PDA

Näytä tavallinen näkymä : Mitä vikaa sinussa on pyöräilijänä?

hamsteriansa
20.02.2009, 18.33
Täällä on haukuttu rakkien kusettajia, mummoja, lapsia, hevosia, autoilijoita, mopoilijoita, Espoolaisia ja ties ketä pyöräilyn vihollisina. Mutta mitä vikaa sinussa on?

Niin juuri sinussa, senkin hikinen, falsetissa kimittävä, raivotautinen marakatti.

Omia vikojani:

1.Kansainvälisen käsimerkin näyttäminen ja oraalisen pikapalautteen antaminen vastapuolelle (autoilija) kovaäänisesti ja ilkeästi.

Mitä hyötyä on raivoamisesta. Eihän se resukka edes usein kuule sinne koppinsa sisään kärkkäitä komenttejani. Agressioon vastataan tyypillisesti agressiolla.

Olen pyrkinyt nykyjään näyttämään käsimerkkiä "terve". Tämä saattaa yleensä kuskin hämmenyksen partaalle. Olen myös joskus polkenut kuskin kiinni (esim. parkkipaikalle) ja keskustellut asiasta. Keskustelun tuloksena on usein saavutettu yhteisymmärys.

2. Kevyen liikenteen tukkijan (ihminen) pelästyttäminen ajamalla lähietäisyydeltä kovaa vauhtia.

Mikä on tämänkin mielenilmaisun päämäärä. En tiedä itsekään. Mitä jos henkilö todella jäisi alle? Olisinko tyytyväinen (vrt. olenko psykopaatti). Luultavasti kaduttaisi melko lailla. "No kun et osaa väistää niin ajetaan päälle" ajattelumallista "ystävällinen huomautus"-metodiin.

3."Ai niin se valo unohtui pöydälle/akku loppui. No jos tämän kerran" tai "En mä heijastimia tarvii".
Silkkaa laiskuutta ja pinnallisuutta. Auton ratissa ymmärtää miten huonosti pimeällä pyöräilijä näkyy ilman asian mukaista varustusta.

4. Omista oikeuksista kiinni pitäminen vaikka kolahtaisi. "Ajan nyt tuosta liikenneympystä kun autoilijoilla on väistämisvelvollisuus. Tulkoon päälle, jos kehtaa. "Mitä kävelijä tekee pyöräkaistalla, eikä aio väistää, no en minäkään"

Pari kertaa on liipannu todella läheltä, kun auto on tullut kolmion takaa risteyksestä. Olisiko oikeassa olemisen tunne voittanut kivun tunteen. Olisinko muistellut tapausta lämmöllä vaikkapa jalka paketissa, kyynärpäät ruvella ja aivot tärähtäneenä.

Olen yrittänyt löysätä sitä kiristävää vannetta pääni ympärillä, joka liikenteessä tahtoo estää joskus aivoverenkiertoni. Eikös AA:kin ensimmäinen askel ole myöntäminen: Olen raivohullu ja psykopaattinen pyöräilijä.

Parannan tapani polkaisu kerrallaan ja löydän valaistukseni ...

Iglumies
20.02.2009, 18.40
Ei minussa ole mitään vikaa, ne on ne muut siellä liikenteessä jotka törttöilee.

mk
20.02.2009, 18.41
Kyllä tuo kohta 1 osuu aikahyvin. Liian liki ohittaneelle autoilijalle heilahtaa kyllä käsimerkki melko herkästi. Tosin pyrin näyttämään peukkua, jospa menis sarkasmi perille. Varsinkin nyt lobsterit käsissä ajellessa tuo keskisormen näyttäminen on perin haasteellista :p
Suusanallisesti ei ole vielä tarvinut autoilijan kanssa keskustella kuin kerran maantiepyörällä liikkuessani. Tämä autoilija luuli ehtivänsä sivutieltä eteen ja pois, mutta epähuomiossa meinasikin liiskata minut pyörän kera keulan alle. Tästä keskusteltiin tovi seuraavalla bussipysäkillä asiallisesti ja rauhalliseen sävyyn. Luulen silti että tämä herra muistaa ko. keskustelun tiukan sävyn melko pitkään. :)

Normaalisti koetan ottaa muutkin liikkujat huomioon. Varsinkin kevyenliikenteen väylillä. Ei se lenkin keskari siitä hirveesti laske vaikka kävelijöitä ja koiranulkoilujattia kiertää ja vaikka pikkasen jopa hidastaakin siinä kohdalla.

ellmeri
20.02.2009, 18.42
Turha tulla mulle....kuules *prk*

Lasse
20.02.2009, 19.10
Äh, muo harmittaa kun olen niin onnettoman hidas että en ehdi potkaisemaan minua rikkovia autoja.:mad:

mutanaama
20.02.2009, 19.23
Pyöräilijänä olen aivan loistava, ihmisenä sitten läpimätä paska.

nure
20.02.2009, 19.36
Kaksi ensinmäistä sopii , ajoittain myös muu kaikenlainen agressiivinen käytös sopii imagooni !

silee
20.02.2009, 19.42
Tuli tässä mieleen että aika paljon tulee ajeltua jalkakäytävillä. Ei siksi että olisi hienoa uhmata virkavaltaa. Jotenkin siinä vieressä olevalla ajokaistalla tulee niin turvaton olo ruuhka-aikana. Sitte tulee myös ajeltua yksisuuntaisia väärään suuntaan. Tai sitten yksisuuntaisten vieressä olevia jalkakäytäviä. Syy: Asun keskustassa ja ajan sen takia siellä pyörällä että pääsen pisteestä a pisteeseen b jouhevasti. Jos sitä rupeis kiertelee lain mukaan niin työmatka/kaupassakäynti/koulussakäyntipyöräilyn ideologia katoaisi täysin.

xs2jammu
20.02.2009, 19.45
Kohtiin 1,2 ja 4 sorrun aika ajoin ja pahoitan myös oman mieleni. Välillä sitä jää miettimään että jos voisi ajaa ihan korvessa missä kukaan muu ei osuisi reitille. Silti täytyy rehellisesti myöntää että on todella paljon päivästä kiinni ja "kuukautiskierrosta", sillä uskon että myös miehillä vaikuttaa joku hormoonikierto kerran kuussa.

Mikrometri
20.02.2009, 19.47
Stadista en viitsi puhuakkaan mutta Granista on hyvät kokemukset miten väistetään harava. Ja Mersut tööttää.
Ajat MTB:llä toisen pihan poikki lehtikasan yli kun on lakaissut lehdet kasaan. Heittää haravalla.
Ja joskus Mersut tööttää kun näkevät ettää vaihtuu punaisille ja tuo urpo fillaroija ei jarruta.

Fillarimies
20.02.2009, 19.58
3. menee kuin nappi silmään mulle..
Aina sitä kiroaa kun niitä pyöräilijöitä/kävelijöitä ei näy auton ratista ja ite sitä ei sitte kuitenkaan pidä mitään heijastimia eikä valoja.
Se on sitte vähän niinku oma vika jos jää auton alle:(

Kaitainen
20.02.2009, 19.58
4. Omista oikeuksista kiinni pitäminen vaikka kolahtaisi. "Ajan nyt tuosta liikenneympystä kun autoilijoilla on väistämisvelvollisuus. Tulkoon päälle, jos kehtaa. "Mitä kävelijä tekee pyöräkaistalla, eikä aio väistää, no en minäkään"

Pari kertaa on liipannu todella läheltä, kun auto on tullut kolmion takaa risteyksestä. Olisiko oikeassa olemisen tunne voittanut kivun tunteen. Olisinko muistellut tapausta lämmöllä vaikkapa jalka paketissa, kyynärpäät ruvella ja aivot tärähtäneenä.

Olen yrittänyt löysätä sitä kiristävää vannetta pääni ympärillä, joka liikenteessä tahtoo estää joskus aivoverenkiertoni. Eikös AA:kin ensimmäinen askel ole myöntäminen: Olen raivohullu ja psykopaattinen pyöräilijä.

Kyllä täytyy myöntää, että tätä on joskus tullut tehtyä:o Juurikin silloin kun itse ajan etuajo-oikeutettua tietä ja toinen kulkuneuvollaan (auto) tulee kolmion takaa. Kai se veri pakenee päästä jalkoihin kun kovaa:rolleyes: polkee.
Suojateillä noudatan aina auto ensin -aatetta. Kävelijöille en kuitenkaan koskaan "uhittele", kuten en myöskään eläimille saati toisille pyöräilijöille. Kevyenliikenteenväylillä hidastan reilusti vauhtia ennen ohitusta ja olen aina valmiina pysähtymään, jos toinen eteen loikkaa (laki tilannenopeudesta ja siitä, että pitää kyetä pysäyttämään ajoneuvo...). Siinä saa hyvää intervallia, kun toisinaan melkein pysähtyy ja sitten taas kiihdyttää. Tämän takia kai pärjään niin hyvin työmatkatemmossa...:p

EePee
20.02.2009, 19.59
Kax ekaa osuu. 3 ja 4 satunnaisesti. Ykköseen lisäyksenä, että olen myös välillä taputtanut (e niin kovaa, että tulee lomoa) auton kattoon tms., mikä saa yleensä autoiljat raivoon ja pelastaa päivän. Kakkosesta: Eihän niitä kannata varottaa, silloin varmasti osuu. Valoista pyrin oleen jorstain syystä tarkka, vaikka muten en ole tarkka lainkaan. Viimeisessä on iän myötä havaittavissa kehitystä, tai sitten se on sitä, että on tullut joskus kolaroitua taksin kanssa, eikä "oikeassa olo" auttanut yhtään kolotukseen.

Muuten olen vaan liian iso, lihava ja huonokuntoinen pyöräilemään.

Mikrometri
20.02.2009, 20.02
Tänään sain muuten peukut kun laskin n.28v naispuolisen henkilön suojatien yli kun osoitti halua ja varmaan ajatteli etukäteen että tuokin on varmasti täysi paskis Kokoomuksen äänestäjä.

MikMy
20.02.2009, 20.15
No ei oo muuta vikaa kun että pitäs olla vähän nopeampi ja jaksaa vähän pidempää.

fob
20.02.2009, 20.46
Liian koukussa koko touhuun

Mikko
20.02.2009, 20.57
4. Omista oikeuksista kiinni pitäminen vaikka kolahtaisi. "Ajan nyt tuosta liikenneympystä kun autoilijoilla on väistämisvelvollisuus. Tulkoon päälle, jos kehtaa.

Jos tuollaisessa tilanteessa ei käyttäydy noin, se on valtava karhunpalvelus kaikkia muita tienkäyttäjiä kohtaan. Sen verran pitää olla valmis omia jarrupaloja kuluttamaan, että moiset aivokuolleet apinat ehkä tajuaisivat tehneensä väärin. Miten muuten sen voisi heille ilmaista? Kouluttamattajättäminen ehkä tappaa jonkun tulevaisuudessa. Siihen minä en ainakaan ole valmis. Oletko sinä?

Moppe
20.02.2009, 20.58
2. ja 3. kohta osuu ja uppoaa melko hyvin minun "ajopersoonaani".

dakar-xam
20.02.2009, 21.51
Tunnustan ajavani kävelijän hihaa hipoen, jos kävelijä on mallia laidasta laitaan toikkaroiva. Ei mee vaan meikäläisellä jakeluun, että mitä varten pitää seilata laidasta laitaan, kun voisi kiltisti kävellä jommassa kummassa reunassa (ja mielellään tietenkin kulkusuuntaan nähden oikeassa reunassa).

brewster
20.02.2009, 22.14
-Se tietysti mikään vika ole vaan enemmänkin ominaisuus. Noudatan liikennesääntöjä silloin kuin katson tarpeelliseksi.
-Pitäisi ajaa enemmän.
-Omistan liian vähän pyöriä.
-Ansiotyö haittaa pyöräilyä.

kmw
20.02.2009, 22.16
No ei oo muuta vikaa kun että pitäs olla vähän nopeampi ja jaksaa vähän pidempää.

Näin on täälläkin. Ja sit en osaa keulia ilman käsiä:o

Vepa
20.02.2009, 22.33
Minä myös.

PS. Ihan samat "ominaisuudet" on minussakin :o

bartagma
20.02.2009, 22.42
Ajan liian paljon autolla ja vihaan autoilijoita.

Mikrometri
20.02.2009, 22.44
Maan ja muun ystävät myy narukasseja taas kesällä.
Espalla turisteille.

ekik
21.02.2009, 01.25
Liian hidas ja painava.

JariV
21.02.2009, 01.47
Liian mukavuuden haluinen...

Narujalka
21.02.2009, 09.47
Jos käsi sydämellä mietin aihetta, niin ei minulla ole mitään mahdollisuuksia Vuoden lainkuuliainen pyöräilijä-kisassa. Sääntöjä tulee sovellettua tilanteen mukaan. Ei kuitenkaan koskaan riskirajoilla tai (ainakaan tahallaan:rolleyes:) muita liikenteessä liikkujia häiriten. Turvaliivi, heijastimet, valot ja kypärä ehdottomasti aina käytössä pimeiden vuodenaikojen lenkeillä. Kesäkeleillä kypärä ja värikkäät asusteet eli joulukuusena:D.
Pimahtamiseenikin vaaditaan (nykyään) vastapuolen törkeää käytöstä. Pikku häslingit yritän kuitata jollain, yleensä humoristisella, kommentoinnilla.
Nopeutta ja kestävyyttä voisin enemmän kuin mielelläni tilata, jos jollain tietoa, mistä saa...:D.

villef
21.02.2009, 11.23
Minoon ainaki ihan liian laiska..

TimoF
21.02.2009, 12.10
Ja sit en osaa keulia ilman käsiä:o

Mien osaa ees keulia kunnolla :o

Henki Hieveri
21.02.2009, 15.10
Mutta mitä vikaa sinussa on?

Niin juuri sinussa, senkin hikinen, falsetissa kimittävä, raivotautinen marakatti.

Hei, minä en kimitä falsetissa!

Kevyen liikenteen slummissa ajelen sillä puolen kuin huvittaa etenkin kun ei ole muita pyöräilijöitä.
En painele nöyryytysnappeja vaan ajelen punaisilla läpi, kun liikennettä ei ole.
Rikon jatkuvasti esimerkiksi Tapiolan keskuksen pyöräilykieltoa. Olen myös rikkonut Seurasaaren, Viikin ja Lauttasaaren mitä ilmeisimmin turhia pyöräilykieltoja.

Pari kertaa on valo unohtunut ja jonkin verran ajan lyhyitä matkoja jalkakäytävillä.

Mikrometri
21.02.2009, 15.14
Kerroin Sinnemäen tiedot Politkovskaya tapauksesta vapautetuille.

Mikrometri
21.02.2009, 15.24
Et sitten Hierveri aja äitin päälle jos ajelet Tapiola keskuksessa.
Huono näkö ja kuulo.

kmw
21.02.2009, 15.27
Mien osaa ees keulia kunnolla :o

Mä oon hyvä! Ennätys on 1/2 kampikierrosta:cool:

mutanaama
21.02.2009, 15.30

Pitäisköhän toi opetella, jos vaikka koko rundi onnistuis. Eiku reenaamaan

oh7nyo
21.02.2009, 15.42
1. Olen liian lihava ja alan käydä vanhaksikin.
2. Kiukustun herkästi autoilijoihin, jotka huolimattomuuttaan ovat vähöllö tappaa minut eivätkä edes huomaa tehneensä niin.
3. Ärsyynnyn niistä holtittomasti pyöräilevistä tai jalan kulkevista ihmisistä, jotka aiheuttavat vaaraa tai haittaa.
4. En siedä viherpiipertäjiä, jotka tulevat henkilöautolla työpaikalla ja yrittävät syyllistää minua siitä, että en käytä tulostuspaperista molempia puolia tai en sammuta valoja kun poistun hetkeksi huoneesta.

tempokisu
21.02.2009, 16.14
Paljon on puutteita tässä fillaristissa...tiedän :(. En ole edes kovin taitava ajaja, ja jos pyörätie on mulle ajokelvoton, ajan autotiellä. Yleensä ymmärtävät, mutta aina niitä tööttäilijöitä on. Kunhan eivät tööttäilisi vihaisesti juuri niskan takana. - näille autonsa äänimerkin testaajille heiluttelen "iloisesti" rukkasta. Kuten myös näille "käytä sitä kelloa!!!" huutajille. Niin, mittarin kelloahan periaatteessa käytetään koko ajan lenkillä...jos semmoisen kunnon tööt-torven saisi kiinni tankoon, siinä olisi semmoinen. Eli hieman huono olen noissa huolto yms. -hommissakin.

:o Saisi vaan olla nopeutta ja "sateensietokykyä", ja kilpailuaikoinani aika paha puute nimenomaan oli ( ja on tietty vieläkin) kirikyvyn täydellinen puute, en kykene rytminvaihdoksiin vaan on ehkä vain kaksi vaihdetta: tempovaihde ja rauhallinen ajo mutta tasavauhtista kuitenkin koko ajan. Mäet meni alkuvaiheessa hyvin ja olin vahvoilla mäkimaastossa, mutta sitten alkoi varmaan ikä painaa? Luovutan liika helposti, kun näyttää ettei tästä mitään taida tulla, en pysty saamaan "taistelutahtoa" päälle, vaan ei siitä sitten mitään tulekaan.
:) No ihan joskus olen kyennyt taistelemaan sen voiton; sm-tempo 2002 ja Leijona tempossa silloin kun viimeksi olin mukana, ja kerran Hirvensalon ajoissa olin loppusuoralla viidentenä, mutta kas! pystyin "kiriin" ja tulin toiseksi! tuntui voitolta!
Niin ja tietysti olen todella, todella huono häviäjä, ... Paitsi ei itkulle mitään mahda, jos itkettää ja on pettynyt. Yrittänyt itkeskellä kuitenkin jossain syrjässä, tai autossa.

:( Jännitän ensinnäkin kisoja, ja jopa harjoituksia, niin älyttömän paljon että se haittasi jo muuta elämistä. Siksi kisoista luopuminen oli Iso Helpotus. Silti joskus jännittää, että mitenhän lenkki sujuu. Siksi en koskaan katsele kelloa lähtiessä, enkä matkan aikana.

:) Hyvää on ehkä se, että olen kuitenkin varovainen ja annan auton mennä ensin. Joskus kun on tullut mahdollisuus, olen pysäyttänyt autoilijan ja selvittänyt väistämissääntöjä, asialliseen sävyyn kuitenkin.
Kestävyyttä on. Ja yleensä jos jotain päätän ajaa, niin se sitten myös pääsääntöisesti tulee tehtyä. Ylivoimaisia esteitä ovat lähinnä lumipyry/kaatosade tai sairastuminen.

lansive
21.02.2009, 19.56

Pitäisköhän toi opetella, jos vaikka koko rundi onnistuis. Eiku reenaamaan

Heti kun lumet sulaa mennään Työtuhoseuran takapihalle kaikki harjoittelemaan. Siellä on niin levee kenttä että voidaan ottaa vaikka kisaa.

Ai niin, täällä piti kertoa jotain itsestään pyöräilijänä.

(Katse maahan luotuna)
Mun nimi on Veijo ja mulla ei ole pinnaheijastimia.
(Nyt muut taputtaa ymmärtäväisesti ja vuoro siirtyy seuraavalle)

Maasturissa ei tosiaan ole etuheijastinta eikä pinna- ja poljinheijastimia, mutta takaheijastin ja etu- ja takavalot kyllä on, sekä kuskilla heijastinliivi, joten näyn kyllä hämärässä vaikka rikollinen olenkin.

Noita listalla mainittuja vikoja ei minulla ole. Mä kun olen nähnyt valon niin vanhana, että kaikenlainen idealismi on jo karissut pois ja jälkikasvuakaan en halua jättää orvoiksi. Liikennesääntöjä tulee noudatettua ja valot (kuten sanoin) on pimeällä käytössä.

Juha Lehtinen
21.02.2009, 19.59
Ei itsessä mitään vikaa huomaa kun sitä luulee aina olevansa oikeassa :o.

znood
21.02.2009, 20.51
Puutteita: reenaan kausittain ja aivan liikaa ajokaudella, ja oon liian läski pärjäämään kisoissa :D

nakamura
21.02.2009, 21.08
Turha tulla mulle....kuules *prk*

Äläkä mulle rupia!

JackOja
21.02.2009, 21.12
Mullon polvessa liian sitkee rasitusvamma ja olen liian kärsimätön jotta antaisin sen parantua kunnolla :(

Pitäis varmaan antaa fillarien olla ainakin puol vuotta käyttämäti...

Kuutio
21.02.2009, 21.22
Pyöräilijänä minussa on huonoa se, etten siedä pyörätiellä toikkaroitsijoita oikeastaan yhtään. Ärsyttää, kun mustit kulkevat flexin päässä miten sattuu, ärsyttää, kun kävelijät lontostelevat laidalta toiselle, ärsyttää, kun toiset fillaristit eivät näytä kädellä kääntyvänsä tai käytä pimeällä valoja. Ärsyttää pyörätien tukkivat ihmiset ja suojatielle pysähtyvät autoilijat. Ja jos nyt ei ärsytä, ihmetetyttää miten jotkut voivat ajaa pyörällä, joka on A) pskanen kuin mikä (siis ei ikinä pesty, en tarkoita lenkistä tullutta maastokuraa), B) ketjut kitisee, C) lokasuojat paukkuu ja rämisee.

Muuten olen aivan liian laiska tekemään toosi pitkiä pyörälenkkejä. :(

Siis oikeastaan vain yksi vika pyöräilijänä. :p Alhainen ärsytyskynnys pyöräteillä ei liene vika, vaan ominaisuus. :D

Henki Hieveri
21.02.2009, 22.45
Et sitten Hierveri aja äitin päälle jos ajelet Tapiola keskuksessa.
Huono näkö ja kuulo.

Tuohon kuvaukseen sopivia jalankulkijoita Tapiolan keskuksessa on satoja.

Pyöräilijänä minussa on huonoa se, etten siedä pyörätiellä toikkaroitsijoita oikeastaan yhtään. Ärsyttää, kun mustit kulkevat flexin päässä miten sattuu, ärsyttää, kun kävelijät lontostelevat laidalta toiselle, ärsyttää, kun toiset fillaristit eivät näytä kädellä kääntyvänsä tai käytä pimeällä valoja. Ärsyttää pyörätien tukkivat ihmiset ja suojatielle pysähtyvät autoilijat. Ja jos nyt ei ärsytä, ihmetetyttää miten jotkut voivat ajaa pyörällä, joka on A) pskanen kuin mikä (siis ei ikinä pesty, en tarkoita lenkistä tullutta maastokuraa), B) ketjut kitisee, C) lokasuojat paukkuu ja rämisee.

No mutta tuohan on ihan tavanomaista! Minua ärsyttävät autoiksi kutsutut biojäteastiat ja niiden pysäköinti pyörätielle tai ylipäätään jokaiseen paikkaan "lastausta" varten tai se kuinka ne kuikkivat ulos porttikongeista tai ylipäätään työntävät yli-ison nokkansa ajoreiteille. Minua ottavat päähän myös nöyryytysnappulat. Niin ja tapposepeli ja shimanon sudet jarrut (Larunpyörä tosin vaihtoi uudet ilmaiseksi).

A.B.
21.02.2009, 22.58
Alkuperäisestä listastahan ensimmäinen kohta on positiivinen ominaisuus http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.gif Päästää paineet ulos heti, eikä supi-suomalaiseen tapaan jää kyräilemään...

Noh, sitten muhun... mä taas sitten kyräilen urpo-autoilijoita, valitan sitten kotona/töissä http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon9.gif ja sama jatkuu kohdan 2 osalta eli mietin jälkikäteen mitähän sillekin tientukkijalle olis voinut sanoa, mutta en sano koskaan http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon8.gif http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon2.gif liikunnan tuoman hyödyn verenpaineen alentajana kompensoin pitämällä valitukset sisällä... http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon9.gif

Lisäksi mä oon turhamainen välineurheilija tai oikeesti välinekuntoilija :D Oikeestaan mä vaan harrastan harrastamista ja pyöräily nyt vaan sattuu olemaan tällähetkellä IN :o

Mutta tässä kun oikein mietin viinipullo tukenani niin oikeestaan mä oon parempi pyöräilijänä kuin autoilijana http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon2.gif kun olen vähemmän ylimielinen, ajan suhteessa hiljempaa ja riskittömämmin enkä aloita kilpailemaan muiden idioottien kanssa (nämä tosin johtuu pääosin siitä, että mun kunto ei riitä muuhun :D)

Kuten Lansive niin mäkin yritän muuten toimia vastuullisesti niin ettei lapsien tarvitisi elää ilman isin vain oman typeryyteni vuoksi... Satunnaisesti yritän skarpata ihan vain ollakseni hyvä esimerkki lapsilleni :D *jeps ja tiedän kahden viimeisen kappaleen sisältävän pienen ristiriidan keskenään, mutta Elämä on*

ketju44
21.02.2009, 23.01
Vaikeeta mitään keksiä .................................. , mutta jos nyt oikein miettii niin olenhan kyllä liian täydellinen :rolleyes:

izmo
21.02.2009, 23.01
varmaan liian voimattomat jalat.... ja aika helposti alkaa hapottaan pienen mäen jälkeen...

(tänäänkin tuupattiin loppumatkasta pari ylämäkee)

mutanaama
21.02.2009, 23.13
Heti kun lumet sulaa mennään Työtuhoseuran takapihalle kaikki harjoittelemaan. Siellä on niin levee kenttä että voidaan ottaa vaikka kisaa.

Kiinni veti, mutta oliskos nurmikkoa, viittis asfaltilla tai hiekalla itteään teloa.

kohta ollaan parempia kun nyt ei olla:D

kpyora
21.02.2009, 23.19
Minussako vikaa? ;)

blondi
22.02.2009, 09.48
Viitsin harvoin käyttää lamppua. Tyhmää, tiedän...

Tukin tiet ajellessa lasten kanssa (pyöräkärry / peräpyörä + 1 ajelemaan opetteleva) ja ajan paljon lasten kanssa.

Työmatkoilla usein liian suuri tilannenopeus. Aina kiire ja kokoajan hätä ;-)

En osaa huoltaa pyörää. Ne prioriteetit, täytyy kannattaa paikallisia yrittäjiä...

Henki Hieveri
22.02.2009, 10.33
En osaa huoltaa pyörää. Ne prioriteetit, täytyy kannattaa paikallisia yrittäjiä...

Noin minäkin ajattelen. Tuetaan kotimaista työllisyyttä. Jos kaikki autoilijat siirtyisivät käyttämään sellaisia pyöriä, mitä yleensä liikenteessä näkyy niin Suomessa olisi täystyöllisyys.

Vilhelm V
22.02.2009, 10.56
Minua ottavat päähän myös nöyryytysnappulat.

Siis nappula, jolla saa jatkuvan autovirran seisahtumaan edestään on nöyryytysnappula? Autoilijaako siinä nöyryytetään vai ketä?

jeijei
22.02.2009, 11.08
Pääsääntöisesti tilannenopeus hakusessa, ei ego kestä sitä 20km/h rauhassa rullausta :(

Käsimerkit hyvinkin äkäseen pystyssä, kun hiukankin autoilija törttöilee. Jottei nyt ihan pelkäksi negatiivisuudeksi menisi niin ainakin kevyenliikenteenväylillä kesäisin on tilannenopeus tippunut. Liian monta kertaa jättänyt sydän pari lyöntiä väliin toikkaroinnin ja siitä aiheutuneen äkillisen väistöliikkeen jäljiltä.

Hupilisti
22.02.2009, 15.03
No vikojahan löytyy,jos en itse löydä,muut kyllä auttavat.
Itse löydän seuraavat:
1. Laiska. Harjoitella pitäisi enemmän jotta seuraava vika poistuisi.
2. Ahne. Kovaa pitäisi päästä ja vielä kauaskin. Pirkan Pyöräilyn pitkä lenkki pitäisi päästä yli 30 km/h keskarilla.
3. Pinna palaa liian helposti. Käsillä puhuminen ja äänestys alkaa heti kun jokin asia näyttää olevan/menevän väärin. Itsekin saatan olla väärässä, mutta eihän sitä silloin paikanpäällä välttämättä huomaa.

Amadeus
22.02.2009, 18.04
Ainut vika taitaa olla että aina pitäisi päästä lujaa riippumatta kelistä tai mistään muustakaan.Muuten olen aika suvaitsevainen enkä näyttele kansainvälisiä sormimerkkejä tai huutele vaikka ehkä joskus pitäisikin.:rolleyes:

MacGyver
23.02.2009, 00.26
Minustahan ei mitään vikaa puutu.

bere
23.02.2009, 00.49
Turhan laiska, ajan liian vähän. Maastopyörällä sais olla pokkaa ajaa isommin & kovempaa.

Henki Hieveri
23.02.2009, 10.02
Siis nappula, jolla saa jatkuvan autovirran seisahtumaan edestään on nöyryytysnappula? Autoilijaako siinä nöyryytetään vai ketä?

Sellainen nappula tiettävästi Helsingissä on yhdessä paikassa.
Kaikkialla muualla valot vaihtuvat ilmankin nöyryytysnappulan painamista ja useimmiten vielä yhtä nopeasti.
Tähän vuodenaikaan nappula sijaitsee käden ulottumattomissa.

Erityisesti on huomioitava espoolainen design, jossa nappilootaan ei voi nojailla samalla kun odottaa valojen verkkaista vaihtumista, koska nappi on lootan keskellä.

heze
23.02.2009, 10.14
Jos autoilija tulee kolmion takaa eteeni ja pysähtyy suojatien päälle, avaan takaoven hänelle. Ajan välillä ylinopeutta. Lisäksi kohta 2 pitää kohdallani paikkaansa.

Proj.nro
23.02.2009, 10.17
Sellainen nappula tiettävästi Helsingissä on yhdessä paikassa.
Kaikkialla muualla valot vaihtuvat ilmankin nöyryytysnappulan painamista ja useimmiten vielä yhtä nopeasti.
Tähän vuodenaikaan nappula sijaitsee käden ulottumattomissa.

Espoossa taasen noita nappuloita on joka VI#UN valoissa.

Erityisesti on huomioitava espoolainen design, jossa nappilootaan ei voi nojailla samalla kun odottaa valojen verkkaista vaihtumista, koska nappi on lootan keskellä.

Sekin vielä, prkele.

Myönnän oman vikani, en nöyrry yleensä nappeja painelemaan vaan luovin punaisia päin. Lupaan parantaa tapani heti, kun saadaan ensimmäiset vastaavat nappulat autojen käyttöön.

Mika A
23.02.2009, 10.40
Myönnän oman vikani, en nöyrry yleensä nappeja painelemaan vaan luovin punaisia päin.
Kuinkas moni muistaa Hesarin jutun eräästä ruotsalaisesta nöyryytysnappulasysteemejä valmistavasta yrityksestä viime vuoden lopusta, joskus marraskuun lopusta tai joulukuun alusta? Firma sijaitsi Smålandissa jonkin uskonnollisen lahkon ydinalueella. Itse firma oli tietenkin lahkolaisten omistuksessa. Kyseisien firmantuoteet tunnistaa siitä, että painonapin vieressä on ylöspäin osoittavan sormen kuvan. Juttu vakuutti minut siitä, että kyseinen laite ei itse asiassa ole suunniteltukaan liikennevalojen vaihtumista varten, vann on jonkinlainen suora linja "yläkertaan." Ainakin minulla humelainen luottamus tottumuksen voimaan ropisi, enkä ole kyennyt sen jälkeen kysyeisen firman tuotteiden nappuloita painamaan.

Yksi mielenkiintoinen poikkeus tässä kaupungissa on: po. valoissa sormi osoittaa taaksepäin. Sormen suunnassa on Varamiespalvelun konttori. Maksettu mainos, vai tehdäänkö jumaluustöitäkin näinä aikoina pätkätöinä sijaisvoimin? :seko:

ellmeri
28.08.2009, 18.48
No tänäänkin aamulla töihin mennessä joku hypriiti pööräiliä hidasteli edessä :eek:,ajoin reippaasti ohi niin eikö se prkleen :mad: äijä lähtenyt perään.
Mää sitkuti 34/11-13 yhdistelmällä ja siinä vaan roikkui,ei muuta qu simonkallion alueen läpi ja johan hävis kannoilta.:rolleyes:Vetäsköhän siihen lastentarhan porttiin pyöränsä vai...

Jos ensiviikolla nähhään niin vedä sää välillä.:D Hyvää jatkoa vaan...

Sakkeri91
28.08.2009, 19.40
No siis pahin ongelmahan on meikäläisen pyöräilyssä liika jarruttelu...

Deve
28.08.2009, 19.44
Kun pääsis vähän lujempaa niin sitten ei ois mitää vikaa.

Shimaani
28.08.2009, 20.17
Miten määritellään 'pyöräilijä'?

No menen menen....

Moppe
28.08.2009, 20.36
En aja tarpeeksi pitkiä lenkkejä tarpeeksi usein.

pavel
28.08.2009, 20.37
No siis pahin ongelmahan on meikäläisen pyöräilyssä liika jarruttelu...

Ding Ding!

Moottorijarrutus kaveri hei, säästyy jarrupalat ja vähentää kulutusta.

Kaitainen
28.08.2009, 21.05
Ding Ding!

Moottorijarrutus kaveri hei, säästyy jarrupalat ja vähentää kulutusta.

Mut vapaarattaan räikkä kuluu!:mad:

yypy
28.08.2009, 22.23
Minussa ei ole mitään vikaa, mutta pyörä kulkee hitaasti ja lyhyiä matkoja.

Plus
28.08.2009, 22.26
Huonosti menee jos pitää alkaa harrastuksestakin syyllistämään itseään... En mä ainakaan jaksa stressata.

mutanaama
28.08.2009, 22.30
Huonosti menee jos pitää alkaa harrastuksestakin syyllistämään itseään... En mä ainakaan jaksa stressata.

Eihän täällä syyllistellä, täällä kasvetaan

jeijei
28.08.2009, 22.35
äidyn joskus hiukan hölmösti peesaamaan autoja ja busseja vaikka se klv siinä vieresä olisikin. En siis ole aina esimerkillinen pyöräilijä :(

majis
28.08.2009, 22.37
ajamattomat sääret ja hidas vauhti.

zippo
28.08.2009, 22.37
Meitsistä on tullut vanha tai oikeestaan senior

majis
28.08.2009, 22.41
Ei toi ole vika vaan ominaisuus.

mutanaama
28.08.2009, 22.50

Jaahas, mistäs sen sitten huomaa:D

EsaJ
28.08.2009, 22.53
Mää oon TÄYDELLINEN !

zippo
28.08.2009, 23.03
Pitkäjoustopöörästä ja kalenterista

Harper
28.08.2009, 23.42
Olen liki 2x painavampi, kuin pyöräilijän pitäisi olla.

Liian vähän pyöriä, ilkeekö etes tunnustaa, vain 2.
Onkohan näillä asioilla jokin yhteys?

Haluaisin kasata itse sen täydellisen pyörän mutta ei saa aikaiseksi edes aloittaa. Johtuu pitkälti siitä, että en vaan osaa päättää mille raamille sitä lähtis tekemään.
Just tällä hetkellä se olis On-Onen valkoinen Inbred 29er mutta eihän noita perhanoita saa mistään.

VeloGirl
29.08.2009, 07.23
moon liia hias
muuta vikaaha mussei olekaa
paitti...

JariV
29.08.2009, 08.29
Turhan kapea lompakko

Kal Pedal
29.08.2009, 17.21
Hidas, läski, liian tumpelo säätämään. Ja kun nyt ollaan vauhdissa niin laitetaan vielä että yleisesti aika huono ihminen, vaikka olen kyllä pääsääntöisesti kiltti naisille, lapsille ja eläimille. Niin, miehillekin olen kyllä aika kiltti mutta sitä ei uskalla tähän laittaa- pitävät vielä ylpeänä.

JackOja
29.08.2009, 20.59
Oikea polvi ei kestä runnomista, pitää ajaa korkeella kadenssilla :o

blondi
29.08.2009, 21.49
En ymmärrä pyöristä yhtään mitään, olen ihan törkeän huono kuski, ajan liian hitaasti, en huomioi tarpeeksi ympäristöä ja en anna lapsille kunnollista liikennekasvatusta. Siinä pahimmat. Varmasti muitakin pienempiä vikoja löytyy.

ToniR
29.08.2009, 21.54
Ylämäkeen ei jaksa ja alamäkeen ei uskalla, siinäpä ne pahimmat.

hannupulkkinen
29.08.2009, 21.56
Nii ja minä olen lisäksi vielä vanha ja laiska.

J T K
29.08.2009, 22.07

Toisin sanoin: Ylämäkeen ei jaksa ja alamäkeen pelottaa että jaksaakin :)

rokpete
30.08.2009, 02.02
vanha, paksu, väärät laitteet

H. Moilanen
30.08.2009, 08.16

Siitä huomaa tulleensa vanhaksi kun Radio Suomen musiikkitarjonta tuntuu liian rajulta.

mutanaama
30.08.2009, 10.56
Siitä huomaa tulleensa vanhaksi kun Radio Suomen musiikkitarjonta tuntuu liian rajulta.

Eipä sitten liene ihan heti hätää

eskoaa
30.08.2009, 11.25
Aina kauhee kiire jonnekkin :seko:
Sitten hengästyy ja jalatkin kramppaa:o:(

bilato
30.08.2009, 11.37
Aivan liian paljon ja aivan vääränlaista massaa on kertynyt vuosiensaatossa mukana rahdattavaksi.

ketju44
30.08.2009, 11.51
Liikaa painoa ja liian kärsimätön ; Pitäis olla lenkki valmis vaikkei kunnolla edes alkanut .

Elmiira
30.08.2009, 12.01
Liian hidas ja liian äkkipikainen. Joskus myös hieman laiska.

H. Moilanen
30.08.2009, 17.37
Moon liian nopee. Hankala löytää lenkkikaveria ;)

ellmeri
30.08.2009, 18.33

Moon taas niin hias että päivä loppuu kesken ja kaverit karkaa kotio.:D

znood
30.08.2009, 18.41

no lol :D lähe lenkille joskus

bahco
30.08.2009, 18.41
Saan "räyhäkohtauksen" eli olen ns. tulessa ja se usein siivittää parempaan suoritteeseen.

H. Moilanen
31.08.2009, 17.07
no lol :D lähe lenkille joskus
Saatan lähteekkii, ku on semmone päivä ku ei oikee irtoo tehoja ;)

Subzero
31.08.2009, 20.22
Suurin vika on kait se, että on syntynyt ihan väärään maahan pyöräilyä ajatellen.

tirsintarsi
31.08.2009, 20.23
Olen yksinkertaisesti vain liian täydellinen tuolla liikenteessä...

Tank Driver
31.08.2009, 20.34
Mä olen pyöräilijänä samanlainen kuin ihmisenäkin. Huono.

JiiPee
31.08.2009, 20.39
Mussa ny mitään vikaa ikinä :rolleyes: pöörässä se vika on aina... tai ainaski renkaissa :cool:.

Vepa
31.08.2009, 21.16
Pulputan liikaa ja sanon "vasemmalle", vaikka käännymme seuraavasta oikealle.

Jake_Kona
06.02.2013, 23.57
Tipun joukosta mäissä vaikka joka vuosi ( 2>3) pyörä kulkeekin paremmin. Miksi muut aina spurttaavat juuri ylämäkeen. Irtiottoja

Timo Sievänen
07.02.2013, 01.39
Huono tasapaino ja kehno mekaanikoksi. Väsyneenä vihainen.

miku80
07.02.2013, 08.25
huono kunto ja onnettomat ajotaidot ;)

J T K
07.02.2013, 09.27
Liikaa läskiä ja kone on ku miljoona kuussataatuhatta ajettu -70 pystylamppu diisseli joka ei käynnisty enää -10 kylmemmässä kelissä. Ääntelee kummallisesti ja merkkaa allensa. Runkovaurioita ja rappeumaa nivelissä ja käy liian rikkaalla. Muuten ei ongelmia..

AK-87
07.02.2013, 09.28
Heikkoudet puuttuu.

juho_u
07.02.2013, 09.35
huono kunto ja onnettomat ajotaidot ;)

+1
Lisäksi liian mukavuudenhaluinen tekemään kovia lenkkejä (riittää, kun ylämäissä jalat menee hapoille)

Citypyöräilijä
07.02.2013, 09.49
- En käytä kypärää
- Ajan joskus varovasti lyhyitä matkoja jalkakäytävillä, kun ei huvita kävellä. Viime kesänä tuli Jussi Raittinen torumaan muutaman kymmenen metrin pyrähdyksestä.
- Kävelen kärrin kanssa pitkissä ylämäissä.
- Ajan toisinaan risteysalueille aivan liian lujaa, jos takana on alamäki.
- Ryntäilen. Ajan välillä lujaa ja välillä taas hiljaa. Se on kivaa. Tasainen vauhti on ankeaa, paitsi oikeasti pitkällä matkalla.
- Pyörä on helvetin ruma vanha romu, vaikkakin huolllettu ja säädöissä.

lansive
07.02.2013, 10.20
Vieläkään en ole oppinut keulimaan kunnolla. Enemmän pitäisi harjoitella (myös muutakin kuin keulimista). Enkä vieläkään uskalla ajaa edes semi-pahoista paikosta alamäkeen. Maantiellä olen hidas.

Tebb0
07.02.2013, 10.28
Maltti puuttuu. Varsinkin maantiellä tulee lähes poikkeuksetta ajettua kelloa vastaan. Pyrin syksystä korjaamaan tätä ongelmaa ostamalla maastopyörän, mikä on toistaiseksi toiminut todella hyvin. Auttaa myös huomattavasti, kun pyörässä ei ole nopeusmittaria kiinni :)

järppä
07.02.2013, 10.43
Tykkään myös juosta ja uida. Ja hiihtää.

Velogi
07.02.2013, 10.47
Yksin ajaessani ajan kuntotasooni nähden liian lujaa - tai siis ei se vauhti haittais mutta sykkeet on kaakossa ja treeni liian raskasta usein toistettavaksi. Sopivan tasoinen lenkkikaveri auttaa tähän. Ja painoahan mulla on pyöräilykategoriaan ainakin 10 kg liikaa mutta olisin tyytyväinen viiden kilon pudotukseen, ei sitä nyt ihan kukkakeppi tarvi olla.

* Edit* Niin ja pyöräily villitsee pääosin vain kesällä, talvella hiihdetään ja rospuuttoaikana käydään salilla.

Highlander
07.02.2013, 10.55
Tulee ajettua toisinaan liian agressiivisesti autojen seassa..:eek:

Pave
07.02.2013, 11.03
Tyyppitapaus toissapäivältä: ärsyynnyin risteysalueella kokonaan kevytväylän päälle punaisilla 'pysäköineestä' autosta niin paljon, että kytkin risteystä lähestyessäni valoni suurimmalle teholle ja jarrutin vasta aivan viime tingassa ennen kuskin ovea. Kuski pikkuisen hätkähti vajaan parin metrin päästä silmiin paistanutta teholediä. Annoin myös 'pahaa silmää' samaiselle neidille koukatessani auton nokan editse jatkaakseni matkaani.

Yleensäkin on tapanani kiertää nämä pihoista tai kolmion takaa kevytväylien päälle vuoroaan odottelemaan tunkeneet autot lähes poikkeuksetta mielenosoituksellisesti etukautta, vaikka takakautta saattaisi olla jopa lyhyempi ja nopeampi reitti.

Pahana tapana on muissakin vastaavissa tilanteissa pyrkimykseni pelastaa muiden henkiä 'kouluttamalla' autoilijoita kunnioittamaan pyöräilijän oikeuksia.

Yllättävän usein olen tässä viime aikoina joutunut rikkomaan myös väistämisvelvollisuuttani, sillä lähes päivittäin on joku autoilija antanut pyöräilijälle tilaa ajorataan nähden risteävällä ja siten väistämisvelvollisella kevytväylällä. Toki päättäväinen risteysalueen lähestyminen viime hetken (levy)jarrutuksineen saattaa olla luomassa illuusiota, etten muka olisi noudattamassa väistämisvelvollisuuttani... :rolleyes:

Punaisia valoja rikon toisinaan, jos risteävää liikennettä ei ole EIKÄ risteysaluella näy alaikäisiä kanssakulkijoita, joille voisi näyttää ko. toiminnalla huonoa esimerkkiä.

Muutoin huollan pyöriäni liian harvoin, reisistä ja pohkeista puuttuu jerkkua, keuhkoista tilavuutta ja väsyn aivan liian helposti eikä motivaationikaan ole aina paras mahdollinen. Lasien kanssa kun joudun polkemaan, niin toisinaan en näe juuri lainkaan eteeni. Selkänikään ei tahdo kestää aivan liian harvoin ajamiani yli neljän tunnin lenkkejä. Lisäksi käytän kehnoilla keleillä kuoriasuja, eivätkä varusteeni muutoinkaan ole koskaan viimeisimmän muodin mukaisia, pyöristäni nyt puhumattakaan. Enkä pysty palkallani rahoittamaan haluamiani kalustopäivityksiä, vaikka hukkaankin aivan liikaa arvokasta aikaani kustannuspaikalla.

Ai niin, poluilla ajellessa tulee tämän tästä valittua vaihtoehtoisia linjoja vähän polun vierestä. Joku on joskus porukkalenkillä erehtynyt jopa seuraamaan.

Vielä joskus kun oppisi ihan oikeasti ajamaan...

Ski
07.02.2013, 11.10
Tajusin tän pyöräilyjutun liian myöhään... :)

VeeVee
07.02.2013, 12.06
Lista on pitkä. Ajan liian vähän ollakseni pyöräilijä. Nykyään autolla ajetut kilometrit ovat lähes yhtä suuret kuin pyörällä ajetut. Olen hidas ja monissa paikoissa liian varovainen.
Voimaa puuttuu ja kunto on surkea. Kalusto on vaatimaton ja suurimman osan huolloista hoitaa pyöräliike kun itse en osaa enkä ole jaksanut opetella.
En ole vieläkään ymmärtänyt, että hybridillä ei voi ajaa huonolla kelillä vaan käytän sitä talvella, esim. lumimyräkän jälkeen auraamattomilla kelveillä. Kesällä saatan hetken mielijohteesta ajaa pitemmänkin lenkin hybridillä cc:n sijaan ja tämä sopii edelliseen eli en ole ymmärtänyt, että hybridillä ei voi ajaa huvikseen. Olenkohan huono pyöräilijä, kun nautin pyöräilystä myös alle 1000 euron hybridillä joka ei tosiaankaan ole kevyt.
Juon lenkillä ollessani liian vähän ja se on kostautunut useammin kuin kerran.

Sarpale
07.02.2013, 12.23
Suuret puheet, pienet teot :D

Ainainen haaveilu käydä esimerkiksi porukkalenkkeilemässä, mutta sen kerran kahdessa vuodessa kun mahdollisuus olisi, jänistää.
Noku emmää osaa, jarruttajaksi en halua lähteä. Harrastuksen kannattaa olla kivaa, jotta sitä huvittaa tehdä.
Ajan näin talvisin poluilla vain satunnaisia kiepautuksia vaikka mieli halajaa metsään.
Piti muka lieventää alamäkipelkoa ja opetella ajamaan muutenkin kuin hanuri satulassa, takaiskarilla hyppelehtien.
Työmatkahinkutus vain jumittaa lihakset ja turhauttaa ajaa maastopyörällä pelkkää asvalddia.
(tykkään silti mennä pyörällä töihin)

Mika A
07.02.2013, 12.57
Ei minulta mitään vikaa puutu!:rolleyes:

Rajoitteita on niin fyysisen suorituskyvyn, taitojen, lahjakkuuden/geenien, tehokkasti opittujen väärien toimintamallien kuin joskus motivaationkin suhteen. Osaa voi yrittää korjata tai kiertää; osa on vain hyväksyttävä lähtökohdiksi, joiden pohjalta alkaa miettimään, mitä ja miten ylipäätään kannattaa harrastaa. Vähän sosiaalisesti rajoittunutkin olen, joten porukkatouhut eivät niin kiinnosta.

Näistä huolimatta tai ehkä juuri siksi on joskus kivaa!:)

IHD
07.02.2013, 13.12
Teknisesti huono ajotaito (maastossa) ja liika varovaisuus - puuttuu asenne: vauhti korjaa virheet :)
Nykyisin tosinvammojen paraneminen kestää...kuntopuoli ja kilot on sentään onneksi suht. kohdillaan.

Rautaperse
07.02.2013, 16.53
Tulee ärähdettyä jalankulkijoille, jotka kävelee jaetun kevlin väärällä puolen.

arctic biker
07.02.2013, 17.25
En koe että minussa olis(pyöräijänä) mitään vikaa. Ajan sillä taito- ja kuntotasolla kuin tähän ikään ja 50kymmppisenä maastopyöräilynkin aloittaneena kuuluukin. Pääsääntösesti tulen lenkeiltä ihan tyytyväisenä takasin.

kolistelija
07.02.2013, 17.59
Kunto ei kestä niin paljoa ajoa kuin pää haluaisi. Ei kai muuten mitään suurta vikaa ole. Kaikkihan sössii joskus, ei se haittaa jos ei tavaksi ota.

jjyrki
07.02.2013, 18.18
Heikot reidet, surkea tekniikka, väärät välineet, hirmuinen kilpailuvietti yhdistettynä täydelliseen lahjattomuuteen.
Tähän päälle sitten vielä ne viat.

pmw
07.02.2013, 18.19
Täysin väärä ajotapa julkiseen liikenteeseen. Mutta eipähän ole vielä kolahdusta sattunut yli 15 vuoteen, mutta silti on mahdollisuus.

Matti H
07.02.2013, 18.26
Täysin väärä ajotapa julkiseen liikenteeseen.

Bussikuski?

Smo
07.02.2013, 18.32
Bussikuski?

Aika vaikeeta keulia bussilla. Ja vaikeeta jos ei saa etupyörää pidettyä maassa muutamaa metriä pidempää matkaa.

Mä taas oon ihan rapakunnossa. Liikaa kiljua. Oli ihan huippumaastopolut tossa äsken nopeet ku mitkä ja tuli vaan käytyä vilkaisemassa.

pmw
07.02.2013, 18.47
Bussikuski kyllä täsmäisi kuvaukseeni melko hyvin... Mutta joo, ei tuo etupyörä oikein koskaan lenkeillä koske maata. Ja toinen vika on se, ettei tule kauheasti enää poljettua. Viime kesän kilometrit oli pohjanoteeraus, vähän reilu 80km koko kesänä.

JeTi-
07.02.2013, 20.43
Liian huono kunto, väsynyt ajotekniikka, liian suuret luulot itsestäni. :/

Vanhapuuma
07.02.2013, 21.16
Ajan liian kovaa. Olisi mukavaa päättää tähän ja antaa edes pieni vara sille, että joku luulisi minun olevan nopeakin pyöräilijä. Mutta ei. Ajan liian kovaa kuntooni nähden. Minulla on vain se yksi vaihde, ja se on tietysti "täysillä". Pääsee nopeammin kotio, että ehtii muutakin töiden jälkeen tehdä. Mutta kun eihän se niin mene. Pakko ollut opetella välillä ihan jopa nauttimaan maantiestä, ja siitä, että voi vain pyöräillä. Joskus tekisi sitten kovempivauhtisia lenkkejä, ja joskus "palauttavia".

En pyöräile talvisin, koska omistan vain maantiepyörän ja sillä ei paljoa näillä leveysasteilla ulkona tehdä. Rullia tai traineria en ole hankkinut. Tähän liittyen, kai sen muotipoliisit ja tsygänäättörit kieltävät: pelaan jääkiekkoa talvisin. Maantiepyöräily ei ehkä ole se ensimmäinen harrastus, jota lätkänpelaajat alkavat harrastamaan, mutta minäpä aloitin, ja hemmetin mukavaa touhua onkin. Aivan eri settiä kuin mikään palloilulaji.

Aivan liikaa painoa, että voisi näyttää edes VOMPilta. Ei ole vauvatalia, vaan ihan sitä ihteesä. Syksyisin kohtuullisessa kunnossa, mutta voi niitä keväitä. Lätkä ei talviaikana paljoa auta, koska siinä olen oppinut pelailemaan ikävän järkevästi ettei tarvitse kuluttaa turhia energioita tai joskus edes hengästyä.

Maantiellä olen lähes yhtä äreä muille kanssakulkijoille kuin autolla ajaessani vaikka muutoin Gandhi vaikuttaa minuun verrattuna sodanlietsojalta. Notta perkeles jos auto on suojatiellä!!