PDA

Näytä tavallinen näkymä : SportTracks - Zone Five Software

Kontti
22.07.2008, 00.31
Kuudessa viestiketjussa siellä täällä on tätä ohjelmaa kehuttu, mutta mielestäni ohjelma on niin loistava, että on oman ketjunsa ansainnut.

Zone Five Software on tehnyt SportTracks (http://www.zonefivesoftware.com/SportTracks/) ohjelman, joka tätä kirjoittaessa on versiossa 2.0.3088. Kotisivuillaan mainostavat vaatimattomasti:"Look no further. You have found the best GPS-enabled exercise logbook software in the world."No on aivan ylivoimaisesti paras ohjelma, johon minä olen törmännyt. Onko joku löytänyt paremman?

Ohjelma on ilmaisohjelma, johon kolmannen osapuolen on mahdollista tehdä plugineja. Softa vaatii Microsoft .NET 2.0:n asennettuna, joten toimii ainakin toistaiseksi vain Windowsissa. (Vai joko .NET on portattu muille alustoille?)

SportTracks (tuttavallisesti ST tai version mukaan ST2) tuntee 15 Garminin GPS:ää, ja osaa lukea GPX tiedostoja (joka lisää valikoimaan mm. uudemmat Coloradot tai minkä tahansa muun GPX tiedostoja tekevän laitteen).

Käyttö on helppoa ainakin GPX tiedostoilla. Avataan tiedosto, ST tunnistaa sisällä olevat jäljet, ja kysyy mitkä niistä haluat tuoda. Tämän jälkeen ST tallentaa kunkin jäljen omalle päivälleen, josta harjoitusta on helppo katsoa kartalla/sateliittikuvasta. Harjoitukseen voi sitten liittää perusmetatiedot. Mikä oli laji, millä välineellä, mikä oli sää, omat kommentit, jne. Harjoituspäiväkirjasta ST piirtelee sujuvasti sitten kuukausiraportteja, tai näyttää kaikki harjoitukset kartalla. Toimintoja on paljon.

Itse käytän Garmin Colorado 300 gepsiä, jossa on myös sykevyö ja kadenssi/nopeusanturi. Ohjelma lukee sisään nätisti syketiedot ja yhdistää reittiin. Yhdessä korkeustiedon kanssa voi sitten kartalta katsoa, missä kohtaa mäki alkoi ja miten syke kehittyi. (Oma Coloradoni ei näköjään tallennakkaan kadenssia GPX tiedostoon, mutta näköjään lämpötilan. Sillähän sitä voisikin sitten vertailla sykkeen ja lämpötilan korrelaatiota.. :) Pitänee etsiä asetus, jolla tuon kadenssinkin saa tallentumaan.)

Ohjelmassa olisi paljon hienoja piirteitä. Se tukisi korkeusmalleja, jos niitä Suomesta olisi tarjolla sopivassa muodossa. Se osaisi hakea lenkin säätiedot, jos sopiva palvelu löytyisi. jne. jne. Kovinkaan paljon en ole vielä ehtinyt noita asioita tutkia. Onko joku keksinyt keinon millä saa pelaamaan?

Kolmannen osapuolten plugineista löytyy mm. Polar Import, joka lukee sisään Polarin sykemittareiden tietoja. Onko joku kokeillut, miten homma toimii? Osaako liittää Polarista saatavat syketiedot ja Gepsistä tulevat paikkatiedot yhteen? Millä mittareilla homma toimii?

Mitä plugineja olette käyttäneet ja hyväksi havainneet? Mitä näppäriä toimintoja olette ohjelmasta löytäneet?

Ja vielä vinkki aloittelijoille: Nykyisessä versiossa on ikävä bugi. Jos käytät suomenkielistä windowsia, niin ohjelma käynnistyy suomenkielisenä. Ilmeisesti missään ei pääse vaihtamaan tallennustiedoston nimeä, vaan se on aina käyttäjänimestä johdettu. Suomenkielisessä versiossa nimestä johdetaan "Kontti:n historia.logbook" jonka kaksoispisteestä taas NTFS ei tykkää. Eli: Käynnistä ohjelma. Asetukset -> Kieli: Englanti. Sulje ohjelma. Käynnistä uudestaan. Sulje ohjelma ja tallenna lokikirja. Käynnistä uudestaan ja vaihda kieli Suomeksi. Nyt tiedosto on nimeltään "Kontti's history.logbook" ja Windowsin tiedostojärjestelmä pystyy sen tallentamaan, mutta ohjelma juttelee sinulle suomea.

Vielä kun joku tekisi sen vaa'an, josta saisi ulostulon tietokoneelle, niin ei tarvitsisi painotietoja kirjoitella käsin..

makkeli
22.07.2008, 09.31
Käytän SportTracksia FRWD:n jatkeena. Teen FRWD:n export-tiedostosta fitlog-tiedoston (onkohan se Garminin formaatti), jonka importtaan ohjelmaan. Sykkeet ja GPS-tiedot toimivat täydellisesti.

Vielä kun ohjelma ymmärtäisi FRWD:n sykevaihtelutietoja kuntoanalyysiin niin ohjelma olisi täydellinen. Ainoa lisäpalikka, jonka olen asentanut vakioiden lisäksi on HighScore-plugin, näkee näppärästi, että joskus on menty kymppi lujaa myötätuulessa.

kojak
22.07.2008, 21.36
Kiitokset vinkistä. Tuo ohjelmahan on tällaisen urheilevan ja tilastoista tykkäävän taivas.

Nykäisin nokia sports trackerista kaikki harjoitukset gpx-muotoon ja siirsin tuohon ohjelmaan. Sitten vielä vähän virittelin omia mieltymyksiä ja siirsin sykemittarista käsin tiedot treeneihin, niin nyt on kaikki tieto käden ulottuvilla ja sitä voi analysoida niin monelta kantilta kuin ikinä kehtaa.

Aivan loistava softa kerta kaikkiaan.

Gekko
23.07.2008, 18.15
En tiedä mutta mä en oo saanu tuosta SportTrackistä aivan kaikkea mitä haluaisin.
Esim. Käyrästöt harjoituksesta? (nopeus ja sykkeet) (Garminin Training centerissä näkyy heti aloitussivulla)
Ja se mitä Polarin ohjelmalta olen kaipaillut: Kunnon km taulukot vuoden yhteenvetona eri lajit eriteltynä puuttuu tästäkin.

Ja tuo kalenteri vois näyttää harjoituspäivät lajin mukaan eri värein kuten Polar.

Hyvänä pointtina tuo vaikkapa pyörän tai kenkien omat km lukemat. (jotka päivittyvät aina harjoituksien lisääntyessä.

i_sairanen
23.07.2008, 20.16
Esim. Käyrästöt harjoituksesta? (nopeus ja sykkeet) (Garminin Training centerissä näkyy heti aloitussivulla)
Ja se mitä Polarin ohjelmalta olen kaipaillut: Kunnon km taulukot vuoden yhteenvetona eri lajit eriteltynä puuttuu tästäkin.

Kyllä nuo kaikki käyrästöt löytyvät sovelluksesta. Yhteenvetopalkin päässä on alaspäin aukeava valikko, josta löytyy. Samoin erinäköisiä yhteenvetoja löytyy "Suoritus Raportit"-sivulta (oikea ylänurkka).

Tietääkö kukaan saanko mitenkään näkyviin kahden eri harjoituksen käyriä samaan kuvaan? Olisi helppo verrata vakiolenkin kulkua eri kerroilla.

EDIT: tarkoitin siis tietenkin oikeaa ylänurkkaa, en vasenta...

Gekko
23.07.2008, 21.15
Kyllä nuo kaikki käyrästöt löytyvät sovelluksesta. Yhteenvetopalkin päässä on alaspäin aukeava valikko, josta löytyy. Samoin erinäköisiä yhteenvetoja löytyy "Suoritus Raportit"-sivulta (vasen ylänurkka).

No, saihan niitä tosiaan kun kaiveli. Vähän on sekava toiminnaltaan mutta monipuolinen kyllä.

cycleribbe
24.07.2008, 08.44
Teres,
En tiiä mitä oon rys...t, kun ohjelma ei tunnista Forerunner 405:ta, eikä ant-muistitikku ota vastaan kellosta tietoja. SportTrack:in sain toimimaan, myös tiedoston (kun muutin cycleribbe:n cycleribbe´s)

Apuja kaivataan.

Gekko
24.07.2008, 12.52
Mä jään näissä kaikissa kyseisissä ohjelmissa kaipaamaan eniten tuota eri lajien koostekilometrejä. Jos vaikka hiihtää, juoksee, pyöräilee ja vaikka rullaluistelee, niin nämä hyväkkään ohjelmat kertovat kaikkien kokonaiskilometrit samaan läjään.
Että saa tehdä kuitenkin itselleen eri taulukon tietääkseen kuinka paljon on vuoden aikana pyöräillyt! Ei luulisi ohjelman tekijöille olevan vaikea rasti tehdä tällaista!

jaakkoso
24.07.2008, 13.17
Mä jään näissä kaikissa kyseisissä ohjelmissa kaipaamaan eniten tuota eri lajien koostekilometrejä. Jos vaikka hiihtää, juoksee, pyöräilee ja vaikka rullaluistelee, niin nämä hyväkkään ohjelmat kertovat kaikkien kokonaiskilometrit samaan läjään.
Että saa tehdä kuitenkin itselleen eri taulukon tietääkseen kuinka paljon on vuoden aikana pyöräillyt! Ei luulisi ohjelman tekijöille olevan vaikea rasti tehdä tällaista!

Eikös tuo erilaisten raporttien tekeminen Polarin ohjelmassa ole ihan piece of cake, vai olenko ymmärtänyt tarpeen väärin?

edit: Eli siis Asetukset -> henkilön asetukset -> lisätiedot välilehti, josta sitten lisäät raporttien määrää.
Sitten kalenteritilan ylälaidasta raportit ja siitä esim. report 6
avaat sen, klikkaat kakkosnapilla ja sitten raportin ominaisuudet. Sieltä valitset haluamasi määreet ja urheilulajit, ja nimeät raportin esim. pyöräilykilsat yms...

Kannattaa vielä lopuksi varmistaa siitä lisätiedot välilehdeltä, että "tallenna muutokset suljettaessa" on ruksittu.
Ja näitä raporttejahan voi tehdä mitä ihmeellisimmistä asioista, tosin maksimimäärä on 15.

Meninköhän ihan metsää, vai haettiinko tätä?

makkeli
24.07.2008, 13.42
Mä jään näissä kaikissa kyseisissä ohjelmissa kaipaamaan eniten tuota eri lajien koostekilometrejä.

Ainakin tässä ST:ssä saa omat käppyrät eri lajeille. Activity reportsista vain valitsee aktiviteettien hierarkiasta mitä tarkastellaan. Esim juoksu, kaikki pyöräilyt, maantie, maasto, traineri. Ihan sen mukaan miten on oman aktiviteettihierarkiansa asetellut.

kojak
24.07.2008, 13.52

Kyllä tuo sports tracksissä onnistuu, tosin itse löysin että hiukan mutkien kautta.

Täytyy hyödyntää kokonaisraportin "search by" -toimintoa ja rajata sillä paikan/lajin/välineen yms mukaan, niin saa kattavia raportteja vasempaan "kaavio" alaikkunaan vaikka viikonpäivien osalta koko vuodelta/määrätyltä kuukaudelta yms.

Itse juuri kokeilin "kantapään kautta" -metodilla ja sain vaikkapa heinäkuun osalta yksittäisinä tietoina maastopyörän selässä viettämän ajan ja kilometrit. Sitten search by muutoksella samat tiedot maantieltä toisella pyörällä ja kuntosalilla vietetyn ajan tunteina. Samoin hakua muuttamalla saa maantien keskisykkeen vs. maaston keskisykkeen heinäkuulta etc etc.

Mutta kaikki tapahtuu hiukan mutkien kautta, eikä niitä saa mistään suoraan valittua.

Edit: Juu.. katsoin noita hierarkioita ja kun ne on täyttänyt oikein, niin kylläpä raportit lajin yms mukaan saakin ihan simppelisti kuukausittain, vuosittain yms. Mutta kun vasta päivän olen tuota ohjelmaa tutkinut, niin asiat hoksaa pienissä pätkissä....

Gekko
24.07.2008, 20.43
Ootta te aika nörttejä!:)
Kyllä noista ohjelmista taitaa saada esille noita munkin haluamiani käppyröitä...Mä oon vaan niin surkee näiden kanssa.:o
Toki nuo vois olla hiukan yksinkertaisemminkin löydettävissä.:rolleyes:

Kiitoksia ohjeista edellisille postaajille.

cycleribbe
25.07.2008, 10.34
Teres,
Pari testilenkkiä jo takana Garmin 405:n kanssa ja tietojen siirto SportTracksiin onnistunut hyvin...on se hyvä ohjelma. Jos joku tietäisi?saako ohjelmalla ajetusta, juostusta jne. reitistä korkeuskäyrää muuten kuin "kämmenellä, pisteellä" menemällä reitin päälle?

Kontti
25.07.2008, 11.32
Ainakin sillä tavalla saat korkeuskäyrän, että kun tarkastelet nopeuskäyrääsi, niin valikossa on näppäin "lisää kaavioita", josta voit sitten valita samalle kaaviolle näytettävät käppyrät.
Eli lisäät vaikka korkeuden ja sykkeen siihen samaan kaavioon.

Sitten voitkin tarkastella nopeutta, sykettä ja korkeutta samaan aikaan. Kiinnostavan välin voit maalata kaaviosta, jolloin se näkyy kartalla punaisella värillä. Näppärää.

Leku
28.07.2008, 10.24
Tässä opettelen käyttämään tätä vekkulia ohjelmaa.

Kun importtaan jonkun suoritteen Garminista tuohon, niin mitenkäs "Routen" alle saa jonkun karttanäkymän? Näkyypi nyt vaan kellotettu reitti.

StePe
28.07.2008, 10.31
Tässä opettelen käyttämään tätä vekkulia ohjelmaa.

Kun importtaan jonkun suoritteen Garminista tuohon, niin mitenkäs "Routen" alle saa jonkun karttanäkymän? Näkyypi nyt vaan kellotettu reitti.Siellä Route-ikkunan oikeassa yläkulmassa on alanuoli (tai kolmio, miten kukin sen hahmottaa) ja siitä klikkaamalla voi valita mm. "Street"-näkymän. Mikäli koneella sattuu olemaan yhteys maailmanlaajuiseen tietoverkkoon, latautuu näytölle sitten myös karttapohja (ohjelma tallettaa karttakuvat ja myöhemmin ne näkyvät sitteen nopeammin ja myös ilman sitä ww-yhteyttä).

Leku
28.07.2008, 10.33
Kiitoksia, eipä ollut vaikeaan paikkaan piilotettu. :)

Leku
30.07.2008, 18.31
Kumma juttu seuraava.

Garminiin on jäänyt eräässä alamäessä huippunopeudeksi 48.89km/h, mutta kun fileen imuroitsee tähän sporttracksiin, niin se näyttää huipuiksi vaan 37,5km/h.

Sama juttu aamun fileessä, Garminissa huiput 43.54km/h, mutta Tracks näyttää 38.4km/h.

Keskinopeudet sitten kummiskin samat sekä mittarissa että ohjelmassa.

Mitä uittuva?

Edit:
Settings / analysis / data smoothingilla pääsee säätelemään ja vaikuttaa näköjään noissa niin, että kun laitan smoothingia 2 pykälää, niin pääsen lähimmäksi Garminin ilmoittamia nopeuksia ja sykkeitä.

Pitää ny seurata miten tää "kalibrointi" toimii jatkossa vai pitääkö nakata moiset säädöt kokonaan mäelle?

makkeli
30.07.2008, 22.07
Pitää ny seurata miten tää "kalibrointi" toimii jatkossa vai pitääkö nakata moiset säädöt kokonaan mäelle?

Vähän hakemista se on, että saa mieleiset arvot. Itsellä nyt pace/speed ja elevation kympissä.

Kun on säätänyt liian tiukaksi tuon smoothingin ja gps-signaali on seilannut pari sataa metriä peltojen puolella ja sitten saa taas oikean sijainnin, niin maksiminopeudet on toista sataa.

Gekko
04.08.2008, 23.09
Onkos kaverit saaneet tuota Polari pluginia asennettua tuohon SportTracksiin...Ja miten?
Asennin zippinä työpöydälle, eikä sitä saa purettua siitä...
Oon taas vain nöösi tässä...Aattakaa!:o

kojak
05.08.2008, 08.50
Onkos kaverit saaneet tuota Polari pluginia asennettua tuohon SportTracksiin...Ja miten?
Asennin zippinä työpöydälle, eikä sitä saa purettua siitä...
Oon taas vain nöösi tässä...Aattakaa!:o

Ne tiedostot pitää saada sportstracksin plugins-kansioon, joka minulla sijaitsee

c:\Program Files\Zone Five Software\SportTracks 2.0\Plugins

Siinä on kaksi dll-tiedostoa, jotka tulevat suoraan plugins-kansioon ja yksi alakansio nimeltään de.

Sinulla täytyisi olla joku pakkausohjelma, esim winzip tai winrar, jolla voit purkaa paketin ja pistää paketin sisältö sportracksin kansioon. Google auttaa siihen vaivaan.

Mitäs plugineja immeiset käyttää. Itse laitoin gps elevation-pluginin, koska se korjaa harmittavat gps:n korkeussekoilut, jotka välillä olivat useita kymmeniä metrejä. On siinäkin puutteensa, mutta nyt lenkkien korkeudet on lähempänä totuutta. Välillä pluginin muuttamat korkeudet on todella tarkkoja kymmeniä kilometrejä, mutta esim puijon mäen huipulta puuttuu n 70 metriä.

Leku
05.08.2008, 09.08
Milläs noita käppyrien asteikkoja pääsee skaalaamaan?

Ei ole oikein tarkoituksenmukaista, että juoksun Pace-skaala on 0...12 tuntia. Edes minä en ole (ihan) noin hidas.

kojak
05.08.2008, 09.14
Milläs noita käppyrien asteikkoja pääsee skaalaamaan?

Ei ole oikein tarkoituksenmukaista, että juoksun Pace-skaala on 0...12 tuntia. Edes minä en ole (ihan) noin hidas.

Auttaisiko se zoom in ja zoom out-nappulan vieressä oleva sovita ikkunaan? Se taitaa laittaa sen käppyrän "parempaan välitykseen" suhteessa tietoon jota piirtelee.

Gekko
05.08.2008, 11.30
Ne tiedostot pitää saada sportstracksin plugins-kansioon, joka minulla sijaitsee

c:\Program Files\Zone Five Software\SportTracks 2.0\Plugins

Siinä on kaksi dll-tiedostoa, jotka tulevat suoraan plugins-kansioon ja yksi alakansio nimeltään de.

Sinulla täytyisi olla joku pakkausohjelma, esim winzip tai winrar, jolla voit purkaa paketin ja pistää paketin sisältö sportracksin kansioon. Google auttaa siihen vaivaan.

Kiitoksia. Jostain syystä tuota plugin kansiota ei mulla ole!
...Ja jostain toisesta syystä näkyy tuo ohjelma nyt hyväksyvän Polarin tiedostot,vaikka en ole Pluginia sen tiedostoihin asentanut??
Mittarilta suoraan en ole vielä kokeillut tallentaa. Vain tiedostoista.

Ottaako muilla tuo ohjelma vastaan kaloritiedot Polarilta? mulla ei näytä ottavan.

kojak
05.08.2008, 12.42
Kiitoksia. Jostain syystä tuota plugin kansiota ei mulla ole!
...Ja jostain toisesta syystä näkyy tuo ohjelma nyt hyväksyvän Polarin tiedostot,vaikka en ole Pluginia sen tiedostoihin asentanut??
Mittarilta suoraan en ole vielä kokeillut tallentaa. Vain tiedostoista.

Ottaako muilla tuo ohjelma vastaan kaloritiedot Polarilta? mulla ei näytä ottavan.

http://www.zonefivesoftware.com/SportTracks/Downloads/

Tuolla luki näin erään version kohdalla:

Release 1.2.2220 • January 29, 2006.

Numerous enhancements to custom time splits: Added repeating splits option, added manual distance and heart-rate data entry (for treadmill or indoor workouts), added import split times and distances from Polar .HRM files. Fixed about a dozen enhancement requests with this.
Elikkäs hyväksyy osan tiedoista hrm-filuista. Loput hyväksynee pluginin asentamisen jälkeen. Katso myös mikä versio sulla on ohjelmasta ja lataa+asenna uusin, jos ei ole jo nyt. Minulla teki plugin-kansion asennuksen yhteydessä.

TuAn
13.11.2008, 01.51
Minne softan asetukset tallennetaan? Meneekö ne logbook-tiedostoon? Itse olen kaivannut selainkäyttöistä vastaavaa softaa mutta sellaista ei tarpeeksi monipuolista näytä löytyvän.

Joten idea on tehdä esim. Dropbox-tyyppinen kansio johon tallentaa logbookin. Tämä dropbox sitten käyttöön kaikille koneille joita käytän ja näinpä saisinkin käpisteltyä käppyröitä joka koneelta - niin läppäriltä kuin pöytäkoneeltakin. Suurin puute ST:ssä on että jos haluat yhtäkkiä vaikka kaverilla ollessasi tsekata jotain treenijuttuja tai täydentää jotain niin datat on siellä yhdessä koneessa johon olet ST:n asentanut.

Tarkoitus on siis jotenkin exportata sekä asetukset että harjoitusdatat vaikka ftp:n avulla jonnekin palvelimelle josta ne haetaan aina ennen kuin ST käynnistyy. Tämän automatisointiin on lukuisia tapoja eikä ole ongelma mutta mistä ne asetukset oikein löytyy?

DeLillo
13.11.2008, 22.30
Vaikuttaapas hyvältä ohjelmalta!

En vain ymmärtänyt, miten voin liittää päivittäiseen suoritukseen aiemmin tallettamani reitin. Koska ajan työmatkat fillarilla, olisi kätevää klikata reitiksi "työmatka". Enkö vain osaa ja ymmärrä?

TuAn
21.11.2008, 15.59
Minne softan asetukset tallennetaan? Meneekö ne logbook-tiedostoon? Itse olen kaivannut selainkäyttöistä vastaavaa softaa mutta sellaista ei tarpeeksi monipuolista näytä löytyvän.

Joten idea on tehdä esim. Dropbox-tyyppinen kansio johon tallentaa logbookin. Tämä dropbox sitten käyttöön kaikille koneille joita käytän ja näinpä saisinkin käpisteltyä käppyröitä joka koneelta - niin läppäriltä kuin pöytäkoneeltakin. Suurin puute ST:ssä on että jos haluat yhtäkkiä vaikka kaverilla ollessasi tsekata jotain treenijuttuja tai täydentää jotain niin datat on siellä yhdessä koneessa johon olet ST:n asentanut.

Tarkoitus on siis jotenkin exportata sekä asetukset että harjoitusdatat vaikka ftp:n avulla jonnekin palvelimelle josta ne haetaan aina ennen kuin ST käynnistyy. Tämän automatisointiin on lukuisia tapoja eikä ole ongelma mutta mistä ne asetukset oikein löytyy?

Nyt toimii hienosti. Joka koneelle SportTracks ja määrittää logbookin sijainniksi DropBox-kansion. Tämän jälkeen muistaa vain sulkea ST:n aina käytön loputtua jotta se tallentaa muutokset ja näin on näppärästi kaikki harjoitusdata joka koneella jota käytät. Tuo DropBox pitää siis konffata joka koneelle erikseen muttaa samalla käyttäjätilillä jotta tiedot eri koneiden välillä päivittyy.

Softan asetuksia kuten kieli, mittayksikkö jne... ei tallenneta logbookiin joten ne pitää määritellä joka asennuksen yhteydessä erikseen. Tosin ei ole iso homma.

Proj.nro
30.12.2008, 02.10
Mikäs logiikka noissa Asetukset/Analyysi/Tiedon käsittely liukukytkimissä oikein on? Niitä liuttamalla vauhdit ja muut muuttuu, mutta pirukos sen tietää mikä on oikea asetus.

NallePuh
01.01.2009, 12.40
Käytän SportTracksia FRWD:n jatkeena. Teen FRWD:n export-tiedostosta fitlog-tiedoston (onkohan se Garminin formaatti), jonka importtaan ohjelmaan. Sykkeet ja GPS-tiedot toimivat täydellisesti.

Vielä kun ohjelma ymmärtäisi FRWD:n sykevaihtelutietoja kuntoanalyysiin niin ohjelma olisi täydellinen. Ainoa lisäpalikka, jonka olen asentanut vakioiden lisäksi on HighScore-plugin, näkee näppärästi, että joskus on menty kymppi lujaa myötätuulessa.

Milläs tämän tiedoston muutoksen teet?

makkeli
01.01.2009, 15.16
Milläs tämän tiedoston muutoksen teet?

Tuolla paljon juttua juoksufoorumi (http://www.seponkotisivut.com/vb//showthread.php?t=1805&page=17). Viestissä #254 ohjeet ja excel-tiedosto.

NallePuh
01.01.2009, 18.07
Iso kiitos ja kumarrus.

Proj.nro
25.04.2009, 13.22
SportTracks versio 2.1.3326 rupesi hankalaksi. Ennen kaikki suijui hyvin, mutta nyt siirrettäessä harjoitusta Garmin 705:sta ST valittaa "Juurielementti puuttuu". Mitä tarkoittaa ja miten voi korjata? Sama ongelma on uuden harjoituksen kanssa ja jo aiemmin koneelle onnistuneesti siirrettyjen harjoitusten kanssa.

Proj.nro
30.05.2009, 18.18
SportTracks versio 2.1.3326 rupesi hankalaksi. Ennen kaikki suijui hyvin, mutta nyt siirrettäessä harjoitusta Garmin 705:sta ST valittaa "Juurielementti puuttuu". Mitä tarkoittaa ja miten voi korjata? Sama ongelma on uuden harjoituksen kanssa ja jo aiemmin koneelle onnistuneesti siirrettyjen harjoitusten kanssa.

Palasin jälleen ongelman pariin, ja netistä löytyi vastaus. Vaihdoin säätitietojen sijaintipaikan Espoosta Helsingiksi ja sporträkki rokkaa jälleen :) Mystistä..

Proj.nro
31.05.2009, 18.14
Saakos Sporttracksiin jotenkin taustakartaksi OSM:a?

StePe
31.05.2009, 19.23
Asiasta en mitään tiedä, mutta plugini näyttäisi löytyvän: http://www.zonefivesoftware.com/SportTracks/Plugins/plugin_detail.php?id=107

Mitenkähän Sporttracksille saisi ladattua Garminin tiedoston, joka jatkuu yli keskiyön (GMT:n mukaan eli Suomen kesäajassa aamun klo 3 yli)?

orcatri
02.06.2009, 14.39

Asiasta en mitään tiedä, mutta plugini näyttäisi löytyvän: http://www.zonefivesoftware.com/SportTracks/Plugins/plugin_detail.php?id=107
Apply Routes -plugin http://www.zonefivesoftware.com/SportTracks/Plugins/plugin_detail.php?id=93 hoitaa homman myös. Sillä saa taustaksi myös laadukkaat ilmakuvat, mikäli sellaiset on tienooltasi tarjolla. Hidas se tosin on - ainakin minulla.

J. Airo
03.07.2009, 15.44
Versio 2.1.3465 näyttäisi toimivan Linuxissa ja Leopardissa siedettävästi (mono 2.4/2.4.2, .exe-paketin avaus onnistui winellä ja Microsoftin dotnetfx:llä). Edelliset versiot eivät Linuxissa toimineet kovinkaan pitkälle.
(http://www.zonefivesoftware.com/SportTracks/Downloads/Download.php?version=2.1.3465)

Proj.nro
12.11.2009, 09.26
Tilanne on nyt se, että windows asennus menee uusiksi. Mitä sporttrcksistä pitää kopioida talteen, jotta harjoituksia, reittejä ja muuta ei menetä kun asentaa ohjelman uudestaan?

Nimim. Kerran kaiken menettänyt

Kontti
12.11.2009, 09.29
Pelkkä .logbook-tiedosto riittää.

Kopioi se talteen. Asenna ohjelma, luo profiili, ja tallenna kopioitu .logbook luodun läpi. Profiilin tiedotkin päivittyy.
Kuvia en ole kokeillut, mutta reitit ja treenit tallentuu noin kyllä.

Proj.nro
06.01.2010, 22.50
Auttakaa nyt ystävät! Mistä saan harjoituksen sykekäyrän kaivettua esille? Ei taas vaan löydy...

makkeli
06.01.2010, 23.01
Auttakaa nyt ystävät! Mistä saan harjoituksen sykekäyrän kaivettua esille? Ei taas vaan löydy...

Workout-näkymä päälle ja sen käppyrävalinnaksi joko heart rate/distance tai /time

kh74
20.02.2010, 22.09
Osaiskos joku sanoa missä vika ja mitä pitää korjata kun ST:ssä OziExplorer map pluginilla kartta tulee sivuun noin 30m todellisesta, kun taas sama kartta avattuna OziExploreriin ja reitti importtina sinne tuottaa täsmälleen tarkkaa jälkeä?

Käytetty kartta on fetch map -skriptillä tehty retkikartasta, ja OziExploreriin viety reitti otetaan exportilla ST:stä. Ei pitäis olla mikään koordinaatistosäätökään, kun se on molemmissa sama siinä map-tiedostossa.

ST:ssä siis reitti menee google mapsin suhteen oikein, mutta plugin kartan suheteen väärin.

xtrainer80
28.02.2010, 17.28
Tietääkö kukaan, saako viikko/kuukausipylväät jaettua niin, että niissä näkyisi pelkän määrän/matkan lisäksi myös millä teholla harjoitukset on tehty?

Käytännön esimerkki, viikossa tulee 10 tuntia harjoittelua, josta 7.40 PK, 2 tuntia VK ja 20 minuuttia MK.

Pitäisi saada sellainen viikkopylväs, jossa esim. alimmaisena PK 7.40 vaikkapa vihreällä, sen päällä VK vaikka keltaisella ja MK punaisella. Tai jotain vastaavaa.

Tai edes jotain jolla saisi eri tehoilla tehdyt harjoitukset jaettua tuonne pylväikköön, ettei tarvi kaivaa niitä tietoja viikkoraporteista?

Proj.nro
23.03.2010, 11.05
Miten toimitaan Sporttracksin kanssa kun alkaa uusi kausi ja halutaan nollata välineen kilometrit? Kuitenkin siten, että mitään ei katoa, vaan aloitetaan vain uusi kausi puhtaalta pöydältä.

orcatri
23.03.2010, 11.34
Luodaan uusi väline? Eli tyyliin "kilpuri 2010", vaikka kyse onkin toki vanhasta vehkeestä. Ei kai tuohon mitään hienompaa tapaa ole. Jos on, niin kertokaa.

Tietääkö muuten joku voiko harjoituksia hakea noiden välineiden perusteella. Esimerkiksi listata kaikki lenkit kun oli lyhyet succikset päällä.

EsaT
23.03.2010, 12.38
Vaihdat vain kuvan tilalle historian.

Eli meet välinelistaan valkkaat lyhyet succikset, "Kuva" tekstin oikealta puolelta kolmiosta historia.

orcatri
23.03.2010, 12.57
Himpura, kun oli tuo feature piilossa. Ei sitten ole löytynyt yli viiden vuoden käytön aikana, vaikka tarvetta ehkä olisikin ollut.

Tuon takia kannatti kyllä kirjoittaa ensimmäinen viesti foorumille. Virtuaalista viherpallukkaa EsaT:lle!

Gekko
23.03.2010, 14.04
Kokeilin tätä Sport Tracksiä (taas) että jos vaikka polarista vaihtais mutta ei näköjään ota polarin tiedoista kaloreita ollenkaan!(edelleenkään) Onkos tuohon mitään kikkaa vai onko se vaan noin...:(

Toki tuo kalenteri on mun mielestä selkeämpi polarissa, kun näkee heti ensi vilkaisulla mitä on viikon aikana tehnyt...Siis nuo eri värit eri lajeilla.

makkeli
23.03.2010, 19.55
Vaihdat vain kuvan tilalle historian.

Eli meet välinelistaan valkkaat lyhyet succikset, "Kuva" tekstin oikealta puolelta kolmiosta historia.

Tämä oli mahtava tieto. Monta vuotta ollut täysin sokea ja kaivannut renkaista historiaa. Fillareista olinkin tehnyt omat lajit, että niistä saa kaikki käppyrät esille activity reportseista.

Portti
02.04.2010, 20.39
Minäkin latasin huvikseni tuon Sporttracksin ja yritin ladata FRWD:stä exportattu tekstitiedostoa tuon ylempänä mainitun juoksufoorumin ohjeen/Excel-filen avulla.

Ensi alkuun Excelin laskukaavat aiheuttivat sen, että nelidesimaalisissa koordinaattipisteissä sarakkeet hyppelivät. Korjasin hieman laskukaavoja ja sain tämän pelittämään, mutta Sporttracksiin importatessa saan seuraavan virheilmoituksen:

"There is an error in XML document (12422, 3)."

Olisiko jollain vinkkiä ongelman ratkaisuun? Viittaisiko tuo 12422 fitlog-tiedoston rivinumeroon? Fitlog-tiedostossa näyttäisi olevan 12421 riviä ja viimeisellä rivillä teksti:

"</Track> </Activity> </AthleteLog> </FitnessWorkbook>"

Vaatisiko tuo vielä jonkun lisärivin tiedoston loppuun, jotta ohjelma osaisi tuon lukea?

makkeli
03.04.2010, 00.20
"There is an error in XML document (12422, 3)."

Kyllä tämä ilmoitus yleensä tarkasti ilmoittaa virheen. 12422 rivi ja paikka 3. Jotain siellä on oltava. Tiedosto loppuu </FitnessWorkbook>, koita jos löytyy poistettavaa viimeisen >-merkin jälkeen.

Kontti
03.04.2010, 11.56
Tiedoston voi laittaa myös läpi jostain XML validoijasta (Googleen hakusanaksi: XML validator) ja katsoa mitä se sanoo. Eli tarkistaa onko kyseessä oikeamuotoinen XML tiedosto.

Googlen ensimmäinen osuma olisi tuo:
http://www.validome.org/xml/

zeizei
27.04.2010, 09.09
Kertokaas miten saan kellon pysäytykset jäämään pois harjoituksen kokonaisajasta ja sitä kautta keskinopeus- ja -sykelaskuista? Käytössä Garmin 705. Olen koittanut kaikkia yhdistelmiä settings-analysis valikon niistä kahdesta ruksista, joissa puhutaan stopped ja watch stop -ajoista, mutta ainakaan valmiisiin suorituksiin noilla rukseilla ei ole näkynyt mitään vaikutusta.

Raivostuttavaa kun tauot tulee mukaan suoritusaikaan ja sotkemaan tilastoja.

StePe
27.04.2010, 09.57
Kertokaas miten saan kellon pysäytykset jäämään pois harjoituksen kokonaisajasta ja sitä kautta keskinopeus- ja -sykelaskuista? Käytössä Garmin 705.Taitaa olla helpointa aktivoida auto-stop - tai paremminkin miniminopeus - Garminista (en itse moista ominaisuutta käytä, mutta se taitaa löytyä jostakin training-asetuksista).

makkeli
27.04.2010, 10.06
Olen koittanut kaikkia yhdistelmiä settings-analysis valikon niistä kahdesta ruksista, joissa puhutaan stopped ja watch stop -ajoista, mutta ainakaan valmiisiin suorituksiin noilla rukseilla ei ole näkynyt mitään vaikutusta.

Mitä sulla on lajin asetuksessa. Siellä kun määrää stopped (km/h) lukeman, niin sitä pienemmät nopeudet menee stopped timeen sillä ruksilla. Mulla on maantiellä 5 km/h ja maastossa 1 km/h.

zeizei
27.04.2010, 10.19
Taitaa olla helpointa aktivoida auto-stop - tai paremminkin miniminopeus - Garminista (en itse moista ominaisuutta käytä, mutta se taitaa löytyä jostakin training-asetuksista).

Ongelma ei siis ole laitteen kanssa. Tauot jää ihan oikein pois harjoituksesta garmin connect palvelussa, kunhan muistaa pysäyttää sen kellon. Sport tracksissä en vaan ole saanut vaikutusta kellon pysäytyksellä.

Mitä sulla on lajin asetuksessa. Siellä kun määrää stopped (km/h) lukeman, niin sitä pienemmät nopeudet menee stopped timeen sillä ruksilla. Mulla on maantiellä 5 km/h ja maastossa 1 km/h.

Täytyypä koittaa tätä. Sitä vaan ihmettelen, miten Sport Tracks ei osaa ottaa huomioon sitä milloin kello käy ja milloin ei :seko: Tai siis en vaan osaa :o

jaakkoso
27.04.2010, 12.58
Kertokaas miten saan kellon pysäytykset jäämään pois harjoituksen kokonaisajasta ja sitä kautta keskinopeus- ja -sykelaskuista? Käytössä Garmin 705. Olen koittanut kaikkia yhdistelmiä settings-analysis valikon niistä kahdesta ruksista, joissa puhutaan stopped ja watch stop -ajoista, mutta ainakaan valmiisiin suorituksiin noilla rukseilla ei ole näkynyt mitään vaikutusta.

Raivostuttavaa kun tauot tulee mukaan suoritusaikaan ja sotkemaan tilastoja.

Koittappas vaihtaa tuo kuvan mukainen asetus, että käyttää käsin syötettyjä arvoja.
http://farm3.static.flickr.com/2522/4557519684_1a0da14c92_o.jpg

zeizei
27.04.2010, 18.13
Koittappas vaihtaa tuo kuvan mukainen asetus, että käyttää käsin syötettyjä arvoja.

kuva poistettu

Iso kiitos tästä, näytti toimivan. Mitenkäs tuon sitten vielä saa oletusasetukseksi, että ei tarvitse aina tuota käsin muistaa vaihtaa ja joka treenille erikseen? Onhan tuo valinta aikaisemmin osunut silmään, mutta ei kyllä tullut mieleenkään että "käsin syötetyillä" arvoilla tarkoitetaan laitteen tallentamia arvoja :seko:

kervelo
28.04.2010, 07.44
Ajattelin kokeilun vuoksi importata vanhoja treenihistorioitani SportTracksiin. Ongelma näyttäisi kuitenkin olevan se, että useampaa treeniä yhdellä kertaa ladattaessa (esim.yhden kuukauden tai yhden vuoden treenit samalla kertaa) treenien aktiviteetit häviävät ja kaikki menevät juoksuaktiviteetille. Voiko tuohon vaikuttaa? Yhtä suoritusta ladattaessa (muistaakseni) tuon aktiviteetin saa asetettua mieleisekseen.

Import-toiminto osaa muuten hienosti yhdistää samalle päivälle olevaa dataa: jos lataan jonkun treenin tiedot sekä garminista että suunnosta, ohjelma yhdistää treenitiedot ja antaa latausvaiheessa vielä valita, mitä tietoja päivitetään.

StePe
28.04.2010, 08.03
Ajattelin kokeilun vuoksi importata vanhoja treenihistorioitani SportTracksiin. Ongelma näyttäisi kuitenkin olevan se, että useampaa treeniä yhdellä kertaa ladattaessa (esim.yhden kuukauden tai yhden vuoden treenit samalla kertaa) treenien aktiviteetit häviävät ja kaikki menevät juoksuaktiviteetille. Voiko tuohon vaikuttaa? Yhtä suoritusta ladattaessa (muistaakseni) tuon aktiviteetin saa asetettua mieleisekseen.Eikös siinä import-listassa voi valita jokaisen aktiviteetin lajin erikseen?

Pystyykö mistään asettamaan oletuslajin (tai valitsemaan oletuskohteen tuossa lajihierarkiassa) muuten kuin poistamalla kaikki tarpeettomat lajit logbookin XML-rakenteesta?

kervelo
28.04.2010, 08.10
Import-listassa ei pääse vaikuttamaan lajiin, vaikka laji siinä listalla näytetäänkin.

Kokeilin tuota lajihierarkiajuttua siirtämällä haluamani lajin listalla ensimmäiseksi, mutta se ei auttanut. En kuitenkaan lähtenyt poistamaan lajeja hierarkiasta.

Käsittääkseni garmin-pluginille voi määritellä garminin lajien ja SportTracksin hierarkiasta löytyvien lajien vastaavuudet. Tuo kuitenkin auttaa (ilmeisesti?) vain silloin, kun dataa ollaan siirtämässä suoraan garminista. Ainakaan minulla nuo määrittelyt eivät auttaneet, kun kokelin tietojen importtia tiedostosta.

Grr
28.04.2010, 10.50
Import-listassa ei pääse vaikuttamaan lajiin, vaikka laji siinä listalla näytetäänkin.
Kyy-yyl pystyy, siinä 'review' kohdassa. Et vaan osaa.
Importtiasetuksista voi yrittää täpätä 'Prefill category based on pace/speed' päälle, mutta noi arvaukset menee välillä miten sattuu kun reenaa laajalla vauhtiskaalalla montaa lajia.

kervelo
28.04.2010, 11.37
Tuolta review-sivulta löytämäni lajin valinta kyllä toimii, jos importataan korkeintaan muutama loki kerrallaan. Kun tarkoitus olisi ladata isoja määriä (useamman vuoden lokit) ei tuo toiminto ole enää kovin käyttökelpoinen.

Sanperi
19.05.2010, 23.47
Onko kellään kokemusta, miten pitäsi toimia seuraavan virheilmoituksen tullessa SportTracks-ohjelmassa.

"Virhe tuotavassa tiedossa. Haluttua komponenttia ei voitu alustaa: Garmin Communicator Plugin....plaaplaaplaa..."

Sitten on ohjeet kuinka k.o. komponentti asennetaan. Asennan, mutta sama virheilmoitus toistuu. Eli näin ollen en saa tuotua dataa Garmin 705:sta SportTracks ohjelmaan.

rhubarb
20.05.2010, 01.15
Sitten on ohjeet kuinka k.o. komponentti asennetaan. Asennan, mutta sama virheilmoitus toistuu. Eli näin ollen en saa tuotua dataa Garmin 705:sta SportTracks ohjelmaan.

En ole hetkeen käyttänyt mutta muistikuva olisi että 705 ei ole ihan 100% tuettu. Muisto jatkuu niin että manuaali-importti toimii.

Sanperi
20.05.2010, 07.42
Oijoij, kiitos paljon! :)

Marko Kovanen
01.11.2010, 21.13
Tuli sitten hankittua tuo. Mitä plugineja siihen kannattaisi asentaa?

Marko Kovanen
06.11.2010, 21.23
Onko muut saaneet Elevation Correctionin asennettua Wintoosa seiskaan? Mulla valittaa zipin formaatista. :seko:

magnuken
06.11.2010, 21.30
Tuli sitten hankittua tuo. Mitä plugineja siihen kannattaisi asentaa?

Itse käytän vielä sitä ilmaista SportTracks v2.1 ohjelmaa ja siinä ainut lisäplugini minulla on GpsPowerTrack-Weather, eli säätiedot lukuisista vapaavalintaisista sääasemista antava plugini.

Mahtaisiko tuohon SportTracksiin löytyä jokin plugini jonka avulla saisi ladattua tarkat topokartat joltakin vapaavalintaiselta karttaserverilta kuten Kansalaisen Karttapaikalta?

Tuo korkeuden korjausplugini (Elevation correction) perustuu käsittääkseni SRTM satelliittidataan ja se antaa tarkat korkeudet leveysasteiden 57 eteläinen ja 60 pohjoinen välillä. Eli alue loppuu jo ihan eteläisimmän Suomen kohdalla.

Esim Helsingin rautatieasema on leveysasteella noin 60 astetta ja 10 minuuttia pohjoista leveyttä.

SammyB
07.11.2010, 09.55
Onko muut saaneet Elevation Correctionin asennettua Wintoosa seiskaan? Mulla valittaa zipin formaatista. :seko:

Ihan hyvin on täällä asentunut.

Marko Kovanen
07.11.2010, 13.27
Nyt asentui Elevation Correction. Piti hakea IE:llä sivuilta versio, joka oli virheellisesti nimetty zip-päätteellä ja muuttaa se plugin-päätteiseksi. Pitäisi tuossa olla korjaukset Helsingin korkeudelle ja voi käyttää custom-tietoja. Nyt pitäisi keksiä miten ST:n saa käyttämään korjattuja tietoja. Eilinen lenkki lähti 300 metrin korkeudesta ilmasta ja se sotkee vähän tilastoja :eek:

Edit: Uudelleen latauksella näytti onnistuvan. Tosin nyt yksi lenkki ei suostu toimimaan Course Scoressa. Ilman korjausta siinä oli yli 100% nousuja.
Edit2: Se olikin vain jostain näyttöasetuksista kiinni. Nyt toimii sekin, joka ei äsken toiminu.

orcatri
11.11.2010, 16.49
Mahtaisiko tuohon SportTracksiin löytyä jokin plugini jonka avulla saisi ladattua tarkat topokartat joltakin vapaavalintaiselta karttaserverilta kuten Kansalaisen Karttapaikalta?
Ensin Fetch_map (http://olammi.iki.fi/sw/fetch_map/)illa kartat netistä ja sitten ne Ozi Explorer plugin (http://www.sporttracks-plugins.com/SportTracksPlugins/index.html)illa näkyviin.

p-olkisin
20.11.2010, 19.43
ohhoh nyt löyty pätevän oloinen ohjelma mutta näyttää siltä että pitää oikeasti alkaa opettelemaan miten nää vehkeet toimii.

Kuinka saisin ohjelmasta raportin jossa näkyy eri sykealueilla vietetty aika?
Esim viikon ajalta.
Mistä sykealueet tulee? Laitteesta vai ohjelmasta?
Olen asettanut alueet suht onnistuneesti GarminConnectilla Edgeen.

Raporttien luonti ei oikein luonnistunut pitää perehtyä paremmin jotta pystyy esittää oikeita kysymyksiä.

Käytössä on vielä toistaiseksi testiversio. Voiko tällä edes saada raporttia sykealueilla?

xtrainer80
20.11.2010, 19.54
Kyllä ainakin harjoituksen sykekäyrän saa näkyviin, kun on päivittäiset harjoitukset välilehti auki ja jokin harjoitus, niin vasemmalta valitsee muokkaa harjoitusta, sitten jäljet ja syke. Sieltä saa muitakin käyriä mm. korkeuden, poljintahdin ja tehon (jos on tarvittavat anturit käytössä).

makkeli
20.11.2010, 20.33
Kuinka saisin ohjelmasta raportin jossa näkyy eri sykealueilla vietetty aika?
Esim viikon ajalta.
Mistä sykealueet tulee? Laitteesta vai ohjelmasta?

Ainakin sykealueet saa ohjelmassa asetettua. Categories->Heart rate zones.

Activity reportsin puolella laittaa näkymään Heart rate zonesin ja valkkaa näkymään vain viikon suoritteet, niin siinä sitten näkyy iso kasaa tietoa. Totaali aika ja sama prosentteina.

p-olkisin
20.11.2010, 20.56
joo eiköhän tämä tästä, täytynee hankkia koko versio.

Löysin tuon "categories" valikon jossa olikin paljon etsimiäni kenttiä.
Samoin tuo "equipment" valikko löytyi uutena tuttavuutena tosin niitä ei pysty muokkaa testi versiossa.

xtrainer80
20.11.2010, 21.06
Onko teidän ohjelma englanninkielinen? Mulla toimii kyllä ihan suomeksi...

p-olkisin
20.11.2010, 21.19
kielen voi vaihtaa...

raportointi tökkii...

kuinka siis valitaan että näkyy vain yhden viikon tiedot?
sain jo raportointi valikossa sivun yläreunaan luettelon eri sykealueilla vietetystä ajasta mutta...

eikö siitä saa mitään kuvaajaa? ei noista luvuista mitään tolkkua saannut.
pitäis saada joku kuvaaja jossa ois esim alhaalla x-akselilla viikot tai päivät ja sitten pylväät joiden korkeus kertoisi harjoitusajan ja pylväässä esim eri väreillä eri syke alueilla vietetty aika??

onko liikaa vaadittu?

makkeli
20.11.2010, 22.14
kielen voi vaihtaa...

raportointi tökkii...

kuinka siis valitaan että näkyy vain yhden viikon tiedot?
sain jo raportointi valikossa sivun yläreunaan luettelon eri sykealueilla vietetystä ajasta mutta...

eikö siitä saa mitään kuvaajaa? ei noista luvuista mitään tolkkua saannut.
pitäis saada joku kuvaaja jossa ois esim alhaalla x-akselilla viikot tai päivät ja sitten pylväät joiden korkeus kertoisi harjoitusajan ja pylväässä esim eri väreillä eri syke alueilla vietetty aika??

onko liikaa vaadittu?

Jep. Kielen voi vaihtaa. Mulla kaikissa ohjelmissa kolmas kotimainen, sen jälkeen kun piti muotoilla levyä kerran (=format disc).

Yhden viikon tiedot saa suodattamalla näkyviä harjoituksia ajan mukaan. Painaa sitä "search by" -nappia.

Käppyröitä ei taida saada, koska kaavioikkunan valikot eivät tunne sykealueita.

p-olkisin
20.11.2010, 22.58
joo englantia suosin. suomenkielella monet ohjelmat on kylla aika hauskoja tosin esimerkkisi on sielta toisesta paasta.

hyva hyva kiitos tiedoista. elattelin tosin toivoa ko ominaisuus olisi koko versiossa.

pitaa jatkaa harjoituksia huomenna.

Proj.nro
09.02.2011, 12.34
Viimeaikoina, tai pidempäänkin, on ollut ongelmia sykekäyrän kanssa. Edge 705 tallentaa datan kaikkein tarkimmalla asetuksella, mutta silti SportTracks näyttää käyrän murtoviivana, jossa tallenusväli voi olla 10 minuuttia. Siis näyttää siltä, kun ohjelma ei pystyisi kaikkia tallennetuja tietoja näyttämään. Noin joka kymmenes kerta sykekäyrä on oikean näköinen. Onko vika garminissa vai ohjelmassa?

PMoi
09.02.2011, 22.18
Viimeaikoina, tai pidempäänkin, on ollut ongelmia sykekäyrän kanssa. Edge 705 tallentaa datan kaikkein tarkimmalla asetuksella, mutta silti SportTracks näyttää käyrän murtoviivana, jossa tallenusväli voi olla 10 minuuttia. Siis näyttää siltä, kun ohjelma ei pystyisi kaikkia tallennetuja tietoja näyttämään. Noin joka kymmenes kerta sykekäyrä on oikean näköinen. Onko vika garminissa vai ohjelmassa?

Minä olen huomannut että 705:n sykkeenmittaukseen aiheutuu ongelmia jos mittari on takataskussa. Eli kehon vesi estää pannan ja mittarin välisen kommunikoinnin. Kaverilla FR305:n kanssa on ongelmia luistellessa kun pitää kädet (ja mittari ranteessa) selän takana. Voisiko ongelmasi johtua jostain vastaavasta?

Proj.nro
11.02.2011, 09.04
Taisit PMoi löytää ongelman ytimen. Sykepuutteita esiintyy nimittäin vain kun pidän vehjettä hiihtäessä selkätaskussa. Voisikohan lähettimen patterin kunto vaikuttaa, sillä vasta tänä talvena ongelmaa on esiintynyt. Pitääpä vaihtaa tuoreeseen.

magnuken
02.04.2011, 22.57
Käytän edelleen Zonefivesoftwaren SportTracksista versiota 2.1 ja pääasiassa mittarina Garminin Forerunner 310XT vehjettä.

Aina välistä kummastuttaa, millä logiikalla SportTracks sen mittarista tulleen datan justeeraa. Nimittäin jos tila "Käytä laskettuja arvoja" on valittuna, niin SportTracks saattaa lyhyelläkin lenkillä muuttaa mittariin nähden sekä etäisyyttä että aikaa.

Tuo ajan muuttuminen on minusta hieman kummallista, etäisyyden justeeraaminen nyt on ymmärrettävä.

Jos SportTracksissa on valittuna tila "Käytä käsin syötetyjä arvoja" niin toki kaikki tunnusluvut ovat yhteneväisiä mittarin kanssa. Tässä tilassa on vain se ongelma, että GPS-jälkeä korjatessa se ei heijastu siihen SportTracksin rekisteröimaan matkaan.

Olisiko joku saanut selville sen SportTracksin "sielunelämän" näissä asioissa?

Portti
19.07.2011, 16.25
Ainakin sykealueet saa ohjelmassa asetettua. Categories->Heart rate zones....

Mistä tuo Categories-valikko löytyy? Itsellä käytössä ST3 suomenkielellä ja en onnistu löytämään tuota vastaavaa valikkoa.

[EDIT: No nyt löytyi, suomeksi categories = lajit.]

Proj.nro
27.12.2011, 18.32
Kysympä tyhmiä. Olin luulut, että ST oli päivittänyt itsensä jo kolmosversioon, mutta käytössä onkin vielä 2.1.xxx. Automaattiset päivitysehdotukset eivät siis ole tehonneet. Jos päivitän manuaalisesti verkkosivuilta uuden verison lataamalla, menetänkö asetukset, harjoitusdatan yms?

StePe
27.12.2011, 19.24
Kysympä tyhmiä. Olin luulut, että ST oli päivittänyt itsensä jo kolmosversioon, mutta käytössä onkin vielä 2.1.xxx. Automaattiset päivitysehdotukset eivät siis ole tehonneet. Jos päivitän manuaalisesti verkkosivuilta uuden verison lataamalla, menetänkö asetukset, harjoitusdatan yms?Ainakin minulla 1. käynnistyksellä automaattisesti luki 2.x-version datan sisään ja tallennusvaiheessa teki uuden tiedoston (taitaa olla tyyppiä .logbook3). Alkuperäinen tiedosto (ja myös vanha ohjelmaversio) jäivät koneen levylle (ja olisivat edelleenkin käytettävissä, jos jostakin syystä niitä kaipaisin).

orcatri
28.12.2011, 13.08
Kakkosversion päivittäminen kolmosversioon karsii sitten hieman ominaisuuksia, ellei kaiva kuvetta.

random5
16.01.2012, 21.13
Jos joku pohtii miten saada kartat näkyviin SportTracksin kakkosversiossa, niin tällä pluginilla aukeaa aimo läjä karttoja, mm. OpenStreetMapsit. http://code.google.com/p/apply-routes/downloads/detail?name=ApplyRoutes-0.2.106.st2plugin

DeLillo
21.01.2012, 15.55
Kiitokset linkistä! Tosi hyvä plugin.

TetedeCourse
04.07.2012, 07.47
SportTracksista on tulossa uusi versio - facebook sivuilta lainattua:

We've been developing an integrated web + mobile + tablet cloud solution for some time. The web experience will be slightly different not being a desktop app, but it opens up a lot of potential features for sharing, collaboration with coaches, social ranking and event (race) planning. I'll post something up soon.

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/c0.0.403.403/p403x403/532550_10151876078540015_1446963314_n.jpg

tzzp
10.07.2012, 21.53
Saako Sport Trackerin sykevyön tallentaman datan siirtäneen Sport Tracksin ohjelmaan ihan heittämällä?

Tuo Sport Trackerin gpx tiedosto (ilman sykettä) meni ihan heittämällä. Nyt kiinnostaisi tietä, kannattaisiko investoida siihen sykevyöhön, onko kukaan kokeillut jo?

Tämä ohjelma on kyllä ihan helmi lajisaan... :)

makkeli
10.07.2012, 22.32
Saako Sport Trackerin sykevyön tallentaman datan siirtäneen Sport Tracksin ohjelmaan ihan heittämällä?

Lyhyesti vastaus on, että saa. Onnistuuko jokaiselta, sitä en tiedä.

Tarkemmin Sport Trackeristahan saa tiedot csv:nä ulos, kätevä kaveri pyöräyttää tiedot Excelin kautta SportTracksille kelpaavaksi. Nopealla Googlaamisella löytyi myös plugini SportTracksille nimeltään csv-importteri, mitään tietoa ei ole mitä tämä osaa, voipi olla valmiiksi tarpeeksi monipuolinen plugini, millä toimenpide onnistuu.

tzzp
11.07.2012, 15.09
Lyhyesti vastaus on, että saa. Onnistuuko jokaiselta, sitä en tiedä.

Tarkemmin Sport Trackeristahan saa tiedot csv:nä ulos, kätevä kaveri pyöräyttää tiedot Excelin kautta SportTracksille kelpaavaksi. Nopealla Googlaamisella löytyi myös plugini SportTracksille nimeltään csv-importteri, mitään tietoa ei ole mitä tämä osaa, voipi olla valmiiksi tarpeeksi monipuolinen plugini, millä toimenpide onnistuu.

Elikkä tekeekös SportTracker.com:ssa oleva softa sen kotikoneelle otettavan tiedoston automaattisesti csv:ksi, kun sykedata on mukana?

Nyt kun sykevyötä ei ollut, data tuli gpx:nä sieltä kylläkin talteen, vaihtoehtoa csv-tallennukseen siellä ei ollut.

Lisäys:

Tuli sitten asennettua Endomondokin, siinä mahdollisuus tallentaa tieto tcx:nä ja gpx:nä omalle koneelle.
Käsittääkseni tuossa gpx:ssä ei sykedataa ole, mutta entä tcx:nä, kulkeeko sykedata siinä mukana?
Etsin netistä tuosta tietoa, mutta ei se oikein avautunut, mitä tuo tcx tuo mukanaan.

Ajatuksena siis on saada hajonneen frwd:n tilalle mahdollisimman hyvä ja monipuolinen softa, niin, että omat harjoitukset on koneella. Tämä SportTrax 3.1 vaikuttaa juuri sellaiselta softalta, joka ajaa asian ja näitä oheissoftia (Endo/Tracker) käyttäisin vain datan keruuseen ajon aikana.
Ja toisaalta hyvässä tallessahan data noilla palvelimilla olisi, jos kone hajoaisi.

Ehdottomasti positiivisenä plussana, molemmat tuntuivat keräävän ajon aikana mukavasti tietoa, jonka hölöttivät sitten sieltä repun uumenista... ;)

Kiittäen tiedoista;
TomiP