PDA

Näytä tavallinen näkymä : Löfflerin ajohousut ja sukukalleudet

ensiferum
17.08.2007, 11.27
Ostin tuossa mielenkiinnosta Löfflerin olkaimelliset ajohousut pehmusteella kun sai hyvässä syysalessa. Hanuri on kyllä hyvässä suojassa eikä puudu mutta mutta, etupuoli meneekin sitten ihan tunnottomaksi. :mad:

Noissa housuissa on aika paksu pehmustus, ja mietin että toimis varmaan paremmin jos niitä vois vähän modata ja etupuolelta repästä palan tuota pehmustetta pois :seko: Vai onko housut vaan huonot by design? Vai pitäskö olla joku superkova satula? Nyt käytössä oleva WTB Rocket V Comp toimii kyllä tosi hyvin esim. surffishortsien kanssa eikä paikat puudu.

tack

kronk
17.08.2007, 12.07
taitaapi olla niin, että satula on vaan etureunasta pykälän liina pystyssä, ittellä auttoi kyseiseen ongelmaan.

Paavola
17.08.2007, 12.41
Et kertonut mitkä löfflerit ovat kyseessä, mutta ainakin "pro" malleissa on hyvin paksu pehmuste. Edessä pehmusteen onkin kyllä imho hyvä olla paksu, ja korkea, pysyy vehkeet paikoillaan :D Lisäksi luulen pehmusteen modaamisen tuhoavan housut. Kannattaa tosiaan kokeilla tuota satulan asentoa, lisäksi paksupehmusteiset housut saattaa muuttaa muutoin hyvän satulan liian leveäksi. Tällöin siirtyy satulassa eteenpäin eri kohtaan kuin ilman housuja (ei ilman housuja, vaan tiedätte kyllä ;) ) Siis ilman pehmustetta. Eri satulaakin voi kokeilla. Voi korjata jos kehitän harhaisia ajatuksia.

Mitenköhän yleinen kys. ongelma on yleensäkin? Silloin tällöin asian kanssa joutuu painimaan itse kukin.

Fillarimies
17.08.2007, 12.45
Mulla on joskus satula valahtanu alas, niin että etuosa on korkealla ja takaosa matalalla. Siinä meinaa puutua pakarat/nivuset. Että jospa satulaa kannattaa yrittää säätää niinkuin tuo Paavola jo sanoikin!

ensiferum
17.08.2007, 13.22
Mullon kyl satula aika hyvin vaaterissa, mut kokeilenpa kuiteski laskee satulan nokkaa hitusen alaspäin.

Tuntuu vähän siltä niinku noissa housuissa haaruksissa tuo pehmusteosa olis liian leveä jollon se ylimääränen pehmuste ei istuessa oikein sovi meneen mihinkään ja muodostaa semmosen tyynyn/poimun keskelle housua.

Samu Ilonen
17.08.2007, 13.29
Mulla on sellaset pro-malliset ja ne ovat minusta yhdet parhaista mitä olen kokeillut.Niissä on minusta vallan oiva hinta/laatusuhde. Vaikuttavat myäs sangen kestäviltä. Ainostaan "Lightweight" Sugoi:t tarjovat vastaavaa laatua ja Assosit ovat kokematta.

Siis vertasin näihin Sugoihin:

http://www.carbonsports-shop.de/catalog/images/RadhoseKurz.jpg

Pohtija
17.08.2007, 13.50
Mulla on sama vika joissakin Yokon housuissa... pehmuste "valuu" eteenpäin ja jää pussille jalkojen väliin... 25-30km välein pitää nousta ja vetää perästä taakse päin. Ei muuten mitään, mutta aiheuttaa nivusiin sellaisen suonen vetoa muistuttavan tunteen jos ei korjaile housujen asentoa.

Talisker
17.08.2007, 14.09
...Assosit ovat komematta. Niissä on minusta vallan oiva hinta/laatusuhde. Vaikuttavat myäs sangen kestäviltä.
Assositkin on nyt kokeiltu. Kestävyydestä ei vielä tietoa.
Pidän Santinin 5T Fluid Gelejä yhtä hyvinä, hyvin kestävinä myös.
Parin lenkin kokemus myös Santinin huippumallista, Genesis/1:stä.
Loistava istuvuus ja napakkuus. L-koko yllättäen vähän lyhyt,
ehkä juuri napakoista olkaimista johtuen.

Tank Driver
17.08.2007, 21.23
Mulla on sama vika joissakin Yokon housuissa... pehmuste "valuu" eteenpäin ja jää pussille jalkojen väliin... 25-30km välein pitää nousta ja vetää perästä taakse päin. Ei muuten mitään, mutta aiheuttaa nivusiin sellaisen suonen vetoa muistuttavan tunteen jos ei korjaile housujen asentoa.

Voisiko olla väärä koko? Pyöräilyhousuilla on taipumusta venähtää käytössä/pesussa. Osta mieluummin sovittaessa hiukan puristavat housut kuin sellaiset jotka tuntuvat mukavan väljiltä.

hannupulkkinen
17.08.2007, 21.28
Satulaa 2-5 milliä alemmaksi niin munat tykkäävät.
Jos housut valuvat niin ne ovat löysät tai henkselit ovat liian pitkät. Koitappa panna ne ristiin.

makkeli
18.08.2007, 01.42
Mun mielestä taitaa olla liian kireet housut eikä löysät. Ei pääse puutuminen helppaamaan paremmassakaan asennossa kun housut painaa edestä.

Itsellä on ainakin selvä ero L- ja XL-kokojen välillä kuinka nopeasti veri taas kiertää normaalisti kun putkella ajaen vähän tuulettelee. Niin ne mun pienemmät tuntuu silti paremmalta, mutta liian kireet ne ovat edestä.

Hans Opinion
20.08.2007, 10.51
Kyllä pro-Löflerit on hyvät ja ainoat Hansin käyttämät no-henkseli-malliset jotka pysyvät jalassa... henkselittömiä en tosin käytä kun hellekelillä, minusta ne on hiukka vilpoisemmat.
Assoksia kaveri kehuu kovasti mudda niitä ei taideta myydä Suomessa eikä niitä näin ollen pääse sovittamaan ja sovittamatta en ajohousuja missään nimessä osta. InterSport myy Löflereitä ja kannattaa tarkkailla josko niitä olisi tarjouksessa syksyllä.

Perfekt ajohousuja ei niin vain löydä ja usein käy niin että kun löytyy niin merkissä pysytään eikä kokeilla uusia tarjokkaita - tosin laatumerkkien kalleimmat mallit kulkee yleensä kehityksen kärjessä ja ovat varma valinta.

Paavola
20.08.2007, 12.38
Mullon kyl satula aika hyvin vaaterissa, mut kokeilenpa kuiteski laskee satulan nokkaa hitusen alaspäin.

Tuntuu vähän siltä niinku noissa housuissa haaruksissa tuo pehmusteosa olis liian leveä jollon se ylimääränen pehmuste ei istuessa oikein sovi meneen mihinkään ja muodostaa semmosen tyynyn/poimun keskelle housua.

Jos puhumme samoista housuista, kuten luulen, on kys. malleissa todellakin keskivaiheen etupuolella jokin korotus(pehmuste paksu). Siis juuri satulan nokkaosan kohdalla. Tämä saattaa olla juuri syy siihen, ettei satula-housu-kuski -kombinaatio toimi.

Lienee olevan jonkunlainen ikusuuskysymys, ja ikuisuus ongelma tämä.

ensiferum
27.08.2007, 09.40
Pienen säätämisen jälkeen ongelma ratkesi. Satulaa puoli senttiä eteenpäin ja satulan nokkaa 3-4mm alaspäin. Nyt housut+satula kombo toimii hyvin ja fillarointi on kivaa kun ei hierrä eikä paina.

Kiitoksia vinkeistä.

wege
13.05.2009, 22.48
Sopiva vanha threadi löytyi, joten lainaan sitä.

Minulla on löfflerin ajohousut (pehmustetut, olkaimelliset) ylivuotisena mallina ja jo ensimmäisellä lenkillä huomasin värkkien tuntuvan "hassulta" ajon jälkeen sekä lisäksi kutistuneen aika hälyyttäviin mittasuhteisiin. Lisänä ilmentyneen bälilihan alueen paine ja epämukavuus tuntuivat poistuneen vaihtamalla satula halkiolliseen, mutta vaikka ostin löfflerin windstopperilliset alushousut ajohousujen alle, niin silti lenkillä (8-12C, aurinkoista, ajonopeus n. 30km/h) vehkeet kutistuvat ja lenkin jälkeen tuntuu erikoista kihelmöintiä vehkeiden alueella.

En usko että välilihan alue oirelee enää, voisiko kysymys olla ihan vain viiman aiheuttamasta paleltumisesta? Millaisia vinkkejä teillä olisi? Ajaminen on muuten erittäin miellyttävää, ei ole kuuma eikä kylmä, mutta tämä ajonjälkeinen olotila ei ole paras mahdollinen tämän oudon kihelmöinnin vuoksi...

twentyniner
14.05.2009, 16.52
Taidan tunnistaa tuon kihelmöinnin, itselläni vastaavaa esiintyy lähes tulkoon jokaisen kuntopyörän päällä vietetyn ajanjakson jälkeen, ehkä tuon takia on Tunturit yms. saaneet olla kohdaltani varsin rauhassa. Kohdallani tuon puutumisen todennäköisesti aiheuttaa penkki, koska olen muutamia kertoja kokeillut touhua samoilla pöksyillä jolla ajelen kesäisin, pallit puutumatta välillä jopa +5h lenkkejä

Itse ajelen todella napakoilla löfflerin pöksyillä ja kyllä silloin kun penkki on vaaterissa , ei pallit puudu:)

znood
14.05.2009, 17.43
Itse heitin tuon samanmallisen WTB-impotence penkin menemään kun ostin uuden pyörän, ei ole mikään kovin hyvä penkki ainakaan omalle pehvalle.

wege
14.05.2009, 19.25
Vaihdoin WTB-penkin kyllä ja se auttoi sen verran, että alaosasto ei oireile. Nyt heräsi sellainen ajatus, että ovatkohan löfflerin ah niin seksikkään tiukat ajohousut liian tiukat paketin kohdalta? Nimittäin nytkään ei reilulla 2h lenkillä tuntunut yhtään missään pahalta, mutta sitten kun kotona otin housut pois niin kiveksien alueella säteilee hieman sellaista kihelmöintiä...

Kylmyydestä ei kyllä pitäisi enää olla kiinni, pistin kahdet alushousut ajohousujen alle (toiset löfflerin ws alkkarit) ja lämpöäkin oli 14-15C reissun ajan.

Vai voisiko kyse olla siitä, että penkki ei vieläkään ole hyvä? Halkio auttoi sen verran tosiaan, että väliliha ei oireile, mutta en kyllä oikein itse tiedä millainen penkki sitten olisi parempi... Niin ja penkki on kyllä tasan suorassa tällä hetkellä, alunperin nokka oli hieman alaspäin, mutta se aiheutti liukumista penkiltä eteenpäin ja käsien väsyä.

HeikkiO
14.05.2009, 23.12
Kylmyydestä ei kyllä pitäisi enää olla kiinni, pistin kahdet alushousut ajohousujen alle (toiset löfflerin ws alkkarit) ja lämpöäkin oli 14-15C reissun ajan.
Koita huomenna niin että alushousut on ajohousujen päällä. Asken meni melkein 4 tuntia kimppalenkillä maantiellä Löfflerin ajohousut alimmaisena ja niiden päällä alushousut ja pitkälahkeiset ws succicset eikä mitään kihelmöintejä tuntunut lenkin jälkeen. Lämpöä oli 9-11 astetta.

twentyniner
14.05.2009, 23.28
Koita huomenna niin että alushousut on ajohousujen päällä. Asken meni melkein 4 tuntia kimppalenkillä maantiellä Löfflerin ajohousut alimmaisena ja niiden päällä alushousut ja pitkälahkeiset ws succicset eikä mitään kihelmöintejä tuntunut lenkin jälkeen. Lämpöä oli 9-11 astetta.

Näin juuri, mitä ideaa ostaa kunnon ajohousut ja tunkea ne täyteen tavaraa, ei ihme jos ei pallit mahdut pakettiin mukaan:D

wege
15.05.2009, 01.31
No ongelmat lähtivät siitä, että pelkkien ajohousujen kanssa tuntui pahalta. Tässä sitä sorvaillaan ja seuraavaksi koetan tuota alushousujen laittamista päälle! Kiitoksia viesteistä, jospa tämä tästä helpottaisi.

kmw
15.05.2009, 07.08
Juupeli juu. Pitkään kesti ennen kuin älysin että ajohousut on alimmaisena. Nyt pelkkä ajatus kalsareista säämiskän ja kulkusten välissä saa aikaan välilihakihelmöintiä.

Täällä mennään Löffen henskelihousuilla, kokemukset muista merkeistä ovat kovin haaleita ja monen vuoden takaa. Uusimmat hot bondit pääsee testiin pian, ehkä jo tänään:p:p

ed. Kävin testilenkillä ja on ne hyvät housut! Niin hyvät ettei niihin kiinnitä mitään huomiota ajaessa :)

Gynis
15.05.2009, 16.06
Näin juuri, mitä ideaa ostaa kunnon ajohousut ja tunkea ne täyteen tavaraa, ei ihme jos ei pallit mahdut pakettiin mukaan:D

Ei kun laita nyt ihmeessä vielä villahousutkin sinne ajohousujen alle. Pehmittäis kato kivasti nitä kasseja.

YT
15.05.2009, 16.11
Mustanaamiolla ja teräsmiehellä on aina alushousut päällimmäisenä.

tsingpao
16.05.2009, 23.34
Löfflerin Hot Bond -malli on mielestäni valmistajan paras ajohousu tähän menessä. Myös Extere Padilla varustestuista on kokemusta: pallit puutuu hiukan, hot bondeissa täsä ei tietoakaan. Myös caprimittaiset ws-mallit käytössä, hyvät ovat, mutteivat hot bondin veroiset. Kangas on jotenkin löysän oloista.

wege
17.05.2009, 14.51
Kokeilin eilen lenkillä mustanaamioitumista, mutta eipä kyllä täysin ongelma ratkennut. Oisko ehkä vähän vähemmän aiheuttanut oireilua, mutta ei siltikään riittävän paljon. Pitänee katsella varmaan toisia ajohousuja? Harmi kun nää nykyiset maksoivat ja ajattelin niiden sitten olevan hyvät...

Vai voisiko satulassa olla silti ongelmia? Voisin kyllä kokeilla laskea kärkeä ihan aavistuksen, jos vaikka se auttaisi.

wege
19.05.2009, 19.01
Pah... Käänsin satulan nokkaa hieman alaspäin ja ainoa huomattava efekti oli se, että hieman joutuu tekemään töitä pysyäkseen samassa ajoasennossa peffan liukuessa eteenpäin... Vissiin seuraavaksi pitää kokeilla sitten eri housuja, pitänee käydä kyselemässä paikallisesta mitä hyllystä löytyy.

Erittäin ärsyttävää, kun muuten pystyy polkemaan ihan erinomaisesti, mutta pyöräilyreissujen jälkeen tuntuu scrotumin alueella hassulta.. Myös pyöräilyä seuraavana päivänä ala-alueella on samanlaisia tunteita. En tykkää.

VauhtiSusi
19.05.2009, 21.32
Nykyään käytössä ns.oikeita shortseja vaippa systeemillä, ja turtuminen yms. hävisi kokonaan. Vehkeillä enemmän vapaata tilaa ja olemista joten enää en vaihda ajohousuja tiukepiin ku löysät ovat paljo mukavemmat.:cool:

Talvella sukkikset mutta lenkit lyhyempiä...

NHB
19.05.2009, 21.37
Voisiko joku assoksia kokeillut kertoa tuntumia housuista? Esim. vertailu Loffleriin voisi olla hyvä.

mk
19.05.2009, 21.46
Itsellä on hyviä kokemuksia Löfflerin houisuista. Varsinkin viime kesänä hankitut "Löffler 10251 Seat Pad Comfort Extreme" malliset on osottautuneet varsin toimiviksi ..

kmw
19.05.2009, 22.25
@wege

elä heitä pyyhettä minnekkään vielä. Vai ookkos jo koittanut kaiken mahdollisen? Siirrellyt penkkiä pituussuunnassa (satula vaaterissa)+ tangon hienosäätöä? Kyselen kun kuullostaa siltä että pienestä on kiinni ja lähellä ollaan. Olen melkoisen varma että se sun hyvä ajoasento on olemassa, löytäminen voi joskus kestää. Onnea matkaan:)

wege
19.05.2009, 23.05
kmw, en minä tiedä näistä säätöjutuista hölkäsen pöläystä - oon vaan polkenu :) Penkki on pituussuunnassa about siten, että polvi tulee siihen oikeaan kohtaan polkimiin nähden ja ajoasento tuntuu muuten hyvältä. Pitäisikö koettaa penkkiä siirtää eteen- vai taaksepäin? Korkeussuunnassa penkki on säädetty siten, että saan poljettua ilman lantion heilumista. Entä minkälaisia säätöjä tangolle ehdottaisit? Olen lähinnä ite säätänyt sen vaan suoraan renkaaseen nähden...

Tietenkin voisin myyjäliikkeessä käydä kyselemässä ja pyytämässä kädestäpitäen -neuvoja kun en omasta mielestäni ymmärrä tarpeeksi (pyöräily)asentojen päälle...

Kiitokset supportista, välillä ahdisti pahasti ja nykyään enää hyvin vähän - vielä on pitkästi kesää poljettavana!

kmw
20.05.2009, 06.51
Säätäminen on työlästä ja hidasta, muuttujia on senverran monta. Mulla ainaskin menee ihan sokea kana ja jyvä metodilla. Joskus kannattaa unohta kaikki muualta opittu, muka, "oikeaksi julistettu" ja luottaa vain omiin tuntemuksiin. Lopputulema voi hämmästyttää muita, mutta jos se toimii sulla niin sehän riittää:) Aikaa ja sitkeyttä + rauhallisia lenkkejä hyvä 6-koloavain taskussa.

Mulla täpärin ajoasento oli pitkään hakusessa, siirtelin penkkiä kaikkiin suuntiin ja ei ollut hjuva. Sitten oivalsin tiltata risertankoa n.5mm eteen päin ja valaistuminen oli kirkas:)

wiima
20.05.2009, 11.13
Päätinpä rekisteröityä ja heittää oman lusikkani soppaan.

Eli mulla on sama tilanne alkuperäisen kirjoittajan kanssa. Alla on viime kesänä ostettu hybridi johon ei sopivaa ajoasentoa tunnu löytyvän sitten millään. Runkokoon pitäis olla mulle oikea. Satula on ollut milloin korkealla, milloin matalalla; sama ohjaintangon kanssa (sekä korkeudessa että kulmassa). Mukavinta ajaminen on ehkä ollut sellaisessa melkein pystysuorassa asennossa, jollaisella ajelin mummotuntureillakin aikoinaan. Lähes vaakatasoinen, "urheilullinen" ajoasento on osoittautunut tosi huonoksi; paino on normaalivauhtia ajaessa melkein kokonaan välilihan varassa ja siinä sukukalleudet puutuvat äkkiä. Joka tapauksessa 20-30 minsan välein pitää nostaa ahteri satulasta ainakin pariksi minuutiksi että verenkierto vähän elpyisi.

Hiljattain investoin kalliisiin ajohousuihin (juuri noihin Löfflereihin), ja vaikka niistä hyötyä onkin, ei ongelma silläkään poistunut. Usko alkaa vähän jo hiipumaan että mulle sopiva ajoasento löytyis, ehkä minä ja tää fillari ei vaan olla yhteensopivia? Harkitsen vielä satulan vaihtamista parempaan. Jos sekään ei toimi, myyn koko romun :)

Tilanne ottaa eritysesti päähän sen takia että kesälle on ollut suunnitteilla kunnollinen parin-kolmen viikon pituinen pyöräretki jota varten on varustauduttu niin henkisesti kuin aineellisestikin jo kuukausien ajan. Inhottavaa jos sen joutuis perumaan tälläisen ongelman takia.

En tiedä voiko kukaan mitään konkreettisia neuvoja antaa mitä ei olisi jo sanottu, mutta sainpahan tilaisuuden vuodattaa. Jollain tavalla lohduttavaa ettei ole ainoa tämän ongelman kanssa painiskeleva.

fiber
20.05.2009, 11.22
Säätäminen on työlästä ja hidasta, muuttujia on senverran monta.
Nostin satulaa 3mm ja siirsin vielä 2mm taaksepäin. Nyt satulan etuosa vähän painaa, ja huomaan ajavani vähän sivussa ettei painaisi. Nää on tosiaan pienestä kiinni.

lansive
20.05.2009, 12.14
En tiedä voiko kukaan mitään konkreettisia neuvoja antaa mitä ei olisi jo sanottu, mutta sainpahan tilaisuuden vuodattaa. Jollain tavalla lohduttavaa ettei ole ainoa tämän ongelman kanssa painiskeleva.

Koska ihmisten perävärkit ovat erilaiset, on myös erilaisia satuloita. Satulassa kun vielä säätää kulmaa ja etäisyyttä tankoon nähden, niin onhan noita vaihtoehtoja vaikka mitä.

marco1
20.05.2009, 12.42
Olisko pehmeä(hkö) satula ja Löfflerien paksu pehmuste ongelmalliset yhdessä? Liika pehmuste kasaantuu istuinkyhmyjen väliin ja pääsee painamaan väärästä paikasta... kuvatuin seurauksin.

twentyniner
20.05.2009, 21.51
Pehmeät satulat eivät ole ainakaan koskaan minun hanurilleni sopineet, Sellen SLR tuntuu parhaimmalta ja nyt koeajossa oleva Sellen Flite Kit Carbonia tuntuu myös hyvältä, hiukan kovemmalta kuin pehmeäksi ajetut SLR:äni .

Eli pehmusteet pöksyihin, ei penkkiin...kuten edellä ollaan todettu, nämä ovat perskohtaisia juttuja.

Feltti
25.05.2009, 18.15
Mistäs te ostelette noita Löfflerin pöksyjä? Vanhat pökät alkavat sanoa itseään irti ja olisi tarkoitus päivittää uusiin. Helsingissä Puhoksen Intersportissa oli malli L4895 120€, mutta saako noita jostain halvemmalla? Voisin harkita jotain nettikauppojakin, kun on kokokin entuudestaan selvillä.

mk
25.05.2009, 21.01
Mistäs te ostelette noita Löfflerin pöksyjä? Vanhat pökät alkavat sanoa itseään irti ja olisi tarkoitus päivittää uusiin. Helsingissä Puhoksen Intersportissa oli malli L4895 120€, mutta saako noita jostain halvemmalla? Voisin harkita jotain nettikauppojakin, kun on kokokin entuudestaan selvillä.
kysyppäs tuolta -> Merja (http://www.pyorapojat.com/) tietää näistä tekstiileistä parhaiten

Fillarimies
26.05.2009, 13.34
Nyyh..
Löflereiden säämiskän yläpuolelta lähti se frotee kangas pois ja ajohousut on hiertäny siitä asti ihan pirusti. Pitää koittaa ompelukonetta, mutta jos en saa kuntoon, niin pitää ostaa uuden ajohousut:seko:
Mutta hyvin on löflerit palvelleet, ei voi muuta sanoa kuin että hyvät on:)

Sen pesun kanssa kantsii olla tarkkana. Eli ylösalaisin:cool:

kmw
26.05.2009, 14.21
@Feltti
Omani tuli tuolta http://www.pyorahuolto.com/ Soita ja pyydä Mikko puhelimeen. Hää tuntee Löffet perskohtaisesti:D

wege
28.05.2009, 00.39
kmw,

taisit olla oikeassa. Laskin satulaa noin puoli senttiä arviolta ja nyt ei pitkienkään lenkkien jälkeen tunnu mitään kihelmöintiä spesiaalialueella! Vielä kun saan vasemman käden puutumisen / kipeytymisen aisoihin, niin homma toimii täydellisesti.

Kiitos vielä kerran tuesta ja turvasta kaikille apua antaneille!

lansive
28.03.2012, 12.45
Saako mistään enää Löfflerin lyhyitä WindStopper ajohousuja koossa 52 (L)? Ei huvittaisi ostaa 3/4 pitkiä, kun wiimasuojausta tarvitsisi kulkusosastolle myös silloin kun polvet eivät varsinaisesti enää suojaa kaipaa. Netistä on löytynyt kyllä S ja XL, mutta sitä sopivaa kokoa ei.