PDA

Näytä tavallinen näkymä : Chebici

ccrider123
20.03.2007, 01.13
Onko kenelläkään kokemusta Järvenpääläisestä polkupyöräliikkeestä nimeltä Chebici? Olen aikeissa ostaa CykloCrossin ja siellä saisi pyörän teetettyä "mittojen" mukaan.
Minkä laatuisia runkoja niillä on tarjota?
Onko hinta/ laatu suhde kohdallaan (pyörän hinnaksi tulisi n. 1700€)
Miten huollot ja palvelu yleensä?
JOs teillä on kokemusta muista Crossareista niin suositelkaa ihmeessä!

OJ
20.03.2007, 03.52
Onko kenelläkään kokemusta Järvenpääläisestä polkupyöräliikkeestä nimeltä Chebici? Olen aikeissa ostaa CykloCrossin ja siellä saisi pyörän teetettyä "mittojen" mukaan.
Minkä laatuisia runkoja niillä on tarjota?
Onko hinta/ laatu suhde kohdallaan (pyörän hinnaksi tulisi n. 1700€)
Miten huollot ja palvelu yleensä?
JOs teillä on kokemusta muista Crossareista niin suositelkaa ihmeessä!
Joo jonkin verran on putiikista kokemusta. Merkkeinähän taitaa olla edelleenkin Chebici (eli talon merkki), Alan, Felt ja Trek. Oletan, että Chebiciä tai Alania olet hankkimassa?

Hyvä liike ja palvelu on hyvää jos pääset liikkeeseen joskus muulloin kuin lauantaina tai arkisin klo 17-18, eli älä mene ruuhka-aikaan. Kesällä voi olla välillä vähän turhan kiire, eli palvelukin saattaa vähän kärsiä. Tai mä olen vähän jäävi kehumaan, mutta on liike tällä palstalla saanut muiltakin hyvää palautetta.

Jos olet laittamassa fillariin ton 1700€, niin sillä saa jo aika menevän crossarin. Jos siellä on vielä niitä valkoisia Alanin alumiini/hiilari runkoja, niin siihen pitäisi saada kasattua tolla rahalla kisakelpoinen peli. Jos pitää olla tarakkaa ja muuta, niin sitten kannattaa suunnata katse Chebicin omiin runkoihin. Mä oon kuolannu tota Alania jo jonkin aikaa ja saatan ehkä ensi kesänä sijoittaa siihen.

JKK
20.03.2007, 04.52
Hyvä liike, huolloissa ei mitään ongelmaa ja ainakin itselle ovat olleet halpoja (ilmaisia) toistaiseksi, siis ensihuollot. Tuolla pyörästäsi kuva ketjussa on kuva omasta Chebisistä.

Pekka Ässä
20.03.2007, 08.38
Neljä fillaria viimeisten kymmenen vuoden aikana Chebici:stä hankkineena ja huollot siellä teettäneenä (kanta?) asiakkaana voin vakuuttaa, että kyseessä on kokonaisuudessaan oikein hyvä alan liike. Yksi maasturi ja kolme maantiepyörää, teräs-, alumiini- ja viimeisenä hiilikuiturunkoinen. Alussa osina Campaa, myöhemmin Shimanoa.

Hellu
27.03.2007, 08.35
Alanin Cyklon ostin viimesyksynä ja mittojen mukaan tehtiin. Hintaa tuolle tuli 1400€ ja risat. Ensihuolto muuten kuului hintaan. Voin heittää yv:nä kuvan ja hieman erittelyä osasista jos laitat meiliosoitetta.
Hyvää ja ammattiataitoista palvelua mielestäni.

Mika A
27.03.2007, 09.04
Normaalit maantiepyörät ja krossarit syntyvät varmastikin ongelmitta mittojen mukaan. Mitään eksoottisempia virityksiä ei sen sijaan kannattane yrittää, vaikka Mestari sellaisen valmistuksen menisi huimuuksissaan lupaamaan. Hienoimipen detaljien välittymisessä pajalle Italiaan voi tulla joitakin katkoksia , jos viestintävälineinä ovat käytössä faksi ja pätkivä puhelin. :rolleyes:

Eli disegnon pitää onnistua mitoitettuna viivapiirroksena, detaljit ovat oletusarvoisesti vakiintuneita maantiestandardeja.

OJ
27.03.2007, 16.39
Normaalit maantiepyörät ja krossarit syntyvät varmastikin ongelmitta mittojen mukaan. Mitään eksoottisempia virityksiä ei sen sijaan kannattane yrittää, vaikka Mestari sellaisen valmistuksen menisi huimuuksissaan lupaamaan. Hienoimipen detaljien välittymisessä pajalle Italiaan voi tulla joitakin katkoksia , jos viestintävälineinä ovat käytössä faksi ja pätkivä puhelin. :rolleyes:

Eli disegnon pitää onnistua mitoitettuna viivapiirroksena, detaljit ovat oletusarvoisesti vakiintuneita maantiestandardeja.
Toi on ihan totta, eli jos haluat kromatut pullotelineen kierteiden vahvikkeet tai runkonumeron pidikkeen vaakaputkeen, niin saattaapi käydä, että niitä ei yllättäen sitten löydykään. Toisaalta Chebicin hinnoilla en odottaisi mitään spesiaalia saavanikaan kun katsoo muiden hintoja.

Faksit, shekit yms. vanhan maailman värkit ovat muuten edelleenkin aika vahvoilla monessa maailman kolkassa vaikka sähköpostit sun muut olisikin jo käytössä.

ccrider123
05.04.2007, 18.45
... katselemassa ja kyselemässä tarjouksia niiden kasaamasta pyörästä mulle. kallista oli. Kaverin pyörän vein sinne näytille ja olisin halunnut vaihtaa ohjainkannattimen.
ensimmäisellä kerralla olo oli kuin amatöörillä, omistaja sai olon tuntumaan kuin olisin hullu jos ostaisin jonkin muun pyörän (taitava kauppamies, kyllä) ja hänestä jäi sellainen Lions Clubilaisen vaikutelma: ylpeä omasta kolostaan ja teoistaan ja aina oikeassa.
toisella kerralla sama homma. päätin etten mene siihen kauppaan enää kun on olemassa vaihtoehtoja.
Molemmilla kerroilla kun kyseenalaistin muutaman yksityiskohdan vetäisi myyjä oman ässänsä hihasta: meidän pyörillä on voitettu niin ja niin monta mestaruutta ja otettu niin ja niin monta voittoa...
Onneksi löysin systemonestoren ja sieltä rossanon. .

OJ
05.04.2007, 19.52
... katselemassa ja kyselemässä tarjouksia niiden kasaamasta pyörästä mulle. kallista oli. Kaverin pyörän vein sinne näytille ja olisin halunnut vaihtaa ohjainkannattimen.
ensimmäisellä kerralla olo oli kuin amatöörillä, omistaja sai olon tuntumaan kuin olisin hullu jos ostaisin jonkin muun pyörän (taitava kauppamies, kyllä) ja hänestä jäi sellainen Lions Clubilaisen vaikutelma: ylpeä omasta kolostaan ja teoistaan ja aina oikeassa.
toisella kerralla sama homma. päätin etten mene siihen kauppaan enää kun on olemassa vaihtoehtoja.
Molemmilla kerroilla kun kyseenalaistin muutaman yksityiskohdan vetäisi myyjä oman ässänsä hihasta: meidän pyörillä on voitettu niin ja niin monta mestaruutta ja otettu niin ja niin monta voittoa...
Onneksi löysin systemonestoren ja sieltä rossanon. .
Tämä on varmaan toinen mielipide liikkeestä. Chebici ei ehkä ole paras paikka jos odottaa "asiakas on aina oikeassa" palvelua. Osa on tyytyväisiä ja toiset eivät.

ccrider123
05.04.2007, 21.21
Olisin odottanut, että asiakas olisi arvokas. Jos tunne pyörää (tai mitä tahansa tuotetta mistä tahansa kaupasta) ostaessa on aliarvostettu täytyy oikeasti kyseenalaistaa kauppiaan motiivit.
TIedän, että ko liikettä arvostetaan ja se on se toinen näkemys asiasta mutta kauppiaan poikana olen oppinut, että tulkitsemalla asiakasta päätyy yleensä männikköön.
Ja vielä chebicistä, kaverit olivat aika mielellään jutustelemassa kun rahaa oli tarjolla 1700€. Kun taas menin ja kysyin mielipidettä jo ostetusta pyörästä oli naamat aika nyrpeät. Mitään ei saa ilmaiseksi mutta ymmärrys on halvempaa kuin tuo mainitsemäni 1700€

Shimaani
05.04.2007, 21.58
Hmm.
Vähän sama juttu kuin menisit näyttämään jobbarilta ostettua autoa AMG pajalle ja kysyisit että mitäs oot tästä mieltä? Pyörä ostetaan sillai että mennään kauppaan ja kerrotaan mitä halutaan, mallikappaleen voi toki viedä näytille ja sanoa että josko tämmöisen sais...? Jos mallikappaleesta on maksettu runsaasti ylihintaa niin siinä on kauppiaalla pokassa pitämistä ku toinen esittelee kuin esikoistaan.
Trolliko se täällä riahuu?

Hevonen
05.04.2007, 22.22
Fillarilliikkeiden yleisin perustamissyy on kyvyttömyys tulla toimeen työnantajan ja/tai asiakkaan kanssa. Osaamattomuus itse pyöriin kuuluvissa asioissa on vasta hopeasijalla.

JKK
06.04.2007, 05.50
Joo aika hassuja noi Ciiderin jutut. Kävinpä tässä Kauppiksilla lukkoa ja shortseja kaselemassa kun joku tarjosi Josemitaa huoltoon. Nyrpeä ilme tiskin takana oli aika mieto ilmaisu, enkä periaatteessa ihmettele.

Paavola
06.04.2007, 11.51
Eli nyt on markkinarako pyörähuoltofirmalle, joka huoltaa ne peruspyörät, josemiiti ja mummopöörät. Vai ajetaanko suomen kansaa hipo-pyöriin ;) (ja ei, ei tarvitse alkaa selittämään ja opettamaan syitä, seurauksia ja muuta)

Shimaani
06.04.2007, 17.17
Ja offariin se liukui tämäkin, ihan parhaiden perinteiden mukaan.:D
Mä olen monta kertaa miettinyt fillarinhuoltopajakaupan perustamista mutta ongelma on
a) löytää halpa liikehuoneisto hyvällä paikalla
b) löytää asiakaskunta joka on valmis maksamaan saamastaan palvelusta
b1) pitää ne prk markettipyörät kaukana ovelta ku niitä ei vaan voi huoltaa
c) pitää asiakasvirta tasaisena ympäri vuoden ettei talvella tuu nälkä.
Näinollen kasaan virapelina villareita ja satunnaisesti myös huollan niitä.
Pakkasessa on vaihtokaupassa saatua poroa, peuraa ja härkää:)
e-dit: ja jänistä + metsäkanalintuja

ccrider123
07.04.2007, 07.33
Onneksi on vaihtoehtoja. Chebicillä taitaa olla asiakkaista niin paljon ettei harrastajaa kaivata, tai kaiken kyselijää. TAi sitten olen vain herkkähipiäinen, niin olenkin, hemmetti.

JKK
07.04.2007, 11.49
Onneksi on vaihtoehtoja. Chebicillä taitaa olla asiakkaista niin paljon ettei harrastajaa kaivata, tai kaiken kyselijää. TAi sitten olen vain herkkähipiäinen, niin olenkin, hemmetti.

Tai et yksinkertaisesti tiedä mistä tykkäät tai mitä haluat.

ccrider123
07.04.2007, 16.11
Ostin pyörän, kauppias oli mukava, sain hyvän pyörän, olin arvostettu, sain roimat alennukset.
Kauppias kuunteli toiveitani eikä edes alkanut myydä "vääränlaista" pyörää tarpeisiini vaan myi oikean ja taatusti sain laatua ja palvelua. He myös kehuivat Chebicin pyöriä eikä heillä ollut tarvetta itse kehua itseään.

PeeHoo
08.04.2007, 11.42
Chebicissä on valmiiksi mieletön määrä eri kokoisia runkoja ja lisää hankitaan, jos on tarve. Jos pyöräilijän joku olennainen mitta poikkeaa normaalista, Järvenpäästä saa sopivan kokoisen fillarin. Esim. hyvin pitkä- tai lyhytjalkaiselle saa juuri sopivan fillarin.

Ja kai kaikille muillekin oikean kokoinen fillari on sopivin. Putiikin pomo, Vesa, puhuu mielellään mitoituksesta. Hänestä vain viisi eri kokoista runkoa on aivan mahdoton ajatus.

ccrider123
08.04.2007, 13.31
siis ostin oman pyöräni eristä liikkeestä kuin chebici.
On totta, että ergonomialtaan Vesan (ilmeisesti omistaja) suunnittelemat pyörät ovat varmasti kohdallaan. Vesa taitaa tietää rungon suunnittelusta ja sen muotoilusta sopivaksi tosi paljon. Itse olen keskivertosuomalainenjamittainen joten en tarvitse erikoismitoitettua runkoa. Siksikin oli helppo mennä toiseen liikkeeseen ja ostaa pyörä sieltä. Paljon pystyy tekemään mm. kannattimen ja penkin ja polkimien vaihtamisella/ säätämisellä. VArmaan kuitenkin kaikki alkaa rungosta. Onneksi sain sopivan

Shimaani
08.04.2007, 16.27
Tervetuloa tosihauskan kuntoilulajin pariin, kunnon pyörällä tää touhu on tosi hauskaa ja ihan romulla polkiessa ei kasva kuin huumorintaju. :)
Asiaan takasin - ainoa paikka mistä löytyi lyhytjalkaiselle 157cm pitkälle daamille CX runko oli Chebici.

esko74
17.04.2007, 17.11
Tilasin cyclon perjantaina Vesalta ja olin ERITTÄIN tyytyväinen saamaani palveluun. Kävin ko. liikkeesä kolme kertaa puhumassa pyörästä ja kävin myös kahdessa muussa pyörä liikkeessä.
Kyl asiantuntevin myyjä oli ehdottomasti Chebicissä.

Pyörä tulee toukokuussa.

ccrider123
18.04.2007, 07.16
Hyvä että löysit pyörän ja tekijän. Varmasti tulet olemaan tyytyväinen. Minkähän hintaisen pyörän ostit ja millä rungolla ja osasarjalla?

ccrider123
18.04.2007, 07.18
Esko74, missä muissa liikkeissä kävit katselemassa pyöriä?

I.S
26.06.2007, 08.09
Ehkä on niin, että palvelu on ystävällistä/kiinnostunutta, jos on ostamassa jotain nelinumeroisella alkavaa tuotetta. Annappa olla, kun on tarvetta jollekin varaosalle tai jollekin "vähän halvemmalle" asialle/osalle, niin kovin muuttuu ylimieliseksi palvelu.

Tästä ei kannata kenenkään ottaa "nokkiinsa", mutta kolme kertaa olen käynyt varaosaa ostamassa ja aina samanlainen fiilis käynnin jälkeen ...ei kiva.

No onneksi on olemassa hyvin toimivia nettikauppoja, joista saa kohtuu nopeasti, halvemmalla ja ilman ylimielistä palvelua hankittua tarvitsemansa tavarat :D :D :D

Twisterkki
26.06.2007, 09.09
Ehkä on niin, että palvelu on ystävällistä/kiinnostunutta, jos on ostamassa jotain nelinumeroisella alkavaa tuotetta. Annappa olla, kun on tarvetta jollekin varaosalle tai jollekin "vähän halvemmalle" asialle/osalle, niin kovin muuttuu ylimieliseksi palvelu.

Tästä ei kannata kenenkään ottaa "nokkiinsa", mutta kolme kertaa olen käynyt varaosaa ostamassa ja aina samanlainen fiilis käynnin jälkeen ...ei kiva.

No onneksi on olemassa hyvin toimivia nettikauppoja, joista saa kohtuu nopeasti, halvemmalla ja ilman ylimielistä palvelua hankittua tarvitsemansa tavarat :D :D :D
Kulmikkaan tai teräväkielisen palvelun varmistaa monissa asiantuntevissa pyöräkaupoissa sillä, että tavaroita katsoessaan päivittelee hintoja puoliääneen ja katsoo asiakseen kertoa myyjälle, mitä ko. tavara nettikaupassa maksaa. Chebicissäkin saattaa tällaisen käytöksen seurauksena kuulla jonkun lakonisen kommentin.

En tietenkään väitä, että sinä olisit tuollaiseen käytökseen syyllistynyt; ajatus vain hiipi mieleen tuosta viimeisestä kappaleestasi :D.

I.S
26.06.2007, 09.23
En tietenkään väitä, että sinä olisit tuollaiseen käytökseen syyllistynyt; ajatus vain hiipi mieleen tuosta viimeisestä kappaleestasi :D.

Eipä noin. Missään fillariliikkeessä en ole ikinä sanallakaan maininnut nettikauppaa. Näillä mainitsemillani käynneillä tarve on ollut aina kohtalaisen "akuutti" eli osaa on tarvittu kohtuu nopeesti (eli siis heti). Tarkoitan siis, että on ollut jo kauppaan tultaessa tiedossa, mitä haluan ...siksi olen ihmetellyt käyttäytymistä.

Nooh enpä halua tätä tämän enempää hämmentää ...tuli vaan tuossa aamusella jonkinlainen tarve ihmetellä asiaa ääneen :rolleyes:

plehti
29.09.2007, 17.09
Itselläni ei ole kuin kehuttavaa ko. liikkeestä. Palveluasenne enemmän kuin kohdallaan. Varmasti paketista joutuu maksamaan hieman enemmän kuin nettikaupassa, mutta palvelu erittäin avuliasta, ystävällistä ja ammattitaitoista. Ja varastosta löytyy melko mittava valikoima eri kokoisia runkoja. Itse hankin Alanin CC-rungon ympärille räätälöidyn cyclocrossarin.

/ panu.

brewster
29.09.2007, 21.21
Kulmikkaan tai teräväkielisen palvelun varmistaa monissa asiantuntevissa pyöräkaupoissa sillä, että tavaroita katsoessaan päivittelee hintoja puoliääneen ja katsoo asiakseen kertoa myyjälle, mitä ko. tavara nettikaupassa maksaa. Chebicissäkin saattaa tällaisen käytöksen seurauksena kuulla jonkun lakonisen kommentin.

Mitä ihmeen hymistelyä. Se on selvä että liikkeet ovat myös nettikilpailulle alttiina. Mitä siitä vaikenemaan jos oikeasti on ostettavissa sama tavara puoleen hintaan kuin kaupassa. Silloin voi kohteliaasti todeta, että sori mutta saan tuon muualta paljon halvemmalla. Jos ei myyjä sitä kestä vaan pysyäkseen nahoissaan ja kohteliaana edellyttää jotain roolipeliä ni siitä vaan. Kyllä tavara kaupaksi käy kun se vaan on oikein hinnoiteltua. Pitäähän tollaisesta kaupasta osatamiselle joku syy olla. Jos se ei ole hinta ni sitten mukavat ja asiantuntevat myyjät ja palvelu. Jos kerran on ylihinnat ni ainakin olis hyvä pysyä kohteliaana.
Olen sen verran vahanaikainen että odotan että kauppias pönkittää miun egoani eikä hän edellytä että minä pönkitän hänen egoaan. Siitä pikkuvaivastahan minä valitsen hänet tavarantoimittjakseni jos ja kun valinnanvaraakin on.

plehti
29.09.2007, 21.55
Jos se ei ole hinta ni sitten mukavat ja asiantuntevat myyjät ja palvelu. Jos kerran on ylihinnat ni ainakin olis hyvä pysyä kohteliaana.

Ikävä kyllä on paljon pyöräliikkeitä, joissa asiantuntemus / palveluhalu rajoittuu tiskin takana väsyneesti norkoilemiseen, mutta tätä vaivaa ei ainakaan omalta osaltani voi sanoa Chebicin toiminnassa olleen pätkääkään. Olen kyllä nettikauppojenkin kanssa asioinut, jos tarvitsemani palikat ovat suoraan löytyneet hyllystä sopuhintaan.

Chebicissä olen käynyt tähän mennessä kolme kertaa ja jokaisella kerralla palvelu on ollut mukavaa ja asiantuntevaa sekä kohteliasta. Sen sijaan, että olisi isketty kalleimmat pyöräkengät nenän eteen sovitettavaksi, valkattiin edullisemmat ja myyjä itse kokeili oliko kengät sopivat + valkasi paremmin sopivat. Pyörän rungon koko mitoitettiin perusteellisesti, myyjä neuvoi ajoasennon suhteen ja kärsivällisesti kuunteli toiveitani pyörän osavalintojen suhteen. Laati pari vaihtoehtoa joista valitsin mieleseni.

Tilaamani pyörä valmistui reilussa päivässä haluamallani kokoonpanolla ja itse asiassa toisiin tilaamini kiekkoihin myyjä laittoi paremmat navat kuin alunperin olin tilannut eikä pyytänyt niistä lisähintaa. Kuten ei ottanut lisähintaa tyttären etukiekon oikaisemisesta ja navan huoltamisestakaan, jonka kauppias teki siinä sivussa hakiessani uutta pyörää.

Ja kun keksin pyörää hakiessani ostaa vielä Thulen pyöränkuljetustelineenkin, niin ennen kuin huomasinkaan kaverit olivat kasanneet pyöränkuljetustelineen ja kiinnittäneet sen autoni (romuni) katolle uuden pyörän kera. Eikä se mun uusi pyörä nyt mikään highendhifi -vempele ole, vaikkakin kaikki liikenevät rahat siihen meni...

Nettikaupoista surfailemalla tilattuna olisin saanut palikat todennäköisesti pari sataa edullisemmin, mutta olisipa tullut ostettua kuten aina ennenkin liian isot kengät, mieltä olisi yhä edelleen jäänyt kalvamaan joskohan tuli sittenkin ostettua väärän kokoinen pyörä, eikä ajoasentokaan olisi parantunut. Pyörää olisi saanut odotella ainakin pari viikkoa eikä tyttären etukiekkokaan olisi oiennut veloituksetta. Eikä osia olisi kukaan kuitenkaan laittanut läjään veloituksetta, joten olisin joka tapauksessa joutunut ostamaan palvelun joltakin ammattilaiselta. Itselläni ei ole osaamista eikä työkaluja homman tekemiseen itse. En ole löytänyt haluamaani valmista kokoonpanoa valmiina mistään nettikaupasta.

/ Panu.

brewster
30.09.2007, 22.03
Niin tuo edellinen kommenttini oli siis provosoitua offaria. Itse liikkeestä ei ole juuri kokemuksia mitä nyt joskus soitellut sinne ja kysellyt jotain harvinaisia osia. Ei ole luuria korvaan lyöty.

Huollan juuri muuten kaverin Chebici pyörää jossa jotenkin oli nihkeä takapyörän rullaus. Avasin pyöränlaakerit. Ja tämä on taivahan tosi; joku ääliö oli asentanut laakerit IKKUNAKITILLÄ. Meni pari tuntia puhdistellessa.
Ei kai vaan Chebicin asentajat??

länsiväylä
30.09.2007, 22.33
No voisko se sun kaveris olla ääliö? Tai se ääliö joka huoltaa sen pyörää..?
Aika toivotonta provoilua...

Mä olin aikaisemmin Chebicissä töissä ja onhan se erittäin asiallinen pyöräkauppa. Vesalta ei ainakaan asiantuntemusta puutu pyöristä ja pyöräilystä. Jotkut eivät sitä asiantuntemusta tarjottaessa halua ottaa vastaan, vaan pitävät sitä pätemisenä, sen vuoksi liikkeestä/liikkeenharjoittajasta on yleensä kahdenlaisia mielipiteitä.

Hintataso on suomalaiseksi pyöräkaupaksi normaali ja kyllähän siellä on oikealla hintaneuvottelutaktiikalla saavuttanut tuloksiakin. Silloin kun puhutaan tuollaisista projekteista kuin plehti:n hieno Alani, niin ei se halvin hinta usein olekaan tärkein kriteeri.

OJ
30.09.2007, 23.27
Jotkut eivät sitä asiantuntemusta tarjottaessa halua ottaa vastaan, vaan pitävät sitä pätemisenä, sen vuoksi liikkeestä/liikkeenharjoittajasta on yleensä kahdenlaisia mielipiteitä.

Hintataso on suomalaiseksi pyöräkaupaksi normaali ja kyllähän siellä on oikealla hintaneuvottelutaktiikalla saavuttanut tuloksiakin. Silloin kun puhutaan tuollaisista projekteista kuin plehti:n hieno Alani, niin ei se halvin hinta usein olekaan tärkein kriteeri.
Chebici on siitä erikoinen pyöräkauppa, että siitä kuulee pääosin joko ylistyssanoja tai sitten kaupasta (useimmiten kauppiaasta?) ei tykätä lainkaan. Ei kovin montaa "no on se ihan ok" kommenttia liikkeestä kuulunut. Chebici on aika vahvasti yhtä kuin V. Rauttu. Jokusen kerran oon jutellu liikkeessä vanhemman henkilön kanssa, joka ei ole ostanut pyöriä muualta kuin Rautun liikkeestä jostain vuodesta 70-jotain lähtien. Toiset sitten haukkuu liikettä kun Rauttu myy vain sitä mitä on saatavilla ja siihen hintaan mihin kykenee sen myymään. No palvelun tuottamisessa on aina kaksi osapuolta.

Jos kilpailee pyöräilyssä edes jollain tasolla, niin on melkein velvoitettu ostamaan Rautun liikkeestä ainakin jotain kerran tai pari vuodessa...Maksoi mitä maksoi.

p.s. Oikea hintaneuvottelutaktiikka ei ole sähköpostilla hintatietojen kysely.

brewster
01.10.2007, 09.04
No voisko se sun kaveris olla ääliö? Tai se ääliö joka huoltaa sen pyörää..?
Aika toivotonta provoilua...

.

Tulkoon nyt ihan selväksi, ettei ole uskoakseni mitenkään mahdollista, että Chebicin väki ei osaa koota polkupyörää ihan suvereenisti. Varmasti osaa ja haluaa. Huollossani oleva juotettu Chebici on sitäpaitsi niin hieno, että ostaisin sen nopeammin kuin kissa putoaa tassuilleen jos kaveri sen vaan myisi.

Edellinen oli siis tuoreeseen tositapahtumaan perustuva anekdootti - huono, ja väärässä asiayhteydessä, on myönnettävä.

Hans Opinion
01.10.2007, 09.07
Kyllä Kepikissä homma osataan eikä palvelukaan ole pahaa... jotenkin tuntuu vain "aika pysähtyneen" aina silloin harvoin kun puljussa poikkean...

Fillarijeti
01.10.2007, 09.08
p.s. Oikea hintaneuvottelutaktiikka ei ole sähköpostilla hintatietojen kysely.
Kannattaa olla aloitteellinen ja sinnikäs. Olin Chebiciin yhteydessä kahdeksisen vuotta sitten. Ystävällinen ääni puhelimessa kertoi Rautun olevan parhaillaan syömässä, palaavan vartin päästä ja soittavan minulle heti palattuaan, jonka jälkeen rakennamme mittapyörän gurun opastuksella. Odottelin soittoa muutaman päivän, kunnes tulin siihen tulokseen, että ostan pyörän muualta. Niin kuin ostinkin.

Batti
01.10.2007, 11.38
Kannattaa olla aloitteellinen ja sinnikäs. Olin Chebiciin yhteydessä kahdeksisen vuotta sitten. Ystävällinen ääni puhelimessa kertoi Rautun olevan parhaillaan syömässä, palaavan vartin päästä ja soittavan minulle heti palattuaan, jonka jälkeen rakennamme mittapyörän gurun opastuksella. Odottelin soittoa muutaman päivän, kunnes tulin siihen tulokseen, että ostan pyörän muualta. Niin kuin ostinkin.

Tuomitsit siis koko firman yhden unohduksen perusteella?

Fillarijeti
01.10.2007, 12.47
Tuomitsit siis koko firman yhden unohduksen perusteella?
Tuomita on erikoinen sana tässä yhteydessä. Havaitsin myyntihaluttomuutta useissa maantiepyöriin keskittyneissä liikkeissä, jopa hyvin paljon voimakkaampana kuin Chebicin tapauksessa. Ajattelin lähinnä, etten osta sieltä, missä pyöristä ei haluta luopua.

Hans Opinion
01.10.2007, 13.55
Kyllä Chebici on hyvä pyöränhankintapaikka jos/kun ostaa "ensimmäistä maantiepyörää", kyllä Vesa osaa varmasti laittaa alle oikeankokoisen raamin. Pidemmän linjan pyöräilijät ovat perehtyneet asiaan siten että Rautun palveluista on turha maksaa koska helmutilta löytyy samanlaista tavaraa paljon halvemmalla... mutta ei osaavia pyöräkauppiaita ole tässä maassa ollut koskaan liikaa.

On oikeastaan turha puhua vain yhdestä pyöräliikkeestä tässä viitekehyksessä koska ongelma tai oikeastaa tämä kehityssuunta satuttaa likipitäen kaikkia vastaavia puljuja. Tietoa on tarjolla (mm. täällä) vaikka kuinka eikä "pyörän rakentaminen" ole enää mitään salatiedettä. Ne ajat jolloin piti ostaa mitä sai ovat auttamatta takana - nyt voimme ostaa mitä haluamme ja ennen kaikkea mistä ja milloin haluamme... tosin asialla on kääntöpuolena... tarjonnan vähentyessä täytyy kuluttajan tietää yhä enemmän...

Rollo Tomasi
01.10.2007, 14.39
ja kuten on ilmennytkin, että jos jotakin erikoisempaa viritystä halajaa, niin ompi hyvä paikka. Halusin puolitoista vuotta sitten nätin sinkulan työmatkatykiksi ja tuolta löytyi varsin muikea muhvikasattu teräksinen vanha TT-runko lähtökohdaksi juuri oikean kokoisena. Vähän Sanninon oloinen hassu kaarevaputkinen viritys. Väri oli tosin väärä, pitäähän pyörän olla punainen. ;) No itse isäntä otti tehtäväkseen hioa rungon käsipelillä ja maalauttaa toivottuun sävyyn. Ei ollut ensimmäisen maalauksen jälkeen maalaamon työnlaatuun tyytyväinen ja teetti homman uudelleen, josta pieni viive. Nyt sitten onkin tosi hieno. Periaatteessa olisin voinut metsästää sitten osat vaikka niksmannien webikaupoista ja kasata itse pyörän, mutta ei olisi maksanut vaivaa. Tässä tapauksessa koko setin hommaaminen tuolta ei tullut yhtään kalliimmaksi, mukana hauskoja NOS retro-osia ja kokonaisuus varsin tyylikäs ja hyvin tehty. Ei voi olla kuin tyytyväinen.

Ja tosiaan palvelu A-luokkaa.

ccrider123
17.10.2007, 17.23
"Jotkut eivät sitä asiantuntemusta tarjottaessa halua ottaa vastaan, vaan pitävät sitä pätemisenä, sen vuoksi liikkeestä/liikkeenharjoittajasta on yleensä kahdenlaisia mielipiteitä."

Miksi sitä asiantuntemusta ei haluaisi otta vastaan kun ei itse tiedä pyöristä mitään? Miksi toisessa liikkeessä se sama asiantuntemus kutsuu luokseen kuin ilmainen drinkki?

Stags
05.09.2009, 14.35
Eilen tuli käytyä eka kertaa Liikkeessä ja olen tosi tyytyväinen palveluun .UUsi runko tuli tilattua ja vanhaan nähden rungon mitat muuttui aika paljon.Itse olen pitkä jalkainen ja selkä tosi lyhyt joten normi runko koot ei toimi mulla hyvin saas nähdä miltä tuntuu uus pyörä ,kun saan sen.Ei negatiivista sanaa tähän menessä menin liikkeeseen aamupäivällä niinkuin omistaja neuvoi ei ole ruuhkaa ja mittaus saadaan tehtyä rauhassa.

nipa.t
06.09.2009, 07.31
Täältä myös täydet pisteet Chebicille,kauppias mukava suorasanainen kaveri.Hyvän pyörän teki ainakin minulle.

Meridisti
07.09.2009, 07.49
Vesalta ei ainakaan asiantuntemusta puutu pyöristä ja pyöräilystä. Jotkut eivät sitä asiantuntemusta tarjottaessa halua ottaa vastaan, vaan pitävät sitä pätemisenä, sen vuoksi liikkeestä/liikkeenharjoittajasta on yleensä kahdenlaisia mielipiteitä.
.

Ei taida Vesallakaan aina olla arvostelukyky kohdallaan. Yritin ostaa maasturiin Nokian Extreme 294 nastarenkaita, niin kommentti oli, että sinä et noita tarvitse vaan nämä Kendan XT K1013 nastarenkaat on sopivammat. Esitin kyllä, että pyörällä ajetaan todella maastossa eikä tiellä. Kumma kun en ole kuullut kenenkään muun ajavan Kendan maasto nastoilla... vai olisiko johtunut siitä että Kendoja oli niin paljon hyllyssä.

tine
15.11.2012, 14.53
Lisätäänpä ostokokemus tältä suvelta.

Emännälle alettiin keväällä etsimään ensimmäistä maantiepyörää ja käytiin sitten Chebicissäkin, kun paikallisia ollaan. Vesa mittaili oikeat mitat ja pistettiin runko 105 osilla tulemaan. Toimitusajaksi Vesa lupasi 3-4 viikkoa kun Italiasta tulee. Asiakaspalvelu oli tässä vaiheessa hyvää ja asiantuntevaa.

Meni kuukausi ja vähän ylikin, kysyttiin mikä tilanne. Eivät tienneet, runko on tilattu kyllä.
Meni toinen kuukausi. Eivät tienneet mitään edelleenkään.
Meni kolmas kuukausi. Alettiin etsimään jo muualta uutta pyörää ja sopiva Bianchi löytyikin Lundbergilla. Soitettiin Chebicille, että onko pyörää vai ei ja kuulemma "huomenna tulee meille". No sitten tingattiin 100 euroa alennusta Chebiciltä ja oli mittatilausrunko kuitenkin. Pyörää haettaessa Vesa oli jäätävä ja ei kattonut mitään ajoasentoja tms, mistä oli toisen myyjän kanssa puhetta haettaessa pyörää. Otti rahat ja lähetti pois.

Hintaan kuului vielä ensihuoltokin, niin mentiin viemään pyörä sitten 300km jälkeen huoltoon. Vesa oli edelleen todella nihkeä eikä edes yrittänyt pelastaa tilannetta. No eipä tarvitse asioida kyseisessä liikkeessä enää.
Ärsyttää, että miksi meni lupailemaan utopistisia toimitusaikoja alunperinkään. Olisi vaan sanonut rehellisesti vaikka 1-6 kuukautta, niin olisi suoraan tiennyt ettei ehdi tälle kesällä pyörä. Pyörässä ei onneksi ole mitään moittimista ja istuu paremmin kuin vaihtoehtona ollut Bianchi.

Korhonen
04.12.2012, 22.15
Heinä-elokuussa aloin hieroa Chebicin kanssa kauppaa teräsrunkoisesta, mittojen mukaan tehdystä maantiepyörästä ensi kaudeksi. Muutama puhelinsoitto. Välillä kauppias lupasi soittaa takaisin - ei soittanut, mutta kun itse olin aktiivinen, etenivät asiat mittojen ottoon, käytiin läpi osasarjat ja kaikki muutkin detaljit satulaa ja rengastusta ja rungon väriä myöten. Ajoasennosta tuli asiantuntevalta vaikuttavia kommentteja, samoin siihen liittyen treenivinkkejä jne. Pari tuntia käytimme kauppiaan kanssa aikaamme tähän touhuun ja itse vielä autoilin muutaman ylimääräisen satasen mittojen oton vuoksi. Kaikki näytti hyvältä. Kauppias lupasi vähän piirustella mittoja paperille ja soittaa. Ei soittanut. Soitin sitten itse n. kuukautta myöhemmin ja taas kaikki vaikutti olevan järjestyksessä. Kauppiaan piti vain laskea hinta parilla eri putkivaihtoehdolla ja soittaa sitten takaisin. Tästä on nyt reilu kuukausi. Soittoa ei ole kuulunut.

Itse en aio enää olla yhteyksissä ja olipa kauppias yhteyksissä tai ei, ei tule kauppoja, vaan hankin pyörän muualta. Jos ei pyöräkauppias halua pyöriä myydä, en minäkään halua sellaista väkisin ostaa ja vielä vähemmän kauppiaalta, jonka sanaan ei voi luottaa. Pitäköön tunkkinsa. Ihmetyttää vain, kuinka kannattavaa pyöräbisnes voi olla, kun tässä kaupanhieronnassa ei vielä ole ollut varsinaisesti edes puhetta hinnoista ja olin kuitenkin valmistautunut satsaamaan ihan kohtuullisen summan tähän hankintaan. Tai jos kauppias ei pysty mihinkään järkevään hintaan toimittamaan pyörää, miksi ei voi sanoa sitä suoraan.

No, vaihtoehtoinen pyörä on toki katsottuna & koeajettuna ja vaikka se ei ihan jokaista toivetta täytäkään, on se kelpo peli. Senkään pyörän Suomessa toimivalta kauppiaalta, joka kuitenkin tarjosi koeajomahdollisuuden, jonka myös käytin hyväkseni, ei tullut vastausta muutamaan sähköpostitse lähettämääni täsmennyskysymykseen koskien modifikaatioita osasarjan ja kiekkojen sekä ohjaustangon suhteen, joten sekin juttu raukesi. Vastaavat kysymykset lähetin erääseen ulkomaiseen, samaa pyörää myyvään nettikauppaan tyylillä arkipäivän 1 iltana klo 19. Vastaukset kysymyksiini sekä optioiden hinnat tulivat sähköpostiini seuraavana arkipäivänä 2 n. klo 13. Vielä pari täsmennystä samantien sähköpostitse ja niihin tuli nettikaupasta vastaus alle kahdessa tunnissa.

Ei liene vaikea arvata, ostanko seuraavan pyöräni Chebicistä, MySportsista vai Saldenilta?

timoe
07.12.2012, 14.17
Itsellä kokemus ihan realistisesta 7-8 viikon arviosta toimitusajasta...tosin sitten jo soittelin perään 8vk jälkeen niin oli juuri valmistumassa. Erittäin hyvällä maulla laittoi tyttärelle tyylikkään kokonaisuuden, ja onnistui siinä missä isä ei, eli myymään käyräsarvet suoran sijaan. Otti pyörää mitatessa huomioon myös rangan liikkuvuuden ja myös satulan valitsi neitokaisen pyllylle sopivan pyytämättä. Ainoa miinus oli pullotelineiden reiät avoinna ilman pultteja, mutta kun kotoa löytyi juuri sopivan väriset en ruvenut nipottamaan. PS sen ymmärtää toisaalta että asenne muuttuu nihkeäksi kun suuri osa katteesta katoaa reklamaation jälkeen annetun alennuksen myötä. Pitäisi vaan aina jaksaa hymyillä...Mullakin on ollut joskus valituksiin johtaneita tilanteita asiakkaiden kanssa...Joskus on vaikea peittää petttymystään,

PS. Mareksoundiin en mene toiste, kun sain hirveää huutoa päin naamaa uskaltaessani mainita että kaiutinsetti oli tarjottu kilpailijalta halvemmalla...mutta se onkin toinen juttu.

Punkku
15.05.2013, 13.51
Toimitusaika venyi luvatusta. Hinta nousi kahden puhelun välillä, valitti vaan ettei jää mitään käteen (jos lupaa jollain hinnalla niin silloin pitäisi pysyä luvatussa) palvelu oli asiallista, mutta ylimielistä. Maksun hetkellä jäätävä, koska nipotin nousseesta hinnasta jonka kuitenkin maksoin. Vaijerit asennettu edessä siten että ohjaustanko ei pääse kääntymään, koska vaijeri ottaa cantileverin vaijerinpidikkeeseen kiinni.
Pari pyörää olen tuolta hankkinut, jo ekan jälkeen tein päätöksen että ei toista enää, mutta tyhmä ei opi virheestä.

ErnoNykanen
15.05.2013, 14.02
Toimitusaika venyi luvatusta. Hinta nousi kahden puhelun välillä, valitti vaan ettei jää mitään käteen (jos lupaa jollain hinnalla niin silloin pitäisi pysyä luvatussa) palvelu oli asiallista, mutta ylimielistä. Maksun hetkellä jäätävä, koska nipotin nousseesta hinnasta jonka kuitenkin maksoin. Vaijerit asennettu edessä siten että ohjaustanko ei pääse kääntymään, koska vaijeri ottaa cantileverin vaijerinpidikkeeseen kiinni.
Pari pyörää olen tuolta hankkinut, jo ekan jälkeen tein päätöksen että ei toista enää, mutta tyhmä ei opi virheestä.
Ei oo ehkä ihan tinkaajan kauppa toi chebici, taajaan kävin pyörälle pakettihintaa tinkailemassa niin huimat 3 % olisi lähtenyt hinnasta. Noh, 13 % lähti toiselta kaupalta samasta pyörästä ja samasta hinnasta. Eiköhän niillä katteita ole niissä pyörissä, tuskin toinenkaan kauppa tappiolla pyörää myi.

Punkku
15.05.2013, 14.05
Tinkaamisestakaan ei ollut kysymys vaan siitä ettei pysytty edes sovitussa vaan yritettiin lypsää lisää matkan varrella.

ErnoNykanen
15.05.2013, 14.35
Aivan, hieman epäselvästi ilmaisin nyt asiani. Tietysti siis jo lähtökohtaisesti lain vastaista nostaa hintoja sen jälkeen kun niistä on sovittu. Suullinen sopimus on aivan yhtä pätevä kuin kirjallinenkin.
Oma pointtini liittyi aiheeseen ainoastaan hieman siinä suhteessa, että tuossa putiikissa tosiaan yritetään kaikki mahdollinen ottaa asiakkaasta irti, missä nyt ei tietysti lähtökohtaisesti ole mitään väärää kaupanteon kannalta. Kuitenkin uutta pyörää ostaessa yleensä luodaan asiakassuhteita, jotka ovat tuottavia tulevien hankintojen ja huoltojen muodossa.

Veivaaja
15.05.2013, 15.41
Täytyypä kehua: Teetätin liikkeessä teräsrunkoisen maasturin modifioinnin levyjarrulliseksi. Homma toki kesti jonkin aikaa, ja ensi yrittämällä teossa oli mittavirheitä. Ne korjattiin kuitenkin mukisematta, ja pyörä myös tuotiin kotiin (Helsinkiin), joten vältyin enemmältä ajelulta.

Teetätin liikkeessä myös tandemiin uudet takavaihtajan (ja peräkärryn) kiinnityskorvakkeet. Aikaa hommassa toki kului (he joutuivat käyttämään alihankkijaa osan sorvauksessa).

Paikka on kieltämättä sellainen, että joutuu itse soittelemaan asian perään. Toisaalta, en ole varma löytyykö pääkaupunkiseudulla toista liikettä, jossa osattaisiin/suostuttaisiin tekemään em. hommat. Myöskin mahdolliset reklamaatio on kohdallani hoidettu hyvin; pyörää tms. on pyytämättä(kin) kuljetettu minulle.

Odottelen vaurastumista, niin voin harkita seuraavan matkapyörän hankkimista ko. liikkeestä.

JackOja
16.05.2013, 07.35
...kävin pyörälle pakettihintaa tinkailemassa niin huimat 3 % olisi lähtenyt hinnasta....

...tuossa putiikissa tosiaan yritetään kaikki mahdollinen ottaa asiakkaasta irti...

:seko:

Sullehan olisi annettu alennusta?

ErnoNykanen
16.05.2013, 10.41
Sullehan olisi annettu alennusta?
Noh, kuten sanoin niin aika paljon siihen jäi kuitenkin varaa vielä :P Luulisi, että on varaa aika pienillä katteilla myydä, kun pyöräkin tilataan suoraan tehtaalta asiakkaalle niin ei synny varastointikustannuksia tai muita normaaleja pyörän myynnin epävarmuuteen liittyviä riskejä, jotka normaaliin hintaan on laskettu. Mutta kuten sanoin, ei se väärin ole. Tässä firmassa varmaan panostetaan kilpailuun jollain muulla tavalla kuin hinnalla. Asiantuntemus ainakin oli kaverilla mielestäni ihan paikallaan.

Punkku
16.05.2013, 11.29

Laskutti muuten 50 euroa uusista kaapeleista ja nyt huomasin että ei kuitenkaan ollut edes vaihtanut vaijerinkuoria eteen. No halvemmaksihan se se tietysti tulee kun ei tarvi purkaa tankoteippejä vanhasta tangosta. Uudesta ultegrasetistä kysyin jos sellaisen laittaisi niin 1000 euroa oli hinta. (kahvat, etu- ja takavaihtaja, pakka, ketjut ja vaijerit, EI jarruja eikä kampia). Mielestäni ei tarvitse edes katsoa ulkomaan tarjontaan, niin 1000 eroa on kuitenkin aika suolainen hinta.

Oatmeal Stout
16.05.2013, 12.11
Laskutti muuten 50 euroa uusista kaapeleista ja nyt huomasin että ei kuitenkaan ollut edes vaihtanut vaijerinkuoria eteen.
Vaijerin ja vaijerinkuoren eron huomaa helposti pyöräillessä, jos vaijeri uupuu, mutta kuori ei. Minun pyöriini on useammin vaihdettu vaijeri kuin vaijerinkuori.

VesaP
16.05.2013, 12.20
Uudesta ultegrasetistä kysyin jos sellaisen laittaisi niin 1000 euroa oli hinta. (kahvat, etu- ja takavaihtaja, pakka, ketjut ja vaijerit, EI jarruja eikä kampia). Mielestäni ei tarvitse edes katsoa ulkomaan tarjontaan, niin 1000 eroa on kuitenkin aika suolainen hinta.

Minä katsoin, ihan mielenkiinnosta... Bike-Componentsissa, nuo haluamasi osat 343 euroa.

On siinä katteet kohdillaan!! Tai asennuksilla hintaa! :rolleyes:

Xamnala
17.05.2013, 07.16
Minä katsoin, ihan mielenkiinnosta... Bike-Componentsissa, nuo haluamasi osat 343 euroa.

On siinä katteet kohdillaan!! Tai asennuksilla hintaa! :rolleyes:

Mitähän Vesa P tietää suomikaupan katteista ? Sen verran olen tukkuhintoja nähnyt / tutkinut, että tiedän saksanpojan myyvän tuotteen alemmalla hinnalla kuin suomikauppiaan tukkuhinta ! Ei sillä, onhan tuossa hinta "kohdallaan".

kolistelija
17.05.2013, 07.18
Mitähän Vesa P tietää suomikaupan katteista ? Sen verran olen tukkuhintoja nähnyt / tutkinut, että tiedän saksanpojan myyvän tuotteen alemmalla hinnalla kuin suomikauppiaan tukkuhinta ! Ei sillä, onhan tuossa hinta "kohdallaan".
Miksi suomikauppias sitten ostaa tavaransa tukusta? Kummaa...

VesaP
17.05.2013, 07.24
Mitähän Vesa P tietää suomikaupan katteista ?

No en yhtään mitään. Mutta osaan laskea. Jos kuluttaja saa suoraan saksasta 1/3 hinnalla osat, niin ihan sama mikä on kateprosentti, suomihinta ihan naurettavan ja säälittävän rajamailla silti. No, asennus toki kuului kait tuohon hintaan mutta anyway. Mutta eihän se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa jos maksaa...

kolistelija
17.05.2013, 07.26
No en yhtään mitään. Mutta osaan laskea. Jos kuluttaja saa suoraan saksasta 1/3 hinnalla osat, niin ihan sama mikä on kateprosentti, suomihinta ihan naurettavan ja säälittävän rajamailla silti. No, asennus toki kuului kait tuohon hintaan mutta anyway. Mutta eihän se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa jos maksaa...
Sulla on pieni laskuvirhe. Lisää tuohon tonniin jarrut ja kammet niin samaan hintaan saa jo melkein DA-9000 tai Record setin. :D

Oatmeal Stout
17.05.2013, 08.41
Miksi suomikauppias sitten ostaa tavaransa tukusta? Kummaa...
Ostaisi siis saksalaisesta nettikaupasta?
Miksiköhän saksalaisten autojen veroton hinta Suomessa on Euroopan pienimpiä, vaikka myyntimäärät ovat pieniä ja pyöränosien maahantuojien sisäänostohinnat nettikauppoja suurempia? Taitaa johtua fleksin päässä olevasta mopoautoilijan hoitotädistä.

kolistelija
17.05.2013, 08.57
Ostaisi siis saksalaisesta nettikaupasta?
Miksiköhän saksalaisten autojen veroton hinta Suomessa on Euroopan pienimpiä, vaikka myyntimäärät ovat pieniä ja pyöränosien maahantuojien sisäänostohinnat nettikauppoja suurempia? Taitaa johtua fleksin päässä olevasta mopoautoilijan hoitotädistä.

Käännetään puhe autojen verottomaan hintaan kun pyöränosissa Suomen tukkurin Alv 0 hinta on korkeampi kuin saksalaisen nettikaupan (oletettavasti? vai jopa verollinen?) Alv 0 hinta?

Joko tukkuri poraa kauppiasta takapuoleen tai sitten tukkurin toimittaja hintaa tukkuria hanuriin. Eroaako Saksan tullit kovastikin Suomen tulleista? Paha sanoa kun ei tiedä mitä kautta tavara maahantuojalle tulee. Estääkö jokin käyttämästä saksalaista tukkuria?

Oatmeal Stout
17.05.2013, 09.06
Estääkö jokin käyttämästä saksalaista tukkuria?
Kokeile vaikka Shimanon osilla, perusta yritys ja pyydä tukkutilastarjouksia.

kolistelija
17.05.2013, 09.17
Kokeile vaikka Shimanon osilla, perusta yritys ja pyydä tukkutilastarjouksia.
Yrität vissiin sanoa että siellä on kartelli?

Olen eräällä toisella alalla todistanut toimivan strategian maahantuojan naurettavan hintastrategian alasajamiseksi. Siinä tehtiin yhteistyötä muiden eurooppalaisten kauppiaiden kanssa tekemällä tilauksia heidän kauttaan. Välikätenä toiminut kauppias sai mukavasti volyymiä joka tietenkin helpotti tukkurin kanssa toimimista ja Suomen puolella toimiva kauppias myi samaa tavaraa muille kotimaisille kaupoille halvemmalla kuin paikallinen tukkuri. Kasvanut tavaraliikenne teki hommasta kaikille kannattavaa, paitsi nihkeille kartellimulkuille. Kuluttaja oli tässä suurin voittaja. Toki kauppiaatkin olivat tyytyväisiä kun saivat mahdollisuuden kilpailla ulkomaisten nettikauppojen kanssa.

Jake_Kona
17.05.2013, 09.21
Kuinkas monta osasarjatoimittajaa/valmistajaa sitä onkaan maailmassa?

Sillanalta
24.05.2014, 06.16
Ostin cyclocross-pyörän mittojen mukaan. Vaikka hinta kirpaisikin, runkokoko vaikuttaa omiin mittoihin paremmalta kuin koeajetut vakiokoot. Kun pyörä on ollut kunnossa, sillä on ollut todella hyvä ajella. Itse pyörään olen todella tyytyväinen.

Laadunvarmistuksessa ja viimeistelyssä on kuitenkin parannettavaa. Alla joitakin esimerkkejä. On tärkeää kuitenkin huomata, että käyttäjälläkin on oma osansa ja tämä oli minulle ensimmäinen pyörä maantietyyppisillä vaihtajilla. Kaikki viat on myös korjattu viivyttelemättä ja lisämaksua pyytämättä.

Pyörää noutaessa
- vaihteet ja jarrut säätämättä
- lokarit ottivat renkaisiin kiinni (vaihdettiin ensihuollossa kommentilla nämä ovat huonoimmat lokarit mitä meillä on)
- ketjut poikki 300 km kohdalla
- jarruista puuttui yksi pultti, runkopultit toisen juomatelineen kohdalta uupuivat
- hintaan sovittuja varusteita puuttui, lisättiin pyydettäessä

Ensihuollon jälkeen:
- vaihteet jälleen säätämättä: ketjut takapakan ja pinnojen väliin 2km kohdalla
- eturattaat oli sovittu vaihdettavaksi pienemmäksi, mutta vain ulkoratas oli vaihdettu
- uusien lokareiden ja renkaiden välissä paikoitellen reilusti ilmaa, pyydettäessä etäisyyttä säädettiin yhtenäisemmäksi. Viimeistely jäi omalle vastuulle.
- toinen kahva irtosi n. 100 km kohdalla

Takuutapaukset poislukien huoltoon en enää pyörää veisi, uuden pyörän saattaisin ostaakkin. Vaativa ja tarkka ostaja saanee mitä haluaa, mutta vähänkään lepsumpi saa kärsiä.

d33b0
04.08.2014, 18.31
Asiantuntevaa palvelua on Chebicillä saanut, mutta hinnoissa on kyllä ilmaa. Äsken meni 70€ ketjuruoskaan, takaratasavaimeen ja jarrulevyn irroitukseen tarvittavaan avaimeen. :( Täytyy vastaisuudessa ajaa se 10km ekstraa Lundbergille kun heillä hinnat ovat paljon inhimillisempiä.

SSGT-92
04.08.2014, 19.41
Saatan muistaa väärinkin,mut eiks shitmanol käy sama avain centerlock-levyjen ja takapakan lukkomutterin käpistelyyn...

d33b0
04.08.2014, 20.11
Saatan muistaa väärinkin,mut eiks shitmanol käy sama avain centerlock-levyjen ja takapakan lukkomutterin käpistelyyn...
Saattaapi olla, mutta mun Trekissä on joku Bontragerin viritelmä mikä vaatii oman isomman avaimen.

timoe
04.08.2014, 20.33
Jatketaan vähän Chebicistä: aiemmin mainittu tyttärelle hommattu cc on edelleen erinomaisen sopivan kokoinen (pien mutta sopiva koska selän liikkuvuus on iso)

mutta alurungon maali on lohjennut laajalti ketjun hakkaamana chainstaystä ... tähän olisi pitänyt panna vaikka kirja muovia. Tankoteipit ovat paperisen oloset ja kuluivat tosi nopeasti

kannattaa pitää tuo ketjun suoja asia mielessä, jos sieltä ostaa, ei sitä myyjä ehdottanut

PS bontrager halpa campa kallis ... tippunut eturattaan pultti = 40 euroa + postikulut, ei löytynyt suomesta

d33b0
05.08.2014, 07.53
PS bontrager halpa campa kallis ... tippunut eturattaan pultti = 40 euroa + postikulut, ei löytynyt suomesta
Oho! Siinä on jo pultilla hintaa! :eek:

asb
28.03.2015, 13.34
Chebicissä kasatun 29erin takakiekon puolat löystyi puolessa vuodessa sormin kiristettäviksi.

En tiiä tarkkaan mikä meni vikaan, mutta arvaan syyn olleen seurassani olleen ihmisen pärstäkerroin. Semmoinen saarna tuli pyöräkaupan kannattamattomuudesta, kun vaimo erehtyi tinkimään kenkien hinnasta.

Mä itte kun en viitsi pyöräkaupoissa tinkiä ja kaks edellistä kiekkoa oli ihan ok, niin kannattikohan tämä asiakassuhde tahallaan pilata näin?