PDA

Näytä tavallinen näkymä : Altura Night Vision takki

xs2jammu
03.11.2008, 19.07
Katselin uudesta Cycling plus lehdestä mainosta Alturan Night Vision takista ja nyt kysyisinkin onko kellään kokemusta niistä ? Niitä näkyi olevan windprooffina ja waterprooffina ja kahtena värinä, musta taikka keltainen. Tuo keltainen kiinnostaisi itseäni sen näkyvyyden takia, noissahan on ommeltu kiinteesti isot heijastimet takkiin. En vaan oikein löytänyt järkevää hankintapaikkaa vielä ja toisaalta ajattelin kysäistä josko jollain olisi kokemuksia takeísta, pääseekö lähelläkkään Löfflerin tuotteita?

Marsusram
04.11.2008, 00.40
Merlinistä ollut juttua ja myyvät Alturaa..
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=31968

xs2jammu
04.11.2008, 10.48
Kiitos tiedosta.

Nappulakenka
05.11.2008, 13.22
Itse tuossa juuri tilasin Merlinistä kyseisen takin keltaisella värillä ja alturan ajohousut (http://www.merlincycles.co.uk/?fn=product&productId=1515&categoryId=121). Takin keltainen väri vastaa huomioliivin keltaista eli se todellakin näkyy :) takin vesipilariarvo on muistaakseni 30 000 ja muun muassa goretexin on 40 000. Itsellä ei ole kokemusta muista pyöräilyvaatteista joten en sitä osaa muihin merkkeihin verrata. Joka tapauksessa rakastan tuota asukokonaisuutta :p Hinta/laatu suhde mielestäni erinomainen.

Takista (http://www.merlincycles.co.uk/images/product/fullsize/00002522.jpg) vielä sen verran, että kaikki vaaleat osat takissa(näkyy helpoiten kuvassa jossa musta takki) ovat heijastin pintaa :) kaikkai Alturan logot hihoissa jne ovat heijastavaa pintaa. Takissa on vielä tasku tuolla takahelmassa jonne saa tarvittaessa lenkille tavaroita mukaan.

En ole vielä kuvia ehtinyt ottaa, mutta jos kiinnostusta löytyy niin äkkiäkös niitä otan :)

auk
05.11.2008, 23.39
Millainen on noiden,takki ja housut,koko? Otitko arvaamalla vai miten valitsit oikeat? koot?

Nappulakenka
05.11.2008, 23.59
Millainen on noiden,takki ja housut,koko? Otitko arvaamalla vai miten valitsit oikeat? koot?
Aluksi olin ostamassa vain housut ja sähköpostin yhteydessä annoin mittani(sisäjalka 76cm, vyötärö n. 85cm) ja suosittelivat minulle koko M ja osui oikeaan :) Takin kanssa pääti itse pohtia ja kun omaan pitkän selän niin otin takin aluksi koko L joka osui väärin :D Takki oli hihoista oikean kokoinen, mutta pituutta ja leveyttä oli liikaa. Palautin tuon takin ja tilasin takin uudestaan, mutta tällä kertaa koko oli M joka olikin sitten paljon parempi. Palautetusta takista rahat maksettin takaisin tilille.
M ja L kokojen suurin ero on takin pituudessa ja leveydessä. Hihat olivat saman mittaiset. Noin silmä määräisesti :)

Itsellä muutenkin vaatteet ovat kokoa M joten olisi alusta asti pitänyt luottaa siihen :D Kokotaulukkoa en koskaa saanut tietoa, mutta voisin sitä taas huomenna kysellä jos saataisiin se edes tänne foorumille :) helpottaisi kaikkia

xs2jammu
06.11.2008, 13.16
Aluksi olin ostamassa vain housut ja sähköpostin yhteydessä annoin mittani(sisäjalka 76cm, vyötärö n. 85cm) ja suosittelivat minulle koko M ja osui oikeaan :) Takin kanssa pääti itse pohtia ja kun omaan pitkän selän niin otin takin aluksi koko L joka osui väärin :D Takki oli hihoista oikean kokoinen, mutta pituutta ja leveyttä oli liikaa. Palautin tuon takin ja tilasin takin uudestaan, mutta tällä kertaa koko oli M joka olikin sitten paljon parempi. Palautetusta takista rahat maksettin takaisin tilille.
M ja L kokojen suurin ero on takin pituudessa ja leveydessä. Hihat olivat saman mittaiset. Noin silmä määräisesti :)

Itsellä muutenkin vaatteet ovat kokoa M joten olisi alusta asti pitänyt luottaa siihen :D Kokotaulukkoa en koskaa saanut tietoa, mutta voisin sitä taas huomenna kysellä jos saataisiin se edes tänne foorumille :) helpottaisi kaikkia

Kuinka pitkä olet? Arveluttaa juuri tuo takin koko. Itse olen 183 pitkä ja vyötärö taitaa olla vähän yli 90.
Millainen toimitusaika heillä oli?

Nappulakenka
06.11.2008, 15.39
Kuinka pitkä olet? Arveluttaa juuri tuo takin koko. Itse olen 183 pitkä ja vyötärö taitaa olla vähän yli 90.
Millainen toimitusaika heillä oli?

Pituutta mulla löytyy joku 172-173cm.

Kun tilasin tuon takin uudestaan niin paketti lähti torstaina 30.10 ja kävin noutamassa seuraava maanantaina(2.11) :) eli tuon meni nopeasti. Ensimmäinen tilaus missä sitten olikin stemmiä, stongaa jne. tilaus lähti 20.10 ja ensimmäisen kerran pakettia yritettiin toimittaa torstaina(23.10) ja uudestaan perjantaina(24.10) ja kun en ole päivisin kotona sain odottaa vkl yli ja pääsin maanantaina(27.10) noutamaan paketin postista :)

PS. Otin tuossa juuri kuvia takista (http://s521.photobucket.com/albums/w337/Nappulakenka/Altura/?albumview=slideshow) ja laitan siihen vähän mittoja ja sit on kuvia suoran salaman kanssa niin heijastimet näkyy. On näköjään häikkää tuolla albumin puolella ääkkösten kanssa. Niin ja lisään kuvia housuista tulee heti kun salaman paristot on ladattu :D

EDIT: Kuvat housuista lisätty
(http://s521.photobucket.com/albums/w337/Nappulakenka/Altura/?albumview=slideshow)

xs2jammu
06.11.2008, 19.18
Pituutta mulla löytyy joku 172-173cm.

Kun tilasin tuon takin uudestaan niin paketti lähti torstaina 30.10 ja kävin noutamassa seuraava maanantaina(2.11) :) eli tuon meni nopeasti. Ensimmäinen tilaus missä sitten olikin stemmiä, stongaa jne. tilaus lähti 20.10 ja ensimmäisen kerran pakettia yritettiin toimittaa torstaina(23.10) ja uudestaan perjantaina(24.10) ja kun en ole päivisin kotona sain odottaa vkl yli ja pääsin maanantaina(27.10) noutamaan paketin postista :)

PS. Otin tuossa juuri kuvia takista (http://s521.photobucket.com/albums/w337/Nappulakenka/Altura/?albumview=slideshow) ja laitan siihen vähän mittoja ja sit on kuvia suoran salaman kanssa niin heijastimet näkyy. On näköjään häikkää tuolla albumin puolella ääkkösten kanssa. Niin ja lisään kuvia housuista tulee heti kun salaman paristot on ladattu :D
(http://s521.photobucket.com/albums/w337/Nappulakenka/Altura/?albumview=slideshow)

Kiitos ja kumarrus vaivannäöstäsi. Taitaa meikäläiselle sitten tuo L-koko olla sopiva. Sellainen tilaukseen.
Hyvin näkyy heijastimet ja uskon myös että tuo keltainen värikin on jo yksinään sellainen joka huomataan.

Nappulakenka
06.11.2008, 21.28
Kiitos ja kumarrus vaivannäöstäsi. Taitaa meikäläiselle sitten tuo L-koko olla sopiva. Sellainen tilaukseen.
Hyvin näkyy heijastimet ja uskon myös että tuo keltainen värikin on jo yksinään sellainen joka huomataan.

Ei tuosta vaivaa ollut :) mielummin näihin vastailee kunnolla kun tekee koulutehtäviä :D niitä on jo muutenkin vino pino odottamassa ja toivotaan, että tuosta on muillekin hyötyä.

xs2jammu
06.11.2008, 22.26
Ei tuosta vaivaa ollut :) mielummin näihin vastailee kunnolla kun tekee koulutehtäviä :D niitä on jo muutenkin vino pino odottamassa ja toivotaan, että tuosta on muillekin hyötyä.

L-kokoisen laitoin tilaukseen. Nyt sitten varrotaan pakettia ensi viikoksi.

auk
04.12.2008, 20.17
Olisiko teillä,xs2jammu ja Nappulakenkä, laittaa kokemuksia tuosta takista?

xs2jammu
04.12.2008, 20.45
Sorry, unohdin ihan kertoa. Nyt on ollut takki pari viikkoa käytössä ja vettä pitää ja hyvin näkyy. Kun asteet on pakkasen puolella niin tuuletus toimii paremmin, ei pukkaa ihan niin paljoa hikeä sisäpuolelle. Hengittää oikeastaan just silleen kuin odotinkin vedenpitävältä takilta. Silloin kun on reppu selässä niin selän tuuletusreiät ovat tietenkin piilossa ja ei oikein toimi, mutta lenkillä ilman reppua toimii ihan OK. Selän tasku on iso vetoketjullinen ja se on vähän hankala kun on tottunut kolmeen pieneen avoinaiseen taskuun. Patukan hakeminen sieltä ajon aikana varsinkin hanskat kädessä on vähän sellaista ja tällaista, mutta onnistuu se niinkin. Vasemmassa rinnassa on myös pieni tasku joka on ainakin tämän hetkisen kokemukseen mukaan myös täysin vedenpitävä ja siinä olenkin pitänyt kännyä. Heijastimia on tosiaan riittävästi ja kyllä tutut kehuvat että näkyvyyttä on.
Itse olen tyytyväinen ja varsinkin kun ajattelee hinta/laatusuhdetta niin en kadu ostostani lainkaan. Toimitus kesti viikon. Pistin jopa harkintaan että josko ostais myös sen toisen verion joko on vaan windproof eikä waterproof.

xs2jammu
04.12.2008, 20.49
Niin ja unohtui kirjoittaa että on älyttömän helppo puhdistaa kurat ja hiekat takista. Ei muuta kuin henkariin ja vetskari kiinni ja suihkun alle.

Nappulakenka
04.12.2008, 22.01
Niin ja unohtui kirjoittaa että on älyttömän helppo puhdistaa kurat ja hiekat takista. Ei muuta kuin henkariin ja vetskari kiinni ja suihkun alle.
Katos tota en olekaan ajatellut :D mä olen antanut vain kuivua ja pari kertaa ravistanut ja takki on puhdas :D

Mitä itse olen nyt takkia käyttänyt sen 5 viikkoa niin yhdyn täysin xs2jammu aikaisempaan kirjoitukseen. Ei siihen oikein lisäämistä ole :)

Tuossa tulin juuri treeneistä ja matkalla tuli räntää, rakeita ja vettä eikä ongelmia. Muutenkin tuo 5 viikkoa on pitänyt sisällään niin paljon sadetta(kaikissa muodoissa), että ei sillä kovin montaa kilometriä kuivalla ole ajettu ja aina päästy kastumatta perille :D Tuo takki ja itsellä käytössä olevat Alturan ajohousut (http://www.merlincycles.co.uk/?fn=product&productId=1515&categoryId=121) ovat lyömätön yhdistellä. Takki ja housut eivät maksaneet kuin vähän päälle 140€ ja todellakin hinta/laatu suhde kohdallaan.

Alkujaan katselin Suomesta ajokamppeita talvi-/syyskaudelle ja mm. Friisilän BP:ssä oli Craftin neonpreeni housuja(pitkät) muistaakseni hintaan 100-120€ ja Merlinin sivuilla noihin Alturan kamppeisiin törmänneenä en vain voinut vastustaa kiusausta ja hyvä niin :D

Asusta jäänyt sen verran hyvä maku, että suunnitelmissa ostaa kesäksi ajovaatteet myös Alturalta ja Merlinin kautta. Takki ei muuten ole vielä kertaakaan pesty eikä hiki haise vaikka tulee hikoiltua välillä todella runssasti :)

Suosittelen ehdottomasti!! :)

lansive
02.03.2009, 16.57

Tämmöisen (http://www.tredz.co.uk/sizingguides.asp#AlturaSizeChart) löysin kun googlasin. Tuosta kun vertaa johonkin muuhun mistä vähän tietää kokojen sopivuudesta niin ehkä pääsee jyvälle. Henkselihousuja täytyy varmaan kesäksi katsella, kun tässä epäurheilullisessa ruhossa mikään pysy ylhäällä ilman kunnon rensseleitä.

Nappulakenka
02.03.2009, 17.35
Hienoa lansive! :) itsellä linkki ei suoraan toiminut, joten tässä korjaukseni (http://www.tredz.co.uk/sizingguides.asp#AlturaSizeChart).

Voisin tässä samalla lisätä hieman infoa takista eli mulla alkaa nyt hieman Alturan kirjaimet hihoissa irtoilla, mutta ei hälyttävästi. Ikävää se on, mutta käytön kannalta ei haittaa enkä muutenkaan jaksa päätäni tuollaisen asian takia vaivata.

Toisaalta en häviäisi yhtään jos laittaisin mailia tuosta Merlinille, sen verran hyvä maku on jäänyt heidän toiminnastaan. Olen tässä kesäksi miettinyt myös jotain alturan ajokamppeita, mutta aika näyttää.

Iglumies
27.03.2009, 19.33
Tuulenpitävä malli saapui tänään Merliniltä (viime vkl:n alesta), ja onnekseni otin XXL-kokoa rinnanympäryksen takia.
Hiatkaan ei ole yhtään liian pitkät tällaiselle apinamalliselle 175cm/85kg, materiaali tuntuu oikein miellyttävältä ja keltainen väri erottunee liikenteessä.
Hinta (vajaa 50€) / laatu kohdallaan.

Takataskut täytyy ommella umpeen, kuraa keräämästä.

xs2jammu
27.03.2009, 20.28
Hyvin on Altura Night Vision takki toiminut koko talven. Sopivalla alusvaatekerroksella ei liikoja hiosta ja pakkasellakin olen pärjännyt. Ainoa on toi keltainen väri ja sen likaherkkyys. Nyt kun oli vähän noita kurasempia kelejä jo tossa välissä niin selkä jäi vähän täplikkääksi kun en heti pessyt likoja pois. No oma moka.

Hippo
01.10.2009, 21.06
Nostetaan tämä ketju esille ja kysellään kokemuksia, taas.
Olisiko jollakulla kertoa kokemuksia minkä kokoinen ihminen mahtuu minkäkin kokoiseen Alturan vaatteeseen. Tuossa yllä on jo muutama esimerkki, lisää olisi mukava kuulla. Ovatko ko. vaatteet ns. normaalin kokoisia, sopiiko se koko mikä yleensäkin, vai pitääkö ottaa pykälää isompi/pienempi?
Meikäpoika on 187 cm pitkä ja sopivasti pönäkkä. Yleensä XL toisinaan XXL. Kertokaa toki kokemuksianne.

xs2jammu
01.10.2009, 21.19
Mulla on kokona L ja olen 183cm ja 79 kiloinen ja en ole millään lihaksilla varustettu eli normaali ruipelo ylävartalosta. Tuo L on ainakin omasta mielestäni passeli mulle. Hihojen pituus on tietenkin vähän tapauskohtaista. Omat käteni ovat kainalosta ranteisiin noin 58cm.

Hippo
01.10.2009, 21.41
Tattis jo tuosta. Viittaa XL:ään omalla kohdallani. Craftin kamoissa on yläosissa XL ja pöksyissä XXL tuntunut hyvälle kombolle.

mutanaama
01.10.2009, 23.28
Takki (http://picasaweb.google.com/petskuahola/2009Praha#5376975672109265794) sopii myös turistikäyttöön, jos haluaa liikkua huomaamattomasti maailmalla

Hippo
02.10.2009, 10.28
Eli todistettavasti heijastimet toimivat. Ainakin salamavalojen loisteessa. Sitä eletään niin glamööreissä ympyröissä. Täällä perämeren pohjukassa valot ovat vähemmän vilkkuvia.

mutanaama
02.10.2009, 11.03
Eli todistettavasti heijastimet toimivat. Ainakin salamavalojen loisteessa. Sitä eletään niin glamööreissä ympyröissä. Täällä perämeren pohjukassa valot ovat vähemmän vilkkuvia.

Toimii ne tavallisellakin valolla:rolleyes:

Iglumies
02.10.2009, 11.35
Toimii ne tavallisellakin valolla:rolleyes:
Minkä kokoinen tuo sun pomppa on?

Nappulakenka
02.10.2009, 11.45
Takista tullut myös uusi Evo (http://www.merlincycles.co.uk/cycle-clothing/cycling-outer-jackets/altura-night-vision-evo-jacket-yellow.html) -malli. Heijastimia on ainakin enemmän, mutta onko tarpeen kun vanhassa takissa heijastimet on sijoitettu järkevästi ja niillä on myös kokoa.

mutanaama
02.10.2009, 11.53
Äksällä, mulla lyhyyttä 175 ja paino noin 85. Menis pidemmällekin, maha ei kuitenkaan sais olla paljoo yli metrin

Takista tullut myös uusi Evo (http://www.merlincycles.co.uk/cycle-clothing/cycling-outer-jackets/altura-night-vision-evo-jacket-yellow.html) -malli. Heijastimia on ainakin enemmän, mutta onko tarpeen kun vanhassa takissa heijastimet on sijoitettu järkevästi ja niillä on myös kokoa.
eikös repun hihnat mee just tosta kainalon kohdalta

Nappulakenka
02.10.2009, 12.03
eikös repun hihnat mee just tosta kainalon kohdalta

Kyllä, repun olkaimet menee juuri pahasti uuden takin kanssa. Vanhalla takilla heijastavaa pintaa jää tuohon kaulukselle jne. :)

Ai niin itsellä pituussa 173 cm ja painoa 70 kg ja takki M

Hippo
02.10.2009, 14.54
Auh. Nythän tämä menee jo hankalammaksi. 183 mittainen käyttää L:ää, 175 XL:ää ja 173 M:ää.
Yksilöllisiä ovat ruhojemme muodot.
Olisipa mukava osua tilauksessa kerralla oikein. Kokemusta muustakin on; http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=35337&highlight=polaris

Nappulakenka
02.10.2009, 15.03
Auh. Nythän tämä menee jo hankalammaksi. 183 mittainen käyttää L:ää, 175 XL:ää ja 173 M:ää.
Yksilöllisiä ovat ruhojemme muodot.
Olisipa mukava osua tilauksessa kerralla oikein. Kokemusta muustakin on; http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=35337&highlight=polaris
Oletko Hippo katsonut noita aikaisempia viestejä? Siellä on yksi mun viesti, josta löytyy linkin alta mitat tuosta M -koosta :) Jos se vaikka hieman helpottaisi.

EDIT: Kuvat housuista lisätty

Tuossa :)

mtl
25.10.2009, 11.53
Ketjun innoitamana tuli tilattua takin Evo malli ja erittäin hyvä näille viileille ja sateisille kelille. Takuulla liikenteessä näkyvä takki, ihmettelin illanhämyssä että onko pyöränmittariin ilmestynyt taustavalo kun keltaista hohkas takista. L koko sopii erinomaisesti normi 186 cm mittaselle (88kg) ja allekin mahtuu paitaa.

Amos
26.10.2009, 20.07
Ketjun innoitamana tuli tilattua takin Evo malli ja erittäin hyvä näille viileille ja sateisille kelille. Takuulla liikenteessä näkyvä takki, ihmettelin illanhämyssä että onko pyöränmittariin ilmestynyt taustavalo kun keltaista hohkas takista. L koko sopii erinomaisesti normi 186 cm mittaselle (88kg) ja allekin mahtuu paitaa.

Tilasin eilen keltaisen takin ja Attac housut. Hintaa ostokselle tuli 115 € yhteensä. Ei paha :)! Nyt sitten vaan odotellaan Merliniltä pakettia.

_dogi_
27.10.2009, 00.11
Tuulenpitävä malli saapui tänään Merliniltä (viime vkl:n alesta), ja onnekseni otin XXL-kokoa rinnanympäryksen takia.
Hiatkaan ei ole yhtään liian pitkät tällaiselle apinamalliselle 175cm/85kg

Meikäläisen ei varmaan kannata noista vaatteista haaveillakkaan :(

188cm/105kg. Esi-isien geeniperimän seurauksena rystyset melkein raahaavat maata ja hartioitakin on jonninverran joten hihat tuppaavat ikävän usein olemaan sellaista 3/4 mallia. Craftin jotain XXL-kokoista takkia joskus sovitin ja olo oli kun olis tungettu kilo makkaraa puolen kilon suoleen.

Nappulakenka
27.10.2009, 09.09
Kannattaa dogi olla yhteydessä Merlinin suuntaan. Osaavat varmasti auttaa jos annat vähän mittoja jne.. :)

Iglumies
27.10.2009, 12.22
Hiatkaan ei ole yhtään liian pitkät tällaiselle apinamalliselle 175cm/85kg, .

Myönnettäköön että takki on reilun kokoinen, mutta ahdistun kireissä takeissa ja talvisin työmatkakäytössä täytyy saada kerroksia tarpeeksi alle.

fob
28.10.2009, 13.49
...

...

Myönnettäköön että takki on reilun kokoinen, mutta ahdistun kireissä takeissa ja talvisin työmatkakäytössä täytyy saada kerroksia tarpeeksi alle.

Hiatkaan ei ole yhtään liian pitkät tällaiselle apinamalliselle 175cm/85kg, materiaali tuntuu oikein miellyttävältä ja keltainen väri erottunee liikenteessä.
....
Voisitko ottaa mitat XXL-kokoisesta takista samalla tavalla kuin Nappulakenkä on ottanut omastaan. Eli hihan pituus kauluksesta ulkoreunaa myöten hihan suuhun, selän pituus kauluksesta takahelman reunaan sekä leveys rinnan korkeudelta ja alahelmasta. Voisin hieman vertailla hyväksi toteamiini takkeihin.

"Liian monta lyhythihaista ja lyhytselkäistä ostanut"

Iglumies
28.10.2009, 19.06
Eli hihan pituus kauluksesta ulkoreunaa myöten hihan suuhun; 82cm, kainalosta 60 cm, selän pituus kauluksesta takahelman reunaan; 72cm, sekä leveys rinnan korkeudelta; 59cm ja alahelma sama resorilla.

:eek: Hämmästys on melkoinen, mutta tämä on tuo tuulenpitävä ja hivenen joustava versio.

Nappulakenka
28.10.2009, 21.48
:eek: Hämmästys on melkoinen, mutta tämä on tuo tuulenpitävä ja hivenen joustava versio.
Lähettikö ne väärän mallin sulle? :eek: Noi meinaan eroaa toisistaan jonkun verran. Altura Night Vision Waterproof (http://www.merlincycles.co.uk/cycle-clothing/cycling-outer-jackets/altura-night-vision-waterproof-jacket-yellow.html) ja Altura Night Vision Windproof (http://www.merlincycles.co.uk/cycle-clothing/cycling-outer-jackets/altura-night-vision-windproof-jacket.html).

mutanaama
28.10.2009, 22.20
Eli hihan pituus kauluksesta ulkoreunaa myöten hihan suuhun; 82cm, kainalosta 60 cm, selän pituus kauluksesta takahelman reunaan; 72cm, sekä leveys rinnan korkeudelta; 59cm ja alahelma sama resorilla.

Olisko tarvetta vedenpitävälle versiolle, mulle on niitä siunaantunu jostain käsittämättömästä syystä jo kolme erilaista mallia:D

Night vision waterproof, musta
Sitten joku groteks keltasena
ja sitten tämmönen (http://www.merlincycles.co.uk/images/product/fullsize/00004118.jpg)Altura Attack Extreme Jacket Black

fob
29.10.2009, 09.14

thnx! pitää verrata mittoja olemassa oleviin takkeihin. jos vaikka tilaisin tuo vedenpitävän version.

_dogi_
29.10.2009, 09.21
Mahtavatkohan wind- ja waterproof versiot olla identtisiä mitoitukseltaan?

Iglumies
29.10.2009, 10.09
Mahtavatkohan wind- ja waterproof versiot olla identtisiä mitoitukseltaan?
Vertaillessa mun (XXL) ja Nappulan (M) mittauksia, niin ei todellakaan ole.

bere
29.10.2009, 15.48
Jees, tämän threadin innoittamana lähti mullakin tilaukseen alturan evo takki (XL varmaan oikea koko luulis) mustana ja noi samat byysat ku nappiksella, XL kans. Nähtäväks jää onko housut liian isot. :seko:

Nappulakenka
29.10.2009, 18.32
Mä huomasin just, että en ole ottanut mittoja noista housuista :eek: No, täytyy katsoa ja mittailla jossain vaiheessa :rolleyes: Toivotaan, että housut sopivat bere. Mä oon meinaan ihan rakastunut niihin :D Ihan älyttömän hyvät housut, tähän aikaan vuodessa tuolla poluilla. Lämpövuori puuttuu, mutta ne ovatkin päälihousut.. :)

Amos
01.11.2009, 20.17
Takki ja housut tulivat perjantaina postiin. Eli suht nopea toimitus: sunnuntaina tilaus Merlinille ja perjantaina paketti Tampereella. Takki on hieno ja koon puolesta sopiva, housut pituudeltaan sopivat, mutta vyötäröä saa kiristellä aikalailla.

xs2jammu
01.11.2009, 21.28
Takki ja housut tulivat perjantaina postiin. Eli suht nopea toimitus: sunnuntaina tilaus Merlinille ja perjantaina paketti Tampereella. Takki on hieno ja koon puolesta sopiva, housut pituudeltaan sopivat, mutta vyötäröä saa kiristellä aikalailla.

Miten noissa housuissa riittää korkeutta vyötäisillä? Tuleeko tarpeeksi ylös?

Amos
01.11.2009, 21.40
Kyllä ne minulla ainakin riittävän ylös nousevat - ei tuntunut jäävän mitään kylmää paikkaa alaselkään. Housuissa on takana kiristysnauhat tarrakiinnityksellä ja pienellä resorijoustolla. Hyvin ne sai päällä pysymään. Testattu on. Housuthan ovat puhtaat kuorihousut ja siinä mielessä on tietysti hyvä, että ne ovat väljät, niin alle mahtuu riittävästi välikerroksia. Mulla oli eilisellä lenkillä alla pyöräilyhousut ja pitkät urheilukerraston housut. Aika sopivasti, kun pakkasta oli varmaankin 4 astetta.
Edit: Housujen koko L ja minulla sisäjalan pituus 85 ja vyötärön ympärys myös 85. Pituus L-koossa ok, vyötäröstä löysät eli pitäis varmaan ottaa vyötärölle 4- 5 cm lisää lihasta tai läskiä.

Nappulakenka
02.11.2009, 09.57
Housut peittävät alaselän kokonaan eli suojaa löytyy tuulelta ja vedeltä. Säätö mahdollisuudet todella hyvät, mutta niin ne kuorihousuissa pitääkin olla.

Tilde
02.11.2009, 12.46
Mistäköhän saisi Alturan housujen pituusmittoja? Kokotaulukossa näyttäisi olevaan vaan vyötärön mitat. Farkuissa esim pituutena 38" ja vyötärö 33" tai 34", joten vähän eipäilen että vyötärön mukaan pituus natsaisi. Mitään kauheita pussejakaan ei taas viitsi ostaa..

Edit: Taisi löytyä jo vastaus, ainakin noiden juttujen perusteella Alturan lahkeet on lyhyet: http://www.cyclingforums.com/archive/index.php/t-196574.html

Nappulakenka
02.11.2009, 16.21
Kauan siinä meni, mutta nyt löytyy mitat myös noihin housuihin :D Housut siis kokoa M.

Ja tässä linkki albumiin (http://s521.photobucket.com/albums/w337/Nappulakenka/Altura/)...

PS. vyötärön mitta tarkoittaa vyötärön ympärysmittaa ja tuo on siis maksimi. Säädöillä vyötäröä saa huomattavasti kapeammaksi.

bere
02.11.2009, 17.12
Kylläpä jännittää toi vaatteiden tilaaminen testaamatta. Huomenna sen ehkä näkee sit et mitä tuli tilattua..
Sais tuolla sivuilla olla joku kokotaulukkokin noille. Varsinkin housuille. XS-XXL ei ole vielä kovin kuvaava mittaustapa housuille.

Nappulakenka
02.11.2009, 17.44
Mua vaan ihmetyttää se, että Merlin ei ole tehnyt sitä kokotaulukkoa vieläkään, vaikka asiaa olen pari kertaa ehdottanut. Pitäisi varmaan olla yhteydessä Alturan suuntaan, koska mun mielestä kamppeissa on hinta-/laatusuhde erinomainen ja olisi mukavaa ostaa enemmänkin noita vaatteita.

marco1
02.11.2009, 18.17
Wigglellä on yleensä kokotaulukot vaatteissa, tiedä sitten paikkaansapitävyydestä. Esim. Night Vision (http://www.wiggle.co.uk/p/cycle/7/Altura_Night_Vision_Evo_Waterproof_Jacket/5360044955/), sieltä voinee katsoa vaikka tilaisikin Merliniltä.

bere
02.11.2009, 18.37
noo, johan kohta on palstalaisillakin näitä joka kokoa, niin ehkä tässä pärjäillään. :D

Nappulakenka
02.11.2009, 18.40
Hei, mites tuo EVO-malli toimii kun on reppu selässä? Tämä kysymys lähinnä noiden heijastimien takia. Repunolkaimet taitaa peittää aika hyvin noi kainalon alueella olevat heijastin teippaukset? Toki voitte kertoa muitakin kokemuksia :D

bere
02.11.2009, 19.08
Nään reppu selässä selkääni huonosti, mutta katotaan jos kommentteja irtoaa kunhan rotsi tulee...

bere
04.11.2009, 11.31
Nonni. kamat tuli, XL molemmissa on mun ruholle just hyvä koko. Housut vaikuttaa tosi hyviltä, luulin tätä evo takkia soft shelliks, mut hyvä näinkin. Tutkin tuonnempana miten heijastimet toimii repun kanssa.

BlueRoan
04.11.2009, 13.58
Suunnitelmissa ostaa myös tuollainen rotsi keltaisena. Pituutta 185, painoa 100kg, rinnanymp. n. 110 cm ja massu 100cm. Oliskohan se XL sopiva?

Entäs noissa housuissa, mitä eroa on Altura Attack-mallilla verrattuna NIght Vision-malliin muuta kuin 20 euroa hinnassa?

bere
04.11.2009, 14.00
Luulen et attackit on enemmän trail-housut kunnollisine vahvikkeineen ja muuten? Onks Night Vision housut ees tota React(tm) materiaalia?

BlueRoan
04.11.2009, 14.08
Eli ne halvemmat Night Visionit riittäis hyvin työmatka-ajoon taajamassa...
Mitäs kokoa sä Bere olet, eikö sulla ollut takki kokoa XL?

bere
04.11.2009, 14.18
~182cm/~84kg

XL on sopiva hihoista, vähän väljä helmasta ja melkein kireä rinnan kohdalta, jota mulla tietty löytyykin parin keskiverto alfauroksen verran. Eiköhän toi XL sulle sovi kuitenkin?

Voin mitata rinnanympäryksen himassa jos mitta löytyy.

Nappulakenka
04.11.2009, 19.01
Luulen et attackit on enemmän trail-housut kunnollisine vahvikkeineen ja muuten? Onks Night Vision housut ees tota React(tm) materiaalia?
Mitä tuo react(tm) materiaali on?

bere
04.11.2009, 19.28
React™:

Altura claim some high breathability figures for their React fabric and it seems to live up to them on the bike, staying drier longer than anything else at this price and within a dew drops of the priciest waterproof and softshell cloths.

Eli siis joku noitten hengittävä, vesitiivis matzq, vrt gore-tex

Nappulakenka
04.11.2009, 20.11
Jaa jaa.. No, noista materiaaleista en mitään tiedä, mutta kyllä siinä joku tuollainen varmaan on kun pitää todella hyvin vettä ja siltä hengittävät.. Ainakin mulla on tämmöinen fiilis noista :D

BlueRoan
05.11.2009, 13.17
Itku kun tämä kokojen valitseminen on vaikeaa. Farkut on mulla tuumakoon mukaan 36, mutta kun vyötärö on mitattuna n. 100cm niin kokotaulukon mukaan mulla pitäisi olla housut kokoa XXL. Onko ne mulle liian isot? Entä onko toi XXL kokoa oleva takki purje vai riittäisköhän XL???

Löysitkö Bere mittaa?

Amos
05.11.2009, 14.55
Mulla housut on L kokoa ja hieman väljät. Valitsin kooksi L:n kokotaulun mukaan, kun siellä ilmoitettiin, että vyötärö on 33 - 35 tuumaa ja sisäjalan pituus 81 cm. Pituus on hyvä, mutta vyötärö on kuten sanottu väljä, mutta sen saa kiristettyä sopivaksi. Taulukosta löytyy XL:n mitat vyötärö 36 - 38 tuumaa ja pituus 84 cm ja XXL vastaavasti 39 - 41 tuumaa ja pituus 85.5 cm. Oisko näistä apua?

Katila
05.11.2009, 15.26
Tarttui matkaan saarivaltiosta Nigh Vision succikset. Jo on heijastuspintaa niin, että heikompaa hirvittää :D Ei vainen, tyytyväinen olen muutaman käyttökerran jälkeen. Pitkät kalsarit alle, niin olen tarennut näillä plusmiinuskeleillä, vaikkei noissa kalvoa olekaan.

Ehkäpä tilailen netistä lisää näitä tuotteita, kun tarve koittaa. Hinta-laatu-suhde on hyvä. Ekaks tartten kyllä kalvosuccikset kunnon pakkaskeleille.

bere
05.11.2009, 15.31
Minähän en en mikään aliravittu mallipoika ole, ja mullakin on noissa XL:issä vielä kasvunvaraa leveyssuuntaan. En harkitsisi XXL ellet sitten ole tosi pitkä?

Hippo
07.11.2009, 04.12
Tarttui matkaan saarivaltiosta Nigh Vision succikset.

Samoja olen haaveillen katsellut. Kehtaatko antaa jonkinlaisen kommentin mitoituksesta/materiaalin joustosta.
Itsellä jalan sisämitta 92cm ja pelkona ettei XXL sittenkään riitä vai riittäisikö? Tunne ei voi olla kovin miellyttävä jos kahlitsen ruhoni nilkkojen ja hartioiden väliin liian tiukalla pukineella.

BlueRoan
09.11.2009, 19.06
Tänään hain postista takin ja housut. Evo-malli on sopiva ja kokoa XL. Housut (Altura Night Vision Overtrousers) ovat kokoa XXL, ehkä ihan vähän liian isot, muttei niin paljon että palauttaisin ja ottaisin pienemmät. Eivätpä ainakaan kirraa mistään. Nyt vielä kun pääsisi kokeilemaan tuonne pimeään...

Katila
09.11.2009, 23.25
Samoja olen haaveillen katsellut. Kehtaatko antaa jonkinlaisen kommentin mitoituksesta/materiaalin joustosta.
Itsellä jalan sisämitta 92cm ja pelkona ettei XXL sittenkään riitä vai riittäisikö? Tunne ei voi olla kovin miellyttävä jos kahlitsen ruhoni nilkkojen ja hartioiden väliin liian tiukalla pukineella.
Toki :) Koossa M (naisten) housujen lahkeen sisämitta n. 72 cm. Hyvin venyy ja paukkuu, kun sain oman lyhyemmän jalkani sisämitaksi 74 cm eikä puntit ole todellakaan liian lyhkäiset :D

xs2jammu
10.11.2009, 07.52

Voin muutaman päivän päästä kertoa L-koon mitat jahka ne tulee kotia.

GF229
10.11.2009, 22.31
Tänään hain postista takin ja housut. Evo-malli on sopiva ja kokoa XL. Housut (Altura Night Vision Overtrousers) ovat kokoa XXL, ehkä ihan vähän liian isot, muttei niin paljon että palauttaisin ja ottaisin pienemmät. Eivätpä ainakaan kirraa mistään. Nyt vielä kun pääsisi kokeilemaan tuonne pimeään...

Miltä takin mitoitus vaikuttaa? Itsellä sama takki ja koko kiinnostaisi, mutta vinttikoiramallisena 192 cm/83 kg arveluttaa hihojen mitta... Olisiko iso vaiva mitata hiha kauluksen sivusta hihansuuhun?

BlueRoan
11.11.2009, 11.38
Mitaksi sain n. 84 cm ja kainalosta hihaan n. 54 cm. En tiedä miten paljon XL ja XXL eroaa toisistaan juuri hihojen pituudessa.

torvinen
11.11.2009, 17.50
tilasin tänään Merlinistä Evo mallin L-koossa...toivottavasti lunastaa ennakko-odotukset. Vilkaisin kaupassa Löfflereitä ja hintaa oli 199€ vs. Merlinin tarjous noin 70€...Craftin housut on jo ja naapuri kehui niin näkyvyyttä kun oli ajellut perässä...siis autolla

GF229
15.11.2009, 22.49
Mitaksi sain n. 84 cm ja kainalosta hihaan n. 54 cm. En tiedä miten paljon XL ja XXL eroaa toisistaan juuri hihojen pituudessa.
kiitoksia tiedosta, nyt takki laitetaan tilaukseen

torvinen
17.11.2009, 19.46
Tänään oli takki valmiina postissa eli Evo malli L-koossa, tilattu siis viime keskiviikkona. Eka lenkkikin on nyt heitetty tuolla tihkussa ja hyvältä vaikuttaa...piti käyttää suihkussa kun en jaksanut lokareita laittaa maasturiin. Koosta sen verran, että L-koko ok 180/82 kropalle sopivan pituisin hihoin ja takahelman. Hiukan reilu vyötärön kohdalta eli ei mikään slim fit, muttei lepata ja ilmanvaihto näyttää toimivan myös hyvin. Heijasteet ei näytä kummoisilta omin silmin, mutta ehkä autosta käsin paremmin...täytyy testata. Hauskana lisänä oli led sticki, jonka voi ainakin heittää koululaisen reppuun roikkumaan.

xs2jammu
04.12.2009, 21.48
Pakko todeta että noi Alturan Night Vision succikset oli kyllä pikku pettymys. Ei niistä ole oikein samalla tasolle Löfflerin Windstoppereiden kanssa. Tänään ekaa kertaa jalassa lenkillä ja pakkasta oli vain 2 astetta ja pikkasen tuulta, niissä tuli ihan oikeasti kylmä mitä taas ei Löfflereillä tule vielä edes -6 lukemissa. Tuntuu että näissä Alturan pöksyistä tulee viima läpi ihan eri tavalla, taidanpa käyttää niitä vaan plus-asteissa.

Hippo
05.12.2009, 03.02
Käsittääkseni nuissa Night Vision tiukkiksissa ei mainosteta olevankaan tuulenpitävää materiaalia. Toisaalta niitä kehutaan talvikäyttöön sopiviksi, mutta talvi on meillä jotain muuta kuin housujen kotimaassa.

Nappulakenka
05.12.2009, 10.15
Pakko todeta että noi Alturan Night Vision succikset oli kyllä pikku pettymys.
Puhuttaanko näistä housuista (http://www.discountcyclesdirect.co.uk/popup_image.php?pID=7723&osCsid=4ced4d17355d1c4a228797a303a28255)? Jos puhutaan, niin löysin yhdeltä toiselta UK sivulta (http://www.discountcyclesdirect.co.uk/product_info.php?products_id=7723) tarkemman esittylen noista kuin mitä Merlinillä. Siellä mainittiin seuraavat ominaisuudet:

Lightweight, high stretch fabric
Water repellent treatment
Zipped hip pocket
Foot stirrups

xs2jammu
05.12.2009, 10.46
Kirjoitin näistä http://www.merlincycles.co.uk/cycle-clothing/cycle-pants-and-tights/altura-reflex-bib-tights.html

Huonolla englannillani ymmärsin että näissä olisi tuulensuojaa kun tekstissä lukee että "Stretch windtex™ windproof panels"

Nappulakenka
05.12.2009, 10.57
Kirjoitin näistä http://www.merlincycles.co.uk/cycle-clothing/cycle-pants-and-tights/altura-reflex-bib-tights.html

Huonolla englannillani ymmärsin että näissä olisi tuulensuojaa kun tekstissä lukee että "Stretch windtex™ windproof panels"
Okei :) Täytyy sanoa, että hieman outoa. Tuskin se tuuli niin paljon eroaa täällä :D

BlueRoan
05.12.2009, 17.52
Tarkoittaakohan tuo "windproof panels" sitä että tuulensuojaus on vain joissain kohtaa housuja...tuulenpitävät paneelit!?! Eli ei kauttaaltaan housuissa.

GF229
05.12.2009, 21.45
Tarkoittaakohan tuo "windproof panels" sitä että tuulensuojaus on vain joissain kohtaa housuja...tuulenpitävät paneelit!?! Eli ei kauttaaltaan housuissa.
varmaan jalkojen etupuolella kuten Löfflerinkin windstopper-succiksissa

maanantai-iltana hain postista Altura Night Vision takin ja XL-mitoitus hyvä 192/82 kokoiselle. Menee vaatettakin jonnin verran alle, joten talvella tarkenee. Autot varoivat ja huomioivat liikenteessä tosi hyvin, joten ilmeisestikin heijastimissa riittää "näköä" Eikä hiosta pahasti, vaikka hikoilen paljon. Kaveritkin ehti jo takkia kadehtia

torvinen
07.12.2009, 21.55
Itsekin katselin noita succiksia, mutta en ole vakuuttunut talviominaisuuksista. Tuohoon evo mallin takkiin olen erittäin tyytyväinen. Yleensä vedän Craftin "lökäpöksyt" jalkaan joko lyhyiden shimanojen tai kylmemmällä microfleesejen päälle.
Lauantaina olikin kiva keli kun suo-osuudet oli puoliksi jäässä eli silloin tällöin upposi etu tai takarengas suovelliin...olipahan yhden asuinalueen pojílla ihmettelimistä kun äijä korvia myöten sonnassa. Sit vain vaatteet suihkuun mukaan ;-)

Hippo
08.12.2009, 17.28
Kerran vielä näistä Night Vision housusita ja tuulipaneeleista; Minä kun luulin, että puhe oli näistä tiukkiksista: http://www.cyclesportsuk.co.uk/product_info.php?products_id=7677&cPath=86
Toivottavasti en antanut ymmärtää, että kenenkään kielitaito olisi alhainen tai, että ymmärryksessä olisi muuten parannettavaa.
Joka tapauksessa, meidän talveen nämä lienevät se viileä vaihtoehto. Mie olen muutaman tilauksen tuosta linkin takaa löytyvästä puodista tehnyt, ja hyvin on toiminut. Kilpailee Merlinin ym. kanssa ihan mukavasti hinnoissaan.

HEL
18.06.2010, 16.05
Hain äsken postista L-kokoisen Night Vision takin. Valitettavasti se on liian iso minulle (180/71kg). Laatu kuitenkin vaikuttaa erittäin vakuuttavalta joten pakko tilata uuden.

PS. Jos joku olisi kiinnostunut tästä minun harmaasta ottakaa yhteyttä, hinta sama kuin Evansilla mutta voitte noutaa vaikka heti Helsingin keskustasta.. :)

Vielä myynnissä... (28.07)

Nappulakenka
24.07.2010, 14.56
Hieno takki ja toimii näköjään näin kesälläkin :) Olen käyttänyt takkia talvisin ja muistelin, että takki on lämmin. Pelkäsin siis pahasti, että otin väärän takin mukaan aamun kotiinpaluumatkalle, olihan lämpöasteita +14 ja vettä satoi sekä selkään tuli reppu. Takin alle heitin kosteutta siirtävän t-paidan, jota myös US armeija käyttää..

Kotiin päästyäni totesin, että en hikoillut yhtään niin paljon kuin eilen töihin mennessä ja silloin oli lyhythihainen ajopaita päälle. Takin avattua aluspaita oli märkä kuten voi arvata, mutta joka tapauksessa koko matkan mulla oli hyvä olo ei liian kuuma/kylmä tai hikinen/nihkeä.

Reppu peitti selän tuuletusaukon, mutta kainaloissa olevat tuuletusaukot olivat auki ja jätin myös vetoketjua hieman auki tehostaakseni ilmanvaihtoa.

Isoa peukkua Alturan Nightvisionille http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.gif

BlueRoan
28.07.2010, 22.15
Evo-malli toiminut sekä kesällä että talven pakkasissa loistavasti. Ainoastaan sauma toisesta kainalosta revennyt mutta onpahan tuuletuskanava ainakin eikä sieltä vesi kuitenkaan pääse sisään. Ja keltaista väriä ovat kanssapyöräilijät kehuneet näkyväksi...

miq
10.08.2010, 21.11
Ketjun innoittamana laitoin tilauksen vetään ja eilen hain lähipostista oman Night Vision takki ja housu yhdistelmän, molemmat XL, itse olen 189/90. Takki oli ihan passeli, mutta housujen kohdalla ehdin jo kirota, että jäivät lyhyeksi ja nilkat paljaaksi kunnes huomasin, että punttia saa käännettyä n. 5 cm lisämittaa.

Vaikuttaa kuiviltaan aikaas laadukkailta hinta huomioiden, mutta nyt sitten vaan odotteleen seuraavaa ukkosmyrskyä, että pääsee laittaan kamat testiin :)

double_x
25.08.2010, 21.29
Uusi syystakki XC-ajoon hakusessa.
Onko Alturan Reflex takista kokemuksia?
Ainakin kevyempi kuin EVO.
http://www.merlincycles.co.uk/Bike+Shop/Apparel/Clothing/Clothing+Mens/Cycling+Outer+Jackets/Altura+Reflex+Waterproof+Jacket_1510.htm

Vasenpakki
26.08.2010, 21.39
Itse olen ollut reflexiin erittäin tyytyväinen. Kevyt, hyvin istuva ja hengittävä. Pitänut sateilta kuivana.

mikker
13.09.2010, 13.38
Tänään tuli postis tuo evo waterproof malli. Pikaisella sovittelulla vaikuttaa olevan ihan ok. Nyt ei muuta kuin kovaan käyttöön.

LosJormas
14.09.2010, 15.16
Tuli toi keltanen night vision evo ja nv overtrousers tilattua maanantaina, loppuviikosta/ens viikon alussa varmaanki pitäis olla posti eksyny merliniltä helsinkiin. Ku säät rupee olee jo sellaset että nytki sisäpihalla rännit puskee vettä asfaltille ni vedenpitävyys on kyllä tervetullutta. Onko kellään kokemusta väärän kokoisten kamojen palauttamisesta merlinille?

double_x
14.09.2010, 16.49
Vaihdon NV takin isommaksi, veloittivat 2,5£ postikuluja ja uusi takki tuli viikon päästä.
Homma toimii, ei valittamista.

Reiska79
15.09.2010, 07.47
Night Vision EVO ja Reflexin sukkahousut tilattu Merliniltä. Takkia kovasti kehuttu. Alturan pöksyistä ei kukaan tunnustanut omaavansa kokemusta, mutta jonkun on oltava ensimmäinen...

mikker
15.09.2010, 23.46
Mä sitten laition tänään waterproof housutkin tulemaan. :) Pyöräiltyä tänään sateessa ja reidet märkänä niin se riitti. Takkiin olen ollut tyytyväinen. Toki nyt ois pientä parennettavaa mitä on tullu mieleen. Takki vähän kahisee muttei liikaa. Vois olla vähän tiukempi malli tai sivuilla kiristettävät nyörit mutta mahtuupa talvella kerroksia alle. Mutta muuten tähän erittäin tyytyväinen. Toivotaan nyttei housuja tarvitsi palautaa että lahkeet olisivat sopivan pitkät.

LosJormas
21.09.2010, 16.35
Tänään tuli postissa keltainen night vision evo takki ja mustat night vision housut. Pyörän päällä en vielä ole ehtiyt niitä kokeilemaan, mutta sateessa tuli käveltyä, ja hyvin pitää kuivana! Takki erittäin kevyen ja hyvän tuntuinen, ja toi keltanen väri todellakin on sitten kirkas :) Housut aavistuksen paksumpaa tavaraa, mutta nekin lupaavan tuntuiset. Housuissa hyvät säätömahdollisuudet lahkeissa ja vyötäröllä. Lahkeiden pituudessa kolme vaihtoehtoa, saa napeilla käännettyä sisäänpäin. Harmi että vasta parin päivän päästä pääsee seuraavan kerran pyörän päälle. Molemmat kokoa XL, ite olen 182/88 ja on ok kokoiset. Kummastakin oisi varmaan sopinut L-kokokin mutta mahtuupahan kerrastoa alle.

marco1
21.09.2010, 16.45
Minulla ei ole ko. takkia mutta täytyy kehua kuinka hyvät heijastimet tuossa takissa on - melkein liiankin kirkkaat pimeän ajan (valopää)kimppalenkeillä kun edessä ajavan heijastimet häikäisee välillä ihan tosissaan.

tomih
21.09.2010, 18.16
Omista Alturan vedenpitävistä pöksyistä vuotaa joku sauma. Ei siis aivan 100% huippulaatua tunnu housuosasto olevan. Hinnastakin olisi tuo pitänyt arvata. Varmaan näitä tulee kuitenkin käytettyä ankarasti talven mittaan. Keltainen takki todellakin kirkas ja muutenkin hyvän oloinen. Kunnon sateet tuon kanssa vielä kokeilematta.

mikker
21.09.2010, 19.40
Tänään tuli nuo night vision housut postissa ja täytyy sanoa että olen pettynyt. Laatuun ja kokoon. Pituuden puolesta hyvät ja se että lahkeita voi säätää mutta muuten. Ainakin omat reidet on sen verran kaposet että housut näyttää pussihousuilta. Miten S koko voi olla noin iso. Nilkat saa säädettyä tarranauhoilla mutta reisien kohdalta todella isot. Ei sovi mulle. Jaa..pitäisköhän yrittää palautusta vai meniskö housut myytiin?

Matsuma
24.09.2010, 22.38
Tänään tuli postissa naisten NW housut ja takki. Pikkaisen huvittaa tuo housujen mitoitus. Todella leveät reidet ja naurettavan pieni vyötärö. Ei mitään mahdollisuuksia saada housuja ylös lantion yli. Takki sen sijaan, samaa kokoa, on reilu lantion kohdalta ja vyötäröstä vielä väljempi.
Housut menee palautukseen. Takin suhteen mietin, että pitäisikö vaihtaa pienempään.
Harmi, pitää hommata housut jostain muualta.

Lisäksi olen pettynyt materiaaliin. Housut paksua, kankeaa ja todella muovisen tuntuista kangasta ilman minkäänlaista vuorta.Takissa on sentään verkkovuori ja kangas liikkuvampaa. Vuoreton on aika muovinen paljaalla iholla.

BlueRoan
25.09.2010, 15.54
Night Evo-takkiin olen enemmän kuin tyytyväinen mutta yhdyn kommentteihin housuista. Todella muovisen tuntuiset jalkoja vasten, hiostavat ja mitoitus aika ihmeellinen. Työmatka-ajossa tuleekin käytettyä Erä-Tukun "tuulihousuja" Evo-takin kanssa. Plussaa noissa Night Vision-housuissa ovat heijastimet, mutta eiköhän pelkästään takinkin heijastimilla tule nähdyksi. Joten housut makaavat kaapissa käyttämättöminä...

Janu
15.02.2011, 23.40
Kuinkas on Evo-takit porukalla kestäny ja toiminu? Hieman houkuttais hommata moinen.

mutanaama
16.02.2011, 00.26
Pari vuotta käytössä säännöllisen epäsäännöllisesti

BlueRoan
16.02.2011, 19.25
Reilun vuoden ollut mulla käytössä. Toisesta kainalosta sauma revennyt muutaman sentin matkalta sekä rintataskun pohja revennyt...
Ei muita vikoja. Takki ollut käytössä viikottain...

anttio
28.03.2011, 15.25
Takkia käyttävät, mitä osaisitte sanoa takin kauluksesta? Kuinkahan korkea se on ja paljonko ympärysmittaa? Kuvassa näkyi jonkinlainen kiristys niskassa, onko toiminut?
Koko olisi varmaan se M ja kiinnostaisi joko Evo tai tavallinen. Juhlapaitojen kauluskoko on ollut 38, keskeltä kaulaa mitattu ympärysmitta sentin-pari lyhyempi. Haluaisin kovasti takin, joka suojaa myös kaulaa viimalta, eikä viitsisi ihan suotta tilailla montaa mallia.
Jos kokemuksia muistakin takeista, mielellään neonkeltaisista, jonka kaulus on korkea ja riittävän tiukka, niin saa vinkata. :)

OP2
28.03.2011, 15.32
Takista löytyy kiristys niskasta, mutta mitenkään tiukka kaulus ei ole, tosin sisäpuolella on fleecekaistale lämmittämässä. Itse käytän tuota usein ilman muuta lämmikettä, mutta kovassa tuulessa tms. pitää alla olla jotain muutakin. Eli jos etsit takkia, jossa kaulus tulee tiukasti kaulan ympärille ja suojaa hyvin tuulelta, tämä takki ei ole vastaus. Jos taas tykkäät käyttää esim. buffia tai korkeakauluksista paitaa alla, toimii takki varsin hyvin.

Köli
28.03.2011, 20.04
Kaulus on noin 10*50 cm M-kokoisessa, ja tosiaan löytyy kiristys.
Mulla on syksy/talvikäytössä ollut tämän talven ja jokusen pesunkin jälkeen uudenveroinen.

Janu
03.05.2011, 21.54
Tuli tuommoinen järkyttävän keltainen naitvisön evo -takki hommattua. Heijastimia on kerrankin äkkiseltään riittävästi ja bonuksena tuli takahelmaan ripustettava ledipötkylä. Luulisi tällä näkyvän!

Malli on ilmeisesti suunniteltu hieman isomahaisemmille, lyhytkätisemmille ja kapeaharteisemmille kuin minä. Mikään näistä epäsopivuuksista ei ole mitenkään suuren suuri ja kyllä sillä ajelee. Vedenpitävyydestä ei vielä ole kokemusta, mutta ainakin tuulisessa +5 säässä oli ihan mukavan lämmin ilman, että olisi vielä hikoillut järjettömästi vaikka pää punasena poljinkin.

Hintaansa nähden ihan oiva hankinta näin ensikokemusten perusteella :)

lai
28.01.2012, 15.16
Hiukan alle vuoden on tullut ajeltua työmatkoja night vision evo mallin takilla ja housuilla. Housujen sisäpinnoite alkaa kuoriutumaan pikkuhiljaa. Takki on hyvä ja kestävä, housut lahjevirityksineen on kyllä hankalat pukea päälle aamukiireessä. Tuo housujen kumipinnoite ei ainakaan kestä mitään ihmeitä. Housuja on tullut pestyäkin ihan ohjeen mukaan.
http://i8.aijaa.com/b/00617/9447691.jpg (http://aijaa.com/006179447691)

Ja ei ole mikään kestostondis päällä vaikka housujen kulumasta voisi niin päätellä.

Janu
28.01.2012, 20.38
Malli on ilmeisesti suunniteltu hieman isomahaisemmille, lyhytkätisemmille ja kapeaharteisemmille kuin minä.

Nyt kun ei ole tyttären syntymän jälkeen joutanut vuoteen käymään kuntosalilla eikä muutenkaan enemmälti urheilemaan niin on kummasti alkanut tuo takkikin istua paremmin :rolleyes:

Ihan tyytyväinen olen edelleen hankintaan, etenkin työmatkaphillaroinnissa miellyttää runsaat heijastimet.

N.N.
03.02.2012, 19.37
Evo-mallin erikoisuus on selässä oleva irrotettava punainen valo, jonka saa myös vilkulle. Toimii pikku paristoilla, hyvä. 187 cm 83 kg, L-koko on passeli.

Nappulakenka
03.02.2012, 19.41
Evo-mallin erikoisuus on selässä oleva irrotettava punainen valo, jonka saa myös vilkulle. Toimii pikku paristoilla, hyvä. 187 cm 83 kg, L-koko on passeli.

Kuvia? :)

N.N.
04.02.2012, 21.05
Miten Fillarifoorumiin voi kuvia liittää? Pitäisi ensin saada ne jotenkin nettiin, josta sitten voisi linkata. Liian hankalaa.
Netistä löytyi tällainen esittely - mutta omassani, joka tuli Wigglestä ostetun NV-takin mukana, on tarrakiinnitys suoraan valon muovikotelossa, ei tarvitse koukkua, jolla tämä kiinnitetään:
http://www.youtube.com/watch?v=PT35mCuZS8I

Leku
06.02.2012, 12.10
Onko tämä Altura sama takki kuin Enduran Luminite? En taida eläissäni olla pitänyt mitään enemmän hiostavaa kamaa niskassa kuin tuollaista "Breathable/Waterproof" Enduraa. Siellä se takki nyt on naulakossa roikkunut puoli vuotta. Koitin mä kerran ajaa se niskassa lenkin, mutta piti keskeyttää ja lähteä kotiin. Hyvät heijastimet siinä on ja onhan se halpa... markalla sai taas varsin vähän.

Iglumies
06.02.2012, 12.13
Onko tämä Altura sama takki kuin Enduran Luminite? En taida eläissäni olla pitänyt mitään enemmän hiostavaa kamaa niskassa kuin tuollaista "Breathable/Waterproof" Enduraa. Siellä se takki nyt on naulakossa roikkunut puoli vuotta. Koitin mä kerran ajaa se niskassa lenkin, mutta piti keskeyttää ja lähteä kotiin. Hyvät heijastimet siinä on ja onhan se halpa... markalla sai taas varsin vähän.
Ei, mulla on tuo alkuperäinen NV tuulenpitävänä ja se toimii oikein hyvin.
Vedenpitävät takit ei hengitä tarpeeksi, sanoo markkinointiosasto mitä vaan.

BONK
06.02.2012, 12.56
Ei, mulla on tuo alkuperäinen NV tuulenpitävänä ja se toimii oikein hyvin.
Vedenpitävät takit ei hengitä tarpeeksi, sanoo markkinointiosasto mitä vaan.

Näin uskoin minäkin, ennen kuin tuli hankittua pari vuotta sitten eVent-takki.

http://www.showerspass.com/catalog/men/mens-jackets/mens-elite-20

Hengittää ja on oikeasti vedenpitävä, enkä itse ole muita vastaavia löytänyt vaikka on kaikkia mahdollisia -texejä, tefloneita ymv. tullut ostettua.

Iglumies
06.02.2012, 15.15
59 € vs 240 $ hmmm... no, voihan tuolla rahaa jo hiukan paremman tuuletuksen saadakin.

BONK
06.02.2012, 15.54
Valintojen maailma :)

mako
07.02.2012, 09.48
Oma 2010 NV Evo ollut käytössä pari syksyä, talvea ja kohta kevättä, keskimäärin 5:nä päivänä viikossa, eikä valittamista löydy. Kaikki toimii ja loistaa. Sopii hyvin kuoreksi ainakin +10c ja -22c välillä. Kylmempää ei ole vielä kohdalle osunut ja lämpimämmät menee muilla kamoilla.

Mistä löytyisi yhtä hyvin toimivat housut? NV housut sopii lähinnä uimapatjan paikkaukseen.

Matsuma
08.03.2012, 18.21
Oma 2010 NV Evo ollut käytössä pari syksyä, talvea ja kohta kevättä, keskimäärin 5:nä päivänä viikossa, eikä valittamista löydy. Kaikki toimii ja loistaa. Sopii hyvin kuoreksi ainakin +10c ja -22c välillä. Kylmempää ei ole vielä kohdalle osunut ja lämpimämmät menee muilla kamoilla.

Mistä löytyisi yhtä hyvin toimivat housut? NV housut sopii lähinnä uimapatjan paikkaukseen.

Komppaan tätä viestiä 100%. Takki on loistava, housut surkeat (meni aikoinaan palautukseen).

N.N.
14.03.2012, 22.51
Kun takki-otsikon alla puhuttiin myös housuista, niin mainittakoon myös kokemukseni Altura Night Vision waterproof -hanskoista: arvosana kehnot. Pakkasella liian kylmät, lämpöasteilla hiostavat. Värin ansiosta suuntamerkki näkyy hyvin autoilijoille - parhaimmillaan +2 ja +6:n asteen välillä sateella ja huonon näkyvyyden vallitessa.

Kesäkeli
02.10.2012, 09.40
Olen haeskellut liikenteessä hyvin erottuvaa takkia, joka toimisi maantie- ja maastopyörällä ajaessa ja mieluusti myös kävelylenkeillä. Nämä Alturan takit eivät ainakaan kuvissa näytä niin kortongeilta, että näyttäisivät hirveän hassuilta kävelijän päältä. Mutta tuleeko takin mahapuolelle iso tyhjä poimu maantiepyörällä ajettaessa, kuten useimmissa ei-pyöräilytakeissa tuntuu tulevan? Kuski on hoikan sorttinen.

Sattui nimittäin arvostelussa (http://www.bikeradar.com/gear/category/clothing/jackets/product/review-altura-night-vision-evo-jacket-10-37845) silmiin tämmöinen lause: "The baggy fit will be attractive to, ahem, less athletically proportioned riders"

Matsuma
04.10.2012, 19.36
Olen haeskellut liikenteessä hyvin erottuvaa takkia, joka toimisi maantie- ja maastopyörällä ajaessa ja mieluusti myös kävelylenkeillä. Nämä Alturan takit eivät ainakaan kuvissa näytä niin kortongeilta, että näyttäisivät hirveän hassuilta kävelijän päältä. Mutta tuleeko takin mahapuolelle iso tyhjä poimu maantiepyörällä ajettaessa, kuten useimmissa ei-pyöräilytakeissa tuntuu tulevan? Kuski on hoikan sorttinen.

Sattui nimittäin arvostelussa (http://www.bikeradar.com/gear/category/clothing/jackets/product/review-altura-night-vision-evo-jacket-10-37845) silmiin tämmöinen lause: "The baggy fit will be attractive to, ahem, less athletically proportioned riders"

Ei ainakaan sellaista, joka varsinaisesti haittaisi. Kyllä siinä on fillarileikkaus, mutta aika löysä sellainen. Eli takki on aika leveä. Muuten takki on kyllä loistava. Hengittää hyvin, pitää kosteuden poissa, miellyttävää materiaalia, pitkät hihat. Hyvät taskut yms. yksityiskohdat. Selässä aukinainen kaistale ja kainaloissa vetoketjut. Erikseen ostettavissa huppu. Halpa hinta.
Itsellä kaksi vuotta ympärivuotista käyttöä takana ja hyvin on palvellut. Vetoketju on alkanut reistailla, siitä ainoa miinus.

Jokeripoks
04.10.2012, 21.32
No, meikäläinen kuuluu ainakin mittojen puolesta tohon "less athletically proportioned"-ryhmään, ja n. 171 cm/90 kg meiningillä XL-koko NV evo-takista tuntuu hivenen isolta, eli L todennäköisesti olisi parempi. Ja nimenomaan "baggy" kuvastaa kyllä mielestäni tuota leikkausta, paljon mahtuu merinolampaita alle tarvittaessa. :)

jarith70
14.08.2013, 22.24
Niinhän se sitten alkoi tuota kuraa tulemaan...
Laitoin minäkin tilaukseen ko. takin, evo-versiona 2012 mallia, kun sai hiukka edullisemmin Evansilta... On se kyllä törkeän näkyvä ( keltainen, kokoa XXL / itse 189/103 ).
Pakko sen on sopia... "jos ei nätisti niin väkisin".

Noita housuja ei juuri ole kehuttu mutta laitoinpa sitten nekin (XXL) - saa resuinen iänikuinen Prisman tuulipuku mennä kaatopaikalle.

Jees kamppeet tuli ihan nopeasti. Takki on just niinkuin ajattelin, passeli koko ja asiallisen tuntoinen päällä. Ylläri on ettei rintataskussa ole läpivientiä kännykän johdolle. Tohtisko tuohon itse repiä reiän sisäpintaan...?
Housut sitten, niissä olikin tosiaan kumiakin kumisempi sisäpinta, ei ilman kerrastoa pysty kyllä käyttämään. Täytyy ihan koittaa jos sais vaihdettua nuo johonkin tuulelta suojaavaan, ilman että itse tarvii posteja maksella (tuskin onnistuu)...

Jees, Tuon hinnan housut saa jäädä noilla postimaksuilla hengariin - eiköhän nuo paikkansa löydä käytössäkin syksyn mittaan, pitänevät ainakin sitä vettä :)

SSGT-92
11.10.2014, 17.53
Nostetaas tätäkin aihetta;Mitenkäs,teil jotka tuo takin aikanaan tulitte hommanneeksi,on nyt pitemmän ajan käyttökokemuksia? Vieläkö on käytössä vai onko löytynyt parempia tilalle? Miten on vedenpitävyys/hengittävyys säilynyt lukuisten pesujen myötä? Onko/oliko käytössä tavallinen vai evo-malli?