PDA

Näytä tavallinen näkymä : Kaikki tavarat pieneen juomareppuun, mahtuuko?

Penseilijä
19.07.2007, 11.22
Elikkä pitäisi varmaankin ruveta ottamaan kaikenlaista pientä tilpehööriä mukaan metsäreissuille ja olenkin ajatellut juomareppua. Kyse kuuluukin, että riittääkö esim. Camelbakin Hydrobak tai Classic jos reppuun pitäisi saada seuraavat asiat:

-1,5 litraa vettä
-Topeak hexus -monitoimityökalu
-varakumi
-pumppu
-känny
-avaimet

Voipi jäädä pumpusta kiinni? En laita sitä mielellään tankoon, kun se pysyy kuitenkin paremmassa kunnossa pidempään suojattuna repussa. Pitääkö pumppua varten olla suurempi reppu vai löytyisikö joku näppärä pieni pumppu tähän tarkoitukseen. Pyörässä on Prestat. Mitään rinkkaa ei viitsisi pumpun takia raahata.

Jani Mahonen
19.07.2007, 11.39
Mites olisi tuo Camelbakin Lobo? Hieman tilavampi ja mahtuu ne kännykkä ja avaimetkin sinne.

Classiciin mahtuu kyllä pumppu pystysuunnassa, se on kokeiltu, mutta ahdasta voi tehdä vararenkaan ja kännykän ja työkalun suhteen.

perttime
19.07.2007, 11.45
Minusta noissa on aika niukasti säilytystilaa. Rogue saattaisi olla vähän parempi, tai sitten oma ratkaisuni: Lobo, johon saa kolme litraa vettä. Liikkeissä näkyy olevan vielä myös kaksilitraisia Loboja.

906
19.07.2007, 11.54
Camelbak Mule toiminut mulla hyvin, 3 litraa vettä, kaksi pumppua: renkaaseen Blackburn Mtn Air (about 30 senttiä pitkä) ja iskariin joku Sks, pieni eväs, gsm+avaimet, ylimääräinen paita tai sadetakki, varasisägumes, joku työkalukin siellä on ja pari isompaa kuusiokulmaa epäkeskiötä varten. jos laittaa vesisäiliön täyteen tuntuu paketti ekan tunnin heiman tuhdilta, seuraavat pari kolme meneekin jo mukavammin kun säiliö on vähän tyhjentynyt.

mähän olen kyllä aika mukavuudenhaluinen, ehkä pienemmälläkin varastolla pärjäisi...

tya
19.07.2007, 11.57
Hydrobakin taskuun menee just sisäkumi, työkalu, avaimet. Kännykän tunkeminen noiden lisäksi on jo hankalaa tai mahdotonta. Pumpulle ei mitään taskua toki ole, se menee sinne juomasäiliön kanssa viemään juomalta tilaa, joten mikään 1.5 litraa ei kyllä mene.

Hydrobakia ei kannata ostaa muutenkaan, se on niin pieni että istuu tosi ylhäällä selässä eikä siinä ole rintaremmiä ollenkaan. Eli varsinkin jos sen ahtaa täyteen, se tulee kyllä pään yli joka laskussa. Itse viritin siihen löytämäni Haglöfsin rintaremmin joka auttaa sen verran että se on käyttökelpoinen.

Jos sen speksin mukaisen määrän vettä yrittää tunkea niin tuo on kyllä sellainen kyttyrä niskassa että... Hydrobakiin ei realistisesti mene kuin litra. Tätä mallia en kyllä suosittele maastopyöräilyyn.

Classic on jo paljon parempi. Muotoilu ulottuu paaaaljon alemmas selkään ja siksi istuu paremmin. Rintaremmikin on vakiona. Tähän mahtuu se pumppukin, jos et 2.1 litran säiliötä ahda ihan täyteen vettä. Eli täyttää vaatimuksesi.

Penseilijä
19.07.2007, 12.10
Kiitoksia ripeistä vastauksista! Rtechillä näyttää olevan Classic 55e ja Lobo 2 litran versiona 79e. Aika suuri hintaero tuossa on, joten siksi Classic houkuttelee. Tosiaan 1,5 litraa on aika max mitä tarvitsen, kun pärjäsin eilenkin (tosin aika sateisella kelillä) 4 tuntia puolella litralla ja kun en kovin kauas kotoa lähde, niin voi vaikka kotosalla käydä välissä tankkaamassa.

Ja sitten tarvitsee vielä sen pumpun. Olen katsellut seuraavia:

http://www.rtechsuspension.fi/product_info.php?cPath=219_3_50&products_id=1826&osCsid=9ea16b099e62a777a3d3aeccda702709
http://www.rtechsuspension.fi/product_info.php?cPath=219_3_50&products_id=3115&osCsid=9ea16b099e62a777a3d3aeccda702709

Tuolla Blackburnillä on pituutta n. 32 senttiä ja Topeakilla n. 24. Tietysti voin mennä itsekin tuonne paikan päälle sovittelemaan pumppuja eri reppuihin ja fiilistelemään, mutta otan tietysti sitä ennen mieluusti vastaan mielipiteitä muiltakin kun kauppiailta, jos jollain on kokemusta liittyen pumppuihin/niiden mahtumiseen reippuun :)

906
19.07.2007, 12.26
Tuolla Blackburnillä on pituutta n. 32 senttiä ja Topeakilla n. 24. Tietysti voin mennä itsekin tuonne paikan päälle sovittelemaan pumppuja eri reppuihin ja fiilistelemään, mutta otan tietysti sitä ennen mieluusti vastaan mielipiteitä muiltakin kun kauppiailta, jos jollain on kokemusta liittyen pumppuihin/niiden mahtumiseen reippuun :) [/offtopic]

varmaan noi on ihan perushyviä pumppuja kaikki (:seko:), Blackburn on musta kiva koska sain uuden edellisen hajonneen tilalle ihan ilmatteeksi. tietysti voi kysyä että miksi se ensimmäinen hajosi. tämä uudempi on kestänyt käyttöä vuoden, eikä loppua näy. kop kop.

SampoH
19.07.2007, 12.38
Mahtuu.
Itsellä vanhassa 2L Classicissa aina mukana n. 1,5L vettä, kuusiokololinkkari, rengasraudat, sisäkumi, Barbierin pieni patruunallinen pumppu, kännykkä ja avaimet samaan pussiin sekaisin survottuna. :D

vema60
19.07.2007, 12.40
Ja sitten tarvitsee vielä sen pumpun.
Itse olen pärjänny tolla Topeakilla noin vuoden verran. Olen sillä n.10 kertaa tien päällä laitellu paineita renkaisiin ja mielestäni toimii ihan hyvin. Kotona on sitten taas kompura ja jalkapumppu.

Ohiampuja
19.07.2007, 15.12
Olen tässä kanssa Camelia katsellut ja pähkinyt tuon Classikin ja Roguen kanssa. Ulkomitoiltaan molemmat suht' samankokoisia, mutta käsittääkseni tuossa Classicissa romppeet tungetaan sinne juomapussin kanssa samaan taskuun. Roguessa taasen on pari vetskarilla varustettua sivutaskua noita varusteita varten.
Jotenkin tuo suosittu MULE tuntuu meikeläisen arkikäyttöön liian isolta. Ehkä sinne eläkepäivien Alppireissuun sitten...

Ps Mites Velocity, kätevän näköinen ainakin kuvassa. Myös Deuterilla on käteviä reppuja, esim Hydro Lite 3.0.
http://www.camelbak.com/index.cfm
http://www.deuterusa.com/products/hydration.php

marco1
19.07.2007, 15.47
Aikaisemmin olisin ollut sitä mieltä että Classicin ostossa ei ole juuri pointtia, isommat Camelit eivät olleet tuntuvasti painavampia (tyhjä tila ei paljoa paina) mutta paljon monikäyttöisempiä. Nykyiset Camelin mallit ovat läskistyneet, löytyy mp3-taskua ja muuta hilkettä ja painavat tyhjänäkin ties kuinka paljon.
Deuterit ovat olleet keveämmän tuntuisia kaupassa hiplatessa mutta niissä ei ole kompressioremmejä joilla saa puolityhjän repun napakaksi paketiksi.

Lenkkikäyttöön katselisin itse kaikesta huolimatta Loboa, Mulea ja Deuterin tarjontaa (Hydro lite 3.0, ehkä Hydro EXP 8), Classic jäisi pois jo pelkästään lantiovyön puutteen vuoksi (vyön kanssa reppu pysyy paremmin paikallaan muissa lajeissa).

Wolfhound
19.07.2007, 16.41
Juuri näin; Mulen saa kiristeltyä suht nättiin pakettiin silloin kuin ei kaikkea tilaa tarvi - sitten kun tarvii, niin menee melkein päiväretkikamat ;)

Penseilijä
19.07.2007, 18.24
Tulipa sitten Lobo ostettua Classicin sijaan vaikka kirpaisikin, kun myyjä sai puhuttua ympäri. Syödään jokusen aikaa näkkäriä. Mutta luulenpa, että myyjä puhui kuitenkin ihan asiaa. Tuosta kun on kuitenkin iloa vuosiksi eteenpäin ja jos haluaa jotain pientä extraa ottaa mukaan, niin se onnistuu eikä tarvitse jatkuvasti miettiä mahtuuko. Ja pumpuksi tarttui mukaan tuo Blackburn.

Kiitoksia vastauksista! :)

jeppe
19.07.2007, 22.00
Mulla Classic ja uskoisin noiden tavaroiden kyllä mahtuvan reppuun pienellä sovittelulla. Mutta... itse päätyisin myös isompaan, sillä eihän tuossa juuri säilytystilaa ole. Sopii kyllä ajoon, jossa ei tarvita muuta kuin nestettä (esim. huoltoauto mukana tms).

Fonz
19.07.2007, 22.36
Itsellä on tuo Deuterin suurin Hydro EXP 12 ja se on kyllä loistava peli. Laajennettavuutensa ansiosta sillä kantaa hyvän määrän tavaraa ruokakaupasta ja vauhdikkaammassa ajossa menee kyllä pieneksikin. Eli ei ainakaan minua häiritse ajaessa. Tosin enhän minä mikään oikea pyöräilijä olekaan.

Iso peukku olkaimista ja selkämyksestä. Tuntuu niin hyvältä, että jäi tuo arkireppu kokonaan kaappiin.

Tank Driver
20.07.2007, 23.26
-1,5 litraa vettä
-Topeak hexus -monitoimityökalu
-varakumi
-pumppu
-känny
-avaimet

Adidaksen Adistar, kolmenkympin härpätin Prismasta, mukaan noiden lisäksi kamera, mp3, sytytin ja rasiallinen savukkeita. Silti pysyy tiukasti selässä eikä ole lainkaan paha kyttyrä selässä. Melko ok sijoitus.

kilimu
21.07.2007, 00.24
Omaan classicciin menee helposti kaikki tavarat, varakumes, toppeak työkalu jossa oikeastaan kaikki mahdolliset, crankin mini pumppu, puhelin, juomapussi täynnä, ketjun liittimet, vaihtajan korvake ym.. Niihin ulkoisiin kuminauhoihin menee hyvin pumppu ja varakumi, eikä tipu. Pienessä taskussa vielä tilaa geeleille ja patukalle.

Fillarimies
21.07.2007, 12.33
Mulla menee Camelbackin classikkiin:
Sisäkumi pussin kanssa, ulkona oleviin naruihin
Iskaripumppu. (menee selkäosan ja juomapussin välissä, sen saa siihen ilman että se painaa selkää)
Kuusiokoloavaimet.
Leatherman.
Myslipatukat.
Ja avaimet.

Niin ja 2l Urheilujuomaa/vettä!

znood
21.07.2007, 21.06
camelbackin rockettiin mahtuu nuo kaikki

polkupyöräilijä
21.07.2007, 22.38
Retki Enduro. Kyytiin mahtuu ainakin: 2l vettä, pumppu, varakumi, työkaluja, puhelin ja FRWD. Varmaan varapuseronkin saisi mahdutettua. Hintaa ei taida enää olla pussi+reppu-yhdistelmälle kuin ~20€.

znood
22.07.2007, 00.15
huomaa sitten että vaikka ostaisit jonkun muun repun niin osta ehdottomasti camelbackin juomatasku

meinaan niissä on laaduissa huomattavia eroja

nimim tällä hetkellä 8.vuosi camelbackin alkuperäisellä hawgilla menossa ilman mitään ongelmia vuotamisen suhteen suukappaleessa/taskussa

--heikki--
23.07.2007, 10.54
huomaa sitten että vaikka ostaisit jonkun muun repun niin osta ehdottomasti camelbackin juomatasku

meinaan niissä on laaduissa huomattavia eroja

nimim tällä hetkellä 8.vuosi camelbackin alkuperäisellä hawgilla menossa ilman mitään ongelmia vuotamisen suhteen suukappaleessa/taskussa

Kyllä! Itselläni hajosi 2003 Tahkolla 10 minuuttia ennen lähtöä joku mikälie-McKinleyn juomapussi. Yleensäkin se menee niin, että kamat hajoaa just tärkeimmällä hetkellä. Camelbakilla on menty tuosta eteenpäin ja luottamus sitä kohtaan on aika korkealla tasolla.

dirtyrider
23.07.2007, 11.10
Deuter Race-X-Air, Deuterin 3l juomapussilla..

Tykännyt tuosta verkkoselkäosasta, istuu selkään eikä hiosta, reppuosaan mahtuu kevyttä vaihtovaatetta ja työkalua.

TURISTI
23.07.2007, 14.32
Mulla on ollut nyt kaksi Camelin Rogueta ja mun mielestäni toi on aika ideaalinen reppu moneenkin käyttöön ja ihmettelenkin miksi sitä näkyy muiden selässä niin vähän...

Eli säilytyslokeroita on enemmän kuin Classicissa ja varsinkin tämän uudemman mallin lokerot ja taskut on suunniteltu tosi hyvin, eli sen pussin sulkevan läpän sisäpuolella on verkkotasku, johon menee vaikka kännykkä, energiageelejä yms.

Pumpulle on oma PumpFort, jossa useimmat pumput pysyy ihan hyvin. Sitten on vetoketjullinen pikkutasku, johon menee yksi sisäkumi, rengasraudat ja Bilteman High End 6-koloavain. Toisen sisäkumin ja geelit sekä patukat saa näiden lisäksi kyytiin ihan hyvin. Silti ei oo mikään semmonen Mule-mainen rinkka, vaan urheilullinen pikakiitäjän valinta!

Classicin voisin hommata "kisarepuks" kun ei toi huoltaja oikei suostu hoitaa noita pulloja...
...mutta veikkaan että sen käyttäminen jäisi muutamaan kertaan vuodessa eikä "tulokset" tämän hankinnan johdosta paranisi, joten jätän ostamatta...

TURISTI
23.07.2007, 14.35
...ja vielä se, että myös muilla valmistajilla voi olla hyviä juomareppuja ja joillain voi olla myös ihan hyviä juomapusseja...

...itse kuitenkin päätin jättää näiden etsimisen muiden harteille ja siirtyä (lopullisesti) Camelin käyttäjäksi. Eka juomareppu oli Bellin halpisreppu, jossa oli se pussi jotan kovahkoa muovia johon tuli ryppyjä ja jotka alkoivat vuotamaan. Myös suukappale oli anaalista, kuten myös repun "istuvuus".

Hyviä voi löytää muiltakin merkeiltä (Platypuss-pussit?) mutta jos ei jaksa ehtiä ja kokeilla eikä luota hyvään tuuriin, niin ostaisin kyllä heti samantein Camelin.

Fillarimies
23.07.2007, 16.28
Joo kaverilla on(oli) semmonen bellin pussi.. Huonoin mitä oon nähny.
Säästä rahaa ja osta cameli.. cameliin menevällä rahalla saa monta täysin paskaa pussia:mad:

Mä oon ollu tyytyväinen tohon classikkiin.. tosin 3L ois vielä parempi kuin 2L, kun tulee tehtyä niin pitkiä lenkkejä!

Juha_
23.07.2007, 17.14
Aiheuttaako ongelmia jos tuon Retki Enduron kanssa käyttää Camelbakin 3 litraista pussia? Etsiskelen hieman pienempää vaihtoehtoa Camelin Blowfishille, ja kokemukset tuosta Endurosta kiinnostaisi.

Ohiampuja
23.07.2007, 17.23
Eilen tutkailin kaverin Rogueta ja minusta se on liian pieni. Kyllähän sinne ne pakolliset mahtuu, mutta ei sinne kamera, makkarapaketti ja EA-välineet mahdu. Ja pidemmillä reissuilla niitäkin tarvitaan, harvoin tietysti mutta joskus kuitenkin.
Olisikohan tuo Lobo minkälainen? Tai sitten MULE ihan suosista.

Ps Ei se Cameli ainut oikea ole. Meikeläisen Deuter Race on 10-vuotta vanha ja hyvin pelaa. Nestepussi siellä sisällä on kyllä Camelbak ;) Hyviä istuvia reppuja on myös North Facella ja Haglöfsillä.

Iglumies
23.07.2007, 19.02
Just kävin hankkimassa camelin asymetre 15 2l unbottlella, oikein hyvin istuu selkään ja tavaraa mahtuu melko paljon.
Käytössäni on myös deuterin hydro 3.0 camelin 3l pussilla metsälenkeille, jossa mukana sisäkumi, työkaluja, pumppu sekä vielä tilaa (ei enää paljoa) varavaatteille.
Edellinen rogue 2l kesti n.8v, ennen kuin pussin suuaukko petti.

perttime
23.07.2007, 19.12
Olisikohan tuo Lobo minkälainen?Lobonkaan säilytystila ei ole mitenkään massiivinen (omani on tämänvuotista mallia): kaksi suunnilleen samankokoista taskua, joista yhteen menee hyvin sisäkumi, työkalut ja jotain pientä. Taskujen ja juomapussin välissä on sitten tila johon menee vaikka vähän pitempikin pumppu tai muuta melko ohutta tavaraa. Olkahihnaan saa ripustettua kännykkäkotelon tms.

Penseilijä
23.07.2007, 23.51
Nyt on pari lenkkiä Lobolla heitetty ja aika optimaaliselta tuo kyllä tuntuu 2-5 tunnin lenkkejä ajatellen. Kaikki ekassa kirjoituksessa mainitut tavarat mahtuu taskuihin ja lisäksi se kolmisen litraa vettä. Uskoisinpa, että tuonne saisi vielä mahdutettua jonkin sortin eväätkin.

FoMoCo
26.07.2007, 09.03
Mulla on Deuter Race Exp Air käytössä.
Erittäin mukava reppu ja laajennettavuus on plussaa. Saisi ehkä olla enemmän taskuja mutta kyllä noillakin pärjää.
Camelbackin juomasysteemi on toimiva ja mukava käytössä.

Ohiampuja
01.08.2007, 15.38
Tässä mielenkiintoinen malli, Camelin Blowfish. Hiukan tilavampi kuin Mule, mutta selkeämmän oloinen, koska siinä on vähemmän remeleitä ja rensseleitä kuin Mulessa. Hinta on hiukan Mulea halvempi.
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=17626

Ines
01.08.2007, 16.43
päädyin Haltin reppuun, jossa vakiona nestetankkausjärjestelmä , kuten termi hienosti menee, repun huippua on ledi ja heijastin ja naisena ja diabeetikkona tuppaa kamaa aina olemaan mukana, mutta hyvin oon saanut sullottua (kylmä vesi repussa säilöö myös voileivän useammaksikin tunniksi käyttökelpoiseksi) .Reppu istuu lisäksi aivan loistavasti selkään

Ohiampuja
01.08.2007, 22.38
Tuossa varastossa tutkailin retkikäyttöön hankkimaani Haglöfsin ORC 25 reppua ja huomasin, että sehän on ulkomitoiltaan melkein Mulen kokoinen. Siinä on 42 cm syvä nestepussitasku ja viilekkeissä kiinnikkeet letkulle. Meinasin ottaa sen pidempien filolenkkien käyttöön ja ostaa siihen Camelin 3 L Omega-pussin.

http://www.haglofs.se/produkter/visaprod.asp?ID=502&
Tässä sama reppu, mutta hiukan isompana.

Hiukan hankalampi se voi olla täyttää, koska pussi pitää ottaa osittain ulos sieltä. Käsittääkseni Mulen täyttö onnistuu vetoketjua raottamalla.

marco1
01.08.2007, 23.54
Hö. Täyttöä varten pitää ottaa se Camelin pussi muutenkin pois sieltä repusta jotta siitä voi puristaa ylimääräiset ilmat pois. Ei hölsky.

Jos joku ei tätä vielä osaa niin käännetään täytön jälkeen pussi siten että letkun lähtö on ylöspäin ja puristetaan pussista samalla suukappaletta auki pitäen että ilma tulee pois pussista ja letkusta. Tämän jälkeen pussissa oleva neste ei turhaa hölsky eikä tarvitse imeskellä pelkkää ilmaa.

tya
02.08.2007, 01.56
Hö. Täyttöä varten pitää ottaa se Camelin pussi muutenkin pois sieltä repusta jotta siitä voi puristaa ylimääräiset ilmat pois. Ei hölsky.

Jos joku ei tätä vielä osaa niin käännetään täytön jälkeen pussi siten että letkun lähtö on ylöspäin ja puristetaan pussista samalla suukappaletta auki pitäen että ilma tulee pois pussista ja letkusta. Tämän jälkeen pussissa oleva neste ei turhaa hölsky eikä tarvitse imeskellä pelkkää ilmaa.

Eikö voi vain kääntää reppua ylösalaisin (toisin sanoen niin, että letkun lähtö on ylöspäin) ja imeä ilmat pois? Onnistuu ainakin meikällä. Ei tarvi puristella eikä ottaa pussia ulos repusta.

vz
02.08.2007, 09.38
Tän pumpun kanssa ei ainakaan jää tilasta helposti kiinni:
http://www.amazon.com/Topeak-Micro-Rocket-MasterBlaster-Aluminum/dp/B000FICCO4

Kertaakaan en oo viel kyllä joutunu tolla maantiepaineita pumppaamaan, ku ei oo rengas vielä puhjennut.

Ines
03.08.2007, 19.51
yllättäen tajusin; ei repun tarvitse olla kovin suuri, koska olen oppinut ostamaan pienempiä tuotteita...ja jopa jättämään osan kotiin..periaatteella, että jos sataa niin kastun

Shimaani
03.08.2007, 21.26
...Kertaakaan en oo viel kyllä joutunu maantiepaineita pumppaamaan, ku ei oo rengas vielä puhjennut.
Punppu toimii kuin sateenvarjo - sitä ei tarvii kun se on mukana. :)

Ohiampuja
03.08.2007, 23.19
Tuo Ineksen periaate on kyllä fiksu. Monesti tulee kannettua ihan turhaa roinaa, vähemmälläkin pärjää.
Tietysti tilanne muuttuu, jos lähdetään johonkin korpeen pitkälle lenkille, jossa evästäkin tarvitaan. Syksyllä se kastuminenkin voi olla jopa "vaarallista". Ainakin jos ensi viikolla aikoo päästä terveenä töihin...

znood
04.08.2007, 21.15
...diabeetikkona tuppaa kamaa aina olemaan mukana, mutta hyvin oon saanut sullottua (kylmä vesi repussa säilöö myös voileivän useammaksikin tunniksi käyttökelpoiseksi) .

myslipatukat ja banaanit rulettaa

Tuntsan Palo
06.08.2007, 10.27
Minulla on ollut sama reppu fillarikäytössä, reppu on muuten hyvä, mutta siinä on alaselän kohdalla pahvinen vahvike. En tiedä oletko huomannut, mutta reppua ei voi pakata siten, ettei vahvike hierrä ristiselkää ajaessa. Viime viikon Kaldoaivin reissun perintönä selässä kahden sentin kipeä hiertymä. Hyvä reppu vaelluskäyttöön kyllä ja juomapussi toimii tuon kanssa hyvin.

Nyt siis Deuterin ostoon.

Ohiampuja
06.08.2007, 21.32
Eikös siinä ole alu-vahvike, jonka saa pois jolloin sitä pystyy muotoilemaan. Omaan selkääni se ei kyllä paina. Malli on ORC 25.

Ps. En tiedä mikä siinä on mennyt kaupallisesti pieleen, mutta ORC:a ei näy enää Haglöfsin mallistossa. Eikä juuri muitakaan vetoketjuttomia malleja...

Ohiampuja
15.06.2008, 10.03
Olen netissä katsellut Deuterin uusia reppuja ja kiinnostasi mallit Race X ja Race X Air. Tiedättekö kuinka ne oikein eroavat toisistaan? Koko yms perusjutut näyttävät netin perustella lähes samoilta.
Sisään tulisi Camelin 2 l unbottle. Onko niissä jotain eroja, miksi toinen olisi maastopyöräilyyn parempi...

http://www.deuter.com/en/products/32015_RaceX_321_05_ENG.php
http://www.deuter.com/en/products/32037_RaceXAir_752_07_ENG.php

perttime
15.06.2008, 10.10
Deuterin ... Race X ja Race X Air.Näyttäis olevan selän tuuletus tehty eritavoilla:

http://www.deuter.com/en/Airstripes_System.php
http://www.deuter.com/en/Advanced_Aircomfort.php

Ohiampuja
15.06.2008, 18.36
Kiitos, enpäs hoksannut hakea tuolta System napin takaa. Näytti tuo tavallinen Race X mielestäni simppelimmältä, joten taidanpa ostaa sen.

NallePuh
15.06.2008, 21.25
Deuter EXP 12 ja sopii kamaa tarpeeksi mukaan..
http://www.deuter.com/en/products/32195_HydroEXP12_662_08_ENG.php

znood
17.06.2008, 01.19
itellä on vieläkin camelback rocket, sinne mahtuu kaikki tarpeellinen pumppua myöden kisoissa mukana hiilidioksidipumppu+varapatruuna, joten pumpun pituuden kanssakaan ei tule ongelmia !

toinen vaihtoehto on pistää pumppu pyörään kiinni niin ei tarvi olla muutakun noi hilut repussa/paidan taskussa

Ohiampuja
18.06.2008, 09.34
Eilen posti toi Deuter Race X -repun ja hyvältä näytti. Kilometrejä vielä nolla, flunssasta johtuen, mutta reppu on juuri sen oloinen kuin pitikin.
Camelin 2-litrainen Unbottle mahtuu näppärästi sisään ja tilaa on juuri sopivasti, ei liikaa eikä liian vähän.
Ulkonäkökin on hillitympi ja yksinkertaisempi kuin Cameleissa, joissa tuppaa olemaan hihnoja ja rensseleitä joka suntaan.
http://www.juoksija-lehti.fi/DesktopModules/DnnStore/Picture.aspx?Image=/Portals/4/DnnStore/ProductImages/6/DeuterRaceX_web.jpg&W=100&P=4&W=100&P=4

kmw
18.06.2008, 11.37
Aspin suosituksesta ostin kauan sitten Myrtsin BP:sta Camelbak Havoc. kokemuksia ei ole muista, mutta vaikea kuvitella minulle sopivampaa. Ehkä enemmän free käyttöön, mutta sopii hienosti myös sauvakävelyyn ja lasten kanssa luontoretkeilyyn. 3l "rakko" ja tavaraa mahtuu reilusti. Sisään sopisi n. 40cm pumppu, jos joku osaa suositella moista, otan vinkkejä vastaan.

NallePuh
24.06.2008, 19.09
Haussa pienehkö 1,5 litran pussilla oleva juomareppu jossa voisi olla todella vähän muuta tilaa. Jos puhelin ja avaimet sinne sopii niin se riittää.
Toivomus olisi että repussa olisi joko vyötäröhihna tai edes viilekkeiden kohdalla poikittainen hihna.
Repun olisi toivottavaa pysyä hyvin selässä vähän isommissakin röykyissä.
Mitäs arvon raati suosittelee?

JackOja
24.06.2008, 19.48
Haussa pienehkö 1,5 litran pussilla oleva juomareppu jossa voisi olla todella vähän muuta tilaa. Jos puhelin ja avaimet sinne sopii niin se riittää.
Toivomus olisi että repussa olisi joko vyötäröhihna tai edes viilekkeiden kohdalla poikittainen hihna.
Repun olisi toivottavaa pysyä hyvin selässä vähän isommissakin röykyissä.
Mitäs arvon raati suosittelee?

Kuullostaa olevan ihan kuin CamelBak Lobo.

Mika Björkholm
24.06.2008, 20.04
tai deuter hydro lite 2.0

perttime
24.06.2008, 20.25
Kuullostaa olevan ihan kuin CamelBak Lobo.Kuin Lobo joka on puoliksi täytetty.... Täytenä se onkin vähän pullean tuntuinen.

(siis olen ihan tyytyväinen Lobon käyttäjä)

NallePuh
24.06.2008, 21.54
tai deuter hydro lite 2.0

Isona reppuna mulla on Deuter EXP12. Siihen olen todella tyytyväinen, joten tuo pikku Deuter kiinnostaa...
Millaiset on kokemukset tuosta repusta?

Raakahanu
25.06.2008, 07.44
Löytyykö Assoksen Spider Bagejä edullisempana versiona keneltäkään?

http://img239.imageshack.us/img239/7995/140602mainspiderbag1vu0.jpg

Lähinnä löytänyt pienehköjä raidireppuja lähikaupoista. Juomapussitasku jne turha.

NallePuh
27.06.2008, 19.50
Pikku Deuter Hydro 2.0 hankittu... onpa mukavan huomaamaton selässä :).

Mika Björkholm
27.06.2008, 19.59
Isona reppuna mulla on Deuter EXP12. Siihen olen todella tyytyväinen, joten tuo pikku Deuter kiinnostaa...
Millaiset on kokemukset tuosta repusta?
Tosiaan alkuperäiselle kysyjälle tullee vähän myöhässä mutta kuten tuossa olikin mainintaa niin huomaamaton selässä, Yllättävän vähän hiostaa vaikka olen shortsikeleillä parin tunnin settejä maantielläkin vetänyt. Ainut kerta kun on ollut ongelmaa johtui sekin siitä ettei pussin korkki ollut oikeilla kierteillään, alkoi selkä tuntua märältä jo kotona lähtiessä. Ainiin ja ylimääräinen letku kannattaa katsoa miten sen reppuun sisälle ahtaa ettei mene ruttuun.

Oksanen
02.01.2012, 22.55
Lainataan vanhaa ketjua, vaikka tämäkään ei ihan täysin vastaa tarkoitusta. Elikkäs ostin varustelekasta juomarepun ja nyt olisi tarkoitus siihen hankkia parempi rakko. Vaihtoehtoina on tämä http://www.bike-discount.de/shop/k1241/a42217/antidote-reservoir-30l.html ja tämä http://www.varusteleka.fi/product/juomareput/source-wxp-juomarakko-3-0-l-storm-venttiili/_2N21162UR.

Olisikohan jollakin kokemusta noista ja kumpikohan olisi parempi?

Jake_Kona
02.01.2012, 23.06
Osprey on hyvä. Letkut kunnon jöötiä ja suukeppale erittäin hyvä.
Saman hintaiseen camelpäkkiin verrattuna Osprey hakkaa 5-2

saa skandinavianoutdoors tai jotain. aa tossa
http://www.scandinavianoutdoorstore.com/retkiruokailu-ja-juomahuolto/juomapullot-ja-juomapussit/hydraform-3l/

Tykkäsin siitä niin paljon että pukkasin hätäpäissäni videon
http://www.youtube.com/watch?v=w4e_bX1kx-M

prkl
03.01.2012, 00.52
Mulla on eri käytössä CamelBak, Platypus ja Source. Source on muihin verrattuna omalla tasollaan laadun puolesta. Suosittelen.

Omani ostin tuolta; http://www.operator.fi/index.php, erittäin hyvää palvelua.

Oksanen
04.01.2012, 21.43
Voipi olla, että tuohon Sourceen kallistun. Pitää kuitenkin vielä miettiä tuota Jake_Kona:n linkkaamaa Ospreyta. Kiitoksen vastauksista!

fob
05.01.2012, 01.10
https://lh5.googleusercontent.com/-qsLh4otoEek/Tnjx9Is0GaI/AAAAAAAAPSE/Yu8QhHXoad4/s640/P1280100.JPG
Viime kesältä muutaman vuoden vanhaan Muleen lastatut tavarat. Kuvasta puuttuu avaruuspeite, sisuskumi ja pumppu. Tilaa jäi vielä...
Joskus mukana on myös taukotakki ja kirves/vesuri.

Yes Sweat
06.01.2012, 14.59
Sourcen vesileilit ovat minusta huomattavasti parempia kuin Platypuksen. Source kuivuu huuhtelun jälkeen ihan kuivaksi, Platypuksen kanssa ei onnistunut millään - piti heittää pois kun homehtui. Source muutenkin helpompi täyttää ja tuntuu jämerämmältä materiaalilta.

Itse kun haluaa pärjätä vähemmällä roinalla, niin suosittelen kyllä Camelbak Mulea, vaikkei ihan speksien mukainen olekaan.

Muutaman litran ero sinne tänne ei selässä paljoa tunnu, Mule on riittävän kevyt ja repun saa tiukaksi vaikkei olisi lähelläkään täynnä ja tarvittaessa laajenee tarpeen mukaan - useinhan mukana on hyvä olla myös sadevaatteet tai mtb-hepuilla kyynär- ja polvisuojukset siirtymien ajaksi ja suspension-pumppu.

jussika
06.01.2012, 18.52
Itsellä on käytössä Haglöfsin Ace M:

http://www.haglofs.com/fi-FI/tuotteet/reputlaukut/intense/unisex/ace_m_fi-fi.aspx

Sisälle Sourcen rakko, ja eikun synkkään metsään...

Monipuolinen reppu, taskuja riittävästi puolella jos toisellakin, osa ajaessakin erittäin hyvin tavoitettavissa, rakko menee kivuttomasti sisään ja letku asettuu mallikkaasti hollille, istuu selässä kaiken kaikkiaan kuin iilimato.

Rahka
12.01.2012, 02.04
Itse hankin tuossa kesällä tälläisen http://www.camelbak.com/Sports-Recreation/Packs/2011-The-Capo.aspx ja olen ollut todella tyytyväinen. Vettä mahtuu mukaan pidemmällekin lenkille, samoin tavaraa. Tarvittaessa sitten kyllä saa vedettyä kasaan noilla remmeillä ja on kyllä sitten pieni. Mutta jo tuo tuntuu liian suurelta niin sillähän olisi pikkuveli http://www.camelbak.com/Sports-Recreation/Packs/2011-Consigliere-Intl-Only.aspx .

Rikke
12.01.2012, 16.11
Itellä käytössä http://www.scandinavianoutdoorstore.com/reput-rinkat-ja-laukut/paivareput/talon-11/
Mahtuu tarvittavat tavarat mukaan,pumppu,vararengas,evästä ja mahdollinen taukotakki.

Starfury
13.02.2012, 11.01
En jaksanut koko ketjua lukea läpi, mutta otetaan tällainenkin (http://www.ulkoilukauppa.com/reput-rinkat-ja-laukut/reput/raptor-14/) reppu esiin.

Itellä ainakin mahtuu tonne Raptoriin varasisäkumi, pieni ea-laukku, kaksi pientä pumppua (renkaiden ja iskarien), monitoimityökalu, pientä purtavaa esim energia patukoita, Haltin ohut tuulen ja vedenpitävä takki ja muu henk.koht omaisuus ts. lompakko, puhelin, avaimet jne... Juomarakko tuossa on 3l, joka ainakin itsellä riittää komeasti kesällä pidemmilläkin maastopyörälenkeillä.

DrJones
28.02.2013, 02.00
Tutkailin pitkään uuden repun vaihtoehtoja, ja ihan täydellistä ei löytynyt millään, kaikista löytämistäni malleista löytyi jotain puutteita. Ehkä osittain sen takia, että maastopyöräilyn lisäksi käytän samaa reppua työmatka juoksuun ja lumilautailuun. Entinen on pienen pieni Reebokin hengittävä selkäinen juoksureppu, jonne juomapussin lisäksi ei paljoa banaania ja ohutta takkia enempää tavaraa saa mahtumaan, sinänsä sillä pärjäsin ok, kun harvinaisempaan isomman lastin ajeluun olen voinut käyttää perheestä löytyvää Camelbak HAWG:ia, mutta kun tuo 90 luvun loppupuolelta ahkerasti palvellut reebok alkaa repeämään samoista, niin repun hankinta tuli ajankohtaiseksi. Oikeastaan selkein malleja rajaava vaatimus on, että pikkupokkari kamera pitäisi saada otettua repusta ilman että reppua tarvitsee ottaa selästä. Toistaiseksi minulta löytyy Canon Ixus 500 (eli iku vanha malli, oisko jotain vuodelta 2005 tms), jonka mitat on 90*60*28mm. Mutta käytönnössä tilavaatimus on omistamani kovan kamerakotelon kokoinen, eli 115*75*34mm. Lisäksi arvostaisin jos puhelimen saisi samalla tavalla helposti saataville.

Alun perin olin Camelbak Mulen kannalla, mutta jotenkin Camelbakin uutuus malli MULE NV on saanut varsin ristiriitaisia kommentteja löytämistäni arviosta, se selkämys systeemi on kieltämättä aika omituisen näköinen. Lisäksi siinä ei ole vetoketjuja lantiovyötaskuissa, eli rajaa käytön geeleille jne, joiden hukkaaminen ei ole iso taloudellinen menetys.

Deuter Compact Air EXP 10 Olisi muuten ollut valintani, mutta sen selkäpuolen lantiota vasten olevat paukurat saivat jossain haukkuja osakseen, enkä uskaltanut sitä kokeilematta sitten ostaa, eikä Kuopion liikkeistä sitä kokeiltavaksi löytynyt, sen selkämys olisi kyllä muuten ollut itselleni periaatteessa kaikista eniten mieleen, kun sinänsä en tykkää reppua käyttää selän hikoilun takia.

Ospray Zealot 16 malliin päädyin jo kerran, mutta hylkäsin sen sitten sen takia, kun siinä on repun sisäisiä organisointi lokeroita huonosti, eikä käytännöllisiä etu tms. taskuja ole muuta kuin lantiolla ja olkahihnoissa. Sinänsä siinä olevat lantiovyön ja olkahihnojen taskut olisivat olleet ylivertaiset muihin kilpailijoihin nähden, joten ihmettelinkin suuresti miksi Ospray ei tuonut niitä tänä vuonna esiteltyyn uudistettuun Raptor/Raven mallistoon.

Lopulta sitten päädyin Osprey Raptor 14 malliin, vaikka sitä oli haukuttu mm. juomapussin selkää painavasta ominaisuudesta, tämä nyt sitten jää nähtäväksi. Siitä on siis tullut 2013 uusi malli, jossa lantivyötaskut ovat saaneet vetoketjut ja muutamia muita parannuksia on myös, mutta nuo olivat itselleni ratkaisivimmat. CRC:ltä tuli tänään paketti, kun paikallisen liikkeen tiedustelu uuden mallin saapumisesta ja hinnasta tuotti vastaukseksi vain vanhan mallin mainostusta. Aivan ensimmäinen vaikutelma on, että ompas se pieni! Ja sen piti olla 14l, eli "isohko". Ei voi muuta kuin yhtyä johonkin foorumilla heitettyy kommenttiin, että Ospray mittaan tilavuuden siten, että pursottaa repun kaikki taskut ja kolot täyteen polyuretaania ja upottaa repun vesialtaaseen ja syrjäytetty vesimäärä on repun tilavuus. Sinänsä laatuvaikutelma on hyvä ja vastaa muuten sitä mitä tietoja siitä löysin ja pyöräily ja työmatka juoksu hommat varmasti (toivottavasti) hoitaa hyvin. Mutta lähinnä rinne hommissa mukana satunnaisesti kulkeva järkkäri itse kyhätyssä tiivissä solumuovipehmusteessa ja termospullo eivät kyllä mahdu reppuun yhtäaikaa, ainakaan vetoketjujen taakse, järkkäri sisään ja termari strech sivutaskuun voi onnistua (vielä kokeilematta). Ixus (mitat yllä) mahtuu lantiotaskuun ok, mutta kotelon kanssa vetoketju joutuu pinteeseen, ja sen joutuu pakottamaan kiinni, mutta luultavasti aion sitä kuitenkin siinä käyttää, aika näyttää miten kestää venytystä.

Edit: Järkkäri ja termospullo (0,75l) ei mitään mahdollisuuksia sopia yhtäaikaa kyytiin.

Ehkä joskus käyttöraporttia kuhan käyttöä ehtii tulla.

Tuli sen verran monta päivää käytettyä surffaukseen, että en muista enää mitä luin mistäkin, mutta laitetaan nyt muutama linkki tähän ainakin joissa oli vähän enemmän tekstiä:

http://twentynineinches.com/2012/10/30/on-test-2013-camelbak-m-u-l-e-nv-and-deuter-compact-air-exp-10/
http://twentynineinches.com/2012/12/16/osprey-raptor-10-hydration-pack-final-review/
http://www.singletracks.com/blog/mtb-gear/osprey-zealot-16-hydration-pack-review/

DrJones
28.02.2013, 02.01
<tupla postaus>

8_pallo
28.07.2013, 00.43
Tuli hommattua tämmönen pyöräily reppu http://www.deuter.com/en/DE/product/1-76/32152/... Nyt pitäs viel hommata tuohon se juomasäiliö... Mitä olen lukenut näitä missä aiheena juomareppu keskusteluita niin onko se ainut valinta jos haluaa hyvän niin Camelbak esim tuolta http://www.retkiaitta.fi/product/10195/camelbak-antidote-2l--juomasailio... Tai millainen ois esim tämä vaihtoehto http://www.scandinavianoutdoorstore.com/retkiruokailu-ja-juomahuolto/juomapullot-ja-juomapussit/hydraraulics-2l/

ErnoNykanen
28.07.2013, 06.26
Osprey hyvinkin tunnustettu merkki rapakon toisella puolella ja varmasti yhtä hyvä kuin Camelback. Pirteän repun oot kyllä valinnut!

Polun tukko
28.07.2013, 07.00
Itsellä nyt tuo camelin rakko. Sitä voi kyllä suositella.

tirsintarsi
28.07.2013, 09.50
Otanpa pois, kun vastasin itse itselleni.

cigant
28.07.2013, 10.35
^^Ospreyn suukappale on todettu omassa käytössä toimivaksi.

8_pallo
28.07.2013, 14.26
Osprey hyvinkin tunnustettu merkki rapakon toisella puolella ja varmasti yhtä hyvä kuin Camelback. Pirteän repun oot kyllä valinnut!

Toinen reppu mikä oli vaihtoehtona http://www.deuter.com/en/DE/product/1-34/33121/.... Ois ollut vähän isompi toi Speed Lite 20, mutta oli tuossa Compact EXP 12 enemmän noita juuri pyöräilyyn suunniteltuja juttuja...

juusoj
30.07.2013, 09.46
itsellä käytössä evoc cc-6L ja olen tykkännyt.. yllättävän hyvin mahtuu kaikki mitä itse tarvitsen =) mutta hirveen paljoa ei sitten mahdukkaan :D

8_pallo
31.07.2013, 17.12
Nyt on reppu lunastettu postista... Tuossa olisi kaksi vaihtoehtoa juomapussiksi.. Kokoa olen ajatellut 2 litraa... Onkohan jollain tämmösiä, lähinnä jotta millaiset näissä on se lenkki josta se laitetaan reppuun roikkumaan. Kuvista kun ei oikein saa selvää.... Toinen ois Camelin http://www.retkiaitta.fi/product/10195/camelbak-antidote-2l--juomasailio Ja toinen Osprey http://www.outnorth.fi/fi/osprey/hydraulics-2l.php?group=prod_prod_grp-s1/456
Onko esim kuin tässä Camelin mallissa http://www.varuste.net/Camelbak+UnBottle+2L+-juomas%E4ili%F6

Grugi
31.07.2013, 17.20
Camebak:in pussit on useimmat tuolla DropSlot (Camelbak:in oma kiinnitys reppuihin.) ja onhan niissä tuo pieni koukku josta sen saa reppuun jos siellä on joku lenkki sille. Ospreyssä näyttää olevan tuo punainen lenkki samaan tarkoitukseen.

Nyt on reppu lunastettu postista... Tuossa olisi kaksi vaihtoehtoa juomapussiksi.. Kokoa olen ajatellut 2 litraa... Onkohan jollain tämmösiä, lähinnä jotta millaiset näissä on se lenkki josta se laitetaan reppuun roikkumaan. Kuvista kun ei oikein saa selvää.... Toinen ois Camelin http://www.retkiaitta.fi/product/10195/camelbak-antidote-2l--juomasailio Ja toinen Osprey http://www.outnorth.fi/fi/osprey/hydraulics-2l.php?group=prod_prod_grp-s1/456
Onko esim kuin tässä Camelin mallissa http://www.varuste.net/Camelbak+UnBottle+2L+-juomas%E4ili%F6

8_pallo
31.07.2013, 21.47
Taitaa siis valinta kääntyä tuohon Ospreyn pussiin ja on viel vähän halvempi:) Juu ja repusta löytyy se lenkki johon saa roikkumaan sen pussin

8_pallo
03.08.2013, 18.10
Tekeekös näillä Platypus juomapusseilla mitään http://www.outnorth.fi/fi/platypus/big-zip-sl-2.0-liter.php?group=prod_prod_grp-s1/248

Jake_Kona
03.08.2013, 19.01
Taitaa siis valinta kääntyä tuohon Ospreyn pussiin ja on viel vähän halvempi:) Juu ja repusta löytyy se lenkki johon saa roikkumaan sen pussin

Ospreytä ei tarvitse edes koukuttaa kun 3l pussissa on oma tukirakenne