Näytä tavallinen näkymä : Suomenpolkupyörätukku & Corratec
KonaHossDeDriver
07.12.2007, 03.05
(Hei liitän tähän kenttään SPPT:n toimitusjohtajalle laittamani viestin.
Viesti kahdessa osassa koska ylitti yhden viestin sanamäärä rajan.)
Muokkasin viestiä niin että poistin kaikki SPPT:n tmj:lle toisessa persoonassa kirjoitetut lauseet pitäisi olla nytten poissa.
"Lähettäjä:Matti Tapani Käyhty [matti.kayhty@suomi24.fi] (http://postilaatikko.suomi24.fi/cp/ps/Mail/ViewMsgController?d=suomi24.fi&u=matti.kayhty&an=Suomi24&t=d90d1&fp=L%c3%a4hetetyt&uid=227#)
http://postilaatikko.suomi24.fi/cp/images/suomi24.fi/uikit/nav_select.gifLisää yhteyshenkilöt (http://postilaatikko.suomi24.fi/cp/ps/Mail/ViewMsgController?d=suomi24.fi&u=matti.kayhty&an=Suomi24&t=d90d1&fp=L%c3%a4hetetyt&uid=227#)
Päivämäärä:04.09.2007 21:06
Ostimme pyörän 1300 euron kauppahinnalla 17.02.2006 Suomen polkupyörä
tukusta Itäkeskuksesta.
Ensimmäinen kesä pyörällä alkoi huoltojen aikaa vievällä sarjalla.
Ensin pyörä kävi kiertelemässä huoltoja (SPPT) kolmeen otteeseen noin
puolentoista viikon reissun kerrallaan, kun Shimanon etulevyjarru vuosi
öljyt / paineet ulos tiivisteongelman takia. Näiden kolmen
huoltoreissun jälkeen jarrua ei vieläkään oltu saatu kuntoon vaikkakin
toisella ja kolmannella kerralla kerrottiin, että pyörä oli jo käynyt
samasta syystä aiemmin huollossa.
Kun jarru oli yhä edelleen viallinen
veimme pyörän jälleen huoltoon, tällä kertaa Myyrmäen liikkeeseenne.
Pyörän oltua siellä muutaman viikon aloin soittelemaan huoltoon 1-2
kertaa viikossa ja aina vastaus oli sama, että pyörä olisi valmis 1-2
viikon sisällä eli pyöräni ei voinut millään tavalla vain
inhimillisesti unohtua SPPT:n huollon varaston nurkkiin. KAHDEN KUUKAUDEN JA
1-2 VIIKON täyttyessä haimme pyöräni, joka oli vain lojunut huollossa
ilman, että siihen oltiin koskettu mineraaliöljylläkään saati sitten
etsitty mistä vika johtuu.
Ja me veimme sen Malmin liikkeeseen. Samoihin aikoihin soitin SPPT:n
takuuvastaavalle, joka oli muistaakseni siihen aikaa Janne Xxxxx,
joka hoiti pyörän kuntoon Malmin huollon kautta alle 2vk:ssa. Minkään
tyylin korvausta asiasta ei koskaan tullutkaan, vaikka sitä
takuuvastaavaltanne kysyinkin. Erityinen syy korvaukseen on mielestäni
jo se, että pyörän takuuajasta viedään yli kolme kuukautta, Suurin osa
Suomessa suhteellisen lyhyestä ajokaudestani kulutettiin siihen, että
pyöräni oli huollossa ja kolmanneksi vielä tästä aiheutuneet kulut, kun
pidempiin matkoihin joutui käyttämään maksullista julkista liikennettä.
Mielestäni on kohtuutonta olettaa, että asiakkas
siirtele SPPT:stä ostamaansa pyörää takuuhuoltojen takia liikkeestä
toiseen ja soittelee omaan laskuunsa SPPT:n johtoon, jotta saisi
joskus pyöränsä ehjänä takaisin.
Toinen asia on huolto mekaanikot, heidän
taidoissaan olisi toivomisen varaa. Sillä jo ensimmäisillä huolloilla
sanoin, että jarru vuotaa öljyt ulos ja ehdotin vuoto paikaksi
jarrukahvan vieressä olevaa ?säiliötä?, siis kuitenkin sitä osaa
jarrusta (ei jarrukahva), joka on ohjaustangossa kiinni. Tästä
huolimatta pyöräni tuli viimeisintä huoltoa lukuun ottamatta aina ilman
minkäänlaisia korjaustoimenpiteitä takaisin, no tosin öljyä oli
lisätty, mutta se ei pitkälle kanna jos tiivisteissä on ongelmia.
Loppukesä sujuikin paremmin eikä Suomen polkupyörä tukun toiminnasta
johtuvia ongelmia tullut eteen. Rengas tosin puhkesi ja tilalle
vaihdettiin 80 euron Nokian Gazzaloddi SPT:n liikkeessa. Ja myöhemmin
ketjut katkesivat, jonka jälkeen pyörä päätyi huoneen seinälle
nojailemaan talveksi ja odottelemaan ajokautta -07.
Kun kevät tuli ostin pyörään uudet ketjut ja kun sain pyöräni taas
tien päälle rupesi sen aikainen XTR:n takavaihtaja toimimaan
viallisesti, jonka seurauksena otimme vanhasta pyörästäni LX Gold
takavaihtajan vaihdattamalla sen SPT:n suomenojan liikkeessä. En
kuitenkaan sano, että tämän kappaleen tai äskeisen (?Loppukesä sujuikin
paremmin ?.. ?.talveksi ja odottelemaan ajokautta -07.?) ongelmat
olisivat johtuneet polkupyörä tukun huonosta toiminnasta. On kuitenkin
erikoista huomata, että nuo huolto kerrat olivat asiakkaallenne
maksullisia ja silloin huolto toimi, kun se ei takuuhuoltojen
yhteydessä pysty toimimaan välttävällä saati kohtuullisella nopeudella
ja laadulla.
Tuo äskeisissä kappaleissa esille nostamani asiakkaan laskutus on
siltä osin hieman outoa, kun takuu aikaa oli käytetty noin 3kk 2vk
takuu huoltoihin
2-4 päivää tuon vaihtajan takia tehdyn huollon jälkeen olin tulossa
Helsingistä silloiseen kotiini Espoon laajalahteen, kun Tapiolan
kohdalla ajoin alamäessä saaden aikaan mukavat vauhdit. Alamäen lopussa
alkoivat jo liikenne valot tulla esiin, jolloin tein noin
15-25metrin jarrutuksen takarenkaalla oman arvioni perusteella 45-
60km/h vauhdeista. Kun nopeus oli jo lähes nolla kuului pyörän taka-
akselin läheltä outo ääni ja tarkastellessani asiaa tarkemmin huomasin,
että halpatekoinen pyöräni oli haljennut kahdesta kohtaa rungosta taka-
akselin lähistöltä.
En jaksanut viedä pyörää välittömästi jo tuttuihin nurkkiinne
pyörimään vaan äitipuoleni teki sen heinä-elokuun vaihteessa. Sovimme
teknikon kanssa siitä, että suostun uuteen vihreään rungon väriin ja
saan paremman keskiön, kammet ja lukkopolkimet hyvityksenä. Kuitenkin
nyt jo yli kuukauden lojuttuaan varastossa Malmilla ei pyörästä ole
kuulunut mitään sen suuntaista kuin, että terve tuloa noutamanaan
pyöränne.
Kyseiseen huoltoon liittyy vielä sekin eriskummallinen juttu että nuo
osat eli keskiö, kammet ja polkimet olivat jo täsmälleen oikean
kokoisessa rungossa kiinni. Tämä paketti minulle luvattiinkin
kuitenkin niin, että vanhasta pyörästäni otettaisiin kaikki muut osat,
kuin runko, keskiö, kammet, polkimet. Kun otin asian tiimoilta
myöhemmin yhteyttä sanottiin Malmin huollossanne, että runko oli
kolhiintunut. Samaa asiaa käsittelin kahden päällikön kanssa
pohtiessani heiltä tuli tieto, että runko olikin väärää kokoa vaikka
äitipuoleni oli mekaanikon kanssa tarkastanut rungon koon, kun hän oli
vienyt pyörääni huoltoon. Tästä siis pointtina semmoinen, että jos
asiakkaalle valehdellaan kannattaisi se tehdä edes sillä tavalla, ettei
asiakas sitä tajuaisi.
KonaHossDeDriver
07.12.2007, 03.09
Itse olen lopen kyllästynyt pyörän ainaiseen huollattamiseen ja
loputtomaan soitteluun niin SPPT:n liikkeisiin, Janne Xxxxxx, Jari
Xxxxxxx kuin Jouni Hermanssonillekin (tmj).
Itse näen ainoana ja parhaana vaihtoehtona kaupan
purkamisen, joka sinänsä voisi nostaa asiakas tyytyväisyyttäni sen
verran, ettei minun tarvitsisi katsoa velvollisuudekseni varoittaa
muita pyöräilyn ystäviä tuotteistanne ja palvelustanne esimerkiksi
Fillari lehden lukijapalstan välityksellä.
Palvelu. On suorastaan töykeää ruveta valittamaan asiakkaalle
siitä, että hän soittaa 10 minuutin sisään kolmesti saadakseen tällä
kertaa Jari Xxxxxxxx kiinni, jotta saisi häneltä jotakin tietoa
pyöränsä sen hetkisestä tilasta, kun Janne Xxxxx ja Malmin huoltonne
eivät pyöränrungon tilanteesta omien sanojensa mukaan mitään tienneet.
Toinen huomautus koskee Jouni Hermanssonia, joka viimeviikolla
vastasi isäni Xxxxx Xxxxxxx puhelin soittoon iltapäivällä ja
kuullessaan puhelun asiana olevan reklamointi hän ilmoitti olevansa
Saksassa ja että kenttä olisi huono, tämän jälkeen kuuluikin enää: ?
tuut, tuut, tuut, tuut.?
Puhelimeni: 0505 xxx xxx
Matti Käyhty
Kysymys kuuluuki, että oletteko muuut kohdanneet samanlaisen tilanteen ko. yrityksen kanssa tai onko tuttavapiirissänne tälläistä tapahtunut.
Viestin on samalla tarkoitus olla varoittava esimerkki Suomen Polkupyörätukusta ja sen tuotteista.
ps. voin lähettää kiinnostuneille loput 3 viestiä (muutettuna y.2.persoonasta), jotka lähetin tämä'n ko. viestin, joka ylempänä on kopioitunu, jälke Jouni
Kaitainen
07.12.2007, 06.09
Kävin tuossa saman ketjun Pirkkalan putiikissa aikanaan.
Tarkoitus oli ostaa jokin edullinen kulkine kauppamatkoille.
Olinkin kiinnostunut eräästä mummiksesta (merkkiä en enää muista), mutta myyjä yritti väkisin koko ajan myydä jotakin maasturimaista kulkinetta.
Aloin hermostumaan melko pian ja päätin olla ostamatta.
Ne tekee varmaankin töitä provikalla, kun yrittää myydä kalliita pyöriä..:seko:
Palvelu oli todella huonoa.
Pyöräsi hinta oli n. 1300 euroa... Sillä hinnalla on jo saatava laatua, joka tarvittaessa takuussa huolletaan.
Nyt viimeistään sinun tulisi ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen, mikäli kaupan purku ei muuten onnistu.
Sitten, kun olet saanut rahat takaisin, voit ostaa kunnon pyörän kunnollisesta liikkeestä, joka ei juokse vastuuta pakoon...
Minua voisi kiinnostaa tietää miten homma jatkuu.
Sympatiat:(
Mikrometri
07.12.2007, 10.58
Tässä tapauksessa olisi ollut viisainta jos asiakkaalle olisi myyty 75cm pätkä ratakiskoa eikä fillaria ollenkaan.Myyjän virhe siis.
Metrisen hän olisi kuitenkin jo saanut rikki ja alle 50cm olisi varmasti hävinnyt ja aiheuttanut suurenkin mielipahan.
Kysymys kuuluuki, että oletteko muuut kohdanneet samanlaisen tilanteen ko. yrityksen kanssa tai onko tuttavapiirissänne tälläistä tapahtunut.
Tuolla kaupat-osiossa on oma threadi, jossa SPPT:n ihailtavaa toimintaa on käsitelty enemmänkin. Jos luet sen huomaat ettet ole yksin, varsinkaan jos on kyse takuu asioista.
ari_kroolaa
07.12.2007, 11.17
isoissa liikkeissä näköjään. Se toinen on esimerkiksi paljon puhuttu Helsingin Tullinpuomissa oleva pyöräliike.
Itse en ole ko. liikkeissä yrittänytkään huoltoja teettää.
Viime aikoina olen hyväksi havainnut Lauttasaaressa olevan pyorahuolto.com.
Okka kyllä hoitaa asiat, hän on selkeästi omistautunut asialleen.
Suomen polkupyörätukusta ostin aikanaan Corratecin Shimano Nexus 7 City pyörän. Tästä taitaa olla jo lähes 10 vuotta aikaa. Tämä oli se pyörä jossa Nexus 7 alkoi rutista ja lopulta levisikin aivan paskaksi. Sitten keskiöstä meni kierteet ja Pyörätohtori Espoossa auttoi: Laittoi jonkun kiilautuvan mallisen uuden laakerin. Samalla vaihteistoksi tuli Sachsin 5 vaihteinen (koko takapyörä vaihtoon). Vaihteisko siinä OK mutta vanne ei kestänyt yli 100 kg painoani. Kyllä tuosta vielä pyörän saisi jois vanteen vaihtaisi johonkin laadukkaasen.
Kävin tuossa saman ketjun Pirkkalan putiikissa aikanaan.
:(
Samassa liikkeessä olen käynyt 2 kertaa maastopyörää hakiessani. Jäi jotenkin huonot mielikuvat molemmilta kerroilta ja pyörän ostinkin sitten muualta. Hinta olisi ollut kyllä kilpailukykyinen mutta mutta....................... Olisiko syynä ollut ,ettei kovin syvälliseen keskusteluun pyörästä myyjä antautunut.
KonaHossDeDriver
07.12.2007, 13.13
Kyselyä tuli siitä miten homma eteni / etenee. Asia on jo edennyt loppuunsa ja sain tilalle erimallisen pyörän kuin mitä SPPT:n kanssa olin sopinut elikkä rungoksi sovittiin vihreä Aggressiven runko, jonka ainoa ero oli vanhaan erillainen väritys. Tulos olikin että sain Corratecin X-vert expertin, jonka väri on valkoinen. Kuukausia kestäneen rumban jälkeen halusin kuitenkin päästä vihdoin pyöräilemään, ´joten en jaksanut asiasta valittaa.
Hermanssonin kanssa ei siis yhteistä säveltä löytynyt vaikka oma tavoitteeni olikin kaupanpurku.
Sittemmin pyörä oli takavaihtajan takia huollossa (en tiedä oliks rikkonu SPPT:ssä asentaes sitä vanhast rungost uutee vai mitä, mut toimi aikasemmi) ja sitä ei saanut korjattua kuin väliaikaisesti. Itse en siis ollut huollossa mukana. Huollon jäälkeen ketjut katkesivat seuraavana päivänä ja todettiin että vaihtaja olisi vinossa ja näin särkisi ketjut helpommin. Kun äitipuoleni vei pyörää muihin huoltoihin kuin SPPT:n niin huollot joihin yritettiin eivät suostuneet ottamaan vastaan ja näin ollen äitipuolenikin hihat paloivat pyörän suhteen.
Tulos oli että viime keskiviikkona kävimme ostamassa Kauppaveljiltä Kona Hoss Deluxe pyörän, jolta odotan hieman enemmän kuin Corroositeciltä. Corratec on siis tällä hetkellä autotallissa ilman ketjuja ja toimivaa takavaihtajaa.
Scottman
07.12.2007, 13.22
No kaikesta huolimatta onnee uudelle pyörälle!! Tollaset kokemukset ei välttämättä aina nosta pyöräilyintoa...:mad:
Mikrometri
07.12.2007, 13.32
Jotenkin vaan ilman piruja seinälle maalaamatta niin kyllä maailmalla tuon Corratecin maine on parempi kuin Konan mutta jos Kona oli kerran sopivan värinen niin mikäpä siinä.
Voihan sitä myöhemmin taas ostaa sitten uuden pyörän ja vaihtaa vähän parempaan merkiin.Muistaa vaan sitten että on kerralla oikean värinen.
BAD bunny
07.12.2007, 13.33
Juuri tällaisten tapausten vuoksi kannattaa opetella tekemään huolto itse. Ketjujen katkeaminen ja renkaiden puhkeaminen ei ole mitään tavatonta ja
"tee se itse"- mies korjaa pyöränsä vielä saman päivän aikana vahingon sattumisesta. Jos viet pyörän liikkeeseen korjuulle, niin menetät vähintään viikon ajokaudesta ja saat kalliin laskun maksettavaksesi. Lisäksi liikkeissä voi olla kaikenlaisia harjoittelija-Einareita, jotka eivät erota pulttien aukeamis- ja kiinni-kiertosuuntaa toisistaan.
Maasto-ajossa sattuu ja tapahtuu ja vaikka pyörä olisikin laadukas, niin huoltotilanteita voi tulla viikoittain.
Scottman
07.12.2007, 13.47
Juuri tällaisten tapausten vuoksi kannattaa opetella tekemään huolto itse. Ketjujen katkeaminen ja renkaiden puhkeaminen ei ole mitään tavatonta ja
"tee se itse"- mies korjaa pyöränsä vielä saman päivän aikana vahingon sattumisesta. Jos viet pyörän liikkeeseen korjuulle, niin menetät vähintään viikon ajokaudesta ja saat kalliin laskun maksettavaksesi. Lisäksi liikkeissä voi olla kaikenlaisia harjoittelija-Einareita, jotka eivät erota pulttien aukeamis- ja kiinni-kiertosuuntaa toisistaan.
Maasto-ajossa sattuu ja tapahtuu ja vaikka pyörä olisikin laadukas, niin huoltotilanteita voi tulla viikoittain.
Toikin on kyllä totta. Vaikka kyseinen tapaus onkin aika harmillinen, niin noi perusjutut on hyvä opetella, pyörän odottaminen huollosta ajokaudella on ehkä kaikkein ärsyttävintä, mitä voi kuvitella...
mehukatti
07.12.2007, 14.12
Rengas tosin puhkesi ja tilalle
vaihdettiin 80 euron Nokian Gazzaloddi SPT:n liikkeessa.
Mikä Gazzaloddi muka maksaa _80_ euroa?! Ja miksi ulkorengas vaihdettiin, jos mitä ilmeisimmin sisärengas puhkesi? Niin ja miksi et paikannut itse rengasta?
Hyvä, että asia selvisi, vaikka hitaasti.
Millaista olisikaan selvittää asiaa, jos olisi tilannut flllarin ulkomailta?
Mikä Gazzaloddi muka maksaa _80_ euroa?! Ja miksi ulkorengas vaihdettiin, jos mitä ilmeisimmin sisärengas puhkesi? Niin ja miksi et paikannut itse rengasta?
Jep, nyt on kyllä "pientä" ylihintaa otettu...Suunnilleen puolet tosta taitaa olla aika lähellä normaalia ovh hintaa, ja alennuksessa näkyy vieläkin halvemmalla aika usein. Vai onko toi SPT joku tosi erikoinen malli?
Hyvä, että asia selvisi, vaikka hitaasti.
Millaista olisikaan selvittää asiaa, jos olisi tilannut flllarin ulkomailta?
Luultavasti helpompaa.
Olisivat saattaneet jopa antaa maksusitoumuksen että pyörä huolletaan jossain paikallisessa liikkeessä ja he maksavat yms.
Ei nyt millään pahalla, mutta esimerkiksi tältä foorumilta löytyy aika paljon tarinaa PP-tukusta, eli olisi ehkä kannattanut lukaista niitä ennen fillarin ostoa. Juttuja lukemalla olisi selvinnyt, että PP-tukussa ei ole asiantuntevaa huoltoa ja takuuasiat takkuavat. Tietty Kauppaveljistäkin voi lueskella tältä foorumilta.
Muttamutta...ihan kaikkea ei voi kyllä laittaa pp-tukunkaan piikkiin vaikka mätä pulju onkin kyseessä.
p.s. Nyt voit sillä corratecillä opetella noita huoltojuttuja.
Mun kokemukseni mukaan sekä PP-tukku ja KV ovat mestoja mistä fillarin voi kyllä ostaa, mutta ei viedä huoltoon.
Harryupp
07.12.2007, 16.02
Onneksi Corratec ei vastannut mun käsitystä laatupyörästä eikä liion Inserakaan. Sen takia olen onnistunut välttämään Pyörätukkua. Ja Kauppaveljet butiikista saattaa löytää kamaa hyvään hintaan mutta silloin ei saa olla aivan heidän huollon armoilla.
SPT-porukka on useasti siellä hommissa huonolla palkalla, ja on selvää että silloin saa ihan kärkiporukkaa kauppaan tai huoltoon
KonaHossDeDriver
07.12.2007, 16.04
Sisärengashan se puhkes joo, mut ulkokumi oli melko kulunut. 80 euron hinnan tarkoitujs olikin juuri se, että Hermansso tajuaisi mahdollisen virheen hinnoittelussa, sillä Kauppaveljillä esim. kyseinen rengas maksoi noin 30-40 euroa.
Maksaako XTR:n takavaihtaja n. 200 euroa. Eipä taida maksaa, tämä hinta minulle kuitenkin SPPT:n Suomenojanliikkeessä ilmoitettiin, eipä tullu XTR sit taakse sillä kertaa.
KonaHossDeDriver
07.12.2007, 16.06
Jep, nyt on kyllä "pientä" ylihintaa otettu...Suunnilleen puolet tosta taitaa olla aika lähellä normaalia ovh hintaa, ja alennuksessa näkyy vieläkin halvemmalla aika usein. Vai onko toi SPT joku tosi erikoinen malli?
Mun ymmärtääkseni toi on iha normi 2,3 levee Gazza. Ei mitää sinänsä erikoist. En tosin kysyny hintaa enne ku lasku tuli, ni en sit tiedä pistiks vaa pikkase lisää siks vai onks hinnaston mukane SPPT:ssä (siihen aikaan muistaakseni 2006)
tuntematon
07.12.2007, 16.22
Ei nyt millään pahalla, mutta esimerkiksi tältä foorumilta löytyy aika paljon tarinaa PP-tukusta, eli olisi ehkä kannattanut lukaista niitä ennen fillarin ostoa.
Kategoria: "jälkiviisaudet."
Silloin tällöin olen huvikseni poikennut SPPT:n Pirkkalan liikkeessä. Vähän aika sitten oli isot ilmoitukset, että "kaikki alennuksella xx%" ja kun menin katsomaan, niin oikeastaan mitään ei ollut selkeästi merkityillä alennuksilla ja hinnat arvottiin hihasta. Vähän sellaista torikauppaa.
Viikko sitten pyörähdin liikkeessä ja kun kaveri kyseli, että mitä sais olla, niin kysyin piruuttaan, että mitä noksun W106:t maksaa (hintoja ei tieteskään ollut merkitty). Vastaus oli 36 euroo kipale. Sanoin, että ei kai sentään ja kaveri heitti heti, että 25 euroo. No se olis jo ollut aika hyvä hinta, mutta paljastui, ettei löydy 28 tuumaista. Suosittelen liikettä varauksin ja vain hinta/laatutietoisille... Kerran jopa ostin sieltä 31.8 mm:n tankoon sopivan ledilampun.
mehukatti
07.12.2007, 16.32
Mun ymmärtääkseni toi on iha normi 2,3 levee Gazza. Ei mitää sinänsä erikoist. En tosin kysyny hintaa enne ku lasku tuli, ni en sit tiedä pistiks vaa pikkase lisää siks vai onks hinnaston mukane
Viikko sitten pyörähdin liikkeessä ja kun kaveri kyseli, että mitä sais olla, niin kysyin piruuttaan, että mitä noksun W106:t maksaa (hintoja ei tieteskään ollut merkitty). Vastaus oli 36 euroo kipale. Sanoin, että ei kai sentään ja kaveri heitti heti, että 25 euroo.
Kuulostaa aika hyvältä toi Suomen Polkupyörätukun kaupankäynti. Gazzaloddista reilut 100% ylihintaa ja W106:n kohdalla selkee kusetusyritys.
KonaHossDeDriver
07.12.2007, 16.59
Mun kokemukseni mukaan sekä PP-tukku ja KV ovat mestoja mistä fillarin voi kyllä ostaa, mutta ei viedä huoltoon.
siin on taas sit se et mikä ottaa vastaa SPPT:n kamaa. En ite päöässy viemää huoltoo tota tsygää ny viimese paril kerral, mut ei otettu isos osas liikkeit vastaa vaa suoraa et SPPT:n huoltoon.
Että tää täs huolto jutuski. Oke ison osanhan voi toki itsekin huoltaa, mutta en nyt esim runkoa lähtisi itsehitsailemaan kasan taikka levyjarrujen "nestesäiliöitä" huoltamaan.
Kategoria: "jälkiviisaudet."
Kategoria..."jos tonnin "sijoitus" onnistuu ihan ilman mitään tutkimustyötä, niin silloin on huomattavasti varakkaampi kuin valtaosa suomalaisista."
siin on taas sit se et mikä ottaa vastaa SPPT:n kamaa. En ite päöässy viemää huoltoo tota tsygää ny viimese paril kerral, mut ei otettu isos osas liikkeit vastaa vaa suoraa et SPPT:n huoltoon.
Että tää täs huolto jutuski. Oke ison osanhan voi toki itsekin huoltaa, mutta en nyt esim runkoa lähtisi itsehitsailemaan kasan taikka levyjarrujen "nestesäiliöitä" huoltamaan.
Mihin tarjosit huoltoon? Kauppaveljille ja Bike Planettiin?
Kyllä noi jarruhuollotkin oppii aika helposti. Vaikeita ne ei missään nimessä ole kun minäkin ne osaan sen verran hyvin, että voin noita huoltoja tehdä muidenkin pyöriin.
KonaHossDeDriver
07.12.2007, 17.08
Jotenkin vaan ilman piruja seinälle maalaamatta niin kyllä maailmalla tuon Corratecin maine on parempi kuin Konan mutta jos Kona oli kerran sopivan värinen niin mikäpä siinä.
Voihan sitä myöhemmin taas ostaa sitten uuden pyörän ja vaihtaa vähän parempaan merkiin.Muistaa vaan sitten että on kerralla oikean värinen.
Niin siis väri ei ollut millään tavalla ostoksen syy. Vaan se että pyörä ei mistään päin kestänyt koskaan. Tuon väri jutun otin vaan esille siksi että olimme sopineet SPPT:n kanssa muuta ja minulle annettiinkin erilainen kulkupeli. Elikä yritys valehtelee asiakkailleen, että saa eri tuotteen, kuin mitä tilaa. Runkokin on siis erimallinen, kuin aikasemmin sovittu.
KonaHossDeDriver
07.12.2007, 17.09
Niin siis väri ei ollut millään tavalla ostoksen syy. Vaan se että pyörä ei mistään päin kestänyt koskaan. Tuon väri jutun otin vaan esille siksi että olimme sopineet SPPT:n kanssa muuta ja minulle annettiinkin erilainen kulkupeli. Elikä yritys valehtelee asiakkailleen, että saa eri tuotteen, kuin mitä tilaa. Runkokin on siis erimallinen, kuin aikasemmin sovittu.
Tuohon sellainen korjaus, että etujousen toimintaan olen erit tyytyväinen, muuta hyvää / kehuttavaa ei sitten läydykkään.
KonaHossDeDriver
07.12.2007, 17.11
Kategoria..."jos tonnin "sijoitus" onnistuu ihan ilman mitään tutkimustyötä, niin silloin on huomattavasti varakkaampi kuin valtaosa suomalaisista."
Kyllä noi jarruhuollotkin oppii aika helposti. Vaikeita ne ei missään nimessä ole kun minäkin ne osaan sen verran hyvin, että voin noita huoltoja tehdä muidenkin pyöriin.
En siis ite ollu messissä, tiedän että ainakin kauppaveljillä ja jossain muussa keskustan liikkeessä.
tuntematon
07.12.2007, 17.13
Sitä vertailuahan voi tehdä vaikka Fillari-lehteä lukemalla. Siellähän kyseisen kaupan tuotteet ovat muistaakseni vieneet vertailun toisensa perään. Mikäli palataan alkuperäiseen aiheeseen, niin aika harvalle normaali-ihmiselle tullee mieleen epäillä maan suurimman polkupyöräkauppaketjun palvelutasoa ja osaamista. Jos tulisi, niin SPT ei olisi maan suurin.
KonaHossDeDriver
07.12.2007, 17.13
niin viel toho jarru juttuu et siit oli tiivisteet rikki, ni ainakaa ite en ois milää saanu kuntoo, ilma lisäosia ja sillon ainak ite vien huoltoo. Tosin mä ny vien renkaide vaihonki takii huoltoo ton, ilmanpaineet säädän ite :D
Bike planetissa ainaki viime vuon ois óttanu huoltoo mut ei ollu jotai Corratecin osaa mil se takavaihtaja on kiinni ni oli PAKKO viedä SPPT:n huoltoon.
niin viel toho jarru juttuu et siit oli tiivisteet rikki, ni ainakaa ite en ois milää saanu kuntoo, ilma lisäosia ja sillon ainak ite vien huoltoo. Tosin mä ny vien renkaide vaihonki takii huoltoo ton, ilmanpaineet säädän ite :D
Bike planetissa ainaki viime vuon ois óttanu huoltoo mut ei ollu jotai Corratecin osaa mil se takavaihtaja on kiinni ni oli PAKKO viedä SPPT:n huoltoon.
Pyörän huollon ja oikoluvun opettelu kannattaa aina.
Jack Bauer
07.12.2007, 19.14
Pyörän huollon ja oikoluvun opettelu kannattaa aina.
Voi kettujen kevät. Henkilö, joka kirjoittaa tuollaista suomea, ansaitsee tulla kusetetuksi. Mitä ne siellä kouluissa oikein touhuaa????
Siis tämä KonaHoss.... Tämän täytyy olla vitsi. Ei kukaan ole noin tyhmä... Vai onko?
Meitä harrastajia on monenlaisia. Eipä Travis Pastranakaan omien sanojensa mukaan tiedä krossipyöriensä tekniikasta yhtään mitään, mutta kylläpä heittää volttia melko taitavasti.
tuntematon
07.12.2007, 19.50
Mitä ne siellä kouluissa oikein touhuaa????
Sanoo Jack Bauer ja laittaa neljä kysymysmerkkiä!!!!
En tiedä miten huonoa kauppiasta voi sillä puolustella , että tänne kirjoittava tekee "kirotus vireitä" . Kuitenkin kiva huomata , että siitäkin täällä jotkut orkun saavat :rolleyes:. Jos kaupan takuuhuollot on perseestä , niin myös ketju on perseestä.
arctic biker
07.12.2007, 20.55
Juu tossa kattelin yhtä verttiä ihan ostaakseni, naaapurikaupan Idrive vei
sitten voiton mun vähistä rahoista... En nyt moittisi,ihan pyöriä ne on,
täällä parikin niillä ajaa kisaa eikä moitteen sijaa ainakaan pyörässä...
Tuo ratakisko-vertaus taitaa olla erinomaisen sattuva:)
Meitä harrastajia on monenlaisia. Eipä Travis Pastranakaan omien sanojensa mukaan tiedä krossipyöriensä tekniikasta yhtään mitään, mutta kylläpä heittää volttia melko taitavasti.
Voi olla hyvinkin totta. EIköhän sillä oo ollu tallin mekaanikot jostain 6-vuotiaasta lähtien...
Morot
Suosittelen poistamaan lähettämäsi viestit netistä.
Kun lähettäjä lähettää viestin vastaanottajalle, viesti, vaikka onkin itse kirjoitettu, muuttuu molempien osapuolien (+ muut vastaanottajat) henkilökohtaiseksi "keskusteluksi". Ilman lupaa sitä ei kannata julkaista.
Aihe on tärkeä ja asia kannatti tuoda ilmi; sen voi kuitenkin kertoa kopioimatta lähetettyä viestiä.
KonaHossDeDriver
08.12.2007, 01.22
Morot
Kun lähettäjä lähettää viestin vastaanottajalle, viesti, vaikka onkin itse kirjoitettu, muuttuu molempien osapuolien (+ muut vastaanottajat) henkilökohtaiseksi "keskusteluksi". Ilman lupaa sitä ei kannata julkaista.
Aihe on tärkeä ja asia kannatti tuoda ilmi; sen voi kuitenkin kertoa kopioimatta lähetettyä viestiä.
Kiitos vinkistä, korjasin asian niin, että poistin yhden kappaleen, joka oli suoraan tmj:lle ja muutin yksinkön 2 persoonassa olevat lauseet, säöilyttäen asiasisällön samana.
tuntematon
08.12.2007, 08.43
Kun lähettäjä lähettää viestin vastaanottajalle, viesti, vaikka onkin itse kirjoitettu, muuttuu molempien osapuolien (+ muut vastaanottajat) henkilökohtaiseksi "keskusteluksi".
Puhut paskaa.
Ilman lupaa sitä ei kannata julkaista.Itse kirjoittamiaan sähköposteja ja kirjeitä saa julkaista ihan miten haluaa. Kyseenalaista on julkaista jonkun muun sinulle lähettämiä sähköposteja tai vastauksena kirjoittamaasi sähköpostia (eli sellaista, josta voidaan päätellä toisen kirjoittamia asioita tai jossa on lainattu toisen sähköpostia) ilman lupaa. Tietysti on kohteliasta mainita kirjeen vastaanottajalle aikeesta julkaista kirje ja mainita julkaisupaikka, jolloin vastaanottajalla on mahdollisuus julkaista vastine tähän avoimeen kirjeeseen.
Edit: Tätä asiaa helpottaa se, että kyseessä on yrityksen ja yksityisen henkilön välinen asia. Yrityksillä ei ole yksityisyyden suojaa (kun ei ole tehty salassapitosopimuksia). Yrityksen toiminnasta vastaavat sen työntekijät ammattinsa puolesta. Tässä tapauksessa esimerkiksi toimitusjohtajan tai muiden esimiesasemassa olevien nimien mainitsemisessa ei siis ole mitään kyseenalaista.
Jos tuo Corratec on tuolla maailmalla niin hyvä ja tunnettu merkki, niin tietääköhän nuo tuolla maailmalla kuinka suomalainen maahantuoja hoitaa hyvän merkin asioita täällä?
En lukenut kirjettäsi edes loppuun, enkä muiden lukijoiden mietteitä.
Opettele valituskirjelmän teko, oli kyseessä fillaristifoorumin lukijat tai myyjä. Ylitsevuotava ja epäolennaisia yksityiskohtia pursuava teksti on kaameaa luettavaa. Valituksesi ketjurasvaliikkeen toiminnasta pitää kyllä paikkansa. :mad:
Valituskirje-faktat:
-Ytimekäs
-Vain olennaiset asiat
-Reipas tyyli, asiallinen ote
Kyseistä myyjää en suosittele, minä ostan kaikki tarvikkeeni asiantuntevasta ammattiliikkeestä. Samaa suosittelen myös Sinulle.
Parempia ostoksia jatkossa!
Harryupp
08.12.2007, 11.17
Ruotsin puolella on vastaavalla periaatteella toimiva "maan suurin pyöräliike" Cykelringen. Kyllähän sieltäkin välillä voi löytää jopa jotain hyvään hintaan ostettavaakin ja kaikki sen ketjun liikkeistä eivät ole yhtä huonoja palveluksessa.
Mutta säälin kyllä niitä jotka ostavat sieltä peruspyöriä laatuun katsomatta. Jotkut pyörät ovat niin huolimattomasti koottuja että hajoavat viikossa ellei heti ekalla lenkillä.
Sitten jos haluaa laatua ja on valmis maksamaan siitä niin ne pyörät ovat taas melkein kalliimmat kuin vastaavat laatumerkkiset kunnon pyöräkaupasta.
En tiedä miten huonoa kauppiasta voi sillä puolustella , että tänne kirjoittava tekee "kirotus vireitä" . Kuitenkin kiva huomata , että siitäkin täällä jotkut orkun saavat :rolleyes:. ...
Must on kato siistii ku ei käytä välimerkkei ja siit saa kixei ku ei tietsä niist lauserakenteist sillai ku ne on tylsii ja vanhanaikaisii ja ei frenditkää sellasii käytä kato ku kirjottaa persoonallisest ni sit se menee himaan ja se pomoki lukee sen mielellää ja sit vastaa niinku mulle ja sit mä saan uuden tsygän tietsä vähäx on siistii valittaa
... Jos kaupan takuuhuollot on perseestä , niin myös ketju on perseestä.
Tuosta kauppaketjusta olen täysin samaa mieltä.
Must on kato siistii ku ei käytä välimerkkei ja siit saa kixei ku ei tietsä niist lauserakenteist sillai ku ne on tylsii ja vanhanaikaisii ja ei frenditkää sellasii käytä kato ku kirjottaa persoonallisest ni sit se menee himaan ja se pomoki lukee sen mielellää ja sit vastaa niinku mulle ja sit mä saan uuden tsygän tietsä vähäx on siistii valittaa
Hekotusta :D
Ciclismo
08.12.2007, 20.24
Morot
Omia viestejään voi julkaista miten haluaa. Toisen lähettämiä ei. Toisen viestejä suojaa kirjesalaisuus ja yksityisyyden suoja. Jos herra X lähettää viestejä Y:lle, niin Y ei voi rikkoa X:n kirjesalaisuutta julkaisemalla sitä ilman lupaa.
Eri asia on sitten, jos oma viesti on jotenkin herjaava tai koetaan sellaiseksi toisen toimesta ja viestin laittaminen nettiin myös loukkaa toista henkilöä. Tällöin voidaan lähestyä jotain henkilön yksityisyyttä koskevaa rikosnimikettä kuten herjaus, solvaus ja kunnianloukkaus.
KonaHossDeDriver
08.12.2007, 21.07
En lukenut kirjettäsi edes loppuun, enkä muiden lukijoiden mietteitä.
Opettele valituskirjelmän teko, oli kyseessä fillaristifoorumin lukijat tai myyjä. Ylitsevuotava ja epäolennaisia yksityiskohtia pursuava teksti on kaameaa luettavaa. Valituksesi ketjurasvaliikkeen toiminnasta pitää kyllä paikkansa. :mad:
Valituskirje-faktat:
-Ytimekäs
-Vain olennaiset asiat
-Reipas tyyli, asiallinen ote
Kyseistä myyjää en suosittele, minä ostan kaikki tarvikkeeni asiantuntevasta ammattiliikkeestä. Samaa suosittelen myös Sinulle.
Parempia ostoksia jatkossa!
Laitoin siksi tekstin noin pitkänä, sillä en jaksanut kirjoittaa koko pyörän tähän astista tarinaa uudestaan, kun se jo valmiiksi löytyi sähköpostini lähetetyt kansiosta. Kts kuitenkin.
Omia viestejään voi julkaista miten haluaa. Toisen lähettämiä ei. Toisen viestejä suojaa kirjesalaisuus ja yksityisyyden suoja. Jos herra X lähettää viestejä Y:lle, niin Y ei voi rikkoa X:n kirjesalaisuutta julkaisemalla sitä ilman lupaa.Tämä on tyypillinen esimerkki tilanteesta, jossa en tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. Voisit selvittää itsellesi esimerkiksi tämän (http://www.cs.tut.fi/%7Ejkorpela/tekoik/5.5.html) avulla, mitä kirjesalaisuudella tarkoitetaan.
Jos tuo Corratec on tuolla maailmalla niin hyvä ja tunnettu merkki, niin tietääköhän nuo tuolla maailmalla kuinka suomalainen maahantuoja hoitaa hyvän merkin asioita täällä?
Mulla oli muutama vuosi sitten corratec super bow fun, josta hajosi vapaaratas tai akseli. En vaivautunut edes katsomaan, kun oli takuu voimassa. Vein liikkeeseen kiekon ja reilu viikossa sain ehjän tilalle. Eli omalla kohdallani toimi ihan hyvin. Tosin ne keikot myin viikon päästä eteenpäin, mutta ovat vieläkin kuulemma toimineet. Oli tuttu jolle myin ne
Jack Bauer
08.12.2007, 23.30
Sanoo Jack Bauer ja laittaa neljä kysymysmerkkiä!!!!
Ikäänkuin hymiöitä, you know.
Polkupyörätukku on ymmärtääkseni franchaising ketju, eli jokainen liike toimii ketjun väreissä, mutta itsenäisenä yrittäjävetoisena liikkeenä. Pääsääntöisesti myyvät mitä ihmiset tahtovat ostaa - eli halpaa perusfillaria. Ei kai se ole kiellettyä? Jos nämä mummopyöriä 129 ekeä kpl myyvät kaverit eivät aina osaa hifi osia säädellä mutta myyvät ne halvalla, kuinka tilanne poikkeaa Internetkaupasta ostettavista fillareista? Kuinka moni on käyttänyt pyöränsä Canyonilla ruuvien kiristyksessä?
Corratekin takuu on minullakin toiminut, enkä oikein uskalla paikallisen yrittäjän ammattitaitoa ja polkupyöräilykokemusta arvostella :D
Polkupyörätukku on ymmärtääkseni franchaising ketju, eli jokainen liike toimii ketjun väreissä, mutta itsenäisenä yrittäjävetoisena liikkeenä. Pääsääntöisesti myyvät mitä ihmiset tahtovat ostaa - eli halpaa perusfillaria. Ei kai se ole kiellettyä? Jos nämä mummopyöriä 129 ekeä kpl myyvät kaverit eivät aina osaa hifi osia säädellä mutta myyvät ne halvalla, kuinka tilanne poikkeaa Internetkaupasta ostettavista fillareista? Kuinka moni on käyttänyt pyöränsä Canyonilla ruuvien kiristyksessä?
Ehkä Internetkaupalta ei odotetakkaan samanlaista palvelua kuin tavalliselta. Miksi SPPT sitten myy sellaista mistä eivät ymmärrä mitään eivätkä osaa hoitaa jälkimarkkinointia? Palkkaisivat edes yhden asiantuntevan pyörämekaanikon hommiin.
Henki Hieveri
09.12.2007, 14.05
pyörän odottaminen huollosta ajokaudella on ehkä kaikkein ärsyttävintä, mitä voi kuvitella...
Sitä varten on kaksi pyörää. Toinen on huollossa ja toisella ajetaan. Höh!
KonaHossDeDriver
09.12.2007, 14.39
Corratekin takuu on minullakin toiminut, enkä oikein uskalla paikallisen yrittäjän ammattitaitoa ja polkupyöräilykokemusta arvostella :D
Mull on ainaki tälläne käsitys että kyseessa ei ole francaising ketju. Jo sillä että samat päälliköt vastaavat kaikkien yritysten toiminnasta. Tosin mistään ei voi olla varma. Ja kyllähän yleensä' ketju mä'äräyksiö tulee. Mutta päälikkö tason ollessa sama nin en sitten tiedä.
Scottman
09.12.2007, 21.19
Sitä varten on kaksi pyörää. Toinen on huollossa ja toisella ajetaan. Höh!
No olkoon sitten nii.:D:D
Pahus , melkein taannoin ostin corratecin juuri polkupyörätukusta. No jooo tietty määrä huonoa säkää aina sallitaan mutta kun luin tuota juttua niin aika hitaalla tuntuu olevan huoltopuoli SPPT:llä
Kannattaa itse sanoa se milloin tulee hakemaan pyörää tyyliin viikon päästä torstaina , sillon vastaus on jotain että joo sanotaan pari viikkoo. Silloin olen huomannut että ne jotenkin rekisteröi puheen paremmin ja se pyörä saattaa jopa olla valmiina silloin kun on sovittu.
Nicky Santoro: I think i want my money back. :)
Kaitainen
14.12.2007, 01.31
Pahus , melkein taannoin ostin corratecin juuri polkupyörätukusta. No jooo tietty määrä huonoa säkää aina sallitaan mutta kun luin tuota juttua niin aika hitaalla tuntuu olevan huoltopuoli SPPT:llä
Kannattaa itse sanoa se milloin tulee hakemaan pyörää tyyliin viikon päästä torstaina , sillon vastaus on jotain että joo sanotaan pari viikkoo. Silloin olen huomannut että ne jotenkin rekisteröi puheen paremmin ja se pyörä saattaa jopa olla valmiina silloin kun on sovittu.
Nicky Santoro: I think i want my money back. :)
Ja nyt voisikin sitten perustaa uuden topicin -kuinka puhutaan oikein SPPT:n henkilökunnann kanssa?:D
KonaHossDeDriver
14.12.2007, 23.39
Tuli vielä tälläinen mieleen, että onko muille sanottu, että pyörää saisi huollattaa vain yhdessä SPPT:n liikkeessä. Sillä aluksihan pyörää saa jokainen huollattaa missä haluaa. Viime kesäisen rumban aikana kuitenkin Hermansson (TMJ) ilmoitti minulle, että saan huollattaa pyörääni vain ja ainoastaan heidän tikkurilan liikkeessään.
Muillekkin ilmoitettu myöhemmin vain yksi liike missä saa huollattaa??? Varsinkaan kun tuo tikkurilan liike ei satu olemaan lähellä niitä alueita missä pyörän saattaisi vain pikaisesti heittää huoltoon.
No onnekksi ko. pyörän huolto ongelmista päästiin uudella pyörällä (erimerkkiä ja eri firmasta) eroon.
KonaHossDeDriver
14.12.2007, 23.50
Pikaista korjausta asiaan. Tarkastin vielä että oliko Hermansson vastannut viesteihini. Ja löysinkin kolme viestiä samalta päivältä ja kaikki 1h 1minuutin sisällä vastaanotettuja. Ja tekstien sisältönä siis.
-Pyörän huollatus enää vain Tikkurilan liikkeen kautta.
-Pyörän valmistuminen kyseisellä viikolla (kun asiasta oli tullut jo useaan kertaan tieto että ensi viikolla, tämä tieto ei tosin Hermanssonilta vaan yritysen muilta takuuvastaavalta ja tältä toiselta asiaa käsitelleeltä henkilöltä jonka titteliä en muista.)
-Pyörä pitäisi nähdä ennen kuin kaupan purun hintaa voidaan tarkkaan sanoa (kaupan purku ei lopulta heille sopinut, edes ehdotusta en koskaan saanut).
Ja että mun ois pitäny tulla näyttää sitä pyörää Hermanssonille tikkurilaan, kun pyörä samaan aikaan jökötti SPPT:n huollossa malmilla. Tämän Hermansson siis hyvin tiesi.
Mikrometri
15.12.2007, 00.05
Asiakkaan kuuluu toimittaa pyörä huoltoon oikeaan paikkaan.
Äkkiä sitä Malmilta työntää fillarin Tapanilan-Puistolan kautta Tikkurilaan.
Ja että mun ois pitäny tulla näyttää sitä pyörää Hermanssonille tikkurilaan, kun pyörä samaan aikaan jökötti SPPT:n huollossa malmilla. Tämän Hermansson siis hyvin tiesi.
Tietääpä ainakin mistä ei pyörää osta , jos homma on tuollaista.
Mikrometri
15.12.2007, 17.26
Niinkuin tuosta aikaisemmasta voi ymmärtää niin tapaus on seuraavanlainen:
-nestejarrun letku repeytynyt ja tiiviste rikki
-takavaihtajan korvake vääntynyt ja ketjut poikki
-asiakas vaatii takuuseen korjausta ja yrittää sitä muualta kuin myyjältä
sillä nuo yritykset on erillisiä yhtiöitä
Yleensä kyllä ei kannata ostaa mitään isompaa mistään postimyynnistä tai ketjuilta.
Täytyy kyllä sanoa että erikoisliikkeissä saa hyvää palvelua Suomessa.
Kun katkaisin Alfasta vetoakselin ajamalla aikoinaan niin jeesasivat mutta eipä tullut mieleenkään vaatia sitä takuuseen kun näkivät kompuutteriltaan mootoritiedoista että miten sitä on ajettu.
KonaHossDeDriver
15.12.2007, 19.07
Asiakkaan kuuluu toimittaa pyörä huoltoon oikeaan paikkaan.
Äkkiä sitä Malmilta työntää fillarin Tapanilan-Puistolan kautta Tikkurilaan.
Niin elikkä sinun mielestäsi minun olisi pitänyt hakea ASIAKKAANA pyöräni pois malmin huollosta (joka "yritti" kehnolla menestyksellä luultavasti saada pyöräni kuntoon) ja toimittaa se sieltä Tikkurilaan.
Hermansson siis ilmoitti tuon tikkurila asian, sen jälkeen kun pyörä oli toimitettu huoltoon. Enhän minä ennen huoltoon vientiä häneen yhteyttä ottanut vaan silloin kun pyörä oli ollut jo reilusti yli kuukauden huollossa. Ja silloin hänen mielestään minun olisi pitänyt pyöräni noutaa heidän Malmin liikkeestään ja viedä se heidän Tikkurilan liikkeeseensä.
Mielestäni jos olen pyörän huoltoon toimittanut varsinkin takuu asioissa, on heidän asiansa siirtää sitä jos jälkeen päin ilmenee asiakkaasta johtumattomista syistä, että pyörä pitäisikin siirtää toisaalle.
KonaHossDeDriver
15.12.2007, 19.12
Niinkuin tuosta aikaisemmasta voi ymmärtää niin tapaus on seuraavanlainen:
-nestejarrun letku repeytynyt ja tiiviste rikki
-takavaihtajan korvake vääntynyt ja ketjut poikki
-asiakas vaatii takuuseen korjausta ja yrittää sitä muualta kuin myyjältä
sillä nuo yritykset on erillisiä yhtiöitä
Yleensä kyllä ei kannata ostaa mitään isompaa mistään postimyynnistä tai ketjuilta.
Täytyy kyllä sanoa että erikoisliikkeissä saa hyvää palvelua Suomessa.
Kun katkaisin Alfasta vetoakselin ajamalla aikoinaan niin jeesasivat mutta eipä tullut mieleenkään vaatia sitä takuuseen kun näkivät kompuutteriltaan mootoritiedoista että miten sitä on ajettu.
-Nestejarrun letku ei ollut repeytynyt, mutta tiiviste alusta lähtien rikki. SPPT:n taitamattomat mekaanikot eivät tätä ongelmaa osanneet hoitaa alle 3kk huolto rumballa vaan aikaa meni siis reilut 3kk. Mielestäni asian voisi kuvitella missä tahansa vievän maksimissaan kuukauden.
-Ketjujen katkeamisesta en ole mielestäni missään vaiheessa väittänyt olevan ko. yrityksen syytä. Ainaisen katkeilun otin nyt kuitenkin viestissa esille.
-Kun pyörä oli ollut ekalla kaudellaan yli puolet ajokaudesta TAKUU HUOLLOISSA. Ja toisella kaudella (-07) YLI 2KK takuu huolloissa, on mielestäni asiakkaalla jo syytäkin esittää kaupanpurkamista.
Mikrometri
15.12.2007, 19.24
Miksi firmassa pitää olla ekonomit töissä??
Ne maksaa insinöörien autot.Fillarit ne ostaa itse.
Ja ihmettelee kun Mikrometrillä on vapaa-autoetu ja tulee pyörällä töihin.
KonaHossDeDriver
15.12.2007, 19.39
Miksi firmassa pitää olla ekonomit töissä??
Ne maksaa insinöörien autot.Fillarit ne ostaa itse.
Ja ihmettelee kun Mikrometrillä on vapaa-autoetu ja tulee pyörällä töihin.
Yrityksissä on ekonomeja juu. Ja insinööreille saatetaan ostaa yrityksen puolesta auto ja he joutuvat ostamaan pyöränsä itse. Ymmärtääkseni olet siis insinööri ja tulet pyörällä töihin.
Asiasi oli siis että?
"Ja nyt voisikin sitten perustaa uuden topicin -kuinka puhutaan oikein SPPT:n henkilökunnann kanssa?:D"
:D No joo , asioilla on tapana järjestyä jopa SPPT.llä . Vaistomaisesti vältän kyllä tällaisia isoja kauppoja koska ne on vähän niinku pyörien gigantti, iso määrä tavaraa "halvalla" ja taas eteenpäin kun on varasto tyhjä. Onhan se selvä että kun painopisteet on kovan volyymin myynnisssä, niin muuta asiat jäävät sen varjoon.
KonaHossDeDriver
15.12.2007, 21.35
"Ja nyt voisikin sitten perustaa uuden topicin -kuinka puhutaan oikein SPPT:n henkilökunnann kanssa?:D"
:D No joo , asioilla on tapana järjestyä jopa SPPT.llä . Vaistomaisesti vältän kyllä tällaisia isoja kauppoja koska ne on vähän niinku pyörien gigantti, iso määrä tavaraa "halvalla" ja taas eteenpäin kun on varasto tyhjä. Onhan se selvä että kun painopisteet on kovan volyymin myynnisssä, niin muuta asiat jäävät sen varjoon.
Niinhän ne tuppaa niilläkin tosin muutamaa kuukautta kilpailijoita jäljessä hoitumaan. :D Itselläni ainakin aina asia hoitunut, eikä saman asian takia ole koskaan tarvinnut 5 kertaa useammin huollattaa. Mukavaa myöskin huomata, ettei yhden ongelman huollattamiseen ei ole koskaan kulunut 4 kuukautta :D vaan pisin aika on "vain" 3kk 1-2vk.
Mainio topic kaiken kaikkiaan. KHDD on oppinut myös kirjoittamaan http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.gif
Mainio topic kaiken kaikkiaan. KHDD on oppinut myös kirjoittamaan http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.gif
Aihjna opnii jothain uutha.........
HC-Kaivoksela
16.12.2007, 21.05
Pakko oikaista paria hemmoa. Eli kaikki liikkeet eivät toimi franchising periatteella vaan iso nippu liikkeitä varsinkin pk seudulla on yhtä ja samaa soppaa.
Yrityksissä on ekonomeja juu. Ja insinööreille saatetaan ostaa yrityksen puolesta auto ja he joutuvat ostamaan pyöränsä itse. Ymmärtääkseni olet siis insinööri ja tulet pyörällä töihin.
Asiasi oli siis että?
No arvatenkin juuri se että ko. henkilö on insinööri ja että on se alfakin(Huom. vapaa-autoetu!), mutta ekologisesti tiedostavana maailmanmiehenä tekee tyomatkat polkupyörällä(vaikka tosiaan olisi se Alfakin).
Vapaa-ajalla voi sitten käydä ajelemassa urheilullisesti Alfalla ekologinen omatunto puhtaampana kuin taviksilla(joilla ei kenties ole vapaata-autoetua).
Testissä oli pääkaupunkiseudun pyörähuoltamot. Tämän topicin aiheena ollut pulju sai murskakritiikkiä.
Itse olisin kyllä ottanut jo ensimmäisen venähtäneen takuuhuollon aikana yhteyttä kuluttaja-asiamieheen, kun firma kerran ei suostunut yhteystyöhön. Kuluttujavirasto on määritellyt kohtuulliseksi takuukorjaus noin kaksi viikkoa.
Tässä suora lainaus kuluttajaviraston sivuilta:
Kohtuullinen takuukorjausaika on noin kaksi viikkoa. Jos korjausaika venyy kohtuuttomasti, kuluttajalla on viimeistään kahden viikon jälkeen oikeus vaatia vähintään sijaislaitetta käyttöönsä.
Ja linkki kyseiselle sivulle: http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/80bb2d70-0c19-4efa-99a8-a15394e4e8a1.aspx
Edit: Äh. vanha ketjuhan tämä näköjään oli... mutta kannattaa muistaa omat oikeudet jos painii takuuhuoltojen kanssa.
ihan vaan off-topiccina olen melkeinpä pakotettu korjaamaan yleisen harhaluulon tässäkin ketjussa esiintyneestä kirjesalaisuudesta.
Saat ihan rauhassa julkaista kaikki sähköpostit (tosin jäljempänä kerrotulla varauksella...).
Kirjesalaisuus suojaa lähettäjän ja vastaanottajan välistä viestintää vain ja ainoastaan _kolmansilta_ osapuolilta. Kirjesalaisuus kieltää muita kuin vastaanottajaa saamasta selkoa viestistä ilman vastaanottajan lupaa (paitsi jos ovat saaneet tietonsa lähettäjältä).
Kirjesalaisuus ei siis estä _lähettäjää tai vastaanottajaa_ julkaisemasta kirjettä.
Mutta tämä ei ole ainoa säännös maailmassa. Et edelleenkään ole oikeutettu esim. esittämään toisen yksityiselämää loukkaavaa viestiä (vaikka tämä saamasi viesti sellaisen sisältäisi). Jossakin muussa lainkohdassa voi olla rajoitettu viestin levittämistä, mutta tämä johtuu taas viestin pelkästään _sisällöstä_(kirjesalaisuuteen ei voida vedota tässä suhteessa). Tosin jos liikkeen harjoittaja lähettää asiakkaalleen perkeleitä viestissään, niin asiakas on kyllä vahvemmassa asemassa, vaikka asiakas nämä viestit julkaisikin.
moraalisestahan oikeutuksestahan voidaan olla montaa mieltä, kuten esim. ike-keississä. kohteliasta voi olla juurikin julkaista viestit mahdollisimman anonyymisti
ihan vaan off-topiccina ... esiintyneestä kirjesalaisuudesta...
Jatkoa offtopickina. Nykyinen suomalainen tulkinta, jossa kirjesalaisuus koskee sähköposteja on tekniseltä kannalta katsoen joko typerä tai tahallisen hölmö :D
Mun ymmärtääkseni vapaamuotoisesti saa kertoa muille kokemuksistaan kunhan ei paljasta toisista intiimiä tietoa, jota SPPT:n kohdalla on turha pelätä. Kyllä minä ainakin koen oikeudekseni varoittaa muita ihmisiä huonoista kokemuksista.
tuntematon
16.05.2008, 18.39
Jatkoa offtopickina. Nykyinen suomalainen tulkinta, jossa kirjesalaisuus koskee sähköposteja on tekniseltä kannalta katsoen joko typerä tai tahallisen hölmö :D
Tuota, ihan mielenkiinnosta, voitko täsmentää missä mielessä tulkinta on mielestäsi typerä tai hölmö?
Felt Q-series
27.05.2008, 20.41
kyllä kaikesta päätellen kyseessä on suomen paras pyöräily liike:rolleyes:
mehukatti
27.05.2008, 22.37
-Kun pyörä oli ollut ekalla kaudellaan yli puolet ajokaudesta TAKUU HUOLLOISSA. Ja toisella kaudella (-07) YLI 2KK takuu huolloissa, on mielestäni asiakkaalla jo syytäkin esittää kaupanpurkamista.
No eiks toi oo ihan asiakkaan oma vika, jos on erehtynyt ostamaan pyörän SPPT:sta.
Eikös tää Susan Kuranen ja se... no... Johanna Tukiainen kanssa varoittanut muita ihmisiä ilkeistä poliitikoista tuomalla "henkilökohtaiset" viestit julkisuuteen!:rolleyes::D
Toinen päätyi oikeuteen ja toinen meni "konkkaan":D:D
Se siitä kirjesalaisuudesta:p
Ottamatta kantaa ko. firman tuotteisiin tai toimintaan, totean vain että turha meidän on kuluttajina niellä ihan mitä tahansa tai odotella asioiden korjautuvan itsekseen. Jos yhteistoiminta myyjän/huoltoliikkeen kanssa ei ala sujua ensimmäisten päivien/viikon aikana, niin heti vaan yhteys paikalliseen kuluttaja-asiamieheen.
http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/yhteystiedot/
Itse olen pari kertaa tukeutunut kyseiseen tahoon ja hyvin on toiminut.
Tuntsan Palo
28.05.2008, 16.45
Ja jos oikein pillkua viilataan niin yhteyttä tulee ottaa kunnalliseen kuluttaneuvojaan. Kuluttaja-asiamies taitaa hääriä suurempien linjojen parissa.
Felt Q-series
28.05.2008, 18.27
niihän se on et kuluttaja-asiamies on tälläsis tapauksis mukava kaveri.;)
St0neyNut1
18.03.2011, 17.16
Laitetaas tänne vähän lisää kiukuttelua :) Kyseinen firma korjannut pyöräni Dart3 keulaa nyt noin kaksi kuukautta :P Onneksi saan kyllä pyörän seuraavan viikon maanantaina itselleni takaisin(ilman keulaa). Maanantaina laitan tilaukseen uuden keulan, jonka arvelen saapuvan minulle ennen vanhan keulan saapumista takuu korjauksesta :D
Eli eipä ole tuon firman takuu hommat muuttuneet mihinkään tässä vuosien aikana.
PS:Noin tuli parempi mieli :D
Mä oon varmaan poikkeus, kun Corratecia (X-Vert S) oon huollattanut sekä takuussa, että itsekseni Suomenojalla. Takuuhomma oli vapaarattaan jumiutuminen pakkasella --> vaihtoivat takuuna uuden vapaarattaan, eikä enää jumittanut. Ja 300 km perushuolto oli tehty tosi huolella.
Ritsa ostettu aikanaan syksyn alesta -50% (maksettavaa jäi alle 600 € € ja vielä sain tuulipuvunkin vaimolle kaupanpäälle) ja ei voi olla kuin tyyväinen. Ainoa "miinus" on levyjarrujen puute, mutta on se noillakin V-jarruillakin mennyt ihan OK.
Nyt vissiin Suomenojan liike kaputt, ja Espoossa löytyy Olarissa + Tapiolassa.
St0neyNut1
16.04.2011, 14.59
Laitetaas tänne vähän lisää kiukuttelua :) Kyseinen firma korjannut pyöräni Dart3 keulaa nyt noin kaksi kuukautta :P Onneksi saan kyllä pyörän seuraavan viikon maanantaina itselleni takaisin(ilman keulaa). Maanantaina laitan tilaukseen uuden keulan, jonka arvelen saapuvan minulle ennen vanhan keulan saapumista takuu korjauksesta :D Eli eipä ole tuon firman takuu hommat muuttuneet mihinkään tässä vuosien aikana.PS:Noin tuli parempi mieli :D
Se siitä en ole enää ikinä tuon puljun asiakas :mad: Olivat siis hävittäneet minun vanhan keulan :eek: Nooh sain sentään hyvitystä 130e keulasta joka ei todellakaan ole sen arvoinen :D Nyt sanon tästä eteenpäin kyseiselle puljulle, että haistakaa piip piip piip piip piip :D
PS:Irroitin tuossa alkuperäis polkimet. Toinen oli niin tiukassa että jouduin töissä poikkasemaan polkimen akselin ja hitsaamaan siihen ison pultin kannan että sain putkipihdeillä väännettyä irti sen:eek: Olivat näköjään laittaneet kierrelukitetta siihen ;)
ari_kroolaa
17.04.2011, 10.35
PS:Irroitin tuossa alkuperäis polkimet. Toinen oli niin tiukassa että jouduin töissä poikkasemaan polkimen akselin ja hitsaamaan siihen ison pultin kannan että sain putkipihdeillä väännettyä irti sen:eek: Olivat näköjään laittaneet kierrelukitetta siihen ;)
Eikös se ole päinvastoin, että olisi pitänyt jo tehtaalla olla laitettu vaseliinit polkimen kierteisiin? Eikö kumpikin poljin kiristy poljettaessa muutenkin ja näin lllen ei helposti kierry auki.
Vasemmalla on vasenkätinen kierre ja oikealla normaali oikeakätinen.
Itse ainakin laitan vaseliinia polkimien kiereteeseen. Uudesta pyörästä olisi syytä ottaa heti polkimet pois ja laittaa se vaseliini pedalin akselin kierteeseen.
Muistan kyllä sen ajan kun ajoin Helkama Oivalla eikä ikinä oltu polkimia auki kierretty. Kerran tuli tarve ...
St0neyNut1
17.04.2011, 18.28
Eikös se ole päinvastoin, että olisi pitänyt jo tehtaalla olla laitettu vaseliinit polkimen kierteisiin? Eikö kumpikin poljin kiristy poljettaessa muutenkin ja näin lllen ei helposti kierry auki.
Vasemmalla on vasenkätinen kierre ja oikealla normaali oikeakätinen.
Itse ainakin laitan vaseliinia polkimien kiereteeseen. Uudesta pyörästä olisi syytä ottaa heti polkimet pois ja laittaa se vaseliini pedalin akselin kierteeseen.
Muistan kyllä sen ajan kun ajoin Helkama Oivalla eikä ikinä oltu polkimia auki kierretty. Kerran tuli tarve ...
Nii no Shimanon Anti Seizea itse käytän kyllä, mutta kyseisen polkimen kierteessä oli selvä sininen töhnä jälki kierrelukitteesta :) Eli ei ainakaan olisi itsekseen irronnut ;)
epäilen että Corratecia tulee ostettua, mutta kyllä aion viedä rahani jatkossa tähän liikkeeseen jos ketjua/kumia/varaosaa täytyy hankkia. jäi hyvä maku.
Noissahan on valtavia eroja: Nurmijärvellä ollutta liikettä piti joku puusilmä ja vastaavasti Hyvinkäällä ruorissa on entinen ammattipyöräilijä. Nurmijärven liikettä ei ole muutamaan vuoteen edes ollut olemassa.
Aina vaan tekee mieli Corratecia ja SPTK:ua, vaikka onhan noista kuullut palautetta. Nythän Corratecin maastureita ei edes näytä olevan enää myynnissä.
Itselläni se verran kuitenkin huonohko kokemus, että myytiin 176cm:lle ajajall 56cm maasturi. I rest my case.
Aina vaan tekee mieli Corratecia ja SPTK:ua, vaikka onhan noista kuullut palautetta. Nythän Corratecin maastureita ei edes näytä olevan enää myynnissä.
Itselläni se verran kuitenkin huonohko kokemus, että myytiin 176cm:lle ajajall 56cm maasturi. I rest my case.
Josko tuo Corratec on siirtynyt kokonaan Verkkokauppa.com myyntiin?
Muutama päivä sitten pysähdyimme kesken lenkin auttamaan pyöräilijää joka ihmetteli pudonneiden ketjujen ongelmaa. Etuvaihtaja oli säädetty siinä määrin suurilla toleransseilla että suuremmalle eturattaalle vaihdettaessa ketju putosi poikkeuksetta pois. Oli kertomansa mukaan ajamassa kotiin huollosta joka oli maksanut 200€. Polkupyörätukussa.
Josko tuo Corratec on siirtynyt kokonaan Verkkokauppa.com myyntiin?
Jep, viime vuonna oli siellä, nyt nettikauppa Bikester mikä lie taitaa myydä, SPTK taas myy vain KTM ja Inseraa.
Oli mullakin kivaa kokemusta s-tukusta kun sain vaihtaa sisätiloissa sisäkumit jne. Vaikka jotain huonoa olen lukenut tästä ketjusta, niin itselläni ei ole muuta kokemusta kuin tuo ylläoleva väärän rungon myynti kerran.
Ostettiin SPTK:sta äidilleni kuukausi sitten Inseran X-Cross tai vastaava "hybridipyörä" parin kilometrin työmatkoja varten. Ei ole paljoa ajanut, kun ihmetteli että vaihteet vaihtuvat itsestään tärähtäessä. Takavaihtajan Shimano LX.
Pyörän takavaihtajaa tarkastaessa huomasin, ettei vaihtajan etäisyyden säätöruuvi siirrä vaihtajaa yhtään mihinkään. Englanniksi siis B-screw adjustment.. Takavaihtaja roikkuu vapaana ja jokaisen töyssyn kohdalla osuu takahaarukan alaputkeen sekä rataspakkaan. Takavaihtaja on lyönyt rungon maalipinnan rikki ja metalli on näkyvissä. 750€ pyörä ja runko jo paljaana...
Sent from my A0001 using Tapatalk
Kuva vaihtajasta?
Tapaus kertoo myös siitä, miksi pyörä kannattaa ostaa asiantuntevasta liikkeestä tai käyttää jonkun harrastajan telineellä. Maalin poistuminen ei nyt haittaa mitään.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.