Näytä tavallinen näkymä : Surly Karate Monkey
Moi kaikille! Olen hankkimassa Surly Karate Monkey runkoa. Ongelmani on se, etten tiedä mikä runkokoko olisi oikea. koeajo ei kyseistä fillaria haettaessa oikein ole mahdollista. Olen 180cm pitkä, mutta mulla on kohtalaisen pitkät jalat (sisäjalan pituus 86cm). Ajo olisi pääasiassa kaupungissa ja joskus myös metsäpoluilla. Edellinen pyöräni oli 20" Kona Hoss ja se tuntui ihan hyvältä.
Kiitoksia, jos osaatte tuossa rungon mitoituksessa neuvoa.
M-koko on sopiva kokoisellesi.
länsiväylä
28.01.2008, 12.13
Juuh, itse olen 185 ja mulla on L-koon apina. Se on mulle sopivan ylärajoilla, joten M varmaan on sulle passeli
Ota M
ja viestini oli kuulemma liian lyhyt. Tässä sitä viestin täytettä.
raati tuntuu olevan selkeän yksimielinen:) Kiitti neuvoista
Minuakin katate monkey kiinnostaa kovasti. Mistä ajattelit hankkia rungon. Foxcomp Lauttasaaressa: uusi 550€, 2006 440€, bike-components.de 445€.
Löytyykö parmpia/halvempia toimittajia?
Olen tähän asti ostanut aina valmiin pyöran, mutta nyt ajatuksena on koota juuri sellainen kun haluan (rahat riittää!). Otan mielelläni vinkkejä vastaan.
mikäs se ruotsin putiikki oli mikä myi syrlyä. joku viisaampi muistaa.
Ai cyclecomponents (http://www.cyclecomponents.com/)?
muoks: Karate Monkey oli näemmä tuolla 464 €.
Polku: Mountainbike / Komponenter / Ramar / XC/Marathon / Hardtail
..vaatimuksia..
Kuinkas pitkä olet okkalla pyörähuollossa on yksi L-kokoinen männävuotinen Gary Fisherin Rigin-runko tarjolla..
Mikrometri
30.01.2008, 21.15
Kannaittaisi yrittää vaikka € 150,- tarjota.Noita vanhoja kun saa halvalla.
Upsista. Jatketaas tänne. Uuden 29erin speksausta tässä käynnistelen. Karateapina voisi olla aika vahvoilla. Tuo vissiin tulee aina keulan kera tuo runkosetti? Laitoin jo kyselyä Foxcomppiin, josko sen saisi ilman keulaa ja mikä hinta silloin olisi. Toki tuo Foxcompin hinta on satkun enemmän kuin Saksassa, joten jos siitä sen kaulan saa pois ja sen satkun siitä, niin... no, tietty ne ohjainlaakerin ja keskiön vastinpintojen koneistukset ja noiden osien asennuksen jos sais tinkattua hintaan, niin sitten vois kyllä ostella mieluummin kotimaasta.
Ajattelin jotain XT-osasarjaa (jos ostais vaikka koko groupsetin kerralla) levareilla (joskin ehkä enempi kiinnostais bb7:t kuin hydrauliset - ehkä kuitenkin noi XT-hydrauliset olis ihan jees) ja vaikka tora 318 -keulaa. Niin, vaihdepyörää siis speksaamassa.
Niin tai sitten On-onelta scandal 29er. Joku syy tuon poisjättämiseen jo oli, mutten enää muista mikä, joten otetaan takaisin harkintaan. Olis halvempi kuin KM.
Pitäskö se laakeri nyt olla sitten King :P KM kun on olevinaan pitkäikäinen raami (joskin mulla se varmaan ruostuu tuolla ulkovarastossa pilalle...). Mahtaako muutenkaan kannattaa speksailla noin hyvää konkelia (joo, joo keulasta varmaan tulee kommenttia...) ulkovarastossa ämpäri vuoden säilytettäväksi?
Nykyinen on Nushiki k-29 ja siinä on KM-keula. Nyt kaipais levaria ja joustokeulaa. Nushuun on kuitenkin jo paritkin vannejarrukiekot, joten taidan pitää sen tuommoisena "maantiepyöränä" enkä ala siihen päivittämään keulaa, jarruja ja kiekkoja, vaan rakentelen uuden 29:n. Tai sitten en, kyllähän tuollakin poluilla pääsee.
Minkäs painoisia olette apinoista saaneet joustokeulan kanssa? Ja tuleeko joltain suunnalta kovasti kannustusta tuohon scandaliin (hitto kun muistais miksi eilen päätin, ettei se olekaan sopiva :D - ei tainnut olla kovin tärkeä pointti kun sitä ei edes muista...).
Tai jotain muita vaihtoehtoja (29eria kuitenkin). Pyörähuollossa olis GF X-Caliber, mutta se on kokoa 19" ja katselin geometrioita sen verran, että iso tuppaa olemaan mulle (180cm, jalan sisämitta 84, jos oikein sain mitattua). Nykyisessä vaakaputki 59,5 ja tuntuis, että pahemmin yli 60 ei sais mennä kun nytkin olen vaihtanyt stemmin lyhkäseen (oisko 70mm ja nousua joku 12 tai 17 astetta...). Tuossa GF:ssä vaakaputki 62.
Edit: KM:n kokohan olis M. Standover-korkeus siinä ehkä vähän reilu gyl, 81cm vs. toi jalan sisämitta 84. Ei ole kyllä tullut hakattua itteänsä tuon Nushinkaan putkeen (pitääkin mitata - jollain tarkkuudella - paljonko tuossa on...).
länsiväylä
02.04.2008, 12.17
Mulla painaa L-kokoinen sinkula vähän alle 12 kiloa.
Tuolla (http://www.pinkbike.com/photo/1050650/) on vanha kuva, jonka ottamisen jälkeen on keulaksi vaihtunut Reba, vanteiksi Salsat ja navoiksi Hopen ProII:t.
BB7-jarruista on pelkästään hyvää sanottavaa. Ne on toimineet kuin junan vessa, mitä ei voi sanoa kaikista hydraulisista mitä mulla on ollut
...
Tai jotain muita vaihtoehtoja (29eria kuitenkin)...
+ Singular Swift geared (http://www.singularcycles.com/bikes.htm) -runkosetti + osat (tää on ainakin hyvä)
+ Jamis Dakota 29 (http://www.jamisbikes.com/usa/bikes/08_bikes/images/08_bike_images/08_enlarged/08_DAKOTA29.jpg)
+ Felt Nine Comp (http://www.huntteri.fi/kuvat/felt/2008/9COMP_GLOSS_COLA.jpg) tai Felt Nine Pro (http://www.huntteri.fi/kuvat/felt/2008/9PRO_OAK_MOSS_GREEN.jpg)
Kaikkia taitaa saada jopa Suomesta.
swifti on kutakuinkin samanhintainen suomenmaalla kuin kake
swifti on kutakuinkin samanhintainen suomenmaalla kuin kake
Mutta valmiiksi koneisteut pinnat. Kakesta en tiedä, miten siinä. Lisäksi rungoissa on erilaiset mitoitukset. Tälle apinalle kävi paremmin swiftin mitat kuin kaken.
Edit: Valmiiksi koottuna Swift oli Kakea edullisempi Suomessa. Mielestäni vielä paremmilla osilla.
Kyl toi Swiftikin ihan kiinnostava olis - ehkä vähän apinaa keveempikin? Ei sillä, että parilla sadalla grammalla mitn merkitystä olis.
Mutta: nyt kävi niin, että teräsrunkoisen 29in osto jäi odottamaan vielä. Totesin, että melkein kaipaan tuolla poluilla enemmän takajoustoa kuin etujoustoa :) No, kyllähän teräs vissiin vähän pehmeemmät kyydit noin keskimäärin antais kuin aluhiki, mut pitää nyt sitten päästä kokeilemaan sitä täpäriä. Eli taidankin ostaa tuommosen pikkupyöräisen (http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?modelID=23632).
Voi vielä olla, että kunhan noi vannejarrukiekot (A719+XT+DTcomp) on Nishikistä ajettu...eh, jarruteltu puhki, niin hankin siihen sen toran ja bb7:t. Tai sitten kasaan/kasautan sen Swiftin/Apinan.
Kiitoksia kommenteista kuitenkin ja toivottavasti pohdinnasta oli jollekin toiselle hyötyä.
Karate Monkeyn runkokoon ihmettelyä.
Mitta 179cm ja inseam 84cm.
Onko 16 tuumainen oikea koko?
Oon saman mittanen (inseamia en muista). Otin 18" ja tuntuu oikeen passelilta. 16" on varmaan pieni...
sama pituus ja 18"'ja oikein passeli koko
Kiitos vastauksista.
Ei muuta ku odottelemaan vuosimallia 2012 kauppoihin.
Tuomas H
17.10.2011, 21.55
Apinan mallinnusta täälläkin. Pituus 184cm ja inseam 86cm.
Olen arponut 18" ja 20" välillä.
Jalat on hieman lyhyeen päin kallellaan, joten se ilmeisesti puoltaisi isompaa kokoa(ko?). Toisaalta tuon 20:n standover height vaikuttaa jo aika hurjalta...
Eks Apina ole korkea ja lyhyt?
Tuomas H
18.10.2011, 13.24
^Näin olen ymmärtänyt, mutta mistä se lyhyys tulee? Jos vertaa vaikka Inbrediin, jota pidetään pitkänä ja matalana, niin pituudessa ei ole juurikaan eroa.
Apina 18": 599.3mm ja 20": 616.3mm vrt. Inbred: 18": 602mm ja 19.5": 619mm.
Pitää ottaa huomioon Seat tube length mitta.
Mihin aikaan rupee saamaan Surlyn ensi vuoden mallia yleensä?
Vieläkin 2011 mallit kaupoissa.
Vastaan itselleni.
25.11.2011.
nuubiainen
08.11.2011, 13.50
Eix Ogre oo parempi kuin Karate Monkey? Ainakin monipuolisempi.
Olen vähän kaavaillut kohta ostaa Ogren rungon, ja ripustaa hybridini palikat siihen.
Ogre on 26" ja Karate Monkey 29"?
Marsusram
08.11.2011, 15.13
Ogre on 26" ja Karate Monkey 29"?
Ogre on Trollin isopyöräversio.
Vähän enempi kuormaa kantava ja muunneltavissa siis.
Ogre vs KM on vähän niinkuin Salsan Fargo vs Mariachi.
nuubiainen
08.11.2011, 15.57
Piti sitten oikein selvitellä asiaa.
-KM on disc only, Ogreen saa myös cantileverit
-Ogressa "rack, fender and disc brake compability" eli pirusti reikiä mihin kiinnitellä pultteja
-Ogressa on Rohloffin napaa varten joku erityisreikä (en tunne tarkemmin)
Geometriat näyttää pikaisesti katsoen identtisiltä.
Ogre on Trollin isopyöräversio.
Vähän enempi kuormaa kantava ja muunneltavissa siis.
Ogre vs KM on vähän niinkuin Salsan Fargo vs Mariachi.
Oho, niinpä onkin. Meni nimet sekaisin.
Piti sitten oikein selvitellä asiaa.
-KM on disc only, Ogreen saa myös cantileverit
-Ogressa "rack, fender and disc brake compability" eli pirusti reikiä mihin kiinnitellä pultteja
-Ogressa on Rohloffin napaa varten joku erityisreikä (en tunne tarkemmin)
Geometriat näyttää pikaisesti katsoen identtisiltä.
Karate Monkeyssa on 2011 vuosimallista lähtien enemmän kiinnityspaikkoja lokareita ja tarakkaa varten.
Surlyn sivuilla ainakin vähän aikaa sitten vielä oli väärää tietoa parissa kohdassa KM:än kohdalla.
nuubiainen
08.11.2011, 20.44
OK. Omituisen vähän eroa noilla rungoilla sitten on. Ajattelin itse Ogrea, koska haluaisin eteen sivulaukut.
OK. Omituisen vähän eroa noilla rungoilla sitten on. Ajattelin itse Ogrea, koska haluaisin eteen sivulaukut.
Jos haluat laukut eteen on Ogre parempi valinta koska 2012 KM:ssä ei ole paikkoja uudessa etuhaarukassa.
Kyselin tuossa taannoin Ogrea Kettukaupasta, jolloin selvisi, että runkoja tulle Suomeen aikaisintaan joulukuun puolivälissä. Tästäkin syystä päädyin sitten Puksuun - ei se hintaerokaan niin valtava ollut.
Marinisti
10.11.2011, 09.16
Moi!
Itsekin olen pähkäillyt työmatka/maasto/retki ajoihin sopivaa fillaria (käytön painotus tuossa järjestyksessä).
Seuraavat mallit eniten ovat olleet kiikarissa:
Surly Karate Monkey
Singular Swift
On-One Inbred
ja nyt myös Surlyn uutuusmalli Ogre.
Olen pähkäillyt, että Singular ja On-One sopivat parhaiten puhtaaseen maastoajoon ja Karate Monkey ehkä paremmin yleiskäyttöön. Apinan ensi vuoden malliin tulossa ohennettu(?) etuhaarukka ja myös tarakka ym. kiinnityksiä poistettu. Uudella etuhaarukalla ilmeisesti kohennetaan maasto-ominaisuuksia ja lievennetään kovahkoa ajotuntumaa.
Ogre ilmeisesti sama malli (myös etuhaarukka) kuin edellinen Karate Monkey ja näin yleiskäyttöön ajateltu?
Onko K.M. tarkoitettu jäykällä haarukalla käytettäväksi vai voiko/kannattaako siihen laittaa joustohaarukkaa? Swiftiin ja Inbrediin käy ilmeisesti molemmat.
Onko kellään omakohtaista kokemusta kaikista malleista (poislukien Ogre) ja niiden oleellisimmista eroista?
SingleSeppis
10.11.2011, 11.52
On noita karate apinoita rakenneltu myös joustohaarukalla. Itsellä käytössä Singular Swift ja en voi muuta kuin kehua laitetta. Tosin retkeilytarkoitukseen vaatisi hieman askartelua että saa tarakkaa yms kiinni. Surlyt rakentuu retkikäyttöön helpommin. Googlaa kuvahaulla niin selviää miten laitteita on rakenneltu... Kaikki kuitenkin hyviä valintoja ja monikäyttöisiä laitteita.
Kyselin tuossa taannoin Ogrea Kettukaupasta, jolloin selvisi, että runkoja tulle Suomeen aikaisintaan joulukuun puolivälissä. Tästäkin syystä päädyin sitten Puksuun - ei se hintaerokaan niin valtava ollut.
Paljon oli kettukaupassa hintaa sitten ogren runkosetille?
^Oliskohan ollut samaa luokkaa Pugsleyn runkosetin kanssa. Trollin rungon olisi saanut halvemmalla, mutta en tällä kertaa halunnut pikkupyörää, vaikka pieni mies olenkin.
kosminen
14.11.2011, 18.16
Mitenkäs, kun nyt vihdoin tätä ketjun runkoa ostamassa, niin huomasinkin että siinä ei ole canti-kiinnikkeitä ollenkaan! Olen 100% varma, että joskus vuosi - puolitoista sitten kun tuommoista hypistelin, niin siinä vielä oli...
Eli, milloinka muutos on tapahtunut? Saisikohan niitä vanhoja runkoja jostain...?
VanhaPate
14.11.2011, 18.43
Mä olen ymmärtänyt Surlyn sivuilta, että Ogre on Karate Monkey, jossa on canti-kiinnikkeet ja kiinnityspaikat mm. lokareille ja tavaratelineille.
Ogre on kuten VanhaPate kirjoittaa "vanha" Karate Monkey ja siinä on canti-kiinnikkeet yms. kiinnityspaikkoja enemmän kuin vuoden 2012 KM:ssa. Uusi KM tulee myös aiempaa kapeammalla etuhaarukalla eli jos kaipaat vanhaa Apinaa niin kannattaa katsoa myös tuo Ogre.
kosminen
14.11.2011, 19.36
Aah, katsoppas vain, uusia malleja Surlylta, kiitos!
Taasko tässä joutuu jahkailemaan...
Ehdin jo lähettää emailia pariin liikkeeseen ja heillä on 2011 rungot vielä hyllyssä, joihin cantit saa kiinni. 2011 K.M.:ää saisi hienomman värisenä kuin Ogrea, eli mustana! :)
Mistä löytyy viel 2011 Apinaa?
Onks paljon eroa KM:än uuden ja vanhan haarukan leveydessä?
kosminen
16.11.2011, 19.49
Ymmärtääkseni 2012 malleja ei ole edes saatavilla vielä? Eli kaikki KM:t on 2011 mallia, ainakin niissä euroopan putiikeissa joihin laitoin viestiä -ja jotka vastasivat! :)
Muut osat on aikalailla hallussa, paitsi kiekot. Kertokaapas mistä kannattaa katsella kiekkoja tuohon? V-jarrut tulee käyttöön ja kommuutteria tuosta kasaamassa, että halvalla pitäisi päästä, jotta ei sitten keljuta kun joku aamu pyörävarasto on apinan verran tyhjempi...
25.11.2011 pitäis uudet 2012 malli olla tilattavissa.
Vähän katselin euroopan putiikit läpi mutta usein oli toimitusaika noin 20 päivää ja heikosti oli tarjouksia 2011 mallista.
nuubiainen
18.11.2011, 11.41
Nyt on Ogren runko listalla bike-componentsissa, hintaa 369€.
Tosin ei vielä "in stock", joten todellinen saatavuus on kysymysmerkki.
Kuten myös Karate Apina 2012.
kosminen
19.11.2011, 11.44
Bike-components oli kauppa josta 2011 rungon tilasin. Laitoin useisiin paikkoihin meiliä, onko 2011 runkoa vielä saatavilla ja moni vastasi että on, mutta valitsin em. putiikin aiempien kokemusten perusteella. Hintakaan ei ollut paha, ja sain käytännössä mustan Ogren? :)
2012 mallinen KM tilattu.
Mitä headset:ia suosittelette?
nuubiainen
06.02.2012, 19.05
Ogren saatavuus on ollut bike-componentsissa kuukausia "20 days or more". Laitoin mailia, ja kysyin mikä mahtaa olla todellinen saatavuustilanne. Vastauksena tuli mailissa "It's 20 days or more".
Eli tuskin kannattaa henkeään pidätellä, jos örkki-rungon tilaa...
plösöpötsi
06.02.2012, 21.03
pientä ongelma uusissa KM rungoissa
http://surlybikes.com/blog/post/the_morning_after
...........We screwed up the Karate Monkey. The new version, which we love, has a flaw in a couple of versions. If you bought or want to buy a 20” Karate Monkey and want to run rotors larger than 160mm, you can’t. If you bought or want to buy a 18” and you want to run a 185mm rotor, you most likely can’t. 22” can’t do 203mm..................
Hienoa!! 185mm jo kiinni kiekossa ja jarru kiinni pyörässä. Ei ole laitettu kiekkoa vielä kiinni pyörään kun se odottaa rengasta.
nuubiainen
06.02.2012, 21.41
Toi blogipostaus on kyllä aika legendaarinen...
On se hauska blogipostaus! Ei voi edes suuttua niille!
Voin vahvistaa että pitää paikkansa. Kokeilin aamulla ja ei toimi 185mm kanssa.
pikkukara
08.02.2012, 11.46
Päivittele FoMoCo KM:n rakentelua. Ilmeisesti olet tekemässä 1x? vaihteista. Itellä on ajatuksena 1x9 retki-/talvi-/kevyenmaastonpyörä karatesta tehdä, mutta edellinen projekti pitäis saada ensin kasattua.
Erityisesti kiekkovalinnasta oon kiinnostunut, koska ite en niistä ymmärrä mitään.
1x10 vaihteista rakentelen. Voin laittaa speksilistaa kun on kaikki kamat kasassa ja koeajettu. Silloin voi myös kommentoida osien toimivuutta.
Jos palataan vielä siihen takajarruun niin laitoin Karate Monkey nuts:it kiinni ja nyt pyörii 185mm ilman ongelmia. Tiedä sitten tuleeko ongelmia takavaihtajan kanssa.
*Anteeksi
- Hiukan ohi aiheen, mutta ei kellää ois, eiku Surly 1X1, onko millainen hyrveli? Ja mistä hemmetistä vois löytää tehtaan vihreänä?
*
Saattais kohta olla ihan oikeaa tarvetta täysjäykälle 29:lle niin kyselen sen verran tyhmiä, että mites tuollaiseen Karate Apinaan tai esim. On onen slot dropout Inbrediin (http://www.on-one.co.uk/i/q/FROOSD1229/on_one_inbred_29er_slot_dropout) passaa tavallinen pikalinkullinen kiekko vai pitääkö hommata mutterikiinnitteinen takanapa? Onko niitä edes olemassa vaihdemallisina että saa 9sp pakan taakse? Kyse on lähinnä että saako kiekon pikalinkulla riittävän kireälle.
^ a) Vaihdat akselin mutterimalliseksi tai b) jos ajat kuitenkin vaihteilla, voit käyttää ihan sitä perinteistä pikalinkkua.
Ois tarkoituksena pitää optio ajaa sekä 1x9:llä että sinkulana vähän vuoden ajasta riippuen.
E: Eli joo tuollaisia mutterimallisia akseleita on olemassa jotka menee suoraan pikalinkun tilalle. No eihän tässä sitten mitään ongelmaa ole. Kiitos.
Marsusram
14.02.2012, 17.31
Auttaisiko tuollainen (http://www.on-one.co.uk/i/q/FSOOCT/on_one_chaintug)kiristin?
Kokeneemmilta kommentteja, please.
Auttaisiko tuollainen (http://www.on-one.co.uk/i/q/FSOOCT/on_one_chaintug)kiristin?
Kokeneemmilta kommentteja, please.
Varmasti. Sopiikohan se yhtä hyvin siihen haarukanpäähän, kuin Surlyn ehta Tuggnut (http://www.flickriver.com/photos/2kings/2736878319)?
Pikalinkun tilalle puikattava, muttereilla kiristettävä systeemi toimii huonommin kuin hyvä pikalinkku. Yleensä niissä akselia ei saa lähimäinkaan sinkuloinnin vaatimalle kireydelle ennen kuin mutskuista korkkaa jengat. Oikeat kierrenavat on sitten eri juttu, mutta en tiedä onko sellaisia vaihdepyörään sopivia. Shimano-tyyppinen pikalinkku toimii sinkulassakin, kun sen vetää apinanraivolla kiinni. Jos on reittä enemmän kuin voimaa kädessä ja pikalinkku ei pidä sittenkään, niin Surlyyn kuuluu tietenkin Surlyn Tuggnutti (http://surlybikes.com/parts/tuggnut) varmistamaan ketjun kireys.
https://picasaweb.google.com/lh/photo/YgiHBcSYpCrG62o-0pvyXbeKtkg7RqLTnK4FJOeKhO0?feat=directlink
X7 10-speed, vaihteet.
Elixir 3, 185mm, jarrut.
Fulcrum Red Power 29XL, kiekot
Schwalbe Big Apple, renkaat.
Tossa tärkeimmät speksit.
Koeajo vielä tekemättä.
twentyniner
12.03.2012, 16.37
https://picasaweb.google.com/lh/photo/YgiHBcSYpCrG62o-0pvyXbeKtkg7RqLTnK4FJOeKhO0?feat=directlink
Mistä tuli runkosetti? Omaa odotellessa...
X7 10-speed, vaihteet.
Elixir 3, 185mm, jarrut.
Fulcrum Red Power 29XL, kiekot
Schwalbe Big Apple, renkaat.
Tossa tärkeimmät speksit.
Koeajo vielä tekemättä.
dILETANTTI
12.03.2012, 17.57
Jos haluaa käyttää samaa kiekkoa sinkulassa ja vaihteellisessa, niin kannattaa laittaa pulttiakseli. SJS:llä on ainakin Shimanoon sopivia pulttiakseleita: http://www.sjscycles.co.uk/wheel-axles-qr-and-nutted-dept654_pg1/
Täältä tuli runko ---> http://www.bike-components.de/
twentyniner
13.03.2012, 23.20
Täältä tuli runko ---> http://www.bike-components.de/
No sieltähän minullakin on tilauksessa 16" mustana, nyt noin kaksi vkoa odotellut. Kauanko jouduit odottelemaan? Tuo omani oli 2-7pvä statuksena, mutta yllättäin se nyt vain jotenkin ei sitten ollutkaan saatavilla noin joutusasti.
twentyniner
13.03.2012, 23.24
No sieltähän minullakin on tilauksessa 16" mustana, nyt noin kaksi vkoa odotellut. Kauanko jouduit odottelemaan? Tuo omani oli 2-7pvä statuksena, mutta yllättäin se nyt vain jotenkin ei sitten ollutkaan saatavilla noin joutusasti.
Silmä käteen eli 5.12.2011, mulle tulee sitten jussiksi :)
5.12.2011 tilasin ja 12.01.2012 ne laittoi sen kuriirin matkaan.
Mutta silloin tais arvoi olla se 4-6 viikkoa kun uudet rungot tuli vasta 25.11.2011.
Toivottavasti se 20pv mikä siellä nyt on arviona pitäis paikkansa.
twentyniner
14.03.2012, 18.41
5.12.2011 tilasin ja 12.01.2012 ne laittoi sen kuriirin matkaan.
Mutta silloin tais arvoi olla se 4-6 viikkoa kun uudet rungot tuli vasta 25.11.2011.
Toivottavasti se 20pv mikä siellä nyt on arviona pitäis paikkansa.
No tulee kun tulee, just sain vasta "väliaikaisfillarin" säätöihin ;)
groovyholmes
28.02.2013, 13.25
Mites kun nymmuaki kuumottaa toi karate monkey, niin olisiko 184/83 mitoilla viksua kallistua tuohon medium kokoon???
^sanoisin että joo. Isompi olisi kömpelöhkö. Stemmillä ja tolpalla saapi tuon kokoinen ukko pulattua m-kokoiseen apinaan varmasti toimivan ajoasennon.
Moikka.
MItä teidän Monkeylle kuuluu ja millaisessa ajossa niitä on? Entä onko uuden mallin omistajia? Kasasin pitkästä aikaa pyörän ja valitsin tuon uuden runkomallin monikäyttöisyytensä takia. Renkaina on plussat, mutta kaupunki ajoon aion vielä hankkia kapeammat 29 koon renkaat.
Sain kasaan uuden apinan pääsiäisenä plussakumeilla. Odottelen osia että saan kasattua 29 kiekot siihen.
Minkälaiset vanteet kasasit plussa kumeille? Entä hommasitko joustokeulaa tai hissitolppaa? :) Jälkimmäiset on myös hankintalistalla kesän aikana...
Oli Sramin boost 716 ja 746 navat ja DT Swiss XM 521kehät.
Jäykkä keula ei hissitolppaa ja kippura tanko...
Poleskelija
25.04.2017, 20.09
Mulla viime syksyn ja talven ajan ainoana pyöränä, pari viikkoa sitten tuli läski kaveriksi. Maastossa enimmäkseen ajelin. Voimansiirtona 1x10 ja renkaina 29x3.0 WTB Rangerit, eli sellanen laihaplussa.
Poleskelija saitko survottua 29x3¨runkoon? Ja ilmeisesti vanhempaan versioon? Millain kulkee 29+? Tossa alkutalvesta oli Krampus myynnissä fillaritorilla ja se jäi kyllä hieman kaivelemaan. Mutta kyllä tää nykyinen on varmasti aika oiva jokapaikan höylä...
Itsellä 1x11 voimansiirto, arc45 kehät ja hopen navat niissä kiinni. Mukava on ollut lumikenkä ja kelkkäreittejä käydä polkemassa.
Poleskelija
25.04.2017, 22.38
WTB Ranger on tuolla 29mm kehällä n. 70mm leveä, leikkasin reunanappuloita niin mahtuu hyvin pyörimään, niin ja rengas ihan taka-asennossa. Panaracerin Fat B Nimble 29x3 mahtuu ihan tuunaamattakin pyörimään, se on pienin "plussarenkaista", ne oli syksyllä alla. Pyörä on -13 vuosimallia, vaaleansininen.
Ei juma! Nyt taitaa lahtea uutta kiekkoa ja kumia tilaukseen kun olen arponut just ton -13 mallin rengastilavuuden kanssa.
Tänään lähetti toi Superstar T-READY XX27 kehät, odotellaan vielä napoja ja pinnoja niin pääsee kasaamaan 29 kiekot.
Hienoa kun runko taipuu noin moneen ja että siitä saa muutoksilla niin erityyppisen.
Lateksi, minkä kokoista rengata laitat vanteelle? Laita kuvaa sun kikottimesta jos valmis. Pohdiskelen omien 29 vanteiden leveyttä, en tiedä kuin isot 29 nakit uuteen runkoon saa, ilman takarenkaan siirtoa, ainakin 2.5 Surlyn sivujen mukaan. Ilmesesti i25-i30 on aika lähellä totuutta 2.5 nakille, toisaalta olisi kiva koittaa kapeampaa rengasta myös....
Schwalben Thunder Burt 29" 2.25 renkaat on nyt alla noilla Superstarin vanteilla. Mahtuu hyvin, leveydessä riittää tilaa, mutta kun mulla on etuvaihtaja asennettu niin se on likellä kumia. Pistän kuvia kunhan aurinko alkaa taas paistamaan. On kyllä ollut mukavampi ajettava kuin edellinen versio, taitaa olla tuo ohjauskulma loivempi...
Jesh, jään odottelemaan, kiinnostaa myös miten uusi runko toimii käyräsarvella. En ole vielä ainuttakaan kuvaa tai postausta sellaisesta kasauksesta nähnyt. Aloin kuiten miettimään sellaista kaupunki ympäristöön. Vanhoista rungoista luin, että hyvin toimiakseen pitäisi valita kokoa pienempi runko jotta reach ei kasva liian isoksi. Itellä ei käyriksistä ole mitään kokemusta, aloin vasta herätä ajatukselle ja tutkimus työt on vasta alussa :)
Lateksi, miten sun pyörä on toiminut käyriksen kanssa?
Hyvin toimii HEl CX-kisojen harrasteluokassa.
https://www.flickr.com/photos/mattiouvinen/23875461868/in/album-72157689487183246/ (https://www.flickr.com/photos/mattiouvinen/23875461868/in/album-72157689487183246/)
twentyniner
25.01.2018, 23.21
Oma purppura runkosetti tuli alkuviikosta, tänään sain tilattua pienet hilut jotta saan soviteltua vanhat kiekot ja osat uuteen raamiin. Hyviä parannuksia edeltävään apinaani uudessa setissä, etenkin nuo 27+ kiekot tuli kokeiltu Singularin kanssa ja tuntuivat erittäin hyvältä vaihtoehdolta jäykkään fillariin, antavat sopivasti pehmeyttä menoon.
Minkäskokoisilla rungoilla porukka ajaa? Itse olen 178cm ja inseam 83cm. Pohdin riittääkö M-koko vai täytyykö ottaa peräti L-koko
Minkäskokoisilla rungoilla porukka ajaa? Itse olen 178cm ja inseam 83cm. Pohdin riittääkö M-koko vai täytyykö ottaa peräti L-koko
XL, mitat suunnilleen 188cm ja inseam 90cm.
177.5cm ja inseam 82-83cm. Minulla M koon uuden sukupolven runko. Suosittelivat fox compissa kyseistä kokoa, en testannut ennen ostopäätöstä ja en ole L koon runkoa ajanut, olisi kiva käydä koittamassa. Kannattaa siis käydä koe ajamassa. Itsellä ei maastopyöristä ole paljoa kokemusta, niin en osaa sen tarkemmin antaa kokoon neuvoja, kai ne omat mieltymykset vaikuttavat myös. Omassa ajossa tää on mennyt tosi hyvin, on ketterä ajaa, ja pidemmät matkat on mennyt myös mukavasti. Haarukassa on kiinni 35mm stemmin, jonka kassa alamäki ajossa pyörä tuntuu hieman ahtaalta. :)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.