PDA

Näytä tavallinen näkymä : Roseversandin/Rose Bikesin palvelusta

Sivut : [1] 2

MTB 50+
28.05.2005, 19.42
Rikoin Mavicin Ksyriumeiden laakeriavaimen. Se sellainen muoviläpyskä.

Laitoin Roseversandille kyselyn sähköpostiin, josko heiltä voisi tilata uuden, vaikka sitä ei Katlogista löytynytkään. Vartin kuluttua vastasi Boris ..., ja kysyi mihin voisi avaimen lähettää. Annoin osoitteeni ja kysyin hintaa. Vastaus oli, etti maksa mitään ja kahden päivän kuluttua avain oli minulla.

Siis palvelu toimi, vaikka en ollut Ksyrrejä heiltä ostanutkaan.

Meidän kotoiset fillarikauppiaat joutuvat todella ahtaalle näiden tehokkaiden nettikauppiaiden kanssa osa ja tarvikekaupassa.

TJ
29.05.2005, 11.39
Mä tuossa taannoin tilailin tuolta kanssa tavaraa. Päivän kuluttua tilauksesta tuli viesti että yhtä tuotetta ei ole, mutta tulee parin viikon kuluttua. Haluanko vaihtaa tuotetta vastaavaan, perua tilauksen vai odottaa...

Nyt sitten odotellaan josko tuotteet kohta tulisivat...:)

Pyöräkaista
29.05.2005, 13.11
Joku kerta tilasin halvat kuitukammet. Nettisivuilla oli präntättynä, että hinta sisältää myös rattaat. No, eipä tullut rattaita, perään kysellessä vastasivat vain, että lontoon kielisillä sivuilla pieni virhe, sori, saksan kieliset sivut OK.

Meilasin, että ei se mitään laittakaa rattaat tuleen palkkioksi virheen löydöstä, mutta sen jälkeen ei borikset enä vastanneet meileihin. Siihen loppu mun asiointi tuossa puljussa. Oon niin herkkä.

Vesku

Kata
29.05.2005, 14.20
Niin, ei tuo nyt ihan aina pidä paikkaansa. Kyllä Suomesta tavaraa saa, yleensä siinä menee noin 2 päivää jos joudutaan tilaamaan. Eli ei tässä kukaan pyöräkauppias joudu ahtaalle..päin vastoin.

MTB 50+
30.05.2005, 06.20
Omat komeukseni Roseversandin toiminnasta ovat olleet hyviä. Tavarat ovat tulleet tilatussa muodossa ja luvatussa ajassa.

Viime vuonna he ilmoittivat kerran, että Assoksen tavarat joudutaan tilaamaan valmistjalta ja toimitus tulee kestämään noin kolme viikkoa. Kysyivät myös, että odotanko vai lähetetäänkö muut saman tilauksen tavarat ensin. Ilmoitin odottavani ja kas, kolmen viikon kuluttua tulivat kaikki tilatut tavarat postissa kotiin + Roseversandin juomapullo kohteliaalla anteeksipyynnöllä toimituksen viivästymisestä.

Kotimaisten liikkeiden toimitukset kestävät usein valitettavasti aivan liian kauan. Olen nyt odotellut kahta satulatolpan kahta pikalukkoa Bontrangerin putkiin kuukauden, ne kun ovat poikkeuksillista kokoa. Roseversadin listalta nuokin kyllä löytyvät varastotoimituksena.

Onkohan näiden kotimaisten kauppojen toiminnan välillä suuria eroja paikkakunnittain ? Markkina on niin pieni, ettei kauppias voi millään pitää kaiken maailman tilperhöörejä varastossa kohtuulliseen hintaan.

Olen yrittänyt suosia paikallisia kauppoja, mutta kun tavaraa ei joko saa tai sitten se on aivan älyttömän kallista ( vrt Mavic Ksyrium SL). Kauppiaan sisäänostohinta saattaa olla korkeampi kuin nettikaupan hinta.

lcdpiggy
30.05.2005, 13.41
Onko kukaan tilaillut kokonaisia pyöriä tuolta? Kokemuksia, risuja, ruusuja...?

MTB 50+
30.05.2005, 14.09
Saksalaiset Tour ja Bike ovat testanneet säännöllisesti näitä saksalaisia postimyyntifirmoja. Tulokset ovat olleet pääsosin hyviä.

MIte
27.07.2005, 08.37
Kuinkas nuo kamat toimitetaan tuolta, postilla vai jonku lähettifirman kautta? Entä pitääkö 12eur toimituskulut paikkaansa? Sivuilla nuo oli aika epämääräisesti kerrottu tai sitten en vain löytänyt...

Juhani Simola
27.07.2005, 09.09
Kuinkas nuo kamat toimitetaan tuolta, postilla vai jonku lähettifirman kautta? Entä pitääkö 12eur toimituskulut paikkaansa? Sivuilla nuo oli aika epämääräisesti kerrottu tai sitten en vain löytänyt...

Kamat tulevat postin kautta, lähetti käy tuomassa ne ovelle jos sattuu olemaan päiväsaikaan kotona. Seurantakoodia ei tule. Firma ottaa tosiaan 12 euroa postimaksuja kaikista kokonaista fillaria pienemmistä paketeista. Ilmeisesti kalliimmat postitukset katetaan myyntikatteesta.

Ohiampuja
30.08.2007, 16.53
Nostetaanpas vanha topicci. Tämä on sitä kierrätystä...

Tiedättekö kuinka Rose toimii noiden jälkitoimitusten kanssa?

Jos tilauksessa on tuote, jonka "liikennevalot" ovat punaisella, niin jääkö koko tilaus odottamaan sen tuotteen takia, vai tuleeko se puuttuva tuote sitten jälkeenpäin?
Entäs kun joistain tuotteista puuttuvat koko liikennevalot?

https://www.roseversand.de/output/controller.aspx?cid=156&detail=10&detail2=1550
https://www.roseversand.de/output/controller.aspx?cid=156&detail=10&detail2=2456

A R:nen
30.08.2007, 19.21
Tiedättekö kuinka Rose toimii noiden jälkitoimitusten kanssa?

Jos tilauksessa on tuote, jonka "liikennevalot" ovat punaisella, niin jääkö koko tilaus odottamaan sen tuotteen takia, vai tuleeko se puuttuva tuote sitten jälkeenpäin?
Entäs kun joistain tuotteista puuttuvat koko liikennevalot?

Ainakin tänne saatavilla olevat ovat yleensä tulleet heti ja loput erikseen (yhden kerran taisivat odotuttaa viikon verran yhden tuotteen ilmoitettuun odotettuun saapumisaikaan ja lähettivät kamat vasta sitten kun aika ei pitänytkään paikkaansa).

Nuo liikennevalottomat taitavat olla yleensä useammasta tuotteesta koostuvia, niillä kai on paras katsoa jokaisen osan saatavuus erikseen.

Pushkin
07.02.2008, 15.16
Tilasin Roselta tavaraa 29.1., joukossa yksi osa, josta ei netissä "liikennevaloja" ollut ollenkaan. Pistin mukaan viestin, että meilaavat, jos jotain ei löydy varastosta. Halusin myös kaikki osat kerralla, ts. ei jälkitoimituksia.

Tilaus kuitattiin melkein samantien automaattiviestillä "your order will be processed short-term". Tämän jälkeen ei kuulunutkaan mitään, joten kyselin 4.2. tilauksestani sähköpostitse. Sainkin seuraavana päivänä vastauksen, että tilaus on lähtenyt 31.1. ja saapuvat normaalisti 7-10vrk kuluessa.

Tavarat saapuivat tänään 7.2., kaikki oli pakattu hyvin, sainpa mukana vielä roseversand -kahvikupin kaupan päälle.:)

Kaiken kaikkiaan kaikki sujui hyvin, ainoa miinus siitä, et tavaroita ei toimitettu kotiovelle. (Posti on kaukana...) Ilmeisesti ko. pulju on sen verran iso kaupan volyymiltään, etteivät jouda infoamaan asiakkaita tilauksen etenemisestä. Kaikkiin tiedusteluihin vastattiin kyllä nopeasti, viimeistään seuraavana päivänä.

Ohiampuja
06.05.2008, 17.16
Nyt on Rosekin parantanut palveluaan ja lähettää nykyään DHL:n seurantakoodin sähköpostiin. Ja muutenkin Rosen nettisivut ovat uudistuneet ja tuotteiden liikennevalot on korvattu uusilla tunnuksilla.
Mutta kun sitä paperikatalookia selaili niin tuli tunne, että maastopyöräilyn painoarvo on vähentynyt ja maantiepuolen taasen lisääntynyt...

kn_
07.05.2008, 09.50
Kyllä Rose on sieltä postimyyntiliikkeiden luotettavimmasta päästä, koskaan ei ole ollut ongelmia kun toistakymmentä kertaa olen sieltä vuosien varrella jotain tilannut. Merkillisiä hifi-osia sieltä saa tosin nykyisin aavistuksen verran huonommin kun aikaisemmin, syntacet, tunet, chris kingit ym. on osittain korvattu extremellä (liekö rosen "oma" merkki kuten red bull).

StantheMan
17.07.2008, 22.00
Koska en ole koskaan ennen Roselta tilannut, niin nyt heiltäkin tilasin. Pientä, tarpeellista sälää, tietenkin. Lookin grippejä tarvitsee aina. Ja vähän "muuta". Nopeaa toimintaa, nyt aamulla jo matkalla.

StantheMan
24.07.2008, 21.16
Koska en ole koskaan ennen Roselta tilannut, niin nyt heiltäkin tilasin. Pientä, tarpeellista sälää, tietenkin. Lookin grippejä tarvitsee aina. Ja vähän "muuta". Nopeaa toimintaa, nyt aamulla jo matkalla.

Tänään tuli postiin. Tilaus tulee jostain syystä kahdessa osassa. Eipä tuo haittaa. Seurantanumero toimi, niin kuin pitää. Ei valittamista tällä kertaa.

gzmi
01.08.2008, 12.41
Morot

Toimii hyvin.

Lähettävät kamat tosiaan myöhemmin mitä päätilaus eikä tietenkään laskuteta toista kertaa toimituskuluja.

Omalla kohdallani viime kesänä erikseen sähköpostikuittauksessa kerrottiin jälkitoimituksesta ja arvio parista viikosta sillä kertaa piti paikkansa.

Se mua harmitti, kun päätoimitukseen sisältyneet Mavicin hybridikiekot XT-navoin oli pakattu huonosti, että aksleiden päät olivat kaivautuneet pahvipaketista läpi. Hieman olivat vaurioituneet, mutta jengat eivät olleet menneet pilalle, kun ruuvasin pikalukkoja paikalleen. Mutta jos olisin tilannut monen sadan euron Ksyriumit tms. niin olis varmaan noussut reklamaatiosota mun suunnalta. No tällä kertaa selvisi säikähdyksellä. Sinänsä ihme, että näin tapahtui - mm. Fun-Cornerista tilaamani kiekot ovat aina ollet "ylipakattuja" ettei varmasti hajoa matkalla eikä tule pahveista läpi.

Semmosta.

Ohiampuja
11.09.2008, 09.33
Seurantanumero toimi, niin kuin pitää. Ei valittamista tällä kertaa.
Eli kuinka tuo seurantanumero toimii? Heidän lähettämä linkki menee Saksan postin sivuille ja siellä lukee, että lähetetty 9.9, mutta nyt pariin päivään ei ole tapahtunut mitään? Voikos sitä nrosarjaa jotenkin muokattuna käyttää Itellan sivuilla?

11.09.2008, 10.55
Koodi toimii sellaisenaan Itellankin sivuilla. Jos DHL:n seurannassa lukee jotain Transport ins Zielland ja Itellan puolella ei mitään niin se tarkoittaa yksinkertaisesti paketin olevan matkalla Saksasta Suomeen, ei se nyt ihan silmänräpäyksessä tapahdu.

Ohiampuja
11.09.2008, 12.06
Näinhän siellä lukee. http://nolp.dhl.de/nextt-online-public/...........

Empfänger:Sendung nach Finnland
Status:Sendung ist in Transport ins Zielland aufgenommen
Status von:09.09.08 03:26
Vorgang:Sendung ist in Transport ins Zielland aufgenommen

11.09.2008, 14.50
Seuraavana sitten varmaan http://www.posti.fi/lahetystenseuranta/ tietää kertoa jotain tämän tapaista (tai viimeistään 13.09.):

12.09.2008, klo 11:58 Lähetys on lajiteltu 01010 POSTIN LOGISTIIKKAKESKUS
12.09.2008, klo 11:50 Lähetys saapunut maahan 01010 POSTIN LOGISTIIKKAKESKUS

Ohiampuja
12.09.2008, 10.08
Eipä tuo Itellan seuranta tunne tuota koodia. Joko se paketti on vieläkin jossain kontissa matkalla Suomeen tai sitten en osaa käyttää tuota hakukonetta.

Pelaako tämä Rosen lähettämä tunnus sellaisenaan vai pitääkö siihen lisätä nollia yms merkkejä "täytteeksi"?

"Ihr Paket mit der Nummer 4675098***** wurde soeben an folgende Adresse versandt:"

12.09.2008, 10.37
Koodi toimii nettiseurannassa ihan sellaisenaan kaikissa vaiheissa, sen sijaan jakelua varten käyttävät jotain ihan eri koodia ja ainakaan paikallisen posti ei löydä paketin hyllypaikkaa alkuperäisellä koodilla vaikka se siis netissä toimiikin.

Tuo kellonaika 11:50 (tai jotain vastaavaa) taitaa olla jonkun botskin aikatauluun tms luonnonilmiöön liittyvä melkein-vakio, joko paketti ilmestyy seurantaan kohta tai sitten ehkä vasta viikonloppuna/maanantaina. Jakeluun se menee joka tapauksessa aikaisintaan maanantaina.

Ohiampuja
17.09.2008, 07.41
No niin, kyllä se Rosen lähettämä koodi toimii, mutta tuo matka Saksasta kesti vaan yllättävän pitkään. Nyt tänä aamuna Itella kertoi näin:
16.09.2008, klo 20:13 Lähetys saapunut maahan 01010 POSTIN LOGISTIIKKAKESKUS
09.09.2008, klo 03:26 Lähtenyt Suomeen 01000 Ulkomaa/Foreign country
08.09.2008, klo 19:48 Postitettu lähtömaassa 01000 Ulkomaa/Foreign country

Eli matka kesti 7 päivää, olisikohan se tänään perillä. :)

Bomb
09.10.2008, 12.57
Onkos kellään ollut ongelmia rekisteröitymisessä tuonne, vai tilaako kaikki rekisteröitymättä? Mulla valittaa, että pitäisi kaikki kentät täyttää ja että tähdellä merkityt ovat pakollisia, vaikka kaikissa tähdellä merkityissä on varmasti tavaraa...

Edit: mjaa, koitin siis ensin erikseen rekisteröityä ja nyt koitin sitten checkoutin yhteydessä rekisteröintiä. Ensimmäinen ei kommentoinut kummemmin, että mikä on vialla, mutta jälkimmäinen valitti salasanasta ja kävi ilmi, että mun yrittämä salasana oli ilmeisesti liian pitkä ja heppoisemmalla meni läpi.

speteke
27.03.2009, 15.12
Huh! ihmettelin että mikäs puhelinluettelo se laatikkoon oli tulla tupsahtanut. No Rosen katalogihan se, vaatimattomat 923 sivua. Riittää taas illoiksi ihmeteltävää.

StantheMan
27.03.2009, 15.20
Sama juttu täällä. Piti laittaa vaimolta piiloon. Sehän ymmärtäisi pian minun rahattomuuden syyn, jos näkisi Rosen katalookin.

karpaasi68
27.03.2009, 16.08
Itsekkin tein kaksi tilausta alen aikana ja kaksi tiiliskiveä oli ilmestynny postilaatikkoon:)Fillarikin tuli hienosti isossa pahvilaatikossa tiistaina Saksan maalta

PauliAnkka
27.03.2009, 17.53
Huh! ihmettelin että mikäs puhelinluettelo se laatikkoon oli tulla tupsahtanut. No Rosen katalogihan se, vaatimattomat 923 sivua. Riittää taas illoiksi ihmeteltävää.

Sama.

Viljami
28.03.2009, 07.19
Joo, komea on luettelo. Menee muutama ilta lukiessa ja taas syntyy uusia tarpeita, mikä toisaalta kyllä lienee opuksen tarkoituskin.

StantheMan
20.05.2009, 10.57
Nelisen päivää sitten tilasin vähän sadekampetta tulevan viikonlopun käyttöön. Nyt tuli tavara ja sopivilta näyttävät sadehousut ja sadekengänsuojukset. Entiset ovat kyllä vielä olemassa mutta ovat jo sen verran revenneet, että parempi oli hankkia uudet.

Huilutane
20.05.2009, 11.33
-> StantheMan, sellaiset läpinäkyvätkö?
Mikä koko kannattaa laittaa, XL vai XXL? Alle ei tarvitse mahtua kuin yksi kerros.
Ollaan aika samankokoisia.

StantheMan
20.05.2009, 20.43
Mukava lukea, että täällä on muitakin sopusuhtaisenmittaisia. Ostin tällaiset
Nro: 586160 Rain pants VOLTAGE black, koko XXXL. Sadehousut (http://www.roseversand.de/output/controller.aspx?cid=155&detail=10&detail2=7634)

Ovat aika tukevaa kangasta ja haarovälissä on vieläkin paksumpaa materiaalia. Kesällä varmaan kuumat, mutta edelliset olivat aika ohuet ja herkät repeilemään. Koko on minun suhteellisen lyhyille jaloille (88 cm ja 189 cm) sopiva (hiukan pitkät) ja leveyttä on ehkä vähän liikaa. Kapenevat kuitenkin nilkoissa.

Huilutane
20.05.2009, 21.09
Ai tuollaiset, enpä huomannut noita ollenkaan. Mulla oli kiikarissa tämmöinen vähän kepoisempi lyhytlahkeinen versio http://www.roseversand.de/output/controller.aspx?cid=155&detail=10&detail2=6090

Ja sitten joku kevyt ja kireä takki. Tilasin jo kerran aikaisemmin Assoksen sadetakin (kokoa XLG), mutta liekö ollut joku maanantaikappale, kun oli todella paljon isompi kuin muut samankokoiset Assokset. Se sitten meni palautukseen, enkä ole vielä saanut hankittua uutta kun en tiedä, oliko ylimitoitus mallin vai yksittäiskappaleen vika.

floh
31.05.2009, 21.33
jos teillä on kysymyksiä roseversand:sta tai jos teillä on ongelmia tilata, voin auttaa. mä tilaan pari kertaa vuodessa sieltä ja puhun saksaa.

StantheMan
31.05.2009, 21.40
Kiitos. Eipä ole ollut mitään ongelmia. Hienosti on Rose toiminut.

Jordi
31.05.2009, 23.59
Ollaan ostettu sieltä useampi pyörä sekä Suomeen että muualle Eurooppaan. Hyvin on homma pelittänyt, samoin varaosien tilaaminen.

Itse kauppa lähellä Hollannin rajaa on näkemisen arvoinen. Pyöriä ja rompetta on isossa putiikissa useammassa kerroksessa.

J. Airo
22.06.2009, 22.23
Ohhoh. Viime viikolla tilasin ilmaisen katalookin enkä muuta. Tänään maanantaina aamulla ovikello soi ja postisetä ojensi paketin.

Tank Driver
22.06.2009, 22.34
Minäkin ruksitin katalookin tilauksen yhteydessä. Tilaus tuli, vaan katalooki jäi. Miksi?

pettier
31.07.2009, 10.28
Tilaus lähti sunnuntai iltana ja maanantai aamulla kello 9.55 tuli ilmoitus, että toimitus on lähtenyt eteenpäin. Kiekot ja takavaihtaja (hyvään hintaan) tuli tänään perjantai aaumuna koti ovelle, joten hyvin toimi palvelu, ainakin tällä kerralla.

Tuomo O
07.08.2009, 09.48
Itsellä on kokemusta muutamasta brittikaupasta ja muutamasta saksalaisesta, kaikki tälläkin foorumilla tunnettuja. Rose on kokemuksieni mukaan ehdottomasti yksi parhaista, vaikka ei muitakaan voi hirveästi moittia. En ole tuntemattomista pikkuliikkeistä mitään tilaillut.

defeat
24.09.2009, 17.29
Täältäkin pisteet Roselle. Pari kertaa olen pyöräkamaa sieltä tilannut. Toimitus on kestänyt molemmilla kerroilla noin viikon. Seurantakoodi on toiminut toisin kuin joissakin muissa nettikaupoissa.

Ainoa asia mikä hivenen ihmetyttää minua on se, että miksi Rose pakkaa kaikki pienetkin kamat isoon pahvilaatikkoon. Viimeisin tilaukseni nimittäin oli vain pari taittuvaa ulkorengasta, jotka tulivat aivan turhan isossa pahvilaatikossa lähipostiin.

HiMa
24.09.2009, 19.45
Täältäkin pisteet Roselle. Pari kertaa olen pyöräkamaa sieltä tilannut. Toimitus on kestänyt molemmilla kerroilla noin viikon. Seurantakoodi on toiminut toisin kuin joissakin muissa nettikaupoissa.

Ainoa asia mikä hivenen ihmetyttää minua on se, että miksi Rose pakkaa kaikki pienetkin kamat isoon pahvilaatikkoon. Viimeisin tilaukseni nimittäin oli vain pari taittuvaa ulkorengasta, jotka tulivat aivan turhan isossa pahvilaatikossa lähipostiin.

Jep, hyvin on Rose toiminut, tähän talouteen on tullut ainaki 3 eri lähetystä.

Tuo pakkaaminen voi olla kiinni paketin minimikoko-systeemistä palvelun tarjoajalta. Itellakin vaatii, että ulkomaille paketin mitta pitää olla vähintään 18 cm joka suuntaan, jos en nyt ihan väärin muista.

bilato
28.09.2009, 20.10
Kävin tänään noutamassa postista ensimmäisen Rosen tilaukseni. Toimitus oli nopea ja kaikki sujui mallikkaasti. Suosittelen!

28.09.2009, 20.18
Tuo pakkaaminen voi olla kiinni paketin minimikoko-systeemistä palvelun tarjoajalta. Itellakin vaatii, että ulkomaille paketin mitta pitää olla vähintään 18 cm joka suuntaan, jos en nyt ihan väärin muista.

Ja ilmeisesti logistiikka on optimoitu niin että kaikki tosiaan pitää lähettää paketteina. Kerran taisivat muistaakseni lähettää yhden ainoan etujarrun kiinnitysmutterin omana (isona) pakettinaan vaikka se olisi mennyt yhtä hyvin halvimman taksan kirjeenäkin.

Batjussi
06.12.2009, 22.30
Rose on luotettava ja monilta osin edullinen ostospaikka. Olen tilannut sieltä tavaraa vuodesta 2003 alkaen ja putiikki on vain kehittynyt toiminnassaan, kuten nettikauppasydeemitkin. Logistiikka on varsin pitkälle kehitetty (oma logistiikkakeskus erillään myymältästä). Vip-kortin tilasin heti alkumetreillä ja bonuspisteilläkin on kaikennäköistä tullut hankittua. Suosittelen. Jos olet ostamassa ekaa maantiepyörää, niin tilaa Redbull - kelpo peli ja edullinen!

jtt
07.12.2009, 08.58
Kehutaan nyt, kun kerran aihetta on.

Tilasin pientä tarvitsemaani roipetta, ja tilaus hoidettiin mallikkaasti ja kamat olivat alle viikossa perillä. Kun homma toimi hyvin, ja kun tuolta alesta löytyi kaikenlaista mielenkiintoista, pistin toisenkin tilauksen sisään. Sössin itse kuitenkin muutamassa kokovalinnassa ja lisäksi kauppa toimitti minulle kaksi eturengasta, vaikka tilasin etu- ja takarenkaan (valmistajan virhe, koska takarengas-laatikosta löytyi kuitenkin eturengas), joten tuli kokeiltua myös palautuksen/vaihdon toimivuus. Vaihdettavat kamat samassa paketissa takaisin, kauppa ilmoitti kun he saivat lähetyksen ja pistivät uudet kamat tämän jälkeen eteenpäin. Valitettavasti takarenkaat olivat päässeet tällävälin loppumaan, mutta siitä napsahti rahat takaisin tilille. Postikuluista ei vielä tässä vaiheessa ollut tullut mitään korvausta, joten pistin sähköpostia ja kyselin mikä on homman nimi. Alle tunnin päästä tuli jo vastaus, että rahat on pistetty tilille jo muutama päivä sitten, eli nopeaa ja hyvää toimintaa kaikinpuolin. Tulee kyllä jatkossakin asioitua kyseisessä liikkeessä mikäli tarvetta on.

Jos jotain negatiivistä yrittää (suomalaiseen tapaan) hakemalla hakea, niin pistin samantien tavaroita takaisin lähettäessä sähköpostia mitä haluan vaihtaa. Tässä vaiheessa niitä takarenkaita näytti vielä olevan myynnissä, joten jos ne kamat olisi jo tässä vaiheessa varattu minulle, ei olisi tarvinnut maksaa yli tuplahintaa paikalliselle pyöräkauppiaalle. Tosin jos en olisi itse sössinyt noissa vaatteiden kokoasioissa, olisin vain lähettänyt sähköpostia ja kertonut virheestä ja kysynyt olisiko ollut mahdollista saada vielä uusi takarengas, virheellisen palauttaminen kun kustansi enemmän mitä pelkän renkaan hinta oli. Joku voi pitää huonona puolena myös sitä, että tuonne asiakaspalveluun soitettaessa tädit tuntuvat suhtautuvan hieman nihkeästi englannin puhumiseen/käyttöön, mutta minä näin tämän etuna: tulipahan pitkästä aikaa harjoiteltua saksan puhumista, ja tunnuin tulevan hyvin ymmärretyksi omalla kankealla mongerruksellani.

makkeli
07.12.2009, 10.59
3 tilausta takana ja kaikki toiminut hienosti. Luottokortin veloitus on pistänyt silmään. Korttia on veloitettu vasta sen jälkeen kun olen lähetyksen kuitannut itselleni ja tuotetteet ovat käytössä. Hakkaa 6-0 ne kaupat missä visa vinkuu vaikka tuotetta ei olisi edes varastossa.

tienlaita
28.12.2009, 20.23
Kevättalvella tilasin ja nyt toisen kerran. Tilaus sisään 15.12 jolloin myös maksoin tilisiirrolla. Paketti lähetettiin 18.12 ja tänään 28.12 se jaettiin. Kaikki tilattu oli täsmällisesti mukana. Ihmetystä herättää vain Shimanon XT-etuvaihtajan ulkonäkö: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?p=1311228#post1311228

(Asia selvisi. Kuva ei ollut Rosella ihan samasta vaihtajasta.)

Pisami
24.03.2010, 09.28
Miten kauan tilisiirrolla kestää kulkeutua Saksaan? Piti maksaa tilaus sillä, kun "lasten Visa" ei toiminut. Paketin toimitusaika on ilmeisesti n. viikko?

TMS
24.03.2010, 09.59
Miten kauan tilisiirrolla kestää kulkeutua Saksaan? Piti maksaa tilaus sillä, kun "lasten Visa" ei toiminut. Paketin toimitusaika on ilmeisesti n. viikko?

Riippuen pankista 1-4 työpäivää on itselläni kestänyt ennen kuin on tullut kuittaus saapuneista rahoista. Oma kohtaista kokemusta Rosen kohdalta ei ole, mutta bike-componentsilta on tullut tilattua käteis-siirrolla ennenkuin hyväksyivät kortteja. Rosen paketit tulee varmaan n. 5 työpäivässä. Eli jos tänään tilaat voit hyvässä lykyssä saada tavarat ensi viikon lopussa.

edit: tosin pääsiäinen voi haitata tavaran kulkua ensi viikolla eli todennäköisesti tavara saapuu vasta pääsiäisen jälkeen.

Pisami
24.03.2010, 12.38
^ Maksoin jo viimeviikon lopulla, nyt vain jännitetään, millon kusti polkee meille...

Pisami
01.04.2010, 11.00
Kusti polki meille tänään. DHL:n toimitukset, ainakin nuo halvemmat(?) hoitaa Itella meilläpäin. Ekakertalaisena sain kaupan päälle pari juomapulloa ja ROSE-mukin. Olen erittäin tyytyväinen nopeaan palveluun ja mukiin. Puketti oli matkalla 7 vuorokautena, mutta aikaa meni vain 6 vuorokautta. *iso peukku*

polokupyöräilijä
09.04.2010, 21.48
Tilaisin kyllä tavaraa, vaan herjaa ettei kaikki tiedot ole oikein . Nimeni ja osoitteeni kyllä tiedän . Rekisteröinti tiedot on tullut sähköpostiosoitteeseen ja asiakasnumeron olen saanut,vaan ei onnistu.:seko:

Pisami
10.04.2010, 17.30
Tilaisin kyllä tavaraa, vaan herjaa ettei kaikki tiedot ole oikein . Nimeni ja osoitteeni kyllä tiedän . Rekisteröinti tiedot on tullut sähköpostiosoitteeseen ja asiakasnumeron olen saanut,vaan ei onnistu.:seko:
Mikä ei onnistu? Kirjautuminen, maksaminen...?

Elkki
13.04.2010, 22.40
Edelleen on Rose tasonsa säilyttänyt. Viime viikon keskiviikkona myöhään illalla tilaus sisään, torstaina ilmoitus että ovat lähtenee postiin ja tänään Kusti polki lapun laatikkoon. Kaikki tavarat olivat juuri kuin pitikin ja boonuksena mukaan oli laitettu puhdistusharja. Todella hienoa palvelua ja hyvät hinnat jos viitsii tarjouksia kyttäillä :cool:

tiger
16.04.2010, 17.59
Fillari tilattu Roselta. Jännityksellä odotan, miten hyvin arvioitu toimitusajankohta pitää paikkansa.

StantheMan
16.04.2010, 18.14
Kuten myös. Laskivat hintaa 150 € syystä jota täysin en ymmärtänyt. 23.4. Mennessä pyörä pitäisi olla valmiiksi "rakennettu". Siihen vielä matka tänne.

Pisami
23.04.2010, 18.49
Tilauksen loppusumma laski yli 10 euroa kun sain sähköpostiin "laskun". En sitten tiedä puuttuuko joku tavara, ovatko vain ystävällisiä vai oliko joku bugi.

polokupyöräilijä
25.04.2010, 14.12
Mikä ei onnistu? Kirjautuminen, maksaminen...?

Laitoin meiliä saksaan, sanoivat että kokeiles uudestaan. No tilaus meni läpi, nyt odotellaan pakettia kotiin. kiitos valmiudesta auttaa. :D

StantheMan
25.04.2010, 14.20
Pyörä lähti Suomea kohti päivän etuajassa. Tulee DHL:llä eikä siwalla.

tiger
27.04.2010, 09.24
Fillari tilattu Roselta. Jännityksellä odotan, miten hyvin arvioitu toimitusajankohta pitää paikkansa.

Ei hyvältä näytä. Kohta viikon yliajassa tilaus, eikä vieläkään mitään infoa tilauksen etenemisestä tai mistä kiikastaa.

Pisami
27.04.2010, 13.53
Tilauksen loppusumma laski yli 10 euroa kun sain sähköpostiin "laskun". En sitten tiedä puuttuuko joku tavara, ovatko vain ystävällisiä vai oliko joku bugi.
Itse itselleni edelleen vastaten: kyseinen erotus on sentilleen eräiden poistoalennuslaarissa olleiden tuotteiden hinta, joita en nyt sitten ilmeisesti saa. Muuta tietoa ei ole kuin tämä salapoliisiarvaus. Hö.

StantheMan
28.04.2010, 13.28
Pyörä (naisten pienin Red Bull A-200) lähti Suomea kohti päivän etuajassa. Tulee DHL:llä eikä siwalla.

Tulipa Itellalla. Annettua "jäljityskoodia" ei Itella, eikä Suomen DHL:llä tuntenut, joten kävin asiaa ruokatunnilla postista kyselemässä. Ei löytynyt, mutta sitten kun sanoin, että kyseessä on pyörä, niin siellähän se oli. Otin jättipaketin kantoon, kun jalan olin ja raahasin sen apinaraivolla pari kilometriä kotiin. Kotona olikin tuloilmoitus odottamassa.

Pyörä oli siististi pakattu, eturengasta ja polkimia vaille ajokuntoinen. Siisti homma!

Jazman
30.04.2010, 10.30
23.4. perjantaina tilaus sisään, samana päivänä ilmoitus että tilaus on otettu vastaan
26.4. maanantaina ilmoitus että tavara on lähtenyt matkaan
30.4. perjantaina Itellan kaveri toi paketin ovelle

Paketista löytyi tilatut Löfflerin bibshortsit, mitkä makso poistomyynnissä 28€ (+postimaksu) ja mitkä istuu kuin hanska käteen. Mukana paketissa oli tervetuliaslahja, eli tollanen ohkanen kangasreppu, mitä ehkä voi kesällä rantakassina käyttää.

Iso peukku! Tulen varmasti asioimaan tässä putiikissa uudestaan.

StantheMan
30.04.2010, 11.37
Pyörä tuli tosiaan ajokelpoisena, kun sen paketista eilen esille kaivoin. Vain etukiekko oli irti ja erikseen paketin sisällä omassa laatikossaan. Ohjaustanko suoraan. Satulan säätö. Polkimet kiinni, niin ei muuta kuin ajamaan. Malliahan naisten pyörissä on Red Rose, eikä Bull. :D Suosittelen!

Pisami
03.05.2010, 16.16
Tilatut tavarat ovat tuloillaan Suomeen, mutta postista tupsahti yli kilon painoinen, yli 2,5 cm paksu A4-kokoinen kuvasto, jota en ollut edes pyytänyt. Voi olla, että tuolta löytyy uusia tärkeitä asioita tilattavaksi... :)

Janmppa
03.05.2010, 22.08
Tilatut tavarat ovat tuloillaan Suomeen, mutta postista tupsahti yli kilon painoinen, yli 2,5 cm paksu A4-kokoinen kuvasto, jota en ollut edes pyytänyt. Voi olla, että tuolta löytyy uusia tärkeitä asioita tilattavaksi... :)

Jep, sama tuli tännekin. Bisnekset menevät varmaan aika hyvin, kun on rahaa lähetellä mainoksia ympäri maailmaa.

Edit: Itse siis en ole edes tilannut mitään kyseisestä puljusta. :)

tiger
06.05.2010, 13.34
Ei hyvältä näytä. Kohta viikon yliajassa tilaus, eikä vieläkään mitään infoa tilauksen etenemisestä tai mistä kiikastaa.

No sitten rupesi tapahtumaan. Meiliin tuli ilmoitus, että fillari nyt työn alla ja menee kenties 5-10 ennenkuin lähettävät. Ja mitä vielä, taisi melkeinpä seuraavana päivänä lähteä ilmoitus, että ovat lähettäneet fillarin. Pyörä saapui maanataina ehjänä ja kaikki osat olivat kuten speksasin. Ei moitteen sijaa.

Kuutio
25.05.2010, 17.47
Tuli pieni tilaus tehtyä ko. putiikkin ja ainakin tämä 1. tilaus meni putkeen. Tavarat viikossa Suomeen, mukana oli vielä yllätyksenä tervetuliaislahja. Tilausvahvistuksen mukana tuli DHL:n sivulle ohjaava linkki, jossa oli seurantakoodi. Kun paketti oli siirtynyt Suomeen, paketin vaiheista ei päivittynyt lisätietoa. Tänään oli postinjakaja kuitenkin tiputtanut noutolapun eli lähipostiin tuli asiaa.

Peukut tälle putiikille.

makkeli
25.05.2010, 20.20
Tänään tuli iso (33x22x11) cm pahvilaatikko Roselta. Sisälsi noin 3 metriä pakkauspaperia ja muovipussissa kaksi pientä linkun mutteria. Hinta 0 eur. Runsas viikko meni ja pyörä taas ajokunnossa.

Markus Jylhä
27.05.2010, 19.34
Tällä hetkellä näyttäisi olevan yli 30E tilaukset rahtikuluitta Rosessa.

Analog Kid
04.06.2010, 19.11
Jahans jahans. Ei sitten hyväksytty Electronia mikä oli toki odotettavissa joten täytyy tyytyä tilisiirtoon. Siitä muutama kysymys.

The transfer should be made to our account no. 134 007 held with Stadtsparkasse Bocholt (Bank code 428 500 35); further details for foreign transfers: IBAN DE28428500350000134007, SWIFT BIC WELADED1BOH.
Eli Account number on selvä. Tuleeko Bank institution kohtaan nimi nimenä vaiko Swift/BIC-koodina? Ja tuo Credit card holder olen ilmeisesti minä vaikka luotollista korttia en omistakaan.
http://lh6.ggpht.com/_M9ZocZeCHpA/TAkwkusegII/AAAAAAAAAMQ/QpWO2pH3rb4/Rose.jpg

StantheMan
04.06.2010, 19.14
Nyt sattui Roselle ensimmäinen erhe. 10-koon hanskat tulivat kuutoskoossa. Annoin ne eteenpäin pikkukätösiin, joten suurta vahinkoa ei sattunut. Pitää kuitenkin reklamoida, kunhan ehtii.

Janmppa
04.06.2010, 19.21
Jahans jahans. Ei sitten hyväksytty Electronia mikä oli toki odotettavissa joten täytyy tyytyä tilisiirtoon. Siitä muutama kysymys.

Eikös se riitä, kun maksat suoraan verkkopankissa noilla IBAN ja Bic koodeilla.

MTBVespa
10.09.2010, 20.50
http://roseversand.com/bikes/mountainbikes/hardtails/rose-psycho-path-sl-ltd-2010.html?cid=156&detail=1000&detail2=25778

Hieno pyörä, mut huomaatteko renkaissa jotain outoa? :)

Merckx
11.09.2010, 07.58
http://roseversand.com/bikes/mountainbikes/hardtails/rose-psycho-path-sl-ltd-2010.html?cid=156&detail=1000&detail2=25778

Hieno pyörä, mut huomaatteko renkaissa jotain outoa? :)

Ne on mustat? :D

timppa_234
15.09.2010, 20.44
Tää Rose on ihme kauppa. Suurin osa heidän myymistään fillareista on loppu. Kun kysyy sähköpostilla niin tavaraa on mutta sitten 10 minuutin päästä tilausvaiheessa sanotaan että ehei.

Noo, tuli sitten hankittua pyörä paikallisesta intersportista. Syysale-aikana se oli hämmentävästi jopa halvempaa.

miq
16.09.2010, 16.59
On menneet puurot ja vellit sekaisin. vai olisiko Fredit ja Ronit. Mitähän muuta fillariin on fotoshoppailtu.

miten niin, eikös tuo combo lue ihan spekseissäkin? Oliskohan tuolla yhdistelmällä haettu optimaalista pitoa/keveyttä/ajettavuutta/jne yhdistelmää, Vai meninkö nöösinä taas vikaan:seko:

EDIT: Ja ettei menis ihan offtopiciksi niin tuolta olen hankkinut polkimet, tulivat perille olikohan viikossa tilauksesta ja viime viikolla cyclon, toimitus luvattu lokakuun puoliväliin. Emailia olen tuonne vaihtanut ja toistaiseksi pelkkää positiivista sanottavaa. Katsotaan miten tuon cyclon kans käy...

MTBVespa
16.09.2010, 18.31
On menneet puurot ja vellit sekaisin. vai olisiko Fredit ja Ronit. Mitähän muuta fillariin on fotoshoppailtu.

Bingo! Pikku fiba photoshoppaajalta. Mikshän toi on pitäny fotoshopata? Eikä laittaa vaa niitä renkuloita ja ottaa kuva...

vituxman
16.09.2010, 20.23
miten niin, eikös tuo combo lue ihan spekseissäkin? Oliskohan tuolla yhdistelmällä haettu optimaalista pitoa/keveyttä/ajettavuutta/jne yhdistelmää, Vai meninkö nöösinä taas vikaan:seko:

EDIT: Ja ettei menis ihan offtopiciksi niin tuolta olen hankkinut polkimet, tulivat perille olikohan viikossa tilauksesta ja viime viikolla cyclon, toimitus luvattu lokakuun puoliväliin. Emailia olen tuonne vaihtanut ja toistaiseksi pelkkää positiivista sanottavaa. Katsotaan miten tuon cyclon kans käy...

Hep, täällä ollaan ainakin korvat höröllä tuon kokonaisen pyörän suhteen, itsellä harkinnassa kanssa maasturi " jos luoja suo "....:p
Koeponnistin itseäni kiinnostavan pyörän oston ja toimitusaika oli viis viikkoa..
Mites kun tuolta tilaa jokaisen köyhän parhaan ryyp..lenkkikaverin Visa Kortin avustuksella, livahtaako rahat pittiavaruuteen vaikkei filoa näy vai vasta sitten kun tuote hypisteltävissä..?

hampurilainen
16.09.2010, 20.44
Tiedäkö joku milloin on niillä (Roseversand) joku syysloppumyynti? Muistaakseni oli viime vuonna aika iso jossa tavaraa lähti aika nopeasti pois...

miq
16.09.2010, 21.18
Hep, täällä ollaan ainakin korvat höröllä tuon kokonaisen pyörän suhteen, itsellä harkinnassa kanssa maasturi " jos luoja suo "....:p
Koeponnistin itseäni kiinnostavan pyörän oston ja toimitusaika oli viis viikkoa..
Mites kun tuolta tilaa jokaisen köyhän parhaan ryyp..lenkkikaverin Visa Kortin avustuksella, livahtaako rahat pittiavaruuteen vaikkei filoa näy vai vasta sitten kun tuote hypisteltävissä..?

saman 5vk ilmoittivat mulle kans, tilausvahvistuksen mukaan suuntana Finnland 11.10. Voin ilmoitella sitten kuin tuon arvion kanssa kävi.

Masterilla maksoin, veloitusta en ole vielä tsekannut.

vituxman
16.09.2010, 21.23
Oukkidoukki, kiitos ja kumarrus !!

saint
16.09.2010, 22.43
Itse tilasin fillarin kesällä tuolta ja pyörä lähti sovittuna päivänä, mutta varautukaa odottamaan kuljetusta. Tulee saksan postin kautta, joka tomittaa sen itellalle. Muistaakseni meni melken kaksi viikkoa tulla perille. Muuten hyvää ja asiallista palvelua. Muutenkin kaikki suju hyvin ja fillari oli juuri se mitä itse speksasin. Mielestä hyvä asia oli myös henkilökohtainen myyjä jonka kanssa asioita oli mukava ja helppo hoitaa.

timppa_234
17.09.2010, 06.38
Tiedäkö joku milloin on niillä (Roseversand) joku syysloppumyynti? Muistaakseni oli viime vuonna aika iso jossa tavaraa lähti aika nopeasti pois...

Epäilen, että tänä vuonna jättävät koko operaation väliin. Kauppa on käynyt sen verran paremmin tai tavaraa on tilattu vähemmän, että ovat myyneet jo pari kuukautta osittain ensi vuoden malleja. Lisäksi dollarin kurssi on kallistunut viime vuodesta ja ensi vuoden pyörät näyttää olevan 5-10 % kalliimpia kuin nykyiset.

jalkkis
18.09.2010, 08.11
Onkohan kellään Rosen 2009 kataloogia tallella? Löytyiskö sieltä tämän Red Bull rungon...

http://img138.imageshack.us/img138/6853/multicross300.jpg

(ts. RED BULL STB-Rahmen 09 Multicross)

...geometriatietoja? Uudessa kataloogissa tuota ei ole löydy. Runkoa on käytetty multicross-300 and multicross-300 trekking -pyörissä ja minua kiinnostaisi olisko tuosta CC-pyörän rungoksi.

MTBVespa
18.09.2010, 08.24
^joo löytyypi mittee tietoja oisit tosta geometriasta vailla?

jalkkis
18.09.2010, 08.33
^joo löytyypi mittee tietoja oisit tosta geometriasta vailla?

No oikeastaan kaikki geometriainfo kiinnostaisi 56cm kokoisesta rungosta ;)

Olisko mahdollista skannata tuota taulukkoa / kataloogin aukeamaa ja laittaa jonnekin nähtäväksi (tai privana meiliin)?

MTBVespa
18.09.2010, 08.36
Mul ei oo himassa skanneria, mut voisin tän päivän aikana koittaa pistää sen sulle meiliin tulemaan jahka skannerin löydän jostain. pistä vaik mailiosote yyveenä mulle.

jalkkis
18.09.2010, 08.46
Mul ei oo himassa skanneria, mut voisin tän päivän aikana koittaa pistää sen sulle meiliin tulemaan jahka skannerin löydän jostain. pistä vaik mailiosote yyveenä mulle.

Sait privaa, kiitos jo etukäteen!

jalkkis
20.09.2010, 19.16
MTBVespalle vielä kertaalleen kiitokset avusta!

akakko
24.09.2010, 12.55
Eilen pistin cyclocrossarin tilauksen vetämään. Arvioivat toimitusajan 19.10., mitenkä tarkasti nämä ajat Rosella pitää kutinsa? ko. kaupasta ei aikaisempaa kokemusta.

miq
24.09.2010, 14.04
Eilen pistin cyclocrossarin tilauksen vetämään. Arvioivat toimitusajan 19.10., mitenkä tarkasti nämä ajat Rosella pitää kutinsa? ko. kaupasta ei aikaisempaa kokemusta.

oliko saint joka tässä ketjussa aeimmin totesi, että hyvin pitänyt kutinsa ilmoitettu toimitus-/"lähtöaika" mutta että paketin kotiin asti tulo saattaa kestää siitä vielä parikin viikkoa.

Itsellä sama pyörä tulossa ja 11.10. pitäisi paketin lähteä Saksasta.

jalkkis
24.09.2010, 17.16
oliko saint joka tässä ketjussa aeimmin totesi, että hyvin pitänyt kutinsa ilmoitettu toimitus-/"lähtöaika" mutta että paketin kotiin asti tulo saattaa kestää siitä vielä parikin viikkoa.

Itsellä sama pyörä tulossa ja 11.10. pitäisi paketin lähteä Saksasta.

Itse kanssa mietin tuon fillarin tilaamista mutta toisella rungolla, kun tarviin kiinnityspaikat pakkarille ja lokareille. Punahärkä sai justiinsa kilpailijaksi Cicli b cross trekkingin. Kun vielä osaisi päättää, kun molempiin ei pysty... :)

EDIT: Piti vielä sanomani, että toimitusaika-arvio Rosella oli 4 viikkoa Suomeen.

HanZak
30.09.2010, 08.14
Alurunkoisen cyclocrossin tilasin minäkin sadekelin-/talvipyöräksi. Tilauksen jätin 5.9 omavalintaisilla osilla ja perässä tulleessa PDF:ssä oli "Completion dateksi" ilmoitettu 4.10.

Paketti on kuitenkin tilausseurannan mukaan jo lähtenyt Hampurista kohti Suomea, joten kokonaistoimitusaika on nyt Suomen pään toiminnasta kiinni.

MTB 50+
01.10.2010, 19.10

Tilasin tuon elo-, syyskuun vaihteessa ja silloin vahvisteettiin valmistusajaksi vk 42. Eilen tuli viesti, että viimeisessä tilaamani värisessä rungossa on kolhu ja kysyttiin sopiiko väriä vaihtaa. Hyväksyin tämän ja nyt kertoivat, että pyörää kasataan toisenvärisenä ja lähtetään viikolla 40 minulla

miq
06.10.2010, 15.09
Alurunkoisen cyclocrossin tilasin minäkin sadekelin-/talvipyöräksi. Tilauksen jätin 5.9 omavalintaisilla osilla ja perässä tulleessa PDF:ssä oli "Completion dateksi" ilmoitettu 4.10.

Paketti on kuitenkin tilausseurannan mukaan jo lähtenyt Hampurista kohti Suomea, joten kokonaistoimitusaika on nyt Suomen pään toiminnasta kiinni.

Samoin oman tilauksen kanssa. Tilausta tehdessä arvioitu completion date oli 11.10. mutta tänään tuli lähetyskuittaus. Nyt jännitetään kauanko Suomen päässä pakettia haudotaan...

MTB 50+
06.10.2010, 15.52
Tilasin tuon elo-, syyskuun vaihteessa ja silloin vahvisteettiin valmistusajaksi vk 42. Eilen tuli viesti, että viimeisessä tilaamani värisessä rungossa on kolhu ja kysyttiin sopiiko väriä vaihtaa. Hyväksyin tämän ja nyt kertoivat, että pyörää kasataan toisenvärisenä ja lähtetään viikolla 40 minulle

Nyt tuli viesti, että paketti on lähetetty minulle tänään. Aikataulussa ollaan.

HanZak
07.10.2010, 05.18

Sen verran päivitystä, että kotosuomen postikin kuljetti pakettia ihan rivakasti ja pyörä oli perillä 5.10.

Sen verran olivat kaltoin pakettia kohdelleet, että rungossa kiinni olleen takakiekon linkku oli pullahtanut pahveista läpi saanut hieman asfaltti-ihottumaa. Muuten oli tuote sitä, mitä pitikin. Mitä nyt Eastonin kiekot oli mielestäni himppasen turhan kierot ja niitä kumien vaihdon yhteydessä vähän rihtailin.

Kokonaisuutena jäi puljun toiminnasta hyvä kuva.

tvo
12.10.2010, 14.52
Milläs metodilla Rose toimittaa pikkupaketit nykyään? Lähinnä kiinnostais se, että tuleeko paketti kotiovelle (jolloin pitäisi tietää päivä, että voisi olla kalenterin suodessa ko. päivän etätöissä) ja/tai suoraan lähipostiin, ja voiko paketin etenemistä Suomen päässä seurata jotenkin?

Sw`
12.10.2010, 15.55
Muistaakseni postin setä kolkutteli ovea aamulla paketin kanssa. Ilmeisesti olisi mennyt tuohon lähipostiin, jos en olisi sattunut silloin olemaan kotona.

MTB 50+
14.10.2010, 07.43
Cyclo tuli perille tiistaina 12.10. Posti oli jättänyt lapun laatikkoon, että koska en ollut kotona, voi paketin hakea paikallisesta postista. Niin tein. Etupyörä kiinni, tanko ylös, satula oikeall korkeudella ja erikseen hankitut polkimet kiinni. Kas, pyörä oli ajokunnossa alle 20 minuutin.
Lisäsin siihen vielä mittarin, pullotelineet, satulaukun ja pumpun runkoon kiinni. Lauantaina pääse ajamaan ensimmäisen pidemmän lenkin tuolla.
Hyvin laadukkaalta ja ammattitaitisesti kootulta vekotin vaikutti.

miq
14.10.2010, 08.45
Cyclo tuli perille tiistaina 12.10. Posti oli jättänyt lapun laatikkoon, että koska en ollut kotona, voi paketin hakea paikallisesta postista. Niin tein. Etupyörä kiinni, tanko ylös, satula oikeall korkeudella ja erikseen hankitut polkimet kiinni. Kas, pyörä oli ajokunnossa alle 20 minuutin.
Lisäsin siihen vielä mittarin, pullotelineet, satulaukun ja pumpun runkoon kiinni. Lauantaina pääse ajamaan ensimmäisen pidemmän lenkin tuolla.
Hyvin laadukkaalta ja ammattitaitisesti kootulta vekotin vaikutti.

Laitataan tähän nyt jatkoksi kuittaus oman cyclon saapumisesta samoin 12.10 postin toimesta ja vastaavassa kunnossa kuin MTB 50+:n pyörä yllä. Tänään pääsee testaan ja jos ei pyörä ihan p#¤%&ksi osoittaudu silloin saavat kyllä multa ison peukun toiminnasta.

@ TVO, itsellä tuli polkimet tuossa pari kuukautta sitten ihan DHLn toimittamana Roselta kotiovelle asti. Toimitustavassa lienee siis paikkakuntaan ja paketin painoon liittyviä toimitustapa eroja, tai sitten vain arpovat...

tvo
19.10.2010, 17.47
@ TVO, itsellä tuli polkimet tuossa pari kuukautta sitten ihan DHLn toimittamana Roselta kotiovelle asti. Toimitustavassa lienee siis paikkakuntaan ja paketin painoon liittyviä toimitustapa eroja, tai sitten vain arpovat...

Sunnuntaina DHL:n sivuilla paketinseurannassa oli viimeisin merkintä 16.10. saapunut maahan, maanantaina töistä tullessa odottikin postin lappu, että tulepa hakemaan pakettisi lähipostista. Sittemmin oli ilmestynyt seurantaan tieto, että olivat yrittäneet puoli tuntia töihinlähdön jälkeen käydä jakamassa. Paketti oli mallia pieni, eli ehkä 10x20x30 cm3, eli eipä sitä isoa vaivaa ollut tänäaamuna napata ohikulkiessa postista mukaan. Riippuisko paketin koosta, että kuka sen täällä loppukuljettaa?

timppa_234
03.01.2011, 20.57
Tilasin kiekot Roselta ennen joulua ja hain paketin äsken. Siellä oli halvemmat kiekot kuin olin tilannut. Lisäksi etuvanteessa on reipas pystyheitto. Paketti on tullut palautuksena kun kaikki pussit on avattu ja teipattu uudestaan kiinni...

Rosella on vissiin ajateltu, että nöyrät suomipojat hyväksyvät mitä vaan kuraa.

timppa_234
03.02.2011, 09.52
Päivitys edelliseen. Laitoin kiekot takaisin 3.1 ja sieltä tuli uudet tänään. Palautusprosessi on sinänsä helppo. Rosen webbisivuilta tulostettu Finland palautuslappu pakettiin kiinni ja raahaus lähipostiin.

Sain loppujen lopuksi vm 2011 kiekot vanhempien hinnalla mutta kuukauden vasteaika vois itkettää kesällä.

Funktio
15.02.2011, 15.13
Erinomaista palvelua. Tilasin maastopyörän ja halusin siihen vielä tilauksen jälkeen vaihtaa osia. Kaikki onnistui meilin välityksellä, nopeasti vastasivat. 18.2 oli arvioitu saapumisaika pyörälle, mutta tänään tuppas iso paketti ovesta sisään. Kaikki meni niin kuin pitikin.

tipsu
19.03.2011, 19.38
Tilasin helmikuun lopulla maantiepyörän, pari satulaa, laukkua ja tekstiilejä. Eilen saapui pyörä kotiin lähes koottuna, tanko vain suoraan, satulatolppa ja eturengas kiinni ja se oli siinä. Toinen juomapullotelinekin oli kiinnitetty pyörään valmiiksi ja siihen oli lätkäisty kaupanpäällisenä Rosen juomapullo. Lisäksi sain jonkin Rosen murokulhon. Palvelussa ei valittamista, kaikkiin kysymyksiin vastasi joku Mathias tai Peter asiallisesti ja infomaatiota tilauksen vaiheesta sai automaattisesti. Metriäkään ei ole sääsyistä ajattu uudella pyörällä, mutta kovasti olen sitä käynyt ihastelemassa pikkuhuoneessa, kovin on kaunis (minun mielestäni). CC-parka joutui nyt parvekkeelle palelemaan uuden pyörän tieltä. Palvelussa ei tosiaan mitään vikaa, tilaan varmasti joskus uudestaankin.

puumangeri
10.05.2011, 08.57
Soi tänään seitsemän aikaan aamulla ovikello. Oven takana oli postisetä ja kertoi tuovansa pikapakettia. Enpä olis arvannut, että pikapaketti oli yhtäkuin viime viikon lopulla roseversandin sivuilla tilaamani ilmainen tuotekuvasto. Ei tolla nyt ihan niin kiire ois ollu, että oikein pikana...

pikku-mihkali
25.05.2011, 14.47
Yritin soitella tuonne puhelimella, parin minuutin venttaamisen jälkeen vastaa puhelimeen naishenkilö joka ilmoittaa ettei puhu englantia suhteellisen sujuvalla englannilla. Huhuili aikansa toimistossa ja ilmoitti
ettei ole nyt ketään niinkin harvinaisen kielen osaajaa vapaana ja pyyteli soittamaan 20 minuutin jälkeen.

Melko f.....g koomista jos toimii euroopanlaajuisena webbi-kauppiaana ja
puhelimessa jonottaessani kehuivat germaniaksi jotakin siihen suuntaan että "tervetuloa euroopan suurimman jne...."

Pitäskö niitten huomata että Aatun ponnisteluista huolimatta saksasta nyt ei tullut ihan maailman valtakieli .

Scheisse sanon minä

plr
29.05.2011, 22.51
Yritin äsken tehdä tilauksen Roseversandille. WWW-sivuilla on ilmeisesti muuttunut jotakin, koska

1. Asiakasnumeroni on vaihtunut.
2. Vanhempien tilausten tiedot ovat hävinneet, kuten myös Rosen bonuspisteet.
3. Tilatessa systeemi vaihtaa valuutan pakolla Ruotsin kruunuiksi.

Osoite- ja nimitiedot ovat edelleen niin kuin pitääkin.

Onko muilla vastaavia havaintoja? Tässä jo paranoidimpi alkaisi epäillä tietoturvamurtoa. Lähetin Roselle kyselyn, saa nähdä mitä vastaavat.

Analog Kid
30.05.2011, 08.57

En nyt ole tämän vuoden puolella mitään tilaillut, mutta ainakin mulle tuli aiemmin keväällä kotiin kirje Roselta. Siinä ilmoitettiin uusi asiakasnumero. Syynä oli asiakasrekisterissä tapahtuneet muutokset. Kirje oli ihan suomen kielellä kirjoitettu ja sisälsi myös 10 euron bonuskoodin.

skela
30.05.2011, 10.15
Pitäskö niitten huomata että Aatun ponnisteluista huolimatta saksasta nyt ei tullut ihan maailman valtakieli .
Minulla on päinvastainen ongelma: Rose vaihtoi kirjeidensä ja mainostensa kielen perusitävaltalaisen korpraalin kielestä rikkinäiseksi englanniksi tai suomeksi kysymättä minulta lupaa. Kyllä minä sen jotenkin kestän, että he sotkevat otsikoissaan ß-ligatuurin isojen kirjainten sekaan (FAHRSPAß p.o. FAHRSPASS), mutta rikkinäistä englantia ja suomea haluaisin välttää. Entartete Kunst, sanon minä. :)

DeLillo
30.05.2011, 11.51
Yritin äsken tehdä tilauksen Roseversandille. WWW-sivuilla on ilmeisesti muuttunut jotakin, koska

2. Vanhempien tilausten tiedot ovat hävinneet, kuten myös Rosen bonuspisteet.
3. Tilatessa systeemi vaihtaa valuutan pakolla Ruotsin kruunuiksi.

Osoite- ja nimitiedot ovat edelleen niin kuin pitääkin.

Onko muilla vastaavia havaintoja? Tässä jo paranoidimpi alkaisi epäillä tietoturvamurtoa. Lähetin Roselle kyselyn, saa nähdä mitä vastaavat.

Minulle kävi sama juttu pari viikkoa sitten. Annoin palautetta, ja vastauksessa kerrottiin, että ongelmat on ratkaistu. Ei näköjään ihan vielä. Mutta bonuspisteet palautuivat ja paketissa olleessa erittelyssä kruunut olivat jo vaihtuneet euroiksi.

plr
30.05.2011, 18.54
Viimeisin tilaukseni tapahtui tammikuussa. Silloin vanha asiakasnumero oli vielä kaikissa vahvistuksissa. Sen jälkeen ei ole tullut tähän liittyviä ilmoituksia.

Roselta vastasivat tänään aamulla sähköpostilla, että muutaman päivän sisällä tulee lisätietoja ja tilanne pitäisi korjautua.

Luulisi, että asiakasrekisterin voisi konvertoida jotenkin automaattisesti.. ATK, anyone? :D

Tessu-
31.05.2011, 11.55
17.4. tilattu pyörä tuli eilen 30.5. DHL:n toimitus kesti tasan viikon ja pyörä tuli kotiin asti. Toimitusaika-arvio myöhästyi 5 päivää.

Lähetyksen sisällöstä en osaa vielä sanoa mitään, kun en ole päässyt käpistelemään.

Illotus
31.05.2011, 18.40
Roselle näkyy saavan 10€ voucherin, kun liittyy Facebook-faniksi ja myy sielunsa.

timppa_234
12.06.2011, 19.30
Rose tilaukseen tuli jostain syystä 15% lisähinta ihan loppumetreillä kun yritin tilailla. Voucheritkaan ei toimineet.

Jäi tilaamatta tällä kertaa.

Edit: Näköjään kun tilaa rosebikes.co.uk paikasta niin hinta on laskettu pienemmällä alvilla. Samannäköisessä rose.de luettelossa on oikea alv ja voucher skulasi.

Lauri_y
01.07.2011, 21.25
Rosen suomenkieliset sivutkin on näköjään avattu. Ihan palaa mieleen Bilteman ensimmäiset luettelot, sen verran erikoiseen muotoon on kaunista äidinkieltämme väännetty.

Jos kerran viitsii tehdä käännökset, niin voisi kai ne tehdä kunnollakin. Pysyn edelleen heidän saksankielisten webbisivujensa käyttäjänä.

Matsuma
06.07.2011, 22.44
^Löytyyhän sielä myös englanninkielinen.

skela
06.07.2011, 23.23
Pysyn edelleen heidän saksankielisten webbisivujensa käyttäjänä.
Niin minäkin. Toivottavasti herkeävät lähettämästä englanninkielisiä mainoksiaan, kun nyt viimein kävin valitsemassa kielekseni saksan. Ilmeisesti kieli vaihdettiin pyytämättä ja yllättäen englanniksi joskus keväällä, samalla kun asiakasnumerokin vaihtui.

Onneksi paksu kuvasto tuli viime tilaukseni yhteydessä saksankielisenä. Nyt voinkin sitten jännittää, saanko vielä suomenkielistä mainossähköpostia.

yedi
08.07.2011, 09.06
Rosen suomenkieliset sivutkin on näköjään avattu. Ihan palaa mieleen Bilteman ensimmäiset luettelot, sen verran erikoiseen muotoon on kaunista äidinkieltämme väännetty.

Jos kerran viitsii tehdä käännökset, niin voisi kai ne tehdä kunnollakin.

Yhteyshenkilön nimestä päätellen ehkä kääntäjän äidinkieli ei ole suomi. Toimintakin taitaa olla sivutoimista...

https://fi.rosebikes.eu/contact/show

Rosen yhteyshenkilöiden yhteystiedot Suomessa:
mats@fi.rosebikes.eu
tai 045 3279 111 (iltaisin ja viikonloppuisin).

yedi
08.07.2011, 09.12
Yritin soitella tuonne puhelimella, parin minuutin venttaamisen jälkeen vastaa puhelimeen naishenkilö joka ilmoittaa ettei puhu englantia suhteellisen sujuvalla englannilla. Huhuili aikansa toimistossa ja ilmoitti
ettei ole nyt ketään niinkin harvinaisen kielen osaajaa vapaana ja pyyteli soittamaan 20 minuutin jälkeen.

Melko f.....g koomista jos toimii euroopanlaajuisena webbi-kauppiaana ja
puhelimessa jonottaessani kehuivat germaniaksi jotakin siihen suuntaan että "tervetuloa euroopan suurimman jne...."

Scheisse sanon minä

Keskieuroopassa saksa on aika vahva kieli. Taitanee olla vielä niin että euroopassa saksaa äidinkielenään tai (maan) toisena kielenä puhuu enemmän ihmisiä kuin englantia.

Kun ostaa ulkomaisista verkkokaupoista jo lähtökohtaisesti voi varautua siihen, että jonkinlaista kielimuuria voi olla vastassa...

b1k3
11.07.2011, 15.00
Eilen tein tilauksen (1200,60€) ja tänään tuli tilausvahvistus (1360,60€):seko:. Lieneekö inhmillinen erhe. Lähetin kyselyä perään.

Sitten vahvistuksessa todettiin, että pyörä tulee vasta 23.9, kun valitsemaani satulatolppaa ei ole varastossa. Aluperin lupasivat toimittaa 5-6 viikossa, eikä konfiguraattorista käy mitkään tolppien varastotiedot ilmi. No yritän ruinata hyvitykseksi koko sekamelskasta parempaa tolppaa samaan hintaan. Kerron mitä vastaavat.

b1k3
13.07.2011, 15.53
Tänään tuli uusi tilausvahvistus, jossa hinta oli korjattu oikeaksi. Nähtävästi olivat sekoittaneet rs ja sl-rungot keskenään.

Olivat myös vaihtaneet uuden tolpan varastosta loppuneen tilalle, mutta toimituspäivä edelleen sama 23.9 :seko:.

Pistin viestiä kysyvään sävyyn takaisin.

b1k3
13.07.2011, 19.50
No niin, pienten kummankin osapuolen sekoilujen jälkeen homma hoidossa: Summat täsmää ja pyörä luvattu toimitusaika vko 33.:)

Ei jaksaisi odotella, kun Ranskan ympäriajon seuraamisestakin rupeaa heti kilpapyöräkuume nousemaan. Täytyy vaan urhoollisesti vetää vanhalla tonnin painoisella hybridillä henk.koht aika-ajoja itseään vastaan Endomondon kirittäessä.

janneko
22.07.2011, 16.17
Muistaako kukaan onko Rosella ollut fillarit alessa syksymmällä? Ja jos on, niin onko ollut kautta linjan vai yksittäisiä kappaleita? Nettisivujen mukaan alkaa alemyynti "Biketownissa" kuun lopussa, en tiedä koskeeko myös verkkokauppaa.

b1k3
22.07.2011, 19.02
Muistaako kukaan onko Rosella ollut fillarit alessa syksymmällä?

Tutun mukaan ei ole ollut. Kyttäsi niitä viime vuonna, mutta eipä ainakaan nettikaupasta maantiepyöriä halvemmalla saanut.

kolistelija
13.08.2011, 20.07
EDIT:
Eipä mittää...

Milloin tuolta saa tietää toimituspäivämäärän arvion? Ei näy tilausvahvistuksessa muuta kuin "n.n" päivämäärän kohdalla.

Velogi
18.08.2011, 12.35
Ekaa kertaa tilasin tarvikkeita tuolta; tavara tuli ovelle ale viikossa ja vieläpä ilman toimituskuluja (kampanja). ;)
Nettisivujen suomenkieliset toiminnot ovat tosiaan aika ontuvia.

*edit* Vasta hokasin että puuttuihan sieltä ruksamani tuoteluettelo, mutta selitys löytyi Rosen sivuilta: "Suuren kysynnän takia painettu luettelomme on loppunut."

kolistelija
20.08.2011, 10.12
Kiva källi Roselta. Kun kirjaudun sisään sivuille näkyy tilauksen tilan kohdalla "done". Ajattelin tietenkin että pyörä on matkalla tänne joten yritin löytää seurantakoodia. Sitähän ei löytynyt ja tilauksen tietoa katsoessa siinä lukee "processing".

b1k3
26.08.2011, 18.55
No niin, Itellan paku kävi tuomassa tiistaina paketin Saksanmaalta. Eli luvattu toimitusaika venähti 2 arkipäivää. Pyörä oli paketoitu erittäin hyvin. Pakettia avatessa vastaan tuli iloinen yllätys. Pyörän runko oli Pro RS vaikka tilasin halvemman SL:n. Olivat laittaneet kalliimman rungon hyvityksenä pienestä laskutussekoilustaan.

Pyöränhän tilasin 10.7 ja oheinen on DHL:n seurantasivulta:
-15.8 The international shipment has been processed in the parcel center of origin
-18.8 The international shipment has been processed in the export parcel center
-22.8 The shipment has arrived in the destination country
-23.8 The shipment has been successfully delivered

En ole vielä paljoa ehtinyt ajelemaan arkikiireiden takia, mutta pari säätölenkkiä on tullut heitettyä. Koko (51) tuntuu kaikinpuolin hyvältä: Mikään ei ole liian kaukana tai lähellä ja satulakin tuntuu sopivan ahterin allle. Viikonloppuna olisi tarkoitus heittää ensimmäinen oikea ja pitempi maantielenkki.

Kaikenkaikkiaan olen pyörään ja palveluun erittäin tyytyväinen.

am8119
26.08.2011, 21.19
Onkos joku tilannut tuolta Rosen cyclocross pyörän ?

Mites on onnistunut ja onkos maksupuolessa ollu ongelmia.

Entäs onko ketään tilannut konfiguroitua pyörää ? >> http://konfigurator.rose.de/configur...nummer=1743397 (http://konfigurator.rose.de/configurator.php?lang=en&bestellnummer=1743397)

viller
26.08.2011, 22.02
Onkos joku tilannut tuolta Rosen cyclocross pyörän ?

Mites on onnistunut ja onkos maksupuolessa ollu ongelmia.

Entäs onko ketään tilannut konfiguroitua pyörää ? >> http://konfigurator.rose.de/configur...nummer=1743397 (http://konfigurator.rose.de/configurator.php?lang=en&bestellnummer=1743397)

Olen tilannu konfiguroidun cyclocross-pyörän n. 2 vuotta sitten. Kaikki meni hienosti. Silloin ei vielä ollut konfiguraattoreita vaan konfigurointi suoritettiin sähköpostilla ja pyörä maksettiin tilille.

am8119
26.08.2011, 22.19
Olen tilannu konfiguroidun cyclocross-pyörän n. 2 vuotta sitten. Kaikki meni hienosti. Silloin ei vielä ollut konfiguraattoreita vaan konfigurointi suoritettiin sähköpostilla ja pyörä maksettiin tilille.

Mikäs malli oli kyseessä ?
Ilmeisesti ilman luottokorttia ei voi tilata > laskulla ?

Mistäs löytäis näiden geometria taulukot ?

viller
26.08.2011, 23.20
Mikäs malli oli kyseessä ?
Ilmeisesti ilman luottokorttia ei voi tilata > laskulla ?

Mistäs löytäis näiden geometria taulukot ?

X-Lite Cross AL Ultegroilla eli kuta kuinkin tämmönen: http://fi.rosebikes.eu/tuote/red-bull-x-lite-cross-al-2000-417740/aid:417750
Geomatriataulukoihin löytyy linkki tosta hinnan yläpuolelta ja maksutavat löytyy tuolta: http://fi.rosebikes.eu/sisaeltoe/info/maksutapa

miq
27.08.2011, 08.48
X-Lite Cross AL Ultegroilla eli kuta kuinkin tämmönen: http://fi.rosebikes.eu/tuote/red-bull-x-lite-cross-al-2000-417740/aid:417750
Geomatriataulukoihin löytyy linkki tosta hinnan yläpuolelta ja maksutavat löytyy tuolta: http://fi.rosebikes.eu/sisaeltoe/info/maksutapa

Itse ostin juurikin tuon, mutta linkin 105 osilla. Kuten am8119 tuossa yllä, en minäkään käyttänyt muutoksiin konfiguraattoria vaan tein värimuutokset (satula, tankoteipit ja kammet) e-tilauslomakkeen lisätietokenttään ja vahvistivat nuo sähköpostilla. Kaikki sujui mallikkaasti, mun aiemmat kommentit muutoin löytynevät tästä ketjusta jostain.

kolistelija
30.08.2011, 10.46
Blaah. Aluksi luvattu noin viikon toimitusaika oli ilmeisesti vain mustaa huumoria. Nyt on mennyt pari viikkoa tilauksesta ja tänään tila muttui muotoon "expected delivery date: in approx. 3 weeks".
Tuolla Cockpit sivulla lukee silti että "shipping status: done"..

janneko
01.09.2011, 17.57
Rose kyselee luottokorttitietoja sähköpostilla. Not cool.

janneko
01.09.2011, 17.58
Itse ostin juurikin tuon, mutta linkin 105 osilla. Kuten am8119 tuossa yllä, en minäkään käyttänyt muutoksiin konfiguraattoria vaan tein värimuutokset (satula, tankoteipit ja kammet) e-tilauslomakkeen lisätietokenttään ja vahvistivat nuo sähköpostilla. Kaikki sujui mallikkaasti, mun aiemmat kommentit muutoin löytynevät tästä ketjusta jostain.

Mul oli toimitus 10.7 viimestään. Nyt siellä lukee n.n :D

janneko
02.09.2011, 19.07
Kannattaa muuten olla yhteydessä Suomen asiakaspalveluun jos on probleemeja. Vastaukset tulee nopsaan ja jopa perjantai-iltana. :)

janneko
27.09.2011, 22.02
Tuli fillari pari viikkoa etuajassa. Pakattu todella hyvin. Ehdottomasti paras postimyyntipakkaus tähän mennessä. Samassa tilauksessa ostetut lokaritkin oli asennettu ilman että pyysin :) Ohjeet oli näppärässä Rose laukussa ja kaupanpäällisiksi fillariin oli asennettu pulloteline pulloineen. Fillari oli koottu hyvin, lukuun ottamatta etu cantilever jarrua jota ei oltu säädetty ollenkaan. Sitten ne risut... Pyörään oli jostain käsittämättömästä syystä laitettu 30mm spacerpino. En ole mitään niin hölmön näköstä pyörässä ennen nähnyt :)

pipa39
27.09.2011, 22.26
Tuli fillari pari viikkoa etuajassa. Pakattu todella hyvin. Ehdottomasti paras postimyyntipakkaus tähän mennessä. Samassa tilauksessa ostetut lokaritkin oli asennettu ilman että pyysin :) Ohjeet oli näppärässä Rose laukussa ja kaupanpäällisiksi fillariin oli asennettu pulloteline pulloineen. Fillari oli koottu hyvin, lukuun ottamatta etu cantilever jarrua jota ei oltu säädetty ollenkaan. Sitten ne risut... Pyörään oli jostain käsittämättömästä syystä laitettu 30mm spacerpino. En ole mitään niin hölmön näköstä pyörässä ennen nähnyt :)

Itse tilasin mtb- Count Solo 4: n - S kokoisena.
Sovitin itselleni Cubea 16- koolla ja vertailin netissä geometrioita...tilaus ja konfiguroinnit päälle...
Askeleen "paremmat" kiekot, - kammet/keskiön ja stemmin, ohjaustangon, polkimet, lisäksi langaton mittari ja lokarit ja satulan vaihto naisille...

Meni 6 vkk, tuli postia että pyörä on "vaurioitunut"...parit sähköpostit ja ajatusvaihtoa korvaavasta rungosta...sainkin samaan hintaan Rose Psycho Path- hiilikuitumaasturin.... Mittari asennettuna ja renkaissa oikeet paineet, kiekot vain paikalleen ja tanko suoraan > menoksi...
Kulkee yhtäkevyesti kuin Konan Jake the snakekin...melkein samanpainoiset yksilöt...
Olen Sanaton ! Kanta-asiakas jatkossa...

Markku Liitiä
28.09.2011, 08.38
Sitten ne risut... Pyörään oli jostain käsittämättömästä syystä laitettu 30mm spacerpino. En ole mitään niin hölmön näköstä pyörässä ennen nähnyt :)

Meinaatko, että jos kaikki nettikaupat (miksei myös kivijalkaliikkeet) pätkäisisivät kaikista myymistään pyöristä haarukoiden kaulaputket minimimittaan, asiakaskunta tekisi yhtenä miehenä/naisena aaltoa? Vähän epäilen.

Kovin harvoin jos koskaan ainakaan meille tulee testipyöriä, joihin ei olisi jätetty speisereitä. Kaulaputkea on helppo pätkäistä lyhyemmäksi, pidentäminen on hankalampaa.

Edit: Vai meninkö lankaan ja koko speiserihuomautuksesi oli huumoria...

janneko
28.09.2011, 12.14
Meinaatko, että jos kaikki nettikaupat (miksei myös kivijalkaliikkeet) pätkäisisivät kaikista myymistään pyöristä haarukoiden kaulaputket minimimittaan, asiakaskunta tekisi yhtenä miehenä/naisena aaltoa? Vähän epäilen.

Kovin harvoin jos koskaan ainakaan meille tulee testipyöriä, joihin ei olisi jätetty speisereitä. Kaulaputkea on helppo pätkäistä lyhyemmäksi, pidentäminen on hankalampaa.

Edit: Vai meninkö lankaan ja koko speiserihuomautuksesi oli huumoria...

Niin siis unohdin mainita että tilasin pyörän 10mm spacerillä.

kolistelija
28.09.2011, 13.13
Pointsit Roselle. Fillari oli koottu hyvin ja säädetty just eikä melkein oikein. Jousituskin oli säädetty oman painoni mukaan. Ei huono!

janneko
01.10.2011, 09.29
Tuli fillari pari viikkoa etuajassa. Pakattu todella hyvin. Ehdottomasti paras postimyyntipakkaus tähän mennessä. Samassa tilauksessa ostetut lokaritkin oli asennettu ilman että pyysin :) Ohjeet oli näppärässä Rose laukussa ja kaupanpäällisiksi fillariin oli asennettu pulloteline pulloineen. Fillari oli koottu hyvin, lukuun ottamatta etu cantilever jarrua jota ei oltu säädetty ollenkaan. Sitten ne risut... Pyörään oli jostain käsittämättömästä syystä laitettu 30mm spacerpino. Roselta luvattiin hyvitystä, että voin viedä paikalliseen huoltoon lyhennettäväksi haarukanputken eli kaikki hyvin. 10 pistettä Roselle.

kinde
09.11.2011, 23.10
Mulle tuli rompetta tuolta. Mukaan oli pakattu n. 10 x 10 cm vihreä kumiläpyskä tilaajalahjaksi. Vielä kun tietäis mitä tolla pitää tehdä, tietääkö joku?

09.11.2011, 23.37
Minulle tuli samanlainen, lasinaluseksi olen tuon tulkinnut.

Tevi
10.11.2011, 16.05
Juu. Lasinalunenhan se ja vielä astianpesukoneen kestävä.. Meikäläinen joutu odottelemaan maastopyörää viikkoa vaille kaksi kuukautta. Kaiken lisäksi takaiskari oli valmiiks hajalla kun pyörä saapui. Jäi Kalakukon Kierros kiertämättä pyörän puutteen vuoksi ja ainut hyvitys kaikesta sotkuista oli tuo lasinalunen..
En ole mitenkään vakuutunut Rosen palvelusta. Harmi. Olis tuolta jotain voinnut muutakin tilata..

orcatri
10.11.2011, 16.15
Lasinalunenhan se...
Hyvä kun selvisi. Aika mystinen on kyllä se.
Oma ainokainen tilaus viikko sitten meni oikein hyvin - mutta tilasinkin vain Alfine-navan kilkkeineen.

arctic biker
28.11.2011, 11.16
Keväällä ja nyt vastikään olen ollut Rosen Matsiin txt- ja puhelinyhteydessä, kun ei oo tuota nettiä kotona. Homma on pelannut hyvin,
kiitokset ja terveiset sinne Vaasaan! 2 pakettia (tähän mennessä) ja sekin puoli pelaa ihan ok. Ja pankin kautta voi sujuvasti maksaa...

Two-Shoes
22.12.2011, 00.12
Rose kyselee luottokorttitietoja sähköpostilla. Not cool.

Samaa ihmettelin eilen kun tei pienen tilauksen. Sanoin että enpä lähetä tällasia tietoja mutta pankkisiirrolla voin maksaa. Tuli pankkitiedot, oli jotain häikkää viitenumeron suhteen(pankki ei hyväksynyt) pistin viitenumeron ja tilausnumeron viestikenttään. Toivottavasti tulee pakettikin joskus kun eivät mitään vastanneet sähköpostikyselyyn viitenumerosta:rolleyes: Isommalla summalla en ois noin epävarmaan lähtenyt mutta ei jaksanut alkaa enempää arpomaan muutaman kympin kanssa.

frp
22.12.2011, 09.15
Samaa ihmettelin eilen kun tei pienen tilauksen. Sanoin että enpä lähetä tällasia tietoja mutta pankkisiirrolla voin maksaa. Tuli pankkitiedot, oli jotain häikkää viitenumeron suhteen(pankki ei hyväksynyt) pistin viitenumeron ja tilausnumeron viestikenttään. Toivottavasti tulee pakettikin joskus kun eivät mitään vastanneet sähköpostikyselyyn viitenumerosta:rolleyes: Isommalla summalla en ois noin epävarmaan lähtenyt mutta ei jaksanut alkaa enempää arpomaan muutaman kympin kanssa.

En ole kyllä ikinä kuullut että ulkomaanmaksussa viitenumeron voisikaan laittaa viitenumerokenttään. Taitaa se tarkistuslaskenta viitenumerolle olla ihan Suomen oma systeemi.

Two-Shoes
22.12.2011, 14.53
Ok. no sitten meni varmaan oikeen. Yleensä maksellut Visalla niin ei oo tarvinnut ulkomaanpankkisiirtojen kanssa pelata..

NoNo
05.01.2012, 09.12
Tilaus sisälle 28.12 ja tavarat just Itellan kyydillä perille. Visan kanssakin kaikki meni ok. Homma meni putkeen.

Tommen1
11.01.2012, 15.04
Tilasin viime vuoden lopulla pyörän Roselta ja lupasivat, että se olisi valmis huomenna ja toimitus sitten sen jälkeen. No pääsi kuitenkin käymään niin, että pyörä oli postissa jo eilen. Tänään sitten tyytyväisenä poljin pyörällä töihin.

Niin ja sain kaupan päälle juomapullon : )

Tosin, en tuosta DHL/posti kuljetuksesta hirveästi tykännyt, kun luulin, että se olisi kannettu kotia asti. Mutta jos olisin viitsinyt lukea tuosta tarkemmmin, niin olisin tuonkin tiennyt.

hkultala
23.03.2012, 09.48
Tilasin kammet(joku poistoerätarjous) sekä työkalusetin yms. pikkuhilpettä.

Merkkasin sen, että tuotteet voi toimittaa sitä mukaa kun ne saapuu eikä tarvi tulla kaikkien kerralla. Varastosaldon mukaan kaikkea piti kuitenkin olla.

Paypalin saldossa näkyy kaikkien osien hinta veloitettu.
Tilausvahvistussähköpostissa kammet mainitaan.

Tänään tuli paketti, jossa muut paitsi kammet.

Kun luin tarkemmin sähköpostin, joka roselta oli tullut paketin lähtiessä, siinä ei mainittu kampia sanallakaan.

Kun katsoin rosen sivulta aiempia tilauksiani, sieltä löytyi tilaus, jossa muut tilaamani asiat, mutta ei kampia mainittu, ja hinta oli hinta ilman kampia. (eli vähemmän kuin mitä minulta on veloitettu).

Mikähän tässä nyt on tilanne, onko nuo kammet tulossa myöhemmin, ja tuo sivu jolta pääsee katselemaan tilauksiaan ei vaan näytä oikein noita jälkitoimituskamoja, vai onko tässä oikeasti käynyt niin, että nuo kammet on loppu, niitä ei ole tulossa, ja "automaattisesti poistaneet tilauksestani" mutta ehtineet jo veloittaa ennen kuin huomanneet, että niitä ei olekaan?

Kellään kokemusta vastaavasta? Pitäisi varmaan ottaa yhteyttä rosen asiakaspalveluun..

jartsuli
23.03.2012, 09.57
Hkultala, voisitko muuttaa fontin mustaksi, syystä että nykyisellä värillä se näyttää tälläiseltä.

http://img.tapatalk.com/d98cbe2b-2cd9-f42d.jpg

Kun fontti on musta, niin se näkyy valkoisena kännykässä luettuna.

hkultala
23.03.2012, 10.01
Hkultala, voisitko muuttaa fontin mustaksi, syystä että nykyisellä värillä se näyttää tälläiseltä.

Huoh, kierrätin tekstin leikepöydän kautta(tapana ottaa leikepöydälle varmuuskopio kesken kirjoittamisen, jos vaikka selain kaatuu, ja nyty satuin painamaan myös pastea sieltä) niin safari keksi änkeä siihen jotain muotoiluja. Ja ne jopa "toimivat".. harvinaisen turha ominaisuus tällaisessa messageboard-softassa.. olisi paljon fiksumpaa, jos vaan plain text toimisi.

hkultala
25.03.2012, 16.16
Jaahas, nyt löytyi jollain tarkemmalla tilauksenkatselusivulla myös maininta kammista, ja niiden kohdalla lukee "ist nicht lieferbar" mikä tarkoittaa jotain "ei ole toimitettavissa" .. ja "expected delivery date: now known".

Eli ei ainakaan kokonaan ole kadonnut tilauksesta.

Pyöräpummi
25.03.2012, 17.39
Roseversand:lla on 250 työntekijää ja he myyvät 14 000 pyörää vuodessa!
Keskimäärin tehdään 80 pyörää päivässä, mutta heillä on kapasiteettia koota 150 pyörää päivässä.
Happymtb:n hieno "tehdaskäynti" Rosella (http://happymtb.org/2012/03/16/hembesok-hos-rose/)

FRE_A_K
26.03.2012, 14.22
Jokseenkin huvituin ku iteljooni toi ko. putiikin katalogin. :D 977 sivua!

arctic biker
26.03.2012, 15.43
Jokseenkin huvituin ku iteljooni toi ko. putiikin katalogin. :D 977 sivua!

Huvituin vielä enemmän kun sain 2 kpl kataloogeja

rjrm
26.03.2012, 17.36
Onneksi ovat kääntäneet kuvaston, aikaisemmin selausintoa rajoitti Germaanian heikko lukutaito. Vaikka kyllä näin vuosien varrella on warenkorbit ja versandkostenit tulleet kummasti tutuiksi.

Aika huvittavaa, että en itse huomannut tuota lainkaan! Lueskelin katalookia syödessäni Lidlin salamipizzaa. Piti oikein miettiä, että oliko se saksaksi se entinen, ja olihan se. Vaikka saksaa osaan enää auttavasti, niin "alan" sanaston opittuaan sitä ymmärttä. OIkeastaan harmi, että nyt ei voi enää pinnistellä kielipäätän.

On se mahtava kuvasto. Tolla vois lopetttaa vaikka sian lyömällä otsaluuhun.

Torres
27.03.2012, 18.40
Tännekin tuli kyseinen raamattu, toimii suorastaan hakuteoksena tuo järkäle. Eipä tule äkkisältään mieleen, mitä tuolta ei saisi liittyen pyöräilyyn.

Oma tilaus meni sisään sunnuntaina ja maksoin eilen. Joku mainitsi viitenumerosta jotain, mutta omasta sähköpostiviestistäni en sellaista löytänyt. Laitoin tilausnumeron viestikenttään. Kaipa ne tuolla osaavat sen erotella...

lansive
28.03.2012, 08.33
Onneksi ovat kääntäneet kuvaston, aikaisemmin selausintoa rajoitti Germaanian heikko lukutaito. Vaikka kyllä näin vuosien varrella on warenkorbit ja versandkostenit tulleet kummasti tutuiksi.

Harmi kun ovat kääntäneet kuvaston, nyt selausintoa rajoittaa keskinkertaisten käännösten ylivalta. Vaikka kyllä vuosien varrella ovat väärin englanniksi käännetyt saksan idiomit tulleet kummasti tutuiksi.

:)

am8119
06.04.2012, 10.54
Tuolla konfiguraattorilla voi valita eri ohjaustankoja.
Mietin, millainen ero jarrukahvoille ylettämisessä alaotteelta on tämän muotoisella tangolla http://www.bikeradar.com/gear/category/components/handlebars/road/product/review-ritchey-comp-logic-ii-10-39395
tai sitten tällaisella compact tangolla http://www.cyclingnews.com/features/photos/2011-eurobike-component-highlights-from-ritchey-hope/190534

Mitäs muuten eroaa ajettavuudeltaan ?

lavke
06.04.2012, 23.05
Tuolla konfiguraattorilla voi valita eri ohjaustankoja.
Mietin, millainen ero jarrukahvoille ylettämisessä alaotteelta on tämän muotoisella tangolla http://www.bikeradar.com/gear/category/components/handlebars/road/product/review-ritchey-comp-logic-ii-10-39395
tai sitten tällaisella compact tangolla http://www.cyclingnews.com/features/photos/2011-eurobike-component-highlights-from-ritchey-hope/190534

Mitäs muuten eroaa ajettavuudeltaan ?
Ohjaustankojen valmistajien sivuilta löytyy lähes aina (tässä tapauksessa molempien kirjoittamiesi) ohjaustankojen reach ja drop arvot, joskin mittaustavat saattavat vaihdella vähän valmistajien välillä. Rosen konfiguraattorin valikoiman lisäksi voi yleensä valita katalogista eri osaa pyöräänsä vaikka sitä ei itse konfiguraattorista löytyisikään, jos eri tankoja haluat.

Vipuihin ylettymiseen vaikuttaa myös kahvojen sijainti ohjaustangossa, kahvan malli sekä kahvassa oleva reach säätö, nämä tosin varmaan jo tiesitkin etukäteen. Mainitsemiesi tankojen ylettymiseen en ota kantaa.

Itse asiaan, tuli taas tilattua tavaraa Roselta ja on edelleenkin nopein toimitus niistä Saksan liikkeistä mistä olen tähän asti tilannut. Bike-discount tulee hyvänä kakkosena Rosen jälkeen, Bike24:llä omien kokemuksieni mukaan hitain toimitus. Rosen raamattu oli myös varsin mukava yllätys.

am8119
10.04.2012, 14.46
Osaakos joku sanoo minkälainen ajotuntumaan vaikuttava ero noissa tangoissa on, kun tuossa Ritcheyssä on tuo suora osuus tangossa .
http://www.bikeradar.com/gear/catego...ic-ii-10-39395 (http://www.bikeradar.com/gear/category/components/handlebars/road/product/review-ritchey-comp-logic-ii-10-39395)
http://www.cyclingnews.com/features/...ey-hope/190534 (http://www.cyclingnews.com/features/photos/2011-eurobike-component-highlights-from-ritchey-hope/190534)

YocceT
10.04.2012, 15.20
Itse asiaan, tuli taas tilattua tavaraa Roselta ja on edelleenkin nopein toimitus niistä Saksan liikkeistä mistä olen tähän asti tilannut. Bike-discount tulee hyvänä kakkosena Rosen jälkeen, Bike24:llä omien kokemuksieni mukaan hitain toimitus. Rosen raamattu oli myös varsin mukava yllätys.

Omaa empiiristä vertailua tältä kevättalvelta:

Rose: tilaus sunnuntaina, tavarat lähtee maanantaina, Itella yritti tuoda kotiin perjantaina klo 14, mutta kun ketään ei ollut paikalla niin piti itse noutaa Valintatalosta klo 16

Bike24: tilaus lauantaina, tavara lähtee liikenteeseen tiistaina, ja perjantaina DHL:n kuriiri kilauttaa ovikelloa.

Ja kotimainen vaihtoehto, Bikeshop: tilaus maanantaina aamupäivällä, tavara lähtee samana iltana ja paketti noudettavissa Valintatalossa torstaina. Ja kun hintakin oli vielä edellämainittujen kanssa kilpailukykyinen niin ei voi muuta kuin nostaa peukkua.

jukra
10.04.2012, 18.11
Mulla on ollut odottavan aika pitkä.. fillari tilattu 14.1, tilausvahvistus 18.1 jossa vahvistettu kokoamispäivä 26.3. Kysyin tietty mikä on syynä pitkään toimitusaikaan niin runkoja ei kuulemma saa ennen maaliskuuta. Ei alannut maaliskuun lopussa kuulua niin kysyin uudemman kerran ja vihdoin viime viikon keskiviikkona pyörä kasattiin ja lähetettiin. Nyt se on jossain saksan perämettillä DHL:n varastolla jumissa, no olihan tuossa pääsiäinen välissä eli ei yllätä.

Näyttää siltä, että reilu 3kk menee maantiefillarin toimitukseen Roselta, parempi olla hyvä ;-) Tämä ei ole siis haukkumamaili, itsepä tilasin Xeon runkoisen, muita malleja olis ollu hyllyssä..

frp
11.04.2012, 08.22
Mun Xeon CRS luvattiin kasata 24.4. kun tilasin vajaan kuukautta aikaisemmin. Mutta iloisena yllätyksenä tuli reilusti etuajassa viime viikolla ilmoitus että pyörä kasassa ja matkalla. Pääsiäisen sekin seisoi, mutta nyt etenee DHL seurannassa.

CRS vai RS tulossa?

jukra
13.04.2012, 07.55
CRS vai RS tulossa?

CRS 4400 tuunattuna.
Hampurissa näyttäis nyt olevan. DHL on kohta aiva kuin Suomen posti (yleensä on toiminut paremmin).. viikossa perämettiltä Hampuriin. Jos toinen viikko Hampurista HKI ja sitten Itellan viikko :-P

frp
16.04.2012, 11.36
CRS 4400 tuunattuna.
Hampurissa näyttäis nyt olevan. DHL on kohta aiva kuin Suomen posti (yleensä on toiminut paremmin).. viikossa perämettiltä Hampuriin. Jos toinen viikko Hampurista HKI ja sitten Itellan viikko :-P

Mulla tuotiin tänään kotiin eli 5 tähteä Roselle, joka alitti oman arvionsa reilusti, eikä tuo DHL kovin paljoa hidastellut sekään.

VesaP
16.04.2012, 12.20
Haluuko Itella jotain rahaa jos tekee palautuksen Rose.de:sta tilattuihin romuihin? Piti tulostaa joku Itellan valmis lähetystarrahässäkkä netistä ja se liimata paketin kylkeen. Palautusosoite näköjään DHL Vantaa... Viekö Itella sen ilmaiseksi sinne vai joutuuko maksaa jotain tiskillä? Onko kokemuksia?

Varokaa Gore Bike Wearin (olikohan ne Fusion nimiset) thermohousuja. Niiden L kokoon ei sovi koon M reidet... :mad:

arctic biker
16.04.2012, 15.45
Haluuko Itella jotain rahaa jos tekee palautuksen Rose.de:sta tilattuihin romuihin? Piti tulostaa joku Itellan valmis lähetystarrahässäkkä netistä ja se liimata paketin kylkeen. Palautusosoite näköjään DHL Vantaa... Viekö Itella sen ilmaiseksi sinne vai joutuuko maksaa jotain tiskillä? Onko kokemuksia?

Varokaa Gore Bike Wearin (olikohan ne Fusion nimiset) thermohousuja. Niiden L kokoon ei sovi koon M reidet... :mad:

Ei tarvii sun maksaa, sen kun viet postiin. Se että joutuuko Rose maksamaan Itellalle olis soma tietää.

jukra
17.04.2012, 16.34
Mulla tuotiin tänään kotiin eli 5 tähteä Roselle, joka alitti oman arvionsa reilusti, eikä tuo DHL kovin paljoa hidastellut sekään.

ja mulle tänään. Oli nopea koota ja säädötki tuntus olevan sinnepäin.

tervaskanto
20.04.2012, 17.06
Päivällee viikko tilauksesta ja ruuvailin saapunutta uutta osaa fillariin kiinni. Kusti oli polkassut meille ja jättänyt vähintäänkin epämääräisen viestin, jonka mukaan paketti olisi ollut viimevuoden tammikuussa klo 15 jälkeen noudettavissa :)

timovii
23.04.2012, 13.52
Ei taida firmalla olla rahasta pulaa, sillä lähettivät oikein pikakirjeellä kataloogin tulemaan. Mikäs siinnä, ihmettelin vain, että kuka ihme siellä 8 aikaa aamulla oven takana oikein on. Postimies toi paketin kotiovelle saakka.

Grim
15.05.2012, 15.17
Ei tarvii sun maksaa, sen kun viet postiin. Se että joutuuko Rose maksamaan Itellalle olis soma tietää.

Ymmärsinkö tosiaan oikein, että Roselle voi palauttaa kamat ilman postimaksuja? Esim. vaatteita voi huoletta tilailla ja palauttaa epäsopivat? Onpa hyvää palvelua jos näin on, en aiemmin vastaavaan törmännyt ulkomaisissa nettikaupoissa.

timovii
15.05.2012, 18.35
Rose ei maksa postikuluja suomen päässä, vaan sen teet sinä itse. Kun olet saanut paketin matkaan, lähetät heille kuitin ja he maksaa sitten sulle jälkikäteen postikulut.

lefa42
15.05.2012, 19.49
Nopeasti tulee, maanantaina lähetetty, perjantaina kotona. Hyvin pakattu ja vielä kaupanpäällislahjana joku gym bag :)

Tilasin siis korjaustelineen + työkaluja, nyt ei tarvitse vaivata joka pikkuasian takia korjausmiestä, vaan voi tehdä itse.

frp
16.05.2012, 09.19
Rose ei maksa postikuluja suomen päässä, vaan sen teet sinä itse. Kun olet saanut paketin matkaan, lähetät heille kuitin ja he maksaa sitten sulle jälkikäteen postikulut.

Eipäs vaan Rosen sivuilta tulostat viivakoodillisen palautusosoitelapun (valitset Suomi version) ja teippaat sen pakettiin ja viet postiin eikä maksa mitään.

maantienässä
16.05.2012, 10.11
eli täältä olisi hyvä tilata summamutikassa vaatetta ja todeta ettei sopinutkaan. Harmi vaan ettei Rosella taida olla oikein valikoimaa tallipaidoista

arctic biker
16.05.2012, 10.15
Juu Rosen piikkiin menee palautuspostikulut. Taitaa olla yleinen käytäntö että tilaillaan ylimääräistä vaatetavaraa ja sovituksen jälkeen vääränkokoiset takaisin. Myyntikuntoisina! Palautettavat rahat voi vaikka säilöä Rosen asiakastilille! Pientä kokemusta asiasta on. Jos sitte ittelle tulee joku rätti avatun oloisena niin kuuluu asiaan. Syksymällä hyödynnän talviajokenkien muodossa Ymmärrän yös että esi Bike Discountilla on sama versio. Lienee lakisääteinen Saksanmaalla

arctic biker
16.05.2012, 10.34
eli täältä olisi hyvä tilata summamutikassa vaatetta ja todeta ettei sopinutkaan. Harmi vaan ettei Rosella taida olla oikein valikoimaa tallipaidoista
Printtikatalogissa on , 12 eri tallia. Mitä kaipaat? voin panna tuon rosen oman tilausnumeron.

timovii
16.05.2012, 11.15
Eipäs vaan Rosen sivuilta tulostat viivakoodillisen palautusosoitelapun (valitset Suomi version) ja teippaat sen pakettiin ja viet postiin eikä maksa mitään.

ok, tämä olikin uutta tietoa, kiitos tästä.

FRE_A_K
17.05.2012, 15.03
Mikäs Rosella oli käytäntönä kun yksi tuote on punaisella = ''artikkelit 2 viikon kuluttua saatavilla''.
Lähettävätkö, kun kaikki on kerätty samaan tilaukseen, vaipiko 2 eri postitusta 1 hinnalla??? :rolleyes:

Ei meinaa löytyä tietoa...

Karbis
17.05.2012, 16.03
Mikäs Rosella oli käytäntönä kun yksi tuote on punaisella = ''artikkelit 2 viikon kuluttua saatavilla''.
Lähettävätkö, kun kaikki on kerätty samaan tilaukseen, vaipiko 2 eri postitusta 1 hinnalla??? :rolleyes:

Ei meinaa löytyä tietoa...
Itse törmäsin tähän vaihtoehtoon, mutta nyt kun selasin tiliosiota en löytänyt sitä sieltä joten se saattoi olla, että ennen vahvistamista on joku toimitus tapa kohta tjsp, niin siitä voi muuttaa osatoimitukseksi.

lansive
22.05.2012, 08.08
Maksuun siirtyessä voi valita osatoimituksen tai kaikki kerralla. En nyt muista missä vaiheessa se valinta oli, mutta selkeästi sen voi valita ennen maksamista.

Noooli
25.05.2012, 22.46
Maantiepyörähankintani on edennyt, ja koska valinta on Rose, niin oheisesta linkistä enemmän:

http://pinnapalaa.blogspot.com/2012/05/paatos-paatokseen-olen-tehnytpaatoksen.html

tirsintarsi
25.05.2012, 23.13
Jarrut tilasin ja etujarru oli vuotanut nesteet pihalle tänne tullessa. Parissa päivässä tulivat perille, joten toimituksesta ei valittamista. Positiivistä lisäksi, että voin lähettää jarrut korjattavaksi heille takasin, koska ei ole enempää vastaavia varastossa ja korvaaminen uudella samanlaisella on täten hankalaa. Myös suomenkielinen edustus voidaan lukea plussaksi. Katsotaan vielä, miten jarrujen korjausreissu sujuu.

frp
28.05.2012, 13.50
Vähän sika säkissä minä ja pari muutkain foorumilla taisi Rosen Xeon CRS mallia hankkia talvella kun siitä oli todella vähän mitään tietoa missään.

Mutta hyvinpä tuo tuntuu pärjäävän http://www.bikeradar.com/road/gear/category/bikes/mountain/product/review-rose-xeon-crs-4400-12-46230

ja Fillarilehden vertailussakin pärjäsi hyvin vaikka olikin saanut melko oudon kohtelun. Jutussa nimittäin mainittiin ettei ainoana testissä olleita sähkövaihteita huomioitu arvostelussa, mutta siitä huolimatta hinta-laatu vertailussa oli käytetty pyörän täyttä hintaa. Olisi ollut ylivoimainen hinta-piste ja hinta-komponenttien laatu Xeonilla jos olisi käytetty hintaa ei-sähköultegra mallista, joka on muuten samanlainen osiltaan mutta 500e halvempi (ja jonka itse valitsin).

Miinuksena mainittakoon että ainakin minun vehje painoi 200-300g enempi kuin spekseissä.

FRE_A_K
29.05.2012, 14.42
Osaisko joku hieman tarkentaa mitä tässä oikein tarkalleen lukee?
http://www.bbv-net.de/lokales/bocholt_artikel,-Halle-fuer-Lagerverkauf-von-Rose-brennt-komplett-nieder-_arid,86088.html

Hieman päässyt tuo saksankielitaito ruostumaan.
Tilaus vetämässä Rosella... :/

timppa_234
29.05.2012, 14.56
'Rosen varastohalli paloi maan tasalle'

Kait niillä on useampia halleja mutta tavaroiden tulo Roselta voi kestää jatkossa vähän...

Edit: ei ilmeisesti ole kuin yksi halli ja sitten Briteissä haarakonttori.

Grim
29.05.2012, 21.22
http://www.bike-eu.com/news/rose-versand-hit-by-huge-blaze-5889.html

Laitoin 27.5 tilauksen sisään, on edelleen "odottaa"-tilassa. Taitaa tulla viivettä toimitukseen, vaikka Rosella ovatkin toiveikkeita.

Edwinin faija
30.05.2012, 15.19
Aina ei kaikki Rosen kanssa suju kuin Strömsössä. Oman tilaukseni kanssa kaikki sujui varsin hyvin siihen asti, kunnes pyörä lähetettiin. DHL seuranta näytti, että pyörä toimitettiin Ruotsiin, sieltä takaisin Saksaan ja lopulta pyörä löysi vastaanottajan Ruotsista. Tämä siis DHL:n mukaan. Ongelma on tietysti siinä, että minä asun Suomessa. Olen nyt viikon verran koittanut saada selville, mitä ihmettä pyöräni kanssa oikein tapahtuu. Suurimpana ongelmana näyttää olevan DHL, joka ei suostu antamaan vastaanottajalle mitään tietoja, paitsi sen, että lähetys on toimitettu, olkaa hyvä. Rosen puolelta asiaa hoidetaan, jopa eilisestä tulipalosta huolimatta, ystävällisesti ja tehokkaan oloisesti. Niin Suomessa kuin Saksassakin. Saksan Roselta kuitenkin kerotvat, ettei DHL:llä ole antaa juurikaan tietoja tilanteesta. Olen siis tällä hetkellä maksanut tyhjästä. Rose lupasi kyllä toimittaa uuden pyörän, jos katoaminen jää pysyväksi. Halutessani saan kuulemma myös rahani takaisin. Harmittaa tietysti se, että olisi mukava käydä lenkeillä, mutta kun ei ole pyörää....

Saapa nähdä kuinka kauan tässä joutuu asiaa ihmettelemään. Mukavampi olisi ajella pitkin maanteitä, kesäloma kun alkaa lauantaina. Sen sijaan taidan joutua harrastamaan vain palstapyöräilyä. Toivottavasti muilla toimitukset sujuvat paremmin.

FRE_A_K
30.05.2012, 21.11
DHL seuranta näytti, että pyörä toimitettiin Ruotsiin, sieltä takaisin Saksaan ja lopulta pyörä löysi vastaanottajan Ruotsista.
Hmm... Eihän vaan ole pojat lähettäneet väärää seurantanumeroa? Aikas paha töppäys, jos tosiaan on sun pyöräs Ruotsiin joutunu.

Mulle tuli tänään jo maksuvahvistus tilauksesta. (Maksoin muistaakseni viime keskiviikkona.)
Viestissä luki myös, että paketti postitetaan pian. Tulipaloista huolimatta.

Kärsivällisyytä. :D

Edwinin faija
30.05.2012, 22.18
Hmm... Eihän vaan ole pojat lähettäneet väärää seurantanumeroa? Aikas paha töppäys, jos tosiaan on sun pyöräs Ruotsiin joutunu.

Noissa DHL:n seurantatiedoissa näkyy myös lähetyksen kohdemaa sekä vastaanottajan nimi. Molemmat ovat oikein. Tästä huolimatta pyöräni on toimitettu "succesfully", Ruotsiin. Todennäköisesti jossain päin Ruotsinmaata pyöräilee iloinen, mutta ilmeisen epärehellinen, postimies uudella Rosella...

Kärsivällisyytä. :D

Kiitos.

Noooli
01.06.2012, 22.15
Oma pyöräni tuli tänään Roselta, tilauksesta noin viisi viikkoa.
Kaikki sujui tip-top.

http://pinnapalaa.blogspot.fi/2012/06/pyora-tuli-5-viikossa.html

am8119
01.06.2012, 22.24
Oma pyöräni tuli tänään Roselta, tilauksesta noin viisi viikkoa.
Kaikki sujui tip-top.

http://pinnapalaa.blogspot.fi/2012/06/pyora-tuli-5-viikossa.html

Pistä kuvaa Pyöräsi kuva osioon.

Edwinin faija
02.06.2012, 17.47
Saapa nähdä kuinka kauan tässä joutuu asiaa ihmettelemään. Mukavampi olisi ajella pitkin maanteitä, kesäloma kun alkaa lauantaina. Sen sijaan taidan joutua harrastamaan vain palstapyöräilyä. Toivottavasti muilla toimitukset sujuvat paremmin.

Itse asiassa en joudukaan harrastamaan pelkkää palstapyöräilyä. Posti toi eilen pyörän suoraan Saksanmaalta. DHL:n seurantajärjestelmä oli vain totaalisen sekaisin. DHL ehti jo pahoitella lähetyksen katoamista, eli varastamista ja Rose oli jo luvannut toimittaa minulle uuden pyörän. Onneksi en sellaista nyt tarvitse.

Kaikki pisteet Rosen palvelulle, sekä Saksassa että Suomessa. Molemmat palvelevat erittäin ystävällisesti ja huolehtivat asiakkaansa edusta myös heistä riippumattomissa, yllättävissä tilanteissa. Loppu hyvin, kaikki hyvin. :D

humppakuutio
04.06.2012, 07.50
Tilasin uudet ajopöksyt, kun vanhoista alkoivat saumat repeillä. Tilaus viikonloppuna sisään ja (viimeviikkoisesta tulipalosta huolimatta) paketti lähti tänä aamuna liikkeelle.

HannaM
06.06.2012, 22.16
Jännää! Tilasin Ortliebin backroller classicit ja jotain muuta pientä Roselta, katsotaan ehtivätkö tavarat perille ennen seuraavaa pyöräretkeä.
Täytyypä sanoa, että olivat Rosen logolla varustettuna 89e/laukkupari. Ilman logoa samat laukut taisi olla yli 120e. Eipä se logo tee laukuista varmaan huonompia, käsittääkseni aivan samaa tavaraa ovat.
Omituinen juttu oli se, ettei verkkopankkini hyväksynyt laskun viitenumeroa. Mutta oli mennyt kuitenkin perille ja asiakaspalvelu on kyllä todella nopeaa ja ystävällistä!
Nyt vain sitten odotellaan!

hkultala
08.06.2012, 16.11
Alkaa pikkuhiljaa ärsyttämään rosen toiminta.

Maaliskuussa tein tilauksen, jota Rose ei pystynyt toimittamaan. Maksoin paypalilla tilatessa.

Huhtikuussa aloin kyselemään että mikähän tilanne tämän tilauksen kanssa on, ja sanoivat, että voivat palauttaa rahani paypal-tililleni.

No eipä ole kuulunut.

Muutamaan kertaa olen pyytänyt että maksakaa, eikä mitään reaktiota.

rjrm
08.06.2012, 16.14
Millaista tuotetta Rose ei muka pysty toimittamaan? Niillähän on melkein mitä vaan.

hkultala
08.06.2012, 16.48
Millaista tuotetta Rose ei muka pysty toimittamaan? Niillähän on melkein mitä vaan.

Niillä oli "poistotarjouksessa" hyvin halvalla melko arvokkaat kammet. Ja ne pystyi tilaamaan vaikka oli jo "oikeasti loppuneet".

rjrm
08.06.2012, 17.44
No tuo on kyllä inhaa, että pitää rahojaan odotella. Laita Suomen asiamies Mats Vaasasta niiden perään.

arctic biker
08.06.2012, 18.23
Tilasin uudet ajopöksyt, kun vanhoista alkoivat saumat repeillä. Tilaus viikonloppuna sisään ja (viimeviikkoisesta tulipalosta huolimatta) paketti lähti tänä aamuna liikkeelle.
Kiva, tein hyllytavaratilauksen ja maksoin pankkiin 7/6 eli eilen päivällä, normaali pankkiviive huomioiden niin loppuviikosta voin ootella, nimimerkillä peläten seuraavaa maantiekumin puhkeamista, Blackburn Airstick tallitesteissä ei enää vakuuta... Hkultalan tapauksessa voisin epäillä tämmöistä itseaiheutettua ongelmaa, Rose kuin myös muut sakemannit on aika tarkkoja protokollasta, homma toimii kun mennään sääntöjen mukaan...

arctic biker
08.06.2012, 18.30
Niillä oli "poistotarjouksessa" hyvin halvalla melko arvokkaat kammet. Ja ne pystyi tilaamaan vaikka oli jo "oikeasti loppuneet".
No joo, olen törmännyt samaan tilanteeseen. ja tappiolle jäin... Mun rahat, ne muutamat kympit muuten sitte oli mun Rosen asiakastilillä. Näissä nettikaupoissa kannattaa toki hetkinen fundeeerata kaupan tommoista sisäistä filosofiaa. Sen ymmärtäminen auttaa kohtuu paljon.

arctic biker
08.06.2012, 18.39
En nyt voi kehua millään hirveen pitkillä tahi heille siis nettikauppiaille ekonomisesti kovin tärkeillä asiakassuhteilla, mutta kuitenkin jotain. Asiallinen mussutus on aina huomioitu, noi Roset, BikeC ja sun muut saa joka halavatun päivä enempi tahi vähempi typerämpiä reklamaatioita enemmän kuin me voidaan ees käsittää. Versenderenglish, you know!

arctic biker
11.06.2012, 16.25
Ja näin; 7/6 tilisiirtona maksettu, tänään kiittelivät rahoista ja prosessoivat tilausta.

sakuvaan
11.06.2012, 16.35
Platzangstin trailtech EVO ja muutamat sukat tuolta ostin, viikko meni tilauksesta, ei valittamista.

alteregoni
12.06.2012, 12.49
Keskiviikkona tilaus sisään tänään tiistaina posti täti toi. Työkaluja ja aluspöksyt tuli tilattua. Kokokin oli juuri oikea. Niin ja ilmeisesti lasinalunen tuli uuden asiakkaan lahjana :cool:.

tirsintarsi
13.06.2012, 10.44
Tänään sitten tuli ilmoitus, että jarrut ovat saapunet heille ja pistävät eteenpäin korjausosastolle. Melkein kaksi ja puoliviikkoa matkasivat sinne, missähän lienee kierrelleet... Noh, jään odotelemaan seuraava tilanneraporttia.

Jarrut tilasin ja etujarru oli vuotanut nesteet pihalle tänne tullessa. Parissa päivässä tulivat perille, joten toimituksesta ei valittamista. Positiivistä lisäksi, että voin lähettää jarrut korjattavaksi heille takasin, koska ei ole enempää vastaavia varastossa ja korvaaminen uudella samanlaisella on täten hankalaa. Myös suomenkielinen edustus voidaan lukea plussaksi. Katsotaan vielä, miten jarrujen korjausreissu sujuu.

Halloo halloo
15.06.2012, 15.35
Keskiviikkona ennen töiden alkua laitoin tilauksen sisään, tänään pe ilmoittivat DHL:n seurantakoodit. Rosen tililläni on vieläkin "Toimitusta valmistellaan parhaillaan."
Pe aamuyöstä tila vaihtunut ja pysynyt samana:
"The international shipment has been processed in the export parcel center
Rosen tilin tila muuttunut tyytyväisyyskyselyksi.
Ma ip paketti saapunut Suomeen.
Ti ip paketti vastaanotettu. Nyt pitäisi vielä kurkistaa pakkaukseen.

(Täydennän kuittausta, kunhan saan paketin.)

arctic biker
15.06.2012, 17.33
No perhana, nyt tämän vuoden toinen Rosen tilaus enkä mie mittään seurantakoodeja ole ikkään saanu, panin äsken noottia tuonne saksanmaalle, tiistaina tilaus muuttui lähetetyksi. Tuossa posteljoonia päivällä vähän sillä silmällä kyttäilin mutta turhaan niin turhaan ja oikeastaan ei mulle mikään paketti tänne ole alle viikossa tullut.

HannaM
15.06.2012, 20.28
Tilaukseni tuli perille eilen, hain sen tänään. Kaikki oli niin kuin pitiikin, ja tuli nopeammin kuin arvelin. Seurantakoodit (tai linkin) sain myös heti maksun mentyä perille. Yksi mystinen asia oli tilauksessa (kai joku lahja): muovinen vihreä läpyskä. En tiedän, mihin sitä käytetään!

tirsintarsi
15.06.2012, 20.32
Mulle on aina tullut joku, kun olen tuolta tilannut lahja... Milloin pesusuti tai reppu tms.

HannaM
15.06.2012, 20.34
Taitaa olla lasinalunen tuo läpyskä. Erikoista! Mutta kiitti vaan. Tuli myös kaljunestoshampoota :)

Lydis
16.06.2012, 13.54
Jotain shampoota tuli tännekin pikkusälä + satula -tilauksen lisänä. Pikkusälät tuli todella nopeasti, jännä vaan, että samana iltana kaksi tuntia aiemmin tehty tilaus muhii jossain DHL:n päässä Saksan puolella. Kai. Sinne seurantaan ei tosin päivity kaikki kovin nopeasti, vaan vasta sitten, kun paketti on jo Suomen puolella Itellan hoivissa.

Aikaisempi tilaus, eli Mr. Ride 2 saapui luvatussa ajassa, joka oli tosin pitkä, mutta toki tiedossa jo tilausta tehdessä. Mainiota oli, että pyörän sai naisten satulalla ilman erillistä korvausta ja satulan sai vielä valita ihan itse. Otin kokeiluun sitten fizikin Vestan, joka siirtyi kokeiltavaksi maantiefilooni ja siihen saa jäädäkin, uusi samanmoinen tuli nyt maasturiin. On mun arseni kanssa mahtavan yhteensopiva tuo satula! Tilatuista pullotelineistä toinen oli asennettu valmiiksi ja siihen oli tyrkätty juomapullo kaupantekijäisiksi.

Ainoa miinus tuossa toiminnassa tulee siitä, että Suomen puolella lähetys siirtyy Itellan hoidettavaksi, ja pyörätilauksen tapauksessa eivät kyllä hoitaneet toimitusta kovin moiteettomasti. Paketti oli muuttunut rullakkotoimitukseksi, jota yritettiin toimittaa arkisin ennen kello kahta (tän kun ois tiennyt etukäteen). Itella ei asiakkaalle soittele, se on kuulema maksullinen lisäpalvelu. Ensimmäisestä toimitusyrityksestä ei mitään infoa jätetty, huomasin itse sen seurannasta. Vaati pari puhelua, ennen kuin ottivat puhelinnumeroni ylös, jotta seuraavan toimitusyrityksen yhteydessä voisivat sitten soittaa ja sopia, että jätetään paketti lähipostiin. Soittaessa ei tietty osanneet sanoa seuraavan toimitusyrityksen ajankohtaakaan edes. Mutta soitot soi ja paketti pääsi postiin ja sieltä kotiin.

Eli Rosen kanssa asiointi sujui mallikkaasti, eikä tilatut tuotteetkaan ole pettymyksiä aiheuttaneet, päinvastoin! :)

Halloo halloo
19.06.2012, 16.37
Keskiviikkona ennen töiden alkua laitoin tilauksen sisään, tänään pe ilmoittivat DHL:n seurantakoodit. Rosen tililläni on vieläkin "Toimitusta valmistellaan parhaillaan."
Pe aamuyöstä tila vaihtunut ja pysynyt samana:
"The international shipment has been processed in the export parcel center
Rosen tilin tila muuttunut tyytyväisyyskyselyksi.
Ma ip paketti saapunut Suomeen.
Ti ip paketti vastaanotettu. Nyt pitäisi vielä kurkistaa pakkaukseen.

Kaikki tuli mitä tilasin ja vähän ekstraa (kupinalunen ja kofeiinishampoota piskuinen pullo). Harmittavasti runkolaukun hihnan toisen pään klipsu rikkoontui sitä testatessa. Miten noissa palautuksissa, takuissa, pitääkö palauttaa koko tuote? Tuntuisi turhalta lähettää hihnan vuoksi koko laukkua, energianhukkaa lennätellä moista.

tirsintarsi
19.06.2012, 17.08
Ny on jarru korjattuna takaisin kotona. Hassua, että halusivat oikeasti jarrun takaisin Saksaan, eikä jonkinlainen kompensoiminen ja täällä korjaus kelvannut. Mutta loppu hyvin kaikki hyvin. Ei valittamista toiminnasta.

Tänään sitten tuli ilmoitus, että jarrut ovat saapunet heille ja pistävät eteenpäin korjausosastolle. Melkein kaksi ja puoliviikkoa matkasivat sinne, missähän lienee kierrelleet... Noh, jään odotelemaan seuraava tilanneraporttia.

Halloo halloo: pistä postia Suomen edustajalle asiasta, eiköhän hän osaa vastata.

arctic biker
19.06.2012, 17.18
Noita klipsujan saa lähimmältä suutarilta mutta jos päädyt palauttamaan niin Rosen laskuun se toki onnistuu. maakuljetuksena ne kyllä kulkee. Yhen klipsun takia ehken itte viittis vaivautua, Mutta emailia vaikka Andrealle niin saatat saaha rikkoontuneen tilalle uuven. Tänään tälle Verhoffille mussutin miksei mulle tänä vuonna ole tullut seurantakoodeja, molemmat toki alle satasen tilauksia mutta silti.

Halloo halloo
19.06.2012, 17.25
Täytyy meilillä heittää. Ennen tilausta tuli vaihdettua jo muutamat meilit, kiitettävällä nopeudella vastasivat.

McHaka
20.06.2012, 23.41
Kauhian pitkään jähi fillari Hampurissa sekä itsellä että kaverilla. Noh, nyt on Suomessa, joten saa nähdä, milloin tulee. Huvittavaa on se, että DHL:n paketit jostakin Briteistä tulevat päivässä...

Halloo halloo
21.06.2012, 14.23
Ei niin hyvää, etteivät saa pilattua mainettaan mitättömällä asialla. Tällä hetkellä haluavat runkolaukun hihnan rikkoutuneen klipsun vuoksi koko runkolaukun lähetettävän takaisin. Eivät osaa ottaa toisesta samanlaisesta laukusta Saksassa hihnaa ja laittaa tulemaan pienen pienessä paketissa. Paras ehdotus on ollut "tilaa toinen laukku ja lähetä alkuperäinen takaisin". Jurppii välinpitämätön suhtautuminen turhiin kuljetuksiin. Saa nähdä jatkuuko asiakassuhde. Raportoin lisää, kunhan saan tapauksen johonkin päätökseen.
nim. Turha paino lentokoneessa on turhaa painoa lentokoneessa

Edit. Juu, näin se menee. Sen verran sain jäykkiä saksalaisia suomalaisen yhteyshenkilön avulla käännettyä, että lähettävät laukun ensin, ja saatuani sen lähetän viallisen heille. Luottoa löytyi sen verran, kiitos siitä, mutta en vain ymmärrä jäykkyyden määrää, kun haluavat koko laukun, kun pelkkä hihna riittäisi. Noh, pitää käydä lenkeillä useammin, niin saa hiilijalanjäljen pyyhittyä.

McHaka
21.06.2012, 23.31
Pyörän kanssa semmonen vino stemmi oli tilattu asentoon comfort... no sehän sojottaa alaviistoon, eli ei kovin comfort siis. :D Onneksi oli varalta otettu siihen spacereita niin ei tunnu missään.

Aivan ookoo. Sattuuhan noita paremmissakin piireissä ja tuonkin voi korjata itse, jos alkaa häiritsemään.

90kg
22.06.2012, 11.45
Uudessa Fillarilehdessä kahdensivun juttu itse R -kaupasta.

Fillari #4 ss. 84-85

Hieman isompi mesta kuin paikallinen R-kioski.

Lydis
22.06.2012, 12.10
Kauhian pitkään jähi fillari Hampurissa sekä itsellä että kaverilla. Noh, nyt on Suomessa, joten saa nähdä, milloin tulee. Huvittavaa on se, että DHL:n paketit jostakin Briteistä tulevat päivässä...

Oliskohan syynä se, että toimitustapa on DHL paket + Itella, eikä DHL Express? Tää olis oma veikkaus.

arctic biker
27.07.2012, 20.03
Ny vähän tökki näitten vouchereitten kanssa. Lähettivät kesäkuulla ihan etanapostilla, ainut vaan että mun vanhalla asiakasnumerolla josta en ees tiennytkään. Andrealle sitte mussutin että mulla kaksi nummeroa. Ja sain sitten uuven kupongin ja vahvistettiin tää mun totuttu. Eilen kun tilasin ja samalla maksoin niin mulla oli kaksi voucheria, järjestelmä hyväksyi ja laski alennuksen. Emailia heti Roselta tavan mukaan missä normi jutut. Aamusella maksoin ja päivällä sitte Eviestiä missä kymppiä kalliinpi hinta, maksanut minä muka vanhalla jo hyödynnetyllä voucherilla. Miksi heletissä heijän järjestelmä sitte hyväksyy jo käytetyn voucherin ja miksi ne kaikki mun alekupongit oli validia until 2013jotain. Panin noottia. Miriam sitte hoiti päivällä homman kuntoon ettei mun tarvinnu kymppiä lisää maksaa, ois menny mun ens kuukauden homma muutoin miinukselle.

vakaup
29.07.2012, 19.48
-

Edit: Ostoskori osasikin hyödyntää automaattisesti viimetilauksesta saadun alennuskoodin. Fiksua.

metsävelo
07.08.2012, 09.07
DHL:n seurantakoodeja ei ole enää ollut meikäläisen parissa viime tilauksessa. Ne ovat siis aiemmin olleet Mein konto -> Bestellübersicht ja sitten oikeasta reunasta + -napista klikaten tilaus auki. Vielä aiemmin tänä vuonna tehdyistä tilauksista ko. napista aukesi tilauksen sisältö ja DHL seurantakoodi, nyt siis ei kumpaakaan.

Muilla samanlaista havaittuna?

Sähköpostilla noita koodeja en ole enää vuoteen(?) saanut, vaan ne on pitänyt poimia tuolta oman asiakasnumeron alla tehdyistä tilauksista.

marco1
07.08.2012, 11.31
Sunnuntaina tilattu ja ainakin minulle tulleessa lähetysvahvistuksessa on suora linkki DHL:n seurantaan.

metsävelo
07.08.2012, 12.03
Sunnuntaina tilattu ja ainakin minulle tulleessa lähetysvahvistuksessa on suora linkki DHL:n seurantaan.

No katsopa, näytti olevan profiilissani "statusbenachrictigung: nein", tuo varmaan selittää tuon ilmoitusmailin puuttumisen. Kaikkea sitä oppii.

Hippa
10.09.2012, 10.20
Tervehdys.
Uusi edullinen pyörä on nyt eteisessä odottamassa sopivaa lukkoa. Suunniteelin tilaavani Rosebikesta Abus Bordo 6000/90cm. Onko hyvä liike ja tuleeko tavara nopeasti?

tirsintarsi
10.09.2012, 13.38
Tervehdys.
Uusi edullinen pyörä on nyt eteisessä odottamassa sopivaa lukkoa. Suunniteelin tilaavani Rosebikesta Abus Bordo 6000/90cm. Onko hyvä liike ja tuleeko tavara nopeasti?

No kyllä kai tuossa aika poaljon kehuja on tässä ketjussa... http://www.bike-components.de/products/info/p26924_Faltschloss-Bordo-6000-.html
Vertaa tomituskulujen kanssa tuohon. Tuolta on ainakin tullut inhimillisessä ajassa tavarat minulle. Tosin ei taida montaa euroa eroa tulla...

jususter
10.09.2012, 18.43
kuinkas noiden Rosen kasaamien "valmiskiekkojen" kanssa varastosaldot toimii?
kaksi esimerkkiä:

tuote voi olla saatavilla myöhemmin
valitettavasti ei saatavilla BIKETOWN:illa

tuote voi olla saatavilla myöhemmin
saatavissa BIKETOWN:issa

Kasaako ne kiekot vasta tilauksen ja maksun suorittamisen jälkeen?

Velogi
10.09.2012, 19.12
Onko hyvä liike ja tuleeko tavara nopeasti?

Itsellä ei ole valittamista, tavara tulee yleensä viikossa ovelle. Plussana suomenkielinen palvelu jos tulee ongelmia.

jususter
21.09.2012, 18.18
tiistaina 18.9 tilaus sisään ja tänään 21.9 paketti Suomessa, mutta harmiksi viikonloppu nyt välissä. Kampisarjakin oli puolet halvempi, mitä CRC:ssä.. ja näytti tilausvahvikkeessa olevan yllätyslahjakin mukana :)

spanky
21.09.2012, 19.43
Tulipa tilattua polkimet ja kengät tuolta ja toimitukseen tyytyväinen. Tavarat tilasin 14.9 illalla ja 21.9 oli tavarat postissa noudettavissa.

Ana
22.09.2012, 15.35
Mulla meni reilu kuukausi kilpurin tilauksesta toimitukseen. Tänä tiistaina sain pyörän. Ajamaan
en ole päässyt, koska en saanut Shimanon hiilaripolkimiin kuuluvia klosseja mun vanhoihin
pyöräkenkiin kiinni, ruuvit eivät yltäneet. Rosen tai Shimanon piikkiin sitä tuskin pystyy laittamaan.
Laitoin pidemmät ruuvit tilaukseen.

Tilasin reilu viikko sitten mittarin pyörään, juomapullotelineet jne. muuta pientä sälää. Ne tulivat pyörän
kanssa samaan aikaan, siis noin viikossa. Toistaiseksi ainakin tyytyväinen Roseen ja palveluun, koeajoa toki
odotellessa.

Kuutio
13.10.2012, 14.52
Tilasin vähän pyöräilykampetta. Kun lähetysilmoitus tuli, huomasin, että yksi tuote jäi jälkitoimitukseen. Maililla kyselin, että mikä on arvioitu toimitusaika, n. 2 vk lupailtiin. Lähetys tuli ja yksi ei niin kallis tuote rikki. Mailia taas kehiin ja vastauksena, että lähettävät uuden, eivätkä pyytäneet rikkinäistä takaisin tai kuvia siitä. Puuttunut, n. lompakon kokoinen tuote tuli ison mapin kokoisessa laatikkossa. :D Nyt sitten odottelen tuleeko tämä rikkinäisen korvaava tuote yhtä isossa pahvilaatikossa. :) Plussapalloja siitä, että vastausviive maileihin oli käytännössä nolla. Ja kyllähän tuokin miellyttää, ettei rikkinäistä tuotetta tarvinnut takaisin lähetellä, vaikka ei sillä askartelematta mitään teekään.

Jake_Kona
13.10.2012, 15.04
Muutaman paketin olen tilannut. Tilauksen saapuminen kestänyt aika pitkän ajan, koska olen tilaillut myös tuotteita joidenka varastotilanne on heikohko. Lisäksi olen aina rastittanut koko tilaus kerralla- ruutuun. No se tietysti hidastaa. Kaikki tilatut tavarat ok kunnossa. Se kyllä hieman häiritss, että tilausvahvistus on saksaksi josta ei juurikaan tolkkua saa. Lisäksi aika eksoottisen oloisia sähköpostiosoitteita joilla tilausvahvistus ja seurantailmoitus tulee. Piti oikein googlettaa mikä se roseversand oikein on kun sellaiselta mitään ole tilannutkaan, vaan rosebikeltä. Uskalsin lopulta avata sähäkkäpostin.

lansive
13.10.2012, 16.04
Se kyllä hieman häiritss, että tilausvahvistus on saksaksi josta ei juurikaan tolkkua saa.

Minua häiritsee, että lähettävät katalookinsa englanniksi vaikka olen nimen omaan rastittanut asiointikieleksi Teutonian. Eivät vissiin usko, että sitä täällä osattaisiin vaikka kuinka koitan vakuuttaa.

Zum Teufel!

The Brain
16.11.2012, 19.02
Samat sanat, kyllä mun mielestä pitäisi saada asioida saksaksi saksalaisten kanssa, eikä mitään pakkoenglantia. Uutiskirjeet tulevat vain suomeksi. Minä sentään ymmärrän sekä englantia että suomea, mutta jollekin Suomessa asuvalle saksalaiselle tuo voi olla todellinen ongelma.

Tuli muuten sunnuntai-iltana tilatut tavarat tänään perjantaina aamulla. Ja kaikki mukana vaikka yhdessä tuotteessa lukikin kahden viikon toimitusaika kun tilasin. Alles in Ordnung! :)

arctic biker
16.11.2012, 20.27
Siellä Rosella on muuten tää Andrea, jos jonkun niin hänen kanssa tää emailkemia ainakin mulla pelaa.... Kun tuo saksan opiskelu jäi oppikouluaikaan vajavaan puoleen tuntiin niin alkuun kieli työtä teetti mutta nykyään ostan vain nuita teutoonilehtiä, sopivasti luettavaa ennen kun uudet numerot tulee. Sanakirjaakin välillä tarviin ja kielioppimuisteluja myös.

arctic biker
16.11.2012, 20.34
Mennä viikolla vasta täänkin opin taas uudestaan että kun palauttaa tuotteen ja siihen vaan kirjoittaa kynällä että isompi koko, kiitos. Ja kun sitä väriä ei ollut enää niin tulee jopa kirjeenä kotiin että että client accountissa rahat löytyy, toki olin jo uuden tilauksen tehnyt ja hoitavat homman kun meni vähän ristiin nää jutut. Eli Andrea hoitaa:)