Näytä tavallinen näkymä : Hyvät XC-Kumit?
Panaracer Fire XC Pro (http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=473)
Minkälainen rengas? On ainakin CRC:ltä tilattu paljo, mutta se nyt ei kerro mitään. Onko kellään/ollu tämmösiä käytössä?
Märällä/mudassa tuoon ainakin tukossa heti ja sitten loppuu pidot täysin. Tämä väittämä perustuu siihen, että tuo kumi näyttää Bontragerin Jones AC:ltä, jossa on em. ominaisuus. Näyttää olevan aika painavatkin vaikka ovat kapeat, ei näytä kovin rullaavalta kumilta. Satsaa vähän enemmän ja hae Nokian NBX Lite 2.2:set. Et varmasti pety. Niissä on paljon enemmän ilmatilaa ja toimii muutenkin hyvin kaikissa olosuhteissa.
Täytyypä kokeilla sitten semmosia....! Sen jälkeenhän sitä tietää!! Kiitän kommentista!:D
Toimiiko/kestääkö tubeless vai oisko hyvä olla sisäkumi?
Fillarimies
04.08.2005, 09.53
Kokeileppa tiogan extreme 2.1 ne on aika hyvät renkaat mulla on itellä semmoset ja hyvin pitää ja rullaa. Ei mene tukkoon kovin helposti. :cool:
Kokeileppa tiogan extreme 2.1 ne on aika hyvät renkaat mulla on itellä semmoset ja hyvin pitää ja rullaa. Ei mene tukkoon kovin helposti. :cool:
Nuokin kyllä näyttää hyviltä!!! hmm... Voi Vidu! Miten sitä sitten osais päättää....
Pakkoko oli perustaa kaksi threadia samasta asiasta? NBX:iä ja niitä Laitteja on ainakin hypetetty niin pirusti eikä juuri kellään ole niistä valittamista. Lienee siis aika varma valinta. Itse ajan NBX 2.1:illä ja ne ainakin on oikein hyvät.
Oli aika epäselvä tuo edellisen otsikko... joten ajattelin että saisin enemmän vastauksia, kun tekisin kokonaan uuden ja selvemmän. Eihän hajota...eihän!
Mulla oli vanhassa xc-pyörässä 2,3" NBX:t. Eipä ollut valittamista. Mitä nyt pariin otteeseen sain ne puhki mutta sitä sattuu. Nyt on ollu vuoden verran Boazobeana 2,1" X:t ja ovat kuvioinniltaan aika lähellä noita NBX Litejä. Hyvin toimivat. Muun merkkisistä renkaista ei ole pahemmin kokemuksia.
uncle_nas
04.08.2005, 12.23
Mulla on NBX Lite 2.0:t. Suht uutukaiset on. tai onhan noilla jo ajettu ~400km. Etukumi on tosi hyvässä timmissä ja ihan ok pitokin. Takakumi on sit aika omituinen.. nappulaa on hyvin jäljellä mutta siellä täällä kumin keskikohdassa näkyy pieniä halkeamia tai rättiä (!). Aika outoa, voiko rätti tulla noin nopeesti vastaan vai onko kyseessä joku valmistusvika?
Kannattaahan tuo varmaan nyt vaihtaa. Jos kokeilis jotain muuta tubelessia. Onkos Schwalbe Racing Ralph millainen? Tai Normaali NBX?
Niissä on ssellanen ominaisuus että se höytyvä tulee näkyviin jos ajaa terävä kivisessä sepelissä, mutta ei kokemusten mukaan haitta pitoa tai kestävyyttä.
Tomppa.L
04.08.2005, 16.29
racing ralph on hyvä...ite arvoin kuukauden uutta rengasta ja ei ole tarvinnu pettyä. rullaa on kevyt ja mun mielestä pito märälläkin on ihan ok...mudassa menee tukkoon ja pito katoo. ja on se iskuakin saanut et kyllä se taitaa kestääkin.
Tomppa.L
04.08.2005, 16.34
ja niin jos pitoo kaipaat niin schwalben jimmy light... kevyt ja ihan tautinen pito...rullaavuus ei kyllä parasta ole.
eikä kestävyys...
kyljet hajoo heti.
Tomppa.L
04.08.2005, 17.49
mulla meni koko kesän ei yhtään rikkoo...enkä kyllä säästele
Märällä/mudassa tuoon ainakin tukossa heti ja sitten loppuu pidot täysin. Tämä väittämä perustuu siihen, että tuo kumi näyttää Bontragerin Jones AC:ltä, jossa on em. ominaisuus. Näyttää olevan aika painavatkin vaikka ovat kapeat, ei näytä kovin rullaavalta kumilta. Satsaa vähän enemmän ja hae Nokian NBX Lite 2.2:set. Et varmasti pety. Niissä on paljon enemmän ilmatilaa ja toimii muutenkin hyvin kaikissa olosuhteissa.
Juu Nokian Lite hyvä ettei kuvio mee tukkoon... mutta kuvioo ehkä liian vähän ja haihtuu asvaltilla...
uncle_nas
04.08.2005, 23.02
Niissä on ssellanen ominaisuus että se höytyvä tulee näkyviin jos ajaa terävä kivisessä sepelissä, mutta ei kokemusten mukaan haitta pitoa tai kestävyyttä.
Ahaa, no hyvä. Kattelin tarkemmin tota etunakkia niin siinäkin näkyy haituvaa jossain vähän. Eli siis voi ajaa huoletta, kai :rolleyes:
Juu Nokian Lite hyvä ettei kuvio mee tukkoon... mutta kuvioo ehkä liian vähän ja haihtuu asvaltilla...
Niinhän ne tekee mutta maastorenkaathan ne onkin. Itellä ainakin tulee ajettua mahdollisimman vähän asfalttia. No XC-pyörähän se onkin. Asfalttiajot hoidetaan Kurahuara, jossa on 26" sliksit.
Schwalbelta olis tulossa aika mielenkiintoisen näköinen kummi syyskuussa myyntiin, kuvio on melko lailla RR:n ja NBX Liten välistä jos noista Biken kuvista pystyy päättelemään eli isommat reunanappulat kuin RR:ssä.
Rakenne aika lailla KisaLeksojen mallinen eli 2.25":nenkin alle 600gr. Schwalbe Nobby Nic on mallin nimi.
Panaracer Fire XC Pro (http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=473)
Minkälainen rengas? On ainakin CRC:ltä tilattu paljo, mutta se nyt ei kerro mitään. Onko kellään/ollu tämmösiä käytössä?
Ajoin Tahkolla 60 km. Tukkoon se vähän meni, mutta eipä haitannut menoa kun oli kuivaa. Minusta aika ok:n tuntuinen kestävä rengas, ei tunnu hirmusesti tasasella rullaavan; mutta eipä tuolla kuviolla kai semmoista odotakkaan? Yleisarvosana 8, kelpo hinta/laatu suhde.
Ostin sitten tuollaiset misukan renkaat, kun piti melko nopeesti päättää :
Wild Gripper C 24.1 S light 850g
Wild Gripper Comp 15 850g
Mahtaako tehdä mitään? Normi XC:tä ajelen silloin kun ajelen ja 2-4 maraton kisaa vuoden mittaan..
Painoahan noilla tuntuu melkosesti olevan, miten XC-renkaat muuten???
Miksi ihmeessä ostit dh/free/cross -renkaat xc:hen? :seko:
Jonttaxtr
09.08.2005, 08.37
Vredestein K-Nobs 1,9" pyörii alla, ei kerää kakkendaalia, rullaa riittävästi, pito mielestäni loistava, maksaa n. 30€ kumi.
Panaracerin Fire XC:t ovat jotenkin erikoisen tuntuista kumia, rullaavat hyvin, ainakin 1,8" malli. Kangaspoluilla vallan mainio valinta. Hinta-laatusuhde onpi kohdallaan. 2,1" malli olisi ollut järkevänpi ostos täysjostelevaan.
Tuossapa nuo on alla
http://www.ilmaisajelijat.info/kuvat/fillari_jontta_nosaint.jpg
Miksi ihmeessä ostit dh/free/cross -renkaat xc:hen? :seko:
Niinku sanoin, pikkasen kiireellä piti lähetykseen saada renkaat mukaan..
Nyt kun kävin myyjän sivuilla kattomassa, niin näinhän tuollakin lukee..
Mutta mun mielestä mulla on nyt alla Wildgripper lightit ja kiekon kanssa on tosi kevyet.. Mutta saatan muistaa väärinkin..
Nyt olisi sitten dh/free/cross -renkaat ylimääräisenä..
Nyt kun kävin myyjän sivuilla kattomassa, niin näinhän tuollakin lukee..
Mutta mun mielestä mulla on nyt alla Wildgripper lightit ja kiekon kanssa on tosi kevyet.. Mutta saatan muistaa väärinkin..
"Miseliinin" nykyinen nimeämiskäytäntö on melkoisen epäselvä, jos jonkinlaista wildgripperiä löytyy eri käyttötarkoitukseen ja vielä tähän kauppiaiden sekoilut päälle.
Onhan nuo varmaankin hyvät treenirenkulat, ei liene puhkeamisen kanssa ongelmia. :)
uncle_nas
11.08.2005, 13.16
Jollain kokemuksia Hutchinsonin Bulldogeista tai Scorpioneista?
Tuollaiset Bulldog high tubelessit vois olla ihan pätevät...
Buldoggi edesssä pyyttonin kanssa. Hyvä rullaamaan mutta, aika kapea kulutuspinta ja ei niin pyöreä kuin esim. itikka - ei niin hyvä pito edessä mutkissa.
Näitä voisi testailla kunhan saapuvat kauppoihin:
http://www.bike-unlimited.de/modules.php?name=News&file=article&sid=440
http://www.bike-unlimited.de/images/schwalbe-nobbynic.jpg
Wolfhound
16.08.2005, 11.03
Scorpionit ei ainakaan pidä jos on yhtään kosteeta :(
Scorpionit ei ainakaan pidä jos on yhtään kosteeta :(
Muistikuvia parin vuoden takaa: pehmeässä kostealla pelaa kohtuullisesti. Ei toimi juurakko/kivikkorenkaana juuri lainkaan, varsinkaan märällä. Puhkeaa herkästi (Airlight -versiot ainakin).
terrengcykkelin arvosteluista voisi lukea jotain samansuuntaista(?) jos norja taipuisi: http://terrengsykkel.no/?368
edit: ja onhan tuossa vielä norskien arvostelu marathon/xc-kummeista, arviot juurakossa ja märällä ajosta ovat varmaan kohdallaan.
http://terrengsykkel.no/?1368
Ehdotelkaapas jotain hyviä semislicksejä xc-käyttöön. Tulee jokun verran ajettua ihan asvaltillakin, joten tollaset olis varmaan ihan asiaa noiden nappularenkaiden tilalta.
Misukan Jet S:ää on kehuttu, rullaa ainakin kivasti.
Myös IRC Mythos XC Slick on aika hyvä, kestää kilometrejä ja lasia. Ja toimii myös maastossa aika hyvin.
Kovin on nbx'iä kehuttu mtbreview.com sivustolla, pitänee testata. Onko nbx / nbx lite'llä erona siis lähinnä paino (lite ohuemmilla seinämillä tms)? Kuluminen ei minua haittaisi kun on asfaltille hookwormit. Haluaisin jotakin joka pitäisi todella hyvin märillä juurilla ja kivillä kun tuo lähimetsä on niitä täynnä.
Kovin on nbx'iä kehuttu mtbreview.com sivustolla, pitänee testata. Onko nbx / nbx lite'llä erona siis lähinnä paino (lite ohuemmilla seinämillä tms)? Kuluminen ei minua haittaisi kun on asfaltille hookwormit. Haluaisin jotakin joka pitäisi todella hyvin märillä juurilla ja kivillä kun tuo lähimetsä on niitä täynnä.
NBX pitää ensimmäiset 10 tuntia, jollain tavalla.
swinger1
28.08.2005, 10.01
katso jotain muuta kuin nbx,ää uutena pitää hyvin mutta kuluneena pito katoaa(märällä,juurakolla)2 fillarissa mulla on nyt tubeless nbx,t sisärenkailla varustettuna,ja ne kestää vähän paremmin.Taitaa johtua että sivut on paksummat ja materiaalikin vähän erilainen.no yhteispaino onkin sitten jo aika huima=)
lcdpiggy
28.08.2005, 11.03
Contin PRO Verticalit toimii aina ja joka paikassa läpi vuoden! Jos lipsuu märällä juurakolla/kalliolla vika on miehessä eikä nakeissa. Rullaavuus ei ole ostokriteeri maastorenkaissa :)
Pro mallit saa saksalaisista nettitukuista yleensä noin 45e/pari. Eli puoeleen hintaan kuin esim NBX Litet.
Mitenköhän tavan verticalit toimii tuohon verrattuna? Maksavat vain 19€ kuppaveljillä.
lcdpiggy
28.08.2005, 14.03
Mitenköhän tavan verticalit toimii tuohon verrattuna? Maksavat vain 19€ kuppaveljillä.
Kyseessä sama rengas ei taittuvana. Contilla PRO sana tekee renkaasta aina taittuvan, PROTECTION on taittuva ja kylkisuojattu, näin ainakin MTB puolella.
länsiväylä
29.08.2005, 00.51
Hyvät xc- ja yleiskumit koossa 29 x 2.1 ovat Maxxiksen Ignitorit, joiden kuvio muistuttaa erittäin paljon Contin Exploderia.
Vaiheilen nyt continental verticalin (perus malli) ja Arrow Racing mudx / the bite välillä. Tarkoitus siis saada hyvä pito märkään juurakkoon..
Samu Ilonen
31.08.2005, 22.37
NBX pitää ensimmäiset 10 tuntia, jollain tavalla.
Ekat 100km takana asfaltilla ja mitään kulumisia ei näy. Tuntuvat oivilta mullittelu gummeilta ainakin lähipuistoissa, NBX Lite 2.2":t...
Markku Silvenius
01.09.2005, 07.55
Meidän junnulla on kanssa yli 500 km ajetut 2,2set ja juuri alkaa sen verran kulumaa olemaan, että keskimmäisen nappulan pikkukolot (ne rullausta parantavat) alkaa katoamaan. Tosin auttaa tuo 41 kg paino ja 2,2-2,3 ajopaineet kulutuskestävyyttä ;)
vuoden ollu mulla käytössä nuot lite 2.2:t eikä se keskimmäinen nappularivi ole vieläkään kokonaan poissa. Asvalttiajoa olen välttänyt (niihin omat kiekot) mutta suht. tyytyväinen olen noitten kestävyyteen, muista ominaisuuksista puhumattakaan.
Vitun kuppaveljet... Soitin onko contin verticalia hyllyssä, ja kuulemma oli. Hetken kuluttua kun menin ei ollutkaan vaan gravityä! Pitänee huomenna hakea intensen system 4't hi5'sta.
Nokian nbx 2.3 ollu alla jo puolisen vuotta ja pitää edelleen hyvin märällä kelillä. Oon ajanu asfaltilla ja metsissä aikasta lailla eikä tarvii vielä edes ajatella vaihtoa..
Muutamia kuukausia tullut ajeltua noilla nbx 2.3 nakeilla. Hiton hyvin ne kyllä pitää märällä kelillä juurakot/kalliot ym.. paikat!
Tänään sitten vaihdoin testi mielessä taakse tuon nbx 2.2 liten ja kävin tuon tutun lenkin heittämässä. Ensimmäisenä tuli tunne, että hitto, pyörähän liitää tällä pieni nappulaisella renkaalla. Mutta metsään päästyäni tulin siihen tulokseen että lite on pelottavan liukas melkein kuivillakin kannoilla..
Mutta ajellaan ja katsellaan nyt vielä..
Ei niiden juurien päälle kannata jäädä suttaileen. 2.2 Lite pitää mulla ainakin 99% paremmin kuin mies uskaltaa kantata. Muutaman kerran on eturengas tai takarengas kadonnut alta metässä kun on vetäny ihan liian kovaa johonki mutkiin. Silti ne ei katoa alta vilauksessa vaan silleen hallitusti.
Itellä ja faijalla ollut tän kesän ajossa Maxxiksen Larsen TT 2.0". Hyvin ovat toimineet, eikä ole tainnut tulla rengasrikkoja kummallakaan. Märillä juurilla ja kalliolla joutuu vähän miettimään miten ajaa, kun pito ei ole kummoinen, tosin tuskin mikään kumi niillä erikoisesti pitää. Rullaavuus hyvä, painoa vois olla ihan hieman vähemmän, 540g/kpl. Eikä kulukkaan hirveän nopeasti.
Itellä ja faijalla ollut tän kesän ajossa Maxxiksen Larsen TT 2.0". Hyvin ovat toimineet, eikä ole tainnut tulla rengasrikkoja kummallakaan. Märillä juurilla ja kalliolla joutuu vähän miettimään miten ajaa, kun pito ei ole kummoinen, tosin tuskin mikään kumi niillä erikoisesti pitää. Rullaavuus hyvä, painoa vois olla ihan hieman vähemmän, 540g/kpl. Eikä kulukkaan hirveän nopeasti.
Itselläni on on kans samat renkaat ja olen ollut tyytyväinen niihin. Mutta tuosta kulumispuolesta voisin kertoa, että ainakin asfaltti-ajossa renkaat kuluvat ainaki minulla yllättävän helposti, no painoakin on 100 kiloa eli sekin vaikuttaa asiaan.
No faija on vedelly omillaan tän kesän aikana about 1500km maastoa ja hieman asvalttia ja siihen nähden ovat mielestäni varsin hyvässä kunnossa kuvioltaan. Ja on silläkin painoa vähän enempi kun "ajokoirilla", mut ei silti ihan sataa kg.
Tänään vasta toinen lenkki nbx liteillä ja pamahti puhki keskellä ei mitään ja kun jätti vielä puhelimen ja korjaus tarvikkeet kotiin.. Se siitä, en taida enää koskea liteihin!! Oli vielä ensimmäinen rengas joka tänä kesänä puhkesi ja samaisessa paikassa ajettu armoa antamatta satoja kertoja ilman rengas rikkoja.. Ehkä noi menis hyvin jossain hiekkatie ajelussa.
Sanokaahan tähän nyt vielä jotain hyvin rullaavia 2.3 tai 2.3 leveitä renkaita. Ja ilmatilaa saisi olla mukavasti kuten myös kestävyyttä.
Sanokaahan tähän nyt vielä jotain hyvin rullaavia 2.3 tai 2.3 leveitä renkaita. Ja ilmatilaa saisi olla mukavasti kuten myös kestävyyttä.
Ne nbx 2.3!!! Rullaa tod hyvin, pitää paikassa kuin paikassa eikä mee rikki millään :D Eikä kulu kirveelläkään!!!
Onkos porukalla kokemuksia noista geaxin renkaista? Joitakin malleja hypistelin intersportissa... Vaikuttivat jokseenkin päteviltä. Ei ole hinnallakaan pilattu.
uncle_nas
15.09.2005, 22.06
Muutaman lenkin on nyt alla ollut Racing Ralph 2.1 UST Tubeless. Ennen noita oli NBX Lite 2.0. Kyllä on parempi tuntuma maastoon ja pitoakin tuntus hivenen enemmän olevan noissa Ralpheissa. Ilma kestää sisällä kun tauti (se rengasvaseliini!). Loistavat kerrassaan :D
PELTONEN
16.09.2005, 07.30
Muutaman lenkin on nyt alla ollut Racing Ralph 2.1 UST Tubeless. Ennen noita oli NBX Lite 2.0. Kyllä on parempi tuntuma maastoon ja pitoakin tuntus hivenen enemmän olevan noissa Ralpheissa. Ilma kestää sisällä kun tauti (se rengasvaseliini!). Loistavat kerrassaan :D
Mitenkäs on rullaavuuden suhteen? Häviääkö Ralph siinkä paljokin NBX:lle?
uncle_nas
16.09.2005, 14.25
Rullaavuus samaa luokkaa.
Kohta alkaa olla se aika vuodesta että on syytä mainita tuo Tioga Factory XC. Se on paras (=kantavin) rengas millä olen pehmeässä hiekassa ja talven kelkkaurilla ajanut. Kylkinappulat ovat todella leveät, joten rengas kantaa aivan uskomattoman hyvin. Leveyttä on nimellisesti "vain" 1,9", mutta siitä huolimatta rengas kantaa pehmeällä alustalla paremmin kuin muut kokeilemani 2,3" leveät. Hinta ja painokaan ei ole paha. Settinä 29,90€ HiBike:llä. Etu ja takakumes on eri kuviolla, mikä on syytä muistaa jos tilaa ne erikseen eikä settinä. Löytyy myös 2,1" leveänä, mutta siitä minulla ei ole kokemusta. Kuvan perusteella näytti siltä kuin kylkinappulat olisivat pienemmät kuin 1,9":n mallissa, mutta tiedä häntä.
http://www.chainreactioncycles.com//Images/Models/Full/1068.jpg
Omiani käytän nykyään vain talvisin kelkkaurilla, mutta ne alkavat olla siinä kunnossa että aion tilata uudet samanlaiset.
mankelimies
16.09.2005, 20.23
hutskinsonin pythonit on aika pistoolit kumit. 2.1":sissakin on ilmatilaa niin tolkuttomasti, ettei normipaineilla rullaillessa saa snake biteja aikaan käytännössä minkäänlaisessa pirun pellossa. Ja vähän reilummasti painetta, niin rullaavatkin vielä. Sen verran täytyy dissata, että mutakelit ja vastaavat suon ylitykset ovat myrkkyä, mutta muuten ei valittamista.
Viskaat sinne alle 2.1" Nokian Nbx:ät. Kyl toimii sano mine!
speedsta
20.09.2005, 15.30
Jees. NBX on kyl maastos hyvä mut kuluu tosi nopeesti asvaltil...
Geaxilta löytyy myös todella huviä XC kumeja.
Arrojo --> http://www.geax.com/prodgeax/mtboffroad/arrojo.htm
Argo --> http://www.geax.com/prodgeax/mtboffroad/Argo.htm
Noita kannattaa kattoo, eikä niil oo hirveitä hintojakaa. ;)
Kesän aikana ollu alla pyytton/bulldog, Twister ss:ät, NBX-litet ja lopulta heitin kokeiluks alle Maxxis Rancherot (MBA testin innoittama). Todellla vakuuttava rengas (hinta/laatusuhde huippu). Painoa ehkä xc/marathon vähän runsaasti(595g), mutta tahkolla olisi varmasti turvallinen valinta.
Hans Opinion
21.09.2005, 15.23
Ajoin tuossa Hämenlinnan kisan ja kun tämä minun ajaminen on tämmöistä "harrastamista" niin olen ajanut kaikki maastoajoni NBX2.3:lla... ja kyllähän ne pitää ja kestää - mutta ei rullaa... liikaa antaa tasoitusta jos niillä lähtee tuommoiseen kisaan.
Tässä nyt on porukat kahta mieltä tuosta NBX2.2Litestä (kevyempi versio) - tulkitsen kuitenkin niin että saattaisi olla aivan jees-kumi maraton tyyppiseen ajoon (esim.Finlandia) jossa voi olla suht paljon hiekkatie pätkiä ja baana muutenkin helppoa.
HäH?
länsiväylä
21.09.2005, 22.01
No ekana tulisi mieleen Racing Ralph, joka on vastaavan levyisenä kevyempi, pitää ja ohjautuu (mun mielestä ainaki) paremmin. Sekin kyllä kuluu nopsaan.
Markku Silvenius
23.09.2005, 09.20
NBX 2,2 lite tubeless-vanteelle litkujen kanssa.
Kellään kokemuksia Maxxiksen Flyweight 330 ja/tai 490 renkaista?
Eikö? No täytyy sitten ottaa riski ja vaan kokeilla ite.
Wanhat ei ehdi vastaamaan mutta eikös nuo Flyweightit ole jo moneen kertaan todettu kelvottomiksi maastossa...
Noh, noi tulis enemmänki kovan alustan renkaiksi... (asfaltti, hiekkatiet jne)
Elasto, koklaa Larseneita? Itellä ja faijalla on ollut tän kesän Larsen TT alla 2.0" ja hyvin on toiminu. Liukkaat tosin märällä, mut muuten hyvät. Painoa oli muistaakseni 520g/kpl kun punnitsin. Ei ihan köykäsimmät maholliset, mut ei mun mielestä painavatkaan. Ja kas kummaa... Jos semmoset haluat niin ;)
Mika Nieminen
18.10.2005, 20.19
Kellään kokemuksia Maxxiksen Flyweight 330 ja/tai 490 renkaista?
Noh, noi tulis enemmänki kovan alustan renkaiksi... (asfaltti, hiekkatiet jne)
Ei ole kokemuksia, mutta tuo 330 voisi toimia hyvinkin hiekkatiellä. Todennäköisesti ominaisuudet on lähellä Contin Twister SS:ää, eli rullaavat hyvin, ovat ihanan kevyet, lipsuvat yllättävästi, lukittuvat herkästi jarrutuksissa, kuluvat nopeasti, eivätkä kestä hiekoitus-sepeliä.
Markku Silvenius
18.10.2005, 21.23
http://terrengsykkel.no/?1388
jutun alareunassa on linkki toiseen tekemäänsä testiin.
Reino Hoo
01.11.2005, 21.52
Alkusyksystä hankitut Michelin XCR dry renkaat (sisärenkaalliset) ovat osoittautuneet mukaviksi ajaa ja tosi hyvin rullaaviksi:). Ne ovat pitäneet toistaiseksi riittävästi syysliukkaillakin. Kovin märkiä mutakelejä pyrin välttämään ja ehkä hyvä niin näillä renkailla:rolleyes:.
kanttiinin tollo
02.11.2005, 00.46
Hyvin rullaava, tai ainakin paremmin kuin edelliset käytössä olleet 2.3 gumeet, on nykyinen Panaracer Fire DH Pro, jota olen metsiköissä käynyt rankaisemassa. Eikä ihan pienistä kolhuista ainakaan edessä hajoa, se on tullut todistettua.
Taakse laittanen kaiketi jotain muuta näin XC-ajoon kylläkin.
Reino Hoo
02.11.2005, 07.15
Saakohan niitä Panaracer renkaita maantiekäyttöön Suomesta. Vuosi tai pari sitten, ei Suomesta toimittajaa löytynyt, vaan piti tilata Japanista...
Kestävyyttä ei voi taata mutta pitoa ja rullaavuutta löytyy mukavasti Schwalbe Nobby Niceistä. 2.25" koossa on tilavuuttakin mutta löysän rungon vuoksi joutuu pitämään aika reilua painetta.
Valitettavasti kestotestistä ei näillä ajomäärillä voi puhua, osa renkuloista menettää suuren pidosta vähäiselläkin kulumisella.
Reino Hoo
02.11.2005, 10.12
[QUOTE=Reino Hoo]Alkusyksystä hankitut Michelin XCR dry renkaat (sisärenkaalliset) ovat osoittautuneet mukaviksi ajaa ja tosi hyvin rullaaviksi:). Ne ovat pitäneet toistaiseksi riittävästi syysliukkaillakin. Kovin märkiä mutakelejä pyrin välttämään ja ehkä hyvä niin näillä renkailla:rolleyes:.[/QUOTE
Renkaissa on myös erittäin hylkivä pinta, minkä ansiosta märempikään aines ei jää turhana massana mukaan pyörimään...
Ostinpa kokeeksi Intensen system4 cc 2,25" renkaan (ihan oikeesti 2,25"
eikä tilulei Schwalben Big Jimmy 2,25"). Sikahyvä rengas sekakelikäyttöön
ja kestää kiviröykkyajonkin. Painoa reilut 740gr ja hinta kotimaassa 37e.
Eteen ja taakse. Ei lähde alta jarruttaessa niin kuin em. Schwalbe.
SPECS
SIZE: 26 X 2.25
COMPOUND: C3
CASING: 72 TPI
BEAD: Kevlar
Weight: 745 Grams
INFO
System 4 is the high volume counterpart to the Intense System line. A performance full volume 26X 2.25 tire, the System 4 offers the same fast rolling hard cornering feel as their System 2 but with added volume and taller knobs for the tougher demands of Enduro style riding. With added strength to the center knobs that extend wear life the System 4 is a perfect balance of speed, handling and durability. Intense's patented C3 compound adds to the supplest feeling tire you will ever ride.
Ja hitaaseen syysetenemiseen olen käyttänyt takana
Intensen cc 2,125 rengasta karvan päälle 2.2bar.
Tämän renkaan pidon tuntee takamuksessa asti!
Ihan kuin ajaisi tubelesgummilla. Kandee kokeilla, oikeesti!
Kaarrepitokin on aivan järkyttävän hyvä:)
SPECS
SIZE: 26 X 2.25
COMPOUND: C3
CASING: 72 TPI
BEAD: Kevlar
Weight: 660 Grams
INFO
CC 2.25 is a true all around cross-country tire. It has been designed for soft, intermediate and hard conditions. It's larger sized than our SYSTEM Tires, so it also works well as a light weight Freeride Tire. It features a large center knob and an open spaced pattern that increases in height from center towards the edges offering much traction with little rolling resistance. This is the Swiss Army Knife of Tires. Intense's patented C3 compound adds to the supplest feeling tire you will ever ride.
länsiväylä
03.11.2005, 23.19
Ja tämä ei ollut maksettu mainos..? :rolleyes:
Eihän toki. Schwalbe vaan ei pärjää em. gummeille ominaisuuksillaan,
pl. paino.
Omat kokemukseni Nokian NBX 2.3:sta - Jos maasto on märkää, ei kannata odottaa paljoa pitoa kivikossa ja juurakoissa. Aika paljon petyin luettuani ensin kovasti hehkutuksia sieltä täältä NBX:ien pidosta pehmeän seoksen ansiosta, ehkä tuo sitten pitää paikkansa vaan kuivalla kelillä. Piti ajaa kieli keskellä suuta, renkaat lähti lipsumaan ihan jatkuvasti vähänkin viistoista kivistä ja juurista. Verrattuna esim aiemmin käytössä olleisiin Jones ACX-B:hin, pitoa noista Nokioista ei löytynyt lähellekään yhtä paljoa.
Kiinnostaisikin kuulla, mitä renkaita suosittelette melko tekniseen polkujen ajamiseen, jotain mikä toimisi niin kuivalla kuin märällä kelillä. Painolla ei ole merkitystä, mieluummin ostan vaikka jollain tapaa vahvistetun renkaan jos se kestää jotain kevyitä renkaita paremmin. Pitoa tarvittaisiin myös reilusti renkaan reunoilla, kannattaisikohan harkita esim jotain Gazzaloddeja?
Tsekkaa vaikka Intensen free-gummeja, koot 2,35..
kanttiinin tollo
04.11.2005, 18.40
Omat kokemukseni Nokian NBX 2.3:sta - Jos maasto on märkää, ei kannata odottaa paljoa pitoa kivikossa ja juurakoissa. ...
Kiinnostaisikin kuulla, mitä renkaita suosittelette melko tekniseen polkujen ajamiseen, jotain mikä toimisi niin kuivalla kuin märällä kelillä.
Sama kokemus vanhemmasta Nokian X-track DH kumista.. aivan hirveitä liukuja jos vaan ajaa lähelläkin märkää kalliota saati sitten sen päällä.
Panaracerin Trailraker on ulkomailla kovasti kehuttu juurikin tuollaiseen, pitoa kuulemma löytyy, tiedä sitten. Tilailen varmaankin yhden kappaleen testimielessä takapäähän, ellei jollakulla täällä ole äärettömän negatiivisia kokemuksia kyseisestä rinkulasta. !!???
Brittien foorumeilla kehuvat Trailrakereita todellaksi hyviksi renkaiksi sikäläisiin oloihin, ehkäpä toimivat täälläkin. East coast tyypit mtbrässä taas kehuu räkäkumiversioita jostain Kendan renkaista.
No kunhan jotain uutta kummia laittaa alle niin märistä juurakoistakin saattaa selvitä hengissä... Nobby Nicit toimii kohtuullisesti märälläkin.
Maxxikselta tulee keväällä ulos Sauserin suunnittelema xc-gummi. Joutunee tyypittämään. Hypeä löytyy jo M:n sivuilta.
Maxxikselta tulee keväällä ulos Sauserin suunnittelema xc-gummi. Joutunee tyypittämään. Hypeä löytyy jo M:n sivuilta.
Luulisi, että keskikuvio menee helposti tukkoon???
kanttiinin tollo
16.11.2005, 18.27
Tuli tänään koekäytettyä Trailrakeria takapäässä. Hyvin pelittää ja pitoa on. Tottakai mahdottomissa tilanteissa tuli lipsuntaa, mutta puolijäistä puolimärkää kallionharjaa selvisi hengissä ja pystyssä pysyen ihan meikäläisenkin taidoilla... paikassa jossa aiemmat takarenkaani antautuivat hyvinkin nopeasti.. minua kovemmalla jannulla saattaisi pelittää Trailraker vieläkin paremmin.
Rengas on kyllä kapein ikinä näkemäni 1.95" ja siis selvästi kapeampi kuin Wildgripper XLS samana leveytenä. Kumi on todella pehmeää ja haavoittuu terävissä kivikoissa huonolla tuurilla ensimmäisellä ajokerralla jopa vainaaksi asti. Minä sain vain naarmuja ja lovia aikaiseksi, mutta se on tuurista kiinni se. Hiekoitussepeli tappaa Trailrakerin 99,999% varmuudella ja nopeasti, näin väitän.
Hyvä rengas, mutta ei kivikkoihin eikä soraan.. mutavellissä toimi myöskin paremmin kuin yksikään aikaisemmista renkaistani.. tosin oikeaa mutarengasta en ole käyttänyt.
NBX 2,3" on ollut pitävä mudassa ja myös lumessa. Ehkäpä se on tuon perusvarman nappulakuvion ansiota. Renkailla on ajettu paljon eikä mokomat meinaa ollenkaan kulua. :) Helpoilla poluilla ja asfaltilla toivoisi alla olevan vierivämmät renkaat.
hannupulkkinen
21.11.2005, 16.44
Käytättekö täpärissä kapeampia renkaita kuin jäykkiksessä. Minulla on ollut 2,5 jäykkiksessä ja 2,1 täpärissä. Nyt on 1,9 nastoilla ja tuntuu kun maa on jäässä ihan riittävältä. Millaisethan olisivat maasturin kitkarenkaat?
Aika tasainen pitäisi jäätävasten tuleva osuus olla.
En muuten uskaltaisi jäisillä kallioilla ilman nastoja ajelle, joten rispektiä.
Eivät nastatkaan kyllä pidä jos kallion päällä on hyvin ohut jääkuori. Niin sippunen, että nastat eivät oikein pysty pureutumaan siihen.
NBX 2,2 lite tubeless-vanteelle litkujen kanssa.
Mitenköhän kestää isommalla miehellä????
Kuulin joskus puhuttavan, että perus litessä ei olisi mitää muuta eroa vastaavaan tubeless renkaaseen, kuin kylkien paksuus????
Onkohan asianlaita noin?:seko:
Markku Silvenius
07.12.2005, 10.49
http://www.cyclingnews.com/tech/2005/probikes/?id=wicks_kona
Ainakin Konan Barry Wicksillä, joka on suht' iso proffaksi.
Täytyypi koittaa!:rolleyes: Sopivasti tuntuisi olevan tarjouksessa kauppaveljillä. (Ei ole maksettu mainos)
Kaivellaas vanhaa.
Löytyykö sellaista rengasta joka rullaa yhtä hyvin kuin racing ralph, muttei kyljet hajoasi alle muutaman lenkin jälkeen ? Eli sopivasti ilmatilaa, matalanappulaiset, suht kevyet, mutta kestävemmät.
Painoa tulee tietty lisää, mutta se ei haittaa, kunhan ei mennä ihan UST painoihin, koska ne sisuskumitkin pitäisi laittaa vielä, eli noin 500-600g.
Hutsuja kattelin kaupassa, mutta ei niidenkään kyljet kovin vahvoilta näyttäneet. Mallit olivat ilmeisesti air lighteja..
Geaxeja jo tuossa aikaisemmin mainostettiin, niin onko niistä mihinkään ?
Arrojo, argo, barry ? Painoa niissä on ainakin piirun verran enempi, ja ainakin kuvassa näyttävät vahvalle teolle, mutta miten käytännössä. Missähän noita pääsisi hypistelemään ?
Välillä alle jotain muuta kuin NBX ;)
wanderer
02.08.2006, 11.23
NBX 2,2 lite tubeless-vanteelle litkujen kanssa.Hih. Mitkäs nykyisin on mietteet tästäkin hommasta kokeilun jälkeen ;)
Markku Silvenius
02.08.2006, 11.51
On se ihan hyvä systeemi jos on varakiekkoja tiheässä tai tallikaverilla samat vehkeet ja sitten voi antaa kiekon matkalla tallikaverilleen ja jäädä itse taluttamaan. Rullaavuudeltaanhan toi on ylivertainen, eikä se ole niin vaikea saada tiivistymään vanteelle, kuin ehkä luullaan. Ehkä se paikkaa jonkun neulanpiston tai jonkun kaktuksenpiikit. Mut suomessa on kaktuksia vähän ja snakebitea se ei paikkaa.
Itselläni on ollut Vredestein Killer Bee 2,0 täpärissä ja 2,4 jäykkiksessä, pito ja rullaavuus on ollut huippua.
Märästä on vaikea sanoa kun ei oo satanut 4 viikkoon.
Nyt mulla on edessä upouusi Intense System1:n (2.0) ja takana Maxxis HardDrive 2.1. Aika hyvin rullaavat, maastopito Maxxiksessa kohtuullinen, Intense vielä korkkaamatta maastossa. Nappulointi Intensessä on 'väljä', joten päällepäin ei ainakaan vaikuta miltään ikirenkaalta?
Hutsuja kattelin kaupassa, mutta ei niidenkään kyljet kovin vahvoilta näyttäneet. Mallit olivat ilmeisesti air lighteja..
Mulla on ollu (viimevuotiset?) Hutchinsonin Scorpion Gold Elitet, 2.3" edessä ja 2.0" takana. Punnitut painot oli n. 630 g ja 480 g. Ohuet kyljet, mutta hyvin on kestäneet, vaikka ajo on enempi FR-DH-linjaa kuin XC:tä.
2.0" on erittäin leveä nimelliskokoon nähden. Leveys nappuloiden reunoista mitattuna / rungon reunasta reunaan:
2.3" - 61.2 mm / 53.9 mm = 2.41" / 2.12"
2.0" - 57.5 mm / 51.1 mm = 2.26" / 2.01"
(Kehänä Mavicin XM321 Disc, eli sisäleveys 21 mm.)
Pehmeää seosta ovat ja nopeasti kuluvat, mutten ole ajanut märällä vielä yhtä hyvin pitävillä renkailla. Välillä on menty kovillakin paineilla, mutta kun muut sudittelevat kalliolla niin nuo vetävät lipsumatta.
Tekisi mieli kokeilla uusia Scorpioneja, mutta onkohan niistä 2.3" kokoa... Vanhan 2.3":sta ei löytynyt edes myyntipaketin listasta. :eek: 2.0" siellä kyllä oli. Kovempi seos ei olisi pahitteeksi ja tuosta on varaa nostaa painoa
Mä olen huono sanomaan ruullaavuudesta, mutta hyvin nuo mun mielestä rullaa jäykkäkylkisiin NBX 2.3":siin verrattuna. Etenkin tasaisella ja kovalla pinnalla tuo matala kuvio ja pehmeä seos rullaa aika hyvin.
Sanoisin että märän kelin kisarengas. 2.0" on XC-käyttöön varmasti hyvä ja kevyt.
Tämä oli ensimmäinen kerta kun renkaan pito yllätti positiivisesti!:)
Uskallan liittyä Vredesteinin renkuloiden kannattajiin, jäykkäperässä on nyt muutaman viikon ajan pyörineet alla Tiger Claw:t (http://www.vredestein.com/Tweewielers_Bandgroepen.asp?BandtoepassingID=4&BandtypeID=67&UserSessionID=93712580) 2.0-koossa ja tyytyväinen olen ollut. Vaikka tuota rengasta mainostetaankin märän ja mutaisen kelin renkaana, hienosti se toimii kuivallakin. Tiedä sitten, olisiko Killer Bee kuivalla vieläkin parempi... :seko:
Uskallan liittyä Vredesteinin renkuloiden kannattajiin.
Minä myös
Vredesteinin Killer Bee UST 2.0" on ainakin parhaiten rullaava XC/maraton rengas jolla olen itse ajanut. Pito on yllättävän hyvä siihen nähden, että renkaassa on todella pieni kuviointi ja sivunappulaoita ei ole. Kuivalla kelillä toimii mainiosti ja märän kelin ominaisuudet ovat vielä kokeilematta, kun ei ole sadellut vähään aikaan. Paino luvattu 670g, todellinen 650g.
Antti Kuitto
09.08.2006, 22.49
On se ihan hyvä systeemi jos on varakiekkoja tiheässä tai tallikaverilla samat vehkeet ja sitten voi antaa kiekon matkalla tallikaverilleen ja jäädä itse taluttamaan. Rullaavuudeltaanhan toi on ylivertainen, eikä se ole niin vaikea saada tiivistymään vanteelle, kuin ehkä luullaan. Ehkä se paikkaa jonkun neulanpiston tai jonkun kaktuksenpiikit. Mut suomessa on kaktuksia vähän ja snakebitea se ei paikkaa.
Siksipä 2.2 lite ust onkin erinomainen renkula ust-vanteen+litkun kanssa.. :)
wanderer
09.08.2006, 23.05
Siksipä 2.2 lite ust onkin erinomainen renkula ust-vanteen+litkun kanssa.. :)Nokialla saisivat vähän tuunata tuota painopuolta. Nykyisellään aikamoiset jyrät nuo Nokian ust-renkaat..
Antti Kuitto
10.08.2006, 07.28
Juu, painavathan ne ovat, mutta toisaalta erittäin vaikea niitä on saada puhkeamaan...yritystä on ollut kovin. :D
No nopeimmathan nuo 2" Fast Fredit on. Ovat melkosen ohutseinämäiset myös kuvioalueelta ja onkohan tuo sitten osa syynä siihen, että kevyillä sisuskumeilla pakkaa puhkeilemaan... :rolleyes:
Misukan comp s:t ovat kevyet ja rullaavat ihan mukavasti, mutta märällä kelillä ovat todella liukkaat. Nokian NBX 2,2" litet pitävät hyvin ja muutenkin ovat melko varma rengas valinta. Miinuksena niissä on paino ja kuluvuuskestävyys.
Schwalben Racing Ralphit eivät pidä ehkä niin hyvin kuin noksut, mutta ovat kevyemmät.
Antti Kuitto
15.08.2006, 22.42
No nopeimmathan nuo 2" Fast Fredit on.
2.0" lite s rullaa kyllä myös hemmetin hyvin...:rolleyes:
PELTONEN
15.08.2006, 22.46
Mistäs tuon 2.0:n löytää ? Enpä oo nimittäin ennen huomannu, eikä oo edes Gazzatyresin sivuilla :seko:
Mika Nieminen
15.08.2006, 22.49
Mistäs tuon 2.0:n löytää ? Enpä oo nimittäin ennen huomannu, eikä oo edes Gazzatyresin sivuilla :seko:Olisko tuo 2.0 S vielä testivaiheessa?
Antti Kuitto
15.08.2006, 23.07
No perhana...siis Lite 2.0" :)
Juha Jokila
15.08.2006, 23.30
Olisko tuo 2.0 S vielä testivaiheessa?
No, mää näin ainakin täällä Turuus tuollaiset Lite S:t ajossa yhres Nicolain pyöräss. Tiärä sit oliko testiajoo vai ei. Mun 2.2" litet alkaa oleen kans aika ÄSSÄ kunnossa, mut ei niitten kylkeen oo ilmestyny mitää uusia kirjaimia.:p
Kohta alkaa olla se aika vuodesta että on syytä mainita tuo Tioga Factory XC. Se on paras (=kantavin) rengas millä olen pehmeässä hiekassa ja talven kelkkaurilla ajanut. Kylkinappulat ovat todella leveät, joten rengas kantaa aivan uskomattoman hyvin. Leveyttä on nimellisesti "vain" 1,9", mutta siitä huolimatta rengas kantaa pehmeällä alustalla paremmin kuin muut kokeilemani 2,3" leveät. Hinta ja painokaan ei ole paha. Settinä 29,90€ HiBike:llä. Etu ja takakumes on eri kuviolla, mikä on syytä muistaa jos tilaa ne erikseen eikä settinä. Löytyy myös 2,1" leveänä, mutta siitä minulla ei ole kokemusta. Kuvan perusteella näytti siltä kuin kylkinappulat olisivat pienemmät kuin 1,9":n mallissa, mutta tiedä häntä.
Joo, kyllähän ne kantaa aika hyvin. Itseäni tosin hirvittää kallistaa pyörää mutkissa kun tuntuu, että ne kylkinappulat taipuu pois alta ja pito lähtee. Ei yhtään mukava tunne. Kun saan uudet kiekot niin lähtee Tiogat vaihtoon ja äkkiä!!! Eli pointtina ilmeisesti miettiä käyttötarkoitus huolella...
Markku Silvenius
17.08.2006, 11.11
Ihan luulin, ettei Lite S:ää tehdä kuin 2.2 rungolle..?
Itselläni on ollut Vredestein Killer Bee 2,0 täpärissä ja 2,4 jäykkiksessä, pito ja rullaavuus on ollut huippua.
Märästä on vaikea sanoa kun ei oo satanut 4 viikkoon.
Nyt tuli märät kelit ajettua viikonloppuna Nuuksiossa. Killer Bee2.0 kyllä on rautanen rengas märällä kalliolla ja juurakossa, vaikka kuvio on matala!!
Ohiampuja
22.08.2006, 23.00
Otsikon mukaiset kumit tulivat pyörässä, ja näin kokemattoman mielestä tuntuvat aika hyvin pitäviltä (entiset kokemukset vanhoista Conteista, jostakin vuosituhannen vaihteesta ja 90-luvulla ajeltiin Misukoilla)
Onko hyvät kumit vai paraneeko pyörä renkaita vaihtamalla?
NBX 2,3" ei-taitettavia, näyttää saavan Foxcompista ja Kauppaveljiltä, ainakin nettisivujen perusteella, 17 ja 19 euron hinnoin. Onkos tuossa ei-taitettavassa versiossa jotain merkittävästi huonompaa taitettavaan verrattuna? Ilmeisesti vähän painavampi, eikä taitu kasaan, entäs kestävyys jne.?
Tää renkaiden valinta ei tosiaan tunnu olevan helppoa, oon tekemässä tilauksen Bike-Discountista (http://www.bike-discount.de/) ja kattelin noita Nobby Nicejä (http://www.bike-discount.de/default.asp?nav=Artikeldirect&ArtikelID=9880), mutta täällä olevien kestävyyskommenttien johdosta olen tullut vain entistä epävarmemmaksi.
Ajoni on ihan tyypillistä Suomen maastoa, kivikkoa, juurekkoa ja kallioita. Täällä Helsingissä joudun kyllä sitten aina olosuhteiden pakosta ajamaan maastolenkistäni asfaltilla noin 10-30 km, eli etsin rengasta joka hyvien maasto-ominaisuuksien lisäksi rullaisi edes kohtuullisesti asfaltilla, eikä kuluisi kovin nopeasti tämän tyyppisessä ajossa. Ilmeisesti melkoinen mahdottomuus, varsinkin jos hyvä märkäpito olisi näin syksyn lähestyessä toivottavaa.
Nyt on alla IRC Mythos XC II 2,1"set, jotka tuntuvat ihan ok:lta kun en ole muita kokeillut. Nuo Nokianit ovat kyllä kehuttuja, mutta rullaavuus asfaltilla ja nopea kuluminen mietityttää, ainakin tuossa 2,3" kokoluokassa. Pyörä johon nuo tulee on jäykkäperäinen, eli suuren koon tuoma vaimennus kyllä houkuttelee. Itse asiassa nuo Mythosit ovat olleet kiinni täysjäykässä maasturissani, josta nyt vaihdan juhlallisesti 65mm joustovaralla (Marsu Z1) varustettuun Gt Zaskariin, eli niukkaan vaimennukseen ollaan jo totuttu :D Tietenkin tohon hintaan voisi ostaa useamman Nokialaisen, ja vaihtaa sitten tarvittaessa taka-renkaan edullisesti.
Jos päädyn halvimpaan ratkaisuun, niin ostan muutaman edullisen taka-renkaan BC:stä esim: Continental Explorer 2,1" 8,99 € (http://www.bike-discount.de/default.asp?nav=Artikeldirect&ArtikelID=9082), Maxxis Ignitor 2,1" 16,90 € (http://www.bike-discount.de/default.asp?nav=Artikeldirect&ArtikelID=10474), noita IRC Mythosia ostaisin varmaan 14,90 € hintaan lisää mutta kaupassa näyttää olevan tällä hetkellä vain eturenkaita. Sitten parin kympin hintaluokasta ajattelin näitä: Continental Explorer 2,1" Pro Tection 19,90 €, (http://www.bike-discount.de/default.asp?nav=Artikeldirect&ArtikelID=2504) Maxxis Larsen TT 2,00" 19,90 € (http://www.bike-discount.de/default.asp?nav=Artikeldirect&ArtikelID=10509) (ja eXCeption malli 10 euroa kalliimpi, parempi kestävyys ja pito kuten valmistaja väittää?). Ja voisinhan noita Nobby Nicejä kuitenkin harkita, kun maksavat 24,90 €/kpl tai 48 €/pari.
Rengas-asioita mietiskellään täälläkin, ja suht samanlaista ajoa itselläkin. Aikalailla fifty-fifty menee ajokilometrit maastossa ja asvaltilla, työmatkat ja siirtymät polulta toiselle siis asvaltilla. Eli tavoitteena olisi saada 2.2" rengas hyvällä rullaavuudella, pidolla ja kestävyydellä. NBX Lite ilmeisesti täyttää muut paitsi viimeisen?
Niitä sais nyt kohtuu halvalla CRC:stä http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=2285
Mites tuo Lite toimii talvella?
Mitäs muita? Killer Beetä tässäkin kehuttu mutta miten noin matala kuviointi kestää asvaltilla ajoa?
Onhan ne keskinappulat melkoisen pienet. Itse ainakin vaihdan syksyn sateiden tullessa nbx lite 2.2 tilalle nbx 2.3 taittuvat ja ajenen niillä sitten myös muutamat satunnaiset talviajeluni. Ne toimivat lumipinnalla mielestäni hyvin isomman kuviointinsa myötä ja leveys puolestaan parantaa kantavuutta. Jääkelillä alla pitäisi luonnollisesti olla nastat.
Killer Beetä tässäkin kehuttu mutta miten noin matala kuviointi kestää asvaltilla ajoa?
Hyvin se kestää itselläni on ajettu noin etu 600km ja taka 300km asvaltilla ja maastossa lähes saman verran, eikä ole kulunut vielä nimeksikään. Killer Beetä ei tehdä 2.2" leveenä ja 2.0" on vain 47mm leveä, mutta renkaassa on iso ilmatila korkeus suunnassa.
Eilisen sateisen Sram-cupin perusteella voin sanoa, että jos meinaat syys-sateilla ajella, niin älä osta Killer Beetä se on kuivan ja kovan baanan rengas.
Itse ajattelin ostaa seuraavaksi renkaaksi nbx 2.2 liten.
Aivan loistavasti. Kovavauhtisessa polkukaahailussa pitoa riittää kantatessakin ja eipä oo tähänkään mennessä veto- tai jarrutuspitokaan kesken loppunut. Rullaa hyvin lumellakin ja 70 km maantienlaita/pyörätilenkit on kivoja ajaa. Kaks talvee oon nuilla ajanu ja eipä tee mieli mitään nastarenkaita. No, mulla onki työmatka/kaljapyörässä sliksit ympäri vuoden, ainaki takana.
Aivan loistavasti. Kovavauhtisessa polkukaahailussa pitoa riittää kantatessakin ja eipä oo tähänkään mennessä veto- tai jarrutuspitokaan kesken loppunut. Rullaa hyvin lumellakin ja 70 km maantienlaita/pyörätilenkit on kivoja ajaa. Kaks talvee oon nuilla ajanu ja eipä tee mieli mitään nastarenkaita. No, mulla onki työmatka/kaljapyörässä sliksit ympäri vuoden, ainaki takana.
Jeps, kaks talvea ajettu LITE 2.0 ja 2.2:lla. Pito aivan loistava lumipintaisilla poluilla - Puijolla ylä ja alamäkeen. Pehmeälle pinnalle - keväthangille - tuo 2.2 on varmaan parempi ku tuo kapeampi alkaa upottamaan. Ens talvi olis tarkoitus ajaa 2.2 LITE S:llä. Samalla siis millä ollaan menty tämä kesä. Odotukset ovat kovat sillä joskus 90-luvulla Contin Double Fighter teki vaikutuksen mäennousukyvyllään... siis lumisilla poluilla :)
Jäällä ainut pitävä vaihtoehto on nastarengas.
Kyllä noi LITE ja LITE S kestävät kulutustakin ihan hyvin kunhan ei tee lukkojarrutuksia kestopäällysteellä. Jaska tais ajaa samalla 2.2 LITE renkaalla n. 2 vuotta - myös kisat. No, kyllä se sit oli jo aika sliksi...
-Make
Onkos tuossa ei-taitettavassa versiossa jotain merkittävästi huonompaa taitettavaan verrattuna? Ilmeisesti vähän painavampi, eikä taitu kasaan, entäs kestävyys jne.?
Taittuva versiohan on skinwall (SWA). Siinä on ohuet seinät, joten se on paljon veltompi. Iskee vanteelle helpommin ja seinistä tulee helpommin terävät esineet läpi. Tämä ei tarkoita sitä että se olisi huono, mutta renkaita raastavaan paukutteluun huonompi kuin jäykkäkylkinen veljensä.
Maxxis Larsen TT 2,00" 19,90 € (http://www.bike-discount.de/default.asp?nav=Artikeldirect&ArtikelID=10509) (ja eXCeption malli 10 euroa kalliimpi, parempi kestävyys ja pito kuten valmistaja väittää?).
Tuosta eXCeption mallista ei ole kokemusta, mutta tavis TT:stä on. Faija rullaillut 1400km viime kesänä (maastoa pääasiassa, mutta asvaltilla kilometrejä myös tullut) ja tossa keväällä vaihdettiin renkaat toisin päin (etu taakse) ja nyt on tullut 1000km lisää ja pintaa on vielä. Eli pitkään noilla ajaa jos haluaa. Pidosta... No sitä ei juurikaan märällä ole. Rullaavus on kyllä hyvä. Mut esim. jos mutaan tms. ajaa niin renkaan kuvio menee todella helposti tukkoon.
Mulla oli kans tommoset käytössä, mut tykkään enemmän nykyisistä Racing Ralpheista, vaikka kuluvatkin selkeästi nopeammin ja kyljetkin tuntuu ohkasemmilta.
Taittuva versiohan on skinwall (SWA). Siinä on ohuet seinät, joten se on paljon veltompi. Iskee vanteelle helpommin ja seinistä tulee helpommin terävät esineet läpi. Tämä ei tarkoita sitä että se olisi huono, mutta renkaita raastavaan paukutteluun huonompi kuin jäykkäkylkinen veljensä.
Ok, onkohan tuo jäykkäkylkinen sitten enemmänkin DH-tyyppinen rengas? En löytänyt "Gazzatyresin" sivuilta tietoa tästä 2,3" NBX:stä, mutta muualta luin että painoa olisi lähemmäs 1kg(!). Tuo ero taitaa jo vissiin tuntua verrattuna esim. tähän NBX 2,2" Liteen, joka taitaa taittuvana olla vain 550 g.
Mulla oli kans tommoset käytössä, mut tykkään enemmän nykyisistä Racing Ralpheista, vaikka kuluvatkin selkeästi nopeammin ja kyljetkin tuntuu ohkasemmilta.
Kiitti Larsen-infosta. Mitenkäs sulla on noi Ralphit kestäny, onko ollu rengasrikkoja, ja millasilla paineilla oot ajellu? Vaikuttais siltä, että mielipiteet jakautuu netissä jyrkästi kahtia näissä Racing Ralph ja Nobby Nic renkaissa; toiset ylistää maasta taivaaseen ja toiset haukkuu lyttyyn, jotku ovat jossain "arvosteluissa" valitelleet rengasrikkoja / snake bitejä.
Ei toi 2.3 jäykkis ole vielä mikään dh rengas, kyllä sillä kurnuttaa hyvin. Painoa jotain 750g hujakoilla noista omista punnittuna. Tuli muuten tahkolta muutama matkaan..
2.2 litellä nyt ajanut jonkin verran ja tykännyt kyllä kovasti, vaikka isoin miinus tällä hetkellä noista liteistä on tuo pieni ilmatila. Pidossa noilla ei pahemmin eroja ole, jos ei ajeta ihan puhtaasti jotain muta polkua..
Nobbyista ei ole kokemusta, mutta paljon olen kuullut että hajoavat/kuluvat käsiin.. Enemmän ehkä kisa renkaaksi?
Pitäisi varmaan kokeilla jotain hutsuja, niissä tuntuu olevan sitä ilmatilaa paljon. 2.0 olikohan pirahna, vastaa jo melkein joatin nokian 2.3nbx sää.
Itse laitoin Supersonicit ja jotkut 100 g kortsut alle. Tuloksena 2 renagsrikkoa 10 km sisällä. Toki paineita oli se ~3.75bar , vähensin paineet 3 bariin ja ne kaks extra kortsua on nyt renkaiden sisällä...ajettu tänään joku 100km niillä.. Sitten kuin tuo rengas puhkeaa (GF Nuuksio) laitan 200g kumiletkun sisäään..
Kevyethän nuo Supersonicit (350g + 100g) mutta ei kyllä missään mudassa niillä tee mitään..
Eikös ne sisäkumit repeä ennen kuin itse rengas repeytyy?
Michelin Dry Ust rengas on toiminut kuivassa hyvin.. Mutta ei niissä ole kyllä mitään kauheen hyvää pitoa tosilöysässä hiekassa.. Mukavan paljon ilmatilaa renkaisa kuitenkin. Takana on ollut All terrain.. Ilmatila pienempi joten renkaiden korkeus edessä ja takana eri..
IRC Mythos 1,95 , Hyvä joka kelin rengas..
Nobbyjen kulutuspinta tuntuu kestävän hyvin mutta reunat kuluvat nopeasti. Ristikkäinen kudoskuvio puskee seinämän läpi takarenkaassa monessa kohtaa. Kilsoja takana reilu tonni... Painetta ollut takana 2,5 ja kuski 70kg.
Vaihtaminen takaisin NBX 2,3 taittuvaan tuntuisi aika downgreidukselta kaiken muun paitsi ohjautuvuuden suhteen.
Kiitti Larsen-infosta. Mitenkäs sulla on noi Ralphit kestäny, onko ollu rengasrikkoja, ja millasilla paineilla oot ajellu? Vaikuttais siltä, että mielipiteet jakautuu netissä jyrkästi kahtia näissä Racing Ralph ja Nobby Nic renkaissa; toiset ylistää maasta taivaaseen ja toiset haukkuu lyttyyn, jotku ovat jossain "arvosteluissa" valitelleet rengasrikkoja / snake bitejä.
Noh... Paineet on kai melko kovat kun ajelen täysjoustolla (5"/5") ja paineet on 2.5bar ja kuskilla painoa n.77kg. Kerran on puhjennut kumi ja kyljissä on ikävän näköisiä nirhaumia. Kivikoissa tulee jonkin verran ajeltua, mutta luulisi nyt kestävän. Aijoo ja mulla on ne 2,25" leveät. Viime kesänä ajelin 2.3" Hutsuilla (malli tais olla Scorpion Airlight, mut en oo varma) ja osa Larsen TT:llä ja 0 rengasrikkoa kesän aikana ja silloin oli käytössä vielä jäykkäperäinen. Tosin silloin oli aavistuksen kovemmat paineet, mutta niin oli ohuemmat sisäkumitkin... Ja nyt on ehkä tullut ajettua kivikot aikalailla agressiivisemmin kun ei ole enää sitä jäykkäperäistä.
PELTONEN
23.08.2006, 20.43
"Jokakelin" parhaat xc-kumit miun mieleen on Nokian NBX 2.0 Litet. Rullaa todella loistavasti, pito on hyvä kuivalla ja märällä/mudassa selviää ilman ongelmia(Nuuksion jäkeen voi kertoa lisää :D).Kaarrepito on riittävä, ennemmin loppuu äijältä kantti kuin kumi lipsuisi alta. Ja jos lipsuu niin ei lähde suorilta alta. 125g sisäkumeilla on kestänytkin hyvin, vain yksi rengasrikko. Paineet on ollu väliltä 2,5-2,9bar. Tosin ilmatilaa ei ole kauheasti, mutta kaikkea ei voi saada.
Ja sitä monien mainitsemaa 10 ajotunnin jälkeistä pidon menetystä ei ole edelleenkään tapahtunut, vaikka kilometrejä on ihan mukavasti kertynyt. Kulumisesta ei ole kovin suuria merkkejä, mielestäni kuluvat vähemmän kuin esim. Racing Ralffit ja ovat muutenkin paremmat renkaat kuin em. pl. ilmatila.
Jos kuski alle 75kg niin 2.0 Litet ovat juuri passelit renkaat xc:hen/marttacuppeihin, oli sää mikä tahansa. Jos painoa löytyy enemmän niin sitten kannattaa testata 2.2 Lite tai Lite S.
Ok, onkohan tuo jäykkäkylkinen sitten enemmänkin DH-tyyppinen rengas? En löytänyt "Gazzatyresin" sivuilta tietoa tästä 2,3" NBX:stä, mutta muualta luin että painoa olisi lähemmäs 1kg(!). Tuo ero taitaa jo vissiin tuntua verrattuna esim. tähän NBX 2,2" Liteen, joka taitaa taittuvana olla vain 550 g.
Gazzatyresin sivuilta löytyy molemmat. All Mountain -kategoriasta löytyy NBX 2.3. Sen alla on taittuva ja jäykkäkylkinen. Molempia väitetään tuolla skinwall-mallisiksi, mutta SWA-merkintää olen nähnyt vain taittuvakylkisissä, ja noissa omissa jäykkäkylkisissä ainakin on paksummat kumiseinämät. Skinwall-malleissa ymmärtääkseni ei ole kumia seinissä, vaan ainoastaan kudos. Viisaammat korjatkoon. Periaatteessa sen pitäisi pienentää vierintävastusta. Missään en ole nähnyt väitettävän painoksi kiloa. Aina nuo 650/750 g. Oma vaaka näyttää vain 500 g asti, joten punnitseminen ei onnistu. Molemmat NBX 2.3:set on All Mountain/Enduro -ajoon. DH-ajoon on oma NBX:nsä, NBX DH, jossa eri kuviokin (kaksi keskinappulaa), pistosuojaus ja kaksinkertainen runko. DH-mallista on 2.5 ja 2.3 koot. Jälkimmäinen painaa sen kilon.
Mika Nieminen
23.08.2006, 21.11
Täytyy vähän kehua noita Nobby Nilkkejä. On ne vaan aika hyvät teknisemmässä maastossa.
Marathon tyyppisessä ajossa NBX Lite 2.0 on yhä ykkönen, mutta kivikkojuurakkopoluilla NN 2.1 rulettaa!!!
Skinwall-malleissa ymmärtääkseni ei ole kumia seinissä, vaan ainoastaan kudos. Viisaammat korjatkoon.
On niissä kumia, ja vieläpä paksummin kuin esim. Schwalben RR ja NN renkaissa. Kumiton ulkoreuna olisi sellainen kellertävä 90-luvun alun tyyliin. On sellaisia kai vielä jossain tuubimaastorenkaissa.
Näyttää muillakin olevan vaikeuksia päättää syksyn kumit. Itse olen hakemassa pitävää ja kohtuullisen kevyttä UST gummia tulevan syksyn liukkaille kallioille ja juurakoille sekä mutaan.
Nyt arvon Nobby Nicin (2,25"), Contin Vertical Pron (2,3"), Big Jim Lightin (2,25") välillä. Kaikki kumit painaa about saman (780g) ja hintakin on lähes sama mutta onko märkäpidossa / rullaavuudella em. kumeissa merkittäviä eroja?
Vielä yhteenveto aiemmista threadeista:
Vertical:
Joko hyvä tai hengenvaarallinen märällä riippuen arvioitsijasta. Muuten hyvä yleisrengas.
Nobby Nic
Hyvä märällä mutta jossain oloissa (hiekkatiellä? siirryttäessä keskinappulalta sivunappulalle?) hiukan arvaamaton. Hyvä rengas noin yleisesti ottaen.
Big Jim light
Uutena hyvä mutta vähänkin kuluneena luokaton.
Musta hevonen IRC Mibro 2,3"
?
kohtuullisen kevyttä UST gummia
Mielestäni kohtuullisen kevyitä UST gummeja ei ole edes olemassa. Vertaa esim. 780g vs. 540g 2,25" NobbyNic + 100g sisäkumi + 15g vannenauha + 395g vanne.
On niissä kumia, ja vieläpä paksummin kuin esim. Schwalben RR ja NN renkaissa. Kumiton ulkoreuna olisi sellainen kellertävä 90-luvun alun tyyliin. On sellaisia kai vielä jossain tuubimaastorenkaissa.
Yhdet ilmeisesti skinwallit nurkista löytyy. Niissä voi nähdä ja tuntea ristikkäin kulkevan kudoksen seinämissä, jotka ovat ihan velttoja ja paperinohuita. Läpi pistää hieman kellertävää kudosta alta. Moni on ne nähdessään sanonut että niissä on aika ohuet kyljet (eli pistää silmään heti kun näkee). Eikö tuo SW tarkoita juuri sitä että seinissä ei ole kumia, tai sitten sitä että sitä on ihan minimaalisesti (eli käytännössä ei ollenkaan, se pieni määrä taitaa olla enempi ulkonäköseikka). Näissä on selvä raja seinän ja kuvioidun kulutuspinnan kumin välillä.
Sheldonin mukaan Gumwall-rakenteesta ainakin puuttuu se hiilenmusta, jolloin rengas lienee värikäs.
Eikö tuo SW tarkoita juuri sitä että seinissä ei ole kumia, tai sitten sitä että sitä on ihan minimaalisesti (eli käytännössä ei ollenkaan, se pieni määrä taitaa olla enempi ulkonäköseikka). Näissä on selvä raja seinän ja kuvioidun kulutuspinnan kumin välillä. Suomityresin sivuilla nuo rakennekuvat kertovat juurikin tämän. Paljonko sitä kumia on, en tiedä, mutta sitä kuitenkin näyttäisi olevan olemattomasti verrattuna gumwall- casingiin, jossa kumia paistetaan renkaan jalkaosaan asti.
Mielestäni kohtuullisen kevyitä UST gummeja ei ole edes olemassa. Vertaa esim. 780g vs. 540g 2,25" NobbyNic + 100g sisäkumi + 15g vannenauha + 395g vanne.
780 g on vähemmän kuin esimerkiksi 900 grammaa :D
Päästään taas kysymykseen mikä on kullekin kevyt ja mikä on painava?
Siihen kun isket 220 g vanteen, niin päästään kysymykseen mikä on kullekin kestävä ja mikä on heikko.
Eihän UST:n ja sisärenkaallisen painoa kuulu suoraan verrata toisiinsa hyvyyden mittarina. UST on erilainen ja tarjoaa ominaisuuksia, joista joutuu maksamaan pienellä lisäpainolla.
eihän ne sitten ne 100g kortsu sisärenkaat kestäneet koko GF Nuuksiota.. ~2km ennen maalia sitten takarengas tyhjeni :D Supersonicit olivat ok hiekalla ja asfaltilla mutta ei mitään jakoa märällä juurakossa tai mudassa :)
Onneksi on joku paikka minne avautua..
Ensikerralla sitten joku maastopyörän kumi alle, eikä maantierengasta.
Markku Silvenius
27.08.2006, 21.38
Eilen testasin ekaa kertaa NBX S:n..Pari kertaa vedin 12 km vedot ihan kunnon xc-maastossa. Ainoastaan takana tosin, mutta herkkyyden huomasi silti heti kun oli pitkään vetänyt normi 2,2 eessä ja takana. Keli oli kuiva. Ajotapaan ei joutunut tekemään mitään muutoksia kaarteissa eri pinnoilla, paitsi että voimakkaassa jarrutuksessa takapään lukkiutuminen tuntui käyvän herkemmin. Täytyy käydä koklaamassa vielä joku kunnon märkä lenkki, mutta ihan tatsi hyvä tähän mennessä.
Tank Driver
28.08.2006, 16.14
Mitenkä Nokian NBT pelaa vähänkään vaativammassa maastossa? Uudessa siipassani on nuo taiwanilaiset ensiasennusrenkaina. Uskaltaako ne ajaa loppuun? Eroaako niissä seokset merkittävästi kotomaisista?
N. 100km olen nyt niillä ajellut enkä ole pahoja puutteita huomannut, mutta kelitkin nyt ovat olleet tänä syksynä hiukan normaalista poikkeavat.
PELTONEN
28.08.2006, 21.21
Ensi vuonna sitten nähdään miten nuo rullaa. Nimittäin tänään, kun olin lenkillä, jossa Asmo oli mukana niin varmistui, että ensi vuonna ei valmisteta enää 2.0 Liteä vaan valmistuksessa on pelkästään 2.0 Lite S.
Että tämmöisiä tietoja. Ja puhe oli tietysti Nokian NBX:stä.
Onko tietoa miten 2.2:n käy?
Jos NBX Lite 2.2 valmistus loppuu joskus, niin siihen loppuu mun maastopyöräilyt. Jos ei sitte Silvenius jatka S:n kehumista niin paljon, että minäki vakuutun. Vähän se jarrupito arveluttaa, kun mun ajotyylillä ne jarrutukset jää ihan viime tinkaan ja ovat välillä kohtuu rajuja.
Markku Silvenius
29.08.2006, 07.47
2.0 Lite S. Että tämmöisiä tietoja. Ja puhe oli tietysti Nokian NBX:stä.
Siis tuleeko 2.2 NBX Lite S:n rinnalle 2.0 NBX Lite S?
PELTONEN
29.08.2006, 09.10
Enpä kysyny muuta kuin tuosta 2.0 Litestä. 2.2:sta siis ei tietoa...
PELTONEN
05.03.2007, 16.02
Päivitetään tietoja sen verran, että Noksulta kysäsin ja ei ole kuulema tulossa 2.0 NBX Lite S:ää...
Palatakseni vredesteiniin.. on vähän kuumotellut että killer bee ei ehkä sillä viisiin märillä toimisi, mutta ei kai kuitenkaan rengas mikään ihan kilariliukas ole? Varuiksi otin leveintä mitä kaupasta sai 2,4".. ajattelin tiger claw eteen ja pörriäinen taakse?
Tai sitten sillä pyörällä ajetaan vain hyvällä kelillä (onneksi on kake).. siis ei menneet rahat hukkaan.
Tuolla lyhyesti juttua Killer Beestä:
http://www.mtbcf.net/forum_viewtopic.php?7.9655
Ei kai se ihan susi ole märällä/lumella ole. Ensi, tai siis tänä vuonna ei muuten enää saa kb:tä kuin 54 ja 50 kokoisina. Vredesteiniltä tulee pari uutta mallia kesäksi:
http://www.vredesteinusa.com/large/BlackPanther_folder.jpghttp://www.vredesteinusa.com/large/Bull_Lock_folder.jpg
Lisäksi Tiger Claw:ta saa korkeammalla kuviolla.
kiva, että olette tohkeissanne. Ilmeisesti toimii. Tiedän kyllä mistä saa killerbeetä vielä kaikissa kokoluokissa (vähän aikaa, viimeisiä viedään). 2.4, 2.2, 2.0.. oliko niitä vielä muita? Hinta oli jotain 44 tai 39, jompsin kumpsin.
Okei pikainen visailu? Nobby Nicit vai Racing Ralphit vai Tiger Clawt (jäi häiritsemään todella pieni kuvio)? Itse kallistumassa NN, kun halvalla Saksasta näyttää saavan...
Mika Nieminen
07.03.2007, 20.24
Okei pikainen visailu? Nobby Nicit vai Racing Ralphit vai Tiger Clawt (jäi häiritsemään todella pieni kuvio)? Itse kallistumassa NN, kun halvalla Saksasta näyttää saavan...Nobby Nicit on pienin varauksin* oikein hyvät. Ne sekä rullaavat, että pitävät. Suosittelen. http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.gif
*matalilla paineilla ajettaessa kaarretuntuma on hiukan hutera ja renkaan kyljet rispaantuu kivikossa.
Näin kävi mun Nobbylle kuukauden ajolla: http://www.pinkbike.com/photo/1125269/ Lisää vekkejä kuvan ulkopuolella. Myös toisen pyörän rengas alkoi oireilla samalla tavalla joittenkin lenkkien jälkeen.
Ehkä täksi vuodeksi päivitetyt snakeskin kyljet kestää paremmin.
Aki Korpela
09.03.2007, 18.41
Posti toi tänään parin 2.1 tuumaa leveitä Continental Speedking Supersoniceja. Kevyehköt ovat ainakin (396 ja 403 g), mutta ensimmäistä testiajoa joudun odottelemaan vielä tovin... Kovin tuntuvat tahmeilta ja pehmeiltä nuo nappulat. Pitävät varmaan kohtuullisen hyvin juurakossa, mutta toisaalta taitaa olla niin, ettei noilla kannata paljon pyörätiesiirtymiä harrastaa. Saattavat nappulat kulua silmissä!
Alla olevassa kuvassa Speedking nojaa Schmolke TLO -tankoon (560 mm, 71 g), joka myös saapui tänään. Kovin tuntuu muoviselta ja ohkaiselta Easton EC 90:een (101 g) verrattuna. Saa nähdä, uskaltaako tuolla enää ajaa. ;)
http://kotisivu.dnainternet.net/akikorp/photos_lenkit/speedking.JPG
71g !! Minkä verran sä oikein painat et uskallat ton painosen tangon pyörään laittaa? Tuohan on jo aivan laittoman kevyt...
Aki Korpela
09.03.2007, 21.48
Nyt menee voimakkaasti ohi aiheen, kun tän pitäis olla renkaista kertova säie, mutta kyllä minä ihan 70-kiloinen kuljettaja oon. Tarkoituksena on ollut, ettei pyörän keventäminen saisi heikentää ajettavuutta, mutta nyt saattaa olla, että mentiin rajan väärälle puolelle... Tai vähintäänkin harmaalle alueelle. :)
No renkaat on tilattu joten se siitä... Mutta tuosta tangosta niin pakko on sanoa että kevyttä on! Itse harkitsen tässä tommosta n.170g painavaa hiilikuituriseria ja sekin jo pelottaa että miten kestää. Tosin ajo ei ehkä ihan näteintä xc:tä vaan vähän enempi enduro/trail tyylistä. '
Ja pysytään sen verran aiheessa että kerros sitten noista Speedkingeistä ajokokemusta kun oot ehtinyt vähän ajelemaan. :)
Aki Korpela
09.03.2007, 22.01
Ja pysytään sen verran aiheessa että kerros sitten noista Speedkingeistä ajokokemusta kun oot ehtinyt vähän ajelemaan. :)
Joo, mutta menee jonkin aikaa... Tahko-fillari, johon nuo renkaat tulee, on tällä hetkellä vailla takaswingiä. Uusi on tilattu, mutta tuskin saan sitä vielä kuukauteen.
Antti Kuitto
10.03.2007, 15.44
No renkaat on tilattu joten se siitä... Mutta tuosta tangosta niin pakko on sanoa että kevyttä on! Itse harkitsen tässä tommosta n.170g painavaa hiilikuituriseria ja sekin jo pelottaa että miten kestää. Tosin ajo ei ehkä ihan näteintä xc:tä vaan vähän enempi enduro/trail tyylistä. '
Kestää kyllä varsin hyvin, älä huoli.. :)
wanderer
10.03.2007, 16.15
Joo, siitä lähetään että maastotanko ei saa painaa yli 130g. Ja sellainen kestää tällaisenkin norsun alla.
Ja ontopic: Speedkingit tulee varmasti testattua tulevalla kaudella litkujen kanssa ja ilman. Erittäin mielenkiintoinen kumee, Supersonic-versiona.
175 g kestää, kestää, kestää ja kestää... Eikä ajokaan ole mitään nättiä, saati sitten XC:tä.
http://www.specialized.com/OA_MEDIA/equip/07HBarSWCarbonXCRise_l.jpg
Speedkingit kiinnostaa täälläkin, miten pelaa märällä juurakossa, yhtä hyvin/huonosti kuin muutkin vai jotain muuta. Nobbyt snakeskineillä toistaiseksi vahvimpina ehdokkaina...
Miltäs tuntuis MAXXIS IGNITOR xc:hen ja Rymistelyyn :D .
Nyt saa roseversandista hintaan 11,90€ Continental Leader Protection xc-renkaat:
http://www.roseversand.de/output/controller.aspx?cid=156&detail=10&detail2=10389
Itse tilasin kolmet kesän ajoihin.
kanttiinin tollo
10.03.2007, 22.06
Ignitor eXCeption 2.35" lähtee testiin jahka sepelit siivotaan siirtymiltä pois. Tosin saattaishan tämä sepelin kestääkin, mutta..
About 630g painoa renkaalla, joten meikäläisen standardeilla puhutaan jo erittäin kevyestä xc-renkaasta.
Pyöräkaistapää
10.03.2007, 22.32
Nappula Niilon tilasin 2,4":na, tuli kuitenkin 2 rengasta. Ihme palvelua Action sportissa. Laskua kuitenkin vain yhdestä. Onko sakemannit menny sekasin?
Ignitor eXCeption 2.35" lähtee testiin jahka sepelit siivotaan siirtymiltä pois. Tosin saattaishan tämä sepelin kestääkin, mutta..
About 630g painoa renkaalla, joten meikäläisen standardeilla puhutaan jo erittäin kevyestä xc-renkaasta.
Moikka
Mistä saa 2.35 eXceptionia ja tuohon painoon. Valmistajan sivuilla kevlar 2.35 ilmoitetaan 790g ja 2.35.LUST 785g painoisiks?
kanttiinin tollo
11.03.2007, 11.27
http://www.profirad.de/
Tuoltahan Ignitoria saapi yhtenä jos toisenakin versiona.
http://www.profirad.de/
Tuoltahan Ignitoria saapi yhtenä jos toisenakin versiona.
Joo näytti olevan. Onks sulla jo himassa nuo rinkulat ja onko jo punnattu.
Hämmästyttävä renkula kun näyttäs ettei sitä ees valmisteta ?!
kanttiinin tollo
11.03.2007, 15.45
Juu, mulla on se Freeride renkuloiden puolella 600g malliksi mainittu (1kpl eteen, taakse en oikein o päättäny mitä laittaisin pariksi, Panan Pyro kai ens alkuun) ja painoa 30g yli mainostetun, mikä ei kyllä o kauhean paha siltikään. Itse renkaan myyntipakkauksessa on merkki XC:n kohdalla ja missään ei lue mitään kumiseoksesta, mutta ehkä se sitten on 62a?!?!? Taitavat valmistaa niin montaa versiota Ignitorista, etteivät itsekään tiedä kaikkia mallejaan.
Mitäs nakkeja minulle suositeltaisiin? Ajelen lähinnä polkuja / kallioita joissa on monesti märkiä juuria, sinne eniten kaipaisin pitoa. Kuitenkin välillä tulee käytyä ajamassa Kalpalinnassa (kevyesti tosin), tai jopa työmatkoja.
Eli yleis-nakit.
Nyt kiinni Continentalin Gravityt, testannut myös Contin Explorerit. Leveyttä mielellään 2.1 tai 2.3.
edit:
painoa n. 70kg, ja vanteina taitaa olla Mavic X321't
n.170g painavaa hiilikuituriseria ja sekin jo pelottaa
ei ehkä ihan näteintä xc:tä vaan vähän enempi enduro/trail tyylistä.
jeps, sietää pelottaakin. Kyllä ne ajon varmasti kestää, mutta entäs uskallatkos nääs ajaa yksien "sellaisten" pannujen jälkeen?
Tank Driver
26.03.2007, 21.28
Mites WTB MotoRaptor mahtaisi pelittää siimeksessä? Haussa hyvät yleisrenkaat kesäkelille. Nobbyt ostaisin vaan maksavat ohraa. Raptorin kuvio ainakin lienee tarpeeksi agre. Miten pitää märällä?
Entä onko kenkään ajanut Contin Slasheilla kuivassa metsässä? Nuo on nyt alla ja syksyllä totesin hyviksi kurassa ja liukkaalla.
.. Nobbyt ostaisin vaan maksavat ohraa..
No ei se 23.50€ / kpl mun mielestä kovin kallis hinta hyvästä renkaasta ole. Tuohon hintaan myy esim. bike-components.de ja postikulut kympin. Itelle tuli vähän reilu viikossa.
länsiväylä
27.03.2007, 00.20
jeps, sietää pelottaakin. Kyllä ne ajon varmasti kestää, mutta entäs uskallatkos nääs ajaa yksien "sellaisten" pannujen jälkeen?
Noo... Onhan mulla ollu se rakefaken hiilariraiseri sinkulassa jo pari kesää ja onkai sillä "sillai" pannutettukin..? Lisäksi huomasin että stemmin alla oli sellanen painunut kohta, mutta ei mua silti huoleta! Veikkaan että hiilaritanko ei katkea läheskään yhtä yllättävästi napsahtaen kuin lelumiini.. kuuluisia viimeisiä sanoja :rolleyes:
Täähän on kyllä totaalisen offtopikkia!
Joo, siitä lähetään että maastotanko ei saa painaa yli 130g. Ja sellainen kestää tällaisenkin norsun alla.
Ja ontopic: Speedkingit tulee varmasti testattua tulevalla kaudella litkujen kanssa ja ilman. Erittäin mielenkiintoinen kumee, Supersonic-versiona.
Speedking Supersonic näyttää olevan Black Chili-materiaalista. Laitappa testituloksia kun olet ehtinyt kokeilemaan.
kuuluisia viimeisiä sanoja
Totta. Eräs Tarmo-niminen kauppias sai minut hiilarikannalta kääntymään.. meinasin ihan mennä sekaisin.
Off-topikkia off-topikkia.
Kävin viime sunstaina ryskäämässä käpylän ja hertsikan kallioita ja mutaspooreja. Vreden Tiger Claw ja Killer Bee toimi mainiosti!
Starbiken valikoimasta löytyy Speedkingiä aika edullisesti. Sivuilla oli pieni virhe kudostiheyden kohdalla, mutta korjasivat sen kun kysyin asiasta tänään.
Kiinnostaisi myös kokemukset, sillä jotenkin nuo harvakseltaan olevat nappulat eivät tunnu ehkä parhaiten rullaavalta vaihtoehdolta...
Kenties sellaiset jaksaa itsekin tilata ja kokeilla NBX Lite S:ien jälkeen. Ei taida olla enää paluuta huonosti rullaaviin renkaisiin. :D
EDIT: onko joku mitannut mikä on renkaan (2.1" tai 2.3") todellinen leveys?
Niin juu, eikö kukaan ole vielä päässyt testaamaan speedkingejä (viitaten pariin aikaisempaan kirjoitukseen)? Kiinnostaisi täälläkin.
Kevätrenkaina (tappajasepeliset siirtymät) nyt Spessun alkuperäiset Resolutionit... ihan kivat pikku renkaat, mutta eihän ne mihinkään rullaa (siirtymillä) verrattuna Nokian NBX Liteen (2.2). Nokiat varmaan vaihtuu alle viimeistään viikonloppuna, mutta hiukka tekis mieli kokeilla Nobby Niciä tai Speedkingiä. Jospa löytyisi enempi märkäpitoa?
Leveys vaan mietityttää, ulkomaisilla foorumeilla muistaakseni on mainittu Contit ja Schwalbet kapeahkoiksi, eli vastaisiko 2.3 Speedking ja 2.25 Nobby Nic Nokian 2.2 tuumaa? Ja onkohan 2.1 jo aika kapea?
Niin hei rullaako se Nobby Nic oikeasti?
Kiovan Dynamo
28.03.2007, 09.36
Rullaa.
2.1 Racing Ralph on ainakin aika kaposan oloinen, Nobby Niciä en ole livenä siinä leveydessä nähnyt, joten siitä ei ole tietoa. 2.25 on nyt olleet viime kesästä alla ja ihan positiivinen elämys kaiken kaikkiaan.
Mika Nieminen
28.03.2007, 10.56
Ja onkohan 2.1 jo aika kapea?
2.1 NN:n leveys näytti olevan 48mm, eli aika kapea on.
Kyllä rullaa!
Rullaa.
Kyllä rullaa!
No pentele... kyllä mää jo pikkuhiljaa alan uskoa :)
Mää ostan sellaset nyt kyllä käyttöön jostain heti!
Traccia bianca
28.03.2007, 15.49
Onkos kukaan testaillut Contin Speed Kingejä? (taitettava supersonic)
Paino ainakin on kohdallaan.
banderol
28.03.2007, 15.56
Mittailin kanssa itekin niin tosiaan nimellisesti 2.1" Nobby Nic on oikeasti vähän yli 1.9". Kai se ihan hyvä rengas on, aika vähän oon itte vielä ehtiny ajaa. Sen verran, että tuntuu ainakin kestävän lasisepeliä ihan ok.
Nyt on ajettu kaksi lenkkiä uudella Vredestein Tiger Glaw XC-G 50-559 nuuksion kosteilla poluilla ja eipä mennyt rahat hukkaan mutta jalat kyllä hapoille.
Painaa kuulemma parikymmentä grammaa yli ilmoitetun. Kevyt silti.
Olis yhet jotka sain testattavaks mutta en oo kerenny vielä testaan, pitää varmaan viikonloppuna laittaa alle ja koittaa miten toimii.
Traccia bianca
30.03.2007, 22.31
Olis yhet jotka sain testattavaks mutta en oo kerenny vielä testaan, pitää varmaan viikonloppuna laittaa alle ja koittaa miten toimii.
Ois tarkoitus nuita tilata jossain vaiheessa.
Nyt ei ole muuta tietoa kuin Sakemannejen melko positiiviset arviot keskustelupalstoilla.
Jos oot Starbikesta tilaamassa, niin ilmoittele. Voisi olla mullakin kiinnostusta kenties.
exfatman
31.03.2007, 21.32
Mielenkiinto suuntautunut Explorerin ja Speed Kingin supersonic malleihin. Ostopaikka toistaiseksi auki. Saksasta näkyis löytyvän, mutta ennenkuin pistäis tilauksen ja eurot schengen alueen keskusvaltioon, niin olis hyvä tietää hiukan Suomi hintaa. Uimosen hinnastosta löytyy kyllä yli sata contin vanteen suojaa, mutta noita supersonic malleja ei löydy.
Onko kenelläkään tietoa mitä noi Suomessa maksavat? Okei ja sit tietty vastaukseksi "tiedän, mut en kerro..."
Paljonko maksavat?
Ei ole ainakaan mulla tietoa mitä Speedking supersonicit maksaa. Käväisin Kauppaveljillä kysäisemässä josko olisi ollut renkaita näytillä ja hintaa, mutta eipä tiennyt koko mallista mitään..
Käväisin Kauppaveljillä
Eikö sitä kerralla uskota, että ko. mesta on vaan kehno.. niinkuin larun pyörä. Ilmeisesti kerrasta ei uskota.
Asiasta toiseen, taitaa tuo Vreden Killer Beet pikkaisen "heppoiset" kumit meikäläisen ajoon.. toisaalta killer beestähän loppuu arvot kesken umpimudassa, välillä sladittelin. Tiger Claw nokilla on ollut mahtava.. ehkä kuumoittaisi se Bull lockit hankkia.
Mielenkiinto suuntautunut Explorerin ja Speed Kingin supersonic malleihin. Ostopaikka toistaiseksi auki. Saksasta näkyis löytyvän, mutta ennenkuin pistäis tilauksen ja eurot schengen alueen keskusvaltioon, niin olis hyvä tietää hiukan Suomi hintaa. Uimosen hinnastosta löytyy kyllä yli sata contin vanteen suojaa, mutta noita supersonic malleja ei löydy.
Onko kenelläkään tietoa mitä noi Suomessa maksavat? Okei ja sit tietty vastaukseksi "tiedän, mut en kerro..."
Paljonko maksavat?
Uimoselle on ilmeisesti tulossa vain protection-mallia, mutta jos kyseiset supersonicit haluat niin jos saat porukkaa mukaan niin kymmenen renkaan setin ne voi tilata saksasta, tehtaalta. Kyselin meinaan yks kerta kun halusin contin verticaleja niin että sieltä sais kympin seteissä. Supersoniccejahan menee kuussa pari niin eihän niillä aja kun kesän. :D
En saanu vielä laitettua kumia alle tälle viikonlopulle mutta keskustelun kuumetessa tarvii se varmaan mennä tekeen samatien.
Samaa olen kuullut jossakin toisessa liikkeessä, mutta määränä oli muistaakseni 5. Kaiken järjen mukaan se tarkoittanee viittä paria, joten samoissa lukemissa ollaan.
Uimoselle on ilmeisesti tulossa vain protection-mallia, ....
Kuulin että Supersonic ja Speedking on tulossa ihan hyllytavaraksi.
Kuulin että Supersonic ja Speedking on tulossa ihan hyllytavaraksi.
Elikkäs näin se menee, Speedkingiä tulee uimoselle 2.1-2.3 kaapelirenkaana ja 2.1 ja 2.3 supersonic-mallina (eli mucho-kevyt) ja protectionia ei tule ollenkaan näillä näkymin.
Traccia bianca
02.04.2007, 14.16
Elikkäs näin se menee, Speedkingiä tulee uimoselle 2.1-2.3 kaapelirenkaana ja 2.1 ja 2.3 supersonic-mallina (eli mucho-kevyt) ja protectionia ei tule ollenkaan näillä näkymin.
Saas nähdä mikä tuon 2.1 SK:n Super Sonicin hinta tulee Uimosella olemaan? ;)
exfatman
03.04.2007, 20.35
http://www.conti-online.com/generator/www/de/en/continental/bicycle/themes/tires/mtb/explorer/img/explorer_en;property=original.jpg
En jaksanut odotella ja pistin tilaukseen Supersonicit.
Mika Nieminen
03.04.2007, 21.47
Posti toi tänään parin 2.1 tuumaa leveitä Continental Speedking Supersoniceja. Kevyehköt ovat ainakin (396 ja 403 g), mutta ensimmäistä testiajoa joudun odottelemaan vielä tovin... Kovin tuntuvat tahmeilta ja pehmeiltä nuo nappulat. Pitävät varmaan kohtuullisen hyvin juurakossa, mutta toisaalta taitaa olla niin, ettei noilla kannata paljon pyörätiesiirtymiä harrastaa. Saattavat nappulat kulua silmissä!Mun 2.1" Vauhtikunkkujen painot olivat: 402 ja 406 grammaa.
Mun 2.1" Vauhtikunkkujen painot olivat: 402 ja 406 grammaa.
Riittävän tasalaatuisia siis. Explorer SS:ien painoero saattoi olla useita kymmeniäkin grammoja. Saattoi tosin olla eri paistoksista.
Mika Nieminen
03.04.2007, 22.20
Riittävän tasalaatuisia siis. Explorer SS:ien painoero saattoi olla useita kymmeniäkin grammoja. Saattoi tosin olla eri paistoksista.Ei noi pienestä otoksesta kannata vielä kovin tarkkoja johtopäätöksiä vetää.
Ei noi pienestä otoksesta kannata vielä kovin tarkkoja johtopäätöksiä vetää.
Tuo on kyllä ihan totta.
Mika Nieminen
04.04.2007, 20.36
2.1 NN:n leveys näytti olevan 48mm, eli aika kapea on.Jos Nobby Nic on kapea, niin 2.1" Speed King on vielä kapeampi. Renkaan rungon leveys on vain 45mm.
Nykästiin perjantaina pitkälenkki tampere-pälkäne-tampere ja tosi hyvät fiilikset jäi renkaista.
Pito oli tautista , ei missään kohtaa minkäänlaista lipsumista, kyllä loppu reisistä pito ennekuin renkaista, rullailtiin siinä vähän asfalttiakin siinä ei tästä renkaasta ole paljoa kerrottavaa, piti hyvää mekkalaa kyllä niin muut väylän käyttäjät sai väistymään ilman mitään rykimistä ja yskimistä. Taas sitten kun mentiin polulle niin siellä rullaus ominaisuudet paranivat huomaattavasti.
Sehr gut! pitää tässä tapauksessa paikkansa.
Jään odottelemaan uimosen varastoon saapuvaa erää supersonic 2.3:sia.
2.1 siellä jo on, mutta ehken haluan pikkusen käyttömukavuutta!
Tilasin eilen kesäkauden ajoihin Contin Explorer Supersonicit, Twister Supersonicit ja Schwalben Nobby Nicit (2.25"). Eli aika kevyitä renkaita kaikki. Halusin testata kunnolla muidenkin rengasvalmistajien rullaavia ja keveitä renkaita, kun mulla meni hermot Nokian NBX Liten jatkuvaan puhkeiluun (hiekotuksen) kivensiruista. Parin viikon ajot syksyllä, ja NBX Liteissa oli kulutuspinnat riekaleina.:mad: Jouduin siirtymään Gravityihin, jotka pitivät hiekat ulkona ja ilmat sisällä vähän paremmin.:rolleyes:
Itselläni on tuollainen kohtalaisen kevyt marathon/xc täpäri (Focus First), joten mieluusti valitsen rengastuksen kevyemmästä päästä. Toivottavasti noista nyt tilaamistani renkaista joku toimii hyvänä yleirenkaana. Twisterit on sitten ihan hiekkatieajeluun.:cool:
exfatman
11.04.2007, 11.28
Joskohan tulis tällä viikolla renkaat jo Suomeen ja kotiin asti, pitikin sattua pääsiäinen sotkemaan toimituksia.
Tässä itsekkin odottelen, että pääsisi testaamaan nuo speed kingit. Tuo sankka lumen tulo häiritsee hiukan.. Pitäisi vielä keretä punnitsemaan ja heittää alle. Vajaan 19€ hinta on aika kohillaan renkaissa(sakemannit).
Asentaja
11.04.2007, 20.26
Ostin NN:t sakuista. Koko 2,25" ja SnakeSkin -kyljillä. Luvattu paino 610g, mutta yllätys oli suuri, kun vaaka sanoi toisesta 617g ja toisesta 690g *hämmästyshymiö*
BAD bunny
11.04.2007, 21.18
Mitä mieltä olette maxxiksen larsen TT ,stä?
2.0" kokoisena ja exeption versiona 505 grammaa bike-componetin mukaan :)
Mika Nieminen
12.04.2007, 15.04
Paino ainakin on kohdallaan.Noista Speed King Supersoniceista...
Parin lenkin perusteella purukumimaisen pehmeä kumiseos vaikuttaisi pitävän hyvin, jopa yllättävän hyvin, mutta ilmeisesti samaisen seoksen pehmeyden takia rullaavuus kovalla alustalla ja varsinkin asvaltilla on aika kehno.
Super-Panda
14.04.2007, 10.06
Terppa!
Tänä vuonna olisi tarkoitus ensimmäistä kertaa osallistua Lohjan 24:een mutta rengasvalinta on tosin vielä auki. Tällä hetkellä alla ovat Nokian NBX 2.3:set mutta taitanevat olla turhan järeät tuonne..
Minkälaista maastoa Lohjalla on tiedossa? Olosuhteet vaikuttavat tietysti myös mutta hakusessa olisi nyt jotain kevyempää ja paremmin rullaavaa.
Mitä mieltä olette maxxiksen larsen TT ,stä?
2.0" kokoisena ja exeption versiona 505 grammaa bike-componetin mukaan :)
Mainio ja hyvin rullaava rengas kuivalle kelille. Aamukasteesta selviää vielä ilman ongelmia, mutta jos kivet ja juuret ovat märkiä, niin parempi vaihtaa johonkin muuhun. Ajelin viime kesän näillä ja aion jatkaa kuivilla keleillä tänäkin kautena. Hyvin johdonmukainen ajettava mielestäni. Sivuttaispito ei ole parasta luokkaa, mutta rengas ei karkaa alta yllättäen vaan luistaa tasaisesti.
Mika Nieminen
14.04.2007, 11.36
Terppa!
Tänä vuonna olisi tarkoitus ensimmäistä kertaa osallistua Lohjan 24:een mutta rengasvalinta on tosin vielä auki. Tällä hetkellä alla ovat Nokian NBX 2.3:set mutta taitanevat olla turhan järeät tuonne..
Minkälaista maastoa Lohjalla on tiedossa? Olosuhteet vaikuttavat tietysti myös mutta hakusessa olisi nyt jotain kevyempää ja paremmin rullaavaa.
Lohjan 24h on tapahtuma, tai oikeastaan ilmiö, ei mikään kilpailu.
Kaikille sopivaksi suunniteltu reitti on perinteisesti kierrellyt Salpausselän hiekkaharjun polkuja pitkin.
Kuva parin vuoden takaa. (http://asko7.softavenue.fi/kuvagalleria/fillari/haekuva.asp?Kid=6528&Size=2&Checksum=8E7BA-64B0E-1DE27-C805A)
BAD bunny
14.04.2007, 11.47
Mainio ja hyvin rullaava rengas kuivalle kelille. Aamukasteesta selviää vielä ilman ongelmia, mutta jos kivet ja juuret ovat märkiä, niin parempi vaihtaa johonkin muuhun. Ajelin viime kesän näillä ja aion jatkaa kuivilla keleillä tänäkin kautena. Hyvin johdonmukainen ajettava mielestäni. Sivuttaispito ei ole parasta luokkaa, mutta rengas ei karkaa alta yllättäen vaan luistaa tasaisesti.
Jep! Laitan maxxiksen ignitorin eteen ja larsen tt,n taakse. Ignitorissa on kuviosta päätellen parempi sivuttaispito ja sopii näinollen paremmin etunakiksi.
Tuli punnittua nuo speed king 2.3 folding kumit. Vaaka heilahti 565g ja toinen 522g. Jonkin verran heittoa, mutta ei ainakaan pahasti yläkanttiin!
Testaamaan pääsee kunhan metsät vielä kuivuu, pitää ajella litet loppuun kestopäälysteellä..
Jep! Laitan maxxiksen ignitorin eteen ja larsen tt,n taakse. Ignitorissa on kuviosta päätellen parempi sivuttaispito ja sopii näinollen paremmin etunakiksi.
Joko oot koitellu maxxista,just laittelin ignitorin lust:it alle pitäis huomenna koitella ja kallio-extremessä varmaan näyttää luontonsa toi rengas.:D
Joko oot koitellu maxxista,just laittelin ignitorin lust:it alle pitäis huomenna koitella ja kallio-extremessä varmaan näyttää luontonsa toi rengas.:D
Mulla on noi NBX 2,3 kestänyt edessä ja takana moitetta ja
pitää taatusti kalliolla.Ei ole pito ongelmia.Tosin rullaavuus
asfaltilla on huono.Kylläkin tarkoitus olisi metsässä ajella
eikä maanteillä.:D :D :D
Mulla on noi NBX 2,3 kestänyt edessä ja takana moitetta ja
pitää taatusti kalliolla.Ei ole pito ongelmia.Tosin rullaavuus
asfaltilla on huono.Kylläkin tarkoitus olisi metsässä ajella
eikä maanteillä.:D :D :D
PRKL.Ellswörtti-veli,kävin ignoja kokeilemassa,kauhia pito ihan tautinen,kurvailin ja kaikkea.Samanlainen jyrä alla qu nokian nbx,ehkä ihan hitusen parempi rullaavuus,kantti pitää paremmin.
Nää on sitten ne UST:in LUST 2.35 samanlevyinen NN 2.25:sen kanssa.:D
ps.ajele varovasti ja maltillisilla sykkeillä.
PRKL.Ellswörtti-veli,kävin ignoja kokeilemassa,kauhia pito ihan tautinen,kurvailin ja kaikkea.Samanlainen jyrä alla qu nokian nbx,ehkä ihan hitusen parempi rullaavuus,kantti pitää paremmin.
Nää on sitten ne UST:in LUST 2.35 samanlevyinen NN 2.25:sen kanssa.:D
ps.ajele varovasti ja maltillisilla sykkeillä.
Paljonko maksaa kipalle,niin vois todenperään harkita,
siis niitä uusiii rengasmerkkii...ööh!:)kerran
on noin tautinen pito ,kun mulla on moottorissa
hirveästi voimaa..:eek:
Mielettömän näköiset liekkikuviot ym,teksit noissa Ignitoreissa.Mulle tuli entistäkin kapeampaa rengasta taakse pikku alpertti 2.1.joka on muuten selkeästi kapeampi ja pienempi ilmatilaltaan kuin 2.1 Nobby Nic.Saa nähdä miten toimii....
OT: Juhrex-Wellcome back brotha 2 E-Towers.
Maxxikseissa nobbyihin verrattuna korkeudessa ja leveydessä parimilliä eroa,katoppa kö jos vertaa kokoja 2.25NN ja Maxxix ignot 2.35:eek: .
Jämäkkä ajella maximi paineilla,huomenna tiputan paineita noin puoleen.
Tää on OT, koska aiheena oli XC mut minusta ajomukavuudeltaan hyvät kumekset on olleet nää: http://www.ripnroll.com/MagnumXL.htm
Noillakin on jämäkkä ajella paineilla.
Pyöräkaistapää
16.04.2007, 22.28
Onx toi nyt semmonen tupeless mistä isot pojat on puhunu? Toimiiko paljaaltaan vai vaatiiko litkut sisään?
Onx toi nyt semmonen tupeless mistä isot pojat on puhunu? Toimiiko paljaaltaan vai vaatiiko litkut sisään?
No siel on semmonen departmentti nimeltä reservoir erikseen, mutta vaan nopeimmille lähtijöille.
No siel on semmonen departmentti nimeltä reservoir erikseen, mutta vaan nopeimmille lähtijöille.Mitä nappeja sä heppä käytät :seko:
BAD bunny
17.04.2007, 07.31
Tää on OT, koska aiheena oli XC mut minusta ajomukavuudeltaan hyvät kumekset on olleet nää: http://www.ripnroll.com/MagnumXL.htm
Noillakin on jämäkkä ajella paineilla.
Minkälaisella kuviolla tota saa? slicksi ei oikein pidä vaativassa ajomaastossa, varsinkaa huonoilla ajokeleillä.
Kiovan Dynamo
17.04.2007, 08.12
Sillanpäälle ne myi tuota traktorikuviolla - se kun kuulemma toimii p*sk*ssa paremmin...
Ohiampuja
17.04.2007, 08.49
Tekstistä päätellen nyt on käsittelyssä tosi mielenkiintoiset kumit, harmi vaan kun meidän työpaikan palomuuri blokkaa tuon linkin.
Tässä tapauksessa p*sk* taitaa erota p*sk*sta ajokelistä vai kuinka? Ja ajeleeko Sillanpää softaililla vai tyytykö se ihan jäykkään perään? ;)
Mitä nappeja sä heppä käytät :seko:
Hepalla on jäänyt napit otamatta:D se
katselee vaan takaiskarin suojaa..:cool:
BAD bunny
17.04.2007, 11.59
ajeleeko Sillanpää softaililla vai tyytykö se ihan jäykkään perään? ;)
Taitaa ajella pumptsipum-softaililla, jonka takaiskari on liian löysä. Ei kuulemma saa kunnon tuntumaa poljettaessa. Harkitsee vaihtoa jäykempään perään.
Asiaan pojjaat,tänään kurvailin töihin asvalttia maxxiksilla,vi**u mikä pito tiehen,ei kulkenu mihinkään?!?.Piti ajaa pientareella niin johan alkoi vauhtia ja koiranpaskoja löytyy.
Hiekalla kävin testaa sivuttaispitoja,hyvin ohjaava gummi,samaten asvaltilla.
ps.Heppa!!!Tiiimi kasaan ja ajelemaan.:D :D :D :D
Kävinpä tänään testailemassa Saksan-paketin sisältöä. Eli Continental Explorer Supersonicit vaihdoin nbx lite 2.2:en tilalle. Aika mielenkiintoinen tilanne, kun täysnappularengas on n. 100 g matalanappulaista kevyempi (mutta myös kapeampi).
Ensivaikutelma on, että pitoa on explorer ss:ssä melkoisesti enemmän kun nokialaisissa. Kaarteisiin uskalsi kantata reippaasti, ja tutun jyrkän ja hiekkaisen kalliopolun pääsi sutimatta ylös siinä missä nbx liteilla on matka usein katkennut pidon loppumiseen.
Keveytensä ja paremman pitonsa ansiosta kiihdytykset ja ylämäet tuntuivat poluilla ja hiekkateillä tehokkailta. Mutta sitten vastapainoksi nbx litet rullaavat selvästi paremmin varsinkin asvaltilla. Fillaria uskalsi kuitenkin viedä niin paljon agressiivisemmin conteilla, että lenkin keskinopeus (hiekkatietä 50 %, asvalttia 25 % ja polkua 25 %) oli lähes samaa tasoa kuin nokialaisillakin.
Vielä yksi huomio: nbx liten suorassa rivissä olevat keskinappulat vievät fillaria joskus pitkittäisurissa ärsyttävän tuntuisesti, mutta explorereilla ei uraherkkyyttä ollut.
Vaikutelmani explorer supersoniceista on positiivinen. Pito on ainakin kuivalla tai kostealla alustalla loistava ja rullaavuus ihan ok. Nbx litet ovat hyvällä alustalla jonkun verran nopeammat, mutta explorerit tarjoavat mielestäni kuitenkin hieman nautittavamman ajokokemuksen, kun fillaria uskaltaa viedä reippailla painonsiirroilla ilman alitajuista pelkoa pidon yllättävästä loppumisesta.
Mika Nieminen
20.04.2007, 10.41
Noista Speed King Supersoniceista...
Parin lenkin perusteella purukumimaisen pehmeä kumiseos vaikuttaisi pitävän hyvin, jopa yllättävän hyvin, mutta ilmeisesti samaisen seoksen pehmeyden takia rullaavuus kovalla alustalla ja varsinkin asvaltilla on aika kehno.Nyt on sitten ajettu märälläkin kelillä. Pito oli edelleen erittäin hyvä, toisin kun aiemmissa Contin renkaissani. Varsinainen liimarengas tämä Kingi, ainakin uutena.
Huom! Tämä siis pätee ainoastaan tuohon Supersoniciin. Muut versiot ovat taatusti lipsakampia.
Ehdottmomasti laittaisin vredesteinin tiger glaw...
Nyt on sitten ajettu märälläkin kelillä. Pito oli edelleen erittäin hyvä, toisin kun aiemmissa Contin renkaissani. Varsinainen liimarengas tämä Kingi, ainakin uutena.
Huom! Tämä siis pätee ainoastaan tuohon Supersoniciin. Muut versiot ovat taatusti lipsakampia.
Itsekin kävin tänään ajelemassa märissä olosuhteissa, ja explorer supersonic piti edelleen todella hyvin. Olisikohan supersonic-malleissa sama kumiseos? Kaikkein liukkaimmilla kallioilla en käynyt, mutta ainakin mudalla ja juurakoissa suorituskyky ylitti odotukset. Luottamus omiin ajotaitoihin parantui kertaheitolla. :D Jännä, miten pito on suhteellinen asia. Ennen olin sitä mieltä, että nbx litessa oli hyvä kaarrepito... :rolleyes:
Agent Smith
22.04.2007, 11.54
Olisikohan kenelläkään kokemuksia Continental Speedkingin muista versioista? Supersonic olisi muuten hyvä, ellei täydellinen, mutta nopeasti kuluva kumiseos ja huono rullaavuus asfaltilla ei oikein innosta, sitä asfalttia kun on pakko aina välillä paikallisissa "maastoissa" kyntää.
Haen siis kevyttä rengasta, hyvää rullaavutta ja kohtuullista pitoa jopa märissäkin olosuhteissa. Schwalben NobbyNic ja Nokian NBX Lite ovat kai kevyitä, rullaavia ja pitäviä renkaita, mutta nyt kiinnostaisi Continental Speedkingin normimallien (siis ei supersonic) ominaisuudet.
Kokemukset Nokian NBX Lite S:stä kiinnostaa myöskin, raporttia tulemaan kiitos! :)
Olisikohan kenelläkään kokemuksia Continental Speedkingin muista versioista? Supersonic olisi muuten hyvä, ellei täydellinen, mutta nopeasti kuluva kumiseos ja huono rullaavuus asfaltilla ei oikein innosta, sitä asfalttia kun on pakko aina välillä paikallisissa "maastoissa" kyntää.
Haen siis kevyttä rengasta, hyvää rullaavutta ja kohtuullista pitoa jopa märissäkin olosuhteissa. Schwalben NobbyNic ja Nokian NBX Lite ovat kai kevyitä, rullaavia ja pitäviä renkaita, mutta nyt kiinnostaisi Continental Speedkingin normimallien (siis ei supersonic) ominaisuudet.
Kokemukset Nokian NBX Lite S:stä kiinnostaa myöskin, raporttia tulemaan kiitos! :)
Omat kokemukseni speedkingeistä on niistä teräskaapelirenkaista ja en osaa ominaisuuksia verrata supersonicceihin, mutta on se kyllä sellanen rengas mitä en ottais ns. yleisrenkaaksi jolla käyt töissä asfalttia pitkin rullaten. Metsän puolella rengas on kyllä tosi hyva, kuvio on erittäin pitävä.
exfatman
24.04.2007, 09.35
Gunther pisti oksia pinnojen väliin!!!
Supersonic tilaus viivästyi. Eilen tuli sähköpostia, ettei enää toimiteta maksuennakkona. Muutos tullut voimaan 1.4. ja tilauksenhan tein 2.4. ja silloin oli vielä kaikki kunnossa. Starbike yllätti. Viime viikolla kyselin tilaukseni tilannetta ja ilmoitettiin paketin olevan juuri matkalla huolitsijalle.
BAD bunny
24.04.2007, 12.22
Ahh posti toi latsen tt 2.0" ja ignitorin 2.1" molemmat exeption seriesiä. Hieman kuumottaa päästä kokeilemaan:D
hannibaali
27.04.2007, 07.41
Eilen tuli huomattua, että speedking 2.0 supersonicit ei rullauksessa pärjää asfaltilla nokian nbx 2.2 liteille...Mut kukapa sitä maasturilla asfaltilla ajelis:rolleyes:
Eilen tuli huomattua, että speedking 2.0 supersonicit ei rullauksessa pärjää asfaltilla nokian nbx 2.2 liteille...Mut kukapa sitä maasturilla asfaltilla ajelis:rolleyes:Millä tavalla tämän rullausvertailun suoritit?
Markku Silvenius
27.04.2007, 15.03
Eihän toi ole mikään uutinen..
Maxxikseissa nobbyihin verrattuna korkeudessa ja leveydessä parimilliä eroa,katoppa kö jos vertaa kokoja 2.25NN ja Maxxix ignot 2.35:eek: .
Jämäkkä ajella maximi paineilla,huomenna tiputan paineita noin puoleen.
Maxxikset on aika jyrät ajella,nyt kokeillu viikon silleen että maxxis eessä ja noppy takana:D jo rupes rullaamaan ja ohjattavuus parempi maxxiksella.
Kannattaa kokeilla oikeesti sellaiset jotka ruisailee metässä,juurakoilla ja pehmeissä permeissä,keulaa menee siististi:cool: sinne minne pitääkin.
hannibaali
29.04.2007, 16.21
Millä tavalla tämän rullausvertailun suoritit?
Vierekkäin ajettiin asfaltilla ja alamäkeen ei polettu, näköjään litet rullasi huomattavasti paremmin. (kuskeissa tais olla painoa vähän enemmän speedkingien päällä, sori asmo:D ).
Ei siis mitään suurta atomitiedettä, käytännössä katsottua...
Markku Silvenius
30.04.2007, 10.43
Ihan oletettu tulos, koska Nokian renkaassa tiuha keskinappulalinja, joka vähentää vierintävastusta kovalla pohjalla.
Rullaako 2.25 Nobby Nic paremmin tai kenties huonommin asfaltilla kuin 2,1 Speed King (protection). Tässä keskustelussa aiemmin Speed King ei ole oikein saanut kehuja ominaisuuksistaan asfaltilla. Tällä hetkellä alla NN ja mietin seuraavien renkaien hankkimista. Ajoa tulee asfaltilla kuitenkin aika paljon, joten hyvä rullaavuus ja kulutuskestävyys ovat tärkeitä.
Myös Racing Ralph houkuttelisi, mutta kestääkö se yhtään hiekoitussepelillä ajoa, kun NN:stäkin sepeli tulee välillä läpi. Lähinnä esim. NN edessä ja RR takana voisi olla hyvä yhdistelmä.
Mika Nieminen
30.04.2007, 15.49
Rullaako 2.25 Nobby Nic paremmin tai kenties huonommin asfaltilla kuin 2,1 Speed King (protection). Tässä keskustelussa aiemmin Speed King ei ole oikein saanut kehuja ominaisuuksistaan asfaltilla. Tällä hetkellä alla NN ja mietin seuraavien renkaien hankkimista. Ajoa tulee asfaltilla kuitenkin aika paljon, joten hyvä rullaavuus ja kulutuskestävyys ovat tärkeitä.
Myös Racing Ralph houkuttelisi, mutta kestääkö se yhtään hiekoitussepelillä ajoa, kun NN:stäkin sepeli tulee välillä läpi. Lähinnä esim. NN edessä ja RR takana voisi olla hyvä yhdistelmä.
Nobby Nic rullaa asvaltilla paremmin kuin Speed King. (supersonic)
Nyt jokunen lenkki takana speed kingeillä (2.3 folding) ja ihan hyvältä tuntuvat. Kestopäällysteellä kauhea meteli ja rullaus hiukan nihkeä. Kaarreominaisuudet ovat mielestäni aika hyvät, oli alustana mikä hyvänsä. Mutta märkä pito varsinkaan kivillä ei vakuuttanut, aivan yhtä liukkaat kuin melkein loppuun ajetut nbx litet. Metsässä kulkevat kyllä liukkaasti.
Mutta jos paljon ajaa siirtymiä kestopäällysteellä niin suosittelisin nbx litejä ennemmin, ne on aika tasasen varmat joka paikassa. Ainut on kaarrepito joka ei ole välillä kovin luotettava, siis noissa nbx liteissä. Nobby nickit tuntuvat rullaavan myös hyvin metsässä, mutta kestopäällysteellä en kovin pitkiä matkoja jaksaisi jurnata. Märkä pito nobbyissä ihan ok, tosin kaarre pito ei yhtä hyvä kuin speed kingeissä.
Mutta jos nyt pitäisi yhdet renkaat valita, niin ne olisivat nbx litet.
Aki Korpela
01.05.2007, 12.14
Noista Speed King Supersoniceista...
Parin lenkin perusteella purukumimaisen pehmeä kumiseos vaikuttaisi pitävän hyvin, jopa yllättävän hyvin, mutta ilmeisesti samaisen seoksen pehmeyden takia rullaavuus kovalla alustalla ja varsinkin asvaltilla on aika kehno.
Täällä ollaan samaa mieltä. Asennusvaiheessa rengas tuotti tosin pettymyksen, koska Speedking 2.1" on oikeasti 2.5 barin paineessa huomattavasti kapeampi kuin esimerkiksi Michelin XCR Dry 2.0", jota aiemmin käytin. Erityisen korkeakaan tämä 2.1-tuumainen Speedking SS ei ole, joten ilmatila jää ikävän pieneksi.
Mutta maastossa rengas kieltämättä toimi hienosti, eli oon kyllä samaa mieltä noista Mikan kommenteista. Asfaltilla tuli muutaman kerran ihmeteltyä, mahtaako rengas olla puhki, kun tuntui meno niin tahmealta, eli taitaa tuo kumiseos olla oikeasti jonkin verran aiempaa pehmeämpää.
Ja jos vielä pitää jotain positiivista sanoa, niin mun mielestä Speedking on isohkoine nappuloineen oikean maastorenkaan näköinen. :)
http://kotisivu.dnainternet.net/akikorp/photos_lenkit/strike07.jpg
Agent Smith
02.05.2007, 20.29
http://www.cyclepath.ca/products/usrimage/maxxis_crossmark.jpg
http://www.maxxis.com/products/bicycle/product_detail.asp?id=2345
Onko kenelläkään kokemuksia Maxxis Crossmarkeista (normiversio), niiden
suunnittelussa kun on ollut mukana peräti Christoph Sauser... ;)
Hmmmm, aika kevyt paino ilmoitettu Crossmarkin UST versiolle, 690g
Markku Silvenius
03.05.2007, 09.07
Varmaan kaikilla jotka ajoi Sauserin kanssa pitkän Finlandian toissa vuonna. Hevosmiesten tietotoimiston mukaan ne rullasi hyvin ala- ja ylämäkeen. Itse kuvasin muutaman videoklipin joiden perusteella, ne piti myös sivusuunnassa (peesissä tulleella virolaisella oli sivuttaispito-ongelmia sen verran, että olin saada sen yhdessä nopeassa 90-kaarteessa päälleni..)
Agent Smith
04.05.2007, 18.16
Kumpaan sijoitan euroni, Crossmark vai Crossmark UST?
Joka vuosi tämä sama tubeless pähkäily...... :mad: :seko:
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.