PDA

Näytä tavallinen näkymä : Gore Bike Wear -ajoasut



Sivut : [1] 2

MakeK
23.09.2005, 15.56
Moi!

Kohta tuloo niin helevetin kylmä joten pitäis alkaa kiskomaan taas vaatekaappia niskaan lenkille. Nykyinen Goren ajovaatesetti alkaa olee jo niin puhki että uuden hankinta on edessä. Vanha - vuodesta -98 palvelut - asu tuli hankittua Joensuusta MT-Bikestä silloin ku siellä harrastettiin pienimuotoista maahantuontia. Asun laatuun (toimivuus, ominaisuudet, mukavuus jne... ehkä hintaankin) olen ollut enemmän kuin tyytyväinen! Tais silloin maksaa kaikkiaan n. 1300-1400mk.

Uudesta Gore-asusta siis haaveilen...mitään Hanksia tms. en aio ostaa... yhdestä erehdyksestä oppii... ei siis kannata edes ehdottaa :). En perusta mistään tasku-/vetoketjuviidakosta vaan yksinkertaisesta-toimivasta-istuvasta ajoasusta.

Kävin tutustumassa malleihin Goren sivuilla ja takeista kiinnostaa eniten WindStopper Function II ja ADD-TECH II mallit. Onko kokemuksia em. tai muista hyväksi havaituista malleista?
http://www.gorebikewear.com/uk/published/gfe_navnode/ukgbw.prod.ws.ws.html
http://www.gorebikewear.com/uk/published/gfe_navnode/ukgbw.prod.ws.ss.html
Voi olla että oma vanha takki on tuon ADD-TECH II:n esi-isä.
Housuksi etsin muotoon leikattua = ajaessa istuvaa WindStopper-henkselihousua ILMAN säämiskää. Em. linkeissä ei ole kuin muutama WS-henkselihousu ja niissäkin säämiskät mukana. Tuo PROTEAM Action II -housu olis varmasti loistava... ilman sitä säämiskää. Onko tietoa/kokemuksia vastaavista mallista?

Oletteko tilanneet - ja mistä - mihin hintaan - Goren asuja? Saksasta löytyy paljon edustajia ja mm. www.hibike.de:n sivuilla on aika hyvä valikoima (paitsi ei just tota ADD-TECH II takkia). Viimenen rojutilaus HiBikesta meni vaan hiukan penkin alle joten mietin muitakin vaihtoehtoja. Ja sit noissa tilaushommissa on ongelmana oikean koon valitseminen. Se joko osuu tai sit ei osu...
Siitä siis viimeinen kysymys: Minkä kokoisia Gore-vaatteita olette ostaneet vs. oma pituus/paino?
Noi vanhat koot kun oli "hiukan" pieniä. Omat mitat: 180cm/70kg ja vanha takki XL ja housut XXL!!!
Mulla on sellainen kuva että mitoitusta on korjattu sitten vuoden 98.

Tiedetään että Suomessakin on edustaja mutta Saksan maalta saa parempaan palvelua ja parempaan hintaan.
Tietty mm. Löffler, Assos yms. laatuasut kiinostaa kunhan täyttää em. kovat kriteerit ;)

Tiedoista kiitollinen!

-Make

Shimaani
23.09.2005, 23.10
Mulla on L kokoinen Helium sadekeliä varten ja mun puvuntakit on kokoa 54hoikka ja olen 174cm lyhyt. Goren (raglan?)leikkaus on aika hyvä kun se istuu tosi nätisti ajaa sitten alaotteelta tai kahvoilta. Muutakin nykyGorea löytyy ja L on ihan riittävä miulle. Housut on sitten kokoa M..... savolaiset sukujuuret :)

Samu Ilonen
23.09.2005, 23.30
Onkos kellään ollut Jack Wolfskin-Gore pöksyjä? Hiukan funtsin moisia kun ne saisi sopivasti mutta en mää mitään kurahousuja tartte fillaroinnessa vaan noille voisi olla käyttöä "siviilissäkin".

mnph
24.09.2005, 10.16
Tuli joskus kesällä muun sälän ohessa tilattua Bike-Discountista Gore Bike Wearin ylijäämätakkeja, halpoja kun olivat (50 e). Ei ole vielä tullut käytettyä, mutta sellainen mielikuva on, että GBW:n uudet takit ovat mitoitukseltaan ja leikkaukseltaan hieman väljempiä kuin saman valmistajan takit 10 vuotta sitten. Kaiken kaikkiaan ovat erinomaisia takkeja nuo. Tuoreen Bike-lehden (10/2005) kuoritakkitestissä arvosanan ’super’ sai kaksi GBW:n takkia, joista toisessa kalvona on Windstopper, toisessa Gore-Tex.

Goren kalvoista tekee toki moni muukin valmistaja hyviä takkeja ja housuja. Mm. Warmpeacen Sprint on erittäin hyvä takki pyöräilyyn (kalvona Goren Windstopper N2S, tarjoushinta Partioaitassa muistaakseni 80 e). 180-senttiselle kuskille sopiva koko Warmpeacen mallistossa on luultavasti L.

Bike-Discountista löytyy GBW:n housujakin, joihin olen ollut varsin tyytyväinen. Myös Löfflerin henkselihousuista on hyviä kokemuksia.

Petteri Ellilä
24.10.2006, 09.20
Onko Goren Classic Action III WINDSTOPPER® -pitkistä housuista kellään kokemusta verrattuna vaikkapa Lofflerin vastaaviin windstoppereihin ?

Juha Lehtinen
26.10.2006, 21.53
Ostin viime talvena ensimmäiset Gore Bike Wear-ajoasut. Tilasin Barracudasta Tool-ajotakin ja Ultra-housut. Molempiin olen ollut erittäin tyytyväinen. Takissa on fleece-vuoraus, joten sillä tarkenee todella hyvin ainakin -15°C pakkasessa. Tuon kylmemmässä kelissä ei juuri huvita lenkille mennä.

Jarski
27.10.2006, 12.52
Morjens,
Velosport on pääkaupunkiseudun ylivoimainen ykkönen pyöräilyvaatteissakin eli käypä tsekkaamassa. Liikkeessä on Goren lisäksi myös Campan kledjuja,sekä jonkin verran shimanoa.
Löffleriä myy mm.Interit, mutta Gore&Campan hinta/laatu on kohdillaan eli näitä itsekin paljon ajavana suosittelen! Interin jengi ei välttämättä ole perehtynyt muutenkaan paljon fillarikamoihin...
T.MoncoutieHah.. ja mainos by Velosport. Tämmöiset saa asiakkaat enämpi loittonemaan kaupasta.

StantheMan
27.10.2006, 13.03
Ainakin viime Velosport-käynnillä kesällä (täältä maakunnista) vaatteiden esillelaitto oli *seestä. Kaikki sekaisin. Toivottavasti nyt on paremmin, jos tässä ennen joulua, vaikka myymälässä vierailisi. Ja Velosportin myymät hanskat kestivät kaksi viikkoa. Lidlin sentää kaksi kuukautta. :o

p bonk
27.10.2006, 15.37
Mulla on ollut sekä Löfflerin, että Goren ajovaatteita. Sellasta sekalaista kokoelmaa, eli suoraan en voi verrata. Oman tuntemukseni mukaan Goren vaatteet ovat olleet paremman tuntuisia ja paremmin mitoitettuja kuin Löfflerit.

p bonk
27.10.2006, 15.39
Ainakin viime Velosport-käynnillä kesällä (täältä maakunnista) vaatteiden esillelaitto oli *seestä. Kaikki sekaisin. Toivottavasti nyt on paremmin, jos tässä ennen joulua, vaikka myymälässä vierailisi. ...
Sekaisinhan ne siellä joskus on. Mutta siellä on edes jotain mitä ostaa. Siellä maakunnassa missä piipahdin, ei ollut ikinä mitään. Siis pyöräkaupassa ajovaatteita.

Oatmeal Stout
27.10.2006, 16.04
Ainakin viime Velosport-käynnillä kesällä (täältä maakunnista) vaatteiden esillelaitto oli *seestä. Kaikki sekaisin. Toivottavasti nyt on paremmin, jos tässä ennen joulua, vaikka myymälässä vierailisi. Ja Velosportin myymät hanskat kestivät kaksi viikkoa. Lidlin sentää kaksi kuukautta. :oAnnoitko palautetta edes hanskoista?

Petteri Ellilä
27.10.2006, 16.09
Velosportin vaateosastolla on aina väärä vuodenaika. Kesällä kaikki kama on myyty ulos ja talvella mitäänei kannata pitää varastossa. Parit kengät olen kuin ihmeen kaupalla saanut tuolta ostettua.

StantheMan
27.10.2006, 17.00
Annoitko palautetta edes hanskoista?

En. Käyn Helsingissä niin harvoin ja tapahtuma sattui kesken kiivainta loma-/ajokautta, ettei asia ehtinyt kovin kauan kaivertaa. Annetaan tämän kerran anteeksi.:rolleyes: Taisivat olla "italialaista" laatua - mustavalkoiset.

lipsanen
28.10.2006, 03.48
Juu noista materiaaleista sen verran, että tuo perus windstoppershell eli tuulipukumainen perus windstopperi on hieman ikävää varsinkin väljästi leikatuissa vaatteissa.

Tuolla windstopper softshell materiaalilla on paremmat kosteudenpito-ominaisuudet ja se on joustavaa ja täten mukavempaa päällä.

Muiltakin valmistajilta tuota tavaraa löytyy joten kannattaa käydä kahtelemassa myös retkeilyliikkeistä. ainakin tuon edellä mainitun warmpeacen leikkaukset ovat hyvin istuvia joka sopii fillarikäyttöön.

Tuon jack wolfskinin asut ovat olleet hyvin istuvia, mutta hengittävyys on itselläni ainakin antanut toivomisen varaa. Goren windstopperit ja jopa perus gore-tex paclitekin hengittää paremmin.

Highlander
12.01.2007, 10.30
Tuosta Gore Bike Wearin mitoituksesta vielä...olen tuossa harkinnut noita Ultra 2 housuja.

http://www.mtbikers.com/StoreFront/products/viewBrand.do?page=4&catalogId=&order=P&id=23#none


http://www.mtbikers.com/images/products/g10806.jpg

Olen 180 cm ja 78 kg...kun en ole mitoituksesta löytänyt enempää tietoa niin onkohan L riittävä vai kuitenkin XL ?

Exluossa
14.01.2007, 16.30
Tuosta Gore Bike Wearin mitoituksesta vielä...olen tuossa harkinnut noita Ultra 2 housuja.

http://www.mtbikers.com/StoreFront/products/viewBrand.do?page=4&catalogId=&order=P&id=23#none


http://www.mtbikers.com/images/products/g10806.jpg

Olen 180 cm ja 78 kg...kun en ole mitoituksesta löytänyt enempää tietoa niin onkohan L riittävä vai kuitenkin XL ?

Itse 180/70 ja koko L on sopiva.
Tosin Profi malliset, mutta eiköhän noissa sama mitoitus.

Highlander
15.01.2007, 11.11
Itse 180/70 ja koko L on sopiva.
Tosin Profi malliset, mutta eiköhän noissa sama mitoitus.

Kiitos tiedosta :)

edit: Jep eli tänään tulivat ja koko L oli juuri oikea

Twisterkki
15.01.2007, 12.47
Heip,
jos istuvaa takkia haet, harkitse Vapor-mallia. Ostin tuollaisen joulukuussa, ja oon ollut tyytyväinen. Matskuna on Windstopper N2S, joka ainakin mun fiilikseni (ja mainostenkin) mukaan hengittää paremmin kuin SoftShell tai tavallinen Windstopper. Mun päälleni tuo myös istui huomattavasti napakammin kuin SoftShell-mallit (en muista mallien nimiä); tuntuu enemmän ajopaidalta kuin takilta eikä näytä makkarankuorelta.

Oon 183cm / 78 kg, ja sopiva koko oli L. Hinta oli 110 euroa Saksassa (kauppa Jenassa).

Petteri Ellilä
15.01.2007, 12.54
Heip,
jos istuvaa takkia haet, harkitse Vapor-mallia. Ostin tuollaisen joulukuussa, ja oon ollut tyytyväinen. Matskuna on Windstopper N2S, joka ainakin mun fiilikseni (ja mainostenkin) mukaan hengittää paremmin kuin SoftShell tai tavallinen Windstopper. Mun päälleni tuo myös istui huomattavasti napakammin kuin SoftShell-mallit (en muista mallien nimiä); tuntuu enemmän ajopaidalta kuin takilta eikä näytä makkarankuorelta.

Oon 183cm / 78 kg, ja sopiva koko oli L. Hinta oli 110 euroa Saksassa (kauppa Jenassa).

Minkälaiset taskut tuossa on takana l. montako, pysty- vai vaakamalliset etc. ?

Kiitti.

-p-

lindeju
15.01.2007, 14.17
Heip,
jos istuvaa takkia haet, harkitse Vapor-mallia. Ostin tuollaisen joulukuussa, ja oon ollut tyytyväinen. Matskuna on Windstopper N2S, joka ainakin mun fiilikseni (ja mainostenkin) mukaan hengittää paremmin kuin SoftShell tai tavallinen Windstopper. Mun päälleni tuo myös istui huomattavasti napakammin kuin SoftShell-mallit (en muista mallien nimiä); tuntuu enemmän ajopaidalta kuin takilta eikä näytä makkarankuorelta.

Nuo hengittävyys- ja istuvuusominaisuudet johtunevat siitä että Windstopper N2S (next to skin) on nimensä mukaisesti base layer -tekstiili eli sopii käytettäväksi esim. varsinaisen ajotakin (outer layer) alla joka voi siis olla vaikka Windstopper SoftShell takki. Base layer -tekstiili on siis hengittävämpää kuin outer layer -tekstiili mutta silti tuulen- ja kosteudenpitävää Windstopper-kalvon ansiosta.

Janu
15.01.2007, 16.50
Nuo hengittävyys- ja istuvuusominaisuudet johtunevat siitä että Windstopper N2S (next to skin) on nimensä mukaisesti base layer -tekstiili eli sopii käytettäväksi esim. varsinaisen ajotakin (outer layer) alla joka voi siis olla vaikka Windstopper SoftShell takki. Base layer -tekstiili on siis hengittävämpää kuin outer layer -tekstiili mutta silti tuulen- ja kosteudenpitävää Windstopper-kalvon ansiosta.

No kyllä melkonen sauna tulee jos alle laittaa N2S paidan ja päälle vielä jonku kalvotakin ;)

Twisterkki
15.01.2007, 17.12
Minkälaiset taskut tuossa on takana l. montako, pysty- vai vaakamalliset etc. ?

Kiitti.

-p-
Kolme pystymallista kohtuu syvää + yksi pieni vetoketjutasku.

Twisterkki
15.01.2007, 17.17
Nuo hengittävyys- ja istuvuusominaisuudet johtunevat siitä että Windstopper N2S (next to skin) on nimensä mukaisesti base layer -tekstiili eli sopii käytettäväksi esim. varsinaisen ajotakin (outer layer) alla joka voi siis olla vaikka Windstopper SoftShell takki. Base layer -tekstiili on siis hengittävämpää kuin outer layer -tekstiili mutta silti tuulen- ja kosteudenpitävää Windstopper-kalvon ansiosta.
Jep, W2S on periaatteessa suunniteltu ihoa vasten pidettäväksi, mutta toimii aluskerroksenkin kanssa (näin sanoivat kaupassa ja näin olen itse havainnut). Ei kyllä ihan heti tulisi mieleen vetää tuon päälle enää lisäkerrosta.

Yllättävän lämmin tuo takki on; nollakeleillä oon käyttänyt alla tavallista urheilukerrastopaitaa, ja -8 asteessa Devoldin villasekoitepaitaa + ohutta verkkopaitaa.

lindeju
15.01.2007, 20.33
No kyllä melkonen sauna tulee jos alle laittaa N2S paidan ja päälle vielä jonku kalvotakin ;)
Ei pidä paikkaansa. Olen nyt muutaman lenkin ajanut pikkupakkasilla siten että alimmaisena on Craftin aluspaita, sitten Sportful Windstopper N2S -paita ja päälimmäisenä Halti Goblin DryMax -takki. Ei ole sauna ja hyvin tarkenee. Oletko itse kokeillut? ;)

Janu
15.01.2007, 23.53
Ei pidä paikkaansa. Olen nyt muutaman lenkin ajanut pikkupakkasilla siten että alimmaisena on Craftin aluspaita, sitten Sportful Windstopper N2S -paita ja päälimmäisenä Halti Goblin DryMax -takki. Ei ole sauna ja hyvin tarkenee. Oletko itse kokeillut? ;)

Juu. Mulla on joku Haglöfsin N2S windstopper paita ja jo pelkästään se päällä on hetkessä niin hiessä etten minä sitä kyllä suostu hikiliikunnassa käyttämään, saati sitten vielä sen päällä joku toinen kalvollinen vaate. Äkkiseltään katsottuna ei löytyny Haglöfsin saitilta enää sitä, eli kai ne on itekki tajunnu ettei se ole kovin käytännöllinen. Tosin viime kesänä Lofooteilla se oli ihan mukava yleishengailupaita. Siellä kun tuppasi tuulemaan jonniin verran melkein kokoajan eikä se lämpötilakaan kovin korkea ollut :)

Mun varsinainen viileiden kelien ajoasu on Jack Wolfskinin Fast Forward (jos oikein muistan) joka on N2S windstopperia ja strategisista paikoista hengittävää kangasta, esim. selkä. Toimii kerrassaan oivasti. Kovemmille pakkasille joku vähemmän hengittävä vois olla kivempi, tuossa kun on esim. kyynertaipeet hengittävämpää kangasta niin meinaa lähtiessä tulla viima ikävästi läpi. Vaan kunhan saa veren kiertämään niin eipä se sitten enää haittaa.

lindeju
17.01.2007, 08.25
Juu. Mulla on joku Haglöfsin N2S windstopper paita ja jo pelkästään se päällä on hetkessä niin hiessä etten minä sitä kyllä suostu hikiliikunnassa käyttämään, saati sitten vielä sen päällä joku toinen kalvollinen vaate. Äkkiseltään katsottuna ei löytyny Haglöfsin saitilta enää sitä, eli kai ne on itekki tajunnu ettei se ole kovin käytännöllinen. Tosin viime kesänä Lofooteilla se oli ihan mukava yleishengailupaita. Siellä kun tuppasi tuulemaan jonniin verran melkein kokoajan eikä se lämpötilakaan kovin korkea ollut :)

Mun varsinainen viileiden kelien ajoasu on Jack Wolfskinin Fast Forward (jos oikein muistan) joka on N2S windstopperia ja strategisista paikoista hengittävää kangasta, esim. selkä. Toimii kerrassaan oivasti. Kovemmille pakkasille joku vähemmän hengittävä vois olla kivempi, tuossa kun on esim. kyynertaipeet hengittävämpää kangasta niin meinaa lähtiessä tulla viima ikävästi läpi. Vaan kunhan saa veren kiertämään niin eipä se sitten enää haittaa.
No onhan noissa tekstiileissä eroa joten eri merkkisten vaatteiden vertailua on vaikea tehdä ilman konkreettista kokeilua. Voi olla että itsekin pärjäisin vähemmällä ylävartalon vaatetuksella, täytyy kokeilla.

Lade
17.01.2007, 14.10
Nuohan kerroksethan on hyvin henkilökohtaisia juttuja. Joku pärjää t-paidalla kun toinen valitsee jo pilkkihaalarin.

Mulla on pikkupakkasista eteenpäin aina kaksi tuulisuojaa etupuolella, koska muuten tulee flunssaa ja kröhää erittäin helposti. Alimpana on verkkopaita, sitten Craftin alupaita jossa on mantotex etupuolella ja päällä vielä Windflex takki. Enkä hikoile haittaavasti vaikka vk-alueella puskettais, lienee tottumiskysymys. Jos jättää alemman kalvokerroksen pois niin viima tuntuu heti.

MikiV
18.01.2007, 14.41
Goren housuista kysyisin onko kellään käytössä jotain näistä housuistahttp://www.bike-o-mania.de/radsport-bekleidung/GORE_ASSOS_-_RADHOSE_F1 (http://www.bike-o-mania.de/radsport-bekleidung/GORE_ASSOS_-_RADHOSE_F1_2006-2011.html)_2006-2011.html (http://www.bike-o-mania.de/radsport-bekleidung/GORE_ASSOS_-_RADHOSE_F1_2006-2011.html)

http://www.bike-o-mania.de/radsport-bekleidung/GORE_ASSOS_-_RADHOSE_F1_-_34_Traegerhose-2146.html

Onko noiden käyttöalueet miten erilaisia,ovatko nuo 3/4 housut miten paljon lämpimämmät kuin nuo shortsit lähinnä mietin esim 15c asteen lämpötilaa. Vai kannattaako käyttää suosiolla pitkiähousuja. Pitäisi hommata lyhyille housuille pari niin saisi pesuvälejä vähän suuremmaksi niin olisiko järkevämpää ottaa toiset lyhyet vai sitten nuo 3/4 housut?

Petteri Ellilä
18.01.2007, 15.42
Goren housuista kysyisin onko kellään käytössä jotain näistä housuistahttp://www.bike-o-mania.de/radsport-bekleidung/GORE_ASSOS_-_RADHOSE_F1 (http://www.bike-o-mania.de/radsport-bekleidung/GORE_ASSOS_-_RADHOSE_F1_2006-2011.html)_2006-2011.html (http://www.bike-o-mania.de/radsport-bekleidung/GORE_ASSOS_-_RADHOSE_F1_2006-2011.html)

http://www.bike-o-mania.de/radsport-bekleidung/GORE_ASSOS_-_RADHOSE_F1_-_34_Traegerhose-2146.html

Onko noiden käyttöalueet miten erilaisia,ovatko nuo 3/4 housut miten paljon lämpimämmät kuin nuo shortsit lähinnä mietin esim 15c asteen lämpötilaa. Vai kannattaako käyttää suosiolla pitkiähousuja. Pitäisi hommata lyhyille housuille pari niin saisi pesuvälejä vähän suuremmaksi niin olisiko järkevämpää ottaa toiset lyhyet vai sitten nuo 3/4 housut?
Moro, mulla on noi ylemmät. Siis materiaalihan noissa kummissakin on kai samaa l. lisälämpö tulee pituudesta. Eikö kantsis hommata lyhyet ja ajaa kylmemmillä keleillä irtopunttien kera. 3/4 lahkeiset voi olla turhan kuumat kesäkeleillä + rusketusrajat tulee jännään kohtaan.

Housuina taattua Assos-kamaa. tosin pesuohjeita kantsii noudattaa ,-tarkasti.

marco1
19.01.2007, 00.35
3/4-mitta on mahtava, eniten tulee ajettua semmoisilla kesät talvet vaikka ainoassa parissani on melko köpö säämiskä ja materiaali hieman peruslycraa paksumpaa. Toimii talvella hyvin kerrospukeutumisessa (lisälämpö polvissa ei haittaa) ja kesällä on harvoin niin lämmintä että tulee liian kuuma noilla. Itse tarkenen noilla jonnekin 15-16C keleihin, sitten alkaa olla liian kylmää ylempänä.

edit: sen verran noista Goren ajohousuista että kannattaisi sovittaa, ainakin mun yhdet ajohousut (M tai L, ei muista eikä enää näy) oli vähän eri mitalla kuin vaikkapa Cannondalet (XL) ja Castellit (XL:t).

MikiV
19.01.2007, 22.04
Onko miten takalisto kestänyt noitten Gore "Assos" F1 pöksyjen kanssa pidemmillä lenkeillä? Haussa olis nimenomaan mukavat housut pidemmille lenkeille.

Petteri Ellilä
20.01.2007, 00.20
Onko miten takalisto kestänyt noitten Gore "Assos" F1 pöksyjen kanssa pidemmillä lenkeillä? Haussa olis nimenomaan mukavat housut pidemmille lenkeille.
Hyvin on arse kestänyt. Ehkä noi Assosten "säämiskät" on kautta mallliston vähän ylispeksattuja; on tullut mieleen että eikö vähemmällä materiaalilla saisi vastaavaa aikaiseksi. No joka tapauksessa lenkin pituudella on aivan sama. Ainakaan housuista se ei ole kiinni vaikka ajankin kapealla ja kovalla penkillä. Henkselit ja yläosan istuvuus on noissa aina ollut ykkösluokkaa, vaikka sehän on kiinni henk.koht. ominaisuuksista. Jos päätyy käyttämään noita lisäpunttien kera, kannattaa huomata että lahkeenpituus vs. esim Castelli on huomattavasti lyhyempi.

Tessu-
23.01.2007, 23.46
Tool takissa on kuvausten mukaan fleece-vuori. Onko se kiinteä vai irrotettavissa? Kiinnostaa myös kokemukset ko. takista.

L-koon housut näyttävät olevan tämän threadin mukaan minulle sopivat, mutta miten on takin laita (180/77, kädet ehkä aavistuksen normaalia pidemmät).

Softshell-tyypin materiaalit kiinnostavat. Vaihtoehtoina lähinnä joku muu gore(?) tai haltin softshell pyöräilyversio (nifty?).

Kiitos etukäteen ideoista.

Janu
30.01.2007, 12.48
No onhan noissa tekstiileissä eroa joten eri merkkisten vaatteiden vertailua on vaikea tehdä ilman konkreettista kokeilua. Voi olla että itsekin pärjäisin vähemmällä ylävartalon vaatetuksella, täytyy kokeilla.

Noniin, nyt pitää hieman korjata aikasempia lausuntoja. Poljin tänään töihin (pakkasta -10) tuo Haglöfsin N2S windstopper-paita päällä ja en hukkunut hikeen ollenkaan niin pahasti kuin joskus. Alimpana oli merinovillainen aluspaita, sen päällä powerstretch-fleecepaita ja päällimmäisenä tuo windstopper-paita ja hyvin tuo 15km meni, ei tuntunut kylmälle missään vaiheessa ja tosiaan hikoilukaan ei ollut yhtään niin tuskallista kuin joskus aikaisemmin. Täten julistan tuon paidan sittenkin kelvolliseksi, pakkaskeleillä ajeluun :)

Jalassa oli aikaisemmin mainitut Jack Wolfskinin N2S windstopper-housut, niiden alla powerstretch-fleecehousut ja alimpana toki sitten säämiskähousut. Hyvin tarkeni.

Juha Lehtinen
30.01.2007, 16.06
Tool takissa on kuvausten mukaan fleece-vuori. Onko se kiinteä vai irrotettavissa? Kiinnostaa myös kokemukset ko. takista.

L-koon housut näyttävät olevan tämän threadin mukaan minulle sopivat, mutta miten on takin laita (180/77, kädet ehkä aavistuksen normaalia pidemmät).

Softshell-tyypin materiaalit kiinnostavat. Vaihtoehtoina lähinnä joku muu gore(?) tai haltin softshell pyöräilyversio (nifty?).

Kiitos etukäteen ideoista.
Ostin hiljattain toisen Tool-takin koska minun kokemukset ensimmäisestä takista olivat todella positiiviset. Fleece-vuori ei ole irroitettava. Kainaloissa on vetoketjut ilmanvaihtoa varten. Mielestäni takki on Suomen talvessa oikein hyvä. Olen pitänyt muutaman asteen pakkasilla kainalossa olevia vetoketjuja jonkin verran auki ja hyvin tarjentunut. Minä olen 177 pitkä ja minulla on L-koko joka on sopiva. Minulla on takin alla kaksi paitaa, toinen hiaton aluspaita ja päällä lämpökerrasto, enempää en tuon takin alle saisikaan enää mahtumaan, toisaalta ei ole tarvinnutkaan. Voi olla että sinulle sopisi pykälää isompi koko. Hian suu tuossa tulee minulla jämptisti ranteen päälle.

xtrainer
16.02.2007, 11.26
Jos siellä sattuu joku nyt istumaan koneella Gore Bikewearin Windstopper -ajohousuissaan, voisitko ottaa mittanauhan käteen ja mitata lahkeen pituuden sisäsivulta (eli haaroista alas). Kiinnostaisi nimittäin tietää, olisiko noista housuista L- vai XL-koko sopivampi tällaiselle pitkäjalkaiselle 180-senttiselle ajelijalle.

järppä
16.02.2007, 11.40
Eipä tullu omat sukkikset (Classic Action III WS) mukaan, mutta itselleni sopiva koko on L ja pituutta on 182cm. Jalat mulla ei kai ole mitenkään erityisen pitkät eikä kai lyhyetkään.

Jos vaikka auttaisi valinnassa, niin Goren miestenvaatteiden L-koon (ja suluissa XL koon) mitoitus on seuraavanlainen:

-pituus 183 (186)
-rinta 102 (106)
-vyötärö 92 (96)
-lantio 104 (108)

Takit taas menevät unisex mitoituksella, joka on paikoin erilainen.

xtrainer
16.02.2007, 11.43
Kiitokset pikaisesta avusta. Osaisiko kukaan verrata GB:n windstopper-housujen kokoja Löfflerin vastaaviin? Itselleni sopiva Löfflerin koko noista mitoista huolimatta on XL.

p bonk
16.02.2007, 11.43
Jos siellä sattuu joku nyt istumaan koneella Gore Bikewearin Windstopper -ajohousuissaan, voisitko ottaa mittanauhan käteen ja mitata lahkeen pituuden sisäsivulta (eli haaroista alas). Kiinnostaisi nimittäin tietää, olisiko noista housuista L- vai XL-koko sopivampi tällaiselle pitkäjalkaiselle 180-senttiselle ajelijalle.
Ei ole mittanauhaa, mutta L on mulle sopiva koko. Pituutta 178 ja jalat kai aika normaalimittaiset, eivät pitkät kuitenkaan. Miesten puvun housuista 50 menee pituuden puolesta suoraan päälle ja farkkujen tuumapituus n. 33. Velosportissa joskus kokeilin XL koon Goren pitkälahkeisia windstopper-sukkiksia ja lahkeessa oli pituutta ns. riittävästi. L oli pituudeltaan hyvä, mutta muulta leikkaukseltaan kapea - ja painoindeksi siinä normaalin ylärajan tuntumassa.

p bonk
16.02.2007, 11.46
Kiitokset pikaisesta avusta. Osaisiko kukaan verrata GB:n windstopper-housujen kokoja Löfflerin vastaaviin? Itselleni sopiva Löfflerin koko noista mitoista huolimatta on XL.
Löffler on väljempi leikkaukseltaan kuin GB. Pituus kai aika samaa luokkaa. Takkien hihat ovat GB:lla tuntumani mukaan pidempiä, mikä on plussaa.

muoks: jos vaikutat 09-alueella, niin käy Velosportissa sovittamassa

järppä
16.02.2007, 11.52
Kiitokset pikaisesta avusta. Osaisiko kukaan verrata GB:n windstopper-housujen kokoja Löfflerin vastaaviin? Itselleni sopiva Löfflerin koko noista mitoista huolimatta on XL.

Mulla on myös (joku) Löfflerin WS softshell sukkis, joka on kokoa XL ja aavistuksen verran isohko. Ei kuitenkaan niin iso ettei niitä voisi käyttää.

lindeju
16.02.2007, 14.24
Jos siellä sattuu joku nyt istumaan koneella Gore Bikewearin Windstopper -ajohousuissaan, voisitko ottaa mittanauhan käteen ja mitata lahkeen pituuden sisäsivulta (eli haaroista alas). Kiinnostaisi nimittäin tietää, olisiko noista housuista L- vai XL-koko sopivampi tällaiselle pitkäjalkaiselle 180-senttiselle ajelijalle.
Äskettäin hankin B-D:stä Gore Classic Action II WS -housut kokoa XL ja niissä sisäsauma on venyttämättömänä 76cm ja venyy aina 90cm asti. Kaapista löytyy myös Löfflerin WS -housut kokoa 54 (XL) ja niiden vastaavat mitat ovat 74cm/84cm. Joten Gorella on pidemmät lahkeet.

Omat koivet eivät ole mitkään ruippanat ja voin sanoa että Gore on jämäkämpi/tarkempi mitoitukseltaan kuin Löffler. Tosin Löffet ovat jo vanhat ja käytetyt joten voihan olla että ne ovat jo vähän venähtäneet.

jorma
26.03.2007, 10.37
Äskettäin hankin B-D:stä Gore Classic Action II WS -housut kokoa XL ja niissä sisäsauma on venyttämättömänä 76cm ja venyy aina 90cm asti. Kaapista löytyy myös Löfflerin WS -housut kokoa 54 (XL) ja niiden vastaavat mitat ovat 74cm/84cm. Joten Gorella on pidemmät lahkeet.

Omat koivet eivät ole mitkään ruippanat ja voin sanoa että Gore on jämäkämpi/tarkempi mitoitukseltaan kuin Löffler. Tosin Löffet ovat jo vanhat ja käytetyt joten voihan olla että ne ovat jo vähän venähtäneet.

Paljonkos sulla on pituutta? Itse olen 186cm ja XL lienee oikea koko. Meinasin tilata takin ja succicset tuossa kohta...

lindeju
26.03.2007, 10.39
Paljonkos sulla on pituutta? Itse olen 186cm ja XL lienee oikea koko. Meinasin tilata takin ja succicset tuossa kohta...
Pituutta 181cm, jalan sisäpituus 85cm.

MakeK
29.03.2007, 12.14
Äskettäin hankin B-D:stä Gore Classic Action II WS -housut kokoa XL ja niissä sisäsauma on venyttämättömänä 76cm ja venyy aina 90cm asti. Kaapista löytyy myös Löfflerin WS -housut kokoa 54 (XL) ja niiden vastaavat mitat ovat 74cm/84cm. Joten Gorella on pidemmät lahkeet.

Omat koivet eivät ole mitkään ruippanat ja voin sanoa että Gore on jämäkämpi/tarkempi mitoitukseltaan kuin Löffler. Tosin Löffet ovat jo vanhat ja käytetyt joten voihan olla että ne ovat jo vähän venähtäneet.

Moi!

Hankin Classic Action III -housut www.bike-discount.com:sta n. kuukausi sitten. Ensin tilasin M-kokoiset, mutta meni vaihtoon (nousi ääni falsettiin). L-kokoiset on mulle (180cm/70kg) just sopivat ku alle ei yritäkkään tunkea yhtä ohutta alusasua enempää. Henkseleissä ei oo yhtään pidentämisvaraa. Tällaisilla 0-10C keleillä noi housut ovat aivan loistavat pyöräilyyn (alla lyhyt ajohousu). Hiihdossa menee pienessä pakkasessakin.
Jos on pituutta ja/tai reittä enemmän, niin kannattaa ottaa suosiolla reilumman kokoiset.
Mielenkiinnolla katson miten kangas kestää persauksessa, sillä se on normaalia "verkkakangasta".
Vanhat Goren "täys-paneloidut" WS-housut lähti nyt autuaille pyöräilymaille 9½-vuoden palvelun jälkeen. Ei huono hinta-laatu suhde!

-Make

Jekkujätkä
18.08.2008, 22.13
Goren Function II:ta ja Alp X:ää olen jonkin aikaa harkinnut. Osaatteko sanoa kumpi noista soveltuisi pyöräilyn ohella satunnaiseen retkeilykäyttöön paremmin (1-4 päivää eli joskus rinkkakin mukana)?

MakeK
22.08.2008, 11.03
Goren Function II:ta ja Alp X:ää olen jonkin aikaa harkinnut. Osaatteko sanoa kumpi noista soveltuisi pyöräilyn ohella satunnaiseen retkeilykäyttöön paremmin (1-4 päivää eli joskus rinkkakin mukana)?

Moi!

Mulla on ollu pari vuotta tuo Function II thermo -takki. Siitä on siis kaksi eri versiota - ilman SoftShell-vuorta ja sen kanssa (=thermo-versio). Paremmalla puoliskolla on vastaava takki ilman SS-vuorta ja tietty naisten versiona.
Takki on ollut loistava kaikessa liikunnassa (pyöräily-juoksu-hiihto-luistelu jne.) n. +5 -asteesta kylmempään. Oon tainnut tehdä sillä pyörälenkkiä yli -10C -asti, eikä silloinkaan ongelma ollut takissa, vaan enneminkin jaloissa.
Tuo "perus"-versio ilman SS-vuorta toimii myös kosteilla ja kylmillä kesäkeleillä, ja kun laittaa alle yhden lisäkerroksen sillä pärjää myös pikkupakkasessa.

Koska oma takki on hiukan lämmin välikauden keleille, niin hankin toiseksi takiksi Tool-jacketin. Aivan loistava takki sekin - tiukemmalta leikkaukseltaan jopa parempi kuin Function... joka sekään ei ole mikään purje.

Takit on pitänyt ottaa pykälä housuja pienemmät, eli M-kokoiset (180/70).

Hankin takit täältä: http://www.bike-discount.de/shop/k226/jacken.html

t:Make

Proj.nro
10.09.2008, 12.19
Onko kenelläkään kokemusta Goren paitojen mahdollisesta kutistumisesta pesussa? Pitkä paita Cross ja lyhythihanen Balance, kuinka paljon kutistuvat?

p bonk
10.09.2008, 13.24
Ei mulla ainakaan ole tekokuitu mihinkään kutistunut. Eivätkä näin ollen mitkään Goren ajoasut.

järppä
10.09.2008, 13.27
...mää meinasin kommentoida samaa, mutta sitten olin hiljaa. Onhan noita jotain luonnonkuituisia asujakin, mutta GBW taitaa luottaa pelkkiin keinokuituihin. Omat GBW:t on kyllä pysyny mitoissaan, mies aina ei. Tuntuuhan se tietysti samalta, että rätit kutistuis pesussa :D

p bonk
10.09.2008, 13.32
No se on se sama ilmiö kuin niissä kaapissa itsekseen kutistuvissa rippipuvuissa.

Plus
10.09.2008, 14.14
Onko tietoa, kuinka paksu on GORE:n windstopper-softshellien (http://www.gorebikewear.com/remote/Satellite/PROD_JWCOSP?landingid=1208436857421O) fleecevuori?

Speksien mukaan takki ei ole kuitenkaan mikään "Winter version with thermal lining", kuten thermo-nimiset takit, joten epäilisin että aika ohut vuori on kyseessä?

MakeK
10.09.2008, 15.30
Onko tietoa, kuinka paksu on GORE:n windstopper-softshellien (http://www.gorebikewear.com/remote/Satellite/PROD_JWCOSP?landingid=1208436857421O) fleecevuori?

Speksien mukaan takki ei ole kuitenkaan mikään "Winter version with thermal lining", kuten thermo-nimiset takit, joten epäilisin että aika ohut vuori on kyseessä?

Moi!

Meillä on kaapissa muutama WS SoftCell -takki. Function II Thermo takissa on irtovuori ja se on selvästi lämpimin... nollan tuntumasta kylmemmille keleille. Parissa takissa (Tool & Phantom) on päällyskankaaseen laminoitu fleecevuori ja tätäkin materiaalia vaikuttaa olevan ainakin paria eri paksuutta. Tool-takin kangas on hiukan Phantomia paksumpaa. Noi toimii n. +10C lämpötilasta alaspäin (pyöräilyssä ehkä n. -5C asti, hiihdossa kylmemmälläkin), riippuen siitä miten paljon on vaatetta alla ja millä teholla liikkuu.

Vaikee on kyl sanoa millainen vuori tuossa Cosmo plus -takissa on, kun kaikissa noissa lukee vain fleece lining.

t:Make

Ohiampuja
10.09.2008, 19.15
Goren Windstopper irtolahkeet meinasin hommata ja tuo koko taas hiukan arveluttaa. Pituutta löytyy 186 cm ja painoa 76 kg, eli pituuteeni nähden aika vähän. Jalkojen sisäpituus on 88 cm.

Voisiko L riittää vai otanko suosista XL:n?

http://www.roseversand.de/output/controller.aspx?cid=156&detail=10&detail2=5671

Ps. Goren kokotaulukon (http://www.gorebikewear.se/remote/Satellite/Men-Size-Chart?flag=1) mukaan jalan pituus näyttäisi XXL kokoa, mutta nuo vartalon ympärysmitat taasen L tai jopa M kokoa...

kauris
12.09.2008, 14.31
Mulle tuli eilen postista Goren Gore-tex paclite alp-x housut kokoa xl. Melko piiitkät olivat lahkeet (itse 185 cm 85 cm sisäreidellä), reisissä tarpeeksi leveyttä, että saa välikerrastoa, vyötärö sopivan tiukka vaikka olen laiheliini. Ihan vähän kun naruista vetää vyötäröä kiinni on yläosasa siis sopiva. Alhaalta puntit saa vetäistyä tarpeeksi tiukalle jotteivat jää kiinni rattaisiin. Persuuksissa oli myös kaivattua lisävahviketta. Hyvältä vaikutti siis. Lahkeiden pituus jopa ylimitoitettu mutta eipähän nilkka vilku ajaessa :)
Goren mittasuositusten perusteella koko tuli siis etukäteen arvottua. Hintaa kertyi kotiin kuljetettuna 161 euroa.

edit:
Tätä tasoa olivat lahkeet:
http://www.wiggle.co.uk/images/gore-talpxl9900-aw07p-med.jpg

kervelo
12.09.2008, 14.49
Tähän viestiketjuun sopii muistutuksena se, että EvansCyclesin (http://www.evanscycles.com/) ale päättyy ilmeisesti viikonloppuna. Kaupasta löytyy jotain GoreBikewearinkin tavaraa aika hyvään hintaan, jos oma koko sattuu olemaan oikein pieni tai oikein suuri.

polkupedaali
12.09.2008, 14.54
http://www.comparestoreprices.co.uk/cycling/gore-bikewear-gore-balance-2-jacket.asp

Ei ole muuta vuorta kuin verkko, mutta kun ottaa pykälän väljemmän koon niin voi laittaa alle fylliä. Pitää tuulta ja vettä. hihat riittävän pitkät. omat mitat 107(rinta).98(vyötärö) niin xxl hiukan väljä. bonarina että tuossa mukana tasku johon takin voi survoa ja laittaa vaikka vyötärolle jos tulee liian kuuma:).

plehti
12.09.2008, 22.19
Ei ole mittanauhaa, mutta L on mulle sopiva koko. Pituutta 178 ja jalat kai aika normaalimittaiset, eivät pitkät kuitenkaan. Miesten puvun housuista 50 menee pituuden puolesta suoraan päälle ja farkkujen tuumapituus n. 33. Velosportissa joskus kokeilin XL koon Goren pitkälahkeisia windstopper-sukkiksia ja lahkeessa oli pituutta ns. riittävästi. L oli pituudeltaan hyvä, mutta muulta leikkaukseltaan kapea - ja painoindeksi siinä normaalin ylärajan tuntumassa.

Mulla on Goren Softshell Windstopper pitkälahkeiset windstopper -sukkikset ja saman kokoiset Goretext Packlite housut. Housut sopivan mittaiset ja vyötäröltäkin oikein passelit. Mulla pituutta on 184 ja painoa tällä hetkellä 77 (vaihtelee 75-78 välillä vähän päivästä ja viikosta riippuen). Puvut kokoa 50-52, farkkujen tuumamitoitus 31-32. Haglöfsin L-kokoiset housut sopivan mittaiset, mutta väljät vyötäröltä.

/ panu.

p bonk
12.09.2008, 22.34
Goren L on edelleen hyvä. Housujen koko huitelee välillä 48-50, farkut 32 vyötäröltä ja 33 lahje. Pituus ennallaan 178 cm, paino siinä 74 kiloa. M-voisi joistain kamoista mennä, mutta takit alkavat kiristää hartioista ja sellaset hiihtohousulenkilliset pitkät ajohousut jäivät hitusen lyhyiksi.

Gorelle propsit siitä, että hihan pituus on riittävä myös maantiepyörän ajoasentoon. Löfflerin leikkaus on väljempi ja hihat lyhyemmät.

Ohiampuja
12.09.2008, 22.49
Pituutta löytyy 186 cm ja painoa 76 kg, eli pituuteeni nähden aika vähän. Jalkojen sisäpituus on 88 cm.
Voisiko L riittää vai otanko suosista XL:n?
Näillä mitoilla ajattelin Goren WS sukkikset hommata syyskylmille ja näyttää siltä että XL se ehkä pitäisi olla.
Haglöfsin ja Craftin kaikki takit ja housut ovat kyllä L kokoa, mutta korreloiko se yhtään tämän Goren kanssa, sitä en tiedä. Italialaisen Giessigin ajokamat ovat kyllä XL. Farkut sellaista 33 / 34 kokoa.

p bonk
12.09.2008, 23.58
Goren housuissa on kyllä lahjetta. Nyt kun nuo muut nukkuvat, niin en viitsi könytä mittailemaan. Mulla on L-koon Proteam Action III:t ja ne on just hyvät ja muistaakseni XL-koon Classic actionit, joissal lahkeet ovat turhan pitkät. Muuten OK.

Haglöfsin takki kokoa L. M menee, mutta on hihoista siinä ja siinä, eikä alle mahdu kuin poolopaita.

Plus
13.09.2008, 10.14
Eikö kannattaisi katsoa Goren kokotaulukosta (http://www.gorebikewear.com/remote/Satellite/Products/Men-Size-Chart?flag=1) sopiva koko eikä arvuutella täällä?

Ohiampuja
13.09.2008, 12.31
Goren kokotaulukon (http://www.gorebikewear.se/remote/Satellite/Men-Size-Chart?flag=1) mukaan jalan pituus näyttäisi XXL kokoa, mutta nuo vartalon ympärysmitat taasen L tai jopa M kokoa...
Eli omaa viestiä lainaten, kaikkien ihmisten mitat eivät täsmää Goren ideaali-ihmiseen.
Omalla kohdallani Waist-mitta löytyy sarakkeesta L, Hip sarakkeesta M ja Inseam-mitta sarakkeesta XXXL. Mikäs laitetaan?

Näistä pitäisi pystyä päättelemään, että mikä mitta/mitat ovat ne tärkeimmät ko. vaatetta valitessa. Ja siinä valinnassa auttaa tietysti muiden vastaavan kokoisten ihmisten kokemukset, sekä tieto käytettyjen kaavojen tiukkuudesta / väljyydestä.

p bonk
13.09.2008, 16.44
Kesän jälkeen testattu. Classic actionin vanha XL (ei säämiskää) sopii just, mutta lahkeet on pari senttiä turhan pitkät. Sen sijaan noi proteamit (joissa säämiskä) on lantion kohdalta vähän väljät, vaikka ovat L-kokoa. Ihan mukavat tunnin lenkillä, mutta parhaimmillaan kun alla on pyöräilyalushousut. Pituus on niissä just oikea.

Ohiampuja
13.09.2008, 18.30
Ei ole mittanauhaa, mutta L on mulle sopiva koko. Pituutta 178 ja jalat kai aika normaalimittaiset...kokeilin XL koon Goren pitkälahkeisia windstopper-sukkiksia ja lahkeessa oli pituutta ns. riittävästi. L oli pituudeltaan hyvä, mutta muulta leikkaukseltaan kapea - ja painoindeksi siinä normaalin ylärajan tuntumassa.

Osittain tähän viestiin nojautuen olen päätymässä siihen XL kokoon, koska olen p bonkia 8 cm pidempi. Mutta katsotaan sitten kun nuo L-koon irtolahkeet kotiutuu tuolta Roselta.

Ps. Voisikohan sitä kasata jonkun kokopankin, mihin voisi syöttää omat mitat ja oikeaksi havaitut vaatekoot? Moni netistä vaatteita ostava voisi siitä hyötyä...

mantis
13.09.2008, 19.21
Mulla on proteam ws succicset XL-koossa. Pituus 190cm ja 87kg, jalan sisämitta 92cm . Oikein hyvin istuvat. Ei ainakaan pienemmät sais olla.

liekittäjä
15.09.2008, 23.00
Miten väljiä Classic Action WS ja Proteam WS ovat lahkeistaan L/XL-koossa?? Ittellä on tältä vuodelta Goren Windstopper/Soft shell-irtolahkeet kokoa M vaikka muuten oon yleensä pituuden puolesta L/XL-kokoa (186 cm). M-irtolahkeet istuu hyvin ja pituuskin on ihan ookoo, alaraajat on tosin suht hoikkarakenteiset.

p bonk
15.09.2008, 23.19
Proteam on väljempi yläreidestä/lantiosta kuin Classic. Poljet vaan niin tyhjä tila täyttyy...

plehti
15.09.2008, 23.26
Mulla on Goren Softshell Windstopper pitkälahkeiset windstopper -sukkikset ja saman kokoiset Goretext Packlite housut. Housut sopivan mittaiset ja vyötäröltäkin oikein passelit. Mulla pituutta on 184 ja painoa tällä hetkellä 77 (vaihtelee 75-78 välillä vähän päivästä ja viikosta riippuen). Puvut kokoa 50-52, farkkujen tuumamitoitus 31-32. Haglöfsin L-kokoiset housut sopivan mittaiset, mutta väljät vyötäröltä.

/ panu.

Ja tänään koitti kesän jälkeen jälleen se päivä kun piti kaivaa pitkälahkeiset windstropper pökät kaapista, muuten olisi tullut iltalenkillä vilu.:o No nyt ei tullut ja pitkät sukkikset on vaan niin paljon helpompi ratkaisu kuin irtolahkeet. Toki irtolahkeitakin käytän, jos vaarana on että kesken lenkin tulee kuuma ja pitää päästä keventämään vaatetusta, mutta tänään ei moiseen ollut pelkoa :mad:

/ Panu.

Antti Kuitto
16.09.2008, 01.03
Onkos kellään kokemusta jotta mitkä goren pitkät trikoot ois suomen talveen toimivat ajohousut? Kaverilla on jotkut vanhemmat ws-trikoot ja ne ovat olleet kuulemma varsin toimivat, ilmeisesti samaa mallia ei enää kuitenkaan saa..eli ehdotuksia otetaan vastaan.

järppä
16.09.2008, 08.46
Classic Action III on aikas toimiva: ne on menny cc:llä hienosti pikkupakkasilla (johonkin -5°C asti) ja metsässä maasturilla vähän kylmemmälläkin (jotain -10°C asti). Ilman säämiskää, kun ottaa niin alle lyhyet tai 3/4 -housut ja väliin tarvittaessa ohut urheilukerrasto, jota ei kyllä ite oo tullu käytettyä. Nyt näyttäis olevan hintakin kohdallaan -> linkki (http://www.bike-discount.de/shop/k220/a3780/classic-action-iii-windstopper-traegerhose.html?mfid=454).

kervelo
16.09.2008, 08.58
Brügelmann näyttää myyvän tänään Happy Hour -tarjouksena Gore Bikewearin Ultra -housuja satkulla. Ei kovin paha hinta Paclite -housusta.
http://www.bruegelmann-shop.de/shop/detail.php4?artnr=8953142&Se=clear

http://www.bruegelmann-shop.de/shop/bilder/8953142.jpg

MakeK
16.09.2008, 11.43
Onkos kellään kokemusta jotta mitkä goren pitkät trikoot ois suomen talveen toimivat ajohousut? Kaverilla on jotkut vanhemmat ws-trikoot ja ne ovat olleet kuulemma varsin toimivat, ilmeisesti samaa mallia ei enää kuitenkaan saa..eli ehdotuksia otetaan vastaan.

Moi!

Jeps, noi Järpän mainitsemat Classic Action III -trikoot on itselläkin kaapissa ja ovat OK pyöräillessä pikkupakkasilla, hiihtäessä, yms. välikausi- ja talviliikunnassa. Kylmempää talvikäyttöä ajatellen housuissa on yksi huono puoli. Perse ja takareidet kylmettyy helposti, koska WS-laminointi loppuu heti etureiden sivulle. Harmi vaan kun GBW ei enää valmista kokonaan laminoituja housuja. Kuten tuolla viestiketjun alussa totesin, sellaiset oli joskus 90-luvulla mallistossa ja oli todella hyvä ostos.
Kannattaa ehdottomasti ottaa noi housut ilman säämiskää - ovat monikäyttöisemmät ja kevyen lenkin jälkeen ei välttämättä tarvitse turhaa pestä päällyskerrosta.

Ja housujen hinta näköjään sen kun laskee B-D:ssä... ei paha!

t:Make

Ohiampuja
16.09.2008, 22.09
Mutta katsotaan sitten kun nuo L-koon irtolahkeet kotiutuu tuolta Roselta.
Tänään tuli nuo WS-lahkeet. Ja minulle tuo L-koko on just sopiva, sillä toiveella, että toivottavasti ne hiukan venähtää. Yhtään tiukemmat eivät kyllä mahtuisi enää jalkaan.
Ne tulevat pitkät housut otan kyllä XL kokona. Ja omat mitat oli 186 cm, 76 kg ja jalka 88 cm.

Ps. Voi harmi, tuo B-D:n tarjous pökä loppuu kokoon L. Tätä Contest (http://www.roseversand.de/output/controller.aspx?cid=156&detail=10&detail2=15810)-mallia ainakin löytyy Roselta XL-kokona. Malleja on muka kauheasti, mutta kokoja tosi onnettomasti, XL:ää ei tahdo monestakaan löytyä. :(

Antti Kuitto
16.09.2008, 22.12
Moi!

Harmi vaan kun GBW ei enää valmista kokonaan laminoituja housuja. Kuten tuolla viestiketjun alussa totesin, sellaiset oli joskus 90-luvulla mallistossa ja oli todella hyvä ostos.


Joo..tämmöiset juurikin on kaverilla, ilmeisesti jonkinlaisessa käyttökunnossa vieläkin. Jotain ton tapaista haeskelin, epäilen että noi tavalliset eivät ole enää -10 asteen pakkasessa ja sitä viileämmässä kovinkaan lämpimiä... :(

Ja kun tuossa tarjottiin kuorihousuja, niin täytyy todeta että semmoiset jo omistan, mutta olisi mukava ajaa lenkkiä hieman napakemmissakin housuissa.

MakeK
17.09.2008, 09.37
Joo..tämmöiset juurikin on kaverilla, ilmeisesti jonkinlaisessa käyttökunnossa vieläkin. Jotain ton tapaista haeskelin, epäilen että noi tavalliset eivät ole enää -10 asteen pakkasessa ja sitä viileämmässä kovinkaan lämpimiä... :(

Ja kun tuossa tarjottiin kuorihousuja, niin täytyy todeta että semmoiset jo omistan, mutta olisi mukava ajaa lenkkiä hieman napakemmissakin housuissa.

Moro taas!

Vähän off topic:

Kylmemmille keleille mulla on Yoko:n täyspaneloidut ns. WS-housut. Ostin ne joskus pari vuotta sitten ku täyspaneloituja housuja oli niin huonosti saatavissa ja sain ihan törkeen halvalla. Ne oli varmaan jotain ennakkovalmistuserää, sillä niihin piti teettää ompelijalla pikku muutoksia. Henkseleihin n.20cm lisää pituutta (!!!) ja samalla rakenneltiin säädettävä tarranauha systeemit. Lisäksi laitettiin eteen pitkä vetoketju. Ilman näitä muutoksia oli aika hankalat housut pukeutua ja riisua. Laitoin Yokolle palautetta mm. että "muuten ihan hyvät housut, mutta kustauon tullen on ikävä alkaa strippaamaan itseensä yli -10C pakkasella tienposkessa". Yokon kaveri ihmetteli että miten olin saanut ko. housut käsiini, sillä sen erän ei ollut edes tarkoitus tulla uunista ulos. Ostin ne silloin eräästä fillarikaupasta... ihan hyllykamaa.
No, pari talvea oon niitä nyt käyttänyt (ei mitään hirmu rankkaa käyttöä) ja jo nyt on sauman kohta persauksesta revennyt lähes auki, sekä päällimmäinen kangas (sellanen verkko) alkaa irtoamaan alemmista kerroksista. Matsku ei siis ollut noissa mitään Goren WS:n tasoista. Leikkaukseltaan noi housut on kyl hyvät ja ovat lämpimät.

Näköjään tuo housumalli ei sit pitkään ollut tuotannossa, sillä nykyisessä mallistossa on vaan edestä paneloitu housu.

Aika huonosti noita täyspaneloituja - laadukkaita - WS-housuja taitaa olla markkinoilla. Harmi, sillä täällä niille olis kyl käyttöä. Pohjolan markkinat taitaa olla vaan liian pienet mm. Gorelle.

t:Make

Plus
17.09.2008, 10.16
Tilasinpa Goren housut Bike-Discountista, ja säästin hinnassa lähes 40€ antamalla Best Preis -hinnan Wigglestä, josta ei olisi saanut oikeaa kokoa. Näppärää!:)

marco1
17.09.2008, 10.18
Enduralla (http://www.endura.co.uk/Dept.aspx?dept_id=133)on täyspitkät windstopper rikoot, just oli Singletrackissa maininta että muuttavat materiaalia ohuemmaksi koska nykyinen malli on liian lämmin.. :eek:
In other Endura news, the Stealth tight (as used in our Glen-Tilt article this January) gets less insulation as the originals were too hot and the Clip-bib is being retired to get a new replacement. Yay!

Ohiampuja
17.09.2008, 12.23
Vähän menee värän otsikon alle, mutta Rosella Löfflerin WS-trikoot (http://www.roseversand.de/output/controller.aspx?cid=156&detail=10&detail2=16224) 109 euroa ja kokoja löytyy 56 eli XXL:n asti.

Noissa näyttää tuo WS suojaus loppua heti polven alapuolelle, onkohan se noin tietääkö kukaan? Löfflerin kotisivujen info on aika onneton...

kervelo
17.09.2008, 12.54
Ainakin muutaman vuoden vanhoissa Löfflerin WS-trikoissa tuulisuojaus loppuu polven alapuolelle. Sääriosa on tavallista tuulta läpäisevää kangasta.

Plus
17.09.2008, 16.06
Posti toi tänään Gore Profi Pantsit (http://www.gorebikewear.com/remote/Satellite/PROD_TPROFN?landingid=1208436873480O), koko XL. Koko on hyvä 184/73 -kokoiselle, lahkeet osuvat juuri ja juuri lattiaan, eli ovat kerrankin tarpeeksi pitkät.

StantheMan
17.09.2008, 16.21
Pari kertaa olen käyttänyt upouusia Goren Contest-säämiskäsucciksia ja Race-kengänsuojia. Taktiikka oli molemmissa ottaa mielummin pienet kuin isot. Housut ovat ok. Pituutta minulla on 188-9 ja sisämitta 86-7. Jalan pituus XL-koossa sopiva, mutta koko pituus melkein liian lyhyt ("mittaansa muuttavat" henkselit niissä on mutta en ole vielä säätänyt pituutta pitemmäksi), mutta ei lyhyyttä käytössä huomaa (mitä nyt ääni falsetissa). Materiaali hyvä. Pitää tuulen ja suhteellisen lämmin. Säämiskä ok, mutta ei yhtä hyvä, kuin kesäpöksyissä (onkin luokkaa paria huonompi, kuin Goren kallimmaat ja paremmat säämiskät [Ozon, Xenon tms.] - tämän tiesin jo ennalta). Reisin kohdalla on minulla tyhjät pussit ja siihen kai ne lihakset pitäisi kasvattaa. Housut ovat tällaisen ripakintun jalassa aika koomisen näköiset.

Kengät minulla on nelivitoset Niket, mutta otin 42-44 kengänsuojat tarkoituksella, koska "oikean"-kokoiset valuvat takaa kengän alle (muut merkit, mitä omistan - kaikki). Suojat ovat takaa tarralla kiinnitettävät, eivät kovin näppärät laittaa jalkaan (koska ovat aika tiukat). Vastaavat tarkoitustaan ja ovat lämpimät ja tukevaa materiaalia -jopa paksut.

Gore Bikewear Trägerhose Contest Bibtights - Gore Winstopper Softshell, schwarz - Gr. XL mit Einsatz

Gore Bike Wear Thermo-Überschuhe Race Power Thermo - Gore Tex, Thermo - Gr.42 bis 44 ,

Ohiampuja
17.09.2008, 23.02
Aika huonosti noita täyspaneloituja - laadukkaita - WS-housuja taitaa olla markkinoilla. Harmi, sillä täällä niille olis kyl käyttöä. Pohjolan markkinat taitaa olla vaan liian pienet mm. Gorelle.
Nämä Tampereen Urheiluareenan tekemät pökät ovat käsittääkseni Windtexiä ympäriinsä. Tuolla tuote nro 3320. 3321 on sitten takaa normi thermoa.

http://www.urheiluareena.fi/pyoraily.htm

vema60
17.09.2008, 23.38
Nämä Tampereen Urheiluareenan tekemät pökät ovat käsittääkseni Windtexiä ympäriinsä. Tuolla tuote nro 3320. 3321 on sitten takaa normi thermoa.

http://www.urheiluareena.fi/pyoraily.htm
Pari talvea ajellu tolla 3320 puvulla. Alla normi ajopökät + mitä paitaa millonkin. Tyytyväinen oon ollu.

TuAn
21.09.2008, 20.40
Olen ilmeisesti tuo Anzan kaveri jolla on nuo Gore WS housut. Juuri tänään ajelin ne jalassa viimeksi. Windstopperia on siis joka puolella ja housut on trikoomalliset ilman säämiskää ja henkseleillä. Sisäpuolella on puuvillainen froteen tapainen pinta. Housut on kulunut jo persuksista puhki mutta niitä uskaltaa käyttää kun laittaa alle lyhyet säämiskähousut.

En löytänyt mitään mallimerkintää noista housuista mutta on kyllä niin hyvät housut että jos sais hyvää WS kangasta jostain voisin jopa harkita moisten housujen teettämistä ompelijalla entisten mallin mukaan.

kervelo
22.09.2008, 15.23
Classic Action III on aikas toimiva: ne on menny cc:llä hienosti pikkupakkasilla (johonkin -5°C asti) ja metsässä maasturilla vähän kylmemmälläkin (jotain -10°C asti). Ilman säämiskää, kun ottaa niin alle lyhyet tai 3/4 -housut ja väliin tarvittaessa ohut urheilukerrasto, jota ei kyllä ite oo tullu käytettyä. Nyt näyttäis olevan hintakin kohdallaan -> linkki (http://www.bike-discount.de/shop/k220/a3780/classic-action-iii-windstopper-traegerhose.html?mfid=454).

Noiden housujen suhteen tuli taas perinteinen Bike-Discount-ongelma: nettisivuilla housuja (myös koossa L) löytyy, mutta tilauksen jälkeen vastauspostissa valitellaan eioota. Onneksi ei yllättänyt.

kervelo
23.09.2008, 12.00
Tuli hiukan uusittua käsinevalikoimaa.

Normaaleille syksyn ajokeleille tilasin Goren uudistuneet Mistral-käsineet. Uuden mallin softshell-materiaali on jonkin verran vanhaa mallia ohuempaa, mutta lämpimyys vaikuttaa ensimmäisten ajeluiden perusteella silti olevan vähintään yhtä hyvä. Käsineet istuvat käteen hyvin, joten niitä ei ole pakko ottaa pois, vaikka ajopaidan taskusta pitäisikin kaivella jotain.

http://www.gorebikewear.com/remote/Satellite?blobcol=urldata&blobheader=image%2Fjpeg&blobkey=id&blobtable=MungoBlobs&blobwhere=1154007557245&ssbinary=true
Sadekeleille hommasin kokeeksi Goretex-kalvolliset Switch II -käsineet Sealskinzin vettä keräävien hanskojen tilalle. Kuvien perusteella odotin käsineiden vastaavan lähinnä laskettelukäsineitä, mutta myös nämä hanskat yllättivät positiivisesti. Hanska on riittävän ohut ja notkea, jotta sorminäppäryys säilyy. Käsineessä ei ole paksua lämpöeristystä, joten pakkaskelin käyttöön tai kylmäkätisille niistä ei ole. Kunhan taas sateet palaavat, pääsen testaamaan käsineiden vedenpitävyyttä.

http://www.cyclexpress.co.uk/dbimgs/switch.jpg

m e r k s
23.09.2008, 15.41
Tuli hiukan uusittua käsinevalikoimaa.
...
Normaaleille syksyn ajokeleille tilasin Goren uudistuneet Mistral-käsineet.

Hyvä homma, itselle on myös tulossa vastaavat. Lähinnä arveluttaa tuo koko politiikka, kyllä Gore kai käsineitä osaa tehdä... :)

Proj.nro
23.09.2008, 15.44
Hyvä homma, itselle on myös tulossa vastaavat. Lähinnä arveluttaa tuo koko politiikka, kyllä Gore kai käsineitä osaa tehdä... :)

Luulin että osais, mutta lyhyistä hänsikkäistä irtos poisvetoremmi kahden ajon jälkeen.. :( vedetty erittäin varovasti.

TuplaO
23.09.2008, 16.52
merksin tavoin tuo Goren kokopolitiikka mietityttänyt... Crosseja tossa kattelin. En vaan tiedä, että pitäiskö sittenkin tilata XL, vai onko se jo liian iso, ellei väliin heitä jotain lineria. L-koon hanskat on yleensä käyny meikäläiselle (esim. Seal-Skinzin Ultra Grip), kun käsi ei ole mikään järjetön lapio vaikka pituutta löytyykin yli 190 cm. Gorelta näyttää löytyvän ihan XXXL:ään asti, mikä saa epäilemään L:n todellista "tilavuutta"...

Kokotaulukot tuntuvat tarjoavan liian pieniä kokoja. Ota näistä nyt sitten nettitilaajana selvää...:seko:

p bonk
23.09.2008, 17.32
Mulle menee Goren (talvi)hanskoista koko 10/XXL. Sen vaatii sormien pituus, kämmenen puolesta menisi pienempikin, sillä siitä kohdin hanska jää vähän löysäksi. XL saattaisi olla kämmenestä napakampi, mutta sormien pituus jää sitten vähän vajaaksi, eikä alle mahdu alushanskaa. Alla on vähän mittoja, jos niistä vaikka olisi apua.

Mittoja:
etusormi kärjestä juureen (kämmeneen): 8 cm
keskisormi: 9 cm
peukalo: 6,5 cm (tai 7 -riippuu mittauskohdasta)
kämmenen pituus ranteesta keskisormen juureen: 11,5 cm
kämmenen leveys peukalon hangasta (peukalo ei mukana): 9 cm
käden pituus: 20,5 cm

Useimmiten mulla on hanskoissa ongelmana valmistajasta riippumatta se, että niiden sormet ovat liian lyhyet minulle. Siis pitkä ja kapea käsi.

TuplaO
23.09.2008, 20.25
p bonkille kiitokset. Mittojen perusteella olemme käsikaksoset.:D Jos mittaustapani on millään tavalla vastannut omaasi, kätemme ovat käytännössä saman kokoiset! Rehellisesti sanottuna en olisi ikinä edes harkinnut XXL:lää. Sen voinemme kuitenkin todeta, ettei L ole meikäläisen koko. Vaa´ankieli keikkuu nyt siis XL:n ja XXL:n välillä. Jos kukaan ei sekota pakkaa uusilla mitoilla tms., lähden siitä, että XL on meikäläisen koko.

T

mantis
23.09.2008, 21.02
No kai me sitten ollaan käsikolmoset kun noi mitat osuu tismalleen kans mun käteen ;). Mutta asiaan, mulla on goren lobster-hanskat kokoa XL ja koko on ok. Muutama lisämilli ei haittaisi sillä kun sormet ojentaa hanskassa aivan suoraksi, ottavat ne hieman hanskan kärkiin kiinni, mutta tämä ei haittaa sillä ajaessa sormet ovat koukussa ja tilaa hanskassa sopivasti.

p bonk
23.09.2008, 23.26
Kai se XL menisi, mutta kun inhoan sitä että hanskat jäävät sormista lyhyiksi. Ja syys/talvihanskojen alle on kiva saada alla ohuet villa- tai silkkisormikkaat siirtämään kosteutta pois ja pitämään kädet lämpiminä.

Jk. Hyvä, jos mittauksista on apua. Niitä pitäisi harrastaa enemmänkin, sillä se helpottaa varusteiden tilaamista. Ja tilattava on, kun ei paikallisilla ole hyllyssä.

juusom
28.09.2008, 14.06
Itse ostin juuri pari viikkoa sitten kyseiset housut (L-koko), mutta totesin ne muutaman käyttökerran jälkeen aivan liian pitkiksi itselleni. Mitat ovat kyllä pituuden ja painon osalta täsmälleen samat, mutta jalat ovat ehkä hieman lyhyet ylävartaloon verrattuna. Tuntuu muutenkin, että Goren mitoitukset ovat aika reiluja pituuden puolesta. Vyötärö taas tuntui todella kapealta pituuteen verratuna, vatsan kohdalta se ei kiristänyt, mutta housuja jalkaan laitettaessa lantion kohdalle ei jäänyt hirveästi tilaa.

Täytyy varmaan pistää nämä housut myyntiin jossain vaiheessa, ja harkita itselle M kokoa. Ainoa mikä hieman epäilyttää on tuo vyötärö, ei oikein viitsisi joka kerta repia niitä lantion yli jos se vielä tuosta paljon kapenee?


Tuosta Gore Bike Wearin mitoituksesta vielä...olen tuossa harkinnut noita Ultra 2 housuja.

http://www.mtbikers.com/StoreFront/products/viewBrand.do?page=4&catalogId=&order=P&id=23#none


http://www.mtbikers.com/images/products/g10806.jpg

Olen 180 cm ja 78 kg...kun en ole mitoituksesta löytänyt enempää tietoa niin onkohan L riittävä vai kuitenkin XL ?

Ohiampuja
02.10.2008, 21.55
Osaisiko kukaan verrata GB:n windstopper-housujen kokoja Löfflerin vastaaviin? Itselleni sopiva Löfflerin koko noista mitoista huolimatta on XL.
Sama kysymys, sovitin kaverin Löfflerin WS-housuja ja koko XXL oli pituuden puolesta just sopiva, yhtään lyhyempi ei saisi olla.

Pitääkö Gore olla kanssa XXL, että pääsee samaan pituuteen? (Mittaa 186 cm ja jalka 88 cm.) Kylän Bike Planetille pitäisi tulla jonkun viikon päästä Craftin WS-housuja, pitäisiköhän odotella sitä vielä...:rolleyes:

kervelo
03.10.2008, 10.44
...Kengät minulla on nelivitoset Niket, mutta otin 42-44 kengänsuojat tarkoituksella, koska "oikean"-kokoiset valuvat takaa kengän alle (muut merkit, mitä omistan - kaikki). Suojat ovat takaa tarralla kiinnitettävät, eivät kovin näppärät laittaa jalkaan (koska ovat aika tiukat). Vastaavat tarkoitustaan ja ovat lämpimät ja tukevaa materiaalia -jopa paksut...

Osaatko kokeilusi perusteella arvailla, olisiko se seuraava koko (XL, 45-47) liian väljä neljävitosille shimpan kesä-maantiekengille? Ideana olisi löytää suojat, jotka kävisivät myös syksy/talvikenkien kanssa (Shimpan rw01 ja mw02), mutta saattaa jäädä haaveeksi: kesä- ja talvikenkien kokoero on kuitenkin aika iso, vaikka numeroltaan ovatkin samoja.

StantheMan
03.10.2008, 12.22
Luulisin, että kokoa väljemmät eivät olisi mahdottoman isot sittenkään. Minulla on ollut tosiaan ongelma se kun kengät ovat niin liukasta päällismateriaalia, että väjät suojat eivät pysy kannan päällä vaan menevät sen alle. Ja sitten kuluvat ajan mittan rikki. Tällä kokemuksella uskon, että seuraava kokokin olisi minun nelivitosille käynyt myös. Takaa kyllä tarran säätövara voi loppua.

p bonk
18.10.2008, 01.01
Noosto. Olipas kiva vaihteeksi hypistellä näitä ennen ostoa. Wigglen hinnat ovat hyvät, samoin saksalaisten. Münchenin Karstadt Sportissa oli hyvä valikoima ja hinnat pääosin kohdallaan. Yhdet housut tarttuivat mukaan ja yhden takin sovittaminen varmensi ostamatta jättämisen. Ei ollut ehkä ihan se minun takkini.

Kun olis Suomessakin jossain tuollaiset valikoimat. Eikä Karstadt ole edes mikään pelkästään pyöräilyyn keskittynyt putiikki.

jeijei
25.10.2008, 09.57
Pitää kyllä antaa thumbs up Gorelle. Falcon II takki pelittää kuin unelma. Aikasemmin WS:ää ei ole juuri tullut käytettyä mutta enää tuskin edes ajattelisi pistävänsä jotain gore texiä päälle ellei ole mikään kaamea kaatosade.

Goren housujen mitoitus on hieman kummallinen tosin. Pro Action III housut ovat kokoa XL :eek: enkä nyt ole mikään älyttömän pitkä saatika leveä (183/80).

mantis
25.10.2008, 11.30
Pitää kyllä antaa thumbs up Gorelle. Falcon II takki pelittää kuin unelma. Aikasemmin WS:ää ei ole juuri tullut käytettyä mutta enää tuskin edes ajattelisi pistävänsä jotain gore texiä päälle ellei ole mikään kaamea kaatosade.

Goren housujen mitoitus on hieman kummallinen tosin. Pro Action III housut ovat kokoa XL :eek: enkä nyt ole mikään älyttömän pitkä saatika leveä (183/80).

Jep jep. Goren kamat on tosi hyviä. Nimimerkillä, pari takkia, talvihousut hanskat sekä pannan tyytyväinen omistaja.

Mul on kans noi pro action III housut xl-koossa. Omat mitat on 190/87, ettet vaan olis ottanu yhtä kokoa liian isot housut? Noiden kuuluu olla tiukat ja tuntua inasen lyhkäsiltä kun seisoo selkä suorana. Sitten pyörän päällä pitäis olla just hyvä.

jeijei
25.10.2008, 11.35
Kyllähän ne inan tiukat ovatkin, sisäjalanmitta jopa snadisti yli.

Sen siitä saa kun on kummalliset mittasuhteet kropassa.

edit: niin joo, gorella on ainakin toimiva mitoitus sivuillaan, mikä antaa ainakin hyvän osviitan koon mukaan.
imo erittäin toimiva

Pakastin
25.10.2008, 21.19
Mistä nettikaupasta saisi Goren kuteita kohtuulliseen hintaan? Käyny tässä parit liikkeet läpi ja jostain pitäisi saada se pyöräilytakki kohtuulliseen hintaan. Intersportissa Mikonkadulla oli tarjouksessa joku takki jonka mallia en kyllä muista, mutta sieltä ei löydy XL:ää isompaa. Ei riitä koko 194cm varrelle ku kädetkin ovat vielä hieman normaalia pidemmät. Vai löytyiskö jostain muualta näitä takkeja myös Suomesta isoilla koilla?

Raakahanu
25.10.2008, 22.32
Tollainen kuin Sportwear-Blitz (http://www.sportwear-blitz.de) tuli joskus vastaan, mutta en ole yhtinyt vielä tilata mitään. Tuolla Nice Price-osastolla oli yksi Alp-X XXL ainakin alennuksessa. Muuten tuollaisissa autotallioperaatiossa on vähän rajattu tuo kokojen saatavuus koko kauden yli, mutta aina voi kysellä.

-MV-
25.10.2008, 22.47
Mistä nettikaupasta saisi Goren kuteita kohtuulliseen hintaan?

Jos ulkomaisia nettikauppoja tarkoitit, tässä pari vaihtoehtoa:

http://www.thegorestore.co.uk/mens-goretex-products-c-256_226_209_185.html

http://www.wiggle.co.uk/m/Cycle/7/Gore/

MRa
26.10.2008, 00.00
Gorea löytyy myös bike-discount:sta ja Roselta:
bike-discount (http://www.bike-discount.de/shop/m454/pdmanufacturer.html?lg=en)

ja
Rose (http://www.roseversand.de)

Proj.nro
26.10.2008, 01.36
Mistä nettikaupasta saisi Goren kuteita kohtuulliseen hintaan? Käyny tässä parit liikkeet läpi ja jostain pitäisi saada se pyöräilytakki kohtuulliseen hintaan. Intersportissa Mikonkadulla oli tarjouksessa joku takki jonka mallia en kyllä muista, mutta sieltä ei löydy XL:ää isompaa. Ei riitä koko 194cm varrelle ku kädetkin ovat vielä hieman normaalia pidemmät. Vai löytyiskö jostain muualta näitä takkeja myös Suomesta isoilla koilla?

GBW:n takki Suomen INtersportissa? Eipä ole ennen näkynyt. Ei tosin haittaisi, että niitä pääsisi kotomaassa hypistelemäänkin.

TuplaO
26.10.2008, 18.02
Onkohan kellään kokemusta noista Goren Cross- tai Everest-hanskoista? Mitenköhän lämpimistä/toimivista varusteista on kyse? Pärjääkö Tsadin talvessa?

Onkohan noissa edes sen kummempaa eroa?:seko: Näyttävät vähän erilaisilta ja Everestin kämmenosaan on lyöty silikonia messiin...

T

p bonk
26.10.2008, 19.13
Ostin Everestit, mutten ole ehtinyt kokeilla. Vaikuttavat ohuemmilta kuin Countdownit, eli aika ohut toppaus. Vaatinee kylmällä alushanskan.

TuplaO
26.10.2008, 19.35
Kiitokset p bonk vastauksesta. Crossin ja Everestin kohdalla siis ulkonäkö hämää luulemaan hanskoja kunnon toppahanskoiksi. Countdown ei nettikauppojen valokuvissa tod näytä Everestiä lämpimämmältä! Asiaa täytyy miettiä. Kerrohan kokemukset, kun Everestit on koeajettu.

T

p bonk
26.10.2008, 21.00
Kävin hypistelemässä noita hanskoja ja eipä niissä suurta eroa ole (Countdown ja Everest). Mä varmaan pärjäilen noilla pikkupakkaset. Paksummat hanskat sitten jossain -5, viimeistään -10 asteessa. Ei noi kummatkaan mitkään ns. kunnon talviahnskat ole. Kokemuksia sitten joskus.

p bonk
26.10.2008, 21.57
GBW:n takki Suomen INtersportissa? Eipä ole ennen näkynyt. Ei tosin haittaisi, että niitä pääsisi kotomaassa hypistelemäänkin.

Velosport Helsingissä myy noita.

JanneT
27.10.2008, 19.47
Noosto. Olipas kiva vaihteeksi hypistellä näitä ennen ostoa. Wigglen hinnat ovat hyvät, samoin saksalaisten. Münchenin Karstadt Sportissa oli hyvä valikoima ja hinnat pääosin kohdallaan. Yhdet housut tarttuivat mukaan ja yhden takin sovittaminen varmensi ostamatta jättämisen. Ei ollut ehkä ihan se minun takkini.

Kun olis Suomessakin jossain tuollaiset valikoimat. Eikä Karstadt ole edes mikään pelkästään pyöräilyyn keskittynyt putiikki.

Tuli itsekin käytyä tuolla Karstadt sportissa syyskuussa ja hämmästys oli kyllä suuri kun näin valikoiman (Suomen kauppoihin verrattuna). Kyseessä siis kutakuinkin normi urheilukauppa, jossa yksi kerros oli omistettu melkein kokonaan fillareille. Löytyi monen merkkistä vaatetta, pyöriä sekä varaosia vaihtajista stemmeihin. Eihän se tietystikään valikoimaltaa nettiputiikeille vedä vertoja, mutta pääsipähän hypistelemään kaikkea kivaa. Ja Gore Bike Wear oli kohtuu hyvin edustettuna, itse tosin päädyin alehyllyn valikoimiin, mistä löytyikin hintaisekseen aivan kelpo housuja.

shoeshine
03.11.2008, 16.05
Velosport Helsingissä myy noita.

Kävin hypistelemässä Cosmo Gore-Tex takkia Velosportissa, mutta EUR 425,- on kyllä mielestäni aivan liikaa takista.

http://www.thegorestore.co.uk myy samaa takkia hintan EUR 214,34 jonka päälle tulee postituskulut EUR 7,56 eli yhteensä 222,-. Takki on siis lähes tuplasti kalliimpi Velosportissa!

En ole aikaisemmin tehnyt hintavertailuja pyörälyvaatteiden osalta, mutta hintaero on minusta pöyristyttävä. Minä arvostan henkilökohtaista palvelua ja olen siitä hieman valmis maksamaankin mutta en tuplahintaa. Onko tämä vain yksittäistapaus vai ovatko hintaerot yleensä näin suuret pyöräilyvaatteissa? Melko paljon olen netistä ostanut mutta harvoin näin suuriin hintaeroihin törmännyt.

p bonk
03.11.2008, 16.10
Tuon merkin ja liikkeen yhdistelmä on tuollainen.

TuplaO
05.11.2008, 15.23
No niin. Gorestoresta saapui pari XL-kokoisia Cross-hanskoja. On kyllä nafti koko. Ohjeiden mukaan mitattuna ei olis ollut hulluutta tilata L-kokoisiakaan. Kuitenkin XXL kuulostaa nyt ihan hyvältä, varsinkin jos haluaa tuupata väliin ohuen sisähanskan. Tiedä sitten, onko Crossin koot jotenkin erilaisia... Kun toi XL käytössä vähän venyy niin hyvä siitä tulee!

Toivottavasti vedepitävyys on Seal-Skinzia paremmalla tasolla.

T

jomppa
17.11.2008, 14.19
Moi!

Jeps, noi Järpän mainitsemat Classic Action III -trikoot on itselläkin kaapissa ja ovat OK pyöräillessä pikkupakkasilla, hiihtäessä, yms. välikausi- ja talviliikunnassa. Kylmempää talvikäyttöä ajatellen housuissa on yksi huono puoli. Perse ja takareidet kylmettyy helposti, koska WS-laminointi loppuu heti etureiden sivulle. Harmi vaan kun GBW ei enää valmista kokonaan laminoituja housuja. Kuten tuolla viestiketjun alussa totesin, sellaiset oli joskus 90-luvulla mallistossa ja oli todella hyvä ostos.
Kannattaa ehdottomasti ottaa noi housut ilman säämiskää - ovat monikäyttöisemmät ja kevyen lenkin jälkeen ei välttämättä tarvitse turhaa pestä päällyskerrosta.

Ja housujen hinta näköjään sen kun laskee B-D:ssä... ei paha!

t:Make
Nyt olis haussa housut välikeleille, eli tälläiselle -5 - +5 asteikolle, kun sellaista tuntuu suurimman osan vuodesta etelässä olevan. Ja kehut näistä Goren housuista vakuuttivat. Gore Classic Action III:t tähtisivät todella edullisesti bike-discountista. Ja pyöräilen nyt lähinnä paremmilla (kuivilla) keleillä, kun töihin ei tällä hetkellä tarvitse mennä.

Mutta mikä tuo säämiskä oikein on? Ei ole ennen kokemusta succiksista. :o Säämiskätön on kympin halvempi.

Ja S-koko taitaa mennä 170/60 mittaiselle pyöräilijälle? Siltä ainakin taulukot vaikuttaisivat, mutta ajattelinpa varmistaa ettei mitään ihme yllätyksiä tule.

Edit. Selvisihän se säämiskä pienellä hakemisella. Taitaa olla aika mielipidekysymys hankkiako sitä, mutta taidan jättää väliin tällä kertaa.

Jupis
17.11.2008, 14.28
Mutta mikä tuo säämiskä oikein on? Ei ole ennen kokemusta succiksista. :o Säämiskätön on kympin halvempi.Ja S-koko taitaa mennä 170/60 mittaiselle pyöräilijälle? Siltä ainakin taulukot vaikuttaisivat, mutta ajattelinpa varmistaa ettei mitään ihme yllätyksiä tule.

Säämiskä on ne "vaipat" siellä persuuksien kohdalla. Melkenpä ostaisin ilman säämiskää ,sillä siten saat paremmin säädeltyä lämpötilaa alusasuilla. Ja alimmaksi TIETYSTI tulee oikeat ajohousut säämiskällä!

Mulla on S-kokoiset Classic Actionit (ilman säämiskää) ja olen 175/59 mitoissa.

jomppa
17.11.2008, 15.20
Säämiskä on ne "vaipat" siellä persuuksien kohdalla. Melkenpä ostaisin ilman säämiskää ,sillä siten saat paremmin säädeltyä lämpötilaa alusasuilla. Ja alimmaksi TIETYSTI tulee oikeat ajohousut säämiskällä!

Mulla on S-kokoiset Classic Actionit (ilman säämiskää) ja olen 175/59 mitoissa.
Kiitoksia! Pistänkin noi sitten tilaukseen.

Mutta minkälaiset ajohousut sitten alimmaksi? Tiukat shortsit tyyliin nämä?
http://www.bike-discount.de/shop/k218/a8461/power-ii-tight.html

MRa
17.11.2008, 22.26
Mutta minkälaiset ajohousut sitten alimmaksi? Tiukat shortsit tyyliin nämä?
http://www.bike-discount.de/shop/k218/a8461/power-ii-tight.html

Ota mieluummin henkselimalliset. Ei purista vyötäröstä, mutta ennen kaikkea pysyy paremmin paikallaan. Hinnallisesti ei näytä olevan kovin paljoa eroa.

jomppa
17.11.2008, 23.23
Ota mieluummin henkselimalliset. Ei purista vyötäröstä, mutta ennen kaikkea pysyy paremmin paikallaan. Hinnallisesti ei näytä olevan kovin paljoa eroa.

Okei, kiitoksia! Mutta onko siinä mitään haittapuolia jos on kahdet henkselit päällekkäin? Kun noissa Classic Actioneissakin on henkselit.

m e r k s
18.11.2008, 00.42
Okei, kiitoksia! Mutta onko siinä mitään haittapuolia jos on kahdet henkselit päällekkäin? Kun noissa Classic Actioneissakin on henkselit.

Ei ole. Vähintään yksi kerros ylävartalon vaatetusta tulee sen alimmaisen henkselin päälle. Eli esim. hengittävä (tiukka) aluspaita, ja fleece-tyyppinen lämmittävä kerros, ja vasta tämän päälle ne kokopitkät sukkikset. Lisäksi takkia sun muuta oman maun mukaan.

järppä
18.11.2008, 08.46
Vähintään yksi kerros ylävartalon vaatetusta tulee sen alimmaisen henkselin päälle.

Kyllä; ajopaita tai takki ...mulla on monasti tapana laittaa vain yksi alupaita joka sekin (jostain syystä) menee sinne alimmaisten housujen henkseleiden alle. Ja lopputuloksena tulee puettua kahdet henkselihousut päällekkäin samaan kerrokseen. Eikä haittaa menoa yhtään :)

p bonk
18.11.2008, 12.28
Ota mieluummin henkselimalliset. Ei purista vyötäröstä, mutta ennen kaikkea pysyy paremmin paikallaan. Hinnallisesti ei näytä olevan kovin paljoa eroa.

Juuri näin. Ei ikinä enää henkselittömiä ajohousuja. Aika monien housujen vyötärö tuppaa jäämään löysähköksi, kun pituus on sopiva.

Sisu
18.11.2008, 16.21
Juuri näin. Ei ikinä enää henkselittömiä ajohousuja. Aika monien housujen vyötärö tuppaa jäämään löysähköksi, kun pituus on sopiva.

Virhe on tapahtunut jo aiemmin... syö enemmän :D

p bonk
21.11.2008, 21.53
Kiitokset p bonk vastauksesta. Crossin ja Everestin kohdalla siis ulkonäkö hämää luulemaan hanskoja kunnon toppahanskoiksi. Countdown ei nettikauppojen valokuvissa tod näytä Everestiä lämpimämmältä! Asiaa täytyy miettiä. Kerrohan kokemukset, kun Everestit on koeajettu.

T

No nyt niitä on kokeiltu pikkupakkasessa. Ihan ok silkkialushanskan kanssa, mutta ei mikään arktisten olojen hanska. Ekat 10 minuuttia vähän viileää, mutta kun kroppa lämpenee, niin homma pelaa.
Countdownit ovat ehkä aavistuksen lämpimämmät hanskoina, mutta Everestin pidempi ranteen suoja kallistaa vaa'an niiden hyväksi.

Tosi talveen pitänee olla jotkut moottorikelkkailu- tai lasketteluhanskat.

TKe_
24.11.2008, 09.48
Nyt on muutama lenkki takana -5 asteessa ja tuulisella säällä goren oxygen housuilla ja ainakin tälläinen hyvän aineenvaihdunnan omaava henkilö on pärjännyt tosi hyvin housujen kanssa. Kyseessä siis nämä: http://www.wiggle.co.uk/p/Cycle/7/Gore_Oxygen_WS_Bib_Tights_with_Pad/5360038717/

jomppa
26.11.2008, 17.00
Nyt pitäisi talveksi löytää takki, mutta pirun kalliita tuntuvat olevan. En haluaisi yli 150 euroa maksaa.

Löysin tälläisen Gore Tool Jerseyn, joka vähän ihmetyttää. Saksankielisellä Bike-Discountilla sen nimi on ihan Jacke, mutta englanniksi taas Jersey? Sopiikohan se silti takiksi talvikäyttöön? Hinta olisi alennuksessa 109€. Musta olisi ehkä paremman värinen, mutta hinta jo 129€
http://www.bike-discount.de/shop/k226/a5516/windstopper-soft-shell-tool-jersey-red.html?mfid=454

Tämän vuoden malli on ihan Jacket, mutta hinta taas vähän liian suolainen
http://www.bike-discount.de/shop/k226/a10554/tool-windstopper-soft-shell-jacket-red.html?mfid=454

Vai onko muita suosituksia kylmän kauden takiksi? Siis ei kuitenkaan koville pakkasille, vaan korkeintaan ihan -10 asteelle. Nyttenkin ulkona 0 astetta. :)

Plus
26.11.2008, 18.01
Gore Cosmo Windstopper (http://www.wiggle.co.uk/p/Cycle/7/Gore_Cosmo_Windstopper_Jacket/5360030080/) on ihan hyvä talvitakki. Takissa on ohut fleecevuori ja hyvä leikkaus. B-D:stäkin saa Wigglen hintaan kun pyytää. Itselläni on tuo camo-versio... :) -5°C menee vielä pelkkä merinopaita alla, ainakin maastossa.

MakeK
28.11.2008, 10.29
Nyt pitäisi talveksi löytää takki, mutta pirun kalliita tuntuvat olevan. En haluaisi yli 150 euroa maksaa.

Löysin tälläisen Gore Tool Jerseyn, joka vähän ihmetyttää. Saksankielisellä Bike-Discountilla sen nimi on ihan Jacke, mutta englanniksi taas Jersey? Sopiikohan se silti takiksi talvikäyttöön? Hinta olisi alennuksessa 109€. Musta olisi ehkä paremman värinen, mutta hinta jo 129€
http://www.bike-discount.de/shop/k226/a5516/windstopper-soft-shell-tool-jersey-red.html?mfid=454

Tämän vuoden malli on ihan Jacket, mutta hinta taas vähän liian suolainen
http://www.bike-discount.de/shop/k226/a10554/tool-windstopper-soft-shell-jacket-red.html?mfid=454

Vai onko muita suosituksia kylmän kauden takiksi? Siis ei kuitenkaan koville pakkasille, vaan korkeintaan ihan -10 asteelle. Nyttenkin ulkona 0 astetta. :)

Moro!

Täältä voit lukea mun kokemuksia mm. Tool-takista:

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showpost.php?p=986579&postcount=47

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showpost.php?p=995604&postcount=53

t:Make

Jami76
07.12.2008, 00.37
Kyllä; ajopaita tai takki ...mulla on monasti tapana laittaa vain yksi alupaita joka sekin (jostain syystä) menee sinne alimmaisten housujen henkseleiden alle. Ja lopputuloksena tulee puettua kahdet henkselihousut päällekkäin samaan kerrokseen. Eikä haittaa menoa yhtään :)

Loppusyksyksi ja talveksi hyvä asukokonaisuus hakusessa. Kuten tässä keskustelussa ehdotettu yhdistelmä saattaa olla paras ratkaisu...ja ehkäpä edullisin. Onko teillä antaa joitakin hyviä esimerkkejä housuiksi ja alusasuiksi, itselläni ei ole tuollaisista minkäänlaista aikaisempaa kokemusta.

Tällä hetkellä ajelen Showerspass Elite 2.0 takilla ja Haltin Drymax pöksyillä. Alle laitan kerrastoa tarpeen mukaan. Yhdistelmä on aika jäykkä eikä ole kovin lämminkään :eek:. Elite2.0 on hyvä takki, mutta mitä suosittelisitte pöksyiksi ja alusasuksi? Mieluusti myös edullinen...tietysti :D

haedon
07.12.2008, 10.26
Mä ihmettelen kun katsoin Goren kokotaulukosta housujen kokoja niin mulle ois muka XL passeli. En ole kyllä ikuna ostanu XL-kokosia ajovaatteita. Tilasin sitten kuitenlin L-kokoset x-alpit.

jomppa
07.12.2008, 15.25
Loppusyksyksi ja talveksi hyvä asukokonaisuus hakusessa. Kuten tässä keskustelussa ehdotettu yhdistelmä saattaa olla paras ratkaisu...ja ehkäpä edullisin. Onko teillä antaa joitakin hyviä esimerkkejä housuiksi ja alusasuiksi, itselläni ei ole tuollaisista minkäänlaista aikaisempaa kokemusta.

Tällä hetkellä ajelen Showerspass Elite 2.0 takilla ja Haltin Drymax pöksyillä. Alle laitan kerrastoa tarpeen mukaan. Yhdistelmä on aika jäykkä eikä ole kovin lämminkään :eek:. Elite2.0 on hyvä takki, mutta mitä suosittelisitte pöksyiksi ja alusasuksi? Mieluusti myös edullinen...tietysti :D
Mä päädyin ostamaan seuraavanlaiset vaatteet: Alimmaiseksi pyöräilyshortsit säämiskällä, päälle Gore Classic Action III pitkät ajohousut ilman säämiskää. Ja sitten kaapinpohjalta joku vanha halpa keinomateriaalista valmistettu aluspaita ja siihen lyhythihainen pyöräilypaita päälle. Päällä sitten Giordanan pyöräilytalvitakki. Jalassa Assoksen talvipyöräilysukat ja tavalliset Shimanon pyöräilykengät. Hyvin on tarjennut toistaiseksi parin asteen pakkasessa. Housut menee vielä varmasti -5 asteeseen, jonka jälkeen kokeilen sitten merinovillasta tehtyjä pitkiä kalsareita jos tulee kylmä.

Ja todella tyytyväinen olen ollut, ohuet ja kevyet vaatteet mutta silti sopivan lämpimät. Harkinnassa on tosin vielä poolokauluksellinen merinovilla-aluspaita. Halvalla lähti vieläpä bike-discountin ja Rosen alennuksista.

Suffeli
08.12.2008, 11.08
Älä osta näitä Gore-hanskoja: http://www2.hibike.com/main.php?sessionID=B6c050c9044007151ef2a5a7e167352 cb&method=m_product&nodeID=&pageID=1_m_2197_2_1&productID=9c6b779a75b8e1c573bac1e7120c1d34

Sauma purkautui 30 min. ajamisen jälkeen, niin että koko peukku näkyi. Kotiin tultuani koko peukalosormio lähti irti! Tosi haperosti neulottu.

skiman
13.01.2009, 11.17
Coren vaatteita on kehuttu, mitä muita vaihtoehtoja olisi -> -5 ja kylmemmälle kelille. Täällä pohjolan valkoisessa kaupungissa taitaa windstopper olla pakoillinen varuste. takkia käyttäisin myös muussa liikunnsssa, kuten hiihto...
Esim. tätä olen miettinyt, vaikka ei pyöräilytakki olekkaan: http://www.mysports.fi/product.asp?lang=1&sua=1&tk=1410644&q=y&s=5593

Mistä löytyy tähän aikaan vuodesta parhaat tajoukset talvivaatteista...

Tuolta löytyi vielä function II
http://www.boc24.de/epages/bicycles.storefront/DE/Product/126282?zanpid=1196015537931425792
taitaa olla valmistus loppu, kun aika heikosti on tarjolla.

kervelo
13.01.2009, 12.36
(En jaksa kahlata koko ketjua läpi, joten tämä on jo ehkä kerrottukin...)

Gore Bike Wearin vaatteita löytyy hyvään hintaan The-Gore-Storesta:
www.tgstore.net (http://www.tgstore.net/)

Samasta paikasta löytyy myös Gore Running Wearia.

skiman
13.01.2009, 13.59
Mikähän on "vastaava" malli tulle function II thermo takille?

shoeshine
13.01.2009, 16.15
(En jaksa kahlata koko ketjua läpi, joten tämä on jo ehkä kerrottukin...)

Gore Bike Wearin vaatteita löytyy hyvään hintaan The-Gore-Storesta:
www.tgstore.net (http://www.tgstore.net/)

Samasta paikasta löytyy myös Gore Running Wearia.

Ei suuri hintaero mutta Gore Cosmo- takki jonka ostin www.wiggle.co.uk (http://www.wiggle.co.uk) liikkeestä maksoi EUR 136,05, ja The Gore Storessa näyttäisi maksavan 149,88.

skiman
13.01.2009, 16.51
Mimmonen takki takki tuo cosmo on?
Onko kellään kokemuksia castellin tai nalinin takeista.

shoeshine
13.01.2009, 22.11
Ostin Cosmon koska siinä on fleece vuori, ja se on ns väljempää mallistoa. Olen käyttänyt sitä koko talven, -10 asteessa pärjää vielä hyvin kun laittaa lämmintä alle.

skiman
14.01.2009, 10.09
Mikähän on "vastaava" malli tulle function II thermo takille?

Itse itseäni lainaten. Kun en mistää enää löydä tuota function II thermo takkia, niin onko tool malli käytännössä vastaava?
Pitää laittaa alle sen verran vaatetta, että pärjää. Nykyään taitaa olla eniten käyttöä takille joka pelittä keleillä +5 - (-5) asetta, tai jotain sinne päin:)

MakeK
15.01.2009, 12.21
Itse itseäni lainaten. Kun en mistää enää löydä tuota function II thermo takkia, niin onko tool malli käytännössä vastaava?
Pitää laittaa alle sen verran vaatetta, että pärjää. Nykyään taitaa olla eniten käyttöä takille joka pelittä keleillä +5 - (-5) asetta, tai jotain sinne päin:)

Moro!

Toistan itseäni... lukaise täältä:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showpost.php?p=1030846&postcount=130

-Make

JackOja
15.01.2009, 12.57
... onko tool malli käytännössä vastaava?
.... Nykyään taitaa olla eniten käyttöä takille joka pelittä keleillä +5 - (-5) asetta, tai jotain sinne päin:)

Mää hankin tuon Tool-takin jokunen aika sitten, vai olikohan se Tool II? Jokatapauksessa käyttökokemukset ovat valtavan hyvät! Se vaan on kerrassaan toimiva asuste. Mitat L-koossa ok mulle (187cm/78kg).

Muutamassa pakkasasteessa riittää ohuet lyhythihainen ja pitkähihainen tekninen aluspaita. Jos on plussan puolella riittää jompikumpi.

kml
15.01.2009, 13.30
Eipä tästä kai uutta aihetta kannata tehdä, laitetaan tänne samaan syssyyn..

Olisi tarkoitus hankkia joku hengittävä tuulen- ja vedenpitävä takki (helsingin) talveen/kevääseen/syksyyn. Tulin siihen tulokseen että nuo mun perus tuulitakit ei oikein aja asiaansa tuossa kerrospukeutumisessa :P. Mulla ei pyörän puolesta ole mahiksia ajella pahemmin pakkasella, joten tarvetta ois tuommosille -1 - +5 -keleille niin, että pitkähihainen tekninen alusasu + pitkähihainen ajopaita + takki olis sitten suunnilleen sopiva.

Mitenkäs nuo italialaisten/ranskalaisten/ym. talvikuteet pärjäävät suomalaisille (Tai Goreille)? Jos verrataan esimerkiksi näitä:

Halti (http://www.halti.fi/dynamic/1/productdetail/10/1/28/4753.html)
Nalini (http://www.probikekit.com/display.php?code=C7522)

Tuota haltin takkia kävin kokeilemassakin, ja se vaikutti varsin näppärältä, hinta vaan oli alennuksessakin vielä aika hurja. Tuosta tiimitakista en sitten tiedäkkään mitään, muuta kun että se on paremman näköinen ja rutkasti halvempi.

skiman
15.01.2009, 13.52
Itse olen kokeillut kaupassa craftin (http://www.craft.se/index.php?id=464&includePage=servlet/ContentViewerServlet?contentviewer.100003.contentU rl=cycube://internal/document/107124&contentUrl=cycube://internal/document/100901&language=en) ws takkia joka myös vaikutti varsin hyvältä. Tuon saisi myös hintaan 129€. Nyt vain pitää päättää kumpi ostaa. Käyttöä takille on myös muualla kuin pyöräillessä.

skiman
17.01.2009, 11.00
Jos nyt goren takin tilaan, niin mikä on oikea koko. Olen 180cm ja 74kg. Tässä ketjussa on mainittu, että pitää ottaa noilla mitoilla koko M. Toisaalta on myös kerrottu, että samoilla mitoilla pitää ottaa koko L. Mielummin ota vähän isomman kuin aivan "naftin" jotta tarvittaessa alle saa lisättyä "eristettä".

AimoS
17.01.2009, 12.14
Mulla on Goren takki kokoa XL- pituutta on 184 ja läskiä 78kg. Sopiva on. Mulla on kaikki Goren vaatteet kokoa XL ja kaikki sopivia. Kaapista löytyy säämiskäshortsit, t-paita ja takki.
Ottaisin koon L.

mantis
17.01.2009, 12.39
Gore XL - vapor takki - 190cm/90kg - Hyvin istuu

Noissa on pitkät hihat ja selkä joten koko on syytä valita yläkropan vankkuuden perusteella eli suna ottaisin varmaan tuon M-koon.

p bonk
17.01.2009, 14.44
Jos nyt goren takin tilaan, niin mikä on oikea koko. Olen 180cm ja 74kg. Tässä ketjussa on mainittu, että pitää ottaa noilla mitoilla koko M. Toisaalta on myös kerrottu, että samoilla mitoilla pitää ottaa koko L. Mielummin ota vähän isomman kuin aivan "naftin" jotta tarvittaessa alle saa lisättyä "eristettä".

178 cm ja 74 kg. Koko L on sopiva minulle (farkkujen tuumakoko 32, puku 50, osa housuista 48, paidat kokoa 41 tai M ja villapaidat M - joskus L). Goren M on nafti, mm. hihojen pituus jää lyhyeksi ja succicset ovat turhan tiukat.

skiman
17.01.2009, 14.48
178 cm ja 74 kg. Koko L on sopiva minulle (farkkujen tuumakoko 32, puku 50, osa housuista 48, paidat kokoa 41 tai M ja villapaidat M - joskus L). Goren M on nafti, mm. hihojen pituus jää lyhyeksi ja succicset ovat turhan tiukat.

kiitos tästä, kuulosta aika samankokoiselta kuin mie, joten L tilaukseen.

NallePuh
27.01.2009, 16.29
Olen Gore Bike Wear Tool II rotsia tilaamassa ja koko arveluttaa hiukan. Pituutta 174cm ja painoa aika tarkkaan 80 kiloa. Koko M vaiko L ?

p bonk
27.01.2009, 16.56
Tool II:n leikkaus ei ole ihan tiukin. Mulle sopii L. M-koon Cosmo Softcell meni melkein, kun joskus sovitin sellaista.

Kuskin mitat saat luntata aiemmista.

Ja parhaan tuloksen saat kun sovitat. Ostin ja sovitin ensimmäiset Goren vaatteet Suomesta. Siitä lähtien kun hinnoittelu ja saatavuus menivät metsään, ovat tilaukset menneet maille vieraille.

NallePuh
30.01.2009, 12.39
Olen Gore Bike Wear Tool II rotsia tilaamassa ja koko arveluttaa hiukan. Pituutta 174cm ja painoa aika tarkkaan 80 kiloa. Koko M vaiko L ?

M-koon tilasin ja tänään tämä takki tuli. Koko on mun kokoiselle ok, mutta masu sais olla kuskilla pienempi...
Tilaa tulee lisää kunhan läski vähän palaa pois :(

Laadukas takki ja mukavan tuntuinen päällä.

mehukatti
01.02.2009, 23.51
Mitkä noista Goren housuista ja takeista on vahvinta kangasta? X-Alp mallit? Niin ja mikähän takin sekä housujen koko sopis 184/78 henkilölle (88 inseam), jolla mittoihin nähden leveähkö ylävartalo. Tän topicin perusteella sain arvottua housujen kooksi kohtuullisen suurella todennäköisyydellä XL, mutta takin kanssa olen L tai XL vaiheilla. Olis kiva, jos takissa ei olisi liikaa ylimääräistä kangasta, että voisi käyttää sitä myös maantiepyöräilyssä.

zeizei
02.02.2009, 09.34
Myykös joku pulju Tampereella Goren vaatteita? Lyhyille säämiskähousuille olisi tarvetta ja goren pitkiin windstopper-succiksiin olen sen verran tyytyväinen, että voisi lyhyetkin päivittää samaan merkkiin.

järppä
06.02.2009, 13.28
Myykös joku pulju Tampereella Goren vaatteita?

Eipä taida löytyä.

MPI
06.02.2009, 14.00
Mitkä noista Goren housuista ja takeista on vahvinta kangasta? X-Alp mallit? Niin ja mikähän takin sekä housujen koko sopis 184/78 henkilölle (88 inseam), jolla mittoihin nähden leveähkö ylävartalo. Tän topicin perusteella sain arvottua housujen kooksi kohtuullisen suurella todennäköisyydellä XL, mutta takin kanssa olen L tai XL vaiheilla. Olis kiva, jos takissa ei olisi liikaa ylimääräistä kangasta, että voisi käyttää sitä myös maantiepyöräilyssä.

Mulla Goren Fusion takki ja housut. Tuntuvat ainakin kestämään mun rypemisen. 189/94 (90 inseam), rinnanympärys 116 cm. Koko molemmissa
XL. Takki istuva, mutta housut tiukat reisistä ja perseestä. Kangas tosin antaa aika hyvin periksi.

Portti
06.02.2009, 16.59
Olisi tarvetta talviajotakille, jonka alle mahtuisi juomareppu niin, että selän puolelta vyötäröltä ei menisi kylmä läpi. Pituutta on 191 cm ja painoa 77 kg.

Gorella olisi joitain vaihtoehtoja, mutta olisiko kenelläkään heittää arviota siitä, miten pitkä selkämys Goren takeissa yleensä on? XL on minulle yleensä sopiva koko muissa merkeissä, mutta olisiko tuohon tarkoitukseen otettava XXL-koko, jotta reppu mahtuu hyvin takin alle?

Plus
06.02.2009, 19.42
mutta olisiko tuohon tarkoitukseen otettava XXL-koko, jotta reppu mahtuu hyvin takin alle?

Goren takkien leveä leikkaus (esim. Cosmo) on sen verran kapea, että juomareppu ei mahdu alle. Ennemmin käyttäisi repun kanssa ajaessa jotain ei-pyörävaatemerkin ulkoilutakkia, jotka ovat poikkeuksetta torsosta tilavampia...

dirtyrider
24.02.2009, 18.42
Lontoon reissussa tarttui mukaan Cycle Surgerysta Gore Tool II takki 87£~100€, kun pääsi sovittamaan niin viimein uskalsi ostaa, eikä hintakaan ollut enää paha kun alennusprosentit oli kohdillaan. Koko XL, vaikutti passelille tähän kroppaan 186/79, L-koko vaikutti vähän liian slimmille, pitkät kädet, pitkä selkä yhdistelmään.
Pistetään lisää kokemuksia, kun käyttöä karttuu, johan tuota on kaivattukin... :rolleyes:

mehukatti
04.03.2009, 13.35
Nyt tuli Evanssilta L-kokoinen Gore Bike Wear Tool II Jacket. Täytyy sanoa, että tuo koko on kyllä täydellinen omalle vartalolle (184/79). Turhaa ilmavirrassa lepattavaa kangasta ei pahemmin ole, mutta siitä huolimatta löysää on sen verran, ettei ole mikään nakinkuori. XL olisi kyllä ollut liian iso, varmaan päällimmäisenä ongelmana itellä olis ollut liian pitkät hihat, koska niillä on riittävästi pituutta jo tossa L-koossa. Tuo sopinee hyvin myös maantiepyöräilyyn. Useimpia kokoja on vielä jäljellä, eikä ollut mielestäni tarjouksessa pahan hintainen:

http://tinyurl.com/clrnfx

dirtyrider
06.03.2009, 11.07
Nyt tuli Evanssilta L-kokoinen Gore Bike Wear Tool II Jacket. Täytyy sanoa, että tuo koko on kyllä täydellinen omalle vartalolle (184/79)....
....Useimpia kokoja on vielä jäljellä, eikä ollut mielestäni tarjouksessa pahan hintainen:

http://tinyurl.com/clrnfx

Kyllähän tuo on itelläkin toiminu, aivan loisto-ostos, mitä on turhaan lykännyt liian pitkään. Taitaa olla Evansilla halvimmasta päästä toi tarjous, ei ole ainakaan halvempaa tullut vastaan.
BTW. Onko sulla siinä takissa nuo kuvanmukaiset heijastinnauhat hihojen etupuolella? Itsellä on kokomusta, ilman niitä, mietin vain, että onko jotakin eri vuosikertaa sieltä Cycle Surgerysta...

drop
06.03.2009, 11.58
Onkos täällä ketään tikku-ukkoja joilla goren ulkoasuja? Pituutta 190, painoa 70kg ja paksuutta sen mukaisesti (ei siis laisinkaan). Kuitenkin mielummin ottais kohtuullisesti istuvan asun eikä mitään viittaa.

mehukatti
06.03.2009, 13.03
Kyllähän tuo on itelläkin toiminu, aivan loisto-ostos, mitä on turhaan lykännyt liian pitkään. Taitaa olla Evansilla halvimmasta päästä toi tarjous, ei ole ainakaan halvempaa tullut vastaan.
BTW. Onko sulla siinä takissa nuo kuvanmukaiset heijastinnauhat hihojen etupuolella? Itsellä on kokomusta, ilman niitä, mietin vain, että onko jotakin eri vuosikertaa sieltä Cycle Surgerysta...

Joo, itekin tässä miettii, että olisi kannattanut ostaa oikea ajotakki jo paljon aikaisemmin. Tavallisen kanssa ongelmana oli liian lyhyet hihat, eli ranteet aina paljaana, ja takin selkämys nousi aina ylös. Tää GBW:n takki istuu täydellisesti vaikka koko lenkin ajan.

Mun takissa ei ole noita kaulan kohdalta hihoihin jatkuvia paksuja heijastinnauhoja. Ohutta heijastinnauhaa on yks kapee raita hihojen sivuilla.


Onkos täällä ketään tikku-ukkoja joilla goren ulkoasuja? Pituutta 190, painoa 70kg ja paksuutta sen mukaisesti (ei siis laisinkaan). Kuitenkin mielummin ottais kohtuullisesti istuvan asun eikä mitään viittaa.

Tää on oma arvaus, mutta voisin kuvitella, että noilla mitoilla kannattais katella "slim fit" http://www.tgstore.net/images/res/icon-slim%20fit_28_28.jpg -merkillä varustettuja vaatemalleja Gorelta. Sopiva koko pituuteen nähden olis varmaan XL? Käy kattoo www.tgstore.net tai suoraan Goren oma saitti, siellä on käytetty noita symboleita.

JackOja
06.03.2009, 13.25
Onkos täällä ketään tikku-ukkoja joilla goren ulkoasuja? Pituutta 190, painoa 70kg ja paksuutta sen mukaisesti (ei siis laisinkaan). Kuitenkin mielummin ottais kohtuullisesti istuvan asun eikä mitään viittaa.

Hep!

187/78 ja mää ostin Tool II -takin L-koossa ja mielestäni se on minulle sopiva. XL menis varmaan hyvin myös, ainakin jollain tiukemmalla mallilla. Sanoisin, että sulle joku "tight fit" malli kokoa XL.

Tgstorella toimii muuten tavaran vaihto tarvittaessa mallikkaasti ;)

drop
06.03.2009, 15.16
Hienoa, kiitos. Näköjään pitää ostaa yli kahdella huntilla tuolta tgstorelta, oveliksi ovat muuttuneet pirulaiset kun kaikki saavat painostettua tekemään isompia ostoksia kuin alunperin meinasi...

mehukatti
31.03.2009, 00.55
TGstoressa tuntuis olevan tällä hetkellä aika heikosti tavaraa varastossa. Liekö 2009-mallisto myöhässä tms?

Osaisko joku muuten kommentoida jotain seuraaviin Goreen liittyviin kysymyksiin:

-Millasta kangasta Alp-X ja Countdown AS -housut on? Lähinnä on mielessä, että miten repeämisalttiita ne on? Niin ja tosta Alp-X:n vedenpitävästä kankaasta sen verran, että meneekö se tukkoon ajan myötä mudasta ja muusta paskasta?
-Yllä mainituissa housuissa ei näyttäis tulevan "sisäänrakennettua" säämiskähousua mukana?
-Onko kellään Alp-X Thermo -pitkähihasta paitaa? Onko yhtä kuuma kuin esim. Tool Jacket? Jotain pitkähihasta pitäis saada kevät/kesä/syksy-käyttöön (5-15c lämpötilaan). Luulen et toi iteltäkin löytyvä Tool Jacket on liian kuuma vaikka avais kainaloiden tuuletusaukot ja pitäis kauluksen auki.
-Onko täällä sekä Goren housujen että shortsien omistajia? Onko teillä kummassakin sama koko vaiko kenties shortsit yhen koon pienemmät?

Terwis
31.03.2009, 10.36
Onko kellään tietoa/kokemusta Coren vaatteiden takuusta?
Ostin syksyllä Goren Gore-tex paclite alp-x pöksyt ja tänään aamulla ihmettelin töihin tullessa kun vesi-sohjo-kuramössö tunkeutui housuihin muutaman metrin ajon jälkeen.
Töissä huomasin että persuksissa olevasta joustavammasta kankaasta on kalvo irronnut lähes kokonaan ja päivä paistaa kankaasta läpi.

Jos takuita yms. ei ole niin mitenköhän noiden korjaaminen? Saako tuon kalvon kotikonsteilla takaisin kiinni jollain asiaan tarkoitetulla teipillä taikka liimalla?

MacGyver
31.03.2009, 12.07
Onko kellään tietoa/kokemusta Coren vaatteiden takuusta?
Ostin syksyllä Goren Gore-tex paclite alp-x pöksyt ja tänään aamulla ihmettelin töihin tullessa kun vesi-sohjo-kuramössö tunkeutui housuihin muutaman metrin ajon jälkeen.
Töissä huomasin että persuksissa olevasta joustavammasta kankaasta on kalvo irronnut lähes kokonaan ja päivä paistaa kankaasta läpi.

Jos takuita yms. ei ole niin mitenköhän noiden korjaaminen? Saako tuon kalvon kotikonsteilla takaisin kiinni jollain asiaan tarkoitetulla teipillä taikka liimalla?


http://www.shelby.fi/tips/sewfreepatch/index_fi.php
Tuommosella on ite tullu korjailtua vaikka sun mitä. Voi liimata kaksi kangasta yhteen ja tehdä paikkoja ja muuta.

Terwis
31.03.2009, 12.56
Tuo olisi yksi vahtoehto. Samalla sauma pitäisi korjata koska siitä kalvo on alkanut irtoamaan ja lisäksi huomasin että tästä elastisemmasta kankaata on parista muustakin saumasta alkanu kalvo irtoamaan.
Onnistuisikohan sauman korjaus tällä: http://www.shelby.fi/catalog/product_info.php?cPath=39_80&products_id=83

Tekeekö tuo sauman jäykäsi taikka kovaksi? vai toimiikohan ollenkaan tuohon tarkoitukseen?

Sirkkusofia
31.03.2009, 13.50
Tuo olisi yksi vahtoehto. Samalla sauma pitäisi korjata koska siitä kalvo on alkanut irtoamaan ja lisäksi huomasin että tästä elastisemmasta kankaata on parista muustakin saumasta alkanu kalvo irtoamaan.
Onnistuisikohan sauman korjaus tällä: http://www.shelby.fi/catalog/product_info.php?cPath=39_80&products_id=83

Tekeekö tuo sauman jäykäsi taikka kovaksi? vai toimiikohan ollenkaan tuohon tarkoitukseen?
Tuo nauha on tarkoitettu sauman tiivistämiseen. Nauhan hankauskesto ei ole kovinkaan hyvä ja se on hankala silittää kaareviin kohtiin eli esim. peffasaumaan. Saumaa se ei tee mitenkään jäykäksi tai kovaksi. Voihan tuota toki kokeilla!

Irronnutta kalvoa voi yrittää silittää takaisin kiinni kankaaseen. Silitys tapahtuu leivinpaperin läpi suht' kuumalla raudalla. Toimii ainakin muksujen tekkivaatteissa :)

Terwis
31.03.2009, 13.56
Tuo nauha on tarkoitettu sauman tiivistämiseen. Nauhan hankauskesto ei ole kovinkaan hyvä ja se on hankala silittää kaareviin kohtiin eli esim. peffasaumaan. Saumaa se ei tee mitenkään jäykäksi tai kovaksi. Voihan tuota toki kokeilla!

Irronnutta kalvoa voi yrittää silittää takaisin kiinni kankaaseen. Silitys tapahtuu leivinpaperin läpi suht' kuumalla raudalla. Toimii ainakin muksujen tekkivaatteissa :)

Kiitoksia neuvosta. Tuota silittämistä pitää kokeilla kunhan tästä kotio kerkiää.
Raportoin sitten saako noissa housuissa kalvoa takasin paikoilleen kun tuntuu että moni muukin on samat housut ostanut.

marco1
31.03.2009, 14.25
Kokeilehan takuuhommia Goren kanssa ennen kotikonsteja, ei sen kalvon kuulu lähteä irti missään tilanteessa. Kalvolla on takuu.

http://www.gorebikewear.se/remote/Satellite/Customer-Service/Contact-Information

Antti Kuitto
31.03.2009, 14.53
Pistinpä itekin palautetta kun kolmisen talvea ajetut goren pitkät housut ovat hajonneet polven kohdalta saumoista...saas nähä mitä vastaavat. Edelliset goret kestivät kyllä ihan eri tavalla..

mannerv
12.04.2009, 19.38
Tilasin Evans Cyclesistä mustan Tool II -takin kokoa XL. Olen itse 177 / 85 ja takki on hiukan väljä. Olen aiemmin sovittanut kokoa L, mutta totesin, että pistetään vähän löysää niin saa fleecen alle talvella. Ei tämäkään mikään paha koko ole.

Nyt yritän arpoa sopivia housuja. Olen normipyöräilijään nähden vähän isoperseinen, joten joten... Saa nähdä miten käy. L on varmaan tiukka pepusta mutta pituutta riittävästi... XL taas sopinee istuvuuden puolesta, mutta lahkeet laahaa sitten maassa.

Mitään ideoita / ajatuksia sopiviksi housuiksi? Tavoitteena siis Windstopper-tyylinen tuulen / vedensieto.

mehukatti
14.04.2009, 14.01
Hieman lisää kokemuksia Goren pyöräilykuteista. Tuli tilattua Alp-X Pro (http://tinyurl.com/c6kz58) -shortsit XL-koossa, jotka istuvat itelle oikein hyvin (88cm inseam). Nää on aika kätevät, periaatteessa normaalit säämiskähousut, jonka ulkoreunoille ja takapuolelle yläosaan ommeltu normaalien shortsien löysät osat. Näyttää siis ulospäin normi-ajoshortseilta, mutta saa kaikki säämiskähousujen edut. Toinen mitä olen tässä ehtinyt jo testailla on pitkähihainen Countdown Thermo Jersey (http://tinyurl.com/cnwl2b). Etukäteen oli vähän kysymysmerkki, että miten paksua kangasta se mahtaakaan olla, kun nimessä on "Thermo"-sana. Nyt voi sanoa, että kangas on selvästi ohuempi mitä Tool Jacketissa. Tän pitäisi olla sopiva silloin, kun Tool Jacket olisi liian lämmin, mutta "normaali" pitkähihainen lycra-ajopaita liian viileä. Eli käytännössä ehkä johonkin +8..+15 lämpötiloihin riippuen tietysti myös tuulesta, jne. Aika sopiva siis Suomen kesäsäihin. :)

NallePuh
22.05.2009, 20.26
M-koon tilasin ja tänään tämä takki tuli. Koko on mun kokoiselle ok, mutta masu sais olla kuskilla pienempi...
Tilaa tulee lisää kunhan läski vähän palaa pois :(

Laadukas takki ja mukavan tuntuinen päällä.

Pakko on yhä palata tähän takkiin... On osoittaunut aivan super hyväksi ostokseksi. Ei voi kun suitsuttaa.
Vielä kun löytäisi samaa materiaalia olevat housut niin avot! jos on vinkkiä mistä löytyis, kertokaa ihmeessä!

dirtyrider
22.05.2009, 22.38
Pakko on yhä palata tähän takkiin... On osoittaunut aivan super hyväksi ostokseksi. Ei voi kun suitsuttaa.
Vielä kun löytäisi samaa materiaalia olevat housut niin avot! jos on vinkkiä mistä löytyis, kertokaa ihmeessä!

Jos Gore Tool II takista puhut niin, onhan tuo omastakin mielestä ollut ihan loistohankinta. Tosin on jo ihan liian paksu takki näille keleille, niin maastossa kuin tielläkin.

NallePuh
23.05.2009, 10.50
Jos Gore Tool II takista puhut niin, onhan tuo omastakin mielestä ollut ihan loistohankinta. Tosin on jo ihan liian paksu takki näille keleille, niin maastossa kuin tielläkin.

Kyse on juuri Gore Tool II takista. Olipa huonosti lainattuu itseään. :rolleyes: Mä olen vilukissa, ja ko rotsi menee mulla ventilaatiot auki vielä reilussa kymmenessä plus asteessa..

NallePuh
23.05.2009, 20.41
Gore Bike wear vista ws tights <-- Onko kenelläkään kokemusta ko ajohuosuista?

MacGyver
29.03.2010, 13.34
Onko kokemuksia näiden eroista? Olisi nimittäin hakusessa ajohousut talvikäyttöön, ja Gore Bike Wear Contest Windstopper softshell on ollut harkinnassa. Miten koville pakkasille tuota voi suositella? Huomasin että Contest-housuista on myös Thermo-malli, jossa ei ole winsdstopperia, olisiko tuo parempi talvikäyttöön?

kervelo
29.03.2010, 13.44
Mielestäni tuo on päinvastoin: Contest WS-housuilla pärjää kylmemmässä kuin noilla thermoilla. Thermo-housujen materiaali on "tavallista" trikoota, josta tuuli menee läpi. WS-housuilla olen ajellut muutamassa pakkasasteessa, hiukan kylmemmässäkin pärjää jos saa alle mahtumaan jonkin välikerroksen. Kovilla pakkasilla en itse noilla Contest-WS-housuillakaan ajelisi, mutta tarkeneminen on tietty jonkin verran yksilöllistä.

Proj.nro
29.03.2010, 14.18
Jep, noilla windstopper contesteilla olen ajanut kokotalven, kovimmat pakkaset yli 20 astetta. Alle kun saa pitkät kalsarit, tarkenee ihan kivasti. Polvenlämmittimet on myös jees. Pitkien kalsareiden pukeminen alle on vain vähän hankalaa, kun sisäpuolinen matsku on pehmeää ja karvaista, mukavantuntuista, joka sitten ei liu kalsaria vasten. Pitäisi olla liukkaat alukalsarit. Housuista diggaan kyllä kovasti.

StantheMan
29.03.2010, 14.30
Pärjäsin Goren Windstoppereilla 30 asteen pakkasilla. Alla joko toiset sukkikset tai fleese+urheilualushousut. Thermoista menee tosiaan tuuli herkästi läpi.

MacGyver
29.03.2010, 19.43
Kiitoksia tiedoista, eiköhän ne windstopperit ole sitten sopivammat. Tuolle thermo-mallille oli vaan merkattu matalammat lämpötilarajat, mutta jos siitä tulee tuuli läpi, niin ei kiitos.

MacGyver
02.04.2010, 15.46
Nyt lähti yllä mainitut housut tulemaan, vinkkinä vielä että Evans Cyclesistä nuo lähtee kuudellakympillä ilman postikuluja, kun esim. TGStoressa hintaa olisi tullut postikuluineen lähes satasen (ja ainakin tällä hetkellä löytyy hyvin kokoja).

Igor Pavlovits
06.04.2010, 18.19
Pärjäsin Goren Windstoppereilla 30 asteen pakkasilla. Alla joko toiset sukkikset tai fleese+urheilualushousut.
Kuin myös.

Jukkeli84
16.04.2010, 20.35
Nyt lähti yllä mainitut housut tulemaan, vinkkinä vielä että Evans Cyclesistä nuo lähtee kuudellakympillä ilman postikuluja, kun esim. TGStoressa hintaa olisi tullut postikuluineen lähes satasen (ja ainakin tällä hetkellä löytyy hyvin kokoja).

en kyllä piä yhtään pahana hintaa. tilasin itselle nyt ekat kunnolliset pitkät ajohousut ens talvea varten, tähän asti on jalassa pyörinyt ties mitä tuulipurjehousuja. 63€ toimitettuna ja vieläkin löytyy kokoja...takinkin oisin tilannut mutta kun on luottolimitit täynnä kun löytyy aina kaikkea kivaa..:o

MacGyver
16.04.2010, 23.49
en kyllä piä yhtään pahana hintaa. tilasin itselle nyt ekat kunnolliset pitkät ajohousut ens talvea varten, tähän asti on jalassa pyörinyt ties mitä tuulipurjehousuja. 63€ toimitettuna ja vieläkin löytyy kokoja...takinkin oisin tilannut mutta kun on luottolimitit täynnä kun löytyy aina kaikkea kivaa..:o

Itse tilasin pitkäperjantaina ja luulin jo että housut jää tulematta, kun pääsiäisen jälkeen luki joka koon kohdalla Discontinued. No tiistaina UPSin lähetti kävi tuomassa housut, ja kyllä nuo tuntuu hyvältä jalassa, ja vielä kun kokokin osu oikeaan. Tuommosessa +5C:ssa noi on jo melko kuumat, mutta talvihousuiksi ne on ostettukin.

pazi
18.05.2010, 21.52
Olen hankkimassa goren lyhyitä ajohousuja, niin miten on housut sopineet kokotaulukon perusteella. Tällä hetkellä ei ole mahdollisuutta päästä sovittamaan housuja, kun ei niitä ole paikallisilla myyjillä valikoimassa. Omat mitat puoltais kokoa M.

Ja olisko suositella jotain hyvää mallia?

-Pasi

ellmeri
18.05.2010, 22.01
Mulla kalsarit M-kokoa niin Goren henkseliset ajohousut L-kokoa.

StantheMan
18.05.2010, 22.06
Minulla ozonit ja xenonit, vai mitä ne kalliimmat mallit nimeltään ovatkaan (ekat oli / on perusmalli, jotka hyväksi myös totesin ja siksi olen Goren mannekiini nykyään). Olen siinä 189 cm ja 93 kg einiinurheilijavartaloinen, joten olen aina ostanut suurimman koon mitä on ollut tarjolla, xl?. Huomasin, että viimeisin, hintavin Goren lyhythousu onkin astetta pienempi kuin entinen toiseksi kallein malli samassa koko luokassa. Mahtuuhan tuokin suht hyvin. Vaippa on toiseksi kalleimmassa minusta parempi, kuin uusimmassa hifimallissa. Mutta sehän on makuasia.

mantis
19.05.2010, 01.10
Mulla on ozonit L-koossa sekä talvi bygat xl-koossa. Omat mitat 190cm/92kg. Toi L on mukavan napakka ja XL rento. Bibsit venyy aina joten melkein suosittelen ottamaan mielummin tuon napakan kuin löysän.

zeizei
19.05.2010, 09.49
Olen hankkimassa goren lyhyitä ajohousuja, niin miten on housut sopineet kokotaulukon perusteella. Tällä hetkellä ei ole mahdollisuutta päästä sovittamaan housuja, kun ei niitä ole paikallisilla myyjillä valikoimassa. Omat mitat puoltais kokoa M.

Ja olisko suositella jotain hyvää mallia?

-Pasi

Omat mitat 178/73 ja M on juuri passeli. Se perusmalli on ainakin toiminut erittäin hyvin. GBW:n leikkaus on vähän kapea, joten jos on kovin tunkkijalat niin voi olla tiukat. Sopii hyvin hoikille.

Scoobydoo
10.06.2010, 09.40
Mulla on ozonit L-koossa sekä talvi bygat xl-koossa. Omat mitat 190cm/92kg. Toi L on mukavan napakka ja XL rento. Bibsit venyy aina joten melkein suosittelen ottamaan mielummin tuon napakan kuin löysän.

Elämäni ensimmäiset oikeat pyöräilyhousut ovat nyt hakusessa ja kaipaan vinkkejä oikean koon valintaan.

Mitoiltani (191cm/85kg) olen hankala tapaus enkä sovi Goren kokotaulukoihin. Jalat ovat venähtäneet ylipitkiksi. Inseam on XXXL kokoa (91cm,36 in), mutta waist/hip menee M/L mittoihin.

Olen ajatellut POWER III Bibseja ja päätymässä mantiksen kommentin perusteella L-kokoon. Vyötärö noissa tuntuisi olevan ok ja henkselien venyvyys ei taida olla ongelma?

Bibsien kaveriksi ajattelin OZON III Leg Warmereita. Riittääkö L-koossa pituus? Jos otan XL:n, niin velahtaako ne nilkkoihin parin kilsan jälkeen?

Lisäksi Goren pitkät housut kiinnostaa esim. Fusion tai COUNTDOWN. Riiittääkö noissa lahkeen pituus XL-koossa? Voisiko joku mitata omistaan todellisen lahkeen sisämitan?

appmot
10.06.2010, 18.36
Elämäni ensimmäiset oikeat pyöräilyhousut ovat nyt hakusessa ja kaipaan vinkkejä oikean koon valintaan.

Mitoiltani (191cm/85kg) olen hankala tapaus enkä sovi Goren kokotaulukoihin. Jalat ovat venähtäneet ylipitkiksi. Inseam on XXXL kokoa (91cm,36 in), mutta waist/hip menee M/L mittoihin.

Olen ajatellut POWER III Bibseja ja päätymässä mantiksen kommentin perusteella L-kokoon. Vyötärö noissa tuntuisi olevan ok ja henkselien venyvyys ei taida olla ongelma?

Bibsien kaveriksi ajattelin OZON III Leg Warmereita. Riittääkö L-koossa pituus? Jos otan XL:n, niin velahtaako ne nilkkoihin parin kilsan jälkeen?

Lisäksi Goren pitkät housut kiinnostaa esim. Fusion tai COUNTDOWN. Riiittääkö noissa lahkeen pituus XL-koossa? Voisiko joku mitata omistaan todellisen lahkeen sisämitan?

Kokotaulukon inseam taitaa tarkoittaa lähinnä nilkan nivelen alapuolelle, eli mihin housujen pitäisi päättyä. Kyllä sulla ihan normaalit mittasuhteet on. L-koko on mielestäni sulle pieni.

pazi
22.08.2010, 19.27
Onko kenelläkään kokemusta tästä takista (http://www.gorebikewear.se/remote/Satellite/PROD_JXENWA?landingid=1217492397731A). Tarvitsisin takin, joka on tuulenpitävä. Tällä hetkellä minulla on pari Goren takkia, ja olen niihin tyytyväinen. Evanscyclesiltä sais takin ihan kohtuu hintaankin.

-Pasi

StantheMan
22.08.2010, 19.37
Minulla on tuo (heijastimia ei ole kylläkään hihoissa, jos ne niitä on). Tämän kesän ostos. Suosittelen. Niin mukava pitää, että kelpaisi yöpaidaksi. Niukka "leikkaus", kuten tekstissä lukeekin.

pazi
22.08.2010, 19.41
Minulla on tuo (heijastimia ei ole kylläkään hihoissa, jos ne niitä on). Tämän kesän ostos. Suosittelen. Niin mukava pitää, että kelpaisi yöpaidaksi. Niukka "leikkaus", kuten tekstissä lukeekin.

Minkä kokoisen takin olet ostanut, ja mitkä ovat mittasi? Omat aikaisemmat Goren takit ovat M-kokoa. Luulisin, että tuostakin menee M-koko.

StantheMan
22.08.2010, 19.59
Xxl on kokoni 188-9 cm / 93 kg. Aika pulska pyöräilijäksi, mutta kyllä tuo mahtuu. Normitakkina tietenkään en tuota pysty käyttämään, kun pitkäselkäisenä edestä takki on suorana seistessä lyhyehkö (niin kuin pitää ollakin). Minun takissani on irroitettavat hihat.

Jussi
06.09.2010, 10.40
Omat luvut on 198cm, 100kg, inseam 96-98cm. XXL kokoisena mahtuu kaikki takit ja on juuri sopivia (ainakin tight ja slim). 3/4 pökät menee melkein ok, mutta kiristää vähän. Voi silti käyttää. Pitkät housut tuntuu olevan vähän väljempiä ylhäältä, mutta pituutta saisi olla vähän enemmän. Saa kuitenkin kengänpäällisillä nilkat suojaan, ja kun niitä aina kylmällä kuitenkin tarvitsee, niin ei ongelmaa. Olkaimet ylttää.

snowfake
06.08.2011, 16.38
Mitäs mieltä tästä Balance III -takista, sopisiko syys/talviajoon? Ei se mikään paksu ole, mutta mitä nopeasti kokeilin kaupassa niin L sopi solakkaan 180cm/88kg vartaloon vaikka oli hupparikin alla.

http://www.gorebikewear.co.uk/remote/Satellite/PROD_JBALAT?landingid=1212722558082A

MRa
06.08.2011, 17.07
Mitäs mieltä tästä Balance III -takista, sopisiko syys/talviajoon? Ei se mikään paksu ole, mutta mitä nopeasti kokeilin kaupassa niin L sopi solakkaan 180cm/88kg vartaloon vaikka oli hupparikin alla.

http://www.gorebikewear.co.uk/remote/Satellite/PROD_JBALAT?landingid=1212722558082A

Mulla on ollu ton tyyppinen takki (voi hyvin olla toi samakin tai edeltäjä, mutta en nyt muista tarkkaa mallia) parisen vuotta ja oon tykänny. Toi Active Shell on vähän paksumpi kuin pelkkä kuori ja ei sen takia lepata yms. Samoin venyy sen verran että saa tungettua vähän enemmänkin vaatetta alle. Oon pärjänny tolla jopa talviajossa kun on laittanu alle enemmän vaatetta. Vastaavasti tolla voi ajaa vaikka alla olis vaan t-paita, eli ei vaadi pitkähihaista alle.

VPR
09.08.2011, 15.23
Koskahan tulee talvimallistot hyllyyn, huvittais hommata uudet talvitrikoot.

snowfake
09.08.2011, 18.58
Takki tilattu Wiggleltä, 66 punnalla irtosi. Housut vielä pitäisi kai jostain bongata... ovatkohan countdownit mistään kotoisin...

JackOja
10.08.2011, 16.55
TGStoresta (http://www.tgstore.eu) elokuun ajan -20% listahinnasta koodilla AUG20 ;)

jarkempp
10.08.2011, 23.21
TGStoresta (http://www.tgstore.eu) elokuun ajan -20% listahinnasta koodilla AUG20 ;)

Ja vielä sukat kaupan päälle kun tilaa (olikohan) yli 55 eurolla. Phantom II lähti tilaukseen.

p bonk
11.08.2011, 11.54
^ Raportoi sitten montako viikkoa toimitukseen menee. TGStore on kokemuksieni mukaan ollut huonoin Goren vaatteita myyvä kauppa universumissa.

JackOja
11.08.2011, 11.56
^oho :eek:

Mä olen saanut tavarat ihan pikaisesti ja vääränkokoisen vaihtokin meni mallikkaasti.

p bonk
11.08.2011, 15.15
^ Kaksi tilausta, varastosaldot näyttävät vaikka mitä ja kun sitten vaihtoa kokeillaan, ei olekaan enää oikeaa kokoa minkään värisenä. Toimitus jonkun Keskimaan (kaiketi Keski-Eurooppa) varastosta Mordoriin Englantiin ja sieltä Suomeen. Ei hyvä. Ostan jatkossa Wiggleltä.

orcatri
25.08.2011, 16.25
Hinta ja JackOjan alennuskoodi pisti nyt kyllä tilaamaan tuolta (siis tgstoresta) Countdown-pöksyt ja Contest-succikset. Jäsen p bonkin armottomasta dissauksesta huolimatta. Nyt sitten vain jännätään kuinka käy.

Zarni
25.08.2011, 16.57
Hinta ja JackOjan alennuskoodi pisti nyt kyllä tilaamaan tuolta (siis tgstoresta) Countdown-pöksyt ja Contest-succikset. Jäsen p bonkin armottomasta dissauksesta huolimatta. Nyt sitten vain jännätään kuinka käy.Tilasin myös tuolta TG-storesta Countdown AS-pöksyt. Tilauksesta neljän päivän jälkeen tuli viesti:


Your item is currently been processed by our European Dispatch Centre, we will receive this item in our UK warehouse. Once in-stock, your order will be dispatched the same day. We will notify you via email with all the dispatch tracking details.TGStoressa näyttää olevan useammanlaisia varastotilanteita, on In Storea ja In Store same day dispachiä... :seko:

Kyttäilin tuossa myös ALP-X takkia ja housuja useamman viikon. Varastotilanne näyttää aika nihkeältä eikä sähköpostitiedusteluun ole vastattu reiluun viikkoon. Hämmästyttävää on se, että tuota ALP-X -takkia mocha-värinä oli eräänä aamuna toistakymmentä kappaletta In Stock, mutta iltapäivällä lähes kaikki olivat muuttuneet Out of stock -tilaan!
Hinnat on kyllä tuolla 20% halvennuksella erinomaisen hyvät. Saksassa vastaavista tuotteista saa maksaa lähes satasen enemmän.



PS: Ylläpito voi oikestaan siirtää nämä TGStoreen liittyvät viestit asianomaiseen säikeeseen (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?36990-TGSStore).

VPR
29.08.2011, 22.17
Koskahan tulee talvimallistot hyllyyn, huvittais hommata uudet talvitrikoot.
Nyt näyttää olevan nettikauppojen valikoimissa, seuraavaksi metsästämään hyvää hintaa pöksyistä ilman pehmustetta. :)

jarkempp
30.08.2011, 15.27
^ Kaksi tilausta, varastosaldot näyttävät vaikka mitä ja kun sitten vaihtoa kokeillaan, ei olekaan enää oikeaa kokoa minkään värisenä. Toimitus jonkun Keskimaan (kaiketi Keski-Eurooppa) varastosta Mordoriin Englantiin ja sieltä Suomeen. Ei hyvä. Ostan jatkossa Wiggleltä.

Olisinpa tämän tiennyt etukäteen, kävi juuri näin että varastosaldo osoitti +20 ja silti toimitukseen näillä näkymin menee kuukausi. Keskimaan varastosta tulee jos tulee. Lupasivat syyskuun ensimmäisellä viikolla mutta noinkohan. Onneksi DealExtremestä tuli päällepantavaa :)

whelibob
02.09.2011, 13.37
Olisi tarkoitus tilata tuommoinen goren cosmo takki ja ongelmana on että minkäs kokosen nyt ostan, kun rinnanympärys menee hitusen L-koon puolelle ja taas kädet S-koon puolelle reippaasti. En tiedä mittaanko väärin vai onko mulla tosiaan todella lyhyet kädet, mutta ihan goren kuvan mukaan mittasin kaulasta ranteeeseen.
Rinnanympärys: 96cm
Käden pituus: 76cm
Pituus ja paino: 180cm, 80kg
http://www.bike-discount.de/pictures_content/Hersteller_Logos/Gore_Bike_Wear/GORE_Size_Men.jpg

ROTOЯ
13.03.2012, 21.26
Mulle menee Goren (talvi)hanskoista koko 10/XXL. Sen vaatii sormien pituus, kämmenen puolesta menisi pienempikin, sillä siitä kohdin hanska jää vähän löysäksi. XL saattaisi olla kämmenestä napakampi, mutta sormien pituus jää sitten vähän vajaaksi, eikä alle mahdu alushanskaa. Alla on vähän mittoja, jos niistä vaikka olisi apua.

Mittoja:
etusormi kärjestä juureen (kämmeneen): 8 cm
keskisormi: 9 cm
peukalo: 6,5 cm (tai 7 -riippuu mittauskohdasta)
kämmenen pituus ranteesta keskisormen juureen: 11,5 cm
kämmenen leveys peukalon hangasta (peukalo ei mukana): 9 cm
käden pituus: 20,5 cm

Useimmiten mulla on hanskoissa ongelmana valmistajasta riippumatta se, että niiden sormet ovat liian lyhyet minulle. Siis pitkä ja kapea käsi.

Olipa hyvää infoa. Noilla tiedoilla tilasin Goren Power SO hanskat ja koko osui nappiin, kiitos!

p bonk
13.03.2012, 22.20
Hän on hyvä vain.

kauris
17.09.2012, 12.12
Olisi tarkoitus tilata tuommoinen goren cosmo takki ja ongelmana on että minkäs kokosen nyt ostan, kun rinnanympärys menee hitusen L-koon puolelle ja taas kädet S-koon puolelle reippaasti. En tiedä mittaanko väärin vai onko mulla tosiaan todella lyhyet kädet, mutta ihan goren kuvan mukaan mittasin kaulasta ranteeeseen.
Rinnanympärys: 96cm
Käden pituus: 76cm
Pituus ja paino: 180cm, 80kg
http://www.bike-discount.de/pictures_content/Hersteller_Logos/Gore_Bike_Wear/GORE_Size_Men.jpg

Tähän ei näköjään kukaan vastannut. Itse olen aikeissa tilata Oxygen SO takin mahdollisesti L-koossa. Usein takeissa on ongelmana nimenomaan hihan lyhyys pyöräilykäytössä ja siksi vähintään L-koko on tullut ostettua vaikka M menisi muutoin. Tuossa taulukossa hihat vaikuttavat kuitenkin hyvin pitkiltä jo pienessä koossa. Löytyykö porukalta kokemuksia? Onko hihat Goren takeissa vaikuttaneet minkä mittaisilta? Jokin aika sitten sovitin eräässä liikkeessä nimittäin taas Löfflerin Sanremo-takkia ja siinä 50 koon hiha oli törkeän lyhyt ja jopa 54 koon hiha olisi saanut olla pyöräilyasento huomioiden pidempi. 54-koossa Löfflerillä rinnanympäryssuositus on 108 cm eli vastaisi tuon yllä linkitetyn (Goren?) taulukon XXL-kokoa. Se taas lienisi melkoinen purje.

JackOja
17.09.2012, 12.23
...Usein takeissa on ongelmana nimenomaan hihan lyhyys pyöräilykäytössä ja siksi vähintään L-koko on tullut ostettua vaikka M menisi muutoin. Tuossa taulukossa hihat vaikuttavat kuitenkin hyvin pitkiltä jo pienessä koossa....

Sä olet niinkuin mä -eli ongelmatapaus GBW:n mitoittajille- täällä takkipuolellakin ;)

GBW:n hihapituudet on aika hyvät, asia on paremmin hoidossa kuin housupuolella.

Mä ratkaisin aikanaan ongelman niin, että ostin Tool II -takista L-koon. Hihat riittävän pitkät eikä ole mikään purje siltikään. Myöhemmin ostin vielä hyvästä alesta saman takin XL-koossa kun kovimmilla pakkasilla haluaa enepi alle tavaraa.

zeizei
17.09.2012, 12.53
Oma kokemus myös, että GBW:llä on aika reilun mittaiset hihat. Itsellä mitat 178/72 ja GBW:ltä jopa S-koko istuu takeissa hyvin. Hihoissa reilusti mittaa yli ranteen.

kauris
17.09.2012, 13.59
Sä olet niinkuin mä -eli ongelmatapaus GBW:n mitoittajille- täällä takkipuolellakin ;)

GBW:n hihapituudet on aika hyvät, asia on paremmin hoidossa kuin housupuolella.

Mä ratkaisin aikanaan ongelman niin, että ostin Tool II -takista L-koon. Hihat riittävän pitkät eikä ole mikään purje siltikään. Myöhemmin ostin vielä hyvästä alesta saman takin XL-koossa kun kovimmilla pakkasilla haluaa enepi alle tavaraa.

Niin tunnun olevan :)

Taidan nyt tilata ne tightsit Pearl Izumilta koossa XL (jääkööt vähän löysiksi tai palautan jos ovat aivan mahdottomat) ja tuon GBW-Oxygen takin koossa L. Odotan vielä vain ensin bike24:n vastaukset price Guarantee pyyntööni takin osalta kun se oli useamman kympin halvempi toisaalla Saksanmaalla.
Kiitokset viesteistä JackOja (taas) ja zeizei.

arisaast
18.09.2012, 13.21
Olisi hakusessa takki syksyksi ja talveksikin leudoimmille keleille. Ajo maastoa ja työmatkaa. B-D:ssa on tarjouksessa tuo Goren Contest windstopperi:
http://www.bike-discount.de/shop/a76632/contest-2-0-as-windstopper-jacke.html

Mitenkähän tuo suoriutuu edellä mainituissa olosuhteissa? Hinta olisi ainakin sopiva tällä hetkellä.

zeizei
18.09.2012, 13.32
Olisi hakusessa takki syksyksi ja talveksikin leudoimmille keleille. Ajo maastoa ja työmatkaa. B-D:ssa on tarjouksessa tuo Goren Contest windstopperi:
http://www.bike-discount.de/shop/a76632/contest-2-0-as-windstopper-jacke.html

Mitenkähän tuo suoriutuu edellä mainituissa olosuhteissa? Hinta olisi ainakin sopiva tällä hetkellä.

Varmasti hyvin. Itsellä yksi GBW:n active shell takki ja toimii todella hyvin syksyllä/keväällä ja leudommilla talvikeleilläkin. Tuo AS Windstopper on todella hyvin hengittävä ja tuulta pitävä materiaali. Kylmemmillä talvikeleillä toimii sitten SoftShell windstopperikin hyvin ja on varsinkin maastokäytössä vähän kestävämpi ja joustavampi materiaali.

arisaast
18.09.2012, 15.01
Varmasti hyvin. Itsellä yksi GBW:n active shell takki ja toimii todella hyvin syksyllä/keväällä ja leudommilla talvikeleilläkin. Tuo AS Windstopper on todella hyvin hengittävä ja tuulta pitävä materiaali. Kylmemmillä talvikeleillä toimii sitten SoftShell windstopperikin hyvin ja on varsinkin maastokäytössä vähän kestävämpi ja joustavampi materiaali.

Kiitos! Entä miten nuo Goren rotsit asettuvat kokonsa puolesta? Taas kerran joutuu sokkona tilaamaan...

JackOja
18.09.2012, 15.29
Kiitos! Entä miten nuo Goren rotsit asettuvat kokonsa puolesta?...

:seko: Tässä topicissahan on paljonkin juttua aiheesta. Eikä tätä ole kuin 8 sivua.

ROTOЯ
18.09.2012, 17.42
Kiitos! Entä miten nuo Goren rotsit asettuvat kokonsa puolesta? Taas kerran joutuu sokkona tilaamaan...

Goren kokotaulukot pitävät hyvin paikkansa ainakin omalla kohdallani. Mittanauha kouraan ja mittaat rinnan ympäryksen kun takista on kyse. Takeissa näyttää olevan aina 5cm pelivaraa eli jos rinnan ympäryksesi on esim. 95cm niin L sopii varmasti, siinä on vielä pelivaraa 100cm asti. Kannattaa tsekata Wigglen sivuilta myös arvostelut varusteista vaikka et sieltä tilaisikaan, usein arvosteluissa on kommentoitu vaatteiden kokoja.

IncBuff
16.12.2012, 19.54
Kun tästä kaupungista ei näytä sopivaa takkia löytyvän niin pakko kai tilata.

L vai XL (http://www.bike-discount.de/shop/a75206/tool-so-windstopper-soft-shell-jacket.html) 186cm/75kg heinäseipäälle?

tomibert
17.12.2012, 00.18
Kun tästä kaupungista ei näytä sopivaa takkia löytyvän niin pakko kai tilata.

L vai XL (http://www.bike-discount.de/shop/a75206/tool-so-windstopper-soft-shell-jacket.html) 186cm/75kg heinäseipäälle?

Sanoisin XL että hihojen ja helman pituus riittää -- minulle sopii GBW:n takeissa L, pituutta on 174.

- Tomi

dirtyrider
17.12.2012, 01.35
Sanoisin XL että hihojen ja helman pituus riittää -- minulle sopii GBW:n takeissa L, pituutta on 174.

- Tomi

kompataan, itse 186/83, ei vatsaa, pitkät kädet ja selkä, niin XL Tool II on sopivan slim fit

JackOja
17.12.2012, 10.03
Kun tästä kaupungista ei näytä sopivaa takkia löytyvän niin pakko kai tilata.

L vai XL (http://www.bike-discount.de/shop/a75206/tool-so-windstopper-soft-shell-jacket.html) 186cm/75kg heinäseipäälle?


Sanoisin XL että hihojen ja helman pituus riittää -- minulle sopii GBW:n takeissa L, pituutta on 174.



kompataan, itse 186/83, ei vatsaa, pitkät kädet ja selkä, niin XL Tool II on sopivan slim fit

Mulla (187cm/77kg) on Tool-takista sekä L että XL. L on mukavan istuva, hihojen pituus riittää juuri sopivasti. XL on hieman väljempi, cycloiluun tuntuu turhan isolta.

mehukatti
17.12.2012, 10.10
Mulla (184/76) on tommonen Tool jacket L-kokoisena ja sopivuus/istuvuus on jotakuinkin täydellinen.

IncBuff
17.12.2012, 11.08
Mulla on pitkä selkä ja pitkät kädet eli XL kuulostaisi passelilta näiden vinkkien perusteella. Takki tulee maastoiluun ja työmatkailuun, joten pieni väljyys ei haittaa.

Sen verran kuitenkin jäi arveluttamaan että täytynee ennen tilaamista katsoa vielä se viimeinen arpa ja käydä yhdessä paikallisessa josta en välittäisi mitään ostaa, mutta kai se on pienempi paha kuin sopimaton takki.

MJH
18.12.2012, 16.28
Mulla on pitkä selkä ja pitkät kädet eli XL kuulostaisi passelilta näiden vinkkien perusteella. Takki tulee maastoiluun ja työmatkailuun, joten pieni väljyys ei haittaa.

Sen verran kuitenkin jäi arveluttamaan että täytynee ennen tilaamista katsoa vielä se viimeinen arpa ja käydä yhdessä paikallisessa josta en välittäisi mitään ostaa, mutta kai se on pienempi paha kuin sopimaton takki.
Suosittelen etukäteissovitusta taikka varmuutta, että voipi palauttaa; mulla on pitkät kädet ja selkä ja esmes XL-kokoisessa phantom -takissa oli liian lyhyet hihat, vaikka kropan kohdalla oli väljää. Xenon SO XL-koossa oli puolestaan riittävän pitkät hihat, mutta etumus on liian lyhyt maastoajoon.
Itse tilasin Roselta Tool-takin koossa XL ja XXL ja toivon mukaan palautan vain toisen jahka saapuvat ja pääsen sovittamaan.

rjrm
18.12.2012, 19.07
Itse tilasin Roselta Tool-takin koossa XL ja XXL ja toivon mukaan palautan vain toisen jahka saapuvat ja pääsen sovittamaan.

Voithan laittaa ennakkoon jo myynti-ilmoituksen, ja sitten pikaisesti myyt jollekin tarvitsevalle. Ei tarvitse palautella.

IncBuff
18.12.2012, 19.59
Ostin lopulta Löfflerin takin paikallisesta.

MJH
19.12.2012, 09.53
Voithan laittaa ennakkoon jo myynti-ilmoituksen, ja sitten pikaisesti myyt jollekin tarvitsevalle. Ei tarvitse palautella.
Lienee vaivattomampaa palauttaa - se kun on tehty niin vaivattomaksi...

MJH
19.12.2012, 09.54
Ostin lopulta Löfflerin takin paikallisesta.
Menee offtopiciksi, mutta mikä takki tarttui mukaan? Meinaan, että jos siinä oli sitten riittävän pitkät hihat, niin voisi toimia mullakin, jos tuo Tool on väärän mallinen.

IncBuff
19.12.2012, 19.13
Menee offtopiciksi, mutta mikä takki tarttui mukaan? Meinaan, että jos siinä oli sitten riittävän pitkät hihat, niin voisi toimia mullakin, jos tuo Tool on väärän mallinen.Tämmönen (http://www.bike-discount.de/shop/k753/a75855/jacket-windstopper-soft-shell-warm.html?mfid=282).

MJH
20.12.2012, 15.39
Tämmönen (http://www.bike-discount.de/shop/k753/a75855/jacket-windstopper-soft-shell-warm.html?mfid=282).
Onko siinä vetoketjullisia tuuletusaukkoja kainaloissa?

IncBuff
20.12.2012, 18.44
Onko siinä vetoketjullisia tuuletusaukkoja kainaloissa?
Ei.

sakuvaan
29.12.2012, 18.24
Mä hommasin aleesta North Face Meru takin, ja siinä on tuo goren uusi 'active' kalvo, kävin ajamassa ylä ja alamäkeen lapioidulla pätkällä pari tuntia ja lopputuloksena ei noussut hiki päälle ollenkaan ja kylmä ei tullut, alla oli yksi bambukankaasta tehty tekninen paita ja normaali TLD lökö-DH jersey.

Hihat tuntuivat vähän viileiltä kosketukselle yhden kerroksen takia mutta palelevaa oloa ei tullut, ulos siirtynyt kosteus jäätyi takin ulkopintaan, takissa ei ole yhtään tuuletusventtiileitä ja ainakaan noissa oloissa sitä ei kaivannut ollenkaan, ajorepun alla mulla on yleensä ollut pahimmat hikoilut mutta nyt selkä pysyi rutikuivana, kainaloita myöten, pitää nyt odottaa kevättä ja katsoa miten tuo kalvo toimii kosteissa keleissä tai sitten uutenavuotena vesisateeseen ajamaan, pakkasta oli -10 -5 asteen väliltä.

MJH
30.12.2012, 17.25
Goren Tool -takki tuli pukin mukana. Istuu erinomaisesti; ei säkitä edestä ja hihat ovat riittävän pitkät, ei lepata. Suht. lämpimän oloinen, mutta siinä on tuuletusmahdollisuutta vähän lämpimämmälle kelille.
Ensimmäisen lenkin perusteella pidän erinomaisen paljon

Harza
02.01.2013, 15.43
TGstore toimitti outlet-hintaisen Alp-X SO takin ja nyt on pakko antaa tunnustusta Goren tuotesuunnittelulle.
Pieniä yksityiskohtia, mutta ohuella ja joustavalla kankaalla tehty koroke lämmittämään niskaa + loistava toteutus hihojen suulla ja helmassa lämmittää mieltä ja kehoa.
Takki istuu kuin valettu, paras 100€ mitä olen pyöräilyyn laittanut!
Kokotaulukkokin osoittautui todellakin paikkaansapitäväksi, vaikka miten ihmettelin, kun hieman alle 170 cm ihmiselle tarjotaan M-koon takkia.

pätkä
24.01.2013, 22.04
Goren Oxygenet pitäisi uusia. Onko tietoa miten Xenonit eroaa noista paitsi että on käsittääkseni saatavana vain pehmustettua versiota. Lähinnä kaipaan tietoa onko perusteltua maksaa Xenoneista hieman enemmän?

Plus
24.01.2013, 22.18
Googlettamalla gore xenon vs. oxygen taitaa löytyä infoa...

Mulla on xenonit ilman säämiskää, mut en tiedä tehdäänkö sellaisia enää.

jinku
07.02.2013, 00.48
Mikähän Goren softshelli tai muu malli mahtais olla tuommoinen hiukan paksumpi versio. Tilailin ensihätään tuon Mavicin Infernon, mutta kuinkas kävikään. Koko ei natsaa ja mallikin on vähän ei itselle kiva vaikka pienemmän ottaisin. Kauluskin saisi olla pitempi. En tiedä kuinka hyvin tuo tuulta olis pitäny, mutta kovasti on kehuja niittäny. Oiskos jollain nyt hyvää suositelvaa Infernon tapaan?

JackOja
07.02.2013, 09.15
Mikähän Goren softshelli tai muu malli mahtais olla tuommoinen hiukan paksumpi versio....

Hiukan paksumpi kuin mikä? Tool-takki on ainakin "aika paksu". Sattuvat muuten olemaan Bike-Discountilla talvitarjouksessa. Niinku muutakin Gorea.

jinku
07.02.2013, 21.19
Jos näin ei unessa kirjoittais uusiks hiukan selvemmin :D Luin tuon eilen kirjottamani viestin ja en oikeastaan ymmärtänyt sitä itsekkään... Hakusessa siis vastaavanlainen takki kuin tuo Mavicin Inferno. Tool:a tarjottu, mitenkäs tuo Cosmo SO?
http://www.bike-discount.de/shop/k753/a75231/cosmo-so-windstopper-soft-shell-jacket.html?mfid=454


edittiä: Infernossa joo oli pitkä selkäosa. Ei välttämätön ole noin pitkä, mutta saa sitä vähän olla. Tulossa olis lähinnä just pakkakelille ja työmatkalle.

Plus
07.02.2013, 21.52
Cosmon leikkaus on väljä, takki ei ole takaa erityisen pitkä. Ei hyvä xc/cc/maantie-ajoon. Kumarassa asennossa takki säkittää edestä ja kylmä ilma pääsee jostain raosta alle. Ihan hyvä trailiajoon lökäpöksyjen kanssa pakkasella...

Antti Kuitto
08.02.2013, 16.14
Cosmon leikkaus on väljä, takki ei ole takaa erityisen pitkä. Ei hyvä xc/cc/maantie-ajoon. Kumarassa asennossa takki säkittää edestä ja kylmä ilma pääsee jostain raosta alle. Ihan hyvä trailiajoon lökäpöksyjen kanssa pakkasella...

Mitenhän ton Tools-takin mitoitus, kokemuksia? (186cm/70kg, pitkät kädet+pitkä selkä)