PDA

Näytä tavallinen näkymä : Tätä ei ymmärrä kuin toinen pyöräilijä

Asentaja
24.11.2008, 11.58
Kävin eilen suihkussa maastopyörän kanssa, kun pakkanen pääsi jäädyttämään kurat kiinni. Kylpyhuoneessa alasti fillarin kanssa pyöriessäni tuli mieleen, että kukaan muu kuin toinen pyöräilijä ei varmaan pitäisi toimintaani normaalina. Voi tietysti olla, että muut pyöräilijätkään eivät kylve fillarinsa kanssa. Vaimo nimitti "biseksuaaliksi", kun näki mitä olin touhuamassa.

Onko tuttu tunne?

timoe
24.11.2008, 12.22
Ole onnellinen että on noin avarakatseinen puoliso, että sallii pyörän hellän suihkuttelun sisätiloissa. Ehdota rohkeasti että hän menee omien harrastevälineidensä kanssa suihkuun...:eek:

StantheMan
24.11.2008, 12.32
Ja Amerikasta voi tilata asiaan kuuluvan Bi-Cycling -lehden.

Space Cowboy
24.11.2008, 12.45
Ei tos oo mitään epänormaalia. Mä oon käyny jo monta kertaa pyörän kanssa suihkussa. Samalla kun pesee itsensä, pesee myös pyörän. Tai siis toiste päin. Käytännöllistä. ;) Eilen sulatin pyörääni jäätyneen massiivisen moskakerroksen makuuhuoneessa. Moskaa oli niin paljon, että oli otettava valokuva. Voisin ehkä jakaa vielä illemmalla valokuvan kanssanne, kun pääsen kotiin. :D Pyörän sulaessa avopuoliso oli päiväunilla ja sieltä noustessaan astui epähuomiossa suoraan kuralätäkköön, eikä siitä tullut juuri sanomista edes, lähinnä vain maininta tapahtuneesta, ja siitä, että lätäkkö olisi hyvä poistaa lattialta. Kävin sitten luuttuamassa, ja vettä ja kuraa oli ns. paljon. :D Eikä avopuoliso ole edes pyöräilijä, ymmärtää vain muuten ihmisyyttä syvällisesti. ;)

Kalasi
24.11.2008, 12.49
Minä en ole laittanut vaimon ymmärrystä koetukselle vaan varmuuden vuoksi olen käyttänyt pyörää suihkussa tarvittaessa vain kun vaimo ei ole kotona. Eipä tule sanomista.

Pekka L
24.11.2008, 12.49
Voi tietysti olla, että muut pyöräilijätkään eivät kylve fillarinsa kanssa.

Juu ei. Edes silloin kun asuttiin kerrostalossa. Vai pääseekö siinä jotenkin helpommalla kun ensin pesee pyörän kylppärissä ja sitten pesee sen kylppärin:seko:
Ämpärillinen kuumaa vettä ja harja sekä kuivausrätti, pyörä kyljelleen viemärikaivon kannen päälle ja pikainen pesu + kuivaus. Sisällä voi sitten nysvätä jotain hienosäätöä, kunhan kurat on jätetty ulos.

Nebulus
24.11.2008, 12.54
Ettekö työ tiijä, mitä varten taloyhtiöissä on matonpesutilat? ;) Fillari vaan pesutupaan, ovi lukkoon takana ja letkusta lämmintä vettä päälle...

Leku
24.11.2008, 12.56
Pesee kylppärin? Kun käyttää pesussa Pinelineä, niin siinä samallahan sekin sitten putsaantuu. Ja jos ei, niin muija kuuraa laattian. :D

Space Cowboy
24.11.2008, 13.04
Vaimo nimitti "biseksuaaliksi", kun näki mitä olin touhuamassa.

Melko asiantuntematon kommentti. Olisi korkeintaan voinut nimittää fetisistiksi. ;) Suihkussa on mukavaa myös syödä niin kuin itse tein eilen. Sauna toimii myös, paremmin. On normaalia kun ihminen syö nälkäänsä. ;)

ellmeri
24.11.2008, 13.05
Pesee kylppärin? Kun käyttää pesussa Pinelineä, niin siinä samallahan sekin sitten putsaantuu. Ja jos ei, niin muija kuuraa laattian. :D

Eilen lenkinjälkeen kun parta ja kaikki oli jäässä niin tuli :Dpililinekin pestyä vai mikä se oli.:p muija pesi selän.

Mika A
24.11.2008, 13.09
Vai pääseekö siinä jotenkin helpommalla kun ensin pesee pyörän kylppärissä ja sitten pesee sen kylppärin:seko:
On se ainakin helpompaa kuin koko huushollin pesu...

Itselläni tiukin vaihe on 180 asteen neulansilmämutka, jossa epätarkalla ajo... eiku kantolinjalla takarengas tulee helposti esisiivottua naulakossa roikkuviin takkeihin. :o Ehkä (myös) tästä syystä kurakelin ajot ovat jääneet vähemmälle.

Space Cowboy
24.11.2008, 13.13
Ja jos ei, niin muija kuuraa laattian. :D

Tuossa on oikeeta asennetta, jota peräänkuuluttaisin. Ovatko miehet nykyään unohtaneet täysin itsensä yrittäessään pitää naista tyytyväisenä ja alistuneet naisen holhouksen alaisuuteen? :( Ei toimi. Ensin kuuluu rakastaa itseään ja pyöräänsä, jotta voi rakastaa muita. ;) Pyörällä on monia tarpeita, joita tulee tyydyttää ensi tilassa. Odotan jo, että pääsen tänään tyydyttämään jälleen pyöräni hiilikuidun tarvetta. Kuitu pyörän tiellä pitää.

Leku
24.11.2008, 13.18
Hyvin puhuttu.

Pekka L
24.11.2008, 13.27
Tuossa on oikeeta asennetta, jota peräänkuuluttaisin. Ovatko miehet nykyään unohtaneet täysin itsensä yrittäessään pitää naista tyytyväisenä ja alistuneet naisen holhouksen alaisuuteen? :( Ei toimi. Ensin kuuluu rakastaa itseään ja pyöräänsä, jotta voi rakastaa muita. ;) Pyörällä on monia tarpeita, joita tulee tyydyttää ensi tilassa.

No mä olen pessyt kylppärin tasan kerran, kun vaimo oli poissa ja ostajat oli tulossa katsomaan kämppää. (ja kyllä me siitä kämpästä hyvä nousu sitten saatiinkin, +24% netto 2 vuodessa)
Voimansiirron osat on niin halpoja etten mä ainakaan viitsi maasturia kovin paljon liikaa kuurata. Jos laskee itselleen tuntipalkkaa jyystämisestä ja satasella saa kammet (deore, terästä, kestää), laakerin, pakan(XT) ja ketjun(XT) niin kovin montaa tuntia niiden parissa ei viitsi viettää. Maantiepyörässä ne kestää kyllä, eikä edes likastu helposti.

Reimari
24.11.2008, 13.37
Mä olen ottanut kaljaakin pyöräni kanssa;laitoin sille tölkin kolmosta pullotelineeseensä ja siinä sit jutskattiin niitä näitä, muisteltiin mm. yhdessä koettuja pyöräreissuja :D

Pekka L
24.11.2008, 13.42
Sinunko tää Ilosen tekele oli?:D
http://www.signature.fi/IsoKarhuHolder%20small.JPG

xs2jammu
24.11.2008, 13.51
Muuten meillä menee hyvin, mutta ketjuista tulevat rasvat täytyy muistaa pyyhkiä hyvin pois pesutiloista.

Katila
24.11.2008, 14.19

OT: Jos kuuluisin niihin palstailijoihin, jotka antavan antirispektiä niin tästä kyllä saisit! Hyi! :mad: :mad:

Aiheeseen: Onneks mun mies ei harrasta pyöräilyä. Tosin en usko, että sillä tulis edes mieleen mennä suihkuun moisen härvelin kera...

Space Cowboy
24.11.2008, 14.42
Ole onnellinen että on noin avarakatseinen puoliso, että sallii pyörän hellän suihkuttelun sisätiloissa. Ehdota rohkeasti että hän menee omien harrastevälineidensä kanssa suihkuun...:eek:

Parisuhteen ylläpitämiseksi, ehdota mielummin, että hän tulee suihkuun kolmanneksi pyöräksi. ;) Mutta älä ehdota, jos puolisosi on mustasukkaista tyyppiä...

Leku
24.11.2008, 14.44
OT: Jos kuuluisin niihin palstailijoihin, jotka antavan antirispektiä niin tästä kyllä saisit! Hyi! :mad: :mad:

"Se ken toista hyihkyy on ite."
-trad.

J Panula
24.11.2008, 14.46
Ja Amerikasta voi tilata asiaan kuuluvan Bi-Cycling -lehden.

Vähänkö repesin... :D :D

Joo, omat pyörät on tullut pestyä omalla pihalla, mutta kerrostalossa asia tietysti vois olla toinen... toisaalta onhan sitä tullut puutarhaletkulla pestyä pyörää pestessä myös päällä olevia ajokamoja enimmästä kurasta :D mutta kyllä siinäkin on tän säikeen otsikko tullut mieleen...

mutanaama
24.11.2008, 14.51

Muijalla on hevonen, ei varmaan tuu meille suihkuun. Niin nipo on Hän.:D

2mi
24.11.2008, 14.52
Meilläkin rouva ihmetteli samanlaista toimintaa. Kertoi myös kovaan ääneen kaikille, että käyn suihkussa polkupyöräni kanssa. Nyt voin näyttää tämän keskustelun todisteena siitä etten ole ainoa, joka tekee näin.

Katila
24.11.2008, 14.58
"Se ken toista hyihkyy on ite."
-trad.

Okei, tosta sasisit rispektiä :D Mutta nyt sun palluraises menee fifti-siksti, niin kuin sanonta kuuluu ;)

Hammer
24.11.2008, 14.58
yhyy, pakkanen sotkee kuviot. Tarttee vissiin aloittaa toi suihkutus käytäntö.
Olisiko mitään vinkkejä ... lähinnä siis hallituksen kanssa käytäviin neuvotteluihin ..

Katila
24.11.2008, 15.01
Olisiko mitään vinkkejä ... lähinnä siis hallituksen kanssa käytäviin neuvotteluihin ..

Riippuu Täysin Hallituksesta :D Mun kanssa tuskin menis läpi - ellei sitten voitelis Runsaalla Kädellä (kotisiivousta, lasten hoitoa, vapaa luottokortti shoppingreissulle esim. Berliiniin tms. "pientä"). Okei, okei, läpi menee... ;) Ja siivoa ne omat sotkus, aikuinen mies!

Leku
24.11.2008, 15.02
Okei, tosta sasisit rispektiä :D Mutta nyt sun palluraises menee fifti-siksti, niin kuin sanonta kuuluu ;)

Entäs kun nyt paljastan, että pesin tuota...vahingossa auton vanteetkin suihkussa ja jätin ne samalla siihen suihkuun säilytykseen. Tuosta se muija nyt on naukunut, ei siitä, että kuuraamaan joutuu. :seko:

Arvoisat lajikkeet, miten saisin nalkuteksen loppumaan?

VesaP
24.11.2008, 15.06
Edellisessä kämpässä oli tummanruskeat kaakelit pesuhuoneen lattialla. Se oli kovin ystävällinen pyöränpesua ajatellen. Ei paskat ja öljyt näkyneet lattialla --> hyvä mieli ko näytti puhtaalta vaikka oli kaikkea muuta. :D

Oatmeal Stout
24.11.2008, 15.14
Entäs kun nyt paljastan, että pesin tuota...vahingossa auton vanteetkin suihkussa ja jätin ne samalla siihen suihkuun säilytykseen. Tuosta se muija nyt on naukunut, ei siitä, että kuuraamaan joutuu. :seko:

Liian vähän suihkuja, joten lisää kylppäreitä ja niihin vähintään kolme suihkua.

järppä
24.11.2008, 15.16

Riittävä voitelu. Niin jopon kuin hallituksenkin ;) Sillon kun ite kärsin tästä ongelmasta, jopoa tuli pestyä vain suojakeleillä.

Äijämallin lähestymistapa olis toki se, että käy jopon kans suihkus ja jättää sotkut sinne. Kuuntelee hetken aikaa palautekanavaa ja polkaisee puhtaalla jopol pupiin purkamaan tuntoja nurkkaparlamentille. Tätä menetelmää en tosin uskalla ite kokeilla, enkä edes suositella :D

Kaitainen
24.11.2008, 15.16
Kerran olen erehtynyt pesemään pyörän pesuhuoneessa tässä naisystävän kämpässä,mutta vaatteet päällä tosin. Valitukset tuli,vaikka olin yksin kotona ja yritin peittää jälkeni huolellisesti. Kuulen vieläkin asiasta ja joudun huolehtimaan edelleen pesutilojen siivouksesta ja pesusta,jotta sopuisa yhteiselo jatkuu. Nykyään pesen pyörät joko pihalla tai omalla kämpillä,jossa ei niin ole väliä tällaisten pikkujuttujen kanssa. Siellä pesuhuoneessa on pesty autonosiakin ja lattian värikin on nykyään tyylikkään musta. Alkuperäistä väriä en edes muista,mutta jokin vaalean sävyinen se kai oli. Mutta nämä naisten kodit nyt on tällaisia paikkoja joissa täytyy kaikkea miestoimintaa varoa ja välttää. Ei tuoksu naisen luona moottoriöljy vaan haisee hajuvesi,kädet pestään ruususaippualla,kun omaan kämppään ostin aina halvan viiden kilon raesaippuapurkin autovaraosasta,täällä naisen asunnossa keittiötä käytetään syömiseen,kun oman talon keittiössä sijaitsi autokorjaamo ja syöminen tapahtui olohuoneessa. TV:tä katsotaan omassa kodissa haalarit niskassa ja vaimokkeen talossa haalareista ei edes puhuta.:D

Bianchi nojasi sänkyyn viikon verran,kun oli huonekalujen uudelleenjärjestys menossa. Kai se nyt joksikin lasketaan?

Space Cowboy
24.11.2008, 15.21
Nykyään on engelmallista kun muutin omakotitaloon. Puutarhaletku taitaa näin pakkasella olla jäässä, ja suihkuhuone on niin pieni, ettei pyörä mahdu sinne. Kerrostalossa pyörä pesu onnistui hyvin suihkussa. Nyt kun taloa tarvitsee rempata muutenkin, niin voisin piikata suihkuhuonetta isommaksi, jotta pyöräni mahtuu sinne joka suunnassa. Nyt ei mene muuta kuin osissa sisään. :( On jo ikävä yhteisiä suihkuhetkiä. :(

Jotain napinaa on kyllä kuulunut, kun olen säilyttänyt ketjurasvoja, jotka kuulemma haisevat, makuuhuoneessa. Ja mää en haista mitään. :( Kuinka voin olla varma, ettei kyse ole plasebo-efektistä, vai olenko vain paatunut ketjurasvanhaistelija? Makuuhuoneessa ei myöskään kuulemma sopisi huoltaa keulaa laittamatta öljyisten osien alle tarpeeksi pahvia/paperia, ettei lattia likaannu. Hyvää hyvyyttäni olen toiminut näissä asioissa myös toisen mielipiteen huomioiden.

Leku
24.11.2008, 15.23
Mitenkäs osien pesu astianpesukoneessa?

Itte tuumaan, että hyvin toimii, paitti että tuppaa lähtemään väri ja XTR:stä tulee varsin ankean näköinen ihan vaaleanharmaana. Ja ketjutkin ruostuu ihan silmissä. Kuuluu semmonen ritinä oikein, kun ruoste kipittää pitkin puhtaana hohtavaa pintaa. :eek:

Kemmi
24.11.2008, 15.25
Hahhahaa... Mä olen pitänyt tätä vähän epänormaalina ja nolona fetissinä, että kylpee fillarin kanssa, mutta onpa vapauttavaa kuulla, että en ole ainoa.
Ja tosiaan, tuskin kukaan muu kuin toinen pyöräilijä pystyy tätä touhua ymmärtämään, eli ei ehkä kannata hirveästi muille toitotella tästä:)

J Panula
24.11.2008, 15.30
Nykyään on engelmallista kun muutin omakotitaloon. Puutarhaletku taitaa näin pakkasella olla jäässä, ja suihkuhuone on niin pieni, ettei pyörä mahdu sinne. Kerrostalossa pyörä pesu onnistui hyvin suihkussa. Nyt kun taloa tarvitsee rempata muutenkin, niin voisin piikata suihkuhuonetta isommaksi, jotta pyöräni mahtuu sinne joka suunnassa. Nyt ei mene muuta kuin osissa sisään. :( On jo ikävä yhteisiä suihkuhetkiä. :(

Joo, mutta toisaalta pakkasella ei sitä kuraakaan ole yhtäpaljon, se vähä mitä tarttuu, lähtee sangollisella lämmintä vettä+sopivalla pehmoisella harjalla...

Mutta itseasiassa; mulla on vanhassa suihkuhuoneessa pari pillaria säilytyksessä, kyllä siellä sinänsä myös pyörän pesu onnistuu, mitä nyt huoneen mataluus tekee kiusaa... siksi tuo tila jäikin laajennuksen myötä pois aktiivi-suihkuttelusta... Tee siis laajennukseen uusi kylppäri ja viritä vanhasta pelkästään pyörien pesupiste ;) tai toisinpäin...

Sirkkusofia
24.11.2008, 15.31
Jep, mun mies oli 3,5 metrisen kumiveneen kanssa... Ihan ookoo - pesi saunankin kaupanpäälle :)

Meillä kylppärissä asennellaan/pestään millon mitäkin: fillareita, lastenrattaita (ei nyt enää onneksi), zodiakkia, peräpruuttaa ym. :p

Shimaani
24.11.2008, 15.33
Mitenkäs osien pesu astianpesukoneessa? Hyvin onnistuu ku valkkaa viikonlopun jonka Akka™ on reissussa. :o

Jos matka ulko-ovelta fillarikylppäriin on kovin mutkikas niin kannattaa nostaa phillari takapyörälleen pienemmän kääntösäteen aikaansaamiseksi. Ja pompottaa enimmät lumet ja kurat irti jo ulko-oven vilpoisemmalla puolella tai ämpärillisellä likikuumaa vettä.

Kemmi
24.11.2008, 15.37

Tää oli itseasiassa ensimmäinen asia minkä tein ku muija jätti ja läks!
Eli heti kun ovi kävi, niin lykkäsin takapakan ja ketjut koneeseen. Valitettavasti lopputulos vaan ei ollut niin mahtava mitä kuvittelin, mutta tulipahan tehtyä...:D

järppä
24.11.2008, 15.41
Tuolla Bianchi Club:illa on tästä aiheesta käyty jo aiemmin vähän keskustelua -> linkki (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showpost.php?p=1001515&postcount=242). Tää suihkutouhu on selvästi aivan normaalia fillaristielämää :D

Kaitainen
24.11.2008, 15.44
Tuolla Bianchi Club:illa on tästä aiheesta käyty jo aiemmin vähän keskustelua -> linkki (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showpost.php?p=1001515&postcount=242). Tää suihkutouhu on selvästi aivan normaalia fillaristielämää :D

Hienoa Järppä! Oikein onnistuneesti naamioitua mainontaa clubille:)

järppä
24.11.2008, 15.47
Oliko se noin läpinäkyvää... :o

No, jos vaikka saatais ton videon myötä pari uutta bianchistia, niin se on aina clubiin päin ;)

Space Cowboy
24.11.2008, 15.48
Toi astianpesukoneella pesu on ihan uus juttu mulle, vielä. Sitä voisin tässä illan edetessä kokeilla, koska pyörä kököttää yhäti likaisena makkarissa. :( Lisää hyviä vinkkejä vaan tulemaan. Oottexte laittanu sitä kirkastetta kuinka paljon? Ilmeisesti sitä kannattaa annostella ainakin kiillotetuille osille? Pulveria vai jotain hifi-tabletteja pesuaineeksi? Ruostumisen välttämiseksi ajattelin jälkikäsittelynä tota keittiön sähköuunia. Pitäisi vesi haihtua kai aika haipakkaa kun pistää tarpeeksi lämpöä? 70 celsiusta varmaan riittää ettei tapahdu liikaa lämpölaajenemista ja tule vaurioita? Kestääkö hiilari miten lämpöä? Missä lämpötiloissa epoksit haihtuu ilmoille?

Leku
24.11.2008, 15.53
Perkele! Kirkastehan multa on puuttunut, joten ei ihme että osat haalistuivat. Kyllä tää palsta on ihan korvaamaton apu näissä taloustöissä.

Katila
24.11.2008, 15.54

Tuskin mitenkään :rolleyes: Yhteiselo nyt vaan on sellaista.

Mutta nämä naisten kodit nyt on tällaisia paikkoja joissa täytyy kaikkea miestoimintaa varoa ja välttää. Ei tuoksu naisen luona moottoriöljy vaan haisee hajuvesi,kädet pestään ruususaippualla,kun omaan kämppään ostin aina halvan viiden kilon raesaippuapurkin autovaraosasta,täällä naisen asunnossa keittiötä käytetään syömiseen,kun oman talon keittiössä sijaitsi autokorjaamo ja syöminen tapahtui olohuoneessa. TV:tä katsotaan omassa kodissa haalarit niskassa ja vaimokkeen talossa haalareista ei edes puhuta.:D

:D :D

Kemmi
24.11.2008, 15.54
Toi astianpesukoneella pesu on ihan uus juttu mulle, vielä. Sitä voisin tässä illan edetessä kokeilla, koska pyörä kököttää yhäti likaisena makkarissa. :( Lisää hyviä vinkkejä vaan tulemaan. Oottexte laittanu sitä kirkastetta kuinka paljon? Ilmeisesti sitä kannattaa annostella ainakin kiillotetuille osille? Pulveria vai jotain hifi-tabletteja pesuaineeksi?
Tavallista astianpesuainetta vaan, ei se mitään hifistelyä ole. Suosittelen toimenpidettä vain yksin eläville...

tempokisu
24.11.2008, 15.59
Ei tuoksu naisen luona moottoriöljy vaan haisee hajuvesi,kädet pestään ruususaippualla,kun omaan kämppään ostin aina halvan viiden kilon raesaippuapurkin autovaraosasta

öhöm...:o aika usein pyöränpesussa ( ulkona tosin) käytetyt kemikaalit "tuoksuu" vielä sisälläkin, pyörät kun majailee sisätiloissa. Cyclokin on tuossa eteisessä..
Käsienpesuun semmoista pesuainetta, että putsaantuu. Ei putsaannu millään tuoksusaippualla.

Space Cowboy
24.11.2008, 16.07
Kyllä tää palsta on ihan korvaamaton apu näissä taloustöissä.

Älä muuta viserrä. Ja eukkokin saa sitten luvan olla mielissään jos näin taloustöitä ryhdyn tekemään ja nostan yllärinä vielä lopuksi uunista pullat pöydälle. Jo pitäisi mahdolliset napinat loppua, ja pitkäksi aikaa. ;)

järppä
24.11.2008, 16.14
Ja eukkokin saa sitten luvan olla mielissään jos näin taloustöitä ryhdyn tekemään ja nostan yllärinä vielä lopuksi uunista pullat pöydälle. Jo pitäisi mahdolliset napinat loppua, ja pitkäksi aikaa. ;)

...eihän nyt sentään uunissa pullia voi paistaa, kun se on kokonaan varattu kuitukötöilyviritysten paistoon :D Pullat tarttee hakee fillarilenkillä leipomosta.

A.M.®
24.11.2008, 16.26

http://www.neatorama.com/wp-content/uploads/2008/11/2715556125_62f0cb0aa0_o.jpg

;)

Esuli
24.11.2008, 16.26
Mualaispoikana en ymmärrä miksi FILLARISTI hankkii eukon? Sehän voi pahimmassa tapauksessa kyseenalaistaa koko touhun. Toisaalta ymmärrän taas miksi mulla ei ole eukkoa, mutta onpa fillareita.
Asunto lienee tykötarpeineen käyttöä varten, kun menee ei fillaristille kylään niin siellä on ihan omituista. Keittiökaapissakin saattaa olla astioita. ja vessassa ei ole pyöriä. Puhumattakaan olkarista tai makuuhuoneesta.
Ole näihen kanssa sitten. Ihe oon ratkassu ongelman, mulla on fillareille oma koti.
Ja parisuhdeleikkeihin eukon koti, siellä ei ole yhtään zsykää!?!
Miun yks kulta sano 80 luvulla, että fillaristit on kaikki hulluja.

StantheMan
24.11.2008, 16.29

ja eronneita! (ennen luulin, että väliin voisi laittaa tai - mutta kyllä se ja on lähempänä totuutta)

Nappulakenka
24.11.2008, 16.42
Itse sain neuvoteltua hallituksen kanssa niin, että yhden pyörän saan sisälle tuoda ja pestä sitä suihkussa kunhan kylppäri ja astiat pysyy puhtaana. Neuvottelun tavoitteena oli kyllä saada kaksi pyörää sisälle, pesuoikeus ja säilytys, ehdottelin jopa erilaisia säilytysvaihtoehtoja , mutta ei mennyt läpi.
Toisaalta välillä törmään siihen, että työkalut ja pesu tarvikkeet ovat kateissa kun hallitus on käyttänyt siivous moodia(jumala moodi). Se peittoaa miehen 100-0. Enkä miehen logiikalla vaan voi tajua miten tavarat voi joutua niin outoihin paikkoihin.

Reimari
24.11.2008, 16.54
Mualaispoikana en ymmärrä miksi FILLARISTI hankkii eukon? Sehän voi pahimmassa tapauksessa kyseenalaistaa koko touhun. Toisaalta ymmärrän taas miksi mulla ei ole eukkoa, mutta onpa fillareita.
Asunto lienee tykötarpeineen käyttöä varten, kun menee ei fillaristille kylään niin siellä on ihan omituista. Keittiökaapissakin saattaa olla astioita. ja vessassa ei ole pyöriä. Puhumattakaan olkarista tai makuuhuoneesta.
Ole näihen kanssa sitten. Ihe oon ratkassu ongelman, mulla on fillareille oma koti.
Ja parisuhdeleikkeihin eukon koti, siellä ei ole yhtään zsykää!?!

Joo, mulla oli vielä viime vuonna 2 fillaria sisällä yksiössäni. Sitten muutin yhteen avopuolisoni kanssa, jonka jälkeen fillarit ovatkin majailleet ulkovarastossa, kylmässä. JULMAA touhua!:(

NO, maantiefillarit ovat onneksi sentään kesämökillä sisätiloissa, telineissään vieri vieren jotta voivat pitää toisilleen seuraa kevääseen asti :D

Pekka L
24.11.2008, 16.58
NO, maantiefillarit ovat onneksi sentään kesämökillä sisätiloissa, telineissään vieri vieren jotta voivat pitää toisilleen seuraa kevääseen asti :D

Tst, tst, kuinkas paljon maamme kansalaisia onkaan valistettu olemaan jättämättä mökeilleen arvotavaraa houkuttamaan voroja talvella, tst, tst...

lansive
24.11.2008, 17.30
Mualaispoikana en ymmärrä miksi FILLARISTI hankkii eukon? Sehän voi pahimmassa tapauksessa kyseenalaistaa koko touhun.

Eikös tämä opetettu koulussa biologian tunnilla. Elämän perustarkoitus on omien geenien levittäminen mahdollisimman laajalle. Fillaristilla kannattaa siis olla eukko ja paljon lapsia jotta saisi mahdollisimman hyvin täytettyä maailman pikkufillaristeilla. Ei ne kaikki saa tartuntaa kumminkaan joten määrällä pitää hoitaa todennäköisyyden kasvattaminen.

Ja iso talo kannattaa olla jotta voi piilotella talossa kaksipyöräisiä joista ei ole vielä kerrottu vaimolle.

p bonk
24.11.2008, 17.41
Ei taida ihan aina riittää, että taloudessa asuu toinenkin pyöräilijä™. Ei taitaisi herua pyöränpesulupaa kylppärissä - en ole edes kysynyt. Onneksi kesällä homman voi hoitaa ulkona ja talvella sekä muuten huonolla kelillä taloyhtiön lämpökeskuksessa. Reitti sinne on helpompikin. Ei portaita ja suoraan ovesta sisään pesupaikalle.

lynxlynx
24.11.2008, 17.52
Edes poikamiehenä ei tulis mieleen pestä pyöriä kylppärissä, senkun joutus itse siivoamaan myös. Onneksi talossa on alakerrassa ns. kuraeteinen, jossa pesut hoituu. Toki senkin pesaisen käytön jälkeen :) Muutoin pyörät kyllä asustelee kaksion sisätiloissa.

Hauskin ketju taas aikoihin on kyllä saatu kasaan :)

lansive
24.11.2008, 17.59

Jos ne ovat italialaisia, niin nehän pitää laittaa talveksi saunaan ettei niille tule vilu, kun kotimaansa mäkiä jo kuitenkin ikävövät.:D

Asentaja
24.11.2008, 18.00

Pakkoja ja rattaita tullu pestyä. Kerran oli viinilasit vähän öljyssä tai missä lie paskassa pesun jälkeen, niin pistin ohjelman uudelleen päälle. Ja taas vaimo pyöritteli silmiä, mutta ei sanonu mitään.

HMK
24.11.2008, 18.04
... ja suihkuhuone on niin pieni, ettei pyörä mahdu sinne.

Ei se koko vaan miten sitä käyttää :D

http://personal.inet.fi/koti/harri.krkkinen/kuvat/pesu.JPG

130x180cm huone riittää, vaikka on amme (prkl) ja pyykkikone

Space Cowboy
24.11.2008, 18.49
Tässä hieman kuvia, joita jo vähän lupailin...

http://zeraf.diinoweb.com/files/My%20Photo%20Album/Cyclo.jpg
http://zeraf.diinoweb.com/files/My%20Photo%20Album/Pyrst%F6.jpg

Makuuhuoneen lämmössä tämä kaikki valahti näppärästi lattialle, sen jälkeen mopitus ja kovaa ajoa taas. Toimii.

Iglumies
24.11.2008, 19.33
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=14&pictureid=577

Tänään juuri ripustin taulun seinään työmaalla, että pyörilläni olisi säilytyspaikassaan viihtyisämpää.
Tuossa vieressä on suihku, jossa kurakeleillä pesen pyörän ja sen jälkeen itseni (itseni pesen vaikkei kuraista olisikaan):D
Huomaa punainen matto ja rengassuoja nurkassa.

Pekka L
24.11.2008, 19.38
Tuossa vieressä on suihku, jossa kurakeleillä pesen pyörän ja sen jälkeen itseni (itseni pesen vaikkei kuraista olisikaan):D

Ai toi TF2?:eek::eek:

Iglumies
24.11.2008, 19.41
Tuo TF-kakkonenhan on parfymoitu, joten sitä käyttää myös kuski:cool:.

ellmeri
24.11.2008, 19.46
Tässä hieman kuvia, joita jo vähän lupailin...

Makuuhuoneen lämmössä tämä kaikki valahti näppärästi lattialle, sen jälkeen mopitus ja kovaa ajoa taas. Toimii.

Paljonko tossa sun Ellussa on takana joustoo,mä voisin ja kokeilla Boxua omassa Distancessa.:cool:

makkeli
24.11.2008, 20.50
Kylppärissä pesu ja astinapesukoneen käyttö ovat toimivia ratkaisuja.

Pestyjen ketjujen uunissa kuivauksen olen jättänyt yhteen kertaan, koska jäi sellaiset aromit uuniin, että varmasti siirtyi muutamiin seuraaviin ruokiinkin.

Archie
24.11.2008, 21.13
Kerran oli viinilasit vähän öljyssä tai missä lie paskassa pesun jälkeen, niin pistin ohjelman uudelleen päälle. Ja taas vaimo pyöritteli silmiä, mutta ei sanonu mitään.
No ei mikään ihme, ei viinilaseja nyt astianpesukoneessa pestä. Jää kaikenmaailman pesuainejäämiä.

oil
24.11.2008, 21.52
Hahhahaa... Mä olen pitänyt tätä vähän epänormaalina ja nolona fetissinä, että kylpee fillarin kanssa, mutta onpa vapauttavaa kuulla, että en ole ainoa.
Ja tosiaan, tuskin kukaan muu kuin toinen pyöräilijä pystyy tätä touhua ymmärtämään, eli ei ehkä kannata hirveästi muille toitotella tästä:)

Kyllähän tämä ihan normaalia on. Aikoinaan asuimme Tampereen eläkeläisparatiisi Kalevassa ja rahtasin aina pyörän 3.krs:een kylpemään & yöpymään. Vaimon kanssa asia oli bueno, kun vain jonkinverran putsaili ammeesta öljyjälkiä pois (ehkä vuokraemäntäkään ei olis tykästynyt).
Lystiä oli kun tuttu pariskunta myöhemmin muutti samaan asuntoon ja kertoi naapurin jo hieman iäkkäämmän rouvan muistelleen "niin, tässä asui se erikoinen mies, kantoi aina polkupyörän sisälle" :D

konaworld
24.11.2008, 21.58
Meillä eukon ja lasten pyörät säilytetään eteisessä lämpimässä ja omat pyörät joutuvat yleensä olemaan kylmässä ulkovarastossa. Koulutus ei ole ennyt oikein perille. Vai kukahan on ollut kouluttajana??

efut
24.11.2008, 22.16
Minulla on suvaitsevainen vaimo. Maastopyörä majailee vakituiseen eteisessä ja on ihan normaalia että tulen mutalenkin jälkeen pyörä kainalossa kylpyhuoneeseen.
Tällöin suihkuttelen ensin pyörän puhtaaksi ja sitten itseni. Sen jälkeen riisun pyöräilyvaatteet päältäni suoraan pesukoneeseen ja pesen itseni uudestaan. Lopuksi pitää vielä pestä kylppäri.

Katila
24.11.2008, 22.26
Mä en saanu ostaa edes fillarille rullia, et ois päässy kotona polkee. Pakko ryhtyä saliorjaks ens vuodeks...

Space Cowboy
25.11.2008, 02.22
Paljonko tossa sun Ellussa on takana joustoo,mä voisin ja kokeilla Boxua omassa Distancessa.:cool:

Saman verran kuin edessä, eli 7". Juuston pitää olla balanssissa... :P

Uh, pyörän pesu siirtyi kun koko ilta meni fillaria ruokkiessa. Nyt nukkumaan...

Esko
25.11.2008, 06.23
Edes poikamiehenä ei tulis mieleen pestä pyöriä kylppärissä, senkun joutus itse siivoamaan myös.

No höh. Tuohan on vain fiksua ja kätevää. Kun ottaa tavaksi aina pyörän pesun jälkeen putsata myös kylppärin, niin tietää, että sekin pysyy siistinä. Kuka sitä nyt kylppäriä muuten viitsisi kuurata? Ja sitten kannattaa ottaa tavaksi vielä se, että käy kylppärin pesun jälkeen itsekin suihkussa. Näin varmistaan, että itsekin tulee peseydyttyä kutakuinkin säännöllisesti. Ollaan me miehet vaan fiksuja. :cool:

Eikös tämä opetettu koulussa biologian tunnilla. Elämän perustarkoitus on omien geenien levittäminen mahdollisimman laajalle. Fillaristilla kannattaa siis olla eukko ja paljon lapsia jotta saisi mahdollisimman hyvin täytettyä maailman pikkufillaristeilla. Ei ne kaikki saa tartuntaa kumminkaan joten määrällä pitää hoitaa todennäköisyyden kasvattaminen.

Höpö höpö. Kyllä se nyt vaan on niin, että jos niitä geenejään aikoo mahdollisimman laajalle levittää, siitä fillarista on siinä touhussa paljon enemmän hyötyä kuin eukosta. :cool:

ertsi
25.11.2008, 08.31
Höpö höpö. Kyllä se nyt vaan on niin, että jos niitä geenejään aikoo mahdollisimman laajalle levittää, siitä fillarista on siinä touhussa paljon enemmän hyötyä kuin eukosta. :cool:

Ei se fillari, vaan ne kireät sukkikset ;)

ellmeri
25.11.2008, 08.46
Mä en saanu ostaa edes fillarille rullia, et ois päässy kotona polkee. Pakko ryhtyä saliorjaks ens vuodeks...

Mittatiellä suomen urheiluaitassa vantaalla ajorullat 100€ :cool: kannattaa tinkiä...

ellmeri
25.11.2008, 08.49
Saman verran kuin edessä, eli 7". Juuston pitää olla balanssissa... :P

Uh, pyörän pesu siirtyi kun koko ilta meni fillaria ruokkiessa. Nyt nukkumaan...

Ai se on niitä uudenpia jokereita sitten :cool: kait...

nojohannyt
25.11.2008, 11.40
:o Öö, jutteletteko te pyörillenne? Onko tää normaalia, vai pitäisikö mun hakea ehkä apua?

Juide
25.11.2008, 11.44
On tullu sanottua pyörälle metsässä joku paha sana kun on samalla lenkillä menny jo toinen rengas rikki tai takavaihtaja pyörähtäny pakan ympärille...

Ihan normaalia kait se on.

nojohannyt
25.11.2008, 11.54
On tullu sanottua pyörälle metsässä joku paha sana kun on samalla lenkillä menny jo toinen rengas rikki tai takavaihtaja pyörähtäny pakan ympärille...

Ihan normaalia kait se on.
Mutta entä sillein lempeästi, niinkuin että "muru", "rakas" tms., vaikka samalla kun pesee tai vahaa pyörää? Joo, vähänkö noloa...

Hammer
25.11.2008, 12.57

Elämän perusasioissa liikutaan etten sanoisi :p

Vaan niihin hallitus vinkkeihin. Roleema on nääs semmottinen ettei se auta vaikka kylppärin siivois kahta kertaa siistimmäksi suihkuttelu session jälkeen. Maasturi kylppärissä on meidän taloudessa kerta kaikkiaan sellanen tabu.

Auttaisiko siedätyshoito? Ensiksi tois pesulle esim etuvanteen? Laajentaisi sitten hiljalleen.

Katila
25.11.2008, 13.30
Auttaisiko siedätyshoito? Ensiksi tois pesulle esim etuvanteen? Laajentaisi sitten hiljalleen.

Toi on kyllä kieroa peliä! Mutta voisi toimia...:eek: (mä en sanonut tätä)

Mittatiellä suomen urheiluaitassa vantaalla ajorullat 100€ :cool: kannattaa tinkiä...

Informoin miestä. Tulos: osta vaan, mutta sisälle et tuo. Onhan meillä talossa kertsi, josko sinne saisin oman avaimen... No, ans kattoo, olen nyt jollain perverssillä tavalla mieltynyt ryhmäcyclingiin :cool:

CRPWR
25.11.2008, 13.37
Elämän perusasioissa liikutaan etten sanoisi :p

Vaan niihin hallitus vinkkeihin. Roleema on nääs semmottinen ettei se auta vaikka kylppärin siivois kahta kertaa siistimmäksi suihkuttelu session jälkeen. Maasturi kylppärissä on meidän taloudessa kerta kaikkiaan sellanen tabu.

Meillä sama juttu, periaatekysymys ilmeisesti ettei pyörää/sen osia voi tuoda rivariin sisälle. Muutamia kertoja olen salaa puolison jo mentyä unille kantanut pyörän tuulikaappiin lämmittelemään kylmästä varastosta jos on ollut kovia pakkasöitä. Ja aamuksi on aina ehtinyt keksiä tekosyyn.

Olen aloittanut keskustelun omakotitalosta. Onneksi ystävä neuvotteli biljardihuoneen omaansa, on vähän eri lähtökohdat omiin neuvotteluihin. Pahoin vaan pelkään, ettei ylimääräiset neliöt vaikuta positiivisesti "manroomin" hallintakysymyksiin.

Niin ja harjoitusvastusneuvottelut kariutuivat alkuunsa, tilasin lpulta salaa ja nyt vastus on naapurin autotallissa(Loppujen lopuksi win/win/win tilanne:))

Asentaja
25.11.2008, 13.39

Just toi väsyttäminen on se juttu. Ja joka vaiheeseen pitää olla selitys miks just näin pitää tehdä. Sitten pikku hiljaa se kyseleminen loppuu ja napina hiljenee.

Kemmi
25.11.2008, 14.09
:o Öö, jutteletteko te pyörillenne? Onko tää normaalia, vai pitäisikö mun hakea ehkä apua?
Niin kuin elämässä yleensä, psska valuu alas päin, eli kun selvitän tiukan kivikkoisen nousun ja parit vaativat step upit ilman jalka kosketuksia, niin kehun itseäni, mutta jos taas rengas lipeää limaisessa juurakossa ja kroppa ottaa tuntumaa tantereeseen, haukun pyörän pataluhaksi:D

VesaP
25.11.2008, 14.26
No ei mikään ihme, ei viinilaseja nyt astianpesukoneessa pestä. Jää kaikenmaailman pesuainejäämiä.

Kyllä meidän perheen Riedelin vinkkulasit astianpesukoneessa pyörii, eikä ole mitään vikavikaa ilmennyt, ei koneessa eikä laseissa... :seko:

TetedeCourse
25.11.2008, 14.52
Mulla fillarit käyvät säännöllisesti kanssani suihkussa...ja 'asustavat' kesät talvet sisätiloissa...

Canyonini viettää myös koko talven kanssani makuuhuoneessa - illalla viimeiseksi ja aamulla ensimmäiseksi luon 'häneen' haaveilevia katseita, muistellen mukavia yhteisiä hetkiämme...

Niin ...vaimo karkasi jo vuosia sitten, mutta sehän on taas eri juttu...:D

järppä
25.11.2008, 14.55
Kyllä meidän perheen Riedelin vinkkulasit astianpesukoneessa pyörii

...myös meillä (Iittalan) niin vesi-, shamppanja-, viini-, grogi-, ryyppy- kuin kaikki muutkin lasit pestään astianpesukoneessa. Myös tsekkiläiset konjakkikristallit puhdistuu konepesulla. Ehkä ne siellä aavistuksen kuluu, mutta noi nyt sattuu olemaan käyttöesineitä. Makuhaittoja, hmm... eihän sitä nyt alkoholia maun takia juoda :eek: :D

Ainoat lasit, joita meillä ei panna astianpesukoneeseen on perintökristallit. No, niitä ei muutenkaan käytetä, joten sekin ongelma on ratkaistu ;)

Kiovan Dynamo
25.11.2008, 15.49
Hö. Hassua spekulaatiota päivänselvistä jutuista. Hommataan laseja, jotka kestävät konepesua ja vaimo, joka kestää pyöräilyä. Ei kai aikuisen ihmisen elämä nyt niiin vaikeata voi olla? :seko:

Niin ja tuosta höpinästä. Mä puhun koko ajan ja kaikelle, työkaluille, pyörille, autoille, kasveille, tietokoneelle,... Ei ne muuten tajua, mitä niiden pitäisi tehdä.

Talisker
25.11.2008, 15.58
...Niin ja tuosta höpinästä. Mä puhun koko ajan ja kaikelle, työkaluille, pyörille, autoille, kasveille, tietokoneelle,... Ei ne muuten tajua, mitä niiden pitäisi tehdä.

Pitää vaan muistaa kuiskata, jos on oikein tärkeetä asiaa.

Kiovan Dynamo
25.11.2008, 16.04
Pitää vaan muistaa kuiskata, jos on oikein tärkeetä asiaa.

Jaa? Mulla yleensä voluumi tuppaa päin vastoin kasvamaan, jos on oikein tärkeää asiaa esim. jollekin jumittuneelle osalle... :D

kmw
25.11.2008, 16.43
Välillä tulee höpötettyä joo, mutta auttaisko jumiutuneeseen pulttiin uhkailu - tana teen koko pyörästä kutupaikan ahvenille jos et........ tai suostuttelu - aukees ny, niin pääset joulukuusen koristeeksi. Pitää kokeilla:D

pötkö
25.11.2008, 16.51
öhm...

mää juttelen myös muiden fillareille. enkä silleen, kuin normaalisti vaikka vaimolle, vaan silleen normaalisti kuin kauniille tytöille.

*iso kivi tipahti sydämmeltä*

Kiovan Dynamo
25.11.2008, 16.57
Välillä tulee höpötettyä joo, mutta auttaisko jumiutuneeseen pulttiin uhkailu - tana teen koko pyörästä kutupaikan ahvenille jos et........ tai suostuttelu - aukees ny, niin pääset joulukuusen koristeeksi. Pitää kokeilla:D

Miä uhkaan yleensä pultata niihin italialaista osaa kiinni, elleivät tokene. Tyhmempikin pyörä tajuaa tilanteen vakavuuden ja antautuu... ;)

E-iskä: Olethan myös kotona kertonut tämän eron "vaimon" ja "kauniiden tyttöjen" välillä?

ellmeri
25.11.2008, 18.09
öhm...

mää juttelen myös muiden fillareille. enkä silleen, kuin normaalisti vaikka vaimolle, vaan silleen normaalisti kuin kauniille tytöille.

*iso kivi tipahti sydämmeltä*

Ai sitä se olikin ;) mää luulin että sulla oli joku parturilikka siellä tiskintakana ja käännyin hiljaa ympäri....:D

Pekka L
25.11.2008, 20.01
Jaaha... olisko ehkäpä parempi jatkaa täällä...
http://tunnustusten.luola.net/

JiiPee
25.11.2008, 20.06
Semmosta miettiny että....kumpi ois parempi siellä suihkussa, täpäri vai jäykkis :D?

Hylje
25.11.2008, 21.33
Joopa joo..

kmw
25.11.2008, 22.08
Semmosta miettiny että....kumpi ois parempi siellä suihkussa, täpäri vai jäykkis :D?

Varmasti jäykkä täysjousto:)

silee
25.11.2008, 22.11
Toisinaan kannan maantiepyörän sisälle ja vien sen olohuoneeseen. Siinä sitten katselen sitä sopivassa valaistuksessa ja nautiskelen näkymästä viskilasin kanssa.

kmw
26.11.2008, 09.53
Viivi ja Wagner tämän päivän Hesarissa kohtaavat sisällä/ulkona-problematiikkaa:D:D

Kiovan Dynamo
26.11.2008, 10.47
Viivi ja Wagner tämän päivän Hesarissa kohtaavat sisällä/ulkona-problematiikkaa:D:D

:D :D

Aikanaan, kun muutin naisen kanssa samaan asuntoon, niin muuton yhteydessä löytyi mun solukämpän sängyn alta D-mallin Kadettin syyläri. Silloin arvelin jonkun aikakauden päättyneen... Moottorin osia en ole enää edes yrittänyt muiluttaa sisään.

Kaverin isä kyllä kasasi keittiönsä pöydällä Escortin koneen aivan vaimonsa hyväksynnällä, joten ei tämäkään ole mahdotonta, ymmärtäväisiä naisia on olemassa. :rolleyes:

dt
26.11.2008, 10.54
On noita polkupyörä-ystäviä niin paljon tuolla "askarteluhuoneessa", että niillä on ihan kivaa keskenään, niille siis ei tarvitse erikseen puhua. Sitä yhtä tulee kuritettua (ajettua) joka päivä ja niitä muita sitten vähän vähemmän.
Yksi niistä on nimeltään ongelmatapaus/problem child/malfunction.. osa niistä on talon naisen polkupyöriä. Mummis joutuu valitettavasti tyytymään pyöräkellarin ystäviin.
Muutamalle kiekolle on tullut kiukuteltua joskus.

Elmiira
26.11.2008, 11.09
Meidän perheen polkupyöräkaverit on pääasiassa parvekkeella (kaikki lienee mun), ei nyt kuitenkaan joudu lumeen hautautumaan, kun on Lumonit. Pyörävarastossa on sitten just ajossa olevat frendit + pari raatoa + enemmän raadot häkkivarastossa.

Luksustahan ois ihan oma huone noille kavereille, jossa niille vois rähjätä kun ne ei toimi tjms.

Fjälle
26.11.2008, 13.03
Kilpuri toimii erinomaisena lenkkivaatteiden kuivaustelineenä.
Sijoituspaikka tietty sohvan takana.

p bonk
26.11.2008, 13.21
Meillä talouden lämminveriset maantiepyörät asuvat vaatehuoneessa portaiden alla ja muut kulkupelit ulkovarastoissa.

Iglumies
26.11.2008, 19.42
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=14&pictureid=601

Kyllä mun mielestä täpäri on parempi, ellei peräti paras:).

ellmeri
26.11.2008, 20.43

Hyvin näytti stondaavan suihkussa mutta miten single-pivot ratkaisu.:cool:

Banaanitkin pystyssä seinällä.

Fillarijeti
27.11.2008, 09.15
Maantiepyörän pesun vuosipäivä on mennyt - muiden pyörien pesuvuosipäivistä puhumattakaan. Kesä oli tosiaan kuiva ja vähäiset sateet loistavasti ennustettuja, joten armaan kanssa ei ole suihkuun tarvinnut mennä.

Maantiepyörä on hieman hiekkainen, joten olen hieman miettinyt, pesisinkö ja nostaisin sen trainerille - vai odottaisinko kevään kurakelien ohimenoa ja pesisin sen vasta alkukesällä. Irtohiekat tosin saa irti harjaamalla, joten ajonautintojen todisteisiin ei ole pakko kovin syvällisesti kajota. Lisänä sopassa on kylmädementia, joka on lukinnut muistia juuri kriittisellä hetkellä ennen pesunautintoa - ja samalla estänyt viemästä kesäpyörää suihkuun olohuoneen nurkasta talviselta lenkiltä palatessa.

Mitäpä sitten öljyttömästä pyörästä suihkutiloihin vuosipesussa jää? No tietysti saman verran isänmaata kuin varttikilosta perunoita. Tämä on hieman teoreettista, sillä perunoiden kanssa en ole vielä suihkussa käynyt.

Pekka L
27.11.2008, 10.03
Mitäpä sitten öljyttömästä pyörästä suihkutiloihin vuosipesussa jää? No tietysti saman verran isänmaata kuin varttikilosta perunoita. Tämä on hieman teoreettista, sillä perunoiden kanssa en ole vielä suihkussa käynyt.

Ai, mä säilytän perunoita sängyn vieressä. Juttelenkin niille.

JiiPee
27.11.2008, 16.44

Uuh..ooh, hyvät perät...pöörässä:D

lynxlynx
27.11.2008, 17.26
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=29493&highlight=seksi%E4

Aletaan lähestyä tätä tasoa..

Juha Lehtinen
27.11.2008, 18.31
Kävin eilen suihkussa maastopyörän kanssa, kun pakkanen pääsi jäädyttämään kurat kiinni. Kylpyhuoneessa alasti fillarin kanssa pyöriessäni tuli mieleen, että kukaan muu kuin toinen pyöräilijä ei varmaan pitäisi toimintaani normaalina. Voi tietysti olla, että muut pyöräilijätkään eivät kylve fillarinsa kanssa. Vaimo nimitti "biseksuaaliksi", kun näki mitä olin touhuamassa.

Onko tuttu tunne?
Meikäläinen oli eilen suihkussa maastopyörän kanssa, tosin minulla oli lyhyet alushousut sentään jalassa :D

Amadeus
27.11.2008, 21.38
Kyllä mää pyörän kylppärissä pesen,mutta en minä sen kanssa nyt suihkuun mene eikä sinne kyllä mahtuisikaan.Mutta kyllä jotain muita osia on tullut pestyä suihkussa silloin kun itsensäkin pesee.Säästääpähän vähän aikaa.:rolleyes:

higgins
27.11.2008, 22.22
Varoittava esimerkki teille: Briteissä on mies jäänyt kiinni pyörään sekaantumisesta ( Raahannut hotellihuoneeseensa). Pyörän mallista ei tietoa, Higg

Nappulakenka
28.11.2008, 20.54
Tänään käytiin taas maaturin kanssa suihkussa ja oli kyllä pakko kehua hyvästä lenkistä siinä samalla.

Vepa
29.11.2008, 00.30
Joskus kymmenen vuotta sitten olen pessyt pyörän kylppärissä, mutta vain kerran. Sen jälkeen olen tyytynyt viruttamaan pyörän ulkona kylmällä vedellä.

TimoF
29.11.2008, 15.09
Sen jälkeen olen tyytynyt viruttamaan pyörän ulkona kylmällä vedellä.
Juu ei miunkaan fillari niin hyviä kyytejä anna, että lämpimiä suihkuja ansaitsisi.

Mutta toisaalta...paranisiko kyyti, jos suihkut muuttuisivat lämpimiksi? :eek:

heze
16.02.2009, 13.35
Uskomatonta juttua :) puuttuu enää että joku nukkuisi pyörän kanssa sängyssä.

Hammer
16.02.2009, 13.39
Miten niin puuttuu .. eiköhän se ole ihan normaalia?

kebne
16.02.2009, 15.32
Hauskin ketju ikinä! :D

Ihanaa, että voi huomata kuuluvansa joukkoon! Ootte kyllä ihania. Kivi tippui sydämeltäni, en taida olla yksin ihan mahdoton tapaus.

Just nyt on 35 neliössä 2 fillaria ja kolmas tulossa. Enhän mä vois niitä mihinkään pihalle tai edes pyörävarastoon jättää, vaikka "seuraa" sieltä löytyisikin... Kyllä ne ansaitsee tasavertaisen paikan kotoa!
Ja kyllä mä lenkillä niille supisen ja luon rakastuneita katseita, olen hyvin tyytyväinen kun antavat mulle kyytiä.
Hävettää myöntää mutta, ....jos on ollu illalla "ulkoilemassa" kaupungilla ja tallaa aamuyöstä/aamusta kotiin... on jo täys ikävä-hätä päällä että toinen odottaa himassa yksinään.

Kilpuri toimii erinomaisena lenkkivaatteiden kuivaustelineenä.
Sijoituspaikka tietty sohvan takana.

Näin se on, kaveri pitää huolta mun kengänsuojista, hanskoista yms. Sille voi räpätä kamppeet niskaan, et pidä sä hetki huolta noista. Joskus se rutisee takaisin, että voisit laittaa ne kaappiin odottamaan. Mut siinähän ne on jo valmiina uuteen lähtöön :rolleyes:

bere
16.02.2009, 17.59
hurrrr.

Kyl määki pesen pyöräni lämipimässä suihkussa ja juttelen sille mukavia sillonku ei oo nainen näkemässä. Pitää kato kompensoida tota julmaa ulkoruokintaa mihin pyöräparka on joutunut mun ihmissuhteiden takia...

EePee
16.02.2009, 22.22
Maantiepyörä joutuu asustelemaan yksin kellarikomerossa. Tai ei se siellä ihan yksin ole, kun on koko komerollinen kaikenlaista urheilurompetta seurana ja pääseehän se välillä olohuoneeseenkin, yleensä silloin kun olen yksin kotona.

Vanhaa alumiinicännäriä käytin talvikaudet surutta lätkäkamojen kuivatusripustimena, mutta nyt pelkään, että kamojen (kröhöm) kohtuullisen voimakas odööri tarttuu jollain tavalla Scottin herkkään hiilikuituun. Niinpä ripustelen kamat mualle.

majis
17.02.2009, 01.08
Voi teidän maantiepyöriä. Mun pyörä saa olla olohuoneessa koko talven. Avovaimo ehkä saa hyvin salattua iloa siitä kun meitsi sotkee pyörällä trikoissa ja katsoo kovalevyltä dokkareita tai seventees showta.

lynxlynx
17.02.2009, 23.25
Voi teidän maantiepyöriä. Mun pyörä saa olla olohuoneessa koko talven. Avovaimo ehkä saa hyvin salattua iloa siitä kun meitsi sotkee pyörällä trikoissa ja katsoo kovalevyltä dokkareita tai seventees showta.
Pikkuveli epäilee että Jossu ei lue tätä foorumia, kun ei pyörä ole varastolle joutunut..:D:D:D:D:D:D.

Myth
18.02.2009, 19.55
Meil on kaks (mun ja miehen) maasturia eteisessä kesät talvet, kohta tulee mulle olkkariin vielä uusi cyclo :D Eikä kukaan narise pyöristä..

Kuutio
18.02.2009, 21.10
Minäkin pesen pyöriäni, sen lisäksi vielä vahaan ne autovahalla. Cube on nyt päässyt eteiseen patsastelemaan. :cool:

EePee
27.03.2009, 11.25
Konttoripäällikön ilme oli näkemisen arvoinen, kun lainasin juuri hänen pöydällään olevaa kirjevaakaa eilen hankkimieni napojen punnitsemiseen. Pikalinkuilla ja ilman, tietysti..

A.M.®
27.03.2009, 11.27
Mä ostin häveliäisyysyistä oman puntarin, kun tein myös nuita punnituksia työpaikalla ;)

EePee
27.03.2009, 13.50
Mä ostin häveliäisyysyistä oman puntarin, kun tein myös nuita punnituksia työpaikalla ;)

Joo-o, mutta silloin pitäisi jo melkein myöntää ainakin itselle, että nuo painot kiinnostaa.. :cool:

fiber
27.03.2009, 14.13
Joo-o, mutta silloin pitäisi jo melkein myöntää ainakin itselle, että nuo painot kiinnostaa.. :cool:
EePee, jos taas punnitsee harrastusvälineitä työvälineellä, pitää jo melkein myöntää konttoripäällikölle että harrastus kiinnostaa enemmän :D

EePee
27.03.2009, 14.37
EePee, jos taas punnitsee harrastusvälineitä työvälineellä, pitää jo melkein myöntää konttoripäällikölle että harrastus kiinnostaa enemmän :D

Hyvä pointti. Vaakakauppaan mars.

Iglumies
27.03.2009, 19.39
Hyvä pointti. Vaakakauppaan mars.

Ei, vaan työmaalle ostetaan uusi vaaka, että vanhan voi tarpeettomana viedä kotionsa. ;)

Kesänlapsi
27.03.2009, 20.48
Huomasin itse ainakin sen, että eräs autolla liikkuva (siis autolla ajelen itsekin, mutta hän ei pahemmin pyöräilyä taida harrastaa) ei meinannut tajuta kun kerroin, miten hienoja kokemuksia ja nähtävyyksiä näkee että kokee ajellen fillarilla, ja joita ei usein autoillen näe. Ja mihin paikkaan pyöräillen pääsee, ja autolla ei. Hän otti vielä puheeksi, kuinka autolla päästään paremmin maailmalle, mutta tokaisin, että pääseepä tuota pyöräillenkin... :rolleyes: Eli näitäkin ymmärtää vain sellainen, joka pyöräilyä harrastelee... Itse ainakin nautin etenkin kesäisin komeista maisemista ja kesäisistä äänistä/tuoksuista ehkä enempi pyöräillen kuin autoillen. Sitä ei tule auton ratissa kaikkea huomaamaan mitä näkee sieltä satulan päältä... Laineiden liplahtelut, lintujen laulelut, kukkien tuoksut, itikan puremat, ihana tuulen vire viilentämässä muuten niin lämpimiä olosuhteita... aah ja voih. Kyllä pyöräily on ihanaa kun sen oikein oivaltaa! :o

Niin ja itse pesen pyörän jossain hallissa, pihalla tms., en suihkussa siis, mut when in rome. :D

mandello
27.03.2009, 21.18
Joo, kyllä luontoa näkee polkupyörän selästä vähän erilailla kuin nelipyöräisen laatikon sisältä. Helsingin Keskuspuisto muuttuu hienosti vuodenaikojen mukaan ja sitä on mukava tarkkailla työmatkoilla. Koska kehäteitä ajaessa ehtii nähdä että valkovuokot kukkii mättäinä tai että Haltialan pelloilla on ryhdytty heinäntekoon?
Meillä maantiepyörä majoittuu sisätiloihin, cyclocross ja muut pyörät omaan ulkovarastoon. Taloyhtiön pyörävarastoon ei koskaan ole lukittu yhtään perheen pyöristä.
Mutta pyörän vientiä suihkuun tai saunaan ei ole vielä keksitty kokeilla. Lämmintä vettä toki kannetaan ämpärissä pesuvedeksi terassille ettei ihan jääkylmällä pestä.

passo
27.03.2009, 21.50
Auto on pihalle karkoitettu. Ei pääse enään sisälle. Pyörille oma olohuone rakennettu talliin. Lämmin, sellainen. Jokaisella 3 oma seinä erilaisten osien ympäröimänä. Oma pesupaikka ja jokaisella omat sienet,ja harjat värien mukaan. Ensi talvena laitan sinne ihku oman training studion telkulla ja muilla herkuilla. Pitää keksiä nimi vielä? Ja jääkaappi jotta vesi on kylmää. Siellä voi sitten alppeja kapuilla real life sibbo style.

Galahad
05.04.2009, 11.02
Just äsken kävin suihkussa lenkin jälkeen maantiepyörän kanssa. Tytär heräs ja avas oven. "Aha suihku onkin varattu teille molemmille. Meneeks kauan?" Näin meillä;)

kebne
06.04.2009, 21.13
Lipsautin vähä hassusti ehkä tänään...
Töissä otin pyörän sisään liikkeen puolelle ennen sulkemista (sisäpihalta). Lähdettiin siinä sitten työkavereiden kanssa. Yksi kaveri jäi ahtaaseen tuulikaappiin pitämään takaovea auki. Lefty rupesi siinä hannaamaan siinä vastaan, eikä tahtonu oikein mennä ku pukkasin sitä takaa. Tokasin vähä kyllästyneeseen sävyyn sille sitte, että: "No alas ny mennä siitä".
Edessä ovea pitäny työkaveri luuli, että mä sanoin sen sille.... Sitte mä vähä nolona sanoin, et ei ku mä tarkotin sen käskytyksen tolle fillarille :o. Kaverille olisin kyllä sanonu vähä pehmeemmin "Mee vaa" tms.

bere
06.04.2009, 23.17
hurrrr.

Kyl määki pesen pyöräni lämipimässä suihkussa ja juttelen sille mukavia sillonku ei oo nainen näkemässä. Pitää kato kompensoida tota julmaa ulkoruokintaa mihin pyöräparka on joutunut mun ihmissuhteiden takia...

Näköjään tääkin ongelma ratkesi. Muutto edessä, fillarit saa jatkossa olla sängyn vieressä. :rolleyes:

Sakari Kyrö
07.04.2009, 22.03
Hö. Hassua spekulaatiota päivänselvistä jutuista. Hommataan laseja, jotka kestävät konepesua ja vaimo, joka kestää pyöräilyä. Ei kai aikuisen ihmisen elämä nyt niiin vaikeata voi olla? :seko:

Niin ja tuosta höpinästä. Mä puhun koko ajan ja kaikelle, työkaluille, pyörille, autoille, kasveille, tietokoneelle,... Ei ne muuten tajua, mitä niiden pitäisi tehdä.

Niinpä... Itse menin ranskattaren kanssa naimisiin, joka on lapsesta lähtien inhonnut pyöräilyä, pitänyt pyöräilijöiden succis-vaatteita homouden huippuna, ja tässä kun istun ja nauran pyöräfoorumijutuille, niin lähinnä vaan pudistaa päätä.

Pyörät ovat aina olleet sisällä, aina pesty suihkussa ja kun asuimme Suomessa oli saunavuoro yhtälailla pyöränpesulle tarkoitettu.

Ehkä se auttaa että rouva tietää että hän periatteessa voisi milloin tahansa pyytää minua hankkiutumaan eroon fillareista. Toisaalta kun olen pari päivää ollut pyöräilemättä, alkaa pinna olla sen verran kireällä että hän melkein pakottaa pyöräilemään... ihme kyllä se auttaa aina.

Happy wife = happy life, ja vice versa. :D

plehti
07.04.2009, 22.10
Meillä näyttäisi olevan cervelo talviunilla makuuhuoneen nurkassa laatikkoon häädettynä...

Elmiira
07.04.2009, 22.47
Oon silleen aika iloinen, että tuo toinen puolisko tykkää polkupyöristä about yhtä paljon ku mä.. pyörät korjataan sisällä, arvokkaammat pyörät saa asua partsilla jne. Näin naishenkilönä mulle on jäänyt yllättäin ajovaatteiden pesu, ja pyykkiä tulee paljon varsinkin ku nyt molemmat ajaa melkein joka päivä. Tää yhteinen harrastus aiheuttaa myös sen, että sitä pyörärojua on tuplana, ja sen sijoittelu vaatii hieman mielikuvitusta. Se on kai ok, että kahden hengen taloudessa on 8 ajokuntosta polkupyörää (+ rungot), joista kaksi on vasta tulossa joskus Suomeen..
edit: pyörät pestään ulkona, koska kylppäri just remontoitiin :), ja jostain kumman syystä mä yleensä niitä pesen. :D

kebne
16.06.2009, 23.06
...tuosta fillarointi ja perhesuhteet-ketjusta tuli mieleen...
Voi jeesus mikä naurukohtaus siitä syntyi, ku lenkin jälkeen sänky oli täynnä hiekkaa ja kuivaneita mutakökkäreitä. :D

vema60
15.09.2013, 08.14
Kyllä tää palsta on ihan korvaamaton apu näissä taloustöissä.
Niinpä, tulipas luettua tän ketjun vinkkejä taas uudelleen. Pakko nostaa ylös, ettei putoo takareunasta arkiston puolelle.

Pave
16.09.2013, 20.16
Päivän kulttuuriteko, josta ehdottomasti peukut! :)

rosa
19.09.2013, 09.46
Kerroin jotain juttua ystävälleni "me tultiin tossa äskön..." kaveri siihen: "siis ketkä te?" "öö siis minä ja pyörä"

Kämppis ei myöskään ymmärrä miksi pyörä pitää ottaa suihkuun ja miksi pyörän huoltoon ja siivoukseen riittää aikaa ja halua, mutta miksi yleinen siivous ei niin innosta. Ja tietenkin se perinteinen pyörän sisällä säilyttäminen kummastuttaa.

mutanaama
19.09.2013, 11.00
Että mitä kalliimpi täpäri, sen enempi se kestää. Kaverin poika testas mun +5k€ niksua, ja kuullessaan hinnan hyppäs äkkiä pois päältä, kun pelkäs et kaatuu sillä ja se menis rikki.

rosa
20.09.2013, 12.47
Joskus saatan hengailla kotona kypärä päässä, jos lenkille ei pääse ja haluaa tunnelmaan. Kuulostaa kyllä omaankin korvaan aika erikoiselta, nyt kun miettii... Tosin seurassa ei ole tullut tehtyä. Äskön kyllä sisään tullessa piti ihan nopeasti koittaa. Mennöö uuden kypärän piikkiin...

Smo
20.09.2013, 13.53
Kypärä päässä on ihan kodikas olo ... kävin joku vuosi sitten mökiltä latotansseissa maasturilla ja juteltii jonkun kaa pyörästä niin tokaisi että mun renkaat maksaa enempi kuin sen fillari :D

Eduardo
20.09.2013, 14.43
Rohkeita avauksia pyörän kanssa kylpemisestä. Vedän sen verran asialinjoille päin, että kysyn mitä pesuainetta suosittelette pyörään käytettäväksi? Autoshampoo-osastoilla on monenlaista liuotinta, mutta mikä toimii fillarin rasvaan parhaiten?

VeeVee
20.09.2013, 15.06
Rohkeita avauksia pyörän kanssa kylpemisestä. Vedän sen verran asialinjoille päin, että kysyn mitä pesuainetta suosittelette pyörään käytettäväksi? Autoshampoo-osastoilla on monenlaista liuotinta, mutta mikä toimii fillarin rasvaan parhaiten?

Aiheen pyörän pesu alta löytyy aika monta sivua pesuaineista jne.

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?36351-py%F6r%E4n-pesu/page10&highlight=py%F6r%E4n+peseminen

Toinenkin samanlainen löytyy eli pyörän peseminen.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?42159-Py%F6r%E4n-peseminen/page2&highlight=py%F6r%E4n+peseminen

Tämä "Tätä ei ymmärrä kuin toinen pyöräilijä" lienee väärä paikka pesuainekeskusteluille.

Smo
20.09.2013, 15.55
Tämä "Tätä ei ymmärrä kuin toinen pyöräilijä" lienee väärä paikka pesuainekeskusteluille.

Ei ihan jos mennään pyörän kanssa kylpyyn.

Justiina
20.09.2013, 16.01
Maksoin juuri 30 euroa ylimääräistä satasen osatilauksessa siitä ilosta, että saan osat ensi maanantaina enkä vasta viikon päästä maanantaina. Olenko oikeassa, etten välttämättä ole ainut, jonka "keräilen osat ja opettelen kasaushomman pikkuhiljaa talven aikana" -projekti on yks'kaks saanut superturboboostin ja fillari pitää saada baanalle just-nyt-heti...?

tvhakala
22.09.2013, 12.21
Kypärä päässä on ihan kodikas olo

Niin on. Ihan omituiselta tuntuu mennä ulos ilman kypärää, kun ei nyt luokkaantumisen takia pysty pyöräilemään vähään aikaan. Kaupungilla kävellessäkin on ihan semmoinen "onkohan mulla kaikki vaatteet päällä?" -olo.

tvhakala
22.09.2013, 12.33
Aikalailla on tainnut kaikki nuo omat omituisuudet tässä ketjussa jo esiintyä, liittyen pyörän kanssa suhkussa käyntiin sekä kodin sisustamiseen renkailla ynnä muilla varaosilla ja työkaluilla.

Mutta semmoinen tuli vielä mieleen, että kerran piti kuivata pyöräilykengät sähköuunissa. Oli nääs kiire lähteä uudestaan ajamaan, kun se sade sitten loppuikin.

tempokisu
22.09.2013, 16.31
Ilmeisesti EN ole pyöräilijä...kun ei tunnu tutulta topicin jutut.

Fide
22.09.2013, 16.53
Pohdin tässä... jos ostais biltemasta jonkun suuren pakun tai farkun takarontin kaukalomaton, tekis siihen keskellä x-viillon ja kuumailmapuhaltimella muotoilis viillon reunat alaspäin lattiakaivon muotoja mukaillen (siis kun lattiakaivosta ensin poistaa sen ritilän...) niin oliskos tuossa pyörälle toimiva pesuallas sinne suihkutilaan? Ei haittais vaikka vähän jäis öljyä sun muuta ja tuo muotoiltu vedenpoisto pitäisi hökötyksen paikallaan ja reunat just sopivasti lainehtivan veden sisällä?

pitääköhän protoilla tuo :seko:

rosa
23.09.2013, 10.08
Kukaan tuttuni ei ymmärrä ajolasejani. Ne herättävät jopa suoranaista hilpeyttä. Ei siinä, en oikein itsekään ymmärrä itseäni, kun lähden ne päässä ihmisten ilmoille. Tavoite on siis ajaa niin kovaa, että kukaan ei ehdi nähdä minua. Yleensä epäonnistun.

tempokisu
23.09.2013, 13.02
^ sulla on kummia kavereita. Mun ajolaseja kehutaan ( punaiset ja oranssia peililasia se lasi-osa) ja samoin ajoasut on keränneet kiitosta.
Niin ja fillarit, jopa kesäkurapyörä.

mutanaama
23.09.2013, 13.15
Pohdin tässä... jos ostais biltemasta jonkun suuren pakun tai farkun takarontin kaukalomaton, tekis siihen keskellä x-viillon ja kuumailmapuhaltimella muotoilis viillon reunat alaspäin lattiakaivon muotoja mukaillen (siis kun lattiakaivosta ensin poistaa sen ritilän...) niin oliskos tuossa pyörälle toimiva pesuallas sinne suihkutilaan? Ei haittais vaikka vähän jäis öljyä sun muuta ja tuo muotoiltu vedenpoisto pitäisi hökötyksen paikallaan ja reunat just sopivasti lainehtivan veden sisällä?

pitääköhän protoilla tuo :seko:

Tuohan on loistava keksintö. Säätämöönkin siitä saa oivan pelin, jossa ketjun pikalinkut pysyvät paikallaan. Tulikin sitten reissua motonettiin :)

Velogi
23.09.2013, 13.25
Käyn noin kerta viikkoon 30 km päässä töissä pyörällä. Työkavereilta ei oikein löydy ymmärrystä sille, että vielä näin vuosinkin kuskaan ensin muksuja aamulla autolla, mutta maltan silti hypätä lämpimästä autosta pyörän selkään.

VesaP
24.09.2013, 10.31
Vaimo suunnittelee erästä kurssipäivää 400km päähän kotoa tuossa muutaman viikon päästä. Minä about suunnittelen jo reittiä millä ajaisin sieltä kotia. Pyörällä. Ei uskaltane mainita että kyseessä on Kuopio. Stäni lähtee kuitenkin mukaan ja ajaa matkan edestakas ensin 400K lämmiteltyään Klaukkalaan asti. :)

No, "onneksi" ajokunto ei kestä nyt 400K ajoa kyllä ampumallakaan. Harmillista. Kiva olis ollut ajella uusia baanoja.