Näytä tavallinen näkymä : Suomen Polkupyörätukku
Fillari user
05.01.2004, 10.36
Minkälaisia kokemuksia tuosta putiikista?
Itselläni sellaisia että laatu mättää pahasti ainakin Corratec Crossin kanssa. Eivät saa pyörää pelaamaan kunnolla.
Mä veikkaan sitä polkupyörätukun huoltoa laatuongelmien lähteeksi.
Oma ainoa kokemukseni firmasta:
Moi, tarttis saada pari pulttia jarrulänkien runkoon kiinnittämistä varten.
Joo onnistuu. Tosin ne on tilaustavaraa ja se tarkoittaa noin kahden viikon toimitusaikaa.
Jaa, ei siis tosta huollon puolelta paria liikenisi.
Muuten kyllä, mutta ne on tosi tarkasti laskettu ja vain pyörän kokoamista varten, ei varaosiksi.
Bye, bye...
Muutaman Corratecin olen SPPT:stä ulos kaverien kanssa kantanut. Joulun alla hain sieltä meidän kuusivuotiaalle Corratecin Freeride Kid -fillarin. Monenkin työmatka/peruspyörää hakeneen kaverin kanssa on lopulta päädytty Corratecciin. Hinta & laatu pyörissä sinänsä on erittäin kohdallaan. Hirveästi turhaa tekstiä tungettu rungon joka putkeen, halvan jaappanilaishifin tapaan. Pöh! Hyviä filoja silti. Osat sitä standardi Shimanoa pääasiassa. Toimivuus siis lähinnä huollosta ja säädöistä kiinni.
SPPT:n huolto&korjausosastoa taas ei ole koskaan käytetty. Jotenkin puoti vaan antaa ittestään sellaisen kuvan. Aika väsynyttä meininkiä tiskin takana. Tulkitsen niin, että heidän business on myydä edukkaita filoja laihoilla katteilla eli minimi staaffilla. Mikä on sinänsä ihan ok.
Kavereiden Corratecit on sitten huollettu ja kiekot rihdattu itse omassa kellarissa. Kaverit tulee keissin tai mäyräkoiran kanssa (riippuen huoltotyön koosta) ja sit säädetään.
Originally posted by user:
Itselläni sellaisia että laatu mättää pahasti ainakin Corratec Crossin kanssa. Eivät saa pyörää pelaamaan kunnolla. Selvennätkö vielä mikä Crossissasi ei pelaa?
Fillari user
05.01.2004, 13.27
Eturatas temppuillut n. 300km ajon jälkeen jatkuvasti.
Kun eturatas on pienimmällä ja takaratas keskivaiheilla, ketju tarraa eturattaaseen kiinni ja ketj(k)u menee kaksin kerroin. Polkeminen tietysti tyssää siihen paikkaan ja vitutus saapuu.
Vaihteisto on Shimanon Deore LX.
Mä ajan 25km siivu töihin ja se vika tulee esille noin kerran meno ja kerran tulomatkalla.
Niitä "putsataan ja säädetään" käyntejä on ollut jo ihan liikaa...Nytkin pyörä on sielä liikkeessä "korjattavana" eivät ole saaneet ajossa vikaa esille ja epälevät jo minun tekevän vian tahallaan.
Pitäisi 749E fillarilla pystyä vaan ajamaan, eikä pelleilemään.
Ettei vaan ois ketjuissa sellaista jäykkää kohtaa tai sitten eturatas saattaa olla kulunut tai siitä on hammas poikki. :confused:
Lainaus: "Kun eturatas on pienimmällä ja takaratas keskivaiheilla"
Ei kait sentään tuolla yhdistelmällä voi olla liian vinossa?
Fillari user
05.01.2004, 13.49
Ostin pyörän muistaakseni 03 heinäkuussa ja pyörällä on ajettu n.700km. Elikkä takuuta on vielä...Rattaita ei ole poikki.
En taivu eturattaan käyttämättä jättämiseen, koska ajotapani kumpuilevalla maastolla on käyttää etuvaihtajaa...
Ja pitäähän se kuntoon saada.
Kyllä voi hyvinkin olla sillä yhdistelmällä liian vinossa. Apua voi löytyä eripituisesta keskiöstä mutta siitä saattaa tulla uusia ongelmia eteen. Kyllä kannattaa vaan vältellä sen pienimmän rattaan käyttöä edessä ja eihän sitä kyllä pitäisi työmatkoilla tarvitakkaan. Ainakaan Suomessa :D
Fillari user
05.01.2004, 13.56
Tuo kuulostaa aika hyvältä selitykseltä:
"Ilmeisesti ketjulinja on tuolla ratasyhdistelmällä liian ristissä, eli ketju ottaa kiinni keskirattaan sivuun. Tuskin saavat millään säätöhommalla sitä kuntoon. Minä kokeilisin lyhyempää ketjua"
Itse olen kuitenki sitä mieltä että pyörässä on vikaa, ei ajotavassa.
Kampi/ratas värkkihän tuossa ei näy olevan Shimanoo, vaan jotakin ZZ... tsyh, mitä lie. No eniwei, pitäähän sen pelata, kun on kerran koneeksi tehty.
Tuntuuko siellä poljettaessa mitään epämääräistä liikettä tai ääniä, että joku voisi olla löysällä?
Ratas saanut kolhun ja hiukan vääntynyt?
Niin muuten, mitä ketjun pituus tuohon vaikuttaa?
Ketjulinjaselitys on muuten hyvä, mutta sehän tarkoittaisi suunnitteluvirhettä tehtaalta = kaikkiin filohin väärän mittainen keskiöakseli. Mahdollista, mutta..
Veikkaan zsyh- kampisetin heikkoa laatua eli joku nostohammas on vääntynyt/kulunut. Mystinen selvitettävä kyllä näin näkemättä.
Ja vaatimaan vaan! Nehän korjaa sen koska takuuaikana vika ilmeni liian vähän käytön jälkeen. Kampisetti on toki kallis mutta jos se ja keskiö pitää vaihtaa niin nehän vaihtaa sen ja kaikki muut tarvittavat osat kunnes fillaris toimii. Jos palvelu alkaa talvikiireiden keskellä hidastua tai loppua, mennään kuluttajaneuvojalle. Takuuhuollon tarjoaminenkaan kun ei voi loputtoman kauan kestää.
Kannaltasi paras ratkaisu olisi, että käyttäisit sitä jossain puolitutun korjaamossa näytillä että joku sanois mikä siinä on vikana. Jos se on ztys- kampisetti niin maksat vähän lisää (zxyt ja shimano hinnaneron) ja vaadit/ neuvottelet siihen kunnollisen kampisarjan.
swinger1
05.01.2004, 14.15
Kaverini vaihtoi corrateciinsa deoren kammet ja rattaat sen zzyzx hässäkän tilalle ja siihen loppui ongelmat.mittausten perusteella se zzyzx paketti painui,syvemmälle keskiöön kuin deore.joten se ketju linja ei ollut koskaan ollut oikein kohdallaan. no nyt se kuulemma on toiminut hyvin.Luulisi niiden siellä sppt,llä tekevän jotain!suosittelisin kyllä jo kääntymistä jonkun kunnollisen fillari liikkeen puoleen.toivottavasti saat pyöräsi kuntoon.
Fillari user
05.01.2004, 14.19
Mitään ylimäärästä löysää ei tunnu.
Kuinka muut käyttä etuvaihtajaa?
Mun mielestä se on hyvä esim. korkeassa nyppylässä. Sillä saa suoraan pinemmän pykälän, eikä tarvitse kelata kahden tai kolmen pykälän kautta. Ja sitten ylämäen jälkeen löytyy sopiva iso vaihde nyppylän alamäen puolelle kun heittää etuvaihtajalla isolle eturattaalle.
Fillari user
05.01.2004, 14.28
Mitä ongelmia kaverillasi oli?
"Kaverini vaihtoi corrateciinsa deoren kammet ja rattaat sen zzyzx hässäkän tilalle ja siihen loppui ongelmat"
Joo, toi on yks pyörän rassaamisen mystisiä juttuja: pitää vaan tietää, millä keskiö-kampiyhdistelmällä ketjulinja on oikein tai kokeilla useampaa erilaista ja arvailla.
Kyllä sen keskiövaihteen pitää toimia jos käytät sitä siihen mitä varten se on olemassa. Toi sun käyttötapasi on ihan ok. Itse otin huvikseni pienimmän keskiörattaan pois kun on muka niin paljon voimaa :D Takavaihde toimii niin paljon nopeammin että se riittää kun oppii ennakoimaan mäen alla mitä vaihdetta käyttää laella. Iso limppu tiellä ja nopeilla poluilla ja pieni talvisin :(
BTW: Eikös tälläkin palstalla LBS:n suosimisen ykkösperuste ole ollut se, että ongelmien selvittäminen on helppoa kun myyjä asuu naapurissa :D
Ketjulinja voi olla vähän poskellaan pienen suunnitteluvirheen takia. Tai sitten voihan jopa olla että suunnittelija Corran tehtaalla on päätellyt että tällaisessa työmatkakoneessa käytetään pääasiassa isointa ja keskimmäistä eturatasta. Ja siksi pannut eturattaat aavistuksen enempi vasemmalle (kohti keskilinjaa) jotta kahdella isommalla eturattaalla yltää isommille takarattaille luontevammin. Teoria tämäkin? Ilmeisesti silti user:in Crossista menee kammet uusiksi ja sillä sipuli. Eikun SPPT:hen karmit kaulassa sisään, ja hankalaksi!
Mutta huomatkaa: tämä F-palsta pääsi alta aikayksikön ongelman ytimeen, ja ehdotti jopa ratkaisun. Jopa monta ratkaisua! ;) Tähän ei SPPT:n sedät pystyneet, vaan ne vain "säätivät ja voitelivat". :rolleyes:
Mä en juurikaan pienintä eturatasta käytä, vaikka ajankin pyörällä pääasiassa maastossa. Keskiratas edestä ja takaa suurin lehti - se riittää hyvin monissa paikoissa. Vain jyrkimmissä nousuissa käytän pientä ratasta.
Samoin LX:n etuvaihtajan säätäminen sellaiseksi, ettei ketjut hankaisi siihen millään vaihteella on vaikeaa, jopa mahdotonta.
Fillari user
05.01.2004, 14.44
Hei, todella löytyi ongelman ydin nopeesti.
Yks ydin on vielä siinä että ne änkkää että he eivät saa vikaa esille.
Tän asian kanssa mä oon tapellu vähän enempikin. :eek: Eka pyörä oli ihan susi. Ne anto sen paketissa, kasasin itse ja siinä ketju JUMITTUI aina eturattaiden väliin, ne vaihto siihen kampisarjan ja eturataspakan (ei halpaa).
Sen jälkeen monesta säätökerrasta huolimatta mm. ketjut tippuivat aina pienimmältä eturattaalta pois.
Mä tein kirjallisen reklamaation ja vaadin kaupan purkua. Ne ei suostunut ja tarjosivat kokonaan uutta mankelia. Ne tässä se nyt sitten on.
Nyt ne sitten epäilee mun vaan vittuilevan. Jos pyörä toimis hyvin mä en siihen läävään kyllä menis.
Pitäiskö ottaa todistaja mukaan? Kun seuraavan kerran menee niin kaveri todistajaks :confused:
Originally posted by Janne Lehti:
[QUOTE]Pienellä eturattaalla optimaalinen ketjulinja on - pyörässä kuin pyörässä - vain suunnilleen niillä kolmella suurimmilla takarattaalla. Höh, sanon minä. Minun hypriilissä ainakin tilanne on niin, että isoimmalla eturattaalla optimaalisesti toimii vain 3-4 alinta ratasta kahdeksasta. Pienimmällä voi ongelmitta käyttää vaikka koko pakkaa.
Fillari user
05.01.2004, 14.47
Hyviä neuvoja, kiitos. Ettei vaan SPPT:n edustaja ole mukana :cool:
User, ei kai tuossa sitten auta muu kuin vaadit edelleen koko kaupan purettavaksi ja ostat toisen pyörän muualta.
Kyllä niitä täysin ristissä olevia ratasyhdistelmiä voi käyttää jos on hyvät palikat. Nopeesti siinä hommassa vaan drivetrain kuluu.
Ei ne vissiin sitä vikaa löydä jos se ilmenee vain ajossa (ei huoltopenkissä) ja keskimäärin (50km/2=)25 km välein. Jos tosiaan kyseessä on jo kolmas kampisetti niin tsyh on ihan susi eikä ne sulle enää muita vaihtoehtoja anna kun sen, että ostat itse rattaan tai kampisarjan. Vääryyttä se on, mutta joskus meidän himovalittajienkin on taivuttava :rolleyes:
Tarinan opetus: Zzyss- kampisarjat on sieltä.
Ja jos ne eivät vittuilultaan saa ratkaistua tuota ongelmaa niin kannattaa kilauttaa kaverille, eli edellä jo mainitulle kuluttajaneuvojalle whatever -asiamiehelle.
Fillari user
05.01.2004, 15.16
Jos SPPT kuulee niin, asia ei ole finito.
Enhän mä ole kun pahaa aavistamoton asiakas, joka erehtyi kävelemään SPPT:n.
Enkä pullikoisi jos olisin ostanut 300E:n pyörän. Kohtuudella odotettava hinta/laatusuhde on se kriteeri jota kuluttaja-asiamies mietiskelee.
Ehkä toimin noiden kaikkien ohjeiden mukaan. Saa nähdä.
Musta sun Corra Cross on ihan hyvä filo, ja ehdotan että laitat/laitatat sen timmiin ajokuntoon. Niinkuin tuossa jo kaverit sanoivat: sun vaihtoehdot on joko olla käyttämättä pienintä eturatasta tai sitten vaihtaa kampisatsi ja ehkä samalla ketjut. Paitti jos nyt koko SPPT ottaa ihan tolkuttomasti pannuun, niin senkun purat kaupan, mutta aika v-mäinen prosessi sekin on. Tuo mainitsemasi vika kun ilmenee niin harvoin että ei pyörää minusta nyt voi rikkinäiseksikään sanoa. Ainahan nuo vähän temppuilee, varsinkin näin telvella, ja varsinkin pienellä eturattaalla. Kuuluu asiaan. Itse laitaisin vaan Crossin timmiin kuntoon. Deoret tai vaikka jotkut edullisemmat FSA kammet alle ja SRAM ketjut. Ja säädöt tasan paikalleen. Sitten kun kilsoja alkaa sulle tulla enemmän (päättelin että et ole himoaktiiviharrastaja) niin tod.näk. et työmatkalla enää sitä pientä etulimppua edes kaipaa.
Älä siis masennu! :cool:
Väittäisin kyllä että jos pyörässä toistuvasti ilmenee sama ajon keskeyttävä toimintahäiriö, niin kyllä siinä vika on. Selvästikään kyse ei ole mistään lumen/jään aiheutamasta ongelmasta.
Kyllä se muuten varmaan ihan kelpo vehje käyttötarkoitukseensa on, mutta pitää se homma saada myyjälikkeen korjattua takuaikana, tai sitten kustantaa korjaus jossakin sellaisessa paikassa, missä se osataan tehdä.
Niin siis meinasin sitä, että koska vika on tuon luonteinen, pyörää ei voi minusta oikein rikkinäiseksi (siis hajalla eli p#¤skana olevaksi) sanoa. Ja se voi tehdä tuosta reklamaatioprosessista aika ikävän. Musta kun tuo vika ei sinänsä kuulosta kovin vakavalta. Ongelma on enempikin SPPT joka ei saa pyörää kuosiin.
Janne ehdotti vähän lyhyempiä ketjuja. Sitä kokeilisin ittekin ekaksi. Jos siinä LX takavaihtajassa on vaikka vähän löysä jousi, ja pienellä takarattaalla ketju keikkuu jo niin että sopivasta täräyksestä osuu keskimmäiseen rattaaseen. Tai sitten ongelma voisi olla takavaihtajan rissoissa. Jos ne tahmaavat, ketju ei alapuoleltaan kiristy kunnolla. Tai jotain. Tämä on spekulaatiota. Ymmärrän että nimim. user vaan halusi ehjän filon jolla ajaa, ei mitään hemmetin rakennusprojektia.
mehukatti
05.01.2004, 16.42
miksi henkilö ei itse säädä voimansiirtoa? ei kovin vaikea homma, eikä tarvi nähdä vaivaa pyörän viemisessä kauppaan ja myyjien kanssa riitelyssä. eihän noi kaupasta valmiina ostetut pyörät oo koskaan kunnon säädöissä eikä säätöjä saa täydellisiksi kuin muutaman koeajon jälkeen, mitä tuskin liikkeessä tekevät.
Jep...Valitettavasti aina, kun olen fillarin hankkinut on sitä saanut kyllä jälkikäteen säädellä. Jarrujen ja vaihteiston säätäminen on ihan perusjuttu, joka tulisi kyllä hallita jos monimutkaisemman (=paljon vaihteita) fillarin hankkii, se on osa fillarointia pitää kulkuväline iskussa. Tietysti on se katkeraa jos uuteen fillariin joutuu osia hankkimaan, no onneksi yleensä takuu toimii...
Kuluttjan oikeuksista oli aika kattavasti tarinaa Tekniikan maailmassa nro 20/03 (kuluttaja tunne oikeutesi). Ymmärsin tekstistä, että esim. kaupan purku on mahdollista vain jos tuotteen virhe on merkittävä, käytännössä useat liikkeet toimivat kuitenkin joustavasti onhan liikkeen toiminnalle tärkeintä(?) tyytyväinen asiakas ja sitä kautta liikkeen maine! Toivottavasti saat fillarin kuntoon...
munamangeli
06.01.2004, 12.23
Myyjän velvollisuus on ensisijaisesti korjata viallinen tuote käyttökelpoiseksi. Jos se ei ole mahdollista on myyjän annettava tilalle korvaava, alkuperäistä vastaava tuote. Jos tämäkään ei ole mahdollista, tai tuotteessa on huomattava virhe (esim. erittäin paljon myöhästynyt toimitus) on kuluttajalla oikeus kaupan purkuun.
Mitä takuuseen tulee, se voi vain tuoda kuluttajalle lisäturvaa kuluttajansuojalakiin nähden. Myyjän/maahantuojan/valmistajan vastuu tuotteesta ei siis rajoitu itse määräämäänsä takuuaikaan. Tuotteen tulee kestää sille ominainen käyttöikä. Jos näin ei ole, siinä voidaan katsoa olevan virhe. Näissä tapauksissa (takuun umpeuduttua) maahantuoja/myyjä usein osallistuu ainakin osittain virheen korjaamisesta aiheutuviin kustannuksiin... Ja kyllähän se kannattaakin, muuten voi päätyä vaikka Fillarin keskustelupalstalle!!! :D
Lisää faktaa aseeksi kauppareissuasi varten voit ammentaa kuluttajansuojalaista. Netistä pääset tuota tutkimaan ainakin osoitteessa www.finlex.fi (http://www.finlex.fi)
Sieltä löydät esim seuraavan:
HE89/2001
Takuut. Takuun on oltava ostajan kannalta lisäetu. Koska kuluttajansuojalain myyjän virhevastuuta koskevat säännökset ovat pakottavia, takuusitoumusten tulee antaa ostajalle paremmat oikeudet kuin laissa säädetään. Virheen seuraamukset määräytyvät lain säännösten mukaan, jollei takuuehtoihin sisälly ostajan kannalta edullisempia määräyksiä. Takuuajan kuluttua umpeen myyjän virhevastuu määräytyy lain säännösten mukaan
swinger1
06.01.2004, 12.35
User! niin siinä kaverini pyörässä,vaihteet eivät menneet kohdalleen,säädettiin useasti.ketjut katkesi,useasti, jäi aina jumiin keskirattaalla, ja metsässä sitten kun runttasi oli ketjut aina katki.pienemmälle rattaalle ei meinannut vaihtaa ollenkaan,ym ym. niin ja se fillari oli tää vm 2004 oleva x trail aggressive .joka on xtr ja xt vaihtajilla sekä xtr vivuilla joten epäilen kyllä että sunkin kohdalla suurin syy on niissä kammissa.no sppt ei suostunut vaihtamaan,niitä kampia,joten kaverin omaan piikkiin meni.
No jos ne ZXZXUYXX kammet ja rattaat on noin susia niin kannattas varmaan jonkun lähettää (vaikka maahantuojan kautta) valmistajalle noottia, että Teiltä ei tuu ku sutta ja sekundaa!. Vaikka ne ei mitään korvaiskaan niin tietävätpähän ainakin.
jackthefox
06.01.2004, 14.12
Et kertonut missä liikeessä olet asioinut mutta itsellä on kokemusta Tikkurilasta ja Malmilta ja niissä kahdessa on homma pelannut.
Esim. isoroban liikkeessä kaveri ei tiennyt mistään mitään.
Ostin heiltä "hifimarkettimaasturin" jolla ajelin talven ja keväällä koitin hieman enska painotteista maastoakin mutta fillarista meni keskiö,keula ja takakiekko. Kaikki sain takuuseen nopeasti ja esim. keulaksi laittoivat oma-aloitteisesti huomattavasti paremman. Sitten kun fillarista tuli asvalttikiituri niin siitä meni polkimet niin nekin tulivat takuuseen ja taas paremmat.
En osaa sanoa mitä te fillariliikeiltä odotatte mutta kyllä tuokin asiansa osaa.
Itse käytän heidän (lähinnä Tikkurila) lisäksi Okkaa larussa (pyörähuolto) ja Miikkulaista. Liikkeen valinta riippuu ongelaman/ostoksen laadusta.
AaJiiKoo
06.01.2004, 15.37
Tässä sinulle ongelmaan oikea ratkaisu: zzyzx-kammissa on monesti sellainen pikku ongelma pikkurattaan kanssa, että siihen uutena jostain syystä pienen käytön jälkeen muodostuu sellaisia pykäliä hampaiden sivuihin, jotka nappaavat ketjun mukaansa. Ne kun viilaa pois, niin ongelma poistuu lopullisesti. Tämä vinkki sen perusteella, että olin siellä ennen töissä ja omistin parikin paremman pään Corratecia, joissa oli sama ongelma, mutta ongelma poistui lopullisesti viilaa vilauttamalla. Toinen kisapyöräni on edelleen Corratec ja omasta mielestäni niissä on hyvä hinta-laatu -suhde kaikesta paskanjauhannasta huolimatta. Pyörätukun markkinointipolitiikalla varmaankin kyllä on pilattu Corratecin maine suurelta osin, ei paremman luokan pyöriä kannata mainostaa halpahallitarjoustyyliin..
Turboankka
06.01.2004, 15.44
Tuo tapiolan liike on meikäläiselle lähin pyöräkauppa. Sillon joskus kun se tuohon oravannahkatorille muutti, oli siellä vielä aika ankeita myyjiä mutta nykyiset ihan ok. Jotain sisäkumia tms tullu ostettua, koulupyörään lokarit jne. Mulle on kyllä ihan hyvin irronnu sieltä huollon puolelta jotain ruuveja mitä oon tarttenu. ½€ tais riittää uuteen barrel bolttiin, jouseen ja siihen muoviseen säätömutteriin. Pikapaikat oli ilmasia :eek: , pientähän tuo on mutta tulee hyvälle tuulelle kun ei tartte jokavitunpulttia lähteä jostain kaukaa hakemaan. Joskus muinoin Inseran Top Masterin omistin, sen kanssa oli jonninverran ongelmaa ja kuluttaja-neuvojaakin hyödynnettiin, mutta myyjät tosiaan niistä ajoista näemmä vaihtunu.
[ 06.01.2004, 16:26: Viestiä muokkasi: Turboankka ]
Ylva Hubatsa
06.01.2004, 17.11
Originally posted by RULLAILIJA:
Tässä sinulle ongelmaan oikea ratkaisu: zzyzx-kammissa on monesti sellainen pikku ongelma pikkurattaan kanssa, että siihen uutena jostain syystä pienen käytön jälkeen muodostuu sellaisia pykäliä hampaiden sivuihin, jotka nappaavat ketjun mukaansa. Ne kun viilaa pois, niin ongelma poistuu lopullisesti. Tämä vinkki sen perusteella, että olin siellä ennen töissä ja omistin parikin paremman pään Corratecia, joissa oli sama ongelma, mutta ongelma poistui lopullisesti viilaa vilauttamalla. Kattelin vanhoja käytöstä poistamiani Corratechin rattaita, toisessa kampisarjassa pikkurattaaseen oli kulunut nuo pykälät ja toisessa ei.
Pykälät on yllättävän korkeita, vika saattaa hyvinkin olla tuossa.
Kannattaa kokeilla, irroita kampi ja ratas, viilaa pykälät pois molemmilta puolilta.
Tight Spoke
07.01.2004, 09.33
Olen samaa mieltä userin kanssa, että tuon hintaluokan fillarin täytyisi toimia ilman tuon kaltaisia ongelmia.
Aika erikoinen on tällä palstalla ollut suositus korjata ongelma jättämällä pienin eturatas käyttämättä. Fillaria kuitenkin mainostetaan ja myydään 27-vaihteisena, joten kaikkien niiden pitää toimia ongelmitta.
Kuinkahan moni tyytyisi, jos autokorjaamolla sanottaisiin, että viitosvaihde ei toimi, mutta käytä nelosvaihdetta niin homma on sillä selvä? Nelosellahan pääsee aivan yhtä hyvin eteenpäin.
Yritä vaan sitkeästi viedä fillari takaisin huoltoon. Fillarisi ei tällä hetkellä ole sellaisessa kunnossa kuin sinun myyntihetkellä annettiin ymmärtää ja josta myöskin maksoit.
Voimia!
Eihän 27-vaihteisiä pyöriä tietääkseni olekaan. Ittelläni on maastureissa kasipakat takana eli periaatteessa 24 vaihdetta, ja olen laskenut että vaihteita on oikeesti 16. Vain keskimmäisellä eturattaalla kaikki takarattaat istuu nätisti ja täysin rutisematta. Grannyllä käytän vain kolmea isointa takaratasta. Eli kyllähän sen pikkurattaan pitäis pelittää, mutta on kohtuullista olettaa sen toimivan HYVIN vain niillä isoimmilla takarattailla.
Toi juttu siitä X-Trail Aggressiven toimimattomista XTR-kilkkeistä on kyllä himmeä. Ja tämä eturattaiden viilaushomma. Toivottavasti joku siellä SPPT:ssä lukee tätä palstaa ja reagoi jotenkin. Jos Corrateceissa on vain yksi susi eturatas, niin senhän vois kaupassa panna uusiksi. Eihän yksi kunnon 22-hampainen nelipultti-eturatas nyt niin arvokas ole.
Fillari user
07.01.2004, 10.35
Kaiken kaikkiaan tää palsta tuntuu olevan tosi hyvä kanava. Se. Oikea. smile.gif
Näinpä! Palstalla on paaaljon intomielisiä kaheleita ja oikeasti yhteenlaskien valtavasti faktaa & kokemusta. Välillä joutuu kriidillisesti lukemaan, kun on tätä tuubaakin joukossa, tiätty.
Katoin muuten eilen soittokämpällä meidän basistin vm. 2002 Corratec Crossia, ja siinä oli Piconin kammet. Sellaset alumiiniväriset. Ovat toimineet kuulemma hyvin. Kaveri on entinen maantiekuski ja pyörä on saanut ihan kyytiä arkikäytössä.
Ei nyt ihan aiheeseen liity mutta kumminkin. Pyörä kun on melko yksinkertainen mekaaninenlaite jonka käytössä tulee huomioida sen osien sille asettamat rajoitukset. Eli jos ajan maastopyörällä koko ajan isoimmalla eturattaalla vääntämällä vaan voimalla ylämäessä ketjut ristissä ja kun alkaa ongelmia esiintymään niin valitanko sitä että TA tekee ihan paskoja eturattaita ja vaadin uutt tilalle ? :rolleyes:
Fillari user
07.01.2004, 12.08
Rullailijan vastaus:
Tässä sinulle ongelmaan oikea ratkaisu: zzyzx-kammissa on monesti sellainen pikku ongelma pikkurattaan kanssa, että siihen uutena jostain syystä pienen käytön jälkeen muodostuu sellaisia pykäliä hampaiden sivuihin, jotka nappaavat ketjun mukaansa. Ne kun viilaa pois, niin ongelma poistuu lopullisesti on tosi hyvä vinkki kiitos vaan, empiiriseen kokemukseen perustuva.
Heps heijaa. Onpa monta eri ratkaisumallia, kuinka asennoitua jatkossa SPPT kanssa. Kiitokset vaan itse kullekkin. smile.gif
Kukin asennoituu vastaavaan tilanteeseen persoonallisesti ja omalla tavallaan. Itse olen tiukan asiallinen eturistiriitojen temmellyksessä. kaiken takana on että firmat kusettaa, yleensä ei ihmiset. Asiat järjestyy ihmisten välillä ja homma toimii.
Firmojen perusperiaatehan on että artisti maksaa.
Mun mielestä bottom line tässä tarinassa on se että tämän hintaluokan pyörän pitäisi toimia ilman "pakollisia teknisiä pysäkkejä".
Jotkut esitti että laittaisin vaan itse pyörän kuntoon ja kyllä se siitä. Se maksaa ja tässä kysymys nimenomaan on siitä, kuka maksaa...
Ehkei ne jalkavoimat sitten koskaan kasva tarpeeksi, etten koskaan enää kaipaa sitä pikkuratasta. Ehkäpä joku toinen lihas... tongue.gif
Mä olen jo kerran sen pyörän maksanut, enkä haluais aloittaa toimia pilotti asiakkaana tai muuten tuotekehityksen jatkona ilman korvausta, kun tuo palautteen hyödyntäminenkin heidän taholtaa ontuu pahasti.
SPPT on ollut tosi kivasti palvelualttis sekä -halukas koko ajan, mutta tulokset on mättänyt kautta linjan.
Mulla on koko hommasta sellainen hytinä perustuen keskusteluihin pyöriä siinä liikkeessä korjaavan kaverin kanssa, että asia kirraa - ei niinkään säädöistä tai palveluhalukkuudesta, vaan siitä mistä palikoista noi fillarit kasataan.
Ja koska tää asia tuntuu mättävän tuosta tuotannon alkupäästä
(sisäänostosta, toimitussoppareista, en ole varma onko Corratec Crossin osien koonpanon määritys tehty SPPT vai onko se hakattu kiveen itse Corratecin toimesta.)
Maailman tosi on että kaikki on sovittavissa tässä ja nyt (siis silloin kun puhutaan) siinä on tän pallon periaate.
He ykskantaan haluaa säilyttää prosessin eheyden yhden "v-mäisen" asiakkaan kustannuksella.
Taivahan tosi vaan on etten maksa penniäkään lisää pyörästä sen vuoksi enkä pysähtele työmatkallani kertaakaan sentakia kun ketjut kirraa kiinni.
"osta meiltä aihio ja ehkä saat siitä rahalla rakennettua toimivan pyörän" ei sovi minun pirtaan.
Selvyyden vuoksi on vielä tähdennettävä:
Säädän ja huollan pyörääni (myös autoani) itse enkä vingu siinä myyjää, mutta en koko takuuaikaa, - ja sitten huomaa, että ei ollutkaan pelkkä säätöhomma.
Fillari user
07.01.2004, 12.27
Originally posted by polkija:
Ei nyt ihan aiheeseen liity mutta kumminkin. Pyörä kun on melko yksinkertainen mekaaninenlaite jonka käytössä tulee huomioida sen osien sille asettamat rajoitukset. Eli jos ajan :rolleyes: Juu, tuo rajoitus on tiedossa enkä koskaan yritä käyttää yli puolenvälin ristiin. Eli jos on pienin eturatas en käytä yli neljää isointa takaratasta...
No se on hyvä se, mutta erillaisiakin virityksiä on. Minun CC-pyörässä on ketjulinja haettu niin että isoimmalla voi melko surutta käyttää kaikkia takarattaita, mutta pienimmällä eturattaalla jo kolmanneksi suurin takaratas vetää linjan melkoisen pahasti sivuun eli pienimmällä eturattaalla on ainoastaan tarkoitus kiivetä ne pahimmat mäet. Toisin sanoen nyrkkisäännöt eivät aina ole nyrkkisääntöjä vaan säännöttömyyksiä.
Oletko tutkinut tilannetta voiko tämmöinen olla mahdollista sinun tapauksessa. Voit tietenkin mainita asiasta sinne "huoltoon" mutta jotenkin epäilen että jos ei ole tähän mennessä huomattu niin tuskin huomataan vaikka sormella osoittaisi. Itse en oikein usko siihen että juttu olisi kiinni kampien tai eturattaiden laadusta vaan epäilen juuri ketjulinjan poikkeamaa. Eräs mahdollisuus on myös etuvaihtajan häkin vääntyminen niin vähän että sitä ei oikeastaan huomaakkaan mutta toiminta huononeen. Näin on myös käynyt itselleni joskus.
Fillari user
07.01.2004, 20.28
Originally posted by polkija:
Pyörä kun on melko yksinkertainen mekaaninenlaite jonka käytössä tulee huomioida sen osien sille asettamat rajoitukset. :rolleyes: Niin mäkin olen tähän asti luullut.
Tämän jälkeen mä lasken noi fillarit samaan ryhmään kun moottorisahan kaasari ja mopon sytytysjärjestelmä. - Niistä ei tajua mitään. :mad:
Ei voi olla totta, että niinkin yksinkertainen mekaaninen viritys kun kaksi ratasta, joitten välissä on ketju voi mättää niin pahasti, että siitä pelkästään voi olla ainakin viittä eri mieltä!! :eek:
- Mä taidan ottaa naftaliinista sen vanhan munamankelin (7 vaihteinen Tähtipyörä), olen mä silläkin ajanut samaa 50km duunimatkaa yhden kesän.
No näkemättä ongelmaa saattaa tosiaan tulla jokunen erillainen vastaus. Täytyy myös myöntää että yksinkertaisuudestaan huolimatta pyörissä ilmenee joskus myös ns. mystisiä vikoja, joihin ei selitystä löydy ei niin millään.
Joo ja täytyy muistaa että vaihteistot on alunperin suunniteltu kait kolmelle takarattaalle. Vaikka vaihteiden lukumääräksi ilmoitetaan 24/27 tai 18/20, käytössä on todellisuudessa huomattavasti vähemmän pykäliä. Eikös Shimanon ohjekirjojen (useinpien) mukaan jää pois 1 + 2 + 1 = 4 vaihdetta? Joten mielestäni tuota vastaava vaihdemääräkin pitäisi toimia. Jos ketjulinja on vedetty siten, että useampi vaihde jää pois, niin se on silloin vika. Usein myyjä sanoo, että se on vain huono ominaisuus ei vika.
RPM on FSA:n semmoinen edullisempi tuote, joten tuskin se nyt ihan sekundaa on.Minusta "semmonen edullisempi tuote" = sekundaa. Ei tarkoita kuitenkaan mitään sutta, jotenka asiasta olen samaa mieltä.
Itselläni sellaisia että laatu mättää pahasti ainakin Corratec Crossin kanssa. Eivät saa pyörää pelaamaan kunnolla. No uuseri, miten takuuasiasi edistyy?
Fillari user
06.02.2004, 16.00
Heips
Jatkoa tälle keissille on sen verran, että otin yhteyttä kuluttajaviraston neuvontaan ja ohjeiden mukaan hain pyörän pois ja odottelen jäitten lähtöä. Jos ja kun vika palaa, otan valokuvan ja palaan asiaan eri osapuolille.
kävin hakemassa SPPT:stä pyörän pois. Olivat hyvästi yhteistyöhaluisia ja lupasivat vaihtaa kampisettiä jos vika palaa.
Ilahdutti ainakin tuo yhteistyöhaluisuus Tikkurilassa. (myymälänhoitaja)
Kirkastetaan nyt heidän mainetta.
Haa! Jos haluaa ostaa kunnon pyörää nii miks ihmeessä mennä edes polkupyörätukkuun. Eiks se oo kuluttajan ome moka?
se siitä
29.02.2004, 01.20
Originally posted by buse:
Haa! Jos haluaa ostaa kunnon pyörää nii miks ihmeessä mennä edes polkupyörätukkuun. Eiks se oo kuluttajan ome moka? Mistä muualta saa läpi vuoden pyöriä 40-60% alennuksella :D
mehukatti
29.02.2004, 02.44
mä voin myydä sulle paskaa 100 eurolla. oikea hinta 100000e. alennusta 10001%.
Joo, SPPT on vähän niinkuin Igorin Kulta: kaikki aina kymmeniä prosentteja alennuksella. Ja joka hinnassa paljon ysejä, minkä trendin aikoinaan aloitti muistaakseni Anttila. "Kasettinauhuri alle satasella!" (hinta 99,90).
Silti SPPT:ssä on ihan kelpo pyöriä. Tuo 6000 euron, eikun anteeksi 5999 euron Corratec maantiepyörä voi tosin jäädä myynniltään aika vaisuksi Suomessa.... :rolleyes:
Originally posted by mehukatti:
mä voin myydä sulle paskaa 100 eurolla. oikea hinta 100000e. alennusta 10001%. Eihän tossa ollut alennusta kuin 99,9%. Ei tu kauppoja!
Fillari user
10.03.2004, 15.34
Saksalainen kolleegani suhtautui suurella kunnioituksella Corratec:iin...."High performance bikes."
Hän onkin Dyssendorfista, jossa ei ole käyttöä kun Citypyörille.
Saksalainen kolleegani suhtautui suurella kunnioituksella Corratec:iin...."High performance bikes."
Hän onkin Dyssendorfista, jossa ei ole käyttöä kun Citypyörille. Ei kai tuossa Corratecissä mitään todellista vikaa olekaan?
Niinpä... Lienee suurin ongelma "ammattilaisten" ja "puoliammattilaisten" ja "ammattilaisena itseään pitävien" keskuudessa onkin se, että Suomessa Corrateciä myy polkupyörätukku.
Oma Air Tech neloseni on pelannut todella hienosti ja antanut rahalle kelpo vastineen.
Olen ymmärtänyt että Corratecillä on lähinnä korkeintaan ns. katu-uskottavuusongelma. Huvittaa se, että todennäköisesti suurin osa täällä palstalla pyörijöitä on lähinnä omaksi ilokseen ajelevia tavallisia Pulliaisia. Höystettynä tietysti muutamalla ns. kilpaveikolla. Kuitenkin useimpien pyörien pitäis kirjoitettujen juttujen perusteella olla jotain Supervekottimia XTR-XO-pakkoollahydraulisetlevyjarrutvähintäänKsyriumi ttaimitkälieheliumit-laitteita. Ainakin tutun kaverin Corratec TeamBow (vai mikälie Racebow)on kestänyt ihan hyvin kovaakin käyttöä, ja tässä tarkoitan kuskin lähellä 100 kiloa olevaa painoa. Vaihteet pelaa, runko pelaa, jne......
Itse ostin tenavalle yhden fillarin Polkupyörätukusta ja sain omasta mielestäni ihan asiallista palvelua.
Näin juuri... Itse olen 105 kg/ 187 cm. Hyvin on kestänyt täysin säälimätöntä metsäajoa. Onhan se tietty noloa kun kammet ja tanko ei ole mitään "merkkiä" vaan jotain zzyxzzz hässäkkää. Itselleni on yksi lysti kunhan toimii.
Toki varmuuden vuoksi on tulostettuna PP-tukun nettisivulta ko. pyörän speksit ja mainoksen korulauseet. Jos tulee jossain vaiheessa tarvista tukeutua 10 vuoden runkotakuuseen niin on näyttää faktaa millä argumenteilla pyörä on aikanaan myyty. Tosin olis se jo rikki mennyt jos on mennäkseen.
Katu-uskottavuudella ei ainakaan mulle ole paskankaan merkitystä kunhan tuote täyttää sille asetetut odotukset ja hinta on kohdallaan.
Itse olen ajatellut SPPT:sta ostaa Corratec RaceTech Hydron, jossa on ultegran osaset..hintaa 1500eurooh..onko kokemuksia?
Fillari user
11.03.2004, 14.53
Originally posted by JKK:
Ei kai tuossa Corratecissä mitään todellista vikaa olekaan? [/QB]Yleisesti ottaean tosi hyvä filetsu, mulla vaan oli/on ollut outoja ongelmia kys. yksilön kanssa.
Ana ajaa corralla ja on ylpee siitä! Eiköhän niitä vikoja oo samal lailla kaikissa merkeissä, vai kirotaanko kisoissa vain corratec pyöriä tai niiden myyjiä... Jos huolto ei jossain liikkeessä toimi, niin kannattaa kysyä ketjun jostain toisesta liikkeestä, tai ostaa harraste käyttöön 6000 euron pyörä(niissä ei ole ikinä vikoja ;) )
Jos huolto ei jossain liikkeessä toimi, niin kannattaa kysyä ketjun jostain toisesta liikkeestä Joo. Tuosta on hyvä esimerkki Bike Planet. Myyrmäen liikkeessä ei ikinä onnistu muu kuin vittuilu, mutta Espoossa homma pelaa. Käsittämätöntä miten voi "samalla" liikkeellä olla noin isot erot.
Originally posted by JKK:
</font><blockquote>quote:</font><hr /> Jos huolto ei jossain liikkeessä toimi, niin kannattaa kysyä ketjun jostain toisesta liikkeestä Joo. Tuosta on hyvä esimerkki Bike Planet. Myyrmäen liikkeessä ei ikinä onnistu muu kuin vittuilu, mutta Espoossa homma pelaa. Käsittämätöntä miten voi "samalla" liikkeellä olla noin isot erot. </font>[/QUOTE]Jaa. Mä olen kyllä saanut sieltä ihan oivaa palvelua. Johtuisikohan se siitä, että vittuilen herkästi takaisin?
Ja ei kait tuossa liikkeiden eroissa ole mitään ihmettelemistä, kun ihmisiähän ne myyjätkin ovat. --- Ei myyjät mitään ihmisiä ole tongue.gif jos silleen yleensä ajattelee. Me tehdään epäinhimillistä työtä, josta hyötyvät vain me itse...
Palataanpa hiukka takaisin!
Eturattaissa on eroa: joissakin on varsinainen ratas siirretty puolisen milliä pokkauksella oikealle paikalle (eli rattaassa on olake). Kun siihen vaihtaa toisen rattaan, jossa ei ole pokkausta, niin uusi ratas on puolisen milliä liian sisällä ja ketju putoilee siltä sille vaihdettaessa. Siksi on olemassa rattaan pultteihin asennettavat säätölevyt.
Kun on asiasta omakohtaista kokemusta, niin kai voi sen kertoa muillekin, ettei kaikkien tarvitsis kokeilla. :cool:
Blackdawn
22.03.2004, 15.50
Onko tämä edes totta!?! Kusetusta!!! (http://www.suomenpolkupyoratukku.fi/product_info.php?cPath=42_43&products_id=910)
Voiko näin edes mainostaa??? Huippuluokan täysjoustomaasturi... PAH!!!
Ja mikä on vielä oudompaa, niin sama putiikki kaupittelee tälläsiä yli 4500 euron fillareita! (http://www.suomenpolkupyoratukku.fi/product_info.php?cPath=42_43&products_id=862)
Missä kulkee moraalin raja? Tässähän aivan selvästi kusetetaan tietämätöntä kuluttajaa :mad:
Originally posted by Blackdawn:
Onko tämä edes totta!?! Kusetusta!!! (http://www.suomenpolkupyoratukku.fi/product_info.php?cPath=42_43&products_id=910)
No mutta onhan siinä downhill-tyyppinen ohjaustanko! Ei voi olla huono pyörä! Ja onhan siinä yksilöllisesti säädettävä runkojousitus ja jousitettu etuhaarukka!! Kuulemma vaimentaavat töyssyjä ja ajonautinto on täydellinen! ...höhöh, miks tollasia myydään? :(
niitä myydään varmaan siksi, että nykyään kouluun ei voi kulkea tavallisella pyörällä vaan pitää olla hyvän näköinen "maasturi". Vanhemmat ei kuitenkaan halua ostaa lapsilleen cännereitä koulumatkoille ni viisaat on keksiny tehdä halpoja look a like versiota... mainonta antaa tietysti maallikolle vähän väärän kuvan pyörästä...
Blackdawn
25.03.2004, 08.25
Originally posted by Jehu78:
Vanhemmat ei kuitenkaan halua ostaa lapsilleen cännereitä koulumatkoille ni viisaat on keksiny tehdä halpoja look a like versiotaJoo, pitäisköhän Fillari 4/2003 lehden halpis täysjoustojen testi laittaa koulujen ilmotustauluille ja kymppi uutisiin, niin kakarat ei niitä haluu ja vanhemmat eivät halua rankaista lapsiaan turhasta :rolleyes: .
Fillari lehdessähän sanottiin että jos haluat rangaista lastasi niin osta halpis täysjousto ja jos haluat antaa kovemman rangaistuksen anna vielä halvempi :D :D :D
joo, niin oli. Osui aika naulan kantaan.
Fillari user
09.04.2004, 20.37
Tuli taas vika päälle. Tällä kertaa osasin varautua ja otin kameran mukaan.
Corratec vika -album (http://community.webshots.com/album/132633127oiiBlX)
Fillari user
09.04.2004, 20.40
Kuvista näkee että aiemmat jutut siitä että ei voi käyttää liikaa ristiin, eivät ihan päde tähän. Takaratas oli toiseksi piennin ja eturatas pienin.
Tuota, eikös takaratas ole toiseksi suurimmalla?
Vika taasen johtuu huonolaatuisista eturattaista, ja ehkäpä myös ketjun kunnolla on osansa asiaan?
Mikset osta kunnon kampia(Firex, lx tms.), (ja uutta ketjua) ja ajelet rauhassa samalla kun tappelet pp-tukun kanssa?
Fillari user
09.04.2004, 21.08
Juu, olet oikeessa, meni senat sakaisin. Juu, eihän tää ole kun huvia vaan. Johan se takuukin kohta loppuu. ketjut on just putsattu ja pyörä muutenkin huollettu.
Erikoisen näköinen vika. Näyttää ikäänkuin chainsuck ilmiöltä, mutta isolla eturattaalla! Vai näinkö oikein? Samalla myös takana näytti olleen aika iso ratas, eli mikäli eturatas oli iso, niin ketjulinja ei optimaalinen, koska ketju joutuu taipumaan sivusuunnassa.
Suosittelen että menet vaan ja vaihdat/vaihdatat ainakin eturattaat ja ketjut, ehkä koko kampisatsin, unohdat koko jutun, ja rupeat ajamaan hienosti toimivalla crossarillasi. Pieni rahanmeno harmittaa, mutta unohtuu äkkiä kun pääsee ajamaan entistä hienommalla filolla.
Eikä rahaa mee hirveesti, kun ostat kilkkeet jostain netistä tai kunnon kotimisesta puodista. Ja tuut Olvi- tai Urho-keisin kanssa meille himaan, niin mä vaihdan ne kammet sulle. Jos meinaan asut Hesassa päin.
Sitä (http://www.rocsport.com/ubb/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=4;t=003440;p=1) on liikkeellä.. valitettavasti. Sulle vois hyvinkin toimia toi anti chainsuck device :confused:
Fillari user
13.04.2004, 15.13
[QUOTE]Originally posted by Hiilari:
[QB] Erikoisen näköinen vika. Näyttää ikäänkuin chainsuck ilmiöltä, mutta isolla eturattaalla! Vai näinkö oikein? Samalla myös takana näytti olleen aika iso ratas, eli mikäli eturatas oli iso, niin ketjulinja ei optimaalinen, koska ketju joutuu taipumaan sivusuunnassa.
Hei, katos tarkemmin. Eturatas on pienin ja takaratas tokaks suurin. Eli ketjulinja on optimaalinen.
On silti hyvä tietää että taudilla on niinkin hyvä nimi kun Chainsuck :cool:
No jos sulla oli pieni eturatas, niin sittenhän diagnoosi on aivan klassinen chainsuck. Eturattaalta lähtevä ketju (jonka ainoa jännitys tulee takavaihtajasta) liimautuu v-mäisesti eturattaaseen. Taudin oireita tavataan yleisesti maastureilla kura & pakkas keleillä.
Hoitona putsausta, ja jos ei auta, uutta voimansirtoa. Jotkut ketju-ratas yhdistelmät vain aiheuttavat tuota enemmän kuin toiset, en tiedä miksi. Myös ketjun lyhentäminen voi auttaa, koska silloin takavaihtaja pitää ketjun paremmin ruodussa.
Markku Silvenius
13.04.2004, 16.00
En lukenut koko ketjua, mutta tuli mieleen muutama juttu: Purseet kuluneessa t. huonolaatuisessa eturattaassa, huono ketjulinja (ei kylläkään esim tuolla 'edessä pieni-takana toiseksi suurin' yhdistelmällä pitäisi tulla esiin) ja liian pitkä ketju.
Mitkä noi eturattaat on? Eiks tossa pyörässä oo alunperin zzyzx: eturattaat?
Noiden kuvien perusteella on vieläkin vähän hankalaa arvailla kaikkia ilmiöön vaikuttavia seikkoja. Aika montaa on jo arvailtu ja mahdollinen chainsuck ilmiö voi olla kyseessä silloin kannattaa tarkastaa ketjujen puhtaus ja liikkuvuus, eli ettei ne ole jäykät. Myös eturattaiden kunto joskus vaikuttaa tilanteeseen, tosin yleensä kuluneet eturattaat aiheuttavat yleensä muunlaisia ongelmia.
Yhteen seikkaan kiinnitin huomiota kuvasta ja se on etuvaihtajan asento. Edessä pienimmällä ja takana toiseksi suurimmalla rattaalla ketjun tulisi kulkea lähellä etuvaihtajan häkin sisempää reunaa. Kuvassa ketju taas kulkee lähellä ulompaa sisäreunaa. Jos tästä nyt jotain ymmärtää.
samppa@draktor.com
30.04.2004, 09.41
Mitkäs ketjut tuossa fillarissa on?
Huomasin itse pari viikkoa sitten että ysiketjujen leveyksissäkin on eroja kun yksi malli aiheutti hillittömät chainsuckit Blackspiren dual(9sp sopiva) -rattaalla. Ketjut vaihtamalla toisiin ysiketjuihin ei minkäänlaista ongelmaa ollut.
Fillari user
30.04.2004, 12.58
Aika koomista touhua. SPT on "tutkinut" tuota tapausta joyli kaksi viikkoa. Jotain hyötyä noista digikuvista taisi olla...
Tekevät niin koska eivät halua nähdä minua& pyörää enään. No täytyy sanoa, että tunne on molemminpuolinen.
Saipahan polivi parantua ihan rauhassa, mutta nyt on jo poltellut tosi pahasti jalkapohjissa, että pääsis sotkemaan...
Niin siis onko tossa alkuperäiset eturattaat? Merkki?
Huhhurjaa... Tuossa sain käsiini reilun vuoden vanhan mutta ajamattoman Inseran naistenpyörän. Ostettuna alkuperäisessä otsikossa mainitusta liikkeestä. Pyörä oli kuulemma luovutushuollettu ja sanottu että kovaa ajoa vaan ja joskus vuoden päästä tuoda pyörä ensihuoltoon.
Nooh, koska suhtaudun varauksella ko putiikkiin ja ko merkkiin niin ennenkuin annoin lähteä pienelle lenkille ko pyörällä niin päätin kokeilla pikaisesti että osat ovat turvallisesti kiinni. Mutta mitä vielä !!! Yllätys oli suuri kun satula kääntyi käsin kääntämällä ympäri, ja mikä vaarallisinta, myös ohjaintanko kääntyi varsin kevyellä vääntämisellä akselinsa ympäri, ja eturenkaan pikalinkku oli vaarallisen löysällä ! Lähti lähes yksinään auki :eek: . Etujarrupalat osui "suunnilleen" vanteille. Pyörä tosiaan oli seissut puolisentoistavuotta ajamatta lämpimässä varastossa, joten ei ruuvit ole yksinään löystyneet. Käytössäni ei ollut työkaluja joten en saanut käytyä läpi muita fillarin osia, mutta pyörälle pitää näköjään tehdä itse täyshuolto ennenkuin sillä uskaltaa ajaa. Herranen aika sentään jos fillarit luovutetaan moisessa kunnossa asiakkaille ! Pyörä oli vielä ~400 - 500 euron pyörä eli ei mitään ihan halvinta sarjaa.
Suosittelen muidenkin käymään fillarin omatoimsesti läpi vielä vaikka ne siellä ovatkin "kasanneet" pyörän olevinaan ajokuntoon. Hengenvaarallinen peli olisi tuo ollut noissa säädöissään !
supertele
20.03.2007, 12.52
[:mad: :mad:]
Nyt potuttaa! Ymmärrän että mainoksiin pitää aina suhtautua kriittisesti, kun omaa tuotetta on tapana kehua vähän enemmän kuin muita, mutta...
Hesarin viimeisellä aukeamalla (tänään) SPT:n mainos: "Fillari-messujen parhaaksi valitut pyörät!!" Totta kai kukin saa subjektiivisesti omassa päässään valita mitä tahtoo, mutta tämä alkaa mennä jo törkeäksi kuluttujan k*settamiseksi. Se "testivoittaja" mainostaminenkaan ei ollut mitään verrattuna tähän!
[/:mad: :mad:]
edit: sama mainos näyttää löytyvän spt:n sivuilta http://www.suomenpolkupyoratukku.fi/etusivu/2007/hs_20032007.jpg
Hieno juttu,
kukahan tuon valinnan on tehnyt ??? :D
No onneksi prkle en päässyt messuille jos siellä olevian fillareiden taso oli sitä luokkaa että Inserat oli parhaita...:D
Eikö hitto tuommoiseen mainontaan jo joku lakikin tule esteeksi pikkuhiljaa. Lisäksi: Hinta VAIN 500e! (vastaavat 850e) :D :D
hannibaali
20.03.2007, 13.27
Täysjoustomaasturi - ja ajat missä haluat:D
Täysjoustomaasturi - ja ajat missä haluat:D
"MONTANA MXM -täysjoustomaastopyörä on suunniteltu soveltuviksi kaikille alustoille metsäpoluista asfalttiteille. Laadukas jousitus takaa tasaisen menon vaativassakin käytössä. Pyörä on varustettu tehokkailla V-jarruilla sekä alumiiniontelovanteilla jotka on niinikään tehty kestämään. Maastokuvioidut IRC-kumit on varustettu myös keskiharjalla hyvän maantierullaavuuden saavuttamiseksi."
Hitsi kun menin ostamaan kalliimman, kun noin halvalla olis lähtenyt huippumaasturi....
Valitettavan monet tosin menee tollaseen mainontaa, se on vähän sama kuin erään saksalaisen jättirautakauppaketjun sisäänvetomainos "betonimylly tarjouksessa", näiden kahden tuotteen ajo-omonaisuudet taitavat olla samaa tasoa, siis betonimyllyn ja huippumaasturin.
Mikrometri
20.03.2007, 19.21
Niinpä.Jättää ne varkaatkin Commencalit ja Corratecit rauhaan jos on tarjolla Cannondale tai Cadillac pöllittäväksi.
Kyllä ne sen verran tajuaa vaikka muuten olisivatkin sekaisin.
Niinpä.Jättää ne varkaatkin Commencalit ja Corratecit rauhaan jos on tarjolla Cannondale tai Cadillac pöllittäväksi.
Kyllä ne sen verran tajuaa vaikka muuten olisivatkin sekaisin.
Hyvä juttu, ei tarvitse enää lukita pyörää :D
Hyvä juttu, ei tarvitse enää lukita pyörää :D
Juu,täytyy Tarmo-lähikauppialta hakee Commencal tarrat Ellsvöörtiin:D .
Pyöräkaistapää
20.03.2007, 21.25
Onko kukaan muu huomannut, että samanlainen hämäys on käynnissä kaikissa tuotteissa tai vaikkapa politiikassa. Aina kun ostat jotain mainoksen perusteella (tiedostat "mainonnan" tai sitten et) on suuri mahdollisuus, että haukkaat paskaa. Samaan aikaan sen "mainostetun" alan asiantuntijat naureskelee partaansa/amisviiksiinsä jollakin sisäänpäin kääntyneellä foorumilla...
edit: sama mainos näyttää löytyvän spt:n sivuilta http://www.suomenpolkupyoratukku.fi/etusivu/2007/hs_20032007.jpg
*Kierii lattialla nauruunsa lähes tukehtuen*
:D :D :D
Niin, siis mitä mieltä Fillari 07 messujen järjestäjät on tuosta lausunnosta?
Minä tiedustelin Suomen polkupyörätukun markkinointimateriaaliyhteyshenkilöltä mikä taho oli valinnan suorittanut ja millä kriteereillä ko. pyörät oli valittu messujen parhaiksi. Ei ole kuulunut vastausta :(
Mikrometri
28.03.2007, 15.05
On niillä muuten harvinaisen hyvä luottoluokitus eli AAA.Vain muutama % yrityksistä pääsee tuohon.Tuossa mallia:
http://dbfinland.dnb.com/Finnish/default.htm?Loc=/Finnish/Database/rating.htm
Ja tämän päivän Hesarissakin oli juttua siitä että se Kuluttaja-asiamiehelle jonkun heistä tekemä valitus olikin ollut floppi.
Ja eikös heidän myymänsä pyörät ole pärjänneet hyvin jopa lehtienkin testeissä???
Ei sitten ole ihme että moni on äänestänyt heidän myymiään fillareita jossakin kyselyssä.
Aivan luonnollistahan tuo on.
...Ja eikös heidän myymänsä pyörät ole pärjänneet hyvin jopa lehtienkin testeissä???....
Kaiketi hintaluokassaan kun vertailtiin peruspyöriä. Näin ainakin oli TM:ssa, jossa hintakatto oli 200 euroa ja mukaan pääsi Tukun insera-ennen400-nytvain200-rajoitettuerä. Verrokkeina olikin sitten kaiken maailman joosemiitteja.
länsiväylä
29.03.2007, 00.28
On ne ilmeisesti olleet ainakin pakotettuja muuttamaan markkinointiaan, sillä ennen oli superhypertarjous-hinnan alla aina ovh. jotain 1.5-2 x enemmän. Eihän niitä toki koskaan niillä ohjehinnoilla myyty (eikä kukaan varmaan olis ostanutkaan) ja siitä tuli pyyhkeitä. Nyt lukee että "vastaavat" maksaa sen ja sen verran...
Kuka valitsi messujen parhaaksi? He itse? :p
Kuka valitsi messujen parhaaksi? He itse? :p
Olikos siellä muka parempia? Häh! Ei kai joku luule, että joku esim. Pinarello olisi parempi? :rolleyes:
lcdpiggy
29.03.2007, 09.17
Kilohinnaltaan olivat aivan varmasti messujen edullisinta/parasta antia.
Kilohinnaltaan olivat aivan varmasti messujen edullisinta/parasta antia.
No, messujen töykeintä antia oli ko. myyjien käytös kun kävin heitä jututtamassa, joten eipä paljoakaan propseja ko. puljulle.
Fillarijeti
30.03.2007, 10.23
Ja tämän päivän Hesarissakin oli juttua siitä että se Kuluttaja-asiamiehelle jonkun heistä tekemä valitus olikin ollut floppi.
Ja eikös heidän myymänsä pyörät ole pärjänneet hyvin jopa lehtienkin testeissä???
Ei sitten ole ihme että moni on äänestänyt heidän myymiään fillareita jossakin kyselyssä.
Aivan luonnollistahan tuo on.
Kaiketi hintaluokassaan kun vertailtiin peruspyöriä. Näin ainakin oli TM:ssa, jossa hintakatto oli 200 euroa ja mukaan pääsi Tukun insera-ennen400-nytvain200-rajoitettuerä. Verrokkeina olikin sitten kaiken maailman joosemiitteja.
TM:stä ei taida olla edes aloittelevan pyöräilijän aapiseksi. Paremmin tuntemassamme ja arvostetummassa Fillari-lehdessä 1/2007 oli tonnin etujousitettujen pyörien vertailu, jossa Corratec pesi Trekit, Scottit, Feltit ja Nishikit jne. mennen tullen. Tässä testissä saksalaisten pyörien hinta/laatu –suhde oli häkellyttävän hyvä, sillä Corratecia lähes kilon painavampi Cube keräsi myös täydet viisi pistettä. Itse ostaisin kyllä ennemmin Corratecin kuin esimerkiksi kalliin Cannondalen.
Täytyy kehua kyseisen liikkeen toimintaa mun kohdalta. Olin kattelemassa täysjoustopyörää, ja katselin Inseran halpispyörän välillä ja kalliimman Corratecin välillä. Myyjä sanoi suoraan, että toi Insera on ihan paska, älä edes kuvittele ostavasi sitä. Sitten kun kysyin, että onko täysjoustopyörälle käyttöä mulle, kun ajan kaupungissa suurimman osan, niin sanoi myyjä suoraan, että hukkaan ne rahat menee, ja täysjoustopyörät varastetaan helpommin, kun ne ovat kalliimmasta päästä. Ei ainakaan mun kohdaltani kusetusta tapahtunut.
Myyjä sanoi suoraan, että toi Insera on ihan paska, älä edes kuvittele ostavasi sitä.
Vuoden myyjä-palkintoa odotellessa... :D
HC-Kaivoksela
07.05.2007, 12.23
Päädyitkö sit vannara johonkin fillariin? Vai oliko myyjä niin rehellinen että tuli mentyä toiseen liikkeeseen? ;)
juhhahaa
10.05.2007, 13.20
Eilisessä Hesarissa (9.5.2007) Fillaritukku mainosti Insera Tronic- pyöräänsä. Hinta 395e ja vastaavat kuulemma 600e. Shimano Aliviokin pelaa mainoksessa luotettavasti. Minulla on erittäin huonot kokemukset Fillaritukusta ja Insera Tronicista. Pyörä on kasattu huonosti, miten sattuu, eikä tuolla liikkeellä käytännössä ole mitään takuuta eikä huoltoa (maksullisessa ensihuollossa ei tehty mitään). Tällaista kauppaa on syytä välttää ja ostaa kunnollisia pyöriä vastuunsa tuntevilta kauppiailta. Se kuudensadan euron pyörä oikeassa fillarikaupassa on aivan varmasti parempi sijoitus. Se Alivio ei muuten pelaa vieläkään, kolme kertaa "säätivät". Enkä todellakaan ymmärrä "TM- testivoittoja".
Päädyitkö sit yannara johonkin fillariin? Vai oliko myyjä niin rehellinen että tuli mentyä toiseen liikkeeseen? ;)
En ole vielä. Täysjoustoa en kuitenkaan osta.
Päivän Satakunnan Kansassa on mielenkiintoinen (=opettavainen) juttu miten Polkupyörätukku hoitelee takuuasioita. Tonnin maasturista on hajonnut keskiö, neljä kuukautta myöhemmin homma on vaiheessa.:eek: Harmi ettei linkkiä ole, mutta jotka vaikka kirjastoon pääsee/viitsii mennä lukemaan, niin kannattaa ainakin siinä tapauksessa lukea jos suunnittelee pyörän hankintaa siitä putkasta.
Poriin aukesi myymälä tässä keväällä, olen kahdesti käynyt siellä. Ensimmäisen ja viimeisen. Käytiin kenkiä katsomassa, heillä oli tasan yhtä mallia. Ei kuulemma kannata pitää useampaa mallia hyllyssä. Totesin pojille, että samalla periaatteella ei varmaan sitten kannattaisi myöskään myydä kuin yhtä pyörämallia.:rolleyes:
Humectant
20.06.2007, 13.39
Ihan vaan tämän asian takia siirryin vihdoin lukijasta osallistujaksi. Tuli tunne, että haluan jakaa tämän varoittavan esimerkin muidenkin kanssa.
Vein pyöräni (ihan normi Raleigh hybridi) huoltoon Tampereella Lielahdessa siajitsevaan Suomen polkupyörätukkuun eräänä lauantaina noin kuukausi sitten. Varmistin ensin puhelimitse, että heillä ei ollut ruuhkaa huollossa. Jättäessäni pyörää, sitä oli vastaanottamassa joku vanha setä, joka kyseli kaikenlaista asiallista pyörästäni luoden kuvan, että moisista vekottimista jotain myös tiedetään. Jätin pyöräni huoltoon luottavaisin mielin, huomauttaen samalla kaikkia kohtia, joihin halusin heidän kiinnittävän huomiota. Mainitsin mm. jarrupalat, jarruvaijerit, vaihtajan, renkaiden kunnon ja muita pikkuvikoja. Tässä vaiheessa mainittakoon, että huolto tuossa liikeessä maksaa suolaiset 70 euroa plus mahdolliset vaihdettavat osat sisältäen KUULEMMA kaiken peruskorjauksen. Koska en ollut siihen mennessä pari vuotta vanhaa pyörää vielä liikeessä huollattanut, ajattelin, että ihan kohtuuhinta ensimmäisestä huollosta.
Maanantaina kävin hakemassa pyörän varmistettuani taas puhelimitse, että huolto on tehty. Kun sain pyörän liikkeessä käsiini, ihmettelin sen pas**ista näköä. Kokeilin jarruja ja edessä palat jumittuivat aivan kuten huoltoon viedessäni. Kun mainitsin tästä nuorelle miesmyyjälle, hän totesi kuiavsti, että vanteet on varmaan putsattu ja palat juuttuvat siinä käytyn aineen takia hetkeksi vanteeseen. En uskonut selitystä, koska vaikutti että jarruihin ei ollut edes koskettu. Koska olen pieni arka tyttö, en heti uskaltanut valittaa asiasta.
Testasin pyörää seuraavana päivänä. Kauhukseni huomasin, että jarrupalat edessä vinkuivat edelleen jarrutettaessa, vaihtaja ei toiminut edelleenkään, etupyörä viipotti ihan samaan vanhaan malliin, mutta jarruvaijeri sentään oli vaihdettu. Kotona kurkkasin jarrupaloja ja huomasin, että samat vanhat palikathan siellä olivat!! Suivaannuin tästä suuresti ja päättelin, että pyörälle ei tosiaan oltu tety muuta kuin vaijerin vaihto.
Seuraavana päivänä keräsin vihaa ja raivoa ja rohkeutta ja marssin takaisin liikkeesseen ja vaadin rahojen palautusta huonosti (olemattomasti pikemmin!!) tehdyn huollon seurauksena.
Nuori miesmyyjä, jolta olin saanutkin pyörän huollon jälkeen kehotti tuomaan pyörän uudestaan huoltoon, mutta en suostunut, koska tähän asti saamani palvelu oli alaluokkaista. Tämän jälkeen rahat palautettiin käteeni enempiä kyselemättä.
Kauniiksi lopuksi kävin kysymässä Tampereen Lielahden Sportia Pekassa, josko joku ehtisi fixata ainakin vaihtajaa, koska jarrupalat osaan itsekin vaihtaa toki. Siellä ihana ystävällinen AMMATTITAITOINEN mies otti pyöräni asiakseen ja pisti sen rips raps kuntoon odottaessa, edulliseen hintaan ja antoi vielä samalla tippejä ja vinkkejä pyörän hoidossa. Tippa linssissä ja ilo rinnassa lähdin kotiin uusien jarrupalojen ja ulkokumin kanssa uudistatun pyöräni kera.
Mitä tästä opimme? Ei kannata tyytyä pas**an. Kannattaa AINA valittaa, jos vähänkin on epätyytyväinen. Kaikki kusettaa minkä ehtii. Ja EI kannata viedä pyörää huoltoon Suomen Polkupyörätukkuun.
I rest my case.
Täytyy nyt kantaa oma korteni kekoon tässä keskustelussa. Ostin noin vuosi sitten SPT:stä insera x-cross pyörän, jolloin tein mielestäni ihan hyvät kaupat. Noh, muutaman viikon päästä ihmettelin kun keskirattaalla polkiessa kuului ihme ääntä ja tarkemmin katsoessa paljastui että keskirattaasta oli yksi hammas taipunut. En tiedä miten tämä oli tapahtunut, mutta ainakaan pyörällä ei oltu kaaduttu eikä sitä oltu kolhittu mihinkään. Joka tapauksessa marssin tuonne suomenojalle pyöräni kanssa, jossa todettiin että takuu EI korvaa tämmöistä vikaa pyörässäni, jota suuresti ääneen ihmettelin. Myyjä tilasi minulle uuden rattaan 25 erkin hintaan. Kun ratas oli tullut paikanpäälle, eivät he suostuneet edes vaihtamaan sitä ilmaiseksi. Sain sentään lainata heidän työkaluja ja vaihtaa rattaan itse heidän tiloissaan. Että sellaista...
Täytyy nyt kantaa oma korteni kekoon tässä keskustelussa. Ostin noin vuosi sitten SPT:stä insera x-cross pyörän, jolloin tein mielestäni ihan hyvät kaupat. Noh, muutaman viikon päästä ihmettelin kun keskirattaalla polkiessa kuului ihme ääntä ja tarkemmin katsoessa paljastui että keskirattaasta oli yksi hammas taipunut. En tiedä miten tämä oli tapahtunut, mutta ainakaan pyörällä ei oltu kaaduttu eikä sitä oltu kolhittu mihinkään. Joka tapauksessa marssin tuonne suomenojalle pyöräni kanssa, jossa todettiin että takuu EI korvaa tämmöistä vikaa pyörässäni, jota suuresti ääneen ihmettelin. Myyjä tilasi minulle uuden rattaan 25 erkin hintaan. Kun ratas oli tullut paikanpäälle, eivät he suostuneet edes vaihtamaan sitä ilmaiseksi. Sain sentään lainata heidän työkaluja ja vaihtaa rattaan itse heidän tiloissaan. Että sellaista...
Kaverilla X-crossin kanssa oli (ja on) vastaava ongelma. Ei kuulemma saa uutta sopivaa ratasta. :-)
Sitä ennen oli jo kerran katkennut keskiöakseli. Tuskin mitään kovin laatukamaa sekään ollut.
Ei tarvitse enää ihmetellä miksi eräät muut nimeltä mainitsemattomat liikkeet suostuvat enää korjaamaan itse myymiään pyöriä. Oliskohan hyvä bisnes perustaa Suomen polkupyörätukun myymien pyörien korjausliike? :)
Teemu Kalvas
20.06.2007, 16.42
Oliskohan hyvä bisnes perustaa Suomen polkupyörätukun myymien pyörien korjausliike? :)
Ei, koska ne jotka ostavat SPT:sta pyöriä, eivät halua maksaa sellaisia korjauskustannuksia, mitä niistä olisi pakko periä. Jos ko. asiakkaat eivät alunalkaenkaan olisi olleet niin pihejä, ongelmaa ei olisi.
HC-Kaivoksela
20.06.2007, 22.22
Ei voi myöskään suositella työpaikkana (jos olette tottuneet samaan lain mukaisen liksan).
Ei voi myöskään suositella työpaikkana (jos olette tottuneet samaan lain mukaisen liksan).
Eiks siellä oo pelkästään pimeenä tiennavia töissä. Ainakin kaverini oli aikansa kunnes kyyllästy kusetukseen työnanatajan puolesta.
ostakaa vaan fillareita kyseisestä liikkeestä jää kesän ajot aika vähäisiksi
hymyssä suin korjailet koko kesän fillaria:)
KonaHossDeDriver
19.12.2007, 02.06
Eturatas temppuillut n. 300km ajon jälkeen jatkuvasti.
Kun eturatas on pienimmällä ja takaratas keskivaiheilla, ketju tarraa eturattaaseen kiinni ja ketj(k)u menee kaksin kerroin. Polkeminen tietysti tyssää siihen paikkaan ja vitutus saapuu.
Vaihteisto on Shimanon Deore LX.
Mä ajan 25km siivu töihin ja se vika tulee esille noin kerran meno ja kerran tulomatkalla.
Niitä "putsataan ja säädetään" käyntejä on ollut jo ihan liikaa...Nytkin pyörä on sielä liikkeessä "korjattavana" eivät ole saaneet ajossa vikaa esille ja epälevät jo minun tekevän vian tahallaan.
Pitäisi 749E fillarilla pystyä vaan ajamaan, eikä pelleilemään.
Vanha aihe mut saatiinpa SPPT taas esille. Olisikohan ollut vika taas taitamattomassa huollossa.
Mutta tarviiko näitä vanhoja kaivella esille, kun tuoreempikin on esillä?
KonaHossDeDriver
19.12.2007, 15.34
Mutta tarviiko näitä vanhoja kaivella esille, kun tuoreempikin on esillä?
En mä tiedä :seko: :D
Huhujen mukaan kirkolle Pratikankujalle torin viereen, postin (vai Itella) nurkan taakse, tulee liike. Ajoin ohi ja hyllyjä kasattiin, päällä luki PRO ja se ylöspäin oleva nuoli ( kuten Volvon merkissä). Saakohan sieltä maantie Dura-Ace Corrateciini osia?
Tuossa corratecissä ei ole muuta corrateciä kuin runko. Tietty on myös niitä "talon osia", mutta ne voi aikanaan korvata muilla merkeillä. Muuten standardipyörä, johon saat osia kaikista kunnollisista fillariliikkeistä.
Joo vakio Shimanoahan siinä on lähes kaikki toiminnalliset osat. Lähinnä mielessä oli se ZZYZX vapaanapa, rataspakka pyrkii rullatessa pyörimään mukana.
länsiväylä
14.01.2008, 19.31
No paskanahan se sitten on. Tee itsellesi palvelus, ja osta siihen jotkut laatukiekot. Esim. Mavicit, Shimanot, tai jotkut osista kootut.
Arvaan, että menee hermo huonoon kuntoon, jos lasket kesän ajot Pyörätukun "huoltopalveluiden" varaan
Joutuu ostaa uuden pyörän nyt heti kauden alussa (inhottaa ajatella edes koko asiaa, syksyllä saisi halvalla), ja olenkin jo iskenyt silmäni 499€ etujousitettuun halvempaan Corrateciin. Kuinka pahaa virhettä olen tekemässä?
H. Moilanen
01.04.2008, 19.44
Jos viidensadan euron menettäminen ilman vastiketta ei tunnu pahalta, niin sitten et kovinkaan suurta virhettä ole tekemässä.
Jos viidensadan euron menettäminen ilman vastiketta ei tunnu pahalta, niin sitten et kovinkaan suurta virhettä ole tekemässä.
No joo, sanotaan näin että olen sunnuntai-ajelija, jolle ei kelpaa JoPo. Monen tonnin pyörää en ole ostamassa, edellinenkin vietiin :seko:
Lisäksi en oikein halua ostaa levyjarruilla olevaa maasturia, kun sen huolto on hankalaa.
dirtyrider
02.04.2008, 10.42
Lisäksi en oikein halua ostaa levyjarruilla olevaa maasturia, kun sen huolto on hankalaa.
Vannejarruissa vasta huollettavaa ja säädettävää riittää jatkuvasti...
Nimim. "ensihuolto" 3 vuotta sitten ostetuille levyjarruille :rolleyes:
Aika osuvasti sanottu, olen täysin samaa mieltä
banderol
02.04.2008, 14.10
Ei ole oikeen (mieli)kuvaa saako 500e:lla mitään järkevää mutta jos nestelevarit pelottaa niin olisko vaijerivetoiset sitten hyvä kompromissi. Ei ainakaan tarttisi ilmaamisesta huolehtia, ja varmaan kuitenkin toimisi huoltovapaammin kuin V-jarrut joita saa jatkuvasti olla säätämässä ja uusia paloja syöttämässä. Onko mutuni oikeassa?
dirtyrider
14.04.2009, 13.30
Kauppalehti: Suomen Polkupyörätukku vaihtoi omistajaa (http://www.kauppalehti.fi/5/i/yritykset/yritysuutiset/index.jsp?oid=2009/04/21052)
Mikrometri
14.04.2009, 14.58
Niillä onkin jo kivasti merkejä eli Helkama, Insera, Corrattec, GT, Merida jo nyt tänä vuonna ja varmasti esim. Spessu ensi vuonna Meridan kautta.
Ja erinomaiset luottotiedot eli AAA.
Voivat vaikka ostella muita firmoja pois jaloista ja tehdä kunnon keskittymän.
Saa nähdä vaikuttaako "palveluun" mitenkään? Ei, en aio itse mennä koekaniiniksi :eek:
tuntematon
14.04.2009, 15.01
Saa nähdä vaikuttaako "palveluun" mitenkään? Ei, en aio itse mennä koekaniiniksi :eek:
"Yrityskaupan jälkeenkin konsernin yritykset harjoittavat liiketoimintaansa itsenäisesti. Suomen Polkupyörätukun toimitusjohtajana jatkaa Jouni Hermansson."
Alkuperäiseen messuun viitaten --> pyöräni oli Suomenojan liikkeessä takuukorjauksessa ja samalla tehtiin ensihuolto. Talviritsa siis X-vert S.04 XT:n osilla.
Kaikinpuolin mallikelpoinen esitys niin takuun kuin huollonkin osalta. Pyörä oli viimeisen päälle putsattu, säädetty ja kiekot rihdattu. Takun puolella jäätyilevä vapaaratas vaihdettu uuteen - asiakkaan sanaan uskottiin.
Eipä tuo tuosta parane. 10+ ja aikataulussa vielä pysyttiin. Lisäksi sms-viesti valmistumisesta on loistava systeemi.
HC Andersen
23.11.2009, 23.44
Mun kokemukset Tukun takuutoimintaan on todella nihkeä!
Ostin muistaakseni -05 corratec X-vert merkkisen pyörän, siinä oli ZZYZX:in veriso Hollowtecistä, no niistä hajos joku muovistefa tai mikälie holkki, vein pyörän liikeseen ja ne otti sen työn alle. Viiko kului, menin tiedustelemaan, tätä zzyzx osaa ei saanut kun Italiasta tilaamalla, ja seuraava tilaus lähti oliko se kuukauden kuluttua.
Tiedustelin että eiköhän niitä hollowtec kampia ole muillakin valmistajilla, olihan niitä, mutta pyörän kokoonpanoa ei voitu muuttaa ilman myyntipääliön lupaa, joka oli viellä 3 viikoa lomalla:D:D:D. No lopulta (5 viikoa) sain sitten vastaavat Shimanot enkä ole sen jälkeen kyseiseen ketjussa asioinut.
Oma neuvo: pysykää kaukan!
GodFinger
29.12.2009, 23.49
Alkuperäiseen messuun viitaten --> pyöräni oli Suomenojan liikkeessä takuukorjauksessa ja samalla tehtiin ensihuolto. Talviritsa siis X-vert S.04 XT:n osilla.
Kaikinpuolin mallikelpoinen esitys niin takuun kuin huollonkin osalta. Pyörä oli viimeisen päälle putsattu, säädetty ja kiekot rihdattu. Takun puolella jäätyilevä vapaaratas vaihdettu uuteen - asiakkaan sanaan uskottiin.
Eipä tuo tuosta parane. 10+ ja aikataulussa vielä pysyttiin. Lisäksi sms-viesti valmistumisesta on loistava systeemi.
Ite ostin kans tuon X-Vert S 0.4:sen, kesällä 2008. Pyörä taisi olla vielä edellisvuoden mallia, jossa oli vielä vannejarrutkin. En oikein tiedä pitäiskö sitä tuohon lafkaan huoltoon viedä, ite pystyy Youtube-, bicycleturor- ja muiden videoiden avulla laittamaan pyörää aika hyvin...
Oletanko oikein, tukku on tulossa Joensuuhun :seko:
Lähde: http://www.mol.fi/paikat/Job.do?lang=fi&jobID=7366454&rss=true
Manninej
25.04.2010, 17.18
Se on ny Inserat kuumaa tavaraa (http://www.aamulehti.fi/uutiset/pirkanmaa/polkupyoratukun-palo-saatiin-hallintaan-katso-video-palopaikalta/177184) Tampereella.
Ikävä homma, vaikka ei nyt varmaan foorumin ykköspaikkoja olekaan.
nuubiainen
17.06.2010, 12.22
Kävin Itiksen SPPT:ssä tarkoituksena ostaa linkkiniittejä Shimanon 9-ketjuun. Jonkin aikaa seisoskeltuani myyjä materialisoitui ja tiedusteli asiaani, jonka hänelle selvitin. Myyjä sanoi "joo" ja alkoi kaivella laatikkoa. Tässä vaiheessa hämmästytti kovasti: ei voi olla että muka löytyy. No, myyjä löi tiskiin jotain SRAM powerlinkkejä (?), eli ei aivan sitä mitä pyydettiin. Tarkensin että haluaisin nimenomaan niittejä. Myyjä katsoi hieman säälivän näköisesti ja sanoi "kuule kun sä katkaiset sen ketjun, niin siinä sulla on se niitti". Selvitin, että ainakin Shimanon 9-ketjut pitäisi käsittääkseni liittää uusilla niiteillä. Siihen myyjä "Jaa, no ei ole, eikä ole tilattavissa"
Meinasin kysyä että mikä luonnonlaki niitä estää tilamaasta, mutta päätin antaa olla...
Pakko ottaa kantaa tähän keskusteluun... Ei pidä mollata koko ketjua yksittäisillä tapauksilla. Käsittaakäseni ketju myy eniten fillareita suomessa ja väittäisin, että 99,99% asiakkaista on tyytyväisiä tuotteeseen (myytyihin pyöriin) ja palveluun.
On selvää, että ketjun liikkeiden välillä on palvelussa on eroja. Tämä selittyy osin sillä, että kaikki ketjun työntekijät eivät osaa vastata asiakkaan typerään kysymykseen tai tietämyksellään loistavan asiakkaan kysymykseen juuri täsmällisen oikeasti, eli lyttäämällä asiakkaan. Tiedän. Niitä kun riittää. Kyllä, tässä kohtaa puhe on ammattitaidosta ja jos on 21 myymälää, on selvää, että aina ei voi voittaa. Harmitti minuakin kun naapurikaupungin intersportin myyjä oli rumempi mihin olen tottunut paikallisessa... ammattitaitoa lie sekin?
Jostain syystä uskallan avoimesti väittää, että esimerkiksi eräs savolainen ketjun myymälä on täynnä ammattitaitoa ja kokemusta, myös edellisen ketjuniittiasiakkaan palvelemiseksi, ja edelleen tiedän, että kyseisessä myymälässä kun ei juuri reklamaatioita tunneta, koska asiat hoidetaan kuntoon. Ja siellä myydään pyöriä, juuri niin. Niitä joilla ajetaan, eikä vaan purta osiin ja ihmetellä...
Jotta kaikille tulisi hyvämieli, sanon vaan että aja niillä ketjuillas, äläkä hiplaa niillä. Kuka vaihtaa niittiä ketjuun? Ei kukaan? CCCP!
Kävin Itiksen SPPT:ssä tarkoituksena ostaa linkkiniittejä Shimanon 9-ketjuun. Jonkin aikaa seisoskeltuani myyjä materialisoitui ja tiedusteli asiaani, jonka hänelle selvitin. Myyjä sanoi "joo" ja alkoi kaivella laatikkoa. Tässä vaiheessa hämmästytti kovasti: ei voi olla että muka löytyy. No, myyjä löi tiskiin jotain SRAM powerlinkkejä (?), eli ei aivan sitä mitä pyydettiin. Tarkensin että haluaisin nimenomaan niittejä. Myyjä katsoi hieman säälivän näköisesti ja sanoi "kuule kun sä katkaiset sen ketjun, niin siinä sulla on se niitti". Selvitin, että ainakin Shimanon 9-ketjut pitäisi käsittääkseni liittää uusilla niiteillä. Siihen myyjä "Jaa, no ei ole, eikä ole tilattavissa"
Meinasin kysyä että mikä luonnonlaki niitä estää tilamaasta, mutta päätin antaa olla...
Miks vaihat niittiä 9 -pakan ketjuun? täh! Rannalle menossa?
Two-Shoes
25.06.2010, 00.47
Paljon fiksumpia vehkeitä ne powerlinkit kun shimanon niitit. Siis sillä linkillä voi korvata sen niitin ja on muutenkin kaikinpuolin fiksumpi vaihtoehto.
Tulipa käytyä kysymässä tuollaista powerlinkkiä menneellä viikolla polkupyörätukusta, kun mikään muu liike ei ole iltaseitsemään auki. Vastaukseksi tiedusteluun sain, että "En tiedä onko ja en ehdikatsomaan". Toki sulkemisaika oli liki ja liikkeessä oli toinenkin asiakas itseni lisäksi.
Tämä selittyy osin sillä, että kaikki ketjun työntekijät eivät osaa vastata asiakkaan typerään kysymykseen tai tietämyksellään loistavan asiakkaan kysymykseen juuri täsmällisen oikeasti, eli lyttäämällä asiakkaan. Tiedän. Niitä kun riittää. Kyllä, tässä kohtaa puhe on ammattitaidosta ja jos on 21 myymälää, on selvää, että aina ei voi voittaa. Harmitti minuakin kun naapurikaupungin intersportin myyjä oli rumempi mihin olen tottunut paikallisessa... ammattitaitoa lie sekin?
!
Ottamatta sen enempää kantaa Suomen Polkupyörätukkuun tai Inseraan (jollaisen olen omistanut ja jopa ajanut noin 50 km ennen kuin vaihdoin sen toiseen pyörään), teksti vaikuttaa epätoivoiselta ja säälittävältä "puollustuspuheelta" mitä ilmeisemmin kyseistä pyörää Kuopiossa myyvän asiakas"palvelu"henkilön kommentilta. Kaiken lisäksi tekstistä paistaa läpi omahyväisyys ja täysin ala-arvoinen ammattitaito asikaspalvelutyössä, joskus jopa asiakas tietää mitä se haluaa, toisin kuin monet myyjät monesti ilmeisesti luulevat, ja voivat olla oikessa.
Käsittaakäseni ketju m, yy eniten fillareita suomessa ja väittäisin, että 99,99% asiakkaista on tyytyväisiä tuotteeseen (myytyihin pyöriin) ja palveluun.
Toiseksi (myonnän "pilkun nus..mista" :rolleyes:), "99,99%:n" tyytyväisyys tarkoittaisi että vain yksi ihmininen 10 000:stä ei olisi tyytyväinen kyseiseen tuotteeseen. Todellisssa elämässä ja jopa pelkästään tämän foorumin palautteen perustella tuollainen tyytyväisyysprosentti on täysin utopistinen. Vertailun vuoksi esimerkiksi Hondan tyytyväisyysprosenti oli noin 85 % (paras tyytyväisyys asiakkaiden keskuudessa), se tarkoitaa sitä että lähes joka kuudes asiakas kymmenestä ei ollut tyytyväinen tuotteeseen (lähes samaan tyytyväisyysprosenttiin pääsi BMW ja Toyota).
Loppujen lopuksi pääasia kuitenkin on että ihmiset liikuvat ja ajavat pyörällä :).
Itse olen Tikkurilan myymälästä ostanut SKS:n pumppuja etc. Kun tietää mitä on ostamassa niin kelpaa siinä kuin muutkin liikkeet, ei tietenkää ne myyjät tiedä edes yhtä paljon osista kuin itse mutta mitäs siitä. Sama se on kodinkonemyymälöissä, kun tietää mitä ostaa ja lukenut kaiken mahdollisen oston kohteesta, sitten vain hakee sieltä mistä halvimmalla saa. Enhän minä myyjän mielipiteistä muutenkaan ole kiinnostunut.
Iglumies
30.06.2010, 06.46
ottamatta sen enempää kantaa ..... Se tarkoitaa sitä että lähes joka toinen (tarkasti ottaen 1,5) asiakas kymmenestä ei ollut tyytyväinen tuotteeseen ... :).
10 : 1,5 = 2 ??? :)
10 : 1,5 = 2 ??? :)
:eek: On se kirjoittaminen yöllä näköjään vaikeaa.... Joo ei ihan, mutta melkein eli siis kaksi kymmenestä........ ;)
nuubiainen
20.07.2010, 15.01
Vaikka en erityisesti kyseisestä liikkeestä pidäkkään niin pakko kyllä sanoa että oli myyjä ihan oikeassa. Paljon fiksumpia vehkeitä ne powerlinkit kun shimanon niitit. Siis sillä linkillä voi korvata sen niitin ja on muutenkin kaikinpuolin fiksumpi vaihtoehto.
OK, täysin mahdollista että näin on, mutta asiakaspalvelukokemuksena tilanne oli aika surkea. Eihän myyjä edes sanonut "harkitsepa tätä linkkiä niitin käyttämisen sijaan, toimii hyvin".
mutanaama
20.07.2010, 15.25
Shimano laittaa ketjujen mukana niitin ihan silkkaa ilkeyttään ja ammattitaidottomuuttaan.
Lueskeltuani tätä ketjua, on fiilikseni hieman kaksijakoiset. Olen asioinut muutaman kerran Petikon SPPT:ssa. Ihan asiallinen kundi tiskin takana, palveli yhtä asiakasta kerrallaan. Koeajon sain hakemastani pyörästä "totta kai" vastauksella, kun sitä pyysin. Palvelu oli asiallista, ja jos kysymykseen ei vastausta tullut niin tieto haettiin muualta (soittamalla, interwebbi, yms.). Ostin Corratecin Coronen Ultegran, kokoa L. Hinta oli mielestäni todella hyvä, mikä vaikutti ostopäätöseeni merkittävästi. Kilpailevista liikkeistä en saanut vastaavalla kokonpanolla pyörää samoihin hintoihin. Myyntitapahtuma oli siis kaikin puolin hyvä kokemus, tyytyväinen olen!
Ensihuoltoon pyörä olisi tarkoitus viedä ensi kuun alkupuolella. En ole asiaa kysynyt liikkestä, mutta tekeekö jokin muu SPPT:n liike ensihuoltoja myös, vaiko pitääkö pyörä kiikuttaa samaan liikkeeseen mistä sen osti...? Jokseenkin kaveri tuolla Petikon huollossa ei herättänyt luottamusta sen parin tunnin aikana, mitä hänen olemistaan ja tekemistään seurasin sivusilmällä..
Asian sivusta vielä tarinaa. Olen nyt polkenut hiukan vajaa 400km pyörällä. Mitään vikaa en ole huomannut, ja ajoasentokin on pikkusäädöillä ruvennut löytämään paikkaansa. Kokemukseni maantiepyöräilystä perustuu tähän vajaaseen 4sataan kilometriin, ja osistakaan mitä pyörässäni on, en osaa laadun puolesta sanoa mitään. Kuulisin mieluusti kokemuksia ja mutua pyörästä sen osista!
tähän vajaaseen 4sataan kilometriin, ja osistakaan mitä pyörässäni on, en osaa laadun puolesta sanoa mitään. Kuulisin mieluusti kokemuksia ja mutua pyörästä sen osista! Ultegrassa puhutaan jo sen verran laatukamasta, ettei sitä pidäkään huomata :)
eli ei laatua sinänsä huomaa, sen puutteen kyllä.
edit_ tai no ehkä sitten kun olet viikon ajanut lainafillarilla joka ei toimi niinkuin pitäisi
Ultegrassa puhutaan jo sen verran laatukamasta, ettei sitä pidäkään huomata :)
eli ei laatua sinänsä huomaa, sen puutteen kyllä.
Tattis! Tää olikin sellaista kommentia, mikä tekee ajamisesta vieläkin mukavampaa...
H. Moilanen
20.07.2010, 20.54
Ensihuoltoon pyörä olisi tarkoitus viedä ensi kuun alkupuolella. En ole asiaa kysynyt liikkestä, mutta tekeekö jokin muu SPPT:n liike ensihuoltoja myös, vaiko pitääkö pyörä kiikuttaa samaan liikkeeseen mistä sen osti...?
Periaatteessa kaikki fillariliikkeet tekevät myös niitä ensihuoltoja. Jos ensihuolto ei ole edellytys takuun säilymiselle, harkitsisin kahdesti pyörän viemistä huoltoon, varsinkin kun huollon kaverin tekemiset eivät ole vakuuttaneet.
Tattis! Tää olikin sellaista kommentia, mikä tekee ajamisesta vieläkin mukavampaa...
400€ lisää ja olisit saannut hiilikuiturunkoisen ja kevyemmän pyörän.
http://www.suomenurheilupyora.fi/product.php?loc_id=1215
On ainakin omasta kokemuksesta paljon mukavampi ajettava kuin alumiinirunkoinen, vuosi sitten ostin alurunkoisen ja nyt tänä kesänä hankin tuon Cube:n, kyllä eron huomaa.
On ainakin omasta kokemuksesta paljon mukavampi ajettava kuin alumiinirunkoinen, vuosi sitten ostin alurunkoisen ja nyt tänä kesänä hankin tuon Cube:n, kyllä eron huomaa.
Ja tämä nyt sitten oli olennainen kommentti? Häh?
Mainio tilanne sinulle JariT72 jos koet kuiturungon 500 extraeuron arvoiseksi (ottamatta mitenkään kantaa onko se), mutta toisaalta miksi Audi tarjoaa 2,7Tdi versiota kun 3,0Tdi ei maksa kuin 8000€ enemmän...?
Eli asia ei liene absoluuttinen totuus.
Samaa rataa voi jatkaa, että hei, tonn vielä ja sais Dura-Acet...ja toki FFWD:n tai Lightwightin kiekot on pakko olla, ovat niin nopeat ja mukavat... Ja oho, 4000€ hintalapussa.
Toisekseen, tiedätkö millä hinnalla 761B pyörän sai...? Ja kolmanneksi Cubesta ei oikein ole kokoja. No L ja 56 on suht samoilla nurkilla.
Ei siinä, tosihyvän oloinen pakettihan tuo Cube näyttää olevan, ja varmasti sen lisäsijoituksen arvoinen,ainakin sinulle.
Mutta en ehkä yleistäisi totuuksia ihan noin paljoa, ainakaan julkisesti...:D
ps en mä sitä Corratecia itselleni ostais ;)
En minäkään. Harrastuskäyttöön tulevat pyörät ostetaan yleensä oikeasta pyöräkaupasta.:cool:
E: Kalliimmat -> Harrastuskäyttöön tulevat.
Noot...ne rakennellaan itse palikoista. Tai no, kallista pyörää en ole vielä omistanutkaan. ehkä joskus.
No juu, ovh:ssa toi neljäsataa tulisi eroksi, mutta minulla ei tähän hätään sitä ollut takataskussa..
Menee jo niin asian vierestä, mutta menkööt. Itselleni polkupyöräily kuuluu osana "kesätreeniohjelmaan". Eli aktiivisempi polkeminen alkaa jäädä tuossa elo-syyskuun vaihteessa (ellei kuntopyörää lasketa pyöräilyksi). Kilometrejä on tälle kesälle tullut jo yli 2000, joista noin 1600 on ajettu Cyclo-crossi sinkulalla. Uskon siis Corratecin palvelevan itseäni ja tarpeitani hyvin, ja mikäli näin ei ole niin joudun siis soittamaan luottokunnalle ja kysymään Visa-hakemuksen läpimenoa. Toistaseksi tämä polkeminen on siis ihan peruskuntoa ylläpitävää toimintaa...
syklopaatti
21.07.2010, 20.08
En minäkään. Harrastuskäyttöön tulevat pyörät ostetaan yleensä oikeasta pyöräkaupasta.:cool:
E: Kalliimmat -> Harrastuskäyttöön tulevat.
Ei taida corratecissä olla muuta vikaa ,kun spp-tukku tuo maahan.
Aijai kun mä ootan millon ne rupee myymään jotain ns. hipo-merkkiä.
Tulee monelle foorumilaiselle pyörän vaihto eteen.:D
Saa taas nauraa kunnolla.:)
Ja tämä nyt sitten oli olennainen kommentti? Häh?
Mainio tilanne sinulle JariT72 jos koet kuiturungon 500 extraeuron arvoiseksi (ottamatta mitenkään kantaa onko se), mutta toisaalta miksi Audi tarjoaa 2,7Tdi versiota kun 3,0Tdi ei maksa kuin 8000€ enemmän...?
Eli asia ei liene absoluuttinen totuus.
Samaa rataa voi jatkaa, että hei, tonn vielä ja sais Dura-Acet...ja toki FFWD:n tai Lightwightin kiekot on pakko olla, ovat niin nopeat ja mukavat... Ja oho, 4000€ hintalapussa.
Toisekseen, tiedätkö millä hinnalla 761B pyörän sai...? Ja kolmanneksi Cubesta ei oikein ole kokoja. No L ja 56 on suht samoilla nurkilla.
Ei siinä, tosihyvän oloinen pakettihan tuo Cube näyttää olevan, ja varmasti sen lisäsijoituksen arvoinen,ainakin sinulle.
Mutta en ehkä yleistäisi totuuksia ihan noin paljoa, ainakaan julkisesti...:D
Turha tuossa on Audin 2.7 verrata 3.0:aan, pikemminkin pitäisi verrata eroja Audin ja vaikka Nissanin välillä. :p
terv. Audi mies joka vaihtoi Nissanin Audiin :D
Väitätkö ettei sijoitus hyvään runkoon kannata? Vaikka olisi kuinka vaihtannut vanhaan alurunkoiseen parempia vaihteita ja muita osia niin eikö se ole kuitenkin tuo runko joka sen ajettavuuden tekee yhdessä lähinnä renkaiden kanssa?
Turha tuossa on Audin 2.7 verrata 3.0:aan, pikemminkin pitäisi verrata eroja Audin ja vaikka Nissanin välillä. :p
terv. Audi mies joka vaihtoi Nissanin Audiin :D
Väitätkö ettei sijoitus hyvään runkoon kannata? Vaikka olisi kuinka vaihtannut vanhaan alurunkoiseen parempia vaihteita ja muita osia niin eikö se ole kuitenkin tuo runko joka sen ajettavuuden tekee yhdessä lähinnä renkaiden kanssa? Hyvä vaihto :) Tuskin on hirveästi kaduttanut...? Mulla kolmas B5 koppainen putkeen, mitä sitä hyvää mallia vaihtamaan...B7 3,0TdiQ sitten joskus kun on rahaa.
En mä mitään väittänyt. Kunhan vaan totesin, että jos ei raski lähemmäs paria tonnia pistää niin reilun tonnin alurunkoinen Ultegra-peli hiilarihaarukalla on ihan pätevä.
Tai ainakin mä olen toimeen tullut 8,2 kiloisella suunnilleen 1k€ osista rakennellulla XXL kokoisella Giantillani...
Sitten jos kuiturunkoa alkaa tehdä mieli, ostan Ebaysta jonkun näpsäkän rungon ja kasaan siihen osat.
Haaveissa vähän ollut valkoinen Argon 18 Gallium (tai Gallium Pro)... Ehkä joskus, mutta ei mitään tarvetta sinänsä ole. Tosin, urheiluvälineisiin voi aina sijoittaa :D
Runko ja kiekothan sen pyörän pitkälti tekevät, mutta kompromissina alu-Ultegra on mielestäni parempi kuin kuitu-Sora... ;)
edit_ btw, tuossa olis hyvä aihio jos joku tarvii...http://www.bikepalast.com/product_info.php/info/p18702_Rahmenset-BMC-Race-Master-SLX01-White-Blue-2009.html
hannupulkkinen
12.04.2011, 21.24
Kävin tänään ostamassa liikkeestä ajohousut ilman säämiskää.
Sattumalta huomasin ohimennessäni, että housuja oli 50% alennuksessa.
Super roubaixia ja etupuolella windtexiä. Hyvät housut.
Oli vaikeuksia olla avaamatta suuta kun joku kuskasi ulos Inseran hybridiä, joka oli mielestäni aivan liian iso ostajalle.
Turun ko. kaupan voin haukkua lähes pystyyn. Osa-ja pyörävalikoima sekä palvelu täysin +++kaa. Ainoaksi hyväksi puoleksi voin nimetä hyvät tarjoukset. (Usein kuitenkin tavara loppu tai sitten xxxxxxxxxl tai xxxxxxxxxssssssss.) Tänään pakosta kävin kaupassa etsimässä tiettyä rengasta. Myyjät vain istuskelivat ja sain itse etsiä rengasta epämääräisestä kasasta missä oli käytettyjä ja uusia renkaita (eikä sitä sitten lopuksi löytynyt).............. Hauska nähdä koska on taas pakko ja pakko mennä uusiksi.....
Siellä Turun liikkeessä se silmälasipäinen, semiparrakas, n. 180+ pitkä ja puhelias, oli mukava jamppa. Koitti kovasti kaupata mulle KTM ultra fireä. Mutta, en ole liikkeestä koskaan mitään ostanut, siksi en ota enempää kantaa.
Turun ko. kaupan voin haukkua lähes pystyyn. Osa-ja pyörävalikoima sekä palvelu täysin +++kaa. Ainoaksi hyväksi puoleksi voin nimetä hyvät tarjoukset. (Usein kuitenkin tavara loppu tai sitten xxxxxxxxxl tai xxxxxxxxxssssssss.) Tänään pakosta kävin kaupassa etsimässä tiettyä rengasta. Myyjät vain istuskelivat ja sain itse etsiä rengasta epämääräisestä kasasta missä oli käytettyjä ja uusia renkaita (eikä sitä sitten lopuksi löytynyt).............. Hauska nähdä koska on taas pakko ja pakko mennä uusiksi.....
Mitä sinne tarvii mennä, jos noin mieltä pahoittaa. Ei ole Turun ainoa pyöräliike. Ajopyörä on ihan siinä vieressä ja siellä on renkaat nätisti järjestyksessä. :)
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 4
Ajopyörässä kävin ensin ja sinne aina automaattisesti menen. :) Ei vain ko. rengasta löytynyt vaikka myyjän kanssa etsittiin.
maantienässä
23.09.2013, 09.52
Oulun kaupassa on ollut pitkään sama meininki, kaverit istuskelevat tiskin takana tai toinen häipyy äkkiä takahuoneeseen, mutta Oulun kauppahan onneksi lopettaakin syyskun lopussa.:cool:
jiiteeteepee
23.09.2013, 16.38
Jep. Oulussa kaveri istuu tiskin takana elämääkin suuremmat mällit huulessa. Aika kaukana on siellä toiminta hyvästä asiakaspalvelusta.
Sent from my GT-I9105P using Tapatalk 2
Matti Heikkinen
23.09.2013, 19.24
taitavat olla yksilöitä nämä myymälät,kävin kesällä Riihikallion liikkessä etsimässä Corratecin hybridin vaihtajankorvaa,uutta ei löytynyt mutta jostain miljoonalaatikosta käytetty ja kun kysyin hintaa vastattiin "ei se mitään maksa"
Otsikon mukaisen puljun nettikauppa on varsin vitsikäs - yhden tuotteen toimituskulut 9,95e, kolmen tuotteen 3*9,95e = 29,85e
Laitoin asiasta palautetta kohta pari viikkoa sitten ja vanhan kunnon suomalaisen asiakaspalvelun oppien mukaisesti ei vastausta :)
Juu on tuossa matkaa esim. CRC: n ja Wigglen ilmaisiin toimituksiin.
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Kivijalkamyymälöiden toiminnasta ei ole pistokäynnillä todettua kehnoa varastotilannetta suurempaa kommentoitavaa.
Edellisessä elämässäni olin kuitenkin tilanteessa jossa sppt oli toimipisteeseeni nähden tukkurin asemassa.
Useamman vuoden kokemuksen perusteella suosittelen kiertämään kauempaakin.
maalinni
01.04.2014, 19.05
Kiitos Lappeenrannan polkupyörätukku.
Sain tänään ystävällistä ja ilmaista apua kampien vaihtoon Lappeenrannan liikkeestä.
Omasta pakista ei löytynyt sopivaa työkalua.
Saivat minusta kanta-asiakkaan.
Kiitos myös Turun polkupyörätukku, saatin tänään hyvää ja nopeaa huolto/säätöapua. Muutenkin olen ollut todella tyytyväinen kyseiseen liikkeeseen.
Kävin ohimennessa Malmin liikkeessä kun oli loppuunmyynnit (tjsp), ihan hyvää palvelua, vaikka en mitään hakenut. Tuli sitten kuitenkin ostettua jotain sälää, kilpailukykyiseen hintaan vielä. Mitä olen muissa ketjun liikkeissä asioinut (läntinen pk-seutu) niin ihan ok/hyvää palvelua oon saanut.
Olarin Baiks liike Espoossa (vanha Polkupyörätukku Länsikeskuksessa), myy Polkupyörätukun ajokenkävarastoa loppuun. Kolme neljä lavallista kenkiä jäljellä hintaan kympillä pari. Nyt kun olen omat varastoni täyttänyt Nalini ja Shimano maastokengillä, enkä enää keksi lisätarpeita, niin vinkataan tuo muillekkin niin pääsevät muutkin apajille.
Maastokengissä lähinnä jäljellä isoja ja pieniä kokoja. Sileäpohjaista road ja halpis Touring kenkää sitten enemmän. Hinta on kyllä kohdillaan - itse ostin kasvaville junnuille koot 43-47 ja sitten kavereille täsmäostoja, eli olen sellaiset puolenkymmentä paria nyt hakenut ja enää en lisää osta - muuten tulee kodin kenkävarastoijalta sanomista.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.