PDA

Näytä tavallinen näkymä : joustotolppa



kmw
09.01.2008, 11.40
Onko perstuntumaa Cane Creekin linkkutolpasta
http://www.canecreek.com/suspension-seatposts.html
Foxcompin hinta 179€ on paljon. Onko se hintansa väärtti? Mulla on Big Foot ja aattelin rttä sisi istua vähän enemmän.

nure
09.01.2008, 19.06
Täysin turha kapistus eikä toimi kylmässä . Hanki mielummin kunnon satula ja jos täytyy alla jokin joustaa niin osta Brooks !

Fin-76
09.01.2008, 22.27
Jep, jos ajaa haluat, niin älä osta moista kapinetta. Satulatolpassa jousto on täysin väärässä paikassa.

Yeti
09.01.2008, 22.58
Thudbuster on toiminut Bigfootissa ihan hyvin. Ostin sen koska halusin selälle lisäsuojan ison välilevytyrän jälkeen. Se toimii myös talvella. On helppo vaihtaa siihen toiset elastomerit jos on tarvetta. Paketissa on muistaakseni kolme paria elastomeripalikoita. Joustotolpista tämä on ymmärtääkseni ainoa joka toimii.

Saksassa se maksaa 50 EUR vähemmän.

pötkö
10.01.2008, 19.37
tuollainen lt on käytössä, ja hemmetin tyytyväinen olen ollut. toimii helteellä ja pakkasessa. tosiaan kolmet elastomeerit tulee tolpan mukana, säädöt sikäli saa kohdilleen. tahko 120 tuntuu enää hyvältä lämmittelyltä selässä jos vertaa vaikkapa mukavasti toimivaan horst-linkku-fillari vastaavaan rykäisyyn.

Parasta tuossa tolpassa, jos ihan näin saa kehumaan ryhtyä, niin kun jousto toimii "takaviistoon", niin fillari ikäänkuin lurahtaa aina siitä kuskin ja kannon välistä eteenpäin, ja vauhti pysyy hirveänä.

Vaimolla käytössä "perinteinen"-toimistotuoli-kaasuiskarilla-tyyppinen tolppa, ja ei se kyllä ihan niin mukava ole. ehkä kevyempi, ja siromman näköinen, mutta vaimohan ajaa "lastenpyörää" 26"kiekoilla, eli sopii estetiikkaan.

ja jos vielä saa sanoa skeptikoille, niin älkää kokeilko, älkääkä ostako niitä, niin ehkä niitten hinta laskee kysynnän romahtaessa, ja mulla olisi varaa ostaa sellaiset kaikkiin omiin fillareihin.

Pyhä Risti
10.01.2008, 21.21
Jos ongelmia selän kanssa, voi kokeilla. Muuten kokeile mukavaa satulaa vaikkapa Fizik Gobi tai osta suosiolla täysjoustorunko/pyörä. Nykyään saa edullisesti jo tosi hyviä.

dt
11.01.2008, 11.44
Eli meikälläkin on thudbusteeri (pidempi joustoisempi) ja hyvä on ollut.. varsinkin jos joutuu ajamaan paljon satulasta. Eli aluksi oli maastokiinteässä, mutta en viitsinyt vaihtaa sitä pois kun flippasin vapaarattaan paikalleen. Hyvä se on. Vähän ehkä kallis, mutta halvempi kuin hankkia täysjousto.

itu
28.01.2008, 20.57
Joskus ajelin maasturilla ja hankin siihen Rokkarin Postin. Runko oli kova ja Post toimi teleskoopeista ainakin testien mukaan parhaiten. Sitten tulivat nämä linkut markkinoille ja Post todettiin jotenkin toimivaksi muttei mukavaksi tai edes hyväksi. Teleskoopit vaikuttavat pyöritykseen ja jouston suunta on vähän hassu. Linkut mallaavat paremmin aitoa joustopyörää ja toimivat ilmeisen hyvin. Canen linkku olisi ollut kiva kokeilla mutta lopulta siirryin sykloon ja testaus jäi harmikseni tekemättä.

dt
28.01.2008, 23.19
Vähän ehkä kallis, mutta halvempi kuin hankkia täysjousto.
..eikä tarvitse menettää jäykkäperä fiilistä ajossa, täysnotkun kun tuppaavat olemaan hanurista vähän lahnahkoja, mutta makuasioita nuo.Sekä on aika ihana lainata itseään

Ohiampuja
31.08.2009, 14.46
Tästä tolpastako te puhutte, ja kukahan myy edukkaasti? Kiinnostaa vaan selkävikaista. :o
http://www.canecreek.com/component-seatposts
http://www.canecreek.com/images/seatposts/thud_home.jpg
Ps. Tässähän niitä.
http://www.bike24.com/1.php?pitems=50;content=7;navigation=1;pid=110;men uid1=2;menuid2=0;mid=180

Leku
31.08.2009, 15.07
Eikö tommonen tolppa justiinsa käy seljän päälle, kun se nuljauttaa tuonne takaviistoon tuolleen kummasti?

Kun edessä olisi vielä samammoinen juustokannatinhärpäke, niin kas siinä vasta turmiollinen väline rangalle.

Yeti
31.08.2009, 19.53
Kyseinen tolppa toimii hyvin selkävikaiselle, vaikkei se täysjoustoa tietenkään korvaa.

dt
31.08.2009, 20.57
miksi pitää aina täysjoustoa haluta?

itseäni taas lainatakseni "jäykkä fiilis, notkun tuntuma". Omani lunastin hi5bikesistä.. taitaa olla tilauskamaa, ei löydy hyllystä, kun on niin paljon vihaajia.

Yeti
31.08.2009, 21.17
miksi pitää aina täysjoustoa haluta?
...

No, minun vastaus liittyi lähinnä Ohiampujan viestiin, kun hän on saanut selkänsä rikki.

kmw
31.08.2009, 21.29
Oppista heijjaa että tämmösen ketjun olen alottanut:eek:

Nyt meitsillä on Cane Creek VooDoo Dambalassa ja hyvin pelittää. Kaikki ei varmasti tykkää (painaa ja on ruma ja kaikkea:(), mutta mun hanuri hymyilee:D Suosittelen kokeilemaan ennen kuin heittää ensimmäisen kiven;)

Ohiampuja
31.08.2009, 22.03
Nyt meitsillä on Cane Creek VooDoo Dambalassa ja hyvin pelittää. :D
Mites tuo mallin valinta? Lyhyttä ja kevyttä vai painavaa ja pitkää?

Pienipyöräinen täpärikin löytyy varastosta, mutta tämä tolppa tulisi 29er jäykkäperään. Tai en tiedä jos sitä kokeilisi vaikka maantiepyörässä. :eek:

No ei, 29er on 31.6 mm tolpalla ja molemmat kippurasarviset huolivat 27.2 mm satulatolpat... ;)

kmw
31.08.2009, 22.15
Jaa mallin valinta? Mää mitään tiärä kun ostin käytetyn filon jossa notkutolppa oli valmiina.

MutaMika
06.09.2009, 21.28
Mulla myös tuommoinen thudbuster Giant XTC jäykkäperässä. Tuo on oikeesti ihan toimiva. Jollaintapaa kun perä nousee juurten/kivien päälle jolloin normaalisti penkki työntyisi eteenpäin tuon taaksepäinliike kompensoi tuota ja syö pienet kivet jajuuret mallikkaasti.

Pitkällä lenkillä tuon mun XTC tuolla tolpalla on helpompi selälle kuin mun täysjousto Anthem. Tosin Anthem ei mikään hirvee sohva ookkaan.

Joskus vielä kokeilen miltä tuo tolppa tuntuu Anthemissa. Sitten mulle kyllä jo vareksetkin nauraa, mutta voisi olla kova sana joihinkin 6hr kivikkojuurakko ajeluihin kun varsinaista sohvapyörää en omista :D

Tuolla tolpalla ja jäykkäperäisellä pyörällä ajan talvet ja syksyn/kevään pahimmat kuralenkit säästellen täysjoustopyörää. Toimii talvellakin, mutta hiukan jäykistyy kovemmilla pakkasilla. Se neopreenisuoja tuohon kannattaa hommata niin on aika huoltovapaa.

J-M
06.09.2009, 21.49
Mulla on nyt muutaman kuukauden kokemus Thudbuster LT:stä, ja hyvä on.

Ohiampuja
06.09.2009, 22.44
Mulla myös tuommoinen thudbuster Giant XTC jäykkäperässä.
Kumpi malli sinulla on? Onko yllä olevan kuvan vasemman- vai oikeanpuoleinen? :)

MutaMika
06.09.2009, 23.05
Tuo oikeanpuoleinen LT on käytössä. Elastomeerit on sininen ja harmaa. Kuskilla painoa n.70kg.

Semmoinen juttu kannattaa ottaa huomioon, että tuo siirtää penkkiä taakseppäin kuten setback tolppa. Määrää en osaa sanoa, mutta varmaan 1-2 cm verrattuna suoraan tolppaan.

juminy
01.02.2011, 14.51
Noita täysin turhan, kylmässä toimimattoman selänrikkojan suojaksi saatavia suojapusseja ei taida kukaan Suomessa pitää varastossa? Tilasin tommosen eilen, mut unohdin laittaa kuormaan sen kukkaron. Eikun hanskan (http://www.bike-discount.de/shop/a6676/thudglove-lt.html). No, kutosenko tuolta oli noi postit, joten eipä nyt ollut edes postaamisen arvoinen vaiva kyseessä. Vai saako jostain vielä sniidummin?

Ei jaksais tehä ite eikä sais olla liian somakaan. Hitto.

Kaipa tossa oli sentään se elastomeerisetti erilaisia tulossa mukana.

Kuntoilija
01.02.2011, 16.54
Niksipirkkamainen ohje: Leikkaa jo parhaat päivänsä nähneen pitkän kalsarin lahkeesta sopiva pätkä ja kuminauhalla ylhäältä ja alhaalta kiinni.
Kustannus=halpa

Jos haluat parempaa suojaa niin valjasta käyttöön kurahaalarin lahje.

juminy
01.02.2011, 19.11
Ei näitä taida olla hyllyssä kellään mun päivittäisten reittien varrella. Se olisi ainoa tapaus, jossa kannattais lähteä ite paikanpäältä hakemaan vs. tilaaminen sieltä mistä kätevimmin saa. Erilliseen tilaukseen siis, vaikka tietty vanhoista pierurysistä tehty olis hieno. Voihan siihen thudgloveen tehdä oman verhoilun sit, jos tunausvimma iskee.

juminy
27.03.2011, 12.45
Nonii. Eka lenkki takana. Alkuun mietin jo sanamuotoja myynti-ilmoitukseen, mutta sitten pääsin kovapintaiselle kevättalven polulle, johon olen tuota kaivannutkin. Helpotti tärinää ja pauketta kyllä ihan mainiosti. Eiköhän toi jää. Nähtäväksi jää käytänkö kesällä. Talvella varmasti.

Puutteita:
- suojus ei pysy ylimmän takanivelen päällä vaan valuu alas; täytyy värkkäillä ite joku ratkaisu pulmaan
- vaimennusta vähän jäi kaipaamaan

Paino ei tuntunut olevan mikään ongelma. Kokeilin eilen rakentamaani valkoista oranssia, joka painaa sen verran enemmän kuin oranssi sininen, jossa toi toloppa on, etten huomannut painonlisäystä oranssiin siniseen. Eihän toi kevyeen pyörään oikein kai sovi, mutta painavaan ja rumaan ruostepilkkuun ihan hyvin.

twentyniner
27.03.2011, 14.17
Mun on pakko päästä kokeilemaan moista, olis tilausta yhteen fillariin moiselle...taitaa olla huokeampi valinta,kuin vaihtaa koko raami kevyeen n.4" joustavaan :)

juminy
27.03.2011, 14.36
Eiköhän se kokeilu järjesty. Etenkin jos satut täälläpäin liikkumaan.

Voi olla mukavampi ajaa toi kun 4" joustava. Tuntu ainakin, että paremmin se otti pienen epätasaisuuden kuin 5" joustava Cube (joka ei ole tosin ihan pakasta vedetty, mutta ihan ok-kondiksessa kuitenkin). Toisaalta enempi se sitten poljettaessa myös keinuu. Ei haittaa kun nimenomaan halusin vähän pehmeyttä tonne koville ja pientä kuoppaa täynnä oleville lumipoluille. Saa nyt nähdä, ehkä tämä on vaan turhaa hehkutusta kun alkujärkytyksestä ja "heti myyntiin" -ajatuksista pääsin, hehheh.

twentyniner
27.03.2011, 14.53
Ilmeisesti 27.2mm löytyy? Mennään joku viikonloppu ajamaan tässä kevään aikana siellä idän suunnalla ,laitetaan sulle "vaihtarina" tuo GD ...voi tulla molemmin puolin kallis lenkki :)

juminy
27.03.2011, 16.11
Joo 27,2mm ja 350mm (edit: eiku 400mm) se on. Mulla on ne... noh... olikohan ne keskimmäiset nyt sitten siniset elastomeerit. Mediumit kuitenkin siinä on. Niissähän tulee mukana pehmeämmät ja kovemmatkin. Ja niitä voinee myös yhdistellä kun niitä on kaksi. Eli vaikka kova ja medium tai pehmeä ja medium. Ja onhan siinä esijännityksen säätökin, jos oikein ymmärsin. En toki ohjeita lukenut, pulttasin kiinni vain...

twentyniner
27.03.2011, 16.33
Tuo 350mm saattaa olla aika kintaalla, 16" Scandaalissa on aika matala putki ja pitäisi saada penkki n.71cm korkeelle. Katsoin että sitä LT mallia ainakin löytyy hiukan pidempänä...palataan asiaan.

juminy
27.03.2011, 16.47
Eipä se olekaan 350mm vaan 400mm. Noita on vielä 50mm pidempiäkin olemassa kyllä.

maalinni
28.09.2013, 10.03
Löytyykö tuoreempia kommentteja Thudbuster ST:stä. Itselläkin paha selkävika, mutta pyörällä pitäisi mennä tulevana talvena 10km työmatka.