PDA

Näytä tavallinen näkymä : Storck

TetedeCourse
04.06.2009, 13.40
Kaunis pyörä:

http://www.cyclingnews.com/tech.php?id=/tech/2009/reviews/storck_fenomalist09

Onkohan kellään Suomessa Storckeja - kuka tunnustaa ??? :)

N.T
04.06.2009, 18.08
Luulis olevan kun maahantuojakin on

A.M.®
04.06.2009, 18.52
On niitä

Mulla on ollut Adrenalin täpäri ja Rebel Carbon ht

Muusi
04.06.2009, 19.11
Mulla löytyy yks Rebel Carbon ht kanssa

ePa
06.06.2009, 16.37
Aikoinaan löytyi jäykkäperäinen maasturi. Taisi olla yksi ensimmäisistä Storckeista Suomessa.

Nyt taitaa kyseinen yksilö olla lepäämässä hyvin ansaitulla eläkepäivillä.

Satanta
08.06.2009, 21.00
Scenario löytyy.

VeloMontana
12.08.2010, 08.47
Vanha Vision Light on vuosien saatossa muuttunut pikemminkin retkimenokiksi kuin maantiepyöräksi. Etulaukku, valot, peili yms "turhuudet" tuovat lisää painoa. Uusi Scenario 0.9 on ainakin vielä kevyt ja vailla turhia kilkkeitä.

jake
12.08.2010, 19.14
Täältä löytyy Storck Fenomalist...

Tuomo O
12.08.2010, 21.39
Ei tuota voi kauniiksi sanoa, vaikka hyvä voi ollakin. Tosin katsojan silmässä...

kide
13.08.2010, 15.52
Kovin on konstailematon. Vähän niin kuin Cervelot. Varmaan alusta loppuun insinöörien suunnittelema, mikä ei välttämättä ole ollenkaan huono asia.

puumangeri
14.08.2010, 14.16
Ei tuota voi kauniiksi sanoa, vaikka hyvä voi ollakin. Tosin katsojan silmässä...

Aina välillä näkee kommentteja joissa Storckeja sanotaan rumiksi / ei-kauniiksi... Itse ihmettelen tota, sillä mun silmään noi on ihan samaa kastia kuin kaikki muutkin modernit pyörät :P Runkoputkiratkaisutkin ovat sentäs aika normaaleja, eikä mitään ihan oudon mallisia ja uusia mullistavia kikkailuja.

Pyöräpummi
14.08.2010, 15.28
Aina välillä näkee kommentteja joissa Storckeja sanotaan rumiksi / ei-kauniiksi... Itse ihmettelen tota, sillä mun silmään noi on ihan samaa kastia kuin kaikki muutkin modernit pyörät :P Runkoputkiratkaisutkin ovat sentäs aika normaaleja, eikä mitään ihan oudon mallisia ja uusia mullistavia kikkailuja.

Ulkonäöstä on helppo antaa "asiantuntevia" lausuntoja varsinkin silloin kun ei paljoa muusta ole tietoa. Siksi ne voi jättää omaan arvoonsa.

Storck on aina keikkunut Tour:n runkotestien kärjessä. Herra Storck on onnistunut luomaan premium-brändin josta sitten myös joutuu maksamaan. Ei ole epäilystäkään etteikö ole kysymys laatutuotteesta.

On myös kysymys siitä että haluaako maksaa aavistuksen verran paremmasta ja erottuvasta rungosta sen 1000-2000 euroa enemmän vai olisiko näille rahoille parempaa käyttöä? Ainakin näin taviksen näkökulmasta tutkailtuna.

S-tec-sports (http://s-tec-essence.eshop.t-online.de/epages/Store4_Shop38023.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/Shop38023/Categories/STORCK) on suuri Storck-myyjä

Lehisj
16.08.2010, 12.28
Tuollainen löytyy:

http://is.pinkbike.com/photo/4187/pbpic4187299.jpg

Keskiäkäinen lohjalainen
16.08.2010, 12.32
Tuollainen löytyy:

http://is.pinkbike.com/photo/4187/pbpic4187299.jpg

Pakollinen kysymys: Paljonks toi painaa?

Lehisj
16.08.2010, 12.35
Pakollinen kysymys: Paljonks toi painaa?

Vähän alle 6 kiloa

JoVain
20.08.2010, 22.21
On myös kysymys siitä että haluaako maksaa aavistuksen verran paremmasta ja erottuvasta rungosta sen 1000-2000 euroa enemmän vai olisiko näille rahoille parempaa käyttöä? Ainakin näin taviksen näkökulmasta tutkailtuna.

S-tec-sports (http://s-tec-essence.eshop.t-online.de/epages/Store4_Shop38023.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/Shop38023/Categories/STORCK) on suuri Storck-myyjä

Vilkaisitko muuten niiden runkojen hintoja linkkaamassasi kaupassa? Mietin vaan, että mihin perustuu toi "1000-2000 euroa enemmän" -kommentti...:D

Pyöräpummi
21.08.2010, 19.32
Vilkaisitko muuten niiden runkojen hintoja linkkaamassasi kaupassa? Mietin vaan, että mihin perustuu toi "1000-2000 euroa enemmän" -kommentti...:D

En tiedä olemmeko käyneet samoilla sivuilla?
Niistä maastorungoista en ole kiinnostunut.

Storck:n huippumalli
3.499
Meridan huippumalli
1339
Giantin huippumalli (09), jossa ei ole olennaisia muutoksia kun mennää 2010 ja 2011 -malleihin. Kuitenkin hintaa voi pistää hieman enemmän. Itse maksoin aivan juuri markkinoille tulleesta SL:stä 2200 euroa. Hinnassa on mukana satulatolppa.
1779

Tavis-näkökulmasta sillä 2000-eurolla voisi saada jotain tähdellistä.
Jos sitä rahaa on ylenmäärin niin eihän tällä ole enää merkitystä.

Satanta
21.08.2010, 22.58
Storckin omistamisessa on suurin vika se, ettei siitä pääse eroon, jos meinaa sitä käytettynä myydä. Liian extreme- merkki Suomeen, jotta olisi markkina-arvoa, toisin kuin Trek yms....

twentyniner
22.08.2010, 00.27
Storckin omistamisessa on suurin vika se, ettei siitä pääse eroon, jos meinaa sitä käytettynä myydä. Liian extreme- merkki Suomeen, jotta olisi markkina-arvoa, toisin kuin Trek yms....

Ihmettelen kuinka tuo myytävänä oleva yksilö vieläkin keikkuu myynnissä. Itse en ostaisi esim. Trekkiä ikinä,ei siksi että ne olisivat huonoja,vaan ainakin itseäni miellyttävät juuri nuo hiukan "eksoottisemmat" merkit. Meitähän on moneen junaan :)

puumangeri
22.08.2010, 00.55
Itse en edelleenkään ymmärrä mitä erilaista ja ihmeellistä Storckeissa on vs. muut merkit... Siis hiton hyviä pyöriähän löytyy merkiltä kuin merkiltä ja Storck muitten joukossa. Imo Storck ei erotu joukosta muuten kuin sillä, että perusmallitkin ovat heillä vaan mielettömän hyviä ajaa.

Itse en ainakaan laske miinukseksi sitä, että lenkillä ei tule muita samanlaisia pyöriä vastaan.

JoVain
24.08.2010, 13.57
En tiedä olemmeko käyneet samoilla sivuilla?
Niistä maastorungoista en ole kiinnostunut.

Storck:n huippumalli
3.499
Meridan huippumalli
1339
Giantin huippumalli (09), jossa ei ole olennaisia muutoksia kun mennää 2010 ja 2011 -malleihin. Kuitenkin hintaa voi pistää hieman enemmän. Itse maksoin aivan juuri markkinoille tulleesta SL:stä 2200 euroa. Hinnassa on mukana satulatolppa.
1779

Tavis-näkökulmasta sillä 2000-eurolla voisi saada jotain tähdellistä.
Jos sitä rahaa on ylenmäärin niin eihän tällä ole enää merkitystä.

No mut hei! Eihän se oo Storckin vika, jos Taiwanista ei löydy parempaa runkoa:D

Vakavasti:Sopivan valikoivalla otoksellahan on yleensä helppo saada vahvistus omalle näkemykselle. Eiköhän aika monen runkovalmistajan huippumallien hinnat pyöri juurikin kolmen ja neljän tonnin välissä(esim. Cervelo, Pinarello, Colnago, Wilier, Time, Look, De Rosa, jne. jne.) Viimeisin hipo aina maksaa.
Storckin mallistosta Meridaa vois verrata ehkä Absolutist 1.0:aan, joka on 1700 euron runko, jota saa nyt 1300 eurolla. Giantille taas löytyy vastinpari Fenomalistista hintaan 2400-2500 muistaakseni.

Että voihan sen pari tonnia säästää ja silti saa Storckin, mikä on kuitenkin tärkeintä, vai mitä(nimim. tyytyväinen Absolutisti jo toista kuukautta hintaan 1275€);)

Pyöräpummi
24.08.2010, 17.12
No mut hei! Eihän se oo Storckin vika, jos Taiwanista ei löydy parempaa runkoa:D

Vakavasti:Sopivan valikoivalla otoksellahan on yleensä helppo saada vahvistus omalle näkemykselle. Eiköhän aika monen runkovalmistajan huippumallien hinnat pyöri juurikin kolmen ja neljän tonnin välissä(esim. Cervelo, Pinarello, Colnago, Wilier, Time, Look, De Rosa, jne. jne.) Viimeisin hipo aina maksaa.
Storckin mallistosta Meridaa vois verrata ehkä Absolutist 1.0:aan, joka on 1700 euron runko, jota saa nyt 1300 eurolla. Giantille taas löytyy vastinpari Fenomalistista hintaan 2400-2500 muistaakseni.

Että voihan sen pari tonnia säästää ja silti saa Storckin, mikä on kuitenkin tärkeintä, vai mitä(nimim. tyytyväinen Absolutisti jo toista kuukautta hintaan 1275€);)

No, Joo!

Taitaa olla tosiasia että kaikki monokokki-rungot valmistetaan siellä Formosan salmen tuntumassa. Oli sitten kysymys Pinarellosta taikka Storck:sta.

Giant on mailman johtava sekä pyörie että hiilikuiturunkojen valmistaja. Heidän valmistusteknologiansa on huippua.
Merida on kakkosena valmistusmäärissä ja valmistaa mm Spessun pyörät.

Minusta hyvä vertailukohta on kaksi mailman johtavaa valmistajaa joiden tuotteet ovat huippulaatua eikä brändissäkään pitäisi olla moittimisen sijaa.

Oli sitten vertailu mihin premium-brändiin tahansa niin nämä kaksi taiwanilais-mekkiä sijoittuvat erittäin hyvin. Nämä merkit tosissään itse suunnittelvat, valmistavat, laatutarkkailevat, vastaavat huutoonsa ja brändäävät.

Sitten on nämä mielukuva, erottuvuus ja brändiasiat. Niistä on helppo olla montaa mieltää. Jos joku haluaa maksaa mielikuvista niin siitä vaan.

Muistutan vielä lopuksi että pidän Storckia erittäin hyvä tuotteena. Siinä on sellainen maskuliininen muotoilu, joka enemmän vetoaa saksalaisiin kuin italiasiin taikka italofiileihin. Saksassa myyntiä lisää testeissä pärjääminen, joissa Storck on ollut vakuuttava.

Juha_H
24.08.2010, 17.32
Tuo Stockin Fascenario 0.7 -runko painaa haarukkoineen alle 1,1kg ja ainakaan puheena oleva Meridia ei pääse lähellekään ja tuota Giantin painoa en heti löytänyt. Tuo voinee osittain selittää hintaeroa.

Pyöräpummi
24.08.2010, 17.45
Tuo Stockin Fascenario 0.7 -runko painaa haarukkoineen alle 1,1kg ja ainakaan puheena oleva Meridia ei pääse lähellekään ja tuota Giantin painoa en heti löytänyt. Tuo voinee osittain selittää hintaeroa.

Nuo Storckin rungothan ovat olleet teknisesti huippuluokkaa. Siis jäykkiä, kevyitä ja kohtuullisen mukavia.

Sekä Merida että Giant eivät loista erityisellä keveydellään mutta eivät myöskään ole raskaita. Kuiten Merida on keveydeltään ja ominaisuuksilta hintaluokassaan pistämätön. Monet kaalliit premium-brändit ovat vieläpä painavampia.

Minun vertailuni oli tavisnäkökulmasta että mitä todellista hyötyä saa rahoillensa. Taviksen (niinkuin minä itse) kannalta niillä kalliisti säästetyillä grammoilla ei ole mitään merkitystä. Pitkän päälle niitä ei huomaa.
Tästä näkökulmasta tärkeää on että runko kestää ja sen takuu pelaa luotettavasti.

En nyt yksinomaan verrannut taiwanilaismerkkejä Storckiin vaan kaikkiin muihin premium-brändeihin.

Miha
25.08.2010, 09.29
Eikös ne Canyonin kuitupyörät valmisteta juuri Giantin tehtailla. Aika kevyitähän ne ovat.

Anyway, Storck on hieno pyörä ja laadukas. Ja kallis myös.

am8119
01.02.2012, 19.19
Nostetaas tämä: Myykö joku liike Storckeja täällä suomessa ?

am8119
01.02.2012, 20.40
Nostetaas tämä: Myykö joku liike Storckeja täällä suomessa ?

Herätys palstajyrät ja nettiaddiktit :), eikö kukaan tiiä.

TetedeCourse
01.02.2012, 20.44
Storckin sivujen mukaan suomalaista dealeria ei taida olla olemassa
http://www.storck-bicycle.de/en/web0.asp?ID=12000&sub=12000&objekt=Dealer

J T K
01.02.2012, 20.53
Ei taida myydä, itse hommasin s-techiltä saksasta.

am8119
01.02.2012, 22.07
Ei taida myydä, itse hommasin s-techiltä saksasta.

Mikäs malli ja minkälainen runko. Onko erityisesti nopeaan ajoon, junamainen, vai käykö myös pitkille lenkeille ?
Privana voit laittaa myös jos jaksat.

J T K
01.02.2012, 23.56
Storck Scenario C1.1 (https://picasaweb.google.com/jtkaakinen/Storck), kuiturunko joka on näitä merkin perustuotteita jo vuosien takaa. Nykytekniikalla on hinkattu Storckillakin parhaista rungoista puoli kiloa painosta pois, mutta hintakin on sitten jotain muuta. Eli itse hain vielä jossain hintajärjissä olevaa kuiturunkoista pyörää ultegran osasarjalla ja hyvillä kohtuupainoisilla (lue 1,5kg) avokiekoilla viimevuonna. Kotimaan kivijalkojen tarjonta asettui sinne 3000e kieppeisiin, joten aika äkkiä suuntasin katseet ulkomaille. Hyvän ystävän vihje ja suositukset saivat tutkimaan scenariota, jota s-tech kauppasi alta kahden tonnin. Muutamilla muutoksilla hinta asettui tasarahaan.

Jämerä, mutta kohtuu kevyt, ei notku mutta on riittävän herkkä aktiiviharrastajan ja joskus jopa kilpailevan nuoremman ikämiehen tarpeisiin. Olen ollut todella tyytyväinen. Ajoin pyörällä pitkiä maantiesiivuja, pidempiä maantiekisoja, tempoa, radalla, korttelia, rullilla...ja toimi kuin ajatus.

am8119
02.02.2012, 00.30
Storck Scenario C1.1 (https://picasaweb.google.com/jtkaakinen/Storck),... Muutamilla muutoksilla hinta asettui tasarahaan.

Jämerä, mutta kohtuu kevyt... Ajoin pyörällä pitkiä maantiesiivuja, pidempiä maantiekisoja, tempoa, radalla, korttelia, rullilla...ja toimi kuin ajatus.

Kiitos hyvästä vastauksesta. Muutokset koskee ilmeisesti kiekkoja vai kuinka. Hoituuko liikkeen kanssa sähköpostit hyvin englannilla, kun ei tuo gyntteri taitu ?
Kuinkas paljon on "kohtuu kevyt". Oliko maksamis prosessissa mitään ongelmia ?

Itseäni kiinnostaisi tuo http://s-tec-essence.eshop.t-online.de/epages/Store4_Shop38023.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/Shop38023/Products/SA2011bl/SubProducts/SA2011bl-0001
tai sitten tuo http://s-tec-essence.eshop.t-online.de/epages/Store4_Shop38023.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/Shop38023/Products/SA0.92011/SubProducts/SA0.92011-0001
tai ehkä tuo http://s-tec-essence.eshop.t-online.de/epages/Store4_Shop38023.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/Shop38023/Products/SSC1.12010be%5B1%5D/SubProducts/SSC1.12010be%5B1%5D-0001

ei vaan tuolla nyt ainakaan oo kokoa 51. Laitoin kyllä mailia jos on tulossa vielä.

Käviskös joku noista tällaselle joka ostais ekaa maantiepyörää, vai ovatko liian jäykkiä ja "race" mallisia ?
Eikös noita myydä muualla halvemmalla ?

Muutkin voitte ottaa kantaa .

Satanta
02.02.2012, 06.57
Ei tuo tämän foorumin torilla myytävänä oleva menisi/ kelpaisi? ( Juu, ei ole minun)

Samu Ilonen
02.02.2012, 08.28
Musta merkki on ihan kiva ja kiivas yrittäminen kehittää fillareita uusilla ideoilla eikä vain teipeillä on erittäin virkistävää nähdä ja odotukseni aina suuret kuin heiltä tulee uusi malli. Aina firman kaparitteetti ei vissiin riitä riittävään testaamiseen mutta yritys hyvä kymmenen. Viitaten lähinnä aika rapsakan hintaisen TT-pyörän korkeaan ilmanvastukseen lähinnä ja että eiköhän noitten mega-isoputkisten pyörien aika ole jo ohi.

Btv,Onkohan kukaan päässyt ajamaan sellaista Stork:ia jossa on ne integroidut kutulerpake jarrut, pysähtyykö pyörä, mikä on tatsi?

Hieman harmitaa että Marcus Stork:in asenne on vähän hapan kun olen käynyt sanalla naamatusten, kun mua kiinnostaa lähinnä tekniikka, ja asiasta on kiva veistellä juttua maailmalla ihmisten kanssa jotka tekee jotain todellakin erilailla. Niitä ei ole kuitenkaan maailman laajuisesti kuin alle kymmenen joiden kanssa on mielekiintoista haastella.

Minusta heidän kuituinen täysjuustonsa oli yksi hienoimmista, tai on yhä. Toiminnasta en tiedä mutta hieno peli. Tosin mää diggaan kaikien Cannarin Raven:n muotoiluistakin yhä..tekniikasta en.

Halpojahan Storkit ei ole mutta poistomalleja tuppaa lähinnä näkyvän,tuskin vuosiin Suomeen on kukaan ostanut sellaista uutta lähellekään normaaliin hintaan. Siinä on syy miksi niitä ei täällä myydä. Ei kukaan kauppias halua myydä pyörää jonka ostokaneettina tuntuu olevan täälläpäin vain ale-%. Paitti ehkä joku Sporttia... :D

J T K
02.02.2012, 09.18
Sähköpostilla kysäisin englanniksi asioita, vastasivat yleensä seuraavana päivänä. Kiekot ja kampisarjan sekä takarataspakan halusin päivittää, jolloin hinta nousi pikkasen. Maksu meni ennakkoon tilille, kesti muutaman päivän rahojen siirtyä. Toimitus meni muuten ok, mutta pyörään oli jätetty väärä takapakka mitä tilasin. Laittoivat tulemaan oikean, väärää en palauttanut eikä pyydettykään. Tuli valkoisella stemmillä ja mustalla satulalla, piti olla valkoinen satula. No, loppupeleissä musta satula sai jäädä, kun sopi kumminkin paremmin ja valkoinen stemmi meni myyntiin, oli myös liian pitkä. Eli pientä hinkkausta, mutta ei mitään dramaattista. Hinta-laatusuhde on kohdillaan, kuten Ilonen tuossa toteaa niin jonkinlainen poistomallihan tuo on mutta täysin kilpailukykyinen edelleenkin. Paino noilla vermeillä (jotka eivät todellakaan ole mitään kevennysosia) on 7,7kg. Kiekot ja putkiosat vaihtamalla tipahtaa aika mukavasti, kevyempiä kampisettejäkin löytyy...

Jos tilaan tuolta uudestaan, teen sen silloin kun ei ole tulenpalava kiire. Pikkasen hitaahkoa oli toiminta, mutta kaikki loppujenlopuksi kuitenkin toimi. Viimekeväänä ajokausi painoi jo päälle, ekat kisat häämötti ja pyörä oli vielä virtuaalimaailmassa. Meinasi hermostuttaa :)

e: vielä tuosta rungosta...Scenarion takakolmio on varmaan ydinpomminkin kestävää tavaraa, paksut putket kyseessä. Eli aika nopeaan itse vaihdoin esim. satulan hieman enempi joustavaan, jolloin ajomukavuus parani huomattavasti. Runko on kohtuu race-henkinen, ei nyt kuitenkaan mikään aivan radikaali kuitenkaan. Ei nitku eikä notku runtatessakaan, ennemmin kiekot antaa periksi - tosin ksyrium elitet on tässäkin suhteessa hyvät peruskiekot. Korttelia ajaessa ei tarvinnu miettiä nupukiviosiin ajaessa, että kestääkö vai ei. Kyllä kesti...

am8119
02.02.2012, 11.33
Ei tuo tämän foorumin torilla myytävänä oleva menisi/ kelpaisi? ( Juu, ei ole minun)

Vähän on kallis käytetyksi, ja luultavasti yksi koko liian pieni.

am8119
02.02.2012, 12.03
Sähköpostilla kysäisin englanniksi asioita, vastasivat yleensä seuraavana päivänä. Kiekot ja kampisarjan sekä takarataspakan halusin päivittää, jolloin hinta nousi pikkasen...

Mites tuo ostoskori sitten toimi, kun kiekot ja kampisarjan sekä pakan vaihdoit ? Lisättiinkö sinne tuo pyörä alkuperäisillä osilla, jonkun alennuksen kanssa ja sitten yksittäin nuo vaihdetut osat vai miten toimittiin ?

J T K
02.02.2012, 14.17
Maksutiedot tuli sähköpostitse...nämä kauppaa koskevat jutut vois lisätä ennemmin tuonne Kaupat osioon ja s-techin omaan ketjuun (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?32989-s-tec-sports-de-ja-s-tec-essence-de).

am8119
02.02.2012, 15.59
Maksutiedot tuli sähköpostitse...nämä kauppaa koskevat jutut vois lisätä ennemmin tuonne Kaupat osioon ja s-techin omaan ketjuun (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?32989-s-tec-sports-de-ja-s-tec-essence-de).

Ok kiitos.