PDA

Näytä tavallinen näkymä : Mitä luet nyt? Mitä aiot lukea?

Sivut : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Sami P
21.02.2004, 12.16
Tai siis, onko sinulla joku kirja menossa?

Ittellä menossa Liiketoiminta ja johtaminen-kirja, huomenna pitäis olla luettu ja jatkaa toisella ja sit taas toisella.

Vai pitäiskö vaan hakea Amkkiin :confused:
.........
Kadotettu paratiisi on ollut lukulistalla jo muutaman vuoden, mutku mutku. Samoin Sieppari ruispellossa pitäis lukea.

Antti
21.02.2004, 12.27
Ilkka Remeksen Ikiyö, aika loistavan oloinen kirja. smile.gif .
Ja liian korkea pino koulukirjoja... :( .

Intiaani
21.02.2004, 12.39
Muutamakin menossa:
-Hatch Show print, the history of a great american poster shop
-Tolkienin Farmer Giles of Ham

Hyllyssä aloittamista odottelee:
-Jari Eklundin Tiger Twist
-Honey Aaltosen Hurriganes kirja

MJF
21.02.2004, 14.36
Menossa: Lee Iacoccan Autobiography (Fordin pääjehu 8 vuotta, Chryslerin pelastaja ja Mustangin isä...jos et tiennyt).

Odottaa: Keys for the successful marketing of finnish products abroad.

A.H.
21.02.2004, 14.43
Herman Wouk: Cainen kapina.
Seuraavasta en vielä tiedä.
eikun tiedänpäs. Pilteman kevätluettelo, jahka se nyt ensin tulis.

R.A.
21.02.2004, 16.01
Mä luen Harry Potter vitosta enklanniks ;) . On tosin nyt ollu vähän aikaa taukoa lukemisessa.

Ai niin, ja sitten on tietty luettavana bilsan ja fyssan kirjat...Kokeet tulossa nääs.

pikku i
21.02.2004, 16.08
wladimir kaminer: russendisko
dostojevskin riivaajat pitäis lukea koska äijä oli taaki, sekä on liput teatteriin.

HHH
21.02.2004, 16.25
Eino Pohjamo: Verinen tanner. Kertoo talvisodan taisteluista kannaksella. Jotkut on sanonu mua sotahulluks, koska mä luen kaikki talvi- ja jatkosodasta kertovat kirjat mitkä käsiini saan, mutta mä nyt vaan satun olemaan äärimmäisen kiinnostunut sotahistoriasta.
Seuraavaksi varmaan jotain samasta aiheesta. Pitääkin lähteä joku päivä koluamaan divareita.

[ 21.02.2004, 16:47: Viestiä muokkasi: HHH ]

Kemppis
21.02.2004, 17.38
Huippu kirjallisuutta smile.gif . Koffin kolmosen takaetikettiä :rolleyes: .

Helear
21.02.2004, 18.18
Aivan loppusuoralla on Punaisen lokakuun metsästys. Seuraavaksi tartun varmaankin kirjajonostani kirjaan Pompeijin viimeiset päivät.

cmas
21.02.2004, 18.21
John Lilley: Nuclear Physics
En suosittele kaunokirjallisen proosan ystäville ;)

Otho
21.02.2004, 18.22
en oikein mitään

aKL
21.02.2004, 18.54
Filosofian historia -niminen kirja on kesken. Viidestäsadasta sivusta on jäljellä jotain sata. Prkl yo-kirjotukset!

hS
21.02.2004, 19.40
Politiikka tieteenä - Johdatus valtiotieteelliseen ajatteluun.

Maanantaina tentti. Asia on kiinnostava, mutta kirja aivan käsittämättömän kuiva...

Mika A
21.02.2004, 20.10
Onhan noita muutama kesken...

mm. Suomi uskoi urheiluun. Suomen urheilun ja liikunnan historia. ( Liikuntatieteellisen Seuran julkaisu 131. Toimittanut Teijo Pyykkönen. Helsinki 1992. 502 s.)

Urheilupolitiikka on joskus ollut mielenkiintoista.

Tuukster
21.02.2004, 22.29
Aleksis Kivi ja 7 veljestä lukemisen alla.

getso de la presco
22.02.2004, 18.38
Biologian kirjaa ja procyclingia..

Olli_Pekka Manninen
22.02.2004, 18.48
Meikä streemaa oikein kunnolla:

- Stephen King - Pedon Sydän
- Java Ohjelmointi
- Verkkojen opintomatskua kokeisiin
- J.R.R.Tolkien - Keskeneräisten tarujen kirja

china
22.02.2004, 18.59
Joko joku tankkaa johonkin pääsykokeeseen? Onnea ja menestystä vaan... :D

Principles and applications of economic geography on menossa, tenttiä joskus viikon päästä.

Jarod
22.02.2004, 19.12
Kemian monistenivaskaa, tentti ois torstaina.

Antroid
22.02.2004, 19.17
Douglas Adamsin Linnunrata trilogiaa.
Tiedän muuten, että ainakin Zarniwoop on samaa kirjaa lukenut... ;)

Sami P
22.02.2004, 19.26
Originally posted by china:
Joko joku tankkaa johonkin pääsykokeeseen? Onnea ja menestystä vaan... :D
No kiitos kiitos, parempi aloittaa "tasaisesti" ja ajoissa, nii pääsee sinne minne haluaa.

Zarni
22.02.2004, 19.28
Originally posted by StrikerX:
Douglas Adamsin Linnunrata trilogiaa.
Tiedän muuten, että ainakin Zarniwoop on samaa kirjaa lukenut... ;) Mistä muka tiiät? :D
Oiskohan tuo ainakin kolme-neljä kertaa tullut luettua! Vois taas vaikka aloittaa uuden kierroksen kunhan saan ensin Tolkienin Sormusten Herran viimeisteltyä!

"alukset roikkuivat ilmassa niin kuin tiiliskivet eivät roiku"

Antroid
22.02.2004, 19.56
Pirun hyvä kirja tuo Linnunrata. Hauskin kirja, jonka olen lukenut. Pitää lukea sama kirja vielä englanniksi. Voi irrota vielä hehkeämpiä juttuja.

Zarni
22.02.2004, 20.21
StrikerX, laitoin privaattia aiheeseen liittyen!

M. Ouvinen
22.02.2004, 22.43
Penny Sparke: A Century Of Car Design

HMK
23.02.2004, 08.40
Jan Guilloun Arnin perintö on työn alla ja Suomen historiaa lueskelen siinä sivussa välillä. Pöydällä vuoroa odottamassa Dostojevskin idiootti.

Jari Säkkinen
23.02.2004, 09.02
Tällä hetkellä on Dan Simmonsin Kalin laulu työn alla kotona, loistavalta vaikuttava kirja.

P.K.
23.02.2004, 10.29
Useitakin irjoja on työn alla, esim.
Distribution-free statistical tests ja Outliers in statistical data.

Paljon lisää pitäisi lukea. Hyllyssä on lukemattomia artikkeleita. Tai nykyään suurin osa on läppärillä PDFfänä. Printtaan vasta kun oikeasti aion lukea, muuten ne vaan katoaa jonnekin päydälle...

Karppa
23.02.2004, 11.57
Just luin Kari Hotakaisen Klassikon - helevetin hyvä
Meinaan aloittaa Matti Mäkelän Kaksi Vaimoa -kirjan. Tai itseasiassa aloitin jo.

Archie
23.02.2004, 12.10
Hotakaisen "Juoksuhaudantie".

Hiilari
23.02.2004, 12.32
Database desing for Dummies! Näin alas olen vajonnut...

Mutta nytpä pääsen suosittelemaan! Kirja tosin on jo luettu. Gary Valentine Lachmann: Tajunnan alkemistit. Aivan loistava kirja!! Kaikki mitä ikinä halusin tietää 60-luvusta ja ylipäätään kaikesta organisoidusta kuuhulluudesta 1800-luvulta nykypäivään. Mitä kaikkea yhteistä onkaan Helvetin enkeleillä, hipeillä, Hitler-Jugendilla, okkultisteilla, Steinerilaisilla, Rolling Stonesilla, Saatanan Prosessikirkolla, Vesimiehen ajalla ja H.P. Lovecraftilla. Hämmentävä spektaakkeli ja vielä siinä sivussa tosi hauska.

Jarza83
06.06.2004, 02.56
Stephen King - Jälkeen keskiyön

Suokkis
06.06.2004, 12.39
Aioin jatkaa The Lord Of The Ringsin lukemista smile.gif

dagmar
17.06.2004, 09.20
Onkos tästä melkein samanlainen kysely jo meneillään? No, luen parhaillaan kirjaa "Wicked: Life and Times of the Wicked Witch of the West" mitä aion lukea seuraavaksi en tiedä sillä mulla on ainakin parikymmentä lukematonta kirjaa hyllyssä, noin viisi kirjaa tilattuna kirjastosta ja muutama kirja kesken. Jep, tunnustaudun kirja-addiktiksi...

Mun online-kirjahylly:
Bookcrossing (http://bookcrossing.com/referral/Cairbre)

Archie
17.06.2004, 09.27
Miten mustakin tuntuu että samanlainen on käynnissä. No, mulla on edelleen kesken Edward Bunkerin Konnakoulu (Education of a felon). Erinomainen omaelämäkerta huimaan laitoskierteeseen 4-vuotiaana joutuneesta losangelesilaiskaverista, joka mm. istui San Quentinissa sen kaikkien aikojen nuorimpana vankina.

--heikki--
17.06.2004, 09.28
Oiskohan mullakin sitten ohjelmassa tänään toi Liiketoiminta ja Johtaminen, joka oli threadin aloittajalla...tänään tulee 99 lukupäivää täyteen. :eek:

MJF
17.06.2004, 09.34
Juuri sain valmiiksi Ben Bovan "Jupiter". Seuraavaksi odottaa Frederic Beigbeder "24,99 Eur" --> kertoo mainostoimistohommien kärjistetysti mainostoimistohommista.

Sami P
17.06.2004, 10.26
Originally posted by funkfreak:
Oiskohan mullakin sitten ohjelmassa tänään toi Liiketoiminta ja Johtaminen, joka oli threadin aloittajalla...tänään tulee 99 lukupäivää täyteen. :eek: Sama kirja mullakin menossa, edelleen, uudelleen, uudelleen. Lukupäiviä varmaan saman verran, vaikka alotinkin joskus ajoissa :rolleyes:

Sami P
17.06.2004, 10.30
Originally posted by Sami P:
Vai pitäiskö vaan hakea Amkkiin :confused:
Noh, kannattiko unohtaa ne kokeet viime maanantaina :D

MJF
17.06.2004, 11.20
</font><blockquote>quote:</font><hr />Originally posted by funkfreak:
Oiskohan mullakin sitten ohjelmassa tänään toi Liiketoiminta ja Johtaminen, joka oli threadin aloittajalla...tänään tulee 99 lukupäivää täyteen. :eek: Sama kirja mullakin menossa, edelleen, uudelleen, uudelleen. Lukupäiviä varmaan saman verran, vaikka alotinkin joskus ajoissa :rolleyes: </font>[/QUOTE]Kauppiksen sisäänpääsykoekirja? Sehän on yksi-risti-kaksi koe, eikait siihen tarvitse hirveästi lukea kun vastaukset tulee valmiina :rolleyes:

Sami P
17.06.2004, 11.54
Originally posted by MJF:
</font><blockquote>quote:</font><hr />Originally posted by Sami P:
</font><blockquote>quote:</font><hr />Originally posted by funkfreak:
Oiskohan mullakin sitten ohjelmassa tänään toi Liiketoiminta ja Johtaminen, joka oli threadin aloittajalla...tänään tulee 99 lukupäivää täyteen. :eek: Sama kirja mullakin menossa, edelleen, uudelleen, uudelleen. Lukupäiviä varmaan saman verran, vaikka alotinkin joskus ajoissa :rolleyes: </font>[/QUOTE]Kauppiksen sisäänpääsykoekirja? Sehän on yksi-risti-kaksi koe, eikait siihen tarvitse hirveästi lukea kun vastaukset tulee valmiina :rolleyes: </font>[/QUOTE]Kyllä mä mielummin antaisin ne vastaukset ite, niinku avoimia kysymyksiä.

Ja joo, kauppiksen kyllä.

Jarski
17.06.2004, 12.46
Viimeksi luin: Päämääränä kuu (Objectif Lune 1953, suom.1975)

Parhaillani luen: Tintti kuun kamaralla ( On a marché sur la Lune 1954, suom.1975)

OtsoB
17.06.2004, 12.49
Just luin pakkoruotsista (http://hyvin.nukku.net/no/pakkoruotsi.html)

Pelotón
17.06.2004, 14.28
YÖHÖPINÖITÄ!!!1!

Helear
17.06.2004, 15.00
Clancyn Näkymätön vihollinen. Seuraavaa kirjaa en vielä tiedä.

OtsoB
17.06.2004, 15.14
On heränny mielenkiinto noihin Clancyn kirjoihin, niitä vois alkaa lukemaan, kai niitä saa ostettua enkuks jostain kirjakaupasta?
(kyllä, olen niin laiska etten vaivaudu ottamaan ite selvää)

Rolle
17.06.2004, 15.25
Originally posted by Otsomaani:
kai niitä saa ostettua enkuks jostain kirjakaupasta?
Kirjakaupasta? Kyllä. Myös kirjastoista saa lainaan.

Helear
17.06.2004, 15.26
Saa kai niitä ostettua, mikä ettei. Luulisi että kirjastostakin saisi. Mä en yleensä noita jännitysjuttuja voi lukea, mutta mies suositteli Punaista lokakuuta ja se oli ihan hyvä. Tää Näkymätön on ajanjaksollisesti seuraava osa, kuullema.

Miki-
17.06.2004, 15.56
Luen tässä ilmoitusta jossa kerrotaan että olen päässyt sisään yliopistoon smile.gif

OtsoB
17.06.2004, 16.01
Originally posted by Rolle:
</font><blockquote>quote:</font><hr />Originally posted by Otsomaani:
kai niitä saa ostettua enkuks jostain kirjakaupasta?
Kirjakaupasta? Kyllä. Myös kirjastoista saa lainaan. </font>[/QUOTE]Muutenhan vois kirjastosta lainata mutta kun mun lukeminen on semmosta että päivässä puol kirjaa, sitten pari kk taukoa ja sitten loput...
Ja enkuks sen takia että Englannissa asumisen jälkeen on enklannin lukeminen ollu paljon mieluisempaa.

Rolle
17.06.2004, 16.04
Originally posted by Otsomaani:
Ja enkuks sen takia että Englannissa asumisen jälkeen on enklannin lukeminen ollu paljon mieluisempaa. Käyppä siinä tapauksessa vilkaisemassa Akateemisen hyllyistä, pitäisi löytyä pokkarimuodossa ainakin. Eivät taida siinä muodossa olla kovin kalliitakaan edes.

dagmar
17.06.2004, 16.09
Originally posted by Rolle:
</font><blockquote>quote:</font><hr />Originally posted by Otsomaani:
Ja enkuks sen takia että Englannissa asumisen jälkeen on enklannin lukeminen ollu paljon mieluisempaa. Käyppä siinä tapauksessa vilkaisemassa Akateemisen hyllyistä, pitäisi löytyä pokkarimuodossa ainakin. Eivät taida siinä muodossa olla kovin kalliitakaan edes. </font>[/QUOTE]Bookplussasta (http://www.bookplus.fi/main.php) saa edullisia englanninkielisiä pokkareita.

Tuukka Mäkinen
17.06.2004, 17.39
Onko ne Clancyt niin kysyttyjä etteikö niitä saisi kirjastostakin lainattua pariin otteeseen peräkkäin. Ainakin noi mainitut kirjat ovat jo sen verran vanhoja. Ja hyvä kirjahan menee parissa päivässä, tv:stäkin kun tulee pelkkiä uusintoja...

Viimeksi lukaisin Fault tolerance principles and practise nimisen kirjan.

Saara
17.06.2004, 18.29
Tenttikirjoja, artikkeleita tms. on aina työn alla.

Muuten mulla on "kevyistä" kirjoista kesken Mary Shelleyn - Frankenstein.

Vanha englanti on kyllä välillä tosi takkuista, kun asia ilmaistaan kiertäen ja kaartaen ja kohteliaasti. Sitten esitellään henkilöä jos toistakin eikä asiaan päästä oikein millään.

Joku tyyppi lähettää kirjettä jollekin siskolle Englantiin ja kertoo jostain miehestä, jonka on tavannut ja joka kertoo tarinaansa tälle tyypille. Hohhoijaa. Olen tosin vasta alussa, joten ehkä se vielä muuttuu kiinnostavaksi

Luen samalla kirjaa, jossa ovat tarinat A study in Scarlet ja The sign of Four sekä
the adventures of Sherlok Holmes (ne aikoinaan sanomalehdessä ilmestyneet). Ovat kyllä todella paljon nopeammin ja vaivattomammin kirjoitettuja. Ihan ilolla lukee. Tosin hurjat takaa-ajokohtaukset ovat melkoisen huvittavia nykyvalossa.

--heikki--
21.07.2004, 22.40
SamiP:

Taisit sinäkin päästä kouluun? Ainakin jos HKKK:uun hait? Minä myös! :D :D :D 30,5 pistettä kokeesta (32 oikein, 3 väärin)

Eli Lukeminen kannattaa aina (kin joskus)

Elaiza
22.07.2004, 11.06
Luin eilen Potterin viidennen, enkuks luin jo vuos sitte parissa päivässä.. Ymmärsin jopa kaiken mun lyhyellä enkulla tongue.gif ..

Archie
22.07.2004, 11.45
Pitäisi aloittaa Satu Hassin "Tukka hattuhyllyllä". Kirja ainakin jo odottaa yöpöydällä...

Big Duncan
24.07.2004, 11.36
Pitäis tässä aloittaa lukemaan "Mountain Bikers Training Bible".

SuccessFactor
24.07.2004, 13.40
Huntingtonin Kulttuurien kamppailu (http://www.cc.jyu.fi/~aphamala/pe/2004/huntington.htm) kutsuu luokseen seireeninomaisella kutsulla.

china
24.07.2004, 13.44
Originally posted by SuccessFactor:
Huntingtonin Kulttuurien kamppailu (http://www.cc.jyu.fi/~aphamala/pe/2004/huntington.htm) kutsuu luokseen seireeninomaisella kutsulla. On muuten ihan mielenkiintoinen kirja, herätti kovasti keskustelua silloin joskus vajaa 10 vuotta sitten kun ilmestyi.

SuccessFactor
24.07.2004, 13.58
Originally posted by china:
</font><blockquote>quote:</font><hr />Originally posted by SuccessFactor:
Huntingtonin Kulttuurien kamppailu (http://www.cc.jyu.fi/~aphamala/pe/2004/huntington.htm) kutsuu luokseen seireeninomaisella kutsulla. On muuten ihan mielenkiintoinen kirja, herätti kovasti keskustelua silloin joskus vajaa 10 vuotta sitten kun ilmestyi. </font>[/QUOTE]Juu hieman vanhanaikaista kamaahan tuo varmasti on (1996), ja tuon linkin takaakin saa vähän osviittaa terveestä kritiikistä mitä (tuon kirjan) lukemisessa voi ottaa huomioon. Mielenkiintoista silti.

dagmar
11.08.2004, 10.01
Tämä on niin ihana galluppi että pakko pitää hengissä.

Viimeksi luin: Neil Gaiman, American Gods. Suosittelen ehdottomasti, kuten myös muita Gaimanin kirjoja.

Nyt luen: Gregory Maguire, Confessions of an Ugly Stepsister

Aion lukea: Jasper Fforde, Something Rotten. Mulla on kyllä lukemattomia lukemattomia kirjoja hyllyssä mutta Fforden uusimman aion lukea heti kun se mulle tulee. Tuo kirja on siis Thursday Next sarjan neljäs kirja ja jos piditte Linnunradan Liftaaja -kirjoista niin melko varmasti pidätte myös tuosta sarjasta.

Joo, on mulla muitakin harrastuksia kuin pyöräily :rolleyes:

Mika K
11.08.2004, 10.21
Luinpas tuossa viime viikolla parina sateisena iltana hyllystä lukemattomia teoksia eli Pelle Mijoonan Missä rastamies nukkuu sekä Kauko Röyhkän Tien laidalla waterloo. Tuli myös jo ensi talvea ajatellen kerrattua hieman lumivyörykirjallisuutta.

Niitä ennen olivat tulilinjalla mm. uusin Viivi ja Wagner albumi sekä kevyeksi iltalukemiseksi sopiva 900-sivuinen opus Samurai, Warfare and the State in Early Medieval Japan..

Seuraavaksi sitten jotain ties mitä?

Elaiza
11.08.2004, 11.26
Ruttokellot, kirjailijaa en muista.. Ihan hyvä..

Lade
11.08.2004, 12.10
Kesällä henkilökuvia!
Nyt David Bowiesta kertovaa tiiliskiveä. Richard Bransonin elämänkerta oli kans tosi jees. Kaverilla on hiukan yritystä. Verotuksen tenttikirja näiden välissä maistui hiukan puulta. :eek:

Jussi R
11.08.2004, 16.28
Gabriel Garcia Marquez, sadan vuoden yksinäisyys
Anna-Leena Härkönen, terveisiä pallomerestä

Jussi R
11.08.2004, 16.33
2 lukemisen arvoista kirjaa mitä voi suositella kaikille= Eiji Yoshikawan Musashi ja Tuula-Liina Variksen Kilpikonna ja olkimarsalkka aivan loistavia kirjoja. :cool:

Archie
11.08.2004, 17.24
Satu Hassin Tukka hattuhyllyllä, kesken edelleen, ei tosin pahasti...

Sami P
11.08.2004, 17.47
Lueskelin just Pekka Reinikainen - Dinosaurusten arvoitus ja raamattu :rolleyes:

Uskomatonta soopaa siitä kuinka Jumala OIKEESTI loi...

Ja miksi luin tuon? Sain sen lahjaksi ja mulla oli tylsää/vitutti muuten vaan, eikä noi 160s auttanut yhtään

plösöpötsi
11.08.2004, 18.36
Tätä luetaan
Esko Valtaoja - Kotona maailmankaikkeudessa

voitti Tieto-Finlandia-palkinnon 2002
http://www.ursa.fi/ursa/julkaisut/5329-15-1/tieto-finlandia.html

http://www.ursa.fi/ursa/julkaisut/5329-15-1/952-5329-15-1.gif

KaljaMaha
11.08.2004, 22.15
Just luettu: Henning Mankell - Tanssinopettajan paluu

Eilen aloitettu: Ernest Hemingway - Kirjava satama

bahco
12.08.2004, 08.35
palstoja... ja tätä

Zarni
12.08.2004, 11.22
En lue mitään kirjallista tuotosta tällä hetkellä.

Originally posted by Mika K.:
kevyeksi iltalukemiseksi sopiva 900-sivuinen opus Samurai, Warfare and the State in Early Medieval Japan..Wink... (http://www.tampere.fi/vapriikki/nayttely/samurai/index.htm) ;)

A.M.®
12.08.2004, 21.54
Tuossa olisi tyrkyllä juuri Anatoli Gordijenkon "Kuoleman divisioona" Kertoo puna-armeijan divisioonasta, joka kärvistelee 40 asteen pakkasessa hevosia syöden suomalaisten saartorenkaan puristuksessa. Aika raskasta luettavaa...viittiikö edes aloittaa? Masentuu tässä vielä entisestään :(

Mika K
13.08.2004, 13.18
Originally posted by Zarniwoop:
Wink... (http://www.tampere.fi/vapriikki/nayttely/samurai/index.htm) ;) Juu on ollut tiedossa jo reilun vuoden, mutta kiitos silti ;)

Olen tuossa piakkoin tuonne menossa käymään kun matkan varrelle sattuu vaikka kuulemma aika suppea on näyttely aihetta tuntevalle. Näin ehkä kaverini mukaan siksi että kun on aika monta museota/linnaa japanissa tullut käytyä yhdessä läpi. Mm sellainen pieni dojo ja hieno museo Miyamoton prefektuurissa pikkukylässä nimeltä Ohara on tullut jokunen vuosi sitten kuluttua..

john
13.08.2004, 13.39
Leo Tolstoi: Sota ja rauha alkaa vähitellen olla voitettu kanta, viimeinen osa on puolivälissä. On kyllä mielenkiintoinen kuvaus itänaapurin historiasta ja yläluokan elämästä 1800-luvun alusta, vaatii vain aikaa jonkin verran eli selvää kesäluettavaa.

Seuraavaksi luetaan varmaan jotain tenttikirjaa... :(

JKK
13.08.2004, 13.46
Originally posted by john:
Leo Tolstoi: Sota ja rauha alkaa vähitellen olla voitettu kanta, viimeinen osa on puolivälissä. On kyllä mielenkiintoinen kuvaus itänaapurin historiasta ja yläluokan elämästä 1800-luvun alusta, vaatii vain aikaa jonkin verran eli selvää kesäluettavaa.

Seuraavaksi luetaan varmaan jotain tenttikirjaa... :( Väyrysen Pave luki koko Tolstoin tuotannon viikossa (sen mikä oli Keminmaan kirjastossa).

john
13.08.2004, 14.13
-&gt; JKK

Jeps, ei tuohon Tolstoihin tarvitse koko kesää varata, jos aikoo lukea sitä vaikkapa 8 tuntia päivässä. Kun nyt kuitenkin antaa leipätyön haitata pahasti harrastuksia, niin siihen menee vähän enemmän aikaa.

Muuten, ymmärsikö Pave lukemaansa?

pikku i
13.08.2004, 18.34
Väyrynen väitti lukeneensa Dostojevskin tuotannon viikonlopun aikana - hiukan eri kastia kuin Tolstoi.

kambela
13.08.2004, 18.41
Tee-se-itse vahvistimen manuaalia(tällä hetkellä), sen jälkeen tee-se-itse radion, se jälkeen tee-se-itse lämpömittarin manuskan, tee-se-itse stereodekooderin ohjeita, sen jälkeen vielä tee-se-itse hälytysjärjestelmän manuaalin. Niin ja sitten niitten jälkeen parisataa sivua pitkää HTML ohjelmointi kirjaa. Ja vielä tämänkin jälkeen pari elecktroniikka kirjaa.

Jussi R
15.08.2004, 14.11
Vähän offtopic, mutta jos joku suosittelee jotain kirjaa niin yleensä ostan sen täältä (http://www.antikka.net).

Wile
15.08.2004, 14.12
Da Vinci -koodista parikymmentä sivua lukematta. Paras kirja aikoihin.

Antroid
17.08.2004, 15.40
Silmarillion. Tolkien-raamattu

Wile
17.08.2004, 16.45
Originally posted by Antroid:
Silmarillion. Tolkien-raamattu Englanniksi tietenkin, eikö? Käy vaan kyyneleet virtaamaan vuolaana, kun lukee englannin kielistä versiota. Voimaa ja kunniaa niin perkeleesti.

kambela
22.08.2004, 01.05
Uusinta MBUK:ta.

okka
22.08.2004, 12.08
Hobsbawm "Äärimmäisyyksien aika". Pitää kohta lukea uudestaan. Taas.

KALLO
22.08.2004, 12.15
Originally posted by Mika K.:
</font><blockquote>quote:</font><hr />Originally posted by Zarniwoop:
Wink... (http://www.tampere.fi/vapriikki/nayttely/samurai/index.htm) ;) Juu on ollut tiedossa jo reilun vuoden, mutta kiitos silti ;)

Olen tuossa piakkoin tuonne menossa käymään kun matkan varrelle sattuu vaikka kuulemma aika suppea on näyttely aihetta tuntevalle. Näin ehkä kaverini mukaan siksi että kun on aika monta museota/linnaa japanissa tullut käytyä yhdessä läpi. Mm sellainen pieni dojo ja hieno museo Miyamoton prefektuurissa pikkukylässä nimeltä Ohara on tullut jokunen vuosi sitten kuluttua.. </font>[/QUOTE]Aika suppea oli kieltämättä... Ja yllätyksenä itselle tuli se että alakerrassa sijainnut näyttely, johon pääset samalla lipulla, osoittautui paljon mielenkiintoisemmaksi...

Kinkku
22.08.2004, 16.39
All art is useless.

eli Picture of Dorian Gray jonka kirjoitti Oscar Wilde toissa vuosisadalla. Aloitin eilen ja jo prologi palkitsi mahtavalla taiteen määritelmällä, joka kiteytyy tuohon ylläolevaan. 13.sivun jälkeen jo suosittelen vilpittömästi.

Potku kirjan hankkimiseen tuli toisesta kirjasta, "Sivistyksen käsikirja" eli kaikki mitä tulee tietää. Kirja on kuin länsimaisen sivistyksen traileri, mm. kreikan mytologia pannaan pakettiin 2-3 sivussa...

Mika A
23.08.2004, 11.04
Hannu Raittilan Canal Grande. Mielenkiintoinen kuvaus siitä, mitä tapahtuu, kun suomalainen moderni insinöörivetoinen ajattelutapa kohtaa ikiaikaiset latinalaiset toimintatavat.

Töissä pitäisi syventyä Joensuun rantakortteleiden yleisen ideakilpailun palkintolautakunnan arvostelupöytäkirjaan ja Pohjois-Karjalan kulttuuriympäristöt -raporttikin pitäisi oikolukea jossakin välissä.

Saara
23.08.2004, 12.18
Originally posted by Wile:
</font><blockquote>quote:</font><hr />Originally posted by Antroid:
Silmarillion. Tolkien-raamattu Englanniksi tietenkin, eikö? Käy vaan kyyneleet virtaamaan vuolaana, kun lukee englannin kielistä versiota. Voimaa ja kunniaa niin perkeleesti. </font>[/QUOTE]Musta silmis on hyvä.

Kinkku
23.08.2004, 15.58
Tuli alettua krapulapäivänä toinenkin kirja, Hotakaisen Juoksuhaudan tie. Onkohan se vaarallista jos välillä löytää sankarista tuttuja piirteitä?

freerider70
23.08.2004, 21.22
Stephen King: Naisen Raivo

kambela
23.08.2004, 21.30
Analyyttistä Geometriaa.

steelduck
23.08.2004, 21.44
Fillari-palstaa....

Wile
23.08.2004, 21.55
Minä luen tällä hetkellä tätä viestiä, jota juuri kirjoitan. Mutta kun sinä luet minun viestiäni, minä luen todennäköisesti jotain aivan muuta.

viltawa
23.08.2004, 21.57
Juuri lopetin Muumipeikko ja Pyrstötähden. Pikku-mimmi kyllä nukahti jo paaaljon ennen loppua, mutta joutui sitten vähän niinkuin ahmaisemaan, kun iski inspis. Oli hyvä, piiitkästä aikaa.

Kattish
23.08.2004, 22.59
Originally posted by freerider70:
Stephen King: Naisen Raivo Hyvä kirja smile.gif

Tällä hetkellä iltalukemisena Suolaista hiekkaa, kuka lie kirjoittanut, en jaksa tarkistaa. Nappasin sen mukaani krapulaostoksilla muutama päivä takaperin...

Sängyn vieressä odottaa vanha tuttu Oscar Wilden Dorian Grayn muotokuva sekä Timo K Mukan Kyyhky ja unikko. Tuskin maltan odottaa...

:cool:

freerider70
24.08.2004, 22.02
Itse asiassa mulla taitaa olla kaikki Kingit, tuo oli jotenkin jääny väliin (eli siis ei ole kaikkia... :D )

Intiaani
24.08.2004, 22.57
Juuri sain luettua Hans-Ulrich Rudelin "Stuka -lentäjä" elämänkerran. Oli aika mielenkiintoista luettavaa... :eek:

Lade
24.08.2004, 23.14
Uus MBA tupsahti luukusta.. Visalla tilattuna hinta kohdallaan (~2€/ketale). :cool:

steelduck
24.08.2004, 23.28
Originally posted by Intiaani:
Juuri sain luettua Hans-Ulrich Rudelin "Stuka -lentäjä" elämänkerran. Oli aika mielenkiintoista luettavaa... :eek: Jos tuo kiinnosti, niin tämä on aivan helmi:

Ilmari Juutilainen
PUNALENTÄJIEN KIUSANA
Muistelmateos, jossa tulevat esiin muun muassa lentotoiminnan rooli itärintamalla sekä Suomen ilmavoimien uskomaton suorituskyky moninkertaista ylivoimaa vastaan niin Karjalan kuin Suomenlahdenkin ankarissa olosuhteissa. Mielenkiintoisin tutustumiskohde on kuitenkin kirjan kirjoittaja Ilmari Juutilainen; eräs menestyksellisimmistä ja tehokkaimmista hävittäjätaktikoista koko sotilasilmailun historiassa. Nyt tämä kestosuosikki julkaistaan pokkariversiona, 256 sivua.
Tilausnumero: 57-935 Hinta 9,90

dagmar
26.08.2004, 23.06
Uusimman Wagnerin. Hauskaa oli! Kuuluiskohan sinne äijägalluppiin että samaistun enemmän Wagneriin kuin Viiviin...

viltawa
26.08.2004, 23.44
Uuden Erä-lehden semi-luin juuri, eli vielä on siis palattava juttuihin, mutta joku käsitys on asiasta. Pitkästä aikaa hyvä Erä, jossa keskitytään kunnolla kalastukseen. Ja Kojon kirjoitustyyli toimii ainakin meikäläiseen, eli eiköhän tuo lehti pääse Hall of Fameen, eli reikäistuimelliseen kirjastohuoneeseen mökille!

Uimo
27.08.2004, 10.16
Tuntematonta Sotilasta. Kirja, joka kaikkien kuuluu lukea, joten päätin itsekin nyt tehdä niin kun tuli vielä tehtäväksi äikästäkin... Aika vain tahtoo loppua kesken ennen deadlinea...

Punainen Pilvi
27.08.2004, 15.00
Ajattelin lainata kirjastosta "Aron raivaajat".

*Ändi*
27.08.2004, 15.42
Nämä:

- Willy Voet: Breaking The Chain: The Drugs and Cycling - The True Story.
- Lääns Armstrong: It's not about the bike

En ole mikään Lance-fani, mutta kun kirjoja ajajista ei nyt niin hirveästi ole, niin pitääpä lukea pois.

Antroid
27.08.2004, 16.31
Seuraavaksi, elikkäs tänään lähtee Márquezin Sadan Vuoden Yksinäisyys. Kivaa vastapainoa koulukirjoille. Ei siinä, kyllähän niitä matikan ja fysiikan kirjojakin huvikseen lukee.

KestreL
27.08.2004, 17.33
Juoppohullun päiväkirjan osa 3 : Raskausarpia.

Rolle
02.09.2004, 15.47
Aloitin eilen Rudelin "Stuka-lentäjän", ja kylläpä vierähti pitkästä aikaa kunnon tovi kirja kädessä. Da Vinci koodi odottelee seuraavaksi lukua.

siima
02.09.2004, 15.55
Allen Carrin Vihdoinkin vapaa tupakasta.

Helear
13.09.2004, 22.21
khaled hosseinin leijapoika päättyi juuri tänään. liikuttava tarina.

seuraavasta en vielä tiedä.

dagmar
14.09.2004, 10.43
Luen Dickensin Loistavaa tulevaisuutta. Tämä on ensimmäinen Dickensini ja äijä on oikeasti hauska. Niin, ja hahmot on kyllä legendaarisia...

MJF
14.09.2004, 12.16
Da Vincin Koodi tuli luettua viikonloppuna, ei mikään ihmeellinen dekkari mutta historialliset "väittämät" erittäin mielenkiintoiset (siksi varmaan niin suosittu parhaillaan). Äijän ensimmäinen kirja pitää varmaan metsästää jostain.

Nyt menossa

Mari Jungstedt, "Den som du inte ser".

Sami P
14.09.2004, 13.34
Principles of Economics ja niin edelleen...

Muille kirjoille ei muka ole aikaa ja edelleen Sieppari ruispellossa lukematta :(

Munamankeli
14.09.2004, 15.59
Kotimatkalla "Hikinen iltapäivä", Patrick Mann.
Kotona "Teokset I", Lehtola Jyrki.
Viimeksi luin Arto Salmisen "Lahti". Siinäpä vasta kirjailija, jonka jälkeen muu kotimainen proosa tuntuu kaariutriolta. Pätee myös ulkomaiseen kirjallisuuteen. Harvoin, jos koskaan, olen lukenut parempaa ja ruhjovampaa lausetta. Arto Salminen, suomalaisen kirjallisuuden Tom Araya.

Muutama sivu jäljellä "Sound of the Beast: The Complete Headbanging History of Heavy Metal", Christe Ian.

Rolle
14.09.2004, 16.05
Originally posted by Munamankeli:
Arto Salminen, suomalaisen kirjallisuuden Tom Araya.
Tuo oli muuten hyvin sanottu :D

dagmar
15.09.2004, 18.42
Luin Jasso Purkissa -albumin. Seuraavaksi aion lukea Jasso Nurkissa -albumin :D

Timppa
15.09.2004, 19.02
English as a global language tuli luettua äsken. Paul Austerin New York-trilogia on tossa kesken.

Intiaani
15.09.2004, 20.30
Gini Sikesin "8-ball chicks" on loppusuoralla ja Martin Allenin "the Hitler/Hess deception" tuli jo aloitettua...

A.H.
15.09.2004, 20.39
Viimeksi Hemingway klassikon, kenelle kellot soivat.
Günter Grass:n kampela taasen ei oikeen uponnut, niinpä nyt iltalukemisena Aku Ankkoja.

tv.
15.09.2004, 23.30
Jospa tästä lukasisin S1-LUOKAN TERÄSBETONISEN VÄESTÖNSUOJAN TEKNISET MÄÄRÄYKSET.

Veri intrestin´.

Rullis
15.09.2004, 23.33
jätän nää hommat neideille/hinttareille ;)

Punainen Pilvi
15.09.2004, 23.39
ja käytät allekirjoituksena: mun HENKINEN YLIVOIMA on murskaava?
No joillain on kaikkea.

freerider70
16.09.2004, 16.20
Uutta Soundia meinasin lukea kohta bussissa kun lähden tampereelle, nääs.

Arja
16.09.2004, 16.25
Practical Unix.. :rolleyes:

pikku i
16.09.2004, 17.05
Camus: Rutto

dagmar
17.09.2004, 09.03
Luin Erlend Loen Supernaiivin. Kirja kertoi nuoresta miehestä jonka elämä on vähän hakusessa. Pyöräilystäkin puhuttiin. Hyvä oli!

Jos jollakin on vielä lukematta niin voin antaa oman nidoksen pois.

Jambo
17.09.2004, 09.55
Mark Helprin: Talvinen Tarina

http://www.aikakone.org/kolahtaneet/kannet/talvinentarina.jpg

Loistava kirja, ehkä paras jonka olen lukenut!
Suosittelen!

Sami P
17.09.2004, 13.00
Onko muuten porukalla jäänyt joku kirja koskaan totaalisesti kesken? Ett oot alottanut jo hyvän matkaan ja lopulta ei vaan saa luettua loppuun.

Mulla ainakin Dostojevskin Riivaajat jäi kesken sivulla 500 jotain enkä koskaan lukenut loppuun, vaikka muistan vieläkin mihin kohtaan jäin..

Uutta iltaviihdettä mulle:

Ridderstråle&Nordström - Karaokekapitalismi

Helear
17.09.2004, 14.04
Mulla on kyllä jäänyt kirjoja kesken, en ole mikään kärsivällinen lukija, jos tarina jotenkin tökkii.

Auel-Untisen Luolien suojatit jäi kesken. Eli se luolakarjuklaani-sarjan uusin osa. Alkoi todella nyppiä sen naisen erinomaisuus.

Dagmarin mainitsemalta Erlend Loelta löytyy myös toinen loistokirja nimeltään L. Katselin, että sitä saa pokkarinakin jo halvalla. Jos Loen tyylistä pitää niin se kannattaa myös lukea. Supernaivin ja L:n jälkeen oli hirveä pettymys lukea Tosiasioita Suomesta. Siitä en pitänyt yhtään.

Pyörääjä
17.09.2004, 14.38
Jari Tervon Myyrää. Tervosta on sukeutumassa Suomen John LeCarre! Onneksi, edelliset teokset alkoivatin artopaasilinnamaisesti toistaa samaa kerran hyväksi havaittua kaavaa...

Wolfhound
17.09.2004, 14.58
No en aivan juuri nyt, mutta "työn alla" parhaillaan on päivisin McConnellin Ohjelmistotuotannon hallinta ja iltaisin Eddingsien Elder Cods.

Kunhan nuo lopettelen, niin aion lukea Waltarin Mikael Karvajalan, pari Coelhoa ja joku UML-kirja pitäis varmaan hankkia.

HMK
17.09.2004, 15.32
Frank McCourt, Amerikan ihmemaassa on nyt luettavana.

Noista kesken jääneistä; paljon kehuttu ja ylistetty, jopa parhaaksi suomalaiseksi romaaniksi äänestetty Volter Kilven Alastalon salissa on liian sitkeää luettavaa jopa minulle, joka en yleensä kirjoja jätä kesken. Tai enpä tiedä, jääkö se sitten lopulta kesken, mutta sellaisen 1-2 lukua sitä korkeintaan jaksaa ja sitten pitää välillä lukea muutama muu kirja välillä. Voihan se siinä 10 vuoden aikana luetuksi tulla...

Noita Paulo Coelhon kirjoja pitäisi tosiaan etsiä käsiinsä lisää. "Alkemistin" olen aiemmin jo lukenut.

Ja Kalevalasta pitäisi varmaan ainakin pieni kertauskurssi ottaa, ja siinä samallahan sen sitten lukaisee kokonaankin. Pari vuotta sitten luin, mutta nyt kun yritin katsoa sitä television roskasarjaa jonkin jakson, niin piti ihmetellä, muistanko itse ihan väärin, vai onko ohjelma juuri niin joutava kuin miltä näyttääkin. Paljon yhtäläisyyksiä Kalevalaan en siinä huomannut ainakaan siinä jaksossa.

[ 17.09.2004, 16:07: Viestiä muokkasi: HMK ]

Sinewave
17.09.2004, 16.00
Juoppohullun päiväkirja sekä Tolppa-apina tuli luettua iltalukemistona.

Sinuhe Egyptiläinen pitäis saada luettua viimeinkin, persaukko yleissivistyksessä.

hS
17.09.2004, 17.26
Ingrid Bergmanin muistelmia pari päivää on tullut luettua.

Poika
17.09.2004, 17.47
nothing

koltiainen.
17.09.2004, 17.55
Nyt menossa:

Westerberg: 200 shakin avausansaa ja Robert Shea & Robert A. Wilson: Illuminatus!

Seuraavaksi varmaan Kafkaa +monenmoisia eepoksia liittyen opiskeluihin.

dagmar
18.09.2004, 10.52
muistutus kaikille lukijoille että tänään ja huomenna on sarjakuvafestarit aktia-salissa, vapaa pääsy.

Sarjisfestarit 2004 (http://www.kupla.net/fest2004/)

A.M.®
18.09.2004, 13.30
Ford Sierra 1982-1993 korjausopas

Wolfhound
20.09.2004, 14.14
Originally posted by Sinewave:
Sinuhe Egyptiläinen pitäis saada luettua viimeinkin, persaukko yleissivistyksessä. Tuohon pätee (no ainakin mulla ja parilla tutulla) sitten sama kuin useimpiin Waltareihin: ekat pari sataa sivua on aika tökköstä, mutta sitten alkaa niin hillitön vauhti, että ei malta nukkumaan ruveta.

Taisin joskus jo jossain täällä mainita, että jos tuotakin olis mainostettu yläasteella/lukiossa sisällön perusteella, eikä suomalaisella kulttuurilla ja yleissivistyksellä, niin johan olis joka jätkä lukenu koko tuotannon - seksiä ja väkivaltaahan nuo on täynnä tongue.gif

Wolfhound
20.09.2004, 14.19
Originally posted by A.M.®:
Ford Sierra 1982-1993 korjausopas Hehe, tais just viikonloppuna sattua silmään mainos Alfamer:in uusista "korjaus"oppaista (http://www.alfamer.fi/erikoishaku.asp?koodi=tryhma&ryhma=ter): "Miehen tekniikka" , "Seksiopas" ja "Vauvaopas" :D

Olen
20.09.2004, 14.25
Görlach: English in Europe

Pelotón
20.09.2004, 18.25
Originally posted by dagmar:
Luin Erlend Loen Supernaiivin. Kirja kertoi nuoresta miehestä jonka elämä on vähän hakusessa. Pyöräilystäkin puhuttiin. Hyvä oli!

Jos jollakin on vielä lukematta niin voin antaa oman nidoksen pois. Joko on mennyt?

Helear
23.09.2004, 20.39
Luen nyt Da Vincin koodia. Se on niin jännä, että pitää välillä pitää tauko, jotta pulssi laskisi siedettävälle tasolle, ja että muistaisi hengittää tasaisesti.

En lue jännäreitä. Yleensä.

dagmar
24.09.2004, 09.21
Originally posted by Pelotón:
</font><blockquote>quote:</font><hr />Originally posted by dagmar:

Jos jollakin on vielä lukematta niin voin antaa oman nidoksen pois. Joko on mennyt? </font>[/QUOTE]Ei ole. saat jos haluat. Aioin jättää sen johonkin viikonloppuna mutta yhtä hyvin voin antaa sen sulle. tai jättää johonkin mistä löydät sen, esim kirjastoon.

EDIT: Luen parhaillaan Vanity Fairia. Kirjaa, ei lehteä ;)

Pelotón
24.09.2004, 13.02
Dagmar - joo, olen häippäsemässä Tsadista viikonlopuksi, mutta katsotaan vaikka ens viikkoa.

Ja aihetta sivuten, tämä onkin mulle ihan uusi kiinnostava kulttuuri, koska olen aikaisemmin ollut lähinnä sellaisessa vaikutuspiirissä, jossa kirjat konkreettisina esineinä on koettu arvokkaiksi.

Ehkä totaalisin vastakohta oli yksi takavuosien punttisalituttu, joka oli varsin totalitaristinen: kirjat oli pakko ostaa ja omistaa - kirjastossa käyminen oli kuin olisi käynyt bordellissa...

Okei tottakai se kärjisti ja liiotteli, mutta kuitenkin...

Juha Lehtinen
24.09.2004, 13.12
Tällä hetkellä on lukemisen alla Erkki Alajan - Arpapeliä.

dagmar
24.09.2004, 13.39
Ja aihetta sivuten, tämä onkin mulle ihan uusi kiinnostava kulttuuri, koska olen aikaisemmin ollut lähinnä sellaisessa vaikutuspiirissä, jossa kirjat konkreettisina esineinä on koettu arvokkaiksi.

Ehkä totaalisin vastakohta oli yksi takavuosien punttisalituttu, joka oli varsin totalitaristinen: kirjat oli pakko ostaa ja omistaa - kirjastossa käyminen oli kuin olisi käynyt bordellissa...

Okei tottakai se kärjisti ja liiotteli, mutta kuitenkin... Haluan nyt tehdä selväksi että BC-piireissä arvostetaan kirjoja erittäin paljon, jopa jonkunnäköistä kirjahulluutta näyttää esiintyvän mutta kantava idea on jakaa kirjoja muiden kanssa. Mulla se tarkoittaa sitä että en pidä kaikkia kirjojani itselläni vaan annan niitä muille (suoraan tai löydettäväksi) tai lainaan. Omistan edelleen kirjoja, ostan niitä paljon enemmän kun ennen, mutta en pidä itselläni kaikkia kirjoja. Mun kohdalla BookCrossing on hyvä kanava hankkiutua eroon niistä kirjoista mitä en aio lukea uudestaan, toiset vie kirjoja antikkaan tai antaa muuten vaan kavereille. Meillä on Helsingissä säännöllisiä tapaamisia (kuten myös treellä) jossa vaihdetaan kirjoja ja kun kirja on kiertänyt tapaamisissa niin kauan ettei kukaan meikäläisistä enää halua lukea sitä niin se päästetään "vapaaksi". Ja avartavaa on yleensä kuulla/lukea mitä muut ovat pitäneet jostain kirjasta.

mä koen että kirjoilla on tarve tulla luetuksi, hyllyssä makaava kirja on tavallaan hyödytön. Ja kun jättää kirjan johonkin löydettäväksi niin on mahdollisuus piristää jonkun päivää... Instant karma ns.

Helear
24.09.2004, 14.02
Mun pitäisi varmaan tehdä inventaario kirjahyllyyn, siellä olisi ihan varmasti jotain "vapautettavaa". On mulla silti paljon sellaisiakin kirjoja joihin en ole koskenut vähään aikaan, mutta milloin tahansa saattaa iskeä hetki, jolloin ne pitää tarkistaa, selata tai lukea uudestaan. Joidenkin kirjojen omistamisesta olen suorastaan onnellinen, en siksi että on kirjoja hyllyssä vaan siksi että niissä oleva tieto tai juttu on heti tarvittaessa saatavilla. Ainiin, ja sitten on paljon niitä joita en ole lukenut vielä kertaakaan. Odotan niiden kutsua.

R.A.
24.09.2004, 14.09
Pian joutuu lukemaan uusintakokeeseen matikkaa...

hS
24.09.2004, 14.11
Originally posted by Helear:
Luen nyt Da Vincin koodia. Se on niin jännä, että pitää välillä pitää tauko, jotta pulssi laskisi siedettävälle tasolle, ja että muistaisi hengittää tasaisesti.Joko olet saanut loppuun? Tuota on kehuttu niin kamalasti, että mietin pitäiskö itsekin lukea. Joskus oon taidehistorian tunneilla tutustunut näihin Da Vincin maalauksiinsa piilottamiin "symboleihin". Hyvin mielenkiintoisia, kyllä.

Pelotón
24.09.2004, 14.14
Joo, ehkä ilmaisin itseni huonosti edellä. Ajatus oli kevyen huvittunut nimenomaan ajatuksesta, että se paperi ja painoväri olisi an sich jotenkin erityisen arvokasta ja että niitä sitten himoiten kerätään johonkin hyllyyn pölyä keräämään.

Itse allekirjoitan täysin ajatuksen, että lukeminen ja sisältö on se arvokas asia ja kun lukeminen kuitenkin on varsin yksinäistä toimintaa, on hienoa, että on mahdollisuuksia jakaa lukemisen tuottamia fiiliksiä.

Itse olen huomannut, että ne kirjat, joiden omistamisen itse koen jotenkin tarpeellisksi tai arvokkaaksi, ovat lähinnä jotenkin visuaalisesti erityisiä - siis joitain taideopuksia. Teksti elää jollain muulla tasolla, joka ei ole samalla tavalla sidoksissa siihen painettuun tuotteeseen.

Jokohan olen itse solmussa ajatuksineni...? :D

kambela
24.09.2004, 14.17
Lukion vittumaisia kirjoja redface.gif . Ja vain sitä varten, että vanhempana pääsee työttömyys kassaan tai mäkkäriin töihin :( :D .

Kiovan Dynamo
24.09.2004, 14.32
Tai sitä varten, että oppisi kirjoittamaan edes yhdys_sanat oikein... :rolleyes:

dagmar
24.09.2004, 14.41
Originally posted by hS:
</font><blockquote>quote:</font><hr />Originally posted by Helear:
Luen nyt Da Vincin koodia. Se on niin jännä, että pitää välillä pitää tauko, jotta pulssi laskisi siedettävälle tasolle, ja että muistaisi hengittää tasaisesti.Joko olet saanut loppuun? Tuota on kehuttu niin kamalasti, että mietin pitäiskö itsekin lukea. Joskus oon taidehistorian tunneilla tutustunut näihin Da Vincin maalauksiinsa piilottamiin "symboleihin". Hyvin mielenkiintoisia, kyllä. </font>[/QUOTE]Tuosta kirjasta on vouhotettu niin paljon että olen alkanut jakaa ihmisiä kahteen kategoriaan: Niihin joiden mielestä se on jännittävin ja paras kirja minkä he ovat koskaan lukeneet ja niihin jotka ovat lukeneet muitakin kirjoja. :D No ei vaisinkaan, olen vaan kuullut paljon ristiriitaisia mielipiteitä siitä Vinssikoodista. Kyllä mäkin varmaan annan sille tilaisuuden, mutta vasta kun se on ilmestynyt pokkarina.

kambela
24.09.2004, 14.44
Originally posted by Kiovan Dynamo:
Tai sitä varten, että oppisi kirjoittamaan edes yhdys_sanat oikein... :rolleyes: No voe kauhee :eek: . Parannan tapani, enkä enää tee yhdys sana virheitä :D .

Helear
24.09.2004, 14.58
Originally posted by hS:
Joko olet saanut loppuun? Tuota on kehuttu niin kamalasti, että mietin pitäiskö itsekin lukea. Joskus oon taidehistorian tunneilla tutustunut näihin Da Vincin maalauksiinsa piilottamiin "symboleihin". Hyvin mielenkiintoisia, kyllä. Itseasiassa tuo kirja tuuppaistiin lainaan, ja kun olin just vailla lukemista, niin aloitin sen. Kirja on siis vielä kesken. Mä en iltaisin kauaa jaksa lukea, kunnes alkaa silmät lurppaa --&gt; edistyy hitaasti. En itseasiassa ole paljon seurannut tuota yleistä vouhotusta juuri tästä kirjasta, kun jännärit eivät ole oikein suosiossani jännittävyytensä vuoksi... Tämä tarina on mielenkiintoinen, osin siksi, että Leonardo ON mielenkiintoinen historiallinen tyyppi. Mutta jänniä matemaattisia juttuja ja historiallisia seikkoja tarinassa riittää, ja niiden miettiminen tasoittaa hyvin tätä jännittävää puolta. Toistaiseksi hyvä. Toivottavasti ei lässähdä.

R.A.
24.09.2004, 20.26
Originally posted by kambela:
</font><blockquote>quote:</font><hr />Originally posted by Kiovan Dynamo:
Tai sitä varten, että oppisi kirjoittamaan edes yhdys_sanat oikein... :rolleyes: No voe kauhee :eek: . Parannan tapani, enkä enää tee yhdys sana virheitä :D . </font>[/QUOTE]Kannattaakin, jottet joudu tekemisiin allekirjoituksessasikin olevan sensorin kanssa ;) :D

Munkero
29.09.2004, 13.31
Lukea? Kuka se on?

Punainen Pilvi
29.09.2004, 21.36
Tsingiz Aitmatovia, "Hyvästi Gulsary"

Juha Lehtinen
29.09.2004, 21.39
Originally posted by Munkero:
Lukea? Kuka se on? Eikös se ole tämä cowboy Luckya Lukea jolla on hevonen nimeltään Jollya Jumpera :rolleyes: .

Punainen Pilvi
29.09.2004, 21.40
olen köyhä koska luin Laki Lakia sillon ku muut luki lakia§

Pelotón
01.10.2004, 05.46
Pitäisi saada muutamien aikakauslehtien viimeisten kolmen kuukauden aikana ilmestyneet kokonaan/osittain lukemattomat nummerot kahlattua läpi:

2 nroa Image
2 nroa Foto (ruots.)
1 nro procycling

Ja sitten vielä matkaan tarttui Akateemisesta uusin Dazed&Confused, jota en ole lukenut aikakausiin, mutta nyt ajattelin tsekata mikä on muuttunut ja mikä ei.

On tässä rojektia...

Timppa
01.10.2004, 09.10
Kyllä toi Da Vinci-koodi oli ihan hyvä, mutta ei sen lukeminen tarjuntaa räjäyttänyt. Ihan jänniä yksityiskohtia siinä oli. Kyllä Remes on parempi.

Tällä hetkellä on työn alla Pidgins And Creoles, An Introduction.

Intiaani
17.10.2004, 23.59
Juuri tuli Luettua Erich Hartmannin elämänkerta, nyt on menossa Julius Meimbergin omaelämänkerta, "Viholliskosketus". Seuraavaksi pöydällä odottaa Hanna Reitschin elämänkerta "Lentäminen - Elämäni"

Vähän yksipuolinen on aihepiiri, mutta sitäkin kiinnostavampi... smile.gif

Markku Liitiä
19.10.2004, 16.47
Muddy Watersin elämäkerta on menossa.

random5
19.10.2004, 17.01
Tuntematon sotilas on käsittelyssä.

Fear
19.10.2004, 21.56
En nyt just lue mitään, mut kouluun tarviis lukea tuo Populaari musiikkia Vittulan Jänkältä :D

dagmar
20.10.2004, 13.18
viimeksi luettua: Bridget Jones's Diary
kesken: Bridget Jones - Edge of Reason

ultimate chick littiä, todella hauskaa. Luin joskus aikanaan suomeksi mutta ajattelin verestää muistoja ennen kuin uusi filkka tulee teattereihin.

Bridget on kyllä loistava antisankaritar :D

jaggi
20.10.2004, 15.13
Luettu;
Raymond E. Feist: Kaupparuhtinaan nousu. Suosittelen.

Seuraavaksi:
Stalingrad 42-43, Infernal cauldron(Yäk, enklanttia!), tai sitten
Cleverley:Lauri Törni

Helear
20.10.2004, 15.29
Tällä hetkellä kesken kaksi kirjaa:

Erottamattomat- kertoo identtisten kaksosmiesten elämästä, tähän mennessä hyvä!

Nurinkurin- Umayya Abu-Hannan muistelmia lapsuuden Palestiinasta, hyvältä vaikuttaa tämäkin. Tämä pitää saada luettua ensin loppuun, tuolla toisella ei ole niin kiire kun on oma.

SuccessFactor
20.10.2004, 15.47
Kesken:

Hullu työtä tekee (http://www.akateeminen.com/search/tuotetieto.asp?tuotenro=951-1-18765-1)

The HR Scorecard (http://www.akateeminen.com/search/tuotetieto.asp?tuotenro=1-57851-136-4)

Listalla:

The Great Unraveling (http://www.akateeminen.com/search/tuotetieto.asp?tuotenro=0-393-05850-6)

Globaalin kapitalismin puolustus (http://www.akateeminen.com/search/tuotetieto.asp?tuotenro=951-20-6732-3)

Punainen Pilvi
20.10.2004, 18.16
Kirjaa jolla on suomentaja ja kustantaja mutta ei kirjoittajaa... "Lohilaaksolaisten Saaga". Aika vaikeaa ja aika viihdyttämätöntä.

Jarza83
21.10.2004, 02.15
Tällä hetkellä menossa Stephen Kingin "Buick 8"

Pelotón
28.10.2004, 04.06
Originally posted by dagmar:
Vaikka itse täytinkin hiljattain 33, yllättävän moni asia oli hyvinkin tuttu.

Kannattaa seurata Viimeisin hankintasi-topiccia. Saatanpa ostaa sellaisen Hakkan...

Helear
28.10.2004, 08.34
Mulla on myös punainen pallo.
;)

Pelotón
28.10.2004, 08.45
Minäpä olen käynyt Empire State Buildingin huipulla ja lukenut Roland Barthesia!

Helear
28.10.2004, 08.51
Voitit.

dagmar
29.10.2004, 13.29
Muistakaa kaikki Helsingin kirjamessut, sieltä saa lisää luettavaa.

Päivän fakta: Juoppohullun päiväkirja on nyt käännetty viroksi: Joomahullu päevaraamat (http://www.raamatukoi.ee/cgi-bin/raamat?18782).

Big Duncan
29.10.2004, 13.32
Tänään hain postista Lance Armstrong / Performance Program. Illalla lukemaan millä treenauksella se Lance on 6 kertaa Tourin voittanut smile.gif

Juqi
29.10.2004, 17.58
Se ei kyllä siitä kirjasta selviä.

KestreL
30.10.2004, 15.07
Juoksuhaudantietä alotin tossa eilen illalla lukemaan.

abner
30.10.2004, 15.33
McDermott: Hendrix - Setting the Record Straight
Hendrickson: More Cunning Than Man

Morris
31.10.2004, 02.45
Sieppari ruispellossa, uusi käännos on menossa. Sitten tuolla on pari kirjaa, jotka sain. En muista nimeltä. Projektissa on kyllä paljon kirjoja, jotka ajattelin lukea.

KestreL
31.10.2004, 20.39
Originally posted by Big Duncan:
Tänään hain postista Lance Armstrong / Performance Program. Illalla lukemaan millä treenauksella se Lance on 6 kertaa Tourin voittanut smile.gif Mistäs tilasit ton ja paljon mako?

kambela
31.10.2004, 20.51
Tuntemattómasta enää vaatimattomat 380sivua lukematta ja aikaa tämä ilta ja huominen :eek: . Tulee olemaan rattoisia pakkolukemisen hetkiä redface.gif .

Lade
01.11.2004, 13.37
Jari Tervon Kallellaan.
Vaikuttaa että Tervolla ja mulla on samankaltainen huumori. smile.gif

Big Duncan
01.11.2004, 13.43
Originally posted by KestreL:
</font><blockquote>quote:</font><hr />Originally posted by Big Duncan:
Tänään hain postista Lance Armstrong / Performance Program. Illalla lukemaan millä treenauksella se Lance on 6 kertaa Tourin voittanut smile.gif Mistäs tilasit ton ja paljon mako? </font>[/QUOTE]www.bookplus.fi (http://www.bookplus.fi), oisko hintaa ollu postiennakolla n.25 euroa.

Lasse Räsänen
01.11.2004, 13.48
Kesken:

Valter Keltikangas: Seitsemän tuntia erämaata.
Seppo Saraspää: Pystykorva kerrostalossa.
Jose Saramago: Kaikkien nimet

Seuraavaksi voisi olla lukematta mitään, ei nimittäin aika riitä. Ja kyllähän sitä puutuu kun lukee pitkään useampaa kirjaa samaan aikaan.

Pelotón
01.11.2004, 16.09
Originally posted by Big Duncan:
</font><blockquote>quote:</font><hr />Originally posted by KestreL:
</font><blockquote>quote:</font><hr />Originally posted by Big Duncan:
Tänään hain postista Lance Armstrong / Performance Program. Illalla lukemaan millä treenauksella se Lance on 6 kertaa Tourin voittanut smile.gif Mistäs tilasit ton ja paljon mako? </font>[/QUOTE]www.bookplus.fi (http://www.bookplus.fi), oisko hintaa ollu postiennakolla n.25 euroa. </font>[/QUOTE]Mun hyllystä olisit saanut (ainakin lainaksi) n.25 eypoa halvemmalla.

Big Duncan
01.11.2004, 20.09
Pitäköön Roihuvuoren Roberto oman versionsa vaan hyllyssä. On mukavampi lukea OMAA kuin toisen kirjaa :rolleyes:

Juqi
01.11.2004, 20.16
Masters of Doom by David Kushner

dagmar
15.11.2004, 10.06
Originally posted by Helear:
</font><blockquote>quote:</font><hr />Originally posted by hS:
Joko olet saanut loppuun? Tuota on kehuttu niin kamalasti, että mietin pitäiskö itsekin lukea. Joskus oon taidehistorian tunneilla tutustunut näihin Da Vincin maalauksiinsa piilottamiin "symboleihin". Hyvin mielenkiintoisia, kyllä. Itseasiassa tuo kirja tuuppaistiin lainaan, ja kun olin just vailla lukemista, niin aloitin sen. Kirja on siis vielä kesken. Mä en iltaisin kauaa jaksa lukea, kunnes alkaa silmät lurppaa --&gt; edistyy hitaasti. En itseasiassa ole paljon seurannut tuota yleistä vouhotusta juuri tästä kirjasta, kun jännärit eivät ole oikein suosiossani jännittävyytensä vuoksi... Tämä tarina on mielenkiintoinen, osin siksi, että Leonardo ON mielenkiintoinen historiallinen tyyppi. Mutta jänniä matemaattisia juttuja ja historiallisia seikkoja tarinassa riittää, ja niiden miettiminen tasoittaa hyvin tätä jännittävää puolta. Toistaiseksi hyvä. Toivottavasti ei lässähdä. </font>[/QUOTE]Nyt luin minäkin sitten tuon Vinci koodin. Kirja ei nyt ollut mitenkään erikoisen loistava, mutta jännittävä kuitekin. Harvinaisen paljon ärsyttävyyksiä siinä kuitenkin oli, kuten esimerkiksi:
- jokaisen kappaleen lopussa oleva cliffhangeri
- asioiden yliselittäminen
- arvoitusten helppous ja se miten vaikeaa parivaljakolla oli selvittää ne (esimerkkinä se pankkiholvin tunnusnumero, ja viimeinen arvoitus siitä ritarin haudan puuttuvasta jutusta)
- arvasin kuka tuo Teacher on heti kun kaveri astui näyttämölle
- lopussa vesitettiin koko kirjan alkuasetelma
- kirja oli täynnä pieniä faktavirheitä (esim. Louvren pyramiidien ikkunoiden määrä ei ole 666 ja Smartin nimittäminen ekoautoksi :rolleyes: ).

Mutta hyvä siinä oli se että muistin taas miten monitasoisia ja mielenkiintoisia Leonardon maalaukset ovat, pitääkin etsiä joku uudempi kirja mikä paneutuu tuohon enemmän.

MJF
15.11.2004, 11.19
Da Vincin koodista löytyy myös nykyään "the real story behind" tms. niminen kirja...eli koodit ja muut ihmeellisyydet selvitetty tarkemmin kuin kirjassa.

Itse luen parhaillaan Jan Carlzonin SAS kirjaa, ihan kiva ja mielenkiintoinen. SASin nettisivuista ei voi sanoa samaa, nettivarausysteemi ei tänään taaskaan toiminut...onneksi kilpailijoilla on toimivat saitit josta lippuja saa.

Jarski
15.11.2004, 11.31
"Kultasaksinen rapu" (Tintin seikkailut)

Pelotón
15.11.2004, 13.05
Itse luen parhaillaan Jan Carlzonin SAS kirjaa, ihan kiva ja mielenkiintoinen. Mäkin luin noita bisnesraamattuja joskus lähemmäs 15 vuotta sitten, Carlzonia, Iacoccaa jnejne...

Se on tavallaan mielenkiintoinen oma alakulttuurinsa.

dagmar
15.11.2004, 13.11
Da Vincin koodista löytyy myös nykyään "the real story behind" tms. niminen kirja...eli koodit ja muut ihmeellisyydet selvitetty tarkemmin kuin kirjassa. Lyhyellä haulla bookplussasta löysin kymmenisen kyseistä kirjaa analysoivaa teosta. Tätä olen kuullut kehuttavan:

http://www.bookplus.fi/jackets/15/1592761011.JPG

Pelotón
24.11.2004, 06.19
Eilen illalla aloin taas, ties monettako kertaa, hekotella Dagmarin tempauksille.

Juu, en tarkoita edellistä postaajaa, vaan henkilöhahmoa Douglas Couplandin kirjassa Generation X - Tuntematon sukupolvi.

dagmar
24.11.2004, 09.20
Eilen illalla aloin taas, ties monettako kertaa, hekotella Dagmarin tempauksille.

Juu, en tarkoita edellistä postaajaa, vaan henkilöhahmoa Douglas Couplandin kirjassa Generation X - Tuntematon sukupolvi. Jaa kiitti vaan Pelotón! Arvaa oliko mun pakko tilata tuo kirja nyt samantien!!! :mad: :mad: :mad:

Ja minä kun lupasin etten tilaa kirjoja tai devareita vähään aikaan! Mulla ei mahu entisetkään kirjat enää hyllyyn ja visalasku on aivan käsittämätön... :(

Pelotón
24.11.2004, 09.25
Niin - mä en tiedä miten hyvin pystyt samaistumaan Dagmar Bellinghouseniin, joka ajaa "kuppatautisen vanhalla Saabilla", kuskaa Los Alamosista ystävilleen tuliaisiksi trinitiittiä, polttaa Aston Martinin ja ilmoittaa itse olevansa "miehen vartaloon loukkuun jäänyt lesbo".

Mutta Coupland on joka tapauksessa aika terävä ajan ihmisten ja ilmiöiden kuvaaja.

Edit: hyllystä löytyy tuon lisäksi myös Mikro-orjat, Girlfriend in a coma, Polaroids from the Dead ja Miss Wyoming. En anna pois, mutta lainaksi saa.

dagmar
24.11.2004, 09.44
Mikro-orjat olenkin aikanaan lukenut. Osui ja upposi ihan täysin, varsinkin kun itse aloittelin samaan aikaan it-alalla eräässä yrityksessä mikä mainittiin siinä kirjassa (ei sentään M$) :D

Rataspakka
26.11.2004, 15.21
Tätä palstaa.

Pelotón
29.11.2004, 13.06
Mojo Special Limited Edition: Pink Floyd.

(Kyseessä on siis aikakauslehti, ei kirja. toim.huom.)

Melka
29.11.2004, 13.19
Ny pitäis lukea Espanjaa.

Timppa
29.11.2004, 13.26
Tenttikirjaa: Language Contact, Creolization, and Genetic Linguistics. Tai siis pitäisi lukea, mutta roikun näköjään täällä foorumilla...

Wile
29.11.2004, 13.47
Axel Fredenholm - Näin Olen Kuullut

Enzio
29.11.2004, 14.51
Tenttikirjat: HRM;Theory and Practice ja E-Marketing

On kyllä toi titaani keskustelu tuolla "fillarisuositukset" osiossa paljon kiinnostavempi :rolleyes:

kribe
29.11.2004, 21.43
Uutta MBUK:ta

ronde
29.11.2004, 21.54
Momentti 1

Punainen Pilvi
02.12.2004, 20.25
"Stalkerin", jälleen kerran.

MJF
02.12.2004, 23.17
Jotain aivan huttua nimeltä "6 cromosome", kirjailjaa en edes viitsi katsoa.

Seuraavaksi kyllä jotain mielenkiintoisempaa...Ingvar Kampradin "elämänkerta" olisi erittäin kiinnostava. (Tietämättömille niin herra on IKEAn perustaja ja "omistaja")

Helear
05.12.2004, 12.55
Sain juuri loppuun Ruth Rendellin Kova kuin kivi- jännärin, nyt vuorossa Anna Gavaldan Viiniä keittiössä ja Maeve Binchyn Italian illat. Noiden jälkeen uusintalukuun Erlend Loen L, joka pääsee sitten vapaaksi.

TJ
05.12.2004, 16.20
Aristoteleen teokset, osa III: Fysiikka

Shimaani
05.12.2004, 17.01
DaVinci Code loppui eilen (tänään aamuyöllä) ja nyt on nenän alla (näppixen lisäks) Tom Clancyn 'Teeth of a Tiger'

kambela
05.12.2004, 17.05
Ruotsia, ihme ei vituta sen lukeminen enää, päinvastoin. Vaan itse asiassa harmittaa se, että ei ole tarpeeksi aikaa sitä lukea tai harjoitella redface.gif . Olisipa tullut tälläinen into joskus viisi vuotta sitten :D

Juha Lehtinen
10.12.2004, 13.06
Hibike lähetti postitse heidän tarjousprosyyrin.Sitä lueskelen ja katselen nyt.

Pelotón
10.12.2004, 14.14
Mullepa tuli tuore procycling, sitä ajattelin tossa iltasella lueskella aikani kuluksi -törkeän pitkä päivä lusittavana meinaan. Ellen sitten Höpise itsekseni tuolla Höpinöissä koko iltaa...

Antroid
10.12.2004, 16.12
Jeffrey Archerin To Cut A Long Story Short -novellikokoelma.

aapi
11.12.2004, 20.42
Nyt en lue mitään koska olen netissä.

(Piti ruveta viisastelemaan :D )

Shimaani
11.12.2004, 21.14
Bliteman kataloogia. Vähän henkilöitä ja onneton juoni mutta yllättäviä hankintakohteita.
Seuraavaksi lähtee lukuun John Le Carren 'Absolute friends' smile.gif

Sami P
16.12.2004, 18.58
Hmm, tällä viikolla ekaks J.R.R.Tolkienin Keskeneräiset Tarut ja sit vielä Silmarillion..

Kuka ahmii keskimaata..?

Sit pitäisi lukea kansista ja liiketaloutta :rolleyes:

Antroid
16.12.2004, 19.27
Hmm, tällä viikolla ekaks J.R.R.Tolkienin Keskeneräiset Tarut ja sit vielä Silmarillion..

Kuka ahmii keskimaata..?

Sit pitäisi lukea kansista ja liiketaloutta :rolleyes: Silmarillion muuten rokittaa...

Pelotón
20.12.2004, 09.46
Sit pitäisi lukea kansista ja liiketaloutta :rolleyes: Näh! Kansiksen tenteistä pääsee läpi, kun katselee kirjoista kuvat.

dagmar
20.12.2004, 12.31

Kuka ahmii keskimaata..?

_o/

selailen parhaillaan Tarua, luen valikoiden parhaita paloja. Saatan ehkä uudelleenlukea Silmarillionin ja Keskeneräiset seuraavaksi...

Zarni
20.12.2004, 12.50
_o/

Hobbitin joutunee lähiaikoina lukemaan, kunhan Bookplus/posti ensin tuo sen mulle!

frenik
20.12.2004, 21.40
Viimeksi luin pari Jack Kerouacin kirjaa: Dharmapummit ja Tuuliajolla Big Surissa. Pidin, etenkin jälkimmäisestä.

Nyt menossa Philip K. Dickin viisi romaania englanniksi sisältävä teos, aloitin Scanner Darklysta, koska se on tutuin. Ainakin viidesti olen sen lukenut, suosikkikirjani. Suomeksi ilmestynyt nimellä 'Hämärän vartija'.

Pelotón
28.12.2004, 16.57
Jouluna tulee yleensä kirjoja hyllyyn.

Nyt pitäisi päättää luenko ensin Mikko Rimmisen Pussikaljaromaanin vaiko Juha Siltalan Työelämän huonontumisen lyhyen historian.

Syy-seuraussuhdehan näillä voi olla...

FatRabbit
28.12.2004, 17.12
Lukemisen alla P.W.Atkinssin Physical Chemistry, valitettavasti... :D

Saara
29.12.2004, 14.09
Kohta alan lukea vihonviimeiseen tenttiin ennen valmistumista.

Kiovan Dynamo
29.12.2004, 14.11
Koneautomaation anturitekniikkaa voisin alkaa lukemaan seuraavaksi... :rolleyes:

A.M.®
29.12.2004, 14.20
Varmaankin MBA 02/05 smile.gif Kolahti postilatikkoon tänään

TJ
29.12.2004, 14.23
FatRabbit: otan osaa, mutta kyllä se siitä... :D

Itse luen tällä hetkellä Dave Marshin kirjaa nimeltään: Two Hearts: Bruce Springsteen, The definitive biography, 1972-2003... tykkään enemmän kuin Atkinsista... :D

Nyyhtipilli
29.12.2004, 14.28
Veneenrakentaja Eino Antinoja: Vene tehty menestymään. Ihan kivis kirja.

Mr Hyde
29.12.2004, 14.46
George Orwellin 1984 ja The bicycle mechanics guidebook, tai jotain sinnepäin.

Mahonki
29.12.2004, 15.08
Nyt on joululahjaksi saatu kirja meneillään. Ja se on: "Normandian maihin nousu(D-Day), tärkeimmät sotatapahtumat päivä päivältä". Hemmetin mielenkiintoinen kirja, varsinkin minun mielestä, kun minä olen vähän sellainen "sotahullu" :rolleyes: . Seuraavaksi aion lukea(myös joululahja): Suomen sotatoimet 1939-1945.

Wile
29.12.2004, 15.15
Aloitin viime yönä tuon Arto Paasilinnan uusimman. Hauskalta vaikuttaa. Tosiaan, kuinkahan usein ihmisiä haudataan ja poltetaan vääriin paikkoihin ja väärillä nimillä?

koltiainen.
30.12.2004, 13.25
Da Vinci koodi tuli luettua kun jouluisaksi lahjaksi sen sain. Periaatteessa ihan hauskaa historiallista asiaa, pitäis varmaan jaksaa tarkistella kuinka suuri osa oli faktaa.

Toisaalta kyseinen teos muistutti miksen yleensä lue dekkareita.

Seuraavaksi varmaan Sadan vuoden yksinäisyys.

MJF
30.12.2004, 13.36
Da Vincin Koodi on lisännyt Pariisin matkailua, varsinkin ameeriikkalaaiseeet sukkuloivat pariisissa hakemassa koodeja ja aarteita :D .
Ja kirjan historialliseen/fakta puoleen kannattaa kyllä suhtautua "kevyesti" ;)
Eng. ja ruot. löytyy Da Vincin Koodeja selventävä kirja, pitäisi varmaan lukea sillä siinä pitäisi faktat olla kohdillaan.

Hell_On_Wheels
30.12.2004, 14.10
Lopetin juuri KISS-Maskin takaa -kirjan ja aloitin joululahjaksi saamani Da Vinci koodin. Sen jälkeen vuorossa mm. Taistelu Kreetasta, Alexander the Macedonian ja pari muuta kirjaa. Joulualeista pitäis hankkia Tolkienin Hobitti ja Silmarillion sekä juuri suomennettu Waffen-SS:n historiasta kertova kirja.

dagmar
05.01.2005, 13.20
Luen Neil Gaimanin novellikokoelmaa Smoke and Mirrors. Gaiman on kyllä hyvä!

Mutta taas siitä Vinssikoodista... Tässä (http://www.lisashea.com/hobbies/art/) faktaa fiktion takana. Eli sinne on listattu virheitä mitä Dan Brown on kirjaan upottanut. Suurin osa on pikkuvikoja mitä olisi ollut helppo korjata (esim Pariisin karttaa katsomalla).

Yksi hyvä juttu on Da Vinci koodista kyllä seurannut: kirjan on lukenut paljon sellaisia henkilöitä jotka eivät ole lukeneet eläessään yhtään kirjaa omaehtoisesti. Ehkä jotkut heistä lukevat jopa toisen ja kolmannenkin kirjan omaehtoisesti.

WildChild
05.01.2005, 13.34
Luin juuri loppuun Da Vinci koodin, ja kohta vois alottaa Pussikaljaromaanin.

Mika A
05.01.2005, 13.41
Viimeksi loppuun saatettu Hannu Raittilan novellikokoelma Miesvahvuus, nyt (vihdoinkin) tarkoitus kahlata läpi Täällä Pohjantähden alla.

munamangeli
05.01.2005, 14.15
Opinnäytetyön aiheesta maine mainostoimiston kilpailukeinona...

fleGsuz
05.01.2005, 14.18
Ihmisen fysiologia ja anatomia.

Helear
14.01.2005, 08.59
Christian Jacq:n Tutankhamonin hauta on loppusuoralla. Sitten pitääkin pohtia aloittaisiko Kabulin kirjakauppiaan, Kaksoset vai L:n.

Kiovan Dynamo
14.01.2005, 09.27
Voisi taas lähteä hitsaustekniikan pariin... :D

TJ
14.01.2005, 09.50
HS 14.1.2005 :D

Pelotón
14.01.2005, 11.53
Originally posted by Tom Joad:
HS 14.1.2005 :D Ihan p*ska.

Purtsi
14.01.2005, 12.25
Iron Maiden: Run To The Hills on työn alla tällä hetkellä smile.gif ... Vaikka sitä arvostaa Maidenia muutenkin, niin tuota lukiessa arvostus nousee reippaasti pilvien yläpuolelle, suosittelen :cool: