PDA

Näytä tavallinen näkymä : Schwalbe Durano plus vai Conti gp 4000 cyclocrossiin?

Takakumi
07.07.2009, 12.39
Olisi tarkoitus vaihtaa cyclocrossin nykyiset 32mm leveät Schwalben marathonit ohuempiin (25mm) renkaisiin ja Durano plussat tai Continentalin gp 4000 olisi vaihtoehtoina pääkopassa. Kumpaakaan ei oikein tahdo löytyä pk-seudun pyöräliikkeistä ainakaan netti-ilmoittelun mukaan 25mm leveänä. Kapeampana oli kyllä. Kokemuksia em. renkaista ja jos tietoa missä liikeessä olisi niin vinkatkaa ihmeessä. Jos menee nettitilaus hommiksi, niin mistä kannattaisi tilata?

Tuossa vielä linkkiä kumeista:
http://www.schwalbetires.com/node/2123

http://www.conti-tyres.co.uk/conticycle/ti%20grand%20prix%204000.shtml

mehukatti
07.07.2009, 12.54
Eihän noi oikeastaan ole vertailukelpoiset renkaat? Durano Plussassa on samanlainen, mutta ohuempi suojakerros kuin Marathon Plussissa ja se näkyy myös painossa (380g 25mm rengas). Conti taas on normaali maantienakki, jossa ei vastaavaa suojausta ole. Vastaavasti se sitten painaakin vain 215g.

Santraginus
07.07.2009, 13.04
.. ja jos tietoa missä liikeessä olisi niin vinkatkaa ihmeessä. ..

Tampereella satunnainen pyöräilijä kertoi tilanneensa Duranot (vai olivatkohan Stelviot..) R-Techin kautta. Eivät olleet kuitenkaan hyllytavaraa.

znood
07.07.2009, 13.04
http://sivut.koti.tpo.fi/noodz/cyclo1.jpg
mulla on gp4000, hyvät on :) ehkä jos mukavuutta haluaa niin sitten leveempää alle... esim contin 4season

Takakumi
07.07.2009, 13.05
Eihän noi oikeastaan ole vertailukelpoiset renkaat? Durano Plussassa on samanlainen, mutta ohuempi suojakerros kuin Marathon Plussissa ja se näkyy myös painossa (380g 25mm rengas). Conti taas on normaali maantienakki, jossa ei vastaavaa suojausta ole. Vastaavasti se sitten painaakin vain 215g.

On tuo Durano plussa silti 200g kevyempi kuin nykyinen 32mm marathon.

pettier
07.07.2009, 13.11
Vaihdoin keväällä omaan pyörään alle durano plussat (23 mm) ja ainakin ensimmäisen 2500 kilometrin perustella ne toimivat kohtuu hyvin (90-95 % asvaltia, loput hiekkatietä)

Bike24:ssa oli aikaisemmin kumpaakin kokoa.
http://www.bike24.net/1.php?content=8;navigation=1;product=9983;group=31 ;page=1;pid=35;menuid1=4;menuid2=22;mid=6

Takakumi
07.07.2009, 13.16
Vaihdoin keväällä omaan pyörään alle durano plussat (23 mm) ja ainakin ensimmäisen 2500 kilometrin perustella ne toimivat kohtuu hyvin (90-95 % asvaltia, loput hiekkatietä)

Bike24:ssa oli aikaisemmin kumpaakin kokoa.
http://www.bike24.net/1.php?content=8;navigation=1;product=9983;group=31 ;page=1;pid=35;menuid1=4;menuid2=22;mid=6

Kiitos linkistä. Paljonko oli postituskulut? Jos siis tuota kautta tilasit? Ootko selvinnyt ilman rengasrikkoja?

pettier
07.07.2009, 13.25
Kiitos linkistä. Paljonko oli postituskulut? Jos siis tuota kautta tilasit? Ootko selvinnyt ilman rengasrikkoja?

Kulut oli 15 euroa (mukana tuli muitakin tavaroita) ja tavarat tulivat hieman yli viikossa perille.

Toistaiseksi olen selvinyt (vielä) ilman rengasrikkoja, vaikka tietöiden takia työmatkalla olen joutunut ajamaan myöskin pieniä pätkiä karkealla sepelillä. Renkaat rulla kohtuullisen hyvin, mutta tietysti pito hiekalla ei ole kaikista paras.

mehukatti
07.07.2009, 13.56
Itellä on ollu Stelvio Plussat käytössä jotain puoltoista vuotta. Ne siis vastaavat Durano Plussia enemmän tai vähemmän yks yhteen. Tuon perusteella sanoisin, että renkaat ovat käytännössä puhkeamattomat, jos ei lasketa Helsingin talvisepeliä. Sitä ne eivät kestä, mutta toisaalta ei kai kukaan muutenkaan aja talvella 23/25mm nakeilla? Ja jos jotain kisoja ajaisi, niin nää taitais olla aivan liian painavat.

Santraginus
07.07.2009, 14.01
Itellä on ollu Stelvio Plussat käytössä jotain puoltoista vuotta. Ne siis vastaavat Durano Plussia enemmän tai vähemmän yks yhteen...

Kun ovat kuulemma samat renkaat, vain nimi on vaihtunut vuosikerran myötä. Tästä on lisää juttua:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=34968&highlight=Durano

JoeK
07.07.2009, 15.39
Vaihdoin itse keväällä crossariini 25mm Durano Plussat, silloin niitä löytyi Helsingin Pyörähuollosta Roihuvuoresta (www.velotrade.fi (http://www.velotrade.fi)). Maksoivat muistaakseni n. 45€ kipale. Hyvin ovat ainakin kestäneet sen n.2000km mitä on tullut niillä ajeltua.

urvelo
07.07.2009, 18.03
Jaa ite tosiaan tilasin 23mm contin GP4000s saksasta ja makso postikuluineen 55e/pari... Halvalla saa.

higgins
07.07.2009, 19.34
Conti GP 4Seasonit toimivat oikein hyvin, ja tuntuu ilmakin pysyvän hyvin, minulla 28mm. Higg

ntz
15.07.2009, 23.58
Tilasin Durano Plussat 25-millisenä bike-discountista viime viikolla. Tänään saapuivat ja sain ne vaihdettua ensiasennusrenkaiden (Vittoria Cross XG Pro 32mm) tilalle. Ihan mukavantuntuiset ajaa, mutta vähän jäi huono maku suuhun kun 35km lenkki meni minuutin hitaammin uusilla kumeilla kuin eilen vanhoilla nappularenkailla. No, syy voi löytyä myös omista reisistä :)

Kiovan Dynamo
16.07.2009, 10.02
Conti GP 4Seasonit toimivat oikein hyvin, ja tuntuu ilmakin pysyvän hyvin, minulla 28mm. Higg

Sama täällä. Tosin viimeisimmällä soratielenkillä pääsi terävä kivenkappale yllättämään ajovirheen takia, mutta muuten ovat kyllä palvelleet loistavasti. Tuli noilla yksi maantiekisakin ketkuiltua keväällä, eikä se nyt renkaista ainakaan kiinni ollut... ;)

Takakumi
16.07.2009, 21.57
Tilasin Durano Plussat 25-millisenä bike-discountista viime viikolla. Tänään saapuivat ja sain ne vaihdettua ensiasennusrenkaiden (Vittoria Cross XG Pro 32mm) tilalle. Ihan mukavantuntuiset ajaa, mutta vähän jäi huono maku suuhun kun 35km lenkki meni minuutin hitaammin uusilla kumeilla kuin eilen vanhoilla nappularenkailla. No, syy voi löytyä myös omista reisistä :)

Mulla tänään ensilenkki Durano Plussilla ja oikein miellyttävä ajokokemus :D. Tulitkos muuttaneeksi rengaskoon mittariisi? Keskinopeuteen tulee kummasti heittoa jos 32mm kumin lukemat mittarissasi:)

mikkopoika
28.07.2009, 12.10
Tampereella satunnainen pyöräilijä kertoi tilanneensa Duranot (vai olivatkohan Stelviot..) R-Techin kautta. Eivät olleet kuitenkaan hyllytavaraa.

Näin tein, 25 mm durano plussat. Melkein ois kannattanu (omalta kannaltani) tilata kaukomailta, ois saanu nopeammin ja edullisemmin. Maksoin parista tinkauksen jälkeen 85 e, bike-discountissa ois ollu 25 e/kpl+kulut.

Mutta renkaisiin olen ollut varsin tyytyväinen, vaikkakaan kauheasti ei oo kokemusta kevyemmistä kumeista. Kiva kun ei tartte kantaa vaihtokumia mukana. Ensimmäinen 1000 km on takana ilman ongelmia tai valittamista. Kuitenkin ainoat slicksit missä on kunnollinen pistosuojaus.

kervelo
28.07.2009, 12.34
...Kuitenkin ainoat slicksit missä on kunnollinen pistosuojaus.

Durano on varmastikin hyvä rengas, mutta ei suinkaan ainoa hyvin pistosuojattu kumivaihtoehto maantielle. Esim.Continentalin Ultra Gator Duraskin on myös erittäin kestävä. Lisäksi rengas (folding-versiona) on myös kevyt.

http://www.wiggle.co.uk/p/cycle/7/Continental_Ultra_Gator_Duraskin_Folding_Tyre/5360028710/

mikkopoika
28.07.2009, 17.35
Durano on varmastikin hyvä rengas, mutta ei suinkaan ainoa hyvin pistosuojattu kumivaihtoehto maantielle. Esim.Continentalin Ultra Gator Duraskin on myös erittäin kestävä. Lisäksi rengas (folding-versiona) on myös kevyt.

http://www.wiggle.co.uk/p/cycle/7/Continental_Ultra_Gator_Duraskin_Folding_Tyre/5360028710/

Hyvä tietää. Näyttää olevan merkittävästi (~100 g/kpl) kevyempi kuin durano. Onkohan missään tutkittu/testattu pistosuojausten tasoja? Jostain luin, että toimivaa suojausta ei saa tehtyä ilman paksua (ja painavaa) suojakerrosta. Riippuu tietenkin materiaaleista ja piston tyypistä... Asia kiinnostais.

Tom_E
05.08.2009, 14.37
Itellä on ollu Stelvio Plussat käytössä jotain puoltoista vuotta. Ne siis vastaavat Durano Plussia enemmän tai vähemmän yks yhteen. Tuon perusteella sanoisin, että renkaat ovat käytännössä puhkeamattomat, jos ei lasketa Helsingin talvisepeliä.

Vai käytännössä puhkeamattomat... Minulla puhkesi 25 millinen Durano Plus viime viikolla hakaneulaan. Muutoin ovat toimineet jonkun 2500 kilsaa. Ajanut noin 70% kestopäällysteellä ja loput 30% hiekka, sora, jne teillä. Mukaan on mahtunut melkoista "louhikkoakin", koska ajan kaikkia teitä, jos pyörä vain siinä kulkee. Eli kyllä ainakin minun mielestäni kestävät melkein mitä tahansa normaalia tiepintaa, ellei nyt aivan piip säkä satu kohdalle (sepeli, hakaneula, jne). Pari kertaa on myös jokin mennyt ammottavan reiän kera kumin pinnasta läpi, mutta pysähtynyt sitten varsinaiseen pistosuojaukseen.

kukkone
25.01.2011, 19.11
Oon ostamassa kesärenkaita hybridiin. Ajelen 80% Helsingin keskustassa ja lähialueilla ja 20% keskuspuistotyyppisessä maastossa. Tarvitsen melko vahvaa pistosuojausta ja kanttikivien ja mukulakivien soisi menevän ilman suurempaa harmia. Sopisko 28mm durano tarkoituksiini, vai tuleeko jollain sopivampaa mieleen?

Risto Koivunen
25.01.2011, 21.15
Itse ajelin viime kesänä 28 mm Duranoilla. Helsingin keskuspuiston hiekkateillä noilla kulki ihan hyvin. Sen sijaan kanttikiviä ja mukulakiviä varten ovat turhan omasta mielestäni turhan kapoisat. Jos ajat pääasiassa Helsingin keskustan nurkilla niin suosittelisin itse vähän leveämpi renkaita - Duranosta taitaa olla myös 32 mm levyinen versio olemassa.

kukkone
27.01.2011, 18.18
Itse ajelin viime kesänä 28 mm Duranoilla. Helsingin keskuspuiston hiekkateillä noilla kulki ihan hyvin. Sen sijaan kanttikiviä ja mukulakiviä varten ovat turhan omasta mielestäni turhan kapoisat. Jos ajat pääasiassa Helsingin keskustan nurkilla niin suosittelisin itse vähän leveämpi renkaita - Duranosta taitaa olla myös 32 mm levyinen versio olemassa.

Kiitos Risto että jelppaat, susta on paljon apua. Pitää vielä harkita Duranoa. Mulla on tällä hetkellä Kendan Kwest 37mm renkaat, ja ajattelin et vähän lujempaakin ois kiva päästä. Mut jos mukavuus kärsii pahasti niin täytyy jättää ostamatta.

Risto Koivunen
27.01.2011, 18.50
Kyllä noilla 28 mm Duranoillakin pääsee Helsingin keskustassa eteenpäin, kunhan miettii reitinvalintaa ja välttelee pyöräteitä ja mukulakiviä.

Toisaalta Helsingin keskustan nurkilla välimatkat ovat suhteellisen lyhyitä, ja liikenneolosuhteet usein rajoittavat ajonopeutta tai pakottavat pysähtymään. Sikäli hieman nopeammilla renkailla ei saavuttane kovin suuria ajallisia säästöjä (ajamisesta voi tosin tulla kevyempää).

Jos tavoitteena on lähinnä ajaa hybridillä hyötyajoa keskustan alueella, niin itse painottaisin ennemmin käytännöllisyyttä kuin nopeutta. Todennäköisesti mukavinta on ajella leveillä, kestävillä ja pitävillä renkailla, joilla ei tarvitse liikoja miettiä reitinvalintaa vaan joilla pääsee mukavasti yli kaikesta eteen tulevasta.

pethe
28.01.2011, 09.22
Mulla tuli duranoplussilla viimekesänä 4 rengasrikkoa noin 3000 km matkalla. Kolmessa puhkeamisessa oli todesti syynä kiven sirpaleen painuminen kumin läpi. Eli se kumi lienee pehmosta ja se kerää nuita murskeenkappaleita, jotka sitten ajan myötä painuu läpi.

nuubiainen
28.01.2011, 14.34
Kyllä noilla 28 mm Duranoillakin pääsee Helsingin keskustassa eteenpäin, kunhan miettii reitinvalintaa ja välttelee pyöräteitä ja mukulakiviä.

Mitäh? Itse olen kyllä aivan onnistuneesti ajanut pyöräteitä 28 mm Duranoilla :rolleyes: Mukulakivillä nyt ei ole kovin kiva ajaa millään hybridin/CC:n renkailla.

Kyllä tolla Duranolla pääsee vaikka missä, paineiden tiputtaminen auttaa soralla ja muilla hankalammilla alustoilla. 8 baria on usein liikaa.

Todennäköisesti mukavinta on ajella leveillä, kestävillä ja pitävillä renkailla, joilla ei tarvitse liikoja miettiä reitinvalintaa vaan joilla pääsee mukavasti yli kaikesta eteen tulevasta.

Toki. Eipä kapeat renkaat mukavuutta lisää millään tavalla.

ejex
28.01.2011, 15.38
Niin, siis pistosuojaus ei auta kanttareihin ajettaessa "keventämättä". Siitä tulee käärmeenpurema kylkiin.

Risto Koivunen
28.01.2011, 17.18
Mitäh? Itse olen kyllä aivan onnistuneesti ajanut pyöräteitä 28 mm Duranoilla :rolleyes:

Niin olen itsekin tehnyt, ja kyllä ne toimivat oikein mukavasti kunnon pyörätiellä.

Mutta nyt olikin kyse nimenomaan Helsingin keskustasta, jossa pyöräteillä joutuu säännöllisesti taiteilemaan reunakivien ja mitä mielikuvituksellisempien esteiden kanssa. Tuollaiset kapeat renkaat kun ovat turhan alttiita "käärmeenpuremille" - omakohtaista kokemusta löytyy viime kesältä ihan riittävästi.

Siitä olen samaa mieltä että noilla Duranoilla pääsee eteenpäin aika monesta paikasta, ainakin kuivemmalla kelillä. Viime kesänä tuli itse ajeltua niillä mm. savisilla pelloilla kulkevia polkuja sekä sangen karkeitakin sorateitä. Hiekkatiellä ajossa yritän kyllä ottaa kaarteet varovaisemmin kuin nappulakumeilla ajaessa.

nuubiainen
28.01.2011, 17.35
No joo, kerran puri gärmes Duranoa viime kesänä, kun rysäytin terävään kanttariin. Pyörä pitäisi muistaa hyppäyttää niiden yli, sekä etu- että takapyörä :)

Risto Koivunen
28.01.2011, 18.09
Kyllähän sen etupyörän hyppäyttää kevyesti, mutta tuo takapyörä tuppaa olemaan ongelmallisempi. Pitäisi varmaan alkaa joskus harjoitella kunnon "bunny hop" ajoa.

Asia erikseen ovat sitten ne asfaltissa olevat teräväreunaiset kuopat, joita ei huomaa ajoissa.

kukkone
28.01.2011, 18.56
Taitaa jäädä Duranot ostamatta, pistosuojaus on tärkeä mulle. Minkälainen ero vauhdissa jos laitan alle Marathon plussat Duranoiden sijaan?

nuubiainen
28.01.2011, 19.28
Marathon Plussat on järkyttävän painavat (tyyliin kilo per rengas), mutta ei se nopeuteen kovin merkittävästi vaikuta. Tosin jos alle 300 g Duranoon verrataan, eron saattaa jo melkein huomata :)

nuubiainen
28.01.2011, 19.30
Kyllähän sen etupyörän hyppäyttää kevyesti, mutta tuo takapyörä tuppaa olemaan ongelmallisempi. Pitäisi varmaan alkaa joskus harjoitella kunnon "bunny hop" ajoa.

No ei välttämättä edes oikeata bunnyhoppia, kunhan siirtää vaan painoa reilusti eteen.

Risto Koivunen
28.01.2011, 20.58
Taitaa jäädä Duranot ostamatta, pistosuojaus on tärkeä mulle.

Duranosta on myös pistosuojattu versio Durano Plus, mutta sitä valmistetaan kai vain 23 ja 25 mm versioina.

EvilTwin
29.01.2011, 00.03
Marathon Racerit 30mm ovat olleet ccrossarissa yleisrenkaina. Viime kevään sepelikelit ajoin ja kertaakaan ei tarvinut paikata. Hyvät yleisrenkaat ainakin tämmöiselle semiläskille.

LosJormas
29.01.2011, 21.24
Aihe liippaa tarpeeks läheltä, joten kysynpä ilman liikaa perehtymistä aiheeseen..
Löytyyks Schwalben Duranosta tota uutta valkosta väriä 28mm levysenä?

P.S. Älä vastaa että googlestä löyty näin ja näin helpolla, istun sporassa kännykkä kädessä :)

Risto Koivunen
29.01.2011, 21.43
Ainakin CRC:n sivuilla noita valkoisia versioita löytyy ainoastaan 23 mm Durano S -renkaasta:

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=48532

Valmistajan kotisivujen perusteella vaikuttaisi todella olevan näin.

Hmmm, omalla valkoisella rungolla tuollaiset valkoiset renkaat voisivat näyttää hyvältä. Paitsi että vähänkin kuraisemmalla kelillä ne eivät kyllä välttämättä pitkään näyttäisi valkoisilta.

LosJormas
30.01.2011, 02.12
Joo en tarkota noita durano s valkosia sivuraitoja vaan iha duranoja joita pitäis olla 2011 valkosena, vihreenä ja ruskeena. Täl hetkellä luottorenkaana ollu gp 4 season mut toi duranon valkonen väri kiinnostais :)

Cyklooppi
30.01.2011, 10.56
Schwalben sivut http://www.schwalbe.com/gbl/en/produkte/race/produkt/?ID_Einsatzbereich=11&ID_Produktgruppe=47&ID_Produkt=199&ID_Artikel=714&info=1 lupaavat Creme (ei siis vitivalkoinen) väristä vain 25 mm leveinä.

kukkone
31.01.2011, 16.47
Marathon Plussat on järkyttävän painavat (tyyliin kilo per rengas), mutta ei se nopeuteen kovin merkittävästi vaikuta. Tosin jos alle 300 g Duranoon verrataan, eron saattaa jo melkein huomata :)

Luulin että vähän liioittelit pointin takia mutta nehän painaa oikeesti lähes kilon. HUH. No mikäs ois hyvä pistosuojattu rullaava rengas joka ei paina kiloa ja 28mm koossa. Tiukat kriteerit :)

Edit: esim Marathon racer 30mm?

ari_kroolaa
10.04.2011, 01.27

Tuotahan itsekin mietin. Kevyeeseen cc-pyörään tulisi yli 1 kg lisäpainoa verrattuna joihinkin kevyempiin renkaisiin verrattuna. Olen ostamassa kesäksi kevyttä cc-pyörää.
Tästä halvalla Marathon plussat: 19,95 €, vrt. Suomen ovh 40 € (tarjous joissain liikkeissä 35 €):
http://www.bike-components.de/products/info/p3093_Marathon-Plus-Performance-SmartGuard-Drahtreifen-.html
Postikulut Suomeen vain kympin jos maksaa etukäteen tilille (Nordea, Suomi).

Tänään laitoin pistosuojanauhaa 26"x2 Schwalbe Big Apple takarenkaaseen.
Oli tullut rengasrikko, voi olla että se oli eka yli vuoteen. Renkaat ovat jo melkein
3 v vanhat. Olisi aika vaihtaa jo uudet ja halvimmalla niitä taitaa saada
juuri Saksasta BC:stä, alle 20 €:lla. Takarengas oli selvästi huonomman näköinen kuin
eturengas. Olen ajanut töihin 2x7 km työmatkaa noilla melko sileillä kumeilla
myös talven, paitsi yksi viikko meni mökkipyörällä jossa on nastarenkaat.
Tietysti tuli pyöräilytaukoja koska auraus oli toisinaan aika heikkoa.
Pistosuojausnauhahan taitaa tekohengittää vanhaa takarengasta aika mukavasti.
Onneksi rengas oli tyhjä "kotitallissa" enkä jäänyt tielle pulaan nykyisellä, pidemmällä
työmatkallani (2x15 km). Täytyy ruveta pitämään varasisärengasta+rengasrautoja mukana työmatka-ajossa. Voihan se eturengaskin puhjeta.

thomas_s
10.04.2011, 08.33
työmatkallani (2x15 km). Täytyy ruveta pitämään varasisärengasta+rengasrautoja mukana työmatka-ajossa. Voihan se eturengaskin puhjeta.

Älä unohda pumppua.
On erityisen ikävää kun kaikki muut löytyy mutta pumppu puuttuu. nimim. kokemusta on. :)

Aihetta liipaten, olen itse ajellut viime kesän 23mm Durano S renkailla ilman ongelmia. Noin kapeana se on tietenkin enemmän kotonaan maantiellä kuin kaupungissa mutta olen myös välillä käynyt maantiepyörällä töissä Helsingin keskustassa. Kaikin puolin kunnollinen rengas ja kestävä painoonsa nähden.

A.A
10.04.2011, 09.19

Jos sulla on lukkopolkimet, niin tuo on suunnilleen yhtä vaikeaa kuin nenän kaivuu liikennevaloissa.

Tuollaiset kapeat renkaat kun ovat turhan alttiita "käärmeenpuremille" - omakohtaista kokemusta löytyy viime kesältä ihan riittävästi.

Nyt kyllä olisi aika tekniikkaharjoitteille. Ensinnäkin siellä renkaassa pitää olla riittävästi painetta. Ja sitten sillä ei ajeta päin kanttikiviä. Ja ei rönötetä siinä satulassa kuin baarijakkaralla, vaan kevennetään vähän. Silloin siellä voikin pitää kunnon paineet, kun sitä äärimmäistä mukavuutta ei haetakaan puolityhjillä renkailla, ja yllätys, yllätys, snakebiteja ei tulekaan enää entiseen malliin...

Todennäköisesti mukavinta on ajella leveillä, kestävillä ja pitävillä renkailla, joilla ei tarvitse liikoja miettiä reitinvalintaa vaan joilla pääsee mukavasti yli kaikesta eteen tulevasta.

Eli pokkana päin kaikkia kanttareita, kuin narukassitytöt Jopolla puolityhjillä renkailla, ja loppukesä tyhjillä renkailla... (Ne vielä sitten rimputtaa sitä kelloa, kun meinaa ajaa mun yli jalkakäytävällä...)

Snakebitet on "sallittuja" kisoissa kun joutuu ajamaan kuoppaan tahallaan ettei keilaa vieressä olijoita. Kaupungilla ajellessa ne on kyllä vaan omaa tyhmyyttä, tai tyhmyyttä/osaamattomuutta. Poika ajoi kerran 12 vuotiaana noin. 1 minuutti opetusta, ja ei ole toista kertaa tapahtunut...

On Topic: Durano Plus 25mm.

Keskiäkäinen lohjalainen
10.04.2011, 15.44
On Topic: Durano Plus 25mm.

Komps, tosin vain kahden lyhyen lenkin kokemuksella. Ovat aika järeän tuntuiset renkaat mutta ajotuntuma on kuitenkin aivan kohtuullinen. Hankin tuollaiset tappajasepelikaudeksi. Jahka tiet on saatu kaikilta osin putsattua, pistän alle Contin GP4000S:t.

jartsuli
11.04.2011, 11.34

Mä pistin justiinsa crossariin schwalbe blizzard sportit, noissa on kevlar-kerros pistosuojauksena ja paino 250g. Eikä vieny konkkaan, 11e /rengas. Saapa nähdä sitten minkälaista fiilistä noista irtoaa ja miten kestää :/

Ei nuo kait ole ihan gp4000:n tasoiset mutta tavalliseen crossarikumiin verrattuna luulis noillakin maisema vaihtuvan liukkaammin.

Risto Koivunen
11.04.2011, 13.46
Nyt kyllä olisi aika tekniikkaharjoitteille. Ensinnäkin siellä renkaassa pitää olla riittävästi painetta.

Ihan asiallinen kommentti, näin jälkikäteen ajatellen tulin myös itsekseni siihen tulokseen, että en ollutkaan viime kesänä sisäistänyt tuota "riittävän paineen" käsitettä niin hyvin kuin luulin. Kyseessä oli kuitenkin ensimmäinen kesä alle 35 mm renkailla. :o

Nyt tuli talvella hankittua järeämpi pumppu, ja pistettyä kevään kunniaksi noihin Duranoihin todella pinkeät paineet. Saapa nähdä pitääkö tämä käärmekannan paremmin kurissa tänä vuonna. Varmuuden varalta varasisureita on kuitenkin varastossa kohtuullisesti.

Tuota takapyörän keventämistä täytyykin ruveta kohta alkaa harjoittelemaan - taidan kyllä odottaa vielä vähän lumien sulamista, että pääsisi alkuun nurmikolla harjoittelemaan.

Halloo halloo
07.07.2012, 20.06
28mm Schwalben Duranoita testattu 300km pääasiassa maantien laitaa, olen tyytyväinen.