PDA

Näytä tavallinen näkymä : Moottoripyörä

Sivut : [1] 2 3 4

KaisaTheKissa
04.05.2007, 10.21
Mulla on moottoripyörä! Ihan ikioma! Yamaha XVS. Siinä on kardaaniveto. Tytöt tykkää. Kardaanista, siis! Jee, ei muuta kuin seuraavaksi tekemään treffejä sähkö- ja puhelinpylväiden kanssa?

Onko palstalla muita moottoripyöräilijöitä? Voitaisiin alkaa tässä topiikissa haukkumaan autoilijoita ja muita tien käyttäjiä, kuten näitä kilpapyöräilijöitä jotka eivät yhtään tunnu tajuavan, että pyörällä ajetaan pyörätiellä eikä tiellä moottoripyörien seassa!

Jore V
04.05.2007, 12.09
Mulla on moottoripyörä! Ihan ikioma! Yamaha XVS. Siinä on kardaaniveto. Tytöt tykkää. Kardaanista, siis! Jee, ei muuta kuin seuraavaksi tekemään treffejä sähkö- ja puhelinpylväiden kanssa?

Onko palstalla muita moottoripyöräilijöitä? Voitaisiin alkaa tässä topiikissa haukkumaan autoilijoita ja muita tien käyttäjiä, kuten näitä kilpapyöräilijöitä jotka eivät yhtään tunnu tajuavan, että pyörällä ajetaan pyörätiellä eikä tiellä moottoripyörien seassa!

Tallissa on! Ja pysyy :)

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?p=712424#post712424

Säm
04.05.2007, 13.28
Mullakin on moottoripyärä...Yamaha R6. Pojat tykkää....on ketjuveto kuten fillarissakin.
Voimaa tosin taitaa olla ensin mainitussa enämpi.

Attitude
04.05.2007, 13.40
Ducati 999 S, KTM 525 EXC, KTM 950 Superenduro

izmo
04.05.2007, 14.27
Vespa Primavera vm.1972 ja seitsemän hevosvoimaa sopis pyörätielle parhaiten:)

TURISTI
04.05.2007, 14.59
Honda CR 250cc
Sillä ei tosin tiellä ajella :(

Isompi TURISTI
04.05.2007, 15.30
Honda CR 250cc
Sillä ei tosin tiellä ajella :(

Eikä muuallakaan, kun on aina hajalla ;)

Tuomas
04.05.2007, 15.32
Ducatin Monster 600 ja Gilera SP 01 ... jota ei ole viimeisen kiinnileikkaamisen (2002) jälkeen jaksettu enää avata :D

TURISTI
04.05.2007, 15.39
Eikä muuallakaan, kun on aina hajalla ;)

Älä valita.

Pyöräkaistapää
04.05.2007, 16.20
Ducati 999 S, KTM 525 EXC, KTM 950 Superenduro

Tommoset sopis munkin talliin, kyll käy kateeks! Tosin mää laittasin:
1098, Husse SMR510 sais jäädä, Superduke. :o Ja nyt lottoamaan.

Pyöräpummi
04.05.2007, 16.57
Moottoripyöristä ymmärrän ja arvostan urheilupyöriä.

Mutta nykyään moottoripyöräily näyttää olevan kuin huonoa Tom of Finland parodiaa. Siinä keski-ikäiset miehet hakevat menetettyä nuorutta kadottaen siinä sen viimeisenkin rippeen.

Kesäkuumalla ylipainoiset diabeetikot peräpukamineen kaartavat hikisissä nahkapuvuissaan kioskille nuolemaan jäätelöä. Wild Hogs! Voiko enää olla mitään villimpää ja vapaampaa!

Traccia bianca
04.05.2007, 17.23
"Jos koneet osaisivat puhua,valittaisi tämä Airone Sport varmasti pitkään kovaa kohtaloaan.Kylmään pohjolaan,kauas kotimaaan oliivilehdoista ja Välimeren lämmmöstä oli kaunottaren lähdettävä.Kehnot pölyävät hiekkatiet,raskaat kuormat ja hienoa tekniikkaa ymmärtämättömät isännät kuluttivat pienen Itataliattaren voimat loppuun"
-Retro No-52. 250 Moto Guzzi Arione Sport.
Soveltuu myös moneenkin vastaaan tulleeseen maantipyöräänkin.

YT
04.05.2007, 17.26
ktm200sx ja ktm400sx

-kärmes-
04.05.2007, 18.11
Yamaha xjr löytyy tallin nurkasta, jos antais sen tämän kesän levätä.

freerider70
04.05.2007, 18.47
Juu, löytyy Honda Shadow vt600. Nihkeästi vaan on lähteny ajelut käyntiin, jos vaan viikonloppuna kuivaa niin taitaa olla jonkunlaisen retken paikka emännän kanssa (jolla on tietty oma Shadow). Eli ei pääse viä kauheesti disauttelemaan muita tienkäyttäjiä kun itselläkin on kotilo ajossa parin viikon ajan ;)

Teemu N
04.05.2007, 19.20
Tallissa nyt Honda CB 650 -78. Vaimolla Yamaha Virago 535 -86

Työn alla Virago 750 -88, MotoMorini 350 -82 ja Vespa 150 -62

Unelmana tällä hetkellä Moto Guzzi 940 Custom, mutta vielä hintaa liikaa ja ehkä liian uusi :)

mandello
04.05.2007, 21.29
Kardaani sen tosiaan pitää tytöillä olla! Ja italialainen! => Moto Guzzi

ketju44
04.05.2007, 21.51
Mutta nykyään moottoripyöräily näyttää olevan kuin huonoa Tom of Finland parodiaa. Siinä keski-ikäiset miehet hakevat menetettyä nuorutta kadottaen siinä sen viimeisenkin rippeen.

Olet aina niin oikeassa :). Tunnet Tomin kai hyvinkin tai ainakin mitä hommaili :D. Hmmm...........
Kawasaki VN 800 Glassic löytyy. Tosin katsellut olen jo Kawasaki VN 2000 Vulcania. Ois voimaa ja vääntöä customissa riittämiin auttamaan vaihdevuosissa :D.

maniton
04.05.2007, 22.34
Ostin ekan mp:n 1970 ja ajelin tuonne 1995. Iski joku hulluus ja myin silloisen pyöräni pois. Nyt olen synttäri tienoilla aina vuokrannut mp:n nostalgia ajoon vuosittain. Pyörää tekisi mieli, mutta aika hinnakkaita plus ylläpito. Taidan vuokrata edelleen! :)

Tero79
04.05.2007, 23.03
CPI Popcorn 50cc skootteri.

On tehoputkea, kisavariaattoria, jättiläiskaasaria ja kaikki ylimääräinen paino riisuttu. Sitten kun leipoo kiinni niin tilaan Ranskalaisilta vähän oikeeta viripalikkaa... http://www.youtube.com/watch?v=WQqwhC3dHf8

Loppuu se mopoikästen uho, jumangega!

xs2jammu
05.05.2007, 07.18
Kaksi museopeliä löytyy, Yamaha XS2 ja TX750. Ajopyöränä on BMW R1100RT.
Tuolta löytyy prätkäkuviani:
http://kuvablogi.com/blog/3984/

Hemmari
05.05.2007, 08.46
MV Agusta F4 "serie oro", ei rekisterissä, Aprilia sxv 550, ei rekisterissä, Honda NT650V Deauville. :)

paom
05.05.2007, 14.14
Ei ole motukkaa enään. Kotari tuli myytyä 2vk sitten, joten nyt pitääkin saada maastofillari alle :)

Rabbit
06.05.2007, 00.11
Ducati SS800FF. Tallissa seisoo, polkien on kivempaa.

ketju44
06.05.2007, 09.32

Ois pitänyt kerrankin huomata heti kommentoida..........KÄYTÄ HAKUA !!!!!
Ai sa¤¤#na!! Että teki hyvää :D.

freerider70
06.05.2007, 10.37
Eilen tuli käytyä pitkästä aikaa ajelemassa ihan terveisiä, reilu parisataa kilometriä eli ihan mukava pikku retki. Padasjoen ABC:lla pizzaa naamariin ja tuuloksen kautta takas T:reelle, ei oudokseltaan ihme kyllä puutunu perse vaan jalat... On se vaan mukavaa puuhaa, heti maastopyöräilyn jälkeen (puhutaan toiminnoista joita tehdään vaatteet päällä ;) ) seuraavaks parasta.

Pyöräpummi
06.05.2007, 16.50
Olet aina niin oikeassa :). Tunnet Tomin kai hyvinkin tai ainakin mitä hommaili . Hmmm...........
Kawasaki VN 800 Glassic löytyy. Tosin katsellut olen jo Kawasaki VN 2000 Vulcania. Ois voimaa ja vääntöä customissa riittämiin auttamaan vaihdevuosissa .

Tässä on nyt roolimalleja motoristerille jos ei tuo Tommi riitä egolle.
Tämä ensimmäinen aikoo näytellä tuota seuraavaa.
Siinä on tosihetero jonka identeetti kestää pukeutua Mercuriksi.

http://cache.aftenposten.no/multimedia/archive/00547/CORRECTION-AUSTRALI_547650d.jpg

Se ihan hyvä juttu. Iranilaisilla (Freddyn syntyperä) on hanpaankolossa juutalaisia vastaa.
Ehkä tämä lähentää näitä kahtaa kansaa. Laitetaan Sacha Baron YK:n rauhanlähettilääksi.

http://cache.aftenposten.no/multimedia/archive/00547/MUSIC_FREDDIE_MERCU_547651v.jpg (http://javascript<b></b>:launchPopup('http://www.aftenposten.no/kul_und/film/article1772023.ece?service=bildeviser&nr=0&felt=brodtekst','Bilde','400','400','yes','no','no ','no');)

KaisaTheKissa
09.05.2007, 13.30
No, jo on kumma. Mittasin eilen illalla ihan huvikseen ***pelin pituuten ja huomasin, että se on kasvanut pituutta noin 5 senttiä. Kyllä kannatti moto ostaa, ei tarvitse nää pillereitä syödä. Muutenkin tuntuu että asiat ovat paljon paremmin kuin ilman motoa. Baarissakin tytöt tulivat juttelemaan, että "Etkäs sä ole se tyyppi jolla on se Yamaha." Ja mä siihen sitten vastaan, että "Joo, olenhan mä." Ja sitten ne siinä kehrää, että "Voitasko me tulla sun luo yöksi?" Ja mä vähän siinä, että "Ai jaa, mitäs te sinne?" No, ne siihen vastaa, että "Me tultaisiin kiillottamaan sun kardaania."

Sitten mentiin ja kivaa oli. Mä voisin laittaa tuonne galleriaan kuvia myöhemmin kunhan saan kuvat kamerasta purettua.

ketju44
09.05.2007, 17.01
Baarissakin tytöt tulivat juttelemaan, että "Etkäs sä ole se tyyppi jolla on se Yamaha." Ja mä siihen sitten vastaan, että "Joo, olenhan mä." Ja sitten ne siinä kehrää, että "Voitasko me tulla sun luo yöksi?" Ja mä vähän siinä, että "Ai jaa, mitäs te sinne?" No, ne siihen vastaa, että "Me tultaisiin kiillottamaan sun kardaania."
.

Aivan totta! Tänään prismassa,kun nahkatakissa ja -housuissa kävelin, naiset huuteli ehdotuksiaan. Pääsin pois turvamiesten saattamana :D.
Uskotteko :seko:..........

Jore V
09.05.2007, 17.22
Aivan totta! Tänään prismassa,kun nahkatakissa ja -housuissa kävelin, naiset huuteli ehdotuksiaan. :D.
Uskotteko :seko:..........

Vieläkin paremmilta nämä ehdotukset tuntuisivat, jos kävelisit ilman housuja...

freerider70
31.05.2007, 16.58
Nostetaas. Kuussatanen varjo vaihtui tänään 1100 kuutioiseen varjoon, nyt on sitten se keppikin ;) En ajatellut hommata nahkaa...

ketju44
31.05.2007, 18.54
Nostetaas. Kuussatanen varjo vaihtui tänään 1100 kuutioiseen varjoon, nyt on sitten se keppikin ;) En ajatellut hommata nahkaa...

Onko C2 vai C3 ? Joku muu ? Olen itse tehnyt kauppaa C3 vm.2001. Siisti kuin mikä ja vääntö isompi kuin omassa.

freerider70
01.06.2007, 17.54
Onko C2 vai C3 ? Joku muu ? Olen itse tehnyt kauppaa C3 vm.2001. Siisti kuin mikä ja vääntö isompi kuin omassa.

C2. Osta pois, et pety. Onhan tuota vääntöä heti mukavammin kuin kuussatasessa, äänet vaan on aika onnetonta tuhinaa kun on tottunut hiukka erilaiseen murinaan. Mutta kyllä siihenkin lääkkeet löytyy ;)

ketju44
01.06.2007, 20.09
äänet vaan on aika onnetonta tuhinaa kun on tottunut hiukka erilaiseen murinaan. Mutta kyllä siihenkin lääkkeet löytyy ;)

Porakoneella niistä selviää ;).

freerider70
02.06.2007, 07.56
Porakoneella niistä selviää ;).

Saa nähdä raaskiiko alkaa porailemaan, vaihtoehtoja (kalliimpia tosin...) on... Vance&Hines houkuttais ehkä eniten, joku classic II vaikka.

Pyöräkaistapää
02.06.2007, 11.35
Jaahas, ölijyt vaihdettu, kesän 3. ajokerta edessä. Ihan jännittää :p

ketju44
02.06.2007, 11.53
Saa nähdä raaskiiko alkaa porailemaan, vaihtoehtoja (kalliimpia tosin...) on... Vance&Hines houkuttais ehkä eniten, joku classic II vaikka.

Kannattaa porata,jos pelkkä äänimaailma on tavoiteltu asia. Uudet putket on turhan kalliita. Mitä vanhoilla edes silloin tekee?

freerider70
02.06.2007, 13.01
Kannattaa porata,jos pelkkä äänimaailma on tavoiteltu asia. Uudet putket on turhan kalliita. Mitä vanhoilla edes silloin tekee?

Totuuden sanoja. Tuossa pyörälenkillä, kun veri kiertää paremmin päässä ;), pohdin samaa asiaa. Mulla kuussatasessa oli höpinäputket eikä käyny edes mielessä että oispa alkuperäiset jossain vintillä säilössä... Kyllähän siitä takaa katsoen ekasta välilevystä uskaltaa vetää 14mm poran läpi, täytyy vaan jostain hommata tarpeeks pitkä että ylettää.

Tosin edelleen esim. V&H:n putket on omasta mielestä jopa paremman näköiset kuin alkuperäiset, että siinäkin ois syytä vaihtoon. Mutta ei tänä kesänä...

ketju44
02.06.2007, 14.40
Totuuden sanoja. Tuossa pyörälenkillä, kun veri kiertää paremmin päässä ;), pohdin samaa asiaa. Mulla kuussatasessa oli höpinäputket eikä käyny edes mielessä että oispa alkuperäiset jossain vintillä säilössä... Kyllähän siitä takaa katsoen ekasta välilevystä uskaltaa vetää 14mm poran läpi, täytyy vaan jostain hommata tarpeeks pitkä että ylettää.

Tosin edelleen esim. V&H:n putket on omasta mielestä jopa paremman näköiset kuin alkuperäiset, että siinäkin ois syytä vaihtoon. Mutta ei tänä kesänä...

Paremman näköiset putket varmaan ovat. Itsellä on 1x16mm ja 5x 6mm reikiä. Kannattaa edetä varovasti ja tosiaan kuunnella välillä.
Poraaminen ei tietenkään kannata jos on KAT:ti. Sitten on kallis jo ne joutuu uusiin.

freerider70
03.06.2007, 18.35
Paremman näköiset putket varmaan ovat. Itsellä on 1x16mm ja 5x 6mm reikiä. Kannattaa edetä varovasti ja tosiaan kuunnella välillä.
Poraaminen ei tietenkään kannata jos on KAT:ti. Sitten on kallis jo ne joutuu uusiin.

Pistin privaa...

Attitude
03.06.2007, 20.26
Ääntä maailmaan ja savupiiput kuntoon! Itse ratkaisin asian Ducati Race Kit:llä, ja sanoisin että soundi on rapea (ainakin naapurit tykkäävät kun lauantai aamuna lähden radalle... kaikki huitovat lähtiessäni ikkunasta):D

http://i1.pinkbike.com/photo/1348/pbpic1348191.jpg

cuppis
03.06.2007, 21.02
... kaikki huitovat lähtiessäni ikkunasta

meetkö läpi vai avaatko ensin?

Kieltämättä komeita ja vielä komeamman kuuloisia noi Ducatit. Itsellä tavoitteena Italian ABCD (Alfa, Bianchi, Campagnolo ja Ducati), kaksi keskimmäistä jo toteutuneet, joten lähes maalissa ollaan.

ketju44
03.06.2007, 22.30
meetkö läpi vai avaatko ensin?

Kieltämättä komeita ja vielä komeamman kuuloisia noi Ducatit. Itsellä tavoitteena Italian ABCD (Alfa, Bianchi, Campagnolo ja Ducati), kaksi keskimmäistä jo toteutuneet, joten lähes maalissa ollaan.

Hienoa :) !! Jätä kuitenkin tuo ensimmäinen vain unelmaksi. Naapurilla oli se "iso" mikä liä. Vaihto pois 30000km jälkeen ja haukku vielä perään.

KaisaTheKissa
04.06.2007, 09.49
Tuo Dukati on kyllä nätti mutta ei niin nätti kuin miun Yamaha. Ainoa ongelma on se, että linnut paskanteli sen päälle lahdessa ja nyt toivon, että sataisi tai sitten vaihtoehtoisesti joku kilttisielu pesisi sen. Itse en millään viitsisi.

ketju44
04.06.2007, 21.12
Tuo Dukati on kyllä nätti mutta ei niin nätti kuin miun Yamaha. Ainoa ongelma on se, että linnut paskanteli sen päälle lahdessa ja nyt toivon, että sataisi tai sitten vaihtoehtoisesti joku kilttisielu pesisi sen. Itse en millään viitsisi.

Kannattaa pestä. Linnun pas....:o,ei kun kakka sisältää mm ammoniakkia joka ei ole hyväksi maalipinnoille.

Attitude
05.06.2007, 07.01
Kannattaa pestä. Linnun pas....:o,ei kun kakka sisältää mm ammoniakkia joka ei ole hyväksi maalipinnoille.

Joo, mulla rupes auton katto kuplimaan lokinpaskan voimasta. Aamulla huomasin kun auton päällä oli paskakuorrutus ja kun ajoin pesulaitteen läpi niin huomasin että kahdesta kohtaa maalipinta oli piloilla. Voiko ihanammin aamun enää alkaa?

freerider70
05.06.2007, 16.00
Joo, mulla rupes auton katto kuplimaan lokinpaskan voimasta. Aamulla huomasin kun auton päällä oli paskakuorrutus ja kun ajoin pesulaitteen läpi niin huomasin että kahdesta kohtaa maalipinta oli piloilla. Voiko ihanammin aamun enää alkaa?

No kotiloiden päälle joutavatkin kakkimaan... :D

Attitude
05.06.2007, 18.20
No kotiloiden päälle joutavatkin kakkimaan... :D

No toi on kyllä harvinaisen tota. Sattu nimittäin oleen Rellu Clio joka sai paskakuorrutuksen...

Arcade
08.06.2007, 10.21
osaa Teksti-TV kertoa.

Mitä ratkaisuja keksittäisiin, jotta onnettomuustilastot saataisiin kauniimmiksi? Turvavyöpakko ei tässä tapauksessa taida olla hyvä ratkaisu eikä hands-freekään taida auttaa. Miten olisi maksiminopeuden rajoittaminen esim. 80 km:iin tunnissa?

Attitude
08.06.2007, 10.30
Lainsäätäjähän on jo pitäny siitä huolen että maksiminopeus on suurimmalla osalla teistä 80. Ja jos joku haluaa oikeesti isoa kovaa niin suosittelen visiittiä moottoriradalle. Samalla kun saa vetää 250 km/h laillisesti niin oppii käsittelemään prätkää yllättävissä tilanteissa normaaliliikenteessä...

KaisaTheKissa
08.06.2007, 10.49
Onnettomuuksia motolle varmaan tapahtuu samassa suhteessa motoilijoihin kuin aikaisemmin. Motokanta on vaan kasvanut huimasti viime vuosien aikana. Meidänkin firmaan (50 työntekijää) tuli tänä vuonna 4 motoa ihan tuosta vaan. Joten tottakai niitä onnettomuuksia tapahtuu enemmän jos suhte pysyy samana. Väistämättä.

Onnettomuuden vähenevät nollaan jos kaikki liikenteessä lopettavat spedeilyn. Hondan vehkeisiin alkaa vissiin piakkoin tulemaan turvatyynyjä - goldwingissä taitaa vissiin olla jo.

Rabbit
08.06.2007, 15.03
Samalla kun saa vetää 250 km/h laillisesti niin oppii käsittelemään prätkää yllättävissä tilanteissa normaaliliikenteessä...

Rata- ja maastoajo opettavat kyllä tuntemaan prätkää ja omia rajojaan, sekä luottamaan ajoneuvoon. Jossain määrin - paljon harjoitettuna - se voi myös auttaa toimimaan oikein hätätilanteessa, mutta mikään pyörähallintaharjoitus ei pelasta niiltä perustavanlaatuisilta virheiltä, jotka usein johtavat onnettomuuksiin. Nämä virheet tapahtuvat havainnoinnissa ja päätöksenteossa. Parhainkaan rossi tai agostini ei voi maantieajossa ja liikenneympäristössä hallita niitä muuttujia, jotka harjoitus- tai rata-ajossa on eliminoitu.

Kokemuksestani tiedän hyvin, että rata-ajo on mainio tapa kehittyä pyörän hallinnassa, mutta kun luen liikenneympäristöäni, ovat hyödylliset opit tulleet aivan jostain muualta. Kun vedetään tappi maassa maaseututietä, on jo tehty se virhe, jota vaikea korjata hyvälläkään ajotaidolla.

Kaksi intohimoa samassa paketissa: http://www.bianchi.com/en/productsDucati/Road_Y7BD1.aspx :D

Wile
08.06.2007, 15.13
Ei ole moottoripyörää eikä varmasti ikinä tulekaan, mutta täytyy tähän väliin ihmetellä että mikä kumma siinä on, kun moottoripyörissä saa olla täysin vaimentamattomat äänet. Sitten käännetään just siinä ohi ajaessa kaasua niin että meinaa tippua hampaat suusta ja valua aivot ulos korvista. Kenenkään muun kuin moottoripyörän kuljettajan, joka on täysin kuuroutunut/turtunut siihen menoon, mielestä ne äänet _eivät_ ole hienot. Myötähäpeän tunne herää joka kerta.

KaisaTheKissa
08.06.2007, 15.22
Taitaa suurin osa onnettomuuksista tapahtua ensimmäisen vuoden kuskeille ja niistä suurin osa on suistumisonnettomuuksia. Eli vauhtia on liikaa ja lähtee lapasesta mutkassa tai sitten jarruttaa etujarrulla liikaa ja sitten lähti taas. Ja sitten nämä että eka pyörä on ylitehoinen ja yllättää ja naps. Jos eliminoidan nämä ja sitten tällaiset kaverit jotka paahtaa 160 lasissa 80 alueella, niin aika vähiin kävisivät onnettomuudet.

Törmäämisiä, kolareita ja vastaavia tuskin tapahtuu moottoripyörillä sen enempää kuin autolla ajettaessakaan, ainakin kun itse olen ottanut sen kannan, että jos en ole varma, näkeekö autoilija, niin oletan, että ei näe. No, samahan se oli polkupyörällä ajettaessa.

ketju44
08.06.2007, 18.38
Ei ole moottoripyörää eikä varmasti ikinä tulekaan, mutta täytyy tähän väliin ihmetellä että mikä kumma siinä on, kun moottoripyörissä saa olla täysin vaimentamattomat äänet.

Ei saa olla eikä myöskään ole. Tai hyvin harvoissa tapauksissa ei ole mitään vaimennusta. Niistä poliisi kirjoitteleekin sakkoja joskus. Äänekkäitä välillä on ja pitää olla. Ylesönosastoilla mummut joskus harvoin valittaa. Oletko mummu? :D
Iso osa ihmisistä suhtautuu moottoripyörään myönteisesti ja tulevat usein juttelemaan. Siltä osin myötähäpeäsi on turhaa.

KaisaTheKissa
08.06.2007, 19.08
Olin kerran veljen luona yötä Kalliossa. Kiva kun keskellä yötä joku valopää 1600 kuutioisella tai isommalla vehkeellä vetelee suorilla putkilla siellä. Joo, onneksi ei herää kun on ikkunat auki on hemmetin kuuma...

OJ
08.06.2007, 20.04
Ei noiden kyykkypyörien äänet kyllä mua häiritse, mutta harrikkojen äänet kyllä häiritsee varsinkin kun suurin osa moottoripyöristä täällä suunnalla on noita lihavien +50-v tules-vaivaisten wannabe vapaiden toinen jalka haudassa 100km vuodessa luukuttavien punaniskojen mopoja.

Pari viikkoa sitten ikuistin hyvän kuvasarjan kännykällä kun lauma teinejä oli liikkeellä moottoripyörillään. Vaikka en asiasta mitään ymmärrä, niin näki jo hyvissä ajoin, että kohta sattuu juhaa leukaan varsinkin kun ajovarusteet oli linjaa huppari ja monkkutossut eli skeittilenkkarit. Parin pyllyillyn risteyksen ja lätkä-äidin kiusaamisen jälkeen pojat sitten törmäili keskenään "shikaanissa" ja tukki pari kaistaa kun viisi mopoa oli pitkin tietä. Ilmeiseesti tekee aika kipeää jos jalka jää jonkun 1000 kuutioisen moottoripyörän alle kun suojana on tennissukka ja lenkkari. Omin jaloin ne kuitenkin siirty jalkakäytävän puolelle ja sai mopotkin pois keskeltä tietä. Ehkä ensi kerralla on vähän enemmän järkeä päässä ja asiallisemmat vaatteet. Harmi etten saa noita kuvia koneelle.

Fat Boy
08.06.2007, 21.00
Juuri olen päässyt ensimmäiset kokeilut ajamaan 500cc Husaberg:lla.. Kiva peli..

ketju44
08.06.2007, 22.28
Ei noiden kyykkypyörien äänet kyllä mua häiritse, mutta harrikkojen äänet kyllä häiritsee varsinkin kun suurin osa moottoripyöristä täällä suunnalla on noita lihavien +50-v tules-vaivaisten wannabe vapaiden toinen jalka haudassa 100km vuodessa luukuttavien punaniskojen mopoja.

.

Oisko asialla mitään tekemistä hinnan kanssa ? Harrikka on kallis peli,siihen ei peruskoululaisen viikkoraha riitä.

KaisaTheKissa
08.06.2007, 23.11
Oisko asialla mitään tekemistä hinnan kanssa ? Harrikka on kallis peli,siihen ei peruskoululaisen viikkoraha riitä.

Kyllä noita äänekkäitä isoja customimallin vehkeitä saa ihan kohtuu rahalla. Ei pelkästään harlikat ole äänekkäitä.

ketju44
09.06.2007, 00.04
Kyllä noita äänekkäitä isoja customimallin vehkeitä saa ihan kohtuu rahalla. Ei pelkästään harlikat ole äänekkäitä.

Lainaamassani ( OJ ) tekstissä nimettiin harrikka. Tiedän kyllä monta muutakin isoa ja parempaa. Juuri keskiviikkona väänsin kauppaa Kawasaki VN 2000cc. Väliraha vain ei ainakaan vielä ole sopiva. Siinä on mummuille ja muille herkille ihmettelemistä kun ISO V2 jytisee. Jää mikä vaan muu pyörä kakkoseksi,niin pitkäiskuinen kone on.

freerider70
09.06.2007, 13.11
Ja eipä noissa harrikoissakaan nykykunnossa niin ihmeelliset äänet ole, tosin aika moni omistaja vaihtaa putkia heti tuoreeltaan. Kyllä moottoripyörässä saa minkii mielestä ääntä olla, varsinkin kustomissa. Eihän sen tarvi mitään kivitaloja halkovaa raakkumista olla mutta semmosta mukavaa matalaa murinaa ja jumputusta, vähän kuin Type O Negative parhaimmillaan ;)

wanderer
09.06.2007, 13.22
Pörinä ja paukkuminen=tehojen hukkaa (ja lisäksi rasittavan kuuloista)
Kimeä ulvonta=teho siirtyy takarenkaaseen

china
09.06.2007, 14.05

Tuskin se mitään hirvittävää tehohukkaa tuo ja ennen kaikkea, moottoripyörän pitää kuulostaa moottoripyörältä eikä korppusahalta!

Luovuin prätkäilystä kun aloin vakavammin pyöräillä, mutta välillä kaduttaa... ;)

ketju44
09.06.2007, 14.58
Kimeä ulvonta=teho siirtyy takarenkaaseen

Customissa on yleensä pakokaasupäästöjen takia kovin ahtaat putket ja uusimmissa katalysaattori joka aiheuttaa että tehot tukehtuu putkiin. Katalysaattoria ei kannata rikkoa,mutta vanhat orkkisputket voi avartaa. V2 moottoria on vaikea saada ulvomaan koska ovat pitkäiskuisia ja tehty vääntämään matalissa kierroksissa.

-andre
09.06.2007, 19.10
Yammu YZ250F löytyy. DH pyörän jälkeen varsin hauska peli..

http://www.elisanet.fi/antti.peltola/arkisto/loikka.jpg

ketju44
09.06.2007, 22.12
Yammu YZ250F löytyy. DH pyörän jälkeen varsin hauska peli..

Muutos taitaa olla huomattava :D ?

Attitude
10.06.2007, 19.43
Customissa on yleensä pakokaasupäästöjen takia kovin ahtaat putket ja uusimmissa katalysaattori joka aiheuttaa että tehot tukehtuu putkiin. Katalysaattoria ei kannata rikkoa,mutta vanhat orkkisputket voi avartaa. V2 moottoria on vaikea saada ulvomaan koska ovat pitkäiskuisia ja tehty vääntämään matalissa kierroksissa.

Kyllä se V2:kin ulvoo (ellei peräti laula) kun se on oikeassa vireessä... ;) http://www.ducati.com/docs_eng/07/sbk/bike/sounds/DXT999.mp3

ketju44
10.06.2007, 23.02
Kyllä se V2:kin ulvoo (ellei peräti laula) kun se on oikeassa vireessä... ;) http://www.ducati.com/docs_eng/07/sbk/bike/sounds/DXT999.mp3

Totta mutta ei nää pitkäiskuset customit. Ne vaan "pamattaa" ;)

Mr.Auer
11.06.2007, 20.25
Moottori - se olet sinä! :D

Mr.Auer
11.06.2007, 20.26
Anteeksi, oli pakko :p

ketju44
11.06.2007, 21.49
Anteeksi, oli pakko :p

..nyt tuli sakko...:mad:......:D

Eco
12.06.2007, 12.57
Moottoroitu pyöräkin löytyy. Alunperin Honda FT 500:sta väännetty chopperi. Tosin alkuperäistä siinä ei enää ole juurikaan muuta kuin moottori ja madallettu, pidennetty ja reikattu runko. Ja pakoputki on suora putki ilman turhia täytteitä...

OJ
12.06.2007, 20.35
En ole noihin hintoihin perehtynyt, mutta todennäköisesti hinnat on melko kohtuullisia kun noita on täällä suunnilleen joka toisella jannulla ja paikallisessa punaniskaleirissä on noita parkissa melkein jokaisen trailerin edessä. Tietty voi olla, että viimeset roposet on laitettu siihen mopoon, että saisi edes jotain tapahtumaan jalkovälissä ja sitten pitää asustella peräkärryssä. Mä en kyllä käsitä miten ne ite kestää sitä ääntä kun monet ajaa ilman kypärää tai sitten semmosella pikkupikku avopotalla missä on korvat paljaana.

EDIT: Pikaisella googletuksella käytetyn harleyn hinta näyttää täällä päin olevan noin puolet Suomen hintoihin verrattuna. Moottoripyörät on kyllä edukkaita, mutta täkäläinen tiestö 10km suorineen ei oikein vaikuta miltään moottoripyöräilijän unelmalta.

freerider70
12.06.2007, 20.53
Kyllähän ne harrikat on hinnoissaan, uusi Honda VTX 1800 maksaa n 20k€ kun esim HD softail night train 25k€. Honussa saa sentään toimintavarman pelin verrattuna noihin amerikan ihmeisiin.... Ja jää 5 tonttua vaikka varusteisiin. Mutta ilmeisesti HD onkin sellanen egonpönkityspyörä, ainakin muistavat joka lauseessa mainita kuinka se on se "oikea" moottoripyörä ja muut kopioita.

Tosin, kampitan itseäni ja totean samaan hengenvetoon että HD mallistosta löytyy kyllä hienoja pyöriä (juurikin mainitsemani night train). Ja legendojen ansiosta pitävät arvonsa hyvin, joten sinällään hyvä hankinta koska myydessä saa melkein omansa pois. Mutta silti, aika paljon turhaa läppää merkin ympärillä pyörii.

ketju44
12.06.2007, 21.43
EDIT: Pikaisella googletuksella käytetyn harleyn hinta näyttää täällä päin olevan noin puolet Suomen hintoihin verrattuna. Moottoripyörät on kyllä edukkaita, mutta täkäläinen tiestö 10km suorineen ei oikein vaikuta miltään moottoripyöräilijän unelmalta.

Jos hinnat näin on , niin sitten niitä kannattaa ostaa sieltä ja tuoda tänne ja myydä. Taidat nyt ehkä liioitella :D ?

Missä muuten asut? Hínnat kohdallaan ja saa ajaa ilman kypärää? Ei siis suomessa?

OJ
12.06.2007, 23.44
Jos hinnat näin on , niin sitten niitä kannattaa ostaa sieltä ja tuoda tänne ja myydä. Taidat nyt ehkä liioitella :D ?

Missä muuten asut? Hínnat kohdallaan ja saa ajaa ilman kypärää? Ei siis suomessa?
Toi mainittu HD Softail Night Train näkyy olevan lähtöhinnaltaan noin 22500CAD eli ~16000€ täällä. Täällä on siis preerian keskellä kutakuinkin Pohjois-Amerikan keskellä. Kallein käytetty HD mitä nopealla googlauksella bongasin on tämä (http://www.canadatrader.com/result/detailinfo.aspx?ID=28232837&pgno=2&srt=1)19500CAD.

Niin ei täällä ilman kypärää saisi ajaa, mutta aika yleistä se kuitenkin on eikä poliisi taida ihan hirveästi asiaan puuttua. Täällä kyllä viikatemies korjaa satoa aika kiitettävästi, mutta pääosin 19-v pappa betalar Hayabusa tms. kuskeja. Tai ei tarvitse olla edes iskän rahoilla ostettu kun esim. -04 Hayabusasta pyydetään ~6000€.

En kyllä lähde tommosia ostamaan ja kuskaamaan Suomeen, hirveä homma, mutta jonkun kyykkypyörän voisi ehkä hommata ja käydä radalla ajamassa. Moottorikelkka on kyllä leikkikalujen hankintalistan keulilla.

freerider70
13.06.2007, 10.55
Noilla hinnoilla tuon puolivalmisteen vois jo hommatakkin :D

Tommi
18.06.2007, 10.49
Multa löytyy Yamaha YZ 125, hauska laite, mut sillä ei tiellä ajeta.

Birling
19.06.2007, 20.38
Onko palstalla muita moottoripyöräilijöitä?

Moottoripyöräilyä olen harrastanut vuodesta 1969, siloinhan sai jo 16 vuotiaana ison pyörän kortin. Eikä ollut nopeusrajoituksia, ne tuli vasta 1975.
Näitä moottorivehkeitä on ollut:

Pappa Tunturi 1969 + myöh ostettu 1971, ovat edelleen
YAMAHA TwinJet 100 huom se oli silloin raskas mp ei kevari
SUZUKI T250 Hustler
HONDA CB450
KAWASAKI Z-1 900
OSSA 250
HONDA CB 750 tuutti
JAWA 250 1951 on edelleen
KAWASAKI 1000 MKII
KAWASAKI ST 1100
KAWASAKI RX1000
HONDA CBR 1000F 1988
HONDA CBR 1000F 1999 on edelleen

freerider70
21.06.2007, 19.00
Nyt on pyörässä höpinät kohdillaan :) Samoin tänään hoksasin että n 5min ruuvaamisella tuosta tulee soolosatulallinen malli, vähän kuin 2 pyörää yhden hinnalla. Huomenna sitten Suolahden Kokkoontumisajoihin, ei paskat bileet ne ;)

Wile
23.06.2007, 15.14
Ei saa olla eikä myöskään ole. Tai hyvin harvoissa tapauksissa ei ole mitään vaimennusta. Niistä poliisi kirjoitteleekin sakkoja joskus. Äänekkäitä välillä on ja pitää olla. Ylesönosastoilla mummut joskus harvoin valittaa. Oletko mummu? :D
Iso osa ihmisistä suhtautuu moottoripyörään myönteisesti ja tulevat usein juttelemaan. Siltä osin myötähäpeäsi on turhaa.

Moottoripyörissähän, tai moottoripyöräilyssä itsessään ei ole mitään vikaa. Hieno Triumph varsinkin kääntää kyllä pääni ihan milloin vaan. Fat Boysta puhumattakaan. Mutta jos yrittää joko puhua toiselle ihmiselle tai vaikka nukkua ikkuna auki, ja sitten tollanen sata desibeliä pörähtää ohi, niin ei se millään tavalla miellyttävää ole. Moottoripyörän ääni voi olla hienokin. Järjettömän kova tasapaksu pauke jostain pierupöntöstä ei mielestäni ole kovin kaunis ääni, vaan lähinnä erittäin mauton. Niitä näkee ja KUULEE todella usein kuitenkin, se vaan jotenkin rikkoo illuusion kauniista päivästä.

Mut kai siinä sit tulee miehekäs ja arvokas olo kun voi vähän kahvaa kääntämällä pudottaa pääskysetkin taivaalta ja räjäyttää kuulolaitteet mummojen korvista (siitä saattaa johtua, miksi mummot kirjoittelevat asiasta lehteen).

Kohtuuttoman kova ääni ei tee moottoripyörää yhtään sen nopeammaksi tai paremmaksi. Kyseessä lienee sama ilmiö, kun laitetaan Nissan Sunny '86:seen iso spoileri (=huippunopeus kasvaa vähintään n. 74km/h) ja se putkenpätkä sinne taakse (tehoa tulee ainakin 150bhp sillä lisää), ja sit ollaan niin polleeta että hevosetkin nauraa pellolla.

Attitude
23.06.2007, 16.55
Moottoripyörissähän, tai moottoripyöräilyssä itsessään ei ole mitään vikaa. Hieno Triumph varsinkin kääntää kyllä pääni ihan milloin vaan. Fat Boysta puhumattakaan. Mutta jos yrittää joko puhua toiselle ihmiselle tai vaikka nukkua ikkuna auki, ja sitten tollanen sata desibeliä pörähtää ohi, niin ei se millään tavalla miellyttävää ole. Moottoripyörän ääni voi olla hienokin. Järjettömän kova tasapaksu pauke jostain pierupöntöstä ei mielestäni ole kovin kaunis ääni, vaan lähinnä erittäin mauton. Niitä näkee ja KUULEE todella usein kuitenkin, se vaan jotenkin rikkoo illuusion kauniista päivästä.

Mut kai siinä sit tulee miehekäs ja arvokas olo kun voi vähän kahvaa kääntämällä pudottaa pääskysetkin taivaalta ja räjäyttää kuulolaitteet mummojen korvista (siitä saattaa johtua, miksi mummot kirjoittelevat asiasta lehteen).

Kohtuuttoman kova ääni ei tee moottoripyörää yhtään sen nopeammaksi tai paremmaksi. Kyseessä lienee sama ilmiö, kun laitetaan Nissan Sunny '86:seen iso spoileri (=huippunopeus kasvaa vähintään n. 74km/h) ja se putkenpätkä sinne taakse (tehoa tulee ainakin 150bhp sillä lisää), ja sit ollaan niin polleeta että hevosetkin nauraa pellolla.

Totta horiset, radoilla on muuten nykyään todella tiukat melusäännöt joita valvotaan melumittauksin. Mikäli melut mittauksessa yli säädetyt 99db tai 103 db tieytyllä kierrosluvulla (riippuen radasta) niin radalle ei ole mitään asiaa (ja tätä muuten valvotaan myös muulloinkin kuin kisoissa...). Tieliikenteessä melujen valvonta on enempi mututuntumaa.

xizang
23.06.2007, 23.12
Ei ole moottoripyörää eikä varmasti ikinä tulekaan, mutta täytyy tähän väliin ihmetellä että mikä kumma siinä on, kun moottoripyörissä saa olla täysin vaimentamattomat äänet. Sitten käännetään just siinä ohi ajaessa kaasua niin että meinaa tippua hampaat suusta ja valua aivot ulos korvista. Kenenkään muun kuin moottoripyörän kuljettajan, joka on täysin kuuroutunut/turtunut siihen menoon, mielestä ne äänet _eivät_ ole hienot. Myötähäpeän tunne herää joka kerta.

Myönnä vaan, että haluisit prätkän ja oot vaan ite kade niille äänille ;)
Ja jos sulta meinaa tekohampaat pudota niin laita vähän plastic paddingia väliin.

freerider70
24.06.2007, 09.38
Pakko se on sanoa että kyllä liika on liikaa moton soundissakin, tuossa taannoin Tammelan torin nurkilla pyörähti yöjuna aivan suorilla putkilla ja oli kyllä lähinnä kidutusta. Mutta kyllä pahin meteli edelleen lähtee mopoista, ja kun ne on niin hitaita niin varsinkin yöaikaan se pärinä vaan jatkuu ja jatkuu...

Mutta mitäpä näistä jeesustelemaan, kaupungissa asuessa voi olettaa että ääniä kuuluu kaikenlaisia. Ehkä joskus tullaan kaikki valamaan pumpuliin ja puhekin välittyy bluetoothilla, että kukaan ei pääse häiriintymään mistään ;)

Wile
24.06.2007, 14.10
Myönnä vaan, että haluisit prätkän ja oot vaan ite kade niille äänille ;)
Ja jos sulta meinaa tekohampaat pudota niin laita vähän plastic paddingia väliin.

Niin... Tässähän se ratkaisu sit taas tulikin.

Ja koska vastustan esim. tupakointia, niin teen sen ihan vain siksi, koska haluaisin itse polttaa mutten uskalla, ku isot pojat tekee niin... Ja maksalaatikkoakin haluaisin syödä, mutta kun en vaan tykkää siitä...

Eiköhän pointti tullut selväksi.

ketju44
24.06.2007, 14.24
Kohtuuttoman kova ääni ei tee moottoripyörää yhtään sen nopeammaksi tai paremmaksi.

Toi ei ihan pidä paikkaansa. Putkien avartaminen tai tehoputkien käyttö lisää sekä tehoa , että vääntöä. Toisaalta en itsekkään pidä liiän kovasta ja "räyhäävästä" äänestä , mutta vakioäänet monissa pyörissä on vain jotain suttuista suhinaa.

Wile
24.06.2007, 15.00
Toi ei ihan pidä paikkaansa. Putkien avartaminen tai tehoputkien käyttö lisää sekä tehoa , että vääntöä. Toisaalta en itsekkään pidä liiän kovasta ja "räyhäävästä" äänestä , mutta vakioäänet monissa pyörissä on vain jotain suttuista suhinaa.

Tiedän. Tuo olikin ironiseen sävyyn sanottu. Yhtään sen kovempaa sillä ei silti saa ajaa.

freerider70
24.06.2007, 20.58
Yhtään sen kovempaa sillä ei silti saa ajaa.

Ei saa ei, mutta on muitakin tilanteita joissa tarvitaan parempaa kiihtyvyyttä ja tarkoitan nyt lähinnä ohitusta. Kun itse olen Lahesta kotoisin alunperin niin asiaa sinne tulee tämän tuosta, rekkoja tuolla välillä riittää ja hyviä ohituspaikkoja on vähän. Joten mitä vähemmän aikaa siinä vastaantulijan kaistalla viihtyy sen parempi. Tietty voisi hommata jonkun muoviluodin mutta ei vaan saa niistä oikein mitään makua...

Wile
24.06.2007, 21.04
Ei saa ei, mutta on muitakin tilanteita joissa tarvitaan parempaa kiihtyvyyttä ja tarkoitan nyt lähinnä ohitusta. Kun itse olen Lahesta kotoisin alunperin niin asiaa sinne tulee tämän tuosta, rekkoja tuolla välillä riittää ja hyviä ohituspaikkoja on vähän. Joten mitä vähemmän aikaa siinä vastaantulijan kaistalla viihtyy sen parempi. Tietty voisi hommata jonkun muoviluodin mutta ei vaan saa niistä oikein mitään makua...

Autoharrastajana olen enemmän kuin perillä tämän asian suhteen. Mutta ei se tehoputki niin paljon lisää potkua tuo, että hyöty olisi konkreettinen.

OJ
24.06.2007, 21.39
Mopo kuin mopo, niin aika nuhapumppu saa olla jos tehot ei meinaa riittää rekan ohittamiseen.

ketju44
25.06.2007, 00.01
Mopo kuin mopo, niin aika nuhapumppu saa olla jos tehot ei meinaa riittää rekan ohittamiseen.

Turvallinen ohitus tehdään nopeasti ja lopuksi näytetään matelijalle keskisormea :D

freerider70
25.06.2007, 08.22
Turvallinen ohitus tehdään nopeasti ja lopuksi näytetään matelijalle keskisormea :D

No tuohon minäkin tähtäsin mutta selitä nyt noille... ;)

Tommi
02.07.2007, 17.19

Näin se on. oikee asenne... :D

OJ
06.07.2007, 16.37
No tuohon minäkin tähtäsin mutta selitä nyt noille... ;)
Tässä nyt kuitenkin taidetaan puhua moottoripyöristä millä pitäisi kyllä päästä vaikka rekan tai muutaman karavaanarin ohi ihan kivuttomasti kun autollakin moinen onnistuu. Jos sitten alla on mopo mikä ei kulje edes normaalin perheauton tahtia, niin sitten ehkä pitää laittaa tehoputkea ja muuta etuhärpätintä kiinni. Mä luulin, että ne pyörät missä on yhtä iso moottori kuin pienessä henkilöautossa kulkisi vähän reippaammin, mutta kai mä olin väärässä...nämä on just näitä ameriikan juttuja.

YT
06.07.2007, 16.42
Mä luulin, että ne pyörät missä on yhtä iso moottori kuin pienessä henkilöautossa kulkisi vähän reippaammin, mutta kai mä olin väärässä...nämä on just näitä ameriikan juttuja.
Et ollut väärässä. Kyllä pyörät kiihtyy, kun vaan pitää kierrokset tarpeeksi korkealla.

ketju44
06.07.2007, 16.47
Tässä nyt kuitenkin taidetaan puhua moottoripyöristä millä pitäisi kyllä päästä vaikka rekan tai muutaman karavaanarin ohi ihan kivuttomasti kun autollakin moinen onnistuu. Jos sitten alla on mopo mikä ei kulje edes normaalin perheauton tahtia, niin sitten ehkä pitää laittaa tehoputkea ja muuta etuhärpätintä kiinni. Mä luulin, että ne pyörät missä on yhtä iso moottori kuin pienessä henkilöautossa kulkisi vähän reippaammin, mutta kai mä olin väärässä...nämä on just näitä ameriikan juttuja.

Ajeletko itse pyöräilylenkkisi Jopolla? Ihan hyödytöntä ostaa esim. maantiepyörää ,kun ei sillä pääse edes perheauton ohi. Hiki tulee jopollakin. Taidat olla kateellinen kun vaimo ei anna rahaa moottoripyörään :D. Tämä on ihan samaa jeesustelua siitä ja tästä ja mun mielestäni jne....jne.....:cool:

Jarski
07.07.2007, 03.29
Tämä on ihan samaa jeesustelua siitä ja tästä ja mun mielestäni jne....jne.....:cool:Aivan ja moottoripyörät on just turhimpia vekottimia ja kyrvänjatkeita maan päällä. Paitsi tietysti maastovehkeet, joilla on sitten niin mukava päristellä;)

freerider70
07.07.2007, 12.32
Aivan ja moottoripyörät on just turhimpia vekottimia ja kyrvänjatkeita maan päällä. Paitsi tietysti maastovehkeet, joilla on sitten niin mukava päristellä;)

Mitehän tuo kyrvänjatke määre toteutuu vaimon kohdalla kun silläkin on oma pyörä... Tosin on sillä enemmän munaa kuin useimmilla lässyttäjillä jotka esim. jeesustelee siitä kun jonkun mopo vähän ääntää ;)

ketju44
07.07.2007, 19.21
Aivan ja moottoripyörät on just turhimpia vekottimia ja kyrvänjatkeita maan päällä. Paitsi tietysti maastovehkeet, joilla on sitten niin mukava päristellä;)

Pitääkö siellä maastossa olla luontoa pilaamassa :rolleyes: ? Kunnon maantie ja kova paukutin alla. Sillä saa p#¤%=a paremmin , kun jossain maastoa pöllyttämässä. Kokeile :D

OJ
08.07.2007, 07.05
Ajeletko itse pyöräilylenkkisi Jopolla? Ihan hyödytöntä ostaa esim. maantiepyörää ,kun ei sillä pääse edes perheauton ohi. Hiki tulee jopollakin. Taidat olla kateellinen kun vaimo ei anna rahaa moottoripyörään :D. Tämä on ihan samaa jeesustelua siitä ja tästä ja mun mielestäni jne....jne.....:cool:
Voi nyt sä ymmärsit ihan väärin.

Vaimosponssilla kun porskutan ja olen ulkoistanut ajattelun, niin ei paljon tarvii moottoripyörän hankintaa itse ajatella. Mopon saisi kyllä samaan hintaan kuin kuuleman mukaan ensi talvena talouteen tulevan moottorikelkan, mutta kyllä mulle toi kelkka kelpaa.

Pitääkö siellä maastossa olla luontoa pilaamassa :rolleyes: ? Kunnon maantie ja kova paukutin alla. Sillä saa p#¤%=a paremmin , kun jossain maastoa pöllyttämässä. Kokeile :D
Mites jos on saa sitä p:tä hanasta ja ei tarvii heittää p-rinkiä 18-v kollien kanssa?

freerider70
08.07.2007, 10.41
Tulikin tuosta p-rallin heittämisestä mieleen, eipä ole tullut ajettua ns. turhia kaupunkiajeluita mopolla kuin ekana kesänä kun pyörä tuli hankittua. Silloinkin oli kyllä harvassa... Ja viime kesänä ei tullut käytyä Mustassalahdessa kertaakaan, ei ole "ehtinyt" tälläkään kaudella vielä. Tampereen liikennejärjestelyt ja kivikautinen liikennekulttuuri ei houkuttele muutenkaan keskustaan, onneksi pääsee näppärästi muualtakin kautta asioille tarvittaessa.

ketju44
08.07.2007, 11.13
käytyä Mustassalahdessa kertaakaan, ei ole "ehtinyt" tälläkään kaudella vielä. Tampereen liikennejärjestelyt ja kivikautinen liikennekulttuuri ei houkuttele muutenkaan keskustaan, onneksi pääsee näppärästi muualtakin kautta asioille tarvittaessa.

Kai nyt kuitenkin Vehoniemen yökahvilassa perjantaisin lättyjä syömässä?

ketju44
08.07.2007, 11.19
Vaimosponssilla kun porskutan ja olen ulkoistanut ajattelun,

Tuo sen kaiken selittääkin :rolleyes:.

freerider70
09.07.2007, 20.30
Kai nyt kuitenkin Vehoniemen yökahvilassa perjantaisin lättyjä syömässä?

Noo, tarkoitus on kyllä käydä. Nytkin vaan oltiin perjantai Turuus, ja ens perjantai taas muualla kuin T:reella. Vaan kautta pitkälti jäljellä :)

OJ
09.07.2007, 22.36
Tuo sen kaiken selittääkin :rolleyes:.
Niinpä...kannattaa kokeilla joskus, on nimittäin aika leppoisaa touhua.

No enköhän mä ole nyt häiriköinyt takaisin ihan riittävästi. Taidan kirjoitella Carbonsportsille, että saisiko DH-pyörään Obermeyereitä, niin ehkä toi mopon tehoputkittaminenkin aukeaisi.

p.s. Duunikaveri kauppasi eilen 2001 vuoden CBR 600 mopoa 5000 dollariin ja jotenkin perverssillä tavalla kiinnostaisi.

ketju44
09.07.2007, 22.53
p.s. Duunikaveri kauppasi eilen 2001 vuoden CBR 600 mopoa 5000 dollariin ja jotenkin perverssillä tavalla kiinnostaisi.

Siitä se lähtee :D

freerider70
11.07.2007, 20.18
Tänään palailin Lahest takaisin kotio kun alkoi sataa tuossa Hauhon kulmilla, olipa ihanaa kun vilvoittavat vesivirrat alkoivat jäähdyttää kasseja ajopuvun sisäpuolelta... Pari kesää ajettu MP-asun anvance ajopuku on siis tullut tiensä päähän mitä vesitiiviyteen tulee, eipä tuo kyllä gorekalvolla ole toteutettu mutta saishan tuo aquacontrol-kalvokin toimia pitempään kuin kaks kesää. Hommasin sitten heti IXS Orca sadepuvun, onhan siinä kyllä se puolikin että varsinkin telttaretkeilyä harrastaessa pysyy kamat kuivana päältäkin kun niitä ei paljoa siellä teltassa kuivatella.

Silti vähän harmittaa, täytyy kait muistaa MP-asua palautteella. Kuitit ei tietenkään ole tallessa missään :(

ketju44
11.07.2007, 20.21
Silti vähän harmittaa, täytyy kait muistaa MP-asua palautteella. Kuitit ei tietenkään ole tallessa missään :(

Ota puku mukaan ja näytä myyjälle. Tosi outo juttu noin lyhyen ajan jälkeen.

Rabbit
11.07.2007, 22.27
Puvusta kannattaa kyllä ottaa yhteyttä MP-Asuun. Avovaimoni postitti toissa talvena - takuuajan puitteissa tosin, mutta muistaakseni ilman kuittia - vuotavan pukunsa Allrightin kautta valmistajalle ja jonkin ajan päästä tuli rätti takaisin uudella kalvolla ja pestynä.

Oma Rukka-tixtexini on vuodelta 2000 ja muistaakseni vanhaa kamaa jo silloin. Vesi pysyy edelleen ulkona, eikä kalvokaan ole Gorea, kuin haaveissaan. Kangasasu on sateessa nasta, mutta telttamatkailijana arvostan sadeasulla peitettyä nahkaa.

Pari vuotta sitten tosin ajelin melkeinpä hetken mielijohteesta brändilifestyleturhakenahkatakilla Lappiin ja Ranuan vetisen helvetin jälkeen halpamyymälästä ostettu kertakäyttösadetakki toimi parhaiten takin alla :D

freerider70
12.07.2007, 16.25
Täytyy tuossa syssymmällä kun ajot on ajettu, hoitaa tuo pukuasia. Tai sitten tulee hankittavaksi uusi ja ehompi, ja ehkä jopa paremmin ilmastoitu asu. On meinaan kokolailla lämmin tuo Advance, mitään irtovuoriahan tuossa ei ole. Joten sadeasulla tekohengittäen loppukausi.

Attitude
13.07.2007, 16.03
Voi pärkele! Ducatista akku sanonu ittensä irti. Startti ei sanonu just mitään ku yritin äsken lähtee kruisaan. Voi Faan!:eek: Mäkistarttia noilla V2 puristuksilla on muuten sit ihan turha yrittää.

Nooh, näiden Italiaanojen kanssa on saanu vuosien varrella tottua pikku ylläreihin...

Rabbit
13.07.2007, 18.43
Voi pärkele! Ducatista akku sanonu ittensä irti. Startti ei sanonu just mitään ku yritin äsken lähtee kruisaan. Voi Faan!:eek: Mäkistarttia noilla V2 puristuksilla on muuten sit ihan turha yrittää.

Etsi isompi mäki :D

Oma 800SS lähti releen kastuttua nätisti muutaman metrin rullauksen jälkeen. Kokeile isommalla vaihteella ja tokihan polkupyöräilijällä on reittä lykkiä tasamaallakin...

Italialaisissa moottoripyörissä ei ole mitään vikaa, olosuhteissa on.

Attitude
13.07.2007, 19.52
Etsi isompi mäki :D

Oma 800SS lähti releen kastuttua nätisti muutaman metrin rullauksen jälkeen. Kokeile isommalla vaihteella ja tokihan polkupyöräilijällä on reittä lykkiä tasamaallakin...

Italialaisissa moottoripyörissä ei ole mitään vikaa, olosuhteissa on.

Juu reittä löytyy ihan törkeesti! Ja kokeiltu on työntöä! Otsasuonet vaan kun meinaa revetä ja silleen. (kokemuksesta tiedän myös että käynnistyksenesto kannattaa olla pois päältä kun työntötalkoita harrastaa...) Laitoin sitten suosiolla akun laturiin ja kokeillaan huomenna aamusta uudella innolla.

Joo, olet oikeassa olosuhteiden vaikutuksesta näiden italiattarien toimintavarmuuteen, lisäisin tuohon listaan vielä puusilmäiset ja -kätiset omistajat. Laite on täydellinen; omistajat ja/tai olosuhteet vain pilaavat kaiken kauniin!

Erzi
14.07.2007, 14.24
Vielä pari viikkoa sitten löytyi Hussen 450smr, nyt on "tallissa" Nishiki:D . Ihan tyytyväinen ainakin vielä toistaiseksi olen tähän päätökseeni..
Edellisiä mopoja olleet hondan 900rr ja 600 hornet .

Edit. On muuten tollasen V2:n käyntiintyöntäminen mukavaa hommaa. Varsinkin kun kaveri istuu kyydissä ja huutaa, että työnnä vaan kovempaa ja sitten, kun viimeisetkin voimanrippeet on luovutettu tuon mopo-kuski-yhdistelmän työntämiseen ja päästät irti niin kuuluu vaan lukkiutuneen takapyörän "kohinaa". Sitten tulee kaveri joka mulkoilee sanoo, että mähän käskin työntää kovempaa. :D

freerider70
28.07.2007, 15.52
Jaahas, ajopukuasiaan päivitystä. Enhän mä tosiaan mitään kuitteja housuista löytänyt, MP-asulla kumminkin sitä kaipailivat kun tiedustelua housujen korjauksesta laitoin. 30€ kun laittavat uuden kalvon, en pidä kovin pahana kustannuksena kun vertaa vaikka uusiin pöksyihin.

maniton
30.07.2007, 20.32
Diablon rinnalla Shadow Spirit.:p

ketju44
31.07.2007, 00.09
Diablon rinnalla Shadow Spirit.:p

Kuin varjo ?

ketju44
04.08.2007, 00.37
Nyt on sitten VN800 vaihdettu Suzuki Intruder M1600 :). Vääntää :D.....

KaisaTheKissa
04.08.2007, 18.46
Nyt on sitten VN800 vaihdettu Suzuki Intruder M1600 :). Vääntää :D.....

Tuollainen olisi kiva peli. Pitää itse hankkia isompi kunhan on ajeltu tuolla vanhalla pari vuotta. Joku vähintään 1600 cc.

Kävin Ibizalla ja ajelin kaksi päivää pitkin saarta Yamaha Viragolla. Täytyy sanoa, että jos haluaa Ibizalla pitää hauskaa, niin ei ainaskaan kannata ajella motolla koska saari on noin 12 km korkea ja jotain 20 kilsaa leveä. Kaunistahan siellä on mutta ensimmäisen päivän jälkeen on aika hankala löytää tietä, jota ei olisi jo ajanut. Ja iho paloi melko pahasti kun veti ilman paitaa 34 asteen lämmössä.

flugfiske
04.08.2007, 23.18
Tuli tuosta ohittamisesta mieleen tämä video:

http://www.totallycrap.com/videos/videos_very_bad_motorbike_crash/

Kauhulla olen noita uusnuoria "vapaudenkaipuutaan" eläviä kuskeja katellu, kun ei ole mitään käsitystä pyörän käsittelystä. Olikohan sturenkadun ja aleksiskivenkadun risteyksessä yks päivä, kun tällanen kaato pyöränsä, kallistu pysähtyessä erisuuntaan kuin se mies olis halunnu, jonka seurauksena pyörä katuun.

freerider70
06.08.2007, 18.29
Tuli tuosta ohittamisesta mieleen tämä video:

http://www.totallycrap.com/videos/videos_very_bad_motorbike_crash/

Kauhulla olen noita uusnuoria "vapaudenkaipuutaan" eläviä kuskeja katellu, kun ei ole mitään käsitystä pyörän käsittelystä. Olikohan sturenkadun ja aleksiskivenkadun risteyksessä yks päivä, kun tällanen kaato pyöränsä, kallistu pysähtyessä erisuuntaan kuin se mies olis halunnu, jonka seurauksena pyörä katuun.

Aina ei voi onnistua ;) Tommoset pikku nuppasut herättelee, ja useimmiten suurimmat kolhut tulee itsetunnolle. Huomaa itelläkin näin kesän kääntyessä loppua kohden kuinka meinaa välillä olla liiankin itsevarma kilometrien karttuessa, joutuu henkisesti itseään läimimään hereille. Mutta on se vaan mukava liikkumismuoto näin kesällä, pyöräilyn ohella tietenkin. Tuossa viikonloppuna oltiin Näsijärven ympärikierroksella, pakolliset kaffet Murolen kanavalla. NIIICE!!!!

Ketju44 onnittelut uudesta moposta.

ketju44
06.08.2007, 22.28
Ketju44 onnittelut uudesta moposta.

Kiitti! Mahtava peli :). Kai tässä keskiviikkona tarttis rääkätä vähän tuota kauramoottoriakin ;)

freerider70
04.09.2007, 17.21
No niin, nyt on varattu aika 2.10. öljynvaihdolle joten käytännössä niillä main taitaa mennä mopo talviteloille, mites muilla?

Tuossa viime viikonloppuna sai taas "nauttia" viileästä virtauksesta kun aamusella lähdettiin +2 lämpötiloissa reissuun, mutta taitaa olla enää työmatka-ajoa jäljellä tää loppukausi joten ei hirvitä.

Attitude
04.09.2007, 21.00
No niin, nyt on varattu aika 2.10. öljynvaihdolle joten käytännössä niillä main taitaa mennä mopo talviteloille, mites muilla?

Tuossa viime viikonloppuna sai taas "nauttia" viileästä virtauksesta kun aamusella lähdettiin +2 lämpötiloissa reissuun, mutta taitaa olla enää työmatka-ajoa jäljellä tää loppukausi joten ei hirvitä.

Mä pistin Ducen just seisontaan. Ei vaan enää vanhamies jaksa hytistellä... ja kun sen on iltasin niin pimeetäkin. Tiedän... aika säälittävää :rolleyes:

ketju44
04.09.2007, 21.13
Pyörä on ajossa keleistä riippuen koko talven , koska on tuo vuosivakuutus ( 600e / aja milloin vain ;) ). Tai on siinä se pointti ,että kaveri saa järjestettyä talvisäilytyksen talliin.

freerider70
05.09.2007, 08.47
Juu, kyl itselläkin on vakuutus ympärivuotinen mutta ei hirveästi kiehdo ihan sydäntalvella paahtaa, voi tarjoilla kelit ylläreitä. Ja mistä sen tietää vaikka ois vaihteeksi tarjolla kunnon talvikin ;)

Zam64
05.09.2007, 08.51
Tälle kesälle tuli prätkillä kilsoja noin about 100, ei yhtään ratapäivää, totaalinen pohjanoteeraus, hävettää...firepilde taitaa mennä seisontaan..tai olla siellä jo...kåtkåttimella, (KTM) on jäänyt ajot kokonaan. No jospa sitä ensi kesänä menisi supermotoa kaahottamaan..onhan siitä jo aikaa kun viimeksi olen päätä asfalttiin lyönyt. RM50 (mopo) palasina ja odottaa inspiraatiota. S1:llä (mopo) sentäs ajettu...en tosin minä... aika laimeeta ollu harrastus tänävuonna...ei vaan aika riitä kaikkeen jännään....

Tuomas
05.09.2007, 09.04
Viime vuonna tuli köröteltyä lokakuun lopulla Ducatilla (600 Monster). Tietty sitä kyl toivois et talvi tulis tällä kertaa aiemmin! Tietty ympärivuotuista vakuutusta pitäisi käyttää ihan periaatteenkin takia talvella :D . Käytössä ollessaan prätkä on ulkona ja jos viikonkin seisoo niin on aika nihkeää käynnistää. Eikä ole edes kunnon mäkiä pihapiirissä! Meikäläisen voimilla ei kyllä tasaisella sitä saa sellaiseen vauhtiin että käyntiin saisi!

Kaupunkikulkineena mulla lähinnä moottoripyörä on. Ei tarvii seistä ruuhkissa.

vle
27.09.2007, 22.25
Yhdellä puolitutulla on prokkiksena joku Yamahan kyykky (mää näistä paskaakaan tiiä), jota on hieman kevennellyt ja jotain pientä tehnyt tekniikkapuolellekin. Testailivat huippunopeutta Hyvinkään lentokentällä tutkan kanssa, loppui 2km matkalla kuulema näyttö (350km/h) ja matka reilusti kesken.

**OFF-TOPIC**
Sain alkukesästä melko munakkaat autokyydit RUF:n pajalla kutitellulla hiuksenkeveällä Porsche Carrera 911/964 RS 3.6TT:lla. (Kaveri omistaa mokoman.)
Hummia ja vääntöä on "tarpeeksi", kiihtyvyys "WTF" ja huiput "liikaa."
Jumankauta sitä Bokserikoneen ääntä hyttiin (sisusta&äänieristys -mitä ne on?) ja sitä menoa. Vielä kahdesta markasta _KIIHTYI_ helvetin hyvin katuautoksi. Suljetulla alueella tietenkin :rolleyes:
Lisäksi itse pidän noita vanhempia Possuja vieläpä erittäin hyvännäköisinä peleinä. Ehkä vielä joskus joku Porsas omastakin tallista löytyy.. :)

Mika Nieminen
27.09.2007, 23.42
Yhdellä puolitutulla on prokkiksena joku Yamahan kyykky (mää näistä paskaakaan tiiä), jota on hieman kevennellyt ja jotain pientä tehnyt tekniikkapuolellekin. Testailivat huippunopeutta Hyvinkään lentokentällä tutkan kanssa, loppui 2km matkalla kuulema näyttö (350km/h) ja matka reilusti kesken.Se kentän päällystetty osuus on 1260m pitkä. Aika nopea katupöörä saa olla, että ehtii sillä matkalla kiihdyttää tuohon nopeuteen ja vieläpä pysähtyä siitä. Kukas sen loppunopeuden muuten tutkalla mittasi?

vle
28.09.2007, 00.19
Se kentän päällystetty osuus on 1260m pitkä. Aika nopea katupöörä saa olla, että ehtii sillä matkalla kiihdyttää tuohon nopeuteen ja vieläpä pysähtyä siitä. Kukas sen loppunopeuden muuten tutkalla mittasi?
Täytyy tunnustaa, että ei tietoakaan testimiehistä. Kuulin vain tuolta "puolitutulta" asiasta ja kertoi, että matkaa oli ollut se noin kaksi kilometriä kiihdyttää ja pysähtyä. Tämä juttutuokio sijoittui 12.8. ACF:n ratapäiville Alastaron moottoriradalla, joten voi tietysti olla että muistan lentokentän väärin.
Kaveri on luotettava, eikä todellakaan kaunistelisi lukuja tällaisessa asiassa. Pitäisin tuota +350km/h huippunopeutta luotettavana tietona, siihen kuluneesta matkasta ei itselläni (ainakaan juuri nyt) ole lyödä faktoja pöytään.

maniton
11.10.2007, 21.03
Shadow Spirit 2007 VT 750 DC. Pappa tykkää. Ajoa kertynyt mp jo 37 vuotta. Jamis Diablolla rytkytellään, Spiritillä naatiskellaan. PS Ajoin kerran moottoritiellä 120km/h pätkän. "Pikkupoikana" taisi olla lähes 60km/h lisää tohon.

Attitude
11.10.2007, 21.23
Täytyy tunnustaa, että ei tietoakaan testimiehistä. Kuulin vain tuolta "puolitutulta" asiasta ja kertoi, että matkaa oli ollut se noin kaksi kilometriä kiihdyttää ja pysähtyä. Tämä juttutuokio sijoittui 12.8. ACF:n ratapäiville Alastaron moottoriradalla, joten voi tietysti olla että muistan lentokentän väärin.
Kaveri on luotettava, eikä todellakaan kaunistelisi lukuja tällaisessa asiassa. Pitäisin tuota +350km/h huippunopeutta luotettavana tietona, siihen kuluneesta matkasta ei itselläni (ainakaan juuri nyt) ole lyödä faktoja pöytään.

Mä voisin melkein veikata että ihan aitoa paskapuhetta. Tai sitten tehoa on oltava siinä ihan pikkusen laitellussa vekottimessa abouttiarallaa reilut +300 hv. Esimerkkinä Virtasalmen takasuora jossa matkaa yli kilometri ja sille tullaan jo aika rapeeta kyytiä, niin sen lopussa vauhtia ei ikipäivänä millään kisapelillä ole lähelläkään kolmeasataa (omalla kamppeella mittari huitelee siinä 255 - 260 lukemissa). Ja kiihtyvyys yli kolmensadan on muuten sitten oikeesti jo hidasta, oli peli sitten mikä hyvänsä. Räyskälän lentokentällä olleissa huippunopeuden mittauskarkeloissa 300 km/h oli todella tiukassa (männä vuosina niitä järjestettiin aina kisojen yhteydessä ja kaikki hörhöt kilvellisillä peleillään pääsi vetään takasuoran mitan täyssiii - uho oli joka vuosi kova, mutta vauhdit jäi kuitenkin aika pliisuiksi...)

vle
11.10.2007, 21.45
Mä voisin melkein veikata että ihan aitoa paskapuhetta. Tai sitten tehoa on oltava siinä ihan pikkusen laitellussa vekottimessa abouttiarallaa reilut +300 hv. Esimerkkinä Virtasalmen takasuora jossa matkaa yli kilometri ja sille tullaan jo aika rapeeta kyytiä, niin sen lopussa vauhtia ei ikipäivänä millään kisapelillä ole lähelläkään kolmeasataa (omalla kamppeella mittari huitelee siinä 255 - 260 lukemissa). Ja kiihtyvyys yli kolmensadan on muuten sitten oikeesti jo hidasta, oli peli sitten mikä hyvänsä. Räyskälän lentokentällä olleissa huippunopeuden mittauskarkeloissa 300 km/h oli todella tiukassa (männä vuosina niitä järjestettiin aina kisojen yhteydessä ja kaikki hörhöt kilvellisillä peleillään pääsi vetään takasuoran mitan täyssiii - uho oli joka vuosi kova, mutta vauhdit jäi kuitenkin aika pliisuiksi...)
Kyllähän tuo kieltämättä erittäin kovalta jutulta kuulostaa, mutta painotan edelleen että kyseistä kapistusta en ole itse edes nähnyt. Kaveri on melkoisen luotettava ja sitä lajia, jolla ei ole tarvetta kaunistella lukuja kun puhutaan moottorilla kulkevista vehkeistä.. Siksi itse elättelen toivoa puheiden paikkansapitämisestä.
Mutta, palataan asiaan JOS saan dyno/kiihdytyslapun käsiini. Mikäli näin tapahtuu ja lukemat ovat oikeasti sitä luokkaa kuin on annettu ymmärtää, lupaan skannata lappusen näkyville :)

PS. Puhetta oli, että kyseisestä "Busantappajasta" löylyä tulee löytymään ajan kanssa vielä lisää..

freerider70
12.10.2007, 23.44
Kyllähän tuo kieltämättä erittäin kovalta jutulta kuulostaa, mutta painotan edelleen että kyseistä kapistusta en ole itse edes nähnyt. Kaveri on melkoisen luotettava ja sitä lajia, jolla ei ole tarvetta kaunistella lukuja kun puhutaan moottorilla kulkevista vehkeistä.. Siksi itse elättelen toivoa puheiden paikkansapitämisestä.
Mutta, palataan asiaan JOS saan dyno/kiihdytyslapun käsiini. Mikäli näin tapahtuu ja lukemat ovat oikeasti sitä luokkaa kuin on annettu ymmärtää, lupaan skannata lappusen näkyville :)

PS. Puhetta oli, että kyseisestä "Busantappajasta" löylyä tulee löytymään ajan kanssa vielä lisää..

En haluais kukkahattuilla mutta ko pyörällä tekee suomessa mitä....? Tai missä vaan...? Tai ehkä radalla ;)

freerider70
10.02.2008, 17.52
Jokos palstan motoristit alkaa tuntemaan ajokuumeen nousua? Tuli MP-messut käytyä ja hiukkasen alkoi jo kutkuttelemaan, vaikka kyllä kelin puolesta pystyis pahimmat ajopaineet purkamaan jo nyt.

http://www.shark-evoline.com/ tuollaista kypärää tuli messuilla sovitettua ja tuntui aika pätevältä, maaliskuussa noita lupailivat.

Velootti
10.02.2008, 17.59
En haluais kukkahattuilla mutta ko pyörällä tekee suomessa mitä....? Tai missä vaan...? Tai ehkä radalla ;)

Radalla varmaankin vähiten. Käyttö taitaa keskittyä huoltoasemalle, baari-iltoihin ja lentokentille. Ei taida tosin ilmaan nousta.

Attitude
10.02.2008, 18.01
Tässä mitään kuumetta vielä oo! Kun toi ilima latistaa kaiken tunnelman - on toi ihan oikeesti pärseestä!!

No ei maar, kyllä joka kerta kun tallissa käy niin Ducatia himoiten katselen...;)

Pyöräkaistapää
10.02.2008, 19.55
http://www.ultimatejourney.com/NZ.SafariRidgeRut.jpg
http://www.ultimatejourney.com/NZSafari.html

Kait sitä vois jonkun enskan hommata, kun tommosiin maastoihin pääsee...eli ajokuumetta pukkaa :)

ketju44
10.02.2008, 20.38
Jokos palstan motoristit alkaa tuntemaan ajokuumeen nousua? Tuli MP-messut käytyä ja hiukkasen alkoi jo kutkuttelemaan, vaikka kyllä kelin puolesta pystyis pahimmat ajopaineet purkamaan jo nyt.

http://www.shark-evoline.com/ tuollaista kypärää tuli messuilla sovitettua ja tuntui aika pätevältä, maaliskuussa noita lupailivat.

Lievitän sitä ostamalla cromattuja osia ja lisäpitkät. Näitä laitellessa kevättä odotellessa :).
Tosin kyllä tonne maantielle tekee mieli jo kauramoottorillakin.

T: suzuki vz 1600

Fin-76
10.02.2008, 23.17
Tänään tuli kolme matkaenduroa vastaan Vatulan kylällä. Toiset ne aloittaa moto-kauden hyvissä ajoin :)

xs2jammu
11.02.2008, 22.42
Tänään tuli kolme matkaenduroa vastaan Vatulan kylällä. Toiset ne aloittaa moto-kauden hyvissä ajoin :)

Johtunee varmaan siitä kun orvokit kukkii kukkapenkissä :)

ketju44
02.04.2008, 17.49
Tänään sitten korkkasin moottoripyörakauden. Vielä kun pääsis maantiepyörän selkään , mutta kun täälä on tota hiekkaa joka paikassa.

freerider70
08.04.2008, 20.48
Korkkailin jo viime viikolla, tällä viikolla ei olo juuri ajohaluja ollut jos ei kyllä kelejäkään :( Mutta uus kypärä tuli sentään, kokeilemaan kunhan taas keli kuivahtaa.

dirtyrider
08.04.2008, 21.12
Huomaa kanssa lehdistä, että ajokausi on alkanut. Lähes joka päivä joku pannuttanut tai ottanut auton kanssa yhteen. Ja kerran viikossa joku kuollut... :(

Pyöräpummi
08.04.2008, 22.28
Huomaa kanssa lehdistä, että ajokausi on alkanut. Lähes joka päivä joku pannuttanut tai ottanut auton kanssa yhteen. Ja kerran viikossa joku kuollut... :(

Mitä sen väliä on? Olemmehan sentään mailman nopein kansa!

Ja tulemme vielä nopeammaksi kun luonnonvalinnassa kaikki huonot kuskit kuolevat pois. Ja siinä ohessa muutama sivullinen.

dirtyrider
08.04.2008, 22.39
Mitä sen väliä on?
Ei mitään väliä, kunhan ei ole itse tai joku läheinen... Kunhan totesin itsestään selvyyden...

Fjälle
10.04.2008, 11.57
Kawa meni kaupaksi perjantaina. Nyt katsellaan jos löytyisi uusi vipu tilalle.

Into ylittää varallisuuden joten saapas nähdä...:)

freerider70
19.04.2008, 20.22

Niin, onko ihme...? Tänään käytiin Lahessa kääntymässä, matkalla pariin otteeseen kotilo kolmion takaa eteen ja samoin pariin otteeseen tuli sankari autolla meidän kaistalla kohti ja joutui väistämään aika reippaasti. Ei tarvi olla nopea tai bambberi että on jännää harrastaa mp:llä, riittää että lähtee liikenteeseen ja koittaa selvitä...

Toisaalta, tämän kansan yllättää talvi joka vuosi ja tänä talvena huono ajokeli aiheutti useita kolareita. Painotukset "yllättää" ja "huono ajokeli aiheutti", sikäli ei ihme että yllättää myös motoristien ilmestyminen liikenteeseen keväällä.

Silti ja juuri siksi, turvallisia kilometrejä kaudelle -08 kaikille.

Ville S.
24.04.2008, 07.24
Jepsni, tänään ois eka ajotunti, teoriat suoritettu. Kawa odottaa tallissa, kuvassa tosin pihalla:

http://pukag.shelli.fi/kwak/kwak4.jpg

Tuollainen kepeä aloittelupyörä.

KaisaTheKissa
28.04.2008, 12.51
Kävin lauantaina ajelemassa hiekkateitä moottoripyörällä ja meinasin juntata vasemmalle kääntyvässä alamäessä metsän puolelle. Se ei olisi ollut yhtään kiva juttu.

xs2jammu
28.04.2008, 13.03
En muuten muista kevättä jolloin olisin ajanut yhtä vähän. Kolme kertaa olen ollut liikkeellä ja alta sata kilometriä on tullut mittariin. Aikaisempina vuosina on tässä vaiheessa ollut n.2tkm mittarissa vappuun mennessä. Nyt maistuu vaan polkeminen :D

mandello
29.04.2008, 20.41
En muuten muista kevättä jolloin olisin ajanut yhtä vähän. .snip.. Nyt maistuu vaan polkeminen :D
Täytyy kompata - tänään vihdoin hain moottoripyörän talvisäilöstä, ja matkalla vain bongailin succiksia tien laidasta ja mietin kuinka hyvä keli olisi polkea menemään. Tosin kyllä sitä taas huomasi kuinka kiva on olla motonkin kanssa liikkeellä. Onneksi on monta vapaapäivää edessä - ehtii tehdä molempia.. ;)

TimoF
07.05.2008, 21.39
Isäukko oli pistänyt pyöräänsä Yoshimuran putken. Pisti naurattamaan, kun soitti äsken ja antoi ääninäytteitä :)

..mites se menikään, miehet erottaa pojista vain lelujen hinta...

ketju44
26.09.2008, 22.31
Jokos moottoripyörät on talviteloilla? Ainakin ens kuun pidän vielä itse katoksessa ja vaikka pidempäänki.

mandello
26.09.2008, 23.43
Kyllä tässä on tarkoitus vielä muutama lenkki heittää ennen talviunia... mutta tuskin liikenteessä enää kuukauden päästä.

Vepa
27.09.2008, 01.11
Oli KTM530EXC-R, mutta möin sen pois ja ostin polkupyöriä.

freerider70
27.09.2008, 11.33
Jokos moottoripyörät on talviteloilla? Ainakin ens kuun pidän vielä itse katoksessa ja vaikka pidempäänki.

Ei vielä, mutta luulenpa että tuossa ennen lokakuun puoltaväliä tulee laitettua sivuun. Hiukan jo tuntuu siltä että se tarvittava annos on tältä kaudelta jo saatu...

Attitude
27.09.2008, 11.47
Tallissa on jo (ollu jo kohta kuukauden) - ei näin vanha mies jaksa ajaa syyskylmillä

YT
27.09.2008, 20.08
Vielähän tuota vois käydä ajamassa.

xs2jammu
27.09.2008, 21.10
Kyllä mä ajattelin jonkun lenkin ensi viikolla päräyttää vielä kun sattuu olemaan lomaa koko viikon.

Pyöräkaistapää
28.09.2008, 02.47
http://lh3.ggpht.com/vmkleemola/SN7EBbwT74I/AAAAAAAADfM/4HHvcAPRW3k/s800/P9240076.JPG

Täällä ei saa lepoa, pakko ajaa ympäri vuoden.

ketju44
28.09.2008, 08.15
On se niin väärin :D

ketju44
29.09.2008, 23.12
Tänään "iltalenkillä" ( moto ), ei yhtään toveria liikkeellä !! Vehoniemen kahvila suljettu klo 16 !! Tuleeko talvi :seko:
Liikkeellä oli kyllä 3 maantiepyöräilijää , mm. se nuori tyttö joka ei koskaan tervehdi kun filolla törmätään :)

E-E
02.10.2008, 16.54
Itselläni Suzuki RM85 L. On se kiva peli. ;)

ketju44
02.10.2008, 17.13
Kuukausi taa päin Suzuki 1600cc vaihtui Suzuki M1800R :) . Ainakin tällä hetkellä tehokkain V2 custom ; 125Hp ja 160nm

Reimari
03.10.2008, 09.11
http://i111.photobucket.com/albums/n158/aulikset/mopo2.jpg

Mulla oli muinoin tällanen mopedi. Myin pois 2001 keväällä; pyörä pääsi hyvään kotiin ja on toivottavasti hengissä vielä tänäkin päivänä.:)

mandello
03.10.2008, 11.47
on toivottavasti hengissä vielä tänäkin päivänä.:)
Omasta toiseksi edellisestä pyörästä ei voi sanoa samaa. Oli vuoden sisään kiven ympärille kiedottuna - omistaja ei ole vieläkään entisellään :(
Mutta nykyinen mopo aloitti talviunet tänään. Kesää odotellessa... :rolleyes:

Teemu N
03.10.2008, 12.22
Mie otin taas Morini käyttöön ja suuntaan sorateille, kun katupyörällä ei enää uskalla ajaa kun yöpakkaset ovat tulleet jäädäkseen. :)

Pexi
03.10.2008, 14.08
Pexin tallista löytyy pari italialaista motoa: Ducati Monster S4R ja Moto Guzzi Norge GT. Ducati on jo kyllä myyty, mutta vaihtaa omistajaansa vasta ensi vuoden keväällä. Pakolliset valokuvat:

http://pexi.smugmug.com/photos/275524506_cxDns-L.jpg

http://pexi.smugmug.com/photos/270430622_2CybM-L.jpg

http://pexi.smugmug.com/photos/125752200_ZAQWH-L-2.jpg

http://pexi.smugmug.com/photos/220075516_7zL7q-L.jpg

http://pexi.smugmug.com/photos/206075279_XbziW-L-3.jpg

mandello
03.10.2008, 19.12
No nyt Pexin piti mennä laittaan noita upeita pyöriä ja upeita sinisiä taivaanvärejä näytille - ei saa vääntää veistä haavassa :(

Recado
03.10.2008, 20.20
Liikkeellä oli kyllä 3 maantiepyöräilijää , mm. se nuori tyttö joka ei koskaan tervehdi kun filolla törmätään :)

Off... Toivottavasti ainakaan minä en ole tuo epäkohtelias, vaikka Vehoniemellä kävinkin tuolloin iltalenkin tekemässä :). Joku moto muistaakseni ohi meni harjulla.

Pexi
03.10.2008, 20.21
Sori, en voinut vastustaa kiusausta, kun huomasin tän ketjun...

Iso-Maza
03.10.2008, 23.34
Mulla tällainen "moottoripyörä" vm -65

http://i489.photobucket.com/albums/rr251/iso-maza/2008_0429mkki10003.jpg

ketju44
04.10.2008, 00.51
Off... Toivottavasti ainakaan minä en ole tuo epäkohtelias, vaikka Vehoniemellä kävinkin tuolloin iltalenkin tekemässä :). Joku moto muistaakseni ohi meni harjulla.

Pahaa pelkään :D. Musta iso custom ? Seistiinkö samaan aikaan lahdentielle pääsyä odottamassa? Sulla oli Bianchin fillari?
En kyllä polkupyöräile samoissa vehkeissä ;)

Recado
04.10.2008, 08.38
Pahaa pelkään :D. Musta iso custom ? Seistiinkö samaan aikaan lahdentielle pääsyä odottamassa? Sulla oli Bianchin fillari?
En kyllä polkupyöräile samoissa vehkeissä ;)

Taisin jäädä kiinni... Siinä tapauksessa pahoittelen "moukkamaisuuttani"... :o. Pyrin kyllä tervehtimään aina takaisin jos vaan huomaan, mutta yleensä oma käden heilaitus ei saa vastakaikua...

ketju44
04.10.2008, 10.19
Kyllä siellä muutkin jättää tervehtimättä , ei sillä. Meillä taitaa olla vaan samat aikataulut lenkillä :). Tosin kuukauteen enole ajanut metriäkään josta alkaa olla jo huono omatunto :(

YT
04.10.2008, 16.55
Vielä oli muutama vastaantulia, kun kävin vanhuksen luona hondalla.

ketju44
05.10.2008, 23.34
Tänään olisi ollut hyvä ilma keskipäivään asti ajaa kun aurinko paistoi , mutta krapula esti. Ja nyt on kauhee tuuli ja vettä sataa.

YT
13.10.2008, 12.13
Eilen tuli vain kaksi pyörää vastaan, kun kävin vanhusten luona. Eipä väsynyt käsi morjestellessa.

ketju44
13.10.2008, 21.39
Pirkanmaalla pyöriä oli paljon liikkeellä .

velosipedi
14.10.2008, 19.47
Piti taluttaa jo mopo (250 exc-2T) talliin: Renkaat sileet, rattaat ja ketju lopussa, mäntäkin valmis vaihtoon ja rahat loppu. Jos sitä sais kevääseen mennessä kolehtia kirstuun ja remontti edistyy, niin pääsis taasen armaan "kesäpäiväpitäjän" metsiin kakstahtia käryyttelemään.

ketju44
14.10.2008, 21.42
Piti taluttaa jo mopo (250 exc-2T) talliin: Renkaat sileet, rattaat ja ketju lopussa, mäntäkin valmis vaihtoon ja rahat loppu. Jos sitä sais kevääseen mennessä kolehtia kirstuun ja remontti edistyy, niin pääsis taasen armaan "kesäpäiväpitäjän" metsiin kakstahtia käryyttelemään.

Eipäs tulla meille päristeleen :D

velosipedi
14.10.2008, 23.45
Eipäs tulla meille päristeleen :D

Tulenpas...kiusallanikin, mutta olen kiltti poika ja ajelen vain kerhon polkuja:p

Takamisakari
15.10.2008, 10.47
Pari mooottorimopoa löytyy täältäkin, Triumph Speed Triple 955i ja KTM SX-F 250. Kuuden fillarin ( ja kahden auton)lisäksi alkaa kulkupelejä olemaan talossa tarpeeksi. Ei kovin ekoa, mutta voi myös ajatella niin että kun ne on meillä, ne on poissa saastuttamasta luontoa.. Vakuutusmaksut ja huolto maksaa aivan liikaa vuodessa vs. ajokilometrin mutta sellasta se on. Pitää vaan pysytellä kaurapuuromoottoroiduissa vehkeissä mahd paljon.

YT
18.10.2008, 15.36
Tänään tuli vain yksi onneton pyörä vastaan.

izmo
19.10.2008, 17.34
yksi iso moottoripyörä men just ohi... täytyypä alkaa tarkkaileen koska näkyy viimenen tänä syksynä... noita kevytmoottoripyöriä kyllä riittää pitkään syksyyn asti, tänäänki Nokian matkalla seitsemän tuli vastaan.

Janu
21.10.2008, 09.56
Mie ainaki ajan ympäri vuoden, melkein; sillon ku on jäätä tai merkittävä riski jäästä en aja. Täällä etelärannikolla se tarkottaa lähinnä tammikuun päiviä.

Mopo on KTM:n (oldskool) LC4E.

ketju44
21.10.2008, 17.02
Jos toi loppuviikon sääennuste pitää , vois käydä Izmon ikkunan alla kahvaa vääntämässä :D. ( ei hajuakaan missä ikkuna on )

YT
25.10.2008, 18.59
No nyt oli vastaantulioita kiitettävästi.

ketju44
25.10.2008, 19.14
Tänään tuli ajeltua n.100km ja liikkeellä oli kohtalaisen paljon muitakin. Itse vein pyörän jo talvisäilytykseen siskon talliin , mutta sieltä sen saan milloin kelit sallii :)

YT
25.10.2008, 19.36
Ha haa, minä ajoin n. 350km.

xs2jammu
25.10.2008, 20.49
Tänään tein molempiin prätkiin öljynvaihdon ja pesun ja sitten vein ne talvisäilöön kaverin autotalliin. Nyt oli ajot siinä ja niitähän ei paljoa kertynyt tänä vuonna, fillarilla on jo vedetty samat.

freerider70
26.10.2008, 15.55
Kyl on ollu ajohalut tasan nolla jo jokusen viikon vaikka hyviäkin päiviä ollut kelin puolesta jokunen, vaan jos sitä ens kesänä uudella innolla (ja parin uuden varusteen voimin ;) )

izmo
27.10.2008, 21.00
Jos toi loppuviikon sääennuste pitää , vois käydä Izmon ikkunan alla kahvaa vääntämässä :D. ( ei hajuakaan missä ikkuna on )

Siinähän Huringin kartanon vieressä akkuna Hallilantielle päin ja eilen ei kyllä mennyt yhtään isoo konepyörää akkunan alta:)

ketju44
27.10.2008, 23.50
Lauantaina vein pyörän talliin. Ihme ettei sunnuntaina kukaan ajellut ;)

izmo
30.10.2008, 21.48
tänäänki isoja konepyöriä kolme vielä liikkellä.... yksi semmonen musta nelisylinterinen matkamalli arviolta noin 1000cc peruspyörä oisko ollut Kawasaki 500cc ja sitten custon tyyppinen pyörä arviolta jotain 1200-1600cc

ketju44
30.10.2008, 22.26
Alkaa vaatiin jo melkoista paneutumista :)

Jonttaxtr
30.10.2008, 22.50
No nyt oli vastaantulioita kiitettävästi.

Näetkö useinkin vastaantulijoita?
Tulevatko he saunassa löylytellessä vaiko jo vastaa sitoessa vai kenties siinä vilvoitellessa? :rolleyes: Onko saunassa muita?:D

Teemu N
31.10.2008, 11.25
Nyt joutuu Rovaniemellä nöyrtymään. Kait sitä tuolla Endurolla vielä ajelis, mutta kun tuo hiihtokausikin on jo alkanut ;)

Ajan tänään viimeisen reissun kun siirrän vaimon Viragon ja oman museopyöräni lämpimään talliin odottamaan kevättä. Pitää visiin laittaa aikapaljo vaatetta :)

izmo
02.11.2008, 21.41
Tänään bongattu oranssi iso enduro(KTM) musta custom(HD) ja musta matkapyörä noin 1000cc merkkiä en tunnistanut...

ketju44
03.11.2008, 15.34
Eilen illalla tampereen keskutassa Triumph ROCKET

izmo
06.11.2008, 22.16
tänään koko päivä pakkasella Tampereella ja Iidemotarikin hileessä... ei näkynyt pyörän pyörää eikä montaa mopoo edes;)

Bjurström
06.11.2008, 22.21
Näsijärvee ajo joku ympäri isolla moottoripyörällä..

ketju44
06.11.2008, 23.19
Kaukajärvellä Hayabusa. n.200hv ja musta jää........

Fjälle
07.11.2008, 10.55
Mopon saa ensi viikolla huollosta...
eikä maksa kuin 550 rahaa :( :( :(

Jani Mahonen
07.11.2008, 11.03
Mopon saa ensi viikolla huollosta...
eikä maksa kuin 550 rahaa :( :( :(
Yksi syy miksi mulla ei ole minkäänlaista mopoa, vaan ruisleipämoottorilla (äänet sensuroitu) painetaan apinan raivolla eteenpäin. (ironia)Tuollakin huollon hinnalla kun olisi saanut jo kevyesti uusittua fillarin takanavan.. (/ironia)
Ei siinä, pärräkuume vaivaa aina silloin tällöin. Tähän asti onnistunut pitämään sen aisoissa "lääkinnällä".

Fjälle
07.11.2008, 12.55
-> Jani

Olin 40 vuotta ilman mopoa. Toiset 40 voi sitten ajella
Fillaria on ajeltu aktiivisesti jo 70-luvun puolivälistä asti.
Kun rikkoutui nivelsiteet, hankin mopottimen että pääsisin kahden pyörän päälle edes jotenkin.
Mopo on ollut jo kolme kesää, jalkavaivoja on valitettavasti edelleen.

Kaikki kapineet kahdella pyörällä ovat erittäin nautittavia

Janu
07.11.2008, 18.17
Yksi syy miksi mulla ei ole minkäänlaista mopoa, vaan ruisleipämoottorilla (äänet sensuroitu) painetaan apinan raivolla eteenpäin. (ironia)Tuollakin huollon hinnalla kun olisi saanut jo kevyesti uusittua fillarin takanavan.. (/ironia)
Ei siinä, pärräkuume vaivaa aina silloin tällöin. Tähän asti onnistunut pitämään sen aisoissa "lääkinnällä".

Ja tuosta syystä mie teen huollot sekä manuaali että moottoripyörään itse ;)

Esim. KTM:n varaosat on oikiasti ihan naurettavan halpoja. Ainaki kun vertaa jaappanian mopoihin. Oivana esimerkkinä vetoakselin tiivisteet, n. 7,5 EUR joista 5 EUR oli postiennakkomaksua, tai "katteet", 20 EUR / kpl, eli jos vaikka haluaa vaihtaa väriä niin koko mopon muovit n. 100-120 EUR (ja todellakin kaikki), peilit on 18-19 EUR / kp jne.

Se o jännää ku villarin 100 EUR hiilaristonga tuntuu ihan normihintaselle, mutta mopoon saman hintanen oranssiks anodisoitu alumiinistonga tuntuu iha järjettömän kalliille :D

Niin ja mie ajoin keskiviikkona mopolla töihi. Eilen ja tänään maantievillarilla. Oivaa on :)

izmo
08.11.2008, 13.58
just meni iso musta hd hiacen perässä ja naru välissä.... ja pari mopoo, enduromopossa nastat näky olevan alla.

(tää näkymä Nokialla Kalkuntiellä....)

xs2jammu
08.11.2008, 14.21
just meni iso musta hd hiacen perässä ja naru välissä....
(tää näkymä Nokialla Kalkuntiellä....)

Niin että siinä oli se legendaarinen huoltoauto :D

Itsekin suunnittelin että josko sais emännän mukaan prätkäharrastukseen ja hankkis HD:n. Emäntä vois ajaa samat reitit perässä huoltoautolla kuin mitä yrittäisin edellä.

Tuomas
09.11.2008, 13.40
Kai tuo Ducati pitäisi jo ajaa talliin talveksi. Nähtävästi haluaa sitä jo itsekin kun lähti käyntiin äsken ilman jumppatuokiota :eek: ?

Yleinen starttaustapa kun on se että ensin työnnellään startin avsuatmana tuohon viereiselle asvalttinyppylälle ja sitten pitkällä mäkistartilla usein käynnistyy :D

izmo
09.11.2008, 23.32
tänään vesisateessa moottoritiellä punanen Honda 1000cc paineli kohti etelää...
ja kai täytyy vielä omalla satapiikillä ajaa muutama lenkki vielä....

Juide
10.11.2008, 00.47
Kyllähän tuota vielä k-pemari tuli vastaan tänään. Ei kai se näillä keleillä ihmeempää vaadi jos ei tuntikaupalla matkaa taita, kura vaan lentää.

Fjälle
10.11.2008, 08.54
-> Tuomas

Millainen Ducati sulla on ?

izmo
10.11.2008, 20.37
Tänään päivällä oli aika kiva kuiva keli ja aurinkonpaiste Tampereen ympäristössä ja isoja pyöriä pongattu 6kpl mutta nyt jo tuulee ja sataa kaatamalla että varmaan hiljasempaa näin illalla;)

Vepa
10.11.2008, 23.52
Tänään päivällä oli aika kiva kuiva keli ja aurinkonpaiste Tampereen ympäristössä ja isoja pyöriä pongattu 6kpl mutta nyt jo tuulee ja sataa kaatamalla että varmaan hiljasempaa näin illalla;)

Juu hiljaista oli seitsemän jälkeen. Yhtään moottoripyörää tai mopoa ei tullut vastaan. Muita polkupyöriä näin vain yhden. Oli kyllä aika veikeän oloista ajaa maantiellä tuulen pieksäessä ja leikitellessä sadepisaroilla tien pinnassa halogeenivalon keilassa. Viitapohjassa taisi kaatua puita sähkölinjojen päälle. Sininen valokaari loimotti metsässä hetken kuin ukkosen salama. Takaisinpäin oli inhottavaa ajaa vastatuuleen. Siinähän se kunto kasvaa ja mies sisuuntuu.

Tuomas
12.11.2008, 16.03
-95 ikäinen 600 monster. Kaasareilla siis.

Takamisakari
12.11.2008, 17.04
..eli voi siis viilata kaasareita!! Tuliko muuten viinit? ( Terv, Tommi)

Tuomas
13.11.2008, 11.53
Joo tuli tuli! Hyvää oli ja kaikki meni juhlissa! Punaviini (22plo) samaten!

Niin kaasareita viilaamaan...lähtökohta on niin tehoton että olen jättänyt poikkeuksellisesti väliin ja tyytynyt vaan pöristelemään :D

Takamisakari
13.11.2008, 11.58
Niin kaasareita viilaamaan...lähtökohta on niin tehoton että olen jättänyt poikkeuksellisesti väliin ja tyytynyt vaan pöristelemään :D
Valitettavan totta:p. Triumpin kanssa ei kyllä näitä ongelmia ole. Ei oo kyllä sitten kaasareitakaan, ei sen puoleen. Viime kesänä alle 3000km, voi olla että siirryn kanssa monsteriaikaan ensi vuodeksi.

izmo
16.11.2008, 22.13
Tänään ei näkynyt yhtään isoo pyörää, muutama mopo ja mopoautoja... mutta ei vielä talvi oo tullut Tampereelle ja epäilen että vielä näkyy tänä vuonna muutama...

E.T.
16.11.2008, 23.15
Joo, viime uudenvuodenaattonakin joku paino kyykkypyörällä
Kalevankankaalla kaupunkiin päin.

Vepa
16.11.2008, 23.23
Tänään ei näkynyt yhtään isoo pyörää, muutama mopo ja mopoautoja... mutta ei vielä talvi oo tullut Tampereelle ja epäilen että vielä näkyy tänä vuonna muutama...

Eilen tuli yksi kustomi vastaan Lahden ja Kouvolan välillä.

Minulla on jonkin verran vieroitusoireita, mutta koitan tässä kärvistellä ilman moottoripyörää.

-Veijo

freerider70
18.11.2008, 06.08
Tuli nuo ratsut vietyä säilöön jo parisen viikkoa sitten, kevättä odotellessa

izmo
19.11.2008, 22.27
eipä tainut tänään näkyä yhtään koneratsua ja mopokki vähissä....

ketju44
19.11.2008, 23.25
Eilen isohko enduro ajeli mun edessä kaaaaheessä vesisateessa :D

Vepa
19.11.2008, 23.32
Laitoin tanaan fillariin nastarenkaat. Mopoja tai moottoripyoria ei todellakaan tiella nakynyt.

PS. Firefox hukkasi skandit.

izmo
20.11.2008, 22.39
yksi mopo kaksi päällä liikkui Hallilantiellä.... muita havaintoja ei tänään.

izmo
15.01.2009, 13.10
Eilen Tampereen Nekalassa iso kyykkypyörä liikenteessä...

mandello
15.01.2009, 15.26
Eihän tässä ole enää kuin kaksi viikkoa mp-messuihin, sitä on tottunut pitämään kauden avauksena. Vaikka nykyään kun vakuutukset ja sää sallivat mopon käytön melkein milloin vaan, niin sana kausi alkaa menettää merkitystään.

YT
20.03.2009, 16.30
Tänään siilissä ajo iso pyörä. Omalla ei pääse vielä, kun katu ei ole vielä sula.

Janu
20.03.2009, 16.35
Alkuviikosta joku tuli länäriltä Ruoholahteen Africa Twinillä. Hymyilytti :)

Normaalisti on tullu itekki ajettua jo heti tammi-helmikuusta lähtien, mutta tänä talvena o mopot ollu landella säilössä eikä oo niin hirviä hinku ollu ajamaan, että ois tullu hajettua. Pitäis viritellä vielä viritellä ruiskuki omaan mopoon ennen kesää yms. tuunausta.

TimoF
20.03.2009, 19.08
Alkuviikosta joku tuli länäriltä Ruoholahteen Africa Twinillä. Hymyilytti :)

Bongattu myös tänään!

ttr
20.03.2009, 19.50
Mun seuraava moottoripyörä on tämä (http://www.zeromotorcycles.com/). Tuossa on tulevaisuus. Zero X:n kehittäjä on muuten ollut tekemässä Santa Cruzin ja Haron maastopyöriä. Mielenkiintoista!

Pyörän hinta on nyt 7450 USD. Eihän sitä tehoiltaan voi vielä verrata vaikka 125cc crossiin (Suomessa uuden hinta n. 7000 euroa), mutta hyvin lähellä ollaan jo. "Äänetön" crossipyörä!

Janu
20.03.2009, 23.42
Mun seuraava moottoripyörä on tämä (http://www.zeromotorcycles.com/). Tuossa on tulevaisuus. Zero X:n kehittäjä on muuten ollut tekemässä Santa Cruzin ja Haron maastopyöriä. Mielenkiintoista!

Pyörän hinta on nyt 7450 USD. Eihän sitä tehoiltaan voi vielä verrata vaikka 125cc crossiin (Suomessa uuden hinta n. 7000 euroa), mutta hyvin lähellä ollaan jo. "Äänetön" crossipyörä!

Ääh, se KTM:n sähkömopo on komiampi, enemmä oikian näkönen.

Noita tuon näkösiä sähkömopojahan on jo usiampi valmistaja puskenu ulos, ensimmäiset jo jokunen vuosi sitten. Jännä kyllä nähä miten nuo kehittyy. Akuistahan se lienee lähinnä kiinni.

ttr
21.03.2009, 11.02
Ääh, se KTM:n sähkömopo on komiampi, enemmä oikian näkönen.

Noita tuon näkösiä sähkömopojahan on jo usiampi valmistaja puskenu ulos, ensimmäiset jo jokunen vuosi sitten. Jännä kyllä nähä miten nuo kehittyy. Akuistahan se lienee lähinnä kiinni.

Jaa, en oo siis ihan ajantasalla. Viimeksi mulla oli nelarienska ja kyllästyin sen huoltamiseen, korjaamiseen ja kuluihin (50h/mäntä). Sen koommin on maastopyöräily riittänyt. Siinä mielessä tuo zero x viehättää.

Kotarilla on sähkö-mx-projekti, mutta onko niitä jo myynnissä? Täällä periferiassa ei ole näkynyt. Mä tosiaan luulin, että noi sähkökrossit on uusinta uutta, mutta ilmeisesti niitä on enempikin käytössä. Olis kiva päästä kokeilemaan.

ketju44
21.03.2009, 12.10
Jotenski tuntuu , että moottoripyöräily sähköpyörällä ois jotenki............................
Ei tuntus samalta millään jos bensa ei haise ja moottori jytise :(

ttr
21.03.2009, 13.04
Eihän se sähkökrossi varmaan samanlaista olis kuin oikee krossi, mutta harrastusmahdollisuudet lisääntyisi reippaasti. Tampereella krossirata vietiin turvallisen välimatkan taakse Kaanaaseen (vaivaiset 60 km keskustasta). Suurin syy ajolupien hankaluuteen on moottoripyörien melu. Siinä mielessä sähkökrossit olis kova juttu lajin hyväksyttävyyden kannalta, näin niinkuin lähiössä asuvan kannalta. Vaikka ittestä meteli tuntuu kivalta, niin naapuri ei välttämättä ole samaa mieltä.

Toinen juttu on tietenkin ko. laitteen yksinkertaisuus, huollon kannalta sähkökrossi on suunnilleen yhtä työllistävä kuin maastopyörä. Sähkömoottori on suunnilleen ikuinen verrattuna polttomoottoreihin. Eikä tarvi pestä ilmanputsaria tai kaasutinta. Toisaalta huono juttu varaosakauppiaiden kannalta, paitsi akkukauppiaan. Akkutekniikka on tosin ottanut hyviä harppauksia ja jos esim. zero x:n akulla pystyisi vetämään 500 latausta x 45 min = 3000 euroa, niin onhan se vielä vähän kalliimpaa kuin bensa 2t:llä ajaminen, mutta ei kovin paljon. Toisaalta akut voi kestää pidempäänkin ja uusia tulee kun tekniikka kehittyy.

jonsku
21.03.2009, 18.05
suzuki RF 600 R, talven aikana sitä piti vaan vähän fixailla mutta siitä tulikin fighteri..vielä crossitanko paikalle ja kaasarit säätöön niin pitäis olla valmista, seuraavaksi olis Suzuki SV 1000 tai vastaava iso twini.

izmo
21.03.2009, 18.58
iso matkapyörä valkosilla sivulaukuilla bongattu jo torstai iltana Viinikan sekottajassa...
ja tänään näky muutama päivällä lisää...

ketju44
21.03.2009, 19.12
Kyllä on "pojilla" kiire baanalle :eek:

ttr
21.03.2009, 19.44
1976-mallin Hondalle tuli tänään näytettyä kevätaurinkoa. Konkari heräsi henkiin toisella potkulla puolen vuoden talviunen jälkeen.

ketju44
21.03.2009, 20.55
Huomenna menen laittamaan Suzukin "tulille" , mutta ajot näyttää olevan vielä tulevaisuudessa :(

KaisaTheKissa
31.03.2009, 15.08
Pitänee kaivaa vekotin ulos varastosta parin viikon kuluttua. Oi iloa.

colli
31.03.2009, 20.24
ajattelin hakea oman vehkeen ajoon perjantaina.

xs2jammu
31.03.2009, 21.28
Ilmoitin vakuutusyhtiöön että laittavat 1. huhtikuuta sen seisontaan ja otan käyttöön sitten joskus kesäkuussa jos sittenkään. Ai niin on se pakko silloin ottaa käyttöön kun lupasin velipojalle että saapi lainata sitä. Huhti-toukokuussa taidan ajella kelien mukaan museopyörällä sen mitä viitsii. Pitäsiköhän toi uudempi prätkä myydä pois ja ostaa Orca tilalle. Sen hinnalla pitäis saada kaksi.

ketju44
31.03.2009, 23.01
ajattelin hakea oman vehkeen ajoon perjantaina.

Sama täälä jos sää sallii. On ainakin valmiina autokatoksessa ajoon kun aurinko paistaa

velosipedi
02.04.2009, 13.37
Toukokuussa voisi ajokausi alkaa. Mopon kunnostus vei koko talven. Sylinteri kävi Hollannissa PowerSeal-pinnoituksessa ja viipyi reissullaan 4,5 kuukautta:rolleyes:. Nyt päästään konetta kasaamaan ja valmistelemaan "porkkana" vihdoin ajokuntoon.