PDA

Näytä tavallinen näkymä : Syksy tulee, valoa!

Sivut : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 [39] 40 41 42 43 44 45

Poy
31.12.2015, 22.36
Vanhinta kiinalamppua (2-3v) käytän työmatkapyörässä ja tänä talvena ollut työpaikan pihassa sekä kotona välillä ulkona katoksessa pakkasessa yön. Ainakin työviikon kestänyt akku. Puolella teholla käytän polkiessa ja pihassa en irroita johtoa.
Kaksi uudempaa ei taas kestä noin hyvin, joita käytän läskipyörässä.

Jos joku kaipaa takalamppua, niin linkissä oleva lamppu ollut hyvä. Usb:lla ladattava, jämäkkä kuminauha ja muutenkin toimivan oloinen.
http://m.ebay.com/itm/Leadbike-A10-USB-Rechargeable-4-Mode-4-LED-Red-Light-Bike-Tail-Rear-Light-/281840274861?varId=580822877728&txnId=1445991279018

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kuupo
03.01.2016, 11.52
XXL:ssä on tarjouksessa kahdella akulla, kaukosäätimellä ja takavalolla varustettu Magicshine MS-610C -paketti huokeaan 49,90 euron hintaan. LINKS!
(https://www.xxl.fi/magicshine-ms-610c-2000-multi-kit-rear-xbatt-polkupyoran-valosarja/p/1114077_1_style)

ViliA
03.01.2016, 12.04
Tuoteselostuksessa sanotaan että akut ja laturi ei sisälly hintaan mut tuotelistassa pakettiin sisältyy kaksi akkua?. Mites se nyt sitten on?

Kuupo
03.01.2016, 12.13
Tuoteselostuksessa sanotaan että akut ja laturi ei sisälly hintaan mut tuotelistassa pakettiin sisältyy kaksi akkua?. Mites se nyt sitten on?
Kyllä siinä tulee kaksi akkua mukana. Laturi myös. :)

Nappulakenka
07.01.2016, 10.12
MagicShine MJ-880 antautui tänään työmatkalla, pakkasta noin -24 astetta. Lähtiessä kaikki toimi normaalisti, mutta vähän matkaa ajettua akunvaraustilan indikaattori sammui ja samalla lakkasi oikein puoleinen virtapainike toimimasta. Vasen-painike sentään, että sain lampun sammumaan ja uudestaan päälle, mutta valoteho oli todella himmeä. Normaalisti olen ajanut työmatka 10% teholla eli noin 200lumea, mutta kun ongelma alkoivat niin tehot taisi pudota puoleen tuosta. Nyt 1.5h toimiston lämmössä ja kaikki näyttää toimivan taas normaalisti. Tässä kun katselee valon johtoa, niin ihan kuoren alla olisi johdot menneet poikki, tuntuu myös selvä pykälä kun sormilla tunnustelee tuota kohtaa.. :(

https://dl.dropboxusercontent.com/u/86477009/lamppu/rikki1.JPG

VPR
07.01.2016, 11.41
Tässä kun katselee valon johtoa, niin ihan kuoren alla olisi johdot menneet poikki, tuntuu myös selvä pykälä kun sormilla tunnustelee tuota kohtaa.. :(
Tämä on kiinavalojen perusvika ja ainakin itellä syy siirtyä laadukkaampiin merkkeihin.

Nappulakenka
07.01.2016, 12.31
Tämä on kiinavalojen perusvika ja ainakin itellä syy siirtyä laadukkaampiin merkkeihin.
Siltä se tosiaan alkaa vaikuttaa eli johdotojen materiaalit ei yksinkertaisesti kestä kylmää. Harmi sinäänsä kun tuo oli oikeasti todella hyvä valo ja kerrankin järkevät valon säätö modit. Katsotaan mitä vastaavat XXL:stä. Mikäli saan pitää valon, niin sit voisi kolvailla paremmat pihat kiinni.

Almarro
07.01.2016, 20.38
Itsellä sammui kesken matkan toissapäivänä Magicshine mj-858. En saanut koko matkan aikana valoa enää päälle, joten tarkempaan syyniin kun pääsin töihin. Syyllinen löytyi, akun navoista lähtevät kaksi piuhaa olivat melkein poikki ja ottivat toisiinsa kiinni. Kolvia käteen ja taas toimii hyvin. Tosiaan pakkanen tekee kiinanpojan piuhalle nyt hallaa.

Kruunu
08.01.2016, 08.07
Akkujen lämpöeristys?

Pakkasten paukkuessa tekee mieli kysellä millaisia keksintöjä ja lämpöeristeitä olette keksineet johdottomien lamppujen ympärille, jotta akkujen varaustila säilyisi hieman pidempään?

Vara-akut ovat tietysti yksi keino, toinen johdollinen lamppu, mutta mukavaa olisi jättää säätäminen minimiin.

SSGT-92
08.01.2016, 13.32
Jatkojohdolla takin alle,muistaa vaa sitte jalkautuessa/OTB.n yhteydessä irroittaa sen jatkojohdon...

tunkkari
09.01.2016, 20.36
Mulla oli myös MacigShine 610C joka hyytyi -8ast pakkasessa. Palautin tänään XXL:ään ja nyt uusi lamppu hakusessa. Fenixin valoja olen katsellut ja joku niistä kaiketi tilaukseen. En löydä mainintaa käyttölämpötiloista. En tosin googlettamalla mitään pakkasongelmiakaan. Eli ilmeisesti toimivat ihan hyvin pakkasessakin?

elasto
09.01.2016, 22.12
Torstaina Fenix BC30:llä 27 asteen pakkasessa eikä ongelmia. Toista talvea jo käytössä eikä koskaan ole ollut ongelmia pakkasessa.

Nana
09.01.2016, 22.20
Mukavasti pelannut tuo Biltsu multisports. Huomaa, että selkeästi aikaisemmin alkaa kovassa pakkasessa akunvarausmittarissa värit vaihtua, mutta ei ole kesken silti sammunut.

Nappulakenka
10.01.2016, 14.09
MagicShine MJ-880 antautui tänään työmatkalla, pakkasta noin -24 astetta. Lähtiessä kaikki toimi normaalisti, mutta vähän matkaa ajettua akunvaraustilan indikaattori sammui ja samalla lakkasi oikein puoleinen virtapainike toimimasta. Vasen-painike sentään, että sain lampun sammumaan ja uudestaan päälle, mutta valoteho oli todella himmeä. Normaalisti olen ajanut työmatka 10% teholla eli noin 200lumea, mutta kun ongelma alkoivat niin tehot taisi pudota puoleen tuosta. Nyt 1.5h toimiston lämmössä ja kaikki näyttää toimivan taas normaalisti. Tässä kun katselee valon johtoa, niin ihan kuoren alla olisi johdot menneet poikki, tuntuu myös selvä pykälä kun sormilla tunnustelee tuota kohtaa.. :(

Tammistossa olikin vielä näitä valoja, joten nyt on uusi hyppysissä :)

juu-zo
11.01.2016, 22.08
Pitäisi tilata jostain halvat huomiovalot työmatkoille minulle ja tyttöystävälle. Olen kyllästynyt paristoihin joten pitäisi olla ladattavaa mallia. Onko suositella dealextremestä tai ebaystä jotain settiä, missä ladattava etu- ja takavalo. Ei ole siis näillä tarkoitus nähdä vaan edessä/kypärässä on vielä yleensä toinen valo millä sitten näkee myös eteensä.

brilleaux
14.01.2016, 13.31
Pahoittelut kun en jaksa kahlailla ketjua läpi; onko näistä kokemuksia?

http://www.ultimatesportsengineering.com/exposure-lights/cycle-lights-2016/front-lights

Lähinnä noi tehokkaammat kiinnostaa.

Edit: tai siis lähinnä kiinnostaa myös löytyykö markkinoilta vastaavuuksia työläisen kukkarolle. ;)

Gaastra
14.01.2016, 15.04
^ Tässä yksi vaihtoehto: http://www.valostore.fi/tuote/lumilight_navigator_2500/

brilleaux
14.01.2016, 15.17
^Exposure kiinnostaa juuri tuon integroidun akun vuoksi. Sitä lähinnä haen tässä.
Irrallisia akkuja mulla on repun olkaimessa ja GasTankissa jo riittämiin. Joskus taskussakin. ;)

arctic biker
14.01.2016, 15.32
^Exposure kiinnostaa juuri tuon integroidun akun vuoksi. Sitä lähinnä haen tässä.
Irrallisia akkuja mulla on repun olkaimessa ja GasTankissa jo riittämiin. Joskus taskussakin. ;)

Siis integroitu akkuhan tarkoittaa jotta kun akku tai akut hiipuu niin sitten koko valaisin on hylkytavaraa??? En oikein ymmärrä kun näitä lamppuja piisaa joissa akun tai akut saa samaan koppaan ilman piuhaa ja yleensä,uskon niin että itse valaisin kestää pirusti pidempään kuin virtalähde.

Paitsi minulla tai jos kolaroinnissa rikkomaani Fenixin saisin uuden kiinnityskiskon...

brilleaux
14.01.2016, 16.04
Siis integroitu akkuhan tarkoittaa jotta kun akku tai akut hiipuu niin sitten koko valaisin on hylkytavaraa???

Eiköhän noihin(kin) akut ole vaihdettavissa? Jos ei itse, niin asiantuntevassa alan liikkeessä. :)

JackOja
14.01.2016, 16.05
Eiköhän noihin(kin) akut ole vaihdettavissa? Jos ei itse, niin asiantuntevassa alan liikkeessä. :)

Lainaan itseäni

Jotenkinhan se tietenkin aukeaa, olisko tuosta [http://jameshilling.blogspot.fi/2012/10/exposure-joystick-battery-replacement.html] vinkkiä?

Tai tuosta: http://www.mtbbatteries.co.uk/mountain-bike-batteries/exposure-enduro-maxx-battery-replacement/

Nana
14.01.2016, 16.13
^Exposure kiinnostaa juuri tuon integroidun akun vuoksi.;)

Minua arveluttaisi ostaa akkua/lamppua, jonka nimi on Exposure, jotenkin liian lähellä explosionia. :rolleyes: Vaikka niinhän sitä sanotaan, ettei nimi miestä pahenna, miksi sitten lamppua tai akkuakaan.

arctic biker
14.01.2016, 16.16
Lainaan itseäni

No olen näitä foorumin huonoja kunnen tajua että 99℅ lukijoista osaa sujuvasti tinata eli enemmistölle ei integroitujen akkujen vaihto ole ongelma, sillain piece of cake!

brilleaux
14.01.2016, 16.18
Onhan noi Exposuret järkyn hintaisia, mutta hyvä maksaa. On todettu jo monesti. ;)

Esim. Diablo (http://www.ultimatesportsengineering.com/exposure-lights/cycle-lights-2016/diablo-mk7) saattais olla kypärävalona ihan mainio. Ei vähiten johdottomuuden ansiosta.
JOS lumenit pitää yhtään paikkaansa.

http://reviews.mtbr.com/review-exposure-lights-diablo-mk-6

"This light measured 1140 Lumens in an integrating sphere. Claimed Lumens by the manufacturer is 1300 Lumens."

JackOja
14.01.2016, 16.19
^^jaa.... no mun pointtihan lähinnä olikin se, että ihan helppoa ei tule olemaan ja tehtaalle pitäisi mieluiten lähettää ja kun posti ei kuljeta akkuja niin....

Laerppi
15.01.2016, 00.51
Mitenkäs on porukalla toiminut Bilteman valo? Pakko hakea nopasti joku valo, kun molemmat Kiinan riistovalot antautui pakkasilla.

Nana
15.01.2016, 01.01
^
Minulla on toiminut edelleen ihan hyvin. Pakkasella nopeammin vaihtuu värit akunvarausmittarissa, mutta kertaakaan ei ole vielä missään pakkasessa sammunut. Minusta hintaansa nähden erittäin kelvollinen lamppu ja valoteho on hyvä.

lansive
15.01.2016, 01.46
Mitenkäs on porukalla toiminut Bilteman valo? Pakko hakea nopasti joku valo, kun molemmat Kiinan riistovalot antautui pakkasilla.

Ja Bilteman lamppu oli tehty? Aivan oikein! Kiinassa! Kannattaisiko nyt pistää rahat likoon ja hommata joku vähän laadukkaampi valo?

Nana
15.01.2016, 02.31
En edes tiedä missä se on tehty, mutta mitä väliä jos se toimii hyvin?
Jos epäilee akun kestoa pitkässä juoksussa niin eiköhän sillä erotuksella, mitä nuo kalliit lamput maksavat ostane jo parikin kunnon akkua varalle.

Volvospede
15.01.2016, 07.51

Hyvin on toiminut tuo oma pari lenkkiä ja kaverilla niitä on kaks ollu jo pidempään ja nekin on olleet ookoo. No ei mikään kestotesti vielä, mutta onhan noilla takuukin jos sattuu tilttaamaan. Kiinareita on aika nihkee lähtee rekkuloimaan jos jotain tulee. Nyt kun on lumi maassa niin mun ajoihin riitti hienosti pienin teho ja sillä pysy akun varausmittari vihreällä koko lenkin ajan, isompia tehoja en oo edes testaillu kun en oo tarvinnu.

brilleaux
15.01.2016, 08.11
Ja Bilteman lamppu oli tehty? Aivan oikein! Kiinassa! Kannattaisiko nyt pistää rahat likoon ja hommata joku vähän laadukkaampi valo?

Hyvä asenne. (y)
Kiinasta(kin) saattaa tulla ihan laatutavaraa? Ihmisrotua sielläkin kaiketi asustelee?
En lähtis torppaamaan mitään tuotetta, jos ei kokemusta/kokemuksia muilta löydy.

Mulla ei oo kokemusta kuin yhdestä "kiinanvalosta", Solarstormista. Ei pahaa sanottavaa. Ei lampusta, ei akusta, ei laturista.
Koen saaneeni enemmänkin kuin rahoilleni vastinetta. :)

Ja tuossa yllä näemmä Bilteman "kiinanvalo" on todettu ainakin asianomaisten toimesta kelpo lampuksi?

Edit: toki vanhana (onneksi jo parantuneena) hifistinä maksaisin kyllä itseni kipeäksi vaikkapa Lupinen valoista, jos talous antaisi perään.
Hinta-/laatusuhde on vaan se, minkä ehdoilla tänäpäivänä mennään. Ne voivat kohdata jopa "kiinanvaloissa".
Paskaa saatat saada yhtälailla vaikka maksat itsesi kipeäksi. :)

Moska
15.01.2016, 08.23
On mullakin yksi lamppu joka ei ole kiinavalo. Se on kasattu Taiwanissa Kiinassa tehdyistä osista. :-D . No runko vai olla taiwanilaisten tuotantoa.

Lähetetty minun D6603 laitteesta Tapatalkilla

Laerppi
15.01.2016, 09.06

Tarkistin niin toinen kiinan lamppu on ostettu 2010 ja toinen tammikuussa 2013, luultavasti akut molemmista kaput. Kovassa käytössä ollut molemmat. Mielestäni erinomainen hiinta/käyttösuhde. Samaa kuraa noi Bilteman lamput on kuin ebaynkin, tosin Biltemasta saa takuun ja maksaa ehkä pari kymppiä enemmin. Täytyy vielä tilata joku vara-arkku noihin vanhoihin.

brilleaux
15.01.2016, 09.11
Niin ja on mulla 2 kpl MagicShinen valojakin. Toinen ollu jo vuosia(MJ-856), still working. Myös akku.

"Magicshine lights are made in China"

Edit: Suosituksia korvaajaksi MJ-856:lle, jos toivelistalla on hiukka enempi valotehoa?

oem
15.01.2016, 09.28
Kahdella valosetillä tuplateho.;)

Nappulakenka
15.01.2016, 10.30
Kahdella valosetillä tuplateho.;)

KUN MIKÄÄN EI RIITÄ!
Fenix BC30 pyörävalopaketti INSANE (http://www.fenixvalaisimet.fi/pyoravalaisimet/Fenix-BC30-valaisinpaketti-insane)

Siinä oli hyvä paketti, mistä riittää iloa niin vaimolle kuin itsellekin..

brilleaux
15.01.2016, 10.41
^Se tehokas valo ois hyvä olla kypärässä.
Saako tuohon kypäräkiinnikettä?

lansive
15.01.2016, 10.42
Hyvä asenne. (y)
Kiinasta(kin) saattaa tulla ihan laatutavaraa? Ihmisrotua sielläkin kaiketi asustelee?
En lähtis torppaamaan mitään tuotetta, jos ei kokemusta/kokemuksia muilta löydy.

Tuleehan sieltä laatutavaraa, mutta tässä nyt tarkoitin näitä kiinalaisten omaa tuotantoa olevia valoja. Vaikka nyt joku Magicshine joka voi olla ihan mikä tahansa härveli, eikä tosiaan ole mikään "merkki" tai brändi siinä mielessä kuin vaikka Lezyne, Lupine tai Exposure. Laadunvalvonta kun ulkoistetaan loppukäyttäjälle ja tuotteetkin tehdään vaihtelevissa nyrkkipajoissa vaihtelevista osista. Kolmesta periaatteessa identtisestä "Magishinesta" yksikään ei ollut täsmälleen samanlainen. Yksi noista toimisi vielä jos akut olisivat olleet kelvollisia. Kiinalaisia fikkareita minulla on ollut kaikkiaan 13 kappaletta joista kaksi on ollut toimivia ja/tai kestäviä ja edelleen käytössä.

Alkuun minäkin olin noista innoissani kun hinta oli edullinen (foorumilta löytyy varmasti vielä vanhan kehumisviestini). Kun sitten käytännössä iso osa osoittautui täysin kuraksi niin kyllä siinä väkisinkin mieli muuttuu. Havaitsin, että oli jo hinnat alkaen mallin Lupinen verran pistetty rahaa lamppuihin ja silti ei ollut luotettavasti toimivaa kokonaisuutta saatu.

Jos on hyvä tuuri niin saahan noissa paljon valoa eurolla. Minulla sitä tuuria ei ollut.

brilleaux
15.01.2016, 10.53
Havaitsin, että oli jo hinnat alkaen mallin Lupinen verran pistetty rahaa lamppuihin ja silti ei ollut luotettavasti toimivaa kokonaisuutta saatu.

Tottapa tämäkin. Köyhä ei vaan aina muista että siihen halpaan ei olisi varaa. ;)
Mulla onneksi käynyt tuuri näiden valojen kanssa. Toistaiseksi.
Mutta kun seuraavan hankinta eteen tulee, koitetaan käyttää järkeä ja hankkia se yksi kunnollinen Lupine sinne potan päälle.

Edit: Mikäs Lupine laitetaan, jos ajatuksena on pärjätä metsässä (myös syyspimeillä)yhdellä valolla? Suosituksia? :)

tunkkari
15.01.2016, 10.58
Nyt tuli Fenix BT30R kotiin. Ei ole päässyt ajossa testaamaan, mutta varmasti riittää mun käyttöön. Itse päädyin tuohon. Kun en mistään löytänyt BC30R mallista tietoa sen akun vaihdettavuudesta.

Nana
15.01.2016, 14.13
Minusta toi hintaero esim Biltsun lampun ja vaikka Lupineiden välillä on vaan aivan törkeä. Kun jos tosiaan epäilyttäisi, että kestääköhän akku hyvänä vuosia niin kunnollisen sellaisen saisi aivan varmasti hommattua ja jäisi vielä rahaa muuhunkin sen Biltsun kanssa.

brilleaux
15.01.2016, 14.34
Minusta toi hintaero esim Biltsun lampun ja vaikka Lupineiden välillä on vaan aivan törkeä.

Samaa mieltä. Mut mut...en ole Lupinea päässyt kokeilemaan, mutta villi veikkaus on että valotehossa on hiuksen hieno ero.:rolleyes:
Hintaeron arvoinen? Ei mun mielestä. Mutta mistäs muualta saat oikeasti 2800Lumenin valon?

http://reviews.mtbr.com/review-lupine-wilma-7

Measured Lumens: 2770 Lumens

Edit: En silti taida olla valmis maksamaan moisia summia polkupyörän valosta.

Gaastra
15.01.2016, 14.53
Mutta mistäs muualta saat oikeasti 2800Lumenin valon?

Esim. täältä :D

^ Tässä yksi vaihtoehto: http://www.valostore.fi/tuote/lumilight_navigator_2500/

-> 2770 todellista lumenia.

No joo, lopetan spämmäyksen. Itse pähkäilin Lupinen ja tuon Lumilightin välillä, mutta kun itsellä max. budjetti valolle oli 300€, niin jäi se Lupine hankkimatta.

PaH
15.01.2016, 15.02
Samaa mieltä. Mut mut...en ole Lupinea päässyt kokeilemaan, mutta villi veikkaus on että valotehossa on hiuksen hieno ero.:rolleyes:
Hintaeron arvoinen? Ei mun mielestä. Mutta mistäs muualta saat oikeasti 2800Lumenin valon?

http://reviews.mtbr.com/review-lupine-wilma-7

Measured Lumens: 2770 Lumens

Edit: En silti taida olla valmis maksamaan moisia summia polkupyörän valosta.

Tuskin noin vanhoja Wilmoja enää uusina myydään, toi light_shootout-lainauksesi on vuodelta 2013.
Wilmakin on päivittynyt, viime syksynä samassa testissä mittasivat 3100jotain.

Nana
15.01.2016, 15.09
Onhan noi Lupinet varmasti laadukkaita ja hyviä lamppuja, ei siinä mitään. Se hintaero on vaan ihan liian iso.
Jos olisi kauheasti ylimääräistä rahaa niin sitten saattaisi harkitakin, mutta niin kauan kun ei ole kannattaa minusta mieluummin hommata se halvempi ja vaikka kunnollinen akku samalla jos siltä tuntuu.

teemui
15.01.2016, 15.16
Mulla on kans Biltema nyt ollut muutamalla lenkillä, ja kyllä se hintansa haukkuu komiasti. Jos lisää valoa vielä tarttee, niin haen varmaan toisen sitten. Laadukkaita akkupaketteja siihen kyllä löytyy kun tarvis tulee.

zander
15.01.2016, 15.42
Nyt kun noista akkupaketeista näyttää puhetta olevan niin mistä löytyy hyvän hinta/laatusuhteen akkuja? Varmaan on kerrottu aikaisemmin mutten nopeesti löytänyt. Pari halpaa kiinavaloa on pari vuotta palvellut moitteetta ja valokin riittää minun tarpeisiin. Ei ole piuhat katkeilleet mutta toinen akku on vähän huono jo ja vara-akku muutenkin pitemmillä lenkeillä mukava turva.

SSGT-92
15.01.2016, 16.06
Esim. tuolta,jos kotimaasta etsii : http://www.akkula.fi/epages/vilkas02.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/20110228-11092-27846-1/Products/13721/SubProducts/13721-68

Markku Lehikoinen
18.01.2016, 00.07
Minulla on kelvilamppuna Tarjoustalon Benex, hinta jotain 20,00.
Olen ollut tuohon tyytyväinen, valokeila on fiksu, StVzo jne.
Vaan nyt tuli ryppy suhteeseen.
Päivä pakkasessa, kotimatkalla viimeinen tunti pimeää
ja ilmenee, että lampun kuminen kytkinsysteemi kovettuu
pakkasessa käyttökelvottomaksi.
Tunti sisällä ja toimii moitteetta. Tunti parvekkeela ja ei sitten
millään. Ei auta voima, eikä voimasanat.

Onneksi kapsäkissä oli maastolampun akku, ei tarvinnut jäädä
yöksi metsään susien syötäväksi.

Markku Lehikoinen

Nana
18.01.2016, 00.48
^
Senkin varalta, että lampusta jäätyy akku, huonolla tuurilla vara-akkukin on hyvä olla mukana tällaisia https://scandinavianoutdoor.fi/grabber/varusteet/retkeily-ja-pientarvikkeet/kadenlammitin/ lämmittimiä, jotka voi nopeasti aktivoida ja joilla akku lämpenee ja pysyy lämpimänä. Nuo on talvella hyviä olla mukana monenlaisten "hätätilanteiden" varalta.

Kaatuilija
23.01.2016, 21.22
Tilasin tuolta Akkulasta tuon 7,8Ah akun samsungin kennoilla Magicshine MJ-856b tuikkuun. Käytössä on ollut huono 4,4Ah akku ja vielä huonompi 5,6Ah, joilla yhdessä saa 3 tunnin lenkin ajettua, jos ei ole pakkasta. Nyt pakkasilla akut toimivat vielä huonommin, niin toivottavasti tuo uusi akku korjaa ongelman. Tulipahan napattua tuolta mukaan myös Pureluxin 130 lumenin otsavalo muuhun käyttöön, kun maksoi vain 9 euroa.

Nyt kun akut riittävät, niin olisi tarkoitus pitää 2200 lumenin kypärävaloa, tangossa 1600 lumenin lamppu laajalla keilalla ja sen kaverina vielä 1000 lumenin lamppu kapealla, mutta kauas kantavalla keilalla. Syksyllä tuli tuota yhdistelmää jo pikaisesti kokeiltua ja hyvin valaisi märälläkin asfaltilla ja monien ohi ajavien autojen valot jäivät kakkoseksi. Lumisella kelillä näkee sitten vielä enemmän... :)

Huono kännykkäkuva tuosta "4800" lumenista syksyltä:
https://lh5.googleusercontent.com/-bFyH4tcCwgA/VqPDCWJ_wDI/AAAAAAAABik/TM8QVOPCr1w/w1409-h793-no/lamput.jpg

Ulkorengas
24.01.2016, 08.20
En oikein ymmärrä liikenteessä tuhansien lumenien tehojen ja valokuvioltaan rajaamattomien käyttöä. Harva autollakaan pitkien kanssa ajelee vastaantulijoiden kohdalla tai toisten perässä ajettaessa. Lain vaatimus häikäisystä koskee myös pyöräilijöitä.

Kaatuilija
24.01.2016, 12.15
En oikein ymmärrä liikenteessä tuhansien lumenien tehojen ja valokuvioltaan rajaamattomien käyttöä. Harva autollakaan pitkien kanssa ajelee vastaantulijoiden kohdalla tai toisten perässä ajettaessa. Lain vaatimus häikäisystä koskee myös pyöräilijöitä.

Jos auto tulee vastaan, niin kypärävalon keilan siirtyy pientareelle ja 1600 lumenin Magicshine rajaamattomalla keilalla sammuu ja 1000 lumenin Fluxientin keilaa säädän mahdollisesti hieman alas. Viimeksi syksyllä 2014 vastaan tullut autoilija on väläyttänyt pitkiä. Valaistulla taajama-alueella käytän vain 400 lumenin tehoasetusta yhdestä lampusta.

seppo_taalasmaa
24.01.2016, 19.11

Maaseudulla useimmat ajat pyöräilijöitä vastaan pitkät päällä eivätkä vaivaudu vaihtamaan lyhyille. Myös auton takana ajellaan välillä pitkät päällä.
Vasta kun pyöräilijällä on majakan kaltainen valomeri vaihtavat autotkin kiltisti lyhyet itse päälle kun häikäsee. Itse käytän tuota 1200lumenin magicshineä 25% teholla kun ajan tiellä, maastossa sitten koko arsenaali käytössä.

Ulkorengas
25.01.2016, 19.30
Itse ajan pääosan lenkeistäni maaseudulla. Lähes poikkeuksetta vastaantulijat vaihtavat lähivaloihin, kun ajan n. 300 lumenin teholla Fenixin lampulla. Kun tuon elinkaari aikanaan tulee täyteen käytän luultavasti matkasta riippuen jotain BM:n tyyppistä valaisinta, joko 1 tai 2 kpl valon tarpeesta riippuen. 2 kpl IQ premiumeja maksaa suunnilleen saman kuin 1 Fenix. Kaatuilijan tyyppiseen kikkailuun valotehojen kanssa en liikenteessä viitsi ryhtyä.

https://www.youtube.com/watch?v=WwM7vDvvGhU

oem
25.01.2016, 19.51
Kelveillä ajelen noiden laitimaisten lamppujen valossa osateholla, 2W+2W, (mitattu).
Autot ei vilkuttele ja vastaantulijat kattoo kohti jos ovat kattoakseen. Näkyy ja näyttää sen muutaman metrin kelvin pintaa. Täysi teho olis yhteensä 15-16W mutta häikäisee. Väri Ansi 3B, silmän ymmärtämä, noin 5200K.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/album.php?albumid=2387&attachmentid=16569

Yhden lampun valokuvio.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/album.php?albumid=2387&attachmentid=16641

w-a
27.01.2016, 18.12
Sattumalta tuli toisaalla tällainen mielenkiintoinen kickstarter-projekti vastaan. https://www.kickstarter.com/projects/zyntony/ra-worlds-first-strap-light
Videon perusteella näyttää sellaiselta, että taidan kokeilla.

Voi olla että laajan valokeilan takia ei kelpaa pyöräilyyn, mutta eiköhän valolle aina keksi käyttöä

xcakke
28.01.2016, 10.43
Onkos muille kertynyt Fenix BC30R:stä jo käyttökokemuksia? Itsellä on ollut vähän kivikkoinen alku. Ensimmäinen yksilö sammutti itsensä parin sekunnin sisään Level 4 moodiin (täysi teho, ei vielä burst) siirtymisestä, ja heräsi uudelleen henkiin vasta laturin kytkemisen jälkeen. Latasin kolmesti yön yli ja aina toistui. Nyt uudempi takuuvaihdettu yksilö pysyi ekan yölatauksen jälkeen huoneenlämmössä päällä Level 4:ssä reilun minuutin ja ehtii jo näyttämään punaista valoakin, mutta sammuttaa sitten itsensä. Toisen yölatauksen jälkeen poltin huoneenlämmössä n. 5 min Level 1:llä (näytti 19:xx t), sitten 5 min Level 2:lla (näytti 9:40 kestoksi), ja kun pistin Level 3 päälle, niin aika tippui 1:xx tasolle, virtavalo meni punaiseksi ja joidenkin sekuntien kuluttua valaisin sammutti itsensä.

Voiko tosiaan sattua kaksi susiyksilöä putkeen, vai onko yllämainittu jotenkin normaalia ja akut vaativat pidempää sisäänajoa ja/tai valaisinta voi käyttää vain ulkona ajoviimassa - ylikuumenee huoneenlämpötilassa? Ja toiseksi, kun itsellä oli hakusessa sellainen suht pomminvarma lenkkilamppu, josta voi suunnilleen ennustaa milloin se sammahtaa, niin tuollainen yhtäkkiä mykäksi meno joka vaatii laturissa käyttöä on aika syvältä.

Roko
28.01.2016, 10.56
Tietysti se että lamppu sammuu ja näyttää akun varauksen olevan tyhjä tuntuu kummalliselta.. Oletko koittanut jos akussa on taas varausta jäähtymisen jälkeen? Mutta nämä pienet (pienillä ja kevyillä jäähdytysrivoilla tehdyt ) lamput on tietääkseni suunniteltu toimimaan huomattavassa viimassa. Näin lampusta saadaan kevyt. Vertaa vaikka johonkin kilon painokseen työledvaloon (teho voi olla samaa luokkaa)... Koita sitä nyt vielä ajossa ennen kuin palautat kokonaan! Ja varmaan huoneenlämpökin on ok sopivassa viimassa, mutta paikallaan ollessa täydellä teholla varmaan jokainen lamppu ylikuumentuu jos on tehoa, mutu tuntumalla yli 500 tai 1000 lumenia toki lampun muusta rakenteesta (=jäähdytyksestä riippuen).

TUbbU
28.01.2016, 16.21
Onkos muille kertynyt Fenix BC30R:stä jo käyttökokemuksia? Itsellä on ollut vähän kivikkoinen alku. Ensimmäinen yksilö sammutti itsensä parin sekunnin sisään Level 4 moodiin (täysi teho, ei vielä burst) siirtymisestä, ja heräsi uudelleen henkiin vasta laturin kytkemisen jälkeen. Latasin kolmesti yön yli ja aina toistui. Nyt uudempi takuuvaihdettu yksilö pysyi ekan yölatauksen jälkeen huoneenlämmössä päällä Level 4:ssä reilun minuutin ja ehtii jo näyttämään punaista valoakin, mutta sammuttaa sitten itsensä. Toisen yölatauksen jälkeen poltin huoneenlämmössä n. 5 min Level 1:llä (näytti 19:xx t), sitten 5 min Level 2:lla (näytti 9:40 kestoksi), ja kun pistin Level 3 päälle, niin aika tippui 1:xx tasolle, virtavalo meni punaiseksi ja joidenkin sekuntien kuluttua valaisin sammutti itsensä.

Voiko tosiaan sattua kaksi susiyksilöä putkeen, vai onko yllämainittu jotenkin normaalia ja akut vaativat pidempää sisäänajoa ja/tai valaisinta voi käyttää vain ulkona ajoviimassa - ylikuumenee huoneenlämpötilassa? Ja toiseksi, kun itsellä oli hakusessa sellainen suht pomminvarma lenkkilamppu, josta voi suunnilleen ennustaa milloin se sammahtaa, niin tuollainen yhtäkkiä mykäksi meno joka vaatii laturissa käyttöä on aika syvältä.

Ostin tuollaisen Fenixin BC30R loppukesästä pimenevien iltojen takia, eikä siinä koskaan ole ollut tuommoisia oireita. Taskulamppuna on tullut käytettyä reilusti, muuttohommissa taisi palaa n puoli tuntia putkeen ykkös- tai kakkostasolla. Voisihan sitä vielä kokeilla noin tehoja kasvattaen sisätiloissakin, mutta en usko että siinä mitään ihmeellistä tapahtuu.

Joten luultavasti olet saanut kaksi sekundaa putkeen.

TUbbU
28.01.2016, 18.24
Ostin tuollaisen Fenixin BC30R loppukesästä pimenevien iltojen takia, eikä siinä koskaan ole ollut tuommoisia oireita. Taskulamppuna on tullut käytettyä reilusti, muuttohommissa taisi palaa n puoli tuntia putkeen ykkös- tai kakkostasolla. Voisihan sitä vielä kokeilla noin tehoja kasvattaen sisätiloissakin, mutta en usko että siinä mitään ihmeellistä tapahtuu.

Joten luultavasti olet saanut kaksi sekundaa putkeen.

noin 20min pidin lamppua päällä tehoa välillä kasvattaen eikä mitään ihmeellistä tapahtunut. Suurimmalla teholla alkoi vähän lämpenemään, mutta ei reilun 5min jälkeenkään ollut vielä kuuma.

xcakke
29.01.2016, 11.46
Kiitos TUbbU:lle testailuista. Jatkopäätös helpottui itsestään, sillä nähtävästi lamppu oli tuon aamuisen 5min+5min+hetki sammumiseen päättyneen testini jälkeen päätynyt ikuiseen perätilaan. Eli nyt laturi kytkemällä lamppuun syttyy valo päälle ja näppäimistö palaa (himmeän?) vihreänä ja laturi irroittamalla valo sammuu. Ei reagoi enää missään tilassa mihinkään näppäinpainallukseen ja OLED näyttö pysyy pimeänä. Lamppu lähti takaisin myyjälle, katsotaan miten kolmannen kanssa käy.

Omien tähänastisten kokemusten suosittelen ainakin varmistamaan ilmaisen takuupalautuksen mahdollisuuden ennen Fenix BC30R lampun tilaamista...

elasto
29.01.2016, 21.05
Mä ostin tuollaisen Fenix BC30R vaimolle joululahjaksi ja se on ainakin toiminut tähän asti moitteetta. Itsellä Fenix BC30, eikä siitäkään pahaa sanottavaa.

paaton
29.01.2016, 21.58
Mä ostin tuollaisen Fenix BC30R vaimolle joululahjaksi ja se on ainakin toiminut tähän asti moitteetta. Itsellä Fenix BC30, eikä siitäkään pahaa sanottavaa.

Ainoa keksimäni heikkous bc30r mallissa on tankokiinnike. Periaatteessa se kyllä toimii hyvin, mutta se avautuu turhan helposti pyörää kannettaessa tai lamppua säätäessä. Lamppu työnnetään minusta kiskoon väärästä suunnasta, eli jos lukitus ei ole naksahtanut koloonsa, niin lamppu tippuu varmuudella maahan ensimmäisessä täräyksessä. Jos lamppu työnnettäisiin kiskoonsa yläpuolelta, niin avautuva lukitus ei haittaisi mitään. Typerää suunnittelua.
Kestävähän tämä kyllä on. Olen tipauttanut fenixin useita kertoja täydestä vauhdista asfalttiin.

elasto
29.01.2016, 22.17
Ainoa keksimäni heikkous bc30r mallissa on tankokiinnike. Periaatteessa se kyllä toimii hyvin, mutta se avautuu turhan helposti pyörää kannettaessa tai lamppua säätäessä. Lamppu työnnetään minusta kiskoon väärästä suunnasta, eli jos lukitus ei ole naksahtanut koloonsa, niin lamppu tippuu varmuudella maahan ensimmäisessä täräyksessä. Jos lamppu työnnettäisiin kiskoonsa yläpuolelta, niin avautuva lukitus ei haittaisi mitään. Typerää suunnittelua.
Kestävähän tämä kyllä on. Olen tipauttanut fenixin useita kertoja täydestä vauhdista asfalttiin.

Joo toi on ehkä vähän hölmö systeemi. Itse olen tiputellut omaa BC30 myös lukemattomia kertoja, mutta vain irrottaessa, koska se lamppu on välillä aika tiukasti siinä kiinnikkeessä kiinni. Kiinnikehän on sama BC30 ja BC30R -malleissa. Mulla on ollut tuo BC30 nyt vuoden verran käytössä ja siitä kiinnikkeestä on kadonnut se naksu, eli se menee vaan paikalleen pitämättä kummempaa ääntä. Koskaan se ei ole kuitenkaan siitä kiinnikkeestä pudonnut sen takia ettei olisi kiinnittynyt kunnolla paikalleen. Voi johtua siitä, että tarkastan asentaessa sen kiinnittymisen vetämällä sitä hieman takasinpäin ja sillä tavalla toteamalla, että se on kunnolla perillä. Mulla se ei ole myöskään koskaan vahingossa irronnut.

paaton
29.01.2016, 22.57
Voi johtua siitä, että tarkastan asentaessa sen kiinnittymisen vetämällä sitä hieman takasinpäin ja sillä tavalla toteamalla, että se on kunnolla perillä. Mulla se ei ole myöskään koskaan vahingossa irronnut.

Omaa huolimattomuuttahan tuo on ollut melkein joka kerta, eli en ole tarkistanut kiinnittymistä kunnolla. User errorit voisi vaan tässäkin tapauksessa korjata paremmalla suunnittelulla.

elasto
29.01.2016, 23.03
Omaa huolimattomuuttahan tuo on ollut melkein joka kerta, eli en ole tarkistanut kiinnittymistä kunnolla. User errorit voisi vaan tässäkin tapauksessa korjata paremmalla suunnittelulla.

Näinhän se on. Etkä ole edes ainoa jolla olen kuullut lampun lähtevän omille teilleen itsestään vaikka sitä ei ole omalle kohdalleni koskaan sattunutkaan.

heimat
31.01.2016, 17.58
Puoli vuotta BC30R ollut käytössä. Tankopidike on todella surkea tekele. Valaisin ei lukitu kunnolla telineeseen, vaan liikkuu pikku hiljaa ja lopulta valaisin tippuu. Valaisin lähtee takaisin valostoreen fiksattavaksi heti kun pärjää ilman valaisinta liikenteessä. Itse valaisimeen olen ollut tyytyväinen. Akun kesto riittävä, kestävä eikä mitään helvetin akkupiuhoja.

jarit
08.02.2016, 23.13
Kävin hankkimassa Biltsun lampun lähikaupasta. Minulla on tapana ostaa tälläistä halpaa paskaa aina kun vaimo ei ole vieressä vahtimassa; hän pakoittaisi hankkimaan kunnollisen kerralla. Mutta siitä laadukkaasta tuotteesta ei saa samanlaisia fiiliksiä (vitutuskin on tunne jota ei pidä halveksia) kuin tästä kiinan kurasta.
Ensi talveksi sitten Lumonite tai Lupine, kunhan on ensin maksettu oppirahat näistä pienin keltaisin kätösin tehdyistä härpättimistä.

Nana
09.02.2016, 00.17
Jos ketutuksessa haluaa rypeä niin Biltsu on vähän huono valinta. Itse en ainakaan ole tämän talven sitä käytettyäni vielä valitettavaa keksinyt. Olen itseasiassa tykästynyt tuohon niin, että voisin hommata siihen hyvän akunkin jos sattuu nykyinen joskus kosahtamaan.
Mutta jos leluakut toimii näin hyvin, mitä tuossa pakkasellakin niin hyvät akut lienevät ihan huikeita. Tai sitten ne toimivat samalla tavalla, mutta hyvät kestävät useamman vuoden "hyvinä".

Tuo on parhaimmillaankin vain vaihdellut akunvarausmittarin värejä sammuttamatta kuitenkaan lamppua. Täristät karmeassa ryteikössä päästäksesi sanomaan kiinnityksestä jotakin niin se perhana ei viitsi edes liikahtaa tangolla, ei vaikka miten hyppisi ja täristäisi. Ajelet sitten itsestäsi mehut pihalle voidaksesi akunkestoa moittia, mutta eihän se vaan sammu. No, seuraavaksi menet paukkupakkaseen ajatellen, että kyllä nyt viimeistään irtoaa ketutukset, mutta vielä mitä. Eihän se pirulainen sammu sielläkään, vaihtelee akunvarausmittarin värejä vähän vilkkaammin, kuin pysyäkseen lämpimänä, muttei vahingossakaan sammu. Perhanan lamppu.

jarit
09.02.2016, 06.27
Niinpä. Selkeä pettymys. Oletettiin että Biltsun lamppu on skeidaa ja pieleen meni tällä kertaa. Eikö mistään löydy enää halpaa kuraa, joka toimii hetken ja sitten laskee kipinöivät savut ulos keskellä pimeintä märkää metsää?

_ava_
09.02.2016, 11.18
Eikö mistään löydy enää halpaa kuraa, joka toimii hetken ja sitten laskee kipinöivät savut ulos keskellä pimeintä märkää metsää?Eiköhän tuolta saksanmaalta B&M -tuotannosta löydy paljonkin sellaista kuraa. Jos ei suoranaisesti kipinöitä, niin ainakin hajoavaa mekaniikkaa.

arctic biker
09.02.2016, 17.15
Mullakin on tuo Bilteman urheilulamppu, toki vähäisellä käytöllä. Piuhat on aivan luulen tietäväni samoja kuin Valostoren tuotteissa eli jatkojohtoa tilaan kun muistan. Valoteho ja kuvio ei minusta paha mutten Lupineista tiedä. Vieläkin, kolme tai oisko neljä vuotta vanha Mahicshinekin pelittää.

Ainu riesa marraskuun kolarissani rikkomani Fenixin BC30 kiinnityskisko on vieläkin matkalla? Olenhan vain kahteen kertaan moisen tilannut! Oiva taskulamppu mutta kisko muka varastossa olevan toimitusaika alkaa ihmetyttämään.

arctic biker
09.02.2016, 17.22
Eiköhän tuolta saksanmaalta B&M -tuotannosta löydy paljonkin sellaista kuraa. Jos ei suoranaisesti kipinöitä, niin ainakin hajoavaa mekaniikkaa.

Noitten patterikotelon kannen kiinnityssysteemi ei todellakaan tipauttamista kestä, yksi on edelleen käytössä, letkunkiristimellä kasassa. Muuten oiva lamppu normimaantiekäyttöön. Tehoa ja akunkestoa kivasti, siis tämä: http://www.bike-discount.de/en/buy/busch-mueller-ixon-iq-premium-led-accumulator-headlamp-139355/wg_id-302

kni94
10.02.2016, 02.06
Onko jotain hyväksi todettua mallia joka söisi 18650 akkuja? Mitenhän isoja virtoja nämä lamput käyttää. Itselläni on noille laturi ja muutama hyvä akku valmiiksi niin olisi järkevää saada ne hyötykäyttöön. Toinen vaihtoehto on tuo bilteman 50e urheilulamppu mutta tykkäisin että voi kuljettaa mukana paria vara-akkua koteloissaan, ja tuo laturi toimii autossakin esim matkoilla.

Hintaluokka tuota 50 euroa, jos hinta nousee niin pitää löytyä kovaa faktaa että se kannattaa :D

e: ja kiinasta en ala tilaamaan enää käyttötavaraa, joskus mennyt parikin kuukautta odotellessa

mikaveee
10.02.2016, 14.31
Onko jotain hyväksi todettua mallia joka söisi 18650 akkuja? Mitenhän isoja virtoja nämä lamput käyttää. Itselläni on noille laturi ja muutama hyvä akku valmiiksi niin olisi järkevää saada ne hyötykäyttöön. Toinen vaihtoehto on tuo bilteman 50e urheilulamppu mutta tykkäisin että voi kuljettaa mukana paria vara-akkua koteloissaan, ja tuo laturi toimii autossakin esim matkoilla.

Hintaluokka tuota 50 euroa, jos hinta nousee niin pitää löytyä kovaa faktaa että se kannattaa :D

e: ja kiinasta en ala tilaamaan enää käyttötavaraa, joskus mennyt parikin kuukautta odotellessa
Itsellä fillarista kiinni Olight M22 Warrior. Sinne menee yksi 18650 akku ja tehoa riittää sen 1050L tosin, hinta on hieman enemmän kuin tuo 50. http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160210/9161ad9f187b1580d9e9eb930c26d6ba.jpg http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160210/971f70c68714900dba43cef50ca9fd18.jpg
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160210/51c519c8fd312e602700463f83a67f39.jpg

Ja kaksi akkua saa kannettua mukana tulevassa kotelossa.

kni94
10.02.2016, 14.35
Itsellä fillarista kiinni Olight M22 Warrior. Sinne menee yksi 18650 akku ja tehoa riittää sen 1050L tosin, hinta on hieman enemmän kuin tuo 50.
Ja kaksi akkua saa kannettua mukana tulevassa kotelossa.
http://www.akkula.fi/Olight-M22-Warrior näkyy olevan 50e alennuksessa. Mites akun kesto ja näkyvyys, toimivuus noin muuten? millä kiinni tangossa

e: tuossa videossa https://www.youtube.com/watch?v=5p2pbrnLhFM ainakin valokeila näyttää olevan melko pistävä, oiskohan joku ledilamppu sitten parempi yleisvaloksi. toki tuolla olightilla näkisi ainakin pidemmälle

mikaveee
10.02.2016, 14.41
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160210/efb93f6c4c68043566ee2169ba79c674.jpg

Kiinni tuollaisella palikalla jota saa valostroresta hintaan 4€

Itse lamppuun olen ollut pirun tyytyväinen, huonollakin akulla valotehoa riittää max teholla pitkään. Ja tuossa on 3 eri tehomoodia +strobo. Välillä käytän valkoista diffuusoria jotta valo levittyy tasaisesti ympäristöön.

Valostore myy myös tätä, mutta pakkasta tuo ei kestä. Liian pehmeää muovia (paske)
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160210/6101c7549a13fd187c992600a4adf45b.jpg

Kyllä mä tota suosittelen jos ja kun se teidän budjettiin mahtuu.

mikaveee
10.02.2016, 14.43
http://www.akkula.fi/Olight-M22-Warrior näkyy olevan 50e alennuksessa. Mites akun kesto ja näkyvyys, toimivuus noin muuten? millä kiinni tangossa

e: tuossa videossa https://www.youtube.com/watch?v=5p2pbrnLhFM ainakin valokeila näyttää olevan melko pistävä, oiskohan joku ledilamppu sitten parempi yleisvaloksi. toki tuolla olightilla näkisi ainakin pidemmälle
Tilaa se valkoinen diffuusori. Niin sitten se ei ole noin pistävä. Se maksaa vajaa 10, ja siinä M22 kitissä se tulee mukana.

mikaveee
10.02.2016, 14.47
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160210/fee2510977885d279ccbfe4b52df1a71.jpg

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160210/5d28b22917e774113d5d06319db1b345.jpg

Ylempi kuva on diffuusorilla.

kni94
10.02.2016, 14.56
Kiitoksia nopeista vastauksista, vaikuttaa hyvälle pelille. Saapahan samalla yleiskätevän taskulampun itselle kun ei sellaista vielä löydy

oem
10.02.2016, 14.59
Harkitsisin zoomattavaa valoa jos valaisisin taskulampulla.

kni94
12.02.2016, 21.09
M22 warrior saapui ja olikin kompaktimpi kuin odotin, hyvä juttu. Hyvin toimii kaikilla akuilla.

Sitten kun vielä tulisi se pyörä mihin laittaa tämä... :D

teemui
12.02.2016, 23.02
Nyt sais 80€:llä XXL:stä tuon "5000" lumenin Magicshinen (https://www.xxl.fi/magicshine-ms-616c-5000-multi-kit-rear-xtra-battery-polkupyoran-valopaketti/p/1114079_1_size_1) takavalon kera kahella akulla... Vois olla siihen hintaan hyväkin ostos? Toisaalta näin kesää kohti mennessä tarve lampuille vähenee koko ajan, ja syksyllä taas pukkaa uusia malleja kuitenki. Mutta ostohammasta kolottaa :D

sakkey
13.02.2016, 00.27
^Olihan se tilattava. Tuo paketti on pitkään ollut 149€.
Aiemmin ollut käytössä se yhden ledin versio ja hyvin on palvellut.

tunkkari
13.02.2016, 09.59
Huom. noi XXL Magicshine valojen käyttölämpötila -10 astetta. Omani hajos jo -8:ssa. Vein pois ja tilasin Fenixin...

Kuupo
13.02.2016, 10.08
Nyt sais 80€:llä XXL:stä tuon "5000" lumenin Magicshinen (https://www.xxl.fi/magicshine-ms-616c-5000-multi-kit-rear-xtra-battery-polkupyoran-valopaketti/p/1114079_1_size_1) takavalon kera kahella akulla... Vois olla siihen hintaan hyväkin ostos? Toisaalta näin kesää kohti mennessä tarve lampuille vähenee koko ajan, ja syksyllä taas pukkaa uusia malleja kuitenki. Mutta ostohammasta kolottaa :D
Kyllä tuo on 80 eurolla varmasti hyvä ostos! Minä maksoin satasen eikä harmita ollenkaan. :)

teemui
13.02.2016, 10.11
^^ mulla on se kahden ledin malli, ja on kyllä toiminu pakkasellakin. Muutenkin laatuvaikutelma siitä positiivinen...

suurtumpelo
13.02.2016, 10.35
Se joidenkin kaukosäätimen toimimattomuus pakkasella saattaa johtua huonosta paristosta säätimessä tms.. Toki laatuvaihtelua näissä voi olla.
Myös oma kaksiled-versio toimi moitteetta -27 asteen pakkaset, vaikka esim. sigman gps kyykkäsi tuolloin.

Ei pahaa sanottavaa tästä lampusta, ehkä hieman terävämpi valokuvio otsalamppuna saisi olla - makuasia.

Juniper
13.02.2016, 11.15
Tilasinpa minäkin kaksi ledisen kaveriksi tuon viisiledisen [emoji3] nyt kun kerran halvalla sai [emoji3]

Tom_E
13.02.2016, 23.21
Oletko tietoinen seuraavasta muutoksesta koskien akkuja sisältävien laitteiden lähettämistä? Itsellänikin pari Exposuren lamppua, niin on tullut samaa asiaa mietittyä, kun itse ajovalosta (Exposure Strada) pidän kovasti.

http://www.posti.fi/tiedotteet/2016/20160119_litiumakkuja-sisaltavia-elektroniikkatuotteita-lentoteitse.html

Sanokaapas miten noiden joidenkin laatulyhtyjen akunvaihdot pitäisi hoitaa, esim. Exposure Diablo?

Siis se vehje on lähetettävä Britteihin valmistajalle akun vaihtoa varten (itse sitä ei saa auki) mutta Suomen posti ei sitä kuljeta, vaan se jää viimeistään kiinni Seutulan tullipostissa koska lähetys sisältää li-ion tai vastaavan akun. Kokemusta asiasta siis on. Kuriirifirma toki voisi kuljettaa, mutta kustannukset ovat hirveät!

xcakke
16.02.2016, 15.34
Lamppu lähti takaisin myyjälle, katsotaan miten kolmannen kanssa käy.

Kolmas kerta toden sanoi, eli kolmas BC30R näyttäisi toimivan kuten speksit lupaavat. Lenkille asti en ole tuon kanssa vielä päässyt, mutta mitään pikaista sammuilua suuremmilla tehoilla sisätiloissa ei ole nähtävissä. Pieni mutufiilis on, että kaksi edellistä yksilöä olisivat lämmenneet voimakkaammin, mutta hankala sanoa varmaksi. Tämä yksilö oli myös myyjän toimesta & pyynnöstäni koekäytetty ennen postittamista.

Konseptina ihan kiva lamppu tälläiselle ruuhkavuosien perheelliselle satunnaispyöräilijälle. Ottaa vaan lampun hyllystä, heittää tarvittaessa laturiin vaatteiden vaihdon ajaksi, säätää valotehon arvioidulle lenkinkestolle sopivaksi ja lähtee ajelemaan. Ei tarvitse muistella montako minuuttia ajoaikaa oli minkäkin statusledin värimuutoksen jälkeen ja koska akku tuli viimeksi ladattua.

oem
16.02.2016, 18.13
Kolmas ...

... Ottaa vaan lampun hyllystä, heittää tarvittaessa laturiin vaatteiden vaihdon ajaksi, säätää valotehon arvioidulle lenkinkestolle sopivaksi ja lähtee ajelemaan. Ei tarvitse muistella montako minuuttia ajoaikaa oli minkäkin statusledin värimuutoksen jälkeen ja koska akku tuli viimeksi ladattua.
Varmaan tiedätkin että akkujen latausaika on tyypillisesti tunteja ja niitä kannattaa käyttää mielellään aina aika vajaaksi asti ennen seuraavaa latausta koska latauskerrat kuluttavat akkuja.
Varmaan ohjekin on olemassa.

hece
17.02.2016, 11.24
ja niitä kannattaa käyttää mielellään aina aika vajaaksi asti ennen seuraavaa latausta koska latauskerrat kuluttavat akkuja.Miksi?

http://batteryuniversity.com/learn/article/how_to_charge_when_to_charge_table

Kun puhutaan litiumiakuista:
- Akkuja ei tulisi käyttää aivan tyhjäksi (mikä onkin vaikeaa "äly"laitteella) "Keep some charge. Low charge can turn off protection circuit"
- Latauksen voi keskeyttää, litiumiakku jopa säilyy paremmin vajaassa latauksessa "Partial charge better than a full charge"
- Ei muisti-ilmiötä, täysi kapasiteetti säilyy vaikkei akkua käyttäisi ikinä tyhjäksi

oem
17.02.2016, 11.50
^Akun kapasiteettia jää käyttämättä. Akkujen tiedoissa on usein ilmoitettu kuinka monta latauskertaa ne kestää.

_ava_
17.02.2016, 12.08
Mielenkiinnosta vilkaisin kirjaa "Batteries in a Portable World" (Isidor Buchmann). Li-ion -akuista kirja kertoo, että latauskertoja akulla on 500-1000. Li-Po -akuilla vastaavasti vain 100-150. Latauskertojen määrä riippuu siitä, kuinka syvälle akku on purettu. Pienempi purku mahdollistaa enemmän latauskertoja akun elinkaaren aikana. Kovin tyhjäksi siis akkua ei kannata päästää tarkoituksellisesti.

hece
17.02.2016, 14.04
^Akun kapasiteettia jää käyttämättä. Akkujen tiedoissa on usein ilmoitettu kuinka monta latauskertaa ne kestää.
Kapasiteetillä tarkoittanet että akun elinikä lyhenisi. Mutta akun latauskertojen määrä riippuu latauksen syvyydestä. Ao. linkin mukaan lataamalla puolikkaita latauksia täysien sijaan, akku kestäisi 2.5-5 kertaa enemmän latauksia. Eli akku kestäisikin pidempään, kulutuksen pysyessä samana.
http://batteryuniversity.com/learn/article/how_to_prolong_lithium_based_batteries

oem
17.02.2016, 14.30
^Pitää se sitten uskoa;)
Minun puolestani kukin voi ladata akkunsa vaikka aina kun vaihtaa vaatteita tai useamminkin.;)
Ite en kyllä viiti.:D

Odottakaa
25.02.2016, 15.30
Moi, onko jotain muuta luotettavaa/hyvää mestaa kuin akkula.fi mistä voisi koittaa saada uutta akku-pakettia Fluxient valaisimeen? Originaali akku on 7.4V/8800mAh (8*18650 kenno) ja akkula.fi:ssä näyttäisi olevan paketit 7.2V ja isoin saatavilla oleva tällä hetkellä "vain" 6800mAh. Onko toi 7.2V vs 7.4V oikeasti ero vai taas joku miten ilmoitetaan?

Hakusessa siis vähintään alkuperäisen kokoinen mielummin vaikka isommalla kapasiteetilla. "Kiinan" akkuja ei viitsisi tilailla kuin ei niistä koskaan tiedä kuinka kauan kestää, että ne edes saapuu perille, muuten ok tilata netistä Suomen ulkopuolelta.

veekoo
25.02.2016, 16.45
Onko nuo sun ilmoittavat luvut jostain valmiista paketista vai laskitko itse kennojen nimellisarvojen mukaan. Minä pääsen itse laskemalla eri lukuihin...

Koska yksi 18650 kenno on tyypillisesti 3.6V, niin tuossa 8 kennon ja 7.2V paketissa on kennoja 2 sarjassa ja 4 rinnan. Kun pistät 2 kpl 3.6v/3400mAh sarjaan, saat 7.2V/3400mAh. Kun pistät tuollaisia neljä rinnakkain saat 7.2V/13600mAh. Riittääkö? Laskinko oikein?

Odottakaa
25.02.2016, 21.48
Onko nuo sun ilmoittavat luvut jostain valmiista paketista vai laskitko itse kennojen nimellisarvojen mukaan. Minä pääsen itse laskemalla eri lukuihin...

Koska yksi 18650 kenno on tyypillisesti 3.6V, niin tuossa 8 kennon ja 7.2V paketissa on kennoja 2 sarjassa ja 4 rinnan. Kun pistät 2 kpl 3.6v/3400mAh sarjaan, saat 7.2V/3400mAh. Kun pistät tuollaisia neljä rinnakkain saat 7.2V/13600mAh. Riittääkö? Laskinko oikein?

Tiedot ovat tuotteen kuvauksista (http://shop.velotec.fi/product/50/fluxient-pyoravalo-xm-l2-3000lm). Eli nopealla päättelyllä on käytetty 3.7V kennolla jotta saadaan sarjassa tuo 7.4V. Ja kerta paketissa on 8 kennoa niin yhden kennon kapasiteetti pitäisi olla siten 2200mAh jotta saadaan tuo ilmoitettu 8800mAh. Hauskinta tietysti on, että akku pakkauksen sinisessä suojakelmussa seisoo 7.4V 1800mAh :D

Jokatapauksessa etsin siis tuohon lamppuun sopivaa uutta isoa akkua, mieluusti ainakin tuon 8800mAh enemmänkin saa olla ja valmiina pitäisi olla tuo sama liitin mikä Fluxientissa (http://shop.velotec.fi/product/6/fluxient-akku-74-v-8800mah) ja kaiketi aika monessa muussakin pyörälampussa.

veekoo
25.02.2016, 23.24
Kun tuossa sun alkuperäisessä viestissä mainittiin 8x18650 niin minä harhauduin sen johdosta kennotuslinjalle. Ei tainnut kuitenkaan olla sitä mitä etsit.

Odottakaa
26.02.2016, 00.53
Kun tuossa sun alkuperäisessä viestissä mainittiin 8x18650 niin minä harhauduin sen johdosta kennotuslinjalle. Ei tainnut kuitenkaan olla sitä mitä etsit.

Mikäli ymmärsin vastauksesi oikein, niin ei ole sitä mitä etsin. Haluan valmiin pkaetin jonka vain törppään laturiin ja/tai lamppuun ja olen iloinen. Joku muu siis kasannut valmiin paketin.

sakkey
26.02.2016, 09.27
Täällä useammankin kerran mainostettua ebay kauppiasta suosittelen minäkin. Jos ei oo hirveä kiire saada akkua heti.
http://stores.ebay.com/aokbattery/
Tuolta löytyy akkua joka lähtöön haluamillaan liittimillä.
Itekin tilasin 5600mAh paketin laatukennoilla. Hyvin pelaa.

Laerppi
26.02.2016, 09.49
kaidomainin lamppu tuli vajaassa kolmessa viikossa postiin.

N.N.
27.02.2016, 13.45
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=17614&d=1456569598
Työpäivän aikana fillarin päälle oli satanut jäistä tihkua joka oli kovettunut lampun pidikkeeseen. Jouduin työntämään lamppua jalustaan normaalia kovakätisemmin, niin pidekeosa murtui. Tämä lampun ja jalustan välinen muovikiinnike tuntuu olevan fillarinlamppujen akilleen kantapää: se on ensimmäiseksi pettänyt omassa käytössäni parissa lampussa per talvikausi. Lamppu jää sen jälkeen taskulamppukäyttöön - mutta mulla alkaa olla niitä jo liikaa. Tämä yksilö oli Sigma Sportster.

Jukkis
27.02.2016, 16.14
^ Ei ole ollut ongelmana käyttämissäni valaisimissa. Mitä noita nyt kaikkia taas on ollutkaan, tähän ikään ei enää jaksa muistaa [emoji23]
Kolme viime talvea menty nyttemmin poistomyynteihin ajautuneilla Philips SafeRide ja ActiveRide valaisimilla.
Ja sitä paitsi: "Kevät tulee, ei valoa !" aika onneksi lähes käsillä jo [emoji6]

Tapatalkista iKälättimellä

Gargamel
27.02.2016, 18.09
Tämä lampun ja jalustan välinen muovikiinnike tuntuu olevan fillarinlamppujen akilleen kantapää: se on ensimmäiseksi pettänyt omassa käytössäni parissa lampussa per talvikausi.

Minäkin hankin "kovat" Gopro-kiinnityspalaset lampun kypärään pysyvästi kiinnipulttaamiseen, mutta ennenkuin ennätin asentaa, tulin toisiin aatoksiin; Nykyinen kuminauhakiinnitys taitaa alkeellisuudestaan huolimatta sittenkin olla käytössä kestävämpi. Se kun sallii juuri sopivasti joustoa.

Arkipyörässä valon mukaanotettavuus tietty vaatii pikakiinnikkeen.

A_Telkkä
13.03.2016, 00.03
Siitä hämmästyttävät 8000 lumenia ;)
https://www.xxl.fi/magicshine-ms-620-8000-multi-kit-rear-xbatt-pyoravalosarja/p/1114080_1_style

Liivi
18.03.2016, 00.33
Täälläkin on porukalla näköjään näitä Fenix BC30R valoja.
Mietityttää lampussa pari asiaa.
Onko teillä samallaisia vaivoja?

1. Burst toiminto ei toimi oikein?
Kun painan pohjassa lampun Burst nappia, niin valo palaa vain noin 2s täydellä teholla ja tippuu sitten 4 tehoon.
Eli ei sitä 20s mitä pitäisi.
Tämä tapahtuu myös välillä täydelläkin akulla, mutta usein vajaalla akulla. Kumminkin niin että on vielä 4 tehoa jäljellä.

2. Näyttää myös ettei aika näytöllä pidä paikkaansa?
Kun ajan 4 teholla ja vaikka näytöllä on 40min aikaa niin se automaattisesti laskee tehoa, siis liian aikaisin.

Vikoja vaiko ominaisuuksia?
No vikoja tietysti mutta onko samanlaista toimintaa teidän lampuissanne?

Fenixsille laitoin myös äsken s-postia asiasta. Ei vielä vastausta
Jälleenmyyjän mielestä vähän 50/50 että onko vikoja vaiko ominaisuuksia. Sanoivat kylläkin että saa lähettää takaisin niin tarkistavat lampun toiminnan.
Ketuttaa vaan lähetellä lamppua ympäriinsä, kun juurikin nyt olisi lampulle tarvetta.

Eznake
19.03.2016, 00.31
Tässä minun kokemukset Fenix BC30R valosta ennen kun palautin sen.

Taso 4 näyttää täydellä akulla 1h 10min paloaikaa jäljellä mutta putoaa tasolle 3 2-5min päästä.
Taso 3 näyttää 2h 30 min. Putoaa tasolle 2 45min päästä.
(näytti 1h 45min putoessaan tasolle 2)
Taso 2 näyttää 1h 55min. Putoaa tasolle 1 1h 35min päästä.
(näytti 20min putoessaan tasolle 1)
Taso 1 näyttää 5min, valo alkoi vilkkumaan 5min jälkeen noin 10 min ennen kun lopulta akku tyhjeni.

Kokeilin pari kertaa samoin tuloksin ja käytin sitten sen jälleenmyyjän luona testissä ja ne sanoivat ettei siinä vikaa ollut muihin BC30R verrattuna.
Vielä pari latausta ja yritystä samoin tuloksin ja palautin sen koska se ei toiminut oman odotuksen mukaan. Tasolla 4 aivan liian lyhyen aikaa. Paloaika yhteensä kumminkin noin 2h 30min joka kerta.

orc biker
26.05.2016, 11.37
Kohtahan on jo taas syksy, joten valoa! Niin, minkähän kikan keksisi Fenixin BC-lampun tukevampaan kiinnitykseen, kun se meinaa lentää kuopissa jorpakkoon? Kuminauha ei käy, vaan mielellään parantaisi jotenkin sitä alkuperäistä kiinnitystä. Siihen pitäisi saada lisää napakkuutta.

Jöpöttäjä
25.07.2016, 19.38
Valo asia on ajankohtainen täälläkin ja käyttö pääsääntöisesti maastossa. Keväällä ostin XXL kaupasta Magicshine MS 616 tuikun, josta lupaavat kahelin 5000 lumenia. Lumeneista viis, valoa on kyllä paljon. Viime yönä valoa kokeilin, oli tangossa kiinni, ja jäin kaipaamaan kypärään spottivaloa, jolla katsella minne polku jatkuu. Mikä olisi hyvä, luokkaa 1000lm spotti, jonka saisi muunnettua gopro kiinnikkeelliseksi. Millaisia ovat Magicshinen 608 ja 610 mallit tällaiseen käyttöön? Mulla on nurkissa kiinan ledien akkuja, joten pelkkä spotti, käytettynäkin kelpaisi, jos sellaisia myydään illman akkua.
Kiinan ledeissä on sama pyöreä liitin, kun on tuossa 616 mallissa.
Mitä spottia raati suosittelee?

Analog Kid
25.07.2016, 23.36
Mitä spottia raati suosittelee?

LedLenser XEO 19R (http://www.nordictrail.fi/kauppa/led-lenser/otsavalaisimet/xeo-19-r--lisavarusteineen-p-992.html) lisävarustepaketilla niin saa kaikki kinnikkeet mukaan samalla. Eihän tuo halvimmasta päästä ole mutta jos haluaa maisemaa valaista niin tuo on siihen oiva peli. Viime talveksi ostin tuollaisen ja erinäisten kiinan kokeilujen jälkeen tuo aivan toiselta planeetalta.

WetWillie
26.07.2016, 21.39
Rapiat 200€ Italiasta.
http://www.ebay.com.au/itm/LED-LENSER-XEO19R-LAMPADA-FRONTALE-DA-TESTA-2000-LUMENS-300-METRI-RICARICABILE-/131700793377?hash=item1ea9faa021:g:DKUAAOSwHaBWl3Z 4

Lähetetty minun SGP521 laitteesta Tapatalkilla

Roko
27.07.2016, 08.50
.au = Australia ja sit siihen verot ja tullit päälle?

-jamo-
27.07.2016, 09.25
.au = Australia ja sit siihen verot ja tullit päälle?

Item location: Italy. Postien kanssa näköjään vajaa 220 €, eli kotomaan hintaan satku säästöä. Ei tuohon mitään veroja/tulleja tule.

a-o
27.07.2016, 10.09
Kypärässä olen käyttänyt Yinding cree xm l2 2 ledin valopäätä.

http://m.gearbest.com/led-flashlights/pp_133573.html

Aika edullinen ja laadukkaan tuntuinen.

Valokuvio on melko tasainen. Valitettavasti akku ja laturi eivät kuulu pakettiin.

jcool
28.07.2016, 07.29
Moikka

Joku jäppinen modannut Skyray King valoon kivat tehot. Pointti on se, että videossa mainitaan pelkästä valopäästä kohdassa 7:10. Tsekkaa jos kiinnostaa :-) Mä on taskulamppuhullu, joka tutkii näitä innoissaan muutenkin. Se vaan, että kiinan valoissa ei välttämättä ole se oikea ledi ja menee rahat hukkaan...
https://www.youtube.com/watch?v=Wnuu9P465ZU

Kanuuna
31.07.2016, 13.28
https://www.xxl.fi/magicshine-ms-616c-5000-multi-kit-rear-xbatt-pyoravalopaketti/p/1114079_1_style?utm_source=Communicator&utm_medium=Email&utm_content=Untitled17&utm_campaign=XXL+Finland+newsletter+-+Week+30%2f2016+SS&_ccCt=oSzFKshArjJj_D7eTmUVBC%7eS7hvQaGVDCZwmVvZ8hG hR52Blu%7eJWCuMMH0VWmmi8

Jöpöttäjä
31.07.2016, 13.39
Tilattu. Nyt tollasia on kaksi. Valo riittää...

Pertti Hirvonen
14.08.2016, 08.46
http://www.valostore.fi/tuote/pyoranvalo_moon_meteor_250_250_lm/

Onks kellään tää. Tarkoitus käyttää vaan viikki- vantaa väliä kadulla.

orc biker
14.08.2016, 09.11
http://www.valostore.fi/tuote/pyoranvalo_moon_meteor_250_250_lm/

Onks kellään tää. Tarkoitus käyttää vaan viikki- vantaa väliä kadulla.
No, tuohon hintaan saa jo Ebaysta (esim. Saksasta) Fenix BC20:n, joka on parempi. Olen aika varma, että tuossa ei ole kiila läheskään yhtä hyvän muotoinen. Fenix tietysti kaipaa 4 x AA, mutta toisaalta kestää pidempään (200 lumenilla voi odottaa yli 4 h helposti hyvillä akuilla) ja noita akkuja pitäisi jokaisesta taloudesta muutenkin nykyisin löytyä, koska ne ovat niin näppäriä. Ja jos aikoo pitää monta vuotta, niin ei tarvitse tuskailla tuon kiinteän akun huonoksi menemisen kanssa. Hommasin sellaisen tutulle kaupunkikäyttöön. Useimmat pääsevät lataamatta viikon työmatkat, kun ajavat välillä muistaakseni n. 100 lumenilla, ja se näkyy jo aika sopivan kivasti sillä, kun kaupungissa ihmiset hermostuvat, jos on kovin kirkas, vaikka tuo Fenixin kiila tosin onkin mukavasti leikattu ylhäältä.

Pertti Hirvonen
14.08.2016, 20.00
Ahaa kiitos paljon

tinke77
15.08.2016, 20.22
Fenix BC30R tuli ostettua, kun kyllästyin noihin piuhojen virittämisiin. Nyt pitäisi vaan keksiä kuinka sen tuohon answeriin saa fiksusti kiinni, tuossa kun ei tuota suoraa osuutta oikein ole.http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160815/d43dc25daede1543841932f2182e4de9.jpg

Lähetetty minun E2303 laitteesta Tapatalkilla

SSGT-92
15.08.2016, 22.58
Kestäisköhän tollanen ;https://www.bike-components.de/en/FSA/Control-Center-Computerhalterung-fuer-K-Wing-Compact-p33335/

duris
15.08.2016, 23.12
Fenix BC30R tuli ostettua, kun kyllästyin noihin piuhojen virittämisiin. Nyt pitäisi vaan keksiä kuinka sen tuohon answeriin saa fiksusti kiinni, tuossa kun ei tuota suoraa osuutta oikein ole.

Eikö sen Fenixin voi asentaa ihan tuohon käyrään kohtaan ja säätää kiinnikkeestä lamppu suoraan. Fenixin kiinnikkeessä on 0 - 30 asteen säätömahdollisuus.

Ihan fiksun oloinen uutuus Fenixiltä: http://www.fenixvalaisimet.fi/BT-sarja/Fenix_BC21R_ladattava_pyoralamppu Lähti tilaukseen emännän pyörään työmatkakäyttöön, saa nähä millainen on.

tinke77
16.08.2016, 09.54
En mä kyllä tuosta säätöä löydä?

ahmatti
16.08.2016, 10.31
En mä kyllä tuosta säätöä löydä?

Aika simppeliltä tuo säätö vaikuttaa tämän revikan mukaan:

https://www.youtube.com/watch?v=VG-OqxHgy1E

Onko sulla samanlainen kiinnike?

tinke77
16.08.2016, 14.55
Ei nyt jostain syystä tuo YouTube mulla pelittänyt. Mutta tällainen on. http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160816/459de7bfcf5892e86bf14d9c4388143e.jpg

tinke77
16.08.2016, 14.58
No onhan siinä kääntö- ominaisuus, kun vaan tyhmä osaa käyttää 😀. Ohjekirjaahan ei tietty lueta....

TuriMaas
16.08.2016, 18.39
Fenix BC20 tilattu ebaystä. 43 euroa toimituskuluineen. Toivottavasti riittää omiin tarpeisiin.

magnuken
16.08.2016, 23.33
Itselläni ollut jo monta vuotta Exposuren Diablo MK3 fickari (siis myös kypärä ja tankokäytössä) mutta nyt siinä akku on alkanut hyytymään. Koska fickari on valotehonsa, pienen kokonsa ja keveytensä ansiosta aivan lyömättömätön monikäyttöinen vehje päädyin akkua uusimaan:

Kyselin siis sieltä Brittien Exposurelta sitä akun vaihtoa (sitähän ei itse pysty tekemään) ja he tarjosivat akun vaihdon vaihtoehtona erittäin mukavaan hintaan uuden Exposure Diablo MK8 lyhdyn. Päädyin siis siihen uuteen lyhtyyn, vanha oli lähetettävä heille ja uusi tulee paluupostissa. Valoteho tuossa MK3 -> MK8 välillä on kasvanut 900 lm -> 1400 lm ja kaikennäköistä "heebeliä" tullut lisäksi.

lacrits68
17.08.2016, 20.44
moi!

Mulla olla sellanen pikku ongelma ;) eli ledivalon mukana tuli 2 "kumirenksua" toinen oli valossa/pyörässä kiinni ja meni poikki...toinen hukka nimisessä piilossa. Kävin XXL:ssä kysymässä varaosia, vastaus kuului "osta uus valo, varaosia ei ole" :(

kysymys kuuluu, myydäänkö jossain noita kumirenksuja vai miten te olette homman hoitaneet....alkaa olla pimeetä iltoisin! :)

//Janne

Jami2003
17.08.2016, 20.46
moi!

Mulla olla sellanen pikku ongelma ;) eli ledivalon mukana tuli 2 "kumirenksua" toinen oli valossa/pyörässä kiinni ja meni poikki...toinen hukka nimisessä piilossa. Kävin XXL:ssä kysymässä varaosia, vastaus kuului "osta uus valo, varaosia ei ole" :(

kysymys kuuluu, myydäänkö jossain noita kumirenksuja vai miten te olette homman hoitaneet....alkaa olla pimeetä iltoisin! :)

//Janne

Käy hakemassa paikallisesta rautakaupasta sopivan kokoisia o-renkaita. Eivät maksa suunnilleen mitään ja saa vaikka minkä kokoisena.

Täytyy ite laittaa varmaan tilaukseen Led Lenser otsalampuksi kypärään, hiihtoon, juoksuun, suunnistukseen jne. 2 kpl kiinan valoja löytyy pyörään joista toista käytin myös kypärävalona. Tehoa löytyy mutta irtoakun kanssa touhuaminen on alkanut kyllästyttämään.

lateksi
17.08.2016, 21.26
Ebaystä voi tilata niitä kumilenksuja, kokeile ebayssä vaikka hakua bike light rubber band

SSGT-92
17.08.2016, 22.59
Aika outoo...https://www.xxl.fi/magicshine-magicshine-o-rengas-2-kpl/p/1068870_1_style
Komppaan Jami2003:n ohjetta kyl,ainekin hinnan puolest...

orc biker
17.08.2016, 23.15
Fenix BC20 tilattu ebaystä. 43 euroa toimituskuluineen. Toivottavasti riittää omiin tarpeisiin.
Riippuu tarpeista. Ei sillä koko metsää valaista, mutta rauhallisessa ajossa pärjää poluillakin. Yleiseen liikennöintiin se on tosi hyvä, kun valotehoa riittää ja kiila on hyvän muotoinen pitkulainen ja ylhäältä leikattu. Plussaa vaihdettavista akuista, niin ei tarvitse parin vuoden päästä tuskailla, että hyytyy aivan liian nopeasti. Samoin voi heittää satulalaukkuun vara-akut, niin pystyy niillä pidentämään toiminta-aikaa mielin määrin. Huonoin puoli siinä on tuo ylempänä näkyvä kiinnitysteline, joka on sama kuin BC30:ssä. Jos rymistelee kunnolla, niin lamppu voi lentää metsikköön. Itse ratkaisin ongelman isolla kuminauhalla.

arctic biker
18.08.2016, 19.02
Itse voisin suositella Fenixin BC30. Sen verran pahan tällin mennä syksynä ajoin jotta ihmeissäni olin kuin lamppu kesti. Murtui siitä lampunrungon puoleinen kiinnityskisko mutta sain uuden, toimitus vei hieman aikaa.

Integrointi tarkoittaa jottei normikäyttäjä saa akkua vaihdettua, vuosien varrella akulla toimivia aparaatteja on ollut, normina että aina akku/akut hiipuu ennen kuin itse laite, nyyh.

orc biker
18.08.2016, 19.15
Itse voisin suositella Fenixin BC30. Sen verran pahan tällin mennä syksynä ajoin jotta ihmeissäni olin kuin lamppu kesti. Murtui siitä lampunrungon puoleinen kiinnityskisko mutta sain uuden, toimitus vei hieman aikaa.

Integrointi tarkoittaa jottei normikäyttäjä saa akkua vaihdettua, vuosien varrella akulla toimivia aparaatteja on ollut, normina että aina akku/akut hiipuu ennen kuin itse laite, nyyh.
Siis eikös tuo ole R-malli, josta ei saa vaihdettua? Tavallinen BC30 syö 2 x 18650 -akkuja, joita saa kyllä lisää ja myös tuohon helposti vaihdettua. Joka tapauksessa tosi hyvä lamppu, mutta aika tyyris jo akkuineen ja latureineen eli selvästi on jo teholtaan ja hinnaltaan toisessa luokassa kuin tuo BC20 on enemmän työmatkapyöräilijän väline. Ei sillä, että olisit siihen verrannutkaan.

arctic biker
18.08.2016, 19.48
Onhan BC30 pikkasen arvokas varsinkaan jollei ole akkukokoelmaa ynnä laturia jemmassa. Itse ny tankovaloista arvostan erinomaisen hyväksi. Mikkään kertakäyttövehje.

TUbbU
18.08.2016, 19.54
Siis eikös tuo ole R-malli, josta ei saa vaihdettua? Tavallinen BC30 syö 2 x 18650 -akkuja, joita saa kyllä lisää ja myös tuohon helposti vaihdettua. Joka tapauksessa tosi hyvä lamppu, mutta aika tyyris jo akkuineen ja latureineen eli selvästi on jo teholtaan ja hinnaltaan toisessa luokassa kuin tuo BC20 on enemmän työmatkapyöräilijän väline. Ei sillä, että olisit siihen verrannutkaan.
Saa sen akun vaihdettua, jos yhtään osaa laitteiden kanssa räplätä, että ei käyttö välttämättä lopu siihen akun kuolemaan. Mutta ei tuota akkua vaihdeta yhtenään, joten ei sovi semmoiseen käyttöön, jossa akku ei riitä koko lenkin ajaksi ja halutaan kesken kaiken vaihtaa tuoreisiin.
http://j-memo.net/wp/wp-content/uploads/2015/11/temporary_zpsk1vvy7fb.jpg

arctic biker
18.08.2016, 20.12
Aivan hyvä viesti! Vaan kunnen itse osaa ja viitsi ja varsinkaan ikuna tule oppimaan moisia lampun avauksia.

orc biker
19.08.2016, 15.45
Saa sen akun vaihdettua, jos yhtään osaa laitteiden kanssa räplätä, että ei käyttö välttämättä lopu siihen akun kuolemaan.
Tuohan on sitten hyvä ratkaisu. Näyttää, että ihan plug and play -tyyliin saa vaihdettua, niin ei mene hyvä lamppu hukkaan akkujen myötä. Ei näytä vaativalta, ei vaadi edes kolvia.

ylämäki
20.08.2016, 01.51
Vaatii kyllä sen kolvin, piuhat kennoista on kai juotettu suoraan tuohon piirilevylle? Vaatii myös laadukkaat kennot kun kaksi kytketään rinnan eikä sarjaan (kuvan perusteella rinnan kytkettyjä koska 18650 koon kennossa on lukee 5200 mAh).

orc biker
20.08.2016, 06.08
Minä tuumin kuvasta, että nuo ovat vain sellaiset napoihin painettavat kytkennät, mitä esim. joissain palovaroittimissa näkee. Kun tuossa on välissä on nuo pinkit liuskat. Harmi, jos joutuu kolvaamaan. Se ei ole kovin helppoa välttämättä ahtaassa tilassa ja jos ei oikein meinaa tarttua, kuten ei välttämättä meinaa, jos ei osaa sitä touhua. Minä en osaa, joten viimeksi en meinannut millään saada akkujen liuskoja tarttumaan, ei meinannut kestää mitenkään.

Mohkku
20.08.2016, 08.36
Joko uusissa Fenixeissä on oikeasti keikattu valokeilan yläreuna? Omassa BT20-lyhdyssä sanotaan tuollainen ominaisuus olevan, mutta mistään sitä ei käytännössä huomaa. Siksi juuri samasta syystä kuin orc biker jossain edellä totesi, liikenteen seassa sillä ole hyvä ajella kuin pienimmällä teholla. Alaspäin suuntaus auttaa, mutta samalla valaistu alue kutistuu kovin pieneksi. B&M:n lappujen hankkimisen jälken vaatimustaso valokeilan muotoa kohtaan on kasvanut aika tavalla. Kaksi Ixon IQ premiumia olisi aika täydellinen systeemi valotehon kannalta ja antaa pelivaraa pidemmällekin lenkille, mutta Fenix vaikuttaa rakenteltaan tukevammalta.

arctic biker
20.08.2016, 09.01
Minä nyt vankasti mussutan edelleen että näitten normitehoisten lamppujen häikäisyjen riesa on erinomaisen liioiteltu asia. Ja samoin kokemuksen kautta vankasti totean että Ixon IQ Premiumit ei kestä kummoista kolhua. Fenixit kestää.

paaton
20.08.2016, 09.14
Minä nyt vankasti mussutan edelleen että näitten normitehoisten lamppujen häikäisyjen riesa on erinomaisen liioiteltu asia. Ja samoin kokemuksen kautta vankasti totean että Ixon IQ Premiumit ei kestä kummoista kolhua. Fenixit kestää.

Tämä tosiaan riippuu käyttöpaikasta. Jos asut maalla, niin häikäisyllä niiden muutaman auton kanssa ei ole mitään merkitystä.
Omaa valaistua kelviajoa häikäisy ei myöskään häiritse, koska käännän lampun reilusti alas ja ajan minimi teholla.
Jos työmatkalla on valaisematonta kelviä, niin häikäisy on ongelma.

Rakenne on kyllä kestävä. Lamppu kestää +30 vauhdista asfaltille lentämisen.

Mohkku
20.08.2016, 09.59
Mikä on normitehoinen?

Omassa Fenixissä skaala ulottu muistaakseni 150 lumenista 750 lumeniin. Neliportaisessa asteikossa vain pienin teho ei häikäise. Maaseudun aamulenkillä tulee kyllä käytettyä isompiakin tehoja, kun silloin on liikkeellä vain satunnaisia vastaantulevia autoja ja nekin tien toisessa reunassa. Kelvillä kohtaaminen kapeamman tien takia häikäisee enemmän.

orc biker
20.08.2016, 11.03
Oma Fenix lensi alamäessä jorpakkoon, kun kiinnitys on sen huonoin kohta. Rymistelin jäykkäperällä alamäkeen ja huomasin kilometrin päästä, että lamppu on jossain muualla kuin pitäisi. Kun oli vasta hämärtyvää, eikä lamppu ollut edes vielä päällä, niin en huomannut puutetta heti. Pieniä pintanaarmuja tuli, mutta toimii. Lenkkeilijä oli sen korjannut mukaansa, melkein ehti karata toiselle polulle ennen kuin ehdin palata ja yhyttää lenkkeilijän juuri risteyksessä. Siinä meinasi kadota lamppu. En ymmärrä, miksi noihin kiinnityksiin ei voida vähän enemmän panostaa huomioiden käyttötarkoituksen. Nyt on kestänyt kuminauhavarmistuksella, mutta eihän se siisti ratkaisu ole. Tuossa tuo kiinni pitävä hakanen ei ole riittävän jäykkä. Yleensäkin muovin käyttäminen noissa on vähän arveluttavaa. Tai kestäähän muovi, mutta sitten mekanismi saisi olla täysin erilainen.

alli
20.08.2016, 11.20
Mulla on käytössä Trelockin lamppu, joka täyttää StVZO-vaatimukset ja ei pitäisi siis häikäistä. Lamppu on hyvä, mutta kiinnityshäkkyrä muovinen, enkä ole saanut sitä tiukasti viriteltyä tankoon, vaikka kuminpalasiakin on välissä. Kevyelle liikenteellehän töyssyä riittää, joten parikin vastaantulevaa miestä kerkesi viime talvikautena häikäisystä valittaa, kun en saanut riittävän pikaisesti korjattua valoa alaspäin.Useimmat häikäistyneet eivät tietysti ole puhuneet mitään.

KL!
21.08.2016, 21.01
Onko kellään Fenix HL60R kypärävaloa? Pysyykö hyvin fillarikypärässä?

jarith70
21.08.2016, 21.27
Toistuvan "mussutuksen" seurauksena tilasin myös itselleni tuon Fenix BC30 hässäkän. Ebay 58€ + postit 15€.
Akkujen vaihdettavuudelle on annettava arvoa kyllä..

paskalokki
21.08.2016, 21.30
Toistuvan "mussutuksen" seurauksena tilasin myös itselleni tuon Fenix BC30 hässäkän. Ebay 58€ + postit 15€.
Mikäli tämä oli se myynti-ilmoitus mitä Muropaketissa linkkailtiin, on sen myynti päättynyt jo.

jarith70
21.08.2016, 22.26
Siitä en tiedä.... Yksi jäi kun tuon tilasin. Engalannista pitäisi tulla...
Kiinastahan saa samaan rahaan - ehkä vaan pidemmällä tomitusajalla.

Samahan tuo oli juu... Ja loppu on.

Vipa84
21.08.2016, 23.01
https://www.xxl.fi/smart-bl-185-usb-700-lumen-pyoran-etuvalo/p/1113458_1_style onko kellään tästä kokemuksia

TuriMaas
21.08.2016, 23.57
https://www.xxl.fi/smart-bl-185-usb-700-lumen-pyoran-etuvalo/p/1113458_1_style onko kellään tästä kokemuksia

Toivottavasti valo on laadukkaampi, kuin tuotekuvauksen oikeinkirjoitus :)

TuriMaas
22.08.2016, 00.01
Mites nämä Motonetin Halo-valaisimet? Onko mitään kokemuksia? Kovia Lumeneita luvataan.

http://www.motonet.fi/fi/tuote/389750/Halo-Omega-2500-polkupyoran-valo
http://www.motonet.fi/fi/tuote/389749/Halo-Omega-900-polkupyoran-valo

fättärix
22.08.2016, 00.23
Mites nämä Motonetin Halo-valaisimet? Onko mitään kokemuksia? Kovia Lumeneita luvataan.

Pahasti saman näköisiä mitä kiinassa myyvät. Voi saada vähän edullisemmin kiinasta jos ovat saman tyyppisiä, mm. dx.com:ssa on aika paljon erilaisia valoja.

JackOja
22.08.2016, 08.38
...Voi saada vähän edullisemmin kiinasta....

Toisaalta jos maksaa sen markan enemmän voi saada paremman takuutuen jos se ei toimikaan.

ylämäki
22.08.2016, 11.23

Tuolla on arvosteluja, päivämäärien perusteella muutaman vuoden vanha tuote. Sitä ainakin tuolla valittelivat että valokeilaa ei ole mitenkään "muotoiltu" pyöräilyyn sopivaksi. http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/smart-bl-185-700l-front-light/rp-prod123967

ealex
22.08.2016, 11.51
Onkohan kiinalaiset e-bay Fenixin aitoja vai kiinakopioita? Itse veikkaisin jälkimmäistä, kun missään muualla niitä ei myydä siihen hintaan…

hcfreak
22.08.2016, 12.05

Mulla ollu se 500 versio pari vuotta käytössä. Kirkas on. Siinä tuli kiinnikkeet kypäräänki.
Vähän turhan kirkkaat moodit kaupunkiin häiritsemään vastaantulevia.

Juputti
22.08.2016, 12.34
Kävin ostamassa Bilteman urheilulampun http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Polkupyorat/Lisavarusteet/Valaistus-ja-heijastimet/Urheilulamppu-ladattava-2000036677/ pimeneviä aamuja ja iltoja varten. Valoa sen verran kokeilin että toimii, tositoimeen pääsee sitten kun tarvetta ilmenee.

TuriMaas
22.08.2016, 18.21
Tilasin UK:sta (ebay) toiseen pyörään Moon LX-560:sen. Pääsee testaamaan Fenixin ja sen eroja.

Moonin hinnaksi tuli rahteineen 68 euroa vs. 89,90, jolla sitä täällä kotimaassa myydään.

arctic biker
22.08.2016, 19.01
Empä usko että hankintaasi kadut. Halvalla sait ja sulla akkuja ynnä laturi ennestään? Se on hyvä hyvä valo, imo. Kuin tuo Bilteman sporttilamppukin hommansa hoitaa. Mulla vähemmän valaiseviakin kun löytyy niin Isäni sanaan loppuiäkseni.

Santerius
22.08.2016, 20.11
Tilasinpa itsekin tuon Fenix BC30:n. Tunnin tutkailun jälkeen en oikein parempaa (laatu - vaiva)/hinta-suhdetta uskoakseni löytänyt. Vaiva tarkoittaa tässä sitä, että joutuu ostamaan jatkuvasti uutta, kun halpa paska hajoaa. Vähän epäloogisilta vaikuttivat nuo valotehot, kun ensin on 1200 lumenia, ja seuraavaksi 500. Miksi välissä ei ole kolmen tunnin lenkille mitään? Mutta eiköhän tuolla pärjää, kun voi ottaa taskuun varaparistot. Paristojen vaihdettavuus nimenomaan ohjasi tämän mallin pariin.

Toivottavasti jaksaa pakkasellakin.

Hapro
22.08.2016, 20.44
Fenix BC30 on laadukkaasti tehty ja valotehokin on kohtuullinen, mutta vastaantulijoita valo häikäisee pahasti. Valokeilan muotoilun väittäminen erityisesti liikennekäyttöön sopivaksi on kyllä pahinta markkinointisoopaa, jota on vähän aikaa vastaan tullut.

Tulikin mieleen, että täytyy viritellä joku lippa valaisimeen, ennen kuin ottaa sen taas käyttöön.

Santerius
22.08.2016, 21.00
Tuo vaikuttaisi olevan monen muunkin ledivalon ominaisuus. Linssit eivät lie kummoisia.

http://bikeblogger.com/wp-content/uploads/2015/07/fenixbc30.jpg

Liekö esimerkiksi tässä säädetty valo liian ylös? Huomaa kuitenkin, että ei taida alenemaa olla yhtään.

Mohkku
22.08.2016, 22.22
Vähän epäloogisilta vaikuttivat nuo valotehot, kun ensin on 1200 lumenia, ja seuraavaksi 500. Miksi välissä ei ole kolmen tunnin lenkille mitään? Mutta eiköhän tuolla pärjää, kun voi ottaa taskuun varaparistot. Paristojen vaihdettavuus nimenomaan ohjasi tämän mallin pariin.

Toivottavasti jaksaa pakkasellakin.

Itselläni on hyvät kokemukset muutaman vuoden ikäisen Bt20:n kestävyydestä myös talvella. Siinä ei edes ole monien moittimaa muovista kiinnikettä, vaan ainakin tietä pitkin ajettaessa riittävän tukeva kumilenksu.

Ajatko maastossa vai tiellä? Minusta 500 lumenin teho on aivan riittävä tiellä ja sekin jo varmaan häikäisee vastaantulijoita, 1200 lumenista puhumattakaan.

Santeriksen linkittämästä kuvasta huomaa, että suuntaus ei ole ongelma, vaan Hapronkin toteama kelvottoman mallinen valokeila. Hajavalo häikäisee vähänkin isommalla teholla, ellei valokeila ole suunnattu aivan liian alas.

oem
22.08.2016, 22.24
BC30 ei taida olla stvzo hyväksytty.

jarith70
22.08.2016, 23.11
Empä usko että hankintaasi kadut. Halvalla sait ja sulla akkuja ynnä laturi ennestään? Se on hyvä hyvä valo, imo. Kuin tuo Bilteman sporttilamppukin hommansa hoitaa. Mulla vähemmän valaiseviakin kun löytyy niin Isäni sanaan loppuiäkseni.

Akkulasta tulee että alkuun pääsee, jossain vaiheessa toinen pari jotain edullisia akkuja hankittava varalle.

Santerius
23.08.2016, 06.14
Ajatko maastossa vai tiellä? Minusta 500 lumenin teho on aivan riittävä tiellä ja sekin jo varmaan häikäisee vastaantulijoita, 1200 lumenista puhumattakaan.

Haaveissa oli ajaa myös maastossa. Tähän asti olen ajanut tiellä, ja olen pärjännyt hyvin vaatimattomalla tuikulla.

orc biker
23.08.2016, 11.36
Säätelee sitä valotehoa tarpeen mukaan. Kaikissa kohdissa esim. siirtymillä ei paljon tarvitse. Minä olen ajanut 60 lumenillakin hiekkateitä. Riippuu myös ympäristön valosta, lähinnä kuun möllötyksen tasosta. Sillä saa akkujen riittävyyttä aika olennaisesti parannettua.

oem
23.08.2016, 11.37
Vastaantulijan häikäisy menee halpojen kiinavalojen piikkiin.;)
Santeriuksen postaama kuva on hyödyllinen ja valaiseva ja toivottavasti alkuperältään aito tilanne.
Pyöreältä tuo valokuvio kyllä näyttää esittelyvideollakin noin 1:17 eteenpäin.
https://www.youtube.com/watch?v=3s55sXCsCHA&ab_channel=fenixvalaisimet

orc biker
23.08.2016, 11.40
BC20:n kuvio on ainakin pitkulainen. Voi olla, että BC30:ssä pyöreys tulee siitä suuremmasta tehosta, kun valoa vuotaa enemmän ympäristöön, mutta tuossa esittelyvideollakin on valo suunnattu liian ylös. Ei tarvitse nähdä mitään lyhtypylväiden ja puiden huippuja. Myös videokuvauksessa käytetty valotus vaikuttaa tuohon olennaisesti. Katsokaapa tuota hetkeä, kun ajava näkyy vähän sivusta. Siitä huomaa, kuinka kirkkain osa valosta on pitkulaisessa kuviossa. Tuon pitäisi olla aika hyvä.

https://youtu.be/3s55sXCsCHA?t=86

mahead
23.08.2016, 12.34
Tulipa tuossa vastaan Nitecore HC50 -lampputarjous (39 e). Tilasin jo aiemmin tuon XXL:n Magicshine-paketin pimeitä läskipyöräreissuja varten, mutta vähän siitä jäi mietityttämään että onkohan valonsäde liian pistemäinen. Tuota Nitecorea tunnutaan markkinoitavan enempikin jalan kulkemiseen, mutta luulis että menee pyöräilessäkin jos vain lampun saa järkevästi kypärään kiinni. Magicshine olisi sitten sarvissa.

Miltä tuommoinen combo kuulostaa? Overkilliä vai toisiaan tukevalta? Ajelut koostuisivat paitsi työmatkapyöräilystä niin myös polkujen ajelusta.

Referenssinä, mulla on toisessa pyörässä Philipsin saferide 80. Olen ollut ihan tyytyväinen siihen, ja alunperin ajatus oli ottaa tuo Magicshine otsalampuksi samalla kun Philips olisi ohjaustangossa kiinni. Se Philipsin kiinnitys on vain niin puosta, että olen vähän skeptinen miten sen saa maastossa heilumatta pysymään.

Kanuuna
23.08.2016, 22.39
https://www.xxl.fi/magicshine-ms-610c-2000-multi-kit-rear-xbatt-polkupyoran-valosarja/p/1114077_1_style?utm_source=Communicator&utm_medium=Email&utm_content=Untitled2&utm_campaign=XXL+Finland+newsletter+-+Week+34%2f2016+Nightshift&_ccCt=WTPYeCf3PBAgjhAovt86tRTYte63mUKmHUiFJ%7e9Xq8 vkbGtqfhc9RuMMH0VWmmi8

Pari tuhatta lummeenia. Valoa kansalle. Enpä tiedä onko hyvä tarjous, mutta tämän yön vain voimassa. 59,90€, XXL.

paskalokki
24.08.2016, 16.56
Scandinavian Outdoorista irtoaa Fenix BC30 79 eurolla, kunhan niitä on vain varastossa. Viime viikolla oli, en kerennyt tilaamaan. Äsken tilasin yhden, oli näemmä viimeinen kappale toistaiseksi. Kannattaa päivitellä tuota sivua päivittäin.

https://scandinavianoutdoor.fi/fenix/varusteet/valaisimet/muut-valaisimet/bc30-xm-l/

Seppo-Kalle
24.08.2016, 17.30
https://www.xxl.fi/magicshine-ms-610c-2000-multi-kit-rear-xbatt-polkupyoran-valosarja/p/1114077_1_style?utm_source=Communicator&utm_medium=Email&utm_content=Untitled2&utm_campaign=XXL+Finland+newsletter+-+Week+34%2f2016+Nightshift&_ccCt=WTPYeCf3PBAgjhAovt86tRTYte63mUKmHUiFJ%7e9Xq8 vkbGtqfhc9RuMMH0VWmmi8

Pari tuhatta lummeenia. Valoa kansalle. Enpä tiedä onko hyvä tarjous, mutta tämän yön vain voimassa. 59,90€, XXL.

Noi voi yhren kerran. Kävin eilen juuri ostamassa tuon setin XXL:stä hintaan 99€. Tosin taitaa tuo yötarjouskin olla jo mennyt.

En ole pimeässä vielä testannut, mutta vaikuttaa asialliselta setiltä. Setin sain johtoineen akkuineen ihan siististi asennettua pyörään. Laitoin akun juomapullotelineen kohdalle alaputken alapuolelle, mistä johdot riitti juuri sopivasti etu- ja takalampuille. Helpottaa elämää, kun on yhteinen akku etu- ja takavalolle.

SSGT-92
24.08.2016, 19.20
Toimiskos tos noi.se...se joku...hinta takuu,vai mikä se oli,useasti täälläkin mainittu...tuol xxl;n säikees...

mahead
24.08.2016, 19.34
Siitä taitaa olla iloa ainoastaan silloin, jos huomaa vaatia hyvitystä alhaisemman hinnan voimassaoloaikana. Ei siis hyödytä nyt Seppo-Kallea. Kieltämättä huonoa mäihää... Jos se valo on palautuskelpoinen, niin toki sen voi palautella ja odotella uutta tarjousta. Henk. koht. itse yritän XXL-ostokseni ajoittaa aina jonkun alennuksen yhteyteen, kun sen verran usein siellä niitä on. Tyypillisesti mielessä on jonkintyyppinen tarvike mikä puuttuu ja jolle vois olla käyttöä. Sitten sopivan tarjouksen yhteydessä google laulaa kannattaako tarjoukseen tarttua vai ei. Viimeksi tarttu tuo Magicshine-setti, sitä ennen Camelbakin muuli.

TuriMaas
25.08.2016, 00.41
Eka testi Fenixin 20:llä tehty. Heikoin valoteho riittää valaistuille kelveille mainiosti. Keskiteholla pärjää heikommin valaistuilla pätkillä. Pimeässä metsässä hiekkateillä 400 Lumenin maksimiteho riittää vähintäänkin hyvin. Poluilla vaatii jo kypärävaloa kurveihin, jos vähänkin kovempaa laittaa menemään.

Metsässä tuli nostettua valaisinta näyttämään pidemmälle. Kelvillä laskin sen aika alas. Ei tullut ketään vastaan, joten en päässyt kyselemään häikäisystä.

Ohessa kännykällä otetut vertailukuvat pimeässä metsässä eri valotehoilla. Kännykkä saa maiseman näyttämään pimeämmältä, mitä se todellisuudessa oli. Omat silmät näyttivät tilanteen paljon kirkkaampana. Toivottavasti kuitenkin erot tulevat selväksi.

http://cosa.kuvat.fi/kuvat/fillarifoorumi/fenixbc20_testi.jpg/_full.jpg

TuriMaas
25.08.2016, 00.48
No perhana. Eihän tuo kuva näy. Pitää korjata tilanne aamusella.

Jurpu
25.08.2016, 08.28

Tuli kans tilattua.

Kanuuna
25.08.2016, 10.19
https://www.xxl.fi/magicshine-ms-608-1200-multi-pyoran-valo/p/1114075_1_style?utm_source=Communicator&utm_medium=Email&utm_content=Untitled25&utm_campaign=XXL+Finland+newsletter+-+Week+34%2f2016&_ccCt=qCQv9FtOsJ6BHUx8dtcyGPX_C7lCLb78T4w4meZjKXRv Adbq42so1sMMH0VWmmi8

Jaahas sitten seuraavaa tarjousta, vähemmillä lumeeneilla. ~30€/1200lm. Taitaa tuokin olla varsin riittävä. Tosin ei takavaloa.

hcfreak
25.08.2016, 10.41
Jaahas sitten seuraavaa tarjousta, vähemmillä lumeeneilla. ~30€/1200lm. Taitaa tuokin olla varsin riittävä. Tosin ei takavaloa.

Joo laitoinpa tilaukseen. Tulee omega 500:lle kaveriksi. Toinen tankoon ja toinen kypärään.
Omegassa on aika kapea valokeila niin sivuilla on pilkkopimeä metsä. Nyt saa sinnekki valoa ku kääntää päätä :)

brilleaux
25.08.2016, 12.54
Magicshinen vanhaan MJ-856:een tarttis varmaan akkupaketti tilata.

Taitaa XXL (https://www.xxl.fi/magicshine-magicshine-4-cell-battery-round-akku/p/1124409_1_style) olla edukkain, vai onko parempia/tehokkaampia vaihtoehtoja?

SSGT-92
25.08.2016, 13.16
Tuolta vähän isompaa; http://www.akkula.fi/epages/akkula.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/20110228-11092-27846-1/Products/13721/SubProducts/13721-68

Eipä hinnan kiros oo toi 7800 mAh akkukaan...
(http://www.akkula.fi/epages/akkula.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/20110228-11092-27846-1/Products/13721/SubProducts/13721-68)

SamiMerilohi
25.08.2016, 22.42
Valoja olen minäkin ostamassa. Ykkösprioriteetti on näkyminen, ja kakkosprioriteetti näkeminen. Metsään ei kiinnosta pimeällä mennä, vaan lähinnä haluan välttää ninjapyöräilyn kaupungissa. Olisiko tällainen (https://www.xxl.fi/bits-mega-led-bike-lights-usb-charge-front-light-polkupyoran-valo/p/1114083_1_style) setti järkevä ja riittävä? Vähän erikoista, että etuvalossa on ladattava akku ja takavalossa ei, mutta takavalo ei taida syödä virtaa samaan tahtiin kuin etuvalo?

kuovipolku
25.08.2016, 23.43
Maantiepyörään huomiovaloiksi Busch + Müllerin Core (etuvalo) ja Ixxi (takavalo). USB-ladattavia, StVZO:n mukaisia, kevyitä ja näppärästi kiinnitettäviä ja irrotettavia (vaikkei niitä lataamista varten tarvitse irrottaakaan). Speksit esim täällä (https://www.bike24.com/p267762.html).

Sitten kun maantiepyörä jää sisälle, voi noita pitää cyclocrossarin varavaloina; siinä on varsinaisena valona käyttötarkoitukseensa riittäväksi koettu Ixon IQ Speed (http://en.bumm.de/produkte/akku-scheinwerfer/ixon-iq-speed.html)

Varahuomiovaloina maantiepyörässä (ja valottomalle lenkkikaverille tavittaessa lainattavaksi) Clas Ohlsonin mini-LED-valot (http://www.clasohlson.com/se/Belysningssats-mini-LED-Asaklitt/34-7814).

PS Ymmärrän että maastomiehet kaipaavat ja tarvitsevatkin kirkkaampia ja pitemmälle kantavia valoja. Samoin näen kypärään kiinnitettävien eli katseen suuntaan näyttävien valojen hyödyllisyyden, mutta omaan käyttöön en sellaisia kaipaa.

brilleaux
26.08.2016, 15.12
Kyllä tässä hiukan harkitsee jo uuden valon hankkimista tuon Magicshinen MJ-856:n tilalle.
Ihan ok valo, mutta LED-tekniikka lienee ottanut jo askelia eteenpäin tuosta?

Kenelläkään kokemuspohjaista vertailukohtaa nykyvaloista joilla nyt pääsisi vähintään samaan kuin 856:lla?
Esim. Fenix BTR30?

Valo tulee siis kypärään. Sillä tulisi pärjätä metsässä syyspimeillä.
Ja joo, Lupineen ei ole varaa.
856 saisi jäädä hoitamaan tankovalon paikkaa vaikkapa.

Vivve
26.08.2016, 23.37
Magicshine 608 29,90€ xxl:stä. Hyvä ostos etenkin kevlillä ajaessa.

Mohkku
27.08.2016, 06.59
Kunhan vain käyttää pienintä tehoa ja senkin reilusti alas suunnattuna.

Itse en siis pidä tuollaista valoa hyvänä ostoksena kevlillä ajamiseen. Valotehoon nähden se on kyllä halpa.

Santerius
27.08.2016, 08.49
Kyllä tässä hiukan harkitsee jo uuden valon hankkimista tuon Magicshinen MJ-856:n tilalle.
Ihan ok valo, mutta LED-tekniikka lienee ottanut jo askelia eteenpäin tuosta?

Kenelläkään kokemuspohjaista vertailukohtaa nykyvaloista joilla nyt pääsisi vähintään samaan kuin 856:lla?
Esim. Fenix BTR30?

Valo tulee siis kypärään. Sillä tulisi pärjätä metsässä syyspimeillä.
Ja joo, Lupineen ei ole varaa.
856 saisi jäädä hoitamaan tankovalon paikkaa vaikkapa.

Lyhyen testin perusteella BC30:n 1200 lumenia tangossa riittää vallan mainiosti omissa metsäajoissani. 500 lumenilla jää metsässä kaipaamaan vähän lisää, mutta kyllä vielä helpoilla poluilla pärjää. Kelveille tuo 500 on aivan riittävästi.

Youtubestahan löytyy Fenixin malleista hyviä videoita, joiden perusteella ostopäätöksen voi varmasti tehdä.

Pertsa78
27.08.2016, 10.53
Varaukseton suositus fenix bc30 lampulle, kevlillä riittää hyvin joko pienin tai toiseksi pienin teho ja masstoon voi sitten laittaa lisää tehoa. Omassa käytössä kevlillä olen suunnannut valon reilusti alaviistoon, koska valaisun hoitaa pääasiassa katuvalot, maastossa sitten enemmän eteenpäin. Tuo valon tankokiinnike on sen verran tahmeaa kumia, että ei tarvitse kovin tiukalle vääntää, pysyy asennossa mutta on helpposti korkeus käännettävissä.

maapaa
27.08.2016, 16.33
Fenix BC21R osoittautui varsin hyväksi hankinnaksi. Hyvin näyttää pärjäävän läskillä poluilla möyriessä.

A.R
27.08.2016, 18.41
Fenix BC30 valoteho on aivan OK mutta se valon värilämpötila on sen verran kellertävä että syksyllä tuntuu valon katoavan maastoon.Kypärävalona meicällä magicshine MS-606 ja sen valon väri lähempänä neutraalia joka meicän silmissä näyttää ns.paremmalta ja valaisevan paremmin,mutta yhdessä noilla valoilla on aivan mainio ajella.

JohnOrion
27.08.2016, 23.29
Ennakkotilattuun Verkkiksen Scoop Singleen (ja tilattuun Giro Feature MIPS -kypärään) etsin ajovaloja pimeille Oulun reiteille. Päädyin Gearbestista tilaamaan Nitefighter BT40s:n (http://www.gearbest.com/bicycling-gear/pp_180805.html?wid=21) (HOX: löytyy näköjään puoleen hintaan samalta sivustolta, jos sama malli) ohjaustankoon ja Skillhuntin H03:n (http://www.gearbest.com/led-flashlights/pp_391921.html?wid=21) (alekoodilla) kypärään. Eiköhän nuo ole ihan päteviä budjettiratkaisuja, kun tässä ensimmäisellä harrastepyörälle lisävarusteita hankkiessa on tullut huomattua, että pian niihinkin uppoaa useampi satanen, vaikka kuinka yrittäisi alennusmyyntejä ja kiinankamaa hakea.

pee
28.08.2016, 00.21
Oma budjettiratkaisuni pimeään metsään on:
- tangossa http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Polkupyorat/Lisavarusteet/Valaistus-ja-heijastimet/Urheilulamppu-ladattava-2000036677/
- kypärässä tuon 1200 lumenin Magicshinen edeltäjämalli
- satulatolpassa http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Polkupyorat/Lisavarusteet/Valaistus-ja-heijastimet/Takavalo-ladattava-USB-2000036655/

Alle satasella selvisin koko setistä. Hyvin toimi viime syksy-, talvi- ja kevätkauden. Mutta saas nähdä alkaako nälkä kasvamaan...

solisti
28.08.2016, 00.46
Mulla täsmälleen vastaava setti. Tosin 1000lumenin 858 kypärässä. Ei huono.

Lähetetty minun Jolla C laitteesta Tapatalkilla

Jami2003
28.08.2016, 09.42
Näin se ihminen on tarjouksien vietävissä :D Hakusassa oli pyörään joko kompakti lamppu ilman erilistä akkua (kaksi kiinanlamppua löytyy jo) tai jopa napadynamo. Päähän kompaktia otsavaloa.

XXL:ssä oli sitten tarjouksessa Magicshine MS-608 päähihnan ja kypäräkiinnitimen jne kanssa. Ei oikeastaan ole mitään sitä mitä haeskelin mutta tulipahan tilattua :D

sakkey
28.08.2016, 09.43
Itsellä on toi 628C- setti. Valoa on piisannut enemmän kuin tarpeeksi.
Ostin viime talvena tarjouksesta 89€ hintaan. Vähän aikaa kun kyttäilee, eiköhän sen saa taas satasella.
https://www.xxl.fi/magicshine-ms-628c-3200-multi-rear-xbatt-wireless-remote-monitoimivalosetti/p/1124407_1_style

Tuo siis kypärässä ja stongassa varalla se kahden ledin versio.
Toi takalamppukin on oikein toimiva ja kaukosäädin ihan hyvä lisä.

Jami2003
28.08.2016, 09.46
Itsellä on toi 628- setti. Valoa on piisannut enemmän kuin tarpeeksi.
Ostin tarjouksesta 89€ hintaan. Vähän aikaa kun kyttäilee, eiköhän sen saa taas satasella.
https://www.xxl.fi/magicshine-ms-628c-3200-multi-rear-xbatt-wireless-remote-monitoimivalosetti/p/1124407_1_style

Hetki sitten toi oli yhden yön tarjouksessa 49,90 mutta olin just lähdössä nukkumaan eikä jaksanut reagoida. Aamulla vähän harmitti että tuohon hintaan sen olisi voinut kyllä erittäin helposti tilata :)

sakkey
28.08.2016, 09.47
^oho no se oli jo halpa! Tais olla tuo pelkkä etuvalo?

noniinno
28.08.2016, 09.53
Tilasin viime vuonna enkuista tuon Smartin, jota XXL nyt näyttää myydän hyvään hintaan. https://www.xxl.fi/smart-bl-185-usb-700-lumen-pyoran-etuvalo/p/1113458_1_style
On viimosen päälle asiallinen, helppokäyttöinen ja tehokas valo. Valokuvio on pyöreä, joten kelvillä saattaa häikäistä vastaantulijaa, mutta taajaman ulkopuolella ja sorateillä toimiva kapistus kaiken puolin. Tuo XXL:n kuva on jotenkin muokattu persiilleen, oikeasti on sutjakka. Lataus Micro USB:stä, mukaan tuli kaksi pikakiinnikettä; sellainen ruuvilla käsin kiristettävä ja kumilenkki, josta jälkimmäinen on täysi turhake. Aika paljon tuota tulee käytettyä myös kävelylenkilläkin valona ja yleistaskulamppuna kun on erittäin onnistunut muotoilu. Parastahan tämän tyyppisissä lampuissa on käyttömukavuus - ei johtohässäkkää, lataus kännykkälaturilla. Tässä vielä lisäksi tehokas valo ja pakkastakin sietävät akut.
http://www.syklistene.no/content/uploads_live/2014/10/smart-bl-185-1-of-1-300x200.jpg

bucinebikers
28.08.2016, 09.59
Se on luultavasti tämä valo,https://www.xxl.fi/magicshine-ms-610-2000-multi-pyoran-valosarja/p/1114076_1_style normihinta 79 ja itse tilasin takavalo ja kaukosäädöllä olevan setin 59 euroa vime viikolla (norm. 99)...Hinnat vaihtuu ettei mukana pysy...Keskihinnat xxl.ssä ratkaisee jolla kate synttyy..Kaveri osti lapselle saman pyörän 400 ekee...sit sitä myytiin sitten viikko 200...normihinnan ollessa 300...

Jami2003
28.08.2016, 10.00

Koko hemmetin paketti...juu vähän harmittaa näin jälkikäteen :)

juusoj
28.08.2016, 10.33
Ton 628C:n kun saisi alessa alle satasella niin lähtisi tilaus heti.... Täytyy hetki vissiin nyt odotella josko tulis.. Vähän harmittaa kun jäi käyttämättä toi 606c:n ale. Kun olis saanu 59,90 (99,90)...

Viltro
28.08.2016, 10.39
Tilasin viime vuonna enkuista tuon Smartin, jota XXL nyt näyttää myydän hyvään hintaan. https://www.xxl.fi/smart-bl-185-usb-700-lumen-pyoran-etuvalo/p/1113458_1_style
On viimosen päälle asiallinen, helppokäyttöinen ja tehokas valo. Valokuvio on pyöreä, joten kelvillä saattaa häikäistä vastaantulijaa, mutta taajaman ulkopuolella ja sorateillä toimiva kapistus kaiken puolin. Tuo XXL:n kuva on jotenkin muokattu persiilleen, oikeasti on sutjakka. Lataus Micro USB:stä, mukaan tuli kaksi pikakiinnikettä; sellainen ruuvilla käsin kiristettävä ja kumilenkki, josta jälkimmäinen on täysi turhake. Aika paljon tuota tulee käytettyä myös kävelylenkilläkin valona ja yleistaskulamppuna kun on erittäin onnistunut muotoilu. Parastahan tämän tyyppisissä lampuissa on käyttömukavuus - ei johtohässäkkää, lataus kännykkälaturilla. Tässä vielä lisäksi tehokas valo ja pakkastakin sietävät akut.
http://www.syklistene.no/content/uploads_live/2014/10/smart-bl-185-1-of-1-300x200.jpg
Itsellä sama lamppu myös viime vuonna englannista hommattu ja allekirjoitan kaiken sanomasi! Todella kätevä myös työmatkoilla kun saa suoraan tangosta pois ilman erillisiä akkuja ja tehoa riittää! 1-2 taso riittää todella pitkälle. Häikäisy ongelman olen ratkonut niin että olen vähän alaviistoon lampun kohdistanut mutta silti näkee vielä riittävän hyvin itse eteen.

-ville-
29.08.2016, 16.51
Olen suhteellisen alkeellinen näiden valoasioiden suhteen. Kokemusta ei oikeastaan ole kuin paristolla varustetuista perus otsalampuista. Tietopohjani perustuukin hyvin pitkälti tämän keskustelun varaan. Olen sitä koulukuntaa, joka lopettaa metsässä pyörän kanssa könyämisen kun illat pimenee siihen pisteeseen, että poluilla ajo on mahdotonta. Sitten keksitytään talvilajeihin. Koko kesän olen kypsytellyt ajatusta kunnon valaistuksen hommaamisesta tälle syksylle ja nimenomaan maastopyöräilykäyttöön. Tänään aamulla jostain syystä avasin XXL viikottaisen tarjouslehtisen. Siitä se ajatus sitten lähti... Suorinta tietä Raision XXL myymälään. Kypärään Magicshine MS-610 ja tankoon MS-608. Yhteishintaa näille tarjoustuotteille tuli vajaa 80€ jota pidän ihan hyvänä hintana. Nyt on laturia,nippeliä ja nappelia niin että piisaa. Luvattuja (katteettomiako) lumeneitakin riittää. Pimenevät syysillat kertoo sitten pärjääkö noilla.

https://www.xxl.fi/magicshine-ms-608-1200-multi-pyoran-valo/p/1114075_1_style

https://www.xxl.fi/magicshine-ms-610-2000-multi-pyoran-valosarja/p/1114076_1_style

Edit: Näyttäs aurinko laskevan tänään 20:44. Katsotaan jos illalla tekisin vielä pienen testilenkin ja pikaraportin setistä.

KL!
29.08.2016, 17.55
Mitenkäs tuollaisen kypärävalon kiinnitykset olette hoitaneet? Fenix BC30 on tilattu pyörään, mutta jonkinlainen apuvalo kypärään olisi vielä varmaan hyvä jos polulle eksyy. Kyselin pari sivua aikaisemmin kokemuksia Fenix HL60R valosta, mutta kellään ei taida olla moista käytössä. Asiaa hieman tutkailtuani ilmeisesti otsalamppu ei välttämättä ole hyvä kypärässä, kun se muuttaa painopisteen eteen. Toinen vaihtoehto olisi hankkia perussauvalamppu ja laittaa se kuminauhoilla kypärän päälle. Ainoa ongelma on sitten talvikeleillä kun kypärän päällä on sadesuoja lämmikkeenä. Tietysti voisi hankkia halvan sadesuojan jonka läpi sitten vetäisi ne kuminauhat.

Onko suosituksia tahi ajatuksia aiheesta?

pee
29.08.2016, 18.56
... Kypärään Magicshine MS-610 ja tankoon MS-608. ...

Tuommoinen MS-610 oli viime talvena yhden lenkin ajan tangossa, mutta mun mielestä siinä oli niin kapea valokeila, ettei sillä oikein tullut toimeen yleisvalona. Kypärässä se kapea keila taas toimii oikein hyvin.

Kate
29.08.2016, 20.27
Noita Magicshine valaisimia saa kantaa jatkuvasti takaisin kun toimivat sen minkä toimivat.Minä olen joutunut kolme palauttaan kun kahdesta akku kypsynyt muutamassa kuukaudessa ja yhdestä itse valo.Sinänsä saa kyllä aina uuden tilalle mutta vaivaahan tuossa on,eilen juuri jonottelin myyjälle melkein tunnin ennen kun pavelua sain takuuasian suhteen.Takuu on akulla 12kk ja valolla 24kk.

paskalokki
30.08.2016, 21.13
Magicshine MS628C 3200 -lamppusetti 99 eurolla XXL:ssä seuraavan 12 tunnin ajan: https://www.xxl.fi/magicshine-ms-628c-3200-multi-rear-xbatt-wireless-remote-monitoimivalosetti/p/1124407_1_style

mxv
31.08.2016, 10.41
Osaisiko joku suositella hyvää lamppua, jota voisi käyttää sekä suunnistuksessa että maastopyöräilyssä? Pitäisi siis olla vähintään otsapanta- ja kypäräkiinnitysmahdollisuus. Tehontarvetta en oikein osaa arvioida kun ei ole aiempaa kokemusta suunnistuslampuista.

Laerppi
31.08.2016, 10.45
Osaisiko joku suositella hyvää lamppua, jota voisi käyttää sekä suunnistuksessa että maastopyöräilyssä? Pitäisi siis olla vähintään otsapanta- ja kypäräkiinnitysmahdollisuus. Tehontarvetta en oikein osaa arvioida kun ei ole aiempaa kokemusta suunnistuslampuista.

http://www.biltema.fi/sv-fi/Fritid/Cykel/Tillbehor/Belysning-och-reflexer/Multisportlampa-laddbar-2000036677/

Ite olen käyttänyt tuota suunnistaessa ja kypärässä fillaroidessa. Vähän kapea keila, mutta selvinnyt yösuunnistukset, polkujuoksut ja jukolan viestit.

hcfreak
31.08.2016, 11.18
Nois magicshinen lampuis tulee hyvä otsapanta mukana sekä kypäräkiinnike
https://www.xxl.fi/magicshine-ms-608-1200-multi-pyoran-valo/p/1114075_1_style tuo on edullinen ainaki.

M_V
31.08.2016, 13.11
Suunnistuksessa oppii arvostamaan valon luotettavuutta viimeistään, kun ensimmäisen kerran lamppu hyytyy keskellä pimeää metsää. Sama toki pyörällä, vaikka yleensä pyörällä on hieman selkeämmällä uralla kuin suunnistuksessa. Monet käyttävät kiinanlamppuja menestyksellä, mutta itse panostaisin hieman enemmän luotettavuuteen esim. Lupine (esim. Wilma), SlLVA Exceed XT tai LedX. Kaikkein tehokkaimpia malleja ei tarvitse, jos ei oikeasti kilpaile lajissaan eikä halua antaa tasoitusta muille. Suunnistulamput eivät sitten oikein sovi liikenteen seassa ajamiseen kuin aivan pienimmillä tehoilla, koska ne häikäisevät tehokkasti. Otsapannan ominaisuudet korostuvat vauhdin kasvaessa ja matkojen pidetessä, monet ovat laittaneet kiinan lampun Lupinen pantaan ja juosseet tyytyväisinä. Aikoinaan valitsin itse vastaavaan käyttöön Lupinen Wilman ja olen ollut tyytyväinen. Useita vuosia ollut käytössä, hyvin on toiminut ja tehokin on omaan menoon ollut vähintään riittävä.

Laerppi
31.08.2016, 13.38
Ite olen kymmeniä kertoja suunnistanut kiinalampulla, ikinä ei ole pettänyt tai edes loppunut akku kesken. Yösuunnistaessa pidän kyllä aina mukana kunnon varalamppua (Lumonite Compass). Kovia pakkasia ei oikein kestä kiinalamput ja niiden johdot.

kontio
31.08.2016, 14.27
Magicshinen 3 ledisiä malleja on paljon porukka käyttänyt metsässä ihan hyvällä menestyksellä. Niitä uusia versioita on XXL:ssä välillä tarjouksessa mutta ilmoitetut tehot ei kohtaa totuutta, etenkään ne korkeat lukemat.

Swenorin lampuilla Haldenin ukot pääosin suunnistaa ja suunnistajankaupoa myy sitä Bikerayta vaimikäsenytoli.

Akku se on se mikä yleensä sippaa, ja halvassa lampussa akku on se halpa versio. Samsungin tai Sanyon tms akkukennot maksaa senverran ettei 150€ lamppuun semmoisia sovi.

kontio
31.08.2016, 14.29
Huippulaatu ja inhimillinen hinta niin Wilma on se ykkönen varmaan 5 vuotta ollut.

mxv
31.08.2016, 16.10
Kiitoksia vinkeistä. Niiden ansiosta otsalamppuongelmaan löytyi ratkaisu erittäin kilpailukykyiseen hintaan.

Ostin viime syksynä Magicshine MJ-858:n kun halvalla sain, mutta eipä tullut mieleenkään, että sitä voisi käyttää myös otsalamppuna. Nyt kaivoin sen pakkauksen esille kaapin perältä ja siellähän oli oikein asiallisen tuntuinen otsapanta mukana. Ei kun testaamaan.

JohnOrion
31.08.2016, 22.07
Tuli tilattua suosittu Nitefighter BT40S (http://www.gearbest.com/bicycling-gear/pp_180805.html) ja heti kättelyssä huomattua, että valosta (ei siis akuista) tulee korkeataajuista ääntä sen ollessa päällä (ei tosin tehokkaimmalla tasolla vaan sitä alemmilla tasoilla). Ääni on voimakkuudeltaan sellainen, että sen varmasti kuulee ajaessakin hiljaisemmassa ympäristössä (ei siis tarvi korva olla valossa kiinni kuullakseen sen). Onko tuo kuinka normaalia vai pitääkö tässä alkaa ihan reklamoimaan?

ahuji
31.08.2016, 22.28
Mulla on nitefighter bt21 ja tuli kokeiltua, eikä oma pidä ääntä. En tunne sähkötekniikkaa erityisesti mutta en ite varmaan reklamoisi ellei ääni kuulu akusta - ei siinä lampussa ole mitään räjähtävää. Jos oikeasti mietit reklamointia kannattanee kysyä mtbr bt40s topikissa tuosta ongelmasta

Lähetetty minun Nexus 5X laitteesta Tapatalkilla

Moska
31.08.2016, 22.55
Mulla on yksi lamppu joka vinkui uutena ja sitä mykistyi säädin. Tilasin uuden samanlaisen säätimen ja se on hiljainen ja toimii edelleen

Lähetetty minun D6603 laitteesta Tapatalkilla

JohnOrion
01.09.2016, 10.57
Jos oikeasti mietit reklamointia kannattanee kysyä mtbr bt40s topikissa tuosta ongelmasta

Kiitos vastauksista. Kysäisin asiaa mtbr:sta ja kyllä tuo vaikuttaisi olevan enemmän tai vähemmän normaali ilmiö, joskin niitä täysin äänettömiäkin mallikappaleita on olemassa.

TuriMaas
01.09.2016, 11.12
Nyt on testattu Moon LX560. Todella hyvä valaisin. Neljä eri kirkkausmoodia eikä yhtään vilkkuvaloa tms. Heikoin teho valaistulla kelville mainio. Kirkkaimmalla pärjää pilkkopimeässä hyvin. Valokeila sopivan tasainen. Lamppu näkyy myös sivulle. USB-lataus, joka on itselleni must. Ei tarvitse miettiä onko paristoissa vielä virtaa yhdelle lenkille. Tukeva teline ja pikakiinnitys. Itse lamppu on kevyt, kapea ja pienikokoinen.

SammyB
01.09.2016, 20.41
Ite olen kymmeniä kertoja suunnistanut kiinalampulla, ikinä ei ole pettänyt tai edes loppunut akku kesken. Yösuunnistaessa pidän kyllä aina mukana kunnon varalamppua (Lumonite Compass). Kovia pakkasia ei oikein kestä kiinalamput ja niiden johdot.
Minulla on kiinanlamput olleet käytössä siitä asti kun niitä DX:stä alkoi aikoinaan saamaan. Yhtään lamppua ei ole hajonnut, latureita yksi ja akkuja on toki kuoleentunut käytössä. Sitä mukaan kun olen valotehonmetsöstyksen tiimellyksessä päivitellyt tehokkaampiin, on perheenjäsenille siirtynyt edelliset. Kaikki pelissä edelleen. Rahaa olen näihin tuhlannut tässä ~10 vuoden aikana korkeintaan pari sataa euroa.
Jatkan samalla linjalla. :)

Smo
01.09.2016, 21.56
Kiitos vastauksista. Kysäisin asiaa mtbr:sta ja kyllä tuo vaikuttaisi olevan enemmän tai vähemmän normaali ilmiö, joskin niitä täysin äänettömiäkin mallikappaleita on olemassa.

Mulla on BT40S ja ei se kyllä mitään ääntä pidä .. on muuten hyvä valo maastoon, pitänee kaivaa esille ..

ylämäki
01.09.2016, 22.46
Nyt on testattu Moon LX560...... Valokeila sopivan tasainen.

Onko tuota LX560:n valokeilaan yhtään muotoiltu vai onko pyöreä tyyliin taskulamput?

TuriMaas
01.09.2016, 22.54
Onko tuota LX560:n valokeilaan yhtään muotoiltu vai onko pyöreä tyyliin taskulamput?

Kyllä siinä erottuu pyöreähkö keskikohta. Se on tosin mukavan pehmeä reunoiltaan, joten ei ihan samanlainen, kuin pahimmillaan taskulampuissa. Lisäksi Moon päästää melko hyvin valoa reunoille. Keskiosan ja muun valon kontrasti ei ole todellakaan pahimmasta päästä.

mutanaama
01.09.2016, 23.20
Minulla on kiinanlamput olleet käytössä siitä asti kun niitä DX:stä alkoi aikoinaan saamaan. Yhtään lamppua ei ole hajonnut, latureita yksi ja akkuja on toki kuoleentunut käytössä. Sitä mukaan kun olen valotehonmetsöstyksen tiimellyksessä päivitellyt tehokkaampiin, on perheenjäsenille siirtynyt edelliset. Kaikki pelissä edelleen. Rahaa olen näihin tuhlannut tässä ~10 vuoden aikana korkeintaan pari sataa euroa.
Jatkan samalla linjalla. :)
Ja mulla taas on hajonnut kaikki, ja tainnu kaikki akutkin kyr*ähtää. Ostin sitten lupinen pikon ?neljä vuotta sitten, hetken kuluttua toisen ja toissa vuonna wilman. Akut ja lamput sen kun toimii tuntikausia.

Viriviri
02.09.2016, 17.33
Kiinanvalo toimi itsellä n.3v moitteetta rankkasateet ja paukkupakkaset, mutta erillinen akkupakkaus alkoi viime jouluna lämpiämään ja savuamaan latauksessa, joten lensi kauniilla kaarella hankeen. Ruumiinavauksen jälkeen syy löytyi: oikka johtimissa (erittäin)huonon erityksen johdosta. Vanhasta läppärin akusta "uudet" (4x18650) akut kasaan kolvaten ja halpis toimii vielä toivottavasti ainakin toiset 3v. Pari kertaa tyhjäks ajettu ja taas ladattu valon alkuperäisellä laturilla eikä moitteita missään.
Akuthan tuntuu olevan kaiken kivan riippakivi ainakin vielä: sitä saa mitä maksaa- ja laatu todella maksaa.

Kaderkki
02.09.2016, 20.00
Kaidomainista saa nykyään laadukkaita akkupaketteja halvalla, tehty Panasonicin kennoista. Keskustelua näistä akkupaketeista, hinnat ja linkit ensimmäisessä viestissä: http://forums.mtbr.com/lights-night-riding/quality-8-4v-6800mah-4-x-ncr18650b-battery-pack-kaidomain-com-reasonable-price-995303.html
Voi valita 2-, 4-, 6- tai 8-kennoisen akkupaketin. Nämä siis toimivat käytännössä lähes kaikkien kiinalamppujen kanssa.

Ilmainen postitus Suomeen

Kanuuna
04.09.2016, 13.27
https://www.xxl.fi/olight-headlamp-h25-otsalamppu/p/1113322_1_style?utm_source=Communicator&utm_medium=Email&utm_content=Untitled10&utm_campaign=XXL+Finland+newsletter+-+Week+35%2f2016+SS&_ccCt=5nJxEYo7oG7ha1qDFd9lgMagq%7exMEthUz1Stre8TCL TzQl6NFFaa1vMMH0VWmmi8

Taas on valoa tarjouksella. 60€

hcfreak
05.09.2016, 23.26
Magicshine 608. Ihan kelpopeli. Hyvin levitti valoa. Puoliteho riitti ku oli kypärävaloki kaverina. Kuvassa pelkkä 608

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160905/6d513bcddd2d7ee96dfaab7ff318df7c.jpg

Lähetetty minun D5503 laitteesta Tapatalkilla

peeppa
06.09.2016, 08.21
Tietääkö joku onko kaikki uudet XXL Magicshine valaisimet kaukosäädin yhteensopivia? Vai onko vain ne valaisimet jotka myydään paketissa kaukosäätimen kanssa? Tekisi mieli kokeilla tehokkaampaa versiota kypärässä ja pelkkä valaisin riittäisi jos toimii vanhan kaukosäätimen kanssa.

Mikko
08.09.2016, 21.40
Mitkä olivatkaan kameran asetukset, kun valoja kuvataan? Ei ihan helposti haku auttanut, vaikka tiedän niiden täältä löytyvän.

orc biker
08.09.2016, 23.01
Mitkä olivatkaan kameran asetukset, kun valoja kuvataan? Ei ihan helposti haku auttanut, vaikka tiedän niiden täältä löytyvän.
Manuaali, että valotus pysyy vertailukelpoisena eri tilanteissa. Ei siihen muuta oikein ole. Pitää vain päättää, milloin kirkkaus kuvassa vastaa kirkkautta todellisuudessa.

zander
09.09.2016, 00.20
Onhan siihen sellainen jossain määrin vakiintunut valotus, jotta kuvat ovat vertailukelpoisia. Mulla oli muistissa tämmöinen, oliskohan nää ne yleisesti käytetyt:

Kameran asetukset lampulle

* Setting: Full manual
* ISO: 200
* Exposure: 1.6 seconds
* Aperture: F4.0
* Focus: Manual
* White Balance: Daylight
* Quality: Jpeg High

paskalokki
09.09.2016, 08.17
Mistä Fenix BC30:n omistajat ovat ostaneet tankopidikkeitä lisää? Toisen toivoisin löytävän jostain, edullisesti, ei tarttisi jumpata aina pyörästä toiseen ja säätää kulmaa joka kerta uudestaan kun vaihtuu kulkuväline.

duris
09.09.2016, 08.29
Mistä Fenix BC30:n omistajat ovat ostaneet tankopidikkeitä lisää? Toisen toivoisin löytävän jostain, edullisesti, ei tarttisi jumpata aina pyörästä toiseen ja säätää kulmaa joka kerta uudestaan kun vaihtuu kulkuväline.

Itse ostin: https://varuste.net/Fenix+Bikemount+ALB-10?_tu=60075

Onhan siihen sellainen jossain määrin vakiintunut valotus, jotta kuvat ovat vertailukelpoisia. Mulla oli muistissa tämmöinen, oliskohan nää ne yleisesti käytetyt:

Kameran asetukset lampulle

* Setting: Full manual
* ISO: 200
* Exposure: 1.6 seconds
* Aperture: F4.0
* Focus: Manual
* White Balance: Daylight
* Quality: Jpeg High
Nämä on juuri ne joita MTBR käyttää valovertailuissaan. Kannattaa näillä mennä niin vertailu kuvista onnistuu

Arhipoff
09.09.2016, 08.52
Itse ostin: [URL]https://varuste.net/Fenix+Bikemount+ALB-10?_tu=60075[/URL

Itsekin koitin viime talvena hakea mutten tämän edullisemmin löytänyt.

paskalokki
09.09.2016, 08.55
Pysyykö BC30 telineessään muuten tiukasti siinä kulmassa mihin se on asennettu? Vai hetken kuopparallin jälkeen sojottaa kohti tangenttia?

duris
09.09.2016, 09.06
Pysyykö BC30 telineessään muuten tiukasti siinä kulmassa mihin se on asennettu? Vai hetken kuopparallin jälkeen sojottaa kohti tangenttia?
Tuo Fenixin ruuvilla kiristettävä kiinnike on kyllä erittäin tukeva ja sen saa niin tiukalle ettei lamppu siinä yhtään liiku. Ennemmin tuo kiinnike varmaan murtuu kuin lähtee tangossa pyörimään.

Iglumies
09.09.2016, 09.06
Jäykkäkeulaisessa 29ssä ainakin ilman ongelmia pysynyt.

Sand
09.09.2016, 17.39
Miten noissa Magicshineissa se akun kiinnitys kypärävalokäytössä on toiminut? Kypärän takaosaan kiinni ja johto lampulle? Onko epäkäytännöllinen vs. lamppu jossa integroitu akku? Magicshinen ja Moon LX-560 välillä harkitsen.

peeppa
09.09.2016, 18.26
Ei haittaa ainakaan itsellä. Sanoisin että yli 2h kestävä akku painaa niin paljon ettei sitä halua kypärään jos ajaa metsässä täydellä teholla. Ja Magicshine kaukosäädin näppärä kun saa helposti pienemmälle metsästä kelville tullessa.