PDA

Näytä tavallinen näkymä : Reppu metsärymistelyyn

Jiaap
18.08.2007, 15.32
Minkälaisia reppuja jengi käyttää metsärymistelyssä?

Itse tarvitsisin sellaista, josta löytyy tilaa avaimille, kännykälle, minityökalusetille ja juomapullolle(voipi olla myös tommonen juomarepputsydeemi).
Repussa sais olla myös jotkut kiinnikkeet millä repun saa pysymään nätisti selässä ilman heilumista...sträpit vai mitkä ne on?
0.5L - 1.5L 'vesisäiliö' riittää mun käyttöön mainiosti.

Mitään ton kummempia vaatimuksia repulla ei oikeastaan ole.
Nopeahan sen tietysti täytyy olla. Budjetti siinä 65€ hujakoilla.

vema60
18.08.2007, 15.42
http://www.leppasenpyora.fi/index.asp?sivu=TuoteLuokka&tuoteryhma=2&tuoteluokka=82
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=28179

mutanaama
18.08.2007, 15.52
Mulla on Deuterin aircomfort, jonne tungen tarvittaessa 2L juomapussin. Repusta osuu selkään vain jännitetty verkko, joten se ei juuri hiosta lisää.

arctic biker
18.08.2007, 16.05
no miehän oon hieman reppufriikki...
camelin mule on tietysti se. kannattaa Deuterin mallisto tutkia tarkkaan, siellä on hyviä. ja jos tuolla hihnalla tarkoitat tätä jolla repun viilekkeet kurotaan yhteen niin sehän on vaan hartiattomille... lantiohihna riittää
ihan hyvin. tästä juomapussista on tinkaa riittänyt. mullakin kaapissa yksi ehjä pussi on ja onhan pussia tullut repussa kuskattua jopa vedelläkin täytettynä. sanoisin että kannattaa ottaa pikkusen isompi kuin mitä luulee tarvitsevansa, sinne vaan kummasti rompetta kertyy.
ittellä nyt 9 reppua, etelän keikalla hävis kaksi joten kaipaavasti katselen
aina reppuvalikoimaa kaupassa, tulis tasaluku

Jiaap
18.08.2007, 16.25
no miehän oon hieman reppufriikki...
camelin mule on tietysti se. kannattaa Deuterin mallisto tutkia tarkkaan, siellä on hyviä. ja jos tuolla hihnalla tarkoitat tätä jolla repun viilekkeet kurotaan yhteen niin sehän on vaan hartiattomille... lantiohihna riittää
ihan hyvin. tästä juomapussista on tinkaa riittänyt. mullakin kaapissa yksi ehjä pussi on ja onhan pussia tullut repussa kuskattua jopa vedelläkin täytettynä. sanoisin että kannattaa ottaa pikkusen isompi kuin mitä luulee tarvitsevansa, sinne vaan kummasti rompetta kertyy.
ittellä nyt 9 reppua, etelän keikalla hävis kaksi joten kaipaavasti katselen
aina reppuvalikoimaa kaupassa, tulis tasaluku

Lantiohihnapa juuri, sanat hieman hukassa.

Kiitoksia kaikille vastanneille! :)

Nufan
18.08.2007, 19.02
Ostin Camelbakin H.A.W.G. repun tossa viikko takaperin ja olen ollut erittäin tyytyväinen siihen. 3l juomapussi ja 13l tavaratilavuus. Kiristysremmit, joilla saa repun tiukaksi jos täyttö on vajaa. Löytyy lantiovyö ja rintaremmi, joiden ansiosta reppu pysyy paikallaan hypyissäkin.

Paras reppu mitä olen ikinä selässäni kantanut.

arctic biker
18.08.2007, 19.11
siis kompressioremmit joilla reppua hursitan kasaan jos turhan tyhjä on.
Toki näissä ko. repun tilavuuksissa vois kyseenalaistaa näitten remmien tarpeen.

mnph
18.08.2007, 19.32
22-litrainen Deuter Cross Air vielä huomenna Partioaitan alennusmyynnissä 59 e.

Ohiampuja
18.08.2007, 19.42
Täällä vähän sama juttu, reppuja ja rinkkoja löytyy aivan tarpeeksi, mutta silti uutta tekisi mieli. Sitä täydellistä kun ei ole vielä löytynyt.
Ajokoiralenkit mennään Deuterin Racella (90-luvulta) ja Camelin 2 L Unbottlella. Vuokatin retkihenkisempään reissuun meinasin ottaa Haglöfsin ORC 25, samaisella Camelin pussilla. Sinne mahtuu myös reissu eväät, makkarat ja olut tölkki(t). Tässä iässä pitää olla jotain luxusta. ;)

qwozo
18.08.2007, 20.29
Meikä on käytelly pyöräillessä Retki 24/7 -juomareppua. Mun mielestä sopivan kokonen (12 l), kun mahtuu juomat, mahdolliset eväät, työkalut, kartat ym. sälät. Pysyy hyvin selässä ja ainakin tähän asti kestänyt erittäin hyvin. On kyllä hintansa väärti (n.20€) :cool:

arctic biker
18.08.2007, 20.49
22-litrainen Deuter Cross Air vielä huomenna Partioaitan alennusmyynnissä 59 e.

perttime
18.08.2007, 21.00
Itselläni on Camelbackin Lobo, johon menee 3l vettä, sisäkumi, työkalut, kännykkä, pumppu ja vähän muuta. 65€ ei taida tuohon ihan riittää, mutta on niitä malleja isompia ja pienempiäkin.

Tank Driver
18.08.2007, 22.16
Adidas Adistar. Halpa, katu-uskottavuutta ei edes nimeksi, tilaa kuitenkin riittävästi mainituille tarpeille ja hyvin istuu selkään. Hirveästi ei voi hehkuttaa, mutta jääpi rahulia muihinkin hankintoihin.

MikMy
18.08.2007, 23.34
Meikä on käytelly pyöräillessä Retki 24/7 -juomareppua. Mun mielestä sopivan kokonen (12 l), kun mahtuu juomat, mahdolliset eväät, työkalut, kartat ym. sälät. Pysyy hyvin selässä ja ainakin tähän asti kestänyt erittäin hyvin. On kyllä hintansa väärti (n.20€) :cool:
Joo suosittelen sitä myös.Mulla on myös muutaman vuoden ollut toi Retki Enduro reppu ja siihen Retki 2L juomapussi.Just sopii pumppu,sisäkumi ,työkalut sadetakki,kännykkä,kartta,ea-pussi sekä se 2 litran vesipussi.Sisältää sade suojan.
Ostin kyllä ittelleni Perjantaina Camelback Omega mutta se tulee lähinnä kilpailuihin koska siihen ei kyllä mahu kun avaimet sekä kännykkä.

Erkko
19.08.2007, 09.08
Ostin Camelbakin H.A.W.G. repun tossa viikko takaperin ja olen ollut erittäin tyytyväinen siihen. 3l juomapussi ja 13l tavaratilavuus. Kiristysremmit, joilla saa repun tiukaksi jos täyttö on vajaa. Löytyy lantiovyö ja rintaremmi, joiden ansiosta reppu pysyy paikallaan hypyissäkin.

Paras reppu mitä olen ikinä selässäni kantanut.

Mulla on sama reppu. Käytän sitä ilman juomapussia työmatkareppuna ja juomapussilla maastossa. Reppu on tosiaan ihan loistava. Sinne mahtuu vaikka mitä. Sen saa tarvittaessa ihan litteäksi kompressiohihnoilla, eikä selkää vasten tuleva osa ole paljonkaan suurempi kuin vaikkapa Mulessa. Jos haluaa yhden repun jolla pärjää kaikessa käytössä, on vaikea keksiä tätä parempaa.

Penseilijä
19.08.2007, 10.24
Itselläni on seuraavanlainen setti aina mukana:

http://koti.mbnet.fi/mika_j/setti

Kännykkä unohtui kuvasta, mutta sekin on tuohon reppukuvaan laitettu. Kaikki mahtuu mukavasti repun sisälle ja jos jättää vararenkaan pois, niin mahtuu hitusen vaatettakin. Tuolla setillä ei olla matkalle jääty. Reppuna siis Camelbackin Lobo ja hinta ~79e. Halvempiin Cameleihin tuo setti ei mahtuisi tuolla vesimäärällä.

Listaillaan vielä kaikki mitä on mukana:

- 2-3 litraa vettä
- vararengas
- paikkarasia
- topeak hexus -multitool
- parkin nippeliavain
- blackburn mammoth comp -pumppu
- känny ja avaimet

Tessu-
20.08.2007, 09.39
Sen kummemmin hifistelemättä Retki Enduro 2l:n juomasäiliöllä 19.90e (Ideapark / HalpaHalli).

http://www.otsalamppu.fi/product_details.php?p=823

Seuraavat mahtuu hienosti:

- Rahat, puhelin avaimet (pikkutaskuun)
- Vararengas
- Rengasraudat
- Pumppu
- Multitool tms.
- Pikku evästä
- Ohut takki

Lisäksi ulkopuolelle isoon verkkotaskuun mahtuu vielä lisätavaraa. Sivuverkkotaskuun esim. FRWD (ja myös toimii tuosta hienosti). Kaiken voi vielä peittää ylimääräisen sadesuojan alle.

Hinta/laatusuhteessa reppu (20e) menee samaan kastiin bilteman ajolasien kanssa (3.5e).

sPit
20.08.2007, 10.07
Itsellä on tuollainen:

http://www.hi5bikes.fi//product_details.php?p=231

2 l säiliö tuli mukana, reppuun mahtuu isommatkin työkalut + pari kumia, pikkusen vaatteita ja snäkkiä. Arvioisinko tuo 11-14 litraiseksi? Selkäosa tuossa repussa on loistava, hieman Deuterin pyörämalleja muistuttava kaksityynyinen, keskeltä avoin ja hyvin hengittävä systeemi. Ei edes pahimmilla helteillä selkä kostu. Hintakaan ei ole paha.

Saman valmistajan pienemmät mallitkin (ainakin Alley) vaikuttivat todella asiallisilta.

segrei
21.08.2007, 11.44
Sen kummemmin hifistelemättä Retki Enduro 2l:n juomasäiliöllä 19.90e (Ideapark / HalpaHalli).

http://www.otsalamppu.fi/product_details.php?p=823

Itse ostin samaisen repun ja on ainakin toistaiseksi ollut toimiva. Tosin juomapussia (Markill 2 litran asennossa) en pidä sille tarkoitetussa taskussa koska silloin repun selkämys pyöristyy eikä ole lainkaan mukava. Pidänkin juomapussia isossa taskussa ja tein letkulle uuden läpiviennin. Nyt skulaa. Niin ja sen sadesuojan heitin huishel***iin...

Marsusram
22.08.2007, 21.19
Olen käyttänyt yleisreppuna Haglöfsin Tight Pro mallia, M koko.
Kannattanee kytätä tarjouksista, länsinaapurissa paremmat Reat jos sinne sattuu syksyllä.

Sisälle menee:
CamelBak StoAway (toimii talvellakin) 3L.
Työkalut ja varaosat
Ensiapu
Kännykkä
jää runsaasti tilaa laittaa vielä vaikka GPS, evästä ja varavaatetta

Yksi asia pitemmän päälle hiukan harmittaa, kun havunneulaset jäävät selkämyksen puolelle verkon alle vaahtomuoviin ja niitä on hankala nyppiä pois.

-Kevyempänä vaihtoehtona McKinley OXT Enduro. Alkuperäinen juomapussi on hieman halpis, mutta tuo Camelbak sopii tilalle.
Sisälle ja ulkotaskuun menee just välttämättömin. Letkunpidikkeeksi piti modata sisärenkaasta leikattu kumilenksu.
Tarttui mukaan joskus alemyynnistä kun sai halvalla..

TuomasA
22.08.2007, 21.28
Itselläni on Camelbackin Lobo, johon menee 3l vettä, sisäkumi, työkalut, kännykkä, pumppu ja vähän muuta. 65€ ei taida tuohon ihan riittää, mutta on niitä malleja isompia ja pienempiäkin.

Komppaan. Käytän usein myös työmatkoilla ilman juomapussia. Menee näppärästi vaihtopaita, sukat ja kalsarit sisään. Mukavampi selässä, kuin iso reppu.

Penseilijä
22.08.2007, 23.25
Käsittääkseni Camelbackeissä on elinikäinen takuu? Joka tapausessa ne kestävät ihan helvetin kauan.

Tessu-
23.08.2007, 08.15
Käsittääkseni Camelbackeissä on elinikäinen takuu? Joka tapausessa ne kestävät ihan helvetin kauan.

Tod. näk. joku kuluttajaviranomainen määrittelee repulle eliniäksi maks. 5 vuotta.

TimoF
23.08.2007, 19.43
Käsittääkseni Camelbackeissä on elinikäinen takuu?
CamelBak Products, Inc. warrants the products which it manufactures to be free from defects in material and workmanship for a period of two years from the date of purchase.

Siiseli
23.08.2007, 21.04
Camelbak antaa säiliölle (tuotteen) elinikäisen takuun. Monihan ymmärtää "lifetime warrantyn" omistajan eliniän kattavaksi, mutta sillä tarkoitetaan yleensä tuotteen normaalin käyttöiän aikana ilmeneviä valmistus- tai materiaalivikoja.

TimoF
23.08.2007, 21.33
Tosiaan, jatkuihan tuo teksti tuolla vielä... :o

The Lifetime Warranty covers the CamelBak reservoir, but does not cover the pack. CamelBak packs are covered under a separate Limiter Two-Year Warranty.

...tai mitä miä näitä tänne laittamaan. Valmistajan sivuilta nuo löytyy.

Pendo
06.09.2007, 23.53
Aikaisemmin kihnuttelin Deuterin Trans Alp 28L selässä Deuterin omalla 2L säiliöllä varustettuna.
Tuonne nyt menee vaikka mummo muksuineen, mutta eipä sitä tavaraa juuri niin paljoa tule mukana kannettua. Reppu on päiväreppuna oivallinen, mutta pyöräilykäytössä ehkä vähän liian kookas. Lisäksi meni hermo tuohon Deuterin omaan säiliöön, tai oikeastaan letkun suukappaleeseen. Tuppasi vuotamaan nesteet rinnuksille jollei puhaltanut ilmaa letkuun hörppyjen jälkeen. Saa siihen kyllä sen suukappaleen ja letkunkin vaihdettua jos niikseen on.

Hommasin tilalle kuitenkin CamelBackin Mayhemin. 3L säiliöllä jonka letkussa on/off vipstaaki ja mukaan mahtuu pientavaraa ja vähän isompaakin menee päätaskuun. Ilmoitettu tilavuudeksi 11,5L. Lisäksi reppuun remmeleihin saa kiinni fullfacen ja muuta suojavarustetta.
Repun yläosassa on hyvin molemmilta puolilta pehmustettu "weather-resistant" -tasku videokamera/mp3-soittimelle/muulle pienelektroniikalle.
Pienenä yksityiskohtana yllätti jokaisen remmin päässä olevat "velcrosiivekkeet" joiden avulla remmien ylijäämät voi rullata rullalle ja rulla kiinni velcronauhoilla. Ei ole ylenpalttisia remmeleitä joka puolella roikkumassa. En tiedä onko noita kaikissa muissa CamelBackin repuissa, mutta tollaiset haluisin kaikkiin mun reppuihin ja rinkkaan. Joskus se ilo irtoaa noinkin pienestä :o

Reppu oli tänään ekaa kertaa selässä metsässä ja istui kyllä huomattavasti paremmin kuin vanha Trans Alp.
Hintaluokassaan kipuaa tosin sinne 100€ tuntumaan.
Miinuksena sanoisin sadesuojan puuttumisen. Kait tuohon saisi jotenkin tuon Deuterin pussukan viriteltyä tarpeen tullen...

NallePuh
09.09.2007, 22.03
Mites tuo Camelin Mule hiostaa/hengittää selässä kun pidempään riivataan menemään? Onko verkkoa vai mitä selkää vasten?
Olen reppua hankkimassa ja Mule kiinnostaa suuresti.

H. Moilanen
10.09.2007, 09.31
Kyllä se tietysti hiostaa verrattuna siihen, ettei olisi reppua lainkaan selässä. Tavalliseen reppuun kun vertaa, Camelbak hiostaa selkeästi vähemmän. Makuasioita tietysti, mutta hyvin tuo istuu, ei tule selkä/hartiat vaikka pidempääkin lenkkiä tekisi.

Tutustuppa Camelbakin mallistossa olevaan H.A.W.G:iin. Mielestäni parempi vaihtoehto kuin Mule. Hitusen isompi, mutta tarvittaessa remmeillä pystyy kiristämään repun pienelle, jos tavaraa ei ole mukana paljoa.

Speedgoat
18.05.2009, 21.18
Nostetaanpa vanhaa threadia. Aiemmissa threadeissa kovasti kiitellään Camelbakin tuotteita usealla suulla ja hyviä ne lienevätkin. Nyt kuitenkin tarve olisi seuraavanlainen: rakko on jo olemassa (ja saan käyttämättömiä ilmaiseksi), joten nyt tarvitsisin pelkän repun rakkovalmiudella. Nopealla selaamisella Partioaitta näyttää myyvän kahta minulle passelia mallia Deuter Compact EXP 12 ja Osprey Talon 11. Kehukaa/moittikaa ja kertokaa muista potentiaalisista tarjokkaista.

Ohiampuja
18.05.2009, 22.10
Deuterit on hyvin tehtyjä, itselläni on Deuter Race X, Juoksija lehden kaupasta aikoinaan tilasin.

phebis
18.05.2009, 22.35
Itse omistan molempia merkkejä. Deuterilta on käytössä ollut futura AC 28, josta hajosi päävetoketju. Oli kyllä hyvä reppu ja kestikin päivittäistä käyttöä suhteellisen pitkään. Tällä hetkellä fillarilenkillä selässä kulkee Deuter Race X air, joka on ihan perushyvä. Ehkä hieman raskaan puoleinen tosin tuuletus on erinomainen.

Laskuhommissa kannan Ospreyn reppua ja istuvuus ja käytettävyys on mielestäni hyvää luokkaa. Selkään olen kokeillut Taloniakin ja todennäköisesti sen ostaisin, jos pikkureppua tarttisin. Bikeradar muuten tykkäsi Talonista: http://www.bikeradar.com/gear/category/accessories/luggage/hydration-pack/product/talon-11-09-34571 .

dirtyrider
18.05.2009, 23.18
Deuter Race X Air täälläkin, palvellut vuodesta 2005, kolme Tahkon 120 rymistelyä, ilman ongelmia. Parasta on juuri tuo verkkoselkä, ei hiosta mutta istuu kuin liimattu selässä, tuosta mallista puuttuu sisäpuolelta pikkutaskut, joten niitä kaipailisi..

Juha Jokila
19.05.2009, 00.15
Deuter on vahva ja hyvä, varsinkin pikkureppuna. Ne pitkittäiset pehmustetyynyt toimii ja pitää hikoilun kohtuullisena. Talon on luultavasti parhaimmillaan isommissa kokoluokissa kuten 33 tai 44. Tuohon väliin voisi vielä mainita Deuterin Speed Liten. Selkämys on aika ohut ja vetelä, mutta kokonaisuus on todella kevyt, yksinkertainen ja toimiva.

Rupulikumi
19.05.2009, 14.24
Myös täällä Deuter Race X palvellut moitteetta vuoden päivät. Saa Partiokaupasta ja Juoksija-lehden shopista.

ellmeri
19.05.2009, 14.35
Camelbag Mule ja Outlaw...jaa olihan tuolla kaapissa pari Deuteriakin.

samooja
19.05.2009, 14.37
Deuter reppuja joka lähtöön. Omalla selälle sopivin on tuo Ultimatetellureppu.

marco1
19.05.2009, 15.10
Olen käynyt jo pari kattomassa noita Ospreyn Talon-sarjalalaisia (5 ja 11), vähän vielä pitää pohtia kun sinänsä toimivia Cameleita, TNFiä sun muita reppuja on jo olemassa säkillinen.

Osprey Talon:
+ kevyt
+ kompressioremmit
+ reppu ei roiku vesisäiliön vetoketjun varassa kuten monet Camelit
+ ilmava kantolaite
? kankaan vedenpitävyys/hylkivyys
? kesto, kuitenkin melkein ultralight-osastoa
- ei kunnon taskuja fillariromppeille

Camelit muuten ok (pussi on paras!) mutta kaikennäköistä turhaa sälää täynnä nykyisin, upouusi Mule NV lightweight editionkin on läskimpi kuin monet muut. TNF:n reppuja myös kehuttu lehdissä ja mulla oleva "Thrasher" on hyvä (Camelin pussilla) mutta hiukan isompi olisi joskus tarpeen.
STW:ssä kehuttu Wingnut epäilyttää vai olisiko päinvastaista todistusta esittää: http://www.wingnutgear.com/product_details.cfm?product_id=112

simojoki
19.05.2009, 15.18

:seko:

Maastokäytössä tuppaa olemaan Camelbakin Mayhem, ja isompaan tilatarpeeseen Haglöfsin Tight Pro Large.

Myth
21.05.2009, 08.47
Mites tuo Camelin Mule hiostaa/hengittää selässä kun pidempään riivataan menemään? Onko verkkoa vai mitä selkää vasten?
Olen reppua hankkimassa ja Mule kiinnostaa suuresti.

Mulla on Mule ja on kyllä ainakin mun tarpeisiin erittäin sopivan kokoinen. Ja naisen pienemmälle/lyhyemmälle selälle (oon 155cm) just passeli, en ottaisi isompaa reppua jos ei olisi IHAN pakko. Työmatkoillekin just mahtuu vaihtovaatteet + spiraalilukko + iso arskakotelo + eväät. Repun selkäpuolella on se sama air director tuuletus-tsydeemi joka taitaa olla melkein kaikissa Camelbakeissa. Vaikka se tuuletus olisi minkälainen tahansa niin ainahan selkä hikoaa, mulle riittää tämän repun ilmastointi. Mun mielestä pääasia että reppu tuntuu selässä tukevalta ilman kiristysremmejäkin.

Nappulakenka
21.05.2009, 10.42
Hommasin tilalle kuitenkin CamelBackin Mayhemin. 3L säiliöllä jonka letkussa on/off vipstaaki ja mukaan mahtuu pientavaraa ja vähän isompaakin menee päätaskuun. Ilmoitettu tilavuudeksi 11,5L. Lisäksi reppuun remmeleihin saa kiinni fullfacen ja muuta suojavarustetta.
Repun yläosassa on hyvin molemmilta puolilta pehmustettu "weather-resistant" -tasku videokamera/mp3-soittimelle/muulle pienelektroniikalle.
Pienenä yksityiskohtana yllätti jokaisen remmin päässä olevat "velcrosiivekkeet" joiden avulla remmien ylijäämät voi rullata rullalle ja rulla kiinni velcronauhoilla. Ei ole ylenpalttisia remmeleitä joka puolella roikkumassa. En tiedä onko noita kaikissa muissa CamelBackin repuissa, mutta tollaiset haluisin kaikkiin mun reppuihin ja rinkkaan. Joskus se ilo irtoaa noinkin pienestä :o

Mulla on myös Mayhem käytössä(näköjään avartarissa näkyy olkaimet) eikä valittamista ole :) Reppu istuu hyvin selkään ja kantaminen on kevyttä. Tuuletus toimii todella hyvin ja satunnainen tuulenvire piristää kummasti. :D Päivä vaellukset hoituu hienosti tuon kanssa. Taskuja löytyy sopivasti ja näin tarvikkeen saa helposti organisoitua esim. kameratasku toimii hienosti työkalupakkina tai evästaskuna. Kannattaa kokeilla. :)

kmw
21.05.2009, 12.51
Camelbak Havoc. Kauan sitten Myrtsin BP:ssä taivastelin että ompas hintava. Aspi neuvoi että se vaan on hyvä ja hyvä tuppaa olemaan kalliimpi kuin vähemmän hyvä, osta pois, ei varmasti kaduta. Oikeassa oli hän! En keksi mitään moitittavaa. Isotkin eväät mahtuu mukaan:)

juseli
21.05.2009, 13.53
Olen käynyt jo pari kattomassa noita Ospreyn Talon-sarjalalaisia (5 ja 11), vähän vielä pitää pohtia kun sinänsä toimivia Cameleita, TNFiä sun muita reppuja on jo olemassa säkillinen.

Osprey Talon:
+ kevyt
+ kompressioremmit
+ ilmava kantolaite

Camelit muuten ok (pussi on paras!) mutta kaikennäköistä turhaa sälää täynnä nykyisin, upouusi Mule NV lightweight editionkin on läskimpi kuin monet muut. TNF:n reppuja myös kehuttu lehdissä ja mulla oleva "Thrasher" on hyvä (Camelin pussilla) mutta hiukan isompi olisi joskus tarpeen.
STW:ssä kehuttu Wingnut epäilyttää vai olisiko päinvastaista todistusta esittää: http://www.wingnutgear.com/product_details.cfm?product_id=112

Liittyen tuohon Ospreyn Talon 11 reppuun niin tiedätkö että sopiihan siiihen tuo 3 litran säiliö?Oon meinaan tilaamassa mutta pitäis varmistua ja Nöösi kun olen...:D

makkeli
21.05.2009, 14.58
Sen kummemmin hifistelemättä Retki Enduro 2l:n juomasäiliöllä

Vuoden olen itsekin tätä käyttänyt ja tyytyväinen ollut.

+ halpa (20-25 eur)
+ ei hiosta
+ olkaimet ja vyöhihna
+ juuri oikeat tilat/taskut itselle

- juomasäiliö hommattava erikseen

Täytyy varmaan tsekata tuo Parkour-mallikin kaupassa. Olisi puolet pienempi.
Retki-juomareput (http://www.retki.fi/tuotteet?sc=1&vp=3)

hunvo
21.05.2009, 17.29
Deuter nestereppu, mutta niin pieni malli ettei sinne juomanlisäksi 3L, kuin pumppu, pari patukkaa, pari seteliä ja kännykkä.

Isompana Neeko XL 35L johon laitan sitten tuon Deuterin pussin. Paras päiväreppu jonka olen koskaan omistanut. On pieniä taskuja, oma tila ja viennit nesteelle, verkkoselkä kuten Deutereissa, sadesuoja, kompressiohihnat ja kolmen vuoden aktiivisen käytön jälkeen täysin ehjä edelleen. Sattumalta ostettu Kiinasta 2007 reuluun 20€ eli sinne ihan järkyttävän kallis. Huutakaa heti hep jos joku tietää mistä tuommoisia saisi lisää!?

marco1
21.05.2009, 22.38
Liittyen tuohon Ospreyn Talon 11 reppuun niin tiedätkö että sopiihan siiihen tuo 3 litran säiliö?Oon meinaan tilaamassa mutta pitäis varmistua ja Nöösi kun olen...:D
Hyvä kysymys, en kyllä tiedä vastausta tuohon.

.jon
22.05.2009, 09.05
CamelBak Mule, CRCn alennusmyynnistä hankittuna ei edes kallis, ja aivan loistavan kokonen ja tuntunen. Tyhjänä pieni ja littana, täytenä tilaihme.

kebne
23.05.2009, 09.46
Mä oon kans hieman reppufriikki... :o
Mä vannon Ospreyn nimiin. "Talon" -sarjan 5.5 on selässä. Ei paina kun 480g ja on oikeasti ryhdikäs selkään. Se kertonee jotain, että repuissa on kokomitoitus myös kantojärjestelmän mukaan. Ei oo kaikille sopivaa yhden koon mallia :D
5.5:een menee juomapussin ja pakollisten huoltokamojen lisäksi helpiosti sisään vaiks pari banaania, kännykkä/lompakko ja ylimääräsen paidan saa sinne tungettua siinä vaiheessa ku tulee lämmin. Mut se on jo gramman viilausta :rolleyes:...

kebne
23.05.2009, 09.52
Olen käynyt jo pari kattomassa noita Ospreyn Talon-sarjalalaisia (5 ja 11),

Täältä tosiaan pisteet Ospreylle...
Mun mielestä tuo hylkii vallan mainiosti, siinä on iha hyvä pinnote kankaassa. Eihän se mikää ukkosmyrskyn reppu oo, mutta fillarirymistelyyn passeli. Ja kevyt se on myös (en oo kevyempää nähnytkään :eek:), mutta kestää. Pannutin pyörällä juurakossa ja rämähdin selälleni polkuun repun&juomapussin päälle. Ei mitään jälkeä jääny kamoihin.

NallePuh
23.05.2009, 10.07
http://www.partioaitta.fi/product_info.php?cPath=1_6_76&products_id=4877

Hyvin pelannut.

mjh78
23.05.2009, 10.41
http://www.partioaitta.fi/product_info.php?cPath=1_6_76&products_id=4877

Hyvin pelannut.

Jepjep, ainoa mikä Deuterin repuissa vähän kaivelee on sellainen "laatikkomaisuus" ja istuu melko korkealla selässä. Haglöfsin Tight jota käytän arkireppuna istuu paljon paremmin ja matalammalla selässä, mutta L-kokoisena liian iso lenkeille eikä siinä ole vientiä juomaletkulle.

Muuten Deuter on kyllä vahvaa tekoa ja toimii hyvin. Mun EXP-8 (http://www.bikeradar.com/gear/category/accessories/luggage/backpack/hydration-packs/product/compact-exp-8-hydration-pack-09-34569) -malliin mahtuu täyden juomapussin lisäksi hienosti lompakko, kännykkä, avaimet, pari banaania ja patukkaa, pieni sadetakki, ensiapulaukku, sisäkumi ja työkalut.

Landy
24.05.2009, 20.32
Keskiviikkona kävin ekan juomareppuni hakemassa. Citymarketista tarttui mukaan Karhun Rockrider, hintaan 15€. Hinta sis. juomapussin!

Tuohon hintaan täysin toimiva laite!

polkupyöräilijä
24.05.2009, 21.46
Retki Endurosta pari vuotta olen tyytyväisenä vedet ja urheilujuomat hörppinyt.
+halpa
+sopivan kokoinen, juomapussi, varakumi, työkalut ja takki mahtuu mukaan.
+verkkopussi ulkopuolella johon voi pistää tavaraa
+sadesuoja jolla voi mm.suojata verkkopussissa olevat tavarat
-ulkopuolen juomapullotaskuihin ei mahdu juomapulloa
-tasku on hankala pakata jos täysi vesipussi on paikallaan

Eihän se mikään kamelpäkki ole mutta ajaa asiansa hintaan nähden ihan hyvin.

niskahiki
26.05.2009, 21.08
Mulla on ympärivuotisessa käytössä ollu deuterin joku päivärinkkamalli, 28 litrainen, jo kymmenen vuotta. Se on nähny kaikkea: Metsän, kehä kolmosen, kerrostalohelvetin ja fiiatin takakontin. Nyt alkaa vetoketju vedellä agonaalisia joten uusi samanlainen on hommattava jossain vaiheessa.
Iso ja käytännöllinen, ei kuitenkaan painava. Sinne mahtuu viikon ruokaostokset pieniruokaiselle.

Metsärymistelyyn tilasin tällaisen, tulis jo..... :
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=16229

Makke
27.05.2009, 01.10
Vuoden olen itsekin tätä käyttänyt ja tyytyväinen ollut.

+ halpa (20-25 eur)
+ ei hiosta
+ olkaimet ja vyöhihna
+ juuri oikeat tilat/taskut itselle

- juomasäiliö hommattava erikseen

Täytyy varmaan tsekata tuo Parkour-mallikin kaupassa. Olisi puolet pienempi.
Retki-juomareput (http://www.retki.fi/tuotteet?sc=1&vp=3)

Täällä myös käytössä retki enduro reppu ja toimii! Eikä maksa paljon.

pavel
27.05.2009, 20.18
Hankin tuossa juuri Camelbak HAWG NV:n. Vaikuttaa laadukkaalta, hyvin viimeistellyltä ja istuu selässä toodeella hyvin.

Repun tilakapasiteetti tosin vaikuttaa nihkeähköltä. Johtuuko se siitä että tämän "ilmastoidun" NV-mallin selkäosa on niin kovera, jolloin se vie tilaa repun sisältä vai pitääkö reppu "ajaa sisään". Tuntuu, että sukkapari näyttää repun sisällä joltain makuupussilta. Enkä ole edes kokeillut vielä juomasäiliön kanssa.

Kapasiteetiksi ilmoitetaan tosiaan 18L mikä pitäisi olla jo jotain. Mitä mieltä muut repun omistajat ovat? Monella tuntuu olevan MULE ja sen kapasiteetiksi ilmoitetaan 12L,
joka vasta pieneltä kuulostaakin.

Ihan sivusta seuranneena ulkomaan foorumeilla oli puhetta näistä malleista ja moni suositteli MULEa, koska HAWG on liian iso, kuulemma lähinnä retkikäyttöön. Ihmetytti.

Iglumies
27.05.2009, 21.41
HAWG:in kanssa ajelen työmatkat ja aika sopivan kokoinen on, aamulla menee eväät ja illemmalla liiat vaatteet mahtuu änkeämättä.
Kun oikein alkaa pakkaamaan tavaraa, niin sitäkin mahtuu melkoisen paljon tarvittaessa ja remmeihin vielä ulkopuolellekin.

pavel
28.05.2009, 20.02
No joo..ehkä se käytössä selviää mahtuuko sinne sitä tavaraa vai ei. Mutta että 18L..se on jo liiottelua, vai onko mulla joku kiinalaisten reppu joka on käyny +130c pesussa:seko:

paavo
29.05.2009, 10.00
Mulle on tulossa Deuter hydrolite 3,0l , mahtuu vettä mukavasti ja vähän sisuskumia ja pumppuu yms.. :)

Ohiampuja
29.05.2009, 10.57
Nyt alkaa vetoketju vedellä agonaalisia...
Heh, tämä oli hyvä. :)

Feltti
01.06.2009, 20.46
Jeah, mulla kans Deuter Futura AC ja olen ollut tyytyväinen. Ilma kiertää selän ja repun välissä joten selkä ei pääse hikoamaan niin paljon kuin normi repuilla. Sisään menee hyvin työkalut, kartat, eväät, juomapussi yms tarpeelliset vermeet. Bonuksena on rapun alaosassa vetoketujutaskussa oleva sadesuoja, jonka voi vetäistä päälle, jos sisällä on kamera, kännykkä tms. Kaatosateessa ja kuravellikeleillä hyvä ominaisuus, vaikka reppu pitää aika hyvin vettä ilman ylimääräistä suojaakin. Joskus vedän ton suojan päälle jos ajelen pehmeässä/märässä maastossa niin reppu on helpompi putsata kotona suihkun alla.

https://www.draussen.de/img_pro/422_img4_598x1196.jpg

Mulla on Deuterin aircomfort, jonne tungen tarvittaessa 2L juomapussin. Repusta osuu selkään vain jännitetty verkko, joten se ei juuri hiosta lisää.

juseli
02.06.2009, 16.50
Isellä Haglöfsin Endurance http://www.scandinavianoutdoorstore.com/reput-rinkat-ja-laukut/urheilu-ja-juomareput/endurance-/ ja ei voi muuta kuin kehua!Omasta mielestä nerokkainta repussa on suhteellisen leveä lantio remmi ja oleellisinta on että se on joustava kuten myös rintaremmikin.Mukana 3 litran juomapussi,pumppu,sisäkumi ja sopii vielä vaikka sun mitä.Käytän reppua myös juostessa, mihin se alunperin vissiin on tehtykkin ja toimii loistavasti!Hiostavuudesta en oikein tiedä sillä itsellä ainaskin kaikki reput on tähän asti pitäneet kunnon lenkillä selän märkänä.Ja lopuksi voin todeta että onhan se hiano!!

niskahiki
12.06.2009, 16.04
Juuri tuollainen deuterin aircomfort mulla on isompaan tarpeeseen. Sinne mahtuu PALJON ja hihnat ovat hyvät, monipuolisesti säädettävät ja tuo selkäritilä on ylivoimaisesti parasta mitä tiedän henkilökohtaisista kantolaitteista. Lisäksi suuressa tavaratilassa on vetoketjulla suljettava/avattava välipohja joka helpottaa kamojen järjestelyä.
Tuota deuteria suosittelen varauksetta kaikille. Kestävä materiaali joka hylkii vettäkin. Tosin rankkasateelle kannattaa ostaa huppu. Niitä saa ainakin retkeilytarvikeliikkeistä.

Tämä hydrapak tortuga
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=16229
saapui viimein ja on myös todettu päteväksi sellaisille mehtäreissuille joilla pärjää kahden litran säkillä. Reppu on tarpeeksi kompakti ettei se jää kypärän takaata oksiin kiinni kun kumartuen alitetaan oksia ja sinne kuitenkin mahtuu kaikenlaista tarpeellista hätävaraa - eipä kyllä juurikaan ylimääräistä tosin. Juomasäiliö ja letku toimii kuten pitää mutta "puremalla aukeava" venttiili jättää sisäänsä aina muutaman pisaran jotka voi mennä hihaan jos johonkin väliin jää. Eipä parilla vesipisaralla niin väliä mutta jos on mehua juomana niin tahmaahan se hieman... Mieto epämukavuustekijä joka kyllä huuhtoutuu hien mukana kun tosissaan mennään ;)
Juomasäiliönä toimii pussi jonka voi kääntää nurin tiskausta ja kuivausta varten, se on hyvä.
Repun materiaalit vaikuttais kestäviltä. Olkahihnat ei hierrä ja rintahihna joustaa. Vyötäröhihnalla ei ole muuta virkaa kuin estää reppua hölskymästä mutta ei näin pieni paketti niin paljoa painakaan etteikö hartiat kestäisi.

EDIT: kaksi litraa on siis sen juomasäkin tilavuus. En muista montako litraa tavaratila oli numerona mutta fillarin ja kuskin EA-tarvikkeet sinne sopii. Voimallisesti sullomalla vois mennä vielä ehkä yksi seuraavista:
-vaihtopaita
-evässämpylä
-kamera omassa suojapussissaan

Lisäksi repun pohjassa on ulkopuoliset remmit joihin voisi ripustaa kyllä jotain, niitä en ole vielä käyttänyt. Hyvin menisi vaikka pusero jos lähtee vaikka viilenevää iltaa vasten lenkille.

kojak
14.06.2009, 17.18
Olen nyt kahden repun vaiheilla, joten laittakaas jotain kokemusta seuraavista:

Deuter Hydro Exp 8 (https://www.ulkoilukauppa.com/index.php?sijainti_id=4727) tai sitten pienempi 6 litran malli. Edit: deuterin sivulla tuo exp 6 (sl) onkin erityisesti naisille suunnattu malli, mutta kai sitä voi mieskin käyttää?

Deuter Hydro lite 2.0 (http://www.partioaitta.fi/product_info.php?cPath=1_6_76_328&products_id=4880) tai vastaava 3 litran versio.

Hirmuiset näyttää olevan hintaerotkin, kun partioaitassa tuo exp 8 maksaa 100. Urheilukauppa.com:sta 40 egeä halvempi.

Kun noita ei pääse hypistelemään konkreettisesti, vaan pääsen ainoastaan mielikuvien mukaan päättämään tuotteesta, niin kuinka paljon sitä romua oikeasti mahtuu mukaan?

Etenkin tuosta hydro litestä ei yhtään pysty sanomaan kuvan perusteella, sopiiko sinne mitään vai ei. Ja onko sisällä ositeltu pienin taskuin romppeelle paikkoja, vai onko vain yksi tila, missä kaikki sikin sokin?

Camelbak on kanssa mielessä ollut, mutta CRC:stä on ainakin Lobo loppunut kaikissa väreissä, eikä noista koskaan tiedä, että koska tulee "in stock" uudelleen.

StantheMan
14.06.2009, 18.18
Deuterissa, ainakin minun, on surkea suukappale. Hankin tilalle Camelbagin pussin sillä hanatyyppisellä suulakkeella, kun talvella tulikuuman patterin päällä Deuterin pussin 'sulatin'.

mjh78
14.06.2009, 18.55
Kun noita ei pääse hypistelemään konkreettisesti, vaan pääsen ainoastaan mielikuvien mukaan päättämään tuotteesta, niin kuinka paljon sitä romua oikeasti mahtuu mukaan?

Hydro Exp 8:sta on kokemusta. Siinä repun pääosio on vetoketjulla laajennettavissa jos haluaa enemmän tavaraa mukaan.

Olen saanut sinne mahtumaan kerralla ainakin
- täyskokoisen Abuksen U-lukon
- sadetakin ja -housut
- pari karttaa
- pari banaania ja patukkaa
- täyden juomasäiliön
- lompakon
- kännykän
- avaimet
- kameran
- pienen ensiapulaukun
- pumpun
- rengaraudat
- 26" sisäkumin.

Liian täytenä reppu tosin tuntuu epämiellyttävältä selässä, parhaiten toimii silloin kun tavaraa on niin vähän ettei sitä laajennusta tarvitse käyttää.

Ja onko sisällä ositeltu pienin taskuin romppeelle paikkoja, vai onko vain yksi tila, missä kaikki sikin sokin?

Sisällä on yksi verkkotasku ja erillinen osasto juomasäiliölle. Ulkopuolella on isompi ja pienempi tasku (johon sopii just loistavasti sisäkumi + työkalut) ja lantioviilekkeissä noin kännykän mentävät verkkotaskut.

Nightie
14.06.2009, 19.17
Omasta deuterista alkoi venttiili tiputella liian innokkaan pureksimisen vuoksi. Lopulta venttiili irtosi ja hävisi maastoon pannutellessani. Onneksi partiokaupasta sai varaosaventtiilin.

pavel
14.06.2009, 19.21
Olen nyt kahden repun vaiheilla, joten laittakaas jotain kokemusta seuraavista:

Ei ole kuin hypistelykokemuksia Deuterin repuista, mutta noista valkkaisin ehdottomasti Exp 8:n. Ei sitä tilaa voi olla liikaa näissä repuissa ja tuskin sitä selässä huomaa onko 8 vai 6 litran reppu..

Itse ostin ~kuukausi sitten Hawg nv:n crc:stä ja loistokas on ollut.Ensin hamusin Blowfishiä, mutta sitä ei ollut silloin tarjolla. Mule tai Lobo olis minun tarpeille olleet aivan liian ahtaita.

kojak
14.06.2009, 21.12
Kiitokset vastauksista. Taidanpa tilata tuon hydro exp kasin tuolta ulkoilukaupasta, ennen kuin menee tarjous sivu suun.

Eipä siitä ylimääräisestä tilasta haittaa ole, mutta jos reppu on jo alkuunsa liian pieni, niin se lisätilan taikominen on aika vaikeaa. Ja saahan niitä eri kokoisia juomapusseja sinne sitten hankittua, jos 2 litraa tuntuu liian vähältä Suomen "helteisiin".

EDIT: Löysinpä vielä kuvia ja pienoisen arvion tuosta exp 8 repusta:

http://bluecollarmtb.com/2007/06/05/deuter-hydro-exp-8/

Edit:

Ja reppu saapui. Aivan mainio ja yllätyksenä oli varustettu 3 litran pussilla, kun joka paikassa kyllä mainostettiin 2 litran pussia. Joten ei voi valittaa. Ja vielä oli 40 % alennuksessa, niin ei kun ajamaan.

kyprok
31.07.2009, 13.09
Itse olen hankkimassa ensimmäistä juomareppuani. Pitkään silmäilin Camelbak MULE:a, mutta täältä bongasin Deuter Hydra Exp:n. Kävin hypistelemässä 8 litraista versiota partioaitassa ja se tuntui sopivan tarkoitukseeni täydellisesti. Tarkistin myös että tuo ulkoilukauppa.com:in tarjoukset ovat edelleen voimassa.

Huomasin että kyseisestä repusta on olemassa myös 12 -litrainen versio. Nyt itse yritän arpoa 8 ja 12 litraisten mallien välillä. mjh78 kuvailikin aika kattavasti mitä 8 litraiseen menee. Itse en halua kantaa juurikaan ylimääräistä, ja esim. vaihtovaatteita ei hirveästi tule kannettua mukana vaan yritän pitää mukana vain kaiken välttämättömän. Tähän 8 litrainen varmasti riittäisi, mutta takaraivossa jäytää se "mitä jos" -tunne että pitäisikö se isompi sittenkin hankkia ihan vain kaiken varalta.

Onko kenelläkään tarttunut matkan varrelta lisäkokemuksia Deuterin Hydro Exp -repuista mitä ei täällä ole vielä tullut esille?

länsiväylä
01.08.2009, 01.13
Mun vuosia vanha MULE alkoi antautumaan parista saumasta. Oli tarkoitus ostaa Osprey Talon 11, mutta löytyi Ravepak Avenue niin halvalla että oli pakko... Molemmat on musta hyödyllisempiä reppuna kuin Mule, josta tulee lastaamalla kauhea keilapallo selkään. Camelille silti bonusta kestävyydestä, ja Camelin letkun suukappale on selkeesti paras.

mantis
01.08.2009, 20.28
Mulla on tuommonen http://www.ortlieb.com/index_white.php?lang=en&m1=0&m2=0&file=p-search.php (Flight)
Halusin kestävän ja vesitiiviin repun jossa on hyvä kantolaite. Kallis kuin mikä (140e), mutta käytän reppua joka päivä joten sinänsä kulu on perusteltu. Erittäin tyytyväinen olen ollut. Reppuun saa juomapussin ja letkulle on erillinen ulostulo.

Nakili
01.08.2009, 20.42
Camelbak Chaos on ollu aika jees värkki. Fun cornerista 59 e ja kimppatilauksella postikulutki jäi mitättömiks.
Juomaa mahtuu sen pari litraa ja 9,5l tavaratilaan mahtuu hyvin paikkausvehkeet, sisägummi, ketjutyökalu/ kuusiokolosarja, minipumppu,rengasraudat, vähän ihmisenpaikkausvälineitä, Kännykkä/kukkaro/kotiavaimet, evästä, lisää vaatetta, pieni kamera jne. Sit alkaa olla jo aika tiivistä, mut mitäpä muuta mukaan tarviikaan. Joskus ujuttanu lukonki mukaan, mut yksittäistapauksia sen tarpeellisuus.

marco1
12.10.2009, 10.05
Ospreyn uutuusreput (http://www.bikeradar.com/mtb/news/article/eurobike-osprey-enters-the-hydration-pack-fray-23218) ovat saatavilla ensi vuoden alussa, joku noista pitänee hommata testiin vaikka vesisäiliö vaikuttaakin vähän ylitekniseltä.

Palovamma
14.10.2009, 16.06
Hakusessa juomareppu jossa olisi tavaratilaa 5- 10l. Siispä suositteluja ja vinkkejä kaipaisin.
Huomasin tuossa ylempänä tuon Camelbak Chaos:en, mut muitakin vaihtoehtoja kaipaisin. Kiitos.

Proj.nro
14.10.2009, 18.52
Hakusessa juomareppu jossa olisi tavaratilaa 5- 10l. Siispä suositteluja ja vinkkejä kaipaisin.
Kiitos.
Oisko tää hyvä?
http://image.nettix.fi/extra/machineimg/771601_771700/771675_l_c87b37e3e76a9cc5.jpg
:D

Tombba
14.10.2009, 19.02
Mut eihän tossa oo tavaratilaa, pelkästään juomatilaa. Vai tohon aisan päällekö meinasit pumput sun muut laittaa? :D

t.j.k
15.10.2009, 07.14
Huomasin tuossa ylempänä tuon Camelbak Chaos:en, mut muitakin vaihtoehtoja kaipaisin. Kiitos.

Itselläni käytössä Osprey talon 11:
http://www.ospreypacks.com/Packs/TalonSeriesMultiUse/Talon11/

Todella kevyt kapistus, erillinen tila juomapussille (pitää hankkia erikseen), max. 3 litran pussi tuohon mahtuu. Istuu ainakin meikäläiselle hyvin. Tuotahan on saatavilla kahdella selkäpituudella, itse olen lyhyenläntä, joten s/m-pituus on käytössä.

JarkoH
15.10.2009, 07.46
Itsellä kesän ollut käytössä ekana juomareppuna chaos ja ei mitään pahaa sanottavaa. Vetoketju on todella jämy. Kangas on lujaa ja ulkopuolen remmeihin saa köytettyä vaikka hirven.
Ilmeisesti suunniteltu hieman tommosia deehoo/allmountainrymistelyjä silmälläpitäen koko reppu, mutta näyttää pelittävän hyvin xc-hommissa.
Juomasäiliön tilavuudesta pitänee sanoa, että kestää kesällä mulla sen 3-4h ajelua, ennen kuin on imetty tyhjäksi. Tuo nyt onkin aika henkilökohtaista.
Ainiin ja ei se vettäkään päästä kovin helpolla läpi sateella.

PaH
15.10.2009, 08.37
Käypäisiä reppuja on tarjolla paljon ja repun hyvyys lienee kiinni niin monesta asiasta, että kaikissa suhteissa ylivoimaista ehdokasta jokaiselle ei samasta repusta löydy. Pääosa edellä esitetyistä vaihtoehdoista on hyvinkin toimivia. Tässä yksi ehdokas lisää - Camelbackin Octane 8+ -
http://www.camelbak.com/sports-recreation/hydration-packs/octane-8.aspx

Sillai vekkuli kapine että sitä voi käyttää ~8 ltr versiona (sis- 2 ltr:n juomapussin, litraa isompi menee samaan osastoon myös) jolloin tilaa on sopivasti muutaman tunnin lenkeillä tarvittavaan tavaraan, tai sitten laajennettuna, noin 12 litraisena. Rakenteellisesti juurikin yhtä luja kun kamelipussit yleisesti ja istuu selkään. Arvoin itse tuossa ostaessani lantiovyössä olevia suht isoja vetoketjullisia taskuja että kuinkahan nuo pyörärepussa toimii ... toimii muuten hyvin. Olen miettinytkin miksi useimmissa malleissa noita ei ole - sen verran kätevät ovat. Ja jos jotain miinusta etsii, niin (mun yksilön) ällö keltainen väri ainakin :p ja se että selkämys hikoaa, mut niin mulla kaikilla muillakin...

mantis
15.10.2009, 17.13
Pistin tuossa camelbakin mayhemin tilaukseen kun oli saanut teiltä kehuja. Loppuu se juomapullon kanssa räplääminen. Bike-componentsista irtos 55 eurolla.

Jartsu01
16.10.2009, 11.50
Itselläni on lyhyemmille keikoille Camebak Lobo(2l pussilla) ja pidemmille keikoille Ospreyn Talon 22. Osperyhin mahtuu mukavasti päiväreissulla tarvittavat tavarat varaosista vessapaperiin.

Käytän molemmissa samaa Camelbakin 2l pussia ja laitan tarvittaessa lisäjuomaan pulloon.

Palovamma
16.10.2009, 14.34
Laitoin tilaukseen Osprey Talon 11. Olisin varmaan ottanut joko Camelbak Mayhemin taikka Chaosen, mut ovat vähän turhan hinnakkaita täällä Suomessa.

Jartsu01
16.10.2009, 16.17
Kyllä tuolla pärjää :D Kantojärjestelmä on Ospreylla ihan toista luokkaa kuin Camelissa, jossa pääpaino on juomapussissa.

Analog Kid
28.11.2009, 22.01
Tarkoitus olisi laittaa Camelbakin reppu tilaukseen. Kannattaako laittaa samalla tilaten puhdistussetti vai pärjääkö ilman?

bartagma
28.11.2009, 22.17
Täältä ääni Haglöfsin MACH:ille (L) sinne saa läppärit vaihtovaatteet ja sapuskat, työkalujen lisäks.
+10kg Lastissa on silti tukevasti selässä.
Juomapussille oma tila mut juomapussi ei kuulu suolaiseen hintaan.
Taskuja pystyy käyttämään selästäkäsin helposti ja Sadesuojan saa vedettyä paikalleen ilman et reppua pitää ottaa pois selästä.
Vyöllä on kaksi taskua vaikka kännykälle ja avaimille.

Iglumies
29.11.2009, 00.00
Tarkoitus olisi laittaa Camelbakin reppu tilaukseen. Kannattaako laittaa samalla tilaten puhdistussetti vai pärjääkö ilman?
Jos ei maitoa siellä kuljettele, niin varmaan pärjää ilman.

Analog Kid
29.11.2009, 00.50
Jos ei maitoa siellä kuljettele, niin varmaan pärjää ilman.
Ookke, ihan vesilinjalla ajattelin.

H. Moilanen
29.11.2009, 10.00
Se kuivatushenkari kannattaa hommata. En muista tuliko irrallisena osana vai kuuluiko puhdistussettiin, mutta on kätevä kapistus.

Bicyclist
15.01.2010, 17.51
Minulla on tuollainen:http://sportax.fi/cgi-bin/nettipro40?sid=5E6A2397AE831ADCF481A56C67B24E99&avaaSivu=tuotesivu_muut.html&fPGID=302&DOIndex=0
Sportaxista on ostettu. Ei mikään ihmeellinen, mutta sopivan kokoinen minun käyttööni.

Juha Jokila
16.01.2010, 20.26
http://www.terra-nova.co.uk/images/products/laser-35L-L500.jpg
http://www.terra-nova.co.uk/Product_Type/Lightweight_Packs/Laser_35L_Pack.html

Onko kellään kokemusta tällaisesta? 467 grammaa ja 35 litraa. Ajattelin maastopyöräilyyn vähän pitemmille etapeille.

Juha Jokila
08.02.2010, 23.33
Löytyi toinen mielenkiintoinen reppu, josta ei ainakaan vetoketju leviä polulle. 52 litraa ja 550 g. Asiallinen nimi ainakin:
http://www.granitegear.com/products/backpacks/ultralight/virga.html
http://www.granitegear.com/images/products/backpacks/ultra/vir3.jpg

PaH
09.02.2010, 09.20
Löytyi toinen mielenkiintoinen reppu, josta ei ainakaan vetoketju leviä polulle. 52 litraa ja 550 g. Asiallinen nimi ainakin:
http://www.granitegear.com/products/backpacks/ultralight/virga.html

Noissa ultralite- repuissa on pakosti ohkoisemmat kankaat ja ovat muutenkin kevyemmin rakennettuja kun tavan reput. Mikä ei kumminkaan tarkoita et olisivat automaattisesti heikompia kestämään. Työn laatu noissa on yleensä hyvä. Granitegear on ameriikan puolella ihan kelpo maineessa. Itsellä ei oo tuosta kokemusta. Sen sijaan samassa kokoluokassa olevasta, hiukan raskaammasta kapineesta kyllä. http://www.theomm.com/products/packs.html - mulla tuo MountainMover. Stripattuna voisin uskoa et olis ässä myös mtb-repuksi, kestävyys ei ainakaan oo ongelma - lienee ainoita reppuja jotka on tehty dyneemasta. Uskoisin että mikä vaan vastaava tuote pelittää, mutta istuvuus ajaessa selkään selviää vaan kokeilemalla. Noiden kevytreppujen kiro kun on p-ska kannettavuus, tahtoovat olla monet liian pusseja ...

Ohiampuja
09.02.2010, 09.44
Jotkut tuollaiset hiukan isommat reput voivat ottaa ikävästi kiinni kypärän takaosaan. Varsinkin jos filon ajoasento on kovin race-henkinen...

Meikeläisen Haglöfsiä joutuu roikottamaan hiukan normaalia alempana, etenkin jos se on hiukan ylipakattu. Haglöfsin mallia en nyt muista, mutta siinäkään ei ole vetoketjua ja siksi sen aikoinaan valitsinkin. ;)

Juha Jokila
09.02.2010, 10.00
OMM on hieno, mutta ns. taysipainoinen. Ei kai siina dyneemaa ole kuin nuo valkoiset ripstop raidat.

PaH
09.02.2010, 13.13
Mun MountainMoveri stripattuna näyttämään tuolta GG:n Virgolta painaa kai ~ 700 g. Onhan se paljon verrattuna 550g:hen :p
Kangasta en oo kummemmin analysoinu, mut niin minäkin oo uskonu et ne vinkeet dyneemakuidut on siinä ristissä ja välissä on jotain muuta. Sen verran oon kallioita / kiviä tuon kanssa kontaktoinu et uskon ettei esim. terävä petäjänoksa tuosta läpi mee...
Aikanaan hain tuon kokoista reppua vuorille ei_laskukäyttöön ja kokeilin selässä aineskin tusinaa erilaista (en kaupassa vaan siellä missä noita käytetään) ja tuo OMM oli mulle istuvuudeltaan ykkönen. Eikä oo pahoissa hinnoissakaan.

Juha Jokila
09.02.2010, 22.00
Mun MountainMoveri stripattuna näyttämään tuolta GG:n Virgolta painaa kai ~ 700 g. Onhan se paljon verrattuna 550g:hen :p

Uskotaan. Mitä osia tuohon jää stripattuna? Selkäpehmuste lähtee ainakin, mutta entä lantiovyö? Jos sillä on tarkoitus viedä maasturilla ajaen +10 kg yöpymisvälineitä ja ruokia, niin toimiiko?

Tuossa hiihtää yksi OMM, mutta ei tullut tarkemmin tutkittua tuolloin:
http://picasaweb.google.fi/lh/photo/BuNipe-MUYGKzmf__wKB7Q

Jartsu01
09.02.2010, 23.00
Sekoita vähän pakkaa seuraavalla kommentilla:D

Oletko katsellut Ospreyn Talon sarjan reppuja (http://www.ospreypacks.com/Packs/TalonSeriesMultiUse/)? Itselläni on 22 litrainen versio ja ainakin se on tominut hyvin pyörän kanssa ns. päiväretkillä. Yöhommiin tarvitsee sitten vähintään 35 litraisen version.

Näitä voi hypistellä ainakin Partioaitassa.

torvinen
10.02.2010, 00.07
Samoin, sekotetaan pakkaa...tämmöinen tuli hankittua http://www.maanpuolustusyhtio.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=3610 Istuu hyvin ja on ainakin kestävän tuntuinen, saa helposti kiristettyä napakaksi paketiksi ja tasku letkulekkeriä varten, antaa katu-uskottavuutta jossain piireissä, ressuhintaan 29€ eli halpa, siihen saa kiinnitettyä tarvittaessa vaikka mitä vimpainta....

Juha Jokila
10.02.2010, 00.08
Sekoita vähän pakkaa seuraavalla kommentilla:D

Oletko katsellut Ospreyn Talon sarjan reppuja (http://www.ospreypacks.com/Packs/TalonSeriesMultiUse/)?
Olen joo. Talon 44 oli pitkään listan kärjessä, mutta eihän tuokaan ole mikään kevyt yli kilon painollaan. Toiseksi Talon 44 on loppuunmyyty ainakin Turun partiokaupoista.

Siis mulla on 40 litraisena myyty, todellisuudessa ehkä 30 litrainen topload tyyppinen järeä Karrimor, jonka tyhjäpaino on 1200 g. Tilaa saisi olla enemmän ja painoa pitää olla selvästi vähemmän, jotta uuden hankinta tulee järkeväksi. Mitään jäykkää minirinkkaakaan en tarvitse, koska Haglöfsin Matrix 40 löytyy myöskin.

Juha Jokila
10.02.2010, 00.18
antaa katu-uskottavuutta jossain piireissä, ressuhintaan
Aaahh... nostalgiaa. Kaikkien aikojen paras rinkka kunnon kuorman kantamiseen. Tyhjäpaino taisi olla 3,8 kg.
http://www.maanpuolustusyhtio.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=2494
http://www.maanpuolustusyhtio.fi/tuotekuvat/iso/2494_1.jpg
Mukana tulee tiedustelureppu, jota käytettiin mm. likapyykkipussina kasarmilla.:rolleyes:

PaH
10.02.2010, 08.47
Uskotaan. Mitä osia tuohon jää stripattuna? Selkäpehmuste lähtee ainakin, mutta entä lantiovyö? Jos sillä on tarkoitus viedä maasturilla ajaen +10 kg yöpymisvälineitä ja ruokia, niin toimiiko?

Helpompi kertoo mitä lähtee - selkäpehmuste, läppä, yks ulkoinen "tasku", yks "rintatasku", muutama rauta yms. kiinnike ja tukevampi lantiovyö. Mut jos jonkinlaista makausalustaa meinaa silti kuskata, voi sen laittaa tuon pehmusteen tilalle - tai sit ottaa OMM:lta pehmusteen lisäksi haitari-mallinen alustapehmuste joka sit toimii molempina. Tukevamman vyön voi korvata kapeemmalla, mut tuon kyllä kokeilisin kumpi toimii paremmin. +10kg ei oo tuolle iso kuorma, siitä saa mukavan littanan pakaasin vielä tehtyä. Tsekkaa niiden sivuilta, siellä on hyviä dokumentteja tuon kevennys- ja variointivaihtoehdoista. Phillaroidessa en tuota oo kokeillu joten siihen olen jäävi ottamaan kantaa. Koekappaleita ym mukavaa saa mm tuolta http://www.needlesports.com

@JuhaJ - LJK-Savotta on ihan ok raskaan kuorman kantamiseen. Aika moni jotka noita työkseen on kannellu, on todennu et esim. Karrimorin Sabre on viel paree.

Ohiampuja
10.02.2010, 09.03
Tämä Varusteleka myy kanssa monenlaista kantolaitetta. Ei ehkä tavanomaiseen MTB-ajeluun, mutta tuolta löytyy monenlaista aihiota jos on tarve modailla kantolaitteita johonkin erikoistarpeeseen tai harrastukseen.
http://www.varusteleka.fi/showparentgroups.php?groupID=137&numero=137

Täältä taisteluvarusteita löytyy noita molle-liivejä ja taskuja, joista voi kasailla vaikka minkälaista settiä esim valokuvaukseen yms...
http://www.varusteleka.fi/showparentgroups.php?groupID=110&numero=110

marco1
10.02.2010, 10.21
Ketjun innoittamana tuli vähän tutkittua reppuja eilen, pitänee päivittää ikääntynyt lenkki-Cameli joko Ospreyn Raptor-sarjaan tai tämmöiseen Gregoryyn (http://www.hike-lite.co.uk/Rucksacks/5+Litres+to+20+Litres/Wasatch+12L.html).
Raptorit tulevat myyntiin ilmeisesti kuun lopussa.

JackOja
10.02.2010, 12.48
Olen joo. Talon 44 oli pitkään listan kärjessä, mutta eihän tuokaan ole mikään kevyt yli kilon painollaan....

Täältä ääni Talon44:lle, loistokapine. Vähän yli kilon se tosiaan painaa eikä ole oikeastaan mitään tarpeettomia irto-osia kevennettäväksi.

Passu
10.02.2010, 13.27
Olisko kenelläkään kokemusta camelbak octane 18* 2l repusta? lähinnä työmatka käyttöön ajattelin, sopis vaihto vaatteet + eväät matkaan, onko toimiva toi laajennus systeemi? http://www.varuste.net/tuotetiedot2.asp?_prodid=32619&nimi=Camelbak+Octane+18X+2L

PaH
10.02.2010, 13.45
Olisko kenelläkään kokemusta camelbak octane 18* 2l repusta? lähinnä työmatka käyttöön ajattelin, sopis vaihto vaatteet + eväät matkaan, onko toimiva toi laajennus systeemi?

Mullon tuon pikkuveli c-bak Octane 8+ roikkunu selässä phillaroidessa viime kesästä lähtien. Tilavuutta lukuunottamatta näyttävät muuten samanlaisilta. Hyvää siinä on tuo laajennussysteemi (jota käytän aina sulki-asennossa) ja sen alla oleva tasku jossa kulkee varasisäkummit yms. Ja sit siellä on aina kourallinen käpyjä ynnä havunnaulasia kun sitä aukoo ;)
Edelleen hyvää siinä on lantiovyön sivutaskut, joissa mulla kulkee pienet säätötyökalut jne. Ja siitä pienestä erillistaskusta, jossa on vedenpitävä vetskari, tykkään kans. Muuten se on reppu siinä missä muutkin - liialla tavaralla täytettynä siitä tulee aika pallomainen kapine, mut varmaan tuo isompi on tuossa ongelmattomampi. Selkämys ei oo erityisen hengittävä. Istuvuus ok, toimii mulla mut parempiakin olen kantanu. Pussitasku on tosiaan erillinen ja aukeaa ulkopuolelta pitkällä kaarevalla vetskarilla ja se tasku on vuorattu jollain hopeanvärisellä kankaalla.

Passu
10.02.2010, 14.24
Mullon tuon pikkuveli c-bak Octane 8+ roikkunu selässä phillaroidessa viime kesästä lähtien. Tilavuutta lukuunottamatta näyttävät muuten samanlaisilta. Hyvää siinä on tuo laajennussysteemi (jota käytän aina sulki-asennossa) ja sen alla oleva tasku jossa kulkee varasisäkummit yms. Ja sit siellä on aina kourallinen käpyjä ynnä havunnaulasia kun sitä aukoo ;)
Edelleen hyvää siinä on lantiovyön sivutaskut, joissa mulla kulkee pienet säätötyökalut jne. Ja siitä pienestä erillistaskusta, jossa on vedenpitävä vetskari, tykkään kans. Muuten se on reppu siinä missä muutkin - liialla tavaralla täytettynä siitä tulee aika pallomainen kapine, mut varmaan tuo isompi on tuossa ongelmattomampi. Selkämys ei oo erityisen hengittävä. Istuvuus ok, toimii mulla mut parempiakin olen kantanu. Pussitasku on tosiaan erillinen ja aukeaa ulkopuolelta pitkällä kaarevalla vetskarilla ja se tasku on vuorattu jollain hopeanvärisellä kankaalla.Noniin taas varuste hankinnassa pulma ostaakko Camelbak octane 18*2l vai Osprey talon 22

usko juntunen
10.02.2010, 18.43
Katselin Hannahin reppuja, ei aivan keveke, mutta ei pahan kallis.
http://www.fortesport.fi/reppu_hannah_atmosphere_pr_05811.html
http://www.fortesport.fi/image_view.php?name=1/tuotesivu_atmosphere1.jpg (http://javascript%3Cb%3E%3C/b%3E:popupWindow%28%27http://www.fortesport.fi/index.php?inc=31&pID=05811&img_id=0%27%29)

Juha Jokila
10.02.2010, 19.12

http://www.hannahromania.ro/media/catalog/product/cache/2/image/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/r/u/rucsac-sistem-spate_1.gif
Ihan mielenkiintoinen kantojärjestelmä. Kokeilematta on vaikea sanoa miltä tuntuu selkään. Leveä lantiovyö saattaa ottaa pyöräillessä nivusiin.

usko juntunen
10.02.2010, 19.31
^
Hyvä vinkki! Kokeilematta en aikonut tilata. Pääsen kokeilemaan seuraavalla viikolla, kauppa on naapurikunnassa.

JackOja
11.02.2010, 09.06
http://www.fortesport.fi/image_view.php?name=1/tuotesivu_atmosphere1.jpg (http://javascript%3Cb%3E%3C/b%3E:popupWindow%28%27http://www.fortesport.fi/index.php?inc=31&pID=05811&img_id=0%27%29)

Näyttää korkealta. Ota kypärä mukaan sovitukseen niin voit testata ottaako takaa kiinni ajoasennossa.

usko juntunen
11.02.2010, 17.15
Vinkit eikun paranee! Nöösinä oisin hukassa iliman ammattiauttajia..:)

VPR
11.02.2010, 19.07
Deuterin Trans Alpinest on Retki-lehden mukaan tulossa EL (Extra Long) -malli yli 185 cm pitkille käyttäjille, olis varmaan pitäny hommata semmonen ton tavallisen sijaan mutta kun ei ollu sillon markkinoilla. Kyllä tollakin pärjää ihan OK.

usko juntunen
15.02.2010, 18.28
http://www.fortesport.fi/reppu_hannah_atmosphere_pr_05811.html
No niin, reppu koeponnistettu ja ostettu. Nuo Juha.J:n ja JacOja:n huomioimat seikat tutkittu. Lantiovyö on tosiaan leveä mutta niin lyhkänen toppauksien osalta ettei se mielestäni häiritse kyykky asennossakaan. Jaska mainitsi korkeuden, kuva hämää, sillä repun katolla on 5l irrotettava osa jota voi käyttää vyölaukkuna. Tuo nyssäkkä on varustettu vetoketjulla, toinen ketju on juomarakon lokeron suulla. Muualla ketjuja ei ole. Irtolaukku on kiinni etuosastaan tarralla ja pikalukoilla ja sen avulla repun voi ylipakata patikkakäytössä.(alempi kuva) Punnittu paino 1230g. ilman irto-osaa(185g) Ilmoitettu tilavuus 40+5

edit: Tutkin tarkemmin lantiovyön ja tuon topatun osan saa poistettua siten että vain pelkkä hihna jää. Paino tippuu 1090 gramman

http://lh4.ggpht.com/_YbRCD0ndZpk/S3lg5tqEITI/AAAAAAAAGws/_t2k6MnRcu4/HANNAH%20REPPU%20005.jpg http://lh4.ggpht.com/_YbRCD0ndZpk/S3lg6XPVBiI/AAAAAAAAGww/UKCmEDthoSk/HANNAH%20REPPU.jpg

Jartsu01
15.02.2010, 21.15
Tuohan näyttää ihan toimivalta peliltä. Onko tuo Hannah muuten Tsekkimerkki?

VPR
15.02.2010, 21.44
Juu. http://www.hannah.cz/

usko juntunen
15.02.2010, 22.01
Tuohan näyttää ihan toimivalta peliltä. Onko tuo Hannah muuten Tsekkimerkki?
Huom. Kaupan esitteessä ja myös kuvassa mainitaan 2 sivutaskua, ostamassani repussa niitä ei ole. Lieneekö kuva uudemmasta mallista? Hannahin tuoteista ei ole muuta kokemusta kuin yhdet ns. Vapaa-ajan housut. Reilun vuoden ahkeran käytön jälkeen laatu kestää vertailun mihin tahansa merkkiin.

jpoulu
23.02.2010, 12.09
Tulipas ostettua kesän reissua varten Osprey Exos 34. Reppu on riittävän kevyt mielestäni. Pitäis saada parin viikon reissun kamat mahtumaan reppuun.

.jon
23.02.2010, 12.37
No kyllä nyt parin viikon kamat mahtuu pienempäänkin reppuun :eek:

Puukko, sisärengas, jätesäkki ja vanhat kalsarit jotka voi purkaa ansanaruks.

Tombba
23.02.2010, 19.32
Onkos kellään kokemuksia tällaisesta;

http://www.varusteleka.fi/showproduct.php?show_product=_2RK0N8T98

Pisti silmään tossa päivänä eräänä, tuskin ihan kevyimmästä päästä tyhjänä mut tilavuutta 3 litraa ja näyttäis varsin kestävältä. Hintakin on kohdallaan.

Juha Jokila
23.02.2010, 20.23

Sama firma tekee Deuterille juomapusseja.

Tommi K
23.02.2010, 21.20
Uuden Ospreyn laitan, kunhan ovat saatavilla.

http://www.ospreypacks.com/Packs/RaptorSeries/Raptor10/

Terwis
23.02.2010, 22.33
Aaahh... nostalgiaa. Kaikkien aikojen paras rinkka kunnon kuorman kantamiseen. Tyhjäpaino taisi olla 3,8 kg.
http://www.maanpuolustusyhtio.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=2494

(yksi maailman vittumaisimmista keksinnöistä....)

Mukana tulee tiedustelureppu, jota käytettiin mm. likapyykkipussina kasarmilla.:rolleyes:

Bannit sietäisit saada tuosta kuvasta... :rolleyes:;)
Ainut hyvä puoli tuossa oli tuo runko jonka yläosaan sai rynkyn hihnasta roikkumaan. Lisäksi ylimmän vaakaputken väliin sai sauvojen päät että pystyi ottamaan lepiä seisaaltaan.

Liian korkea reppu ottaa tosiaan inhottavasti kypärään kiinni ja täten reppua joutuu roikottamaan hirmuisen alhaalla ja se tuntuu kerrassaan ikävältä.

Nappulakenka
23.02.2010, 22.46

Pisti silmään tossa päivänä eräänä, tuskin ihan kevyimmästä päästä tyhjänä mut tilavuutta 3 litraa ja näyttäis varsin kestävältä. Hintakin on kohdallaan.

OD-versio ollut kohta pari vuotta aktiivisessa käytössä ympäri vuoden ja edelleen uuden veroinen. Materiaali todella kestävää ja helppo pitää puhtaana. Juomarakko pinnoitettu, joten se on helppo pitää puhtaana jne. Suosittelen!

marco1
23.02.2010, 22.57
Uuden Ospreyn laitan, kunhan ovat saatavilla.

http://www.ospreypacks.com/Packs/RaptorSeries/Raptor10/

Hinnoiteltu jo tuonne: http://www.partioaitta.fi/tuotehaku.asp?nav=5002006&reID=1&lang=1&sua=1&q=y&tk=47603
kai tuon vähän halvemmalla saa jostain, p-aitta ku on kovin harvoin halvin paikka.

Juha Jokila
24.02.2010, 00.45
Bannit sietäisit saada tuosta kuvasta... :rolleyes:;).
90 % mun näkemistä käyttäjistä ei ole osannut säätää Savotan liivikantoa oikein. Vähän riippuu tietty kropan koostakin miten hyvin sen saa istumaan. Itelle se oli ihan oikeasti hyvä kantaa. Ei mun nykyinen "maailman paras" Arcteryx Bora 95 ole sen parempi, vaikka erinlainen se toki on. Eikä me käytetty kypärää rinkan kanssa koskaan.

Terwis
24.02.2010, 09.09
90 % mun näkemistä käyttäjistä ei ole osannut säätää Savotan liivikantoa oikein. Vähän riippuu tietty kropan koostakin miten hyvin sen saa istumaan. Itelle se oli ihan oikeasti hyvä kantaa. Ei mun nykyinen "maailman paras" Arcteryx Bora 95 ole sen parempi, vaikka erinlainen se toki on. Eikä me käytetty kypärää rinkan kanssa koskaan.

Kypäräkommentilla viittasin lähinnä korkean repun ja pyöräilykypärän yhdistämiseen.

En itsekkään käyttänyt tuon rinkan kanssa lähes koskaan kypärää.
Kun tuon sai oikein säädettyä niin kyllähän tuota ennemmin kantoi kuin tetsaria... Lähinnä se paljonko tuo painoi kun sitä kantoi aiheuttaa vieläkin puistatuksia. Radio tahi märkä teltta aiheutti joskus melko pahoja vitutuksia. Varsinkin suksien kanssa kaatuessa...

VPR
24.02.2010, 20.57
Rinkan ja märän sissiteltan/kamiinan kanssa on mukava harjoitella maahansyöksymistä ja irtaantumista. ;) Musta se rinkka oli ihan jees vehje, ei ollu kypärää tai tetsaria ku oltiin tiedustelijoita.

Jami76
27.02.2010, 16.32
Itsellä käytössä tällainen reppu (22L) lyhyillä ja vähän pidemmillä retkillä. Täysin vedenpitävä, kestävä pinta, 3L nestettä rakossa, mukaan mahtuu vaihtovaatteet sekä jotakin pientä korjausvälinettä pyörään/pyöräilijään. Ulkotaskuun mahtuvat eväkset. Istuu hyvin selkään, ei ota kiinni kypärään, selkäosassa samanlainen verkko kuin Deuterissa. Parasta repussa on se, että vesi ei pääse sisään. Hups, ja uimaan.

https://www.draussen.de/img_pro/1454_img2_598x1196.jpg

Hinnoiteltu jo tuonne: http://www.partioaitta.fi/tuotehaku.asp?nav=5002006&reID=1&lang=1&sua=1&q=y&tk=47603
kai tuon vähän halvemmalla saa jostain, p-aitta ku on kovin harvoin halvin paikka.

Palovamma
04.03.2010, 19.07
Kuopion anttilassa oli 20L Jotoksen päiväreppua parin kympin hintaan. Oli paikka juomarakolle ja letkulle

akkki
04.03.2010, 19.39
http://www.kifaru.net/

Tuolta löytyy military-puolelta todella siistejä reppuja. Livenä nähnyt tuon Pointmanin ja voin sanoa että teki vaikutuksen! :cool:

Stanos
06.04.2010, 20.49
Noniin, tänään DHL toi Osprey Raptor 10 juomarepun, piti tilata Englannista kun (sai halvemmalla) kotimaan netti- ja kivijalkakaupoista ei ollut vielä saatavilla. Onkohan kukaan törmännyt missään tuollaisiin Nalgene puhdistus tabletteihin? http://www.nalgene-outdoor.com/store/detail.aspx?ID=1044

Repusta ei vielä käyttökokemuksia ole, mutta hyvältä se näyttää ja tuntuu ja taskuja on passelisti.

kmw
06.04.2010, 20.55
Tommosilla olen Camelbakin rakon pessyt ja hyvin toimii

http://www.glaxosmithkline.fi/illustration/products/Corega.jpg

Nappulakenka
06.04.2010, 21.01
Sourcessa riittää huuhtelu.. :D

kmw
07.04.2010, 10.10
Espoossa kaikki on paremmin ja helpompaa. Meillä on vedessä kalkkia keskimääräistä enemmän ja huuhtominen ei riitä.

JackOja
07.04.2010, 10.24
Sourcessa riittää huuhtelu.. :D

Just... katoppas joskus hieman tarkemmin se pussukkasi sisäpintaa ;)

On se hyvä aina välillä -edes kerran vuodessa- pestä kunnolla :)

Nappulakenka
07.04.2010, 10.58
Just... katoppas joskus hieman tarkemmin se pussukkasi sisäpintaa ;)

Mitäs sieltä? Ihan samalta tuo näyttää kun +2 vuotta sitten hain kaupasta.. Vesi maistuu edelleen raikkaalle jne.

H. Moilanen
07.04.2010, 11.12
Ruokasooda ja lämmin vesi tunnin vaikutusajalla puhdistaa rakosta kaiken ylimääräisen hajuja ja makuja myöten.

yedi
08.04.2010, 08.08
Ruokasooda ja lämmin vesi tunnin vaikutusajalla puhdistaa rakosta kaiken ylimääräisen hajuja ja makuja myöten.

Etikkakin (laimennettuna tai raakana) poistaa epämääräisiä läiskiä letkusta ja pussista. Reilu huuhtelu käsittelyn jälkeen.

Nakili
08.04.2010, 08.57
Puhdistukseen ostin Mil- Tecin sarjan. toimii, eikä maksa ku alle kympin:

http://www.varusteleka.fi/showproduct.php?show_product=_2IP0N3V9R

marco1
22.04.2010, 18.29
Nyt on Raptorit p-aitan hyllyssä... Hienosti tehtyjä, paljon yksityiskohtia mutta painoa on kohtuuttomasti. Ilmeisesti se selkäosan ilmastointilevy on tehty myös selkäpanssariksi?
Palataan harkintavaiheeseen.

J.F
22.04.2010, 18.41
Raptor 18 nyt hankittu, ei vielä ollut tositoimissa mutta tarkoitus käyttää pitempään kestävillä ajeluilla. Camelback Mule saa jatkaa lyhyempien lenkkien seurana. On se Raptori vaan todella hienosti tehty ja loppuun mietitty. Juomasäiliö ihan kunkku. En reagoinut mitenkään sen painoon..:seko: Toisaalta olen aika Osprey fani, talossa ennestään jo 3 erilaista Osprey-reppua.:o

Olen hieman kypsynyt siihen että Camelbackin sai aina tyhjentää kamoista että sai juomasäiliön sisään.

Eli Ospreytä kehiin, ei niihin ainakaan voi pettyä.:)

Mad dad
22.04.2010, 19.20
Laitoin äsken Scandinavianoutdoorstore.comista Osprey Raptor 14 repun tilaukseen. Hintaa repulla oli 95 euroa, mistä kamppiksen takia saa -15% alennusta. Ensi viikolla pitäisi päästä reppua testaamaan oikein tosi toimissa.

Mad dad
26.04.2010, 21.47
Nopea toimitus näköjään repulla, kun tänään jo sai paketin noutaa lähipostista. Todella fiksun oloinen reppu ja tuntuu hyvältä selässä. Toivottavasti flunssa helpottaa pian, että pääsee kokeilemaan reppua tosi toimissa.

JarZan
01.05.2010, 02.12
Olen ajatellut hommata ekan kunnon repun juomasäiliöllä. CamelBak vaikuttais olevan hyvästä päästä, mutta valikoimaa on paljon. Toisaalta haluan repun joka menee vähän joka reissulla, mutta se ei saisi painaa paljoa. Eli nestetilavuutta sen 3 litraa ja tavaratilaa ainakin sen 10 litraa. Toisaalta pitää olla kevyt jos ei lastaakaan tavaraa ihan simona. Mitä mahtaa olla noiden HAWG/HAWG NV mallien paino? Entä MULE/ MULE NV?
Myös Capo, Blowfish ja The Don harkinnassa. Vaikee päättää.
CamelBakin omilla sivuilla ei ollut painoja.

Riittääkö Ospreyn tilat? Eli tavaratilaa litroissa? Oliko niissä vesisäiliö vakiona mukana vai pitääkö se hommata erikseen esim. CamelBak?

Nappulakenka
01.05.2010, 08.26
Täältä löytyy todella kattavat kuvaukset(myös tyhjäpaino mainittu) Camelbakin repuista:
http://www.trailspace.com/gear/camelbak/backpacks/hydration/

Tässä vielä suorat linkit:
CamelBak M.U.L.E (http://www.trailspace.com/gear/camelbak/m.u.l.e./)
CamelBak H.A.W.G (http://www.trailspace.com/gear/camelbak/h.a.w.g./)
CamelBak Capo (http://www.trailspace.com/gear/camelbak/capo/)
CamelBak Don (http://www.trailspace.com/gear/camelbak/don/)
CamelBak BlowFish (http://www.trailspace.com/gear/camelbak/blowfish/)

marco1
01.05.2010, 16.59
Olen ajatellut hommata ekan kunnon repun juomasäiliöllä. CamelBak vaikuttais olevan hyvästä päästä, mutta valikoimaa on paljon. Toisaalta haluan repun joka menee vähän joka reissulla, mutta se ei saisi painaa paljoa. Eli nestetilavuutta sen 3 litraa ja tavaratilaa ainakin sen 10 litraa. Toisaalta pitää olla kevyt jos ei lastaakaan tavaraa ihan simona. Mitä mahtaa olla noiden HAWG/HAWG NV mallien paino? Entä MULE/ MULE NV?
Myös Capo, Blowfish ja The Don harkinnassa. Vaikee päättää.
CamelBakin omilla sivuilla ei ollut painoja.

Aika painavia melkein kaikki uudet Camelit, joitakin kevytmalleja on kyllä saatavilla (mm. Mule Lightweight ja Octane). Ospreyn Talon + erikseen hommattu juomapussi olisi aika paljon kevyempi kuin Raptor -sarjan tuotteet (näissä on mukana juomapussi).
Tilasin toisen valmistajan kevyen juomarepun, kommentteja sitten jos/kun se joskus sattuisi saapumaan perille.

Juha Jokila
01.05.2010, 20.30
Deuter Speed light reppuja löytyy 10, 15 (http://www.bike-discount.de/shop/k758/a2796/speed-lite-15-black-titan.html), 20 ja 30 litrasena. Itellä on tuo 20 litranen pitkien päiväretkien reppuna ja on toiminut erittäin hyvin. Jokapaikan repuksi riittää pienempikin. Siihen sopii hyvin minkä tahansa firman juomapussi.

VanDamme
01.05.2010, 21.01
Kannattaa tsekata myös Hydrapakit, joiden juomapussit saa nurinpäin kuivumaan. Hydrapak tekee myös Ergonin juomapussit. Itellä ollut pari vuotta Big Sur ja tyytyväinen oon ollu. Isompaan tarpeeseen pisteet tuolle Deuter Speed Liten 30- litraiselle. Molemmat pysyy hyvin selässä myös juostessa, mikäli sellaiselle ominaisuudelle on tarvetta (seikkailu- urheilu).

Mad dad
02.05.2010, 12.05
Olen Ospreyn hankintaan ollut tyytyväinen. Repussa sopivasti tilaa pidemmällekin päivä reissulle, mutta reppua viitsii kantaa selässä puoli tyhjänäkin. Taitaapa olla paras fillarireppu mikä meikäläisellä on ollut käytössä ikinä.

Vertti83
12.07.2010, 16.44
Tuli käytyä viikonloppuna ideaparkin partioaitassa käpäilemässä noita Ospreyn Raptor 10 ja 18 malleja ja reppujen konstruktio teki kyllä todella positiivisen vaikutuksen. Harmittavasti vain tuo 14 malli oli loppu, ilmeisesti myös kaikista muistakin Partioaitan myymälöistä, joten taitaa tilaushommiksi mennä jokatapauksessa.

Eli kysymys kuuluukin, mistä nettipuljuista tuollaista Raptor 14:ää löytyisi edukkaasti?
Ei ole niin hirveesti väliä jotta onko kotimainen vai ulkomainen...

lmfjarm
15.07.2010, 11.47
Joo...notta muakin kiinostaa nuo OSPREYn reput, ehkä lähinnä tuo 10 -koko, mutta siis mistä niitä netin kautta löytää ja voi tilata ?? Onko joku löytänyt / tilannut ? Partioaitta tarjoaa jokapaikassa "ei oota" :mad:.

- Jaime -

marco1
15.07.2010, 18.22
Laitetaas muutama testattu malli ja niistä kokemuksia. Testaaja n. 184cm ja "normaalivartaloinen", useimpia näistä käytetty kesällä ja talvella:
- Camelbak Blowfish (~2001): Perusreppu, muutama tasku. Muodoltaan sellainen että roikkuu selässä ja muuttuu helposti pyöreäksi putkeksi. Kevyt nykyisiin verrattuna.
- Camelback Rogue (~2000): Simppeli ja erittäin pieni malli, rintaremmin kun laittaa niin oiken hyvä jos ei tarvi enempää säilytystilaa.
- Camelback HAWG (~2002): Perusreppu, hyvin pakattava ja sivuremmeillä saa napakaksi. Kevyt.
- Camelback Octane 8+ (2009): Kevyt, taskuja ja lokeroita työkaluille voisi olla enemmän, ei oikein pysy selässä. Selkä tosin ei hiostu yhtä paljon kuin vanhoissa.
- TNF Gulper (2007): Pieni ja istuu napakasti selässä, melko hyvät taskut, paras näistä alle 8 litraisista.
- Gregory Wasatch (2009): Kevyt, paljon taskuja, muodoltaan leveä ja lyhyt. Istuisi varmaankin selkään paremmin lyhyemmällä ihmisellä.

Parasta ei ole vielä löytynyt, ihan hyviä kyllä monta. Seuraavaksi ehkä isompi TNF tai sitten joku Osprey.
Juomapusseista on tullut testattua Camelin vanha ja uusi malli, Source ja Platypus. Camelin suukappale edelleen paras mutta tuommoinen Sourcen tyyppinen "minigrip+kapula" on kyllä helpoin puhdistaa.

Vertti83
19.07.2010, 19.12
Joo...notta muakin kiinostaa nuo OSPREYn reput, ehkä lähinnä tuo 10 -koko, mutta siis mistä niitä netin kautta löytää ja voi tilata ?? Onko joku löytänyt / tilannut ? Partioaitta tarjoaa jokapaikassa "ei oota" :mad:.

- Jaime -

Kävin tuossa tosiaan männäviikolla ideaparkin partioaitassa ja sieltä sanoivat että ei olisi tuota ospreyn raptor 14 reppua missään myymälässä, mutta tuolla partioaitan nettikaupassa (http://www.partioaitta.fi/tuotehaku.asp?lang=1&sua=1&q=y&tn=raptor&reID=1&tk=311684) reppuja näytti kuitenkin olevan. Pistin tilaukseen torstaina iltapäivällä ja tänään oli posti kiikuttanut lapun että paketin saa noutaa. Huomenna varmaankin pääsee sitten testaamaan käytännössä jotta mitäs sitä tulikaan ostettua.... :D

Raptor 10:ä näyttäisi ainakin vaalean vihreänä olevan sekä isompaa että pienempää kokoa tarjolla, muissa väreissä näytti olevan enimmäkseen "ei varastossa"...

PaH
19.07.2010, 19.31
...Raptor 10:ä näyttäisi ainakin vaalean vihreänä olevan sekä isompaa että pienempää kokoa tarjolla, muissa väreissä näytti olevan enimmäkseen "ei varastossa"...

Männä lauantaina oli Jumbon P-aitassa yks ällön keltainen Raptor 10 hyllyssä, ostin pois kuleksimasta. Jokusen tunnin käytön jälkeen tuntuu et pikkurepuks ihan jees, eihän tuo selässä mikään Ergon ole mut sopuisan pikkanen lähimetsien kiertelyyn. Kun juomapussin (Ospreyn oma metka viritelmä puolijäykällä takapaneelilla) tankkaa täyteen, ei mukaan mahdu kun tarpeellinen...

janneko
20.07.2010, 12.20
Hain Partioaitasta Raptor 18 viime perjantaina. Ei tuotakaan kyllä ole koolla pilattu ja jotenkin vaikea uskoa että tilaa olisi mainostetut 18 litraa, sillä Deuterin 18l vastaava malli vaikutti paljon tilavammalta.

Cayo
22.07.2010, 19.10
Sama ongelma oli. Raprtoria metsästin. 10L oli hakusessa ja partioaitasta löytyi. Pienelle näytti ja värivaihtoehdot oli vähissä. Sellosta löytyi 18L, se oli ehkä vähän iso. Löysin tiistaina illalla netistä 14L s/m kokoisen Raptorin. Tuo s/m on itseasiassa 12L ja vieläpä harmaana. Ei päässyt nauttimaan Partioaitan allennuksista, mutta reppu on kyllä hieno. Suosittelen. Tiistaina tilaus ja nyt reppu kotona.

lmfjarm
22.07.2010, 22.06
Mistä tilasit ??

- Jamo -

Vertti83
22.07.2010, 23.34
Tuo s/m on itseasiassa 12L ja vieläpä harmaana.

Tätä hieman itsekkin ihmettin, että mistä ovat tuollaista tietoa hommanneet, kun tuossa Ospreyn Owners Manualissakin on listattuna Raptor 14:lle sekä s/m että m/l kokoisille tilavuudeksi 850cu.in./14L.

Luulisi jotta valmistaja tietää minkä kokoisia reppuja tekee, vaikka toisaalta kyllä sekin aivan loogiselta kuulostaisi jotta isompi olis tilavampi...

No, mene ja tiedä, hyvältä tuo on kuitenkin vaikuttanut. Ja jos nyt jotakin negatiivistakin pitää mainita, niin tuo juomaletkun magneettikiinnike ei ehkä toimi ihan niinkuin unelma, letku on turhan jäykkää minkä johdosta suukappale irtoaa magneetista suht helposti.

paaavo
23.07.2010, 18.56
Itse ostin viikko pari sitten jostain tampereen citymarketeista haltin repun missä oli sellanen kaari selkäosassa että pääsee ilma kiertämään. ite reppu on kevyt kun mikä ja tuntuu että ei olis selässä yhtikäs mitään eikä reppu myöskään hiosta selkää ton kaari patentin ansiosta. tavaraa mahtuu aika niukasti mutta päivän pyöräilyihin ihan tarpeeksi. hintaa taisi olla n. 60€. http://halti.fi/products/winter_2009-2010/backpacks/arc_2/ tossa kuvassa selän kaari systeemi ei oo näkyvissä mutta muuten reppu ois tollanen

mteebee
24.07.2010, 16.21
Raptoria muistaakseni kävin minäkin kopeloimassa, mutta hyllyyn jäi. Tilaa oli painoon nähden niukasti ja repun suuaukko jää tosi pieneksi. Ostin osprey talonin sen sijaan. Pitäisi vielä hankkia juomapussi josta ei lähde makua, nykyinen hydrapac on muuten hyvä, mutta veden maku muutuu karmeaksi.

Cayo
25.07.2010, 15.01
Mistä tilasit ??

- Jamo -

Tilasin scandinavian outdoorstoresta. Tosiaan tiistaina tilaus, keskiviikkona soitin että onko oikeesti tämä reppu saatavissa parissa päivässä. Torstaina reppu kotona. Hyvä reppu on. Remmeillä saa repun ylimääräisen tilan kätevästi pois ja tiiviiksi paketiksi.
Taisi olla viimeinen harmaa tuo minun. Seuraavana päivänä oli toimitusaika 14pv.
Osprayn talon 11L oli toinen vaihtari, mutta se olisi vaatinut erillisen tankin hankinnan.

Nakili
26.07.2010, 11.28
Ospreytä myyvät nettikaupat:

Eurooppa:
http://www.ospreypacks.com/Dealers/Partners/Europe/

Jenkit:
http://www.ospreypacks.com/Dealers/Partners/UnitedStates/

Canada:
http://www.ospreypacks.com/Dealers/Partners/Canada/

Australia:
http://www.ospreypacks.com/Dealers/Partners/Australia/

Äkkiseltään katsottuna joka toisessa putiikissa on raptoria myynnissä..

aris
26.07.2010, 12.03
Tilasin scandinavian outdoorstoresta. Tosiaan tiistaina tilaus, keskiviikkona soitin että onko oikeesti tämä reppu saatavissa parissa päivässä. Torstaina reppu kotona. Hyvä reppu on. Remmeillä saa repun ylimääräisen tilan kätevästi pois ja tiiviiksi paketiksi.
Taisi olla viimeinen harmaa tuo minun. Seuraavana päivänä oli toimitusaika 14pv.
Osprayn talon 11L oli toinen vaihtari, mutta se olisi vaatinut erillisen tankin hankinnan.

Itse tilasin kanssa raptorini scandinavian outdoorstoresta m/l kokoisena viime keskiviikkona ja tänään on noudettavissa postista. Kovin monesta paikkaa ei saanut tuota reppua m/l kokoisena.

Samelus
30.07.2010, 13.35
CamelBak Octane 8+ Ollut nyt käytössä 1kk. Aiemmin kokemusta CamelBak Classic:sta ja CamelBak Cross 20 (2007).
+ Octanessa pitkälle selälle hyvä muotoilu ja kiinnikkeet.
+ Sopivan kokoinen. Mukaan mahtuu päivän reissulle hyvin eväät, työkalut ja vaikka ohut takki, ja vaikkapa toinen vesisäiliö.
+ Säätövaraa löytyy
+ Taskuja minusta riittävästi ja ajaessakin saa napattua sivutaskuista pikkupurtavaa ilman remmien avaamista, kun vähän kurkottaa. Avaimet saa taskun sisälle pikakiinnittimeen kiinni.
+ Vetoketjulla saa repun tiivistymän puoleen, jos ei ole tarvis kantaa enempää tavaraa.
- Hikeä pukkaa. Huonompi kuin Classic, mutta paljon parempi kuin tuo kolhompi Cross 20.
- Onhan se juomasäiliö vähän nafti laittaa taskuunsa, mutta eipä tuo ole juuri haitannut.
--> Suosittelen päiväreissuille.

apa
02.08.2010, 21.37
Retki Enduro , hintansa väärti!
ei sisällä yomapussukkaa mut 2litrainen pussi menee hyvin sisuksiin
verkko on kätevä muutamien varusteiden roudaukseen
ja repun pohjaan on vetoketjun taakse kätketty repun sadesuoja.

http://www.retki.fi/tuotteet?sc=1&vp=3&prod=189

Igor Pavlovits
03.09.2010, 22.57
Ei kellään sattuis olemaan kokemusta Haglöfsin Lim 45 (http://www.haglofs.se/prd/visaprod.asp?ID=1544&nid=418&lang=en&CatNr=366&CatNr2=367&xCatNr=&NP=&Q=&HMtrl=&Str=&show=&ak=&nid2=522) repusta?
Aika pitkälti samantapainen kuin Ospreyn Talon 44. Molempien materiaalien kestävyys hiukan mietittyttää, onko joku saanut jo oman Talon-sarjalaisensa rikki?

mako
05.09.2010, 09.21
Halpahallista Karhu Rockrider 6 L reppu 1.5 L juomapussilla 19.95,- ja hyvin on riiittänyt. Ei tosin ole sadesuojaa.

Smu
06.09.2010, 11.59
Lähden kohta hakemaan tilaamani Osprey Manta-repun Summit Sportsin putiikista Turusta. On isompi versio tuosta Raptorista sisältäen myös juomapussin. Pääasiallinen käyttö mulla on työmatka-ajossa (pyörällä) ja päiväretkillä (enimmäkseen patikoiden). Summitissa näytti 10 litran Raptorin hinta olevan euron halvempi kuin Partioaitassa.

marco1
06.09.2010, 13.53
Erona lisäksi ainakin se että Mantoissa on ne lantiovyön taskut vetoketjullisia, Raptoreissa ne ovat avoimia. En tiedä onko siinä Mantassa sitten niitä lokeroita työkaluille tms. samaan tapaan kuin Raptoreissa.

Smu
06.09.2010, 15.07
Näkyy Mantassa (mun on 30l versio) olevan useampi tasku. Etuosassa isompi vetskarilla suljettava jossa sisällä kaksi kiinteää verkkopussia, ja yläosassa pienempi vetskaritasku. Etutaskun edessä on vielä avoin tasku johon saa kamaa. Etuosan ja "päärepun" välissä on tila, johon mahtuu kypärä, tosin vain silloin kun reppu ei ole kovin täynnä. Tätä tilaa ei taida olla Mantan pienemmissä malleissa. Etu- ja ylätaskujen välissä on myös lenksu, johon kypärän saa remmistä kiinni. Alaosassa on vielä vetoketjutasku jossa on sadesuoja. Sen saa irti, joten taskua voi käyttää johonkin muuhunkin. Kaikissa Mantoissa on 3 litran vesipussi. Selkäpuolen verkko on, toisin kuin Raptorissa, selkeästi irti selästä ja tuuletus varmaan pikkasen parempi. Vasta vartin verran ajoin tuo selässä, mutta oikein hyvältä tuntui.

Liisu
06.09.2010, 15.41
Molempien materiaalien kestävyys hiukan mietittyttää, onko joku saanut jo oman Talon-sarjalaisensa rikki?

Itse mietitytti heppoisen oloinen Talon myöskin etsiessäni Trans alpille uutta reppua, mutta oli niin paljon kevyempi kuin vanha hyvin palvellut Deuter että päätin uskaltaa kokeilemaan. Reippaan viikon alppiajoreissu, kaikki mukana olleet kamat Talonissa(30) ja käsittely ei ehkä hellimmästä päästä, mutta ei mitään ongelmaa tai pelkoa siitä etteikö Talon olisi pysynyt ehjänä! Itse olen ainakin ollut tyytyväinen.

PaH
06.09.2010, 15.59
Kyllä nuo Ospreyn tekeleet lujia näyttävät olevan, taloudessa eri Talon / Raptor - malleja kai 4 kpl eikä yhdenkään kestävyydessä ongelmaa. Eräs kesti (grillikyljellä pakattuna) reilu 50 kg naisihmisen ja asfaltin väliin jäämisen osittaisen yliajon yhteydessä :eek:

Itse jonkinaikaa snadia Raptoria käyttäneenä olen kumminkin havainnu yhden viheliäisen ominaisuuden siinä - selkää vasten tuleva verkko läpäisee havunneulat erittäin hyvin sisäänpäin muttei ollenkaan toiseen suuntaan. Siellä on siististi yks oravanpesällinen tavaraa jemmassa, enkä oo keksiny (helppoa) tapaa saada niitä ulos. Pööräilenkö vaan väärissä paikoissa?

marco1
06.09.2010, 16.33
Eikös Raptorissa ole vetoketju ylhäällä siellä pussitaskun sisäpuolella josta pääsee selän jäykisteen kimppuun, jotain semmoista olin kaupassa tutkiessa näkevinäni...

PaH
06.09.2010, 18.56
Eikös Raptorissa ole vetoketju ylhäällä siellä pussitaskun sisäpuolella josta pääsee selän jäykisteen kimppuun, jotain semmoista olin kaupassa tutkiessa näkevinäni...

No hemmetti - onha siellä :o varastoon piti tarkistusretki tehdä
Munkkikahvit tarjoon tuosta havainnosta -olisin ollu autuaan tietämätön ilman apua ... tyhymä minä ...

JiiPee
06.09.2010, 22.59
Ei kellään sattuis olemaan kokemusta Haglöfsin Lim 45 (http://www.haglofs.se/prd/visaprod.asp?ID=1544&nid=418&lang=en&CatNr=366&CatNr2=367&xCatNr=&NP=&Q=&HMtrl=&Str=&show=&ak=&nid2=522) repusta?
Aika pitkälti samantapainen kuin Ospreyn Talon 44. Molempien materiaalien kestävyys hiukan mietittyttää, onko joku saanut jo oman Talon-sarjalaisensa rikki?

Jos mahtuu spekseihin, niin ootko kattonu Vauden (http://www.vaude.com/epages/Vaude-de.sf/en_BE/?ObjectPath=/Shops/Vaude/Products/15065/SubProducts/150653970) tarjontaa?
Itellä tuo reppu ja palvellut moitteetta parin vuoden rymyämiset.
Säätöjä löytyy isommallekin kuskille, kevyt ja tukeva. 3l camelin juomapussi mahtuu lokeroonsa + sadesuoja vakiona.

Igor Pavlovits
07.09.2010, 00.11
Jos mahtuu spekseihin, niin ootko kattonu Vauden (http://www.vaude.com/epages/Vaude-de.sf/en_BE/?ObjectPath=/Shops/Vaude/Products/15065/SubProducts/150653970) tarjontaa?
Itellä tuo reppu ja palvellut moitteetta parin vuoden rymyämiset.
Säätöjä löytyy isommallekin kuskille, kevyt ja tukeva. 3l camelin juomapussi mahtuu lokeroonsa + sadesuoja vakiona.
Vauden reppuja ei ole vielä tullutkaan tutkailtua, pätevän näköisiä pelejä, tosin olen hieman allerginen kaikenlaisille verkkoselkämyksille, mutta pitänee laittaa harkintaan.

Osprey Talon -sarjan kestävyydestä voi olla montaa mieltä:
http://www.backpackinglight.com/cgi-bin/backpackinglight/osprey_talon_44_backpack_review.html
http://www.outdoorsmagic.com/product-reviews/osprey-talon-44-tested/4731.html
joten hieman askarruttaa sillä haen pitkäikäistä kumppania sekä pyöräilyyn että muuhun metsärymyämiseen.

Vaatimukset: 35-45 litraa, riittävästi kiinnityspisteitä tavaroille, suhteellisen kestävä, hyvät sivu- ja lantiovyötaskut, juomapussioptio. Joku kompromissi noista spekseistä voisi olla ihan ok, sillä olen luovuttanut jo löytää reppua joka täyttää nuo kaikki.

JiiPee
07.09.2010, 01.10
Vaatimukset: 35-45 litraa, riittävästi kiinnityspisteitä tavaroille, suhteellisen kestävä, hyvät sivu- ja lantiovyötaskut, juomapussioptio. Joku kompromissi noista spekseistä voisi olla ihan ok, sillä olen luovuttanut jo löytää reppua joka täyttää nuo kaikki.

Älä vielä luovuta, vielä yritän vakuutella videolla.
Asioilla tuppaa olemaan monta puolta, mut mielestäni vaudessa täyttyy nuo toivomasi vaatimukset.
Itsekin suhtauduin melko skeptisesti aluksi tuohon verkkoon, mutta yllätys olikin positiivinen.
Jopa niin positiivinen, että tohdin tätä reppua varauksetta suositella.

http://reviews.mtbr.com/blog/vaude-alpine-air-review/

Dalmore
25.10.2010, 13.02
Osprey Manta 20, kokemuksia? Päällisin puolin näyttäisi olevan samat ominaisuudet kuin tuossa Raptor 18 mutta mukana on sadesuoja ja lantiovyössä taskut vetoketjulla suljettavissa. http://www.ospreypacks.com/Packs/MantaSeries/Manta20/ .

drop
29.11.2010, 23.56
Onkos kukaan kokeillut Dakinen laukkuja? Tämän vuoden malleissa ilmeisesti ne käännettävät juomapussit.

drop
14.12.2010, 15.25
Näköjään Raptoriakin saisi 10 tai 18L koossa... Jotenkin luulin että se 14L olisi ollut sopiva, tietysti sen takia se varmaan onkin loppu.

sakuvaan
14.12.2010, 15.56
Onkos kukaan kokeillut Dakinen laukkuja? Tämän vuoden malleissa ilmeisesti ne käännettävät juomapussit.

Mulla on dakinen drafter, on ok reppu, yllättävän paljon kamaa saa sullottua siihen mukaan, neljä sisätaskua ja ulkopuolella känny/mp3 tasku, hydropakin säkki on ihan jees, pikaliitin on kerännyt vähän värjääntymää mutta pussi on muuten ihan kasvustovapaa, ajan mittaan pikaliitin pussin ja letkun välillä on tiukentunut o rengas varmaan kuivahtanut, toinen mikä ärsyttää on letkun lukitus, kiertämällä sen saa lukkoon ja auki, mutta vaatii kahta kättä että sais sen auki ja kiinni on nääs sen verran jäykkä.

drop
15.12.2010, 09.48
Löysin Ameriikasta Ospreyn Raptorin tarjouksesta $45 kun suomesta väärä koko maksais satasen. Laitoin nyt sitten semmoisen tilaukseen. :D

mazak
20.12.2010, 17.55
Löysin Ameriikasta Ospreyn Raptorin tarjouksesta $45 kun suomesta väärä koko maksais satasen. Laitoin nyt sitten semmoisen tilaukseen. :D

Pystytkös kertoon jotta mistä tilasit?

drop
20.12.2010, 20.08
S/M http://m.rei.com/mt/www.rei.com/product/797726

Näköjään isot loppuivat jo. Tarjous koskee hiekan / kullan värisiä.

HC Andersen
20.12.2010, 20.43
Vuoden sisällä multa on hajonnut kaksi juomareppua, kangas on revennyt niin ettei tavarat pysy sisällä. Hajonneet reput ovat olleet Hydrapak sekä McKinley.

Ostin vähän aikaa sitten Varustelekasta tämmösen paitsi vihreän,
plussana voisi sanoa että loistava säädettävyys, istuvuuden ja vetoisuuden suhteen.

http://www.mcgowanfirearms.com/images/products/display/126003A_300.jpg

Tekniset tiedot (http://www.varusteleka.fi/product/ilman-rankaa-pienet-ja-keskikokoiset/condor-compact-assault-pack/_2UP0LY7X0)

Ja siihen viellä Juomarakko (http://www.varusteleka.fi/product/juomareput/condor-juomarakko-2-5-l-oliivinvihrea/_2SN12KZTY)

VanhaPate
20.04.2011, 17.41
Onkos kellään tietoa, mistä noita Wingnut Gearin reppuja saisi helposti Suomeen? Rough Ride Guide myy niitä Englannissa mutta ei sitten toimita niitä muualle enkä onnistunut tekemään online-tilausta Wingnut Geariltakaan.

http://www.wingnutgear.com/
http://www.roughrideguide.co.uk/

arisaast
09.11.2011, 11.57
Reppusuosituksia sekalaiseen pyöräily/juoksu/hiihtokäyttöön?

Tähän mennessä juomareppuna on toiminut Camelbakin Rogue, joka hoitaa asiansa sinällään hyvin. Reppuun mahtuu nesteen lisäksi avaimet, puhelin ja tarpeelliset varaosat. Tuossa ei kuitenkaan ole kuin rinnan kohdalla oleva vyö, joka hieman häiritsee juokskäyttöä. Toisekseen hakusessa on nyt myös tilavampi reppu, jossa mukana kulkisi vaihtovaatetta, evästä jne.

Omat vaihtoehdot toistaiseksi:

Talon 22:
http://www.scandinavianoutdoorstore.com/reput-rinkat-ja-laukut/paivareput/talon-22/

Camelbakin Octane Scudo:

http://www.retkiaitta.fi/product/10197/camelbak-scudo-octane-3l

Camelbakin Octane 18x:

http://www.vandernet.com/sport.php?tuotekoodi=61648&k=16241

Kenelläkään kokemusta ko. repuista tai parempia ehdotuksia käyttötarkoitukseen? 2 litran juomapussi riittänee ja sellaisen jo omistan. Talon vaikuttaa kiinnostavalta, mutta paino mietityttää...

JackOja
09.11.2011, 12.02
Reppusuosituksia sekalaiseen pyöräily/juoksu/hiihtokäyttöön?
Talon 22:
http://www.scandinavianoutdoorstore.com/reput-rinkat-ja-laukut/paivareput/talon-22/
...

Mulla on Ospreyn Talon 44 ja 11. En keksi pahaa sanottavaa kummastakaan. Istuvat hyvin selkään ja yksityiskohdat näppäriä ja kaiken lisäksi ovat sikamaisen kevyitä itsessään.

twentyniner
09.11.2011, 12.21
Itselläni käytössä vanhan mallinen Camelbagin Mule ,toiminut vuodesta 2004 mainiosti, ainoastaan yksi solki vaihdettu ja juomapussi hygienia syistä tuli uusittua...nyt muutaman lenkin ajan selässä keikkunut Ospreyn Manta 25 tuo pienempi koko niistä, itselläni pituutta 176cm ja aika hyvältä tuntuu selässä, mukavasti tarvittaessa tilaa, juomapussi innovatiivinen kahvoineen kaikkineen. Kyllähän tuo reppuosastokin taitaa olla niin, ettei yhdellä selviä :) välistä riittää tuo vanha muuli ja ajoittain tarvitsee lämmintä mukaan :)

Kare_Eskola
09.11.2011, 12.21
Mun selkään Osprey Talon 33 ei sopinut alkuunkaan - maastopyöräilyssä. Tuli hiertymiä ja pidemmän päälle pahaakin selkäkipua. Reppu pääsi kuormattuna hyppimään liikaa ja väärin, ja selkäpuolen pehmusteet olivat juuri väärällä kohdalla. Yritin monella eri remmin mitalla ja kompressiolla ja pakkaussysteemillä, aina sama juttu.

Kävelyyn ja hiihtoon oikein hyvä reppu.

marco1
09.11.2011, 13.32
SNIP Seuraavaksi ehkä isompi TNF tai sitten joku Osprey.
Noin olen kirjoitellut viime vuonna...
Sen jälkeen on ollut hiljaisempaa mutta Ospreyn fillari-sarjan repuista ei ole oikein löytynyt sopivaa. Ospreyn Viper 10 tuli tilattua mutta se on L-kokoisenakin minulle (184cm) ihan liian lyhyt eikä sen tilavuuskaan ihan vastaa ilmoitettua (todellinen ehkä 6-7l), torilla on tyrkytyksessä sekin ollut jo pariin otteeseen ilman tulosta.

Edelleen kiinnostaa nuo TNF:t, Ergonin BX2 ja jonkin verrran uudet Camelitkin.

Jopoman
09.11.2011, 19.46
Joo, Ospreyn reppujen tilavuudet taidetaan ilmoittaa sen mukaan paljonko ne uretaania täyteen pursotettuna ja veteen upotettuna syrjäyttäis vettä. Ei mahdu mun 20-litraseen Mantaankaan paljon mitään. Silti paras reppu mitä mulla on ikinä ollut! Ei haudo selkää, pysyy nimittäin oikeasti irti selästä verkkonsa varassa toisin kun yksikään muu reppu mitä oon testannut. Suosittelen!

PaH
09.11.2011, 21.17
Edelleen kiinnostaa nuo TNF:t, Ergonin BX2 ja jonkin verrran uudet Camelitkin.

Muutaman viikon ollut testissä tuo BX2 ja se on hyvä. Alaosa on ~silee eli moska lähtee pyyhkimällä. Sisään mahtuu
juurikin se mitä tarttee ja istuu selkään. Fiksuin reppuli mikä vastaan on tullu. Tuossa kokoluokassa.

Jake_Kona
09.11.2011, 21.56
Pikkulenkille Camelbak 1,5l juomareppu. Mahtuu lompakko, avaimet, puhelin ja tuubi( eikä mitään muuta)
Isolle lenkille mukaan Deuter trans alpine 26sl ja siihen Osprey 3l juomapussi
http://www.youtube.com/watch?v=w4e_bX1kx-M

(http://www.youtube.com/watch?v=w4e_bX1kx-M)

Rahka
18.11.2011, 22.48
Tuli kesä kuumalle ostettua tollanen http://www.camelbak.com/Sports-Recreation/Packs/2011-The-Capo.aspx itse olen TODELLA pitänyt... :) tässä vähän lisää repusta. http://trailburn.ca/2011/04/01/full-review-camelback-the-capo/. Olen todella pitänyt, rakko sopiva myös pitemmälle lenkille, mahtuu muutakin mukaan ja tarvittaessa saa tosiaan myös hyvin litteäksi remmein. Olen pitänyt todella.

Mikko
18.11.2011, 23.33
Ostin vähän aikaa sitten Varustelekasta tämmösen paitsi vihreän,
plussana voisi sanoa että loistava säädettävyys, istuvuuden ja vetoisuuden suhteen.

Loistava reppu, paitsi
-järkyttävän kuuma selkään. Voittaa kuumuudessaan kaikki koskaan käyttämäni reput.
-järkyttävän pienet osastot. Ei toimi kauppareppuna yhtään. 3 maitopurkkia täyttää isoimman osion.
-järkyttävän paksu olkahihna ammuttaessa. Ei toimi metsästäessä. Rynnäköidessä en ole testannut ja siihenhän se on suunniteltu.

Muuten olen ollut todella tyytyvainen oliivinvihreään versioon. Suosittelen.

AinaVanteilla
19.11.2011, 16.15
Onko ketään ajellut Evocin FR reppu selässä viime aikoina. Oma Deuterin Race X alkaa, olemaan aika loppu ja vetoketjuakin on vaihdettu (taitaa olla toi vetoketjun hajoaminen Deuterin tyyppivika ainakin vahemmissa malleissa). Erityisesti kiinnostaisi kokemukset tuosta selkäpanssarista.
http://www.evocsports.com/en/bike/protector-backpacks/fr-trail-team.html

tonipee
19.11.2011, 17.38
Ospreyn manta 25, repussa on kaikki tarpeellinen ja 3l leilikin toimii hyvin. Itselläni kriteerinä juuri nuo etutaskut joista saa tavaraa ottamatta reppua selästä.

drop
19.11.2011, 17.42
Mun selkään Osprey Talon 33 ei sopinut alkuunkaan - maastopyöräilyssä. Tuli hiertymiä ja pidemmän päälle pahaakin selkäkipua. Reppu pääsi kuormattuna hyppimään liikaa ja väärin, ja selkäpuolen pehmusteet olivat juuri väärällä kohdalla. Yritin monella eri remmin mitalla ja kompressiolla ja pakkaussysteemillä, aina sama juttu.

Kävelyyn ja hiihtoon oikein hyvä reppu.

Munkaan selässä ei Talon (kaupassa) tuntunut yhtä hyvältä kuin Raptor, ja tähän Raptoriin (pidempään) olenkin ollut todella tyytyväinen. Ainut muutos minkä tekisin olisin että pienentäisin hieman yhtä tai kahta niistä "pumppu-taskuista" isossa osiossa, niin että niistä saisi helpommin kaivettua multi-työkalun.

sakuvaan
19.11.2011, 17.48
Camelin Mule NV on kanssa kiva, ei hiosta liikaa ja mukana tulee sadesuoja ja tasku mihin sen voi jemmata.

TommiM
27.03.2012, 12.50
Laitetaanpa vinkkiä, että partioaitta on tekemässä tilausta Ospreylle. Joten jos joku tietty reppumalli on hakusessa, niin nyt vois olla hyvä aika kysellä (ja tilailla).

VPR
27.03.2012, 14.13
Laitetaanpa vinkkiä, että partioaitta on tekemässä tilausta Ospreylle. Joten jos joku tietty reppumalli on hakusessa, niin nyt vois olla hyvä aika kysellä (ja tilailla).
Voisi Partioaitta ottaa täältä oppia mistä malleista pöhistään ja tilata niitä varastoon, kuluttaja tilaa samalla vaivalla suoraan ulkomailta.

marco1
27.03.2012, 15.10
Kannattaa hyöndyntää sovitusmahdollisuus liikkeessä (vaikka siten -aitassa). Tuli hommattua itselleni Ospreyn Viper M/L-koossa ja se on kyllä hieno kapine. Miinusta siitä että tilavuus ei ole lähellekään ilmoitettua 10l ja että se ei sovi normaalimittaiselle (184cm) hyvin vaan on selässä kuin lastenreppu.

TommiM
27.03.2012, 15.17
Nyt on tainnut mennä sepeliä vähän väärään paikkaan lenkillä.

Tämä kuluttaja kysyi partioaitan webbilomakkeella että ottavatko tiettyä reppua varastoon ja vastaukseksi sain että ovat tilaamassa reppuja Ospreyltä. Ajattelin vain jakaa tietoa eteenpäin jos vaikka joku muukin haluaa jotain Ospreyn uudemmista malleista (joista ei tässä threadissa ole vielä edes keskusteltu). Toki kuluttaja voi aina valita ostopaikkansa, mutta minä mieluusti aina mahdollisuuksien mukaan pyrin ostamaan tarvikkeet ns. kivijalkamyymälöistä.

Partioaitan puolustukseksi pitää kyllä mainita, että taitavat pitää valikoimissa valtaosaa (ellei jopa kaikkia) tässä threadissa mainituista repuista (Manta, Raptor sekä Talon).

EDIT: Mainitaan nyt vielä että tilasin Zealot 16 (S/M kokoinen)-repun.

BONK
27.03.2012, 15.33
Jos < 24 h reissuista puhutaan, ilman yöpymistä, niin Camelbakin Lobo normaaleihin pikkureissuihin, Mule jos tarttee vähän enemmän kamaa.

ErkkiM
27.03.2012, 16.37
Moi!
Onko tässä samassa topicissa ollut juttua/suosituksia repusta mtb-reissulle, jolloin mukana olisi tarkoitus kuljettaa enemmänkin kamerakalustoa?
Eli järrkärirunko yhdellä isommalla putkella, ja ehkä kahdella muulla pienemmällä linssillä, puhdistuskamat, ehkä monopodi + känny, sadehuppu (ainakin repulle), lisävaatteet ja lisäjuomapullo + hieman evästä - kaikki tämä samaan, yhteen reppuun (fillarin huoltokamat satulalaukussa), joka pysyy ehdottoman hyvin aloillaan.

Optiona sitten:
jonkinlainen ilmankierto repun ja selän väliin
josko kameran saisi repusta ulos ilman että reppua pitää riisua kokonaan selästä (sling-tyyppinen eteenkääntö - luukku sivussa).

Jos ei täällä ole aiheesta veistelty, niin olisiko jossain muussa topicissa?

Esim. Tamrac Evolution 6 / 8, Vanguard 65 on nyt tarttuneet surffailussa haarukkaan...
Tiedä sitten oatko turhan leveitä fillarointiin...

Kokemuksia, mielipiteitä, ohjeita, tyrmäyksiä?

-E

Zarni
28.03.2012, 11.53
Onko tässä samassa topicissa ollut juttua/suosituksia repusta mtb-reissulle, jolloin mukana olisi tarkoitus kuljettaa enemmänkin kamerakalustoa?
...
Jos ei täällä ole aiheesta veistelty, niin olisiko jossain muussa topicissa?LowePro Photo Sport 200 (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?38984-Kamerareppu-laukku-py%F6r%E4ilij%E4lle&p=1696177#post1696177)

Jopoman
29.03.2012, 21.23

Mulle ainakin aikoinaan tilasivat ihan yksittäisen repun joka ei kuulunut valikoimiin mutta löytyi joltain niiden Euroopan tukkurilta. Tästä täydet pointsit! Kannattaa kysäistä jos omaa suosikkia ei löydy valikoimista!

Gibsy
26.12.2015, 22.11
Miten te tyhjennätte Ospreyn juomasäiliön? Tuossahan on paskin suunnittelu ikinä kun sitä ei saa käännettyä nurinpäin ja suuaukkokin on vielä sivussa. MBR kehui säiliön maasta taivaisiin, mutta ite otin vanhan pussin taas käyttöön, kun tyhjennys ja puhdistus on niin vammasta touhua.

paaton
26.12.2015, 22.49
Miten te tyhjennätte Ospreyn juomasäiliön? Tuossahan on paskin suunnittelu ikinä kun sitä ei saa käännettyä nurinpäin ja suuaukkokin on vielä sivussa. MBR kehui säiliön maasta taivaisiin, mutta ite otin vanhan pussin taas käyttöön, kun tyhjennys ja puhdistus on niin vammasta touhua.

Tarpeeksi kun nauraa räkätin kaverin kastuneelle hanurille, niin sain hakea ospreyn repun kuusikosta :) Vaihdoin heti geigerrig (http://www.starlex.fi/verkkokauppa/product_details.php?p=3090):in säiliöön, jonka kanssa mömmöjen käyttöä ei tarvitse pelätä lainkaan. Astianpesukonetta en ole vielä hirvinnyt käyttää, vaikka tuon luvataan kestävän sitäkin.

Eli en kyllä itsekkään ymmärrä miksi tuota ospreyn rakkoa kehutaan. Jostain se näyttää vuotavaan ja peseminen on pelottavan hankalaa.

Edit: Osprey on näköjään huomannut puhdistusongelmat ja tehnyt tarkoitusta varten näppärän sarjan.

https://scandinavianoutdoor.fi/osprey/varusteet/ruokailu-ja-astiat/juomapullot-ja-sailiot/hydraform-cleaning-kit/

Miten muuten puhdistatte juomaletkun? Tuollainen pitkä harja olisi varmaankin tarpeellinen, mikäli käytössä on muutankin kuin vettä.

Ja lisää edittiä... Letkun puhdistaminenhan tosiaan onnistuu helposti, kun vaan paineistaa rakon. Parastahan tuossa on toimiva kuivatus.

https://www.youtube.com/watch?v=uqyblXVbGio

JohnOrion
09.08.2016, 20.54
Tilasin tällaisen (http://www.vaude.com/en-NL/Products/Backpacks/Cluster-10-3-black.html) repuksi läskipyöräilyn ihmeelliseen maailmaan. Kriteereinä oli lähinnä laatu, ominaisuudet ja kevyt/pieni koko. Juomasäiliösysteemejä en tarvinnut, minkä takia en esimerkiksi Camelbakin reppujen hintaluokkaan halunnut lähteä. Deuter vaikuttaa olevan kovin suosittu merkki, mutta valikoimasta ei löytynyt koon ja ulkonäön puolesta mieluista.

marco1
14.08.2016, 14.04
Alpkit Gourdon 20 testattu muutamalla lenkillä. Kyseessä on siis käytännössä kuivasäkki jossa on repun kantovälineet ja pari taskua. Halpa, kevyt ja koko on säädettävissä ja kantojärjestelmä siedettävä mutta on vaan niin järkyttävän hiostava selässä ettei mitään rajaa. Pitää vielä kokeilla ilman tuota irrotettavaa selän jäykistettä mutta todennäköisesti tälle on enempi käyttöä retkuiluhommissa kuivapussina ja siellä satunnaisesti käytettävänä reppuna.

ahmatti
14.08.2016, 20.51
Osprey Escapist 25 tuli kesän kynnyksellä tilattua. Alunperin tuli reppu hommattua ympärivuotiseksi työmatkarepuksi, mutta olen nyt koko kesän käyttänyt sitä myös poluilla. Olen tykännyt repusta todella paljon eikä se tunnu täydellä rakollakaan selkään älyttömän painavalta.

Wigglestä tuli silloin noin satkuun reppu sekä 2,5 litran Osprey Hydraulics LT juomarakko letkun magneettikiinnikkeellä.