PDA

Näytä tavallinen näkymä : Telemarkkinoijat

Pirkka
08.07.2009, 15.23
.. kauppaavat jatkuvalla syötöllä uutta ja entistä ihmeellisempää kännyliittymää. Alkaa jo sapettamaan tämä touhu, kauppaisivat vaihteeksi vaikkapa cykelöintiin liittyviä nimikkeitä, niin jaksaisi kuunnella yli 3 sek.

A.M.®
08.07.2009, 15.49
Puhelinmarkkinointi on televiestintää, ja se on sallittua, jos vastaanottaja ei ole sitä nimenomaisesti kieltänyt. Ainoastaan automaattisten järjestelmien ja faksin avulla tapahtuvaan suoramarkkinointiin tarvitaan vastaanottajan ennalta antama suostumus.
Yksityisillä henkilöillä on mahdollisuus rajoittaa kaupallista puhelintarjontaa soittamalla palvelunumeroon 0600 13404 ma-pe klo 8.30-18 (puhelun hinta 0,39 ?/min +pvm), johon ilmoitetaan nimi, numero ja osoite.
Rajoituksen voi tehdä liittymäsopimuksen tehnyt täysi-ikäinen henkilö ja vain henkilökohtaisesti.
Rajoitus on kerrallaan voimassa 3 vuotta.
Puhelinmyyntikiellon voi luonnollisesti esittää jokaiselle puhelimitse yhteyttä ottavalle suoramarkkinoijalle, jolloin kielto koskee kyseistä yritystä.

Saunalahden mainontaa voi kieltää osoitteessa https://oma.saunalahti.fi/settings/TelemarketDenial

Tuo löytyi pikaisesti Googlella

Santraginus
08.07.2009, 15.55
Puhelinmarkkinointi on televiestintää, ja se on sallittua, jos vastaanottaja ei ole sitä nimenomaisesti kieltänyt. Ainoastaan automaattisten järjestelmien ja faksin avulla tapahtuvaan suoramarkkinointiin tarvitaan vastaanottajan ennalta antama suostumus.
Yksityisillä henkilöillä on mahdollisuus rajoittaa kaupallista puhelintarjontaa soittamalla palvelunumeroon 0600 13404 ma-pe klo 8.30-18 (puhelun hinta 0,39 ?/min +pvm), johon ilmoitetaan nimi, numero ja osoite.
Rajoituksen voi tehdä liittymäsopimuksen tehnyt täysi-ikäinen henkilö ja vain henkilökohtaisesti.
Rajoitus on kerrallaan voimassa 3 vuotta.
Puhelinmyyntikiellon voi luonnollisesti esittää jokaiselle puhelimitse yhteyttä ottavalle suoramarkkinoijalle, jolloin kielto koskee kyseistä yritystä.

Saunalahden mainontaa voi kieltää osoitteessa https://oma.saunalahti.fi/settings/TelemarketDenial

Tuo löytyi pikaisesti Googlella

Isäukko on johonkin tuollaiseen telemarkkinointilistaan tietonsa laittanut. Kertoi, että vaikutus oli pikemminkin päinvastainen, kuin oli tarkoitus :D.

HMK
08.07.2009, 16.02
Isäukko on johonkin tuollaiseen telemarkkinointilistaan tietonsa laittanut. Kertoi, että vaikutus oli pikemminkin päinvastainen, kuin oli tarkoitus :D.

Jokseenkin sama kokemus. Aiemmin joskus alkuvuosina 2000-lukua, kun ensimmäisen kerran kiellon ilmoitin, se vielä auttoi. Ei enää, pelkkää rahankeruuta koko paska. Numeron salaaminen on toiminut.

niskahiki
08.07.2009, 16.16

Mulle kävi näin.

tempokisu
08.07.2009, 16.21
Mulle tulee erittäin usein "iloinen" puhelu, jossa kerrotaan olevani jonkin (mulle täysin tuntemattoman; Lappeenrannan CC, Kajaanin wurth tai joku) firman, yleensä lehtitalon, uskollinen hyvä kanta-asiakas, joka on aina maksanut laskunsa ajallaan. Sitten tarjotaan ilmaisia lehtiä...joihin liittyy tietysti se kahden vuoden itsemaksettava jatkotilaus...
Kun kysyn, mitä lehtiä mahdollisesti olen aiemmin tilannut, se ei (tietenkään) näy asiakaspäätteeltä. Mikä on mielestäni aika outoa, jos olen ollut "hyvä kanta-asiakas". Yleensä kerron jatkavani keskustelua mielelläni jos ensin ottavat selvää mitä lehtiä olen tilannut.
Kun olen tilannut ainoastaan Aamulehden ja aiemmin tuli myös Hesari.

Varmaan juu tekevät telemarkkinoijatkin vain työtään, mutta omasta mielestäni rehellinen lähestymistapa olisi parempi, kuin näitä "uskollinen kanta-asiakas"-satuja; sanoa ihan suoraan että kun et ole aiemmin tilannut, nyt olisi tällainen upea tilaisuus tutustua...? Kai ihminen nyt itse tietää, onko tilannut viime vuosina jotain aikakauslehteä?
Ja miksi pitäisi tilata joku lehti, jos kerran olen sen "uskollinen tilaaja" ??

Harmi että yleensä em. puhelut ovat tulleet kun olen töissä tahi lenkillä, niin ei kovasti ole kiinnostusta pidempään jutustelutuokioon.

tommyt
08.07.2009, 16.46
Minäkin olen ollut hyvä asiakas ja vastannut joihinkin kyselyihin vuoden sisällä, kuulemma. Kun sanoin että on jo pari vuotta hoettu samaa litaniaa niin kaveri vaan totesi että täytyy vissiin vaihtaa myyntipuhetta pikkuhiljaa.

Matti H
08.07.2009, 16.47
Tapahtuipa eräänä päivänä:

Eerikssoni: I want to ride my bicycle, I want to ride my bike...
Matti H: H....
Puhelinliittymämyyjä: No hyvää päivää Matti, Mattihan se puhelimessa taitaa olla? No, nyt olisi kuule iloisia uutisia, sullahan on tuo Soneran matkapuhelinliittymä ja sehän onkin nyt niin että se on tosi kallis ja sillä asialla soittelen tässä eli minkäs kokoisia laskuja sulle Matti oikein tulee?
Matti H: Aa nelosen kokoisiahan nuo on.
*hiljaisuus*
Puhelinliittymämyyjä: Niin mutta minkälaisia ne laskut on?
Matti H: Paperia, kirjaimia ja numeroita. Soneran logo punaisella.
*hiljaisuus ja huokaus*
Puhelinliittymämyyjä (kireänä): Sitä summaa tässä kyselen...?
Matti H: Aijaa... no joitain kymppejä. Emmää tiiä...
*hedelmätöntä jutustelua joka tuhlaa kaikkien aikaa eikä johda liittymäkauppoihin*

Kusipäistä, tyhmää ja lapsellista mutta ah niin hauskaa...

Tuttuja on toiminut puhelinmyyjinä. Ei ole kuulemma helppoa. Sympatiat kaikille jotka tuota jaksaa puurtaa.

Tank Driver
08.07.2009, 16.50
Juuri tilasin Vauhdin Maailman puhelinmyyjältä, heitti hyvän tarjouksen tiskiin.Olen myös tehnyt puhelinmyyntiä henkeni pitimiksi opiskeluaikoina. Jotenkin en vaan ymmärrä, mikä siinä oikein ihmisiä risoo. Jos oikein sapettaa, lyökää luuria korvaan. Sillä niistä jorinoista pääsee jos ei oma supliikki riitä katkaisemaan myyntitapahtumaa muuten.

Joonas
08.07.2009, 19.25
Minä pääsin puhelinmyyjistä eroon sillä kun laitoin numeron salaiseksi, ei ole yksikään puhelinmyyjä soittanut sen jälkeen.

Kesänlapsi
08.07.2009, 20.55
Minä pääsin puhelinmyyjistä eroon sillä kun laitoin numeron salaiseksi, ei ole yksikään puhelinmyyjä soittanut sen jälkeen.
Salainen numero on miulakin, ja hiljaista on ollut. Tosin, numeroita myös "arvotaan", joten silloin ei salainen nro paljoa vaikuta, jos arvonta osuu oikealle riville.:o

segrei
08.07.2009, 21.04
http://www.ssml.fi/index.phtml?s=35

Tuonne soitto ja kyllä loppuu. Valitettavasti on voimassa vain kolme vuotta minkä kyllä huomasin viime talvena kolmen vuoden hiljaiselon jälkeen. Ei tietenkään auta jos firma ei kuulu tuohon liittoon mutta mulla ainakin loppui soitot.

haedon
08.07.2009, 21.05
Onkohan kenellekään muulle tullut koskaan soittoa robottipuhelimesta. Siellä robottiääni kauppaa jotain ja kun sanoin kaikkiin kysymyksiin ei-sanan (ja kerran en tiedä ja tulkitsi sen ei-sanaksi:D) niin toivotti hyvää päivän jatkoa. Jos olisin sanonut kyllä niin varmaan olisi yhdistänyt jollekin oikealle ihmiselle.

Tank Driver
08.07.2009, 22.28
Salainen numero on miulakin, ja hiljaista on ollut. Tosin, numeroita myös "arvotaan", joten silloin ei salainen nro paljoa vaikuta, jos arvonta osuu oikealle riville.:o

Missäs firmassa numeroita arvotaan?

Santraginus
08.07.2009, 22.42
..Jotenkin en vaan ymmärrä, mikä siinä oikein ihmisiä risoo. Jos oikein sapettaa, lyökää luuria korvaan. Sillä niistä jorinoista pääsee jos ei oma supliikki riitä katkaisemaan myyntitapahtumaa muuten.

Joopa joo. Korrektia olisi myyjän puolelta ensin edes kysyä, onko puhelun vastaanottajalla aikaa jutella. Sitten esitellä varsinainen tarjous lyhyesti puhumatta kaikenlaista skeidaa, kuten tempokisu jo totesikin. Ja jos vastaus tarjoukseen on "ei", niin pitäisi uskoa kerrasta.

Yhden kerran rupesi jurppimaan, kun ei saanut sanottua moottoriturvan papatuksen väliin, että "en tilaa". Laitoin puhelimen pöydälle ja annoin kaverin puhua itsekseen. Kyllä se sitten jossain vaiheessa vaikeni...

Kas, kun äiti on opettanut, ettei luuria saa löydä ihmisten korvaan, se ei ole hyvää käytöstä :D.

Tank Driver
08.07.2009, 22.45
Joopa joo. Korrektia olisi myyjän puolelta ensin edes kysyä, onko puhelun vastaanottajalla aikaa jutella.

Se ei ole ainoastaan korrektia vaan pakollista. Tai oli kuusi vuotta takaperin.

Liraren
09.07.2009, 00.40
Mulle soitteli sähkönmyyjä. Kyseli, ensin että teillä taitaa olla se ja se sähköyhtiö. Vastasin, että niin on joo. Kyseli laskujen suruuksia. Vastasin rehellisesti. Kyseli, että minkälaista sähköä teille nyt tulee. Sanoin, että semmosta, että ku laittaa töpselin seinään, niin vehkeet pelaa ja valot syttyy katkasijoista. Suuttu vähä ja selitti käsittämättömän nopeasti puhuen jotain sitä ilmaiseksi sen aikaa ja 5% ja vaikka mitä. Sanoin, että ei kiinnosa ruveta mitään vaihteleen. Meinas, että he hoitavat kaiken, ei tuu vaivaa muuta ku sanoa, että kyllä. Sanoin, että ei kiinnosta. Rupesi tivaan, että eikö kiinnosta mihin rahat menee ja kun nyt sais halvemmalla ja ei menis ylimäärästä rahaa sähköön. Sanoin, että ei kiinnosta. Närkästyi ja meinas, että ai ei kiinnosta mihin rahat menee. Sanoin, että ei pätkääkään. Tupina jatkui edelleen ja palkinnoksi siitä sai punaisen luurin.

Joku lehtimyyjä kyllä ymmärsi yskän heti. Oli mahtavaa avotakkaa tarjolla kahvikupin hinnalla. Sanoin, että oon lomautettuna ollu nyt 5 viikkoa, katoin juuri nettipankista tiliä ja se näytti -6 e ja risat ja päivärahoja en oo vielä saanu senttiäkkään ja ei oo tietoa millon saankaan. Totesi olevansa pahoillaan ja toivotteli parempaa huomista.

Esko
09.07.2009, 03.12
Kas, kun äiti on opettanut, ettei luuria saa löydä ihmisten korvaan, se ei ole hyvää käytöstä :D.

Yleensä puhelinmyyjien kanssa on pärjätty ihan hyvin. Olen kuullut mitä on tarjottu - yleensä jotain lehteä joka ei voisi vähempää kiinnostaa - ja olen todennut ettei kiinnosta. Viimeksi on tullut tilattua jotain vissiin joskus vuosituhannen alkupuolella.

Mutta kuukausi sitten itselleni soitti joku ärsyttävällä nasaaliäänellä puhunut moottoriturpa. Puhetta tuli nopeatempoisesti ja jatkuvalla syötöllä. Seuraa taisi tarjota. Siis sitä lehteä. Ilmoitin ettei kiinnosta. Eikä olisi seura pienellä ässälläkään kiinnostanut ja joltain nuorehkolta juipilta se siis kuulosti.

No joo.

Ei auttanut. Koitin jatkaa, ettei nykyisiäkään lehtiä ehdi lukea. Lausetta ei ehtinyt loppuun asti sanoa, kun toisesta päästä alkoi pulputa:"No kannattaisko sitten lopettaa niitä lehtiä joita ei lue, että vois tilata sellaisia mitä tulisi luettua". Ainoa josta jotain maksan tuleekin kyllä luettua. Tässä vaiheessa ei enää sitten ollutkaan hyvää makua vastapuolesta. Mutta paras oli vasta tulossa. Koitin vielä muutaman kerran kohteliaasti lopettaa puhelua ilman sen suuremman kuuloista vastakaikua, kunnes vastapuoli kesken myyntilauseensa totesi jotain hyvin lyhyttä ("no hei" tai "kiitti moi" tai jotain) ja iski samalla silmänräpäytyksellä minulle luurin korvaan.

Kylläpäs pisti vihaksi. Siinä vaiheessa tosiaan tuli mieleen, että voisi se markkinointikieltoon ilmoittautuminen olla sittenkin ihan hyvä juttu. Jos telemarkkinointi olisi keksitty jo tuhat vuotta sitten, tällaiset kyseisen klopin tapaiset pahan mielen suurlähettiläät olisivat Danten helvetissäkin sijoitettuina sinne kaikkein syvimpään loukkoon, Juudas Iskariotin ja Caesarin murhaajien tilalle. :mad:

-XC-
09.07.2009, 06.48
Onhan nuita soitellut. Liiaksikin.
Kerran kävi niin hassusti, että joku varttuneempi naisihminen, (äänestä päätellen), soitti ja kauppasi jotain Autobildt tai vastaavaa. Sano olevansa pääkaupunkiseudulta. Totesin yhteen hengenvetoon, että menee vähän huti, koska tulee harrastettua tuota pyöräilypuolta.
Siitä, kun tuo naisihminen innostu kyselemään pyörän talvihuolloista, talvivarusteista jne, jne, sano polkevansa töihin. Ihmettelli oisko mahollista tehä sitä talvellakin. Unneutti ihan kokonaan tuon lehen kauppamisen.
Neuvvoin vielä täältä etiskelemään tietoa.:D
Kiitteli lehdenmyyjä vielä neuvvoista.
Unneutti tyystin lehden kauppamisen.
Tiiä vaikka, tuo minun saarna sai käännytettyä yhen harhaanjohdetun sielun oikealle trailille.
Synty tuosta soitosta niin yllättävä tilanne, että vieläkin vähän hymyilyttää.

tirsintarsi
09.07.2009, 07.03
Aina olen kohteliaisuudella ja kärsivällisyydellä eroon päässyt... Opiskeluaikoina riitti kun sanoi, ettei opiskelijalla ole varaa - hyvä kun leivässä pysyy. Ja nykyisellään vain reippahasti kieltäytymällä olen pärjännyt. Ei ilmeisesti ole vielä kohdalle sattunut noita "moottoriturpia" tai "jankuttajia".

H. Moilanen
09.07.2009, 07.27

Melkoinen sattuma. Puhelinmyyjät kun soittelevat sellaisiin numeroihin, joka on peräisin jostakin rekisteristä l. olet itse antanut numerosi jollekkin instanssille.

niskahiki
09.07.2009, 07.37
Oikeastaan noille puhelinmyyjille vastailu on ihan hauska laji jos soitto tulee kun ei ole oikeasti kiire. On tullut kokeiltua jos jonkinlaista lähestymiskeinoa, tässäpä muutama mitä oon ite käyttäny:

-Suoraan "Ei kiitos" ja luuri korvaan. Toimii kuin junan vessa.
-Näsäviisastelu.
"joo lähettäkää ne ilmaiset lehdet pelkästään". Toimii hiton huonosti, johtaa myyjän selventelyyn tarjouksesta ja väittelyyn siitä mikä on "ilmaista" ja mikä on "puoli-ilmaista".
-Moottoriturvan keskeyttäminen kehittävästi.
"Hei, nyt hukkaat muhun aikaas. En tilaa, soita vaan seuraavaan numeroon listassa." Toimii vaihtelevasti. Toiset myyjät kiittävät ja toivottavat päivänjatketta, toiset jatkavat sitä myyntipuheen lukemista lunttilapulta. Että joku puhelinmyyjä voikin olla hölmö kun luulee että tuotteen voi myydä väkisin..?
-Pelleily.
Esim. leikkimällä mukakiinnostunutta mutta ei sittenkään tilaa. Ehkä jatkeeksi voi kysyä onko jotain muuta kiinnostavaa lehteä/tuotetta myyjällä tarjota. Lopulta emmitään ja kysytään voinko itse soittaa myöhemmin tai voiko tarjouksen saada sähköpostiin jne...
-Kiire.
Joskus kun myyjä kysyy onko hetki aikaa niin oon saattanu sanoa ei juuri nyt, voisitteko soittaa huomenna tai ensi viikolla. Uusintasoittoa ei kylläkään ole tullut, mikä on sinänsä ihmeteltävää. Puhelun katkaisijana toimii kyllä ihan hyvin.

Olin kyllä itse joskus nuornapoikna 4 päivää puhelinmyyntifirmassa jotain lehtiä tyrkyttämässä. Silloin myyjän kannalta totesin seuraavaa vastauksista:
-Ei kiitos ja luuri korvaan. Ehdottomasti paras. Ei mene aikaa hukkaan ja voi soittaa seuraavaan numeroon. Ei myöskään hereätä mitään tunteita.
-Näsäviisastelu/Pelleily. Ärsyttävää ja aikaavievää. Tällöin myyjän pitää itse nopeasti ymmärtää yskä ja saada puhelu päättymään kohteliaasti.
-"Ei ehdi" - täysin ymmärrettävää.
-"Haista v.... äläkä enää soita tänne jne" - tuohtuneet on ikäviä. Asiakaspalvelussa ei kannata ottaa itseensä, menee päivä pilalle...

Joku harva joskus sanoi että älä soita ja pyysi laittamaan numeroa kieltolistalle. Sillon kiikutin numeron kiireiselle esimiehelle ja se vaan mutisi jotain että soita seuraavalle vaan ja sitten kun jäin huolehtimaan asiasta niin sanoi että hoitaa asian, soita seuraavalle.
Epäilen kyllä että se numero tai asiakastieto ei mihinkään kieltolistaan menny siinä firmassa... ihme touhua oli muutenkin.

Terwis
09.07.2009, 11.42
Keväällä oli oli jokin ihmeellinen buumi noiden lehti,liittymä ja kalsarimyyjien soitteluissa.
Parhaimmillaan 4-5 kertaa päivässä yrittivät jotain kaupata.

Rupesin tekemään poikkitieteellistä koetta puhelinmyyjistä. Joka kerta kun jokin tällainen kauppaaja soitti laitoin puhelimen pöydälle ja jäin odottamaan että kauan hän jaksaa puhua yksinään.
Keskimäärin ne lopettavat puolessa minuutissaa, mutta eräskin miesmyyjä yritti kaupata kalsareita hiljaiselle puhelimelle vajaa 2 minuuttia...

kts
09.07.2009, 12.34
Kyllä soitellaan. Tilasin joskus Mikopilttiä ja jonkun näytetilauksen Tiede-lehdestäkin. Eivät ole vielä uskoneet, että kumpiaan läpyskä ei jaksa kiinnostaa enää. Puhelinliittymiä ei ihme kyllä kaupitella ollenkaan nykyään. Joskus minulla oli Saunalahden liittymä, josta sai kompensaatiota vastaanotetuista puheluista. Jätin yleensä puhelimen pöydälle tineaamaan rahaa, kun myyjä luetteli rimpsuaan.

Työkaveri heitti kerran liittymämyyjälle, että ei oo niin väliä kuinka kallis on kun on mistä ottaa. Puhelu loppui lyhyeen.

Harryupp
09.07.2009, 12.38
Kun on tiukkaa työmarkkinoilla tartutaan jokaiseen oljekorteen. Elikkä yritetään kaupata kaikenmaailman lehtiä, kirjoja ja puhelinliittymiä puhelimitse ihmisille.
Homma laantuu jonkun ajan päästä kun puhelinmyyjät huomaavat että ei olekkaan niin montaa hyvää ajankohtaa vuorokaudessa kaupata näitä juttuja.
Kun häiritään aamuaskareissa tai jopa herätetään myyntisoitoilla ei kukaan osta, ja töitten jälkeen kun häiritään kotiaskareissa ja ruuanlaitossa saa myös monta ärtynyttä "kiitos EI!" vastausta.

Tank Driver
09.07.2009, 13.28
Onhan nuita soitellut. Liiaksikin.
Kerran kävi niin hassusti, että joku varttuneempi naisihminen, (äänestä päätellen), soitti ja kauppasi jotain Autobildt tai vastaavaa. Sano olevansa pääkaupunkiseudulta. Totesin yhteen hengenvetoon, että menee vähän huti, koska tulee harrastettua tuota pyöräilypuolta.
Siitä, kun tuo naisihminen innostu kyselemään pyörän talvihuolloista, talvivarusteista jne, jne, sano polkevansa töihin. Ihmettelli oisko mahollista tehä sitä talvellakin. Unneutti ihan kokonaan tuon lehen kauppamisen.
Neuvvoin vielä täältä etiskelemään tietoa.:D
Kiitteli lehdenmyyjä vielä neuvvoista.
Unneutti tyystin lehden kauppamisen.
Tiiä vaikka, tuo minun saarna sai käännytettyä yhen harhaanjohdetun sielun oikealle trailille.
Synty tuosta soitosta niin yllättävä tilanne, että vieläkin vähän hymyilyttää.

blondi? Katila?

Kesänlapsi
09.07.2009, 13.47
Missäs firmassa numeroita arvotaan?
Jaa, en tätä tiedä, mutta monelta taholta näin väitetään. Voihan tuota keinoa käyttää aika monikin. :rolleyes:

H. Moilanen
09.07.2009, 15.32
Ei ole lehtimyyjät hetkeen soitelleet. Joku soitti ja tyrkytti jotakin lehteä. Lupasin ottaa suurempia kyselemättä. Sitten alkoi toisen lehden tarjoaminen. Lupasin ottaa senkin suurempia kyselemättä. Kun myyjä oli lopettamassa puhelua, tein tarkentavan kysymyksen: "Onhan nämä julkaisut pistekirjoituksella? Umpisokea kun olen." Eivät kuulemma olleet, myyjä perui itse tilaukseni. Yksi numero per lehti tuli postissa, laskua ei ikinä. Eikä ole soitelleetkaan.

perttime
09.07.2009, 15.43
Missäs firmassa numeroita arvotaan?Myyntifirmoista en tiedä, mutta viimevuosituhannella tein Gallupin mielipidekyselyitä enimmäkseen arvottuihin numeroihin. Tiettyjen firmojen asiakkaat oli sitten firmojen listoilta.

Eräskin huumepoliisi halusi tarkkaan tietää mistä olin numeronsa saanut...

Moppe
09.07.2009, 18.40
Itse olin menossa kesäksi puhelinmyyntiin hieman rahaa ansaitsemaan, mutta luovuin sitten, kun totesin että pahimmassa tapauksessa saan joka päivä rapaa niskaan ja kuukauden jälkeen tilillä muutama hassu euro.:( Noh, ittestähän se onkin kiinni, mutta ei huvittanut rueta soittelemaan ihmisille ja rueta lukemaan valmista myyntipuhetta ja jankuttaa esimiehen käskystä samaa asiaa väh. kolmesti, vaikka tarjous ei kiinnostaisi yhtään. Itsekin pitäis uskoa vielä tuotteeseen kuin pukki sarviinsa. Vois onnistuu Fillaria, muttei Seiskaa kaupatessa.;)

Itse en ole puhelinmyyjien soittoja saanut. Lieneekö sitten iästäni. Ainakin erinomainen peruste.:D

Hupilisti
09.07.2009, 18.46
Parille lehtimyyjälle olen joutunut sanomaan: "Et kai pidä minua niin tyhmänä, etten itse osaa lhtiä tilata? Jaa et pidä, no miten minusta sitten kuulostaa , että pidät. Et kai sinä tänne muuten soittelisi."
Vaikka töitään nuokin rassut tekevät, joskus keittää se väkisin myynti. Ja pahasti.

niskahiki
09.07.2009, 23.59
Eräskin huumepoliisi halusi tarkkaan tietää mistä olin numeronsa saanut...

Mistä tiedät että se oli huumepoliisi vai oliko se oikeasti niin tyhmä, kuin monen poliisin kerrotaan olevan, että se sanoi olevansa huumepoliisi? Vai taisiko olla vain numeronsa salannut, puhelinmyyjiin kyllästynyt joka keksaisi väittää olevansa huumepoliisi.

Soittaispa joku lehtimyyjä huomenna, täällä on tullut monia hauskoja tapoja suhtautua aiheeseen :D
Unohdin muuten mainita noihin kokeiltuihin vastauksiin että kerran sanoin "lehti tulee mulle jo tilattuna" (vaikka ei tietenkään tule) mutta siihenpä puhmyyjä tokaisi että tilaa sitten tällä tarjoushinnalla lahjaksi jollekin.

perttime
10.07.2009, 08.58
Vai taisiko olla vain numeronsa salannut, puhelinmyyjiin kyllästynyt joka keksaisi väittää olevansa huumepoliisi.Tiedä häntä... ainakin pitkän haastattelun jälkeen suostui vielä siihen, että saa jonkun kuukauden jälkeen soittaa uudestaan samasta asiasta.

tempokisu
10.07.2009, 13.48
Soittaispa joku lehtimyyjä huomenna, täällä on tullut monia hauskoja tapoja suhtautua aiheeseen :D
.

Niinpä, itekin olen hieman "odotellut" nyt olisi aikaa rupatella.

No kerran tuli lenkin loppupuolella myyntipuhelu. Heti kun huomasin mistä on kyse, aloitin itse nopeesti luetellella etten: tilaa lehtiä, anna rahaa keräyksiin, vaihda kännykkäliittymää, vakuutusyhtiötä, sähköä enkä muuta ja olen nyt pyörälenkillä ja vähän kiirus kotia kun alkaa koht sataa.
Myyjä alkoi nauraa ja toivotteli hyvää lenkkiä :D

Myth
10.07.2009, 17.01
Mä kyllä jätän kännykkänumeroni moneen paikkaan jos sitä kysytään, harvoin mulle mistään ollaan soiteltu. Varmaan about kerran vuodessa jotain tyrkytetään. Ehkä mulla on niin helppo numero ettei kukaan usko sellaisen olevan olemassa :D

Nappulakenka
10.07.2009, 18.39
Lehtimyyjät soittavat satunnaisesti, mutta en mä oikein jaksa stressata niistä. Asiallinen käytös ja kerron saavani aikakauslehdet äitini kautta ilmaiseksi(ns. tarkastus kappaleita ennen myyntiin menoa). :) Usein myyjä menee hiljaiseksi ja ymmärtää asian, että on paha kilpailla täysin ilmaiselle tuotteelle. 98% myyjistä ymmärtää lakata myymästä ja kiittävät kärsivällisyydestä, mutta sitten on näitäkin jotka yrittävät vielä tyrkyttää jotain toista lehteä.

niskahiki
10.07.2009, 21.59
Lehtimyyjälle vois väittää joskus myös olevansa töissä kirjastossa/kirjakaupassa/ärrällä että ilmaista luettavaa riittää.
Mitähän sitä keksis sähkön/vakuutuksen/pankkiasian/teleliittymän myyjälle ;)

china
10.07.2009, 22.24
Aika harva niitä numeroita varmaan arpoo, kun ei ainakaan tuohon virman nimettömään (ei siis omalla nimelläni) numeroon ole koskaan lehtimyyjä soitellut. Otin jossain vaiheessa soitonsiirron vanhasta omasta liittymästäni pois, koska sitä kautta ne lehtimyyjät linjoille valuivat.

ToniR
10.07.2009, 22.26
Niskahiki: Pitää väittää, että on töissä sähkölaitoksella, vakuutusyhtiössä tai Soneralla! :D

EePee
11.07.2009, 01.19
Entisessä hommassa soitteli säännöllisesti surkea piruparka jostain firmasta ja luki ensin lapusta, kuinka pomo oli lähettämässä jotain sähköistä kalenteria tms. lahjaksi ja kuinka osoittiedot piti tarkastaa. (ei koskaan näkynyt, liekö Itella niin kehno toimittamaan lähetyksiä perille..) Osoitetietojen tarkistamisen jälkeen (edelleen selkeästi lapusta tavaten) alettiin kysellä joko loisteputkista tai lasertulostimien kaseteista. Kummastakin oli tarjolla ihmetuote joka kestää kolme kertaa pidempään, mutta maksaa vain kaksi kertaa enemmän kuin standarditavara. Parin soittokierroksen jälkeen ilmoitin loisteputkia kauppaaville, että meillä tehdään hommia kynttilänvalossa ja kyselin kynttilöitä. Tulostinkasetin myyjiltä tiedustelin vaihtokärkiä sulkakynään. Reppanat vastasivat tyyliin jaaha, kiitos.. Säälittää hieman jälkeen päin, mutta olivat ihan oikeesti ***keleen riesa!

lansive
11.07.2009, 01.51
Minä toivotan hyvää päivänjatkoa ja painan sitä punaista luuria. Toimii joka kerta.

Iglumies
11.07.2009, 08.26
Minä toivotan hyvää päivänjatkoa ja painan sitä punaista luuria. Toimii joka kerta.
Ei toiminut kerran, reppana soitti uudestaan suivaantuneena ja alkoi vänkäämään huonoista käytöstavoistani :D arvatkaa kummalla meistä oli hauskaa jälkimmäisen soiton aikana.

Pendo
16.07.2009, 09.39
Onhan noita tuossa soitellut.

Itsellä ei ole tapana vastata tuntemattomiin numeroihin. Ainoastaan niinä hetkinä kun odottelen jotain pakettia tulevaksi jostain päin ja tiedän postipojan/kuriirin mahdollisesti ottavan ensin yhteyttä puhelimitse.
Kaverit ovat tästä asiasta tietoisia jos sattuvat oudoista numeroista mulle soittelemaan. Täältä (http://fi01.coinlet.com/coinlet/coinlet.jsp?c_c=eniro.fi&c_d=http%3a%2f%2fhenkilot.eniro.fi%2f&c_o=&c_t=1247725521&c_v=1.2p&c_z=12ee3e0c60646f01034fd1559a4fa777) voi melko huokealla kertahinnalla myös koittaa tarkistaa soittajan tietoja. Kaikki numerot tuolta ei tietenkään löydy mutta osa taas löytyy Googlen kautta muilta palstoilta.

Käytössäni on myös jo ilmeisesti melko historiaan jäänyt keksintö nimeltään puhelinvastaaja. Tuota eivät vaan muut kuin oma äiti tunnu osaavan käyttää. Ilmoitan suoraan vastaajan viestin alussa että kaupustelijoille tiedoksi minulla on suoramarkkinointikielto. Vaikka kyseinen soittaja ei jonkin markkinointiliiton listauksiin kuuluisikaan niin pitäisi olla aika selvää mikä on suhtautumiseni suoramarkkinointiin. Joillekkin tämä vaan ei tunnu olevan selvää ja soittelevatkin tuon tuosta kunnes ymmärtävät lopettaa kun en kerran koskaan vastaa. Jos jotain niin helvatan tärkeetä asiaa on niin sinne voi viestin jättää. Otan kyllä yhteyttä takaisin päin.

Jos jotain haluan, lehteä tai halvempaa liittymää, niin osaan kyllä itse ottaa asioista selvää ja tehdä tilaukseni. Jos en näin tee niin olen ilmeisesti tyytyväinen nykyiseen tilanteeseeni lehtineni ja liittymineni.

Ja sitten siitä että "työtään hekin vain tekevät". Jeps, niin teen minäkin ja saan myös välillä paskaa niskaani. Se on se kuuluisa Ammatin valinta- kysymys. Samassa kastissa telemarkkinoijien kanssa käsikädessä kulkevat feissaajat. Se vasta suoramarkkinointia onkin. Voisi ruveta kantamaan kylttiä kaupungilla jossa lukee "Suoramarkkinointikielto".

Kiovan Dynamo
16.07.2009, 09.47
Puhelinmarkkinointia Oulussa (http://www.kaleva.fi/plus/juttu805360_page0.htm) :mad:

Pirkka
17.07.2009, 15.14
Kuulemma telemarkkinoijat ovat nyt siirtyneet kadulle feissareiksi. Onneksi pyörällä pääsee näistä aika hyvin ohi, vaikka yrittävät huhuilla pysähtymään.

Hupilisti
17.07.2009, 15.58
No joo, olisivatkohan näitä feissareita, kun häiriköivät jkl,n kävelykadulla. Alkupäässä katua on romanian mukakerjäläiset, sitten tulee kotimaiset kerjäläiset ja toisessa päässä taas romanialaiset. Kun sattunesta syystä jouduin sen kerjäläiskujan kävelemään muutamana päivänä 1-3 kertaa päivässä läpi, alkoi niistä ruinaajista saada tarpeekseen. Ei ihme,jos joku käy väkivallantekoihin rauhaa itselleen saadakseen.
Tämä nyt voisi käydä paremmin jeesusteluksi, vaan menköön.

random5
17.07.2009, 16.35
Suoramarkkinointikielto voimaan Sanoma Magazinesin kautta tuossa noin puolitoista vuotta sitten, eikä sen jälkeen ole tullut soittoakaan.

http://www.puhelinmyyja.info/suoramarkkinointikielto/

Katila
17.07.2009, 22.40
blondi? Katila?
*reps*
Voe Tankki siu kanssais :D

GF229
17.07.2009, 22.46
kaverini kertoi kysyvänsä puhelinmyyjiltä pornolehtiä eikä niitä ole hänen mukaansa vielä myyjillä ollut tarjolla:D

tempokisu
21.07.2009, 13.04
No, eilen illalla just kun olin mennyt nukkumaan soitettiin. Olin siis hieman ärtynyt jo valmiiksi, ja - soitettiin taas sieltä Lappeenrannan CC:stä :eek: no heti kysyinkin jotta ovatko selvittäneet mitä lehtiä olen tilanneet, kuten viime kerralla oli puhe? Hän ei ollut minulle kuulemma aiemmin soittanut. Oli joku toinen sitten...
Kun olen tilannut vain Aamulehden, ja joskus tullut Hesari. Kuulemma Hesari riitti että tiedot ovat heillä. Kysyin voiko teidän firman kautta tilata Hesarin? ei voinut. Niinpä :rolleyes:
Ehdotin että jättää noin "kanta-asiakas"-tarinat sikseen, ja ehdottaa kun ei ole aiemmin tilannut, kiinnostaisiko nyt? Ihmettelin myös mikä se sellainen "kanta-asiakasrekisteri" on, jossa ei ole kun nimi ja puhelinnumero?
Myyjä toivotteli hyvää "päivän"jatkoa ja löi luurin kiinni. :p

Tank Driver
21.07.2009, 22.51
*reps*
Voe Tankki siu kanssais :D

Ei, vaan voi ilman minua.

Kemmi
22.07.2009, 00.46
Lehtimyyjille paras taktiikka on sanoa, että mulle tulee jo se lehti. Tämän jälkeen seuraa hiljaisuus ja kiivas näppiksen naputtelu, eikä KO henkilö enää häiritse sinua. Toinen, mitä en ole koettanut on vanha Seinfeld-taktiikka, eli pyydä puhelinmyyjän puhelinnumero ja sano soittavasi illalla hänelle. "Ai, etkö pidä siitä, että tuntemattomat soittavat sinulle...".

järppä
19.06.2012, 15.49
Tässä alkuvuoden mittaan on tullut useampikin soitto kodin laajakaistan tiimoilta. Useimmiten asialla on ollut Elisan tai heidän palkkaamansa yrityksen agentti, joka koittaa kaupata Elisa viihde -palvelua. Tosin tänään ei ihan päästy keskustelussa siihen asti, että kaveri olisi ehtinyt sanomaan mitä hän haluaa kaupata:

-jii: Jii puhelimessa.
-myyjä: NN, Elisalta terve!
-jii: No, terve.
-myyjä: Teillähän on Saunalahden tuplalaajakaistaliittymä ja yhteydet pelaavat hienosti?
-jii: Joo, niin on. Itse asiassa soitit hyvään aikaan, sillä viime aikoina adsl-modeemiini kytketty toinen wlan-reititin ei ole toiminut hyvin ja haluaisin tietää onko liittymäni konfiguraatio muuttunut.
** hetken hiljaisuus **
-myyjä: ** tuut, tuut, tuut ** (puhelu katkesi mystisesti :p)

Veny
19.06.2012, 16.56
Itse pääsin olemaan tilanteen herrana viime keväänä kun elisa viihdettä kaupattiin minulle ehkä n. seitsemännen kerran. Kävi nimittäin niin, samainen puhelin myyjä oli soittanut jo edellisellä viikolla. Herralla meni vähän jauhot suuhun kun totesin, että soitit muuten jo viime viikolla. No, eipä mennyt kauaa niin taas soiteltiin. Tällä kertaa lupasivat laittaa tietoihin merkinnän, että ei tarvitse soitella. Veikkaan, että tämä lupaus loppuu joulun alla.

Suoramarkkinoinnin rajoituspalvelu on kyllä pelannut melko hyvin. Ja viime kesästä opin senkin, että pyörää ostaessani en anna enää puhelinnumeroa takuulappuun. Vaikka rastin laittoi kohtaan -ei suoramarkkinointia-, niin kummasti kohta tyrkytettiin pyörävakuutusta.

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk 2

Halloo halloo
19.06.2012, 17.45
Kyselivät mikä nettiliittymä ja sen toimivuutta. Vastaavasti kysyin millainen tv neidolla on. Armahdin sanoen neidon hukkaavan aikaa, jos jatkaa keskustelua minun kanssani.

LJL
19.06.2012, 18.24
Tuossa paripäivää sitten juttelin lehtimyyjän kanssa:

Myyjä: "Hei!!! Teille olisi nyt aikaisempien ostoksien myötä kertynyt rahanarvoisia etuja avotakkalehden tilaukseen" jne jne
Minä: "Hei, olen juuri nyt töissä, joten minulla ei ole aikaa eikä kiinnostusta eikä muistaakseni aikaisempia ostoksiakaan, joten säästämme meidän molempien aikaa jos päätämme keskustelun tähän."
Myyjä: "Jaha. Hei."

-Lauri

izmo
19.06.2012, 21.43
Alushousuja alettiin kauppaan tänään ja ilmasia ... puhelu katkes tosi nopeesti:cool:

YT
19.06.2012, 22.19
Minä sanon niille alushousujen myyjille etten käytä ollenkaan moisia, koska cosmossa luki että se on muotia.