PDA

Näytä tavallinen näkymä : you travel matkat alpeille

XC-JJ
05.03.2008, 11.16
you travel järjestää maastopyöräilymatkoja alpeille.. messuilta sain mainoksen ja siinä on esim. Trans-Alp 2.7.-13.7.2008 ja hintaa on 1390€.

Matkalla ylitetään alpit maastopyörällä ja päädytään italian gardajärvelle. Onko kenelläkään kokemuksia tutuntuttuja jotka on käyny tuola?! Onko sellanen matkanjärjestäjä, että kannattaako miettiä? Mikael Berg toimii matkan ohjaajana.

Asentaja
05.03.2008, 11.30
You-travelin matkoilta on kokemusta hiihtopuolelta, 3 reissua kaikkiaan. Kaikki toiminut yleensä perus ok, paitsi että yhtenä vuonna Monte Rosassa ei ollu snögöä. Matkanjärjestäjää ei ehkä voida pitää syypäänä. Halvemmalla tietysti pääsis kun ite järjestäis kaiken.

XC-JJ
05.03.2008, 11.35
niin jos tietenki sit tutustuu sopivaan porukkaan ja yhes lähtee ni varmaan onnistuis kyllä hienosti... :) tossa oli vaan niitä tavaroiden kuljetuksia paikasta toiseen, niin ei tarvi maastofilon kyydissä kaikkea kannella :p

-Timppa-
05.03.2008, 14.28
you travel järjestää maastopyöräilymatkoja alpeille.. messuilta sain mainoksen ja siinä on esim. Trans-Alp 2.7.-13.7.2008 ja hintaa on 1390€.

Matkalla ylitetään alpit maastopyörällä ja päädytään italian gardajärvelle. Onko kenelläkään kokemuksia tutuntuttuja jotka on käyny tuola?! Onko sellanen matkanjärjestäjä, että kannattaako miettiä? Mikael Berg toimii matkan ohjaajana.

Samoja reissuja katsellut.2 ajankohtaahan siinä oli.

XC-JJ
05.03.2008, 15.39
joo toi oli ainaki toinen.. ei nyt vielä tänä kesänä mut joskus tulevaisuudessa..

tietenki jos löytyis sopivan henkistä porukkaa ja ite treenäis koko vuoden ihan hullunlailla ni tulis kyllä varmaan halvemmaks ottaa vaan lennot ja sit siirtymät ja sit tehä jollain porukalla vasatava reissu... seki ois kyllä aika mielenkiintoista.. siinä vaan joutuu sitä varten sitten vähän vaihtaa blingiä pyörään et kehtaa lähtee mihinkään :D

Poku
06.03.2008, 16.43
Aika kallis paketti mun mielestä. Viime juhannuksena oli tarkoitus ajaa alppien yli, mut siellä oli reilu metri lunta siihen aikaan joten ajelin retkipyörällä muuten vaan Italiassa.

Lennot Muncheniin maksaa alle satasen, ja Munchenin kentältä on suht helppo viedä junalla fillari sinne mihin haluaa. Ainakin Gardalla monet firmat mainosti fillareiden/ajajien/tavaroiden kujetuspalveluita alppien toiselle puolelle, joten kyllä se varmaan esim St Antonista onnistuu myös. Uskoisin, että tuon tyyppisen reissun tekee omatoimisesti ainakin 500 egee halvemmalla. Sillä summalla juo jo mukavasti punkku Rivalla ajojen jälkeen. Toki jos rahasta ei oo puutetta, niin helpolla ainakin pääsee, jos lähtee pakettimatkalle. Tokko siellä ihan yksin tarvii ajaa, vaikka yksin lähtiskin reissuun. Tänä kesänä vois kokeilla uusiks alppien ylitystä, mutta ei ennen heinäkuuta.

-Timppa-
06.03.2008, 17.10
Aika kallis paketti mun mielestä. Viime juhannuksena oli tarkoitus ajaa alppien yli, mut siellä oli reilu metri lunta siihen aikaan joten ajelin retkipyörällä muuten vaan Italiassa.

Lennot Muncheniin maksaa alle satasen, ja Munchenin kentältä on suht helppo viedä junalla fillari sinne mihin haluaa. Ainakin Gardalla monet firmat mainosti fillareiden/ajajien/tavaroiden kujetuspalveluita alppien toiselle puolelle, joten kyllä se varmaan esim St Antonista onnistuu myös. Uskoisin, että tuon tyyppisen reissun tekee omatoimisesti ainakin 500 egee halvemmalla. Sillä summalla juo jo mukavasti punkku Rivalla ajojen jälkeen. Toki jos rahasta ei oo puutetta, niin helpolla ainakin pääsee, jos lähtee pakettimatkalle. Tokko siellä ihan yksin tarvii ajaa, vaikka yksin lähtiskin reissuun. Tänä kesänä vois kokeilla uusiks alppien ylitystä, mutta ei ennen heinäkuuta.

Tästä siis puhutaan:

http://www.alpit.fi/kesa2008/pyoraily_trans-alp.html

Ajankohta olisi ainakin loistava, kun katsoo kilpailukalenteria.Tahkolta olisi jo palautunut (ainakin ajosta, mutta iltamista en tiedä) .Ainoana harmittavana asiana väliin jäisi seinäjoen marathon kisa :(.

Olihan siinä se toinen pakettimatka 895 €

http://www.alpit.fi/kesa2008/pyoraily_salzkammergut.html

-Timppa-
07.03.2008, 17.07
http://www.alpit.fi/kesa2008/pyoraily_trans-alp.html

No niin menossa ollaan.Lomasta ei vielä varmuutta, mutta on ainakin matka tilattu :p

Leku
11.03.2008, 16.47
No morjens.

Kuulin varman huhun, minkä mukaan eräs tuonne alppimatkalle osallistuva pelkää jo etukäteen, että "siellä ei ajeta kuitenkaan tarpeeksi" ja että "kehtaakohan siellä ajaa sitten illalla omia lisälenkkejä".

:D :eek:

Kai Julin
13.03.2008, 21.49
Mikael Berg on Toni Bergin isoveli, Tonihan ajaa DH-kisoja hyvällä menestyksellä.
YouTravel on tunnettu ja luotettava matkanjärjestäjä, skimbamatkoja yli 10 vuotta, ja kesämatkoja yli 5v. Puhumattakaan tuhansista tyytyväisistä matkalleosallistujista.
Vain yksi ajankohta! Eli lähtö- ja paluupäivät!
Ajankohta hyvä, tiedättehän että Keski-Euroopan lomakausi alkaa heinäkuun puolesta välistä, ja silloin on jo ruuhkaa, majoituksia tuskin saa ilman ennakkovarauksia.
Ei ajeta tarpeeksi?! Onko kommentoija varmasti itse käynyt Alpeilla polkemassa? Päivämatkat kilometreissä eivät ole pitkiä, mutta kahden - kolmen kilometrin päivittäiset nousut eivät ole lasten leikkiä. Mutta olen varma että voi ajaa illalla lisälenkkejä jos olet Eero Jäppisen kuntotasolla.
Pelko on aiheellinen, jos osallistut Loiren laakson linna- ja viinitila-pyöräretkelle.
Hinta, kannattaa vertailla esim. Englannista järjestettäviä matkoja, vastaavat maksavat saman määrän - mutta punnissa!
Huomaattehan että matkan hintaan kuuluvat Lennot, bussikuljetukset, tavaroiden kuljetukset, majoitukset, suurin osa ruokailuista ja opaspalvelut.
Itse järjestäminen. Siinäpä helppo puuha kerätä sopiva tuttu porukka, joille kaikille sopii sama ajankohta ja sama suunnitelma. Sitten tietysti kaikille saa haluttuina ajankohtina alle satasen lennot Muncheniin.
Juniinkin mahtuu aina, eikä niitä tarvitse odottaa. Majoituksetkin järjestyvät ekasta vastaantulevasta majatalosta.
Kaikki tietenkin puhuvat sujuvaa saksaa ja italiaa (dolomiiteilla englannin osaaminen ei ole läheskään aina yleistä!).
Kuka ostaa kartat ja navigaattorit (sään kestävät ja puolen vuorokauden akku), kuka ottaa vastuun suunnistuksesta ja jatkuvasta
kartan syynäämisestä ja tulevista harha-valinnoista?
Tietenkin tuo on mahdollista, mutta odotettavissa vaikeuksia ja ongelmia.
Mutta jos olet ajanut transalpin pariin kertaan, niin silloinhan omatoimimatkailu on toimiva ratkaisu.
Itse olen muutaman vuoden elämää (ja siihen kuuluvia ongelmia) nähnyt, joten oma valintani lomalla on valmismatka.
Kommentoikaa niin päästään keskusteluissa eteenpäin; ja toivottavasti saadaan sen verran porukkaa mukaan jotta matka toteutuu!

Teukka-74
13.03.2008, 22.43
Mikael Berg on Toni Bergin isoveli, Tonihan ajaa DH-kisoja hyvällä menestyksellä.
YouTravel on tunnettu ja luotettava matkanjärjestäjä, skimbamatkoja yli 10 vuotta, ja kesämatkoja yli 5v. Puhumattakaan tuhansista tyytyväisistä matkalleosallistujista.
Ajankohta hyvä, tiedättehän että Keski-Euroopan lomakausi alkaa heinäkuun puolesta välistä, ja silloin on jo ruuhkaa, majoituksia tuskin saa ilman ennakkovarauksia.
Ei ajeta tarpeeksi?! Onko kommentoija varmasti itse käynyt Alpeilla polkemassa? Päivämatkat kilometreissä eivät ole pitkiä, mutta kahden - kolmen kilometrin päivittäiset nousut eivät ole lasten leikkiä. Mutta olen varma että voi ajaa illalla lisälenkkejä jos olet Eero Jäppisen kuntotasolla.
Pelko on aiheellinen, jos osallistut Loiren laakson linna- ja viinitila-pyöräretkelle.
Hinta, kannattaa vertailla esim. Englannista järjestettäviä matkoja, vastaavat maksavat saman määrän - mutta punnissa!
Huomaattehan että matkan hintaan kuuluvat Lennot, bussikuljetukset, tavaroiden kuljetukset, majoitukset, suurin osa ruokailuista ja opaspalvelut.
Itse järjestäminen. Siinäpä helppo puuha kerätä sopiva tuttu porukka, joille kaikille sopii sama ajankohta ja sama suunnitelma. Sitten tietysti kaikille saa haluttuina ajankohtina alle satasen lennot Muncheniin.
Juniinkin mahtuu aina, eikä niitä tarvitse odottaa. Majoituksetkin järjestyvät ekasta vastaantulevasta majatalosta.
Kaikki tietenkin puhuvat sujuvaa saksaa ja italiaa (dolomiiteilla englannin osaaminen ei ole läheskään aina yleistä!).
Kuka ostaa kartat ja navigaattorit (sään kestävät ja puolen vuorokauden akku), kuka ottaa vastuun suunnistuksesta ja jatkuvasta
Mutta jos olet ajanut transalpin pariin kertaan, niin silloinhan omatoimimatkailu on toimiva ratkaisu.
Itse olen muutaman vuoden elämää (ja siihen kuuluvia ongelmia) nähnyt, joten oma valintani lomalla on valmismatka.
Kommentoikaa niin päästään keskusteluissa eteenpäin; ja toivottavasti saadaan sen verran porukkaa mukaan jotta matka toteutuu!

Viestissäsi on huomattavasti asiallista pohdintaa, mutta näyttää olevan ensimmäinen viestisi palstalle ja kohta tulet varmaankin huomaamaan, että läheskään kaikki ei ole tällä foorumilla tosissaan ja puolet viesteistä on kirjoitettu ns. kieli poskessa.Löysää hieman vyötä ja jatka keskustelua :)

Kai Julin
14.03.2008, 00.33
Viestissäsi on huomattavasti asiallista pohdintaa, mutta näyttää olevan ensimmäinen viestisi palstalle ja kohta tulet varmaankin huomaamaan, että läheskään kaikki ei ole tällä foorumilla tosissaan ja puolet viesteistä on kirjoitettu ns. kieli poskessa.Löysää hieman vyötä ja jatka keskustelua :)

Kiitos Teukka hyvästä vinkistä!
Tahdoin kuitenkin tuoda julki lisää tietoa ja realiteettia aloitettuun keskusteluun Transalpista. Toivottavasti löytyy riittävästi porukkaa mukaan! Kyseessähän ei ole kilpailu, joten vauhti lienee vapaa, kunhan jaksaa polkea ne pitkät mäet ylös (joten kaikki Jäppiset ja naatiskelijat mukaan)! :)

Poku
14.03.2008, 00.47
Ihan asiaahan siellä oli, mutta pakko kommentoida täältä Italiasta. Ei reissun järjestäminen noin vaikeaa ole. Tietty jos haluat 15 tuntematonta hemmoa mukaan, niin vaikeaa on, mutta jos lähdet yksin tai muutaman kaverin kans, niin en tiedä mikä siitä tekee niin vaikeaa. En puhu Italiaa, mutta oon käynyt täällä skimbaamassa ja fillaroimassa ja aina palvellaan hymyssä suin. Toki fillarin kanssa kikkailu Munchenistä junassa on oma juttunsa, mutta mulle se on osa matkaa. Valmismatka on ylivoimainen juttu niille, jotka haluavat kaiken valmiiksi järjestettynä, ilman mitään yllätyksiä ja ovat valmiit maksamaan siitä jonkin verran enemmän. Jokus kuitenkin kannattaa kokeilla jotain uutta ja voi yllättyä positiivisesti.

Hyviä reissuja kesälle, nyt Livgnossa on hieman liiaksi lunta maastopyöräilyyn. Maantiefillarilla pari hemmoa veteli eilen ihan kiitettävää kyytiä...

Analyytikko
21.03.2008, 11.37
Tuli varattua ko.reissu (bike-lehden transalp juttujen selailu on kallista...) No, en mä nyt tuota hintaa pahana pidä, varsinkaan vertailtaessa samantyppisiä paketteja ulkomaisilta tarjoajilta. Palveluista ja järjestelyistä saa maksaa silloin kun niitä haluaa.

-Timppa-
27.05.2008, 15.40
*Kyrpä otsassa hymiö*

Analyytikko
27.05.2008, 22.36
Kah prkle tosiaan, organisoiva taho canceloi reissun. Syyt oli asialliset. Noh, tämän mahdollisuus oli tiedossa, ensi vuonna tosiaan uusi yritys.
Nyt meni excuse lähteä taas Tahkolle.

-Timppa-
18.01.2009, 19.26
Taas tarjolla.Valitettavasti näköjään matka lyhentynyt ja veturi on vaihtunut.

http://www.youtravel.fi/vaellusmatkat_2009/transalp_esittely.html

Canuuna
18.01.2009, 22.33
Taas tarjolla.Valitettavasti näköjään matka lyhentynyt ja veturi on vaihtunut.

http://www.youtravel.fi/vaellusmatkat_2009/transalp_esittely.html

Painetussa esitteessä jonka tilasin kyseisen firman nettisivujen kautta oli esiteltynä tarkemmin reitin kulku. Harmittavasti ovat tosiaan menneet lyhentämään reittiä vaikka on tossakin varmaan tekemistä. :D Maksimit joka päivä sielä vähintään 2500 metrissä... Täytyy kyllä ehdoottomasti lähtee kokeileen. Onkohan reissulle minkälainen kiintiö lippuja tarjolla...:seko:

XC-guy
19.01.2009, 15.14

Keskieuroopan lomakauden "ruuhkahuippu" on elokuu. Itse olen ystäväni kanssa tehnyt tuollaisen "omatoimi-Transalpin" kesällä 2007 ilman minkäänlaista aikaisempaa kokemusta. En näkisi projektia noin "pessimistisin" silmin kuin Kai. Olkoonkin että minulla suunnistus onnistuu jotenkuten ja olen tehnyt pitkiä kotimaan etappi-eräretkiä maastopyörällä vuosittain vuodesta 1996 lähtien.

Majoitusta emme Transalpin ajaksi varanneet etukäteen ja yösija löytyi aina siitä huolimatta (vaikka ajankohta olikin heinäkuun loppua/elokuun alkua). En puhu sujuvaa englantia saatikka saksaa - italiasta nyt puhumattakaan. Siitä huolimatta saimme asiat järjestymään ilman sen suurempaa dramatiikkaa. Madonna di Campigliossa joutui hoitamaan asiat kokonaan saksan ja viittomakielen sekoituksella. Sekin oli miellyttävä kokemus kaiken kaikkiaan, sillä hotellin omistaja oli todella palveluhenkinen - sitä oikeasti tunsi itsensä tervetulleeksi eikä rasitteeksi kuten niin monesti kotimaassa.

Summa summarum: Kannustan jokaista seikkailuhaluista kokeilemaan siipiään omatoimi-Transalpin merkeissä, kaikista varoituksista huolimatta.

Tuon valmismatkan hinta ei ole paha kun ottaa huomioon sen että pääsee nk. "valmiiseen pöytään". Omatoimimatkan budjettiin pitää muistaa laskea AINAKIN seuraavat:

Lennot (+pyörästä perittävä lisämaksu),
Majoitus (n 45€/yö/hlö),
Ruokailu (~20€/vrk/hlö),
Kartat (kompass.at = 7,90€/kpl = ~120€/n määrä hlö)
+ mahdolliset Transalpia varten hankittavat varusteet kuten 30l reppu

Tulee noillekin hintaa. Jos lähtijöitä on kaksi hinnaksi tulisi 11vrk:n perusteella edellämainitun kaavan mukaan >1000€/hlö. Sitten pitää vielä navigoida ja pitää itse huolta itsestään, mutta jotkut laskee senkin plussaksi :D

-Timppa-
20.01.2009, 14.48
Painetussa esitteessä jonka tilasin kyseisen firman nettisivujen kautta oli esiteltynä tarkemmin reitin kulku. Harmittavasti ovat tosiaan menneet lyhentämään reittiä vaikka on tossakin varmaan tekemistä. :D Maksimit joka päivä sielä vähintään 2500 metrissä... Täytyy kyllä ehdoottomasti lähtee kokeileen. Onkohan reissulle minkälainen kiintiö lippuja tarjolla...:seko:

15 ensimmäistä mahtuu mukaan.14 paikkaa siis vapaana :D

Tsibage
20.01.2009, 20.54
Omatoiminen 7 päivän keikka tuli viime kesänä heinäkuun loppupuolella heitettyä (Mittenwald-->Garda). Lähtöä edeltävänä iltana päätettiin lähtöpaikka, eli aika takki auki mentiin. Loistokeikka kumminkin. Kahtena iltana ei saatu muistaakseni ekasta paikasta yösijaa, taisi olla viikonloppua. Ehdottomasti lähtisin samalla tavalla uudestaan, ei sitoutumisia mihinkään suuntaan.

XC-guy
21.01.2009, 18.40
Omatoiminen 7 päivän keikka tuli viime kesänä heinäkuun loppupuolella heitettyä (Mittenwald-->Garda). Lähtöä edeltävänä iltana päätettiin lähtöpaikka, eli aika takki auki mentiin. Loistokeikka kumminkin. Kahtena iltana ei saatu muistaakseni ekasta paikasta yösijaa, taisi olla viikonloppua. Ehdottomasti lähtisin samalla tavalla uudestaan, ei sitoutumisia mihinkään suuntaan.

Samaa mieltä ennakkovarauksista, ne aiheuttavat vain stressiä.

Valtsu
09.03.2009, 22.14
Kertokaapa alppien ylittäjät mimmoista reittiä olette ajaneet? Onko teidän reitillä ollut paljon kestopäällystettä vai enemmän polkua?

XC-guy
11.03.2009, 11.03
Tuolta löytyy infoa: http://koti.mbnet.fi/kamki/transalp/index2.htm

Uusi reissu on suunniteltu ensi kesäksi. Reitti on Garmisch-Partenkirchen -> Garda ja aika 7 ajopäivää + 5 päivää Gardalla.

Tavoitteenahan on ajaa mahdollisimman paljon polkuja pitkin, mutta laaksoissa on aina kestopäällystetyt tiet, joten sitä asvalttia on aina liikaa :) Sitä asvalttia riittää pääsäänöisesti aina n. 1500-1800m korkeuteen asti. Alppisolissa tietysti korkeammalle. Reittiä suunnitellessa kannattaa aina tarkistaa netistä suunnittelemansa reitin ajokelpoisuus ym. tiedot. Hakusanalla löytyy paljon tietoa esim. "Gavia pass" ja tietoa tulee sivukaupalla. Muun muassa Bike-lehti on julkaissut hyvän ja kattavan listan alppisolista. Sekin löytynee hakusanalla "alpenpässe" - tosin sillä löytyy paljon muutakin :)

Juha L
13.03.2009, 18.08
Aiheeseen hieman liittyen, jos jotakuta kiinnostaa lähteä heinäkuun puolenvälin jälkeen mukaan omatoimireissulle Oberstdorf - Garda, niin pistäkää privaviestiä.

Tuntsan Palo
08.11.2011, 13.17
Onko joku käynyt noilla You Travelin Transalpeilla? Ajatuksena tuo kiinnostaa kovasti, mutta porukkareissun vaarana on aina eritasoiset osallistujat. Olen jutellut messuilla järjestäjien kanssa ja vastauksena on ollut aktiiviurheilijoiden ja 50-vuotiaiden setien väliltä. Oudossa porukassa ketuttaa olla heikoin lenkki, varsinkaan kun ei nyt ihan ajokoirakunnossa olla eikä tarkoitus ole treenata itseään kynäniskaksi.

Kestävyyttä ja ajotekniikkaa kyllä löytyy ( Tahko 60 pari kertaa alle neljän tunnin), vielä kun jostain saisi ostettua nykyistä paremmin korkeita paikkoja kestävän pään. Sen verran on nousukokemusta Gardalta, että 13 kiloisen all mountain-pyörän sijasta reilu 11 kiloinen 120-joustava voisi olla pop?

Leku
08.11.2011, 14.18
En ole vielä kuullut, että ketään olisi jätetty yksikseen vuoristoon kuikuilemaan. Kovin moneksi päiväksi… No ei vaan eihän se mikään kisa ole, aikaa on kattella maisemia (http://i58.photobucket.com/albums/g266/nokianneule/maisemi.jpg).
Meikäläinen teki varmaan jonkinasteisen tunkkausennätyksen tuolla, kun ihan kaikkia nyppylöitä ei jaksanut jauhaa 32-piikkisellä ylös. Ainakin kengänpohjat ja kenkien teräsnappulat kuluivat silmissä.
Tuumasin, että mukana pitäisi olla kovinkin monta erilaista pyörää, kun välillä tunkataan (http://i58.photobucket.com/albums/g266/nokianneule/tunk.jpg) ,toisinaan ajetaan cyclobaanaa (http://i58.photobucket.com/albums/g266/nokianneule/cyclo.jpg) ja juu on siellä jonkinmoisia alamäkiäkin (http://i58.photobucket.com/albums/g266/nokianneule/P1060198.jpg).
Täten esitän, että joku pitkäjoustoinen xc-pyörä (http://i58.photobucket.com/albums/g266/nokianneule/am.jpg) on ihan toimiva valinta. Tosin sen pienenkin eturattaan voisi laittaa…

Leku
02.12.2011, 11.30
oHo! Kattelin tuossa, että kesän 2012 TransAlpille on enää kaksi paikkaa jäljellä. Jopa meni aikaisin, siinä saattaa vielä keväämmällä jollain naama venähtää kun myydäänkin ei-oota.

Uutuutena listoille on näköjään tullut Bormio (http://www.alpit.fi/vaellusmatkat_2012/bormio_pyoraily_esittely.html), sinne on (vielä) paikkoja jäljellä. Johan sitä saa johonkin Tahkon reissuunkin tuhlattua helposti sen tonnin (motarimaksut ovat välillä varsin tyyriitä), niin samalla rahalla pääsee vähän komeampiin maastoihin.

puffe
16.04.2012, 12.29
Olin TransAlp peruutuslistan kolmas ja nyt olen saanut "raivattua" edelläni olleet pois tieltä...joten matka häämöttää.
Onkos kukaan muu fillarifoorumin hahmoista jo pakannut hammasharjaa ja vaihtokalsareita 2012 TransAlp reissulle?

t. s-p.

JTG
16.04.2012, 19.10
Leku ei käytä kalsareita, mä en vaihda niitä ja timppa ei pese hampaita. Muista en sano mitään. mulla on vähän paskempi Trans-alp kuin muilla, koska joudun lähtemään Gardalta pois päivää ennen muita, Leku lähtee ja.

puffe
17.04.2012, 18.21
Leku ei käytä kalsareita, mä en vaihda niitä ja timppa ei pese hampaita.

Hyvä tietää, varaankin sitten runsaasti Wunderbaumeja ja ilmanraikastetta mukaan... ;-).

a2jkanga
17.04.2012, 21.17
Mulle tuli myös pari viikkoa sitten ilmoitus, että mahdunkin mukaan, joten olen lähdössä Alpeille myös - hammasharjan ja vaihtovaatteiden kanssa. Pyörähuollosta joku oli varannut kyseiselle viikolle yhden Evocin laukun jo. Varmaan joku samalle matkalle lähtevä...

Ikämies
17.04.2012, 21.59
Mukana ollaan.
Juttelin viikonloppuna oppaamme kanssa, hän muisteli että ryhmän koko olisi 12.
Minulla ei ole tapana vaihtaa sukkia reissun aikana - yksillä mennään.

Leku
17.04.2012, 23.34
JTG:n osallistuminen on vähän epävarmaa, kun sen pitää suorittaa Tahkolla 240 eikä voida olla varmoja ehtiikö se koneeseen? :p

puffe
18.04.2012, 10.21
Pyörähuollosta joku oli varannut kyseiselle viikolle yhden Evocin laukun jo.

Mietinkin tota laukkua, voiko sen mukaan ottaa...ilmeisesti matkanjärjestäjällä on sen verran isoa kamojen siirtokalustoa, että pystyvät roudaamaan kaikkien pyörälaukut + muut kamat.

a2jkanga
18.04.2012, 14.04
Mietinkin tota laukkua, voiko sen mukaan ottaa...ilmeisesti matkanjärjestäjällä on sen verran isoa kamojen siirtokalustoa, että pystyvät roudaamaan kaikkien pyörälaukut + muut kamat.

Kyllä kuljetus fillarilaukulle pitäisi kuulua oletuksena huoltoauton palveluun, jos oma pyörä on matkassa. Ainakin GoExpo-messuilla järjestäjät sanoivat isojen laukkujen tuottavan kyllä päänvaivaa, mutta minkäs teet - jollain se pyörä on sinne saatava. Itselläni Evoc oli oikeastaan ainoa vaihtoehto, kun mukaan lähtee isohko 29-täpäri.

a2jkanga
25.06.2012, 13.44
Alpit lähestyvät. Onko kukaan menossa keskustan tai Tapiolan suunnilta kentälle aamulla? Lento näyttää olevan varsin aikainen, joten täytynee ottaa taksi tai pummia kyyti. Löytyykö kimppataksiin halukkaita?

Reinomies
01.04.2015, 10.50
Houkutteleva setti Euroopan katolla. Vaan vähän on kovin kommentteja käyneille heillä. Voisitteko heittää kokemuksia matkaa aprikoiville.

Tattis