PDA

Näytä tavallinen näkymä : Rovaniemen XC-sieluiset pyöräilijät!

Sivut : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 16 17 18

arctic biker
19.06.2009, 18.03
Teimmä poronkäristystä, ihan sitä oikeaoppista. Syömmä ja lähemmä käymään vaaranlaella baarissa.

tv.
19.06.2009, 20.19
Kyllä on maukkaita juhannusjuomia :P

lastenohjelmat on huippuja. Niilan kans katotaan Pinguja juutuubista.

arctic biker
19.06.2009, 20.34
Väärti tosa jotain paidan kans hössöttää, no mulle tuli mieleen että
ohan täsä voorumi; mulla ois auto kaupan, Micra vm 86 ajettu 136 tuhatta, ny pari vuotta seissy. Tuola se Välttikankaalla nököttää.
Hinta ei oo paha.

arctic biker
20.06.2009, 17.21
Koitin houkutella Alapoa pyörälenkille, Kuninkaan laavulle makkaranpaistoon. Pappa epäili kuntosa puolesta, turhan kaukana kuulemma.Totesi että fysiikka kestää siirtymisen takapihan grillikotaan kuhan mie haen juomista.Miehän hajin. No teimmä tulet kotaan ja aloimma makkaranpaistoon. Kabanossin savupekonin ja juustokabanossin makueroja
on vertailtu. savupekoni on ihan maukasta:D Kuin myös Olvin olut.

tv.
20.06.2009, 18.05
...on ihan maukasta:D Kuin myös Olvin olut.

Kyllä tuo Olovi on osottautunu maukkaimmaksi normikaliaksi.

Heidi-83
21.06.2009, 21.45
Niin, oon laittanu sulle AaJiiKoo privaa, että jos et oo loggautunu sisään niin ei oo ehkä tullu perille. Kun tuosta Tahkolle lähdöstä olisin kysellyt? Että mahtuuko kyytiin vielä vai käynkö ostamassa junaliput?

Niin, miten Niila se huominen lenkki? Onko klo 17 hyvä?
Meillä on tarkoituksena ajella Pissinperän laavulla mutka tekniikkatreeninä mulle :) Vauhti on mitä on.

Heidi-83
21.06.2009, 21.47
Ja makkikselle vielä, että tuo sun jarru odotteleepi pussissa tuossa, niin voit hakea kun ehdit!

arctic biker
21.06.2009, 22.32
Mie jo kerkisin loukkaantua jotta pitäshän porukan tietää mun olevan paikanpäällä eikä kukkaan kaipaa kuiten lenkille. No äkänen tekstiviesti
Heidille paransi loukattua ittetuntoa ja kuulema mahun mukaan. Toivottavasti myös pyörä löytyy, jos vanahempi poika ei kerkee Tunturia aamula tuuva niin onkin sitten tekninen pyörä käytössä; Wheeler vm 89 ja kun tarkemmin mietinniin eiköhän se Harokin löyvy ihan lähistöltä, kuhan vaan lukon tiirikoin auki:D Harolla sitä minä Niilan ja Heidin kanssa kerran reissulla olinkin.Yhen uran ristinkin Niilankonttaamapoluksi.

Fillarimies
21.06.2009, 23.00
Klo 17 vois olla oikein hyvä. Vaan kerkeänköhän mie siihen, ko klo 16 loppuu työt. Ehkä klo 17.30 vois olla parempi, niin ei tuu kamala kiire;) Josko vaikka tuosta kauppatorilta lähtö??
Käytiin heidin kanssa heiluttelemassa jalkoja tuolla suolla.
Heidille irtos SM hopeaa, samoin kuin mullekki M18 sarjassa. Tosin niitä osallistujia ei ollu kuin kaks:D
Oli muuten kohtuu raskasta touhua:eek:

Nyt nukkuun...ZZZzzzzzz...

makkis
22.06.2009, 00.06
Kai tässä vähitellen uskaltaa jo metsäajoakin harkita, ehkä se viime kerta ei ollutkaan tarpeeksi.
Käviskö heidille huomenna se jarrun hakeminen? Voisin hakea sen ruokatunnilla eli 11-12 tai sitten illalla puoli neljän jälkeen.

Heidi-83
22.06.2009, 16.03
Lenkki siis klo 17.30 ja lähtö kauppatorilta!

arctic biker
22.06.2009, 16.43
oon ny teille uskoton ja lähen maantielle kun tuli muutakin asiaa tuonne jonniin matkan päähän. Ja sitäpaitsi en aamula kerenny hakemaan Tunturia eikä poika tuomaan, hillapyöräsä on asvalttikumit, ei sillä arvaa lähteä pitkospuille. Väärtin Wheelerin sain just trimmattua jonninlaiseen kuntoon, vanteetki tuhannen solomussa, ny ne on vähemmän solomussa. Ei maha
wheeler kestää oikeeta maastoajoa. Jos sitten huomena innokkaita ois? Mulla varmaan maastorukki koko päivän käytösä.

Fillarimies
22.06.2009, 16.50
No nyt meillä tippu kirittäjä kyydistä. Huh ei tarvikkaan ajaa niin lujaa:D
Mie oon laiskalla päällä ny.. Hiljaa hyvä tulee;)
Mie meen huomennakin lenkille, mutta vaimokkeen kanssa. (eli vauhti on hiljaista)

arctic biker
22.06.2009, 16.57
No nyt meillä tippu kirittäjä kyydistä. Huh ei tarvikkaan ajaa niin lujaa:D
Mie oon laiskalla päällä ny.. Hiljaa hyvä tulee;)
Mie meen huomennakin lenkille, mutta vaimokkeen kanssa. (eli vauhti on hiljaista)

siis miehän oon ihan oikeesti timmikunnossa, sääli vaan kun ei tuo aika eikä
pörsä salli tahkon kisaa

Fillarimies
22.06.2009, 22.01
No olet varmasti kun noin paljon pyöräilet:) Piipun poltosta saa vissin vielä lisävirtaa myllyyn??:seko:

Joo.. meidän piti polkea pissinperän laavulle, mutta se olikin sitte vain välietappi:D
Pohtimolammelle poljettiin ja maantietä takas. Mettässä oli tosi hidasta puunkiertoa se pissinperän laavulta menevä pätkä ja maantiellä keskari oli varmaan siinä 25-30km/h.

No mun mittari näyttää 60km ajoa. Nollasin sen kotipihalla. Eli tuommonen ihan mukava iltalenkki. Makkis ei oo vissin ihan heti tulossa "pienellä iltalenkille":D

Huomenna palauttelevaa pyörittelyä tai voihan se olla että vaimoke rökittää minut ihan 100-0, huomenna kammilla:cool:

makkis
23.06.2009, 15.48
Koskas meillä olis ihan oikea lenkki eikä mikään pieni iltalenkki? :o

Fillarimies
24.06.2009, 12.29
Mulla menee varmaan se oikea lenkki, joko torstaille tai ens viikkoon. Niin no sunnuntainaki vois olla tsänssiä ihan illasta.
Paljonko sen oikean lenkin pituus on sitte?? 100km??:D

fillarihaka
24.06.2009, 15.45
No niin, rehukasan päällä tuli keikuttua pari päivää. Tosin tuo AIV-happo pitää hyvin nokan auki, ei ole vielä tuntunut vaimon kesäflunssan kaltaista tukkoisuutta. Toivottavasti ei edes iskekään mulle ennen Tahkoa...
Joko Arctic on suunnannu pyörän keulan kohti Nilsiää?
Entä onko Heidi käyny Citysportissa?

Heidi-83
24.06.2009, 17.08
Jepulis, hain sen sun puvun eilen sporteri. Ihan hyvän näköinen puku, vielä kun muistaisin ottaa sen mukaan. Tuntuu että tuota tavaraa on lähdössä mukaan enemmän kuin tarpeeksi. Jännäksi meinas mennä kun liput kävin ostamassa junaan. Meinas ensin se lipun myyjä siinä, että et taida saada otettua pyörää kyytiin kun on paikat täynnä. Mutta sitten sieltä onneksi kuitenkin löytyi tilaa.
Ja kun mie menen urheiluliikkeeseen niin mukaan tarttuu aina paljon muutakin ylimääräistä. Äsken tein jotain kammottavan makuista urheilujuomaseos litkua ja laitoin uuteen reppuun juomapullopussin paikoilleen. Meinaa pikkuhiljaa ruveta jännittään kun tätä tekstiäkin pukkaa. :)
Meillähän oli oikein kiva pikku iltalenkki Tonin ja Niilan kanssa. Minä en taida maastolenkille enää Niilan kanssa ehtiäkään... :seko:

Fillarimies
24.06.2009, 22.56
Melkein kantsii testailla niitä urheilujuomaseoslitkuja ennen kuin menee kisassa niitä käyttämään. Ei sitä tiedä lentääkö yrkkä sitte ko ajelee siellä ja siemailee nestetta keuhkoihinsa..eiku mahaansa;)
Dexal on aika neutraali, mutta siitä kannattaa tehdä laimeampaa kuin ohje sanoo.
Gatorade vaimikäsoli oli ainaki levillä ihan asiallisen oloista juomaa.

Mutta heidihän käyttää sitä intiaanisuolaa vai mitä soli:D

Energiageeliä varmaan kannattaa varata kans mukaan. No mie ainaki ottaisin, mut mie oonki vissin eriasia:D

Kalevi
27.06.2009, 16.34
Kuulumisia Tahkon kisasta. Heidi soitti just. Oli ollut naisten kisan 10. ajalla 4.15.54. Rengasongelmia oli ollut matkalla. Takarengas oli tyhjentynyt pari kertaa, joten joutui välillä pumppuhommiin. Ajoaika oli n. 4 tunnin luokkaa ja 15 min. tuhraantui rengastouhuissa. Hyvin on Heidi silti ajanut. Ilman haavereita olisi päässyt varmasti kuuden joukkoon. Onnittelut Heidille hyvästä ajosta. Taakse jäi kisassa satoja ajajia niin naisten kuin miesten sarjoista. Naisten voittaja Sini Alusniemi ajoi 3.18.40, eli aivan hirmuvauhtia!

Sporteri oli lopputuloksissa miesten 60 km:n ajossa 122. ajalla 3.48.28.

Fillarimies
28.06.2009, 20.55
Onnittelut heidille ja sporterille:) Ja kiitos kummallekkin minun lippiksen roudaamisesta;)
Miltä tuntu ajaa täpärillä sporteri? Olihan tuo näköjään aika nopea peli, kun noin hyvä aikakin tuli:)
Pikkasen mulla himottaa ajamaan pyörällä. No huomenna mennään vaimokkeen kanssa:cool:

Heidi-83
28.06.2009, 22.07
Kiitokset vaan onnitteluista! Pää kun sekoaa, niin niinhän siinä käy että tekee mieli heittää Gary jorpakkoon ja laittaa uus pyörä :p Jos ei keltään kuitenkaan löydy mulle huippupyörää alle 500euron niin tyydyn päivittämään osia! Jotain jo netistä tutkittiin ja hakusessa on ainakin:
-keula
-takapakka
-ketjut
-vanteet, ainakin taakse
ja ehkä
-vaihtaja
-renkaat

makkis
28.06.2009, 23.25
Kävin vähän fiilistelemässä Oukun suunnalla, eihän tuo tuntunu edes rankalta kun se kesti alle 4 tuntia :D
Nahkahousut onnistuivat kusemaan minun tilauksen ja laittoivat väärän osan tulemaan. No häätyy koittaa jos saisin kengät tulemaan uudessa lähetyksessä ilman postikuluja. Häätyy vain toivoa että ymmärtävät minun englannin mongerrusta ja vaivautuvat vastaamaan viesteihin :rolleyes:

fillarihaka
29.06.2009, 11.34
Tahkosta kotiuduttu. Mukava kuulla että Heidiki päässy perille. Kiitokset hälle vielä mun uuden puvun kuljetuksesta, kuten FM:n lippiksen roudauksesta.
Kova oli koitos, mutta tapahtuma ja paikka upea. Oliskohan pitäny lyöttäytyä enemmän eturiviin, olisko siitä päässy korkeammille sijoituksille..?..todennäköisesti vaan tappanu ittensä pahemmin, nytki se viimeinen nousu ei tuntunu loppuvan laisinkaan ja vähä kauhistutti 45km kohdalla alkanu paleleminen. Helle kai teki tepposia, nestehukka iski... Noh, maaliin selvisin kuitenkin, sijoitus ja aikaki ihan kivat. Ja täpäri osoittautu ihan oikeaks valinnaks, varsinki niissä (loppumatkan)alamäissä. Väsyneenä ois ollu pahempi röykkyyttää jäykkäperäsellä ja eihän sen jarrutkaan ois riittäny... Mutta kaikin puolin hyvillä mielin, tuli koettua todellinen massapyöräilytapahtuma ja muutenki oli mukava lomailla ja lorvailla upeissa maisemissa ja kelissä...
Mistä Makkis teki tilauksen, bike-discountista? Pahaenteisiä kommentteja ollu viime aikoina sen kaupan keskusteluketjussa, vaikka mulla aiemmin onki kaupankäynti onnistunu ongelmitta...

Fillarimies
29.06.2009, 13.34
Eihän sitä tiedä vaikka mieki innostuisin tahkolle ens vuonna. (se ei ollu lupaus sitten)
Tällä viikolla vois pitää porukkalenkin.

Tiistaina klo: 18.30 jätkänkynttilän sillan kaupungin päästä lenkille. Voitais vaikka tuo koskenkylän lenkki polkea noin aluksi;)

Kerkiääkö kaikki tuona ajankohtana lenkille? On töistä päästy jne..?!?!

tv.
29.06.2009, 13.35
Hitto että on siistiä olla töisä 3 viikon "loman" jälkeen :)

makkis
29.06.2009, 19.06
Mistä Makkis teki tilauksen, bike-discountista? Pahaenteisiä kommentteja ollu viime aikoina sen kaupan keskusteluketjussa, vaikka mulla aiemmin onki kaupankäynti onnistunu ongelmitta...
Sieltähän minä tilasin. Menetyksenä tuo ei ole suuri vaikka jättäisivätkin asian hoitamatta. Eli kuormasta jäi puuttumaan yksi juomapullo jonka piti tulla telineen mukana, olivat sitten kämmänneet ja laittaneet toisenlaisen telineen jonka mukana ei tule sitä pulloa. Hintoja katsellessa minä jäin tässä hommassa voitolle. Kengätkin olivat onnistuneet myymään joten laitan crc:lle tilauksen tässä iltasella, jos on tarvetta pienille osille niin privalla/puhelimella voi lähestyä tässä illan ja yön aikana.

Heidi-83
29.06.2009, 22.55
Vähän saattaa pitää kiirettä, mutta yritän päästä huomiselle lenkille...kun ei mulla ole enää muuta elämää :( Heh heh...

tv.
29.06.2009, 23.13
huhhuh, kävin ajamasa pyörälä tänään noin 100 metriä. olipa siistiä. ohjasin yhelä käelä ja pumppailin takajousitusta.

miten sie Heidi uskallat pitää omaa race-pyörää ulkona työpaikan seinää vasten? tänäänki se nojaili siinä numerolappuineen. mie kuskaan aina sinne kellarin väestönsuojaan niin saa istua päivän rauhassa eikä tarvi miettiä pyörän kohtaloa kokoajan.

Fillarimies
30.06.2009, 00.23
Heidin pyörä on 10 kertaa halvempi kuin sinun DH-pyörä. Mut onhan se silti siinä vähän rosvoille tarjottimella:seko:
Mie tuossa yritin vähän rasvailla taka swingin laakereita. Oli kerpele ruostetta jo niissä, vaikka viime vuonna vaihdoin uudet. Ei se toisaalta ihme ole, kun maastossa ajaessa kaikki osat kuluu sitätahtia että huh huh:(

He he.. tämmöstä pientä iltaprojektia pukkaa :D

Tänään käytiin sinin kanssa veivaamassa 25km. Ilma oli oikein hyvä, ehkä pikkasen liian kuuma.

Mieki tarvisin vähän osia. Jos jollakin on myyä sramin takavaihtaja ja kahva niin ostan pois homehtumasta??
Shimppakin käy. Pakko saada joku parempi vaihtaja, ei vaan enään tuo deore toimi. Voi kun oiskin ollu vanha kunnon alivion takavaihtaja. EI isompia ongelmia 2.5v. Sitte puolenvuoden aikana se meni niin väljäksi että heilu joka suuntaan.

Kalevi
30.06.2009, 00.31
Miekin voin ehkä tulla sinne maastolenkille, jos en lähde päivällä pitkälle maantielenkille. Jos ei näy aikarajaan mennessä, niin sitten en tule.

Maanantai-iltana ajettiin Heidin kanssa rata-ajoissa kaamee kisa. Kumpikin ajoi 3 km:n aika-ajossa oman ennätyksensä reilusti. Heidi johti selvästi yli puolen välin, mutta lopussa meikä rynni voittoon :D. Mulla oli toki kaksi selkeää etua Heidiin nähden: aika-ajopyörä (kilpavarustelu) ja Heidillä painoi Tahko jaloissa (taktiikka). Muuten Heidi ois varmaan voittanu selvästi:o

Hepe
30.06.2009, 08.00
Heidin pyörä on 10 kertaa halvempi kuin sinun DH-pyörä. Mut onhan se silti siinä vähän rosvoille tarjottimella:seko:
Mie tuossa yritin vähän rasvailla taka swingin laakereita. Oli kerpele ruostetta jo niissä, vaikka viime vuonna vaihdoin uudet. Ei se toisaalta ihme ole, kun maastossa ajaessa kaikki osat kuluu sitätahtia että huh huh:(

He he.. tämmöstä pientä iltaprojektia pukkaa :D

Tänään käytiin sinin kanssa veivaamassa 25km. Ilma oli oikein hyvä, ehkä pikkasen liian kuuma.

Mieki tarvisin vähän osia. Jos jollakin on myyä sramin takavaihtaja ja kahva niin ostan pois homehtumasta??
Shimppakin käy. Pakko saada joku parempi vaihtaja, ei vaan enään tuo deore toimi. Voi kun oiskin ollu vanha kunnon alivion takavaihtaja. EI isompia ongelmia 2.5v. Sitte puolenvuoden aikana se meni niin väljäksi että heilu joka suuntaan.

XT:n vivut ja vaihtajia 2 eri mallia löytyis shimanon shadow ja olikhan toinen shimanon m761 mallia (käytettyjä hyviä), jos kiinnostaa.

Kalevi
30.06.2009, 14.57
Tässä jo hieman muistutusta elokuussa tulevista Luoston xco- ja xcm-kisoista. Tulkaa ajamaan hienoissa maastoissa:)

22.8. Luosto (OPP): XCO-maastoajo (KMC Super xco-cupin osakilpailu 6).
23.8. Luosto (OPP): Amethyst-maratonajo (xcm) 20-60 km. http://www.ounaksenpyora-pojat.fi/uutiset/Luosto09.htm

tv.
30.06.2009, 19.37
Toipilasaika pitää käyttää tehokkaasti hyväksi. Keksin oikein hyvän keinon ja vaihdoin lenkkipyörän rungon.

http://koti.mbnet.fi/tvrules/Py%f6r%e4t/Commencal/02072009.jpg

Speksattiin tänään fysioterapeutin kanssa ja tultiin siihen tulokseen, että minun kannattaa pysyä poissa pyörän päältä vielä 2-3 viikkoa. Siis nyt on hyvää aikaa kiillotella ja viritellä osia huippukuntoon.

Heidi-83
30.06.2009, 22.05
No onhan se pyörä ollu mulla siinä useinkin ja se Nissan lappu on niin kiva, että en taida ottaa sitä pois ollenkaan :p En oikein usko siihen, että sitä kukaan siitä edes veisi. Mun vanha pyörä kun nyysittiin kerrostalon kellarista kahden lukollisen oven takaa ja pyörässä oli vieläpä kaksi lukkoa. Kova hinku on ollu rosvolla saada se mun pyörä.

Fillarimies
30.06.2009, 22.53
Hieno runko, tommi!!:p Paljonko pyörä painaa kaikkine hilppeineen?
Meillä oli taas semmonen kevyt iltalenkki. 46km ja vähän vajaa 3h.
Kalevi meidät eksyttikin jo kerran, eli tällä kertaa en ollut minä. "tuosta pääsee sille polulle" - tyyliin:D
Ja niitä hyttysiäkin oli:eek:

Kuva olkkavaarasta:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=6&pictureid=1930

tv.
01.07.2009, 00.26
Paljonko pyörä painaa kaikkine hilppeineen?

Veikkaisin että menee johonki 17 kiloon.

Onneksi kaikki nykyiset osat käy tuohon runkoon. Keskiviikkona ajattelin ruuvata lisää osia kiinni ja todennäkösesti paketti on valmis illalla. Eli keskiviikkona ruuvausiltama lapinrinteellä olohuoneen lattialla. Saa tulla speksaamaan ja neuvomaan ;) kahaviaki löytyy.

Satulatolppa pitää vaihtaa kun tuo natisee hirveästi. Onko kellään mustaa 31,6mm Thomsonia myytävänä?

Fillarimies
01.07.2009, 00.38
Mie voin tulla ruuvaamaan sun puolesta niin tarvi kipeää kättä rasittaa;)
Nyt nukkuun.. Kattelin tuossa just cast awaytä. Pääsee oikeaan tunnelmaan:rolleyes:

AaJiiKoo
02.07.2009, 07.19
Tuo Marsuhan näyttää passaavan hyvin Commencalin nokalle. Sitten vain laittaa kevyet renkaat alle, niin kyllä siitä vielä hyvä lenkki-/trailipyörä tulee...Tosiaan, tuo Race Facen tolppa on kyllä aika natinatolppa, kovalla öljyämisellä sen on aina hetkeksi saanut hiljenemään, mutta vain hetkeksi.

Fillarimies
02.07.2009, 12.22
Natina on tuttua minun filossa:D
Melkein seuraavaksi pitäis varmaan polkimet aukaista ja rasvata. Josko se natina loppuis sitten..

tv.
03.07.2009, 00.02
taas yksi rakenteluilta takana.

nyt puuttuu enää etujarru ja ketjuohjuri. Kävin koeajolla ja 2" riser-tanko ei ole hyvä. Vois vaihtaa tilalle suoran race-tangon niin sais ajoasentoa agressiivisemmaksi. Iskarin paineet on vissiin päin he..vettiä kun sägiä oli jotain 60-70% :D ei ihme että kammen päät kolisi maahan kokoajan.

Huomenillalla säätäminen jatkuu ja rakentelun jälkeen vois testata toimiiko tuo myös terassipyöränä ;) lähteekö joku kaveriksi istumaan iltaa jonnekki? Vaikka waldemarin uimarannalle niin samalla voi kuunnella kun Topi Sorsakoski laulaa klassikkobiisejä Waldemarissa.

mellow
03.07.2009, 06.46
Morjens!
En löytäny Rovaniemen maantielenkki -ketjua, tokkopa sellaista on sitten olemassakaan. Onkohan täällä jotain maantiehenkistä porukkaa? Kävin kurkkaamassa tuolla Rovaniemi 25 -ketjussa, mut siellä tapahtuu jotain ihan kummia. Kauhea hinku olisi päästä polkemaan, mutta pyörää ei vielä kuulu. Pistin hetki sitten tällaisen herkun tilaukseen ;) :http://www.bikyle.com/images/BikesRoad2009/FeltDispatchWht_09.JPG

Hepe
03.07.2009, 08.32
Morjens!
En löytäny Rovaniemen maantielenkki -ketjua, tokkopa sellaista on sitten olemassakaan. Onkohan täällä jotain maantiehenkistä porukkaa? Kävin kurkkaamassa tuolla Rovaniemi 25 -ketjussa, mut siellä tapahtuu jotain ihan kummia. Kauhea hinku olisi päästä polkemaan, mutta pyörää ei vielä kuulu. Pistin hetki sitten tällaisen herkun tilaukseen ;) :

Sunnuntaisin Jätkänkynttiläsillan Ounasvaaran puoleisesta päästä beachvolley kentän kupeesta lähtee klo 9 maantie yhteislenkki.
Näyttää nuo ennusteet vähän kylmiltä ja kosteilta, voi olla osanotto vähissä maantielenkille, mutta kannattaa käydä katsomassa.

Ens sunnuntaina ilmojen takia maastoyhteislenkki samasta paikasta klo 9, ketään ei jätetä matkasta ja väliltä voi jäädä pois.

Kalevi
03.07.2009, 12.14
Joo, maantielenkkejä järjestetään aina kerran viikossa sunnuntaisin ja joskus muulloinkin. Käy katsomassa OPP:n sivulta: http://www.ounaksenpyora-pojat.fi/ mitä sillä rintamalla tapahtuu. Sinne saa tulla ajamaan, vaikka ei olekaan seuran jäsen. Jos kilpailutoimintakin kiinnostaa, niin ota yhteyttä. Yhteystiedot löytyvät tuosta nettiosoitteesta.

Hepe, mie olisin tullut ajamaan sitä maastolenkkiä, mutta lähden silloin Tornioon Barentsin kisoja katsomaan. Laita kuitenkin viestiä, milloin seuraava kerta.

Fillarimies
03.07.2009, 13.18
Mullakin on sunnuntaina menoa. Ei pääse. Oulua kohti...
Ja sitte luulempa että tällä erää jää hankkimatta ne uudet vaihteet. Menee hirveästi rahaa taas kaikkeen muuhun.. :(
Mutta katotaampa sitte ko armeija alkaa, niin joku viikonloppu uudelleen..

makkis
03.07.2009, 14.26
Hepe, mie olisin tullut ajamaan sitä maastolenkkiä, mutta lähden silloin Tornioon Barentsin kisoja katsomaan. Laita kuitenkin viestiä, milloin seuraava kerta.
Minkä sorttiset kisat nuo ovat ja onko kenelläkään tietoa tuon radan tarkemmasta paikasta? Ajattelin lähteä käymään kotopuolessa niin samallahan sitä olisi tuotakin touhua käynyt katsomassa.

Loppuun vielä pakollinen maisemakuva http://img43.imageshack.us/img43/2163/img2497t.th.jpg (http://img43.imageshack.us/i/img2497t.jpg/)

Kalevi
03.07.2009, 16.01
Ne ovat maantiepyöräilyn Barentsin alueen mestaruuskilpailut. Alkavat tänään prologilla klo 17, jatkuvat huomenna klo 12 alk. ja sunnuntaina klo 10 alk. Tornion ja Haaparannan alueella. Tuosta linkistä löytyy tietoja: http://www.kolumbus.fi/pohjois-suomenpyoraily/ Kts. tekninen info.

Heidi-83
05.07.2009, 13.30
Gary poika se oli tänään lenkillä oikein kiltisti, kun vissiin sitä rupes pelottamaan puheet pyörän vaihdosta :D Siispä, päädyttiin siihen, että hyvästä käytöksestä Garyn vois palkita uudella joustavalla keulalla. Tässä tämä yks vaihtoehto, jota me FM:n kanssa katsottiin.

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=13461

Sitte tää pisti just silmään, ku olis nuin hyvässä tarjouksessa, että oisko parempi:

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=29069

Heidi-83
05.07.2009, 13.53
Hmm, no jos mie sitten rupian tuota tilaamaan. Se vaan, että kuinkahan "pitkä" tuo sitten on, kun vanha keula jotain 46-47cm...Ja tuossa vaan tuo putki hirviän pitkän näköinen.

Hepe
05.07.2009, 13.57
Tässä olis Heidi hyvä keula edullisesti, se marzochhi on 120mm eli liian pitkä jäykkäperäiseen ohjauskulma menee liian loivaksi, rockshox on jousikeula.

Rock Shox Reba Race Dual Air Forks - Poploc 2009 (http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=31919)

tv.
05.07.2009, 15.59
No mieki heitän oman ehdotuksen peliin.
Marzocchi XC 600 ATA2 @ Actionsports (http://www.actionsports.de/Gabeln-Daempfer/Federgabeln/Marzocchi-XC-600-ATA-silber-90-130mm-2008::17355.html)

XC 600 @ Marzocchi.com (http://www.marzocchi.com/Template/detailSPAForksMTB.asp?IDFolder=113&LN=UK&Sito=mtb&IDAnno=55897&mCO=Prgho\hduPrgho\hdu%23GHVF%2F%23VhulhRuglqh%2F% 23weoRjjhwwl1LGRjjhwwr&mCW=DQG%23%26Prgho\hduPrgho\hdu%26%23A%40%23*5334* %23DQG%23%26DP%26%23%40%234%23DQG%23%26Prgho\hdu%2 6%23%40%2388%3B%3C%3A&mCJ=&IDOggetto=55948)

marco1
05.07.2009, 19.28
Mie voitan: http://www.merlincycles.co.uk/marzocchi-and-rockshox-suspension-forks/rockshox-suspension-forks/rockshox-reba-s-l-2009.html
Reba SL €287.44
Säätämiseen menee hetki + ja -ilman kanssa, tällä viikolla voi testata mun keulaa kun olen Roissa.

Mutta asiasta toiseen, näytti tänään aika vähän ajetuilta Olkkavaaran polut, esmes laatikoilta alas suon kautta kiertävä pätkä ei näköjään kiinnosta ketään vaikka on varsin hyvin ajettava. Outoa.
No tuli kuiten hippasta vajaa 70km ajeltua yhen sinkulasedän kanssa kun linkattiin Olkkavaaran reissu ja syvän etelän secret trailssit (Teemu tietää).

Hepe
05.07.2009, 20.27
Mie voitan: http://www.merlincycles.co.uk/marzocchi-and-rockshox-suspension-forks/rockshox-suspension-forks/rockshox-reba-s-l-2009.html
Reba SL €287.44
Säätämiseen menee hetki + ja -ilman kanssa, tällä viikolla voi testata mun keulaa kun olen Roissa.

Mutta asiasta toiseen, näytti tänään aika vähän ajetuilta Olkkavaaran polut, esmes laatikoilta alas suon kautta kiertävä pätkä ei näköjään kiinnosta ketään vaikka on varsin hyvin ajettava. Outoa.
No tuli kuiten hippasta vajaa 70km ajeltua yhen sinkulasedän kanssa kun linkattiin Olkkavaaran reissu ja syvän etelän secret trailssit (Teemu tietää).

Tuo merlincyclesin tarjous on aikas hyvä, siinä ois Heidin pyörään hyvä keula.

tv.
07.07.2009, 00.02
taas yksi rakenteluilta takana.

nyt puuttuu enää etujarru ja ketjuohjuri. Kävin koeajolla ja 2" riser-tanko ei ole hyvä.
No nyt on pyörä kasassa ja täydessä ajokunnossa :) Tanko vaihdettu pienempinoususeen ja paljon paremmalta se tuntui.

ketjuohjuri teetti vähän ylimäärästä työtä. Tuo rungon linkkusysteemi rajottaa ketjuohjurin valintaa:
http://koti.mbnet.fi/tvrules/Py%f6r%e4t/Commencal/06072009%20ohjuri1.jpg

Onneksi on rautasaha ja Dremeli keksitty tällaisia tilanteita varten:
http://koti.mbnet.fi/tvrules/Py%f6r%e4t/Commencal/06072009%20ohjuri2.jpg

Ja eipä enää mene ohjurin nurkat linkkujen väliin :)
http://koti.mbnet.fi/tvrules/Py%f6r%e4t/Commencal/06072009%20ohjuri3.jpg

Ja sitte koko laite ruutuun:
http://koti.mbnet.fi/tvrules/Py%f6r%e4t/Commencal/06072009pieni.jpg
isompana (http://koti.mbnet.fi/tvrules/Py%f6r%e4t/Commencal/06072009iso.jpg)

eturengas on väliaikaisesti paikallaan. En jaksanu vaihtaa sitä.

Sitte ajotuntemuksia Korkalovaara-Lapinrinne-alueen juurakko-/kivikkopoluilta... eipä tarvi persettä nostella penkistä tutuilla poluilla, missä jäykkäperän päällä saa hyppiä aivan kauheasti. Tämän johdosta huomasin heti sen, että jalat väsyy huomattavasti vähemmän kun saa istua satulan nokassa. Sen lisäksi tuosta ei kuulu oikeastaan mitään kolinoita vaan pyörä etenee hiljasesti :) ylämäkeen tuo kiipeää kevyemmin kuin entinen jäykkäperäinen setuppi (johtuu pyörän geometriasta, nyt enempi etukenoa).

Loppusanoina vois sanoa, että on muuten helevetin pätevä laite. Paras osapäivitys pariin vuoteen.

Fillarimies
07.07.2009, 18.44
Tommiii.. KOSKA lenkille:seko::seko::D:cool::eek:

makkis
07.07.2009, 19.23
Nyt ne kengät sitten tuli. Kävin kokeilemassa ja lopputuloksena kolme paikaltaan kaatumista :o
Jotain lenkin tynkää vois kyllä harkita :cool:

tv.
07.07.2009, 21.48
Tommiii.. KOSKA lenkille:seko::seko::D:cool::eek:

hmm.... perjantai-iltana ja lauantaina Immelmökeiltä kätkätunturin kautta kohti Levin huippua ;) viikonloppu Levillä trailipyöräilyn parissa.

marco1
08.07.2009, 17.07
Tulipa tässä mieleen että tuon Reba SL:n vois pudottaa kyydistä pois perjantaina ennen täältä Roin mummolasta lähtöä.... jos jollain nyt sattuu kiinnostamaan reilu 30 tuntia ajettu keula pidempiaikaiseen testiin (poplock, disc only PM -levyjarrukiinnikkeet ja suht reilusti kuolaputkea jäljellä)...

BAD bunny
08.07.2009, 21.01
Olikos se Teemu tänään siinä ooppelissa, jonka keulaan meinasin vahingossa peruutella valkoisella kaksnelikymppisellä? Ainakin kovasti samaa näköä oli?

Oli ooppelin onni ettei siinä rytissyt, nimittäin volvolla olisi saanut paalata puoli keulaa ooppelista, ennenkuin volvossa olisi alkanut puskuri antautumaan:)

tv.
08.07.2009, 21.54
...kaksnelikymppisellä...
Laita ihimeesä kuva tuosta Volovosta :) on ne niin kauniita autoja

Fillarimies
08.07.2009, 23.50
Nonni. Nyt oon rollossa. Vois sitä lenkkiä kattoa vaikka perjantaille?? Sillon ois mullaki aikaa touhuta.

fillarihaka
09.07.2009, 08.45
Ei kai BadBunny oo pistäny vectraa poies? Tai no ei se mitään, vaikka oiski menny vaihtoon, mutta että volvo...foorti sen olla pitäs! :p
Makkishan on selvinny vähällä, jos vain 3x kupsahtanu ekalla lukkopoljinlenkillä? Pienet mustelmat kertoo vaan taitojen kartuttamisesta. :o
Meikä ois kyllä mielellään testannu rokkarin keulaa, jos Rollossa oisin, ku meinaa tuo marsun mx:n lukottomuus joskus tympästä. Mutta toisaalta, eipä voi ainakaan moittia joustamattomuudesta. :rolleyes:
Mitenköhän lienee Arcticin pyöräreissun käyny, joko lienee päättynyt?

Teemu N
09.07.2009, 12.59
Ei ollu edes lähellä. Olin vaan vähän herkällä. Olihan siinä vielä 2cm tilaa ku tööttäsin :) Ja pelivaraakin jäi vielä yli puol senttiä. Olis siihen volvon kylkeen pikku jälki jääny kun se olis ensin raapinu noita lisävalojen kiinnitys pellin ulokkeita.

Ja ei se ooppeli ollu vaan Passatti.
Hyvä puoli noissa vanhoissa auton romuissa on, että pikku ruhjeet ei tunnu missää. Kuten se et perettää miljoona kiloo painavan peräkärryn aisaan omalla pihalla. "Pikku" lommo takakonttiin.

Oli hirveessä kiireessä itekin likkeellä et kerkee taas tekee kaiken ennen AC24:sta ( olin tullut edellisenä yönä Norjasta suunnistus kisoista klo 3).

Onneks alkaa loma tuon seikkailu kisan jälkeen :) Alkaa olla kuuppa sekasin kun valvoo liikaa...

Sitten lomalla kerkee taas pyöräilemään... Toivottavasti...

Törmäillään sitten ens kerralla fillareilla tai vaikka terassilla...

arctic biker
09.07.2009, 15.37
Mitenköhän lienee Arcticin pyöräreissun käyny, joko lienee päättynyt?
juu, tulin jo viikko sitten. 1480 km, 65 tuntia pyörän päällä. Tulomatka
sujui teknisesti moitteettomasti, ei rengasrikkoja ja kuskikin toipui Rovaniemen juhannuksesta nopeasti.:o
Itte asiassa vasta nyt kerkeen nettiin reissun jälkeen. Ja uutta matkaa suunnittelemassa. Tilasin Warmpeacen untuvapussin Partioaitasta. Ohan nuita makuupusseja mutta mikä on liian iso ja painava, mikä taas liian kylymä. Ja tieten ainaskin väärässä päässä Suomea! Sen ny huomaa että näin vanhemmiten ja hieman laihempana(kuivempana) tarvii lämpimämpää
säkkiä kuin ennen.

BAD bunny
09.07.2009, 20.55
Noniin olihan se Teemu.

Anteeksi säikäytys! Hyvä ettei osunut, mutta vaikka olisikin niin onni onnettomuudessa, en ole vielä siirtänyt vectran bonuksia volvoon joten vakuutukseni bonukset eivät olisi menneet ja volkkari olisi saanut uuden puskurin Pohjolan piikkiin.

Eilen oli kyllä sellainen päivä, ettei meikäläisen olisi juuri auton rattiin kannattanut astua. Töissä meni vähän pitkäksi ja kun sitten kiireellä ja väsyneenä lähdin ajamaan niin sitä siten töpeksii ja kunnolla.

Sporteri: Vectra on mulla vielä tallissa. Volvo oli sellainen pakkohankinta kun oli 154-tuhatta ajettu ruosteeton yksilö vuosimallia 86, kaikilla herkuilla mm. vakionopeussäädin, sähköikkunat ja peilit, keskuslukitus ja ohjaustehostin. Koneena 2-litran ruisku(B200E)
Kyllä noi vanhat volvot on vielä oikeita AUTOJA, eivätkä mitään nykyajan muovikuorrutettuja oluttölkkipellistä tehtyjä sähkövikoja:D

Jotta vectra ei pahastuisi siellä tallissa niin mainittakoon että on sekin ihan kelpo kulkuneuvo..

Fillarimies
10.07.2009, 14.50
Noniin olihan se Teemu.
Volvo oli sellainen pakkohankinta kun oli 154-tuhatta ajettu ruosteeton yksilö vuosimallia 86, kaikilla herkuilla mm. vakionopeussäädin, sähköikkunat ja peilit, keskuslukitus ja ohjaustehostin. Koneena 2-litran ruisku(B200E)
Kyllä noi vanhat volvot on vielä oikeita AUTOJA, eivätkä mitään nykyajan muovikuorrutettuja oluttölkkipellistä tehtyjä sähkövikoja:D

Jotta vectra ei pahastuisi siellä tallissa niin mainittakoon että on sekin ihan kelpo kulkuneuvo..
Niinpä niin..

Katsatussedän tuomio:
- Takarengas kotelot molemmilta puolin hitsattava.
- Kuskin penkin alla oleva reikä hitsattava.
- Vetonivelen suojakumi vaihdettava.
- Pakokaasu arvot päin veetä.
- Lamppuja vaihdettava.
- Eturenkaat osuu rengaskoteloihin, renkaan ääriasennoissa.

****** Tästä lähtien mie inhoan katsastusmiehiä ****** :mad:
Ja nipponi lähtee myyntiin. Tilalle tulee joko scootteri tai traktorimönkijä:cool:

Eipä taijja keretä pyöräilemään, jos ei huomenna sitte. Soitelkaahan jos ootte menossa ajamaan!!:)

BAD bunny
10.07.2009, 15.02
Niinpä niin..

Katsatussedän tuomio:
- Lamppuja vaihdettava.

Minkä merkkinen sulla olikaan? Nissan?

Eihän tuossa oo sulla ko pientä laittoa. Tehdään joku päivä sellainen pellinvaihto savotta, mie vectraan ja sie nissaniin, tai kootaan niistä yks virheetön menopeli? Suurin haaste taitaa olla sopivat tilat ja hitsivehkeiden puute.

****** Tästä lähtien mie inhoan katsastusmiehiä ****** :mad:
Ja nipponi lähtee myyntiin. Tilalle tulee joko scootteri tai traktorimönkijä:cool:

Eihän se ole katsastusmiehen vika jos auto pomppaa katastuksesta, yleistä liikenneturvallisuutta ne ajattelee, kuten että kuski ei putua penkin alla olevasta reijästä maantielle:D

Laita sieki joku volovo!

Fillarimies
10.07.2009, 17.11
Mitä ne pienet tuuletusreiät siellä pohjassa haittaa, kun muuten auto toimii kuin junan vessa. No se vetonivelen suojakumin vaihtaminen on kyllä ihan jees juttu.

tv.
10.07.2009, 17.21
Niinpä niin..

Katsatussedän tuomio:
- Lamppuja vaihdettava.

hihihihihi..... :D

älä välitä, mulla makso viime vuoden katsastus pitkästi yli 400 euroa. Silti tuota 22 vuotta vanhaa autoa on halpa pitää vaikka joutuuki korjaamaan kuluvia osia.

Terveisin
"vanhat autot rulez!"

miepä lähen kohti Leviä. maanantaina näette uskomattoman hienoja kuvia.

Heidi-83
10.07.2009, 21.04
Me halutaan mun kaverin kanssa veneilemään! Joten tietäiskö täällä kukaan Rovaniemellä edullista veneiden ja kajakkien vuokraamoa. Jotain netistä kattelin ja ainakin yks edullinen kajakkivuokraaja löyty 35€/3h, mutta oisko vielä edullisempaa? Tai mistä me saatais vene lainaan? Pitää aloittaa ensin varovasti, mutta kajakkikokeilun jälkeen me lähdetään sitten kokeileen koskenlaskua :)

mellow
10.07.2009, 21.19
Me halutaan mun kaverin kanssa veneilemään! Joten tietäiskö täällä kukaan Rovaniemellä edullista veneiden ja kajakkien vuokraamoa. Jotain netistä kattelin ja ainakin yks edullinen kajakkivuokraaja löyty 35€/3h, mutta oisko vielä edullisempaa? Tai mistä me saatais vene lainaan? Pitää aloittaa ensin varovasti, mutta kajakkikokeilun jälkeen me lähdetään sitten kokeileen koskenlaskua :)

Huh? Onko tuo edullista? Turussa oli kyllä paljon halvempaa kajakin vuokraaminen. Roimeloo.net:stä kattelin (saakohan tuon url:n mainita), mutta siellä maininta vaan jäsenille vuokraamisesta. En sitten tiiä miten suhtautuvat jos sinne soittais ja kysyis ihan ilman jäsenyyttä.

Toinen juttu: Mun valkonen kaupunkikiituri saapui tänään ja sain jopa pistettyä sen kasaan. Tunaroin vaan tilausta tehdessäni ja unohdin pumpun tilata. Nyt on siis vähän renkaat tyhjänä ja kauhea himo päästä kokeilemaan. Oisko jollain lainata Presta-venttiiliin sopivaa pumppua?

mooppari
10.07.2009, 21.44
XT:n vivut ja vaihtajia 2 eri mallia löytyis shimanon shadow ja olikhan toinen shimanon m761 mallia (käytettyjä hyviä), jos kiinnostaa.

Pieni lounais-suomalainen sivuhaara kelpo ketjuunne: Jos Hepellä on vielä palikoita myynnissä, niin ota yhteyksiä maililla -> mooppari2 ja perään gmail.com.

Tos ja teeks.

Hepe
11.07.2009, 07.57
Pieni lounais-suomalainen sivuhaara kelpo ketjuunne: Jos Hepellä on vielä palikoita myynnissä, niin ota yhteyksiä maililla -> mooppari2 ja perään gmail.com.

Tos ja teeks.

Ne mitä Niilalle tarjosin meni jo.

makkis
11.07.2009, 15.46
Toinen juttu: Mun valkonen kaupunkikiituri saapui tänään ja sain jopa pistettyä sen kasaan. Tunaroin vaan tilausta tehdessäni ja unohdin pumpun tilata. Nyt on siis vähän renkaat tyhjänä ja kauhea himo päästä kokeilemaan. Oisko jollain lainata Presta-venttiiliin sopivaa pumppua?
Jos et ole vielä löytänyt pumppua niin täällä Viirinkankaalla voi käydä pumppaamassa. Painettakin pitäisi irrota tarpeeksi.

Kai se on tänään lähdettävä kompuroimaan pyörän kanssa, lähteekös joku muu?

mellow
11.07.2009, 19.02
Jos et ole vielä löytänyt pumppua niin täällä Viirinkankaalla voi käydä pumppaamassa. Painettakin pitäisi irrota tarpeeksi.

Kai se on tänään lähdettävä kompuroimaan pyörän kanssa, lähteekös joku muu?

Kävin aamusta citysportilla hakemassa tommosen pikkupumpun ja adapterin. Tolla pumpulla en saanut kyllä yhtään lisää ilmaa menemään, renkaissa ehkä nyt n. 2bar. Kyllä sieltä sitä nuppia painamalla ilmaa ulos tuli. aika "nöösi" olo tulee niinkuin nimimerkin alla lukeekin. :) Noh, käväsen huoltsikalla koittamassa ton adapterin kanssa, jos en siinäkään onnistu niin tarvitsen kyllä tukiopetusta.

Fillarimies
12.07.2009, 22.57
No niin huomenna se sitte alkaa:mad:
2 vk olen ainaki poissa kuvioista, että koittakaahan pärjätä:)
Eli intissä.. Tulevan kauden kisakuntoa kasvattamassa:):cool:

Kalevi
13.07.2009, 01.39
Tsemppiä vaan inttiin, Niila. Kyllä se siitä...

Jeesus
13.07.2009, 23.12
Ei ollu edes lähellä. Olin vaan vähän herkällä. Oli hirveessä kiireessä itekin likkeellä et kerkee taas tekee kaiken ennen AC24:sta ( olin tullut edellisenä yönä Norjasta suunnistus kisoista klo 3).

Onneks alkaa loma tuon seikkailu kisan jälkeen :) Alkaa olla kuuppa sekasin kun valvoo liikaa...

Tais Teemu mennä AC ihan putkeen, jätkä oli melko vetovoimasen näkönen Lapin kansassa siinä kokoaukeaman kuvassa ilman housuja :D

Antti2.0
14.07.2009, 15.42
Ihmettelin kun ei Niila vastannut, kun yritin lenkille soitella mutta sehän ajaa seuraavan vuoden ihan eri tallin kalustolla. Tsemppiä.:)

Heidi-83
14.07.2009, 22.17
Huomenna, keskiviikkona olis tarjolla jonkinlaista yhteislenkkiä syväsenvaaran suunnalle klo 18.45. Lähtö Arktikumin parkkipaikalta. Toivotaan, että on hyvä ilma.

tv.
14.07.2009, 22.22
taas meni yksi ilta pyörän selässä. Onneksi Antti ilmesty yhtäkkiä Oukun päälle kun hienosäädin pyörää. Ei tarvinu yksin ajaa.

pari fiilistelykuvaa
http://koti.mbnet.fi/tvrules/Py%f6r%e4t/ajelut2009/14072009.jpg

http://koti.mbnet.fi/tvrules/Py%f6r%e4t/ajelut2009/14072009arktikum.jpg

huomenna taas ajamaan.

fillarihaka
15.07.2009, 13.31
Joko tv:llä olkapää kestää röykkyyttää polkuja tosissaan? Mukavia kuvia oli katella, kummasti sytty lenkki-himo itellekki, vaikkei noi varsinaisia ajokuvia ollutkaan. Jos illalla sais käytyä itekki parin räpsyn edestä... ps. Kilpailutitko hinnat, vai löytykö tuosta vain parhaat penkit, ku ei kuitenkaan lähimmältä kiskalta tullu ostettua? ;)
Psps. Joko alkaa mustelmien määrä Makkiksella vähentyä? :D

makkis
15.07.2009, 16.17
Psps. Joko alkaa mustelmien määrä Makkiksella vähentyä? :D
:seko: Ookko sie tilannu mulle muilutuksen vai mikäs juttu tämä on? :D
Enköhän mie ala vähitellen päästä sinuiksi nuiden polkimien kanssa, voi jo vähitellen keskittyä muuhunkin kuin kenkiin.
Jos tämä ilma ei tästä enää huonone niin voin lähteä mukaan lenkille.

tv.
15.07.2009, 18.16
Joko tv:llä olkapää kestää röykkyyttää polkuja tosissaan? ps. Kilpailutitko hinnat, vai löytykö tuosta vain parhaat penkit, ku ei kuitenkaan lähimmältä kiskalta tullu ostettua? ;)
ei tuo olokapää oireillu mitenkään vaikka kahtena viimisenä iltana on tullu ajeltua aika paljon mettäpolkuja :)

en kilipailuttanu. naapurin Ärrältä olis saanu varmasti halvemmalla muttako ei uskaltanu jättää pyörää lukitsematta siihen kävelykadun varteen. vois muuten ottaa jonku lukon mukaan reppuun. tilaa on repussa ja eihän se paina kun jotain 10 kiloa vasta :D oon varautunu kaikkeen.

marco1
15.07.2009, 22.16
Tais Teemu mennä AC ihan putkeen, jätkä oli melko vetovoimasen näkönen Lapin kansassa siinä kokoaukeaman kuvassa ilman housuja :D
Kuvaa en onneksi nähnyt mutta oli näköjään taas urheiltu koko rahan edestä, 21:46:11 näytti olevan aika. Onnittelut voittajille. :)

Heidi-83
15.07.2009, 22.44
Isot onnittelut Teemulle! Hurja suoritus kyllä.

Me käytiin ajamassa sitten muutaman tunnin lenkki, alku vähän maantiepainotteista, mutta löytyihän niitä polkujakin sitten lopulta :) Sopivan liukasta ja haastellista oli mulle lukkopolkimien kanssa.

Ja mie en sitä keulaa ole vielä tilannut, kun ei sillä nyt niin päivän päälle ole, että kaikki hyvät tarjoukset otetaan edelleen vastaan. Tuo marcon ehdotus vaikutti kyllä hyvältä ja sen meinasin jo tilata, mutta jätinpä vielä hautumaan...

makkis
15.07.2009, 23.32
Täällä on niitä suhteellisen edullisia keulia, jonkin verran ollut juttua täälläkin foorumilla tuosta puljusta mutta toimituskulut Suomeen jäi mysteeriksi. http://www.salden.nl/default.asp?pid=2008&catid=3295 Jos olet kysymässä toimituskuluja niin kysäse ihmeessä special offer yhteispaketista, mie voisin harkita tuota reba sl:ää tai racea.

Sitten jotain ihan muuta:
www.spotify.com (http://fillarifoorumi.fi/forum/www.spotify.com) On ilmainen ohjelma jolla voi kuunnella musiikkia kätevästi suoraan netistä laillisesti. Eri tyylilajit on hyvin edustettuna ja lauluja löytyy tuhoton määrä. Rekisteröitymisen kanssa joutuu vähän kikkailemaan jos et onnistu saamaan kutsua jostain. Britit ei tuota kutsua tarvi joten menemällä ositteeseen http://www.daveproxy.co.uk/ ja laittamalla enter url kohtaan http://www.spotify.com/en/ voi uskotella tuolle sivulle olevansa Britanniassa,
sitten vain free kohdasta get started ja täyttää nuihin kenttiin jotain, zip-codeksi voi laittaa vaikka SE17 2DJ. Rekisteröinnin jälkeen voi ladata itse ohjelman, vaihda myös profiilista maaksi Suomi ja salasana kannattaa vaihtaa myös.

fillarihaka
17.07.2009, 09.41
Taisin lupailla tässä aiemmin lenkiltä kuvamatskua. Tosin, en paljo ennättäny näppiä, ku ajaa piti, mutta vähä tämmöstä valottunutta kuvaa nyt ois:
http://koti.mbnet.fi/sporteri/fotot/072009/VanhanKallenKinttupolku_alkukivi150720091166.jpg
Kylläpä tuo Arctic:kin on ahkera, kun tarvihtee. Lato pullistelee kuulemma valmiina talvella tarvittavista haloista. Sun pitäis vaan uusia tuo pyöräreissu lappiin, lehdessä sanottiin että hillasato jää vähän heikommaksi, joten hinnat saattaa pompsahtaa..?
Pitääpä tässä joskus tutustua tuohon spotify:hin. Vois löytää jotain uuttaki mukavaa musaa..?

Antti2.0
17.07.2009, 17.41
Hello

Makkikselle kiitos Spotifystä!! Oon koittanut kovasti selvittää sen saantia ja noilla ohjeilla onnistu heti. Tack! :)

JMV
19.07.2009, 18.44
Mahtaisko Rovaniemeltä löytyä parille kesälomalaiselle paikallisopasta poluille alkuviikosta, esim. ma iltana tai ti päivällä? Saa myös antaa vinkkejä parhaista poluista, Ounasvaaralta jotain ajettavaa löytynee ainakin...?

Joni

makkis
20.07.2009, 00.09
Tosiaan Ounasvaaralla on jonkun verran tuota ajettavaa, vähän riippuen millaisesta pitää. Esim. kivikoille pääsee kun kaupungista tullessa ajaa jätkänkynttilän vasenta puolta, jatkaa alikulusta suoraan ja kääntyy latupohjan kohdalta loivasti vasempaan. Alussa kun menee loivempaa reittiä niin siitä pääsee polkua pitkin näköalatornille ja radiomastolle asti.
Hieman tasaisemmalle polulle pääsee vaikkapa hotellin itäpuolelta seuraamalla pyöräilyreitin merkkejä, polku lähtee näiltä main http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=t%C3%A4ll%C3%A4+suunnalla&y=7379359&x=3446934〈=FI (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=t%C3%A4ll%C3%A4+suunnalla&y=7379359&x=3446934&lang=FI)

fillarihaka
20.07.2009, 08.35
Yksinkertaista, merkattua latu/patikkareittiä löytyy myös tuonne Mellalammen suuntaan (Leveetä heinikkoista latu-uraa, mutta pitäis olla polku-urakin ja nevamailla pitkospuut): http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=T%C3%A4st%C3%A4&y=7381333&x=3438054&lang=FI. Tuosta kun starttaa kohti länttä. Tuohon tosin pääsee aika nätisti hiihto-/polku-uria myös tuolta korkalovaaran päältä, jos tuntee aluetta.
Napapiirin puolelta löytyis polku/kärrypolkuja, merkkaamattomia kylläki tässä: http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=T%C3%A4st%C3%A4+pohj.%2Fit%C3%A4&y=7382421&x=3449626&lang=FI tuossa on nätti kalliokota(kammi), ja sen ympäristöstä löytyy jonku verran hiekkakangasmaastoa ja polku-uraa, etenki pohjois-/itäpuolelta.
Mutta helpoiten varmaan pääsee vauhtiin pari iltaakin, kun käy tuossa Makkiksen opastuksen mukaan Oukulla ajelemassa, on merkattua ja merkkaamatonta reittiä eikä kivituhka-latupohjaakaan ole ollenkaan huono ajella...

Fillarimies
24.07.2009, 18.58
Hellou vaan tänne siviilipuolelle:D Pikkasen tullu taukoa netinkäytön suhteen.

Pyöräilemään haluttas ihan "pikkasen" mutta eipä nyt viikonloppunakaan pyörän päälle paljoa pääse. Flunssan alkua pukkaa.. Täällä varuskunnassa kun kaikki luonnollisesti tarttuu niin helposti!

Iltalomilla oon käyny parina iltana, mutta eipä siinä paljoa ehdi tehdä.
Ajattelin tuoda tänne kasarmille sinkulan niin pääsee vähän pyöräilemään:)

Rentoja ajokuvia tommilla ja antilla:cool:

Sporteri ollu vissin yksin lenkillä, ko on taas noita kameramaahankuvia;)

Ei mutta hyviä jatkoja vaan. Saatan ennättää jopa jollekkin viikonlopulle yhteislenkille, kunhan saan tuon autorempan pois alta:o

Heidi-83
28.07.2009, 22.29
Jaa a, nyt se Garyn takarengas ei siis pidä enää yhtään ilmaa. Rengas oli tyhjä, pumppasin ilmaa täyteen, ootin viis minsaa ja rengas taas ihan tyhjä. Raahasin pyörän partsille, irrotin takarenkaan, pumppasin sisäkumen täyteen ilmaa. Sisäkumi roikkuu koukussa ja siinä on edelleen kaikki ilmat sisällä, aikaa menny n. neljä tuntia. Missä siis vika? Vannenauha näyttää aika mutkaiselta ja ne reunat on osassa kohtaa taittuneet sillee ylöspäin. Veisin renkaan korjaajalle, muttako ei ehi ja torstai iltana pitäis olla pyörä alla. Asiaan siis, eli:

Oisko kellään myydä mulle takavannetta halvalla?Voisin hakea sen huomenna, keskiviikko iltana siis.

Heidi-83
28.07.2009, 22.30
Ja Heidi se taas höpöttää jotain, katotaanpa mitä nyt teen...

makkis
28.07.2009, 23.00
Sattuuko kenelläkään lojumaan ylimääräisenä tämän kaltaisia jarruja, eli tuollaisia jotka kiinnitetään tuolla yhdellä mutterilla tuosta keskeltä.? Ulkoisella olemuksella ei ole väliä kunhan muuten ovat ehjät.
http://media.rei.com/media/712314_9996Lrg.jpg

Ja Heidille: Sisäkumi reilusti täyteen ja upotat sen vesisaaviin, ei tarvi saada koko kumia kerralla upoksiin mutta käyt koko renkaan läpi niin kyllä sieltä reikä löytyy. Kun sulla on sisäkumi joka pitää ilman sisällä niin ilma vuotaa joko venttiilistä tai sisäkumista. Vannenauha voi olla huonosti paikallaan tai niin huonokuntoinen että pinnat pääsee puhkaisemaan sisäkumin mutta ei tuota varten tarvi vannetta vaihtaa.

Hepe
29.07.2009, 08.44
Jaa a, nyt se Garyn takarengas ei siis pidä enää yhtään ilmaa. Rengas oli tyhjä, pumppasin ilmaa täyteen, ootin viis minsaa ja rengas taas ihan tyhjä. Raahasin pyörän partsille, irrotin takarenkaan, pumppasin sisäkumen täyteen ilmaa. Sisäkumi roikkuu koukussa ja siinä on edelleen kaikki ilmat sisällä, aikaa menny n. neljä tuntia. Missä siis vika? Vannenauha näyttää aika mutkaiselta ja ne reunat on osassa kohtaa taittuneet sillee ylöspäin. Veisin renkaan korjaajalle, muttako ei ehi ja torstai iltana pitäis olla pyörä alla. Asiaan siis, eli:

Oisko kellään myydä mulle takavannetta halvalla?Voisin hakea sen huomenna, keskiviikko iltana siis.

Hae pyöräkeskuksesta Laukkasen Kaalepilta uus vannenauha ja sisäkumi, sen liikehän on siinä sun työpaikkasi vieressä.

Fillarimies
29.07.2009, 19.03
Heidi katoppa että siellä vanteen sisällä/ulkokumissa ei ole mitään kiveä pystyssä. Mulla oli kerran painunu ulkorenkaan läpi joku sepelin palanen ja se sitte puhko renkaita yhtenään, kunnes tajusin kattoa vanteen/renkaan perusteellisesti läpi.

Mutta niin.. Olihan mulla ne vanhat vanteet jotka rikko renkaita myöskin yhtenään..

Jepsjee..:D

Heidi-83
29.07.2009, 19.50
Jees, tutkinu olen vannetta ja kokeillut, että tuntuuko mitään möykkyjä, mutta ei tunnu mun käteen mitään. Vedellä suihkuttelin, että lähtee kaikki hiekat ja pölyt pois renkaasta. Noh, pomolta kysytty jo lupa aamulla myöhästymiseen ja vien vanteen korjaamoon. Enpä edes tiennyt että se korjaamo on tosiaan tossa ihan työpaikan vieressä :)

Hepe
30.07.2009, 10.56
Maastolenkille su 2.8 klo 09 Ounasvaaranhiihtostadionilta. Maantiepyörä on boikotissa, kun xc:n sm-kisat on ovella ja maantiepyörällä rintaranka jumii.

Heidi-83
30.07.2009, 22.25
JEEE; olipas aika hyvä korjaaja se. Äsken pysyi ainakin ilma renkaassa koko lenkin ajan! Eikä se ees ottanu työstä mitään :) Tietääpähän nyt mihin vien pyörän korjattavaksi jos ei muita korjaajia ole paikalla, kun ne on vaan jossain intissä huvittelemassa :D

Minä lähden ainakin viikonlopuksi mökille pyöräileen niin en tule tuolle lenkille ajamaan.

Kalevi
01.08.2009, 19.08
Tänään oltiin porukalla Luostolla kokousta pitämässä ja ajamassa. Käytiin ensin xco-rata (junnuilla 4,2 km aikuisilla 5 km) läpi isolla porukalla ja sitten vähän pienemmällä maratonreitti (18 km). Xco-radalla oli kivikkoa ja juurakkoa, mutta ei niin pahasti kuin Oukulla, joten minäkin kolusin radan läpi lainapyörällä. Maratonreitillä on hirmuisesti nousua, joten siltä osin ei helppo rata. Muuten tasapintaista soratietä ja metsätietä, jota pystyy ajamaan melkein millä pyörällä tahansa. Minun mieleinen reitti, kun voi vaan ajaa eikä tarvi tekniikalla kikkailla :) Nousut on ihan OK! Sateella voi paikoitellen olla niljakas ja mutainen samoin kuin xco-rata. Kerrassaan mukavat reenit Luostolla hellesäässä ja porukkaa oli kait jotain 17 paikalla. Kunnon yhteisreenit! Ja ne Luoston kisat on siis 22.-23.8. Ilmoittautuminen on käynnissä. Reittikartat, ohjeet ja ilmoittautumistiedot löytyvät täältä: http://www.ounaksenpyora-pojat.fi/uutiset/Luosto09.htm

Fillarimies
02.08.2009, 00.42
Kävin tänään ajelemassa pyörällä vähän. Kylläpä tuntukin hyvältä 3 viikon jälkeen ajaa pyörällä:) Tuli vissin taas ajettua melko lujaa ko hiki tuli.. En usko että kunto on ainakaan huonontunu hirveästi vielä. Saa nyt nähä..

Saapa nähdä pääsenkö/jaksanko ajaa luoston kisoja..:o

Kalevi
02.08.2009, 16.16
Niila, ota pyörä mukaan sinne kassulle ja käy iltaisin ajelemassa pikku lenkkejä. Piristäis varmaan kummasti sitä inttielämää. Muutenhan se on puuduttavan tylsää!

Se Luoston xco-rata on kyllä juuri sinulle sopiva. Paljon teknisiä osuuksia ja kivikko/juurakkopolkuja. Maratonrata, vaikka onkin teknisesti helppo, on taas aika rankka kiertää kolme kertaa niiden nousujen takia. Viimeisellä kiekalla voi jo tehdä mieli kotiin:D

Hepe
02.08.2009, 20.35
Niila, ota pyörä mukaan sinne kassulle ja käy iltaisin ajelemassa pikku lenkkejä. Piristäis varmaan kummasti sitä inttielämää. Muutenhan se on puuduttavan tylsää!

Se Luoston xco-rata on kyllä juuri sinulle sopiva. Paljon teknisiä osuuksia ja kivikko/juurakkopolkuja. Maratonrata, vaikka onkin teknisesti helppo, on taas aika rankka kiertää kolme kertaa niiden nousujen takia. Viimeisellä kiekalla voi jo tehdä mieli kotiin:D

XC-radalla se hissikuilun n.400m:n nousussa voi väsyneellä loppua vaihteet kesken, kivikkopolut oli pahempia ajaa(teräviä kiviä) kun roin xc-radalla.Ei ne maratonreitin nousut niin hirveitä ole, kun maltilla nousee, Jyväskylän marathon-cupissa ne oli paaaljon raskaaaampia.Lauantain xc-kisa varmaan vie paukkuja sunnuntain maraton kisasta, mutta aika näyttää.

tv.
02.08.2009, 23.25
Eipä ole trailipyörä ollu käytössä vähään aikaan. Aina se vihasesti katsoo minua kun aukasen varaston oven :D Tulevalla viikolla helteet jatkuu ja mulla ei oikein innosta lähteä hikilenkille tämmösillä keleillä. Toista pyörää ulkoilutin viimeksi tänään.

http://koti.mbnet.fi/tvrules/Py%f6r%e4t/ajelut2009/02082009oukku.jpg

Niila, saanko mie niitä sinun lukkopolkimia ja kenkiä joskus lainaan kun oot käymäsä kotona? haluttais testailla.

Teemu N
04.08.2009, 08.49
Lomat lusittu ja palattu takaisin töihin.

Kiitos, AC24 meni tosiaan kohtuu puikkoihin. Aina jää kuitenkin vähän parannettavaa.

Nyt kun vielä saisi voiman siirron uusittua niin pääsis taas ajamaankin. En ole yhteis lenkeille kerennyt kun oli nuo pyöräsuunnistuksen SM:kin Roviksessa. Ja Loma on mennyt Anoppilassa lattiaa laittaessa.

makkis
04.08.2009, 21.56
Kävinpä taas pienen tauon jälkeen ajamassa, samalla sai vähän nollattua ajatuksia. Ounasvaaralla tuli ihan muitaki pyöräilijöitä vastaan, tarkotus oli vähitellen hivuttautua jonon jatkoksi, mutta pysähtyivät antamaan tietä :D
Lähtiskös joku kaveriksi ryttyyttämään polkuja ennen Perjantaita?

Sporteri: Olenko mie käsittäny väärin että että sie opiskelit toiselta paikkakunnalta koulun loppuvaiheessa? Voi olla että itsekin joudun viettämään jatkossa enemmän aikaa toisella paikkakunnalla, joten pari kultaista vinkkiä voisi olla tarpeen. Esim. Miten voi saada siedettäviä tuloksia V.L:n kokeista? Tuskin nyt sentään pelkästään kyseisen henkilön aineistoa lukemalla :D

fillarihaka
04.08.2009, 23.41
Voi että alkaa taas kisakuume painaa, ku lukee noita Kalevin postauksia xco-kisoista. Tulispa pian jo tuo Nivalan Pyssymäen XC-kisa. Vaikka tässä onkin lenssu päällä ja pyörällä en oo ajanu viikkoon. Mutta onpa tullu iltarasteiltua ja AIV:ta talikoitua... :o
FM: Lentäähän se hiki niin huonolla, kuin hyvälläkin kunnolla, jos on liikaa vaatetta päällä. Hengästyminen ja ehkä sykemittari sekä keskarinopeudet tutuilla pätkillä ne parhaiten kertois kuntotilasta. Mites on muutoin intissä hommat rullannu, paljoko koulutusammunnoissa on tullu pisteitä: tuleeko miehestä tarkka-ampujaa..? :p
Ja MAKKIS: Osa muistelustasi totta ja tarua; Mä opiskelin opintojen loppuvaiheessa muualla sen verran, että opinnäytetyön tein etänä. Aiheen esittelyn pidin kylläki jo keväällä -08, mutta kesä ja syksy -08 meni materiaalia kerätessä ja paria luonnostelmaa sähköpostilla ohjaajalle esitellessä. Sitte talvella -09 vasta rykäsin kunnolla tuon oparin kirjalliseen muotoon ja hyväksyntään. Muut opinnot mitä keväälle -09 hyväksytin, oli aiemmin käytyjä ja arvosanat pantattuina pidettyjä kursseja. Mutta uskosin, että etänä kyllä opinnot onnistuu ja V.L. kurssien tenteistä on paras suoriutumismahdollisuus, ku pyytää joltain vimpalla "tärppi"-tunnilla paikalla olleelta muistiinpanot. Muutoinkin yleensä tuli luettua tunneilla tehdyt muistiinpanot, niistä ne kyselee kun luentomatskuissa muutoin on paljon muualta otettua asiaa, mikä kyllä kans olis hyödyllistä tietää, mutta ei varmaan tentissä tuu jos ei tunnillakaan oo käsitelty... ;)

makkis
05.08.2009, 22.18
Otin pieneksi projektiksi vaihtaa öljyt keulaan, sotkusta puuhaa mutta nytpä sekin on kokeiltu.
Minä luulin että sie kävit ihan kunnolla koulua etähommina. Toisaalta olishan mullakin jokunen piste jäänyt jemmaan :rolleyes:

Hepe
06.08.2009, 11.46
Tänään oukulle kisa reitille reenaan xc sm-kisoja varten klo 14.30 maissa, onko tulijoita.

Fillarimies
07.08.2009, 19.58
No intissä menee ihan jees.
Oli tuossa tällä viikolla Ma-Pe mettäkeikka. P****stähän se oli, mutta tulipahan lusittua. Hiki virtasi oikein kunnolla, vaikka oli pelkkä t-paita päällä. Vähän tuli ryynäiltyä, aamu klo: 8 tuonne ilta klo: 21.
Että kai siinä vissin jo kuntoki kasvaa jossakin välissä:D

Ammunnoissa oon miettiny että pitäsköhän ampua vähän huonommin että ei tarvi aukkiin/rukkiin lähteä välttämättä;) Siinä ne makuultaan 150m/10 panosta: 80 päälle pisteet ja polviltaan samamatka 73 pst.
Vähän hakee vielä oikeaa asentoa.

Tommilla on kyllä hyvä kuva. Ihan herahtaa oukun polut kielelle:D

Huomenna lähen pyöräilemään. Eihän sitä uskalla missään porukassa ajella tämmösessä rapakunnossa:eek:
Vaimokkeen kanssa mennään.:)

Ja lopuksi: Puun alla on mukava nukkua ko väsyttää;)

skorde81
09.08.2009, 14.20
Oiskohan kellään paikkakuntalaisella varastonperukoilla joutilaana tönkköperää tunturissa ryskäämiseen ja suossa möyrimiseen? :)
Ettei tarttis alkaa saksanmaalta uutta cubea tai radonia tms hommaileen.. kimpassa...

Kalevi
10.08.2009, 14.32
OPP:n pk. maastoajot Rovaniemellä Keminkorkian alueella tiistaina 11.8. klo 19 alk. Lähtö ja maali lentokentälle menevän tien varressa oikeanpuoleisessa metsässä jalkapallokentän vieressä. Sarjoja 6-vuotiaista 70-sarjaan. Pienimpien (N/M6, N8) rata helppo (200 m), jota voi ajaa monenlaisilla pyörillä. Muut sarjat ajavat 2,5 km mittaista vaikeampaa rataa. Ei osallistumismaksuja, ei palkintoja, ei tarvita lisenssiä. Kypärä pakollinen. Autot kannattaa jättää Santa Parkin parkkialueelle ja ajella pyörällä sieltä kisapaikalle (n. 1 km).

Kalevi
12.08.2009, 01.24
Oli sateiset ja kuraiset maastoajot tiistaina Keminkorkialla, mutta vauhdikkaalla reitillä nähtiin hyviä ajoja. Lieven de Rycke voitti miesten ja Heidi naisten sarjan. Ainoana Lieveniä yritti haastaa Eemeli Välimaa (M16), mutta Emppu joutui antamaan lopuksi yli minuutilla periksi. Ari Kurvinen oli viimeisellä kiekalla vielä kolmantena, mutta väsy iski ja ketjujen jumittuminen aiheutti sen, että mies veti lipat. Peku ajoi ohi ja tuli neljäntenä maaliin (miesten sarjan kolmonen). Samalla reitillä ajetaan seuraava kisa n. parin viikon päästä (ilmoitetaan mm. tällä foorumilla), joten kaikki mukaan vaan. Eikä maksa mittään.

Kuvia kisasta löytyy täältä: http://www.ounaksenpyora-pojat.fi/ (http://www.ounaksenpyora-pojat.fi/)

Hepe
12.08.2009, 20.38
XC sm-reittiä on nyt kierretty, maanantaina 3 kierrosta, josta eka opastettuna, jonka jälkeen yksin ajelin suurin piirtein vielä merkkaamatonta reittiä, eikä niitä ajouria ollut vielä oppaaksi.
Retti kiertelee suhkot pienellä alueella, josta löytyy polkuviidakkoa,ulkoilureittiä, kivikkoa yms, jossa oli tänään tosi liukkaita paikkoja sateesta johtuen, joten maastoajotaidoille on tarvetta.
Maanantaina reitti oli kuiva ja oli hyvä tykitellä alamäkiäkin juurakoissa, mutta tänään märällä kelillä piti välillä mennä kieli keskellä suuta.

fillarihaka
12.08.2009, 22.09
...näytti olleen mukavat pikku maastokisat teillä siellä Rollossa. Hienoa kun järjestitte, ois hyvät valmistelut Luostolle... Mutta missä Makkis ym.? FM:ki ois kai oikein tiukasti iltavapaan ohjelmoidessaan saattanu kävästä? Kyllä noita kisoja kannattais käydä ajamassa ihan lenkki-/kannatusmielessäkin! (Kyllähän mä oisin ollu, jos vielä paikkakunnalla olisin...Luulisin, kai... :o)

Smash
13.08.2009, 13.52
Tervehdys!

Olen muuttamassa opiskelemaan Rovaniemelle syyskuun alussa ja tämä on varmaan paras väylä kartoittaa maastopyöräily meininkejä. En jaksanut selata koko keskustelua läpi, joten toivottasti en kysele hirveästi samoja kysymyksiä kuin aikaisemmin.

Minkälaista polkua on tarjolla pyöräiltävän matkan päässä kaupungista? Pärjääkö täysjäykällä Salsalla vai onko juurakkoa / kivikkoa joka puolella? Onko mitään säännöllisiä lenkkejä sunnuntaiajelijoille tai olisiko kukaan innokas syyskuussa näyttämään jotain reittejä? Kiitos jo etukäteen vastauksista!

makkis
13.08.2009, 20.36
Tässä on ollut vähän kaikenlaista ohjelmaa viime aikoina. Kävin kuitenkin pienen lenkin heittämässä, mutta se meni kyllä enemmän luisteluksi. Syyttäisin uutta rengasta mutta edessä oli aivan yhtä liukasta, lopputuloksena kämmen turvoksissa ja naarmuja siellä sun täällä.

Smash: Polulle pääsee vaikka suoraan keskustasta. Eniten polkuja löytyy Ounasvaaralta, polut on kivisiä mutta kyllä sielläkin jäykkäperäisellä pärjää. Soisempaa vääntämistä löytyy sitten vaikkapa tuolta raviradan suunnalta. Maastopyöräilijöiden yhteislenkit on säännöllisen epäsäännöllisiä, eli silloin ajetaan kun joku saa houkuteltua jonkun kaveriksi polulle. Yleensä niistä lenkeistä kirjotellaan täällä, tai siinä uskossa minä olen ollut. Nyt onki ollu vähän hiljasempaa viime aikoina. :D Tulet vain ajamaan kun saat pyörän paikkakunnalle. Uskaltaakos sitä kysyä että mitä alat opiskelemaan?

äss
13.08.2009, 21.26
juu, ehkä hiukan myöhään tuli tuo ilmotus noista pikkukisoista, ainakin näin henkilöille jotka ei porukkaa sen kummemmin tunne, eivätkä ihan joka päivä tätäkään foorumia lue. :) satuin näkemään vasta seuraavana päivänä ku kisat oli jo ajettu..

ehkä enskerralla sitten.

johan sitä täysjäykällä pärjää maastossa kuin maastossa. ;) vauhdin kovuus onkin sitten eri juttu..

Kalevi
14.08.2009, 13.30
OPP:n kisoista löytyy parhaiten tiedot seuran omilta nettisivuilta, joita päivitetään joka päivä. Osoite: http://www.ounaksenpyora-pojat.fi/

Seuraavat kisat pohjoisessa ovat OPP:n järjestämät Luoston kaksipäiväiset xco/xcm -kilpailut 22.-23.8. Siellä on tulossa isot ja hyvät kisat. Kannattaa osallistua. Ilmoittautuminen on käynnissä.

Smash
14.08.2009, 13.38
makkis: Jes, kuulostaa hyvältä. Täytyy seurailla palstaa ja uskaltautua lenkille matkaan, kun sellaista on tulossa. Maastossa ajaminen on jäänyt aika vähälle viime aikoina, kun kiinteällä ajetut maantiekruisailut ovat tuntuneet liian mukaville :) Tähän toivottavasti tulee muutos. Yhteiskuntatieteitä olisi tarkoitus alkaa opiskelemaan ja sosiologia pääaineena.

Vauhdin lisäksi mukavuus on tosi teknisessä maastossa aika kaukainen käsite :)

tv.
14.08.2009, 19.31
Commencalin tuunaaminen saa luvan alkaa. Tänään tuli osia englannista.

http://koti.mbnet.fi/tvrules/Py%f6r%e4t/Commencal/14082009hipopartseja.jpg

http://koti.mbnet.fi/tvrules/Py%f6r%e4t/Commencal/14082009RFAtlas50mm.jpg
uskaltaakohan tuolla ontolla stemmillä ajaa jos se vaikka hajoaa....

Tangossa oli kevennykset laskettu valmiiksi. Nappasin molemmista päistä 14 grammaa pois ja kyllä eron huomas heti ajossa ;)
http://koti.mbnet.fi/tvrules/Py%f6r%e4t/Commencal/14082009tanko.jpg

Keskiviikkona alkaa loma. Mukava lähteä lomalle kun töissä on hirveä hässäkkä päällä. Vajaa 3 viikkoa mutta kyllä siinäki ehtii tehä kaikkea kunhan paikat pysyy ehjinä. 2 viikkoa pyöräilyä Levillä :) pääosin mennään alamäkeen mutta kai se pittää vähän ylämäkeenki ajaa. Lähen pois kotimaisemista että pystyy rentoutumaan kunnolla.

AaJiiKoo
19.08.2009, 14.01
Miten olisi Tommi, kiinnostaisiko lähteä raidaamaan Åreen, kun kerran näköjään olet jäämässä lomille? Olisi kuitenkin "hieman" enemmän tasokasta ajettavaa kuin Levillä. Olen lähdössä sinne Avalanche-kisoihin torstaiaamuna 27.8 ja paluumatkalle sitten joko sunnuntaina kisojen jälkeen tai maanantai-aamuna. Ehtisit kuitenkin raidailemaan 3 päivää ja kukkaroystävällinen majoituskin sieltä löytyisi, jossa olisi vielä tilaa.Ilmoittele, jos kiinnostaa...

tv.
19.08.2009, 17.19
Miten olisi Tommi, kiinnostaisiko lähteä raidaamaan Åreen, kun kerran näköjään olet jäämässä lomille?

Leviltä on mökki varattu viikoiksi 35 ja 36 jo kauan sitte. Kyllä mie lähen sinne ruskaretkeilemään. yks lomapäivä paloi kun tänään tulin vielä töihin. Pikkusen vituttaa ja kostoksi jatkoin lomaa peräpäästä kahdella päivällä :D

fillarihaka
19.08.2009, 21.24
Tv ja AaJiiKoo: Noista reissuista ois sitte mukava nähdä kuvamateriaalia... Lähteehän kamerat matkaan..? ;)

Kalevi
24.08.2009, 13.33
Luostolla oli viikonloppuna upeat kisat aivan loisto-oloissa. Lauantaina ajettiin Luosto xc/KMC Super-cup-kilpailu, jossa terävät kivet paukuttivat renkaita aika monelta. Miesten ykkönen oli Juha Kangaskokko ja naisten nopein harrastesarjassa ajanut Kati Vehmas. Heidi ajoi hyvin ja oli johdossa, mutta molempien renkaiden kumit puhkesivat ja Heidi juoksi maaliin pyörää työntäen. Silti elitesarjan toinen. Peku ajoi myös loistavasti sijoittuen M40-sarjassa toiseksi Jänkälän Hannun jälkeen. Hepe ajoi elitessä, mutta rengasrikko pysäytti kisan.

Sunnuntaina ajettiin 1. Amethyst-marathonajo n. 18 km:n reitillä Luoston ympäri. Heidi ajoi komeasti voittoon, mutta rengassulkeiset jatkuivat. Taas paukahti molemmat renkaat rikki, mutta Heidi oli jo viisaasti varautunut tilanteeseen ja vaihtoi kumit ja jatkoi matkaa. Heidin aika 54 km:n kisassa 2.48.22. Heidillä muuten viikonlopun aikana paukahti kumi rikki peräti kuusi kertaa harkoissa ja kisoissa, joten renkaanvaihto alkaa olla rutiinia. Harjoitus tekee mestarin :D

Hepe ajoi elitessä seitsemänneksi ajalla 2.11.33 ja Kalevi M50-luokassa toiseksi ajalla 3.01.24. Peku oli lapsenvahtina. Eliten voittoon ajoi Alex Schwarz.

Kuvia ja tuloksia OPP:n sivuilla: http://www.ounaksenpyora-pojat.fi/

OPP:n seuraavat pk. maastoajot Keminkorkian alueella (lentokentän lähellä) ti 1.9. klo 19 alk. Ilmoittautuminen paikan päällä. Ei tarvita lisenssiä. Ei osallistumismaksuja eikä palkintoja.

http://www.ounaksenpyora-pojat.fi/Kuvakansio2009/220809%20066.jpg

Kuvassa Heidi johtaa xc-maastoajoa (ennen rengasrikkoja) Kati Vehmas peesissä. (Kuva: Kalevi)

fillarihaka
24.08.2009, 16.10
Kiitoksia Kalevi, mukava taas nähdä ja kuulla raporttia pohjoisenkin suunnalta pyöräkisailuista. :)
Oonki meinannu kysellä, että mitä sinnepäin Heidi:llekin kuuluu, mutta tuossahan jo jotain selvisi.
Kyselläänpä sen sijaan että mitä Itä-Suomeen kuuluu, Arctic hoi!?! Ja FM siellä pyssyjen paukkeessa... Entä joko BADBunny istuu taas koulun penkillä? Tai Teemulla vielä seikkailukisoja tälle syksylle..?

ps. Kävinpäs muuten viime viikolla Rollossa. Hullulta kuulostaa, mutta autokaupat tekemässä...kun löyty unelmapeli. Josko vähä joskus helpottais tilipussia tankatessa. Eli vähän tuoreempi ja diesel. :o Pahoittelen etten kellekään kyläilemään ennättäny.

Fillarimies
24.08.2009, 18.43
Terveet kaikille.
Viimeviikko meni ampumaleirillä. Ilmat oli tosi vaihtelevia; välillä sato vettä kaatamalla ja välillä paisto aurinko ja aamulla oli maa kuurassa ja välillä oli taasen ihan lämpimää. Ihan jees leiri, mutta vesisade pilas tunnelman.

Pyörän selkään en ole ehtiny, mutta jos sitä vaikka ens sunnuntaina kerkeäisi:)
Muutenhan tuota on tullu pelattua sulkapalloa armeijan porukassa. Sitte kun vetää nuo armeijakoulutukset asenteella, niin ei siinä välttämättä tarvi enään illan aikana treenailla. Harmittaa vaan kun ei saa lajikohtaista treeniä eli pyöräilyä:(

Ja tosiaan muutenki harmittaa kun ei kerkeä harrastamaan omia juttuja enään, lähes ollenkaan. Kaitpa se asia pikkuhiljaa helpottaa:D

Mutta jatkakaa te toiset kovaa pyöräilyä.
Oonko mie ainoa joka laittaa niitä yhteislenkkejä tänne palstalle, ko vähän hiljaselta on näyttäny meno..:seko:

tv.
26.08.2009, 16.13
Väliaikaraportti Leviltä. Ehjänä olen ja kelit ollu huiput. Aika kuollut meno täällä joka paikassa.

Fillarimies
29.08.2009, 14.51
Laitahan kuvia näytille niin saan fiilistellä täälta haukiputaalta käsin niitä ;)
Onko tullu muita pyöräilijöitä vastaan?
Ai niin..
Onko ketään menossa ajamaan tuonne virpiniemi xc-maratooniin, tänä sunnuntaina?
ite oisin ajanu, mutta pyörä ois ollu hankala saada mukaan, eikä se ole edes kunnossa tällä hetkellä.

Kiovan Dynamo
29.08.2009, 15.16
Fillarimies: Eipä ole Virpiniemessä maratoonia luvassa, ihan XC-cupin normimittainen kisa. Minkä kokoisen pyörän haluat viivalle odottamaan? ;)

Petteri Ellilä
29.08.2009, 15.25
Laitahan kuvia näytille niin saan fiilistellä täälta haukiputaalta käsin niitä ;)
Onko tullu muita pyöräilijöitä vastaan?
Ai niin..
Onko ketään menossa ajamaan tuonne virpiniemi xc-maratooniin, tänä sunnuntaina?
ite oisin ajanu, mutta pyörä ois ollu hankala saada mukaan, eikä se ole edes kunnossa tällä hetkellä.
S-kokoinen Scalpel olis tarjolla. Kerrot vaan palkonko haluat paineita renkuloihin. ;)

Mua ei kohta enää netistä tavoita, soita jos pitää saada kiinni. Lähen radan merrkaukseen.

fillarihaka
30.08.2009, 20.41
...saittekohan FM:ää ylipuhuttua viivalle? Itekki vähä varovaisesti kyllä harkitsin tuota XC-kisaa kalenteriin, mutta päädyin osallistumaan vain ensi viikonlopun Nivalan MTB-kisaan. Tekemistä varmaan siinäkin, että riittää kunto siellä polkea. Tänäänki tuntu olevan tekemistä pysytellä yhen paikallisen kovan luun perässä Kokkola-Kruunupyyn reitillä.
Arcticille terveisinä, että kävin eilen poimimassa lähes 2 litraa tyrnejä. Puolet pistin siltään pakkaseen, puolet jauhoin tehosekoittimella murskaksi ja nesteet jääpalapussiin ja kuori-/siemenmoska saa kuivahtaa ja sekoittua puuroon ym. sapuskaan... Että C-vitamiinin saanti on turvattu hetkeksi :) Jeps, tällasta täällä. Ens viikonloppuna kai raporttia Nivalasta... :seko:

makkis
30.08.2009, 22.44
Viikolla pakattiin noin puolet tavaroista pakettiautoon joka otti suunnaksi Itä-Suomen, itse vaihdan pienempään asuntoon kunhan sellainen täältä Rovaniemeltä edullisesti löytyy. 600 kilometriä välimatkaa voi näkyä jo puhelinlaskussakin, onneksi en ehtinyt tilata täysjoustoa :D
Pari viikkoa mennyt ihmetellessä ja nyt sain potkittua itseni pienelle lenkille, perinteisesti vettä alkoi satamaan heti kun pääsin ovesta ulos. :rolleyes:

Fillarimies
30.08.2009, 23.26
No en kyllä saanu itteäni maratoonikisaan potkittua. Seku yleisesti kyselin vaan.
Oulusta paluu meni niin myöhäseen että en viittiny enään tänään lähteä lenkille:o

Kalevi
31.08.2009, 11.57
Muistutuksena kaikille: Tiistaina 1.9. klo 19 OPP:n pk. maastoajot Rovaniemen Keminkorkialla (lähtö lentokentälle menevän tien oikeanpuoleisella jalkapallokentällä). Reitit: lapset N/M6, N8 0,6 km:n reitti 3 kierr., M8, N/M10-12, M50/70 2,5 km:n reitti 1 kierros, muut sarjat 3 kierrosta.

Kilpailuun ei tarvita lisenssiä, eikä niissä ole osallistumismaksuja eikä palkintoja. Ilmoittautuminen paikan päällä. Tervetuloa ajamaan!

fillarihaka
31.08.2009, 14.11
MAKKIS: Nii siis hä, muutitko sä vai vaan tavarat johonki Itä-Suomeen? Eli alkoko etäopiskelu ja työnteko siellä jossain, vai..?
Heidi lienee ainaki tiistaina menossa viivalle?

makkis
31.08.2009, 15.45
Niin eli tyttökaveri lähti opiskelemaan Savonlinnaan, ja otti tietenkin tavaransa mukaan. Itse pysyn Rovaniemellä ainakin ensi kevääseen asti, katsoo sitten missä vaiheessa tuo koulu on.

fillarihaka
31.08.2009, 17.35
...pitäsköhän lisätä vähän RAM:ia päänuppiin. Taishan tuosta muuttotouhusta ollakki vähä puhetta, ku etäjutuista sillon kyselit, vaan näinpä ne meikällä mielessä sekottuu. Piti kuitenki varmistaa, ku aattelin että jos sä vaikka Levillä kyllyit niin maastopyöräilyyn että lähetit pyörän evakkoon itärajalle... :D Kai on jo vähä himo heränny ens kesänä lähteä uudestaan..? ;)
Ite ainaki haaveksin jo Tahko120:stä ja parista enskakisasta, niin saa pidettyä ittensä liikkeessä näissä syksyn myrskykelienki keskellä..! :p

makkis
31.08.2009, 18.08
Taisihan siitä jotain juttua olla. Pyörää en kehdannut lähettää evakkoon, ainakaan vielä :D
No se levi oli ehkä pienoinen järkytys niin pienellä porukalla. Jokos ens kesänä Levilläkin paistaa aurinko? Tuolta etelästä olisi kyllä lyhyempi matka eri tapahtumiin. Niin tämä ei sitten ole mikään sitova ilmoittautuminen. :D

Heidi-83
31.08.2009, 22.15
Tervehdys vaan tänneki kaikille pitkästä aikaa! Kyllähän mie olen ajanu ja rikkoutuneiden renkaiden määrästä päätellen voisi kuvitella että olen ajanut paaaaljon, mutta en nyt kuitenkaan kauheasti. Renkaat on vaan ruvennu posahteleen. Mutta onhan se tosiaan postiivista, että nyt osaan ainakin vaihtaa sisäkumen rivakasti samalla kiroillen :)

Yhteislenkeistä en ole täällä ilmoitellut, ku oon aatellut, että ei niille ketään tule ja muutenkin oma aikataulu on ollut melkoisen kiireistä ja vaihtelevaa viimeaikoina.

Huomenna on tarkoitus käydä ajamassa pienimuotoinen maastokisa, jos vaan jalat toimii. Nyt ne on ainakin ihan jumissa eilisiltaisen sauvarinnejuoksun jäljiltä.

äss
01.09.2009, 21.27
taisi olla hyvät kelit ajella tänään? sopivasti tuli kuumetta itelle niin ei päässyt kattelemaan. :/

Kalevi
01.09.2009, 23.39
Olihan hienot Rovaniemen kauden päätöskisat tänään Keminkorkialla, joissa oli 15 osallistujaa. Upeassa säässä tehtiin nippu reittiennätyksiä ja vauhtia sekä vaarallisia tilanteita riitti. Meikäläinenkin kävi metsähallituksen puolella vauhdikkaassa kurvissa, mutta jotenkin onnistuin luovimaan takaisin reitille kaatumatta kaatuneiden puiden ja kuoppien yli. Luulin kyllä, että se menoa nyt! Joko taito on kehittynyt tai sitten on aika laittaa lotto vetämään! Naisten kisassakin oli ilahduttavasti kolme osallistujaa, ja Heidi oli odotetusti jälleen nopein reittiennätyksellä. Samoin miesten kisassa Lieven oli hurjassa vauhdissa. Kovassa loppukiritaistossa Eemeli (M16) voitti isänsä Pekun niukasti mutta vakuuttavasti. Tulokset ja kuvia OPP:n sivuilla: http://www.ounaksenpyora-pojat.fi/

http://www.ounaksenpyora-pojat.fi/Kuvakansio2009/010909%20008.jpg
Heidi kruisailee voittoon. (Kuva: Kalevi)

Teemu N
02.09.2009, 13.11
Miekin kävin pyöräilemässä pitkästä aikaa. Kävin tuuppaa SM pyöräsuunnistusken sprintti radan. Olipa hauskaa fillaroida taas pitkästä aikaa.
Siitä innostuneena tilasin koko voimansiirron uusiksi. Nyt pitäis vaan repiä jostain kasaan 250 eur. Ei kellään olis ylimääräistä :)

No syksy tulee ja ajovalot on nyt saatu kuntoon, eli kun illat pimenee niin laitetaan taas aktiivisemmin yhteislenkkejä pystyyn. Alkaa nuo iltarasti hommatkin olla ohi tältä kesältä.

marco1
02.09.2009, 13.29
Siitä innostuneena tilasin koko voimansiirron uusiksi.

Nyt jo? :p
Tuun syyskuun lopussa käymään, vois ajaa silloin. Jos saa vaikka Nishkiä lainaan mikäli ei oma pyörä mahdu mukaan.... :o

Heidi-83
02.09.2009, 21.39
Kivat oli kisat joo, ihan hyvin jalatki toimi, vaikka luulin ensin että en pääse mihinkään. Viikonloppuna pööräileen! :)

qwozo
02.09.2009, 22.29
Koulut on startannu ja näin uutena paikkakuntalaisena mielellään lähtisi polkuja tutkimaan reittioppaan johdolla. Ounasvaaran reittejä tullut jonkin verran kierreltyä, mutta muuten maastot hieman tuntemattomampia.

Toinen kuski ilmoittautuu vkl ajelulle.

Fillarimies
03.09.2009, 20.55
Mie olin hurjana ja kävin iltavapaalla polkemassa 1h lenkin. 20km tuli kilometrejä. Melkein pitäs saada jonkunäköstä harjoitusvapaata että kerkeäis polkea pidemmän lenkin.
Ajotaidot oli vähän hukassa mutta muuten aika jees:)

Joku ilta uudestaan, mut varmaan tuolla kasarmin lähellä:cool:

Heidi-83
03.09.2009, 21.10
YHTEISLENKKI SUNNUNTAINA KLO 12! Lähtö torilta ja suuntana mellalampi. Ainakin nyt näin alustavasti, mutta jos vettä tulee kaatamalla niin jätetään lenkki suosiolla väliin. Mie ku saan lauantaina uudet vanteet alle niin pitää lähteä niitä sitten testaamaan :)

Ei näkyny Niilaa pöyliövaarasaa ainaskaan...mieki olen elossa,vaikka vähän se kyllä hirvitti polkea Hallan perässä. Palikka toimi muuten hyvin! En vaan saanu sitä oikein päin paikoilleen, mutte menihän se silleen yläviistoonki.

fillarihaka
04.09.2009, 12.30
Onkos Teemu teillä ollu Rollossa muuten kesän aikana iltarasteilla tarjolla kertaakaan pyöräsuunnistusmahdollisuutta? Itse käväsin tuossa toissa iltana kesän vimpoilla(mulle ekat, tälle kesälle) Kokkolan seudun pyörärasteilla. Hauskaa oli huolimatta hätäisten reittivalintojen myötä ylipitkäks venyneestä ja täten huonosta ajelusta.
Eilen illalla piti sitte käydä perinteisemmästi tavallisilla iltarasteilla, ku olivat HimU:n porukka laatineet uuden suunnistuskartan Kurikkalan alueelle. En voi sanoa hääppöisesti menneen sielläkään, kun yritin kaikki suoralla suunnalla mennä, niin tuli turpeessa ja nevassa ryvettyä hiekkateillä kulkijoille selvästi häviten.
Pahasti näyttää sadekeliä vkonlopuksi, katotaas miten Pyssymäen kisat...
Mitkä vanteet sillä Heidillä pyörässä ny pyörii?

arctic biker
04.09.2009, 12.37
Kyselläänpä sen sijaan että mitä Itä-Suomeen kuuluu, Arctic hoi!?!

Mitäs tänne, keräilytaloutta elellään; sienet vuorossa ja puolukkakausi alkaa! Toki pyöräiltyäkin tulee. Marraskuun alussa täyttyy eka vuosi että on ollu kaikissa pyörissä mittari, ehkei ihan 10t tule mutten kaus jää...
Uutta pyörää alan kasailemaan, jäi se täysjäykkä hillapyörä Roihin pojan kouluvehkeeksi niin sille häätyy rakentaa seuraaja. Täysjousto ei oikein talvipyöränä täällä ole passeli, ajo on täysin aurattujen teitten varassa.
No saint Angel tulee rungoksi ilmeisesti kuhan tuo kauppias suostuu spostiin vastaamaan että sais oikean kokoisen. Ja jäykkä keula:p
Ennen talven tuloa pitää vielä yks pyöräreissu tehä; Patvinsuolle suunnistan, ajomatkaa täältä tulee tommoset 160 km suuntaansa ynnä sitte kävelyt siellä, ettei tuo rinkkaretkeily ihan pääse unohtumaan.

Fillarimies
04.09.2009, 16.53
Heidillä pyörii samat vanteet kuin mullakin.

Ei antanu aikataulu periksi tulla pöyliövaaran kautta. Se on aika tiukka 1h että kerkeää vielä rauhassa syödä ja käydä suihkussa, ee voi mitään:cool:
Se ois makea semmonen 2-3h kunnon lenkki. Pitäs harkkavapaata anoa, mutta se vaatis seuran allekirjotuksen että on säännölliset ja nousujohteiset treenit:seko:

Heidi-83
04.09.2009, 20.20
No niin, ei nää mun aikataulut piä, joten
sunnuntain yhteislenkki pitää perua tai ainakin siirtää myöhemmäksi samalle päivälle,
koska meillä on aamulla toiset treenit!

Heidi-83
04.09.2009, 20.26
Ja se kysymys jäi pois, että oisko kukaan ees lähössä mun kaa sunnuntaina ajamaan? Vai mietinkö aikatauluja ihan turhaan :)

ellmeri
04.09.2009, 20.28
sunnuntain yhteislenkki pitää perua tai ainakin siirtää myöhemmäksi samalle päivälle,

Sulla kun on toi koira-urheilu niin millaisia lenkkejä vetelet koiran kanssa kesällä.:cool:
Ihan vaan vertaan mun lenkkeihin Haski-moottorilla.:cool:

Sotamiähelle terveisiä.

qwozo
05.09.2009, 10.47
Olisin voinut lähteä lenkille, mutta eipä näytä sääennusteet kovin lupaavilta, eli voidaan kyllä jättää huominen väliin. Toivottavasti kelit vähän paranee ens viikolla.

Hepe
05.09.2009, 11.55
Marathontyyppinen maastolenkki sunnuntaina 6.9 klo 09 Ounasvaaran hiihtostadionilta säästä riippumatta.Saattaapi siellä Kouvolassakin ens viikonloppuna olla sää ihan mitä vaan,kun sm-marathonilla pitää ajaa 87km maastossa kilpaa.

Kalevi
05.09.2009, 19.21
Miepä voin su-aamuna tulla pitkälle lenkille, jos saan takapuolen sängystä ylös ennen yheksää. Säällä ei oo niin väliä.

Fillarimies
06.09.2009, 03.39
Sotamiähelle terveisiä.
Kiitos:) Ja samoin.
Mie en kans lähe mukaan, kun saattaapi olla vähän rapula:D
No jos kerran kolmessa kuukaudessa käy niin ei kai se väärin ole. Antti 2.0 tuli kans vastaan, se oli melkoisessa humalassa, mutta kuulumiset sai kuitenki selville:)
Mites heidillä baarireissu?:D

Kalevi
06.09.2009, 14.05
Sainpa itteni aamulenkille Hepen ja Hannun kanssa ja oikein mukava ja pitkä maratontyyppinen lenkki tulikin vielä hyvässä säässä, vaikka paikoin oli hieman mutaistakin. Käytiin ajamassa Oukulta ensin Olkkavaaraan ja sieltä meikäläiselle uusia reittejä pitkin Olkkavaaran ympäri jostain ja takaisin Olkalle ja sieltä Napapiirille ja Keminkorkialle ja edelleen Napapiirin kautta vielä Ounasvaaralle. Koko ajan muutamia nousuja lukuunottamatta ajoin pk-sykkeellä, joten ihan hyvin jaksoi noiden M40-sarjan huippujen kanssa ajella, vaikka mie tietenkin hidastin vauhtia koko ajan:) Oli siellä välillä tietenkin kivikkoakin, mutta oottakaahan kun saan sen Englannista tilaamani täysjousto Giant Anthem X3:n alle, niin johan selkävaivat helpottuu:D Nyt rupes lopussa alaselkää kolottamaan se ryttyyttäminen, mutta kyllä lenkki maistui ja olen valmis ajamaan jatkossakin. Matkaa tuli 65 km ja aikaa käytettiin reilut neljä tuntia.

tv.
07.09.2009, 00.27
Kotimaisemissa taas. En tiiä pitäiskö itkeä vai nauraa... ois vielä voinu touhuta Levillä kaikkea siistiä.

Lähtövaiheessa alako jo pelottaan että pääsenkö perille asti. Auto oli niin täynnä tavaraa että takarenkaat mahtu just pyörimään. Lisäksi kärry perässä missä pyörät. Auto selvitti reissun kunnialla läpi.

Ensimmäisen viikon oli hyviä kelejä. Kyllä siellä oli kiva ajella täydessä hiljaisuudessa.
http://koti.mbnet.fi/tvrules/Py%f6r%e4t/ajelut2009/kesaloma1.jpg

Välillä reittivalinnat osottautu epäonnistuneksi. Yhteislenkeillä oon oppinu tekemään vääriä reittivalintoja ;)
http://koti.mbnet.fi/tvrules/Py%f6r%e4t/ajelut2009/kesaloma2.jpg
hirvitti kävellessäki että koska nilkka vääntyy kun jyrkällä kivikkoisella polkulla steppailee pyörän kans alaspäin.

Välillä piti harrastaa myös hissipyöräilyä. Muita kuskeja ei montaa näkyny. Hissi oli välillä kiinni kovan tuulen takia. Vettä sateli aika monena päivänä. Onneksi väliin sattu myös hyviä ajokelejä.
http://koti.mbnet.fi/tvrules/Py%f6r%e4t/ajelut2009/kesaloma3.jpg

"uus" keula tuli kittilän matkahuoltoon yhtenä päivänä ja siihen piti tietenki tehä täys huolto. Kenttäolosuhteissa taskulampunvalossa tuhersin muutaman tunnin ja nyt on keula täydessä iskussa :)
http://koti.mbnet.fi/tvrules/Py%f6r%e4t/ajelut2009/kesaloma4.jpg

tv.
07.09.2009, 01.07
Päivän lenkin jälkeen piti säätää pyörä kohdalleen jokailtaista 5-6 kilometrin "iltalenkkiä" varten ;)
http://koti.mbnet.fi/tvrules/Py%f6r%e4t/ajelut2009/kesaloma5.jpg
Olihan se myös mahtavaa kun tyhjässä mokissä sai pyörät asustaa sisällä minun kanssa. Ei ihan yksin tarvinu olla.

Oli varsin mukavaa käyä paistelemassa makkaraa tunturin rinteellä olevassa kodassa.
http://koti.mbnet.fi/tvrules/Py%f6r%e4t/ajelut2009/kesaloma7.jpg

Maailman reunalla istumassa. Kivat maisemat kodan terassilta.
http://koti.mbnet.fi/tvrules/Py%f6r%e4t/ajelut2009/kesaloma6.jpg

Yhtenä iltana istuin takaterassilla taskulampun valossa ja lauma poroja käppäili naapurimökin pihalla. Juoksin perään ja yritin päästä porukoihin. Ei onnistunu ko ne juoksi karkuun. Varmaan Hulluun poroon menossa...
http://koti.mbnet.fi/tvrules/Py%f6r%e4t/ajelut2009/kesaloma8.jpg

Antti kävi yhtenä päivä mäkipyöräilemässä todella huonon tuurin saattelemana. Yhen nousun ehtivät tekemään ja sitte meni hissi kiinni loppupäiväksi.

Erittäin mukava loma :) Seuraavaksi talvilomaa suunnittelemaan.

Sitte asiaan:

molempien pyörien iskarit pitää huoltaa loppuvuojen aikana ja Commencal tarvii uuet renkaat syys- ja talvikeleille.

http://www.tftunedshox.com
Tuonne ajattelin lähettää iskarit jonaki sopivana ajankohtana. Ehkä marraskuussa vois olla sopiva ajankohta. Syys-lokakuussa on sen verran hyviä ajokelejä että haluan ajaa joustorungolla. Onko muilla tarvetta huoltaa iskareita??? Pyöräily ei itellä lopu iskarin huollon aikana, kun osat voi laittaa jäykkään runkoon.

Arvokasta hommaa tuo huoltaminen on. Omat huollot maksaa tuossa paikassa 164-268 puntaa + lähetyskulut. Hinta riippuu siitä haluaako vakioiskaria paremmat ominaisuudet. Oishan se kiva semmonen tuunattu iskari ;)

Onko vinkkejä hyvistä LEVEISTÄ ja kevyistä nappularenkaista. Nykynen kumi on 2,25" leveä ja kyljet on kulunu pilalle leveän vanteen takia. Kulutuspinta on kuin uudessa renkaassa. Ehkä joku 2,4-2,5" vois olla parempi. Schwalbella on ainaki 2,4" leveitä ja keveitä renkaita.

Heidi-83
07.09.2009, 22.22
Siinäpäs oli tv.ltä kivoja kuvia ja kuulumisia Leviltä!

Oishan siellä ollu maratoniki nyt viime viikonloppuna, mutta jätinpä väliin ku oon juossu niin naurettavan vähän koko vuoden aikana. Ei vaan jalat valitettavasti kestä tuota juoksemista oikeen.

Ja ellmeri ku kyseli mun koiran treenaamisesta, niin kerronpa tähän jotain lyhyesti... Eli nyt mulla ei oo enää omaa koiraa jota treenaan vaan harrastan valjakkourheilua lainakoiran kanssa ja sitä treenaan vaan pari kertaa viikossa, joko vetotreeneissä, joissa tehdään lyhyitä vetoja maksimivauhdilla ja sitten toisinaan heitetään juosten tai pyöräillen lenkkiä, matkat vaihtelee 15-30kilsan väliltä. Kävellen tehdään suo ja metsälenkkejä aikojen vaihdellessa 1,5h-4h. Omaa koiraani kyllä ulkoilutin aikanaan joka päivä n. 3h ja tehtiin usein sellaisia 20-30kilsan pyörälenkkejä sekä päivän kestäviä metsälenkkejä.

fillarihaka
08.09.2009, 22.06
Levillä ollu ihan rattosan näköstä. Pistänpä itekki jotain omista touhuistani:
http://www.kuvaboxi.fi/mediaobjects/pub/2009/09/07/8143010478554677696web_0.jpg
Niin tuulispäänä puhalsin ohitte, että LÄHTÖ-kylttiki lennähti nurin...vai olikos se sittenki kisajärjestäjien toimesta, ku niillä tuli kiire laittaa MAALI-kyltit paikalleen...ku olin niin nopsasti sinne pyrkimässä... :D
No joo, tuli tuossa taas vaihteeksi siis urheiltua, Nivalassa piti viikonloppuna käydä harrastelemassa kisailua. Ja maanantaina tehdä loppuverryttelyt iltarasteilla eksyilyssä...tai en mä eksyksissä ollut, vaan rasti kartalla...olin piirtäny väärään pellon kulmaan, niin kyllä siinä sai pyöriä tovin ennenkö ohi pyyhältäviä mummoja pysäytin ja heiltä karttaa lunttasin:
EDITOIN LINKIN MYÖHEMMIN; ei vielä toiminu gps-jälki...
Ja Arctic, meikäki on käyny vähän pakastinta täyttelemässä, tyrnejä keräsin pakastimeen talven lenssun poispitimiks. :)

Ohagar
10.09.2009, 20.54
Moro!

Löytyisikö ajoseuraa ja polun näyttäjää ensi tiistaille?
Pukkaa työkeikkaa Rovaniemelle ja ajattelin ottaa pyörän mukaan.
Yksin on vähän orpo, kun ei polkuja tiedä.

Näyttäis että tuossa viiden - puoli kuuden aikaan olisin vapaa lähtemään.

tv.
10.09.2009, 21.50
Moro!

Löytyisikö ajoseuraa ja polun näyttäjää ensi tiistaille?

Näyttäis että tuossa viiden - puoli kuuden aikaan olisin vapaa lähtemään.

Tiistaina vois käyä lenkillä. Oisko jonkin sortin yhteislenkki Ohagarin esittämänä ajankohtana? Kohta päästään pimeään metsään ajamaan :) valot on testattu ja näyttää kohtuu hyvin ainaki Levin yössä. Aina löyty joku polku kämpile.

Alkaa ahdistamaan kun huomena viiminen lomapäivä. Maanantaina töihin ja tiiän että on hirveä kiire, kun mulle soittoja tullu työmaalta pitkin päivää :D en oo vastannu

makkis
10.09.2009, 23.50
Kai mie voisin tulla tiistaina läähättämään jonon perälle, jos ei nyt ihan kissoja ja koiria sada.

fillarihaka
11.09.2009, 14.29
Tuli muuten mieleen, mihis BadBunny on kadonnu? Ei kai vaan tehtaileen tällasia:
"Virustorjuntayritys Sophos (http://www.sophos.com/security/analyses/sbbadbunnya.html) on äskettäin julkaissut tiedotteen OpenOffice.orgia käyttävästä "SB/BadBunny-A"-viruksesta. Asiasta on myös julkaistu uutisia useilla uutissivustoilla."
Ranne ilmeisesti on jo kesältä parantunu, mutta onko Kona kuinka pahasti pölyttyny..?

Onko FM pääsemässä lomille, vai joko sikalenssu kohta pönkää teidänki varuskunnan portit takalukkoon? Puhelimesta meni volume-säätö, etten oo tohtinu rimpautella ku jos sulle on sattunu tarttumaan kapiaisten elkeet. Kai ne ny vähä on joutunu teille huutamaan vai juoksuttaako vain..? Mutta onko tullu käytyä iltalenkillä sinkulalla siellä kassulla?

Ja uusinpa vielä Teemulle kyssärin noista PySu-touhuista. Oliko tuo SM sun eka startti PySu tänä kesänä vai onko lajia ollu iltarasteilla tai muutoin tarjolla?

Joo mut, pitääpä tästä kirjotella ihan toiset omat raportit loppuun ja lähteä illaksi kattotalkoisiin yhelle paikalliselle fillaroijalle...
ps. Katotaan jos vkonloppuna saisin yhen vanhan sotaratsun lenkitettyä tänä kesänä. Fillariaiheista raporttia tulleepi sitte...

Fillarimies
11.09.2009, 23.43
Mie tässä mietin kun saan tuon auton tuolta huollosta niin yritän saada treenivapaita intistä. (kuulemma mahdollista myös pyöräilyyn):) Niin niin.. vois alkaa pitämään säännöllisiä viikkotreenejä. Ois kaikkein paras mulle että saisin ne treenivapaat. Vaikka tyyliin maanantai ja keskiviikko tai torstai, aikaan klo 18.00, miltä kuulostaa?
Ko harmittaa kun ei pääse pyöräilemään kuin viikonloppuisin.

Tänään käytiin antin kanssa polkemassa reilu 30km iso-olkkavaaran suunnalla. Oli oikein mukavaa. Pyörä vaan ei ollu alkulenkistä oikein molemmillakaan säädöissä, että piti vähän virittää. Mut sitte ko pyörät oli aisoissa niin sitte päästiin ryskäämään.:)

Ens kerralle otan mukaan vaippahousut:o

Tommilla ollu hieno levin reissu, mieki haluan joskus tuonne.

Sporteri on kovasti kisaillu, tuliko tuloksia?

Pahapupu on muuttanu kemiin..

qwozo
12.09.2009, 19.42
Kävinpäs tänään omatoimisesti pitkän lenkin Sinettäjärven ympäri myötäpäivään. Netistä mittailin 73km, kun mittari on hajalla. Joku paikallisistakin varmaan joskus järven kiertänyt?

Etukäteen hieman arvelutti järven länsipuolen polku Pissinperän laavulta eteenpäin. Ei ollut karttaa mukana, mutta hyvin löytyi. Mellalammelta laavulle aivan loistavaa polkua (+pitkospuita). Laavun jälkeen polku muutui kapeammaksi, mutta lähes koko matkan ihan ajettavaa. Ja märkien paikkojen yli jälleen (luikkaita) pitkoksia. Kerran meinasi alamäessä pitkospuuportaissa mennä nenälleen, kun vauhtia ei saanut jarruteltua.

Polun jälkeen alla alkoi ropista soratie. Ja sitä riittikin kilometrikaupalla. Järven pohjoispäässä leveää ja tasaista, itäpuolella kapeampaa mettätietä takaisin Mellalammen soramontulle. Ja Vennivaaran kautta takaisin kaupunkiin. 4h30min.

Nyt kun peruslenkki on tuttu, niin voi seuraavalla kerralla tutkia möys muita polkuja Sonkakivalon, Karhuvaaran ja Kierivaaran alueilla. Siellä oli jotain retkeilyreittiä ja luontopolkua tarjolla. Saa ainakin viikonloppulenkille pituutta kiitettävästi (meinasi jo nyt kunto loppua) :).

Harmi...en pääse tiistaina ajeleen. Mutta onhan tuota vielä syksyä jäljellä.

Fillarimies
12.09.2009, 21.42
Käytiin morsiamen kanssa lenkillä pöyliövaaran suunnalla. Morsian ajo hyvin perässä vaikka ylämäkiäkin oli ihan kohtuudella:D
Illan piristykseksi kuva...
http://photos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs221.snc1/6820_1157424467683_1589907544_391968_6697965_n.jpg

Välillä reittivalinnat osottautu epäonnistuneksi. Yhteislenkeillä oon oppinu tekemään vääriä reittivalintoja ;)

Jaahas.. ;)

Kalevi
12.09.2009, 22.19
Niilako se siellä kuvassa marjoja poimii? :)

Tänään tuli käytyä Käyrästunturilla luontoretkellä (ilmaa pyörää). Ihan hyvät näköalat siellä. Se on 100 metriä korkeampi kuin Oukku. Sen jälkeen käytiin Pekun kanssa ajamassa lenkki Olkkavaaralla ja samalla testasin ensimmäistä kertaa eilen Englannista tullutta täysjousto Giant Anthem X3:sta. Uusi pyörä oli todella mukava ajettava ja ne kivikot, joita ennen (:D) talutin, menivät kuin tyhjää vaan. Vielä kun uskaltais ajaa niin lujaa kuin pyörällä pääsis, niin hyvä on... Ai että tuo maastoajo alkoikin tuntumaan mukavalta, kun ei enää selkääkään rupea särkemään lenkillä niinkuin ennen. Tänään tuli vain se 30 kilsaa, mutta nuo qwozonkin tänään ajamat pitkät lenkit kyllä kiinnostavat. Pimeässä en kuiteskaan huonon näön takia pysty ajamaan metsässä, mutta valoisaan aikaan on kyllä tarkoitus ajaa pitkiä lenkkejä nyt syksyllä ja läpi talven (OPP:lla on ainakin yhteislenkkejä talvella tulossa). Huomenna kuitenkin menen ajamaan maantiepyörälenkkiä, kun vielä on hyviä ilmoja jäljellä (toivottavasti).

Ohagar
13.09.2009, 19.22
Tiistaina vois käyä lenkillä. Oisko jonkin sortin yhteislenkki Ohagarin esittämänä ajankohtana? Kohta päästään pimeään metsään ajamaan :) valot on testattu ja näyttää kohtuu hyvin ainaki Levin yössä. Aina löyty joku polku kämpile.

Alkaa ahdistamaan kun huomena viiminen lomapäivä. Maanantaina töihin ja tiiän että on hirveä kiire, kun mulle soittoja tullu työmaalta pitkin päivää :D en oo vastannu

Oisko se sitten tuo puol kuus hyvä lähtöaika? Kait sitä vielä iliman valoja pärjää?
Ja mistä lähdetään, hiukka koordinaatteja niin enköhän osu paikalle.

Fillarimies
13.09.2009, 19.31
No niin hyvät kanssa pyöräilijät..
Otan maastosinkulan (eli siis vaihdoin maastorenkaat) mukaan inttiin, niin saatan jopa päästä lenkeillekkin. Tosin välitys on raskas (1:2, 44:22), mutta pahimmat ylämäet juoksen sitte ylös:)
Klo: 17.30 pääsee iltavapaille että siitä sitte vaan:cool:
Hajoaa pää kun ei pääse pyöräilemään viikolla ollenkaan ja tarvin mie pyörää tuolla muutenki.

Marjoja ei ollu, vaan sieniä poimin, kyllähän sen tuosta kuvasta selkeästi huomaakin;)

Mistä lähdette polkemaan tiistaina? Mie voisin yrittää tulla mukaan. Iltahartaus on klo 21.10, että ennen sitä pitäs päästä takaisin kassulle.

Heidi-83
13.09.2009, 21.34
Takana mahtava Rokuan reissu, treenattua tuli kiitettävästi! Mahtavinta oli kyllä istua mönkijän kyydissä ku valjakollinen koiria kiskoi sitä raivoisasti eteenpäin :)

Ja elossakin ollaan, vaikka tein pyörällä hienon voltin ympäri. Lukot irtos onneksi helposti, mutta sen verran rysähti että hetki meni miettiessä lähtikö taju vai mitä oikeen tapahtu. Muistona on ihana mustelma jalassa, kipeä niska ja hieman tunnoton käsi. Pyörä rupes kans hieman renklaamaan.

makkis
13.09.2009, 21.40
http://farm4.static.flickr.com/3537/3371944413_2d358f6c8a_o.jpg
Niken ajoasento on toisinaan hieman kyseenalainen, nyt oli kuitenki oikea vuodenaika sienien poimimiseen :D

Ostin viime talvena paremman taskulampun ja se tuntuki käsittämättömän kirkaalta. Nyt syksyllä sillä ei näe yhtään mitään, aivan käsittämätön tuikku. Pistin kiinalaisilta laturin ja akut tulemaan, paremman lampun tilaan vasta ens viikolla, etteivät laita samassa paketissa akkujen kanssa.

Kalevi
14.09.2009, 18.16
Tänään tuli tehtyä tämmönen harjoitus: ensin maantiepyörällä 45 kilsan lenkki ja heti sen jälkeen maastopyörällä 25 kilsaa. Maastossa ajoin Lapinrinteen, Korkalovaaran ja Mäntyvaaran alueella kivikko- ja juurakkopolut, jotta tuli sekä tekniikkaharkkaa että myös rasittavuutta. Nyt on semmonen peli alla, että meikäläinenkin heikolla ajotekniikalla pääsee ajamalla kaikki. Lenkin kesto 3h53m, maastossa meni kauemmin. Täytyykin tässä syksyn aikana etsiä uusia reittejä kaupungin ympäristöstä, metsistä ja vaaroilta, niin ei aina tarvitse ajella samoja tuttuja reittejä.

tv.
14.09.2009, 22.22
Oisko se sitten tuo puol kuus hyvä lähtöaika? Kait sitä vielä iliman valoja pärjää?
Ja mistä lähdetään, hiukka koordinaatteja niin enköhän osu paikalle.

Kävin tänään ajelemassa mellalammen suunnalla. tulin takasin kahdeksan aikaan ja sitte alkoi hieman hämärtymään niin, että joutu vähän kattomaan eteensä ainaki kivikoissa.

Sopiiko että mennään huomenna käymään Mellalammen kuntolaatikoilla ja samaa reittiä takasin? Samalla voi ajella vähän karinrakan polkuja joka suuntaan jos mellalammella käynti ei riitä. Lähtö Heidin eläinkaupan edestä (Pohjolankatu 4) klo 17.30. Vastalauseita saa esittää, jos minun ehotus ei kelpaa.

Niin ja muistakaa käyä markkinoilta ostamassa hirveä säkki metrilakuja ;) mie zoomailin tänään työpaikan ikkunasta parhaita lakutarjouksia kun ne pystytteli telttoja kauppatorilla.

Lamppuasiaa... Mulla on 2 kpl Fenixin E20:siä (http://www.fenixvalaisimet.fi/fenix_e20.htm). Sopivat telineet löyty vanhoista rikkimenneistä pyörävaloista. Telinettä voi säätää ylös-alas ja molemmille sivuille portaattomasti. Hintaansa nähden oon erittäin tyytyväinen nuihin lamppuihin. Säädettävä valokeila on minun mielestä kiva juttu. Vielä vois ehkä kypärään hommata yhden tuommosen samanlaisen. Ilmotelkaa jos ootte tilaamassa tuolta lamppuja niin otan itellekki vielä yhden E20:sen.

Teemu N
15.09.2009, 14.06
Mie odottelen vielä CRC:n kamoja. Sais tuon voiman siirron vihdoin kuntoon.
Keula on ruvennu taa s vuotamaan. Sekin pitäis aukoa ja katsoa mikä sillä on hätänä. Ku vaan jossain välissä kerkeis/jaksais alkaa hommiin.
Valotkin olis kunnossa, mutta kun tuo pyörä ei ole :(

marco1
15.09.2009, 14.30
Valotkin olis kunnossa, mutta kun tuo pyörä ei ole :(
Mites kuski? Lauantaina ajamaan, saan ilmeisesti towerilta Canyonin lainaksi. :)

makkis
15.09.2009, 19.11
niin se kusi tämäkin lenkille lähtö, jätin kauppaan lähtiessä avaimet sisälle, eikä näillä huoltomiehillä ainakaan kiire ole. T. Nimerkki vieläkin ilman avainta

Heidi-83
15.09.2009, 22.40
Olipa teillä hyvä lähtöpaikka pyörälenkille :)

Mieki ajoin tässä illalla kärry perässä ja ku vasta yhdeksän jälkeen palasin kotiin niin oliki jo ihan pimeää. Fenix valaisin oli kyllä mukana, mutta siitä loppu paristot parin minuutin ajon jälkeen. Kaiken kukkaraksi ajoin poliisiratsian ohi, mutta onneksi ne ei välittäneet minusta ku puhalluttivat autoilijoita.

Viikonlopuksi vois kaavailla jotain yhteislenkkiä, vais mitä?

Heidi-83
16.09.2009, 09.26
Uuh, I`m in love, mutta työaikani vuoksi en koskaan ehdi käydä kysymässä
rakkaani hintaa. Eli jos joku ois käymässä Antin liikkeessä tai menossa siitä ohi niin ei viittis käydä kysymässä ikkunassa olevan tosi tosi tosi IHANAN
Garyn hintaa?!? Se on sellainen sininen valkoisella satulalla...

marco1
16.09.2009, 09.56
Ohan sillä Antilla puhelinkin? :seko:

Teemu N
16.09.2009, 12.08
M-> Mie meen SM-rastien etsintä tapahtumaan sunnuntaiksi. Lähetään reissuun jo pe.
fillarin osat on jossoin pohjanmerellä tulossa...

Ja mies on kunnossa, mitä nyt osien kulumiset vaivaa myös miestä pyörän ohella...

tv.
16.09.2009, 12.15
Uuh, I`m in love... Se on sellainen sininen valkoisella satulalla...

Sie oot materialisti kun rakastut pyörään ;) taijjetaan kaikki olla, ainaki mie.

Viikonloppuna pitää käyä ajamassa.

Kalevi
16.09.2009, 15.33
Mountain Bike Centerin puh: (016) 345 996.

Ohagar
16.09.2009, 18.57
Kiitokset tv.:lle lenkki- ja juttuseurasta.
Mukavaa että tämä toimii näin yli kuntarajojenkin :).
Täytyy jatkossakin raahata pyörää matkalla mukana.

tv.
16.09.2009, 20.12
Kiitos itelles Ohagar :)

äkkimuutos viikonlopun suunnitelmiin eli meikä lähteeki Levillä käymään.

Heidi-83
16.09.2009, 21.39
Jees, miepä koitan ehtiä ja muistaa soittaa Antille pyörästä joku päivä. Tai jos vaikka lauantaina ehtis käymään. Kyllähän nyt pyörän pitää kaunis olla :)

Mutta asiaan; Mitä tonne CRC:hen pitää lähettää jotta ne laittaa tavarat tulemaan? Ne on jo perineetki ne tililtä, mutta eivät kuulemma lähetä tavaroita ennen kuin ovat varmistaneet yhteyden tilaajan ja kortinhaltijan välillä?!? Miten ihmeessä se todistetaan?
En oo ennen tilannu netistä, enkä kyllä tilaa tän jälkeen ku menee niin vaikeaksi. Jos peruiski sen tilauksen ja ostais uuden pyörän...

tv.
16.09.2009, 22.39
Mitä tonne CRC:hen pitää lähettää jotta ne laittaa tavarat tulemaan? Ne on jo perineetki ne tililtä, mutta eivät kuulemma lähetä tavaroita ennen kuin ovat varmistaneet yhteyden tilaajan ja kortinhaltijan välillä?!? Miten ihmeessä se todistetaan?

Pitiköhän se olla niin, että osote johon esim. Visalasku tulee, pitää antaa kauppaan jos maksaa kyseisellä kortilla. Sitte vaan maksuvaiheessa antaa kortin tiedot niin aina on tullu paketit mulle. Visalla oon aina maksanu ulkomaan ostokset.

Billing address-kohdassa kotiosote. Tilauksen yhteyesä voi laittaa vaihtoehtosen toimitusosotteen. Jos sulla on nuo tuolla tavalla niin sitte en tiiä mikä mättää.

Laitoitko toimitusosotteeksi työpaikan? Voin sanoa että työpäivä on pilalla kun postipoika tuo paketin keskellä päivää :D

marco1
17.09.2009, 10.40
M-> Mie meen SM-rastien etsintä tapahtumaan sunnuntaiksi. Lähetään reissuun jo pe.
fillarin osat on jossoin pohjanmerellä tulossa...

Ja mies on kunnossa, mitä nyt osien kulumiset vaivaa myös miestä pyörän ohella...
Taasko ne rastit on hukattu... :seko: Kummallista hommaa.
Soittelen sitten taikurille ja säbä-jäbälle.

Fillarimies
18.09.2009, 13.12
Tervet kaikille.
Pikkasen on alkanu ilmat kylmenemään:( Mutta ei kai se auta ko laittaa vaatetta päälle ja lähteä pyöräilemään. Meen tänään ajamaan jos ei vaan tule mitään muuta tekemistä, muiden toimesta:D
Millainen on tv:llä, heidillä, sporterilla, makkiksella ja antilla on syksyn kunto?:)

makkis
18.09.2009, 13.43
syyskunto on heikko ja Justiina tuli viikonlopuksi kylään joten minä en pääse tänään lenkille. Ens viikko meneekin Etelä-Suomessa eli silloinkaan ei pääse ajamaan.

fillarihaka
20.09.2009, 12.03
Kuntonoo...eipäkaittuotasanomaan...vaan oon vähä sentään lenkkeilly, eilen tällaista:
http://koti.mbnet.fi/sporteri/fotot/maantiep/EkaOlmolenkkiKokk2009_190920091753.jpg

Siitä johtaen voisinki laittaa syysiltojen ratoksi teille tällaisen kuva-arvoituksen. Mi(t)kä seikat seuraavassa kuvassa heikentävät OLMO:n maantiekilpuri-uskottavuutta:
http://koti.mbnet.fi/sporteri/fotot/maantiep/OlmoKokkVarastossa_190920091748.jpg
Vastauksia lienee monta :D:D

Niin ja sitte vielä sellainen pyöräaiheinen uutinen, että päätin varmistaa itelleni talveks pyöräaiheista nikkarointia ja ilmoittauduin paikallisen kansalaisopiston "pyörän rungonrakennuskurssille". Ja tavoitteena ei sen vähempää, kuin täysjousto-xc-maastopyörä! Tässä ny ainaki ekan kurssi-illan jälkeen vetäjän kanssa hahmoiteltua runkopiirrosta:
http://koti.mbnet.fi/sporteri/rungonrakennuskurssi/kuvia/runkopiirrustus_thxc.jpg
FM ois saanu vähä koneistaa noita takahaarukan linkkupalasia, mutta täytyy kai leikkauttaa muualla, jos et kohta saa itelles siellä cnc-konetta käyttöön. Seuraavaks tosin vasta printtauttamaan mallikuva ja rakentamaan jigi (teline) hitsailua varten..! Ai niin, pitäskö ne runkoputket tilata jossain välissä..? Saas nähä kuin käy, väliraportteja yritän laitella toki. :)

ps. Mites Heidillä tuo uusi sulokas, joko oot tehny lähempää tuttavuutta tai ihan aloitetta..?

Fillarimies
20.09.2009, 18.06
Vautsi.. hienon näköinen projekti tulossa sporteri. Saatanpa vain mieki olla vuoden päästä sun kanssa rakentelemassa runkoja;)
Jos ihan manuaalikoneella koneistettavia osia haluat niin onnistuu:)

Tuosta maantiepyörässä on uskottavuutta heikentäviä osia mm:
Juomapullo
Satula
Polkimet
Lamppu
Teräksinen satulaputki
jne.:D

makkis
21.09.2009, 14.51
Mitä hittoa! Onko nyt aprillipäivä :eek:
Mistä materiaalista sie väännät tuon?
Kai tuosta tulee vähintään kerran päivässä uutta juttua ja kuvia :D

Heidi-83
21.09.2009, 19.51
En oo sporteri tehny lähempää tuttavuutta ihastukseni kanssa, ku mulle selvis heti alussa että ei se sopis mulle ollenkaan! Niilaki sanoi että ei se mulle sovi :)

Mie pelkään, että mun kunto ei oo nyt läheskään niin hyvä ku pitäis olla. Ens la tärkeät kisat ja sen jälkeen vielä ainakin kahdet tärkeät kisat lokakuussa. Mutta kai se ihan kohtalaisena on pysyny. Jos nyt rupeas treenaan niin tekisköhän vaan hallaa kisoja ajatellen...

Huomenna meen kokeileen taas itsemurhaa Pöyliövaaraan. Jos jollakulla kiinnostaa tulla kokeileen elämänsä vauhtia niin teretulemas. Hakusessa on oikeasti huimapäinen pyöräilijä vaaralliseen koitokseen!

tv.
21.09.2009, 21.42
Huomenna meen kokeileen taas itsemurhaa Pöyliövaaraan. Jos jollakulla kiinnostaa tulla kokeileen elämänsä vauhtia niin teretulemas. Hakusessa on oikeasti huimapäinen pyöräilijä vaaralliseen koitokseen!

Kuulostaa meleko mielenkiintoselta reissulta. Eli meet pöyliövaaraan polkemaan verenmaku suussa? Milloin oot lähösä ja mistä? Ainiin.. en mie ole huimapäinen pyöräilijä ;)

Oli siistiä käyä äsken ajamassa säkkipimeäsä mettäsä :)

Heidi-83
21.09.2009, 22.48
Juu, siis kyseessähän on maailman nopeimman koirarodun perässä pyöräily! Kyllä siinä pöyliövaaran mutkat tuntuu hurjilta. Viimeksi kiljuin koko matkan ja menin kahdesti metsään :D
Mutta saa tulla koettaan ken tahtoo. Verkku kiihtyy johonkin 60km/h vauhtiin.

tv.
21.09.2009, 23.17
Juu, siis kyseessähän on maailman nopeimman koirarodun perässä pyöräily! Kyllä siinä pöyliövaaran mutkat tuntuu hurjilta. Viimeksi kiljuin koko matkan ja menin kahdesti metsään :D
Mutta saa tulla koettaan ken tahtoo. Verkku kiihtyy johonkin 60km/h vauhtiin.
Tuo pitäis kyllä nähdä kun Heidi syöksyy kiljuen metsään :D mie taijjan jättää väliin tuon homman. Kuulostaa liian nopealta etenemiseltä :D

Fillarimies
23.09.2009, 17.35
En oo sporteri tehny lähempää tuttavuutta ihastukseni kanssa, ku mulle selvis heti alussa että ei se sopis mulle ollenkaan! Niilaki sanoi että ei se mulle sovi :)

Niin olihan se hienon värinen, mutta osavalinnat ei ollu kummoiset:cool:
Kattele jotaki kalliimpia kalastajia, hiilaria, titaania yms :D

Terveiset täältä kainuun prikaatista. Onhan tämä ihme paikka verrattuna rovaniemeen, mutta täällä talon tavoilla. Viikonloppuna lomille, onneksi. Meen viikonloppuna pyöräilemään. Saa soitella lenkille!!

Oisko kellään myydä 38-40t eturatasta 4-pultti-jaolla??

makkis
24.09.2009, 13.42
Pyöräkuumetta pukkaa :(
Lähinnä Radonin ja Cuben malleja katellu mutta kyllähän muutkin kelpais. Kaikki pitää vain tehdä sillä kalleimmalla tavalla, ostetaan ensin halpis ja sitten mielellään vielä toinen vain vähän parempi. Siis onko reilun tonnin hintaisissa täysjoustoissa mitään järkeä vai jatkanko senttien sullomista sukan varteen? Jouston osat nuissa alkaa olla reba/fox rp23 tasolla. Voimansiirto ei kummemmin poikkea nykyisestä, kammet ehkä vähän kalliimmat. Kalliiks tulee tämäkin laji :D

Oliskos ens viikon alussa yhteislenkille tulijoita? Vaikka tiistaina tai keskiviikkona.

Fillarimies
25.09.2009, 17.31
Ainaki itse oon huomannu että halvemmaksi tulee ostaa kerralla hyvä, mutta oppinu en ole tuota asiaa vieläkään:D
Viikonloppuna ketään yhteislenkille? Vaikka huomenna:seko:

Fillarimies
26.09.2009, 21.31
Tän talven lamppuprojekti on siinä vaiheessa että kokeilen 50mm 12V50W 12 asteen heijastuksella olevaa sisutushalogeeniä tankovalona. Teoreettisesti 5Ah akulla pitäis olla paloaika joku vähän yli tunti, mutta käytännössä kun pakkanen "ottaa siitä akusta jonku verran pois kapasitettia" niin paloaika jää varmaan noin tuntiin.

Kokeilin tuossa pihalla äsken tuota lamppua ja sanonpa että on kumma jos tuolla lampulla ei näe. Valaisee suurinpiirtein koko tienoon:D

Mietin vaan että jos alkais hifistelemään niin laittais xenonlampun/suurteho LED polttimon. Mutta hintakin on sitte vähän eri:o

Vieläkö tuomaksella on se sama kattolamppu siinä kypärässä?:)

Antti katoppa muuten tuosta kans noita kypärävaloja, siitä saattas kans lähteä ihan hyviä valoja edullisesti:
http://www.solentia.composer.fi/eshop/categories/21/
Mutta toki mieki voin tehä semmosen lampun millä varmasti näkee:D

Miten tuomaksella pyöränrunko projekti etenee?

Edit. Nyt on lamppu kasassa, liittimet johtojen päässä ja sulake välissä. Kävin äsken kokeilemassa lamppua tuossa yhellä polulla joka oli tuossa ihan vieressä. Siellä oli ihan pilkkosen pimeää. Laitoin lampun päälle ja kylläpä oli valoisaa. Yöstä tuli suorastaan päivä :D

Eikä tuo akkukaan nyt niin paljon tuntunu painavan selässä. Eikä tuo lamppu tuossa kypärässäkään painanu.

Hyvä tuli.

tv.
26.09.2009, 23.07
Ite aattelin tilata kohtapuolin 1 tai 2 Fenixiä kypärävaloksi. Pittää vielä vähän miettiä eri vaihtoehtoja. Vaikka tangossa on jo 2 Fenixiä niin mutkaisella polulla on ongelmia kun valokeila ei näytä tiukan mutkan taakse.

Fillarimies
26.09.2009, 23.31
Ota tommi sen fenix TK40 MC-E. 630lm tehoa. Et tarvi kuin semmosen niin se on siinä:D
149e on hintaa:rolleyes:

tv.
26.09.2009, 23.36
Ota tommi sen fenix TK40 MC-E. 630lm tehoa. Et tarvi kuin semmosen niin se on siinä:D
149e on hintaa:rolleyes:

:D

Oon miettiny tuota mutta paloaika on meleko lyhyt ja 8 AA-akkua! E20:nen on kiva kun se palaa reilut 3 tuntia kirkkaana. Jos niitä vielä pari kypärään niin pitäis nähdä kohtalaisen hyvin :)

edit: hmm.. mutta onhan siinä 277 lumenin paloaika melekein 7 tuntia. täytyy harkita tuota tuikkua kypärään ;)

Fillarimies
26.09.2009, 23.40
No eihän se noissa muissakaan niin paljoa enemmän ole. 2h on aika perus. Mutta oisko tuo vähän hyvä:eek::D

Entäs TK20 neutral white. Se vois olla aika hyvä:)

makkis
26.09.2009, 23.46
Joku vois alkaa koekaniiniksi ja tilata tämän http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.25149 Kiinnostaisi nähdä että onko tuo oikeasti niin hyvä kun tällä foorumilla kehuttu.
Itse tilasin kiinan pojilta p7-ledillä olevan taskulampun, teoriassa tuosta irtoaa yli 4 kertaa enemmän valoa kuin nykyisestä tuikusta, käytännössä tuskin :D Laturilta vain unohtu adapteri pistorasiaan ja kai tuolle jonku telineenki olis voinu ostaa. Mitenkäs tuollainen taskulamppu olis kätevintä patentoida kypärään? Ajatuksena oli että teline pysyis kypärässä koko talven ja lampun sais siitä nopeasti irti.

Onko sulla Niila sorvi käytettävissä? Velipojalla oli jonkinlaiselle osalle tarvetta ja kyseli tunnenko ketään sorvaria.

tv.
26.09.2009, 23.46
Tuo TK40:nen olis meleko härski kypärälamppu. Ehkä tilaan semmosen ens viikola :D ei pitäis poliisien valittaa huonoista valoista. Antavat varmaan sakot jos tuijjailee tuolla keskustassa.

Fillarimies
26.09.2009, 23.49
Ite mietin just samaa ko on tuo 50W halogeeni päässä niin antavat varmaan sakot:D
No mitä ne sanoo että pitää olla pyörässä valot:seko:

makkis
26.09.2009, 23.50
Niin ne valot pitää olla pyörässä eikä päässä :cool:

Fillarimies
27.09.2009, 00.00
1,5m merenpinnasta.. eiku maasta maksimi korkeus. (no ehkä se vähän ylittää sen):D

No tuo dealxtremen lamppu antaa 900lumenia, eli n. 300 lumenia enemmän kuin 50w halogeeni. Eiköhän siinä ole jerkkua ihan kohtuullisesti. Ei ole hintakaan paha:) Osta pois.

makkis
27.09.2009, 00.10
1,5m merenpinnasta.. eiku maasta maksimi korkeus. (no ehkä se vähän ylittää sen):D

No tuo dealxtremen lamppu antaa 900lumenia, eli n. 300 lumenia enemmän kuin 50w halogeeni. Eiköhän siinä ole jerkkua ihan kohtuullisesti. Ei ole hintakaan paha:) Osta pois.
Samalla ledillä tuo uusikin lamppu on. Tulee hieman halvemmaksi ostaa tuollainen taskulampun mallinen ja siihen akut ja laturi erikseen.

Niin pystytkö ja ehditkö sorvaamaan yksinkertaisen osan?

Fillarimies
27.09.2009, 00.16
Uskoisin että pystyn.
Laita mulle sähköpostiin tietoa lisää siitä hommasta.

makkis
27.09.2009, 00.26
Minun pitää kysyä veljeltä lisää tietoa tuosta osasta, häiritsen sitten lisää kun tiedän enemmän.

Fillarimies
27.09.2009, 14.25
Nonni sain illalla kasattua tosiaan tuo lampun ja kävin testaamassa, tässä kuva lampusta:
http://1.bp.blogspot.com/_dNS0XoDMDZg/Sr9HhV7OTKI/AAAAAAAAAWM/Ebxy8nV9XHU/s400/Kyp%C3%A4r%C3%A4+edest%C3%A4.JPG

Laitan kuvaa valotehosta sitte kun saan otettua kuvan ulkona.:)
Mutta kyllä sitä tehoa on tarpeeksi:D

Npartsin netisivuilla lisää infoa.

makkis
28.09.2009, 20.57
Huomenna yhteislenkille?
Mulle käy oikeastaan kaikki kellonajat kunhan ulkona riittää valoa, huutele täällä sopiva aika ja paikka jos kiinnostaa.

Fillarimies
29.09.2009, 16.47
Mie voisin torstaina klo 18.00 aikaan lähteä jonnekki päin lenkille:)
Onko kiinnostuneita? Jos on niin ottaa yhteyttä mun kännykkään, ko nettiin en pääse kuin harvoin.

Heidi-83
29.09.2009, 22.14
Torstaina klo 18 on siis yhteislenkki! Lähtö on kemijoen helmen lähtöpaikan luona, elikkä siinä matonpesupaikan vieressä mun käsittääkseni tai sitte toispuolen jokea... Lamput mukaan ku pimeä tullee aikasin.

Heidi-83
29.09.2009, 22.17
Lisätään vielä, että lenkki sadevarauksella, eli jos sataa niin ei yhteislenkkiä.

Liraren
30.09.2009, 00.16
Onko Heidi tulossa Kuopioon?

tv.
30.09.2009, 12.04
Nyt lähti Thomson-toloppa englannista kohti suomea. Da Bombin halpistolppa antaa periksi penkin kiinnityskohdasta niin, että jos kuskin paino on penkin kärjessä niin se penkin pää saattaa painua 2-3 senttiä alaspäin :D ja kauhea natina kuuluu kokoajan. Eli äläkää ostako sitä halvinta vaihtoehtoa aina.

Sitte otin 36t eturattaan tilalle 30t-rattaan. Pääsen nyt jyrkempiä mäkiä ylös.

Lauantaina pitäis mennä Ylläxele ajamaan alamäkeä.

marco1
30.09.2009, 13.15
Onkos kukaan huoltanut Manitoun keppejä? Väärtillä muutaman vuoden vanha Black kaipais kovasti huoltoa mutta taitajat on kovin vähissä niillä palkisilla.

PMT
30.09.2009, 13.49
Onkos kukaan huoltanut Manitoun keppejä? Väärtillä muutaman vuoden vanha Black kaipais kovasti huoltoa mutta taitajat on kovin vähissä niillä palkisilla.
Manitoun sivuillta löytyy hyvät ohjeet, ei toi Black oosen ihmeellisempi ku muutkaan kepit huoltaa.:D

marco1
30.09.2009, 14.14
Manitoun sivuillta löytyy hyvät ohjeet, ei toi Black oosen ihmeellisempi ku muutkaan kepit huoltaa.:D
Ko. kuskilla huoltokokemusta yhdestäkään kihvelistä ja sijainti on tosiaan 016 eikä 09-alueella. Muutenhan tuo olis jo tehty.

Heidi-83
30.09.2009, 20.37
Olen kyllä Liraren tulossa viikonloppuna kuopioon, mutta en ajamaan vaan juoksemaan. Mulle riitti se tankon yli lento ku Hallan kanssa pyöräiltiin :D
Ja tiedätkös muuten, että se mun tavarajuna, eli greyhound Verneri veteli viikonloppuna täällä roissa pöyliön kolmen kilsan matkan kovaan aikaan 4min 17sek. Aikamoinen hurjapää ajaja se sen omistaja, vaikka ei edes mikään pyöräilijä olekaan. Mie ku ajoin Verkun kanssa niin menin kahdesti sillä matkalla mettään.

Liraren
30.09.2009, 20.46
Joo mää lueskelin blogista, että oli kovaa menny. Katotaan, kuinka kovaa sitä ite pääsee viikonloppuna.

Fillarimies
01.10.2009, 12.02
Mie olen noita kihveleitä huoltanu ja takaiskarin huolsin iteltä. Että kaitpa se homma onnistuu ihan hyvin;)
Nyt kun intissä oon niin viikonloppuna onnistuu ainoastaan huollot.

Joo se yhteislenkin lähtöpaikka on kaupungin puolella jokea. Kyllä kaikki siihen osaa, uskoisin niin. Se on siinä cittariin menevän sillan vieressä, missä on matonpesupaikka.:)

qwozo
02.10.2009, 22.55
Oli eilen niin kiire etten aivan kuudeksi ehtinyt...olitte ehtineet jo startata, kun saavuin lähtöpaikalle. No, kävin sitten itsekseni Korkalovaaran ja raviradan suunnalla pyörimässä.

Mutta olisiko sunnuntaina aamupäivällä lenkille lähtijöitä? Kiinnostaisi käydä Nivavaara-Olkkavaara -akselin reittejä tutkimassa, kun ovat vielä täysin tuntemattomia. Saapi tulla reittioppaaksi.

Hepe
03.10.2009, 07.36
Oli eilen niin kiire etten aivan kuudeksi ehtinyt...olitte ehtineet jo startata, kun saavuin lähtöpaikalle. No, kävin sitten itsekseni Korkalovaaran ja raviradan suunnalla pyörimässä.

Mutta olisiko sunnuntaina aamupäivällä lenkille lähtijöitä? Kiinnostaisi käydä Nivavaara-Olkkavaara -akselin reittejä tutkimassa, kun ovat vielä täysin tuntemattomia. Saapi tulla reittioppaaksi.

Tänään maastolenkki klo 9 Jätkänkynttiläsillan Ounasvaaran puoleisesta päästä beachvolleykentän tuntumasta Niva-/Olkkavaaran suunnalle.

makkis
03.10.2009, 14.15
Minä voisin olla kiinnostunut sunnuntain yhteislenkistä, tosin niva- ja olkkavaaraan minusta ei ole oppaaksi kun en siellä ole juurikaan liikkunut.

qwozo
03.10.2009, 15.15
No olisko se huomenna samasta paikasta Jätkänkynttilän päädystä lentiskentältä klo 10 Siitähän voi sitten suunnata mihin vain.

Kalevi
03.10.2009, 15.44
Hepe, oisitpa ilmoittanut aamulenkistä jo edellisenä iltana, niin oisin tullu mukaan. Mie kävin Vaarala-Häkinvaara-Syväsenvaara -suunnalla tänään 30 km ajelemassa. Vanhana intiaanina kyllä näin heti teijän pyörien tuoreita jälkiä reiteillä ja arvasin silloin, että pojat on taas ollu liikkeellä.

Qwozo, miekin voin tulla sinne sunnuntain lenkille, jos ei ala satamaan vettä. Voidaan ajaa Syväsen- ja Häkinvaaran kautta Isolle Olkalle ja takasin Napapiirin ja vaikka Keminkorkian kautta.

Kalevi
04.10.2009, 15.03
Tänään avattiin OPP:n syys-talven maastoyhteislenkkikausi. Käytiin kauniissa syysilmassa ajamassa pitkä lenkki: ensin Syväsenvaaran kautta Niva- ja Häkinvaaraan ja sieltä Isolle Olkalle. Sieltä ajettiin tietä pitkin Olkan takamaastoista Nelostielle ja Napapiirille. Sitten vielä Keminkorkialle kisaradat testaamaan jälleen kerran. Osa porukasta suuntasi sieltä jo kotiin, mutta mie ja Miikka (qwozo) ajettiin vielä Napapiirin ja Syväsenvaaran kautta vähän lisää. Mulle tuli mittariin kaikkiaan 56 km (3h20m), muille enemmän tai vähemmän. Lenkillä mukana Kalevi, Hepe, Miikka, Markku, Lieven, Pekka N. ja Mariel. Ja olihan se tosi mukava ajella! Kiitos osallistujille! Tästä eteenpäin on tarkoituksena ajaa joka sunnuntai klo 10 maastopyörälenkki joko maastossa tai talvella pyöräteillä/maastossa kelien mukaan. Tarkemmat tiedot OPP:n nettisivulta: http://www.ounaksenpyora-pojat.fi/ (http://www.ounaksenpyora-pojat.fi/) Tulkaapa mukaan veivaamaan isolla porukalla.

http://www.ounaksenpyora-pojat.fi/Kuvakansio2009/041009%20001.jpg
Kuvassa: Markku, Pekka, Miikka, Lieven, Hepe ja Mariel. Kalevi otti kuvan (Häkinvaarassa).

Fillarimies
04.10.2009, 15.40
Ahaa. Minunpa pitää sitten muistaa tulla aina sunnuntaisin polkemaan, kun aikakin passaa aika hyvin:)
Tänään en kyllä ois ehtiny enkä ois kyllä tiennytkään yhteislenkistä, ko mökillä olin rentoutumassa:);)

Fillarimies
07.10.2009, 17.07
Heitti sitte lumet maahan :) Pääsee kohta polkuja ajamaan :D

Kalevi
08.10.2009, 21.12
Kävin tänään sauvakävelemässä Korkalovaaran metsissä. Paljon oli lunta (10-20 cm) ja umpihangessa sai tarpoa. Polut olivat ajokelvottomia eikä niitä juuri edes nähnyt. Hiihtolatupohjilla ei enää kehtaa ajaa, kun siellä on jo hiihtokelit! Sunnuntain lenkki menee varmaan maantieajeluksi.

fillarihaka
09.10.2009, 00.03
...Tervehdys taas hetken tauon jälkeen...vai iski se talven jo sinne pohjoiseen tosissaan. Voisi toki vähän käydä kateeksi, mutta ehkä yritän malttaa vielä hetken nauttia näistä Keskipohjanmaan alueen näteistä parin asteen sateettomista syyspäivistä. Mutta sitten kun se sadekeliä taas alottaa, niin voisi pikkusen pakastaa ja nakata sateen lumena. Vaikka täällä se yleensä tietää ensimmäisten päivien sisälle seuraavan jaksotuksen: Aamu = lunta, Päivä = loskaa Iltapäivä = vettä, Ilta = Jäätä..? :rolleyes:
Mutta sitte taas back to bisness, eli fillaroinnista. Viime viikolla vielä ulkoilutin mankelia, mutta tällä viikolla vähän ollu sivussa lenkittely. Onneks tänä iltana pääsin taas aiheeseen ja harrastelemaan tuolla rungonrakennuskurssilla;
Ensimmäisten kertojen suunnittelun ja rungon mallin cadilla taiteilun jälkeen piti alkaa hommailla materiaalit rungon kehikon ts. jigin rakenteluun. Eli sopivan kokoiselle taustalevylle ruuvattaisiin ohjari- ja korokepalikat, joilla runkoputket sovitettaisiin ja saataisiin pysymään toisissaan juotosvaiheessakin.
Meikä nuukana tyyppinä yritti ensin käydä vaarin verstaalta lainaamassa pari huonekalu-hyllylevyä, eli noin 150x80cm ja 1cm paksuja pinnoitettuja lastulevyjä. Ajattelin, että kytken noita muutaman rinnakkain ja saan hyvän levyn pohjaksi rakennettavalle kehikolle. Kurssin pitäjä kuitenkin tyrmäsi hidean hienovaraisesti ja kehotti hankkimaan kohtalaisen vahvaa vanerilevyä. Noita palasia olisi hankala saada pysymään rakentelun aikana samassa linjassa. Noh, onneksi eräs edellisvuoden kurssilainen joka oli tullut tämän vuoden kurssille viimeistelemään edellisvuoden pyöränrunkoaan, oli innokas lainaamaan omaa jigiään. Päätin kuitenkin hyödyntää hänen valmiista jigistään vain pohjalevyn ja keskiöputken koroke-/kiinnityspalikat. Eli runkoputkien linjaus- ja korokepalat työstin suosiolla itse, koska oman runkoni putkien halkaisijat eivät todennäköisesti olisi samat kuin jigin lainaajalla ja täten korokepalat tulisi ainakin leikata uudet.
Koska en halunnut heittää täysin hukkaan vaarini lahjoittamia huonekalulevyjä, leikkelin linjaus- ja korokepalikat niistä (8kpl molempia, 2kpl per putki).
Seuraavassa otoksia kasautuvasta jigistäni:
http://koti.mbnet.fi/sporteri/rungonrakennuskurssi/kuvia/OmaJigi1.jpg
Eli tuossa tosiaan lainatussa pöytälevyssä kiinni keskiön korotus-/kiinnityspalikka ja pystyputken ohjaripalikat.

http://koti.mbnet.fi/sporteri/rungonrakennuskurssi/kuvia/Omajigi2YksitKohta.jpg

Tämän kertaisista touhuista jäi mieleen kehitettävinä seikkoina ainakin ne, että olisi hyvä jos jigissä tarvittavat puuosat olisivat kohtalaisen paksua vanerilevyä. Tällöin pohjalevy ei suju eikä notku ja lisäksi kiinnitettävät palikat ovat vahvoja ja säilyttävät muotonsa. Lisäksi esim. linjauspalikoiden kiinnityksessä olisi hyvä porata palikoihin leveämmät reiät ja hoitaa kiinnitys kannastaan prikoilla varustetuilla ruuveilla. Tällöin palikoilla olisi hienovarainen säätövara oikeaan linjaan liikuttelua varten. Mutta tuntui onnistuvan vielä tämän illan menetelmilläkin, eli pienellä poranterällä linjauspalikoihin läpiasti ruuvinreiät ja hieman jigin pohjalevyyn merkkiä ja ruuville reiänalun poraus myös siihen.

http://koti.mbnet.fi/sporteri/rungonrakennuskurssi/kuvia/EdistyneempiJigi.jpg
Jotkut ovat jo ennättäneet pidemmälle...
Ens viikolla on valitettavasti syysloma kurssilla, mutta sitte palataan asiaan. Sorry suurpiirteinen ja sekava selostus, kello alkaa kolkutella jo puolta yötä... :eek:

ps. FM,laittelin sulle privana linkin runkokuvaan, kopsaahan koneelles talteen ja mieti miten sulta onnistuu tarv. palikoiden työstäminen..?

makkis
09.10.2009, 15.25
Mistä materiaalista tuo runko tulee? Ilmeisesti et ihan ensimmäistä kertaa ole metallin kanssa tekemisissä, kun omiin saumoihin löytyy luottoa. :D
Tubemiter nimisellä ohjelmalla voi tulostaa paperille putkien leikkaussaumojen muodot, senkun syöttää putkien paksuudet, seinämävahvuudet ja kulman. Lopputulos näyttää kutakuinkin tältä. http://img83.imageshack.us/img83/1297/tubemiter.th.jpg (http://img83.imageshack.us/i/tubemiter.jpg/) Ilmeisesti toinen viivoista on putken ulkoreunan muoto ja toinen vastaavasti sisäreunan.

Piinallisen odotuksen jälkeen Hong Kongin posti on saanut toimitettua lampun Suomen kamaralle. Nyt se luonnollisesti lojuu viikonlopun yli postin ulkomaanterminaalissa :rolleyes:

tv.
09.10.2009, 16.02
JES! tuli pikkupartseja pyörään. pääsee asentelemaan ja pyörä taas kevenee vähän.

fillarihaka
09.10.2009, 23.38
Tubemiter nimisellä ohjelmalla voi tulostaa paperille putkien leikkaussaumojen muodot, senkun syöttää putkien paksuudet, seinämävahvuudet ja kulman.

Kiitoksia vinkistä! Pitää katsastaa tuo kun alkaa leikkomaan. Teräsputkia nuo on(http://www.ceeway.com/index.htm). Mm. COLUMBUS; Zonaa ja Lifea tulee mun putkiks.
Saapi nähä kuinka saumojen kanssa käy, hitsaillu olen vähän mutta kovajuottaminen on uutta... :o
Rungonrakennuskurssista muuten saapi vähän lisätietoja kurssin vetäjän kotisivuilta (http://koti.mbnet.fi/andhol/etusivu.htm), valitettavasti jääneet hieman keskeneräisiksi. Parista projektista kyllä löytyy kohtalaisen hyvät tiedot ja täältä foorumiltakin muistaakseni pyöräprojektiketjusta löytyy linkit joidenki kurssilaisten tuotoksiin... ;)
Niin olikos tuo sun kiinalaislamppu noita samaisia 900+lumenin ledilamppuja, joita tuolla valoa -ketjussa on vaihdelleen linssejä ja moittineet jotain ruohonkorsien erottumista erilleen..? :D
Onko Heidillä haukkukisoja jatkuvalla syötöllä ku ei sitäkään oo hetkeen näkyny viestittelemässä..?

makkis
10.10.2009, 02.09
Näkyi tuo Tubemiter olevan jo vetäjän tiedossa. Hyvin vierähti tunti jos toinenkin kun luki muutamaa sivua ja googletti lisää.

Lamppu ei ole se kovasti hehkutettu pyöräilylamppu vaan perinteinen taskulamppu, toki tuossa pitäisi olla suunnilleen samat osat. http://dealextreme.com/details.dx/sku.12623 Lumeneita pitäisi irrota 900 mutta todellisuus on varmasti lähempänä kun jakaa luvatun kahdella. Yritin valita suhteellisen laajalla keilalla olevan valon, toivottavasti tuosta saisi edes välttävän valon tankoon.

Fillarimies
10.10.2009, 11.22
YHTEISLENKKI tänään klo 14.30 kaupungin uimahallin vieressä olevalta suihkulähteeltä. Siinä on se puisto, niin siitä.
Mie ainaki oon menossa.

makkis
10.10.2009, 12.20
minä yritän löytää ajoissa paikalle.

Fillarimies
10.10.2009, 12.26
Niin mieki. Toivotaan että rengaan vaihdossa ei mee kauaa tuolla lapin kumissa.:)

Heidi-83
10.10.2009, 18.50
Tulihan tuota käytyä hieman liukastelemassa pyörällä. Välillä meni kylläkin hieman hankiajon puolelle :). Kuvia tulee ehkä myöhemmin...

Ei niitä kisoja nyt kovin paljoa ole ollut, mutta muuta tekemistä on ollu sitäkin enemmän, niin meinannu tuo pyöräily jäädä aika vähälle. Oon koittanu keskittyä taas koirahommiin vähän enemmän.