PDA

Näytä tavallinen näkymä : Raahe

Sivut : [1] 2 3 4 5

qwozo
03.08.2007, 21.25
Aattelinpa tehdä raahelaisten kammenpyörittäjien etniselle vähemmistölle tälläsen oman topicin, ku kaikilla muillakin kerta on ;)

Tänne siis vaan kaikki mahdollinen mitä mieleen tulee...ja vielä parempi, jos liittyy jotenkin pyöräilyyn. Hyvä ois jos joku vaivautuis joskus kirjotteleen, niin pysyttäs edes melkein pinnalla, eikä upottais heti ö-mappiin.

Pistäkää myös viestiä, jos ootte lähdössä lenkkiä nakkaan...niin sais vähän porukkaa kasaan. Avataanpa peli haastamalla kaikki kiinnostuneet mukaan tässä loppukesästä ajettavaan reilu 50km:n maastolenkkiin. Reitti kiertää lähialueella alkaen hiihtomajalta ja päättyen rantakiskalle...välissä vois paistella makkarat Altaan kodalla ja lopuksi vedetään isot jätskitötteröt. Alkakaapa jätkät käydä lenkillä :D

(http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?text=maastoreitti&scale=40000&y=7174211&x=2525758&lang=FI)

jusSsa
21.08.2007, 21.09
Ooksää jo suunitellu tuon pitemmän lenkin reitin? Pittää ottaa varalta kompassi mukkaan ni ei ainakkaa eksy, tai kartta.:rolleyes: Eikuniii säähä olitki suunnistaja, turhaan niitä sitte raahaa mukana... paitsi että onha suunnistajillaki kartta?

Nii suunnitteliksää lauantaille tuota pitempää lenkkiä?
Voishan tuonne lähtä, mulla on kyllä raahelaise jako lauantaina, mutta mää voisin hommata tuuraajan.
Pitäs kyllä hommata se reppu jos aikoo käyä vähänki pitemmälle lenkillä, sais sinne kaiken näköstä tilipehööriä. Nyt on aika hullua jos jonnekki keskelle umpimehtää posahtaa kumi, tullee äitiä ikävä:o:rolleyes:

qwozo
22.08.2007, 08.53
Tuo 50 km:n lenkki on suurinpiirtein suunniteltuna, mutta ei varmaan ajeta sitä vielä nyt tänä lauantaina...voitas vaikka kävästä siellä lentokentän takana ajeleen tällä kertaa.
Säästetään tuo kunnon lenkki sitten loppusyksylle, kun porukat on saanu kuntoa nostettua ;) Se nimittäin on suht. rankka...sisältää mm. luontopolkua ja niitä eilisiä reittejä siellä Kylmäniemellä, eli aika teknistäkin löytyy. Reitti käy myös Tarpiossa, Honganpalossa ja oikeestaan kaikilla lähialueilla. Välillä on myös siirtymiä teitä pitkin. Ja eksymisestä ei oo kyllä pelkoa :D

jusSsa
22.08.2007, 18.28
Ainiii... sehä se oliki lauantaille. Voi olla että ehin hommata kaikennäköstä romua sinne pitemmälle reissulle.... toivottavasti;)

qwozo
24.08.2007, 09.32
Käykö jusSsalle jos siirretään lenkki sunnuntaille...lauantaina ei vissiin olis lähdössä meidän lisäksi ketään muita, ja sunnuntaille lupaili vähän parempaa keliäkin.
Voitas pyörähtää vielä lisäks Hummastinjärvillä makkaraa paistaan, jos aikaa/innostusta riittää.

jusSsa
24.08.2007, 13.58
Kyllä se käy... mulla on nyt vähän kuumetta mutta se varmaan ehtii parantua sunnuntaiksi. Minkäverran lähtijöitä ois sunnuntaille?

qwozo
24.08.2007, 17.09
Sen verran, että just voi porukkalenkistä puhua, eli kolme näillä näkymin...:D
Säätiedotus ei lupaile kovin hyvää ainakaan iltapäivälle, niin pitäsköhän startata silleen suht aikasin, oisko 10.30 Leippakeitaalta?

jusSsa
24.08.2007, 19.24
Sen verran, että just voi porukkalenkistä puhua, eli kolme näillä näkymin...:D
Säätiedotus ei lupaile kovin hyvää ainakaan iltapäivälle, niin pitäsköhän startata silleen suht aikasin, oisko 10.30 Leippakeitaalta?

De passade bra:cool:

Misähän ne muut on ku ei ehdi käyä täälä foorumilla:seko::D

jusSsa
25.08.2007, 17.13
Aion tilata muutaman viikon päästä saksasta;) tavaraa, joten jos tarvitte jotain niin ilmottakaa niin voin tilata samallä teillekki. Näillä näkymin tilaan actionsportsista (http://www.actionsports.de/). Postikulut on 25e, mutta tilaan luultavasti itse aika paljon kaikennäköstä, joten jos muutaman euron voitte postimaksuja maksaa niin se riittää.

dipnwingman
26.08.2007, 19.15
mites sunnuntain lenkki meni? ite en päässyt kuumeen takia mut jos täsä muutaman päivän päästä taas...:D

qwozo
26.08.2007, 19.55
Mikäs siinä...ihan jees :D. Ei ees satanu yhtään. Semmonen kolmisen tuntia ajeltiin, ja löydettiin muutamia uusia reittejäkin (ei kyllä kovin häävejä, mutta kuitenkin...). Kiitokset vaan jusSsalle lenkkiseurasta.

Meikä ei taida ens viikolla tohtia lenkille...ei passaa ottaa sitä riskiä että pyörä hajoaa just ennen niitä kisoja. Voihan se tosin hajota koulumatkallakin, mutta pitää ajella varovasti :p. Sitte seuraavalla viikolla taas pyörälenkkiä.
Pitäs tässä joskus alakaa niitä valojakin värkkäileen, niin päästäs pimeellä kans ajeleen. Alustavasti tossa kattelin, että syyskuun loppupuolella voitas ajaa sitten se pitkä lenkki, jos löytys sellanen päivä että kaikille passais, ois pyörät kunnossa ja kunto kohdillaan...

jusSsa
26.08.2007, 20.02
ois pyörät kunnossa ja kunto kohdillaan...

Mulla katkes ketju heti tuon lenkin jälkeen, onneks ei hajonnut sinne mehtään. On mulla varmaan jossain joku vähänkäytetty ylimääränen ketju jos laittais väliaikasesti semmosen.

dipnwingman on vissiin nuorempi laukka?

dipnwingman
26.08.2007, 21.29
nii vois kyl tehdä sen pitemmän lenkin ku ois tosiaan kunton vehkeet ja SÄÄ kohdillaan

dipnwingman
26.08.2007, 21.32
Mulla katkes ketju heti tuon lenkin jälkeen, onneks ei hajonnut sinne mehtään. On mulla varmaan jossain joku vähänkäytetty ylimääränen ketju jos laittais väliaikasesti semmosen.

dipnwingman on vissiin nuorempi laukka?

jepso!

dipnwingman
27.08.2007, 21.07
tietääkö joku muuten millaselta sivulta vois kattoa jotain alottelija enduro tai xc kisoja?:)

polkupyöräilijä
27.08.2007, 21.23
Ei ne niitä aloittelijoille pidä. Eikä ainakaan Hämeenlinna-Kuopio-Tampere-alueita pohjoisempana. Meidän pitää pistää omat kisat pystyyn tässä syksyn aikana:)
Raahen kammenkiertäjäin veljeskunnan mestaruuskilpailut

dipnwingman
28.08.2007, 19.35
vois pistää muuten tähän topicciin jotain järkeviä valojen rakennus ohjeita, semmosia mitä vois tehä ilman suurempia hankintoja!:rolleyes:

qwozo
28.08.2007, 19.55
Teillähän on jo ihan hyvät valot...mutta jos lisää valoja haluaa, niin kannattaa varmaan katella tee se itse valot -topicista, siellä ne tietää ainkin asiasta jotain. Toinen halogeeni tankoon kiinni, niin luulis näkevän. Ainoat ongelmat on oikeestaan vain akun ja lampun kiinnitykset (niitä oon ite ainakin mietiskelly), mutta kyllä se siitä kun käyttää mielikuvitusta. Mulla on ainkin jo hyvät suunnitelmat, pääsis vaan käymään biltemassa ostoksilla...:)

dipnwingman
28.08.2007, 21.06
juttelin muuten sen meijän naapurin kans nii seki lähtee ajelee sit ku vaan mennää seuraavan kerran..:) ihan mielellään oli lähösä...

jusSsa
29.08.2007, 19.35
Rupesin itekki tännään huvikseen yrittään tekkeen¨sitä lamppua¨. Pu¨rin yhen halogeenin nī siellä sisällä oli semmonen 4,5AH akku, painaa 800g ja ei oo hirviän iso. Muuten ihan näppärä, mutta se on vissiin 6 voltin akku:seko: Tuota ladataan 12 voltilla mutta siinä välillä on joku piirilevy josa on varmaan 14 vastusta¨ja pari muutakin komponenttia. Se varmaan siinä muuttuu 6 volttiin?

Onkohan sielä ranualla 6 voltin lamppuja? sais olla joku 20-30 wattinen, tuosa on alkuperänen 55 wattinën. Koitan hyvikseen tuolla alkuperäsellä että miten se kestää ja saisko sen jotenki¨kiinni pyörään, on se ainaki kirkas:eek: Veikkaan vaan että ¨tyhjentää akun melko nopeaa. Kai sen vois jotenki laskia¨kki.

jusSsa
29.08.2007, 21.40
Laitoin akun lataukseen, ¨pit¨tää nyt toivoa ettei se¨muovi siinä¨piirilevyn päällä ala sulamaan:eek:, ois mukava herätä ku talo on liekeissä.:rolleyes:

Aattelin koittaa tuota alkuperäistä peiliä ja kahtua että miten se näyttää, jös se on¨hyvä niin ¨vaihtais vaan sen lampun siitä vähän laiskenm¨paan. jos niitä saa jostain. Seuraava on¨khelma on semmonen että miten¨tuon hässäkän saa pyörään ¨kiinni siten että sen sais kohtuu nopeasti īrtikkin. Tuo alkuperänen peili on muuten ëhkä jotain¨15 sënttiä halkasijaltaan¨, ehkä vähän turhan iso.:rolleyes:

jusSsa
30.08.2007, 17.03
¨Täännään tuli tuhulattua kauhia ¨kasa rahnaa, kävin hakemassa tokmannilta ¨semmo¨sen juomarepun;) ja¨vaparista ketjun ja pari renga¨srautaa. Voī olla että en ras¨ki tilata sieltä saksasta mitään, ainakaan vielä.¨Äattelin pärjätä noilla renkailla talven yli.

dipnwingman
30.08.2007, 20.14
¨Täännään tuli tuhulattua kauhia ¨kasa rahnaa, kävin hakemassa tokmannilta ¨semmo¨sen juomarepun;) ja¨vaparista ketjun ja pari renga¨srautaa. Voī olla että en ras¨ki tilata sieltä saksasta mitään, ainakaan vielä.¨Äattelin pärjätä noilla renkailla talven yli.

juu niillä kyl pärjää vaikka kaksikin kessää ja talvea. Talvellahan ois kyl nastarenkaat poikaa mut kyl niillä sun renkailla pärjää

jusSsa
30.08.2007, 20.57
juu niillä kyl pärjää vaikka kaksikin kessää ja talvea. Talvellahan ois kyl nastarenkaat poikaa mut kyl niillä sun renkailla pärjää

On mulla yks jonku verran kulunu wxc300, laitan se¨n eteen jos sa¨ttuu että¨josku¨s tulee luntaki. Kyllähän noilla alkuperäsilläkin "pärjäis", muttakun ois se mukavampi äjella keveämmillä ja paremmin rullaavilla:rolleyes:, pitää kattoa ens kesänä¨uurestaan.

Sain asennettua jotenkuten sen halogeenin tuohon pyörään, pitää koittaä miten se kestää. Lö˙sīn toisen melkein samanlaisen¨(muuten sama mutta e¨ri merkki ja vain 4Ah) akun, kärsiiköhän niitä asentaa sarjaan? sitten ois 12v ja 9,¨5Ah, pitäis aina¨kin¨palaa pitempään. Mitenkähän ne sais ladattua? ¨periaatteesa tuolla alkuperäisellä laturilla varmaan onnistuu¨jos ne on sa¨r¨jassa ja ei laittai¨s mitään siihen välille.(niisä on nytten jo¨tku piirilevyt)

Käyn kohta kokeileen tuöta alkuperäistä kupua/peili¨ä, luulen että se näyttää aika ¨sopivan pienelle alueëlle.¨Jos¨sais vielä sen¨toisen akun ja vaihtais lampun ni ois aika makiä. 30 wättinen vois olla kova, tai sitte 2x20w¨,¨toinen kaukovalo ja toinen lähelle.

jusSsa
31.08.2007, 10.28
Löyt˙ ridefreen foorumilta hirvittävän halpa pyörä:
http://www.ridefree.fi/forum/viewtopic.php?t=27804

¨Vähän turhan iso, muuten aika nätti tuon hintaseks. Sram x7, fox float r edessä ja takana, hfx9:sī¨t ym. Ja 850e:eek:

dipnwingman
01.09.2007, 15.23
Löyt˙ ridefreen foorumilta hirvittävän halpa pyörä:
http://www.ridefree.fi/forum/viewtopic.php?t=27804

¨Vähän turhan iso, muuten aika nätti tuon hintaseks. Sram x7, fox float r edessä ja takana, hfx9:sī¨t ym. Ja 850e:eek:

onpas kyl halpa mut tuosta rungosta en kyl tiiä mitään, mut kai c on ihan hyvä.

jusSsa
01.09.2007, 19.48
onpas kyl halpa mut tuosta rungosta en kyl tiiä mitään, mut kai c on ihan hyvä.

On nuo jamikset vissiin ihan laadukkaitä.¨Ehkä jottain¨canyönin tasoa¨?

Oottako suunnitellu lenkkiä millonkaa? Millon sillä qwo¨zolla¨ja po.pyöräilijällä oli ne kisat¨?

¨

dipnwingman
02.09.2007, 10.31
On nuo jamikset vissiin ihan laadukkaitä.¨Ehkä jottain¨canyönin tasoa¨?

Oottako suunnitellu lenkkiä millonkaa? Millon sillä qwo¨zolla¨ja po.pyöräilijällä oli ne kisat¨?

¨
kai sillä vosulla oli tänä viikonloppuna ne kisat ens viikon puolella vois mennä ku alkaa itelläki tää nuha oleen vähä parempi... miksi sulla muuten tulee tuommosia "ylä" pisteitä tuonne tekstiin??:seko:

jusSsa
03.09.2007, 13.47
[quote=dipnwingman;860532 miksi sulla muuten tulee tuommosia "ylä" pisteitä tuonne tekstiin??:seko:[/quote]
¨,
¨Meinaa vähä näppäimistö reistailla... entteri jää pohjaan(pi¨tää käyttää sītä toista entteriä) Pyyhkimisnap¨pi ei pyyhi, tulee vaan jotaki pilkkuja jne.:D Nii ja ¨¨välilyönti¨(space) on keskeltä poikki mutta ei se haittaa, kyllä toisellaki puolella pärjää.

qwozo
03.09.2007, 16.42
Mulle varmaan passais lenkki joko perjantaina tai sunnuntaina, pitäs laitella pyörä iskuun, kun meinaa olla sen kisan jäljiltä hieman rähjänen...

jusSsa
04.09.2007, 14.50
Mulle varmaan passais lenkki joko perjantaina tai sunnuntaina, pitäs laitella pyörä iskuun, kun meinaa olla sen kisan jäljiltä hieman rähjänen...

Miten¨meni kisat?;)

qwozo
05.09.2007, 13.06
Mikäs siinä. Lauantaina mut hylättiin, mutta sunnuntaina meni hyvin, ja olin neljäs. Sunnuntain kisassa olosuhteet oli jokseenkin kuraiset :)

qwozo
07.09.2007, 09.07
Tänään sitte illalla ajeleen...klo 18 hiihtomajalta Tarpion ja Honganpalon suuntaan. Reilu pari tuntia vois olla sopiva, niin keritään pois ennen pimeää.

dipnwingman
09.09.2007, 19.12
Mites se ens viikon lenkki? millon mentäs ajelemmaan..

qwozo
10.09.2007, 12.11
Joaa...pitäs varmaan tehä jotaki sille keskiölle ensin. Ei sillä nyt uskalla ajaa muutaku nätisti kouluun. Jos sen sais auki ja pystys kiristään jotenki niin sitte vois ehkä ajatella lenkkiä. Ja mulla on ens viikonloppuna ne kisat...

qwozo
19.09.2007, 17.03
Pitäskö sitä viikonloppuna lähtä ajeleen? Mikä päivä sopis parhaiten?

Sain muuten valot valmiiksi, mutta tarttis vielä toisen akun biltemasta. Pitää vissiin ootella että isä ehtii käyttää mua Oulussa...ja samalla reissulla sitte korjauttaa se keskiö. Pihalla vähän testailin niitä haloja ja ihan mukavasti näyttää :cool:. Kypäräkiinnikkeen kans oli vähän ongelmaa, kun se valo näytti turhan lähelle, mutta fiksailin vähän niitä kuminauhoja...:) Millonkas se Saksan paketti on tuloillaan?
Tässä syksyllä vois kans joskus lähtä katteleen jos löytys uusia reittejä Haapajoki-Piehinki alueelta

jusSsa
19.09.2007, 18.06
[quote=qwozo;867123 Millonkas se Saksan paketti on tuloillaan?[/quote]

Ëi se oo vielä ees suomesa... ainakaan lähetys seurannan mukaan. Toivottavasti ehtiii tällä viikolla, sais samalla sen potankī. Sitä kypärää mitä mää aattelin ei ollu enää varastössa¨(ne sano vasta sitte kun olin maksanu), vaihtoin tilalle jonku toi¨sen. Vissiin virallisesti maantiekypärä:seko::o¨Noo... kyllä sillä varmaan pärjää. Aika hy¨vin se siittäkin puotti hintaa, ja tinkasin vielä kaupanpäälle jonku ketjüöljyteflonwaha pullon.:rolleyes: Tai jotaki ketjuvahaa se vissiin on.

qwozo
20.09.2007, 13.40
Miten ois lenkki sunnuntaina aamupäivällä? klo 11? Lupaili ainakin hyvää keliä. Hiihtomajan luontopolku?--vai joku muu reitti

jusSsa
20.09.2007, 16.54
Miten ois lenkki sunnuntaina aamupäivällä? klo 11? Lupaili ainakin hyvää keliä. Hiihtomajan luontopolku?--vai joku muu reitti

Mulle vois passata...¨käyn ehkä lauantaina¨velijen kans ajeleen jos ehtii, mutta k˙llähän sitä päivä¨sä palautuu.:rolleyes:

Onko tuo luontopolku se misä mulla sillon hajos se venttiili?¨Jos on ni se vois olla äika hyvä, sais senki lenkin ajettua loppuun.:o Paljonköhan siinä saa tuhlattua aikaa?

qwozo
21.09.2007, 12.04
Juurikin se reitti...se on jotain 9km, mutta pitää kierrellä vähän muitakin polkuja, niin saa enmmän pituutta lenkille. Löysin nimittäin eilen tuolta Koskeliininperältä ihan uusia pikkupolkuja, kun kävin juokseen.
Miten ois jos startattais vaikkapa Pohjolan Paratiisin pihalta...voitas ajaa siihen alkuun ne muutamat polut Ollinsaaressa.

jusSsa
21.09.2007, 15.26
¨tuli tänään se paketti saksasta:) Laitoin miragen akun lataukseen, pitää illalla vähän testailla. Siinä mukana tuli kypäräänki kiinnike.

¨Kävin tännään ¨tuola pariisissa, oli¨semmonen sigma bc ¨5joku mittari 28 euroa:eek: Mää osti¨n saksasta bc906 12 eurolla;) ELi se pariisin mittari on 5-toimintonen ja mun 9.

Nii ja sieltä tuli ne slicksitki¨, ihan hyvin tuntuu rullaavan. ¨Kuivuis vaan tuo maa...

qwozo
21.09.2007, 17.28
No mites se on...sunnuntaina klo 11 lähtöpaikka Pohjolan Pariisi? Ootko tulossa? Mää voisin infota muillekin, jos vaikka olisivat halukkaita lähteen (saisivat käydä täällä useemmin, niin ei tarttis mun aina soitella:rolleyes:)

En vissiin pääse Oulussa käymään vasta ku 2 viikon päästä...ei pääse pimeellä ajeleen, ku ei oo sitä akkua. Eikä oikeen viitti lähtä mihinkään kauemmaskaan lenkille, ku ei tiedä millon tuo pyörä hajoaa.

jusSsa
21.09.2007, 17.35
Juu, kyllä mää voin lähtä.

Ëi tuota miragea voi ees verrata nuihin edellisiin tuikkuihin. Voisin ehkä silti hommatä vielä sen 35w ohtalampun.:rolleyes:¨Pitää kattoa nyt ¨kun tulis ä¨kkiä pimiä ni vois käyä testaileen.

qwozo
21.09.2007, 17.58
Vitsi kun pääsis sinne biltemaan hakemaan akkua. Lamput on valmiina, mutta ei pääse ajaan :mad:. Sitten sitä vois käydä viikollakin iltasella jotain 1,5-2h lenkkejä.

Ostin tänään pari uutta karttaa, tuolta Haapajoki-Piehinki sektorilta. Pitää lähtä suorittaan sinnekin tutkimusmatkailua, kun sais sen keskiön kuntoon. Kartan perusteella ainakin polkuja/mettäteitä löytyy. Sinne erämaihin kun lähtee reittejä katteleen, niin saa helposti sen 5 tuntia kulumaan :D

jusSsa
25.09.2007, 17.02
¨Kävin kyseleen niitä ketjuja¨,mutta missään muualla ei ollu ku vaparisa niitä kmc:n ketjuja mitkä¨mulla hajos. 8-vaiheelle ois ollu mutta eihän ne käy.¨Sportiaan on vissiin keskiviiköks tulosa, mutta voi olla että tilaan saksasta...kö pitäs tilata vähän muutaki.:rolleyes:¨Oli muuten¨sportiasa semmonen s¨ramin pc48 ketju (tai pg tms.)39e... tuolla hinnalla sais jo kaks XTR:ää saksasta:eek: Ja vaparisa on tuo sama ketju 20e. Pientä heittoa...

polkupyöräilijä
25.09.2007, 17.37
Miten olisi sunnuntaina pitempi porukkalenkki/-retki Ketunperä-Ukkovaara-Kultakaivos-Jylhä-Viitajärvenkangas(voidaan käydä myös Viitajärven luonnonsuojelualueella).
Matkan varrelle sattuu muutamia kotia ja laavuja taukopaikoiksi, sekä mielenkiintoisia nähtävyyksiä, kuten lapinraunioita ja pirunkirkkoja.

jusSsa
25.09.2007, 20.17
Kuin pitkä lenkki tuosta tulis?¨Kyllä mää ainaki voin¨varmaankiki lähtä...

polkupyöräilijä
25.09.2007, 20.46
Se on n. 50km vähän reitinvalinnasta riippuen (lähtö ja maali hiihtomajalla), mutta matkalle sattuu hyvääkin tietä jonkun verran, että on nopea reitti. Alussa ja lopussa on kyllä luontopolkua.

jusSsa
25.09.2007, 20.52
Kuulostaa ihan näppärältä... pitäs varmaan olla jotain evästä mukana, esim. jos paistais makkaraa sielä jossain laavulla.

Mitä mieltä muut?¨Ite en sen kummemmīn tiiä noita reittejä, mutta varmaan ihan hyvīä.

jusSsa
27.09.2007, 21.32
Onko tullut joitain reittisuunnitelmaideoita?¨

¨Katoppa qwotso tuota;
http://www.hilset.be/images/Ti_frame/IMG_0583.JPG

Ois meleko nätti:eek:

Crescent
28.09.2007, 15.19
Onko porukka käyny ajeleen Hummastinvaaran maastossa? Siellähän menee n. 12 km:n lenkki Hummastinvaaran ja Hummastinjärven kautta.

polkupyöräilijä
28.09.2007, 15.33
Kyllä on tullut pyörittyä silläkin suunnalla. Alueen ehdottomasti parasta xc-maastoa (joudun myöntämään, että olen alkanut pitämään luontopolustakin, mutta se on jo enduromaastoa).

Hummastinvaaran 12km reitillä kannattaa huomioida seuraavat asiat:
Hummastinvaaran päällä oleva kivikkoalue kannattaa kiertää jatkamalla soramontulle menevää tietää suoraan kun reitti kääntyy vasemmalle ylös. Asfalttitieltä kääntyy oikealle etuviistoon soratie vähän ennen monttua, tätä tietä jatketaan joitakin satoja metrejä ja käännytään vasemmalle pienemmälle sora/hiekkamontulle jonka läpi menee tie, joka jatkuu hummastinjärven laavulle. Laavulta lähtevät pitkospuut saattavat olla liukkaat sateen jälkeen joten kannattaa olla varovainen kun ne tekevät tiukempia mutkia, kaikista mutkista ei voi kyllä edes ajaa. Pitkospuiden jälkeen opastus heikkenee ja hiekkateillä saa olla tarkkana jos siellä ei ennen kesällä ole käynyt, osa teistä on myös melko pehmeitä.

Kokonaisuutena lenkki on mukava ja helposti ajettava.

qwozo
28.09.2007, 17.16
Onko tullut joitain reittisuunnitelmaideoita?¨

¨Katoppa qwotso tuota;
http://www.hilset.be/images/Ti_frame/IMG_0583.JPG

Ois meleko nätti:eek:
Jonku tollasen mä joskus vielä hommaan/kasaan.
Vois käydä sunnuntaina ajeleen....mutta ei ehkä kuiteskaan tonne polkupyöräilijän mainitsemalle Mattiperän-Jylhän suunnalle (vielä). Siellä pitää kyllä kävästä tässä syksyn mittaan, ku saa pyörän iskuun. Itse asiassa sinne saattaa saada suunniteltua tosi hyvänkin reitin. Toinen missä käydään niin on Haapajoki-Piehinki, ja sitten on vielä ajamatta se "MTB-Raahe" 50km. Mutta mihinkä sitä nyt suunnattais? Johonki kohtuu lähelle sellanen perus-lenkki...Tarpio/Tekari, Palokangas, Hummastinärvet, Kylmäniemi/Pitkäkari ??

jusSsa
28.09.2007, 17.27
Sielä kylmäniemen ym. tykönä vois kävästä, suunilleen samanlaisen lenkin ku sillon viimeks sieläpäin. Oli ihan hyviä polkuja...

polkupyöräilijä
28.09.2007, 18.01
Jos käytäisiin vaikka taas vaiaihteeksi Viitajärvi-Tarpio-alueilla kun siellä Viitajärvellä oli jo viimeksi niin nätti ruska ja on varmaan vielä parantunut:D Saisitte tekin räpsiä niitä ajokuvia jos on vielä intoa. Jos käytäisiin siellä kauemmissa paikoissa kun saan sen lukittavan kewlan niin ei olisi se polkeminen semmoista notkumista ja jos se on vielä joustokeula niin muutenkin ajaminen on nautinnollisempaa.

qwozo
28.09.2007, 18.31
No miten se on, rajataanko tälläkertaa vaihtoehdot kolmeen: 1.Tarpio-Tekari 2. Kylmäniemi-Pitkäkari 3.Hummasti. Mulle ihan sama. Altaan kodalla/ Hummastinjärvillä vois paistella makkarat. Siitä Viitajärvestä en kyllä tiedä, sillähän tuli jo käytyä (voishan sen kyllä lisätä reitin alkuun tai loppuun)...toisaalta Kylmäniemellä ei oo ajeltu varmaan kuukauteen, eikä eräs asianosainen vielä kertaakaan ;)

jusSsa
28.09.2007, 19.46
Miulle kyllä passais¨sielä hummastinjärven tykönäki, īte lähtisin mieluummin kylmäniemelle taī hummastinjärvelle mitä sinne viitajärvelle...¨Ne ruskalehet on jo tippunu;)

polkupyöräilijä
28.09.2007, 19.52
No eiköhän lähdetä sitten sinne Kylmälle niemelle, kun ei ole tullut siellä päin polkupyörällä liikuttua. Ainakaan maaston puolella. Ja ihan mukavan näköisiä reittejähän siellä on.

qwozo
28.09.2007, 20.25
Sinne siis. Oisko se taas joskus 11 aikoihin, vai oisko iltapäivä parempi. Mä voin ilmotella muillekin, jos vaikka päästäs pikkasen isommalla sakilla lähteen.

qwozo
28.09.2007, 20.46
Kello 11.30...laitan viestiä, sitte kun oon soitellu muillekin, niin saa lähtöpaikan tietoon.

jusSsa
02.10.2007, 16.02
Meinaattako te lähtä nyt keskiviikkona sinne lenkille? Mulla ois postinjako sillon mutta voin kyllä koittaa hommata tuuraajaa... Oisko sinne nyt lähösä enemmänki porukkaa?

qwozo
03.10.2007, 15.56
Vähän myöhässä tää viesti....ei olla lähdössä, tai en ainakaan ite kerkee, ku oon lähdössä pelaan paintball:ia.
Sain perjantaille varattua keskiönkorjausajan liikkeeseen, niin varmaan sitte joko la tai su lähen pitemmälle lenkille (Mattilanperälle päin?). Ens viikolla sitte piimee-lenkille kans. Ehkä ma tai ke iltana. Katellaan :)

polkupyöräilijä
11.10.2007, 17.41
Sunnuntai-aamuna Hummastinjärvelle? Olettaen että ei sada kovin paljoa(touchthesky pelottelee vesisateella), ja että saan keulan ja jarrut paikalleen.

jusSsa
11.10.2007, 18.47
Olettaen että saan keulan ja jarrut paikalleen.

Nekö on tullu? Eihän siinä asennuksesa oo ongelmia jos ne tupit saa irti:p Jos ne ei meinaa lähtä ni tunge sinne tuppien alle jotain litkua... vaikka CRC:tä tai vettä. Asennus voi olla sitte vielä vaikiampaa....

Itellä ei oo pyörä "ihan" ajokunnossa. Takavaihtaja ja sen korvake on hajalla ja purin koko pyörän huvikseen osiin kö sillä ei nyt muutenkaan vois ajella. Pitää tehä pikku syyshuolto.... Voin kuitenki ehkä lähtä jollain toisella pyörällä jos ne sattuu olemaan vapaana.(sillä focuksella tai sitte sillä trek 4400:lla)

polkupyöräilijä
11.10.2007, 19.53
Oisit vaan ottanut Focuksen vaihtajan ja korvakkeen ja pistänyt ne Spesuun. Ne tupet on kyllä projektin hankalin vaihe, mutta pitää keksiä jotain, crc:tä tai saippuaa.
Mutta lähde ihmeessä mukaan, koska nyt olisi tuolossa uusi GT i-Drive -kuskikin kokeilemaan.

jusSsa
11.10.2007, 20.15
Oisit vaan ottanut Focuksen vaihtajan ja korvakkeen ja pistänyt ne Spesuun. Ne tupet on kyllä projektin hankalin vaihe, mutta pitää keksiä jotain, crc:tä tai saippuaa.
Mutta lähde ihmeessä mukaan, koska nyt olisi tuolossa uusi GT i-Drive -kuskikin kokeilemaan.

No ku ei se sovi se korvake... ja sitä focusta käyttää muutki ni ei sais sitenkää.:( Se korvake on kaikilla merkeillä ja malleilla omanlainen, pitää tilata jostain etelästä.

Kuka se gt kuski on?

polkupyöräilijä
12.10.2007, 15.56
Tilanne on nyt kääntymässä sille kantille, että jos lähdettäisiinkin jo lauantaina (huomenna) lenkille? Yritän saada katkaistua keulalta kaulan tänään niin on pyörä kovassa iskussa.

jusSsa
12.10.2007, 17.09
Onko siinä keulassa käpy paikallaan?(kaulaputkessa) Jos ei niin voi tulla probleemia... vai tilasitko samalla senkin?

polkupyöräilijä
12.10.2007, 17.25
Nykäisin vanhasta keulasta sen.

Mutta mikä vikana kun ne muut ei enään pyöri täällä? Qwozoakaan ole näkynyt aikoihin.

suhtnormaali
12.10.2007, 18.39
Terse!
Meitsi on se GT kuski :)
Ilmatieteen laitos väitti että sunnuntaina vähän sataa, mut huomenna ois puolipilvistä sekä aurinkoista. niin onkohan se pyörälenkki toteutumassa?

jusSsa
12.10.2007, 19.32
Terse!
Meitsi on se GT kuski :)
Ilmatieteen laitos väitti että sunnuntaina vähän sataa, mut huomenna ois puolipilvistä sekä aurinkoista. niin onkohan se pyörälenkki toteutumassa?

Terske!

Kyllä mää ainakin yritän päästä jos sinne joku muukin ois lähössä. Kuulikko muuten polkupööräilijä minkälainen se mun ja qwozon viime lenkki oli? Ei ehkä sinne kannata mennä toista kertaa.:D

Mihin aikaan oisitta lähösä?

polkupyöräilijä
12.10.2007, 20.25
Lauantai klo 11 tasan Leipurinkeitaalta? Yritän saada qwozon kiinni ja ilmiottaa sille. Ei vastannut kun yritin soittaa. Enpä ole kuullut teidän seikkailuista, mutta nyt on Tora onneksi lujasti kiinni.

jusSsa
12.10.2007, 20.56
Lauantai klo 11 tasan Leipurinkeitaalta?

Sopii. Onko lähössä muita? GT-kuski? Laukan veljekset?

polkupyöräilijä
12.10.2007, 21.46
Ainakin GT-kuski, muista en vielä tiedä.

qwozo
16.10.2007, 15.33
Aattelin tossa että huomenna vois käydä nakkaan pikku lenkin (~2h) koulun jälkeen.
Ei mihinkään järkyttävän kauas viitti lähtee, mutta jossain lähialueella (Ollinsaari, Kaup.metsä, Hiihtomaja, Korkelonkangas) vois pyöriä. Jos kiinnostaa eikä oo muuta menoa, niin lähtö puoli neljältä Pohjolan Paratiisin eestä. Mää oon ainaski lähdössä (paitsi jos sataa KUNNOLLA)

Sitte syyslomalla vois heittää jotain pidempää lenkkiä, ja käydä suorittamassa taas mielenkiintosta tutkimusmatkailua :D.

Ja tervetuloa "tiimiin" suhtnormaali.

jusSsa
16.10.2007, 17.16
Mulla loppuu koulu vasta neljältä, eli en pääse. Ei mulla kyllä oo nyt oikeen pyörääkään...

jusSsa
16.10.2007, 20.52
polkupyöräilijä-> Mihin hintaan myisit ne deoren mekaaniset jarrut?:rolleyes:

jusSsa
17.10.2007, 18.47
Kuvia mattilanperä-jylhäkallio ym. lenkiltä:
http://jusssa.pinkbike.com/album/Porukkalenkeilt/

En oikeen muistanu nuita paikkoja, saa korjata.

polkupyöräilijä
17.10.2007, 20.40
Nyt on syyslomasuunnitelmat päässeet sen verran huonoon kuntoon, että joudunkin olemaan kotona koko viikon, paitsi tämän ensimmäisen viikonlopun, joten voin ottaa osaan mahdolliseen lomakruisailuun.

JusSsa, ne on sitä deoren alapuolella olevaa tarvikesarjaa tai tarvike-deorea ne jarrut, mutta halvalla lähtee, pitää sopia kaupoista joskus.

dipnwingman
17.10.2007, 21.14
¨tuli tänään se paketti saksasta:) Laitoin miragen akun lataukseen, pitää illalla vähän testailla. Siinä mukana tuli kypäräänki kiinnike.

¨Kävin tännään ¨tuola pariisissa, oli¨semmonen sigma bc ¨5joku mittari 28 euroa:eek: Mää osti¨n saksasta bc906 12 eurolla;) ELi se pariisin mittari on 5-toimintonen ja mun 9.

Nii ja sieltä tuli ne slicksitki¨, ihan hyvin tuntuu rullaavan. ¨Kuivuis vaan tuo maa...

itehän ostin tuommosen bc 500 kärkkäiseltä 9,90e :D

dipnwingman
17.10.2007, 21.26
Ei oo täsä muistanu käyä täälä voorumeilla.. :)vois alkaa ottaamaan enemmänki kuvia nuilta lenkeiltä. Syyslomalla joku päivä ajeleen! tännään käytiin voson kans pyöräileen tuola Ollinsaari-hiihtomaja-korkelonkangas sektorilla.

polkupyöräilijä
17.10.2007, 22.01
Löytyikö uusia polkuja:D
Mutta noita kuvia voisi kyllä räpsiä enemmänkin, ja tämä suhtnormaali haluaisi kuvata elävääkin kuvaa. Pitää vaan keksiä joku vauhdikas ja näyttävä pätkä, missä voidaan ajella ja kuvailla. Oikeastaan lomalla voisi käydä parikin lenkkiä jos oikein innostuu.

dipnwingman
17.10.2007, 22.41
Löytyikö uusia polkuja:D
Mutta noita kuvia voisi kyllä räpsiä enemmänkin, ja tämä suhtnormaali haluaisi kuvata elävääkin kuvaa. Pitää vaan keksiä joku vauhdikas ja näyttävä pätkä, missä voidaan ajella ja kuvailla. Oikeastaan lomalla voisi käydä parikin lenkkiä jos oikein innostuu.

niitä kuvaus paikkoja kyllä löytyy.. niistä ei oo puutetta:rolleyes: SE vaan on ongelma että saa näyttämään ne joltaki:D

jusSsa
18.10.2007, 11.37
niitä kuvaus paikkoja kyllä löytyy.. niistä ei oo puutetta:rolleyes: SE vaan on ongelma että saa näyttämään ne joltaki:D

Ja pitäis olla joku videokamera, tuolla digikameralla ei kannata videota kuvata. Siinä on vaan digitaalinen zoomi ja seki on tosi hidas, ei sillä tee mitään. Suhtnormaalilla ois vissiin joku videokamera, onko muilla? sais olla joku aika näppärän kokonen. Ja ehkä kuvausreissut kannattaa tehdä erikseen kö ei semmosen isomman kameran kans voi ajaa kunnolla.

Tuo digikamera tullee näppärästi mukana tankoon kiinnitettäväsä laukussa ja sen saa siitä nopiasti pois. Sitä voi kyllä pitää mukana aina.

jusSsa
18.10.2007, 12.24
Oisko muuten kellään ylimäärästä takavaihtajaa? Ei mitään väliä kuin huono, kunhan kiinnitys on samanlainen ku tavallisesti. En oo ihan varma soppiiko tuohon muut ku srammit mutta vois kokeilla.

polkupyöräilijä
18.10.2007, 16.32

Kyllähän me hyvejä kuveja saadaan pointti on oikeassa kuvakulmassa. http://www.pinkbike.com/photo/1518645/ Tuossakin pikku droppi shoren päästä mutta hyvä kuvakulma ja a'vot.
Ei kyllä ole ylijäämävaihtajia. Käy hakemassa Kesportista Nexave ja säädä sillain, että käyttää seitsemää pienintä ratasta. Sitten kun saat uuden x-9:n niin voit pistää nexaven sinkulaprojektiin ketjunkiristäjäksi.

jusSsa
18.10.2007, 16.56
Kävin koittaan deoren vaihtajaa tulla sramin vivulla ja ei toiminu. Hommasin ridefreeltä X5:sen väliaikasesti, se aiko laittaa sen huomenna postiin. Eli joskus ens viikon puolessa välissä se vois olla täälä.

dipnwingman
18.10.2007, 18.00
Kyllähän me hyvejä kuveja saadaan pointti on oikeassa kuvakulmassa. http://www.pinkbike.com/photo/1518645/ Tuossakin pikku droppi shoren päästä mutta hyvä kuvakulma ja a'vot.
Ei kyllä ole ylijäämävaihtajia. Käy hakemassa Kesportista Nexave ja säädä sillain, että käyttää seitsemää pienintä ratasta. Sitten kun saat uuden x-9:n niin voit pistää nexaven sinkulaprojektiin ketjunkiristäjäksi.

Ihan pikku droppi joo joku 2 ja puol metriä korkia, mekihän tuommosia aina vedetään..

qwozo
18.10.2007, 21.43
Ne Mattiperäreissun kuvathan oli ihan jees..

Pystykkö jusSsa ajaan sillä focuksella, jos käytäs vaikka maanantaina jonkulainen lenkki. Ketkä pääsis mukaan? Reitti ym. vielä ihan auki, mutta pitää tässä katella :)
Ite en oo viikonloppuna kotona, mutta sitte seuraavan viikon ilmeisesti, eli vois sitte käydä useemmankin lenkin. Pitäs muuten käydä yks valopäälenkki kans, niin nähtäs onko siitä Miragesta mihinkään.

polkupyöräilijä
19.10.2007, 15.29
Viikonlopun poissa pelistä, mutta maanantaina palaan kehään. Voin myös ehkä alkaa askarrella lamppua, niin voisin lähteä valopäälenkille. Suunnitelmat on jo selvät, toteutusinspiraatiota odottelen. Useampikin (2-3?) lenkkiä on kyllä kannattamisen arvoinen ajatus, varsinkin jos ei käydä kaikkia samalla polulla, tai poluttomalla ex-pellon laidalla.

dipnwingman
19.10.2007, 15.40
maanantaista en oo ihan varma, mut sillon vois käyä sen valopää lenkin..?

jusSsa
19.10.2007, 16.57
Mää pääsen maanantaina... vois olla ihan rento käyä testaan niitä lamppujakin.

Mulle tuli tännää saksasta jotain krääsää... XT:n pakka(deore on 450g ja tuo 270g... heh ) semmonen sks:n pumppu, XT ja XTR ketjut ja 4 xtr:n vaihevaijeria. Nii ja kammen ulosvetäjä ja sisuskumiki tuli. Tuolla ulosvetäjällä saa melkeen kaikki kammet irti, paitsi niitä hollowtech kakkosia. Sillä bilteman härvelillä sai vaan nelikantit...

suhtnormaali
20.10.2007, 19.13
Ilmoittakaa sitte ku ootte lahdössä pyöräileen nii mä lähen messiin! :)
..(tarkempaa tietoa odotellessa)..

dipnwingman
20.10.2007, 19.47
onko suhtnormaalilla muuten valoja millä näkis mehtässäki?
:D

jusSsa
20.10.2007, 21.56
Mulla kävi semmonen hassu jutska että sain myytyä tuon foxin. Pitää tilata relevation viimestään ens kuun alussa(parin vk:n päästä) kun tulee vähän lisää rahaa. Koitan selvitä tuolla focuksella siihen asti.

qwozo
21.10.2007, 12.44
No joo, pitäskö sitä huomenna sitte käydä päivällä vai illalla?

Jos vaan passaa niin mun mielestä ois parempi huomenna (+ viikonloppuna) käydä päivällä vähän pidempi lenkki, ja sitte keskellä viikkoa vähän lyhempi kiekka pimeellä, niin ei tulis kahta pitkää peräkkäin. Jos huomenna vaikka mentäs tekarille makkaraa paisteleen. Jaksasittekko vetää sen 50km lenkin?

jusSsa
21.10.2007, 13.01
No joo, pitäskö sitä huomenna sitte käydä päivällä vai illalla?

Jos vaan passaa niin mun mielestä ois parempi huomenna (+ viikonloppuna) käydä päivällä vähän pidempi lenkki, ja sitte keskellä viikkoa vähän lyhempi kiekka pimeellä, niin ei tulis kahta pitkää peräkkäin. Jos huomenna vaikka mentäs tekarille makkaraa paisteleen. Jaksasittekko vetää sen 50km lenkin?

Tokitoki... mulle passaa nuinki päin. Eihän se 50km oo matka eikä mikään, hyvillä poluilla:rolleyes:

Miten ois joskus 11-12 aikaan?

qwozo
21.10.2007, 13.17
11.30 vois olla kyllä hyvä...mun pitää kyllä vähän miettiä vielä sitä reittiä, ku jotku polut on niin heikossa kunnossa sateiden jäljiltä. Pitää kattoa myös se lähtöpaikka silleen, että tulee kunnolla ajettua ennen sitä makkarataukoa. Laittakaa infoa muutkin jos olisitte lähdössä. Pitäs kans sopia, kuka ostaa makkarat.
On kyllä kauheeta spekulointia tää homma :)

qwozo
21.10.2007, 14.05
Kattelin ton reitin, niin siitä tulee sellanen +-50km, vähän riippuu, mitä polkuja ajellaan. Jos niitä makkaroita sille Altaalla paistellaan, niin siinä tulee varmaan tunnin tauko, joten lähetään jo 11.00, että kerkee ennen iltaa pois. Reitti on muutenkin melko hidas ja tekninen. Lähtöpaikka on tällä kertaa mielenkiintoinen... Museo :)
Voin soitella Laukalle jos nekin lähtis. Entä polkup. ja suhtnorm.?

suhtnormaali
21.10.2007, 14.55
Mä lähden ainaki!

huomenna klo 11 museolta?.. ja makkaraa mukaan?

qwozo
21.10.2007, 16.19
Hieno homma!
Jos suhtnormaali ottasit yhden 4kpl paketin, niin siinä ois vaikka sulle ja jusSsalle makkarat. Mää voin järkkäillä ne loput makkarat sitte sen mukaan, ketä lähtee. Niitä ei kuitenkaan liikaa kannata mukana kanniskella. Varmaan vois ottaa myös vähän muuta evästä (suklaata, leipää) ja juomista mukaan. Ja klo 11 Museolta.

dipnwingman
21.10.2007, 16.50
eihän ois pienintäkään mahdollisuutta muuttaa tuo lenkki tiistaille??
:seko: ois huomena vaikka mitä muutaki ja muina päivinä ei oo sitte mitään. mutta jos ei pysty niin en kyl sitte pääse mukaan.

polkupyöräilijä
21.10.2007, 17.05
Voin tulla mukaan, aivan sama kumpana päivänä. Eiköhän se 50km onnistu vaikka tässä onkin tullut urheitua melko paljon. Mutta katsellaanpa tarkemmin kun pääsen kotiin.

jusSsa
21.10.2007, 18.37
Määki pääsen tiistaina mutta ehkä mieluummin lähtisin huomenna.

qwozo
21.10.2007, 18.47
Pysytään siinä aikasemmassa suunnitelmassa, eli huomenna mennään.
Harmi vaan ku kaikki ei pääse, mutta näitähän sattuu. Pitää käydä sitten keskiviikkona illalla, niin pääsee vissiin kaikki lämppumiehet matkaan.

jusSsa
21.10.2007, 18.59
Tarkotattahan te nyt sitä museota joka on sielä rannassa? Etten mee väärään paikkaan...:o

Onko muuten kellään ylimääräsiä vaihdevipuja? Tai jompaakumpaa. Semmosta misä ei oo jarrukahvoja samassa. Sais vähän tuunattua tuota focusta.(spessun kiekot ja jarrut)

qwozo
21.10.2007, 19.37
Juujuu, juurikin se museo :)

jusSsa
21.10.2007, 19.49
Mää voin ottaa kameran ja yritän ettiä lisää akkuja ni ei ainakaan tarvi niistä huolehtia. Miten se makkarahomma tehhään? Määki voin ostaa niitä jos tarvii.

polkupyöräilijä
21.10.2007, 20.03
Eikö se nyt mennyt niin, että qwozo ja suhtnormaali tuo makkarat, minä tai qwozo, jäi epäselväksi kumpi, tuo puukon ja sinapin, ja minä tuon iskaripumpun että saadaan suhtnormaalin Kettuun henkeä.

qwozo
21.10.2007, 20.04
Ei vissiin tarvi, jos suhtnormaali käy hakeen. Mää otan kans paketin. Sitähän voi sitte ostaa matkan varrelta Ollinsaaresta, jos ei oo tarpeeksi.

Nyt mää kyllä laitan koneen kiinni ja meen nukkumaan (kohta)...koko päivä tullu täällä roikuttua :o

jusSsa
21.10.2007, 21.19
Sääennuste näyttää vähän uhkaavalta, mutta toivottavasti ei ala satamaan.

dipnwingman
21.10.2007, 21.54
suunnitelmat muuttu pääsen sitteki mukaan mut joudun ehkä lähtemään kesken reissun..
:(

jusSsa
22.10.2007, 22.08
Tän päiväseltä lenkiltä muutama kuva:
http://jusssa.pinkbike.com/album/Porukkalenkeilt/

Ei oikeen onnistunu nuo kuvat. Iso osa oli aika pimeitä, pitäis olla parempi kamera.

Ja tuosa pinkbiken kansiosakin on joku vikana kun ei voi vaihtaa albuumin nimeä. Tuli pieni kirjotusvirhe...

dipnwingman
23.10.2007, 12.22
joo eihän se koko reissu oikeen onnistunu:D

dipnwingman
23.10.2007, 12.22
monelta sitä mennään keskivikkona sinne valopää lenkille ja minne?:seko:

jusSsa
23.10.2007, 15.45
Mulle tuli tännään se takavaihtaja mutta siitä puuttuu pari osaa eikä sitä saa toimimaan. Myyjä tais olla joku huijari, pitää antaa vähän palautetta. Saattohan ne vahingosakin jäähä pois, en tiiä. Eli ei tuu spessu kuntoon ainakaan vielä syysloman aikana:(

Mää pääsisin keskiviikon lenkille hyvällä tuurilla joskus 6 jälkeen. Mulle passais parhaiten joskus 7 aikaan, eikö se ois aika sopiva? Ois jo kunnolla pimiä.

polkupyöräilijä
23.10.2007, 17.56
Juu, ei taida tulla mun ajeluista mitään tällä viikolla. Palellutin itseni viikonloppuna hiihtoputkessa, ja nyt on sitten 38 ja risat kuumetta, enpä sitten lähtenyt Ouluun ostamaan koolia tai valopäävarusteita:mad:

jusSsa
23.10.2007, 20.51
Säätiin sen miragen molemmat lamput kypärään kiinni. Ei niin näppärä eikä hieno kuin pelkkä pitkä valo. Tuo painaaki aika paljon.(saattaa alkaa tuntuun niskasa jos kauemmin pitää) Ehkä laitan sen pelkän pitkän tuonne pottaan.:seko:

Onko sinne lähösä sitte kettään? Mistä ja minne lähettäs? Mulle sopis kylmäniemi mutta jos te viimeks olitte sielä niin ei ehkä sitte...

dipnwingman
24.10.2007, 10.39
Lasse ja minä lähetään ainaki.Vois käyä kylmälläniemellä ja sit ollinsaaressa niitä muutamia. pittää soittaa tuolla organisointi päällikölle jos se on suunnitellu jonku reitin:rolleyes:mut seiskalta ois hyvä lähtöaika.

dipnwingman
24.10.2007, 10.44
Huom! Valopää lenkki tännään 19.00 ja lähtö ollinsaaren siwalta! nimim. "soitin"

jusSsa
24.10.2007, 10.47
jag har little problem... en välttämättä saakkaan sitä focusta, pittää varmaan yrittää pölliä se trekki.:seko:

jusSsa
24.10.2007, 17.45
Sain trekin pöllittyä. Mihin aikaan ootte lähössä? Onko kwöösi tulosa?

qwozo
26.10.2007, 12.26
Aattelin taas huomenna lähtä ajeleen :)...lähteekö joku matkaan? Suunnitelmana olis ajella lentokentän suunnalle, ja sitte kurvata sieltä Hummastinjärven kautta pois. Laavulla vois laittaa taas makkaranpaistohommiksi, jos siltä tuntuu. Reitin pituus öbaut 35 km. Lähtöpaikka Leippakeidas ja olisko se taas klo 11?

jusSsa
26.10.2007, 16.26
Mää en vielä tiiä pääsenkö, saatan lähtä käymään oulusa. Ilmottelen jos tuun.

suhtnormaali
27.10.2007, 13.08
Pitäs tehä vielä syysloman viimenen pyörälenkki! :)
Onko se mahdollista?.. Eihän sen tarttis olla edes 7h reissu:D
Löytyykö aikaa/innostusta?..

jusSsa
27.10.2007, 14.44
Qwozo on ainakin käyny tänään lenkillä, en tiiä ketä muita sinne lähti.

qwozo
27.10.2007, 15.17
Vitsit...kävin tänään just ajaan...eipä näkynyt muita kuin hirvimiehiä. Suhtnormi ois vissiin lähteny mukaan jos ois tienny.

Kolme tuntia tuli sotkettua, ja yht. 45km...jännä ku yksikseen ajelee, niin ei tuu pidettyä joka mutkan jälkeen jotain porinataukoa:) matkaa keryy samassa ajassa aika reippaasti enemmän, vaikka olihan tuossa tuota tiesiirtymääkin.

suhtnormaali
27.10.2007, 16.46
No lähtiskö kukaan huomenna pyöräileen?
Siellä hummastinjärven lähellä ne polut oli ainaki aika vauhdikkaita jos vaikka siellä kävis??..

jusSsa
27.10.2007, 18.57
Mää voin lähtä jos saan pyörän, ja pitäs varmaan saaha joku oppaaksi.:rolleyes: Mää en ainakaan oikeen tiiä niitä polkuja.

suhtnormaali
28.10.2007, 11.04
Jos mä oon klo 13:00 leipurinkeitaalla niin onko siellä ketään muita pyöräilijöitä??? :)
Jos sieltä lähtis seikkaileen sinne hummastinjärvelle päin?..

jusSsa
28.10.2007, 17.51
.....:seko:......

dipnwingman
28.10.2007, 22.31
osta relevation, hienomman näkönen;) miten ois tiistaina lenkki pimiällä tai sitte heti koulun jälkeen valosalla??

dipnwingman
28.10.2007, 23.25
Osta marsun bomber nii kestää ja toimii ja saa halvalla.:p

jusSsa
28.10.2007, 23.32
Osta marsun bomber nii kestää ja toimii ja saa halvalla.:p

Eikun pitää olla smuuuuuthi ja hyvät säädöt;) Tuo on näppärä kö sen voi laittaa vaikka focukseen 100millisenä jos spessu pettää.

Revelaation on tulossa ja samalla hommasin sen uuen X9:n takavaihtajan. Ja uudet lukkopolkimet, semmoset tavalliset.(m-520)
Jos hyvin mennee niin saan pyörän ajokuntoon ensviikon lopulla.

Nii ja voishan sitä käyä jonku lenkin tiistaina.

dipnwingman
29.10.2007, 21.59
Oisko huomena joskus 17.00 hyvä aika mennä lenkille?:seko:

jusSsa
29.10.2007, 22.07
Oisko huomena joskus 17.00 hyvä aika mennä lenkille?:seko:

Passaa... oisko nyt joku vähän lyhyempi lenkki? Mun puolesta voijjaan kyllä lähtä jo puoli viijeltä tai neljältä.

dipnwingman
29.10.2007, 22.22
vois lähtä vaikka puolelta ku neljältä ei oo ihan vielä pimeä. oisko museolta lähtö ja sieltä mentäs ollinsaareen. ku jos qwozo ei lähe mukaa nii ei oikeen vihti pimeessä lähtä muualle seikkaileen.:D

dipnwingman
29.10.2007, 22.38
lähtö museolta huomenna kello 16.30.

jusSsa
30.10.2007, 19.29
Monenko amppeeritunnin akkuja ne wingmanin akut on? Löysin jonku porakoneen akun, ja aattelin että jos koittais siihen liittää jonku lähivalon. Oliko se qwozon lähilamppu 20wattinen? Entä paljo siinä oli asteita? 36? Tuolla porakonneen akulla ei kyllä ihan 20wattista kärsis poltella, onkohan niitä pienempiä? Joku kunnollinen 10-15wattinenki vois vähän auttaa. Mistä niitä osrameja saa? Saako raahesta mistään?(hänniseltä?)

dipnwingman
30.10.2007, 23.38
Monenko amppeeritunnin akkuja ne wingmanin akut on? Löysin jonku porakoneen akun, ja aattelin että jos koittais siihen liittää jonku lähivalon. Oliko se qwozon lähilamppu 20wattinen? Entä paljo siinä oli asteita? 36? Tuolla porakonneen akulla ei kyllä ihan 20wattista kärsis poltella, onkohan niitä pienempiä? Joku kunnollinen 10-15wattinenki vois vähän auttaa. Mistä niitä osrameja saa? Saako raahesta mistään?(hänniseltä?)

Ostin itelle ja lasselle äsken samat akut ku qwozolla bilteman 4,5 ah, entiset on 2,9ah.Tuolla pienemmällä toimii n.1,5h ja isommalla 2,5h. on 20w niinku meilläki. Kulma tais olla qwozolla 38 tai 36. niitä halogeeneja saa mistä vaan ; Ranua, Tokmanni, hänninen(saattaa olla kalliita) en sitte tiiä onko merkillä väliä ku on samat speksit:seko:. Ite teen samanlaisen lähilampun ku qwozolla. Ostin raunalta 2 lampun paketin (20w kulma 36 makso 2,95e).

jusSsa
31.10.2007, 08.26
Kyllä ne ainaki tuolla valotopicisa väitti että niisä ois eroa. Luulis että se peilin laatu ainakin pikkusen vaikuttais.

dipnwingman
31.10.2007, 19.44
menin sitte paskoja lamppuja ostamaan

dipnwingman
31.10.2007, 21.36
onko osramin lamput sitte parhaita vai mitä ne kehuu sielä?

jusSsa
31.10.2007, 22.01
onko osramin lamput sitte parhaita vai mitä ne kehuu sielä?

Emmää tiiä, ainaki aika hyviä niitten pitäis olla. Vai oliko se joku osramin irc mikä se oli se hyvä..taientiiä. Eikai niisä mittään hirveitä eroja oo, ehkä.:seko:

jusSsa
01.11.2007, 16.12
Kävin ostamasa pariisista semmosen 10 wattisen pikkulampun.(3,5cm vissiin, joku elexi merkkinen:D) Onkohan tokmannisa tai jossain myynnisä lasiputkisulakkeita? Otin koulusta sulakepesän voisin käyttää sitä. Saishan niita sulakkeita koulustaki mutta vasta maanantaina...

Oliko ne kylmäpeilihalogeenit hyviä vai huonoja? Tuo mun on semmonen. Muuten mulla ois suunlleen värkit siihen lamppuun mutta se sulake puuttuu. Ja en tiiä onko tuo akku kovin hyvä. Eihän tuolla oo väliä kumminpäin tuon lampun laittaa? Ei ainakaan oo merkintöjä kumpi on plussa tai miinus, enkä kyllä keksi miksi sillä ois väliä.(tuohan on niinkö vastus...ehkä;))

jusSsa
01.11.2007, 19.34
dipnwingman: Tarviksää sitä sun pienempää akkua? Jos et ni paljolla myyt?

jusSsa
03.11.2007, 14.20
Oottako te suunnitellu lenkkiä huomiselle? Mikko hopötti jotain semmosta...

qwozo
03.11.2007, 15.50
Mää voisin kyllä huomenna käydä jonkun lenkin nakkaan..jos käytäs vaikka Honganpalo-Tarpio suunnalla. Moneltako olis paras lähtöaika? Aamulla 11-12 vai pitäiskö käydä illalla pimeellä joskus klo 6? Mulla ois tollanen n.20 km lenkki suunnitelmissa ja lähtöpaikka olis Pohjolan Pariisi.

jusSsa
03.11.2007, 16.46
Mulle sopis paremmin aamu. Mun pittää vielä varmistaa että saan jonku pyörän, ne osat ei oo vielä tullu.

qwozo
03.11.2007, 17.56
Eli kello 11.30 Pohjolan Pariisilta Tarpion suuntaan. Lenkin pituus jotain 20 kilsaa...kiertelee Ollinsaaren, Kaup.metsän ym. kautta Tarpioon ja tulee takaisin päättyen Palonkylään. Mää voin laittaa wingmanille viestiä, mites suhtnormaali...jos jusSsalla on numero, nii laita viestiä.

jusSsa
03.11.2007, 19.08
Ei oo... wingmanilla vissiin on.

jusSsa
04.11.2007, 11.14
En pääse sittekään lähteen, kö ei oo pyörää.:(

dipnwingman
05.11.2007, 12.47
nii siitä akusta ku se maksaa uutena joku 8.90e nii oisko vaikka 4e tai mitä tarjoot:D

jusSsa
05.11.2007, 18.43
nii siitä akusta ku se maksaa uutena joku 8.90e nii oisko vaikka 4e tai mitä tarjoot:D

Voin mää siittä vaikka viitosen maksaa ni on tasaraha.;) Se on vissiin ihan kunnossa? Montako ampeerituntia siinä olikaan? Mistä te ootta hommannu ne liittimet niihin akkuihin?(ne joilla johot tulee akkuun kiinni)

Voiksää tuua sen kouluun joskus tälläviikolla? Voisin hakia sen mieluiten heti 8 aamulla.

jusSsa
05.11.2007, 21.49
Tuosois aika nätti lamppu:
http://www.powerleds.de/shop/product_info.php/info/p213_Fenix-P3D-Luxeon-Rebel-100-Premium-LED.html

200 lumenia ja nuin pieni ja halpa:eek: Ja tuolla täyellä teholla ajelee ainaki 1,5h.
Mennee kyllä tilaukseen vielä joskus. Miragen kirkkaamasa on 60luxia, luxeja ja lumeneita ei vissiin voi oikeen verrata.

jusSsa
08.11.2007, 15.57
Pitäskö käyä taas joskus lenkillä? Spessuun tuli osat mutta takaiskari hajos heti. Sinne oli kondensoitunu vettä ja pakkasella se sitte jääty eikä ne tiivisteet ennään pitäny. Sinne meni jonnekki väärälle puolelle ilmaa ja se ei ennää jousta kunnolla. Lähetän sen maanantaina tampereelle, se tullee varmaan viikon päästä sitte takasi.

qwozo
09.11.2007, 12.42
Ei oikeen sulla ota tuo välineistö toimiakseen...semmosia ne on ne takaiskarit:o
Vähän heikkoa keliä lupaili koko viikonlopulle...jos ei kovin tuu vettä niin mites ois tänä iltana pimeellä? Pieni sade tuskin haittaa, tulis testattua valojen vesitiiviys/vesitiivittömyys siinä samalla.

jusSsa
09.11.2007, 15.17
Hommasin semmosen käytetyn kierrejousellisen(fox vanilla RC) nyt talveksi... se tulee maanantaina. Sen pitäis kestää talvea paremmin ku ilmaiskarit. Sen jälkeen toivottavasti toimii taas vähän aikaa.

Keskiviikkona illalla kerkesin vähän ajella ennen ku hajos iskari, ja sanottasko että oon vähintäänki tyytyväinen tuohon revelationiin, ainakin vielä. Tekis pikkusen mieli saaha pyörä kuntoon...

Tänä iltana en saa pyörää. Mulle sopis parhiaten sunnuntai aamupäivä, fmi (http://fmi.fi/saa/paikalli.html?kunta=Oulu) ennustaa ainakin ouluun lumisaetta. Oisko mahollista lähtä sillon?

qwozo
09.11.2007, 15.43
Kyllä mulle ainakin passaa sunnuntaina, jos tarpeeksi aikasin käydään...pitäs varmaan ehtiä klo 13 takasin. Oisko klo 10 tai 10.30 paha? Leipurinkeitaalta lentokentälle ja takasin?

jusSsa
09.11.2007, 15.59
Kyllä mulle ainakin passaa sunnuntaina, jos tarpeeksi aikasin käydään...pitäs varmaan ehtiä klo 13 takasin. Oisko klo 10 tai 10.30 paha? Leipurinkeitaalta lentokentälle ja takasin?

Mulle passaa

dipnwingman
09.11.2007, 16.02
Tuosois aika nätti lamppu:
http://www.powerleds.de/shop/product_info.php/info/p213_Fenix-P3D-Luxeon-Rebel-100-Premium-LED.html

200 lumenia ja nuin pieni ja halpa:eek: Ja tuolla täyellä teholla ajelee ainaki 1,5h.
Mennee kyllä tilaukseen vielä joskus. Miragen kirkkaamasa on 60luxia, luxeja ja lumeneita ei vissiin voi oikeen verrata.

ei millään pahalla mut mun huonommassa siis siinä lähivalossa on 350 lumenia mut ohan tuo ihan pieni:D

dipnwingman
09.11.2007, 16.03
ite en pääse valitettavasti sunnuntaina ku on ne c-poikien korispelit:( ja Lassella ei oo vielä sitä iskaria. lähtisin kyl varmasti muuten

jusSsa
09.11.2007, 16.05
Määkään en sittenkään pääse sunnuntaina... käviskö lauantai?:o

jusSsa
09.11.2007, 16.07
ei millään pahalla mut mun huonommassa siis siinä lähivalossa on 350 lumenia mut ohan tuo ihan pieni:D

Jotenki musta tuntuu että tuo fenix on silti kirkkaampi. Miten sun lampusa voi olla 350 jos wilmasaki on vaan 830? Siinä on väkisin joku jippo.

qwozo
09.11.2007, 16.17
Huomenna aamupäivällä sopii, mutta ei oikeen illalla. Klo 11?

Mulla on siinä suunnistusvalossa 300 lumenia, ja on se sentään vähän tykimpi, mitä nuo omat tekeleet. Jää varmaan alle 200.

dipnwingman
09.11.2007, 17.53
Jotenki musta tuntuu että tuo fenix on silti kirkkaampi. Miten sun lampusa voi olla 350 jos wilmasaki on vaan 830? Siinä on väkisin joku jippo.

en tiiä siinä paketissa luki niin:D

qwozo
09.11.2007, 18.20
Jos kerran vastalauseita ei ilmesty, niin huomenna klo 11 Leipurinkeitaalta Palokankaalle lentokentän taakse. Toivottavasti joku muukin vaivautuu paikalle :) Pitää katella että kuin sitä jaksaa ajaa, ja mitä keli sanoo, mutta 2-3 tuntia vois olla hyvä.

jusSsa
09.11.2007, 18.34
Jos kerran vastalauseita ei ilmesty, niin huomenna klo 11 Leipurinkeitaalta Palokankaalle lentokentän taakse. Toivottavasti joku muukin vaivautuu paikalle :) Pitää katella että kuin sitä jaksaa ajaa, ja mitä keli sanoo, mutta 2-3 tuntia vois olla hyvä.

Yritän vaivautua;)

polkupyöräilijä
09.11.2007, 18.56
Edelleen se alakooli puuttuu, niin lähtemättä jää. Ja sitä paitsi pitää lähtä hiihtoretkelle Vuokattiin.

jusSsa
12.11.2007, 17.41
Osiko tänään kukaan lähdössä lenkille? Ite oon lähössä nyt illalla ajeleen, ilmottakaa jos tuutta mukaan. Kuuden aikaan vois olla hyvä.

jusSsa
17.11.2007, 13.30
Miten ois lenkki huomenna(sunnuntai) aamulla? Nyt polut on aivan mahtassa kunnossa, kunhan pysyis vaan pakkasella.

polkupyöräilijä
18.11.2007, 21.28
Ei muuten sattuis Jusssalla tai wingmanilla ylimäärä-ylä taikka alakoolia, että pääsisi ulkoiluttamaan pyörääkin välillä kun alkaa olla vuoden parhaat kelit kohdalla.

jusSsa
18.11.2007, 22.41
Ei muuten sattuis Jusssalla tai wingmanilla ylimäärä-ylä taikka alakoolia, että pääsisi ulkoiluttamaan pyörääkin välillä kun alkaa olla vuoden parhaat kelit kohdalla.

Ei oo. Ootko käyny kysymässä jostain raahen liikkeistä? Tai sitten jos pyöräsuvala vois lähettää kirjekuoressa semmosen, tuntuis että semmonen ei oo kovin kallis.

polkupyöräilijä
18.11.2007, 23.29
Pitäis vaivautua soittamaan Suvalaan joku päivä... Oikeastaan vois soittaa jo huomena niin saattaisi päästä jo keskiviikkona ajelemaan, tai torstaina, tai ens viikolla.

dipnwingman
19.11.2007, 19.36
keskiviikkona illalla ajeleen??

jusSsa
19.11.2007, 19.48
keskiviikkona illalla ajeleen??

Mieluummin tiistaina tai torstaina, mutta jos keskiviikkona lähtään ni sitte vois olla vasta joskus 7 aikaan?

dipnwingman
20.11.2007, 18.41
muuten niistä kennoakkuista. nii eikö näillä ois aika helppo tehä? 10 sarjaan ja ois 12v ja 4Ah akku eikä kovin painava. vai onko se nuin helppoa?http://www.vekoy.com/product_info.php?cPath=67_128_1435&products_id=10002

jusSsa
20.11.2007, 22.29
muuten niistä kennoakkuista. nii eikö näillä ois aika helppo tehä? 10 sarjaan ja ois 12v ja 4Ah akku eikä kovin painava. vai onko se nuin helppoa?http://www.vekoy.com/product_info.php?cPath=67_128_1435&products_id=10002

Kyllä se varmaan sillain onnistuis, mutta tuota ei saa ladattua tavallisella laturilla. Joku tuommonen ois varmasti hyvä, mutta maksaa aika paljo:
http://www.vekoy.com/product_info.php?cPath=73_129&products_id=10491

polkupyöräilijä
21.11.2007, 23.19
Eipä löydy Suvalasta pelkkiä alakooleja, pitää pistää koko Kingi uusiksi. Tai minkähän kiinanihmeen siihen sais halvalla. Pitäs vaan joutaa Ouluun. Parin viikon päästä vois päästä ajamaan, ja siihen mennessä onkin jo lumet sulaneet alta pois.

Täältä (http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_listCategoriesAndProducts.asp?catname=Li%2DPoly&idCategory=86&ParentCat=85) löytyis pojille lipo-hipo akut, pistetäänkö kimppatilausta menemään? Ei maksa paljon enempää ku Pilteman lyijyköntit.

dipnwingman
24.11.2007, 00.05
mun mielestä joku n.50e on vähän enemmän ku n.10e:seko: ja nuihin lipo-hipo akuille pitäs ostaa erilaturiki jotka näytti maksavan kans 50e?

jusSsa
24.11.2007, 15.46
Ja tuo liike on varmaan jossain amerikasa ni ois aika säätämistä saaha nuo tavarat tilattua/maksettua.

polkupyöräilijä
25.11.2007, 18.53
Ens viikolla saan uuden leekerin ja pääsee taas ajelemaan. Teidän pitää käydä vaan polkemassa mulle polut hyvään kuntoon.
Joko oot wingman ehtinyt ostaa Jusssalta spessun pois niin pääsis sekin eroon siitä.?

jusSsa
26.11.2007, 08.19
Mää aion hommata tuon tilalle semmosen sinkula teräsrunko 29er:än.:rolleyes: Etuhaarukka on reba ja jarrut avid bb7. Meinaa olla rahat niin vähissä ja pitäis ostaa muutakin ni joutuu ostamaan vähän halvemman pyörän.

jusSsa
26.11.2007, 22.03
Ostappa qwozo multa xt:n pakka ja xt:n tai xtr:n ketjun, ni saat paljo painoa pois sun puörästä... voin antaa asennuksen kaupampäälle;) Ja slicksit ens kesäksi ni pääsee kovvaa... ja revelation keulaksi ni ei tarvi heti ostaa uuttaa ja x9:n takavaihtaja ja vivut ni vaihteet vaihtuu nätisti ja lähtee samalla painua pois.

Mää en pääse valopäälenkkeille ainakkaaan vähään aikaan ku tuo lamppu reistailee.... pitäis lähettää saksaan sähköpostia.

qwozo
27.11.2007, 16.21
Eipä se mirage kovin kauaa pelittäny...oltas nimittäin huomenna wingmanin kans lähössä illalla ajeleen. Mites olis viikonloppuna sitte päivällä joku lenkki?

Oot vissiin ihan tosissas myymässä sitä spessua...:seko: kannattaakohan? Hyvä pyörä ja kaikkea uutta osaa kiinni. Eikö niitä autokoulurahoja mitenkään muuten saa hankittua. Mutta jos kerran myyt, niin pitää harkita sitä pakkaa ja ketjua ainaski, kun ne joutuu joskus vielä kuitenki vaihtamaan. Oishan siinä muutakin hyvää osaa tyrkyllä, jos vaan olis ylimäärästä rahaa. Jos sulla vielä on se pyörä kasassa, niin pitää kyllä päästä vielä tesmaan sitä keulaa, ennenku vaihtaa omistajaa.

jusSsa
27.11.2007, 19.03
Eipä se mirage kovin kauaa pelittäny...oltas nimittäin huomenna wingmanin kans lähössä illalla ajeleen. Mites olis viikonloppuna sitte päivällä joku lenkki?

Oot vissiin ihan tosissas myymässä sitä spessua...:seko: kannattaakohan? Hyvä pyörä ja kaikkea uutta osaa kiinni. Eikö niitä autokoulurahoja mitenkään muuten saa hankittua. Mutta jos kerran myyt, niin pitää harkita sitä pakkaa ja ketjua ainaski, kun ne joutuu joskus vielä kuitenki vaihtamaan. Oishan siinä muutakin hyvää osaa tyrkyllä, jos vaan olis ylimäärästä rahaa. Jos sulla vielä on se pyörä kasassa, niin pitää kyllä päästä vielä tesmaan sitä keulaa, ennenku vaihtaa omistajaa.

Pittää vissiin tästä lähtien tehä kaikki lamput ite, niitä ossaa ainaki korjailla. Vaikka ei tuokaan nii hirviästi haittaa jos sais uuden tilalle. Tainno on siinä se että joutuu olemaan ilman lamppua jonku aikaa. Ois mulla nytki yks lamppu tuosa mutta en tiiä näkkeekö sillä pelkästään mittään.(semmonen 10wattinen pikkulamppu.) Ja ois mulla 20wattinen ja 35wattinenki mutta niillä tuo akku loppuu heti. Pitäs hommata biltemasta joku 4Ah akku. Tuo nykynen on joku porakoneen akku, ei varmaan kovin montaa Ah:ta. On se pyörä vielä kasassa ja jos se on kasassa vielä viikonloppunaki ni vois kyllä kävästä lenkillä. Kävin eilen vähän katteleen polkuja ni on ne jo aika lumessa jostain kohista, mutta kyllä sielä vielä jotenki eteempäin pääsee.

Aina ku käy ajeleen tuolla ni tuntuu että ei oikeen raski myyä, mutta ainahan tuommosen voi ostaa uuestaan sitte ku on rahhaa. Ja kyllä mää luulen että se minkä mää aion ostaa ni on ihan näppärä pyörä kans. Maantiepyörä mun pitäs saaha kans ens kesäksi, ku semmosellaki on niin lepponen ajella. Oisko paha: (pääsisittä teki kokkeileen 28 tuumasta sinkulamaasturia:rolleyes:) Tuolla vois ajella aika huoletta ympäri vuojen.

http://www.pyorahuolto.com/sql/kuvat/orig_GFRigB.jpg

qwozo
27.11.2007, 22.39
Tuohan näyttää aika hyvältä...toimii varmasti ihan jees ainakin helpohkossa ja tasasessa maastossa. Sitte jos/kun ostat joskus uuden täpärin, niin mää voin ostaa ton sulta pois lojumasta. Siitä vois tehdä kaupunkitykin ja vaihtaa tuon reban kulaan :p Mutta joo, katellaanpa sitte lähempänä viikonloppua sitä lenkkiä.

polkupyöräilijä
28.11.2007, 22.29
Lauantaina saan uuden laakerin ku porukat lähtee käymään Oulusa. Lamppua ei edelleenkään ole, mutta pitää ajella valosalla.
Qwozo: menee kulan geometriat aika vinkeiksi kun pistää 29er keulan siihen.

jusSsa
28.11.2007, 22.56
Niivvoi olla että ei oikein 29" keula sovi 26"seen.... itekkään en aluksi huomannu tuota:seko: Varasin tuon rigin nyt ja pitäs viikon tai parin päästä maksaa loput ni sais tuon itelle. Pitäs vaan saaha vähän myytyä noita osia ensin. Voi olla vähän erilainen ajella kö spessu ko tuosa on 28"renkaat, 1vaihteinen ja jäykkä perä.:p Paino on kuulemma alle 12kg.

Spessu ei oo enää kasassa:(, käyn huomena viemässä joitain osia yhelle tyypille. Revelationin ostaja ostaa sen joulukuun alussa... kyllähän sitä kerkiäis käyttää vaikka qwozon kulassa jos jaksaa? Ainut vaan on että riittääkö kaulaputki, tuossa ei oo kuin vähän päälle 19cm pitkä.

Minä päivänä viikonloppuna ootta lähössä ajeleen? Mun pitäs lähtä focuksella, mutta eiköhän silläkin ajele. Vai pystyykö tuolla enään ajamaan?

qwozo
29.11.2007, 17.01
Qwozo: menee kulan geometriat aika vinkeiksi kun pistää 29er keulan siihen.
Eipä tosiaan tullut tuommosia hienouksia mietittyä...mutta onneksi mulla on jo hyvä keula :p
Lauantaina saan uuden laakerin ku porukat lähtee käymään Oulusa.
Minä päivänä viikonloppuna ootta lähössä ajeleen? Mun pitäs lähtä focuksella, mutta eiköhän silläkin ajele. Vai pystyykö tuolla enään ajamaan?Oisko se sitten sunnuntaina hyvä käydä ajaan, jos polkup. sais kans pyörän kuntoon. Kylmäniemellä on varmaan polut jokseenkin tallattuja, ja siellä on varmaan ihan hyvä ajaa. Käväsin maanantaina pienen testilenkin pimeellä, ja kyllä tuollasessa hangessa pääsee kans ihan kohtalaisesti. Nastagummit kyllä auttaa kivasti.

jusSsa
29.11.2007, 22.26
Rigi ois tulossa, se lähtee luultavasti huomenna helsingistä. Myin spessun rungon, joten nyt ei oo sitäkään. Mulle sopii luultavasti tuo sunnuntain lenkki. Oisko joskus 12 aikaan hyvä?

qwozo
01.12.2007, 19.05
No jos ei vastalauseita ilmaannu, niin huomenna klo 12 ajeleen. Lähtöpaikka Pohjolan Pariisi...vois käydä katteleen Ollinsaaren polut ekaks, ja sitte siirtyä Antinkangas-Kylmäniemi suunnalle. Joku 2-3 tuntia, jos tarkenee ja niitä polkuja pystyy ajamaan. Kaikki vaan mukaan, ketkä pääsee.

polkupyöräilijä
03.12.2007, 18.25
No mikä oli Snowy-trails-of-Raahe:-check-out-riding-sessionsien lopputulos? Pistäkäähän päätöslauselmaa tulemaan niin vois harkita tuon alakoolin asentamista.

ps. Tuolla StoR-teemalla voisi tehdä joululomalla(esim.) videota kansainväliseen nettilevitykseen:D

jusSsa
03.12.2007, 18.45
Kyllä kai sielä pysty ajeleen ihan kivasti... lenkillä ei ollu kö minä ja qwotso. Ooksää koittanu asentaa sitä koolia? Ei varmaan kannata yrittää niitä laakerinkuppeja vaihtaa, jos ne on ehejiä.

Itekki sain sen rigin tänään. Oli vähän hommaa kuskata semmosta kauhiaa laatikkoa pyörän tarakalla 5km, saatto ihimiset vähän kattua:D
Onko sulla winmäni vielä sitä akkua ylimääräsenä? Voisin ostaa jos on ni pääsis käymään ees lyhyellä pimiälenkillä.

polkupyöräilijä
03.12.2007, 21.31
En oo ehtinyt sovitella, menee huomiseen. Eipä ole ollut suunitelmissakaan laittaa kun koolit ja se tulppa/hattu, niin lukee ylä- ja alapäässä PRO.
Mutta hyvä jos voi ajella, pitää joskus hamassa tulevaisuudessa kun ehtii niin käydä ajelemassa.

dipnwingman
06.12.2007, 00.18
No mikä oli Snowy-trails-of-Raahe:-check-out-riding-sessionsien lopputulos? Pistäkäähän päätöslauselmaa tulemaan niin vois harkita tuon alakoolin asentamista.

ps. Tuolla StoR-teemalla voisi tehdä joululomalla(esim.) videota kansainväliseen nettilevitykseen:D

Enpä tiiä kannattaako ihan nettiin pistää.. raahelaisten pyöräilijöitten maineen siinä vaan tuhoaa:D jos sellasta ees on..

dipnwingman
06.12.2007, 00.19
Kyllä kai sielä pysty ajeleen ihan kivasti... lenkillä ei ollu kö minä ja qwotso. Ooksää koittanu asentaa sitä koolia? Ei varmaan kannata yrittää niitä laakerinkuppeja vaihtaa, jos ne on ehejiä.

Itekki sain sen rigin tänään. Oli vähän hommaa kuskata semmosta kauhiaa laatikkoa pyörän tarakalla 5km, saatto ihimiset vähän kattua:D
Onko sulla winmäni vielä sitä akkua ylimääräsenä? Voisin ostaa jos on ni pääsis käymään ees lyhyellä pimiälenkillä.

Juu on, onko sulla perjantaina lukiolla tunteja voisin tuua sen..? ladattuna tietenki!:D nousee akun arvo puolella.

jusSsa
06.12.2007, 00.43
Juu on, onko sulla perjantaina lukiolla tunteja voisin tuua sen..? ladattuna tietenki!:D nousee akun arvo puolella.

Ois mulla tunnit, mutta mää meen luultavasti kaverin mökille ni en pääse sinne. Miten ois joskus ens viikolla? Mulla on tunnit Ma, Ke ja Pe 8-10.

jusSsa
06.12.2007, 12.21
Tuun sitteki perjantaina kouluun... Voisiksää tuua sen kaheksaksi?

dipnwingman
06.12.2007, 20.56
juu kyl se soppii

polkupyöräilijä
14.12.2007, 18.35
Nyt kun saatiin kesä takaisin ja pyöräkin on kunnossa (lähes, se laakeri ei edelleenkään ole paikallaan[hoh hoijaa, milloinhan tuon laittas?] ja takapakassa ainakin 3 hyvin toimivaa välitystä) niin voisi käydä ajelemassa viikonloppuna, jos se ei häiritse kenenkään kokeisiin lukua.

polkupyöräilijä
21.12.2007, 22.41
Hurraa! Nyt se keula on sitten lujasti paikallaan eikä lunta näy mailla halmeilla. Jos ette ole vielä siirtyneet talviunille niin joululomalla sitten ajelemaan vai kuinka?

jusSsa
22.12.2007, 18.49
joululomalla sitten ajelemaan?

De passar bra. Miten ois vaikka ke tai to? Huominenki kelpais mulle. Ja mielellään aamulla ku on lampputilanne vähän huono.(mirageen on tulossa saksasta uus akku)

qwozo
23.12.2007, 17.44
Ilman muuta ajeleen, jos kelit pysyy kohillaan. Torstai aamupäivä ois kyllä passeli...pitäs kysellä muiltakin, että miten sopii, niin saatas kunnon porukka kasaan. Katellaanpa tarkemmin ku keretään...Hyvää Joulua!

polkupyöräilijä
26.12.2007, 16.00
Nyt on sitten joulu ohi ja huomenna on Se Torstai. Eli siis se, jolloinka oli puhe lähtä sinne Hummastinvaaralle, vai kuinka? Nyt on tuota lunta, mutta ei liikaa, joten se ei häiritse. Eli kello 10 tasan Leipurinkeitaalle?

qwozo
26.12.2007, 18.30
Eiköhän se passaa, jos herää tarpeeksi aikasin. Kovin vaikuttaa vetiseltä, mutta toivotaan että yöllä kävis pakkasella, nii ois aamulla maa jäässä. Reitistä ei vissiin ollut mitään puhetta, mutta eiköhän se Hummasti oo ihan hyvä alternatiivi. Pitää vissiin lähtä säätään pyörä kuntoon, ku eilen kävin pimeellä pikku lenkin, eikä oikeen ollu iskussa. Kai jusssa tulee kans...ja mä voisin pistää laukalle viestiä.

qwozo
31.12.2007, 14.26
Pitäiskö sitä kaavottaa taas lenkkiä joku päivä. Mulle ei viikonloppu passaa, mutta olisko ketään lähdössä to tai pe ~1030-1100 aikoihin. Polkujen pitäis ainakin olla huippukunnossa. Reittiä saa ehdottaa. Viimeksi osanottoprosentit oli aika pohjilla (oisko ollu vesisade syynä), mutta jos nyt saatas taas oikee yhteislenkki aikaseksi.

jusSsa
31.12.2007, 15.00
Mää voisin ainakin päästä lähteen...

polkupyöräilijä
01.01.2008, 20.18
Niin määki, ehkä. Saa nyt nähdä, että miten näitten hiihtokelejen kans käy, että päseekö hiihtomajalle jo hankaamaan tykkilatua.
Ja viime lenkin osallistumis-% oli ihan hyvä, 4 ilmoittautunutta(?) ja 2 paikalle saapunutta, eli 50%.

dipnwingman
02.01.2008, 12.51
kyllähän sitä vois itteki lähtä ku alkaa tämä yskä jo hellittää.. pittää vielä lähempänä kattoa..:(

qwozo
02.01.2008, 17.47
Jos ei oo reittiehdotuksia/-vaatimuksia, niin mää voin vaihteeksi ottaa organisaattorin valtuudet :p Polut on kyllä aivan mahtavassa kunnossa joka paikassa, että ei sen suhteen oo väliä missä sitä ajellaan. Huomenna (jos ei vastalauseita) klo 1100 kaikki Hiihtomajalle ja katellaan sitte siitä mihin lähdetään. Mää voin miettiä joitain vaihtoehtoja valmiiksi. Sellanen perus 2-3 tuntia vois ajella, jos ei sitä ennen jäädytä :cool:

jusSsa
02.01.2008, 18.28
Mää en pääse huomenna(koulua 4:ään) mutta perjantaina pääsisin. Sain muuten tännään uuren akun mirageen ni vois käyä taas joskus lamppulenkillä.

polkupyöräilijä
02.01.2008, 18.37
Koulua:D:D:D Mutta jos tässä ei isompia esteitä ilmaannu, niin ilmaannun 1100 majalle.

jusSsa
02.01.2008, 18.41
Koulua:D:D
:mad: Hilijaa! :mad:

qwozo
02.01.2008, 19.07
No eikös sen voi sitten siirtää perjantaille, ja pidetään aikataulu + sijainti samana. Eli kaikki pe 1100 Hiihtomajalle.

polkupyöräilijä
02.01.2008, 21.07
Tehdään sitten näin.

jusSsa
02.01.2008, 21.37
De passar more better:)

Tuli muuten mieleen että vois hommata riggiin tuommoset:
http://fun-corner.de/Media/Shop/magura-louise-venti-disc.jpg

hehheheee.... ois ainaki ihan fiksut ja kevyehköt.... Uskaltaiskohan nuilla ees ajjaa? Tuommoset sais parilla sadalla eurolla pari, normihinta on päälle 500e pari

polkupyöräilijä
03.01.2008, 21.47
Noosta ihmeessä, jos et osta niitä Hopen pinkkejä kukkakuviojarruja.
Uskalletaanko sitä muuten lähtä huomenna ajamaan, jos on kylmempää kuin -10c?

jusSsa
04.01.2008, 02.25
Mää en taia päästä huomenakaan ajamaan ku lähen mökille ja pitäs käyä sitä ennen ostaan vaatetusta...:(

polkupyöräilijä
04.01.2008, 16.58
Et sitten yhtään aikasemmin keksiny tuota. No jäitte kaikki kuitenkin paljosta paitsi. Ehkäpä kaikkien aikojen paras lenkki. Huippukuntoiset polut ja kauniit lumiset maisemat.

dipnwingman
05.01.2008, 17.37
juu harmi ku ite en päässy ku on aika paha yskä ja kurkkukipu vielä..
:(

jusSsa
06.01.2008, 22.51
Et sitten yhtään aikasemmin keksiny tuota.

Ai mää? No ku sain vasta tuollon illalla selville että pääsis mökille ni vaikiampi aikasemmin keksiä:p

Millon ois seuraava lenkki? Nyt vois pimiälenkitki olla ihan lepposia ku on lunta. Ennustusten mukkaan viikonpäästä on jo aika paljo lunta ni ei välttämättä voi ennää ajella....

jusSsa
09.01.2008, 22.35
Siinnois wöösille keula:;)
http://www.ridefree.fi/forum/viewtopic.php?t=29666

qwozo
11.01.2008, 21.39
Huomenna porukkalenkki klo 11 Pohjolan Pariisilta, Ollinsaari-Antinkangas-Kylmäniemi ym...

polkupyöräilijä
14.01.2008, 19.09
Ketään hereillä täällä näin alkuviikosta? Aloitetaanpa suunnitelemaan jo hyvissä ajoin lenkkiä, niin saataisiin mahd. paljon porukkaa mukaan. Eli "perinteinen" lauantaiaamupäivän porukkacruisinki klo xx tasan paikasta n.
Touchthesky lupailee kevyttä lumisadetta koko viikoksi, Foreca ei tiedä sataako vettä vai lunta ja ilmatieteen laitos pelottelee vesisateella. Parhaassa tapauksessa siis ihan kivat kelit ja jos huonosti käy niin käymättä taitaa lenkki jäädä.

qwozo
16.01.2008, 16.56
Ennustusten mukkaan viikonpäästä on jo aika paljo lunta ni ei välttämättä voi ennää ajella....
Niin ne asiat vaan muuttuu.

Pikkasen alkaa jo kypsyttään tuo sää...
Ei kiinnosta pätkääkään tollasessa loskassa ja sateessa kihnuttaminen. Märkää, sohjoa, kuraa, vesi-/räntäsadetta, jäätä, loskaa, tuulta, hiekotuskiviä ja muuta mukavaa ihan tarpeeksi :mad:. Pyöräkin menee ihan p****ksi sateessa ja kurassa, nastat kuluu asvaltilla ajaessa, hiihtomonot lojuu tuulikaapin lattialla ja on niin liukasta ettei voi juosta ja läksyt odottaa tekijäänsä ja koulussa on sitäpaitsi pahaa ruokaa. Tulis nyt vaan sitä pakkasta ja lunta, niin olis kaikilla maailman ihmisillä hauskempaa, eikä tarttis istua tietokoneella tilittämässä elämän pieniä ongelmia, vaan vois olla vaikka ulkona jos kiinnostaa :mad:

Mutta asiaan...jos saa porukan kasattua, niin kaippa minäkin vaivaudun lauantaina mukaan, vaikkei tuolla nyt kovin häävi oo ajella. Ei mitään kovin pitkää lenkkiä viitti ajaa. Klo 11 varmaan ihan hyvä. Pitäskö kierrellä Palonkylän-Kaupunginmetsän-Korkelonkankaan ym. lähialueiden polut? Kokoontumispaikka Ollinsaaren Siwa?

jusSsa
16.01.2008, 20.13
Itekki voisin tulla lauantaina jos pystyy ees suunilleen ajamaan. Ei oo tullu vähään aikaan ajeltua...

polkupyöräilijä
16.01.2008, 22.19
Siwalle siis kello 1100 lauantaiaamuna, jos on asiallinen keli. Kovin luikkaille ei viitti lähtä. Saa tuolla kaupungissakin ihmetellä, ku porukka painaa mummiskoilla ohi, ku tuo Bontragerin kuvio ei oikein sovi tuohon jäälle, kun ne nappulat on niin outoja.
Sunnuntaikin muuten ehkä sopisi, kun ne rautahiihdot jää pitämättä.
Kyllähän tässä ahistus kasvaa kun ei pysty mitään tekemään. Pitää vaan venytelä ja tehdä kuntopiiriä sisällä:mad: Ei oikein tämmöselle ulkoilmaihmiselle sovellu tämä sisäliikunta, kun ei tule kylmä eikä maisemat vaihdu. Ei se kouluruoka nyt niin pahaa ole,eikä sun qwozo siellä tarvi edes enää kovin kauaa niitä läksyjäkään pakertaa.
Pitää ruveta suunittelemaan vaikka jotain kesälomapyöräilyreissua tai kattelemaan komeita trailipyöriä, niin pääsee fiilikseen, kun ei tuo loskassa uiminen oikein sytytä, mutta pakko kai sinne on lähtä rämpimään kun se ajaminen on kuitenkin suht. kivaa vaikka sitä ei osaakkaan.

Päätän tähän yleismaailmallisen angstipurkaukseni ja toivon parempia kelejä.

dipnwingman
16.01.2008, 22.34
lisää tilitystä elämästä. Ensin oli pakkasta hyvät kelit ajaa mutta flunssa päällä , nyt taas ollaan terveenä mutta kelit on kaukana pakkas ja talvikeleistä, masentaa enkä ees lauantaina pääse ku tampereelle oon menossa. Pittää varmaan ostaa joku lämmitetty teollisuushalli, jonka saa lämmitettyä dirttiä varten. ja mitä kouluun tulee se ruoka on ihan pe****

polkupyöräilijä
17.01.2008, 22.33
Kävinpä tänään hiihtomajalla. Muun juoksentelun oheessa tein myös empiirisen tutkimuksen: luontopolun alku(lue: kivikkohelv****) oli sen näköinen että siitä vois ajaa (olettaen, että joku kiltti maansiirtokoneurakoitsija ajaisi ne em. kivet sinne mihin aurinko ei paista).

-->tästä tein johtopäätelmän, että muitakin polkuja voi ajaa. El ei näkynyt jäätikköä, vähän lunta vaan.

Ja qwozo, kannattaa käydä nastareilla juoksemassa pururadalla. Mahtava fiilis,ku pääsee juoksemaan luistinrataa jyrkään alamäkeen ja joka pomppu pitää.

jusSsa
17.01.2008, 23.17
Samalla kun tulin koulusta ni ajoin siitä antinkankaan monttusysteemin läpi. Siellä ne polut oli aika pahasti jäässä eli liukkaita. Mutta kyllä lauantaina on varmaan hyvä ajella ku/jos loputkin jäät sulaa.

Paitsi että saattaa ennustusten mukaan sataa räntäää....no ei se nii justii, eiköhän sielä senverran ajele.

polkupyöräilijä
17.01.2008, 23.19
Ennenkään oo räntäsade hidastanut. Ja ne hiihtomajan alueen polut on metsän suojissa niin ne ei oo niin huonossa kunnossa.

polkupyöräilijä
18.01.2008, 18.26
Vähän päivitystä tuohon kelitilanteeseen: se polkusykermä, joka lähtee siitä 8-tien tunnelista Ollinsaaressa, oli aika jäisen oloinen(eli luistinrataa), nyt kun kerrankin pääsin koulusta päivänvalossa ja näin sen. Pitää käydä tässä illan aikana juosemassa hiihtomajalla ja katella että miltä siellä näyttää.
Mutta eiköhän me lähtä kokeilemaan tuonne?

qwozo
18.01.2008, 21.00
Lähetään, lähetään...
Mua ei ainakaan liukkaat haittaa yhtään ;). Ja räntäsateessa kurvailuhan kasvattaa vaan luonnetta. Mulla on tollanen vajaa 20 km lenkki jo suunniteltuna. Sitä voi tarvittaessa lyhentää (tai pidentää), jos ei oo saanut tarpeeksi kuraa naamalle ja happoa reisiin---meillähän on aina niin järkyttävän kova vauhti ja syke noilla lenkeillä:rolleyes:

polkupyöräilijä
18.01.2008, 21.14
Tulin just juoksemasta, pururata oli luikas, mutta metsä näytti lumettomalta. Voihan sieltä luikkia kotiin jos taka-Bontraageri pyrkii etummaisesta ohi.
btw. Onneksi olkoon qwozo! sata viestä on hieno saavutus.

qwozo
20.01.2008, 21.42
Forecalta kuulin, että mittari olisi vaipumassa jälleen negatiivisen asteikon puolelle. Lunta ei kuitenkaan tule kovin paljoa, elikkäs sää on lähes ideaali valopäälenkille. Olisko ti tai ke iltana lähtijöitä? Mulle kävis ti aikasintaan 1900, ja ke pääsisin varmaan jo alkuillasta. Luontopolulle?

jusSsa
20.01.2008, 22.03
Forecalta kuulin, että mittari olisi vaipumassa jälleen negatiivisen asteikon puolelle. Lunta ei kuitenkaan tule kovin paljoa, elikkäs sää on lähes ideaali valopäälenkille. Olisko ti tai ke iltana lähtijöitä? Mulle kävis ti aikasintaan 1900, ja ke pääsisin varmaan jo alkuillasta. Luontopolulle?

Mulle passaa tiistaina, tai sitten keskiviikkona mutta pääsen ehkä aikasintaan puoli 7.

Mitä muuten se aine oli millä te pesittä nuita juomapusseja? Jotaki ruokasoodaa??

dipnwingman
20.01.2008, 23.48
juu onse ruokasoodaa. ti pääsis kyl ajeleen? ke on paljo hommaa harkat ja muuta sälää nii sillon ei kergee.:seko:

qwozo
21.01.2008, 18.13
No sehän on sitten sillä selvä...huomenna halogeenien loisteeseen klo 1900. Käydään vetään se luontopolku, ja toivotaan että akuissa riittää puhtia koko kierroksen ajaksi :p Ei oo luontopolkua tullu vissiin pimeellä koskaan ajettua. Kokoontumisplatsen on Hiihtomaja...(älkää ihmetelkö, jos mua ei näy ihan heti. Saatan olla jonku minuutin myöhässä, ku on hiukka kiire aikataulu).

dipnwingman
21.01.2008, 22.03
ei taija kyl huononpaa tuuria olla taas. En pääse tullee ku pittää autella tuossa keittiöremontissa ja sitte on kouluhommiaki:mad:vi***

polkupyöräilijä
21.01.2008, 23.48
Ja sitten viikonlopun auringonvalolenkkiin(se valoprojekti edelleen vaiheessa, niin en pääse tuonne pimiäpoljentoihin, ja pitäs hiihtääkkin)

Kuitenkin, en sitten tilannut niitä nastakumeksia, kun tuli talvi. Mutta lunta on jo sen verran, että niitä ei varmaan tarviskaan, ja torstaina tulee lisää. Ensi viikonloppu on tod.näk. viimeinen vapaa viikonloppu ennen huhtikuuta, joten onko kellään sitä vastaan että käytäisiin la-aamupäivällä jossakin päin ajelemassa?

jusSsa
22.01.2008, 08.32
(älkää ihmetelkö, jos mua ei näy ihan heti. Saatan olla jonku minuutin myöhässä, ku on hiukka kiire aikataulu).

Pitäskö se sitten siirtää vaikka 19.10?

qwozo
22.01.2008, 14.21
Joo siirretään vaan, niin kerkeen paremmin...menee vaan aika myöhään, mutta eipä tuo mua ainakaan haittaa. Tilannettahan voi kompensoida ajamalla vähän kovempaa, ja pitämällä vähemmän taukoja :) Muita valopäitä ei taida tälläkertaa tulla mukaan.

qwozo
22.01.2008, 22.14
No ajelinpas sitten itekseni, ku jussSsa otti ja unohti koko lenkin. Jäitte kyllä aika paljosta paitsi. oli nimittäin aivan mahtava ajella ;). En tohtinut yksin lähtä sinne Viitajärvelle, kun kännykästäkin loppu akkku, mutta kiertelin sitten muita polkuja vähän lähempänä sivistystä. Vajaa 22 km reippaalla vauhdilla Kapunginmetsässä, Antinkankaalla, Oliinsaaressa ja Palonkylässa. Reidet ihan hapoilla :D

jusSsa
22.01.2008, 22.51
Tympäsee kyllä paljon ku unohtu tuo lenkki. Ajokeli ois ollut aika unelma. Päivällä vielä muistin mutta sitten se unohtu ku lähin rassaamaan kaverin m.kelkkaa. Oliko vielä liukasta?(tai oisko ollu ilman nastoja)

Millon ois seuraava lenkki?

qwozo
23.01.2008, 17.50
Paikoin oli hieman liukasta isommilla poluilla, kun irtolumen alla oli jäisiä uurteita, mutta pikkupoluilla oli malko hyvä pito. Korkelonkankaalle en tohtinut ajaa, kun oli siinä järvien välissä sen verran ohuen näköistä jäätä. Kelkkareitilläkin lätäkköjen yli ajaessa jää ratisi ja sortuili rankaiden alla.

Mutta eiköhän sitä taas lauantaina lähtä kurvaileen vähän isommalla sakilla. Voitas mennä Palokankaalle tai Hummastinjärville päin, kun nyt ei oo hiekastakaan haittaa :). Ainut ongelma voi olla huomenna tuleva lumi, mutta tuskin sitä niin paljon tulee. Alustavasti klo 11 Leipurinkeitaalta.

jusSsa
23.01.2008, 18.01
Tuskin sitä lunta ainakaan liikaa tulee ja pakkasella se ei paljoa hidasta. Lauantain sää näyttäis aika mahtavalta! Aamulla saattaa sataa pikkusen lunta mutta se ei haittaa. qwozo millon saat sen?(tiiät kyllä minkä:))

dipnwingman
23.01.2008, 22.51
( qwozo millon saat sen?(tiiät kyllä minkä:))

Nii sen. Saakko sää sen nytte kohta?:D

polkupyöräilijä
23.01.2008, 22.53
Huomenna pitäisi sitten pukata lumimyrskyä(vihdoin), mutta tuskinpa tuo paljon treilien kuntoa pahentaa(eipä vissiin), eikä menoa hidasta(hukutaan lumeen). Tai jos tulee 20cm. pehmeää lunta, niin nastarenkailla(esim schwalbeilla) voi olla ongelmissa. No ainakin yhtä isojalkakaveria sen ei luulisi hidastavan.

Mutta siitä viis, sinne siis!

dipnwingman
23.01.2008, 22.54
saahaan ainaki polut tampattua