

Tämmösen mä sain:

Dear xxxx,

We are delighted to tell you that your order number LS123450010111 has been (or is being) dispatched by DPD.

The Delivery Address you gave us was:-

xxx
xxx
xxx
Finland

You can track your parcel by clicking on this link...

http://www.dpd.co.uk/tracking/tracking.do

Then, you'll need (for now) to click on the Advanced Tab, then use your order number - LS123450010111 - as "Senders Reference" - and your delivery post code in the post code box.

Anyhow, if it doesn't turn up in the next few days or, or gets lost, email us back and we'll try and sort it.
Cheers!

NOTES:
o Tracking details are typically not available by 7pm on the day we send it.
o If your parcel arrives in a bashed up looking box, please sign for it as DAMAGED on the form, and contact us by email immediately. Failure to do this could massively delay rectiying the situation.
o Unless you've specifically requested it, your parcel won't arrive on a Saturday morning.
o Deliveries are typically from 9-5pm, Monday to Friday.
o If you're not in you'll get carded.
o If there's something wrong, like you were drunk when you ordered it, your partner doesn't like you spending money, or we've sent the wrong thing, then reply to this mail and we'll try and make it all better. Returns forms are here - http://www.planet-x-bikes.com/forms/Planet-X-Returns-Form.pdf
o If you do need to send something back, we are prepared to refund "reasonable" postage charges incurred in getting things back to us - but if these are (for example) exceeding the amount we charged you to get the thing to you, then please contact us.
o If we've sent you a wrong thing (it happens sometimes), or it's damaged and you want to expediate you getting a new thing, simply order another online and send the one you have back with details on the returns form.
o If you need us to collect a parcel, because it's large, or just because you want to, we can arrange this, but please note:-
1. We need 2 working days notice.
2. We will require someone to be in at the address all day from 8am to 6pm.
o If you've read this far, well done, and thanks.

jmm
09.11.2009, 17.53
Ei tullut ilmoitusta minullekaan. Alle kahdessa viikossa tuli runko perille.

hartsu
09.11.2009, 20.08
Ei tullut minullekaan mitään ilmoitusta kun tilasin keulan ja muuta sälää, reilun viikon päästä tilauksesta pistin kyselyn sähköpostilla ja sain kyllä heti puolen tunnin päästä vastauksen että :
Hello! We'll have to ask Caroline in the morning

Ei se Karoliina ehtinyt mitään vastaamaan kun tavarat oli jo Suomessa ja seuraavana päivänä Siwassa.

Rungosta tuli ilmoitus ja koodit samana päivänä kun se oli postitettu.

mjh78
13.11.2009, 19.04

Nonni, soittivat oikein korkeimman omakätisesti kun pistin meiliä sinnepäin. Ilmeisesti varastotilanne ei ihan vastannut todellisuutta nettikaupan näkökulmasta (rahat niille kelpas kuitenkin). Lähettävät heti punaisen rungon sijasta vihreän.

Eli kannattaa suhtautua varauksella noihin "Stock: Just N left" -juttuihin.

xx851z
13.11.2009, 22.00
Tilasin tänään vihreän rungon, satulaputken- ja ketjunkiristimet briteistä.
Tarkoitus on rakentaa talvikelin työmatkakulkineeksi sinkula 26 tuuman renkailla. Olen mietiskellyt, että mikähän jäykkä haarukka tuohon sopisi. Vahvimpana ehdokkaana on Surlyn 1x1 levyjarrukeula. Keulasta sanotaan valmistajan sivulla "Suspension corrected for 3" travel sus fork ja rake on 43 astetta. Onkohan kellään kokemusta tai mielipidettä, että millainen ajokki tuosta tulisi kyseisellä kokoonpanolla.

tienlaita
15.11.2009, 12.00
Siellähän on nyt tarjolla vahvanoloinen hiilikuitukeula. http://www.on-one-shop.co.uk/acatalog/Online_Catalogue_Rigid_Carbon_365.html

http://www.on-one-shop.co.uk/acatalog/FOOO29SCF.jpg

Olin yhteydessä sähköpostilla sinne, ja kuulemma "ennakkotilaukset ovat aiheuttaneet ongelmia". Vastasin että kuulostaa pahalta ja vähemmän houkuttelevalta siinä tapauksessa tilata siten. (Kun silti siellä harkittiin josko uudestaan ennakkoja sivuille..)

xx851z
15.11.2009, 13.42
Huomasin nuo hiilikuitukeulat, makuasioitahan nämä on, nyt kuitenkin tuntuu, että "steel is real" ja luultavasti ostan sen Surlyn keulan. Otin rungon rakennussarjana, eli asentavat ohjainlaakerin samaan hintaan. Lueskelin kommentteja ON-Onen sivuilta, ja joku kertoi saaneensa eilen vihreän rungon viimeisestä lähetyksestä. Jään siis odottelemaan. CRC:sta on tulossa tummanvihreä B67, EN321 kiekot SLX-navoilla ym.

lai
17.11.2009, 22.27
Tilattu 456 saapui tänään. On Onen nettikauppa on kyllä yksi surkeimmista mihin olen törmännyt. Tilasin 456:n rungon ja Revelation keulan. Paypal maksun jälkeen putiikista ei ole kuulunut mitään. Tänään tuli runko Sivaan, mutta haarukka puuttuu. Nyt täytyy varmaan alkaa metsästämään tuota maksettua haarukkaa jostakin. Onko kukaan tilannut runkoa ja haarukkaa samanaikaisesti? Onko haarukka tullut erillisenä pakettina vai rungon kanssa samassa paketissa? I’ll see what I can do. Tiedetään jo etukäteen kun tuonne saarelle lähettää meiliä ja tiedustelee asiaa.

juminy
17.11.2009, 22.44
Tilasin (28.10.) kyllä rungon, keulan ja muutakin sälää, muttei ole kuulunut vielä. Sinänsä ole vielä kovin kovasti odottanutkaan kun vasta viime viikolla kai ne noita viimeisimmän satsin runkoja alkoivat toimittamaan. Sais tulla kyllä kaikki kamat kerralla. Aikaisemmin ihan hyviä kokemuksia on-onesta, nyt taitaa olla eka kerta kun mitään ei ole tilausvahvistuksen perään kuulunut.

Niin joo. Tilasin myös satulatolpan ja stemmin 30.10. ja laitoin siihen, että yhdistäkää tuohon aikaisempaan tilaukseen. Postikuluja ei siis näille jälkimmäisille tullut. Kamoista tuli sitten kuitenkin parissa tunnissa ilmo, että laitettiin tulemaan. Ja tulivat kai viikossa tai vähän reilussa lähipostiin.

lai
17.11.2009, 22.56
Tilasin (28.10.) kyllä rungon, keulan ja muutakin sälää, muttei ole kuulunut vielä. .......kun mitään ei ole tilausvahvistuksen perään kuulunut.
Saitko erillisen tilausvahvistuksen? Vai tarkoitatko tilausvahvistuksella tuota Paypal maksun vahvistusmeiliä?
Itse tilasin rungon 2.11 joten postittavat varmaan noita reilusti siten, että ensimmäiseksi tilanneet saavat runkonsa viimeisinä.
Tomi

juminy
17.11.2009, 23.02
Saitko erillisen tilausvahvistuksen? Vai tarkoitatko tilausvahvistukella tuota Paypal maksun vahvistusmeiliä?
Itse tilasin rungon 2.11 joten postittavat varmaan noita reilusti siten, että ensimmäiseksi tilannet saavat runkonsa viimeisinä.
TomiErillisen. Ei siis paypal-kuitti vaan semmonen automaaginen meili, joka tulee vasta kun klikkaa jotain "palaa myyjän palveluun" -tyyppistä vipua paypal-maksun suorittamisen jälkeen. Siinä lukee jotta: "Dear nönnönnöö, Thank you for shopping at On-One.
We have received and are processing the following order: ...plaa...plaa...."

Kaipa tosiaan nuo tilaukset menevät FIFOn asemesta FISH*-prosessilla

*) First In, Still Here.

mjh78
18.11.2009, 01.15
Eilen tuli sitten automaatiopostia että pakeetti on lähtenyt, mukana seurantanumero ja linkki DPD:n seurantajärjestelmään. Sen perusteella pakaasi seisoo nyt jossain briteissä ulkomaanterminaalissa. Kyseisessä tilauksessa on siis runko ja sekalaista putkiosaa ym. hilpettä.

Puoli tuntia sitten tuli posti On-Onen asiakaspalvelusta, jossa todettiin että runko on pakattu tänään ja lähetetään huomenna :seko:

Mitähän tästä nyt pitäis sitten päätellä.

xx851z
19.11.2009, 19.43
Runko ja muut hilppeet tulivat tänään. Kuvittelin saavani ohjauslaakerin asennettuna, kun näin mainostivat. Laakeri oli laatikossa paketissaan muiden osien kanssa. Muuten ei mitään valittamista. Runko on siistiä työtä saumoiltaan ja muulta työnlaadultaan. Maalaus vaikuttaa ohuemmalta esim. joissaikin terävissä kulmissa kuin aiemmin syksyllä tilaamassani Surly LHT:n rungossa.

JiiPee
19.11.2009, 20.08
Laitoitko "tell us a secret" laatikkoon jotain erityistä kun noin nopsaa sait rungon :D?

xx851z
19.11.2009, 20.19
Just just, ei tullut sillä kertaa mieleen mitään tunnustettavaa:o Tuntuu briteistä posti kulkevan nopsaan. Huusin ebaystä viime viikon perjantaina Shimanon 185 mm pitkän ja 10mm paksun taka-akselin. Lähetys tuli toissapäivänä.

Esaak
20.11.2009, 17.51
Pitäisi hommata kiekot Inbrediin ja näköjään olisi XTR setti tarjouksessa on-onella. Mitä olette mieltä, saako samaan hintaan parempia / kevyempiä? Vaikutti kohtalaisen hyvätä tarjoukselta. http://www.on-one-shop.co.uk/acatalog/info_WPSHXTR975DI.html

lai
25.11.2009, 16.44
Oma On One projekti ei etene mihinkään. On kyllä ehdottomasti surkein nettikauppa mistä on tullut ostettua tavaraa. Tilasin siis 456:n rungon ja haarukan. Runko saapui jo viime perjantaina, mutta paketista uupui haarukka. Paketissa olleessa lähetyslistassa oli merkitty keula pakatuksi lähetykseen, vaikka se ei siinä ollutkaan. Olen meilaillut tuonne neljä kertaa ja kysellyt maksetun keulan perään. Andy xxxxxx is already looking into that for you - have you emailed before?

On tyypillinen Brittiläinen vastaus. Katsotaan miten tässä käy? Mitään ei tapahdu ja tekisi mieli lähettää runko takaisin putiikkiin.

Tomi

juminy
25.11.2009, 18.58
Halvalla ei taaskaan saanut hyvää. Ainakaan palvelua. Vuan kun parempaankaan ei ole varaa. Eivät ole siis Vantaan perukoillekaan rojut tulleet. Tuusulaan kuulemma ovat. Niin vaikka eihän tässä Jamiksen selässä olla. Kunhan joskus saapuvat.

xx851z
25.11.2009, 20.52
Halvalla ei taaskaan saanut hyvää. Ainakaan palvelua. Vuan kun parempaankaan ei ole varaa. Eivät ole siis Vantaan perukoillekaan rojut tulleet. Tuusulaan kuulemma ovat. Niin vaikka eihän tässä Jamiksen selässä olla. Kunhan joskus saapuvat.

Aika uskomaton juttu ettei kamat ole vieläkään tulleet. Taisi tulla mulle onnenkantamoinen kun sain omani viikossa tilauksesta.

Toisaalta Bike-Componentistakin on kirjoitettu monenlaisia juttuja varsinkin toimitusaikojen osalta. Näistä jutuista varautuneena tilasin eilenillalla epäuskon vallassa Surly Instingatorin teräksisen etuhaarukan, SLX-kammet ym. pientä Inbrediin tulevaa. Maksoin Visalla saman tien, tänään tuli DPD:n seurantakoodi. Toivottavasti tulee vielä oikeat kilkkeet.

JiiPee
25.11.2009, 23.18
Saatanan sak*alaiset, saisivat laittaa jonkun ilmoituksen viivästyksestä edes. Kuitenki istuvat jossain pubissa ja naureskelevat partaansa, kelmit.

mjh78
26.11.2009, 17.26
Hah, tää vaan paranee koko ajan.

DPD:n seurannan mukaan paketti on otettu Vantaalla vastaan 23.11. Sen jälkeen ei ole kuulunut mitään, joten tänään luuri käteen ja puhelu DPD:lle. Avulias respan tyttö kertoi että Matkahuolto on ottanut pakaasin haltuun 24. päivä, ja lupasi selvittää missä nyt ollaan menossa.

No, lähetys on samaisena 24. päivänä tuupattu jakeluautoon Hämeenlinnan Matkahuollossa, mutta ei sitten koskaan saapunut määränpäähänsä 5 km päässä sijaitsevaan Siwaan :mad:

Nykyinen olinpaikka: määrittelemätön. Eli hukassa.

*voimasanoja*

Jazman
26.11.2009, 17.46
Nyt alko jänskättää miten itsellä tässä käy...
DPD seurantakoodi paljasti, että keulan viimeinen sijainti on ollut 25.11.09 klo 04 aamulla Köpiksessä, mutta sen jälkeen ei ole tullut uusia merkintöjä.
23.11. se oli lähtenyt matkaan, joten aika samassa aikataulussa CRC:n toimitusten kanssa (Parcelforcella toimitettuna).

JiiPee
26.11.2009, 23.55
Hö, joko kuu/tähdet on olleet oikeassa asennossa, tai sitte meitsillä käyny tsägä (kerrankin). 14.11 laitoin tilauksen ja 25.11 oli boksi tulla jysähtäny lähi valtsuun. Paketissa oli kaikki mitä pitikin. Mitään seurantakoodia en saanut, tai sitten en osaa tosta lippulappusesta kattoo.

lai
27.11.2009, 17.56
Oma On One projekti ei etene mihinkään. On kyllä ehdottomasti surkein nettikauppa mistä on tullut ostettua tavaraa. Tilasin siis 456:n rungon ja haarukan. Runko saapui jo viime perjantaina, mutta paketista uupui haarukka. Paketissa olleessa lähetyslistassa .............
Tomi
Viimeisen kitinän jälkeen saapui vihdoinkin oma keula ja satulatolpan kiristin Sivaan. Sivan tädille plussat huippupalvelusta, koska otti puhelinnumeron ylös ja lupasi soitella kun paketti saapuu. Ja niinhän se myös teki. On vähän ot, mutta olkoon opiksi kaikille On Onesta tavaraa halajaville, että tässä putiikissa nämä toimitukset on vähän niin ja näin.

simojoki
27.11.2009, 18.02
On vähän ot, mutta olkoon opiksi kaikille On Onesta tavaraa halajaville, että tässä putiikissa nämä toimitukset on vähän niin ja näin.
Jos pieneen pajaan heilahtaa neljä kontillista tavaraa, joihin on lyöty aika paljon ennakkotilauksia sisään, niin ei ole mikään ihme että jokin yksittäinen tilaus saattaa mennä kiireessä pieleen. Itse olen kyllä saanut pajasta aina ässäluokan palvelua - ja jos pyörän kasaus on jäniksen selässä, niin kannattaako pärtsejä lähteä haalimaan ympäri maailmaa?
Malttia ja mukavia kilometrejä uuteen ohjukseen!

Shimaani
27.11.2009, 20.13
Mää komppaan veli simojokea ihan täysillä.
Jos vanvanilla olis joka kylän kattava jälleenmyyjäverkosto niin kama olis ainakin kolme kertaa kalliimpaa kuin mitä se on nyt. Ja silti se olis hintansa arvoista

Ostakaa ajoissa niin ei tarvii hermoilla. :)

hartsu
27.11.2009, 20.36
Ostakaa ajoissa niin ei tarvii hermoilla. :)

Olen samaa mieltä että hyvää ja suht halpaa tavaraa myyvät.

Mutta ostaa sieltä pitää kyllä silloin kun siellä sattuu tavaraa olemaan, kontteja kun sinne rantautuu aika harvaan tahtiin ja siinä jää nuolemaan näppejään jos yrittää saada kaikki osat samalla kertaa.
Nytkin pitää päivittäin väijyä koska saavat midgejä varastoon ettei vaan mene taas ohi.
Rungon kanssa meinasi juuri käydä vanhanaikaisesti kun lupasivat lähettää postituslistalaisille ilmoituksen koska niitä voi ennakkotilata mutta olivat kuitenkin myyneet niitä jo neljä päivää sivuillaan ennen kuin tuli ilmoitus sähköpostiin. Osa malleista oli jo myyty loppuun sillä aikaa.
Onneksi olivat kuitenkin löytäneet muutaman vanhempaa erää olevan rungon jostain varaston nurkasta joten sainkin omani kuukauden aikaisemmin kuin odotin.

mjh78
27.11.2009, 20.52
Jos pieneen pajaan heilahtaa neljä kontillista tavaraa, joihin on lyöty aika paljon ennakkotilauksia sisään, niin ei ole mikään ihme että jokin yksittäinen tilaus saattaa mennä kiireessä pieleen. Itse olen kyllä saanut pajasta aina ässäluokan palvelua - ja jos pyörän kasaus on jäniksen selässä, niin kannattaako pärtsejä lähteä haalimaan ympäri maailmaa?
Malttia ja mukavia kilometrejä uuteen ohjukseen!

Palvelusta ei ole valittamista, harvemmasta lafkasta kuitenkaan soitellaan omatoimisesti perään jos tilauksen kanssa on jotain hässäkkää.

Mutta se vähän nyppii että verkkokaupan kautta voi ostaa - ja maksaa - tavaraa jota varastossa ei sitten olekaan.

Mutta mitäpä pienistä, pakettikin löytyi naapurikunnan valintatalosta ja joku reipas suhari heitti sen vielä samana iltana oikeaan paikkaan. Paketin sisältökin vastasi odotuksia ja vaivanpalkaksi luvattu hieno vihreä paita oli sopiva :D

mjh78
27.11.2009, 22.13
Melkinpä liiankin hyvää palvelua, matkahuollossa olis noudettavissa nyt sitten toinenkin paketti On-Onelta ... ???

Taisivat pojat lähettää rungon kahteen kertaan.

Plus
27.11.2009, 22.46
Pinkki 29" Scandaali tilattu jokin aikaa siten, luulin tilanneeni viimeisen mutta tulikin meili että loppu ovat, ja että reilun viikon päästä on containeri tulossa... Saas nähä saanko jouluksi mitään. Korttia oli kuitenkin jo veloitettu...

Onneksi on edellinen runko vielä alla.

juminy
28.11.2009, 14.32
Tulihan se raiska ja muutkin kamat viimein. Maali on kulmista hiukan ohut, mutta väri on mainio (kunhan vähättelen) eikä muulla nyt niin väliä olekaan. Hyvä puoli on, ettei tarvi alkaa porailla täyspitkälle vaijerille isompia reikiä. Rotsailut ja ruosteenestot jättänen väliin.

mjh78
28.11.2009, 18.00
http://fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=563&pictureid=2773

Siinäpä se nyt möllöttää :)

Valaistus (tai sen puute) ei tee oikeutta rungon värille, minusta se on todella hieno. Enää ei harmita yhtään etten saanut punaista runkoa.

On-Onea tuossa on myös satula, satulaputken kiristin, tanko, gripit ja satulaputki.

xx851z
28.11.2009, 19.23
http://fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=563&pictureid=2773

Siinäpä se nyt möllöttää :)

Valaistus (tai sen puute) ei tee oikeutta rungon värille, minusta se on todella hieno. Enää ei harmita yhtään etten saanut punaista runkoa.

On-Onea tuossa on myös satula, satulaputken kiristin, tanko, gripit ja satulaputki.

Onpas komea pyörä. Minkä kokoinen tuo runko on ja minkä mittainen satulaputki? Alkoi huolestuttamaan että riittääkö oma satulaputki.

Mulla on 18 tuuman runko ja Eastonin EA30 35 cm satulaputki, mahtaakohan riittää kun olen 179 pitkä. Stemmi on 65 mm Easton Vice ja tanko Eastonin EA30, penkkinä Brooksin tummanvihreä B67 , SLX kammet ja SLX navat EN321 vanteilla, Michelin Country Rock-kumit, jarruiksi tulee todennäköisesti Shimano SLX. Kasauksella en pidä kiirettä, tekee kun ehtii ja kaikki osat on hankittu (siis jarruja puuttuu). Tarkoitus on ainakin aluksi sinkuloida, näkee sitten, että pitääkö vielä ostaa vaihtajat, kahvat ja pakka.

mjh78
28.11.2009, 19.33
Onpas komea pyörä. Minkä kokoinen tuo runko on ja minkä mittainen satulaputki? Alkoi huolestuttamaan että riittääkö oma satulaputki.

Mulla on 18 tuuman runko ja Eastonin EA30 35 cm satulaputki, mahtaakohan riittää kun olen 17 pitkä.

Runko on 18" ja satulatolppa 350mm. Mulla on pituutta 179cm ja jalan sisämitta on 84cm. Tota tolppaa on putken sisällä vielä muutama sentti ennen minimimerkintää, ja tossa satula on siis korkeimmassa mahdollisessa asennossa. Pölhöilyä varten sitä vois pudottaa vielä muutaman sentin.

juminy
28.11.2009, 22.49
Rotsailut ja ruosteenestot jättänen väliin.Hirvee oli uhoaminen ja rautaan ei kannata rakastua, mutta nyt... kehtaanko edes myöntää... no menkööt... vahasin rungon. Kohta varmaan alan pesemään fillareita.

BTW. yllättävän kevyt tommonen oranki kesäkausi... taitaa vaan olla pakattu niin rankasti?
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=50&pictureid=2775

xx851z
28.11.2009, 23.00
Runko on 18" ja satulatolppa 350mm. Mulla on pituutta 179cm ja jalan sisämitta on 84cm. Tota tolppaa on putken sisällä vielä muutama sentti ennen minimimerkintää, ja tossa satula on siis korkeimmassa mahdollisessa asennossa. Pölhöilyä varten sitä vois pudottaa vielä muutaman sentin.

OK, kiitos vastauksesta. Olen samanmittainen, joten pitäisi riittää. Näytti vain jotenkin kovin pitkältä tuo satulaputki lähettämässäsi kuvassa.

Ola
28.11.2009, 23.05
BTW. yllättävän kevyt tommonen oranki kesäkausi... taitaa vaan olla pakattu niin rankasti?

456 summer season 1,62kg? 456 painaa yleensä 2,5kg ja summer season on vielä ohentamatonta putkea. Vai olenko missannut jotain?

zippo
28.11.2009, 23.36
kalavaaka.

Paljonko Ragleyt ja Coticit painaa?
Mahtuuko paksut renkaat pyörimään jossain keposassa hardtailin takahaarukassa?

JiiPee
28.11.2009, 23.45
Hirvee oli uhoaminen ja rautaan ei kannata rakastua, mutta nyt... kehtaanko edes myöntää... no menkööt... vahasin rungon. Kohta varmaan alan pesemään fillareita.

No huh, ton täytyy olla kuvamanipulaatio tai sitten XS-runko. Btw, onks toi joku OP-kiinteistökeskuksen liisaripöörä? Mä pistän fillarin klitsussakin lukkoon, niin ei tarvi jatkuvasti sitä "vahata".

juminy
28.11.2009, 23.49
456 summer season 1,62kg? 456 painaa yleensä 2,5kg ja summer season on vielä ohentamatonta putkea. Vai olenko missannut jotain?http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=50&pictureid=2776

Taitaa siitä reilu kilo puuttua...

Mahtuuko paksut renkaat pyörimään jossain keposassa hardtailin takahaarukassa?Zyankalissa mulla on vissiin 2,3" FA:t. Ja se massaa sen 1,6kg ehkä. En tiedä onko kevyt, mutta ainakin noihin ruosteenkerääjiin verrattuna on. Ei taida kyllä olla paksutkaan.

Toi Huoneistokeskuksen fillari lienee kiinteistönvälittäjän punnitsema.

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=50&pictureid=2777

JiiPee
28.11.2009, 23.58
Ei kande uskoo kaikkee mitä netissä näkee, todellinen SS:n paino lienee siinä 2,85kg (kalavaakalla punnittuna). Ihqu matto siellä rööödsannalla.

JiiPee
29.11.2009, 00.45
Bäk in pisnes, täällä kasattiin 20" summer season osin uusista, osin vanhoista pärtseista. 193 on pituutta ja ajoasento tuntuisi ensihätään passelilta. Pitää katsoa vielä mitkä tuon stemmin speksit oli (dementia). 2,3 FA pyörii haarukassa vaivatta. Etuvaihtajaa huutelee vielä.

http://jiipeen.otokset.fi/kuvat/Kaikenmaailman+s%E4l%E4t/No-One+SS/On-One+summer+season..jpg/_small.jpg

Dokumentaatio: SS (http://jiipeen.otokset.fi/kuvat/Kaikenmaailman%20s%E4l%E4t/No-One%20SS/)

Kuntoilija
29.11.2009, 12.28
Ikuna ei On One teräsrunko voi painaa alle kahta kiloa.
Oma Rock Lobster 853 materiaalista painoi vissiin 2.050 kg ja
sitä on kevyeksi teräsrungoksi kehuttu. Eli hipo mtb-teräsraami
voi vissiin painaa hilkun alle kaksi kiloa.

Mutta onhan noissa On Onessa nyt upeat värit verrattuna vanhaan aikaan. Tulossa heiltä on vaikka mitä runkorintamalla. Muovia eri muodoissa ja jo Brantin aikaan suunnitelmissa ollut täpärirunko on nyt ihan oikeasti tulossa vuonna 2010 ? Hinta on sille luvattu olevan On Onemainen eli
edullinen.

Lobsterissa alkaan kyllä ahistamaan yli 2,25 rengas.

simojoki
29.11.2009, 14.31
18" slotdropout Inbred painaa 2,2kg.

juminy
29.11.2009, 15.17
...täpärirunko on nyt ihan oikeasti tulossa vuonna 2010 ? Hinta on sille luvattu olevan On Onemainen eli
edullinen.Ai sitä toi kiinteistönvälittäjä kuolaa kun höpisi jo jotain vaihtamisesta.
Eli hipo mtb-teräsraami...Teräs on peräss'.

EN 14766 ja 456: teräs->lujitemuovi?

maugga
29.11.2009, 20.21
Mulla on 18 tuuman runko ja Eastonin EA30 35 cm satulaputki, mahtaakohan riittää kun olen 179 pitkä.

Riippuu jalkojen pituudesta. Itse olen saman mittainen, mutta jalkoja kun on suhteettoman paljon (sisäsauma 89cm), niin hankin samaan runkoon 400mm tolpan. Varastossa ollut 350mm olisi ollut auttamatta lyhyt. Satulapukea keskiön keskeltä putken päähän on ~455mm (runko siis 18" slot dropout Inbred).

xx851z
29.11.2009, 22.50
Riippuu jalkojen pituudesta. Itse olen saman mittainen, mutta jalkoja kun on suhteettoman paljon (sisäsauma 89cm), niin hankin samaan runkoon 400mm tolpan. Varastossa ollut 350mm olisi ollut auttamatta lyhyt. Satulapukea keskiön keskeltä putken päähän on ~455mm (runko siis 18" slot dropout Inbred).

Mittailin jalan sisämittaa ja sain 84 tai 85 cm joten 350 mm luultavasti riittää. Lisäksi tuo Brooksin penkki on kohtalaisen korkea ja auttanee asiaa verrattuna noihin mataliin malleihin.

hartsu
30.11.2009, 00.09
Kasaus on minullakin nyt loppusuoralla.
Ketjulinjaa olen säätämässä, osaisko joku sanoa kuinka paljon tuollainen 29" Inbredin teräsrunko notkuu poljettaessa eli riittääkö 1,5mm eturattaan ja haarukan väliin?
Itsellä painoa 80kg ja jalat aika heiveröiset joten mitään kauheita voimia ei ole liikkeellä.

mjh78
30.11.2009, 01.23
Kasaus on minullakin nyt loppusuoralla.
Ketjulinjaa olen säätämässä, osaisko joku sanoa kuinka paljon tuollainen 29" Inbredin teräsrunko notkuu poljettaessa eli riittääkö 1,5mm eturattaan ja haarukan väliin?
Itsellä painoa 80kg ja jalat aika heiveröiset joten mitään kauheita voimia ei ole liikkeellä.

On-onen sivuilla lukeepi seuraavaa:

BB shell is 68mm wide and English Threaded. I don’t know what length BB axle you need, please ask your crank manufacturer - the chainline needs to be 50mm (normal for HT2 cranks).
Chainline, again, should be 50mm min. Smaller will mean your chainrings hit the chainstays. We did this to optimise tyre clearance with a nod to modern standards. Yes - they do have less chainring clearance than older inbreds. But yes - they have more tyre clearance and better durability too.

steelmän
30.11.2009, 12.18
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=50&pictureid=2776

TÖRKEEN (hienon) värinen ....... mistähä mulle saatais ku nyt ei ole pyöriä kuin 5 .... B-)

juminy
30.11.2009, 12.39
TÖRKEEN (hienon) värinen ....... mistähä mulle saatais ku nyt ei ole pyöriä kuin 5 .... B-)Värikartan nähtyäni jouduin hirveellä kiireellä myymään ite yhen fillarin pois, että pääsin tilaamaan.

steelmän
30.11.2009, 13.28
....... sun pitää hankkia Nokian 6700 Pink Illuvial että tulee trendiväri muille selväksi ....

koppihelsinki
30.11.2009, 17.30
kalavaaka.

Mun Ragley Blue Pig 16" painaa karvan verran alle 2.5 kg. Chainstay on suunniteltu silleen, että kakspuolikkaat pitäis pyöriä helposti.

Igor Pavlovits
30.11.2009, 18.35
Mun Ragley Blue Pig 16" painaa karvan verran alle 2.5 kg. Chainstay on suunniteltu silleen, että kakspuolikkaat pitäis pyöriä helposti.
Ootko ollut tyytyväinen Siniseen Possuun?

Olis tarkoitus hankkia samanmoinen (tai on one) talvikeleille. Geometria tuossa näyttää olevan melko samanlainen kuin 456:ssa, joten onkohan tuossakin 16 tuumanen parempi 1.8 metriselle?
Paljonko sulla on pituutta?

juminy
30.11.2009, 21.28
....... sun pitää hankkia Nokian 6700 Pink Illuvial että tulee trendiväri muille selväksi ....Minä kun ostin tuon juuri siksi, että se on niiiiiin last season.

mjh78
01.12.2009, 01.02

Tää näyttää aika mielenkiintoiselta: http://www.bikeradar.com/news/article/first-look-on-ones-new-499-carbon-hardtail-24158

Pitäis mahtua 2.5" rengas taakse.

koppihelsinki
01.12.2009, 16.43
Ootko ollut tyytyväinen Siniseen Possuun?

Olis tarkoitus hankkia samanmoinen (tai on one) talvikeleille. Geometria tuossa näyttää olevan melko samanlainen kuin 456:ssa, joten onkohan tuossakin 16 tuumanen parempi 1.8 metriselle?
Paljonko sulla on pituutta?

Rakennan pyörää parhaillaan. Siitä tulee single speed -look Alfinen 8v. takanavalla.

Olin ensin taittumassa On-Onen Inbrediin, mutta Ragley tuntui geometrian mukaan olevan vikkelämpi kuin Inbred. Olisikohan Possussa ollut lyhyempi akseliväli, tai jotain...

Olen 178 cm. Tässä on melko tiukka cocpit, mutta suosittelivat Ragleylta silti 16" mulle. Muistaakseni Inbred on väljempi.

tomibert
01.12.2009, 16.56
Oma 16" Inbred 456 tuntuu kyllä todella ketterältä, ei kuitenkaan mitenkään liian lyhyeltä. Jos tuosta vielä ketteryys lisääntyisi niin muuttuisin tuotapikaa matkustajaksi :D

Kokeilin jo huvikseni miten isompi rengas mahtuisi runkoon. Normaalisti takana pyörii 2.3" NBX. Testikiekko löytyi keinuhevosesta (Spessu SX Trail): Mavic 832-vanteella NBX 2.5" mahtuu Inbrediin että heilahtaa, jopa paremmin kuin SX Trailiin.

- Tomi

simojoki
01.12.2009, 17.05
Rakennan pyörää parhaillaan. Siitä tulee single speed -look Alfinen 8v. takanavalla.

Olin ensin taittumassa On-Onen Inbrediin, mutta Ragley tuntui geometrian mukaan olevan vikkelämpi kuin Inbred. Olisikohan Possussa ollut lyhyempi akseliväli, tai jotain...

Samat on mitat, vaakaputki, chainstay, jne.. paitsi Ragleyssä on vielä loivempi keulan kulma.

Alfine tulee ketjunkiristäjällä?

koppihelsinki
01.12.2009, 18.10
Samat on mitat, vaakaputki, chainstay, jne.. paitsi Ragleyssä on vielä loivempi keulan kulma.

Alfine tulee ketjunkiristäjällä?

Hyvä tarkennus. Muistaisin, että satulaputken kulma ja keulan loivempi kulma on se juttu Ragleyssa. Tämä siis lukemieni testien perusteella. Pitää päästä itse kokeilemaan...

Alfine ei tule ketjunkiristäjällä, laitan Trickstuff (http://www.trickstuff.de/index.php?p=d110de1) keskiön.
(http://www.trickstuff.de/index.php?p=d110de1)

koppihelsinki
01.12.2009, 18.18
Oma 16" Inbred 456 tuntuu kyllä todella ketterältä, ei kuitenkaan mitenkään liian lyhyeltä. Jos tuosta vielä ketteryys lisääntyisi niin muuttuisin tuotapikaa matkustajaksi :D
- Tomi

Hehe! Tuota itsekin pähkäilin kun otin kuivatyypit Ragleylla. Aika tiukalta vaikutti. Noh, rakennetaan valmiiksi ensin ja valitetaan sitten tarvittaessa :).

koppihelsinki
01.12.2009, 18.23
NBX 2.5" mahtuu Inbrediin että heilahtaa,

- Tomi

Mistä hankit tuon kokoisen NBX:n?

juminy
01.12.2009, 23.48
Iliman etuvaeihtajjoo tulj kakstoesta pilikku kaheksan killoo. 70mm stemmi ja meenasin eka, että lyhyt tulj (18" runko ja 180cm, 84cm spede), mutta ehkä tuo männöö. Oesko jopa sopivaki kerrannii. No sepä jiä kahottavaks. Niinku kuvatki - noen niinku vihijjeeks.

tomibert
01.12.2009, 23.51
Mistä hankit tuon kokoisen NBX:n?

Kolme paria noita on ollut, yksi on tullut suoraan tehtaalta tilaamalla, kaksi CRC:stä.
Valmistus on tainnut jo loppua joten saatavuus voi olla nykyään kehno. Harmi, sillä tuohan on ihan loistava rengas.

- Tomi

JiiPee
02.12.2009, 00.18
Vuan kylläpä tuil Juminyn villarista meleko äkkimakkeen näköne, herkemmältä suattaapi hoosuun sutkahtoo, niihhän tuo ippanan imelälle näättää, oekeen silimee häekässöö. Kevyttii on ruoja, melekeen yhtä keponen ku suhkupieru.

http://jiipeen.otokset.fi/kuvat/Kaikenmaailman+s%E4l%E4t/No-One+SS/12%2C84+kg..jpg/_small.jpg

http://jiipeen.otokset.fi/kuvat/Kaikenmaailman+s%E4l%E4t/No-One+SS/Siin%E4p%E4+ne+retliinit+on..jpg/_small.jpg

http://jiipeen.otokset.fi/kuvat/Kaikenmaailman+s%E4l%E4t/No-One+SS/On-one+inbred+456+18+inch..jpg/_small.jpg

Kuntoilija
02.12.2009, 22.53
Ettei vaan herrat ole sateenkaariporukan kanssa marssille menossa :p.

Ei vaan, upeat on värit ja kumpi vaan kelpaisi myös mulle.

M.S
03.12.2009, 11.16
Sattuisko kukaan tietämään, jos jossain pyörisi ylimääräisiä inbredin irrotettavia jarrutappeja? ;)

steelmän
03.12.2009, 12.53
Näemmä toi purppura on mennyttä tuossa 26' koossa, 29' näemmä saa, ihme homma. Toisaalta kun muistaa mitä noi rungot joskus makso niin nyt 150 puntaa tuntuu kyllä HALVALTA,se hiilarihaarukkakin on melkeen saman ..... purppura 26:sena ois kait saannut
aikaan tilauksen B-) kun tuon nykyisen sinkulan keula ja putki on hieman matala ja sen 'editoiminenkin' tulee kalliiksi, siitä hyvä veruke uuden hankintaan ....

JiiPee
03.12.2009, 23.03
Siitä se lähti purppuralla pyörällä pimmeeseen mehtään, kypärän remmit ja sramit vaan retkotti. On se hurja. Meleko epeli, liekkö ees sopiva ollu...pyöräpä meinaan?

juminy
04.12.2009, 00.02
Oliskohan kerrankin osunut joku kohdalleen, vai odotteleeko se karu totuus vielä paljastumistaan. Siihen vois ehkä laittaa sentin pidemmän stemmin elikä kaheksansenttisen, mutta tiedä sitten.... vaikka kasais toisen samanmoisen sillä kaheksansenttisellä, niin olis parempi vertailla...

kanttiinin tollo
04.12.2009, 00.06
Että oikein sentin ero stemmissä kahden pyörän välillä? :D

Minä kun luulin, että omat puuhat on erikoisia kun kahteen samanlaiseen runkoon on väsätty fillaria, mutta joo.. näissä omissa nyt kuitenkin on osavalinnoissa isoja eroja kautta linjan. Painoeroakin ainakin kilo, luultavasti enemmän. :p

juminy
04.12.2009, 00.24
Että oikein sentin ero stemmissä kahden pyörän välillä? :DPaljon vai vähän? Jos pidemmällä varustetusta tulis 9 ja toisesta 2x9... niin... tuollahan olis 29äriäkin ja nurkissa pyörii ylimääräiset ärikiekot ja satkuksi pidennettävä ärikeula... no eipä hätäillä.

http://learnsomethingnewtoday.us/wp-content/uploads/2008/07/inbreeding.jpg

dILETANTTI
04.12.2009, 00.34
Hyvä tarkennus. Muistaisin, että satulaputken kulma ja keulan loivempi kulma on se juttu Ragleyssa. Tämä siis lukemieni testien perusteella. Pitää päästä itse kokeilemaan...

Alfine ei tule ketjunkiristäjällä, laitan Trickstuff (http://www.trickstuff.de/index.php?p=d110de1) keskiön.
(http://www.trickstuff.de/index.php?p=d110de1)
Trickstuff ei ilmeisesti muuta ketjulinjaa? Alfinen kanssa ei ole paljon säätövaraa. Omassa kasausprojektissa (Indred + Alfine) ketjulinja on suora, kun Alfinen ratas käännettynä toisinpäin ja 121 mm Octalink-keskiö Deoren kammilla. No toisaalta prikoilla saa keskiön päässä pelattua joitain millejä. Alfinen normaali ketjulinja (42 mm) on ainakin Inbredin rungossa liian keskellä.

juminy
04.12.2009, 18.32
Öö... öööh... mites toi chaintug? Jos on tommoset (http://www.on-one-shop.co.uk/acatalog/info_WPOOMODELFSB8.html) ja sit semmonen (http://www.on-one-shop.co.uk/acatalog/info_FSOOCT.html). Niin tuollahan sanotaan, että vain 10mm ja sitten, että QR. Että tota? Spelar?

JiiPee
04.12.2009, 19.04
Sain semmosen käsityksen että toimii QR eli pikalinkun kanssa ok, kuin myös 10mm läpiakselinkin kanssa.
Olikohan noi 456:t liian pitkään vierekkäin....

http://images.wikia.com/openserving/sports/images/c/c0/Inbred.jpg

hartsu
04.12.2009, 20.03
Trickstuff ei ilmeisesti muuta ketjulinjaa? Alfinen kanssa ei ole paljon säätövaraa. Omassa kasausprojektissa (Indred + Alfine) ketjulinja on suora, kun Alfinen ratas käännettynä toisinpäin ja 121 mm Octalink-keskiö Deoren kammilla. No toisaalta prikoilla saa keskiön päässä pelattua joitain millejä. Alfinen normaali ketjulinja (42 mm) on ainakin Inbredin rungossa liian keskellä.

Minkä kokoista eturatasta meinaat käyttää ?
Sovittelen juuri ketjulinjaa ja jos haluan suoran ketjulinjan Alfinen navan ja kampien kanssa niin menee ratas aika lähelle runkoa. Ratas on 39 piikkinen ja kuvassa ketjulinja on säädetty 47,5mm. Väliä jää 1,5mm. toivottavasti ei raavi runkoa.
http://farm3.static.flickr.com/2592/4158298508_c7796794e6_t.jpg (http://farm3.static.flickr.com/2592/4158298508_c7796794e6_b.jpg)
Tuossa myös muutama kuva On-One chaintug/Alfine lukkoprikkavirityksestäni. Kuvissa vielä väärät lukkoprikat, noilla vaijeri osoittaisi ylöspäin.
http://farm3.static.flickr.com/2778/4041848347_74b012126d_t.jpg (http://farm3.static.flickr.com/2778/4041848347_bb998d0810_o.jpg)
http://farm4.static.flickr.com/3484/4041848351_684b102632_t.jpg (http://farm4.static.flickr.com/3484/4041848351_34444e190c_o.jpg)
http://farm4.static.flickr.com/3499/4041848353_0708929054_t.jpg (http://farm4.static.flickr.com/3499/4041848353_e15093aac4_o.jpg)
http://farm3.static.flickr.com/2775/4041848355_bbee8d765e_t.jpg (http://farm3.static.flickr.com/2775/4041848355_bbee8d765e_b.jpg)

xx851z
04.12.2009, 23.41
Sovittelen juuri ketjulinjaa ja jos haluan suoran ketjulinjan Alfinen navan ja kampien kanssa niin menee ratas aika lähelle runkoa. Ratas on 39 piikkinen ja kuvassa ketjulinja on säädetty 47,5mm. Väliä jää 1,5mm. toivottavasti ei raavi runkoa.
http://farm3.static.flickr.com/2592/4158298508_c7796794e6_t.jpg (http://farm3.static.flickr.com/2592/4158298508_c7796794e6_b.jpg)
Tuossa myös muutama kuva On-One chaintug/Alfine lukkoprikkavirityksestäni. Kuvissa vielä väärät lukkoprikat, noilla vaijeri osoittaisi ylöspäin.
http://farm3.static.flickr.com/2778/4041848347_74b012126d_t.jpg (http://farm3.static.flickr.com/2778/4041848347_bb998d0810_o.jpg)
http://farm4.static.flickr.com/3484/4041848351_684b102632_t.jpg (http://farm4.static.flickr.com/3484/4041848351_34444e190c_o.jpg)
http://farm4.static.flickr.com/3499/4041848353_0708929054_t.jpg (http://farm4.static.flickr.com/3499/4041848353_e15093aac4_o.jpg)
http://farm3.static.flickr.com/2775/4041848355_bbee8d765e_t.jpg (http://farm3.static.flickr.com/2775/4041848355_bbee8d765e_b.jpg)

Miten se nyt oikein on, kun olen muistavinani,että Inbredien rungoista nimenomaan sanotaan että minimi ketjulinja on 50 mm. Se 42 mm kuullostaa kovin vähältä ja varmaankin menee läheltä runkoa.
Minulla on samanlaiset chaintugit hankittuna ja vaihdoin SLX-napaan 185 mm pitkän akselin pikalinkkuakselin tilalle. Tuntuu muuten aika vaikealta löytää sopivia muttereita Shimanon 10 mm akseliin, epäilen että siinä on jokin ihme pieninousuinen kierre. Pengoin paikallisen pyöräliikkeen varaston ja takapihan romupyörät läpi eikä vaan meinaa löytyä sopivia.

juminy
05.12.2009, 00.12
Minulla on samanlaiset chaintugit hankittuna ja vaihdoin SLX-napaan 185 mm pitkän akselin pikalinkkuakselin tilalle. Tuntuu muuten aika vaikealta löytää sopivia muttereita Shimanon 10 mm akseliin, epäilen että siinä on jokin ihme pieninousuinen kierre. Pengoin paikallisen pyöräliikkeen varaston ja takapihan romupyörät läpi eikä vaan meinaa löytyä sopivia.Oliko pikalinkussa jotain ongelmaa tugsujen kanssa? Vai muistako syistäkö 10mm ja mutterit?

dILETANTTI
05.12.2009, 01.13
Sovittelen juuri ketjulinjaa ja jos haluan suoran ketjulinjan Alfinen navan ja kampien kanssa niin menee ratas aika lähelle runkoa. Ratas on 39 piikkinen ja kuvassa ketjulinja on säädetty 47,5mm. Väliä jää 1,5mm. toivottavasti ei raavi runkoa....
Mulla (tai siis vaimolla) 32 ratas edessä, joten tilaa on riittämiin.

xx851z
05.12.2009, 07.38
Oliko pikalinkussa jotain ongelmaa tugsujen kanssa? Vai muistako syistäkö 10mm ja mutterit?

Niitä chaintugeja on ilmeisesti kahta mallia ja On-Onen varastossa oli vain mutterillisen mallin tugeja. Tilasin sellaiset ja hankin akselin, että ainakin varmasti saa mahtumaan ja keskitettyä molemmat tugit kunnolla. Akselin mukana tuli ylimääräiseksi jääneet mutterit, joilla kiristetään kartiot, mutta ne on melko kapeat. Hätätilassa täytyy käyttää niitä jos ei muuta löydy.

juminy
05.12.2009, 12.14
Niitä chaintugeja on ilmeisesti kahta mallia ja On-Onen varastossa oli vain mutterillisen mallin tugeja.Ajattelin, ettei niitä olisi kuin yhtä mallia kun en muita löytänyt ja solid axle version kuvauksessa sanotaan, että toimii pikalinkun kanssa, vaikka muuta joku väittääkin. Eiköhän ne skulaa tai saa skulaamaan.

koppihelsinki
06.12.2009, 00.33

Hyviä pointteja sulla.

Trickstuff ilmestyi loppuviikosta ja nyt sitä ihmetellään. Asennushomman pitäisi olla plug 'n play, niin sanotusti, mutta joidenkin kampien kanssa pitänee "säätää".

Tarkoitus on laittaa kiinni Saintin kiilloitetut kammet ja valmius on sorvata pikkurattaan kiinnityskorvakkeista millejä pois. Exzentrikerin laippa on epäkeskon vuoksi sen verran suurempi, että spiderissa olevat kiinnitykset tulevat silmämääräisesti mitattuna ottamaan kiinni.

Jos helahoito mättää kejulinjasta, niin saas nähdä. Tämän hetkisen käsityksen perusteella homman pitäisi toimia.

dILETANTTI
06.12.2009, 00.49
Hyviä pointteja sulla.

Trickstuff ilmestyi loppuviikosta ja nyt sitä ihmetellään. Asennushomman pitäisi olla plug 'n play, niin sanotusti, mutta joidenkin kampien kanssa pitänee "säätää".

Tarkoitus on laittaa kiinni Saintin kiilloitetut kammet ja valmius on sorvata pikkurattaan kiinnityskorvakkeista millejä pois. Exzentrikerin laippa on epäkeskon vuoksi sen verran suurempi, että spiderissa olevat kiinnitykset tulevat silmämääräisesti mitattuna ottamaan kiinni.

Jos helahoito mättää kejulinjasta, niin saas nähdä. Tämän hetkisen käsityksen perusteella homman pitäisi toimia.
Raportoi tuloksesta. Olin jo lähellä tilata tuota Trickstuffia GF Paragonin sinkulointiin, mutta päätin vielä pitää sen vielä vaihteellisena. Yksi maastosinkula riittäköön.

Ihan vaan huomiona, että Jenkkifirma Forward Components tekee vastaavaa kuin Trickstuff. FC:n tuote ei vaan pelaa kuin 68 mm keskiölle, kun taas Trickstuffin pitäisi kai pelata 68 mm sekä 73 mm.

http://forwardcomponents.blogspot.com/

xx851z
06.12.2009, 18.15
Ettei vaan herrat ole sateenkaariporukan kanssa marssille menossa :p.

Ei vaan, upeat on värit ja kumpi vaan kelpaisi myös mulle.

Vieläköhän ehtii mukaan, eikö sateenkaaressa ole vihreätäkin ja tämä on minun pride and joy:D. Ei auta nyt kiirehtiä tämän kanssa, muuten tulee saman näköisiä kakaroita kuin tuossa kuvassa...

http://i187.photobucket.com/albums/x214/xx851z/inbred1.jpg (http://i187.photobucket.com/albums/x214/xx851z/inbred1.jpg)
http://i187.photobucket.com/albums/x214/xx851z/IMG_0133_edited-1.jpg
(http://i187.photobucket.com/albums/x214/xx851z/IMG_0133_edited-1.jpg)

juminy
06.12.2009, 19.07
Hyvin sopii tuo musta keula. Renkaista puhumattakaan.

Tietääkö muuten joku ovatko "deep pink" ja "purple" sama väri noissa on-onen kotkotuksissa? Wikipedia kertoo, että purppurapyörällä ei pääse sateenkaariajoihin.

xx851z
06.12.2009, 20.23
Hyvin sopii tuo musta keula. Renkaista puhumattakaan.

Tietääkö muuten joku ovatko "deep pink" ja "purple" sama väri noissa on-onen kotkotuksissa? Wikipedia kertoo, että purppurapyörällä ei pääse sateenkaariajoihin.

Kiitos, hienoja pyöriä on nuo deep thro.. eikun pink ja oranssi.
Huomaa että jätkillä on ollut hauskaa tehdessään nettisivuja ja keksiessään tuotteiden nimiä, pompinollakin oli yllättävä merkitys. Nykyinen värikarttakin on miltei suoraan Rainbowflag:).
http://www.crwflags.com/FOTW/FLAGS/qq-rb_h.html

Esimerkiksi SJS cyclesin tai sakemannien Rotorbikesin sivut on paljon tiukkapipoisemmat vaikka Taiwanin putkirunkoja myyvätkin

JiiPee
06.12.2009, 23.01
Wikipedia kertoo, että purppurapyörällä ei pääse sateenkaariajoihin.

Tsot tsot, älä yritä. Wikipedia:

"Purppuraiset sateenkaaret
Joskus nähdään myös purrpuraisia sateenkaaria.Ne ovat liittyneet auringon nousuun ja myös ilmeisesti pieniin pisaroihin kun sumua on havaittu."

xx851z@ Vihreä sopii sateenkaareen kuin sialle otsatukka, komia. Ollaanko sitä minkäkokoisia, jos saan kysellä?

xx851z
06.12.2009, 23.16
xx851z@ Vihreä sopii sateenkaareen kuin sialle otsatukka, komia. Ollaanko sitä minkäkokoisia, jos saan kysellä?

Pituus 179 ja koiven sisämitta jotain 84 nurkilla. Voi olla ettei tuon pyörän ohjaamo ole vielä aivan kohdallaan etenkin stemmin pituuden ja korkeuden suhteen. Tankoa kavensin molemmista päistä 4.5 cm. Ei kylläkään vaikuttanut hullummalta kun istahdin satulassa vaikka polkimia ei ollutkaan. Tarkoitus on tehdä työmatkapyörä, ei mitään sen kummempaa.

JiiPee
06.12.2009, 23.24
Ah, selasinkin tätä tonne taaksepäin ja siellähän olitkin jo mittasi maininnut (me dummy). Persoonallinen työmatkakulkine on kyllä tulossa, laitahan sitten kuva tänne kun hyrrä on kasassa.

Kuntoilija
06.12.2009, 23.24
We love Steel. We still have 456 frames coming in until Jan. 3 containers are arriving next week. We have not decided if it is worth having a heavy 456 to pass a Lab test for CEN?? We do not have problems in the REAL riding world!?! If the 456 comes back it will have changes
Comment by Stevo — December 4, 2009 @ 12:45 pm (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/#comment-25752)

Voi poijaat, pitää hyvä huoli nyt noista 456:sta. Niistä taitaa tulla
kohta keräilykamaa.

juminy
06.12.2009, 23.52
Voi poijaat, pitää hyvä huoli nyt noista 456:sta. Niistä taitaa tulla
kohta keräilykamaa.Mitä ei saada rikki sen ruoste raiskaa. Mut eiköhän noi jonkun aikaa vielä mene täydestä kuin väärä raha. Perhana kun pääsis vielä ajamaankin. Viikonloppu meni flunssassa.

Shimaani
06.12.2009, 23.59
Koska ja missä on sukukokous? :)

Kuntoilija
07.12.2009, 00.08
Mäkin voin tulla sukukokoukseen, onhan mulla sentään On One
villatakki. ;)

juminy
07.12.2009, 00.09
Sukukokous kuulostaa vähän uhkarohkealta ottaen huomioon noiden nykyisen lisääntymisvauhdin. Tulee vielä city-inbred -ongelma.

Mut ilmoitelkaa sitten kun on, niin tullaan jos päästään.

steelmän
07.12.2009, 00.20
Pituus 179 ja koiven sisämitta jotain 84 nurkilla. Voi olla ettei tuon pyörän ohjaamo ole vielä aivan kohdallaan etenkin stemmin pituuden ja korkeuden suhteen.

Kertooko tarina runkosi koon?

Itse olen 177 cm/ inseam 80 cm ja joskus istunut 16' pelin päällä, ois kait mulle se tattis (vaatisi sen 400 mm satulatolpan kyllä) jos pitää hieman kaulaputkea ja späissäreita muutamia, ei kumminkaan ihan noin paljoa ku sulla.

xx851z
07.12.2009, 08.15
Kertooko tarina runkosi koon?

Itse olen 177 cm/ inseam 80 cm ja joskus istunut 16' pelin päällä, ois kait mulle se tattis (vaatisi sen 400 mm satulatolpan kyllä) jos pitää hieman kaulaputkea ja späissäreita muutamia, ei kumminkaan ihan noin paljoa ku sulla.

Rungon koko oli kerrottu jatkokertomuksen osassa 134, eli 18'. Tuossa keulassa oli putkea runsaasti, otin noin 4 cm pois ja vieläkin jäi paljon jäljelle.

xx851z
07.12.2009, 08.44
Koska ja missä on sukukokous? :)

Amerikkalaiset jos ketkä ymmärtävät suvun merkityksen, nyt suosikkiserkun kuvan saa jo Sterling hopeisena liimattavaksi keulaputkeen, hinta 95$.
http://www.headbadges.com/catalog/i46.html

http://i187.photobucket.com/albums/x214/xx851z/on-one.jpg

steelmän
07.12.2009, 09.39
Rungon koko oli kerrottu jatkokertomuksen osassa 134, eli 18'. Tuossa keulassa oli putkea runsaasti, otin noin 4 cm pois ja vieläkin jäi paljon jäljelle.

Onko tuo Surlyn keula korkia 26' vai peräti ihan 29' tarkotettu? On toooodella ilmavan näkönen, varmaan rento ajoasento.

xx851z
07.12.2009, 10.10
Onko tuo Surlyn keula korkia 26' vai peräti ihan 29' tarkotettu? On toooodella ilmavan näkönen, varmaan rento ajoasento.

Pohdiskelin Surlyn 1x1 ja Instigatorin keulojen välillä ja päädyin jälkimmäiseen. Molemmissa oli 43 mm rake mutta Instingatorin axle to crown 447 mm ja vastaavuus 100mm joustokeulaa, kun 1x1 oli 413 ja vastaavuus oli 80 mm. Kumpikin on tarkoitettu 26' rungolle.
Painoa on ruokottomasti, keula on tehty neuvostoliitosta tutulla ajatuksella "kun insinööritaito loppuu niin rauta alkaa". Olen tyytyväinen ensituntuman perusteella ja ilmava ajoasento sopii työmatkakäyttöön

Mika K
07.12.2009, 14.15
Amerikkalaiset jos ketkä ymmärtävät suvun merkityksen, nyt suosikkiserkun kuvan saa jo Sterling hopeisena liimattavaksi keulaputkeen, hinta 95$.
http://www.headbadges.com/catalog/i46.html

Uiui! Täysin turha härpäke fillariin ja kerpeleen kalliskin vielä, mutta silti tekis mieli tilata. Taitaa fillarilla olla ihan rungon nimen mukainen omistaja.. ;)

GTJamppa
09.12.2009, 21.45
Siinä yksi inbred lisää, Barry White -mustana. Keulana lyhyempi versio Surly 1x1:stä, muut osat mitä sattuu, ei mitään hifiä mutta uutta kuitenkin.

Kuvasta ei oikein jostain syystä nää mitään, mutta vaihteisto on sramin ja jarrut avidin mekaaniset, jotka ovat todella hyvät, onneksi en ostanut hydraulisia. Aluksi ajattelin että mikä ihmeen lastenrunko tämä on, tulikohan sieltä nyt 16" vahingossa, mutta kai se sitten 18" on, ainakin pystyputken yläpäähän mitattuna. Stemmin alle piti kanssa latoa prikkoja kun ohjainputki on niin tynkä. Myös satulatolpan otin varmuuden vuoksi 400 mm pitkänä, että sai sen reilusti vaakaputken alle ulottumaan, kun sitäkin pitää sojottaa metritolkulla. Kuvassa se itse asiassa näyttää ihan järkevältä vielä, en oo vaan tottunut noin mataliin runkoihin.

Tuntuu aikä jyrältä verrattuna cyclocrossiin, mutta johtuu osin renkaista ja maastopyörähän tuo on, vaikka työmatkoja mm. olen ajatellut polkea, tosin talvella jos joskus lunta tulee ja polut on jäässä, voi tollasellä päästä ihan hyvin etenemään. 29" tuumainen vastaava ois varmaan vielä hauskempi...

http://i205.photobucket.com/albums/bb92/jpiiroin/kuvat/inbred.jpg

xx851z
09.12.2009, 22.25
Siinä yksi inbred lisää, Barry White -mustana. Keulana lyhyempi versio Surly 1x1:stä, muut osat mitä sattuu, ei mitään hifiä mutta uutta kuitenkin.

Kuvasta ei oikein jostain syystä nää mitään, mutta vaihteisto on sramin ja jarrut avidin mekaaniset, jotka ovat todella hyvät, onneksi en ostanut hydraulisia. Aluksi ajattelin että mikä ihmeen lastenrunko tämä on, tulikohan sieltä nyt 16" vahingossa, mutta kai se sitten 18" on, ainakin pystyputken yläpäähän mitattuna. Stemmin alle piti kanssa latoa prikkoja kun ohjainputki on niin tynkä. Myös satulatolpan otin varmuuden vuoksi 400 mm pitkänä, että sai sen reilusti vaakaputken alle ulottumaan, kun sitäkin pitää sojottaa metritolkulla. Kuvassa se itse asiassa näyttää ihan järkevältä vielä, en oo vaan tottunut noin mataliin runkoihin.

Tuntuu aikä jyrältä verrattuna cyclocrossiin, mutta johtuu osin renkaista ja maastopyörähän tuo on, vaikka työmatkoja mm. olen ajatellut polkea, tosin talvella jos joskus lunta tulee ja polut on jäässä, voi tollasellä päästä ihan hyvin etenemään. 29" tuumainen vastaava ois varmaan vielä hauskempi...

Hieno pyörä, tuo musta väri sopii hyvin. Jotenkin runko tuossa värissä näyttää pienemmältä kuin tuo vihreä , vaikka ovat saman kokoisia. Mulle ei tuohon slot dropout malliin mahtuisikaan nuo Avidin mekaaniset. Vääntelin tänään SLX-jarrut, sinkulakitin ja ketjut paikoilleen.
Onnea uudelle pyörälle ja paljon kilometrejä.

mjh78
10.12.2009, 01.48
Yleensä mustat pyörät on todella tylsän näköisiä, mutta toi on komea. Väriyhdistelmä näyttää paljon paremmalta kuin On-Onen sivuilla.

lai
10.12.2009, 07.23
Viimeisen kitinän jälkeen saapui vihdoinkin oma keula ja satulatolpan kiristin Sivaan. ..... On vähän ot, mutta olkoon opiksi kaikille On Onesta tavaraa halajaville, että tässä putiikissa nämä toimitukset on vähän niin ja näin.

Säätäminen jatkuu. Eilen tuli postissa keula nro.2 ja seatclamp nro:2 paikalliseen Sivaan. Lähetein tavarat takaisin Sumujen saarille. Toivottavasti lähettävät edes villapaidan kiitokseksi.

Tomi

mjh78
10.12.2009, 08.51
Säätäminen jatkuu. Eilen tuli postissa keula nro.2 ja seatclamp nro:2 paikalliseen Sivaan. Lähetein tavarat takaisin Sumujen saarille. Toivottavasti lähettävät edes villapaidan kiitokseksi.

Tomi

Heh, mulle tuli kans kaks runkoa eri paketeissa, jätin toisen hakematta matkahuollosta. Pitäis olla jo matkalla takaisin. Taitaa olla kundeilla vähän hässäkkää varaston puolella.

juminy
12.12.2009, 15.15
Maali lähtee näistä aika isoina biitteinä vissiin. Tai ainakin suojaamaton chainstay on jo saanut neljä pienen leppäkertun kokoista reikää pintaansa. Sinänsä ei siis mikään ihme eikä puute, että lähtee - ihmeen isoissa paloissa vaan. Zyankalissa oli kanssa maali ja se kesti kyllä paremmin hakkausta. Tietty alurungon maaleista ei tullut niin välitettyäkään. Täytynee vedellä jotain mitä varastosta löytyy. Vois kokeilla korjailla maalipintaa epoksilla, niin ihq kolhu näkyisi, mutta pinta olisi kuitenkin suojattu. Liskonnahkakin on niiiiiin ruma. Tietty vois ostaa kannullisen mattamustaa ja aina välillä vähän roiskasta johonkin mistä puuttuu.

Hyvä peli kyllä tuo 456. Ehkä jopa oikein hyvä.

hartsu
19.12.2009, 17.04
Mulla siitä tuli tällainen 29" ATB.
Vaihdevipuviritys on vielä hiomista vailla mutta tuntuu että siitä tulee aika hyvä kun vähän vielä säätää paikkaa.

Midge-tanko piti alunperin laittaa mutta kyllästyin odottamaan ja laitoin tuollaisen Jonesin.
http://farm3.static.flickr.com/2755/4197280052_295261e48e_b.jpg
http://farm5.static.flickr.com/4042/4197280058_629b88cc61_t.jpg (http://farm5.static.flickr.com/4042/4197280058_629b88cc61_b.jpg)

mjh78
19.12.2009, 17.31
Midge-tanko piti alunperin laittaa mutta kyllästyin odottamaan ja laitoin tuollaisen Jonesin.

Tyylikäs! Mistäs tota tankoa löytää?

kmw
19.12.2009, 17.48
http://www.jonesbikes.com/h-bar.html
Hinta on aikas suolainen. Hieno kylläkin. Nuukailin ja ostin On-One Maryn http://www.on-one-shop.co.uk/acatalog/info_HBOOMMAB.html

hartsu
19.12.2009, 18.06
Tuo on siis tuo halvempi Titec-J-bar versio (joka ei kovin halpa ollut sekään). Ja vähän sitä jo sahailin sopivaksi.
Singlespeedcentralista (http://www.singlespeed.nl/catalog/index.php) tilasin.

Lisäyksenä vielä että tuo tuli oikeastaan halvemmaksi kuin Midge koska nuo jarrut on vanhasta pyörästä eivätkä ne olisi sopineet Midgeeen kun siihen menee maantiekaffat.

juminy
20.12.2009, 14.24
Tilattu jo aikaa sitten, saapunee joskus. Tommonen (http://www.on-one-shop.co.uk/acatalog/info_FROO29SLT18PU.html).

Reba ja On-onen 29ärikiekot ovat olleet lojumassa jo hyvän tovin. SLX-jarrut pitäis tilata ja XT top-swing -etuvaihtaja. Jos joku jo tietää meneekö SLX tonne perspäähän ok, niin arvostan tietoa. En ole jaksanut vielä etsiä itse kun en ole vielä painanut liipasinta niiden jarrujen osalta.

Saas (http://en.wikipedia.org/wiki/Software_as_a_service) nähdä onko niistä on-onen kiekoista mihinkään. Ne olivat joskus tarjouksessa ja mukana tuli ksb8:t, niin tuli tilattua. Taitaa siitä olla kohta vuosi. Kumit ovat jo Rigissä, mutta kiekoille en keksinytkään käyttöä aikaisemmin.

Reba on 80mm säädössä, mutta pitäis melkein vaihtaa öljyt muutenkin, joten voi olla, että pidennän satkuun. Täytynee nyt kokeilla ensin kaheksansenttisenä kuitenkin.

xx851z
20.12.2009, 14.58
Tilattu jo aikaa sitten, saa nähdä milloin tulee. Tommonen (http://www.on-one-shop.co.uk/acatalog/info_FROO29SLT18PU.html).

Reba ja On-onen 29ärikiekot ovat olleet lojumassa jo hyvän tovin. SLX-jarrut pitäis tilata ja XT top-swing -etuvaihtaja. Jos joku jo tietää meneekö SLX tonne perspäähän ok, niin arvostan tietoa. En ole jaksanut vielä etsiä itse kun en ole vielä painanut liipasinta niiden jarrujen osalta.

Saas (http://en.wikipedia.org/wiki/Software_as_a_service) nähdä onko niistä on-onen kiekoista mihinkään. Ne olivat joskus tarjouksessa ja mukana tuli ksb8:t, niin tuli tilattua. Taitaa siitä olla kohta vuosi. Kumit ovat jo Rigissä, mutta kiekoille en keksinytkään käyttöä aikaisemmin.

Reba on 80mm säädössä, mutta pitäis melkein vaihtaa öljyt muutenkin, joten voi olla, että pidennän satkuun. Täytynee nyt kokeilla ensin kaheksansenttisenä kuitenkin.

Joo, SLX-jarrut menee. Asensin omaan 26-tuumaiseen slot dropoutiin, ei mitään ongelmia. Jarruputkea ei tarvinnut lyhentää, jarruissa ei ollut adaptereita mukana, ostin sopivat 160mm levyille.
Polkimia odottelen saapuvaksi ensi viikolla, sitten on pöörä valmis, lokasuohjien malli on vielä harkinnassa.

juminy
20.12.2009, 15.04
Kiitos varmennuksesta. SLX:t eivät sinällään ole edes mitkään halvat (120e (http://www.bike-discount.de/shop/k495/a10427/slx-disc-brake-br-m-665-set.html) + postit) kun ei tosiaan tule sovitteita eikä levyjä matkassa, mutta kun sattuu olemaan jo levyt ja eteen en tartte edes sovitetta kun ajattelin pärjätä 160mm levyillä.

Kuhan vaan letku riittää, ettei tarvi alkaa vaihtamaan. No eiköhän riitä. Tossa toisessa on Shimanon 575 -jarrut ja niiden letkut oli kyllä aika pitkät ja toisaalta helppo lyhentää. Tuli "tapit ja oliivit" yhtä lyhennystä varten mukana eikä tarvinnut edes ilmata kun varovasti teki. Tai yritti tehdä varovasti, muttei niitä silti ilmata tarvinnut.

lai
20.12.2009, 17.43
Nyt on koeajettu 456. Vaatii vielä pientä hienosäätöä. Jarruina Avid bb7, Keula 140mm Revelation. Muut osat jotain varastosta löytyneitä ylijäämäosia.
Runko 16",kuski 170/77cm. Stemmi 70mm. Noilla ihan ok ajella.
http://www.aijaa.com/img/b/00474/5440544.jpg (http://www.aijaa.com/v.php?i=5440544.jpg)

juminy
20.12.2009, 18.43
Sehän on haaskan näkönen. Oikein hyvä väri. Enpä tuollaista väriä ollut huomannutkaan olevan saatavilla - vaikka koko ajanhan noi tuntuu vaihtuvan kiitettävää kyytiä värit. Bashring on kyllä tarpeettoman iso...

Kuntoilija
20.12.2009, 18.50
Taitaa olla joku customväri toi purple 456:ssa.

Listalla ompi vaan ruskiaa, pinkiä ja sinistä.

Komia väri toi purple ja takuu varmasti kelpaa marssille.

juminy
20.12.2009, 18.55
Komia väri toi purple ja takuu varmasti kelpaa marssille.Hetken löi vapaaratas tyhjää, mutta joo... marssille vaan. Toihan taitaa olla sit sama sävy kuin toi mun isopyörärojekti. Tai sitten ei. Näyttäis noi uudet oranssitkin (http://www.on-one-shop.co.uk/acatalog/info_FROO29SLT18OR.html) kuvissa ihan erilaiselta kuin JiiPeen oranki.

Kuntoilija
20.12.2009, 19.05
On se Jiipeen oranssi upea verrattuna tohon sinapin väriseen.

Taitaa taiwanin pojat vetää jotakin jäännös maalieriä näihin runkoihin,
kun sävyt vaihtelee koko ajan.

xx851z
20.12.2009, 19.32
On se Jiipeen oranssi upea verrattuna tohon sinapin väriseen.

Taitaa taiwanin pojat vetää jotakin jäännös maalieriä näihin runkoihin,
kun sävyt vaihtelee koko ajan.

Jäännösmaalieriä hyvinkin. Aikamoiselta voiton maksimoinnilta tuo vaikuttaa maalien osalta, huippu taisi hiljattain olla tuo summer season raw-versio

http://i187.photobucket.com/albums/x214/xx851z/raw.jpg

Kuntoilija
20.12.2009, 19.42
Raw-mallin myyntipuheessa kyllä sanottiin, että runko tulee ruostumaan
ja nopeasti, mutta kerää sitten vastaavasti respectiä pubin edustalla
parkissa :p.

Tossa Raw:ssa on vain joku surkia lohkeava lakkapinta putken suojana.

zippo
20.12.2009, 19.43
Ainoa oikea väri!Raw

xx851z
20.12.2009, 19.50
Raw-mallin myyntipuheessa kyllä sanottiin, että runko tulee ruostumaan
ja nopeasti, mutta kerää sitten vastaavasti respectiä pubin edustalla
parkissa :p.

Tossa Raw:ssa on vain joku surkia lohkeava lakkapinta.

Katu-uskottavuutta tulee varmasti. Me ei täällä murtoveden ympäröimässä Härmässä edes ymmärretä, kuinka pahaa jälkeä britannian talvi-ilmasto tekee käsittelemättömälle tai heikosti käsitellylle metallipinnalle. Olen joskus nähnyt mp-foorumeilla kuvia ruosteen ja hapettuman raiskaamista konepyöristä. Teräs on kuin meren pohjasta nostettua, alumiini kuin rotan syömää.

juminy
20.12.2009, 19.51
Tossa Raw:ssa on vain joku surkia lohkeava lakkapinta putken suojana.Varmaan sama surkia lohkeava lakkapinta kuin noissa maalatuissa sen hätäseen vedellyn maalin päällä. Näithän itsekin miten isoina paloina suojaamaton chainstay kuoriutuu. Mut ei sillä ole mitään väliä kunhan väri on hyvä ja hinta siedettävä.

Tommosen raa'an suunnittelin jossain vaiheessa viime vuonna teettäväni Peace9rista. En vaan jaksanut selvittää onko kirkasta pulveria. Hyvä, etten jaksanut. Meni varmaan helpommin kaupaksi maaleineen.

Kuntoijallahan menee kohta rautamaastis vaihtoon:
http://www.on-one-shop.co.uk/acatalog/info_FROO456SS18LIM.html

hartsu
20.12.2009, 20.12
Onneksi sain oman runkoni ennen kuin se maalari oli mennyt liuottimista ihan sekaisin :rolleyes:

Kuntoilija
20.12.2009, 20.20
Voi kehveli mikä vihreä !

Komein väri ikinä. Nyt taidat kyllä vedättää, kun sivulla ei moista näy olevan. Vetää jo pipoa korville ja suuntaan Asolaan kätkökuoppaa kaivamaan.

No olihan se siellä ja onneksi oli summer-mallia niin ei tartte tilata. Jos olisi ollut perus 456, niin liki olisi ollut tilaus, niin liki niin liki.

xx851z
20.12.2009, 20.26
Varmaan sama surkia lohkeava lakkapinta kuin noissa maalatuissa sen hätäseen vedellyn maalin päällä. Näithän itsekin miten isoina paloina suojaamaton chainstay kuoriutuu. Mut ei sillä ole mitään väliä kunhan väri on hyvä ja hinta siedettävä.

Tommosen raa'an suunnittelin jossain vaiheessa viime vuonna teettäväni Peace9rista. En vaan jaksanut selvittää onko kirkasta pulveria. Hyvä, etten jaksanut. Meni varmaan helpommin kaupaksi maaleineen.

Kuntoijallahan menee kohta rautamaastis vaihtoon:
http://www.on-one-shop.co.uk/acatalog/info_FROO456SS18LIM.html

Nuo fluorisoivat vihreä ja oranssi olivat Scottin ja Marinin värimaailmaa joskus 91 tai 92 kun ostin ekaa maastopyörääni. Silloin oli tosin mattamustaa mukana

JiiPee
20.12.2009, 21.14
80's
http://www.svguide.com/w05/w05_skifashion6.jpg

http://www.on-one-shop.co.uk/wp-content/uploads/2009/10/456_oj_pers-150x150.jpghttp://www.on-one-shop.co.uk/wp-content/uploads/2009/10/ilpompino_green_pers-150x150.jpghttp://www.on-one-shop.co.uk/wp-content/uploads/2009/10/456_pink_side-150x150.jpg
http://www.on-one-shop.co.uk/wp-content/uploads/2009/10/456_cream_pers-150x150.jpghttp://www.on-one-shop.co.uk/acatalog/FROO456SS18LIM.jpg

http://www.nabacollege.net/student/events_Farmington_80.jpg

xx851z
20.12.2009, 21.21
Hieno kuvallinen potpuri :D

juminy
20.12.2009, 22.31
On kyllä komiaa. Täytyy toivoa, että sieltä vielä se tavallinen 456 tulee oikean värisenä, että päästään maastokätköä tekemään. Niitähän vissiin tulee vika erä noita teräs 456:ia tammikuun alussa. Tai sitten se on vaan markkinointia, "vikat" menee nopeammin kaupaksi...

Shimaani
20.12.2009, 22.36
Ainoa oikea väri!Raw Just nih. :cool: Taisit toi hohtovihreä....

juminy
29.12.2009, 00.34
No niin muumimukisisäsiittoinen sateenkaarikansa! Semmonen tuli nääs mieleen.

Jos ottais eteen. Tommosen (http://www.on-one-shop.co.uk/acatalog/SS_Chainrings.html). Inner positionin.

9 taakse. Eli onk toi 3/32" ja siten hyvin sopiva moiseen? No tottakai on, älä kysele tyhmiä? Maksaa tuplat Shimanoon verrattuna, mutta jos kestäis triplat. Eihän se kyllä mitenkään voi olla mikään rataratas.

JiiPee
29.12.2009, 01.22
Taasko se on ollu serkun kaa?? Osta pois imo, inneri-kinneri. 104 menee slx-ää (http://bike.shimano.com/publish/content/global_cycle/en/us/index/products/mountain/slx/product.-code-FC-M665.-type-.html).
Sama se mitä takana on, kunhan oon viimesenä.
ot. HillyBillycousin sai piikkipöörän eteen-> kuljettaja = epästabiili.

Sakkeri91
29.12.2009, 01.50
Nyt tällähetkellä tekis pikkusen mieli tilata tommonen Inbred :eek:

Kiekot vaan pitäs pierasta jostain opiskeliaystävälliseen hintaan. Damn. :mad:

http://www.on-one-shop.co.uk/acatalog/info_WPSH505DV.html'
Minkälaiset kitkuttimet nuo kiekot on?
Voiko ne oikiasti olla ihan XT-kiekot?

lansive
29.12.2009, 02.34

Merlin Cycles myy noita kiekkoja halvemmalla. Ja aika monta muutakin tavaraa.

epeli
29.12.2009, 09.10
Nyt tällähetkellä tekis pikkusen mieli tilata tommonen Inbred :eek:

Kuva ei taida esitä myytävää tuotetta. Kuvassa on kyllä XT-kiekot, mahdollisesti Shimano XT 775, mutta Shimano 505-kiekkoja siinä sulle yritetään kaupata.

juminy
29.12.2009, 09.26
Taasko se on ollu serkun kaa?? Osta pois imo, inneri-kinneri. 104 menee slx-ää (http://bike.shimano.com/publish/content/global_cycle/en/us/index/products/mountain/slx/product.-code-FC-M665.-type-.html).pulttijako ei ole epäselvä, vaan ettei vaan mikään 1/8" kun ei sitä 3/32" tuossa sanottu, vaikka semmonenhan sen on oltava...

lansive
29.12.2009, 16.01
pulttijako ei ole epäselvä, vaan ettei vaan mikään 1/8" kun ei sitä 3/32" tuossa sanottu, vaikka semmonenhan sen on oltava...

Kyllä se on 3/32. Tai ainakin oli puoli vuotta sitten kun omani tilasin.

Ei muuten mikään kevennysosa.

juminy
29.12.2009, 16.18
Kyllä se on 3/32. Tai ainakin oli puoli vuotta sitten kun omani tilasin.

Ei muuten mikään kevennysosa.Joo ei varmasti ihan kevein mahdollinen ratas ole. Jump Stop (http://www.gvtc.com/%7Engear/whatis.html) on tarkoitus laittaa kanssa ja tietenkin se perinteinen BBG (http://www.bbgbashguard.com/Mountainbike.html). Ehkä myös Mary (http://www.on-one-shop.co.uk/acatalog/info_HBOOMMAB.html).

2mi
29.12.2009, 20.48
Tämmönen odotteli eteisessä, kun tulin töistä:

Loota (http://www.flickr.com/photos/31559118@N06/4225607652/in/photostream/)

Ja tällainen sieltä löytyi:

Runko (http://www.flickr.com/photos/31559118@N06/4225694464/in/photostream/)

Tuosta sitten kasaamaan isopyörä 1vaihteista.

Pahoittelen hämäriä kuvia. Nokian "lippulaiva" luurilla, kun ei voi kuvata salaman kanssa tai voi, mutta silloin kuvat ovat päinvastoin ylivaloittuneita. Ja pahoittelen ettei tuolta flickristä saa hotlinkitettyä(en ainakaan osannu).

Keskiäkäinen lohjalainen
29.12.2009, 21.22

Loota (http://www.flickr.com/photos/31559118@N06/4225607652/in/photostream/)

Hivenen Off-Topic: On muuten pikkaasen verran jämäkämmän näköinen pakkaus kuin missä oma Planet-X:ni tuli.

http://www.flickr.com/photos/64106602@N00/4226115278/

Huomaa pikkuinen reikä lootan kyljessä. Sieltä pilkotti takavaihtajan ripustuskorvake.

stenu
30.12.2009, 11.55
Tämäkin vähän aiheen vierestä, mutta Pipedreamiltä tulee Reiska 853 -versio Siriuksesta, vieläpä liukuvilla dropeilla. Hinta on sen sorttinen, että ei ole yhtään hullumpi vaihtoehto One-onelle.

http://pipedreamcycles.com/front_page_menu.html

janneko
30.12.2009, 13.33
Hivenen Off-Topic: On muuten pikkaasen verran jämäkämmän näköinen pakkaus kuin missä oma Planet-X:ni tuli.

http://www.flickr.com/photos/64106602@N00/4226115278/

Huomaa pikkuinen reikä lootan kyljessä. Sieltä pilkotti takavaihtajan ripustuskorvake.

Heh tuohan on kuin identtinen kopio minun Planet-X pakkauksesta. Minun paketissa takavaihtajan ripustuskorvake oli tosin tullut hieman keskempää pakkausta läpi. :D

Shimaani
30.12.2009, 22.50
Loota (http://www.flickr.com/photos/31559118@N06/4225607652/in/photostream/) Oikeesti hieano loota, toi muotoiltu boksi on kyllä 10 pisteen arvoinen. Ovat vissiin saaneet jonniin verran palautetta postin runnomista paketeista, ja kannattaa muistaa että kyseessä on kovin pieni firma jonka myyntivoluumit on kasvanut rajusti viimeisen kolmen vuoden aikana.:)

Ja ne myy tompsoniittia (http://www.on-one-shop.co.uk/acatalog/info_SPTH316E410.html)aika halvalla.

Keskiäkäinen lohjalainen
31.12.2009, 16.00
Ja ne myy tompsoniittia (http://www.on-one-shop.co.uk/acatalog/info_SPTH316E410.html)aika halvalla.

Juu niin myyvät. Itsekin tuota harkitsin. Mutta päädyin kuitenkin sitten Eastoniittiin.
(http://www.salden.nl/default.asp?pid=2017&fs=7492&catid=3244)

Shimaani
31.12.2009, 17.53
[syvempää offaria]
Mää lopetin iistoniitin käytön hanurin alla ku suojatielle noustessa kuului *naps* (http://www.pinkbike.com/photo/1426721/) ja kroppa notkahti.
[/syvempää offaria]

Muoks: se mun Tinbred näyttää tuolta:
http://is.pinkbike.com/photo/4442/pbpic4442135.jpg

_JL_
06.01.2010, 13.38
Tässä on kuva talvifillaristani;

http://jhl.1g.fi/kuvat/MTB/Inbred/IMG_9917.jpg/_small.jpg

Painoa Inbredille tuli noin 11.6kg tuossa kunnossa. Vielä puuttuu pari osaa niin pääsee ajelemaan.

Loput kuvat täältä; On-One Inbred (http://jhl.1g.fi/kuvat/MTB/Inbred/)

Näköjään samat tupet kuin Shimaanilla ;)

Mika K
06.01.2010, 14.28

Ompas se pienenoloinen tuohon omaan verrattuna.

Shimaani
06.01.2010, 18.24
Tinbred onkin vaan 16-tuumainen koska kuski on savolaismallinen persjalka.:)
Tuossa kuvassa alla on 2,5" takanakki ja 2,4" etunen, suattaap hiukan hämää kuvakulman lisäksi.
Ja pysyy pystyssä ilman photoshoppia :D

TuomasR
06.01.2010, 23.24

Onneksi 19" Ti 29" loppuivat On-Onelta, varsinkin kun antavat 20% alennusta yli 600£ ostoista. Skandaalin päivitystä ei nyt tarvitsekaan tehdä.