PDA

Näytä tavallinen näkymä : Bike-discount

Sivut : 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19

Takakumi
01.10.2009, 06.57
Pyörän tilaus ja maksu 15.9. Paketti koti ovella 29.9. Tasan kaksi viikkoa koko prosessi. Ei ongelmia. Pyörä oli todella asianmukaisesti pakattu ja suojattu.

Jarppake
01.10.2009, 10.07
Nyt kun oma pyörä (Radon QLT Race 4.0 18") on vihdoin ja viimein matkalla tänne kotosuomeen, niin ajattelin jakaa kokemukseni myös teidän kanssanne.

Tilaus ja maksu suoritettu 6.8.09. Aikaa kului vajaan kuukuden verran ja aloin kyselemään pyörän perään sähköpostilla (31.8). Viestiin vastattiin, että valitettavasti tilaamani pyörän rungot ovat loppuneet ja että ovat saaneet kyseisiä runkoja juuri lisää. Pyörän arvioitiin saapuvan minulle noin 2-3 viikon kuluessa.

Viikkoja kului ja aloin taas kyselemään pyörän perään. 22.09 saapui vastaus, että tilaamani pyörän rungot ovat loppuneet (jo toista kertaa) ja saavat kyseisellä viikolla niitä lisää. Pyörä lähetetään tämän jälkeen ns. "parasta mahdollista vauhtia." Tämän toisen tiedustelun jälkeen tilaus uusittiin, koska pyörän hinta oli laskenut 100 euroa tämän odottamisen aikana. Odotan edelleen rahojen palautusta tuosta ensimmäisestä tilauksesta.

28.9 tuli sähköpostiin ilmoitus, että pyörä on lähtenyt kohti Suomea.

Toki omalla aktiivisuudella olisi voinut olla vaikutusta asioiden kulkuun, mutta kyllä tämä 2 kuukauden odotus hieman nosti/nostaa verenpainetta. Bike-Discountin puolesta ei ole otettu kertaakaan yhteyttä, vaan joka kerta olen itse joutunut kyselemään, että mikä tilauksessa kestää. Seuraavaksi täytyy laittaa postia perään ja alkaa kyselemään, josko raskisivat jo palauttaa ensimmäisen tilauksen rahat.

Tähän mennessä tuosta puljusta on jäänyt minulle suht huono kuva ja jatkossa tuskin tilaan enään mitään tuolta.

lansive
01.10.2009, 10.48
Tämän toisen tiedustelun jälkeen tilaus uusittiin, koska pyörän hinta oli laskenut 100 euroa tämän odottamisen aikana. Odotan edelleen rahojen palautusta tuosta ensimmäisestä tilauksesta.

Kannattaa sitten olla sinne yhteydessä, jos eivät ole palauttaneet rahoja. Minä sain palautuksen vasta kun soitin sinne ja kysyin asiasta. Sähköpostiini eivät ole koskaan vastanneet.

Maksoitko kortilla vai pankkisiirrolla?

Jarppake
01.10.2009, 11.07
Maksoitko kortilla vai pankkisiirrolla?

Kortilla.

Takakumi
01.10.2009, 11.29
Nyt kun oma pyörä (Radon QLT Race 4.0 18") on vihdoin ja viimein matkalla tänne kotosuomeen, niin ajattelin jakaa kokemukseni myös teidän kanssanne.

Tilaus ja maksu suoritettu 6.8.09. Aikaa kului vajaan kuukuden verran ja aloin kyselemään pyörän perään sähköpostilla (31.8). Viestiin vastattiin, että valitettavasti tilaamani pyörän rungot ovat loppuneet ja että ovat saaneet kyseisiä runkoja juuri lisää. Pyörän arvioitiin saapuvan minulle noin 2-3 viikon kuluessa.

Viikkoja kului ja aloin taas kyselemään pyörän perään. 22.09 saapui vastaus, että tilaamani pyörän rungot ovat loppuneet (jo toista kertaa) ja saavat kyseisellä viikolla niitä lisää. Pyörä lähetetään tämän jälkeen ns. "parasta mahdollista vauhtia." Tämän toisen tiedustelun jälkeen tilaus uusittiin, koska pyörän hinta oli laskenut 100 euroa tämän odottamisen aikana. Odotan edelleen rahojen palautusta tuosta ensimmäisestä tilauksesta.

Toki omalla aktiivisuudella olisi voinut olla vaikutusta asioiden kulkuun, mutta kyllä tämä 2 kuukauden odotus hieman nosti/nostaa verenpainetta. Bike-Discountin puolesta ei ole otettu kertaakaan yhteyttä, vaan joka kerta olen itse joutunut kyselemään, että mikä tilauksessa kestää. Seuraavaksi täytyy laittaa postia perään ja alkaa kyselemään, josko raskisivat jo palauttaa ensimmäisen tilauksen rahat.

Tähän mennessä tuosta puljusta on jäänyt minulle suht huono kuva ja jatkossa tuskin tilaan enään mitään tuolta.

Onpa ouoa! Tilasin täsmälleen saman pyörän saman kokoisena. Tilaus ja maksu 15.9 ja pakettti himaan 29.9, eli kahdessa viikossa. Melkoista arpomista näköjään kenelle lähetetään tilattu tavara ja kenelle vain sanotaan lähetettävän.

jiiteeteepee
02.10.2009, 07.44
Millaset postikulut tulee jos tilaa k.o kaupasta 4 talvirengasta?

JackOja
02.10.2009, 08.24
Millaset postikulut tulee jos tilaa k.o kaupasta 4 talvirengasta?

No siellähän se sanotaan ko. puljun sivuilla. Luottokortilla 13,95€ ja etukäteismaksulla 9,95€.

Ei tää internettaus niin vaikeaa ole ;)

jiiteeteepee
02.10.2009, 08.45
Mutta tuleeko siihen vielä toi 10€ lisäksi?

VesaP
02.10.2009, 09.14
Mutta tuleeko siihen vielä toi 10€ lisäksi?

Täh, jos maksat luottokortilla niin maksat tavarat+13.95e. Jos taas maksat rahat firman tilille etukäteen ja ne lähettää sulle kamat vasta sit, niin maksat tavarat+9.95er.

jiiteeteepee
02.10.2009, 09.37
tarkoitan tuota bulk goods kohtaa

kervelo
02.10.2009, 09.49
Muistaakseni omat talvirenkaani tulivat ihan tavallisena toimituksena. Olivat vääntäneet kumit niin pieneen laatikkoon, ettei tullut bulk-lisämaksua.

janneko
02.10.2009, 14.55
tarkoitan tuota bulk goods kohtaa
Ei tule. Tilasin itse 4kpl talvirenkaita maanantaina ja muutakin sälää.

jiiteeteepee
03.10.2009, 11.31
Nyt tilattu mutta epäilys ettö onnistuiko..Maksu tuli suoritettua visalla jonka jälkeen paluu tyhjälle BD-sivulle. ei oo tullut mitään tilausvahvistusta eikä käyttäjätilillä näy että ois mitään tilattu. Pitää varmaan odottaa että meneekö rahat visa kortilta??

Loortti
05.10.2009, 22.30
Nyt tilattu mutta epäilys ettö onnistuiko..Maksu tuli suoritettua visalla jonka jälkeen paluu tyhjälle BD-sivulle. ei oo tullut mitään tilausvahvistusta eikä käyttäjätilillä näy että ois mitään tilattu. Pitää varmaan odottaa että meneekö rahat visa kortilta??

Itselläni kävi aivan samoin kun tein tilauksen. Odottelin hetken aikaa ja tein sitten uuden tilauksen joka meni Operan kanssa läpi, kun Internet explorerin kanssa ei mennyt. Toinen tilaus meni suoraan läpi ja tilausvahvistus tipahti samantien postiin. Lähetin heti perään sähköpostin jossa pyysin tarkistamaan ettei tuplatilausta ole tullut. Siihen ei ole kuitenkaan vastattu. Tavarat pitäisi olla matkalla kohti suomea tällä hetkellä.

tunkkireisi
05.10.2009, 23.22
Pojilla on logistiikka hallussa. Sain oikein henk. koht. mailia vähän yli viikko sitten perjantaina että nyt tulee fillaria ja ensi viikolla on himassa. Olikin jo heti maanantaina. Kiva. Ja tänään sitten tuli toinen samanlainen:seko:

Minä sitten reklamoimaan ja oikein puhelimella että tuli heille tämmönen käpy. Reklamaattori hämmästyi ja lupasi että pyöräntoimittajat tässä sulle ihan näillä näppäimillä soittavat takaisin. Ettei puhelinlaskua tule vaan asiakkaalle. Putiikki meni kiinni sitten puolitoista tuntia myöhemmin. Ei soittoa. En kyllä laita pyörää palautuksena ennenkuin pöljille on selvää että itse munasivat ja ei ole kyse köyhästä asiakkaasta. Velottavat vielä kahdesta, molopäät.

Laitoinpa palautekaavakkeella tiedoksi että puhelinnumero oli tämä ja että soittoa tässä odottelin. Mahtavat soittaa huomenna. Ehkä? Tappelevat varmaan keskenään ensin että kenen vika. Saksalaiselle on tosi tärkeää löytää syyllinen. Joku muu kuin itse. Varmaan toimii firmassa, jos kaikki ovat vähän sinne päin.

On siinä amatöörejä. Saksan Biltema ja Bebek yhdistettynä? Kö?:D

ilkkaluukkonen
06.10.2009, 00.14
No ihmekkös, että meillä muilla tuon pyörän saaminen kestää kun toiset vei pari pyörää kerralla :)

Ei vaan ihan tosissaan ajetellen, niin minun pyörä on tällä hetkellä tulolla todella nopeasti verrattuna muiden pyöriin. 28.9 tilasin, 1.10 oli DHL:llä ja viimeisin viesti tällä hetkellä on 05.10.09 03:37 Departure from outward Office of Exchange in Country of Origin.

Voin vain komppata sitä joulupukin odotusfiilistä!

apatceh
06.10.2009, 07.32
Pojilla on logistiikka hallussa. Sain oikein henk. koht. mailia vähän yli viikko sitten perjantaina että nyt tulee fillaria ja ensi viikolla on himassa. Olikin jo heti maanantaina. Kiva. Ja tänään sitten tuli toinen samanlainen:seko:

Minä sitten reklamoimaan ja oikein puhelimella että tuli heille tämmönen käpy. Reklamaattori hämmästyi ja lupasi että pyöräntoimittajat tässä sulle ihan näillä näppäimillä soittavat takaisin. Ettei puhelinlaskua tule vaan asiakkaalle. Putiikki meni kiinni sitten puolitoista tuntia myöhemmin. Ei soittoa. En kyllä laita pyörää palautuksena ennenkuin pöljille on selvää että itse munasivat ja ei ole kyse köyhästä asiakkaasta. Velottavat vielä kahdesta, molopäät.

Laitoinpa palautekaavakkeella tiedoksi että puhelinnumero oli tämä ja että soittoa tässä odottelin. Mahtavat soittaa huomenna. Ehkä? Tappelevat varmaan keskenään ensin että kenen vika. Saksalaiselle on tosi tärkeää löytää syyllinen. Joku muu kuin itse. Varmaan toimii firmassa, jos kaikki ovat vähän sinne päin.

On siinä amatöörejä. Saksan Biltema ja Bebek yhdistettynä? Kö?:D

Ja ilmeisesti vaimo/tyttöystävä tykkäsi? :D
"Sun piti ostaa yksi. EI kahta!!!!! jäkätijäkätijäkäti...." :rolleyes:

m e r k s
06.10.2009, 08.44
Ainoa negatiivinen juttu oli se että juoksupipon menin tilaaman liian pienenä. Katsotaan miten nämä palautus/hyvitys -asiat toimivat... Reklamaation viallisesta tuotteesta olen ainakin todennut toimivaksi.

Pari s-postia olen lähettänyt asiasta tyyliin "onko ok jos palautan tämän tuotteen siihen ja siihen osoitteeseen" - hiljaista ollut paluupostien suhteen. :mad:

Jos ei kuulu vastausta, niin sitten pipo kirjeessä saksaan jonkun saatekirjeen kera. :seko:

Honeybadger
07.10.2009, 17.03
Tilasin pyörän ja vähän varusteita 21.9, muutaman päivän päästä sanoivat kamojen lähteneen varastosta ja 2.10 oli yritetty tuoda pakettia kotiin, eli alle kaksi viikkoa tilauksesta. Seuraavana arkipäivänä ilmestyi sitten postilaatikkoon ilmoitus postiin saapuneesta paketista. Paketissa, eikä sen sisällössä ollut mitään valittamista, samassa paketissa olivat pyörä ja varusteet. Itse maksoin vielä 8 euroa ekstraa kunnollisesta pahvilaatikosta.
Kaikki siis sujui niin kuin vain BD:n tapauksessa toivoa saattoi.

JarZan
08.10.2009, 01.51

Jaahas, vaikka oma tilaukseni meni suht moitteetta vaikuttaa tämän kaupan osalta olevan sellainen "On arvonnan aika" menttaliteetti. No ei silti, itse sain kaiken tilaamani nätisti kahdessa eri paketissa (pyörä ja kamat). Silti ei voi kehua kaupan toimintaa asiakkaaseen nähden. Tiedottaminen on surkeaa ja mitä ilmeisemmin hyvin harhaanjohtavaa.

Joskus on jännää ja toisinaan onnistaa.

ilkkaluukkonen
08.10.2009, 20.57
Pyörä tilattu ja maksettu 28.9. Pyörä lähetettiin. 30.9.
DHLn tilastot:

01.10.09 18:09 Parcel centre of dispatch Shipment to abroad was processed at the outbound hub
03.10.09 04:31 International Parcel Station Shipment to abroad was processed at the International Parcel Station (IPS)
05.10.09 03:37 Departure from outward Office of Exchange in Country of Origin
07.10.09 18:27 Arrival at inward Office of Exchange in the Country of Destination
08.10.09 12:00 Attempted/Unsuccessful delivery
08.10.09 14:20 Final delivery: The parcel was successfully delivered

Eli hain tuolloin 14:20 sen postista. Mielestäni ihan kelvollinen toimitusaika melkein valmiiksi kasatulle pyörälle.

EDIT: DHL:n tiedot korjattu paremmin luettavaksi.

tunkkireisi
09.10.2009, 08.48
Tämä putiikki veloittaa sitten luottokorttitiliä samantien riippumatta toimitusajasta. Selkärankaisempaa on veloittaa kun toimittaa. Niinkin alalla voisi toimia ja toimitaankin.

VesaP
09.10.2009, 10.21
Koska tykkään tahallani latoa paskaa niskaani, tilattiin taas täältä jonniinmoinen laatikko romua. Sit jännitetään tulisko lottovoitto eli kaikki kamat sovitusti ja nopeesti kotia....

järppä
09.10.2009, 10.27
Mulle on kans tuolta nyt tulossa laatikollinen romuja.

Tällä kertaa homma on edennyt ihan sujuvasti: kyselin erään tuotteen saatavuutta etukäteen, kun sen kohdalla mainittiin toimitusajasta. "yksi kappale on varastossa" -vastaus tuli maanantaina ja laitoinkin siitä tilauksen sisään tiistaina. Mukaan tarttui myös pari muuta pienempää tavaraa. Keskiviikkona tuli "yksi näistä pienemmistä kamoista on loppu - mitä tehdään?" -maili. Kuittasin, että lähettäkää ne muut ja hyvittäkää puuttuva. Lähetysilmoituksen mukaan kamat lähti tuota yhtä puuttuvaa lukuunottamatta eilen ja just laitoin tuon puuttuvankin artikkelin tilaukseen toisesta butiikista. Tällä hetkellä vaikuttaa ihan hyvältä :)

kookoo
09.10.2009, 12.39
Tilasin laatikollisen romua bk:sta, tavara tuli viikkoon tilauksesta plus että halvenpi sigman valo korvattu kalliinmalla mutta halvenman hinnalla (ilmeisesti loppuneet) Jotta olin varsin tyytyväinen ja tilaan varmaan uudestaankin.

jojo^^
11.10.2009, 16.02
Lueskelin noita toimituksien ehtoja ja syntyi kysymys. Näytti olevan jotain lisiä hintoihin riippuen maksutavasta ja tavaroiden määrään. Kuinka paljon tuolta tulee niitä lisiä hintaan?

Honeybadger
11.10.2009, 16.49
Olikin sitten Reba paskana omasta raadosta, joten nyt jännätään kauhunsekaisin tuntein, että miten haasteelliseksi hommaksi muodostuu ehjän haarukan saaminen tilalle...

VesaP
13.10.2009, 12.03
Koska tykkään tahallani latoa paskaa niskaani, tilattiin taas täältä jonniinmoinen laatikko romua. Sit jännitetään tulisko lottovoitto eli kaikki kamat sovitusti ja nopeesti kotia....

Siis AMAZING! Vain muutaman päivän jälkeen tilauksesta (viikonloppukin välissä) tuli BD:ltä lähetysvahvistus ja KAIKKI kamat on ainakin listan mukaan tulossa nyt. :eek: No, nyt odotellaan sit vielä viikko jotta kamat kerkee tänne. Mut ei niillä kiire, runko tuloo toisesta paikkaa vasta ensiviikolla...

Wanha ei usko ennenkuin saa tunkea nenänsä paketin sisälle ja tekee tarkan tutkimuksen paketin sisältöön...

järppä
13.10.2009, 12.06
Mun puketti on seurannan mukaan tullut aamulla Vantaalle (lähetetty torstai-iltana). Lähetysilmoituksen perusteella kaikki muut paitsi yksi etukäteen ilmoitettu puuttuva tavara olisivat mukana. Kohta saa ihmetellä mistä valintatalosta-tai-siwasta sen tällä kertaa saa hakea.

Itsekään en usko ennen kuin näen laatikon salaisuuden :rolleyes:

Edit: mulle ei ole runkoa tulossa, mutta kai sekin pitää nyt tilata, kun tuossa paketissa pitäisi tulla erinäinen valikoima fillarin kasaamiseen käypiä työkaluja. Pitäähän niille jotain käyttöä keksiä :D

Loortti
13.10.2009, 13.31
Elämäni ensimmäinen tilaus bike discountista kirjattiin lähteväksi 2.10 illalla.
Tänään oli matkahuollon ilmoitus tullut, että lähipaketin voi noutaa siwasta :) Hieman alkoi hymyilyttää, sillä aikaisemmat matkahuoltoon päätyneet tilaukset muista nettikaupoista olen noutanut linja-autoaseman kupeesta olevasta matkahuollon toimipisteestä. Mutta lopputuloksena siis että paketti on ainakin perillä ja aikaa koko prosessissa meni 11 päivää.

Toivottavasti kaikki tilaamani tuotteet ovat paketissa ja paketti vielä ehjänä

Xizor
13.10.2009, 13.57
Pistin itse kyseiseen kauppaan tilauksen (nastarenkaita yms.) 5.10 iltapäivällä ja sen jälkeen ei ole kuulunut muuta kuin tilausvahvistus. Pistin jopa eilen mailia ja kyselin, että mikähän on tilauksen status, mutta jälleen on totaalinen radiohiljaisuus... :seko:

t.j.k
13.10.2009, 14.14
Tilasin taannoin pientä hilpettä bd:sta, yksi tuote oli väärä. Laitoin asiasta s-postia, mitään vastausta en koskaan saanut. Vaikuttaa muidenkin kokemusten perusteella, että s-posteihin ei juurikaan vastailla.

Henri
14.10.2009, 09.24
1.10. Tilaus ja maksu Radon QLT 4.0 + tarvikkeita
8.10. Lähetti toi tarvikkeet kotiovelle + samana päivänä sähköpostiviesti, että pyörä lähtenyt matkaan
12.10. Lähetti kantoi paketin ilman hissiä olevan talon 5. kerrokseen :D

Pyörä oli todella hyvin pakattu lisämaksulliseen laatikkoonsa ja aika nopeasti pääsi ottamaan ensi puraisun. Toistaiseksi ei negatiivistä sanottavaa! Hassu yksityiskohta on tosin se, että toimituskulut olivat suuremmat Itävaltaan kuin Suomeen...

Nyt pisti myös silmään seuraava tarjous: Radon ZR Race Carbon Frame incl. Reba Race 599€
http://www.bike-discount.de/shop/a14...reba-race.html (http://www.bike-discount.de/shop/a14146/zr-race-carbon-frame-incl-reba-race.html)

järppä
15.10.2009, 07.42
Kohta saa ihmetellä mistä valintatalosta-tai-siwasta sen tällä kertaa saa hakea.

Valintatalostahan tuo paketti eilen löytyi. Kaikki kamat oli lähetyslistan mukaisesti ja nestepakkauksia myöten ehjinä.

VesaP
15.10.2009, 09.12
Siis AMAZING!

WTF OMG WTF OMG!!! Paketti postitettu 12.10. illalla saksasta ja 14.10. illalla se on jo kirjautunut Vantaalle. :eek::eek::eek: OMG WTF!!! Ei KOSKAAN ole tullut B-D:n paketti noin nopeasti suomeen asti.

Nyt tietysti Matkahuolto kuppaa sitä lähi-Siwaan viikon verran mutta se onkin eri juttu sit....:mad:

lansive
15.10.2009, 11.08
Nyt tietysti Matkahuolto kuppaa sitä lähi-Siwaan viikon verran mutta se onkin eri juttu sit....:mad:

Menee päivässä tai kahdessa Siwaan, mutta se ilmoituksen lähettäminen kestää. Hae matkahuollon sivulta lähettäjän viitteellä, niin saat paketin tunnuksen ja voit hakea omasi pois nopeammin.

Toni.T
17.10.2009, 15.00
Näyttää siltä, että B-D on noussut jaloilleen, joten eikun tilausta tekemään! :D

pinohiiri
19.10.2009, 18.03
Hyvin toimii. Viime maanantaina tein tilauksen ja tänään tuli sitten Matkahuollolta lappunen, että tavarat on noudettavissa Valintaladosta. Pitää illalla käydä hakemassa paketti talteen ja tarkistaa, että olisiko vielä kaikki tilatut tavaratkin mukana... :)

JackOja
20.10.2009, 08.54
Koska tykkään tahallani latoa paskaa niskaani, tilattiin taas täältä jonniinmoinen laatikko romua. Sit jännitetään....

Sama juttu. Vaikka jo viime vuonna olin sitä mieltä, että täältä en tilaa enää mitään...
Päätin kuitenkin koettaa. Tilaus tehty 15.10. ja paketti lähtenyt saman päivän aikana ja jo NYT Vantaalla :eek: Viikko vielä niin tavarat käsissä :rolleyes:

HannuK
20.10.2009, 10.10
Ilmeisesti kyseinen kioski voisi ihan hyvin poistaa koko sähköpostiosoitteensa, kun eivät sitä käytä. Syksyn aikana reilun parin viikon välein laitoin 3 kyselyä raadoista, vaan eipä ne yhteenkään ole jaksanut reagoida. Onneksi ei ollut pakottavaa tarvetta sitten ostaa, kun ovat niin aktiivisia vastaamaan. Puhelimeen kuulemma vastaavat paremmin.

poppeli
20.10.2009, 15.29
Missä bike-discountin sivulla näkyy oman tilauksen tila? Vai näkyykö missään?

tunkkireisi
21.10.2009, 23.05
Ilmeisesti kyseinen kioski voisi ihan hyvin poistaa koko sähköpostiosoitteensa, kun eivät sitä käytä. Syksyn aikana reilun parin viikon välein laitoin 3 kyselyä raadoista, vaan eipä ne yhteenkään ole jaksanut reagoida. Onneksi ei ollut pakottavaa tarvetta sitten ostaa, kun ovat niin aktiivisia vastaamaan. Puhelimeen kuulemma vastaavat paremmin.

En kehuisi puhelimeen vastaamistakaan.

Soittamisintoa onneksi on.

Sain siis kaksi pyörää yhden tilatun sijasta viikon välein.

Sitten kun kahdelle ihmiselle olin saanut isolla vaivalla vakuutettua että tuli ihan liikaa pyöriä ja että nyt tulee takaisin (maili ja webbisivu olivat ihan turhia siihen kommunikaatioon), johan sitten yksi perhana soitti pyörän Fritzlandiaan rantauduttua että "oli vissiin väärä osoite kun tuli meille takaisin tämä fillarisi".

Olisi pitänyt, saatana, pölliä se pöljien pyörä.

Helevetti. Reklamaatiokaverin "näillä näppäimillä" laiminlyönnin jälkeen vaivauduin soittamaan uudestaan ja sain vielä toimituspuolen Hermannillekin kerrottua että takaisin tulee. Ei mitään vaikutusta.

Mahtaa olla reikäkortti käytössä Fillari-Halpa-Hallissa. Ihanko tyypillistä Saksalaista meininkiä?

Seuraa tarina:

Työkaveri otti ja lähti tyhmyyksissään Saksaan. Meni ravintolaan. Söi. Tuli lasku. Halusi maksaa. Aadolffi siihen hermostui: "Tulit sitten Suomesta asti maksamaan LUOTTOKORTILLA!"

Saksa on juuri se maa josta Seppo Räty sanoi jotakin.

On siellä parempiakin toimijoita mutta joskus sitten mättää :D

Jäck
21.10.2009, 23.14
Pikakyssäri toimitushinnoista, eli kortilla maksettaessa onko kuljetus ja muut kustannukset kokonaisuudessaan 13,95€ vaikka tilauksessa olisi useampi tuotenimike? Onko noilla ilmaista kuljetusta tyyliin CRC, jos tilaushinta ylittää tietyn summan (165€ CRC:ssä)?

elasto
22.10.2009, 00.06
Pikakyssäri toimitushinnoista, eli kortilla maksettaessa onko kuljetus ja muut kustannukset kokonaisuudessaan 13,95€ vaikka tilauksessa olisi useampi tuotenimike? Onko noilla ilmaista kuljetusta tyyliin CRC, jos tilaushinta ylittää tietyn summan (165€ CRC:ssä)?

Eivät lähetä mitään ilmaiseksi, koska ilmeisesti kaikki rahat menee uusien nahkahousujen ostamiseen ja asiakaspalveluun kykenemättömien työntekijöiden palkkaamiseen. Tuon verran pitäisi tulla kokonaisuudessaan toimituskuluja jos nyt ei ihan älytöntä määrää osia tilaa. Tyyliin kokonaisen fillarin verran. Siinä tilauksen yhteydessä sen pitäisi ilmeisesti ilmoittaa jos sulla on ostoskori niin täynnä, että ottavat sen "bulk goods" -lisämaksun. Korjatkaa jos olen väärässä.

jeeves
25.10.2009, 17.36
Onko tuolla BD:ssä nykyään joku 100€ minimiostoPAKKO?? Näin päättelisin siitä, kun lisään koriin esim. polkimet, jotka maksavat 34,50, niin alle ilmestyy teksti "Noch 65,50 € bis zum Mindestbestellwert." Olemattomalla saksan opinnoillani uskoisin, että tuon verran olisi vielä tavaraa tungettava koriin, jotta suostuisivat mitään lähettämään... Loppukesästä kuitenkin vielä lähettivät ~70€ tilauksen ihan mukisematta.

janneko
25.10.2009, 18.55
Onko tuolla BD:ssä nykyään joku 100€ minimiostoPAKKO?? Näin päättelisin siitä, kun lisään koriin esim. polkimet, jotka maksavat 34,50, niin alle ilmestyy teksti "Noch 65,50 € bis zum Mindestbestellwert." Olemattomalla saksan opinnoillani uskoisin, että tuon verran olisi vielä tavaraa tungettava koriin, jotta suostuisivat mitään lähettämään... Loppukesästä kuitenkin vielä lähettivät ~70€ tilauksen ihan mukisematta.

Katso terms of delivery. Siellä lukee taulukossa Finland kohdalla minimun order value 100e.

tomibert
03.11.2009, 13.05
BD lähetti ekaa kertaa paketin Saksan DHL:n kautta, jakelijana toimii täällä Suomessa Itella (eikä kuriirifirma kuten aiemmin). Oletteko muut joutuneet asioimaan Itellan kanssa näissä jutuissa? Itella on kovin tarkka noista jakelusopimuksistaan eikä tuo paketteja perille asti kuten kuriirit. Voiko BD:tä jotenkin vielä ohjata käyttämään GLS:ää/kuriireita pakettien lähetyksessä vai ovatko tyystin siirtyneet tuohon DHL:ään? Paketti oli keskivertoa pienempi, vain 4kg.

- Tomi

janneko
03.11.2009, 13.23
BD lähetti ekaa kertaa paketin Saksan DHL:n kautta, jakelijana toimii täällä Suomessa Itella (eikä kuriirifirma kuten aiemmin). Oletteko muut joutuneet asioimaan Itellan kanssa näissä jutuissa? Itella on kovin tarkka noista jakelusopimuksistaan eikä tuo paketteja perille asti kuten kuriirit. Voiko BD:tä jotenkin vielä ohjata käyttämään GLS:ää/kuriireita pakettien lähetyksessä vai ovatko tyystin siirtyneet tuohon DHL:ään? Paketti oli keskivertoa pienempi, vain 4kg.

- Tomi

Eipä ole tullut koskaan kotiin asti paketit BD:stä, koska BD on käyttänyt dpd:tä, jonka yksityisasiakkaan paketit toimittaa matkahuolto lähimpään siwaan/valintataloon.

apartanen
03.11.2009, 13.26
Eipä ole tullut koskaan kotiin asti paketit BD:stä, koska BD on käyttänyt dpd:tä, jonka yksityisasiakkaan paketit toimittaa matkahuolto lähimpään siwaan/valintataloon.

Tuo riippuu paikkakunnasta. Osalla DPD:n alihankkija jakaa kotiin osassa taas hoituu Matkahuollon kautta Siwoihin. Vrt. TNT Post.
DHL:n paketit tulevat ilmeisesti koko maassa postin kautta kotiin asti.

Poro
03.11.2009, 22.09
Tilasin viikko sitten tiistaina Radonin QLT 6-pyörän tuolta ja tänään puoliltapäivin se saapui kotiovelle asiallisessa pahvilaatikossa. Laatikosta taisin maksaa 8e ekstraa. Koko satsin maksoin Visalla.

cchki
16.11.2009, 10.19
Itse olen yrittänyt saada tilattua parit renkaat, käyttäen tilisiirtoa.

Pankki ei hyväksy heidän lähettämäänsä BIC koodia ja olen lähettänyt lukuisia sähköposteja ja faxannutkin heille, mutta ei vastausta.

Kummallista palvelua.:mad:

lansive
16.11.2009, 10.55
Tilaus sisään 9. päivä ja tänään tuli laatikko töihin. Muuten hyvä, mutta tilattujen Campan Record 9 ketjujen tilalle tuli (ilmeisesti) Veloce 10 ketjut. Taas pääsee hoitamaan palautusta noiden kanssa ja jännittämään muistavatko palauttaa rahat.

lansive
16.11.2009, 14.57
Ei ole ihme, että menee tilaukset tuolla kuralle. Katsokaapas tilauksen hoitaneen kaverin sukunimeä.:D

http://veijon.otokset.fi/kuvat/Fillarit/bike-discount.jpg/small

Tank Driver
16.11.2009, 20.42
Mun tilaus tuli kotiin seitsemässä arkipäivässä. Tyytyväinen olen. Pistää vain ihmetyttämään, että jos paketti tuli suomeen kahdessa ja puolessa vuorokaudessa, kuinka viimeisten sadanviidenkymmenen kilometrin matka saattoi kestää neljä ja puoli?

JackOja
17.11.2009, 08.57
@TD
Kaikissa näissä ulkomaantilauksissa pätee se yksinkertainen sääntö, että "mitä lähemmäksi kotia paketti tulee sitä hitaammin se alkaa liikkua" ;)
Yleensä siihen viimeiseen kahteensataan metriin menee pisin aika :D

Tank Driver
17.11.2009, 17.56
Kyllähän mä tän tiesin. Se vaan ei lakkaa huvittamasta.

cchki
18.11.2009, 11.49
Onko kukaan tilannut tilisiirrolla tuolta?

Mulla nordean pankki ei hyväksy heidän BIC tunnusta: DEUTDEDB380

ArKan
18.11.2009, 12.23
Onko kukaan tilannut tilisiirrolla tuolta?

Mulla nordean pankki ei hyväksy heidän BIC tunnusta: DEUTDEDB380

Laita tilinro:ksi account nro ja viitteeksi pank code nro. Sit til.nro viestiksi.

Pitäis onnistua.;)

cchki
18.11.2009, 20.59
Laita tilinro:ksi account nro ja viitteeksi pank code nro. Sit til.nro viestiksi.

Pitäis onnistua.;)

Eihän ulkomaanmaksussa ole viitettä ollenkaan. Yritin kaikkia yhdistelmiä, mutta nordea ei hyväksy maksua, kun BICia ei löydy

cchki
18.11.2009, 21.42
Maksoin sit OP:n kautta ja onnistui

Toni.T
18.11.2009, 21.53
Itse kohta 2vk olen odottanut XTR kiekkoja..:rolleyes:

ErkkiM
19.11.2009, 16.34
Moi!
Hämmästyttävää asiakaspalvelua...
Naputtelin eilen illalla noin klo 2300 heille kyselyn (käytin heidän sivuston kyselylomaketta) udellakseni Radon QLT Race 4.0 "kohtaloa" - kun hävisi lisoitlta pari-kolme viikkoa sitten.
Tänään klo 1030 oli jo vastaus sähköpostissani!
Klo 1230 naputtelin lisäkysymyksen, ja siihen sain vastauksen klo 1430. Uskomatonta. Näin nopeasti! Hienoa.

(Viestin sisältö heiltä oli, että QLT 4.0 Race on myyty loppuun. Vuoden 2010 mallia tulee listoille joulukuussa. Kokoonpanosta ja hinnasta eivät suostunteet kertomaan)
-E

j71
22.11.2009, 18.31
Möyh.

Tilasin pyörän pe 13.11. ja paketti kotona to 19.11. Ei huonosti -huomioiden tilauksen käsittelijän, M. Blind, ja pahaenteisen päivän...

Ja kelpo perustäpäri (http://www.bike-discount.de./shop/k173/a11684/limited-95-mt-2009.html?mfid=546) lähes pilkkahinnalla.

J

nicce
25.11.2009, 14.41
Tilaus sisään 17.11. ja eilen 24.11 oli paketti lähi-siwassa (Vantaan terminaaliin oli toimitettu jo perjantaina). Kaikki oli kunnossa ja mukana tuli Radonin mainoslehtinen.

Heräteostoksena tuli otetettua renkaiden mukana crank brothersin eggbeater sl:t kun olivat ainakin viime viikolla vielä "top-angebotessa"

Batjussi
06.12.2009, 22.11
Putiikissa oli Cube LTD Team 2009 tarjouksessa hintaan 849€ (ovh 999€). Tilasin sen kaverilleni. Pyörä oli loppunut. Yrittivät soittaa (!!!) minulle, mutta olin töissä keskellä palaveria ja jäi vastaamatta. Kotona odotti sähköposti, jossa kertoivat asian ja olivat valmiit perumaan tilauksen ja palauttamaan rahat... tai... lähettäisivät vuoden 2010 mallin samaan hintaan. Pyörän specsit olivat keulaa lukuunottamatta samat - Reba on vaihtunut Reconiin. Otimme pyörän ja kaverin kanssa on jo ensilenkki heitetty. Palvelussa ei ole aiemminkaan ollut valittamista. Tavarat ovat perille aina löytäneet. Se on kuitenkin sanottava, että logistiikka on ajoittain ontuvaa: välillä tilausvarmistuksen jälkeen ei heistä kuulu mitään - tavarat vain ilmestyvät ovelle ja välillä taas tulee sähköpostia, jotta tavarat ovat matkalla jne. Toimitusajat ovat myös vikkelästä pitkään viiveeseen. Olen odottanut yhtä runkoa yli kuukauden...

EePee
11.12.2009, 13.14
Viime viikolla heitin tilauksen sisään ja eilen hain tavarat lähi-Siwasta. Paketissa Marathon Plussat äitimuorin mummikseen (tutustunut hänkin tappajasepeliin..), Bellin kukkakuviollinen Sweeppi vaimolle, talviajohousut niin ikään vaimolle ja itselle pulttia, spaceriä ja muuta pienempää sälää. Toimii kuin junan vessa. Tuo jakelu hämärästi Matkahuollon kautta Siwaan ja saapumisilmoituksen lähetys kotiin on ainoa "kauneusvirhe". Eihän se haittaa, jos ei kiirus satu olemaan. Jos kuitenkin on pyörä levällään ja pitäisi lenkille päästä, tuntuu päiväkin pitkältä ajalta. Silloin olen kuitenkin soitellut ja selvittänuyt, milloin on noudettavissa. Ilmoitus on tullut sitten päivän-pari perästä. En ole pysynyt laskuissa monesko tilaus oli, mutta ei jää viimeiseksi.

supertele
16.12.2009, 19.34
Eihän ulkomaanmaksussa ole viitettä ollenkaan. Yritin kaikkia yhdistelmiä, mutta nordea ei hyväksy maksua, kun BICia ei löydy

Äsken maksoin Nordean verkkopankissa tilauksen ja ihan vikisemättä onnistui.

ArKan
24.12.2009, 17.14
Tilasin Radonin BD:ltä 121209 maksoin Masterilla. Pyörä perillä 221209. Seuranta onnistui DHL:n sivuilta. Taas positiivinen tilaus kokemus. HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE!!!

m e r k s
26.02.2010, 14.19
Onpas tämän kaupan kanssa ollut hiljaista. No, viime sunnuntaina Visan vingutus ja tilaus vetämään, tiistaina ilmoitus että yhtä tavaraa saatavilla vasta torstaina. Jo keskiviikkona tuli kuitenkin lähetysilmoitus, ja tänään paketti tuli kotiin. Ei paha taaskaan noilla hinnoilla...

hunvo
08.03.2010, 12.07
Leikin tuossa kaupan sivuilla ja siirtelin alennus kypärää koriin. Ilmoitti heti sen jälkeen että loppuun myyty ja kun poistin korista palasi taas sivuille "ostettavaksi".
Taisi siis olla ainut kappale jäljellä tuota mallia. Sääli, oli väärän kokoinen joten myöhässä olin, mutta positiivinen ylläri oli tuo reaaliaikaisuus. Ovat siis tainneet viimein saada varasto kirjanpidon kuntoon.
On tähän asti aina ollut aika arpomista, minkä verran tilatuista tavaroista on oikeasti tulossa!

ioni
08.03.2010, 22.09
Tilasin radonin täpärin ja vähän tilpehööriä, maksu visalla. Seuraavana päivänä lähetysilmoitus pyörästä ja rompelaatikosta erikseen.

Meni vielä päivä ja ihme meili asiakaspalvelusta etteivät pystyneet nostamaan visalta muuta kun pyörän ja lähetysmaksun verran ja pyydettiin siirtämään tililleen n. 200€ joka kattaisi myös tavarat ja näiden lähetyskulut. Kävin kiltisti maksamassa pankissa.

Noh, katselin verkkopankista korttiostoksia ja nämä kierot lapinpolttajat oli sittenkin nostanut juuri saman summan myös visalta! Laitoin viestiä että nyt on paska maksettu kahteen kertaan ja kehoitin heitä palauttamaan ylimääräisen maksun. Kyselin myös oisko jotain tavaraa kenties jo lähetetty.... ei mitään vastausta.

Miten lähetystä pitäisi seurata? "lähetysilmoituksessa" lukee joku FR000000xxx mutta DHL sivuilta ei mikään palvelu ota tunnistaakseen koodia. Pitäisi olla lähetetty DHL Business EU sperrgut lähetyksenä, mitä ikinä se tarkoittaakaan. Tilpehöörit on lähetetty DHL Business EU ja siinä on ihan erinäköinen 12 numeroinen sarja, sekään ei löydä osumaa DHL sivuilla?!

Kohta kulunut pari viikkoa tilauksesta.... :seko:

hunvo
08.03.2010, 23.26
Tilasin radonin täpärin ja vähän tilpehööriä, maksu visalla. Seuraavana päivänä lähetysilmoitus pyörästä ja rompelaatikosta erikseen.

Meni vielä päivä ja ihme meili asiakaspalvelusta etteivät pystyneet nostamaan visalta muuta kun pyörän ja lähetysmaksun verran ja pyydettiin siirtämään tililleen n. 200€ joka kattaisi myös tavarat ja näiden lähetyskulut. Kävin kiltisti maksamassa pankissa.

Noh, katselin verkkopankista korttiostoksia ja nämä kierot lapinpolttajat oli sittenkin nostanut juuri saman summan myös visalta! Laitoin viestiä että nyt on paska maksettu kahteen kertaan ja kehoitin heitä palauttamaan ylimääräisen maksun. Kyselin myös oisko jotain tavaraa kenties jo lähetetty.... ei mitään vastausta.

Miten lähetystä pitäisi seurata? "lähetysilmoituksessa" lukee joku FR000000xxx mutta DHL sivuilta ei mikään palvelu ota tunnistaakseen koodia. Pitäisi olla lähetetty DHL Business EU sperrgut lähetyksenä, mitä ikinä se tarkoittaakaan. Tilpehöörit on lähetetty DHL Business EU ja siinä on ihan erinäköinen 12 numeroinen sarja, sekään ei löydä osumaa DHL sivuilla?!

Kohta kulunut pari viikkoa tilauksesta.... :seko:

Ei ole kovin nopea lähettelemään joten odota vielä ihan rauhassa. Tästä on tämän kaupan kanssa ollut aika paljon puhetta ja aina on paketit sitten viiveellä kotia tippuneet.
Tuommoisen pattitilanteen purkaminen lähtis helpoiten luottokunnan kautta joka on tehokas perimään takaisin asiakkaan rahoja. Jopa Laosista kaivoivat yhden ylimääräisesti veloitetun 60€ takaisin, mutta kannattaa siis odottaa ilman hätäilyä.
CRC on sitten se nopean toiminnan puoti.

Jarppake
09.03.2010, 09.10
Laitoin viestiä että nyt on paska maksettu kahteen kertaan ja kehoitin heitä palauttamaan ylimääräisen maksun. Kyselin myös oisko jotain tavaraa kenties jo lähetetty.... ei mitään vastausta.

Itsellä vähän saman suuntaisia kokemuksia. Tosin tuolla Bike Discountin päässä sanoivat etteivät ole saaneet rahaa vaikka se tilitiedoissa hyvin näkyikin. Pankin kautta tein reklamaation ja sitä kautta homma alkoi toimia.
Pyörän toimituksessa kesti 2 kuukautta ja rahojen palautuksessa toiset kaksi. Malttia vain, kyllä ne sieltä tulee.

Samppa
09.03.2010, 09.56
3.3 sähköposti tiedustelu että löytyykö tavaraa hyllystä (tässä tapauksessa Goren takki). Tunti siitä ja vastaus sähköpostissa.Samana iltana tilaus sisään ja siitä napsahti varmistus ja seurantakoodi sähköpostiin. DPD:n sivuilta sai seurata paketin etenemistä. 8.3 DPD:n setä oli paketin kanssa oven takana.

Ensimmäinen asioiminen BD:n kanssa ei ois paremmin voinu mennä.

kaakko
10.03.2010, 09.46
Tein perjantaina (5.3.) tilauksen ja eilen tiistaina paketti tuli. Eli nopeaa toimintaa ja kaikki tilatut tavaratkin löytyivät paketista.

ioni
10.03.2010, 11.00
Ei ole kovin nopea lähettelemään joten odota vielä ihan rauhassa. Tästä on tämän kaupan kanssa ollut aika paljon puhetta ja aina on paketit sitten viiveellä kotia tippuneet.
Tuommoisen pattitilanteen purkaminen lähtis helpoiten luottokunnan kautta joka on tehokas perimään takaisin asiakkaan rahoja. Jopa Laosista kaivoivat yhden ylimääräisesti veloitetun 60€ takaisin, mutta kannattaa siis odottaa ilman hätäilyä.
CRC on sitten se nopean toiminnan puoti.

Nonnii, tulihan se pyörä ja muut tavarat, sisälle kannettuna jopa. Rahanpalautuspyyntöihin ei olla vielä reagoitu mitenkään mutta annan vielä vähän armonaikaa aikaa tälle ennenkuin lähden karhuamaan niitä pankin/ luottokunnan kautta. :)

mikkox
19.03.2010, 16.21
Mitenkäs nopeasti olette saanut vastausta tuolta, jos on lähetyksessä ollut jotain tavaroita rikki. Mulle tuli pyöränkorjausteline, missä on yksi kiristys linkku halki, joten telin on käytännössä käyttökelvoton. Olen laittanut mailia tuonne reklamation(at)bike-discount.de, mutta eipä ole vastattu. Pistin juuri toisen, joten saa nähdä vastaavatko siihenkään. Pitänee soitella ensi viikolla jos ei ala muuten kuulua mitään.

lansive
19.03.2010, 16.54
Mitenkäs nopeasti olette saanut vastausta tuolta, jos on lähetyksessä ollut jotain tavaroita rikki. Mulle tuli pyöränkorjausteline, missä on yksi kiristys linkku halki, joten telin on käytännössä käyttökelvoton. Olen laittanut mailia tuonne reklamation(at)bike-discount.de, mutta eipä ole vastattu. Pistin juuri toisen, joten saa nähdä vastaavatko siihenkään. Pitänee soitella ensi viikolla jos ei ala muuten kuulua mitään.

Rikkinäiset kamat lähetetään takaisin ja mukaan täytetään se paperinen lomake. Pitää etukäteen selvittää kuljetuksen hinta jotta saa sen laitettua vaatimukseksi siihen paperiin. Soittamalla kannattaa varmistaa, millä tavalla haluavat isommat lähetykset toimitettavan.

Mailiin ei tuolta ole koskaan vastattu minulle vaikka mitä olisi kysynyt.

mooppari
21.03.2010, 21.12
Tilasin muiden roinien joukossa muutaman setin kaapeleita:
http://www.bike-discount.de/shop/k426/a1285/dura-ace-schaltkabelsatz.html

Kuoret ovatkin mustan sijasta harmaita. Googlen kääntäjän perusteella tuotekuvauksessa ei ole puhetta väristä, mutta löytääkö joku fiksumpi tuosta jotain väri-infoa?

dirtyrider
21.03.2010, 21.46
Tilasin muiden roinien joukossa muutaman setin kaapeleita:
http://www.bike-discount.de/shop/k426/a1285/dura-ace-schaltkabelsatz.html

Kuoret ovatkin mustan sijasta harmaita. Googlen kääntäjän perusteella tuotekuvauksessa ei ole puhetta väristä, mutta löytääkö joku fiksumpi tuosta jotain väri-infoa?

Kuvassa näyttäis harmaille.. :rolleyes:

mooppari
22.03.2010, 22.25
Kuvassa näyttäis harmaille.. :rolleyes:

Eipä tosiaan tullut tarkistettua kuvasta, miltä vaihdekaapeli näyttää :rolleyes: x 2

Pistin kauppaan mailia aiheen tiimoilta, koska poikkeuksellisesta väristä olisi nähdäkseni kohtuullista mainita tuotekuvauksessa.

rusti
14.04.2010, 15.42
Edullinen paikka ja tavara tulee ~viikossa, mutta asiakaspalvelussa parennettavaa.
Tilausvahvistusta ei tullu. Sähköpostikyselyyn ei vastattu. Tavara tuli kuitenkin postissa viikon päästä. Tosin pipo puuttu paketista minkä tilasin. Ei näkyny myöskään laskussa. Liekkö tulee eri paketissa myöhemmin.

apartanen
14.04.2010, 15.48
Edullinen paikka ja tavara tulee ~viikossa, mutta asiakaspalvelussa parennettavaa.
Tilausvahvistusta ei tullu. Sähköpostikyselyyn ei vastattu. Tavara tuli kuitenkin postissa viikon päästä. Tosin pipo puuttu paketista minkä tilasin. Ei näkyny myöskään laskussa. Liekkö tulee eri paketissa myöhemmin.

Käytitkö kielenä englantia vai saksaa? Minä olen aina piruuttani kääntänyt omat englanninkieliset sepostukset goolen translaattorilla saksaksi ja vastaus on tullut noin vuorokauden kuluessa.

rusti
14.04.2010, 16.11
Käytitkö kielenä englantia vai saksaa? Minä olen aina piruuttani kääntänyt omat englanninkieliset sepostukset goolen translaattorilla saksaksi ja vastaus on tullut noin vuorokauden kuluessa.
Englantia. Pitää jatkossa koittaa tuota translatoria. :)

lansive
14.04.2010, 23.04

Ei ole ikinä vastanneet minulle vaikka saksaksi kirjoitin (ihan ilman translaattoria). Puhelimeen sentään vastaavaat joskus.

lansive
14.04.2010, 23.05
Tosin pipo puuttu paketista minkä tilasin. Ei näkyny myöskään laskussa. Liekkö tulee eri paketissa myöhemmin.

Ei tule. Toimitusehdoissa sanotaan, ettei jälkitoimituksia harrasteta.

Mr. Pither
18.04.2010, 19.38
Jos tilaan kokonaisen pyörän, missä kunnossa se toimitetaan perille? Polkimet ja tanko täytyy varmaankin itse asentaa, mutta ovatko esim. jarrujen säädöt kunnossa, tai onko pyörän kokoamisessa jotain sellaista, joka vaatisi erityisosaamista ? Olen nimittäin ihan oikea tumpelo.

m e r k s
18.04.2010, 19.47
Jos tilaan kokonaisen pyörän, missä kunnossa se toimitetaan perille? Polkimet ja tanko täytyy varmaankin itse asentaa, mutta ovatko esim. jarrujen säädöt kunnossa, tai onko pyörän kokoamisessa jotain sellaista, joka vaatisi erityisosaamista ? Olen nimittäin ihan oikea tumpelo.

Parin pyörän kokemuksella (levyjarrulliset maastopyörät) itselle ei säätämistä ajoasentoa lukuunottamatta ole jäänyt. Ohjaustanko, satulatolppa ja polkimet paikalleen, ja menoksi. Huomaathan, että polkimia ei useimpien pyörien mukana tule valmiina.

Nappulakenka
23.04.2010, 15.28
Olivat unohtaneet jarrupalat tilauksesta ja viestittelin niiden perään kahden viikon ajan ja tänään tuli postin mukana puuttuneet jarrupalat. Olihan se kiva saada nuo jarrupalat, mutta ihme toimintaa kun eivät voi edes ilmoittaa asiasta, että laittavat uudet tai vastaavaa :mad: Kun kommunikointi ei pelannut ja epävarmuus palojen saantiin johti siihen, että tilasin uudet palata toisaalta. Nyt on sitten varastossa yhdet palat eteen ja taakse, mikä on toisaalta ihan hyvä asia :)

juseh
23.04.2010, 16.00
Onkos kukaan onnistuneesti palauttanut tuotteita takaisin BD:iin? Vissiin vaan tuohon saksankieliseen lomakkeeseen tiedot kohilleen ja paketti postiin, vai?

tero76
23.04.2010, 20.04
Moikka. Tilasin kamaa, ja kun noilla on tuo hintatakuu, niin kuinka se toimii.

Olin ymmärttävinäni että piti laittaa tilauksen yhtydessä tiedot missä kama saksassa halvemmalla ja hyvittävät sitten?

Palauttaako ne rahaa mun visalle kun kuitenkin maksoin sen alkuperäisen summan silloin saman tien?

Tero

lansive
24.04.2010, 01.26
Onkos kukaan onnistuneesti palauttanut tuotteita takaisin BD:iin? Vissiin vaan tuohon saksankieliseen lomakkeeseen tiedot kohilleen ja paketti postiin, vai?

Joo, ja sitten soittamaan perään jos ei palautusta kuulu. Mulla on tullut jo kolme palautusta tuonne ja yksikään ei ole mennyt läpi kauniisti. Aina on pitänyt soittaa perään ja avautua.

elasto
24.04.2010, 11.51
Tää on kyllä yksi paskimmista Saksalaisista puljuista minne voi selaimellaan surffailla. Muutaman kerran erehtynyt tilaamaan, mutta jatkossa rahat menee mielummin bike-componentsille, jolla on myös omat ongelmansa, mutta kaupanteko on kuitenkin onnistunut aina inhimillisesti toisin kuin tässä puljussa.

Jaquel´s
24.04.2010, 11.52
Hintatakuu tuotteissa ovat korjanneet hinnan suoraan tilausvahvistukseen, jonka jälkeen olen maksanut. Olet maksamalla hyväksynyt hinnat niin en usko, että antavat hyvitystä. Kannattaa sitä kumminkin kokeilla.

Moikka. Tilasin kamaa, ja kun noilla on tuo hintatakuu, niin kuinka se toimii.

Olin ymmärttävinäni että piti laittaa tilauksen yhtydessä tiedot missä kama saksassa halvemmalla ja hyvittävät sitten?

Palauttaako ne rahaa mun visalle kun kuitenkin maksoin sen alkuperäisen summan silloin saman tien?

Tero

hunvo
26.04.2010, 07.53
ja taas alkaa lähettelyrumba. Nyt oli väärä takapakka viimeksi stemmi:rolleyes: Vaan käsittelyaika oli tällä kertaa todella lyhyt, vaikka luulis olevan ruuhka-aika.

Juusio
26.04.2010, 14.07
Oma tilaukseni (josta on aikaa parisen kuukautta) ko. kaupasta meni ihan nappiin. Oikea pyörä ja oikeat pikkusälät tulivat lähipostiin noin viikon kuluttua tilauksesta.

En kuitenkaan jättänyt tämän ketjun kommentteja täysin omaan arvoonsa. Pyörän tilasin tarkoituksella keskellä pahinta talvea, jotta se tulisi edes kesäksi. Ja pikkusälän määrässäkin tuli vähän säästeltyä, ettei tilauksesta tulisi 'liian vaikeata' :D

Janmppa
26.04.2010, 15.46
Eikö kokonaiset pyörät toimiteta kotiovelle?

Juusio
26.04.2010, 16.00
Eikö kokonaiset pyörät toimiteta kotiovelle?
Saattaapi olla, että olivat päivällä käyneet kotiovella kolkuttelemassa. Mutta ainakaan mitään soittoa tai ilmoitusta toimitusajankohdasta ei tullut. Tilauksia tehdessäni en juurikaan kiinnitä huomiota siihen, että toimitetaanko tavara kotiin vai postiin. Kotona kun ei kuitenkaan kukaan päivisin ole päivystämässä, niin joka tapauksessa saa kamat postista hakea.

Joku viisaampi voinee valaista enemmän Bike Discountin toimituksista.

Tmh
27.04.2010, 10.07
Positiivinen kokemus tällä kertaa. Tilaus 21.4. ja maksu PayPalilla. 22.4. saapui vahvistus lähetyksestä PDF:nä. Hetki sitten kuriiri kävi tuomassa todella hyvin pakatun paketin ja näyttäisi olevan kaikki oikeat tavaratkin.

jontu
28.04.2010, 01.21
16.4 laitoin tilauksen menemään ja tänään sain paketin kotiin. Eilen tuli jo kuriirilta soittoa josko voisi tuoda paketin mutta en ollut kotona. Olivat kaivaneet jostain puhelinnumeronikin vaikka en sitä bike discounttiin rekisteröityessäni huomannut ilmottaa. Tilauksesta jäi hanskat puuttumaan kun olivatkin loppu. Laitoin pankkitiedot spostilla menemään palautuksien toivossa, saa nähdä kuinka kauan joutuu niitä odottelemaan.

m e r k s
06.05.2010, 09.57
Bike-discountista (http://bike-discount.de) tuli taas tilattua: 6 päivää meni että kamat olivat kotona. Ei valittamisen aihetta.

Proj.nro
07.05.2010, 09.09
Milloin tuonne on tullut 100e (http://www.bike-discount.de/inhalt/liefer.html) minimitilausvaatimus?

m e r k s
07.05.2010, 09.11
Milloin tuonne on tullut 100e (http://www.bike-discount.de/inhalt/liefer.html) minimitilausvaatimus?

Mun mielestä oli jo viime vuoden puolella.

lansive
07.05.2010, 10.13
Tilaus sisään 3.5. klo 12.40 ja tavarat perillä 7.5. klo 9.50. Tällä kertaa kaikki mitä pitikin tuli paketissa. Hieman ihmetystä tosin herättää Cube Stereon linkkujen ruuvipakkaus, koska siinä ei ainakaan ole sama sisältö kuin nettisivulla olevassa kuvassa. Täytyy kotona tarkistaa, onko kuva vai sisältö väärin.

Pisami
07.05.2010, 10.17
100e raja on ollu jo aika kauan. Harmillista :(

Hassu
10.05.2010, 10.49
Kauanko tuolta B-D:stä "kannattaa" odotella passiivisesti, jos ei mitään kuulu tilausvahvistuksen jälkeen, tuleeko seurantakoodit tai lähetysilmoitus tai mitään muutakaan aina (ei ilmeisesti)?

Paketti (melko pieni = lukko ja vaatteita) tulossa DHL:llä, korttia veloitettu päivä oston jälkeen. Ilmeisesti tulee postiin?

Hassu
10.05.2010, 15.33
B-D:n sivuille on vissiin ilmestynyt jonkinlaista tietoa varastojen saldoista (yksi, kaksi tai kolme vihreää palkkia) mitä en ainakaan viikko sitten huomannut.

EDIT: joku testi menossa koska nyt taas ei näytä yhden tuotteen kohdalla mitään muuta kuin kokovaihtoehdot ja äskeittäin näytti varastosaldon???

Shimaani
10.05.2010, 16.15
Kauanko tuolta B-D:stä "kannattaa" odotella passiivisesti, jos ei mitään kuulu tilausvahvistuksen jälkeen, tuleeko seurantakoodit tai lähetysilmoitus tai mitään muutakaan aina (ei ilmeisesti)?...30.4. tilasin tavaraa, korttia veloitettiin saman tien ja tänään 10.04 oli neiti Matkahuollolta kirje että paketin saa noutaa Valintaladosta. Mtn lähetysilmoa tai träkkinkoodia en saanut. B-D ottaa kyllä joko emalilla tai halottimella yhteyttä jos heillä on joku ongelma. :)

Hassu
10.05.2010, 16.23
30.4. tilasin tavaraa, korttia veloitettiin saman tien ja tänään 10.04 oli neiti Matkahuollolta kirje että paketin saa noutaa Valintaladosta. Mtn lähetysilmoa tai träkkinkoodia en saanut. B-D ottaa kyllä joko emalilla tai halottimella yhteyttä jos heillä on joku ongelma. :)

OK, kiitos tiedosta! Toimitusmuotona tilausvahvistuksessa oli ilmeisesti DHL (vai joku muu = mikä)?

marco1
10.05.2010, 16.26
Tilaus 2.5. ja tilausvahvistus samantien.
Lähetysilmoitus 4.5.
Perjantaina ei löytynyt vielä Siwasta (status 1010/92 DPD:n seurannan mukaan)
Tänään status on 20/101 ja ajattelin mennä kyselemään sieltä taas.

Toivottavasti nopeammat ei vie paketteja, pakettihomma vähän epävarmaa välillä siellä lähikaupassa. :rolleyes:

Henuz
10.05.2010, 21.39
1.5 tilaus ja tänään oli yritetty jaella ovelle.
Kaikkiaan 49 eri artikkelia tilauksessa, ilmeisesti kaikki on saatu pakettiin mukaan.

Hassu
19.05.2010, 09.17
Tilaus tuli kuin tulikin perille.

Tilaus 5.5 ja heti tilausvahvistus, jossa ilmoitus, että lähtee DHL:llä.
Veloitettu 6.5 Visalta, ei lähetysilmoitusta (eikä seurantakoodiakaan).
18.5 Kirje kotiin, että saapunut paketti lähimpään Siwaan (matkahuolto & DPD eikä DHL ja posti(?)).

Viidessä päivässä oli tullut Suomeen ja täällä pk-seudulla seikkaillut sitten reilun viikon kun trackingista tarkistin.

Kaikki tilauksessa ok.

Jäck
20.05.2010, 08.10
Tuli tilausvahvistuksessa *.pdf kuitti jossa oli mukana DPD:n seurantakoodi. Mielummin olisin kyllä ottanut tuon DHL:n koska, DPD on susipaska huolintafirma. Kamat tulee ulkomailta Vantaan terminaaliin, josta ne edelleen lähetetään Helsingin jakelukeskukseen, josta tässä tapauksessa takaisin Vantaalle johonkin **tun Siwaan. Viimeksi tuossa matkassa (Vantaa- Vantaa) meni reilu viikko, eikä kuulemma ollut mahdollista noutaa Vantaan varastosta.

Nappulakenka
20.05.2010, 08.41
Tuli tilausvahvistuksessa *.pdf kuitti jossa oli mukana DPD:n seurantakoodi. Mielummin olisin kyllä ottanut tuon DHL:n koska, DPD on susipaska huolintafirma. Kamat tulee ulkomailta Vantaan terminaaliin, josta ne edelleen lähetetään Helsingin jakelukeskukseen, josta tässä tapauksessa takaisin Vantaalle johonkin **tun Siwaan. Viimeksi tuossa matkassa (Vantaa- Vantaa) meni reilu viikko, eikä kuulemma ollut mahdollista noutaa Vantaan varastosta.

DPD hoitaa ainoastaan yritysjakelun Suomessa ja Matkahuolto yksityispuolen eli se on Matkahuolto joka tässä kus**. Viimeksi kun tilasin tuolta niin DPD hoiti paketin kahdessa päivässä Turkuun, jossa se luovutettiin samantien Matkahuollolle. No matka Turusta Helsinkiin kestikin noin viikon. Aloin jo vähän ihmetellä toimituksen hitautta ja soitinkin DPD:lle ja sain tietää, että jakelun hoitaa Matkahuolto. DPD asiakaspalvelija sanoi selvittävänsä asiaa, pyysi numeron ja noin 4 min puhelin jälkeen tuli tekstiviesti jossa mainittiin, että paketti on noudettavissa Siwasta. Iso kiitos hyvästä asiakaspalvelusta DPD:lle :)

Jasu
20.05.2010, 08.51
Saapui se bike-discountista tilattu settikin viimein. Hyvä kauppa - hinnat kohdallaan ja paketista löytyi kaikki mitä tilattukin. DPD+Matkahuolto tässäkin tilauksessa se heikoin lenkki - kuljetus kestää julmetun kauan.

StePe
20.05.2010, 09.47
Yleensä paketin tiedot löytyvät myös Matkahuollon seurannasta sen jälkeen, kun DPD on luovuttanut paketin Matkahuollon käsiin. Käyttämällä lähettäjän viitteenä DPD:n seurantanumeroa saa selville myös Matkahuollon lähetysnumeron.

Jostakin syystä kännykkänumero ei kulkeudu B-D:ltä DPD:lle ja Matkahuollolle ja siksi Matkahuollon saapumisilmoitus lähetetään postissa ja tästä näyttäisi tulevan ainakin pari päivää ylimääräistä viivettä (ja paketti kuluttaa turhaan lähi-Siwan rajallisia varastotiloja).

Pisami
20.05.2010, 10.31
Surkeaa tuossa DPD+MH-ketjussa on vielä se, että KUN rikkovat matkalla jotain, tuntuu ettei kumpikaan ole vastuussa mistään.

Nimim. kolhiintuneen taulutelkkarin omistaja

Bauer
21.05.2010, 00.36
DPD hoitaa ainoastaan yritysjakelun Suomessa ja Matkahuolto yksityispuolen eli se on Matkahuolto joka tässä kus**.

Minulle paketti tuli ovelle DPD:n pakulla ja ihan yksityishenkilönä tilasin.

Nappulakenka
21.05.2010, 07.37
Minulle paketti tuli ovelle DPD:n pakulla ja ihan yksityishenkilönä tilasin.

Näköjään niillä on sit jotain poikkeuksia.. Liekö paketin koolla merkitystä. Pääasia kuitenkin, että sait pakettisi :)

YT
21.05.2010, 07.57
Näköjään niillä on sit jotain poikkeuksia.. Liekö paketin koolla merkitystä. Pääasia kuitenkin, että sait pakettisi :)
Ei kun se riippuu paikkakuntakohtaisesta alihankkijasta. Ei matkahuolto toimi DPD:n alihankkijana jokaisessa kaupungissa.

Jäck
21.05.2010, 09.16
Molemmat ne on surkeita. Jotenkin elin siinä uskossa että kuljetus olisi tullut DHL:n avulla, mutta kauhukseni kuitissa lukee DPD. Täytyy jo ennakkoon reklamoida Bike-Discounttiin että miksi ne käyttää tota umpi surkeaa DPD:tä, kun ne käyttää alihankkijana vielä huonompaa matkahuoltoa. Ei se poista DPD:n huonotta että ne valitsee logistiseen ketjuunsa huonon lenkin. Toi Matkahuollon Siwa kikkailu on ihan täyttä pelleilyä. Nytkin jos olisi saanut tietää tästä murheenkryynistä, niin olisin ottanut postin kautta, koska se on nopeampi!

Liisu
21.05.2010, 10.00
Itse asiointi ja laatikon tulo suomeen suojui täälläkin nopeasti. Homma alkoi tökkimään vasta DPD:n kanssa. Mies seurasi seurantanumeron avulla kuinka DPD oli käynyt kolmena eri päivänä oven takana jättämättä kertaakaan lappua tai yrittämättä ottaa yhteyttä. Lopulta itse soitin perään, ja kysyin aikovatko pitkäänkin harrastaa samaa, vai olisiko tarkoitus yrittää ottaa yhteyttä vastaanottajaan. Sain vastaukseksi että kävisivät vielä kahdesti (yhteydenotosta viis)ja sitten lähettäisivät paketin takaisin lähettäjälle. Just. Kävin sitten itse hakemasssa paketin varastolta. Kuitenkin kohtuu aika tästä räpellyksestä huolimatta, osat kiinni pyörässä 9 päivää tilauksesta.

kinde
01.06.2010, 19.05
Jaahas mun paketti on pyörinyt nyt viikon pitkin suomea ja nyt se olisi seurannan mukaan DPD:n varastolla vantaan mestaritiellä noudettavissa. Yritin tuossa nettisivuilta katsoa paikan aukioloaikoja niin semmoisia ei tuntunut löytyvän. Tietäiskö joku mihin aikaan sinne voisi mennä notkumaan.

Bauer
01.06.2010, 19.33
Jälleen jouduin käyttämään tämän yrityksen palveluja vaikka olen tämän yrityksen kironnut alimpaan helvettiin.

Tällä kertaa kaikki toimi mallikkaasti. Illalla 24.5. tilaus sisään ja paypalilla maksoin. Aamulla 31.5. DPD toi paketin ovelle. Paketissa kaikki tilatut tuotteet ja radonin kuvasto :)

cujo
02.06.2010, 09.28
Eilen "pikatilaus" 13:38 ja paketti lähti matkaan klo 18:44.
Saas nähdä miten kauan DPD pakettia hautoo... viimeksi meni tasan 6 päivää.

Normisti B-D on hautonut tilausta sen 2-3päivää itsellään, mut ihan positiivisin fiiliksin odottelen paketin saapumista.

edit:
Edellinen tilaus näytti päivystäneen Turqusessa... Onkohan miettiny et gummal puol jogge on Miggel.

fob
03.06.2010, 09.46
Viimeisimmän tilaukseni kulku:

Tilaus sisään 31.5. klo 0.14
Paketti lähti matkaan 31.5. klo 16.28 Saksan aikaa
Paketti saapui Turkuun 2.6. klo 19:28
Paketti saapui Kuopioon 3.6. klo 4.30
Paketti siirtyi jakeluun 3.6. klo 6.02

Saas nähdä kauanko se seikkailee omalla paikkakunnalla...
Muoks:
Ensimmäinen yritys kotiovella ja puhelinsoitto 3.6. klo 10.12.
Muoks2:
Paketti sylissä 3.6. klo 13.10

Miellyttävän nopeaa, saatan ostaa toistekin.

cujo
04.06.2010, 16.00
Eilen "pikatilaus" 13:38 ja paketti lähti matkaan klo 18:44.
Saas nähdä miten kauan DPD pakettia hautoo... viimeksi meni tasan 6 päivää.

Normisti B-D on hautonut tilausta sen 2-3päivää itsellään, mut ihan positiivisin fiiliksin odottelen paketin saapumista.

edit:
Edellinen tilaus näytti päivystäneen Turqusessa... Onkohan miettiny et gummal puol jogge on Miggel.

Tänään tuli paketti, eli 1.6 klo 13:38 tilaus sisään ja tänään 4.6 paketti kotona. Ei ikinä ole aiemmin ollut näin nopsaa!

Plussat tällä kertaa Bike-discountille.

ottojussi
10.06.2010, 11.11
Tulipa tehtyä pitkästä aikaa tilaus tähän kauppaan ja toimitusnopeus oli parantunut entisestään. Keskiviikkona 2.6. klo 23 tilaus sisään, seuraavana iltapäivänä ilmoitus paketin matkalle lähtemisestä ja eilen jo perillä. Lisäksi kaikki tavarat oli tallessa ja ehjiä, vaikka aika paljon erinäköistä pikkusälää tuli hankittua.

Dezen
10.06.2010, 12.26
Tilasinpa minäkin tavaraa Bike-Discountista. Tilaus lähti lauantaina 22.5. ja rahat kortilta 25.5. Eipä ole kuulunut paketista mitään sen jälkeen. Odottavan aika on pitkä. Varsinkin, kun ei tiedä mitä odottaa.

Edit. Lähetin kauppaan postia ja vastasivatkin yllätyksekseni todella nopeasti. Sain lähetyksen seurantakoodin ja sen perusteella paketti olisi ollut Vantaalla DPD:n varastossa 31.5. lähtien. Kummallisinta tässä on se, että paketin tila on "Vastaanottaja noutaa".

oldoc
11.06.2010, 16.47
Tuli testattua tuo B-D:n BestPrice vakuuttelukin ja näyttää toimivan. Muun tilpehöörin lisäksi tilasin cc:hen Conti 4-seasonit, jotka olisivat maksaneen B-D:llä 32 ja risat. Velo-motionilta samat renkaat saisi 22 eurolla. Laitoin tiedot tilaukseen ja tänään tuli tilausvahvistus Saksasta ja Conteista oli veloitettu vain tuo 22 EUR. Suosittelen!

Mr. Pither
12.06.2010, 17.12
Nyt sitten tarina siitä kun kaikki menee pieleen. Tilasin pyörän bike-discountista 22.4. Pari viikkoa meni ja mitään ei kuulunut. Kyselin kohteliaasti tilanteesta, mutta mitään ei vastattu. Odottelin taas rauhassa, viestejä ei tullut, eikä pyörää näkynyt. Uuden viestin lähetin toukokuun puolessa välissä. Bike-Discountista vastattiin 23.5. ja kerrottiin, että pyörä on lähetetty DHL:n kautta. Mieliala kohosi huomattavasti, uusi pyörä on sittenkin tulossa.

Taas odoteltiin. Ja mitään ei kuulunut. Viikko sitten soittelin DHL:ään. Pyörä oli tosiaankin lähetetty Saksasta 22.5. ja pyörä oli saapunut Suomeen 24.5., mutta sen jälkeen pyörän liikkeistä ei ollutkaan mitään tietoa. DHL on todennäköisesti onnistunut hävittämään pyörän. Tältä se ainakin nyt vaikuttaa.

Bike-Discountiinkin lähettelin postia. Nyt Bike-Discount vastasi nopeasti ja vastauksen sävy oli todella kohtelias ja pahoitteleva. Myös he olivat olleet yhteydessä DHL:ään, eikä parempaa selitystä ollut DHL pystynyt heillekään antamaan. Jossainhan se pyörä on, mutta missä?

Nyt ketutus on melkoinen, ensi viikolle suunniteltu pyöräilyreissu Pohjois-Saksaan peruuntui. Heinäkuun Viron reissu pitää suunnitella uudelleen. Että silleen.

Raikku
12.06.2010, 21.03
Sama kysymys kuin tuolla toisen liikkeen ketjussa, tilasin täältäkin jotain(2xrengas,4xsisärengas ja camelbak lobo). Millä postilla tulee?

ottojussi
12.06.2010, 21.12
DPD ja matkahuolto

Raikku
13.06.2010, 01.32
No voi helvetti. Matkahuolto on ehkä syvimmältä ikinä.

Yeti
15.06.2010, 17.31
Nyt oli uusi ennätys. Tilaus sisään perjantaina klo 15.00 ja paketti kotona seuraavana tiistaina iltapäivällä. Nopea palvelu.

Raikku
16.06.2010, 10.53
Äh, ärsyttävää, joku Boris laittoi mailin että CBakin Loboa(musta) ei ole varastossa(vaikkei kyllä nettisivu edelleenkään niin sano).

Maksoin jo Visalla, nyt pitäisi joko keksiä toinen juuri 59.90€ maksava tuote tai jotain. Pitää kysyä sieltä josko jotenkin pystyisi vaihtamaan CBak Consiglieriin ja maksamaan sen erotuksen ~20.05€

Jamppe
21.06.2010, 16.32
Onko Bike-Discountilla jokin sähköpostiosoite, johonka laittamalla viestiä voisi saada vastauksenkin? Oon täs viikon verran odotellu vastausta. Pitäis kysästä voisko SLX groupsetiin ottaa pitkähäkkisen takavaihtajan lyhythäkkisen sijaan. Mun järjen mukaan lyhythäkkinen ei riitä.

lansive
21.06.2010, 16.39
Eivät yleensä vastaa sähköposteihin. Ainakaan minulle ei ole kertaakaan vastattu vaikka saksaksi kirjoitin.

Jaakom
21.06.2010, 18.13
Ei voi kuin kehua kyseistä puljua! su. 13.6 tilaus sisään, maanantaina 14.6 tuli ilmoitus että paketti lähtenyt DPD:n kautta ja torstaina 17.6 klo. 14.00 lähetti toi paketin kotiovelle.

m e r k s
12.07.2010, 15.16
Viime ma tilaus sisään, ja perjantaina kamat kotona. Tavaraa aika lailla, mutta elämä on...

Jasu
12.07.2010, 21.40
Viidessä päivässä tuli kamat mullekin. Viime maanantaina aamulla tilaus sisään, tunnissa tuli sähköposti, että kamat lähteneet ja perjantaina käväisin Siwasta hakemassa. Olisin voinut hakea kamat jo keskiviikkona DPD:ltä Vantaalta (uskomaton suoritus DPD:ltä - kolmessa päivässä kamat Suomeen), kuten aikaisemman tilauksen kanssa tein, mutta olivat ehtineet jo kiikuttaa Matkahuoltoon menevään kasaan.

Matkahuolto tosin kusi taas homman, kun jätin niiden asiakaspalveluun torstaina yhteystiedot, jotta voivat pistää tekstiviestin kun paketti on haettavissa. Eipä tekstiviestiä tullut ja kävin piruuttani pe iltana Siwassa kysäisemässä, että onko pakettia näkynyt. Siellähän se makasi pakettiläjässä.

Hintatakuu toimii myös tämän putiikin osalta. Viestikenttään lista linkkeineen halvimmista löydetyistä hinnoista ja kaikki kamat tulivat sen perusteella. Luottokorttiakin laskutettiin oikean summan mukaan :D.

Kuutio
21.07.2010, 20.09
Tulipa itelläkin tämä kauppa kokeiltua, enkä voi moittia. Reilu viikko meni tilaushetkestä siihen, kun oli paketti hallussa. DPD:n seurantakoodi toimi ja paikalliseen kuriirifirmaankin sai suoraan puhelinyhteyden.

Ville P
25.07.2010, 17.42
Mitäköhän eroa tuolla "special cartonilla" mahtaa olla "standard packageen" fillaria tilatessa. Kestävämpi? Ja kestääkö toimitus pidempään jos ottaa paremman laatikon?

elasto
25.07.2010, 21.09
Mitäköhän eroa tuolla "special cartonilla" mahtaa olla "standard packageen" fillaria tilatessa. Kestävämpi? Ja kestääkö toimitus pidempään jos ottaa paremman laatikon?

Mä tilasin mun Radonin joskus tollasessa "spesiaali kortonkissa", mutta eipä se näyttänyt sen kummallisemmalta kuin tavalliset pahvilaatikot. Samanlailla se fillari oli pakattu kuten yleensäkin noi fillarit pakataan ja mitä oon duunissa kattonut noita Bike-Discountilta tulevia Radonin fillareita, niin samanlaisissa paketeissa ne näyttäisi kaikki tulevan...

Hippo04
30.07.2010, 09.41
Tilaus sisään 20.7. ja eilen 29.7. tipahti postiluukusta matkiksen kehotus hakea romut Siwasta. Koska mitään tilausvahvistusta ei ollut näkynyt, piti tutkia asiaa tarkemmin - ja sieltähän se Gmailin roskapostikansiosta löytyi. Taitaa sana 'discount' herättää roskapostifiltterien mielenkiinnon.

Siiseli
09.08.2010, 11.29
Tilaus sisään 2.8. 4.8. kyselen onko tilauksessa jokin ongelma, kun lähetysilmoitusta/seurantakoodia ei ole näkynyt, mutta ilmeneekin, että paketti on lähtenyt matkaan heti 2.8. Paketti saapuu Turkuun 4.8., Vantaalle seuraavana päivänä, josta siirtyy Matkahuollon haudottavaksi. Äsken kun soittelin ja ihmettelin miten paketti voi matkata Saksasta kahdessa päivässä Suomeen, mutta lomailla saman kaupungin sisällä päiviä, niin sain lupauksen paketin saapuvan tänään "jos kaikki menee hyvin".

yypy
15.08.2010, 15.54
Kauanko on paketin lähetys yleensä muilla kestänyt? Viime maanantaina päivällä tilaus, eikä vieläkään ole lähtenyt. Mikä mättää?

LuxF
15.08.2010, 20.25
Kauanko on paketin lähetys yleensä muilla kestänyt? Viime maanantaina päivällä tilaus, eikä vieläkään ole lähtenyt. Mikä mättää?

Tsekkaa spämmifolderi, monilla on sinne mennyt kun on se discount siinä domainissa. Itse tilannut kaksi pakettia ja tullut noin 6-8 päivässä.

yypy
15.08.2010, 22.34
Katottu on ja tilausvahvistus tuli kyllä. Edelliset tilaukset mennyt kotiin asti noin viikossa.

telliv
18.08.2010, 14.28
Tilausvahvistuksen jälkeen paketti saapui alta viikon, joten plussaa siitä! Ainut moittimisen arvoinen asia oli tämä kuriiripalvelu (DPD), jonka kanssa sählätessä meni pari päivää.

Tube
18.08.2010, 19.16
Eka tilaus meni bike-discountin puolesta ihan kiitettävästi, vastasivat sähköposteihin ja tilaus lähti ajallaan. Toimitusta ja kiitettävää ei sitten voikaan sanoa samassa lauseessa.
Kamat lähti 10.8 ja suomessa 12.8 eli kahdessä päivässä Saksasta Suomeen ja sitten tökkää. Kuus päivää Turun lajittelu keskuksessa ja sitten eilen illalla 17. päivä paketti liikkunut vantaalle. Tänään 14.26 matkalla Helsingistä Lahteen eikä muka vieläkään perillä. Kävin tänään neljän jälkeen ohi mennessäni matkahuollosta kyselemässä, että millonkohan olis paketti haettavissa. Kassa täti sanoi, että menee tällätietoo noin tunti kun lastia puretaan. Kävin sitte parin tunnin päästä uudestaan kyselemässä, niin sitten muistetaan sanoa että eihä se ookkaan tulossa tänne, se menee Valintataloon. Sama täti eikä voinut ekalla kerralla kertoa ettei oo täältä haettavissa. Ja yksi päivä tulee lisää Valintataloon siirtämisestä.. Kyllä on kumma kun viikko kestää tuoda yks paketti Turusta Lahteen... No jos sen huomena sais.

Taitaa mennä seuraavat tilaukset mennä muihin kauppoihin ainakin jos on vähääkään kiire tai jos eivät vaihda rahti firmaa.

rjrm
18.08.2010, 20.49
Taitaa mennä seuraavat tilaukset mennä muihin kauppoihin ainakin jos on vähääkään kiire tai jos eivät vaihda rahti firmaa.

Tuohan on ihan arkipäivää useimpien (?) nettikauppojen ja muiden kauppojen kanssa. Esimerkkinä paketti Norjasta Suomeen reilu kaksi viikkoa, josta pääosa ajasta suomalaisissa käsissä. Toinen paketti Kaliforniasta Suomeen. Reilussa vuorokaudessa Helsinkiin, ja sieltä sitten loppumatka noin viikon.

RM

Pisami
18.08.2010, 22.14
DPD sais mennä konkkaan, kukaan ei itkisi perään.
1. Rikkoivat mun taulutelkkarin kuljettaessaan eivätkä ole mistään vastuussa.
2. Ovat ihan ennätyksellisen hitaita, varmaan käyttävät jotain oikeaa etanapostia Suomessa.

Nyt on tulossa tietokoneosaa Saksasta UPS:lla. Eka kerta sen firman asiakkaana, saas nähdä miten niitten palvelu toimii, tuleeko ihan ovelle asti vai pitääkö hakea jostain hevonkuusesta.

Siiseli
18.08.2010, 22.28
Ongelmathan eivät johdu DPD:stä suoranaisesti, vaan siitä, että yksityisasiakkaiden paketit siirtyvät Matkahuollon (ainakin pk-seudulla) kuljetettavaksi. DPD:lle voi toki laittaa palautetta asiasta, mutta raha niitäkin eniten kiinnostaa, joten kilpailutuksessa halvin (=huonoin?) kumppani on tietysti vahvoilla.

elasto
18.08.2010, 22.33
Tuohan on ihan arkipäivää useimpien (?) nettikauppojen ja muiden kauppojen kanssa. Esimerkkinä paketti Norjasta Suomeen reilu kaksi viikkoa, josta pääosa ajasta suomalaisissa käsissä. Toinen paketti Kaliforniasta Suomeen. Reilussa vuorokaudessa Helsinkiin, ja sieltä sitten loppumatka noin viikon.

RM

Norjasta ja Jenkeistä tilatessa tuppaa tulliselvitys vievän hieman sitä aikaa, joten kyseessä on vähän eri asia.

m e r k s
19.08.2010, 10.01
Ongelmathan eivät johdu DPD:stä suoranaisesti, vaan siitä, että yksityisasiakkaiden paketit siirtyvät Matkahuollon (ainakin pk-seudulla) kuljetettavaksi. DPD:lle voi toki laittaa palautetta asiasta, mutta raha niitäkin eniten kiinnostaa, joten kilpailutuksessa halvin (=huonoin?) kumppani on tietysti vahvoilla.

Onneksi ainakaan mulla (Jyskylässä) ei ole tätä ongelmaa, aina tulee paketti kotiovelle... mikä suhteessa kaupan hintatasoon + suht mataliin toimituskuluihin miellyttää. :)

TeemuR
23.08.2010, 17.39
Koitin hakea mutten löytänyt mistään kommenttia bike-discountin alennuksista, joten pistetääs kyselyä tähän ketjuun. Erityisesti koskien Radoneita eli nythän Radoneista on kohtuu hyviä tarjouksia. Soitin ja kysäisin myyntihintaa ja vastaus oli, että eivät pysty Radoneista enää antamaan lisäalennuksia. Mutta miten on normihintojen aikaan esimerkiksi keväällä/kesällä antavatko Radoneista alennusta, jos kysyy? Kokemuksia?
Kiitän!

McHaka
24.08.2010, 11.34
Unohtivat pistää kahvat tilaukseen. Sähköpostivalituksista ei ollut mitään apua, mutta Paypal-disputeen vastasivat parin päivän viiveellä. Suosittelen siis tätä keinoa.

elasto
24.08.2010, 12.33
Koitin hakea mutten löytänyt mistään kommenttia bike-discountin alennuksista, joten pistetääs kyselyä tähän ketjuun. Erityisesti koskien Radoneita eli nythän Radoneista on kohtuu hyviä tarjouksia. Soitin ja kysäisin myyntihintaa ja vastaus oli, että eivät pysty Radoneista enää antamaan lisäalennuksia. Mutta miten on normihintojen aikaan esimerkiksi keväällä/kesällä antavatko Radoneista alennusta, jos kysyy? Kokemuksia?
Kiitän!
Eivät anna lisäalennuksia pyytämällä. Noi nyt on muutenkin jo ihan pilkkahintaisia. Syksyllä Radonit on alennuksessa. Niistä on nyt jo listahinnan mukaan pieni alennus, mutta noistakin hinnoista lähtee vielä lisää pois, kun jaksaa vähän aikaa vielä odotella. Viime vuonna ainakin Cubet oli ensin alennuksessa ja sen jälkeen lähti Radoneita halvalla.

Unohtivat pistää kahvat tilaukseen. Sähköpostivalituksista ei ollut mitään apua, mutta Paypal-disputeen vastasivat parin päivän viiveellä. Suosittelen siis tätä keinoa.
Itsekin käytän juurikin tästä syystä nykyään aina Paypalia jos tästä liikkeestä tilaan. Tuntuu muuten toimitukset vähän parantuneen verrattuna vuoden tai kahden takaisiin, tosin onneksi tilauksista ei ole mitään puuttunut, koska kommunikointi on ilmeisesti edelleen samalla tasolla kuin ennen.

Raikku
06.09.2010, 15.22
Millä postilla nämä lähettivätkään(Bike-Discount.de/Das original) Tuliko DHL:llä(+himassa kykkimisen vaatimus) vai menikö Suomessa normaali postista hakemisella? Menee iloisesti sekaisin jo mikä lähettää mitenkinkun miljoonasta kaupasta tullut tilauksia.

Pitää kyllä jotain muistiinpanoja näistä tehdä,että ei tarvitse aina ihmetellä.

telliv
06.09.2010, 16.09
Millä postilla nämä lähettivätkään(Bike-Discount.de/Das original) Tuliko DHL:llä(+himassa kykkimisen vaatimus) vai menikö Suomessa normaali postista hakemisella? Menee iloisesti sekaisin jo mikä lähettää mitenkinkun miljoonasta kaupasta tullut tilauksia.

Pitää kyllä jotain muistiinpanoja näistä tehdä,että ei tarvitse aina ihmetellä.

DPD+Matkahuolto.

Slinky
06.09.2010, 19.06
DPD+Matkahuolto.

Vantaalla tuli DPD:llä perille asti. Ilman Matkahuoltoa siis.

elasto
06.09.2010, 20.01
Vantaalla tuli DPD:llä perille asti. Ilman Matkahuoltoa siis.

Mullakin tuli viimeksi suoraan DPD:llä kotiovelle. Ennen aina tullu DPD+Matkahuolto -yhdistelmällä eli Siwasta olen paketin hakenut. Olisivatkohan muuttanut systeemejään.

Jasu
09.09.2010, 08.31
Mullakin tuli viimeksi suoraan DPD:llä kotiovelle. Ennen aina tullu DPD+Matkahuolto -yhdistelmällä eli Siwasta olen paketin hakenut. Olisivatkohan muuttanut systeemejään.

Paketti taas tulossa B-D:stä ja päätin soittaa DPD:n asiakaspalveluun, josko paketin olisi voinut hakea suoraan Vantaan jakeluterminaalista ennen kuin siirtävät Matkahuoltoon muhimaan.

DPD:n ystävällinen täti kertoi, että ovat muuttaneet toimintatapaa myös yksityishenkilöiden osalta - toimittavat nykyään suoraan kotiovelle.

Homman pitäisi jatkossa siis toimia niin, että ilmoittavat tekstiviestillä ajan jolloin jakelu suoritetaan (esim. 17-21 välillä jne.) ja paketti tuodaan kotiovelle asti.

Loistava homma, sillä Matkahuolto on ollut se hitain lenkki.

Jos DPD toimittaa paketin luvatusti tänään, tällä paketilla kesti tulla Saksasta kotiovelle vajaat 4 päivää.

järppä
09.09.2010, 08.48
Tämä DPD:n toimintatavan muutos oli melko positiivinen yllätys... Tilaus sisään torstai-iltapäivällä 26.8. ja ensimmäinen toimitusyritys tiistaina 31.8.

elasto
09.09.2010, 11.14
Homman pitäisi jatkossa siis toimia niin, että ilmoittavat tekstiviestillä ajan jolloin jakelu suoritetaan (esim. 17-21 välillä jne.) ja paketti tuodaan kotiovelle asti.

Niin huom. PITÄISI. Viimeksi oli mulla DPD:n paketti "unohtunut" jonnekin varastoon pariksi päiväksi ja sain itse soitella asiakaspalveluun, jotta paketti saatiin edes jakeluun.

Itse tykkäsin siitä DPD/Matkahuolto -toimitustavasta, vaikka vähän hidas välillä olikin. Kunhan tiesi vaan oikeat koodit ja aikataulun, pysty paketin hakemaan Siwasta jo ennen mitään lappusia ja lippusia. Parhaimmassa tapauksessa jo ennen kuin oikea koodi näkyi seurannassa, koska pitkän ja hartaan tutkimuksen jälkeen totesin siinä olevan noin päivän viive päivittymisessä. Vuorotyöta tekevänä kun tuohon 17-21 aikaan on kotona arkisin vain joka toinen viikko, osaa arvostaa Siwan 7-23 aukioloaikaa joka viikonpäivä.

makkeli
09.09.2010, 13.23
Ei tarvinnut tällä kertaa Siwasta hakea pakettia. Paketti oli ulkona portailla "piilotettuna" kynnysmaton alle.

Eikö tuohon DPD-classic lähetykseen kuuluu vastaanottajan kuittaus? Muutenkin kummaa touhua jättää paketti ulos.

Rost
14.09.2010, 11.06
Terve, oli ihan pakko kirjautua forumille pelkästään antamaan kokemus bike-discountista. Luin threadia juuri ennen kuin tilasin pyörän ja ajattelin että ihan turha varmaan edes haaveilla pyörän saapumisesta alle kahden viikon mutta toisin kävi.

Tilaus sisään 8.9 n.klo 1830.
Tilausvahvistus 9.9
Tänään 14.9 n.klo 10 Itellan äijä ovella pyörän kanssa.

Tilauksen sisältö oli siis Radon ZR Team 7.0

Ei voi kyllä muuta kuin kehua uskomattoman nopeaa toimitusta!

kalasatu
15.09.2010, 21.14
Omat kokemukset eivät ole BikeDiscountista kovin mairittelevia. Noin kolmisen vuotta sitten oli aika paljon härdelliä saada osat lähtemään Saksasta. Olivat "unohtaneet" minun tilauksen. Kaksi viikko odotettuani soitin ja halusin saada seurantakoodin. Sain koodin seuraavana päivänä ja siitä näki paketin lähteneen samaisena päivänä.

Sitten pieni valitusvirsi suomen jakelupäästä:
Tein uuden tilauksen 1. syyskuuta. Tänään rupesin ihmettelemään, kun ei pakettia ilmaannu ovelle. Löysin seurantakoodin tilausvahvistuksesta ja päätin kokeilla DPD:n lähetyksenseurantaa. Paketti on Suomessa ja 8. päivä sitä oli sivun mukaan yritetty jakaa. Tuosta on nyt kuitenkin kulunut jo viikko. Mitään infoa ei ole tullut DPD:n suunnasta, jolloin osaisin sopia paketin toimittamisesta.

Tänään aamulla soitin maksulliseen asiakaspalvelunumeroon ja selvisi, että paketti on tosiaan Vantaalla. Halusin paketin jakeluun vielä saman päivän aikana, koska en suostunut enää odottelemaan heidän virheiden takia. Asiakaspalvelija lupasi soittaa minulle takaisin. Odotin seitsemän tuntia tuota puhelua, jonka jälkeen lähetin asiallisen, mutta vaativan sähköpostin. Noin kymmenen minuuttia myöhemmin puhelin soikin ja jakelu sovittiin vielä samalle tälle päivälle. Eli kaikki hyvin. Olen nyt odottanut kirjaimellisesti koko iltapäivän tuota pakettia. Vielä on hieman alle kolme tuntia aikaa tätä vuorokautta. :eek:

Pisami
16.09.2010, 00.36
^ Miten kävi?

kalasatu
16.09.2010, 16.45
Sain paketin tänään käteeni.

Slinky
19.09.2010, 16.05
Sitten pieni valitusvirsi suomen jakelupäästä:
Tein uuden tilauksen 1. syyskuuta. Tänään rupesin ihmettelemään, kun ei pakettia ilmaannu ovelle. Löysin seurantakoodin tilausvahvistuksesta ja päätin kokeilla DPD:n lähetyksenseurantaa. Paketti on Suomessa ja 8. päivä sitä oli sivun mukaan yritetty jakaa. Tuosta on nyt kuitenkin kulunut jo viikko. Mitään infoa ei ole tullut DPD:n suunnasta, jolloin osaisin sopia paketin toimittamisesta.

Tänään aamulla soitin maksulliseen asiakaspalvelunumeroon ja selvisi, että paketti on tosiaan Vantaalla. Halusin paketin jakeluun vielä saman päivän aikana, koska en suostunut enää odottelemaan heidän virheiden takia. Asiakaspalvelija lupasi soittaa minulle takaisin. Odotin seitsemän tuntia tuota puhelua, jonka jälkeen lähetin asiallisen, mutta vaativan sähköpostin. Noin kymmenen minuuttia myöhemmin puhelin soikin ja jakelu sovittiin vielä samalle tälle päivälle. Eli kaikki hyvin. Olen nyt odottanut kirjaimellisesti koko iltapäivän tuota pakettia. Vielä on hieman alle kolme tuntia aikaa tätä vuorokautta. :eek:

Mulle kävi siten, että seurantaan ilmestyi teksti, että "jakelua yritetty" vaikka varmasti ei oltu yritetty, kun kotona oltiin ihan koko päivä eikä ketään käynyt ovella. Sitten, kun soiteltiin ja kyseltiin paketin perään niin ei ollut enää sinä päivänä mahdollista kello 16 jälkeen edes hakea pakettia terminaalista. Seuraavana päivänäkään ei toimistusta kuulunut ja paketti piti sitten loppujen lopuksi hakea itse terminaalista silloin kun heille sopi.
No, tärkeintä oli saada paketti keinolla millä hyvänsä, mutta olisi se silti ollut kiva jos olisi ovelle tullut.

heccu
20.09.2010, 22.20
Mulle kävi siten, että seurantaan ilmestyi teksti, että "jakelua yritetty" vaikka varmasti ei oltu yritetty, kun kotona oltiin ihan koko päivä eikä ketään käynyt ovella. Sitten, kun soiteltiin ja kyseltiin paketin perään niin ei ollut enää sinä päivänä mahdollista kello 16 jälkeen edes hakea pakettia terminaalista. Seuraavana päivänäkään ei toimistusta kuulunut ja paketti piti sitten loppujen lopuksi hakea itse terminaalista silloin kun heille sopi.
No, tärkeintä oli saada paketti keinolla millä hyvänsä, mutta olisi se silti ollut kiva jos olisi ovelle tullut.

elokuussa mulle kävi ihan samalla tavalla. väittivät käyneensä oven takana. oottelin pakettia yli viikon ja sit rupes polttelee jo niin paljon että oli pakko hakee Vantaalta.

Suomen DPDn touhu on kyllä ihan peräpäästä.

Chrisu74
21.09.2010, 01.47
Hetki sitten laitettu pieni varustetilaus sisään ja samantien ennakkomaksettukin verkkopankissa. Joten jäädään odottelemaan kauanko kestää... :)

Nappulakenka
23.09.2010, 19.59
Ha ha, tällä kertaa Matkahuolto ei päässyt sotkemaan kuviota, vaan DPD hoiti toimituksen alusta loppuun :D Aikaisemmat tilaukset tulleet Matkahuollon kautta lähi-Siwaan ja aina ollut jotain säätämistä. Toimitusaika oli 5 arkipäivää eli oikein sopiva..

qazserNOS
24.09.2010, 20.28
Ensimmäinen tilaukseni ulkomailta ko. liikkeeseen sujui oikein hyvin. Tavarat lähtivät liikkeelle pari päivää tilauksesta (tilaus sunnuntaina), ja paketti oli kolmen vuorokauden kuluttua perillä. En tosin ollut kotona, ja sain paketin haltuuni vasta myöhemmin.

Paketin piti lähteä matkaan sivujen mukaan DHL:llä, mutta kuitista sitten selvisi heidän valinneen DPD:n. Ei silti mitään ihmeempiä ongelmia, vaikka loppujakelun suorittikin jokin N:llä alkava firma. :D

EDIT: Jostain syystä maksu PayPalilla ei onnistunut, mutta maksu suoraan kortilla sujui ongelmitta. Luultavasti ei myyjäliikkeen vika, mutta ajattelinpa mainita.

pettier
24.09.2010, 20.40
Ensimmäinen epäonnistunut tilaus mistään pyöräilynettikaupasta. Tilaus Bike Disountille Rock Shox Reba SL:stä meni sisään launtaina 18.9 ja maanantaina tuli vastaus että tilaus on lähtenyt meiltä eteenpäin. Paketti saapui Helsinkiin tänään perjantaina 24.9 ja koska se olisi mennyt jakoon vasta ensi maanantaina, hain sen itse DPD:n varastolta. Pakettia avatessa pettymys oli suuri sillä valkoisen Reda SL:n sijasta paketissa oli musta Dart 3 :mad:. Valitus on lähtenyt Bike Discountille ja nyt odotellaan heidän vastausta.

Manninej
24.09.2010, 21.00
Ilimankos se oli niin halpa...

pettier
24.09.2010, 21.39
Ilimankos se oli niin halpa...
Joo, nyt tosiaan selvisi syy halpaan hintaa... Se näyttikin liian hyvältä.

Chrisu74
28.09.2010, 12.13
Dodii melko tarkka viikko meni tavaroiden saapumiseen. Toki muutama päivä meni siihen, että rahat siirtyi Saksaan. Seurannan mukaan paketti lähtenyt liikkeestä torstaina 23.9. klo 16.40 ja tänään tiistäina kuski koputti oveen klo 11.20. Eli ei ihan paha...

Mutta tietenkin yksi tavara oli väärä, joka ei nyt sovikaan pyörääni. Että ei ihan putkeen...

Pylgei
02.10.2010, 23.07
Kyllähän virheitä sattuu, mutta omat kokemukset ovat ko. puljusta olleet positiivisia.

Olen jopa tehnyt loppujakelun kanssa niin, että kun lähettifirma on soittanut, olen sopinut toimituksen työpaikalle, ja se on onnistunut hienosti.

Lähettifirmojen perussynti on, että ne "yrittävät jakelua" klo 9-14 välisenä aikana, jolloin kunnon ihmiset ovat töissä...

Mutta Bike-Discount on ollut minulle toimiva liike. Tavarat ovat tulleet nopeasti ja fiksusti pakattuina ja ovat olleet oikeita.

pettier
03.10.2010, 00.00
Kyllähän virheitä sattuu

Virheitä sattuu, mutta jos vastaus useamman emailiin jälkeen tulee vasta 5 päivän jälkeen, niin sitä ei enää voi pitää hyvänä palveluna..... Tätä ennen kaikki tilaukset usesista Saksan, Iso Britannian, Tanskan, Ranskan ja Italian nettikaupoista ovat onnistuneet hyvin. Huonosta kokemuksesta huolimatta, mutta hyvistä hinnoista johtuen, lähti kuitenkin toinen tilaus samanlaisesta Rock Shox rebasta samaan paikkaan. Toivottavasti tällä kertaa sekä uusi tilaus että reklamaation korvaava toimitus onnistuu.

snowfake
03.10.2010, 20.59
Visa vingahti, yllättäen rebaa tulossa :) Pistin kanssa iskaripumpun, neopreenikengänsuojat ja konan hypridiin uuden levyjarrun tulemaan (5,95e onneksi vain)
Laitoin tulemaan työpaikalle niin a) vaimoke ei valita (eeei, ainahan toi osa on ollu valkopunanen eikä musta...) b) ei jätä lähetti eteismaton alle lähetystä :)

Itsok
03.10.2010, 21.35
Kuinkas dpd nykyisin toimittaa tavarat perille? Perjantaina on turkuun tullut puketti ja varmaan se nyt jonnekin saapuu maanantaina tai viimeistään tiistaina. Mutta yrittääkö sitä joku tuoda kotia vai käynkö kyselee sivasta :D

Eros
05.10.2010, 15.44
turussa odotellaan kanssa pakettia, älä ota siis ensimmäistä jossa discountin leimat http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon10.gif

muistaakseni tämä oli juuri se pulju jonka kanssa oli ns. muuttuvia tekijöitä toimituksen suhteen. no, toivossa on hyvä elää jne.

hemppa
05.10.2010, 18.19
Perjantaina laitoin tilauksen sisään ja tänään (tiistaina) tuli paketti. Aika nopeeta toimintaa sanoisin.

Itsok
05.10.2010, 18.20
Dpd toi perille asti paketin. Olin tilannut paketin kotia, mutta kun näin jakeluauton töissä, niin kysäsin sälliltä olisko sillä mulle jotain kivaa, anto sit paketin töihin leikittäväksi :)

snowfake
07.10.2010, 14.17
Sunnuntai-illalla 3.10. tilaus, tänään 7.10. oli firman varastoon tullut paketti.

Ja vastoin pelkoja, sieltä paljastui Reba eikä Darttia mikä jollekin oli tullut :) Tilaan kyllä toistekin.

Eros
07.10.2010, 17.05
paketti kotiovelle RUOTSIN postin toimittamana tällä kertaa.

ja kaikki oli mitä pitikin eli runko ja keula...

Beetle Bailey
09.10.2010, 10.25
Eka tilaus tuolta ja pelkkää positiivista tähän saakka. Ensimmäisenä yllätti pankki. EU-tilisiirtoon kerrotaan kuluvan kolme pankkipäivää. Pankki on tehnyt siirron maanantaina (itse maksoin sunnuntaina), keskiviikkona tuli B-D:sta kuitti maksusta, eli 2 päivää meni:) Pari tuntia myöhemmin tuli lähetysilmoitus ja 2vrk myöhemmin tavarat on jo Turussa.
Jos vertaa Parcelforce/GLS CRC:n tilauksissa, niin siellähän tavara roudataan ensin Tanskaan josta se matkaa 2vrk Turkuun. Nyt siis lähettäjältä noudosta 2vrk ja jo kotomaassa:)

Toivotaan että hyvä lykky jatkuu loppuun asti.

BTW, huomasin jännän jutun B-D:n nettikaupassa. Valitsin ohjainlaakerin, jonka varastosaldo näytti yhtä vihreää pallukkaa, eli 1-3kpl. Kun siirsin sen koriin, ilmestyi tuotteen kohdalle välittömästi teksti Sold Out/Discontinued.
Aika hieno systeemi ja todistaa hyvää toimivuutta, jos vaikka sattumalta kaksi olisikin ostamassa viimeistä tuotetta samoihin aikoihin...

Beetle Bailey
12.10.2010, 14.51
Toivotaan että hyvä lykky jatkuu loppuun asti.

Jatkuihan se, odottamattoman hyvin.

Lähetysseurannan perusteella näin eilen aamusella tavaran olevan tulopäällä, soitin asiakaspalveluun mahd. toimitusaikaa että tiedän sovittaa menoni. Kysyi asiaa kuskilta, ilmoitti menevän iltapäivään mutta kuski oli sanonut että saa tulla kaikin mokomin hakemaan lennosta jos liikutaan samoilla suunnilla. Sain kuskin numeron ja soitin, sovittiin tapaamispaikka.
Sillähän olikin kaksi pakettia, toinen eri firmasta johon mulla ei ollut seurantakoodia:)

Eli viikko tilauksesta pankin etukäteismaksulla. Eipä juur nopeampaa osaa toivoa normilähetyskustannuksin.

Paketissa oli mukana joku Radon Bike Magazin -lehti. Siinä oli pari kuvaa B-D:n varastolta. Yksi sana riittää kuvaamaan: HUH!:eek:
~500000 artikkelia...

Eros
12.10.2010, 20.03
juu sama lehti tuli tännekin http://www.vesabbs.com/images/smilies/icon_cool.gif

Keskiäkäinen lohjalainen
18.10.2010, 14.17
Tilastonikkareita saattaa kiinnostaa, että taas tuli Bike Discountilta paketti varsin säällisessä ajassa. Postin (DPD) vietäväksi paketti oli lähtenyt tilausta seuraavana päivänä ja kotiovella se oli viikon kuluttua tilauksesta. Varsin vimmaista toimintaa :).

8 1/2
18.10.2010, 22.11
Viikossa paketti perillä eli ei paha. Olisi ollut jo 4 pvän kohdalla tilauksesta mutta Suomen DPD tyri, ilmoitin ensimmäisen jakeluyrityksen jälkeen uudeksi jakeluosoitteeksi työpaikan osoitteen mutta seuraavana päivänä oli jälleen käyty kotiosoitteessa yrittämässä. Nyt viikonlopun jälkeen paketti on perillä :)

Kosti K.
19.10.2010, 19.13
Ensimmäistä kertaa tilasin tästä putiikista ja kaikki meni mainiosti. Tilaus sisään 13. päivä illalla, paketti postiin 14. ja kotiovella 19. päivä. Ainakin nopeaa oli!

Täällä Jyväskylässä kuljetuksen kotiovelle hoiti paikallinen Kuljetus Juha Rahunen Oy. Paketin tuonut mies kertoi, että olisi soittanutkin minulle etukäteen, jos jossain olisi ollut puhelinnumero. Bike-Discountiin numeroni annoin, mutta pakettitarraan asti se ei ollut päätynyt. Onneksi olin kuitenkin kotona, joten suurempaa vaivaa tästä ei syntynyt.

Homma toimi hyvin siis itse kaupan että kuljetuspalvelunkin osalta. http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.gif

TeemuR
21.10.2010, 21.23
Täytyy kyllä antaa Bike-discountille täydet pisteet ja plussa päälle!
Tilasin nimittäin osia ja pari Radon QLT Race 6.0:llaa.

Heitin tilauksen sisään ja maksua perään niin eiköhän tarjoushinta parin päivän päästä tipahtanut vielä 200 euroa per pyörä! No pistin mailia perään, et haluaisin peruuttaa ensimmäisen tilauksen ja tehdä uuden uudella hinnalla. =) No vastineeksi tuli, että uuden tilauksen tekemiselle ei ole tarvetta vaan pyytivät lähettämään tilinumeron ja tiedot, kun pyörät saapuvat. No reilussa viikossa pyörät tuli ja tilinumeron lähetyksen jälkeen reilu viikko niin 400 euroa tuli tilille!

Toimituskin meni hyvin. Osat tuli DPD:llä ovelle asti ja pyöriä oli Itellan toimesta yritetty tuoda ovelle mutta emme olleet kotona, joten nouto lähipostista.

Ja pisteenä iin päälle niin pyörät vastaavat juurikin odotuksia ja mikäs on ajellessa. Voin kyllä suositella kyseistä pyörää ja kauppaa!

Chrisu74
22.10.2010, 07.56
Dodii melko tarkka viikko meni tavaroiden saapumiseen. Toki muutama päivä meni siihen, että rahat siirtyi Saksaan. Seurannan mukaan paketti lähtenyt liikkeestä torstaina 23.9. klo 16.40 ja tänään tiistäina kuski koputti oveen klo 11.20. Eli ei ihan paha...

Mutta tietenkin yksi tavara oli väärä, joka ei nyt sovikaan pyörääni. Että ei ihan putkeen...

Jos muutoin Bike-Discountilla homma toimii niin eipä näköjään heillä kiirettä korjata mokiaan. Tasan kolme viikkoa kesti siitä kun lähetin väärän tavaran takaisin siihen, että sähköpostiin tuli tieto, että oikea tavara lähtenyt liikkeelle. Eli vielä about viikko odottelua. Toki piti pari tiedustelua laittaa sinne. Ilman niitä ei varmaan koskaan olisi oikea tuote tuloillaan...

Exluossa
22.10.2010, 15.59
Johan tapahtu ihme, maanantai iltana laitoin tilauksen ja nyt(pe)paketti tuli kotiovelle puoliltapäivin. Yleensä tuolta tilaus kestäny 10pv ja suurin syy yleensä suomenpuolella(vantaalla) tapahtuva käsittämätön jahkailu. Onkohan kuljetusketjussa tapahtunuu jotain muutoksia?

Dalmore
29.10.2010, 07.49
EU Shipping* only 4,95 Euro by H&S Bike Discount GmbH. Ei koske pyöriä eikä isoja tavaroita. Tälläistä postia oli tullut yön aikana.

protonis
29.10.2010, 11.01
Johan tapahtu ihme, maanantai iltana laitoin tilauksen ja nyt(pe)paketti tuli kotiovelle puoliltapäivin. Yleensä tuolta tilaus kestäny 10pv ja suurin syy yleensä suomenpuolella(vantaalla) tapahtuva käsittämätön jahkailu. Onkohan kuljetusketjussa tapahtunuu jotain muutoksia?Meinasi olla mulla kerrankin yhtä nopea toimitus, mutta mutta... Tilauksen tein torstai-iltana 21.10. illalla ja lähetysvahvistus tuli perjantaina. Paketti oli maanantaina Turussa ja tiistaiaamuna Vantaalla DPDn jakeluterminaalissa. Lähetystä oli ilmeisesti yritetty jakaa heti tiistaina tai keskiviikkona ja sain keskiviikkona viestin asiasta. Ihmettelin hiukan, koska meillä on ollut koko päivän joku paikalla kotona. Soitin DPDlle ja sovittiin toimitus torstaille ja paketti tuotiin kotiovelle torstai-iltana 28.10. Siis tasan viikko tilauksesta, joka on ihan ok toimitusaika. Mutta hämmästyttämään jäi paketintuojan maininta "Oli vissiin hämminkiä toimituksessa, kuski ei ollut löytänyt perille." Siis kuljetusfirman kuski ei löydä tavallista osoitetta?! Laatikon kanteen oli rustattu "väärä osoite", vaikka osoite oli tasan tarkkaan oikein! Lisäksi pahvipaketin teippi oli huonosti kiinni ja laatikon toinen kansi oli irronnut auki, joten piti vielä tsekata että tavaraa ei ollut tippunut laatikosta. Kaikki onneksi oli tallella, joten pääsin kuittaamaan lähetyksen ja asentelemaan uusia osia :)

Saksa-Suomi 4 vuorokautta. Turku-Espoo 4 vuorokautta ... :seko:

Sikki
09.11.2010, 12.15
Noniin, ensimmäinen oma kokemus takana.

Tilauksesta lähetykseen 8pv, lähetyksestä kotiovelle 6pv (fillari + kilkkeitä). Kuljetusfirmana muiden kommenteista poiketen DHL, joka roudasi paketin kotiin asti maanantai-aamuna joskus kahdeksan jälkeen. Lähetysseurannan mukaan (toimi osoitteessa dhl.de) paketti saapui Suomeen perjantaina, kun se tiistaina lähetettiin b-d varastolta eteenpäin. Sähköpostiinkin vastattiin ihan asiallisesti, vaikkakin vastaus oli hieman ympäripyöreä ja kahdesta kysymyksestä vastattiin vain toiseen.

Paketti saapuessaan vähän saaneen näköinen, pieniä naarmuja ja kolhuja siellätäällä mutta itse tuotteet silti priimakunnossa. Kokonaisuutena oikein miellyttävä kokemus, noilla hinnoilla tulee varmaan tilattua uudestaankin (säästin toimituskuluineen fillarissa n. 350€ paikallisen liikkeen hintoihin verrattuna, joka on tuon alle tonnin hardtailissa minusta aika huima ero.)

J.F
15.11.2010, 15.58
EU Shipping* only 4,95 Euro by H&S Bike Discount GmbH. Ei koske pyöriä eikä isoja tavaroita. Tälläistä postia oli tullut yön aikana.

Joo ja ns isoista paketeista, esim kiekot, perittävä lisämaksu on nykyään 1 Euro kun se vielä joku aika sitten oli about pari kymppiä. 100 Euron minimitilaus yhä voimassa. Tänään aamulla tilasin tavaraa ja äsken tuli vahvistus että lähteneet tänneppäin.

Edit: DPD:n seuranta kertoo nyt että olisi jo jakelussa täällä päässä. Jos tänään tulee niin nopein toimitus sieltä ikinä. Eli maanantaina tilaus ja nyt torstaina jo (toivottavasti) perillä. Tuo DPD on kyllä valitettavasti muutaman kerran töpeksinyt tämän viimeisen "legin" eli kun täällä odotettu paketin tuloa niin sitten illalla kun katsoo niin siellä lukee että "ei voitu toimittaa" ja syykoodina "aikapula" tämä tapahtunut ainakin kolmesti minulle. Eli DPD suomessa ei kyllä ole kaikkein luotettavin toimittaja.

Edit2: Tulihan se sieltä jo tänään. Eli Ma-To, ei paha.

Juha Jokila
24.11.2010, 13.08
Best Price toimi Syntacen stemmin ja tangon kohdalla. Pari kymmpiä lähti hinnoista pois.

Itsok
25.11.2010, 13.06
Taidan alkaa vähentämään bike-componentsin käyttämistä, niiden toimitusajat on ollut hieman ailahtelevia. Mutta Bike-Discount on parantanut palveluaan ja toimittajaansa huomattavasti vuoden parin takaisesta. Nyt tilasin sunnuntaina pienen laatikollisen tavaraa ja äsken dpd:n setä kävi ovella. Postikulutkin alkaa olemaan kohdallaan.

star trek
26.11.2010, 23.38
Kiitettävästi toimii tää kauppa, kaks viime tilausta. Tilaukset sunnuntai ja maanantai tavarat ovella torstai ja perjantai, kulut 5€.

protonis
28.11.2010, 19.27
Syksyisen DPDn sekoilun jälkeen (kuski ei löytänyt perille) on pari tilausta tullut perille 4-5 arkipäivässä. Viimeisimpänä tiistaina tehty tilaus tuli kotiovelle saman viikon perjantaina. Postikulut vitosen ja hinnat ovat halvimmat mitä oon mistään löytäny, joten kyllä Bike Discountia voi suositella lämpimästi! Ainut huono puoli on 100 euron minimitilaus, mutta aina sieltä on jotain sen edestä löytänyt...

aake007
15.12.2010, 12.33
Ei toimi bike-discount ainakaan palautuksien osalta saksalaisella täsmällisyydellä. Toimitukset kyllä tulevat viikossa Ouluunkin, mutta palautusten kans saa lähetellä useampia sähköposteja, jotta saa uuden toimivan tuotteen tai rahat takaisin. Tuntuu palvelualttius olla erittäin alhainen kyseisessä lafkassa.

Oma ruljanssi kestänyt kohta melkein 2 kk, koska heidän piti aluksi lähettää uusi tuote, mutta mitään ei tipahtanut postiluukusta parin yhteydenoton jälkeen. Nyt sitten penäsin rahoja takaisin, koska ei ole enää tarvetta kyseiselle tavaralle. Rahat pitäis olla nyt tulossa, mutta alennettuun hintaan, koska tuotteen hinta on laskenut tilauspäivämäärän jälkeen. Taitaa tässä taloudessa mennä boikottiin koko nettikauppa.

Zarni
21.12.2010, 13.13
Johan nyt pakettia lykkää! :eek:

13. päivä tilattu poikkeuksellisesti ennakkomaksulla. Jostain syystä B-D ei huolinut suoraa luottokorttimaksua eikä maksu toiminut myöskään PayPalin kautta.
15. päivä tuli ilmoitus maksun perillemenosta ja pari tuntia myöhemmin paketin lähettämisestä. DPD:n kuriiri toimitti paketin kotiovelle tänään puolenpäivän aikaan.
Kaikki tilatut komponentit olivat paketissa, eivät edes sössineet jarruadaptereiden kanssa, joita tuli kaksi kappaletta mallia HR (aivan kuten pitikin...)!

Kymmenen pistettä ja Papukaijamerkki tällekin tilaukselle!

J_K
21.12.2010, 19.36
Pari kertaa on nyt tullut tilattua.
Hyvin toimii, postikulut todella edulliset ja ei lisämaksua PAYPAL-maksusta.
Viimeisin tilaus sisään 14.12 vähän ennen kahdeksaa ja vähän jälkeen kymmenen tuli jo vahvistus jossa seurantakoodi mukana ja paketti tuotiin töihin aamupäivällä 17.12.

teehoovee
26.12.2010, 22.21
Kesällä tuli tehtyä kaksi kappaletta tilauksia ko. puodista, ja molemmat tapaukset sujuivat moitteetta. Tavarat olivat niitä, mitä tilasinkin.

Tästä puodista tulee varmasti tilattua tulevaisuudessakin!

Risto Koivunen
10.01.2011, 21.21
Ensimmäinen tilaus tehty, hieman tavaraa maantiekautta varten. Saapa nähdä milloin saapuvat.

Nuo Radonin pyörät kyllä osuivat aika pahasti silmään - onneksi ei ole mitään tarvetta uuden pyörän hankintaan tällä hetkellä.

tomibert
14.01.2011, 12.08
Aivan uskomatonta; tilaus lähti tiistaina klo 15:10 ja paketit tulivat tänään perjantaina klo 11 maissa. Toimitustapana oli se halvin mahdollinen. Normaalisti noissa bike-discountin toimituksissa on mennyt jopa pari viikkoa, kun kuriirit hautovat paketteja milloin missäkin lajittelukeskuksissa.

- Tomi

Raikku
14.01.2011, 15.50
Todella lähellä oli että olisin Radonin halvan(69.95)/suht.kevyen hybridirungon tuolta ostanut, oli korissakin jo pariín kertaan, mutta sitten päädyin että 48cm olisi kuitenkin ollut aavistuksen pieni runko. Saakeli kun olisi ollut 50/52, niin ostoon olisi mennyt.

minopa
16.01.2011, 15.04
Maanantaina tilasin ja vieläkään ei kelpaa rahat paypalista. Edelleen "pending", vaikka kaikki tuotteet oli varastotuotteita. Taidanpa laittaa mailia..

Risto Koivunen
17.01.2011, 15.40
Itsekin lähetin viime maanantaina tilauksen, ja vasta tänään tuli ilmoitus että iso paketti on lähdössä seikkailemaan tähän suuntaan.

Maksoin tosin tilisiirrolla, enkä ole varma kuinka pitkään nuo eurot seikkailivat pankkitilien välillä.

lansive
18.01.2011, 01.25
Nyt minimitilaus Suomeen 0 euroa, mutta postikulut 12,95. Vasta 250 yli menevistä tilauksista postikuluiksi 4,95.

Pekka L
19.01.2011, 16.43
Nyt minimitilaus Suomeen 0 euroa, mutta postikulut 12,95. Vasta 250 yli menevistä tilauksista postikuluiksi 4,95.

Paitsi jos on bulk-tavaraa... ei sitä kyllä lähetyskulu-sivulla mainita, mutta näin tällä kertaa. Eli tilaus siis oikeutti 4,95 kuluihin, mutta runko kun oli kyseessä, meni 12,95+1€ (mistä uitusta ne tuon yhden euron on repäisseet:seko:)

Sepa-maksut tuntuu menevän ainakin tuonne hyvin perille (Osuuspankista). Tosiaan, 2 päivää tilauksesta ja tavara lähti tulemaan, kuten tuolla aiemminkin mainitaan.

Risto Koivunen
20.01.2011, 16.25
Itsekin lähetin viime maanantaina tilauksen, ja vasta tänään tuli ilmoitus että iso paketti on lähdössä seikkailemaan tähän suuntaan.

Yllättävän nopeasti seikkaile paketti Itämeren yli tai ympäri, koska iso pahvilaatikko saapui tänään perille.

Eipä noilla kyllä mikään kiire ollut - varmaan menee kaksi kuukautta ennen kuin noita pääsee kokeilemaan. Mutta ovatpahan ainakin ajoissa hollilla.

Terwis
21.01.2011, 08.32
Muutama päivä sitten tilasin viimeisen kappaleen eräästä fillarista ja ei ole B-D:ltä kuulunut mittään.
Rahat kyllä kelpasi. Odotellaan ensi viikkoon jos jotain tapahtuisi.

Eidt: Meni sitten 2min viestin kirjoituksesta ja tuli lähetysviesti.

timppi
21.01.2011, 09.36
Yllättävän nopeasti seikkaile paketti Itämeren yli tai ympäri, koska iso pahvilaatikko saapui tänään perille.

Itsellä tulossa dhl:llä fillari tuolta. Komeasti näkyi tiistaina, että ovat laittaneet sen liikkeelle, mutta sen jälkeen ei mitään.

Soittelin tuossa suomen dhl:lle, mutta sanoivat että kun lähetysnumero on 12-numeroinen, sen jakelun suomessa hoitaa itella. Pitäisi toimia lähetysnumero postin seurannassa, eipä näy. Paketti on ollut matkalla nyt 4 päivää, missäkähän lie..

T-mo
21.01.2011, 09.52
Itsellä tulossa dhl:llä fillari tuolta. Komeasti näkyi tiistaina, että ovat laittaneet sen liikkeelle, mutta sen jälkeen ei mitään.

Soittelin tuossa suomen dhl:lle, mutta sanoivat että kun lähetysnumero on 12-numeroinen, sen jakelun suomessa hoitaa itella. Pitäisi toimia lähetysnumero postin seurannassa, eipä näy. Paketti on ollut matkalla nyt 4 päivää, missäkähän lie..

En tiedä, että onko tästä mitään hyötyä, mutta jostain syystä lyhyet seurantakoodit eivät toimi dhl.fi sivulla, mutta dhl.de sivulta voi seurata paketin matkaa.

Pekka L
25.01.2011, 08.59
Laitetaan nyt tänne kun en parempaa topikkia keksi.

Mietin pitkään tilaanko tuollaisen Fun Works -satulatolpan. Tavoite kasata pyörä kevyemmän puoleisista (ei ääri-) osista, suht' edukkaasti. Ajattelin, että jos 190g tolpan saa neljälläkympillä, niin menkööt. Ei olisi pitänyt. Todellinen paino 247g!:eek: Eli +30%:seko:
http://www.bike-discount.de/shop/k390/a38814/n-light-sattelstuetze-alloy-sl-316-x-400-mm-schwarz.html?mfid=498

Perseelleen meni. Laitoin reklamaation eilen illalla, katotaan nyt mikä on vastaus. Kyllä tuon ilmeisesti saa kuluitta palauttaa?

Terwis
25.01.2011, 09.24
Laitetaan nyt tänne kun en parempaa topikkia keksi.

Mietin pitkään tilaanko tuollaisen Fun Works -satulatolpan. Tavoite kasata pyörä kevyemmän puoleisista (ei ääri-) osista, suht' edukkaasti. Ajattelin, että jos 190g tolpan saa neljälläkympillä, niin menkööt. Ei olisi pitänyt. Todellinen paino 247g!:eek: Eli +30%:seko:
http://www.bike-discount.de/shop/k390/a38814/n-light-sattelstuetze-alloy-sl-316-x-400-mm-schwarz.html?mfid=498

Perseelleen meni. Laitoin reklamaation eilen illalla, katotaan nyt mikä on vastaus. Kyllä tuon ilmeisesti saa kuluitta palauttaa?

Tämäpä "hauska" kuulla.
Tilasin myös tässä saman tolpan kevennys mielessä. On vielä matkalla.
Laitappa päivitystä että saako tuon palautettua. Laitan itsekkin tuon paluupostissa takaisin jos onnistuu.

Ihmetyttää kyllä kun tilauksesta tuli lähetysilmoitus jo hyvän aikaa sitten, mutta DHL:n seurannassa ei näy mitään.
Hirmuinen polte päällä saada uusi fillari alle.

Edit: Actionsportsin nettikaupassa lukeepi että 27,2mm tulppa on tuon 190g

Pekka L
25.01.2011, 09.33
Otan osaa. Niin muuten lukee B-D:n sivuillakin että 27,2mm painaa saman. Mutta en mä jostain syystä kattele 27,2 tolppia, kun 31,6 tarvitaan. Olishan tuo herättänyt heti epäilykset. No tietääpä vastaisuudessa vähän paremmin vertailla tuotetietoja.

Mulle tuli paketti DPD:llä, kokeilepa sitä seurantaa. Mulla oli siinä pdf-kuitissa linkki, jonka ainakin Acrobat reader osaa suoraan avata.

elasto
25.01.2011, 09.47
Pientä offtopicia, mutta se hiilariversio on oikeasti suhteellisen kevyt ja siihen nähden jopa kohtuullisen hintanen mun mielestä. Ei tosin mikään ihan neljän kympin tolppa. 139g paino mun 31.6 x 350 kokonen tolppa. Laitoin thomsonin clampista alaosan siihen vielä antamaan parempaa tukea kiskoille ja painoa tuli 10g lisää.

Eilen tuli tilattua taas täältä bike-discountista muutamia osia päivällä ja tänään aamulla tuli jo lähetysilmoitus. Toivoa on vielä saada loppuviikosta paketti, koska tuo DPD:n kuriiri on mulla toiminut yleensä aika nopeasti.

Terwis
25.01.2011, 09.49
Lähetysmuotona on DHL business EU tuo seurantakoodi on 12 numeroa.
Ei toimi tuolla DHL.de puolellakaan.

Sähköposteihin ei vastata kun kyselee perään. Noh, kyllä se sieltä aikanaan tulee mutta periaatteesta haluaisin tietää mitä tapahtuu kun ovat minulta kohtuu summan rahaa ottaneet jo vastaan.

Jos eivät tolppaa ota vastaan, niin pitää laittaa myyntiin kun ei tuollaisilla painoilla kevennysprojekti oikein etene...

Raikku
25.01.2011, 09.50
Itseä ketuttaa kun Syntacen P6-carboista(400mm) on ihmeellisesti yhtäkkiä hävinnyt 31.6:t kokonaan. Joka paikasta.

elasto
25.01.2011, 09.53
Itseä ketuttaa kun Syntacen P6-carboista(400mm) on ihmeellisesti yhtäkkiä hävinnyt 31.6:t kokonaan. Joka paikasta.

r-2:sta löytyisi jo hyllystä sitä uutta full carbon -mallia juurikin tuossa 31.6 x 400 koossa.

Pekka L
25.01.2011, 10.16
No nyt oli tullut vastaus. Pyysivät lähettämään tolpan takaisin kera lyhyen selostuksen (syy) + kopio kuitista. Palauttavat rahat ja hyvittävät postikulut.

Eli homma ok. Pientä lisävaivaa vaan...

Elasto, mulla on myös S-light ohjainlaakeri yhdessä pyörässä. Painoi just ilmoitetun 70g, nyt tilattu N-light laakeri painoi 7g yli ilmoitetun (87g v s.80g). Tosta ei jaksa pillastua.

Oliskohan lyhennykset S-light = Sehr-light, N-light = Nicht-light:rolleyes:

Iglumies
25.01.2011, 11.28
Myyntipyörään tilasin jarrut, eivätkä perkeleet ollet laittaneet antamaani toimitusosoitetta pakettin, vaan yrittivät kiikuttaa nyytin tyhjään kotiin keskellä päivää.
Soitolla DPD:lle tuosta selvisi ja nyt tuovat huomenna paketin tänne töihin, vähän kuitenkin nyppii tällainen ylimääräinen sähläys.

kukkone
25.01.2011, 18.18
Kattelin kaupan delivery tietoja. Basic costs on 12,95 e ja freight costs 4,95 e. Eli jos tilaan vain pari folding rengasta, niin tuleeko siihen lähes 18 e toimituskuluja päälle?

Risto Koivunen
25.01.2011, 20.36
Nuo postikulut on ilmoitettu vähän epäselvästi. Mitä siellä yritetään sanoa, on että postikulut ovat 12,95 euroa alle 250 euron tilauksille ja 4,95 euroa yli 250 euron tilauksille (paitsi jos tilaus sisältää isoja esineitä, jolloin hinta on tuo 12,95 plus lisämaksu).

Myös saksankielinen versio tuosta postikulutaulukosta vaikuttaa yhtä epäselkeältä.

Pekka L
25.01.2011, 20.49
No nyt oli tullut vastaus. Pyysivät lähettämään tolpan takaisin kera lyhyen selostuksen (syy) + kopio kuitista. Palauttavat rahat ja hyvittävät postikulut.

Eli homma ok. Pientä lisävaivaa vaan...

Hain lähetyslistan/kuitin säätämöstä, niin siinä nipun alimmaisena olikin valmis kaavake palautusta varten.

Risto Koivunen
25.01.2011, 20.56
Mainittakoon että ainakin omassa tilauksessa tuo palautuskaavake oli puhtaasti nahkahousukielellä.

Pekka L
25.01.2011, 21.17
Joo, saksaa kyllä. Osan pystyy täyttämään, mutta tietyt termit täytyy naputella googlen kääntäjään saksa-englanti. Täytän sen huomenna kun mulle maksetaan siitä ajasta:)

xtrainer80
25.01.2011, 21.48
Tämäpä "hauska" kuulla.
Tilasin myös tässä saman tolpan kevennys mielessä. On vielä matkalla.
Laitappa päivitystä että saako tuon palautettua. Laitan itsekkin tuon paluupostissa takaisin jos onnistuu.

Joopa joo, sama "kevennys"tolppa matkalla tännekin. :mad: Ja vielä tuossa scottin koossa (34,9 mm) eli painaa varmasti 300 gr. Eli saman kuin orkkis tolppa. Ois vaan pitänyt suosiosta tilata tuo hiilariversio, mutta kun pitää yrittää säästää.

Terwis
25.01.2011, 22.33
Laitan bumerangina takaisin kunhan joskus se paketti tulisi perille.
Ei tänäänkään seurannassa mitään näkynyt. Huvituttavaa että viikkoa myöhemmin tilattu X0 etuvaihtaja tulee CRC:ltä viikkoa aiemmin.

Laittaavatko ne pienemmät paketit DPD:llä ja isommat DHL:n kyytiin.

Pekka L
26.01.2011, 06.11
Mulle tuli runko DPD:llä. Sulle tulee pyörä, vai? "uusi fillari alle"

Suosittelin kaveria aikanaan (-09 syksyllä) hommaamaan jäykkiksen tuolta. Lueskelin tästä topikista kokonaisen pyörän toimitusajoista ja kyllä ne raportit oli pääsääntöisesti 3-4 viikkoa ainakin silloin. Kaverilla meni kolme.

Terwis
26.01.2011, 09.15
Kokonainen fillari on tulossa.
Jokunen vuosi sitten DHL toimitti yhden rungon miulle. Seurannassa se ei näkynyt missään vaiheessa.
Eräs kaunis ilta sitten lähikaupan (jossa posti) tuttu myyjä sanoi kauppareissulla että miulle on ollut paketti takahuoneessa.
Oven takana oltiin muka käyty runkoa tarjoamassa. Rouvan kanssa oltiin koko päivä kotona eikä ketään kyllä käynyt.

On se vaan odottavan aika pitkä.

Terwis
27.01.2011, 09.58
Noniin.
Viikko lähetysilmoituksen saapumisen jälkeen DHL:n seurannassa näkyy jotain...
Paketti on otettu kuljetettavaksi muka viimeyönä 00.00

Edit: Ja nysse on sitten suomessa... Jännittää jännittää...

Pekka L
27.01.2011, 13.00
Mää luulen (kun en tiedä) että kasaavat pyörät tilauksesta. Tai ainakin osan niistä. Menekkimalleja voi olla valmiinakin, mutta siitä viive tavaran lähtemiselle. Lupailevat kokonaisen pyörän lähtevän kolmen päivän kuluttua maksusta, mutta varsinkin kevät ja aleruuhkat voi viivästyttää... luulisin.:)

Eilen lähti not - so - Fun -tolppa takas ja britti-ebaysta kuitua tilalle...

kukkone
27.01.2011, 17.06
Nuo postikulut on ilmoitettu vähän epäselvästi. Mitä siellä yritetään sanoa, on että postikulut ovat 12,95 euroa alle 250 euron tilauksille ja 4,95 euroa yli 250 euron tilauksille (paitsi jos tilaus sisältää isoja esineitä, jolloin hinta on tuo 12,95 plus lisämaksu).

Myös saksankielinen versio tuosta postikulutaulukosta vaikuttaa yhtä epäselkeältä.

Just. Kiitos!

Risto Koivunen
27.01.2011, 18.34
Toisin sanoen, jos haluat säästää postikuluissa pari euroa niin kannattaa laittaa kaverien kanssa pystyyn pikkutavaran kimppatilaus jonka yhteissumma menee tuon 250 euron.

Toisaalta jos ostat isoa tavaraa (kiekot, rungon, kokonaisen pyörän jne.) niin postikuluihin ei vaikuta se onko tilauksen kokonaissumma alle vai yli tuon 250 euron.

Epäselvissä tapauksissa kannattaa kokeilla ostoskorin kanssa mitä järjestelmä ilmoittaa postikuluiksi.

minopa
27.01.2011, 19.07
Nyt olis "vaimo" jo suomessa saakka. Saa nähdä kauan kestää rannasta tänne keskisuomeen ;) (Treelle siis) Ensi viikkoon taitaapi sentään mennä..

twentyniner
30.01.2011, 22.28
Ensimmäinen tilaukseni vetämässä kyseisestä puljusta, SLX kampia lähdin ostamaan, voi että oli halvat...paketti tulee ilman postikuluja, kun hiukan lähti lapasesta ostoskorin kanssa :) Odotellaan...

twentyniner
31.01.2011, 17.24
Ensimmäinen tilaukseni vetämässä kyseisestä puljusta, SLX kampia lähdin ostamaan, voi että oli halvat...paketti tulee ilman postikuluja, kun hiukan lähti lapasesta ostoskorin kanssa :) Odotellaan...

19h tilauksen jättämisestä tuli ilmoitus, että paketti on lähetetty kohti härmää,listakin oli oikein, toivotaan että laatikosta löytyy myös oikeat vermeet...vielä kun OnOnen pojat saavat telineen lähetettyä osille :)

minopa
01.02.2011, 23.44
pyörässä meni viimein se 3vkoa + 2 pvää

ihan ok, vaikkakin itellan toiminta on jollain tapaa hyvin koomista/surullista..

Terwis
02.02.2011, 15.08
Fillari saapui.
Eli melko tarkalleen 2 viikko tilauksesta.
Tuo DHL:n seuranta oli kyllä hämärä. Väitti noin viikko tilauksen jälkeen että fillari suomessa. Seuraavana päivänä tuo ilmoitus katosi. Meni 5 päivää ja taas ilmoiettiin että fillari suomessa. Tuolloin ilmoitus piti paikkansa.

twentyniner
03.02.2011, 13.20

Aika nopea toimitus, tilaus jätetty su iltana klo 22 aikoihin ja nyt on paketti ollut jo näpeissä muutaman tunnin. Perus hyllykamaa sisälsi tilaus.

twentyniner
04.02.2011, 15.49
Aika nopea toimitus, tilaus jätetty su iltana klo 22 aikoihin ja nyt on paketti ollut jo näpeissä muutaman tunnin. Perus hyllykamaa sisälsi tilaus.

Ja kun tarkemmin kamoja tarkastelin,löytyi 27.2mm Thomsonin pussukasta 31.6mm tolppa, nyt korpeaa :( katsotaan miten vaihto onnistuu.