PDA

Näytä tavallinen näkymä : Ladies only

blondi
16.02.2009, 11.05
Tässä kamppailen itseni kanssa. Onko kellään kokemuksia: voiko rakennekynnet ja pyöräilyn yhdistää? Tekisi mieli vähän piristää itseä vaikka rakennekynsullä, mutta onko ne totaalisen huonot kun välillähän pyörää tyätyy huoltaa. Kysymyksen sisältö on siis onko ne vain hankalat vai no-no-combination?

Elmiira
16.02.2009, 11.06
Tässä kamppailen itseni kanssa. Onko kellään kokemuksia: voiko rakennekynnet ja pyöräilyn yhdistää? Tekisi mieli vähän piristää itseä vaikka rakennekynsullä, mutta onko ne totaalisen huonot kun välillähän pyörää tyätyy huoltaa. Kysymyksen sisältö on siis onko ne vain hankalat vai no-no-combination?

On kokemusta. Onnistuu hyvin, en keksinyt mitään hankaluuksia :). Kynsillä on hyvä rapsutella kuraa, ja ne on niin kovat ettei ne heti rapsahda poikki. Tietty jotkut 5cm raatelimet voi olla hankalat noin jo ihan normaalissa elämässä, mut semilyhyet toimii.

tuntematon
16.02.2009, 12.19
Sen kysymyksen aiheen voisi laittaa tuolle otsikkorivillekin.

Ja mikä ihmeen ladies only-aihe tämä muka on? Mehän ajellaan säärikarvojakin, eli miksei meillä miehillä voisi rakennekynsiäkin olla? Ettet vaan olisi piiloseksisti?

PHI
16.02.2009, 22.08

Ja mikä ihmeen ladies only-aihe tämä muka on? Mehän ajellaan säärikarvojakin, eli miksei meillä miehillä voisi rakennekynsiäkin olla? Ettet vaan olisi piiloseksisti?

Annas nyt neitojen keskustella rauhassa :)

yedi
17.02.2009, 09.14

Ja mikä ihmeen ladies only-aihe tämä muka on? ..... Ettet vaan olisi piiloseksisti?

Totta, eikös kaikki keskustelupalstojen säännöt kiellä mm. sukupuoleen perustuvan syrjinnän?!

blondi
17.02.2009, 09.19
Hei Yedi! Oikso sulla asiallista vinkkiä? Ajattelin otsikolla kohdentaa selvästi kysymykseni asiallisille vastauksille. Olen pahoillani miehille aiheuttamastani mielipahasta ;-) ja äärettömän huonosta käytöksestäni... Riittääkö?

yedi
17.02.2009, 09.37
Hei Yedi! Oikso sulla asiallista vinkkiä? Ajattelin otsikolla kohdentaa selvästi kysymykseni asiallisille vastauksille. Olen pahoillani miehille aiheuttamastani mielipahasta ;-) ja äärettömän huonosta käytöksestäni... Riittääkö? :eek:

Eikös vinkki käyttäytymisohjeista ollut asiallinen. Mielestäni tuo ei sisältänyt mitään muuta kuin asiallisen toteamuksen aiheesta. :p

Stina
18.02.2009, 08.31
Itselläni ei juuri ole rakennekynnistä kokemusta, mutta ihka omat kynnet tuppaavat kasvamaan tehokkaasti ja leikkaaminen unohtuu säännöllisesti ;). Mutta yleisesti ottaen kohtuu pitkistä kynsistä ei ole haittaa kuin onnettomuustilanteissa. Toisaalta ovat monessa hyvät työkalut ja suojaavat sormenpäitä. Itse olen niin tottunut kynsien kanssa elämiseen, että olen aivan hukassa, jos jostain syystä ne joudun pois leikkaamaan.

Voisin vielä kuvitella, että rakenne kynnet olisivat kaksinverroin käyttökelpoisemmat, koska eivät katkea niin helposti. Toki kannattaa pysyä kohtuullisissa pituuksissa :cool:. Itseäni hirvittävät rakennekynsissä eniten nuo huoltokustannukset :eek:

blondi
18.02.2009, 09.48
Itsekin olen tottunut omia käyttämään lähinnä työkaluina, enkä mitään pitkiä ajatellut, vaan ihan sellaisia asiallisia. Omat kynnet vaan haurastuu niin kovin kynsilakasta ja nyt kaipaisin jotenkin väriä elämään ;-) sillä ajattelin niitä rakennekynsiä. Ajattelin huollattaa niitä opiskelijoilla, jolloin huoltokustannuksetkaan ei olis niin hirveitä. Olen muutenkin tuon kauneuspuolen pyrkinyt hoidattamaan oppilastöinä, että säästyy rahat pyöräilyyn. Kaikkea kun ei voi saada.

Virpi
18.02.2009, 14.16
Olen kuullut, että näihin rakennekynsiin jää koukkuun! Kun kerran laitat niin se on menoa:D Itse olen vain rakennekynsistä haaveillut. Mutta voi olla, että jonain päivänä toteutan haaveeni, mutta paljon euroja täytyy kilistä kassaan ennenkuin tuo haave toteutuu meikäläisen kohdalla:rolleyes:

Stina
18.02.2009, 14.22
Itseni kohdalla on varmaan laitettava ensin kaikki muu kuntoon (hiukset, meikki, käytös...) ennen kuin on tarve edes ajatella rakennekynsiä :p Onneksi omat toimivat joten kuten...

Henki Hieveri
18.02.2009, 14.52
Itseni kohdalla on varmaan laitettava ensin kaikki muu kuntoon (hiukset, meikki, käytös...) ennen kuin on tarve edes ajatella rakennekynsiä :p

Niin, minä lähinnä toivon työmatkapyöräilyn jälkeen etten hikoilisi niin kuin hevonen työpaikalle saapuessani (ei suihkua) ja että hiukset olisivat jotenkin kuosissa.

Sen sijaan että murehtisin kynttä, murehdin nyt peukkua, tuli OTB ja peukku on ollut sen jälkeen kipeä kaksi viikkoa.

blondi
18.02.2009, 14.54
Oisko sulla vähän liikaa vaatetta päällä?

lansive
18.02.2009, 16.35

Jo vuonna 2000 kertausharjoituksissa tuli nähtyä että ihan hyvin voi olla miehellä rakennekynnet. Olivat vielä aiheeseen liittyen maastokuvioisiksi maalatut. Varsin persoonallinen kaveri muutenkin. Ei omistanut polkupyörää, huokaiskaa kaikki helpotuksesta.

HiMa
18.02.2009, 17.43
Jo vuonna 2000 kertausharjoituksissa tuli nähtyä että ihan hyvin voi olla miehellä rakennekynnet. Olivat vielä aiheeseen liittyen maastokuvioisiksi maalatut. Varsin persoonallinen kaveri muutenkin. Ei omistanut polkupyörää, huokaiskaa kaikki helpotuksesta.

Noista kuvioista vielä: ystävättärellä on hakusessa hiilarikuvioinnit kynsiin. Ehdotin hiilarikuvioista tarraa, että olis kynnenrakentajalla vähän helpompaa... Tai sit pitää kamu opastaa Ilosen pajalle:eek:

joukot
18.02.2009, 21.29
Mielenkiintoinen aihe! Kymmenen pistettä Blondille reippaasta argumentoinnista yleisesti. Tuli tässä mieleen , että kuinka nuo rakennekynnet toimivat syksyllä hirvikärpästen kanssa??? Ovatko ne tehokkaat killerit???

T. jouko

Schöne Scheisse
19.02.2009, 08.42
Ladies? Tykkään kovastikin viimeisen päälle laitetun näköisistä naisista, mutta rakennekynnet sijoittavat kantajansa joko bimbo-, pissis- tai transuosastolle.

(Mutta eiväthän naiset enää minua varten sonnustaudu, nyyh...)

Arja
19.02.2009, 11.09
kaunis kakki :rolleyes: aika kapea näkemys että rakennekynsi-naiset olisivat kaikki bimboja tai transuja. kyllä kaikki tuntemani rakennekynsiä käyttävät naisihmiset ovat ihan tavallisia ja älykkäitä persoonia. mulla on käytössä vain omat kynnet. niissä on ihan tarpeeksi huoltamista..:rolleyes:

Elmiira
19.02.2009, 12.31
Rakennekynsistä vielä sellanen juttu;

Itselläni oli geelikynnet jokusen vuoden ja otin ne nyt pois kun omat kynnet oli hiottu aivan liian ohuiksi.. Nyt vaan kasvattelen omat kynnet kuosiin ja sit taas uudet rakennekynnet :).

En tiedä mitä muut minusta ajatteli (biMbo vai mikä..), mutta kyllä rakennekynnet näyttää paremmalta kuin pureskellut "kynnet"... ja nyt taas kämmenet näyttää siltä kuin niihin ois integroitu 5 nakkia.

Myth
19.02.2009, 19.28
Ei liity rakennekynsiin mitenkään mutta onko kukaan leideistä kerännyt kokemuksia näistä "women only" suunnitelluista pyöräilypöksyistä, siis tää malli missä yksi henkseli menee rintavakosesta eikä siis ole kahta erillistä henkseliä kummallakin olkapäillä? Näin äkkiseltään en keksi kuin haittaa jos ajattelee että pukee eka housut ja sen jälkeen urheilutopin, sit jos joutuu käymään pisulla niin rupee ny jossain kuusen takana kiskomaan vielä toppiakin pois. Jos urheilutopin laittaa vasta henkselien jälkeen päällimmäiseksi niin sittenhän ollaan samassa pisteessä että käyttääkö tavallisia kahden henkselin housuja. Kertokaa, jos joku tietää arvoitukseen vastauksen, pliiz.

ellmeri
19.02.2009, 19.56
Anteeksi tunkeutuminen teidän reviirille mutta kysymys kuuluu::cool:

Mulla sellaiset ohuet kynnet,jonkin hivenaineen puutetta kai ja lääkäri sanoi että tää mun keliakiakin kun ei voi syywä kaikkea eikä imeydy kunnolla noi kalkit ja muutkaan niin :rolleyes: *jaaritusta* ja päläpälä niin voiko miäs vahvistaa jotenkin kynsiänsä ettei ne lohkeilisi niin helposti :o.

Esim:väritön lakka tai...... :seko: ehdotuksia.

Elmiira
19.02.2009, 20.04
Anteeksi tunkeutuminen teidän reviirille mutta kysymys kuuluu::cool:

Mulla sellaiset ohuet kynnet,jonkin hivenaineen puutetta kai ja lääkäri sanoi että tää mun keliakiakin kun ei voi syywä kaikkea eikä imeydy kunnolla noi kalkit ja muutkaan niin :rolleyes: *jaaritusta* ja päläpälä niin voiko miäs vahvistaa jotenkin kynsiänsä ettei ne lohkeilisi niin helposti :o.

Esim:väritön lakka tai...... :seko: ehdotuksia.

onhan noita värittömiä ja kynsiä ns vahvistavia lakkoja. Osa on ihan kuraa, toiset voi jopa toimia.

Mut ehkäpä voisit kokeilla vaikka helakan punasta kovettavaa lakkaa, niin saat järettömät rispektit tuolla kylillä fillaroidessa :). vitsit vitseinä..

Hyvä merkki voisi olla Malava http://www.folica.com/MAVALA_Scientif_d434.html

ellmeri
19.02.2009, 20.12
Kait se on jotain Mavalaa kateltava,tikkurilassa näkyy olevan joku kynsimesta,jos kysyis sieltäkin.
Tyttärillä on vaan punaista :o .tsau ja tänks.

blondi
20.02.2009, 08.00
Trindin vahvistava on kyllä myös varsin hyvä. Se on täysin väritöntä ja jopa kiillotonta, eli ei näy ollenkaan.

Stina
25.02.2009, 08.18
Tuohon kynsiongelmaan kävisin kyllä hakemassa apteekista apua. Eli niitä hivenaineita naukkailtavassa muodossa. Apteekissa osaavat nopeasti sanoa, mitkä puutokset on mahdollisia eikä tarvi millään lakoilla pelata.
Lisäksi kannattaa huomioida nuo yhteisvaikutukset, eli esim. d-vitamiini parantaa kalsiumin imeytymistä ja vaikka kofeiini heikentää raudan imeytymistä.

tempokisu
01.03.2009, 17.09
Itsellä ollut aina "pieni" ongelma kynsien kanssa. Niitä kun ei paljoa enää ole, tapana repiä ( ei pureskella siis). Varpaankynnet tuhoutuivat juoksuharrastuksen puitteissa.
On yritetty lähestulkoon kaikkea. Kynsihoitoa ( kosmetologin painajainen), itse liimattavia tekokynsiä ja rakennekynsiä sekä geelivahvistusta.
:( mikään ei ole toiminut. Vaikka rakennekynnetkin olivat ihan lyhyet, ei ne pysyneet ja halkesi heti kuntosalilla. Eikä suju konekirjoitus, ompelu, pyörähuollosta ( renkaanvaihto) puhumattakaan. Ja se oma kynsi, ei se mitään rauhassa saa kasvaa ja vahvistu, kaikki liima ja muu "rakenne" vaan loppujen lopuksi vei kynnet entistä huonompaan kuntoon. Ja näitä vitamiini-hivenaineita on myös käytetty, käytetään edelleen.

No, mitäpä tämmöinen vanha täti enää kauniilla kynsillä, kun ei se ulkonäkö muutenkaan ihan viimeisen päälle ole........eikä tarviikaan. Yrittää huoltaa kynsinauhat ja vähän rasvata käsiä, se saa riittää.
Ennen oli meikkiäkin kisoissa ja jopa lenkillä. Ei ole enää.
Kampaajalla pitäisi ehkä käydä jossain vaiheessa, viimeksi varmaan...pari vuotta sitten. Jotain piristystä, nyt hiukset on asiallisen oloiset vain ponnarilla.

No, töihin yritän vähän siistiytyä, mutta eipä muuten kukaan katsele joten miksi kotona olla möllöttelen vähän miten sattuu-tyylissä. :rolleyes:

Prestige
01.03.2009, 21.30
Tämä on kyllä hieno keskustelu, ja pysynyt vieläpä asiallisena. Kiitos

blondi
02.03.2009, 08.22
Tempokisu, oletko kokeillut rasvata kynsiä kynnen omalla öljyllä ja sen jälkeen kynnen kovettajaa päälle (molemmat trindin)? Olet varmaan, mutta muuta en nyt ensihätään keksi. Kynsilakanpoistoaine on tosi helve**iä kynsille, niitä kannattaa välttää, tai kysyä kosmetologilta jotain joka ei olisi kynsille niin pahasta. Senkin olet varmaan jo tehnyt. Yritä jättää rapeminen pois ja pidä kynnet lyhyinä kunnes ne ovat tarpeeksi vahvat.

blondi
02.03.2009, 08.24
Muista pitää kynnet lämpiminä, älä anna sormien kylmettyä, esim. lenkeillä.

Henki Hieveri
02.03.2009, 08.53
Oisko sulla vähän liikaa vaatetta päällä?

Tämä on topikki sinällään. Hiki tuntuu tulevan torson alueelle ja etenkin rintamukselle. Takki on ehkä vähän liian lämmin tai hengittämätön. Talvikelillä on sitä vaikea säätää. Odotellessa tule sittenkin kovasti kylmä.

Minulla työ on vammaisen ulkoiluttamista pyörätuolilla, siinä hommassa tulee vielä enemmän hiki kuin polkiessa.

Mitä tulee kynsiin ja niitten vahvuuteen, kynsien rakennusaineena on proteiini, α-keratiini. Jos kynsissä on ongelmia, oikean ruokavalion, jossa on monipuolisesti proteiineja, pitäisi auttaa.

Tuli mieleen, että kerran talitiainen laskeutui minun tyhjälle kädelleni ja se rupesi nokkimaan minun kynsiäni. Minua mietitytti, miksi se haluaa syödä minulta kynsiä. Sitten sain selville, että minun alfakeratiinini on hyvä rakennusaine sen beetakeratiinille, jota se tarvitsee sulkiin, höyheniin, nokkaan ja kynsiinsä. Sibeliuksen tavoin olen tyhjentänyt kampani ulkona. Pistin hiukset linnunpöntön lähelle. Paitsi että hiukseni kelpasivat pesämateriaaleina, vaikutti siltä, että talitiainen myös söi niitä.

blondi
02.03.2009, 09.47
Tämä on topikki sinällään. Hiki tuntuu tulevan torson alueelle ja etenkin rintamukselle. Takki on ehkä vähän liian lämmin tai hengittämätön. Talvikelillä on sitä vaikea säätää. Odotellessa tule sittenkin kovasti kylmä.

Minulla työ on vammaisen ulkoiluttamista pyörätuolilla, siinä hommassa tulee vielä enemmän hiki kuin polkiessa.

Mitä tulee kynsiin ja niitten vahvuuteen, kynsien rakennusaineena on proteiini, α-keratiini. Jos kynsissä on ongelmia, oikean ruokavalion, jossa on monipuolisesti proteiineja, pitäisi auttaa.

Tuli mieleen, että kerran talitiainen laskeutui minun tyhjälle kädelleni ja se rupesi nokkimaan minun kynsiäni. Minua mietitytti, miksi se haluaa syödä minulta kynsiä. Sitten sain selville, että minun alfakeratiinini on hyvä rakennusaine sen beetakeratiinille, jota se tarvitsee sulkiin, höyheniin, nokkaan ja kynsiinsä. Sibeliuksen tavoin olen tyhjentänyt kampani ulkona. Pistin hiukset linnunpöntön lähelle. Paitsi että hiukseni kelpasivat pesämateriaaleina, vaikutti siltä, että talitiainen myös söi niitä.

Tuttu ongelma pukeutuminen oikein talvella. Kai siinä joku kuoritakki ja siihen sopivat alusvermeet olisi parhaat. Olen kyllä huomannut myös sangen toimivaksi untuvatakin ja siihen erilaiset alusyhdistelmät. Seisoskellessa untsi ja jotain lämmintä, sitten fyysisen rasituksen aikana untsi ja toppi. Ulkonahan niitä ei kyllä tietenkään voi vaihtaa.

Niin, kynsiongelmat lähtee yleensä ruokavaliosta. Rahallahan saa tutkituttua mitä omassa elimistössä on, maksaa noin tonnin halvimmillaan. Siitä voi sitten esim. ravitsemussuunnittelijan kanssa lähteä pohtimaan ruokavaliota joka olisi balanssissa. Huonot kynnethän kertovat, että kaikki ei ole balanssissa jos kynnet ovat kovin huonot. Yksilöllisiä eroja toki löytyy.

tempokisu
02.03.2009, 10.39
Tempokisu, oletko kokeillut rasvata kynsiä kynnen omalla öljyllä ja sen jälkeen kynnen kovettajaa päälle (molemmat trindin)? Olet varmaan, mutta muuta en nyt ensihätään keksi. Kynsilakanpoistoaine on tosi helve**iä kynsille, niitä kannattaa välttää, tai kysyä kosmetologilta jotain joka ei olisi kynsille niin pahasta. Senkin olet varmaan jo tehnyt. Yritä jättää rapeminen pois ja pidä kynnet lyhyinä kunnes ne ovat tarpeeksi vahvat.

Kuten sanottu, tähän ikään mennessä kaikkea on kokeiltu, ja useampaan otteeseen. Ei sitä kynsien repimistä niin vaan "pois jätetä", se on jo automattinen tiedostamatonkin tapa. Joka on ollut mulla ihan pikkulapsesta alkaen, ja silloinkin kaikki konstit turhaan kokeiltiin. Onhan niitä hivenaineanalyysejäkin tehty, silloin kun juoksin, ja sainkin tukun kaikkia luontaistuotteita sun muuta. Ei sillä ainakaan kynsiin ollut mitään vaikutusta. Hampaisiinkin tulee reikiä eniten silloin, kun piti "karkkilakkoa". Samoin kolesteroli nousi, kun jätin kaikki lihat, rasvat sun muut pois. Mutta en jaksanutkaan sitten mitään ( liikuntaa) ja palasin normaaliin. Mulle käy aika usein näin, "viralliset" ohjeistukset yms. ei toimi mulla, monessakaan asiassa....
Käsien paleluun lenkillä ei voi enää kovasti vaikuttaa, kun on alutumput, lammasnahkarukkanen ja päällä topparukkanen. Enenmpää ei voi laittaa.

Ja kynnethän pysyy lyhyinä ilman muuta. Sanotaan nyt että yritän pitää siistinä, ja siinäkin on jo tekemistä. Mutta en mä tästä paineita ota, kun asia ei kovin merkityksellinenkään ole, ainakaan mulle. :o

Ohiampuja
04.03.2009, 18.27
Itseäni hirvittävät rakennekynsissä eniten nuo huoltokustannukset :eek:
Näin uteliaana heräsi kysymys, että kuinka paljon noiden rakennekynsien "huolto" maksaa? Pitääkö niitä huollattaa säännöllisesti, vai vasta sitten kun ne lohkeavat pyöränketjuja paikalleen laittaessa.

Pisteet teille tästä "naisten keskustelusta", vaikka meitä kaksilahkeisia käy täällä uteliaana norkoilemassa. Nämä nettikeskustelut ja -henkilöllisyydet ovat joskus hassun androgyynejä. No, ainakaan sukupuoli ei aiheuta minkäänlaista syrjintää... ;)

HiMa
04.03.2009, 19.20
Kaverin kertomaa: Rakennekynsiä pitää huoltaa vähintään 3-4 viikon välein, mutta kuulemma harrastukset ovat sen verran rajuja että joka viikko sais olla aika kynsihuoltoon :eek:. Tietty riippuu siitä, miten pitkät ottaa ja värit ym. koristeet = ovat aremmat vaurioille. Kaverilla on suhteellisen pitkät ja tosiaan joka viikko menee joku kynsi poikki tms.

Täyshuolto on täälläpäin jotain 50 egee ja sit noita pikkukorjauksia teettää huomattavasti edullisemmin.

vema60
04.03.2009, 19.32
Käytetäämpäs nyt tilaisuutta ja kysytään. Miksi noi naisten kengät ja käsilaukku hajoaa aina samaan aikaan? Muutenkin tuntuu olevan aika heikkoo tekoo. Uusia pitää ostaa miltei kuukausittain.

ellmeri
04.03.2009, 19.37
Käytetäämpäs nyt tilaisuutta ja kysytään. Miksi noi naisten kengät ja käsilaukku hajoaa aina samaan aikaan? Muutenkin tuntuu olevan aika heikkoo tekoo. Uusia pitää ostaa miltei kuukausittain.

Juu ja saappaita ja korkkareita.:DOwesta ei sisään pääse q kenkiä ja laukkuja mummolla niin maan *per*....usteellisesti.:eek:

Ohiampuja
04.03.2009, 19.48
Täyshuolto on täälläpäin jotain 50 egee
Kuulostaa kalliilta, jos kerran kuussa menee 50 euroa. Ymmärrän hyvin, jos joku ei koe niitä tarvitsevansa.

Ps. Eipäs tehdä tästä mitään naisellisuuteen liittyvien yleistysten valituslistaa. Jokainen ostaa mitä tykkää, joku kenkiä ja toinen vaikka virvelin uistimia. Oli sitten mies tai nainen. ;)

patti
04.03.2009, 19.51
Myth: Mulla on sellaset henkselihousut mitä kuvailit. En ole havainnut niiden kanssa yhtään mitään haittaa, ovat aika mukavat päällä. Mutta en tiedä onko niistä varsinaisesti mitään hyötyäkään. (paitsi että oli hyvä syy ostaa vielä yhdet ajopöksyt.... :D) Eivät ainakaan hierrä mistään, mutta eipä hierrä kaksihenkselisetkään.

Ja lopuksi vielä killerilinkki näin aurinkoisen pyöräilykesän lähestyessä. Mistään, ei mistään löydy näin montaa hihatonta pyöräilypaitaa naisille. Eikä vain hihattomia, vaan toppeja ja halterneckejä! Byebye rusketusraidat keskellä käsivartta! :rolleyes:

http://www.teamestrogen.com/ (http://www.teamestrogen.com/product/cycling/apparel/tops/halters-tanks/c0-atsport_01-c1-c2-c5.html)

HiMa
04.03.2009, 20.04
Tuota samaa sivustoa oon minäki surffaillu silloin tällöin. Värivalikoimaa tuntuu riittävän joka lähtöön. Aika hintavia noi topit vaan minun budjetille, ennemmin laitan 80 egee johonkin pyörän hiposteluosaan :p

patti
04.03.2009, 20.11
Eikö noi ollu jotain 50-70 dollarin haarukassa noi topit? Onhan ne tietty senkin jälkeen hintavia ja päälle tulee lähetyskulut ja tuleeko tuohon vielä tullit? Mä pyysin joulupukilta pari juttua tuolta, niin en ihan tarkkaan tiedä mihin hintoihin ne lopulta tuli. :o

HiMa
04.03.2009, 20.26
Mites muuten naiskolleegat tykkäätte ajaa lenkkejä? Porukassa vai yksin?

Mulla on ollu tapana osallistua sunnuntain yhteislenkeille (yksi ajokesä kylläkin vasta takana!), jossa on yleensä ollut sekä naisia että miehiä ajamassa. Yleensä ajoporukat ovat miesvoittoista, mutta mikäs siinä peesissä ajellessa ;) Viime kesä oli ihan vireä kesä, saatiin kolmen naisen ajoporukka kasaan ja "tyttöjen lenkkejä" ajeltiin muutamia iltaisin viikolla(joskus tais olla mies tuulenhalkaisijana:eek:).

Työmatkaa aloittelen ajamaan maalis-huhtikuun vaihteessa, kunhan pakkaset hellittää. Sitä sitten veivaan yksin... 27 km suuntaansa, tavoite taas työmatkat pyörällä vähintään 1 x viikko.

dakar-xam
04.03.2009, 20.56

Yksin tulee urheiltua. Vuorotyö rajoittaa sosiaalista elämää ja lähipiirissä ei ole muita asiasta kiinnostuneita. Olishan täälläkin tuo ajoporukka, mutta oon sen verran hidas polkemaan, että en viiti lähteä ajamista hidastamaan.

Edit: Niin joo, kynsiasiasta sen verran, että en ole koskaan osannut pitää pitkiä kynsiä. Musta ne on epäkäytännölliset.

Katila
04.03.2009, 21.03
Mä sain ton maantiepyörän vasta viime kesän lopulla enkä ehtinyt sillä porukoihin vielä mukaan. Tarkoitus olisi ängetä tulevalla kaudella HePon lenkeille ja sit pienempiin kokoonpanoihin myös. Ja mikäs se on yksin ajaessakaan. Mut jos eukot lähtee joskus pk-seudulla omalle lenkille niin toki olen messissä :)

HiMa
04.03.2009, 22.11
[quote=dakar-xam;1092728]Olishan täälläkin tuo ajoporukka, mutta oon sen verran hidas polkemaan, että en viiti lähteä ajamista hidastamaan. [quote]

Sen verran on kokemusta noista ryhmäajoista, että hitaimman mukaan mennään. Nopeesti se vauhtikin siitä kasvaa kesän edetessä, siitä on ihan omakohtaista kokemusta! Rohkeesti vaan kevään kynnyksellä porukoihin mukaan.

Jos ootte kiinnostuneet pidemmistä lenkeistä, niin ensi kesänä olis tarkoitus ajaa Oulujärven kierros (180km) tms. Kainuu-lenkki (esim. Sotkamo-Kajaani-Ristijärvi-Sotkamo 135km). Viime kesänä oli jo tarkoitus tuollanen pyörähdys tehdä, mutta kaikkeen ei vaan ehdi...

Elmiira
04.03.2009, 23.11
Mä olen ajellut porukkalenkeillä ja jonkin verran myös yksin... Hepon lenkeillä oon ite kans joskus käynyt, mut sittemmin sekin jäi. Jospas nyt kuukauden tauon jälkeen jaksas taas setien kanssa lenkille :).

Tank Driver
04.03.2009, 23.25
Mulle käy aika usein näin, "viralliset" ohjeistukset yms. ei toimi mulla, monessakaan asiassa....
Käsien paleluun lenkillä ei voi enää kovasti vaikuttaa, kun on alutumput, lammasnahkarukkanen ja päällä topparukkanen. Enenmpää ei voi laittaa.

Kokeilepa seuraavilla pakkasilla paljain käsin.

--+MM+--
04.03.2009, 23.30
... Olishan täälläkin tuo ajoporukka, mutta oon sen verran hidas polkemaan, että en viiti lähteä ajamista hidastamaan.
....

Nyt en tarkkaan tietä mistä porukasta juttelet, mutta toivoen et kohdistunut ajatuksiasi meidän porukkaan. Alkuperäisenä tarkoituksena alla olevan linkin juttu tehtiin juuri siksi, että kaikki kiinostuneet taitotasoon, kuntoon tai välineisiin katsomatta pääsee mukaan ja jopa nauttii toiminnasta.

Tuleppas lenkille, jos Kajaanissa puuhailet. Se kannattaa.

Terkuin,

Mikko Myöhänen

lynxlynx
04.03.2009, 23.35
Mä olen ajellut porukkalenkeillä ja jonkin verran myös yksin... Hepon lenkeillä oon ite kans joskus käynyt, mut sittemmin sekin jäi. Jospas nyt kuukauden tauon jälkeen jaksas taas setien kanssa lenkille :).
Hyvinhän sä oot noilla hepon lenkeillä mukana pysynyt, huhtikuussa taas vaan.

--+MM+--
04.03.2009, 23.35
...
Jos ootte kiinnostuneet pidemmistä lenkeistä, niin ensi kesänä olis tarkoitus ajaa Oulujärven kierros (180km) tms. Kainuu-lenkki (esim. Sotkamo-Kajaani-Ristijärvi-Sotkamo 135km). Viime kesänä oli jo tarkoitus tuollanen pyörähdys tehdä, mutta kaikkeen ei vaan ehdi...

Hip Hei,

Oleppas yhteydessä "meihin" niin tollaiselle retkelle saadaan enempikin osallistujia. Ja tiedäthän että 18.4 on mukava luontoinen kevätklassikko ilman kiirettä.

µ

HiMa
05.03.2009, 07.15
Hip Hei,

Oleppas yhteydessä "meihin" niin tollaiselle retkelle saadaan enempikin osallistujia. Ja tiedäthän että 18.4 on mukava luontoinen kevätklassikko ilman kiirettä.

µ

Jep, mutta toi 18.4. ei sovi -silloin on lennot Palmaan :p

blondi
05.03.2009, 08.35
Kynnethän on loistavaa laman torjuntaa ;-)
Noi topit oli kyllä tosi asiallisen näköisiä, täytyy käydä pääsiäisen jälkeen shoppaamassa. (Mä olen päättänyt ryhtyä hyveelliseksi ja paastoan vaate- ja kosmetiikkaostoksista pääsiäiseen asti)

tempokisu
05.03.2009, 14.29
Kokeilepa seuraavilla pakkasilla paljain käsin.

Enpä taida kokeilla :rolleyes: enkä kyllä aja tämmöisilläkään asuilla
http://images2.teamestrogen.com/ri/130/130/extra/SM-2734-GRN_detail1_xlg.jpg (http://www.teamestrogen.com/prodSM_2734_2.html)

Ajopaidassa tarvii olla takataskut "tarvikkeille", ihme juttu että naisille on noita ällökukkasia ja pastellivärejä, kuvan topin leikkaus on myös siitä ikävä, että liivit näkyy rumasti. Ainakin mun pitää pitää (rinta)liivejä alla. Jos muuten haluaa hihattoman ajopaidan, ratkoo yksinkertaisesti hihat pois ja päärmää reunat...kokemus kumminkin osoittanut, että hihat on hyvät olla.

Yksin vai porukassa? No yksin. Lähdenkin jo niin aikaisin että kun yhteislenkkiläiset sitten lähtee ( kymmeneltä?) olen jo ajanut reilun satasen...muutenkin oma vauhti ja omat reitit mieluisampia kuin porukkakyttäily ja -kisailu,( tampereella), siitä kuka putoaa ensiksi.

Virpi
05.03.2009, 14.56
Talvisin ajelen yksin. Metsässä miehen kanssa, kesäisin miehen ja meidän nuorison kanssa. Olen harkinnut myös liittyä Hyvinkään pyöräilijöihin, jos lähtisi ensi kesänä jollekin pidemmälle kimppalenkille.

Henki Hieveri
05.03.2009, 15.07

Yksin. Pelkään, että jään uroiden joukossa riippakiveksi. Muutenkin olen aina harrastellut yksilölajeja. Pyörätie on paras, kun sillä ei kukaan muu aja, mur! Kuukauden saa nauttia vielä rauhasta.

ihme juttu että naisille on noita ällökukkasia ja pastellivärejä

Minun silmissä on sitten vikaa kun tuo näyttää ihan nätiltä. Mikäs sen tyyli pitäisi olla, gootti ja tehty mustasta nahasta?
Ruvetaankin liivijengiksi!

tempokisu
05.03.2009, 15.22
http://images2.teamestrogen.com/ri/130/130/2008_Fall/RI_CATINHAT_detail1.jpg (http://www.teamestrogen.com/prodRI_CATINHAT.html) http://images.teamestrogen.com/ri/130/130/pre_8_4_08/CN-8K100-YEL.jpg (http://www.teamestrogen.com/prodCN_8K100.html) http://images2.teamestrogen.com/ri/130/130/2008_Fall/RI-CLEMENT_detail1.jpg (http://www.teamestrogen.com/prodRI_CLEMENT.html) http://images.teamestrogen.com/ri/130/130/pre_8_4_08/RI-CHATNOIR.jpg (http://www.teamestrogen.com/prodRI_CHATNOIR.html) http://images.teamestrogen.com/ri/130/130/pre_8_4_08/CN-7K100-CAR.jpg (http://www.teamestrogen.com/prodCN_7K100.html) http://images.teamestrogen.com/ri/130/130/pre_8_4_08/SB-1105-561.jpg (http://www.teamestrogen.com/prodSB_1711.html)

No onhan siinä kivojakin kuvia...;)

Kuutio
05.03.2009, 21.09

Mulla on ollu tapana osallistua sunnuntain yhteislenkeille (yksi ajokesä kylläkin vasta takana!), jossa on yleensä ollut sekä naisia että miehiä ajamassa. Yleensä ajoporukat ovat miesvoittoista, mutta mikäs siinä peesissä ajellessa ;) Viime kesä oli ihan vireä kesä, saatiin kolmen naisen ajoporukka kasaan ja "tyttöjen lenkkejä" ajeltiin muutamia iltaisin viikolla(joskus tais olla mies tuulenhalkaisijana:eek:).

Työmatkaa aloittelen ajamaan maalis-huhtikuun vaihteessa, kunhan pakkaset hellittää. Sitä sitten veivaan yksin... 27 km suuntaansa, tavoite taas työmatkat pyörällä vähintään 1 x viikko.

Yksinhän tuota tulee ajeltua. Eipä oo tuttavia tullut houkuteltua lenkeille, kun heillä matkat taittuvat 1-vaihteisilla, eikä ole sellaista paloa pyöräilyyn kuin itellä. Tosin itelläkin ne tosi pitkät lenkit eivät ole vielä kuuluneet ohjelmaan, mutta eiköhän ne tässä sulan maan aikana sitten tule mukaan kuvioihin.

Missäs sinä HiMa sitten vaikutat eli missä tuo urhea naisporukka on kokoontunut? :)

Tuo 27 km kuulostaa jo ihan mukavalta työmatkalta. :o Pari vuotta sitten tuli runtattua 22 km matkaa hybridillä aamuin illoin säässä kuin säässä. Pakkasellakin meni aina johonkin -10 asti. Eipä siinä muuta sitten tullut enää harrasteltua kuin töihin ja kotiin polkemista sekä töissä istumista. :p

Stina
06.03.2009, 08.52
Meidän perheessä ollaan vasta ihan aloittelijoita ja käydään illan pimeydessä miehen kanssa pyörähtelemässä lähiympäristössä. Tytär 2 vee kulkee istuimessa isin takana. Tällä hetkellä tiet on täällä päin loskajäässä, joten parempia kelejä odotellessa. :)

Katila
06.03.2009, 09.46
Kohta on kevät, ensi kuussa jo :)

Trindin vahvistava on kyllä myös varsin hyvä. Se on täysin väritöntä ja jopa kiillotonta, eli ei näy ollenkaan.

Kiitti vinkistä! Ostin ja tykkään tästä tuotteesta. Sopivan ei-kynsilakkamainen, joten sopii myös miehille. Ja mulle. Onko hauskaa mennä etelänaapuriin manikyyriin tällaisilla töpökynsillä... Vähän nolottaa :o Mulla toi liuskottuminen ja kynsien repeily on ihan mahotonta, ei auta vaikka pitäis kynnet lyhkäisinäkin, aina repeilee.

ellmeri
06.03.2009, 09.48
:o Mulla toi liuskottuminen ja kynsien repeily on ihan mahotonta, ei auta vaikka pitäis kynnet lyhkäisinäkin, aina repeilee.

Kompsis,mulla ja...:eek:

Katila
06.03.2009, 10.24
Kompsis,mulla ja...:eek:

Meillä on siis Ellkku-vaarin kanssa yhteinen härö :D

blondi
06.03.2009, 11.15
Mä tykkään käydä yksin lenkillä, saa omaa aikaa, Ismo laulaa ämppärissä tai ihan omassa jukeboksissa, saa kelailla vähän ja rauhoittua henkisesti. En jaksaisi sellaista kimppakivaa.

Katila
06.03.2009, 11.23
Mä tykkään käydä yksin lenkillä, saa omaa aikaa, Ismo laulaa ämppärissä tai ihan omassa jukeboksissa, saa kelailla vähän ja rauhoittua henkisesti. En jaksaisi sellaista kimppakivaa.

Fillaroidessa toi "kimppakiva" -osuus jää aika vähille, ettei se omaa meditaatiota ainakaan mulla ole haitannut. Kiva pitää yhteinen kaffepaussi (nää kuuluu ehdottomasti asiaan) ja oppia uusia hyviä reittejä. Siinä kimppalenkkien suurin anti mun mielestä.

Toisaalta jos naisia lähtis kunnon jengi vetämään maantien laitaa, niin olis siinä antia varmaan jollekin muullekin ;) (että muistetaan ilmoittaa sitten tuolla kimppalenkkiosiossa ajat ja paikat, niin tietää ukot tulla tuulta halkomaan siihen eteen :D)

blondi
06.03.2009, 11.35
Uusien hyvien reittien oppiminen olis tietysti ihan bonusta. Naistenlenkki ajatuksena kuulostaa kyllä hyvälle, ei tarviis tuntee syyllisyyttä siitä, että jarruttaa muiden menoa. Pitäis vissiin etsiä oma naistenlenkkiporukka.

StantheMan
06.03.2009, 13.50
Päätin jo etten naisiin sekaannu:D. Mutta naisista yhteislenkillä sen verran, että minä yhteislenkin "vetäjänä" olen NAISELTA saanut sellaisen kommentin, että ajan liian hiljaa ja että yhteislenkillä pitäisi ajaa lujempaa. :o Aja siinä sitten...:mad::eek:, kun täälläkin kirjoitetaan, että yhteislenkeillä ajetaan naisille liian lujaa.:rolleyes:

Katila
06.03.2009, 14.21
Päätin jo etten naisiin sekaannu.

:eek: :rolleyes:

tempokisu
06.03.2009, 14.47
Minun silmissä on sitten vikaa kun tuo näyttää ihan nätiltä. Mikäs sen tyyli pitäisi olla, gootti ja tehty mustasta nahasta?
Ruvetaankin liivijengiksi!

Niin paidoista vielä. Makuja on monenlaisia, ja paitoja myös. Itse en tykkää pastelliväreistä erityisesti pinkki on pahinta, enkä kukkakuvioista. Mutta goottityyli on mennyt ohi! onneksi :rolleyes:
Mun makuun on reippaan värikäs ja pyörään sopiva paita, kts. kuvat alla: oho! sori on hieman isot kuvat...

http://personal.inet.fi/cool/kristiina.tempomaster/images/Fajopaita3.jpg (http://personal.inet.fi/cool/kristiina.tempomaster/images/Fajopaita3.jpg)http://personal.inet.fi/cool/kristiina.tempomaster/images/fkuva22p.jpg (http://personal.inet.fi/cool/kristiina.tempomaster/images/fkuva22p.jpg)

Suomiasu on oikein raikas, vaikka ei nyt tuohon pyörään just sovikaan..
http://personal.inet.fi/cool/kristiina.iisu2/images/suomi1cpieni.jpg (http://personal.inet.fi/cool/kristiina.iisu2/images/suomi1cpieni.jpg)

HiMa
06.03.2009, 14.57
Samma här, ei iske pastellivärit, vaikka taidan yhden vaaleansini-valkoisen ajopaidan omistaa ;)

Toi Ferrarin punainen on jees!

ellmeri
06.03.2009, 16.57
Meillä on siis Ellkku-vaarin kanssa yhteinen härö :D

Mites onko sulla omat hampaat suussa!? :D Mulla on vielä ne syntymästä saadut...

Nooh ei vaan piti kirjoittaa että vanhin tytär kärsii kanssa samaisesta kynsiongelmasta.

Kuutio
06.03.2009, 20.31
Itse en tykkää pastelliväreistä erityisesti pinkki on pahinta, enkä kukkakuvioista.

:eek: Upiaa, kaikki naiset eivät tykkääkään kukkakuvioista tai pastelliväreistä. ;) Jostain urheilukatalookeista saa sen kuvan, että pitää olla pinkkiä ja kukkaa, niistä kaikki naiset tykkäävät. Hölökohtasesti mulla jää kaikki pinkit ja kukertavat kuviot kauppaan, yäks. Siis oikeesti, miksi esim. suksiin tai pyörän runkoon pitää tuhertaa kukkakuvioita? :D (Niin, tämä on vaan minun mielipide. :rolleyes: )Mulle toimii parhaiten ihan perusvärit eli mustaa, punaista ja sinistä saa olla. Onhan noissa sitten aina jotain eri värisiä yksityiskohtia mukana, mutta ei mitään semmosta, että herättää kilometrin päähän huomiota.

Highlander
06.03.2009, 22.09
..että herättää kilometrin päähän huomiota.
Tää on saanut mun päälläni jostain syystä naisautoilijoiden hymyt esiin monesti :D

http://www.bicycleapparel.com/images/kids/PrimalWearCurGeoAstroJer.jpg

blondi
06.03.2009, 22.31
Curious George onkin tosi söpö, kai sillä päät saa kääntymään ja hymyn naamalle, on se sen verran veikee kaveri.

Mä tykkään siitä, että yläosa on tarpeeks 'niukka', ettei häiritse muiden vaatteiden käyttöä. Mutta punaista en halua. Ehkä vielä topin, mutten kyllä pyörää. Pyörä saa olla neutraalin värinen, että siihen on helppo yhdistellä eri vaatteita. Mun mielestä.

Henki Hieveri
07.03.2009, 09.51
Kiva pitää yhteinen kaffepaussi (nää kuuluu ehdottomasti asiaan) ja oppia uusia hyviä reittejä. Siinä kimppalenkkien suurin anti mun mielestä.

Minä en oikein ymmärrä kumpaakaan. Reitit löytyvät karttaa tutkimalla tai työmatkaa polkiessa.
Nesteytys hoituu sen sijaan vaikka liikennevaloissa, mutta wc-paussin järjestäminen on vähän ongelmallisempi. Wc-paussi ja kaffepaussi eivät yleensä satu samalle kohdalle.

Kun nyt puhuinkin näistä reiteistä ja niiden suunnitteluista, niin niissä reittikartoissa on se puute, ettei ilmaiset ja helpot wc:t/bajamajat ole merkitty.

tempokisu
07.03.2009, 13.50
mutta wc-paussin järjestäminen on vähän ongelmallisempi.
.

Mitäpä ongelmaa tuosta? Talvella ainut on että takin joutuu riisumaan ( henkselihousut, mutta ensi talveksi aattelin hankkia henkselittömät UrheiluAreenasta) ja hieman hyppimään lumihangessa ( >> klossien rapsuttelua), mutta eihän tuo ole muuta kuin lyhyt "puskassa" käynti. Senverran katsoo, ettei kenenkään pihatielle tahi muuten ole yleisöä.
Kaupunki- tai kyläraittialueella tuo ei tietystikään oikein luonnistu...:o

Myth
07.03.2009, 14.06
Nii ja onhan niitä "puskia" ennenkin nähty, ei pitäis olla kenellekään yllätys että mitä sieltä löytyy jos joku vaikka sattuu näkemään :)

Henki Hieveri
07.03.2009, 16.52
mutta eihän tuo ole muuta kuin lyhyt "puskassa" käynti. Senverran katsoo, ettei kenenkään pihatielle tahi muuten ole yleisöä.

Meinaatko, että kimppalenkillä muut odottavat, kun yksi käy pusikossa?

Pyöräillessä hirveä vessahätä muuten iskee melko harvoin.

mutanaama
07.03.2009, 17.01

Nooh, vähintään yhdesti, joka kerta.

Katila
09.03.2009, 13.21
Minä en oikein ymmärrä kumpaakaan. Reitit löytyvät karttaa tutkimalla tai työmatkaa polkiessa.
Nesteytys hoituu sen sijaan vaikka liikennevaloissa, mutta wc-paussin järjestäminen on vähän ongelmallisempi. Wc-paussi ja kaffepaussi eivät yleensä satu samalle kohdalle.

Kun nyt puhuinkin näistä reiteistä ja niiden suunnitteluista, niin niissä reittikartoissa on se puute, ettei ilmaiset ja helpot wc:t/bajamajat ole merkitty.

Kukin tyylillään :) Kyllä mä läntisen pk-seudun reitit tunnen jo riittävän hyvin, mutta idässäkin päin olisi kiva ajella tai pohjoisemmassa. Vaihtelua kaipaa ihmisen mieli. Kartasta tutkiminen on niin vanhanaikaista :rolleyes: Ja aina sattuu pummeja ainakin mulle (jaa, pitäisikö liittyä Pihkaniskoihin?).

Toistaiseksi mun kimppakivakokemukset rajoittuu eläkeikäisten kanssa polkemiseen, eli kahvia ei sovi sivuuttaa ;) Itsekseni en juuri taukoile noilla matkoilla, joita olen poleksinut. Milloinkas sitä oikein höpistään, jos koko ajan ollaan satulan selässä :seko:

tempokisu
09.03.2009, 15.06

No, ainakin ite olen "joutunut" oottelemaan tahi hiljakseen ajelemaan kun poijjaat pysähtyy kus-tauolle. No ihan luonnollista, että senverta kimppalenkillä voi ootella, kun kerta kimppalenkille mennään. Samoinhan jos jollekin tulee rengasrikko, niin ootellaan kaveria toki ja mahdollisesti autetaan.
Jos eivät muut oota kun käyn pissalla tms, niin - asiahan on sitten selvä, saapi mennä menojaan.

Bandito
10.03.2009, 14.07
Samma här, ei iske pastellivärit, vaikka taidan yhden vaaleansini-valkoisen ajopaidan omistaa ;)

Toi Ferrarin punainen on jees!
Tota Ferrari rääsää tuntuu olevan joka kirpputori tulvillaan

Bandito
10.03.2009, 14.10
Mitäpä ongelmaa tuosta? Talvella ainut on että takin joutuu riisumaan ( henkselihousut, mutta ensi talveksi aattelin hankkia henkselittömät UrheiluAreenasta) ja hieman hyppimään lumihangessa ( >> klossien rapsuttelua), mutta eihän tuo ole muuta kuin lyhyt "puskassa" käynti. Senverran katsoo, ettei kenenkään pihatielle tahi muuten ole yleisöä.

Pitäs vähän ajatella luonnon eläinkuntaakin jos lähtee metsän reunaan pyllisteleen ja jätöksiä jättään. Ei ihme et eläinkunta kärsii stressistä nykyään.

Bandito
10.03.2009, 14.16
Uusien hyvien reittien oppiminen olis tietysti ihan bonusta. Naistenlenkki ajatuksena kuulostaa kyllä hyvälle, ei tarviis tuntee syyllisyyttä siitä, että jarruttaa muiden menoa. Pitäis vissiin etsiä oma naistenlenkkiporukka.

Ulkomailla useastikin tavannut suurempiakin naisporukoita ja hyvässä hengessä ovat näyttäneen ajaneen. Se pyörä kulttuuri JUU

Talisker
10.03.2009, 14.38
Pitäs vähän ajatella luonnon eläinkuntaakin jos lähtee metsän reunaan pyllisteleen ja jätöksiä jättään. Ei ihme et eläinkunta kärsii stressistä nykyään.
Missä menneen naistenpäivän hymiö?:rolleyes:

Henki Hieveri
10.03.2009, 19.53
Tota Ferrari rääsää tuntuu olevan joka kirpputori tulvillaan

Ferrari on, niinku, auto. http://planetsmilies.net/vomit-smiley-5013.gif

Huom! En tohtinut arvostella palstapersoonan asuvalintaa enkä ollut varma oliko tuo tosiaankin Ferrarin logo, mutta nyt kun paljastit, ettei palstapersoonalla ole vaatteita....

VeloGirl
11.03.2009, 07.04
Kokoelmavastaus:

Iha omat kynnet, tosin manikyyri parin viikon välein, ranskistyyli sopii parhaiten.
Vesihiihtoaikana noi rakennekynnet tuli testattua, hyvin kesti, varmaan toimisivat fillarihommissakin.

Yksin vai porukassa?
Riippuu treenistä, monesti ei malta ajaa tarpeeksi hiljaa kun on porukkaa kasassa vaikka ois palauttavan lenkin aika.
Porukkalenkit likkain kanssa tai sekasten. Likkain kans tulee useammin kirikisoja vaikka on aiottu ajaa ihan vaa reipasta vauhtia. Juttukavereista ei ole puutetta oli porukka kasattu kuin vaa.
Mieluummin ajan porukassa, ihan turvallisuudestaki johtuen.

Ja kukkakuvioiset tai pinkit ajoasut ei innosta, ei voi tajuta, ei.

blondi
11.03.2009, 08.21
Mutta eikös palstapersoonalla ole myös Ferrarin pyörä, vai näinkö väärin? Pitäiskö näkökulmaa laajentaa? Minunkin... Sillä en halua edes punaista pyörää, koska punainen on autojen väri :-)

Mulla on viimeksi ollut ranskis häissä 10 v. sitten pitäis varmaan koittaa uudelleen. Vaikka aluksi ihan omilla kynsillä.

tempokisu
11.03.2009, 17.35
mutta nyt kun paljastit, ettei palstapersoonalla ole vaatteita....

Kuule prkl sentään, vaatteita on todellakin, myös myytäväksi ja kirpputoreille asti. grrh

http://www.forumsextreme.com/images/aAn_cCatBite.gif

walesi
11.03.2009, 19.24
Ei taida tollasta Ferrarikamaa olla kirppiksellä, ei paitaa eikä pyörää. Jos on, muutan käsitykseni kirppiksellä käynnistä pari piirua positiivisemmaksi.

Mikrometri
11.03.2009, 19.47
Ainoa mitä ei kirpikseltä saa on kettutyttöjen perään ammuttu suolapanos.

Leku
12.03.2009, 13.54
kettutyttöjen perään ammuttu suolapanos.

Elät menneisyydessä, vaihda nykyaikaan & XREP:iin.

http://www.taser.com/PRODUCTS/LAW/Pages/XREP.aspx

Ajattele, jaossa 20 sekuntia silkkaa kramppia. Talttuu siinä jo vähän hurskaampikin hyttytyttö. :)

tempokisu
12.03.2009, 13.58

Missä aattelet metsäneläinten "asioivan"; kyllä me voidaan pissiä ihan sinne metikköön kaikki.
Tietysti olisi kiva, jos olisi ihan erityiset puuceet erikseen: oravat ja puput ( oveen lisäkilpi: EI KETUILLE) , isommat elukat kuten ketut, karhut ja hirvet, ja sitten pyöräilijöille oma koppi.

http://www.forumsextreme.com/images/aAn_Chipmunk.jpg http://www.forumsextreme.com/images/aAn_cScaredCat.jpg http://tbn0.google.com/images?q=tbn:Eibci5C7ndfCwM:http://lotta.yle.fi/rswebkuo.nsf/images/rusakko_seppo_sourula.jpg/%24FILE/rusakko_seppo_sourula.jpg (http://images.google.fi/imgres?imgurl=http://lotta.yle.fi/rswebkuo.nsf/images/rusakko_seppo_sourula.jpg/%24FILE/rusakko_seppo_sourula.jpg&imgrefurl=http://lotta.yle.fi/rswebkuo.nsf/sivut/luontoikkuna_kuvat&usg=__1Ft2Mr7tMiVUC9J6iwXtujZ8-Rc=&h=306&w=400&sz=24&hl=fi&start=8&tbnid=Eibci5C7ndfCwM:&tbnh=95&tbnw=124&prev=/images%3Fq%3Drusakko%26gbv%3D2%26hl%3Dfi%26sa%3DG) http://www.forumsextreme.com/images/aAn_dFox.jpg http://www.forumsextreme.com/images/aAn_bBearCubs.jpg http://tbn0.google.com/images?q=tbn:PBRwQFz6GToIlM:http://personal.inet.fi/cool/kristiina.tempomaster/images/02upaism.jpg (http://images.google.fi/imgres?imgurl=http://personal.inet.fi/cool/kristiina.tempomaster/images/02upaism.jpg&imgrefurl=http://personal.inet.fi/cool/kristiina.tempomaster/pages/tulokset/sivu99-03.html&usg=__SnCiBmmIvXG3j2Jh1sb76I0lGhs=&h=305&w=300&sz=26&hl=fi&start=66&tbnid=PBRwQFz6GToIlM:&tbnh=116&tbnw=114&prev=/images%3Fq%3Dkilpapy%25C3%25B6r%25C3%25A4ilij%25C3 %25A4%26gbv%3D2%26ndsp%3D20%26hl%3Dfi%26sa%3DN%26s tart%3D60)

Henki Hieveri
12.03.2009, 14.40
Kuule prkl sentään, vaatteita on todellakin, myös myytäväksi ja kirpputoreille asti. grrh

http://www.forumsextreme.com/images/aAn_cCatBite.gif

Se oli sanonta, kun en kerta keisari(nna)ksikaan halunnut tituleerata.
Saan autoista ihottumaa, auto-ihottumaa. Se on vähän samanlaista kuin asfaltti-ihottuma.
Aivan kuin rasistille kaikki kiinalaiset ovat saman näköisiä, minulle kaikki autot ovat saman näköisiä, siksi en tunnistanut Ferrarin merkkiä pyörässä.

Ohiampuja
12.03.2009, 14.52
Saan autoista ihottumaa, auto-ihottumaa...minulle kaikki autot ovat saman näköisiä.
10 Pistettä, nyt sait ihailijan Keski-Suomesta. ;)

tempokisu
12.03.2009, 23.58
Se oli sanonta, kun en kerta keisari(nna)ksikaan halunnut tituleerata.
Saan autoista ihottumaa, auto-ihottumaa. Se on vähän samanlaista kuin asfaltti-ihottuma.
Aivan kuin rasistille kaikki kiinalaiset ovat saman näköisiä, minulle kaikki autot ovat saman näköisiä, siksi en tunnistanut Ferrarin merkkiä pyörässä.

Sanontana en ole kuullut kuin sadussa "Keisarin uudet vaatteet", en kyllä nyt ymmärrä, miten se minuun millään tavoin liittyisi. Mutta tämmöinen sanonta "rumat ne vaatteilla koreilee" sopisi vähän paremmin....:o

..ja tuota. Jos et tunnista Ferrarin merkkiä, niin ...enkä kannattaisi jättää myös nuo "sukkelat arvostelut" sikseen.
Ihmisiä ja unelmia on monenlaisia, toiselle mitäänsanomaton asia voi taas toiselle olla nimenomaan se Iso Unelma ja arvostuksen kohde, jota on kyllä paha mennä arvostelemaan tahi vähättelemään.

blondi
13.03.2009, 08.18
Jos ei tää aloitusotsikko ollut aivan etiketin mukainen, niin toivoisin ettei tässä keskustelussa mentäisi henkilökohtaisuuksiin negatiivisessa mielessä. Onhan sekin jonkin sortin etikettiä. Eli rauhaa, leidit, pliis!

Leku
13.03.2009, 09.01
On kyllä jokseenkin suuri saavutus, että pimut pääsivät näinkin pitkälle ilman keskinäistä nahistelua. Joku naisvaltainen työpaikka, esim. sukkatehdas, voisi olla varsin hupaisa työpaikka. :D

Sirkkusofia
13.03.2009, 09.09
On kyllä jokseenkin suuri saavutus, että pimut pääsivät näinkin pitkälle ilman keskinäistä nahistelua. Joku naisvaltainen työpaikka, esim. sukkatehdas, voisi olla varsin hupaisa työpaikka. :D

Jep - onneksi on tuo ammatinvalinta sellainen, ettei tarvitse olla sukkatehtaassa töissä :p On miehetkin hupaisia omine kiistelyineen :D

tempokisu
13.03.2009, 12.29
No eihän täällä periaatteessa edes tiedä, onko nimimerkillä kirjoittava mies, tai nainen. Jossain vaiheessa tuli mullekin varsin hupaisaa palautetta " on siinä kovakuntoinen MIES" :D oon kyllä tuohon negatiivissävyiseen palautteeseen niin tottunut...enemmän se kertoo kyllä palautteen antajasta. :rolleyes:

1980-luvulla olin kesätöissä Yhtyneet Paperitehtaat Valken osastolla. Ensin siellä postituksessa, jossa oli vain ja ainoastaan naisia. Voi hyvä elämä että kytättiin ja kyräiltiin, kun "uusi tyttö" tuli kesätöihin. Minähän olen aika "oma-aloitteinen" ja kehitin mm. työmiesten kellokorttien tekoon ( ne kirjoitettiin silloin siis ihan käsin ) huomattavasti vanhaa nopeamman systeemin. Ah, kun toimiston täti hoksasi sen, heti tuli pyyhkeitä. " Meillä ne on aina tehty NÄIN ja tehdään nytkin" :D sitten kuljeskeli mun perässä kun lajittelin postia. Ja jos mulla oli joku kiva vaate, niin heti sitäkin irvisteltiin.

Yhtenä vuonna olin sitten tarvikevarastossa "varastomiehenä". Siitä kesätyopaikasta pidin, ukot ovat selvästi reilumpia eikä hajuakaan mistään kyttäilystä tai juoruilusta, ei haukuttu vaan autettiin kesävarastomiestä tarpeen tullen.

Nykyisessä työpaikassa on mun ja toimiston tyttöjen kanssa oikein mukava työskennellä. Pomon rouva vaan yrittää parhaansa että olisi ikävää, mutta ei ole loppujen lopuksi onnistunut. :p

HiMa
01.04.2009, 06.38
Millasia maastokenkiä naiskolleegat käytätte? Mun pitäis hankkia uudet, kun noi viime kesänä hankitut ei ole sittenkään mun jalkaan passelit.

Olisiko vinkkejä mukavista ja myös pitävistä MTB-kengistä?

Sirkkusofia
01.04.2009, 07.14
Retkikäyttöön mulla on Meindl Iceland Lady:t. Ne ovat aika kovat ja medium korkealla varrella, mutta passelit vaellukseen yms. Parin vuoden pehmittelyn jälkeen ne istuvat kuin valetut jalkaan. "Cityvaellukseen" mulla on pehmeämmät Merrellin maastokengät. Mallia en muista mutta ne ovat ihanan keveät ja niissä on pitävä pohja ja matalahko varsi. Toiset citykengät ovat Salomonin, jotka ovat kans ok.

Myth
01.04.2009, 21.11
Mulla ei oo kuin Shimanon mustat peruskengät kolmella tarrakiinnityksellä. Tää on miesten malli, naistenkin olen katsonut mutta maastoon en viitsisi ostaa vaaleita kenkiä, ne kun eivät taida kauaa pysyä kauniina. Naisille ei oo vielä löytynyt sellaista tummaa kenkää jonka kelpuuttaisin, vaaleita suurin osa.

dakar-xam
02.04.2009, 20.28
Mä meen viikonloppuna kattelemaan mtb-kenkiä. Ostin maastopyörän viime syksynä, eikä tullut silloin ostettua pyöräilykenkiä ja poljinkin syksyn vaelluskengillä (Meindl Island Lady). Toivottavasti löytyy tummia kenkiä, joissa on leveä lesti.

P.S. Nolottaa viedä pyörä samalla huoltoon lukkopolkimien vaihtoa varten. Pyörään on juntattu mtb-polkimet niin tiukkaan, että en saanut irtoomaan millään.

Smo
02.04.2009, 23.43
P.S. Nolottaa viedä pyörä samalla huoltoon lukkopolkimien vaihtoa varten. Pyörään on juntattu mtb-polkimet niin tiukkaan, että en saanut irtoomaan millään.

Toivottavasti väänsit oikeaan suuntaan..

FlyingCircus
03.04.2009, 08.38
Kyllä mäkin annoin Nummelan Kesportin poikien laittaa ne polkimet kiinni. Samalla tsekkasivat jarrut, 5 min, 5 e.

Kengistä: mulla jotkut shimanon vaaleat mtb-kengät. Jalan koko on 38, mutta noiden mitoitushan on aika mielenkiintoinen ja koko on 40 tai 41! Vinkkinä kenkien siistinä säilymiseen: käytä Softcare-suojaa. Voi käyttää mitä tahansa Protectoria (niitä on huonekaluille, nahalle, kengille ja ulkoilutekstiileille). Saa esim. huonekalukaupoista ja Prismoista jne.

Kuutio
03.04.2009, 08.39
Pääasiallisesti tulee poljettua Haglöfsin Forest Q -vaelluskengillä. Riittävän jäykkä pohja, suojaa viimalta, eikä tykkää kurasta kyttyrää. :rolleyes:

Vähän sievimmille ja lämpöisimmille keleillä sitten Shimanon MO75 -kenkä. Aika tuore hankita, takana vasta muutamia lenkkejä. Kokemukset positiivisia. Ei satu jalkoihin, sopii reilumpikin sukka. Pitävyydestä en vielä isommin osaa sanoa, pohjan nappulat tuntuvat kuitenkin ihan järkeviltä - ainakin kerrostalon rappukäytävässä pysyi pystyssä. :D

tempokisu
03.04.2009, 14.33
Mulla ei oo kuin Shimanon mustat peruskengät kolmella tarrakiinnityksellä. Tää on miesten malli, naistenkin olen katsonut mutta maastoon en viitsisi ostaa vaaleita kenkiä, ne kun eivät taida kauaa pysyä kauniina. Naisille ei oo vielä löytynyt sellaista tummaa kenkää jonka kelpuuttaisin, vaaleita suurin osa.

Siis kenkähän säilyy HUOMATTAVASTI parempikuntoisempana, kun laittaa suojuksen tai "temposukan" päälle, varsinkin vaalea ja muuten hieno kenkä. Väriä voi näin vaihdella vaikka asun tai kelin mukaan. Tennissukistakin saa hyvät suojukset, reikää kanttauksella vaan alle.

Myin omia pieneksi jääneitä ajokenkiäni tuttavalle, ja muutaman kk kuluttua näin kengät käytön jälkeen. Ihmettelin ei-ääneen, miten kummassa kengät oli saatu niin huononnäköisiksi niin lyhyessä ajassa. :eek:
Olin itse käyttänyt niitä jonkun vuoden, ihan uudennäköiset myydessä.
Syy: suojusten käyttö, ja ei käytetty suojuksia.

TURISTI
03.04.2009, 14.37
Sohitaas vähän ampiaispesää, jos vaikka sais jotain eloa tänne:

http://izismile.com/img/img2/20090401/selection_125_64.jpg

dakar-xam
03.04.2009, 14.42
Toivottavasti väänsit oikeaan suuntaan..

Yritin aukaista samaan suuntaan kuten pullon korkkia/purkin kantta/mitä tahansa aukaistaan... Toki mulle saa kertoa hyviä aukaisujippoja, ettei tarvii tämän enempää hävetä itteään.

--+MM+--
03.04.2009, 15.25
Yritin aukaista samaan suuntaan kuten pullon korkkia/purkin kantta/mitä tahansa aukaistaan... Toki mulle saa kertoa hyviä aukaisujippoja, ettei tarvii tämän enempää hävetä itteään.

Vasen poljin lähtee auki eri suuntaan.

µ

vema60
03.04.2009, 17.37
Vasen poljin lähtee auki eri suuntaan.

µ
Selitäppäs nyt sitten tytöille/naisille mikä on vasen.

Ohiampuja
03.04.2009, 18.28
Yleensä kaikissa härveileissä suunta määritellään siten että istut itse sen kulkimen päällä. Jolloin vaihteet on oikealla puolella ja silloin vasen kampi on se jossa ei ole eturatasta. ;)

Eli toisessa polkimessa on vasenkätinen ja toisessa oikeakätinen kierre. Vasenkätinen aukeaa myötäpäivään ja oikeakätinen aukeaa vastapäivään kääntämällä.

Mutta ei tämä liian helppoa ole, kyllä miehetkin vie korjaamolle autoja, eikä ne aina tiedä kumpi etuvalo/eturengas siellä renaa. :)

HiMa
03.04.2009, 19.19

Heh heh, ainahan nää ajopelit katsotaan "ohjaamosta istuen". Samaa pätee traktoreita ja lisälaitteita (harjakoneet rules ;)).

Myth
03.04.2009, 19.26
Kengänsuojilla saa tottakai kengät pysymään kauniina mutta hlö.kohtaisesti inhoan kyseisiä suojia. Mieluummin poljen märillä kengillä kuin puen kortonkeja. Ne on vaan niin ärsyttävät. Sitäpaitsi, miks pitää ostaa kauniit kengät jos niiden päälle pitää laittaa kortonki, eihän niitä silloin kukaan näe =) Mä alotin tän harrastuksen ihan senkin takia että pääsee lätäköihin rapastamaan itseään, ei mun varusteiden tarvi näyttää "uusilta". Siks ostan tummia vaatteita noin yleensäkin.

Ja FlyingCircus aikaisemmin puhui Shimanon kengän koosta, mulla on kans koko 38 normisti ja shimanon kengät on 39. Se koko riittää ainakin mulle.. ei tarvi olla isompi.

Kuutio
03.04.2009, 19.50
Kuten Tempokisu mainitsi, ne kenkäsuojat kyllä pitävät kengät siisteinä. Minullakin on sellaiset ja laitoin ne kyllä muutamalle reissulle, mutta taidanpa kyllä itsekin kuivempien kelien tullessa hifistellä hienojen MTB-kenkieni kanssa. Saas nähdä miten kauan sitten ovat enää hienot. ;)

Vielä kokoasiaa: mulla on normaalisti kenkuli kokoa 39, pyöräilykengistä piti ottaa 40. Sitten jos joskus satun menemään polkuja pitkin töihin, pitää varmaan työpaikalla peitellä kengän pohjallisista paistava kokomerkintä, ettei sirosäärille ja -jaloille tule kauhisteltavaa.:D

kebne
03.04.2009, 20.07
Millasia maastokenkiä naiskolleegat käytätte? Mun pitäis hankkia uudet, kun noi viime kesänä hankitut ei ole sittenkään mun jalkaan passelit.

Olisiko vinkkejä mukavista ja myös pitävistä MTB-kengistä?

Siis vaelluskengät?
Saksalaisista luottomerkeistä Meindl tai Hanwag. (Lowaa en henk.koht. tunne) Hanwag on parempi, ainakin omasta mielestäni.
Italialainen Zamberlan.
Jos hifistellä haluaa niin La Sportivat, Kaylandit tai Scarpat.
Perushyvää kamaa nykyään myös Haglöfsiltä.

Meindlin pohja/lesti on Hanwagia levemämpi, tasaisempi ja matalampi. Hanwagissa enemmän muotoilua sisäpohjassa =istuvampi. Aavistuksen Meindliä kapeampi lesti. Pohja korkeampi ja rullaavampi, "ready to go". Mielstäni Meindliä parempi laadultaan. Molemmista löytyy useita eri tukevuuksia. Hanwagin Alaska (lady malli) on kyllä aika hunajaa....

Zamberlan on kapeahko, tiivis istuva lesti, tosi rullaava kävellä. Laadullisesti todella hyvä. Haglöfs parantanut laatuaan huomattavasti! Aijemin aika kova ja tasainen pohja. Nykyään kaikissa malleissa Solen muovattavat pohjalliset (toimivat myös tukipohjallisina). Pohjalliset ovat hunajaa jaloille, uskomattoman istuva ja tukeva.

Näillä kengillä saa retkeilijäpoikia: LaSportiva, Keyland ja Scarpa. Luottokamaa. :D Ei muihin verrattuna ihan kauheasti suomen markkinoilla (paljon malleja, mutta olisko tarjonta enemmän ylävuoristo/trekkingtennari painotteista?

Smo
03.04.2009, 20.35

Polkemissuuntaa vastaan väännetään..

Maastokenkäkohdassa taisi olla kyse pyöräilykengistä.. ellei ne nykyään tee ylävuoristopyöräilykenkiä..

HiMa
03.04.2009, 21.08
Maastokenkäkohdassa taisi olla kyse pyöräilykengistä.. ellei ne nykyään tee ylävuoristopyöräilykenkiä..

Jep, en mä mihinkään talsimaan aio lähteä - ainakaan ilman pyörää :D Eli maastokenkä pyöräilyyn on hakusessa. Sais kestää ihan kohtuullisesti mutaa ja pitoakin täytyis olla. Shimanon peruskenkää saa paikallisesta, samoin Specializedia ainakin. Jälkimmäinen ei oo mun sorkalle sopiva... täytynee sovitella jossain, missä pääsee laajemman kenkävalikoiman piiriin :)

tempokisu
04.04.2009, 07.34
Mieluummin poljen märillä kengillä kuin puen kortonkeja. Ne on vaan niin ärsyttävät. Sitäpaitsi, miks pitää ostaa kauniit kengät jos niiden päälle pitää laittaa kortonki, eihän niitä silloin kukaan näe .

Ihan miten vaan.
Miksi naiset ostavat kauniita alusasuja ja pitävät niitä ihan muutenkin vaatteiden alla? Eihän niitäkään kukaan näe?

dakar-xam
04.04.2009, 08.27
Kiitoksia vaan, kun neuvoitte pöljää. Nyt on polkimet irti.

Vielä yksi tyhmä kysymys: kuinka tiukkaan nuo polkimet väännetään? Verisuoni päästä poksahtaen ja vielä varttikierros päälle? ;)

kebne
04.04.2009, 09.36
Joo, mä vähän mietinki että onko kysymys kengistä yhteen vai usempaan käyttöön, kun täällä Meindleistä ja Haglöfseistä puhutiin.... huups.

Sakkeri91
04.04.2009, 12.58
Vielä yksi tyhmä kysymys: kuinka tiukkaan nuo polkimet väännetään? Verisuoni päästä poksahtaen ja vielä varttikierros päälle? ;)

Ei niitä kierteitä taida saada käsin ja lyhyehköllä vipuvarrella (Alle 30cm) vääntämällä rikki, reilusti vain että ne tuntuu että ovat kiinni :)

ellmeri
04.04.2009, 13.03
Ei niitä kierteitä taida saada käsin ja lyhyehköllä vipuvarrella (Alle 30cm) vääntämällä rikki, reilusti vain että ne tuntuu että ovat kiinni :)

Rasvaa tai pari tippaa öljyä kierteeseen...;)

Ei hirtä kiinni niin helposti eikä ala napsumaan :rolleyes: mikä onkin tosi harmillista.

dakar-xam
04.04.2009, 13.29
Passaako alumiinitahna kierteisiin? Peltilehmiä korjatessa se on ainakin ollut ihan ykköstavaraa, huomattavasti helpompi aukoa jälkeenpäin kuin kuiviltaan tiukatut.

Ohiampuja
04.04.2009, 20.14
Tuollaiset Alu- tai kuparitahnat on oikein passeleita kierteisiin, siihen ne taitavat olla suunniteltukin. Ja eikä niitä tosiaan tavallisella kuusiokoloavaimella liian tiukkaan taida saada, jos ei nyt ihan bodari ole kahvassa kiinni.

Myth
05.04.2009, 13.56
Miksi naiset ostavat kauniita alusasuja ja pitävät niitä ihan muutenkin vaatteiden alla? Eihän niitäkään kukaan näe?

Näkee kanssani asuva mies. Ja pukukopilla muut naiset. Mutta ihan miten vaan. Tää nyt on vähän OT.. :o

Johan Moraal
06.04.2009, 08.16
No niin tytöt,
tonne äänestämään
komeinta kuskia!

http://www.nieuwsblad.be/Sportwereld/GT/Index.aspx?genericId=530

tempokisu
06.04.2009, 11.15
Näkee kanssani asuva mies. Ja pukukopilla muut naiset. Mutta ihan miten vaan. Tää nyt on vähän OT.. :o

Niin niin, ymmärsit varmasti mitä ajoin takaa.....hienoja kenkiäkin voi esitellä pukukopilla ja kun ottaa suojat pois ajon jälkeen kotona.
Harvemmin olen merkille pannut mimmoiset alusasut toisilla on, kun ite vaatteita siellä pukukopilla vaihdan...:rolleyes: työn puolesta näkee myös niitä alusasuja, mutta eipä tule kiinnitettyä asiaan huomiota

Kengänsuojissa on muuten sekin etu, että saa asuun sointuvat vaikka kengät olisivat muuten "eri maata" asun kanssa.

Henki Hieveri
06.04.2009, 11.47
Minulla on kyllä rumat ja virttyneet alusasut. Niitä uneksin ottaa mukaan 10 kpl sillä unelmanani on toteuttaa tulevana kesänä vihdoin monipäiväinen pyörämatka: Helsinki-Lahti-Asikkala-Sysmä-Luhanka-Leivonmäki-Kangasniemi-Pieksämäki-Leppävirta-Vehmersalmi-Kuavi-Koli-Joensuu.
Tuttua tuosta on välit Hki-Järvenpää, Vehmersalmi ja Koli-Joensuu.

Minä olen aina ollut niin kiinni kaikessa ettei ole tilaisuutta tullut kaksipäiväistä pitemmälle.

Katila
06.04.2009, 11.55
No niin tytöt,
tonne äänestämään
komeinta kuskia!

Toi oli niin helppo tehtävä, että mäkin läpäsin kokeen :D

Sirkkusofia
06.04.2009, 12.07
Ihan miten vaan.
Minä ostan kauniita alusasuja ihan itseäni varten. Ei niitä tarvitse nähdä - ne tuntee ja tietää. Sitäpaitsi se on hyvä konsti kohottaa itsetuntoa :o

No niin tytöt,
tonne äänestämään
komeinta kuskia!

Jep - yritin äänestää Wouter Weylandt:ia (Bel), mutta eipä tainnut onnistua rekisteröitymättä... blaah

tempokisu
06.04.2009, 15.26
Minä ostan kauniita alusasuja ihan itseäni varten. Ei niitä tarvitse nähdä - ne tuntee ja tietää. Sitäpaitsi se on hyvä konsti kohottaa itsetuntoa :o

Tuo on juuri se täysin oikea vastaus! :):) ja pätee aika moneen muuhunkin asiaan.

Kuutio
06.04.2009, 18.11
Eipä tuo minun kaappi päivänvaloa kestäisi. Monelle tyylikonsultille tulisi kiire hävittää koko kaapin sisältö, alusvaatteista lähtien. Joskus työmaan yhteisissä häppeninkeissä pitää miettiä, että kärsiikö ottaa päällysvaatteet pois; kun toisilla on pitsiä ja röyhelöä, itse on kuin just jumppatunnille menossa. :o

Komioita miehiä oli tuon linkin takana, mutta kyllä minä siitä lähtisin, että monen kohdalle on sattunut sangen tylsäsaksinen parturi. :D

Tank Driver
06.04.2009, 18.44
Joskus työmaan yhteisissä häppeninkeissä pitää miettiä, että kärsiikö ottaa päällysvaatteet pois

Joo, ihan sama juttu joka ikisessä palaverissa ja joskus ihan jopa kahvitauolla. Yleensä oon kuitenkin ottanu.

kebne
06.04.2009, 21.28
Joo, ihan sama juttu joka ikisessä palaverissa ja joskus ihan jopa kahvitauolla. Yleensä oon kuitenkin ottanu.
:D

Mä vähän varon "pahimpia" virttyneitä, puhkikuluneita, hiki-lämpökerrastoja. Mutta onneksi lämmin kausi on jo alkanu, voi pokkana riisua. Meillä on yhdistetty kahvi/taukohuone + yhteinen pukuhuone, joten ei siinä kauheasti parane ujostella...

Ohiampuja
06.04.2009, 21.29
muutaman kk kuluttua näin kengät käytön jälkeen. Ihmettelin ei-ääneen, miten kummassa kengät oli saatu niin huononnäköisiksi niin lyhyessä ajassa.
Noinhan se pitää ollakkin, käyttöönhän ne on tehty ja käytön merkit tuovat sellaista "ajan patinaa". :)
Kyllä minäkin kengänsuojia käytän, mutta syynä on kylmyys ja palelu. Sitten kesällä kenkä survaistaan suomalaiseen suo-ojaan jos tarve vaatii. Käyttöpelejä ne ovat. Tämä siis tälläinen miehinen mielipide. ;)

Katila
07.04.2009, 08.33
Noinhan se pitää ollakkin, käyttöönhän ne on tehty ja käytön merkit tuovat sellaista "ajan patinaa". :)
Kyllä minäkin kengänsuojia käytän, mutta syynä on kylmyys ja palelu. Sitten kesällä kenkä survaistaan suomalaiseen suo-ojaan jos tarve vaatii. Käyttöpelejä ne ovat. Tämä siis tälläinen miehinen mielipide. ;)

Joo, mun piti kans ajaa pari kurakelipäivää ilman suojuksia, kun nolotti liian iskemättömän näköiset ajokenkulit (talvella hankittu). Eipä nolota enää :rolleyes:

Enkä näköjään läpäissyt tota äänestystestiäkään :o Ehkä siitä saa henkisen pointsin, että valitsi mielessään kivan näköisen pojan sieltä ja edes yritti antaa äänensä?

Smo
08.04.2009, 00.55
Olipas turhan tai ei minkään näkösiä poikia. Mä oisin äänestänyt Linusta.

blondi
08.04.2009, 07.43
Ekalla vilkaisulla kaikki miehet näytti ihan namuilta, mutta tarkempi tarkastelu osoitti, ettei yksikään ollut mun mieleen. Höh!

MacGyver
08.04.2009, 08.19
Kauheeta miesten esineellistämistä.

kebne
08.04.2009, 09.02
Tom Boonelle pisteet spontaanin oloisesta hymystä.

Henki Hieveri
08.04.2009, 10.30
Olipas turhan tai ei minkään näkösiä poikia. Mä oisin äänestänyt Linusta.

Sama juttu, tosin Liinuksen ajopaidassa oleva Focuksen logo saattoi vaikuttaa valintaani.

Minulla on päällä risainen jauhetun purukumin värinen villapaita, sen alla tekninen alusasu ja päällä Haglöfsin hengittävä kuoritakki. Tämä yhdistelmä ei näytä kauniilta, mutta tämä villuri sattuu olemaan sellainen, ettei se hiostanut talvella. Tosin näillä keleillä rupeaa jo hiostamaan.

Smo
09.04.2009, 23.21
Varmaan rupee hiostamaan.. mä oon menny -10 asti ohuella soft shellillä ja aluspaidalla.

kebne
09.04.2009, 23.24
Sama täällä, kuoritakki ei kyllä hengitä yhtään.

Highlander
09.04.2009, 23.50
Ihan miten vaan.
Täähän ei nyt mulle kuulu mutta kun olen itse ostanut naisielle alushousuja ja rintaliivejä niin voin kuitenkin kommentoida tähän varmaan...

(Rakas) vaimoni tokaisi kerran että: "Mitä iloa näistä on kun ne pitää sitten heti riisua pois?" :seko:

Tämä oli joskus 8 vuoden jälkeen ja siitäkin on kulunut 5 vuotta...kommentti ei kuitenkaan ole lannistanut, päinvastoin.

Henki Hieveri
10.04.2009, 06.41
Varmaan rupee hiostamaan.. mä oon menny -10 asti ohuella soft shellillä ja aluspaidalla.

Minä olenkin vilukissa. Mietiskelenkin toisessa ketjussa kesällä yöllä ajamista etten olisi makaamassa teltassa keskellä yötä hampaat kalisten. Taidan ottaa kesäretkelle talvivarustuksen mukaan ja poljen yöllä kun suinkin voin kun on kylmä ja elukat möykkäävät.
Teltassa olemisen kylmyyteen vaikuttaa varmasti ilman kosteus, johon vaikuttaa ulkopuolinen lämpötila (kylmä) ja teltan tuuletus (tuulettomina öinä huono). Melkein voisi tarjeta nukkumaan taivasalla paremmin. Sitten tulee mäyrä ja nuolaisee korvasta... :P

Kerran elämässäni elin Yhdysvalloissa aavikolla. Los Angelesiin kun tuli sieltä niin oli pakko pitää villapaitaa uimarannalla että olisi tarjennut.

Halloo halloo
28.05.2013, 01.13
Kysyn täältä, koska en usko miesten testanneen naisten kenkiä, mutta luultavasti toisinpäin:
Miten naisten lesti eroaa miesten lestistä Shimanon ajokengissä? Ovatko samanlaiset vai onko naisten lesti kapealestisissä Shimanoissa vieläkin kapeampi? Naisten kengät ovat pääsääntöisesti joko valkoisia tai jollain pinkillä koristeltuja ja miesten kenkien puolelta löytyisi neutraalimpia mustia.

Smo
28.05.2013, 04.07
Tolla toisella on ainaski leveempi jalka mutta me ollaaki sellasii juoppoi molemmat