PDA

Näytä tavallinen näkymä : Castelli paidat / takit

Jiri
27.11.2007, 22.55
Nyt kun on aika taas valmistautua uuteen ajokauteen, niin tulee ajankohtaiseksi alkaa suunnittelemaan uusien ajovarusteiteiden hankkimista vanhojen ja kuluneiden tilalle. Ja etenkin kun ylivuotisista on monesti jonkinlaisia tarjouksia. Olen tässä lähinnä silmäillyt Castellin mallistoa, niin mielestäni sen rytkyt näyttää aika hyviltä.

Joten kysynkin lähinnä paitojen ja takkien koosta. Eli minkä kokoisia omistatte ja minkä kokoinen itse olet?

Castellin sivuilla on koko taulukko, mutta kun itse satun justiin siihen väliin. Pituuden puolesta olisin ainakin L, mutta leveydessä menisi M. Joten jääkö toisessa paidanhelma lyhyeksi tai toisessa ylimääräistä lepatusta...

vema60
27.11.2007, 23.44
Takki on kokoa L, paita kokoa M, paita on vähän pienen olonen mutta jos painoa olis vähemmän ois varmaan ihan sopiva. Takki joku WS on sopiva, alle mahtuu ohut villapaitakin.
Itse 178cm/84kg persjalkanen (eli pitkäselkäinen)

Jiri
28.11.2007, 00.50
Taitaa sitten meikäläisen koko olla tuo "ämmä".
Mitäs mieltä Castellin laadusta. Tässä muutaman edullisemman paidan kuluttaneena haluaisi ylleen jotain parempaa.

Petteri Ellilä
28.11.2007, 08.12
Pari M-kokoista paitaa löytyy, sopivat juuri sopivasti ;) 174cm/66k heebolle. Leikkaus on ainakin minulle sopiva l. eivät lepata ja istuvat muutenkin "race-fit"-tyylisesti.

Suosittelen varauksetta.

Samu Ilonen
13.02.2009, 12.27
Onko havaintoa Castellin shortseista? Pitäisi Tilata tehtaalta Cervelon Test Team ajovaatteita ittelle kun noita ei muuten oikein saa mutta ei viitsisi ottaa kaikkia kamoja kaikissa kooissa.

Eli sen verran selvisi että ~175cm=M eli mulle,185cm menisi joku XL tai L paidasta? Varmaan XL-shortsit?

Meillä on seuran vaatteissa, Lorini, hauskat koot, mulla shortsit ja TT-haalari 3, paita 4, takki 5, pitkäpaita 6...minusta on moneksi?

PTM
13.02.2009, 13.03
...Cervelon Test Team ajovaatteita...
Eli sen verran selvisi että ~175cm=M eli mulle,185cm menisi joku XL tai L paidasta? Varmaan XL-shortsit?

Katselin jo itsekin moisia kuteita ja sovittelin kaverin Castelli varastosta paitoja ja housuja kokoja varten. Toteamuksena oli, että itselle 193/85 menee paita XL ja housuista näköjään joutuu ottamamaan pituuden vuoksi XXL (muuten ehkä olisi saattanut mennä tuo XL ).

Saatkos noita suoraan tehtaalta, koska kiinnostaisivat...

järppä
13.02.2009, 13.23
Tuolta (http://www.wiggle.co.uk/p/Cycle/7/Castelli_Londra_Waterproof_Jacket/5360038064/#size) löytyy jonkinnäköistä mittataulukkoa, ei omakohtaista kokemusta siitä miten pitää paikkansa.

Wigglessä näyttäis muutenkin olevan Castellin releitä tyrkyllä, mm. noita test team kamoja on tulossa: http://www.wiggle.co.uk/m/Cycle/7/Castelli/

marco1
13.02.2009, 13.40
Mulla on parit Castelli bibsit ja ne on muistaakseni kokoa XL, lähinnä pituuden vuoksi. Reisistä voisivat olla tiukemmatkin (184/84 hylje) mutta sullahan on enemmän jerkkua.

Samu Ilonen
13.02.2009, 14.09
Saatkos noita suoraan tehtaalta, koska kiinnostaisivat...

Pakko kai se on tunnustaa. Saan.

:D

Kiitti avusta, eiköhän XL ole mulle ok bökät.

Tomi L.
13.02.2009, 20.27
Saatkos noita suoraan tehtaalta, koska kiinnostaisivat... Noita taitaa saada kuka tahansa cervelo myyjä suoraan tehtaalta.

Edit. eli siis eikö noita voi ostaa kaikista cerveloa myyvistä liikkeistä? tai ei kai puhuta monikossa, se toinen on kai jonkunlainen autotalli?

PTM
13.02.2009, 20.40
Noita taitaa saada kuka tahansa cervelo myyjä suoraan tehtaalta.

Edit. eli siis eikö noita voi ostaa kaikista cerveloa myyvistä liikkeistä? tai ei kai puhuta monikossa, se toinen on kai jonkunlainen autotalli?

Ko. tallin asusteita saa jatkossa varmaan monestakin teamiasusteita myyvistä paikoista, siis ulkomailta, mutta tuskin noita on varastomyynnissä Suomessa, oli sitten kivijalkamyymälä tai autotalli.

Ja sitten se toinen paikka laittaa varmaan sellaisen ko. liikkeen "normaali"-hinnoittelun päälle, että kuka viitsii ostaa...

Tomi L.
13.02.2009, 21.24
Ko. tallin asusteita saa jatkossa varmaan monestakin teamiasusteita myyvistä paikoista, siis ulkomailta, mutta tuskin noita on varastomyynnissä Suomessa, oli sitten kivijalkamyymälä tai autotalli.

Ja sitten se toinen paikka laittaa varmaan sellaisen ko. liikkeen "normaali"-hinnoittelun päälle, että kuka viitsii ostaa... Uskosin tulevan varastoonki muutamia kappaleita. Ihan cervelon hinnasto noille tais olla kun pällistelin.

liekittäjä
16.04.2009, 22.14
Kertokaahan kuka myy Castellin ajokamoja Suomessa, lähinnä pääkaupunkiseutu-Lahti välisellä akselilla? Ajohousuja olisi hakusessa kesäksi.

Samu: oliko XL sopiva shortsikoko? Itse 186 cm/80 kg ja jotkut vanhat Castellin shortsit olivat XL, mitoitus niissä hyvä ja istuvuus täydellinen.

MakeP
17.04.2009, 00.43
Tilasin omat Castelli/Test Team rytkyt rohkeasti luigin verkkokaupasta, joka yllätti toimittamalla paketin oikealla sisällöllä viikossa perille:

http://www.all4cycling.com/shop/cervelo-test-team-c-546.html

Mittani 187/87, kokotaulukon mukaan meni xxl-osastolle, joka osoittautui erittäin sopivaksi. Eli ihan normi-kinkeät mitoitukset.

Lasse
17.04.2009, 00.50
Itellä 170/68 ja Castelli M sopii kuin nakutettu.
Uuden standardin mukaiset muut vaatteet saattaa olla esim. hihoiltaankin pitkät M koossa ym.
Pitää lyhentää sit kun on tällanen tumppi :o

vehvis
25.07.2009, 17.56
Tuli just ostettua Castellin ajopaita Kiinan reissulla (taalla edelleen)

Pieni sahlays kavi ja tuli otettua XL mukaan, aiotun M-koon sijaan. KIROSANA. Hinta oli kuitenkin kohtuullinen, 40 ekua. Pitaa huomen aamulla koittaa menna saatamaan liikkeeseen ja selvittamaan, josko tuon saisin vaihdettua. Kuitti on, mutta yhteista kielta myyjien kanssa ei niinkaan..

EDIT: niin sita piti, etta jos vaihto ei onnistu, niin ensi viikolla on Suomen perukoilla myynnissa kayttamaton Castellin Musta-punainen paita. Kaivan kuvan vaikkapa kotosuomessa jos tarve vaatii.

Homelite
06.07.2011, 20.54
Tars ostaa Castellin ajopaita netistä ns. sokkona eli kokeilumahdollisuutta ei tähän hätään ole.

Mutta mikä koko? Omat mitat on hiukan hankalat eli 179cm/90kg. Vyötärön ympärys 98 cm:o joka Castellin kokotaulukon mukaan olis 2xl mutta rinnaympärys 119 cm joka menee sitten jo kokotaulukosta yli (suurimmassa eli 3xl on chest 115)

Mikä koko mahtaisi olla nyt edes suunnilleen sinne päin? Jos otan tuon 3 xl:n niin onko se sitten tälläisen pitkänhuiskean 179 senttisen päällä maahan asti?

Vai unohdanko suosiolla koko jutun? :p

Homelite
18.07.2011, 17.49
Vastaanpa lähinnä itselleni jos joku samankokoinen sattuu asian kanssa painiskelemaan, eli:

Otin 2xl- koon paidan (malli adrenalina short sleeve) ja meni näille minun mitoilleni ns. nappiin vyötäröstä ja rinnan kohdalta, erittäin napakka mutta hyvin istuva. Pituuskin juuri passeli. Hihat helvetin tiukat. Veri nyt kuitenkin kiertää eli täytyy kattoa josko käytössä pikkusen venyis tai sitten ompeluttaa pikku soirot hihoihin, eipä ole iso juttu kun muuten paita on hyvä.

Niin ja samalla tilaamani Castellin Velocissimo- housut oli just eikä melkein xl- koossa.

OMT
10.07.2012, 18.03
Testailin eilen Castellin paitoja, kun satuin liikkeeseen, jossa niitä oli hyvässä alennuksessa. Harmittaa, että firman paitojen ulkonäkö menee koko ajan huonompaan suuntaan. Näistä kannattaa näemmä hankkia enää tiimiversioita. Naisten malleissa sama juttu. Ei tarttunut paitaa mukaan, vaikka alennus oli -50% ja sopivia kokojakin löytyi.

TMS
17.07.2012, 14.06
Laitetaas tänne kokotietoa jos joku sitä sattuu etsimään. Eli Castellin Fuga-paita koossa L on 181cm/69kg kokoiselle ihan passeli. keskiruumiista ihan pikkuisen väljä, mutta yläkropasta napakka ja käsistä jopa tiukka. Voisin kuitenkin kuvitella että M-kokokin mahtuisi päälle jos oikein kisakireetä paitaa etsii. Fuga-paidassahan mitoitus on kuitenkin ns. tavalliselle tallaajalle eli vähän väljempi kuin Race-malleissa. Muuten paita vaikuttaa materiaaleiltaan todella laadukkaalta ja toimivalta suomen suveen.

8 1/2
17.07.2012, 14.24
Mistä kotimaisista putiikeista noita Castelleja nykyään löytyy, vai löytyykö? Kotonani on eräs joka etsii Castellin naisten ajohousuja. Signaturella on Castellin Cervelo-tiimikuteita ainakin.

pätkä
16.01.2013, 23.41
Onko Castellia käyttävillä tietoa mikä koko Nalinilla vastaa Castellia. Eli jos mulla on Castellin XL paita niin otanko Nalinilta myös XL:n?

jhalmar
17.01.2013, 00.04
Itsellä on Nalinin L kokoiset paidat rennommin ja vähän löysemmin istuvia kuin se yksi Castellin Aero L koon paita minkä omistan. Toki on mallista riippuvaa, epäilen että tuo Castellin Aero on juuri se kireimmin istuva malli. Mutta jos vertaan sitä Nalinin ehkä vastaavimpaan malliin eli kompressiopaitaan niin Nalini on tosiaan suuremman oloinen. Itse noin 183cm/75kg.

ristopee
23.04.2013, 07.36
Avaudutaas vähän. Ostin viime kesänä yhden XXL-kokoisen ajopaidan joka oli just oikean kokoinen. Viime viikolla tilasin interwebsistä tämän rohkaisemana XXL-kokoisen takin, joka oli numeroa liian pieni. Kiristi vatsan kohdalta liikaa. Eilen kävin myös itäisen satamakaupungin pyöräliikkeestä ostamassa uuden XXL-paidan, joka on ehkä jopa numeroa liian iso tai ei ainakaan kiristä liikaa. Tämäkin castellia.

Millä arpakuutiolla noi paitojen ja takkien koot menee?! "Samankokoinen" takki ja paita osuu ihan eritavalla päälle. Paino on pysynyt suunnilleen samassa tai laskenut 1-2kg, senkin takia varsinkin tämä takki tuntuu todella oudolta. Strötegiset mitat 185cm/84kg.

Warlord
05.08.2013, 09.18
Myykö Castellia suomessa enää mikään liike?

Petteri Ellilä
05.08.2013, 10.43
Veloshop (http://www.veloshop.fi/) yykaakoo

Warlord
05.08.2013, 14.37
Veloshop (http://www.veloshop.fi/) yykaakoo

Hieman on ohkanen valikoima ja kokoja ääripäistä.

Muita kauppoja?

frp
05.08.2013, 23.25
Netistä vaan vaikka 2 kokoa ja palauttaa ei sopivat ohjeiden mukaisesti niin hyvin pelaa

Loysa
15.09.2013, 08.45
Castellia ei taida Suomessa, ainakaan Castellilta tiedustelun perusteella, myydä muut kuin Veloshop. Mutta toiminta siellä oli varsin kohdallaan, eikä ainakaan Wiggle pikatutkailun perusteella hinnoissa Veloshopin alle pääse. Sattui juuri olemaan menossa tilaus valmistajalle, joten valikoima oli runsas. Pituutta mulla on 188 cm, ja painoa 74 kg - tilatut XL-koon housut (Free Aero Race) ja L-koon paita (Aero Race 4.0 jersey) olivat istuvuudeltaan oikein passelit. Housut olisivat voineet olla rusketusrajan puolesta lahkeeltaan rahtusen pidemmät, kun reisi on pirun pitkä, mutta ei haittaa ajaessa ollenkaan. Progetto x2 -pehmuste on ainakin mulle loistava.

Keijo Leppänen
18.04.2014, 18.03
Tarttis ajotakkia näin kevät kaudelle ja miksei myös syksylle(n.3-12 lämpö astetta).Weeässää sais olla etupuolelta ja hengittävää selästä. Olen kattellu mm. Näitä Malleja. Onko kokemuksia. Free ainakin taitaa olla "puhdas" talvi rotsi kokonaan ws:na.

-Mortirolo Due
-Free
-Poggio
-Trasparente Due Wind

kervelo
18.04.2014, 19.45
Uudessa Vantaan XXL-kaupassa näytti olevan joitain Castellin WS-takkeja tarjolla. Ainakin Gabbaa löytyi ja lisäksi oli joku toinen, jonka nimeä en muista.

Keijo Leppänen
18.04.2014, 21.18
No perskele, gabba ei ollu listalla, mutta täytyy silti käydä sovittelemassa.

okahkonen
18.04.2014, 23.11
Mortirolo Due sopii mainiosti alle 5 asteen lämpötiloihib sekä murtsikkaan. 10 asteessa ainakin mulle aivan liian kuuma. Gabba on paras asia mitä pyöräilyssä on vuosiin tapahtunut. Pärjää pelkän aluspaidan kanssa jo 5 asteesta ylöspäin. Itselläni on lyhythihainen versio sekä nanoflex (tjsp) irtohihat - suositten!

Sent from my iPhone using Tapatalk

N.N.
24.06.2014, 22.36
Tänään posti toi Castellin verkkoaluspaidan, hihallisen. Koko L/XL Ihan sopiva muuten, mutta pää ei meinaa mahtua kaula-aukosta, saumat ratisee, tarttuu korviin. Italialaiset ovat pienipäisempiä, sen huomaa myös Castellin lätsässä, joka juuri ja juuri käy minulle, hatun nro 62. Assoksen lätsät ovat selvästi isompia.

Lähetetty minun C5303 laitteesta Tapatalkilla

pystäri
25.06.2014, 10.20
Tilasin hiljattain Entrata FZ paidan, kun olen muutenkin S kokoinen niin S mahtui myös tästä päälle. Omat mitat 173/65.
Hartiosta hiukka tiukka eli seisominen pikkasen ahistaa, mutta ajoasennossa erittäin sopiva.
Castellin sivuilla olikin maininta että näin sen pitää ollakin, on suunniteltu ajoasentoon.

Eilen laitoin tilaukseen Wiggleltä Castellin Flanders sleeveless paidan, tavoitteena että tuolla+paidalla+irtohihoilla
tarkenisi ajella hiukan viimeämmässäkin kelissä. Hintaa oli vain 35e, ei mielestäni paha.
Lisäksi tuon Entrata paidan hihat ovat niin tiukat ettei sen kanssa edes
lyhythihaista voi käyttää vaan pitää olla hihaton aluspaita.

Keijo Leppänen
02.09.2014, 22.19
Mistähän päin Eu:ta löytyisi ks. paitaa: Castelli Trasparente Due Wind Long Sleeve Jersey.Pitäs Mahd. etukas, L koko ja väriltään musta/valkoinen tai punainen???? Jenkkilässä olisi, mutta +70$ postit ei innosta..

Grugi
02.09.2014, 22.30
Mistähän päin Eu:ta löytyisi ks. paitaa: Castelli Trasparente Due Wind Long Sleeve Jersey.Pitäs Mahd. etukas, L koko ja väriltään musta/valkoinen tai punainen???? Jenkkilässä olisi, mutta +70$ postit ei innosta..

http://cyclewear.eu/castelli-trasparente-due-wind-jersey-black-p-3096.html?language=en&osCsid=i75j073933ojpkdiltpb4s6226

Keijo Leppänen
03.09.2014, 06.25
Kiitos linkistä,tämä putiikki ei olekaan aikaisemmin osunut omaan silmään. Onko Toimivuudesta tietoa?

H. Moilanen
03.09.2014, 09.38
XXL myy myös Castellin vaatteita. Hintataso ja valikoiman laajuus vielä katsastamatta.

kervelo
03.09.2014, 09.41
Näyttää löytyvän aika monesta paikasta. Tässä yksi tarjous ja kauppakin aika yleisesti käytetty:
http://www.merlincycles.com/castelli-trasparente-due-wind-cycling-jersey-63283.html

pätkä
26.10.2014, 11.46
Castelli Espresso 3 takilla ajettu vasta yksi lenkki mutta on ainakin parempi kuin aiemmin käytössä ollut GBW:n Xenon 2.0 takki. Pakkasta oli vain asteen verran mutta tuulta n. 7m/s. Alla pitkä hihainen ajopaita eikä tuuli tullut läpi ja lämpöä riitti sopivasti vaikka vauhti oli rauhallinen 24-25km/h. Kangas on paljon joustavampaa kuin GBW:n Xenon takissa. Goren takki vaikuttaa Castelliin verattuna joustavuudeltaan pressukangasta. Joustoa riittää hyvin alaotteelta ajoonkin, oikeastaan tuntuma on sama kuin pelkällä pitkällä ajopaidalla, takki ei ahdista yhtään. Ehkä vähän lämpimämpi myös kuin GBW:n takki ja hengittää toki paremmin kun on sellaiseksi suunniteltu.

arctic biker
26.10.2014, 16.06
Ainakin Tour 10/14 tykkäsi Espressosta. Testsieger!

JohannesP
26.10.2014, 23.58
pätkä,
mistä ostit tuon takkisi? Saldenilla 225€ vai löytäisikö jostakin viellä halvemmalla? Osaisitko arvioida kuinka kylmällä kelilä tuolla pärjäisi jos laittaisi toisen paidan alle ja mahdollisesti jopa ohuen merinoaluspaidan? Castelli ilmoittaisi 0-12 celsiusta, mutta mikä olisi realistinen tänne pohjosen lämpötiloihin. Tarvisi takin millä pärjäisi pikkupakkasillaki.
Pikkasen on tyyris takki omalle lompsalle, mutta jos löytyisi takki millä pärjäisisi sekä pikkupakkasia välipukeutumisen voimin, että syys ja kevät kelit. Onkohan edes järkevää etsiä takkia noin moneen säähä...

Edit: http://ciclimattio.com/en/catalogo/ciclismo/___ABBIGLIAMENTO_e_ACCESSORI/CASTELLI_ABBIGLIAMENTO/150
Tuolla näyttäisi olevan edullisimmat hinnat Castelin vaatteille ja ainakin kun testasin paypalin maksuun saakka niin näytti ilmasia postikuluja. Sivuilta en löytänyt mitään mainintaa postikuluista. Tuntematon kauppa vaan itselleni.

WetWillie
27.10.2014, 10.33
pätkä,
mistä ostit tuon takkisi? Saldenilla 225€ vai löytäisikö jostakin viellä halvemmalla? Osaisitko arvioida kuinka kylmällä kelilä tuolla pärjäisi jos laittaisi toisen paidan alle ja mahdollisesti jopa ohuen merinoaluspaidan? Castelli ilmoittaisi 0-12 celsiusta, mutta mikä olisi realistinen tänne pohjosen lämpötiloihin. Tarvisi takin millä pärjäisi pikkupakkasillaki.
Pikkasen on tyyris takki omalle lompsalle, mutta jos löytyisi takki millä pärjäisisi sekä pikkupakkasia välipukeutumisen voimin, että syys ja kevät kelit. Onkohan edes järkevää etsiä takkia noin moneen säähä...

Edit: http://ciclimattio.com/en/catalogo/ciclismo/___ABBIGLIAMENTO_e_ACCESSORI/CASTELLI_ABBIGLIAMENTO/150
Tuolla näyttäisi olevan edullisimmat hinnat Castelin vaatteille ja ainakin kun testasin paypalin maksuun saakka niin näytti ilmasia postikuluja. Sivuilta en löytänyt mitään mainintaa postikuluista. Tuntematon kauppa vaan itselleni.
219€ posteineen Italian E-baystä.

pätkä
27.10.2014, 10.41
pätkä,

Wiggleltä tuli oma takki. 225€ hinta on kyllä tuolle ominaisuuksien puolesta kohdallaan. Kallishan tuo on silti, myönnetään. Ajatuksena oli myös itsellä kattaa tuolla mahdollisimman suuri lämpötila-alue nolla °C:n molemmin puolin. Arvioisin, että n. +6°C ja ylöspäin alle ei tarvitse kuin yhden ohuen paidan. Pakkasen sieto on tietysti enemmän henk.kohtainen juttu, mutta eiköhän -5°C tai pari astetta (tai -10°C saakka oikein hyvillä aluskerroksilla) vielä kylmempään mene helposti kerroksia lisäämällä vaikka olisi viluisempaa sorttia. Oma kylmänsietokaan ei nyt mitenkään erikoinen ole.

Edit: Ei tuota kyllä voi enää plus 12°C:ssa käyttää vaikka Castellin suositus niin antaa ymmärtään. Varmasti liian lämmin.

Edit 2: Oma suositus selvennykseksi: -8°C - +8°C

okahkonen
27.10.2014, 12.24
Edit: Ei tuota kyllä voi enää plus 12°C:ssa käyttää vaikka Castellin suositus niin antaa ymmärtään. Varmasti liian lämmin.

Edit 2: Oma suositus selvennykseksi: -8°C - +8°C

Jos edelleen puhutaan Mortirolosta, ei voi. Ollut muutaman vuoden Mortirolo Due kylmimpien kelien takkina, ja sanoisin että +5 on maksimilämpötila. Toki tämä on henkilökohtaista, ja mulla myös on ohuempia takkeja ettei tarvi ylöspäin skaalaa venyttää. Mutta hyvä ja lämmin takki se on. Hiihdän sillä kaikissa keleissä (kermaperseenä en paljon -15 kylmemmässä ladulle lähde, ja fillarilla pakkasraja on vielä maltillisempi; mutta oon sillä retkiluistellut vielä kylmemmässäkin).

PTM
27.10.2014, 13.45
Minulla Espresso Due ja Mortirolo. Jos takkien alla kohtuullinen määrä vaatetta eli 1 - 2 kerrosta, niin Mortirolo hyvä esim. tällaisille syyskeleille, kun lämpö selvästi plussan puolella ja tuuli ei vielä kylmä, mutta kun aletaan mennä alle +4 ja varsinkin kylmän tuulen kera, niin Espresso kehiin. Ko. takki toimii sitten tuonne hieman nollan alle. Mortiroloa en kyllä itse käyttäisi enää, jos lämpöä lähemmäs +10.

okahkonen
27.10.2014, 15.08
Minulla Espresso Due ja Mortirolo. Jos takkien alla kohtuullinen määrä vaatetta eli 1 - 2 kerrosta, niin Mortirolo hyvä esim. tällaisille syyskeleille, kun lämpö selvästi plussan puolella ja tuuli ei vielä kylmä, mutta kun aletaan mennä alle +4 ja varsinkin kylmän tuulen kera, niin Espresso kehiin. Ko. takki toimii sitten tuonne hieman nollan alle. Mortiroloa en kyllä itse käyttäisi enää, jos lämpöä lähemmäs +10.

Mikäs oman kokemuksesi perusteella on se oleellinen ero noissa kahdessa takissa?

PTM
27.10.2014, 17.10
Mortirolo on "välikauden" takki eli selvästi ohuempi kuin Espresso ja varsinkin hihojen osalta. Mortirolossa paremmat takataskut johtuen, että Espresso Duessa ainoastaan selän puolella lisänä olevaa "reikäkangasta" käytetty taskujen tekemiseen ja ei ehkä se paras ratkaisu kankaan ohuudesta johtuen.

Molemmat laadukkaita takkeja, mutta jos hakee sellaista jokasään yleistakkia, niin kumpikaan noista ei ehkä taivu siihen. Espresso monesti aivan liian lämmin, kun mennään yli +5 ja Mortirolo vaatii sitten liikaa tukevia välikerroksia pakkasille ja se meinaa sitten, että pitäisi ottaa normaalia suurempi koko ko. takista eikä moinen ole hyvä ratkaisu ajatellen takin istuvuutta lämpimämpiä kelejä ajatellen.

okahkonen
27.10.2014, 17.14
Mortirolo on "välikauden" takki eli selvästi ohuempi kuin Espresso ja varsinkin hihojen osalta. Mortirolossa paremmat takataskut johtuen, että Espresso Duessa ainoastaan selän puolella lisänä olevaa "reikäkangasta" käytetty taskujen tekemiseen ja ei ehkä se paras ratkaisu kankaan ohuudesta johtuen.

Molemmat laadukkaita takkeja, mutta jos hakee sellaista jokasään yleistakkia, niin kumpikaan noista ei ehkä taivu siihen. Espresso monesti aivan liian lämmin, kun mennään yli +5 ja Mortirolo vaatii sitten liikaa tukevia välikerroksia pakkasille ja se meinaa sitten, että pitäisi ottaa normaalia suurempi koko ko. takista eikä moinen ole hyvä ratkaisu ajatellen takin istuvuutta lämpimämpiä kelejä ajatellen.

Hyvä kun tuli puheeksi niin en vilkuilekaan tuota Espressoa. Mortirolo nimittäin mulle aivan liian kuuma teholenkeillä tosiaan jos lämpötila enemmän +5. Mut ajelutakiksi sopii hyvin, ja kuten jo totesin, murtsikkaan mainio.

pätkä
27.10.2014, 17.43
Mikä olisi hyvä takki kevättä ajatellen, kun Mortiloro tai Espresso käy liian lämpimäksi. Vai pitäisikö unohtaa ohuemmat takit ja harkita Gabban ostoa?

PTM
27.10.2014, 18.51
Tuo Gabba on jees viileille ja kosteille keleille sadeliivin ja hyvän alusasun kera. Jos haet sitten ehkä monikäyttöisempää enemmän, niin sitten Transparente Jersey ryyditettynä Fawesome liivillä.

Keijo Leppänen
30.10.2014, 19.18
Täällä ollut pitkähihainen gabba käytössä tämän syksyn ja sille pointsit. Lyhythihaisen alupaidan kanssa menee vielä ~+10* asteessa ja -4*asteessa alla merino+kerraston paita ja hyvin pärjäsi.

+Tuulenpitävyys
+vedenpitävyys
+perseen peittävä kuraläppä
+tiukka istuvuus
+monipuolinen käyttö lämpötila

-jossainmäärin myöskin istuvuus
-hinta(tosin kirpasee vain kerran)

Suosittelen syksy/kevät keleille , joihin itsekin sen hommasin.

Jos jotakuta koko mietityttää niin 184/~76-78 raamiin xl tuntuu sopivalta.

Suomesta: xxl/veloshop

JohannesP
02.11.2014, 14.00
Kävin hakemassa xxl:stä perus LS gabban 134€. Irrotettavilla hioilla ei ollu L-kokoa jäljellä, mutta tuohon hintaan tuo perusmallikin oikein hyvä ostos. Xxl:ssä tänään vielä kaikki vaatteet ja jalkineet -25% myymälässä ja netissä.

Tuntu ainakin mukavalta päältä kun softshell venyy hieman eikä pääse lepattamaan. Testasin viellä kaupassa, että alle mahtuu pitkähihainen paita eikä purista mistään.

Keijo Leppänen
02.11.2014, 16.28
Teit hyvän ostoksen, tod. hyvään hintaan.

okahkonen
02.11.2014, 21.13
Mikä olisi hyvä takki kevättä ajatellen, kun Mortiloro tai Espresso käy liian lämpimäksi. Vai pitäisikö unohtaa ohuemmat takit ja harkita Gabban ostoa?
Ei kannata harkita vaan siirtyä suoraan toimintaan ja hankkia lyhythihainen gabba ja nanoflex irtohihat. Uskomattoman hyvä setti parista pakkasasteesta 15 asteen hujakoille, ja lämpimämpäänkin jos sataa.

PTM
02.11.2014, 21.35
Vaikka nuo kaksi onkin hyvä yhdistelmä, niin sellaista ihmesettiä ei olemassakaan, joka toimisi hyvin koko tuolla alueella... Siinä tulee jo heti vastaan kokovalinta, sillä tuo yhdistelmä vaatii sitten aikalailla alusasua siellä kylmemmässä päässä eikä viitsi ajella kovin väljillä kamoilla lämpimässä. Eikä tuo Gabba toimi enää kunnolla yli 15 lämmöissä vaikka sataisikin. Tietysti homma hieman yksilöllistä, mutta pelkkä Gabba alusasujen kanssa pakkasella... huh, huh... Ja kokemusta on osastolta Gabba, Nanoflex-hihat samoin kuin Mortirolo ja Espresso.

pätkä
02.11.2014, 21.45
Ei kannata harkita vaan siirtyä suoraan toimintaan ja hankkia lyhythihainen gabba ja nanoflex irtohihat. Uskomattoman hyvä setti parista pakkasasteesta 15 asteen hujakoille, ja lämpimämpäänkin jos sataa.

Tähän jo kallistuinkin, kun noita takkeja vielä selailin.

Vaikka nuo kaksi onkin hyvä yhdistelmä, niin sellaista ihmesettiä ei olemassakaan, joka toimisi hyvin koko tuolla alueella... Siinä tulee jo heti vastaan kokovalinta, sillä tuo yhdistelmä vaatii sitten aikalailla alusasua siellä kylmemmässä päässä eikä viitsi ajella kovin väljillä kamoilla lämpimässä. Eikä tuo Gabba toimi enää kunnolla yli 15 lämmöissä vaikka sataisikin. Tietysti homma hieman yksilöllistä, mutta pelkkä Gabba alusasujen kanssa pakkasella... huh, huh... Ja kokemusta on osastolta Gabba, Nanoflex-hihat samoin kuin Mortirolo ja Espresso.

Mulle ehkä hankalin alue pukeutumisessa on joku +10 - 16°C ja varsinkin tuon skaalan yläpää. Ei oikein lyhyellä paidalla vielä tarkene mutta pitkähihainenkin on joskus taas liian lämmin. Laitetaan Gabba nanoflex hihoilla kokeiluun. Tuskin tarkenen itsekkään ko. kamppeilla pakkasen puolelle, mutta mennään nollaa kohti sitten alusasun kanssa.

Ps. Espresso takki toimikin eilen oikein mukavasti. Garminin mukaan pakkasta lenkillä oli n. -4°C ja lenkin lopulla auringon laskettua jo -7°C. Yksi pitkä ajopaita alla eikä tullut kuuma eikä kylmä.

okahkonen
03.11.2014, 11.42

Joo, aina ei pääse ajamaan optimikamppeissa. Viimekin kesänä tuli ajettua lenkkejä joissa kylmimmillään -2 ja kuumimmillaan lähemmäksi +30, niin siinä pitää vähän käyttöalueita venyttää kun ei ole huoltoautoa. "Selviytyminen" on eri asia kuin "täydellinen".

Aina ei myöskään kerrosten lisääminen tuo autuutta, vaan parempaan lopputulokseen pääsee tarkoituksenmukaisilla alusvaatteilla. Eli kelin mukaan tymäkämpää tai ohuempaa aluspaitaa, ja lyhyt / pitkähihaista. Ei vaadi niin paljon tilaa. Ja Gabban päälle voi laittaa tarpeen mukaan sadeliiviä tai takkia. Myös käsine-, jalkine- ja päähinevalinta vaikuttaa yllättävän paljon kokonaisolotilaan, vaikka ylävartalossa olisi koko ajan sama varustus.

JohannesP
20.02.2015, 22.09
Kävin hakemassa xxl:stä perus LS gabban 134€. Irrotettavilla hioilla ei ollu L-kokoa jäljellä, mutta tuohon hintaan tuo perusmallikin oikein hyvä ostos. Xxl:ssä tänään vielä kaikki vaatteet ja jalkineet -25% myymälässä ja netissä.

Tuntu ainakin mukavalta päältä kun softshell venyy hieman eikä pääse lepattamaan. Testasin viellä kaupassa, että alle mahtuu pitkähihainen paita eikä purista mistään.
Laitoin tilaukseen toisenkin Gabban sit irrotettavilla hioilla kun sai halvalla. :D XXL myy nyt 100€ ja koot lähtee L ylöspäin. Taitaa olla oikeasti kuvasta päätellen uudempaa mallia, ainakin aikasemmin myivät Gabba 2 convertible jacketiä.

Itse olen ainakin täysin rakastunut tuohon omaankin long-sleeve-malliin kun mahankohdalla on lisäksi tuuletusaukot. Tässä tulevassa mallissa ei niitä ole, mutta hihat saa irti joten katsoo nyt mitä tuolla keksii. :) Jos ei muuta niin eiköhän sen saa myytyä eteenpäin tai palautettua keväämmällä XXL jos mieli muuttu. Toistaiseksi viileemmillä keleillä meinasin käyttää tätä long-sleeve mallia. Tänhetken 178/75 mitoilla L tuntuu sopivan napakalta ja hian pituudet ovat sopivat. M-koko oli itselleni ainakin hieman liian tiukka kun aikoinaan sovittelin ja hihat taisi olla melko naftit.

http://www.xxl.fi/pyoraily/pyorailyvaatteet/pyorailytakit/castelli-gabba-pyorailytakki-irrotettavat-hihat/p/1098399_1_style

Paolo
20.02.2015, 22.39
^ Toimivan oloinen paketti tuo Gabba irtohihoineen.
Esim. kevät/syksy- pidemmät viikonloppulenkit starttaa meillä aika aamusta. Päivemmällä lämmetessä alkaa olla jo aihetta vähentää vaatetta.

TMo
21.02.2015, 10.23
Laitoin tilaukseen toisenkin Gabban sit irrotettavilla hioilla kun sai halvalla. :D XXL myy nyt 100€ ja koot lähtee L ylöspäin. Taitaa olla oikeasti kuvasta päätellen uudempaa mallia, ainakin aikasemmin myivät Gabba 2 convertible jacketiä.

Itse olen ainakin täysin rakastunut tuohon omaankin long-sleeve-malliin kun mahankohdalla on lisäksi tuuletusaukot. Tässä tulevassa mallissa ei niitä ole, mutta hihat saa irti joten katsoo nyt mitä tuolla keksii. :) Jos ei muuta niin eiköhän sen saa myytyä eteenpäin tai palautettua keväämmällä XXL jos mieli muuttu. Toistaiseksi viileemmillä keleillä meinasin käyttää tätä long-sleeve mallia. Tänhetken 178/75 mitoilla L tuntuu sopivan napakalta ja hian pituudet ovat sopivat. M-koko oli itselleni ainakin hieman liian tiukka kun aikoinaan sovittelin ja hihat taisi olla melko naftit.

http://www.xxl.fi/pyoraily/pyorailyvaatteet/pyorailytakit/castelli-gabba-pyorailytakki-irrotettavat-hihat/p/1098399_1_style
Kiitos vinkistä, tuohon hintaan lähti itselläkin tilaukseen.

Paolo
22.02.2015, 21.43
Kiitos vinkistä, tuohon hintaan lähti itselläkin tilaukseen.
Minulla loppui arpominen tilauksen suhteen, kun näyttää olevan kaikki koot loppu.

pätkä
25.02.2015, 21.36
Taisin saada yhden viimeisistä XXL:n tarjous gabboista. 22.2 tilaus ja äsken nouto postista, nopeasti toimittivat. Kokokin sopii tiukasti mutta hyvin. Koekäyttö jää keväämmälle mutta hyvältä tuo vaikuttaa kaikinpuolin.

Pumafi
04.03.2015, 23.10
Veloshop.fi myy mielestäni ihan kilpailykykyiseen hintaan Castellia. Toimitus on firmassa ainakin pirun nopeaa, sillä kaksi viimeisintä tilausta (Sorpasson bibit ja Aero Free 5.0 paita) ovat tulleet 48 tuntia tilauksesta lähimpään postiin.

tunkkari
09.03.2015, 09.40
Kokemuksia Castellin pitkähihaisten paitojen hihojen pituudesta. Mulla on vanhempi Mortirolo takki XL kokoa ja hihat lyhyet. Mittataulukko rinnan ja masun mukaan antaa kooksi L. Paitojen hihat näyttää pidemmille kuin vanhemmissa, mutta onko näin. Uskaltaakohan ottaa L vai pitääkö varmuudeksi ottaa XL, ettei hihat ole liian lyhkäset. Verrokkina yksi Shimanon paita kokoa L, jossa hihat 10cm liian kyhkäset... rystyskävelijän vikaa ;)

TMo
09.03.2015, 10.17
Mulle tuli tuo Gabba 2.0 (onko se nyt sitten paita vai takki...). Koko oli XL ja hihojen pituus oli riittävä (jopa ehkä liian pitkätkin vaikka muuten mitoitus oli mallia tiukka eli siten passeli). Mulla on aika pitkät kädet ja monet normivaatteet joutuu valita sen mukaan L/XL että hihojen pituus riittää.
Eli sanoisin että hihoissa on riittävästi pituutta joten jos muuten L menee niin veikkaisin sitä.

mk
09.03.2015, 10.22
Mulle tuli tuo Gabba 2.0 (onko se nyt sitten paita vai takki...). Koko oli XL ja hihojen pituus oli riittävä (jopa ehkä liian pitkätkin vaikka muuten mitoitus oli mallia tiukka eli siten passeli). Mulla on aika pitkät kädet ja monet normivaatteet joutuu valita sen mukaan L/XL että hihojen pituus riittää.
Eli sanoisin että hihoissa on riittävästi pituutta joten jos muuten L menee niin veikkaisin sitä.
kerrotko omia mittojasi ? pituus, paino, käsien pituus ja ruumiinrakenne ylävartalossa .. Kiinnostais pitkähihaisen castellin paidan hankinta esim. Castelli Prologo 4 (http://www.castellicafe.co.uk/castelli-prologo-4-long-sleeve-jersey-fz?var=7428), mutta arvaamalla ei viittis ottaa.. (veloshopista näytti ainakin L -kokoiset olevan loppu) joten ulkomaan kauppoihin taitaa shoppailu suuntautua ..

TMo
12.03.2015, 19.31
kerrotko omia mittojasi ? pituus, paino, käsien pituus ja ruumiinrakenne ylävartalossa .. Kiinnostais pitkähihaisen castellin paidan hankinta esim. Castelli Prologo 4 (http://www.castellicafe.co.uk/castelli-prologo-4-long-sleeve-jersey-fz?var=7428), mutta arvaamalla ei viittis ottaa.. (veloshopista näytti ainakin L -kokoiset olevan loppu) joten ulkomaan kauppoihin taitaa shoppailu suuntautua ..
sorry viive. Pituus 185cm, paino 92kg, rinnanympärys 105cm ja hihanmitta 61cm

tunkkari
17.03.2015, 12.05
Kokemuksia Castellin pitkähihaisten paitojen hihojen pituudesta. Mulla on vanhempi Mortirolo takki XL kokoa ja hihat lyhyet. Mittataulukko rinnan ja masun mukaan antaa kooksi L. Paitojen hihat näyttää pidemmille kuin vanhemmissa, mutta onko näin. Uskaltaakohan ottaa L vai pitääkö varmuudeksi ottaa XL, ettei hihat ole liian lyhkäset. Verrokkina yksi Shimanon paita kokoa L, jossa hihat 10cm liian kyhkäset... rystyskävelijän vikaa ;)

XL koon tilasin ja hihat on juuri ja juuri riittävät. L olisi ollut auttamatta liian lyhkäset. Pitkä kätisille XL ilman muuta. Eikä tuo muutenkaan ole liian löysä. Ehkäpä se ohje ottaa yksi isompi kuin Castellin mittataulukko neuvoo on oikein hyvä :)

Needleman
21.03.2015, 10.22
Itiksen xxl:ssä oli gabba 2 takki hyvään hintaan. Lapussa 199€ mutta kassa näytti 100€. Mielestäni kohtuu hinta

puffe
21.03.2015, 10.32
^
Sanoisinpa melkein, että halvalla sait. Bike24.com on hinnoitellut saman tuotteen 180 euroon.
Jäikös monta hyllyyn vielä?

JohannesP
21.03.2015, 19.28
Itiksen xxl:ssä oli gabba 2 takki hyvään hintaan. Lapussa 199€ mutta kassa näytti 100€. Mielestäni kohtuu hinta
Nähtävästi ovat nostaneet hintoja. Aikaisemmin 180€ sai tuon kiinteillä hihoila ja 199€ irrotettavilla. 309€ muka alkuperäinen hinta, menee jo melko röyhkeäksi. :D Erinomaisia takkeja silti ja itse pidän varsinkin tuosta pitkästä alaselän lärpäkkeestä. Pitää ahterin ja alaselän kuivana kurasemmallakin kelillä, kun muuten tulisi housuista läpi.

Olisiko 100€ jäänyt kummittelemaan, kun poistivat viime vuoden malleja kuukausi sit 100€.

pätkä
21.03.2015, 19.37
Väliraportti muutaman ajokerran jälkeen gabbasta irrotettavilla hihoilla. Mainio kampe, 7°C ylöspäin tarkenee jo maantiellä, kun alla on pitkähihainen aluspaita (Craft). Kokotaulukon mukaan valittu pienin mahdollinen koko, joilloin on tiukka mutta ei puristava. Numeroa suurempaa ei mielestäni kannata ottaa, kuten yleensä Castellin vaatteissa.

zander
21.03.2015, 19.59
Bike24:n alennusmyynnistä joku aika sitten pitkähihaisen Gabba2:n ostin. Kerran olen ajanut muutaman tunnin +1 lämmössä ja kun alla oli pitkähihainen merinovilla paita, juuri ja juuri tarkeni. Erittäin hyvän oloinen paita. Olen M-koon ylärajalla taulukon mukaan ja se sopii hyvin. On kyllä tiukka, mutta sellaiseksi tuo on kai suunniteltukin.

Needleman
21.03.2015, 21.40
^
Sanoisinpa melkein, että halvalla sait. Bike24.com on hinnoitellut saman tuotteen 180 euroon.
Jäikös monta hyllyyn vielä?

Jäi niitä jokunen. Kokoja en sen tarkemmin katsonu kun kerrankin iso oma koko oli ensimmäisenä

mpk
14.04.2015, 18.56
Kumpi olisi viisaampi ostos, Trasparente 2 Wind Jersey vai Gabba 2 LS? Tarkoituksena ei ole ajella ehdoin tahdoin ainakaan kaatosateella.

pätkä
14.04.2015, 20.13
Kumpi olisi viisaampi ostos, Trasparente 2 Wind Jersey vai Gabba 2 LS? Tarkoituksena ei ole ajella ehdoin tahdoin ainakaan kaatosateella.

Transparentea on kehuttu lähes Gabban veroiseksi pois lukien sateen pitävyys. Gabba sopinee lisäksi paremmin kylmemmälle säälle. Tranparentea mulla ei ole, mutta Gabba löytyy. Kuvittelen, että kuivalla säällä Transparente hengittää paremmin.

Wiggleltä löytyy hyvin arvosteluja molemmista.

PTM
14.04.2015, 20.56
Minulla molemmat ja kyllähän tuo Gabba on enemmän sateisen JA kylmemmän kelin vaate, mutta kuivalle kelille sitten tuo toinen. Transparente kyllä taipuu aika kylmällekin kelille liivin kera ja hihojen alle vaikka sitten irtohihaa. Eli jos vain toinen ja ajelua enemmän kuivalla kelillä, niin tietenkin sitten Transparente.

mpk
14.04.2015, 21.24
Kiitos kiitos, tutustun vielä Wigglen arvosteluihin.

Edit 1: Tieto lisää tuskaa. Valinnnan varaa on yksinkertaisesti liikaa ja kaikki takit ja jerseyt tuntuvat olevan toinen toistaan parempia.

mpk
15.04.2015, 21.01
Jäin vielä harkitsevalle kannalle, pärjääkö Etelä-Suomen kylmässä kevätsäässä Trasparente 2 vai olisiko Gabba 2 sopivampi? Olisko syytä kuitenkin katsella vieläkin lämpimämpää Elemanto 7X tai Espresso 3 takkia?
Välikausi Kesi- tai Etelä-Euroopassa on aivan muuta kuin täällä kylmässä pohjolassa. Helpointa olisi toki ostaa kaksi, mutta tähän hätään täytyy pärjätä yhdellä.

PTM
15.04.2015, 21.19
Kokemusta muista paitsi tuosta 7X-takista ja kun ne ovat kuitenkin aika paljon poikkeavia ominaisuuksiltaan ja haluat yhden millä pärjätä, niin melkein suosittelisin sitten Castellin Mortirolo takkia.

JohannesP
15.04.2015, 21.27
Itselläni löytyy Gabba LS, Gabba convertible ja Espresso 3. Jälkimmäinen on selkeasti talvitakki ja en ole itse käyttänyt sitä paria plussa astetta lämpösemmässä. Tästä lämpötilan ylöspäin mentäessä olen ottanut Gabban käyttöön merinokerrastolla millä onkin sit päässyt miellyttävästi ihan +10 asteen lämpöihin. Tarvittaessa olen avannut "ilmastoinnin". Viime vkl +13 lämmössä käytin Gabbaa ensimmäisen kerran ilman välikerrastoa ja oli mukava valinta. Tästä lämpösemmästä ei ole vielä kokemusta, mutta uskoisin käyttäväni tätä kiinteillä hihoilla olevaa Gabbaa ihan +16 asteeseen saakka ongelmitta. Sen jälkeen täytyy varmaankin ottaa tuo convertible jacket käyttöön millä saanki mentyä kesäkeleihin saakka.

Eli jos et ole ajamassa ihan nollassa kelissä niin Gabba riittää hyvin. Tarvittaessa välikerrastoja. Tän hetkisessä kelissä mitä Etelä-Suomessa on niin Gabba olisi oma valinta. Tosin PTM omaa laajemman kokemuksen Castellista.

PTM
15.04.2015, 22.04
Tuo Espresso on kyllä selkeästi talvitakki kuten Johannes totesikin. Gabbat on hyviä kamoja, mutta kokenut itse, että ne sopivat hyvin viileille keleille ja tietenkin vielä erinomaisesti, jos sattuu tulemaan lisäksi vettä ja sitten kun lämmintä ja varsinkin jos aurinko paistaa, niin sitten mielummin jotain muuta... Tuo Mortirolo on siksi aika hyvä kompromissi, kun varioi eri alusasuilla sen kanssa. Silloin sen kanssa mennään pikkupakkasesta aina kymppi plussa puolelle.

okahkonen
16.04.2015, 13.45
Minä pärjään hienosti Gabballa (lyhythihaisia) +5 - +15 asteen lämpötiloissa. Alla aina aluspaita ja tarpeen mukaan irtohihoja (Castelli Nanoflexit on lämpimät ja toimii myös sateella) ja liiviä päälle. Gabban hienoushan on että se on paita - ei takki, joten viileämmillä keleillä sitten vain takki siihen päälle. Käytän mm. Castellin Mortiroloa ja paria erilaista sadetakkia kelistä riippuen. Jos päivällä / nousussa lämpötila nousee yli 20 asteen, Gabba on ainakin minulle yksiselitteisesti liian kuuma.

mpk
18.04.2015, 20.57
Nyt on Mortirolo hankittu. Fillaritorilla oli myytävänä XL-kokoinen ja ostin eilen pois. Tänään oli lenkillä alla Haltin kerrasto ja tarkenin hyvin. Kiitos kovin hyvistä suosituksista, ei Mortirolo varmasti ainoaksi Castelli takiksi tule jäämään...

N.N.
19.04.2015, 22.43
Ostin XXL:stä Castelli Gabba LS:n http://www.xxl.fi/pyoraily/pyorailyvaatteet/pyorailytakit/castelli-gabba-2-ls-pyorailypaita-15/p/1098398_1_style
Hintalapussa luki 200 mutta kassalla perittiin "vain" 175 e. Koko L oli aika ok, hihat pitkänpuoleiset mutta navan kohdalta olisi voinut olla pidempi, sopivan tiukka niin kuin pyöräilyrotsin pitää. Olen 187 pitkä, 78 kg.

Eilen ja tänään (+5 ja +8 C) ajaessa alla oli windstopper-lyhythihainen aluspaita, lyhythihainen ajopaita ja kesäirtohihat. Sopiva, vähän vilpoinen, ei tarvinnut tuuletusaukkoja availla. Takissa on pitkä frakkimainen hännys joka suojaa hyvin selkää - mutta hännys myös tarttui muutaman kerran satulaan, kun nousin putkelle. Toinen miinus on, että vetoketjullinen tasku puuttuu. Vettähylkivyyttä en vielä päässyt testaamaan.

WetWillie
20.04.2015, 08.28
Mortirolo hankittu Wigglestä, Muur takataskuun :)

puffe
24.04.2015, 08.47
Nyt lähtis XXL:stä Castellin Confronto Jacket 111.75e (uutiskirjeen tilaajille).
http://www.xxl.fi/pyoraily/pyorailyvaatteet/pyorailytakit/castelli-confronto-jacket-vedenpitava-pyorailytakki/p/1094632_1_style

Itse pulitin pari vuotta sitten bike24:sta samaisesta loimesta 140e. On ollut monta surkeampaakin takkia matkan varrella, että voisinpa vaikka tilta toisenkin.
Jos bike24:n ja xxl:n takit on tehty samaisessa hikipajassa, niin koko L oli passeli meikäläiselle (181/78).

kervelo
14.05.2015, 09.59
Netissä haahuillessa osui silmään kohtuullinen tarjous gabbasta: bike-discountissa pitkähihainen hintaan 125€. Valitettavasti kokoja rajoitetusti ja vain yhtä väriä.

http://www.bike-discount.de/en/buy/castelli-gabba-2-long-sleeve-longsleeve-jersey-254386

okahkonen
15.05.2015, 11.49
pitkähihainen Gabba varmasti hyvä, mutta lyhythihainen merkittävästi monikäyttöisempi.

kervelo
15.05.2015, 13.09
pitkähihainen Gabba varmasti hyvä, mutta lyhythihainen merkittävästi monikäyttöisempi.

...ja paras on tietysti, jos hankkii molemmat.:rolleyes:

Terppana
08.11.2015, 22.10
Minulla on Gabba kokoa XL ja nyt pitäisi tilata Espresso 3 takki. Ilmeisesti nämä molemmat ovat mitoitukseltaan samanlaisia joten voin tilata Espresso 3 takin myös kokoa XL? Onko kokemuksia nettikaupasta Ciclimattio.com​? Täällä vaan olis sopivaan hintaan Castellin takkeja yms.

Jabadabado
09.11.2015, 13.17
Itseltä löytyy Gabba 2.0 L-kokoisena vaikka pituuden (168cm, painoa 64kg) ja vyötärön ympärysmitan (83cm) puolesta S-kokokin voisi kokotaulukon puolesta olla riittävä mutta rinnanympärys (98,5cm) määrittää että L-koko on sopivin. En ole tuosta huolimatta huomannut että hihojen lievää ylipituutta lukuunottamatta takin koko olisi ongelma, eikä ne hihatkaan nyt ongelma ole. Tämän syksyn keleillä tuolla on vielä tuonne -5 'C asti pystynyt pyöräilemään, alla toki on ollut pitkähihainen kerrasto. Tuo on ollut varsin hyvä ostos, sen lisäksi kesän keleille löytyy useampaa Castellin pyöräilypaitaa mutta niissä nyt ei ole mitään erikoista ja sellaisen valinta nyt ei liene kenellekään ongelma.

TMo
08.02.2016, 14.03
Minulla on Gabba kokoa XL ja nyt pitäisi tilata Espresso 3 takki. Ilmeisesti nämä molemmat ovat mitoitukseltaan samanlaisia joten voin tilata Espresso 3 takin myös kokoa XL? Onko kokemuksia nettikaupasta Ciclimattio.com​? Täällä vaan olis sopivaan hintaan Castellin takkeja yms.
Oliko XL koon Espresso sopiva? Mulla sama juttu, XL koon Gabba on just sopiva, ja tilaukseen menis Espresso takki - sinne olis hyvä sopia merinoa alle tarpeen vaatiessa. Gabasta XXL koossa hihat olis varmasti liian pitkät kun XL koossakin ne tuntuu olevan aika reilut.

Terppana
09.02.2016, 12.45
Kyllä XL koko oli sopiva Espresso takista.

TMo
16.02.2016, 00.05
Mahtavaa. Sellainen meni tilaukseen competitivecyclist.com kaupasta samoin kun superalennuksessa ollut mortirolo 3. Reissu jenkkihin myöhemmin tälläviikolla ja takit odottelee kaverin kämpillä. Toivottavasti on vielä talvea jäljellä kun sieltä palaan :)

paaton
01.05.2016, 08.39
Päivälle luvataan 14c lämmintä ja mahdollisesti aurinkoa. Kuoleekohan pitkähihaisella mustalla gabballa kuumuuteen?
Pitkähihainen paita ja ohut tuulitakki taitaisi olla varmempi valinta.

Pumafi
01.05.2016, 09.59
Lämpöön suhtautuminen on aika yksilöllinen asia, mutta itse ajan Gabba päällä aina tuonne +18 asteen keleihin asti. Alle vaan ohut tekninen hihaton ja avaa tuuletusaukkoja tarpeen mukaan.

zander
01.05.2016, 13.30
Riippuu yksilön lisäksi lenkin luonteesta. Eilen noin 15 lämmintä ja lyhyellä lenkillä ajoin kymppitempon ja sen aikana alkoi Gabba tuntumaan kuumalta. Tänään aamulla vajaa kymmenen lämmintä ja 4h Pk-lenkin lopussa noin 15. Oikeen sopiva oli Gabba, jonka alla lyhythihainen tekninen paita.

paaton
01.05.2016, 16.40
En uskaltanut lähteä gaballa. Lämpenen kyllä aika paljon, jos sykkeet nousevat yhtään yli 140. Jos väri olisi vaaleampi, niin olisin ehkä koettanutkin. Miksi ihmeessä aina säästää ja ottaa sen edullisimman mustan ja hihallisen version...

Nyt alla oli todella ohut merino ja paitana rosen ohut windtex kalvoinen vaalea pitkähihainen. Juuri sopiva valinta. Laitoin aluksi päälle taskuun menevän tuulitakin, mutta tuon sai heittää heti pois. Lämpötila vaihteli kyllä tosi paljon, auringossa ja tuulettomassa nousussa oli tukahduttavan kuuma.

https://www.strava.com/activities/561999928

3/4 bibisit olisivat kyllä mainiot näillä keleillä. Hivenen normaalia lämpimämmät shortisit ja jalanlämmittimet olivat ok alkumatkasta. Iltapäivästä otin lämmittimet pois ja lämpö tuntuikin sopivalta. Tuuli kuitenkin taisi ottaa vanhoihin polviin, kun toinen alkoi vähän kipeytymään lopussa.

mkp
01.05.2016, 22.05
Kyllähän tuolla saa näillä keleillä säätää tuon vaatetuksen kanssa, jos meinaa sen täysin toimivaksi saada. Ite tykkään siitä, että on mielummin vaikka vähän liian lämmin kuin taas viluinen olo. Castellin Sorpassoilla ja Gabba 2:sella mennään vielä. Kengänsuojatkin on ollu vielä käytössä. Ens viikolla vois ehkä jo keventää.

paaton
01.05.2016, 22.21
Kyllähän tuolla saa näillä keleillä säätää tuon vaatetuksen kanssa, jos meinaa sen täysin toimivaksi saada. Ite tykkään siitä, että on mielummin vaikka vähän liian lämmin kuin taas viluinen olo. Castellin Sorpassoilla ja Gabba 2:sella mennään vielä. Kengänsuojatkin on ollu vielä käytössä. Ens viikolla vois ehkä jo keventää.

Säätämistähän tuo on... Tuon takia tuleekin melkein aina vaihdettua viimehetkellä se kuumempi takki kevyempään, jotta ohuella merinolla ja tuulitakilla voi säätää lämpöjä. Jos tulee lähdettyä liian kuumalla takilla liikenteeseen, niin silloin ei ole paljon muita vaihtoehtoja kuin vauhdin tiputus. Kaverilla oli tänään päällä haltin paksu musta tuulitakki. Jaksoin aika uutterasti naljailla tuosta mukana kannettavasta hikimajasta, joka ei edes mahdu mihinkään paidan taskuun.

ranttis
12.09.2016, 18.29
Tuli pitkähihainen Gabba 2 tilattua XL-koossa (189cm/91kg) ja pyöräilyasennossa on sitten pirun hyvin istuva takki. Normaalisti seisten tuo hieman kiristelee rinnuksista ja olkapää seudulta vaikka en ole salia nähnyt kuin 5 kertaa TV:stä :)
Onko kokemuksia kutistuuko tuo takki pesussa? Mietin siis että pitääkö koittaa seuraavaa kokoa. Hihat on nyt kyllä hyvät ja istuvuus priimaa ajoasennossa.

Krabba
12.09.2016, 19.30
Jos saat sen kutistumaan pesussa niin olet tehnyt jotain väärin.

JohannesP
12.09.2016, 19.34
Hienopesu alhaisessa lämpötilassa ei ole ainakaan itselläni kutistanut mitään pyöräilyvaatteita.

ranttis
12.09.2016, 19.37
Kiitokset! Eli pidän tuon koon.

kervelo
15.09.2016, 13.16
Gore Bike Wearin "Gabba-killer" esittelyssä:
http://road.cc/content/review/204449-gore-bike-wear-power-windstopper-softshell-jersey

Tuota paitaa myydään tällä hetkellä joissain englantilaisissa kaupoissa -50%, mikä tekee siitä aika houkuttelevan seuraajan vanhalle Gabba-paidalle.

paaton
15.09.2016, 13.34
http://road.cc/content/review/204449-gore-bike-wear-power-windstopper-softshell-jersey

Tuota paitaa myydään tällä hetkellä joissain englantilaisissa kaupoissa -50%, mikä tekee siitä aika houkuttelevan seuraajan vanhalle Gabba-paidalle.

Evancyclesilla. Kelta-mustaa löytyi vielä M-koossa. Olen kyllä tykännyt oxygenin kesä paidasta. Materiaali on tosi mukavaa iholla.

kervelo
15.09.2016, 13.43
Evancyclesilla...

Myös Wiggleltä löytyy eri värejä/kokoja.

paaton
15.09.2016, 18.40
Tämän sigmasportin tarinan mukaan goren paidan pitäisi tosiaan vastata gabbaa aika hyvin lämpöjen puolesta. 5-20c kuulostaa jo vähän liiankin hyvältä.

http://www.sigmasport.co.uk/blog/gore-bike-wear-power-soft-shell-jersey-review

Yksi syy, miksi halusin koettaa nyt gorea lyhythihaisena on se, ettei pitkähihainen gabba mielestäni olekkaan niin loistavasti istuva.
Se ahterin päälle tuleva lipare on ainakin omalle hanurelleni aivan liian iso pussi. Ja gore näyttää ainakin kuvien mukaan pirullisen tyylikkäältä.

Millaisia hihoja olette käyttäneet lyhythihaisen gaban kaverina? Jotain softshelliä ne hihatkin varmaankin saisivat olla. Lyhythihaisen goren hihat ovat hieman normaalia pidemmät, eli ainakin maastossa pärjää aika pitkälle ilman hihojakin.

JohannesP
15.09.2016, 20.02
Yksi vaihtoehto on castellin nanoflexit. Samanlaista materiaalia ainaki.

kervelo
16.09.2016, 07.46
...Millaisia hihoja olette käyttäneet lyhythihaisen gaban kaverina? Jotain softshelliä ne hihatkin varmaankin saisivat olla. Lyhythihaisen goren hihat ovat hieman normaalia pidemmät, eli ainakin maastossa pärjää aika pitkälle ilman hihojakin.

Kesällä gabban kanssa yleensä käytössä Castellin nanoflexit. Niiden materiaali vastaa Gabban selkäosaa eli ovat ihan tavallista simppeliä trikoota, jossa nanopinnoite. Hiukan viileämmällä säällä Goren ja muiden windstopper-ajopaitojen kanssa tulee käytettyä Goren WS irtohihoja.

Niguel
16.09.2016, 22.44
Vastaako Gabba 2:sen pitkähihaisen ja lyhythihaisen koot toisiaan, eli onko rinnanympärys-, vyötärö- ja lantiomitat samat?

kervelo
21.09.2016, 07.54

Evans ja Wiggle ovat ilmeisesti lukeneet tuon esittelyn: paita nyt taas myynnissä normaalihintaan.;)

Highlander
21.09.2016, 08.21
Hienopesu alhaisessa lämpötilassa ei ole ainakaan itselläni kutistanut mitään pyöräilyvaatteita.
40 astetta ja linkous 1100 kierrosta pesen kaikki eikä ole Gabbakaan muuttunut miksikään parin vuoden aikana. Tosin en nyt pese sitä ihan joka viikko.

Krabba
21.09.2016, 08.38
Itsekin max 40 astetta ja yhä kuin uusi. Huuhteluaine kannattaa pitää kaukana näistä vaatteista.

VPR
21.09.2016, 10.08
Vastaako Gabba 2:sen pitkähihaisen ja lyhythihaisen koot toisiaan, eli onko rinnanympärys-, vyötärö- ja lantiomitat samat?
Itellä molemmista sama koko ja sanoisin että vastaavat.

paaton
21.09.2016, 13.05
Evans ja Wiggle ovat ilmeisesti lukeneet tuon esittelyn: paita nyt taas myynnissä normaalihintaan.;)

Aika varmasti uudet mallit samasta paidasta.

pätkä
21.01.2017, 16.49
Onkos kenelläkään kokemuksia Castellin Elemento 2 7x (Air) takista?

Moska
22.02.2017, 14.34
castelli raddoppiasta kokemuksia? Onko koot samassa linjassa muiden castellin vaatteiden kanssa?

paaton
22.02.2017, 15.17
castelli raddoppiasta kokemuksia? Onko koot samassa linjassa muiden castellin vaatteiden kanssa?

Mitenhän tämä sitten eroaa mortirolosta? Käyttölämpötila sama 0-10, mortiroloa en kyllä tosin enää kympissä päälleni laittaisi.
Merlinillä radioppa 120e, mortirolon hinta näyttää pompanneen 150e.

Edit: Google löysi, että eristävyys taso olisi espressoa vastaava. Eli mortiroloa lämpimämpi takki järkevällä hinnalla.

Moska
22.02.2017, 16.02
No, ribblestä laitoin tulemaan niin näkee sitten. Oli keltainen l kokoinen vielä jäljellä.

kervelo
23.02.2017, 09.38
Castellin uusia malleja alkaa näkyä jo kaupoissa: ainakin Wigglessä on kuvia Perfetto 2 ja Gabba 3 -malleista.

paskalokki
25.02.2017, 13.44
https://www.merlincycles.com/castelli-scotta-short-sleeve-fz-cycling-jersey-2016-98543.html

Onko paidasta miten kokemuksia, onko tuohon n. 38 euron hintaan millainen ostos kesän lyhythihaiseksi? Pitkähihainen Gabba löytyy 3XL-koossa samoin kuin Free Aero-ajohousut, joten tuostakin varmaan sama koko kannattaa ottaa. Tosin leikkaus ei taida olla niin race-henkinen kuin Gabbassa?

Moska
09.03.2017, 17.32
Nyt on Castellin Raddoppia koeajettu ja vaikuttaa kivalta. Nollakelissä finslavan verkkoaluspaita alla tarkeni hyvin ja varmaan tarkenen kylmemmälläkin sopivan paidan kanssa. Veikkaus on ainakin -10. Kyljissä on kaistaleet hengittävää kangasta, joista välillä kovahko sivutuuli tuntui, mutta ei pahasti.
Olen 178/70kg ja L kokoisen alle saa mahtumaan jotain alusvaatettakin, mutta liikaa väljää ei kyllä jää.

Antza44
03.04.2017, 14.48
Windstopper paitoja tuli testailtua paikallisessa XXL. Hakusessa on T paita tai irtohia paita mikä on varustettu vain edestä tuulenpitävällä kalvolla keleihin noin +7 - +18. Perfetto light 2 vaikutti juurikin tuolta. Tässäkin ilmeisesti joku nano käsittely vettä vastaan, mutta koko ei vertautunut perfetto long sleeven ollenkaan. pitkähihaisesta XXL oli sopiva ja XL meni päälle, mutta Light mallista ei ollut, kuin XL ja se jäi 10cm vajaaksi, että vetska olisi ylttynyt kiinni, joten epäilen, että vielä XXL ei riitä siitä. Kummasti koot heittää vaikka on sama taulukko. Jotain kesä paitaa koitin siitäkin 3XL oli melkein sopivampi, kuin XXL tosin se meni silti päälle. Ukko siis 180.5cm ja 92kg.
https://www.xxl.fi/castelli-perfetto-light-2-ls-jersey-2017-pyorailypaita/p/1128715_1_style
https://www.xxl.fi/castelli-perfetto-jersey-long-sleeve-16-17-pyorailypaita/p/1122157_2_style

Pidättekö näitä paitoja kuumemmalla kelillä suoraan iholla?

Tuo pitkähianen perfetto/lyhyt hianen ja irtohia paita on puhallus testissä kauttaaltaan läpäisemätöntä kangasta tuntuisi, että noilla kuolee varmasti +15 keleissä maastossa? https://www.castelli-cycling.com/Products/Men/Tops/Protection/PERFETTO-CONVERTIBLE-JACKET/p/451650617P

Goren ALP-X PRO WINDSTOPPER® Soft Shell Zip-Off Jersey alkoi jotenkin houkuttaa enemmän, muunneltavuuden ja ehkä enemmän koska on kaiketi enempi maastoon suunniteltu leikkaus. Onko tästä kokemuksia onko umpi Windstopper vai selästä auki? Kuinka paksu ylipäätään?
http://www.goreapparel.co.uk/gore-bike-wear/men/jerseys-shirts/alp-x-pro-windstopper-soft-shell-zip-off-jersey/SWPALP.html?dwvar_SWPALP_color=3599&cgid=gbw-men-geartype-jerseys&prefn1=parentActivityType&prefn2=seasonCode&navid=search&start=4&prefv1=Mountain%20Biking&prefv2=Spring%20%2F%20Summer
Goren Power WS SO Paitaa tuossa hehkutettiinkin taannoin liekö tuo irtohia ALP-X samaa paksuutta?
http://www.goreapparel.co.uk/gore-bike-wear/men/power-windstopper-soft-shell-jersey/SWSOPO.html?cgid=gbw-men-geartype-jerseys-short-sleeve&start=8&dwvar_SWSOPO_color=3500

Topsi
04.04.2017, 20.58
...Goren ALP-X PRO WINDSTOPPER® Soft Shell Zip-Off Jersey alkoi jotenkin houkuttaa enemmän, muunneltavuuden ja ehkä enemmän koska on kaiketi enempi maastoon suunniteltu leikkaus. Onko tästä kokemuksia onko umpi Windstopper vai selästä auki? Kuinka paksu ylipäätään?
http://www.goreapparel.co.uk/gore-bike-wear/men/jerseys-shirts/alp-x-pro-windstopper-soft-shell-zip-off-jersey/SWPALP.html?dwvar_SWPALP_color=3599&cgid=gbw-men-geartype-jerseys&prefn1=parentActivityType&prefn2=seasonCode&navid=search&start=4&prefv1=Mountain%20Biking&prefv2=Spring%20%2F%20Summer
...Tuommoinen odottaa kaapissa neitsytmatkaa, joten käyttökokemuksia ei vielä ole. Tuo selän musta osio on hyvin ohutta ja ilmaa läpäisevää kangasta (venyy/joustaa myös hyvin). Itse WS-kangas on myös melkoisen ohutta (vs. esim. Castellin Gabba 2). WS-kangas ei ole yhtä venyvää mitä Gabbassa, mutta joustaa jonkin verran (ja selän erittäin joustava osuus "kompensoi"). Itse olin/olen erittäin tyytyväinen ostokseeni, siis sormihypistelyllä. Vaikuttaa olevan juuri, mitä etsinkin (eli Gabba 2 convertiblen ja hellepaidan välimalli). Myös tuota Castellin Perfetto Lightiä harkitsin, mutta Goressa sai WS-hihat samaan hintaan. Gore mennee hyvin maaston lisäksi myös maantiellä. Tuolta hyvään hintaan: https://www.evanscycles.com/en-fi/gore-bike-wear-alp-x-pro-windstopper-zip-off-jersey-EV226418.

Antza44
04.04.2017, 22.40
Tuommoinen odottaa kaapissa neitsytmatkaa, joten käyttökokemuksia ei vielä ole. Tuo selän musta osio on hyvin ohutta ja ilmaa läpäisevää kangasta (venyy/joustaa myös hyvin). Itse WS-kangas on myös melkoisen ohutta (vs. esim. Castellin Gabba 2). WS-kangas ei ole yhtä venyvää mitä Gabbassa, mutta joustaa jonkin verran (ja selän erittäin joustava osuus "kompensoi"). Itse olin/olen erittäin tyytyväinen ostokseeni, siis sormihypistelyllä. Vaikuttaa olevan juuri, mitä etsinkin (eli Gabba 2 convertiblen ja hellepaidan välimalli). Myös tuota Castellin Perfetto Lightiä harkitsin, mutta Goressa sai WS-hihat samaan hintaan. Gore mennee hyvin maaston lisäksi myös maantiellä. Tuolta hyvään hintaan: https://www.evanscycles.com/en-fi/gore-bike-wear-alp-x-pro-windstopper-zip-off-jersey-EV226418.Kiitoksia kommentista. Hyvä on siis selkeästi lähempänä Perfetto lightiä, kuin Cabbaa. Vaikuttaako tuo Gore semmoiselle, että on mukava myös paljaalla iholla? Onko muuten nuo T paita hiat tuulta läpäisevää, entä tuo paidan ala-osa missä taskut? Onko sinulla muita Goren paitoja/takkeja osuiko sama koko kohdalle?

paaton
04.04.2017, 23.22
Olen nyt testaillut espanjassa goren oxygen ws paitaa ja normaalia gabba2:sta. Molemmat lyhythihaisia ja toimivat kuin tauti.

Tuon goren paitaa käytin vielä eilenkin, kun laaksoon luvattiin 22c lämmöksi. Reilussa kilometrissä lämpö laski kuitenkin 17 asteeseen. Paita ei ole minusta liian kuuma vielä reilussa kahdessa kympissäkään, kun vetoketjua avaa hieman. Se pitää kuitenkin kropan lämpimänä vielä alkulenkin alamäissäkin. Tämän kanssa tuulitakki on kuitenkin pakollinen varuste energian vähetessä. Muuten täydellinen, mutta ainakin tässä vanhemmassa mallissa on hihat vähän turhan lyhyet. Irtohihojen sovittelu on vähän hitaampaa. Goren paidoissa on hyvät taskut. Geeleille omat ja lompakolle/puhelimelle vetoketjullinen keskitaskun päällä.

Gabba2 taas... No, se on vaan hyvä. Vetoketju toimii yhdellä kädellä ja hihoissa on kunnolla pituutta. Käytän tuota, jos laaksoonkin on luvattu alle 20c lämpöjä. Tälläkään ei vielä kuole 20c lämmössä, jos vetoketjua avaa riittävän paljon.

Alla olen pitänyt nyt aina hihatonta verkkopaitaa. On kyllä hyvä. Jotenkin mukavamman tuntuinen, kun paitaa myös availee.

Perfetto light on varmaankin oxygenin ws paitaa vastaava. Eli alle 15c noilla ei minusta kovinkaan hyvin tarkene, jos tuuli on kylmää. Itse oikeastaan vain siirrän kesäpaidan käyttöä sinne +20 lämpöihin, eli torso pysyy kyllä paremmin lämpimänä ws paidalla ja ehkäpä se kevät flunssakin jää pitämättä.

paaton
04.04.2017, 23.29
Tuommoinen odottaa kaapissa neitsytmatkaa, joten käyttökokemuksia ei vielä ole. Tuo selän musta osio on hyvin ohutta ja ilmaa läpäisevää kangasta (venyy/joustaa myös hyvin). Itse WS-kangas on myös melkoisen ohutta (vs. esim. Castellin Gabba 2). WS-kangas ei ole yhtä venyvää mitä Gabbassa, mutta joustaa jonkin verran (ja selän erittäin joustava osuus "kompensoi"). Itse olin/olen erittäin tyytyväinen ostokseeni, siis sormihypistelyllä. Vaikuttaa olevan juuri, mitä etsinkin (eli Gabba 2 convertiblen ja hellepaidan välimalli). Myös tuota Castellin Perfetto Lightiä harkitsin, mutta Goressa sai WS-hihat samaan hintaan. Gore mennee hyvin maaston lisäksi myös maantiellä. Tuolta hyvään hintaan: https://www.evanscycles.com/en-fi/gore-bike-wear-alp-x-pro-windstopper-zip-off-jersey-EV226418.

Minulla on tuosta alp-x paidasta hihaton versio. Se on hivenen paksumpaa materiaalia, mitä oxygenin maantiepaita, mutta tosiaan ohuempi mitä gabba.

Istuvuus on keskikropan kohdalta väljempi, eli tosiaan enemmän mtb käyttöön tehty. Castellin L ja alp-x M ovat kooltaan aika vastaavat. Oxygenin M taas istuu omaan hartiomattomaan yläkroppaan näistä parhaiten.

Edit: Oma paita onkin goren power, joka ei välttämättää ole leikkaukseltaan ja materiaaliltaan aivan sama mitä alp-x

paaton
04.04.2017, 23.37
Ja vielä anzalle, että ottaisin sinuna normaali lyhythihaisen ws paidan. Tuon kanssa voi käyttää eripaksuisia irtohihoja. Irtohihat ovat vain pienet ja nopeat käyttää, sekä ovat täysin ihon myötäiset. Goren ws Irtohihat ovat muuten omasta mielestäni aika huonoja. hankalia käyttää, koska eivät veny tarpeeksi.

Tämä on käsittääkseni alp-x uudempi versio. XL-koko on punaisena aika komea.

https://www.evanscycles.com/en-fi/gore-bike-wear-power-windstopper-softshell-short-sleeve-jersey-EV255500

Antza44
05.04.2017, 10.04
Vielä tarkennuksena, että Gorella ei ainakaan nykyyän ole enään lyhythiasta WS alp-x. Perus paita kyllä http://www.goreapparel.co.uk/gore-bike-wear/men/jerseys-shirts/alp-x-pro-jersey/SPRALP.html?cgid=gbw-men-geartype-jerseys-short-sleeve&dwvar_SPRALP_color=3501&start=10

WS lyhythia vaihtoehdot on tuo Power ja Oxygen.

Topsi
05.04.2017, 21.15
Kiitoksia kommentista. Hyvä on siis selkeästi lähempänä Perfetto lightiä, kuin Cabbaa. Vaikuttaako tuo Gore semmoiselle, että on mukava myös paljaalla iholla? Onko muuten nuo T paita hiat tuulta läpäisevää, entä tuo paidan ala-osa missä taskut? Onko sinulla muita Goren paitoja/takkeja osuiko sama koko kohdalle?T-hihat on kokonaan sitä samaa tuulta läpäisevää, mitä selän musta osiokin. Kainalostakin löytyy myös pienet kaistaleet tuulta läpäisevää kangasta (paidan "runko-osan" kainalon mustat palat), eli kainalot tuulettuu myös (jonkin verran) pitkilläkin WS-hihoilla. Selässä vain musta osio tosiaan läpäisee tuulta (taskun kohta siis WS). Kangas vaikuttaa siltä, että onpi OK paljasta ihoa vasten (näin suunnittelin myös itse pääasiassa käyttäväni), mutta tosiaan käyttökokemus puuttuu.

Koosta. Gabba 2 convertible minulla on koossa L ja tuo Goren Alp-x M. Goressa on sopivamman pituiset hihat ja sopivamman levyinen (ei race-fit, mutta hyvin napakka kylläkin). Gabbassa hihat on jokusen sentin liian pitkät ja kainaloihin jää vähän purjetta (toki "takiksi" Gabban pääasiassa ostinkin, käytän myös pikkupakkasilla). Kyllä tuohon Goreenkin pitkähihaisen aluspaidan saa alle tarvittaessa, mutta on siis pienempi mitä Gabban L. Goresta ostaisin M:n uudestaankin ehdottomasti, Castellista en ole ihan varma, ehkä M... Muita Goren (tai Castellin) yläosia ei löydy. Mitat lyhytjalkainen, mahaton, lihaksiton 174 cm & 69 kg.

Itse en tuota Goren Power-paitaa ostaisi, JOS siinä on selkäkin WS (miusta näyttää semmoiselta kuvien perusteella). Gabbassakin useasti kaipaisi selkään selvästi parempaa hengitystä (onkohan olemassa pitkähihaista "aluspaitaa", jossa selkä olisi selvästi ohuempi...).

Antza44
13.04.2017, 15.29
Goren ALP-X WS SO zip-off paita on nyt koe-ajettu. Hyvältähän tuo vaikuttaa. Keli oli +3 ja +5 välissä tuuletonta poutaa. Alla oli pitkähianen Graftin tekninen aluspaita ja G-formin kyynärsuojat 137 keskisykkeellä tuli 2.5H mettässä rymyttyä. Vaateus oli juuri loistava. Ei ollut kuuma eikä kylmä vaikka muutamaan otteeseen ohjaamoa säädinkin. G-Formit toimi hienosti alla ja paita oli helppo pukea ja riisua vaikka onkin ne ohuet irtohiat pitkien tuultapitävien alla. Loppu tuloksena aluspaita ja takki, märkänä, niin kuin aina. Selkeä ero on hengittävyydessä Goren WS active shell kuoritakkiin ja sillä olisi eilisillä tauoilla tullut jo kylmä, koska se ei lämmitä, niin kuin softshell ja sen alla paita kastuu enempi ja kylmyys siten iskee helpommin loppulenkistä. Mielenkiintosta on nähdä kuinka lämpöisissä keleissä tuolla ALP-X pystyy vielä ajamaan T-paita hiolla. Kyllä tuo WS active shell takki/liivi jää, nyt aika turhaksi/varalle tai pikku pakkasille. Tosin ALP-X mahtanee suoriutua viälä alle 0?

Veden hylkimis käsittely on kaikkialla muualla paitsi ohuessa selkä osassa ja T-paita hiossa eli softsell osat hylkii.

XL koko osui minulle kohdalleen, niin kuin muissakin Goren vaatteissa. 180,5cm ja 92kg L menisi varmasti, niin kuin taannoin kokeillusta kesä helle paidastakin, mutta on sitten ihan piukka ja ei XL todellakaan hulmua, kun on hartiaa ja vattaa. XXL Castellin Perfetto light 2 oli tiukempi, kuin Goren XL. Goren L luokkaa.

paaton
13.04.2017, 15.43
Jep. Softshell ws on se mikä toimii. Se kuorimallinen activeshell/goretex on mahtavuutta takataskussa kylmän viiman iskiessä. Maantiellä alamäessä ja maastossa siirtymillä.

Olen itse alkanut arvostamaan goren loistavia taskuja. Jokohan uusissa gaban/perfetton malleissa olisi vastaavat. Löytyy geeleille, puhelimelle/lompakolle omansa.

Antza44
18.04.2017, 12.51
^^Pääsiäsenä tuli ajeltua takilla -2 ja +2 välillä aimman tarinan varustus lisättynä T-metrino paita tai tekninen T paita. Tuulta oli eritavalla. ALP-X selvisi vielä OK, mutta viileyden aisti välillä, kun tuuli hohelteli. Sanoisin, että järkevä alaraja alkaa olemaan noissa keleissä, jos pidempiä lenkkejä harrastaa +2H. XL mahtuu juuri tuo varustus alle L olisi no go. On tuo todellakin tuon tarjous 125€ hinnan arvoinen vaate. Käyttö alue on laaja ja lämpöisän pään testiä odotellessa.

paaton
06.05.2017, 23.08
Castellin free aero paidat ovat sitten tosiaankin kisapaitoja. Noilla ei kyllä ilkeä normi hetero lähteä ajamaan yleiseen liikenteeseen. Suosittelen miettimään kahteen kertaan, ennen kuin tuollaisen tilaa. L-koon saa päälle, jos menee lattialle istumaan ajoasentoon ja tekee käärme liikkeitä.

Uusi podio paita on hyvä. Koko on yllättäen oikea, eli itselleni 178/72 mitoilla menee M.

Gabba3 on loistava. Leikkaus on parantunut vähän joka puolelta. Nyt kauluskin on juuri sellainen mitä pitää. Alle kympissä tarkenee hienosti vielä irtohihojen kanssa, eli nyt kun aurinko alkaa lämmittää päivällä, niin hihaton gabba on juurikin oikea vaate.

JohannesP
07.05.2017, 14.19
Hyvin niillä kehtaa lähtee liikenteeseen. Tosin itseänikin yllätti et kuinka hellepaita tuo oli verrattuna pari vuotta vanhempiin aero jerseyhin. Itse olen ainakin tykännyt paidoista mitkä istuvat napakasti ja mahan kohdalle ei jää iso pussia matalassakaan asennossa vaikka kunto ei olekaan sen arvoinen mitä tuollainen vaatisi. L-koko mahtui hyvin päälle tälläiselle 178/75. Hartiat eivät ole leveimmästä päästä, mutta rintaa sentään on tullut treenattua salilla ettei aivan luuviulu ole. Koska kyseessä tosiaan on kisakiree paita niin materiaali on hyvin venyvää ja vetoketjua kiinni vetäessä kangas venyy paljon Ei tarvitse kuitenkaan pelätä repeämistä ja M-koonkin laitoin päälle, mutta se oli toistaiseksi liian napakka.

Itse taas tunsin et vaikka L aero jersey meni hyvin päälle niin silti M-koon gabba oli hieman epämukavan kireä päällä et mielummin L-kokoa käytän toistaiseksi. Tosin materiaali on huonommin venyvää ja paksumpaa mikä saattoi vaikuttaa mielikuvaan et mielummin käytän aavistuksen isoa kokoa vaikka mahalle jäisi pieni pussi ajoasennossa. Voisi sanoa et olen M ja L välimaastossa gabbassa ja poikkeuksetta käytän isompaa, vaikka normaalisti ajopaidoissa kääntyisin pienempään kokoon.

paaton
07.05.2017, 14.27
Mjoo... Leikkauksissa noissa on eroa. Uusi aero on ehkä sprinttereiden leikkauksella, eli lihaksiakin saisi olla yläkropassa. Gaban ja podion leikkaus sopii laihemmallekkin. Podiostakin M-koko on itselleni juuri sopiva, L jää pussille torson kohdalta.

JohannesP
07.05.2017, 14.51
Podium oli yllättävän mukava paita päällä M-koossa. Ei jäänyt liikaa tuota pussia mahalle/rinnalle ainakaan tässä koossa. Luulin sen alkujaan olevan sellainen fanipaita todella rennolla leikkauksella. Hemmetti kun tuli laitettua vaan yksi niitä. Olisi voinu ottaa pari lisää sillä hintaa. :D

Takana oleva pienen lirpakkeen idea ei tosin avaudu normaalissa ajopaidassa. Onneksi se on kuitenkin melko pieni niin ei haittaa. Gabbassa tämän ymmärtää jos märällä kelilla ajaa.

pätkä
07.05.2017, 17.39
Miten Gabba3:n kaulus on muuttunut? Korkeampi kuin edellisissä malleissa?

Perfetto Light on yhden lenkin perusteella myös todella hyvä. Selkäpuolen materiaali on erittäin hengittävää, joten tuulettuu hienosti lämpötiloissa joissa Gabba on liian kuuma ja tavallinen lyhyt hihainen kesäpaita on liian ohut. Perfetto Light on leikkaukseltaan vastaavaa Gabbaa aika paljon tiukempi.

paaton
07.05.2017, 18.18
Miten Gabba3:n kaulus on muuttunut? Korkeampi kuin edellisissä malleissa?

Perfetto Light on yhden lenkin perusteella myös todella hyvä. Selkäpuolen materiaali on erittäin hengittävää, joten tuulettuu hienosti lämpötiloissa joissa Gabba on liian kuuma ja tavallinen lyhyt hihainen kesäpaita on liian ohut. Perfetto Light on leikkaukseltaan vastaavaa Gabbaa aika paljon tiukempi.

Ei siinä mitään isoa eroa ole, ehkä muutamia millejä pidempi, mutta suurin ero taitaa olla se, että tuo L-koon gabba oli minulle kauluksen osalta hivenen väljä, eli huivi oli aina pakollinen. Nyt sille ei ole enää tarvetta.

Lyhythihaisen gaban jälkeen minulla on goren oxygen windstopper paita, joka on varmaankin samanlaista materiaalia edestä, mitä perfetto light, mutta leikkaus on täysin kesäpaitaa vastaava. Esimerkiksi kaulus on matala. Tuota pystyy käyttämään helposti hivenen yli 20c lämmöissäkin. Oli aivan mahtava espanjan vuorilla. Torso pysyy lämpimänä, mutta nousuissakaan ei tule vetoketjua avaamalla liian kuuma. Vähentää tuulitakin käyttöä aika paljon.

Gore tosiaan hakkaa taskuillaan castellit 100-0

pätkä
07.05.2017, 18.33
Perfetto Light paidan kaulus on myös tiukempi ja vähän korkeampi kuin vanhemmassa Gabbassa.

paskalokki
08.05.2017, 19.02
Tänään saapui viimeisetkin Sky-Castellit ja lopputulos onkin positiivinen, vaikka kerkesin huolestua jo tuossa matkalla. 190/95 kokoiselle 3XL ei ole yhtään iso, ainakaan minulle kun kädet ovat mallia naru ja etureppua on snadisti (vielä). Perfetto Jerseytä ja Free Aeroja tuli testattua viime viikolle XXL koossa XXL:ssä ja nämä 3XL kokoiset tuntuvat tasan samanmoisilta kuin ne. Yhdet 3XL Free Aerot omistan millä ajot suoritan ja ne ovat taas selkeästi väljemmät kuin nämä tuoreet Sky-Free Aerot koossa 3XL.

Tulin tulokseen, että nämä Sky-asut ovat normaalia Castellia vielä kokoa pienemmät, hyvältä tuntuvat ja kohtuu fiksuilta näyttävät. Ajoasentoa mallaillessa vähän tuntui kainalon nurkilla joku sauma kirraavan, mutta eiköhän nuo asetu ajossa tuosta vielä. Nyt on kaapissa Free Aero-bibsit, Free Aero-paita, Rain Jacket, Perfetto 2 Light SS-paita, Gabba 3-paita, pari lippistä ja parit sukat, mitkä tosin ovat valkoisia. En muista olisiko ollut vielä tilatessa varastossa tässä koossa muutakin, tuuliliivi, hanskat ja kengänsuojat nyt harmittavasti kitistä puuttuvat. Ja Pinarello, pitää tilata varmaankin.

Jos jollakin on myydä niin YV:tä vaan.

jone1
08.05.2017, 19.53
https://www.castelli-cycling.com/Products/Men/Tops/Jackets/RADDOPPIA-JACKET/p/451651416A
Tommonen tuli tänään. Olihan pirun hyvä takki näille keleille jolloin gappa2 alkaa olemaan viileä.
Lämpöä oli lenkillä 3-6 astetta plussan puolella. Alla oli lyhythihainen tekninen paita. 75km veivasin.

ristopee
08.05.2017, 20.21
Itselle sky:n aeropaita kokoa M oli tiukka mutta sopiva. Jännä päästä testaamaan ulos. Strategiset mitathan oli 186cm, ~75-76kg ja lyhyt selkä.

Moska
08.05.2017, 20.29
https://www.castelli-cycling.com/Products/Men/Tops/Jackets/RADDOPPIA-JACKET/p/451651416A
Tommonen tuli tänään. Olihan pirun hyvä takki näille keleille jolloin gappa2 alkaa olemaan viileä.
Lämpöä oli lenkillä 3-6 astetta plussan puolella. Alla oli lyhythihainen tekninen paita. 75km veivasin.

Mää oon pärjänny -10 allekin tuollaisella, kun vaan vaihtaa alusvaatetusta. Lähemmäs +kymmentä alkaa olemaan liian kuuma. 178/71 kokoisena L kokoisen alle mahtuu hiukan paksumpikin pusakka, mutta ei silti ole liian väljä.

kauris
08.05.2017, 21.47
Mulle (185 cm / 71 kg) oli M kokoinen free aero kieltämättä aika tiukka mutta käyttökelpoinen. L kokoinen tuntuu päällä paremmalta mutta rinnan alla vähän ylimääräistä kangasta. Hartiat kummassakin vähän niukat mutta ajoasennossa ihan hyviä ja kainaloiden leikkaus oikeassa kohdassa eli ei purista liikaa vaikka onkin ihonmyötäinen. Ainoa selvästi huono ominaisuus minun ruumiin rakenteelle on molemmissa koossa vetoketjun päätyjen hankaaminen kaulaan. Ajoasennossa vähemmän mutta saa nähdä käytössä aiheuttaako kuinka paljon hankausta/vaivaa.

Blackborow
01.06.2017, 07.15
Evansilla ainakin Mortirolo rotsia tarjoushintaan.

https://www.evanscycles.com/en-fi/offers/clearance-clothing-shoes-helmets_c/castelli-brand/soft-shells-category?page=0&sort=most_popular&productsPerPage=24&contentLayout=grid

Sen verran ahdistaa tuo XL jo, että itseltä jäi tilaamatta.

jone1
06.06.2017, 07.01
https://www.merlincycles.com/castelli-raddoppia-cycling-jacket-2017-95557.html?utm_source=Merlin+Cycles&utm_campaign=b0ef03150a-EMAIL_CAMPAIGN_2017_06_05&utm_medium=email&utm_term=0_efec82f678-b0ef03150a-261709429&mc_cid=b0ef03150a&mc_eid=2ed01d0314

Siitä hyvä talvirotsi varastoon.

Antza44
07.06.2017, 08.48
^Talveen:eek:?? Tuo range menee vielä ohuella pitkähiasella Windstopper paidalla.

Temperature Range: +0° - +10°C

paaton
07.06.2017, 09.16
^Talveen:eek:?? Tuo range menee vielä ohuella pitkähiasella Windstopper paidalla.

Temperature Range: +0° - +10°C

Kokeile :) Jos lähelle nollaa ajat maantiellä ws paidalla pidemmän lenkin, niin tarjoan kylmän oluen.

Antza44
07.06.2017, 09.20
Kokeile :) Jos lähelle nollaa ajat maantiellä ws paidalla pidemmän lenkin, niin tarjoan kylmän oluen.Ei kai kukaan hullu aja maantiellä edes kylmän oluen takia;).

paaton
27.08.2017, 16.06
Fawesome liivi toimii kuin tauti myös maastolenkkien siirtymillä. Tänään lähdin tietenkin kesäkamoissa liikenteeseen, lisänä irtohihat, lahkeet ja tuo liivi. Tuulitakkiin verrattuna tuo softshell liivi lämmittää ja hengittää paljon paremmin siirtymillä.

XXL:n alessa ei taida enää olla järkeviä kokoja jäljellä.

paaton
14.09.2017, 07.50
Onko kenelläkään tuota uutta perfeton liiviä? Siinä näyttäisi olevan selkäkin keltainen, eikä musta kuten vanhassa mallissa. Samoin liivistäkin löytyisi nyt takataskut. Kohtuu ärsyttävää kaivella tavaraa liivin alta ajaessa.

Onko uuden perfeton takaosa kuitenkin yhtä hyvin hengittävää mitä fawesomessa?

paaton
29.10.2017, 14.23
Aika hyvä on castellin alpha takki. Reilu 3h kevyessä vesi ja räntäsateessa muutaman asteen lämmössä. Alla ainoastaan ohut flanders warm aluspaita. Ei tullut vesi ihme kyllä läpi, vaikka tätä ei vedenpitäväksi mainostetakkaan. 3h jälkeen lisäsin tauolla alle merinon ja meinasin paahtua kuumuuteen.

EvilOne
01.09.2018, 12.36
Onko kellään tätä Castellin Emergency sadetakkia: https://www.castelli-cycling.com/castelli/us/men/bottoms/emergency-rain-jacket/p/451750018P-089

Pitääkö miten hyvin vettä? Haussa suht pieneen pakkautuva takki jos sade yllättää kesken lenkin. Yksi Event-kalvollinen ja yksi Gore-Tex takki löytyy mutta ovat vähän järeitä satulalaukkuun.

mteebee
04.09.2018, 19.14
Suosittelen saderotsia jossa pussi tai tasku mihin takki pakataan, omassa Squadra mallissa ei ole mitään mihin pakata ja tuolla tienposkessa sen pakkaaminen paidantaskuun, no sellainen mytty selässä menee loppulenkki

kuovipolku
04.09.2018, 22.29
https://cdn-cyclingtips.pressidium.com/wp-content/uploads/2012/08/the-fold2.jpg

EvilOne
05.09.2018, 11.19
Pitänee hommata semmoinen mikä mielellään pakkautuu omaan taskuunsa. Ja tuossa aikaisemmin mainitsemassani Castellissa ei taskua olekaan. Noh, kyllä tuonkin rullailtua saa ajopaidan taskuun.

mteebee
07.09.2018, 15.17
Vi*un hauskaa näyttää viikkaaminen olevan :) omat kokemukset rajoittuu siihen kun tuulee kovaa, takki on märkä hiekkainen rätti ja ajohanskat vettyneet kylmettyneisiin käsiin. Siinä vaiheessa toivoisi kaiken käyvän jotenkin näppärästi.