PDA

Näytä tavallinen näkymä : Seal skinz varusteet

mantis
05.09.2008, 19.38
Tähän kokemuksia kyseisen valmistajan tekeleistä.

Tuli tilattua pbk:sta tämmöiset:
http://www.probikekit.com/display.php?code=C0121
saas nähdä millaiset ovat. Toimitus alkoi ainakin nopeasti - 2 tuntia tilauksesta tuli ilmoitus että ovat postissa. Tuo koko puoli hieman askarruttaa kun käytin tuota heidän kokomittaria se antoi koon joka osu puoliväliin tohon M sektorille (koko 9). L kokoa ei ollut muutenkaan saatavilla. Noh jos ei oo sopivat pitänee pistää kiertoon.

A R:nen
05.09.2008, 20.17
Sukat tuli ostettua joskus viime talvella/keväällä. Noin viidestä käyttökerrasta noin yhdellä jalat ovat oikeasti pysyneet kuivinakin, muilla kerroilla joku kapillaari-ilmiö tms on ennemmin tai myöhemmin vetänyt sukat sisältä hyvin nopeasti likomäriksi. (Viime viikolla oli yhdellä lenkillä vähän skitso olo kun toinen jalka kastui samantien ja toinen vasta puoli tuntia myöhemmin...) Pitäisikö noiden kanssa sitten aina olla pitkät lahkeet suuaukon suojana tai jotain vai olenko vain saanut jotkut maanantaikappaleet?

ppm
05.09.2008, 20.31
Nämä
http://www.probikekit.com/display.php?code=C1010

tuli joskus hankittua. Sama kuin laittaisi kumihanskojen päälle villasukat (eivät hengitä, vuori ohut). En todellakaan suosittele.

Teemu Kalvas
05.09.2008, 20.31
Olen käyttänyt lähinnä metsässä jalan liikkuessa, ja siellä ne toimivat erinomaisesti. Tällöin sukan yläosa on kuivassa sadehousujen alla. Vaellan nykyään lähinnä sandaaleilla joten alaosa sukkaa on tullut testattua raskaamman kautta.

mantis
05.09.2008, 21.01
Nämä
http://www.probikekit.com/display.php?code=C1010

tuli joskus hankittua. Sama kuin laittaisi kumihanskojen päälle villasukat (eivät hengitä, vuori ohut). En todellakaan suosittele.

Yeez. Tuli sitten tehtyä ensimmäinen huono internettilaus - no damage on suhteellisen pieni. Aika jännää on se että käyttäjien palautteet on ollu äärilaidoissa: paskaa tai tosi hyvät - hanskojen osalta.

Teemu Kalvas
05.09.2008, 21.31
Käsissä toimii märällä kelillä paremmin joku fleece (tai jopa villa) sisällä ja ihan rehellinen goretex-kuori päällä. Minulla on noita sekä sormellisina että rukkasversioina. Ero johtuu lähinnä siitä että kädet tuntuu todella äkkiä epämiellyttäviltä kun ne kastuu. Jalkojen pitää olla oikeasti märät että se haittaa, pientä kosteutta harva edes huomaa.

MTB 50+
06.09.2008, 17.55
Hanskat ja sukat ovat olleet käytössä satunnaisesti sateella.

Kädet kastuvat ensin hiestä ja lopulta vesi menee milloin mistäkin sisään ja koko hanska on märkä, kyllä ja epämiellyttävä. Ei toimi.

Sukat toimivat kohtuullisesti.

N.N.
03.03.2012, 10.33
Britit ovat näitä vedenpitäviä sukkia omissa foorumeissaan kehuskelleet, joten tilasin SealSkinz (thin ankle length socks with merino wool) -sukat kokoa L (euro 43-46, UK 9-11), kun normaali kengännumero on 45 (Shimano 46). Mutta ovat toivottoman pienet minulle, ainakin yhtä numeroa ellei kahta liian pienet...
Tämä sizing guide ei vaikuta luotettavalta: http://www.sealskinz.com/socks/thin-ankle-length-sock

Halloo halloo
03.03.2012, 19.05
Linkit sanovat: "We are sorry, but the page you are looking for cannot be found."
Sukat ovat erinomaiset syyskosteilla.

MPI
03.03.2012, 20.21
Britit ovat näitä vedenpitäviä sukkia omissa foorumeissaan kehuskelleet, joten tilasin SealSkinz (thin ankle length socks with merino wool) -sukat kokoa L (euro 43-46, UK 9-11), kun normaali kengännumero on 45 (Shimano 46). Mutta ovat toivottoman pienet minulle, ainakin yhtä numeroa ellei kahta liian pienet...
Tämä sizing guide ei vaikuta luotettavalta: http://www.sealskinz.com/socks/thin-ankle-length-sock

Mulla on sama kengän koko ja samat koot SS:eissä. Noi sukat antaa aika paljon periksi. Mulla ovat toimineet ok.

N.N.
04.03.2012, 10.43
Mulla on sama kengän koko ja samat koot SS:eissä. Noi sukat antaa aika paljon periksi. Mulla ovat toimineet ok.

Outo juttu - nämä ovat absoluuttisen liian pienet minulle, 2-3 cm liian lyhyet. Tarkistin vielä että sukassakin on L-koon lappu, että kyse ei ole siitä että olisivat vahingossa pakanneet M-koon sukat L-pakettiin.

N.N.
12.03.2012, 22.31
sukat kokoa L (euro 43-46, UK 9-11) ovat toivottoman pienet minulle, ainakin yhtä numeroa ellei kahta liian pienet...
Nuo L-kokoiset otti lopulta poikani, jonka kengännumero on 44 - hänelle ne menivät juuri ja juuri venyttämällä

Mantelimies
25.05.2013, 18.25
Onko muilla ollut ongelmia kokojen kanssa? Mietityttää kun itse olen kokoa 42, eli isoin M-kokoinen. Ottaako siis M-kokoiset vai yhtä isommat L:t?

f64
27.05.2013, 19.21
Onko muilla ollut ongelmia kokojen kanssa? Mietityttää kun itse olen kokoa 42, eli isoin M-kokoinen. Ottaako siis M-kokoiset vai yhtä isommat L:t?

Please, olisiko jollain kokemuksia tästä? Olen itsekin tilaamassa, jalka 42. M vai L? Kiitos!

Mantelimies
03.06.2013, 23.18
Eikö tosiaan löydy ketään koon 42 jalan omaavaa Sealskinzin sukkien omistajaa?

Hannu Koo
04.06.2013, 21.25
Eikö tosiaan löydy ketään koon 42 jalan omaavaa Sealskinzin sukkien omistajaa?

Minulla on 43,5-44 jalka ja L-koon sukka on aika tiukka tai tuntuu ahtaalta. Tämän perusteella arvelen, että L-koko ei olisi häiritsevän iso. M-koko on varmaan ok, sillä sukka on jonkin verran venyvää lajia, ja kengässä tiukkuutta ei välttämättä huomaa. Minulla on ohuita ja paksuja sukkia ja kaikkiin olen tyytyväinen!

tonipee
05.06.2013, 16.36
Minulla on 42 ja L, sukka on sopiva. Se kalvo sukan sisällä ei mahdottomasti veny eli suosittelen tuota L-kokoa. Muistaakseni sealskinz kehottaa ostamaan mieluummin yhtä kokoa isomman sukan kuin mitä kengän numero on.

mutanaama
19.01.2014, 20.13
Mä olen noita sukkia muutaman testaillut ja en mä niistä pahaa sanaa keksi sanoa. Keväisin ja syksyisin on hyvin suojannu jalat kastumiselta. Nyt pakkasella testasin paksuinta versiota 303:n sisällä. Ei hikoillu, eikä palellu. Malli oli L oma jalan koko 43.
Kypäräpipo on ollut hemmetin hyvä, ei tosin eroa goren tai shimanon vastaavasta mitenkään.

slow
19.01.2014, 22.52
Sukat ovat toimineet melko lailla moitteetta jo pidemmän aikaa. Muista tuotteista ei kokemuksia.

substitute
20.01.2014, 22.07
Samaa todistusta täältäkin, eli 44,5 jalkaan L koon sukka oli vähän turhan nafti. Käyttökelpoinen niukin naukin. Ultra Grip sormikkaat on myös ollut käytössä 2-3 vuotta ja ovat toimineet aika odotetusti. Kaikki grippi kyllä kului ensimmäisten viikkojen aikana pois. Hanskoissa on vedenpitävyyden kannalta vaan on se huono puoli, että niitä tulee otettua pois kädestä, kun taas sukkia ei. Hanskat nimittäin tuntuvat kuivilta niin kauan kun niitä ei ota pois kädestä. Lämpöisyytensä kannalta nuo ovat itselleni melko viileiden syyskelien hanskat.

Keijo Leppänen
13.12.2016, 19.32
Onko kokemuksia noista Extreme Cold Weather Heated hanskoista, onko mistään kotoisin?

paskalokki
29.01.2017, 13.24
Sukat olisivat hankintalistalla, kun Wölvhammerit imevät vettä näillä Suomen nykyisillä talvikeleillä aika tehokkaasti, kengänsuojista huolimatta. Myös varmasti apua tuovat syksyn ja kevään ajoihin, kun jalassa on kesäkengät ja ulkona maa märkä, miksei kesälläkin.

http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/sealskinz-thin-ankle-socks-with-hydrostop-aw16/rp-prod146694

Tässä on yksi malli mitä olen katsellut, mutta tuo thermal rating on vain 2/5, eli enemmän kesäkäyttöönhän nuo ovat speksien mukaan, varsinkin huonolla ääreisverenkierrolla varustetulle henkilölle. Pitkää mallia en haluisi, tuollaiset nilkan yli yltävät olisivat sopivat niin voisi käyttää kesälläkin samoja sukkia. Onko tarkempia kokemuksia tai suosituksista noista puolipitkistä sukista? Kesäkengät on kokoa 45 ja yllä olevien juttujen perusteella XL koko kannattaa ottaa, vaikka L meneekin spekseihin valmistajan puolelta. Sukka ei ilmeisesti veny yhtä tehokkaasti kuin joku merinosukka.

mutanaama
29.01.2017, 15.19
Kauppias vastaa:
Wölvhammereihin riittää ohuin malli, suosittelen puolipitkää, että varsi menee yli kengän varren. Kokoluokka XL, sukka ei veny käytössä.

paskalokki
29.01.2017, 20.49
Kauppias vastaa:
Wölvhammereihin riittää ohuin malli, suosittelen puolipitkää, että varsi menee yli kengän varren. Kokoluokka XL, sukka ei veny käytössä.
Kiitos viestistäsi.

Eli tilaan nuo linkkaamani.

edit: Kas, aiemmassa postauksessa olikin väärä sukka valikoitunut. Löysin pätevämmän vaihtoehdon tovin tutkittuani, eli tämän: https://www.sealskinz.com/US/mid-weight-mid-length-sock

Jukahia
29.01.2017, 21.24
Minulla on paskalokki noit kaksi paria ja jalka on 43,5/28cm ja L koko on varsin riittävä, jopa iso ilman sukkaa sisällä. Tuo L sukka täyttää 44 koon Wölvit melko tehokkaasti.

mutanaama
29.01.2017, 21.51
Mulla on melko leveä jalka, 43, ja L on just passeli, 45:n jalat omistaneet on kaikki valinnut XL:n.
Tuo linkissä oleva sukka on vanhempaa mallia, uudemmassa on vesilukko varressa, ei valu sukkaan vesi samalla tavalla kuin aiemmissa malleissa.

https://www.sealskinz.com/UK/socks/mtb-mid-mid-with-hydrostop-anthracite-leaf-lime Käsittääkseni ero maantiemalliin on vain väritys, ihan varma en ole.

paskalokki
29.01.2017, 22.06
Hyvä tietää, että XL on ainakin oikea koko. Tuota linkittämääni saa reiluun kahteenkymppiin ja tulee housujen alle aina, joten taidan tällä kertaa ottaa sen. Kesäksi voisi lyhkäsempää miettiä jos tästä tulee positiivisia kokemuksia itselle, monihan näitä kehuu.

mutanaama
29.01.2017, 22.35
Se on sealskinziltä loppu, helppoa pistää tuotteen hinnaksi 20£, mitä ei ole enää myytävänä ;)

paaton
29.01.2017, 22.43
Mulla on nuo vanhanmalliset mid weight mid lengtit. Aika paksut ne on, en huomannut juurikaan eroa paksumpaan sukkaan. Evansilla on tosiaan 23e hintaan hyllyssä noita.
Aika tuhoontuomittu idea yrittää pärjätä samoilla sukilla kesällä ja talvella.

mutanaama
29.01.2017, 22.52
Joo, sieltä kannattaa ostaa, niillä on vielä XL:ää jäljellä.

https://www.evanscycles.com/en-fi/sealskinz-thin-mid-length-sock-EV216491

Menevät ne nuokin alle maahantuojan nettohinnan, joten kohtuullisen hyvä kauppa.

Jukahia
29.01.2017, 22.55
Ja kuten yllä, jos jalat on yli 28cm ottaisin XL sukat.

paskalokki
13.02.2017, 17.47
Peseekö jengi ihan normaalisti ja yhtä useasti Sealskinzin sukkia esim. kun muitakin? Kerran olen kerennyt käyttämään omia sukkia ja sekin pakkasella, joten ei ole vielä hirveesti kastumisesta tai hajuhaitoista kokemusta.

XL kokona oli kyllä oikea, ei mikään älytiukka, jalka voisi olla koon tai kaksi isompi, mutta L-koon sukka ei kyllä venyisi varmaan jalkaan sopivaksi. Aika tämäkkää kamaa tämä ja helvetin pitkät nämä ovat. Niin kauan kuin on väh. irtolahkeet jalassa ei tosin haittaa.

JackOja
13.02.2017, 18.18
Peseekö jengi ihan normaalisti ja yhtä useasti Sealskinzin sukkia esim. kun muitakin? ... .

Juu. Aina käytön jälkeen.

Sisu
13.02.2017, 18.39
Joka käytön jälkeen pesuun kuten muutkin ja vanhimmat sukat jostain 2008 ja vielä käytössä...

mutanaama
14.02.2017, 12.01
Yhtä usein kuin villasukkia, toki jos ovat märät, niin sitten aina käytön jälkeen.

arctic biker
12.04.2017, 17.56
Tää sukka kera kesäkengän on kyllä varsin viehko homma. Näin plussan puolen rospuuttokeleillä alan kovasti tykkäämään. Mitään kovin pitkiä reissuja en ole tehnyt mutta kyllä Sealkinzeissa on järkeä. Mun Roadversiot on nekin sen verran tukevat ettei mihinkään oikeesti kooltaan kisakireisiin kenkiin mahdu. Onnekseni ittellä on myös numeroa isommat joihin toivon että postin kuljetuksessa olevat pykälää paksummat,toki myös pohjepituiset kelpaavat. Mulla on todella kylmänarat jalat.

Lämpimästi suosittelen.

Pekkaki
27.05.2017, 22.39
Tuli ostettua Go Expo messuilta Sealskinz sukat MCarbon osastolta ja tänään vasta testasin.
Aluksi hämmentävää kävellä veteen kuivin jaloin, mutta melko nopeasti jalat viileni kajakkiin kahlatessa.
Tunnin melonta, jalat pysyi lämpöisinä, kajakista kahlaus rantaan ja autolla sukat jalasta.. ja vettähän ne sukat oli täynnä.
Sealskinz mainostaa elinikäistä takuuta sivuillaan ja väittävät sukkia vesitiiviiksi. Kyllähän se vesi sukan sisälläkin pysyi.. mutta kuuluuko näiden sukkien toimia tälleen?

Sent from my A0001 using Tapatalk

mutanaama
28.05.2017, 17.09
Kyllähän sen kalvon pitää olla vesitiivis, mutta jos siinä on valmistusvirhe, niin saat uudet tilalle, ei tarvitse edes kuittia. Todennäköisemmin vettä on valunut varresta sisään, ja voihan se tiiveyden vielä testata vaikka ammeessa.

usko juntunen
28.05.2017, 20.09
Varren suun vuotoa epäilen minäkin. On tässä parina vkl. tullut kahlailtua persuuksia myöten lumessa/sohjossa/vedessä hylkeennahat jalassa. Varttitunnin jälkeen vedenpitävät pyöräilykengät hölskyivät täynnä vettä. Puolen tunnin kohdalla ne pisimmätkin Sealit täynnä vettä. Diagnoosi oli helppo tehdä, kun tunnusteli sukkisten lahkeita. Läpimärät. Sieltä se vesi hiipi sukkien sisään.
Vaikka kengät sekä sukat olivat läpimärät, ei varpaita kylmännyt monen tunnin ryönäämisen jälkeenkään. Kalvokengissä/sukissa jalan lämmittämä vesi ei vaihdu kuten tavan sukat/kengät.

Lievää ooteeta:
Kannaitais kyllä laittaa keväisin Sealin sukkapuoti Tiilikan Kansallispuiston molempiin lähtöpisteisiin. Mitäkun porukat nappaskengissä ja silkkisukissa tulvan sekaan puskeutuvat.
Siellä sitä sitten taivastellaan miten matka jatkuu, kun ei tullu edes Juvakkaita (muovipusseja) matkaan!? Muutamakin patikoitsija ihmetteli eikö jalat jäädy, kun ihan piruuttani seisoskelin vesilammikossa.
Piti ihan kääriä sukkisten lahjetta näytääkseni millaisilla varusteilla pärjää kevätulvissa. (katso ylä-savon mtb-reitit topic)
Kyselihän hyö, jotta saako noita nahkoja Suomesta, vai pitääkö tilata Kanadasta? Kotimaisen kivijalkakaupan kannattajana vastaukseni =saa, ei tarvii mennä Kanadaan.Ostokuitti löytyy. Ei reklamointia varten, vaan ihan siltä varalta jos herää epäilyksiä sissiretkeilystä;)

Vielä kun sais polven yli ulottuvat Sealit, niin a´vot:)

mutanaama
28.05.2017, 21.20
Nyt uusimmissa mtb ja road sukissa on silikoni sukan sisäpuolella estämässä veden valumista sukkaan. Ja kyllähän se ainakin roiskeet on pitänyt.

(vähän kuin mainostamista)

arctic biker
28.05.2017, 23.23
Itseäni harmittaa eniten että vasta alkuvuonna innostuin Sealkinzeja hankkimaan. Toki tänään +4 ja vesisade niin Roadohkaisten kaveriksi pitää saada paksummat, toivon jotta noihin isompiin kesäkenkiini mahtuvat. Pienen tilauskömmähdyksen takia sain Hikingit tjsp, ovatten mulle melkein polveen mutta ohuet. Kyllä noillekin käyttöä löytyy joten pidin. Hanskat on myös hyvät

Pekkaki
29.05.2017, 10.08
Mulla on Selskineissä varressa silikonit tiivisteenä ja en pidä sukkahousuja.. ;)
Pitää vielä kokeilla jossain vadissa seisoskelua ja saattaa olla, että vähän polven alle yltävät sukat olisi haukanneet varresta vettä sisäänsä napakasta silikoni tiivisteestä huolimatta.

paskalokki
29.05.2017, 20.32
Mitä jalkaan ja käsiin kevät- ja kesäsateisiin Sealskinziltä? Syksyyn ja talveenhan löytyy jo Mid Weight Mid Length-sukat, mutta käsiin ei yhtikäs mitään. Noitahan nyt hätätapauksessa voi pitää kesälläkin, paitsi että ovat helvetin korkeat jolloinka näyttävät dorkalta (ei tosin haittaa jos irtolahkeet).

Thin Socklet (https://www.evanscycles.com/en-fi/sealskinz-thin-socklet-EV216489)-sukkaa jalkaan ja Ultra Grip Glovea (https://www.merlincycles.com/sealskinz-ultra-grip-cycling-gloves-78726.html)-käteen? Tälle viikolle luvattu 10-14 astetta lämmintä ja vesisadetta, muu vaatetus on sen suhteen hanskassa, paitsi kädet lähinnä. Kun kädet kastuu, tulee kylmä.

mutanaama
29.05.2017, 20.56
Mä käytän nilkkaversiota ohkaisena maastossa, jos käyn duunissa, niin socklet. Kädessä mitä sattuu, paitsi kesällä ug on vähän turhan paksu. Lenkillä useammat hanskat mukana, satoi tai paistoi. MTB:t on aika suositut, mutta lyhytvartisena vesi valuu helposti hanskaan. Toisaalta taas hengittävät myös sitä kautta.

paskalokki
29.05.2017, 21.10
Aavistus on liikaa omaan mieleen tota valikoimaa, mutta mutta.. Tietty isolle keliskaalalle on vaikea onnistua hankkimaan vain yhdet hanskat tai sukat, mutta kylmät kevätsateet ovat ehkä ne suurin uhka tällä hetkellä. Joku 20 asteessa tapahtuva kesäsade menee ilman hanskoja, kuten muutenkin ilman jos on tarpeeksi lämmintä.

kuovipolku
29.05.2017, 21.24
Seal skinzit ovat hyvät - uskottavien kommenttien ja luotettaviksi tietämäni käyttäjien perusteella - mutta sadehanskoiksi kesäkeleille, edes sille tyypillisille suomalaiselle, ne taitavat olla melkoista yliammuntaa.

Semmoiset läpinäkyvät tai vaaleat kertakäyttöhanskat, joko pelkästään (jolloin varsinaiset ajohanskat voi laittaa kuivina muovipussiin ja ajopaidan tai -liivin taskuun) tai ajohanskojen alle.

Toinen tyylipuhdas ja pro ratkaisu on semmoiset kirkkaanväriset tiskihanskat (joiden pitkistä varsista ei ole mitään haittaa, ehkä päinvastoin, mutta voihan niitä saksia lyhyemmiksi).

Jami2003
29.05.2017, 22.09
Pitäisi testata itsekin. Ainakin vuoden jo harkinnut...

MarkoKoo
29.05.2017, 22.11
Seal skinz sukkia saa ainakin varustelekasta.

Pekkaki
29.05.2017, 23.49
Seal skinz sukkia saa ainakin varustelekasta.
.. ja Motonetistä ja Partioaitasta ja ja ja..

Sent from my Ramos i9s using Tapatalk

arctic biker
30.05.2017, 11.05
Jotain rajaa, kyllä kunnon foorumilainen ostaa Mcarbonilta:rolleyes:

Odottakaa
02.06.2017, 19.05
Ja jos joku ei osaa kuuklettaa niin yritän laittaa tähän linkin: https://www.mcarbon.fi/fi/tuoteryhma/sealskinz-tuotteet :D

Mulla on kokemusta road ja mtb hylkeennahka sukista sekä viime talven ajoin noilla MTB hanskoilla poislukien yksi päivä, kun oli niin stanan kylmä.

kuovipolku
02.06.2017, 20.22

Saako foorumilainen alennusta jos osaa näyttää salaisen käsimerkin?

Mitä hanskaa ja mitä sukkaa muuten suosittelisit niille keleille kun maantiepyörällä tai crossarilla innostuu ajamaan pitempää lenkkiä jonka aikana sataa ainakin kerran kunnolla eli joutuu ajamaan hanskat ja sukat märkänä pitempään?

Lähtökohtana se että ääreisverenkierto ihan hyvä eli sormet ja varpaat eivät herkästi palele, mutta eihän kukaan tykkää läpimäriksi kastuneista käsistä ja jaloista kun lämpöasteita on sanokaamme kahdestatoista kahteen ja tuulee kylmästi.

(Kylmemmälle löytyy sitten jo talvivarusteita, jotka puolestaan tahtovat ola helposti liian kuumia jo vähän päälle nollassa.)

Nimim. "Tilapäisvirityksiin ja köyhän miehen ratkaisuihin kyllästynyt"

arctic biker
03.06.2017, 09.58
Mun kädet ja jalat on päinvastaista laatua eli palelee pahasti. Roadohuet sukat on mulle +3 kelissä aika viileät. Tuli koestettua 100 kilsan verran eli sulle Kuovi varmaan lämpöiset.
Allweatherhanskat on parhaat vettäpitävät mitä olen käyttänyt mutta normikäsille yli +10 keleissä lienevät liikaa hiostavat ainakin pidemmällä turneella. Melontaan tarkoitetut Okesporin Titanium ohuet neopreenihanskat on täällä käytössä kun hieman lämpimämpää . Vanhat mutta vielä ehyet,

arctic biker
03.06.2017, 15.38
Sukkien koko on jännempi homma, perustason Shimanon MO87 Widelestillä 44 ohuella sukalla on mulle napakasti istuva. MO88Wide 45 mahtuu Roadohuet ihan hyvin, ehken ne pykälää paksummatkin mtbsukat.

Mitään salaisia käsimerkkejä ei oo eli maksan sen minkä kapitalisti pyytää, voisin veikata jotta jos huteja tulee niin vaihto/palautukset pelaa oikein hyvin.

kuovipolku
03.06.2017, 22.41
Mitään salaisia käsimerkkejä ei oo eli maksan sen minkä kapitalisti pyytää, voisin veikata jotta jos huteja tulee niin vaihto/palautukset pelaa oikein hyvin.

Sä muistaakseni olitkin sellainen puolukkakeisari joka ei ainakaan hyvänä marjavuotena paljon hintalappuihin vilkuile...mutta kiitos vinkeistä ja tilaukseen tarvitun rohkeuden lainasta! Tiedänpähän ketä sitten joskus lenkillä mielessäni sadatella jos en olekaan tyytyväinen hankintoihin!

PS Semmoinen markkinatalousdemari taitaa minussakin asua sen iloisen veronmaksajan lisäksi - eli olen varsin helppo höynäytettävä kotimaiselle toimijalle. Täytyy vain toivoa ja uskoa että Ämkarbon (Mäkkarbon?) ei kikkaile off shore companyiden, pöytälaatikkoyhtiöiden ja veroparatiisisaarten avulla!

mutanaama
04.06.2017, 21.45
Kyllä se saakeli on ihan kotimaisen yrityksen käenpoika.

cobbo
05.06.2017, 21.52
Thin Socklet (https://www.evanscycles.com/en-fi/sealskinz-thin-socklet-EV216489)-sukkaa jalkaan ja Ultra Grip Glovea (https://www.merlincycles.com/sealskinz-ultra-grip-cycling-gloves-78726.html)-käteen? Tälle viikolle luvattu 10-14 astetta lämmintä ja vesisadetta, muu vaatetus on sen suhteen hanskassa, paitsi kädet lähinnä. Kun kädet kastuu, tulee kylmä.

Noi on käsittämättömän huonot hanskat. Sillä että hanskassa on kalvo, ei ole mitään väliä kun kalvon päällä on paksu nylonkudos joka kastuessaan hohkaa kaiken lämmön pois sormista. SIsävuorena oleva merinokin kostuu ajan myötä kun kalvo ei kuitenkaan hengitä käsien kosteutta ulos, jolloin siitäkin tulee kylmännihkeä. YMMV toki, mutta hankala uskoa miten noin paksuista hanskoista saa niin kylmät...

muoks: sanotaan nyt että omat sealskinsit ovat melko vanhat, eli mene ja tiedä olisiko hanskan malli jotenkin muuttunut viime vuosina.

Grr
06.06.2017, 18.31
Äm-carbonin yhteydenottolomake ei toiminu tossa joku aika sitten. Valitti invaliidista sähköpostiosoitteesta tai jotain.

mutanaama
06.06.2017, 19.45
Se tulee, jos ei laita omaa sähköpostiosoitettaan oikein, eli ättä puuttuu välistä. Palveluntarjoajan hupatuksia

Grr
06.06.2017, 20.31
Tjaa, kokeilin kahdellakin eri osoitteella. Ei toimint.

mutanaama
06.06.2017, 20.50
Tietysti niilläkin on nyt jotain hämminkiä, laita info[ät]mcarbon.fi tai info[ät]esoy.fi, niin pitäisi tulla perille

arctic biker
16.06.2017, 10.48
Noi on käsittämättömän huonot hanskat. Sillä että hanskassa on kalvo, ei ole mitään väliä kun kalvon päällä on paksu nylonkudos joka kastuessaan hohkaa kaiken lämmön pois sormista. SIsävuorena oleva merinokin kostuu ajan myötä kun kalvo ei kuitenkaan hengitä käsien kosteutta ulos, jolloin siitäkin tulee kylmännihkeä. YMMV toki, mutta hankala uskoa miten noin paksuista hanskoista saa niin kylmät...

muoks: sanotaan nyt että omat sealskinsit ovat melko vanhat, eli mene ja tiedä olisiko hanskan malli jotenkin muuttunut viime vuosina.

Nuo on sitten samanlaiset kuin kuin mun parivuotiaat Enduran Deluge hanskat, uutena jotenkin mutta jo ennen ekaa pesua alkoi päälikangas vettä imemään. Koittanut kyllästää spraysuihkeilla mutta yhtä tyhjän kanssa, varakinttaina pidän. DWR-käsittely ei niin durable ollut...

https://www.mcarbon.fi/fi/tuote/sealskinz-all-weather-hi-viz-kasine

Nää on hyvät tai ainakin niin toimivat kuin vettä pitävät hanskat (imo) voivat olla. Yks harvoja kamppeita joita toiset hommaan. Tosin mustina.

duris
16.06.2017, 11.00
Nuo on sitten samanlaiset kuin kuin mun parivuotiaat Enduran Deluge hanskat, uutena jotenkin mutta jo ennen ekaa pesua alkoi päälikangas vettä imemään. Koittanut kyllästää spraysuihkeilla mutta yhtä tyhjän kanssa, varakinttaina pidän. DWR-käsittely ei niin durable ollut...

https://www.mcarbon.fi/fi/tuote/sealskinz-all-weather-hi-viz-kasine

Nää on hyvät tai ainakin niin toimivat kuin vettä pitävät hanskat (imo) voivat olla. Yks harvoja kamppeita joita toiset hommaan. Tosin mustina.

Heh. Kovasti mielipiteet eroaa. Itse ostin Evansin alennusmyynnistä molemmat, eli All Weather Glovet ja Ultra Grip Glovet. All Weathereita tainut käyttää 2 kertaa ja jäänyt kaapin perälle ja Ultra Gripit omat lempparihanskat ollut jo pari vuotta huonolle kelille.

arctic biker
16.06.2017, 18.47
Jeps Doris , nää rättiasiat on hyvin henkkohtaisia. Olen kyllä omia hanskoja kerennyt muutamankin kerran pitämään mitä nuo puoli vuotta olleet. Ultra gripit on mulle uutta ja outoa, kuukkelointia.

paaton
11.07.2017, 22.33
Onko joku testannut päälysukkia? Kestävätkö käyttöä, vai hajoavatko jo lyhyen kävelyn jälkeen?

http://ibike.fi/tuote/sealskinz-oversock/

mutanaama
23.09.2017, 21.33
Niissä on klossi ja kantapää vapaana, joten päällystetyllä tasaisella kävely tuskin on ongelma. Mutta jos sorassa palloilee, niin tuskin kovin pitkään kestää.

arctic biker
23.09.2017, 22.27
Mulla on näitä sukkia kolme paria ja vaikka kuinka kesällä mietin jotta Goresuvikengät hommaan niin ny unohan aikeen. Mun rekordi on näillä sukilla huonoilla lokareiilla 6 tuntia ja kokoajan pientä vettä tuli ja sitten ihan kunnolla ynnä kylmänarat jalat ,+7 ja ihan kesäkengät. On näissä järkeä.

arctic biker
27.09.2017, 19.54
Heh. Kovasti mielipiteet eroaa. Itse ostin Evansin alennusmyynnistä molemmat, eli All Weather Glovet ja Ultra Grip Glovet. All Weathereita tainut käyttää 2 kertaa ja jäänyt kaapin perälle ja Ultra Gripit omat lempparihanskat ollut jo pari vuotta huonolle kelille.

Ultragripit on mullekin nyt tulossa, ehken huomenna saan. All Weatherit tuossa uunin päällä kuivuu, josko noihin kyllästettä suihkuttais , Woly protectoria on täys pänikkä.