PDA

Näytä tavallinen näkymä : Kuka ajoi silloin siellä?

Sivut : 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 12 13

Schöne Scheisse
31.05.2011, 09.49
En tiedä missä ajoit - ja toivottavasti et sillä hetkellä ollut edes pyörän satulassa - mutta musta levyjarrullinen Crescentisi roikkui Helsinginkadun Cycle Centerin katosta ja takakiekko (Alex Rims DP17) oli sen näköinen, että melkein teki vatsassa häijyä.

rhubarb
31.05.2011, 19.41
Joku Kanuuna oli ilmeisesti kääntynyt väärään suuntaan E12:a kun tuli vastaan Silvolassa?

ellmeri
31.05.2011, 19.47
Joku Kanuuna oli ilmeisesti kääntynyt väärään suuntaan E12:a kun tuli vastaan Silvolassa?

Varmaan ollu ajamassa korson xc.maratonin ja nyt niin eksyksissä ettei enään kotia osaa..:D voi raukkaa!!

turot
31.05.2011, 21.03
Joku meni vauhdikkaasti punaisissa Leppävaaran ja Lintuvaaran välisillä poluilla tänään kuuden maissa. Itse menin vähemmän vauhdikkaasti sinisessä paidassa, mutta tuskinpa huomasit kun nähtiin vaan selkäpuolelta.

tipsu
31.05.2011, 21.07
Jotkut kaksi miestä tulivat maantiepyörillä vastaan Haagan liikenneympyrän kohdalla. Toisella sky-tiimin asu ja toisella punainen paita, pyörä saattoi olla jälkimmäisellä Bianchi. Tervehdin heitä, mutta eivät tervehtineet takaisin työmatkacycloilijaa. Lannistuin siitä, ja seuraavaa polkijaa rohkenin tervehtiä vasta Munkkiniemessä. Tämä taisi tervehtiä takaisinkin. Muutenkin tuli paljon asiallisesti varustautunutta polkijaa vastaan.

Glaciesvir
31.05.2011, 21.09
Jotkut kaksi miestä tulivat maantiepyörillä vastaan Haagan liikenneympyrän kohdalla. Toisella sky-tiimin asu ja toisella punainen paita, pyörä saattoi olla jälkimmäisellä Bianchi. Tervehdin heitä, mutta eivät tervehtineet takaisin työmatkacycloilijaa.
Vaikka muuten voisi valikoida tervehtimisiä, niin luulisi miesten tervehtivän, jos nainen moikkaa?

Oksanen
31.05.2011, 21.27
Mahtoiko olla foorumilainen kuka ajoi Uudenmaankadulla ohitse klo.20:30 aikoihin? Ja jos oli, niin toivottavasti ei ollut muotipoliisi, koska ei raipan iskut taitaisi piisata :rolleyes: Ei ole kyllä maasturilla mitään saumaa tuollaiselle maantiepyörälle.

Pelle Peloton
31.05.2011, 21.58
Tänään aamulla joku nosti lapaa seitsemän aikoihin Tampereella Rantaperkiön "mäessä". Olin liikenteessä retrosinkulalla (ja ajelemattomilla jaloilla 8O), ja häkellyin niin, että ehdin tuskin vastaamaan. Kiitos tuosta - tuli hyvä mieli.

Aamun kohtaamisesta johtuen ajattelin levittää hyvää mieltä iltapäivällä kotiinpaluulenkillä (Sarankulma-Pirkkala-Pöpilä-Tampella). Tuloksena neljä tervehdystä, eikä yhtään vastausta. Kiva :\

daemonsultan
01.06.2011, 18.35
Tänään puoli kuuden tienoilla tuli vastaan pari pyöräilijää Vantaan Ylästössä ja toinen vastasi moikkaukseen. Pahoittelut muistaakseni oranssilla retromman oloisella pyörällä myöhemmin tulleelle moikkaamatta jättämisestä. Piti vaihtaa isommalle rattaalle just siinä kohtaa ja se kun ei ihan vielä tuu selkäytimestä.

padeBoi
01.06.2011, 18.36
Äskettäin noin klo 1800 Kuopiossa Puijonlaaksossa ajeli joku porukka maastopyörillä meikän kämpän ohi. Oliko foorumilaisia?

perttime
01.06.2011, 18.49
Varmaan ollu ajamassa korson xc.maratonin ja nyt niin eksyksissä ettei enään kotia osaa..:D voi raukkaa!!Ois se kyllä kamalaa jos joutuisi loppuiäkseen jäämään Kehä Kolmosen sisäpuolelle :p

ellmeri
01.06.2011, 20.16
Ois se kyllä kamalaa jos joutuisi loppuiäkseen jäämään Kehä Kolmosen sisäpuolelle :p

Jaahas? löysit sittenkin kotiin Tampesteriin.;)

perttime
01.06.2011, 20.34
En se minä ollut...

Exami
01.06.2011, 20.37
Moikka vaa niille kolmelle maantiepyöräilijälle jotka tulivat rinnan klv:llä vastaan ottaen koko tienleveyden haltuunsa tänään ~19:40 tuomarinkylässä

Prinsessa
01.06.2011, 21.26
Moikka vaa niille kolmelle maantiepyöräilijälle jotka tulivat rinnan klv:llä vastaan ottaen koko tienleveyden haltuunsa tänään ~19:40 tuomarinkylässä

Vähän samaa huutelen täälläkin...tänään kahteen otteeseen kaksi miesmaantiehuristelijaa tulivat rinnakkain vastaan väistämättä senttiäkään. Toinen setti Vihdintien klv:llä Askiston ja Petikon välissä ja toinen setti heti perään Hämeenkylän kohdalla yhdessä pimeässä alikulussa. Jep.

Yritin kyllä olla huomattu räikeän keltaisessa topissani, mutta ei vissiin silti näkyny. :rolleyes:

VPR
01.06.2011, 21.59
Yritin kyllä olla huomattu räikeän keltaisessa topissani, mutta ei vissiin silti näkyny. :rolleyes:
Ilman toppia olisi voinut olla parempi tulos. :D

Oksanen
01.06.2011, 22.02
+1

ilman toppia olisi voinut olla parempi tulos. :d

Shimaani
01.06.2011, 22.09
Joko tuli pellelle omaa lääkettä vastapalloon?
Moikka vaa niille kolmelle maantiepyöräilijälle jotka tulivat rinnan klv:llä vastaan ottaen koko tienleveyden haltuunsa tänään ~19:40 tuomarinkylässä Hö? Etuvaihtajakäden etusormella osoitus vastaantulevan muodostelman keskimmäisen polkijan nenän vasempaan laitaan ja etupyörä samaan suuntaan vauhtia lisäten. Hetki ennen osumaa etupyörä ylös ellei tilaa tule.

Ttu kaikkee tartte tehrä vaikeeks....

Exami
01.06.2011, 22.39
Joko tuli pellelle omaa lääkettä vastapalloon? Hö?

Nii en tiedä, en ole viellä kertaakaan tukkinu klv:tä oletko sinä? toivottavasti kyseinen kaarti sai kolisteltua keskenään, minä en väistänyt enkä myöskään jarruttanut. tilannetta näytti kavereilla olevan ohjausliikkeistä ja jarrujäljistä päätellen.. oppiipahan olemaan :)

Prinsessa
01.06.2011, 23.38
Ilman toppia olisi voinut olla parempi tulos. :D

Arvoin kaupassa tänään pitkän ja lyhyen topin väliltä. Olis pitänyt sittenkin valita se lyhyt :rolleyes:

:cool:

ellmeri
02.06.2011, 08.35
Arvoin kaupassa tänään pitkän ja lyhyen topin väliltä. Olis pitänyt sittenkin valita se lyhyt :rolleyes:

Kännykät ja lyhyet topit(maitorauhasten suojaimet) ehdottomasti kiellettävä ajaessa!!:D

Väinö Kokki
02.06.2011, 16.29
Havaintoja tieltä 170, väliltä Porvoo - Söderkulla, tänään aamupäivällä. Liikkeellä taas valtavasti pyöräilijöitä. Laskuissa pääsin kolmeenkymmeneen ja sitten en enää laskenut. Suurin osa kippurasarvisilla. Pitkiä, pätkiä, isoja, pieniä, naisia, miehiä, uusia ja vanhoja.

Koko ajan oli pyöräilijöitä jommalla kummalla puolella tietä. Sellainen tuntuma on että, etenkin maantiepyöräily, on yhä suositumpaa. Itse olin kiesillä liikenteessä, joten seurailin touhua ratin takaa. :(

ellmeri
02.06.2011, 17.44
Noilla kulmilla liikuttiin ja metsässä,enempi oli maastureita liikenteessä poluilla yhtään kippurasarvista ei metsässä tullut vastaan saatikka ohi,porvoon vanhallatiellä niitä kippurasarvisia sitten kyllä riittikin.:rolleyes:

JayJ
03.06.2011, 17.26
Tänään klo 16, Jumbon parkkihalli, sinä + auto + Focus jumissa parkkihallin kattopilareissa. Oliko ahdasta? ;)

pekkis1
03.06.2011, 20.49
Kuka ajoi pinkillä Gir's G-Maxilla Puotilan minigolfin liepeillä noin 19.20? Wau, tyylikäs pyörä, tyylikäs kuski :)

ketalemies
04.06.2011, 12.27
Matinkylän rantaraitilla tuli noin tunti sitten asiallisen näköinen yksijousinen vastaan. Kaikkea muutakin kaksipyöräistä liikkeellä kiitettävästi mutta toi kiinnitti erityishuomion.

kolistelija
04.06.2011, 16.20
Trekillä tietä 140 ajanut oli ilmeisesti ostanut huonosti ilmastoidun kypärän kun se lepäsi tangolla eikä päässä. Kalju palaa nopeasti keskipäivän auringossa.. :p
Oliko foorumilaisia?

telliv
04.06.2011, 17.23
Äskettäin noin klo 1800 Kuopiossa Puijonlaaksossa ajeli joku porukka maastopyörillä meikän kämpän ohi. Oliko foorumilaisia?

Enemmän tai vähemmän todennäköisesti :).

telipyörä
04.06.2011, 21.06
Trekillä tietä 140 ajanut oli ilmeisesti ostanut huonosti ilmastoidun kypärän kun se lepäsi tangolla eikä päässä. Kalju palaa nopeasti keskipäivän auringossa.. :p
Oliko foorumilaisia?

Minä ajoin Trekillä tietä 140, mutta kypärä päässä ja tukkaakin löytyy.

kolistelija
04.06.2011, 21.31
Minä ajoin Trekillä tietä 140, mutta kypärä päässä ja tukkaakin löytyy.
Sivuosuma, ei voittoa. :p

Superteemu
04.06.2011, 22.44
Punaisiin pukeutunut maantiekuski istui eilen alkuillasta Turun Kalevantien varressa eturengas sylissä. Vieläkin nolottaa kun ei pysähdytty auttamaan, mutta autonkuljettajalla oli vähän kiire...

Toivottavasti matka pääsi kuitenkin jatkumaan!

rhubarb
05.06.2011, 15.51
Kuka oli liikkeellä TdF:n pallopaidassa mutta ilman fillaria Hesperiassa eilen kasin tienoilla? Onks tää nyt se representing? :cool:

daemonsultan
05.06.2011, 17.30
Olis pitänyt sittenkin valita se lyhyt :rolleyes:

Joku taisi ottaa tästä opikseen ja tuli vastaan Martinlaaksossa varustautuneena bikineihin ja valkoiseen GT:n krossariin/maantievehkeeseen. Itse olin jalan liikenteessä, kun tänään oli koko perheen pyörillä kuukauden pakollinen pesu- ja huoltopäivä.

Oon ehkä kohtuu menetetty tapaus, kun muistan pyörän värin, mutten naisen hiusten väriä... :D

Polla
06.06.2011, 08.29
Kuka ajoi tänään aamulla klo 6.30 mannerheimintietä punaisen pakettiauton peesissä?

tipsu
06.06.2011, 10.35
Eilen illalla Hämäänlinnantiellä ehkä kuuden maissa noin kymmenen kilometriä Nurmijärvestä meitä vastaan tuli joku mahdollisesti tiimiasuinen sinisissä vaatteissa oleva maantiepolkija, jolla oli aero- tai triathlontanko. Poljimme kahdestaan vastaan Nurmijärveä kohti cyclocrossareilla ylämäkeen, ja tämä vastaantullut polkija näytti iloisesti meille peukkua:) Iloiselle mielelle tuli tuollaisesta. Jossain Hyvinkään tietämillä samalla tiellä aiemmin (viiden, kuuden välillä) pitäessämme patukkataukoa tuli takaa valkoisella Focuksella nainen punaisessa / oranssissa paidassa, joka siirtyi kohdallamme kelville. Hänet ohitimme myöhemmin, mutta pitkän pätkää ajelimme peräkkäin jonossa tämän jälkeen. Patukkatauon aikana tuli vielä vastakkaisesta suunnastakin joku maantiepolkijamies punaisessa paidassa, hänkin iloisesti tervehti. Meillä kaksi crossaria, joissa oli takana pakkarilla nyssäkkä, toisella keltainen paita ja toisella sininen.

Virpi
06.06.2011, 10.55
Tänä aamuna töihin tullessa Takojan kohdalla tuli vastaani tandem pyörä kuskeinaan mies ja nainen. Olipa tyylikäs näky, vimosen päälle pyörä ja kuskit. Pariskunta oli ilmeisesti pidemmässä reissussa koska pyörän selässä oli kuljetuslaukkuja useampikin.

padeBoi
06.06.2011, 16.40
Enemmän tai vähemmän todennäköisesti :).

Ajatteko enemmänkin porukassa? Itse ajelen tällä seudulla enimmäkseen yksin ja olisi mukava, jos mukaan mahtuu yksi kuski lisää.

Markku Liitiä
06.06.2011, 16.55
Kuka ajoi etulaukuilla varustetulla Surlylla sunnuntaina iltapäivällä Kaskelantietä etelään päin Sipoossa/Keravalla? Kai nyt kaikki Surly-kuskit ovat foorumilaisia?

telliv
06.06.2011, 17.02
Ajatteko enemmänkin porukassa? Itse ajelen tällä seudulla enimmäkseen yksin ja olisi mukava, jos mukaan mahtuu yksi kuski lisää.

Kesäisin taitaa olla vakiintunut lähtöpaikaksi ja ajaksi maastoajeluille puijon hyppirimäen juurella oleva aidan reunus 18.00. Ja tietty Yhteislenkit osiossa olevasta "Kuopion ilmasto"-ketjusta voi kysellä ja katella lisää.

Kuukkelin kautta tarkempi paikka
kartta (http://maps.google.fi/maps?f=d&source=s_d&saddr=&daddr=62.908434,27.647061&hl=fi&geocode=&mra=mift&mrsp=1&sz=17&sll=62.908369,27.647299&sspn=0.004608,0.016512&ie=UTF8&t=h&z=17)

jojo^^
06.06.2011, 17.07
Kuka ajoi lauantaina 4.6 klo 19-19.30 välillä Turkuun päin menevällä leveäkaistatiellä (9-tie) Skodalla, jossa oli puna-valkoinen Cuben LTD Pro perässä? Leveäkaistatiellä ajetaan oikeassa laidassa eikä keskellä kaistaa! ;)

-MPT-
06.06.2011, 18.02
Aamulla jollain naishenkilöllä oli matka jäänyt kesken n. klo 8.30. Lastasi nimittäin Focuksen crossaria harmaan pakettiauton kyytiin Länsiväylän ylikulkevalla sillalla Suomenojalla. Ajoin autolla ruuhkan mukana ja kiinnitin huomiota tilanteeseen. Toivottavasti kyseessä ei isompi haaveri vaan pyöräilyt jatkuu renkaan paikkaamisella tms. Mahtoiko olla foorumilaisia?

akkki
06.06.2011, 18.55
Kuka ohitti minut crossarilla tänään aamulla ennen seitsemää Lehmossa. Puoliunessa hyvä että tajusin vastata moikkaukseen.

bere
06.06.2011, 20.30
Keskuspuistossa törmäsin useempaankin maastopyörä porukkaan, koitin reippaana morjestellakin keretessäni. Hyvä ajopäivä.

-VsQ-
07.06.2011, 08.13
Kenenkäs mustan(?) CC:n peesissä (ja ohitse) sai ajella tänään Tuiran ja Alppilan välillä aamulla klo 7.25 maissa?

Raijkaard
07.06.2011, 18.04
Kakskerran kiepillä tuli tänään vastaan enemmän pyöräharrastajia kuin koskaan omilla lenkeillä. Hyvin näytti porukalla kulkevan aika jämäkästä tuulesta huolimatta. Mä olin se mustavalkoinen maantie-Canyon -kuski. Hyvä meininki!

Risto Koivunen
07.06.2011, 21.49
Paljon oli tänä iltana pyörää liikkeellä, vaikka millaista sorttia.

Vantaan Kuusijärven nurkilla tuli ihmeteltyä, kun Lahdentietä pitkin eteni pohjoiseen päin valtaisan pitkä letka kuskeja tempo/triathlon-henkisillä pyörillä (ja kohtuullisen pitkillä väleillä). Ilmeisestikin kyseessä oli jokin triathlonistien tapahtuma? Itse seisoskelin siinä mittaradan päässä matkamittaria kalibroimassa.

timoe
07.06.2011, 22.30
6.6 maanantaina klo 18.25 maissa Otaniemi- Haagan liikenneympyrä välillä tarkkailin auton ikkunasta hienointa koskaan näkemääni Olmoa. Hyppäsin jopa tiensivuun huitomaan kysyäkseni mikä pyörä oli kyseessä, mutta hemmo luuli mua joksikin hörhöksi eikä uskaltanut pysähtyä?

Sain sitten huudettua auton ikkunasta "hieno pyörä" ja näytettyä peukkua, luultavasti luuli mun näyttäneen keskaria...

Tolkutttoman hieno punainen väri...

Prinsessa
07.06.2011, 22.39
Vantaan Kuusijärven nurkilla tuli ihmeteltyä, kun Lahdentietä pitkin eteni pohjoiseen päin valtaisan pitkä letka kuskeja tempo/triathlon-henkisillä pyörillä (ja kohtuullisen pitkillä väleillä). Ilmeisestikin kyseessä oli jokin triathlonistien tapahtuma? Itse seisoskelin siinä mittaradan päässä matkamittaria kalibroimassa.

Kyseessä oli Helsingin Triathlonistien sisäinen sprinttikisa. Hyväkuntosia ihmisiä :cool:

Samuel
08.06.2011, 21.50
Reippaan näköinen maastopyöräseurue ajeli Kuusankoskella Niskalassa tänään 21 aikoihin. Suuntana oli ilmeisesti Niivermäki?

equilibrium
09.06.2011, 09.40
Joku kaveri tuli eilen tempotreenin aikana vastaan uudenkarhealla Bianchin tempopyörällä ja hihattomassa haalarissa. Vähän ihmettelin, kun seuralaisilla on yleensä hihalliset ajoasut. Mutta lähtöviivalla tuttu virne paljasti, sehän olikin Alexander Stubb. :D

Paljon muutakin jengiä tuli vastaan tuolla Röylässä illalla, sori jos ei kamalasti tullut moikkailtua, happi oli välillä vähän vähissä.

drop
09.06.2011, 22.06
Kuka tunnustaa olleensa tornimäessä aikuisten dh-koulussa? Minä jarrutin sitä hopeista pyörää.

fiber
09.06.2011, 22.35
Lepuskin kohdalla meni rengas tuplasti tänä aamuna. Ekalla kerralla fiksikuski pysähtyi kysymään tarvitaanko apua/rengasta. Kiitos kysymästä, oli rengas. Tokalla kerralla ei enää omaa rengasta ollut. Kiitos vastaantulijalle, joka tarjosit varasisurin!

jorma
09.06.2011, 23.33
Lepuskin kohdalla meni rengas tuplasti tänä aamuna. Ekalla kerralla fiksikuski pysähtyi kysymään tarvitaanko apua/rengasta. Kiitos kysymästä, oli rengas. Tokalla kerralla ei enää omaa rengasta ollut. Kiitos vastaantulijalle, joka tarjosit varasisurin!

Menikö nämä about samassa paikassa siellä, vaiko ihan sattumalta? Ajelen itse usein sieltä Sellon ympäristöstä läpi, kiinnostaa.

Kuka oli muuten tänään triathlon(?)-kuteinen daami, jonka ohitin Säterinpuistontien liikenneympyrän nurkilla? :)

Smo
10.06.2011, 05.38
Merituulentietä ajoradalla aika lujaa painoi henkilö vihreillä paidoilla. Siinä kehä 2 ja matinkylä kohdalla. KVL molempiin suuntiin siinä, ekaa kertaa näin maantiekuskin ajoradalla tuolla. Hyvin se veti.

fiber
10.06.2011, 07.05
Menikö nämä about samassa paikassa siellä, vaiko ihan sattumalta? Ajelen itse usein sieltä Sellon ympäristöstä läpi, kiinnostaa.

Olin kääntymässä 101:n alittavaan tunneliin, ja sisämutkan puolella oli asfalttipinnassa reikä. Käänsin vauhdissa liian jyrkästi, niin että takapyörä oikaisi siitä ja otti snakebiten.

Toiseen(kin) löytyi sitten syy peilissä. Jos välttämättä haluat tietää, niin tunnustus löytyy blogista (http://fillari.blogspot.com/) :o

Maanantainakin tuli tuplat. Ensin Pitäjänmäentiellä pellinpala renkaan kyljestä läpi kunnon alamäkivauhdissa, sitten Vaasan leipomon kohdalla vähempi dramaattinen pikkureikä.

cuppis
10.06.2011, 17.03
Joku ajeli tänään vaaleissa vaatteissa Bianchilla vähän ennen iltapäivä neljää Espoon Suvelasta kohti Kirkkojärveä. Pysähdyit Kirkkojärventiellä bussin perään ja teit sitten u-käännöksen. Pienenä vinkkinä, että jos ajaa autotiellä niin kannattaa myös ryhmittyä kaistoille kuten autotkin (viittaan ryhmitykseesi oikeanpuoleisen kaistan oikeean reunaan ennen Siltakadun ylitystä). Muuten voi olla kanssaeläjille liian hankalaa arvioida seuraavaa siirtoasi.

mnph
12.06.2011, 15.27
Tiilikkajärven kansallispuiston eteläisellä parkkipaikalla bongattu tänään puolilta päivin komea Scorpion.*

apatceh
14.06.2011, 08.04
Joku ajeli tänään Focuksen cc:llä lehdessa harjukatua ylöspäin. Muuten hyvä, mutta se jalkakäytävä ei oo tarkoitettu pyöräilijöille.

Polla
14.06.2011, 08.20
Pitäsköhän avata "kuka törttöili silloin siellä" ketju niin tää pysyis positiivisena?

alli
14.06.2011, 10.39
Lauantaina Rymättyläntiellä ennen Poikkoa joku paineli yksikseen menemään Borat-asusteen ja balettihameen yhdistelmällä... onnea vaan tuleviin häihin.

apatceh
14.06.2011, 13.46
Pitäsköhän avata "kuka törttöili silloin siellä" ketju niin tää pysyis positiivisena?

Ahaa, katos tuommoinenki ketju. Pannaa sinne. Kiitos tiedosta.

-VsQ-
14.06.2011, 15.09
Tänään bongailtu:
Aamulla about 7.30 Niittyaron Seon risteyksessä musta CC, ihailin vaan SIDI:n kenkiä, jotka kuskilla oli jalassa niin en muistanu kattoo tarkemmin itse pyörää.
Klo 8 aikaan OYS:n A4-oven vieressä olevilla pyöräpaikoilla hiilari sinkula, ei ollu mitää tekstejä rungossa.
Viimeisenä klo 13 maissa Niittyaron Seon risteystä lähestymässä autotietä pitkin punanen maantiepyörä/CC (en nähny merkkiä, ku tulin liian lujaa autolla vastaan).

pinohiiri
15.06.2011, 22.26
Bongattu tänään Tampereella Dynamon edessä parkissa oleva Trekin hihnavedolla oleva citypyörä... Onko kenties jonkun foorumilaisen kulkupeli? Herätti mielenkiintoa kovasti. :)

snowfake
16.06.2011, 23.17
Tunti sitten särkänniemen risteyksessä, kuka tunnustaa tykitelleensä päin punaisia? Onko tuo päälläoleva joku tiimipaita vai tavallinen?

http://www.youtube.com/watch?v=9euWvx-rG9I

leecher
19.06.2011, 21.31
Oliko forumilaisia?? http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011061913918393_uu.shtml

apartanen
19.06.2011, 21.48
Luultavasti ei kun puhuvat lyöjän olleen lihaksikas

HMK
20.06.2011, 19.57
Sunnuntaina, eli 19.6 ajoin Bianchilla Jaalan ja Iitin välisellä tiellä etelään päin. Pysähdyin minuutiksi hengähtämään nyppylän päälle noin 10km Iitin kirkonkylältä pohjoiseen (Kymentaka).

Pohjoiseen suuntaan matkannut Colnago-kuski sanoi jotain ohi mennessään. Mitähän mahtoi olla, kun en saanut selvää?

freerider70
21.06.2011, 20.29
Tunti sitten särkänniemen risteyksessä, kuka tunnustaa tykitelleensä päin punaisia? Onko tuo päälläoleva joku tiimipaita vai tavallinen?

http://www.youtube.com/watch?v=9euWvx-rG9I

Tunnustan tekeväni tuossa kohdassa samoin kuin videon pyöräilijä, tulkaa kivittämään.

TetedeCourse
22.06.2011, 07.32
Työmatkapyöräilykin on mennyt ilmeisen vakavaksi - kuka ajoi Trekin tempopyörällä työmatkaa (?) ke 22.6 klo klo 6.40 Hgin Kuusisaaressa Espoon suuntaan päin ...:cool: ???

Polla
22.06.2011, 07.37
Työmatkapyöräilykin on mennyt ilmeisen vakavaksi - kuka ajoi Trekin tempopyörällä työmatkaa (?) ke 22.6 klo klo 6.40 Hgin Kuusisaaressa Espoon suuntaan päin ...:cool: ???

Mä näin pari viikkoa sitten vantaalla jonkun samassa hommassa cervelon mantiepyörällä johon oli lätkäisty tempotikut. Huvittavan näköistä ja jäin pohtimaan hyötysuhdetta kun aerodynaamisuus tuhoutuu ison repun kanssa aivan täysin :D plus miinus nolla?

Ski
22.06.2011, 08.07
jos reitti ja lompakko sen kestää niin ainahan se on parempi kuin että menis autolla... tai sitte henkilö oli menossa treenaan, tai viemään vaimolle sen unohtuneet työtavarat ennen kuin ite menee lenkille... :)

VPR
22.06.2011, 08.39
Kyl mäki menin kolme viikkoa sit töihin Cervélolla (Länsiväylän vartta) ja tempotikuilla ku jatkoin töistä suoraan Pepen tempoon.

Premnas
22.06.2011, 09.49
Kukas ajoi eilen Naantalin Luonnonmaalla kaivolan kohdalla vastaan? Harvemmin oon tuolla pyöräilijöitä ylipäätään nähnyt.

Makke
23.06.2011, 02.08
Kyllä sitä itsekkin välillä tulee käytyä illalla lenkillä ja siitä suoraan töihin yöksi minne reppu viety jo etukäteen ja aamulla suorintatietä kotiin tempopyörällä reppuselässä...
Ps. pääsee sillä tempopyörällä repustakin huolimatta nopeempaa kotiin:)

tipsu
23.06.2011, 13.30
Eilen keskiviikkona kuuden ja kahdeksan välillä illalla useampia maastopolkijoita Espoon rantaraitilla välillä Westend-Suvisaaristo. Itse olin kaverin kanssa crossareilla ajelemassa leppoisaa hiekkatiejoa. Kiva reitti, sai vähän cc-tuntua, kun valitsi väliin "huonompaakin" pätkää, ja yhdessä kohti sai ottaa pyörän kantoonkin, että pääsi rappusista ylös.

leecher
23.06.2011, 20.17
Onko forumilaisia kuka ajelee lähes päivittäin kotini ohitse Mikkelin Lehmuskylässä valkoisella Canyonilla ilman kypärää?

Oksanen
24.06.2011, 12.14
Jämsässä tuli vastaan mellansuoran Jämsän päässä maastopyöräilijöitä vastaan oiskohan ollut 6kpl. Olikohan foorumilaisia? Moikkas ainakin takaisin, toisin kun maantiefillaristit Turussa...

GrafZeppelin
24.06.2011, 17.13
Kiitokset kaikille, jotka pysähtyivät tarjoamaan apua tänään n. 14.30 Kuninkaantiellä/Vanhalla Porvoontiellä ennen Jokivarrentietä.

Kiekosta pinna poikki ja järkky sivuheitto, joten taksikuski oli lopulta ainoa, joka pystyi auttamaan.

daemonsultan
24.06.2011, 17.42
Olikohan foorumilainen tänään kahden tienoilla Myyrmäessä ylittämässä Mätäjokea? Olin itse siinä tukkimassa siltaa pojan ja kahden koiran kanssa.

tirsintarsi
28.06.2011, 09.40
Kiitokset tämän aamun matkaseurasta Bioteknialle matkalla olleelle herralle.

tjm
28.06.2011, 22.49
Tänään oli tallikavereita matkassa oikein urakalla!

Seiskan jälkeen töistä tullessa saksalaista laatutyötä bongattu kolmostien Haukiluoman liittymässä, sitten Lielahden kohdilla klv:llä ja vielä Rantatiellä.

Käsiä ylös, tunnustetaan väriä!

kuovipolku
28.06.2011, 23.59
Tiistai-iltana parikin reilun puolen tusinan ajajan porukkaa, mutta mitä miehiä ja kenen poikia?

(1) Reipasta menoa, komeita Cerveloita Uutta Porvoontietä itään, Östersundomin kohdalla pikkaisen kuuden jälkeen?

(2) Iloisia tervehdyksiä, Belgian maajoukkuepaitoja(?) Jokivarrentietä Nikkilästä länteenpäin, puoli seitsemän kieppeillä?

RekanPeesissä
29.06.2011, 12.51
kukas ajelee melkeinpä joka ilta helsingin savelan läpi punaissella (teräsrunkoisella?) colnagolla?

gallodepelea
30.06.2011, 21.47
Kiitoksia herralle joka kehä II:lla tarjosi pumppua lainaan. Jälleen kerran tuli todettua että perinteinen pumppu on rengasrikon jälkeen varmatoimisempi kuin noi kaasupumput.

Komea Cervelo kaverilla ja kunnioitettavasti kilsoja takana, silti jakso pysähtyä auttamaan. Suurkiitokset!

Schöne Scheisse
30.06.2011, 23.41
Kenen kalenteri edisti eli kuka ajoi Myllynsiipeä pohjoiseen vähän sen näköisenä, että oli onnistuneesti puolustanut pilkkupaitaansa Korkeakallion neljännen kategorian nousussa?

VPR
30.06.2011, 23.42
Kiitoksia herralle joka kehä II:lla tarjosi pumppua lainaan. Jälleen kerran tuli todettua että perinteinen pumppu on rengasrikon jälkeen varmatoimisempi kuin noi kaasupumput.

Komea Cervelo kaverilla ja kunnioitettavasti kilsoja takana, silti jakso pysähtyä auttamaan. Suurkiitokset!
Olepa hyvä. :)

Suurmies
05.07.2011, 12.23
Olikos täkäläisiä se vaaleahiuksinen Trek-kuski jonka kanssa ajettiin enemmän ja vähemmän samoja reittejä Itäkeskuksesta keskustaan päin maanantai-iltana?
t. punapaitainen cyclocrossari :)

OMT
05.07.2011, 13.28
Koiraa ulkoiluttaessa on ehtinyt kyttäämään toisten pyöriä ja muutamia tosi hienoja on tullut bongattua. Kukahan ajoi mustalla Basso Diamantella ohi pari päivää sitten? Niitä ei varmaan montaa ole.

kmw
05.07.2011, 14.47
Hieno Cinelli lasketteli vanhaa 3-tietä pohjoiseen Keimolan kohdilla n. tunti sitten. Hyvin näytti kulkevan ja pyörä on KAUNIS:)

rhubarb
05.07.2011, 16.08
Tuliko Kamuleontti vai muu tavarafillaristi eilen illalla Oopperan tienoilla tenavalla ja Campa-paidalla varustettuna?

MTBwannabe
05.07.2011, 20.45
Tempokisu ilman kypärää Valkeakoskella? :eek::eek::eek:

MUSTA mies
07.07.2011, 09.00
Rypäs maantiefillaristeja tänään aamusta noin kello 8 Bemböle-Jorvin sairaala kohdilla

Shimaani
09.07.2011, 17.02
Mikähän se maantiefillaristeiksi naamioitunut häröpallo oli kun tuli koko kvl:n leveydellä etelään päin vanhan hämeenlinnantien laidassa Uantaalla Kivistön kohdalla hiukan ennen yhtä iltapäivällä? Kaikki kyllä vastasivat tervehdykseen lapa pystyssä :)

Kemmi
10.07.2011, 21.44
Olikohan foorumilaisia ne kaks tyttöö, ketkä olivat polkaiseet Lappeenrannasta Sulkavalle soutamaan?

T:Retkipyöräilijät telttapaikalla 37

(Oho, tulipas Suosikin "etsintäkuulutus"-palsta mieleen...)

HC Andersen
10.07.2011, 22.12
Mikähän se maantiefillaristeiksi naamioitunut häröpallo oli kun tuli koko kvl:n leveydellä etelään päin vanhan hämeenlinnantien laidassa Uantaalla Kivistön kohdalla hiukan ennen yhtä iltapäivällä? Kaikki kyllä vastasivat tervehdykseen lapa pystyssä :)

Saatoi olla jotain SF-Tourin (http://www.sftour.fi/) polkijoista, mä se en ollut, koska olisin kyllä sut tunnistanut.

frööbeli
10.07.2011, 22.24
Tänään oli lohjalla paljon porukkaa liikkeellä, iltapäivällä lempolan puolella harjun juurella tuli joku Cube Attentionilla vastaan kun oltiin lasten kanssa marjassa..olitko se sinä? ja vielä puoli kybän aikaan illalla harjun päällä puolessa matkassa muijalaan liikekeskukselta pysähdyit polulle kun ohitin..pyörä meni ohi kyllä ihan täysin. Oliko foorumilaisia?

Iletys
10.07.2011, 22.59
Tänään puolen päivän aikaan tuli Felt kuski Piikkiössä vastaan. Korkeaa profiilia vanteissa ja tervehdyksessä. Muutama kilsa sen jälkeen vastaan tuli paikallinen tammaravi porukka.
Olin vähän toisten tonteilla pyörittelemässä. Kasnäs-Angelniemi-Parainen.

mnph
11.07.2011, 12.04
Eilen noin klo 13 tuli Viljakansaaren risteyksessä (tiet 15176 ja 15169) vastaan vauhdikkaan näköinen Orbea. Arvaan, että joku soutaja oli kolmen lossin palauttelulenkillä.

Hurissalon ja Suurlahden välillä (tie 4323) tuli muutamaa tuntia myöhemmin vastaan retkipyöräiljä, jolla oli sivulaukkujen lisäksi punainen rinkka selässään.

Schöne Scheisse
12.07.2011, 11.35
Maanantai-iltapäivän herra- ja rouva- tai ainakin mies- ja naismaantiepyöräilijäpari 1: mies edellä kiihdyttää stopmerkin takaa Öljytien yli jättäen peesistä pudonneen naisen arvioimaan lähestyvän säiliöauton nopeutta ja jatkaa parinsadan metrin päähän ennen kuin hidastaa ja ottaa naamalleen "No, mitä sä oikein jäit kuppaamaan?"-ilmeen.

Pari 2: Vastatuulta Paippisten suuntaan ajettaessa, rouva vetää ehkä 22 km/h, herra peesaa täydellisessä tiimiasussa.

Kehtaako kukaan tunnistaa itsensä?

tunkkari
12.07.2011, 12.12
Maanantai-iltapäivän herra- ja rouva- tai ainakin mies- ja naismaantiepyöräilijäpari 1: mies edellä kiihdyttää stopmerkin takaa Öljytien yli jättäen peesistä pudonneen naisen arvioimaan lähestyvän säiliöauton nopeutta ja jatkaa parinsadan metrin päähän ennen kuin hidastaa ja ottaa naamalleen "No, mitä sä oikein jäit kuppaamaan?"-ilmeen.

Pari 2: Vastatuulta Paippisten suuntaan ajettaessa, rouva vetää ehkä 22 km/h, herra peesaa täydellisessä tiimiasussa.

Kehtaako kukaan tunnistaa itsensä?

Ja näistä keskustellaan kotona.. :) Tiskivuoroa pukkaa...

En ollut minä :D

rhubarb
12.07.2011, 12.16
Ei sitä kehity jos koko ajan peesissä ajaa.

VesaP
12.07.2011, 12.59
Ei sitä kehity jos koko ajan peesissä ajaa.

Äijä ajaa keulilla 35 km/h per 3h niin taatusti kehittyy se peesarikin siinä. Noin niinqu esimerkkinä. :D

Eepu
12.07.2011, 13.03
Eilen Miehet mustissa peräkanaa Heinolan kevarisillalla päävirran kohdalla komeasti kohti pohjoista Biancheillaan kello 15.00 paikkeilla. Mielessä kävi nostaa räpylää mutta se jäi.

Edellä ajoi isompi hemmo ja takana pienempi. Lahtelaiset ajavat paljon Kalkkisten lenkkiä ja heidän ajoporukoitaan menee kesällä paljon kantatie 140 pitkin.

Polla
13.07.2011, 16.45
Kiitokset sille kirkkonummelta tulleelle Bianchi kuskille joka vähän aikaa peesattuaan otti vetovuoron, jopas meni työmatka vauhdikkaasti :)

JayJ
13.07.2011, 17.57
FreeZ bongattu ammattikoulun nurkilla vähän aikaa sitten :P

Harrier
13.07.2011, 23.14
Tänään bongasin mökkipaikkakunnalla Ristiinassa yhden überhienon Orbean ja Lookin keskustan kulmilla neljän molemmin puolin iltapäivällä. Onnittelut vaan molemmille kuskeille!

Mokomaki
14.07.2011, 22.32
Tänään Nallikarissa neitonen Cannondalen maantiepyörällä foorumilaisia? Itse olin cyclocrossilla liikkeellä, ja siinä tornin ympärillä kurvailin.

Nufan
14.07.2011, 22.37
Oliko joku Zeuksen mies tempotankoineen eksyksissä? Tuli Vastaan hiekkatiellä lähellä repoveden pohjoista sisäänkäyntiä. Edellä ajeli punaisiin pukeutunut pukeutunut pyöräilijä.

Mihin olit menossa?

haedon
17.07.2011, 15.06
Kuopion satamassa kävi eilen pari miestä mustilla Ridleyllä (X-Fire?), olikohan isä ja poika. Bongasin terassilta:o.

nuubiainen
17.07.2011, 15.15
Joku ajoi Sysmän keskustan läpi Ridleyllä. Harvemmin siellä näkyy maantiepyöräilijöitä.

VesaP
18.07.2011, 10.42
Liekö palstalaisia se elämäntapaintiaani jonka ohitin eilen tiellä 130 Nurmijärven kohdalla? Ajoi kaatosateessa jollain mummopyörällä, tarakalla oli ISO muovinen joku kaupan tavaralava ja sen päällä ISO pahvilaatikko joka peitetty pressulla ylhäältä. Laatikon takana vilkkui punainen takavaloledi. Edessä tällä maanteiden ritarilla oli kaupan iso muovinen ostoskori köytettynä tankoon. Tyyppi sitkutti hyvällä kadenssilla eteläänpäin. Koominen näky oli. Tuskin tosin oli palstalaisia...? Näytti ihmiseltä jolla EI ole nettiä käytössään. :rolleyes:

jartsuli
18.07.2011, 16.59
Kukas tuli tänään vastaan joskus klo 13 paikkeilla Hämeen härkätiellä jossain Hämeenlinna- Renko välillä, itte pidin henkitaukoa ja vastaan tuli yrmeällä ilmeellä parrakas isäntä redbull pyörällä.. CHEERUP!

El-Carpaso
19.07.2011, 00.57
Kukas mahtoi olla se punamustasävyihin pukeutunut wilier-kuski tänään iitissä? Olisin lähtenyt siitä samaan suuntaan ajelemaan, mutta eväshetki oli liian pahasti kesken :D

tvo
19.07.2011, 18.36
Noniin, mussukat. Kukas suihki äsken Mankkaanlaaksontietä mäkeä alas kohti Olarinluoman risteystä ilmeisesti punamustalla maantiemenijällä? Olisit pysynyt omalla puolellasi pyörätietä etkä vastaan tullessasi leikannut mutkassa niin etten väliin mahtunut niin en olisi joutunut jättämään kumia katuun väistäessäsi sinua. Vähemmälläkin kiireellä pääsee sinne maantienpätkälle ja/tai kotiin. Terveisin reppuselkäinen, oranssipaitainen kanssafillaristi.

Nufan
19.07.2011, 19.23
Kukas mahtoi olla se punamustasävyihin pukeutunut wilier-kuski tänään iitissä? Olisin lähtenyt siitä samaan suuntaan ajelemaan, mutta eväshetki oli liian pahasti kesken :D

No meikäläinenhän se 99.9% varmuudella olin. Missähän päin törmättiin ja mihinpäin olin/oltiin menossa?

El-Carpaso
19.07.2011, 19.34
elä mult kysy et missä soli. Oon vaan turistina täälläpäin. mut siinä ei kovin kaukana junaradasta. Olin siinä valokuvauksellisen kallion vieressä penkillä istumassa ja syömässä eväitä. kyltti sanoi iitti ja se oli ehdottomasti joku kyläkeskittymä koska alueella oli havaittavassa valtava määrä mopoja sekä kaksi ruokakauppaa.

Nufan
19.07.2011, 20.05
:D Olit siis Kausalan keskustassa. Sori, en tainut edes moikata. Menin hämilleni, kun näin toisen maantiepyöräilijän Kausalassa. Olin just lenkiltä tulossa, ja kotiin oli sellanen kilometri.

El-Carpaso
19.07.2011, 20.14
No ei siin mitään. Lähetään jossain vaiheessa ajeleen samoja reittejä ku oon seuraavan kerran lapinjärvellä :cool:

Nufan
19.07.2011, 20.27
Heittele vaikka tonne Kouvolan yhteislenkit ketjuun viestiä, ku oot lenkille lähössä. Sitä tulee päivystettyä.

Mika K
19.07.2011, 21.44
Kuka ajeli eilen illalla valkoisella katetulla nojakilla nelostietä keskisen suomen paikkeilla tänne pohjoiseen? Mielenkiintoisen oloinen otus oli kulkine auton ratista zuumailtuna ja joku nettiosoitekin oli kyljessä, mutten jaksa nyt leikkiä herlokki solmusta..

JiiVain
23.07.2011, 23.11
Tänään aamusella, puolen päivä aikohin käppäiltiin emännän kans
koirat kyljellä klv:ää pitkin Leinolassa. Oli kohtalaisen komia näky kun yhtäkkiä suhahti peerkeleen pitkä letka keltapaitasia maantifillaristeja Orimuskioskin ohi. Sanoin emännälle että ne oli Kaupin Kanuunoita kun sitä ihmetteli. Olinko ihan väärässä??

Gibsy
24.07.2011, 21.41
Perjantaina iltana Hakaniemen torilla bongattu fatbike.

Tiku_1973
24.07.2011, 22.20
tänään illalla noin klo 20:30 maantielenkillä bongattu Turuntien varrella Nuuksioon (?) menossa oleva -- about 10 hengen ryhmä retkifillaristeja...

Tony47
24.07.2011, 22.22
Perjantaina iltana Hakaniemen torilla bongattu fatbike.

Myös Rautatientorilla.

piiska
25.07.2011, 09.28
Myös Rautatientorilla.

Minkä värinen fatbike?

izmo
25.07.2011, 09.31
Tempokisu ilman kypärää Valkeakoskella? :eek::eek::eek:

kypärä ei mahdu päähän ?:cool:

Tony47
25.07.2011, 10.45
Minkä värinen fatbike?

Harmaan värinen (http://farm4.static.flickr.com/3249/2737608102_c778dd3b6b_o.jpg)(?)

JaniV
25.07.2011, 13.19
Neljä keltapaitaa bongattu paimion liikennevaloissa klo 10:15..

Posankka
25.07.2011, 16.27
Ketkä tunnustaa olleensa kahvilla mäntsälän ST1:llä klo12 tänään? Kalustona Merida, Basso ja 2 jotain muuta filoa.

jh.nerve
25.07.2011, 20.15
Tänään Kisko-Kaukuri-Perniöön johtavalla tiellä ajoi joku valkomustapaitainen, tunnustaako joku? :). Itse en pystynyt peesiapua enkä ajoseuraa tarjoamaan,johtuen treenistä: 2h ajoa 35km/h keskinopeudella.

Jalgratas
25.07.2011, 21.59
Turuntien viereisellä kelvillä Karakallion kohdalla taidettiin Fiberin(?) kanssa tervehtiä tänään joskus kolmen tienoissa. Allasi taisi olla Cervelo ja päällä valkoinen Cervelo-paita? Itsellä myös Cervelo ja musta Cervelo-paita.

Rhubarb(?) taisi kuuden jälkeen ajella Itiksestä Siilitielle päin Varikkotietä, tervehdittiin siinä Lanternan kohdalla. Taisi joku valkoinen paita olla päällä, mutta arvaukseni perustuu kyllä naamakarvoitukseen.

rhubarb
25.07.2011, 22.20
Rhubarb(?) taisi kuuden jälkeen ajella Itiksestä Siilitielle päin Varikkotietä, tervehdittiin siinä Lanternan kohdalla. Taisi joku valkoinen paita olla päällä, mutta arvaukseni perustuu kyllä naamakarvoitukseen.

Jep! Brändi tekee selvästi tehtävänsä :viiksihymiö: Ajelin muuten itsekin tuolla lenkillä Turuntiellä, hauskasti samanlainen reitti.

fiber
25.07.2011, 22.29
Turuntien viereisellä kelvillä Karakallion kohdalla taidettiin Fiberin(?) kanssa tervehtiä tänään joskus kolmen tienoissa. Allasi taisi olla Cervelo ja päällä valkoinen Cervelo-paita? Itsellä myös Cervelo ja musta Cervelo-paita.

Ahas, hauska tietää ketä tuli tervehdittyä :)
Kaikki muu pitää kutinsa, mutta paitana oli Melbournen kuntotapahtuman sinikeltainen. Sulla on tainnut olla pitkänpuoleinen lenkki, kun kolmen maissa menit länteen ja sitten kuudelta olet ollut idässä...

Jalgratas
25.07.2011, 23.55
Ahas, hauska tietää ketä tuli tervehdittyä :)
Kaikki muu pitää kutinsa, mutta paitana oli Melbournen kuntotapahtuman sinikeltainen. Sulla on tainnut olla pitkänpuoleinen lenkki, kun kolmen maissa menit länteen ja sitten kuudelta olet ollut idässä...

No taisin sitten muistaa vaan ton sun avatar-kuvasi, olit selvästi kuitenkin tunnistettavissa tien päällä. Lenkki oli yhteensä vain reilu 80 kilsaa, sekin lähes kokonaan kelveillä ja kaverin kanssa istuskeltiin pitkään rantakahvilassakin pullaa mussuttaen, joten ei tullut kovin rankasti näin viikon alussa vielä lenkkeiltyä.

kuovipolku
26.07.2011, 09.59
Tähän kai sitten kuuluisi kypärähymiö eli mahdoinko nähdä oikein: kaksi Porvoosta palaavaa(?) valkoista Catlike-kypärää ohitti Itäväylän informaatiotaulun sunnuntaina j.p.p.?

fiber
26.07.2011, 19.44
Maanantaina iltapäivällä kävin Velodromilla, ja siellä oli kaksi jannua lopettelemassa omaa ajosessiotaan. Nappasin toisesta kännykällä kuvan maalisuoralla, ja siitä tuli ihan mukiinmenevä.

Oliko kyseessä foorumilaisia? Pistä viesti, niin voin lähettää foton.

Oksanen
26.07.2011, 19.47
Tuossa neljän aikaan kävin kakskerran lenkin polkemassa ja tuli vastaan muutama maantiefillaristi. Mukavasti (yhtä lukuunottamatta) moikkas takasin, vaikka maasturilla ajelinkin ;)

Mc_Mursu
26.07.2011, 20.11
Tänään päivällä tuli Hyrylän mäkkäriin maantiepyörillä ehkäpä isä ja poika. Kuka tunnustaa? ;)
Komeat pyörät ja itseäni jäi hieman vaivaamaan isomman konkelin merkki.

Sanna04
26.07.2011, 21.18
Paimiossa sairaalalle päin ajeli ryhmäämme vastaan punapaitainen maantiefillaristi. Moikattiin kyllä. Kello oli jotain seiskan paikkeilla. Oliko joku täältä?

Lyrete
26.07.2011, 23.34
Joku tuli noin puol kasilta Kehä ykkösen varressa Pirkkolan kohalla vastaan Cervelon tempopyörällä. Käänty justiisa kehästä yli kun menin ohi.

Kontti
26.07.2011, 23.50
Tänään illalla Kauhavan ja Lappajärven välisellä tiellä bongattu Felt kuski aikaajokahvoilla.
Perään yritin lähteä, mutten kiinni saanut :)

Korhonen
26.07.2011, 23.59
Komeat pyörät ja itseäni jäi hieman vaivaamaan isomman konkelin merkki.

Just sitä ihmettelen, että kaikki sanovat lenkkien keskinopeuden olevan 32-35 km/h ja sitten tässä ketjussa tehdään tarkkaa analyysia vastaantulleen, niin ikään 32-35 km/h ajaneen, pyöräilijän vaatetuksesta, viiksistä, pyörämerkistä jne. Ei voi olla mahdollista!!!:)

plr
27.07.2011, 00.09
..pitkä letka keltapaitasia maantifillaristeja Orimuskioskin ohi. Sanoin emännälle että ne oli Kaupin Kanuunoita kun sitä ihmetteli. Olinko ihan väärässä??

Et ollut väärässä. Lauantailenkkimme suuntautui Eräjärvelle ja ajoimme Orimuskioskin ohi joskus klo 10.30 nurkilla.

Gibsy
27.07.2011, 08.24
Joku talutti tänä aamuna Willieriä Keilarannassa Nesteen tornien kohdalla.
Olisin voinut tietty kysyä, oliko kaikki kunnossa..?

EDIT: Espoossa siis nähty

Jankke
27.07.2011, 09.26
Oliko foorumilainen? Tänään(27.7) noin 8.30 vähäheikkiläntien ja kaskentien kulmassa (Turussa) sinisellä bianchilla. Valkoinen paita jossa punaisia pallukoita ja oranssi/musta kypärä.. Itse olin kauppareissulla autolla mut pisti silmään valoissa seistessä.

TuH
27.07.2011, 12.24
...Valkoinen paita jossa punaisia pallukoita ...

Oho, oisko ollut itse Samuel Sánchez? ;)

ristopee
27.07.2011, 19.51
Kukas bianchikuski kävi äsken huutelemassa vierellä kannustushuutoja Espoon Kehä2:n varrella? Mun vauhtihan oli hidas koska olin palauttelulenkillä ja itseasiassa siis palauttelin palauttelua.

kuovipolku
28.07.2011, 00.27
Kenelleköhän mahdoin tarjota piristystä lenkille Uudella Porvoontiellä iltaseitsemän jälkeen?

Ajoin palauttavaa, kun ohi polki miekkonen "Superbike"-paidassa. Tervehdyksettä jääminen ei niin kauheasti kirpaissut, mutta kun kaikki edelliset ohittavat ja vastaantulevat maantiepyöräilijät olivat moikanneet, kukin tavallaan, niin hetken emmittyäni päätin ajaa kaverin kiinni ja kysyä kenen poikia ollaan, kun ei ole tavoille opetettu.

No, päätin kuitenkin samantien olla sanomatta mitään, mutta tarjosin kuitenkin uuden tilaisuuden ajamalla kuuluvasti ja näkyvästi peesiin. Tyyppi oli kuitenkin kuin paraskin työmatkatempoilija ja otti tämän haasteena eli pysyi mykkänä mutta paransi vauhtiaan (minkä hänelle toki soin).

rhubarb
28.07.2011, 01.17
Ei nyt mennyt ihan etiketin mukaan kummallakaan.

kuovipolku
28.07.2011, 08.16
Pakko myöntää, että superbikemiehellä olisi vähintään yhtä hyvä syy kysellä täällä, kuka se euskaltelkypäräinen dorka oikein oli. (Lieventävänä asianhaarana voin mainita ainoastaan sen että lopetin peesauksen heti kun noteerasin vauhdinlisäyksen.)

Joskus vain (meistä parhaillekin) voi käydä noin, kun kiusaaja kuiskaa korvaan. (Jos kaveri olisi sattunut olemaan fillarifoorumilaisia, olisi ollut tilaisuus pikkaisen anteeksipyydellä.)

Jman
28.07.2011, 10.30
No, päätin kuitenkin samantien olla sanomatta mitään, mutta tarjosin kuitenkin uuden tilaisuuden ajamalla kuuluvasti ja näkyvästi peesiin.

http://omglol.kerrolisaa.com/1/818.jpg

Henuz
28.07.2011, 12.39
No, päätin kuitenkin samantien olla sanomatta mitään, mutta tarjosin kuitenkin uuden tilaisuuden ajamalla kuuluvasti ja näkyvästi peesiin. Tyyppi oli kuitenkin kuin paraskin työmatkatempoilija ja otti tämän haasteena eli pysyi mykkänä mutta paransi vauhtiaan (minkä hänelle toki soin).

Melko outoa käytöstä. Olisin varmaan itsekin parantanut vauhtia moisen "mykän kostajan" ilmestyttyä peesiin.

Taisi vähän harmittaa, että kanssapyöräilijä menikin vähän kovempaa?

ellmeri
28.07.2011, 12.42
voin mainita ainoastaan sen että lopetin peesauksen heti kun noteerasin vauhdinlisäyksen.)

Joskus vain (meistä parhaillekin) voi käydä noin, kun kiusaaja kuiskaa korvaan. (Jos kaveri olisi sattunut olemaan fillarifoorumilaisia, olisi ollut tilaisuus pikkaisen anteeksipyydellä.)

:eek: no höh! itse en ole koskaan lopettanut kesken jos vauhtia tarjotaan.:D

kuovipolku
28.07.2011, 14.14
Melko outoa käytöstä. Olisin varmaan itsekin parantanut vauhtia moisen "mykän kostajan" ilmestyttyä peesiin.

Silloin kun joku ohittamani pyöräilijä on tarttunut mukaan, olen suhtautunut siihen tilaisuutena ajaa yhdessä ja haastella mukavia. Toisaalta minä (lähes aina) huikkaan jotain tai vinkkaan hanskalla, kun olen ohittamassa, ja on aivan totta, että jos ohittaja "ei ehdi" tervehtiä millään lailla, sitä voi pitää varmana merkkinä siitä ettei häntä erityisemmin taida kiinnostaa pyöräilyn sosiaalinen puoli ainakaan sillä lenkillä.

Taisi vähän harmittaa, että kanssapyöräilijä menikin vähän kovempaa?

No, ehkei kuitenkaan, sillä tähän ikään mennessä on oppinut muistamaan että oma palauttava vauhti on omaa palauttavaa, vaikka mummot työntäisivät rollaattoreitaan ohi. Samoin olen oppinut, että aina löytyy joku joka ajaa kovemmin, oli matka mikä tahansa. Last but not least, olin edellisenä päivänä ajanut arvatakseni ainakin vähän kovempaa (kuin kanssapyöräilijän petraamakin vauhti), mikä riitti minulle.

asb
28.07.2011, 14.22
Silloin kun joku ohittamani pyöräilijä on tarttunut mukaan, olen suhtautunut siihen tilaisuutena ajaa yhdessä ja haastella mukavia.

Voi ei! Kohtasit erilaisen ihmisen! Nyt mee äkkiä hakemaan Soinilta ja Räsäseltä vertaistukea. Ehkä hänet saadaan vielä kiinni ja karkotettua maasta, ettei vaan mene kansakunta enempää pilalle.

P3t3
28.07.2011, 15.58
Voi ei! Kohtasit erilaisen ihmisen! Nyt mee äkkiä hakemaan Soinilta ja Räsäseltä vertaistukea. Ehkä hänet saadaan vielä kiinni ja karkotettua maasta, ettei vaan mene kansakunta enempää pilalle.

+1
Jos joku tervehtii niin se on hienoa, jos ei, niin ei haittaa yhtään.
Ei sitä itsekään jaksa/viitsi jokaista tervehtiä.

Jiiaa
28.07.2011, 16.03
Mistä tunnistat sä foorumilaisen?

Laittaisin heti otsaan fillarifoorumitarran jos semmoinen olisi! hömph!

HMK
28.07.2011, 16.56
Siitä vaan kehittelemään foorumipaitaa, nimimerkki selkään.

Sellainen päällä ei ehkä liikenteessäkään törppöile kovin herkästi.

Tevi
29.07.2011, 08.59
Laittaisin heti otsaan fillarifoorumitarran jos semmoinen olisi! hömph!

Ei muuten hullumpi ajatus. Kyllä minä ostaisin sellaisen tarran jos tarjolla olisi..:)

asb
29.07.2011, 16.06
Ei muuten hullumpi ajatus. Kyllä minä ostaisin sellaisen tarran jos tarjolla olisi..:)

Mikä vika vedenkestävässä tussissa on? Se on kevyempi ja lähtee puhdistusspriillä veke helpommin, kuin vinyylitarran jättämät liimat. Vai ootko sitä porukkaa joka joutuu jatkuvasti kompensoimaan omaa kykenemättömyyttään setelirahalla?

Foorumitarra, tai mikälie sitten onkaan valittu tapa, on kutakuinkin idiootin polttomerkki, joskaan ei yhtä pysyvä. Helpottaisi se tietty vastaantulijoiden lokerointia huomattavasti.

rhubarb
29.07.2011, 20.07
Mikäs 6 hengen (?) porukka oli joskus ennen kuutta menossa Porvoontietä jossain siellä Söderkullan ja SIWAn välimaastossa? Yksi tuttu naamakin taisi olla joukossa.

usko juntunen
29.07.2011, 20.40
Syötteen luontokeskus 29.07. 2011. 4 herrasmiespyöräilijää kahvitauolla.

https://lh3.googleusercontent.com/-UQcJj27-dPY/TjLfj5SllmI/AAAAAAAANXY/rgydbHQ7mHk/Sy%2525C3%2525B6te%252520hein%2525C3%2525A4kuu%252 5202011%252520148.jpg

Ski
30.07.2011, 22.48
ketäs oli ja oliko foorumilaisia Syötteellä kiertämässä lauantaina Scotilla ja Spessulla?

ketäs ajoi Kuusamontietä ennen Pudasjärviä maantiepyörillä pohjoseen päin tuossa la iltana klo 18-19 välillä ?

VesaP
31.07.2011, 18.33
Tuossa joskus kello 14-15 välillä tuli parinkymmenen maantiekuskin joukkio vastaan Metsäkyläntiellä ja laskivat parhaillaan kohti tietä 130 moottoritien ylitse. Taisi olla niitä semmosia yhteislenkkejä tai jotain. :eek:

Ja kenet ohitin sitten joskus kello 17 pintaan Palojoella Klaukkalaan päin ajellessa? Hyvä oli taagi kun siellä perässä tulit kokoajan ja watit ei kuitenkaan olleet mitkään olemattomat itsellänikään kun yritin räpistellä siellä parisataa metriä karussa...

kolistelija
31.07.2011, 18.36
Tuossa joskus kello 14-15 välillä tuli parinkymmenen maantiekuskin joukkio vastaan Metsäkyläntiellä ja laskivat parhaillaan kohti tietä 130 moottoritien ylitse. Taisi olla niitä semmosia yhteislenkkejä tai jotain. :eek:

Ja kenet ohitin sitten joskus kello 17 pintaan Palojoella Klaukkalaan päin ajellessa? Hyvä oli taagi kun siellä perässä tulit kokoajan ja watit ei kuitenkaan olleet mitkään olemattomat itsellänikään kun yritin räpistellä siellä parisataa metriä karussa...
Metsäkylän tien jengi oli hepon ryhmä pienellä sakkolenkillä.

Smo
31.07.2011, 18.39
Oravin - Savonlinnan välissä oli ehkä kymmenen maantiepyöräilijän joukko ja huoltoauto perässä eilen. Olikohan foorumilaisia?

ketalemies
31.07.2011, 19.53
Olikohan foorumilta henkilö, joka Lampren asussa viiletti iltapäivällä jossain kohtalaisen lähellä Oulun lentokenttää? En sitä seutua sen tarkemmin tunne, mutta bussin ikkunasta bongasin. Täytyy sanoa, että Lampren värimaailma ainakin erottuu (edukseen) harmaasta massasta. Pyörää en nähnyt. Lienikö Wilier? :cool:

VeeVee
31.07.2011, 21.44
Valkoisella Audilla Tampereen suunnasta kohti Helsinkiä punainen Felt telineessä auton perässä.

Timo W
31.07.2011, 22.13
tänään aamupäivällä tuli Karkkilan ja Vihtijärven välissä kaksi maantiepyöräilijää pitkässä mäessä vastaan. toisella celeste Bianchi aika-ajotangolla varustettuna. Oliko iloiset tervehtijät foorumilaisia?

z-am1
01.08.2011, 00.14
30.7 noin. klo 20.30 Vantaan hiekkaharjussa 2 naismaantiepyöräilijää käänty metsätähdentielle aseman kohdalta. Foorumilaisia? Ite tulin autolla risteykseen :)

Korhonen
01.08.2011, 00.39
Pe 29.7 n. klo 19.20 tuli pari kilsaa Ylivieskan eteläpuolella Sievin suunnasta herra vetäjänä ja neito peesissä minua vastaan. Vetäjä moikkasi reippaasti.

Vähän myöhemmin about Ylivieska-Sievi-reitin puolivälissä ajeli neito retkipakkaukset pyörän päällä vastaan Ylivieskaa kohti. Olin juuri hetkeä aiemmin tullut leikkuupuimuri+peräkärry-yhdistelmän ohittamaksi ja vielä sen peesissä enkä sieltä takaa nähnyt vastaantulijoita ennen kuin kohdalla, joten moikkaamatta jäi.

Tunnistiko joku itsensä?

Mika K
01.08.2011, 17.44
Tänään aamupäivällä Haukiputaalla Ukonkaivoksen risteyksessä kaksi mieshenkilöä(?) crossareilla. Mietin juuri notta pian olen peesissä ja jään hetkeksi juttelemaan, kun sieltä Jokikylän suunnasta tulin, mutta käännyitte juuri parahiksi..

nuubiainen
01.08.2011, 18.17
Porvoon keskustassa oli lippispäinen spurgu liikkeellä uudenkarhealla Nishiki Cross Roadilla. Hän kylläkin talutti sitä, klossikengät olivat ilmeisesti jääneet kotiin.

Meinasin kysyä ko. ördääjältä, mihin cyclocross-tapahtumaan on menossa, mutta en sitten viitsinyt.

Jousi
01.08.2011, 18.31
Porvoon keskustassa oli lippispäinen spurgu liikkeellä uudenkarhealla Nishiki Cross Roadilla. Hän kylläkin talutti sitä, klossikengät olivat ilmeisesti jääneet kotiin.

Meinasin kysyä ko. ördääjältä, mihin cyclocross-tapahtumaan on menossa, mutta en sitten viitsinyt.
Kyseessä ei välttämättä ole "spurgu", vaan "originaali" kaveri joka tekee "omaa juttuaan". Ajaa käytännössä katsoen kokoajan fillarillaan, vuodessa kai yli 15000km. Olikos tangossa vihreä muovikassi?

nuubiainen
01.08.2011, 19.03
Kyseessä ei välttämättä ole "spurgu", vaan "originaali" kaveri joka tekee "omaa juttuaan". Ajaa käytännössä katsoen kokoajan fillarillaan, vuodessa kai yli 15000km. Olikos tangossa vihreä muovikassi?

OK. Pahoittelen jos kyseessä olikin vain eksentrinen alan harrastaja, kenties jopa Fillarifoorumilainen. Ei pitäisi leimata ihmisiä. Jotenkin vaan sain heti sen vaikutelman, että pyörää ei ole hankittu paikallisesta Intersportista.

En muista nähneeni vihreää muovikassia. Vaakaputken alla oli pitkä pumppu, ja pulloteline oli virtaviivainen.

Sanna04
01.08.2011, 19.15
Tänään kuuden maissa Halikon Kokkilassa meni ohi kaksi maantiepyöräilijää. Olivat ilmeisesti tulleet Kokkilan lossilla juuri Kemiönsaaren puolelta. Tuolla lossirannassa oli kuntorastitapahtuma ja sinne muutamat olivat pyörillä tulleet, mutta nämä kaksi oli niin provermeissä eikä ollut reppuja selässä, että tuskin olivat rasteilla juoksemassa. Pyörän merkkiä ja muuta oleellista en ehtinyt katsoa, kun olin pysähtyneenä tutun kanssa juttelemaan. Miehiä kuitenkin olivat (tärkein huomattu? :) ), toisella punainen asu ja toinen taisi olla sinivalkoinen.

Jousi
01.08.2011, 19.18
OK. Pahoittelen jos kyseessä olikin vain eksentrinen alan harrastaja, kenties jopa Fillarifoorumilainen. Ei pitäisi leimata ihmisiä. Jotenkin vaan sain heti sen vaikutelman, että pyörää ei ole hankittu paikallisesta Intersportista.

En muista nähneeni vihreää muovikassia. Vaakaputken alla oli pitkä pumppu, ja pulloteline oli virtaviivainen.
Tuskin kuitenkan foorumilainen..? Pakko myöntää että kyseisen henkilön ensivaikutelma on suht suttuinen. Ajoi vuosia ja vuosia kasari Nisihki Road Masterilla, tälle kaudeksi sai hankittua uuden pelin. Lähes jokainen Porvoolainen tietää/tuntee tyypin...

Anssi79
02.08.2011, 20.02
luultavasti sini09 ja Bianchi bongattu viherlaakson kohdalla valoissa ja lienee matkalla kohti bembölen kahvitupaa :)
minut tunnistaa hyvin amatööri "maantievarustuksesta" :D

frööbeli
03.08.2011, 10.42
Eilen 21 aikoihin Lehmijärventiellä mustalla CanyonNervellä vastaan? Matkassa 2poikaa, sitä ajamisen riemua oli ilo katsoa!

Tunppu75
03.08.2011, 13.11
Lauantaina (30.7.) ajelin iltapäivästä reitillä Ruotsinkylä - Myllykylä - Seutula - Klaukkala - Lakisto - Kunnarla - Bodominjärvi - Bemböle.

Muutamia yksinäisiä susia (kuten siis minäkin) tuli vastaan ja hyvin moikkailtiin. Oliko siis foorumilaisia liikenteessä?

Itse olin kokomustissa fillaria myöden. Fillarina 26" hybridi (kuva täällä (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?p=1614171#post1614171)) ja kypärässä lippa :)

Vanhapuuma
03.08.2011, 19.53
Avataanpa minunkin puolelta tätä ketjua: itse olin tulossa töistä vielä ja Oulunkylän asemalla tänään joskus viiden paikkeilla, vihreä (Cinellin?) asustus ja komia tumma Canyon - ottamassa pientä alkuvauhtia lähijunalla? Mahtuko kyytiin?

Perkele kun kiristelee vain tsekkailla muitten pyörälenkkejä kun jo kolmatta viikkoa saa antibioottikuureineen ja jälkioireineen kärvistellä näillä ilmoilla. Luonnollisesti ilmat kylmenevät kun minä alan tokenemaan.

tomniemi
03.08.2011, 20.08
Joku tuuppas vahvasti keltamustalla tempokoneella Lohtajan kohdalla kasitiellä aamulla etelään päin ja äsken pohjoiseen. Oliko Avanti?

Tunnustan :) Ja kone on Scott Plasma...

randall
03.08.2011, 21.34
Oliko tänään illalla foorumilaisia liikenteessä Kirkkonummella? Kylmälässäkin tuli vastaan yllättävän paljon porukkaa: yksi Cervélon tt-pyörällä (kahdesti vastaan lenkin aikana), neljän hengen porukka ja yksi Bianchi-kuski.

Terveiset vielä sille keltapaitaiselle herralle (ajeli myös Bianchilla), joka ohitti meidät Evitskogissa ja joka ajettiin kiinni ennen Lapinkylää.

Olin kaverin kanssa liikkeellä. Hänellä Cuben crossari ja itsellä Caad 8.

Gibsy
03.08.2011, 22.47
Eilen Meikun sairaalan kulmilla ajoi yli-coolin näköinen Cervelo-kuski maantielätsä päässä. Tiukka katse asfaltissa.

MatkaMies
03.08.2011, 23.58
Oliko tänään illalla foorumilaisia liikenteessä Kirkkonummella? Kylmälässäkin tuli vastaan yllättävän paljon porukkaa: yksi Cervélon tt-pyörällä (kahdesti vastaan lenkin aikana), neljän hengen porukka ja yksi Bianchi-kuski.

Läheltä liippaa. Näin itse tt-kuskin Kylmälästä tullessa Lapinkyläntiellä Kauklahden päässä. Vastaan tuli myös Oitmäen tienoilla pariskunta, joista ainakin mies tervehti. Itse liikkeellä Plum Crazy Kleinilla.

Turuntiellä Veikkolan kupeessa tuli vastaan kaksi Rabobank-asuista polkijaa. Tosin erikseen muutaman minuutin välein.

nuubiainen
06.08.2011, 15.10
Paljon maantiejengiä tänään liikkeellä Sipoon suunnalla. Toivottavasti kaikki eivät kastuneet yhtä pahasti kuin mä. Forecan ennustukset ovat kyllä kusseet aika pahasti tänä kesänä.

ristopee
06.08.2011, 15.17
Pariskunta(?) ohitti minut tänään 12:n aikaan Espoossa Velskolan mäissä ja kuittasin heidät taukonsa aikana hetkeä myöhemmin. Mahtoiko olla foorumin käyttäjiä?

Fuuga
06.08.2011, 15.34
Ajelin eilen Janakkalan Leppäkoskelta kotio Espooseen. Tervakoskella pitkässä ylämäessä tuli kaveri ajokaistalla vastaan ja moikattiinkin. Hidasta näytti olevan matkanteko, liekö ollut moneskin nousukerta? Muuten vanhalla hämeenlinnantiellä oli hiljaista kuin huopatossutehtaalla, joka minut kyllä yllätti. Kello oli siinä 20-21.

HHH
06.08.2011, 16.39
Forecan ennustukset ovat kyllä kusseet aika pahasti tänä kesänä.
No niin prkl ovat. Aamupäivällä lähdin metsälenkille hyvässä uskossa että sadetta tulee vasta myöhemmin iltapäivällä mutta paskan marjat, keskellä sipoonkorpea taivas kusi niskaan.

nuubiainen
06.08.2011, 17.38
Viimeksi pari viikkoa sitten lähdettiin päiväretkelle Porvooseen. Ennustus oli aamusta iltaan poutaa sekä Helsinkiin että Porvooseen. Perillä alkoi kuitenkin tihuttaa, ja takaisin tullessa iski totaalinen kaatosade, joka kesti varmaan ainakin puoli tuntia.

Oltiin sillan alla sitten sadetta pitämässä ja moikkailtiin vastaantuleville pyöräilijöille, ehkä jotain foorumilaisiakin meni ohi...

haedon
06.08.2011, 19.21
Kukas oli se kurko joka ajeli mottoritieliittymästä Lohjalle päin tänään maantiepyörällä ja vielä vasenta puolta? Valko-musta vaatetus näytti olevan.

frööbeli
06.08.2011, 22.07
Kukas oli se kurko joka ajeli mottoritieliittymästä Lohjalle päin tänään maantiepyörällä ja vielä vasenta puolta? Valko-musta vaatetus näytti olevan.

hahahaha :D

Aapi
07.08.2011, 09.21
Paljon maantiejengiä tänään liikkeellä Sipoon suunnalla. Toivottavasti kaikki eivät kastuneet yhtä pahasti kuin mä. Forecan ennustukset ovat kyllä kusseet aika pahasti tänä kesänä.

Olitkohan yksi (kahden hengen seurueemme) vastaantulijoista? :) Hienosti taisi muuten jengin tervehdyksiinvastaamisprosentti olla eilen täydet sata. Ja juu, kastuttiin. Viimeiset 25 kilometriä sateessa ja loppupeleissä ihan umpimärkänä. Ei aivan osunut nyt sen paremmin Foreca kuin Ilmatieteenlaitoskaan...

nuubiainen
07.08.2011, 11.24
Olitkohan yksi (kahden hengen seurueemme) vastaantulijoista? :)

Luultavasti, näin aika montakin kahden hengen seuruetta. Ajoin itse "myötäpäivään", ja suurin osa näytti ajavan toisinpäin.

Kastuminen ei muuten olisi niin paha, mutta Spessun hyvin ilmastoidut kengät imevät itsensä vettä täyteen viidessä minuutissa. Sen jälkeen poljetaankin loppumatka pienen litinän säestyksellä...

Edit: hmm, kohtuullisen tyhmä kommentti yllä... Ei mikään yllätys että suurin osa vastaantulijoista ajaa eri suuntaan. Tosin otin kiinnikin jotain heeboja :)

waltimo
07.08.2011, 16.42
Tiedän oikeastaan kuka ajoi, mutta kiitos kaima Canyonistille vetoavusta kun oma kone hyytyi Porvoon lenkillä. Datat http://connect.garmin.com/activity/104635720

-waltimo

asb
07.08.2011, 19.00
Oliko joku palstalaisista lähdössä maastokisaan sunnuntaina Bembölen kahvituvalta? Numero oli hyvin kiinni pyörässä, mutta aika ja paikka taisi olla hukassa. Tahko kun ajettiin kuukausi sitten ja startti oli jokusen sata kilometriä pohjoisemmassa. :)

Tassu
08.08.2011, 12.15
Kruisailen tämän viikon fiksillä Kalajoella. Viime vuonna en nähnyt täällä pyöräilijöitä ollenkaan. Eilen tuli tyttö/neiti/rouva vastaan joen ylittävällä sillalla valtatiellä (olin emännän kanssa liikenteessä) ja Tyngällä taisi olla polkija mustalla Cervelolla liikenteessä.

Pauli Pallas
08.08.2011, 18.24
Kruisailen tämän viikon fiksillä Kalajoella. Viime vuonna en nähnyt täällä pyöräilijöitä ollenkaan. Eilen tuli tyttö/neiti/rouva vastaan joen ylittävällä sillalla valtatiellä (olin emännän kanssa liikenteessä) ja Tyngällä taisi olla polkija mustalla Cervelolla liikenteessä.

Voi voi kalajoella onki mukava kruisailla. Ite oon sieltäpäin kotoisin, mutta tänä kesänä ei tullu kotopuolessa kaytyäkään. Joulun aikaan varmaan taas. Käy Tapion Tuvalla. Siellä on hyvä kahvi.

jokinen83
08.08.2011, 21.28
Tänään Mielakan päällä tapasin pitkästä aikaa toisenkin maastopyöräilijän oliko foorumilaisia, en tajunnut esitellä itseäni.

Olin Trekillä ja vastapuoli taisi olla jollain Canyonilla?

-mk
08.08.2011, 22.19
Jos maanantaina joskus iltayhdeksän jälkeen Kehä III:n ja Itäväylän risteyksen paikkeilla rinnalle moikkaamaan ajanut kundi on foorumilaisia, niin ei ollut tarkoitus olla epäkohtelias - oli vauhtilenkin viimeiset kilometrit, kieli pitkällä ja vielä napit korvissa. Ensi kerralla ehkä ehtii rupattelemaankin :)

tpievila
09.08.2011, 12.16
Joku tummalla Rossanolla lyöttäytyi seuraan Perkkaalla ja jatkoi Hietsun reunalle asti. Työmatka meni oikein mukavasti rupatellessa, eikä kuumakaan tullut tänäaamuna.

StantheMan
10.08.2011, 21.38
Minua epäiltiin. Meinaan junassa (Hki-Kuopio-Kajaani), kun vaimo kuuli naapuripenkistä kovaäänistä juttelua tyypeistä, jotka ajoivat 31 tuntia yhteenmenoon. Tästä vaimo minulle viestittämään, että puhuvatko minusta. Minä siihen, että ei minusta, sillä minä ajaisin paljon pitempään (arvasin jo, että kyse oli Kajaanin urhojen :cool: Kajaani-Hki -turneesta).

Fuuga
10.08.2011, 22.50
Ajelin tänään tahmaisen Klaukkalan lenkin ja totesin, että mitä menevämmän näköinen kaveri ja peli on vastassa, sitä heikommin lapa nousee moikkaukseen. Saldo abt. 4/15 vastakäpälöitä.

Tahmaisesti kulki. Olin juuri valmistautumassa kurvaamaan kotipolulle (hehe, vauhtia on niin paljon, että otetaan kunnon valmistautuminen) kun Kalajärven keskuksen eteläpuolella vihreällä bianchilla ollut menoveikko lyöttäytyi puoleksi minuutiksi peesiin ja ylämäen jälkeen paineli menojaan. En olisi kaveria (palstalaisia?) muuten huomannut, mutta onneksi aurinko paistoi takaa ja toinen pomppiva varjo menopelin etupuolella alkoi mietityttää josko joku siellä tulee. Tervehdys kyllä tuli, lämmitti se, mutta tosiaan vois sitä ehkä huikkasta tullessaan. Nimittäin tuolla Vihdintien suoralla kelvin asfaltti on paikoitellen haljennut ja railotonta ajolinjaa pitää hakea välillä väärältä puolelta. Ainekset tietysti kiilaukselle olivat olemassa, mutta onneksi en ollut niin poikki, ettei varjo jäänyt huomaamati.

Tiku_1973
10.08.2011, 22.55
Eräälle fillaristille tarjosin tänään renkaanpaikkausapua, Matalajärventiellä - Järvenperän lähellä. Sinulla oli kova kiire (?) bussiin, silloin ilmeisesti rengas jäi paikkaamatta. Toivottavasti sait fillarin kuntoon...

kolistelija
11.08.2011, 17.35
Nishikin Cyclolla työmatkoja ajavaan olen törmännyt pari kertaa tällä viikolla ja jutellut fillarijuttuja. Mainitsit ohimennen fillarifoorumin... Kuka olet? Astu esiin! :D

Premnas
11.08.2011, 22.50
Tulee vähän myöhään mutta kuka ajoi viime viikon torstaina Raisionlahden lähellä Naantaliin päin minua vastaan kaksipyöräisellä nojakilla? Onko foorumilaisia? Oli niin yllättävä tilanne etten tajunnut pysähtyä, mutta käpälät kyllä nousivat molemmilla. :)

Concorde
11.08.2011, 23.25
Punasävyinen maantiejoukko nousi vahvasti Teivon mäkeä tänään aamuysin nurkilla kohti Ylöjärveä. Keitä lienevät...?

Pekka L
12.08.2011, 07.33
Punasävyinen maantiejoukko nousi vahvasti Teivon mäkeä tänään aamuysin nurkilla kohti Ylöjärveä. Keitä lienevät...?

Kanuunat limiitillä?

TimoF
12.08.2011, 09.59
:eek:
http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/polkupyorailijoita_moottoritiella/

Ketkä tunnustavat?

Pekka L
12.08.2011, 10.59
Ketkä tunnustavat?

Kommenttien joukosta tunnistettu ainakin yksi foorumilainen. Ketkä muut tunnustavat?

Jio
12.08.2011, 12.14
http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/polkupyorailijoita_moottoritiella/

Ketkä tunnustavat?
-Olisi mielenkiintoista kuulla myös keskinopeus.

apatceh
12.08.2011, 13.18
Kommenttien joukosta tunnistettu ainakin yksi foorumilainen. Ketkä muut tunnustavat?

Jos tarkotat minua tuolla melkein samalla nimimerkkillä kirjoittanutta, "Apache", niin siinä meni tunnistus mönkään.

time
13.08.2011, 11.31
Oli varmaan foorumilaisia Kuota kuski joka kyseli avuntarvetta eilen Metsäkansan kohdalla Valkeakoskella,kun pinnarikon ja vanteen vääntymisen vuoksi pyörää kävelytin.
Homma etenee maanantaina,jos pinnan löytää ja ei kehä ole pilalla.

Niksupalkki
13.08.2011, 20.49
Kukas brevetti mies ajeli tänään Lahteen päin. Juttelit meidän porukan Cervelo miehen kanssa Lahden tien kvl ennen Kuusijärveä aina Korsoon asti, kunnes käännymme Tuusulaan päin. Jatkuiko matka Kouvolaan asti? T. Vacansoleil ajoasussa ajava

Huilutane
13.08.2011, 21.39
@Niksupalkki, minähän se.
Ajoin koko suunnitellun lenkin; reipas sivuvastainen jatkui Kouvolaan asti, minkä jälkeen hartaasti odotettu myötätuuli tietysti iltaa kohti tyyntyi... Aika raskasta junnausta oli, pari kilsaa vajaat 300 km ja melkein minuutilleen 12h (brutto).

Lahdessa sain suunnistusapua ystävälliseltä pyöräilijältä, kiitokset vielä jos olit foorumilaisia.

Viikate74
14.08.2011, 17.09
Kiitos vielä kerran kanssapyöräilijä joka tarjosit kyydin kun fillari hajosi Hirvensalossa tänään.

Tyyppi ajoi ensin fillarilla ohi kun kävelin, pysähtyi ja kysyi onko kaikki ok. Eikä hengenhätää ollutkaan, 12km kävely vain. Sitten n 4km päässä tyyppi tuli autonsa kanssa ja sanoi hakeneensa sen lenkin päätteeksi ja heittävänsä mut keskustaan.

IHAN JÄRJETTÖMÄN ISO KIITOS !!!!

Tälläinen muistuttaa kyllä itseäkin aina pysähtymään ja tarjoomaan apua.

nuubiainen
14.08.2011, 17.15
Joku peesaili Ylästöntiellä kolmen maissa. Ei siinä muuten mitään, mutta säikähdin vähän kun havaitsin sinut. Eli joku pieni ilmoitus on hyvä, niin ei tule yllätyksenä ja osaa pitää tasaisen vauhdin.

tipsu
14.08.2011, 19.33
Kiitos vielä kerran kanssapyöräilijä joka tarjosit kyydin kun fillari hajosi Hirvensalossa tänään.

Tyyppi ajoi ensin fillarilla ohi kun kävelin, pysähtyi ja kysyi onko kaikki ok. Eikä hengenhätää ollutkaan, 12km kävely vain. Sitten n 4km päässä tyyppi tuli autonsa kanssa ja sanoi hakeneensa sen lenkin päätteeksi ja heittävänsä mut keskustaan.

IHAN JÄRJETTÖMÄN ISO KIITOS !!!!

Tälläinen muistuttaa kyllä itseäkin aina pysähtymään ja tarjoomaan apua.

Tuo on kyllä ihailtavaa toimintaa! Mukava tietää, että tuollaisia ihmisiäkin on:)

villho
15.08.2011, 09.47
Mikäs iso kimppalenkki ajeli eilen kahden jälkeen Nurmijärveltä pohjoista kohti (tiellä 1321)?

Oli aika tylyä porukkaa, kun vaikka esitin hienoimman morotukseni, niin yksikään käsi ei noussut ;)

Liekö sillä oli vaikutusta, että olin liikkeellä sellaisella hopeanvärisellä Hondalla :D. Noh, oli teidän ilmeet ainakin hyvät - "Mitvit?!"

zeidabljuu
15.08.2011, 13.59
Mikäs iso kimppalenkki ajeli eilen kahden jälkeen Nurmijärveltä pohjoista kohti (tiellä 1321)?

Oli aika tylyä porukkaa, kun vaikka esitin hienoimman morotukseni, niin yksikään käsi ei noussut ;)

Liekö sillä oli vaikutusta, että olin liikkeellä sellaisella hopeanvärisellä Hondalla :D. Noh, oli teidän ilmeet ainakin hyvät - "Mitvit?!"

Kyseessähän oli HePon Vantaankosken lyhyempi lenkki ja kolmenkympin porukka. Siinä kohtaa taidettiin palailla pienen harhalenkin jälkeen takaisin reitille.

Sun morjestus tuli kyllä sen verran yllätyksenä, että itse sain just ja just hymyn naamalle, mutta lapa ei ehtinyt irrota tangosta. Sorry, ens kerralla yritän olla hereillä.

villho
15.08.2011, 14.30
Sun morjestus tuli kyllä sen verran yllätyksenä, että itse sain just ja just hymyn naamalle, mutta lapa ei ehtinyt irrota tangosta.

Juu, heti kun näin porukkanne, päätin, että nyt tehdään ylläri. En minäkään mopon sarvista ole aiemmin pyöräilijöitä morotellut, mutta jotenkin se vaan sopi siihen tilanteeseen. Toivottavasti piristi teidän(kin) ajoa :)

Itse olin poimimassa motorg:in kuvajahdin rastia siitä vähän matkan päästä. Sieltä nimittäin löytyy kuusimetsän keskeltä vanha Vietnamin sodan aikainen Huey-kopterin raato.
http://villhon.kuvat.fi/kuvat/Mobiilikansio/emailupload-2011-08-14_100004.jpg/_small.jpg

IncBuff
15.08.2011, 21.27
Kuka ajeli tän vuoden Major Jakella Välivainiolla tänään tossa viiden aikoihin? Komia crossari.

Makemyday
17.08.2011, 10.08
Sieltä nimittäin löytyy kuusimetsän keskeltä vanha Vietnamin sodan aikainen Huey-kopterin raato.

Kyseinen raato toimii lasten leikkimökkinä. Saunaksikin sitä on epäilty, tiedä vaikka sellaisen siitä vielä tekevät.

nikoaspo
17.08.2011, 12.11
Kyseinen raato toimii lasten leikkimökkinä. Saunaksikin sitä on epäilty, tiedä vaikka sellaisen siitä vielä tekevät.

Tuo "heko" on Miss Saigon -esityksen vanha rekvisiitta eli ei siis aito peli. Näin siis off-topicina...

eklami
17.08.2011, 21.01
Olikohan forumilaisia hyväksi kirittäjäksi mulle ja kaverille tullut Orbea-herrasmies Klaukkalan ja Lahnukselta väliltä Kehän-varelle tänään illalla? Vauhti nous lenkillä kätevästi 26->35 :)

Markku Janne
18.08.2011, 10.20
Lähdin aamulla näyttämään tietä Pasilaan jollekin Tikkurilan kaverille, mutta Oulunkylän aseman kohdalla huomasin, että kaveri oli mystisesti kadonnut kyydistä ja se, jolle olin juuri höpissyt niitä näitä, olikin aivan joku muu kaveri. Oli peesannut varmaan kilometrin verran, Taisi käydä niin, että jäi merkkejä näyttämättä ja auttamisen hurmoksessa en katsellut tarkemmin. Prkl. Palailin takaisin, mutta tästä "Pasilan kautta Hakaniemeen" kaverista ei näkynyt jälkeäkään. Toivottavasti sait muilta paremmat ohjeet ja pääsit perille. Pahoittelen hölmöilyäni.

Jani R.
18.08.2011, 20.54
Tänään tuli vastaan Messilän ja Hollolan kirkonkylän välissä vaaleahiuksinen neito maantiepyörällä. Meitä oli kaksi RCT-tiimiasuista kuskia ajamassa Messilään päin ja sain käden nostamiseen vastaukseksi vain hymyn.

kuovipolku
20.08.2011, 08.38
Kuka lie olitkaan, sinä sinipaitainen (-tuulitakkinen?) maantiemies Uuden Porvoontie kelvillä Kehä III:n liittymässä perjantaina puoli kahden aikoina? En minä sinun pyöränhallintakykyjäsi yhtään epäile, mutta tullessasi pimeään alikulkumutkaan voisit mielestäni käyttää niitä nopeiden väistöliikkeiden esittelyn asemesta suunnilleen oikealla puolella pysymiseen.

Jätetään koko väylän levyiset ajolinjat ja ylimääräisten sydämenlyöntien aiheuttaminen mopopojille ja skootteritytöille, eikös juu?

ellmeri
20.08.2011, 19.03
Kuka neiti/rouva ajoi mopo-skootterilla 2 villarinvannetta takana tarakalla,lähdit havukosken raskaanliikenteen parkkikselta! oliko joku jättäny ne sinne kierrätykseen?

Varmalla willariwoorumilainen.....ehkä.

Mää olisin ja tarvinnu yhteen rojektiin sellaset.

elasto
22.08.2011, 00.28
Tänään tai itseasiassa eilen joskus neljän aikaan tuli Haltialasta päin Haltialan ja Tuomarinkylän kartanon välissä joenvartta pitkin menevällä hiekkatiellä vastaan nainen sinisellä Volvon "tiimiväreillä" varustetulla vanhemmalla jäykkäperäsellä Cannondalella vastaan, jossa Fatty keulilla. Nostin lapasta, mutta ilmeisesti vähän turhan myöhään, koska mitään reaktiota ei tullut?

Myöhemmin joskus kuuden aikaan istuskelin kaverin kanssa juttelemassa siinä Haltialan viereisellä joen yli menevällä sillalla ja joku ajoi siitä hienolla oranssilla Commencalin täpärillä iloisesti tervehtien. Oliko foorumilaisia?

miq
22.08.2011, 09.51
La n. klo. 13:45 ruskea Surlyn paksurengaspyörä ja kuski bongattu Töölönlahden reunalta. Liekö foorumilainen? Ekan kerran moisen paksupyörän näin livenä ja täytyy sanoa, että on se vaan niin pirun miehekkään näköinen pyörä!

AION
22.08.2011, 10.29
Launtaina 20.8.2011 pariskunta ajeli vanhaa Nurmijärven tietä pohjoiseen päin. Noin 11:00 aamulla.

Siinä työmaa hässäkän kohdalla menin teistä ohi (olisin jäänyt kyllä peesailemaan mutta olin tapaamisesta myöhässä.)

Sitten rikoin renkaan siinä ennen Klaukkalan liittymää ja tarjositte apua mutta olin sen jo vaihtanut. Joku pikku kivi oli puhkaissut :)

Kiitoksia avuntarjouksesta :) tällä kertaa meni vaihto kuin elokuvissa, kait se kiire tuotti sen. Niin nopeasti meinaa vaihdoin, että moni formula-tiimi olisi jäänyt kakkoseksi :D

VesaP
22.08.2011, 10.40
Tuo "heko" on Miss Saigon -esityksen vanha rekvisiitta eli ei siis aito peli. Näin siis off-topicina...

Miksi vanha rekvisiitta on dumpattu metsään mätänemään eikä viety asiallisesti kaatopaikalle tms viralliseen paikkaan?

lansive
22.08.2011, 10.53
Miksi vanha rekvisiitta on dumpattu metsään mätänemään eikä viety asiallisesti kaatopaikalle tms viralliseen paikkaan?

Tuollahan juuri edellä kerrottiin, että se on lasten leikkimökkinä, eli hyötykäytössä siis.

Asiaan:

Kuka ajoi eilen Raalantietä pohjoiseen kello 15 jälkeen? Pyörä taisi olla Bianchi. Itse hinkutin etelään omalla valkealla Olmollani.

Spica
22.08.2011, 11.31
Joku pariskunta havaittu Veikkolan keskustassa ylittämässä turuntietä siitä koulun kohdalta. Molemmilla Canyonin pyörät alla. Mahtoikohan olla palstalaisia?

metahead
22.08.2011, 14.29
Myöhemmin joskus kuuden aikaan istuskelin kaverin kanssa juttelemassa siinä Haltialan viereisellä joen yli menevällä sillalla ja joku ajoi siitä hienolla oranssilla Commencalin täpärillä iloisesti tervehtien. Oliko foorumilaisia?

Pienen ikuisuuden Foorumia rekisteröitymättä seuranneena oli tämän viestin jälkeen aika luoda tunnus; meikäläinenhän siitä teidän ohi pyyhkäsi, käynnissä siirtymä työpaikalta fudismatsiin. Tervehditäänpä jatkossakin jahka törmätään!

ranger
23.08.2011, 16.35
Havainnot tunnistamattomista pyöräilijöistä painottuvat kovasti eteläiseen Suomeen, mutta tunnustaako kukaan ajaneensa Luusuan tietä Kemijärven suuntaan viime lauantaina, 20.8. noin klo 15:15? Siinähän on varsin hyvä tie ajaa lenkkiä, pientä kinkamaa ylös ja alas pitkän matkaa.

Iletys
23.08.2011, 17.16
Kokeillaan kanssa... Kuka maantiekuski sanoi eilen Kirkkonummella kesken kaatosateen "On sitä vettä muuallakin kuin pullossa"? Ja olihan sitä.

Spica
23.08.2011, 19.03
Tänään (n. klo 18.30?) Nummelan Pajuniityn puiston ympäri ajoi Giant kuski pari kierrosta ainakin, kun olin siinä mustassa paidassa frisbeegolfia pelaamassa. Jotain näytti testailevan, kerta kiire ei suuremmin ollut ja ympyrää ajoi tasaista pientä puistoa ympäri :)

drop
25.08.2011, 09.01
Kenes ohittajan jalkaa mun eturengas silitti tänään työmatkalla lähestyttäessä kauppatoria? Vai pitäiskö siirtää tonne vaikeaan elämiseen kevyenliikenteenväylällä? :D

walto
25.08.2011, 17.05
Kuka tulee arkiaamuisin droppitanko + aerotanko + harmaa/ruskea teräsrunko yhdistelmällä vastaan Isolla maantiellä kun itse ajan Kauklahdesta kohti Espoon keskusta?

Subdog
29.08.2011, 10.42
Kiitos nähtävästi rauhallista lenkin loppuajelua tehneelle Bianchi-kuskille Koskelantiellä aamulla aamuyhdeksän aikoihin! Selvisin töihin ajoissa etupeesin voimalla, vaikka alunperin tarkoitus oli ns. rullailla. Ei paljoa juteltu, mutta eihän sitä kerkee kun täysiä pitää ajaa! :)

T. sinkilämies

VesaP
29.08.2011, 10.45
Lauantaina tuli Kytäjän lähellä vastaan Belgian mestari asuista päätellen. Ei tainnut tervehtiä takaisin. Vähän sen jälkeen tuli vastaan neljän viiden kuskin letka. Kukaan ei tainnut tervehtiä takaisin.

Liekö Kytäjän mäet pehmittäneet miehet niin kovasti ettei uskaltanut kättä tangosta irroittaa tai päätäkään liikuttaa nyökkäyksen merkiksi? :)

daemonsultan
29.08.2011, 11.18
Oliko foorumilainen matkalla Vihdistä Espooseen vanhaa turuntietä? Itse olin pitämässä paussia Espoon rajalla ja kyselin paljonko oli kilometrejä mittarissa. 175 taisit olla ajellut, itsellä siinä vaiheessa meni juuri 80 rikki.

pmw
29.08.2011, 16.52
Sinä joka lähdit jostain tampereen metson kohdalta pinkillä täysjoustolla, plikka kuskina, hieno on villari ja varmaan mukava ajaa, mutta eikö kannattaisi vähän nostaa renkaspaineita? Melkonen liimautumisääni kantautui.. Niin nätti plikka mutta harmi että oli varmaan värisokea kun painoi suotta surutta punasia valoja päin ??

MUSTA mies
30.08.2011, 21.21
Epämääräinen joukko tuli vastaan tuossa puoli seiskan pintaan Vanhalla Turuntiellä, hieman ennen Yövilän risteystä ja Porintietä.

Iletys
30.08.2011, 21.27
Epämääräinen joukko tuli vastaan tuossa puoli seiskan pintaan Vanhalla Turuntiellä, hieman ennen Yövilän risteystä ja Porintietä.

Katsoppa Veikkolan lenkit ketjua. Siellä saattaa löytyä vastaus.

tunkkari
30.08.2011, 21.36
Pitäiskö nimeksi muuttaa "Epämääräisen joukon maantielenkit" :D
Tervetuloa mukaan vaan.... Kyllä sinne vielä yksi mustamies mukaan mahtuu :)

JackOja
31.08.2011, 08.26
Mikäs neljän hengen mtb-porukka mua tuli vastaan eilen illalla Linnaisten dirtillä?

Nilo
01.09.2011, 21.30
Kukas Kajaanilainen Canyon kuski tuli tänää vastaan Mustalla. Keltainen pusero oli päällä. Jotain 20.00 maissa.